Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 13 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.214 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 67119

bjck schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:16:
[...]

Tiscali kan je altijd bestellen en legt geen beperking aan de ISP's op mbt tabellen met afstanden.
Dat wilde ik dus weten _/-\o_

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:39

SNEAK-NL

galloooooooooooo

nog even over het game probleem via bbned, meer mensen die er net uitklapte en ook de servers niet meer konden refreshen :?

edit:
hmm, ik blijf er nu continu uitklappen na een paar seconden

[Voor 25% gewijzigd door SNEAK-NL op 18-08-2005 19:31]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 15:14

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Na het doorspitten/volgen van deze thread ben ik zeer geintereseerd in de TisADSL2 aanbieding.
Volgens de verschillende checks zit ik op 1195 meter van de centrale in Delft-Voorhof, dus moet ik een redelijke snelheid kunnen halen ;) . Alleen heb ik een ding niet echt duidelijk kunnen vinden, krijg je bij Tweak een vast IP-adres? En hoe gaat dat evt. in zijn werk?

Koffie werkt echt!

Anoniem: 111186

Modbreak:Doe nou eens niet zo frustie en overdreven met die smilies. Niemand komt je anders meer helpen van Tweak hier publiek.

[Voor 149% gewijzigd door bjck op 18-08-2005 23:16]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Ik word er nou echt strontziek van, net weer achter elkaar uit BF2 geknald.
Niet normaal meer! :(

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Crusader schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:34:
Ik word er nou echt strontziek van, net weer achter elkaar uit BF2 geknald.
Niet normaal meer! :(
Hi m8 jij heb er ook al tijdje last zie ik je zou bijna een ander spel gaan spelen door dit gezeik wat al tijdje duurt.
Hoelang gaat dit nog zo door om de 3 a 5 min opnieuw in loggen word ik gek van.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 111186 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:37:
[...]

Hi m8 jij heb er ook al tijdje last zie ik je zou bijna een ander spel gaan spelen door dit gezeik wat al tijdje duurt.
Hoelang gaat dit nog zo door om de 3 a 5 min opnieuw in loggen word ik gek van.
Na 6 keer opnieuw verbonden te hebben, was daarna steeds de server vol terwijl ik net weer lekker bezig was...
Ik hoop dat het met de komende patch wordt opgelost, want van dit probleem schijnen veel mensen wereldwijd last te hebben. Ik weet dus niet zeker of het door de internetverbinding van Tweak komt.

Anoniem: 67663

Heb dit probleem ook al ruim een week.

Inloggen, en nadien knal je er uit.

Helpdesk mailen etc werkt niet, krijg niet eens een ticket terug..
Maar goed, ze zullen het toch wel eens een keer in de gaten krijgen ?

Staat iets flink te klapperen in ieder geval.....en niemand doet er op het moment iets aan.

Zonde.

Crusader schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:46:
[...]

Na 6 keer opnieuw verbonden te hebben, was daarna steeds de server vol terwijl ik net weer lekker bezig was...
Ik hoop dat het met de komende patch wordt opgelost, want van dit probleem schijnen veel mensen wereldwijd last te hebben. Ik weet dus niet zeker of het door de internetverbinding van Tweak komt.
Hoe verklaar je dan dat ik wel last van heb en 5 andere members TOTAAL niet waar van 1 via de kabel en de rest via adsl via net werk van kpn. :? :? :?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Anoniem: 67119 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:21:
Hierbij de download link voor de postcodes van de BBned ADSL 2 centrales. Hierin komt dus duidelijk naar voren dat men tot 2000 meter van de centrale leveren.

Ik zit op 2700 m van centrale (HLM-SAN). Mijn postcode staat er dus niet bij. Alleen postcodes tot 1900 mrt. Ik heb TISADSL 2 aangevraagd. Hebben die wel een ander standaard.
M.a.w. krijg ik adsl 2 op postcode 2022 VE (Hlm-San)

http://www.internet-land.nl/adsl2+.txt
Goeie info :)
Eindelijk eens een overzicht van ADSL2+ centrales. Een dergelijk overzicht is nogal moeilijk te vinden. Het lijkt soms wel dat het een top-secret operatie betreft.

Ik ken die internet-land club niet maar de aanbieding is niet zo slecht.
Voor 45 Euro/maand deze spec's:
Bron: http://www.internet-land.nl/adsldetails.asp?idpkt=22
Vooral het laatste, de MINIMUM snelheids garantie is een goeie, daar kunnen ze bij Versatel nog wat van leren :)

Download snelheid 24576 Kb/s
Upload snelheid 1024 Kb/s
Homepage 250 Mb
Emailadressen 50
EmailAntivirus GRATIS
Spamfilter GRATIS
** Alleen geldig voor nieuwe leden. Aanbieding geldt tot en met 19 september 2005!!!!

Geen KPN kosten, geen datalimiet, incl. 1x Voicekanaal GRATIS via BBNED.

Deze wideopen verbinding heeft een max. van 24Mb en een minimum van 16Mb, afhankelijk van de wijkcentrale, kwaliteit van de bekabeling en afstand tot de wijkcentrale met een minimale garantie van 16Mb.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Die garantie is leuk, maar zegt niets eigenlijk. Want als jij 15Mbps haalt en ze kunnen het niet uit de koperlijn krijgen om er meer doorheen te halen kunnen ze je hooguit één ding aanbieden en dat is een gratis downgrade.

Ze gaan echt geen nieuwe kabels ingraven of 't koper poetsen ofzo. Haal je de 16Mbps niet kunnen ze er verder ook niets aan doen immers. Binnen dat abonnement mag het dus tussen de 16 & 24Mbps zitten inderdaad, maar zegt niet dat ze het je kunnen leveren nog.

[Voor 25% gewijzigd door bjck op 18-08-2005 23:15]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Terrestra
  • Laatst online: 28-05 17:23
Vorige week woensdag mijn aanmeldingformulier gestuurd nog niks gehoord , ze zullen het denk ik wel druk hebben met hun aktie

aaaa wachten is al niet mijn sterkste kant :)

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 111186 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:50:
[...]

Hoe verklaar je dan dat ik wel last van heb en 5 andere members TOTAAL niet waar van 1 via de kabel en de rest via adsl via net werk van kpn. :? :? :?
Tja, hoe verklaar jij dan een hoop amerikanen bijvoorbeeld die er ook last van hebben?
Die zitten echt niet via een Tweak lijntje hoor ;)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Crusader schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:52:
[...]
Tja, hoe verklaar jij dan een hoop amerikanen bijvoorbeeld die er ook last van hebben?
Die zitten echt niet via een Tweak lijntje hoor ;)
Nou... iets vreemds is er in ieder geval wel aan de hand.
Via mijn Tweaklijntje (BBNed0 word ik er continue uitgegooid maar via mijn Kabelverbinding (Casema) heb ik geen enkele probleem (enkele uren gamen ben ik er niet 1x uitgegooid via de kabel).

Ik begin nu wel ERG benieuwd te worden waar het probleem zich bevindt

Overigens heb ik het dus ook over de problemen met Battlefield 2

http://www.deyterra.com

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:02:
Goeie info :)
Eindelijk eens een overzicht van ADSL2+ centrales. Een dergelijk overzicht is nogal moeilijk te vinden. Het lijkt soms wel dat het een top-secret operatie betreft.
Alle centrales met alcatel-apparatuur zijn ADSL2+-centrales. Dat wordt naar behoefte geplaatst.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Anoniem: 151184

Ik volg dit topic sinds kort, omdat ik een TIS-ADSL2+ aanvraag bij Tweakdsl heb gedaan. Ondanks dat ik zelf nauwelijks games speel, ben ik toch nieuwsgierig naar de problemen met BF2. Zoals eerder gemeld zijn de disconnectie problemen niet alleen relateerd aan Tweakdsl. Ik heb op google vele topics gevonden over disconnectie problemen bij BF2 en allemaal van de laatste paar weken.

Kijk bijvoorbeels eens op dit topic:

http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=13392&tid=1722361&p=1

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Gaat tweakDSL ook meedoen aan de nieuwe serie economy lijnen?

• 8 Mb/1 Mb (overlap with the 2-8 Mb/1 Mb ADSL(1)Wide Open)
• 10 Mb/1 Mb
• 12 Mb/1 Mb
• 16 Mb/1 Mb
• 16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open)

/dev/null

• JoostVerh
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:28
Weet er iemand hoe lang het duurt voordat ze je aansluiten op Tweakdsl ADSL WideOpen (2-8Mbit) voor € 34,95 als je nog geen ADSL hebt.

Ik kom namaleijk van @Home en wil Tweak gaan gebruiken.

Ik lees in de openingspot 10 tot 15 dagen, maar halen ze dat nu ook nog? Ik zie namelijk verschillende mensen klagen over dat ze na het aanmeldingsformulier verstuurd te hebben al weken niks horen. Of is dat alleen bij ADSL2+?

[Voor 38% gewijzigd door JoostVerh op 19-08-2005 11:29]

Anoniem: 67119

Anoniem: 151184 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:06:
Ik volg dit topic sinds kort, omdat ik een TIS-ADSL2+ aanvraag bij Tweakdsl heb gedaan. Ondanks dat ik zelf nauwelijks games speel, ben ik toch nieuwsgierig naar de problemen met BF2. Zoals eerder gemeld zijn de disconnectie problemen niet alleen relateerd aan Tweakdsl. Ik heb op google vele topics gevonden over disconnectie problemen bij BF2 en allemaal van de laatste paar weken.

Kijk bijvoorbeels eens op dit topic:

http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=13392&tid=1722361&p=1

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!
Ok,

Voor alle BF 2 jongens. Het lijkt erop dat niet Tweakdsl "hoofd" schuldige is aan het disconnecten van BF2, maar een upgrade in de software. Degene die allemaal dat probleem heeft, hebben die toevallig ook een nieuwe patcht gedownload en geinstalleerd.

• bjck
jpu schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:25:
Weet er iemand hoe lang het duurt voordat ze je aansluiten op Tweakdsl ADSL WideOpen (2-8Mbit) voor € 34,95 als je nog geen ADSL hebt.

Ik kom namaleijk van @Home en wil Tweak gaan gebruiken.

Ik lees in de openingspot 10 tot 15 dagen, maar halen ze dat nu ook nog? Ik zie namelijk verschillende mensen klagen over dat ze na het aanmeldingsformulier verstuurd te hebben al weken niks horen. Of is dat alleen bij ADSL2+?
TisDSL2 actie gaat via een los formulier en wordt separaat verwerkt. Andere acties gaan via de reguliere weg via de website en doorlopen ander traject. In princiepe moet je uit gaan van aanvraag, zeven werkdagen stil ivm annulerings periode, levertijd van ~10 werkdagen voor DSL. En dat kan ook heel vlug gaan binnen enkele dagen al.

En dan nog je modem dat ook moet arriveren in die 10 dagen natuurlijk. Dus al met al is 15 dagen een redelijke termijn om te verwachten. Nu is 15 werkdagen natuurlijk 3 weken, dus reken je met 4 weken zit je ruim.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Dus de ADSL2 aanvragen worden appart verwerkt. Wat ik jammer vind is dat er geen duidelijkheid wordt gegeven op de site van Tweak zelf m.b.t. levering. Ik zelf zit ook al een hele tijd te wachten en bel af en toe even. Mijn order is nu doorgeprikt ofzoiets. Dus zou het bij mij nog 3 weken kunnen duren. En dat is dan een 8 mbit aansluiting omdat ik denk mijn centrale nog niet gereed is.

En ik heb nu al twee en een halve maand geen internet dus ik begin nu wel te popelen.

To boldly go where no man has gone before...

Anoniem: 81359

Ben trouwens benieuwd wat de actie word voor Tweak klanten met Vodsl...

Schijnt iets aan te komen is mij verteld.

(tweak schiet ff op met VoIP :) )

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 67119 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:28:
[...]

Ok,

Voor alle BF 2 jongens. Het lijkt erop dat niet Tweakdsl "hoofd" schuldige is aan het disconnecten van BF2, maar een upgrade in de software. Degene die allemaal dat probleem heeft, hebben die toevallig ook een nieuwe patcht gedownload en geinstalleerd.
Welke patch bedoel je precies? Als je BF2 patches bedoelt, die zul je wel moeten installeren, omdat je anders simpelweg niet meer kunt connecten naar BF2 servers omdat je dan een te oude versie draait.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:00:

Ooh dat zou mooi zijn!!! ...Zijn er al wat "sneak-preview" inside geruchten? O-)

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

Anoniem: 67119 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:28:
[...]

Ok,

Bohr2003 wat denk je zelf ( 8)7 kom niet uit een ei 8)7 )is niet eerste spel wat ik speel via internet.
Als je spel zoals BF2 wil blijven spelen zal wel die updates moeten installen anders ken bijna niet meer op een server inloggen.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:00:

Ben heeeeeel erg benieuwd, hoop ook dat het echt goed getest is/wordt. Eindelijk dus een dienst die zij dus zelf eens leveren. Hulde! Kan een andere partij het dus niet verzieken.

/dev/null

• bjck
Er is met BF1942 ook een probleem geweest met PunkBuster. Die zou automatisch moeten updaten maar dat werkte soms niet. Resultaat was exact gelijk, na korte periode steeds uit de server gegooid worden.

Enige oplossing was handmatig PunkBuster updaten omdat automatisch gewoonweg niet gebeurde blijkbaar.

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Enig idee hoe lang het duurt voordat je antwoord krijgt van TweakDsl? Ik heb dinsdag via email enkele vragen gesteld over de ADSL2 aanbieding, maar tot nu toe nog niets van hun gehoord, behalve de bevestigingsmail dat mijn email ontvangen was, met een nummertje.

Ook heb ik dinsdag via een andere email gevraagd om een aanvraagformulier. Behalve de onvangstbevestiging ook verder niets van ze gehoord. Is deze trage afhandeling normaal voor Tweakdsl?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

EdGnoj schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:11:
Enig idee hoe lang het duurt voordat je antwoord krijgt van TweakDsl? Ik heb dinsdag via email enkele vragen gesteld over de ADSL2 aanbieding, maar tot nu toe nog niets van hun gehoord, behalve de bevestigingsmail dat mijn email ontvangen was, met een nummertje.

Ook heb ik dinsdag via een andere email gevraagd om een aanvraagformulier. Behalve de onvangstbevestiging ook verder niets van ze gehoord. Is deze trage afhandeling normaal voor Tweakdsl?
Ik moet zeggen dat TweakDSL inderdaad niet snel is... mailtjes worden vaak pas dagen later beantwoord.

Wel jammer, dat is een minpuntje voor een verder goede provider.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
Komt voornamelijk door drukte en vakanties natuurlijk nu ook mede. Vragen kan je misschien ook hier stellen, vele hebben misschien de antwoorden al eens ontvangen op soortgelijke vragen.

Formulieren staan ook gewoon online trouwens ;)

• Witlof
  • Laatst online: 18:21
Hmm, vandaag nog maar eens gebeld hoe de status van mijn order was. Ze hadden geen kopie van de identiteitskaart ontvangen bij mijn aanvraag. Dat klopte. Moest ook een kopie van KPN meesturen. Das lastig want die heb ik geen. ID was daarom genoeg. Mocht deze faxen.

Had dus snel een faxje samen gesteld met daarin mijn identiteitskaart (kopie). Gebeld of ze die ontvangen hadden. Ze ging boven kijken, niets....., kon zijn dat ze al opgeruimd waren maar ze wist niet waar ze dan lagen. Later nog eens gebeld..... stuur hem nog maar een keer..... dus gedaan. Was te donker ...... Toen kwam het leukste....

Ikke: "Mag ik die identiteitskaart ook mailen?"
Zij: "Uhm, dacht het niet, zal even navragen"
Zij: "Mag niet wegens toepasbaarheid van photoshop"
Ikke: "Huh?"
Zij: "Dan kunnen ze het aanpassen"
Ikke: "En als ik hem dan uitprint en fax" 8)7
Zij: "......(stil)......Ja, dat kan ook"
ikke: "Dus mailen maar?"
Zij: "Nee, probeer hem maar wat lichter te maken met een kopieermachine en dan via de fax"
ikke: "Mag het ook via photoshop?" :?
Zij: "Als die dan lichter wordt?"

Sja, dus mijn order en internet is dus weer een stapje verder weg. Jammer dat het niet via mail kan in deze tijd.... :|

• bjck
_/-\o_

Tja, soms is het niet makkelijk op een helpdesk.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Hé, ik werd net door mijn vrouw gebeld en wat blijkt.... tada... ik zag mijn thuisnummer in het display van m'n gsm verschijnen...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• EdGnoj
  • Niet online
Ok, hier dan de vraagjes waarop ik tot nu toe geen antwoord heb ontvangen:

- Gelden de afsluitkostenkosten alleen bij beëindiging van het het contract na het
eerste jaar of ook na het tweede jaar?

- Als ik nu een abonnement ADSL2 bij Tweakdsl aanvraag, ben ik dan gegarandeerd
aangesloten per 01-10-2005? (dit ivm beëindigen contract huidige provider)

- Ik heb al een abonnement op Tweaknews ad 7,95 per maand. Wordt dit bij ingaan
van ADSL abonnement automatisch omgezet in gratis abonnement?

- Hoe weet ik of ik aangesloten kan worden op Tis-Adsl2. Hiervoor is toch nog geen postcodecheck beschikbaar?

Edit: Ik heb op de site geen aanmeldingsformulier voor Tis Adsl2 gevonden hoor.

[Voor 7% gewijzigd door EdGnoj op 19-08-2005 17:59]

• Floor-is
  • Laatst online: 10:29
Witlof schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:16:
8< 8<
Het is duidelijk vrijdag 8)7 7(8)7
8< 8<
Die ID is binnen, je zit in de juiste map. Wordt met snelheid ingevoerd zodra we hiervoor de mogelijkheid hebben. (Doe het voor een deel zelf, dus wellicht kom je bij mij langs. Maar ik heb het idee dat jouw case in het 'huiswerk' van een collega van me is meegegaan.)

Conclusie: Sorry dat het zo ging, maar we kunnen weer verder. En dat gaat volgens mij redelijk gestaag nu. :)

Bericht hierboven

• Witlof
  • Laatst online: 18:21
Floris schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:25:
[...]

Die ID is binnen, je zit in de juiste map. Wordt met snelheid ingevoerd zodra we hiervoor de mogelijkheid hebben. (Doe het voor een deel zelf, dus wellicht kom je bij mij langs. Maar ik heb het idee dat jouw case in het 'huiswerk' van een collega van me is meegegaan.)

Conclusie: Sorry dat het zo ging, maar we kunnen weer verder. En dat gaat volgens mij redelijk gestaag nu. :)
jeuj _/-\o_ Ga ik nu nog deze maand internet krijgen :? :P Of is dat wat te optimistisch :+

• bjck
Witlof schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:32:
[...]

jeuj _/-\o_ Ga ik nu nog deze maand internet krijgen :? :P Of is dat wat te optimistisch :+
Als je aanvraag kloppend is helemaal zou dat moeten kunnen lukken nog. Zeker als je nu geen DSL hebt heb je dan goede kans, telco-telco wordt iets verder vooruit gepland en zou net kunnen.
EdGnoj schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:58:
Ok, hier dan de vraagjes waarop ik tot nu toe geen antwoord heb ontvangen:

- Gelden de afsluitkostenkosten alleen bij beëindiging van het het contract na het
eerste jaar of ook na het tweede jaar?
Blijven gelden bij opzeggen of overstappen naar andere ISP/netwerk.
- Als ik nu een abonnement ADSL2 bij Tweakdsl aanvraag, ben ik dan gegarandeerd
aangesloten per 01-10-2005? (dit ivm beëindigen contract huidige provider)
Je bedoelt dat je persé voor een bepaalde datum moet hebben opgezegd bij je huidige ISP? Dan zou je snel moeten aanvragen en vragen of ze hem gelijk verwerken. Dan kan je nog net optijd opzeggen bij je huidige ISP met de melding dat de lijn wordt overgenomen erbij.

Heb je nu geen DSL moet het voor 1 oktober sowieso wel lukken lijkt me.
- Ik heb al een abonnement op Tweaknews ad 7,95 per maand. Wordt dit bij ingaan
van ADSL abonnement automatisch omgezet in gratis abonnement?
Geen idee :?
- Hoe weet ik of ik aangesloten kan worden op Tis-Adsl2. Hiervoor is toch nog geen postcodecheck beschikbaar?
Als deze okee geeft kan je het bestellen.
Edit: Ik heb op de site geen aanmeldingsformulier voor Tis Adsl2 gevonden hoor.
Nog geen TweakDSL klant hier in .pdf en .doc.

[Voor 68% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 19:41]

• HoppyF
  • Laatst online: 04-06 22:54
bjck schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:14:
Die garantie is leuk, maar zegt niets eigenlijk. Want als jij 15Mbps haalt en ze kunnen het niet uit de koperlijn krijgen om er meer doorheen te halen kunnen ze je hooguit één ding aanbieden en dat is een gratis downgrade.

Ze gaan echt geen nieuwe kabels ingraven of 't koper poetsen ofzo. Haal je de 16Mbps niet kunnen ze er verder ook niets aan doen immers. Binnen dat abonnement mag het dus tussen de 16 & 24Mbps zitten inderdaad, maar zegt niet dat ze het je kunnen leveren nog.
Garantie is niet alleen leuk maar ook noodzakelijk. Hoe vaak is het nu al niet gebleken dat de snelheid waarvoor je hebt betaald niet gehaald wordt?
Ik doel daarbij niet op TweakDSL maar in het algemeen.
Zie de recente Versatel horror stories.

Het is dan juist van belang dat er een minimum grens gesteld wordt.
Iedereen begrijpt wel dat het maximum niet te garanderen is dat is gewoon een technisch probleem. Maar een minimum grens is wel zo prettig, dit lost een hoop discussies op.
Er zijn natuurlijk factoren die de zaak negatief beinvloeden zoals de interne bekabeling in huis e.d. maar er zou dan moeten staan minimum snelheid meetbaar bij het ISRA punt.

Uiteraard geldt er dan ook een sanctie als de gestelde limiet niet gehaald wordt, er is immers verplichting omdat je een contract bent aangegaan voor een X snelheid.
De sanctie zou kunnen bestaan uit een korting op het abonnement, gratis downgrade of ontbinding van het contract.
Er kan dan immers niet geleverd worden wat er is afgesproken.

De ISP mag wel voorwaarden stellen om de minimale grens te halen, bijvoorbeeld door een maximale afstand tot de centrale te bepalen. Je zou kunnen stellen als je meer dan een X aantal meters van de centrale woont dat je dan geen aanspraak kan maken op de minimale grens.
Dat lijkt me heel redelijk maar vooral ook duidelijk.

Ik hoop dat er meer ISP's zijn die een dergelijke limiet dat in hun voorwaarden gaan opnemen.
Voor mij zou het een bepalende factor zijn om een ISP keus te maken.
Een marge van 6 Mbps op een maximale waarde van 24 Mbps is overigens al erg ruim.

• bjck
ISP's zullen dan alleen aanbieden als je akkoord gaat met de afspraak dat jij als besteller van het product vooraf instemt met een gratis downgrade naar een wel leverbaar product/snelheid op dat adres.

Ontbinden is vaak geen optie omdat er dan meer kosten worden gemaakt dan er verdiend gaat worden. Dan zou de prijs omhoog moeten en dan prijs je jezelf weer uit de markt.

Ondergrens is opzich op die manier voor beide partijen handig omdat het duidelijkheid schept.

Vooraf op afstands bepalingen bestelbaar maken van producten kan ook een oplossing zijn om meer trefzekerheid te genereren en de hoeveelheid 'niet halers' omlaag te brengen of zo laag mogelijk te houden. Jammer daarvan is altijd dat je een grens stelt en dus op 10 meters in een database situaties krijgt dat je buurman iets wel kan bestellen en jij niet.

Dus ook al zou je prima akkoord gaan met 12Mbps kan je maximaal 8Mbps bestellen. Terwijl je dit prima zou kunnen halen of wellicht wel 16Mbps als de kabels ook nog eens van prima kwaliteit is of de afstand in de database afwijkt in negatieve zin.

Voor de ISP zou het wel een hele hoop eindeloze discussiess schelen. Het onbegrip uitleggen daar in tegen neemt niet af.

't Is maar wat je prefereert vanaf beide kanten gezien natuurlijk.

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 21:28]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:17:
Een marge van 6 Mbps op een maximale waarde van 24 Mbps is overigens al erg ruim.
Nee. Neem de kortste lijn in Xandrios' lijst. 280 meter, 7200Kbit/s. Puur op grond van lengte zou je geen enkel probleem verwachten met 24000Kbit/s, maar de praktijk is nogal anders. Niemand haalt meer dan 21832Kbit. Mensen die minder of meer dan 500-800 meter van een centrale zitten scoren lager. ADSL2+ met hoge bitrates is echt een gok, en echt alleen voor een niet al te groot deel van de mensen iets wat hoge snelheden levert. Voor de rest levert het veel minder of zelfs geen winst op.

Je weet je vast nog wel te herinneren dat ik datzelfde een paar maanden terug al beweerde. Wat dat betreft is het niet anders dan 56K modems. Het aantal mensen wat 56 of 54Kbit/s haalde is heel klein. 40-48Kbit was veel reeeler. Technische grenzen omzeilen is lastig, heel lastig en soms simpelweg onmogelijk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
Dat er weinig echt hoog komen in die lijst is ook een beetje omdat er door Versatel mogelijk een snelheids beperking is gezet op 15Mbps op lijnen (of 't echt zo is en geen idee en reden dan onbekend).

't Is nog even afwachten tot andere telco's ook 2+ lijnen gaan opleveren wide-open en dan hopen we een beter beeld ook in de 2+ grafiek te zien.

Maar geef je 100% gelijk dat het niets zeggend is de afstand in een postcode tabel over maximaal te behalen snelheid op een lijn.

Iemand nog succes met BF2 en PunkBuster updaten?

[Voor 23% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 23:05]

• EdGnoj
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:35:
[...]

Als deze okee geeft kan je het bestellen.
Dus de postcodecheck op TweakDSL zegt niets over de toekomstige beschikbaarheid van Tis DSL2? Hier wordt namelijk gezegd dat ik wel gebruik kan maken van Tis DSL t/m Ultra.

De postcodecheck van mybabyxl zegt dat breedband niet beschikbaar is op mijn adres.

Wat is dit verwarrend allemaal zeg. Wie moet ik nu geloven TweakDsl's postcodecheck of mybabydsl? :?

[Voor 1% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 23:19]

• bjck
Zit dezelfde postcode check achter, dus als je kan bestellen op www.tweakdsl.nl voor TisDSL Ultra moet je ook aan de aanbieding kunnen deelnemen immers. Dat ze andere resultaten geven kan niet ;)

Als je dus je postcode & huisnr invult krijg je hele lijstje met bestelbare producten langs de linker kant. Staat daar dan TisDSL Ultra tussen etc?

Als je hier eens kijkt op welke centrale je bent aangesloten en het even meldt kan ik het je zo vertellen.

[Voor 19% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 23:21]

• EdGnoj
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:20:
Zit dezelfde postcode check achter, dus als je kan bestellen op www.tweakdsl.nl voor TisDSL Ultra moet je ook aan de aanbieding kunnen deelnemen immers. Dat ze andere resultaten geven kan niet ;)

Als je dus je postcode & huisnr invult krijg je hele lijstje met bestelbare producten langs de linker kant. Staat daar dan TisDSL Ultra tussen etc?

Als je hier eens kijkt op welke centrale je bent aangesloten en het even meldt kan ik het je zo vertellen.
Bedankt voor je geduldige hulp, Bjck. :> Deze link geeft het volgende resultaat:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ zal binnenkort beschikbaar komen.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Hl
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 545 meter.

Ik begin me nu toch heel dom te voelen, maar Bbnet is toch niet hetzelfde als Tiscali?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23929069#23929069

of in de sticky:

GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee