TweakDSL *new and/or improved* deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:
  • 5.424 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bos_2000, 1 vraagje.
Had je zelf wanadoo opgezegd?

Er zijn nogal wat partijen betokken bij je DSL aansluiting.
TweakDSL, de provider.
cambrium, netwerk operator.
BBned, DSL/ATM operator.
Colt, telefonie operator.

De meeste problemen liggen bij BBned en Colt.

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij heel goed voorstellen dat Bos_2000 kwaad is, want ik ben het ook. Naast nu al enkele dagen geen telefoon heb ik nu ook geen internetverbinding meer.
De helpdesk, die je na lang wachten aan de lijn krijgt, schuift het probleem af naar BBB-Ned. Terugbellen naar mijn mobiel, wat beloofd was, is ook niet gebeurd.

Een officiele bevestiging van de overzetting van de telefoonlijn van KPN naar Tweak is nooit gekomen, hoewel mijn aanvraag al vanaf november ( ! ) loopt. Toen ik vanochtend op mijn werk naar KPN belde bleek dit eindelijk half maart te zijn gebeurd. Van Tweak dus nooit wat gehoord, ook geen contract met voorwaarden gehad, alleen na diverse malen zeuren in januari een doos met modem ontvangen.
Een helpdesk die alleen onder kantooruren bereikbaar is. Je moet overal zelf achteraan. De website is hopeloos, en het enige waar je over hoort van Tweak is aanbiedingen met veel voordeliger abonnementen terwijl je net een DSL en Bel contract voor een jaar hebt getekend.

Ik krijg de indruk dat Tweak te snel is gegroeid en te overhaast te werk is gegaan met alle nieuwe ontwikkelingen. Ze kunnen dan wel verstand van techniek hebben, maar service verlenen en op een fatsoenlijke manier zaken doen is een heel ander verhaal wat je ook eerst moet leren. De website is om te huilen zo onoverzichtelijk.
Toen ze nog klein waren was de dienstverlening beter, en ik zit er al vanaf de begintijd bij. Maar op deze manier begin ik haast naar UPC terug te verlangen en heb ik inderdaad behoorlijk spijt van mijn abonnement.

Nieuwelingen moet ik dus ook ernstig afraden om met Tweak in zee te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Om heel even het "Tweak-Bashing" aan de kant te zetten:

Zijn er al mensen die het informatiepakket voor aDSL2+ hebben ontvangen en/of gezien?
Ik ben nl. (en met mij meerdere personen) toch wel nieuwschierig wat de aanbieding is.

Wellicht iemand van T-DSL die een tipje van de sluier zou kunnen oplichten ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

rally schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:12:
Om heel even het "Tweak-Bashing" aan de kant te zetten:

Zijn er al mensen die het informatiepakket voor aDSL2+ hebben ontvangen en/of gezien?
Ik ben nl. (en met mij meerdere personen) toch wel nieuwschierig wat de aanbieding is.

Wellicht iemand van T-DSL die een tipje van de sluier zou kunnen oplichten ;)
Ja Bourne ? Add ? kom op zeg eens wat nuttigs hierover ben namlijk zelf ook zeer geintresseerd

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inderdaad ook heel benieuwd, het zou vandaag klaar zijn dus waarschijnlijk na het weekeinde in de bus.

Jammer dat het niet per mail komt.

/toevoeging: of eigenlijk zelfs hier, dat scheelt ook weer in het sturen van info pakketjes

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:20
Ik zit dus ook via tweakdsl en ik heb het probleem dat ik niet in de modem kom om dingen te veranderen. Ik heb de modem rechtstreeks op de pc gehad , met een straight en crossed cable , heb 172.19.3.2 als static ip in gegeven en 255.255.0.0 als subnet en 172.19.3.1 als standard gateway , maar wat ik ook doe ik kom maar niet in de modem.

Iemand nog een idee??

heb het al voor elkaar gekregen , heb de laptop er maar eens op aangesloten en dat werkt wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Dancis op 29-04-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1977
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 09:44
Ik heb sinds een tijdje ook tweakdsl. De aanvraag is niet geheel vlekkeloos verlopen. Ik moest zelf bellen om te worden aangesloten, modem te ontvangen, etc.

Maar nu werkt het DSL gedeelte goed. Behalve een vast ip. Dit is mogelijk volgens de website van tweak.Nadat ik een vast ip via de mail had aangevraagd, kreeg ik een ip nummer.
Dit werkte niet. Na de derde keer contact te hebben gehad zegt de helpdesk dat een vast ip niet nog mogelijk is op de router maar ik zit. Ik vind dat je ben niet op je website mag zeggen dat een vast ip kunt krijgen indien wenselijk.

Het bel gedeelte werkt nog niet helemaal goed na de portering. Ik kan nog niet worden gebeld.

Corne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Een vast IP is mogelijk met elke router of PC. Alleen is het wel nodig om het juiste MAC-adres te vinden, en dat kan een beetje lastig zijn.

Als jij het MAC-adres weet van het device dat de DHCP-lease ontvangt, gaat het vaste IP geheid werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:52:
[...]

Alle gekheid op een stokje, ik heb ooit eens de nieuwsgroep alt.nl.klagen.tweakdsl opgericht dus als ik positief ben over tweakdsl dan kun je wel zeggen dat het oprecht is.
Damn, was jij dat? 8)

Anyway, DSL draait goed, ook de VO, dus in die zin komt het allemaal wel goed.
Maar het heeft best wat voeten in de aarde gehad.
En de tijd dat I'net eruit lag vanwege migratie is gewoon een standaard tijd om de zaak te migreren en niet, zoals Tweak wil doen geloven een probleem wat ze niet kennen.
Ruim 2 weken is nog heilig vergeleken bij sommigen hier.

Als er niets veranderd hoeft te worden werkt Tweak eigenlijk best goed, maar owee als er veranderingen zijn, dan kun je je vast voorbereiden op een aantal dingen waar je echt achtereen moet.
Migratie niet goed, daarna de speed niet goed, de facturering niet.
Uiteindelijk komt het wel goed maar niet na diverse telefoontjes en faxen.

Tweak is een beetje uit de jas gegroeid en is qua personeel gewoon niet meegegroeid.

Het enige minpunt NU vind ik dat ze oude zaken niet oplossen (of te traag) terwijl ze een oerwoud aan nieuwe producten lanceren die ook allemaal weer hun eigen problemen oproepen.
Bv een newsserver op 20 Mbit, dat klinkt leuk maar laat Tweak nu eens eerst hun newsserver stabiel laten lopen op 8 Mbit.
Nieuwe users weten daar niet van en dat vind ik dus verlakkerij.

Gelukkig werkt het hier nu weer naar behoren, maar ook ik heb op het punt gestaan Tweak de deur uit te doen, en eigenlijk was dat helemaal niet nodig.
Over de helpdesk kan ik kort zijn, zij roeien gewoon met de riemen die ze hebben, over het algemeen best goed.

Rob (die alweer anderhalf jaar Tweak heeft) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:04:
Een vast IP is mogelijk met elke router of PC. Alleen is het wel nodig om het juiste MAC-adres te vinden, en dat kan een beetje lastig zijn.

Als jij het MAC-adres weet van het device dat de DHCP-lease ontvangt, gaat het vaste IP geheid werken :)
Van de helpdesk:

"Nieuwe verbindingen op VPI 16 kunnen nog niet van vast IP worden voorzien door een probleem op deze router. Daar word aan gewerkt door ons beheer en de mensen van BBned."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:55:

Ik krijg de indruk dat Tweak te snel is gegroeid en te overhaast te werk is gegaan met alle nieuwe ontwikkelingen. Ze kunnen dan wel verstand van techniek hebben, maar service verlenen en op een fatsoenlijke manier zaken doen is een heel ander verhaal wat je ook eerst moet leren. De website is om te huilen zo onoverzichtelijk.
Toen ze nog klein waren was de dienstverlening beter, en ik zit er al vanaf de begintijd bij. Maar op deze manier begin ik haast naar UPC terug te verlangen en heb ik inderdaad behoorlijk spijt van mijn abonnement.

Nieuwelingen moet ik dus ook ernstig afraden om met Tweak in zee te gaan.
Hmmm , nu maar hopen dat ze bij Tweak dit ook eens gaan inzien en niet blijven denken dat ze geweldig zijn, want die tijd is voorbij! Komop Tweak probeer weer als vanouds te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

Sjonge jonge.. op 4 april een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Niets van ze gehoord tot op vandaag, zelfs geen ontvangstbevestiging.
Vanmorgen om 9:00 uur een reminder gestuurd over dat mailtje en natuurlijk nog steeds niets van ze gehoord.
Maar goed, dit is een veelgehoorde klacht. Je raakt er haast aan gewend.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou met volle moed een T-IS DSL Surf abbo genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:54:
[...]

Van de helpdesk:

"Nieuwe verbindingen op VPI 16 kunnen nog niet van vast IP worden voorzien door een probleem op deze router. Daar word aan gewerkt door ons beheer en de mensen van BBned."
Vanaf vandaag zou men ip adressen vast kunnen zetten op NRP3; het bevreemd me dat je dit antwoord vandaag krijgt, want het is intern netjes gecommuniceerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Ghandi op 29-04-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:06:
Nou met volle moed een T-IS DSL Surf abbo genomen.
Ik heb het zelf ook draaien - op kaal koper - en ... het is 1Mbit sneller dan de zelfde link over bbned; bellen over VoIP - experimenteel - en ik ben helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
I_Stealth_I schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:46:
[...]

Je kan het ook verschrikkelijk overdrijven. TweakDSL doet wat ze kan doen, zie netwerkproblemen; die worden direct opgepakt en verholpen. Zaken die buiten hun bereik gaat naar de leverancier. BBned is ook niet altijd even snel en bereidwillig. Dus kan het wel eens voorkomen dat daar iets mis gaat. Moch je problemen hebben als klant dan blaas je die over de mail en dan wordt dat meestal wel snel opgepakt. Bellen is wat minder, die eerste lijn moet vaak alles nachecken bij iemand anders en dan moet je enorm veel tijd over hebben. Gewoon mailen dus, kan je zelf het probleem beschijven . Het hoeft dan alleen maar even doorgezonden te worden.
[/b]
Helaas gaat dat mailen niet goed, want er wordt vaak mail niet beantwoord. Ik heb namelijk al meerdere malen gemaild met Tweak. Soms wordt hij beantwoord en soms ook weer niet. Telefonische heb je namelijk wel iemand aan de lijn.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:52:
[...]

Vanaf vandaag zou men ip adressen vast kunnen zetten op NRP3; het bevreemd me dat je dit antwoord vandaag krijgt, want het is intern netjes gecommuniceerd.
Deze mededeling werd dan ook een aantal dagen eerder gedaan. Weet je misschien ook of de nieuwe medewerker al begonnen is met het updaten van het customer menu? De mededeling behelsde namelijk ook dat het niet kunnen vastzetten van ip-adressen op die router de reden was dat deze functionaliteit in het voornoemde menu nog steeds niet voorhanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast mij om in dit forum nog zoveel positieve reacties op TweakDSL aan te treffen. Ik ben sinds half februari (toen werd het kaal koper opgeleverd) bezig om alles rond mijn DSL&Bel abonnement goed te krijgen. Je gelooft echt niet wat er sindsdien allemaal fout is gegaan, maar waar het op neerkomt is, dat de communicatie vanuit TweakDSL naar mij als klant ver beneden de maat is. Tientallen pogingen om de helpdesk telefonisch te pakken te krijgen zijn vastgelopen op de bekende boodschap "... probeer het op een later tijdstip nog eens ...". E-mail via de "Contact"-knop op de website levert geen enkele reactie op (ook geen bevestiging). Een gewone e-mail naar info@tweakdsl levert wel een ontvangstbevestiging maar geen reactie op. Uiteindelijk een papieren brief verzonden met een opsomming van onze problemen. Na ruim een week werd ik gebeld. De beloften, die toen werden gedaan zijn nu (een week later) nog niet ingelost. We zitten nu nog met een slecht bruikbare telefoonverbinding en we krijgen nog steeds foutieve facturen. Ongeveer tegelijkertijd met het telefoontje van de helpdesk werd een wanhoops-mail van mij met een opvallend onderwerp (na twee dagen) beantwoord. Het antwoord neemt mij als klant echter niet serieus. (Citaat: "Dat vanuit telfort mobiel het nummer niet gebeld kan worden, lijkt ons vreemd. Wij werken zelf ook met oa telfort, en kunnen de 707 nummers gewoon bereiken."). Ik lieg echt niet!

Kortom: wij hebben spijt van onze overstap naar TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Gisteren was ik aan het telefoneren (VoDSL op een ISDNlijn met 815-2B), valt de verbinding weg (geen kiestoon meer). Vanmorgen nog geen verbinding, dus ik ingelogd op de copperjet. Blijken alle settings voor VoDSL verkeerd te staan (o.a. signalling stond uit).

Iemand enig idee hoe dit kan gebeuren? De laatste keer was na de grote telefoniestoring (het heeft toen een week geduurd voordat ik weer kon bellen, en toen ook pas nadat ik zelf uitgevonden had dat de settings 'gereset' waren).

(Oh en ik deel de mening over slechte respons van helpdesk, vooral op mail, en onjuiste facturatie en heb zelfs ook een klein beetje spijt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:46:
[...]

Heb je de reviews van XS4LL, Demon, Cistron, Chello, Planet, Wanadoo, Tiscali, Het Net, Versatel, @home, Casema, HCC net, CompuServe, TeleByte, Kabelfoon ook even vergelijken in verhouding tot het aantal klanten? Het is wel makkelijk om om negatieve punten te zoeken, maar hou het wel even in verhouding.

Je kan het ook verschrikkelijk overdrijven. TweakDSL doet wat ze kan doen, zie netwerkproblemen; die worden direct opgepakt en verholpen. Zaken die buiten hun bereik gaat naar de leverancier. BBned is ook niet altijd even snel en bereidwillig. Dus kan het wel eens voorkomen dat daar iets mis gaat. Moch je problemen hebben als klant dan blaas je die over de mail en dan wordt dat meestal wel snel opgepakt. Bellen is wat minder, die eerste lijn moet vaak alles nachecken bij iemand anders en dan moet je enorm veel tijd over hebben. Gewoon mailen dus, kan je zelf het probleem beschijven . Het hoeft dan alleen maar even doorgezonden te worden.

Ach laat ik het anders zeggen, ik ken providers waar het veel vervelende aan toe gaat; bij Tweak krijg ik betrouwbaar Internet en Telefonie. Mijn mail werkt, ik krijg leuke extra diensten, men knijpt geen lijnen af op p2p, heeft geen limieten en de facturatie lijkt ook te kloppen. Dit gaat al zo'n 2,5 jaar zo. Ik ben dubbel en dwars tevreden TweakDSL gebruiker 8)
tweakdsl doet wat ze kan maar een klant is per definitie lastig
tenminste dat gevoel geven ze je
facturering in orde??? dan moet je dus niet overstappen van prodsl naar squaredsl
als ze zelf de prijzen verlagen moet je zelf aan de bel hangen over je teveel afgeschreven centen
zovan ach zolang ze het niet zien hebben wij de centen
wij zijn allen klanten en hun klanten hun brood en dat is dus bij de heren van tweak niet binnengedrongen
nee wij mogen dankbaar zijn dat wij bij tweakdsl zijn aangesloten en dat de nieuwsserver er regelmatig uitknalt en dat een storing eerder via de Gathering of tweakers bekend is als via de website
zo van als wij het niet op de site plaatsen dan is er nooit iets gebeurd
snap je waar ik heen wil
belofte maakt schuld en misschien hadden ze niet zoveel moeten beloven of de beloftes dvm extra inspanningen waar blijven maken
regeren is vooruit zien
en volgens mij word er vaak te weinig vooruitgekeken
een goede schaker denkt vele zetten vooruit
een mindere slechts 1

en ja wij hebben tweakdsl nodig net zoals zij ons
tenslotte zijn wij hun brood/inkomen /vette auto /winstuitkering

in een markt die steeds uniformer word moet je op zoek naar "unique selling points"
internetten kan via elke boeren... en waarschijnlijk goedkoper dan bij tweakdsl
dus als men zich wil onderscheiden met een giga goede newsserver
dan moet die ook giga news sever hebben
oftewel propageer waar je goed in bent en
houd je brood (je klanten) tevreden
en maak waar wat je propageerd
of beloof het niet.............
een slecht funcionerend "unique selling point" verkoopt niets het maakt mensen aleen kritischer
over de rest van de geboden service (zo van als dat wat ze zeggen waar ze goed in zijn al niet deugd dan zal de rest ook wel bagger zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhmmmm, bedankt voor de waarschuwing niek

Ik geloof nu echt niet meer dat het slechts enkele klanten zijn die problemen hebben met Tweakdsl. (Of dat die problemen hun eigen schuld zijn omdat ze hun onvrede duidelijk uiten)

Het kan best zo zijn dat tevreden mensen minder snel van zich laten horen, maar dit doet me eerder denken aan de oude UPC tijd?????

Ik weet genoeg, succes iedereen met jullie tweak- abo'tjes ;(

PS ben benieuwd waneer de TWEAKDSL organisatie weer wat positieve reviews laat posten, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik lees / las soms textnews via textnews.tweakdsl.nl is die server gewoon down. Of is die dienst opgeheven ?
Pinging textnews.tweakdsl.nl [217.19.17.162] with 32 bytes of data

Reply from 213.193.240.54: Destination host unreachable.

Ping statistics for 217.19.17.162:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
edit,

Nu werkt hij terug blijkbaar ergens ff een netwerkstoring onderweg.

edit - tweakdsl is voortdurend onbereikbaar van hieruit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
P:\>tracert textnews.tweakdsl.nl

Tracing route to textnews.tweakdsl.nl [217.19.17.162]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  routerinet.tomsworld.local [192.168.100.254]
  2     7 ms     8 ms     7 ms  082-146-098-001.dyn.adsl.xs4all.be [82.146.98.1]

3     8 ms     8 ms     8 ms  195.144.72.205
  4   226 ms   235 ms   231 ms  fe0-0-2.bru-be-c01.ipv4.evonet.be [195.144.72.18
5]
  5    25 ms   219 ms   223 ms  ge-0-0-02-0712.bru-ix-c02.ipv4.evonet.be [82.146
.112.34]
  6    11 ms    10 ms    11 ms  g1-0-20.core01.bru03.atlas.cogentco.com [130.117
.19.41]
  7    14 ms    14 ms    14 ms  p6-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com [130.117.1.
133]
  8   187 ms   183 ms   183 ms  amsix-01.net.cambrium.nl [195.69.145.169]
  9   188 ms   190 ms   187 ms  213.193.240.54
 10  213.193.240.54  reports: Destination host unreachable.

Trace complete.

[ Voor 115% gewijzigd door Tomsworld op 30-04-2005 19:53 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:24:
...

PS ben benieuwd waneer de TWEAKDSL organisatie weer wat positieve reviews laat posten, haha
Nou zou ik dan maar eens :)
Heb het nu meer dan een jaar, heeft een enkele keer er uitgelegen(shit happens), wil je een 99,999% uptime, neem dan een business dsl lijn or what so ever.

Ach hemel ligt de news server er uit ? Jammer joh, download je het later maar eens, die zooi wordt tig keer reposted.

Zelfde als met @home, iedereen klaagt, maar mijn lijn was perfect.

Mag van mij zo blijven, en zou helemaal top zijn als adsl2+ er goed door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Eén ding wat me wel erg stoort aan tweak is dat ze vaak mooi weer spelen door de storingen niet op hun site vermelden. Als je belt krijg je wel te horen, wat het probleem is.
Maar ze zullen als het even kan kan nooit vermelden op hun site. Zodat een nieuwe gebruiker denkt, goh hier zijn nooit storingen, laat ik eens een jaarabbo nemen.

En zeg nou zelf hoe veel moeite kost nou het verversen of aanpassen van een webpage?

Ok twee dingen dan, als ik belt met een probleem. Is het eerste wat ik hoor, dat het vast mijn schuld moet zijn. :(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ErikRo schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:34:

Ok twee dingen dan, als ik belt met een probleem. Is het eerste wat ik hoor, dat het vast mijn schuld moet zijn. :(
Dat is ook vaak zo, dit is standaard de eerste opmerking in providerland. Ik kan uit ervaring zeggen dat dit ook meestal wel opgaat.

Kom laten we nu met z'n allen even spijkers op laagwater zoeken met wat Tweak allemaal wel niet fout doet. :X Naja, typisch Nederlands toch, we zijn een volkje wat nou eenmaal heel erg snel ontevreden is en heel erg graag onze critiek negatief te uiten, niet waar? Als kippen zonder koppen gaan we ineens klagen over alle koetjes en kalfjes die we maar kunnen bedenken, alles wordt afgekraakt, alles is ineens brandhout in jullie ogen.

Misschien eens een goed idee om eens in te loggen op de IRC #tweakdsl @ irc.tweakdsl.nl kan je daar even al je frustraties kwijt 8)7

Tweak zal voor de meeste mensen niet de eerste ISP zijn, en zijn dus uit onvrede over prijs/kwaliteit/snelheid overgestapt naar Tweak. Is dit nu allemaal omdat jullie boos zijn over de ADSL2+ actie voor 39 eurie en de komst van de T-DSL abo's ? Maar wat staat jullie in de weg om een provider te zoeken waar het nog gras groener is? Succes!

Het zal wel mijn friese nuchterheid, inlevingsvermogen en jarenlange ervaring zijn; Ik snap werkelijk niet waar jullie over klagen. Tweak komt echt wel met een oplossing voor bestaande klanten die over willen naar ADSL 2+ en aan de newsserver wordt constant gewerkt om deze te verbeteren met nieuwe apparatuur, zonder dat je ook maar een eurocent meer hoeft te betalen. Men is ook hard bezig met het uitbreiden van andere diensten. En ik hoorde ook dat een nieuwe medewerker druk is met het tweaken van het customer menu. Tjonge jonge, waar is jullie vertrouwen. Stelletje ouwe wijfen :+

[ Voor 62% gewijzigd door I_stealth_I op 30-04-2005 23:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo I-Stealth_I,

Het lijkt wel of je werkt voor tweakdsl......

je loopt al maanden lang mensen over te halen naar naar tweakdsl met fantastische recenties......
er is in de gathering forums werkelijk niemand te vinden die positiever is over tweskdsl dan jij en je bent het altijd oneens met mensen die kritiek hebben..........

en ik zie in je profiel dat je werkzaam bent als ict beheerder.... :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:03:
Yo I-Stealth_I,

je loopt al maanden lang mensen over te halen naar naar tweakdsl met fantastische recenties......en ik zie in je profiel dat je werkzaam bent als ict beheerder.... :(
er zijn er een paar die werken voor tweakdsl, atm is dat add, friek, en ghandi. en zeg eens eerlijk, waar zie je een provider waarvan er mensjes op een forum kijken en soms op irc te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blij dat iemand het toegeeft!!!

het is alleen niet eerlijk: als je bij de organisatie hoort ben je NIET onafhankelijk
en als je niet erbij zet dat je er werkt dan zet je mensen dus op het verkeerde been.

Misschien niet verboden, maar ook niet eerlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
iemand het toegeeft? die mensen zeggen dat ze van tweakdsl zijn, doen hier ook wel eens mededelingen namens tweak en helpen mensen. wat is daar verkeerd aan?

[ Voor 78% gewijzigd door Teckna op 30-04-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
zal ik dan ook maar es positief zijn?
Ik kom van xs4all af (en als er 1 goede provider is in mijn ogen, is dat xs4all wel)
beroepsmatig werken we zeer veel met xs4all.......nooit problemen mee.
Ik ben nu overgegaan op Tweakdsl sinds 3 maand.....en nog geen spijt gehad.
Gezeik zie ik bij elke provider (over nieuwsservers ed), enige puntje wat ik van Tweak minder vind is de communicatie via de website.
Enige storing die ik heb gehad was een paar dagen terug dat vodsl eruit lag...maar ik was niet de enige.
Verder heb ik nog nooit problemen met de nieuwsserver gehad, retentie is prima.

En voordat iemand weer gaat lopen nuilen: ik heb geen gewin bij het positief zijn over tweak.

* DeadEye vind de oudhollandse zeik- en voor-een-duppie-op-de-1e-rang mentaliteit wat minder

neemt niet weg dat er vast ook wel dingen foutgaan bij tweak.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Yo I-Stealth_I,

je loopt al maanden lang mensen over te halen naar naar tweakdsl met fantastische recenties......
er is in de gathering forums werkelijk niemand te vinden die positiever is over tweskdsl dan jij en je bent het altijd oneens met mensen die kritiek hebben..........

Ik ben net zo tevreden over TweakDSL als I_Stealth_I en dat zal ik ook zeker tegen iedereen vertellen die het horen wil. En wat is daar mis mee? Als er iets niet goed gaat, zal ik dat ook zeggen.
Maar ja, er valt gelukkig niets negatiefs (van mijn kant) over TweakDSL te zeggen.
En even voor de duidelijkheid: ik werk niet voor TweakDSL.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:24:
iemand het toegeeft? die mensen zeggen dat ze van tweakdsl zijn, doen hier ook wel eens mededelingen namens tweak en helpen mensen. wat is daar verkeerd aan?
als je het maar eerlijk toegeeft is er geen probleem. en mensen hier helpen met problemen is zowieso HELEMAAL GOED!!!

Maar als je je mening geeft over tweakdsl (die zo fantastisch is) zonder er duidelijk bij te zetten dat je van tweakdsl bent, dan vind ik dat oplichterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Yo I-Stealth_I,

Dan moet ik je teleurstellen. Ik werk niet bij Tweak of aanverwanten en krijg ook geen geld, kortingen of andere voorkeursbehandeling. Ik werk bij een andere ISP. Ik bekijk het gewoon van een andere invalshoek. Jij bent van mening dat ISP's perfect moeten zijn en geen foutjes mogen hebben. Internet is niet zo vanzelfsprekend als het leveren van electriciteit, gas of water. Jij hebt een voorstellingsvermogen van een ISP dat onmogelijk is in verhouding tot de prijs die je betaald en het abonnement dat je hebt. Heb je uberhaupt wel een idee wat er allemaal komt kijken bij het leveren van telecommunicatiediensten. En je valt over alles wat je maar even niet naar de zin is. Misschien een idee om een andere ISP op te zoeken of je eigen ISP op te richten?

Omdat er ook maar *iets* fout is gegaan groot/klein, door of buiten schuld van Tweak, is Tweak nu volledig het zwarte schaap. Kom op, sorry maar dat vind ik wel een erg impulsieve gedachte. Of om het anders te zeggen ouwe wijfen gekakel zonder enige onderbouwing of inlevingsvermogen.

[ Voor 23% gewijzigd door I_stealth_I op 30-04-2005 23:50 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:40:
[...]

Maar wat staat jullie in de weg om een provider te zoeken waar het nog gras groener is? Succes!
das nou echt een georgina verbaan opmerking

dat zou je wel willen he!!! >:)

dat zou idd een hoop problemen oplossen

tweakdsl was goed ,hard gegroeid (te hard)
en nu zijn ze nog steeds aan het puin ruimen
en wees open en eerlijk
(als je een keer een auto bij beun de haas hebt gekocht kom je er de tweede keer niet meer)
maar als je altijd goed behandeld bent en t word ineens behoorlijk minder geef je ze het voordeel van de twijfel
maar.......... dan moet je wel kunnen zien dat er progressie inzit
enne nee ik blijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Kan er weer eens naar de txt server gekeken worden?
Zit te posten maar de feed gaat niet naar buiten :?

Kan dat een keer worden opgelost, niets is zo lastig als discussieren zonder dat men je kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:48:
[...]

(als je een keer een auto bij beun de haas hebt gekocht kom je er de tweede keer niet meer)
maar als je altijd goed behandeld bent en t word ineens behoorlijk minder geef je ze het voordeel van de twijfel
maar.......... dan moet je wel kunnen zien dat er progressie inzit
Daar wil ik aan toevoegen dat als je auto een keer stuk gaat dat je dat dan accepteerd, dat kan natuurlijk gebeuren.
Maar als je de dealer van je auto opbelt, welke als eerste laat blijken dat het je stomme eigen fout is, vervolgens een afspraak met je maakt welke deze niet nakomt.
Vervolgens jij een maand zonder auto zit en er wel voor door moet betalen dan wordt het toch een ander verhaal.
Maargoed dat slik je toch.
Om er vervolgens achter te komen dat je auto continu rare kuren blijft vertonen en je dr niet meer op kan vertrouwen, omdat je regelmatig stil staat.

Naar zo een dealer ga ik nooit meer :)

En tuurlijk zijn er ook vast mensen die er een auto'tje gekocht hebben zonder kuren.
Maar als je individueel onbeschoft behandeld wordt, en je hoort meerdere geluiden uit dezelfde hoek komen van andere ontevreden dealer klanten is het plaatje helemaal compleet.

[ Voor 12% gewijzigd door D3NN1S op 01-05-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Euh,
1. vaak blijkt het dan toch een eigen stomme fout te zijn. (de meeste telefoontjes die op een willekeurige provider binnen komen blijkt uiteindelijk toch de fout van een klant zelf te wezen. Echter is die klant ook eigenwijs en heeft alles al gedaan 'want ik zit ook in de it' waarna na een potje stevig drammen iemand toch ff bij $opmerking kijkt en dat het vaak toch de helpdesk wel gelijk heeft gehad)
2. hoort idd niet te gebeuren dat een afspraak niet nageleefd wordt
3. volgens mij heeft tweak toch echt een clausule dat als je langer dan 2 dagen zonder dat jij daarvoor de schuldige bent jij een resitutie kan aanvragen voor de dagen dat je offline bent.
4. dan maak je daar een melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 20:46
Nou ik ben sinds kort klant van TweakDSL met TIS DSL, en tot op heden nog zonder problemen. Ben alleen benieuwd of mijn overstap van DSL met KPN Abbo naar DSL met kale koper succesvol gaat verlopen, maar dat merken we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Teckna schreef op zondag 01 mei 2005 @ 00:03:
Euh,
1. vaak blijkt het dan toch een eigen stomme fout te zijn. (de meeste telefoontjes die op een willekeurige provider binnen komen blijkt uiteindelijk toch de fout van een klant zelf te wezen. Echter is die klant ook eigenwijs en heeft alles al gedaan 'want ik zit ook in de it' waarna na een potje stevig drammen iemand toch ff bij $opmerking kijkt en dat het vaak toch de helpdesk wel gelijk heeft gehad)
tuurlijk KAN het een eigen fout zijn, maar ten 1e laat je dat niet aan de klant merken, en ten 2e behoor je dan ten aller tijden beleeft te zijn.
En wat ik hierin deze topic reeks allemaal lees is het vaak bij het onbeschofte af
2. hoort idd niet te gebeuren dat een afspraak niet nageleefd wordt

3. volgens mij heeft tweak toch echt een clausule dat als je langer dan 2 dagen zonder dat jij daarvoor de schuldige bent jij een resitutie kan aanvragen voor de dagen dat je offline bent.
Ik vind ten 1e dat je daar niet om moet vragen maar dat dat gewoon moet gebeuren. Net zoals met het beroemde 0900 probleem.
Ik vraag me echt af hoeveel mensen hier ongemerkt teveel voor hebben betaald en of die wat terug hebben gehad :?
4. dan maak je daar een melding van.
Dat gebeurd dus ook maar dan is vervolgens punt 2 weer van toepassing, en kom je weer in een circel terecht.
Eerst weer bewijzen dat het niet aan jou ligt, dan wachten op reactie die niet komt, dan wordt het weer voor even 'opgelost'

edit:
even quotes duidelijk gezet

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 01-05-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Hmmpz dank je wel bjck voor het aanpassen ;) ik wilde echter mn post nog editen maar dat kon al niet meer :D
ik wilde dit nog onder mn post plakken:

Nog even een voetnoot die eigenlijk van toepassing is op al mijn uitlatingen in dit topic.
Ik heb zelf weinig problemen met mijn verbinding.
Nou ja laat ik het anders zeggen, ik heb wel degelijk regelmatig problemen maar ik heb er wat minder problemen mee als ik een dagje zonder telefoon of internet zit als menig ander in dit topic.
Maar wat ik wel kwalijk vind is gewoon als ik alles hier lees hoe sommige behandeld worden en wat er continu structureel mis gaat, en geef ik daar mijn mening over :)
Ik probeer daarmee ook gewoon alle klachten e.d. in 1 of meerder posts op te sommen zodat het een beetje duidelijk wordt voor iedereen die niet alles mee leest in deze reeks toch kan zien wat er zoal aan klachten speelt.
En natuurlijk om een duidelijke statement richting de meelezers van Tweakdsl te maken.
Want ik moet er niet aan denken dat ik straks bijv. een X aantal dagen zonder i-net zit of telefoon (een paar uurtjes ok, dus dat terzijde) en dat ik dan de helpdesk zou moeten bellen!
Als IK zo behandeld zou worden zoals menig tweaker in dit topic weet ik niet of ik net zo netjes zou kunnen afwachten. :)
Want de informatie voorziening van zowel de helpdesk alsmede de website of desnoods via dit topic is dramatisch slecht te noemen

[ Voor 6% gewijzigd door D3NN1S op 01-05-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Goed als we dan toch met modder gaan gooien doe ik ook maar mee.

1. Wat maakt het nou uit of het vaak de schuld van de klant is?

Elke klant heeft in de eerste instantie het recht behandeld te worden alsof het niet zijn fout is. Pas als het inderdaad de fout van de klant is, kun je verder steggelen. Maar nu is het omgekeerd, je belt, stelt een vraag, om ipv een antwoord eerst 5 minuten beledigd te worden. Of je krijgt een hoop gedraai omdat men zelf niet weet wat de oplossing is. En als je heel veel pech hebt, krijg je beide.

Als je vindt dat je op een helpdesk mensen op voorhand mag beledigen, heb je het verkeerde beroep gekozen.

2. De opmerking dat mensen maar moeten oprotten als het ze niet bevalt.

Dat kan niet altijd want je zit minimaal een jaar vast. Abbo's kunnen niet meer weg als ze getekend hebben

3. Typerend dat wel de helpdesk ter sprake komt en het goedpraat dat klanten voor "dom" worden uitgemaakt. Maar men "vergeet" in te gaan op de slechte tot geen actualiteit van de status/onderhoud pagina.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
klagen,klagen en nog eens klagen.

begin december 2004 heb ik UltraDSL&Voice besteld.
na 2 weken isp/isp migratie en gelijk Voice over adsl zonder dat ik daar iets van gemerkt had (KLASSE) en het KPN abbo was ook gelijk afgelopen (PRIMA GEREGELD).

1e storing - uitvallen van telefoon verbinding
oplossing - goede ondersteuning van helpdesk (was mijn eigen fout,verkeerde kabel)

2e storing -snelheid was 150 KB/s lager dan mijn vorige isp
oplossing - KPN had de kabel 800 meter verlegd voor een nieuwbouw project (oude snelheid weer terug)

3e storing - verbinding van 2048 dowload
oplossing - na 2 dagen werd ik op mijn werk opgebeld of de monteur over een 1/2 uur mag langs komen.metingen verricht en na een 1/2 uur weer mijn 8 Mbit terug.

4e storing - 0900 te hoog tarief
oplossing - na twee dagen een positieve antwoord dat het aangepast wordt.

dit is mijn 5e provider en hoe zij mij geholpen hebben met alles ben ik zeer tevreden.
een helpdesk die mijn taal spreekt en goed helpt.

:) :> :) :> :) :>

dit is mijn story over Tweakdsl en ik weet zeker dat er meer zijn die tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
ErikRo schreef op zondag 01 mei 2005 @ 00:52:
2. De opmerking dat mensen maar moeten oprotten als het ze niet bevalt.

Dat kan niet altijd want je zit minimaal een jaar vast. Abbo's kunnen niet meer weg als ze getekend hebben
Als die mensen echt de problemen hebben die ze zeggen dat ze hebben en die problemen daadwerkelijk, in verhouding tot de verdere inhoud van de overeenkomst, zo groot zijn dat dat een continue stroom van moddergooien rechtvaardigt, dan hebben ze ook juridisch de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden.

Maar ik kan mij echt niet aan de indruk onttrekken dat de mensen die hier zitten te klagen niet echt in staat zijn de boel te relativeren.

Ook enig inzicht hoe een resellende ISP werkt lijkt geheel te ontbreken: wanneer de ISP reseller is, heeft 'ie geen directe controle over de storingsafhandeling op individuele verbindingen en centrale componenten. BBNed lijkt de laatste tijd in kwaliteit hard achteruit gegaan te zijn en daar heeft t.dsl als klant van BBNed heel weinig invloed op, maar dat geldt ook voor de andere ISP's.

Zelfs een Cistron, dat geen *PN verbindingen leverde verkocht op het laatst (snif) vooral BabyXL verbindingen en BBNed.

Overigens vind ik wel dat t.dsl, juist vanwege hun (vermeende) tweakers-attitude, echt elke storing online zou moeten hebben staan.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Add of Ghandi, zouden jullie misschien iets kunnen zeggen over het 700 kB/s gebeuren?

Van de helpdesk krijg ik maar geen reactie, wacht al bijna een maand op antwoord. Hoeft geen antwoord te zijn in de zin van "morgen is het opgelost", maar een beetje status over de voortgang zou ik wel prettig vinden. Het lijkt een beetje een ondergeschoven kindje geworden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3NN1S schreef op zondag 01 mei 2005 @ 00:35:
[...]

tuurlijk KAN het een eigen fout zijn, maar ten 1e laat je dat niet aan de klant merken, en ten 2e behoor je dan ten aller tijden beleeft te zijn.
En wat ik hierin deze topic reeks allemaal lees is het vaak bij het onbeschofte af

[/edit]
Nou, ik geloof dat er ook genoeg KLANTEN zijn die es de hand in eigen boezem moeten steken. Als je de verhalen hoort over de opmerkingen en onbeschofte bejegeningen die de help desk medewerkers naar hun hoofd geslingerd krijgen, rijzen je de haren te berge! En als ik dan van verschillende kanten hoor dat mensen weggaan om dat ze het werk hierdoor spuugzat zijn, vind ik dat op zijn zachts gezegt droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast, jouw verhaal is net als een politieman die weg gaat bij de politie omdat ie niet tegen misdaad kan & nog boos is ook op de slachtoffers omdat ze hem ermee vervelen/confronteren......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Een agent kan tenminste de burger nog bekeuren voor het beledigen van een ambtenaar in functie. Die boete is er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
StevenK schreef op zondag 01 mei 2005 @ 04:36:
[...]

Als die mensen echt de problemen hebben die ze zeggen dat ze hebben en die problemen daadwerkelijk, in verhouding tot de verdere inhoud van de overeenkomst, zo groot zijn dat dat een continue stroom van moddergooien rechtvaardigt, dan hebben ze ook juridisch de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden.

Maar ik kan mij echt niet aan de indruk onttrekken dat de mensen die hier zitten te klagen niet echt in staat zijn de boel te relativeren.
Eigenlijk is het wel een vreemde contradictie. Schortvoetend mopperen dat er een oplossing moet komen, maar als er echte ontevredenheid zou zijn zou je ook kunnen overstappen.

Misschien een keuze maken? Of overstappen en mopperen, of elkaar netjes benaderen/behandelen naar een oplossing toe?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de algemene voorwaarden van tweakdsl even gelezen, en je kan je contract op elk moment opzeggen, maar dan moet je wel de rest van de contractduur betalen

de enige mogelijkheid om 'gratis' je contract te ontbinden, is door aan te tonen dat er sprake is van een situatie van overmacht.
Om dat te doen moet je wel juridisch geschoold zijn, of een advocaat hiervoor betalen. En de kosten van een eventuele rechtzaak zijn ook voor jou.

het zit er namelijk dik in dat Tweakdsl zal zeggen dat de service niet goed werkte door fouten van jou kant. dus dat moet je ook allemaal bewijzen. voor je advocaat is het het beste als je een logboekje aanlegt van je contacten met tweakdsl, de afspraken, de nakoming etc etc. het liefst zwart op wit de antwoorden van tweak kunnen overleggen, zodat het geen welles/nietes kwestie kan worden etc etc etc

zie ik dit goed, of zit ik ernaast????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Als je er zo zeker van bent dat alles in huis in orde is kan te toch vragen om een monteur.
Die meet met zijn apperatuur direct op het aanluitpunt. Is daar alles in orde dan betaal jij de monteur, zo niet dan moet de storing buiten zitten en opgelost worden.
Wel duidelijk vragen op welk abo wordt gemeten.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ik het nou goed van hoe je van je abo'tje af moet komen????
plss help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik bedoelde niet dat iedereen een zoektocht moet gaan starten naar een manier een contract te ontbinden natuurlijk. Stel dat het probleem niet direct bij Tweak ligt maar bijvoorbeeld bij een leverancier zoals BBned. Dan heb je het bij een andere ISP net zo goed hetzelfde probleem. Of als het toch in de regio van het 'doe-het-zelf' gedeelte ligt van je aansluiting behoud je het probleem.

Overal worden ADSL verbindingen verkocht met 'doe-het-zelf' pakketten. Niemand betaalt om het vakkundig aan te laten sluiten door een monteur. Uitsluiten van apparatuur door een ander modem te testen gebeurt ook al bijzonder weinig. En toch, toch klaagt iedereen bij de ISP direct met de stellingen: "het heeft altijd goed gewerkt" en / of "bij mij kan het niet liggen" ;)

Probeer het gewoon te-samen rustig op te zoeken waar het probleem kan liggen en waar de oplossing is. Een helpdesk probeert jou te helpen met jou probleem. Er wordt naar mijn mening al heel veel geholpen met problemen die zelfs niets met de dienst te maken hebben maar bijvoorbeeld met de software van een computersysteem.

Vooral rustig blijven, met elkaar meedenken, stap voor stap uitsluiten en zeker niet dingen overslaan omdat je denkt: "heb ik al getest" of "daar kan het niet liggen".

ISP's hebben een inspanningsverplichting om een 'probleem' op te lossen vaak, dat zegt niets over termijnen van oplossen immers. Contracten ontbinden is echt een eindstation waar je vaak niet wilt belanden. Langdurige procedures die langer in beslagnemen dan een oplossing vinden vaak.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 01-05-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shartar
  • Laatst online: 15:37
Crusader schreef op zondag 01 mei 2005 @ 07:55:
Add of Ghandi, zouden jullie misschien iets kunnen zeggen over het 700 kB/s gebeuren?

Van de helpdesk krijg ik maar geen reactie, wacht al bijna een maand op antwoord. Hoeft geen antwoord te zijn in de zin van "morgen is het opgelost", maar een beetje status over de voortgang zou ik wel prettig vinden. Het lijkt een beetje een ondergeschoven kindje geworden te zijn.
Inderdaad, ben zeer benieuwd of ik binnenkort weer terug kan keren op de oude 800+ downloadsnelheid.
Heb nu een wisselend beeld, soms 550, dan weer 700 kB/s. Op zich duurt downloaden nu wat langer, geen probleem, maar hoop nu wel dat het na een maand een keer opgepakt gaat worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, Bjck,

al die mensen die zeggen dat je niet moet zeuren of anders je contract opzeggen hebben bij deze dus ongelijk!
dat kan namelijk niet zonder gigantische kosten. ik snap al die 'zeurders' op dit forum dus ook wel.

(just my 2 pennies)
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:44:
ik heb de algemene voorwaarden van tweakdsl even gelezen, en je kan je contract op elk moment opzeggen, maar dan moet je wel de rest van de contractduur betalen
Daarom is er ook nog zoiets als een wettelijke bepalingen inzake wanprestatie en ontbinding
de enige mogelijkheid om 'gratis' je contract te ontbinden, is door aan te tonen dat er sprake is van een situatie van overmacht.
Om dat te doen moet je wel juridisch geschoold zijn, of een advocaat hiervoor betalen. En de kosten van een eventuele rechtzaak zijn ook voor jou.
Nee, overmacht is juist niet de manier, want overmacht kan er juist voor zorgen dat het tekortschieten niet aan de provider toegerekend wordt.

Wanneer je het goed speelt c.q. laat spelen, dan is kun je er met een kostenveroordeling zelfs gunstig uitspringen.
het zit er namelijk dik in dat Tweakdsl zal zeggen dat de service niet goed werkte door fouten van jou kant. dus dat moet je ook allemaal bewijzen. voor je advocaat is het het beste als je een logboekje aanlegt van je contacten met tweakdsl, de afspraken, de nakoming etc etc. het liefst zwart op wit de antwoorden van tweak kunnen overleggen, zodat het geen welles/nietes kwestie kan worden etc etc etc

zie ik dit goed, of zit ik ernaast????
Met het laatste stuk ga je de goede kant op, met het eerste stuk zit je er helemaal naast. Maar je hebt zeker gelijk dat het met hulp van een jurist een stuk beter gaat.

In ieder geval kan ik je meegeven dat wanneer je je geconfronteerd ziet met een tekortkoming in de dienstverlening waarvan jij van mening bent dat deze zo erg is, dat een ontbinding gerechtvaardigd zou kunnen zijn, je er in ieder geval goed aan doet je provider schriftelijk te manen deze problemen op te lossen en tevens daarbij aan te geven dat wanneer dat niet binnen de gestelde (redelijke) termijn gebeurt, je de provider in gebreke stelt.

Hou er wel rekening mee dat een storing in een niet-gegarandeerd consumenten produkt, een te lage gehaalde, niet gegarandeerde snelheid en een niet goed werkende news server imho niet als zodanige gebreken gelden.

Aan de andere kant is het wel zo dat een provider zich niet achter de problemen van zijn leverancier(s) kan verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
bjck schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:16:
ISP's hebben een inspanningsverplichting om een 'probleem' op te lossen vaak, dat zegt niets over termijnen van oplossen immers.
Maar de 6:2 / 6:248 zegggen daar wel wat over als je er rekening mee houdt dat het een 24 x 7 dienst is. Daarbij hebben ze niet een inspannings- maar een resultaatverplichting.

Ze leveren tenslotte een internetverbinding, niet een poging tot een internetverbinding.
Contracten ontbinden is echt een eindstation waar je vaak niet wilt belanden. Langdurige procedures die langer in beslagnemen dan een oplossing vinden vaak.
Daar heb je gedeeltelijk gelijk in; een procedure hoeft maar enkele weken te duren en kun je zonder advocaat voeren, maar dan is het wel handig om enigszins kundig te zijn in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:51:
[...]
Ze leveren tenslotte een internetverbinding, niet een poging tot een internetverbinding.
nou daar zijn de heren geleerden het nog niet over eens

Want dan zou je volgens een hoop tweakdsl"fans" maar een proffesioneel soort abbo moeten nemen
oftewel of in beeldspraak te werken zie het onderstaande voorbeeld

verkoper: "tja rijd uw smart af en toe niet??? ach wat naar dan had uw onze mercedes 500slk maar moeten nemen die is veel beter uitgerust maar tja van en smart kun je dat verwachten 8)7

een vraag: hoe hard zou je gaan lachen als je mercedes dealer dit zou zeggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:03:
[...]

nou daar zijn de heren geleerden het nog niet over eens

Want dan zou je volgens een hoop tweakdsl"fans" maar een proffesioneel soort abbo moeten nemen
oftewel of in beeldspraak te werken zie het onderstaande voorbeeld

verkoper: "tja rijd uw smart af en toe niet??? ach wat naar dan had uw onze mercedes 500slk maar moeten nemen die is veel beter uitgerust maar tja van en smart kun je dat verwachten 8)7

een vraag: hoe hard zou je gaan lachen als je mercedes dealer dit zou zeggen??
Internet is wat anders dan een auto. je hebt een consumentenproduct waarbij bbned, de leverancier een consumenten sla hanteert wat ongeveer betekent dat het wordt opgepakt zodra het wordt opgepakt. bij een zakelijke lijn met sla afspraken heb je gewoon voorrang en heb je de zakelijke sla's zeker bij een 99,9 sla. of het goed of slecht is wil ik niet over discusieren, het is simpelweg zo simpel als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zullen we weer verder ontopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
KroontjesPen schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:58:
Als je er zo zeker van bent dat alles in huis in orde is kan te toch vragen om een monteur.
Die meet met zijn apperatuur direct op het aanluitpunt. Is daar alles in orde dan betaal jij de monteur, zo niet dan moet de storing buiten zitten en opgelost worden.
Wel duidelijk vragen op welk abo wordt gemeten.
Grappig dat je dit zegt. Toen ik een abbo nam, werkte het helaas niet. Ik heb 3 weken lopen zoeken naar het probleem omdat tweak mij vertelde dat het aan mij moest liggen. Internet afgestruind naar info, Alles wees naar tweak maar die ontkende. Toen maar een monteur laten komen, als bewijs. En die gaf mij gelijk en toen pas besloot men bij tweak een melding uit te zetten naar ene nivo hoger. Daarna werd het ook in een week opgelost, kabel was blijkbaar in het verkeerde gaatje gestoken. _/-\o_ .

Nou kan die 40 euro aan de monteur me niet zoveel schelen, als het maar werkt. Er werd namelijk al gesuggereerd dat ik het geld niet zou terugkrijgen (ik had hem toch besteld en niet zij). Dat ik 3/4 x 80 euro betaalde voor iets wat ik niet ontvangen heb. Is tot daaraan toe. Denk nou niet dat ze me spontaan terugbetaalden.

Ik heb dus 3 weken lang, 2 uur per dag vergooid aan het zoeken naar een probleem bij mij, dat er dus niet was. Dat stoort me nog het meest, 42 uur a 50 euro per uur. Als je mijn arbeidsloon bekijkt.

Maar ik moest wel, want tweak gaf al aan er niets aan te gaan doen. Als ik het dus niet deed, wie zou het dan doen? Ik zou dan 12 maanden verplicht hebben moeten betalen voor iets wat niet werkt.

Jullie begrijpen dat ik hierover erg gefrusteerd ben geweest en me behoorlijk in de maling genomen voelde.

Nu werkt het verder voor het wel, de newsserver wel nog wel eens incompleet zijn, maar het is gelukkig geen chello.
Zulke ervaringen bepalen echter wel je beeld voor de toekomst. Ze hadden de storing ook meteen hoger kunnen leggen. Ipv van mij voor een imbeciel uit maken.

[ Voor 8% gewijzigd door ErikRo op 01-05-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
  • Laatst online: 24-02 21:42
Als ik naar de aanbieding kijk van adsl2 via tweakdsl en ook naar de in dit topic genoemde fiberworld, zie ik wel voordelen in overstappen. Ik heb zelf 2 jaar internet via tweakdsl, en dat verliep bij de aanschaf erg slecht. Er werd al maanden geld afgeschreven, terwijl er van verbinding geen spake was. Ook ik werd van kastje naar de muur gestuurd en bbned werd vaak al schuldige aangemerkt. Erg makkelijk af gedaan al zeg ik het zelf. Als dat iedere keer het probleem is geweest moet men toch op hoger niveau eens betere afspraken maken met hun leveranciers. Maar goed, even terug naar die aanbieding, tweakdsl heeft het voornamelijk over hun lieve nieuwe klanten en daarnaast wil men eventueel ook hun oude klanten wel helpen, maar daar wordt (vanuit mijn optiek) niet veel voor gedaan:
quote:
Heb je al een ADSL-verbinding via BBned? Dan kunnen we je alleen van ADSL2+ voorzien als we een nieuwe lijn voor je aanleggen, deze nieuwe verbinding kost ¤ 75,- eenmalig en ¤ 9,10 per maand. Je huidige abonnement moet je bovendien zelf opzeggen. De contractsperiode bedraagt 12 maanden. Op deze aanbieding zijn afsluitkosten (¤ 75,-) van toepassing, indien je na 12 maanden de lijn opzegt.
unquote.

Deze woorden versterken het gevoel bij mij (en dit topic doorlezende besef ik bij velen) dat men ons binnen heeft weten te lokken, en na het tekenen op de gestipplde lijn was voor tweakdsl de buit binnen en verhuisde de klant direct een prio of 3 lager! Er wordt inderdaad niet gepraat over de prijs na het eerste jaar, maar extreme prijsverhoging mogen niet buiten een bepaalde marge worden uitgevoerd volgens mij...(wettelijk gezien bedoel ik..iemand meer info?). Men praat overigens bij fiberworld niet over verhogingen na het eerste jaar. Ik ga de ontwikkelingen op dit forum een nauwlettend volgen en ook op de nieuwspagina's van tweakdsl, want ik kan me niet voorstellen dat er niet snel veranderingen volgen:

1.Een duidelijkere omschrijving zoals boven tussen de quotes staat.
2. Wat gaan de prijzen doen van de abo's met de "oude" snelheden?
3. Wat gaan de prijzen doen na het eerste jaar?
4.Wat gaan die afsluitkosten doen, want ze geven daarmee al aan dat ze verwachten dat mensen gaan opzeggen na 12 maanden door hier een drempel in te bouwen met die 75 euro's?
5. Na die 12 maanden, met welke periode wordt dan verlengd?
6.Ik heb al adsl via bbned en tweakdsl, maar wil gewoon blijven bellen via het koper van kpn, moet ik dan nog steeds een extra lijn betalen aan tweakdsl voor adsl2?( lijkt me niet, maar het staat erg onduidelijk op de site van tweakdsl)
Ik ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Als er geen afspraken gemaakt worden zal er gevochten moeten worden om de gunst van veel mensen die van adsl2 gebruik zullen gaan maken. Daarbij zullen providers en bekabelaars stappen moeten doen naar de consument toe...
Ik kijk toe.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik heb 4 maanden gewacht op mijn aansluiting. na de beloofde oplevering kwam er nog 3 weken bij omdat het niet werkte.. Nu is alles goed, en ik wil wel sneller.. maar ik durf het niet.. straks zit ik met 4 maanden wachten..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK,

bedankt voor je uitleg :)
Ik zag nergens uitleg van 'wanprestatie' in de algemene voorwaarden, vandaar.
Alleen een ontbindingsclausule onder het kopje overmacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik vraag me eerder af wat er overblijft van die dload snelheid als je tegelijktijd tv gaat kijken en misschien zelfs tegelijk opnemen kijken over adsl. Zakt dan je 16/20mbit terug naar 6 /8mbit?

In dat geval is 20mbit eerder theoretisch dan de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff mijn 2 cents over het hele verhaal.

Ik heb nu iets meer dan een jaar een abbo bij tweak.
Ik ben via de helpdesk altijd redelijk goed geholpen, maar ik vind dat ze aan de volgende punten mogen bijschaven.

1. De storingspagina bijwerken.
Naar mijn weten kan ik in het weekend nergens terecht voor mijn storing. Nu vind ik het niet erg als ik er een dagje uitlig, maar dan wil ik wel weten of het aan mij ligt of aan tweak.

Als het namelijk geen grote storing is bij tweak en/of BBNed dan kan ik even mijn kabels etc. controleren en kijken of het toevallig niet aan mij ligt. Daarom vind zo'n pagina essentieel.

Ik kom van @home af en daar was het qua service helemaal geen pretje, maar een telefoonnummer waarop je de storingen kan afluisteren werkte geweldig goed.

Het kost ze zo weinig moeite om dat op te zetten en het neemt, volgens mij, bij de meesten hier een hoop irritatie weg. (Al pakken ze maar een 06-nummer waarop ze de storing als voicemail welkomstbericht zetten. Kost 1x een prepaid abbo).

2. Terugbellen
Ik heb geen slechte ervaringen met het terugbellen door tweak, want de keren dat het nodig was om terug te bellen is dat gebeurd. Ik heb echter wel slechte ervaringen met andere bedrijven en ik kan me voorstellen dat bij sommige mensen het bloed begint te koken als er niet wordt terug gebeld.
JIJ zit namelijk op dat telefoontje te wachten.

ff een reminder in de open office/outlook agenda en weer een irritatie minder.

3. Onduidelijkheid ADSL2+
Ik ben als bestaande klant ontzettend benieuwd wat ze te bieden hebben, maar waarom moet dit nu in de vorm van een informatiepakket via de post ?

Zet gewoon op de website duidelijk wat de kosten zijn voor de aansluiting, het 1e jaar en na het 1e jaar, dan weet iedereen waar men aan toe is.

Nu snap ik als oud @home klant niet wat de meeste tweakdsl-ers te klagen hebben over de newsserver. Bij @home zeggen ze gewoon dat dit een secundaire dienst is en er geen garanties voor afgegeven worden. Dan is het klagen snel over.

T.o.v. @home is de tweakdsl newsserver dus heilig qua snelheid/compleetheid en bereikbaarheid.
En ja, hij ligt er weleens uit en de snelheid is misschien niet altijd top, maar als je toevallig een kennis hebt met een @home/chello abbo, dan moet je daar eens gaan kijken op de nieuwsserver.
Dan is thuiskomen en connecten aan news.tweakdsl.nl toch een verademing.

Over snelheid kan ik niet oordelen, want op ISDN haal je toch geen 800+KB/sec, dus ik ga me niet mengen in de discussie over 700KB/sec <--> 800KB/sec. :P

Zo dat waren mijn objectieve 2 cents.

Groetjes,
Skunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:34:
[...]

Grappig dat je dit zegt. Toen ik een abbo nam, werkte het helaas niet. Ik heb 3 weken lopen zoeken naar het probleem omdat tweak mij vertelde dat het aan mij moest liggen. Internet afgestruind naar info, Alles wees naar tweak maar die ontkende. Toen maar een monteur laten komen, als bewijs. En die gaf mij gelijk en toen pas besloot men bij tweak een melding uit te zetten naar ene nivo hoger. Daarna werd het ook in een week opgelost, kabel was blijkbaar in het verkeerde gaatje gestoken. _/-\o_ .

Nou kan die 40 euro aan de monteur me niet zoveel schelen, als het maar werkt. Er werd namelijk al gesuggereerd dat ik het geld niet zou terugkrijgen (ik had hem toch besteld en niet zij). Dat ik 3/4 x 80 euro betaalde voor iets wat ik niet ontvangen heb. Is tot daaraan toe. Denk nou niet dat ze me spontaan terugbetaalden.

Ik heb dus 3 weken lang, 2 uur per dag vergooid aan het zoeken naar een probleem bij mij, dat er dus niet was. Dat stoort me nog het meest, 42 uur a 50 euro per uur. Als je mijn arbeidsloon bekijkt.

Maar ik moest wel, want tweak gaf al aan er niets aan te gaan doen. Als ik het dus niet deed, wie zou het dan doen? Ik zou dan 12 maanden verplicht hebben moeten betalen voor iets wat niet werkt.

Jullie begrijpen dat ik hierover erg gefrusteerd ben geweest en me behoorlijk in de maling genomen voelde.

Nu werkt het verder voor het wel, de newsserver wel nog wel eens incompleet zijn, maar het is gelukkig geen chello.
Zulke ervaringen bepalen echter wel je beeld voor de toekomst. Ze hadden de storing ook meteen hoger kunnen leggen. Ipv van mij voor een imbeciel uit maken.
Zeer herkenbaar :+
Nogmaals, als je er niet achteraan gaat gebeurt er niks.
Het is niet de poen die je kwijt bent maar de tijd en frustratie vanwege het feit dat je niet gelooft wordt (in 1e instantie) en je druk op de ketel moet houden om veranderingen er door te drukken.
Pas na een fax met een opzegdatum was Tweak bereid 1 en ander in een vlotter vaarwater af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Tegenover elke negatieve ervaring zal ook wel een positieve ervaring te vinden zijn.
Ik had tweakdsl besteld bij mijn ouders en werkt prima. Geen enkele storing gehad, zelfs niet toen half Nederland eruit lag.
Ik heb het nu ook voor mezelf besteld, mede omdat het technisch verhaal prima voor elkaar is bij tweakdsl. De verbinding ligt er nooit uit.

Ook ik vind het customer menu maar een raar iets, maar aan de andere kant maak ik niet elke dag email aliassen aan of wat dan ook. Bij xs4all had je zo'n hele mooi interface, maar die heb ik geloof ik ook maar 1 keer gebruikt om m'n spamfilter te activeren.

Wat mij betreft, is tweakdsl een prima provider. Ik hoop alleen (na het lezen hier) nooit de helpdesk te hoeven bellen.

1 puntje van kritiek is er wel, de facturatie klopt niet bij tweak. Mijn ouders hebben nog steeds een credit nota tegoed. Hoe moeilijk kan het nou zijn om alleen het openstaand saldo te incasseren :?
Nu wordt elke keer het volle bedrag afgeschreven, en die credit nota vergeten ze elke keer per ongeluk te verrekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja Skunny, over @home service valt niet te twisten...
Ik heb ooit 3 maanden zonder internet gezeten.

Helpdesk daar?
Bellen, half uur wachten voordat je erdoor bent.
... Heeft U uw modem al gereset? Nee. Moet U dat eerst proberen, haak erop...
Na 2 dagen... Er is toch iets aan de hand bij U, we gaan het onderzoeken
we bellen U terug.
Na 3 maanden ging ik verhuizen, gaf de verhuizing door en dat ik nog steeds
storing had. Zou een monteur komen voor de aansluiting.
Meneer, Uw storing had eerst verholpen moeten zijn voordat ik U kan aansluiten.
Nouja, monteur toch bezig. Na 3x bellen en een half uur vertelde iemand dat
het Modem geblokkeerd stond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nouja, ik was dus afgesloten...
Heb toen een klacht ingedient, kreeg 3 maanden teruggestort, verder geen antwoord.

Ben kort daarna overgestapt naar Demon en sinds dit jaar bij tweak.
Niet dat demon slecht was, zeer goed eigenlijk, maar wilde vodsl.

Die migratie is ook niet goed verlopen, maar dit lag aan BBNED.
Tweak heeft toen besloten mij een nieuwe 2e lijn te leveren en de kaalkoper
kosten op zich te nemen. Heel netjes vond ik dat.
Heb hierdoor wel 6 weken geen internet gehad, maar doordat er bij BBned iets
fout gegaan was en die dat ook niet konden verhelpen. Tja en dan kan Tweak
er ook niets meer aan doen.

Jammer dat Bos_2000 niet meer op mijn vraag gereageerd heeft.
Ik heb de indruk dat hij zelf wanadoo opgezegd had.
Als dat zo is kan je lijn niet gemigreerd worden omdat je afgesloten wordt,
en is het eigen schuld dat ie zonder internet zat.

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even genoeg geklaagd,

Heeft iemand ondertussen al iets binnen gehad over de ADSL2+ aanbieding voor bestaande klanten?

Ik zit op m'n werk dus kan m'n post niet zien, ik ben alleen heel benieuwd.

Trouwens ben ik heel tevreden ove TweakDSL, maar inderdaad een betere melding van eventuele storingen zou handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd als je nu ipv "please hold bla bla bla......."gewoon een bandje instarten met welke storingen en waar deze zijn zou prettig zijn
bijkomend voordeel je hebt minder helpdeskmedewerkers nodig want je schift het kaf van het koren

effe wat anders

ik heb nu net mn copperjet binnengekregen en nu vroeg ik me af kan ik mn oude etech modem/router
nu nog gebruiken via de copperjet of is dit aleen nog maar mogelijk via ics??? dus met een extra netwerkkaart erbij?
iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat aan het rondsurfen en vind 2 interessante dingen over vodsl.

Bij HorstCo,
Naar verwachting zal het VODSL abonnement binnenkort worden uitgebreid met gratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland.
loopt via DIS-Telecom en die vermelden dat binnen nederland gratis is.
Zou Colt dit ook gaan invoeren?

- Voor VO-DSL klanten tot 2005 gratis bellen binnen het netwerk van BBNED.
Hopelijk is dit niet waar!

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk_j, gewoon de copperjet in routermode zetten.

zie: http://www.nutz.nl/faq/internet/816-2P-router

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:37:
henk_j, gewoon de copperjet in routermode zetten.

zie: http://www.nutz.nl/faq/internet/816-2P-router

Michel.
dat heb ik gedaan maar hoe krijg ik nu een fysieke verbinding tussen de copperjet en mn modem/router
of offer ik dan een van mijn 4 poorten op om met een netwerkkabel het hele zwikkie
aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk_j,

Ja, je gebruikt je etech eigenlijk alleen nog als hub.
Je kan dus ook een hub/switch gebruiken en je etech wegdoen.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Mijn verhaal tot vorige week vrijdag:
nu meer dan 3 week geleden heb ik een overstap aangevraagd van BBned naar tiscali via tweakdsl...

Ik heb gewoon helemaal niks gehoord van onze vrienden van tweakdsl...
ik heb geen nog modem ontvangen, geen ontvangst bevestiging oid....

dus, gister maar ff gebeld met twkdsl.. wisten ze nergens van.. de formulieren waren idd aangekomen.. maar was nog niks mee gedaan.. is toch NIET NORMAAL!
ze gaan mij nu (gister) terug bellen.. haha.. natuurlijk hebben ze dat niet gedaan..
Vrijdag kom ik thuis van het werk, geen internet meer.. helemaal niks..
ik kijk in de software van de modem, blijkt dat de data rate's omhoog zijn gegaan,
dus ik was al blij dat mijn lijn werd upgegrade..
dat vond ik eigenlijk al raar, want wie doet dat nu om 6 uur savonds.. maar goed.. toch de goede hoop dat het goed kwam vrijdag..
Uiteraard kwam het niet goed.. maar dat vond ik al wel weer logisch bij tweakdsl..
want:
Voor de migratie heb ik NIKS ontvangen van het clubje.. terwijl ik minstens 3 a 4 keer heb gebeld en gevraagd of ze willen terug bellen.. dat hebben ze dus niet gedaan..

Nu bel ik vanochtend naar de helpdesk om te zeggen dat mijn internet niet werkt en waarom ik denk dat dat niet werkt.. Nu vraagt hij of ik de modem al ingesteld had voor het Tiscali netwerk (dat had ik al gedaan) dus dat was het niet.. Ik zei dat ik nog geen modem had, geen nieuwe wachtwoorden, oid, of bevestiging van migratie.. Waarop hij zei dat ik geen nieuwe modem nodig had en deze goed werkte met het Tiscali netwerk. (e-tech adslmodem/router v1 die blauwe (dat klote ding :P )) Enfin, hij zei dat ie er een melding van zou maken en dat ik terug gebeld zou worden.. Hij zou KPN gaan bellen want hij dacht dat het daaraan zou liggen..
ik zag de bui wel weer hangen, want dat wordt een week zonder internet, dus ik zei dat ik mijn factuur niet betaal deze maand als ik morgen geen internet heb.. Regel het maar..

Vanmiddag werd ik plotseling terug gebeld, dat ik een nieuwe modem krijg.. daarmee moet het gaan werken.. Ze gaan um vandaag nog opsturen hebben ze beloofd.. (jaja.. wat zijn ze ineens snel als je dreigt dat je niet betaald.. het lijkt wel een voetballer die met 2-1 achter staat)

Morgen avond hoop ik dus thuis weer internet te hebben.. :)

Even een korte opsomming wat allemaal fout is gegaan:
  1. Geen ontvangstbevestiging versturen na aanmelding
  • Geen status pagina
  • Gewoon de meuk omschakelen zonder dat er iets gedaan wordt richting de klant
  • Niet terug bellen als daar om gevraagd wordt... (hoe moeilijk kan dat zijn)
  • Zeggen dat het aan KPN ligt... terwijl het dus aan de modem blijkt te liggen
Voordat ik het eindelijk werkend heb komt er vast nog wel iets bij :P

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
delyver schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:48:
Waarop hij zei dat ik geen nieuwe modem nodig had en deze goed werkte met het Tiscali netwerk. (e-tech adslmodem/router v1 die blauwe (dat klote ding :P ))
Denk dat je hier wel eens de kern hebt waarom je niet online kan komen.
Voordat ik het eindelijk werkend heb komt er vast nog wel iets bij :P
Hoopvol ben je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

holycow schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:59:
dat men ons binnen heeft weten te lokken, en na het tekenen op de gestipplde lijn was voor tweakdsl de buit binnen en verhuisde de klant direct een prio of 3 lager!
Vorig jaar kocht je een Porsche Carrerra GT3. Volgende week komt de GT4 uit. Ga je dan naar je dealer in de verwachting dat:

1: hij je GT3 terugneemt
2: je een splinternieuwe GT4 geeft
3: omdat de GT4 goedkoper is, je een lager maandbedrag rekent
4: een stapel gebruikte, dus onverkoopbare GT3's maar laat wegroesten op de parkeerplaats?

en 5: jou geen cent in rekening brengt voor de gehele operatie?

(je mag, afhankelijk van budget, de Porsche vervangen door een Suzuzki Alto.. :) )

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:33:
....................

3. Onduidelijkheid ADSL2+
Ik ben als bestaande klant ontzettend benieuwd wat ze te bieden hebben, maar waarom moet dit nu in de vorm van een informatiepakket via de post ?

Zet gewoon op de website duidelijk wat de kosten zijn voor de aansluiting, het 1e jaar en na het 1e jaar, dan weet iedereen waar men aan toe is.

Nu snap ik als oud @home klant niet wat de meeste tweakdsl-ers te klagen hebben over de newsserver. Bij @home zeggen ze gewoon dat dit een secundaire dienst is en er geen garanties voor afgegeven worden. Dan is het klagen snel over.

T.o.v. @home is de tweakdsl newsserver dus heilig qua snelheid/compleetheid en bereikbaarheid.
En ja, hij ligt er weleens uit en de snelheid is misschien niet altijd top, maar als je toevallig een kennis hebt met een @home/chello abbo, dan moet je daar eens gaan kijken op de nieuwsserver.
Dan is thuiskomen en connecten aan news.tweakdsl.nl toch een verademing.

Over snelheid kan ik niet oordelen, want op ISDN haal je toch geen 800+KB/sec, dus ik ga me niet mengen in de discussie over 700KB/sec <--> 800KB/sec. :P

Zo dat waren mijn objectieve 2 cents.

Groetjes,
Skunny
Ik wacht ook nog op het Info pakket voor ADSL2+.
De reden dat die via de post moet is volgens mij het feit dat je een contract moet ondertekenen en retour sturen. Op papier dus. Vandaar dat het niet via de email of het web kan.
Hoewel???? zelf uitprinten, ondertekenen en opsturen kan natuurlijk ook :)

Het zal deze week wel in de bus vallen als de dames/heren van TweakDSL tenminste niet met vakantie zijn. Het heeft geen hoge prioriteit, de aansluitingen komen toch pas in juli, maar ik ben uiteraard wel nieuwsgierig wat TweakDSL te bieden heeft vooral voor de bestaande klanten.
Burne schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:00:
[...]

Vorig jaar kocht je een Porsche Carrerra GT3. Volgende week komt de GT4 uit. Ga je dan naar je dealer in de verwachting dat:

4: een stapel gebruikte, dus onverkoopbare GT3's maar laat wegroesten op de parkeerplaats?

(je mag, afhankelijk van budget, de Porsche vervangen door een Suzuzki Alto.. :) )
Nee je hoeft niet te verwachten dat je dealer je een nieuwe GT4 geeft maar je wilt wel serieus genomen worden door je dealer en niet het gevoel hebben dat je niet meer welkom bent als klant.
Ik mag toch aannemen dat de dealer liever een tevreden klant heeft aan wie hij over een jaar weer een Porsche GT-xxxx kan verkopen. Een ontevreden klant blijft echt niet en gaat wel op zoek naar een andere dealer of koopt een Mercedes SLK-9999 turbo of zoiets.

Kortom:
Luister naar je klanten.
Neem je klanten serieus.
Communiceer naar je klanten, of dit nu via het web/SMS/email of telefoon is maakt niet uit.

PS:
Ik wacht ook nog op een antwoord op een email van TweakDSL.
Wel een bevestiging, maar nog geen antwoord. Het is geen spoed, maar toch ....

[ Voor 28% gewijzigd door HoppyF op 02-05-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

burne burne burne, goede man, ik geloof dat je een cruciale denkfout maakt:

stel jij koopt je een porche bij je dealer, je zet je handtekening, ruilt je oude auto in op de datum dat de dealer je nieuwe auto aflevert maar.....de nieuwe auto komt niet, de telefoon bij de dealer word niet opgenomen, je spreekt de dealer uiteindelijk toch en die beweert dat het je eigen schuld is dat de nieuwe wagen er nog niet is!! haha

Of nog een:
je koopt een nieuwe porche en de dealer legt je in de watten en belooft de beste dealer met de beste service ooit te zijn. dan krijg je een probleem met je mooie wagen. Je verwacht dat de dealer dit netjes oplost, maar hij zegt doodleuk dat het jou probleem is en dat hij wel belangrijkere dingen te doen heeft (auto's verkopen nml...) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 02-05-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:27:
[...]

Ik wacht ook nogPS:
Ik wacht ook nog op een antwoord op een email van TweakDSL.
Wel een bevestiging, maar nog geen antwoord. Het is geen spoed, maar toch ....
Volgens mij staan er nog wel meer tickets open, maar ja.....
De Porsche is verkocht, U dient niet meer te zeuren als de asbak vol is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holycow
  • Laatst online: 24-02 21:42
[...]

Wat ik dus bedoelde:
Er wordt veel moeite gedaan om iemand een abo te verkopen, desnoods komen zee naar je huis toe om je het contrat te laten tekenen. Als dat vervolgens gebeurts is, hoor je of zie je niets meer van tweakdsl...dus de prioriteit van de klant is omlaag gegaan, capice?Ze verkopen een product, maar op het moment dat het product verkocht is en de klant geld in het laatje brengt, is diezelfde klant niet zo belangrijk meer. Dat heeft dus niets te maken met snelheid van mijn verbinding of met porsches of suzuki's of iets dergelijks...Als je een porsche zou kopen (ik nooit!, liever een aston) en je zou er in willen rijden, maar dat kan niet wantze hebben de motor er niet ingedaan, hoe zou jij reageren als je er 3 maanden alleen maar naar kan kijken? Porsche zegt: sorry de motor leverancier zijn schuld en de motor leverancier zegt hetzelfde van porsche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:22:
henk_j,

Ja, je gebruikt je etech eigenlijk alleen nog als hub.
Je kan dus ook een hub/switch gebruiken en je etech wegdoen.

Michel
yep ik kan vanaf elke pc mn router bereiken en via mn pc beneden ook internet op (allen via de copperjet croslinked op mn etech v2 modem/router en vanafdaar gewoon naar de pc's)
maaaar...
de andere 2 geven internettechnisch geen thuis
wel benaderbaar maar geen internet
vreemd waarom wel mijn eigen pc en de rest niet???
2x winxp en 1x winme
hiervoor gewoon via de oude modem/router totaal geen probs
wat doe ik fout???

ik denk dat ik er maar een topicje aan ga wagen

update: probleem opgelost
door eerst een ip e.d. uit de range van de copperjet toekennen
deze ok geven

daarna het hele zwikkie weer op automatisch gezet en werken
alhoewel ik wel het modem kon bereiken via de 1 me bak en 1 xp bak
bij de andere xp bak had ik geen toegang tot het modem maar na de ip truck werkte deze ook

voor wat het waard is en voor wie er wat aan heeft

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De newsfeed van Tweakdsl is wel heel erg incomplete nu, meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:37:
De newsfeed van Tweakdsl is wel heel erg incomplete nu, meerdere mensen last van?
Voorbeeld?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Laatst online: 27-06 16:44
Ik wil mijn Copperjet 816-2p gaan omzetten van Bridge naar Router, maar dan ben ik mijn vaste IP kwijt omdat ik dan het MAC door moet geven van de Router.

hoe lang duurt het als ik hem omzet naar het nieuwe MAC ? en kan dat alleen maar telefonisch gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik ben een nieuwe Tweakdsl abonnee en vorige week woensdag zou ik aangesloten worden. Kpn monteur is geweest heeft lijn getest, goed bevonden en het enige wat er dan volgens hem nog zou moeten gebeuren is een poortje in de centrale om zetten.
Ik heb nu nl. nog Cistron/Xs4all (via bbned, vpi 0, vci35) en dat zeg ik niet eerder op dan dat ik Tweakdsl draaiende heb. En dat wil dus niet. Ik blijf maar het ip adres van Cistron/Xs4all krijgen (een 62.***.***.*** adres) En ik moet een 82 of 84 adres hebben volgens Tweak helpdesk.
Nou zie ik in het customer menu van Tweak bij VPI/VCI 16 en 265 staan.Dit heb ik natuurlijk ook al geprobeerd in de modem te zetten, maar dit helpt niet.

Vanmiddag heb ik de helpdesk gebeld maar die konden me op dat moment niet helpen omdat ik hun modem niet aangesloten had, maar mijn oude Draytek 2600 nog. Dus nu laat ik deze modem aan staan en ga morgen weer ff bellen met hen. Hopen dat ze het dan op kunnen lossen !:(

Heb ik het goed dat er gewoon een poortje in de centrale omgezet moet worden of kunnen er wel twee providers op dezelfde lijn met verschillende VPI/VCI instellingen aanwezig zijn??

(Deze topic type ik nu via het Tweakdsl Copperjet modem met een crosslink kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als een KPN monteur bij jou langs is geweest heeft hij lijkt mij een kaal-koper lijn opgeleverd. Je Cistron/XS4all verbinding zal hoogstwaarschijnlijk op een ander aderpaar draaien dan je TweakDSL verbinding opgeleverd is. KPN komt helemaal niet langs of een lijn testen bij een telco-telco overstap.

Geen overstap situatie maar een dubbele DSL verbinding in je woning/pand? Sluit je modem eens op je tweede aderpaar aan.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 02-05-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, geen ene file compleet, moet je daar een voorbeeld van? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH ?

Het enige wat de KPN monteur heeft gedaan is een of ander testapparaat in het ISRA punt gestoken, het ding zei piep en dat was het volgens de KPN monteur. En aangezien ik geen idee had wat er moest gebeueren dacht ik dat dat het was.

Niet dus?? Had hij iets anders moeten doen??

Ik hoop het niet eigenlijk kost me weer een halve vrije dag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:40:
OH ?

Het enige wat de KPN monteur heeft gedaan is een of ander testapparaat in het ISRA punt gestoken, het ding zei piep en dat was het volgens de KPN monteur. En aangezien ik geen idee had wat er moest gebeueren dacht ik dat dat het was.

't Is maar een vermoeden. Maar als KPN langkomt voor een aansluiting is het meestal een lijn zonder linesharing oplevering. Mogelijk dat je twee aansluitingen hebt en je nieuwe DSL verbinding dus op het tweede aderpaar is aangesloten (vaal oranje - wit).

Gewoon proberen, hang eens een modem aan je tweede aderpaar en kijk eens of hij signaal vindt. Waarom zouden ze langskomen anders? Niet voor een storing toch?

Een telco-telco migratie vindt plaats in de centrale, een ISP-ISP 'hop' is niets meer dan het omzetten van verkeer van de ene ISP naar de andere (+ administratief natuurlijk) netwerk technisch gezien. Daar hoeft niet eens iemand voor op pad.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 02-05-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik roep al jaren dat die helpdesk ticketbende slecht werkt. Men gooit alles op één grote bult op een info@tweakdsl.nl. Vervolgens mag iemand die bult destileren, uitzoeken en berspreiden. Is het nou zo moeilijk om mail fatsoenlijk te behandelen? Een mailbox helpdesk@, telefonie@, factuur@ zou zeker zijn vruchten af werpen. ;)

Dat is mijn enige verbeterpunt voor Tweak, naast het customermenu :D

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Inderdaad, gister belde ik met de helpdesk omdat ik na een maand geen reactie heb gekregen op mijn email. Die gozer zei dat er aan het eind van de middag iemand kwam die de mails ging bekijken.
Mijn vraag was dus meteen of ze dat toevallig één keer per maand doen ofzo.
Flink zootje daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:40:
OH ?

BJCK heeft daar een punt. Je hebt een kaalkoper verbinding erbij gekregen. Je huidige DSL-verbinding zit op de eerste 2 draadjes, je andere dsl-verbinding op de andere twee draden. Dat zal je dus even proef ondervindelijk moeten vaststellen. Anders kijk je even op de orderbevestiging van Tweak/bel je even om te vragen of je verbinding op basis van kaalkoper wordt geleverd. Als dat een ja opleverd, dan zul je even de schroevedraaier ter hand moeten nemen om het andere koperpaar naar buiten te brengen mbv een telefonie wandcontactdoosje.

Telefoniebekabeling staat uit 4 aders, dus 2 paren. Een telefoonlijn heeft twee draden nodig. Dus je hebt er 1 paar vrij. Op dat 2e paar is DSL geleverd op kaal-koper. Op een 4 polige telefoonstekker wordt het signaal op de bovenste polen uitgezonden. Nu zul je het tweede aderpaar zo moeten aansluiten dat je een apparte aansluiting hebt voor de twee draden. In de dan te realiseren wachtcontactdoos kan je je modemkabel prikken voor Tweak.

En die groene snorkel van KPN heeft gewoon je eerste koperpaar *gebeept*; ja daar zat wel ADSL op, dat wist je zelf ook wel. Het gaat dus op het tweede aderpaar. Volgens mij ben je niet goed geinformeerd over de procedure van aansluiten.

Als je een digitale camera hebt, misschien wel even handig om dat even een foto te schieten van je ISRA punt en hier even te posten. Kunnen we de situatie net even wat beter inleven ;)

Als je hulp nodig heb, hoor ik het wel. Woon ook in Leeuwarden.

[ Voor 54% gewijzigd door I_stealth_I op 03-05-2005 08:36 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Is niet overal en altijd beschikbaar een tweede aderpaar, vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 06:25:
Inderdaad, gister belde ik met de helpdesk omdat ik na een maand geen reactie heb gekregen op mijn email. Die gozer zei dat er aan het eind van de middag iemand kwam die de mails ging bekijken.
Mijn vraag was dus meteen of ze dat toevallig één keer per maand doen ofzo.
Flink zootje daaro.
En wat was de reactie van de desk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Is er ook al iets bekend of ISDN geen probleem is voor ADSL2+ en of er dan ook hier hogere kosten aan verbonden zijn zoals bij VoDSL.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ADSL2+ icm ISDN linesharing zou moeten kunnen technisch. Of BBned het gaat leveren, nog niet gelezen dat het niet zo zou zijn. Versatel levert sowieso alleen PSTN linesharing.

Wat bedoel je met 'hogere kosten zoals bij VoDSL'? Abonnementen en prijzen lijkt me nog weinig van duidelijk behalve wat Versatel als trend heeft gezet. Of andere zullen volgen is ongetwijfeld nog niet duidelijk. Het is ook maar een opstart aanbieding natuurlijk en nog geen enkele lijn operationeel.

Rustig afwachten wat de mogelijkheden mbt ADSL2+ en overstappen en verschillende aanbieders, nooit overhaasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Overhaasten zal ik zeker niet doen. :)
Anders had ik nu al VoDSL en een verkeerd modem voor 2+ versie.( VoDSL zou imo €2,25 duuder zijn via ISDN maar kan het nu op de site niet direct meer vinden.)
En bij geen 2+ blijft ik toch lekker zitten met dit ultra-lijntje. Werkt prima. :)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:01:
[...]

En wat was de reactie van de desk??
Neuh neuh.. beetje lacherig werd er gedaan. Ik ga ze zometeen weer bellen want ik heb nog steeds geen antwoord gehad.

edit: net gebeld, nu wordt het hele 700 kB/s verhaal afgedaan als "het valt binnen de marges".

Sukkels.

[ Voor 18% gewijzigd door Crusader op 03-05-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Binnen een week na mijn aanmelding , gisteren al m'n modem bij de post.
Een Speedtouch 516 (geschikt voor ADSL2+.)

Ziet er goed uit Tweakdsl.... ;)

Vanavond de splitter monteren en kijken of ik al linesync heb.
Tot zover loopt alles lekker vlot en keurig.

(Ik heb de TIS DSL Pro genomen, 5mbit/0.75mbit)

Pff , maar wat een wachtwoord geven ze . Kan ik dat wachtwoord voor m'n mail en customer menu ook ergens veranderen? Want dit onthou ik nooit.....

Wat wordt eigenlijk de nieuwe actie? Mijn verhoogde snelheid aanbieding was geldig tot 30-04-2005.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ik misschien beter had kunnen wachten met bestellen tot na 30-04-2005

[ Voor 20% gewijzigd door MrDirect op 03-05-2005 13:45 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: