Ik ben het toch met je eensdeamosreapos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:01:
[...]Dan zijn er meerdere programma's om andere dingen in te zien, bijvoorbeeld surfasure, hierbij kun je de wijk signalen e.d. uitlezen. Dus mocht een EV een probleem hebben kun je dat hier achterhalen. Maar geloof mij in het merendeel van de gevallen is het probleem van de klant.
Ik had het in beginsel over de geschiedenis van het modem/wijk, maar uiteindelijk ging het over de geschiedenis van de monteursbezoekenArChie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:01:
[...]
Het is me nog steeds niet duidelijk over welke history je het hebt. Waar wordt die history vastgelegd?
Van welk apparaat zijn die parameters?
RF geeft geen informatie over de benutting van de capaciteit in een coaxsegment. Capaciteit gaat over data.
Als ik de voorwaarden van Ziggo Zakelijk goed heb doorgespit dan maak ik daaruit op dat Ziggo/UPC al een tijdje geleden de snelheidsgarantie heeft laten vervallen. Vroeger stond hierover tenminste expliciet het één en ander vermeldt in de voorwaarden waarbij de zakelijke klant zelfs recht had op restituties als voormalig Ziggo op basis van eigen metingen tot dezelfde conclusie kwam. Ik denk dat je als particuliere klant er ook niet vrolijk van wordt als je zakelijke buurman van Ziggo/UPC een garantie krijgt voor zijn 500 Mbps download waardoor er voor jou en de rest van de 500 tot 800 kabelinternet klanten nog maar een schamele 300 Mbps te verdelen valt in het coaxsegment op het moment dat de buurman eens even lekker voluit gaat downloaden.
Er wordt regelmatig gesproken door diversen over uitbreiding, maar over het algemeen blijft de capaciteit constant. Het aantal downstreams zal immers niet veranderen. Wat wel verandert is de overboekingsfactor. Die zal kleiner worden als een coaxsegment kleiner wordt qua aantal aansluitingen. Het probleem is echter dat er geen garantie is dat een nodesplitsing het door de klant ervaren capaciteitsprobleem ook daadwerkelijk is opgelost. Als die klant namelijk de pech heeft dat de "excessieve" gebruikers in hetzelfde coaxsegment blijven zitten dan zal er nauwelijks iets veranderen.
Overigens is "excessief gebruik" iets waar providers nogal graag mee willen schermen om een probleem te verhullen dat ze zelf gecreëerd hebben door de overboekingsfactor steeds verder op te laten lopen. Men verkoopt iets dat ze niet kunnen garanderen en als klanten die daarvoor betalen daar terecht gebruik van willen maken gaan ze schermen met fair use policies om zichzelf in te dekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 01-05-2016 14:24 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning