TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.435 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM komt eraan :O

PS ik hoop dat je begrijpt waarom ik een apart klachten forum aanvraag want dit heeft NIKS met adsl 2+ te maken.

ik begrijp dus ook niet dat je me zit te bashen, maar goed ik zal je een pm sturen met een verzoek tot new topic zodat dit forum weer over adsl 2 kan gaan (wie snapt em nog???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:02:
PM komt eraan :O

PS ik hoopd at je begrijpt waarom ik een apart klachten forum aanvraag want dit heeft NIKS met adsl 2+ te maken.

ik begrijp dus ook niet dat je me zit te bashen, maatgoed ik zal je een pm sturen met een verzoek tot new topic zodat dit forum weer over adsl 2 kan gaan (wie snapt em nog???)
Er is toch al eenTopic over ADSL2+? (technische proef met ADSL2+) Dit gaat over TweakDSL, dus ook over hun aanbod van ADSL2+ verbindingen straks.

Ik zit je niet te bashen, haal alleen even een aantal punten aan.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 23:06 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is idd al een adsl2 topic maar nog geen 'problemen met tweak' topic!

al die problemen hier hebben NIKS met de topic te maken, dus daarom vraag ik je om een apart topic voor de tweakdsl problemen te openen. (je hebt emailtje :P )
grr

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
bjck schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:44:
[...]

Hangt er beetje vanaf wat er wegvalt op dat moment. Je kan ook een modem hebben wat kuren aan het vertonen is.

Modem al eens naar factory defaults gezet? (en dan niet eerder / oude opgeslagen config file terugzetten).

Lange snoeren (plat) kan goed gaan, maar niet bij iedereen en niet voor altijd. Gaat vaak goed op de lagere snelheden en kwalitatief goede lijnen zonder enorme lengte onder de grond.
Ik stel de vraag even anders: wat voor modem hangt er aan? Een 816-2P of een ander modem. Ik ben zelf tegen problemen van een 2P aan gelopen, dat deze 'uitvalt', dat betekend dat zowel het ADSL als het Ethernet lampje uit gaan, maar power blijft branden. Dit probleem treed/trad bij mij op, alleen op het Tiscali netwerk en ik denk dat het specifiek voor mijn 816-2P is.

Na een langdurigere powercycle, dus enkele minuten powerdown, komt'ie wel weer op.

Mocht het probleem bij jou, met dit modem spelen? Hoe heb jij 'm geplaatst c.q. is er ventilatie voldoende.

Zelf heb ik 'm met dunne schroeven door de hoekgaten tegen de muur geschroefd, en dat lijkt dus problemen te kunnen geven. Het 'erin' laten van de zwarte rubbers scheelt best wel veel, maar ik denk dat horizontale montage nog beter is.

Ik moet nog even verder experimenteren en misschien pas ik mijn speciale tiscali-paarse-behuizing van de 816-2p wel aan, voor horizontale muur montage. In het verleden heb ik een soortgelijk probleem 1 keer eerder mee gemaakt, en dat was met een vigor 2600 wireless op bbned, welke dus weer jaren goed gewerkt had op Tiscali.

Het gaat me dus even om de plaatsing van het modem; horizontaal; verticaal, met connectors naar boven of naar beneden.

Alleen horizontale plaatsing is gegarandeerd.

Mocht je modem gewoon te vaak dit probleem vertonen - en je hebt 'm pas - dan heet dat overigens garantie.

Eh, mijn gehobby, mag geen begin zijn van nieuwe ellende. Het 2P modem is dus voor horizontale plaatsing;) Ik ben dus ook een 2P aan het testen op Tiscali; normaliter wordt dit modem hier niet voor geleverd.

Ons netwerk vertoond overigens geen problemen; echt al een behoorlijk lange tijd niet, wat betreft stabiliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghandi op 22-05-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 13-09 23:22
Ghandi schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:11:
[...]
Ik stel de vraag even anders: wat voor modem hangt er aan? Een 816-2P of een ander modem. Ik ben zelf tegen problemen van een 2P aan gelopen, dat deze 'uitvalt', dat betekend dat zowel het ADSL als het Ethernet lampje uit gaan, maar power blijft branden. Dit probleem treed/trad bij mij op, alleen op het Tiscali netwerk en ik denk dat het specifiek voor mijn 816-2P is.

Na een langdurigere powercycle, dus enkele minuten powerdown, komt'ie wel weer op.

Mocht het probleem bij jou, met dit modem spelen? Hoe heb jij 'm geplaatst c.q. is er ventilatie voldoende.

Zelf heb ik 'm met dunne schroeven door de hoekgaten tegen de muur geschroefd, en dat lijkt dus problemen te kunnen geven. Het 'erin' laten van de zwarte rubbers scheelt best wel veel, maar ik denk dat horizontale montage nog beter is.

Ik moet nog even verder experimenteren en misschien pas ik mijn speciale tiscali-paarse-behuizing van de 816-2p wel aan, voor horizontale muur montage. In het verleden heb ik een soortgelijk probleem 1 keer eerder mee gemaakt, en dat was met een vigor 2600 wireless op bbned, welke dus weer jaren goed gewerkt had op Tiscali.

Het gaat me dus even om de plaatsing van het modem; horizontaal; verticaal, met connectors naar boven of naar beneden.

Alleen horizontale plaatsing is gegarandeerd.

Mocht je modem gewoon te vaak dit probleem vertonen - en je hebt 'm pas - dan heet dat overigens garantie.

Eh, mijn gehobby, mag geen begin zijn van nieuwe ellende. Het 2P modem is dus voor horizontale plaatsing;) Ik ben dus ook een 2P aan het testen op Tiscali; normaliter wordt dit modem hier niet voor geleverd.

Ons netwerk vertoond overigens geen problemen; echt al een behoorlijk lange tijd niet, wat betreft stabiliteit.
Ik heb hier een Copperjet 816-2P op mn buro staan, verticaal.
Nooit problemen met uitval gehad. Er zit ook ca 15m kabel aan richting het ISRA punt waar ook de splitter zit. Behoorlijk lang stuk kabel dus die bovendien gedeeld wordt (!) met het ISDN signaal van mn andere telefoonlijn. Dat delen (splitsen) van de kabel is gedaan vanwege de beperkte kabeldoorvoer mogelijkheden hier in huis, aangezien ISDN niet alle draadjes gebruikt heb ik er twee gebruikt voor ADSL.
Ja ik weet het, het kan eigenlijk niet maar het werkt wel!
Geen garantie e.d. maar een stabiel signaal is er wel.
Ik zit wel op het BBned netwerk dus geen Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:37:
Wheheheehhe,

moderators,
open es een klaagforum over TWEAK, want de topic van dit forum-topic spoort niet!
Meer dan de helft van de posts zijn klachten over de service of dienstverlening of helpdesk of administratie van TWEAK. En dus niet over ADSL2+.....
Can you please open a tweak-bad service forum topic??? }:O

BTW, het valt me op dat als je hier post dat je een probeem hebt met TWEAK dat de helft van de gasten meent dat dat je eigen schuld is, whehehehehehe _/-\o_ (yeah right)

Ik hoop voor jullie dat TROS radar wel serieus genomen word.. :(
Sorry hoor, maar ik vind je post echt nergens over gaan, het feit dat het bij jou niet goed werkt betekend niet dat alle klanten problemen hebben. Ik denk dan ook dan het om een handjevol mensen gaat die blijkbaar problemen hebben met de verbinding, en de helft daarvan heeft de oorzaak zelf in de hand wat zijzelf dienen op te lossen (vb van deze persoon; in het begin van dat ik ADSL had, liep er 20-25 meter platte telefoonsnoer van de ISRA naar mijn kamer toe. Nadat ik een upgrade had gehad (en snellere verbinding dus) was me lijn zo instabiel als ik weet niet wat. Na belletje en post op forum bleek die lange telefoonsnoer de oorzaak. Nadat ik deze vervangen had door een Cat5-kabel, werkt het weer stabiel. Ben zelfs hele weekend weggeweest, en kon gewoon remote werken, zonder enig probleem). En wat eerder is gesuggereerd: de meeste mensen die posten hebben problemen. Positieve geluiden hoor je (bijna) niet...

Ik heb overigens nu vanaf 22-02 een 8/1, en ben er nog elke dag gelukkig mee :*)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:44:
[...]

Hangt er beetje vanaf wat er wegvalt op dat moment. Je kan ook een modem hebben wat kuren aan het vertonen is.

Modem al eens naar factory defaults gezet? (en dan niet eerder / oude opgeslagen config file terugzetten).

Lange snoeren (plat) kan goed gaan, maar niet bij iedereen en niet voor altijd. Gaat vaak goed op de lagere snelheden en kwalitatief goede lijnen zonder enorme lengte onder de grond.
Ik heb een nieuwe firmware + een BBned profiel erin geladen. Bij een BBned profiel zet hij alles op de standaard waarden voor op het netwerk van BBned. Signaalwaarden zijn 34db en 18db, erg goed dus. Als ik tijd heb zal ik de modem eens in de meterkast hangen, heb toch een lappie en een dect-telefoon, dus het is wel even het testen waard. Soms is hij echt binnen 10 seconden klaar met hand-shaking, de andere keer duurt het 30 seconden. Momenteel gebruik ik g.lite modulatie doorheen was dat anders.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
G.Lite is al heel raar om te gebruiken. G.DMT moet het het zijn.

34dB en 18dB als wat? SNR? Attenuation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Overigens; even iets zeggen over de mailbeantwoording;

Top! Gisteren (zondag 12:00 dus) een mail gestuurd naar Tweak en om 21:00 kreeg ik al een reactie. Het kan dus echt wel! ;) Zo dat mag ook wel even gezegd worden!
bjck schreef op maandag 23 mei 2005 @ 06:24:
G.Lite is al heel raar om te gebruiken. G.DMT moet het het zijn.

34dB en 18dB als wat? SNR? Attenuation?
Ik heb voor de duidelijkheid even wat shotjes van gemaakt:
http://fotoalbum.localserver.nl/copperjet1.PNG
http://fotoalbum.localserver.nl/copperjet2.PNG
http://fotoalbum.localserver.nl/copperjet3.PNG

Operational Mode: t1.413? T1.413 is volgens mij antiek. Beetje googlen zegt dat ik beter g.dmt kan gebruiken. Dus ik verander multimode in g.dmt en ik reset de hele zaak; heb ik nogsteeds; t1.413!

Hoe is het allemaal ontstaan?
Het heeft heel heel heel erg lang stabiel gedraait, vanaf vorige week valt het DSL-signaal compleet weg. Power, DSL en Ethernet blijven branden, maar er is geen ATM/VoATM-verkeer meer. Na een powercycle reboot komt alles weer netjes en erg rap op. Het 'lijkt' er gewoon op dat de Copperjet gewoon is vastgelopen. Zelfs al ik de DSL lijn verwijder dan blijft DSL gewoon branden.

Nu ik het verhaal van Ghandi lees, heeft mijn Copperjet een matige luchtstroom. Ik heb de firmware + het profile geupdate. Nu lukt het mij om op g.dmt te trainen, ook als ik de operational mode forceer van multimode naar g.dmt.Terwijl de signaalwaarden, (zie linkjes) perfect zijn!

[ Voor 93% gewijzigd door I_stealth_I op 23-05-2005 09:28 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:38

Crusader

Arc Nature

Overigens had ik vorige week ook hele goede ervaringen met mailen met de helpdesk.
Werd keer op keer netjes en snel beantwoord. Ik had nu ook echt de indruk dat mijn probleem serieus genomen werd :)
Al bleek later dat het alsnog aan mij lag, maar wel op een punt wat je niet zou verwachten.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Crusader schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:54:
Overigens had ik vorige week ook hele goede ervaringen met mailen met de helpdesk.
Werd keer op keer netjes en snel beantwoord. Ik had nu ook echt de indruk dat mijn probleem serieus genomen werd :)
Al bleek later dat het alsnog aan mij lag, maar wel op een punt wat je niet zou verwachten.
Okee, het is je gelukt. Ik ben nieuwsgierig geworden. Wat was het punt die je niet zou verwachten?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zondagskindje schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:28:
[...]

Okee, het is je gelukt. Ik ben nieuwsgierig geworden. Wat was het punt die je niet zou verwachten?
Iets waar ik nog steeds niet uit ben:
als je heel nieuwsgierig ben klik je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Owkee.. ik heb een antwoord van de helpdesk over het soms niet kunnen posten op de text-nieuwsserver; ze raden me aan om newsleecher of news bin pro te gaan gebruiken aangezien zij niets verandert hebben mbt de configuratie, en dan een terugkoppeling te doen als het probleem zich blijft voortdoen 8)7

Alsof ik goed tekst kan lezen met nbpro/newsleecher, en daarnaast zijn het allebei shareware programma's, die je zou moeten kopen :/ (daarnaast; mesnews doet het uitstekend -behalve op textnews- en is gratis)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjowhan op 24-05-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zowel NewsLeecher als Newsbin Pro zijn geen textnews clients.
Absurd advies dus :|

oh ja, ik heb vorige week Mozilla Thunderbird gedownload en geinstalleerd, daarmee is het mij prima gelukt om te posten in de textnews groepen.

[ Voor 47% gewijzigd door Crusader op 24-05-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Crusader schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:22:
Zowel NewsLeecher als Newsbin Pro zijn geen textnews clients.
Absurd advies dus :|

oh ja, ik heb vorige week Mozilla Thunderbird gedownload en geinstalleerd, daarmee is het mij prima gelukt om te posten in de textnews groepen.
Inderdaad, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik textnews gebruik :P

Ik zal es kijke als ik weer thuis ben of Thunderbird wel goed werkt ism textnews.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjowhan op 24-05-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meerdere mensen welke niet meer op de nieuwserver komen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik zeer goed te spreken over de helpdesk. Zoals hier te lezen was, heb ik de laaste dagen moeite met het trainen van het modem op de juiste snelheid. Ik heb de helpdesk gebelt, toen eerst het advies gekregen modem op de ISRA te hangen. Helaas geen effect. Teruggebelt, en ik overleg heb ik mijn oude modem aangesloten. Deze Speedtouch trainde wel lekker 2048. Men stuurt een nieuwe Copperjet mijn kant op. Men bood zelfs aan de modem dezelfde avond nog even voor mij mee te nemen naar Friesland _/-\o_ _/-\o_ Super, wilde mij zelfs wel even terugbellen op 06-nummer. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 24-05-2005 12:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
D3NN1S schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:47:
Meerdere mensen welke niet meer op de nieuwserver komen? :?
het lijkt idd dood te zijn momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Van een andere Bbned provider .. (dus waarschijnlijk ook voor Tweakdsl
Geachte Klant,
In de e-mail van 13 mei 2005 hebben wij aangegeven dat onze netwerkleverancier bbned de bandbreedte in haar backbone zou gaan uitbreiden in ons onderhoudsvenster in het weekend van 28 en 29 mei 2005.

Deze uitbreiding zal niet doorgaan en worden verplaatst naar een andere datum welke op dit moment nog niet bekend is. U zult dan ook in het onderhoudsvenster in het weekend van 28 en 29 mei 2005 geen hinder hebben van korte onderbrekingen van maximaal 15 minuten op uw DSL verbinding.
Misschien dat iemand dit kan bevestigingen van tweakdsl?

[ Voor 5% gewijzigd door om3ega op 24-05-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

GE-WEL-DIG dit weer, lees dit:

4 weken geleden aangegeven bij Tdsl dat ik ging verhuizen.

Na een week maar eens gebeld of alles goed was door gekomen, wat bleek..... de aanvraag was niet in behandeling genomen omdat er technisch iets niet kon, ik zou terug gebeld worden.

Na een week maar weer gebeld, bleek dat het niet mogelijk is om een complete verhuizing te regelen (dwz, nieuwe lijn aanleggen en nummer incl. adsl porteren ). Ik zou terug gebeld worden nadat met BBned nog eens gesproken was.

Na een week maar weer eens gebeld, het was écht niet mogelijk. Ik draag als oplossing aan dat er wel een nieuwe lijn met nieuw nummer gelegd mag worden als het een beetje een makkelijk nummer is (heb ik nu ook), ik zou terug gebeld worden.

Na een week maar weer gebeld en gebleken, een makkelijk nummer kan niet worden toegewezen. M.a.w. we kunnen/willen niets voor je doen

Dus denk ik "laat ik slim zijn" en ik probeer een verhuizing via de KPN te regelen. Na een dag! krijg ik deze mail:
Geachte heer Leijdeckers,

Uit onze administratie blijkt dat u belt via Colt Telecom. Het is niet mogelijk om uw aansluiting via KPN te verhuizen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Muts van
KPN
Dus het verhuizen lukt ook niet via KPN. ik ben mijn nummer dus kwijt!!!! :( :( :(
Dit is toch te gek voor woorden dat als je met Tdsl gaat bellen je het nummer nooit kan verhuizen en dus automatisch kwijt bent ????

