TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 03:18:
[...]

Ze zijn er ook pas maar 18 maanden actief mee aan de gang.

Van de andere kant: als ze niets hadden gezegt over hun plannen was het vast ook niet goed geweest. En je ziet dat wat ik ook doe, het me niet lukt de hebbu hebbu hebbu-reflex van sommige mensen af te remmen. Die dromen nu al over de terabytes die iedere dag hun huisje binnen gaan stromen. Wat ze met dat uit-de-hand-gelopen-hamstercomplex moeten is me nog altijd niet duidelijk. Wat wel duidelijk is is dat ze nog een paar forse teleurstellingen te wachten staat. Dat Versatel vrijwillig het hoofd op het hakblok legt houdt niet in dat andere telco's dat ook gaan doen. Er zitten nog wel een paar haken en ogen aan ADSL2+ en niet iedereen is zo goklustig als Versatel.

(Op 4 mei houdt Versatel een webcast waarin ze roepen dat de uitrol van hun Triple-play project op schema ligt. Op 11 mei komt er naar buiten dat Triple-play hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken. In de eerste drie maanden van dit jaar weten ze 1000 klanten aan te sluiten, maar ze blijven volhouden dat 98.000 klanten in de laatste helft van het jaar ze echt gaat lukken..)
Niet duidelijk? Filmpjes kijken en verzamelen misschien? Lijkt mij niet zo moeilijk.
Hoezo hamster-complex? Jij bent wel erg tegen downloaden geloof ik. Alleen maar commentaar op mensen die veel downloaden.Wat is daar nou erg aan? Ieder zijn hobby!! Jou hobby (een boek lezen zoals je eersder schreef) boeit een hoop andere mensen weer niet.
Ieder zijn meug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

No probs here.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik het dus goed begrijp is de passende aanbieding voor trouwe abbonees dus dat je 75 euro aansluitkosten moet betalen voor een nieuwe lijn en dat je waarschijnlijk met veel downtime komt te zitten? Erg leuk :(
Wat ik dan nog niet helemaal begrijp is die 9 euro per maand extra, op dit moment heb ik gewoon KPN budget erbij, dat kan dus niet meer bij een nieuwe kaalkoper lijn die ik voor ADSL2 moet aanvragen?

Ik wil dus:
Overstappen op ADSL2 zonder downtime.
KPN houden, ik wil geen voDSL.

Ik moet dan:
Nieuwe lijn aanvragen á 75 euro.
KPN afsluiten op oude lijn.
KPN aanvragen op nieuwe lijn (kan dat?).
Wachten met afsluiten ADSL tot ADSL2 werkt.

Is dit ook mogelijk?

[ Voor 28% gewijzigd door wagenveld op 12-05-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

vegterb schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:44:
Zijn er meer mensen die geen internet meer hebben thuis!?
(Lastig antwoorden natuurlijk voor de mensen die echt geen internet hebben ;))
Vanaf 09:30 is er bij mij thuis (Almere) geen internet meer, bij tweakdsl wordt het inmiddels uitgezocht.
ben net thuis en in Amersfoort hier is er geen onderbreking geweest zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanaf 09:30 is er bij mij thuis (Almere) geen internet meer, bij tweakdsl wordt het inmiddels uitgezocht.
* D3NN1S heeft in almere geen problemen gehad vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkte net wel 2 keer een hikje van een minuut.

Geen pagina was meer opvraagbaar.

Verder draait alles goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Je vergeet een optie. Als bestaande klant kun je er ook voor kiezen om je lijn op te zeggen, en ADSL2+ na het sloop-traject weer opnieuw aan te vragen. Grootste nadeel: Downtime. (Tot enkele weken). Voordeel: Geen extra kosten, alleen de 39 euro per maand.
wagenveld schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:29:
Als ik het dus goed begrijp is de passende aanbieding voor trouwe abbonees dus dat je 75 euro aansluitkosten moet betalen voor een nieuwe lijn en dat je waarschijnlijk met veel downtime komt te zitten? Erg leuk :(
Nee.

Er zijn twee opties:
- Nieuwe lijn aanvragen (75 euro + 9.10 maandelijks), en oude opzeggen zodra deze nieuwe actief is. Geen downtime.
- Oude lijn opzeggen. Zodra de adsl van deze lijn af is, adsl2+ aanvragen. Dan heb je dus wel downtime :)

Het is dus alleen de vraag hoelang het slopen van een huidige BBned adsl-verbinding duurt, zodat je adsl2+ kunt aanvragen op dezelfde lijn. Als dat in bijvoorbeeld 1 a 2 weken kan gebeuren, heb je weleenswaar downtime, maar naast de 39 euro maandelijks totaal geen kosten.... :)
Ik moet dan:

Is dit ook mogelijk?
Dit is wel erg interessant. Maar ik vraag me ten sterkste af of KPN je oude lijn wil porteren naar de nieuwe kaalkoper lijn. (Zeker aangezien die kaalkoper lijn dan al een nieuw jaarcontract heeft waarschijnlijk).

Wat je sowieso wel kunt doen is dit:

- Nieuwe Belbudget/belbasis lijn aanvragen (47 euro + 9 of 18 euro maandelijks)
- ADSL2+ op deze lijn activeren
- Je oude (belbudget/belbasis) lijn met ADSL opzeggen (scheelt 9 of 18 euro maandelijks)

Je hebt dan dus een overlap van ADSL en adsl2+; oftewel geen downtime. Nadeel: Je krijgt een nieuw telefoonnummer van KPN. Maar qua kosten betaal je alleen de aansluitkosten (47 euro) van de nieuwe belbudget/belbasis "extra".

Sowieso: Het aanvragen van een belbudget lijn is _altijd_ goedkoper als Kaal koper. Kaal koper is 75 euro plus 9.10 maandelijks. Belbudget is 47 euro en 9.67 maandelijks. En je hebt met belbudget een extra telefoonnummer en (spraak)telefoonlijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 12-05-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aha, dan regelen we het zo. Je hebt dan inderdaad een overlap (=extra kosten), maar ik neem aan dat dat met TweakDSL wel te regelen valt. Nieuwe telefoonnummer is geen probleem. Thx voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 19:03

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Wanneer komt er eigenlijk een duidelijk antwoord ivm de prijzen van de huidige abonnementen?
Ik neem aan dat die uiteindelijk niet hoger blijven dan ADLS2+....ik ben namelijk best tevreden met mijn Ultra abo. en die actie dat ik een nieuwe lijn moet nemen of downtime ben ik ook niet blij mee. Laat alles dan maar lekker hetzelfde en geef me een goedkoper prijs voor een "oude" techniek.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 23:56
tymiek schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:07:
Wanneer komt er eigenlijk een duidelijk antwoord ivm de prijzen van de huidige abonnementen?
Ik neem aan dat die uiteindelijk niet hoger blijven dan ADLS2+....ik ben namelijk best tevreden met mijn Ultra abo. en die actie dat ik een nieuwe lijn moet nemen of downtime ben ik ook niet blij mee. Laat alles dan maar lekker hetzelfde en geef me een goedkoper prijs voor een "oude" techniek.
Is lezen nu zo moeilijk ? BBNed heeft een aanbiedingsprijs die *alleen* voor nieuwe abo's geldt; de reguliere prijs van ADSL2+ zal veel hoger liggen, waardoor een verlaging van de prijzen van de huidige abo's niet nodig is.

Ik denk dat pas wanneer alle early adopters 2+ hebben er acties gaan komen voor overstappen en pas dan zullen er prijsverlagingen komen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
StevenK schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:15:
[...]

Is lezen nu zo moeilijk ? BBNed heeft een aanbiedingsprijs die *alleen* voor nieuwe abo's geldt; de reguliere prijs van ADSL2+ zal veel hoger liggen, waardoor een verlaging van de prijzen van de huidige abo's niet nodig is.

Ik denk dat pas wanneer alle early adopters 2+ hebben er acties gaan komen voor overstappen en pas dan zullen er prijsverlagingen komen.
Ja sorry hoor maar dit begrijp ik dus niet.
Waarom zou BBned er voor kiezen om alleen voor nieuwe klanten een ADSL2+ pakket te introduceren?
TweakDSL gaat er volgens mij ook vanuit dat er voor bestaande klanten een oplossing komt anders zouden ze de huidige gebruikers niet informeren via het infopakket en/of de telefoon.

Als het niet anders kan zit er niets anders op dan je huidige abo op te zeggen (ruim van te voren) en tegelijk een nieuwe aanvraag te doen.
In principe hoeft dit geen of nauwelijks downtime op te leveren omdat het vrijmaken van de lijn in 24 uur kan. Dit heeft de OPTA onlangs nog bepaald om de overgang van de ene naar de andere provider soepel te laten verlopen.
Als het voor het wisselen van provider geldt moet dit ook van toepassing zijn als je bij dezelfde provider blijft zitten. Het blijft natuurlijk een rare situatie maar als ze het willen kunnen ze het zo krijgen.

Toch heb ik er wel vertrouwen in dat BBned/TweakDSL een goede oplossing zal bedenken voor bestaande abonnees en dat we ons niet in allerlei bochten hoeven te wringen omdat we alleen maar een upgrade willen. Klantvriendelijkheid is ook belangrijk.
En als dit alles niet mocht werken zou het best eens kunnen gebeuren dat er klanten weglopen en dat is toch wel het laatste dat je zou willen.
Vergeet niet dat KPN de komende maanden ook met ADSL2+ komt en gezien hun grote marketing budget niets onbenut zullen laten om mensen er te overtuigen om naar hun toe te komen.

Hoevaak zie je nu al niet die reclame van die vent met zn paarse pak aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
HoppyF schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:09:
In principe hoeft dit geen of nauwelijks downtime op te leveren omdat het vrijmaken van de lijn in 24 uur kan. Dit heeft de OPTA onlangs nog bepaald om de overgang van de ene naar de andere provider soepel te laten verlopen.
Is dit al daadwerkelijk ook het geval? Ik heb nog van niemand gehoord dat ie zo snel een sloop heeft gehad op z'n lijn eigenlijk... :)

Overigens is met deze constructie altijd nog het probleem dat pas na het opzeggen de nieuwe aanvraag gedaan kan worden. En dat kan alsnog een periode van 1-2 weken duren (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:20:
[...]

Is dit al daadwerkelijk ook het geval? Ik heb nog van niemand gehoord dat ie zo snel een sloop heeft gehad op z'n lijn eigenlijk... :)

Overigens is met deze constructie altijd nog het probleem dat pas na het opzeggen de nieuwe aanvraag gedaan kan worden. En dat kan alsnog een periode van 1-2 weken duren (helaas).
Quote (OPTA)
....Bij het overstappen van de ene naar de andere ADSL-aanbieder mag een consument niet langer dan 24 uur zonder verbinding zitten, mits aan de contractuele verplichtingen van de oude aanbieder wordt voldaan. Het is afhankelijk van de levertijden en technische mogelijkheden van de nieuwe aanbieder om te verzekeren dat deze 24 uur daadwerkelijk gehaald wordt.
(einde quote)

Als je dus volgens de contractvoorwaarden 1 maand van te voren opzegt moet een overgang snel kunnen. En als het bij de ene naar andere ADSL aanbieder kan moet het bij dezelfde aanbieder zeker kunnen niet waar?

Wat doen andere providers met ADSL2+ ?

SpeedXS:
Helaas is het op dit moment technisch nog niet mogelijk voor bestaande BBned ADSL abonnee's om over te stappen op ADSL2+. Zodra dit het geval wordt zal SpeedXS met een passend aanbod komen.

InterNLnet
- bij de introductie van ADSL2+ is de levering ervan enkel mogelijk op een telefoonlijn waar geen DSL op actief is. Pas in het najaar is het mogelijk om te migreren of te upgraden vanaf uw huidige ADSL-verbinding naar ADSL2+. Dat betekent in de praktijk dat u tot het moment dat dit mogelijk is u uw huidige ADSL-verbinding eerst moet opzeggen en een nieuwe ADSL2+ moet aanvragen. In alle gevallen zit u dan 4-6 weken zonder ADSL-verbinding;

Kortom, de "boosdoener" lijkt niet TweakDSL te zijn maar BBned die onwillig lijkt te zijn om te migreren :'(

[ Voor 31% gewijzigd door HoppyF op 12-05-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
wagenveld schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:29:
Wat ik dan nog niet helemaal begrijp is die 9 euro per maand extra, op dit moment heb ik gewoon KPN budget erbij, dat kan dus niet meer bij een nieuwe kaalkoper lijn die ik voor ADSL2 moet aanvragen?

Ik wil dus:
Overstappen op ADSL2 zonder downtime.
KPN houden, ik wil geen voDSL.

Ik moet dan:

Is dit ook mogelijk?
Die 9 euro per maand is omdat je er geen linesharing op hebt, het is immers een dedicated (kaal-koper) dsl verbinding zonder kpn-telefonie er'onder' (linesharing).

Wat overigens niet kan is telefonie bij een dedicated (kaal-koper) dsl verbinding laten zetten. Wel bij telefonie DSL zoals gebruikelijk is.

Ook als je kpn-telefonie opzegt wordt je verbinding dedicated en kan je er geen kpn-telefonie meer bij laten plaatsten.

Over de opta informatie

De opta heeft gezorgd dat je van de ene telco (dsl-netwerk) direct overgezet kan worden naar een andere. Dus dat je niet eerst losgemaakt hoeft te worden voordat een andere een oplevering kan doen, direct inprikken en oude loshalen dus.

En de termijn waar over gesproken wordt (24 uur) is downtime, niet tijd die het maximaal mag duren voor iets omgezet is/wordt.

Alleen is een overstap van BBned --> BBned geen telco-telco migratie. Het besluit van de OPTA heeft hier dus niets mee te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 12-05-2005 21:09 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
HoppyF schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:40:
[...]

Quote (OPTA)
....Bij het overstappen van de ene naar de andere ADSL-aanbieder mag een consument niet langer dan 24 uur zonder verbinding zitten, mits aan de contractuele verplichtingen van de oude aanbieder wordt voldaan. Het is afhankelijk van de levertijden en technische mogelijkheden van de nieuwe aanbieder om te verzekeren dat deze 24 uur daadwerkelijk gehaald wordt.
(einde quote)

Als je dus volgens de contractvoorwaarden 1 maand van te voren opzegt moet een overgang snel kunnen. En als het bij de ene naar andere ADSL aanbieder kan moet het bij dezelfde aanbieder zeker kunnen niet waar?

Wat doen andere providers met ADSL2+ ?

SpeedXS:
Helaas is het op dit moment technisch nog niet mogelijk voor bestaande BBned ADSL abonnee's om over te stappen op ADSL2+. Zodra dit het geval wordt zal SpeedXS met een passend aanbod komen.

InterNLnet
- bij de introductie van ADSL2+ is de levering ervan enkel mogelijk op een telefoonlijn waar geen DSL op actief is. Pas in het najaar is het mogelijk om te migreren of te upgraden vanaf uw huidige ADSL-verbinding naar ADSL2+. Dat betekent in de praktijk dat u tot het moment dat dit mogelijk is u uw huidige ADSL-verbinding eerst moet opzeggen en een nieuwe ADSL2+ moet aanvragen. In alle gevallen zit u dan 4-6 weken zonder ADSL-verbinding;

Kortom, de "boosdoener" lijkt niet TweakDSL te zijn maar BBned die onwillig lijkt te zijn om te migreren :'(
BBNed is helaas inderdaad de boosdoener, zoals in zoveel gevallen. De trajecten voor lijn migratie heeft de desbetreffende onderneming niet onder controle, zoals helaas sommige van onze gebruikers hebben mogen ervaren toen ze overstapten van partij X naar ons.

Wij hebben dat toen met 'kaal koper' of 'new line service' opgelost.

Ook het migratietraject van ADSL naar ADSL-2+ is een nog niet geregeld verhaal. Zelfs tarieven na 1 juni of 1 juli zijn aan ons niet bekend; tarieven zoals conculega-isp's in de markt roepen, zijn gebaseerd op weinig.

Voor de bestaande klantenbase die wil overstappen op ADSL-2+, zou ik persoonlijk adviseren de ellende van een kaal-koper lijn aan te gaan, met de mogelijkheid van ontbinding indien niet leverbaar binnen 60 dagen, na 15 juli. Let er wel even op, dat ook aan ons de inkoopsprijs na 15 juli 2006 nog niet bekend is.

Het migreren van ADSL naar ADSL-2+ betekend in de telefooncentrale een handeling, welke door KPN aan BBNed en door BBNed aan ons wordt doorberekend. Dit is dezelfde migratie als bijvoorbeeld van ADSL naar SDSL. Het betreft dus niet een firmware upgrade op een kaartje.
Middels de kaal-koper oplossing, kunnen wij deze migratie aan bestaande klanten aanbieden.

BBNed was gewillig om nieuwe klanten deze aanbieding te doen, vanwege de Versahell aktie; Voor bestaande klanten heeft BBNed nog geen voorstel.

Zakelijk gezien is deze aanbieding voor ons 'niet interessant'. Wij betalen als TweakDSL voor iedere lijn die opzegt, hetzelfde bedrag als we voor de aansluiting betalen, op basis van linesharing.
Let even op, dat bbned ook het proces van nummerportering van ADSL-1 naar ADSL-2+ nog 'wat moeizaam onder controle heeft'/nog niet kan. Bijvoorbeeld verhuizende tweakers hebben hier mee te maken.

De 'toeslag' voor de newsserver op 20Mbit, gaan we overigens pas doen als we voldoende zeker zijn van de kwaliteit van de dienst op die snelheid; dat betekend dat 20Mbit gebruikers tot die tijd gebruik kunnen maken van de newsserver in de bestaande kwaliteitsnormen; we verwachten dat dit na de oplevering van ADSL-2+ zal gebeuren.

Tiscali is nu bezig 40 centrales ADSL-2+ geschikt te maken; ze hebben echter nog geen prijsstelling genomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ghandi op 12-05-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:28
Dat het nu zo specifiek gericht is op nieuwe klanten voor BBNed heb nog niet zoveel van gemerkt.
Het is eerder een haastige reactie op de zet van Versatel, zodat mensen met een vrije lijn of een inbelaccount langer wachten met hun keuze en eventueel misschien BBNed in hun afweging meenemen.

In juli is mijn telefoonlijn om een andere reden tijdelijk lijnsync vrij, maar mijn telefooncentrale is nog niet geschikt voor ADSL2+.
Dan zou je toch verwachten dat erop één of andere wijze een poging tot klantbinding wordt ondernomen, zeker als dit kenbaar maakt in je e-mail aanvraag voor een informatiepakket. Duidelijk is dat BBNed hier niet aan heeft gedacht en de providers geen mogelijkheid/ruimte geeft om enige klantbinding te kunnen bieden. Namelijk een downtime tot mogelijk 15 febrauri 2006 (tot 15 december de tijd om een leverdatum te geven en 60 dagen voor de realisatie voor de algemene voorwaarden) vindt ik een beetje te lang, dan kies ik toch eerder voor een ander netwerk en zoek ik daarbij een provider die me een vlotte ADSL kan leveren tot ADSL2 beschikbaar is, die me het werken van thuis uit makkelijker maakt.
Hoe vlotter de camerabeelden binnen komen, hoe makkelijker ik de robotarms bij kan sturen of hercalibreren, scheelt me dat weer de nodige extra autokilometers buiten kantoortijd.
En streaming servertje voor 2-4 camera's is in een paar uur geplaatst, alleen het bugfixen duurt altijd zo vreselijk lang.

P.S. er is al een ADSL2+ postcodechecker voor BBNed actief bij Speedxs.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ghandi schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:11:
[...]

BBNed is helaas inderdaad de boosdoener, zoals in zoveel gevallen. De trajecten voor lijn migratie heeft de desbetreffende onderneming niet onder controle, zoals helaas sommige van onze gebruikers hebben mogen ervaren toen ze overstapten van partij X naar ons.

Wij hebben dat toen met 'kaal koper' of 'new line service' opgelost.

(knip...)

.
Bedankt voor je toelichting, dat maakt een hoop duidelijk.
Het kan zijn dat BBned zich op deze manier opgesteld heeft omdat ze in feite nog niet klaar zijn voor ADSL2+.
Als tussen oplossing komen ze dan met een aanbieding voor nieuwe gebruikers waar je in feite nu ook nog niet veel mee kan omdat je gewoon niet weet waar het geleverd gaat worden.
Dat kan dus nog wel een beperkt zijn, niemand die het nu kan controleren.

De kaal koper lijn is een oplossing maar beter zou een normale migratie zijn van ADSL naar ADSL2+. Ik wacht het nog even af, de inschrijftermijn loopt toch nog eventjes.

Uit het oogpunt van TweakDSL gezien zal het ook niet meevallen, als provider krijg je de vragen van de gebruikers en wordt ook nog eens geconfronteerd met de kosten en investeringen die je moet doen om het product in de markt te zetten.
Ik heb daar wel begrip voor.
Zoals al eerder gezegd andere providers geven ook nog geen duidelijkheid of gaan nog helemaal geen ADSL2+ leveren.

bjck:
Je hebt gelijk over de Opta regel van Telco-Telco migratie, maar ik bedoelde te zeggen dat het technisch gezien moet kunnen, een snelle overstap mits er voldaan wordt aan op tijd opzeggen, aanvragen e.d. Een overstap/migratie bij dezelfde Telco moet dus ook kunnen in een korte tijd, of ze het willen is een tweede. Je kunt het helaas niet afdwingen, daar doet de Opta geen uitspraak over.
De Opta is echter ook geen alwetend en alomvattende instantie, men laat ook zaken over aan de aanbieder, providers en de consumenten zelf. Common sense dus.
P.S. er is al een ADSL2+ postcodechecker voor BBNed actief bij Speedxs.
Goeie TIP! hopelijk is ie wel betrouwbaar :*)
Bij mijn postcode geeft de check aan dat er ADSL2+ leverbaar is.
`Gefeliciteerd, SpeedXS ADSL^2 is leverbaar op uw lokatie volgens de volgende gegevens:......`

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 12-05-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Die truuk met kaalkoper kan later misschien ook gebruikt worden om van BBned ADSL1 over te stappen naar Tiscali ADSL2+ zonder down-tijd.
Zouden ze dat bij BBned ook door hebben? ;)

Verder ben ik weer wat wijzer geworden. _/-\o_

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ghandi schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:11:
Het migreren van ADSL naar ADSL-2+ betekend in de telefooncentrale een handeling, welke door KPN aan BBNed en door BBNed aan ons wordt doorberekend. Dit is dezelfde migratie als bijvoorbeeld van ADSL naar SDSL.
KPN snapt verhuizingen naar hetzelfde adres niet. Je kunt je opdracht niet als verhuizing in KPN-systemen kwijt. Dus blijft over: sloop en nieuwe aanvraag op hetzelfde adres, of zelf een patch doortrekken van het ene rack naar het andere. Beide zijn geen schaalbare processen.
Let even op, dat bbned ook het proces van nummerportering van ADSL-1 naar ADSL-2+ nog 'wat moeizaam onder controle heeft'/nog niet kan. Bijvoorbeeld verhuizende tweakers hebben hier mee te maken.
In feite hetzelfde probleem. Je kunt geen individuele PVC's verplaatsen van de ene naar de andere lijn. De hele lijn verhuizen is geen punt, want dat gebeurt bij reguliere verhuizingen voortdurend, maar de ene helft (data-PVC) moet opgeheven worden, en de andere helft (voice-PVC) van de twee pvc's moet intact blijven en overgezet worden. Het is handmatig te doen, maar tijdrovend, en vereist handelingen op twee plaatsen om te voorkomen dat later iets weer automagisch teruggeconfigureert wordt.
Tiscali is nu bezig 40 centrales ADSL-2+ geschikt te maken; ze hebben echter nog geen prijsstelling genomen.
Als ik zo eens lees wat UTstarcom te doen heeft zal het eng worden voor Tiscali. Van de ene kant hebben ze een paar leuke europese opdrachten, van de andere kant gaan ze bijna kopje onder met 40% minder omzet in China en massa-ontslagen (17% van het personeel gaat eruit). Sinds 6 mei zitten inkopers daar waarschijnlijk met samengeknepen billen te kijken wat er met hun leverancier gebeuren gaat.

Ik vind het jammer dat er zo absurd laag ingezet wordt qua prijs. Het plaatst iedereen onder een enorme druk om tegen minimale kosten een product te leveren. Jullie tweakers (en ik net zo goed) als consumenten zouden beter af zijn met een veel hogere prijs. Een prijs die de investeringen en kosten dekt, zodat je ook echt een product kunt krijgen. En niet een soort van uitgeklede versie van een nieuwe technologie waar aan alle kanten op iedere cent gelet moet worden omdat het anders echt niet meer kan. Wat dat betreft kunnen we Versatel vervloeken voor hun inbreng tot nu toe.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:39:
Jij bent wel erg tegen downloaden geloof ik. Alleen maar commentaar op mensen die veel downloaden.Wat is daar nou erg aan?
Je denkt dat usenet in z'n huidige vorm nog lang zal blijven bestaan? Je denkt dat ISP's bereid blijven tien- of honderdduizenden euro's te steken in een dienst die op termijn enkel rechtszaken op gaat leveren? Ik heb niets tegen usenet, anders zou ik niet binnenkort m'n tienjarig jubileum vieren, maar de binary-groepen zijn een klein beetje uit de hand gelopen, en worden gebruikt voor doeleinden die niet veel langer getolereert zullen worden door Brein, BUMA/STEMRA, de RIAA of de MPAA. Zodra er via p2p-rechtszaken voldoende jurisprudentie is verzamelt gaat iedereen die een film post genadeloos uitgekleed worden. 1 blik op de afgelopen maanden qua rechtszaken van Brein vertelt je genoeg.

Dat terwijl $bedrijf goed geld aan mij zou kunnen verdienen door me films te verhuren. En dan niet de top 15, maar juist de moeilijk te vinden films. Solaris, maar dan het origineel, of Soylent Green. Stalker (van Tarkovsky) wil ik nog wel eens zien. Heb ik best een tientje voor over, voor die 4Gbyte downloaden. De flops van vorig jaar mogen ze houden. (http://www.rtl.nl/films/rtlvideo/films/)

15 jaar terug werkte ik in een computerwinkel. Daar kwam tweemaal in de week iemand langs (met een eitje, een puch maxi en een lange jas.. :) ) die iedere keer twee CD's met porno kocht. Eens per maand (de enige keer in de maand dat 'ie op zaterdag langskwam) kocht 'ie de per-megabyte goedkoopste harddisk die we op dat moment hadden. Toen ik daar kwam werken ging dat al een jaar lang precies zo. Van een bevriende sysop hoorden we dat 'ie alles wat maar vaag op porno leek van zijn BBS downloadde, en dat 'ie op andere BBS-en ook vaste bezoeker was. Op een avond zat ik met m'n bazin eens even te rekenen aan de beste man. Drie jaar lang 400 CD's en 12 harddisks per jaar. De serie CD's die hij het meest kocht bevatte 600 foto's per CD. Dat is 720.000 foto's plus wat 'ie van BBSen aftrok. Laat het een miljoen foto's zijn geweest.

Een ziekelijk soort hamsteren. En wie de schoen past, trekke hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 02:03:
[...]
En wie de schoen past, trekke hem aan.
Ja en? Ik ben schuldig! Ik neem aan dat je wel op de hoogte bent dat een filmpje downloaden mag.
Jij bent bereid om te betalen. Ik iets minder :*)
Maar goed zoals eerder gezegt , ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
HoppyF schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:09:
[...]

Ja sorry hoor maar dit begrijp ik dus niet.
Waarom zou BBned er voor kiezen om alleen voor nieuwe klanten een ADSL2+ pakket te introduceren?
Omdat het *aantal* klanten een belangrijke graadmeter is voor de investeerder(s) ?
[quote]
TweakDSL gaat er volgens mij ook vanuit dat er voor bestaande klanten een oplossing komt anders zouden ze de huidige gebruikers niet informeren via het infopakket en/of de telefoon.

Als het niet anders kan zit er niets anders op dan je huidige abo op te zeggen (ruim van te voren) en tegelijk een nieuwe aanvraag te doen.
Als het voor het wisselen van provider geldt moet dit ook van toepassing zijn als je bij dezelfde provider blijft zitten. Het blijft natuurlijk een rare situatie maar als ze het willen kunnen ze het zo krijgen.
Hoevaak zie je nu al niet die reclame van die vent met zn paarse pak aan?
Nooit. Sinds ik MCE heb draaien kijk ik nooit meer live tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
HoppyF schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:40:
[...]

Quote (OPTA)
(einde quote)
Dit gaat over migratie; wanneer BBNed jou niet *wil* migreren, gaat dat dus ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Hier lag BBned er ook uit (leeuwarden) na reset modem deed alles het weer. Zowel internet als telefonie.Gek dat die modem de verbinding niet zelf meer kon opbouwen en dat ik hem daarvoor moest powercycle resetten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1977
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 09:44
VoDSL werkt nog steeds niet na portering. Na diverse malen contact te hebben gehad met de helpdesk kunnen wij nog steeds niet worden gebeld. Het duurt al ruim 2 weken. Onnet verkeer tussen BBNED en BBNED is wel mogelijk.

Hopelijk komt er een oplossing. Zelf bij het telecombedrijf weten ze niet waar het aan ligt.

Het internetgedeelte werkt trouwens wel goed.

Corne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
StevenK schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 06:29:
[...]

Dit gaat over migratie; wanneer BBNed jou niet *wil* migreren, gaat dat dus ook niet gebeuren.
Inderdaad, het gaat over migratie.
Maar "interne migratie" dus het overstappen op hetzelfde netwerk moet toch kunnen.
Als BBned (of KPN/Tiscali) dit niet willen uitvoeren lijkt me dat geen goed plan.
Beetje het zelfde verhaal als met de GSM abo's. Dat je wel van de ene naar de andere GSM provider kan maar als je (een goedkoper) abo wilt bij je hudige provider laten ze je in de kou staan.

Het wordt gewoon tijd dat de providers zich realiseren dat ze met klanten te maken.
Bovendien mag je niet discrimineren dus zouden nieuwe klanten en bestaande klanten gelijk behandeld moeten worden.
Hoewel de OPTA misschien nog geen regels heeft vastgelegd zou het best eens zo kunnen zijn dat er regels komen, zeker als er hierover vragen gesteld worden of klachten ingediend gaan worden.

Ja ja .. en we vragen ons in Nederland wel eens af waarom er overal regeltjes voor (moeten) zijn.
Hierom dus. :9

Burne vraagt zich zorgelijk af waarom er toch zoveel gedownload wordt. Het antwoord is simpel, er is vraag naar dus wordt er ook genoeg aangeboden, of dit nu legaal is of niet.
Zo gaat het al jaren. "vroegah" op de BBS-en met een 14K modem en nu met een breedband verbinding via IRC, Newsservers, ftp, P2P enz.
Ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat je daar iets tegen kunt doen.
Dat geneuzel van de Stichting Brein die het zogenaamd zo goed voor heeft met zn idealen kunnen van mij de boom in. Ze hebben gewoon de boot gemist met hun audio/DVD aanbod en jaren lang te hoge prijzen en lopen nu achter de feiten aan en doen zich voor als de zielige achtergestelde partij.
Als ze zich eerder hadden gerealiseerd wat er in de markt speelde en een legale en betaalbare service hadden opgezet hadden ze nu een goede bron van inkomsten gehad.
Of dit ooit nog goed zal komen is maar de vraag, maar dit ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
HoppyF schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:24:
[...]

Inderdaad, het gaat over migratie.
Maar "interne migratie" dus het overstappen op hetzelfde netwerk moet toch kunnen.
Als BBned (of KPN/Tiscali) dit niet willen uitvoeren lijkt me dat geen goed plan.
BB vindt het juist een heel goed plan om zich eerst op nieuwe klanten te richten.
Beetje het zelfde verhaal als met de GSM abo's. Dat je wel van de ene naar de andere GSM provider kan maar als je (een goedkoper) abo wilt bij je hudige provider laten ze je in de kou staan.

Bovendien mag je niet discrimineren dus zouden nieuwe klanten en bestaande klanten gelijk behandeld moeten worden.
Onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corne1977 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:24:
VoDSL werkt nog steeds niet na portering. Na diverse malen contact te hebben gehad met de helpdesk kunnen wij nog steeds niet worden gebeld. Het duurt al ruim 2 weken. Onnet verkeer tussen BBNED en BBNED is wel mogelijk.

Hopelijk komt er een oplossing. Zelf bij het telecombedrijf weten ze niet waar het aan ligt.

Het internetgedeelte werkt trouwens wel goed.
lees dit draadje eens door :
TweakDSL Copperjet: na 1x bellen niet meer bruikbaar
dat was het in mijn geval, en met jou info lijkt het hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Waarom zou een onafhankelijke instantie zich moeten uitspreken over mogelijkheden voor consumenten bij eenzelfde bedrijf. Zou mooi worden dat de OPTA (of een andere instantie) gaat beslissen over hoe een bedrijf moet werken en wat mogelijk moet zijn.

Sla ook niet stappen over, wie neemt van wie wat af? Waar moet je zijn als je iets wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
bjck schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:17:
Waarom zou een onafhankelijke instantie zich moeten uitspreken over mogelijkheden voor consumenten bij eenzelfde bedrijf. Zou mooi worden dat de OPTA (of een andere instantie) gaat beslissen over hoe een bedrijf moet werken en wat mogelijk moet zijn.
Daar is de opta zelfs voor opgericht, toen KPN nog de enige partij was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds die hickups van gisteren haal ik nog maar 148 kbps ipv de normale 218??
nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Burne schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 02:03:
Je denkt dat ISP's bereid blijven tien- of honderdduizenden euro's te steken in een dienst die op termijn enkel rechtszaken op gaat leveren?
Jahoor.

Een usenet newsserver neerzetten is altijd nog vele malen goedkoper als de data ergens anders vandaan halen. (=transit).

Internet gebruikers downloaden hun illegale dinge toch wel. Via p2p, usenet, websites. Brein ed kan nog zo veel doen, er komt altijd wel weer een nieuwe techniek die het voor het publiek makkelijk maakt. Alleen is in dat geval de source van de data waarschijnlijk niet lokaal.

Dus als provider wil je maar al te graag dat men van de eigen newsserver download; Als ik hoor over wat voor een bandbreedte het gaat, dat de newsserver verbruikt....dan weet ik wel heel zeker dat Cambrium blij is dat dat niet via dure uplinks ergens anders vandaan komt.

Elke Mbit betaal je nog steeds 'n 15 euro per maand voor (bij grotere hoeveelheden, uitgaande van een gemiddelde over de grotere Transit providers). En dat kost een Mbit op de newsserver echt niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
StevenK schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:59:
[...]

Daar is de opta zelfs voor opgericht, toen KPN nog de enige partij was :)
De OPTA is er om toezicht te houden op monopolie en eerlijke concurentie. Niet op het wel of niet aanbieden van overstap mogelijkheden binnen een telco.

En daarnaast, BBned biedt niemand iets aan direct. TweakDSL biedt je iets aan of iets niet. Dat de achterliggende reden ligt dat BBned het hun wel of niet aanbiedt is toevallig bekende informatie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Zoals ik ook al eerder heb vermeld, de opta kan hier in niets betekenen.
Het eniste advies is migreren naar een andere provider of je huidige verbinding opzeggen en mee gaan doen aan die adsl2+ aktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:08:
[...]

De OPTA is er om toezicht te houden op monopolie en eerlijke concurentie. Niet op het wel of niet aanbieden van overstap mogelijkheden binnen een telco.

En daarnaast, BBned biedt niemand iets aan direct. TweakDSL biedt je iets aan of iets niet. Dat de achterliggende reden ligt dat BBned het hun wel of niet aanbiedt is toevallig bekende informatie nu.
De OPTA doet wel degelijk uitspraken over overstappen.
Denk maar eens aan de nummerportering bij GSM's en nu recent ook over het overstappen van de ene naar de andere ADSL provider. Waar je eerst weken zonder internet zat is het nu teruggebracht naar 24 uur. Een goede zaak dus.
En ja, het gaat hierbij om twee partijen (concurrenten) waartussen je wilt overstappen, dus wat ik eerst zei dat deze regel ook zou moeten gelden bij dezelfde provider is slechts een uitspraak van mij.
Dat staat nergens. Het zou natuurlijk wel prettig zijn als een provider het makkelijker zou maken voor de consument (=klant). Waarom zou je je klanten weg jagen?
Oke, ze willen misschien graag nieuwe klanten binnenhalen maar ik zou wel 3x nadenken als klant als ik deze ellende allemaal lees.
Maar goed, op termijn zal er ongetwijfeld wel een migratie pad komen.
Men wil eerst een slag proberen te slaan met nieuwe klanten, ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:45:
[...]

De OPTA doet wel degelijk uitspraken over overstappen.
Denk maar eens aan de nummerportering bij GSM's en nu recent ook over het overstappen van de ene naar de andere ADSL provider. Waar je eerst weken zonder internet zat is het nu teruggebracht naar 24 uur. Een goede zaak dus.
En ja, het gaat hierbij om twee partijen (concurrenten) waartussen je wilt overstappen, dus wat ik eerst zei dat deze regel ook zou moeten gelden bij dezelfde provider is slechts een uitspraak van mij.
Dat staat nergens. Het zou natuurlijk wel prettig zijn als een provider het makkelijker zou maken voor de consument (=klant). Waarom zou je je klanten weg jagen?
Oke, ze willen misschien graag nieuwe klanten binnenhalen maar ik zou wel 3x nadenken als klant als ik deze ellende allemaal lees.
Maar goed, op termijn zal er ongetwijfeld wel een migratie pad komen.
Men wil eerst een slag proberen te slaan met nieuwe klanten, ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken.
Of het zou moeten gelden vraag ik mij dus af (bij dezelfde provider). Dan zou een onafhankelijke instantie bevoegdheid krijgen om over commerciele beslissingen van ondernemingen te oordelen. Lijkt mij onwenselijk. Dan kan geen enkele onderneming een actie meer doen of met producten leuke aanbiedingen maken omdat iedereen daar gelijk aan deel moet kunnen nemen.

Als ik de reacties zo lees van de ingewijde wordt er druk onderhandeld en gezocht naar een passende oplossing. Wacht het gewoon rustig af is mijn idee.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 13-05-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
bjck schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:53:
[...]

Of het zou moeten gelden vraag ik mij dus af (bij dezelfde provider). Dan zou een onafhankelijke instantie bevoegdheid krijgen om over commerciele beslissingen van ondernemingen te oordelen. Lijkt mij onwenselijk. Dan kan geen enkele onderneming een actie meer doen of met producten leuke aanbiedingen maken omdat iedereen daar gelijk aan deel moet kunnen nemen.

Als ik de reacties zo lees van de ingewijde wordt er druk onderhandeld en gezocht naar een passende oplossing. Wacht het gewoon rustig af is mijn idee.
Migreren tussen ISP's binnen bbned is formeel goed geregeld; de aanvragende partij dient een verhuisverzoek in en de latende partij krijgt een melding.

Staat keurig in de specificatie.

Helaas werkt het automatische proces bij bbned niet helemaal zoals het hoort, wat betekend dat een ISP - ISP migratie binnen BBNed veel ellende veroorzaakt. In tegenstelling overigens tot Tiscali, waar een ISP-ISP migratie echt als een zonnetje loopt.

Er zijn nog meer addertjes met ISP-ISP migratie; als de latende partij de lijn bijvoorbeeld opzegt, voordat de overnemende partij de lijn migreert, heb je gewoon enige weken downtime; eerst moet het sloopverzoek volledig afgehandeld zijn, alvorens de nieuwe aanvraag in werking kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ghandi schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:59:

Er zijn nog meer addertjes met ISP-ISP migratie; als de latende partij de lijn bijvoorbeeld opzegt, voordat de overnemende partij de lijn migreert, heb je gewoon enige weken downtime; eerst moet het sloopverzoek volledig afgehandeld zijn, alvorens de nieuwe aanvraag in werking kan.
Dat is met alle migraties zo, een opgezegde lijn (of gepland voor ophef) valt natuurlijk niet te migreren.

Dan heb je als consument de verkeerde volgorde aan gehouden. Maar soms ontstaat het omdat bij een ISP opzeggen van de DSL lijn onlosmakelijk verbonden is met je abonnement, dus opzeggen van je abonnement zegt je DSL lijn op. Altijd eerst overstap regelen, als die is bevestigd pas opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53
Ik heb as maandag een isp to isp migratie aangevraagd via de website van tweakdsl. daarna netjes de papieren gefaxed.

Alleen heb ik nog niks gehoord via Email of post over mijn isp migratie.

Als je dat web aanvraag formulier invuld op het website van tweakdsl krijg je dan een email van je bestelling want ik heb tot heden nog niks gehad en gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Samplex schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:01:
Ik heb as maandag een isp to isp migratie aangevraagd via de website van tweakdsl. daarna netjes de papieren gefaxed.

Alleen heb ik nog niks gehoord via Email of post over mijn isp migratie.

Als je dat web aanvraag formulier invuld op het website van tweakdsl krijg je dan een email van je bestelling want ik heb tot heden nog niks gehad en gehoord.
Logisch dat je nog niets gehoord hebt. Ze kunnen nog niet in de toekomst kijken :+
Maar als je zeker wilt weten of ze iets ontvangen hebben, dan bel je ze toch?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ja hoor, ik heb weer eens het probleem dat mijn modem niet traint.
Sinds dat 700 kB/s gebeuren traint mijn modem niet zodra de stroom er af is geweest, of het gaat heel moeizaam. Na veel proberen de vorige keer na 1 dag weer online.
Ik baal hier echt van. Nu zit ik weer via een alternatieve verbinding te netten...
Helpdesk is natuurlijk onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:53:
Ja hoor, ik heb weer eens het probleem dat mijn modem niet traint.
Sinds dat 700 kB/s gebeuren traint mijn modem niet zodra de stroom er af is geweest, of het gaat heel moeizaam. Na veel proberen de vorige keer na 1 dag weer online.
Ik baal hier echt van. Nu zit ik weer via een alternatieve verbinding te netten...
Helpdesk is natuurlijk onbereikbaar.
Jij hebt tenminste verbinding gehad, ik ben nog steeds bezig met mijn aansluiting die al op 27 april 2005 geleverd is en die het nog steeds niet doet.

Als ik dit wist van te voren was ik er nooit aan begonnen en had lekker een ander provider uitgezocht.

persoonlijk vindt ik de service van TweakDSL gewoon droevig, dus 0,00000000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Migreren tussen ISP's binnen bbned is formeel goed geregeld; de aanvragende partij dient een verhuisverzoek in en de latende partij krijgt een melding.

Helaas werkt het automatische proces bij bbned niet helemaal zoals het hoort, wat betekend dat een ISP - ISP migratie binnen BBNed veel ellende veroorzaakt. In tegenstelling overigens tot Tiscali, waar een ISP-ISP migratie echt als een zonnetje loopt.

Wat je zegt, het proces is op zich niet zo ingewikkeld, er moet gewoon 1 partij zijn die het heft in handen neemt en ook de verantwoordelijkheid op zich neemt.
Als klant kun je er immers weinig mee, je geeft opdracht aan de nieuwe ISP om je lijn te migreren meer niet.
Het is alleen jammer dat men dit blijkbaar niet goed onder controle heeft.
Kwestie van tijd en professioneel handelen lijkt me.
We wachten het af... er zit niets anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:24:
Het kan. Het is alleen duur, want je bent geen nieuwe klant, dus krijg je geen van de voordelen of kortingen die aan nieuwe klanten geboden worden.
Dus omdat ik m'n vriendin aardig vind moet ik jou ook aardig vinden, anders is het discriminatie? Wat een tetterende onzin kan een mens toch uitkramen. Discriminatie (letterlijk 'het maken van onderscheid') mag niet alleen, het moet. Je maakt de hele dag door onderscheid tussen mensen (anders zou je iedereen 'Henk' moeten noemen) en dat is hardstikke goed.
Hoewel de OPTA misschien nog geen regels heeft vastgelegd zou het best eens zo kunnen zijn dat er regels komen, zeker als er hierover vragen gesteld worden of klachten ingediend gaan worden.
De OPTA heeft precies één taak en dat is het bevorderen van de concurrentie op de telecommunicatiemarkt. Indirect is dat goed voor consumenten, maar de OPTA zal nooit iets doen wat buiten dat bevorderen van concurrentie valt. En op het moment dat er geen 'aanmerkelijke marktpartij' meer is moet de OPTA zichzelf opheffen. Het bestaansrecht van de OPTA is de monopolie-positie van bepaalde aanbieders. Geen monopolies: geen OPTA.
Burne vraagt zich zorgelijk af waarom er toch zoveel gedownload wordt.
Nee. Ik vroeg me af of jullie verwachten dat jullie er nog lang ongestraft mee door konden gaan. Tim Kuijk en z'n kluppie copyright-agentjes mogen dom en kortzichtig zijn, downloaders kunnen er ook wat van.

1 klein wijzigingetje in de wet, en de downloader is even juridisch strafbaar als de aanbieder. Moreel gezien is stelen van artiesten al niet netjes, maar wie er nou wie besteelt is lastig te zien door de platenmaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:50:
[...]

[...]

De OPTA heeft precies één taak en dat is het bevorderen van de concurrentie op de telecommunicatiemarkt. Indirect is dat goed voor consumenten, maar de OPTA zal nooit iets doen wat buiten dat bevorderen van concurrentie valt. En op het moment dat er geen 'aanmerkelijke marktpartij' meer is moet de OPTA zichzelf opheffen. Het bestaansrecht van de OPTA is de monopolie-positie van bepaalde aanbieders. Geen monopolies: geen OPTA.

[...]
En juist hierom zal de OPTA zich er niet mee bemoeien en zich er niet mee bezig houden. Je bevordert concurentie juist niet door iedereen het naar het zin te maken bij één bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Euh.. Nee. Beide partijen zetten een handtekening onder het verhuisformulier, en een van hun zorgt dat het bij BBNed terecht komt (ik geloof bij de accountmanager van de aanvragende partij). De meeste problemen zitten in dat deel van het traject. Latende partijen die niet tekenen, die het formulier naar verkeerde personen sturen, of getekend in hun eigen administratie opslaan. Of een cancel opgeven. Dat soort dingen.

Dat was een half jaar terug het geval, en ik verwacht niet dat daar nu al spectaculaire veranderingen plaats hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

De kogel is bij mij nu ook door de kerk. Heb Tis-DSL Surf besteld. We hebben hier echter ISDN en ik zie dat er sowieso geen rj11 connectortje in het NT1 kastje wordt gestoken. Dat kastje hangt op de bovenste verdieping op mijn slaapkamer waar ook de pc staat die toen internet kreeg. Vanaf de hoofdaansluiting krijg je eerst een aansluitbox waarop de telefoon beneden aangesloten is. Van daaruit een kabel naar de slaapkamers van mijn ouders waar een tweede toestel op zit. En van daaruit gaan 2 kabels naar de NT1 box. Eentje gaat direct naar de NT1 box en de ander gaat naar een kastje waaruit 2 kabels in de huiscentrale gaan(deze hebben hetzelfde nummer van beneden en boven) Vanuit dat kastje gaat weer een kabel naar de NT1 box. Maar in deze zitten alleen maar losse kabeltjes van verschillende kleurtjes vast geschroefd.

Nou is de grote vraag dus. Waar moet ik de splitter zetten? Voor de box van de eerste aansluiting van toestel in de woonkamer, of toch gewoon vlak bij de NT1 die binnenkomende aftappen? In het eerste geval heb ik een probleem want van de hoofdaansluiting tot nt1 is ongeveer een meter of 10(maar dan moet ik andere draad gebruiken die dit wel kan?). En heeft iemand een handleiding welke kabeltjes in in welke volgorde moet doen?

Ah volgens mij loopt er 4 aderige ronde telefoon kabel door het hele huis, dus zou ik hem gewoon dicht bij de pc kunnen aansluiten. Rood en blauw zijn aangesloten in de NT1, oranje en wit zijn gewoon doorgelust.

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 14-05-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
REDFISH schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:32:
De kogel is bij mij nu ook door de kerk. Heb Tis-DSL Surf besteld. We hebben hier echter ISDN en ik zie dat er sowieso geen rj11 connectortje in het NT1 kastje wordt gestoken. Dat kastje hangt op de bovenste verdieping op mijn slaapkamer waar ook de pc staat die toen internet kreeg. Vanaf de hoofdaansluiting krijg je eerst een aansluitbox waarop de telefoon beneden aangesloten is. Van daaruit een kabel naar de slaapkamers van mijn ouders waar een tweede toestel op zit. En van daaruit gaan 2 kabels naar de NT1 box. Eentje gaat direct naar de NT1 box en de ander gaat naar een kastje waaruit 2 kabels in de huiscentrale gaan(deze hebben hetzelfde nummer van beneden en boven) Vanuit dat kastje gaat weer een kabel naar de NT1 box. Maar in deze zitten alleen maar losse kabeltjes van verschillende kleurtjes vast geschroefd.

Nou is de grote vraag dus. Waar moet ik de splitter zetten? Voor de box van de eerste aansluiting van toestel in de woonkamer, of toch gewoon vlak bij de NT1 die binnenkomende aftappen? In het eerste geval heb ik een probleem want van de hoofdaansluiting tot nt1 is ongeveer een meter of 10(maar dan moet ik andere draad gebruiken die dit wel kan?). En heeft iemand een handleiding welke kabeltjes in in welke volgorde moet doen?

Ah volgens mij loopt er 4 aderige ronde telefoon kabel door het hele huis, dus zou ik hem gewoon dicht bij de pc kunnen aansluiten. Rood en blauw zijn aangesloten in de NT1, oranje en wit zijn gewoon doorgelust.
http://www.demon.nl/image...SplittersnelstartISDN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Burne schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:00:
[...]

Euh.. Nee. Beide partijen zetten een handtekening onder het verhuisformulier, en een van hun zorgt dat het bij BBNed terecht komt (ik geloof bij de accountmanager van de aanvragende partij). De meeste problemen zitten in dat deel van het traject. Latende partijen die niet tekenen, die het formulier naar verkeerde personen sturen, of getekend in hun eigen administratie opslaan. Of een cancel opgeven. Dat soort dingen.

Dat was een half jaar terug het geval, en ik verwacht niet dat daar nu al spectaculaire veranderingen plaats hebben gevonden.
Bij Tiscali is het een volledig elektronisch proces; bij bbned is het inderdaad een handmatig proces, met het verschil dat de aanvraag door de aanvragende partij elektronisch ingediend wordt. Het probleem in dit proces zit momenteel echt bij bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Kheb nu al uitgezocht dat de 2e aansluiting eigenlijk geen aftakking is voor de NT1, nu nog aftakking na de hoofdaansluiting. Blijkbaar kun je met zo'n ronde kabel en een wanddoos het signaal niet veranderen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je linesharing hebt aangevraagd op je ISDN lijn moet je de binnenkomende lijn van je NT1 losmaken (vast de rood+blauwe draad combinatie), dan gaat je 'line OK' lampje uit.

Die moet op een contactdoosje (of stekkertje eraan zetten) en in je splitter in 'line'. Dan vanaf 'phone' een draadje weer door naar je NT1. Dan gaat als het goed is line OK weer branden.

Je houdt een poortje 'dsl' over, die kan naar je modem ;)

Heb je een lijn besteld op 'kaal-koper' dan is het je tweede aderpaar (mits vrij) en dat is oranje + wit, zet daar een contactdoosje op en sluit je modem erop aan.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 14-05-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Kheb het uitgezocht. Vanaf de hoofdaansluiting zijn de blauwe en rode gewoon doorgelust, die komen dus niet in de wandcontact doos daar. Rood en blauw gaan van daaruit naar de volgende contactdoos, maar zijn daarin alleen weggewerkt en eindigen er niet in. Van daaruit gaan ze gewoon naar de NT1 en eindigen daar, dus kan ik hem gewoon daar aftappen. Vanuit de NT1 gaan dan weer via een andere aansluiting en een verdeelkastje dat 2 draden heeft in de centrale de oranje en witte draden door het hele huis voor de spraak. Verwarrende is alleen dat dit zeg maar in dezelfde kabel gebeurt(waarin 4 kabeltjes zitten). Dus als je kijkt dan lijkt het net of alles is aangesloten. Is wel relaxt. Scheelt ook weer een meter of 10 en wat geboor.

Ben nog es wat gaan rondzoeken over de upload

http://www.speedtest.nl/D...tID=0&pi_id=108&co_id=749

zijn resultaten te zien van de abo's van tweakdsl upload. Gemiddeld komt het toch zo rond de 70 uit met de 1mbit upload. Beetje tegenvallend. Nu maar hopen dat het tiscali netwerk het iets beter doet :X Gek genoeg staat er ook een download limiet van 71 GB bij de info...

[ Voor 24% gewijzigd door REDFISH op 15-05-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

REDFISH schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:42:
Kheb het uitgezocht. Vanaf de hoofdaansluiting zijn de blauwe en rode gewoon doorgelust, die komen dus niet in de wandcontact doos daar. Rood en blauw gaan van daaruit naar de volgende contactdoos, maar zijn daarin alleen weggewerkt en eindigen er niet in. Van daaruit gaan ze gewoon naar de NT1 en eindigen daar, dus kan ik hem gewoon daar aftappen. Vanuit de NT1 gaan dan weer via een andere aansluiting en een verdeelkastje dat 2 draden heeft in de centrale de oranje en witte draden door het hele huis voor de spraak. Verwarrende is alleen dat dit zeg maar in dezelfde kabel gebeurt(waarin 4 kabeltjes zitten). Dus als je kijkt dan lijkt het net of alles is aangesloten. Is wel relaxt. Scheelt ook weer een meter of 10 en wat geboor.

zijn resultaten te zien van de abo's van tweakdsl upload. Gemiddeld komt het toch zo rond de 70 uit met de 1mbit upload. Beetje tegenvallend. Nu maar hopen dat het tiscali netwerk het iets beter doet :X Gek genoeg staat er ook een download limiet van 71 GB bij de info...
Alle info op speedtest is zwaar out-dated. Ook de prijzen en specs. Die upload is bij andere isp's van BBned nagenoeg gelijk. Daarnaast is het ook sterk afhankelijk van het aantal tests die zijn gedaan op speedtest door de speedtest members. Maar ook welk modem een isp levert, de ene modem traint hoger in upload dan de andere. Til je niet zo zwaar aan speedtest.nl. Het is de meest onbetrouwbare snelheids meting die er bestaat. Ik kan er niet bijkomen dat mensen vaak afgaan op Speedtest.nl. Hoe kan dat nou betrouwbaar zijn. Het test alleen maar iets via je browser. Daarnaast staat de testmethode mij niet aan, laat staan de onafhankelijkheid met al die banners.

Kijk hoe hoog je modem traint, welk abo en netwerk je hebt, en upload met FTP bestanden naar de homepage server. Check de snelheid, en trek daar je oordeel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 15-05-2005 02:04 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Alles na/achter je NT1 heb je niets mee te maken. Splitter moet er voor gemonteerd worden.

Het beste is om tussen binnen komst van je KPN lijn (ISRA punt) en je splitter niet te verlengen. De doorgeluste kabels naar je NT1 toe kunnen voor ISDN misschien prima signaal geven maar voor DSL behoorlijk beroerd zijn.

Eigenlijk wil je altijd de aansluiting zo kort en optimaal mogelijk houden, zo min mogelijk verleng kabels, zo min mogelijk koppelstukken etc. Dat geeft de minste storing natuurlijk en storing is signaal verlies resulterend in slechtere verbinding (instabiel of lagere snelheid).

Upstream test op speedtest.nl is behoorlijk beroerd en valt bij menig veel lager uit dan wat gehaald kan worden en wordt. Let wel op dat bij ADSL de 1Mbps upstream niet gegarandeerd is en ook niet kan worden technisch. Waarde tussen 640Kbps en 960Kbps zijn heel normaal op je upstream met als meeste gezien tussen de 768 & 896Kbps. Even delen door 10 en je weet wat je te wachten staat.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 15-05-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al 2 weken geen verbinding meer. Opeens brandde het ADSL ledje niet meer op de modem zonder aan de configuratie te hebben gezeten. Heb gisteren nieuwe modem ontvangen maar zonder resultaat...zucht. En timing is perfect...kan pas weer dinsdag bellen want maandag zal de helpdesk wel gesloten zijn ivm pinksteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 05:47:
Heb al 2 weken geen verbinding meer. Opeens brandde het ADSL ledje niet meer op de modem zonder aan de configuratie te hebben gezeten. Heb gisteren nieuwe modem ontvangen maar zonder resultaat...zucht. En timing is perfect...kan pas weer dinsdag bellen want maandag zal de helpdesk wel gesloten zijn ivm pinksteren.

[...]
Hmm lullig. Wat je kan proberen is één van de volgende nummers te bellen van BByond. Dat is het eigen produkt van BBned. Als hun helpdesk gesloten is, kun je kiezen om doorgeschakeld te worden met een engineer van BBNed. Als je een beetje aardig bent, en die persoon je ordernummer even geeft, moet je even vragen of ze je line kunnen resetten. ;)

BBeyond - Saturnusstraat 40-44 - 2132 HB Hoofddorp - Telefoon: 0800-bbeyond oftewel 0800-2239663 - Helpdesk: Bel 0900-bbeyond oftewel 0900-2239663 voor al uw technische vragen en opmerkingen

Ik weet dat dit helemaal NIET de juiste gang van zaken is, maar probeer het maar even. Mocht het niet lukken, ja dan heb je pech want je bent geen klant bij BByond, maar niet geschoten is altijd :9 mis.

je ordernummer vind je op je Tweak factuur.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 05:47:
Lijkt een klein beetje op wat ik dus heb. Trek ik de stroomstekker uit de modem, dan kost het mij heel veel moeite om de modem weer te laten trainen. Gistermiddag heb ik welgeteld 28x de stekker er opnieuw in moeten steken voordat het lukte. Modem gaat ook echt niet meer trainen zodra 't 'm niet lukt, want ik heb zelfs een uur of 2 de stekker er in gelaten en daarna brandde het ADSL lampje nog steeds niet. Enkel het vele malen stroomloos maken en weer aansluiten werkte uiteindelijk. Terwijl de modem een paar maanden terug steevast iedere keer netjes trainde.

Van de helpdesk begreep ik dat de 700 kB/s problematiek te maken heeft met wat problemen op ATM niveau bij BBned. Volgens mij (maar ik ben geen expert) is trainen ook iets dat o.a. op ATM niveau gebeurd. Dat zou kunnen verklaren waarom ik die trainproblemen heb sinds het 700 kB/s verhaal.

Maar om een lang verhaal kort te maken: ga er eens voor zitten en ga keer op keer de stroomstekker er uit trekken en terug stoppen, net zolang tot je wel verbinding hebt. Probeer het dus zeker een keer of 30, wat je een half uurtje kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Crusader schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:34:
[...]

Lijkt een klein beetje op wat ik dus heb. Trek ik de stroomstekker uit de modem, dan kost het mij heel veel moeite om de modem weer te laten trainen. Gistermiddag heb ik welgeteld 28x de stekker er opnieuw in moeten steken voordat het lukte. Modem gaat ook echt niet meer trainen zodra 't 'm niet lukt, want ik heb zelfs een uur of 2 de stekker er in gelaten en daarna brandde het ADSL lampje nog steeds niet. Enkel het vele malen stroomloos maken en weer aansluiten werkte uiteindelijk. Terwijl de modem een paar maanden terug steevast iedere keer netjes trainde.

Van de helpdesk begreep ik dat de 700 kB/s problematiek te maken heeft met wat problemen op ATM niveau bij BBned. Volgens mij (maar ik ben geen expert) is trainen ook iets dat o.a. op ATM niveau gebeurd. Dat zou kunnen verklaren waarom ik die trainproblemen heb sinds het 700 kB/s verhaal.

Maar om een lang verhaal kort te maken: ga er eens voor zitten en ga keer op keer de stroomstekker er uit trekken en terug stoppen, net zolang tot je wel verbinding hebt. Probeer het dus zeker een keer of 30, wat je een half uurtje kost.
Dan zou ik maar eens de helpdesk bellen, dat is echt verre van normaal. Hij moet gewoon in 1x trainen, punt. Anders is je bekabeling gaar, of de modem of de DSLAM-kaart bij BBned.

Want als je dit tevaak doet, weet ik zeker dat je je modem naar de eeuwige jachtvelden kan brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 15-05-2005 10:43 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het intrainen van je modem is de communicatie tussen DSLAM poort en je modem. Dan is of een van beide niet helemaal lekker, of de bekabeling ertussen niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Een tijdje terug deed ie ook in 1 keer intrainen, steeds weer. Ik heb niets veranderd, maar omdat we destijds het probleem hadden dat de downloadsnelheden waren gezakt naar 3 kB/s (BBned probleem, weet je nog?) heb ik m'n modem gereset. Vanaf die tijd wil ie niet meer in 1 keer trainen.
Ik ben nu blij dat ik weer verbinding heb en durf de stroom er even niet meer af te halen.

Ik ga dit zeker aankaarten met de helpdesk, ik hoop maar dat ze dit niet afdoen met "je hebt nu toch verbinding, dus is alles toch okee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:46:
Een tijdje terug deed ie ook in 1 keer intrainen, steeds weer. Ik heb niets veranderd, maar omdat we destijds het probleem hadden dat de downloadsnelheden waren gezakt naar 3 kB/s (BBned probleem, weet je nog?) heb ik m'n modem gereset. Vanaf die tijd wil ie niet meer in 1 keer trainen.
Ik ben nu blij dat ik weer verbinding heb en durf de stroom er even niet meer af te halen.

Ik ga dit zeker aankaarten met de helpdesk, ik hoop maar dat ze dit niet afdoen met "je hebt nu toch verbinding, dus is alles toch okee".
't Kan ook heel simpel liggen. Stel dat het RJ11 plugje niet lekker zit en slecht contact maakt. Met het constant eruit halen van de spanning van je modem kan je hem misschien één op de twintig keer zo bewegen dat hij wel contact maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje lang de stekker in en uit gedaan van de modem, gekeken of de stekkers van de draden er goed in zaten maar dat zonder resultaat..
Zelfs een nieuwe modem heeft niet geholpen.Zal zo wel even proberen te bellen naar BBeyond.Hopelijk kunnen ze me helpen.

Maar vind erg raar dat het op een of andere dag gewoon niet meer doet terwijl ik nergens aan gezeten heb. Begin al spijt te krijgen dat ik voor TweakDSL gekozen heb.
Thanks anyway voor jullie reakties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:57:
Zal zo wel even proberen te bellen naar BBeyond.
wat heeft BBeyond met een TweakDSL aansluiting van doen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06

Beetje vreemd.. Ik haal hier (Sassenheim telefooncentrale, 600 meter) met mijn upload gemiddeld rond de 105kB/s. Speedtest is eigenlijk ook niet 100% betrouwbaar, doe het liever zelf goed testen met 100mb.bins vanaf verschillende hosting/provider websites. Uploaden kan bijna bij iedereen, die meer dan een 1mbit download heeft.. Het zou overal goed moeten werken.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:10:

Jij hebt tenminste verbinding gehad, ik ben nog steeds bezig met mijn aansluiting die al op 27 april 2005 geleverd is en die het nog steeds niet doet.

Als ik dit wist van te voren was ik er nooit aan begonnen en had lekker een ander provider uitgezocht.

persoonlijk vindt ik de service van TweakDSL gewoon droevig, dus 0,00000000.
ik vraag me af of je daadwerkelijk ook met de helpdesk in contact (telefonisch) bent geweest. Na oplevering van mijn lijn (22-02) had ik ook geen verbinding, na een belletje deed de lijn het wel (bleek een eigen stomme fout te zijn, lijn werkte prima ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:57:
Ik heb al een tijdje lang de stekker in en uit gedaan van de modem, gekeken of de stekkers van de draden er goed in zaten maar dat zonder resultaat..
Zelfs een nieuwe modem heeft niet geholpen.Zal zo wel even proberen te bellen naar BBeyond.Hopelijk kunnen ze me helpen.

Maar vind erg raar dat het op een of andere dag gewoon niet meer doet terwijl ik nergens aan gezeten heb. Begin al spijt te krijgen dat ik voor TweakDSL gekozen heb.
Thanks anyway voor jullie reakties..
Het hoeft niet het stekkertje zelf te zijn dat misschien wel goed in het stekkergat is geklikt. Maar als hij niet helemaal lekker is vastgeknepen, één van de adertjes er net niet ver genoeg ingeschoven was of er gewoon een breuk in de draad zit (misschien vlak bij de stekker) heb je het ook.

Als je het probleem hebt met meerdere modems dan één, de bekabeling hebt uitgesloten door twee verschillende te testen met je modems direct op ISRA weet je bijna zeker dat het niet aan jou kant ligt. Dan kan BBned er misschien even naar kijken op verzoek van tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:56:
[...]

't Kan ook heel simpel liggen. Stel dat het RJ11 plugje niet lekker zit en slecht contact maakt. Met het constant eruit halen van de spanning van je modem kan je hem misschien één op de twintig keer zo bewegen dat hij wel contact maak.
Uitgesloten.

1. Van de één op de andere dag heb ik last hiervan. Ik kom anders nooit in de meterkast, de modem hangt vastgeschroefd aan de muur en beweegt dus niet.

2. Dan zou ik last moeten hebben van wegvallende verbindingen of andere rare verschijnselen. Snelheid is tot nu toe heel erg stabiel en lage pings (9 ms).

3. Dan lijkt het mij heel sterk dat de modem steeds weer op de maximale snelheid traint.

4. Ik heb bij de vorige keer ook geprobeerd de splitter er tussenuit te halen, modem rechtstreeks op het isra punt en ook een ander kabeltje gebruikt. Maakte geen verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 15-05-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:50:
[...]

Het kan. Het is alleen duur, want je bent geen nieuwe klant, dus krijg je geen van de voordelen of kortingen die aan nieuwe klanten geboden worden.

[...]

Dus omdat ik m'n vriendin aardig vind moet ik jou ook aardig vinden, anders is het discriminatie? Wat een tetterende onzin kan een mens toch uitkramen. Discriminatie (letterlijk 'het maken van onderscheid') mag niet alleen, het moet. Je maakt de hele dag door onderscheid tussen mensen (anders zou je iedereen 'Henk' moeten noemen) en dat is hardstikke goed.

[...]

.
Te duur?
Denk het niet, ik vraag als bestaande klant geen korting op de aansluitkosten gratis modem e.d.
Dat soort kosten hoeft de ISP niet te maken.
Wel wil ik graag de zelfde prijs betalen als een nieuwe klant voor z'n abo betaald.
Niets meer en niets minder.

En discrimineren is onderscheid maken, of dat nu tussen ras, geloof, waar je woont, of weet-ik-veel-wat is. Nieuwe en oude klanten discrimineren is naar mijn mening dus nog steeds een vorm van discriminatie. Bovendien worden nieuwe klant op een gegeven moment ook bestaande klanten en zullen ze een achtergestelde behandeling later vast niet erg waarderen.

En als jij je vriendin aardig vindt wil ik haar ook wel aardig vinden hoor.
(dat wil zeggen als ze blond is, lang haar heeft, niet langer dan 1.80 is, in het westen van het land woont, een goede baan heeft en een dikke BMW rijdt ... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer maar helaas,
geen klacht maar een compliment.
als ik een probleem heb dan wordt ik altijd netjes geholpen.
mijn problemen als die er zijn (op 2 locaties in het land) worden bijna altijd binnen 1 uur opgelost.
als ik de helpdesk bel en meld mijn probleem dan wordt ik netjes geholpen en teruggebeld als dat nodig blijkt te zijn.
dus heren en dames van de helpdesk een pluim van mij. _/-\o_ _/-\o_
problemen zijn er altijd en jullie doen je stinkende best om alle klanten hulpzaam te zijn.
soms zijn het makkelijke en dan weer moeilijke problemen,maar zolang je in de spiegel kan kijken en zegt dat je weer je best hebt gedaan is het voor mij prima.
dus mede forumnisten denk er ook aan dat helpdesk medewerkers ook mensen zijn en waar wordt gewerkt er ook fouten worden gemaakt.
met vriendelijke groet peet uit 2691 en 9201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:49:
En om nog maar even een punt aan te zwengelen. Die 39,- is een INTRODUCTIE PRIJS het kan best zijn dat je na een jaar een prijs richting de 60~70 euro moet gaan betalen. Dus als je begint te schreeuwen "ik ben genaait, ik ben nog geen jaar abonnee en ik moet veel te veel betalen bla..bla" dan schreeuw je absoluut voor je beurt, want de tariefplannen en actievoorwaarden zijn er nog niet definitief.

Punt 2: BBned geeft de touwtjes voor 95% in handen met deze actie. Cambrium rekent puur inkoopprijs x winstpercentage%. Dus mekkeren dat je benadeeld wordt geeft geen zin, andere BBned powered ISP's hebben dit ook. :X

Punt 3: Cambrium is het niet helemaal mee eens dat alleen nieuwe abonnees aan deze actie mee kunnen doen aan adsl 2+, ze bekijkt en overlegd met BBned wat de mogelijkheden zijn voor bestaande klanten. Mede omdat overstappen na ADSL2+ zou betekenen dat je 'new service' moet aanvragen op kaalkoper.

We kunnen wel gaan speculeren, maar laten we eerst even de feiten en nadere details van onze vrienden afwachten. Oftwel, oordeel pas als je de feiten kent, in dit geval dus hebt ;) maar we hebben dus kunnen lezen dat deze op zeer korte termijn gepubliceerd zullen worden.
ik speculeer:

punt 1 reken op een prijs van rond de 90- 100 euro voor een ADSL 2 + lijn wanneer een jaar draaien voor 39 euro voorbij is. Dat wordt dan downgraden en dat is balen als je aan 24 mbit gewend ben. Ik begin er bij voorbaat niet aan ! Ook volgend jaar, wanneer de concurentie hevig is, zal ADSL2 duurder zijn dan de ADSL1 8 Mbit lijnen. Geen concurrentie in eigen huis.
Tuurlijk kan alles goedkoper, maar bij Tweak wordt gratis Vodsl geboden. Anderen die dit niet bieden, zijn beduidend goekoper maar vragen jaarlijks extra kosten of afsluitkosten. Alles bij elkaar geteld heeft Tweak momenteel met ADSL1 een goed aanbod, zeker wat betreft de gratis kaalkoper prijs die bij Tweakxxx & Bel zijn inbegrepen (voor nieuwe abo's)

punt 2 de actieprijs van ongeveer 40 euro komt bij BBNED vandaan. Dat zie je aan bijna alle isp's die adsl 2 leveren, de prijzen zijn gelijk, evenals de voorwaarden (geldt voor nieuwe lijnen die adsl1-vrij zijn )

punt 3 er is nog veel onduidelijkheid inzake ADSL 2 en vooral wat prijzen betreft na een actiejaar. Geen enkele bbned isp kan op dit moment van schrijven, hierover info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:28:
Ik kom net even in dit topic langswaaien omdat ik niet zo heel erg tevreden ben met de diensten van Tweakdsl. Ze reageren niet op mailtjes aan de helpdesk en dat al 3 maanden lang. Hoe dan ook, ik heb laatst aangegeven dat ik eenmalig 35 euro wil betalen en mijn abbo zo van 1-2mbit verbinding wil upgraden naar een 2-4mbit verbinding, voor de oude prijs... Het geld is al lang afgeschreven maar er zit nog geen enkele snelheidsverbetering in mijn internet. Iemand die ook deze ervaringen heeft of er meer over kan vertellen??
ik zou bijna zeggen dat je reply adres niet goed staat. ( gebruik je webmail van tweak? kijk bij de settings inlognaam is niet gelijk aan alias)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:31:
Wel wil ik graag de zelfde prijs betalen als een nieuwe klant voor z'n abo betaald.
Niets meer en niets minder.
Laten we er maar mee ophouden. Ik kom niet door die enorme plaat beton heen.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 15-05-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:39:
ik zou bijna zeggen dat je reply adres niet goed staat.
Dat, of een spamfilter, een berichtregel of wat dan ook. De auto-reply is erg handig, in dat opzicht. Als de autoreply niet aankomt kun je niet met de helpdesk communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:02:
[...]

ik vraag me af of je daadwerkelijk ook met de helpdesk in contact (telefonisch) bent geweest. Na oplevering van mijn lijn (22-02) had ik ook geen verbinding, na een belletje deed de lijn het wel (bleek een eigen stomme fout te zijn, lijn werkte prima ;))
Een ding heb ik de afgelopen week wel geleerd, de helpdesk daar is niks, ik heb 2 maal een mail gestuurd, geen reactie. ik heb de hele week aan de lijn gehangen, zonder resultaat.

lijn bleek vanaf het begin al verkeerd geleverd te zijn, dus bij iemand anders en niet bij mijn ISRA.
na veel gezeur kwam KPN langs om de lijn te meten, op dat moment kwam de monteur erachter dat op mijn lijn geen adsl signaal zat, hij is toen teruggereden naar het verdeel punt, heeft het een en ander omgesoldeerd en modem begon te trainen, echter was de signaal zo zwak dat er geen verbinding tot stand gebracht kon worden.

afspraak gemaakt met een ander kpn monteur om de ondergrondse bekabeling te meten, vrijdag nog langsgeweest, lijn probleem opgelost, echter signaal was er niet meer.

zelfde ochtend nog TweakDSL gebeld, en een melding van gemaakt, natuurlijk krijg je te horen " het is gemeld, u wordt terug gebeld".

om 16:00 nogmaals gebeld, hoe het ermee stond en je krijgt het zelfde antwoord te horen en dat de storingsdienst gewoon doorwerkt het weekend.

ik ben het het zo zat dat als ik dinsdag geen verbinding heb dat ze de boel mogen afbreken en hun troep mogen komen ophalen en de tot nu toe automatisch geincaseerde geld mogen terug storten op mijn bankrekening.

kies je voor een provider zodat je geen zaken hoeft te doen met KPN, beland je in dit.

Ik betaal 69,95 per maand voor een Ultra Voice en DSL 8Mbit, en verwacht van ze wat professionaliteit en geen Chello gedonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:45:
[...]

Een ding heb ik de afgelopen week wel geleerd, de helpdesk daar is niks, ik heb 2 maal een mail gestuurd, geen reactie. ik heb de hele week aan de lijn gehangen, zonder resultaat.

lijn bleek vanaf het begin al verkeerd geleverd te zijn, dus bij iemand anders en niet bij mijn ISRA.
na veel gezeur kwam KPN langs om de lijn te meten, op dat moment kwam de monteur erachter dat op mijn lijn geen adsl signaal zat, hij is toen teruggereden naar het verdeel punt, heeft het een en ander omgesoldeerd en modem begon te trainen, echter was de signaal zo zwak dat er geen verbinding tot stand gebracht kon worden.

afspraak gemaakt met een ander kpn monteur om de ondergrondse bekabeling te meten, vrijdag nog langsgeweest, lijn probleem opgelost, echter signaal was er niet meer.

zelfde ochtend nog TweakDSL gebeld, en een melding van gemaakt, natuurlijk krijg je te horen " het is gemeld, u wordt terug gebeld".

om 16:00 nogmaals gebeld, hoe het ermee stond en je krijgt het zelfde antwoord te horen en dat de storingsdienst gewoon doorwerkt het weekend.

ik ben het het zo zat dat als ik dinsdag geen verbinding heb dat ze de boel mogen afbreken en hun troep mogen komen ophalen en de tot nu toe automatisch geincaseerde geld mogen terug storten op mijn bankrekening.

kies je voor een provider zodat je geen zaken hoeft te doen met KPN, beland je in dit.

Ik betaal 69,95 per maand voor een Ultra Voice en DSL 8Mbit, en verwacht van ze wat professionaliteit en geen Chello gedonder.
Er lullig, maar niet om het één of ander; dit is gewoon overmacht. Als het laswerk of bekabeling rot is kan Tweak er niet direct op afgerekend worden. Wordt vast en zeker wel opgelost. Alleen ik kan me de teleurstelling wel voorstellen. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Lijkt me meer een menselijke fout, er is blijkbaar iets mis gegaan met de aansluiting zelf.
Ik denk dat het ook redelijk is dat je daarvoor niet hoeft te betalen voor de dagen dat je geen gebruik van internet hebt kunnen maken. Het probleem is immers niet aan jou te wijten.
Wel heb je de overlast natuurlijk en moet je helaas zelf gaan bellen en dan maar hopen dat het snel opgelost wordt.

Over de opmerkingen elders van de upgrade naar 4 Mbps (van 2 Mbps)
Ik heb een upgrade gehad. Heeft wel even geduurd maar het werkt goed.
Stabiele verbinding, ca 440 KB download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je hebt iets wat fout in telcodomein genoemd wordt.

Bij de aanvraag moest je een telefoonnummer opgeven. KPN gebruikt dit om een sip-stift nummer bij je telefoon te zoeken, en BBNed vraagt om die sip-stift aan te sluiten op hun apparatuur. Die sip-stiften staan in een database, KANVAS. Daar zitten fouten in. Die kunnen komen doordat iemand zich 25 jaar geleden vertelt heeft. Bij jouw telefoonaansluiting hoort een andere sip-stift dan KPN opgaf. En het effect is dat de buren DSL krijgen, en niet jij.

KPN lost dat heel handig op. Ze slopen je DSL, zoeken de fout in KANVAS uit, en melden BBNed dat het probleem opgelost is. Dat is het niet. De wijziging in KANVAS laten doorvoeren kan een paar dagen tot een paar weken duren. Als je voor de correctie BBNed opnieuw je DSL aan laat sluiten herhaal je de eerdere fout.

BBNed zal dus moeten wachten tot het formuliertje de papiermolen van KPN doorlopen heeft en KANVAS aangepast is met het rapport van de monteurs.

Da's ook precies wat je meegemaakt hebt. Geen DSL, er komt een monteur, die rommelt wat, en op een gegeven moment heb je wel DSL. (en het bijbehorende telefoonnummer van de buren) Hij weet nu waar de verwisseling zit. Vervolgens sloopt 'ie je net aangelegde DSL weg, stuurt een correctie voor KANVAS in, en laat jou zonder DSL achter. Jij meldt dat aan TweakDSL, die het doorgeven aan BBNed. BBNed gaat nu wachten tot de sip-stift die bij je nummer hoort veranderd. Dat is het moment van aanpassing in KANVAS. Op dat moment wordt er opnieuw een KPN-monteur naar de centrale gestuurt, die je DSL weer aansluit.

Dat soort ambtenarengeteut is de reden dat er maximaal twee maanden over een aansluiting gedaan mag worden. (Artikel 2 van de algemene voorwaarden van TweakDSL) Maar het geteut is van de heren in het groen. Of beter: hun bazen. De monteurs maakt het niet uit. Die laten je net zo lief met een werkende verbinding achter. Maar van hun baas moeten ze het op deze manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx Burne voor de heldere uitleg, en waarom lezen we dat nu pas?
ipv diverse telefoontjes naar Tweak (nee meneer, dat gaan we uitzoeken) en weken zonder i'net.
Laks vind ik het, zeer laks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En dan is het voor de consument niet te volgen misschien, omdat je verbinding het heel even heeft gedaan. Maar het moet echt even op deze manier, anders kom je in de toekomst met een storing er nooit meer uit en raken DSL lijnen + telefoonnummer (bij linesharing) gewisseld misschien.

Dat hij zelfs je lijn 'slecht' vindt en je op een andere koperader ging zetten is erg netjes. KPN is daar voor BBned of Tiscali in principe, indirect voor jou.

Of had je een kaal-koper verbinding? Dan is het wel eens mogelijk dat je je DSL lijn nu op je tweede aderpaar vindt.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 16-05-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:32:

Dat hij zelfs je lijn 'slecht' vindt en je op een andere koperader ging zetten is erg netjes. KPN is daar voor BBned of Tiscali in principe, indirect voor jou.
Een KPN monteur die bij mij kwam was daar zelfs te beroerd voor, mocht niet van de baas zei ie.

maar dit was nog in de tijd dat ik bij Demon zat en nog via m'n andere koperpaar. Omdat die monteur bovenstaande niet wilde proberen was ik genoodzaakt om mijn ouwe telefoonabo op te zeggen en een nieuwe aan te vragen, zodat ie alsnog op het andere aderpaar kwam. Nu werkt het wel goed

[ Voor 31% gewijzigd door Crusader op 16-05-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:50:
[...]

Een KPN monteur die bij mij kwam was daar zelfs te beroerd voor, mocht niet van de baas zei ie.

maar dit was nog in de tijd dat ik bij Demon zat en nog via m'n andere koperpaar. Omdat die monteur bovenstaande niet wilde proberen was ik genoodzaakt om mijn ouwe telefoonabo op te zeggen en een nieuwe aan te vragen, zodat ie alsnog op het andere aderpaar kwam. Nu werkt het wel goed
Ze hoeven het ook niet te doen immers. Natuurlijk wil je als consument de beste koperlijn die mogelijk is, maar dan zou iedereen overal ze alle twee (mits twee beschikbaar) willen testen. En als een half jaar later het iets minder is/wordt nog een keer proberen etc :?

Niet overal is een tweede aderpaar beschikbaar en soms is tweede ader zelfs langer/slechter dan de eerste voor DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Vraag; zijn er problemen omtrend het posten op de txtserver van TweakDSL? Ik heb namelijk net een reply gedaan, maar Mesnews blijft hangen op waiting reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16/05/2005 storing news platform
Krijg error's via grabit dat file's of de alt.binaries groepen niet bestaan meer mensen last van.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:34:
Krijg error's via grabit dat file's of de alt.binaries groepen niet bestaan meer mensen last van.
Zoetermeer, ik ben flink aan het downen (met newsleecher) uit verschillende binaries en ik heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:48:
[...]

Zoetermeer, ik ben flink aan het downen (met newsleecher) uit verschillende binaries en ik heb geen problemen.
Hier ook geen probleem, loopt op de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
Alleen headers ophalen gaat met 25 tot 50 kB/s
Downloaden gaat wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op maandag 16 mei 2005 @ 09:53:
[...]

Ze hoeven het ook niet te doen immers. Natuurlijk wil je als consument de beste koperlijn die mogelijk is, maar dan zou iedereen overal ze alle twee (mits twee beschikbaar) willen testen. En als een half jaar later het iets minder is/wordt nog een keer proberen etc :?

Niet overal is een tweede aderpaar beschikbaar en soms is tweede ader zelfs langer/slechter dan de eerste voor DSL.
Klopt, maar bij mij was de KPN monteur samen met een monteur van BBned. Die twee konden elkaar al niet luchten of zien.
De KPN monteur wou absoluut niet beginnen aan even het andere aderpaar testen en dan weer terugzetten op het oude, puur om te zien of mijn problemen destijds aan de koperlijn lagen.
Nu achteraf lijkt het er op dat het er wel aan gelegen heeft, maar het heeft zo z'n prijs gehad (ik een ander telefoonnummer en andere provider, anders was ik bij Demon gebleven, wat ik nu achteraf gezien sowieso had moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier het zelfde probleem met de nieuws server. Nadat ik het modem gerest had
lijkt het weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

hier ook, group bestaat niet,, na 2e poi=ging bij headers halen gaat het goed.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Crusader schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:04:
[...]

Klopt, maar bij mij was de KPN monteur samen met een monteur van BBned. Die twee konden elkaar al niet luchten of zien.
Lekker profi houding dan he, naar de klant toe..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Nijl schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:09:
[...]

hier ook, group bestaat niet,, na 2e poi=ging bij headers halen gaat het goed.
hier geen enkel proleem zit nu op 492Bb/s het hele weekend zat ik tegen de 700.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:21:
[...]

Je hebt iets wat fout in telcodomein genoemd wordt.

Bij de aanvraag moest je een telefoonnummer opgeven. KPN gebruikt dit om een sip-stift nummer bij je telefoon te zoeken, en BBNed vraagt om die sip-stift aan te sluiten op hun apparatuur. Die sip-stiften staan in een database, KANVAS. Daar zitten fouten in. Die kunnen komen doordat iemand zich 25 jaar geleden vertelt heeft. Bij jouw telefoonaansluiting hoort een andere sip-stift dan KPN opgaf. En het effect is dat de buren DSL krijgen, en niet jij.

KPN lost dat heel handig op. Ze slopen je DSL, zoeken de fout in KANVAS uit, en melden BBNed dat het probleem opgelost is. Dat is het niet. De wijziging in KANVAS laten doorvoeren kan een paar dagen tot een paar weken duren. Als je voor de correctie BBNed opnieuw je DSL aan laat sluiten herhaal je de eerdere fout.

BBNed zal dus moeten wachten tot het formuliertje de papiermolen van KPN doorlopen heeft en KANVAS aangepast is met het rapport van de monteurs.

Da's ook precies wat je meegemaakt hebt. Geen DSL, er komt een monteur, die rommelt wat, en op een gegeven moment heb je wel DSL. (en het bijbehorende telefoonnummer van de buren) Hij weet nu waar de verwisseling zit. Vervolgens sloopt 'ie je net aangelegde DSL weg, stuurt een correctie voor KANVAS in, en laat jou zonder DSL achter. Jij meldt dat aan TweakDSL, die het doorgeven aan BBNed. BBNed gaat nu wachten tot de sip-stift die bij je nummer hoort veranderd. Dat is het moment van aanpassing in KANVAS. Op dat moment wordt er opnieuw een KPN-monteur naar de centrale gestuurt, die je DSL weer aansluit.

Dat soort ambtenarengeteut is de reden dat er maximaal twee maanden over een aansluiting gedaan mag worden. (Artikel 2 van de algemene voorwaarden van TweakDSL) Maar het geteut is van de heren in het groen. Of beter: hun bazen. De monteurs maakt het niet uit. Die laten je net zo lief met een werkende verbinding achter. Maar van hun baas moeten ze het op deze manier doen.
Ik had hiervoor geen telefonie, het is een overgenomen pand waar alleen een ISRA aansluiting zat, dus geen telefonie wand contact dozen.

wat je hierboven beschijft klopt wel in mijn geval, want ook bij mij werden de oorspronkelijk ader paren in de ISRA waar de DSL aansluiting zou moet zitten ongezet naar de 2de Ader paar.

vandaag maar eens weer TweakDSL gaan lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 03:56:
ipv diverse telefoontjes naar Tweak (nee meneer, dat gaan we uitzoeken) en weken zonder i'net.
Het zou natuurlijk iets te maken kunnen hebben met dat niet iedere ISP en iedere helpdesker bij een ISP exact weet hoe en wat. Ik ben sinds december 2001 intensief met DSL bezig, en veel details zijn me pas de laatste weken of maanden duidelijk geworden. Als ISP heb je verdomd weinig inzicht in wat er intern bij BBNed, KPN en CPS-partijen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb modem reset gedaan krijg steeds melding van groep bestaan niet en ken geen headers binnen halen.
En me pc is nog steeds zelfde als afgelopen ( 15-05-2005 )zondag dus daar legt niet aan ik gebruik deze pc alleen om te downloaden meer niet en beetje voor FTD/Grabit meer niet. :) ;) :P
Heb nu af toe dat 1 keer niet wil binnen halen en 2 keer wel das ook beetje raar 1 keer error niet op de server 2 keer wel op de server. 8)7 |:( O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:14:
[...]
Heb modem reset gedaan krijg steeds melding van groep bestaan niet en ken geen headers binnen halen.
En me pc is nog steeds zelfde als afgelopen ( 15-05-2005 )zondag dus daar legt niet aan ik gebruik deze pc alleen om te downloaden meer niet en beetje voor FTD/Grabit meer niet. :) ;) :P
Heb nu af toe dat 1 keer niet wil binnen halen en 2 keer wel das ook beetje raar 1 keer error niet op de server 2 keer wel op de server. 8)7 |:( O-)
Zelfde verhaal hier. Sommige nieuwsgroepen zijn verdwenen sinds vandaag, bijv. alt.nl.klagen.tweakdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Welke snelheid halen jullie op news.usenetserver.com? Dat vraag ik meer aan de mensen met een 8 mbit abonnement. Sinds ik bij Tweak zit kom ik niet hoger dan 400 kB/s terwijl dat bij Demon nog zeker op 650 kB/s zat.
Vandaag uitvoerig gemaild met Usenetserver, zij zeggen geen problemen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Sinds enkele weken heb ik een abo bij TweakDsl, op wat poblemen omtrent de oplevering na heel erg tevreden. Ik heb alleen een vraag over de retentie van (binaire) newsgroepen, getracht er via de search achter te komen maar helaas geen succes.

Ik gebuik GrabIt voor het leechen en het valt me op dat de retentie op een heleboel 'bekende' newsgroepen (cores, nl, dvdr, x) toch echt (veel) minder dan 10 dagen is, eerder iets van 12 uur want als ik bijvoorbeeld een post wil leechen die (ik zeg maar wat) op dag 1 0:00 gepost wordt en om 12:00 compleet op de server staat ik reeds om 12:00 uur de eerste 'X' (tien/twintig) parts niet meer kan pakken, ze verschijnen niet meer op de newsgroup. Hoe kan dit? Hebben we hier te maken met enerzijds de retentie van de newsgroup zelf en anderszijds de retentie van news.tweakdsl.nl? In grabit zelf kan ik niets vinden wat betreft instellingen van retentie.

Please enlighten me! En mocht deze vraag reeds beantwoord zijn in één van de eerdere topics dan mijn excuses, heb niet alle topics doorgespit.

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PAKMAN79 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:12:
Sinds enkele weken heb ik een abo bij TweakDsl, op wat poblemen omtrent de oplevering na heel erg tevreden. Ik heb alleen een vraag over de retentie van (binaire) newsgroepen, getracht er via de search achter te komen maar helaas geen succes.

Ik gebuik GrabIt voor het leechen en het valt me op dat de retentie op een heleboel 'bekende' newsgroepen (cores, nl, dvdr, x) toch echt (veel) minder dan 10 dagen is, eerder iets van 12 uur want als ik bijvoorbeeld een post wil leechen die (ik zeg maar wat) op dag 1 0:00 gepost wordt en om 12:00 compleet op de server staat ik reeds om 12:00 uur de eerste 'X' (tien/twintig) parts niet meer kan pakken, ze verschijnen niet meer op de newsgroup. Hoe kan dit? Hebben we hier te maken met enerzijds de retentie van de newsgroup zelf en anderszijds de retentie van news.tweakdsl.nl? In grabit zelf kan ik niets vinden wat betreft instellingen van retentie.

Please enlighten me! En mocht deze vraag reeds beantwoord zijn in één van de eerdere topics dan mijn excuses, heb niet alle topics doorgespit.
Hier gaat toch wat anders fout; de nieuwsserver heeft in alle groepen 10 - 11 dagen retentie :)

Download je soms de headers, en staat bij het updaten "show new only" aan bijvoorbeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:09:
Welke snelheid halen jullie op news.usenetserver.com? Dat vraag ik meer aan de mensen met een 8 mbit abonnement. Sinds ik bij Tweak zit kom ik niet hoger dan 400 kB/s terwijl dat bij Demon nog zeker op 650 kB/s zat.
Vandaag uitvoerig gemaild met Usenetserver, zij zeggen geen problemen te hebben.
heb 2 draadjes lopen bij usenetserver.com , en die komen nooit boven de 200 uit , is iets in de routing ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crusader schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:09:
Elke ISP heeft andere peerings en transit partijen voor bandbreedte. Het kan zijn dat de standaard gekozen route naar demon toevallig meer snelheid had dan deze die je nu naar tweak hebt.
Crusader schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:04:
[...]

De KPN monteur wou absoluut niet beginnen aan even het andere aderpaar testen en dan weer terugzetten op het oude, puur om te zien of mijn problemen destijds aan de koperlijn lagen.
Nu achteraf lijkt het er op dat het er wel aan gelegen heeft, maar het heeft zo z'n prijs gehad (ik een ander telefoonnummer en andere provider, anders was ik bij Demon gebleven, wat ik nu achteraf gezien sowieso had moeten doen).
Misschien zijn het oud collegea geweest vroeger, misschien zijn ze al een uur aan het zoeken & meten geweest. Misschien werkt de mentaliteit/persoonlijkheid de ander op z'n zenuwen wie-weet.

"even het andere aderpaar testen en dan weer terugzetten op het oude" is ook een heel eind heen en weer rijden, opzoeken in administraties etc. Thuis zitten ze naast elkaar, maar misschien iet in een verdeelkast in de wijk of in de centrale. En welk stuk een ander aderpaar testen, dat is ook nog maar de vraag.

Enigste echte mogelijkheid die je hebt is inderdaad aderpaar A bezet houden met telefonie of DSL, op aderpaar B telefonie aanvragen en dan daar linesharing op zetten. (mogelijk wanneer er een tweede aderpaar beschikbaar is natuurlijk).

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 16-05-2005 19:06 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: