TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Dimmu schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:19:
[...]

En laat ik steeds meer geklaag onder vrienden horen over Usenetserver :?
Ja, de laatste tijd zijn ze niet meer wat ze geweest zijn, maar het gaat dan voornamelijk om tijdelijk niet in kunnen loggen vanwege werkzaamheden of trage snelheid. Maar tot nu toe heb ik alles compleet daar vandaan gehaald.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou 1 ding vind ik niet zo netjes van tweakdsl.En dan druk ik me nog zeer voorzichtig uit.

Nu 3 weken terug heb ik met tweakdsl(met het actienummer) gebeld ivm ADSL2+.Een dame legde me vanalles uit en zei op het laatst dat ze een informatie pakket opstuurde.Kon ik het rustig doorlezen.
Alles netjes doorgegeven waar het heen moet maar inmiddels 3 weken verder en nog steeds geen informatie pakket ontvangen.

Als ze klanten willen werven moeten ze vooral zoiets doen.Geen informatie pakket opsturen , maar wel zeggen dat er een informatie pakket opgestuurt wordt.En alle gegevens heb ik doorgeven , naam , adres , postcode.Dat is het enigste wat je nodig hebt om wat op te sturen.

Nou blijf ik er wel buiten als het daadwerkelijk een informatiepakket geeft.
Als dat niet zo is dan is het wel niet informatie rijk wat op de site staat.
Ten tweede vraag ik me dan uberhaupt af waarom ze dan zeggen dat het wel een informatie pakket geeft en dat ze hem opsturen.

Tweede is ook dat ze mij vergeten zijn.maar dat is dan ook niet zo netjes.
Maandag neem ik nog een keer contact op met tweakdsl via het actienummer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je nou net even een paar posts boven je leest zie je dat nog niemand die infopakketten heft gekregen omdat de persoon die daarvoor verantwoordelijk is ze gewoon nog niet af heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
BackSlash32 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:48:
Als je nou net even een paar posts boven je leest zie je dat nog niemand die infopakketten heft gekregen omdat de persoon die daarvoor verantwoordelijk is ze gewoon nog niet af heeft.
"niet af" is naar mijn mening geen excuus.
Als je als bedrijf een nieuw product in de markt zet en je klant belooft dat ze een info pakket krijgen (nota bene nog via een speciaal telefoonnummer) moet je dat gewoon doen, misschien niet a la minute maar binnen een week of twee moet het toch wel lukken.
En zoals ik eerder al zei, zet die info gewoon in PDF/Word formaat op de website.
Ik hoeft niet perse een glossy folder in mijn brievenbus.

Ik hoop niet dat het straks met de levering van ADSL2+ net zo gaat als met de info pakketten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HoppyF schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:32:
"niet af" is naar mijn mening geen excuus.
Merk op dat ik geen oordeel geef over het wel of niet afhebben van die infozooi (want dat het allang af had moeten zijn bij een productlancering ben ik volledig met je eens) maar puur over de post van meneer terwijl er herhaaldelijk wordt gezegd dat nog niemand die dingen heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:46:
[...]

Merk op dat ik geen oordeel geef over het wel of niet afhebben van die infozooi (want dat het allang af had moeten zijn bij een productlancering ben ik volledig met je eens) maar puur over de post van meneer terwijl er herhaaldelijk wordt gezegd dat nog niemand die dingen heeft.
Toont weer eens aan dat er weer iets niet op orde is bij Tweak. Dit kan je als medewerker toch gelijk meldden als een klant zich aanmeld.Scheelt weer telefoontjes bij de infodesk enzo. Dan heeft diegene gelijk wat tijd over om storingen te vermelden op de homepage als die zich voordoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Niet? Potjandosie, dan zal ik er morgen nog een keer extra hard aan werken...

Ik ben een weekje op vakantie geweest en klaarblijkelijk is mijn eerwaarde collega er niet aan toegekomen of hebben we bepaalde info nog niet compleet. Maandag post ik hier dan iig een update over, zodat jullie wel een beetje weten waar je op kunt rekenen :)
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:56:
[...]

Toont weer eens aan dat er weer iets niet op orde is bij Tweak. Dit kan je als medewerker toch gelijk meldden als een klant zich aanmeld.Scheelt weer telefoontjes bij de infodesk enzo. Dan heeft diegene gelijk wat tijd over om storingen te vermelden op de homepage als die zich voordoen :)
Ik ben het deels zeker met je eens, maar soms moet je een product snel introduceren met een voorinschrijving ondanks dat je nog niet alle informatie compleet hebt. Nu zal ik er voor gaan zorgen dat de informatie die we hebben gerangschikt wordt en daarna wordt samengevat tot een informatiepakketje. Dit is een klus die nu eenmaal even in beslag neemt en hoewel ik het snel wil doen, moet het ook zorgvuldig gebeuren zodat je niet alsnog moet bellen met de infodesk voor informatie die je in het pakket verwacht had, maar er niet in staat.

[ Voor 43% gewijzigd door Floor-is op 07-05-2005 21:40 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:36:
[...]

Ik ben een weekje op vakantie geweest en klaarblijkelijk is mijn eerwaarde collega er niet aan toegekomen of hebben we bepaalde info nog niet compleet. Maandag post ik hier dan iig een update over, zodat jullie wel een beetje weten waar je op kunt rekenen :)
Best leuk dat je dat hier meldt Floris, maar die info hoort natuurlijk in 1e instantie op de site van Tweakdsl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 13:23
Ik wacht met spanning af... ik ben vooral benieuwd naar de aanbieding die gaat gelden voor de abonnees > 1 jaar lid... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:42:
[...]

Hier ook nog niets ontvangen :'(

TIP voor TweakDSL:zet het informatie pakket vast op het Web .
das moeilijk volgens mij weet maar 1 persoon daar de passwords voor de ftp en die gast is er niet zo vaak })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhal3
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 12:52
Het mooie van ADSL2+ is is dat je minimaal 1 jaar lid moet zijn van TweakDSL.
Ik ben dus sinds januari 2005 lid en ik kan dus fluiten naar dat mooie abbo van € 39,95 per maand. En moet dus nog lekker € 69,95 per maand betalen voor een abbo dat veel langzamer is.
Als ik dit had geweten was ik niet lid geworden van TweakDSL.. Verder een goeie provider maar ik voel me nu echt zwaar genaaid en zo zal ik me de rest van mijn contract nog voelen, tenzij ze een overstap mogelijkheid maken. If not dan ben ik na mn contract weg bij TweakDSL al is het alleen maar om het principe. Ik mag aannemen dat na mijn contract veel mooiere ADSL2+ aanbiedingen zijn op de markt. Mischien moet TweakDSL cursus "klantenbinding" nemen.

Even de verschillen:

UltraDSL&BEL 4-8Mbit/1Mbit € 69,95
ADSL2+ 16-24Mbit/1Mbit € 39,95

En dan kunnen ze wel zeggen, BBNed dit, BBNed dat, nieuwe klanten werfen, blah blah blah. Probeer nou eens je bestaande klanten te houden en niet ze een gevoel geven dat ze worden achter gesteld. Ik bedoel ik ben best bereid om een overgangs-fee te betalen. Maar om te hoorden dat ik 1 jaar lid MOET zijn, vind ik echt te gek voor woorden.

xhal3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Je ziet (helaas) overal dat nieuwe aanbiedingen altijd betrekking hebben op nieuwe klanten, nieuwe aansluitingen. Jij hebt gekozen voor een aanbieding een paar maanden terug. Had toen het geld er voor over voor de gekozen dienst. Maanden later komt er altijd een nog betere aanbieding, dit weet ook iedereen.

Eigenlijk kan je dan nooit iets kopen, 't wordt altijd goedkoper als je maar wacht. Zelfde met computer hardware, als je nog een maandje extra wacht is die CPU nog een tikkie goedkoper. Je besluit op een bepaald moment dat jij het er voor over hebt en koopt het. Als er dan een nieuwe CPU uitkomt of een aanbieding met een lage prijs 'wip' je hem dan ook uit zijn socket terug het doosje in en op naar de winkel?

Het is hopen dat Tweak/BBned het als een 'upgrade' gaat zien voor bestaande abonnees. Dan kan je overstappen omdat een upgrade ook binnen de termijn van 1 jaar kan plaatsvinden.

Nu al moddergooien heeft geen enkele zin. Meer lijnen dan een aantal testlijnen draaien nog niet op ADSL2+. Niemand heeft het nog als commercieel product op dit moment. Gewoon rustig afwachten en de mogelijkheden straks bekijken/bespreken.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 08-05-2005 09:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
[b][En dan kunnen ze wel zeggen, BBNed dit, BBNed dat, nieuwe klanten werfen, blah blah blah. Probeer nou eens je bestaande klanten te houden en niet ze een gevoel geven dat ze worden achter gesteld. Ik bedoel ik ben best bereid om een overgangs-fee te betalen. Maar om te hoorden dat ik 1 jaar lid MOET zijn, vind ik echt te gek voor woorden.
Als jij korter dan één jaar een abo hebt en dan over wil stappen, komt er een dikke rekening van BBNed. Wie moet die dan betalen ? *jij* hebt tenslotte getekend voor dat abo van een jaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

En omdat je er voor getekend hebt, ben je akkoord gegaan met de op dat moment geldende voorwaarden.
Dan moet je ook niet achteraf lopen te zeuren.
Ik pies ook naast de pot, ben sinds maart lid, maar mij hoor je niet klagen, that's life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Crusader schreef op zondag 08 mei 2005 @ 10:01:
En omdat je er voor getekend hebt, ben je akkoord gegaan met de op dat moment geldende voorwaarden.
Ik pies ook naast de pot, ben sinds maart lid, maar mij hoor je niet klagen, that's life.
hier net zo :) Ik heb in februari een abo uitgezocht die mij *op*dat*moment* het beste leek en ik wist op dat moment dat ik daar een jaar aan vast ging zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhal3
bjck schreef op zondag 08 mei 2005 @ 09:12:Het is hopen dat Tweak/BBned het als een 'upgrade' gaat zien voor bestaande abonnees. Dan kan je overstappen omdat een upgrade ook binnen de termijn van 1 jaar kan plaatsvinden.
Dat zou ik ook "normaal" vinden. En ik ben heus wel bereid om "upgrade-kosten" te betalen.
StevenK schreef op zondag 08 mei 2005 @ 09:31:
[...]
Als jij korter dan één jaar een abo hebt en dan over wil stappen, komt er een dikke rekening van BBNed. Wie moet die dan betalen ? *jij* hebt tenslotte getekend voor dat abo van een jaar.
Ik kan toch ook "gewoon" upgraden ofniet soms? Bijv als ik een 256 kbit/256 kbit abbo hebt en ik wil bijv een 4-8Mbit/1Mbit abbo.

Ik ga niet over naar een andere provider, ik wil gewoon een ander abbo van dezelfde provider.
Crusader schreef op zondag 08 mei 2005 @ 10:01:
Pfff noem je dat zeuren. Jij bent ook makelijk.

xhal3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

xhal3 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 10:45:
[...]

Nee hoor, gewoon flexibel en positief ingesteld :)
Scheelt hartklachten en dat soort narigheid. Er zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhal3
Crusader schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:11:
[...]

Nee hoor, gewoon flexibel en positief ingesteld :)
Scheelt hartklachten en dat soort narigheid. Er zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.
Das waar ... ;)

xhal3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker heb ik gelezen.Ik schrijf er neer wat ik ervan vind.Punt!!!! Ik formuleer dit nog netjes.En kan misschien overkomen dat ik niet gelezen hebt maar dat was wel zo.En ik zeg er ook tevens mijn mening over wat ik ervan vind.Ik praat niet over 1 specifiek punt , hoe jij denkt en antwoord op geeft ik zet verschillende mogelijkheden op een rij. ;) wat er kan zijn.

Dus op dit moment wat ik er neerschrijf is gewoon waar.Er is (nog)geen informatiepakket.

En inderdaad ik vind het geen excuus van tweak als ze nog niet afhebben.Ze moeten een product lanceren en promoten en dat gaat al de goede kant uit. |:(
Eerst dingen afhebben(zoals informatiepakket) dan pas introduceren en promoten niet andersom.Als ze dat niet afhebben moeten ze niet zeggen van we sturen een informatie pakket op.Dat is slechte communicatie :Y)

Dit is slecht werk van Tweakdsl.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

En om nog maar even een punt aan te zwengelen. Die 39,- is een INTRODUCTIE PRIJS het kan best zijn dat je na een jaar een prijs richting de 60~70 euro moet gaan betalen. Dus als je begint te schreeuwen "ik ben genaait, ik ben nog geen jaar abonnee en ik moet veel te veel betalen bla..bla" dan schreeuw je absoluut voor je beurt, want de tariefplannen en actievoorwaarden zijn er nog niet definitief.

Punt 2: BBned geeft de touwtjes voor 95% in handen met deze actie. Cambrium rekent puur inkoopprijs x winstpercentage%. Dus mekkeren dat je benadeeld wordt geeft geen zin, andere BBned powered ISP's hebben dit ook. :X

Punt 3: Cambrium is het niet helemaal mee eens dat alleen nieuwe abonnees aan deze actie mee kunnen doen aan adsl 2+, ze bekijkt en overlegd met BBned wat de mogelijkheden zijn voor bestaande klanten. Mede omdat overstappen na ADSL2+ zou betekenen dat je 'new service' moet aanvragen op kaalkoper.

We kunnen wel gaan speculeren, maar laten we eerst even de feiten en nadere details van onze vrienden afwachten. Oftwel, oordeel pas als je de feiten kent, in dit geval dus hebt ;) maar we hebben dus kunnen lezen dat deze op zeer korte termijn gepubliceerd zullen worden.

[ Voor 69% gewijzigd door I_stealth_I op 08-05-2005 12:07 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik kan toch ook "gewoon" upgraden ofniet soms? Bijv als ik een 256 kbit/256 kbit abbo hebt en ik wil bijv een 4-8Mbit/1Mbit abbo.
BBNed ziet beide als twee verschillende produktlijnen, niet als varianten van hetzelfde produkt. Daarom biedt BBNed geen upgrade en wat BBNed niet biedt, kan een reseller ook niet bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:44:
[...]
Eerst dingen afhebben(zoals informatiepakket) dan pas introduceren en promoten niet andersom.Als ze dat niet afhebben moeten ze niet zeggen van we sturen een informatie pakket op.Dat is slechte communicatie :Y)
Dan hadden we hier heel veel gezeik had: 'hm... waarom heeft t.dsl nog geen adsl2+ terwijl de concurrent het al lang biedt...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Tuurlijk tweakdsl kan er niet zoveel aan doen dat is ook zo maar als bestaande klant vind ik de opmerking dat jeje genaait voelt volledig terecht.

Maar ik snap niet waarom jullie zo graag adsl2 willen met maar 1024 up wat heb je hier aan op de meeste sites ga je die snelheid niet halen, alleen hoogstens op de news server maar wat boeit het daar of je nou met 8mbit of 20 download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kreeg een nogal hoog spuit 11 gevoel bij je post, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Thijs B schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:35:
Maar ik snap niet waarom jullie zo graag adsl2 willen met maar 1024 up wat heb je hier aan op de meeste sites ga je die snelheid niet halen, alleen hoogstens op de news server maar wat boeit het daar of je nou met 8mbit of 20 download
Hehe eindelijk iemand die het door heeft.....
en als Baby XL/Versatel of wie er nog meer zijn, bij wijze van spreken over 3 maanden VDSL oid gaat aanbieden ( 50Mbit down, 13Mbit up ) voelt men zich weer genaaid door BBNed

[ Voor 36% gewijzigd door Mister_T op 08-05-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Thijs B schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:35:
Tuurlijk tweakdsl kan er niet zoveel aan doen dat is ook zo maar als bestaande klant vind ik de opmerking dat jeje genaait voelt volledig terecht.
Ik vind de opmerking van iemand die krijgt wat er in z'n contract staat dat 'ie 'genaaid is' dom gezeik.

Je hebt voor een contract gekozen, waar je van tevoren van weet dat je er een jaar aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

xhal3 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 09:00:
maar ik voel me nu echt zwaar genaaid
Blader eens een stukkie terug. Daar staat een posting van mij die over een Porsche Carrerra GT3 en GT4 gaat. Precies dat is van toepassing.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
StevenK schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:54:
[...]

BBNed ziet beide als twee verschillende produktlijnen, niet als varianten van hetzelfde produkt. Daarom biedt BBNed geen upgrade en wat BBNed niet biedt, kan een reseller ook niet bieden.
Ik ben het met de meeste uitspraken eens die hier gepost worden.
Ik vind echter wel dat TweakDSL wel degelijk de "macht" heeft om invloed uit te oefenen op de producten die ze verkopen via het netwerk van BBned.
BBned heeft naar mijn mening niet het recht om te bepalen wat er met ADSL2+ gaat gebeuren.
Of een ISP als TweakDSL nu zijn klanten laat upgraden of niet maken ze toch zelf wel uit?

Ik verwacht dus ook dat bestaande klanten de mogelijkheid krijgen om te upgraden.
Als ze minder dan 12 maanden bij TweakDSL zitten zijn die mogelijkheden beperkter, dat kan ik me voorstellen maar ook dan zou je tegen betaling van een X-bedrag de mogelijkheid moeten krijgen om een upgrade te kunnen doen.

Klanten die langer dan 12 maanden bij TweakDSL zitten zijn volgens mij vrij te kiezen wat ze willen omdat ze immers niet meer gebonden zijn aan een langdurig contract, er geldt dan een opzegtermijn van 1 maand.

Maar goed, we wachten even het pakket af van Floris.
Hij zal vast wel meelezen en weten wat er zoal speelt bij de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HoppyF schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:23:
BBned heeft naar mijn mening niet het recht om te bepalen wat er met ADSL2+ gaat gebeuren.
:D

Neem een kop koffie en wordt wakker.

Een Network provider die niet het recht heeft om te bepalen hoe en wanneer zijn produkten door Resellers gevoerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:49:
En om nog maar even een punt aan te zwengelen. Die 39,- is een INTRODUCTIE PRIJS het kan best zijn dat je na een jaar een prijs richting de 60~70 euro moet gaan betalen. Dus als je begint te schreeuwen "ik ben genaait, ik ben nog geen jaar abonnee en ik moet veel te veel betalen bla..bla" dan schreeuw je absoluut voor je beurt, want de tariefplannen en actievoorwaarden zijn er nog niet definitief.

Punt 2: BBned geeft de touwtjes voor 95% in handen met deze actie. Cambrium rekent puur inkoopprijs x winstpercentage%. Dus mekkeren dat je benadeeld wordt geeft geen zin, andere BBned powered ISP's hebben dit ook. :X

Punt 3: Cambrium is het niet helemaal mee eens dat alleen nieuwe abonnees aan deze actie mee kunnen doen aan adsl 2+, ze bekijkt en overlegd met BBned wat de mogelijkheden zijn voor bestaande klanten. Mede omdat overstappen na ADSL2+ zou betekenen dat je 'new service' moet aanvragen op kaalkoper.

We kunnen wel gaan speculeren, maar laten we eerst even de feiten en nadere details van onze vrienden afwachten. Oftwel, oordeel pas als je de feiten kent, in dit geval dus hebt ;) maar we hebben dus kunnen lezen dat deze op zeer korte termijn gepubliceerd zullen worden.
Waarom zou je kaalkoper opleveren naast een bestaande (linesharing) aansluiting? Dat zou alleen logisch zijn als ADSL2+ over andere poorten/lijnkaarten zou functioneren dan de huidige aansluitingen.
[...]

Dat zou ik ook "normaal" vinden. En ik ben heus wel bereid om "upgrade-kosten" te betalen.

[...]

Ik ga niet over naar een andere provider, ik wil gewoon een ander abbo van dezelfde provider.

[...]

Hangt er helemaal vanaf hoe het technisch en administratief werkt ADSL2+ bij BBNed. Als je naar een andere poort op de apparatuur gezet moet worden is het niet 'upgraden' maar eigenlijk hetzelfde principe als opzeggen en opnieuw aansluiten (alleen dan in één keer). Dan zijn het "upgrade kosten" die je graag wenst te betalen dik boven de 100 euro. En dan gaat ook het bestaande jaarcontract meespelen wat afgekocht moet worden misschien.

"upgrade" is dan eigenlijk geen sprake, ligt dan dichterbij een nieuwe aansluiting.

Een introductieaanbod van 40 euro per maand voor nieuwe aansluitingen kan ook betekenen dat het product eigenlijk misschien ongeveer 99 euro per maand gaat kosten. Dan zou het kunnen zijn dat je gelijk dat gaat betalen, je doet immers niet mee aan het introductie aanbod.

Zo zijn er legio mogelijkheden, legio uitzonderingen en legio onmogelijkheden misschien. Rustig afwachten en je bloeddruk niet laten oplopen. Vooralsnog heeft niemand het.
StevenK schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:54:
[...]

En hier komt de aap uit de mauw. Je zal dus eigenlijk 'nieuwe klant' moeten worden met een nieuwe verbinding. Dan kan het alleen na een jaar, of je moet het willen afkopen in die situatie.
Mister_T schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:45:
[...]

Hehe eindelijk iemand die het door heeft.....
en als Baby XL/Versatel of wie er nog meer zijn, bij wijze van spreken over 3 maanden VDSL oid gaat aanbieden ( 50Mbit down, 13Mbit up ) voelt men zich weer genaaid door BBNed
Zowel BaByXL als Versatel bouwen op ADSL2+. Vooralsnog niemand die VDSL aan het bouwen is. Het bereik dat je kan bedienen vanaf de huidige centrales is ook minimaal. Lijnen kunnen niet langer zijn dan 1000 meter (minder zelfs) dus minimaal nut. Je zou hooguit bepaalde delen van steden kunnen krijgen in de toekomst waar het leverbaar is.
StevenK schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:59:
[...]

Dan hadden we hier heel veel gezeik had: 'hm... waarom heeft t.dsl nog geen adsl2+ terwijl de concurrent het al lang biedt...'
Overal is het nog voorinschrijven, informatie pakketen en toekomst. Dat je niets hoort van t.dsl zegt niets eigenlijk. Wordt ook daar al vanaf medio vorigjaar druk verbouwd in het netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 08-05-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:23:
maar ook dan zou je tegen betaling van een X-bedrag de mogelijkheid moeten krijgen om een upgrade te kunnen doen.
Als je nu eens op voorhand de poort die je achterlaat afbetaalt, en de nieuwe poort (de ADSL2+-poort) ook? Je hebt namelijk al aangetoont je niet aan afgesloten contracten te willen houden. Met een eenmalige betaling van 1600 euro ofzo als 'upgrade-kosten' zou je een behoorlijk eind in de richting van de reeele kostprijs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:23:
[...]

zoiets ja, dan kan ik het 'uittesten'; wil wel eens weten waar precies die incomplete files op te halen zijn ;)

had overigens over de reply gelezen, zie het nu pas ;)
Bv nu de film "Het zevende zegel", te vinden onder Zegel in a.b.misc (1,9 dagen geleden gepost)
Tweak haalt hier iedere keer maar iets van 90-95% op, de rest moet de payserver doen.
Zo zijn er de afgelopen weken meer films geweest.
Maar ook nu is het bij Tweak nog niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:22:
[...]

Als je nu eens op voorhand de poort die je achterlaat afbetaalt, en de nieuwe poort (de ADSL2+-poort) ook? Je hebt namelijk al aangetoont je niet aan afgesloten contracten te willen houden. Met een eenmalige betaling van 1600 euro ofzo als 'upgrade-kosten' zou je een behoorlijk eind in de richting van de reeele kostprijs komen.
Onzin natuurlijk!
Ik bedoel niet proberen van een contract af te komen maar een upgrade.
Met een upgrade bedoel ik een abonnement met een hogere snelheid bij dezelfde ISP en via hetzelfde netwerk.
De ISP en netwerk provider zijn niet benadeeld want je blijft immers klant.
Van mij apart mogen ze ook eisen dat je wederom het contract verlengd met een termijn van minimaal 12 maanden.
Het is dus bij een upgrade niet de bedoeling om onder het lopende contract uit te komen en over te stappen naar een andere ISP of naar een ander netwerk te gaan.

Dat er kosten voor een upgrade zijn vind ik redelijk maar dan niet iets van 100 Euro (of meer) maar meer in de orde van grote van 30 Euro.
Dat lijkt mij een reeele kostprijs, want de draadjes blijven gewoon in de grond liggen, en er hoeft nauwelijks iets aangepast te worden. Ik kan me niet voorstellen dat een monteur uren bezig is om van een ADSL lijn een ADSL2+ te maken.
Als dat wel zo is zou ik graag willen weten wat met technisch gezien doet om een dergelijke ADSL2+ aansluiting te realiseren.

Als er een nieuw modem nodig is kan ik me voorstellen dat men daarvoor een bedrag van 75 Euro rekent. De werkelijke kosten van de modems zullen wel wat hoger liggen maar die dingen worden massaal ingekocht dus zo slecht zal het niet gaan als men een stunt acties gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:32:
[...]

Onzin natuurlijk!
Ik bedoel niet proberen van een contract af te komen maar een upgrade.
Met een upgrade bedoel ik een abonnement met een hogere snelheid bij dezelfde ISP en via hetzelfde netwerk.
De ISP en netwerk provider zijn niet benadeeld want je blijft immers klant.
Van mij apart mogen ze ook eisen dat je wederom het contract verlengd met een termijn van minimaal 12 maanden.
Het is dus bij een upgrade niet de bedoeling om onder het lopende contract uit te komen en over te stappen naar een andere ISP of naar een ander netwerk te gaan.

Dat er kosten voor een upgrade zijn vind ik redelijk maar dan niet iets van 100 Euro (of meer) maar meer in de orde van grote van 30 Euro.
Dat lijkt mij een reeele kostprijs, want de draadjes blijven gewoon in de grond liggen, en er hoeft nauwelijks iets aangepast te worden. Ik kan me niet voorstellen dat een monteur uren bezig is om van een ADSL lijn een ADSL2+ te maken.
Als dat wel zo is zou ik graag willen weten wat met technisch gezien doet om een dergelijke ADSL2+ aansluiting te realiseren.

Als er een nieuw modem nodig is kan ik me voorstellen dat men daarvoor een bedrag van 75 Euro rekent. De werkelijke kosten van de modems zullen wel wat hoger liggen maar die dingen worden massaal ingekocht dus zo slecht zal het niet gaan als men een stunt acties gaat houden.
Voor een modem betalen lijkt me logisch, je wordt immers geen nieuw abonnee dus dat voordeel hoeft niet aanwezig te zijn.

We weten allemaal(?) niet hoe BBned deze aansluitingen in het netwerk opneemt. Als het een configuratie verandering is op de huidige poort is het redelijk simpel te verrichten technisch en administratief is het ook op te lossen. Dan zou je het als upgrade kunnen aanbieden. (let op: kunnen)

Is het fysiek andere hardware, dan moet er verplaatst worden in de centrale. Het is niet 'even omprikken' maar het uitporteren en inporteren van je telefoonlijn. Eigenlijk hetzelfde als opzeggen en aanmelden zegmaar. Dan zou je in de knoop kunnen komen met abonnementen en lopende contracten. (let op: zou)

lijkt me sterk dat het een andere poort is overigens

Dan of iets technisch realiseerbaar is staat misschien wel los van de marketing acties. Als deze gericht zijn op nieuwe aansluitingen en hierdoor niet kunnen worden aangeboden voor huidige is het dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net even in dit topic langswaaien omdat ik niet zo heel erg tevreden ben met de diensten van Tweakdsl. Ze reageren niet op mailtjes aan de helpdesk en dat al 3 maanden lang. Hoe dan ook, ik heb laatst aangegeven dat ik eenmalig 35 euro wil betalen en mijn abbo zo van 1-2mbit verbinding wil upgraden naar een 2-4mbit verbinding, voor de oude prijs... Het geld is al lang afgeschreven maar er zit nog geen enkele snelheidsverbetering in mijn internet. Iemand die ook deze ervaringen heeft of er meer over kan vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
als je al 3 maanden mailtjes stuur.. waarom bel je niet even ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
bjck schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:16:
[...]

Voor een modem betalen lijkt me logisch, je wordt immers geen nieuw abonnee dus dat voordeel hoeft niet aanwezig te zijn.

We weten allemaal(?) niet hoe BBned deze aansluitingen in het netwerk opneemt. Als het een configuratie verandering is op de huidige poort is het redelijk simpel te verrichten technisch en administratief is het ook op te lossen. Dan zou je het als upgrade kunnen aanbieden. (let op: kunnen)

Is het fysiek andere hardware, dan moet er verplaatst worden in de centrale. Het is niet 'even omprikken' maar het uitporteren en inporteren van je telefoonlijn. Eigenlijk hetzelfde als opzeggen en aanmelden zegmaar. Dan zou je in de knoop kunnen komen met abonnementen en lopende contracten. (let op: zou)

Dan of iets technisch realiseerbaar is staat misschien wel los van de marketing acties. Als deze gericht zijn op nieuwe aansluitingen en hierdoor niet kunnen worden aangeboden voor huidige is het dus niet mogelijk.
Het kan best wel zijn dat ze nieuwe dslam plaatsen in de centrales en die alleen voor adsl2+ geschikt maken en daarop al die aktie klanten plaatsen.
Mischien verklaart dat ook die 2e lijn koper die men gaat gebruiken als je al adsl hebt.
Mocht dit een succes zijn dan zal bbned wel de rest van de alcatel dslam's omzetten naar adsl2+ en dat zal dan in etappes gaan net als die upgrades vroeger.
Toen kregen nieuwe klanten meteen fullspeed down en up en oude klanten pas veel later.

Ik heb ook al met de opta lopen mailen over bbned en dit is het antwoord:

Dit mag allemaal. Er zijn geen regels die dit verbieden. Het betreft een commerciele keuze van een aanbieder. U kunt wel bij uw aanbieder aangeven dat u wilt overstappen op een andere aanbieder als u geen gebruik mag maken van de aanbieding. Misschien dat u dan wel gebruik kunt maken van de aanbieding. Daarnaast kunt u als u direct en zonder financiele gevolgen kunt opzeggen, eerst opzeggen en daarna ADSL 2+ bestellen.

Dus tweakdsl, doe je best met lobbyen bij bbned >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Burne schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:00:
[...]

Blader eens een stukkie terug. Daar staat een posting van mij die over een Porsche Carrerra GT3 en GT4 gaat. Precies dat is van toepassing.
Dat is appels met peren vergelijken.
Geen enkele autofabrikant werkt op die manier en bied een nieuw model aan voor de helft van de prijs van het vorige model.
Dat soort bedrijven hebben nog zo iets als klanten binding en houden liever hun oude klanten tevreden dan dat ze nieuwe klanten willen hebben die na x aantal jaren niet meer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een los abonnement op een SIP server voor VOIP.
Ergens op het forum kwam ik een post tegen waarin men het had over een los
abonnement bij TweakDSL, Het zou hier gaan om een abonnement op hun SIP server met 300 bel minuten en een 020 nummer voor 9,95 p/maand. Helaas kan ik deze post niet meer terug vinden.

Zojuist heb ik contact gehad met TweakDSL, de medewerker kon me helaas niets over deze dienst vertellen. Wellicht dat iemand hier weet of het mogelijk is om een los SIP server abonnement t.b.v. VOIP bij TweakDSL te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:25:
Ik ben opzoek naar een los abonnement op een SIP server voor VOIP.
Ergens op het forum kwam ik een post tegen waarin men het had over een los
abonnement bij TweakDSL, Het zou hier gaan om een abonnement op hun SIP server met 300 bel minuten en een 020 nummer voor 9,95 p/maand. Helaas kan ik deze post niet meer terug vinden.

Zojuist heb ik contact gehad met TweakDSL, de medewerker kon me helaas niets over deze dienst vertellen. Wellicht dat iemand hier weet of het mogelijk is om een los SIP server abonnement t.b.v. VOIP bij TweakDSL te nemen?
Afaik heeft t.dsl VOIP ondersteuning noch sip-server. Waarom zouden ze anders VoDSL gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk heb ik wel de betreffende post gevonden.
http://gathering.tweakers...1031138///tweakdsl%2Cvoip

Poster Ghandi
"We hebben bij Tweak (TweakDSL/TweakNews) een VoIP gateway staan. Er is nog geen produktlancering, maar ik bel al vanaf januari 2005 met een Draytek 2900VG en het werkt super.

Zoals het er nu naar uit ziet, komen er twee produkten; een los telefoonnummer en een belbundel met 300 belminuten nationaal voor vaste nummers voor 9.95 p/m

Heb je meer vragen, mail even de helpdesk, info@tweakdsl.nl; niet iedereen zal de vraag kunnen beantwoorden, maar hopelijk wordt'ie intern naar de juiste personen doorgezet.

Een nummer kan ik zo voor je aanmaken (020 regio)."

Ik ga ze een e-mail sturen, In de hoop dat ik gebruik van hun VoIP gateway kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

StevenK schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:40:
[...]

Afaik heeft t.dsl VOIP ondersteuning noch sip-server. Waarom zouden ze anders VoDSL gebruiken ?
Omdat VoDSL er eerder was, dan VoIP. Daarnaast biedt TIS-DSL geen VoDSL, dus is het de bedoeling daar telefonie te leveren in de vorm van VoIP. Hopelijk wel met een copperjet 1616 :9. Overigens ben ik al zeer tevreden over VoDSL. Als het eenmaal is opgeleverd, werkt het als een tein. Er zijn wel storingen geweest met VoDSL, maar die kunnen zich ook voordoen met VoIP gateway. Geef mij maar VoDSL, veel veiliger protocol.

VoIP voor particulieren heeft hier in Nedeland al wel een behoorlijke deuk opgelopen. UPC, Wanadoo, Tiscali hebben allemaal verschrikkelijke opstartproblemen (gehad) met VoIP. Wegvallende verbindingen, slechte geluidskwaliteit of geen verbinding. Wanadoo is helemaal een drama met hun opgeleukte router, de live!box, nou voor de meeste mensen is de verbinding zo dood als een pier en plots is de reclame van de buis gehaald en kwam er een rubriek in Kassa! KPN zou haar voip diensten al in Januari op de markt brengen, maar het blijft nog erg stil bij de groenen.

Meld mij hierbij graag hierbij als Beta-tester van de VoIP-diensten van Tweak.

[ Voor 37% gewijzigd door I_stealth_I op 09-05-2005 15:11 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:46:
Uiteindelijk heb ik wel de betreffende post gevonden.
http://gathering.tweakers...1031138///tweakdsl%2Cvoip

Poster Ghandi
"We hebben bij Tweak (TweakDSL/TweakNews) een VoIP gateway staan. Er is nog geen produktlancering, maar ik bel al vanaf januari 2005 met een Draytek 2900VG en het werkt super.

Zoals het er nu naar uit ziet, komen er twee produkten; een los telefoonnummer en een belbundel met 300 belminuten nationaal voor vaste nummers voor 9.95 p/m

Heb je meer vragen, mail even de helpdesk, info@tweakdsl.nl; niet iedereen zal de vraag kunnen beantwoorden, maar hopelijk wordt'ie intern naar de juiste personen doorgezet.

Een nummer kan ik zo voor je aanmaken (020 regio)."

Ik ga ze een e-mail sturen, In de hoop dat ik gebruik van hun VoIP gateway kan maken.
Zou je ons misschien op de hoogte kunnen houden hoe dit afloopt.. Ik ben nogal een draytek fan :) en het lijkt mij wel wat om op die manier te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burp2001 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:54:
als je al 3 maanden mailtjes stuur.. waarom bel je niet even ?!?
Dat heb ik dus al meerdere malen gedaan, maar ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben al druk bezig om een opzegbrief te maken, want ik begin er best zat van te worden. Ik heb het sinds december 2004 en heb de hele tijd al problemen en ze komen maar niet met een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (ook enorme Draytek-fan) heb sinds vandaag ook VoIP met mijn Draytek router (2200VG), maar dan via http://www.talkin2ya.nl/

Je kan kiezen tussen een Post-Paid of een Pré-Paid pakket, ik heb gekozen voor het Pré-Paid pakket.

Je koopt een telefoonnummer voor EUR 10,- en daarna een beltegoed van EUR 5,- tot EUR 50,-.

Vult de gegevens die je gemaild krijgt in je Draytek router en je kan bellen en gebeld worden, en het werkt perfect !

Als je de minuut prijs vergelijkt met die van TweakDSL.....daar krijg je voor EUR 9,95 300 belminuten, dat is iets meer dan 3,3 cent per minuut. Bij Talkin3ya betaal je bij het Pré-Paid pakket 3 cent per minuut, is dus nog goedkoper ook.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:42:
[...]

Dat heb ik dus al meerdere malen gedaan, maar ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben al druk bezig om een opzegbrief te maken, want ik begin er best zat van te worden. Ik heb het sinds december 2004 en heb de hele tijd al problemen en ze komen maar niet met een oplossing.
dat men bij tweakdsl idd een hekel heeft aan reageren op mail is mij inmiddels ook duidelijk
het enigste wat je krijgt is "uw bericht is ontvangen en bla bla bla etc etc"
maar volgens mij werken ze daar maar 2 dagen per week
anders kan ik de term "binnen 2 werkdagen" niet verklaren
en ook ik wordt regelmatig afgescheept met "we bellen u zo terug" en ach ja schijnbaar is het beltegoed van tweakdsl wel op want bellen ho maar en das precies wat ze daar willen je moedloos maken niet reageren maar wel vangen, ik denk dat ik maar eens tros radar ga mailen voor een "ijs" :X koude douche vanwege de comunicatie (welke comunicatie?)
en het is zo jammer want er zijn daar wel jongens die je wel willen helpen O-)
ik krijg ze jammergenoeg aleen niet vaak aan de telefoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:13:
[...]

dat men bij tweakdsl idd een hekel heeft aan reageren op mail is mij inmiddels ook duidelijk
het enigste wat je krijgt is "uw bericht is ontvangen en bla bla bla etc etc"
maar volgens mij werken ze daar maar 2 dagen per week
anders kan ik de term "binnen 2 werkdagen" niet verklaren
en ook ik wordt regelmatig afgescheept met "we bellen u zo terug" en ach ja schijnbaar is het beltegoed van tweakdsl wel op want bellen ho maar en das precies wat ze daar willen je moedloos maken niet reageren maar wel vangen, ik denk dat ik maar eens tros radar ga mailen voor een "ijs" :X koude douche vanwege de comunicatie (welke comunicatie?)
en het is zo jammer want er zijn daar wel jongens die je wel willen helpen O-)
ik krijg ze jammergenoeg aleen niet vaak aan de telefoon >:)
Wellicht kunnen we samen iets doen, want ik zou 20 euro restitutie krijgen. Na lang zeuren kreeg ik te horen dat het naar de boekhouding was gestuurd. Ondertussen wel opdracht gegeven voor het upgraden van mijn abbo en dat is er DIRECT vanaf, maar mijn 20 euro teruggeven is er niet bij. Lijkt me dat ze behoorlijk in gebreke blijven van hun diensten, mede dat de snelheid niet is toegenomen en ik meerdere problemen heb met ze. Dus als ik echt wil kom ik wel onder ze uit. Andere optie is de machtiging intrekken voor het afschrijven van het maandelijkse bedrag. Waarom zou ik immers betalen voor diensten die niet goed werken en niet werken zoals mij voor het lidmaatschap zijn beloofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:36:
[...]

[...]
Nou Floris,

We hebben nog iets meer dan een uur te gaan voordat het dinsdag is.
Ik neem aan dat je je afspraak na gaat komen ?

Skunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:53:
Ik (ook enorme Draytek-fan) heb sinds vandaag ook VoIP met mijn Draytek router (2200VG), maar dan via http://www.talkin2ya.nl/
Zo die lui hebben wel even een webdesigner nodig. De website heeft absoluut geen vertrouwen. Wat een rommel die website :X Technisch zal het wel functioneren, VoDSL loopt ook via deze firma.

Totaal aftoppic natuurlijk. Mail beantwoorden is echt rampzalig tegenwoordig. Ik krijg eigenlijk nooit meer een mailtje van Tweak terug de laatste tijd. Waar zijn jullie mee bezig? Het wiel uitvinden? ;)
Whatever, kan er niet zo mee zitten eigenlijk. >:) Zolang er maar een internet en telefonie eigenlijk.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:16:
Je zult ofwel een ADSL2+-kaart en -splitter moeten plaatsen, of een bestaande kaart en splitter vervangen door ADSL2+. In een Alcatel-ASAM is dat te plaatsen, en in geval van een Cisco DSLAM zul je een Alcatel-chassis moeten plaatsen en laten bedraden door KPN.

Je koopt overigens geen GT3 van de bedragen, maar een Golf GTI toeters en bellen laat nog wel wat wisselgeld over. Genoeg voor een maandje of twee Turkije in een sjiek hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:01:
[...]

Je zult ofwel een ADSL2+-kaart en -splitter moeten plaatsen, of een bestaande kaart en splitter vervangen door ADSL2+. In een Alcatel-ASAM is dat te plaatsen, en in geval van een Cisco DSLAM zul je een Alcatel-chassis moeten plaatsen en laten bedraden door KPN.
Is de huidige situatie niet dat de kaarten beide aankunnen dmv andere config? Dus er zitten nu ADSL kaarten in en komen een aantal ADSL2+ kaarten bij per centrale?

Als ik de datasheets bekijk van de kaarten is het een kwestie van provisionen per poort.

En waarom andere splitter voor ADSL2+?

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 09-05-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
bjck schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:04:
[...]

Is de huidige situatie niet dat de kaarten beide aankunnen dmv andere config? Dus er zitten nu ADSL kaarten in en komen een aantal ADSL2+ kaarten bij per centrale?

Als ik de datasheets bekijk van de kaarten is het een kwestie van provisionen per poort.

En waarom andere splitter voor ADSL2+?
Volgens die datasheet kunnen die kaarten alleen adsl2 en adsl2+ aan.
Ik dacht ook altijd dat die alcatels al adsl2+ aankonden maar het blijkt dus dat ze geschikt zijn om er adsl2+ kaarten in te stoppen.
Het wordt me nu wel stukken duidelijker waarom we niet zo per direkt geupgrade kunnen worden naar adsl2+.

Die splitter zal wel veranderd moeten worden omdat adsl2+ op veel hogere frequenties gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

09/05/2005 Informatiepakketten voorinschrijving ADSL2+

De informatiepakketten voor ADSL2+ zullen dinsdag 9 mei worden verstuurd. Dit is iets later dan gepland. Zodra de postcodes bekend zijn, zal er online een postcode check beschikbaar worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:21:
De informatiepakketten voor ADSL2+ zullen dinsdag 9 mei worden verstuurd.
Dit zal wel 10 mei moeten zijn denk ik, maar beter laat dan nooit

Ik wacht met spanning af..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:59:
[...]

Zo die lui hebben wel even een webdesigner nodig. De website heeft absoluut geen vertrouwen. Wat een rommel die website :X Technisch zal het wel functioneren, VoDSL loopt ook via deze firma.

Totaal aftoppic natuurlijk.
Tja....het is wel erg veel 'rood' B)

Maar het belangrijkste is dat het werkt.
Je kan snel via de Webwinkel een nummer aanvragen en een beltegoed kaart aanschaffen.

En het is handig als backup in het geval dat VoDSL uitgevallen is (wat bij mij het geval was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:06:
[...]

Wellicht kunnen we samen iets doen, want ik zou 20 euro restitutie krijgen. Na lang zeuren kreeg ik te horen dat het naar de boekhouding was gestuurd. Ondertussen wel opdracht gegeven voor het upgraden van mijn abbo en dat is er DIRECT vanaf, maar mijn 20 euro teruggeven is er niet bij. Lijkt me dat ze behoorlijk in gebreke blijven van hun diensten, mede dat de snelheid niet is toegenomen en ik meerdere problemen heb met ze. Dus als ik echt wil kom ik wel onder ze uit. Andere optie is de machtiging intrekken voor het afschrijven van het maandelijkse bedrag. Waarom zou ik immers betalen voor diensten die niet goed werken en niet werken zoals mij voor het lidmaatschap zijn beloofd...
das in principe altijd bespreekbaar maar ik kreeg zojuist een mailtje en dat bied perspectief _/-\o_

plakerdeplak:

On Fri, 6 May 2005 09:51:27 +0200, henkj@tweakdsl.nl wrote:
> goedemorgen,
>
> hier een tweetal vragen
>
> 1. waneer wordt mijn squaredsl nu eindelijk opgeleverd????
> jullie hebben de squaredsl (+vodsl) abbokosten wel per 1-5 afgeschreven (en gezegd dat per 1 - 5 ik ook squaredsl zou hebben) maar ik heb nog geen 4 mb downloads (gewoon mn 2mb) laat staan vodsl (geen kiestoon dus geen aansluiting, mn lampje op line1 komt wel op bij bellen maar geen teken van ander leven (moet ik zelf weer achter mn teveel afgeschreven geld aan of krijg ik een refund zodra werkelijk geleverd?

Dit probleem ( die met de telefonie ) moet eerst zijn opgelost voordat de snelheids aanpassing
kan worden gedaan. Mijn collega's hebben hier al meermaals contact over gehad met BBned
(waaronder gisteren nog ) maar vermoeden dat het nog wel 1 a 2 weken kan duren voordat het opgelost is.
Pas daarna kan de snelheidsupgrade worden gedaan.

Laten we even afspreken dat u aan ons terugmeld wanneer beide problemen zijn verholpen zodat
we een restitutie kunnen voorstellen ( nu een voorstel doen, heeft geen nut nog, we weten geen oplosdatum )

> 2. waar blijft mijn 10 euro te veel afgeschreven abbo van de vorige maand toen jullie prodsl abbo's verlaagd hebben
> en nooit er aan hebben gedacht bestaande abbonees ook te verlagen

Daar hebben we wel aan gedacht, maar de structuur zit anders in elkaar.
BBned verlaagt sommige prijzen, en wij passen die dan natuurlijk aan.
--

Met vriendelijke groeten, de Helpdesk (@)

einde plakkerdeplak

dus er zit progressie in het is nog niet helemaal wat ik wil maar toch ik heb bericht terug _/-\o_

"uitbarsting van vreugde" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 10:50 . Reden: kalmer maken van mijn posting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Henk_j, zou je iets rustiger willen doen met je smily-gebruik? 'k krijg klachten van mensen die zich eraan ergeren.

Daarnaast is het quoten van een persoonlijke email niet erg netjes, en behoort eigenlijk eerst toestemming van de schrijver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vraag me af hoe groot de kans is dat alle abo's worden afgeschaft, of in ieder geval een groot deel als er overgestapt is naar ADSL2. Want wat voor nut heeft het aanbieden van abo's die veel duurder én trager zijn dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Die 39.95 is tijdelijk, misschien wordt het wel 99 €uro's p/mnd 'ns kijken hoeveel er dan ADSL2+ nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:22:
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat alle abo's worden afgeschaft, of in ieder geval een groot deel als er overgestapt is naar ADSL2. Want wat voor nut heeft het aanbieden van abo's die veel duurder én trager zijn dan nog?
Nu heeft toch ook niet iedereen een wide-open verbinding, waarom straks dan wel? Zullen vast wel lagere abonnementen onder blijven zitten met minder extra's, kale internet toegang of gewoon mindersnelheid voor minder euro's.

Het zal vast niet zo zijn dat een wide-open ADSL2+ verbinding overal ~40 euro blijft. Misschien voor de snelle inschrijvers het eerste jaar. Tijd zal het leren. En het is niet overal beschikbaar, BBNed heeft ook (nog) niet al haar locaties omgebouwd. Versatel is ook nog niet klaar overal en Tiscali is druk in een ombouw project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik vraag me iets af...

Ik kan nu alleen BBNed Bitstream lijnen krijgen. Is het dan wel mogelijk om zo'n adsl 2+ lijn te kunnen krijgen. Ik begrijp namelijk uit de info van de TweakDSL site dat zo'n lijn speciaal voor je wordt aangelegd. Dan zou het mijns inziens dus niets uit moeten maken, of wel?

Ik heb TweakDSL al een mail gestuurd, maar niet echt een bevredigend antwoord ontvangen, vandaar mijn vraag hier....

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
liquid-orange schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:00:
Ik vraag me iets af...

Ik kan nu alleen BBNed Bitstream lijnen krijgen. Is het dan wel mogelijk om zo'n adsl 2+ lijn te kunnen krijgen. Ik begrijp namelijk uit de info van de TweakDSL site dat zo'n lijn speciaal voor je wordt aangelegd. Dan zou het mijns inziens dus niets uit moeten maken, of wel?

Ik heb TweakDSL al een mail gestuurd, maar niet echt een bevredigend antwoord ontvangen, vandaar mijn vraag hier....
Met 'speciaal voor je aanleggen' is waarschijnlijk bedoeld als dat het een nieuwe verbinding is.

Als in de centrale waarop jou lijn is aangesloten geen BBned apparatuur staat, gezien dat ze daar bitstream leveren, zal het niet kunnen. Misschien in de toekomst.

Bistream zijn eigenlijk ingekochte lijnen bij KPN-DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mister_T schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:09:
Die 39.95 is tijdelijk, misschien wordt het wel 99 €uro's p/mnd 'ns kijken hoeveel er dan ADSL2+ nemen
Ja dat zal inderdaad wel tijdelijk zijn, en over een jaar zien we wel weer.
Een paar jaar terug betaalden we ook relatief veel voor een vrij lage snelheid, de ontwikkelingen in de markt laten gewoon zien dat je meer snelheid voor je Euro's krijgt.
Net zoiets als harddisken die een grotere capaciteit krijgen en dalen in prijs.

Als de prijs na introductie zo rond de 50 Euro komt te liggen lijkt me dat een redelijke prijs.
Ik denk dat de ISP's daar nog steeds goed aan kunnen verdienen vooral als ze via ADSL2+ ook meer diensten gaan aanbieden dan alleen internet.
(telefoon, TV, video-on-demand e.d.).
Als de prijs werkelijk richting 100 Euro gaat is het gewoonweg niet interessant en zullen er veel mensen afhaken.
Beetje vergelijkbaar met de top abo's die we nu hebben (8 Mbps).
Een relatief kleine groep mensen maakt daar gebruik van maar het merendeel kiest voor een 2-4 Mbps abo en soms zelf minder.

Ik verwacht dat het met ADSL2+ iets anders komt te liggen en er niet alleen de nadruk ligt op de downloadsnelheid maar vooral op de extra diensten.
Dan is de doelgroep ook gelijk een andere en dat is precies waar de ISP's op uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:35:
Als de prijs na introductie zo rond de 50 Euro komt te liggen lijkt me dat een redelijke prijs.
Waar baseer je die prijs op? Want dat is mij in ieder geval niet duidelijk. Je roept bedragen die je over hebt voor producten, maar je lijkt niet door te hebben dat het de kostprijs is die zal bepalen wat het kost.

Als investeerders een hele dikke duizend euro per klant * lenen aan een telco en een ISP, dan zal dat geld in een redelijke termijn terug moeten komen en met een winst erop die hoger is dan de rente op een spaarrekening. Het 'aflossen' van die investeringen gaat niet snel want een groot deel van je maandelijkse betalingen gaat op aan operationele kosten. Jij kunt vinden wat je wilt, het is de bank, de boekhouder en investeerder die de kostprijs bepalen. ADSL2+ levert, los van een forse nieuwe investering, een product op wat niet echt goed verkoopbaar is (want niet iedereen woont minder dan 800 meter van een centrale) en wat de operationele kosten verhoogt, want je verstookt meer data.

*: delen door 36 of 60 voor aflossen in drie of vijf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er misschien mensen overgestapt hier naar TIS DSL?
Ik heb dit ruim een maand geleden aangevraagd, eergister had ik geen verbinding meer. Alles driedubbel nagecheckt, kwam ik er na een paar uur achter dat het de migratie is naar TIS DSL... niet erg netjes van TweakDSL om dit zomaar te doen zonder mij op de hoogte te brengen.
Nu hoor van de helpdesk dat het wel 3 weken kan duren, leuk :/.
Die informatie staat nergens op de website, als ik het wist had ik het niet gedaan...

Het volgende zag ik wel staan op de website:
"Je krijgt een modem dat geschikt is voor het Tiscali-netwerk. Hierdoor kan het zijn dat jij als bestaande klant ook een nieuw modem moet aanschaffen. "

Iemand enig idee of mijn modem Telindus ADSL Bridge 1110 op de Tiscali netwerk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net een actie van ADSL2+ staan bij een concurent (speedxs)

Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste 9 maanden € 29,95 per maand ADSL2+ hebt, daarna € 49,95. Dit is inclusief gratis modem. De maandprijs is gebaseerd op linesharing en automatische incasso. Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van € 9 per maand. De eenmalige entreekosten zijn € 69.95

€ 29,95 nog even en je krijgt het eerste jaar voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb inmiddels het infopakket binnen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Op het voorinschrijvingsformulier (een leuk woord voor scrabble) kan je een aantal dingen aankruisen zoals: "ik heb al een verbinding via BBned of gebruik op dit moment een ISDN-lijn en heb daarom nieuw koperpaar nodig. Ik ben er van op de hoogte dat dit € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand kost."

Dit is duidelijk zou je zeggen. Nou, voor mij niet. Want dan lees ik in de FAQ ADSL2+:

"Betaal ik aansluitkosten?
Nee, aansluiten is gratis"

Ja, wat is het nu? Moet ik nu wel of niet aansluitkosten betalen? :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:23:

Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste 9 maanden € 29,95 per maand ADSL2+ hebt, daarna € 49,95. Dit is inclusief gratis modem. De maandprijs is gebaseerd op linesharing en automatische incasso. Zodra KPN wordt opgezegd, komt hier een toeslag op van € 9 per maand. De eenmalige entreekosten zijn € 69.95
Ik zit bij speedxs zeer tevreden, vergeet btw niet de €99- jaarlijkse lidmaatschap kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:23:

€ 29,95 nog even en je krijgt het eerste jaar voor niets.
Bij SpeedXS betaal je dus:
9 x 29,95
3 x 49,95
1 x 69,95
1x 100 (jaarlijkse adm. kosten)
Is al met al 590,- euro in het eerste jaar. Dan ben je bij Tweak ongeveer 40 eurie goedkoper uit. Dus zo goedkoop is het niet bij SpeedXS.

Bovendien heeft SpeedXS geen telefonie in VoDSL of VoIP. Dit voordeel heb je wel bij onze vrienden in Almere. Tweak roels :P. Bovendien 'lijkt' SpeedXS mij een te commerciële bende. En de jaarlijkse administratiekosten van 100 euro vind ik crimineel voor die paar automatische incasso's. Alhoewel ik 'afsluitkosten' ook van Tweak afkeur, maar ze vermelden het wel eerlijk. Owjah, je hebt in tegenstelling tot bij SpeedXS geen FUP, AUP.
Zondagskindje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:27:

Dit is duidelijk zou je zeggen. Nou, voor mij niet. Want dan lees ik in de FAQ ADSL2+:

Exact, die faq is voor nieuwe gebruikers. We betalen als bestaande gebruikers wel kosten, zie dat als een soort verhuiskosten.

Verder is het jammer dat men geen prijs noemt voor na het eerste jaar, men geeft wel een reden, maar daar heb ik weinig aan. Men had beter kunnen zeggen, we garanderen dat het na het tweede jaar nooit duurder wordt dan het bestaande Ultra abonnement van € 69,-. De prijs zal eerder naar beneden bijgesteld worden, maar wat de uiteindelijke prijs is nog niet vastgesteld omdat wij nog wachten op antwoord van onze leverancier. Bbned heeft nog geen inkoopsprijzen aan ons vastgesteld voor het tweede jaar.

Je kan nu altijd onder onder je contract uitkomen, omdat prijzen nooit meer dan enkele procenten mogen stijgen volgens de wet. Dus dat is niet zo slim.

[ Voor 61% gewijzigd door I_stealth_I op 11-05-2005 15:17 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg weekje terug mijn laatste kpn factuur en daarin staat doodleuk onder het kopje diversen:

KOSTEN n.a.v. opzegtermijn 11,90

die zie je ook niet aankomen :) en dat staat helemaal nergens vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:39:
ik kreeg weekje terug mijn laatste kpn factuur en daarin staat doodleuk onder het kopje diversen:

KOSTEN n.a.v. opzegtermijn 11,90

die zie je ook niet aankomen :) en dat staat helemaal nergens vermeld
Logisch, dat zijn kosten die KPN in rekening brengt en ze zijn eenmalig, dus dat is te overzien :) Daar kan je je niet druk om maken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

I_Stealth_I schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:46:
[...]

Bij SpeedXS betaal je dus:
9 x 29,95
3 x 49,95
1 x 69,95
1x 100 (jaarlijkse adm. kosten)
Is al met al 590,- euro in het eerste jaar. Dan ben je bij Tweak ongeveer 40 eurie goedkoper uit. Dus zo goedkoop is het niet bij SpeedXS.
Hmz, TweakDSL goedkoper?
1 x aansluitkosten € 75,-
1 x portatiekosten telefoonnummer € 10,-
12x € 9,10 (koperpaar)
12x € 39,95 abbo
12x € 9,95 nieuwsserver (anders heeft voor mij dat hele 24mbit geen zin >:) )

Dat is dan € 793,- in het eerste jaar of € 868,- als je na het eerste jaar weggaat.

Of heb ik niet goed gerekend? B)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik heb inmiddels het infopakket binnen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Op het voorinschrijvingsformulier (een leuk woord voor scrabble) kan je een aantal dingen aankruisen zoals: "ik heb al een verbinding via BBned of gebruik op dit moment een ISDN-lijn en heb daarom nieuw koperpaar nodig. Ik ben er van op de hoogte dat dit € 75,- eenmalig en € 9,10 per maand kost."

Ik heb ook het info pakket ontvangen.
Ik begrijp ook het bovenstaande stukje niet.

Ik ben immers een bestaande klant (zo staat het ook in de bijgevoegde brief).
"Je hebt als bestaande klant van TweakDSL interesse getoond in ADSL2_ enz..."
Ik heb dus als een verbinding via het BBned netwerk die in principe blijft bestaan.
Ik wil dus geen nieuw koperpaar, ik zou ook niet weten waarom.
Het ligt iets anders als je KPN wilt opzeggen en VoDSL wilt gebruiken, maar dat wil ik niet, ik wil voorlopig gewoon KPN als telefoon aanbieder blijven gebruiken.

Misschien ziet BBned de overgang van ADSL naar ADSL2+ als een geheel ander netwerk, zou kunnen, maar dan nog kan ik niet voorstellen dat ik daarvoor 75 euro zou moeten betalen en extra maandelijkse kosten.
Als dat wel zo zou zijn zou ik er voor kiezen om mijn huidige TweakDSL op te zeggen en miv de opzegdatum direct een nieuw ADSL2+ aan te vragen.
In feite ben je dan een nieuwe klant.

Ik kan me niet voorstellen dat men dat wil, ik zal het wel niet goed begrepen hebben.
Misschien kan een van de TDSL medewerkers hier nog een toelichting op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Op de site van TweakDSL staat:
"Ben je al langer dan een jaar TweakDSL klant? Dan krijg je van ons een passende aanbieding!" Misschien lees ik er overheen hoor, maar ik kan nergens die "passende aanbieding" vinden.
Of zijn er misschien 2 verschillende infopakketten? 1 voor bestaande klanten en 1 voor nieuwe klanten? Als dat zo is, dan heb ik het verkeerde infopakket. Ik heb het Ultra-abbo vanaf maart 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:23:
[...]

Hmz, TweakDSL goedkoper?
12x € 9,10 (koperpaar)
12x € 39,95 abbo

Dat is dan € 793,- in het eerste jaar of € 868,- als je na het eerste jaar weggaat.

Kaalkoper betalen? Nou dan laat ik het lekker bij het oude. Laat BBned/Versatel daar nou eens wat aan doen.

Je wordt nu als klant nu geconfronteerd met heel veel apparte kosten, nou dan haak ik af. Geef mij maar één prijs waarmee ik alles betaal, en niet telefoon portering, koper, aan- en afsluitkosten. Ik betaal liever één bedrag, veel overzichtelijker.

Ik vond juist de DSL&BEL zo prachtige samenstelling; één prijs, één factuur, geen geblaat. Lekker duidelijk, geen extra kosten, veel overzicht. Dat ADSL2+ zit nu veel te veel haken en ogen aan. Mijn voorinschrijving krijgen ze niet terug. Kosten zijn veel te veel versplintert.

Ik hoef absoluut niet voor een dubbeltje op eerste rang te zitten, sterker nog ik betaal graag extra voor goede service en betrouwbaarheid. Als het me alleen om de prijs ging, ging ik wel naar Compuserve ofzo. Maar ik wil gewoon één prijs, met evt éénmalig 1 setupbedrag. Ik wil niet met 5 of 6 verschillende losse kosten te maken hebben en overal om hoeven denken.

Misschien een waardevolle suggestie voor de produktontwikkeling van Tweak. Ik laat het tot nu toe gewoon bij mijn 2Mb Bel&DSL.

[ Voor 27% gewijzigd door I_stealth_I op 11-05-2005 18:17 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Zondagskindje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:46:
Op de site van TweakDSL staat:
"Ben je al langer dan een jaar TweakDSL klant? Dan krijg je van ons een passende aanbieding!" Misschien lees ik er overheen hoor, maar ik kan nergens die "passende aanbieding" vinden.
Of zijn er misschien 2 verschillende infopakketten? 1 voor bestaande klanten en 1 voor nieuwe klanten? Als dat zo is, dan heb ik het verkeerde infopakket. Ik heb het Ultra-abbo vanaf maart 2003.
Ja, daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Tijdens een telefoongesprek met Tweak werd daar iig erg vaag over gedaan. Ik ben bang dat de bestaande klanten in beetje in de steek gelaten worden.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Het gaat hierom:
- Een huidige verbinding kan niet worden omgezet
- Het kan niet over ISDN geleverd worden

Wil je een van beide toch; dan zul je een extra lijn moeten aanvragen. Alleen dan betaal je die 75 euro + €9.10 maandelijks.

Als je gewoon op een analoge lijn zonder adsl aanvraagt, betaal je dat dus allemaal niet. Als je nu al BBned DSL erop hebt, kan het ook zonder extra kosten: Alleen moet je dan eerst je huidige abonnement totaal afsluiten, en dan adsl2+ opnieuw aanvragen. En dat komt dus neer op downtime.
Zondagskindje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:23:
[...]

Hmz, TweakDSL goedkoper?
12x € 9,10 (koperpaar)
12x € 39,95 abbo

Als je eerst je huidige bbned dsl opzegt, zijn dit dus de kosten:
12x € 39,95 abbo

Thats all.

Wil je geen downtime ondervinden, zul je dus een extra telefoonlijn ernaast moeten laten leggen. Dan betaal je:
12x € 9,10 (koperpaar)
12x € 39,95 abbo

En bij beide opties kun je indien gewenst nog je nummer laten porteren, of extra snelle usenetaccess erbij kopen. Maar de "concurenten" hebben dat ook niet, en dat hoort dus ook niet standaard in het rijtje thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:01:
[...]

Het gaat hierom:

Wil je een van beide toch; dan zul je een extra lijn moeten aanvragen. Alleen dan betaal je die 75 euro + €9.10 maandelijks.

Als je gewoon op een analoge lijn zonder adsl aanvraagt, betaal je dat dus allemaal niet. Als je nu al BBned DSL erop hebt, kan het ook zonder extra kosten: Alleen moet je dan eerst je huidige abonnement totaal afsluiten, en dan adsl2+ opnieuw aanvragen. En dat komt dus neer op downtime.

[...]

12x € 39,95 abbo

Thats all.

Wil je geen downtime ondervinden, zul je dus een extra telefoonlijn ernaast moeten laten leggen. Dan betaal je:
12x € 9,10 (koperpaar)
12x € 39,95 abbo

En bij beide opties kun je indien gewenst nog je nummer laten porteren, of extra snelle usenetaccess erbij kopen. Maar de "concurenten" hebben dat ook niet, en dat hoort dus ook niet standaard in het rijtje thuis ;)
Die nieuwe lijn is een workaround van Cambrium. BBned wil namelijk nog geen bestaande lijnen overzetten op ADSL2+. Hiervoor hebben ze twee redenen; één, ze willen inzitten op een nieuwe groep klanten met een 24MB lijn. Twee, het SAP/ERP (klantensysteem) van BBned is nog niet in staat een klant te verhuizen van ADSL1 naar ADSL2. Men heeft de systemen in deze korte tijd nog niet zover gekregen om bestaande lijnen te migreren.

Met deze workaround vraagt men dus letterlijk een nieuwe aansluiting aan en heft de oude lijn op >:)
Tja wie niet sterk is, moet slim zijn.

Door de komst van meneer De Mol van zijn Versatel en de aanbieding van 24MBit voor 39,- is BBned kwa tijd overvallen. En heeft men het produkt eerder uitgebracht dan op schema staat. Het resultaat mag er dan ook zijn; veel verwarring bij de partners en haar eindgebruikers. :+

Tja jongens, die De Mol zorgt wel voor een hoop ellende; geen voetbal meer te zien, kopspijkers weg, chaos bij de concurrenten 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 11-05-2005 19:57 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
Die 75 euro "aansluitkosten" moet je ook niet zien als iets dat door BBNed komt, het is gewoon het bedrag dat de KPN vraagt voor het aanleggen van een nieuwe lijn, net als de 9,10 euro kosten voor kaal koper....

Wat ik me wel nog afvraag:
- Kan je je huidige BBNed VoDSL telefoonnummer ook porteren? Vast wel, maar dat is mij niet geheel duidelijk...
- Ik zit op ongeveer 1800 meter van de centrale. De bekabeling is prima, mijn modem trained immers altijd strak op 8064/1024. Heeft ADSL2+ eigenlijk wel zin dan? Je weet het natuurlijk pas als de lijn er ligt, maar toch... moet ik aan 16Mbit denken, of is de kans dat je boven de 8Mbit uitkomt sowieso al erg klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Xandrios schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:01:
[...]

Het gaat hierom:

[...]

12x € 39,95 abbo

Thats all.

12x € 9,10 (koperpaar)
12x € 39,95 abbo

Bedankt voor je uitleg Xandrios, het is nu wat duidelijker. :)
Ik vind het toch een beetje listig om mijn huidige abbo op te zeggen.
Want hoelang is de downtime dan? En is het nog helemaal niet gezegd dat ADSL2+ overal geleverd kan worden.
Dat begrijp ik uit het onderstaande:
.... tenzij TweakDSL op mijn adres geen ADSL2+ kan leveren en/of er voor 31 december2005 geen definitieve leverdatum afgegeven kan worden.
En ik ben nog steeds benieuwd wat de passende aanbieding voor de bestaande klanten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het niet kunnen leveren van ADSL2+ over ISDN is dat alleen voor deze start fase of kan het nooit samen geleverd worden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KroontjesPen schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:05:
Het niet kunnen leveren van ADSL2+ over ISDN is dat alleen voor deze start fase of kan het nooit samen geleverd worden.
Technisch moet het mogelijk zijn. Kan alleen een enorme lading redenen hebben om het later of niet aan te bieden.

Waarom zou je het willen? Je kan ook bellen via VoIP of VoDSL. Of naast elkaar leggen zonder linesharing, kost je alleen 9.50 euro meer.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 11-05-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het zou inderdaad een manier zijn om van die ISDN af te komen zonder verlies van telefoon en i-net.
Dat zou dan het beste kunnen een paar maanden voor het vervallen van je huidige ADSL1 abo.
Maar om nu nog bijna een jaar en 70 euro ADSL1 en 50 euro ADSL2+ per maand te gaan betalen vind ik wel wat overdreven.
Verder komen ook nog de kosten van nieuwe telefoons en modems bij en is VoDSL ook nog niet echt betrouwbaar.

Het is jammer maar dan blijft hier voorlopig alles bij het oude. ;(

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:04:
[...]

Bedankt voor je uitleg Xandrios, het is nu wat duidelijker. :)
Ik vind het toch een beetje listig om mijn huidige abbo op te zeggen.
Want hoelang is de downtime dan? En is het nog helemaal niet gezegd dat ADSL2+ overal geleverd kan worden.
Dat begrijp ik uit het onderstaande:

[...]

En ik ben nog steeds benieuwd wat de passende aanbieding voor de bestaande klanten is.
Ik lees met verbazing de verklaring dat BBned niet in staat zou zijn zijn bestaande klanten van ADSL over te zetten naar ADSL2+.
Als dat waar is lijkt me dit een enorme blunder, en ook niet te verkopen naar de klanten.
Als bestaande klant heb je immers al een "lijntje" van BBned liggen en die wil je graag upgraden naar ADSL2+. Meer niet.

Als TweakDSL als "workaround" een oplossing aanbiedt waarbij je een extra lijn moet laten aanleggen lijkt me dat zeer onwenselijk.
Niet alleen vanwege de kosten maar ook of het wel praktisch uitvoerbaar is.
Bovendien: wat doe je met de oude ADSL lijn als de ADSL2+ opgeleverd is?

Ik ga er nog steeds vanuit dat er, zoals gezegd, voor bestaande klanten een passende aanbieding komt. Ik denk dat dit een upgrade (zonder downtime!) moet worden van de huidige ADSL lijn naar ADSL2+.
Wat ik ook een vreemd uitgangspunt van BBned vind is het feit dat men graag "nieuwe" klanten wil werven voor ADSL2+. Hoezo nieuwe klanten???? Waar moeten die dan vandaan komen?
Juist: van mensen met een reeds bestaande ADSL lijn of kabel aansluiting.
Ik denk dat er maar een zeer kleine groep is die nog helemaal geen breedband internet heeft en nu plotseling zou willen overgaan naar ADSL2+.

O ja, en hoeveel lijnen kan KPN eigenlijk leveren (op een particulier adres)?
Ik heb nu een ISDN lijn (voor het zakelijke verkeer) en een analoge lijn voor privé.
Op de analoge lijn zit mijn ADSL, maar als ik volgens de regels van BBned dus een nieuwe lijn zou moeten aanvragen is het maar de vraag of dit kan.
De ISDN lijn kan immers niet gebruikt worden voor ADSL2+ en de analoge lijn wordt bezet door ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:33:
[...]

Ik lees met verbazing de verklaring dat BBned niet in staat zou zijn zijn bestaande klanten van ADSL over te zetten naar ADSL2+.
Als dat waar is lijkt me dit een enorme blunder, en ook niet te verkopen naar de klanten.
Als bestaande klant heb je immers al een "lijntje" van BBned liggen en die wil je graag upgraden naar ADSL2+. Meer niet.

Als TweakDSL als "workaround" een oplossing aanbiedt waarbij je een extra lijn moet laten aanleggen lijkt me dat zeer onwenselijk.
Niet alleen vanwege de kosten maar ook of het wel praktisch uitvoerbaar is.
Bovendien: wat doe je met de oude ADSL lijn als de ADSL2+ opgeleverd is?

Ik ga er nog steeds vanuit dat er, zoals gezegd, voor bestaande klanten een passende aanbieding komt. Ik denk dat dit een upgrade (zonder downtime!) moet worden van de huidige ADSL lijn naar ADSL2+.
Wat ik ook een vreemd uitgangspunt van BBned vind is het feit dat men graag "nieuwe" klanten wil werven voor ADSL2+. Hoezo nieuwe klanten???? Waar moeten die dan vandaan komen?
Juist: van mensen met een reeds bestaande ADSL lijn of kabel aansluiting.
Ik denk dat er maar een zeer kleine groep is die nog helemaal geen breedband internet heeft en nu plotseling zou willen overgaan naar ADSL2+.

Ik heb nu een ISDN lijn (voor het zakelijke verkeer) en een analoge lijn voor privé.
Op de analoge lijn zit mijn ADSL, maar als ik volgens de regels van BBned dus een nieuwe lijn zou moeten aanvragen is het maar de vraag of dit kan.
De ISDN lijn kan immers niet gebruikt worden voor ADSL2+ en de analoge lijn wordt bezet door ADSL.
Nou neem het nou maar van mij aan. Daarom is er ook nog geen 'passende aanbieding'. BBned is gewoon te snel geweest en is nog niet in staat daardoor een verhuizing te regelen in haar systemen.

zie bijvoorbeeld andere ISP's (www.speedxs.nl)
Helaas is het op dit moment technisch nog niet mogelijk voor bestaande BBned ADSL abonnee's om over te stappen op ADSL2+. Zodra dit het geval wordt zal SpeedXS met een passend aanbod komen.
Het is gewoon wachten op nadere details van BBned. Er moet vast een duur Oracle/SAP mannetje komen die een verhuisfunctie bouwt in het systeem. Zodat er werkbonnen, profielen, facturen worden aangepast naar ASDL2+ en zodat het met één klik mogelijk is jou'n migratie in gang te zetten. Zo werkt automatisering :P Zolang zo'n systeem het niet aanbiedt, is het niet mogelijk.

Daarnaast zal het ook wel logistieke redenen hebben, resources. Installateurs, DSLAM-kaarten, verwerking van mutaties, leveren van modems e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door I_stealth_I op 11-05-2005 22:32 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:33:
[...]

Veel gewone 'woningen' hebben twee aderparen beschikbaar, echter zijn er ook een groot deel met maar een enkele.

Je kan er zo twee, twintig, honderd bij 'krijgen', maar niet zomaar.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 11-05-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb dus het pakket voor bestaande abbonees (langer dan 1 jaar) gekregen. Als ik daar de FAQ van doorlees staat er dat ik _geen aansluitkosten betaal en er wordt met geen woord over gerept dat bestaande abbonee's niet omgezet kunnen worden of dat ik een extra lijn zou moeten aanvragen. Er wordt dus jammer genoeg ook niks over de 'regeling' voor 'trouwe' abbonees gezegd.
Nu begrijp ik dus dat ik eerst mijn huidige UltraDSL op moet zeggen en dan moet wachten tot ADSL2+ opgeleverd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:10:
[...]

Nou neem het nou maar van mij aan. Daarom is er ook nog geen 'passende aanbieding'. BBned is gewoon te snel geweest en is nog niet in staat daardoor een verhuizing te regelen in haar systemen.

zie bijvoorbeeld andere ISP's (www.speedxs.nl)

[...]

Het is gewoon wachten op nadere details van BBned. Er moet vast een duur Oracle/SAP mannetje komen die een verhuisfunctie bouwt in het systeem. Zodat er werkbonnen, profielen, facturen worden aangepast naar ASDL2+ en zodat het met één klik mogelijk is jou'n migratie in gang te zetten. Zo werkt automatisering :P Zolang zo'n systeem het niet aanbiedt, is het niet mogelijk.

Daarnaast zal het ook wel logistieke redenen hebben, resources. Installateurs, DSLAM-kaarten, verwerking van mutaties, leveren van modems e.d.
Ik geloof je! :)
Ik denk idd dat BBned er nog niet helemaal klaar voor was net als de overige ISP's overigens.
Maar onder druk van Versatel die het eerste begon te schreeuwen is de rest min of meer genoodzaakt om te volgen om later de boot niet te missen.
Vandaar die voorinschrijvingen natuurlijk want er is op dit moment nog niets te leveren.
Verwarrend is het helaas wel.
Voor alle partijen, de leverancier en de consument.
Het is niet te hopen dat ADSL2+ met een valse start gaat beginnen, daar heeft niemand wat aan ...

We zullen het de komende weken wel ervaren.
Gelukkig is er in forums (zoals hier) over het algemeen voldoende info beschikbaar, misschien is de bron niet altijd volledig en zijn er speculaties maar beter iets dan niets :)
Veel gewone 'woningen' hebben twee aderparen beschikbaar, echter zijn er ook een groot deel met maar een enkele.

Je kan er zo twee, twintig, honderd bij 'krijgen', maar niet zomaar.
Ik woon hier in een oude wijk, volgens mij heb ik dus maar 2 paar binnenkomende koperdraadjes van KPN. Eén paar voor de analoge lijn het andere paar voor ISDN.
Het alternatief zou zijn mijn ISDN lijn om te zetten naar analoog zodat ik twee analoge lijnen krijg.
Ik vind dit echter niet zo'n fijne oplossing, en het zal ook wel wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Het infopakket heeft bij mij meer vragen opgeroepen dan dat het meer duidelijkheid heeft gegeven.
Ik denk dat ik maar de overstap/ upgrade regeling afwacht waar Ghandi het over had:
Ghandi in "TweakDSL *new and/or improved* deel 12"

[ Voor 6% gewijzigd door Zondagskindje op 11-05-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03-2020
Ligt het aan mij of neemt geen hond de telefoon op bij dat speciale actienummer voor ADSL2+?
Heb vandaag een keer of 6 gebeld. 2 maal was ik de first in line volgens de telefoon. De eerste keer heb ik 20 minuten gewacht terwijl ik eerste was. De tweede keer heb ik het een kwartier volgehouden :( .

Dacht dat ze spullen wilden verkopen? Zelfs UPC neemt meteen op als je wat (on)diensten van ze wilt afnemen

Maar goed, hoop dat het tijdelijk is of een hiaat van 1 dag.

Mijn vraag gaat over de telefonie van hun en dergelijke. De huidige situatie is dat ik een Cistron/Xs4all 8 Mbit abo heb over ISDN en via Bbned.

Daarnaast heb ik een ISDN abo van KPN met 5 telefoonnummers en 2 centrales (huis met 5 kamers met studenten/werkenden). Ieder heeft zijn eigen telefoonnummer en alles wordt netjes per nummer uitgesplitst op de telefoonrekening gezet.

Vanuit kostenperspectief en natuurlijk de snellere verbinding ben ik me nu aan het orienteren op Tweakdsl Adsl2. Overigens heb ik op dit moment al een tweaknews abo. Op dit moment betaal ik voor me internetabo 79 euro plus 9.95 aan tweaknews. Het telefoonabonnement komt op 28.50 ofzo (ISDN plus belplus).
Mijn modem traint overigens gewoon lekker op 8064/1024 in (e-tech isdn modem).

Had eigenlijk de volgende vragen:

1. Is het mogelijk via dat VoDSL 5 nummers te hebben die per nummer apart gefactureerd worden?
2. Kan dat via 1 enkele analoge lijn gebeuren (9,10 per maand ofzo)
3. Kan ik me huidige centrale-configuratie daarvoor gebruiken. Heb natuurlijk nu 2 ISDN centrales die ik graag zou willen blijven gebruiken.

Met andere woorden dus: kan VoDsl over een analoge lijn de complete ISDN configuratie zoals wij hebben vervangen met behoud van de functionaliteit?

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crvdwoestijne schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 01:19:
1. Is het mogelijk via dat VoDSL 5 nummers te hebben die per nummer apart gefactureerd worden?
2. Kan dat via 1 enkele analoge lijn gebeuren (9,10 per maand ofzo)
3. Kan ik me huidige centrale-configuratie daarvoor gebruiken. Heb natuurlijk nu 2 ISDN centrales die ik graag zou willen blijven gebruiken.

Met andere woorden dus: kan VoDsl over een analoge lijn de complete ISDN configuratie zoals wij hebben vervangen met behoud van de functionaliteit?
1: Dat zal door een CPS-partij geregeld moeten worden. Die zullen overigens niet happig zijn op vijf incasso's in plaats van een, als ze het al kunnen.

2: Je kunt op een normale 2Mbit-verbinding maximaal 8 VoDSL-kanalen kwijt. En 4 op 1Mbit. Ieder in gebruik zijnd spraakkanaal kost je 73Kbit/s, een ongebruikt spraakkanaal gebruikt geen bandbreedte. Je zult wel een andere IAD nodig hebben. De standaard Copperjets gaan niet verder dan 2 maal POTS of 2 maal BRI (en da's dus 4 simultane gesprekken). Andere, moeilijk te krijgen en behoorlijk prijzige modems hebben 4 maal BRI, en kunnen dus 8 gesprekken tegelijk afhandelen. Op de ISDN-varianten kun je meerdere nummers of nummerblokken krijgen. En je hebt nog ISDN15, ISDN20 en ISDN30 modems, maar enkel op SDSL-verbindingen en met een apart prijsje.

3: Da's niet zonder meer informatie over de centrales te zeggen. Als het twee quattrovoxen of aanverwante zijn heb je verdomd weinig keus. Je kunt met een 815 twee ISDN's aan dat soort dingen hangen, en vijf nummers is geen punt, maar charmant is het niet. Bellen van de een naar de ander is gratis, maar eet wel de helft van je kanalen op.

Van de andere kant is een QV of aanverwant ding natuurlijk geen 'echte' centrale. Met een wat serieuzere centrale en VoDSL PABX-aansluitingen is veel meer mogelijk.

Is Asterisk geen optie voor je? Dan bepaal je zelf nagenoeg alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:10:
Ze zijn er ook pas maar 18 maanden actief mee aan de gang.

Van de andere kant: als ze niets hadden gezegt over hun plannen was het vast ook niet goed geweest. En je ziet dat wat ik ook doe, het me niet lukt de hebbu hebbu hebbu-reflex van sommige mensen af te remmen. Die dromen nu al over de terabytes die iedere dag hun huisje binnen gaan stromen. Wat ze met dat uit-de-hand-gelopen-hamstercomplex moeten is me nog altijd niet duidelijk. Wat wel duidelijk is is dat ze nog een paar forse teleurstellingen te wachten staat. Dat Versatel vrijwillig het hoofd op het hakblok legt houdt niet in dat andere telco's dat ook gaan doen. Er zitten nog wel een paar haken en ogen aan ADSL2+ en niet iedereen is zo goklustig als Versatel.

(Op 4 mei houdt Versatel een webcast waarin ze roepen dat de uitrol van hun Triple-play project op schema ligt. Op 11 mei komt er naar buiten dat Triple-play hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken. In de eerste drie maanden van dit jaar weten ze 1000 klanten aan te sluiten, maar ze blijven volhouden dat 98.000 klanten in de laatste helft van het jaar ze echt gaat lukken..)

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 12-05-2005 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Laatst online: 17-03-2020
mm, wellicht was ik niet duidelijk genoeg. Ik heb gewoon ISDN-2, dus het normale ISDN zoals dat gebruikelijk was voordat ISDN-1 er was, oftewel 2 telefoonkanalen. Normaal was in die tijd dat je er 4 telefoonnummers bijkreeg. Omdat wij met 5 man (nou ja ook vrouwen :9 ) sterk waren hebben we er 1 telefoonnummer extra bijgevraagd.

Verder hebben we geen bedrijfsoplossingen nodig. Mits het via ADSL2 gaat is bandbreedte dus geen probleem. Intern wordt er nooit gebeld (waarom zou je met 2 meter lopen en met roepen bereik je al het hele (kleine) huis zelfs door vloeren heen (hout)).

Het totaal van die 5 nummers wordt op 1 factuur naar mij toegezonden. Ik bedoelde echter of het belgedrag van elke nummer apart ook per nummer gespecificeerd wordt.

Heb nu dus een factuur met alle belkosten per nummer apart en of dat ook zo zou kunnen blijven.

Voor de rest is alles zon beetje standaard. Dus 1 Quattrovox 4 ofzo boven voor 3 aansluitingen en een Tiptel geval beneden voor 2 aansluitingen. Heeft indertijd wat uitzoekwerk gekost want KPN verschaft je die info niet (ook niet bij het 5e telefoontje). Zij raden altijd de duurst mogelijke oplossing aan :( . In dit geval scheelde het gewoon zon 500 gulden t.o.v de goedkoopste oplossing van 500 gulden. Een verdubbeling dus om zo veel mogelijk geld binnen te krijgen.

Thanks voor je reply overigens. Ben al iets verder gekomen door het noemen van de Copperjet 815 :9

[ Voor 15% gewijzigd door Crvdwoestijne op 12-05-2005 03:41 ]

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 03:18:
[...]

(Op 4 mei houdt Versatel een webcast waarin ze roepen dat de uitrol van hun Triple-play project op schema ligt. Op 11 mei komt er naar buiten dat Triple-play hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken. In de eerste drie maanden van dit jaar weten ze 1000 klanten aan te sluiten, maar ze blijven volhouden dat 98.000 klanten in de laatste helft van het jaar ze echt gaat lukken..)
Over een jaar weten we veel meer, dan zullen we zien of John goed gegokt heeft of niet en de rest in de schaduw laat staan.
Als bestaande abonnee heb ik niets aan het info pakket van Tweak over ADSL2.
Ik wacht het wel geduldig af, tot alle kinderziektes eruit zijn (lees afsluitingen langer dan 2 dagen, verkeerde factureringen etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bedankt weer voor alle info.
Ben nog steeds dik tevreden over m'n ultra verbinding. Mijn vragen waren meer bedoeld om de juiste keuze te maken als bv mijn huidige modem er de brui aan zou geven.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 07:17:
[...]

Over een jaar weten we veel meer, dan zullen we zien of John goed gegokt heeft of niet en de rest in de schaduw laat staan.
Als bestaande abonnee heb ik niets aan het info pakket van Tweak over ADSL2.
Ik wacht het wel geduldig af, tot alle kinderziektes eruit zijn (lees afsluitingen langer dan 2 dagen, verkeerde factureringen etc etc)
Precies.
Versatel is er mee gestart maar moet ook nog bewijzen of ze hun beloftes kunnen waarmaken.
Dat geldt ook voor de overige aanbieders.
Het 'gewone' ADSL is zo langzamerhand wel duidelijk, daar zijn weinig verrassingen meer mee behalve dan met een snelheid die misschien niet altijd gehaald wordt.
Dat blijft hezelfde met ADSL2+ denk ik, of misschien nog wel erger .. .wie weet.

Nee het Info pakket levert op dit moment niet veel extra info op dan er al was via de website.
Ondanks de goede bedoeling van TweakDSL (waarvoor dank Floris!).

Ik denk dat we moeten wachten op uitspraken van techneuten die zo hier en daar centrales aan het aanpassen/upgraden zijn, dan kunnen we misschien iets verwachten van een planning in welk gebied er nu wat leverbaar wordt of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 12-05-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

*zucht* Ik begin zo langzamerhand toch een beetje moe te worden van TweakDSL. 's nachts valt de verbinding regelmatig een uurtje weg. Men kan niets zien en ligt het *dus* aan mijn kabels. En nu sinds gister weer compleet géén verbinding meer, zelfs geen Line Sync. Vanuit het niets en ik had ook niets met de kabels gedaan. Leuk allemaal, maar ik werk veel thuis en kan nu dus niets doen. Kost me ook nog eens bakken met geld. En als het nou de eerste keer was dat zoiets gebeurde, maar nee :{ . En dan moet het ook nog eens 2-3 dagen duren voordat het opgelost is. :|

[ Voor 6% gewijzigd door Basszje op 12-05-2005 11:42 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bassje: stuur mij eens een mail met je gegevens asljeblieft, dan kan ik kijken of ik wat voor je doen kan.

Hoewel het informatiepakket weinig informatie lijkt te omvatten konden we ook niet langer wachten op BBned voor het verkrijgen van informatie. We hebben daarom besloten te versturen wat we hebben om zo toch in ieder geval zo veel mogelijk informatie te geven. Vandaag zag ik een mail langskomen van een klant waarop ik het antwoord jullie niet onthouden wil, ook al is het eigenlijk al duidelijk gemaakt in deze thread.
Subject: ADSL2+ info pakket
From: [mailadres]
Reply-To: [mailadres]
Date: Thu, 12 May 2005 11:56:38 +0200

Beste [naam],

Je hebt gelijk, dat had duidelijker in de 'FAQ' kunnen staan. Wat er aan de hand is en we hierop hebben bedacht is het volgende:
Huidige BBned-klanten mogen eigenlijk niet meedoen aan deze actie. De reden waarom is meerledig, maar laten we het er op houden dat BBned er voor heeft gekozen om de actie enkel te richten op mensen die nog geen gebruik maken van het BBned-netwerk. Bestaande klanten zouden dan dus uitgesloten zijn, porteren vanaf een ADSL-I lijn is bovendien niet (zomaar) mogelijk.
Als we nu echter een nieuw koperpaar aanvragen bij BBned, dan zien zij dit als een nieuwe klant. Voor bestaande klanten is het dus noodzakelijk om een nieuw koperpaar aan te vragen. De kosten voor dit nieuwe koperpaar zijn € 75,- eenmalig en nog eens € 9,10 per maand.

Het voordeel is wel dat je dan dezelfde prijsstelling als nieuwe klanten aan kunt houden, namelijk € 39,95 per maand zonder de kosten voor het koperpaar. We hebben nog geen prijzen van BBned voor bestaande klanten, maar geruchten circuleren dat we rekening moeten houden met een prijs die gelijk is aan, of duurder dan de huidige Ultra-lijnen. Als dit zo blijkt te zijn, dan is het eenvoudigweg goedkoper om een nieuwe lijn te laten aanleggen.

Hopelijk verduidelijkt dit je vraag,

Met vriendelijke groet,
Het TweakDSL Team (F)

On Wed, 11 May 2005 20:17:08 +0200, [mailadres] wrote:
> Hoi,
>
>
> Ik ontving vandaag het TweakDsl ADSL2+ info pakket, en de vraag waar ik na
> lezing mee blijf zitten is, hoe staat het met "Ben je al langer dan een
> jaar TweakDSL klant? Dan krijg je van ons een passende aanbieding!"? Ik kan
> daar namelijk niets over terugvinden. Alleen maar dat als je al BBNED adsl
> hebt (TweakDsl dus), je een nieuw koperpaar moet aanvragen etc...
> Gaarne ontvang betreffende dit onderwerp meer info.
>
>
> grtz
>
>
> [naam]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Crvdwoestijne schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 03:33:
mm, wellicht was ik niet duidelijk genoeg. Ik heb gewoon ISDN-2, dus het normale ISDN zoals dat gebruikelijk was voordat ISDN-1 er was, oftewel 2 telefoonkanalen. Normaal was in die tijd dat je er 4 telefoonnummers bijkreeg. Omdat wij met 5 man (nou ja ook vrouwen :9 ) sterk waren hebben we er 1 telefoonnummer extra bijgevraagd.

Verder hebben we geen bedrijfsoplossingen nodig. Mits het via ADSL2 gaat is bandbreedte dus geen probleem. Intern wordt er nooit gebeld (waarom zou je met 2 meter lopen en met roepen bereik je al het hele (kleine) huis zelfs door vloeren heen (hout)).

Het totaal van die 5 nummers wordt op 1 factuur naar mij toegezonden. Ik bedoelde echter of het belgedrag van elke nummer apart ook per nummer gespecificeerd wordt.

Heb nu dus een factuur met alle belkosten per nummer apart en of dat ook zo zou kunnen blijven.

Voor de rest is alles zon beetje standaard. Dus 1 Quattrovox 4 ofzo boven voor 3 aansluitingen en een Tiptel geval beneden voor 2 aansluitingen. Heeft indertijd wat uitzoekwerk gekost want KPN verschaft je die info niet (ook niet bij het 5e telefoontje). Zij raden altijd de duurst mogelijke oplossing aan :( . In dit geval scheelde het gewoon zon 500 gulden t.o.v de goedkoopste oplossing van 500 gulden. Een verdubbeling dus om zo veel mogelijk geld binnen te krijgen.

Thanks voor je reply overigens. Ben al iets verder gekomen door het noemen van de Copperjet 815 :9
Christiaan, hopelijk vind je het niet erg als ik hier je vraag (ook beantwoord):
De facturatie geschied standaard per nummer, je kunt eventueel ook in het customer-gedeelte de belkosten nazoeken van de huidige en afgelopen periode. Let wel: Er is geen automatische incasso per nummer mogelijk!
Voor het aansluiten van de verschillende 'centrales' heb ik echter geen pasklaar antwoord, ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe en wat. Hopelijk kan je iets met het antwoord van burne hierover.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Zijn er meer mensen die geen internet meer hebben thuis!?
(Lastig antwoorden natuurlijk voor de mensen die echt geen internet hebben ;))
Vanaf 09:30 is er bij mij thuis (Almere) geen internet meer, bij tweakdsl wordt het inmiddels uitgezocht.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: