ff mijn 2 cents over het hele verhaal.
Ik heb nu iets meer dan een jaar een abbo bij tweak.
Ik ben via de helpdesk altijd redelijk goed geholpen, maar ik vind dat ze aan de volgende punten mogen bijschaven.
1. De storingspagina bijwerken.
Naar mijn weten kan ik in het weekend nergens terecht voor mijn storing. Nu vind ik het niet erg als ik er een dagje uitlig, maar dan wil ik wel weten of het aan mij ligt of aan tweak.
Als het namelijk geen grote storing is bij tweak en/of BBNed dan kan ik even mijn kabels etc. controleren en kijken of het toevallig niet aan mij ligt. Daarom vind zo'n pagina essentieel.
Ik kom van @home af en daar was het qua service helemaal geen pretje, maar een telefoonnummer waarop je de storingen kan afluisteren werkte geweldig goed.
Het kost ze zo weinig moeite om dat op te zetten en het neemt, volgens mij, bij de meesten hier een hoop irritatie weg. (Al pakken ze maar een 06-nummer waarop ze de storing als voicemail welkomstbericht zetten. Kost 1x een prepaid abbo).
2. Terugbellen
Ik heb geen slechte ervaringen met het terugbellen door tweak, want de keren dat het nodig was om terug te bellen is dat gebeurd. Ik heb echter wel slechte ervaringen met andere bedrijven en ik kan me voorstellen dat bij sommige mensen het bloed begint te koken als er niet wordt terug gebeld.
JIJ zit namelijk op dat telefoontje te wachten.
ff een reminder in de open office/outlook agenda en weer een irritatie minder.
3. Onduidelijkheid ADSL2+
Ik ben als bestaande klant ontzettend benieuwd wat ze te bieden hebben, maar waarom moet dit nu in de vorm van een informatiepakket via de post ?
Zet gewoon op de website duidelijk wat de kosten zijn voor de aansluiting, het 1e jaar en na het 1e jaar, dan weet iedereen waar men aan toe is.
Nu snap ik als oud @home klant niet wat de meeste tweakdsl-ers te klagen hebben over de newsserver. Bij @home zeggen ze gewoon dat dit een secundaire dienst is en er geen garanties voor afgegeven worden. Dan is het klagen snel over.
T.o.v. @home is de tweakdsl newsserver dus heilig qua snelheid/compleetheid en bereikbaarheid.
En ja, hij ligt er weleens uit en de snelheid is misschien niet altijd top, maar als je toevallig een kennis hebt met een @home/chello abbo, dan moet je daar eens gaan kijken op de nieuwsserver.
Dan is thuiskomen en connecten aan news.tweakdsl.nl toch een verademing.
Over snelheid kan ik niet oordelen, want op ISDN haal je toch geen 800+KB/sec, dus ik ga me niet mengen in de discussie over 700KB/sec <--> 800KB/sec.
Zo dat waren mijn objectieve 2 cents.
Groetjes,
Skunny