TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.428 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

AirtjE schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:41:Wat me meer ergert, maar da's meer vanwege BBNed, is dat het (nog) niet mogelijk is om aan te melden voor een upgrade van UltraDSL naar ADSL2+. Een 2e lijntje aanvragen en betalen voor kaalkoper heb ik geen zin in.
Daar baal ik ook ontzettend van. :(
Ik ben echt niet van plan om een 2e lijn aan te vragen en extra kosten te gaan maken.
Ik wacht wel.

offtopic:
is het geen tijd voor deeltje 13?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RupS schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:58:
Wat ik me afvraag, zijn er meer mensen die nog steeds last hebben van het feit dat ze ongeveer 15% van de snelheid kwijt zijn (~700kB/sec max)?

Ik heb meerdere mails naar tweak gestuurd maar krijg hier geen antwoord op... Ik zeg niet dat 700kB/sec slecht is, ik vind het alleen vreemd dat het van de één op andere dag 150kB minder is....
Yep..hier ook nog altijd...schuld wordt gelegd bij BBNED op ATM-niveau.

Ben er eigenlijk, helaas, aan "gewend" inmiddels en heb de hoop opgegeven dat de oude snelheid van 850 nog terug komt.

Klein hoopje heb ik nog dat de backbone uitbreiding van a.s. zondag nog wat oplevert maar denk dat dat weinig invloed heeft op de ATM afhandeling??.. maar ben niet terzake kundig om daar een gefundeerde uitspraak over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:19:
[...]

Yep..hier ook nog altijd...schuld wordt gelegd bij BBNED op ATM-niveau.

Ben er eigenlijk, helaas, aan "gewend" inmiddels en heb de hoop opgegeven dat de oude snelheid van 850 nog terug komt.

Klein hoopje heb ik nog dat de backbone uitbreiding van a.s. zondag nog wat oplevert maar denk dat dat weinig invloed heeft op de ATM afhandeling??.. maar ben niet terzake kundig om daar een gefundeerde uitspraak over te doen.
Kan je weinig over zeggen zonder extra informatie. Hele backbone van BBned is ATM dus als ze precies de uitbreiding doen waar de bottleneck zit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 06:55:
[...]

Of er is werkelijk een probleem op je lijn of ergens in jou aansluiting heel beroerd tussen ISRA en modem.
Of de modem is echt kaduuk.

[ Voor 81% gewijzigd door Crusader op 09-06-2005 11:17 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

RupS schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:58:
Wat ik me afvraag, zijn er meer mensen die nog steeds last hebben van het feit dat ze ongeveer 15% van de snelheid kwijt zijn (~700kB/sec max)?

Ik heb meerdere mails naar tweak gestuurd maar krijg hier geen antwoord op... Ik zeg niet dat 700kB/sec slecht is, ik vind het alleen vreemd dat het van de één op andere dag 150kB minder is....
Ik had er heel lang last van, maar bleek uiteindelijk aan een vage wireless situatie te liggen.
Daarnaast viel het mij ook nog eens op dat de downloads vanaf de newsserver zelden boven de 800 kB/s uitkomen, maar een download van het 100 MB testbestand op de FTP server van Tweak doet wel netjes 825 kB/s.

Welke snelheid haal jij bij die FTP download?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:57:
Tjonge, lijkt hier steeds meer op een klaagbox.
Overal gaat wel eens wat mis,zelf heb ik nu plm 3 maanden tdsl en bevalt prima.
Als het op een klaagbox gaat lijken komt dat vaak omdat er veel klachten zijn, dit op zijn beurt wordt meestal dan veroorzaakt door het onderwerp (tweakdsl)
Idd gaat overal wel een wat mis maar zelfs @home is op dit moment beter bereikbaar en is klantvriendelijker (dat wil wat zeggen). ook ik heb een lange tijd zonder veel problemen internet van tweak gehad, maar wat ze nu doen is onvoorstelbaar, je zou toch denken dat als je een klacht op papier eist dat je het fatsoen hebt een reacktie te sturen ??? (nog niets binnen trouwens)
Dus gewoon blijven ademen.
Dat is het enige wat overblijft, internet heb ik toch niet thuis ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Crusader schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:21: Welke snelheid haal jij bij die FTP download?
Op de FTP van TweakDSL zelf met de testbestanden: hooguit 720 kbytes/s, was voorheen rond 850 kbytes/s. Achteruitgang van 130kbytes/s (15%).

Op Speedtest.nl haal ik hooguit 690 kbytes/s.
Op vaakbezochte andere sites vaak rond 500. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier met Cistron/Xs4all ook hoor. Sinds 2,5 weken komt de snelheid niet meer boven de 500kB/s uit. Upload en pingwaardes zijn gewoon goed (104kB/s up en pingwaardes van 17ms). Surfen gaat ook gewoon goed, tis alleen de ruwe download capaciteit die onvoldoende is. :/

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Heb ik ff mazzel dat ik het TIS abbo heb dan :P

over dat @sloom; is ook bagger, had er tot voor kort een proef abbo, ja de helpdesk is kundig en vriendelijk, alleen je bent gewoon een nummer, er was niet genoeg capaciteit waardoor er hoge pings en veel packetloss optrad, maar daar deden ze NIETS aan omdat er niet genoeg gebruikers over klaagden.

Ik moet wel effe met weemoed terugdenken aan mijn altijd op max snelheid tuffende 8mbit abbo van Chello, maar ja hier kennen ze dat niet in Tilburg. Gelukkig is er wel ruim keuze uit ADSL abbo's :P

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 09-06-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:57:
Tjonge, lijkt hier steeds meer op een klaagbox.
Overal gaat wel eens wat mis,zelf heb ik nu plm 3 maanden tdsl en bevalt prima.

Gewoon positief blijven.Ze moeten wel eens gaan zakken met de prijzen of hogere snelheden geven anders lopen ze in no time achter de feiten aan.

Dus gewoon blijven ademen.
Hier iemand die niet klaagt, heb nu sinds januari tweakdsl+telefonie zonder problemen cq klachten, had hiervoor een abbo bij Demon met en hoop problemen.
Ik was Demon zat en heb toen een isp-isp migratie aangevraagd wat door Demon gesaboteerd werd onder het mom van "dat ondersteunen wij niet" daardoor een downtime van 2 weken (korte periode dankzij de hulp van de helpdesk van tweak die mij wel terug belden)
Wat mij betreft geen klachten over tweak, goede verbinding, goede nieuwsserver en wat mij betreft een goede helpdesk met vriendelijke en beleefde medewerkers.
Wat betreft BBNED, na mijn misliukte isp-isp migratie heb ik met BBNED gebeld en hun antwoord was dat zij niet communiceren met eindgebruikers, alleen met isp's .
Zonder iemands woord in twijfel te trekken vraag ik mij toch af hoe sommige hier wel tekst en uitleg krijgen van BBNED terwijl het mij 2 weken lang niet lukte. (ook niet na lang aandringen).

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Kan iemand het ACS schema ff geven? Dat is dat blokje dat je er bij kreeg om de inkomende gesprekken vanuit KPN te krijgen, en uitgaand met VoDSL te bellen... Ik kan het nergens vinden, ook niet op de site van Tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
d-super schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:37:
[...]

Hier iemand die niet klaagt, heb nu sinds januari tweakdsl+telefonie zonder problemen cq klachten, had hiervoor een abbo bij Demon met en hoop problemen.
Ik was Demon zat en heb toen een isp-isp migratie aangevraagd wat door Demon gesaboteerd werd onder het mom van "dat ondersteunen wij niet" daardoor een downtime van 2 weken (korte periode dankzij de hulp van de helpdesk van tweak die mij wel terug belden)
Wat mij betreft geen klachten over tweak, goede verbinding, goede nieuwsserver en wat mij betreft een goede helpdesk met vriendelijke en beleefde medewerkers.
Wat betreft BBNED, na mijn misliukte isp-isp migratie heb ik met BBNED gebeld en hun antwoord was dat zij niet communiceren met eindgebruikers, alleen met isp's .
Zonder iemands woord in twijfel te trekken vraag ik mij toch af hoe sommige hier wel tekst en uitleg krijgen van BBNED terwijl het mij 2 weken lang niet lukte. (ook niet na lang aandringen).
Je hebt helemaal geen enkele directe binding in afname van diensten met BBned. Als jij dus een vraag hebt kan je die aan je ISP voorleggen natuurlijk. Dit moet wel relevant zijn tot jou aansluiting, niet het antwoord op een brandende vraag waarom Demon niet mee werkt aan ISP-ISP migraties etc.

Antwoord zouden misschien meerdere willen weten natuurlijk. Maar wat kan je met het antwoord? Waarom zou je in de keuken willen kijken van de marketing mensen van een ISP en de (contractuele) afspraken tussen jou ISP en hun leveranciers. Compleet zinloos om te proberen en om te willen weten.

Nieuwsgierigheid is moeilijk te onderdrukken. En zonder informatie is begrip tonen moeilijk soms. Gewoon aannemen en andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

100 replies in dit topic later heb ik eindelijk mijn ISDN pakket, het goede dus. Alles aangesloten, lampje DSL brandt, telefoon doet het. INTERNET lampje brandt ook. Alleen je raadt het al krijg geen ip adres. Heb nu weer een andere handleiding, waarbij ik blijkbaar het modem niet hoef te configureren. Toch maar gedaan en ingesteld op Bridged Ethernet met routering 0.35 naar tweak. Heeft iemand hier iets anders? Automatische config uit en ook dhcp uit.

Geen ip. Duurt een eeuwigheid en werkt niet.

DHCP aangedaan.

Dan kan ik in het modem kijken.
Staat gewoon alles ok, zelfs DSL. staat er:

Bandwidth reservation U/D 288/1120
Power dBm 12/16
Attenuation dB 22.5/30.5
Noise Margin dB 24/33.5

Zijn deze waarden goed? Iemand verder nog een idee? Heb al alles geprobeerd, zelf cross link kabels, direct naar mijn pc of naar een hub eerst of gewone kabel direct op hub of switch, alle lampjes branden, ethernet knippert als ik ip probeer te krijgen en bij de restart van het modem knippert ethernet en DSL tegelijk.

Ook modem al direct op telefoonlijn aangesloten, geen soelaas. Nog iemand die misschien weet of je netwerkkaart ook uitmaakt? Ik heb een onboard Sis 900 Based. Ga op een andere pc ook maar es proberen.

Edit, en oh ja je moet dus eerst een tweak ip hebben en dan krijg je op een willekeurige pagina in IE die aanlog? Op andere pc doet hij het weer wel :( Wazig dit. Heb hem geactiveerd, es kijken of hij het op de ene nu ook doet, misschien is het toch iets met de netwerkkaart, 2 kennissen van mij hadden ook problemen met bepaalde kaarten.

Nah, hij doet het, download 354, komt aardig in de buurt. Upload is daarentegen vrij bagger. Het gaat echt met horten en stoten, ben benieuwd wat mijn ping is. Heb wel 3 x dezelfde file gedownload van mijn server en dat ging met 90kB totaal, dus ja, misschien is het wel redelijk. Naja, in ieder geval beter dan eerst.

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 10-06-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
UPload valt inderdaad ietwat tegen, maar ja ik ben altijd verwend met een vette 1mbit upload via de kabel.. Maar blij voor je dat het nu eindelijk gelukt is. Congrats

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 10-06-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:17:
100 replies in dit topic later heb ik eindelijk mijn ISDN pakket, het goede dus. Alles aangesloten, lampje DSL brandt, telefoon doet het. INTERNET lampje brandt ook. Alleen je raadt het al krijg geen ip adres. Heb nu weer een andere handleiding, waarbij ik blijkbaar het modem niet hoef te configureren. Toch maar gedaan en ingesteld op Bridged Ethernet met routering 0.35 naar tweak. Heeft iemand hier iets anders? Automatische config uit en ook dhcp uit.

Geen ip. Duurt een eeuwigheid en werkt niet.

DHCP aangedaan.

Dan kan ik in het modem kijken.
Staat gewoon alles ok, zelfs DSL. staat er:

Bandwidth reservation U/D 288/1120
Power dBm 12/16
Attenuation dB 22.5/30.5
Noise Margin dB 24/33.5

Zijn deze waarden goed? Iemand verder nog een idee? Heb al alles geprobeerd, zelf cross link kabels, direct naar mijn pc of naar een hub eerst of gewone kabel direct op hub of switch, alle lampjes branden, ethernet knippert als ik ip probeer te krijgen en bij de restart van het modem knippert ethernet en DSL tegelijk.

Ook modem al direct op telefoonlijn aangesloten, geen soelaas. Nog iemand die misschien weet of je netwerkkaart ook uitmaakt? Ik heb een onboard Sis 900 Based. Ga op een andere pc ook maar es proberen.

Edit, en oh ja je moet dus eerst een tweak ip hebben en dan krijg je op een willekeurige pagina in IE die aanlog? Op andere pc doet hij het weer wel :( Wazig dit. Heb hem geactiveerd, es kijken of hij het op de ene nu ook doet, misschien is het toch iets met de netwerkkaart, 2 kennissen van mij hadden ook problemen met bepaalde kaarten.

Nah, hij doet het, download 354, komt aardig in de buurt. Upload is daarentegen vrij bagger. Het gaat echt met horten en stoten, ben benieuwd wat mijn ping is. Heb wel 3 x dezelfde file gedownload van mijn server en dat ging met 90kB totaal, dus ja, misschien is het wel redelijk. Naja, in ieder geval beter dan eerst.
Had jij niet een Tis-DSL verbinding besteld? En is voor Tiscali (BaByXL) het niet 0/34 ipv de 0/35 van BBned :? (was dat het?)

Snelheid klopt prima, je moet nog langs de activatie pagina van een nieuwe aansluiting via het Tiscali DSL netwerk. Daarna wordt de aansluiting op de juiste bestelde snelheid geprovisioned en moet je alleen even je router herstarten. Wat geeft hij nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt de newserver op zijn gat :'(

Na 10 minuten werkt hij weer :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

bjck schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:59:
[...]

Had jij niet een Tis-DSL verbinding besteld? En is voor Tiscali (BaByXL) het niet 0/34 ipv de 0/35 van BBned :? (was dat het?)

Snelheid klopt prima, je moet nog langs de activatie pagina van een nieuwe aansluiting via het Tiscali DSL netwerk. Daarna wordt de aansluiting op de juiste bestelde snelheid geprovisioned en moet je alleen even je router herstarten. Wat geeft hij nu aan?
op 0.34 ingesteld en automatisch uit. En toen deed hij het ineens. Erg irritant dat het in de handleiding een beetje fout is aangegeven, en dat de nieuwe handleiding die ik kreeg helemaal niet repte over het instellen van het modem.

Modem staat nu op 3380 down en 832 up, wat niet de volledige snelheid is maar zelfs die 832 heb ik nog nooit gehaald op een single file transfer. Down haal ik wel makkelijk. Het lijkt wel of de verbinding met horten en stoten gaat. Even flink wat erdoorheen pompen, dan een halve seconde minder snelheid en dan weer volle snelheid. Een beetje gek. Edit: Heb Qos nu uitgezet, lijkt te hebben gewerkt... maar of het echt zo is geen idee.

Heb een speedtouch 516i, als ik dhcp aanzet krijg ik gewoon netjes een ip adres van het netwerk 10.0.0.1, maar internet doet he tdan niet.

Edit: Vind het wel best met die speedtouch, heb mijn linux router bak er weer tussen gezet, werkt prima.

Als ik een pagina adres intik, is er altijd eerst een korte wachttijd, en dan laadt hij pas. Zou dit met dns te maken kunnen hebben? Of misschien is he took wel die oude hub die maar 10Mbps is en continue bijna collision aangeeft.

[ Voor 20% gewijzigd door REDFISH op 11-06-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die ADSL 2+ willen, er staat een stukje hierover op www.tweakers.net

nieuws: Snelheid ADSL2+ is loze belofte voor groot deel Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Zucht ...
Oud nieuws en allang bekend.
De maximale snelheid van ADSL2+ neemt af met de afstand tot de centrale. Zelfde verhaal voor "gewoon" ADSL.
Gegarandeerde max. snelheden zijn er (helaas) niet, maar er is ook geen enkele provider die daar zn vingers aan wil branden. Wel logisch omdat een deel van de bekabeling in je eigen huis ligt en wel degelijk van invloed kan zijn op het signaal.

Ik heb ook het flauwe vermoeden dat de kabel lobby achter dit soort anti-ADSL berichtgeving zit. Zij zien immers ADSL/ADSL2+ als bedreiging voor hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Martijn schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:38:
Kan iemand het ACS schema ff geven? Dat is dat blokje dat je er bij kreeg om de inkomende gesprekken vanuit KPN te krijgen, en uitgaand met VoDSL te bellen... Ik kan het nergens vinden, ook niet op de site van Tweak...
Weet echt niemand dit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
HoppyF schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:34:
[...]

Zucht ...
De maximale snelheid van ADSL2+ neemt af met de afstand tot de centrale. Zelfde verhaal voor "gewoon" ADSL.
Gegarandeerde max. snelheden zijn er (helaas) niet, maar er is ook geen enkele provider die daar zn vingers aan wil branden. Wel logisch omdat een deel van de bekabeling in je eigen huis ligt en wel degelijk van invloed kan zijn op het signaal.

Ik heb ook het flauwe vermoeden dat de kabel lobby achter dit soort anti-ADSL berichtgeving zit. Zij zien immers ADSL/ADSL2+ als bedreiging voor hun eigen netwerk.
Ben het gedeeltelijk met je eens, maar er is toch wel een degelijk verschil tussen ADSL en ADSL2

Bij ADSL kan je als je 2 kilometer van de centrale afzit, nog prima 8Mbit halen, terwijl je met ADSL2 na anderhalve kilometer al dik 50% van je snelheid inlevert... dat zijn nogal wat verschillen. Zodra iemand dus meer dan anderhalve kilometer van de centrale afwoont, kun je je afvragen of ADSL2 uberhaupt wel zin heeft.Als je dan met ADSL nog 8Mbit kan halen heeft het totaal geen zin om over te stappen.

Op zich niets aan de hand als je weet waar je het over hebt, maar een hoop mensen zullen het nemen omdat het "versie 2" is... Dus ik vind de waarschuwing met ADSL2 wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die grafiek is ook niet alles zeggend.

Op een lijn van 2500 meter komt met ADSL2+ ook nog best ~14Mbps en dat is toch echt ruim 50% extra bovenop de maximale snelheid van ADSL.

Vervelende is dat geen enkele lijn hetzelfde is, bijna niemand echt de werkelijke lengte weet van de koperlijn en niemand de kwaliteit vooraf weet of kan bepalen. Grafiek kan misschien een prima gemiddelde of verwachtingspatroon scheppen. Maar om gelijk te stellen: "Ik woon > 1500 meter van de centrale dus heeft geen zin" is wel heel erg vlot een conclusie trekken.

Wat een interessante factor/discussie gaat worden is vooral de aansluiting thuis vanaf je ISRA. Bij ADSL wil het nog in veel gevallen behoorlijk goed tot prima werken met verlengkabels naar je modem. Zelfs met dat platte snoer komen vele nog een heel eind zonder verlaagde snelheid of instabiliteit op zelfs wide-open lijnen.

ADSL2+ is daar 'ietsjes' gevoeliger voor met die hogere frequenties.

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 11-06-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:55:

Op een lijn van 2500 meter komt met ADSL2+ ook nog best ~14Mbps en dat is toch echt ruim 50% extra bovenop de maximale snelheid van ADSL.

Vervelende is dat geen enkele lijn hetzelfde is, bijna niemand echt de werkelijke lengte weet van de koperlijn en niemand de kwaliteit vooraf weet of kan bepalen. Grafiek kan misschien een prima gemiddelde of verwachtingspatroon scheppen. Maar om gelijk te stellen: "Ik woon > 1500 meter van de centrale dus heeft geen zin" is wel heel erg vlot een conclusie trekken.

Wat een interessante factor/discussie gaat worden is vooral de aansluiting thuis vanaf je ISRA. Bij ADSL wil het nog in veel gevallen behoorlijk goed tot prima werken met verlengkabels naar je modem. Zelfs met dat platte snoer komen vele nog een heel eind zonder verlaagde snelheid of instabiliteit op zelfs wide-open lijnen.

Ja ik denk dat een waarschuwing of opmerking over de afstand en de afname van de snelheid wel bij de productinformatie meegeleverd mag worden.
Een vage kreet dat de afstand en bekabeling bepalend is voor de maximale snelheid is te weinig.
Veel mensen gaan er inderdaad nu al vanuit dat ADSL vele malen sneller is, dat zal een veel gevallen ook wel zo zijn maar niet altijd.
Als je alleen op de specs koopt en toevallig vrij ver van de centrale afzit kan dit wel eens een tegenvaller zijn.
Ik ben zeer benieuwd van de resultaten van mensen die binnenkort op ADSL2+ komen te zitten. Zij zouden een indicatie kunnen geven van de werkelijke situatie.
Testen zoals die door providers uitgevoerd zijn zijn niet altijd objectief.

Ik zou zeer tevreden zijn met 14-16 en verwacht echt niet dat het onderste uit de kan gehaald moet worden. We zullen het echter de komende weken wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Nu we het toch over ADSL2+ hebben, wie heeft het inschrijfformulier al teruggestuurd?
Ik ben gewoon nieuwsgierig :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:34:
[...]

Zucht ...

Dat het al langere tijd bekend was dat de snelheid afneemt als de afstand tot de centrale toe neemt, wist ik. Alleen nu zie je ook hoeveel het ongeveer afgenomen is.

Je kan online op div. sites de afstand meten tot je centrale (grof gemeten), zou mooi zijn als dit ook eens exact op de meter zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:19:
[...]

Dat het al langere tijd bekend was dat de snelheid afneemt als de afstand tot de centrale toe neemt, wist ik. Alleen nu zie je ook hoeveel het ongeveer afgenomen is.

Je kan online op div. sites de afstand meten tot je centrale (grof gemeten), zou mooi zijn als dit ook eens exact op de meter zou kunnen.
Dat kan ook momenteel. Alleen zou je dan elke koperlijn apart moeten doormeten wat de werkelijke lengte is. Wordt alleen gedaan tijdens storings onderzoek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Mwah. Hele dag al liggen klooien. Heb gewoon een goede download van 350, maar de upload gaat met horten en stoten, en is totaal niet constant. Ligt niet aan de router ertussenin, maar ofwel aan modem ofwel aan kabel. Ik kijk ze morgen nog wel es na. Al met al een beetje een tegenvaller. Door die flakkerende upload is de download soms ook niet erg goed en het browsen van sites gaat ook niet altijd even snel. Ook al 2 of 3 keer even korte onderbreking van internet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:37:
Mwah. Hele dag al liggen klooien. Heb gewoon een goede download van 350, maar de upload gaat met horten en stoten, en is totaal niet constant. Ligt niet aan de router ertussenin, maar ofwel aan modem ofwel aan kabel. Ik kijk ze morgen nog wel es na. Al met al een beetje een tegenvaller. Door die flakkerende upload is de download soms ook niet erg goed en het browsen van sites gaat ook niet altijd even snel. Ook al 2 of 3 keer even korte onderbreking van internet gehad.
Niet toevallig een toestel (of ander telefonie apparaat als nummermelder, alarmsysteem) voor je splitter zitten of ergens tussen ISRA <--> splitter <--> modem een 'rot' stuk kabel zitten? Als het verbreken van je lijn toevallig iets te maken heeft met je schommellende upstream kan het prima daar in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:18:
Nu we het toch over ADSL2+ hebben, wie heeft het inschrijfformulier al teruggestuurd?
Ik ben gewoon nieuwsgierig :P
Nog niet, ik wil wel maar zo lang ik niet weet hoe de migratie van mijn huidige TweakDSL/BBned ADSL abo naar het nieuwe ADSL2+ gaat vul ik niets in.
Er zitten denk ik veel meer mensen op de wachten hoe BBned dit denkt te gaan oplossen.
Klanten die vanaf niets(?) zomaar een ADSL2+ abo gaan nemen zullen er niet zo veel zijn, ik vermoed dat het merendeel van de ADSL2+ gebruikers afkomstig zullen zijn van de wat snellere ADSL abo's of top kabel abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 08:42:
[...]

Niet toevallig een toestel (of ander telefonie apparaat als nummermelder, alarmsysteem) voor je splitter zitten of ergens tussen ISRA <--> splitter <--> modem een 'rot' stuk kabel zitten? Als het verbreken van je lijn toevallig iets te maken heeft met je schommellende upstream kan het prima daar in zitten.
Kheb dus TIS-DSL 3mbit/1mbit

Nee, er zit niks tussen. Heb ook alles losgehaald, en het modem nu direct op het isra punt aangesloten(er loopt een dikke 4 aderige ronde kabel door het huis naar de NT1 waar ik hem eerst ongeveer 10 meter van het ISRA punt op had aangesloten). Maakte geen verschil. Het ligt dus blijkbaar ofwel aan het modem, ofwel aan de bekabeling buiten mijn huis. Download is gewoon goed, upload is baggur, en als gevolg van de slechte upload duurt het soms even voordat het downloaden van bijvoorbeeld een webpagina begint, waardoor je gevoelsmatig lagere snelheid hebt. Upload naar mijn webspace op tweak zelf geeft ook maar incidenteel 50kB/s maar meestal is het 30kB/s en zeer instabiel met uitschieters naar de 10kB/s. Ver onder de maat dus.

Modem traint keurig op 832kbit/s. wat 104kB/s is en ik zou die snelheid niet eens zo erg vinden, ware het niet dat de waarde nooit gehaald wordt. Zelfs een waarde lager dan 80kB/s was ik nog niet ontevreden mee, ware het ook weer niet dat de snelheid nooit constant is. Ik snap dat de upload niet gegarandeerd is, maar dit is echt belabberd.

Nog even iets anders over tweak(kleinigheidje), de installatiepakketten die ik kreeg zitten gewoon superslordig in elkaar. Ik kreeg eerst al het verkeerde pakket, maar er staan gewoon spelfouten overal in, wat nog niet eens het ergste is, maar in mijn 2e (goede) pakket was het plaatje van de splitter wel correct, maar had ik dus weer niet de laatste versie van de software erbij zitten, dus de handleiding waarbij je het modem niet hoefde te configureren klopte ook weer niet. Allemaal erg verwarrend kan ik me voorstellen voor een nieuwe gebruiker, maja als het toch tweakers zijn.... Maar goed niet het belangrijkste dus.

Ik lees dat andere mensen beter uploads halen op het babyxl netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
bjck schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:55:

...............
Netwerkproviders hanteren ook een maximale lijnlengte.
Wat doet BBNED boven 2000 m, in de eerste serie zitten geen postcodes boven de 2000 meter, komt er dan nog aanvulling ? En Versatel haakt in ieder geval boven de 3500 meter af, kan ook korter zijn.

Bij grotere afstanden is het niet de vraag of het zinvol is, maar de vraag wie je een wijd open lijn wil leveren, zodat je technisch haalbare mag ontvangen,
BabyXL is volgens mij de enigste die deze gelegenheid biedt in ieder geval voor ADSL.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Ik snap er even helemaal niks meer van :?

Ik heb hier op mijn kamer een telefoon aansluiting maar ik heb alleen geen abbo bij de kpn dus ook geen telnr. Nu wil ik T-IS DSL Pro aanvragen maar daar hebben ze het over "Indien je niet beschikt over een kpn aansluiting, en dus zogenaamd "kaal koper" wilt, geef dan hieronder als telefoonnummer 0000000000 (tien maal een nul) op. "kaal koper" kost € 75,- éénmalig". Maar ik heb volgens mij wel een kpn aansluiting, ik heb alleen geen abbo/telnr. Of bedoelen ze met kpn aansluiting een tel abbo :?.

Ben even de weg kwijt :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja je moet een abo hebben, anders betaal je alsnog voor het gebruik van de lijn.

Ik heb nog 1 laatste ingeving, namelijk dat mijn signaal door het gebruik van de 2 lijnen van isdn2 niet optimaal is. Ga de overstap naar ISDN 1 in ieder geval wagen.

Kan iemand nog een keertje vertellen of deze waarden goed zijn?

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 832 / 3392

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 22.5 / 30.0
Noise Margin (dB) up/down = 11.0 / 28.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bAdmuTs schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:20:

Ik heb hier op mijn kamer een telefoon aansluiting maar ik heb alleen geen abbo bij de kpn dus ook geen telnr. Nu wil ik T-IS DSL Pro aanvragen maar daar hebben ze het over "Indien je niet beschikt over een kpn aansluiting, en dus zogenaamd "kaal koper" wilt, geef dan hieronder als telefoonnummer 0000000000 (tien maal een nul) op. "kaal koper" kost € 75,- éénmalig". Maar ik heb volgens mij wel een kpn aansluiting, ik heb alleen geen abbo/telnr. Of bedoelen ze met kpn aansluiting een tel abbo :?.

Klopt. Iedereen heeft een fysieke telefoonkabel; maar hij kan alleen gebruikt worden voor DSL als je een telefoonabonnement of 'Kaal Koper' erop hebt zitten.

Overigens als je tijd hebt; ik persoonlijk zou een belbudget telefoonabonnement aanvragen. Die kost iets van 9.50 per maand, kaal koper kost 9.10 geloof ik. Voordeel is dat je met je belbudget in noodgevallen ook kunt bellen / gebeld worden. Nadeel is dat je belbudget verbinding actief moet zijn (~1 maand) voordat je het DSL kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

REDFISH schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:24:
Ja je moet een abo hebben, anders betaal je alsnog voor het gebruik van de lijn.
Xandrios schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:44:
[...]

Klopt. Iedereen heeft een fysieke telefoonkabel; maar hij kan alleen gebruikt worden voor DSL als je een telefoonabonnement of 'Kaal Koper' erop hebt zitten.

Overigens als je tijd hebt; ik persoonlijk zou een belbudget telefoonabonnement aanvragen. Die kost iets van 9.50 per maand, kaal koper kost 9.10 geloof ik. Voordeel is dat je met je belbudget in noodgevallen ook kunt bellen / gebeld worden. Nadeel is dat je belbudget verbinding actief moet zijn (~1 maand) voordat je het DSL kunt aanvragen.
Bedankt voor de info, ik ga weer verder zoeken :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
bAdmuTs schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:20:

Ze bedoelen met een kpn aansluiting een abbonement op een KPN vaste telefoniedienst.

KPN is verplicht andere aanbieders op haar telefoonlijn toe te laten (linesharing); heb je geen KPN abonnement en dus geen KPN nummer, dan kan je aanvragen op 'Kaal koper' of 'New Line Service', wat dus inhoud dat het koperpaar wat in jou huis ligt, enkel en alleen voor adsl gebruikt kan worden.

Je hoeft dan later dus ook niet de splitter te monteren en als je in een buitengebied woont, is dit absoluut een voordeel. Ik haal op 4.3 km met tiscali op kaalkoper 2.8 Mbit. (tegen 1.7Mbit op bbned)

Mocht op kaalkoper niet leverbaar zijn, dan is er vaak sprake van 'groot laswerk type ???', wat dus inhoud dat ze meer dan alleen jou telefoonlijn moeten activeren. Bepaalde typen laswerk voert men wel uit voor kaalkoper (type 1/2?) en bepaalde typen niet (3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ghandi schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:50:

Je hoeft dan later dus ook niet de splitter te monteren en als je in een buitengebied woont, is dit absoluut een voordeel. Ik haal op 4.3 km met tiscali op kaalkoper 2.8 Mbit. (tegen 1.7Mbit op bbned)
Ik ben toch nieuwsgierig, ondanks dat ik mijn keuze al gemaakt heb, hoe je het voor elkaar hebt gekregen om boven 3 km BBNED een hogere snelheid te krijgen dan 512/256.
Ik heb namelijk geen enkele accesprovider kunnen vinden die hiertoe bereid was.

BBNED had mijn voorkeur i.v.m. VoDSL die een betere modem met loopthrough heeft dan voor VoIP die op het moment geleverd word.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:24:

Ik heb nog 1 laatste ingeving, namelijk dat mijn signaal door het gebruik van de 2 lijnen van isdn2 niet optimaal is. Ga de overstap naar ISDN 1 in ieder geval wagen.

Kan iemand nog een keertje vertellen of deze waarden goed zijn?

DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 832 / 3392

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 22.5 / 30.0
Noise Margin (dB) up/down = 11.0 / 28.5
Waardes zijn prima te noemen. Niets op aan te merken.

Upstream van 832Kbps is ook gewoon een normale waarde voor een upstream. Ander type modem (andere chipset) zou misschien iets hogere of ietsje lagere waarde kunnen geven.

Overigens is 832Kbps niet gelijk aan 104KByte/s natuurlijk, moet nog 10 - 15% vanaf. Ongeveer 80KByte/s moet haalbaar zijn hier.

Overstappen van ISDN2 naar ISDN1 is alleen een configuratie, verandert niets aan signalen op je lijn. Had overigens even overheen gelezen dat je ISDN had en niet een PSTN verbinding. Met ISDN kan je sowieso niets voor je splitter foutief aansluiten (gelukkig).
Domba schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:21:
[...]

Ik ben toch nieuwsgierig, ondanks dat ik mijn keuze al gemaakt heb, hoe je het voor elkaar hebt gekregen om boven 3 km BBNED een hogere snelheid te krijgen dan 512/256.
Ik heb namelijk geen enkele accesprovider kunnen vinden die hiertoe bereid was.

BBNED had mijn voorkeur i.v.m. VoDSL die een betere modem met loopthrough heeft dan voor VoIP die op het moment geleverd word.
ISP's kunnen lijnen niet upgraden bij BBned als de lengte >3000meter is boven de 512/256 op die postcode/huisnummer combinatie. Technisch kunnen ze er natuurlijk een ander profiel op zetten. Heeft geen zin om dat te gaan nastreven omdat je dat niet gaat lukken.
Xandrios schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:44:
[...]

Dat is wel héle oude informatie dat het er een maand moet liggen. Je kan al aanvragen zelfs als je lijn fysiek nog niet is geactiveerd/geleverd door KPN. Als hij daar al in het systeem als 'toekomstig' staat kan je DSL (linesharing) aanvragen erop.

Oplevering van een nieuwe telefoonie aansluiting kost ook maar een werkdag of 5 momenteel. Oplevering van DSL icm linesharing is wel sneller dan NLS (kaal-koper), zelfs incl die 5 dagen.

Vergeet de aansluitkosten van dacht ik €45 niet te melden en het minimale jaarcontract. Je kan het na een jaar ook opzeggen, heb je alsnog kaal-koper (of dedicated hoe je het wilt noemen).

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Gelukkig. Ik heb alvast een belbudget abbo bestelt bij KPN. Ik ga namelijk verhuizen 20 juli en wil graag daar een adsl2 abbo. Ik woon er 750 van de centrale (bbned).

Maar twijfel nog wel een beetje tussen Tweak en Versatel. Mede door de berichten die je hier leest.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:40:
ISP's kunnen lijnen niet upgraden bij BBned als de lengte >3000meter is boven de 512/256 op die postcode/huisnummer combinatie. Technisch kunnen ze er natuurlijk een ander profiel op zetten. Heeft geen zin om dat te gaan nastreven omdat je dat niet gaat lukken.
[/sub]
Sorry, dit antwoord kan ik niet volgen.
Ghandi geeft in een reactie op een andere post aan:
Ik haal op 4.3 km met tiscali op kaalkoper 2.8 Mbit. (tegen 1.7Mbit op bbned).
Vandaar mijn nieuwsgierigheid hoe Ghandi dit via een accesprovider heeft kunnen regelen bij de geldende lijnlengte policy van BBNED, alle die ik de afgelopen 2 mnd heb benaderd wijken niet af van de BBNED richtlijn, of heb ik een accesprovider gemist die dit toch kon aanbieden.

En ik heb er heel veel benaderd op zoek naar een 6000-4000/512 abbo met een lijnlengte van 3,6 km (gemeten via een 4-tel meting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Domba schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:26:
[...]

Vandaar mijn nieuwsgierigheid hoe Ghandi dit via een accesprovider heeft kunnen regelen bij de geldende lijnlengte policy van BBNED, alle die ik de afgelopen 2 mnd heb benaderd wijken niet af van de BBNED richtlijn, of heb ik een accesprovider gemist die dit toch kon aanbieden.

En ik heb er heel veel benaderd op zoek naar een 6000-4000/512 abbo met een lijnlengte van 3,6 km (gemeten via een 4-tel meting).
Als de postcode check ook >3000 meter geeft levert BBned je alleen 512/256, punt. DSL bestellen via het het Tiscali/BaByXL netwerk? Ik vermoed dat Gahndi iets kortere wegen heeft dan 'via een accesprovider'.

't Is ook geen 'BBned richtlijn'. 't Is simpelweg niet te bestellen of te upgraden als de postcode check >3000 meter geeft. Zelfs met 3010 meter geen discussie mogelijk, waar ligt anders de grens.

Elke lijn is sowieso anders, je kan niet zeggen dat je uit jou lijn met die lengte 1Mbps, 2Mbps of 6Mbps haalt. En ook al bestel je een 6000 of 4000Kbps lijn is dus nog niet gezelgd dat het die snelheid gaat halen vooraf.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 12-06-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:04:

't Is ook geen 'BBned richtlijn'. 't Is simpelweg niet te bestellen of te upgraden als de postcode check >3000 meter geeft. Zelfs met 3010 meter geen discussie mogelijk, waar ligt anders de grens.
.
Is ook mijn ervaring, postcodecheck van BBNED geeft 3023 meter aan,.
Via meting is de lijnlengte op 3660 meter bepaald.

Ik heb dan ook via TIS netwerk ADSL aangevraagd, op basis van de laatste informatie is de downtime aanzienlijk korter dan waar ik rekening mee heb houden.

Edit: om volledig te zijn 1 juni beeindiging ADSL over ISDN via TIS netwerk
8 juni migratie ISDN naar analoog complete en nwe ADSL via TIS netwerk besteld
16 juni voorlopig gemeld als opleverdatum

[ Voor 19% gewijzigd door Domba op 12-06-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Domba schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:35:
[...]

Is ook mijn ervaring, postcodecheck van BBNED geeft 3023 meter aan,.
Via meting is de lijnlengte op 3660 meter bepaald.

Ik heb dan ook via TIS netwerk ADSL aangevraagd, op basis van de laatste informatie is de downtime aanzienlijk korter dan rekening meehouden heb.
Tis-DSL kan in een week draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
[...]

Tiscali kent geen lengte limiet; die leveren zelfs nog op 8 kilometer, met dien verstande dat tiscali ook geen snelheidsgarantie levert.

Je kan dus vol goede moet een 8Mbit aanvragen op 8Km en 256/256 halen. Voorwaarde bij Tiscali is wel dat deze stabiel is.

Dezelfde grap via bbned is zo ongeveer onmogelijk; het is mij gelukt maar ik denk dat ik een uitzondering ben.

Wat je in jou geval kan doen is een 3Mbit tis lijn aanvragen; kijken of je de volle snelheid haalt (dus geen garantie) en als je SNR waarden voldoende acceptabel zijn, proberen om te upgraden naar 5 Mbit.

Voldoende acceptable SNR waarden zijn boven de 12 .. 15 db bij 3Mbit, dan heeft het met die afstand zin om te upgraden.

Voor de loop-through, die je zou willen hebben, kan je de vigor 2510V serie nemen; die heeft dit op VoIP.

[ Voor 18% gewijzigd door Ghandi op 13-06-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ghandi schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:48:
[...]

Tiscali kent geen lengte limiet; die leveren zelfs nog op 8 kilometer, met dien verstande dat tiscali ook geen snelheidsgarantie levert.

Je kan dus vol goede moet een 8Mbit aanvragen op 8Km en 256/256 halen. Voorwaarde bij Tiscali is wel dat deze stabiel is.

Dezelfde grap via bbned is zo ongeveer onmogelijk; het is mij gelukt maar ik denk dat ik een uitzondering ben.

Wat je in jou geval kan doen is een 3Mbit tis lijn aanvragen; kijken of je de volle snelheid haalt (dus geen garantie) en als je SNR waarden voldoende acceptabel zijn, proberen om te upgraden naar 5 Mbit.

Voldoende acceptable SNR waarden zijn boven de 12 .. 15 db bij 3Mbit, dan heeft het met die afstand zin om te upgraden.

Voor de loop-through, die je zou willen hebben, kan je de vigor 2510V serie nemen; die heeft dit op VoIP.
Ik zit bij TIS DSL en als het waar is wat jij zegt over stabiele verbinding, dan heb ik nog hoop dat er iets aan gedaan wordt. De verbinding is totaal niet stabiel met SNR waarden van 11 bij de upload, waar vooral het probleem zit. Maar eens kijken wat ze bij de helpdesk zeggen op mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:31:
[...]

Ik zit bij TIS DSL en als het waar is wat jij zegt over stabiele verbinding, dan heb ik nog hoop dat er iets aan gedaan wordt. De verbinding is totaal niet stabiel met SNR waarden van 11 bij de upload, waar vooral het probleem zit. Maar eens kijken wat ze bij de helpdesk zeggen op mijn bericht.
SNR > 6dB is prima te noemen, zeker op een upstream is dat erg netjes als deze 1024Kbps geconfigureerd is. Zelfs zie je dat soms SNR 'maar' 3dB is zonder al te veel errors op een lijn wat dus nog (net) goed kan gaan.

11dB Is echt uitsteked te noemen en vast niet je probleem, anders zou je lijn wel verbreken steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 13-06-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:10
Heb een tweakdsl en bel abo en nu kwam ik iets raars tegen. Ik wilde een nummer in Suriname bellen en dat lukte niet (nummer zou niet bestaan) het rare is dat het op een kpn lijn en een vodofone gsm wel bereikbaar was, zijn er meer mensen met dit probleem?

Heb het ook per mail aan de helpdesk gevraagd, maar kreeg een bijdehand mailtje dat ik moest controleren of er niet teveel snoer tussen ISRA en modem zit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

esky schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:13:
Heb een tweakdsl en bel abo en nu kwam ik iets raars tegen. Ik wilde een nummer in Suriname bellen en dat lukte niet (nummer zou niet bestaan) het rare is dat het op een kpn lijn en een vodofone gsm wel bereikbaar was, zijn er meer mensen met dit probleem?

Heb het ook per mail aan de helpdesk gevraagd, maar kreeg een bijdehand mailtje dat ik moest controleren of er niet teveel snoer tussen ISRA en modem zit......
>:) LOL

Er zit gewoon wat scheef in de routering. Ik gok dat de betreffende m/v je mail niet begrepen heeft. :Z

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
[...]

Ik weet dat het mogelijk is bij speedxs, alleen kunnen ze je niet hoger inschieten bij de aanvraag van BBNED, dan de >3000m snelheid en die is 512Kbit down max. Ze zijn daarna, als je verbinding is opgeleverd wel bereid om je modem hoger in te laten trainen en je dus te upgraden, om te kijken wat je max. te behalen snelheid uiteindelijk is. Althans, dit is het voorstel wat ik na een gesprek met een van hun medewerkers te horen kreeg; echter hierna kwam ik erachter dat het via BabyXL/Tiscali, WEL mogelijk was zonder al te veel problemen. Zo ben ik bij Tweakdsl terecht gekomen.

Sinds kort geeft de site van Demon (die ook over BBNED gaat naar mijn weten) ook resultaten met abbo' mogelijkheden boven de 512Kbit/s aan voor mijn postcode, dus misschien kan je daar ook eens kijken. Je kan ook gewoon voor tweakdsl via Tiscali kiezen natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vraag me af of ik met mijn afstand (3km+) en de volgende waarden 8mbit abbo zo kunnen hebben;

Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 11.5 / 31.0
Noise Margin (dB) up/down = 17.0 / 22.0

Dit zijn de waarden die ik krijg op mijn 5mbit abbonement. Kunnen de (ervarings-)deskundige lezers hier vertellen of het voor mij doenlijk is om evt. te upgraden naar een 8mbit abbo? Wat zijn voor zover toepasselijk de bottlenecks? Als ik het goed begrijp zit ik nog ruim >6 dus zou het moeten kunnen?

ps. Waarom is mijn attenuation ongeveer 10 db lager dan bij de verbinding REDFISH?

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 13-06-2005 17:28 . Reden: because we care ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lord_Dain schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:08:
[...]

Ik weet dat het mogelijk is bij speedxs, alleen kunnen ze je niet hoger inschieten bij de aanvraag van BBNED, dan de >3000m snelheid en die is 512Kbit down max. Ze zijn daarna, als je verbinding is opgeleverd wel bereid om je modem hoger in te laten trainen en je dus te upgraden, om te kijken wat je max. te behalen snelheid uiteindelijk is. Althans, dit is het voorstel wat ik na een gesprek met een van hun medewerkers te horen kreeg; echter hierna kwam ik erachter dat het via BabyXL/Tiscali, WEL mogelijk was zonder al te veel problemen. Zo ben ik bij Tweakdsl terecht gekomen.

Sinds kort geeft de site van Demon (die ook over BBNED gaat naar mijn weten) ook resultaten met abbo' mogelijkheden boven de 512Kbit/s aan voor mijn postcode, dus misschien kan je daar ook eens kijken. Je kan ook gewoon voor tweakdsl via Tiscali kiezen natuurlijk ;-)
Misschien omdat Demon ook via BaByXL levert, je hebt alleen geen keuze.
Lord_Dain schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:18:
Ik vraag me af of ik met mijn afstand (3km+) en de volgende waarden 8mbit abbo zo kunnen hebben;

Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 11.5 / 31.0
Noise Margin (dB) up/down = 17.0 / 22.0

Dit zijn de waarden die ik krijg op mijn 5mbit abbonement. Kunnen de (ervarings-)deskundige lezers hier vertellen of het voor mij doenlijk is om evt. te upgraden naar een 8mbit abbo? Wat zijn voor zover toepasselijk de bottlenecks? Als ik het goed begrijp zit ik nog ruim >6 dus zou het moeten kunnen?

ps. Waarom is mijn attenuation ongeveer 10 db lager dan bij de verbinding REDFISH?
Attenuation is lager bij kortere lijnen en hoger bij langere. De upstream Attenuation is in 98% van de gevallen ietsje lager dan de downstream. Leuk vuistregeltje is dat elke dB voor downstream Attenuation staat voor ongeveer 100 meter lijnlengte.

Upgraden met deze lijn naar >5Mbps gaat makkelijk. Je hebt nu met 5Mbps nog 22dB SNR, komt heel erg goed in de richting van het maximale vermoed ik.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 13-06-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Lord_Dain schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:08:

Ik kom juist van Demon via BabyXL, en op 1 juni heb ik nog uitvoerig contact gehad met de helpdesk, daar ik zeker wilde zijn dat op tijd de sloop werd ingezet voor de migratie van ISDN naar analoog. Toen konden zij mij niets meer dan 512/256 bieden voor analoog, ook de postcode check van Demon gaf toen maar 1 optie.
Ik heb hem daarnet nog een keer gedaan en nu zit zelfs 8192/1024 bij de opties.
Mijn contact met TweakDSL was voornamelijk m.b.t. lijnlengte policy voor ADSL2+, alleen dan was BBNED een optie, voor ADSL ligt deze min of meer vast.

Helaas voor TweakDSL kwam hun reactie op mijn E-mail/telefoon (2 juni) te laat en bevatte te weinig zekerheid op het punt van een produktlancering, op 8 juni heb ik voor Tiscali Speciaal gekozen, en afgelopen vrijdag was het DSL signaal al terug op de lijn, alleen heb ik benodigde informatie nog niet om er gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Domba schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:24:
[...]

Ik kom juist van Demon via BabyXL, en op 1 juni heb ik nog uitvoerig contact gehad met de helpdesk, daar ik zeker wilde zijn dat op tijd de sloop werd ingezet voor de migratie van ISDN naar analoog. Toen konden zij mij niets meer dan 512/256 bieden voor analoog, ook de postcode check van Demon gaf toen maar 1 optie.
Ik heb hem daarnet nog een keer gedaan en nu zit zelfs 8192/1024 bij de opties.
Mijn contact met TweakDSL was voornamelijk m.b.t. lijnlengte policy voor ADSL2+, alleen dan was BBNED een optie, voor ADSL ligt deze min of meer vast.

Helaas voor TweakDSL kwam hun reactie op mijn E-mail/telefoon (2 juni) te laat en bevatte te weinig zekerheid op het punt van een produktlancering, op 8 juni heb ik voor Tiscali Speciaal gekozen, en afgelopen vrijdag was het DSL signaal al terug op de lijn, alleen heb ik benodigde informatie nog niet om er gebruik van te kunnen maken.
Demon blijkbaar in de postcode check aanpassingen verricht omdat ook BaByXL daar leverbaar is.

Je hebt voor Tiscali geen instellingen/informatie nodig, werkt exact gelijk of het nu via Demon of Tiscali online is via BaByXL. Je hebt alleen even een annexA modem nodig ipv annexB. Als je signaal hebt moet je online kunnen.

Ook Tiscali komt met ADSL2+, je hoort niets maar zegt niet dat het niet komt.

Komen er nu hogere snelheden uit je lijn nu het linesharing is met PSTN ipv ISDN?

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 13-06-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
F**k zeg, ben ik een post met lastige quotes aan het maken naait IE me. Dan maar ff zo;

Afstand tot de centrale 3217 meter - dus die vuistregel die je noemde bjck, lijkt aardig in de buurt te komen in mijn geval met 31dB attenuation :P

Goed om te weten dat mijn lijn dus niet via omwegen gaat en dat ik volgens jou goede kans maak op een (bijna) maximaal effectieve 8mbit abbo. Alleen hoe zit dat met de upload? Die is aanzienlijk lager en zonder upload heeft het toch geen nut om een strakke download te hebben? TCP IP pakketjes die beide kanten op moeten etc etc? Of zie ik dat vaut.

@Domba: Ik heb ook ergens halverwege Mei met de helpdesk van Demon gebeld en die konden inderdaad niets zeggen over de lijnlengte maar alleen dat ze er niets aan konden doen. Jammer voor hun want ik zit nu bij TDSL en het bevalt prima :)

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 13-06-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

BBNed personeel gaat daar de komende dagen/weken over voorgelicht worden. Ik verwacht dat op grond van de reacties van ons de vorm van voorlichting aan ISP's nog wel aangepast zal worden (het poverpuntpresentatieding roept vooral meer vragen op..) en dat daarna de ISP's dus concrete, technische informatie gaan krijgen.

Wat wel duidelijk wordt uit de powerpoint-slides is dat 'migratie' naar ADSL2+ technisch nogal wat haken en ogen met zich meebrengt. Ik zal daar morgen wat meer detail over geven.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lord_Dain schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:42:

[...]

Goed om te weten dat mijn lijn dus niet via omwegen gaat en dat ik volgens jou goede kans maak op een (bijna) maximaal effectieve 8mbit abbo. Alleen hoe zit dat met de upload? Die is aanzienlijk lager en zonder upload heeft het toch geen nut om een strakke download te hebben? TCP IP pakketjes die beide kanten op moeten etc etc? Of zie ik dat vaut.

[...]
TCP/IP heeft inderdaad ook upstream nodig. Voor 8Mbps downstream gebruik gebruik je ongeveer 200Kbps aan upstream. (let op ongeveer, berekeningen kunnen vast andere waardes geven)

Upstream op linesharing (langere lijnen PSTN) geeft bijna nooit een probleem, downstream zakt als eerste in omdat die in de hogere frequenties ligt wat als eerste verloren gaat op lange lijnen. Daarom gaat het plus gedeelte van ADSL2+ ook zo weinig rendement geven op langere lijnen. Door efficienter gebruik van de beschikbare kanalen komt er wel meer snelheid uit dan met ADSL.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-06-2005 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dag 21 (zonder telefonie danwel internet).

Het is écht te treurig voor woorden; afgelopen donderdag is de KPN bij ons langsgeweest om de lijn door te meten. Geen problemen gevonden.
Vrijdag zou er een BBNed monteur langskomen om ook naar de lijn te komen kijken.
Deze belde echter om 9 uur `s-morgens al dat hij niet kwam omdat hij het probleem al had gevonden: kortsluiting op de lijn (WAAROM ZIEN ZE DAT NU PAS EN NIET 3 WEKEN GELEDEN ?!?! - excuus voor de caps... (* MetalRush /me little pissed off)).
TweakDSL direct gebeld met de mededeling dat er z.s.m. een monteur van BBNed (die was er al) én een monteur van de KPN (die niets had gevonden) samen de storing moeten opheffen (BBNed kan niet bij het KPN gedeelte in de wijkcentrale).
Dit is dus een ENORM probleem blijkbaar... want de helpdesk en de manager van de helpdesk kunnen mij dus niet zeggen wanneer dit gaat gebeuren.
Ik moet genoegen nemen met de uitspraak: "deze week of anders volgende week".
HALLO !!! Wij zitten al 3 weken zonder verbinding naar buiten. 3 partijen kl*ten er maar een beetje op los en ik moet maar gewoon zitten afwachten in een hoekje en mijn mond houden?

Ik raad een ieder aan die VoDSL (sommigen noemen het VoIP) wil nemen om naar Tiscali (met BabyXL) te gaan. TweakDSL kan dit duidelijk niet aan. Storingen worden niet adecuaat opgelost (zelfs als het probleem al bekend is) en de klant wordt aan het lijntje gehouden (terugbellen is een nieuwe sport geworden).
TweakDSL is blijkbaar een te kleine partij bij BBNed om met een vuist (van betekenis) op tafel te kunnen slaan... de klant is de dupe.

Zoals ik al eerder heb gezegd: TweakDSL gaat ten onder aan hun eigen succes.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
uhm, kortsluiting op je lijn? Wat heeft dat met Tweakdsl te maken?
Das een KPN probleem, staat totaal los van Tweakdsl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Xandrios schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:40:
Maar het is zo fijn om ff te trappen... Zelfs als TweakDSL er niets aan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Misschien niet leuk om te horen en misschien zelfs wel gevaarlijk om te zeggen, maar als je als ISP voor elke klant met een probleem probeert zo hard mogelijk te werken... Dan is het niet altijd even slim om ook zo hard mogelijk met je vuist op tafel te slaan... ;)

Kijk jij hebt een specifiek probleem met je verbinding, ik heb me in jouw case niet verdiept dus ik weet niet hoe en wat. Zo zijn er nog meer mensen met problemen en het kan wel eens zijn dat een groep gebruikers met een soortgelijk probleem wat meer prio krijgen om dagelijks bekeken te worden dan een enkele gebruiker. Ja dat klinkt rot en ja dat voelt misschien ook wel rot, maar ik kan je verklappen dat zo goed als alle cases zo goed mogelijk in de gaten worden gehouden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

*update*

Weer een week niets gehoort, gisteren weer gebeld en weer de belofte gekregen dat ik terug gebeld wordt (zal toch echt de eerste keer zijn dan)
Mischien zeur ik teveel ??? elke week bellen met het verzoek om opheldering wordt schijnbaar niet gewaardeerd bij Tdsl, je wordt dan gewoon doodgezwegen :(

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:40:
Kan overal zitten in de lijn, zelfs bij BBned in het gedeelte of in je eigen ISRA (aan KPN of aan klant kant van ISRA). Van KPNdeel centrale tot in een wijkkast of ergens onder de grond in een stuk kabel.

TweakDSL zet de storing uit bij de leverancier van de DSL verbinding (BBned in dit geval) als blijkt dat het probleem zich niet bij de klant voor doet. Verder blijft de ISP wel het aanspreekpunt voor de eindgebruiker. Ook al ligt het bij de KPN, of bij BBned heeft TweakDSL er natuurlijk wel mee te maken.

Hoe graag en hoe snel en hoe goed TweakDSL het ook wil oplossen, storing is uitgezet bij de partner BBned die het moet oplossen samen met KPN als het ergens in het telefonie of DSL gedeelte mis gaat. Soms duurt dat gewoon even langer dan je graag zou willen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 14-06-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MetalRush schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:36:
Deze belde echter om 9 uur `s-morgens al dat hij niet kwam omdat hij het probleem al had gevonden: kortsluiting op de lijn (WAAROM ZIEN ZE DAT NU PAS EN NIET 3 WEKEN GELEDEN ?!?! - excuus voor de caps... (* burne /me little pissed off)).
De monteur ziet het 'nu' omdat 'ie begint met meten in de centrale. Hij is dus wel voor je naar de centrale gekomen. Daarom duurt het ook even. Die jongen gaat 8 centrales op een dag af. Hij bekijkt het bbned-deel van je verbinding, meet het door, controleert of de splitter werkt met de kiestoon van de naastliggende aansluiting, en test of 'ie wel linesync krijgt met een ADSL-tester. Als hij een fout vindt verhelpt 'ie die. Afhankelijk van de wel of niet gevonden fout en meetwaardes komt 'ie wel of niet bij je langs.
Dit is dus een ENORM probleem blijkbaar... want de helpdesk en de manager van de helpdesk kunnen mij dus niet zeggen wanneer dit gaat gebeuren.
Correct. Zolang KPN z'n poot stijf blijft houden zal het een probleem blijven. KPN heeft een aantal dagen voor het maken van zo'n afspraak voor duo-onderzoek. 3/4 van de tijd hoeft KPN niet aan te geven wanneer ze komen. Dus stel dat er 24 werkuren voor staat, en we beginnen met tellen op maandagochtend 09:00, dan mag KPN woensdagmiddag om 16:55 zeggen dat ze donderdag om 09:00 op de centrale zijn. Wat andere telco's, BBNed net zo goed, wel vijf hele minuten geeft om een monteur te regelen. Vervolgens moet die gemaakte afspraak nog bij jou terecht komen. Het wordt hoe dan ook overwerk voor iemand, en diegene rijdt niet in een groen autotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit inmiddels al enige tijd te wachten op een ADSL aansluiting van tweak (ultraDSL & bel), maar donderdag komt de knakkert van KPN 'kaal koper' aansluiten. Enig idee hoe lang het dan nog gaat duren voordat ik een actieve verbinding heb met de rest van de wereld ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bjck schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:19:
Hoe graag en hoe snel en hoe goed TweakDSL het ook wil oplossen, storing is uitgezet bij de partner BBned die het moet oplossen samen met KPN als het ergens in het telefonie of DSL gedeelte mis gaat. Soms duurt dat gewoon even langer dan je graag zou willen ;)
Ik snap niet waarom je met kortsluiting op je lijn naar Tweakdsl zou stappen. Want wat direct ook gebeurd, is dat je KPN spraakdiensten weg zijn.

Als je nietmeer kunt bellen via KPN, ga je toch naar KPN (lijkt me?)...en niet naar je ADSL-boer, omdat die toevallig ook een dienst aanbied over die KPN lijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:15:
[...]

Ik snap niet waarom je met kortsluiting op je lijn naar Tweakdsl zou stappen. Want wat direct ook gebeurd, is dat je KPN spraakdiensten weg zijn.

Als je nietmeer kunt bellen via KPN, ga je toch naar KPN (lijkt me?)...en niet naar je ADSL-boer, omdat die toevallig ook een dienst aanbied over die KPN lijn? :)
Als je je nummer hebt laten porteren ivm VoDSL heb je geen KPN spraak dienst meer dus ook geen ingang aan die kant. KPN zal het verder worst wezen of er sluiting op een koperpaar zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Xandrios: sorry, bjck heeft gelijk (in beide gevallen) ;)

@ Zondagskindje: lees mijn andere reacties hier in het draadje even voor een volledig beeld. Je opmerking raakt kant nog wal (en als het bij jou 'trapperig' over komt: dat mag ik zo onder hand wel (als de helpdesk medewerkers je GSM-nummer, je postcode en zelfs je stem al herkennen / uit hun hoofd weten.....).

@ Floris: ook na 21 dagen? Persoonlijk vind ik dit dus echt onacceptabel. Ik begrijp dat ze prioriteiten moeten stellen... en daar is ook niets mis mee... maar 21 dagen??

Momenteel ben ik me lam aan het zuipen, heb de vlag uit gehangen, de auto gewassen en de kat een vers bakje brokken gegeven: HIJ DOET UT WEER :)

Verhaal van de KPN monteur: tja mevrouwtje (mijn vrouw had de monteur binnen gelaten), dit werkt zo niet... draadjes zitten verkeerd aangesloten.
Zij: O, kan dat zo niet gewerkt hebben dan?
Hij: Nee, on-mo-ge-lijk.
Zij: Da's wel apart want wij hebben niets veranderd en hebben toch telefoon en internet gehad over deze verbinding.
Hij: Zoals het nu zit kan het niet gefunctioneerd hebben.

Anderhalf uur later staat de BBNed monteur op de stoep.
Hij: tja, de kabels zitten in het modem verkeerd aangesloten mevrouwtje.
Zij: Dat is grappig; de KPN-monteur vond ook al een verkeerde aansluiting... en het heeft allemaal gewerkt. Dus 2 verschillende stukken 'hardware' zijn nu verkeerd aangesloten (die wij niet hebben veranderd) en die in het verleden prima hebben gewerkt.

BBNed monteur heeft wat draden omgeprikt (zei ie tegen mijn vrouw... weet zij veel...) en getest met zijn laptop. Hij had weer internet (via ons modem) en heeft ons pand weer verlaten.

Bij mijn thuiskomst ben ik direct de meterkast ingedoken om te zien wat ze gedaan hebben.
Het grappige is dat het OUDE koperpaar (waar ik vroeger mijn ISDN aansluiting over had lopen) nu wordt gebruikt voor mijn huidige verbinding.
De kabels in het modem zitten nog steeds zoals ze zaten (kom op zeg... ik weet echt wel hoe ik een modem moet aansluiten... sterker nog: ook in de zogenaamde 'verkeerde' aansluiting heeft het gefunctioneerd).

Kortom: van KPN en BBNed het verwijt dat WIJ de bedrading EN bekabeling verkeerd hadden aangesloten.
(ze moesten eens weten wat ik in het verleden voor mijn werk heb gedaan)
Resultaat: Omgeprikt op oude koperpaar en (naar zeggen) andere DSLAM poort (/kaart).

Nu vertel ik het zoals het bij mij overgekomen is (ik was er dit keer niet zelf bij) maar het lijkt mij zoeken naar excuses waarom het allemaal zo lang heeft geduurd.
Zoals ook eerder geschreven: het gaat niet om het trappen naar TweakDSL. Wat ik hen kwalijk neem is dat ze niet korter op de bal hebben gespeeld (en niet terug bellen, als ze dat toezeggen). BBNed dat ze dit niet eerder hebben geconstateerd en KPN dat ze niet goed hebben gemeten.

Laten wij hopen dat dit onze laatste storing is geweest voor lange tijd (/me goes down on his knees).

PS: desondanks blijf ik bij mijn eerdere statement: voor VoDSL of VoIP kun je beter naar een andere partij gaan. Het is nog te vroeg bij BBNed/TweakDSL (en deze knuppel moest weer eens vooraan in de rij staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hmmm, kan het niet zijn dat door een omprik actie of administratieve (foute) reden je lijn op je andere (1ste, oude ISDN lijn) aderpaar was gezet al 21 dagen geleden?

Of ze hebben de sluiting niet kunnen (of willen) opzoeken/verhelpen en hebben het zo opgelost. Dat je ook aan een andere poort op de DSLAM hangt lijkt mij sterk, met die andere was vast niets mis en hadden ze ook de kaart kunnen verwissellen gewoon.

Maar ik geef je gelijk, dit hele verhaal had ook in dezelfde week gekund. Kan mij voorstellen dat inplannen van een storing soms niet direct dezelfde of de volgende dag kan. Kan mij voorstellen dat je nog een keer terug moet of een andere partij erheen moet. 21 Dagen is wel lang, maar ook vast niet de langste (tragische) DSL stroringen.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 14-06-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Volgens KPN dus niet. De oude koperpaar was echt buiten gebruik.
Vorige week donderdag was er dus ook al een monteur van KPN langs geweest die de lijn heeft doorgemeten. Hij kon niets verkeerds aan die lijn ontdekken.
Dat nu mijn verbinding via mijn oude koperpaar loopt vind ik eigenlijk wel zo prettig... ik heb namelijk altijd al een vreemd 'gevoel' bij deze (nieuwe) lijn gehad.
Ik heb het ergens eerder gezegd: mijn oude verbinding 'deed' 7800 down en 732 up.
De nieuwe (VoDSL) 'deed' 5600 down en 732 up. En een Copperjet moet volgens mij sneller/harder kunnen dan een Alcatel 510i.
Ik binnenkort eens kijken wat het modem nu traint.

@ 2e alinea: Mijn vermoeden is inderdaad dat ze het zo hebben opgelost (quick and dirty) om deze call nu eindelijk eens te kunnen sluiten. Ik weet dat Tweak BBNed echt een opdracht had gegeven om mij 'om te hangen' naar een andere DSLAM poort/-kaart... in hoeverre ze dat dan ook echt doen, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MetalRush schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:13:
Volgens KPN dus niet. De oude koperpaar was echt buiten gebruik.
Vorige week donderdag was er dus ook al een monteur van KPN langs geweest die de lijn heeft doorgemeten. Hij kon niets verkeerds aan die lijn ontdekken.
Dat nu mijn verbinding via mijn oude koperpaar loopt vind ik eigenlijk wel zo prettig... ik heb namelijk altijd al een vreemd 'gevoel' bij deze (nieuwe) lijn gehad.
Ik heb het ergens eerder gezegd: mijn oude verbinding 'deed' 7800 down en 732 up.
De nieuwe (VoDSL) 'deed' 5600 down en 732 up. En een Copperjet moet volgens mij sneller/harder kunnen dan een Alcatel 510i.
Ik binnenkort eens kijken wat het modem nu traint.

@ 2e alinea: Mijn vermoeden is inderdaad dat ze het zo hebben opgelost (quick and dirty) om deze call nu eindelijk eens te kunnen sluiten. Ik weet dat Tweak BBNed echt een opdracht had gegeven om mij 'om te hangen' naar een andere DSLAM poort/-kaart... in hoeverre ze dat dan ook echt doen, weet ik niet.
't Komt meer voor dat een tweede aderpaar (invoer ader) via andere verdeel stations loopt omdat in dezelfde aders als je eerste zit geprikt geen ruimte meer is. Een tweede aderpaar kan hierdoor dus langer zijn dan de eerste die vaak de oorspronkelijk, vaak kortste, route neemt naar de centrale.

Let op!: Dit zecht niet dat het altijd zo is en zegt niets over de kwaliteit.

Beide zijn ADSL modems, beide houden zich aan dezelfde standaard. Kan (zou moeten) niet veel meer dan een peer 100Kbps downstream en misschien hooguit 200Kbps upstream kunnen verschillen. Dat komt dan meer door de verschillende chipset combinaties die je maakt met je modem en de andere kant.

Of de quick&dirty oplossing was tweede lijn ernaast aanvragen bij BBned en de andere opruimen tegelijk ;) Dan heb je een nieuwe poort, nieuwe (andere beschikbare ader) en een nieuwe geteste lijn bij oplevering door KPN. Sluit je alles uit, los je alles op gelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 14-06-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

MetalRush schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:59:
@ Zondagskindje: lees mijn andere reacties hier in het draadje even voor een volledig beeld. Je opmerking raakt kant nog wal (en als het bij jou 'trapperig' over komt: dat mag ik zo onder hand wel (als de helpdesk medewerkers je GSM-nummer, je postcode en zelfs je stem al herkennen / uit hun hoofd weten.....).
Als je met caps gaat beginnen, komt het inderdaad trapperig over. Mijn opmerking slaat wel degelijk ergens op. ;)
Maar fijn dat je verbinding het weer goed doet, dat is toch het belangrijkste of niet? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

PS: desondanks blijf ik bij mijn eerdere statement: voor VoDSL of VoIP kun je beter naar een andere partij gaan. Het is nog te vroeg bij BBNed/TweakDSL (en deze knuppel moest weer eens vooraan in de rij staan).
Dat is jou statement. Hier werkt het echt als een zonnetje. No complaints about it. Sinds juli vorig jaar heb ik het hier liggen. Sinds januari officieel met portering etc. :)

Alleen de DTMF-nummerweergave is een gemis :X

Hoe is het met de Tweak development afdeling? De ontwikkeling staat een beetje stil.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 14-06-2005 23:35 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten wij hopen dat dit onze laatste storing is geweest voor lange tijd (/me goes down on his knees).

Wat klinkt jou verhaal mij erg bekend in de oren zeg!!!!! Ben tegen die zelfde muur aangelopen bij Tweak. Ben ook blij voor je dat het nu werkt......nu maar hopen dat je niet de ene op de andere storing krijgt met je VoDSL 8)7
Ik ben ook zo'n 'knuppel' geweest en ben nu om de zoveel tijd weer eens niet bereikbaar vanaf KPN-nummers. Of je kan alleen weer binnen het colt-netwerk bellen.(dus wel met de helpdesk... :X )
Dit is onzettend vervelend/onhandig maar vooral duur. reken maar uit wat een maandje mobiel bellen kost ipv via het vaste net (+/- 150,- :? 8)7 ). Maar daar voelen ze zich totaal niet voor aan sprakelijk.
Heb dit nog nooit meegemaakt en dan neem je ook nog eens hun duurste pakket af. Schande
Ik ben het ook geheel eens met jou ............ .

BBNed/TweakDSL zijn nog niet klaar om te gaan "spelen" met nieuwe techniek(VoDSL & ADSL2) zolang ze de "oude" techniek niet vlekkeloos zonder storingen kunnen laten lopen/beheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Bij ons is de verbinding goed, zolang ie het doet.
Dat ie er af en toe wel eens uit ligt (vanwege een storing), kan ik wel mee leven (welke provider heeft dat niet?).
Vooralsnog hebben wij geen problemen gehad met VoDSL maar heb hier wel gelezen over het uitvallen van een VoDSL gateway (tevens probleem van BBNed).

Gelukkig zijn er ook mensen/klanten die geen problemen hebben (gehad). Hopelijk blijft dat zo.
In ons geval waren er 3 partijen bij betrokken die alle 3 steken hebben laten vallen.
Het probleem is nu 'quick-and-dirty' opgelost (die indruk heb ik iig). Wij hebben dus 'geluk' dat wij een 2e koperpaar hebben liggen (dat is namelijk allang niet meer standaard in NL... was vroeger wel zo).

Ik ben ook benieuwd of Tweak onze telefoon (lees: GSM) rekening gaat vergoeden; als je 3 weken geen (vaste) telefoon hebt, moet je wat (en ik wil niet weten wat mijn rekening is... -zakelijke GSM-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

MetalRush schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:11:
Ik ben ook benieuwd of Tweak onze telefoon (lees: GSM) rekening gaat vergoeden; als je 3 weken geen (vaste) telefoon hebt, moet je wat (en ik wil niet weten wat mijn rekening is... -zakelijke GSM-).
Dat zal Tweak niet uit eigen beweging gaan doen, je zal er weer wat mailtjes/telefoontjes tegenaan moeten gooien ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zondagskindje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:33:
[...]

Dat zal Tweak niet uit eigen beweging gaan doen, je zal er weer wat mailtjes/telefoontjes tegenaan moeten gooien ben ik bang.
Lijkt mij een 'long-shot' omdat te proberen. Waarom is een aanbieder verandwoordelijk voor de telefoontjes die jij pleegt via een ander bedrijf/aanbieder?

Omdat de dienst die je afneemt niet werkt moet jij persé toch bellen en dat geeft recht tot claimen van de kosten? 't Klinkt niet heel gek in vele hun oren, maar lijkt mij toch echt sterk. Je kan ook kiezen om gewoon niet te bellen omdat het het niet werkt.

Omdat de trein niet rijdt naar Berlijn neem ik het vliegtuig, en de nota naar de NS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:45:
[...]

Lijkt mij een 'long-shot' omdat te proberen. Waarom is een aanbieder verandwoordelijk voor de telefoontjes die jij pleegt via een ander bedrijf/aanbieder?

Omdat de dienst die je afneemt niet werkt moet jij persé toch bellen en dat geeft recht tot claimen van de kosten? 't Klinkt niet heel gek in vele hun oren, maar lijkt mij toch echt sterk. Je kan ook kiezen om gewoon niet te bellen omdat het het niet werkt.

Omdat de trein niet rijdt naar Berlijn neem ik het vliegtuig, en de nota naar de NS?
Sorry maar deze vergelijking slaat nergens op.
Soms moet er gebeld worden. Stel dat je ziek bent, dan moet je werkgever dat toch weten of niet?
Of stuur jij een postduif? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zondagskindje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:49:
[...]

Sorry maar deze vergelijking slaat nergens op.
Soms moet er gebeld worden. Stel dat je ziek bent, dan moet je werkgever dat toch weten of niet?
Of stuur jij een postduif? :+
Telefoneren is wel een vast gebruik geworden, maar nogsteeds verplicht het bedrijf waar jij probeert jou belkosten te verhalen je niet om dat te doen natuurlijk.

Eindeloze discusse, laten we er niet verder op in gaan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 15-06-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:42:
Demon blijkbaar in de postcode check aanpassingen verricht omdat ook BaByXL daar leverbaar is.

Je hebt voor Tiscali geen instellingen/informatie nodig, werkt exact gelijk of het nu via Demon of Tiscali online is via BaByXL. Je hebt alleen even een annexA modem nodig ipv annexB. Als je signaal hebt moet je online kunnen.

Ook Tiscali komt met ADSL2+, je hoort niets maar zegt niet dat het niet komt.

Komen er nu hogere snelheden uit je lijn nu het linesharing is met PSTN ipv ISDN?
Een echt vergelijk kan ik niet maken, daar ik met ISDN geen hogere snelheid dan 512/256
had. Ik had 14 juni alles binnen van Tiscalli (besteld 8 juni 20.00 uur).
Slechts 14 dagen downtime, terwijl een volgende stap pas gezet is nadat de vorige complete was.

Hier wat gegevens:

Abbo = Tiscali speciaal met telefonie (4096/640)
Lijnlengte= door KPN gemeten 3660 meter via postcode 3093 meter

Voor dat ik langs de activeringspagina was geweest
WAN statistics (Kbit/s) Up/down 288/1120
Output Power (dB) up/down = 11/17
Attenuation (dB) up/down = 16/42
Noise Margin (dB) up/down = 22/16

Na activering
WAN statitcs (Kbit/s) Up/down 704/4480
Output Power (dB) up/down = 12/ 18
Attenuation (dB) up/down = 16/43
Noise Margin (dB) up/down = 11/4

Vanaf het eerste moment was de DNS service niet lekker, werkte maar deels, veel pagina's
gaan goed, sommige niet en blijven niet goed gaan, maar zijn wel via IP te bereiken.
Edit: 16/6 deels opgelost, zit in de lokale settings, IPv6 loopt ook nog niet.

Edit:
bjck schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:41:
Kwam er niet meer dan 512/256 uit je lijn of wilde BBned niet meer leveren op je lijn door postcode check/afstand van >3000m?
Zo zie je waarschijnlijk dus dat ook als de postcode check 3093 meter zegt soms best 8x meer mogelijk is werkelijk dan 512Kbps ;)

Let met die telefonie ZyXEL modems even op je firmware
Helaas Demon wilde niet meer leveren en contact bij de helpdesks kon je bijna zien dat ze bedenkelijk keken aan de telefoon bij deze lijnlengte i.c.m ISDN, zeker daar mijn telefoonkabel uit de jaren '50-60 is, met teerpapier omwikkeld en maar 1 paar.
4 db voor Noise ratio down is krap, misschien is er nog iets meer te vinden

Edit: 16/6 niet veel verbetering 4-7 db voor noise margin down, 6 db stabiel zou leuk zijn.
Eens experimenteren met een geaarde afscherming voor het ISRA punt.
Toen het basisstation van de DECT telefoon nog in de buurt van het IRSA-punt stond (voor sat is bekent dat dect invloed heeft op het signaal van bepaalde transponders), was deze
stabiel 4 db, ik heb ook nog twee redelijke sterke GSM masten in de buurt staan en ook op andere frequenties zijn er nog de nodige storingen. Het gevolg is dat sommige RC gestuurde schakelingen een eigen leven leiden, de reden dat ik ook de voorkeur geef aan X10.

Firmware is geupdate,

[ Voor 36% gewijzigd door Domba op 16-06-2005 12:35 . Reden: Laatste aanvulling m.b.t. DSL-lijn , vanaf nu wordt [Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kwam er niet meer dan 512/256 uit je lijn of wilde BBned niet meer leveren op je lijn door postcode check/afstand van >3000m?

Zo zie je waarschijnlijk dus dat ook als de postcode check 3093 meter zegt soms best 8x meer mogelijk is werkelijk dan 512Kbps ;)

Let met die telefonie ZyXEL modems even op je firmware

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 15-06-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:58:
[...]Eindeloze discusse, laten we er niet verder op in gaan ;)
Hiermee ben ik het met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
bjck schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:58:
[...]

Telefoneren is wel een vast gebruik geworden, maar nogsteeds verplicht het bedrijf waar jij probeert jou belkosten te verhalen je niet om dat te doen natuurlijk.

Eindeloze discusse, laten we er niet verder op in gaan ;)
Ik ben in februari van DutchWeb over gegaan naar TweakDSL. Door fouten bij hun een bbned heb ik 3 weken geen internet gehad. Ze hebben hierna al mijn mobiele kosten + internetkosten (inbellen) vergoed, dit was ongeveer 65 euro. Dat vond ik toch wel netjes, hoewel ik op dat moment erg pissed was over hoe ze met klanten omgingen (niet terugbellen, gouden bergen beloven, en niks nakomen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:47:
[...]

Misschien omdat Demon ook via BaByXL levert, je hebt alleen geen keuze.

[...]

Attenuation is lager bij kortere lijnen en hoger bij langere. De upstream Attenuation is in 98% van de gevallen ietsje lager dan de downstream. Leuk vuistregeltje is dat elke dB voor downstream Attenuation staat voor ongeveer 100 meter lijnlengte.

Upgraden met deze lijn naar >5Mbps gaat makkelijk. Je hebt nu met 5Mbps nog 22dB SNR, komt heel erg goed in de richting van het maximale vermoed ik.
Ik snap dat het een vuistregeltje is, maar dan loopt die lijn van mij wel heel erg om. Ik zit namelijk 1.7km vanaf de centrale en mijn attenuation zou dan suggereren dat ik op 3 km zou zitten. Een betere manier van interpretatie zou misschien zijn dat ik relatief veel verlies heb voor mijn afstand. Nog geen bericht terug van tweak over de instabiliteit van de verbinding, nog maar effe afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:30:
[...]

Ik snap dat het een vuistregeltje is, maar dan loopt die lijn van mij wel heel erg om. Ik zit namelijk 1.7km vanaf de centrale en mijn attenuation zou dan suggereren dat ik op 3 km zou zitten. Een betere manier van interpretatie zou misschien zijn dat ik relatief veel verlies heb voor mijn afstand. Nog geen bericht terug van tweak over de instabiliteit van de verbinding, nog maar effe afwachten.
Soort gelijke situatie hier. Postcode check geeft 1990 meters aan, attenuation is 29dB.

Werkelijke lengte blijkt na meting 2550 meter te zijn. Scheelt niet heel gek veel, over het algemeen klopt het vrij aardig. 't Is vaak net iets minder dan 100 meter per dB inderdaad.

Maar is helemaal niet gek trouwens dat postcode check er 25 tot soms 50% vanaf zit. Vooral aansluitingen echt in de buurt van de centrale fysiek. Dan zegt postcode check bijvoorbeeld 250 meter, maar blijkt soms 1250 meter te zijn in werkelijkheid. Dan gaat jou aansluiting eerst naar een verdeel punt (voorbij jou huis) in de wijk, dan ligt van daaruit de kabel om toevallig je straat te bedienen.

Nooit te vroeg juichen aan de hand van een afstand die in een database staat ergens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 15-06-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen de helpdesk maar eens bellen hoe het zit met bellen naar mobiele nummers want dat werkt nu van geen kant.
En da's een hele slechte zaak.
Dus ik wil wel eens weten wat voor status dat heeft bij Tweak want zoiets heb ik bij KPN dus nog niet meegemaakt.
Als dit vaker voorkomt is VoDSL hier snel over (lees: onbetrouwbaar) en betaal ik liever het dubbele aan KPN waar het iig altijd werkt.

Enfin, morgen weten we meer, be prepared Tweakdsl :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
BTW, is het niet tijd voor deeltje 13 ?? Of 14 als mensen 13 vervelend vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Als de mods het goed vinden wil ik deeltje 14 13 wel starten. Ik zal gelijk de startpost dan wat updaten, staat nog wat oude data in ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjowhan op 16-06-2005 10:34 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dimmu schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:33:
Als de mods het goed vinden wil ik deeltje 14 13 wel starten. Ik zal gelijk de startpost dan wat updaten, staat nog wat oude data in ;)
Graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
bjck schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:38:
[...]

Soort gelijke situatie hier. Postcode check geeft 1990 meters aan, attenuation is 29dB.

Werkelijke lengte blijkt na meting 2550 meter te zijn. Scheelt niet heel gek veel, over het algemeen klopt het vrij aardig. 't Is vaak net iets minder dan 100 meter per dB inderdaad.

Maar is helemaal niet gek trouwens dat postcode check er 25 tot soms 50% vanaf zit. Vooral aansluitingen echt in de buurt van de centrale fysiek. Dan zegt postcode check bijvoorbeeld 250 meter, maar blijkt soms 1250 meter te zijn in werkelijkheid. Dan gaat jou aansluiting eerst naar een verdeel punt (voorbij jou huis) in de wijk, dan ligt van daaruit de kabel om toevallig je straat te bedienen.

Nooit te vroeg juichen aan de hand van een afstand die in een database staat ergens ;)
Lijkt wel of je bij mij in de straat woont ;)

Postcode check geeft 1900 meter aan maar mijn lijn gaat eerst 200 meter van de centrale af naar het verdeel station in mijn wijk en van daaruit pas naar de centrale.
Werkelijke afstand is dus zo'n 2200 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NLsandman schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:17:
[...]

Lijkt wel of je bij mij in de straat woont ;)

Postcode check geeft 1900 meter aan maar mijn lijn gaat eerst 200 meter van de centrale af naar het verdeel station in mijn wijk en van daaruit pas naar de centrale.
Werkelijke afstand is dus zo'n 2200 meter.
Wie-weet zijn we wel buren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Vele posts inmiddels....
Ik heb een vraag. Ik heb een speedtouch 510, een wrt54g en een TIS-DSL verbinding (bridged).
Kan iemand mij vertellen wat er nu precies op de speedtouch moet worden ingesteld?
Mijn verbinding werkt in principe prima, maar ik heb een verbinding (ssh voor toegang van buitenaf) die er nogal eens tussenuit ligt en ik ben bang dat het komt door de speedtouch en de linksys combi......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik draai een speedtouch 516 in combi met wrt54g en zonder problemen - ook bridged.

Ligt alleen de ssh verbinding eruit of je gehele verbinding? Lijkt me sterk dat het de combi an sich is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Lord_Dain schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:12:
Ik draai een speedtouch 516 in combi met wrt54g en zonder problemen - ook bridged.

Ligt alleen de ssh verbinding eruit of je gehele verbinding? Lijkt me sterk dat het de combi an sich is.
Ja, ik weet alleen niet helemaal of mn wrt54g goed is ingesteld.
Het betreft mijn ssh verbinding. Die gaat op zijn gat en de rest blijft netjes bereikbaar (www, mail). Zodra ssh op zijn gat gaat kan ik ook een minuut of 10-15 niet meer aanloggen van buitenaf.
Mijn linux server heb ik al eens opnieuw geinstalleerd met een heel andere distro, maar het probleem is er nog steeds, vandaar dat ik vermoed dat het aan een van de 2 ligt VOOR de linux doos.

edit: ook irc sessies resetten nog wel eens op de linux server....

[ Voor 5% gewijzigd door jvdb1975 op 21-06-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zijn er meer mensen welke op dit moment zonder telefoon zitten? :?

Nevermind... was mn eigen fout...

[ Voor 26% gewijzigd door D3NN1S op 21-06-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

D3NN1S schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:44:
zijn er meer mensen welke op dit moment zonder telefoon zitten? :?
telefoon doet het, alleen zit ik zonder internet thuis..... al 3 dagen :?

gelukkig werkt het hier wel :) tweakdsl is er al mee bezig :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb meer dan een week terug een keurig mailtje gestuurd dat mijn upload ver beneden de maat was. Helaas nog geen reactie gekregen. De overstap naar ISDN1 heeft zoals verwacht door een aantal mensen niks uitgemaakt. Ofwel ze zijn iets aan het ondernemen en ik hoor er nog van, of dit soort mailtjes gaan gewoon in de prullenbak. Iemand anders ervaring met problemen via de mail oplossen? Of is bellen ècht de oplossing? Ik vraag het me af, of er überhaupt iets aan kan worden gedaan. Moet wel zeggen dat het in principe een prima verbinding zou zijn zonder die hickups waarbij je soms 10 tellen moet wachten op een webpagina... Dus als dat nog perfect loopt, een stabiele constante verbinding, dan ben ik helemaal happy.

Ik heb nog even een ander vraagje: hoe groot is de kans dat je internet traag kan zijn doordat er veel mensen zijn aangesloten op de centrale?

[ Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 22-06-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

REDFISH schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:38:
Ik heb nog even een ander vraagje: hoe groot is de kans dat je internet traag kan zijn doordat er veel mensen zijn aangesloten op de centrale?
Niet. De techniek die BBNed gebruikt (ATM) staat het niet toe buiten de gespecificeerde service-levels diensten te leveren. Als er volgens de overbookings-regels nog 4Mbit bandbreedte over is en je probeert een 8Mbit verbinding aan te maken zal dat niet lukken, want er is onvoldoende overboekbare bandbreedte beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me dat er wel degelijk een kans op een trage verbinding is, want je geeft al aan dat ze op basis van overboeking kijken of er nog mensen bij kunnen en de overboeking is 1:25. Als ik maar 1/25ste van mijn speed haal dan vind ik dit behoorlijk traag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Ik zit nog steeds in dubio. Versatel of Tweak?
Zijn er nu alleen maar slechte ervaringen met Tweak of is dit een kleine minderheid. Want meestal hoor je over goede zaken maar weinig.

Maar goed. Vanaf volgende week heb ik geen internet meer. En in juli ga ik verhuizen. Dus wil ik deze week beslissen, want als ik moet inbellen om dan het net af te struinen wat is het beste kan nemen, kost ook een vermogen.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om dit topic te zien terwijl ik net de ontvangst bevestiging van mijn annulering binnen krijg. Na ruim 3 maanden wachten op een ISP-ISP migratie ga ik maar andere alternatieven zoeken. Heb diverse malen contact met de helpdesk gehad, ja inderdaad altijd netjes en beleeft te woord gestaan, maar nooit achter de echte reden gekomen waarom het zolang duurde. Afspraak om terug gebelt te worden is ook nooit nagekomen.

Afijn misschien maar eens kijken of ADSL2+ over een nieuwe lijn een mogelijkheid is, dan neem ik het nieuwe telefoonnummer wel voorlief.
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: