TweakDSL *new and/or improved* deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
Iemand hier met een uitgesproken mening over Linksys in het algemeen?
Zit te denken aan de Linksys WAG354G adsl2+ modem/router met wlan.
Voip heeft hier bar weinig zin aangezien alleen me ma belt voor 5 euro pm via vaste telefoon en van je belbudget abbo/kaal koper kosten kan je niet af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Striker2k2 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:34:
Iemand hier met een uitgesproken mening over Linksys in het algemeen?
Jups. Ze zijn niet gecertificeerd, dus bij ieder probleem krijg je te horen dat je eerst moet testen met een wel gecertificeerd modem. Afgaande op de ervaringen van de testers overigens geheel terecht. Zeker op dit moment geen aanrader. Je wordt gewoon betatester voor onaffe firmware.

Wachten tot na certificatie, dus.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Ik gooi dus altijd die KPN facturen weg. Is dit echt nodig wanneer je al je service-id hebt opgevraagd bij je huidige ISP? Wat staat daar op wat tweak nodig heeft? Ik kan wel een online factuur uitprinten.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Chilly_Willy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:19:
Ik gooi dus altijd die KPN facturen weg. Is dit echt nodig wanneer je al je service-id hebt opgevraagd bij je huidige ISP? Wat staat daar op wat tweak nodig heeft? Ik kan wel een online factuur uitprinten.
ServicID is helemaal niet meer nodig, maar extra verstrekken bij een dedicated lijn kan heel handig zijn voor TweakDSL.

KPN factuur als je die niet hebt gewoon insturen lijkt mij die aanvraag. Even nabellen dat je hem als ze hem persé willen je hem gaat bestellen alsnog.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:38
bjck schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:42:
[...]
@ HoppyF

Aan welke centrale hang je vast? (kan 't niet vinden terug) Ivm dekking Tiscali.

Alle lijnen op TisDSL2 worden sowieso nog opgeleverd op 8/1. Na wat kleine veranderingen nog in 't netwerk van Tiscali worden dan op de centrales waar de apparatuur al is verwisseld de lijnen opengezet.
Centrale Ermelo ik dacht dat ie de afkorting EML had.

Interessant bericht van BBned overigens.
"bbned introduceert ADSL2+ in Economy portfolio ..."
Deze zin is ook belangrijk:
BBned is de eerste leverancier van breedbanddiensten die nu ADSL2+ levert.
Vooral het woordje nu laat zien dat men ook werkelijk gaat leveren en het niet bij vage beloftes laat. Nu nog een goede dekking en een leuk prijskaartje en iedereen is blij :)

btw: de postcode check bij BBned is al ADSL2+ gereed zo te zien.
Ik zie dit als resultaat:

DSL is beschikbaar in uw regio!
ADSL2+ is binnenkort beschikbaar.

Vraag is natuurlijk wat binnenkort is.. maar ik neem aan dat dit geen half jaar is.
Nu de migratie nog voor bestaande BBned klanten en dan is het aanbod compleet.

Ik lees in de FAQ bij BBned dochter BBeyond dat migratie van ADSL naar ADSL2+ mogelijk wordt in oktober, dus nog eventjes wachten.
Letterlijk staat er: (Bron: http://www.dsl.nl/dslpuntnl-meestgestelde.php#10 )

Kan een bestaande verbinding overgezet worden op ADSL2+?
Technisch is het op dit moment niet mogelijk om bestaande BBeyond aansluitingen van ADSL naar ADSL2+ te migreren. Naar verwachting zal in oktober de migratie van ADSL naar ADSL2+ mogelijk worden. Telco-telco van ADSL2+ naar ADSL2+ aansluitingen wordt op dit moment niet ondersteund (niet inkomend en niet uitgaand).

[ Voor 39% gewijzigd door HoppyF op 07-08-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Uitgaand hebben ze niets over te zeggen, lijn is een lijn aan wat voor poortje die ook hangt.

En inkomend geldt het zelfde. Er is geen verschil of je nu een lijn van Verstatel of KPN over laat zetten middels telco-telco. Dus als je nu een verbinding hebt met ADSL1 techniek kan je gewoon telco-telco doen naar BBNed. Ook als je net een Versatel 20mb verbinding hebt kan je die zo over laten zetten.

* bjck snapt niet waarom ze dat zo melden

Ermelo (Eml) zit inderdaad wel in de eerste BBned groep voor ADSL2+ mogelijkheid/poorten. En als in Oktober ook nog eens de mogelijkheid voor een overzetting van poort (soort telco-telco van bbned naar bbned) mogelijk wordt gemaakt kan je dus over. Mits je afstand in hun postcode-check <2000 meter is als mijn info correct is.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 08-08-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-10 22:34
bjck en ik hebben de afgelopen tijd aan een scriptje gewerkt om wat meer duidelijkheid te krijgen in de ADSL2+ snelheden. (In combinatie met afstand tot centrale).

Wat doet het?
Door middel van user-input maakt het een gedetailleerd overzicht van de te verwachten snelheid op een bepaalde afstand. Dit kan weergegeven worden met details in een tabel, of als grafiek.

Wat heb ik eraan?
Hopelijk kan het een redelijke indicatie geven over de snelheid mbt de afstand tot de telefooncentrale. Dit is handig bij het bestellen van een nieuwe verbinding, of als je denkt over een eventuele upgrade.

Wat moet ik ervoor doen?
Om een duidelijk beeld te kunnen vormen, hebben we user-input nodig. Dus als jij een wide-open verbinding hebt, OF een gelimiteerde verbinding die zijn maximale snelheid niet haalt, zouden we erg graag je maximale snelheden weten. Dit zowel op ADSL1 als het ADSL2+ platform.

Hoe werkt het?
De gegevens worden verwerkt op twee manieren, namelijk in een grafiek, en een tabel met details. De grafiek zal (als er genoeg toevoegingen gedaan zijn) er bijvoorbeeld zo uit kunnen gaan zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/upload/grafiek_adslspeed.PNG

Toevoegen gaat snel, er zijn maar weinig gegevens benodigd. En we kunnen de resultaten allemaal gebruiken, dussem....even invullen wordt gewaardeerd _o_

URL: http://adsl.xandrios.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mocht je nu al wide-open ADSL1 hebben kan je dit gewoon invullen alvast en eventuele ADSL2+ snelheden later nog invullen.

Mocht je het bijvoorbeeld zelf beroerd hebben aangesloten en zeg 7100Kbps halen op je linesync nu en je knutselt volgend weekend met je bedrading en blijkt dat er 7600Kbps uit je lijn komt kan je dit nogmaals invoeren en worden de oude gegevens overschreven. Liefst natuurlijk gelijk de tweede ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 08-08-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Semi-offtopic: Tweak DSL; bedankt voor de Dance Valley Kaarten. 't was super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien handig om ook het type/merk modem in de tabel op te nemen.

Ik ben vorige week wat aan het testen geweest, en er zit nog nogal wat verschil in de diverse modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:52:

Ik ben vorige week wat aan het testen geweest, en er zit nog nogal wat verschil in de diverse modems.
Was inderdaad al bedacht/besproken. Misschien voor de toekomst omdat je dan wel een lijst moet bouwen van alle mogelijke modems ;)

Vul dan gewoon de gegevens in met modem dat hoogst behaalde waarde had op de lijn in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

Ik heb op dit moment 2/8 mbit abbo bij MyADSL. Ik heb dit abbonement opgezegd en heb hier bevestiging van gekregen dat op 27 oktober a.s. mijn lijn gesloopt is. Kan ik nu nog een TT migratie aanvragen voor TIS ADSL 2. IK heb tevens een vraag mbt tot snelheid. IK zit 2715 meter van de centrale maar waarschijnlijk door mijn goede koperdraad haal ik toch steeds +- 7200mbit. (test bbned). Maakt het nu een groot verschil bij welke provider je zit. Het fysieke gebeurt toch in de wijkcentrale?. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dit allemaal loopt. Maken alle providers gebruik van zelfde hardware in wijkcentrale. Hoe moet ik dit zien. BBNED netwerk en TIS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:35:
Ok,

Ik heb op dit moment 2/8 mbit abbo bij MyADSL. Ik heb dit abbonement opgezegd en heb hier bevestiging van gekregen dat op 27 oktober a.s. mijn lijn gesloopt is. Kan ik nu nog een TT migratie aanvragen voor TIS ADSL 2. IK heb tevens een vraag mbt tot snelheid. IK zit 2715 meter van de centrale maar waarschijnlijk door mijn goede koperdraad haal ik toch steeds +- 7200mbit. (test bbned). Maakt het nu een groot verschil bij welke provider je zit. Het fysieke gebeurt toch in de wijkcentrale?. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe dit allemaal loopt. Maken alle providers gebruik van zelfde hardware in wijkcentrale. Hoe moet ik dit zien. BBNED netwerk en TIS netwerk.
Niet dezelfde hardware, maar lijn blijt lijn tussen jou woning/aansluiting en de telefooncetnrale natuurlijk.

Je kan het nog proberen een TT-migratie. Echter als BBned jou lijn al heeft aangemeld bij KPN voor ophef/sloop wordt dat afgewezen en zal je een normale aanvraag moeten doen nadat je lijn vrij is (of je ISP moet die aanvraag dan indienen pas).

Als je op die lijn nog 7200Kbps haalt is het best een hele nette/mooie koperlijn. Je zal geen 20Mbps gaan halen maar misschien rond de 8 a 12Mbps met ADSL2+ techniek wel mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 08-08-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:39:
[...]

Niet dezelfde hardware, maar lijn blijt lijn tussen jou woning/aansluiting en de telefooncetnrale natuurlijk.

Je kan het nog proberen een TT-migratie. Echter als BBned jou lijn al heeft aangemeld bij KPN voor ophef/sloop wordt dat afgewezen en zal je een normale aanvraag moeten doen nadat je lijn vrij is (of je ISP moet die aanvraag dan indienen pas).

Als je op die lijn nog 7200Kbps haalt is het best een hele nette/mooie koperlijn. Je zal geen 20Mbps gaan halen maar misschien rond de 8 a 12Mbps met ADSL2+ techniek wel mogelijk.
Bedankt voor je uitleg. Denk je echt maar dat ik 8 t/m 12 mbit haal. Dat vind ik niet zo snel. Dan overweeg ik toch maar chello extreme. Ik wacht het nog maar even af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede tweakers ik heb wat vraagjes !!!

Ik heb nu een abbo bij Demon, en heb de posts hier een beetje doorgelezen maar zit toch nog met een paar vraagjes !!

Ik kan de lijn bij Demon nu opzeggen met 30 dagen wachttijd, maar ik lees veel verhalen over dat als je eerst het contract faxt, dat je dat beter kan doen omdat anders de lijn gesloopt wordt.

Je hoort dan zo snel als tweakdsl je lijn kan opleveren en dan dien je je abbo bij demon op te zeggen via telco telco. Duurt deze overgang dan nog steeds 30 dagen of kan dat eerder ? Ik heb namelijk de verbinding nodig voor mijn werk.

- Ik wil trouwens misschien wel gebruik maken van de snelle versie van de nieuwsserver, maar ik zit te ver van de centrale om aan 24 mbit te komen (2474 meter) dus dat haal ik helaas niet. Daarom wil ik eerst even tegen die tijd kijken wat ik haal. Is het dan alsnog mogelijk dit abbonement op tweaknews toe te voegen aan je abbo tegen dezelfde 9,95 euro extra op de 39,95.

- Daarbij vraag ik mij af of ik het beste de Zyxel of de Speedtouch modem kan nemen met wlan voor 139,- euro? Zijn deze al getest door enkele tweakers hier?

- Ik lees niks over aansluitkosten. Die zijn er dus ook niet? Alleen afsluitkosten na een jaar van 79,95 als je dan zou willen opzeggen.

- Kost dit abbo ook nog 39,95 als ik dit over drie jaar nog wil hebben of kan het zomaar tussentijds verhoogt worden?

Alvast hartelijk dank voor de info mensen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

Wildfire

Joy to the world!

Xandrios schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 01:22:

[..]

Toevoegen gaat snel, er zijn maar weinig gegevens benodigd. En we kunnen de resultaten allemaal gebruiken, dussem....even invullen wordt gewaardeerd _o_

URL: http://adsl.xandrios.net/
Jammer genoeg klopt het niet helemaal. Ik mag bij het invoeren geen 875 kilobyte/sec opgeven terwijl dit toch echt de maximale snelheid is die ik reeds bij diverse speedtests (oa http://speedtest.cistron.nl) heb gehaald!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:45:
[...]

Jammer genoeg klopt het niet helemaal. Ik mag bij het invoeren geen 875 kilobyte/sec opgeven terwijl dit toch echt de maximale snelheid is die ik reeds bij diverse speedtests (oa http://speedtest.cistron.nl) heb gehaald!
Dat is dan een lichte afwijking in de snelheids test. In princiepe kan je dat niet halen zelfs niet incl ethernet overhead op je lijn. Net aan niet zegmaar.

Dan vul je 8064 in als linesync snelheid, is ook beter om die waardes op te geven dan behaalde snelheden (zie Notes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 18:47
Iemand al de status ontvangen van zijn TisDSL2 verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
mijn aanvraag is vrijdag de deur uitgegaan met wensdatum 19 september
neem aan dat ik voor volgende week vrijdag wel wat heb gehoord zodat ik netjes 1 maand vantevoren m'n huidige abbo kan opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Striker2k2 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:05:
mijn aanvraag is vrijdag de deur uitgegaan met wensdatum 19 september
neem aan dat ik voor volgende week vrijdag wel wat heb gehoord zodat ik netjes 1 maand vantevoren m'n huidige abbo kan opzeggen
Kijk! Je snapt hoe het wel moet een telco-telco overstap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:44:

Ik heb nu een abbo bij Demon, en heb de posts hier een beetje doorgelezen maar zit toch nog met een paar vraagjes !!

Ik kan de lijn bij Demon nu opzeggen met 30 dagen wachttijd, maar ik lees veel verhalen over dat als je eerst het contract faxt, dat je dat beter kan doen omdat anders de lijn gesloopt wordt.

Je hoort dan zo snel als tweakdsl je lijn kan opleveren en dan dien je je abbo bij demon op te zeggen via telco telco. Duurt deze overgang dan nog steeds 30 dagen of kan dat eerder ? Ik heb namelijk de verbinding nodig voor mijn werk.

- Ik wil trouwens misschien wel gebruik maken van de snelle versie van de nieuwsserver, maar ik zit te ver van de centrale om aan 24 mbit te komen (2474 meter) dus dat haal ik helaas niet. Daarom wil ik eerst even tegen die tijd kijken wat ik haal. Is het dan alsnog mogelijk dit abbonement op tweaknews toe te voegen aan je abbo tegen dezelfde 9,95 euro extra op de 39,95.

- Daarbij vraag ik mij af of ik het beste de Zyxel of de Speedtouch modem kan nemen met wlan voor 139,- euro? Zijn deze al getest door enkele tweakers hier?

- Ik lees niks over aansluitkosten. Die zijn er dus ook niet? Alleen afsluitkosten na een jaar van 79,95 als je dan zou willen opzeggen.

- Kost dit abbo ook nog 39,95 als ik dit over drie jaar nog wil hebben of kan het zomaar tussentijds verhoogt worden?

Iemand die hier nog wat info over heeft mensen ?

Thanks alvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:52:

Ik heb de meest standaard modems toegevoegd (Speedtouch / Allied-Data / ZyXEL). Thanks voor je tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:05:
Uitgaand hebben ze niets over te zeggen, lijn is een lijn aan wat voor poortje die ook hangt.

En inkomend geldt het zelfde. Er is geen verschil of je nu een lijn van Verstatel of KPN over laat zetten middels telco-telco. Dus als je nu een verbinding hebt met ADSL1 techniek kan je gewoon telco-telco doen naar BBNed. Ook als je net een Versatel 20mb verbinding hebt kan je die zo over laten zetten.

* bjck snapt niet waarom ze dat zo melden

Ermelo (Eml) zit inderdaad wel in de eerste BBned groep voor ADSL2+ mogelijkheid/poorten. En als in Oktober ook nog eens de mogelijkheid voor een overzetting van poort (soort telco-telco van bbned naar bbned) mogelijk wordt gemaakt kan je dus over. Mits je afstand in hun postcode-check <2000 meter is als mijn info correct is.
Nou da's boffen dan als ik bij de eerste groep van BBned zit. De afstand hoeft ook het probleem niet te zijn want ik zit volgens de checker 970 meter van de centrale af. Laat dit in de praktijk nu iets meer zijn maar dat blijft dan nog steeds netjes.
Ik wacht dus op de migratie keuze mogelijkheden van BBned/TweakDSL dan wel een andere ISP (maar ik hoop natuurlijk dat TweakDSL ook een goede migratie aanbieding doet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:44:

geef een wensdatum op van 5-6 weken vanaf vandaag. na aanvraag krijg je de definitieve datum door en zeg je netjes 1 maand vantevoren bij je huidige provider op.
downtime: 5-10mins in het gunstigste geval

neem aan als je de helpdesk belt over 2 maanden en toch 20mbit access wilt op de nieuwsserver dat dat geregelt kan worden

ik zou persoonlijk een speedtouch nemen (iemand zei ook dat ze hoger intrainden)

zover ik heb begrepen is het aansluiten/ telco-telco gratis voor nieuwe klanten. je hetb idd alleen 75 downgrade/afsluitkosten na 1e jaar

je gaat een contract aan voor 1 jaar. dat contract houd je na je 1e jaar alleen word steeds verlengt met 1 maand. ze kunnen de prijs wel verhogen maar dat is contractbreuk en dan mag je naar mijn weten kostenloos opstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja, de soap continues. Net belletje gehad van cambruim medewerker, en hij heeft ook geen idee. De waarden zijn gewoon goed vanaf hun centrale tot in mijn modem, en dat moet het dan maar zijn. Dus ja, daar zit je dan. Zou ik anders toch gewoon een monteur moeten laten komen die ook eens in het kastje hier om de hoek gaat kijken, of in de Dslam bekijkt wat het is. Als ze een lijnmeting uitvoeren, van waar doen ze dat dan? Vanaf hoofdkantoor, of vanaf het verdeelpunt? Misschien moet ik nog een lijn aanvragen via kpn en daarop over laten zetten, misschien kan zoiets. Bleh, dus ik zit nu nog de rest van het jaar met een slechte verbinding waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hullepim schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:01:
Iemand al de status ontvangen van zijn TisDSL2 verbinding?
Ik vermoed dat ze aanvragen de eerste 7 werkdagen stil laten liggen omdat je deze nog kan/mag terugtrekken binnen die periode. Daarna zal je wel een status update gaan ontvangen per mail.
REDFISH schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:51:
Ja, de soap continues. Net belletje gehad van cambruim medewerker, en hij heeft ook geen idee. De waarden zijn gewoon goed vanaf hun centrale tot in mijn modem, en dat moet het dan maar zijn. Dus ja, daar zit je dan. Zou ik anders toch gewoon een monteur moeten laten komen die ook eens in het kastje hier om de hoek gaat kijken, of in de Dslam bekijkt wat het is. Als ze een lijnmeting uitvoeren, van waar doen ze dat dan? Vanaf hoofdkantoor, of vanaf het verdeelpunt? Misschien moet ik nog een lijn aanvragen via kpn en daarop over laten zetten, misschien kan zoiets. Bleh, dus ik zit nu nog de rest van het jaar met een slechte verbinding waarschijnlijk.
Zo moet je niet denken. 't Is aan TweakDSL om hier een oplossing voor te zoeken samen met Tiscali desnoods. Mijn eerste stap zou zijn met ander modem testen/proberen dan een Alcatel om gewoon te kijken of er verschil uit komt.

Dat is ook voor TweakDSL makkelijk, gewoon jou een ander type modem sturen waarvan zij en ook Tiscali zeker weten dat het daarmee goed moet werken. Als het dan nog hetzelfde is kan Tiscali op onderzoek uit wat er loos is. Dan heb je samen met je ISP echt alles, maar ook alles getest/uitgesloten.

Je een jaar laten zitten zo zou niet netjes zijn immers ook van ze. Dit is een raar en oplosbaar probleem. 't Is niet zo dat je een beroerde lijn hebt, zie de waardes van je modem en je linespeed.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 08-08-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:14:

[...]

Ik vermoed dat ze aanvragen de eerste 7 werkdagen stil laten liggen omdat je deze nog kan/mag terugtrekken binnen die periode. Daarna zal je wel een status update gaan ontvangen per mail.
Als dat zo is, hadden ze dat wel even mogen vermelden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wildfire schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:38:
[...]

Als dat zo is, hadden ze dat wel even mogen vermelden op de site.
Als dat zo is, dan gebeurd dat waarschijnlijk altijd al / bij elke ISP :) Lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi hoe staat er voor met die spike's die ik af en toe heb zodat ik NIET NORMAAL BF2 ( Battlefield 2 ) kan spelen dat om 5min er eruit legt hier wat ip van servers waar ik op speel.

i3d.nl - Battlefield2.nl
IP: 84.244.130.120 : 16567
IP: 84.244.131.130 : 16567
IP: 84.244.131.131 : 16567
IP: 84.244.131.129 : 16567

ClanPoint.nl
213.239.188.26:28000
213.239.188.26:27000
213.239.188.26:26000
213.239.188.21:27700
213.239.188.20:29000

Zijn allemaal nl server's op er op inlog heb ik een ping tusen de 10 en 15 dus daar kan niet aan liggen en, als er een maal in zit ken en potje van 5 a 10 min normaal spelen dan in eens zegt spel je internet, verbinding is verbroken en leg uit het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Vanaf tweakdsl:
Ping statistics for 213.239.188.26:
Packets: Sent = 1079, Received = 1079, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 518ms, Average = 22ms
Vanaf colo:
--- 213.239.188.26 ping statistics ---
1114 packets transmitted, 1114 received, 0% packet loss, time 1124267ms
rtt min/avg/max/mdev = 1.272/1.563/15.936/0.683 ms, pipe 2
Server zelf heeft niet echt problemen dus; maar mijn verbinding zo te zien ook niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat ik krijg als ik de server ping.
Heb een 8096/1024 ultra abbo via bbnet.

C:\>ping 213.239.188.26

Pingen naar 213.239.188.26 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.188.26: bytes=32 tijd=10 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.188.26: bytes=32 tijd=9 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.188.26: bytes=32 tijd=11 ms TTL=57
Antwoord van 213.239.188.26: bytes=32 tijd=11 ms TTL=57

Ping-statistieken voor 213.239.188.26:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 11ms, Gemiddelde = 10ms

De server is problemen niet lijkt mij en aan maar mijn verbinding zo te zien ook niet echt denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En naar wat voor eventueel mogelijk netwerk probleem zoek je als andere games er geen enkel last van hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56
Wel dus! ik heb het al vaker aangegeven in dit topic...

Ik heb nu toch tiscali aangevraagd en hoop dat het daarmee opgelost is, maar tot de migratie is gamen gewoon zwaar bagger omdat je nooit weet wanneer je dankzij een spike weer lagt, of er gewoon uit gemikt wordt.

[ Voor 87% gewijzigd door P5ycho op 08-08-2005 23:07 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:39:
En naar wat voor eventueel mogelijk netwerk probleem zoek je als andere games er geen enkel last van hebben.....
Ik voel weer zoiets als zal wel weer je eigen spullen liggen me pc is snel zat daar legt het niet aan. En nee er staan geen andere schit tedraaien op de achter grond heb 2 pc staan hier een voor game's en 1 voor downloads.
Afgelopen week schone instal gedaan windowsxp pro op amd 64 3500+ 1024mb en geforce 6800/256mb dus daar leg niet aan.
Heb 2 modems hier daar heb ook al mee gestest alle bij zelfde probleem op zolder staat er nog een hub/switch er tussen heb ook al keer of wat er tussen uit gelaten.
Modem in woon kamer daar aan zit xbox voor de rest niks 1 port gaat naar boven 10 meter kabel dan hub/switch daar aan zitten de pc's meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:11:
Hi hoe staat er voor met die spike's die ik af en toe heb zodat ik NIET NORMAAL BF2 ( Battlefield 2 ) kan spelen dat om 5min er eruit legt hier wat ip van servers waar ik op speel.

i3d.nl - Battlefield2.nl
IP: 84.244.130.120 : 16567
IP: 84.244.131.130 : 16567
IP: 84.244.131.131 : 16567
IP: 84.244.131.129 : 16567

ClanPoint.nl
213.239.188.26:28000
213.239.188.26:27000
213.239.188.26:26000
213.239.188.21:27700

Zijn allemaal nl server's op er op inlog heb ik een ping tusen de 10 en 15 dus daar kan niet aan liggen en, als er een maal in zit ken en potje van 5 a 10 min normaal spelen dan in eens zegt spel je internet, verbinding is verbroken en leg uit het spel.
ik heb het al eens eerder gezet in het topic, maar zal het nog maar een keer doen.
TweakDSL (iig, 2de supportlijn) krijgt sinds +/- 3 weken idd klachten over het wegvallen van de verbinding tijdens een potje gamen.

Zie deel van de mail:
Het probleem is in onderzoek, maar we hebben nog onvoldoende gegevens om zinvol aan de slag
te kunnen gaan. De door jou verstrekte info is zeker de moeite waard. Bij deze dan ook een
wederverzoek: Mocht je weer getroffen worden door lag/timeouts/drops/etc. meldt dat dan even
en bij voorkeur inclusief de volgende gegevens:
- Welk spel
- Welke server
- Datum/tijd
- evt. logs
- evt. bijzonderheden.
mail deze naar support@tweakdsl.nl ovv 'wegvallen adsllijn', zo kan de 2de lijns ook beter inzicht krijgen in het probleem!

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je al spikes hebt op een ICMP-echo naar een server toe is er iets niet goed. Maar dat kan inderdaad heel veel redenen hebben en oorzaken. Zal niet standaard de eigen spullen/configuratie stappen-plan beginnen ;)

't Kan ook binnen het TweakDSL netwerk liggen, dan zouden de TisDSL'ers er ook last van moeten hebben. En Xandrios (TisDSL) had ook spikes gezien de uitschieters in de samenvatting. Als dat een toevalligheids treffer is van 1 pakket op 999 wel <20ms misschien zou 't ook aan BBned of de koppeling BBned <--> TweakDSL kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:24:
Als je al spikes hebt op een ICMP-echo naar een server toe is er iets niet goed. Maar dat kan inderdaad heel veel redenen hebben en oorzaken. Zal niet standaard de eigen spullen/configuratie stappen-plan beginnen ;)

't Kan ook binnen het TweakDSL netwerk liggen, dan zouden de TisDSL'ers er ook last van moeten hebben. En Xandrios (TisDSL) had ook spikes gezien de uitschieters in de samenvatting. Als dat een toevalligheids treffer is van 1 pakket op 999 wel <20ms misschien zou 't ook aan BBned of de koppeling BBned <--> TweakDSL kunnen liggen.
het heeft denk ik niet te maken met de spikes, je zou een spike wel op moeten merken ingame, maar niet dat de hele adsl uitvalt lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dimmu schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

het heeft denk ik niet te maken met de spikes, je zou een spike wel op moeten merken ingame, maar niet dat de hele adsl uitvalt lijkt me..
Gameserver kan je wel kicken als je te-lang een te-hoge latency hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

met bf42 heb ik het momenteel elke dag, op elk willekeurig tijdstip en op elke server, ik word niet gekickt maar de verbinding is gewoon net lang genoeg weg om van de server te vallen, heel frustrerend als je een serieus potje aant spelen ben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ping statistics for 213.239.188.26:
Packets: Sent = 1000, Received = 1000, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 8ms, Maximum = 19ms, Average = 9ms

Ping statistics for 84.244.131.130:
Packets: Sent = 1000, Received = 1000, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 8ms, Maximum = 13ms, Average = 8ms

Hier geen enkele uitschieter zelfs te merken eigenlijk. Geen TweakDSL en geen BBned alleen dus vergelijking/reproductie issut niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de meest standaard modems toegevoegd (Speedtouch / Allied-Data / ZyXEL). Thanks voor je tip :)
Is het mogelijk om op de resultaten pagina grafieken weer te geven op basis
van modem type en/of provider/netwerk? (bv dmv drop-down menu)
Lijkt me wel interessant om die gegevens te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:47
Ik denk niet dat ze de aanvragen de eerste 7 dagen still leggen. Aangezien Xandrios zijn verbinding binnen 4 dagen up and running had.

Ik heb mijn aanvraag vrijdag op de post gedaan, ben benieuwd hoe lang het gaat duren bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door fiftyfive op 09-08-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 16:28
Hmmm, heb net mijn 3/1 Surf verbinding opgeleverd gekregen en zie nu dit:

Speciaal voor nieuwe klanten hebben we het volgende aanbod: TisDSL Ultra, een 2-8Mbit ADSL verbinding om lekker snel te downloaden en natuurlijk 1Mbit om te uploaden. Hiermee lijkt het abonnement natuurlijk op het bestaande TisDSL Ultra, maar er is een groot verschil ! Met de TweakGekte hebben we de maandprijs voor dit abonnement verlaagd naar € 34,95 per maand ! Er zijn twee nadelen: je tekent voor een twee-jarig contract en op dit moment kunnen we nog alleen orders voor analoge lijnen aannemen.
Je hoeft geen aansluitkosten te betalen en ook het modem is gratis. Afsluitkosten zoals bij Tis ADSL2 gelden zijn ook niet van toepassing. Lijkt het je wel wat? Check dan snel je postcode en vraag het gelijk aan.
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/index2.html

Dat is wel heel interessant voor een Ultra verbinding! Aan de andere kant is 2 jaar wel heel erg lang om vast te zitten aan een 'standaard' ADSL abonnement nu ADSL2 zo aan het opkomen is. Het is duidelijk dat we nog veel kunnen verwachten de komende maanden qua prijzenslag. Met een 20MB ADSL2 abbo MOETEN ze eigenlijk toch ook wel de bestaande abonnementen verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:48:
[...]

Is het mogelijk om op de resultaten pagina grafieken weer te geven op basis
van modem type en/of provider/netwerk? (bv dmv drop-down menu)
Lijkt me wel interessant om die gegevens te kunnen bekijken.
Je kan toch sorteren in bovenaan de lijst die je ziet als je op de grafiek klinkt? Niet in de grafiek opzich, maar zou kunnen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 02-08 11:17
Ga binnenkort ook overstappen van Demon ( BBned lijn ) naar Tweakdsl . 24mb aktie
Heb even gevraagd aan demon hoe je beste kunt handelen , de volgende reactie krijg ik terug.

In principe is het zo dat bij overstappen naar een andere provider de nieuwe
provider de migratie direct met ons afhandelt. Zij dienen uiterlijk twee weken
voor de migratiedatum een verzoek tot migratie bij ons in. U kunt zelf dan het
beste uw opzegging pas bij ons indienen als de migratie helemaal geslaagd is en
u al gebruik kan maken van de DSL-verbinding via uw nieuwe provider. Zegt u
namelijk eerder op, dan bestaat er de kans dat het DSL-signaal van de lijn wordt
gehaald voordat de nieuwe provider klaar is met de migratie. Dit heeft onder
andere als gevolg dat u dan enige tijd zonder internet zit.

Als u bij ons opzegt zodra de migratie geslaagd is, wordt er geen opzegtermijn
van een maand gehanteerd, maar sluiten wij uw abonnement af per de eerstvolgende
facturatiedatum. Dit om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

of tewel als ik het goed begrijp , ik vul het form van tweakdsl in voor de 24mb aktie en alles wordt zo geregeld ( tussen tweakdsl en demon ) Opzeggen als ik al een lijn van tweakdsl heb,. Lijkt me een beetje te mooi voor woorden. Heeft iemand al ervaring hiermee gehad ? Wil niet tegen problemen aanlopen...

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Terrestra schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:50:
Ga binnenkort ook overstappen van Demon ( BBned lijn ) naar Tweakdsl . 24mb aktie
Heb even gevraagd aan demon hoe je beste kunt handelen , de volgende reactie krijg ik terug.

In principe is het zo dat bij overstappen naar een andere provider de nieuwe
provider de migratie direct met ons afhandelt. Zij dienen uiterlijk twee weken
voor de migratiedatum een verzoek tot migratie bij ons in. U kunt zelf dan het
beste uw opzegging pas bij ons indienen als de migratie helemaal geslaagd is en
u al gebruik kan maken van de DSL-verbinding via uw nieuwe provider. Zegt u
namelijk eerder op, dan bestaat er de kans dat het DSL-signaal van de lijn wordt
gehaald voordat de nieuwe provider klaar is met de migratie. Dit heeft onder
andere als gevolg dat u dan enige tijd zonder internet zit.

Als u bij ons opzegt zodra de migratie geslaagd is, wordt er geen opzegtermijn
van een maand gehanteerd, maar sluiten wij uw abonnement af per de eerstvolgende
facturatiedatum. Dit om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

of tewel als ik het goed begrijp , ik vul het form van tweakdsl in voor de 24mb aktie en alles wordt zo geregeld ( tussen tweakdsl en demon ) Opzeggen als ik al een lijn van tweakdsl heb,. Lijkt me een beetje te mooi voor woorden. Heeft iemand al ervaring hiermee gehad ? Wil niet tegen problemen aanlopen...
Zal vanavond eens een communicatie schema in elkaar zetten voor het telco-telco proces. Want zoals Demon 't je nu meldt is ook niet helemaal correct. Immers communiceert TweakDSL helemaal niet met Demon, daar zitten de telco's nog tussen.

Jij vraagt aan bij TweakDSL --> TweakDSL meldt aan overstap bij Tiscali voor de lijn --> Tiscali vraagt bij KPN om kabeltje van jou lijn om te laten zetten --> KPN bevestigd terug aan Tiscali --> Tiscali bevestigd aan TweakDSL.

Als je lijn dus al opgezegd is door Demon bij BBned en BBned heeft de opzegging verwerkt en al met KPN geregeld dat je lijn gesloopt / opgeheven gaat worden krijgt Tiscali een afwijzing van KPN en zal de aanvraag afwijzen naar TweakDSL omdat overstappen niet meer mogelijk is ivm lopende ophef van je lijn.

Dus nooit opzeggen voordat je overstap bevestigd is met plandatum. Indienen van een aanvraag is niet hetzelfde als bevestigd.

Overige communicatie is dat Tiscali berichten stuurt naar BBned. BBned kan dan dingen doorgeven aan Demon inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
Oke , alvast bedankt. Moet ik trouwens altijd overstappen naar het tiscalli netwerk ? Of kan ik op het bbned netwerk blijven ?

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Terrestra schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:25:
Oke , alvast bedankt. Moet ik trouwens altijd overstappen naar het tiscalli netwerk ? Of kan ik op het bbned netwerk blijven ?
Als je over gaat op het huidige adsl2+ aanbod van tweakdsl ga je over na tiscali.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Terrestra schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:25:
BBned komt straks ook een bestelmogelijkheid. Alleen heeft BBned volgens de planning pas ergens eind Oktober de mogelijkheid om lijnen die nu al op BBned zitten over te zetten naar een ADSL2+ geschikte poort.

Tot die tijd kan je dus allen maar ADSL2+ bestellen van BBned als je of nu geen DSL hebt op je lijn of via een extra lijn naast je huidige of als je overstapt vanaf een andere telco (dus nu bijv Tiscali of KPN-DSL hebt etc).

Dus huidige bestelbare actie alleen op Tiscali netwerk. Je krijgt dan op je poort eerst 8/1 profiel die later wordt opengezet automatisch naar 24/1 (of 24000/1300. Wide-OPEN in iedergeval op ADSL2+ techniek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
Thanks for the info. Denk dat ik vanavond maar eens het contract tweakdsl Tis adsl2 formulier ga invullen :) . Scheelt toch weer aardig wat centjes ipv demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Terrestra schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:18:
Thanks for the info. Denk dat ik vanavond maar eens het contract tweakdsl Tis adsl2 formulier ga invullen :) . Scheelt toch weer aardig wat centjes ipv demon
Wel gekeken of het leverbaar is via postcode checker op www.tweakdsl.nl? Kan je sowieso Tis-DSL bestellen?

Tiscali netwerk is op minder centrales leverbaar dan BBned, dus handig om eerst even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Is de postcode check op Tweakdsl eigenlijk al aangepast voor ADSL2?

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Uit de startpost over de ZyXel ADSL2+ modems:
[Er is nog onduidelijkheid over de in de praktijk te behalen snelheid van de Zyxels. TweakDSL laat weten dat ze binnenkort gaan testen met diverse modems bij Tiscali en later ook bij BBned. Het kan zijn dat blijkt dat bepaalde modems de maximale snelheden niet aan kunnen en ze besluiten veranderingen aan te brengen in het aanbod.
En wat gebeurt er dan voor de klanten die al hebben aangevraagd en hebben aangegeven voor een ZyXel ADSL2+ modem te gaan? Nogal lullig als je door je modem wordt beperkt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PeaNutsss schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:53:
Is de postcode check op Tweakdsl eigenlijk al aangepast voor ADSL2?
Dat is niet nodig. Als Tiscali andere producten kan leveren kan 't ook TisDSL2+ abonnement leveren natuurlijk. Tiscali zet je niet over op een andere poort straks maar bouwt alle poorten om en zet ze dan gewoon 'open' voor ADSL2+ snelheden later.

Dus als je nu TisDSL kan bestellen (je komt door postcode check heen en ziet ze staan) kan je ook aan de TisDSL2+ actie mee doen ;)

Of je kijkt hier even.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Wildfire schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:02:
Uit de startpost over de ZyXel ADSL2+ modems:

[...]

En wat gebeurt er dan voor de klanten die al hebben aangevraagd en hebben aangegeven voor een ZyXel ADSL2+ modem te gaan? Nogal lullig als je door je modem wordt beperkt... :(
Inderdaad; da's wat lullig. Ik heb zelf ook afgelopen vrijdag TIS ADSL2+ besteld met dit modem. Ben niet zo'n fan van speedtouch om gevoelsredenen, niet onderbouwd ofzo...

Kun je 'm ruilen ofzo als 'ie niet voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL modems gaan prima voldoen. ZyXEL sleutelt nog wat aan de firmware en dat probleem is ook opgelost straks waarschijnlijk.

En waarom nu al zenuwachtig worden als je straks een lijn hebt die ~16Mbps haalt zal je ZyXEL sowieso de beperking niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 20-10 12:12

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Weet iemand welke modem je krijgt bij de TIS-DSL acties?

Ik wil als bestaande klant overstappen naar :

T-IS DSL Surf

1Mbit/512kbit

€ 29,95

3Mbit/1Mbit voor dezelfde prijs!

Mijn modem is brak dus ik kan wel een nieuwe gebruiken, eenig idee welke dat is?

ik ga ervanuit dat er dus geen overstap kosten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Alcatel Speedtouch 516(i) dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Dat is een multi-pc modem

dat zou geweldig zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:47:
[...]

Wel gekeken of het leverbaar is via postcode checker op www.tweakdsl.nl? Kan je sowieso Tis-DSL bestellen?

Tiscali netwerk is op minder centrales leverbaar dan BBned, dus handig om eerst even te kijken.
jaja heb ik gechecked is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 16:58

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:06:
[...]

Dat is niet nodig. Als Tiscali andere producten kan leveren kan 't ook TisDSL2+ abonnement leveren natuurlijk. Tiscali zet je niet over op een andere poort straks maar bouwt alle poorten om en zet ze dan gewoon 'open' voor ADSL2+ snelheden later.

Dus als je nu TisDSL kan bestellen (je komt door postcode check heen en ziet ze staan) kan je ook aan de TisDSL2+ actie mee doen ;)

Of je kijkt hier even.
Ok.. duidelijk antwoord. Bedankt!

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Over de bbned spike/disconnect problemen: zojuist 21:40 - 21:41 de lijn compleet plat, ik raad aan om eens in de logfiles te kijken rond dat tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

idd, heb nog geen 5 volle minuten op een server doorgebracht, word er langzamerhand wel een beetje moei van ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-10 13:11

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik had ook disconnects..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
P5ycho schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:42:
Over de bbned spike/disconnect problemen: zojuist 21:40 - 21:41 de lijn compleet plat, ik raad aan om eens in de logfiles te kijken rond dat tijdstip.
dit is denk ik bij iedereen geweest van BBned, ik had er ook last van terwijl ik niet aan het gamen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
zojuist naar support@tweakdsl.nl gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Sinds ongeveer 3 weken is het huilen met de pet op wat betreft de bbned lijnen. Om de zoveel tijd is er een korte packetloss of een complete disconnect. Dit is eerder gemeld door andere gebruikers dus ging ik er vanuit dat het probleem wel aangepakt zou worden. Nu ben ik een geduldig mens, maar na 3 weken niet fatsoenlijk kunnen gamen is bij mij de grens toch ook wel bereikt. Een gemiddeld potje gamen duurt nu hooguit 20min, met 5-10min tussen disconnects eerder als regel dan uitzondering. Zojuist om 21:40 - 21:41 was in plaats van de 'gebruikelijke' disconnect van enkele seconden de verbinding zelfs ruim een minuut weg, wat mijn hoop op verbetering compleet doet wegzakken.
Het probleem doet zich niet alleen voor naar bepaalde servers onder bepaalde omstandigheden, een simpele ping naar bijv. tweakers.net met een verder idle verbinding geeft net zo goed disconnects, als packetloss te zien in de pingstats. Het probleem zal dan ook gezocht moeten worden in de infrastuctuur van bbned en/of tweakdsl mijns inziens. Overigens hebben TIS DSL gebruikers nergens last van.
Het gaat vaak een tijdde goed, maar er is altijd wel weer iets dat het meestal net herwonnen vertrouwen in bbned weer als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Ik ben de problemen zo zat wat betreft bbned dat ik besloten heb een migratie naar TIS DSL aan te vragen, deze zou ondertussen per post gearriveerd moeten zijn. Zelfs de overstapkosten van €75 zijn me het nog wel waard om deze ellende achter me te laten.. Ik ben al lang een tevreden klant wat Tweakdsl's services betreft, het is gewoon bbned waar ik niet over te spreken ben. Let wel dat bbned een leverancier van Tweakdsl is en Tweakdsl er alsnog aansprakelijk voor is als er dingen in de soep lopen bij bbned. Ik hoop dat jullie mijn situatie begrijpen en hoop dat ik jullie van genoeg informatie voorzien heb om een start te maken met het oplossen van de huidige problemen. Graag hoor ik ook van jullie wat jullie geplande acties zijn om de boel weer netjes te laten draaien tot mijn migratie voltooid is.

Met vriendelijke groet,

P5ycho
Nu is het niet de bedoeling dat iedereeen deze brief gaat copy/pasten, maar ik raad iedereen zo onderhand wel aan om eens een nette mail te sturen waarin jij ook aangeeft dat het ze niet langer kan.

@Dimmu:
maakt dat de situatie er beter op dan? het zal me echt een worst wezen wie er nog meer last van had, als het maar opgelost wordt. Bovendien zijn de problemen er ook als je niet aan het gamen bent, het gamen is gewoon het moment dat het erg op gaat vallen omdat zonder constante verbinding je gewoon niet veel kunt beginnen. Tijdens normaal surfen daarentegen zal het niet erg opvallen. Misschien toevallig een pagina die niet laadt, waarbij je toch meestal een refresh doet zonder er bij na te denken.

[ Voor 14% gewijzigd door P5ycho op 09-08-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

zo erg als het vanavond is is het lang niet geweest, mijn god :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
P5ycho schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:12:
zojuist naar support@tweakdsl.nl gestuurd:

@Dimmu:
maakt dat de situatie er beter op dan? het zal me echt een worst wezen wie er nog meer last van had, als het maar opgelost wordt.
nee, het maakt het er niet beter op, maar ik weet dat men er nu mee bezig is.

Vreemd genoeg is het inderdaad sinds 3 weken, als ik een potje online speel (call of duty/call of duty united offensive) is het ook raak, enige is dat ik dan wel in de game blijf (aldanniet met een leuke connection interrupted bovenin me scherm a 1024x768) totdat de lijn weer werkt. De TS (TeamSpeak) is ook nog geconnect, dus kan daarna weer verder spelen.
Bf2 heeft blijkbaar een veel kritischere gevoeligheid dan CoD, en ik geef je dan groot gelijk om over te stappen naar Tis. Ik kan dat (nog) niet, en weet ook niet of ik het in de toekomst ga doen, ook om het feit dat het bij TIS ingewikkelder is om een vast IP te krijgen, bij BBned kan men het zo regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
trouwens, even over je extra toevoeging; als ik aan het downloaden/uploaden ben, en er is een disconnect, merk ik dat echt wel. Ik was dus om 21:40 van alle servers afgemikkerd op IRC, dus je merkt het zeker weten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Dat het ingewikkelder is om een vast IP te krijgen bij TIS wist ik nog niet, maar dan moeten ze maar even hun best doen. Zonder vast IP ben ik mooi genaaid om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
P5ycho schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:26:
Dat het ingewikkelder is om een vast IP te krijgen bij TIS wist ik nog niet, maar dan moeten ze maar even hun best doen. Zonder vast IP ben ik mooi genaaid om eerlijk te zijn.
ik geloof niet dat het zo makkelijk gaat omdat de tis-netwerk een hele andere structuur heeft (meen ik ergens gelezen te hebben, kan het ook fout hebben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Als het maar gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Was geen probleem bij BBned, geen probleem bij TweakDSL.

AMS-IX switch die op z'n bek ging op Telecity en terug viel op z'n backup management kaart na een reboot spontaan. Duurde minuut of 4 voordat hij weer up-and-running was.

Zie ook de dip in de AMS-IX graph.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zeg, een minuut lag TweakDSL/BBNed eruit... rond 21:40, ik zit bij Demon en rond die tijd werd ik van IRC geknikkerd.

Probleem niet beperkt tot TweakDSL? Of gewoon puur toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Fijn is dat, net als je denkt dat het toppunt is bereikt ligt het buiten tweakdsl.

Wat me ook een beetje op de zenuwen begint te werken is dat als het niet aan tweakdsl ligt jullie er als de kippen bij zijn om te melden waar het aan lag, maar als er daadwerkelijk problemen zijn er niemand op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
heeft iemand eigenlijk misschien testresultaten van de adsl2+ modems die tweak aanbiedt? want ik kan eigenlijk nog steeds geen keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Ik heb vandaag een nieuwe PSTN laten activeren en meteen Tweak gebeld dat ik Tisdsl wel interessant vind. Vervolgens moet de beste man natuurlijk mij even door de postcode sjek sleuren om te kijken of het op mijn adres mogelijk is. De uitslag was “ik weet het niet, vraag maar aan dan merk je wel of het kan”. Mja… is ook een mannier.

Lijkt mij toch niet meer dan normaal dat ze over een beschikbaarheids lijstje beschikken o.i.d. maar nee. Ik hang aan Amf-Zlh, iemand een ID of daar TisDSL ‘dekking is?

Ik heb geen zin om de komende weken nagelbijtend voor de brievenbus te gaan zitten wachten op een geaccepteerde aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
P5ycho schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:05:
Fijn is dat, net als je denkt dat het toppunt is bereikt ligt het buiten tweakdsl.

Wat me ook een beetje op de zenuwen begint te werken is dat als het niet aan tweakdsl ligt jullie er als de kippen bij zijn om te melden waar het aan lag, maar als er daadwerkelijk problemen zijn er niemand op reageert.
Don't shoot the messenger....

* bjck werkt niet voor TweakDSL.
trankilo schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:10:
Ik heb vandaag een nieuwe PSTN laten activeren en meteen Tweak gebeld dat ik Tisdsl wel interessant vind. Vervolgens moet de beste man natuurlijk mij even door de postcode sjek sleuren om te kijken of het op mijn adres mogelijk is. De uitslag was “ik weet het niet, vraag maar aan dan merk je wel of het kan”. Mja… is ook een mannier.

Lijkt mij toch niet meer dan normaal dat ze over een beschikbaarheids lijstje beschikken o.i.d. maar nee. Ik hang aan Amf-Zlh, iemand een ID of daar TisDSL ‘dekking is?

Ik heb geen zin om de komende weken nagelbijtend voor de brievenbus te gaan zitten wachten op een geaccepteerde aanvraag.
Zie m'n andwoord eerder om te checken (heb mijzelf maar even gequote).

Amersfoort-Zielhorst heeft ook een wijk (of gedeelte) waar de telefoonlijnen glasvezel tussen de centrale en de wijkkast hebben. Hierop kan je geen ADSL leveren omdat je daar technisch een koperlijn voor nodig hebt tussen modem en DSL apparatuur.

Je weet het ook nooit van te voren vaak zonder aan te vragen op een lijn of die op koper zit of via glas ergens middenin. Link naar onderstaande postcode check geeft wel aan als die mogelijkheid bestaat dat het zo is.

Als je nu al DSL hebt heb je die lijn op koper in iedergeval. Maar dan nog kan andere via een glasdeel worden geleverd... mogelijk dat je dan wat kan laten schuiven met lijnen. Maar waarom nieuwe PSTN lijn? Nu linesharing op ISDN ofzo?
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:06:
[...]

Of je kijkt hier even.

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Dat probleem heb ik nu ook!
Ik krijg een aanbieding voor TIS ADSL2+ en weet vervolgens niet of ik er wat mee kan. Als ik namelijk teken zit ik aan een contract vast waarvan het niet duidelijk is of TIS wel dekking heeft.
Ik heb de postcode checker van BJCK uitgevoerd (dank!) maar die geeft aan dat ik geen dekking heb.

Voorlopig stuur ik dus niks op.
En TweakDSL geeft helaas geen duidelijk antwoord op mijn vraag hierover.

Er zit dus niets anders op dan op de prijzen te wachten van de nieuwe BBned ADSL2+ Economy abonnementen. Dit zou best eens interessant kunnen zijn maar je moet het eerst wel zien om een conclusie te kunnen trekken.

Ik begrijp van TweakDSL dat ze TIS sterk promoten of dat nu om de relatief lage prijs gaat is me niet duidelijk. Ik zit niet te wachten op een overstap naar TIS van mij mag het ook BBned zijn.
Als ik een keus moet maken even evenveel moet betalen voor een upgrade/overstap kies ik op dit moment voor BBned. Ik heb geen last van uitval, slechte pings o.i.d.
Het signaal is hier superstabiel de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:14:
[...]

Don't shoot the messenger....

* bjck werkt niet voor TweakDSL.
Tis niet persoonlijk :)
Gewoon even alle frustratie uiten, dat lucht op. Voor even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

nu om de 5 a 10 minuten, morgen serieus maar es bellen :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:17
Zeer vervelend deze disconnects, ben maar gestopt met online gamen, om de 5 a 10 minuten stilstaan is ook niet wat ;)
Valt me tegen de laatste maanden met bbned, tis net of ze meer belang bij de uitrol van adsl2+ hebben dan bij het in stand houden van het oude netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

NLsandman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:21:
Zeer vervelend deze disconnects, ben maar gestopt met online gamen, om de 5 a 10 minuten stilstaan is ook niet wat ;)
Valt me tegen de laatste maanden met bbned, tis net of ze meer belang bij de uitrol van adsl2+ hebben dan bij het in stand houden van het oude netwerk.
Het is lang niet overal. Ik heb alleen een dikke onderbreking gehad tussen 21-22uur van een minuut of 5. Voor de rest is de verbinding prima hoor. Ik trek de lijn fullspeed dicht. Verder geen onderbrekingen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

P5ycho schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:05:
Ik denk dat Foundry graag van je hoort. (Maker van de BigIrons waar de AMS-IX op draait.)
zoooper schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:08:
heeft iemand eigenlijk misschien testresultaten van de adsl2+ modems die tweak aanbiedt? want ik kan eigenlijk nog steeds geen keuze maken...
Het certificatie-proces is nog niet afgerond, en het aantal mensen met een daadwerkelijk opgeleverde ADSL2+-lijn is bijzonder laag, dus veel zal er nog niet getest en gereviewd zijn. Da's een nadeel van de allereerste willen zijn..
Lijkt mij toch niet meer dan normaal dat ze over een beschikbaarheids lijstje beschikken o.i.d. maar nee.
Da's een ander nadeel van de allereerste willen zijn.
HoppyF schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:24:
zit ik aan een contract vast waarvan het niet duidelijk is of TIS wel dekking heeft.
Da's natuurlijk grote onzin. Als er niet geleverd kan worden is er ook geen overeenkomst mogelijk.
NLsandman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:21:
tis net of ze meer belang bij de uitrol van adsl2+ hebben dan bij het in stand houden van het oude netwerk.
Wees nou eens eerlijk, en kijk eens naar wat de boventoon gevoerd heeft, de afgelopen tijd? Het gehuil en gejammer over ADSL2+, migraties van en naar, dingen die wel kunnen, dingen die niet kunnen. Het is net alsof er niets anders is dan ADSL2+. Jullie verwachten op iedere denkbare vraag een antwoord, en als dat een paar dagen op zich laat wachten wordt er uitgebreid ge- ;( :r :r :( |:( 8)7 en is het allemaal klote. Daar wordt op gereageerd, mensen zoeken dingen uit, regelen deals, verwerken aanvragen, beantwoorden jullie vragen en vervolgens komt daar het verwijt dat ADSL2+ teveel aandacht krijgt en dat dat ten koste van andere dingen gaat. We zijn wel lekker bezig, vind je niet?

Ik heb ondertussen eens wat dingen nagekeken. De AMS-IX is nog niet helemaal bijgekomen van de dreun van vanavond. Sowieso gaat er vannacht nog een onderbreking komen als de hardware die om half tien stuk ging vervangen wordt. Dat staat voor 04:00 op de kalender. Naar een bestemming over de AMS-IX zie ik iets van 0.08% packetloss en af en toe een packet wat lang onderweg is, meer dan 200ms. Om precies te zijn zeven stuks in bijna een vol uur.

99.92% van m'n packets komen binnen gemiddeld 16.5ms aan. Kortste tijd is 14.4, de langste tijd in bijna een uur is 987 milliseconden, maar dat was wel 1 packet.

Als er iets mis is is het zo klein dat het nauwelijks te meten valt. Althans: vanaf mijn verder probleemloos werkende lijn. Van de 18.000 verstuurde packets ben ik er nu 15 kwijt. :X

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 10-08-2005 01:53 . Reden: regel teveel gequote van HoppyF ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

[b][message=23943156,noline]Burne schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:43

Ik heb ondertussen eens wat dingen nagekeken. De AMS-IX is nog niet helemaal bijgekomen van de dreun van vanavond. Sowieso gaat er vannacht nog een onderbreking komen als de hardware die om half tien stuk ging vervangen wordt. Dat staat voor 04:00 op de kalender. Naar een bestemming over de AMS-IX zie ik iets van 0.08% packetloss en af en toe een packet wat lang onderweg is, meer dan 200ms. Om precies te zijn zeven stuks in bijna een vol uur.

99.92% van m'n packets komen binnen gemiddeld 16.5ms aan. Kortste tijd is 14.4, de langste tijd in bijna een uur is 987 milliseconden, maar dat was wel 1 packet.

Als er iets mis is is het zo klein dat het nauwelijks te meten valt. Althans: vanaf mijn verder probleemloos werkende lijn. Van de 18.000 verstuurde packets ben ik er nu 15 kwijt. :X
staat die packetloss dan in verband met het gedisconnect van servers ?
if so, ik hoop dat het snel gefixt word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een gameserver kan je d'r uit gooien als je even packetloss hebt. Ze krijgen immers geen informatie van je een korte periode dus eigenlijk doe je 'eventjes niet mee' zegmaar.

Maar is wel nihil die 0.08%, dat zou niets uit mogen maken.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 10-08-2005 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de hele week al geen volle connects
zelf via de nieuwsgroepen haal ik maar 75% van de 4m mb die ik anders had
en mn telefoon :( :( :( :( :(
die doet t de hele week al niet
kan wel uit bellen maar naar mezelf bellen, no way
dan blijf alles zo dood als n pier en na een flinke poos een korte drietoon en weg is ie
ik zou van de week gemigreerd worden maar dan zou t wel handig zijn als ik tot die tijd wel de beschikking had over mn telefoon nummer het lijkt er gewoon op dat ik een ander nummer heb gekregen, ik weet aleen niet welk nummer
maar helaas geen bericht, ik heb via tweakdsl helemaal niks gehoord
wel via de kpn dat ik per 13 augustus geen kpn verbinding meer heb
dus heb ik maar gebeld of ze de in de brief genoemde firma bij tweak kennen "eeeuh ja daar doen we ook wel zaken mee" |:(

en natuurlijk heb ik nog steeds geen refund over de maanden dat ik pas opgekrikt naar 4 mb werd terwijl ik er allang voor betaalde (en das nu wel bijna een half jaar terug :? )
service with a smile, tja dat zal wel eerst mij en andere klanten te woord staan en als ik opgelegd heb, lachen tot ze onder de tafel liggen waarschijnlijk
andere smiles kan ik me niet voorstellen
ik kan me ook voorstellen dat je niet trots bent om bij tweak te werken (dat je het in ieder geval niet op verjaardagen verteld) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Die vervanging hardware is inderdaad weer te zien in de AMS-ix graph. Bedankt trouwens voor het uitzoeken Burne!

Was gisteravond niet wezen gamen, dus weet niet of door die disconnect van gisteravond (alhoewel door het goede verhaal van Burne aantoonbaar is dat het niet de schuld is van Tweakdsl/Cambrium) je nu sneller van de server afgemietert wordt. Vanavond staat er wel weer een spelletje op het programma, ik zal dan weer kijken of me lijn (weer) wegvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Net gebeld voor de Tis aanbiedingen

Als bestaande klant moet je wel migratiekosten betalen :(

35 euro

vind het wel jammer dat als je naar een duurder pakket overstapt je geld moet bijleggen, maarja :(

toch ook maar een kijkje genomen bij Tiscali

Verhuiskosten: 69 euro
Migratiekosten: 25 euro (als je omlaag migreerd) Als je een duurder pakket neemt hebben ze een aanbieding voor je ofzo.

Bij @Home krijg je 2 maanden gratis abonnement en geen kosten als je omhoog migreerd 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Tetsuo55 op 10-08-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tetsuo55 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:16:
Net gebeld voor de Tis aanbiedingen

Als bestaande klant moet je wel migratiekosten betalen :(

35 euro

vind het wel jammer dat als je naar een duurder pakket overstapt je geld moet bijleggen, maarja :(
Je stapt natuurlijk niet alleen over op een duurder pakket misschien (of wel sneller maar niet duurder) maar ook van DSL-netwerk(telco). 't Is niet iets als 'even ander profiel en abonnement type aanpassen' zo'n stap natuurlijk.

* bjck denkt dat €35 nog heel netjes is, heb je d'r zo uit.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 10-08-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Dat is wel zo, echter als ik naar tiscali zelf overstap betaal ik hetzelfde per maand en is alles gratis :P

maar ik wil tweak als provider houden

Eenig idee wat de Downtime is voor een bbnet>tis migratie?

[ Voor 41% gewijzigd door Tetsuo55 op 10-08-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Tetsuo55 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:23:
Dat is wel zo, echter als ik naar tiscali zelf overstap betaal ik hetzelfde per maand en is alles gratis :P

maar ik wil tweak als provider houden

Eenig idee wat de Downtime is voor een bbnet>tis migratie?
migratie (dus overstap van telco-telco) kan (bijna) zonder downtime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
Heb me eigen vandaag maar een verjaardagskado gegeven.
Formulier is gefaxed naar tweakdsl voor aanvraag van een tis adsl2 aktie lijn..
wensdatum 20 september zodat ik mijn demon abon. rustig kan opzeggen ( zodra ik een reactie rijg van tweakdsl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dimmu schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:33:
[...]

migratie (dus overstap van telco-telco) kan (bijna) zonder downtime ;)
Duur dat je zonder zit is in princiepe ongeveer een 15 minuten dat KPN bezig is met loskoppellen en weer aankoppellen.

Downtime kan langer zijn als je niet je modem van andere instellingen voorziet direct daarna natuurlijk :+
Terrestra schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:10:
wensdatum 20 september zodat ik mijn demon abon. rustig kan opzeggen ( zodra ik een reactie rijg van tweakdsl )
offtopic:
Congrats!

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 10-08-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Terrestra schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:10:
Je zit nu onnodig lang met Demon opgezadeld. Demon hanteert geen opzegtermijn bij een telco-telco migratie, zodra TweakDSL is geactiveerd kun je per direct opzeggen bij Demon. Je had deze maand al overgezet kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:47
Wel jammer dat er geen duidelijk overzicht is van je orderstatus bij TweakDSL. Ik heb me aanvraag vrijdag opgestuurd en ik heb telefonisch bevestigd dat het bij hun is aangekomen, maar wat er verder gebeurt weet ik niet. Krijg ik eerst een brief ter bevestiging of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

fiftyfive schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:53:
Wel jammer dat er geen duidelijk overzicht is van je orderstatus bij TweakDSL. Ik heb me aanvraag vrijdag opgestuurd en ik heb telefonisch bevestigd dat het bij hun is aangekomen, maar wat er verder gebeurt weet ik niet. Krijg ik eerst een brief ter bevestiging of iets dergelijks?
Mijn aanvraag is vorige week woensdag bij TweakDSL aangekomen als het goed is, ik hoop nu toch wel eens iets te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
Wildfire schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:47:
[...]

Je zit nu onnodig lang met Demon opgezadeld. Demon hanteert geen opzegtermijn bij een telco-telco migratie, zodra TweakDSL is geactiveerd kun je per direct opzeggen bij Demon. Je had deze maand al overgezet kunnen zijn.
opgezaldeld is een groot woord , die tijd kunnen we nog wel even wachten. Heb ze nog even gebeld fax was in ieder geval aangekomen, vanavond ff demon opzeggen vanaf 20septmber ( dat is toch de juiste datum? Dit heb ik ook bij tweakdsl als wensdatum aangegeven ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Je krijgt als statusoverzicht per mail door hoever de oplevering is (althans, dat verwacht ik; ik kreeg met de aanvraag van Ultra netjes steeds een mail als de status was verandert), dit gaat pas gebeuren als je order daadwerkelijk in de aanvraagprocedure is gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Terrestra schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:01:
[...]

opgezaldeld is een groot woord , die tijd kunnen we nog wel even wachten. Heb ze nog even gebeld fax was in ieder geval aangekomen, vanavond ff demon opzeggen vanaf 20septmber ( dat is toch de juiste datum? Dit heb ik ook bij tweakdsl als wensdatum aangegeven ? )
Gaat het hier om een Telco-Telco migratie? Want doen moet je even wachten met opzeggen van Demon tot je een bevestiging hebt gekregen van die wensdatum. (Van Tweak).

Zeg je Demon eerder op, dan zal je lijn op die datum simpelweg worden ontkoppeld...of je nu overgezet bent naar tweakdsl of nog op Demon zit. Dan is het voor KPN simpelweg een kwestie van "stekker eruit" :P
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23929069#23929069

of in de sticky:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test