Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
deamosreapos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:01:
[...]Dan zijn er meerdere programma's om andere dingen in te zien, bijvoorbeeld surfasure, hierbij kun je de wijk signalen e.d. uitlezen. Dus mocht een EV een probleem hebben kun je dat hier achterhalen. Maar geloof mij in het merendeel van de gevallen is het probleem van de klant.
Ik ben het toch met je eens :) De problemen zitten ook nagenoeg altijd bij de klant binnen, dat zei ik in mijn vorige bericht ook al. Toch zal er een monteur moeten komen als de helpdesk er niet uitkomt met de klant om te kijken waar het nu mis zit (klantdomein of ziggo domein). Welk gedeelte van mijn bericht vind je pertinent onjuist? Heb het nog even doorgelezen maar zie er zo snel geen onwaarheden in. Dat de vorige monteur een slechte afmelding heeft achtergelaten doet niks af van het feit dat de geschiedenis ingekeken kan worden. De interactie met de helpdesk is inderdaad weer een ander verhaal, maar ik doelde op collega monteurs.
ArChie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Het is me nog steeds niet duidelijk over welke history je het hebt. Waar wordt die history vastgelegd?

Van welk apparaat zijn die parameters?

RF geeft geen informatie over de benutting van de capaciteit in een coaxsegment. Capaciteit gaat over data.

Als ik de voorwaarden van Ziggo Zakelijk goed heb doorgespit dan maak ik daaruit op dat Ziggo/UPC al een tijdje geleden de snelheidsgarantie heeft laten vervallen. Vroeger stond hierover tenminste expliciet het één en ander vermeldt in de voorwaarden waarbij de zakelijke klant zelfs recht had op restituties als voormalig Ziggo op basis van eigen metingen tot dezelfde conclusie kwam. Ik denk dat je als particuliere klant er ook niet vrolijk van wordt als je zakelijke buurman van Ziggo/UPC een garantie krijgt voor zijn 500 Mbps download waardoor er voor jou en de rest van de 500 tot 800 kabelinternet klanten nog maar een schamele 300 Mbps te verdelen valt in het coaxsegment op het moment dat de buurman eens even lekker voluit gaat downloaden.

Er wordt regelmatig gesproken door diversen over uitbreiding, maar over het algemeen blijft de capaciteit constant. Het aantal downstreams zal immers niet veranderen. Wat wel verandert is de overboekingsfactor. Die zal kleiner worden als een coaxsegment kleiner wordt qua aantal aansluitingen. Het probleem is echter dat er geen garantie is dat een nodesplitsing het door de klant ervaren capaciteitsprobleem ook daadwerkelijk is opgelost. Als die klant namelijk de pech heeft dat de "excessieve" gebruikers in hetzelfde coaxsegment blijven zitten dan zal er nauwelijks iets veranderen.

Overigens is "excessief gebruik" iets waar providers nogal graag mee willen schermen om een probleem te verhullen dat ze zelf gecreëerd hebben door de overboekingsfactor steeds verder op te laten lopen. Men verkoopt iets dat ze niet kunnen garanderen en als klanten die daarvoor betalen daar terecht gebruik van willen maken gaan ze schermen met fair use policies om zichzelf in te dekken.
Ik had het in beginsel over de geschiedenis van het modem/wijk, maar uiteindelijk ging het over de geschiedenis van de monteursbezoeken :+ Ook doelde ik met dedicated zakelijke lijn niet echt op Ziggo zakelijk maar meer op een gegarandeerde 2/2 SDSL o.i.d. waar de overboekingsfactor 1 is. Ik maakte even de scheiding IP/RF op het modem, met de RF kant bedoel ik dan incl het hele docsis/capaciteitsverhaal t/m het CMTS. De capaciteit zal inderdaad altijd gelijk blijven per segment, alleen wanneer het segment doormidden wordt gehakt zal de belasting wel met ongeveer ~50% verminderen. Dit komt omdat in de praktijk de modems allen een lage bandwidth usage als het ware hebben, mensen gebruiken niet de volledige snelheid, sterker nog ze gebruiken vele malen minder gemiddeld. Stel je hebt naast deze mensen nog jij en ik (heel extreem) die wel 24/7 full speed downloaden met 150Mb/s, we blijven wel bij elkaar in hetzelfde segment, toch hebben we dan geen last meer van elkaar. En de andere klanten in ons segment hebben ook geen last meer van ons, puur vanwege het feit dat wij de belasting niet boven de 380-390 Mb/s brengen waar dit voor de splitsing wel continu het geval was, immers toen was de gevraagde capaciteit over de 8ch 470 Mb/s. (Even puur als voorbeeld, wat zou kunnen gebeuren). En natuurlijk wanneer er nog iemand bij komt die volle snelheid gaat downloaden zit je wel weer aan je max, en je hebt gelijk, de overboeking wordt tegenwoordig steeds hoger, maar de gemiddelde belasting omlaag brengen werkt zeer effectief. Gegarandeerd is het nooit, Ziggo kan niet voorkomen dat er 6 mensen tegelijk full speed gaan downloaden of een speedtest gaan doen. Dat er veel op excessief wordt gegooid bij Ziggo valt best mee hoor, je moet het echt wel heel bont maken wil je echt een standje krijgen. Klopt er wordt geschermd met FUP, echter worden er wel monteurs aangestuurd voor niet behalen snelheid bekabeld, dus compleet hun kop in het zand steken gebeurd er ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 01-05-2016 14:24 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
MdO82 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:33:
[...]

Als ik het goed heb kost het €1,45 bij het alles in 1 pakket. Dat komt op €17,45

Daar lig ik niet zo wakker van ;)
Het scheelt wel een hoop als je hem verder niet gebruikt :D
Kun je hem wel opzeggen de vaste lijn bij een alles in een pakket?
Hier staan 3 vaste telefoons te verstoffen daarom zit ik eraan te denken om de vaste lijn op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jordyz schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:45:
[...]

Hier staan 3 vaste telefoons te verstoffen daarom zit ik eraan te denken om de vaste lijn op te zeggen.
ja dat kan wel volgens mij :-) is het alleen geen AI1 meer.. vroeger was AI1 aantrekkelijker omdat je extra snelheid kreeg tov los TV + Internet. tegenwoordig is dat gelijk getrokken :)

is het verder trouwens geen idee om een "storingswijzer" oid te maken? en ook duidelijk te vermelden welke dozen, kabels, connectors, etc er tegenwoordig wel geschikt zijn ? en welke "minder" (ingetrokken certificeringen oid?) en welke absoluut NOT done zijn? :-)

ik weet nog wel vroeger gewoon analoog kijken over een stuk TWEELING snoer.. wat nou coax :7
maar dat zegt niet dat iets wat jaren goed werkte.. tegenwoordig nog goed werkt.
4G 800/900 uitrol is nog steeds niet voltooid.. en als straks ook de 700mhz voor mobiele toepassingen gaat krijg je ook daar weer meer ellende van ;)

en 3 jaar geleden was RG59/U gewoon ook nog "gekeurd", leuk maar niet voor langere stukken ;) en RG6 was toen nergens te vinden MET keurmerk.. (wel RG6 getrokken ivm 20+ meter) en geen enkel probleem :-)

[ Voor 45% gewijzigd door SMSfreakie op 01-05-2016 14:09 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Jordyz schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:45:
[...]

Dan heb je geen AiP meer en kom je volgens mij duurder uit.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 12:35:

Ik had het in beginsel over de geschiedenis van het modem/wijk, maar uiteindelijk ging het over de geschiedenis van de monteursbezoeken :+ Ook doelde ik met dedicated zakelijke lijn niet echt op Ziggo zakelijk maar meer op een gegarandeerde 2/2 SDSL o.i.d. waar de overboekingsfactor 1 is. Ik maakte even de scheiding IP/RF op het modem, met de RF kant bedoel ik dan incl het hele docsis/capaciteitsverhaal t/m het CMTS.
Bedankt voor de aanvulling. Het zou je posts in ieder geval voor mij wat duidelijker maken als je dergelijke aanvullingen gewoon direct opneemt. Neemt niet weg dat ik nog steeds geen idee heb hoe een monteur bepaalt of er wel of niet sprake is van een capaciteitsprobleem.
De capaciteit zal inderdaad altijd gelijk blijven per segment, alleen wanneer het segment doormidden wordt gehakt zal de belasting wel met ongeveer ~50% verminderen. Dit komt omdat in de praktijk de modems allen een lage bandwidth usage als het ware hebben, mensen gebruiken niet de volledige snelheid, sterker nog ze gebruiken vele malen minder gemiddeld.
De belasting van de capaciteit is geen constante die evenredig zal alnemen indien het coaxsegment met een bepaald percentage wordt verkleind. De belasting van de capaciteit wordt immers bepaald door het internet gedrag van de (overgebleven) gebruikers binnen coaxsegment. Als die "notoire" downloaders die zorgden voor bovengemiddeld gebruik na de splitsing in hetzelfde segment blijven dan zullen de andere gebruikers in dat segment niet het gevoel hebben dat er veel bereikt is met de nodesplitsing. Overigens is er bij een nodesplitsing niet altijd sprake van een halvering. Bij de nodesplitsing van mijn coaxsegment bijvoorbeeld werd het coaxsegment een derde kleiner.
Stel je hebt naast deze mensen nog jij en ik (heel extreem) die wel 24/7 full speed downloaden met 150Mb/s, we blijven wel bij elkaar in hetzelfde segment, toch hebben we dan geen last meer van elkaar. En de andere klanten in ons segment hebben ook geen last meer van ons, puur vanwege het feit dat wij de belasting niet boven de 380-390 Mb/s brengen waar dit voor de splitsing wel continu het geval was, immers toen was de gevraagde capaciteit over de 8ch 470 Mb/s. (Even puur als voorbeeld, wat zou kunnen gebeuren). En natuurlijk wanneer er nog iemand bij komt die volle snelheid gaat downloaden zit je wel weer aan je max, en je hebt gelijk, de overboeking wordt tegenwoordig steeds hoger, maar de gemiddelde belasting omlaag brengen werkt zeer effectief.
Gezien bovenstaande krijg ik de indruk dat je nog niet duidelijk is wat capaciteit eigenlijk is. Misschien helpt wat uitleg. De CMTS zendt continu data naar alle modems in het coaxsegment via een set Internet downstreams. De constante bitrate van de data die via één zo'n Internet downstream verzonden wordt is iets meer dan 51 Mbps. Ook als er helemaal geen payload data naar modems te verzenden valt blijft de bitrate van de data constant op 51 Mbps. De CMTS stuurt op dergelijke momenten namelijk zogenoemde NULL packets om de bitrate van de downstream constant te houden. Die constante bitrate van 51 Mbps van één internet downstream wordt capaciteit genoemd. Wanneer er 16 internet downstreams zijn in een coaxsegment is de totale capaciteit van het coaxsegment gelijk aan 16 * 51 = 816 Mbps.

De capaciteit op een modem wordt bepaald door het aantal internet downstreams dat het modem kan configureren. Een modem dat 16 of meer internet downstreams kan configureren heeft bij Ziggo/UPC een capaciteit die gelijk is aan de totale capaciteit van een het coaxsegment, dus 816 Mbps. Een modem dat maar 8 internet downstreams kan configureren heeft een capaciteit beschikbaar van 408 Mbps. Het is immers voor de CMTS zinloos om data voor dat modem via de andere 8 internet downstreams te verzenden want daar luistert het modem niet naar.

De belasting van de capaciteit die beschikbaar is voor het modem wordt bepaald door de vraag. Als een gebruiker niet aan het internetten is zal er nauwelijks payload data verkeer van de CMTS naar het betreffende modem gaan. Als de gebruiker voor langere tijd met 150 Mbps gaat downloaden vanaf een server, dan zal de vraag 150 Mbps zijn (waarbij we de overhead van IP verkeer en DOCSIS protocol voor het gemak even buiten beschouwing laten). In jouw voorbeeld blijft de vraag dus 300 Mbps voor die twee gelijktijdige gebruikers waarmee dus 104 of 504 Mbps overblijft voor de andere gebruikers in het coaxsegment die dezelfde set van downstreams op hun modem hebben geconfigureerd.
Gegarandeerd is het nooit, Ziggo kan niet voorkomen dat er 6 mensen tegelijk full speed gaan downloaden of een speedtest gaan doen.
Naarmate de overboekingsfactor toeneemt wordt de kans groter dat klanten last van elkaar krijgen. Voor infrastructuren met een gedeelde capaciteit gaf TNO in 2012 aan dat een overboekingsfactor van 20 normaal was. Daarbij wordt ook rekening gehouden met het soort gebruik dat door IPTV, VOD content via het internet en uitgesteld kijken duidelijk aan het veranderen is de laatste jaren. Gedurende primetime zijn meer mensen online die door het veranderende gebruik ook zorgen voor meer belasting van de capaciteit.
Dat er veel op excessief wordt gegooid bij Ziggo valt best mee hoor, je moet het echt wel heel bont maken wil je echt een standje krijgen.
Als die gebruikers iets verkeerds/illegaals zouden doen dan zou Ziggo/UPC misschien het recht hebben om een standje te geven. Er is echter geen enkele specificatie van wat "excessief gebruik" is.
Klopt er wordt geschermd met FUP, echter worden er wel monteurs aangestuurd voor niet behalen snelheid bekabeld, dus compleet hun kop in het zand steken gebeurd er ook niet.
Als de monteurs geen kennis en/of middelen hebben om capaciteitsproblemen te constateren, dan kunnen ze AOP's blijven vervangen maar daar zal de klant is er niet mee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
PcDealer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Dan heb je geen AiP meer en kom je volgens mij duurder uit.
Dat dacht ik inderdaad ook dat dit het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Dat dacht ik inderdaad ook dat dit het geval was.
Had heb je nu nog het oude alles-in-1 plus pakket ?
En wat betaal je nu ?

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 01-05-2016 16:51 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ArChie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor de aanvulling. Het zou je posts in ieder geval voor mij wat duidelijker maken als je dergelijke aanvullingen gewoon direct opneemt. Neemt niet weg dat ik nog steeds geen idee heb hoe een monteur bepaalt of er wel of niet sprake is van een capaciteitsprobleem.

[...]

De belasting van de capaciteit is geen constante die evenredig zal alnemen indien het coaxsegment met een bepaald percentage wordt verkleind. De belasting van de capaciteit wordt immers bepaald door het internet gedrag van de (overgebleven) gebruikers binnen coaxsegment. Als die "notoire" downloaders die zorgden voor bovengemiddeld gebruik na de splitsing in hetzelfde segment blijven dan zullen de andere gebruikers in dat segment niet het gevoel hebben dat er veel bereikt is met de nodesplitsing. Overigens is er bij een nodesplitsing niet altijd sprake van een halvering. Bij de nodesplitsing van mijn coaxsegment bijvoorbeeld werd het coaxsegment een derde kleiner.

[...]
Door de geschiedenis te bekijken van een wijk kan een monteur bepalen of er wel of niet een capaciteitsprobleem is, hij kan het eventueel ook doorzetten voor onderzoek mocht hij er niet uitkomen. Je begrijpt dat een wijk die op 30% belasting draait (en ja, die belasting is vrij constant maar varieert natuurlijk wel met de tijd van de dag, in de avond zal deze wat stijgen) maar 1x in de week op maandagavond een uur op 100% omdat iedereen tegelijk zijn favoriete serie gaat downloaden niet direct een capaciteitsprobleem heeft. (let wel, deze getallen/voorbeelden zijn puur fictief). Maar een wijk welke elke avond op 80-90% belast wordt, die heeft wel duidelijk een capaciteitsprobleem. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om met je pc tuner de belasting van je wijk in een grafiek te verwerken? Dan zul je zien dat een wijkbelasting vrij constant is over een periode van 3 uur, met af en toe een piek wanneer iemand iets full speed download en wat stijgt in de avond (prime time). Je hebt gelijk, de belasting neemt niet evenredig af, immers niet iedereen maakt evenveel gebruik van zijn verbinding. Ook heeft de ene helft van de wijk wat meer abonnee's dan de andere helft van de wijk. Echter wanneer je de power users even vergeet en je de overboeking zou halveren, door bijvoorbeeld de helft van de 3.0 modems over te zetten op een ander segment, kom je toch ongeveer op de helft van de belasting uit. (In jouw geval dus 33% minder, vrij ongelukkig, voor de andere kant weer 66% minder :*) ) Dit geeft vaak weer voldoende ruimte om modems hun volle 200Mb/s te laten halen. Vergeet niet dat ook power users na de node splitsing in hetzelfde segment moeten blijven, en op dezelfde (8 ) frequenties moeten zitten en ook nog tegelijk moeten downloaden om problemen te veroorzaken. De kans dat dit veelvuldig gebeurd is klein en zeker voor langere tijd. Ik heb het idee dat het aantal klanten wat echt 200Mb/s elke avond dichttrekt hier een beetje overschat wordt, anders zou je nooit met deze overboeking wegkomen. Een enkeling welke fors download zorgt eigenlijk niet voor problemen. En tja, een AOP blijven vervangen heeft inderdaad weinig zin, de monteur zou het in deze situatie moeten opspelen naar een meer ervaren monteur.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:40:
Door de geschiedenis te bekijken van een wijk kan een monteur bepalen of er wel of niet een capaciteitsprobleem is, hij kan het eventueel ook doorzetten voor onderzoek mocht hij er niet uitkomen.
Hiermee zijn we weer terug bij mijn initiële vraag: Welke geschiedenis en op grond van welke informatie uit die geschiedenis bepaalt de monteur dat?
Je begrijpt dat een wijk die op 30% belasting draait (en ja, die belasting is vrij constant maar varieert natuurlijk wel met de tijd van de dag, in de avond zal deze wat stijgen) maar 1x in de week op maandagavond een uur op 100% omdat iedereen tegelijk zijn favoriete serie gaat downloaden niet direct een capaciteitsprobleem heeft. (let wel, deze getallen/voorbeelden zijn puur fictief).
De belasting is variabel. Op dit moment wordt bijvoorbeeld één van de internet downstreams voor 80% belast en een minuut later is dat nog maar 40%. Het internet gedrag van de gebruikers is immers variabel, het ene moment kijken ze een filmpje, soms downloaden ze iets, soms wordt er alleen maar wat gebrowsed en ook zijn ze weer langere tijd offline. Ook het moment van de dag waarop ik de monitoring laat lopen lijdt tot (min of meer voorspelbare) andere resultaten. Gedurende primetime zie je veel belasting, 's nachts meestal nauwelijks belasting. En in vakantieperiodes zie je ook weer meer belasting overdag.

Het verschilt ook tussen frequentiesets, wanneer de éne set aan de max zit qua belasting wil dat niet zeggen dat de andere set dan ook druk in gebruik is.
Maar een wijk welke elke avond op 80-90% belast wordt, die heeft wel duidelijk een capaciteitsprobleem.
Ik denk dat je je verkijkt op hoe vaak die belasting 's avonds gehaald wordt. Het zijn ook niet een paar modems, maar meer dan 500 en zoals gezegd verandert het gebruik door meer streaming activiteiten via het internet. Je ziet dezelfde signalen van klanten die 's avonds nog nauwelijks van Replay TV en/of VOD gebruik kunnen maken omdat er onvoldoende capaciteit is in de VOD transport streams. Zelfde principe en ook daar blokkeren gebruikers voor langere tijd een deel van de capaciteit van die VOD transport streams terwijl er overdag nauwelijks gebruik van gemaakt wordt. Dan kun je gemiddeld misschien op een lager percentage uitkomen, maar daar hebben de klanten niet zoveel aan als ze alleen maar primetime van dergelijke diensten gebruik maken.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om met je pc tuner de belasting van je wijk in een grafiek te verwerken?
Helaas ondersteunt de door mij gebruikte software dat niet.
Dan zul je zien dat een wijkbelasting vrij constant is over een periode van 3 uur, met af en toe een piek wanneer iemand iets full speed download en wat stijgt in de avond (prime time).
Zoals aangegeven is die belasting niet contant, maar varieert.
Vergeet niet dat ook power users na de node splitsing in hetzelfde segment moeten blijven, en op dezelfde (8 ) frequenties moeten zitten en ook nog tegelijk moeten downloaden om problemen te veroorzaken. De kans dat dit veelvuldig gebeurd is klein en zeker voor langere tijd.
Vergeet niet dat diezelfde power users waarschijnlijk de aanleiding waren voor de nodesplitsing en hun gedrag niet zullen veranderen na de nodesplitsing.
Ik heb het idee dat het aantal klanten wat echt 200Mb/s elke avond dichttrekt hier een beetje overschat wordt, anders zou je nooit met deze overboeking wegkomen. Een enkeling welke fors download zorgt eigenlijk niet voor problemen.
Ik denk dat het probleem tegenwoordig ook niet meer de downloaders zijn, maar het veranderende kijk en luister gedrag van de klanten. Internet streaming diensten zoals NetFlix, Youtube, Spotify, etc. bezorgen de providers van infrastructuren met gedeelde capaciteit meer zorgen dan een incidentele downloader. Zoals gezegd zijn er veelal meer dan 500 modems die potentieel gelijktijdig ingezet kunnen worden voor het gebruik van dergelijke diensten en dan ook meestal voor langere tijd voor een belasting zorgen.
En tja, een AOP blijven vervangen heeft inderdaad weinig zin, de monteur zou het in deze situatie moeten opspelen naar een meer ervaren monteur.
Nogmaals, ik ben gewoon benieuwd welke kennis en middelen al dan niet ervaren monteurs tot hun beschikking hebben om vast te stellen dat er sprake is van een capaciteitsprobleem. Ook een ervaren monteur moet toch een vastgesteld procedure kunnen doorlopen om iets dergelijks vast te kunnen stellen? Als de betekenis van de door het modem gerapporteerde Correctables/Uncorrectables waarden, T3/T4 waarden en andere DOCSIS meldingen op de modem status en/of log pagina's al niet geïnspecteerd en/of begrepen worden, dan heb ik weinig hoop dat ze opeens wel in staat zijn om een capaciteitsprobleem te identificeren. Ook komen de monteurs meestel overdag wanneer de kans groot is dat de belasting laag is terwijl de klanten juist dergelijke problemen primetime constateren wanneer de kans groot is dat de belasting wel hoog is. Dan wordt natuurlijk al snel de conclusie getrokken dat er niets aan de hand is voor zover een monteur al weet hoe capaciteitsproblemen vastgesteld kunnen worden.

P.S. tijdens het tikken van dit bericht even een langere tijd een meting laten lopen zodat de gebruikte software het gemiddelde kon bepalen. 76%. Na een reset van de tuner was een korte meting direct 88%. Het is nu rond half acht 's avonds. Het is druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou toch niet zo lastig moeten zijn om een tooltje te schrijven dat elke X seconden het percentage DOCSIS packets dat voorbij komt wegschrijft naar een logfile :? Is iets van de software waarmee je DVB streams kunt ontvangen open source? Als er nu al software is dat een percentage op je scherm kan toveren, is het een kwestie van drie regels code om dat percentage elke X seconden in een bestandje te zetten.

Hell, je zou zelfs op Windows iets met readProcessMemory() kunnen doen om het eruit te zuigen als het niet open source is >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 01-05-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Een dergelijk tool gebruik Archie. Maar je zult OOK een geschikte DVB tuner voor je pc moeten hebben, anders gaat het niet lukken. Overigens gok ik dat Ziggo aan CTMS kan heel goed kan zien wat de belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:55:
Het zou toch niet zo lastig moeten zijn om een tooltje te schrijven dat elke X seconden het percentage DOCSIS packets dat voorbij komt wegschrijft naar een logfile :? Is iets van de software waarmee je DVB streams kunt ontvangen open source? Als er nu al software is dat een percentage op je scherm kan toveren, is het een kwestie van drie regels code om dat percentage elke X seconden in een bestandje te zetten.

Hell, je zou zelfs op Windows iets met readProcessMemory() kunnen doen om het eruit te zuigen als het niet open source is >:)
Blijkt best lastige materie te zijn dat DVB/BDA gebeuren onder Windows. Misschien dat het onder Linux wel makkelijk gaat, maar daar ben ik dan weer niet zo handig mee. Met Java is het nog lastiger, dus beperk ik me voorals nog tot DVB/DOCSIS protocol analyses op basis van transport stream capture bestanden.

Maar als je iets in elkaar kan flansen of iets kant en klaar weet te vinden voor onder Windows dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:57:
Die is nu inderdaad ook goed. De meneer van de BAM zei vooraf dat hij niet weet of het de blokken weg haalt uit mijn beeld. Nadat hij de groene kabel had aangesloten en we naar de waardes van de modem hadden gekeken en die uiteindelijk verbeterd waren zagen we toch weer blokken door het scherm heen gaan. Pfffffftttt...hij zei dat die ook kan komen door het netwerk in de kast die in de straat staat want alles is in huis nu goed. Heeft iemand daar enige ervaring mee of het daar aan zou kunnen liggen voordat ik de ziggo ga bellen?
[...]
De waardes zijn prima, eerder te hoog binnenkomend dan te laag, maar dat zijn de DOCSIS-waardes op 242-298MHz in de downstream. Dat zegt weinig over wat er gebeurt op lagere of hogere frequenties. Gezien hoe sterk de boel op 298MHz nog binnenkomt is het onwaarschijnlijk dat je te weinig signaal hebt op 860MHz, maar hoe de kwaliteit is...

Begin eens met in kaart te brengen op exact welke zenders je blokken hebt en vervolgens op welke transport stream ze zitten en tenslotte op welke frequentie die zit. Dit klinkt namelijk verdacht als DVB-T of LTE interferentie. In dat geval treedt het ws heel gericht op op transport streams die op zelfde frequentie zitten als waar de storing voorkomt.

In dat geval is iets HF-lek. Het is vervolgens zaak om uit te zoeken of dat binnenhuis is of buitenhuis, bijvoorbeeld door decoder om te testen met korte (known-good) coaxkabel op AOP aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurt.

Buitenhuis = Ziggo vriendelijk doch dringend verzoeken orde op zaken te stellen.
Binnenhuis = zelf achterhalen waar het fout gaat en daar wat aan doen.

9 van de 10 keer komt dit trouwens door een kabeltje binnenhuis, meestal kabel van muur naar decoder, met niet goed afgeschermde connectoren danwel met verkeerd gemonteerde connectoren, bijv omdat er nog wat manteldraadjes naar buiten steken en als antenne fungeren. Voor coax geldt: kabels die eruit zien als jaren '70 pron is niet goed ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dion_b schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:51:
[...]

De waardes zijn prima, eerder te hoog binnenkomend dan te laag, maar dat zijn de DOCSIS-waardes op 242-298MHz in de downstream. Dat zegt weinig over wat er gebeurt op lagere of hogere frequenties. Gezien hoe sterk de boel op 298MHz nog binnenkomt is het onwaarschijnlijk dat je te weinig signaal hebt op 860MHz, maar hoe de kwaliteit is...

Begin eens met in kaart te brengen op exact welke zenders je blokken hebt en vervolgens op welke transport stream ze zitten en tenslotte op welke frequentie die zit. Dit klinkt namelijk verdacht als DVB-T of LTE interferentie. In dat geval treedt het ws heel gericht op op transport streams die op zelfde frequentie zitten als waar de storing voorkomt.

In dat geval is iets HF-lek. Het is vervolgens zaak om uit te zoeken of dat binnenhuis is of buitenhuis, bijvoorbeeld door decoder om te testen met korte (known-good) coaxkabel op AOP aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurt.

Buitenhuis = Ziggo vriendelijk doch dringend verzoeken orde op zaken te stellen.
Binnenhuis = zelf achterhalen waar het fout gaat en daar wat aan doen.

9 van de 10 keer komt dit trouwens door een kabeltje binnenhuis, meestal kabel van muur naar decoder, met niet goed afgeschermde connectoren danwel met verkeerd gemonteerde connectoren, bijv omdat er nog wat manteldraadjes naar buiten steken en als antenne fungeren. Voor coax geldt: kabels die eruit zien als jaren '70 pron is niet goed ;)
Je moet even zijn posthistorie in dit topic opzoeken. Hij heeft al een paar keer een monteur op bezoek gehad en al vanalles geprobeerd om zijn eigen installatie uit te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Blijkt best lastige materie te zijn dat DVB/BDA gebeuren onder Windows. Misschien dat het onder Linux wel makkelijk gaat, maar daar ben ik dan weer niet zo handig mee. Met Java is het nog lastiger, dus beperk ik me voorals nog tot DVB/DOCSIS protocol analyses op basis van transport stream capture bestanden.

Maar als je iets in elkaar kan flansen of iets kant en klaar weet te vinden voor onder Windows dan hoor ik het graag.
Heeft het TS capture programma dat jij gebruikt een command-line interface waarmee je hem een capture kunt laten maken? Idealiter kun je hem met een commando dan namelijk zo instellen dat hij de data niet in een bestand schrijft maar gewoon via stdout in je cmd venster plempt. (Normaliter kan dat door als output bestandsnaam '-' op te geven in het commando.)

Als dat mogelijk is, kun je de output heel eenvoudig laten doorsturen naar een ander programma (pipen). Zo kun je zelf een analyseprogrammaatje schrijven dat continu het aandeel NULL packets in de TS capture bijhoudt, zonder dat je de capture in kwestie in een bestand hoeft te bewaren.

Als dat niet mogelijk is, is er misschien nog een andere optie, maar dat wordt wat ingewikkelder. Kan het programma het percentage NULL packets weergeven zonder dat hij daarbij alle op zo'n frequentie binnengekomen data onthoudt (in RAM of een bestand)? Dat is natuurlijk wel een beetje een voorwaarde voor als je hem langer dan een paar minuten wilt laten capturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:26:
Heeft het TS capture programma dat jij gebruikt een command-line interface waarmee je hem een capture kunt laten maken? Idealiter kun je hem met een commando dan namelijk zo instellen dat hij de data niet in een bestand schrijft maar gewoon via stdout in je cmd venster plempt. (Normaliter kan dat door als output bestandsnaam '-' op te geven in het commando.)
Ik maak voor het maken van captures gebruik van twee programma's, namelijk de THTSCapture tool van voormalig Twinhan voor het maken van DVB captures en de TS Analyzer module van TransEdit voor het maken van DOCSIS captures.THTSCapture was een gratis tool bij de Twinhan DVB-C kaart die ook goed te gebruiken is met andere DVB-C PC-TV hardware die voorzien zijn van Windows BDA drivers. Die tool is echter alleen een capture tool en biedt als zodanig geen extra informatie over de te capturen stream. De TransEdit tool is een gratis extra voor kopers van DVBViewer en biedt wel analyse mogelijkheden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z1OdOpj.png

Geen van beide tools heeft een commandline interface of een programming interface waarmee de transport stream data vanuit een andere applicatie te benaderen is. Verder geeft de door mij gebruikte versie van TransEdit alleen een gemiddelde bitrate percentage weer dat wordt opgebouwd vanaf het moment dat de tool is afgestemd op de transport stream. Voor de actuele waarde moet er dus steeds even op de restart knop worden gedrukt waarbij opnieuw wordt afgestemd op de getoonde frequentie. Het is mogelijk om de getoonde toestand in het PID's scherm op te slaan in een CSV bestand, maar dat biedt geen mogelijkheden om telkens de nieuwe waarden toe te voegen.

Uiteraard heb ik voor mijn Java protocol analyse tooltjes onderzocht of ik iets van een live stream uit beide applicaties kon krijgen zodat ik die kon redirecten naar mijn tooltjes, maar helaas ging die vlieger niet op. Ook wil ik dan graag vanuit die protocol analyse tooltjes controle krijgen over de gebruikte tool zodat ik op een eenvoudige manier alle streams kan scannen. Dat ging ook niet, dus heb ik uiteindelijk besloten om daar verder geen tijd meer aan te besteden.

TS Analyzer verschaft mij voldoende informatie om te begrijpen hoe DOCSIS/DVB-C functioneert op het laagste niveau en biedt op die manier ook een inkijkje in de wondere wereld van de capaciteitsbenutting van DOCSIS en DVB. Ik realiseer me dat de hier getoonde plaatjes geen realtime informatie tonen voor de meelezers, maar via eBay zijn tegenwoordig voor twintig tot dertig euro DVB-C USB sticks met BDA drivers te krijgen (wel veelal alleen met Windows 7 of 8 ondersteuning) en een betaalde versie van DVBViewer voor toegang tot de TransEdit tool kost ongeveer hetzelfde. Een betere methode bestaat niet om inzicht te krijgen in de capaciteit van je coaxsegment. Toen ik jaren geleden mijn DVB-C PC-TV tuner(s) kocht waren die behoorlijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theentitynl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-01-2021
Hoi, ik heb vandaag mijn ziggo pakket geinstalleerd (connect box (modem/router) en horizon box), het internet werkt draadloos als een trein maar bekabeld werkt het als een trein van de ns in de herfst, helemaal niet dus.
Er branden ook helemaal geen lampjes bij alle 4 de ethernet aansluitingen als ik deze aansluit, het lijkt net of de connect box niet goed werkt.
Ik heb ook al een andere router eraan gehangen om te kijken of die wel internet door kreeg maar ook niets.
Ik ga morgen mijn laptop erop aansluiten om te kijken of er uberhaupt wel een signaal door komt.
Ik lees op internet dat het een veel voorkomend probleem is maar een oplossing kan ik nergens ontdekken. Iemand enige tips/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Kabels al gecontroleerd niet toevallig een crosskabel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 16:03
MdO82 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:13:
[...]

Alleen nog in gebruik voor familie.
Uitgaande telefoontjes alleen nog via cheapconnect.
Alleen als puur noodnummer voor familie en vrienden, als ik snachts slaap. en geen storingsdienst heb, zet ik mijn mobiele telefoon op stil ;)

Een vaste lijn is gewoon uit de tijd ;) ziggo probeert alleen die belminuten te pakken ;) zijn toch extra inkomsten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
theentitynl schreef op maandag 02 mei 2016 @ 01:10:
Hoi, ik heb vandaag mijn ziggo pakket geinstalleerd (connect box (modem/router) en horizon box), het internet werkt draadloos als een trein maar bekabeld werkt het als een trein van de ns in de herfst, helemaal niet dus.
Er branden ook helemaal geen lampjes bij alle 4 de ethernet aansluitingen als ik deze aansluit, het lijkt net of de connect box niet goed werkt.
De connect box is vrij nieuw. Je bent volgens mij de eerste in dit topic die aangeeft dat hij er een heeft :).

Wat zie je in de web interface van de connect box op de status pagina? Staat daar echt dat de connect box online is (i.p.v. de horizon box)? Welke status hebben de lan poorten (snelheid/mac adressen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Gadgeteer schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:10:
[...]
- Tja zoals al gezegd, hoeveel tuners heeft jouw TV? (de Horizon 6 als ik het goed heb), mogelijkheid voor later laten beginnen van een programma (wat nog niet is afgelopen)..geen idee eigenlijk of dat met een smarttv kan..en dat dan voor volgens mij alle zenders zo'n beetje, mogelijkheid voor extra box op slaapkamer met dezelfde functionaliteit.
en vooral het gemak om dit te doen zonder NAS/streamen van PC.
Het klinkt allemaal heel leuk zo'n Horizon Box. Maar het probleem blijft dat hij maar aan 1 TV zit. Dus je kunt dan misschien wel 4 programma's tegelijkertijd mee openemen, maar als je die nog steeds maar op 1 locatie kunt bekijken, heb ik er nog niets aan. Wij nemen nu regelmatig dingen op met de Humax die we niet kijken op de TV waar die Humax aan is gekoppeld. We hebben namelijk meer dan 1 TV in huis. En die extra box kost ook geld.
Helaas heb je dan wel een exra decoder in gebruik maar in ieder geval een apparaat minder dan en een PC en een NAS..

Het is natuurlijk de vraag of je het allemaal nodig hebt..
Ik kijk ook nog wel eens DVD's en BlueRays. Kun je die ook kijken met die HorizonBox? Dat wist ik niet...

En die NAS is de manier waarop we op meerdere TV's opgenomen programma's bekijken. Hadden we ook een USB stick o.i.d. voor kunnen gebruiken, maar die NAS hebben we nu eenmaal.

In short: het probleem van die Horizon Box (hoe leuk hij ook moge klinken) is dat hij veel te beperkt is. Je kunt er maar op 1 plek gebruik van maken, je kunt de programma's er niet afhalen om het bijv. via een andere TV (of computer) te bekijken. En dat is wat wij dus regelmatig doen.
Timmert schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:51:
- Kun je op je smart TV een programma terugkijken via bijvoorbeeld RTL XL terwijl dat programma nog bezig is op de live TV? Denk het niet. Ook heeft bijvoorbeeld Discovery of NGC geen app, dat kan met Replay allemaal wel.
Geen idee, heb nooit de behoefte gehad om het uit te zoeken hoe dat precies werkt.
- Bij jou wel ja, maar bij menig huishouden staat het modem in de meterkast en de Horizon in de woonkamer
Modem staat gewoon in de meterkast en de tv in de woonkamer, slaapkamer en keuken. Dus wat is je punt?
- Horizon clients. Waarmee je kunt opnemen, replay TV gebruiken, VoD gebruiken, etc. Zonder smart TV.
Horizon clients? Ik heb even gezocht, maar ik kom niet verder dan dat dat die extra horizon box is, die je voor 5 euro per maand kunt huren?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Videopac

Rommelt wat aan.

Zendt die Horizonbox ook gebruik(er)sdata naar Ziggo en/of de fabrikant?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Videopac schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:53:
Tuurlijk het is 2016 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

En dat vinden we allemaal maar normaal?
Voor mij een extra reden om niet zo'n dataverzamelaar aan te sluiten.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:53:
Weten we dit zeker? Ik hoop dat dit niet mag :|.

Als hij bijhoud wat je kijkt, wanneer je zapt, etc in combinatie met een uniek ID dan is dat heel erg aantrekkelijke data voor adverteerders.

Helemaal leuk als je het kan koppelen aan telefoons/browsers dmv Horizon go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:07:
[...]

Weten we dit zeker? Ik hoop dat dit niet mag :|.

Als hij bijhoud wat je kijkt, wanneer je zapt, etc in combinatie met een uniek ID dan is dat heel erg aantrekkelijke data voor adverteerders.

Helemaal leuk als je het kan koppelen aan telefoons/browsers dmv Horizon go.
M'n Samsung TV smart tv functie had een EULA van 74 pagina's over dat zij alles mochten gebruiken en de klant geen rechten had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

ArcticWolf schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:11:
[...]

M'n Samsung TV smart tv functie had een EULA van 74 pagina's over dat zij alles mochten gebruiken en de klant geen rechten had...
Wetgeving prevaleert boven dit soort afspraken. De vraag is alleen hoe dat gecontroleerd wordt en hoe er eventueel strafvervolging (boetes etc.) plaats zal vinden.

De enige oplossing is:
1. zorgen dat zoveel mogelijk mensen bewust worden van dit dataverzamelen en de consequenties hiervan (kijk bijvoorbeeld de Tegenlicht van gisteravond)
2. allemaal op de piratenpartij stemmen bij de volgende verkiezingen.

On-topic:
Stuurt die Horizon de data via generieke poorten of kun je hem ook blokkeren in je router?

[ Voor 37% gewijzigd door Videopac op 02-05-2016 10:28 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even via Mijn Ziggo de upgrade gedaan naar Connect Max 300/30. De kosten (Connect Max & Play Start) stijgen van € 57,55 naar € 62,00.

Nu maar wachten op het nieuwe modem, want ik ga er van uit dat mijn Cisco 3925 vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik heb vorige week via retentie een nieuwe modem laten sturen. Uiteindelijk hebben ze een Technicolor (TC7210) gestuurd. Hij ziet er strakker uit dan mijn oude ubee.Qua functionaliteit is het ook een stuk uitgebreider (o.a. ondersteuning voor 5Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-09 14:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:34:
Zojuist even via Mijn Ziggo de upgrade gedaan naar Connect Max 300/30. De kosten (Connect Max & Play Start) stijgen van € 57,55 naar € 62,00.

Nu maar wachten op het nieuwe modem, want ik ga er van uit dat mijn Cisco 3925 vervangen moet worden.
Dat was mijn vraag eigenlijk ook, ga zo Ziggo bellen en kijken wat ze zeggen :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[b][message=46705997,noline]Zojuist even via Mijn Ziggo de upgrade gedaan naar Connect Max 300/30. De kosten (Connect Max & Play Start) stijgen van € 57,55 naar € 62,00.

Toch zou 300/30 geen probleem mogen zijn volgens de datasheet van Cisco:

The EPC3925 provides a faster connection to the Internet by incorporating eight bonded downstream channels along with four bonded upstream channels. These bonded channels can deliver downstream data rates in excess of 440 Mbps and upstream data rates in excess of 120 Mbps. That’s up to eight times faster
downloads than conventional single-channel EuroDOCSIS™ 2.0 cable modems.

(quote edited)

[ Voor 26% gewijzigd door Lounge Deluxe op 02-05-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Lounge Deluxe schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:06:
[...]

The EPC3925 provides a faster connection to the Internet by incorporating eight bonded downstream channels along with four bonded upstream channels. These bonded channels can deliver downstream data rates in excess of 440 Mbps and upstream data rates in excess of 120 Mbps. That’s up to eight times faster
Heb zelf een Cisco EPC3928AD, maar die kan het ook http://www.cisco.com/c/en...ata_sheet_c78-726663.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

GiveMeThoseTags schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Dat was mijn vraag eigenlijk ook, ga zo Ziggo bellen en kijken wat ze zeggen :)
Ziggo zegt dat ik een nieuw modem opgestuurd krijg, de 10e zou hij er moeten zijn maar ze verwachten misschien iets later ivm PostNL. Oude modem moet ik terugsturen, retour sticker plakken en bon van PostNL dat hij is opgestuurd bewaren als bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

TFHfony

Professional Weirdo

Vanochtend ook maar even gebeld om mijn huidige Connect ZZP Compleet over te zetten naar een Connect Max, maar dat ging toch niet zo simpel. Eerst weer doorverbonden naar de zakelijke afdeling en uiteindelijk neemt morgen de afdeling opzeggingen contact op met mij om het te regelen....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:34:

Hierboven postte iemand dat hij een connect box heeft. Misschien sturen ze die op.

* ANdrode heeft net de downgrade naar 150/15 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wailing_Banshee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:30:Horizon clients? Ik heb even gezocht, maar ik kom niet verder dan dat dat die extra horizon box is, die je voor 5 euro per maand kunt huren?
Deze gaat het om. 2 erbij huren, dan kun je alle functionaliteit op 2 extra televisie's gebruiken via LAN. Beperkt is het inderdaad, maar dat ligt echt niet aan Ziggo, die maakt het weinig uit of jij de opgenomen programma's van je Horizon af haalt, daar heb je andere partijen aan te danken. De vrijheid die jij via je humax en je nas hebt is mooi maar gaat niet meer op tegenwoordig (helaas).
Lounge Deluxe schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:06:
[...]

(quote edited)
De 3925 heeft met zijn 8CH een capaciteit beschikbaar bij Ziggo van ruwweg 400 Mb/s. Dit betekend dat de belasting op het net niet zwaarder mag zijn dan 100 Mb/s oftewel 25% om jouw volle snelheid te halen op deze channels. Zoals Archie al heeft aangegeven zit zijn segment in de avond boven de 78% dus ga je die 300Mb/s waarschijnlijk niet halen. Vermoeden bestaat dus ook dat alle non 16CH modems (TC7210 is wel 16CH) omgeruild worden naar de Connect box bij aanvraag 300Mb/s. Maar dat gaan we snel zien. Mooie is dan wel dat je meteen goede WiFi hebt, dualband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:30
Iemand een idee per wanneer je van de nieuwe snelheid gebruik kunt maken?
Mijn modem(TC7210) is al geschikt.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Wailing_Banshee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:30:
[...]

Het klinkt allemaal heel leuk zo'n Horizon Box. Maar het probleem blijft dat hij maar aan 1 TV zit. Dus je kunt dan misschien wel 4 programma's tegelijkertijd mee openemen, maar als je die nog steeds maar op 1 locatie kunt bekijken, heb ik er nog niets aan. Wij nemen nu regelmatig dingen op met de Humax die we niet kijken op de TV waar die Humax aan is gekoppeld. We hebben namelijk meer dan 1 TV in huis. En die extra box kost ook geld.
Jullie hebben allemaal Smart tv's in huis, cool. Ik niet maar kan ze wel zo gebruiken dmv de horizon extra box. Ik kan alle TV's vervangen voor smartvarianten maar dat kost ook geld..
Ik kijk ook nog wel eens DVD's en BlueRays. Kun je die ook kijken met die HorizonBox? Dat wist ik niet...
Zielige reactie, sorry
En die NAS is de manier waarop we op meerdere TV's opgenomen programma's bekijken. Hadden we ook een USB stick o.i.d. voor kunnen gebruiken, maar die NAS hebben we nu eenmaal.
Horizonbox clients
In short: het probleem van die Horizon Box (hoe leuk hij ook moge klinken) is dat hij veel te beperkt is. Je kunt er maar op 1 plek gebruik van maken, je kunt de programma's er niet afhalen om het bijv. via een andere TV (of computer) te bekijken. En dat is wat wij dus regelmatig doen.
Je kunt hem op meerdere plekken gebruiken, zie mijn eractie hierboven.
Horizon clients? Ik heb even gezocht, maar ik kom niet verder dan dat dat die extra horizon box is, die je voor 5 euro per maand kunt huren?
Inderdaad, ga je nu commentaar leveren op het feit dat je ze moet huren?

Men zegt nergens dat je de Horizon MOET nemen. We reageren hier om aan te geven dat het niet allemaal zo slecht is als wat sommigen beweren.
Jij hebt je functionaliteit op een andere manier verkregen, dat is mooi maar de Horizon werkt ook voor mensen die dat niet allemaal hebben/kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:03

TFHfony

Professional Weirdo

overtones schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:53:
Iemand een idee per wanneer je van de nieuwe snelheid gebruik kunt maken?
Mijn modem(TC7210) is al geschikt.
Als je het online geregeld hebt, zou ik gewoon je modem eens resetten. Bij fZiggo was het vaak al binnen een uurtje of 2 rond.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 16:40
Heeft iemand anders 17,50 moeten betalen voor een upgrade van Internet Z3 + TV Standaard naar Connect Max & Play Start? Vind het een beetje raar dat je als bestaande klant moet betalen voor 'activatie' van een upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik had trouwens nog wel een mailtje van Ziggo verwacht dat er een upgrade mogelijk is. Ik heb er namelijk nog helemaal geen reclame over gezien en hoe moet je het anders als abonnee weten als je geen Tweaker bent?

Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk....

Edit: Ook zojuist mijn abonnement maar gewijzigd, die paar Euro kan er ook nog wel vanaf. Alleen is nu ineens Ziggo Sport Totaal verdwenen uit het bestel overzicht...Waar het er nog wel gewoon bijstond voordat ik op de bestelknop klikte?

Ff afwachten maar dan, het is immers zo weer besteld indien nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door bvk op 02-05-2016 14:06 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Als je het online geregeld hebt, zou ik gewoon je modem eens resetten. Bij fZiggo was het vaak al binnen een uurtje of 2 rond.
Ik heb de wijziging vanochtend rond 8.30u aangevraagd via Mijn Ziggo, maar na een reset is er nog niets gewijzigd. Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben de laatste tijd niet echt tevreden over Ziggo en dan heb ik het over tv-gerelateerde zaken. De Horizon box is ontzettend traag (als je door de menu's gaat) en de interface is zwaar irritant groot en lang op het scherm. Als je even iets wilt terugdraaien of naar een andere zender gaat, zit je 5 seconden tegen een half zwart scherm aan te kijken. Waarom is die interface zo ontzettend groot en waarom kan je niet een kortere tijd instellen? Ik vond dit in het begin al vervelend maar het irriteert me meer en meer. Zo onnodig. Je kan door die interface ook geen ondertiteling lezen tijdens doordraaien van een film of serie.

Ander probleem: MyPrime. Mijn vrouw kijkt eigenlijk alleen tv op de laptop en haar leek MyPrime echt top, als een soort van gratis Netflix kloon. Maar 5 van de 10 films of series, als het niet meer is, wil niet spelen. Je krijgt dan een melding dat de video onderbroken is. Stomme is dat sommige films het wel gewoon doen dus het ligt, zo lijkt me, niet aan de software op de laptop. Zijn er hier meer mensen die veel spul van MyPrime niet kunnen afspelen? Ik heb bepaalde films ook geprobeerd op een andere computer en een iPad en daarop wilde het ook niet lukken: het lukte alleen wél op een Android mobiel. 8)7 Zou het kunnen liggen op de manier waarop de films bij Ziggo gecodeerd zijn? Ik zou hier heel graag een oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:54:
Ben de laatste tijd niet echt tevreden over Ziggo en dan heb ik het over tv-gerelateerde zaken. De Horizon box is ontzettend traag (als je door de menu's gaat) en de interface is zwaar irritant groot en lang op het scherm. Als je even iets wilt terugdraaien of naar een andere zender gaat, zit je 5 seconden tegen een half zwart scherm aan te kijken. Waarom is die interface zo ontzettend groot en waarom kan je niet een kortere tijd instellen? Ik vond dit in het begin al vervelend maar het irriteert me meer en meer. Zo onnodig. Je kan door die interface ook geen ondertiteling lezen tijdens doordraaien van een film of serie.
Precies dat, opbokken met die grote interface. Vooral op een 55" TV komt ie loeigroot over, en eigenlijk haal ik er 0 nuttige informatie uit (behalve welk programma er bezig is)...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Er zou eigenlijk een schaaloptie moeten komen. Wanneer ze hem laten opbokken dan kunnen mensen op hun slaapkamer met 22 en 26 inch tvtjes hem weer niet lezen vanuit hun bed :P Ik heb deze optie nog niet gevonden, naar mijn weten zit deze er dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:06
Ook ik wil upgraden van 200/20 naar 300/30 Mbps. Zojuist contact gehad met Ziggo hierover.

300/30 is nog niet overal leverbaar, maar wel in het oude UPC gebied waar ik woon (Haarlem).

Mijn oude TC7200 modem is niet geschikt voor 300/30 Mbps en wordt bij upgraden omgeruild voor
een Connect Box (daar heb ik dan geen inspraak in, een TC7210 kan ik bv. niet krijgen).

Ik heb met de TC7200 een zeer goede en stabiele verbinding, ben dan ook huiverig om deze te vervangen door een voor mij onbekende Connect Box. Ik wacht dus maar even af wat de eerste ervaringen zijn met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReneK schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:06:
Ook ik wil upgraden van 200/20 naar 300/30 Mbps. Zojuist contact gehad met Ziggo hierover.

300/30 is nog niet overal leverbaar, maar wel in het oude UPC gebied waar ik woon (Haarlem).

Mijn oude TC7200 modem is niet geschikt voor 300/30 Mbps en wordt bij upgraden omgeruild voor
een Connect Box (daar heb ik dan geen inspraak in, een TC7210 kan ik bv. niet krijgen).

Ik heb met de TC7200 een zeer goede en stabiele verbinding, ben dan ook huiverig om deze te vervangen door een voor mij onbekende Connect Box. Ik wacht dus maar even af wat de eerste ervaringen zijn met dat ding.
Als ik me niet vergis is dit de Connect Box van UPC de: Arris Touchstone TG2492

http://www.arris.com/prod...lephony-gateway-tg2492-s/

Als je zoekt op UPC Connect Box krijg je wat buitenlandse fora waar diverse ervaringen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
ArcticWolf schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:21:
[...]

Als je zoekt op UPC Connect Box krijg je wat buitenlandse fora waar diverse ervaringen staan.
Bedankt! Ik ga me inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 11:09

Dirty

Is it capputime yet?

Op de Ziggo https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/ site staat deze: Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/_jcr_content/background_fullwidth/templatesection_0/section_content/nested_columns_0/parsys-0/nested_columns_0/parsys-0/image.img.jpg/1458913502602.jpg
Niet bekend welke firma/model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Ubee EVM3200 de nieuwe snelheden aankan? Vind het zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gadgeteer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:58:
[...]
Jullie hebben allemaal Smart tv's in huis, cool. Ik niet maar kan ze wel zo gebruiken dmv de horizon extra box. Ik kan alle TV's vervangen voor smartvarianten maar dat kost ook geld..
We hebben maar 1 smart TV in huis. De andere is verbonden met de Humax, de derde is verbonden met ons netwerk en de PC.
Zielige reactie, sorry
Dat was een reactie op:
Helaas heb je dan wel een exra decoder in gebruik maar in ieder geval een apparaat minder dan en een PC en een NAS..
We kunnen die PC niet weg doen want dan hebben we geen DVD/BlueRay speler meer.
Inderdaad, ga je nu commentaar leveren op het feit dat je ze moet huren?

Men zegt nergens dat je de Horizon MOET nemen. We reageren hier om aan te geven dat het niet allemaal zo slecht is als wat sommigen beweren.
Jij hebt je functionaliteit op een andere manier verkregen, dat is mooi maar de Horizon werkt ook voor mensen die dat niet allemaal hebben/kunnen.
Hm, die Horizon box zul je krijgen, of je hem daarna in een doos laat zitten maakt niet uit, maar krijgen zul je hem. Die extra kun je huren ja. Dat zou dus nog 10 euro in de maand in ons geval zijn. Ipv eenmalig 2x50 euro voor twee CI+ modules.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Wailing_Banshee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:57:
[...]

Hm, die Horizon box zul je krijgen, of je hem daarna in een doos laat zitten maakt niet uit, maar krijgen zul je hem. Die extra kun je huren ja. Dat zou dus nog 10 euro in de maand in ons geval zijn. Ipv eenmalig 2x50 euro voor twee CI+ modules.
Voorlopig kun je daarmee uit de voeten. Ik vraag me serieus af hoe lang die CI+ modules en overige decoders nog blijven werken bij Ziggo.

Voor ons kan het niet uit omdat onze 2e tv geen CI+ module kan huisvesten ;)

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het mij niet uit maakt om een extra kastje te hebben. Op de slaapkamer draait vooralsnog mijn Humax, ik overweeg wel een horizon extra box maar daarvoor moet ik eerst mijn gehele abonnement eens gaan herzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01

Wildfire

Joy to the world!

Alhoewel ik het jammer vind dat ik meer moet betalen, wil ik toch graag die extra 100mbit. Dus toch maar abbo bijgewerkt naar de 300mbit.

Is alweer een paar uur geleden dat ik dat via de site heb gedaan. Wou nu even kijken in m'n account, maar er staat dat er geen producten zijn gevonden bij het account. Ik mag hopen dat dat komt omdat ze de upgrade aan het doorvoeren zijn en de abonnementsgegevens dus ook.

Straks maar weer eens kijken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 02-05-2016 15:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gadgeteer schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:05:
[...]

Voorlopig kun je daarmee uit de voeten. Ik vraag me serieus af hoe lang die CI+ modules en overige decoders nog blijven werken bij Ziggo.

Voor ons kan het niet uit omdat onze 2e tv geen CI+ module kan huisvesten ;)

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het mij niet uit maakt om een extra kastje te hebben. Op de slaapkamer draait vooralsnog mijn Humax, ik overweeg wel een horizon extra box maar daarvoor moet ik eerst mijn gehele abonnement eens gaan herzien.
De dag dat die CI+ modules en de Humax niet meer werken is de dag dat het televizie abonnement terug geschroefd gaat worden naar de meest basis variant. Helaas is het voor ons geen optie om iets anders dan ziggo te nemen voor internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Ik heb zo'n 2e box, en het werkt ( bijna ) naadloos.
Het enige waar ik tegen opliep, was dat na de installatie van deze extra box, ik de wifi van de Horizon niet meer kan gebruiken als accespoint.
Op de een of andere manier wordt de gateway random ingesteld in mijn netwerk, of ik nu mijn modem als modem gebruik, of in bridge heb staan.

Best jammer, aangezien de horizon een fantastisch bereik hier heeft, gewoon door het hele huis ( 2 woonlagen ) de zolder met 70% sterkte en volle snelheid 9 zover de iphone6S en S6 kunnen opvangen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:55
Inmiddels bericht vanuit Ziggo over de oudere modems:
quote: Serkan (Ziggo Community)
...
We gaan de abonnementen met 300Mbit snelheden leveren met modems die 16 downstreams aanleggen. Daarom leveren we alleen de TC7210, de Connectbox en de Horizon Mediabox 3.1 leveren i.c.m. de nieuwste 300Mbit abonnementen.
@Wildfire: bij mij ook na online upgrade nu een 'geen producten bij account' foutmelding in mijn ziggo, als ik me niet vergis had ik dit toendertijd bij het wijzigen van abonnement ook.
En achja het is 4 euro /maand meer maar nog steeds net iets goedkoper dan het oude AiE Extra met TV Extra :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:09:
Alhoewel ik het jammer vind dat ik meer moet betalen, wil ik toch graag die extra 100mbit. Dus toch maar abbo bijgewerkt naar de 300mbit.

Is alweer een paar uur geleden dat ik dat via de site heb gedaan. Wou nu even kijken in m'n account, maar er staat dat er geen producten zijn gevonden bij het account. Ik mag hopen dat dat komt omdat ze de upgrade aan het doorvoeren zijn en de abonnementsgegevens dus ook.

Straks maar weer eens kijken :P
Modem reset gedaan ?
Ik had om 11:35 de procedure doorlopen via 'mijnziggo' en voor 12u was mijn snelheid al omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:09
Heb nu de TC7200. Kwestie van bellen en dan krijg je een connectbox? Of krijg je die vanzelf als je online de aanvraag doet? Iemand toevallig een idee (anders bel ik helpdesk vanavond wel ff).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

FreshMaker schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:13:
[...]

Modem reset gedaan ?
Ik had om 11:35 de procedure doorlopen via 'mijnziggo' en voor 12u was mijn snelheid al omhoog
Zojuist het modem gereboot maar zit nog steeds op 200mbit. Moet blijkbaar nog geduld hebben.

Aan het modem zal het iig niet liggen, tijdje terug zat ik ongeveer een weekje op 350mbit. Blijkbaar een test ofzo. :P

Mijn Ziggo toont ondertussen ook weer wat ik afneem, maar staat nog gewoon op 200mbit.

Ik kijk vanavond wel weer eens. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 02-05-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ivar1984 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:13:
Inmiddels bericht vanuit Ziggo over de oudere modems:

[...]

@Wildfire: bij mij ook na online upgrade nu een 'geen producten bij account' foutmelding in mijn ziggo, als ik me niet vergis had ik dit toendertijd bij het wijzigen van abonnement ook.
En achja het is 4 euro /maand meer maar nog steeds net iets goedkoper dan het oude AiE Extra met TV Extra :P
Wat bedoelen ze nu weer met de Horizon versie "3.1"? Doelen ze hiermee op de firmware versie of ga ik nu een nieuwe krijgen? Heb de originele Horizon uit 2013 welke als het goed is wel helemaal bij is qua updates.

Offtopic

Hun interne systeem heeft wel wat moeite met de aanvragen geloof ik, krijg nu deze melding bij het opvragen van de bestelstatus:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, atsonline@libertyglobal.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:21:
[...]

Ze leveren de (Compal) CH7465LG-ZG. Met 2 3 (?) (2.4 Ghz)/3 stream (5 GHz N/AC) wifi en concurrent dual band. Ik zou er niet over twijfelen als ik vanaf een TC 7200 kwam.

Als je een goed access point hebt (e.g. "AC 1750") dan is de performance daarvan waarschijnlijk beter. Vergeleken met de TC 7200 ziet dit er uit als een forse upgrade.

Echte specs?...
Compal Broadband Networks heeft dit type niet tussen hun producten staan. Het zijn dus aannames.

[ Voor 38% gewijzigd door ANdrode op 02-05-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:55
ik neem aan dat ze de G7401 met 24 downstreams bedoelen, de 'oude' G7400 heeft er maar 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik neem minimaal nog 1 jaar. Ik heb net verlengd, krijg een standaard decoder geleverd en zou het raar vinden dat deze dadelijk niet meer ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Wat zal de upload in de praktijk zijn? Zo'n 3,6 MB/s? Zou wel netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:39:
[...]

Ik neem minimaal nog 1 jaar. Ik heb net verlengd, krijg een standaard decoder geleverd en zou het raar vinden dat deze dadelijk niet meer ondersteund wordt.
Hebben ze je nog maanden korting gegeven, zo ja hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:17
Ik schreef hier laatst dat Ziggo mij aanbood om mijn 150Mbit lijn te upgraden naar 180Mbit. Ik had toen aangegeven informatie te willen ontvangen maar nog geen beslissing te nemen, waarop ik een paar dagen later ineens een mailtje kreeg dat mijn abonnementswijziging in gang was gezet...

Nu kreeg ik ineens een mailtje van ze dat er een afspraak is gemaakt met een monteur (terwijl ik 1 niet eens weet waar die voor komt, 2 ik hier helemaal niet om gevraagd heb, en 3 de afspraak zomaar is gemaakt zonder mij te raadplegen voor een dag/tijd (de afspraak staat onder kantooruren, wtf)).

Erg raar. Ik heb ze gebeld, maar hun database is al de hele dag offline dus ze kunnen geen klanten helpen... Mmmkay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
matthijst schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:19:
Heb nu de TC7200. Kwestie van bellen en dan krijg je een connectbox? Of krijg je die vanzelf als je online de aanvraag doet? Iemand toevallig een idee (anders bel ik helpdesk vanavond wel ff).
Van de helpdesk heb ik begrepen dat je na online aanvraag vanzelf een Connect Box toegestuurd krijgt als
je oude modem geen 300/30 aan kan. Tevens krijg je een retourdoos voor het terugsturen van je oude
modem toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:42:
[...]

Hebben ze je nog maanden korting gegeven, zo ja hoeveel?
Eerlijk gezegd heb ik daar niet naar gevraagd. Ik ga zowiezo minder betalen dan voorheen, dus ik vind het wel prima zo :). Nu ik me zo bedenk, hebben we het ook niet gehad over de looptijd. Volgens mij is het tegenwoordig standaard 1 jaar, dus dat zal het wel zijn.

Vraag me alleen nog steeds af of de Ubee wvm3200 de 300Mb aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik daar niet naar gevraagd. Ik ga zowiezo minder betalen dan voorheen, dus ik vind het wel prima zo :). Nu ik me zo bedenk, hebben we het ook niet gehad over de looptijd. Volgens mij is het tegenwoordig standaard 1 jaar, dus dat zal het wel zijn.

Ik heb ook net naar 300/30 ge-upgrade, en heb om die 3 maanden 50% korting gevraagd.
Deze zijn niet van toepassing op bestaande klanten, dus die krijg je niet in ieder geval.
Je hoeft ook niet die 17 euro actievatiekosten te betalen, dat mogen de nieuwe klanten dan weer wel.

Het was hooguit mogelijk om HBO te krijgen voor 4 maanden tegen 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:09
Ook geüpgraded.
TV pakket van royaal naar normaal gezet.
4 euro per maand goedkoper dan voorheen nu (70 ipv 74).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Ja hoor. Mijn oude Ubee non-Wifi modem stond een tijd terug een weekje op 350 mbit zonder problemen, dus zijn WiFi-opvolger kan dat ook gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:57:
[...]

Ja hoor. Mijn oude Ubee non-Wifi modem stond een tijd terug een weekje op 350 mbit zonder problemen, dus zijn WiFi-opvolger kan dat ook gewoon hoor.
De EVM is de non-wifi. Mooi, dan laat ik hem zitten, kan de nieuwe modem als reserve.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ivar1984 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:32:
ik neem aan dat ze de G7401 met 24 16 downstreams bedoelen, de 'oude' G7400 heeft er maar 8
Even gecorrigeerd.
Ja, de SMT-G7401 heeft 24 downstreamchannels, maar er worden 16 downstreamchannels gebruikt.

Rond 12.00u heb ik de verhoging besteld. 'Mijn Ziggo' geeft op dit moment 200/20 aan (zou 5 dagen kunnen duren) en uiteraard nog geen verhoging waar kunnen nemen. Alles op z'n tijd, maar bij fUPC was het vaak al binnen een uur verwerkt en aangepast. We hoeven overigens geen nieuwe apparatuur. We hebben de SMT-G7401 als modem.

[ Voor 34% gewijzigd door CreativeS op 02-05-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:42:
Wat zal de upload in de praktijk zijn? Zo'n 3,6 MB/s? Zou wel netjes zijn.
edit: een upload van 2 files naar mijn stack via de owncloud-client gaat inderdaad met 3,7MB

http://www.dslreports.com/speedtest/3783955
http://www.dslreports.com/speedtest/3782479

Gedurende de dag wat testjes gedaan, upload over het algemeen op 30,2 / 30,5Mb/s Download schommelde tussen 294 en 310 Mb/s

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 02-05-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

CreativeS schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Even gecorrigeerd.
Ja, de SMT-G7401 heeft 24 downstreamchannels, maar er worden 16 downstreamchannels gebruikt.

Rond 12.00u heb ik de verhoging besteld. 'Mijn Ziggo' geeft op dit moment 200/20 aan (zou 5 dagen kunnen duren) en uiteraard nog geen verhoging waar kunnen nemen. Alles op z'n tijd, maar bij fUPC was het vaak al binnen een uur verwerkt en aangepast. We hoeven overigens geen nieuwe apparatuur. We hebben de SMT-G7401 als modem.
Maar de "oude" 7400 heeft dacht ik toch ook al 16 kanalen downstream en geen 8?

En weet iemand wat hier nu de bedoeling is, moet ik wachten op een mailtje, of zou ik nu de Horizon moeten resetten?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/Bestelling.PNG

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
bvk schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:13:
Maar de "oude" 7400 heeft dacht ik toch ook al 16 kanalen downstream en geen 8?
Nee, die had echt max. 8 downstreamchannels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 21:29
Situatie : 2 adressen, 1 nog bewoond, 1 binnenkort, maar daar is internet wel gewenst. Later moet abonnement van oude adres over naar nieuwe. Gebeld met Ziggo. Die zegt : nieuw abo op nieuw adres aanvragen en later oude abo overzetten of ongeveer gelijk daar aan maken want die abonnementsvorm bestaat uiteraard niet meer. Kreeg niet het idee dat die verkoopster echt luisterde, maar dat even terzijde.
Hoe zit dat nou met m'n e-mailadres? Bij je abo krijg je een usernummer met bijbehorend e-mailadres en dat wil ik houden zoals het nu is. Moet ik nou op moment van verhuizen nieuwe abo opzeggen en oude abo verhuizen, die dus niet meer in dezelfde vorm bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

200Mbit voor de WiFi variant, zal dezelfde hardware inzitten gok ik als de none WiFi

https://www.ziggo.nl/klan...dem/ubee-evw320b-evw3200/

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 02-05-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

stormfly schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:17:
[...]

200Mbit voor de WiFi variant, zal dezelfde hardware inzitten gok ik als de none WiFi

Er staat 200Mbit bij elk modem/router van Ziggo, dat terwijl als je bijvoorbeeld de Cisco specs opzoekt.. Hij 400 aan kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm voer hem hier ook maar even door.. kan altijd later nog weer terug >:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

stormfly schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:17:
[...]

En de non-WiFi kachelde hier een tijdje terug een week probleemloos op 350mbit, testje van Ziggo ofzo. Ze kunnen de 300mbit dus zeker wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja als ze mij een nieuwe afwillen sturen.. best.. zolang die maar gewoon op de plek van de ubee kan liggen.. en in bridge kan :P

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Elk modem met 8 CH kan tot 380+ Mb/s. Echter kom je eerder in de problemen met 8CH bij drukte in je coaxsegment, daarom wordt 300Mb/s uitgeleverd op 16 CH modems, zodat er per channel 19 Mb/s wordt ''gebruikt'' in plaats van 38 Mb/s. Dit laat dan 32 Mb/s over bij elk channel tegen 13 Mb/s bij een 8 CH modem. Dus ik zou wel adviseren je nieuwe modem op te hangen zodat je meer zekerheid hebt dat je bij drukte ook je snelheid haalt en de rest van je straat niet hindert wanneer je op topsnelheid gaat >:) . Belletje naar Ziggo kan hij in bridge en voor oud UPC klanten: zelf regelen in de webinterface.

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 02-05-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:13:
Elk modem met 8 CH kan tot 380 Mb/s. Echter kom je eerder in de problemen met 8CH bij drukte in je coaxsegment, daarom wordt 300Mb/s uitgeleverd op 16 CH modems, zodat er per channel 19 Mb/s wordt ''gebruikt'' in plaats van 38 Mb/s. Dit laat dan 32 Mb/s over bij elk channel tegen 13 Mb/s bij een 8 CH modem. Dus ik zou wel adviseren je nieuwe modem op te hangen zodat je meer zekerheid hebt dat je bij drukte ook je snelheid haalt. Belletje naar Ziggo kan hij in bridge en voor oud UPC klanten: zelf regelen in de webinterface.
met een beetje mazzel gaat die vanzelf weer in bridge. gezien toen ik van een 3200 naar een 321B ging (omdat de 3200 geen krimp meer gaf) ging het ook vanzelf :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat zou goed kunnen, ik ben zelf altijd oud UPC klant geweest dus vandaar dat ik niet alle ins en outs weet van former ziggo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat de bridge in oud-ziggo vanuit de CMTS geregeld wordt.
Ik heb geen kennis, maar ik denk dat het pakketje met info klaargezet wordt voor het modem en deze opgehaald wordt bij een reboot

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MdO82 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:18:
Ik heb geen kennis, maar ik denk dat het pakketje met info klaargezet wordt voor het modem en deze opgehaald wordt bij een reboot
Volgens mij staat dat idd in het profiel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:18:
Gok ik ook op :-)
nouja ben benieuwd wat ze gaan afsturen :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Weet iemand of een monteur van Ziggo ook nieuwe kabels door leidingen legt met een trekv eer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je als fZiggo klant een 16 kanaals modem krijgt dan zal dit een TC7210 worden. De Connect Box wordt alleen nog in fUPC gebied geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb tegen 16:30 ziggo gebeld om te upgraden, nu is het 21:30 en ik heb nog altijd geen bevestiging gehad.
Morgen tegen de avond als ik nog niks ontvangen heb., zal ik eens gaan bellen.

Bij jullie ook geen bevestigingsmails ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:35:
Ik heb tegen 16:30 ziggo gebeld om te upgraden, nu is het 21:30 en ik heb nog altijd geen bevestiging gehad.

Zie mijn eerdere post, het lijkt te "hangen" zeg maar, even geduld maar denk ik dan. Wel een mail gekregen maar verder niets...

En ik zie dan ook wel wat ze qua modem gaan doen, krijg ik nu een nieuwe Horizon, een Connect box of hou ik mijn huidige Horizon.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen mij zeiden ze dat het tot 5 werkdagen kon duren voor de bevestiging en tot 15 werkdagen tot het ontvangen van de producten (modem/decoder). Daarna zou de nieuwe snelheid pas ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

Dit is het enige wat ik gekregen heb na m`n online wijziging.
Beste heer/mevrouw,

Je hebt zojuist je Ziggo abonnement online gewijzigd. Graag laten we nog even zien wat er wijzigt. Daarom hebben wij in de bijlage de details van je bestelling op een rij gezet.

Je definitieve bestelbevestiging
Binnen 5 werkdagen krijg je van ons een definitieve bestelbevestiging. Hierin zie je de verdere details van je bestelling. Bijvoorbeeld wanneer je abonnement wijzigt en wat je bedenktermijn is. De bevestiging ontvang je per e-mail. Hebben we geen e-mailadres van je? Dan krijg je een brief.

Nog een vraag?
Wij staan online dag en nacht voor je klaar met handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties. Daarna nog een vraag? Of bel je liever? Bekijk onze contactgegevens en openingstijden.

Je hoort nog van ons,

Ruben Uppelschoten
Directeur Klantenservice

Kijk uit voor phishing: internetcriminelen vissen met valse e-mails naar je privégegevens. Ziggo vraagt nooit naar persoonlijke gegevens via e-mail. Check zelf hoe je phishing herkent en voorkomt.

Deze e-mail is automatisch verstuurd. Je kunt deze niet beantwoorden.
Timmert schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:31:
Als je als fZiggo klant een 16 kanaals modem krijgt dan zal dit een TC7210 worden. De Connect Box wordt alleen nog in fUPC gebied geleverd.
Zou fijn zijn.. die ziet er niet heel lomp uit :D

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 02-05-2016 22:24 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:40
Vanavond ook gebeld voor de upgrade maar blijkbaar vervalt dan wel de blijf bij ziggo korting die ik momenteel heb. Wordt dus verplicht wachten totdat de korting periode voorbij is, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
Aghanim schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:31:
Weet iemand of een monteur van Ziggo ook nieuwe kabels door leidingen legt met een trekv eer?
Ja tegen betaling voorrijkosten a 40 euro of meerwerk bij installatie. Alleen gun het een lokale ondernemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 10:25
edebee schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:36:
Vanavond ook gebeld voor de upgrade maar blijkbaar vervalt dan wel de blijf bij ziggo korting die ik momenteel heb. Wordt dus verplicht wachten totdat de korting periode voorbij is, jammer.
Heb ik ook last van, als ik van 200 naar 300 wil, vervalt m'n korting.. wel jammer.
M'n korting loopt tot half september.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 10:25
MdO82 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:45:
Eigenlijk wel een beetje logisch.
Je gaat in principe een nieuw contract met ze aan.
Mja ook eigenlijk weer niet.. ofja... als het gratis upgrade is, no problem.. 4euro erbij, is het ineens niet mogelijk..

120 -> 150.. kan gewoon
200 -> 300.. 4euro extra.. kan niet

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1 ... 86 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.