TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:01:

"even het andere aderpaar testen en dan weer terugzetten op het oude" is ook een heel eind heen en weer rijden ..."
Naah, dat valt ook wel weer mee, eind van de straat.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 16-05-2005 23:57 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Xandrios schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:31:
[...]

Hier gaat toch wat anders fout; de nieuwsserver heeft in alle groepen 10 - 11 dagen retentie :)

Download je soms de headers, en staat bij het updaten "show new only" aan bijvoorbeeld? :)
Nee, ik zoek echt op alle posts binnen de newsgroep dus niet alleen de 'nieuwe'.... Zou het aan het aantal headers liggen dat ik binnen krijg via de newsgroup (max was eerst 100K, heb ik gister op 1M gezet)? Ik weet nu in ieder geval dat dit niet 'normaal' is (had me er al bij neergelegd) dus kan ik naar een oplossing gaan zoeken, dank daarvoor Xandrios!

Dacht zelf dat grabit evt. de boosdoener was en had van de week Newsbin pro geïnstalleerd maar daar werd ik niet echt wijs van (had ik me ook niet echt erin verdiept moet ik bekennen :X ), maar grabit is gewoon goede software voor leechen toch, zonder poespas enzo?

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:23:
[...]

Zelfde verhaal hier. Sommige nieuwsgroepen zijn verdwenen sinds vandaag, bijv. alt.nl.klagen.tweakdsl
Het is inderdaad wel vreemdjes, krijg dat probleem ook soms als ik de headers ophaal; daarnaast is die alt.nl.klagen.tweakdsl al veel eerder ( :?) van de server af, kan em al een aantal weken dan niet maanden niet meer vinden :/

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
telnet textnews.tweakdsl.nl 119

200 news.cambrium.nl NNRP Service Ready (posting ok).

group alt.nl.klagen.tweakdsl
211 200 396 595 alt.nl.klagen.tweakdsl

listgroup alt.nl.klagen.tweakdsl
211 Article list follows
[insert stuk of 200 ID's van messages]

head 400
head 400221 400 <41d819e8$0$16400$756600cd@cachenews.cambrium.nl> head
Path: news.cambrium.nl!textnews.cambrium.nl!not-for-mail
Date: Sun, 02 Jan 2005 16:57:28 +0100
From: [weggehaalt voor privacy]
User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.8 (Windows/20040913)
X-Accept-Language: en-us, en
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: alt.nl.klagen.tweakdsl
Subject: Re: Eeen voorspeodig en gelukkig 2005
References: <41d81568$1@new
s.nb.nu> <41d817cc$0$16158$756600cd@cachenews.cambrium.nl>
In-Reply-To: <41d817cc$0$16158$756600cd@cachenews.cambrium.nl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Lines: 43
Message-ID: <41d819e8$0$16400$756600cd@cachenews.cambrium.nl>
NNTP-Posting-Host: 82.197.192.56
X-Trace: 1104681448 cachenews.cambrium.nl 16400 82.197.192.56:1586
Xref: news.cambrium.nl

.
Lijkt goed te werken hoor :?

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 16-05-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
PAKMAN79 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:28:
[...]

Nee, ik zoek echt op alle posts binnen de newsgroep dus niet alleen de 'nieuwe'.... Zou het aan het aantal headers liggen dat ik binnen krijg via de newsgroup (max was eerst 100K, heb ik gister op 1M gezet)? Ik weet nu in ieder geval dat dit niet 'normaal' is (had me er al bij neergelegd) dus kan ik naar een oplossing gaan zoeken, dank daarvoor Xandrios!

Dacht zelf dat grabit evt. de boosdoener was en had van de week Newsbin pro geïnstalleerd maar daar werd ik niet echt wijs van (had ik me ook niet echt erin verdiept moet ik bekennen :X ), maar grabit is gewoon goede software voor leechen toch, zonder poespas enzo?
De retentie is best wel goed van de TweakDSL newsserver.
En af en toe valt er wel eens een block-je af maar dat is niet erg die kun je met de PARs prima repareren. Ik denk ook niet dat het aan Grabit zelf ligt, misschien wel de configuratie.
Ik gebruik hier zowel Grabit en Newsleecher en beiden werken goed.
Over het algemeen gebruik ik twee draadjes en haal ik daarmee mijn volle snelheid van mn lijn.
Het kan wel eens zijn dat de "search" van Grabit niet volledig is, dat ligt niet aan de newsserver maar aan Grabit zelf volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ja " lijkt " textnews geeft die groep inderdaad wèl door maar posten in textnews lukt al een paar dagen niet meer, a.b.boneless lijkt op de bin server ook niet meer te willen updaten ( met newsleecher )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mister_T schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:13:
[...]

Ja " lijkt " textnews geeft die groep inderdaad wèl door maar posten in textnews lukt al een paar dagen niet meer, a.b.boneless lijkt op de bin server ook niet meer te willen updaten ( met newsleecher )
Werkt toch ook echt prima :P
telnet textnews.tweakdsl.nl 119
200 news.cambrium.nl NNRP Service Ready (posting ok).

340 340 <4288f8b4$0$14643$756600cd@news.cambrium.nl> (desired)
From: Xandrios@spamfree.nl
Subject: test
Body:

Dit is een testje

.
240 <4288f8b4$0$14643$756600cd@news.cambrium.nl> Article posted

listgroup alt.nl.klagen.tweakdsl
211 Article list follows
[.....]
593
594
595
596
.

head 596
221 596 <4288f8b4$0$14643$756600cd@news.cambrium.nl> head
Path: news.cambrium.nl!textnews.cambrium.nl!feeder2.cambrium.nl!feeder3.cambrium
.nl!feed.tweaknews.nl!not-for-mail
Subject: test
Body:
Date: 16 May 2005 19:47:09 GMT
Lines: 2
Message-ID: <4288f8b4$0$14643$756600cd@news.cambrium.nl>
NNTP-Posting-Host: [mijnIP]
X-Trace: 1116272829 news.cambrium.nl 14643 [MijnIP:35791
Xref: news.cambrium.nl
.

body 596
body 596222 596 <4288f8b4$0$14643$756600cd@news.cambrium.nl> body
Dit is een testje

.
En ff checken:
Afbeeldingslocatie: http://xandrios.net/upload/newspost.PNG

----------------

Ik post dus eerst een berichtje. Dan vraag ik de ID's van de headers op, en lees de Header&Body van de laatst toegevoegde. Blijkt dus mijn post te zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 16-05-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
telnet news.tweakds.nl 119
200 cachenews.cambrium.nl NNRP Service Ready (posting ok).

340 340 <4288fdc0$0$5086$756600cd@cachenews.cambrium.nl> (desired)
subject: Re: test
Body:

Sorry mensen, even een post testje. Vorige bericht kwam via textnews.tweakdsl.nl
, deze via news.tweakdsl.nl :-)

.
240 <4288fdc0$0$5086$756600cd@cachenews.cambrium.nl> Article posted
Afbeeldingslocatie: http://xandrios.net/upload/newspost2.PNG

Ook news.tweakdsl.nl werkt dus prima. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 16-05-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
En ik zie ze ook via news.tiscali.nl ;)
Crusader schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:21:
[...]

Naah, dat valt ook wel weer mee, eind van de straat.
Hangt er vanaf welk stukje 'van mindere kwaliteit' is.

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 16-05-2005 23:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Ehhh bjck, is het normaal dat je mijn post van 19:21 uur gaat zitten editten of had je gewoon op quote willen drukken? ;)
In het laatste geval zou ik het heel fijn vinden als je alsnog een quote er van maakt, omdat het nu verwarrend overkomt voor de kijkbuiskinderen...

[ Voor 39% gewijzigd door Crusader op 16-05-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ok, het geeft toch een probleem. Bij het posten via Thunderbird, blijft hij inderdaad "hangen". Halverwege het posten stopt ie ermee.

Ik heb dus eventjes een Sniffer geactiveerd. Hier gaat het fout:

From: Xandrios
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.2 (Windows/20050317)
Subject: Re: test
References: <4288febb$0$5077$756600cd@cachenews.cambrium.nl>
In-Reply-To:

MrT wrote:
> Xandrios@spamfree.nl schreef:
>
>> Zie deze thread voor meer info over postproblemen:
>> Xandrios in "TweakDSL *new and/or improved* deel 12"
>>
> Echt niks, hij blijft gewoon hangen....., ik moet van arremoe uitwijken
> naar HCCnet

Vreemd. Ik lijk er nu ook last van te hebben, bij het gebruik van
Thunderbird. Mischien is het dus een client-software probleem /
incompatibiliteit...

..
.
En daar blijft ie hangen.

Eens even zien of ik dit zo kan tweaken dat ie 'm wel post. En daaruit eventuele conclusies trekken (Probleem reader/poster of server die iets niet ondersteund)

[edit]
Maak ik er echter dit van:
340 340 <4289099a$0$14653$756600cd@news.cambrium.nl> (desired)
From: Xandrios
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.2 (Windows/20050317)
Subject: Re: test
References: <4288febb$0$5077$756600cd@cachenews.cambrium.nl> 1@nl-news.euro.net>
In-Reply-To: 1@nl-news.euro.net>
Body:

MrT wrote:
> Xandrios@spamfree.nl schreef:
>
>> Zie deze thread voor meer info over postproblemen:
>> Xandrios in "TweakDSL *new and/or improved* deel 12"
>>
> Echt niks, hij blijft gewoon hangen....., ik moet van arremoe uitwijken
> naar HCCnet

Vreemd. Ik lijk er nu ook last van te hebben, bij het gebruik van
Thunderbird. Mischien is het dus een client-software probleem /
incompatibiliteit...

..
.
240 <4289099a$0$14653$756600cd@news.cambrium.nl> Article posted
Dan doet hij het wel (!!).

De eerste methode die Thunderbird gebruikt is wel valid. Echter, het niet gebruiken van de body-header blijkt toch problemen te geven bij TweakDSL. Met gebruik van de body-header werkt het prima :)

Kortom: TweakDSL / Cambrium heeft ergens de config veranderd, waardoor de body-header benodigd is.
Ik zal ze eens even mailen met deze info, mischien kunnen ze hier iets mee :)

[ Voor 36% gewijzigd door Xandrios op 16-05-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:56:
Ehhh bjck, is het normaal dat je mijn post van 19:21 uur gaat zitten editten of had je gewoon op quote willen drukken? ;)
In het laatste geval zou ik het heel fijn vinden als je alsnog een quote er van maakt, omdat het nu verwarrend overkomt voor de kijkbuiskinderen...
Major OOPS!

Hersteld, excusé-moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:57:
[...]

Major OOPS!

Hersteld, excusé-moi.
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet meer,

Als ik de postcode check doe bij TweakDSL op de site dan krijg ik de mededeling dat ik alleen Tiscali varianten kan krijgen, dit terwijl ik toch een BBNED tweakDSL ultra heb.

Hoe is dit mogelijk??? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen ruimte meer voor nieuwe aansluitingen op die centrale op het BBned netwerk, is een van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Xandrios schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:56:
Ok, het geeft toch een probleem. Bij het posten via Thunderbird, blijft hij inderdaad "hangen". Halverwege het posten stopt ie ermee.

Ik heb dus eventjes een Sniffer geactiveerd. Hier gaat het fout:

[...]

En daar blijft ie hangen.

Eens even zien of ik dit zo kan tweaken dat ie 'm wel post. En daaruit eventuele conclusies trekken (Probleem reader/poster of server die iets niet ondersteund)

[edit]
Maak ik er echter dit van:

[...]

Dan doet hij het wel (!!).

De eerste methode die Thunderbird gebruikt is wel valid. Echter, het niet gebruiken van de body-header blijkt toch problemen te geven bij TweakDSL. Met gebruik van de body-header werkt het prima :)

Kortom: TweakDSL / Cambrium heeft ergens de config veranderd, waardoor de body-header benodigd is.
Ik zal ze eens even mailen met deze info, mischien kunnen ze hier iets mee :)
Gerne :). Ben benieuwd of het opgelost wordt, aangezien het toch wel frustrerend is als het niet (goed) werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Iemand een idee hoe het volgende werkt:

Ik heb nu een BBned verbinding via Eweka. Die stopt 31 mei. Vanaf dat moment ben ik dus naar mijn idee geen BBned klant meer. Ik wil dan ook op die lijn ADSL2 bestellen, ik ga er vanuit dat ik dan geen nieuwe koperlijn hoef te laten leggen om van de aanbieding gebruik te kunnen maken. Of ziet BBned mij als bestaande klant omdat ik al een verbinding bij hen gehad heb?

Ik heb al gebeld met TweakDSL, ik weet niet wie ik aan de telefoon had, maar ik kreeg het idee dat ze niet precies begreep wat ik bedoelde. Ze had het er maar over dat die extra lijn alleen was zodat je je internet verbinding niet een poosje kwijt was. Maar zover ik het begrepen heb is dat alleen maar omdat BBned alleen voor nieuwe klanten die ADSL2 lijnen wil aanbieden.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat de helpdesk je vertelde was correct.

Als je je Eweka-lijn laat "verlopen" / opzegt, zal er een tijdje geen DSL signaal aanwezig zijn. In die periode wordt je lijn "gesloopt" zoals dat heet. Pas als dat proces klaar is (kan enkele weken duren!) kun je adsl2+ aanvragen.

Je zit dan de periode tijdens het slopen plus de aansluitpriode van adsl2+ zonder internet.

Door een extra lijn aan te vragen, kun je adsl2+ eerder bestellen (terwijl je Eweka lijn nog actief is). Dan kun je dus een overlap maken van je Eweka en Adsl2+, en daardoor dus geen downtime :)

Overigens vraag ik me af of eind mei adsl2+ al beschikbaar is, maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

Heb sinds mijn 'orderbevestiging' niks meer gehoord over mijn ADSL aanvraag, dus ik dacht laat ik even bellen! Misschien kunnen ze me vertellen waar ik ergens zit in het proces geen internet - internet.

Maar ben ik nu blind ofzo? Enige telefoon nummer wat ik op de tweakdsl.nl site kan vinden het is zgn. actie nummer voor ADSL2+.

Nergens is het helpdesk nummer te vinden, heel apart... (of ik ben dus echt blind..)

Maareh heeft iemand het nummer van de helpdesk voor me?

Alvast bedankt!!

edit:

Oeps .. startpost.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door aal op 17-05-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:51:

Als je je Eweka-lijn laat "verlopen" / opzegt, zal er een tijdje geen DSL signaal aanwezig zijn. In die periode wordt je lijn "gesloopt" zoals dat heet. Pas als dat proces klaar is (kan enkele weken duren!) kun je adsl2+ aanvragen.
Het slopen van een lijn kan zo gebeurd zijn. Hangt er wel vanaf per welke datum Eweka bij BBned de verbinding opzegd.

Het gaat er BBned niet om of je wel of niet al een aansluiting hebt gehad eerder (dus of je wel of niet klant zou zijn). Het gaat erom of die lijn wel of niet DSL vrij is.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 17-05-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bjck schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:56:
[...]

Het slopen van een lijn kan zo gebeurd zijn. Hangt er wel vanaf per welke datum Eweka bij BBned de verbinding opzegd.
Over wat voor een periode heb je het dan? Uren, dagen of weken? ;)

Als dat inderdaad door de ISP getriggert kan worden (en dan ook snel gebeurt), dan zou TweakDSL daarmee alsnog redelijk goed mensen kunnen upgraden naar ADSL2+: Simpelweg de sloop goed plannen, zodat op de laatste dag van de dienst de sloop ook plaatsvind. De enige downtime die dan nog nodig is, is die van het aanvragen / opleveren van de adsl2+ lijn. Als Tweakdsl diezelfde dag ook de aanvraag al verstuurt naar BBned, zou je dus met een downtime van 1, mischien 2 weken kunnen upgraden naar adsl2+ zonder extra kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Xandrios schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:51:
Wat de helpdesk je vertelde was correct.

Je zit dan de periode tijdens het slopen plus de aansluitpriode van adsl2+ zonder internet.

Door een extra lijn aan te vragen, kun je adsl2+ eerder bestellen (terwijl je Eweka lijn nog actief is). Dan kun je dus een overlap maken van je Eweka en Adsl2+, en daardoor dus geen downtime :)

Overigens vraag ik me af of eind mei adsl2+ al beschikbaar is, maar dat terzijde :)
Bedankt voor de uitleg. En ik weet dat er eind mei nog geen adsl2+ beschikbaar is. Maar het verlopen van mijn Eweka lijn viel per ongeluk redelijk samen met de aanvraag van mijn adsl2+ lijn. Zit wel 2 maanden tussen misschien, maar ik heb ook nog een xs4all lijn liggen van mijn werk om die periode op te vangen. Dus dat is allemaal geen probleem.

Maar als ik het goed begrijp moet ik wachten met aanvragen tot mijn lijn gesloopt is?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Rusty schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor de uitleg. En ik weet dat er eind mei nog geen adsl2+ beschikbaar is. Maar het verlopen van mijn Eweka lijn viel per ongeluk redelijk samen met de aanvraag van mijn adsl2+ lijn. Zit wel 2 maanden tussen misschien, maar ik heb ook nog een xs4all lijn liggen van mijn werk om die periode op te vangen. Dus dat is allemaal geen probleem.

Maar als ik het goed begrijp moet ik wachten met aanvragen tot mijn lijn gesloopt is?
Ja, dat klopt. Je kunt niet aanvragen als de lijn nog niet gesloopt is.
Maar in jou geval zal dat geen probleem zijn; als je toch die periode moet wachten op adsl2+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:00:
[...]

Over wat voor een periode heb je het dan? Uren, dagen of weken? ;)

Als dat inderdaad door de ISP getriggert kan worden (en dan ook snel gebeurt), dan zou TweakDSL daarmee alsnog redelijk goed mensen kunnen upgraden naar ADSL2+: Simpelweg de sloop goed plannen, zodat op de laatste dag van de dienst de sloop ook plaatsvind. De enige downtime die dan nog nodig is, is die van het aanvragen / opleveren van de adsl2+ lijn. Als Tweakdsl diezelfde dag ook de aanvraag al verstuurt naar BBned, zou je dus met een downtime van 1, mischien 2 weken kunnen upgraden naar adsl2+ zonder extra kosten....
Wat je nu noemt is de hele downtime eigenlijk.

Als je een abonnement stopt op de sloopdatum van een DSL lijn kan je de volgende dag de aanleg van een nieuwe inzetten. De downtime is ook de aanleg van de nieuwe, niet de ophef. En de tijd dat er niets gebeurt tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
Hmmmm... ben ik de enige die er last van heeft, of ligt de mailserver eruit? Ik kan niet meer op webmail.tweakdsl.nl komen, en ook Outlook kan de pop-server niet meer bereiken... Net nu ik op belangrijke mail zit te wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
ziekloon schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:50:
Hmmmm... ben ik de enige die er last van heeft, of ligt de mailserver eruit? Ik kan niet meer op webmail.tweakdsl.nl komen, en ook Outlook kan de pop-server niet meer bereiken... Net nu ik op belangrijke mail zit te wachten. :(
Inderdaad; zowel pop3 als imap doen het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ook hier de foutmeldingen op de pop server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ,mailserver ligt op zijn gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
smtp doet het hier ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
niks gezegt hij doet het hier weer ! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Hij doet het weer, blijkbaar rebootje ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Jullie ook zo'n instabiele verbinding momenteel, niet alleen naar tweakdsl.nl trouwens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Pinging www.tweakdsl.nl [217.19.16.130] with 32 bytes of data:

Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=138ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=10ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=107ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=203ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=36ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=412ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=76ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=24ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=15ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=13ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=9ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=45ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=22ms TTL=60
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=203ms TTL=60

Ping statistics for 217.19.16.130:
    Packets: Sent = 16, Received = 16, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 412ms, Average = 83ms

laat maar, problemen zijn weer over...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Pinging www.tweakdsl.nl [217.19.16.130] with 32 bytes of data:

Ping statistics for 217.19.16.130:
    Packets: Sent = 13, Received = 13, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Average = 9ms

[ Voor 30% gewijzigd door Crusader op 17-05-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar ben ik weer zijn er al mensen die daadwerkelijk een squaredsl abbo hebben??
of mensen die net zoals ik al wel square betalen maar nog steeds geen square abbo hebben?
of ben ik gewoon een "vergeten" schakeltje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Basszje schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:42:
*zucht* Ik begin zo langzamerhand toch een beetje moe te worden van TweakDSL. 's nachts valt de verbinding regelmatig een uurtje weg. Men kan niets zien en ligt het *dus* aan mijn kabels. En nu sinds gister weer compleet géén verbinding meer, zelfs geen Line Sync. Vanuit het niets en ik had ook niets met de kabels gedaan. Leuk allemaal, maar ik werk veel thuis en kan nu dus niets doen. Kost me ook nog eens bakken met geld. En als het nou de eerste keer was dat zoiets gebeurde, maar nee :{ . En dan moet het ook nog eens 2-3 dagen duren voordat het opgelost is. :|
^^ 8ste dag offline and counting. Van Tweak hoor ik nog steeds alleen maar dat het de schuld is van BBned, dus het schiet allemaal niet op :{

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Basszje schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:16:
[...]

^^ 8ste dag offline and counting. Van Tweak hoor ik nog steeds alleen maar dat het de schuld is van BBned, dus het schiet allemaal niet op :{
Tsja, dat is het nadeel als er meerdere partijen zijn die een internetverbinding leveren ;). Hoop dat het snel opgelost wordt, want ik vind het ook zeer frustrerend als ik een week geen internet zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:33:
daar ben ik weer zijn er al mensen die daadwerkelijk een squaredsl abbo hebben??
of mensen die net zoals ik al wel square betalen maar nog steeds geen square abbo hebben?
Hier een SquareDSL abbo. Sinds begin deze maand ben ik overgezet van 2 Mb naar een 4Mb lijn.

Alleen dit ging niet in één keer goed: ik heb drie dagen zonder verbinding moeten zitten want mijn profile was niet goed weggeschreven door BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er het een en ander aan de hand.

Downloadsnelheid via ftp.tweakdsl.nl/test is 510 kb/s en sites zijn bijna niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Geen last van, althans, downloadsnelheid en bereiken van sites gaat goed hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Dimmu schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:35:
[...]
Tsja, dat is het nadeel als er meerdere partijen zijn die een internetverbinding leveren ;). Hoop dat het snel opgelost wordt, want ik vind het ook zeer frustrerend als ik een week geen internet zou hebben...
Ja idd, maar toch vraag ik het me een beetje af. Bij xs4all heb ik nooit langer dan een dag oid zonder i-net gezeten en hier is het nou toch al de derde keer oid dat ik meer dan een dag geen internet heb. En dus gaat alles ook de soep in qua mail enzo. Sommige mensen doen er een week of meer over om mij te bereiken op dit moment ( :P :{ ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Basszje schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:25:
[...]

Ja idd, maar toch vraag ik het me een beetje af. Bij xs4all heb ik nooit langer dan een dag oid zonder i-net gezeten en hier is het nou toch al de derde keer oid dat ik meer dan een dag geen internet heb. En dus gaat alles ook de soep in qua mail enzo. Sommige mensen doen er een week of meer over om mij te bereiken op dit moment ( :P :{ ) .
Als een storing echt complex ligt vast wel. Ook dan krijg je vast gruel verhalen ook met de KPN-DSL lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik heb ook een Square abo, omgezet vanaf het ProDSL abo (2 Mbps).
Ik zou maar gauw even bellen als je nog niets gehoord hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
HoppyF schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:13:
[...]

Ik heb ook een Square abo, omgezet vanaf het ProDSL abo (2 Mbps).
Ik zou maar gauw even bellen als je nog niets gehoord hebt!
Helaas is het inderdaad bbned ellende; bbned moet de upgrade van 2Mbit naar 4Mbit handmatig uitvoeren. Wij zijn aan alle kanten naar bbned aan het drukken om dit geregeld te krijgen, maar bbned geeft hier een 'lage' prioriteit aan.

Er zijn meer rare bbned problemen, waar deze organisatie gewoon ronduit slecht op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies,heb ik ook.Enige weken al van de rekening afgeschreven,maar je raadt het al,nog geen upgrade naar square-dsl.

Al een paar mailtjes gestuurd,ligt waarschijnlijk aan centrale.Moeten we maar weer even geduld hebben.
Zal wel goed komen maar leuk is anders.Ik zie wel en anderd maar een keer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Klopt het dat de snelheid van de newsserver tussen de 725 en 780 kB/s schommelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 06:13:
Klopt het dat de snelheid van de newsserver tussen de 725 en 780 kB/s schommelt?
Ben jij weer wel terug op je 840 speed dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

op 825 speed bedoel je, ja inderdaad die heb ik weer terug :)
En het lag dit keer niet aan BBned of Tweak... is een vaag probleem dat ik nog steeds heb.

Ik had namelijk de situatie
modem <--> router <--> accesspoint --/ /-- accesspoint <--> switch naar LAN

en het bleek dat LAN verkeer (tussen switch op router naar LAN via wireless bridge) met 1500 kB/s gaat, maar is het internetverkeer dan komt het niet boven de 700-720 kB/s uit. Heel vaag dus.

Afijn, ik de situatie eenvoudiger gemaakt:
modem <--> router <--> switch naar LAN.

Maar, nu blijft het vreemde dat wanneer ik m'n laptop met een UTP kabeltje aan de router hang, het internetverkeer 825 kB/s is en naar de server op het LAN 9000 kB/s.
Gebruik ik echter de wireless kaart van de laptop om te verbinden met de router, dan gaat het verkeer naar de server met 1500 kB/s, maar komt het internetverkeer niet hoger dan 700-720 kB/s, hetzelfde fenomeen dat ik had met de wireless bridge.

Het lijkt er dus op dat wireless verkeer, ongeacht via welk device, onderscheid maakt tussen internetverkeer en verkeer naar het LAN (de server in dit geval).
Terwijl het vroeger wel goed gewerkt heeft.
Ik weet het even niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Ik moet een nieuwe modem kopen, welke modem raden jullie aan?

ik zat zelf de denken aan de Zyxel Prestige 660HW

Deze heeft geen voip, maar dat gebruiken we toch niet.

PS, andere mensen ook last van vertragingen? dat het internet even niet reageerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Tetsuo55 op 19-05-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:41:
op 825 speed bedoel je, ja inderdaad die heb ik weer terug :)...
Mooi voor je...Ik heb het probleem nog steeds van rond de 700 tot 750 i.p.v. 850.

Heb verder er niks tussen modem in bridge en rechtstreeks aan pc en israpunt met korte kabeltjes.

Wacht het voorlopig maar af...het is ineens gekomen, wellicht dat het nog ooit overgaat?

Crusader: Natuurlijk getest vanaf diverse ftp testservers met 100 MB bin file.

Newsserver is nooit goede graadmeter: fluctueert nogal vanwege diverse omstandigheden: drukte, hij is bezig met opschonen cache etc. etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:59:
[...]

Mooi voor je...Ik heb het probleem nog steeds van rond de 700 tot 750 i.p.v. 850.

Heb verder er niks tussen modem in bridge en rechtstreeks aan pc en israpunt met korte kabeltjes.

Wacht het voorlopig maar af...het is ineens gekomen, wellicht dat het nog ooit overgaat?
Als je die snelheid op de newsserver haalt, dat heb ik ook.
Maar een bestand ftp'en vanaf ftp.tweakdsl.nl gaat wel met de volle snelheid (behalve dan op via wireless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Bij mij ligt de snelheid nu heel ietsjes hoger en heb zelfs al weer een piek kunnen halen van 810 kB/s.
Van die 10% die ik miste heb ik ongeveer 5% weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

NLsandman schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:56:
Bij mij ligt de snelheid nu heel ietsjes hoger en heb zelfs al weer een piek kunnen halen van 810 kB/s.
Van die 10% die ik miste heb ik ongeveer 5% weer terug.
Ja okee, op de newsserver bedoel je toch?
Daar haalde ik een paar maanden terug gewoon de volle 825 kB/s.
Vannacht en vanmorgen piekte ik tot maximaal 801 kB/s, vandaar dat ik het hier even wilde checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
Nou, ik mis nog steeds 16% van mijn originele snelheid...
Ik ben altijd tevreden geweest met Tweak...maar de laatste tijd is mijn verbinding toch wel heel erg aan het schommelen. Ik weet wel dat TweakDSL er ook niet veel aan kan doen, maar echt opschieten doet het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Hmm.. wat isser toch aan de hand met de textnews? ik kan geen tot bijna geen berichten meer verzenden, blijft steeds hangen op de 'waiting for reply'...
heb inmiddels ook een mail gestuurd richting helpdesk, hoop dat ze het oplossen, want anders moet ik weer over naar astraweb, en waarvoor heb je anders een tekstserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Dimmu schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:52:
Hmm.. wat isser toch aan de hand met de textnews? ik kan geen tot bijna geen berichten meer verzenden, blijft steeds hangen op de 'waiting for reply'...
heb inmiddels ook een mail gestuurd richting helpdesk, hoop dat ze het oplossen, want anders moet ik weer over naar astraweb, en waarvoor heb je anders een tekstserver :)
Xandrios heeft hier e.e.a. over gezegd een paar posts terug...
Ik weet wel dat ik met de laatste versie Thunderbird geen enkel probleem had om te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik probeer mijn firmware van mijn Copperjet 816-2p up te graden, maar ik kan de admin-page niet benaderen. Standaard is deze (volgens mij) via http://172.19.3.1 te benaderen, maar ik krijg helemaal niks. Ik heb een Linksys wireless router er tussen zitten, maar als ik rechtstreeks met een laptop met een kabeltje in de modem zit, kom ik er ook niet. Iemand enig idee hoe ik bij de admin-site kom?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Crusader schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:36:
[...]

Ja okee, op de newsserver bedoel je toch?
Daar haalde ik een paar maanden terug gewoon de volle 825 kB/s.
Vannacht en vanmorgen piekte ik tot maximaal 801 kB/s, vandaar dat ik het hier even wilde checken.
Gewoon mijn algehele snelheid via diverse snelle testen, die was al een paar maanden te laag en nu had ik in eens weer een piek van boven de 800 kB/s en continu zat hij rond de 790 kB/s.

News server haal ik geen 800 kB/s, die snelheid hebben we nooit meer terug gekregen toen deze de eerste keer verhuisde.
Geregeld heeft deze moeite om de 700 kB/s te halen, blijkbaar is de bandbreedte vanaf de news server naar het tweakdsl netwerk niet voldoende of lopen de readers op hun tanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basszje schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:16:
[...]

Ja Basszje,

ik leef met je mee!!!!!!!!!!!!!.
heb ook nu een een ultra dsl&bel pakket a 69,95.
Dit pakket zou in april geleverd gaan worden maar dit werd de maand mei.
waardoor in WEKEN zonder internet en huis telefonie zat.(weken lang van het kastje naar de muur en weer terug, aanhoren van prachtige sprookjes en goude bergen........maar vooral dat je terug gebeld ging worden.hihihihahahahah
Nu de lijn eenmaal geleverd is heb in twee weken nu al voor de tweede maal storing/downtime.(eerste keer tijdens lan-feestje thuis :( en nu kan ik weer niet bellen vanaf huistelefoon naar KPN nummers, alleen binnen bbned. 8)7
Tegen mij word gezegd dat de extra kosten die ik moet maken door mobiel te bellen niet op hun(tweakdsl)kan verhalen klopt dat? weet iemand dit? heeft iemand anders hiervoor wel vergoeding gekregen? (22,50 is de normale rek. nu 88,- en de volgende rekening van T-mobile moet nog komen ;( )
Na hoeveel downtime/niet nakomen van afspraken & problemen met je iternet service provider kan je de isp ingebreken stellen en legaal zonder verdere kosten je contract laten ontbinden? ideen/eerdre ervaring zijn meer als welkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:34:
Hoi,
Ik probeer mijn firmware van mijn Copperjet 816-2p up te graden, maar ik kan de admin-page niet benaderen. Standaard is deze (volgens mij) via http://172.19.3.1 te benaderen, maar ik krijg helemaal niks. Ik heb een Linksys wireless router er tussen zitten, maar als ik rechtstreeks met een laptop met een kabeltje in de modem zit, kom ik er ook niet. Iemand enig idee hoe ik bij de admin-site kom?

Thanx!
gebruik je wel de rode (cross)cable? Volgens mij werkt straight namelijk niet als je direct op de modem aangesloten bent met je pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

En je moet natuurlijk een ip adres aan de laptop toekennen dat in hetzelfde subnet valt als de modem, bijvoorbeeld:
172.19.3.2 met subnet mask 255.255.0.0
In de handleiding die bij de firmware zit (zowel pdf als doc) staat exact wat je moet doen.
Die documentjes staan ook op ftp.tweakdsl.nl.
Het moet je lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 01:41:
[...]

Tegen mij word gezegd dat de extra kosten die ik moet maken door mobiel te bellen niet op hun(tweakdsl)kan verhalen klopt dat? weet iemand dit? heeft iemand anders hiervoor wel vergoeding gekregen? (22,50 is de normale rek. nu 88,- en de volgende rekening van T-mobile moet nog komen ;( )
Na hoeveel downtime/niet nakomen van afspraken & problemen met je iternet service provider kan je de isp ingebreken stellen en legaal zonder verdere kosten je contract laten ontbinden? ideen/eerdre ervaring zijn meer als welkom?
Heb je daar harde afspraken over gemaakt? Over maximale downtijd en dat daar een 'boete' of 'vergoeding' tegenover staat?

Veel ISP's hebben een inspannings verplichting, erg moeilijk aantoonbaar dat daar niet aan voldaan wordt. Zo lees je bij wanadoo in de voorwaarden bijvoorbeeld dat hun streven is de dienst 24/7 beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Laatst online: 04-04 07:50
Zou het consequent niet reageren op (in jouw mening verkeerde) facturaties wel legale reden zijn om het contract te ontbinden? Ik ontvang al maandenlang verkeerde facturaties en als ik daarover mail dan krijg ik geen andere reactie dan "we komen hierop terug". Wanneer dan wel?

Of heb ik het gewoon verkeerd begrepen? Eind vorig jaar (november) was er een aktie waarbij er een korting beloofd werd van 5 euro op de ISDN toeslag (die normaal 7,50 euro is). Iemand anders die toen van deze aktie gebruik gemaakt heeft? Op het aanmeldformulier (die ik nog keurig heb) wordt deze korting expliciet gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pluisje2004 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:27:
Zou het consequent niet reageren op (in jouw mening verkeerde) facturaties wel legale reden zijn om het contract te ontbinden? Ik ontvang al maandenlang verkeerde facturaties en als ik daarover mail dan krijg ik geen andere reactie dan "we komen hierop terug". Wanneer dan wel?

Of heb ik het gewoon verkeerd begrepen? Eind vorig jaar (november) was er een aktie waarbij er een korting beloofd werd van 5 euro op de ISDN toeslag (die normaal 7,50 euro is). Iemand anders die toen van deze aktie gebruik gemaakt heeft? Op het aanmeldformulier (die ik nog keurig heb) wordt deze korting expliciet gemeld.
Wat wel en niet een geledige reden is weet ik niet. Ben geen jurist ;)

Traject van ontbinden is mijn inziens wel veel langer dan het traject van oplossen. Zeker als je dan de kosten & inspanning mee gaat rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 20-05-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Laatst online: 04-04 07:50
Mee eens. Het probleem is dat het hier niet eens zozeer een technisch probleem betreft maar meer een administratief probleem en ik heb geen idee hoe ik bij de juiste afdeling terecht kan komen. het info@ adres heeft me tot nu toe niet veel verder geholpen, en via de helpdesk krijg ik alleen techneuten aan de lijn. In mail heb ik al een aantal keren gevraagd telefonisch contact met me op te nemen maar vergeet het maar.

Mmm.. misschien moet ik gewoon eens een tijdje niet betalen en dan kijken wie me gaat bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb ook nog ticket openstaan over de facturering van telefonie waarbij de 0900-nummers fout zijn berekend. Nooit meer iets van gehoord. Ik laat het er maar bij, om die paar euro. 8)7

Edit: ik zie dat ik nu weer € 5,- extra kosten afhandig ben gemaakt.Toch maar weer eens mailen.

[ Voor 23% gewijzigd door I_stealth_I op 20-05-2005 11:30 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 07:30:
[...]

Heb je daar harde afspraken over gemaakt? Over maximale downtijd en dat daar een 'boete' of 'vergoeding' tegenover staat?

Veel ISP's hebben een inspannings verplichting, erg moeilijk aantoonbaar dat daar niet aan voldaan wordt. Zo lees je bij wanadoo in de voorwaarden bijvoorbeeld dat hun streven is de dienst 24/7 beschikbaar te stellen.
hoe zit dat bij met vaste telefonie? Ik neem ook bellen af. die ligt er nu ook weer voor de zo veelste maal uit. elke keer weer het ligt aan Colt dan weer aan de KPN.
Bij Tweakdsl lijken ze de zaken niet echt in de hand te kunnen houden. Ook met het adsl verhaal altijd de schuld van BBned.het is telkens verstoppertje spelen en tweak verschuild zich telkens achter haar partners.(flauw hoor)
Ik had nog nooit een probleem met vaste huis telefonie tot........je raad het wel...Tweakdsl.....
Ik denk nu met weemoed terug aan mijn wanadoo met kpn tijd.......Had ook wel eens wat met wanadoo (newsserver)maar niet dit....downtime op downtime en duistere zaken met de huistelefoon en onjuiste rekeningen. En voor die elende mag je ook nog eens 70 p/m abo-geld betalen :'( :r

ps
2 jaar Wanadoo en geen dag down geweest. _/-\o_
7 jaar KPN en geen dag no service. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TELEFOON PROBLEEM Vanaf 2e pinksterdag ben ik niet meer te bereiken via de telefoon(vodsl),zijn er meer mensen met dat probleem?
zelf bellen,internetten ,emailen werkt allemaal prima.
aktie mijnerzijds:elke dag helpdesk bellen en email.
donderdag nieuw modem aangesloten(prima service van tweakdsl )maar geen resultaat.
terugkoppeling van helpdesk naar mij is nihil als je zelf niet belt gebeurt er niks.
en als je wel belt???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:08:
TELEFOON PROBLEEM Vanaf 2e pinksterdag ben ik niet meer te bereiken via de telefoon(vodsl),zijn er meer mensen met dat probleem?
donderdag nieuw modem aangesloten(prima service van tweakdsl )maar geen resultaat.
terugkoppeling van helpdesk naar mij is nihil als je zelf niet belt gebeurt er niks.
Ze proberen je heel de tijd te bellen, alleen die telefoon provider van jou heeft je weer onberijkbaar gemaakt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:08:
Ik heb het tegen overgestelde, ik ben juist wel bereikbaar via de telefoon(vodsl) maar ik kan niet naar buiten bellen(niet naar kpn telefoonnummers. 99,9% van alle nummers dus.) Gaat veel kosten zo,al dat mobiel bellen.......

gaat wel aan alle kanten "RAAR".......daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:34:
Hoi,

Thanx!
Misschien staat de webserver van je Copperjet wel uit.
Je kunt de modem configuratie ook aanpassen/bekijken door een telnet te doen naar het IP adres.
Je moet dan een welkom tekst zien en daarna inloggen met login/password.
Vandaar uit kun je zien of de webserver actief is.

zo dus:

CopperJet 816-2P Router VoATM
Firmware version: 6.02
Allied Data Technologies

Please login: admin
Password: ********

Login successful

-->

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 20-05-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt me zo langzamerhand duidelijk dat tweakdsl weinig aan onze problemen doet
men hult zich in vaagheden verwijst naar bb-ned en verders administratief een grote dievenbende is
ik heb kontakt gezocht met tros radar en zou dus nu graag alle klachten boven water willen hebben
zodat ik daarmee bij hun een leuk topic erover kan maken

dus heb je poblemen met service facturen of problemen van andere aard omschrijf ze in je mailtje
ik print deze uit en stuur ze allen tesamen op naar de tros (of breng ze lang als het een te lijvig rapport wordt) het beste kan dit naar mijn email adres (staat in mijn profiel)
wil men niet goedschiks dan kwaadschiks
ik ga er vanuit dat men jullie via mail zal benaderen om verdere uitleg

een redelijke termijn lijkt me een week alle mail die ik dan omtrend de klachten over tweakdsl heb ontvangen gaan dan weg
maak me gek!

of tweakdsl wees duidelijk eerlijk en kom met de oplossingen (en geen vage maar keiharde)
ik heb een hekel aan deze weg maar jullie laten mij geen keus :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:32:
het lijkt me zo langzamerhand duidelijk dat tweakdsl weinig aan onze problemen doet
men hult zich in vaagheden verwijst naar bb-ned en verders administratief een grote dievenbende is
ik heb kontakt gezocht met tros radar en zou dus nu graag alle klachten boven water willen hebben
zodat ik daarmee bij hun een leuk topic erover kan maken

dus heb je poblemen met service facturen of problemen van andere aard omschrijf ze in je mailtje
ik print deze uit en stuur ze allen tesamen op naar de tros (of breng ze lang als het een te lijvig rapport wordt) het beste kan dit naar mijn email adres (staat in mijn profiel)
wil men niet goedschiks dan kwaadschiks
ik ga er vanuit dat men jullie via mail zal benaderen om verdere uitleg

een redelijke termijn lijkt me een week alle mail die ik dan omtrend de klachten over tweakdsl heb ontvangen gaan dan weg
maak me gek!

of tweakdsl wees duidelijk eerlijk en kom met de oplossingen (en geen vage maar keiharde)
ik heb een hekel aan deze weg maar jullie laten mij geen keus :|
Sorry, maar je post leest waanzinnig irritant zonder punten en hoofdletters. Ik heb je verhaal niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:57:
[...]

Sorry, maar je post leest waanzinnig irritant zonder punten en hoofdletters. Ik heb je verhaal niet begrepen.
puntje of komma wat maakt het uit.
(Als je dat verhaal nog niet begrijpt, dan vind ik je een 'beetje dom'.................. 8)7 )
Henkj komt met een serieus topic.Het bundelen van alle klachten om de wanorde bij tweakdsl eens aan de orde te stellen.
Ik ben het voledig eens met henkj, als ze niet naar klanten individueel luisteren dan maar collectief gaan klagen. Mijn boekwerk met Tweak-ellende(van de afgelopen 1 1/5 maand) krijg je snel toegezonden.
Erg goed dat iemand nu eindelijk het initiatief neemt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 23:02
I_Stealth_I schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:25:
Ik heb ook nog ticket openstaan over de facturering van telefonie waarbij de 0900-nummers fout zijn berekend. Nooit meer iets van gehoord. Ik laat het er maar bij, om die paar euro. 8)7

Edit: ik zie dat ik nu weer € 5,- extra kosten afhandig ben gemaakt.Toch maar weer eens mailen.
Bel dus uit voorzorg geen 0900 nummers met m'n vaste telefoon, heb toch maar even ingelogd voor de specificatie. Blijkt m'n vriendin toch 2x 0900 gebeld te hebben, helpdesk a 0,15 Euro p/m waarvoor ik ook 0,80 Euro p/m betaald heb. Zal ook eens bellen want dat scheelt me bijna 8 Euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Shartar op 22-05-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam van het topic New and/or improved is wel aan een up-date toe denk ik zo.... ? Of een topic maken met passende benaming? Als ik het hier zo lees heeft min. 50% het over zijn rond uit slechte ervaring met tweakdsl.Niet echt improved lijkt mij.........

idee? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Je vergeet dat dit een klaagtopic is. Mensen zonder problemen komen hier niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als henkj en jij zo door gaan is het binnenkort 100%, en zijn er twee gebruikers over in het forum. Ik stop er in ieder geval (weer) eens een tijdje mee. Dat gejank en gejammer van bepaalde mensen komt me meer dan een beetje de strot uit. Natuurlijk gaan er dingen mis. Maar als je denkt dat dit de plek is om te gaan jammeren heb je de forumregels en de startpost niet gelezen. Het was de bedoeling om informatie uit te wisselen, oplossingen te vinden en meer van dat fraais. Gejammer en gemauw waar niemand een touw aan vast kan knopen hoort niet thuis op tweakers.net. (Dus.)

(tweakdsl-gebruiker sinds 08-05-2002, nooit noemenswaardige downtijd gehad, VoDSL-gebruiker sinds 14-06-2004, nooit noemenswaardige downtijd gehad.)

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 22-05-2005 03:33 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 02:15:
[...]

puntje of komma wat maakt het uit.
offtopic:
Ik kan niet begrijpen waarom iemand niet de moeite neemt om een beetje fatsoenlijk te schrijven met gebruik van leestekens. Het komt gewoon slordig over en leest klote.
Zo schrijf je toch ook geen sollicitatiebrieven hoop ik?

[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 22-05-2005 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Shartar schreef op zondag 22 mei 2005 @ 02:26:
[...]

Bel dus uit voorzorg geen 0900 nummers met m'n vaste telefoon, heb toch maar even ingelogd voor de specificatie. Blijkt m'n vriendin toch 2x 0900 gebeld te hebben, helpdesk a 0,15 Euro p/m waarvoor ik ook 0,80 Euro p/m betaald heb. Zal ook eens bellen want dat scheelt me bijna 8 Euro.
Nogmaals, ik snap werkelijk niet waarom men die 090x-nummers niet goed kan facturen. Zij zijn de enige telco die deze problemen hebben, KPN, UPC, T-mobile, Orange kunnen het wel goed. Dus ik snap niet waarom het bij Budgetphone zo moeizaam gaat. Het is een kwestie van een database importeren en klaar. Ik denk dat ik 090x-nummers gewoon maar laat blokkeren. Men kan het gewoon niet fixen, en men neemt je gewoon niet serieus. Ik heb 3 tickets lopen over deze tariven; echter kreeg ik alleen maar de melding dat het doorgezet is naar de telefoniemensen, nou daar ligt het inmiddels al tegen de 2 maanden.

Ik ben verder zeer tevreden Tweak-gebruiker, maar die 090x-nummers is een drama. Dat pakt men niet serieus (genoeg) op. Cambrium zoek maar een andere Telco, dat Budgetphone zijn een stelletje prutsers 1e klas.

Gedachte budgetphone:
"We hebben geen 0900-db, laten we dan alles maar 0,80 zetten, dan zitten we altijd wel goed voor onze kosten. Bovendien gaan we er ook nog financieel op vooruit. Als men komt zeuren dan corrigeren we dat wel even in de centrale. Nummerdb opvragen bij de opta? Nee, dat is veel te moeilijk hoor, en bovendien verdienen we op deze manier veel meer aan de (uitstervende) telefoniemarkt" 8)7 Ben bijna zover dat ik die mensen voor 'knoeien met tarieven' ga aangeven bij de OPTA.

Sorry hoor, maar dit moeilijk doen over simpele dingen kan mij zo mateloos irriteren. Ik ben heel blij met mijn verbindingen van Tweak, maar die telefoniefacturering is knudde. Dit is namelijk niet een foutje, maar dit gaat al maanden fout bij alle klanten. Ik durf het nog net geen oplichting te noemen. Maar het is er niet veel meer vanaf. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door I_stealth_I op 22-05-2005 09:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 02:36:
De naam van het topic New and/or improved is wel aan een up-date toe denk ik zo.... ? Of een topic maken met passende benaming? Als ik het hier zo lees heeft min. 50% het over zijn rond uit slechte ervaring met tweakdsl.Niet echt improved lijkt mij.........

idee? ;)
slecht zou het zijn als het niet opgelost wordt. De problemen die ik heb gehad zijn opgelost ook al wilde ik na 4 maanden mijn sokken wel opeten van frustraties.. (4 maanden wachten op de oplevering), het neemt niet weg dat ik in het begin gewoon gekozen heb voor een nieuwe partij; ook zij hebben een kans nodig. Fouten liggen/komen niet alleen van Tweak DSL, en dat heb ik bij de oplevering al mogen ontdekken.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Xandrios schreef op zondag 22 mei 2005 @ 02:55:
Je vergeet dat dit een klaagtopic is. Mensen zonder problemen komen hier niet ;)
Dit is niet waar. Ik heb weinig tot geen problemen met TweakDSL en ik kom hier ook.
Ik heb alleen niet altijd zin om te reageren/posten. ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Gaat dit ook voor tweakdsl klanten gelden?

Onderhoud backbone BBned Onderhoud gepland op 29/05/2005, 00:00:00.

BBned heeft aangegeven een upgrade uit te voeren aan hun backbone. De backbone zal worden uitgebreid naar een meervoudige 10Gbps link.

De downtime zal minder dan 15 minuten bedragen. Er kunnen meerdere snelle onderbrekingen voordoen.
Onderhoud backbone routers BBned Onderhoud gepland op 25/05/2005, 00:00:00.

BBned heeft aangegeven onderhoud te plegen aan hun backbone routers. Dit is om de belasting op deze routers te reduceren. Er kunnen bij dit onderhoud problemen ontstaan met authenticatie. Reeds aangemelde connecties vinden hiervan geen hinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Burne schreef op zondag 22 mei 2005 @ 03:05:
[...]

Als henkj en jij zo door gaan is het binnenkort 100%, en zijn er twee gebruikers over in het forum. Ik stop er in ieder geval (weer) eens een tijdje mee. Dat gejank en gejammer van bepaalde mensen komt me meer dan een beetje de strot uit. Natuurlijk gaan er dingen mis. Maar als je denkt dat dit de plek is om te gaan jammeren heb je de forumregels en de startpost niet gelezen. Het was de bedoeling om informatie uit te wisselen, oplossingen te vinden en meer van dat fraais. Gejammer en gemauw waar niemand een touw aan vast kan knopen hoort niet thuis op tweakers.net. (Dus.)

(tweakdsl-gebruiker sinds 08-05-2002, nooit noemenswaardige downtijd gehad, VoDSL-gebruiker sinds 14-06-2004, nooit noemenswaardige downtijd gehad.)
[sarcasme aan]
Wat voor de een basiskennis is, is voor de ander compleet nieuw. Kom je wel iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de moderator gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt mbv een topicreport of een topic in Schop een Modje als het erg dringend is. Moderators kunnen dan ingrijpen. Als je zelf commentaar geeft, resulteert dat alleen maar in verdere escalatie. Doe dat dus niet.
[sarcasme uit]

Zolang ik al in dit topic aanwezig ben komt er klaag gezang voor, gefundeerd en ongefundeerd.
Wat mij niet aanstaat dat lees ik ook niet, die vrijheid heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

NLsandman schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:47:
Gaat dit ook voor tweakdsl klanten gelden?

Onderhoud backbone BBned Onderhoud gepland op 29/05/2005, 00:00:00.

BBned heeft aangegeven een upgrade uit te voeren aan hun backbone. De backbone zal worden uitgebreid naar een meervoudige 10Gbps link.

De downtime zal minder dan 15 minuten bedragen. Er kunnen meerdere snelle onderbrekingen voordoen.
Onderhoud backbone routers BBned Onderhoud gepland op 25/05/2005, 00:00:00.

BBned heeft aangegeven onderhoud te plegen aan hun backbone routers. Dit is om de belasting op deze routers te reduceren. Er kunnen bij dit onderhoud problemen ontstaan met authenticatie. Reeds aangemelde connecties vinden hiervan geen hinder.
Uiteraard; met spreekt immers over de hoofdtak van het netwerk, backbone.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
M'n TIS DSL Pro verbinding werkte niet vanochtend.
Iemand anders met een Tiscali verbinding die ook problemen heeft/had.

Zit nu ergens anders, dus weet niet of het al opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bij meer mensen de verbinding eruit? Ik heb niets meer. Ik zit nu op het draadloze netwerk van mijn school. :X

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verbinding werkt hier nog prima (BBned, 8/1Mbit) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:36:
Verbinding werkt hier nog prima (BBned, 8/1Mbit) :)
Huppa, weer een modem reset. Daar issie weer. Moet de laaste tijd wel veel resetten. Misschien toch eens de firmware updaten en de bekabeling drastisch inkorten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Bekabeling inkorten is ook geen garantie..
Ik zit hier met 20 meter platte telefoonkabel en train netjes op 8032/896. Nog niet hoeven resetten of last van wegvallende verbinding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Kan je eigenlijk vanaf een ander IP op de nieuwsserver komen?
Ik krijg namelijk fout 502: cachenews.cambirum.nl: Access denied to your node.

Ik kan namelijk al wel op m'n webspace komen, maar niet op de nieuwsserver. Aanstaande woensdag komt KPN langs, i-net nu nog via Chello. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eh.. nee. Alleen met een IP uit het cambrium netblock uiteraard (of de IPs met de aangekochte newsserver accounts gok ik).

Andersom werkt het ook niet toch? :P

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2005 19:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tnx, maar ligt er maar net aan; ik gebruik al tijden de nieuwsserver van Kabelfoon via Chello :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Aikon schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:17:
Tnx, maar ligt er maar net aan; ik gebruik al tijden de nieuwsserver van Kabelfoon via Chello :)
Dan gebruik je waarschijnlijk Authenticatie dmv username/password?

Volgensmij ondersteund Tweakdsl dat niet; maar je zou het kunnen proberen als je je logingegevens al ontvangen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, username en password van iemand idd.

Die foutmelding die ik postte kreeg ik na inloggen met de ontvangen gegevens. Want ik neem niet aan dat die server open zou staan natuurlijk ;)

Nee, ik wacht nog wel tot woensdag, dan zou alles moeten werken. Eindelijk weer sneller dan 45KB/s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wheheheehhe,

moderators,
open es een klaagforum over TWEAK, want de topic van dit forum-topic spoort niet!
Meer dan de helft van de posts zijn klachten over de service of dienstverlening of helpdesk of administratie van TWEAK. En dus niet over ADSL2+.....
Can you please open a tweak-bad service forum topic??? }:O

BTW, het valt me op dat als je hier post dat je een probeem hebt met TWEAK dat de helft van de gasten meent dat dat je eigen schuld is, whehehehehehe _/-\o_ (yeah right)

Ik hoop voor jullie dat TROS radar wel serieus genomen word.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:59:
Bekabeling inkorten is ook geen garantie..
Ik zit hier met 20 meter platte telefoonkabel en train netjes op 8032/896. Nog niet hoeven resetten of last van wegvallende verbinding gehad.
Ik heb ook 20m platte kabel; ging altijd prima. Maar nu valt hij nu al voor de tweede keer weg deze week. Heb er een nieuwe firmware ingezet en een nieuw profile. Daarnaast zat mijn DSL lijn niet goed in het modem geklikt. Na een soft reset traint mijn modem wel goed. Na een harde niet. Vet vaag

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:37:
[...]

Ik heb ook 20m platte kabel; ging altijd prima. Maar nu valt hij nu al voor de tweede keer weg deze week. Heb er een nieuwe firmware ingezet en een nieuw profile. Daarnaast zat mijn DSL lijn niet goed in het modem geklikt. Na een soft reset traint mijn modem wel goed. Na een harde niet. Vet vaag
Hangt er beetje vanaf wat er wegvalt op dat moment. Je kan ook een modem hebben wat kuren aan het vertonen is.

Modem al eens naar factory defaults gezet? (en dan niet eerder / oude opgeslagen config file terugzetten).

Lange snoeren (plat) kan goed gaan, maar niet bij iedereen en niet voor altijd. Gaat vaak goed op de lagere snelheden en kwalitatief goede lijnen zonder enorme lengte onder de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh bjck please reply???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:37:
Wheheheehhe,

moderators,
open es een klaagforum over TWEAK, want de topic van dit forum-topic spoort niet!
Meer dan de helft van de posts zijn klachten over de service of dienstverlening of helpdesk of administratie van TWEAK. En dus niet over ADSL2+.....
Can you please open a tweak-bad service forum topic??? }:O

BTW, het valt me op dat als je hier post dat je een probeem hebt met TWEAK dat de helft van de gasten meent dat dat je eigen schuld is, whehehehehehe _/-\o_ (yeah right)

Ik hoop voor jullie dat TROS radar wel serieus genomen word.. :(
hey, waarom open je zelf niet lekker fijn een eigen topic ofzo?

[ Voor 64% gewijzigd door Crusader op 22-05-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Ik denk dat in jouw geval de knop "schop een modje" of een bericht in Lieve Adjes beter gaat werken.
Nu solliciteer je denk ik naar een OW met dit hulpgeroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik zie je methode en reacties hier meer als 'een beetje rellen en onrust schoppen' dan serieus eigenlijk.

Als je serieus een Topic zou willen starten had je wel gemaild of in schop een modje gepost. Als je even de regels leest zie je ook gelijk dat het niet een 'klaag forum' is.

Elke ISP heeft wel 'probleem gevallen' waar lopende tickets voor uitstaan. Soms is het ook niet binnen enkele dagen/uren op te lossen en zijn andere partijen nodig om de situatie op te lossen. Als het gaat om internet & telefonie blijkt het steeds meer een eerste levensbehoefte te worden en moet het allemaal 'ala-minuut' lijkt het wel.

Het is en blijft techniek, mensenwerk en complex. Je mag veel verwachten voor 69 euro per maand, ook voor een lagere snelheid tegen 29 euro per maand. Maar alles kan tijd nodig hebben om uit te zoeken / op te lossen.

Lijkt mij ook dat 'het van je af schrijven' hier op een publiek forum wat niets te maken heeft met het bedrijf zelf ook weinig snelheid brengt in de oplossing. Je zou je inspanning beter kunnen richten op het bedrijf zelf en samen naar een oplossing zoeken.

Van je af schrijven kan ook in een word documentje of een teks-file. Je jaagt hier met dit soort reacties ook interessante posters zoals Burne kwijt. Helpt niemand, helpt jezelf niet een gemis voor de andere!

Om iets op te lossen doe je dat samen, rustig en beheerst. Als een helpdesk ergens niet behulpzaam is is het wel tegen hoog van de toren blazende klanten die allemaal verwijten maken.

* bjck werkt niet voor tweakdsl mocht je dat gelijk denken.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 22-05-2005 23:04 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: