Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-07 21:40
Bedankt Henk, kijken of het nu gaat werken met het nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 15:24
@telfort: ik heb op dit moment (te) oude firmware.. V3.10(TUE.4)-20120702 Ik ervaar af en toe het probleem met keuzemenu's. Kan ik een nieuwere versie krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-07 19:37
Nou lekker dan. Heb ik een overstap naar telfort aangeraden voor mijn ouders maar krijg de installatie niet voor elkaar.

Modem is aangesloten en lampjes branden. Telefoon doet echter niets (analoge telefoons?) en vraag me af of ik hier iets voor moet instellen maar kan ik nergens vinden.

Ook tv werkt echter niet. Ik krijg de melding:

"er is mogelijk apparatuur met dhcp functionaliteit aangesloten op uw modem". Vreemd want er zit geen router, wifi repeater of iets anders tussen

De 2 tv's zijn aangesloten via 3 draadloze verbindingssets van kpn en die lijken gewoon verbinding te hebben.

Iemand een idee hoe ik de telefoon werkend krijg en wat er mis is met die dhcp melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
[quote]Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:12:
[...]

Succes met aansluiten vandaag! :)

Alles werkt zoals het moet :D modem geeft alles groen weer alleen de intrain waarden heb ik nog niet uitkunnen lezen , dat doe ik morgen even maar Telefoon en Internet op me Smartfone werkt via Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

knakworst

Get more sats!

xxxMaverick schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:29:
Nou lekker dan. Heb ik een overstap naar telfort aangeraden voor mijn ouders maar krijg de installatie niet voor elkaar.

Modem is aangesloten en lampjes branden. Telefoon doet echter niets (analoge telefoons?) en vraag me af of ik hier iets voor moet instellen maar kan ik nergens vinden.

"er is mogelijk apparatuur met dhcp functionaliteit aangesloten op uw modem". Vreemd want er zit geen router, wifi repeater of iets anders tussen

De 2 tv's zijn aangesloten via 3 draadloze verbindingssets van kpn en die lijken gewoon verbinding te hebben.

Iemand een idee hoe ik de telefoon werkend krijg en wat er mis is met die dhcp melding?
Volgens mij duurt het altijd even na een overstap, maar misschien kan klantenservice er wat licht over laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 00:27
Foeps schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:47:
@Henk @Telfort Webcare

Zoals beloofd zou ik vandaag worden omgezet i.v.m. snelheids perikelen, mijn troubles zijn voorbij !!
Zat op Ip-range 82.169 nu op >> 82.171
Modem is iets lager ingetraind, maar youtube buffert niet meer en voor de rest werkt tot nu toe alles top qua snelheid...
Speedtest file van 1000 Mb gaat nu ook met 1.52 Mb/sec i.p.v. 75 kb/sec !
Henk bedankt !! Als ze jou niet zouden hebben bij Telfort........ _/-\o_
Zal het wel voorlopig in de gaten houden of dit zo blijft, maar heb er alle vertrouwen in :)
M.vr.gr. Foeps
Goed te vernemen dat het hiermee is opgelost!
Nu de rest nog...@Henk: ik heb je vorige week een PM gestuurd via het Telfort forum en nog geen reactie gehad. Het probleem is hier dus ook nog niet opgelost terwijl de verbinding al vanaf 21 december ruk is.

Kan hier s.v.p. snel wat aan gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Wat betreft de ervaring met telffort ben ik er wel klaar mee. Na diverse keren de helpdesk (wisselvallige ervaringen) Voorbije tien maanden hier in Gouda last van wegvallende verbinding of een snelheid die niet werkbaar is. Soms lager dan 1024 kbps. Zo ook vanavond weer waardeloze verbinding.

Bel je de helpdesk dan krijg je de standaard procedure. Wat is de lengte van je kabel tussen.... Vertel je dat je een mac hebt dan grote schrik aan de andere kant. Weten ze niet wat terminal is enz..Doen we even een reset. Boem pats verbinding weg. Lekker snugger als je internet plus bellen hebt. Dan weer opnieuw, zucht alles instellen en contact met de helpdesk..... Wat is de afsttand tussen modem en....... grrrrrrrrr.

Na veel frustratie niet verder dan dat het ligt aan het oude modem. Vreemd want dat heeft toch goed gewerkt. Dat is en was de oorzaak van alle kommer en kwel.

Nieuw modem geinstalleerd en zoals te verwachten nog steeds zeer wisselvallige verbindingen en soms geen telefoon. Waardeloos als je partner een praktijk runt.

Nog nooit boven de 11000 kbps gekomen in al die jaren. Dus de beloofde 20.000 is gebakken lucht. Dit zou te maken hebben met afstand woning centrale. Leuke dooddoener. Een upgrade van het abonnement zou zeker meer snelheid opleveren en desgewenst kon ik doorverbonden worden met de sales. Dan is de afstand ineens geen bepalende factor. Je koopt 20.000 en krijg niet meer dan 10.000. Dus moet je waarschijnlijk 40.000 kopen om twindig geleverd te krijgen. Dat noem ik oplichterij. Want kennelijk kunnen er dus meer kbps over het lijntje maar is het normaal geworden dat je niet krijgt wat er wordt beloofd.

Upgraden Dacht het niet!! Laat Telfort eerst maar eens een stabiele verbinding leveren

Ben in de markt voor een nieuwe provider en tips zijn welkom.

Sinds deze prijsvechter op de markt is verschenen en dat is al een paar jaar nog steeds veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
knakworst schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:14:
[...]

Volgens mij duurt het altijd even na een overstap, maar misschien kan klantenservice er wat licht over laten schijnen?
Ik heb inderdaad de klantenservice gesproken. Tv's zijn nu in orde. Nummer overzetten gaat tot max 3 dagen duren!

Wel heel erg vreemd.

Letterlijk uit de brief: "had u al telefonie via internet en heeft u nummerbehoud aangevraagd? Dan kunt u direct gebruiken van het te behouden nummer " :( :(

Niet dus. Lekker dan. Mijn ouders hebben alleen een oude prepaid mobiel om mee te bellen en klantenservice kan geen indicatie geven wanneer dit geregeld is....echt slecht hoor :( :(

@webcare

Kunnen jullie een rol spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-07 15:02

MCP cloud

Op het web sinds 1998

TecTo schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:23:
Nog nooit boven de 11000 kbps gekomen in al die jaren. Dus de beloofde 20.000 is gebakken lucht. Dit zou te maken hebben met afstand woning centrale. Leuke dooddoener.
thja dit was voorspelbaar :P ADSL is brak, als je beetje goede verbinding wil zou je echt kabel of glasvezel moeten nemen.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:26

Speedmaster

Make my day...

Weet niet waar je zit in Gouda, maar als je vlakbij 1 van de volgende straten zit kan je naar VDSL

BEUKMOLENPLNTS Edit: deze staat nog als vertraagd
W V PRUISENLN
DE WISSEL
OUVERTURELN
R C B VD BRINKSTR
SWEELINCKSTR
COMPONISTENLN
C HUYGENSSTR
VORSTMANSTR
KON WILHELMINAWG
POLDERMEESTERSLAG
MIDDENMOLENLN
MIDDENMOLENLN
SNOYSTR
DE RYKESTR
SPORTLN
VRYENHOEFPOLDERWG
W v PRUISENLAAN
PELMOLENERF
KON WILHELMINAWG

Daarnaast als je in de omgeving van de Boelekade zit (<1000m) kan je ook VDSL krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 08-01-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:08:
Bedankt Henk, kijken of het nu gaat werken met het nieuwe modem.
Ik hoor het graag wanneer het modem binnen is en of het opgelost is.
pennywiser schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:21:
@telfort: ik heb op dit moment (te) oude firmware.. V3.10(TUE.4)-20120702 Ik ervaar af en toe het probleem met keuzemenu's. Kan ik een nieuwere versie krijgen?
Heb je voor mij nogmaals jouw gegevens? Dan kan ik meekijken.
xxxMaverick schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:29:

Heb een DM ontvangen, ik ga kijken war er mogelijk is, mijn excuses voor het ongemak.
chrisdrielsma schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:08:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:12:
[...]

Succes met aansluiten vandaag! :)

Alles werkt zoals het moet :D modem geeft alles groen weer alleen de intrain waarden heb ik nog niet uitkunnen lezen , dat doe ik morgen even maar Telefoon en Internet op me Smartfone werkt via Wifi
Wat goed! :) Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/1021/chrisdrielsma.png
Een veelbelovende verbinding!
timothee schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:46:
[...]

Goed te vernemen dat het hiermee is opgelost!
Nu de rest nog...@Henk: ik heb je vorige week een PM gestuurd via het Telfort forum en nog geen reactie gehad. Het probleem is hier dus ook nog niet opgelost terwijl de verbinding al vanaf 21 december ruk is.

Kan hier s.v.p. snel wat aan gedaan worden?
Er is een storingsmelding aangemaakt voor de mensen die er last van hebben, zodra ik meer weet hoor je dit!

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud.thuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 16:55
Speedmaster schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:25:
[...]

Weet niet waar je zit in Gouda, maar als je vlakbij 1 van de volgende straten zit kan je naar VDSL
..............
Is deze lijst actueel?
Volgens mij zit ik aangesloten op de straatkast Beukmolenplantsoen maar volgens de postcodecheck is er geen VDSL beschikbaar.
Laatste bericht van Telfort Webcare over deze locatie is van januari 2012 met de melding dat de oplevering vertraagd is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
Wat betreft de ervaring met telffort ben ik er wel klaar mee. Na diverse keren de helpdesk (wisselvallige ervaringen) Voorbije tien maanden hier in Gouda last van wegvallende verbinding of een snelheid die niet werkbaar is. Soms lager dan 1024 kbps. Zo ook vanavond weer waardeloze verbinding.

Bel je de helpdesk dan krijg je de standaard procedure. Wat is de lengte van je kabel tussen.... Vertel je dat je een mac hebt dan grote schrik aan de andere kant. Weten ze niet wat terminal is enz..Doen we even een reset. Boem pats verbinding weg. Lekker snugger als je internet plus bellen hebt. Dan weer opnieuw, zucht alles instellen en contact met de helpdesk..... Wat is de afsttand tussen modem en....... grrrrrrrrr.

Na veel frustratie niet verder dan dat het ligt aan het oude modem. Vreemd want dat heeft toch goed gewerkt. Dat is en was de oorzaak van alle kommer en kwel.

Nieuw modem geinstalleerd en zoals te verwachten nog steeds zeer wisselvallige verbindingen en soms geen telefoon. Waardeloos als je partner een praktijk runt.

Nog nooit boven de 11000 kbps gekomen in al die jaren. Dus de beloofde 20.000 is gebakken lucht. Dit zou te maken hebben met afstand woning centrale. Leuke dooddoener. Een upgrade van het abonnement zou zeker meer snelheid opleveren en desgewenst kon ik doorverbonden worden met de sales. Dan is de afstand ineens geen bepalende factor. Je koopt 20.000 en krijg niet meer dan 10.000. Dus moet je waarschijnlijk 40.000 kopen om twindig geleverd te krijgen. Dat noem ik oplichterij. Want kennelijk kunnen er dus meer kbps over het lijntje maar is het normaal geworden dat je niet krijgt wat er wordt beloofd.

Upgraden Dacht het niet!! Laat Telfort eerst maar eens een stabiele verbinding leveren

Sinds deze prijsvechter op de markt is verschenen en dat is al een paar jaar nog steeds veel gedoe.
Hier een zelfde soort verhaal; ook al tijden zeer traag en zeer instabiel kabelinternet. Splitter en kabels al vaak zat vervangen. Inmiddels is het werkbaar, maar nog niet optimaal (als in 1080p Youtube hoef je niet te proberen). Moet overigens wel zeggen dat het Ubee modem dat Telfort meelevert de oorzaak van de helft van alle problemen is. Dat ding is zo'n beetje het brakste modem op de markt; goedkope troep die er door elke fatsoenlijke WIFI-router uitgeblazen wordt. Ik moet nu elke maand m'n kanaal omzetten, want zodra er een ander modem bijkomt legt de Ubee het af.

Overigens is Telfort mobiel internet nog een veel grotere ramp. Daarmee haal ik nog geen 40 MB per maand, simpelweg omdat er nooit verbinding is... En dat terwijl ik me in A'dam en Utrecht bevind doorgaans, toch niet de minste steden.

Kortom, Telfort is een gevalletje goedkoop-duurkoop lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

ruud.thuis schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:33:
[...]

Is deze lijst actueel?
Volgens mij zit ik aangesloten op de straatkast Beukmolenplantsoen maar volgens de postcodecheck is er geen VDSL beschikbaar.
Laatste bericht van Telfort Webcare over deze locatie is van januari 2012 met de melding dat de oplevering vertraagd is......
Staat inderdaad commentaar achter dat deze vertraagd is, is dan wel een toevalstreffer dat je juist deze kast nodig hebt. Kast staat/moet komen ter hoogte van nummer 5.
Wellicht dat Henk hier nog iets over kan zeggen?

Heb het even aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door Speedmaster op 08-01-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Morrar schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:48:
[...]
Moet overigens wel zeggen dat het Ubee modem dat Telfort meelevert de oorzaak van de helft van alle problemen is. Dat ding is zo'n beetje het brakste modem op de markt; goedkope troep die er door elke fatsoenlijke WIFI-router uitgeblazen wordt. Ik moet nu elke maand m'n kanaal omzetten, want zodra er een ander modem bijkomt legt de Ubee het af.
Gelukkig ben je niet in de war met ziggo _/-\o_

En voor een sterk draadloos netwerk raad ik je aan deze erachter te hangen: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

De meeste providermodems hebben matig wifi bereik.

[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 08-01-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:44:
[...]
[...]

Heb een DM ontvangen, ik ga kijken war er mogelijk is, mijn excuses voor het ongemak.

[...]

Henk
Enig idee wanneer je hier een respons op hebt? Mijn ouders hebben nu alleen een prepaid telefoon dus de kosten lopen al behoorlijk op zo :(

Er moet toch een spoed mogelijkheid zijn hiervoor? (ik heb immers letterlijk zwart op wit een opleverdatum van gisterne voor de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 15:24
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:44:
[...]
Heb je voor mij nogmaals jouw gegevens? Dan kan ik meekijken.
[...]
@Telfort, DM gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 14:47
Hoi Henk,

ik heb twee problemen / vragen. Ten eerste kan ik met Safari totaal niet inloggen in de modem. Dit is in Chrome echter geen probleem?! Kan het zijn dat dit komt door de oudere firmware software die ik heb? V3.10(TUE.4)-20120702 - hoe kan ik deze upgraden?

Daarnaast vraag ik me af of het al bekend is wanneer er bij mij (Amsterdam Oost) VSDL / Internet Extra beschikbaar is? Heb jij daar zicht op? Moet ik je mijn gegevens DMen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Vanavond lijkt weer de verbinding trager dan normaal te zijn, websites laden merkbaar trager en Youtube is ook niet echt vooruit te branden... :)

Ik train in op ongeveer 24Mbit/s, normaal download ik dan met ongeveer 3MB/s. Echter, als ik nu iets download dan begint het op de maximale snelheid en zit hij na 10 seconden op nog maar 200KB/s, met alle downloads... De ping is ook 5ms hoger dan normaal naar diverse hosts (ten opzichte van momenten waarop ik geen problemen heb met mijn snelheid) en er is zo'n 5 tot 10% packetloss.

Meer mensen hier last van? Het is geen ramp want het internet werkt gelukkig nog, maar er lijkt een capaciteitsprobleem te zijn bij Telfort :)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 08-01-2013 21:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-07 21:23
MensionXL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:22:
Vanavond lijkt weer de verbinding trager dan normaal te zijn, websites laden merkbaar trager en Youtube is ook niet echt vooruit te branden... :)

Ik train in op ongeveer 24Mbit/s, normaal download ik dan met ongeveer 3MB/s. Echter, als ik nu iets download dan begint het op de maximale snelheid en zit hij na 10 seconden op nog maar 200KB/s, met alle downloads... De ping is ook 5ms hoger dan normaal naar diverse hosts (ten opzichte van momenten waarop ik geen problemen heb met mijn snelheid) en er is zo'n 5 tot 10% packetloss.

Meer mensen hier last van? Het is geen ramp want het internet werkt gelukkig nog, maar er lijkt een capaciteitsprobleem te zijn bij Telfort :)
Bij mij vanavond ook wat trager internet, en sinds 10 minuten helemaal geen internet meer. Meer mensen toevallig? Regio 5331

Edit: na een kwartiertje zonder werkt alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud.thuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 16:55
Speedmaster schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:26:
[...]

Staat inderdaad commentaar achter dat deze vertraagd is, is dan wel een toevalstreffer dat je juist deze kast nodig hebt. Kast staat/moet komen ter hoogte van nummer 5.
Wellicht dat Henk hier nog iets over kan zeggen?

Heb het even aangepast
Dat zou fijn zijn.....
Heb deze vraag al eens gesteld in het daarvoor bedoelde topic op het Telfort forum maar helaas geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427535

Ik heb een probleempje met mijn Zyxel P2812hnu-f1.

Als ik wil bellen naar een bedrijf met een telefoon menu dan moet ik eerst inloggen in de routerpagina en dan bij VOIP -> SIP instellingen de DTMF mode veranderen van PCM naar SIP INFO.

Dit is buitengewoon storend. Gelukkig hoef ik de verbinding niet te verbreken tijdens een telefoonverbinding om de toetsen werkend te krijgen. Ik log gewoon tijdens het bellen in op mijn router en zet de PCM snel om naar SIP INFO maar elke keer moet ik deze actie weer uitvoeren.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Het is niet dat het direct na het ophangen weer wordt teruggezet. Ik kan na het omzetten gerust nog een aantal belletjes plegen maar als ik bijvoorbeeld de volgende dag een paar uur later weer wil bellen dan moet ik weer terug naar de router om het te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:03:
[...]

Enig idee wanneer je hier een respons op hebt? Mijn ouders hebben nu alleen een prepaid telefoon dus de kosten lopen al behoorlijk op zo :(

Er moet toch een spoed mogelijkheid zijn hiervoor? (ik heb immers letterlijk zwart op wit een opleverdatum van gisterne voor de telefoon)
Verzoek loopt, er is een nummerportering-order die nog loopt. Ik hoop deze te vandaag op te kunnen leveren. Nogmaals mijn excuses voor de hinder.
Ik ben navraag aan het doen, zodra ik meer informatie heb hoor je dit.
Marc1983 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:43:
Hoi Henk,

ik heb twee problemen / vragen. Ten eerste kan ik met Safari totaal niet inloggen in de modem. Dit is in Chrome echter geen probleem?! Kan het zijn dat dit komt door de oudere firmware software die ik heb? V3.10(TUE.4)-20120702 - hoe kan ik deze upgraden?

Daarnaast vraag ik me af of het al bekend is wanneer er bij mij (Amsterdam Oost) VSDL / Internet Extra beschikbaar is? Heb jij daar zicht op? Moet ik je mijn gegevens DMen?
Modem al eens een reset gegeven? Om te kijken of webinterface wel te bereiken is via Safari?

Wat betreft de straatkast-uitbreiding in Amsterdam Oost, daar zijn helaas nog geen concrete plannen voor. :(
MensionXL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:22:

Ik heb jouw gegevens al, ik houd het hierbij in de gaten.
avdwerf schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:54:
[...]

Bij mij vanavond ook wat trager internet, en sinds 10 minuten helemaal geen internet meer. Meer mensen toevallig? Regio 5331

Edit: na een kwartiertje zonder werkt alles weer
Fijn om te lezen dat het weer werkt, mijn excuses voor het ongemak.
ruud.thuis schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:11:
[...]

Dat zou fijn zijn.....
Heb deze vraag al eens gesteld in het daarvoor bedoelde topic op het Telfort forum maar helaas geen antwoord gekregen.
Helaas is mijn informatie ook beperkt, alleen "vertraagd" is op het moment leidend.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:39:
[...]

Verzoek loopt, er is een nummerportering-order die nog loopt. Ik hoop deze te vandaag op te kunnen leveren. Nogmaals mijn excuses voor de hinder.
Ik hou je op de hoogte en hoop ook dat het vandaag gaat lukken.....

Heb je enig idee waar dit nu fout loopt? communicatie versus werkelijkheid? Hier moeten toch meer mensen tegenaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manolo008
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 07:51
@Henk / @Webcare:

Namens Fritsjof: Kan je mij laten weten of het vandaag nog gaat lukken? Manolo leest hier namens mij mee. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 14:47
[b][message=39559952,noline]
[...]

Modem al eens een reset gegeven? Om te kijken of webinterface wel te bereiken is via Safari?

Wat betreft de straatkast-uitbreiding in Amsterdam Oost, daar zijn helaas nog geen concrete plannen voor. :(
Modem een reset gegeven en ik kom er met Safari ook weer in. Jammer om te horen dat er nog geen plannen zijn om de straatkasten hier uit te breiden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Ik hou je op de hoogte en hoop ook dat het vandaag gaat lukken.....

Heb je enig idee waar dit nu fout loopt? communicatie versus werkelijkheid? Hier moeten toch meer mensen tegenaan lopen?
Kan meerdere factoren hebben, dit wordt nu uitgezocht.
Manolo008 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:13:
@Henk / @Webcare:

Namens Fritsjof: Kan je mij laten weten of het vandaag nog gaat lukken? Manolo leest hier namens mij mee. Bedankt.
Lijn is zojuist opgeleverd. Modem is al aangesloten?
Marc1983 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:20:
[...]

Modem een reset gegeven en ik kom er met Safari ook weer in. Jammer om te horen dat er nog geen plannen zijn om de straatkasten hier uit te breiden :-(
Fijn! :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 09:32
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Lijn is zojuist opgeleverd. Modem is al aangesloten?

[...]

Henk
Mijn vrouw gevraagd een databundel bij te kopen zodat ik kan posten:

Modem al de hele dag aan, meerdere malen gereset, 3 verschillende kabeltjes + bijbehorende stekkers geprobeerd: alleen power lampje brandt.

(@Manolo: bedankt voor je hulp! Als ik ooit internet heb dan mag je weer komen lunchen! :-))

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manolo008
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 07:51
[/quote] Mijn vrouw gevraagd een databundel bij te kopen zodat ik kan posten:

Modem al de hele dag aan, meerdere malen gereset, 3 verschillende kabeltjes + bijbehorende stekkers geprobeerd: alleen power lampje brandt.

(@Manolo: bedankt voor je hulp! Als ik ooit internet heb dan mag je weer komen lunchen! :-))
[/quote]

Ja, lunch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:25:
[...]

Mijn vrouw gevraagd een databundel bij te kopen zodat ik kan posten:

Volgens het systeem is de hoofdaansluiting in de meterkast en moet de lijn aangesloten worden op het eerste aderpaar (rood/blauw normaliter). Als DSL niet aan gaat, is er waarschijnlijk meer aan de hand.

Ik hoor het graag.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb in mijn telfort een upgrade aangevraagd en via Webcare hier gevraagd om de bedenktijd eraf te halen, maar nu zie ik de hele bestelling niet meer in mijn telfort. Kan dat kloppen of is er ergens iets mis gegaan?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:36:
[...]
Volgens het systeem is de hoofdaansluiting in de meterkast en moet de lijn aangesloten worden op het eerste aderpaar (rood/blauw normaliter). Als DSL niet aan gaat, is er waarschijnlijk meer aan de hand.

Ik hoor het graag.

Henk
Hij zit nu aangesloten op de 'varkenssnuit' in de muur, ik ga de aansluiting in de meterkast zoeken, ik neem aan dat ik niet op zoek moet gaan naar een varkenssnuit in de meterkast, maar een ISRA-punt (blauwe of groene dikke kabel)?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidiot schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:41:
Ik heb in mijn telfort een upgrade aangevraagd en via Webcare hier gevraagd om de bedenktijd eraf te halen, maar nu zie ik de hele bestelling niet meer in mijn telfort. Kan dat kloppen of is er ergens iets mis gegaan?
Klopt, heeft met mijn handeling te maken. Dit zal eind deze week weer actueel zijn. :)
fritsjof schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:46:
[...]

Hij zit nu aangesloten op de 'varkenssnuit' in de muur, ik ga de aansluiting in de meterkast zoeken, ik neem aan dat ik niet op zoek moet gaan naar een varkenssnuit in de meterkast, maar een ISRA-punt (blauwe of groene dikke kabel)?
Klopt, niet een standaard telefoon-aansluiting. :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:57:
[...]
Klopt, niet een standaard telefoon-aansluiting. :)

Henk
Ai ai kan je een voorbeeld (plaatje) geven van iets waar ik naar moet zoeken?
Ik heb altijd gewoon een standaard telefoonaansluiting gebruikt in het verleden (ik vind 'varkenssnuit' leuker ;-)) en heb geen idee waar ik naar op zoek ben.,,

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:00:
[...]

Ai ai kan je een voorbeeld (plaatje) geven van iets waar ik naar moet zoeken?
Ik heb altijd gewoon een standaard telefoonaansluiting gebruikt in het verleden (ik vind 'varkenssnuit' leuker ;-)) en heb geen idee waar ik naar op zoek ben.,,
Dit zijn een aantal voorbeelden :)
Afbeeldingslocatie: http://www.robkalmeijer.nl/techniek/telecom/huisinstallaties_analoog/telecom_isra.jpg
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Dank voor de voorbeelden, wat ik heb lijkt op het meest links op de linker foto, er zit alleen een rond gat in aan de voorkant met daarin 2 gaatjes, waarschijnlijk heeft er een alarm aan gezeten of iets dergelijks.
Aan dit ding hangt een draad met daarin 4 aders:

Rood
Oranje
Wit
Blauw

Ik ga rood en blauw verbinden met het modem en post hier wat er gebeurt.

-edit-
Het werkt!
Draadjes aan elkaar geknoopt en ik heb een verbinding!

Ik wil uiteraard Henk bedanken voor zijn hulp, maar ook mijn vrouw, familie, vrienden en collega's die mij in deze 7.5 week zonder internet hebben bijgestaan en gesteund, mijn woede-aanvallen hebben weten af te slaan en hebben getroost als het niet meer ging. En niet te vergeten de mensen hier op GoT die met mij bleven geloven in een goede afloop.

Bedankt...*snif* _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door fritsjof op 09-01-2013 18:00 ]

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Een kinderhand is gauw gevuld......... :9 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Speedmaster schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:17:
[...]
Een kinderhand is gauw gevuld......... :9 O-)
7 en een halve week is geen kinderspel, jongeman! ;)

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 19:49

job

fritsjof schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:14:
Dank voor de voorbeelden, wat ik heb lijkt op het meest links op de linker foto, er zit alleen een rond gat in aan de voorkant met daarin 2 gaatjes, waarschijnlijk heeft er een alarm aan gezeten of iets dergelijks.

Rood
Oranje
Wit
Blauw

-edit-
Het werkt!
Het is slimmer om modem direct op het isra aan te sluiten, ipv draadjes aan elkaar knopen.
Als het goed is kan je het bovenste kapje van je isra losmaken (dat mag je gewoon openen), en je eigen telefoonkabel rechtstreeks aan je isra verbinden. Dat levert je hogere snelheden op.

Als je de boel open hebt zie je vier schroeven. De 2 linker schroeven zijn die van de eerste lijn. De twee rechter zijn die van de tweede lijn. Waarschijnlijk moet je de 2 linker schroeven hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 09-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
job schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:04:
[...]
Het is slimmer om modem direct op het isra aan te sluiten
<knip>
Goed idee, ik zal hier naar kijken komen weekend. Ik haal nu 2.2MB/s (usenet) en ben daar zeer tevreden mee gezien het feit dat ik letterlijk de draadjes aan elkaar heb gedraaid, maar het is niet netjes en als het veiliger en sneller/beter kan dan ga ik dat natuurlijk doen!
Dank voor je tip en uitleg.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:44:
[...]

Kan meerdere factoren hebben, dit wordt nu uitgezocht.
Ook vandaag nog geen telefoon. Vanmorgen kreeg je opeens de melding 'dit mobiele nummer is uitgeschakeld (vreemd als het om een vast nummer gaat) en vanmiddag weer gewoon geen toon, melding of iets dergelijks maar geen verbinding.

Baal hier toch wel behoorlijk van :( Dat het fout gaat alla (zeer slordig maar ok) maar dat we nu naar dag 4 gaan en ondanks mijn verzoeken aan alle kanten er niets gedaan is vind ik nog veel erger..... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
@telfort: eind vorige week een DM gestuurd, is deze aangekomen?

SD15 bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Beste Telfort,

Al enige maanden ben ik zeer tevreden met mijn telfort verbinding. Het kan natuurlijk altijd sneller dus..

Hoe kan het dat mijn attainable downstream een stuk hoger ligt dan mijn current rate downstream? Het lijkt erop dat ik gewoon de volle 30mbit zou moeten halen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 23 db
loop length is 1324m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3080 kbps
interleaving delay upstream: 2.75 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27004 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.3 symbols
attainable rate upstream: 6064 kbps
attainable rate downstream: 34902 kbps

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
laurens0619 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:23:
Beste Telfort,

Al enige maanden ben ik zeer tevreden met mijn telfort verbinding. Het kan natuurlijk altijd sneller dus..

Hoe kan het dat mijn attainable downstream een stuk hoger ligt dan mijn current rate downstream? Het lijkt erop dat ik gewoon de volle 30mbit zou moeten halen :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
loop length is 1324m
Volgens mij mag je zeer tevreden zijn met 27Mbps!
Ik heb een 20Mbit lijn van Telfort en haal sinds het weekend voor de kerst 2Mbit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
timothee schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:28:
[...]

Volgens mij mag je zeer tevreden zijn met 27Mbps!
Ik heb een 20Mbit lijn van Telfort en haal sinds het weekend voor de kerst 2Mbit!!
Daarom begin ik ook mijn zin met dat ik zeer tevreden ben ;)

Ik weet niet wat jouw waardes zijn maar het kan natuurlijk door lijnlengte/kwaliteit anders uitvallen.
Als ik een hogere attainable downstream zie staan lijkt het mij dat ik deze (tot de cap van 30mbit) ook zou moeten halen.

De locatie van het modem scheelt trouwens wel echt enorm. Toen ik hem 15m dichterbij het ISRA punt had staan (lees direct erop ipv een lange kabel met een aantal lasdozen) kwam ik op de volgende waardes:

code:
1
2
3
loop length is 1318m
attainable rate upstream: 6082 kbps
attainable rate downstream: 44340 kbps

Heb ook nog even in mijn log gekeken en zie dat hij in december wel op 30mbit stond:
code:
1
202 2012-12-23 13:22:37 info     DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3080 kbps Downstream 32000 kbps, DSL Type is VDSL2

en daarna in januari:
code:
1
24  2013-01-04 02:54:11 info     DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3080 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Heb even in dit topic gezocht en het lijkt bij meer mensen (iig minimaal 1) ook gebeurd te zijn:
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:47:
Weet iemand wat een reden kan zijn voor het verlagen van de downloadsnelheid? Ik merkte dat mijn downloadsnelheid minder was. Ik had altijd in de infopagina van mijn modem 30/3 als rate staan, maar nu ineens nog maar 27/3!

[ Voor 33% gewijzigd door laurens0619 op 09-01-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
laurens0619 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:38:
[...]

Daarom begin ik ook mijn zin met dat ik zeer tevreden ben ;)

Ik weet niet wat jouw waardes zijn maar het kan natuurlijk door lijnlengte/kwaliteit anders uitvallen.
Als ik een hogere attainable downstream zie staan lijkt het mij dat ik deze (tot de cap van 30mbit) ook zou moeten halen.

De locatie van het modem scheelt trouwens wel echt enorm. Toen ik hem 15m dichterbij het ISRA punt had staan (lees direct erop ipv een lange kabel met een aantal lasdozen) kwam ik op de volgende waardes:

code:
1
2
3
loop length is 1318m

Heb ook nog even in mijn log gekeken en zie dat hij in december wel op 30mbit stond:
code:
1
202 2012-12-23 13:22:37 info     DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3080 kbps Downstream 32000 kbps, DSL Type is VDSL2

en daarna in januari:
code:
1
24  2013-01-04 02:54:11 info     DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3080 kbps Downstream 27008 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Heb even in dit topic gezocht en het lijkt bij meer mensen (iig minimaal 1) ook gebeurd te zijn:

[...]
Dit zijn de waarden die mijn Zyxel P-2601HN-F1 modem aangeeft (ADSL2 lijn, 20Mbit):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 17 db
attenuation upstream: 11 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db

current rate upstream: 1029 kbps
interleaving delay upstream: 0.25 ms
impulse noise protection upstream: 0.0 symbols
current rate downstream: 16281 kbps
interleaving delay downstream: 7.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1213 kbps
attainable rate downstream: 17184 kbps

linetype: ADSL_2plus

Behalve de up- en downstream zeggen mij die waarden niet zoveel. De modem staat in de meterkast, dus naast het ISRA punt.

Zoals gezegd...speedtest.nl en .net geven gemiddeld 2 tot 2,5Mbit down en 0,75Mbit up aan sinds een paar weken, ondanks de waarden van het modem. Downloaden van Usenet ging tot vorige week nog gewoon full speed, inmiddels ook niet sneller dan 750kb/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Dat is gek. Heb je 100% uitgesloten dat het niet aan je interne infrastructuur kan liggen?
Dus alle kabels eruit en 1 computer direct via de kabel aan het modem en kijken wat hij doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
laurens0619 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:24:
Dat is gek. Heb je 100% uitgesloten dat het niet aan je interne infrastructuur kan liggen?
Dus alle kabels eruit en 1 computer direct via de kabel aan het modem en kijken wat hij doet?
Jip, alles gechecked en gedubbelchecked
Ik ben ook niet de enige met dit probleem: https://forum.telfort.nl/...2012-a-30653/index15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
timothee schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:28:
[...]

Jip, alles gechecked en gedubbelchecked
Ik ben ook niet de enige met dit probleem: https://forum.telfort.nl/...2012-a-30653/index15.html
Ah dat ziet er niet goed uit. Ik ga binnenkort verhuizen dus ik hoop maar dat ik in mijn nieuw postcode gebied hier geen last van ga krijgen....

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
xxxMaverick schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:15:
[...]

Ook vandaag nog geen telefoon. Vanmorgen kreeg je opeens de melding 'dit mobiele nummer is uitgeschakeld (vreemd als het om een vast nummer gaat) en vanmiddag weer gewoon geen toon, melding of iets dergelijks maar geen verbinding.

Baal hier toch wel behoorlijk van :( Dat het fout gaat alla (zeer slordig maar ok) maar dat we nu naar dag 4 gaan en ondanks mijn verzoeken aan alle kanten er niets gedaan is vind ik nog veel erger..... :( :(
Het drama duurt voort, geen enkel contact vanuit Telfort, en nog steeds geen telefoon..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:14:

Rood
Oranje
Wit
Blauw

-edit-
Het werkt!

Ik wil uiteraard Henk bedanken voor zijn hulp, maar ook mijn vrouw, familie, vrienden en collega's die mij in deze 7.5 week zonder internet hebben bijgestaan en gesteund, mijn woede-aanvallen hebben weten af te slaan en hebben getroost als het niet meer ging. En niet te vergeten de mensen hier op GoT die met mij bleven geloven in een goede afloop.

Bedankt...*snif* _/-\o_
:D Geen dank, heel fijn om te lezen dat het werkt!
xxxMaverick schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:15:
[...]

Terug gekregen dat er vanwege het porteren van het nummer geen mogelijkheid tot eerder opleveren is. Bij welke provider komt het nummer vandaan? Is deze nog werkzaam en is dit te testen?
Bluefan schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:21:
@telfort: eind vorige week een DM gestuurd, is deze aangekomen?
Ontvangen, lijn is op het moment ook niet stabiel. Waar is het modem aangesloten? ISRA-punt zit volgens ons systeem in de woon/huiskamer. Lijkt een bekabeling-probleem te zijn, is deze al eens vervangen?
laurens0619 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:23:
Beste Telfort,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
loop length is 1324m
Graag ontvang ik jouw gegevens. Dan kan ik kijken wat de mogelijkheden zijn.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 16:47
laurens0619 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:38:

code:
1
2
3
loop length is 1318m

code:
1

en daarna in januari:
code:
1

[...]
Je bent ws omlaag geschakeld in DLM, maar die 15m extra kabel in je woning zou nog wel eens verband met je ' probleem' kunnen hebben? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Terug gekregen dat er vanwege het porteren van het nummer geen mogelijkheid tot eerder opleveren is. Bij welke provider komt het nummer vandaan? Is deze nog werkzaam en is dit te testen?
Komt van KPN. Modem telfort is nu aangesloten en kpn afgesloten. Vraag je nu om het modem van kpn weer te activeren? Internetverbinding is hier weg dus neem aan dat die ook niet werkt dus ga proberen...

Overigens is het morgen al dag 5 dus maak me ernstig zorgen.

Feit blijft (en daar reageert telfort niet op) dat de communicatie dus fout was in de brief. Als er meteen gemeld was dat het 5 dagen zou duren zou ik er begrip voor hebben, nu niet. Hoe compenseren we dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
xxxMaverick schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:19:
Komt van KPN. Modem telfort is nu aangesloten en kpn afgesloten. Vraag je nu om het modem van kpn weer te activeren? Internetverbinding is hier weg dus neem aan dat die ook niet werkt dus ga proberen...
Heeft geen zin als Telfort nu op het zelfde aderpaar levert.
Overigens is het morgen al dag 5 dus maak me ernstig zorgen.

Feit blijft (en daar reageert telfort niet op) dat de communicatie dus fout was in de brief. Als er meteen gemeld was dat het 5 dagen zou duren zou ik er begrip voor hebben, nu niet. Hoe compenseren we dit dan?
Porteringen duren soms een aantal dagen en kunnen vaak op leverdatum geplaatst zijn, andere telfortklanten zouden je al moeten kunnen bellen. Kun je met telfort wel uitbellen? Anders is telefonie in modem niet actief. Vroeger toen ik zelf nog telfort had, moest je het zelf in het modem inkloppen, dat is al gedaan? Of word het tegenwoordig gepushed?
EDIT: Als je handleiding volgt zou phone moeten branden, als dat niet zo is, zul je modem in moeten duiken en anders bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Loekie op 10-01-2013 14:32 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:07:

[...]

Graag ontvang ik jouw gegevens. Dan kan ik kijken wat de mogelijkheden zijn.

Henk
Beste Henk,
Ik had je een DM gestuurd heb je die kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Loekie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Je bent ws omlaag geschakeld in DLM, maar die 15m extra kabel in je woning zou nog wel eens verband met je ' probleem' kunnen hebben? ;)
Het probleem staat los van die 15m extra kabel.
Om het wat duidelijker te maken. Ik heb tijdens de installatie (half jaar terug) zitten kijken wat het verschil maakte waar ik mijn modem aansloot. Daarna heeft mijn modem maanden lang netjes op 34mbit gestaan. Ik heb niets veranderd waarna in januari hij opeens omlaag is gegaan

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 10-01-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Loekie schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:28:
[...]

. Kun je met telfort wel uitbellen? Anders is telefonie in modem niet actief. Vroeger toen ik zelf nog telfort had, moest je het zelf in het modem inkloppen, dat is al gedaan? Of word het tegenwoordig gepushed?
EDIT: Als je handleiding volgt zou phone moeten branden, als dat niet zo is, zul je modem in moeten duiken en anders bellen.
Bedankt voor de tips. Er kan helemaal niets met de telefoon, lamp brand niet en geen kiestoon. Kan dus ook niet uitbellen of iets dergelijks. Heb zelf geen modem instellingen gedaan en ook geen instructies voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
op het telfort forum heeft eindelijk iemand een reactie gegeven waar ik wat mee kan...... met datum en belofte dat we hieruit gaan komen. Erg frustrerend deze week maar ben blij dat er eindelijk iemand wakker is bij Telfort...

@xxxMaverick

Vast bellen wordt morgen opgeleverd. Na de oplevering wil ik graag compensatie bieden voor de week dat jouw ouders zonder vaste telefonie hebben gezeten. Mijn excuses voor het ongemak.

Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
laurens0619 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:03:
Het probleem staat los van die 15m extra kabel.
Om het wat duidelijker te maken. Ik heb tijdens de installatie (half jaar terug) zitten kijken wat het verschil maakte waar ik mijn modem aansloot. Daarna heeft mijn modem maanden lang netjes op 34mbit gestaan. Ik heb niets veranderd waarna in januari hij opeens omlaag is gegaan
Right, VDSL is nogal gevoelig voor kwaliteit van bekabeling en als het systeem dat DLM regelt constateert dat je lijn op bepaalde waarden over het randje gaat, word je verbinding naar een ander profile geschakeld. Die waarde van 27-34 Mbit is het resultaat daarvan, het kan best zijn dat er een dag iets op je lijn gestoord heeft waardoor je waarden buiten de grenzen zijn gevallen. Bij Telfort zullen ze weinig doen anders dan eens een keertje DLM-reset uit te voeren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
Migratie (contract verlenging) van Internet 20Mb naar Internet standaard erg goed verlopen afgelopen week. De communicatie vanuit Telfort had iets eerder gekund maar uiteindelijk is alles meer dan goed gekomen. Het resultaat:

Prijs: 31 >> 25 euro
Downtream: 17 >> 29 Mbit (terwijl 22 was voorspeld)
Upstream: 1 >> 3 Mbit (met een voorspelling van 2)
En een Gbit modem ipv FastEthernet

Kortom, een gelukkige Telfort gebruiker (sinds maart 2005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
tyson69 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:33:
Migratie (contract verlenging) van Internet 20Mb naar Internet standaard
20Mbit voor 25 euro?
Internet Standaard kost 20 euro dacht ik, of heb je er een extra smaakje bij?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Eindelijk na 5 dagen (en zonder hulp van webcare op dit forum ) een werkende telefoonverbinding. Wat een drama zeg.

Ergens hierboven gaf webcare nog aan ' uit te zoeken wat er aan de hand is want kan meerdere oorzaken hebben' . Nooit meer iets van vernomen en is nog steeds compleet onduidelijk wat er nu mis is gegaan :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 01:01
Klopt het dat de (nieuwe) Zyxel router van Telfort veel beter lijkt dan het werkelijk is? Wifi werkt tot hooguit de 2e kamer (1e kamer = ruimte waar de router staat). Op de 2e verdieping kom ik niet boven de 70 KB/s bij een downloadtest. Op de 3e verdieping ben ik blij als ik verbinding kan houden, dan is GPRS op me mobiel nog sneller.

Dat was bij de oude Zyxel wel beter, had ik op de 3e verbinding nog voldoende bereik om redelijk te kunnen internetten op een laptop.

De USB3.0 poort lijkt een maximale snelheid van max 1.5MB/s te hebben, getest met een pc die met een 100mbit netwerkkabel op de router is aangesloten. Deze enorm lage snelheid zorgt voor disk overload in uTorrent en haperende films bij afspelen in XBMC. Erg jammer, was leuk geweest als je een harddisk direct kon aansluiten maar die poort is er dus voor de sier.

Hebben anderen ook deze ervaring? Gaat Telfort nog iets doen aan de zeer slechte wifi?

Waarvoor is eigenlijk de 2e USB poort aan de zijkant?

PS: moet je echt die oude (grijze) router terugsturen? Ik heb nooit een brief ontvangen maar mijn ouders wel. Maar ik heb nog niks teruggestuurd (en we zijn ruim een maand verder).

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 11-01-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07 12:20
@Jazco2nd
brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20"
:?Ik heb nog een oud ZyXEL modem in de kleur zilver/zwart. Moet ik die ook nog terug sturen?
Nee, de zilveren en zwarte ZyXEL's mag je houden of op een verantwoorde manier afvoeren.
(En de kliko valt daar dus niet onder!)
Let op: Andere modems moet dus gewoon terug gestuurt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

xxxMaverick schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:05:
Eindelijk na 5 dagen (en zonder hulp van webcare op dit forum ) een werkende telefoonverbinding. Wat een drama zeg.

Ergens hierboven gaf webcare nog aan ' uit te zoeken wat er aan de hand is want kan meerdere oorzaken hebben' . Nooit meer iets van vernomen en is nog steeds compleet onduidelijk wat er nu mis is gegaan :( :( :(
Vind je reactie een beetje overtrokken, zowel Hugo, Henk en Jelmer zijn collega's van elkaar.
Ik heb je reacties op het telfort forum gezien en vind het netjes dat het toch goed opgelost is.
Om communicatie helder te houden is er denk ik voor gekozen om via 1 forum naar je te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Jazco2nd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:17:
Klopt het dat de (nieuwe) Zyxel router van Telfort veel beter lijkt dan het werkelijk is? Wifi werkt tot hooguit de 2e kamer (1e kamer = ruimte waar de router staat).
De wifi van de Zyxel P-2812hnu-F1 is de meest beroerde wifi die ik de laatste jaren heb gezien. Je bent lang niet de enige, zie de reacties onder de review hier:
productreview: Zyxel P-2812HNU-F1 review door Verwijderd

Ik heb mijn Linksys WRT54G tot repeater (OpenWRT FTW) gebombardeerd en die doet goed werk, maar het zou mooi zijn als de Zyxel zelf een knap signaal zou geven, maar helaas.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Speedmaster schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 15:03:
[...]

Vind je reactie een beetje overtrokken, zowel Hugo, Henk en Jelmer zijn collega's van elkaar.
Ik heb je reacties op het telfort forum gezien en vind het netjes dat het toch goed opgelost is.
Om communicatie helder te houden is er denk ik voor gekozen om via 1 forum naar je te reageren.
In mijn ogen niet helemaal correct. Er is geen communicatie geweest tot gisteren en dat is al 4 dagen nadat het probleem is ontstaan. Dag 5 is een standaard dag van oplevering dus er is geen 'hulp' geweest van webcare behalve dat gisteren eindelijk iemand een datum en tijd doorgaf. Namelijk vandaag (conform normale oplevering dus). Onze beleving over netjes oplossen ligt dus iets uit elkaar....

Er is nog steeds geen reactie op de brief en de afspraken die daarin stonden, geen afspraak over een compensatie en pas gisteren enig begrip op het forum van telfort. Ik verwacht meer voor iets wat fout gaat ondanks schriftelijk bevestigd te zijn.

Uiteraard ben ik alleen maar gaan posten op het telfort forum zelf omdat er hier geen actie kwam....dat spreekt voor zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SC4RF4C3 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:02:
[...]

Beste Henk,
Ik had je een DM gestuurd heb je die kunnen lezen?
Ontvangen en beantwoord. :)
tyson69 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:33:
Migratie (contract verlenging) van Internet 20Mb naar Internet standaard erg goed verlopen afgelopen week. De communicatie vanuit Telfort had iets eerder gekund maar uiteindelijk is alles meer dan goed gekomen. Het resultaat:

Downtream: 17 >> 29 Mbit (terwijl 22 was voorspeld)
Upstream: 1 >> 3 Mbit (met een voorspelling van 2)
En een Gbit modem ipv FastEthernet

Kortom, een gelukkige Telfort gebruiker (sinds maart 2005)
Leuk om te lezen, veel plezier er (weer) mee. :)
xxxMaverick schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:18:
[...]

In mijn ogen niet helemaal correct. Er is geen communicatie geweest tot gisteren en dat is al 4 dagen nadat het probleem is ontstaan. Dag 5 is een standaard dag van oplevering dus er is geen 'hulp' geweest van webcare behalve dat gisteren eindelijk iemand een datum en tijd doorgaf. Namelijk vandaag (conform normale oplevering dus). Onze beleving over netjes oplossen ligt dus iets uit elkaar....

Er is nog steeds geen reactie op de brief en de afspraken die daarin stonden, geen afspraak over een compensatie en pas gisteren enig begrip op het forum van telfort. Ik verwacht meer voor iets wat fout gaat ondanks schriftelijk bevestigd te zijn.

Uiteraard ben ik alleen maar gaan posten op het telfort forum zelf omdat er hier geen actie kwam....dat spreekt voor zich
Je hebt helemaal gelijk. Een reactie had gemoeten, daarvoor mijn excuses!

Tevens had de communicatie beter gekund, qua oplevering e.d.

Voor het ongemak heb ik zojuist 1 maand gecrediteerd voor jouw ouders.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ik heb mijn modem inmiddels direct op het ISRA-punt aangesloten en dat levert een netto winst van .5 MB/s op (van 2.4MB/s naar 2.9MB/s op usenet)! :-)

Mijn eerste weekend met internet sinds meer dan 7 weken... Laat die winter maar komen! :D

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritsjof schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:26:
Ik heb mijn modem inmiddels direct op het ISRA-punt aangesloten en dat levert een netto winst van .5 MB/s op (van 2.4MB/s naar 2.9MB/s op usenet)! :-)

Mijn eerste weekend met internet sinds meer dan 7 weken... Laat die winter maar komen! :D
:) Dat zijn goede snelheden. Fijn weekend!

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:16:
[...]

Voor het ongemak heb ik zojuist 1 maand gecrediteerd voor jouw ouders.

Henk
Bedankt voor de excuses en de compensatie. Zand erover en laten we hopen dat ze nog lang plezier hebben van Telfort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Laatst online: 30-04 19:42
@tefort webcare

Nu ik mijn hoop op snelle VDSL zie vervliegen door het een jaar na planning nog niet opgeleverd zijn van de wijkkast (nog bedankt weer voor het uitzoeken).... gaat Telfort ooit nog iets aan pair bonding doen? Ik wil wel testen hoor :-)

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Laatst online: 20:38
fritsjof schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:47:
[...]

20Mbit voor 25 euro?
Internet Standaard kost 20 euro dacht ik, of heb je er een extra smaakje bij?
Sorry, inderdaad, met het (oude) Vast Bellen erbij voor 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-07 08:29
Ah, ik zie dat het Telfort account weer gebruikt wordt.

Vraagje, wat is er de afgelopen 2 maanden in de regio schiedam veranderdt?
Eerst gaf Speedtest.net aan dat de isp greenisp was, dat is nu kpn (nog wat ), de snelheid is in meerdere tests met 0.4/0.5 omhoog gegaan (downloaden)

Ander vraagje, m'n tante woont ergens afgelegen in de buurt van spijkernissen, had voorheen echt bagger internet, wat nu sneller is en daardoor normaal bruikbaar is geworden.
Haar Download snelheid is +/- 1/4 van mijn snelheid, maar haar upload is wel 1/4 sneller dan die van mij :s
Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 01:01
Ik heb mijn harddisk verwijderd van de USB aansluiting en weer gewoon op me computer aangesloten. Als ik nu download naar de harddisk gaat dat met 3.2 MB/s (!) via uTorrent. tov 1.0 MB/s +disk overload + geen film tegelijkertijd kunnen kijken als de harddisk op de Zyxel router was aangesloten.

De USB poort is dus echt nutteloos.

PS: Ik heb internet+tv van €32/mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:41

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Sinds een aantal dagen (misschien inmiddels al weken) heb ik problemen met mijn Telfort ADSL internet (20 Mb). Het probleem merkte ik het eerst op tijdens het bekijken van video op de tweakers frontpage. Standaard heb ik deze op 720p kwaliteit staan. Waar ik voorheen direct, zonder enige hick-up, een video kon bekijken, stottert iedere video nu hevig op 720p. Zelfs zo hevig, dat ik eigenlijk enkel normaal kan kijken door de video te pauzeren en te wachten tot een groot gedeelte gedownload is. Streamen op 360p gaat overigens wel zonder stotteren.

Bij downloads via Bittorrent merk ik niet echt een verschil met voorheen, snelheden zijn in orde.

Met browsen merk ik wel dat het openen van nieuwe pagina's soms even lijkt te haperen.

Voor mijn werk maak log ik in op een VDI-omgeving, en daarin merk je het ook direct als 'internet' hapert. Je verliest even de directe controle op je VDI-omgeving en afentoe resulteert dit in een connection lost.

Hieronder een aantal resultaten van wat simpele ping-testjes. Voor de zekerheid heb ik voorafgaand aan deze test de router (Thomson Speedtouch ST716v5) herstart.
- DNS Google
- Tweakers.Net
- Nu.nl
ping 8.8.8.8 -n 200
Packets: sent = 200 received = 185, Lost = 15 (7% lost),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 39ms, Average = 21ms

ping www.tweakers.net -n 100

Packets: sent = 100 received = 91, Lost = 9 (9% lost),
Minimum = 17ms, Maximum = 41ms, Average = 18ms

ping nu.nl -n 100

Packets: sent = 100 received = 94, Lost = 6 (6% lost),
Minimum = 20ms, Maximum = 29ms, Average = 20ms

Ik vermoed dat het hoge packet lost percentage de oorzaak is van de stotterende video's.

Op speedtest.net krijg ik op dit moment slechte resultaten, terwijl ik eerder vandaag met deze test nog 9.8Mb/s down haalde (up overigens gelijk aan resultaten hieronder).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2431608696.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2431615472.png

Mijn postcodegebied is 5283. Zijn er meer mensen die zich herkennen in deze problemen?

Voor de volledigheid, packet loss van PC naar router (bedraad) is 0% en kent een average van 14ms.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Laatst online: 03-01 19:20
Geache Henk van Telfort Webcare,
Ik heb op het moment een ADSL Start 2Mb abbo (vroeger 12move) en heb op 5-1-2013 een overstap aangevraagd naar internet instap 8Mb .
Op 11-1-2013 is helaas mijn snelheid nog maar een ruime 1MB.
Upstream Speed: 1125 kbps
Downstream Speed: 1131 kbps
2 modems reageren hetzelfde , bekabeling vervangen , geen resultaat.

Ben ik omgezet naar een DLM Profiel (modem gaat snacht's uit)?
Kan DLM uit of in ieder geval gereset?
Als dit het niet is graag onderzoek wat er wel aan de hand is.

Voor verdere info zie Prive bericht.
Bij Voorbaat Dank,
theuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ruud2001 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:14:
Sinds een aantal dagen (misschien inmiddels al weken) heb ik problemen met mijn Telfort ADSL internet (20 Mb). Het probleem merkte ik het eerst op tijdens het bekijken van video op de tweakers frontpage. Standaard heb ik deze op 720p kwaliteit staan. Waar ik voorheen direct, zonder enige hick-up, een video kon bekijken, stottert iedere video nu hevig op 720p. Zelfs zo hevig, dat ik eigenlijk enkel normaal kan kijken door de video te pauzeren en te wachten tot een groot gedeelte gedownload is. Streamen op 360p gaat overigens wel zonder stotteren.

Bij downloads via Bittorrent merk ik niet echt een verschil met voorheen, snelheden zijn in orde.

Met browsen merk ik wel dat het openen van nieuwe pagina's soms even lijkt te haperen.

Voor mijn werk maak log ik in op een VDI-omgeving, en daarin merk je het ook direct als 'internet' hapert. Je verliest even de directe controle op je VDI-omgeving en afentoe resulteert dit in een connection lost.

Hieronder een aantal resultaten van wat simpele ping-testjes. Voor de zekerheid heb ik voorafgaand aan deze test de router (Thomson Speedtouch ST716v5) herstart.
- DNS Google
- Tweakers.Net
- Nu.nl
ping 8.8.8.8 -n 200

ping nu.nl -n 100

Ik vermoed dat het hoge packet lost percentage de oorzaak is van de stotterende video's.

Op speedtest.net krijg ik op dit moment slechte resultaten, terwijl ik eerder vandaag met deze test nog 9.8Mb/s down haalde (up overigens gelijk aan resultaten hieronder).
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn postcodegebied is 5283. Zijn er meer mensen die zich herkennen in deze problemen?

Voor de volledigheid, packet loss van PC naar router (bedraad) is 0% en kent een average van 14ms.
Je bent niet de enige, check dit topic op het Telfort forum: https://forum.telfort.nl/...2012-a-30653/index18.html

Het probleem duurt inmiddels al drie tot vier weken en er is nog geen oplossing. De "netwerkspecialisten" van KPN zijn ermee bezig volgens de laatste status update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

theuser schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:21:

Post eens je volledige waarden, met attenuation downstream, noise margin en attainable rates, dan kunnen we er meer over zeggen.

Verder: heb je het modem vaak van de stroom gehaald, gereset, etc.?

[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 13-01-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 27-07 23:03
Ik heb op het moment een ADSL Start 2Mb abbo (vroeger 12move) en heb op 5-1-2013 een overstap aangevraagd naar internet instap 8Mb .

Bij Voorbaat Dank,
theuser
Doe inderdaad eens wat @knakworst zegt, dan kan je zien wat je zou kunnen halen.

Het feit dat je het modem elke nacht uitzet, betekent dat de centrale denkt dat je een slechte verbinding hebt. Dat zou zeker kunnen verklaren waarom je lage waarden hebt. Ik begrijp dat de stroom wilt besparen of veilig wilt zijn, maar dat is tegenwoordig niet handig met die DLM in de centrale.

Waarschijnlijk moet de DLM gereset worden en moet jij het modem aan laten staan wil je hogere waarden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480196

Heb de laaste weken ook minder dan fantastische downspeeds gehaald met Telfort VDSL. Waar ik normaliter zo rond de 30 down zweef, zit het op het moment tussen de 10 en 20, compleet afhankelijk van wanneer ik er mee bezig ben. Mijn postcode range is overigens 2871.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 16:10
Beste Telfort Webcare, Ik heb al 3 jaar een 20Mb ADSL abbonoment, eigenlijk het laatste jaar heb ik enorm last van een klapperende lijn.
Elke dag is de verbinding wel een paar keer korstondig weg op een dag , duurt meestal maar een minuut ofzo.

Heel hinderlijk dus, de laatste tijd lijkt het alleen maar erger te worden en vaker voor te komen.
Het lijkt wel sinds de introductie van VDSL dat de kwaliteit van de lijn erger lijkt te zijn, maar of dit gerelateerd is kan natuurlijk toeval zijn aangezien ik geen gebruik maak van VDSL (maar wellicht andere in mijn postcode gebied wel).

Ik hoop dan ook dat hier naar gekeken kan worden, voordat mijn verbinding echt onhandelbaar wordt.

Ziehier een log van mijn modem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
1/13/2013 7:28:41> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 7:28:43> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 7:29:11> Last errorlog repeat 16 Times
1/13/2013 7:29:11> MPOA Link Up
1/13/2013 7:29:11> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 8:29:21> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 9:2:14> MPOA Link Down
1/13/2013 9:2:14> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 9:2:14> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 9:2:45> Last errorlog repeat 50 Times
1/13/2013 9:2:45> MPOA Link Up
1/13/2013 9:2:45> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 10:2:55> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 11:3:58> Last errorlog repeat 1 Times
1/13/2013 11:3:58> MPOA Link Down
1/13/2013 11:3:58> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 11:4:1> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 11:4:29> Last errorlog repeat 87 Times
1/13/2013 11:4:29> MPOA Link Up
1/13/2013 11:4:29> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 11:4:30> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4
1/13/2013 11:25:44> Last errorlog repeat 1 Times
1/13/2013 11:25:44> MPOA Link Down
1/13/2013 11:25:44> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 11:25:45> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 11:26:14> Last errorlog repeat 84 Times
1/13/2013 11:26:14> MPOA Link Up
1/13/2013 11:26:14> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 11:26:17> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4
1/13/2013 12:22:30> Last errorlog repeat 6 Times
1/13/2013 12:26:24> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 13:26:23> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 14:0:52> MPOA Link Down
1/13/2013 14:0:52> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 14:0:52> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 14:1:23> Last errorlog repeat 106 Times
1/13/2013 14:1:23> MPOA Link Up
1/13/2013 14:1:23> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 14:1:24> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4
1/13/2013 14:39:27> Last errorlog repeat 15 Times
1/13/2013 14:39:46> sending request to NTP server(151c2)
1/13/2013 14:39:46> received from NTP server(151c2)
1/13/2013 14:36:49> Adjust time to 50f2c681
1/13/2013 14:36:49> adjtime task pause 1 day
1/13/2013 14:58:35> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 15:0:2> MPOA Link Down
1/13/2013 15:0:2> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 15:0:2> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 15:0:33> Last errorlog repeat 158 Times
1/13/2013 15:0:33> MPOA Link Up
1/13/2013 15:0:33> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 15:0:33> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4

en de lijn waarden
Downstream
SNR Margin 6.8 db
Line Attenuation 17.0 db
Data Rate 20397 kbps

Upstream
SNR Margin 8.5 db
Line Attenuation 8.3 db
Data Rate 920 kbps

Ik heb je mijn gegevens via een DM gestuurd, mocht je meer info nodig hebben, dan hoor ik dit graag.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Blijft gewoon behelpen met Telfort.

Tis weer weekend en dan zit je met een verbinding de zo traag als een slak.. Telfort kletst maar wat aan maar verhelpen ho maar.

Puur gesukkel. Meer is het niet. Voor diegene die op het punt staan om een provider te kiezen. Telfort links laten liggen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

- DNS Google
- Tweakers.Net
- Nu.nl
ping 8.8.8.8 -n 200

ping nu.nl -n 100

[afbeelding]
[afbeelding]

Jazeker! Met mijn 25Mbit/s VDSL2+:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2434010153.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2434037775.png
TecTo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:53:

Tis weer weekend en dan zit je met een verbinding de zo traag als een slak.. Telfort kletst maar wat aan maar verhelpen ho maar.

Puur gesukkel. Meer is het niet. Voor diegene die op het punt staan om een provider te kiezen. Telfort links laten liggen!!!
Och opzich valt het wel mee, ik heb liever dit dan 2x zoveel voor 'dezelfde' verbinding betalen bij KPN zelf ;) Het ligt er maar net aan hoe perfect je alles wilt hebben, het interesseert mij eigenlijk niet zo heel veel of ik nou 15Mbit/s of 25Mbit/s haal, als m'n internetpagina's maar snel binnenkomen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 13-01-2013 20:39 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TecTo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:53:

Je brengt het vrij lomp maar het klopt wel. Ook in regio Den Haag. Relatief vaak wegvallende verbinding, packetloss etc. en eigenlijk altijd in het weekend danwel doordeweeks tussen 17:00 en 22:30uur.

Gisteren eind van de middag tot laat in de avond verbinding tussen 600kb en 2.2mb. Met steeds van die diepe dalen naar nul. Als het wel goed werkt is het strak 3mb.

Op piekdrukte kan hun netwerk het helaas gewoon niet aan.
Dit is al sinds ik bij hen (mei 2012 ?) van ADSL naar VDSL ben gegaan maar lijkt vaker voor te komen dan in het begin.

Alhoewel ik al heel lang Internet via Telfort heb is het zeker een reden om wellicht tzt naar kabel te gaan kijken als het niet verbetert.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 14-01-2013 08:40 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Probeer eens via de zyxel van Telfort. Een ping van 14 ms naar het router is absurd hoog dus misschien is de speedtouch langzaam aan het overlijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 11:07
Afgelopen nacht is nieuwe firmware V3.11(TUE.5)-2_20121211 op mijn P-2812HNU-F1 gekomen.

Eerst stond alles schots en scheef, ik dacht dat de firmware fout was, maar na een browser forced reload (Ctrl+F5) ziet alles er weer goed uit.

Het lijkt erop dat er nu ook 'Parental Control' aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

cybermaus schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:56:
Afgelopen nacht is nieuwe firmware V3.11(TUE.5)-2_20121211 op mijn P-2812HNU-F1 gekomen.
Interessant, ik zal mijn Modem een keertje resetten zodat de nieuwe firmware geladen kan worden s'nachts. Het ding staat bij mij in Bridge-modus.

Merk je een snelheidsverbetering cq. hogere intrain-waarden? En wat is de VDSL datapump-version van deze nieuwe firmware?
Telfort heeft nog geen Changelog vrijgegeven, zou handig zijn als ze dat alsnog zouden doen.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Bij mij staat er nog:

code:
1
    Current Firmware Version : V3.10(TUE.4)-20120702

Moet ik de Zeiksol (maandagmorgengrapje) resetten voor een update?

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fritsjof schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:10:
Bij mij staat er nog:

code:
1
    Current Firmware Version : V3.10(TUE.4)-20120702

Moet ik de Zeiksol (maandagmorgengrapje) resetten voor een update?
Het schijnt dat als je (vanavond) naar fabrieksinstellingen reset (paperclip methode) en het zo laat dat je waarschijnlijk 's nachts / 1 van de komende nachten de nieuwe firmware krijgt.

Sommigen geven aan dat dit werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 14-01-2013 11:17 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsjof
Ah ok, eigenlijk hoop ik op wat verbetering van het wifi-signaal, voor de rest is het modem in orde vind ik.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-07 18:53
Het probleem met de keuzemenu's oplossen is ook geen overbodige luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 02-07 13:43

solique

Fire is all I need

@Telfort:
Zaterdag modem ontvangen, bedankt voor de snelle actie.
Verbinding stabiel en traint 2Mbit hoger in dan de oude. Dit zal nog wel dalen, denk.
Error log op wireless bouwt zicht wel enorm op (is dit normaal?)

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigBonanza schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:09:
@tefort webcare

Nu ik mijn hoop op snelle VDSL zie vervliegen door het een jaar na planning nog niet opgeleverd zijn van de wijkkast (nog bedankt weer voor het uitzoeken).... gaat Telfort ooit nog iets aan pair bonding doen? Ik wil wel testen hoor :-)
Helaas nog geen informatie over bekend!
DCG909 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:54:
Ah, ik zie dat het Telfort account weer gebruikt wordt.

Vraagje, wat is er de afgelopen 2 maanden in de regio schiedam veranderdt?
Eerst gaf Speedtest.net aan dat de isp greenisp was, dat is nu kpn (nog wat ), de snelheid is in meerdere tests met 0.4/0.5 omhoog gegaan (downloaden)

Ander vraagje, m'n tante woont ergens afgelegen in de buurt van spijkernissen, had voorheen echt bagger internet, wat nu sneller is en daardoor normaal bruikbaar is geworden.
Haar Download snelheid is +/- 1/4 van mijn snelheid, maar haar upload is wel 1/4 sneller dan die van mij :s
Waar kan dat aan liggen?
  • Niet bij mijn weten, als je jouw gegevens per DM stuurt, kan ik wel zien of er wat gewijzigd is.
  • Wat zijn de specificaties van de verbinding van jouw tante? Iets meer informatie om mee te werken. :)

- DNS Google
- Tweakers.Net
- Nu.nl
ping 8.8.8.8 -n 200

ping nu.nl -n 100

[afbeelding]
[afbeelding]

Wil je mij je gegevens per DM sturen? Dan kijk ik er verder naar.

Bij Voorbaat Dank,
theuser
Gegevens ontvangen, lijn wordt op 28-01-2013 omgezet, maar er komt DLM op. Nog even afwachten dus. :)
Anoniem: 480196 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:39:
Heb de laaste weken ook minder dan fantastische downspeeds gehaald met Telfort VDSL. Waar ik normaliter zo rond de 30 down zweef, zit het op het moment tussen de 10 en 20, compleet afhankelijk van wanneer ik er mee bezig ben. Mijn postcode range is overigens 2871.
Vervelend! Heb je voor mij de postcode en het huisnummer? Wil je dit per DM versturen?
Turismo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:59:
Beste Telfort Webcare, Ik heb al 3 jaar een 20Mb ADSL abbonoment, eigenlijk het laatste jaar heb ik enorm last van een klapperende lijn.
Elke dag is de verbinding wel een paar keer korstondig weg op een dag , duurt meestal maar een minuut ofzo.

Heel hinderlijk dus, de laatste tijd lijkt het alleen maar erger te worden en vaker voor te komen.
Het lijkt wel sinds de introductie van VDSL dat de kwaliteit van de lijn erger lijkt te zijn, maar of dit gerelateerd is kan natuurlijk toeval zijn aangezien ik geen gebruik maak van VDSL (maar wellicht andere in mijn postcode gebied wel).

Ik hoop dan ook dat hier naar gekeken kan worden, voordat mijn verbinding echt onhandelbaar wordt.

Ziehier een log van mijn modem

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
1/13/2013 7:28:41> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 7:28:43> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 7:29:11> Last errorlog repeat 16 Times
1/13/2013 7:29:11> MPOA Link Up
1/13/2013 7:29:11> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 8:29:21> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 9:2:14> MPOA Link Down
1/13/2013 9:2:14> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 9:2:14> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 9:2:45> Last errorlog repeat 50 Times
1/13/2013 9:2:45> MPOA Link Up
1/13/2013 9:2:45> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 10:2:55> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 11:3:58> Last errorlog repeat 1 Times
1/13/2013 11:3:58> MPOA Link Down
1/13/2013 11:3:58> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 11:4:1> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 11:4:29> Last errorlog repeat 87 Times
1/13/2013 11:4:29> MPOA Link Up
1/13/2013 11:4:29> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 11:4:30> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4
1/13/2013 11:25:44> Last errorlog repeat 1 Times
1/13/2013 11:25:44> MPOA Link Down
1/13/2013 11:25:44> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 11:25:45> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 11:26:14> Last errorlog repeat 84 Times
1/13/2013 11:26:14> MPOA Link Up
1/13/2013 11:26:14> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 11:26:17> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4
1/13/2013 12:22:30> Last errorlog repeat 6 Times
1/13/2013 12:26:24> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 13:26:23> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 14:0:52> MPOA Link Down
1/13/2013 14:0:52> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 14:0:52> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 14:1:23> Last errorlog repeat 106 Times
1/13/2013 14:1:23> MPOA Link Up
1/13/2013 14:1:23> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 14:1:24> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4
1/13/2013 14:39:27> Last errorlog repeat 15 Times
1/13/2013 14:39:46> sending request to NTP server(151c2)
1/13/2013 14:39:46> received from NTP server(151c2)
1/13/2013 14:36:49> Adjust time to 50f2c681
1/13/2013 14:36:49> adjtime task pause 1 day
1/13/2013 14:58:35> rt_drop: target = 52abc000 nmask=18 code=05 
1/13/2013 15:0:2> MPOA Link Down
1/13/2013 15:0:2> SNMP TRAP 2: link down
1/13/2013 15:0:2> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=804b79b4
1/13/2013 15:0:33> Last errorlog repeat 158 Times
1/13/2013 15:0:33> MPOA Link Up
1/13/2013 15:0:33> SNMP TRAP 3: link up
1/13/2013 15:0:33> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=804b79b4

en de lijn waarden
Downstream
SNR Margin 6.8 db
Line Attenuation 17.0 db
Data Rate 20397 kbps

Upstream
SNR Margin 8.5 db
Line Attenuation 8.3 db
Data Rate 920 kbps

Ik heb je mijn gegevens via een DM gestuurd, mocht je meer info nodig hebben, dan hoor ik dit graag.
Nieuw modem is zojuist verstuurd, lijkt aan het modem te liggen. Kun je mij laten weten of dit het probleem oplost?
tha_bulldog schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:20:
Het probleem met de keuzemenu's oplossen is ook geen overbodige luxe :)
Is verholpen met de nieuwe firmware. :)
solique schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:49:
@Telfort:
Zaterdag modem ontvangen, bedankt voor de snelle actie.
Verbinding stabiel en traint 2Mbit hoger in dan de oude. Dit zal nog wel dalen, denk.
Error log op wireless bouwt zicht wel enorm op (is dit normaal?)
Fijn om te lezen, welke meldingen krijg je precies?

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-07 18:53
Volgens mij heb ik de nieuwe firmware er op staan, maar mijn keuzemenu's doen het nog steeds niet.. Wat kan ik dan doen dat dat nu wel werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tefort

Ik heb gister via PM een bericht gestuurd. Het betreft een paar tal vragen waarop ik nog geen antwoord heb gehad. Ik wilk zeker niet opdringerig overkomen, maar was vooral benieuwd of het echt mogelijk is om met IPTV 2 tv's aan te sluiten via een switch. Mijn aanvraag bij jullie zal als alles volgens planning gaat op 1 februari worden geactiveerd.

Ik hoor het wel of mijn pm ontvangen is :)

PS ga vooral zo door hier op het forum! Geeft voor mij in ieder geval wat meer vetrouwen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_bulldog schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:10:
Volgens mij heb ik de nieuwe firmware er op staan, maar mijn keuzemenu's doen het nog steeds niet.. Wat kan ik dan doen dat dat nu wel werkt? :)
Al een reset geprobeerd?
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:10:
@Tefort

Ik heb gister via PM een bericht gestuurd. Het betreft een paar tal vragen waarop ik nog geen antwoord heb gehad. Ik wilk zeker niet opdringerig overkomen, maar was vooral benieuwd of het echt mogelijk is om met IPTV 2 tv's aan te sluiten via een switch. Mijn aanvraag bij jullie zal als alles volgens planning gaat op 1 februari worden geactiveerd.

Ik hoor het wel of mijn pm ontvangen is :)

PS ga vooral zo door hier op het forum! Geeft voor mij in ieder geval wat meer vetrouwen in ;)
Je hebt helemaal gelijk, ga er meteen achteraan. Excuus voor de late reactie.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 16:10
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:46:
[...]

Nieuw modem is zojuist verstuurd, lijkt aan het modem te liggen. Kun je mij laten weten of dit het probleem oplost?

[...]
Oke thanks voor de hulp, de modem is inderdaad al wat antiek heb ik t idee.
Laten we hopen dat dit het probleem oplost.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Laatst online: 02-07 13:43

solique

Fire is all I need

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:46:
[...]

Fijn om te lezen, welke meldingen krijg je precies?

Henk
Zelf niet direct meldingen, wireless lijkt juist stabieler.
Maar na inloggen in modem zag ik na paar minuten al in de System monitor, Traffic Status, Lan bij Wireless al de errors oplopen.
Op dat moment was alleen 1 iPhone connected zonder enige usage van wireless.
Weet niet of die errors enig effect gaan hebben.

Zal vanavond eens kijken hoeveel er nu staan, onderhand alles al connected

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Laatst online: 24-05 17:06

pbd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:44:
[...]

Heb je nog een keer de gegevens? Dan kijk ik even mee. :)

Henk
Je gaf via DM aan dat je mijn lijn nog even wilde monitoren (ivm lagere attainable). Hoe is dat verlopen?
Pagina: 1 ... 6 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie