TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.426 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:04:
Ik zit nog steeds in dubio. Versatel of Tweak?
Zijn er nu alleen maar slechte ervaringen met Tweak of is dit een kleine minderheid. Want meestal hoor je over goede zaken maar weinig.

Maar goed. Vanaf volgende week heb ik geen internet meer. En in juli ga ik verhuizen. Dus wil ik deze week beslissen, want als ik moet inbellen om dan het net af te struinen wat is het beste kan nemen, kost ook een vermogen.
Over het algemeen ben ik eigenlijk goed te spreken over Tweakdsl echter ik maak alleen gebruik van de newsserver, mail en internet.

De newsserver (8/1 verbinding) heeft een retentie van 10 dagen. Ik down gemiddeld met 700 Kb/s (ook de headers met 600 Kb/s). Ik heb weinig tot geen last van verbroken verbindingen (af en toe moet ik ook naar werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik ben een erg tevreden TweakDSL klant. Heb nog geen echte storingen meegemaakt. Uiteraard wel eens een dipje, maar dat komt overal wel eens voor. VoDSL doet het ook prima, heeft er wel eens een paar uurtjes uitgelegen, maar wordt altijd spoedig verholpen. Aangezien ik de vast telefoonaansluiting voornamelijk gebruik om bereikbaar te zijn, biedt het een ongelovelijke besparing met zich mee t.o.v. een KPN-abonnement.

(factuur)administratie is nog wel een zwak punt; je moet ze herhaaldelijk op een fout attenderen en veelvoudig in contact treden om je zaakjes gedaan te krijgen. Ik bedoel dan ook; nieuwe aansluitingen, wijzigingen of foutieve facturatie.

Technische kant en vriendelijkheid van de medewerkers is super, doet niets onder voor XS4ALL. ;)

TweakDSL rulez! :9 :9 :9

[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 22-06-2005 16:02 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Q: Hoezo is de introductieaanbieding alleen voor mensen die nog geen klant zijn?
A: Deze aanbieding is een introductieaanbieding voor nieuwe klanten, mensen die nu dus nog geen klant zijn bij TweakDSL. Onze leverancier heeft besloten dat ze zich richt op nieuwe klanten en haar bestaande klanten nog geen aanbieding doet. Het "upgraden" van een ADSL verbinding is helaas nog niet mogelijk, mede daarom kunnen we onze bestaande klanten dit op dit moment niet aanbieden. TweakDSL wil jou als bbned-klant wel een ander aanbod doen, stuur hiervoor een e-mail naar bbklant_adsl2@tweakdsl.nl met je naam, adres, postcode en woonplaats.
Uit de FAQ van de mini ADSL2+ website ik heb maar even gemailed ben benieuwt wat eruit gaat komen. Iemand anders hierover al wat gehoort ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Ik wil ook zelf eingelnijks het liefste kiezen voor Tweak. Versatel heb ik even de voorwaarden van gelezen. Je gegevens worden daar ook voor marketingsdoeleinden gebruikt.

Hoe zit het bij Tweak. 1 jaar lid en daarna kun je per maand opzeggen?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Na het jaar per maand. Moest even beter lezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Kan de Outage van BBned-netwerk de oorzaak zijn dat ik zo traag headers binnen haal van de newsserver? (60 kb/s ipv 350 kb/s)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Headers komen hier met 830kB/s binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Heb me net opgegeven voor adsl2. Ben benieuwd en zoals Pim het zei: 'ik heb er zin an'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Lord_Dain schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:00:
Lijkt me dat er wel degelijk een kans op een trage verbinding is, want je geeft al aan dat ze op basis van overboeking kijken of er nog mensen bij kunnen en de overboeking is 1:25. Als ik maar 1/25ste van mijn speed haal dan vind ik dit behoorlijk traag ;)
Burne schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:40:
[...]

Niet. De techniek die BBNed gebruikt (ATM) staat het niet toe buiten de gespecificeerde service-levels diensten te leveren. Als er volgens de overbookings-regels nog 4Mbit bandbreedte over is en je probeert een 8Mbit verbinding aan te maken zal dat niet lukken, want er is onvoldoende overboekbare bandbreedte beschikbaar.
Ja ik vraag het over die overboeking omdat ik vanacht rond een uur of 1 het idee had dat het ineens een stuk sneller ging. Het lijkt mij ook dat er sprake is van overboeking, en als ik nu net pech heb dat ik in een internet actieve wijk zit dan blijf ik dus zitten met mijn slechte down en upload. Ik ga toch maar eens de helpdesk bellen. Kijken hoe ik daar verder mee kom.

Over welk abo nemen kan ik denk ik niet veel advies geven. Ik heb het idee dat mijn probleem met trage verbinding niet aan tweak ligt, maar ofwel aan de lijn of aan overboeking of een andere unknown factor. En in dat geval zou het vrij weinig uit maken welke isp je kiest. Maar wat betreft het bedrag per maand denk ik dat ik toch voor speedling zou gaan de volgende keer. En als je ADSL2+ wilt dan zou ik de kat nog effe uit de boom kijken, maar goed tweak of versatel, geen idee. Ik vraag me af of het voor versatel uberhaupt rendabel te maken is, het bedrijf gaat al niet zo lekker, dus misschien gaat dat nog wel failliet.

[ Voor 21% gewijzigd door REDFISH op 22-06-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[quote]ShadowBumble schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:02:
[...]
Q: Hoezo is de introductieaanbieding alleen voor mensen die nog geen klant zijn?
A: Deze aanbieding is een introductieaanbieding voor nieuwe klanten, mensen die nu dus nog geen klant zijn bij TweakDSL. Onze leverancier heeft besloten dat ze zich richt op nieuwe klanten en haar bestaande klanten nog geen aanbieding doet. Het "upgraden" van een ADSL verbinding is helaas nog niet mogelijk, mede daarom kunnen we onze bestaande klanten dit op dit moment niet aanbieden. TweakDSL wil jou als bbned-klant wel een ander aanbod doen, stuur hiervoor een e-mail naar bbklant_adsl2@tweakdsl.nl met je naam, adres, postcode en woonplaats.

Uit de FAQ van de mini ADSL2+ website ik heb maar even gemailed ben benieuwt wat eruit gaat komen. Iemand anders hierover al wat gehoort ?
Nou dat is lekker dan!!!
Worden we al weken lang aan het lijntje gehouden als vaste klanten en nu kunnen we vervolgens niet upgraden naar ADSL2+.
Ben ik nu gek of hoe zit dat? :?

En wat is het "een ander aanbod" dan wel? Doe liever duidelijk en zet dit er even bij.
TweakDSL profileert zichzelf als provider zonder poespas en kleine lettertjes, ik krijg de indruk dat er nu wel met twee maten gemeten gaat worden.

Ik zal wel een email sturen, er zit niks anders op.
Ik hoor graag als er iemand weet hoe dit verhaal nu eigenlijk zit met het al dan niet upgraden.
Ik was eigenlijk niet van plan om naar een andere provider te gaan maar als men zo met zn trouwe klanten omgaat wordt je min of meer wel verplicht om naar een ander te gaan.
Een raar beleid is dat.

Ik kan dus wel opzeggen en naar bv Fiberworld of SpeedXS gaan maar als ik wil blijven gaat dan niet.
Dat BBned wellicht hiervan de oorzaak is kan wel zijn maar in principe heb ik als klant geen boodschap aan BBned en doe ik alleen zaken met TweakDSL.
Ik wil dus niet van TweakDSL horen dat het de schuld van BBned is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

REDFISH schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:13:
Ja ik vraag het over die overboeking omdat ik vanacht rond een uur of 1 het idee had dat het ineens een stuk sneller ging.
Dat is natuurlijk van meer factoren afhankelijk dan je DSL alleen. De meeste niet-zakelijke sites hebben in de avonduren hun piek.
Het lijkt mij ook dat er sprake is van overboeking, en als ik nu net pech heb dat ik in een internet actieve wijk zit dan blijf ik dus zitten met mijn slechte down en upload. Ik ga toch maar eens de helpdesk bellen.
De vraag was of er 'drukke' en 'rustige' centrales zijn, en die zijn er niet. Twee mensen met dezelfde lijnsnelheid en gelijke modems en PC's zullen, al zit de een op Zoetermeer Rokkeveen en de ander op Tietjerksteradeel Centrum op hetzelfde moment bij dezelfde sites dezelfde snelheden halen.

Ik heb zelf een colocated machine bij een van de peering- en transitleveranciers van Cambrium. Ik zit dus qua netwerk op hele korte afstand van het DSL-netwerk. Ik ben nu, midden in het spitsuur, een 2.6Gbyte groot bestand aan het downloaden. Dat komt binnen met 616Kbyte/s. De backups die ik 's nachts maak van dezelfde machine komen binnen met 623Kbyte/s (en zijn eens per week ook een paar gig groot, dus is het een nauwkeurige meting..)

De invloed die ik merk van overbooking zijn op dit moment (het drukste moment van de avond..) is dus 1.12% terugval in snelheid, en da's wat mij betreft verwaarloosbaar. Op andere avonden is het iets meer, maar ik kan me niet herinneren dat het ooit meer dan 5% geweest is.

(Ik zie terugbladerend dat je een TIS-verbinding hebt. Ik kan je niets vertellen over het Tiscali-netwerk. Dat wat ik roep gaat enkel voor BBNed op. KPN, Tiscali en Versatel gebruiken geen ATM maar IP als distributie-netwerk, en dat doet in z'n huidige vorm niet of nauwelijks aan bandbreedte-garanties. Dat gaat zo ver dat KPN een tweede, gescheiden netwerk heeft wat op ATM gebaseerd is om de zakelijke klanten van dienst te kunnen zijn. Dat zijn de BitStream-lijnen waar wel eens wat over langsgekomen is..) Misschien dat iemand meer weet van TIS en er wat zinnigs over weet te zeggen..)

[ Voor 17% gewijzigd door burne op 22-06-2005 22:52 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Zoals eerder te lezen was, moet er als je ADSL 2+ wil, een extra lijn (Telefoonlijn dus) naast je huidige telefoon besteld worden. Dit heeft dus als nadeel dat je 75 euro voor die lijn betaald (eenmalig) maar je dan wel een adsl2+ verbinding hebt ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:19:
Worden we al weken lang aan het lijntje gehouden als vaste klanten en nu kunnen we vervolgens niet upgraden naar ADSL2+.
Die voormalige monopolist weigert een apart tarief te rekenen voor het overzetten van de ene naar de andere poort. Een 'upgrade' wordt dan net zo duur als een sloop en een nieuwe aanvraag. (Jij betaalt het niet, maar KPN rekent net zo goed kosten voor het verwijderen van DSL.) Daarmee is een voordelige upgrade van de baan. Slopen en opnieuw aanvragen op een ADSL2+-poort is dubbel zo duur als het aansluiten van een klant zonder ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Burne schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:42:
[...]

Die voormalige monopolist weigert een apart tarief te rekenen voor het overzetten van de ene naar de andere poort. Een 'upgrade' wordt dan net zo duur als een sloop en een nieuwe aanvraag. (Jij betaalt het niet, maar KPN rekent net zo goed kosten voor het verwijderen van DSL.) Daarmee is een voordelige upgrade van de baan. Slopen en opnieuw aanvragen op een ADSL2+-poort is dubbel zo duur als het aansluiten van een klant zonder ADSL.
Als KPN inderdaad weigert voor een technische simpele handeling een acceptabel tarief te rekenen zijn ze wat mij betreft verkeerd bezig. Ik denk dat de OPTA ze dan ook ter verantwoording mag roepen. Niemand is immers gebaat bij een dergelijke blokkade door KPN van een op zich normale upgrade.
Als het waar is wat je zegt lijkt het me zaak dat alle providers hier tegen in het geweer komen, zij hebben er immers ook belang bij dat hun klanten tevreden zijn en blijven zitten bij hun huidige provider.
Het doet me een beetje denken aan de starre houding van KPN mbt het nummerporteren van GSM nummers. Ook een ramp in het begin. De OPTA heeft uiteindelijk toen ook bepaald dat het binnen een x-aantal dagen geporteerd moest worden.

Een dergelijke regel is dus ook wenselijk voor ADSL(2+).
Migreren/upgraden/downgraden moet mogelijk zijn tegen een normaal tarief. Dus niet 200 Euro o.i.d.

Het aanvragen van een extra telefoonlijn zal in mijn geval ook niet makkelijk gaan want ik zou niet weten hoe KPN dit zou moeten uitvoeren. Ik zie maar 2 paar draadjes (4 stuks) binnen komen in mijn huis. Eén paar is voor mijn analoge lijn het andere paar voor mijn ISDN lijn.
Waar moet die extra lijn overheen?
Of is het misschien goedkoper om de hele straat open te breken ipv een poortje om te steken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Heeft de news server het wat zwaar?
Snelheid en hoeveelheid draden schommelen zeer hevig momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik denk dat je last hebt van het BBned onderhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Dimmu schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:31:
Zoals eerder te lezen was, moet er als je ADSL 2+ wil, een extra lijn (Telefoonlijn dus) naast je huidige telefoon besteld worden. Dit heeft dus als nadeel dat je 75 euro voor die lijn betaald (eenmalig) maar je dan wel een adsl2+ verbinding hebt ;)
Hoe kom je hier bij? Je kunt gewoon over je bestaande telefoonaansluiting adsl2+ krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
fjs schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:07:
[...]

Hoe kom je hier bij? Je kunt gewoon over je bestaande telefoonaansluiting adsl2+ krijgen.
Kan ja, mits je nog geen bbned-aansluiting hebt en je niet je abonnement wil upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Dimmu schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:29:
[...]

Kan ja, mits je nog geen bbned-aansluiting hebt en je niet je abonnement wil upgraden ;)
Ik heb ook nog niks bij Tweak. Binnenkort een belbuget op mijn nieuw adres en adsl2+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 19:00
Ik zit met spoed te wachten op de reply van de nieuwe aanbod voor bestaande gebruikers.
Hopelijk is het een goed aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
xanthus666 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:02:
Ik zit met spoed te wachten op de reply van de nieuwe aanbod voor bestaande gebruikers.
Hopelijk is het een goed aanbod!
Tjsa ... en als het geen goed aanbod wordt is TweakDSL waarschijnlijk snel van een aantal klanten af.
Dit lot zal andere BBned providers dan ook wel treffen dus het wordt een over en weer schuiven van abonnees. Lekker handig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Is BBNed nog steeds bezig met onderhoud?
De boel ligt hier nog steeds plat, alleen VODSL werkt.
Meer mensen met problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mister_T schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:42:
Is BBNed nog steeds bezig met onderhoud?
De boel ligt hier nog steeds plat, alleen VODSL werkt.
Meer mensen met problemen
IAD al opnieuw opgestart neem ik aan? Volgens mij is onderhoud al voorbij.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:48
Bij mij ligt VoDSL er juist uit (Haarlem), internet doet het gewoon. Kan ook niet gebeld worden (No lines available)

Zit nu te bellen met de Helpdesk, was eerst nr 3 in de wachtrij, moest ongeveer 2.50 minuten wachten. Vervolgens werd ik nummer 4 en was de wachttijd nog 20 seconde. Nu zit ik al ruim 8 minuten naar een bandje te luisteren met continu storing en ruis er op...lekker systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Zojuist op de site geplaatst:
23/06/2005 Outage van BBned-netwerk, dag 2

Gisteren berrichten we dat BBned een STM-16 kaart in een router zou vervangen, deze kaart is de oorzaak van problemen die ondervonden werden en worden op het BBned-netwerk voor onze ADSLklanten. Afgelopen nacht is een team van BBned en Cisco (de leverancier van de router in kwestie) naar de locatie gegaan om de kaart te vervangen. Aldaar werd besloten niet tot vervanging over te gaan omdat dit grotere problemen zou kunnen veroorzaken. BBNed geeft aan dat de situatie nu stabiel is, maar zal de kaart toch vannacht tussen 1 en 3 gaan vervangen. De probleemomschrijving van BBNed is als volgt: "In the current situation in case customers turn on or reset their equipment it can occur that based on the network routing the connection could be affected or can not be set up correctly causing performance problems or problems with data transmission."
Update

Inmiddels is bekend geworden dat er opnieuw een outage is die nu ook onze zakelijke ADSL en SDSL klanten raakt. Zodra we meer informatie hebben brengen we je hiervan op de hoogte.
Kermit: raar dat je dat overkomt, ik zal het doorgeven aan de technici. :)

BTW: Mails van BBned
Vanmorgen ±10:50
Dear customer,

Last night we encountered difficulties in replacing the faulty network card. The replacement of the card at this stage could create larger problems and therefore in agreement with Cisco we have decided to replace the network card in the first available service window coming night to prevent further disturbances in the meantime. You will be informed separately about these maintenance activities.

The situation in our network is now still stable but in case of emergency as yet the network card could be replaced during an emergency maintenance of which we will inform you as soon as possible.

In the current situation in case customers turn on or reset their equipment it can occur that based on the network routing the connection could be affected or can not be set up correctly causing performance problems or problems with data transmission.

For this specific outage an e-mail address [mailadres] is provided to report your incidents related to the described symptoms.

Our apologies for the inconvenience.
Vanmorgen 11:25
Hereby we would like to inform you about emergency maintenance activities on our network.

Reference number : [nummer]

Activity description : Replacement of SMT16 Card on Telecity due to defective port
Affected services : Since this replacement will be performed in our core network, we are not able to supply you with the affected order numbers.

Impact : Multiple interruptions are possible during service window.
Reason : Emergency maintenance.

Date of work : 24-06-2005
Timeframe (CET) : 01:00 - 03:00
Duration : 2 hours
13:31
Hereby we would like to inform you about a major outage in our core network. Our NMC is busy to resolve this issue as soon as possible. Engineer is on his way to Telecity to perform an emergency maintenance.

We will keep you updated every hour. We apologize for any inconvenience.

Symptoms : Performance problems or "linesync, no data"
Impact : No data, Performance problems

Start time of outage : 10:30 (22-06-2005)
Outage resolved :

Resolved: : asap
Reason: : Under Investigation

[ Voor 50% gewijzigd door Floor-is op 23-06-2005 14:23 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Floris schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:19:
Zojuist op de site geplaatst:
13:31
Ok, :*) ...mooi excuus om buiten te gaan zitten, veel te mooi weer 8) de lucht ziet nog blauw van de dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
quote:
Hereby we would like to inform you about a major outage in our core network. Our NMC is busy to resolve this issue as soon as possible. Engineer is on his way to Telecity to perform an emergency maintenance.

We will keep you updated every hour. We apologize for any inconvenience.

Symptoms : Performance problems or "linesync, no data"
Impact : No data, Performance problems

Start time of outage : 10:30 (22-06-2005)
Outage resolved :

Resolved: : asap
Reason: : Under Investigation
@Floris

Ik heb er begrip voor dat er ergens een hardware probleem in het netwerk opgetreden is maar heeft BBned zijn hardware (routers/switches e.d.) niet redundant uitgevoerd?
Bij redundancy heb je altijd een netwerk beschikbaar, wellicht met een verminderde prestatie vanwege een andere routing maar je kunt dan wel verder.

btw: ik heb overigens zelf geen problemen, maar ik hoor van een mede tweakdsl-er dat ie al een paar uur geen internet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ik heb er zelf ook nog niks van ondervonden gelukkig van zowel gister als vandaag niet

overgens over de heb ik nog geen mail terug gehad van TweakDSL over mijn quote uit de minifaq paar posts hierboven

[ Voor 41% gewijzigd door ShadowBumble op 23-06-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:45:
Niemand is immers gebaat bij een dergelijke blokkade door KPN van een op zich normale upgrade.
KPN wel. Die zijn te laat voor de eerste golf ADSL2+-ers, en iedere vertraging geeft ze een kans marktaandeel terug te verdienen.
Het doet me een beetje denken aan de starre houding van KPN mbt het nummerporteren van GSM nummers. Ook een ramp in het begin. De OPTA heeft uiteindelijk toen ook bepaald dat het binnen een x-aantal dagen geporteerd moest worden.

Een dergelijke regel is dus ook wenselijk voor ADSL(2+).
Migreren/upgraden/downgraden moet mogelijk zijn tegen een normaal tarief. Dus niet 200 Euro o.i.d.
Het huidige tarief is vastgesteld door de OPTA.KPN waarschuwt al dat ze als ze het beroep winnen met terugwerkende kracht het verschil alsnog in rekening brengen. Dus nu moet de OPTA nog een lager tarief vaststellen omdat er mensen zijn die de kostprijs nog veel te hoog vinden? Je betaalt twee handelingen omdat er twee handelingen uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Burne schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:19:
[...]

KPN wel. Die zijn te laat voor de eerste golf ADSL2+-ers, en iedere vertraging geeft ze een kans marktaandeel terug te verdienen.

[...]

Het huidige tarief is vastgesteld door de OPTA.KPN waarschuwt al dat ze als ze het beroep winnen met terugwerkende kracht het verschil alsnog in rekening brengen. Dus nu moet de OPTA nog een lager tarief vaststellen omdat er mensen zijn die de kostprijs nog veel te hoog vinden? Je betaalt twee handelingen omdat er twee handelingen uitgevoerd worden.
KPN is inderdaad te laat maar dat is ons probleem niet maar het probleem van KPN zelf.
Als KPN vertragingstactieken toepast zijn ze dus verkeerd bezig ik kan me niet voorstellen dat partijen als BBned en Tiscali dit zondermeer zullen accepteren.

Ik begrijp wel dat er twee handelingen uitgevoerd moeten worden als je een upgrade naar ADSL2+ doet maar ook dat is mijn probleem niet.
Als ik namelijk een nieuwe klant zou zijn hoef ik ook geen aansluitkosten te betalen, deze zijn er wel maar worden meestal verrekend omdat je abonnement neemt.

Zelfde verhaal geldt voor afsluitkosten, als ik nu mijn TweakDSL abo opzeg hoef ik toch ook geen x-bedrag te betalen aan TweakDSL omdat ik weg ga?

Waarom zou ik als (trouwe) TweakDSL (en BBned) klant dan wel de kosten moeten betalen voor het afsluiten en wederom aansluiten?
Dat niet alles voor niks kan snap ik ook wel maar reken dan bv 25 euro migratie kosten.
Als je de houding aan neemt van "kan niet" dan gaan mensen vanzelf weg en een andere provider zoeken, dat is uiteindelijk nog goedkoper ook zelfs als je een abo accepteert die 75 euro afsluitkosten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

HoppyF schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:35:
[...]

KPN is inderdaad te laat maar dat is ons probleem niet maar het probleem van KPN zelf.
Als KPN vertragingstactieken toepast zijn ze dus verkeerd bezig ik kan me niet voorstellen dat partijen als BBned en Tiscali dit zondermeer zullen accepteren.
Neuh, maarja de OPTA is ook niet de snelste partij. Bovendien heeft ze een adviserende rol, niet een dwingende.
Ik begrijp wel dat er twee handelingen uitgevoerd moeten worden als je een upgrade naar ADSL2+ doet maar ook dat is mijn probleem niet.
Als ik namelijk een nieuwe klant zou zijn hoef ik ook geen aansluitkosten te betalen, deze zijn er wel maar worden meestal verrekend omdat je abonnement neemt.
Indirect is het jouw probleem wel: jij vraagt namelijk aan een partij om die handelingen voor jou te verrichten.
Zelfde verhaal geldt voor afsluitkosten, als ik nu mijn TweakDSL abo opzeg hoef ik toch ook geen x-bedrag te betalen aan TweakDSL omdat ik weg ga?
Jij betaalt die niet, maar TweakDSL wel. In het maandbedrag dat je betaald is hiermee rekening gehouden. Of in de ADSL2+ aanbieding is er voor gekozen om niet alles te verrekenen in de maandprijs. Zouden we dat wel doen, dan gaan mensen weer zeggen dat we te duur zijn...
Waarom zou ik als (trouwe) TweakDSL (en BBned) klant dan wel de kosten moeten betalen voor het afsluiten en wederom aansluiten?
Voor niets gaat de zon op. KPN rekent een bedrag aan BBned, deze rekent het door aan de ISP. De ISP kan dit doorrekenen aan de klant in eenmalige bedragen, maar kan er ook voor kiezen dit in het maandbedrag te verwerken. Hoe je het ook wend of keert: uiteindelijk moet het bedrag betaald worden en gezien de klant de dienst gebruikt is het logisch dat deze ook de kosten op zich neemt. Zichtbaar of niet.
Dat niet alles voor niks kan snap ik ook wel maar reken dan bv 25 euro migratie kosten.
Als je de houding aan neemt van "kan niet" dan gaan mensen vanzelf weg en een andere provider zoeken, dat is uiteindelijk nog goedkoper ook zelfs als je een abo accepteert die 75 euro afsluitkosten heeft.
Een aantal dingen:
1. Wees blij dat TweakDSL dit zo open en bloot communiceert. Er zijn tal van partijen die dit stiekempjes bij je abonnement erbij doen, bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden verstopt.
2. Elke ISP is gebonden aan wat haar leveranciers bieden. Als BBned of Tiscali-wholesale geen overstapmogelijkheid bied, dan kan je hier als ISP een manier omheen bedenken totdat je wordt teruggefloten. Dit alles tenzij je zelf een netwerk hebt, want dan leg je jezelf eenvoudigweg beperkingen op in plaats van dat het door een ander gebeurd.
3. 75 € op jaarbasis is € 6,25 per maand. 39,95+6,25 = 46,20 per maand. Nu klinkt 39.95 mooier, ziet het er beter uit en ligt 39,95 onder een psychische grens. Had je het leuker gevonden als je € 75,- aansluitkosten moest betalen? Dat kan theoretisch natuurlijk ook geregeld worden :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Q: Kan ik ook met de volledige snelheid van de nieuwsserver gebruik maken?
A: Nee, helaas niet. Door de spectaculaire snelheid levert een ADSL2+-verbinding een te hoge belasting voor de nieuwsserver om dit gratis te kunnen aanbieden. Tegen een maandbedrag van € 9,95 kun je wél met snelheden tot maximaal 20 Mbit gebruik maken van de nieuwsserver
Wat is de snelheid dan wel, als je die 9.95 niet betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

P.K. schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:33:
[...]

Wat is de snelheid dan wel, als je die 9.95 niet betaald?
8 MBiT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

* Floor-is zal dat zodadelijk verduidelijken in de FAQ :)

Ik krijg echt zovaak deze vraag:
> Ik vindt het niet logisch dat ik € 70,-/maand betaal, ipv € 40,-/maand voor
> een snellere verbinding!!!
(In dit geval met inderdaad een nogal opvallende grammaticafout)

Hopelijk is voor de mensen in deze thread duidelijk dat deze beslissing door BBned is genomen en niet door ons, wij kunnen onze huidige klanten eenvoudigweg geen aanbieding doen op dit moment. Ja 40/mnd is heel wat minder dan 70/mnd, het beweegt veel 'ADSL van KPN'-ers om de stap naar BBned te maken, wat ook precies de insteek van BBned is geweest in deze. Missie geslaagd zou je zeggen, behalve dan dat de huidige klantenkring het niet echt heel tof vind.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
iemand als een reply gehad van tweakdsl over een andere aanbod?
ik in ieder geval nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Floris schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:51:
* HoppyF zal dat zodadelijk verduidelijken in de FAQ :)

[...]

Hopelijk is voor de mensen in deze thread duidelijk dat deze beslissing door BBned is genomen en niet door ons, wij kunnen onze huidige klanten eenvoudigweg geen aanbieding doen op dit moment. Ja 40/mnd is heel wat minder dan 70/mnd, het beweegt veel 'ADSL van KPN'-ers om de stap naar BBned te maken, wat ook precies de insteek van BBned is geweest in deze. Missie geslaagd zou je zeggen, behalve dan dat de huidige klantenkring het niet echt heel tof vind.
Het kan wel zijn dat BBned van alles bedenkt maar dat betekent naar mijn mening nog niet dat je dit als ISP's allemaal maar hoeft te accepteren.
Ik bedoel maar, wie is er nu eigenlijk de baas??
Ik denk de ISP's, ZIJ maken abonnementen, stellen een prijs vast en sluiten een contract af met gebruikers. Gebruikers hebben niets te maken met BBned, je kunt als je een storing hebt ook niet aankloppen bij BBned, dat gaat via de ISP.

BBned is voor mij niets meer en niets minder dan een netwerkprovider die de infrastructuur levert van het netwerk en de verbinding in stand houd van mijn internet aansluiting het net op.
Dat BBned een x-bedrag berekend aan de ISP is prima, dat is de marge voor de ISP en maakt mij ook niet uit.

Ik heb ook geen moeite met de afsluitkosten die apart berekend worden, dat is prima gezien de maandprijs. Ik blijf echter van mening dat je moet kunnen overstappen van je huidige ADSL naar ADSL2+, dit is technisch gezien mogelijk en administratief ook.

Zoals je zelf al zei zitten de afsluitkosten van de huidige abo's reeds verwerkt in de maandprijs, dus ik zou zondermeer moeten kunnen afsluiten zonder verdere kosten voor de ISP.
De aansluitkosten zijn al in het nieuwe contract opgenomen samen met de modem, dus ook daar gelden geen aparte kosten. Kortom: een overstap hoeft niet veel te kosten.

Het lijkt zo langzamerhand een soap te worden tussen KPN/BBned/ISP's waarvan de trouwe klanten de dupe dreigen te worden en daar baal ik van.
Als BBned zo graag KPN klantjes wil binnenhalen vind ik dit best maar niet over mijn rug :(
xanthus666 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:25:
iemand als een reply gehad van tweakdsl over een andere aanbod?
ik in ieder geval nog niet
Ik ook niet! 't is vast ingewikkeld :P

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 23-06-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:52:
[...]
Zoals je zelf al zei zitten de afsluitkosten van de huidige abo's reeds verwerkt in de maandprijs, dus ik zou zondermeer moeten kunnen afsluiten zonder verdere kosten voor de ISP.
Ik heb het idee dat je het echt niet begrijpt. Als je opzegt moet er afgesloten worden. Dat kost 75 euro. De ISP legt iedere maand 6.25 opzij, zodat als je opzegt na minimaal een jaar er 75 euro in kas is om je afsluiting te kunnen betalen.
De aansluitkosten zijn al in het nieuwe contract opgenomen samen met de modem, dus ook daar gelden geen aparte kosten. Kortom: een overstap hoeft niet veel te kosten.
BBNed heeft een actie waarbij er voor nieuwe abonnees een gratis modem en lagere aansluitkosten gelden. Alleen voor nieuwe klanten, want BBNed wil groeien. Geen nieuwe klant? Geen korting. Probeer nu gratis onze vernieuwde mayonaise. Twee potten voor de prijs van 1. Maximaal 1 gratis pot per klant.
Het lijkt zo langzamerhand een soap te worden tussen KPN/BBned/ISP's waarvan de trouwe klanten de dupe dreigen te worden en daar baal ik van.
Als BBned zo graag KPN klantjes wil binnenhalen vind ik dit best maar niet over mijn rug :(
Jij wil gewoon een tweede keer korting, en niemand krijgt het je aan je verstand gebracht dat je maar een keer een nieuwe klant kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Burne schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:37:
[...]

Ik heb het idee dat je het echt niet begrijpt. Als je opzegt moet er afgesloten worden. Dat kost 75 euro. De ISP legt iedere maand 6.25 opzij, zodat als je opzegt na minimaal een jaar er 75 euro in kas is om je afsluiting te kunnen betalen.

[...]

BBNed heeft een actie waarbij er voor nieuwe abonnees een gratis modem en lagere aansluitkosten gelden. Alleen voor nieuwe klanten, want BBNed wil groeien. Geen nieuwe klant? Geen korting. Probeer nu gratis onze vernieuwde mayonaise. Twee potten voor de prijs van 1. Maximaal 1 gratis pot per klant.

[...]

Jij wil gewoon een tweede keer korting, en niemand krijgt het je aan je verstand gebracht dat je maar een keer een nieuwe klant kunt zijn.
Mee eens, die 75 Euro moet betaald worden, die betaal is dus gewoon zelf omdat het in mn abonnements geld zit. Opzeggen na 1 jaar kan dus omdat de 75 euro dan gereserveerd is.
Als ik dus langer dan 12 maanden blijf betaal ik dus eigenlijk teveel "afsluitgeld".
Waar of niet?

Bij het nieuwe type ADSL2+ is dit niet zo omdat de 75 Euro dan altijd achteraf betaald moet worden en niet in de maandelijkse abo prijs zit. Prima dus.

Dat nieuwe klanten gratis aansluitkosten krijgen is ook prima, je wilt ze immers binnenhalen.
Maar dan ... je hebt voor ADSL2+ een nieuwe modem nodig de nieuwe klanten krijgen die gratis maar bestaande klanten dus niet (als ze al zouden kunnen/mogen overstappen). Dat komt niet erg aardig over want je kunt immers niets met je oude modem je moet wel een nieuwe hebben.

Ik weet wel dat nieuwe klanten interessant zijn maar TweakDSL lijkt te vergeten dat alle nieuwe klanten ooit ook "gewone" klanten worden.
Je moet je klanten gewoon niet in de kou laten staan, dus doe nou gewoon een leuk aanbod want dan blijf ik. Het kan toch niet de bedoeling zijn klanten weg te jagen?

Het begrip "nieuwe" klant komt ook wat vreemd over, BBned ziet blijkbaar een ADSL naar ADSL2+ upgrade niet als een soepele overgang maar als twee aparte zaken.
De huidige ADSL wordt afgesloten waarna de ADSL2+ lijn pas kan worden aangesloten, zoals in eerdere posts staat wordt er gesproken over twee handelingen je zou dus ook kunnen zeggen dat je als ADSL2+ klant gewoon een nieuwe klant bent. Het oude lijn is er immers niet meer.
Het gaat niet om een snelheidsverhoging van een reeds bestaande lijn.

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 23-06-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Xandrios schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 02:54:
Ik denk dat je last hebt van het BBned onderhoud ;)
Mwuah, snelheids schommelingen daar kan ik nog inkomen maar van 2 naar 6 draden en dan weer 3 draden leechen lijkt me niet door bbned te komen toch? ;)
HoppyF schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:31:

Ik weet wel dat nieuwe klanten interessant zijn maar TweakDSL lijkt te vergeten dat alle nieuwe klanten ooit ook "gewone" klanten worden.
Je moet je klanten gewoon niet in de kou laten staan, dus doe nou gewoon een leuk aanbod want dan blijf ik. Het kan toch niet de bedoeling zijn klanten weg te jagen?
Ik denk dat tweakdsl dat ook absoluut niet wil maar ze zijn gebonden aan de voorwaarden van bbned.
Wat tweakdsl mischien wel had kunnen doen is deze hele aktie te gaan weigeren net zoals demon dat heeft gedaan onder het mom van zorg voor een goede regeling voor al onze bestaande klanten of het hele feest gaat niet door.

Mag ik je vragen als je weg gaat, welke provider heb je op het oog want op versatel na wordt de rest van adsl2+ door bbned geregeld.

[ Voor 59% gewijzigd door NLsandman op 24-06-2005 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Floris schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:51:
* Martijn zal dat zodadelijk verduidelijken in de FAQ :)

[...]

@Floris

Op de site van Tweak staat nu weer dat je een mail moet versturen met de vraag voor een ander aanbod voor bestaande klanten, en dat kan dus wel gegeven worden.... Waarom zeg jij dan nu weer dat het NIET gegeven kan worden ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
Moeten ze die aanbod nog verzinnen ofzo?
2 dagen lang nog geen mailtje gezien van tweakdsl.
Ik vraag me af waarom het zolang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
xanthus666 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:39:
Moeten ze die aanbod nog verzinnen ofzo?
2 dagen lang nog geen mailtje gezien van tweakdsl.
Ik vraag me af waarom het zolang duurt?
TweakDSL is nooit snel met reageren. Hun motto is ALTIJD: eerst nieuwe klanten, dan pas huidige klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Net zelf maar gebeld naar TweakDSL, krijg een ontzettend dom klinkend mens aan de lijn die van toeten nog blazen weet... Na 3 keer vragen bleek dat er nog geen aanbieding was, terwijl er dus wel op de website staat dat bestaande klanten een aanbod gedaan kan worden...

Wanneer de aanbieding er wel kwam wist ze niet :?

Sowieso vind ik de website ontzettend slecht van TweakDSL, ontzettend onoverzichtelijk, en niks op te vinden. Zoek je het helpdesk nummer, NERGENS te vinden, enkel een ADSL2+ hotline nummer, wat uiteindelijk dan hetzelfde blijkt te zijn... Vroeger stond er nog een 'contact' link, maar die is er ook uitgeknipt ofzo...

Goed bezig TweakDSL, een ding weet ik zeker, als mijn jaar is afgelopen ben ik WEG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Martijn schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:03:
[...]

TweakDSL is nooit snel met reageren. Hun motto is ALTIJD: eerst nieuwe klanten, dan pas huidige klanten...
Dat is bij heel veel ISP's zo (zo werkt de markt nou eenmaal). Nieuwe klanten binnen halen is belangrijk, die bindt je dat minimaal een jaar aan je, en met een beetje geluk blijven ze bij je.

En je bent zelf akkoord gegaan met het feit dat je voor een bepaalde tijd (minimaal een jaar), voor een bepaalde prijs, een bepaalde snelheid geleverd wilde.
Het wordt anders als ze dingen gaan beloven aan bestaande klanten (prijs verlaging / meer snelheid ofzo), en dat dan niet nakomen. Maar volgens mij hebben ze niks belooft.

Ik begrijp je frustraties en wij als klanten hebben opzich niks met bbned te maken, want we nemen geen product af bij bbned/babyxl maar bij de ISP, maar als het niet kan, kan het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Wel jammer van die domme gans op het helpdesk. Ik denk dat ik die ook aan de lijn had 2 weken geleden en die had echt totaal geen idee waar ik het over had toen ik aan haar vroeg of ik met mijn signaal waarden kans had op een redelijk werkende 8mbit verbinding. Erg jammer dat er mensen op de 1e lijns zitten die niet eens hun Mavo hebben afgemaakt..

In dit geval was het niet erg; ik was alleen op zoek naar informatie en die kon ik gelukkig ook nog via alternatieve paden vinden maar het wordt erg vervelend als je echt een probleem hebt en je krijgt dan zo'n trien aan de phoon (8>

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 24-06-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
yepz ik heb ook al een keer die zogenaamde "domme gans" aan de lijn gehad.
Die wist echt niks en zacht volgens mij alles via een blaadje op te lezen.
Uiteindelijk kreeg ik als antwoord; Stuur een mailtje naar info@tweakdsl.nl!

Lekker een slimme antwoord LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
P.K. schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:30:
[...]

Dat is bij heel veel ISP's zo (zo werkt de markt nou eenmaal). Nieuwe klanten binnen halen is belangrijk, die bindt je dat minimaal een jaar aan je, en met een beetje geluk blijven ze bij je.

En je bent zelf akkoord gegaan met het feit dat je voor een bepaalde tijd (minimaal een jaar), voor een bepaalde prijs, een bepaalde snelheid geleverd wilde.
Het wordt anders als ze dingen gaan beloven aan bestaande klanten (prijs verlaging / meer snelheid ofzo), en dat dan niet nakomen. Maar volgens mij hebben ze niks belooft.

Ik begrijp je frustraties en wij als klanten hebben opzich niks met bbned te maken, want we nemen geen product af bij bbned/babyxl maar bij de ISP, maar als het niet kan, kan het gewoon niet.
Ja klopt wel, veel ISP's willen nieuwe klanten en doen daar wel moeite voor maar als je eenmaal binnen bent tel je niet meer mee. Ik ben nog steeds wel (technisch) tevreden over TweakDSL maar met dit soort geintjes zoals de ADSL2+ introductie ben ik minder blij.

Ik ben inderdaad akkoord gegaan met een minimale termijn van 1 jaar voor een bepaalde prijs. Ik begrijp ook wel dat ze je tussendoor niet zo maar minder laten betalen ook al wordt er voor nieuwe klanten dan een goedkoper abo geintroduceerd.
Daar is echter nu geen sprake van, het gaat niet om een upgrade van een bestaande lijn maar om een nieuwe lijn. Iedereen beweert immers dat de oude ADSL afgesloten moet worden voordat de nieuwe ADSL2+ verschijnt. Verder gaat het mij er niet om om binnen 12 maanden naar ADSL2+ over te stappen maar gewoon na die 12 maanden, volkomen volgens de regels dus.

De wanorde is gewoon te wijten aan BBned die behalve TweakDSL ook andere BBned providers treft. Het verbaasd me dan nog steeds dat de ISP's dat met zn allen zo maar accepteren. Zoals je weet is TweakDSL niet alleen afhankelijk van BBned en kunnen ze ook Tiscali leveren. (alleen niet landendekkend helaas). Tiscali levert (nog) geen ADSL2+ maar wie weet is dat nog een optie als BBned dwars blijft liggen.
Mocht dit alles niet lukken ga ik serieus over iets anders nadenken, de mogelijkheden zijn nu nog redelijk beperkt maar dat zal zeker niet zo blijven. Versatel ligt op de loer en is een alternatief al ben ik ook niet weg van Versatel maar dat is een ander verhaal.

Verder heb ik ook nog geen emailtje retour ontvangen van TweakDSL over de bestaande klanten aanbieding. Wie ligt er een tipje van de sluier op? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

mogge :)

gister lag mijn (xs4all) i-net eruit; vanmorgen ff dat vage pakketje van Tweak opgehaald bij het postkantoor, boel aangesloten en voila, 3mbit tis DSL. :)

Lijkt allemaal prima te werken, maar erg vaag dat ze me van te voren niet hebben geinformeerd over de aansluitdatum. Nu moet ik (volgens mij) nog een maand xs4all dokken.

ff potje BF2 doen dan maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

gratis_vodka schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:53:
mogge :)

gister lag mijn (xs4all) i-net eruit; vanmorgen ff dat vage pakketje van Tweak opgehaald bij het postkantoor, boel aangesloten en voila, 3mbit tis DSL. :)

Lijkt allemaal prima te werken, maar erg vaag dat ze me van te voren niet hebben geinformeerd over de aansluitdatum. Nu moet ik (volgens mij) nog een maand xs4all dokken.

ff potje BF2 doen dan maar :p
Het levende bewijs dat het dus ook vaak direct en werkend wordt opgeleverd. Hulde aan Tis DSL! ;)

Even een andere algemene vraag; hoe zit het met de VoIP diensten van Tweakdsl? Iemand die daar al wat meer over weet? Hoe wordt het aangeboden? Gaat het via Tiscali of BudgetPhone? Kan je daar ook Flat-free mee bellen?

Ik heb het idee dat de VoIP ontwikkeling min of meer wat stil staan bij Tweak momenteel ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moe!
Nieuwe telefoon (dect211 van ome Philips) aangesloten, en nummerweergave doet het! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:47:
Nou moe!
Nieuwe telefoon (dect211 van ome Philips) aangesloten, en nummerweergave doet het! _/-\o_
Philips doet niet moeilijk over nummerweergave en ondersteund gewoon FSK/DTMF.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:18:
[...]

Philips doet niet moeilijk over nummerweergave en ondersteund gewoon FSK/DTMF.
Daarom was ik ook verbaast, want mijn vorige ( onis 200 ) deed het dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Ik moet ook nog telefoons aanschaffen. Werkt de draadloze Siemens ook met Tweak? (nummerweergave, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hey gratis vodka, hoe is jouw upload met tis DSL? Ben ik wel heel benieuwd naar. En is het een beetje constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

fjs schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 17:29:
Ik moet ook nog telefoons aanschaffen. Werkt de draadloze Siemens ook met Tweak? (nummerweergave, etc.)
Siemens is een ramp met FSK-nummerweergave. Mijden dat merk als je het nummerweergave wil anders dan bij KPN.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Welke telefoons (draadloos en mooi design) raad je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

fjs schreef op zondag 26 juni 2005 @ 08:40:
Welke telefoons (draadloos en mooi design) raad je dan aan?
Eigenlijk werkt de rest van de merken wel, als het maar met FSK overweg kan. En regel het gewoon met de verkoper, dat als je de doos voorzichtig openmaakt, dat je kan ruilen. Siemens doet gewoon heel kieskeurig met nummerweergave en is ook heel appart met internationale versies of duitse en nederlandse etc. Maar een normale (werkende!) dualmode ondersteuning bv. FSK/DTMF hebben ze niet (of heb ik nog niet kunnen vinden.)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:13:
[...]

Siemens is een ramp met FSK-nummerweergave. Mijden dat merk als je het nummerweergave wil anders dan bij KPN.
Siemens is niet het probleem, maar BBNed. Elke telefoon werkt gewoon met de KPN nummerherkenning.

Ik denk dat er veel 'gedupeerde' zijn die een mooi Siemens toestel hebben en nu niet gebruik kunnen maken van de nummerherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:21:
Siemens is niet het probleem, maar BBNed. Elke telefoon werkt gewoon met de KPN nummerherkenning.
Probeer maar eens een in het buitenland gekochte telefoon aan de Nederlandse nummerherkenning te krijgen.

Het echte probleem is natuurlijk KPN, die als enige wereldwijd een afwijkend systeem kiest, wat inhoudt dat iedere fabrikant z'n product speciaal aan moet passen voor gebruik op het KPN-telefoonnet. KPN is ook de enige wereldwijd met een iets van de EuroISDN afwijkend protocol, waardoor Siemens ISDN-apparatuur die je in Nederland koopt niet onvoorwaardelijk werkt met ISDN-apparatuur van andere leveranciers. Iets waar de ISDN VoDSL-gebruikers last van hebben. Hun Siemens-apparatuur ontwaakt niet uit z'n slaaptoestand als er een gesprek binnenkomt. Een uit Duitsland geimporteerde telefoon werkt probleemloos met VoDSL, zowel analoog als ISDN. Maar KPN moest z'n eigen Primafoon beschermen tegen goedkope telefoontjes bij de Blokker, en de overheid greep niet in, en kijk eens wat we nu hebben? Een kânkahsootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gigaset C340 ondersteund beide systemen link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

REDFISH schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:12:
Hey gratis vodka, hoe is jouw upload met tis DSL? Ben ik wel heel benieuwd naar. En is het een beetje constant?
Heb ff speedtest.nl gedaan (weet niet of dit erg betrouwbaar is overigens), daar kwam ik op een 700 a 800kbit upload uit, verspreid over meerdere testen verdeeld over de dag gister. Upload zat op 2700kbit. Ben ik al met al best tevreden over. Ik woon 1100m. van een centrale.
De ping was ook in orde, ff wezen BF2'en en dat ging allemaal prima (mits geen ranked server ;))
Zit verder op een draadloos netwerk achter een router; weet niet of dat snelheden bij zo'n test beinvloed.

Alleen die mail adressen via tweak vind ik een beetje onhandig met dat subdomein en dergelijke

[ Voor 9% gewijzigd door gratis_vodka op 27-06-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 06:29:
De Gigaset C340 ondersteund beide systemen link
Ik lees net op de ervaringen van kieskeurig.nl dat het geen dualmode toestel is. Ze leveren hem zowel als DTMF (nederlandse modellen) als FSK (Internationale/duitse modellen) Maar van dualmode is volgens mij geen sprake. Zeker weet ik het niet; alleen maar van horen & zeggen.

Maargoed, u mag het voor mij testen :P Je hebt ook VoDSL?

Maybe heeft de helpdesk van TweakDSL een Telefonie CPE lijst met daarop de toestellen die werken of niet werken icm nummerweergave ja/nee. Zou wel handig zijn ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
Ik sta op het punt de knoop door te hakken en het abbo van 29.95 te nemen (nu 3MB/1MB ipv 1MB/512KB) voor mijn nieuwe woning. Nu nadert het einde van de actie periode (30 juni) en heb ik gebeld met Tweak om te vragen of ze de actie OF doortrekken naar de nieuwe maand OF dat deze actie echt eindigt en er een nieuwe komt. De medewerker aan de lijn kon (wilde?) me niets vertellen. Ze hebben nu ook het ADSL2 offensief ingezet wat ik op hun site zag, dus ik vraag me af of er meer gaat veranderen qua bestaande abonnementen en/of aanbiedingen. Iemand enige insite info hierover? Zou natuurlijk zuur zijn als ik nu een abbo afsluit en dan vanaf vrijdag er een betere actie is (ik weet het, dat is het risico... maar ik kan natuurlijk altijd op deze manier proberen te kijken of er iemand meer weet:-) ) Heb ook gevraagd hoe het zat met de afkoelperiode van 8 dagen en of ik dan nog kan annuleren als er een beter aanbod komt: dat kan, maar dan kan ik pas volgend jaar weer bij hen terecht als abonnee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

We kunnen allemaal overstappen op ADSL2 en voldoen aan de voorwaarden van BBnet als we allemaal masaal opzeggen, en vervolgens ADSL2 aanvragen via tweak of een andere provider.

Ook zouden we gemakkelijk moeten kunnen overstappen naar een ADSL2 abonnement bij een andere ISP, wij zullen bij die ISP's tenslotte nieuwe klanten zijn.

Als BBnet dit niet toelaat word het tijd om naar de opta/rechter/consumentenbond te stappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tetsuo55 op 27-06-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Burne schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:45:
[...]

Probeer maar eens een in het buitenland gekochte telefoon aan de Nederlandse nummerherkenning te krijgen.

Het echte probleem is natuurlijk KPN, die als enige wereldwijd een afwijkend systeem kiest, wat inhoudt dat iedere fabrikant z'n product speciaal aan moet passen voor gebruik op het KPN-telefoonnet. KPN is ook de enige wereldwijd met een iets van de EuroISDN afwijkend protocol, waardoor Siemens ISDN-apparatuur die je in Nederland koopt niet onvoorwaardelijk werkt met ISDN-apparatuur van andere leveranciers. Iets waar de ISDN VoDSL-gebruikers last van hebben. Hun Siemens-apparatuur ontwaakt niet uit z'n slaaptoestand als er een gesprek binnenkomt. Een uit Duitsland geimporteerde telefoon werkt probleemloos met VoDSL, zowel analoog als ISDN. Maar KPN moest z'n eigen Primafoon beschermen tegen goedkope telefoontjes bij de Blokker, en de overheid greep niet in, en kijk eens wat we nu hebben? Een kânkahsootje.
Wat nog veel erger is dat KPN in ik meen 1989 toestemming heb gekregen van de OPTA om dus aan het EuroISDN protocol te sleutelen en dit dus NIET vrij hoeven te geven, en das een triste zaak zeker met de huidige ontwikkelingen op xDSL gebied kwa telefonie.

Huidige leverancier maken dan nu ook onderscheid tussen
EuroISDN+ ( Het gemodificeerde KPN protocol )
EuroISDN ( wereldwijde standaard )

en das een kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Tetsuo55 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:22:
We kunnen allemaal overstappen op ADSL2 en voldoen aan de voorwaarden van BBnet als we allemaal masaal opzeggen, en vervolgens ADSL2 aanvragen via tweak of een andere provider.

Ook zouden we gemakkelijk moeten kunnen overstappen naar een ADSL2 abonnement bij een andere ISP, wij zullen bij die ISP's tenslotte nieuwe klanten zijn.

Als BBnet dit niet toelaat word het tijd om naar de opta/rechter/consumentenbond te stappen.
Helaas ik vrees dat dit niet gaat werken....
In de kleine lettertjes staat namelijk dit:

** Dit aanbod is in eerste instantie bedoeld voor eenieder die op dit moment nog geen klant is bij TweakDSL en geen klant is bij een van haar toeleveranciers. Ben je dit wel, dan kunnen we je een ander aanbod doen: stuur hiervoor een email naar bbklant_adsl2@tweakdsl.nl, vermeld hierin je naam, adres, postcode en woonplaats.

Er staat dus ook "geen klant is bij een van haar toeleveranciers" dat wil volgens mij zeggen dat je ook geen klant mag zijn bij Demon/SpeedXS/e.d., dat zijn ook leveranciers die via het BBned netwerk leveren.

Ik vind het ook van de zotte maar we zullen het er mee moeten doen.
Het enige wat misschien helpt is er (veel) over te klagen in de hoop dat men de huidige klantjes toch nog iets geeft. Nou ja, geeft ... je moet er vet voor dokken. Ik heb al de nodige honderden eurotjes bij de providers weggebracht.

Al met al komt er nog geen uitspraak van TweakDSL over het aanbod wat ze gaan doen. Tot die tijd wachten we maar geduldig af. Want veel geduld moet je wel hebben.
Hoewel??? het introductie aanbod loopt al bijna af, 1 juli en dan moeten we maar weer zien wat er dan voor een aanbod komt ook al geldt daar natuurlijk voor nieuwe klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Klopt het dat alcatel modems slechts tot 832kbit/s upload speed aankunnen? ik weet dat dit bij de 510 sowieso in de specs stond, maar ik vind het wel erg toevallig dat mijn modem ook op 832 traint. Ik heb een 516. Zou wel een beetje bezeikte boel zijn als die snelheden werden aangeboden, terwijl je modem het niet eens aankan.

En heeft er iemand hier ervaring met alcatel speedtouch als router? Ik krijg het gewoon niet aan de praat. Wel een ip 10.0.0.1 maar geen verbinding met internet. Is er nog iets dat ik moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

dan ga ik toch maar fftjes versatel bellen

kom ik volgend jaar wel terug bij tweak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
HoppyF schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:48:
[...]

Helaas ik vrees dat dit niet gaat werken....
In de kleine lettertjes staat namelijk dit:

** Dit aanbod is in eerste instantie bedoeld voor eenieder die op dit moment nog geen klant is bij TweakDSL en geen klant is bij een van haar toeleveranciers. Ben je dit wel, dan kunnen we je een ander aanbod doen: stuur hiervoor een email naar bbklant_adsl2@tweakdsl.nl, vermeld hierin je naam, adres, postcode en woonplaats.

Er staat dus ook "geen klant is bij een van haar toeleveranciers" dat wil volgens mij zeggen dat je ook geen klant mag zijn bij Demon/SpeedXS/e.d., dat zijn ook leveranciers die via het BBned netwerk leveren.

Ik vind het ook van de zotte maar we zullen het er mee moeten doen.
Het enige wat misschien helpt is er (veel) over te klagen in de hoop dat men de huidige klantjes toch nog iets geeft. Nou ja, geeft ... je moet er vet voor dokken. Ik heb al de nodige honderden eurotjes bij de providers weggebracht.

Al met al komt er nog geen uitspraak van TweakDSL over het aanbod wat ze gaan doen. Tot die tijd wachten we maar geduldig af. Want veel geduld moet je wel hebben.
Hoewel??? het introductie aanbod loopt al bijna af, 1 juli en dan moeten we maar weer zien wat er dan voor een aanbod komt ook al geldt daar natuurlijk voor nieuwe klanten :)
Wij zijn op de achtergrond bezig met het vinden van een oplossing voor bestaande klanten; de toeleverancier die deze aktie geiniteerd is, is niet genegen iets voor bestaande abbonees te doen.

Onze verwachting is, dat er een hele leuke aktie komt voor bestaande abbonees, maar totdat alle details duidelijk zijn, zal het even stil blijven.

Aan de andere kant is ADSL-2 een dermate nieuw produkt, dat het migratietraject van bbned zich hierin zal moeten bewijzen alvorens wij dit gaan doen en zal dit dus stapsgewijs aangeboden gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
REDFISH schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:16:
Klopt het dat alcatel modems slechts tot 832kbit/s upload speed aankunnen? ik weet dat dit bij de 510 sowieso in de specs stond, maar ik vind het wel erg toevallig dat mijn modem ook op 832 traint. Ik heb een 516. Zou wel een beetje bezeikte boel zijn als die snelheden werden aangeboden, terwijl je modem het niet eens aankan.

En heeft er iemand hier ervaring met alcatel speedtouch als router? Ik krijg het gewoon niet aan de praat. Wel een ip 10.0.0.1 maar geen verbinding met internet. Is er nog iets dat ik moet instellen?
Je zit waarschijnlijk nog op een oude dslam, de alcatel dslam kan 1mbit upload aan ism een alcatel modem.

Heb zelf de 510 en daarbij was netwerk instellen makkelijk, er zit een config tool bij of te downloaden vanaf alcatel website.
Je kiest bbned en dan nat en auto dhcp, de file wordt automatisch in je modem geupload.
Ghandi schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:59:
Wij zijn op de achtergrond bezig met het vinden van een oplossing voor bestaande klanten; de toeleverancier die deze aktie geiniteerd is, is niet genegen iets voor bestaande abbonees te doen.

Onze verwachting is, dat er een hele leuke aktie komt voor bestaande abbonees, maar totdat alle details duidelijk zijn, zal het even stil blijven.

Aan de andere kant is ADSL-2 een dermate nieuw produkt, dat het migratietraject van bbned zich hierin zal moeten bewijzen alvorens wij dit gaan doen en zal dit dus stapsgewijs aangeboden gaan worden.
Wat ik heb begrepen is dat bbned pas aan het einde van het jaar met upgrades komt voor bestaande klanten, is dat ook bekend bij jullie?

[ Voor 30% gewijzigd door NLsandman op 27-06-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook last van routing probleem bij tweak?
84.245.2.1 meldt bij elk IP in de range 84.245.2.xx "Het doelnetwerk is niet bereikbaar."
Mijn vaste IP in die range doet het dus ook niet.
Heb net een ander MAC adres in m'n modem gezet en ik kan nu wel internetten.
Het is sinds vanmiddag dat ik geen verbinding meer had, rare vond ik dat ik wel een IP
adres kreeg van de DHCP. dus ATM link is gewoon goed.
Morgen zal ik de helpdesk eens bellen.

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heeft mischien iets te maken met de storing van vanmiddag? Na het veranderen van je macadres heeft je modem waarschijnlijk gerestart, en dat was nodig om het probleem te verhelpen :) (Zie newspagina)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 27-06-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, had modem al enkele keren gereset...
MAC terugzetten helpt niet, dan is er geen verbinding...
Krijg dan wel weer m'n vaste IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ghandi schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:59:
[...]

Ghandi, zet het dan ff anders op jullie site, nu komt het zo over van, mail maar, en we mailen je een aanbod terug... Blijkt nu dus dat er alleen achter de schermen overlegd wordt, maar dat er nog niks aangeboden kan worden... Ik vind het mooi dat jullie voor ons bestaande klanten bezig zijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar verwachtingen wekken via de site en daar dan geen antwoord op hebben zorgt alleen maar voor frustratie, en daar is geen van beide partijen bij gebaat lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt weer opgelost.
Kon na 8:30 weer IP's in de range 84.245.2.xx pingen.

Weet iemand waar Ad is, zie geen posts meer van hem.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Gister kon ik heel de avond er ook niet op. Vanochtend nog niet weer geprobeerd. Modem wel een aantal keer uit en weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik heb ook nog steeds geen verbiding. Bel je tweak en zou je worden terug gebeld maar niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:30:
Het lijkt weer opgelost.
Kon na 8:30 weer IP's in de range 84.245.2.xx pingen.

Weet iemand waar Ad is, zie geen posts meer van hem.

Michel
Add? Geen idee. Zal het wel druk hebben, kreeg paar dagen terug nog een reply van hem. Dus hij zit er gelukkig nog wel. Aan hem heb je zeker wel wat. _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow internet is hier wel verschrikkelijk traag

ping www.tweakers.net -n 14

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=488 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=434 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=485 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=495 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=490 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=513 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=511 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=550 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=632 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=567 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=397 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=533 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=473 ms TTL=58
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=518 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 14, ontvangen = 14, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 397ms, Maximum = 632ms, Gemiddelde = 459ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Martijn schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:50:
[...]

Ghandi, zet het dan ff anders op jullie site, nu komt het zo over van, mail maar, en we mailen je een aanbod terug... Blijkt nu dus dat er alleen achter de schermen overlegd wordt, maar dat er nog niks aangeboden kan worden... Ik vind het mooi dat jullie voor ons bestaande klanten bezig zijn hoor, begrijp me niet verkeerd, maar verwachtingen wekken via de site en daar dan geen antwoord op hebben zorgt alleen maar voor frustratie, en daar is geen van beide partijen bij gebaat lijkt me...
Mee eens.
Dank voor het antwoord van Ghandi maar het moet voor alle bestaande klanten duidelijk zijn wat het standpunt van TweakDSL en BBned is mbt ADSL2+.
Niet iedere gebruiker leest dit forum immers.

Ik wacht nog wel even op het aanbod dat wellicht zal komen maar het zou wel verstandig zijn dat men hiermee niet te lang wacht omdat je anders het effect krijgt dat klanten rond zich heen gaan kijken naar alternatieven. Bestaande klanten vasthouden is neem ik aan ook belangrijk, net zo belangrijk als er werven van nieuwe klanten.
Ik begrijp ook wel dat het migratie traject getest moet worden maar je moet ergens beginnen, er moet eens een provider zijn die het opstart en uittest.
Niet alleen de migratie maar ook het hele ADSL2+ is nieuw en het zal vast nog wel ergens fout gaan. Dat is nu eenmaal het risico van het introduceren van een nieuw product. No risk, no fun.

Of zou BBned liever ADSL2+ uit willen testen op nieuwe klanten ipv bestaande klant om problemen bij bestaande klanten te voorkomen? :)

[ Voor 2% gewijzigd door HoppyF op 28-06-2005 14:37 . Reden: typo's!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 13:47
Vandaag zou mn Tweakdsl aansluiting eindelijk opgeleverd worden, helaas niet gebeurd. Wat kan ik het beste doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
skommers schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:53:
Vandaag zou mn Tweakdsl aansluiting eindelijk opgeleverd worden, helaas niet gebeurd. Wat kan ik het beste doen? 8)7
Morgen bellen met de helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:47
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:35:
Nee, had modem al enkele keren gereset...
MAC terugzetten helpt niet, dan is er geen verbinding...
Krijg dan wel weer m'n vaste IP
Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg wel mijn "vaste" ip adres maar heb daarna geen internet. Zet ik een ander mac adres in de router dan krijg ik een adres uit de 84.245.6.x segment.

Morgen maar eens bellem met de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een 2e ip adres bij tweakdsl ? Wil een 2e adres hebben om te experimenteren met wat routertjes.
De helpdesk heeft een 2e mac adres van mij nodig voor het 2e ip adres.

Is onderstaande de juiste manier ??
Alcatel thompson modem in bridge mode met daar achter 2 routers.
Dan moet ik toch aan tweakdsl de 2 mac adressen doorgeven van de 2 routers en NIET van het alcatel modem ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 06-09 14:53
Thijs B schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:45:
Heeft iemand ervaring met een 2e ip adres bij tweakdsl ? Wil een 2e adres hebben om te experimenteren met wat routertjes.
De helpdesk heeft een 2e mac adres van mij nodig voor het 2e ip adres.

Is onderstaande de juiste manier ??
Alcatel thompson modem in bridge mode met daar achter 2 routers.
Dan moet ik toch aan tweakdsl de 2 mac adressen doorgeven van de 2 routers en NIET van het alcatel modem ????
Dat is correct, maar als het goed is werkt het sowieso al. Alleen zijn de uitgedeelde IP adressen niet gereserveerd. Maar volgens mij is de kans dat je ip veranderd nihil (wellicht als je een lange storing hebt dat deze niet meer vrij is en je dus een andere toegekend krijgt). Dus idd, als je gewoon zeker vaste adressen wilt hebben moet je even de mac adressen van de betreffende routers doorgeven.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
A3_h schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg wel mijn "vaste" ip adres maar heb daarna geen internet. Zet ik een ander mac adres in de router dan krijg ik een adres uit de 84.245.6.x segment.

Morgen maar eens bellem met de helpdesk
Cambrium heeft 2 Cisco 10k routers in gebruik bij bbned; Cambrium A1 en Cambrium A2 is de 1e 10k. Jij, en naast jou nog een aantal andere mensen, zitten op onze nog veel rustiger 2e Cisco 10k, voor ons de Cambrium A3. Op deze configuratie is, door bbned, een fout gemaakt. Deze fout betekend waarschijnlijk onder andere het herstarten van deze router.

Nu, ruim 30 uur na het optreden van de eerste storing op Cambrium A3, zijn er nog steeds of weer lijnen, die problemen geven; voor ons als techniek komt het er concreet op neer dat we voor elke lijn bewijslast moeten leveren dat deze nu niet werkt en eerder wel.

Wij zijn in bezit van een gedeeltelijke lijst van lijnen die volgens ons niet werken en als deze morgenochtend nog steeds niet werken, verzoek ik diegene, morgen de helpdesk te bellen vanaf 10.00. Het gaat om lijnen waarbij het ip adres begint met 84.245.x.y. Wees alsjeblieft vriendelijk naar de mensen die achter de telefoon zitten; ze doen hun best. Bel wel pas, na herstart van je modem/router als de boel dan nog niet werkt. Mocht het nou morgen spontaan weer werken, wat eigenlijk mijn verwachting c.q. hoop is, meld het dan ook even, maar dan gewoon per mail, zodat men dit op hun gemak kan verwerken. De omvang van deze calamiteit is dermate dat dit een forse impact op onze organisatie heeft.

De symptomen zijn: wel ip adres krijgen, geen DSL dataverkeer en dus een IP adres in de 84.245 range (geen tiscali netwerk!), of - zoals ik net terug zie: een opgeleverde lijn en niet werken. (je moet dan wel linesync krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08
Net eens even de Tweakdsl site bekeken en met name de adsl2+ aanbieding.
Echter wat mij tegenstaat zijn de kosten mocht je na een jaar willen opzeggen. vooral ook omdat je geen inzicht hebt op de kosten na een jaar.

Als ik zo op wetskennis uit mijn hoofd afga zou ik denken dat een dergelijke overeenkomst uberhaubt niet mogelijk is omdat de prijzen voor een 2e jaar niet bekend zijn, Wanneer die prijzen wel bekend worden betekent dat een wijziging van de algemene voorwaarden en dus een geldige reden om kostenloos op te zeggen. Of zie ik dit helemaal verkeerd? lijkt me in ieder geval iets waar even over nagedacht moet worden, als dat al is gebeurd, wat logisch zou zijn wat is dan het antwoord hierop? Morgen maar eens de wetbundels er bij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi, bedankt voor je uitleg.
Weet nu ongeveer wat er aan de hand was.
Dinsdagmiddag was het voor mij opgelost.

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

nog steeds geen reactie van tweakdsl betreffende het aanbod voor bestaande klanten die dus niet naar ADSL2+ "mogen" overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:30:
nog steeds geen reactie van tweakdsl betreffende het aanbod voor bestaande klanten die dus niet naar ADSL2+ "mogen" overstappen
Opzeggen en adsl2+ aanvragen bij Versatel........................
Krijg je ook nog eens live voetbal gratis bij in je abo _/-\o_
Dank god maar op je blote knietjes als je weg kan bij tweak-dsl.................

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:34:
[...]

Schiet ik niks mee op, ik wil zo min mogelijk downtime hebben. Als het antwoord me inderdaad niet bevalt dan ga ik wel naar versatel met me abbo

bovendien heb ik een zogenaamd kaal koper abbo en die levert versatel niet

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 29-06-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Succes bij Versatel, you will need it :) ik heb daar wat geluiden over gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 13:47
Vanochtend DSL signaal... TOP TweakDSL... Heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 22:40
Lord_Dain schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:44:
Succes bij Versatel, you will need it :) ik heb daar wat geluiden over gehoord ;)
En dan moet je nog geluk hebben dat je wel Versatel kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
[...]

Dank god maar op je blote knietjes als je weg kan bij tweak-dsl.................
Ik zou nog maar even niet opzeggen..
Lees het topic van Versatel 20 Mbps maar eens door dan zul je lezen dat er veel mensen zijn die een aanvraag bij Versatel hebben gedaan en dat Versatel vervolgens niet op tijd kan leveren, afspraken veranderen regelmatig e.d.
Voorlopig nog niet betrouwbaar (helaas).
Topic:
Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw!

Dat wil nog niet zeggen dat het hier bij TweakDSL allemaal zo goed zal gaan met ADSL2+.
Ik heb nog geen nieuwe klant gehoord/gezien die een aanvraag heeft gedaan en al een afspraak heeft staan.
Daar komen we binnenkort wel achter want de komende weken zal dit gaan plaatsvinden.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 29-06-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

LOL, Versatel en hun super newsserver.... :O
Voetbal gratis? MAN al zouden ze me geld bieden, zou ik er nog niet naar kijken.
En als je natuurkunde hebt gehad op school, weet je dat je met recht mag twijfelen aan het bestaan van een god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Matrix schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:33:
Net eens even de Tweakdsl site bekeken en met name de adsl2+ aanbieding.
Echter wat mij tegenstaat zijn de kosten mocht je na een jaar willen opzeggen. vooral ook omdat je geen inzicht hebt op de kosten na een jaar.

Als ik zo op wetskennis uit mijn hoofd afga zou ik denken dat een dergelijke overeenkomst uberhaubt niet mogelijk is omdat de prijzen voor een 2e jaar niet bekend zijn, Wanneer die prijzen wel bekend worden betekent dat een wijziging van de algemene voorwaarden en dus een geldige reden om kostenloos op te zeggen. Of zie ik dit helemaal verkeerd? lijkt me in ieder geval iets waar even over nagedacht moet worden, als dat al is gebeurd, wat logisch zou zijn wat is dan het antwoord hierop? Morgen maar eens de wetbundels er bij pakken.
De afsluitkosten worden apart berekend. Het is uitgelegd waarom dit is, het wordt gewoon in nieuwe abo's zoals ADSL2+ niet meer meegenomen in de maandprijs. Lijkt me redelijk.
Blijft je namelijk langer dan één jaar betaal je niet onnodig teveel mee aan de afsluitkosten omdat je maandelijkse kosten immers niet verminderen als je langer dan 1 jaar blijft. (tenzij je een overstap doet of de provider je een verlengaanbod aanbied).

Het is inderdaad vaag dat men geen toezeggingen doet over de kosten na 1 jaar.
Dat ze de kosten nu nog niet weten kan best, maar laat men dan een garantie regeling aanbieden waarbij de kosten niet hoger zullen zijn dan er nu afgesproken is.

Als dit niet gebeurt is er ook niks aan de hand, je hoeft immers geen hogere kosten te accepteren na 1 jaar. Probleem is dan wel dat je min of meer verplicht wordt weer over te stappen en daar moet je maar net zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zijn er meer mensen die last hebben van een trage verbinding met de newsserver?
Ik kan ook maar gebruik maken van 6 connecties ipv 8
Afbeeldingslocatie: http://img152.echo.cx/img152/8905/traag5vl.jpg

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:46:
[afbeelding]
Ik weet niet hoe het nu is, ben momenteel niet thuis. Maar had gister avond ook al problemen met de snelheid. Die schommelde tussen de 700-800 (normaal) en 200-300, maar zat over het algemeen aan de lage kant. Maar wel met 8 connecties en ook niet helemaal zo traag als jij nu meldt. Zodra ik thuis ben zal ik ff kijken hoe het loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:46:
[afbeelding]
Heb hier op het moment 8 draadjes lopen, op volle snelheid.
Gisteren ook geen problemen gehad.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: