TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.433 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:44:

Mooi, hou je dan ook op met zeiken ? Want onderbouwde kritiek heb je klaarblijkelijk niet. En bij t.dsl klagen over 'voor leek onbegrijpelijk' ? Heb je wel enig idee wat een tweaker is ?
Heb jij wel enig idee dat Tweak tegenwoordig ook aan de openbare weg timmert en zich al lang niet meer alleen op computerfreaks richt? Daar hoor je dan als bedrijf je dienstverlening op af te stemmen, zeker als je daar maandelijks een hoop geld voor betaalt. Anders moet je er niet aan beginnen.
Dus wie zeikt hier nu eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:21:
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen , maar lees de topics maar eens aandachtig en je kan niet tot een andere conclusie komen dat het vaak helaas anders is. Dat je word terug gebeld is al HEEL bijzonder! Lees maar om je heen.
Haak ik even in ;)

Wij sluiten als reseller regelmatig lijntjes aan, 'tuurlijk gaat daar ook wel eens iets mis maar dan blijkt vaak het probleem niet bij Tdsl te zitten maar of het fsckin' inflexibele trage systeem bij BBned of de KPN monteur du jour die de zojuist opgeleverde lijn niet goed heeft afgemeld zodat het canvasadres nog lekker verkeerd staat.

Als het eenmaal werkt is er eigenlijk geen hond die zich nog druk maakt over de lijn (alleen bij NRP migraties zoals aan het begin van het jaar) en hoor je ook niemand klagen/zeuren.

Persoonlijk heb ik ook geen problemen *klopt af* met mijn eigen 8/1 lijn.

En zoals vaker gezegd: als het goed gaat hoor je niemand, je hoort/leest alleen de mensen waar het niet goed gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:26:
[...]

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de notoire zeikerds niet teruggebeld worden ?
Jij kan zo bij Tweak gaan werken dan! Kan je mensen met problemen lekker zeikerds noemen en dan hoef je ze niet terug te bellen! Alleen de echte problemen worden dan nogal snel over hethoofd gezien, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk aan je bloeddruk met dit warme weer ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je hebt het resultaat van een helpdesk gesprek vaak grotendeels zelf in handen hoor. Als jij gewoon vriendelijk bent (en blijft), advies van de helpdesk niet direct in de wind slaat, bereidwillig bent serieus naar eventuele oplossingen te gaan kijken. Om maar even aan te halen. "Ik heb niets veranderd!" of "Heb ik al geprobeert", "Ik wacht al x weken" op iedere vraag die je stelt; moet je dus niet doen, daar vergal je het al direct mee.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:40:
Denk aan je bloeddruk met dit warme weer ;)
Ja zal ik doen. Het is het ook niet waard om hier te klagen, maar hier word tenminste wel geluisterd .
Ik heb nu ook al lang geen problemen meer , maar kan mij reacties van sommige "zeikerds" wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

I_Stealth_I schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:45:
Je hebt het resultaat van een helpdesk gesprek vaak grotendeels zelf in handen hoor. Als jij gewoon vriendelijk bent (en blijft), advies van de helpdesk niet direct in de wind slaat, bereidwillig bent serieus naar eventuele oplossingen te gaan kijken.
Klopt.

Natuurlijk is het ook weer zo dat het niet handig is als Helldesk te vragen om even een meeltje te sturen als je juist belt over een internetverbinding die het NIET doet :+

Waarop mijn antwoord was:
"en hoe doen we dat zonder verbinding?"
"euh..ja."

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 28-05-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Xandrios schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:28:
[...]

Voice en data is uiteraard gescheiden, dataverkeer zal geen invloed hebben op je spraaklijn. Daarnaast heeft Tweakdsl absoluut geen bandbreedte tekort / snelheidsproblemen. En dus ook niet overbelast zoals jij zegt...ik vraag me af hoe je daar bij komt? :)

BBned consumentenlijnen worden ten tijde van onderhoud in princiepe niet gescheidden, in 90% van de gevallen zal Speedlinq hetzelfde ondervinden dus. (Alhoewel speedlinq ook via KPN en BabyXL levert, die lijnen dus buiten beschouwing gelaten).
Als BBned ergens in het netwerk een capaciteits probleem heeft hebben alle ISP's daar last van. Of bijvoorbeeld de link naar een enkele of groepje centrales bijvoorbeeld. Alle lijnen die 1:25 zijn (de consumenten lijnen worden daarop ingezet door alle ISP's) merken het als eerste. Een 1:4 lijn niet zo zeer en 1:1 als het goed is helemaal niet zelfs.

Wanneer de 'drukte' tussen BBned en Tweak zou toenemen op de verbinding(en) hebben klanten van andere ISP's daar geen hinder van natuurlijk ;)

Backbone bandbreedte is er bij ISP's altijd wel voldoende. Is vaak ingekocht op de toekomst door bijvoorbeeld Gigabit verbindingen aan te sluiten met leveranciers en 20% af te nemen van die link. En in het netwerk van een ISP staat vaak apparatuur die het met gemak kan routeren/switchen tot een veelvoud van huidig verkeer.

8Mbit ADSL aanbieden zonder datalimiet kan prima. Hoeveel mensen gebruiken nu >2Mbps gemiddeld over een hele maand. Hoeveel is het gebruik niet nihil (in vergelijking tot een groepje andere)?

Het grote voordeel van VoDSL/VoATM tov VoIP is dat je inderdaad het compleet gescheiden kan houden van de data. Je kan het zelfs over gereserveerde bandbreedte switchen en op een ander punt het netwerk uit 'laten'.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 28-05-2005 21:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:13:
[...]

Jij kan zo bij Tweak gaan werken dan! Kan je mensen met problemen lekker zeikerds noemen en dan hoef je ze niet terug te bellen! Alleen de echte problemen worden dan nogal snel over hethoofd gezien, helaas.
ik ben ook een zeikerd :) ben ik met recht trots op :P

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:13:
[...]

Heb hier toch al een paar probleempjes met t.dsl gehad, maar zeker nog geen probleem met de afhandeling van die problemen.

Misschien komt het doordat ik ook een aardig idee heb hoe eea financiëel in elkaar steekt en daardoor weet dat er gewoon weinig ruimte op zit. En weinig ruimte betekent o.a. ook dat een provider niet genoeg mensen in dienst kan nemen om alles te doen wat de klanten hier klaarblijkelijk verwachten.

Er was één zo'n provider die dat wel deed, maar dat kwam dan ook vooral door de er daar een stuk of drie mensen ongeveer 20 uur per dag (per persoon) online was.

Maar ook die provider heeft het niet kunnen bolwerken. snif.

Aan de andere kant heb ik ook redelijk wat ervaring met de één van de duurdere en betere providers (XS4All), maar ook daar is het weinig beter.

Bottomline: ik heb tot nu toe, afgezien van de administratie problemen rondom telefonie (zoals het sturen van aanmaningen terwijl niet geprobeerd is te incasseren omdat ze zelf niet door hebben dat bij een 360 deal er geen maandelijkse incasso is) niet het idee dat t.dsl minder levert dan ik er van zou mogen verwachten.

Maar ik weet ook dat dit gezeik (want zo blijft ik het klagen van mensen die klaarblijkelijk geen enkel begrip hebben voor hoe het produkt xdsl via bbned in elkaar steekt) bij elke provider voorkomt en daarom vind ik het ook erg lame om dan maar te roepen van t.dsl slecht is, want als je een BBNed verbinding via een andere provider had gehad, had je dezelfde problemen gehad.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:06:

Maar ik weet ook dat dit gezeik (want zo blijft ik het klagen van mensen die klaarblijkelijk geen enkel begrip hebben voor hoe het produkt xdsl via bbned in elkaar steekt) bij elke provider voorkomt en daarom vind ik het ook erg lame om dan maar te roepen van t.dsl slecht is, want als je een BBNed verbinding via een andere provider had gehad, had je dezelfde problemen gehad.
Ik hoef als consument niet te weten hoe moeilijk of ingewikkeld een produkt in ekaar steekt, ik wil als consument een produkt dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:41:
[...]

Ik hoef als consument niet te weten hoe moeilijk of ingewikkeld een produkt in ekaar steekt, ik wil als consument een produkt dat werkt.
Klopt. En het 'doorschuiven' of 'afschuiven' van een probleem naar een leverancier waar vele altijd over spreken wil je ook niet horen.

Alleen wat er vaak gebeurt met een probleem is dat het uitgezet wordt bij de betreffende leverancier/partij waar het probleem ligt. Omdat een consument toch altijd wil weten wat en wie en wanneer er gaat gebeuren wordt er meer informatie verstrekt door een helpdesk dan nodig eigenlijk. Informatie over of mbt leveranciers van deelproducten heb je eigenlijk niets met te maken als abonnee van een ISP. Toch vragen we er zelf om altijd. Krijgen we het te horen is het nog niet goed vaak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:01:
[...]

Ik kom er bij omdat er geroepen werd dat 8mbit lijnen zonder data limiet vragen is om problemen.
Sterker nog, de 20 Mbit verbindingen staan voor de deur...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op zondag 29 mei 2005 @ 00:08:
[...]

Sterker nog, de 20 Mbit verbindingen staan voor de deur...
Yups, maar zal de gemiddelde lijn ook 20 a 24Mbps gaan halen? Zal de gemiddelde lurker nog meer gaan lurken? Kan de UNS het je ook leveren die snelheid constant etc.

Misschien is snelheid straks nog hoger, maar hoeveelheid data niet zo zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
[...]

Dan moet je naar een 'domme consumentenprovider' gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

StevenK schreef op zondag 29 mei 2005 @ 07:28:
[...]

Dan moet je naar een 'domme consumentenprovider' gaan.
Of een Wanadoo verbinding met een LiveBox; ik durf te wedden dat TweakDSL de minste downtime heeft van alle providers die internet+telefonie aanbieden. Ik durf er € 25,- op te zetten.

Ik kan mij de frustratie en teleurstelling heel goed voorstellen als je oplevering of BBned storing je enorm laat afwachten. (Ik heb zelf ook wel even moeten wachten) Maar ik ben er super tevreden mij vanaf oplevering; gaat prima.
[...]

Tuurlijk kan ik begrijpen dat je lelijke dingen over TweakDSL wil gaan zeggen, als het niet loopt zoals het volgens jou had moeten lopen; maar daar schiet je zo weinig mee op. Die mensen doen ook hun werk en hebben ook te maken met leveranciers en zijn er ook niet mee geholpen dat jij boos/kwaad/verdrietig/woedend bent. Al het al is het het wachten zeker meer dan waard! _/-\o_

Maar je begrijpt natuurlijk wel, dat ik die ADSL 2+ kat behoorlijk uit de boom ga kijken. Ik wacht wel even tot het mogelijk is op de 'normale' manier je DSL lijn te migreren naar 2+. BBned en veranderingen? :X

[ Voor 71% gewijzigd door I_stealth_I op 29-05-2005 11:02 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
StevenK schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:26:
[...]

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de notoire zeikerds niet teruggebeld worden ?
wat denk je? je hebt pipo, klaas, piet en jan in de wachtrij om teruggebeld te worden

Pipo staat bovenaan, maar is een notoire zeikerd, die iedere dag 5 keer belt, loopt te schreeuwen, schelden, dwingerig te wezen, of wat dan ook.
klaas is een normale gozer die toevallig gebeld heeft.
piet is ook gewoon een willekeurige persoon
jan is een zeer vriendelijke gozer waarmee je 45 minuten mee aan de lijn hebt gezeten maar het probleem niet meteen opgelost kon worden, maar nog steeds schappelijk bleef en vertelde dat hij wel een boek gaat lezen totdat het werkt, maar wel nog even meld dat hij het prettig zou vinden als het snel opgelost kon worden omdat ie internet nodig heeft voor $what_ever_here en je zijn naam herkent als een vriendelijke gozer.

Rara, wie van de vier bel je het eerste? die zeikerd? no fucking way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het is inderdaad heel belangrijk hoe en op welke manier je een helpdesk benadert. Je moet er vanuit gaan dat het mensen zijn, er echt wel op gebrand om je zo snel mogelijk te helpen.

Druk op een helpdesk(medewerker) zetten werkt vaak inderdaad niet in je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:11:
Het is inderdaad heel belangrijk hoe en op welke manier je een helpdesk benadert. Je moet er vanuit gaan dat het mensen zijn, er echt wel op gebrand om je zo snel mogelijk te helpen.

Druk op een helpdesk(medewerker) zetten werkt vaak inderdaad niet in je voordeel.
En toch zijn er veel mensen die hier posten die nooit terug worden gebeld terwijl men dat op de helpdesk wel zegt! Je kan mij niet wijsmaken dat dat alleen maar heel erg Asociale mensen zijn!
Of alleen maar zeikerds.
Dit is wel een heel makkelijke conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we weer.... Telefoon werkt voor de zoveelste keer weer niet bij m'n ouders ( 3031 ).

Het ene moment zit je lekker te lullen en het andere moment is de lijn weer dood. Zodra ik ze daarna weer probeer te bellen is niet bereikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

is er al nieuws over ADSL2 voor bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:44:
[...]

En toch zijn er veel mensen die hier posten die nooit terug worden gebeld terwijl men dat op de helpdesk wel zegt! Je kan mij niet wijsmaken dat dat alleen maar heel erg Asociale mensen zijn!
Of alleen maar zeikerds.
Dit is wel een heel makkelijke conclusie.
Vast niet. Maar hoe welwillend een helpdesk medewerker ook is, terug bellen is vaak iets buiten de procedure om. 't Is iets wat er bij-in-schiet, dat wil je niet als helpdesker maar 't gebeurt. En 't gebeurt vaak. Niet omdat de persoon het expres doet, niet omdat hij/zij dit niet mag vaak.

Het terug bellen is ook vaak een extra stukje support van een medewerker uit eigen beweging, geen procedure. Wordt je niet terug gebeld zal er vast een reden voor zijn, vaak dat probleem is gevonden en uitgezet bij juiste afdelingen/partners.

Dat het niet netjes is, helemaal met eens. Maar dan is echt de enigste oplossing het niet meer aanbieden. Dat is een stapje terug in support doen misschien wel. Vaak als je meldt: "Ik bel u straks terug als ik nog meer informatie heb" wat ook geintrepreteerd wordt als "ik wordt straks terug gebeld". Het 'als' en 'misschien' etc komt nooit over bij de beller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Mischien moeten ze bij Tweak een "no callback" policy invoeren.

dan zijn er gelijk ook geen kunstmatig hoge servicelevels meer.

Nog een leuke term "first time fix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:05:
Gaan we weer.... Telefoon werkt voor de zoveelste keer weer niet bij m'n ouders ( 3031 ).

Het ene moment zit je lekker te lullen en het andere moment is de lijn weer dood. Zodra ik ze daarna weer probeer te bellen is niet bereikbaar!
Hier ook problemen met de lijn net ten oosten van Rotjeknor als er verbinding is lijkt het wel een echoput... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Teckna schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:22:

klaas is een normale gozer die toevallig gebeld heeft.
piet is ook gewoon een willekeurige persoon
jan is een zeer vriendelijke gozer waarmee je 45 minuten mee aan de lijn hebt gezeten maar het probleem niet meteen opgelost kon worden, maar nog steeds schappelijk bleef en vertelde dat hij wel een boek gaat lezen totdat het werkt, maar wel nog even meld dat hij het prettig zou vinden als het snel opgelost kon worden omdat ie internet nodig heeft voor $what_ever_here en je zijn naam herkent als een vriendelijke gozer.

Rara, wie van de vier bel je het eerste? die zeikerd? no fucking way.
Aah ik heet geen Jan of Piet, maar ik ben wel altijd teruggebeld...., zelfs nadat het probleem al lang opgelost was......ik was het zelf al haast vergeten. Nee, ... pluim voor de helpdesk, neem eens een jaartje Chello....... }) dan weet je het verschil.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:05:

Hier ook. Vanochtend lag 'ie eruit, nu weer. Krijg trouwens wel steeds reactie van t.dsl op mijn meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_T schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:26:
[...]

Aah ik heet geen Jan of Piet, maar ik ben wel altijd teruggebeld...., zelfs nadat het probleem al lang opgelost was......ik was het zelf al haast vergeten. Nee, ... pluim voor de helpdesk, neem eens een jaartje Chello....... }) dan weet je het verschil.... |:(
Weet ik alles van! Overigens nooit geen problemen met de verbinding gehad in Vlaardingen. Maar toen ik ging verhuizen en alles had opgezegt begon de ellende. Totaal geen goede service bij Chello.En toch neig ik soms, als je alle verhalen hier lees (al 12 topics) om Tweak een beetje met Chello te gaan vergelijken kwa service de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

va
Tetsuo55 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:26:
is er al nieuws over ADSL2 voor bestaande klanten?
Ja daar zou ik wel wat meer van willen weten in begin werd daar wel mooi over geproken maar daar hoor je helemaal niks meer van.
Er word weer lekker aan ons vaste klanten gedacht maar niet heus. :O :'( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:45:
va
[...]

Ja daar zou ik wel wat meer van willen weten in begin werd daar wel mooi over geproken maar daar hoor je helemaal niks meer van.
Er word weer lekker aan ons vaste klanten gedacht maar niet heus. :O :'( :O
ja, jou geld is toch al in "de pocket"....................... :X

waarom geld uit trekken voor bestaande klanten als je ook je geld/tijd en moeite kan steken in het binnen halen van nieuwe klanten/marktaandeel. Die gaan weer een jaar geld betalen voordat ze gillend weggaan. dan durfen ze nog te zeggen op hun site:
"wij werken niet met kleine lettertjes, verborgen voorwaarden en ondoorzichtige regelgevingen. Niemand wil toch geconfronteerd worden met extra kosten of incomplete informatie? Wij hebben liever tevreden klanten."
hahahhahahahahhahahihihiihihihihihohoohohohoho
moeten ze hier eens lezen............................

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:25
altijd maar zeuren wij zuinige nederlanders; ik ben ervan overtuigd dat de meeste zeurpieten destijds ook met een aanbieding binnen zijn gekomen. het is eigenlijk heel simpel; je kan zo naar een nieuwe ISP toestappen en daar op een aanbieding ingaan, daar moet je alleen wat moeite voor doen (opzggen twkdsl, aanvragen nieuw abbo, etc). Wil je dat niet doen omdat je bang bent 2 dagen zonder Internet te zitten ofzo, dan moet je ook niet zeuren.

Just in case dat je het nog niet begrijpt; zo werkt het in Nederland, voor Internet en telefonie geld allebei; als consument ben je altijd voordeliger uit als je korte contracten afsluit en regelmatig (om de 1/2 jaar) overstapt. Doe je dat niet dan ben je lekker een melkkoe voor je provider en wees in gods naam niet zo naief te denken dat ze ten koste van zichzelf jou lekker naar het laagste kostenplan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Xandrios schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:21:
[...]Vandaar dat als je 'n huiswerker bent en totaal geen downtime mag hebben, moet je een zakelijke lijn nemen. Anders ga je *ooit* gewoon problemen krijgen :)
Er zit een subtiel verschil tussen nooit en euhm 3 volle weken nu. En zéker als men én wel beloofd te bellen, maar niet doet. Beloofd op de hoogte te houden maar niet doet en chagrijnig reageren als je zelf dan maar voor de zoveelste keer durft een status op te vragen. Alsof ze bij TweakDSL er wat aan kunnen doen, schande! Kortom is krijg al 3 weken niets of nakkes te horen over een eventuele reden e.d. Of is service ook al iets waarvoor je een extra duur zakelijk abonnement moet nemen?

-edit Overigens ben ik juist niet de zuinige Nederlander. Ik ben naar een duurderde provider (TweakDSL ) gestapt dan die ik had om twee redenen: een goede up/down stream verhouding en het steunen van Tweakers. Nu zijn ze weliswaar op die snelheid al voorbij gestreeft, maar het gewoon hebben van verbindng had van mij al een tevreden man gemaakt. Helaas pindakaas nu dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Basszje op 30-05-2005 10:49 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik al weer 3 dagen verder en nog steeds geen werkende telefoonverbinding. Was bij KPN niet gebeurd.

Als ik nu mijn nummer bel krijg ik zelfs een toon alsof het nummer niet bestaat! ( kreeg eerst nog geen gehoor )

En nog iets, hoe zit het met diverse mogelijkheden zoals doorschakelen, automatisch wekken, al die dingen die je in de KPN-gids ziet staan, heb je die mogelijkheden ook bij VoDsl?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik heb de laatste dagen een vreemd probleme met news.
Ik haal volledige headers binnen (of via NZB). Maar dan heb ik het volgende probleem.
100% headers zijn compleet, maar vaak zijn de bodies er niet! Of incompleet. Dus ik zie artikel 1 downloaden..en dan skipt newsleecher het en gaat naar art 2 en skipt etc etc etc.. En soms is een body wel helemaal binnen.
En dat op artikelen die al 3 dagen op de server staat (volgens de headers dan).
Wanneer ik een alt news server probeer gaan de bodies wel helemaal naar binnen. Het is zelfs zo dat Tweaknews zeg maar 130 van de 170 parts binnenzuigt en dat alt news server (pay server) de resterende 40 parts. Let wel parts is hier die bij 1 header hoort! (170/170).

Ben ik de enige? Of zijn er wat problemen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:59:
Inmiddels ben ik al weer 3 dagen verder en nog steeds geen werkende telefoonverbinding. Was bij KPN niet gebeurd.

Als ik nu mijn nummer bel krijg ik zelfs een toon alsof het nummer niet bestaat! ( kreeg eerst nog geen gehoor )
Er schijnt weer eens een storing te zijn met één van de (BBNed/Colt) voice gateways.
En nog iets, hoe zit het met diverse mogelijkheden zoals doorschakelen, automatisch wekken, al die dingen die je in de KPN-gids ziet staan, heb je die mogelijkheden ook bij VoDsl?
Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

StevenK schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:57:
[...]

Er schijnt weer eens een storing te zijn met één van de (BBNed/Colt) voice gateways.

[...]

Niet.
Even een kleinere correctie:
*21 - doorschakelen van alle oproepen
*61 - doorschakelen van alle oproepen bij ingesprek
*67 - doorschakelen van alle oproepen na 5 rings
*31 - Nummerweergave tijdelijk onderdrukken

Zijn gewoon beschikbaar op analoog VoDSL, ISDN is ietsjes anders volgens mij.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
I_Stealth_I schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:00:
[...]

Ik was een beetje erg kort door de bocht, maar de 'luxe' functies ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarvoor mijn dank. Vindt trouwens dat dit ook op de Tweaksite-vermeld moet worden. En wat de storing betreft, dit ontving ik na maar weer eens mailen met Tweak:
"Het betreft hier een storing op voice gateway 5 bij Colt in vermoedelijk Berlijn. Daar word aan gewerkt."
Erg fijn zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje over vodsl , als ik mijn eigen nummer bel gaat ie eerst 4/5 keer over , daarna gaat mijn huistefoon pas af , is dit normaal ??

dus ik pak op nadat ie 2 keer is overgegaan bij mij , maar dan is ie in werkelijkheid al 7 keer overgegaan en moet ik uitleggen dat mijn huis niet heel groot is maar dat ik vodsl heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

StevenK schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:24:
[...]

Ik was een beetje erg kort door de bocht, maar de 'luxe' functies ontbreken.
Alleen het 'vijfje' ontbreekt als het met KPN vergelijkt.
edit: en de SMS-functies
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:57:
ik heb een vraagje over vodsl , als ik mijn eigen nummer bel gaat ie eerst 4/5 keer over , daarna gaat mijn huistefoon pas af , is dit normaal ??

dus ik pak op nadat ie 2 keer is overgegaan bij mij , maar dan is ie in werkelijkheid al 7 keer overgegaan en moet ik uitleggen dat mijn huis niet heel groot is maar dat ik vodsl heb :)
Dat had ik ook, ik had er eerst een telefooncentrale op aangsloten; nu gewoon één modern toestel. De lijn gaat bij de 2e overgangstoon op mijn mobiel, over op de telefoon thuis.

[ Voor 61% gewijzigd door I_stealth_I op 30-05-2005 17:11 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:57:

Volgens de helpdesk was deze opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

[...]

Ehm, ik neem aan dat *61 vertraagd en *67 bij bezet doorschakelen is? :)

En als je weet hoe anders ISDN is wat betreft het doorschakelen, hoor ik 't graag :D Hier krijg ik 't niet voor elkaar. Ook 'officieel' is 't nog niet ondersteund voor de VoDSL ISDN lijnen, volgens de helpdesk.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Volgens de helpdesk was deze opgelost.
Nou, bij mij nog steeds niet! Het kan er bij mij niet in dat een storing nu al 4 dagen moet duren, ook al zit hij in Berlijn.

UPDATE: He, het wonder is geschied. Het werkt hier ook weer

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

Woei! Ik heb tweakdsl!

Heb even moeten wachten op de meneer van de KPN, maar schijnbaar had ik al veel eerder mijn modem aan de lijn kunnen hangen 8)7

Ik heb in eerste instantie mijn oude Speedtouch Home (was nog van planet) gebruikt icm met een scriptje wat alles goed zette voor het tiscali / babyxl netwerk.

Nu heb ik inmiddels het nieuwe modem (speedtouch 516) gekregen, en deze gaf niet veel sjoege zo out-of-the-box.

Ik hem uiteindelijk aan de gang gekregen dankzij weer zo'n setup bestand van alcatel. Maar ik heb nog wel enige vraagjes..

Volgens Tweak moet het modem op bridge mode staan, maar voorzover ik begrijp kan ik dan niet meer naar het modem zelf surfen / telnetten? Als ie op bridge staat krijgt mijn pc nl. het externe IP adres..

Nu heb ik hem op 'Basic:RFC1483, NAT, DHCP' staan. Dus mijn pc heeft gewoon een intern ip adres via de dhcp van het modem. Heeft dit nog nadelen t.o.v bridge mode? (afgezien van de noodzaak om enkele poorten te forwarden)

En dan vraag ik me nog af of de waarden ok zijn:

Output Power (dBm) up/down: 12.5 / 19.5
Attenuation(dB) up/down: 6.5 / 15.0
Noise Margin (dB) up/down: 10.0 / 28.5

en dan nog als laatste.. ik heb het TIS DSL Surf abbonement (1mbit up / 3 mbit down)
Nu geeft mijn "Reserved Bandwith" de volgende waardes aan: 992 / 3392 Dit lijkt me niet te kloppen?
Down is te hoog, en de up is te laag? Is dit een instelling in de modem of krijgt ie deze waardes van de centrale ofzo :?

Nou.. bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verschil in setup qua modem is dat je hem wel of niet als router gebruikt. Op wat forwards na is als router mijn inziens handiger vaak.

Tiscali compenseert voor overhead op een DSL verbinding. Een 3Mbps verbinding is ingesteld op 3392Kbps zodat je echt de 3Mps snelheid haalt ipv ~10% lager.

De upstream op ADSL techniek is 1024Kbps niet te garanderen. Hangt af van modemtype icm apparatuur in die telefooncentrale van de dsl-netwerk provider, lijnlengte, lijnkwaliteit en doe-het-zelf kunsten op je interne aansluiting.

Alles >640Kbps is heel normaal, meest voorkomend is 768 & 896Kbps. 992Kbps Is echt uitmuntend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Bedankt voor je reactie!

Ik heb even lopen zoeken naar attenuation etc, en kwam hier uit:

http://www.dslreports.com/faq/6734

wat ik er dus uit opmaak is dat ik best goed zit, maar dat alleen mijn Up noise margin (10.0 dB) nogal laag is. En dat mijn down Output Power (19.5 dBm) nogal hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Up SNR is natuurlijk heel normaal dat dat 'laag' is gezien je een wide-open upstream gebruikt. Dan zal je lijn zo-hoog intrainen (verbinding maken) dat je SNR nog minimaal blijft (dus zonder 0dB te worden). Alles >6dB is prima, maar ook op 3dB wil het soms nog wel stabiel werken (zonder dat je lijn steeds wegvalt), maar niet altijd en bij iedereen.

Wat ook kan gebeuren is dat je meer errors op een lijn hebt als je SNR (te)laag is. Hierdoor lijkt je modem hoger te verbindnig, maar als 10% van je pakketten steeds opnieuw verzonden moeten worden heb je daar niets aan natuurlijk ;)

Elke lijn is anders, vergeet dat niet. Vergelijken kan dus niet zo 1-op-1 met een andere lijn.

Zelfde op de downstream. Heb je een lijn en zet je die op 512/256 zal je SNR misschien wel >30dB zijn, je gebruikt immers maar weinig van het totaal mogelijke signaal. Zet je diezelfde lijn op wide-open (8064Kbps) zal die lijn zo hoog mogelijk verbinden dat de SNR nog net ~6dB blijft en de hoeveelheid errors per tijdseenheid niet te-veel is.

Hogere SNR is beter, maar vergelijk dus niet verschillende lijnen zomaar met elkaar. Al helemaal niet als ze op verschillende snelheden lopen omdat het dan vrij logisch is ;)

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 31-05-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:42
Ik zit met een vraag over de adsl2 aanvraag. Ik ga verhuizen en krijg begin juli de sleutel. Nu wil ik graag adsl2 aanvragen, maar zie op het inschrijf formulier het volgende staan:

Ik ga ermee accoord dat mijn ondertekening bindend is, tenzij TweakDSL op mijn adres geen ADSL2+ kan leveren en/of er voor 31 december 2005 geen definiteve leverdatum afgegeven kan worden. Beide partijen zijn dan gerechtigd het contract te ontbinden tenzij beiden anders overeenkomen.

Met andere woorden... Ik zou in het slechtste geval een half jaar geen internet hebben aangezien het een nieuwe aansluiting betreft, en ik in de looptijd geen ander adsl abbo kan afsluiten.

Dit is voor mij geen mogelijkheid aangezien ik rond augustus (als ik erin ga wonen) wel internet nodig heb voor m'n werk.

Ook vraag ik me af of het mogelijk is het externe vaste ip adres wat ik ontvang door te zetten naar een device erachter (pix firewall).

Goede topic? Of een nieuwe openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 23:22
PisPix schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:24:
Ik zit met een vraag over de adsl2 aanvraag. Ik ga verhuizen en krijg begin juli de sleutel. Nu wil ik graag adsl2 aanvragen, maar zie op het inschrijf formulier het volgende staan:

Ik ga ermee accoord dat mijn ondertekening bindend is, tenzij TweakDSL op mijn adres geen ADSL2+ kan leveren en/of er voor 31 december 2005 geen definiteve leverdatum afgegeven kan worden. Beide partijen zijn dan gerechtigd het contract te ontbinden tenzij beiden anders overeenkomen.

Met andere woorden... Ik zou in het slechtste geval een half jaar geen internet hebben aangezien het een nieuwe aansluiting betreft, en ik in de looptijd geen ander adsl abbo kan afsluiten.

Dit is voor mij geen mogelijkheid aangezien ik rond augustus (als ik erin ga wonen) wel internet nodig heb voor m'n werk.

Ook vraag ik me af of het mogelijk is het externe vaste ip adres wat ik ontvang door te zetten naar een device erachter (pix firewall).

Goede topic? Of een nieuwe openen?
Lastig geval als je in juli meteen al ADSL2 wilt hebben.
Je zou eens de ADSL2 postcode check kunnen doen bij "concurrent" SpeedXS, dan heb je in ieder geval een indicatie of er wat geleverd kan worden.
Postcode Check ADSL2 Speed XS

Het is overigens akelig stil aan het ADSL2 front. Nog geen nieuws te bespeuren over een migratie van bestaande BBned gebruikers naar ADSL2. Daar zit iedereen op te wachten ....
Het is morgen al juni dus de tijd tikt door, over een week of 4-6 zouden de eerste installaties van ADSL2 van start moeten gaan.
Nouja, eerst maar zien of er waargemaakt kan worden wat er allemaal beloofd wordt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15

slaay

Natuurbeleven.com

HoppyF schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:06:
[...]

Lastig geval als je in juli meteen al ADSL2 wilt hebben.
Je zou eens de ADSL2 postcode check kunnen doen bij "concurrent" SpeedXS, dan heb je in ieder geval een indicatie of er wat geleverd kan worden.
Postcode Check ADSL2 Speed XS

Het is overigens akelig stil aan het ADSL2 front. Nog geen nieuws te bespeuren over een migratie van bestaande BBned gebruikers naar ADSL2. Daar zit iedereen op te wachten ....
Het is morgen al juni dus de tijd tikt door, over een week of 4-6 zouden de eerste installaties van ADSL2 van start moeten gaan.
Nouja, eerst maar zien of er waargemaakt kan worden wat er allemaal beloofd wordt 8)
bbned is toch ook nog steeds druk bezig met het aanpassen van de centrales? Lijkt me stug dat ze dat binnen een paar maanden gedaan kunnen hebben. Vandaar ook die clausule van 31-12-2005.

Het lijkt erop dat het dus ook nog mogelijk kan zijn dat er mogelijk centrales nog niet omgebouwd gaan worden naar ADSL2+. Want als men zeker weet dat alle centrales omgebouwd worden, lijkt me de termijn van 7 maanden meer dan voldoende.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BBned is al zo'n 1.5 jaar bezig met ombouwen van centrales. Deze worden dan voorzien van andere apparatuur om het beschikbaar te maken.

(net als elke andere telco bezig is met ombouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hoe kan je inloggen op de VoIP-diensten van Tweak?

sip.tweakdsl.nl geeft nog geen gehoor. Is het al running? Iemand meer info?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:20:
[...]

ja, jou geld is toch al in "de pocket"....................... :X

waarom geld uit trekken voor bestaande klanten als je ook je geld/tijd en moeite kan steken in het binnen halen van nieuwe klanten/marktaandeel. Die gaan weer een jaar geld betalen voordat ze gillend weggaan. dan durfen ze nog te zeggen op hun site:
"wij werken niet met kleine lettertjes, verborgen voorwaarden en ondoorzichtige regelgevingen. Niemand wil toch geconfronteerd worden met extra kosten of incomplete informatie? Wij hebben liever tevreden klanten."
hahahhahahahahhahahihihiihihihihihohoohohohoho
moeten ze hier eens lezen............................
Dit forum is dus totaal niet representatief mbt tevreden en ontevreden klanten.
Als ik problemen met tweakdsl heb vraag ik hier of er meer zijn die het zelfde hebben.
Als ik geen problemen heb met tweakdsl zul je me hier weinig zien posten.
Op bv usenet heb ik toen ik athome had 2 groepen aangemaakt, een klaag groep en een positiefe groep, nu mag jij raden welke groep nagegenoeg altijd leeg bleef.
Tevreden mensen hoor en zie je gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Een vraag met betrekking tot tweaknews en posten:

Ik kom op een forum de laatste week steeds meer meldingen van het niet kunnen posten via tweaknews tegen.
Men krijgt steeds meldingen van 441 435 fouten, 441 geen reply van de news server dat het bericht is aangekomen en 435 is dat hij er al opstaat(duplicate message id)

Kan daar eens naar gekeken worden of is dit al een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 04:13:
[...]

Dit forum is dus totaal niet representatief mbt tevreden en ontevreden klanten.
Als ik problemen met tweakdsl heb vraag ik hier of er meer zijn die het zelfde hebben.
Als ik geen problemen heb met tweakdsl zul je me hier weinig zien posten.
Op bv usenet heb ik toen ik athome had 2 groepen aangemaakt, een klaag groep en een positiefe groep, nu mag jij raden welke groep nagegenoeg altijd leeg bleef.
Tevreden mensen hoor en zie je gewoon niet.
Vandaar inmiddels al 12 Topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 07:04:
[...]

Vandaar inmiddels al 12 Topics ;)
binnenkort topic 13, niet echt gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

I_Stealth_I schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:49:
[...]

Of een Wanadoo verbinding met een LiveBox; ik durf te wedden dat TweakDSL de minste downtime heeft van alle providers die internet+telefonie aanbieden. Ik durf er € 25,- op te zetten.
Basszje en ik krijgen €25,- van jou :)
Ik heb inmiddels een flinke lading ISP's meegemaakt (ff denken of ik ze nog allemaal weet: Planet Internet, TIP, Demon, XS4ALL, Euronet en TweakDSL).
Bij geen van voorgenoemde ben ik ooit zo lang offline geweest. Het is bijna 10 volle dagen (240 uur!).
Het niet hebben van telefoon is nog mee te leven... wij hebben beide een GSM... maar omdat ook internet geen verbinding geeft, kom ik toch behoorlijk in de problemen met het betalen van rekeningen (welke bij ons via een gezamelijke rekening gebeurd). Onze eigen rekeningen bevatten genoeg geld... het overboeken is nu echter een probleem. Ik geef mijn laptop (met een kopie van GiroTel) maar aan mijn vrouw mee, zodat zij bij haar op kantoor geld kan overboeken opdat wij de hypotheek kunnen betalen (wij hebben een afwijkende telefooncentral op kantoor; dus niet te gebruiken met een standaard modem).

Ik bel nog dagelijks met de helpdesk van TweakDSL en ben altijd even vriendelijk. Ik wéét namelijk dat zij er ook niets aan kunnen doen en dat BBNed er een zooitje van maakt. Helaas spreek je dat soort gasten nooit (krijg je ook niet te spreken) en reageert men dus de frustraties af op de verkeerde persoon (nu is dat ook het risico van het vak, vind ik...)

Het enige dat BBNed in mijn geval loopt te blaten is dat ze willen proberen mij op een lagere snelheid te zetten (70 euro voor een 4Mbit verbinding... het wordt steeds gekker...).
Ik blijf volhouden dat BBNed de boel niet voor elkaar heeft; op mijn oude (ISDN/ADSL verbinding (ook TweakDSL) had ik namelijk 7800 down. Nu met VoDSL 5600 down... en zelfs dat is nog te hoog??).
Ik ben er maar mee akkoord gegaan om iig uberhaupt een verbinding te hebben... alternatieven worden nu iig bekeken (het is jammer dat TweakDSL geen BabyXL met voice aanbiedt).

Eigenlijk te gek voor woorden dat dat, in deze tijd van technologie, nog mogelijk is :(

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als TweakDSL VoIP aan zou bieden (lees iets over test ermee) kan het wel over BaByXL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Maar dan gaat (kan) het ten koste van de bandbreedte (gaan).
Dat is nou net het leuke aan VoDSL (but who am I telling this :P)

BBNed heeft gewoon veel (te veel) problemen. Ik wil dus graag overstappen naar een andere kabelboer.
TweakDSL bevalt mij prima (leuke gasten (ook aan de helpdesk) en goeie service (iig in het verleden... ben nu nog te gefrustreerd om geen foute uitspraken te doen :P) ISP is iig nix mis mee).

Ik heb me iig ingeschreven op ADSL2 (ook bij TweakDSL) omdat ik denk dat het ons probleem wel een op zou kunnen lossen. Momenteel is de DSLAM-kaart van BBNed het probleem (denk ik).
Daar gaan wij dan vanaf bij overstap op ADSL2... hoop ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MetalRush schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:58:
Maar dan gaat (kan) het ten koste van de bandbreedte (gaan).
Dat is nou net het leuke aan VoDSL (but who am I telling this :P)

BBNed heeft gewoon veel (te veel) problemen. Ik wil dus graag overstappen naar een andere kabelboer.
TweakDSL bevalt mij prima (leuke gasten (ook aan de helpdesk) en goeie service (iig in het verleden... ben nu nog te gefrustreerd om geen foute uitspraken te doen :P) ISP is iig nix mis mee).

Ik heb me iig ingeschreven op ADSL2 (ook bij TweakDSL) omdat ik denk dat het ons probleem wel een op zou kunnen lossen. Momenteel is de DSLAM-kaart van BBNed het probleem (denk ik).
Daar gaan wij dan vanaf bij overstap op ADSL2... hoop ik :+
Als zo'n kaart problemen geeft wissellen ze hem vast wel bij BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

bjck schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:00:
[...]

Als zo'n kaart problemen geeft wissellen ze hem vast wel bij BBned.
Dat hebben ze ook gedaan... zeggen ze... want mijn problemen spelen al vanaf 15 maart (eind februari overgestapt naar VoDSL).
Ik denk dus dat ze een '2e handsje' erin hebben gezet i.p.v. een nieuwe (alleen zeggen ze dat dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je een kaart wisselt en probleem blijft met een lijn kan het heel veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

MetalRush schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:42:
[...]Basszje en ik krijgen €25,- van jou :)
Dat zou ondertussen een schrale troost zijn idd :{

Maar goed ondertussen is het bij mij thuis al zo'n 3 volle weken erg rustig... Ik ben er wel achter gekomen dat line-sync wel opkomt op het moment dat je de splitter niet aansluit, maar verbinding ho maar. En ja dat was ook met de oude telefoondraad en weet ik veel wat. en Nee de splitter is niet kapot. Ik heb er twee en ze alle twee getest. Dus ik weet niet wat er met het signaal aan de hand is, maar mooi is het niet.
Ik heb inmiddels een flinke lading ISP's meegemaakt (ff denken of ik ze nog allemaal weet: Planet Internet, TIP, Demon, XS4ALL, Euronet en TweakDSL).
Ik hiervoor alleen Xs4all die in 3 jaar tijd 1 keer onverwacht uit de lucht was en dat duurde slechts een paar uur. Bij Tweakdsl merk ik wel meer. Zo is het ook niet altijd even mogelijk om online te gamen omdat de ping van 40 naar 999 heen en weer vliegt. Maar wellicht is dat hetzelfde probleem.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

MetalRush schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:42:
[...]

Bij geen van voorgenoemde ben ik ooit zo lang offline geweest.
Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal voor breedband Internet is geweest. maargoed, dat terzijde. Daarnaast zijn XS4all en Planet Internet zelf ook de aanbieders van de infrastructuur. Dus ja dat is bijna een kestie van 'even een andere afdeling bellen'.

Je hebt onwijs veel massel als je aanvraag bij een BBned ISP goed verloopt, als dat niet zo is; tja dan heb je gewoon heel erg veel pech en zul je heel erg veel pech hebben. Zeker als het probleem zich voordoet in het KPN-domein of lijnadministratie. Daarnaast is de behandeling van BBned door KPN gewoon met opzet erg langdradig om concurrentie gewoon in de wielen te rijden.

Mocht ik door zo'n storinggestroffen worden en geconfronteerd worden met dagen offline zijn, dan haal ik direct een kabelinternet pakketje op, en stuur ik het weer terug na de proefperiode. :P

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Het probleem is dat BBNed een vreselijk bedrijf is dat echt slecht werkt als er bijzondere dingen gebeuren.
Zo is mijn ISDN lijn gegijzelf door BBNed min of meer.
Ik stapte over van ISDN naar analoog op 2e koperpaar, daar Tweakdsl en opzegging ISDN (dus die had ik nog ernaast) zodat de ISDN hoofdnummer mooi naar de VoDSL zal gaan.
Maar BBNed kan kennlijk niet flexibel zijn en het gaat ergens fout. Dus nodeloos ISDN sinds feb 2005 en Tweakdsl/VoDSL (niet met het nummer die ik wil).

Ik weet dat TweakDSL haar best doet om dit op te lossen.
Eweka is opgehouden met ADSL puur wegens BBNed, Cistron ook.

Jammer dat de BBNed providers te maken krijgen met BBned's wan beleid en niet BBNed zelf.
Daarom blijf ik vriendelijk tegen TweakDSL. Zij zijn de boodschappers met slecht nieuws en het nieuws wordt er niet beter op als je de messenger onthoofd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Basszje schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:46:
[...]

Dat zou ondertussen een schrale troost zijn idd :{

Maar goed ondertussen is het bij mij thuis al zo'n 3 volle weken erg rustig... Ik ben er wel achter gekomen dat line-sync wel opkomt op het moment dat je de splitter niet aansluit, maar verbinding ho maar. En ja dat was ook met de oude telefoondraad en weet ik veel wat. en Nee de splitter is niet kapot. Ik heb er twee en ze alle twee getest. Dus ik weet niet wat er met het signaal aan de hand is, maar mooi is het niet.
Ik heb bij mij de splitter er ook tussenuit gehaald. Dat op aanraden van de helpdesk en bij 1 van mijn eerste meldingen. Deze opzet heeft, op zich, goed gefunctioneerd.
Basszje schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:46:
[...]

Ik hiervoor alleen Xs4all die in 3 jaar tijd 1 keer onverwacht uit de lucht was en dat duurde slechts een paar uur. Bij Tweakdsl merk ik wel meer. Zo is het ook niet altijd even mogelijk om online te gamen omdat de ping van 40 naar 999 heen en weer vliegt. Maar wellicht is dat hetzelfde probleem.
Bij mij had ik een aantal weken geleden (voor de wissel van de DSLAM kaart) een standaard packetloss van 5%. De ping was redelijk tot goed (nu is 'ping' natuurlijk niet echt een maatstaf... het krijgt de laagste prio op het netwerk).
I_Stealth_I schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:17:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal voor breedband Internet is geweest. maargoed, dat terzijde. Daarnaast zijn XS4all en Planet Internet zelf ook de aanbieders van de infrastructuur. Dus ja dat is bijna een kestie van 'even een andere afdeling bellen'.
Klopt. Maar heb daar wel meegemaakt dat het inbel-modem niet (meer) bereikbaar was omdat 1 of andere lolbroek de instellingen had gewijzigd. Ergo: geen inbelmogelijkheid.
I_Stealth_I schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:17:
[...]
Je hebt onwijs veel massel als je aanvraag bij een BBned ISP goed verloopt, als dat niet zo is; tja dan heb je gewoon heel erg veel pech en zul je heel erg veel pech hebben. Zeker als het probleem zich voordoet in het KPN-domein of lijnadministratie. Daarnaast is de behandeling van BBned door KPN gewoon met opzet erg langdradig om concurrentie gewoon in de wielen te rijden.

Mocht ik door zo'n storinggestroffen worden en geconfronteerd worden met dagen offline zijn, dan haal ik direct een kabelinternet pakketje op, en stuur ik het weer terug na de proefperiode. :P
Helaas biedt UPC bij ons (postcode 4000 gebied) geen internet aan. De kabel-infra zou 'te oud' zijn. Dat hebben wij weer 8)7
DeGodefroi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:03:
Het probleem is dat BBNed een vreselijk bedrijf is dat echt slecht werkt als er bijzondere dingen gebeuren.
Ik stapte over van ISDN naar analoog op 2e koperpaar, daar Tweakdsl en opzegging ISDN (dus die had ik nog ernaast) zodat de ISDN hoofdnummer mooi naar de VoDSL zal gaan.
Maar BBNed kan kennlijk niet flexibel zijn en het gaat ergens fout. Dus nodeloos ISDN sinds feb 2005 en Tweakdsl/VoDSL (niet met het nummer die ik wil).
Datzelfde heb ik laten doen. Gelukkig is dit bij mij wel in 1 keer goed gegaan.
Hiervoor moet je, volgens mij, wel degelijk TweakDSL even manen hun werk goed uit te voeren (zij zeggen tenslotte jouw ISDN/KPN verbinding op.
Het kan natuurlijk zijn dat KPN de opzegging van TweakDSL niet verwerkt hebben... maar dat zou TweakDSL, na een belletje, zo moeten kunnen achterhalen.

Jammer dat de BBNed providers te maken krijgen met BBned's wan beleid en niet BBNed zelf.
Daarom blijf ik vriendelijk tegen TweakDSL. Zij zijn de boodschappers met slecht nieuws en het nieuws wordt er niet beter op als je de messenger onthoofd. >:)
Als dit zo doorgaat denk ik dat BBNed geen lang leven meer beschoren is. Ze maken er echt een enorme klerezooi van en hoor van verschillende kanten zoveel ellende gepaard gaan met BBNed.
TweakDSL is niet voor niets ook al aan het overstappen naar Tiscali :P
Hopen dat dit een hoge prio krijgt zodat slachtoffers zoals Basszje en ik snel over kunnen naar een fatsoenlijke kabelaar...
Ik ga dag 11 in... benieuwd wat mijn lijn doet als ik vanavond thuis kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ben ik blij dat je dit meld want deze constructie was ik ook aan het overwegen. (van ISDN naar analoog) Ik pas dus.

succes verder en laat even weten hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Waarom niet gewoon je ADSL/VoDSL op je ISDN lijn aangevraagd ?

Dat is bij mij vlekkeloos verlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 02-06-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:46:
[...]

Waarom niet gewoon je ADSL/VoDSL op je ISDN lijn aangevraagd ?

Dat is bij mij vlekkeloos verlopen.
In mijn geval wil ik van ISDN af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Ik heb een vast IP adres aangevraagd bij tweak, en erg snel reactie gehad!

Hoefde volgens hen alleen maar even mijn modem te resetten en de boel zou goed moeten zijn..
(was nog een erg makkelijk te onthouden ip nummer ook!)

Dat is het dan helaas niet. Ik kreeg gewoon weer een variabel IP adres..
Nu stond mijn modem ingesteld als router, en heb ik tweak het mac adres van mijn netwerkkaart opgestuurd. Kan dat er iets mee te maken hebben?

(ook op bridged heb ik niet het juiste IP adres btw)

Het liefst (als ik dat goed aan de praat krijg) heb ik mijn modem als router, moet ik ze dan het mac adres van mijn modem zelf geven, want dan zien ze die van mijn ethernet kaart niet lijkt me?!? Of gaat dat gewoon niet werken, en moet ie perse op bridged staan?

Ik wil nl. graag toegang houden tot de web / command line -interface van het modem en dat lukt (me) niet als ie bridged.
Is dat uberhaupt mogelijk? Volgens mij is ie nl. volledig transparant, zelfs via upnp kon ik er niet bij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:22:
[...]

Dat ben je dan toch ook? Als je je nummer laat porteren naar een andere telecomaanbieder heft KPN je ISDN abonnement op. Wat is immers een ISDN abonnement zonder nummer op de lijn/verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
aal schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:25:

Hoefde volgens hen alleen maar even mijn modem te resetten en de boel zou goed moeten zijn..

Nu stond mijn modem ingesteld als router, en heb ik tweak het mac adres van mijn netwerkkaart opgestuurd. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Het liefst (als ik dat goed aan de praat krijg) heb ik mijn modem als router, moet ik ze dan het mac adres van mijn modem zelf geven, want dan zien ze die van mijn ethernet kaart niet lijkt me?!? Of gaat dat gewoon niet werken, en moet ie perse op bridged staan?

Ik wil nl. graag toegang houden tot de web / command line -interface van het modem en dat lukt (me) niet als ie bridged.
Is dat uberhaupt mogelijk? Volgens mij is ie nl. volledig transparant, zelfs via upnp kon ik er niet bij komen..
Je macadres van de modem is benodigd om een vast ip te krijgen op het tweakdsl-netwerk. Daarnaast duurt het soms even voordat je een nieuw adres krijgt, de 'cron' (vraag me niet wat dat is, weet ik ook niet) draait maar een aantal keren per dag, iig; toen ik het aanvroeg.

Wat betreft de commandline/web interface: daar moet je je pc een hard ipadres geven, een 172.18.6.* adres als ik het goed heb (zo uit mijn hoofd, is wel eens vaker ten bod gekomen. Zal dit meenemen in de volgende OP als ik het goede ipadres weet :P ;) ).
Nadeel van het hard ipadres is dat je dan niet meer het internet opkomt..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Ah ok bedankt!

Dan hebben ze het verkeerde MAC adres :)

Cron is trouwens gewoon een soort van task scheduler, je kan 'jobs' aanmaken en vervolgens aangeven hoe vaak deze uitgevoerd dienen te worden. (elke minuut, elk uur, om de dag, 1x per jaar, etc)
CRON( 8 ) CRON( 8 )

NAME
cron - daemon to execute scheduled commands (Vixie Cron)

[ Voor 3% gewijzigd door aal op 02-06-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heeft tweakdsl een proxy server, of kan ik een proxy server van andere proivers gebruiken ofzo ? zoja welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik verwacht dat ze wel 'n transparante proxy hebben staan, maar verder volgensmij niet echt nee ;)

Via google zijn er echter wel websites te vinden die lijsten hebben met open proxies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Mich schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:17:
Heeft tweakdsl een proxy server, of kan ik een proxy server van andere proivers gebruiken ofzo ? zoja welke ?
TweakDSL heeft volgens mij geen eigen proxyserver, die vraag heb ik ooit ook eens gesteld.
Hier kan je ze uitzoeken http://www.proxy4free.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:00:
[...]

heb 2 draadjes lopen bij usenetserver.com , en die komen nooit boven de 200 uit , is iets in de routing ergens
Ik zit nu sinds vandaag bij Tweakdsl maar de speed naar usenetserver.com is om te janken!
gisteren nog via eweka/fiberworld 750+ zitten dl nu maar 200kb/s max!

meer mensen dan wij 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Samplex schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:40:
[...]

Ik zit nu sinds vandaag bij Tweakdsl maar de speed naar usenetserver.com is om te janken!
gisteren nog via eweka/fiberworld 750+ zitten dl nu maar 200kb/s max!

meer mensen dan wij 2?
Helaas komt dat geregeld voor bij uns, dit probleem speelt al sinds oktober/november vorig jaar en uns kon er in het begin nog wat aan doen maar is daar nu mee gestopt.
Je krijgt refunds als je niet tevreden bent.

Dat je met eweka fullspeed haalde heeft met eweka zelf te maken, ze hebben een eigen lijn van en naar uns ivm met de samenwerking, uns levert de bestanden voor eweka als die 10 dagen of ouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Versatel voert de druk op mbt adsl2+.

Als je nu aanmeldt wordt je terug gebeld met de vraag of je er een 2e jaar aanvast wilt plakken voor het zelfde bedrag(39 euro), nog een jaar voetbal en geen aansluitkosten.

Wat is het antwoord van bbned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NLsandman schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:52:
Versatel voert de druk op mbt adsl2+.

Als je nu aanmeldt wordt je terug gebeld met de vraag of je er een 2e jaar aanvast wilt plakken voor het zelfde bedrag(39 euro), nog een jaar voetbal en geen aansluitkosten.

Wat is het antwoord van bbned?
Opzich raar dat je antwoord van BBned verwacht. Dat Versatel toevallig ISP & telco tegelijk is is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
bjck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:57:
[...]

Opzich raar dat je antwoord van BBned verwacht. Dat Versatel toevallig ISP & telco tegelijk is is een ander verhaal.
Bbned bepaalt toch de voorwaarden met adsl2+, tweakdsl heeft alleen maar te volgen, dat is toch wel duidelijk uit het verhaal naar de vaste klanten toe?
Dus ik wacht tot bbned met antwoord komt en ook een 2e jaar er aan vast plakt voor dat bedrag, dan wordt overstappen steeds interessanter en is downtime mischien ook wel door te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het modem in bridge mode staan, en ik heb destijds (2003) het MAC-adres van de netwerkkaart van mijn router ingevuld via het customer menu. Dat werkt nog steeds top, heb al die tijd al hetzelfde IP.
aal schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:22:
[...]

Ja, heb ik ook gedaan: ik heb op een ISDN lijn surf en bel of hoe heet die meuk aangevraagd en aangegeven dat ik analoge toestellen aan wil sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 02:20:
Ik heb het modem in bridge mode staan, en ik heb destijds (2003) het MAC-adres van de netwerkkaart van mijn router ingevuld via het customer menu. Dat werkt nog steeds top, heb al die tijd al hetzelfde IP.

[...]
Kan je volgende keer je reply onder het gequote-bericht zetten? Lees wat prettiger :+

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ok, dag 12 is hier aangebroken (zonder telefonie en internet).
Ik ben het zat en heb TweakDSL een net mailtje gestuurd dat ik vanavond internet/telefoon wil hebben. Mocht dat, om wat voor een reden dan ook, niet gebeuren ben ik daar dus weg. Ik verwacht er eerlijk gezegd ook niet veel van (vorig mailtje is ook niet beantwoord).
(mijn vorige call is, volgens zeggen, ondertekent/ingeschoten door de directeur zelf... volgens mij zijn ze bij BBNed nu nog aan het bijkomen van het lachen. Het maakt allemaal blijkbaar geen indruk meer...).

Overstappen naar de concurrentie is blijkbaar de enige methode om uberhaupt nog internet/telefoon te bemachtigen...

Jammer... heel jammer... TweakDSL begon zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben pas n maand abonnee van TweakDSL.....TisDsl 3m/1m variant!

Overstap van Wanadoo ging redelijk vlekkeloos....2 dagen downtime en dat lag aan mij denk ik omdat ik de bbned profiel in heb geladen ipv babyXL.....twas verwarrend omdat met het bbned profiel heb ik wel lijnsync gehad....info hierover van Tweak heb ik niet gekregen

Had toen het helpdesk gebeld en was niet echt onder de indruk...'als het niet na het weekend werkt bel nog n keer'

Heb echter geen modem van Tweak ontvangen en er is nog steeds niets van mijn rekening afgetrokken!

Zo te lezen heb ik geluk gehad dat ik niet voor een van de bbned varianten heb gekozen!

TisDSL werkt prima ....behalve de upload...ik haal meestal rond de 65 Kb/s..hopen dat het modem van Tweak hier iets aan kan verbeteren....gebruik nu n speedtouch 510

Heb het gevoel dat Tweak de draad n beetje kwijt is....denk dat ze orde op zaken moet gaan stellen...harde afspraken met bbned maken....en verloopig geen klanten aantrekken totdat het bestaande klandizie tevreden zijn......anders verliest Tweak zijn goede naam(en klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:16:

Zo te lezen heb ik geluk gehad dat ik niet voor een van de bbned varianten heb gekozen!

TisDSL werkt prima ....behalve de upload...ik haal meestal rond de 65 Kb/s..hopen dat het modem van Tweak hier iets aan kan verbeteren....gebruik nu n speedtouch 510

Heb het gevoel dat Tweak de draad n beetje kwijt is....denk dat ze orde op zaken moet gaan stellen...harde afspraken met bbned maken....en verloopig geen klanten aantrekken totdat het bestaande klandizie tevreden zijn......anders verliest Tweak zijn goede naam(en klanten)
ben het geheel met je eens. Ik hoop dat Tweak de bestaande klanten nu eens serieus gaan nemen ipv hun geld/tijd en aandacht steken in het werven van nieuw marktaandeel.............. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Tweakdsl TIS PRO DSL verbinding. Gisteren het modem geïnstalleerd (Thomson Speedtouch 516) en na aanmelden kreeg ik netjes de 5Mbit/768Kbit verbinding op het modem.

Nou heb ik nog 1 vraagje; Ik heb van speedtouch.nl zowel de .ini file voor bridged als non bridged (dus router mode) gedownload, en de non bridged geupload. Dit werkt perfect, echter ik vraag me af wat de voor- en/of nadelen zijn van het gebruiken van het modem als Router (ik heb er een Linksys achterhangen die ook als router/wifi dienst doet). Wat is volgens jullie beter; Bridged of non bridged en wat zijn hiervoor de argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
2x NAT achter elkaar is niet echt aan te raden en helemaal lastig met portforwarding.

Zet hem dan bridged met alleen je linksys er direct aan. Heb je gewoon externe IP op je Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmm zijn er hier nog meer mensen met problemen? msn werkt soms niet meer, kan geen pagina's bezoeken, WoW disconnect me ook. Dit is uurtje terug begonnen en gaat soms weer weg en komt dan weer terug.

hmmm ok zijn dus duidelijk problemen :( heb dit al paar keer eerder gehad best jammer eerlijk gezegd maar goed afwachten maar weer.

[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 03-06-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jongens, als je nou niets zinnigs te melden hebt behalve;

<insert random geklaag>

..ga dan lekker een klaag thread openen ofzo, zodat mensen met serieuze vragen in ieder geval nog een beetje een overzichtelijke thread hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, weet iemand wanneer in en uitgaande nummerherkenning goed daat werken, ze hadden mij in februari verteld dat het in maart goed zou komen maar het werk nog steeds niet goed.
(vrouwtje gaat zeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:16:
Jongens, als je nou niets zinnigs te melden hebt behalve;

<insert random geklaag>

..ga dan lekker een klaag thread openen ofzo, zodat mensen met serieuze vragen in ieder geval nog een beetje een overzichtelijke thread hebben!
Lijkt mij niet noodzakelijk.! Zoals vaker gemeld hoor je de mensen zonder problemen niet.Hier kan je tenminste je ei kwijt en zijn er mensen die wel luisteren, en kunnen en willen reageren. En dat schort er bij Tweak weleens aan.
Ja ik zeg dit terwijl ik al heel; lang een vrij stabiele verbinding heb, maar het is ook bij mij wel eens anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:52:
Hmm zijn er hier nog meer mensen met problemen? msn werkt soms niet meer, kan geen pagina's bezoeken, WoW disconnect me ook. Dit is uurtje terug begonnen en gaat soms weer weg en komt dan weer terug.

hmmm ok zijn dus duidelijk problemen :( heb dit al paar keer eerder gehad best jammer eerlijk gezegd maar goed afwachten maar weer.
Hier ook het probleem van sites die niet te benaderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:45:
Hoi, weet iemand wanneer in en uitgaande nummerherkenning goed daat werken, ze hadden mij in februari verteld dat het in maart goed zou komen maar het werk nog steeds niet goed.
(vrouwtje gaat zeuren)
Uitgaande nummerweergave is geen probleem voor vaste telefonie + T-mobile netwerk. Naar andere netwerken wordt nummerweergave niet doorgegeven. Als je nummer nooit wordt doorgegeven, dan staat dit voor jou lijn uit bij BBned. Wil je die blokkering opheffen? Bel Tweak, ze maken een ticket en BBned past het kostenloos aan.

Inkomende nummerweergave werkt prima mits je een telefoontoestel hebt wat overweg kan met FSK-nummerweergave protocol. Alle nederlandse versies van Siemens toestellen vallen daarmee al af + de toestellen van primafoon/KPN. Wil je nummerweergave? Het staat standaard voor je lijn aftief. Je zult dus;

• Of een FSK geschikt toestel moeten aansluiten
• Of wachten op DTMF-ondersteuning (oude KPN nummerweergave). Bbned heeft implementatie van nieuwe telefonie switches op de planning staan voor het eind van 2005. BBned kennende zal het wel een 6 maanden langer duren.

Je bent dus het beste uit met een nieuwe telefoon of een nieuw basisstation met FSK ondersteuning en indien mogelijk de oude handsets erop aanmelden. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Pakket binnen, na wat geklooi is alles aangesloten, alleen u raadt het al, geen internet. Het DSL lampje en internet knippert niet op het modem. De line op de NT1 geeft gewoon ok aan, en telefoon werkt gewoon op alle toetsellen. Ik heb de alcatel pots splitter, al aangesloten, ik neem aan dat het modem in het midden gaat, ik heb het 2 aderige grijze kabeltje gebruikt. Moet toch werken of niet? Ik heb de binnekomende lijn al in de pots en in de line ongewisseld. Telefoon bleef gewoon werken adsl niet. Wat is nu de goede volgorde? Kan het zijn dat mijn lijn nog niet is opgeleverd? Normaal als het modem is verstuurd moet dit toch werken? En is dit in het overzicht met status lijn te zien in het customer menu ? Op het moment kan ik alleen mijn aanvraag info zien.

Waarom heb ik ook nog een utp naar rj11 kabetlje erbij gekregen, deze past namelijk niet echt ergens in logisch gezien.

Net nog effe een 4 aderige kabel vanaf de splitter naar modem gedaan, maar helaas. Vond dat de kabeltjes maar slecht waren aangegeven, op het plaatje zie je het niet, en de codes K1 K4 kom ik geen wijs uit. (Edit, niet echt goed gelezen in de text dus...)

Bij de installatie van de modem staat ook kies 0.34, maar die staat niet in de lijst en op het plaatje staat 0.35 geselecteerd. Ook zie ik niet of ik automatisch aan moet laten daar. Kan ik aan het serienummer nog zien of ik misschien de gewone versie heb voor analoog en niet de isdn, dat zou me een grap zijn namelijk.

Hm ik zie op deze site: http://www.bns.nl/content.phtml?cid=32#P76001207 dat bij de isdn splitter er ook echt isdn staat en bij de analoog van alcatel pots. ik heb dus een ISDN aansluiting maar een pots splitter, zou het hier in zitten?

[ Voor 42% gewijzigd door REDFISH op 03-06-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok hier werkt alles weer naar behoren :) zal wel kleine hickup gweeest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:57:
Pakket binnen, na wat geklooi is alles aangesloten, alleen u raadt het al, geen internet. Het DSL lampje en internet knippert niet op het modem. De line op de NT1 geeft gewoon ok aan, en telefoon werkt gewoon op alle toetsellen. Ik heb de alcatel pots splitter, al aangesloten, ik neem aan dat het modem in het midden gaat, ik heb het 2 aderige grijze kabeltje gebruikt. Moet toch werken of niet? Ik heb de binnekomende lijn al in de pots en in de line ongewisseld. Telefoon bleef gewoon werken adsl niet. Wat is nu de goede volgorde? Kan het zijn dat mijn lijn nog niet is opgeleverd? Normaal als het modem is verstuurd moet dit toch werken?

Waarom heb ik ook nog een utp naar rj11 kabetlje erbij gekregen, deze past namelijk niet echt ergens in logisch gezien.

Net nog effe een 4 aderige kabel vanaf de splitter naar modem gedaan, maar helaas. Vond dat de kabeltjes maar slecht waren aangegeven, op het plaatje zie je het niet, en de codes K1 K4 kom ik geen wijs uit. (Edit, niet echt goed gelezen in de text dus...)

Bij de installatie van de modem staat ook kies 0.34, maar die staat niet in de lijst en op het plaatje staat 0.35 geselecteerd. Ook zie ik niet of ik automatisch aan moet laten daar. Kan ik aan het serienummer nog zien of ik misschien de gewone versie heb voor analoog en niet de isdn, dat zou me een grap zijn namelijk.

Hm ik zie op deze site: http://www.bns.nl/content.phtml?cid=32#P76001207 dat bij de isdn splitter er ook echt isdn staat en bij de analoog van alcatel pots. ik heb dus een ISDN aansluiting maar een pots splitter, zou het hier in zitten?
't Klinkt al heel raar een POTS/PSTN splitter en een NT1 tegelijk in je verhaal. Wat heb je voor telefonie? ISDN of PSTN? Welk type modem sluit je aan?

Testen of je DSL lijn werkt is altijd heel makkelijk. Trek binnenkomende lijn los en sluit hem gewoon kort aan direct op je modem. Dat moet altijd werken.

Let op dat er soms in de muur verbindingen zijn bijgezet naar extra aansluitpunten. Hier mag dan niets op aangesloten zijn! En beter ook als ze ongebruikt liggen om ze los te gooien om elke vorm van signaal verlies te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon werkt nu eindelijk ( na dagen ) weer maar nu zit er een kolossale galm in.Ik heb daar ooit wel eens iets over gelezen ergens, maar de zoekfunctie werkt hier nu niet, vandaar dat ik de vraag toch maar stel. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:46:
Mijn telefoon werkt nu eindelijk ( na dagen ) weer maar nu zit er een kolossale galm in.Ik heb daar ooit wel eens iets over gelezen ergens, maar de zoekfunctie werkt hier nu niet, vandaar dat ik de vraag toch maar stel. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?
Welke modem heb je?
Misschien de laatste firmware laden als je een Copperjet 816-2P hebt.
Zie deze ftp site van TweakDSL: ftp://ftp.tweakdsl.nl/updates/816-2p/
.....
REDFISH wijzigde dit bericht 03-06-2005 18:38 (42%)
Lijkt me inderdaad niet juist als je de verkeerde splitter hebt.
De splitters voor analoog en ISDN zijn namelijk niet gelijk omdat er een andere frequentieband uitgefilterd moet worden.
Zoals in eerdere post gezegd kun je tijdelijk de splitter er even tussenuit halen om e.e.a. te testen.

[ Voor 37% gewijzigd door HoppyF op 03-06-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Dus het moet gewoon werken zeg maar als ik de lijn direct omzet naar zo'n rj11 plugje en ik hem in het modem prik? Of wat bedoel je precies met kort?

We hebben isdn, ik denk dat ze gewoon de verkeerde splitter gestuurd hebben. Telefoneren naar buiten werkte namelijk ook niet meer. Kreeg in bezet toon.

Heb het effe getest, de hoofdaansluiting in zo'n vierweg kastje aangesloten rood op rood blauw op blauw, en dan een rj11 kabeltje naar het modem. Maar dit werkte ook niet. Maar ja er is namelijk ook een ISDN variant van de Speedtouch, dus als ze me gewoon het Analoge pakket hebben gestuurd dan werkt dat ook niet. Wat een harries, heb het echt 3 keer gecheck bij het aanmelden en op de factuur die ik opstuurde stond ook duidelijk ISDN, sturen ze me een Analoog pakket :(

[ Voor 48% gewijzigd door REDFISH op 03-06-2005 20:52 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: