Burne schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:56:
[...]
Er is hier meer dan eens de suggestie gedaan dat 'profiders' een stel boeven is wat geen ander doel in het leven heeft dan je a: zoveel mogelijk geld aftroggelen voor iets wat als je maar een groot bedrijf bent minder kost dan lucht en b: je daarbij zoveel mogelijk treiteren met storingen, problemen, onbegrijpelijke handleidingen en uren wachttijd voordat je met de lokale afdeling van de josti-band mag praten.
Iedere idioot met genoeg geld kan in tien minuten een ISP opzetten die voor 5 euro per maand je aan gigabit ethernet helpt, wat altijd werkt, door je oma aan te sluiten is en waar alles mee kan. De grote samenzwering zorgt ervoor dat iedereen die dat probeert spoorloos verdwijnt. Het is net de mafia, maar dan met internet.
misschien moeten we een verschil gaan maken tussen "internet-dozenschuivers"
en daadwerkelijke providers
tussen zij die het beweren en zij die het leveren
een soort kwaliteitskeurmerk waarin een provider zich verplicht een bepaalde vooraf vastgestelde service bied met een waterdicht regelement (zowel gunstig en eerlijk opgesteld voor consument als aandbieder) een soort pricewatch via een organisatie zoals de consumentenbond
waarin dus een algemeen rapportcijfer de consument gewoon verteld hoe of wat
en ook een verplichting dat als men zijn dienst als provider niet kan waarmaken er een schadevergoeding plaatsvind ,in natura (een maand lang dubbele snelheid of zo

) of in geld
maar niet zo'n wildwest als het nu is
zie versatel bijvoorbeeld eerst bleeeeren dat t kan en dan gewoon ijskoud de helft van de klanten
afschepen met "sorry" maar ondertussen wel volledig binnenlopen qua abbonementen
das nou mafia
dus niet zo van "ach doet u telefoon het niet ,tja dan had u maar bij de kpn moeten blijven

"
nee als je iets aanbied als alternatief in de verkooppraatjes dan moet t ook werken in de praktijk
en geen draaikonterij zoals het vingerwijzen naar derden zoals doorlopend gebeurt
stel dat bbned idd regelmatig problemen geeft dan moet je als organisatie overstappen en niet
ijskoud blijven plakken en maar niet steeds de schuld leggen bij bbned
als ik een taxi heb waar ik elke week wel eens mee stil sta en de klanten sorry moet verkopen
dan moet ik wellicht een betere auto kopen zodat ik mn klandizie niet verlies
en niet vriendelijk naar mn auto blijven wijzen van ik kan er niks an doen
dat kan je wel een andere taxi kopen
dus een provider dient zich niet te verschuilen achter de ander maar moet zelf actie ondernemen