TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 13:29:
[...]

Neuh neuh.. beetje lacherig werd er gedaan. Ik ga ze zometeen weer bellen want ik heb nog steeds geen antwoord gehad.

edit: net gebeld, nu wordt het hele 700 kB/s verhaal afgedaan als "het valt binnen de marges".

Sukkels.
Zoals ik eerder zei, helaas! Welkom bij tweak.
Ik ga op zoek naar een adsl2 provider en ga dan pleite bij tweak. Ik kan gelukkig met de maand opzeggen.
Ik zing mijn tijd wel even uit, of gaan er misschien nog wonderen gebeuren bij tweak? :P
Er zal nog wel niemand zijn met suggesties voor een adsl2 provider, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

Nou, ik heb me ook maar aangemeld bij tweak (en meteen daarna ineens bakken met negatieve posts hier op het forum :X )

Ben maar gegaan voor T-IS DSL Surf... Hopelijk gaat dit een beetje snel geregeld worden. Want ik liep al achter met WOW, en nu zit ik dus een tijd zonder internet (verhuizing) en wordt dat alleen maar erger! :)

Maareh Vatt, heb jij nog iets van een bevestiging van je aanvraag gehad (via post of mail), of was de eerste bevestiging die je kreeg meteen het modem?

Heb nl. afgelopen donderdag de brief op de post gedaan, maar verder nog niks gehoord..

[ Voor 10% gewijzigd door aal op 03-05-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Volgens mij is de oplevering van TIS DSL wel vlotjes te noemen. Beter iig dan BBned.
Welkom bij Tweak, en neem niet alles zo serieus als het hier staat. Sommigen zijn nou eenmaal zo pro-klaag ingesteld. Misschien kunnen jullie beter soliciteren bij de NS, als dwarsligger >:) (nofi, geintje jongens!)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Ow ik ga d'r wel van uit dat het allemaal wel goed komt hoor!!

Voel me alleen net een klein kind dat de dagen tot zijn verjaardag af loopt te strepen..

Wat irritant is dat zeg, geen internet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:37:
[...]

Nou, geen ene file compleet, moet je daar een voorbeeld van? :? :?
LOL dus je hebt 20 terabyte aan incompleets gehaald?

Wat dimmu vraagt is of je de groep en welke posting het heeft wilt vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
NLsandman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:06:
[...]

zoiets ja, dan kan ik het 'uittesten'; wil wel eens weten waar precies die incomplete files op te halen zijn ;)

had overigens over de reply gelezen, zie het nu pas ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zojuist een gigje of 2 gedowned zonder probs of ontbrekende files
toppie
(kan er ook wel eens vanaf een komplimentje, anders wordt ik wellicht afgeschilderd als super-zeikerd
nu als gewone zeikerd) ;)

toch nog 2 min puntjes :Y)

waarom boekt tweakdsl al geld af voor mn square-dsl abbo terwijl ik nog geen squaredsl heb?
nu zal het hopelijk wel vandaag of morgen omgezet worden maar toch
waarom wordt er niet pas afgehouden als het daadwerkelijk ingaat?
enne mn tientje teveel betaalde abbo van vorige maand heb ik ook nog niet retour gezien ;(
(zelfs geen mailtje hierover, ondanks gedane beloftes van tweakdsl-zijde) :(
maar nu zal ik ophouden anders heb ik mn krediet van mn pluim alweer verbruikt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:51:
Misschien kunnen jullie beter soliciteren bij de NS, als dwarsligger >:) (nofi, geintje jongens!)
nou neeh al die treinen die niet op tijd rijden en die storingen doet me dan veel te veel aan tweak denken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:17:
[...]

BJCK heeft daar een punt. Je hebt een kaalkoper verbinding erbij gekregen. Je huidige DSL-verbinding zit op de eerste 2 draadjes, je andere dsl-verbinding op de andere twee draden. Dat zal je dus even proef ondervindelijk moeten vaststellen. Anders kijk je even op de orderbevestiging van Tweak/bel je even om te vragen of je verbinding op basis van kaalkoper wordt geleverd. Als dat een ja opleverd, dan zul je even de schroevedraaier ter hand moeten nemen om het andere koperpaar naar buiten te brengen mbv een telefonie wandcontactdoosje.

Telefoniebekabeling staat uit 4 aders, dus 2 paren. Een telefoonlijn heeft twee draden nodig. Dus je hebt er 1 paar vrij. Op dat 2e paar is DSL geleverd op kaal-koper. Op een 4 polige telefoonstekker wordt het signaal op de bovenste polen uitgezonden. Nu zul je het tweede aderpaar zo moeten aansluiten dat je een apparte aansluiting hebt voor de twee draden. In de dan te realiseren wachtcontactdoos kan je je modemkabel prikken voor Tweak.

En die groene snorkel van KPN heeft gewoon je eerste koperpaar *gebeept*; ja daar zat wel ADSL op, dat wist je zelf ook wel. Het gaat dus op het tweede aderpaar. Volgens mij ben je niet goed geinformeerd over de procedure van aansluiten.

Als je een digitale camera hebt, misschien wel even handig om dat even een foto te schieten van je ISRA punt en hier even te posten. Kunnen we de situatie net even wat beter inleven ;)

Als je hulp nodig heb, hoor ik het wel. Woon ook in Leeuwarden.
Ik wou dat het zo was dat het eerste aderpaar Tweakdsl op zat en het eerste aderpaar mijn huidige provider (Cistron/XS4All) ! Ik heb het gisteravond nadat ik hier iets over die aderparen gelezen had gelijk geprobeerd en ja op het ene paar zit Cistron/Tweakdsl en op de andere helemaal niks.
Niet op VPI:0/VCI:35 en ook niet op VPI:16/VCI:265 (dit las ik in mijn custromer menu)

Krijgen nieuwe abonnee's trouwens VPI 16? Zo iets las ik ergens in dit topic. Dit hebben ze niet in de oranje modem geprogrammeerd. Die is gewoon 0/35.

Dus vanmiddag met de Tweakdsl helpdesk gebeld en het lijkt erop dat er in een KPN centrale gewoon een poortje of een kabeltje omgezet moet worden. Daar is een ticket voor aangemaakt en daar wacht ik dan maar op.

Ik dacht ook echt dat die KPN monteur een kaalkoper lijn kwam aanleggen, maar nee dus.
Echt balen. Nog een maand dure XS4all betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:51:
Welkom bij Tweak, en neem niet alles zo serieus als het hier staat. Sommigen zijn nou eenmaal zo pro-klaag ingesteld. Misschien kunnen jullie beter soliciteren bij de NS, als dwarsligger >:) (nofi, geintje jongens!)
Dat is nu precies wat we bedoelen! Jij kan zo bij tweak gaan werken, je zal snel promotie maken ;) want, die nemen de mensen ook niet al te serieus! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:57:
[...]

Ik wou dat het zo was dat het eerste aderpaar Tweakdsl op zat en het eerste aderpaar mijn huidige provider (Cistron/XS4All) ! Ik heb het gisteravond nadat ik hier iets over die aderparen gelezen had gelijk geprobeerd en ja op het ene paar zit Cistron/Tweakdsl en op de andere helemaal niks.
Niet op VPI:0/VCI:35 en ook niet op VPI:16/VCI:265 (dit las ik in mijn custromer menu)

Krijgen nieuwe abonnee's trouwens VPI 16? Zo iets las ik ergens in dit topic. Dit hebben ze niet in de oranje modem geprogrammeerd. Die is gewoon 0/35.

Dus vanmiddag met de Tweakdsl helpdesk gebeld en het lijkt erop dat er in een KPN centrale gewoon een poortje of een kabeltje omgezet moet worden. Daar is een ticket voor aangemaakt en daar wacht ik dan maar op.

Ik dacht ook echt dat die KPN monteur een kaalkoper lijn kwam aanleggen, maar nee dus.
Echt balen. Nog een maand dure XS4all betalen :(
Of er een werkende verbinding is gaat het nog niet om natuurlijk. Heb je wel linesync op tweede aderpaar? Of geeft je modem helemaal geen sjuche?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:47
Hhm vandaag is er bij mij ook een 2de kaal koper lijntje aangelegd.(duurde wel effe maar dan heb je ook wat)
Het bbned modem doet het alleen niet op deze lijn. Mijn "oude" demon zyxel prestige modem doet het echter wel. Kan ook niet echt ontdekken waaraan het ligt.

Iemand soort gelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

A3_h schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:41:
Hhm vandaag is er bij mij ook een 2de kaal koper lijntje aangelegd.(duurde wel effe maar dan heb je ook wat)
Het bbned modem doet het alleen niet op deze lijn. Mijn "oude" demon zyxel prestige modem doet het echter wel. Kan ook niet echt ontdekken waaraan het ligt.

Modem is gewoon niet lekker, retour Almere maar! ;) 99,9% gaar modem. Doen ze niet moeilijk over, heb zelfs eens de verzendkosten retour gekregen. Kan gebeuren, maar goed zal er niet teveel overzeggen, anders ben ik weer te Pro-Tweak volgens een enkeling hiero.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 03-05-2005 22:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als het een CJT 816 is zou je kunnen proberen de firmware opnieuw op te bouwen. Staat een recovery tool op allieddata.nl ergens (of op de ftp). Daarna nieuwste (juiste) firmware erin en kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A3_h schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:41:

bij mijn 1rst install duurde het een "pokke" tijd eer mn adsl lampje begon te rammelen
waarna hij gewoon vlekkeloos werkt
dus hoe lang laat je het hele spul starten??
en is je modem via ethernet wel bereikbaar?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:20:
[...]

Of er een werkende verbinding is gaat het nog niet om natuurlijk. Heb je wel linesync op tweede aderpaar? Of geeft je modem helemaal geen sjuche?
Ik ben de hele avond aan het klooien maar of ik nou de nieuwe modem of de oude Draytek 2600 modem probeer ik krijg op het tweede aderpaar totaal niks (geen sjuche zoals jij het zegt)

Dus ik wacht maar tot KPN iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Dimmu schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:23:
[...]

zoiets ja, dan kan ik het 'uittesten'; wil wel eens weten waar precies die incomplete files op te halen zijn ;)

had overigens over de reply gelezen, zie het nu pas ;)
Ik wil dat ook graag weten want heb weinig problemen met de feed van tweakdsl, die vind ik heel goed.
Ben tot nu toe alleen maar veel incompleets tegen gekomen op de server door xs4all en eweka feeders.
Postings via eweka en xs4all komen geregeld incompleet aan, ook op de pay servers.

Wil nog wel ff klagen over de snelheid van de news server, deze schommelt nog al en dat op alle tijdstippen van de dag, tussen de 500 en 700 kB/s, wanneer wordt dit weer fullspeed voor de klanten?

[ Voor 16% gewijzigd door NLsandman op 04-05-2005 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
aal schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:17:

Maareh Vatt, heb jij nog iets van een bevestiging van je aanvraag gehad (via post of mail), of was de eerste bevestiging die je kreeg meteen het modem?

Heb nl. afgelopen donderdag de brief op de post gedaan, maar verder nog niks gehoord..
Ik kreeg eerst 2 brieven van tweakdsl met inlognaam en wachtwoord voor de mail en customer menu.
En het modem kwam een paar dagen later. Die 2 brieven kwamen na een dag of 4/5 denk ik.

Via de e-mail heb ik ook niks ontvangen. Ik dacht eerst dus ook dat er misschien niets mee gebeurde, maar dat blijkt dus mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

NLsandman schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 02:58:
[...]
Wil nog wel ff klagen over de snelheid van de news server, deze schommelt nog al en dat op alle tijdstippen van de dag, tussen de 500 en 700 kB/s, wanneer wordt dit weer fullspeed voor de klanten?
Dat had ik dus ook dat de snelheid schommelde tussen de 500 en 700 kB, maar gisteravond zag ik de snelheid terugkomen op de oude vertrouwde 800 - 850 kB, zonder gigantische uitschieters.
Ik ben benieuwd of het vanavond weer zo is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Dus jij zit netjes op de 825 kB/s, waar velen nog de 700 kB/s hebben.

Add/Ghandi, nog iets te melden hierover?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Vatt schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 08:48:
[...]

Ik kreeg eerst 2 brieven van tweakdsl met inlognaam en wachtwoord voor de mail en customer menu.
En het modem kwam een paar dagen later. Die 2 brieven kwamen na een dag of 4/5 denk ik.

Via de e-mail heb ik ook niks ontvangen. Ik dacht eerst dus ook dat er misschien niets mee gebeurde, maar dat blijkt dus mee te vallen.
Bedankt! Dan zou ik dus elk moment een brief in de bus kunnen verwachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nieuwsserver plat? Kan geen connectie meer maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Crusader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:13:
Nieuwsserver plat? Kan geen connectie meer maken...
Geen problemen hier, ik heb ook de volle snelheid op de newsserver. (200 KB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HoppyF schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:44:
[...]

Geen problemen hier, ik heb ook de volle snelheid op de newsserver. (200 KB/s)
Rebootje deed wonderen... werkt ook hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Goed.. ik moet toch een compliment geven aan tweakdsl :)

Gister is mijn nieuwe modem keurig netjes bezorgd door de vrienden van TPG.. :)
Ik heb het gelijk aangesloten en het werkte gelijk goed!

Ik ging van 512 kbit BBned.. naar 5 mbit Tiscali! wat een snelheid.. echt super tof! :)
bij bbned kon ik nooit sneller internet krijgen.. en bij tiscali wel!

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 23:02
Crusader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:35:

Sweet! 8) Zit nu ook weer op topsnelheid te downloaden, 800 kB/s. Crusader jij zit nog steeds op 700? Vaag probleem, heb er niet voor gebeld ofzo maar zit nu dus weer goed :?

[ Voor 17% gewijzigd door Shartar op 04-05-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dat vraag ik me ook af, Crusader, zit jij nog op de 700 of nu ook op de 800kB/s?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:22:
Dat vraag ik me ook af, Crusader, zit jij nog op de 700 of nu ook op de 800kB/s?
Weet je wat het gekke is? ik zit nogal ver van de centrale af en ik kwam nooit boven ed 550 ongeveer uit. najaa de 1e 2 dagen ofzo wel toen ik tweakdsl had.
Annyway, ik kom nu ineens ook weer tot 650 :? :)

Ik vraag me af wat er nou aan de hand was, aangzien ik zowiso nooit tot de 800 kom en toch ook langzamer internet had :?
Het is dus geen capaciteits probleem geweest..

[ Voor 18% gewijzigd door D3NN1S op 04-05-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Wat ik me nu afvraag... heeft er iemand (ze mogen zelfs bij T-DSL werken :P ) al zo'n informatiepakket gezien?
Ik wil dolgraag dat ADHDSL aanvragen, maar dan toch wel eerst dat infopakket zien :)

En (waar ik van de helpdesk nog geen antwoord op heb)... kan ik mijn VoDSL nummers (ik bel nu al via T-DSL) laten porteren naar die nieuwe adsl2+ lijn?
Iemand hier die dat zou kunnen weten?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:06:
[...]

De top-10 aan groups, welke zijn dat? a.b.boneless,a.b.nl,a.b.cores,a.b.X en nog zo wat van die groups.
Of dacht je dat ik er de hele dag naar ga staan kijken? :+ pfffff

Laat ze maar eens eerst zorgen dat dat normaal verloopt (Usenetserver plugt m gewoon ff uit om te updaten) i.p.v incompletes, voordat ze ook op 20 Mbit mensen toelaten, dat wordt een drama, en daar hoef je niet helderziend voor te zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwste taktiek??

bel je de helpdesk luisteren naar je verhaal en nemen je gegevens op
krijg je te horen "ik moet dit even overleggen we bellen u zo terug"

om een kort verhaal lang te maken

ze moeten nu nog bellen(fijn he zo'n nummer melder)

graftakke-service noem ik dat :r

sjezus wat ben ik een stom }:O ,ik had natuurlijk moeten vragen waneer men mij wou bellen

beloof niet wat je niet na kunt komen ook al heeft t geen zak met tweakdsl te maken dan heb ik er vrede mee

KOM NA WAT JE BELOOFT |:(

kan er een nieuwe topictitel boven wellicht?

iets in de trend van "tweakdsl fifty ways to lose your customers" })

en maar gek vinden dat je cynisch bent/wordt

behandel een klant zoals je zelf behandeld wenst te worden

zo nu eerst een bavaria (nog een reden om mn vlag halfstok te hangen)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zondagskindje schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:22:
Ik schommel nog steeds zo rond de 700, terwijl de modem al die tijd op 8032 kbit/s traint.
Heel vaag. De helpdesk zegt dat ik de enige ben (omdat natuurlijk niemand anders belt).
Bovendien gooien ze het op een "valt binnen de marges" smoes.
Is de snelheid bij jullie weer goed dan?

Edit: is er misschien een nieuwe firmware die ik moet installeren ofzo?

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 04-05-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Ik schommel nog steeds zo rond de 700, terwijl de modem al die tijd op 8032 kbit/s traint.
Heel vaag. De helpdesk zegt dat ik de enige ben (omdat natuurlijk niemand anders belt).
is wel iets sneller hier , maar nog niet als vanouds
overigens heb ik gemaild , add is er mee bezig geweest dus tweak weet er wel van, en idd het valt binnen de marges. so much voor de tweakers mentaliteit i guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:47
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:57:
[...]

bij mijn 1rst install duurde het een "pokke" tijd eer mn adsl lampje begon te rammelen
waarna hij gewoon vlekkeloos werkt
dus hoe lang laat je het hele spul starten??
en is je modem via ethernet wel bereikbaar?
Het modem wil na 10 minuten nog niet werken. Heb maar een storing aangemeld via info@tweakdsl.nl en kreeg vandaag een telefoontje van de helpdesk (mister aad himself). Ze sturen een nieuwe op. Die dingen moeten out of the box gelijk werken. En aangezien deze dat niet doet en mijn "oude" zyxel van demon binnen 15 sec een verbinding opbouwd lijkt het bbned modem dus kapot. Btw de ethernet interface en de config website doen het overigs wel dus het modem doet het maar half. Gelijk een vast ip adres ,vodsl en nummer portering van kpn naar colt geregeld.

Effe afwachten wat het resultaat wordt maar heb er een goed gevoel over.:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

[...]

Edit: is er misschien een nieuwe firmware die ik moet installeren ofzo?
Het schommelt bij mij ook wel maar de snelheid ligt nu wel hoger dan de afgelopen weken.
Ik heb de helpdesk niet gebeld dus ik weet ook niet wat hun antwoord daarop zou zijn.
Ik denk niet dat een nieuwe firmware er iets mee te maken heeft. Of heb jij toevallig dezelfde modem/router als ik? (Draytek 2600) :P

Ik baal er wel van dat ik het infopakket nog niet ontvangen heb. :(
Ik vermoedt dat niemand een infopakket ontvangen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nee, ik heb een Linksys WRT54G met de nieuwe Talisman firmware van Sveasoft.
Ik ga maar geen firmware updaten van de modem, ik geloof niet dat het daar aan kan liggen.

Welke snelheid haal je dan eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 04-05-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Yes, online via TIS DSL Pro (actie 5Mbit/0.75Mbit)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed May 4 2005 om 22:02:58 UTC+0200)

Download : 581.1 KByte/sec
Upload : 61.4 KByte/sec
Connection : 343.0 Conn/min
Ping test Nederland : 37.0 ms

Maar wat een download snelheid zeg, en voor dat geld....

[ Voor 6% gewijzigd door MrDirect op 05-05-2005 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Das een erg lekkere snelheid inderdaad, Vatt :) Bewijst maar weer dat 't Tiscali netwerk ook erg goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 23:02
Crusader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:51:
Ik ga maar geen firmware updaten van de modem, ik geloof niet dat het daar aan kan liggen.

Ik haal nu tussen de 730 en 790, schommelt wel maar blijft in ieder geval weer boven de 700. Ook met een Linksys WRT54G maar daar heb ik niets aan veranderd (laatste HyperWRT). Modem draait ook al een tijdje op die firmware tegen echo bij VoDSL gesprekken.

Met andere woorden; weet niet wat er veranderd is, nu maar hopen dat het ook voor de andere gebruikers weer opgelost gaat worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:11:
Das een erg lekkere snelheid inderdaad, Vatt :) Bewijst maar weer dat 't Tiscali netwerk ook erg goed is :)
Ik hoop dat je dat over een paar weken nog kan zeggen :)

En .. zoals meer posters hierboven zich afvragen: hier ook nog geen info pakket ontvangen.

Ik ben op zich overigens tevreden over het BBned netwerk, ik zie ook geen reden om over te gaan naar Tiscali. De naam Tiscali bevalt me ook niet, doet me aan de Italiaanse maffia denken en bovendien hebben ze toen ook Worldonline overgenomen.
Jaja, 't is maar een gevoel gebaseerd op niks maar toch :?
Lezen Hoppy!!! BBned is ook Italiaans ... (Telecom Italia)

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 04-05-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Crusader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:51:

Het ene moment 785 en het volgende moment 835 KB/s
HoppyF schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:40:
[...]

Ik hoop dat je dat over een paar weken nog kan zeggen :)

En .. zoals meer posters hierboven zich afvragen: hier ook nog geen info pakket ontvangen.

Ik ben op zich overigens tevreden over het BBned netwerk, ik zie ook geen reden om over te gaan naar Tiscali. De naam Tiscali bevalt me ook niet, doet me aan de Italiaanse maffia denken en bovendien hebben ze toen ook Worldonline overgenomen.
Jaja, 't is maar een gevoel gebaseerd op niks maar toch :?
Lezen Hoppy!!! BBned is ook Italiaans ... (Telecom Italia)
Hmm dan is mijn gevoel net zo belabberd als die van jou. :P
Ik heb het ook niet zo op de naam Tiscali. Misschien wel om de zelfde reden die jij hebt.
En dat van BBned had ik niet willen weten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Lol :D

Zo dacht ik ook altijd over Tiscali moet ik toegeven, maar imho maken ze veel meer waar als dat BBned dat doet. Snellere opleveringen, goede (netwerk) snelheden enzovoorts. Dat bevalt me wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik hoor ook nog altijd tot de "gelukkigen" met een linesync van 8064, maar snelheid fluctueert nu al een maand rond de 730 i.p.v. de 850 die het 15 maanden lang daarvoor was.

We zijn schijnbaar een select clubje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
Crusader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:35:

Eigenlijk het enige wat hierover valt te melden is dat dit in het bbned netwerk lijkt te zitten. Er zijn geen capaciteitsproblemen in het netwerk van TweakDSL en er zijn eigenlijk al maanden geen noemingswaardige veranderingen aan het netwerk geweest. Als het in het TweakDSL netwerk zou zitten, zou je dit moeten zien aan fors oplopende pingtijden (>100ms)

BBNed is een aantal problemen stap voor stap aan het oplossen, maar sommige dingen gaan gewoon niet snel.

Het lijkt nu dat de Voice problemen (echo) grotendeels verledentijd zijn; voicegateway 4 is recent als laatste geupgraded; er is aangegeven, dat al onze gebruikers naar een nieuwe voicegateway gemigreerd mogen gaan worden.

In tegenstelling tot Tiscali, is voor een partij als Tweakdsl, het bbned levertraject gewoon 'een beetje rampzalig' op dit moment, om van de oplossende kant nog maar niet te spreken.

Technisch gezien is het bbned netwerk 'mooier' opgezet, t.o.v. het Tiscali/BabyXL netwerk; leveringstechnisch en storingsoplossend is Tiscali superieur aan bbned op dit moment.

[ Voor 47% gewijzigd door Ghandi op 04-05-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb de indruk dat het voor BBned absoluut geen prioriteit heeft.
Nou ja, ik ben in elk geval blij dat de ping netjes is (9 ms). We zullen wel zien, ik zit nog een maand of 10 aan mijn contract vast, daarna ga ik eens kijken wat de 20 Mbit abo's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:05:
[...]

Eigenlijk het enige wat hierover valt te melden is dat dit in het bbned netwerk lijkt te zitten. Er zijn geen capaciteitsproblemen in het netwerk van TweakDSL en er zijn eigenlijk al maanden geen noemingswaardige veranderingen aan het netwerk geweest. Als het in het TweakDSL netwerk zou zitten, zou je dit moeten zien aan fors oplopende pingtijden (>100ms)

BBNed is een aantal problemen stap voor stap aan het oplossen, maar sommige dingen gaan gewoon niet snel.

Het lijkt nu dat de Voice problemen (echo) grotendeels verledentijd zijn; voicegateway 4 is recent als laatste geupgraded; er is aangegeven, dat al onze gebruikers naar een nieuwe voicegateway gemigreerd mogen gaan worden.
Moeten we daar blij mee zijn? Ik zit nu op een andere VGW dan 4 en heb geen last van echo. Daarnaast is deze VGW niet zo vaak platgegaan als nr 4. Misschien kan je dat even voor me checken waar ik op zit? (zie tweakdsl mail in profile, daar kan je vast wel op zoeken.)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crusader schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:12:
Ik heb de indruk dat het voor BBned absoluut geen prioriteit heeft.
Nou ja, ik ben in elk geval blij dat de ping netjes is (9 ms).
Als het een capaciteitsprobleem zou zijn zou je, hoe dan ook, een hogere ping in combinatie met een lagere doorvoer moeten zien. Daar is geen sprake van. Of dat capaciteitsprobleem in de ATM-laag van BBNed of in de IP-laag van TweakDSL zit doet even niet ter zake, het voor jou als gebruiker zichtbare effect is gelijk in beide gevallen.
Ze schijnen een zwaargewicht als versterking op het NOC daar te hebben, dus dat gaat alleen maar beter worden. :P

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Burne schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:38:
Ze schijnen een zwaargewicht als versterking op het NOC daar te hebben, dus dat gaat alleen maar beter worden. :P
Letterlijk of figuurlijk? ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Xandrios schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:49:
[...]

Letterlijk of figuurlijk? ;) O-)
Ik geloof beiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:04:
[...]

Ik hoor ook nog altijd tot de "gelukkigen" met een linesync van 8064, maar snelheid fluctueert nu al een maand rond de 730 i.p.v. de 850 die het 15 maanden lang daarvoor was.

We zijn schijnbaar een select clubje??
Of we hebben het wel in de gaten en maken daar maar als klein groepje melding van?
Mijn modem trained ook gewoon normaal, waardes van de lijn zijn ook zoals het voorheen was dus ik mag aannemen dat ik geen koper probleem heb.
[...]

Als het een capaciteitsprobleem zou zijn zou je, hoe dan ook, een hogere ping in combinatie met een lagere doorvoer moeten zien. Daar is geen sprake van. Of dat capaciteitsprobleem in de ATM-laag van BBNed of in de IP-laag van TweakDSL zit doet even niet ter zake, het voor jou als gebruiker zichtbare effect is gelijk in beide gevallen.
Er is geen sprake van hoge ping maar wel van een lagere doorvoer, tis 10% wat ik mis en dat vind ik vrij veel vooral omdat het van de 1 op de andere dag is gebeurd.
Het is geen capaciteits probleem van tweakdsl of tussen tweakdsl en bbned want dan weten we wel wat er gebeurt.
Het zit bij bbned en wat het is weet bbned volgens mij donders goed.
Het voelt namelijk aan als een cap want ik kom met geen mogelijkheid over een bepaalde grens, zelfs geen piekje en wie weet hoe creatief ze zijn bij bbned.

[ Voor 23% gewijzigd door NLsandman op 05-05-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zelf denk ik dat het te maken heeft met de voorbereidingen van ADSL2+, dat ze bepaalde aanpassingen in het netwerk hebben gedaan die deze gevolgen hebben. Wellicht een stukje QoS dat iets verkeerd staat afgeregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik hoor het dus wel weer. Als ik een nieuwe klant wil aansluiten moet dat maar even op TIS-DSL. Overigens is het al jaren dikke bende bij BBned om lijnen op te leveren. Als je eenmaal je aansluiting hebt, dan ben je door de zure appel heen en is er niks meer aan het handje met BBned. Er zijn wel gevallen dat een oplevering lekker snel gaat, maar die gevallen zijn bijna op twee handen te tellen volgens mij.

Maar ik hoor wel weer, we moeten maar wat aardiger zijn tegen die Italiaanse/Fransen. Overigens niet verwonderlijk dat deze mensen in Nederland operen, onze verouderde infrastructuur lijkt ook het meest op een bord spagetti. Ook hun verstand is niet veel beter. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt dat een nieuw product zo slecht oplevert. BBned maakt voor isp's meer kapot, dan dat het maakt aan positieve reclame voor een ISP. :)

Laatst moest ik voor iemand snel een DSL lijn regelen, nou het spijt me op te zeggen maar ik heb het via een KPN isp gedaan. Met alle respect, maar BBned is zo onvoorspelbaar en langdradig met opleveren dat ik geen gezeik wil hebben voor een ander.het zegt toch heel wat als PRO-tweak lid, even een uitwijk moet maken.(vreemdgaan >:) >:) ) Gelukkig ben ik blij om te lezen dat het via Tiscali netwerk wel snel gaat, dus kan ik mensen in het vervolg meer bij Tweak aanmelden :D

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 05-05-2005 09:02 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

NLsandman schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:55:
[...]

Of we hebben het wel in de gaten en maken daar maar als klein groepje melding van?
Mijn modem trained ook gewoon normaal, waardes van de lijn zijn ook zoals het voorheen was dus ik mag aannemen dat ik geen koper probleem heb.
ik heb ook nog steeds 700 kb.. er is hier niets veranderd in mijn netwerk

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
[...]

Ik wil dit even bevestigen, ik zit wel is waar bij Demon, maar heb ook gemerkt dat plots van de 1 op de andere dag de download snelheid stabiel 740KB/s is geworden. Kom er met geen mogelijkheid boven uit, zoals vroeger wel het geval was 840KB/s~. Ik zit ook via BBned.

Sync is ook strak, het zelfde met de ping. Ik vermoed dat BBned ergers een router heeft staan die flink vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff heel wat anders nu, ik kijk bij customer menu bij mijn facturen staat erop het eind van de factuur :TweakNews account 6.68 Maand Abonnement

niet in rekening gebracht overigens , en volgens mij stond dat er vorige week nog niet bij , zijn er meer mensen die dit hebben ???

nm zie nu iets staan waardoor het zeer waarschijnlijk komt, staat vaag order nummer op van iemand uit laren + zijn telefoonnummer ff de helpdesk mailen morgen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Demon is zelf bezig met forse verbouwingen van hun netwerk, en het is dus lastig om dat buiten een vergelijking te houden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 08:58:
..........................................
Laatst moest ik voor iemand snel een DSL lijn regelen, nou het spijt me op te zeggen maar ik heb het via een KPN isp gedaan. Met alle respect, maar BBned is zo onvoorspelbaar en langdradig met opleveren dat ik geen gezeik wil hebben voor een ander.het zegt toch heel wat als PRO-tweak lid, even een uitwijk moet maken.(vreemdgaan >:) >:) ) Gelukkig ben ik blij om te lezen dat het via Tiscali netwerk wel snel gaat, dus kan ik mensen in het vervolg meer bij Tweak aanmelden :D
Misschien wel een idee om Tiscali te adviseren ipv BBned maar er is één groot nadeel bij Tiscali en dat is hun dekking!
De postcode check laat al tijden dit zien: "Jammer genoeg is het Tiscali-netwerk nog niet beschikbaar. Tiscali is ook zeer voordelig op het KPN-netwerk."

Dit vind ik echt een minpuntje voor Tiscali, zelfs als ik zou willen overstappen naar het Tiscali netwerk dan kan het gewoon weg niet.
En ik woon niet in een uithoek, want zowel BBned, KPN als Versatel zijn hier gewoon leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
yep even gekeken en ook hier nog steeds 700 a 760 ipv de gebruikelijke 860kps van vroeger.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:14:
ff heel wat anders nu, ik kijk bij customer menu bij mijn facturen staat erop het eind van de factuur :TweakNews account 6.68 Maand Abonnement

niet in rekening gebracht overigens , en volgens mij stond dat er vorige week nog niet bij , zijn er meer mensen die dit hebben ???

nm zie nu iets staan waardoor het zeer waarschijnlijk komt, staat vaag order nummer op van iemand uit laren + zijn telefoonnummer ff de helpdesk mailen morgen :)
ik ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27-04-2005 N
MyMax 20.97

[ Voor 3% gewijzigd door kenles op 05-05-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Chutney schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:46:
[...]

Sync is ook strak, het zelfde met de ping. Ik vermoed dat BBned ergers een router heeft staan die flink vol zit.
En dat lijkt mij juist weer niet, omdat anders de ping niet zo mooi laag zou blijven en er momenten zouden zijn dat het wat rustiger op die router zou worden. Maar het is gewoon 24/7 rond de 700 kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenles schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:10:
[...]

ik ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27-04-2005 N
MyMax 20.97
dat is volgens mij het maximale bedrag wat je kan bellen per maand ( gokje dus pin me er niet op vast ) voordat je de opwaardeer dame aan de lijn krijgt. MyMax 25.17 staat er bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:19:
[...]

dat is volgens mij het maximale bedrag wat je kan bellen per maand ( gokje dus pin me er niet op vast ) voordat je de opwaardeer dame aan de lijn krijgt. MyMax 25.17 staat er bij mij
er staat ook nog een order nr bij en postcode/huisnr/telefoon nummer wat niet van mij is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Hier ook een MyMax met een nummer uit Rotterdam.
¿¿MyMax-virus?? ;)
MyMax is de naam vam MyCom ADSL, hmmm... d'r zal wel weer iets niet helemaal goed zijn gegaan en wie durft er nog te beweren dat het twee verschillende providers zijn

[ Voor 45% gewijzigd door Mister_T op 05-05-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

N.a.v. van bjck in "8mbit nooit gehaald" toch maar eens posten hier.. Want alles wat bjck zegt klopt.
bjck schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:47:
En natuurlijk de standaard vragen. Haal je het niet of verbindt je modem op een lagere snelheid?
M'n modem verbindt op een lagere snelheid en zelfs die snelheid haal ik niet.
Modem aangesloten direct bij je ISRA punt?
Ja
Geen aftakkingen voor je splitter?
nee
Geen plat snoer gebruikt meters lang?
Plat? Denk het niet, alle kabel ISRA <-> modem is bij elkaar hooguit één meter
Geen slecht aangeknepen stekkers etc.
Volgens mij niet nee.

Ik heb TIS DSL, 3/1mbit aanbieding. Die 3mbit haal ik wel zo'n beetje, ben ik tevreden over, maar ik haal maar ~75KB/s upload, en het modem connect met 768kbps. Ik zit slechts 917 meter van de centrale.. En m'n modem is een Speedtouch 510.

Ben op zich tevreden, maar nu ik maar 75KB/s haal had ik achteraf weer liever de 5/0,75mbit aanbieding gehad, dan had ik nog wat meer download gehad.. De reden om dat niet te nemen was juist de iets hogere upload van dit abo ;(

Als iemand een idee heeft, ik hoor het graag. Zou nu alsnog upgraden ook nog kunnen eigenlijk, tegen aanbiedingsprijs?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_T schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:55:
[...]

Hier ook een MyMax met een nummer uit Rotterdam.
¿¿MyMax-virus?? ;)
MyMax is de naam vam MyCom ADSL, hmmm... d'r zal wel weer iets niet helemaal goed zijn gegaan en wie durft er nog te beweren dat het twee verschillende providers zijn
is iets goed mis gegaan dan , de helpdesk heeft morgen weer iets om uit te zoeken iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Ja, och of het nu zo belangrijk is, het staat alleen op de consumer pagina en niet op de rekening die je thuis gestuurd krijgt via de mail en het is ook niet doorberekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:02:
N.a.v. van bjck in "8mbit nooit gehaald" toch maar eens posten hier.. Want alles wat bjck zegt klopt.

[...]

[...]

Ja

[...]

nee

[...]

[...]

Volgens mij niet nee.

Ik heb TIS DSL, 3/1mbit aanbieding. Die 3mbit haal ik wel zo'n beetje, ben ik tevreden over, maar ik haal maar ~75KB/s upload, en het modem connect met 768kbps. Ik zit slechts 917 meter van de centrale.. En m'n modem is een Speedtouch 510.

Ben op zich tevreden, maar nu ik maar 75KB/s haal had ik achteraf weer liever de 5/0,75mbit aanbieding gehad, dan had ik nog wat meer download gehad.. De reden om dat niet te nemen was juist de iets hogere upload van dit abo ;(

Als iemand een idee heeft, ik hoor het graag. Zou nu alsnog upgraden ook nog kunnen eigenlijk, tegen aanbiedingsprijs?
Is heel normaal de upstream van 768Kbps in je modem. De 1024Kbps wordt vaak niet gehaald op ADSL. Alles tussen 640Kbps & 1024Kbps (veel gezien is 800 & 896Kbps) is heel normaal. Ander type modem zou het mogelijk hoger kunnen laten uitvallen. Iemand een 816 over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

bjck schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:46:
[...]

Is heel normaal de upstream van 768Kbps in je modem. De 1024Kbps wordt vaak niet gehaald op ADSL. Alles tussen 640Kbps & 1024Kbps (veel gezien is 800 & 896Kbps) is heel normaal. Ander type modem zou het mogelijk hoger kunnen laten uitvallen. Iemand een 816 over :?
Dat het normaal was wist ik niet, ik dacht dat dicht bij de centrale je altijd wel op 1mbit of iets dicht daarbij in de buurt kon rekenen..

Een ander modem heb ik niet, en ik ben ook niet van plan er eentje te kopen puur om uit te proberen of ik dan hogere snelheden haal ;) (en dan erachter komen dat het koper tussen mij en de centrale gewoon bagger is :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:02:

[...]

[...]

Ja

[...]

nee

[...]

[...]

Volgens mij niet nee.

Je zou inderdaad een ander modem kunnen proberen; er zijn veel modems die de snelheid niet halen.

De modems die in ieder geval een hoge snelheid haalden zijn:
- de asus baksteen
- de telindus serie

De asus is niet standaard voor Tis geschikt, maar ben even aan 't kijken of ik er een kan hacken.

Zowel up- als downgraden kost bij Tiscali netwerk geld; ik weet niet hoe lang je online bent, maar als je als voorstel faxt, dat je vanaf het begin het 5Mbit tarief wil betalen - er vanuit gaande dat je dus deze week online bent gekomen - denk ik, dat je kosteloos omgezet kan worden.

Verwijs maar even naar deze post; mocht 't niet kunnen, nemen ze wel contact met je op.

G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Soms is het net 64Kbps die je kan 'winnen' met een ander modem proberen. Zinvol? Dat moet je je afvragen, kan ook zonder resultaat zijn. Misschien zou je modem hoger kunnen op je lijn maar dan zakt je SNR wellicht zover naar beneden dat je 10% van je pakketjes opnieuw verzonden moeten worden constant. Dan zie je in je modem een hogere waarde maar haal je het effectief niet door de foutieve pakketten.

Vragen of je nog naar de andere aanbieding kan. Niet geschoten is altijd mis :D
Ghandi schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:42:
[...]

Je zou inderdaad een ander modem kunnen proberen; er zijn veel modems die de snelheid niet halen.

- de asus baksteen
- de telindus serie
Een modem zonder alcatel of connexant print/chip proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 05-05-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:44:
[...]

is iets goed mis gegaan dan , de helpdesk heeft morgen weer iets om uit te zoeken iig :)
De melding is genoteerd en doorgegeven aan de juiste persoon intern; het zal morgen of maandag gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ghandi schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:42:
[...]

- de asus baksteen
- de telindus serie

De asus is niet standaard voor Tis geschikt, maar ben even aan 't kijken of ik er een kan hacken.
Okay, ik ga dus alleen niet een ander modem kopen en dan misschien een hogere snelheid halen, dus daar moet ik dan nog wat op verzinnen..
Zowel up- als downgraden kost bij Tiscali netwerk geld; ik weet niet hoe lang je online bent, maar als je als voorstel faxt, dat je vanaf het begin het 5Mbit tarief wil betalen - er vanuit gaande dat je dus deze week online bent gekomen - denk ik, dat je kosteloos omgezet kan worden.
We zijn sinds kort online ja, niet deze week, maar ik geloof dat de eerste afschrijving nog niet eens gedaan is.

Maar waarom is de fax zo belangrijk bij TweakDSL? Ik heb helemaal geen fax!
Verwijs maar even naar deze post; mocht 't niet kunnen, nemen ze wel contact met je op.

G.
bjck schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:43:
Soms is het net 64Kbps die je kan 'winnen' met een ander modem proberen. Zinvol? Dat moet je je afvragen, kan ook zonder resultaat zijn. Misschien zou je modem hoger kunnen op je lijn maar dan zakt je SNR wellicht zover naar beneden dat je 10% van je pakketjes opnieuw verzonden moeten worden constant. Dan zie je in je modem een hogere waarde maar haal je het effectief niet door de foutieve pakketten.
768 is toch ook 96KB/s? Daar zit ik met de werkelijke 75KB/s ook nog een stuk onder lijkt me? Dus foutieve pakketten heb ik al :?

De verbinding valt trouwens ook redelijk vaak weg. Ik schat 1x per 24 uur oid. Voor ongeveer 15 seconden is er dan helemaal niets, en daarna *ploef* is het weer terug. Misschien toch slecht koper? Maar ik moet nog uitzoeken of dat niet iets lokaals is..

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 05-05-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 23:21:

768 is toch ook 96KB/s? Daar zit ik met de werkelijke 75KB/s ook nog een stuk onder lijkt me? Dus foutieve pakketten heb ik al :?

De verbinding valt trouwens ook redelijk vaak weg. Ik schat 1x per 24 uur oid. Voor ongeveer 15 seconden is er dan helemaal niets, en daarna *ploef* is het weer terug. Misschien toch slecht koper? Maar ik moet nog uitzoeken of dat niet iets lokaals is..
Je vergeet de overhead. Het aantal Kilobits delen door 10 is meestal een goede indicator voor 't maximale aantal KB/sec dat je effectief kunt halen :)

Als je verbinding wegvalt, restart je modem dan ook? Staat er iets in de logs van je modem? Want dat hoort zeker niet te gebeuren :)

Als ie elke dag op precies dezelfde tijd wegvalt, is het zeer waarschijnlijk een alarmcentrale oid die gebruik maakt van de lijn, en de boel stoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Laatst online: 24-08 23:00
Hi,

op aanraden van Bjck post ik mijn vraag hier:

Hi,

ik heb een 8mbit abbo bij tweakdsl. Nu monitor is sinds enige tijd mijn Draytek 2600+ lijnsnelheid, en die toont aan dat ik die 8mbit nog nooit heb gehaald. Meestal zit ik tussen 3 en 4mbit en een hele enkele keer wordt er 5 mbit gehaald (voor een hele korte tijd)
Ik heb net gechecked dat de afstand naar mijn centrale 1212 meter is.
Zijn dit normale waarden voor een 8mbit verbinding?

ADSL status
code:
1
2
3
4
5
   DS Actual Rate          :  3040000 bps   US Actual Rate       :   448000 bps
   DS maximum Rate         :  3040000 bps   US maximum Rate      :   512000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
   NE Current Attenuation  :    20.0  dB    Cur SNR Margin       :     5.5  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000007       US actual PSDM(R)    : 0000058c

overige info
de afstand tussen modem en isra is ca 10cm tot splitter en nog weer 10cm tot modem.
de stekkers zijn goed (niet aangeknepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
ronjon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:52:
Hi,

op aanraden van Bjck post ik mijn vraag hier:

Hi,

ik heb een 8mbit abbo bij tweakdsl. Nu monitor is sinds enige tijd mijn Draytek 2600+ lijnsnelheid, en die toont aan dat ik die 8mbit nog nooit heb gehaald. Meestal zit ik tussen 3 en 4mbit en een hele enkele keer wordt er 5 mbit gehaald (voor een hele korte tijd)
Ik heb net gechecked dat de afstand naar mijn centrale 1212 meter is.
Zijn dit normale waarden voor een 8mbit verbinding?

ADSL status
code:
1
2
3
4
5
Dat ziet er niet zo goed uit eigenlijk...
overige info
de afstand tussen modem en isra is ca 10cm tot splitter en nog weer 10cm tot modem.
de stekkers zijn goed (niet aangeknepen)
Niet aangenepen? Je bedoeld dat de draden los in de connectoren zitten? Dan zal dat de reden zijn van deze lage snelheid gok ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja, normaal is het niet echt, je hebt gewoon pech denk ik. Slechte lijn naar de centrale. Ik zit op ong 1000 meter en haal 7200/992, met soms wat uitschieters naar boven, dat is wel vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
Xandrios schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:59:
[...]

Dat ziet er niet zo goed uit eigenlijk...

[...]

Niet aangenepen? Je bedoeld dat de draden los in de connectoren zitten? Dan zal dat de reden zijn van deze lage snelheid gok ik zo ;)
nou, Bjck kwam met die vraag in een ander topic. dacht dat ie bedoelde dat de lijnen van bagger kwaliteit zijn. Wat ze dus niet zijn, ze komen zo uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
ronjon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:52:
code:
1
2
3
4
5
Hoger dan maximum Rate ga je nooit halen, en die komt niet overeen met een 8/1 profiel op de dslam. Er staat nu een 3M/512k profiel op.

Overigens zal je in upload ook niet veel meer halen door een te lage SNR. Alles onder de 6dB is kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
little_soundman schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 03:04:
[...]

Hoger dan maximum Rate ga je nooit halen, en die komt niet overeen met een 8/1 profiel op de dslam. Er staat nu een 3M/512k profiel op.

Overigens zal je in upload ook niet veel meer halen door een te lage SNR. Alles onder de 6dB is kritiek.
Je kan echt nergens aan deze waardes zien wat er op de DSLAM geconfigureerd staat. Dat zijn maximale waardes en het kan prima zijn dat er daar 8064/1024 staat in de config. Dat je het niet haalt is een ander verhaal.

Laatste firmware in je modem? Andere firmware geprobeerd? Toch andere kabel testen (in een doos van 10000 stuks kan er altijd een slechte tussenzitten.

ook heel zeker dat er geen aftakking zit voor je splitter? als je ISRA gewoon in de muur een contactdoos is zou er een kabeltje in de muur bijgeschroefd kunnen zitten elders heen

Eigenlijk gewoon alles uitsluiten aan jou kant. Als je zeker bent van jou aansluiting/spullen de helpdesk bellen en het voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 07:29:
[...]

Laatste firmware in je modem? Andere firmware geprobeerd? Toch andere kabel testen (in een doos van 10000 stuks kan er altijd een slechte tussenzitten.

ook heel zeker dat er geen aftakking zit voor je splitter? als je ISRA gewoon in de muur een contactdoos is zou er een kabeltje in de muur bijgeschroefd kunnen zitten elders heen

Eigenlijk gewoon alles uitsluiten aan jou kant. Als je zeker bent van jou aansluiting/spullen de helpdesk bellen en het voorleggen.
Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat bij iemand hetzelfde had. Toen kreeg diegene een ander modem; nog niet opgelost. Bleek de voeding van het modem voor een brakke snr te zorgen 8)7. Tja daar ga niet zomaar van uit. Heb je uberhaupt wel eens zonder splitter en teltoestellen getest?

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 06-05-2005 09:23 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
ik heb alles al wel geprobeerd. 2x andere firmware, andere kabel, met splitter ertussen, zonder splitter. En na elke reboot van mijn router krijg ik elke keer ook verschillende waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 --------------------------- ATU-R Info (annex A) ----------------------------
   Running Mode            :    G.DMT       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          :  2624000 bps   US Actual Rate       :   480000 bps
   DS maximum Rate         :  2624000 bps   US maximum Rate      :   544000 bps
   NE Current Attenuation  :    20.5  dB    Cur SNR Margin       :     6.0  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000007       US actual PSDM(R)    : 00000639
   ADSL Firmware Version   : 42e2ea53
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   Running Mode            :    -----       State                : INITIALIZATION
   DS Actual Rate          :        0 bps   US Actual Rate       :        0 bps
   NE Current Attenuation  :     0.0  dB    Cur SNR Margin       :     0.0  dB
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   DS Actual Rate          :  3968000 bps   US Actual Rate       :   480000 bps
   DS maximum Rate         :  3968000 bps   US maximum Rate      :   544000 bps
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   DS Actual Rate          :  3264000 bps   US Actual Rate       :   480000 bps
   DS maximum Rate         :  3264000 bps   US maximum Rate      :   544000 bps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ronjon schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:12:
ik heb alles al wel geprobeerd. 2x andere firmware, andere kabel, met splitter ertussen, zonder splitter. En na elke reboot van mijn router krijg ik elke keer ook verschillende waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   DS Actual Rate          :  2624000 bps   US Actual Rate       :   480000 bps
   NE Current Attenuation  :    20.5  dB    Cur SNR Margin       :     6.0  dB
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   Running Mode            :    -----       State                : INITIALIZATION
   DS Actual Rate          :        0 bps   US Actual Rate       :        0 bps
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   DS Actual Rate          :  3968000 bps   US Actual Rate       :   480000 bps
   DS maximum Rate         :  3968000 bps   US maximum Rate      :   544000 bps
[code]
Zou heel goed een defecte modem kunnen zijn, de waarden schommelen teveel voor een slechte lijn, dus dat lijkt eigenlijk onmogelijk. Uiteraard kan het ook bij BBned liggen, dat de DSLAM kaart van jou lijn staat te stuiteren. Bel Tweak maar even dus, om 12:00 zijn ze vandaag al gesloten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen hoe zit met info ( adsl2+ ) pakket gaat via de slakke post had er al moeten zijn ( toch ) . :P :9 :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:32:
He mensen hoe zit met info ( adsl2+ ) pakket gaat via de slakke post had er al moeten zijn ( toch ) . :P :9 :P
Floris zou er mee bezig, is hij niet op IRC? Anders moet je hem even mailen/bellen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Xandrios schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 23:27:
[...]

Je vergeet de overhead. Het aantal Kilobits delen door 10 is meestal een goede indicator voor 't maximale aantal KB/sec dat je effectief kunt halen :)
Ik dacht dat overhead niet zoveel zou zijn.

Dan haal ik dus wél de volle 768. Dan lijkt het me sterk dat er niet meer inzit. Kan ik in die Speedtouch eigenlijk nergens de SNR uitlezen? Om erachter te komen of het geen configfout bij Tweak is?

Daarbij, hiervoor zat tussen ISRA en modem toch zeker 10 meter telefoonkabel (allemaal door de muur dus hoelang die precies was weet ik niet, maar wel van de meterkast tot zo ongeveer helemaal achterin het huis).. En toen haalde ik precies dezelfde snelheden!
Als je verbinding wegvalt, restart je modem dan ook? Staat er iets in de logs van je modem? Want dat hoort zeker niet te gebeuren :)
Zal eens uitzoeken hoe ik bij logs van het modem kom.
Als ie elke dag op precies dezelfde tijd wegvalt, is het zeer waarschijnlijk een alarmcentrale oid die gebruik maakt van de lijn, en de boel stoort :)
Een interne bedoel je? We hebben niks anders dan telefoons hier, dus dat lijkt me niet :).

Misschien als er iemand belt oid, maar dat zou toch niet mogen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 06-05-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:25:
maar ik haal maar ~75KB/s upload, en het modem connect met 768kbps. Ik zit slechts 917 meter van de centrale.. En m'n modem is een Speedtouch 510.
Jij hebt toch ook Tiscali?
Ik heb dat 5Mbit/0.75 Mbit actie pakket, en kan uploaden met 60 tot 62 kByte/s.

Volgens de algemene regel " delen door 10" zou ik eigenlijk met 75 kilobyte moeten kunnen uploaden, maar dat red ik dus ook duidelijk niet.

Mijn modem connect ook 768 kbps. Een speedtouch 516. Ik zit echter 2400 mtr van de centrale af.

[ Voor 27% gewijzigd door MrDirect op 06-05-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
W3ird_N3rd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 21:59:
[...]

Dat het normaal was wist ik niet, ik dacht dat dicht bij de centrale je altijd wel op 1mbit of iets dicht daarbij in de buurt kon rekenen..

Een ander modem heb ik niet, en ik ben ook niet van plan er eentje te kopen puur om uit te proberen of ik dan hogere snelheden haal ;) (en dan erachter komen dat het koper tussen mij en de centrale gewoon bagger is :P).
Met de analoge speedtouch 510 zou je 896 kbit upload moeten halen op de dslam die tis gebruikt.
Bbned had toen cisco dslam's en ik zat gewoon op 896 kbit up, nu met die alcatel dslam zit ik op 1024 kbit up.
Het ljkt wel of je upload profiel niet klopt.

Wat betreft die overhead, die wordt toch gecompenseert bij een tis verbinding?
Vroeger met babyxl hoefde je nooit door 10 te delen toch?
Vatt schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:55:
[...]

Jij hebt toch ook Tiscali?
Ik heb dat 5Mbit/0.75 Mbit actie pakket, en kan uploaden met 60 tot 62 kByte/s.

Volgens de algemene regel " delen door 10" zou ik eigenlijk met 75 kilobyte moeten kunnen uploaden, maar dat red ik dus ook duidelijk niet.

Mijn modem connect ook 768 kbps. Een speedtouch 516. Ik zit echter 2400 mtr van de centrale af.
Bij jouw begint de afstand een rol te spelen, hoe is je download eigenlijk?

[ Voor 34% gewijzigd door NLsandman op 06-05-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
NLsandman schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:02:
Bij jouw begint de afstand een rol te spelen, hoe is je download eigenlijk?
M'n download is vet hoog, ik connect met 5736 en download is 580 kilobyte/s. (en dat voor een 5 Mbit abonnement) De upload klopt eigenlijk gewoon niet.

W3ird_N3rd : 1Mbit en haalt 75 Kbyte/s
Ik: 0.75 Mbit en haal 60 Kbyte/s

We komen zo'n 15 Kbyte te kort.
Inderdaad zal bij mij de afstand wel mee spelen, en ik ben wel tevreden zo, maar W3ird_N3rd zou (mits goed koper) toch wel meer moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
I_Stealth_I schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:08:
[...]

Floris zou er mee bezig, is hij niet op IRC? Anders moet je hem even mailen/bellen.
Hier ook nog niets ontvangen :'(

TIP voor TweakDSL:zet het informatie pakket vast op het Web zodat we het kunnen lezen.
De info per post zien we dan later wel want ik ga er vanuit dat er een handtekening gezet moet worden en dat daarom de info per gewone post verstuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:42:
[...]

Hier ook nog niets ontvangen :'(

TIP voor TweakDSL:zet het informatie pakket vast op het Web zodat we het kunnen lezen.
De info per post zien we dan later wel want ik ga er vanuit dat er een handtekening gezet moet worden en dat daarom de info per gewone post verstuurd moet worden.
Psies, bak gewoon een aantal PDF bestanden en zet die in het customermenu. Als je je kan vinden in het aanbod, printje het uit en stuur je het voorzien van een handtekening weer terug. Sim-pel :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vatt schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:21:
[...]

M'n download is vet hoog, ik connect met 5736 en download is 580 kilobyte/s. (en dat voor een 5 Mbit abonnement) De upload klopt eigenlijk gewoon niet.

W3ird_N3rd : 1Mbit en haalt 75 Kbyte/s
Ik: 0.75 Mbit en haal 60 Kbyte/s

We komen zo'n 15 Kbyte te kort.
Inderdaad zal bij mij de afstand wel mee spelen, en ik ben wel tevreden zo, maar W3ird_N3rd zou (mits goed koper) toch wel meer moeten halen.
Als in je modem sync op 768Kbps is en je 'maar' 60Kbyte/s haalt is dat best karig inderdaad. Kan zijn dat er nog wat pakketen opnieuw moeten worden verzonden en dat het eigenlijk net-te-veel van het goede is voor die lijn.

Of is het een speedtest.nl resultaat? Verklaart ook een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
'keb trouwens nog een leuke, je hoord steeds meer mensen op dit forum :

nou, ik zie alleen maar slechte dingen over TweakDSL hier, ik neem het maar niet..

als je dit ziet :Windows Operating Systems
neem je dan ook geen windows ?

just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

burp2001 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:20:
'keb trouwens nog een leuke, je hoord steeds meer mensen op dit forum :

nou, ik zie alleen maar slechte dingen over TweakDSL hier, ik neem het maar niet..

als je dit ziet :Windows Operating Systems
neem je dan ook geen windows ?

just my 2 cents..
In de keuze van een OS ben je helaas een stuk beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Crusader schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:38:
[...]

In de keuze van een OS ben je helaas een stuk beperkter.
Dat is inderdaad waar.

Ik heb trouwens geen klagen over TweakDSL; laatst 3 dagen weggeweest, en toen ik thuis kwam, nog steeds verbinding, geen hicks, geen timeouts @ irc, geen software causion aborts, dus ben zeer tevreden. Gamen (ping) gaat ook perfect, weinig last van spikes etc. Ben iig meer tevreden dan toendertijd met Versatel.

Enige is soms de iets incompleetheid op de nieuwsserver, maar dat wordt vaak gecompenseerd met de par2files :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sjowhan op 06-05-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:32:
Ik was al bang dat het aan mij lag, mailtjes worden helaas op het moment ook niet op gereageerd. Ik ben nog geen klant, wil het nog wel graag worden. Maar dan hoop ik wel dat ik mijn info snel ontvang. :)

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

iets incompleetheid blijf je meestal wel houden, zeker bij complete DVD's van over de 4 GB. Daarbij heb ik meestal toch wel 1 of 2 blokjes nodig.
Maar toch hou ik het abonnement op Usenetserver achter de hand, je weet maar nooit. En dat voor die 10 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Crusader schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:42:
Maar toch hou ik het abonnement op Usenetserver achter de hand, je weet maar nooit. En dat voor die 10 euro per maand...
En laat ik steeds meer geklaag onder vrienden horen over Usenetserver :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
I_Stealth_I schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:19:
[...]

Zou heel goed een defecte modem kunnen zijn, de waarden schommelen teveel voor een slechte lijn, dus dat lijkt eigenlijk onmogelijk. Uiteraard kan het ook bij BBned liggen, dat de DSLAM kaart van jou lijn staat te stuiteren. Bel Tweak maar even dus, om 12:00 zijn ze vandaag al gesloten.
Vrijdag middag na 12 uur bijna 1,5 uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen. Blijkt dat het inderdaad aan mijn Draytek ligt of anders aan de DSLAM. Die laatste wordt deze week nagekeken.

Super support van Tweakdsl ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ghandi schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:05:
Technisch gezien is het bbned netwerk 'mooier' opgezet, t.o.v. het Tiscali/BabyXL netwerk;
Ik neem aan dat je dat als sarcasme bedoelt met het BBNed netwerk is "mooier" kwa opzet, ik geef je hierin helemaal gelijk als ze de modifies niet OP DE HAND erin moeten schieten dit kan je van Tiscali niet zeggen dat gaat volledig automatisch en desnoods de de engineer het even voor je als je moet testen en je belt ze.

BBned netwerk zal ongetwijfelt mooier zijn maar nu nog goed werkend.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
bjck schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:09:
[...]

Als in je modem sync op 768Kbps is en je 'maar' 60Kbyte/s haalt is dat best karig inderdaad. Kan zijn dat er nog wat pakketen opnieuw moeten worden verzonden en dat het eigenlijk net-te-veel van het goede is voor die lijn.

Of is het een speedtest.nl resultaat? Verklaart ook een hoop ;)
Ja, was een speedtest result.
Net even op m'n tweakdsl webspace getest en gewoon de volle 75 kbyte/s upload.

Bij mij is deze tiscali verbinding echt helemaal perfect.
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: