TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:46:
Mijn telefoon werkt nu eindelijk ( na dagen ) weer maar nu zit er een kolossale galm in.Ik heb daar ooit wel eens iets over gelezen ergens, maar de zoekfunctie werkt hier nu niet, vandaar dat ik de vraag toch maar stel. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Ik heb hier ook al een paar dagen een enorme nagalm, maar het gekke is, alleen naar/van het vaste KPNnet, mobiel KPN niet en ook niet vanaf het Versatel netwerk.
Ik heb de helpdesk al een paar dagen geleden gebeld en er is al een ticket over opgemaakt, dus misschien meer mensen met die problemen ?
Oja, de firmware upgrade hielp niet, je kan de helpdesk eens bellen, waarschijnlijk is die ook zonder nagalm

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_T op 03-06-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
REDFISH schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:43:
Dus het moet gewoon werken zeg maar als ik de lijn direct omzet naar zo'n rj11 plugje en ik hem in het modem prik? Of wat bedoel je precies met kort?

We hebben isdn, ik denk dat ze gewoon de verkeerde splitter gestuurd hebben. Telefoneren naar buiten werkte namelijk ook niet meer. Kreeg in bezet toon.

Heb het effe getest, de hoofdaansluiting in zo'n vierweg kastje aangesloten rood op rood blauw op blauw, en dan een rj11 kabeltje naar het modem. Maar dit werkte ook niet. Maar ja er is namelijk ook een ISDN variant van de Speedtouch, dus als ze me gewoon het Analoge pakket hebben gestuurd dan werkt dat ook niet. Wat een harries, heb het echt 3 keer gecheck bij het aanmelden en op de factuur die ik opstuurde stond ook duidelijk ISDN, sturen ze me een Analoog pakket :(
Je moet wel uitkijken want de signaal nivo's van ISDN en analoog zijn niet gelijk, je kunt met het verkeerd aansluiten wel je modem slopen.
Even voor de duidelijkheid: welk type Speedtouch heb je?
(volgens mij zijn de Speedtouch modems met een "i" achter het type allemaal ISDN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
HoppyF schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:34:
[...]

Je moet wel uitkijken want de signaal nivo's van ISDN en analoog zijn niet gelijk, je kunt met het verkeerd aansluiten wel je modem slopen.
(volgens mij zijn de Speedtouch modems met een "i" achter het type allemaal ISDN)
Modem gaat niet zo heel snel kapot daarmee en dan nog. Je hebt foutief pakket ontvangen, dus in de veronderstelling dat je het juiste had is het niet echt jou schuld lijkt me ook.

Even bellen en vragen om juiste pakket lijkt me handig.

Ik bedoel met kort dat je de bekabeling tussen ISRA (eerste aansluitpunt waar je telefoonlijn van KPN binnenkomt) en je splitter een zo kort mogelijk kabeltje gebruikt. Ook tussen je splitter en je modem geen lange kabels stoppen, verleng bij voorkeur de UTP kabel vanaf je modem naar je PC.

Met kort bedoel ik niet 10cm maar probeer te voorkomen dat je meterslange (of bestaande!) verleng stukken gebruikt die voor ISDN misschien prima werken maar je DSL signaal ernstig kunnen verzwakken/verstoren. Voorkomen is beter dan genezen (is gelijk aan later zoeken naar oorzaken van instabiliteit of snelheids problemen).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Mister_T schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:26:
[...]

Ik heb hier ook al een paar dagen een enorme nagalm, maar het gekke is, alleen naar/van het vaste KPNnet, mobiel KPN niet en ook niet vanaf het Versatel netwerk.
Ik heb ook gigantische echo; maar het lijkt ook te verschillen per moment :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ondertussen de topic(s) wel eens aangepast kunnen gaan worden in TweakDSL/Cambrium klaagbank.

Eind December 2004 heb ik mij maar eens aangemeld als klant, hier en daar hoorde ik zo nu en dan eens goede woorden over TweakDSL en ondanks de slechte dingen die ik hier las had ik zoiets van, ach proberen kan geen kwaad. Het betrof een migratie van InterNLnet naar TweakDSL, normaal kost dit zo'n 4 weken (zegt men) ik heb 4 maanden kunnen wachten. Eerst was volgens KPN geen mogelijkheid tot aansluiten van DSL op mijn adres (vreemd want hoe komt het dan dat ik dit al had?) vervolgens was er onvoldoende capaciteit volgens BBned (vreemd, want ik kon al tot max. 8192 dus die capaciteit hoefde alleen omgeleid te worden naar TweakDSL).

Wie kent vervolgens de problemen niet met die Copperjet 816-2P (P zal wel voor pl**ris staan) ? Modem crasht zeer regelmatig schijnt tevens problemen met echo's te hebben etc. etc... leuk, ik 'm dus omruilen... kreeg niets te horen (via de HELLdesk) dat dit extra geld zou kosten, staat er doodleuk in de bijgeleverde brief (bij het modem) dat ik even haarfijn op eigen kosten het oude modem verzekerd terug dien te sturen -damn, TweakDSL/Cambrium ga vooral zo door!

Ik ga denk ik maar vast aandelen kopen in Versatel want als Tweak/Cambrium & BBslet op deze manier door gaan dan vertrekken heel veel klanten straks richting Versatel. Zoveel erger kan Versatel dan tenslotte ook weer niet zijn.

Tevens even aanvulling op eerdere reakties van mensen hier... je kunt TweakDSL weldegelijk aansprakelijk stellen voor eventuele problemen die jij als klant ondervind van de (wan)praktijken die BBslet pleegt. TweakDSL is tenslotte jou contact persoon en is aansprakelijk voor alle communicatie, zei het dat hier en daar heel wat lekken zitten in de communicatie onderling want hoe dan ook men wijst elkaar continue maar aan als probleem - lijkt gvd wel alsof ze als kleine kinderen ruzie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53
NLsandman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:50:
[...]

Helaas komt dat geregeld voor bij uns, dit probleem speelt al sinds oktober/november vorig jaar en uns kon er in het begin nog wat aan doen maar is daar nu mee gestopt.
Je krijgt refunds als je niet tevreden bent.

Dat je met eweka fullspeed haalde heeft met eweka zelf te maken, ze hebben een eigen lijn van en naar uns ivm met de samenwerking, uns levert de bestanden voor eweka als die 10 dagen of ouder zijn.
Waarom zijn ze er mee gestop, tweakdsl moet gewoon een snellere peering partner hebben, degene die ze nu hebben capped gewoon de speed op 200kb/s, of heeft te weinig bandwith.

Ging weg bij eweka/fiberworld maar ben er wel op achteruit gegaan wat ik niet had verwacht bij tweakdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

HoppyF schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:34:
[...]

Ik zie geen "i" achter de 516 staan. Zou ook erg gek zijn als ze zeg maar wel een ISDN splitter erin doen en geen isdn modem. Of andersom . Lijkt me dat ze gewoon pakketten hebben liggen ISDN en ANALOOG. Eerst maar even wachten op mail bericht terug.

[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 04-06-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 07:45:
Ik denk dat ondertussen de topic(s) wel eens aangepast kunnen gaan worden in TweakDSL/Cambrium klaagbank.

Eind December 2004 heb ik mij maar eens aangemeld als klant, hier en daar hoorde ik zo nu en dan eens goede woorden over TweakDSL en ondanks de slechte dingen die ik hier las had ik zoiets van, ach proberen kan geen kwaad. Het betrof een migratie van InterNLnet naar TweakDSL, normaal kost dit zo'n 4 weken (zegt men) ik heb 4 maanden kunnen wachten. Eerst was volgens KPN geen mogelijkheid tot aansluiten van DSL op mijn adres (vreemd want hoe komt het dan dat ik dit al had?) vervolgens was er onvoldoende capaciteit volgens BBned (vreemd, want ik kon al tot max. 8192 dus die capaciteit hoefde alleen omgeleid te worden naar TweakDSL).

Wie kent vervolgens de problemen niet met die Copperjet 816-2P (P zal wel voor pl**ris staan) ? Modem crasht zeer regelmatig schijnt tevens problemen met echo's te hebben etc. etc... leuk, ik 'm dus omruilen... kreeg niets te horen (via de HELLdesk) dat dit extra geld zou kosten, staat er doodleuk in de bijgeleverde brief (bij het modem) dat ik even haarfijn op eigen kosten het oude modem verzekerd terug dien te sturen -damn, TweakDSL/Cambrium ga vooral zo door!

Ik ga denk ik maar vast aandelen kopen in Versatel want als Tweak/Cambrium & BBslet op deze manier door gaan dan vertrekken heel veel klanten straks richting Versatel. Zoveel erger kan Versatel dan tenslotte ook weer niet zijn.

Tevens even aanvulling op eerdere reakties van mensen hier... je kunt TweakDSL weldegelijk aansprakelijk stellen voor eventuele problemen die jij als klant ondervind van de (wan)praktijken die BBslet pleegt. TweakDSL is tenslotte jou contact persoon en is aansprakelijk voor alle communicatie, zei het dat hier en daar heel wat lekken zitten in de communicatie onderling want hoe dan ook men wijst elkaar continue maar aan als probleem - lijkt gvd wel alsof ze als kleine kinderen ruzie maken.
Dit is natuurlijk zwaar overdreven. Ik weet niet wat je doet met dat modem, maar ik heb er geen enkel probleem meer mee. Alleen bij P2P-connecties gaat hij op zijn plaat; de laatste allieddata firmware die op hun site staat, zou dit moeten verhelpen. Echter heb ik gekozen voor een 100% oplossing door gewoon een linksys router achter de modem de hangen. Rockstable! _/-\o_

Verder kan je behoorlijk zeuren hoor :X , maar als het je niet bevalt moet je dat schriftelijk mededelen zodat je men de gelegenheid geeft problemen op te lossen. Helpdeskers zijn geen boodschappers naar directie, een brief kan dat wel.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de helpdesk al een een mailtje gestuurd maar wou het hier toch ook even vragen.

zijn er meer mensen met vodsl die af en toe gebeld worden door een onbekend nummer, dus niet een anoniem nummer/ afgeschermd nummer of hoe je het maar noemen wilt maar onbekend.

nummerherkening werkt prima bij mij , als me ouders met kpn bellen komt keurig nummer erbij , bel ik met me mobiel , komt er keurig anonieme oproep te staan , belt het gemiddelde bedrijf ook keurig anoniem oproep. Alleen "oproep" kan ik helemaal niks mee, als ik opneem hoor ik ook helemaal niks , net of het een signaal is wat mijn telefoon of het netwerk niet helemaal snapt. Het is ook geen groot drama ben alleen benieuwt wat het zijn kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik ga denk ik maar vast aandelen kopen in Versatel
offtopic:
Dat moet je zeker doen. Ik ken nog wel iemand die voor 1.500.000 euro aandelen versatel gekocht heeft. Dat pakketje is nu zo'n 2700 euro waard. Met genoeg mensen die weer aandelen kopen wordt dat misschien nog ooit de moeite waard.

(En voordat je naar aex.nl gaat: vergeet de 'reverse split' niet. Het huidig aandeel is 12 'oude' aandelen. Dat wat je nu voor 2 euro verkoopt heeft ooit 1020 euro gekost.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
REDFISH schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:59:
[...]

Ik zie geen "i" achter de 516 staan. Zou ook erg gek zijn als ze zeg maar wel een ISDN splitter erin doen en geen isdn modem. Of andersom . Lijkt me dat ze gewoon pakketten hebben liggen ISDN en ANALOOG. Eerst maar even wachten op mail bericht terug.
Wel vreemd maar goed door een menselijke fout kan er altijd wat verkeerd gaan.
Die Speedtouch 516(i) lijkt me wel een mooi modem, kan ook ADSL2+ ....
zie spec's: http://www.speedtouch.com/prod516.htm

Ik heb zelf een Copperjet 816-2P die prima werkt, maar heb voorheen ook een Speedtouch modem gehad alleen dat was een 510i (ja ISDN).
Nu heb ik een analoge aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:44:
[...]

Wel vreemd maar goed door een menselijke fout kan er altijd wat verkeerd gaan.
Die Speedtouch 516(i) lijkt me wel een mooi modem, kan ook ADSL2+ ....
zie spec's: http://www.speedtouch.com/prod516.htm

Ik heb zelf een Copperjet 816-2P die prima werkt, maar heb voorheen ook een Speedtouch modem gehad alleen dat was een 510i (ja ISDN).
Nu heb ik een analoge aansluiting.
Goed waardeloos dat er geen VoIP/VoATM ondersteuning op zit, erg ouderwets. Zyxel heeft leuke modems voor VoIP, Tiscali geeft deze cadeau aan Tiscali klanten. Erg leuke apparaatjes en zeer compleet incl. VPN PTPP etc.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Zou je even een beetje willen dimmen? Je onvrede uitten - Prima. Maar doe dat wel op een normale manier. Dit gescheld is totaal overbodig.
Samplex schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:57:
[...]

Waarom zijn ze er mee gestop, tweakdsl moet gewoon een snellere peering partner hebben, degene die ze nu hebben capped gewoon de speed op 200kb/s, of heeft te weinig bandwith.

Ging weg bij eweka/fiberworld maar ben er wel op achteruit gegaan wat ik niet had verwacht bij tweakdsl
TweakDSL heeft een zeer uitgebreide collectie uplinks en peers. Dat Eweka blijkbaar een directe link naar UNS heeft, is mazzel voor Eweka...maar daar heeft de rest van nederland niets aan.
Daarnaast gaat het om jou downloadsnelheid, de upstream van UNS dus. Het is dus ook UNS die de route kiest in dit geval; je moet dus bij UNS zijn als het traag gaat. Maar ik zal je vast vertellen: UNS wil niet investeren in andere (snellere) peers / transit links, want die zijn gewoon stukken duurder dan die ze nu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:49:
[...]

Zou je even een beetje willen dimmen? Je onvrede uitten - Prima. Maar doe dat wel op een normale manier. Dit gescheld is totaal overbodig.

[...]
Nou nou, dat jij dit al schelden noemt. hahahaha
ja meneer (de zoveelste) is erg ontevreden en dat is begrijpelijkerwijs uit zijn ondertoon op te maken.
zou bijna gaan hopen dat ze jou ook eens flink n**ien..........

edit:
Heb maar even de quote tags juist gezet voor de leesbaarheid.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 05-06-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 07:23:

[...]

ja meneer (de zoveelste) is erg ontevreden en dat is begrijpelijkerwijs uit zijn ondertoon op te maken.
Je doet net of wij wel binnen 10 dagen waren aangesloten (9 weken), dat onze voice het ook direct deed (6 weken), en dat
onze facturen ook nooit een foutje kent. Nou dan moet ik je teleurstellen, je bent niet de enige. Alleen ben meer geduldig en schreeuwt en moppert niet de boel bijeen zoals sommigen dat hier wel doen. Uiteindelijk is alles goed gekomen. ;)

edit:

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 05-06-2005 22:04 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:20:

[...]

Je doet net of wij wel binnen 10 dagen waren aangesloten (9 weken), dat onze voice het ook direct deed (6 weken), en dat
onze facturen ook nooit een foutje kent. Nou dan moet ik je teleurstellen, je bent niet de enige. Alleen ben meer geduldig en schreeuwt en moppert niet de boel bijeen zoals sommigen dat hier wel doen. Uiteindelijk is alles goed gekomen. ;)
Het lucht natuurlijk wel op als je hier even kunt klagen over TweakDSL maar veel zin heeft het niet.
Dit is geen officieel kanaal van de ISP dus zijn ze ook niet verplicht dit te lezen en actie te nemen.
Als je een conflict/klacht hebt over je ISP moet je gewoon daar direct aankloppen. Telefonisch of per email of brief.

Het heeft wel zin hier ervaringen, tips e.d. uit te wisselen daar heeft iedereen wat aan, ook is het wel eens zinvol ergens over te klagen met de bedoeling om te controleren of je de enige bent die het probleem heeft of niet. Dan weet je tenminste of het aan jou ligt of niet. (slechte bekabeling o.i.d.) of een newsserver die het even niet goed doet.

En ja, ik heb ook wel eens een probleem gehad ook met facturen maar na enige tijd wachten komt het wel weer goed. Ik maar me daar niet veel zorgen meer over ook al komt het soms niet zo professioneel over.

edit:

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 05-06-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmm morgen toch eens helpdesk bellen want dit is gewoon niet fun meer me internet disconnect om de 5 minuten gewoon, Kan helemaal niks meer op het moment. ZIjn er hier meer mensen die problemen ondervinden op het moment (en nee ik loop niet te klagen het is gewoon een vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:57:
Hmm morgen toch eens helpdesk bellen want dit is gewoon niet fun meer me internet disconnect om de 5 minuten gewoon, Kan helemaal niks meer op het moment. ZIjn er hier meer mensen die problemen ondervinden op het moment (en nee ik loop niet te klagen het is gewoon een vraag)
Probeer je modem eens direct op de ISRA en zonder splitter. Omdat het om de 5 minuten is, is dat natuurlijk makkelijk te checken. Heb je voice? Zoja gaat voice ook weg? Wat zijn je signaalwaarden? Zie je je modem rebooten? (kan je checken aan de uptime van het modem) Welk modem heb je? Heb je analoog/ISDN? Om de 5 minuten lijkt me een frequentie dat mij zet dat het modem gewoon rot is.

Pls. wat meer info gegeven..dan alleen disconnect om de 5 minuten. Kan niks zien in mijn kristalen bol ;)

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 05-06-2005 17:15 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb alles al naa gekeken :) maar het komt en gaat das zo vreemd. Nu bijvoorbeeld werkt het weer. Ik bel morgen wel eerst even helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames/Heren,

Ik heb even een vraagje over de diagnostic test van mijn modem.
Ik lig er sinds gisteravond uit en vermoed dat KPN aan de draadjes heeft lopen trekken. (De ISDN lag er namelijk compleet uit)

Hierbij het resultaat van de test:

Checking LAN Connection
--------------------------------------
Testing Ethernet LAN connection --> OK

Checking ADSL Connection
----------------------------------------
Testing ADSL Synchronization --> OK

Checking Circuit 0 for Network Connection
-------------------------------------------------------------
Test ATM OAM Segment Loop Back --> FAILED
Test ATM OAM End-to-End Loop Back --> FAILED
Test Ethernet connect to ATM --> OK
Test IP connect to Ethernet --> OK

Testing Internet Connection
---------------------------------------
Ping primary DNS --> N/A
Query DNS for www.google.com --> SKIPPED
Ping www.google.com --> SKIPPED

Kan iemand mij vertellen wat die 2 failures inhouden ?
Ik hoop er namelijk op dat ik morgen weer gebruik kan maken van de verbinding (anders morgen niet thuiswerken :'( ).

En als laatste vraag. Kun/mag je als particulier voor zulke storingen ook het helpdesknr. voor buiten kantoortijden bellen ?

Alvast bedankt voor de info.

Gr. Skunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 07:23:
Zo noem ik dat, en dat toleren we hier niet. Net zoals jou flames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:12:
Dames/Heren,

Ik heb even een vraagje over de diagnostic test van mijn modem.
Ik lig er sinds gisteravond uit en vermoed dat KPN aan de draadjes heeft lopen trekken. (De ISDN lag er namelijk compleet uit)

Hierbij het resultaat van de test:

Checking LAN Connection
--------------------------------------
Testing Ethernet LAN connection --> OK

Checking ADSL Connection
----------------------------------------
Testing ADSL Synchronization --> OK

Checking Circuit 0 for Network Connection
-------------------------------------------------------------
Test ATM OAM Segment Loop Back --> FAILED
Test ATM OAM End-to-End Loop Back --> FAILED
Test Ethernet connect to ATM --> OK
Test IP connect to Ethernet --> OK

Testing Internet Connection
---------------------------------------
Ping primary DNS --> N/A
Query DNS for www.google.com --> SKIPPED
Ping www.google.com --> SKIPPED

Kan iemand mij vertellen wat die 2 failures inhouden ?
Ik hoop er namelijk op dat ik morgen weer gebruik kan maken van de verbinding (anders morgen niet thuiswerken :'( ).

En als laatste vraag. Kun/mag je als particulier voor zulke storingen ook het helpdesknr. voor buiten kantoortijden bellen ?

Alvast bedankt voor de info.

Gr. Skunny
Lees even de FAQ door. 't Is geen brief die je verstuurt met aanhef en groetjes.

Je hebt waarschijnlijk ook geen DSL signaal op je modem? Dan heeft het weinig zijn om naar allemaal test te kijken in je modem. Heb je wel een DSL signaal op je modem lijkt het een misconfiguratie aan de kant van de telco of in jou modem instellingen.

Als je een storing hebt gehad op je telefonie (ISDN lijn van KPN) en je hebt de storings dienst van KPN gebeld, kan het zijn dat ze iemand naar de centrale hebben gestuurd om je DSL lijn los te halen (bypass op je lijn).

Dan ben je morgen echt nog niet online omdat de oorzaak van je telefonie storing eerst uitgezocht en opgelost moet worden. Daarna kan je DSL signaal weer opnieuw gekoppeld worden zonder dat je ISDN lijn uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat mij opvalt; sinds ik met telefonie volledig weg ben bij KPN, heb ik geen één telemarketing bureau meer aan de lijn gehad :+

Hoe zit dat bij jullie? Zou KPN informatie doorverkopen aan telemarketiers?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

I_Stealth_I schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:18:
Zou KPN informatie doorverkopen aan telemarketiers?
Vraag maar eens een nieuwe lijn aan in een primafoon shop en let goed op de papieren bij de aanvraag :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bjck: Sorry voor het feit dat ik netjes opgevoedt ben en dus begin met een aanhef en groetjes.
Ik zal proberen om het in deze post beter te doen. O-)
Je hebt waarschijnlijk ook geen DSL signaal op je modem? Dan heeft het weinig zijn om naar allemaal test te kijken in je modem. Heb je wel een DSL signaal op je modem lijkt het een misconfiguratie aan de kant van de telco of in jou modem instellingen.
Ik heb volgens de modem wel een DSL signaal op mijn modem, (Volgens mij was anders de ADSL Synchronization toch ook mislukt, of praat ik nu onzin ?)
Als je een storing hebt gehad op je telefonie (ISDN lijn van KPN) en je hebt de storings dienst van KPN gebeld, kan het zijn dat ze iemand naar de centrale hebben gestuurd om je DSL lijn los te halen (bypass op je lijn).
Dan ben je morgen echt nog niet online omdat de oorzaak van je telefonie storing eerst uitgezocht en opgelost moet worden. Daarna kan je DSL signaal weer opnieuw gekoppeld worden zonder dat je ISDN lijn uitvalt.
Ik heb de storings dienst niet gebeld, omdat ISDN het vanmorgen weer deed. Het enige wat niet meer op gang komt is mijn DSL. (Wel het signaal, maar geen ip voor zover ik kan achterhalen met mijn beperkte kennis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan ook gewoon even op je modem kijken of het line (of DSL of wat dan ook) lampje nog brandt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:03:
Je kan ook gewoon even op je modem kijken of het line (of DSL of wat dan ook) lampje nog brandt :X
Ja, die had ik natuurlijk als eerste gechecked en die brandt fel groen.
Ik heb ook de modem vervangen door een andere en daar precies hetzelfde resultaat.

Volgens de lampjes heb ik verbinding, maar in de praktijk valt het vies tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt; sinds ik met telefonie volledig weg ben bij KPN, heb ik geen één telemarketing bureau meer aan de lijn gehad :+

Verhip, nu je het zegt, ikke ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owhjee.. ik heb er al een aantal aan de lijn gehad en nog het gore lef hebben on te vragen of ze later terug konden bellen.

Ik denk dat ik mijn oude 'truukje' maar weer eens uit ga halen met die gasten.
Vraag ze of ze een klein ogenblikje kunnen wachten en gewoon de telefoon een flinke tijd laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

KPN verkoopt die gegevens gewoon door ja. Als je dit niet wil moet je zelf je gegevens uit dat gegevensbestand laten halen zodat je niet meer gebeld wordt, maar waar je dan precies weer moet zijn....

Ik heb inmiddels gebeld met tweak omdat ze het verkeerde pakket hadden gestuurd (Analoog ipv ISDN) en het zou worden geregeld, eerst alleen een nieuw modem, maar ik heb natuurlijk ook een andere splitter nodig. Ik werd nog teruggebeld. Nou zal me benieuwen... en ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 06-06-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Lief dagboek,

dag 15 zonder telefoon en internet is aangebroken.
De kat en de vrouw van het weekend weer geslagen, vrouw sloeg dit keer terug... resulterend in een dikke lip en nog steeds geen internet/telefoon :+

Ik heb gebeld met Tiscali om een nieuwe abbo af te sluiten, te weten: Internet mét (gratis) telefonie.
DAT KAN DUS NIET!
Anders dan weer een KPN lijn aan te vragen en deze weer te laten porteren... op een andere manier kan dit dus niet (behalve TweakDSL... die dat dus wel kan)... het moet niet gekker worden 8)7
Ik heb dus besloten om maar bij TweakDSL te blijven, om niet in een andere draaikolk van ellende terecht te komen (KPN lijn + nieuwe ADSL-aanvraag kost, volgens Tiscali, 2 maanden om aan te sluiten... ik wil niet weten wat hier allemaal fout kan gaan... nog losstaand dat ik helemaal geen (nieuwe) KPN aansluiting wil hebben en zij hier waarschijnlijk een minimum contractduur aan vast leggen).

Ergo: helpdesk maar weer telefonisch lastig gevallen en ons samen bescheurd over het feit dat ik nog steeds geen internet/telefonie heb. Er is inmiddels een nieuwe, extra ploeg op de helpdesk gezet om beter en meer service te verlenen (er zit dus wel degelijk schot in de zaak op gebied van servicevelening... ga zo door Tweak ;)).

Conclusie van dit verhaal: héb je een VoDSL-aansluiting en wil je overstappen naar een andere provider (waarbij ook een andere lijnprovider in sprake is... BabyXL i.p.v. BBNed bijvoorbeeld), kan dat dus alleen door een (tijdelijk) nieuwe KPN lijn aan te vragen.
Iets om dus in je oren te knopen...

Lief dagboek, ik ga nog een kopje koffie inschenken en wacht weer vrolijk af (het boze en gefrustreerde ben ik inmiddels al voorbij).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

goeiedag :)

Volg dit topic al een tijdje, aangezien ik overweeg over te stappan van mijn Cistron/Xs4all BBNet account naar TweakDSL, dit aangezien de 60 euro die ik betaal voor een 2mbit lijn wel wat aan de hoge kant is. Over service uiteraard niets dan lof, dus ik neem wel een zeker 'risico' (heb al redelijk wat wanhopige posts gelezen :D)), maar lees toch ook veel goede ervaringen.

M.n. de babyxl/tiscali actie (3mbit up en 1 down voor 30 euro) klinkt aantrekkelijk; vroeg me af of er ervaringen zijn van mensen die ook gebruik hebben gemaakt van die actie.

Helaas wil alleen xs4all m'n service ID niet afgeven voor de migratie; kan Tweak dit ook zelf fixen bij hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Doordat je je telefoonnummer hebt laten porteren naar je VoDSL aansluiting heb je nu geen linesharing meer maar een dedicated lijn (dus alleen DSL op die koperlijn).

Zijn nog maar weinig ISP's (waaronder wel TweakDSL) die dat ook zo aanbiedt om aan te vragen (kaal-koper lees ik hier vaak als term). Om over te stappen naar een andere telco (bijvoorbeeld BaByXL) moet die ISP het je wel aanbieden om dat te doen met een dedicated DSL verbinding.

Veel ISP's gaan (nogsteeds) uit van alleen linesharing en dan val je buiten de boot inderdaad.

KPN telefoonlijn/nummer aanvragen duurt een werkdag of 5 (als er een aderpaar beschikbaar is in jou huis natuurlijk). DSL duurt ongeveer 2 weken daarna vaak, 2 maanden is wel een worst-case-scenario.

Telefoonnummer is ook terug te porteren naar KPN naar een analoge of ISDN aansluiting, alleen wordt geen linesharing dan maar komt ernaast waar mogelijk op ander aderpaar. Minimale contract termijn bij KPN is altijd één jaar. Nu belbudget dezelfde kosten heeft als de dedicated toeslag voor koperlijnen maakt dat weinig verschil.

Kun je niet binnen TweakDSL over naar BaByXL? VoDSL is dan je probleem, dat wordt niet door BaByXL aangeboden. Dan zou je een andere methode moeten zoeken om te kunnen bellen zoals VoIP en naar een VoIP aanbieder je nummer laten porteren bijvoorbeeld.
gratis_vodka schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:48:

Volg dit topic al een tijdje, aangezien ik overweeg over te stappan van mijn Cistron/Xs4all BBNet account naar TweakDSL, dit aangezien de 60 euro die ik betaal voor een 2mbit lijn wel wat aan de hoge kant is. Over service uiteraard niets dan lof, dus ik neem wel een zeker 'risico' (heb al redelijk wat wanhopige posts gelezen :D)), maar lees toch ook veel goede ervaringen.

M.n. de babyxl/tiscali actie (3mbit up en 1 down voor 30 euro) klinkt aantrekkelijk; vroeg me af of er ervaringen zijn van mensen die ook gebruik hebben gemaakt van die actie.

Helaas wil alleen xs4all m'n service ID niet afgeven voor de migratie; kan Tweak dit ook zelf fixen bij hen?
BaByXL vraagt niet om serviceID's, doet alleen BBned.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 06-06-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Tijdje geleden had ik nogal problemen met Tweakdsl..
sinds dat alles hier goed werkt, moet ik ook toegeven dat alles echt goed is
het is rete snel, en het tiscali netwerk werkt erg goed.. nog niet een storing gehad.. :)
(zie pag 2 voor de problemen :) )

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

BaByXL vraagt niet om serviceID's, doet alleen BBned.
mm..vaag, waarom vraagt TweakDSL in dat geval aan mij of ik het service id kan opvragen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

bjck schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:54:
[...]

Doordat je je telefoonnummer hebt laten porteren naar je VoDSL aansluiting heb je nu geen linesharing meer maar een dedicated lijn (dus alleen DSL op die koperlijn).

Zijn nog maar weinig ISP's (waaronder wel TweakDSL) die dat ook zo aanbiedt om aan te vragen (kaal-koper lees ik hier vaak als term). Om over te stappen naar een andere telco (bijvoorbeeld BaByXL) moet die ISP het je wel aanbieden om dat te doen met een dedicated DSL verbinding.

Veel ISP's gaan (nogsteeds) uit van alleen linesharing en dan val je buiten de boot inderdaad.
Zo is mij dat idd ook uitgelegd. Er moet 'iets' te porteren zijn als je wilt overstappen naar VoDSL. Van VoDSL naar VoDSL is nog problematisch (blijkt).
KPN telefoonlijn/nummer aanvragen duurt een werkdag of 5 (als er een aderpaar beschikbaar is in jou huis natuurlijk). DSL duurt ongeveer 2 weken daarna vaak, 2 maanden is wel een worst-case-scenario.
Ik blaat alleen maar na wat Tiscali mij mededeelde. TweakDSL wist mijn (nieuwe) VoDSL lijn aan te sluiten binnen 10 dagen (volgens mij zelfs nog in dezelfde week... dat was wel weer perfect gedaan).
Telefoonnummer is ook terug te porteren naar KPN naar een analoge of ISDN aansluiting, alleen wordt geen linesharing dan maar komt ernaast waar mogelijk op ander aderpaar. Minimale contract termijn bij KPN is altijd één jaar. Nu belbudget dezelfde kosten heeft als de dedicated toeslag voor koperlijnen maakt dat weinig verschil.
Terug naar KPN wil ik dus juist niet. Zeker niet als er een contractduur van een jaar aan vast zit.
Het is tenslotte ook een tijdelijke oplossing... kost mij alleen maar geld.
Kun je niet binnen TweakDSL over naar BaByXL? VoDSL is dan je probleem, dat wordt niet door BaByXL aangeboden. Dan zou je een andere methode moeten zoeken om te kunnen bellen zoals VoIP en naar een VoIP aanbieder je nummer laten porteren bijvoorbeeld.
Daar heb ik ook aan zitten denken. 'Vervelende' is dat ik "gewone" telefoon wil behouden voor (o.a.) mijn GiroTel. Volgens mij kan dit niet met VoIP.

Ik hoop echt dat Tweak mij snel wil en kan omzetten naar ADSL2.
Niet dat ik de snelheid nodig heb (ik krijg mijn 8Mbit lijn niet eens 'vol geblazen'), maar hoop dat de (nieuwe) hardware hiervoor, in de wijkcentrale, mijn problemen oplossen.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hoeft niet persé terug naar KPN met je telefoonnummer. Je kan hem porteren naar elke telecom aanbieder die je maar kunt vinden.

De techniek hoe elke aanbieder jou telecommunicatie diensten aanbiedt verschilt. KPN doet dat via haar eigen vaste telefonie netwerk. Andere via VoDSL via een BBned DSL aansluiting en weer andere via VoIP. Nu is VoIP het meest ontkoppeld van elk ander netwerk en / of medium omdat elke breedband IP verbinding opzich prima is.

Net als mobiele telefoonnummers, die zijn ook vrij porteerbaar van aanbieder naar aanbieder.

DSL portering (linesharing) duurt inderdaad tussen een krap weekje en soms iets langer. De termijn 2 tot 6 weken is nogsteeds genoemd overal omdat er altijd een vertraging kan zijn ergens natuurlijk. Zou iedereen 2 weken noemen als levertijd belt iedereen na 15 dagen op boos ;)
gratis_vodka schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:28:
[...]

mm..vaag, waarom vraagt TweakDSL in dat geval aan mij of ik het service id kan opvragen :?
Nieuwigheid van Tweak icm Tiscali misschien? Of misschien begrepen dat je over wilt met je huidige BBned aansluiting naar Tweak/BBned? Dan verzoekt BBned Tweak idd om een serviceID.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 06-06-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Nieuwigheid van Tweak icm Tiscali misschien? Of misschien begrepen dat je over wilt met je huidige BBned aansluiting naar Tweak/BBned? Dan verzoekt BBned Tweak idd om een serviceID.
Mja, wellicht dat ze het geïnterpreteerd hebben als overstap van BBned -> BBned in plaats van BBnet -> BabyXL. Dus in het 2e geval, wat ik dus graag wil, is dat service id niet nodig? Weet jij toevallig ook hoe migratie in dat geval verloopt qua procedure en downtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je eerst de overstap aanvraagd en pas als die bevestigd is met leverdatum opgezegt bij je huidige ISP kan het niet langer zijn dan 15 minuten (KPN'er moet dan draadjes omprikken even) opzich.

Langere downtime kan ontstaan mocht er iets mis gaan of als je modem niet goed insteld of niet functioneert door verkeerde firmware etc natuurlijk. Goed informeren mbt je modem en firmware is wel verstandig vooraf. Voorkomt vervelende verassingen.

Een telco-telco migratie (dus overstap van DSL-netwerk) is eigenlijk bijna hetzelfde als opzeggen (lijn los) en aanvragen (lijn weer vast) alleen dan in één stap.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 06-06-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Thanks voor de uitleg! ok, dus als ik het goed begrijp praten we in dit geval over zo'n telco-telco overstap en is een service ID niet nodig omdat je van netwerk switcht, waarbij dit bij een ISP-ISP switch wel benodigd zou zijn, zeg ik het zo goed?

In mijn geval verdient het dus, als ik jouw verhaal goed leest, aanbeveling om met Tweak eerst een datum ingang nieuwe BabyXl af te spreken en ervoor te zorgen dat bijv. 1 dag eerder mijn Xs4all account wordt afgesloten zodat de lijn 'vrij' is. Of is dit niet noodzakelijk; kan er ook overlap in zitten, d.w.z. kan ik bijv. de 15e mijn babyxl account laten ingaan terwijl mijn bbnet account theoretisch tot het einde van de maand doorloopt?

[ Voor 4% gewijzigd door gratis_vodka op 06-06-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gratis_vodka schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:29:
Thanks voor de uitleg! ok, dus als ik het goed begrijp praten we in dit geval over zo'n telco-telco overstap en is een service ID niet nodig omdat je van netwerk switcht, waarbij dit bij een ISP-ISP switch wel benodigd zou zijn, zeg ik het zo goed?
Niet helemaal.

BBned vraagt bij elke overstap type om een serviceID. BaByXL vraagt daar niet om.
In mijn geval verdient het dus, als ik jouw verhaal goed leest, aanbeveling om met Tweak eerst een datum ingang nieuwe BabyXl af te spreken en ervoor te zorgen dat bijv. 1 dag eerder mijn Xs4all account wordt afgesloten zodat de lijn 'vrij' is. Of is dit niet noodzakelijk; kan er ook overlap in zitten, d.w.z. kan ik bijv. de 15e mijn babyxl account laten ingaan terwijl mijn bbnet account theoretisch tot het einde van de maand doorloopt?
Je moet dus niet denken aan "je lijn vrijmaken". Al zou je bij je huidge ISP niet opzeggen, dan nog wordt met een telco-telco migratie je lijn omgeprikt gewoon.

Een telco-telco migratie is ook niet mogelijk als er al een ophef loopt op je DSL aansluiting, daarom altijd eerst de overstap aanvragen en wachten op bevestiging (dan is er ook leverdatum) en dan pas opzeggen. Dan ben je het meest trefzeker bezig, beter ook een week dubbel betalen lijkt me dan een week of weken zonder ;)

Misschien kan je bij je overstap een datum opgeven een maand verder. Dan kan je na bevestiging van de overstap datum een opzegging doen bij je huidige ISP. Liefs een paar dagen later de plannen na de overstap is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

[b][message=23533122,noline]MetalRush schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:47

Daar heb ik ook aan zitten denken. 'Vervelende' is dat ik "gewone" telefoon wil behouden voor (o.a.) mijn GiroTel. Volgens mij kan dit niet met VoIP.
Ik girotel en fax via VoDSL, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Misschien kan je bij je overstap een datum opgeven een maand verder. Dan kan je na bevestiging van de overstap datum een opzegging doen bij je huidige ISP. Liefs een paar dagen later de plannen na de overstap is mijn idee.
ok je verhaal is duidelijk, eerst aanvragen en pas na bevestiging en verkrijgen aansluitdatum je oude aansluiting opzeggen per datum x welke in ieder geval (ruim ;)) na de nieuwe aansluitdatum ligt. Hopelijk gaat dit allemaal goed :p

cheers dude :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
gratis_vodka schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:43:
[...]

ok je verhaal is duidelijk, eerst aanvragen en pas na bevestiging en verkrijgen aansluitdatum je oude aansluiting opzeggen per datum x welke in ieder geval (ruim ;)) na de nieuwe aansluitdatum ligt. Hopelijk gaat dit allemaal goed :p

cheers dude :)
Veel gemaakte fout is aanvragen bij nieuwe ISP en gelijk daarna opzeggen bij de huidige. Als de huidige dan sneller de opzegging doorvoert en je lijn laat opheffen (of de opheffing inplant is al voldoende) valt er niets meer over te nemen.

Dus eerst regellen en laten bevestigen (met datum als indicatie), dan pas opzeggen is meest veilig/trefzeker.

Vuistregel is: "Een opgezegde verbinding valt niet te migreren".
Mister_T schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:31:
[...]

Ik girotel en fax via VoDSL, geen probleem
Met VoIP kan het ook, maar is niet echt optimaal schijnt. Gaat vaker niet dat wel begrijp ik.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 06-06-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

thanks bcjk. Ondertussen ff contact gehad met Tweak; kennelijk wil BabyXL/Tiscali tegenwoordig ook het service id want men vroeg er nadrukkelijk om. Deze heb ik inmiddels binnen; ik zal rekening houden met jouw tips qua aanvragen. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, ik had KPN deze week aan de lijn en die vroegen me om m'n nummer }) _/-\o_
Ik probeerde nog zo van: dat kunnen jullie toch wel zien? Nope dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Meer mensen die niet kunnen inloggen op Tweaknews?

Errorcode 205...

[ Voor 17% gewijzigd door duderuud op 06-06-2005 21:06 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duderuud schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:06:
Meer mensen die niet kunnen inloggen op Tweaknews?

Errorcode 205...
Yep compleet down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Idd, ik kom er ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

hier ook al uren alles down

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook alles plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
hmm vreemd. TweakDSL-nieuwsserver (dus news.tweakdsl.nl) doet het nog steeds, zowel tekst als binaries :/

[ Voor 13% gewijzigd door Sjowhan op 06-06-2005 21:40 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Laatst online: 00:07
Hier doet de nieuwsserver het ook weer.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Ghandi schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:11:
[...]

Ik stel de vraag even anders: wat voor modem hangt er aan? Een 816-2P of een ander modem. Ik ben zelf tegen problemen van een 2P aan gelopen, dat deze 'uitvalt', dat betekend dat zowel het ADSL als het Ethernet lampje uit gaan, maar power blijft branden. Dit probleem treed/trad bij mij op, alleen op het Tiscali netwerk en ik denk dat het specifiek voor mijn 816-2P is.

Na een langdurigere powercycle, dus enkele minuten powerdown, komt'ie wel weer op.

Mocht het probleem bij jou, met dit modem spelen? Hoe heb jij 'm geplaatst c.q. is er ventilatie voldoende.

Zelf heb ik 'm met dunne schroeven door de hoekgaten tegen de muur geschroefd, en dat lijkt dus problemen te kunnen geven. Het 'erin' laten van de zwarte rubbers scheelt best wel veel, maar ik denk dat horizontale montage nog beter is.

Ik moet nog even verder experimenteren en misschien pas ik mijn speciale tiscali-paarse-behuizing van de 816-2p wel aan, voor horizontale muur montage. In het verleden heb ik een soortgelijk probleem 1 keer eerder mee gemaakt, en dat was met een vigor 2600 wireless op bbned, welke dus weer jaren goed gewerkt had op Tiscali.

Het gaat me dus even om de plaatsing van het modem; horizontaal; verticaal, met connectors naar boven of naar beneden.

Alleen horizontale plaatsing is gegarandeerd.

Mocht je modem gewoon te vaak dit probleem vertonen - en je hebt 'm pas - dan heet dat overigens garantie.

Eh, mijn gehobby, mag geen begin zijn van nieuwe ellende. Het 2P modem is dus voor horizontale plaatsing;) Ik ben dus ook een 2P aan het testen op Tiscali; normaliter wordt dit modem hier niet voor geleverd.

Ons netwerk vertoond overigens geen problemen; echt al een behoorlijk lange tijd niet, wat betreft stabiliteit.
06/06/2005 Problemen met sommige Allied Data P816-2P Modems

Op dit moment ondervinden we problemen met sommige pas verstuurde Allied Data 816-2P modems. U kunt deze modems herkennen aan het feit dat het ongeveer 15 minuten duurt voordat ze 'line-sync' krijgen. Dit probleem wordt momenteel samen met Allied Data onderzocht.

Wanneer u dit probleem bij u optreedt, en svp alleen als het probleem bij u optreedt, kunt u het modem 'downgraden'. De software daarvoor is te downloaden op de volgende url: ftp://ftp.allieddata.com/...xDSL/copperjet_816-2P.htm onder de naam "CopperJet Recovery Tool v1.0.3 bbned Annex A"

Belangrijk: dit probleem komt niet bij alle modems voor. Alleen als u een analoge telefoonverbinding hebt EN bovengenoemd probleem dan adviseren wij u deze downgrade te downloaden en te installeren.

Wanneer er meer informatie beschikbaar is, dan wordt deze hier geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

07/06/2005 DDos-Attack op ons netwerk

Op dit moment (10:00) ondervinden we een ddos attack op ons netwerk. We hopen dat de eventuele hinder snel achter de rug is.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Mja, zeer vervelend. Is er een idee of de DDoS intern of extern is? Welke servers/services worden aangevallen?

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:47:
07/06/2005 DDos-Attack op ons netwerk

Op dit moment (10:00) ondervinden we een ddos attack op ons netwerk. We hopen dat de eventuele hinder snel achter de rug is.
zeker weer zo'n ontevrede/boze klant. hahahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
_BladE2k_ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:56:
Mja, zeer vervelend. Is er een idee of de DDoS intern of extern is? Welke servers/services worden aangevallen?
Als een aanval op één klant is gericht komt het verkeer je netwerk in en stuit op de gateway. Als het voldoende traffic is of voldoende pakket aantallen zijn heeft iedereen vaak op dezelfde hardware daar hinder van.

Als het echt enorm veel traffic is slibt een netwerk vol/dicht en kan een hele ISP er last van hebben omdat de buitenkant van je netwerk vol staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

Heb inmiddels (al) 2 weken TIS DSL Surf (3 down, 1 up) En heb niks te klagen!
Beloofde snelheid haal ik zonder problemen, en de news.tweakdsl.nl bevalt iig veel beter dan die Nova server van planet waar ik eerst op zat :)

Heb zelf dan een kaale koperlijn genomen (verhuisd) en het was vooral even wachten op de KPN.

Enige probleem wat ik nog heb is het verkrijgen van een vast ip adres..
Had ze in eerste instantie het mac adres van mijn ethernet kaart gestuurd, binnen een uur reactie dat ik een vast IP adres zou moeten hebben _/-\o_ Helaas alleen niet het geval :)

Vervolgens het mac adres van mijn modem gestuurd, mail terug dat het over een uurtje zou moeten werken -> paar uur later nog steeds dynamisch IP adres..

Weet iemand of modem uit / aan zetten voldoende is? Of moet ik hem echt ff resetten naar de factory defaults?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vast IP adres betekend niet vast invullen mocht je dit denken. Je verkrijgt hem altijd via DHCP, alleen steeds dezelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Jah dat snappik :)

punt is alleen dat ik nog steeds hetzelfde ip nummer heb (eindigend op .250 of .251) welke ik ook voor het vaste ip verhaal had.

En hij lijkt iig nog absoluut niet op het ip adres dat mij mede gedeeld is in de mail..

Want DIE is super makkelijk te onthouden!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
aal schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:45:
Jah dat snappik :)

punt is alleen dat ik nog steeds hetzelfde ip nummer heb (eindigend op .250 of .251) welke ik ook voor het vaste ip verhaal had.

En hij lijkt iig nog absoluut niet op het ip adres dat mij mede gedeeld is in de mail..

Want DIE is super makkelijk te onthouden!! :)
Niet zo gek natuurlijk. Een DHCP server geeft jou steeds het IP wat je al hebt omdat je steeds je lease verlengt. Geef hem eens vrij en vraag daarna eens een nieuwe lease aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

aha...

Ok dan nog ff concreet :)

Ik heb mijn modem als router.. dus ipconfig /release /renew gaat niet werken..

Even resetten zou dan de truuk dus moeten zijn? (heb het modem al wel de hele nacht uit gehad, maar vanmoren alsnog het dynamische IP gekregen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:25

Over dat laatste, volgens mij zijn ze dat verplicht. Vraag anders eens of ze je door kunnen verbinden met de technische dienst, ik meen ergens op GoT gelezen te hebben dat die niet zo moeilijk doen.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van de TIS PRO actie (5mbit down, 760kbit up voor 50 euro) en ongeveer 2 weken na het doen van mijn bestelling was ik online en tot op heden zeer tevreden over de snelheid en de nieuwsgroepen; nog steeds niets om over te klagen dus.

Ik zou er wel rekening mee houden dat je van BBNED niet zomaar naar Tiscali over kan stappen, je kan dus het beste eerst je BBNED abbo opzeggen en dan Tweak aanvragen en ff zonder Internet zitten. Anders kom je volgens mij in een moeilijk pakket terecht. Liever 2 weekjes zonder Internet dan een nieuwe KPN lijn moeten aanvragen of in een vage migratie terechtkomen die opeens 3 maanden duurt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 07-06-2005 16:52 . Reden: vautje bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
aal schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:10:
aha...

Ok dan nog ff concreet :)

Ik heb mijn modem als router.. dus ipconfig /release /renew gaat niet werken..

Even resetten zou dan de truuk dus moeten zijn? (heb het modem al wel de hele nacht uit gehad, maar vanmoren alsnog het dynamische IP gekregen..)
Je moet wel de interface (dus als je een router hebt met je externe IP daarin die!) releasen en renewen.

Je noemt het 'het dynamische IP', misschien is dat wel je 'vaste' IP.

Resetten helpt niet, dan heb je nog een lopende lease waar je weer op in haakt en toegewezen krijgt. Ook hele nacht uitzetten kan te kort zijn om lease te laten verlopen. Geen idee wat de leasetijd is.
Lord_Dain schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:50:
[...]

Over dat laatste, volgens mij zijn ze dat verplicht. Vraag anders eens of ze je door kunnen verbinden met de technische dienst, ik meen ergens op GoT gelezen te hebben dat die niet zo moeilijk doen.
Dat is het zeker niet. Is helemaal geen verplichte informatie om te verstrekken omdat het niets met je abonnement te maken heeft. BBned vraagt er om bij een telco telco migratie, maar kunnen het ook prima opzoeken.
[...]

Ik zou er wel rekening mee houden dat je van BBNED niet zomaar naar Tiscali over kan stappen, je kan dus het beste eerst je BBNED abbo opzeggen en dan Tweak aanvragen en ff zonder Internet zitten. Anders kom je volgens mij in een moeilijk pakket terecht. Liever 2 weekjes zonder Internet dan een nieuwe KPN lijn moeten aanvragen of in een vage migratie terechtkomen die opeens 3 maanden duurt :P
Dat advies zet mensen juist met een vervelende overgang. Juist vanaf een andere telco naar Tiscali gaat perfect. Zolang je maar niet (!!!) opzegd eerst. Een verbinding die gesloopt gaat worden of is gesloopt kan niet meer overgezet worden door middel van een telco-telco migratie.

Met een telco-telco migratie kan je zo over van DSL netwerk met een downtime van een minuut of 15 maximaal. Een telco-telco migratie is juist eigenlijk het combineren van een opzegging (lijn los maken) en een aanvraag (lijn weer koppellen) alleen dan in één keer in plaats van een tussenperiode.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 07-06-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Klopt, maar waar heb ik het over telco-telco migratie gehad? nergens. Sorry hoor maar ik geloof daar niet zo in. Dan zoals ik net al postte liever op de 'ouderwetse' manier eerst opzeggen en daarna wanneer BBNED van de lijn af is een nieuw abbo-tje aanvragen en 2 weken zonder Inet zitten.

Wat als de telco-telco migratie fout gaat? Hoe lang zit je dan wel neit zonder Inet?

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 07-06-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lord_Dain schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:40:
Klopt, maar waar heb ik het over telco-telco migratie gehad? nergens. Sorry hoor maar ik geloof daar niet zo in. Dan zoals ik net al postte liever op de 'ouderwetse' manier eerst opzeggen en daarna wanneer BBNED van de lijn af is een nieuw abbo-tje aanvragen en 2 weken zonder Inet zitten.

Wat als de telco-telco migratie fout gaat? Hoe lang zit je dan wel neit zonder Inet?
Als een telco-telco migratie fout gaat? Dat kan eigenlijk helemaal niet, niet meer fout dan een oplevering die niet werkt na oplevering.

Enigste verschil is het niet eerst losmaken en daarna aanvragen (tussen periode). Verders helemaal niets.

Denk dat je in de war bent met de gruwel verhalen van een ISP overstap van X icm BBned naar Y met BBned. De kans op fouten of langer dan 2 weken zonder zitten is juist met vrij laten maken en opnieuw aanvragen vele malen groter. Je hebt geen enkel inzicht in wanneer je lijn wel/niet vrij is (administratief ook nog eens). Wat bijvoorbeeld als je geen IP meer krijgt door je opzegging maar je signaal er weken later pas vanaf gaat....

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 07-06-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

ik heb in ieder geval te horen gekregen van tweak vooral nog niets op te zeggen, maar de aanvraag te doen en na bevestiging datum pas xs4all op te zeggen (zodat er dus overlap is).

Helpdesk xs4all verzekerde dat ze me nooit mijn service ID mochten geven, maar 2 mensen van de sales afdeling dachten er anders over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Hoe zit dat eigenlijk met een kaalkoper lijn, zit daar een kiestoon of iets waardoor deze te herkennen is op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heineken schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:07:
Hoe zit dat eigenlijk met een kaalkoper lijn, zit daar een kiestoon of iets waardoor deze te herkennen is op?
'kaal-koper', ook wel dedicated genoemd kan je niet zomaar 'vinden'. Geen kiestoon, geen spanning niets behalve een DSL signaal.

Eigenlijk moet je het zo zien. Je hebt een koperlijn tussen jou aansluitpunt (ISRA) en de andere kant is verbonden met een poortje op de DSLAM van de DSL telco.

De kiestoon heb je alleen als je telefonie hebt van KPN door middel van linesharing. Dan gaat er nog een extra verbinding vanaf KPN-telefonie apparatuur naar de kast van de telco om daar door een splitter heen te gaan. Die kabel is er niet bij kaal koper immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 11:18
newsserver weer moeite? of ligt het aan mij? heb een aantal files die nu zodra ik begin met het downloaden ervan gelijk incomplete aangeven, size dropt steeds verder totdat een 50mb file nog maar 30mb is ongeveer. Wel erg incompleet dan :/

nog meer mensen dit probleem atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Begrijp ik nu goed dat je het koper lijntje van KPN moet blijven betalen? (9,5 eurie) Het abbo van KPN kost toch even veel? Dus waarom zou je KPN dan opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FicoF schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 08:56:
Begrijp ik nu goed dat je het koper lijntje van KPN moet blijven betalen? (9,5 eurie) Het abbo van KPN kost toch even veel? Dus waarom zou je KPN dan opzeggen?
Klopt helemaal. KPN ontvangt altijd sowieso € 9.50 p/m per koperlijn. Kosten voor nodige onderhoud etc van het kopernetwerk. Sommige ISP's berekenen het door, andere zit het in de abonnements prijs verweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TakutoRadiance schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 08:34:
newsserver weer moeite? of ligt het aan mij? heb een aantal files die nu zodra ik begin met het downloaden ervan gelijk incomplete aangeven, size dropt steeds verder totdat een 50mb file nog maar 30mb is ongeveer. Wel erg incompleet dan :/

nog meer mensen dit probleem atm?
Ik had hier gisteravond veel last van. vandaag heb ik het niet meer geprobeerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Pim. schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:54:
GE-WEL-DIG dit weer, lees dit:

4 weken geleden aangegeven bij Tdsl dat ik ging verhuizen.

Na een week maar eens gebeld of alles goed was door gekomen, wat bleek..... de aanvraag was niet in behandeling genomen omdat er technisch iets niet kon, ik zou terug gebeld worden.

Na een week maar weer gebeld, bleek dat het niet mogelijk is om een complete verhuizing te regelen (dwz, nieuwe lijn aanleggen en nummer incl. adsl porteren ). Ik zou terug gebeld worden nadat met BBned nog eens gesproken was.

Na een week maar weer eens gebeld, het was écht niet mogelijk. Ik draag als oplossing aan dat er wel een nieuwe lijn met nieuw nummer gelegd mag worden als het een beetje een makkelijk nummer is (heb ik nu ook), ik zou terug gebeld worden.

Na een week maar weer gebeld en gebleken, een makkelijk nummer kan niet worden toegewezen. M.a.w. we kunnen/willen niets voor je doen

Dus denk ik "laat ik slim zijn" en ik probeer een verhuizing via de KPN te regelen. Na een dag! krijg ik deze mail:

[...]

Dus het verhuizen lukt ook niet via KPN. ik ben mijn nummer dus kwijt!!!! :( :( :(
Dit is toch te gek voor woorden dat als je met Tdsl gaat bellen je het nummer nooit kan verhuizen en dus automatisch kwijt bent ????
Goed, weer een klein updatje van mijn kant.

Ik heb maar weer zelf contact opgenomen met Tweak, en om van de elende af te zijn en zo snel mogelijk online te komen maar toegestemt in het aanleggen van een nieuwe lijn. Ik geef dus in en accepteer dat ik mijn mooie nummer kwijt ben. Dit omdat het een gebed zonder einde is.

Ik heb tergelijke tijd gevraagd of er een tegemoetkoming (financieël) kan komen van Tdsl omdat ik nu al een tijd zonder internet zit maar nog steeds abbo betaal, mijn nummer kwijt ben, ik nooit terug gebeld wordt enz enz enz.
Er werdt aangegeven dat er een schriftelijke klacht moest komen (fax of brief) wat ik al weer raar vind aangezien alles via mail gaat en ik bedolven ben onder de ticketnummers (het geheel moet dus redelijk helder zijn). Een proactieve houding had Tweak hier goed gestaan maar aangezien ze nog niet één keer contact met MIJ hebben opgenomen was dat ook niet reeël te verwachten.
Ik heb dus een fax opesteld die doorgestuurt en in die fax expleciet gevraagd om een ontvangsbevestiging. Je raadt het al.......... die is er niet gekomen.
Hierop maar weer een mail geschreven waar ik mijn vragen opnieuw gesteld heb en weer om een ontvangsbevestiging verzocht heb voor mijn fax. Hierop weer een standaard ticketnummer gekregen en de hoop binnen twee dagen reactie te hebben..... (yeah right)

Ik ga over een half uur weeeeeeeeer Tdsl bellen, dat wordt dan de 10de keer of zow.
Ik ben op dit moment eigenlijk door de fase van verbazing en boosheid heen en zit nu gewoon met een hoop ongeloof en vragen.

"waarom wordt ik nu NOOIT terug gebeld?"

edit:

Dus weer gebeld, mondeling bevestiging gehad dat mijn fax ontvangen is (na drie keer vragen) en verder geen stap verder gekomen. De helpdeskmedewerker gaf aan een mail te willen versturen om mijn nieuwe nummer aan te vragen maar volgens mij had dat een week geleden al gebeurt moeten zijn.
Verder kom niemand meer van Tdsl aan de telefoon, ze verschuilen zich schijnbaar achter de (nieuwe) helpdeskmedewerker.

Hier liep toch ook iemand van Tweak rond ?? ik ben benieuwd hoe Tweak dit soort gedrag aan de community wil uitleggen. (waarschijnlijk kom hier ook weer geen antwoord op :( )

[ Voor 10% gewijzigd door Pim. op 08-06-2005 09:57 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me logisch dat je een dergelijke klacht/eis schriftelijk neer moet leggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Lord_Dain schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:34:
Lijkt me logisch dat je een dergelijke klacht/eis schriftelijk neer moet leggen hoor.
Lijkt me ook logisch een ontvangsbevestiging te sturen, tevens lijkt communicatie me ook logisch. Tweak schijnbaar niet.

Mischien dat ik eens zoiets als troubles@home ga opzetten als dit nog lang door gaat, troubles@tweak of zo

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Lord_Dain schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:34:
Voor zover ik weet is e-mail sinds 1 januari dezelfde rechtsgeldigheid als een fax. Dus het zou ook gewoon via e-mail kunnen.

Daarnaast lijk het mij logisch dat ze gewoon gaan antwoorden op een fax en wat gaan doen om het probleem op te lossen. Ik snap niet hoe ze zoon telefoon nummer "kwijt" kunnen raken. Hebben ze het soms aan een ander gegeven ofzo?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heb je een link naar een overheids/juridische site waar ik dit kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Pim:

Vervelende kwestie.

Stuur een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging) naar Tdsl en leg uit dat je binnen twee weken een oplossing wilt zien .Zo niet, dan je opdracht annuleren en eventuele betalingen die je hebt gedaan naar Tdsl terug eisen (je mag rente vragen). Eventueel mag je schadevergoeding vragen omdat je telefoonnummer kwijt bent geraakt maar helemaal zeker weet ik niet of dat zo mag.

P.S. Ik weet niet of e-mail juridisch gezien bewijs materiaal is, maar ik zou die risico niet nemen omdat e-mail niet grijpbaar is.

[ Voor 15% gewijzigd door robertpNL op 08-06-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakDSL heeft nog veel te leren over klantvriendelijkheid. Het is nooit hun schuld en altijd van BBNet. Tot 2 keer heb ik een oplever datum van ze gekregen en nu 3 maanden verder nog steeds geen ADSL. Maar wel factureren! Schandalig.
Vandaag BBNet maar eens gebeld en mijn probleem uitgelegd. BBNet heeft na mijn verzoek de zaak uitgezoch en wat blijkt! BBNet heeft helemaal geen aanvraag binnen gekregen op mijn adres. TweakDSL zojuist mijn annulering meegedeeld en men vertelt mij dat dit niet mogelijk is. OPTA voorwaarden goed doorgenomen en daa staat duidelijk vermeld dat een provider niet kan voldoen aan de gemaakte afspraken zoals de levertijd, dan dat ik zeker wel zonder problemen mijn contract kan annuleren. Nou ik hoop dat ze een deurwaarder inschakelen want ik heb zin om te knokken!!!
TWEAKDSL zuigt enorm. Ik heb meteen mijn rekening geblokkeerd voor TWEAKDSL. Ondanks de dure prijs toch nu voor KPN gekozen. Over 2 weken heb ik ADSL. Ik heb het niet zo op KPN maar 3 maanden zonder internet is erg lang. Op werk internetten kan wel, maar de natuurfilms die ik wil zien kan hier niet.

Modbreak:Vetgedrukte tekst is leuk, maar niet de bedoeling

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 08-06-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Ik zit erover te denken om een T-IS DSL Surf abbo te nemen voor mijn toekomstige appartement.
Qua router hardware heb ik een Linksys 54G router staan. Bij de orderprocedure wordt gevraagd welk modem je wilt:

Alcatel 510 4-poorts Analoog PSTN €105,00
Asus 1 poorts modem pstn €79,00
Vigor 2600 analoog modem/router €278,46
DrayTek Vigor 2600G ADSLrouter wireless 54mb Annex A €381,70
Alcatel 510 1-poorts Analoog PSTN €89,00
Actie Gratis Modem PSTN €0,00

Die Vigor en Draytek heb ik dus niet echt nodig. Heeft iemand nog argumenten waarom ik niet zou gaan voor het standaard gratis modem maar meer zou betalen voor een Asus of Alcatel?

Overigens heb ik ook nog een Zyxel Prestige 650 R31 over van mijn Demon abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
tslh schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:33:
Ik zit erover te denken om een T-IS DSL Surf abbo te nemen voor mijn toekomstige appartement.
Qua router hardware heb ik een Linksys 54G router staan. Bij de orderprocedure wordt gevraagd welk modem je wilt:

Alcatel 510 4-poorts Analoog PSTN €105,00
Asus 1 poorts modem pstn €79,00
Vigor 2600 analoog modem/router €278,46
DrayTek Vigor 2600G ADSLrouter wireless 54mb Annex A €381,70
Alcatel 510 1-poorts Analoog PSTN €89,00
Actie Gratis Modem PSTN €0,00

Die Vigor en Draytek heb ik dus niet echt nodig. Heeft iemand nog argumenten waarom ik niet zou gaan voor het standaard gratis modem maar meer zou betalen voor een Asus of Alcatel?

Overigens heb ik ook nog een Zyxel Prestige 650 R31 over van mijn Demon abonnement.
Lekker die R31 gebruiken in bridge en je Linksys erachter zetten. ZyXEL wordt ook door Tiscali zelf geleverd altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nee hoor, bij Tweakdsl via Tiscali krijg je tegenwoordig een Thomson Speedtouch 516 ;)

Aangezien dat ding gratis is gewoon lekker erbij nemen en in bridge zetten met je linke sys erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

ey ik heb precies dezelfde setup; ben bij mijn vanmorgen geplaatste order er vanuit gegaan dat het meegeleverde gratis modem voldoet.

Met bridge bedoel je neem ik aan gewoon je modem met utp kabeltje op de internet poort van je linksys zetten? (sorry ben beetje netwerk n00b hihi :D)

[ Voor 18% gewijzigd door gratis_vodka op 08-06-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

gratis_vodka schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:53:
[...]

Met bridge bedoel je neem ik aan gewoon je modem met utp kabeltje op de internet poort van je linksys zetten? (sorry ben beetje netwerk n00b hihi :D)
Je moet de modem in het webmenu in bridge mode zetten zodat de modem transparant wordt. Het gevolg is dat je linksys een extern ip adres toegewezen krijgt.

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 18:24
Ligt het nu alleen bij mij of is er wat mis bij Tweak. Ik heb nu zo'n trage verbinding dat zelfs mijn telefoon er telkens uit ligt. Ik heb al geprobeerd mijn modem te resetten, maar dit wou niet helpen :(

** Update***

Vandaag (10-06-05) te horen gekregen dat er iemand in de centrale bezig geweest was. Hierdoor heb ik een tragere (lees: bijna helemaal niets) verbinding gehad. Raar genoeg trainde mijn modem wel goed in (8 Mb / 1 Mb) :?

[ Voor 40% gewijzigd door steven2 op 10-06-2005 15:48 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
geen probleem 3224 zelfs oranje.nl werkt goed (streaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:21:
[...]

Uitgaande nummerweergave is geen probleem voor vaste telefonie + T-mobile netwerk. Naar andere netwerken wordt nummerweergave niet doorgegeven. Als je nummer nooit wordt doorgegeven, dan staat dit voor jou lijn uit bij BBned. Wil je die blokkering opheffen? Bel Tweak, ze maken een ticket en BBned past het kostenloos aan.

Inkomende nummerweergave werkt prima mits je een telefoontoestel hebt wat overweg kan met FSK-nummerweergave protocol. Alle nederlandse versies van Siemens toestellen vallen daarmee al af + de toestellen van primafoon/KPN. Wil je nummerweergave? Het staat standaard voor je lijn aftief. Je zult dus;

• Of een FSK geschikt toestel moeten aansluiten
• Of wachten op DTMF-ondersteuning (oude KPN nummerweergave). Bbned heeft implementatie van nieuwe telefonie switches op de planning staan voor het eind van 2005. BBned kennende zal het wel een 6 maanden langer duren.

Je bent dus het beste uit met een nieuwe telefoon of een nieuw basisstation met FSK ondersteuning en indien mogelijk de oude handsets erop aanmelden. ;)
uuh....er zijn Siemens telefoons die beide protocollen ondersteunen. De nederlandse versie zal dat dan toch ook doen ? Hoe zit het bijvoorbeeld met de Gigaset S150??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:31:
TweakDSL heeft nog veel te leren over klantvriendelijkheid. Het is nooit hun schuld en altijd van BBNet. Tot 2 keer heb ik een oplever datum van ze gekregen en nu 3 maanden verder nog steeds geen ADSL. Maar wel factureren! Schandalig.
Vandaag BBNet maar eens gebeld en mijn probleem uitgelegd. BBNet heeft na mijn verzoek de zaak uitgezoch en wat blijkt! BBNet heeft helemaal geen aanvraag binnen gekregen op mijn adres. TweakDSL zojuist mijn annulering meegedeeld en men vertelt mij dat dit niet mogelijk is. OPTA voorwaarden goed doorgenomen en daa staat duidelijk vermeld dat een provider niet kan voldoen aan de gemaakte afspraken zoals de levertijd, dan dat ik zeker wel zonder problemen mijn contract kan annuleren. Nou ik hoop dat ze een deurwaarder inschakelen want ik heb zin om te knokken!!!
TWEAKDSL zuigt enorm. Ik heb meteen mijn rekening geblokkeerd voor TWEAKDSL. Ondanks de dure prijs toch nu voor KPN gekozen. Over 2 weken heb ik ADSL. Ik heb het niet zo op KPN maar 3 maanden zonder internet is erg lang. Op werk internetten kan wel, maar de natuurfilms die ik wil zien kan hier niet.
goede zet!!!!!
Wat je heb gedaan is rechtmatig.
Ik had bijna het zelfde pad ingezet maar zit nu nog een jaar vast hier :'(
denk dat je nu wel snel aangeloten word.
Je moet ook proberen extra gemaakte kosten te verhalen.(zie vorge verhalen.)
veel succes bij _/-\o_ KPN -netwerk _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 09-06-2005 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, lijkt hier steeds meer op een klaagbox.
Overal gaat wel eens wat mis,zelf heb ik nu plm 3 maanden tdsl en bevalt prima.

Gewoon positief blijven.Ze moeten wel eens gaan zakken met de prijzen of hogere snelheden geven anders lopen ze in no time achter de feiten aan.

Dus gewoon blijven ademen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
Wat ik me afvraag, zijn er meer mensen die nog steeds last hebben van het feit dat ze ongeveer 15% van de snelheid kwijt zijn (~700kB/sec max)?

Ik heb meerdere mails naar tweak gestuurd maar krijg hier geen antwoord op... Ik zeg niet dat 700kB/sec slecht is, ik vind het alleen vreemd dat het van de één op andere dag 150kB minder is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:21:
[...]

"waarom wordt ik nu NOOIT terug gebeld?"

edit:

Dus weer gebeld, mondeling bevestiging gehad dat mijn fax ontvangen is (na drie keer vragen) en verder geen stap verder gekomen. De helpdeskmedewerker gaf aan een mail te willen versturen om mijn nieuwe nummer aan te vragen maar volgens mij had dat een week geleden al gebeurt moeten zijn.
Verder kom niemand meer van Tdsl aan de telefoon, ze verschuilen zich schijnbaar achter de (nieuwe) helpdeskmedewerker.

Hier liep toch ook iemand van Tweak rond ?? ik ben benieuwd hoe Tweak dit soort gedrag aan de community wil uitleggen. (waarschijnlijk kom hier ook weer geen antwoord op :( )
Ja hoe gaat Tweak dit uit leggen aan haar "community" ? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

RupS schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:58:
Wat ik me afvraag, zijn er meer mensen die nog steeds last hebben van het feit dat ze ongeveer 15% van de snelheid kwijt zijn (~700kB/sec max)?

Ik heb meerdere mails naar tweak gestuurd maar krijg hier geen antwoord op... Ik zeg niet dat 700kB/sec slecht is, ik vind het alleen vreemd dat het van de één op andere dag 150kB minder is....
jep heb ik ook.. zomaar.. baal er wel van.. als ik eerlijk ben

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Same here. Snelheid ligt tussen 630~730 KBytes/s hier zelfs van TweakDSL ftp of colo van tweak.
Heb er echter weinig last van op zich, doe meer systeembeheer van afstand, mailen, surfen en gamen. Als ik download, zet ik het aan en loop ik weg.

Wat me meer ergert, maar da's meer vanwege BBNed, is dat het (nog) niet mogelijk is om aan te melden voor een upgrade van UltraDSL naar ADSL2+. Een 2e lijntje aanvragen en betalen voor kaalkoper heb ik geen zin in. Vooral als je snapt dat ik hier al kaalkoper heb (KPN opgezegd) en geen kaalkoperkosten betaal nu (omdat dat opzeggen gedaan is voordat ze begonnen zijn met het berekenen van kaalkoperkosten).

Het ontbreken van goede DTMF nummerweergave is ook minder.

Hopelijk worden alle 3 zaken snel gefixt :)

[ Voor 78% gewijzigd door AirtjE op 09-06-2005 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 13:47
Vorige zaterdag heb ik mijn Copperjet binnengekregen, aangesloten op de correcte manier, heb echter een probleem: hij blijft maar handshaken, heeft dit iets te maken met eerder in de topic genoemde firmware probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door Dejagan op 09-06-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

skommers schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:59:
Vorige zaterdag heb ik mijn Copperjet binnengekregen, aangesloten op de correcte manier, heb echter een probleem: hij blijft maar handshaken, heeft dit iets te maken met eerder in de topic genoemde firmware probleem?
Lijkt er wel op, helemaal als je ook een analoge lijn hebt. Bij ISDN was het niet van toepassing voorzover ik begreep.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 13:47
Analoge lijn 8) Firmware downgrade gedaan naar 6.0 SR1, na 15 minuten, nog steeds Handshaking, adsl lampje op modem gaat ook niet aan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
skommers schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:58:
Analoge lijn 8) Firmware downgrade gedaan naar 6.0 SR1, na 15 minuten, nog steeds Handshaking, adsl lampje op modem gaat ook niet aan. 8)7
Of er is werkelijk een probleem op je lijn of ergens in jou aansluiting heel beroerd tussen ISRA en modem.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: