Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.216 views sinds 30-01-2008

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:16:
[...]

[...]

Uhm, dat product kan je gewoon via de website aanvragen. Krijg je een popup venstertje waar je op 'bestel' kan klikken en de boel netjes invullen.
Lijkt het dan niet op een nieuwe aansluiting?

of moet isp-isp migratie aanvinken? en daar invullen welk pakket ik nu heb

[edit meer typos dan me lief is]

[Voor 8% gewijzigd door Tetsuo55 op 13-08-2005 11:52]

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:39

SNEAK-NL

galloooooooooooo

vandaag mail gekregen dat ik maandag of dinsdag adsl2forumieren krijg, als ik dat dan gelijk invul en retourneer, hoelang zal het dan nog ongeveer duren voordat ik op het tis netwerk zit :?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Tetsuo55 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:42:
[...]

Lijkt het dan niet op een nieuwe aansluiting?

of moet isp-isp migratie aanvinken? en daar invullen welk pakket ik nu heb

[edit meer typos dan me lief is]
Aangeven dat je reeds ADSL hebt neem ik aan gewoon.
SNEAK-NL schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:44:
vandaag mail gekregen dat ik maandag of dinsdag adsl2forumieren krijg, als ik dat dan gelijk invul en retourneer, hoelang zal het dan nog ongeveer duren voordat ik op het tis netwerk zit :?
Hangt van de verwerkingstijd af van TweakDSL van je ingevulde formulieren en wanneer ze je aanvraag doorzetten naar Tiscali.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tetsuo55
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

ok
ik vul wel zo in, en dan bel ik maandag erachteraan

bedankt!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:16:
ADSL2+ (het + gedeelte) zijn hogere frequenties bovenop de huidig gebruikte voor ADSL1 (en ADSL2) die meer/veel hinder hebben van langere lijnen. Hier zal je naar verwachting dan ook minimale winst door halen, maar kan nog best 1Mbps toevoegen.
Als een verdubbeling van de bandbreedte en een andere encoding het enige verschil was zou je gelijk hebben. Maar fast-retrain, fall back en fall forward zijn ook hele leuke features. In het kort: de eerste keer duurt trainen 20-30 seconden, net zoals nu. Als je modem problemen ondervind kan 'ie later met een hertraining van 1-3 seconden een andere verdeling van bin's of een andere snelheid vinden die beter werkt. En als de hoeveelheid storing weer afneemt, kan 'ie ook een hogere snelheid zoeken.
ADSL2+ is misschien op die centrale wel beschikbaar straks, maar of de producten ook bestelbaar zijn voor de ISP bij BBned is wat anders. Voor andere mensen aan die centrale (dichterbij) is het wel bestelbaar straks, maar niet met >2000meter.
Er gaat een hele bos ADSL2+ producten komen. 8, 10, 12, 16 en wide open. Later zullen ook de lagere snelheden op ADSL2+ geleverd worden.

Hou even in je achterhoofd dat niemand ervaring heeft met een grootschalige uitrol van ADSL2+. Er zijn nu nog DSL-ers van het eerste uur die iedere dag ellende met hun DSL hebben omdat ze door fouten destijds een product hebben gekregen wat niet werkt (7 kilometer en wide open, 9 kilometer en 512/256, dat soort dingen). Het lijkt heel geil als er iemand wide open ADSL2+ biedt, maar stel dat je op een forse afstand zit, of in de buurt van iemand met een paar ISDN30's en je haalt baggersnelheden? TIS heeft blijkbaar zin om 30% opleverstoringen te hebben. BBNed en KPN pakken het een stuk voorzichtiger aan. Want je moet wel voldoende mensen hebben om een storing in een acceptabele tijd op te lossen. Zie Versatel voor de horrorverhalen. Die hebben nu de helft werkend van wat al lang en breed af en opgeleverd had moeten zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
Burne schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:20:
[...]

Als een verdubbeling van de bandbreedte en een andere encoding het enige verschil was zou je gelijk hebben. Maar fast-retrain, fall back en fall forward zijn ook hele leuke features. In het kort: de eerste keer duurt trainen 20-30 seconden, net zoals nu. Als je modem problemen ondervind kan 'ie later met een hertraining van 1-3 seconden een andere verdeling van bin's of een andere snelheid vinden die beter werkt. En als de hoeveelheid storing weer afneemt, kan 'ie ook een hogere snelheid zoeken.
Klopt. Snelheid past zich zelfs aan zonder dat je verbinding verliest.
[...]

Er gaat een hele bos ADSL2+ producten komen. 8, 10, 12, 16 en wide open. Later zullen ook de lagere snelheden op ADSL2+ geleverd worden.

Hou even in je achterhoofd dat niemand ervaring heeft met een grootschalige uitrol van ADSL2+. Er zijn nu nog DSL-ers van het eerste uur die iedere dag ellende met hun DSL hebben omdat ze door fouten destijds een product hebben gekregen wat niet werkt (7 kilometer en wide open, 9 kilometer en 512/256, dat soort dingen). Het lijkt heel geil als er iemand wide open ADSL2+ biedt, maar stel dat je op een forse afstand zit, of in de buurt van iemand met een paar ISDN30's en je haalt baggersnelheden? TIS heeft blijkbaar zin om 30% opleverstoringen te hebben. BBNed en KPN pakken het een stuk voorzichtiger aan. Want je moet wel voldoende mensen hebben om een storing in een acceptabele tijd op te lossen. Zie Versatel voor de horrorverhalen. Die hebben nu de helft werkend van wat al lang en breed af en opgeleverd had moeten zijn.
Storing krijg je alleen als een verbinding instabiel is. De standaard situatie is een modem dat op lagere snelheid dan maximaal verbinding maakt en wel gewoon stabiel de lijn oppakt.

't Is een keuze die beide Telco's anders maken (hebben gemaakt) om grenzen te stellen. Zonder grenzen heb je mogelijk wat vreemde dingen, lijnen die lager verbinden dan maximaal, en de zeldzaamheid helemaal niet kunnen gaan werken.

Andersom kan je soms met 1 meter verschil in een tabel in een database iets wel of niet bestellen. En die enge meter kan in werkelijkheid zelfs andersom zijn en helemaal 't probleem niet vormen. En kan het ook in die wijk waar de bekabeling misschien prima is en geen ISDN30 lijnen in de bundels liggen met 500 meter meer ook nog perfecte resultaten halen.

Beide keuzes hebben voor een nadelen. Gelukkig maken ze een andere keuze en maakt dat het voor ons consumenten aantrekkelijker soms.

[Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 14:46]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Zondagskindje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 04:05:
[...]

Ondanks dat de postcodechecker aangeeft dat het Tiscalinetwerk hier niet beschikbaar is, heb ik toch het contract gedownload en naar TweakDSL gefaxt.
Met een beetje geluk is het hier snel leverbaar, anders wordt het contract per 1 november 2005 ontbonden.
Dapper hoor Zondagskindje dat je dit aandurft :)
Ik weet dat het in de kleine lettertjes staat dat je contract per 1 nov ontbonden kan worden maar ik heb niet zo'n zin om de komende maanden tegen dat risico aan te lopen.

Maar ik hoop dat je je bevindingen hier wilt laten weten, het is op zich wel interessant om de ontwikkelingen te kunnen volgen zowel positief als negatief.
Misschien ben je straks wel heel tevreden over TIS en dan kun je tegen mij zeggen dat ik het ook had moeten doen en niet had moeten wachten op BBned of KPN.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Als de officiele Tiscali postcodechecker aangeeft dat het wel mogelijk is, is zeer waarschijnlijk de database die Tweakdsl gebruikt simpelweg een beetje outdated. Dan zou het gewoon moeten kunnen :)

• bjck
Xandrios schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:03:
Als de officiele Tiscali postcodechecker aangeeft dat het wel mogelijk is, is zeer waarschijnlijk de database die Tweakdsl gebruikt simpelweg een beetje outdated. Dan zou het gewoon moeten kunnen :)
Ook op www.tweakdsl.nl is hij gewoon up-to-date. Nieuwe Tiscali centrales geeft hij al beschikbaar/bestelbaar. Hij geeft 't ook juist aan als alleen BBned of alleen Tiscali beschikbaar is op een postcode+huisnr netjes.

Alleen als geen van beide beschikbaar is is de melding wat in een aparte layout... Je wordt wel doorverwezen naar tweakable en truedsl voor zakelijk bitstream.

[Voor 14% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 18:33]

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-04 15:51

The Jester

The fool escaped from paradise

bjck schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:23:
[...]

* bjck had er smiley bij moeten zetten misschien ;)

[...]

Geen idee, maar is heel raar probleem en is blijkbaar wel reproduceerbaar gezien meerdere er last van hebben. Toch heel gek dat het alleen die game is.
Het is niet alleen die game.
Het is een probleem dat half juli begonnen is. Vermoedelijk wordt er UDP gedropt op de BBned backbone. Ik durf er een aardige duit op te zetten dat alle probleem-gamers een gemeenschappelijke router/switch/blade/etc delen, die zich ernstig misdraagt. Het is momenteel in onderzoek, overigens.
Het TweakDSL-netwerk is in ieder geval schoon

- De problemen zijn pas medio juli begonnen; in die periode is er op Tweak niets veranderd.
- Problemen manifesteren zich niet bij Tis-DSL'ers
- Een (1) probleem-user had geen enkele disconnect meer na zijn verhuizing

Enfin, ik vermoed dat het probleem binnenkort wel getackled is. Dan maar hopen dat BBned snel actie onderneemt.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Jullie hebben zeker ook (ik zit ook op bbned) als je een lijstje pingt echt enorm veel servers met een veel te hoge ping (>250)? Als ik refresh zet ik m'n filter op niet hoger dan 100, dan kan je de servers op je vingers en tenen natellen die dan overblijven. Hoger moet ik niet gaan anders heb ik soms nog redelijk lag.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

The_Jester schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:56:
Vermoedelijk wordt er UDP gedropt op de BBned backbone.
BBNed heeft geen IP-netwerk. Alles wat er doorheengaat is ATM. Je kunt van buitenaf niet zien wat een ATM-cell bevat. Je kunt dus niet selectief soorten verkeer droppen. Het is of alles packetloss of dropped packets, of niets. Aangezien ICMP en TCP geen packetloss van betekenis laten zien is er ook met UDP niets aan de hand.

Da's dus geen verklaring.

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
welk modem krijg je bij de T-IS DSL Ultra TweakGekte gratis erbij?
en kan je tegen bijbetaling (hoeveel?) eentje met wireless krijgen?

• bjck
The_Jester schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:56:
[...]

Het is niet alleen die game.
Het is een probleem dat half juli begonnen is. Vermoedelijk wordt er UDP gedropt op de BBned backbone. Ik durf er een aardige duit op te zetten dat alle probleem-gamers een gemeenschappelijke router/switch/blade/etc delen, die zich ernstig misdraagt. Het is momenteel in onderzoek, overigens.
Het TweakDSL-netwerk is in ieder geval schoon

- De problemen zijn pas medio juli begonnen; in die periode is er op Tweak niets veranderd.
- Problemen manifesteren zich niet bij Tis-DSL'ers
- Een (1) probleem-user had geen enkele disconnect meer na zijn verhuizing

Enfin, ik vermoed dat het probleem binnenkort wel getackled is. Dan maar hopen dat BBned snel actie onderneemt.
't Is precies wat Burne ook al aangeeft. BBned doet niets en heeft niets te maken met IP. Enige wat ze wel doon voor TweakDSL is de omzetting ATM <--> IP en beheren. Mogelijk dat hier toch iets niet lekker gaat, maar 't lijkt zo onwaarschijnlijk.
Yapser schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:59:
Jullie hebben zeker ook (ik zit ook op bbned) als je een lijstje pingt echt enorm veel servers met een veel te hoge ping (>250)? Als ik refresh zet ik m'n filter op niet hoger dan 100, dan kan je de servers op je vingers en tenen natellen die dan overblijven. Hoger moet ik niet gaan anders heb ik soms nog redelijk lag.
In BF2 heb ik dat ook, geeft 't niet altijd even lekker weer heb ik 't vermoeden. Want als je zelfde IP buiten de game om (even op lappy) een IMCP ping stuurt is de tijd heel anders.

Gezien ik niet aan het TweakDSL netwerk hang komt dat dus meer voor.

[Voor 25% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 20:13]

• Xandrios
Burne schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:23:
[...]

BBNed heeft geen IP-netwerk. Alles wat er doorheengaat is ATM. Je kunt van buitenaf niet zien wat een ATM-cell bevat. Je kunt dus niet selectief soorten verkeer droppen. Het is of alles packetloss of dropped packets, of niets. Aangezien ICMP en TCP geen packetloss van betekenis laten zien is er ook met UDP niets aan de hand.

Da's dus geen verklaring.
Termineert BBned niet de ATM lijnen met zo'n Cisco 10k doos? Daar komt het dan toch als IP uit?
Sterker nog, ik meende gehoord te hebben dat er twee zijn. (Althans, twee lijntjes naar BBned). Dat zou iets kunnen verklaren waarom de eene user er wel, en de andere er geen last van heeft. Maar uiteraard een wilde gok hoor :)

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik hoop nu serieus dat bbned verbrand :( :( :( :(

om de 2 minuten verbinding naar de server weg, maar het verhelpen? ho maar :(

Anoniem: 111186

AAARRRGGGGGGHHHHH BF2 @#$%&*^ :( }) 8)7 :r BBned backbone :( }) :Z :z 8)7 |:( O-)

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 13-08-2005 21:41]

• bjck
Kleurrijke boel zeg zo. Frustratie okee, maar een lastig netwerk probleem wat moeilijk te traceren is kan tijd vinden. Gewoon (dubbelzinnig bedoeld) blijven communiceren met de (2de lijns?) helpdesk continu tot het opgelost is.
Xandrios schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:13:
[...]

Termineert BBned niet de ATM lijnen met zo'n Cisco 10k doos? Daar komt het dan toch als IP uit?
Sterker nog, ik meende gehoord te hebben dat er twee zijn. (Althans, twee lijntjes naar BBned). Dat zou iets kunnen verklaren waarom de eene user er wel, en de andere er geen last van heeft. Maar uiteraard een wilde gok hoor :)
Hoeven niet persé twee 10k dozen te zijn. Kan ook twee uplinks vanuit één 10k met meerdere ATM blades die per aantal over een GE IP link worden gezet.

Zo zou het ook kunnen zijn dat het een groep klanten betreft die toevallig op dezelfde blade (VRF) worden getermineerd en wel door dezelfde GE link lopen.

Het is dus van belang dat de mensen die dit hebben/merken zich melden en dat er gekeken kan worden wat die dan netwerktechnisch gemeen kunnen hebben om zo het pijnpunt te vinden in 't netwerk van TweakDSL of van BBned ergens.

[Voor 78% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 22:00]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:57:
Kleurrijke boel zeg zo. Frustratie okee, maar een lastig netwerk probleem wat moeilijk te traceren is kan tijd vinden. Gewoon (dubbelzinnig bedoeld) blijven communiceren met de (2de lijns?) helpdesk continu tot het opgelost is.

[...]

Hoeven niet persé twee 10k dozen te zijn. Kan ook twee uplinks vanuit één 10k met meerdere ATM blades die per aantal over een GE IP link worden gezet.

Zo zou het ook kunnen zijn dat het een groep klanten betreft die toevallig op dezelfde blade (VRF) worden getermineerd en wel door dezelfde GE link lopen.
maandag komt me adsl2 gebeuren binnen en is het dagdag bbned :r

edit: als het een weekje was geweest was de frustatie er niet geweest, maar het speelt al veel langer en enige vorm van tegemoetkoming heb ik niet gemerkt (lees: mag 70 euro neerleggen voor iets wat langdurig niet naar behoren werkt) .

vandaar mijn frustatie

[Voor 17% gewijzigd door SNEAK-NL op 13-08-2005 22:14]

• bjck
Jullie hebben toevallig niet beide dezelfde virusscanner? Hetzelfde modem? Etc etc etc. Het kan aan de gekste dingen ook nog liggen buiten je ISP om en toevals treffer zijn dat andere het ook hebben opzich.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik heb geen virusscanner, en me modem is een speedtouch 510i, gekke is dat ik alleen uit games gegooid word, irc , msn en surfen gaat prima, leechen ook

Anoniem: 149860

hmmm, mijn laatste bericht over het telefoonnummer heeft schijnbaar niet geholpen want staat nog steeds nergens op hun website.

wakker worden Tweak.. Of willen jullie gewoon niet bereikbaar zijn (zoals gewoonlijk!).

/martin

• bjck
Anoniem: 149860 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:49:
hmmm, mijn laatste bericht over het telefoonnummer heeft schijnbaar niet geholpen want staat nog steeds nergens op hun website.

wakker worden Tweak.. Of willen jullie gewoon niet bereikbaar zijn (zoals gewoonlijk!).

/martin
Vanmiddag nog wat postcodes gechecked en toen stond hij er nog wel de balk onderaan linkerkant.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:12:
[...]

Dapper hoor Zondagskindje dat je dit aandurft :)
Ik weet dat het in de kleine lettertjes staat dat je contract per 1 nov ontbonden kan worden maar ik heb niet zo'n zin om de komende maanden tegen dat risico aan te lopen.

Maar ik hoop dat je je bevindingen hier wilt laten weten, het is op zich wel interessant om de ontwikkelingen te kunnen volgen zowel positief als negatief.
Misschien ben je straks wel heel tevreden over TIS en dan kun je tegen mij zeggen dat ik het ook had moeten doen en niet had moeten wachten op BBned of KPN.
Is het echt dapper? Tot nu toe is TweakDSL de beste ISP die ik ooit gehad heb en daarom heb ik de volste vertrouwen in ze. De ADSL2+ aanbieding op het Tiscalinetwerk lijkt me wel wat. Omdat de kosten voor het 2e jaar bekend zijn. Ik vind het jammer dat BBned de bestaande klanten in de kou laat staan.

Ik houd je zeker op de hoogte over de komende ontwikkelingen. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• bjck
Zondagskindje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:12:
[...]

Is het echt dapper? Tot nu toe is TweakDSL de beste ISP die ik ooit gehad heb en daarom heb ik de volste vertrouwen in ze. De ADSL2+ aanbieding op het Tiscalinetwerk lijkt me wel wat. Omdat de kosten voor het 2e jaar bekend zijn. Ik vind het jammer dat BBned de bestaande klanten in de kou laat staan.
Ik houdt je zeker op de hoogte over de komende ontwikkelingen. :)
Aan welke centrale hang je? Kan je zo vertellen of je dan een aansluiting kan genieten.

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Aan welke centrale hang je? Kan je zo vertellen of je dan een aansluiting kan genieten.
Mijn postcode is 2642BS, dat is Pijnacker.
Zover de postcodechecker van TweakDSL laat zien, is het Tiscalinetwerk nog niet beschikbaar

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• bjck
Zondagskindje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:15:
[...]

Mijn postcode is 2642BS, dat is Pijnacker.
Zover de postcodechecker van TweakDSL laat zien, is het Tiscalinetwerk nog niet beschikbaar
Dan zit er voorlopig nog even niets anders op dan wachten op BBned en een overstap mogelijkheid.....

BBned is wel klaar daar voor ADSL2+.

[Voor 20% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 23:19]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:57:
Dat zou inhouden dat het de helft van de klanten moet beinvloeden. En packetloss merk je direct. UDP wordt door van alles en nog wat gebruikt. DNS, streams, spelen, VoIP, noem maar op. Het is echt niet zo dat maar drie mensen van de gebruikers van een 10K iets met UDP doen. Niemand klaagt over DNS timeouts, niemand heeft problemen met streaming, niemand heeft ruzie met z'n MSN. Er zijn drie gebruikers van 1 spel die klagen.

En dan de manier waarop ze klagen. Ik ga er in ieder geval niet meer naar kijken.

[Voor 19% gewijzigd door burne op 13-08-2005 23:24]

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:16:
[...]

Dan zit er voorlopig nog even niets anders op dan wachten op BBned en een overstap mogelijkheid..... O-)
Of dat Tiscali in Pijnacker beschikbaar wordt.
Maar ik denk dat ik eerder ADSL2+ via BBned heb dan via Tiscali.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Burne schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:19:
[...]

Dat zou inhouden dat het de helft van de klanten moet beinvloeden. En packetloss merk je direct. UDP wordt door van alles en nog wat gebruikt. DNS, streams, spelen, VoIP, noem maar op. Het is echt niet zo dat maar drie mensen van de gebruikers van een 10K iets met UDP doen. Niemand klaagt over DNS timeouts, niemand heeft problemen met streaming, niemand heeft ruzie met z'n MSN. Er zijn drie gebruikers van 1 spel die klagen.

En dan de manier waarop ze klagen. Ik ga er in ieder geval niet meer naar kijken.
dan houd jullie administratie het toch echt niet goed bij, meeste hebben het met bf2, ik heb het met bf42, duidelijk een ander spel, maar goed, aangezien klanten wat jou betreft niet belangrijk zijn zal ik het anders moeten gaan oplossen dunkt me...

Burne schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:19:
[...]

Tot voor kort had nergens last van met spelen niet en met de news groepen ook niet ik betaal geen €69,95 voor jan lul als wil internetten en me email wil kijkken had wel goedkoop abbo genomen.
Als er bij mij iets niet goed werk of stuk is koop ik ook nieuwe spullen om de boel temaken en zijn er niet 3 mensen die last hebben er zijn wel meer. :? :X :?

Anoniem: 59362

Om even te bevestigen dat TIS dsl gebruikers geen last hebben van de packetloss in games... Ik ben al een tijdje overgestapt van bbned naar tiscalli en heb totaal geen last meer van packetloss. Heb nu tis dsl ultra.
Dus als je echt last hebt en geen tijd hebt om te wachten voor een oplossing, stap gewoon over :) en het is toch gratis. Denk wel aan je modem.

Komt mooi uit dat ze bij tis net werk geen last hebben heb ook de stap genomen om over tegaan naar, tiscali laat me ultra abbo omzetten naar TISADSL2+. :) ;) :*)
Is al meer als week dat ik de boel door gefax heb wanneer hoor je daar meer over. :? B)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 14-08-2005 12:03]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zeg. Wat haal jij je nu weer in je hoofd? Doe eens even normaal. 'Jullie' zijn ik in m'n eentje die dus niet weer een halve nacht gaat zitten emmeren om deze keer specifiek UDP-packetloss te meten. Er is geen 'jullie'. Ik werk al bijna een jaar niet meer bij Cambrium. Blijven we dat gezeik over de grote samenzwering houden?

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

excuses als ik je tegen je zere beentje trap, maar ik kan NIET ruiken dat jij nix met cambrium te maken heb, dat neemt niet weg dat ik na pak em beet een week of 4 mijn onvrede mag uiten, wat jij er mee doet zie je maar.

en wie heeft het over een samezwering ?
ik schopte in eerste instantie tegen BBNED aan, dat jij het verkeerd oppakt is niet mijn probleem .

waar het in mijn ogen op neer komt is dat ik een produkt afneem a 69,95 per maand wat al een maand niet naar behoren werkt.

nieuwsserver is prima, een weekje problemen met de lijn kan ik best tegen, maar 4 weken ???

als ik in mijn werk iets niet in orde aflever krijg ik ook een berg gezeik en moet ik het oplossen, waarom zou dat niet voor de isp gelden ?

[Voor 34% gewijzigd door SNEAK-NL op 14-08-2005 00:42]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SNEAK-NL schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:39:
en wie heeft het over een samezwering ?
Er is hier meer dan eens de suggestie gedaan dat 'profiders' een stel boeven is wat geen ander doel in het leven heeft dan je a: zoveel mogelijk geld aftroggelen voor iets wat als je maar een groot bedrijf bent minder kost dan lucht en b: je daarbij zoveel mogelijk treiteren met storingen, problemen, onbegrijpelijke handleidingen en uren wachttijd voordat je met de lokale afdeling van de josti-band mag praten.

Iedere idioot met genoeg geld kan in tien minuten een ISP opzetten die voor 5 euro per maand je aan gigabit ethernet helpt, wat altijd werkt, door je oma aan te sluiten is en waar alles mee kan. De grote samenzwering zorgt ervoor dat iedereen die dat probeert spoorloos verdwijnt. Het is net de mafia, maar dan met internet.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

heb jij mij dat al eens zien roepen, zo niet scheer dan niet iedereen over 1 kam

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Goed. Nog een poging.

Als het aan BBNed ligt moeten alle gebruikers van BBNed er last van hebben. Zoek voor de gein eens of je een Demon, Fiberworld, Wanadoo of Scarlet gebruiker met hetzelfde probleem kunt vinden. Google is je vriendje.

Als het aan Tweakdsl ligt moeten alle gebruikers van Tweakdsl er last van hebben. Alle gebruikers lopen over dezelfde infrastructuur, dus wat voor de een opgaat, gaat ook voor de ander op. Niemand klaagt over problemen met andere dingen die gebruik maken van UDP. Of TCP. Of ICMP.

Eens, tot dusverre? Gewoon simpel redeneren.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

eens idd, maar hoe groot is de kans dat er meerdere modems tegelijk een probleem hebben met verbinding houden met een gameserver, want daar zit het probleem in, de rest van mijn online bezigheden lopen als een zonnetje zover ik weet.

ik kan wel aan een ander modem komen eventueel maar of dat het zou zijn :?
zou ik dan niet met andere online bezigheden ook wat moeten merken ?

en ja, behandel me maar even als n00b, das net ff wat duidelijker ;)

of spreek me even aan via msn als dat makkelijker is

[Voor 7% gewijzigd door SNEAK-NL op 14-08-2005 01:31]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:12:
In BF2 heb ik dat ook, geeft 't niet altijd even lekker weer heb ik 't vermoeden. Want als je zelfde IP buiten de game om (even op lappy) een IMCP ping stuurt is de tijd heel anders.

Gezien ik niet aan het TweakDSL netwerk hang komt dat dus meer voor.
Gekgenoeg heb ik er in ASE geen last van en krijg ik vrolijk lagere pings dan in de ingame serverzoekert, dus die blijf ik maar gebruiken.

• bjck
offtopic:
ASE?

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

all seeing eye

server browser die wat makkelijker kan filteren op je eigen ingestelde keuzes

met bf1942 bijvoorbeeld filter je een server eruit en dubbelklik je in ase op die server en je joined, nu met bf2 en dat online gedoe gaat dat niet en moet je het alsnog handmatig invoeren in je bf2 browser, das wel jammer

[Voor 51% gewijzigd door SNEAK-NL op 14-08-2005 10:52]

Anoniem: 23408

Burne schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:56:
[...]

Er is hier meer dan eens de suggestie gedaan dat 'profiders' een stel boeven is wat geen ander doel in het leven heeft dan je a: zoveel mogelijk geld aftroggelen voor iets wat als je maar een groot bedrijf bent minder kost dan lucht en b: je daarbij zoveel mogelijk treiteren met storingen, problemen, onbegrijpelijke handleidingen en uren wachttijd voordat je met de lokale afdeling van de josti-band mag praten.

Iedere idioot met genoeg geld kan in tien minuten een ISP opzetten die voor 5 euro per maand je aan gigabit ethernet helpt, wat altijd werkt, door je oma aan te sluiten is en waar alles mee kan. De grote samenzwering zorgt ervoor dat iedereen die dat probeert spoorloos verdwijnt. Het is net de mafia, maar dan met internet.
misschien moeten we een verschil gaan maken tussen "internet-dozenschuivers"
en daadwerkelijke providers :+

tussen zij die het beweren en zij die het leveren

een soort kwaliteitskeurmerk waarin een provider zich verplicht een bepaalde vooraf vastgestelde service bied met een waterdicht regelement (zowel gunstig en eerlijk opgesteld voor consument als aandbieder) een soort pricewatch via een organisatie zoals de consumentenbond
waarin dus een algemeen rapportcijfer de consument gewoon verteld hoe of wat
en ook een verplichting dat als men zijn dienst als provider niet kan waarmaken er een schadevergoeding plaatsvind ,in natura (een maand lang dubbele snelheid of zo O-) ) of in geld

maar niet zo'n wildwest als het nu is
zie versatel bijvoorbeeld eerst bleeeeren dat t kan en dan gewoon ijskoud de helft van de klanten
afschepen met "sorry" maar ondertussen wel volledig binnenlopen qua abbonementen
das nou mafia

dus niet zo van "ach doet u telefoon het niet ,tja dan had u maar bij de kpn moeten blijven :( "
nee als je iets aanbied als alternatief in de verkooppraatjes dan moet t ook werken in de praktijk
en geen draaikonterij zoals het vingerwijzen naar derden zoals doorlopend gebeurt
stel dat bbned idd regelmatig problemen geeft dan moet je als organisatie overstappen en niet
ijskoud blijven plakken en maar niet steeds de schuld leggen bij bbned

als ik een taxi heb waar ik elke week wel eens mee stil sta en de klanten sorry moet verkopen
dan moet ik wellicht een betere auto kopen zodat ik mn klandizie niet verlies
en niet vriendelijk naar mn auto blijven wijzen van ik kan er niks an doen
dat kan je wel een andere taxi kopen

dus een provider dient zich niet te verschuilen achter de ander maar moet zelf actie ondernemen

• bjck
Gewoon verstandig kiezen en je goed orienteren. Een overkoepelend orgaan, vastgestelde abonnementen om vergelijken mogelijk te houden. Gelijke diensten, niets extra's etc etc.

En bovenal wat er dan gebeurt is dat de prijzen omhoog gaan waarschijnlijk.

Is ook niet wat je wilt ;)

Dat 'verschuilen achter BBned' is ook iets wat in het leven is geroepen door consumenten. Als ze een probleem hebben willen ze weten waar het ligt of wat er aan de hand is of een oplossings termijn. Soms is die niet te geven en wordt er eerlijk gemeld dat het aangemeld is bij een leverancier (BBned bijvoorbeeld). En dan heet dat opeens 'verschuilen achter' !? Dat heet op verzoek meer informatie over de storing geven.

Dat sommige dingen lang duren en iedereen graag eerder een oplossing zou zien okee. Dat zal er altijd wel zijn natuurlijk, want niemand wil een probleem langer dan een dag. Nou is het troubleshouten van de consument ook niet heilig verder gezien echt veel storingen gewoon worden veroorzaakt door appratuur & bekabeling van de consumenten zelf.

Oja, ik had vorige week een toestel in de slaapkamer ingeprikt op de bestaande wand-contactdoos

Grootste drijfkracht voor consument is en blijft de portemonee. Keuzes zijn primair zo-veel mogelijk (snelheid aangeboden) voor zo min mogelijk euro's per maand. En ook gelijk klagen als je een paar maanden een abonnement hebt en bij een ander is in een aanbieding het nog meer voor minder ;)

Ook worden extra's als usenet toegang niet meegenomen in die beslissing, maar achteraf wel geklaag schrijven op fora omdat blijkt dat die ISP dat helemaal niet aanbied of zeer beperkt. En natuurlijk de consument er vanuit was gegaan dat dit er bij 'hoort' gewoon.

Bedrijven doen het nooit goed, ook niet in andere markten.

[Voor 94% gewijzigd door bjck op 14-08-2005 11:37]

Anoniem: 115728

Hee, Zoetermeer!
Koop es een nieuw toetsenbord.
Je leestekens, Hoofdletters en gewone karakters blijven hangen,of doen het helemaal niet!
Lijkt soms net of je achteruit staat te wauwelen.

Anoniem: 115728 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:53:
Hee, Zoetermeer!
Koop es een nieuw toetsenbord.
Je leestekens, Hoofdletters en gewone karakters blijven hangen,of doen het helemaal niet!
Lijkt soms net of je achteruit staat te wauwelen.
Je kan me rug op drama.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ohnee. Niet weer. Dat is er al, het stelt niets voor, en toen we er een paar jaar terug iets van probeerde te maken (ik heb een jaar in de keurmerkcommissie gezeten) lagen met name de grootste providers dwars. Die vonden bijvoorbeeld op specifieke technologie (kabel/dsl) toegesneden packetloss en latency geen eerlijke 'metric' van hun kwaliteit. Dus zijn de huidige normen zo dat je zelfs met een dial-up nog de kwaliteitseisen haalt. Dial-up voor de provider. De latency van de klant telt sowieso niet mee.

http://www.nlip.nl/kwaliteit/keurmerk/k3/
Yapser schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:05:
Gekgenoeg heb ik er in ASE geen last van en krijg ik vrolijk lagere pings dan in de ingame serverzoekert, dus die blijf ik maar gebruiken.
Jouw rare pingtijden zijn daar in ieder geval mee verklaard. Zou je iets voor me uit willen proberen? En dat is een zo laag mogelijke beeldkwaliteit instellen in je spel en kijken of dat invloed op loss en pingtijden heeft? Een van de dingen waar ik aan zit te denken is dat jouw probleem samenhangt met een hele hoge systeembelasting en een netwerk-stack die daar door in de problemen komt. Da's uit te sluiten door te testen met minimale CPU- en GPU-belasting.

[Voor 33% gewijzigd door burne op 14-08-2005 13:19]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

dat de ingame browsers van de bf serie zuigt is een algemeen bekend feit, die hebben nog nooit goed gewerkt .

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
oke bij deze wil ik ook even mijn commentaar leveren op de aanhoudende
problemen met packetloss (ik heb tweakdsl via bbned)

Vooral BF2 is niet online te spelen, bij dit spel krijg je direct een disconnect of
timout bij het minste geringste packetloss.(meestal na 10 a 15 minuten disconnect)

ik heb een dikke amd64/radeon pc dus dat zal het probleem niet zijn.

Verder speel ik wel eens Liveforspeed S2, in deze race game heb je er ook last van.
je ziet af en toe de boel flink haperen en dan moet je oppassen niemand van de baan
te rijden. S2 kan packetloss wat beter opvangen waardoor je zelde een timout krijgt.

Heb counterstrike source er weer even opgezet, na een half uurtje was ik het al weer zat.
Had af en toe wel wat lag maar kon gewoon spelen dus cs heeft er of geen last van of domweg
betere netcode om packetloss op te vangen.

Andere games speel ik niet dus daar kan ik niks over melden.
Nu zou het wel erg makkelijk zijn om te roepen dat de netcode van bf2 niet goed is maar dat
lijkt me beetje flauw.

• bjck
Het kan zijn dat de serverkant van BF2 het niet accepteert en je disconnect op zo'n moment. Dat andere games(ervers) vergevelijker zijn en alleen de in-game hinder langer voor lief nemen is mogelijk.

Het is wel te proberen opzich, alles testen & uitsluiten.

Modem in bridge, direct aan je PC. Alle netwerk zooi uit (dus ook QOS uit in windows) en alleen TCP/IP aan. Game kwaliteit omlaag zetten om eventuele hickups door volledig belast systeem uit te sluiten wat Burne al zegt.

't Kan al zelfs zo simpel zijn als een stuurpgrogramma van ATI of Nvidia of voor je audio die je systeem even een fractie van een seconde laat hangen waardoor je ethernet traffic stagneert. Het hebben van een nieuw up-to-date systeem zegt dan helemaal niets.

'k Help alleen zoeken naar een oplossing, laten we dat allemaal doen en elkaar normaal aanspreken en becommentariseren.

[Voor 73% gewijzigd door bjck op 14-08-2005 15:29]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

maar als je nou geen drivers en dergelijk heb hoeven vernieuwen en het heeft altijd gewerkt, waarom zou het dan ineens daaraan gaan liggen ?

lijkt me nogal sterk namelijk

Anoniem: 59362

Ik had het probleem ook op 640x480 met 16bit kleurtjes in counter strike. Geloof me je kan proberen wat je wilt, je kabels vernieuwen, je pc dertien keer opnieuw installeren.
Ik had van alles geprobeerd, ik zat dagen achter me pc statistieken te maken met screenshots en grafieken voor meneer TweakDSL.
Stap gewoon over naar TIS DSL ben je van het gezeik af. Is TweakDSL blij ben jij blij.

• bjck
SNEAK-NL schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:34:
maar als je nou geen drivers en dergelijk heb hoeven vernieuwen en het heeft altijd gewerkt, waarom zou het dan ineens daaraan gaan liggen ?

lijkt me nogal sterk namelijk
Dingen werken soms opeens niet meer is mijn ervaring met veel dingen. Auto start soms ook 's morgens niet terwijl je hem de avond er voor gewoon netjes hebt neergezet.

't Is een raar en lastig probleem dat zeker dit.
Anoniem: 59362 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:43:

Stap gewoon over naar TIS DSL ben je van het gezeik af. Is TweakDSL blij ben jij blij.
Daar heb je gelijk in. Iedereen kan dit denk ik als een prima uitweg zien. 't Los het probleem niet echt op, maar wel voor beide partijen.

[Voor 26% gewijzigd door bjck op 14-08-2005 15:46]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik heb net even getest met stronghold 2 van firefly studios, heel ander spel andere engine noem maar op, ook daar klap ik eruit :'(

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
SNEAK-NL schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:57:
ik heb net even getest met stronghold 2 van firefly studios, heel ander spel andere engine noem maar op, ook daar klap ik eruit :'(
Wat ik wel graag zou willen weten of gebruikers van het TIS netwerk hier in het geheel geen last van hebben. Verder is het relevant voor ons of het probleem optreed gedurende de avond; het weekend of ook overdag en of deze mensen waarvoor dit gaming probleem speelt, zelf hebben gechecked of hun verbinding stabiel staat (disconnects mogen niet zo vaak voor komen; minimaal enkele honderden uren connecttime zijn gebruikelijk).

Er zijn geen capaciteitsproblemen op het tweakdsl netwerk.

• bjck
TisDSL mensen er geen last van heb je deel van TweakDSL netwerk uitgesloten als oorzaak.

Niet alle BBned aangeslotenen er hinder van kan je mogelijk daar afkijken wat het verschil is en sluit je weer een deel uit.

Wat hebben de hinder ondervindende dan gemeen zal de zoektocht worden. Binnen het BBned netwerk zelfde centrale? Zelfde fysieke ATM paden? Zelfde switch blades ergens? Zelfde VRF bij de omzetting ATM <--> IP etc etc etc.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Ghandi schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:08:
[...]

Wat ik wel graag zou willen weten of gebruikers van het TIS netwerk hier in het geheel geen last van hebben. Verder is het relevant voor ons of het probleem optreed gedurende de avond; het weekend of ook overdag en of deze mensen waarvoor dit gaming probleem speelt, zelf hebben gechecked of hun verbinding stabiel staat (disconnects mogen niet zo vaak voor komen; minimaal enkele honderden uren connecttime zijn gebruikelijk).

het gekke is dat het op elk willekeurig tijdstip voorkomt, heb gespeelt op tijden varieerend van 09:00 tot 04:00 en alles ertussenin. en echte disconnects zijn het niet, modem blijft online, net als msn,irc.

Leechen vanaf de nieuwsserver gaat ook vlekkeloos, alleen de verbinding naar de gameservers klapt elke keer weg, ook willekeurig (kan na minuut maar ook na 45 minuten )

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Thijs B schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:10:
Nu zou het wel erg makkelijk zijn om te roepen dat de netcode van bf2 niet goed is maar dat lijkt me beetje flauw.
We staan open voor andere suggesties. Roepen dat het kut is, is niet genoeg. Als je iets kunt laten zien, iets kunt meten: graag. Want ik ben door m'n ideeen heen.

Ik heb inmiddels een paar uur lopen meten:

http://its.blacklisted.nl/~ruben/wp-content/photos/11240185779106_now_1123977600.png

's nachts rond 4 uur draait de backup, en da's te zien, maar ook verwacht, want rond die tijd zit m'n verbinding een tijdje potdicht met 814Kbit/s rsync verkeer. Om vijf uur zit m'n upstream even dicht met een veel kleinere backup de andere kant op. (vannacht een megabyte of 100). Als ik tussen 6:00 en 13:00 even alleen bekijk (rust op m'n verbinding) is de packetloss voor UDP botweg 0.

http://its.blacklisted.nl/~ruben/wp-content/photos/11240311545006_1124017200_1123992000.png

Oh. Modem:
Hardware Status
Up-Time: 37 days, 13 hours
Version: CopperJet 815-2B RouterPlus derived VoDSL-BRI 5.16
Vendor: Allied Data Technologies

Ghandi: op its.blacklisted.nl staat echo (poort zeven) open voor tests.

[Voor 23% gewijzigd door burne op 14-08-2005 17:00]

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:17:
TisDSL mensen er geen last van heb je deel van TweakDSL netwerk uitgesloten als oorzaak.

Niet alle BBned aangeslotenen er hinder van kan je mogelijk daar afkijken wat het verschil is en sluit je weer een deel uit.

Wat hebben de hinder ondervindende dan gemeen zal de zoektocht worden. Binnen het BBned netwerk zelfde centrale? Zelfde fysieke ATM paden? Zelfde switch blades ergens? Zelfde VRF bij de omzetting ATM <--> IP etc etc etc.
De redenering is dezelfde als ik volg; in geval van geen tis probleem, wel bbned, is voor mij nog relevant of de ip adressen in het '84' blok zitten of in het '82 of 217' blok, of dat dit op beide punten voor komt.

Wat handig zou zijn als iemand het probleem kon reproduceren als 'niet gamer'; m.a.w. dat wij als techneuten het probleem kunnen zien en kunnen verifieren.

Let op: UDP != ICMP, dus geen discussie over ICMP pakketjes, die we afgelopen 12 edities ook al gehad hebben; ping is niet het juiste middel.

[Voor 19% gewijzigd door Ghandi op 14-08-2005 16:57]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik zit in de 217.19.xx.xx range

• Thijs B
  • Niet online
Ghandi schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:08:
[...]

Het komt op elk willekeurige moment voor alhoewel soms kan je iets meer dan een half uur zonder problemen spelen maar meestal niet en gaat het na 10 a 15 minuten mis.

Mijn bbned lijn is stabiel, toen ik vanmiddag ernaar keek en voor de zekerheid eens een reboot gaf had die een uptime van 200uur.

eh.. sorry hier stond een fout ip ikke kippig.
ik zit in de range 217.19.21.x
is er nog een kamer vrij dan in de server ruimte ????????? :) :)

[Voor 9% gewijzigd door Thijs B op 14-08-2005 17:37]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik denk het niet. Dan zou je in de serverruimte moeten wonen. :)

Het helpt overigens als je ook het derde groepje geeft. Dus even spieken op www.watismijnip.nl, en drie groepjes cijfers geven. Overigens zit ik op 217.19.20.*

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

217.19.20.xx ook

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

rally

Deyterra Consultancy

Mijn IP adres zit in de 82.197.x.x range en ik werd er werkelijk continue uit gegooid :(
Server waar ik op speelde: 193.71.196.17

Daarbij heb ik het volgende geprobeerd om e.e.a. uit te sluiten:
Van 16:30-17:30 gamen met al het WAN verkeer via BBNed verbinding -> Ongeveer iedere 5 minuten krijg ik "problems with your connection" of ik word ik er uitgegooid.
17:33-18:00 al het WAN verkeer via Casema -> Niet 1 keer een probleem.

Dit sluit dus ook mijn router (Hotbrick LoadBalancer) dus uit van eventuele problemen. Tijdens het gamen was er verder geen enkel ander dataverkeer (ik gebruik zowiezo al geen P2P programma's). Dus alleen het verkeer van en naar de BF2 servers ging over mijn verbinding.

Hopelijk helpt dit om wat preciezer een diagnose te stellen van het probleem, want het is behoorlijk vervelend. Mocht er meer info nodig zijn, aarzel niet en vraag het, want ik wil graag helpen dit probleem op te lossen.

[Voor 10% gewijzigd door rally op 14-08-2005 18:06. Reden: Extra info toegevoegd]

http://www.deyterra.com

• Xandrios
Ik heb de afgelopen ~100 replies gecheckt op IP, allemaal 82. of 217...met 1 uitzondering. De user die op het 84. netwerk zit zegt echter problemen te hebben met het spelletje 'CS', waar juist alle andere gebruikers weer geen problemen mee hebben.

Problemen lijken dus in beide 82. en 217.19.28-30 te zitten.

[edit]
84. is dus via Tiscali, zie nu dat ik die zelf ook heb ;)

[Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 14-08-2005 18:30]

• bjck
Niet alle 84.245.*.* adressen worden gebruikt voor TisDSL. Zo te zien ook een blok voor BBned verbindingen via TweakDSL.

Mogelijk dat die over een andere interconnect naar BBned lopen dan de met 82.197 en 217.19 beginnende adressen. Als er blijkbaar dan geen BBned abonnes in dat blok last van hebben (en de TisDSL mensen in dat blok ook niet) is het te pin-pointen op hardware cq interconnect ergens.

• Xandrios
Ah. In dat geval is het ene 84. IP wel een Tiscali-lijn (Even ripe check gedaan) :)

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 19:39
Ik heb net even vol verbazing gelezen hoe een SNEAK-NL hier ff een partij loopt te schreeuwen en dan ook nog support verwacht. Mijn petje gaat af naar Burne en Ghandi die ondanks dit geschreeuw van jou nog steeds naar jouw probleem kijken ondanks dat dit geen officiele support kanaal is. Voor het geval je het niet in de gaten hebt SNEAK-NL je mag van geluk spreken dat ze er nog uberhaupt naar kijken. Ik had jou je geld terug gegeven en gezegd dat je maar bij chello mag jammeren.

Lees eens terug hoe je hier reageert, als een 15 jarig pubertje die kwaad is op zijn ouders omdat die jou betrapt hebben met roken en het leven ineens heel oneerlijk is.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

:?
je hebt zeker alleen gelezen wat je wil lezen.

anyways, het is niet alleen mijn probleem, meer mensen hebben er last van.

na een paar keer een trace te doen naar een gameserver gaat het redelijk vaak fout bij ams-ix.ams-1-eth010-101.nl.lambdanet.net

waaronder ook helemaal geen ping reply (time-out?)

zou dat het kunnen wezen ? dat daar iets niet helemaal lekker loopt :?

[Voor 51% gewijzigd door SNEAK-NL op 14-08-2005 20:43]

• bjck
Dat zegt helemaal niets als de hop daar achter wel alles terug stuurt. Die router heeft primair als taak pakketjes routeren en niet reageren op pakketjes voor zichtzelf bedoeld constant antwoorden.

IP van gameserver?

[Voor 12% gewijzigd door bjck op 14-08-2005 22:24]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

code:
1
2
3
--- www.tweakers.net ping statistics ---
78 packets transmitted, 76 packets received, 2% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 16.266/146.194/1357.001/179.128 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                       Packets               Pings
 Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl      0.0%   143   14.7  36.4  12.9 124.7  27.4
 2. bbned-01.net.cambrium.nl          0.7%   143   28.4  43.6  13.7 521.7  52.0
 3. core1.net.cambrium.nl             2.8%   142   44.2  44.7  13.9 380.3  45.9
 4. 10ge6-3.e600-1.ams1.true.nl       3.5%   142   43.1  55.5  15.2 484.8  52.1
 5. 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl      2.1%   142   20.1  48.5  14.4 305.0  37.1
 6. www.tweakers.net                  4.2%   142   26.5  41.7  14.7 227.3  35.5

Iemand nog last van dit heb het sinds vanmiddag.

217.19.24.x range

van een kaal unix systeem zonder netwerk( LAN ).

EDIT : Iets uitgebreidere gegevens derin gezet

[Voor 56% gewijzigd door ShadowBumble op 14-08-2005 23:07]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• bjck
Damn, 4.2% loss end-to-end is best behoorlijk eigenlijk :?

Wat de hinder met BF2 is hoeft niet compleet wegvallen van de connectie tussen game & gameserver te zijn natuurlijk. Kan zijn dat je wat ping-spikes of lag hebt en dat de server hierdoor disconnect. 't Kan al voldoende zijn vaak.

[Voor 12% gewijzigd door bjck op 14-08-2005 23:31]

• HoppyF
  • Laatst online: 04-06 22:54
Zondagskindje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:20:
[...]

Of dat Tiscali in Pijnacker beschikbaar wordt.
Maar ik denk dat ik eerder ADSL2+ via BBned heb dan via Tiscali.
Ik dacht dat je je aanvraag al had ingediend...
Nou ja er zal dan toch een bevestiging moeten volgen na aan x-aantal dagen.

Tis wel grappig te lezen dat er veel mensen "uitwijken" naar TIS omdat ze blijkbaar bij BBned wat problemen hebben, de hoop is gevestigd op het feit dat het bij TIS allemaal voorbij is.
Dat moet ik nog zien.
Het is dan misschien wel zo dat TIS een mooie overstap aanbiedt (eerst 8 Mbps dan ADSL2+) maar of het daarna nog allemaal zo vlekkeloos gaat werken is nog maar de vraag.

Dat BBned zijn bestaande klanten in de kou laat staan valt nog te bezien, dit lijkt er in eerste instantie op maar ik denk toch dat ze straks (oktober) met een goede deal zullen komen, als dat namelijk niet zo is snijden ze zich zelf in de vingers want dan zullen er toch veel mensen weg gaan lopen.
De concurrentie neemt toe dat zie je gewoon op je af komen, en er zal dus onderscheid gemaakt worden in de prijs en diensten. Dus niet alleen de prijs is bepalend voor het succes.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik het allergoedkoopste abo wil, dat heb ik nu immers ook al niet.
Vandaar dat TweakDSL voorlopig nog mijn voorkeur heeft.

• Xandrios
Dit is een beetje vreemd.

Ikzelf ga via het Tiscali netwerk, en kom op dit uit:

Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0 siet [192.168.0.45]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.0.1
0/ 100 = 0% |
2 11ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 84.245.34.1
0/ 100 = 0% |
3 15ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 82.197.223.21
0/ 100 = 0% |
4 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 82.197.223.21
0/ 100 = 0% |
5 27ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
0/ 100 = 0% |
6 25ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 10ge6-3.e600-1.ams1.true.nl [195.69.144.171]
0/ 100 = 0% |
7 28ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
0/ 100 = 0% |
8 25ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
0% dus.

Maar enkele maanden geleden zat ik nog op BBned. En je raad het al: Toen had ik op deze manier ook ongeveer ~5% packetloss.
Echter! Als ik tweakers.net direct pingde met BBned...ging ie wel netjes op 0% packetloss. En ook bij jou is dan de packetloss in ieder geval stukken lager. Vreemd.

ShadowBumble, zou jij dat ook eens willen proberen? Een normale ping? (Leer lezen Xandrios |:( )

[Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 14-08-2005 23:48]

• bjck
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 12ms, Average = 9ms
Voordat je gaat graven naar 't probleem van BF2 en andere games zou dit eerst de wereld uit moeten zijn. Die fluctiaties en de loss is echt niet okee zo.

In je MTR output zie je wel (minder dan de rest) de fluctuaties al naar de eerste hop (10k/vrf?) en dat wordt alleen maar erger. Een mtr output vanaf de andere kant zou misschien iets verduidelijking kunnen geven om mogelijk conclusies te kunnen trekken.

Kan je je eigen IP eens posten en laten reageren?

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-08-2005 23:57]

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:43:
[...]

Ik dacht dat je je aanvraag al had ingediend...
Nou ja er zal dan toch een bevestiging moeten volgen na aan x-aantal dagen.
Dat heb ik ook. En ze hebben het ontvangen want anders had ik niet de kaartjes voor dance valley gewonnen. :)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:05:
Damn, 4.2% loss end-to-end is best behoorlijk eigenlijk :?
1: Zie opmerking Ghandi over ICMP.

2: Ik zie geen packetloss. Als je goed oplet zie je dat ik over exact hetzelfde pad naar tweakers.net ga.
$ mtr www.tweakers.net --report --report-cycles=100
HOST: seven.home.nutz.nl          Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. 192.168.0.1                   0.0%   100    0.7   0.9   0.6  19.2   1.9
  2. 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl  0.0%   100   23.1  19.2  13.9  59.1   7.3
  3. bbned-01.net.cambrium.nl      0.0%   100   15.3  27.5  14.6 140.6  22.7
  4. core1.net.cambrium.nl         0.0%   100   27.6  23.8  14.6 146.6  20.1
  5. 10ge6-3.e600-1.ams1.true.nl   0.0%   100   36.6  30.0  15.7 158.4  20.3
  6. 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl  0.0%   100   24.8  29.7  15.9 208.2  20.8
  7. www.tweakers.net              2.0%   100   17.6  25.1  15.4 222.1  22.7

• bjck
Had de opmerking over ICMP gezien natuurlijk. Maar dan nogsteeds vind ik het behoorlijke schommelingen en loss op ICMP is ook raar end-to-end.

Dezelfde afwijkingen (hogere replies) zie je terug bij jou Burne. Als hop 2 in je output de 10K/VRF is hoe kom je dan AVG 5ms hoger uit een paar hops verder, lijkt me wat overdreven. Xandrios heeft dat ook via z'n TisDSL lijn en ik heb het niet. En dat terwijl ik ook aan Tiscali DSL netwerk hang maar via Tiscali zelf verder.

Ik zie hier hooguit een afwijking op 100 pakketten van 2 a 3ms.

[Voor 69% gewijzigd door bjck op 15-08-2005 00:14]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:23:
Dat zegt helemaal niets als de hop daar achter wel alles terug stuurt. Die router heeft primair als taak pakketjes routeren en niet reageren op pakketjes voor zichtzelf bedoeld constant antwoorden.

IP van gameserver?
ip is 62.75.178.105
Tracing route to oslo105.server4you.de [62.75.178.105]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 6 ms 6 ms 5 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 6 ms 6 ms 6 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 7 ms 6 ms 6 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 17 ms 7 ms 6 ms AMS-IX.AMS-1-eth010-101.nl.lambdanet.net [195.69.144.212]
6 11 ms 10 ms 10 ms DUS-2-pos700-3.de.lambdanet.net [82.197.128.22]
7 18 ms 14 ms 14 ms DUS1-5029.de.lambdanet.net [217.71.104.30]
8 17 ms 15 ms 14 ms oslo105.server4you.de [62.75.178.105]

Trace complete.
edit:
Even je trace in quote gezet

[Voor 16% gewijzigd door bjck op 15-08-2005 00:27]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

en ik me maar afvragen hoe iedereen dat in die mooie hokjes kreeg :+

• bjck
SNEAK-NL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:30:
en ik me maar afvragen hoe iedereen dat in die mooie hokjes kreeg :+
Overzicht van UBB-codes

Tussen een [ q ] en [ /q ] zetten.

[Voor 8% gewijzigd door bjck op 15-08-2005 00:42]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:09:
Dezelfde afwijkingen (hogere replies) zie je terug bij jou Burne. Als hop 2 in je output de 10K/VRF is hoe kom je dan AVG 5ms hoger uit een paar hops verder, lijkt me wat overdreven.
Dat heeft te maken met de dikke torrent die er ook nog door heendraait. Ja, nul procent packetloss met 700Kbit up, 2400Kbit down over dezelfde verbinding. Je moet Wrst en StDev gewoon even vergeten. Als ik de upstream wat verder openzet (meer dan 950Kbit/s) wordt het helemaal puinhoop:

http://its.blacklisted.nl/~ruben/wp-content/photos/11240593659528_1124047800_1124042400.png

Dat laat mooi zien waarom je je upstream niet moet verzadigen.

• bjck
Je moet nooit up en/of down verzadigen als je ruimte wilt hebben voor overige packets die snel moeten.

Maar dan is het nog veel wat ShadowBumble heeft. Ik ga d'r wel vanuit dat de lijn verder schoon is van overig verkeer en PC niet met CPU slopende processen bezig is verder ondertussen. En dan zulke schommelingen en zoveel loss is niet okee.

@ SNEAK-NL

Doe eens pathping 62.75.178.105

[Voor 93% gewijzigd door bjck op 15-08-2005 00:56]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

geen id wat ik nou gedaan heb en wat het doet, maar hier is ie
Tracing route to oslo105.server4you.de [62.75.178.105]
over a maximum of 30 hops:
0 roytjuh.lan [10.0.0.2]
1 SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 AMS-IX.AMS-1-eth010-101.nl.lambdanet.net [195.69.144.212]
6 DUS-2-pos700-3.de.lambdanet.net [82.197.128.22]
7 DUS1-5029.de.lambdanet.net [217.71.104.30]
8 oslo105.server4you.de [62.75.178.105]

Computing statistics for 200 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0 roytjuh.lan [10.0.0.2]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
0/ 100 = 0% |
2 6ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.1
97.204.1]
0/ 100 = 0% |
3 40ms 2/ 100 = 2% 2/ 100 = 2% bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.1
6.33]
0/ 100 = 0% |
4 36ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1
]
0/ 100 = 0% |
5 19ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% AMS-IX.AMS-1-eth010-101.nl.lambdan
et.net [195.69.144.212]
0/ 100 = 0% |
6 12ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% DUS-2-pos700-3.de.lambdanet.net [8
2.197.128.22]
0/ 100 = 0% |
7 23ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% DUS1-5029.de.lambdanet.net [217.71
.104.30]
0/ 100 = 0% |
8 19ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% oslo105.server4you.de [62.75.178.1
05]

Trace complete.
edit:
bestaat er eigenlijk een programma wat makkelijk is in gebruik wat een log maakt van wat er gebeurd als ik zit te spelen en er uit klap? achtergond programmatje ofzo :?

zomaar een id eigenlijk, of het mogelijk is weet ik niet.

[Voor 7% gewijzigd door SNEAK-NL op 15-08-2005 01:24]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:50:
Maar dan is het nog veel wat ShadowBumble heeft. Ik ga d'r wel vanuit dat de lijn verder schoon is van overig verkeer en PC niet met CPU slopende processen bezig is verder ondertussen. En dan zulke schommelingen en zoveel loss is niet okee.
Zoals ik al zei een KAAL systeem en Unix der staat verder nog niks op als ik mijn LAN weer aansluit merk ik dat als ik wat upload de snelheid schommelt van 5 KBps tot 98 KBps maar blijft meestal onder de 35 KBps. Ik ga vanavond weer even verder hiermee ik wil het nou weten ook ;)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het klopt wel dat er hick-ups in de verbinding zit. Zowel met TCP als met UDP neem ik hikjes waar.
Dat is overigens al een hele lange periode het geval. Ik ben geen gamer, dus veel last heb ik niet van. Waar ik het wel merk is op VoIP verbindingen (IAX). Als ik bel, laat ik een ping meelopen die naar www.tweakdsl.nl pingt. Op het moment dat de verbinding wegzakt met VoIP, heb ik ook een time-out. Het percentage time-out zoals hier al genoemd is, is niet hoog maar wel irritant. Na 01:00 zijn deze time-outs weg en is de verbinding time-out vrij. De time-out, treed altijd met regelmaat terug. meestal zit er een minuut of 2/3 tussen. Er lijkt gewoon een router te pollen bij Tweak/BBned. Het is niet mijn QoS-data, RIP/RIP2 iig niet, dat staat uit op mijn router.

Ook is uit te sluiten dat het zich in de fysieke verbinding voordoet, VoATM is namelijk hick- en storingsvrij. Verder zal het waarschijnlijk ook geen bandbreedte probleem zijn, want ik trek de lijn zowel up- en down helemaal aan zijn max, zonder problemen.

Als ik ping vanuit een mijn colo in TC2 naar www.tweakdsl.nl heb ik nooit een time-out. TisDSL klanten hebben er ook geen last van. Conclusie is dat het wel aan BBned of de routers voor BBned lijnen moet liggen. Kortom, geef een engineer van BBned even wat huiswerk, het probleem staat nu al lang genoeg in de onderzoeksfase.

[Voor 48% gewijzigd door I_stealth_I op 15-08-2005 09:54]

/dev/null

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
SNEAK-NL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:22:
geen id wat ik nou gedaan heb en wat het doet, maar hier is ie

[...]

edit:
bestaat er eigenlijk een programma wat makkelijk is in gebruik wat een log maakt van wat er gebeurd als ik zit te spelen en er uit klap? achtergond programmatje ofzo :?

zomaar een id eigenlijk, of het mogelijk is weet ik niet.
Zoiets dacht ik ook al aan. Misschien dat Ethereal dat kan, die kan alle pakketjes die over een lijn heengaan bekijken/sniffen, en wegschrijven in een logfile.
Of dat dan ook een hulpmiddel is om het probleem van het wegvallen op te lossen weet ik niet ;)

http://specs.tweak.to/5253

• bjck
Dimmu schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:15:
[...]

Zoiets dacht ik ook al aan. Misschien dat Ethereal dat kan, die kan alle pakketjes die over een lijn heengaan bekijken/sniffen, en wegschrijven in een logfile.
Of dat dan ook een hulpmiddel is om het probleem van het wegvallen op te lossen weet ik niet ;)
Dan zie je wat er wel over je lijn gaat, maar niet wat er niet over de lijn gaat en waarom het dus mis gaat waarschijnlijk. En toch is hij wel packet-loss-loos op zijn lijn.

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
bjck schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

Dan zie je wat er wel over je lijn gaat, maar niet wat er niet over de lijn gaat en waarom het dus mis gaat waarschijnlijk. En toch is hij wel packet-loss-loos op zijn lijn.
dat is inderdaad ook waar, dus blijft de vraag of er een programma bestaat die de (evt) packetloss/disconnect kan monitoren. Het feit is dat ik vorige week (10-08) wel gespeeld heb, maar toen helemaal geen last meer had van het feit dat ik 'even' een "connection interrupted" had tijdens het gamen, terwijl ik +/- 2uur bezig was in de piekuren (dwz: 19.45-22uur).
Vanavond zal ik ook weer aan spelen gaan, eens kijken of het probleem dan weer zich voordoet.

[Voor 9% gewijzigd door Sjowhan op 15-08-2005 10:32]

http://specs.tweak.to/5253

• bjck
Gezien games UDP gebruiken kan je loss dus niet tot slecht zien. En zijn het ook geen disconnects omdat het gewoon een stroom pakketten is, meer niet.

Je zou wel kunnen zien of de stroom constant is en er tussenpozen optreden mogelijk.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-10-2021

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb inmiddels met de nieuwe setup van de speedtouch mijn router functionaliteit van de speedtouch aan de praat, dus kan mijn linux bak router ertussenuit. Maar helaas is de speedtouch vrij beperkt ivm die linux pc. Nu is mijn vraag, weet iemand hoe je voor interne ips het externe ip ook beschikbaar kunt maken? Dus als ik naar mijn webserver wil dat ik niet 10.0.0.151 intik maar het internet ip. Ik denk dat ik een ip routing moet toevoegen, maar misschien heeft iemand een concreet voorbeeld?

Ondanks mijn slecht upload in single thread heb ik via TIS geen enkel probleem met games. Ziet er allemaal netjes uit, geen kick of iets dergelijks.

[Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 15-08-2005 12:40]

• Thijs B
  • Niet online
BF2 gebruikt een heel rijtje aan udp en tcp portjes.
Ik heb gemerkt dat op het moment van een timeout de interne voip (dus in bf2 zelf) nog gewoon werkt.
Terwijl je in de game blijft hangen door een timout en na verloop van tijd krijg je een disconnect.

Maar wat ik dus zou willen uitproberen is te 'pingen' naar een pc'tje ergens op internet en dan over de udp/tcp portjes die bf2 gebruikt.

Ik zoek dus tools om op een systeem een paar udp / tcp portjes open te zetten en dan een 2e tooltje op een client pc die kan pingen/pollen naar die betreffende portjes.

Op die manier moet er volgens mij duidelijk te maken zijn waar het mis gaat.

Tja dan maar met netwerk pielen als je niet online kan gamen :) :) :)

• Xandrios
Zo'n tooltje is er wel: http://www.nerdlabs.org/projects/uplog.php
Draait alleen onder linux. Kan UDP pings sturen naar elke poort die je wilt :)

Ik ben er nu een beetje mee aan het spelen, krijg het nog niet echt goed werkende though (Volgens de tool krijg ik de packets in de verkeerde volgorde teruggestuurd :P)

code:
1
# uplog -f -p 16567 ip-van-gameserver

Dat zou dus een UDP ping doen op poort 16567 (=BT2). Legenda:
X = goede reply
. = Geen reply
: = Verkeerde volgorde, maar wel reply

[Voor 25% gewijzigd door Xandrios op 15-08-2005 13:16]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

bjck schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

helaas, 2% packetloos op 3 40ms 2/ 100 = 2% 2/ 100 = 2% bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.1
6.33]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SNEAK-NL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:21:
[...]

helaas, 2% packetloos op 3 40ms 2/ 100 = 2% 2/ 100 = 2% bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.1
6.33]
ik heb er ook last van maar het is minder geworden toen ik tweakDSL via een brige configureerde ipv NAT vraag me niet hoe het mogelijk is maar het is echt minder geworden bij mij, misschien iets in de route tabel van de modem (speedtouch 510) maar met andere modems die ik had getest was het ook zo, sinds ik de modem via een bridge heb geconfigureerd heb ik minder last van packetloss

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

als ik em in bridge zet heb ik dan niet automatisch een probleem intern met me netwerk ?
ik hed de 4 poorts 510i

• bjck
SNEAK-NL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:21:
[...]

6.33]
Packetloss kijk je alleen end-to-end. Als een router zelf niet reageert op 2% van de pakketten is er niets aan de hand. Als de volgende, en belangrijkste laatste!, ze wel allemaal krijgt en kan beantwoorden is er niets aan de hand.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SNEAK-NL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:46:
als ik em in bridge zet heb ik dan niet automatisch een probleem intern met me netwerk ?
ik hed de 4 poorts 510i
ik weet niet hoe je netwerk er uit ziet maar ik heb het opgelost door een router voor me modem te plaatsen en die geeft NAT uit aan mijn intern netwerk
het gaat niet werken als je externe ip's op je netwerk laat uitdelen niet verstandig ook ivm beveiliging

wat ook nog een beetje hielp bij mij is dat ze mijn upload terug hadden gezet naar 512 ipv 1024

[Voor 11% gewijzigd door Slux op 15-08-2005 18:03]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik gebruik de 510i als router, gaat niet werken dus

@ BJCK: hmz, ik zit er weer dik naast dus

[Voor 32% gewijzigd door SNEAK-NL op 15-08-2005 18:12]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:57:
[...]

Packetloss kijk je alleen end-to-end. Als een router zelf niet reageert op 2% van de pakketten is er niets aan de hand. Als de volgende, en belangrijkste laatste!, ze wel allemaal krijgt en kan beantwoorden is er niets aan de hand.
Vreemd genoeg heb ik nu geen packetloss meer

code:
1
2
3
--- www.tweakdsl.nl ping statistics ---
45 packets transmitted, 45 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 15.281/36.032/78.473/14.834 ms

en staat er nog een upload open die 70 kB gebruikt

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23929069#23929069

of in de sticky:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee