OK. Die PC sjek geeft wel duidelijkheid.bjck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:14:
[...]
Als je nu al DSL hebt heb je die lijn op koper in iedergeval. Maar dan nog kan andere via een glasdeel worden geleverd... mogelijk dat je dan wat kan laten schuiven met lijnen. Maar waarom nieuwe PSTN lijn? Nu linesharing op ISDN ofzo?
[...]
Ik ken het probleem in Nieuwland, was ooit de reden dat ik wireless-amersfoort heb opgezet. Nudat er inmiddels ook cable-internet wordt geboden in die wijk is het grappig om te zien dat er nog steeds mensen van ons netwerk gebruik maken.
Mijn touwtje is twee keer gemeten (1x door KPN en 1x door Schuring) en is 3061 meterjes lang. Mijn mojum trainde 1 om 8 Mbit op BBned en op VersaHELL trainde een Zyxel 1 om 14 Mbit. Dit ter info.
Reden dat ik deze rare bokkensprong moet doen:
[(gaap)lang verhaal mode on]
Ooit prima DSL verbinding van Wanadont via KPN. Soms wat downtime maar verder niks te klagen (nouwja, de newsserver misschien). In mijn wijsheid heb ik op een zwak moment besloten dat ik beter af zou zijn bij EWEKA. Ik heb nog nooit 1 dag kunnen internetten via EWEKA en nu, die jaar later, lopen er nog verschillende civielrechtelijke procedures om mijn poen terug te krijgen. EWEKA wilde de lijn niet vrij geven waardoor ik na veel touwtrekken zelf maar in actie ben gekomen en bij KPN de lijn heb laten afsluiten. Vervolgens een nieuwe PSTN laten activeren op touwtje twee en BBned / Demon aangevraagd en nog geen 10 dagen later gekregen. 1x down geweest door onderhoud, verder niks te klagen.
Anno 2005 wilde ik meer snelheid dus leek Versahell mij wel wat. TTM vlekkeloos verlopen maar ik kreeg een intern IP waar mijn apparatuur niet op loopt. Versahell ge-mail & gebeld of zijn een bridge konden leveren. Dat konden zij niet maar ik kon er wel zelf één kopen. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens vraag ik om de VPI enzoow settings bij Versahell, kunnen zij die niet aan mij verstrekken. Mijn conclusie, Versahell kan geen internet leveren, order geannuleerd. Natuurlijk heb ik de settings wel op GOT kunnen vinden maar ook niet één apparaat / PC krijgt een IP van de DHCP. En die knuppels bij de helpdesk maar volhouden dat het niet aan hun ligt, maar vreemd genoeg krijgt het Samsung gebakje van hun wel een IP. Verschillende mojems geprobeerd.
Goed, dus einde Versahell en op naar TweakDSL2+. Omdat ik inmiddels mijn lesje met EWEKA heb geleerd ga ik niet zitten wachten tot Versahell opzout van de lijn want dat willen ze niet (traineren = zielig doen) Dus heb ik KPN de infra er uit laten knikkern van mijn oude PSTN en wordt er volgende week op het vrije touwtje weer een verse PSTN geleverd t.b.v. Tweak.
[(gaap)lang verhaal mode off]
Net Tweak ff gebeld waar mijn aanvraagform bleven. Er zijn nu zoveel aanvragen dat ze het niet bij kunnen benen. Maar de beste man heeft nu zelf even mijn naam op een envelop gekalkt en het komt er aan dank zij de mybbxl PC sjek. TOP!