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik dacht dat er inmiddels al afspraken zijn gemaakt met Telecom providers dat nummers meegenomen kunnen worden zolang ze publiekelijk te bereiken zijn (OPTA), vreemd dat dit een probleem oplevert. Was het een KPN nummer? Of een Bbned toegewezen nr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Telefoonnummers mogen verhuisd worden zonder problemen wanneer dit binnen dezelfde regio is (net als KPN doet), binnen het netnummer gebied.

Daarbuiten is verhuizen van telefonie eigenlijk vervallen nummer A in regio X, nieuw nummer B in regio Y.

Natuurlijk kan KPN jou nummer niet verhuizen, je hebt helemaal geen aansluiting/telefonie van KPN. Maar wat is de belemering om DSL op leveren op je nieuwe adres?

Als DSL niet leverbaar is daar is het wel lastiger misschien, je nummer/bellen wordt je aangeboden via DSL wat natuurlijk wel mogelijk/beschikbaar moet zijn via hetzelfde netwerk. Misschien kan je in dat geval wel Tis-DSL nemen en je nummer laten porteren naar het VoIP platvorm?

Of als je naar een andere ISP zou moeten (ivm KPN-DSL of kabel) zou je ook naar een VoIP ISP je nummer kunnen laten porteren (mits regio klopt etc). Of je nummer naar KPN terug porteren en laten opleveren op je nieuwe adres als 'ouderwetse' analoge telefoonlijn. Je bent je nummer niet kwijt, je kan hem altijd naar een andere aanbieder porteren.

Opties te-over.

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 24-05-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Het is van Groningen naar Groningen (ongeveer 1 km uit elkaar) van bestaand adres naar adres zonder vaste lijn (nog) en het is een VoIP nummer op dit moment

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:22
Ik lag er met m'n Tiscali weer uit vanavond. In 1 week toch al 2 keer gebeurd nu, hoop niet dat het vaker voor gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Vatt schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:22:
Ik lag er met m'n Tiscali weer uit vanavond. In 1 week toch al 2 keer gebeurd nu, hoop niet dat het vaker voor gaat komen.
Hier was een posting over geplaatst op de nieuwspagina. Het betrof een glasvezelstoring bij Tiscali. Het lijkt er op, dat meer partijen op dezelfde glasvezelbundel zaten, want ik heb al meerdere meldingen voorbij zien komen.

Eigenlijk gelijk dan maar de update, want die krijg ik net ook binnen. Het betrof inderdaad een fiberbreuk en deze is omgerouteerd, totdat de fiber hersteld is; de dsl lijnen moeten weer in de lucht zijn.

Werden zojuist gebeld, dat de boel weer onderuit geklapt is. Verwachting is tot 23.00; monteurs zijn onderweg.

[ Voor 29% gewijzigd door Ghandi op 24-05-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:54:

Dus het verhuizen lukt ook niet via KPN. ik ben mijn nummer dus kwijt!!!! :( :( :(
Dit is toch te gek voor woorden dat als je met Tdsl gaat bellen je het nummer nooit kan verhuizen en dus automatisch kwijt bent ????
Weer een staaltje erg slechte service waar je weer achteraf achterkomt. Dat ze zulke zaken niet van te vooren duidelijk communiseren naar klanten is echt weer erg slecht. Hoop dat toekomstige klanten leering zullen trekken uit al onze 'Tdsl ervaringen'.

Tdsl is een oke bedrijf zolang als dat alles volgens de gemaakte afspraken verloopt. Maar laat er ook niet een ding fout gaan want dan ben je echt erg ver van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Pim. schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:54:
BBNed is bij het implementeren van de VoDSL dienst de verhuisfunctie voor deze dienst gewoon vergeten, pas per 1 juli zou deze functie (na anderhalf jaar de dienst te leveren), operationeel worden, begrijp ik zojuist.

Ook bij het toewijzen van nummers is het niet mogelijk een mooi nummer voor ons te kiezen, of bijvoorbeeld uit een lijstje van 5.

Ik kan me niet voorstellen dat jou nummer gelijk 'weg' is en ik heb het verzoek ingediend dit laatste uit te zoeken, want om eerlijk te zijn vind ik dit 'niet netjes'.

Als je deze posting en je voorgaande posting naar de helpdesk wilt mailen, met daarbij de relevante personalia, ga ik proberen uitgezocht te krijgen wat er met je nummer is gebeurd - er vanuit gaande dat je je oude nummer wilt behouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghandi op 24-05-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik heb hier ook problemen met Tiscali deze week. Net al meer dan een uur offline geweest terwijl mijn verbinding normaal super stabiel is. Provider is Studenten.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pim. schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:44:
Het is van Groningen naar Groningen (ongeveer 1 km uit elkaar) van bestaand adres naar adres zonder vaste lijn (nog) en het is een VoIP nummer op dit moment
Het is een nummer dat is ondergebracht bij COLT Telecom momenteel. Wordt aan jou geleverd via VoDSL op dit moment.

Telefoonnummers zijn porteerbaar (gezien van KPN naar COLT) en je bent hem dan ook nooit "kwijt" zolang er maar niets opgezegd wordt. Hoe je hem straks weer naar je nieuwe verbinding krijgt wordt uitgezocht lees ik.
Een keer lokaal onderhoud op je centrale waarschijnlijk deze week ('s morgens een keer?) en nu storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

Klein vraagje...

Ik heb op 29 / 30 april via internet TIS DSL Surf aangevraagd..

Mede dankzij de aanbieding die t/m 31 april liep (3Mbit down / 1 Mbit up)

Vervolgens vrolijk de uitgeprinte aanvraag + kopie rijbewijs naar het verkeerde adres gestuurd 8)7
Uiteindelijk de boel wel de juiste kant opgestuurd, maar dat is pas de 6e mei aangekomen.

Nu belde ik maandag over de status van mijn modem, had die meneer het er dus over dat mijn aanvraag de 6e binnen was gekomen.

Nu mijn vraag.. Dit gaat toch niet inhouden dat ik naast de pot pis wat de aanbieding betreft? Want die liep tot 31 april.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

aal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:28:
Klein vraagje...

Ik heb op 29 / 30 april via internet TIS DSL Surf aangevraagd..

Mede dankzij de aanbieding die t/m 31 april liep (3Mbit down / 1 Mbit up)

Vervolgens vrolijk de uitgeprinte aanvraag + kopie rijbewijs naar het verkeerde adres gestuurd 8)7
Uiteindelijk de boel wel de juiste kant opgestuurd, maar dat is pas de 6e mei aangekomen.

Nu belde ik maandag over de status van mijn modem, had die meneer het er dus over dat mijn aanvraag de 6e binnen was gekomen.

Nu mijn vraag.. Dit gaat toch niet inhouden dat ik naast de pot pis wat de aanbieding betreft? Want die liep tot 31 april.. :X
Voorwaarden voor deelname aan TIS DSL-actie:

1. De actie geldt enkel voor nieuwe contractanten van TweakDSL die zich in de actieperiode (van 11 maart 2005 tot 31 mei 2005) aanmelden en waarvan het adres geschikt is voor TweakDSL. Ben je al klant? Dan kan je alleen gebruik maken van de TIS DSL acties als je langer dan een jaar klant bent bij TweakDSL (of 6 maanden in het geval van Tweakable).
2. Je krijgt een modem dat geschikt is voor het Tiscali-netwerk. Hierdoor kan het zijn dat jij als bestaande klant ook een nieuw modem moet aanschaffen.
3. De actie geldt alleen voor de TweakDSL Doe-Het-Zelf installatiepakketten. Als je je verbinding wil laten installeren door een monteur van Tweak zijn hieraan kosten verbonden.
4. Deze actie loopt tot 31 mei 2005
Waar maak jij je druk om? :P

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Ghandi schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:22:
[...]

BBNed is bij het implementeren van de VoDSL dienst de verhuisfunctie voor deze dienst gewoon vergeten, pas per 1 juli zou deze functie (na anderhalf jaar de dienst te leveren), operationeel worden, begrijp ik zojuist.

Ook bij het toewijzen van nummers is het niet mogelijk een mooi nummer voor ons te kiezen, of bijvoorbeeld uit een lijstje van 5.

Ik kan me niet voorstellen dat jou nummer gelijk 'weg' is en ik heb het verzoek ingediend dit laatste uit te zoeken, want om eerlijk te zijn vind ik dit 'niet netjes'.

Als je deze posting en je voorgaande posting naar de helpdesk wilt mailen, met daarbij de relevante personalia, ga ik proberen uitgezocht te krijgen wat er met je nummer is gebeurd - er vanuit gaande dat je je oude nummer wilt behouden.
Ja ik wil er graag mijn (makkelijke nummer) behouden. Wat er op dit moment met het nummer gebeurt is me niet duidelijk maar ik heb Tdsl nog steeds niet opgezegd uit vrees het nummer kwijt te raken (al woon ik niet meer op het adres)

Ik heb gisteren Ed aan de telefoon gehad, nadat ik Tdsl weer belde en persé met iemand anders als eerste lijn wilde spreken, en die zou het uitzoeken. Ik ben erg benieuwd OF er iets gaat gebeuren en wat.

Als het wel positief is dan laat ik het natuurlijk ook weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49

Basszje

Reisvaap!]

Nou ik lig er nog steeds uit en dat betekent dat ik gewoon meer dan de helft van mijn belangrijke mailtjes niet krijg en niet kan lezen en dan al 14 dagen. Het enige wat ik krijg van de helpdesk is ondertussen alleen maar ' het is niet ons probleem ' en ' niet zeuren ' verder. Ik denk dus dat Tweak in deze een aflopende zaak is. Terug naar het KPN netwerk! :{

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

I_Stealth_I schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:38:
[...]

[...]

Waar maak jij je druk om? :P
Heh.. ze hebben het verlengt kennelijk.

Verwacht je toch ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Basszje schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:04:
Nou ik lig er nog steeds uit en dat betekent dat ik gewoon meer dan de helft van mijn belangrijke mailtjes niet krijg en niet kan lezen en dan al 14 dagen. Het enige wat ik krijg van de helpdesk is ondertussen alleen maar ' het is niet ons probleem ' en ' niet zeuren ' verder. Ik denk dus dat Tweak in deze een aflopende zaak is. Terug naar het KPN netwerk! :{
Wat heeft de keuze voor DSL-netwerk (transport van je IP verbinding) nu te maken met diensten als mail etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42
Is het tegenwoordig dan mogelijk een BBNed verbinding te verhuizen ? Dat was voorheen helemaal niet mogelijk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:38:
[...]

Wat heeft de keuze voor DSL-netwerk (transport van je IP verbinding) nu te maken met diensten als mail etc.
Hoe wou je bij de mailserver komen als je verbinding er uit ligt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:35:
[...]

Hoe wou je bij de mailserver komen als je verbinding er uit ligt? ;)
Webmail misschien vanaf een andere verbinding?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
StevenK schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:12:
Is het tegenwoordig dan mogelijk een BBNed verbinding te verhuizen ? Dat was voorheen helemaal niet mogelijk.
Een verbinding 'verhuizen' is eigenlijk het opheffen op locatie 'oud' en aanleggen op locatie 'nieuw', dus waarom zou het niet kunnen? (afgezien van de kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

I_Stealth_I schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:15:
[...]

Webmail misschien vanaf een andere verbinding?
Ja, maar ik kan me voorstellen dat je geen andere verbindingsmogelijkheid hebt thuis, als je ADSL verbinding er uit ligt. Niet iedereen heeft vanzelfsprekend nog een inbelverbinding of een 56k modempje. Dus ik begrijp het standpunt van Basszje wel, het KPN netwerk ligt er lang niet zo vaak uit als BBned.
Okee okee, BBned ligt er ook niet altijd uit bij iedereen, er zullen best mensen zijn die nu gaan zeggen dat ze er nog nooit hebben uitgelegen, maar als je het aantal meldingen van KPN netwerk tegen dat van BBned houdt, zie je toch een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
bjck schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 07:06:
[...]

Een verbinding 'verhuizen' is eigenlijk het opheffen op locatie 'oud' en aanleggen op locatie 'nieuw', dus waarom zou het niet kunnen? (afgezien van de kosten)
Precies: BBNed neemt de verbinding voor minimaal een jaar *op die locatie* af en dat houdt in dat een verhuizing erg prijzig kan zijn.

Tenminste, zo was toen ik er de laatste keer wat over hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen met een voice storing op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:50:
Meer mensen met een voice storing op dit moment?
Nopes, ik kan nog gewoon naar huis bellen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:56:
[...]

Nopes, ik kan nog gewoon naar huis bellen.
Tiz al weer goed gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
VoDSL ligt er hier momenteel ook uit. Iig geen kiestoon.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
BlackB1rd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:36:
Hier werkt 't gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Crusader schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 07:30:
[...]
Ja, maar ik kan me voorstellen dat je geen andere verbindingsmogelijkheid hebt thuis, als je ADSL verbinding er uit ligt. Niet iedereen heeft vanzelfsprekend nog een inbelverbinding of een 56k modempje. Dus ik begrijp het standpunt van Basszje wel, het KPN netwerk ligt er lang niet zo vaak uit als BBned.
Okee okee, BBned ligt er ook niet altijd uit bij iedereen, er zullen best mensen zijn die nu gaan zeggen dat ze er nog nooit hebben uitgelegen, maar als je het aantal meldingen van KPN netwerk tegen dat van BBned houdt, zie je toch een groot verschil.
Inderdaad. Maar wat echt de druppel is de opstelling van BBned en Tweak in deze. Het boeit ze niet zoveel of een klant er ( nu al meer dan 16 dagen ) veel te lang uitligt. Maar daarvoor zijn consumentenlijnen ondertussen wel te belangrijk voor geworden. Ik ben een thuiswerker en mag blij zijn dat ik nog niet ontslagen word zeg maar. De arrogantie waarmee men blijkbaar meent te opereren zegt genoeg. Zelfs een beloofd terugbelletje of een statusmailtje blijkt al teveel te zijn. Ik weet dus ook niet waarom mijn verbinding ineens weg is. Als men te beroert is om dat soort dingen vlot aan te pakken kan ik gelukkig nog naar een provider die wel een beetje service-gevoel heeft.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 13-09 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

BlackB1rd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:36:
Ook hier geen VoDSL momenteel. Internet werkt probleemloos, VoDSL geeft in modem "ELCP: Started, not established" Hopen dat 't niet te lang duurt ;)

edit:
Back @ 12.58 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Maestro op 26-05-2005 13:14 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Basszje schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:22:
[...]

Inderdaad. Maar wat echt de druppel is de opstelling van BBned en Tweak in deze. Het boeit ze niet zoveel of een klant er ( nu al meer dan 16 dagen ) veel te lang uitligt. Maar daarvoor zijn consumentenlijnen ondertussen wel te belangrijk voor geworden. Ik ben een thuiswerker en mag blij zijn dat ik nog niet ontslagen word zeg maar. De arrogantie waarmee men blijkbaar meent te opereren zegt genoeg. Zelfs een beloofd terugbelletje of een statusmailtje blijkt al teveel te zijn. Ik weet dus ook niet waarom mijn verbinding ineens weg is. Als men te beroert is om dat soort dingen vlot aan te pakken kan ik gelukkig nog naar een provider die wel een beetje service-gevoel heeft.
16 Dagen is wel erg lang mijn inziens, moet er iets heel ernstigs mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
"Helaas loopt de wachttijd momenteel te ver op, wij verzoeken u op een ander tijdstip terug te bellen"

Again. Schiet echt niet op zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[...]

Woon je in UPC giebied? Haal een doe hetzelf pakket op, ben je dezelfde dag nog online. Mocht ADSL het binnen een maand doen, dan zeg je Chello op met de Try and Buy. Misschien wel een leuke workaround

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
[...]

Uhm, als je zo afhankelijk bent van je lijn, had je sowieso nooit consumenten adsl moeten nemen natuurlijk... En in dit geval is het BBned, maar ook KPN heeft wel eens dit soort problemen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:56:
[...]

Uhm, als je zo afhankelijk bent van je lijn, had je sowieso nooit consumenten adsl moeten nemen natuurlijk... En in dit geval is het BBned, maar ook KPN heeft wel eens dit soort problemen hoor ;)
Gedeeltelijk mee eens. Maar net of een consument het maar moet pikken dat de lijn er 16 dagen uit ligt.
:X Laten we hopen dat dit een incident is.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
True, 16 dagen is idd erg veel. Maar ik herinner dat zijn lijn al langer vage problemen heeft, vage disconnects enzo, ik vermoed dus dat het probleem lokaal zit (Of iig: op het gebied Dslam - modem) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eigenlijk is het altijd vervelend als je lijn het niet doet. En eigenlijk zou het wel altijd moeten werken of een storing snel opgelost zijn.

Punt is wel natuurlijk dat iedereen de 'afhankelijkheid' (bijv ivm thuiswerken) als argument gebruikt. Dan heb je toch eigenlijk een verkeerd abonnement als je die zekerheid vereist.

Vaak legt de consument bij de ISP alleen de melding neer: "het werkt niet meer" met de toevoeging "ik heb niets veranderd". Even een ander modem proberen om de eigen apparatuur uit te sluiten van defecten of de totale oorzaak gaat vaak al te-ver.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

bjck schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:09:
Punt is wel natuurlijk dat iedereen de 'afhankelijkheid' (bijv ivm thuiswerken) als argument gebruikt. Dan heb je toch eigenlijk een verkeerd abonnement als je die zekerheid vereist.
Dat is echt onzin. In de 'moderne tijd' moet je toch wel verwachten dat een lijn er niet langer dan een dag of wat uitligt. Voor echt vage problemen is meer ook niet zo'n issue. Het probleem is dat er ook echt helemaal niets aan gebeurt. Geen belletje, geen mailtje. Behalve dan dat het een probleem van BBned is. Dat zorgt niet bepaald voor meer goodwill om het zo maar 's te zeggen. Bovendien is thuiswerken wel een geeigend iets tegenwoordig.

En bij KPN zal het vast ook wel eens gebeuren. Maar in mijn ervaring heb ik daar ooit eens in een paar jaar een aantal uur eruit gelegen. Dat is ook vervelend, maar er zit nogal een slotgracht tussen een aantal uur en meer dan 2 weken. En dan zonder te haperen of iets. Dus dat het dan maar gelijk lokaal bij mij ligt is makkelijk voor de provider, maar ik geloof het niet echt meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Basszje op 26-05-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Dag allemaal,

Hier een (sinds heel kort) nieuwe Tweakdsl klant. Ik heb onlangs de brief met login e.d. ontvangen, maar het modem moet nog komen. Dus ik denk ik bel even op om te achterhalen wanneer ze die komen brengen (dan zorg ik dat ik even thuis ben, want het gaat zo moeilijk open doen voor de TPG als je 100 km verder op je werk zit.).

Goed, ik bel dus naar tweakdsl:

"Welkom bij Tweakdsl, u wordt doorgeschakeld naar....... Welkom, gezien de drukte loopt de wachttijd voordat u kan worden doorverbonden te hoog op, wij verzoeken u vriendelijk om het later nog eens te proberen. <tuut tuut tuut tuut tuut...>"

Dat is nu al de hele middag zo. Is dit een uitzondering of moet ik nu snel mijn aanmelding annuleren nu t nog kan. Als je al niet eens kan bellen om een simpel vraagje te stellen, dan vind ik dat wel een beetje triest. Het kan natuurlijk toeval zijn dat het vandaag superdruk is ofzo maar....

[ Voor 102% gewijzigd door Lord_Dain op 26-05-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Basszje schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:16:
[...]

Dat is echt onzin. In de 'moderne tijd' moet je toch wel verwachten dat een lijn er niet langer dan een dag of wat uitligt. Voor echt vage problemen is meer ook niet zo'n issue. Het probleem is dat er ook echt helemaal niets aan gebeurt. Geen belletje, geen mailtje. Behalve dan dat het een probleem van BBned is. Dat zorgt niet bepaald voor meer goodwill om het zo maar 's te zeggen. Bovendien is thuiswerken wel een geeigend iets tegenwoordig.

En bij KPN zal het vast ook wel eens gebeuren. Maar in mijn ervaring heb ik daar ooit eens in een paar jaar een aantal uur eruit gelegen. Dat is ook vervelend, maar er zit nogal een slotgracht tussen een aantal uur en meer dan 2 weken. En dan zonder te haperen of iets. Dus dat het dan maar gelijk lokaal bij mij ligt is makkelijk voor de provider, maar ik geloof het niet echt meer.
Geen communicatie is inderdaad nog het vervelendste misschien. Het idee dat er niets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij de KPN liggen ADSL lijnen er ook regelmatig uit hoor. Ik kan er over meepraten want ons bedrijf maakt (helaas) gebruik van KPN en één van de klanten waar ik het beheer doe ook en er zijn regelmatig storingen van bijna een dagdeel, wat een flinke schadepost inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Lord_Dain schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:58:
Bij de KPN liggen ADSL lijnen er ook regelmatig uit hoor. Ik kan er over meepraten want ons bedrijf maakt (helaas) gebruik van KPN en één van de klanten waar ik het beheer doe ook en er zijn regelmatig storingen van bijna een dagdeel, wat een flinke schadepost inhoudt.
Offtopic: daar hebben ze zakelijke lijnen met SLA's voor afgesproken.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Aha en waar maak jij uit op dat het hier geen zakelijke lijnen betreft dan?

Want dat betreft het wel. Nu weer terug naar ontopic, lijkt me idd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb ook VoDSL (sinds maart dit jaar - daarvoor ISDN met ADSL).
Vaste prik is nu dat ik er om de week uitlig. Inmiddels is het 63 uur aaneengesloten... kan ik ook eindelijk eens aanspraak doen op die restitutie :(
Vervelende is dat mijn webserver, mailserver, VPN connecties, telefoon en internet er allemaal aan moeten geloven (maar dat hoef ik jullie eigenlijk niet te vertellen :P).
Ik heb mij maar op laten nemen voor het ADSL2+ abbo, omdat ik hoop dat het mijn problemen oplost.
Mijn vermoeden is namelijk dat BBNed ouwe/rotte zooi gebruikt in de centrales... ik hoorde bij een eerdere melding dat het de DSLAM kaart was die problemen veroorzaakte en dat zou verholpen worden).
Ik heb verzocht BBNed mij een (bevredigend) antwoord te geven waarom ik er nu om de week uitlig.
Nog steeds niets vernomen... en de disconnects blijven aanhouden.
In principe heb ik natuurlijk niets te schaften met BBNed omdat TweakDSL mijn leverancier is.
Toch heb ik er wel begrip voor dat TweakDSL afhankelijk is van haar toeleveranciers. Desalniettemin is het uitermate frustrerend.

Sterker nog: het lijkt wel of TweakDSL onder hun eigen succes te lijden heeft; ik merk iig een achteruitgang in de servicegraad.
Pro-actief reageren op problemen is er ook niet (meer) bij. Het is een piep-systeem geworden: horen we nix van de klant, dan zal het wel goed zijn.
Ik heb, in een eerdere melding, ook gevraagd om de oorzaak van de storing te weten. Dat is ook iets waar niet op gereageerd wordt.

Ik wil TweakDSL best nog wel een kans geven (bijvoorbeeld door (kostenloze) overstap naar de Tiscali aansluiting)... maar als dit aan blijft houden ga ik toch erg rap op zoek naar een andere ISP. Mijn geduld kent namelijk ook een eind (en die is zo onderhand wel bereikt).

Ik blijf TweakDSL gewoon iedere dag meerdere malen bestoken met mailtjes (via zakelijke verbinding) en telefoontjes omdat ik weet dat dat gewoon werkt (ervaring bij andere bedrijven). Vervelend voor de calldesk.. maar ik wil gewoon waar voor mijn geld: ik vind deze ellende geen 70 euro / maand waard :(

TweakDSL: DOE ER EENS WAT AAN !
[/CAPS] ;)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

daar zit m dus de kneep iedereen is in zekere mate afhankelijk van tweakdsl zijn lijn
en waarom zou je geen consumenten adsl moeten nemen?
waarin verschild voplgens jou een consumenten abbo van een proffesioneel abbo?
het is toch niet normaal dat iemand zoals hierboven 6 weken al geen telefoon heeft???
of wel.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb inmiddels mijn eerste factuur gekregen voor TIS DSL Surf: 0 voor het modem 0 voor aansluiting en 0 voor installatie. Is dit het moment waarop ze het modem gaan versturen? En kan ik dus lekker snel internetten binnenkort? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vraag me hier exact hetzelfde af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

offtopic:
nice avatar, redfish :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Update op mijn post: Pim. in "TweakDSL *new and/or improved* deel 12"

Vandaag Tdsl maar weer gebeld aangezien de beloofde mail / telefoontje uitbleef. Het ligt (weer) bij hogere machten. Wel een mailtje gekregen met een factuur voor de komende maand. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Update Dimmu in "TweakDSL *new and/or improved* deel 12"

Wat is TB een rotprog, kan er geen hout uit snijden, dus maar van me pc gegooit.. es kijke of een ander prog ook dezelfde problemen hebben, heb overigens 1x wat proberen te posten, maar nog steeds dezelfde fout, messages worden niet verstuurd :/

[ Voor 57% gewijzigd door Sjowhan op 26-05-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dimmu schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:10:

Wat is TB een rotprog, kan er geen hout uit snijden, dus maar van me pc gegooit.. es kijke of een ander prog ook dezelfde problemen hebben, heb overigens 1x wat proberen te posten, maar nog steeds dezelfde fout, messages worden niet verstuurd :/
Snap niet wat je er rot aan vindt, posten doet ie prima in de textgroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Die postproblemen zijn een beetje vaag. Ik heb laatst wat lopen testen, en daarna met Johan 't een en ander gecontroleerd....maar toen bleek het van het ene op het andere moment weer goed te werken...heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dimmu schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:10:

't Is even zoeken om ze juist gesorteerd te krijgen, op het lasso-tje(?) drukken helemaal links op de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:46:
Ik heb inmiddels mijn eerste factuur gekregen voor TIS DSL Surf: 0 voor het modem 0 voor aansluiting en 0 voor installatie. Is dit het moment waarop ze het modem gaan versturen? En kan ik dus lekker snel internetten binnenkort? :P
Nope, het modem wordt pas kort voor de oplevering van de lijn opgestuurd.

Heb zelf ook een behoorlijke ervaring met TweakDSL...

Op 14 april een UltraDSL&BEL ADSL pakket besteld. Twee dagen later het nieuws gelezen dat ook ADSL2 aangeboden gaat worden. Gebeld en de mogelijkheden doorgesproken om ADSL2 aan te vragen en tot die tijd een andere aansluitingsvorm te gebruiken. De oorspronkelijke aanvraag werd geannuleerd. Na twee weken werd duidelijk dat het niet mogelijk was om tot de beschikbaarheid van ADSL2 een ander abo te nemen, tenzij voor een jaar, of wachten dus. Nou heb ik sinds begin april geen internet meer, dus wil zo snel mogelijk weer online zijn.

Ondertussen kwam nog wel een faktuur voor kaal koper en een Copperjet(ADSL), wat overigens wel raar was aangezien de aanvraag voor ADSL was geannuleerd. Maar goed, die is betaald, wat overigens nog niet verwerkt is in het costumer menu.

Uiteindelijk heb ik ruim twee weken geleden aangegeven dat ze dan maar de oorspronkelijk aanvraag alsnog moesten gaan verwerken. En vandaag te horen gekregen dat ik nog drie weken moet wachten...

Je kunt je voorstellen dat ik ondertussen er goed ziek van ben. Ruim twee en een halve maand zonder internet... Terwijl ik normaal gesproken altijd dikke 400Gb aan data verkeer genereerde met mijn PC thuis...

Ik wil gewoon weer internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
bjck schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:09:

Vaak legt de consument bij de ISP alleen de melding neer: "het werkt niet meer" met de toevoeging "ik heb niets veranderd".
Dies simpel te beantwoorden, Wij ook niet, prettige dag meneer! :D
Basszje schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:16:
[...]

Ik heb persoonlijk het gevoel dat bbned alles ook niet meer aankan, kwa drukte en storingen, en dat daardoor alles blijft liggen, in princiepe wordt altijd 5 werkdagen gehanteerd zodra er een TT naar bbned uitgezet moet worden, maar hier weet ik het exacte probleem ook niet, kan van alles zijn.
Lord_Dain schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:51:
Dag allemaal,

Hier een (sinds heel kort) nieuwe Tweakdsl klant. Ik heb onlangs de brief met login e.d. ontvangen, maar het modem moet nog komen. Dus ik denk ik bel even op om te achterhalen wanneer ze die komen brengen (dan zorg ik dat ik even thuis ben, want het gaat zo moeilijk open doen voor de TPG als je 100 km verder op je werk zit.).
het modem wordt zodra de order een specifieke status heeft gekregen automatisch in leveringen gezet. Doordat je niet van te voren de exacte datum weet, (automatisch ordersysteem van bbned welk feedback geeft aan de provider) is het niet te zeggen op welke datum exact het modem zal worden afgeleverd.
MetalRush schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:02:
Ik blijf TweakDSL gewoon iedere dag meerdere malen bestoken met mailtjes (via zakelijke verbinding) en telefoontjes omdat ik weet dat dat gewoon werkt (ervaring bij andere bedrijven). Vervelend voor de calldesk.. maar ik wil gewoon waar voor mijn geld: ik vind deze ellende geen 70 euro / maand waard :(
Ik kan je vertellen dat dit op geen enkele helpdesk werkt, ik heb voor drie verschillende bedrijven met de helpdesk te maken gehad op de een of andere manier en ik weet hoe er gedacht wordt over dit soort mensen, vaak zijn dit ook nog eens de mensen met een drammerige ondertoon in hun stem ook. weet je wat die helpdeskers daarvan vinden, die maken er dan een sport van om je zo snel mogelijk weer van de lijn te houden, even tegen hun buurman zeggen dat ze weer zo een zeikerd hadden, en gaan verder met iets anders in plaats van met jouw probleem oplossen. Je kan beter gematigd bellen en vriendelijk blijven, zodra jij vriendelijk blijft en ook een complimentje geeft is de persoon aan de andere kant van de lijn veel sneller geneigd om even 'buiten het boekje, iets te proberen' vergeet niet dat die helpdesk ook op mensen draait, en niet op spraakcomputers zonder emotie. is het netjes, tuurlijk niet. wordt het hardop gezegd, natuurlijk niet. waar gebeurt het? overal.

p.s. alle meningen hierboven zijn geen uitspraken van tweakdsl, noch ben ik een tweakdsl medewerker. Ik heb wel voor tweakdsl gewerkt in het verleden.

[ Voor 114% gewijzigd door Teckna op 27-05-2005 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Teckna schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:59:
het modem wordt zodra de order een specifieke status heeft gekregen automatisch in leveringen gezet. Doordat je niet van te voren de exacte datum weet, (automatisch ordersysteem van bbned welk feedback geeft aan de provider) is het niet te zeggen op welke datum exact het modem zal worden afgeleverd.
Bedankt voor je reactie, maarreh, ik heb het TIS PRO DSL abbo besteld, dus dat hele BBNED verhaal is voor mij niet van toepassing. Enig idee hoe het bij abbo's via het Tiscali netwerk loopt?

Ander vraagje; die orderstatus op het consumer menu is behoorlijk vaag. Je kan als consument echt niet duidelijk zien wat nu precies de 'status' is van je aanvraag, alleen wat vage zaken zoals nummer van je DSL lijn, je personalia en een pagina om hardware te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
bjck schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:38:
[...]

't Is even zoeken om ze juist gesorteerd te krijgen, op het lasso-tje(?) drukken helemaal links op de rij.
dat is het vooral; ik sorteer op datum posting, en dan wil ik dat de nieuwslezer de threads bij elkaar houd, en niet apart laat zien (zoals TB nu doet).

Wat betreft posten: als ik een spamblockje wil doen, doe ik dat dmv @onzin.domein.tweakdsl.nl
Nadat ik 'onzin' voor de @ had gezet, postte het wel weer goed, ook met me oude reader. Ben dus weer gelukkig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 27-05-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Totdat blijkt dat BBned geen 2,3 Mbit SDSL kan leveren op het bewuste adres maar je wel 2 maanden aan het lijntje wordt gehouden, de procedure 6x in die tijd door KPN gefrustreerd wordt en je uiteindelijk overgeleverd bent aan een 512/256 "omdat die tenminste aangevraagd kan worden".

Als dan die lijn er een flinke periode om onduidelijke redenen (profiel foetsi) niet werkt wordt je als zakelijke consument (om het zo dan maar even te noemen) niet vrolijk.

Kom dus ook niet aan met "had je sowieso nooit consumenten adsl moeten nemen natuurlijk" want dat is in 80% van de gevallen geen reële optie.
uptimes van 97% (worst case) mag je ook op een consumenten DSL lijn verwachten. Komt neer op 9 a 10 dagen op jaarbasis, dus reken maar uit wat 3 weken dan zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 27-05-2005 20:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
BackSlash32 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:57:
uptimes van 97% (worst case) mag je ook op een consumenten DSL lijn verwachten. Komt neer op 9 a 10 dagen op jaarbasis, dus reken maar uit wat 3 weken dan zijn.
Het punt met een niet-gegarandeerd produkt is dat je geen waarde op kunt geven voor de worst case. Zoals al eerder aangehaald heeft een provider bij een niet-sla produkt een inspannings- , niet een resultaatverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
StevenK schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:34:
[...]

Het punt met een niet-gegarandeerd produkt is dat je geen waarde op kunt geven voor de worst case. Zoals al eerder aangehaald heeft een provider bij een niet-sla produkt een inspannings- , niet een resultaatverplichting.
...en dat is met een zakelijke lijn dus wel zo (SLA). :)

Vandaar dat als je 'n huiswerker bent en totaal geen downtime mag hebben, moet je een zakelijke lijn nemen. Anders ga je *ooit* gewoon problemen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En dan zelfs kan een SLA niet gehaald worden, het blijft mensen/techneuten werk altijd.

Dan lig je nogsteeds down, hooguit een financieële compensatie. Of je dan geholpen bent is ook de vraag natuurlijk ;) Oplossing prio is dan vaak wel hoger natuurlijk.
BackSlash32 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:57:
[...]

Totdat blijkt dat BBned geen 2,3 Mbit SDSL kan leveren op het bewuste adres maar je wel 2 maanden aan het lijntje wordt gehouden, de procedure 6x in die tijd door KPN gefrustreerd wordt en je uiteindelijk overgeleverd bent aan een 512/256 "omdat die tenminste aangevraagd kan worden".
Als technisch hogere snelheden niet werken op die locatie/lijn dan is het toch beter dan niets lijkt me?

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 27-05-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meer mensen met een knipper verbinding ?
mijn verbinding gaat er zo'n beetje iedere paar minuten effe uit......
82.197.192.xxx range hiero.
Nieuwegein.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:36:
zijn er meer mensen met een knipper verbinding ?
mijn verbinding gaat er zo'n beetje iedere paar minuten effe uit......
213.197.192.xxx range hiero.
Nieuwegein.
zie in mijn log dat ik 22 minuten geleden ook een reboot heb gehad....BBNED probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is het *iets* meer als bij jou denk ik dan...

---------------------
ICPLD started at: Fri May 27 21:19:16 2005
Running on bambamlan
Using IPv4 target(s): 217.19.16.xxx & 194.109.6.xxx
---------------------

IPv4: connection up: Fri May 27 21:20:55 2005
Down for: 00:00:16
IPv4 Total: 59:46:51
IPv4 connection dropped 1 times.
IPv4: connection up: Fri May 27 21:22:38 2005
Down for: 00:00:06
IPv4 Total: 59:46:57
IPv4 connection dropped 2 times.
IPv4: connection up: Fri May 27 21:24:32 2005
Down for: 00:01:01
IPv4 Total: 59:47:58
IPv4 connection dropped 3 times.
IPv4: connection up: Fri May 27 21:26:20 2005
Down for: 00:00:17
IPv4 Total: 59:48:15
IPv4 connection dropped 4 times.
IPv4: connection up: Fri May 27 21:32:59 2005
Down for: 00:00:06
IPv4 Total: 59:48:21
IPv4 connection dropped 5 times.
IPv4: connection up: Fri May 27 21:37:02 2005
Down for: 00:01:01
IPv4 Total: 59:49:22
IPv4 connection dropped 6 times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:59:
[...]

p.s. alle meningen hierboven zijn geen uitspraken van tweakdsl, noch ben ik een tweakdsl medewerker. Ik heb wel voor tweakdsl gewerkt in het verleden.
Geeft toch wel een beetje aan, dat er bij Twak ook zo word gedacht! Heb je klachten en Tweak en/ of bbned lost het niet snel op en je blijft bellen naar de helpdesk word je dus in veel gevallen niet meer serieus genomen.Dit zal overigen wel bij elke provider zo zijn , maar bij Tweak kan je het soms wel erg goed merken hoor. Ik had in het verleden ook zoiets aan de hand en werd ook niet meer serieus genomen terwijl later bleek dat er wel degelijk iets fout zat aan BBned zijde.
Maar goed, ik hoop maar dat Tweak weer service als vanouds gaat verlenen! (Als dat door hun groei nog mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:12:
[...]

Geeft toch wel een beetje aan, dat er bij Twak ook zo word gedacht! Heb je klachten en Tweak en/ of bbned lost het niet snel op en je blijft bellen naar de helpdesk word je dus in veel gevallen niet meer serieus genomen.Dit zal overigen wel bij elke provider zo zijn , maar bij Tweak kan je het soms wel erg goed merken hoor. Ik had in het verleden ook zoiets aan de hand en werd ook niet meer serieus genomen terwijl later bleek dat er wel degelijk iets fout zat aan BBned zijde.
Maar goed, ik hoop maar dat Tweak weer service als vanouds gaat verlenen! (Als dat door hun groei nog mogelijk is).
Problemen niet serieus genomen? Pardon?!? Ik belde dinsdag over mijn verbinding. Nadat mijn verbinding vorige week twee maal was weggevallen, trainde de modem nog maar op 2/3 van de snelheid en nog maar de helft aan upload. Dus ik helpdesk bellen; check eerst de bekabeling maar; goed, ik heb lange kabels dus zodoende de modem in meterkast geplaatst. Probleem blijft, ik bel terug; snelheid uitlezen en nogsteeds matig, terwijl signaalwaarden uitstekend zijn!

(ik had zelf al een nieuwe firmware + BBned profile geflashed)

Dus ik stel voor mijn Speedtouch 510 eens te testen die op zolder lag; tweak; "Is prima idee, als jij naar boven loopt, bel ik je even terug op je mobiel ;). Zodoende aangesloten; jahoor, netjes 2048/864! Na overleg met z'n collega "Ik stuur je een nieuwe copperjet, kerel! Moet je hem vanavond nog hebben? Dan neem ik hem even mee naar Friesland :D " Modem vandaag aangesloten, tadaa een copperjet met weer een nette 2048 bij 1024!

Hoezo slechte service? Tweak bedankt, super _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 28-05-2005 12:15 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bjck schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:30:

Als technisch hogere snelheden niet werken op die locatie/lijn dan is het toch beter dan niets lijkt me?
Iets is beter dan niets, maar er kon gewoon geen SDSL geleverd worden (zakelijk).

En dan nog:
Een zakelijke lijn met SLA en de bijbehorende time-to-fix kost aardig wat meer dan een normale lijn; probeer jij dat maar eens goed te praten bij de directeur die "nog nooit storingen heeft gehad met zn KPN ADSL lijntje van 34.95".

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 11:49
Heeft iemand anders problemen met zijn VoDSL. Ik krijg namelijk geen toon te horen. En als ik me nr. dan krijg ik in gesprek. Telefoon is natuurlijk wel opgeladen.
Groet,
Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

qwaurck schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:53:
Heeft iemand anders problemen met zijn VoDSL. Ik krijg namelijk geen toon te horen. En als ik me nr. dan krijg ik in gesprek. Telefoon is natuurlijk wel opgeladen.
Groet,
Daniël
-Geef je modem eens een powercycle reset. (stekker eruit, 15s wachten en dan inluggen)
-Check telefoonbekabeling
-Meedere toestellen? Liggen ze allemaal wel op de haak?

- Trek de telefoon 1 lijn uit je modem; krijg je nu wel een overgangstoon als je met mobiel erheen belt? Zoja, dan heb je kortsluiting in toestel of binnenbekabeling.

VoDSL werkt hier wel, maar er zijn 4 verschillende gateways waar VODSL gebruik van maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 28-05-2005 13:40 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:12:
[...]

Problemen niet serieus genomen? Pardon?!? Ik belde dinsdag over mijn verbinding. Nadat mijn verbinding vorige week twee maal was weggevallen, trainde de modem nog maar op 2/3 van de snelheid en nog maar de helft aan upload. Dus ik helpdesk bellen; check eerst de bekabeling maar; goed, ik heb lange kabels dus zodoende de modem in meterkast geplaatst. Probleem blijft, ik bel terug; snelheid uitlezen en nogsteeds matig, terwijl signaalwaarden uitstekend zijn!

Dus ik stel voor mijn Speedtouch 510 eens te testen die op zolder lag; tweak; "Is prima idee, als jij naar boven loopt, bel ik je even terug op je mobiel ;). Zodoende aangesloten; jahoor, netjes 2048/864! Na overleg met z'n collega "Ik stuur je een nieuwe copperjet, kerel! Moet je hem vanavond nog hebben? Dan neem ik hem even mee naar Friesland :D " Modem vandaag aangesloten, tadaa een copperjet met weer een nette 2048 bij 1024!

Modem problemen zijn altijd enorm moeilijk. Weinig mensen (gelukkig steeds meer!) hebben de 'luxe?' van een extra modem om dingen te teste of uit te sluiten.

Ook al ligt het aan je modem, bel je toch je ISP met de melding dat de geleverde lijn het niet (goed) doet. En dan kan het ook prima aan je eigen apparatuur liggen. Gelukkig is vaak de ISP ook de leverancier van het apparaat en als het binnen garantie valt ben je daarvoor ook gelijk aan juiste adres ;)

Troubleshouten is heel simpel eigenlijk. Stap-voor-stap alles controleren en uitsluiten. Geen dubbele stappen nemen of het grootste gevaar... aannames doen.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 28-05-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontdek dat ik ook weer eens geen VoDSL heb, alle telefoons netjes aangesloten, reset gedaan, maar ook geen enkel geluid uit de telefoons.
Maar weer eens die debiele helpdesk gebeld, hoewel ik eigenlijk niet meer op een serieuze reactie reken.
WAARDELOOS BEDRIJF GEWORDEN !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:32:
Ik ontdek dat ik ook weer eens geen VoDSL heb, alle telefoons netjes aangesloten, reset gedaan, maar ook geen enkel geluid uit de telefoons.
Maar weer eens die debiele helpdesk gebeld, hoewel ik eigenlijk niet meer op een serieuze reactie reken.
WAARDELOOS BEDRIJF GEWORDEN !!!
Heb je al de storingsfoon gebelt? Er ligt waarschijnlijk één voicegateway uit; Qwuarck heeft ook geen telefoon. Ben ik blij dat ik op een andere VoiceGateway zit. Als je die lijn niet belt, zullen ze er ook niet 8ter komen. Van klantnummers of SLA moet je je niks aantrekken bij die lijn, gewoon bellen: 036-5460087

Edit:
Trouwens, lekkere onderbouwing die zin in CAPS

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 28-05-2005 17:11 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:55:
[...]

Heb je al de storingsfoon gebelt? Er ligt waarschijnlijk één voicegateway uit; Qwuarck heeft ook geen telefoon. Ben ik blij dat ik op een andere VoiceGateway zit. Als je die lijn niet belt, zullen ze er ook niet 8ter komen. Van klantnummers of SLA moet je je niks aantrekken bij die lijn, gewoon bellen: 036-5460087
Dat heb ik dus wel degelijk gedaan. Op zich kan ik best begrijpen dat er een storing is, maar de communicatie van Tweak is gewoon dramatisch. Als je de lijn belt komt er een hele rits technische taal die voor de leek volslagen onbegrijpelijk is ( pincodes, copper etc. ) Het zou op zijn minst slim zijn om een storingsbericht in te spreken, zodat de beller weet dat er iets aan de hand is. Ik weet in ieder geval dat ik mijn abonnement zo spoedig mogelijk beeindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:11:
[...]

Dat heb ik dus wel degelijk gedaan. Op zich kan ik best begrijpen dat er een storing is, maar de communicatie van Tweak is gewoon dramatisch. Als je de lijn belt komt er een hele rits technische taal die voor de leek volslagen onbegrijpelijk is ( pincodes, copper etc. ) Het zou op zijn minst slim zijn om een storingsbericht in te spreken, zodat de beller weet dat er iets aan de hand is.
Verdiep je eens in de storingsmeldingen die een provider (niet) vanuit BBNed krijgt.
Ik weet in ieder geval dat ik mijn abonnement zo spoedig mogelijk beeindig.
Mooi, hou je dan ook op met zeiken ? Want onderbouwde kritiek heb je klaarblijkelijk niet. En bij t.dsl klagen over 'voor leek onbegrijpelijk' ? Heb je wel enig idee wat een tweaker is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:11:
[...]

Ik weet in ieder geval dat ik mijn abonnement zo spoedig mogelijk beeindig.
Vraag mij af wat er dan met je nummer gebeurt. Dan ben je hem kwijt lijkt mij bij opzegging (net als bij KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:12:
[...]

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen , maar lees de topics maar eens aandachtig en je kan niet tot een andere conclusie komen dat het vaak helaas anders is. Dat je word terug gebeld is al HEEL bijzonder! Lees maar om je heen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:21:
[...]

Gelukkig zijn er ook uitzonderingen , maar lees de topics maar eens aandachtig en je kan niet tot een andere conclusie komen dat het vaak helaas anders is. Dat je word terug gebeld is al HEEL bijzonder! Lees maar om je heen.
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de notoire zeikerds niet teruggebeld worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
StevenK schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:26:
[...]

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de notoire zeikerds niet teruggebeld worden ?
Vast wel.

Het zijn ook twee totaal verschillende mensen, twee totaal verschillende storingen, verschillende tijdstippen etc waarschijnlijk. Je kan het niet zomaar zeggen dat hij niet en hij wel wordt terug gebeld.

't Is wel iets van de laatste tijd, een helpdesk die terugbelt om iets op te lossen. Was vroeger wel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is wat het effect is van de gigantische downloads bij Tweak op het netwerk. Iedereen voorspelde wat er nu gebeurd. De vraag is dus, hoe komt dit? ;) En hoe slim is het om Voice diensten aan te bieden op een netwerk waar; users zitten die veel downloaden, geen download limiet is en voice diensten aangeboden worden..?

Ik heb ook een bbned lijn..al jaren.. 1x per jaar ligt hij er uit voor 2 uurtjes. Dat sluit een bbned probleem natuurlijk niet uit.
Wat is het effect van een overbelast netwerk bij een ISP als Tweak.. Merken klanten van Speedlinq dat ook bijv? Tis allebei bbned immers.. Of word dat strikt gescheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Naja ik kreeg een mailtje dat mijn mail login al in gebruik was, dus effe helpdesk gebeld. Na 2 minuutjes wachten keurig geholpen. Dus gewoon tevreden tot nu toe.

En wat moet je ook met mensen die maar blijven bellen naar de helpdesk als de systemen verder aangeven dat alles voor die persoon in orde zou moeten zijn en als die persoon aangeeft dat het aan zijn kant gewoon klopt. Daar kun je dan toch niks mee, zul je als helpdesk ook wat dingen moeten uitzoeken en checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:48:
Wat ik me afvraag is wat het effect is van de gigantische downloads bij Tweak op het netwerk. Iedereen voorspelde wat er nu gebeurd. De vraag is dus, hoe komt dit? ;) En hoe slim is het om Voice diensten aan te bieden op een netwerk waar; users zitten die veel downloaden, geen download limiet is en voice diensten aangeboden worden..?

Ik heb ook een bbned lijn..al jaren.. 1x per jaar ligt hij er uit voor 2 uurtjes. Dat sluit een bbned probleem natuurlijk niet uit.
Wat is het effect van een overbelast netwerk bij een ISP als Tweak.. Merken klanten van Speedlinq dat ook bijv? Tis allebei bbned immers.. Of word dat strikt gescheiden?
Voice en data is uiteraard gescheiden, dataverkeer zal geen invloed hebben op je spraaklijn. Daarnaast heeft Tweakdsl absoluut geen bandbreedte tekort / snelheidsproblemen. En dus ook niet overbelast zoals jij zegt...ik vraag me af hoe je daar bij komt? :)

BBned consumentenlijnen worden ten tijde van onderhoud in princiepe niet gescheidden, in 90% van de gevallen zal Speedlinq hetzelfde ondervinden dus. (Alhoewel speedlinq ook via KPN en BabyXL levert, die lijnen dus buiten beschouwing gelaten).

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 28-05-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:28:
[...]

Voice en data is uiteraard gescheiden, dataverkeer zal geen invloed hebben op je spraaklijn. Daarnaast heeft Tweakdsl absoluut geen bandbreedte tekort / snelheidsproblemen. En dus ook niet overbelast zoals jij zegt...ik vraag me af hoe je daar bij komt? :)

BBned consumentenlijnen worden ten tijde van onderhoud in princiepe niet gescheidden, in 90% van de gevallen zal Speedlinq hetzelfde ondervinden dus. (Alhoewel speedlinq ook via KPN en BabyXL levert, die lijnen dus buiten beschouwing gelaten).
Ik kom er bij omdat er geroepen werd dat 8mbit lijnen zonder data limiet vragen is om problemen.

Nu zeg ik niet dat dit ook het geval is. Ik stel slechts de vraag in hoeverre dit ermee te maken zou kunnen hebben ;) Hoe zit het bijvoorbeeld bij andere ISP's? Er zijn er namelijk meer die dezelfde dienst leveren.

Nu heb ik niet de hele draad gelezen, maar de tendens is toch niet echt positief als ik zo wat reacties lees. Mijn idee was altijd dat; als je een bbned lijntje hebt van welke ISP dan ook dan zit je goed :) Ik heb dan ook amper problemen. Hooguit eens wat onderhoud, maar zelfs dat is heel zelden. 1x per jaar gemiddeld (merkbaar dan).
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: