Woei! Ik heb tweakdsl!
Heb even moeten wachten op de meneer van de KPN, maar schijnbaar had ik al veel eerder mijn modem aan de lijn kunnen hangen
Ik heb in eerste instantie mijn oude Speedtouch Home (was nog van planet) gebruikt icm met een scriptje wat alles goed zette voor het tiscali / babyxl netwerk.
Nu heb ik inmiddels het nieuwe modem (speedtouch 516) gekregen, en deze gaf niet veel sjoege zo out-of-the-box.
Ik hem uiteindelijk aan de gang gekregen dankzij weer zo'n setup bestand van alcatel. Maar ik heb nog wel enige vraagjes..
Volgens Tweak moet het modem op bridge mode staan, maar voorzover ik begrijp kan ik dan niet meer naar het modem zelf surfen / telnetten? Als ie op bridge staat krijgt mijn pc nl. het externe IP adres..
Nu heb ik hem op 'Basic:RFC1483, NAT, DHCP' staan. Dus mijn pc heeft gewoon een intern ip adres via de dhcp van het modem. Heeft dit nog nadelen t.o.v bridge mode? (afgezien van de noodzaak om enkele poorten te forwarden)
En dan vraag ik me nog af of de waarden ok zijn:
Output Power (dBm) up/down: 12.5 / 19.5
Attenuation(dB) up/down: 6.5 / 15.0
Noise Margin (dB) up/down: 10.0 / 28.5
en dan nog als laatste.. ik heb het TIS DSL Surf abbonement (1mbit up / 3 mbit down)
Nu geeft mijn "Reserved Bandwith" de volgende waardes aan: 992 / 3392 Dit lijkt me niet te kloppen?
Down is te hoog, en de up is te laag? Is dit een instelling in de modem of krijgt ie deze waardes van de centrale ofzo
Nou.. bedankt alvast