Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sinds m'n nieuwe reinstall al een paar blauwe schermen gehad, allemaal veroorzaakt door anysee.ax ofzo.

Dus dacht ga is kijken naar een andere driver, gebruikte al tijden 1.28s, hogere versies gaven altijd debiel veel artifacts en stabiliteit werd er niet beter op. Dus toen ik op zoek was naar 1.28a (dus a ipv s) kwam ik ook 1.39 tegen.

Dacht, ach, wat kan het kwaad. Is halverwege dit jaar uitgekomen. Maar Prima beeld, geen artifacts. Dus nou, fingers crossed.

Hij is niet te vinden op www.anyseedirect.eu, alleen op http://mediacenterworld.n...d24_Download_en_info.html

In de hoop dat ik geen BSOD meer krijg :)

-edit:

En ik wilde nog even melden dat die reclame van Interactieve televisie van XS4ALL echt ruk is. Is die kerel aan het ouwehoeren, stopt het ineens.. ja, laten ze zien dat je kunt pauzeren. ... iedere keer schrik ik me rot. :)

-edit2:

Nou, dat was weer van korte duur. Bij ontwaken uit standby doen de tuners het niet meer. Na reboot weer wel. Toch weer ternug. 1.28a, kijken of die stabiler is dan de s versie.
Onwaarschijnlijk slecht dat anysee zijn drivers gewoon niet op orde heeft. Heb spijt dat ik ooit mijn floppydtv weg heb gedaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Sa1 op 24-11-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
@Sa1: Vaag dat je zoveel problemen hebt met de Anysee.. Ik zelf gebruik hem tot volle tevredenheid met driver 1.28S en Argus icm Mediaportal 1.30 Alpha..

Wat gebruik jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:44:
@Sa1: Vaag dat je zoveel problemen hebt met de Anysee.. Ik zelf gebruik hem tot volle tevredenheid met driver 1.28S en Argus icm Mediaportal 1.30 Alpha..

Wat gebruik jij precies?
't Valt allemaal best wel mee. Heb recentelijk mijn htpc opnieuw geinstalleerd, alle drivers up to date en 't werkt eigenlijk heel behoorlijk, nu ook met twee tuners op gescheiden USB controllers. Ben er erg tevreden mee. (FTR is wel vereist, want TVServer van MePo zelf maakt er een zootje van :))

Krijg incidenteel een BSOD, als ik dan de minidump bekijk wordt het vingerje naar anysee.ax gewezen. Toen ben ik wat gaan experimenteren met drivers. Zag een zeer nieuwe en dacht "laat ik die eens proberen, kijken of de artifacts al opgelost zijn", nou dat zijn ze dus. Alleen ontwaken uit standby werkt niet. Na een reboot werkte ze weer prima.

Hou ik allen die incidentele BSOD bij 1.28S. Dus heb 1.28A geinstalleerd. Sindsdien geen problemen meer.

Overigens zit ik ook vrij veel op het MePo forum onder de naam mhoogenbosch dus kom je daar ook wel eens tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 26-11-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:51:
[...]
't Valt allemaal best wel mee. Heb recentelijk mijn htpc opnieuw geinstalleerd, alle drivers up to date en 't werkt eigenlijk heel behoorlijk, nu ook met twee tuners op gescheiden USB controllers. Ben er erg tevreden mee. (FTR is wel vereist, want TVServer van MePo zelf maakt er een zootje van :))

Krijg incidenteel een BSOD, als ik dan de minidump bekijk wordt het vingerje naar anysee.ax gewezen. Toen ben ik wat gaan experimenteren met drivers. Zag een zeer nieuwe en dacht "laat ik die eens proberen, kijken of de artifacts al opgelost zijn", nou dat zijn ze dus. Alleen ontwaken uit standby werkt niet. Na een reboot werkte ze weer prima.

Hou ik allen die incidentele BSOD bij 1.28S. Dus heb 1.28A geinstalleerd. Sindsdien geen problemen meer.

Overigens zit ik ook vrij veel op het MePo forum onder de naam mhoogenbosch dus kom je daar ook wel eens tegen.
Aaaaah oké, het klonk allemaal behoorlijk neerslachtig, maar over het algemeen ben je dus tevreden gelukkig.. ;)

Ik krijg de tv server van MP ook nooit zo stabiel dan met argus (4TR). Opzich jammer, want ik zou de tv server graag gebruiken ivm betere support vanuit MP, betere skin support (al is dat nooit echt een groot probleem geweest), meer plugins, teletext en evt. streamingsmogelijkheden met ampdroid voor android. Allemaal geen schokkende zaken, maar alles bij elkaar zou het best leuk zijn dat de Anysee gewoon stabiel zou werken met MP TV server.. Ik denk dat ik voor MP 1.3.0 beta maar weer eens een gokje ga wagen om te kijken hoe het verloopt. Uiteindelijk is stabiliteit natuurlijk wel het allerbelangrijkste, en daarbij blijkt 4TR het gewoon stukken beter te doen. (icm Anysee althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:20:
[...]

Aaaaah oké, het klonk allemaal behoorlijk neerslachtig, maar over het algemeen ben je dus tevreden gelukkig.. ;)

Ik krijg de tv server van MP ook nooit zo stabiel dan met argus (4TR). Opzich jammer, want ik zou de tv server graag gebruiken ivm betere support vanuit MP, betere skin support (al is dat nooit echt een groot probleem geweest), meer plugins, teletext en evt. streamingsmogelijkheden met ampdroid voor android. Allemaal geen schokkende zaken, maar alles bij elkaar zou het best leuk zijn dat de Anysee gewoon stabiel zou werken met MP TV server.. Ik denk dat ik voor MP 1.3.0 beta maar weer eens een gokje ga wagen om te kijken hoe het verloopt. Uiteindelijk is stabiliteit natuurlijk wel het allerbelangrijkste, en daarbij blijkt 4TR het gewoon stukken beter te doen. (icm Anysee althans)
Met 1 tuner gaat het nog wel, alleen met ernstig veel zappen crasht hij tvservice.exe dan. Echter wanneer je der twee hebt dan creert hij echter nog steeds één card0 mapje voor MDAPI filters. Daar kijken dan beide tuners naar. Heb het gevoel dat het daar dan mis gaat. Hij geeft in de logs wel aan dat hij twee kaarten vindt, dus zou 't in theorie moeten gaan. Maar 't crasht constant. Niet handig.

Overigens crasht MPextended 0.50 kei hard bij mij. Vanavond maar is naar kijken.

MPExtended crashde omdat ik tvserver ook geinstalleerd heb. Hij zag dat deze geladen was en heeft deze als dependency gezet voor mpextended service. Door
code:
1
sc config "mpextended service" depend= /
uit te voeren haal je die dependency weg.

Vervolgens blijkt wifiremote ook nog een issue te hebben met FTR of ARGUS, heeft te maken met dat de aangesproken api's niet beschikbaar zijn in de tvserver.dll van FTR.

Het eerste probleem wordt opgelost in MPExtended 0.51, het tweede probleem zijn ze mee bezig en is een bug tracker voor geopend. Ze zijn nu in overleg met argus hoe ze kunnen detecteren of de tvserver.dll van argus is.

Wanneer je MPextended 0.50 installeerd en je downgraded wifiremote naar 0.6 dan werkt het overigens perfect, stuk beter dan met de oudere versie van MPextended. Je mist een paar leuke niche features, maar de basis werkt perfecto.

[ Voor 23% gewijzigd door Sa1 op 27-11-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Wil ik net eens gaan spelen met 4TR, zie ik dat het nu Argus heet.

Nou ja, maakt niet uit. De installatie is gebeurd, een tv-opname maken lukt, eentje instellen via de browser op de laptop ook. Het wordt pas spannend als ik een opname klaar zet voor morgenochtend vroeg. Want dan liep het met de Powerscheduler vaak mis.

Een vraag: is het mogelijk de TV-guide knop van je remote aan de Argus tv-guide te koppelen? Nu moet ik er naartoe via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:39:
Wil ik net eens gaan spelen met 4TR, zie ik dat het nu Argus heet.

Nou ja, maakt niet uit. De installatie is gebeurd, een tv-opname maken lukt, eentje instellen via de browser op de laptop ook. Het wordt pas spannend als ik een opname klaar zet voor morgenochtend vroeg. Want dan liep het met de Powerscheduler vaak mis.

Een vraag: is het mogelijk de TV-guide knop van je remote aan de Argus tv-guide te koppelen? Nu moet ik er naartoe via het menu.
Als reactie op je vraag, geen idee. Bij mij doet ie het gewoon out of the box. K gebruik een gewone mediacenter afstandbediening (harmony kan geen geluid meer zachter zetten.. verseleten :)). Normaal zou het dus gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ze leggen nu de laatste loodjes aan MediaPortal 1.3 Beta.
Draai nu al een tijdje 1.3 Alpha zonder problemen, in combinatie met de Avalon Skin, Moving Pictures, TV Series, Online Videos en Rockstar (voor spotify).
Grootste voordeel van deze versie vind ik de Blu Ray ondersteuning, met gedeeltelijke menu ondersteuning.

Heb nu een schone installatie gedaan van Windows 8 op mijn Mediacenter en kan niet wachten tot deze nieuwe beta :p
Er zit nu namelijk standaard de Titan Skin in, en die ziet er echt super slick uit.
http://www.team-mediaport...0beta-the-titan-is-coming

Ik ben toch nog steeds groot fan van MediaPortal, het bevalt mij beter dan XBMC.
Voornaamste reden is de TV ondersteuning, die is i.c.m. Argus TV (de nieuwe naam voor fortherecord) echt briljant. Als je TV kijken al aan de praat krijgt met XBMC dan gaat het zappen erg traag en vind de interface dan niet echt bepaald lekker werken (smaak kwestie wellicht). XBMC is erg vloeiend in de menu's, maar dat is ook het enige voordeel. Blu-rays gaan in de nieuwste Frodo mijn inziens minder lekker als MediaPortal 1.3 Alpha. XBMC gaat traag en vreemd met de menu's om, zware BD-R's gaan traag over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 18:17
Vraagje, hoe kan het dat ik bij ongecodeerde zenders keurig tv kan kijken, maar bij gecodeerde zenders alleen een zwart scherm krijg, bij het testen van kanalen in mijn aparte tv server, krijg ik in het geheel geen fouten. Maar bij het kijken gaat het dus niet goed.

Ik heb de volgende opstelling:
Op VMware vSphere 5.0 geïnstalleerde Windows XP Pro x86 (1vCPU, 2GB RAM)
Daarop draait de TV server van versie 1.2.3.0
Daar aan vast een AnySee E30C
Mijn provider is Ziggo regio 9600 Winschoten
Dan gaat het signaal over gigabit ethernet naar mijn Media Portal Client installatie (ook versie 1.2.3.0) deze heeft voldoende resources.

Iemand een idee? Ik heb diverse fora al afgezocht, maar helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat had ik enkele dagen geleden idd voorbij zien komen toen ik hopende was op een release van 1.3.0.. Helaas gaat het nu niet voor de kerst 2012 gebeuren ben ik bang zodat ik die release niet vergelijkend kan testen op een Foxconn HTPC-tje wat ik nu als test-object tijdelijk thuis heb staan.
MediaPortal 1.2.3. MOET met een externe skin gebruikt worden is mijn ervaring. De standaard skin bied niet voldoende. Als ik StreamedMP (met MP-TVseries en MovingPictures) gebruik dan heeft mijn test HTPC-tje het daar best wel moeilijk mee, puur v.w.b. bediening, het gaat allemaal net wat te traag. Media afspelen zelf geeft geen enkel probleem maar je wilt natuurlijk hebben dat de bediening (films, series browsen e.d.) ook redelijk vlot verloopt. Ik had dus graag de Titan ervaring op willen doen voordat de Foxconn retour gaat. We wachten (ongeduldig) af ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 09:56
Ik mag hopen dat het niet standaard wordt, ik heb juist voor MP gekozen omdat ik alles kan instellen dmv de configuration. Dan kan ik (voor mijn gevoel) net zo goed naar XBMC gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
hardware-lover schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:25:
[...]

Dat had ik enkele dagen geleden idd voorbij zien komen toen ik hopende was op een release van 1.3.0.. Helaas gaat het nu niet voor de kerst 2012 gebeuren ben ik bang zodat ik die release niet vergelijkend kan testen op een Foxconn HTPC-tje wat ik nu als test-object tijdelijk thuis heb staan.
MediaPortal 1.2.3. MOET met een externe skin gebruikt worden is mijn ervaring. De standaard skin bied niet voldoende. Als ik StreamedMP (met MP-TVseries en MovingPictures) gebruik dan heeft mijn test HTPC-tje het daar best wel moeilijk mee, puur v.w.b. bediening, het gaat allemaal net wat te traag. Media afspelen zelf geeft geen enkel probleem maar je wilt natuurlijk hebben dat de bediening (films, series browsen e.d.) ook redelijk vlot verloopt. Ik had dus graag de Titan ervaring op willen doen voordat de Foxconn retour gaat. We wachten (ongeduldig) af ;)
Titan is een vrij vlotte skin, dus dat moet wel goed komen denk ik. Anders zou je ook de gewone "default" skin kunnen gebruiken. Ook hier komt namelijk een nieuwe release van uit.. Geduld is trouwens een schone zaak. Er wordt met man en macht gewerkt achter de schermen om de laatste bugs er uit te halen.. :)
joris1989 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:23:
Ik mag hopen dat het niet standaard wordt, ik heb juist voor MP gekozen omdat ik alles kan instellen dmv de configuration. Dan kan ik (voor mijn gevoel) net zo goed naar XBMC gaan...
Je bedoeld de mogelijkheid om de settings in MP zelf aan te passen? Het configuratiescherm zal ook appart gewoon bedient kunnen worden.. Het is puur een extra mogelijkheid om het nu ook intern te kunnen aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:46
Ik ga komend weekend ook es aan de gang met de HTPC. Vanmorgen kwam ik beneden en hoorde ik een fan HEEL hard zoemen in die kast dus moet er zoiezo mee aan de slag en het word wel es tijd voor n update:)
Ik zit nu al een tijdje op windows 7 maar heb nog steeds problemen met het formaat en de kleurinstellingen die gewijzigd worden als de receiver naar een andere input gaat. moet dan met de hand de kleuren wijzigen en mediaportal weer groot maken. Dit zou op te lossen moeten zijn door met vnc te connecten naar de htpc als de receiver uitstaat of op een andere input staat. Helaas kon ik nooit connecten om redenen die ik niet kon achterhalen:S daarnaast ben ik streamedMP een beetje beu. Ik wil over naar de Titanium skin zoals hierboven aangegeven:)

Heeft iemand ergens een recent lijstje met wat te installeren? Welke versie van SAF is aan te raden, welke versie van Mediaportal, welke plugins etc.? Voorheen de tuturial gebruikt maar dies denk ik wel een beetje verouderd:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lj_tree schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:32:
[knip]

Heeft iemand ergens een recent lijstje met wat te installeren? Welke versie van SAF is aan te raden, welke versie van Mediaportal, welke plugins etc.? Voorheen de tuturial gebruikt maar dies denk ik wel een beetje verouderd:S
Op dit moment de laatste versie die final is (1.2.3) en daarbij iig geval de plugin's TVseries en MovingPictures, en subcentral niet vergeten. Ik zou daarnaast in eerste instantie allen voor de LAF filters gaan en niet voor het SAF pakket. Het ligt een beetje aan de hardware die je gebruikt maar LAF, als zelfstandig codec pakket, is inmiddels aardig volwassen geworden. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. Een leuke skin is nooit weg, de standaard 1.2.3. skin is zooooooo beperkt (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:03:
[...]

Titan is een vrij vlotte skin, dus dat moet wel goed komen denk ik. Anders zou je ook de gewone "default" skin kunnen gebruiken. Ook hier komt namelijk een nieuwe release van uit.. Geduld is trouwens een schone zaak. Er wordt met man en macht gewerkt achter de schermen om de laatste bugs er uit te halen.. :)
Laat die paar laatste bugs maar zitten, we hebben het toch over een beta? Ik verwacht daarbij niet dat er geen issues meer zullen zijn. Dat er met man en macht aan gewerkt wordt waardeer ik al jaren, er zit nu wel tamelijk veel tijd tussen de alpha en deze beta maar men mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken. lamaarkommezoukzozeggen :)

Testing, one, two ...

• powermarcel10
hardware-lover schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:15:
[...]

Laat die paar laatste bugs maar zitten, we hebben het toch over een beta? Ik verwacht daarbij niet dat er geen issues meer zullen zijn. Dat er met man en macht aan gewerkt wordt waardeer ik al jaren, er zit nu wel tamelijk veel tijd tussen de alpha en deze beta maar men mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken. lamaarkommezoukzozeggen :)
Het ligt er aan wat voor bugs het zijn natuurlijk.. Schoonheidsfoutjes zijn niet zo erg in een beta, maar wellicht zijn er dingen die echt verholpen moeten worden voor de release..

Ik wacht liever wat langer op een goede stabiele release (De alpha versie loopt immers prima) dan dat er nu een versie uitkomt die net niet lekker loopt en last heeft van vreemde issues..

Maar ik denk dat we niet erg lang meer hoeven te wachten! Achter de schermen wordt ook al flink gewerkt aan plugin support voor Titan.. Zo zullen onderstaande plugins (in ieder geval) direct ondersteund worden:

MovingPictures
MP TVseries
Online Videos
MyExtensions
Showtimes
InfoService

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yeee 1.3.0 Beta is er:

http://www.team-mediaport...aportal-130-beta-released

Heb ik vanavond weer wat te doen :))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ziet er goed uit. Het enige jammer is dat ik nu net de Argus TV plugin (i.c.m. Argus TV Recorder) helemaal lekker aan de gang heb. Dat gaat nu voorlopig niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Heb een 2 weken geleden een anysee TC30 Combo Plus op de kop getikt om via XBMC frodo live TV te kunnen kijken. Een extra smartcard van Ziggo erin, geactiveerd en TV splitter om een extra coax af te tappen. Drivers geinstalleerd en heb het nu werkende onder Windows 7 Media Center icm de CNO applicatie. Echter was mijn doel om met een XBMC PVR client te gaan werken dus moest er een TV server bij. De eerste keuze was op MediaPortal.

Nu heb ik MediaPortal TV server gedeeltelijk werkende; ziet de anysee DBC-C kaart netjes, instelling op Zigggo NID 1111 en tijdens het scannen vind hij alle beschikbare kanalen. Alleen zijn het merendeel aangeduid met een rood T'je :? in de channel mapping. Diegene die groen zijn FTA.

Een aantal vragen hierover:
  • MediaPortal is dus duidelijk niet in staat om de de scrambled kanalen te decoderen. Ik heb wel in de MP TV server configuratie in TV Servers->HTPC-> 3. DVC-C Anysee BDA digital op edit gedrukt en "CAM enabled and present for this card" aangezet. En 10 kanalen simulataan. Maar nog steeds zegt ie dat de kanalen scrambled zijn. Ook kan ik bij het CI menu tabje maar niet "Open Menu" selecteren. Dan zegt ie dat de CAM nog niet gestart is of dat het niet wordt ondersteunt. Is dit normaal voor een Anysee? Verder las ik op hardware.info dat er inderdaad problemen zijn met een oplossing rondom het aanpassen van de MDAPI Filter en een SPlug library. Is dit nog relevant of al weer verouderd (thread is uit 2010)?
  • Ik gebruik nu de XBMC plugin icm XBMC frodo RC1. Het valt me op dat het schakelen bijzonder lang duurt (10-20 sec). Is dit normaal?
  • Aangezien ik alleen FTA kanalen zie zou ik verwachten dat ik Ned 1, 2 EN 3 zou zien. Mijn vermoeden is dat de TV splitter teveel signaal verlies veroorzaakt? Een versterker ertussen zetten? Ik heb namelijk al eens de splitter ertussenuit gehaald maar nog steeds zie ik alleen NED1. Het coax kabeltje naar de anysee is 30 cm.
  • Maakt het uit of de CNO/CNMO applicatie van Anysee ook draait tegelijk? Ik heb het een keer uitgeschakeld maar zag geen verschil. Dat stoort elkaar meen ik niet ?
  • Nu ben ik dus een beetje een n00b in DVB en MediaPortal. Moet ik misschien een andere TV backend gebruiken of heb ik dan dezelfde problemen ?

[ Voor 92% gewijzigd door Spam op 14-12-2012 12:53 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* mooi op tijd

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb gisteren net 1.2.3 geinstalleerd... :( .
Ik wacht wel even op de final release :9

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:31
Mystikal schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 13:54:
[...]

Ik heb gisteren net 1.2.3 geinstalleerd... :( .
Ik wacht wel even op de final release :9
Je kunt hem upgraden naar 1.3.0 beta he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:02

EraZor

Don't mention the war

Hmmmm even zitten spelen met 1.3B: de Titan skin is mooi, maar ik zou 'm graag wat meer kunnen configurern (TV en radio secties weghalen bijvoorbeeld (gebruik ik toch niet). Zie ikn wat over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kun je de basichome menu-items niet aanpassen dan? En is die standaard achtergrond (die ik niet mooi vind) eigenlijk aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:02

EraZor

Don't mention the war

D-e-n schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:44:
Kun je de basichome menu-items niet aanpassen dan? En is die standaard achtergrond (die ik niet mooi vind) eigenlijk aan te passen?
Ik heb nog niet kunnen vinden waar... achtergrond is aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Eerste indrukken: mooie minimalistic skin. Ik heb alleen wel enkele problemen, helaas. Wanneer ik Moving Pictures selecteer en ik kom in dat blauwe menuutje dan werkt de vorige knop niet meer.
En als ik dan vervolgens vanuit Moving Pictures terugga naar basic home dan staat dat blauwe menu er nog zonder tekst en mist het icoon TV.

Hebben andere mensen daar ook last van? Ik draai het op Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joris1989 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:55:
Eerste indrukken: mooie minimalistic skin. Ik heb alleen wel enkele problemen, helaas. Wanneer ik Moving Pictures selecteer en ik kom in dat blauwe menuutje dan werkt de vorige knop niet meer.
En als ik dan vervolgens vanuit Moving Pictures terugga naar basic home dan staat dat blauwe menu er nog zonder tekst en mist het icoon TV.

Hebben andere mensen daar ook last van? Ik draai het op Windows 8.
nou, ik kan m'n 'eigen' skin niet meer draaien. Titan ondersteund FTR niet dus ben een beetje genaait :)

Kon overigens niet wachten tot vanavond, dus maar 'ff' gedaan... juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Oh mijn eerste probleem is makkelijk op te lossen door naar links of rechts te duwen, te vroeg geklaagd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Vendrom schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:20:
[...]

Je kunt hem upgraden naar 1.3.0 beta he
En daarna ook naar 1.3.0. final?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:22:
Heb een 2 weken geleden een anysee TC30 Combo Plus op de kop getikt om via XBMC frodo live TV te kunnen kijken. Een extra smartcard van Ziggo erin, geactiveerd en TV splitter om een extra coax af te tappen. Drivers geinstalleerd en heb het nu werkende onder Windows 7 Media Center icm de CNO applicatie. Echter was mijn doel om met een XBMC PVR client te gaan werken dus moest er een TV server bij. De eerste keuze was op MediaPortal.

Nu heb ik MediaPortal TV server gedeeltelijk werkende; ziet de anysee DBC-C kaart netjes, instelling op Zigggo NID 1111 en tijdens het scannen vind hij alle beschikbare kanalen. Alleen zijn het merendeel aangeduid met een rood T'je :? in de channel mapping. Diegene die groen zijn FTA.
zie antwoorden tussen je vragen
Een aantal vragen hierover:
[list]
• MediaPortal is dus duidelijk niet in staat om de de scrambled kanalen te decoderen. Ik heb wel in de MP TV server configuratie in TV Servers->HTPC-> 3. DVC-C Anysee BDA digital op edit gedrukt en "CAM enabled and present for this card" aangezet. En 10 kanalen simulataan. Maar nog steeds zegt ie dat de kanalen scrambled zijn. Ook kan ik bij het CI menu tabje maar niet "Open Menu" selecteren. Dan zegt ie dat de CAM nog niet gestart is of dat het niet wordt ondersteunt. Is dit normaal voor een Anysee? Verder las ik op hardware.info dat er inderdaad problemen zijn met een oplossing rondom het aanpassen van de MDAPI Filter en een SPlug library. Is dit nog relevant of al weer verouderd (thread is uit 2010)?
MDAPI is waarmee je aan de slag moet. Standaard ondersteund MePo geen decryptie van Ziggo spullen, MDAPI regelt dat voor jou, als je er niet uit komt moet je het maar melden, vrij gemakkelijk, maar op randje illegaliteit (volgens MePo in ieder geval)
• Ik gebruik nu de XBMC plugin icm XBMC frodo RC1. Het valt me op dat het schakelen bijzonder lang duurt (10-20 sec). Is dit normaal?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met XBMC, maar mijn zenders schakelen op 1 a 2 sec, dus moet absoluut sneller kunnen. Wellicht een idee om ArgusTV te gaan gebruiken ipv tvserver van MePo, stuk stabieler met de Anysee.
• Aangezien ik alleen FTA kanalen zie zou ik verwachten dat ik Ned 1, 2 EN 3 zou zien. Mijn vermoeden is dat de TV splitter teveel signaal verlies veroorzaakt? Een versterker ertussen zetten? Ik heb namelijk al eens de splitter ertussenuit gehaald maar nog steeds zie ik alleen NED1. Het coax kabeltje naar de anysee is 30 cm.
Helaas, Ned2 en 3 zijn gewoon encrypted, alleen NED1, zenderoverizcht en nog één geloof ik, maar dat zie je aan de groene / rode T'tjes.
• Maakt het uit of de CNO/CNMO applicatie van Anysee ook draait tegelijk? Ik heb het een keer uitgeschakeld maar zag geen verschil. Dat stoort elkaar meen ik niet ?
als je iets anders gebruikt dan MCE dan i shet aan te raden CNO uit te schakelen.
• Nu ben ik dus een beetje een n00b in DVB en MediaPortal. Moet ik misschien een andere TV backend gebruiken of heb ik dan dezelfde problemen ?
[/list]
ArgusTV is mijns inziens beter voor TV backend, TVserver is iets feature rijker, maar als je XBMC gaat gebruiken heb je daar toch niets aan.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:13:
[...]

En daarna ook naar 1.3.0. final?
lijkt me wel, ze hebben nu ook een upgrade path van 1.3.0 alpha naar beta, dus mag je volgens mij wel aannemen van beta naar final, hoewel ik wel verwacht dat er eerst nog een beta2 ofzo okmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
EraZor schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:33:
Hmmmm even zitten spelen met 1.3B: de Titan skin is mooi, maar ik zou 'm graag wat meer kunnen configurern (TV en radio secties weghalen bijvoorbeeld (gebruik ik toch niet). Zie ikn wat over t hoofd?
Is momenteel nog niet mogelijk... Dit was ook één van de eerste zaken die ik me afvroeg tijdens het testen van Titan.. Er wordt in ieder geval aan gewerkt heeft het team me verzekerd.. Hopelijk duurt het niet lang meer! Ik vind het persoonlijk ook een gemis zo zonder skin editor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:09:
[...]

Is momenteel nog niet mogelijk... Dit was ook één van de eerste zaken die ik me afvroeg tijdens het testen van Titan.. Er wordt in ieder geval aan gewerkt heeft het team me verzekerd.. Hopelijk duurt het niet lang meer! Ik vind het persoonlijk ook een gemis zo zonder skin editor..
heb jij argustv of ftr wel goed draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sa1 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:47:
[...]
MDAPI is waarmee je aan de slag moet. Standaard ondersteund MePo geen decryptie van Ziggo spullen, MDAPI regelt dat voor jou, als je er niet uit komt moet je het maar melden, vrij gemakkelijk, maar op randje illegaliteit (volgens MePo in ieder geval)
Ok heb je ergens een link waar dat in staat hoe je MDAPI moet instellen? Is de procedure anders icm argus? Want dan deinstalleer ik MP eerst en ga ik met argus aan de slag.

Verder nog een vraag over Argus TV : bij MediaPortal werd er automatisch een installatie en instance van MySQL aangemaakt. Argus TV doet dit niet. Maar vraagt wel tijdens de installatie waar hij de database aan moet ophangen. Nu ben ik totaal niet bekend met MySQL en weet dus ook niet het root password. Hoe stel ik dit in ? Of hoe reset ik dit ? Ik vind van alles op het internet maar dat is nogal tegenstrijdig :?

[ Voor 28% gewijzigd door Spam op 16-12-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:47:
[...]

Ok heb je ergens een link waar dat in staat hoe je MDAPI moet instellen? Is de procedure anders icm argus? Want dan deinstalleer ik MP eerst en ga ik met argus aan de slag.

Verder nog een vraag over Argus TV : bij MediaPortal werd er automatisch een installatie en instance van MySQL aangemaakt. Argus TV doet dit niet. Maar vraagt wel tijdens de installatie waar hij de database aan moet ophangen. Nu ben ik totaal niet bekend met MySQL en weet dus ook niet het root password. Hoe stel ik dit in ? Of hoe reset ik dit ? Ik vind van alles op het internet maar dat is nogal tegenstrijdig :?
Bij argus moet je zelf je mdapifilter.ax registeren bij argus.

Voor het anamaken van de DB verwijs ik je graag door naar de handleiding van Powermarcel10, even zoeken en je vindt het vast, hij heeft een heel duidelijke handleiding gemaakt. Dit is wel gefocust op FTR en op de Anysee, maar de basis is gelijk aan jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
D-e-n schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:20:
Ziet er goed uit. Het enige jammer is dat ik nu net de Argus TV plugin (i.c.m. Argus TV Recorder) helemaal lekker aan de gang heb. Dat gaat nu voorlopig niet meer werken?
Nog niet.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voor het eerst enorm tevreden ben over de TV server van mediaportal! Ik was tot op heden ook altijd een trouwe fan van 4TR, maar probeerde zo nu en dan toch even Mediaportal's eigen tv-server omdat ik deze eigelijk liever gebruik qua mogelijkheden, support, teletext, etc..

De enige reden (en tevens de belangrijkste) om 4TR te gebruiken was altijd de stabiliteit. Maar ik draai nu sinds een paar dagen Mediaportal's tv server en dit werkt enorm soepel en snel, zonder problemen! Eigelijk voor het eerst dat ik daar zo enthousiast over ben! Dit trouwens icm een Anysee en MDAPI.. In het verleden had ik vaak last van vreemde meldingen zoals; "Connection to tv server lost" etc.. Maar deze lijken als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen!

Daarnaast wordt de nieuwe BETA incl Titan zeer goed ontvangen door de comunity..Dat is goed nieuws want daarmee verwacht ik binnen afzienbare tijd een hoop plugin support en evt. comunity mods.

De tijd tussen de beta en de rc release van MP 1.3.0 zal waarschijnlijk een stuk korter zijn.. Maar wanneer precies weet ik natuurlijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Die Titan skin ziet er wel lekker uit hoor :9

Ik wacht alleen nog op het moment dat ik hem kan samenstellen naar eigen wens en smaak, zoals bij StreamedMP. Tot die tijd blijf ik nog even bij 1.2.3

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sa1 schreef op maandag 17 december 2012 @ 08:55:
[...]
Bij argus moet je zelf je mdapifilter.ax registeren bij argus.

Voor het anamaken van de DB verwijs ik je graag door naar de handleiding van Powermarcel10, even zoeken en je vindt het vast, hij heeft een heel duidelijke handleiding gemaakt. Dit is wel gefocust op FTR en op de Anysee, maar de basis is gelijk aan jouw situatie.
Ah kijk dat zocht ik ! :*) Had me een hoop postings kunnen besparen. Staat ergens als een heeeel klein linkje beschreven in de Anysee DVB topic.

Het is met dit projectje wel zoooo zoeken waar de post te plaatsen of te zoeken : in Anysee DVB, in TV op de PC, in Media Portal of in XBMC topic :?

Voor de volledigheid, de handleiding voor Anysee + Mediaportal + Argus TV staat hier

Nog even een andere vraag : ik las in deze guide dat het mogelijk is om meerdere kanalen met 1 tuner te gebruiken. Gaat deze ook op met Argus TV ? Zo ja, wat is dan de procedure ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 17-06 16:26

HaTe

haat niet

Ja dat gaat ook op voor Argus TV :)

Ik ben van plan om compleet van Argus af te stappen. Het heeft voordelen, maar ook nadelen. Ik gebruikte altijd al de TV Server van MediaPortal, dus de overstap gaat niet zo veel werk kosten. Alleen het importeren van de opnames lukt nog niet.

Het grote voordeel van Argus is dat opnames plannen super goed gaat, je kan heel specifiek instellen wat er opgenomen moet worden. Bij de standaard TV Server implementatie kan je hier wat minder aan instellen, maar ik denk dat het ook nog voldoet. Ook de webinterface van Argus is heel mooi, maar het is dan weer jammer dat dit niet mooi integreert met de MP Exteded web interface. Alles op 1 plek hebben is wel zo makkelijk :)

Nadelen zijn dat als Argus een opname plant, hij niet kijkt naar welke TV kaart vrij is en als je toevallig net op die kaart TV aan het kijken was, dan stopt dat dus opeens. MP TV Server deed dat altijd wel goed. Ook is het gewoon een extra service wat moet draaien. En nog een nadeel is dat er momenteel nog geen skin files voor Titan zijn voor MP 1.3 beta :)

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 17-12-2012 14:29 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat kun je in dit Titan-skin nu al wel instellen qua menu en qua looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:48
De standaard video's link kan je in elk geval aanpassen naar Moving Pictures. Verder nog geen andere instellingen gezien voor Titan (persoonlijk ook niet nodig gehad).

[ Voor 3% gewijzigd door Erik070 op 17-12-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kan dat niet naast elkaar? Ik gebruik Moving Pictures juist naast de standaard video's. De laatste verwijst bij mij standaard naar de map met cabaret en muziekdvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
HaTe schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:27:
Ja dat gaat ook op voor Argus TV :)

Ik ben van plan om compleet van Argus af te stappen. Het heeft voordelen, maar ook nadelen. Ik gebruikte altijd al de TV Server van MediaPortal, dus de overstap gaat niet zo veel werk kosten. Alleen het importeren van de opnames lukt nog niet.

Het grote voordeel van Argus is dat opnames plannen super goed gaat, je kan heel specifiek instellen wat er opgenomen moet worden. Bij de standaard TV Server implementatie kan je hier wat minder aan instellen, maar ik denk dat het ook nog voldoet. Ook de webinterface van Argus is heel mooi, maar het is dan weer jammer dat dit niet mooi integreert met de MP Exteded web interface. Alles op 1 plek hebben is wel zo makkelijk :)

Nadelen zijn dat als Argus een opname plant, hij niet kijkt naar welke TV kaart vrij is en als je toevallig net op die kaart TV aan het kijken was, dan stopt dat dus opeens. MP TV Server deed dat altijd wel goed. Ook is het gewoon een extra service wat moet draaien. En nog een nadeel is dat er momenteel nog geen skin files voor Titan zijn voor MP 1.3 beta :)
Hmm...ik twijfel of ik de moeite dan in Argus moet steken :? Het gaat mij puur en alleen om de TV backend. De frontend wil ik binnen XBMC aanpakken.

Maar hoe werkt dat dan met die meerdere tuners? Kan Anysee meerdere tuners simuleren ? Werkt dat stabiel ? Uit de guide begreep ik :
Het is enkel mogelijk om meerdere kanalen te kunnen bekijken met 1 tuner wanneer de betreffende kanalen in dezelfde transportstream zitten.
Is dat bij mij ook zo ? Ik heb ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 17-12-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Spam schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:59:
[...]

Hmm...ik twijfel of ik de moeite dan in Argus moet steken :? Het gaat mij puur en alleen om de TV backend. De frontend wil ik binnen XBMC aanpakken.

Maar hoe werkt dat dan met die meerdere tuners? Kan Anysee meerdere tuners simuleren ? Werkt dat stabiel ? Uit de guide begreep ik :

[...]

Is dat bij mij ook zo ? Ik heb ziggo.
De TV Server van Argus (vroeger heette dat gewoon Argus), werkt wel beter met Argus (wat verwarrend) dan dat Argus werkt met de MP TV Server. Ik zou zelf wel voor Argus kiezen in plaats van de MP TV Server als je MediaPortal toch niet gebruikt.

En ja, dat is bij jou ook zo. Een tuner kan op 1 frequentie (transponder) tunen en alle kanalen die op die frequentie staan kan hij tegelijk bekijken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
HaTe schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:06:
[...]

De TV Server van Argus (vroeger heette dat gewoon Argus), werkt wel beter met Argus (wat verwarrend) dan dat Argus werkt met de MP TV Server. Ik zou zelf wel voor Argus kiezen in plaats van de MP TV Server als je MediaPortal toch niet gebruikt.

En ja, dat is bij jou ook zo. Een tuner kan op 1 frequentie (transponder) tunen en alle kanalen die op die frequentie staan kan hij tegelijk bekijken.
Nuja ik ga eerst met de XBMC plugins aan de slag. Dat is fijner omdat je dan niet hoeft te schakelen tussen programma's. Is nu wat onhandig met XBMC en WMC.

Zou heel goed kunnen zijn dat deze TE beperkt zijn en dat ik alsnog terugval op de MP client. Ik lees goeie dingen over 1.3.0 dus wellicht kan ik het toch overwegen. Alleen heb ik dan niet zo'n mooie handleiding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik vind MediaPortal superieur aan XBMC, vooral het TV gedeelte. Heb je het al wel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
HaTe schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:39:
Ik vind MediaPortal superieur aan XBMC, vooral het TV gedeelte. Heb je het al wel geprobeerd?
Nee niet echt. Ik ben behoorlijk nieuw in het TV kijken op de PC.

XBMC gebruik ik al vanaf het eerste uur (op de oude XBOX) en de familie (frau und kinder) is redelijk gewend aan de interface. Maar ik denk dat ik toch maar eens eerst aan de slag ga met MediaPortal en ook gewoon de client eens goed probeer. Misschien kom ik wel tot inkeer en merk ik dat het afspelen van media fijner is in MediaPortal. Even zij-aan-zij testen.

To be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
D-e-n schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:44:
Je kunt een ander thema kiezen via MP zelf.. (settings -> GUI -> skin -> thema) Mocht je die blauwe ook niet mooi vinden kan je zelf een afbeelding "splashscreen.png" noemen en deze in de skinfolder gooien.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:04:
[...]

Je kunt een ander thema kiezen via MP zelf.. (settings -> GUI -> skin -> thema) Mocht je die blauwe ook niet mooi vinden kan je zelf een afbeelding "splashscreen.png" noemen en deze in de skinfolder gooien.. :)
als je dat doet, dan krijg je toch alleen een 'nieuw' splashscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zitten hier en deaar wel wat eigenaardigheden in de compatibliteit binnen de verschillende versies.

Als je versie 1.3.0a gebruikt van MePo, dan kun je keurig avallonis gebruiken, wat een super mooie skin is (wederom met de aanpassingen van PowerMarcel10). Ga je echter naar 1.3.0b dan werkt ie niet meer, hij werkt ook gewoon echt niet meer.
Argus 2.0.1 is een upgrade van FTR1.7.0.1RC, maar de skin files in bijv avallonis heten allemaal nog FTR_blabla.xml, je moet die handmatig hernoemen naar ARGUS_blabla.xml, ook in de verschillende xml bestandne staan verwijzingen naar de FTR bestanden, die verwijzingen zullen dus ook vervangen moeten worden.
Voor TITAN skin zijn inmiddels ook skin bestandne beschikbaar voor icm argustv, dit heb ik echter zelf nog niet gebruikt. Is dus 'oplosbaar'.

Verder kan ik zeggen dat TVserver van MePo erg stabiel is wanneer je slechts één tuner hebt, met twee tuners is het echt geen doen, de meldingen vliegen je om de oren. Mijn vermoeden is dat dit komt vanwege MDAPI en dat MePo slechts één Card0_1 mapje aanmaakt.

Afijn, ik geniet elke dag van de stabiliteit van Argus (heb hem dus geupgraded naar de nieuwste versie), van de reserveringen qua opnames heb ik geen last. Heb het nog nooit meegemaakt dat de zender dan stopt. Nu neem ik niet zo heel veel op, maar wel een paar series.

Voor het decoden van meerdere zenders tegelijk uit dezelfde transport stream moet je volgens mij iets in MDAPIFilter.ini aanpassen, maar weet het niet meer zeker, heb het nog nooit gebruikt, zou der nog is naar gaan kijken, maar nooit tijd gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 17-12-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik liep vast met de installatie van Argus, vond ook de gebruikers interface niet fijn dus weer terug proberen met MediaPortal. Na wat SQL installatie problemen (was vergeten de DB in \programdata\mySQL weg te gooien |:( ) ben ik weer aanbeland waar ik de vorige keer vast liep : het decoderen van scrambled kanalen en meerdere kanelen maken. Uiteindelijk de laatse (denk ik) MDAPI_plus geinstalleerd : http://sourceforge.net/projects/mdapiplus/

Nu mijn vragen:
  • Ik word echt helemaal tureluurs van allerlei termen die ik via google tegen kom ; MDAPI, ACAMD, MDAPIFilter.ax, Splug, OSCAM en weet ik nog meer. Wat doen deze dingen precies? Staat dit ergens beschreven? En zit dit allemaal in dat MDAPI_Plus pakket 8)7 ?
  • Binnen MDAPI_Plus kan ik in de plugins tab de "anysee BDA Digital Capturer0" enz directories aanmaken. En in de Cards tab heb ik de anysee BDA digital capturer. Ge-edit met 2 kanalen. Dit is toch hetzelfde als wat er in deze guide staat? En moet ik dan toch nog die Splug.dll installeren? Aangezien ik de ballen verstand heb van wat ik aan het doen ben (zie punt hierboven) moet ik dit ff vragen. Ik heb het maar gedaan (versie 1.1.4 gedownload) en het is nu zichtbaar in de MDAPI settings..
  • Dient MDAPI op de achtergrond te draaien ? Ik zag op een gegeven moment een DVB symbool in mijn system tray staan maar toen ik SPLUG -> start verdween ie. :?
  • Met deze instellingen hierboven moet ik dan nog steeds in de TV-server in de edit van de ANysee "CAM enabled" aanzetten? of worden deze instellingen override door MDAPI?
  • welke instellingen mis ik nog meer? Moet ik opnieuw scannen? Ik zie nog steeds alleen FTA... :( Bij manual control zegt ie bij scrambled channels steeds "no audio/video"

[ Voor 21% gewijzigd door Spam op 17-12-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:32:
[...]
als je dat doet, dan krijg je toch alleen een 'nieuw' splashscreen?
Jep, maar dat bedoeld hij lijkt mij ook met achtergrond.. Je kunt in MP kiezen of je een vaste achtergrond wilt gebruiken, die je kunt aanpassen door een andere theme in te stellen; maar je kunt er ook voor kiezen om per item in het hoofdmenu een andere te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
@Sa1: Om meerdere zenders van 1 transponder te kunnen bekijken/opnemen moet je voor zover ik weet ACamd.ini aanpassen.. In geval van een Anysee:

[ACamd]
ANYSEE0=1
ANYSEE1=1

In plaats van:

[ACamd]
ANYSEE0=1

@Spam: Wat voor tv kaart gebruik je? Ook een Anysee? In dat geval; laat even wat weten over je configuratie, dan kan ik je misschien wel even helpen! Je mag ook een PM sturen..

Gezien je wat warrige verhaal heb ik het idee dat je de kluts een beetje kwijt bent! :p En terecht, want als je niet weet waar je moet beginnen is het een hel om digitale tv werkend te krijgen op een PC.. Ik werd er zelf in het begin ook moedeloos van..

Maar zodra je een beetje weet "wat, wat" is valt het allemaal best mee! :) Maar ja, zo werkt dat met alles natuurlijk....

Ik/we horen het wel!

EDIT: @Sa1: Typisch dat er zoveel verschil in stabiliteit zit tussen gebruik van 1 of 2 tuners.. Ik ben zelf echt aangenaam verrast over de stabiliteit van de tv-server van MP! Al gebruik ik zelf dus maar 1 kaart. (alles wat ik mis kan ik haast wel terug kijken via bijvoorbeeld OnlineVideos) Ik moet wel zeggen dat ik m'n HTPC tegenwoordig helemaal uitschakel en de slaapstand niet meer gebruik.. Dit leide toch tot probleempjes in het verleden. Zowel op het gebeid van live tv dat na een herstart niet meer werkte, tot andere niet-Mediaportal gerelateerde dingen.. En met een vlotte SATA3 SSD is het opstarten ook niet zo'n probleem.. Binnen 1 minuut is het ding klaar voor gebruik inclusief het opstarten van Mediaportal zelf..

[ Voor 31% gewijzigd door powermarcel10 op 17-12-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Trouwens, ik zie spam zijn berichtje over dit nu pas: http://sourceforge.net/projects/mdapiplus/ Is er al iemand die dit werkend heeft icm Mediaportal? Ik gebruik nog de "oude" versie van Mdapi plugins.. (acamd 6.20) Iemand ervaring met MDAPI_plus? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:52:
Trouwens, ik zie spam zijn berichtje over dit nu pas: http://sourceforge.net/projects/mdapiplus/ Is er al iemand die dit werkend heeft icm Mediaportal? Ik gebruik nog de "oude" versie van Mdapi plugins.. (acamd 6.20) Iemand ervaring met MDAPI_plus? Ben erg benieuwd!
Ik heb deze geprobeerd in te zetten voor ARGUS omdat dit zou werken. Met een anysee dus niet. Hiervoor heb ik een andere gebruikt. Dit staat overigens los van de 'meegeleverde' bestanden. Die moet je nog steeds uit de .rar halen.
MDAPI+ maakte bij mij geen CARD0_1 mapjes aan.
@Sa1: Om meerdere zenders van 1 transponder te kunnen bekijken/opnemen moet je voor zover ik weet ACamd.ini aanpassen.. In geval van een Anysee:

[ACamd]
ANYSEE0=1
ANYSEE1=1

In plaats van:

[ACamd]
ANYSEE0=1
Nee, das niet helemaal waar. Dit geeft alleen aan dat in Anysee welke op positie 0 en 1 zitten aangesloten een smartcard zit, wanneer je ANYSEE1=0 zou doen, dan zou hier op de anysee welke op positie 1 zit, geen smartcard zitten en maakt hij `gebruik van cardsharing (wat niet mag :))

Zie: http://www.argus-tv.com/w...e.21_What.27s_going_on.3F
EDIT: @Sa1: Typisch dat er zoveel verschil in stabiliteit zit tussen gebruik van 1 of 2 tuners.. Ik ben zelf echt aangenaam verrast over de stabiliteit van de tv-server van MP! Al gebruik ik zelf dus maar 1 kaart. (alles wat ik mis kan ik haast wel terug kijken via bijvoorbeeld OnlineVideos) Ik moet wel zeggen dat ik m'n HTPC tegenwoordig helemaal uitschakel en de slaapstand niet meer gebruik.. Dit leide toch tot probleempjes in het verleden. Zowel op het gebeid van live tv dat na een herstart niet meer werkte, tot andere niet-Mediaportal gerelateerde dingen.. En met een vlotte SATA3 SSD is het opstarten ook niet zo'n probleem.. Binnen 1 minuut is het ding klaar voor gebruik inclusief het opstarten van Mediaportal zelf..
heeft echt te maken met hoe mepo omgaat met de verschillende tuner kaarten, argus ziet er gewoon twee, mepo ziet er in de tvserver werkelijk twee, maar icm mdapi wordt dit behandeld als één, je hebt dus alleen een capturer0 folder terwijl je dus een capturer0 en een capturer1 zou verwachten.

Heb een tijd m'n systeem gewoon niet op standby gezet en ook niet uit, altijd gewoon aan, maar dat is niet zo energybewust, dus inmiddels doe ik hem weer in standby wat gewoon goed werkt met argus. Heb zelf ook een SSD der in, maar toch is standby sneller dan uit :)

Overigens, als je hem echt uit zet dan zou je ook de meest recente drivers kunnen gebruiken van anysee (niet die van anyseedirect.eu maar van die andere site die ik een poos terug gepost had), let wel op, deze creert ook een service genaamd anyseecno, dus die moet je ook disablen (niet alleen dus meer de cno.exe killen).

Heb overigens al lange tijd geen BSOD meer gehad, de beide tuners zitten nu op dezelfde USB controller, keyboard / muis / bt receiver zit allemaal ergens anders op en nu lijkt het gewoon goed stabiel te werken met 1.2.8a

[ Voor 74% gewijzigd door Sa1 op 18-12-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal m'n best doen om wat te beantwoorden, zelfde als wat powermarcel10 zegt, mocht je vragen hebben dan kunnen we gewoon helpen.
Spam schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:53:
Ik liep vast met de installatie van Argus, vond ook de gebruikers interface niet fijn dus weer terug proberen met MediaPortal. Na wat SQL installatie problemen (was vergeten de DB in \programdata\mySQL weg te gooien |:( ) ben ik weer aanbeland waar ik de vorige keer vast liep : het decoderen van scrambled kanalen en meerdere kanelen maken. Uiteindelijk de laatse (denk ik) MDAPI_plus geinstalleerd : http://sourceforge.net/projects/mdapiplus/

Nu mijn vragen:
[list]
• Ik word echt helemaal tureluurs van allerlei termen die ik via google tegen kom ; MDAPI, ACAMD, MDAPIFilter.ax, Splug, OSCAM en weet ik nog meer. Wat doen deze dingen precies? Staat dit ergens beschreven? En zit dit allemaal in dat MDAPI_Plus pakket 8)7 ?
MDAPI is volgens mij een dshowfilter, volgens mij doet die iets met een signaal, in ons geval het decoderen van het signaal.
ACAMD is de cardserver (correct me if i'm wrong) die leest volgens mij de smartcard
MDAPIFilter.ax is het filter bestand, dus als je het over MDAPI hebt wordt dit filter bestand bedoelt.
Splug is een 'oude' methode van decoderen, die heeft volgens mij veel problemen met de activatie pakketjes en dus raakt je smartcard constant verlopen na een week of wat, heel irri. Plus dat bij mij had ik channel changes van ongeveer 20 sec, was niet tof.
OSCAM is ook een cardserver, net als ACAMD alleen van een andere maker, volgens mij werkt deze niet met een anysee.
Wat er allemaal in het MDAPI_Plus pakket zit weet ik niet, ik kreeg hem niet aan de gang in mijn situatie en ben terug gegaan naar ACAM620.rar, hier zitten alle benodigde bestanden in voor de anysee. Voor ARGUS heb ik een 'losse' mdapifilter.ax gedownload welke op het forum aldaar wordt aangeboden.
• Binnen MDAPI_Plus kan ik in de plugins tab de "anysee BDA Digital Capturer0" enz directories aanmaken. En in de Cards tab heb ik de anysee BDA digital capturer. Ge-edit met 2 kanalen. Dit is toch hetzelfde als wat er in deze guide staat? En moet ik dan toch nog die Splug.dll installeren? Aangezien ik de ballen verstand heb van wat ik aan het doen ben (zie punt hierboven) moet ik dit ff vragen. Ik heb het maar gedaan (versie 1.1.4 gedownload) en het is nu zichtbaar in de MDAPI settings..
hier kan ik dus helaas niet meer over vertellen. 'normaal' gesproken wat ik deed bij MePo server was de mdapifilter.ax registreren met regsvr32.exe mdapifilter.ax in de map c:\program files (x86)\team mediaportal\mediaportal tv server\(tuner\ geloof ik) (sorry moet het even uit het hoofd doen, zit op m'n werk). Toen ik dat deed werd de map MDplugins aangemaakt (na een reboot), als je nu een FTA zender gaat bekijken wordt er in deze map een map aangemaakt met blabla Capturer0, hierin moeten dan de overige bestanden uit het .rar bestand geplaatst worden, ACAM.ini nog even aanpassen en je bent klaar voor het MDAPI stuk. Volgens mij is dat eenvoudiger dan mdapi_plus, maar ook dus weer afhankelijk van welke tv kaart. Overigens moet je die splug.dll dus niet gebruiken.
• Dient MDAPI op de achtergrond te draaien ? Ik zag op een gegeven moment een DVB symbool in mijn system tray staan maar toen ik SPLUG -> start verdween ie. :?
MDAPI is een filter welke 'gewoon' actief is, in het geval van de plus variant weet ik niet hoe het werkt, maar kan me voorstellen dat hij crasht als je splug start, want dan gaan ze samen de smartcard lastig vallen.
• Met deze instellingen hierboven moet ik dan nog steeds in de TV-server in de edit van de ANysee "CAM enabled" aanzetten? of worden deze instellingen override door MDAPI?
Klopt, dit moet nog steeds aangezet worden. Dus dat er een CAM aanwezig is en dat er 1 zender gedecodeerd kan worden.
• welke instellingen mis ik nog meer? Moet ik opnieuw scannen? Ik zie nog steeds alleen FTA... :( Bij manual control zegt ie bij scrambled channels steeds "no audio/video"
[/list]
nee, als hij alle zenders ziet, alleen met een rood ding er voor ipv een groene dan is dat prima, die rode dingen blijven overigens gewoon staan. Ook al heb je het straks werkend.

Overigens gebruik ik al tijden geen MYSQL meer, op diverse fora werd aangegeven dat MSSQL sneller zou zijn dus die gebruik ik nu, icm SQL management studio ook een stuk gebruiksvriendelijker.

Hoop dat je er wat aan hebt, en anders horen we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
powermarcel10 schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:36:
@Spam: Wat voor tv kaart gebruik je? Ook een Anysee? In dat geval; laat even wat weten over je configuratie, dan kan ik je misschien wel even helpen! Je mag ook een PM sturen..

Gezien je wat warrige verhaal heb ik het idee dat je de kluts een beetje kwijt bent! :p En terecht, want als je niet weet waar je moet beginnen is het een hel om digitale tv werkend te krijgen op een PC.. Ik werd er zelf in het begin ook moedeloos van..
Configuratie :
  • Anysee E30 TC Combo Plus
  • Windows 7 SP1 Enterprise
  • MediaPortal 1.3.0.
  • ACAMD 620
  • MySQL 5.1
  • XBMC 12 - RC1 met MediaPortal plugin.
Ik heb je ff een e-mail gestuurd.
Sa1 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:52:
hier kan ik dus helaas niet meer over vertellen. 'normaal' gesproken wat ik deed bij MePo server was de mdapifilter.ax registreren met regsvr32.exe mdapifilter.ax in de map c:\program files (x86)\team mediaportal\mediaportal tv server\(tuner\ geloof ik) (sorry moet het even uit het hoofd doen, zit op m'n werk). Toen ik dat deed werd de map MDplugins aangemaakt (na een reboot), als je nu een FTA zender gaat bekijken wordt er in deze map een map aangemaakt met blabla Capturer0, hierin moeten dan de overige bestanden uit het .rar bestand geplaatst worden, ACAM.ini nog even aanpassen en je bent klaar voor het MDAPI stuk. Volgens mij is dat eenvoudiger dan mdapi_plus, maar ook dus weer afhankelijk van welke tv kaart. Overigens moet je die splug.dll dus niet gebruiken.
Ok, heb je stappen gevolgd. Echter het aanpassen van de ACAM.ini snap ik niet. Moet dat niet de MDAPICards.xml file zijn ? En dan EnableMdapi=3 oid maken ?

Als ik in 'manual control' in de TV server start timeshift doe van een scambled kanaal krijg ik nu de melding "Channel is scrambled" :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 18-12-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:27:
[...]

Configuratie :
  • Anysee E30 TC Combo Plus
  • Windows 7 SP1 Enterprise
  • MediaPortal 1.3.0.
  • ACAMD 620
  • MySQL 5.1
  • XBMC 12 - RC1 met MediaPortal plugin.
Ik heb je ff een e-mail gestuurd.

[...]

Ok, heb je stappen gevolgd. Echter het aanpassen van de ACAM.ini snap ik niet. Moet dat niet de MDAPICards.xml file zijn ? En dan EnableMdapi=3 oid maken ?

Als ik in 'manual control' in de TV server start timeshift doe van een scambled kanaal krijg ik nu de melding "Channel is scrambled" :'(
als je der echt niet uit komt wil ik wel een keer via teamviewer mee kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

HaTe schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:27:

Ik heb het al weer gezien met de TV Server ook de opnames laten plannen en daarmee ook TV kijken. Argus is toch echt wel veel uitgebreider met plannen. Je kan zonder Argus niet eens instellen hoelang opnames bewaard moeten worden, of hoeveel bijvoorbeeld.
Ook krijg ik na het stoppen van tv/opname zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Na hulp van powermarcel10 via mail heb ik eindelijk MediaPortal aan de gang gekregen met scrambled kanalen (Super bedankt _/-\o_ ). Voor diegenen (n00bs zoals ik) die Media Portal met Anysee aan de gang willen krijgen zijn dit de stappen, uitgaande van Windows 7 64 bits) (@powermarcel10 : ik hoop dat je het goed vind dat ik dit post?):
  1. Kale installatie MediaPortal met Anysee driver 1.28s. FTA kanalen moeten zichtbaar zijn.
  2. Zorg ervoor dat CNO applicatie niet automatisch opstart : start -> msconfig -> opstarten -> vinkje bij Anysee CNO uitzetten.
  3. Pak ACamd_0620.rar uit
  4. Knip/plak MDAPIFilter.ax in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server
  5. Open cmd met administrator rechten
  6. Tik het volgende in: CD C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server
  7. Druk op enter
  8. Vanuit het pad dat je net hebt opgegeven tik je nu in: C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe mdapifilter.ax en druk op enter
  9. Als het goed is krijg je nu een melding dat het één en ander geslaagd is.. Dit is even een check moment of alles goed gaat!
  10. Start je systeem opnieuw op.
  11. Kijk of er in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server een map; "MDPlugins" is aangemaakt.
  12. Open TV-Server en check of je de volgende instellingen hebt: Ga naar TV-servers -> "naam van je systeem" -> Zorg dat alleen de Anysee (DVB-C) is ingeschakeld, en zet hem boven aan het lijstje ivm de prioriteit, al zal dit denk ik weinig uitmaken omdat de rest toch is uitgeschakeld. Open nu ook nog even de instellingen van de kaart door op "EDIT" te klikken. Zet hier een vinkje bij "CAM enabled" en geef aan dat je kaart maximaal 1 kanaal tegelijkertijd kan coderen.
  13. Herstart nu de tv-server.
  14. Speel even een FTA kanaal af (via Manual control in tv-server) en herstart je systeem.
  15. Kijk of er in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins een map "anysee BDA Digital Capturer0" komt te staan.. In dat geval ben je er bijna!
  16. Plak in deze laatste map alle bestanden uit ACamd_0620.rar. Pak vervolgens ook ANYSEE_config.rar uit; verwijder de .rar zelf, en knip plak de bestanden uit deze rar weer in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0. Je moet hierbij Acamd.ini kopieren en vervangen. Open dit laatste bestand en verwijder de laatste 3 regels zodat er alleen komt te staan: [ACamd] en daaronder ANYSEE0=1. Sla het bestand op.
  17. Verwijder uit de folder alleen het volgende bestand: Cardclient.conf en herstart je pc.
Uiteindelijk bleek ik vergeten te zijn om Anysee_config.rar uit te pakken. Zo zie je maar dat het vaak de kleine foutjes maken die alles in de soep laten lopen :P

Heb nu met de mediaportal client zitten spelen ....maar ik vind 'm niet fijn. Ik vond de manier van instellen niet fijn, de skins niet mijn smaak en ook liep de video in het algemeen (TV of mkv's) minder soepel. Voor de volledigheid zijn hier mijn specs.

Misschien ben ik verwend met XBMC en de familie is helemaal gewend met deze interface. Ook vind ik XBMC fijner (lees: makkelijker) werken met plugins, maar dat is persoonlijk. Ergens ben ik denk ik gewoon lui en heb ik niet heel veel tijd om dingen te pimpen 8)7. Bovendien kan ik XBMC ook op de iPad gebruiken incl PVR plugins. Nu weet ik dat je met iPimp dat ook weer kan doen maar ik gebruik XBMC op iPad ook veel om op de bank films te kijken. Afijn....XBMC dus.

Het probleem; de MP XBMC plugin crashed helaas :( Elke keer wordt de verbinding met de server verbroken. Volgende stap is eens kijken of ik met een Argus backend en de Argus plugin. Deze werkte de vorige keer namelijk wel goed met XBMC, alleen kreeg ik alleen FTA te zien. Dat weet ik nu wel op te lossen ;-). To be continued.

Heeft iemand hier trouwens ervaring DVBlink TVSource? Is toch betaald of niet? Deze schijnt namelijk ook samen te werken met Windows Media Center om meerdere virtuele tuners te maken (en eigenlijk is WMC best een fijne client, dus wellicht handig om op terug te vallen) en XBMC heeft een DVBlink plugin in de standaard repo zitten. Misschien niet het goeie topic om deze vraag te stellen maar het lijkt wel dat de guru's hier zitten :P

Nogmaals dank voor ieders hulp (speciaal powermarcel10, sa1 en HaTe). Wat een super forum is tweakers toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goed om te horen dat het gelukt is!

Voor argus is de procedure inderdaad redelijk gelijk. Je moet alleen in de recorder config aangeven dat je MDAPI gebruikt en daar je CAM limit instellen.

En je hebt deze: http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=67&t=3927 mdapifilter.ax nodig.

Bestand plaatsen in c:\program files (x86)\argustv\recorder (meen ik, kan het vanavond ff checken voor de zekerheid). en registeren op dezelfde wijze. (overigens hoef je niet blabla syswow en alles in te typen, maar kun je direct regsvr32.exe mdapifilter.ax typen (de rest staat in je path)).

De bestanden uit de acam620.rar moet je hetzelfde behandelen als bij MePo (alleen heb je twee mapjes als je twee tuners hebt, in de ene zet je ANYSEE0=1, in de andere ANYSEE1=1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sa1 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:39:
[...]
goed om te horen dat het gelukt is!

Voor argus is de procedure inderdaad redelijk gelijk. Je moet alleen in de recorder config aangeven dat je MDAPI gebruikt en daar je CAM limit instellen.

En je hebt deze: http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=67&t=3927 mdapifilter.ax nodig.

Bestand plaatsen in c:\program files (x86)\argustv\recorder (meen ik, kan het vanavond ff checken voor de zekerheid). en registeren op dezelfde wijze. (overigens hoef je niet blabla syswow en alles in te typen, maar kun je direct regsvr32.exe mdapifilter.ax typen (de rest staat in je path)).

De bestanden uit de acam620.rar moet je hetzelfde behandelen als bij MePo (alleen heb je twee mapjes als je twee tuners hebt, in de ene zet je ANYSEE0=1, in de andere ANYSEE1=1)
Bovendien heb ik de handleiding van powermarcel10 dus dan MOET het gewoon goed gaan :P

Is de mdapifilter.ax die in de acamd620.rar zit niet goed dan? In de versie die ik had gedownload werktte het gewoon. En werkt dit alles alleen met de anysee 1.28s driver of ook met de 1.3.8.62 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:50:
[...]

Bovendien heb ik de handleiding van powermarcel10 dus dan MOET het gewoon goed gaan :P

Is de mdapifilter.ax die in de acamd620.rar zit niet goed dan? In de versie die ik had gedownload werktte het gewoon. En werkt dit alles alleen met de anysee 1.28s driver of ook met de 1.3.8.62 ?
't werkt wel met nieuwere versies, maar zou lekker 1.28s of a gebruiken. Meest stabiel. Overigens is versie 1.3.9 ook beschikbaar.

Heb de versie in het .rar bestand van de mdapifilter.ax niet geprobeerd omdat expliciet wordt aangegeven dat je die moet gebruiken van argus. Je kunt het proberen. Maar zou het niet doen :) Handleiding is wel gebasseerd op For The Record, niet op argus. Verschilt heel veel, maar mocht je regens tegen aan lopen. Meldt het dan. Heb eergisteren dit nog gedaan dus moet redelijk vers in het geheugen liggen.

Anoniem: 432901

powermarcel10 schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:36:
Ik ben zelf echt aangenaam verrast over de stabiliteit van de tv-server van MP! Al gebruik ik zelf dus maar 1 kaart.
En nog steeds tevreden?"ben ooit eens begonnen met de tv server maar had ook aparte "probleempjes" toen overgestapt naar 4tr en de nieuwe Argus wat eigenlijk tot de dag van vandaag lekker werkt maar aangezien ik ooit nog wel weer eens terug wil toch een vraagje.

Er vielen mij toen gelijk 2 dingen op toen ik net over was, ik had niet op alle kanalen ondertitels in 4tr (met de tv server had ik hier geen last van) maar hier was gewoon mee te leven (gok teletekst maar weet het niet zeker:). het tweede wat me opviel was dat EPG automatisch werd binnengehaald in 4tr waar ik via de tv server van mediaportal heel moeilijk moest doen via "grabbers" en dan had je weer niet op alle kanalen EPG en dan moest je weer importeren etc. werd er niet echt vrolijk van dus vroeg ik mij af, hoe krijg jij je EPG binnen?
Spam schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:50:
[...]Is de mdapifilter.ax die in de acamd620.rar zit niet goed dan? In de versie die ik had gedownload werktte het gewoon. En werkt dit alles alleen met de anysee 1.28s driver of ook met de 1.3.8.62 ?
Ik zelf heb de 1.3.? versie, de 1.28 gaf helaas heel vaak blauwe schermpjes sinds ik hoger ben gaan zitten geen 1 meer gehad, tevens geen last van artifacts of zo (icm met LAVfilters)
Anoniem: 432901 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:04:
[...]

En nog steeds tevreden?"ben ooit eens begonnen met de tv server maar had ook aparte "probleempjes" toen overgestapt naar 4tr en de nieuwe Argus wat eigenlijk tot de dag van vandaag lekker werkt maar aangezien ik ooit nog wel weer eens terug wil toch een vraagje.

Er vielen mij toen gelijk 2 dingen op toen ik net over was, ik had niet op alle kanalen ondertitels in 4tr (met de tv server had ik hier geen last van) maar hier was gewoon mee te leven (gok teletekst maar weet het niet zeker:). het tweede wat me opviel was dat EPG automatisch werd binnengehaald in 4tr waar ik via de tv server van mediaportal heel moeilijk moest doen via "grabbers" en dan had je weer niet op alle kanalen EPG en dan moest je weer importeren etc. werd er niet echt vrolijk van dus vroeg ik mij af, hoe krijg jij je EPG binnen?

[...]

Ik zelf heb de 1.3.? versie, de 1.28 gaf helaas heel vaak blauwe schermpjes sinds ik hoger ben gaan zitten geen 1 meer gehad, tevens geen last van artifacts of zo (icm met LAVfilters)
Welke driver versie gebruik jij? en hoe gaat het 'uit standby halen'? Ik heb geprobeerd op 1.3.9, maar daar werken de tuners niet meer als hij uit standby komt.

EPG werkt trouwens prima met TV server, gewoon via DVB-C

Anoniem: 432901

Sa1 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:40:
[...]
Welke driver versie gebruik jij? en hoe gaat het 'uit standby halen'? Ik heb geprobeerd op 1.3.9, maar daar werken de tuners niet meer als hij uit standby komt.

EPG werkt trouwens prima met TV server, gewoon via DVB-C
Ah sorry vergeten te vertellen maar ik gebruik 1 tuner en doe altijd mijn HTPC uit (neem niks op) welke driver ik precies heb zal ik thuis nog eens bekijken. Het is wel ooit eens de bedoeling de HTPC in standby te doen.

Dank je voor het snelle antwoord btw, als ik mijn Mediaportal ga upgraden dan ga ik weer eens een poging wagen, automatisch EPG is wel een must voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 432901 op 20-12-2012 09:50 ]

• powermarcel10
Anoniem: 432901 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:04:
[...]

[...]

Nog steeds enorm tevreden! Ik was tot vorige week ook geen voorstander van de TV-server van MP, maar de problemen lijken echt verholpen te zijn! Bij mij althans.. Ik weet niet wat ze gedaaan hebben, maar hier is het nu gewoon 100% stabiel; al meer dan een week.. Bij 4TR had ik nog wel eens last van soort artifacts in beeld. Nu; met dezelfde drivers en codecs, heb ik die bij TV server niet meer! Daarbij vind ik het super dat ik de tv server kan bedienen via AMPdroid, ik weer teletext heb, en geen gedoe heb icm andere plugins die een installatie van tv-server vereisen (zoals bijvoorbeeld sleepcontrol)

EDIT: EPG komt hier gewoon goed binnen via DVB-C!!

• powermarcel10
@ Spam: Fijn dat het werkt trouwens!!

Wel jammer dat je met Mediaportal niet goed uit de voeten kunt.. Ik ben er van overtuigd dat het (zeker met tv kijken) het wel beter werkt dan XBMC, en je met de juiste plugins, en de juiste instellingen een completer pakket hebt dan xbmc kan bieden.. Maar het is maar net waar je aan gewend bent.

Ik probeerde zo nu en dan ook wel eens xbmc, en dat biedt ook zeker z'n voordelen.. Maar uiteindelijk vind ik Mediaportal veel competer.. Voordeel bijvoorbeeld is dat plugins echt onderdeel van het programma worden door dat de verschillende skins er echt voor zorgen dat het de plugin onderdeel van de interface wordt. Bij xbmc zien de plugins er precies hetzelfde uit, welke skin je ook gebruikt. Hier door vind ik het altijd een beetje een "bij elkaar geraapt zootje"

En alleen al gebrek aan plugins als OnlineVideos zou ik nooit overstappen naar xbmc.

Nadeel is alleen (maar als echte tweakers zou dit geen bezwaar moeten zijn;) ) is dat het bij Mediaportal wat meer tijd kost om alles goed in te stellen.. Een tip is in ieder geval (waarvan ik niet snap dat dit standaard niet goed is ingesteld) is de rolsnelheid van het scherm gewoon op 100 te zetten ipv 50. Hierdoor loopt de interface veel soepeler..

Ik zou je willen aanraden om Mediaportal (1.3.0 beta, incl Titan) nog eens te bekijken, en de plugins: MovingPictures, TVSeries, OnlineVideos en subcentral in ieder geval even te installeren..

Succes!

• Spam
Sa1 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:39:
[...]
Helemaal in 1 keer gelukt, best wel trots op mezelf :P Argus werkt feilloos met de XBMC plugin.

Nu de volgende stap, hoe kan ik meer virtuele tuners maken ? De manual verwijst wel naar meerdere tuners, maar ik heb maar 1 tuner....dus hoe maak ik meer virtuele die gebruik maken van dezelfde transponder stream? Of heb ik dat nu gewoon verkeerd begrepen en kan dat gewoon niet? Ik twijfel namelijk :?

Laat ik dan gewoon :
ANYSEE0=1
ANYSEE1=1

in 1 map staan in de ACamd.ini?

Zo ja, waarom schaft men dan uberhaupt meerdere fysieke tuners aan? ikke niet begrijp... 8)7
powermarcel10 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:24:
Ik zou je willen aanraden om Mediaportal (1.3.0 beta, incl Titan) nog eens te bekijken, en de plugins: MovingPictures, TVSeries, OnlineVideos en subcentral in ieder geval even te installeren..
Succes!
Ik heb deze keer je hele handleiding gevolgd. Derhalve staat Argus 2.01 + MP client 1.3.0 beta nu op mn systeem. Dan kan ik van beide walletjes snoepen :9 In de kerstvakantie heb ik wat meer tijd. Ik zal eens kijken wat fijner werkt. Op dit moment heb ik XBMC helemaal op mijn wensen ingesteld inclusief knoppen layout op mijn Logitech Harmony One. Nu weet ik dat ik de Media Center remote knoppen over kan nemen in MediaPortal dus dat ga ik nog eens be...snuffelen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Spam op 20-12-2012 14:41 ]

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:30
Je kan met 1 tv kaart meerdere kanalen uit dezelfde transport stream decoderen. Dit betekent dus niet dat je bijvoorbeeld NED1 en Discovery tegelijk kan kijken als deze niet in dezelfde transport stream zitten. Vandaar dus meerdere tv kaarten.

Ik heb bij m'n ouders al vrij lang Mediaportal draaien met een aantal DVB-S2 kaarten. Decoderen gebeurt via NewCS/Acamd en (sinds kort) MDAPI+ ipv de gewone MDAPI. Buiten het feit dat ik na een reboot soms newcs twee keer opnieuw moet starten omdat hij de kaart niet kan lezen heb ik het volgende probleem:

Als ik 1 kanaal tegelijk kijk heb ik geen enkel probleem. De sleutel requests worden via newcs netjes doorgegeven en het werkt gewoon. Kan een hele avond kijken.

In comes een tweede client, die ook een tv kanaal wil bekijken. Voor ongeveer 20 tot 30 minuten: geen enkel probleem! Newcs krijgt twee requests binnen voor tuner A en tuner B en handelt dit prima af.

Na 30 minuten: Problemen met een hoofdletter P. De tv streams op beide clients worden zo traag als dikke stront. Oplossing is om beiden te quiten en opnieuw te starten. Dan gaat het weer goed, voor 30 minuten.... Ik heb echt al van alles geprobeerd, het aanpassen van de timeshifting buffer, dynamic refresh rate, codecs, noem maar op. Maar ik kom er gewoon NIET uit. Ook google helpt me niet echt. Probleem blijft, ook bij gewone MDAPI ipv MDAPI+.

Iemand anders een soortgelijk probleem? Ben zelfs geneigd om dan maar twee CAMs in m'n TBS 6991 te doen en zonder MDAPI+ te werken. Hopen dat dat het wel oplost. Daarentegen, ik moet om de TBS te laten werken ook al wat kunstgrepen uithalen en bij 1.2.2 blijven (ivm diseqc wat anders niet werkt).

EDIT: Nog een aanvulling. Het geluid blijft wel gewoon doorlopen zoals hoort.....

[ Voor 5% gewijzigd door _VoiD_ op 20-12-2012 18:26 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26
De tv streams op beide clients worden zo traag als dikke stront. Oplossing is om beiden te quiten en opnieuw te starten. Dan gaat het weer goed, voor 30 minuten....
Je hebt voor beide clients een eigen gebruiker/wachtwoord aangemaakt in Newcs neem ik aan? Kijk anders eens op het sat4all forum, schijnt dat CD hun kaartjes aardig strakker heeft gezet om cardsharing tegen te gaan. Hoewel twee clients tegelijk wel zou moeten werken loop je misschien toch tegen dit probleem aan. Heb je het kaartje al eens een poosje in een gewone decoder gehad voor eventuele updates?

• D-e-n
Ik ben (wegens ontevredenheid over de Mediaportal tv-server) nu aan het experimenteren met ArgusTV maar ook daar hou ik problemen met uit standby komen en opnemen. Ook nu is er weer geen opname gemaakt. Uiteindelijk komt (middels mijn remote) de pc (en ook MP) wel handmatig uit de slaap. Maar dit ook pas nadat ik wat met menu en/of standby knop heb geknoeid. Zijn er wellicht nog instellingen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Voor mensen met Titan en Argus, ik ben bezig geweest met de skinfiles: http://www.argus-tv.com/f...=59&t=4104&p=26697#p26697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:30
Nielson schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:16:
[...]
Je hebt voor beide clients een eigen gebruiker/wachtwoord aangemaakt in Newcs neem ik aan? Kijk anders eens op het sat4all forum, schijnt dat CD hun kaartjes aardig strakker heeft gezet om cardsharing tegen te gaan. Hoewel twee clients tegelijk wel zou moeten werken loop je misschien toch tegen dit probleem aan. Heb je het kaartje al eens een poosje in een gewone decoder gehad voor eventuele updates?
Yes, heb ik gedaan. Alles wat ik tot nog toe gelezen heb gaat over een probleem met de streamer.

Misschien toch maar eens naar DVBLink terug, en deze dan via IPTV in mediaportal laden... wel weer een hoop gekut waar ik eigenlijk geen tijd voor heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Mesen, ik heb even een vraag, wellicht weten jullie bij wie ik moet zijn! Het valt me op dat Tweakers.net weinig aandacht besteed aan Mediaportal in zijn nieuwsberichten. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld xbmc waar van practisch elke (beta) release wordt vermeld!

Mediaportal passeert slechts heel af en toe de revue, terwijl er zeker de laatste tijd genoeg nieuws te melden valt! Ik zou graag contact krijgen met de afdeling binnen Tweakers.net die de nieuws berichten maakt om dit onder de aandacht te brengen..

Alvast bedankt voor het meedenken!

EDIT: Ik heb wel gezien dat je via; "Meer -> Over Tweakers -> NieuwsTip insturen" een link van een nieuwsbericht kunt versturen.. Heb hier al een paar linkjes proberen te versturen maar dat zegt hij dat de betreffende linkjes al gemeld zijn.. Toch heb ik de betreffende berichten nog niet voorbij zien komen in de nieuwsberichten!

[ Voor 22% gewijzigd door powermarcel10 op 21-12-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:35:
[...]

Helemaal in 1 keer gelukt, best wel trots op mezelf :P Argus werkt feilloos met de XBMC plugin.

Nu de volgende stap, hoe kan ik meer virtuele tuners maken ? De manual verwijst wel naar meerdere tuners, maar ik heb maar 1 tuner....dus hoe maak ik meer virtuele die gebruik maken van dezelfde transponder stream? Of heb ik dat nu gewoon verkeerd begrepen en kan dat gewoon niet? Ik twijfel namelijk :?

Laat ik dan gewoon :
ANYSEE0=1
ANYSEE1=1

in 1 map staan in de ACamd.ini?

Zo ja, waarom schaft men dan uberhaupt meerdere fysieke tuners aan? ikke niet begrijp... 8)7

[...]

Ik heb deze keer je hele handleiding gevolgd. Derhalve staat Argus 2.01 + MP client 1.3.0 beta nu op mn systeem. Dan kan ik van beide walletjes snoepen :9 In de kerstvakantie heb ik wat meer tijd. Ik zal eens kijken wat fijner werkt. Op dit moment heb ik XBMC helemaal op mijn wensen ingesteld inclusief knoppen layout op mijn Logitech Harmony One. Nu weet ik dat ik de Media Center remote knoppen over kan nemen in MediaPortal dus dat ga ik nog eens be...snuffelen :P
Wat VOID zegt dus. Handig is het niet, maar 't kan. Heeft niets met die .ini te maken, ik zat van de week der is wat over te lezen. Wat ik van argus begrijp is dat je geowon de CAM limit op 2 moet zetten. Dan probeert hij gewoon 'nog' een stream te starten.

Ben van plan dit is aan te zetten op mijn systeem. Heb alleen wat hitte issues nu welke ik eerst moet oplossen. GFX wordt 95 graden, waardoor hij zich gaat terug clocken en m'n HD tv niet meer lekker loopt.
HaTe schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 01:19:
Voor mensen met Titan en Argus, ik ben bezig geweest met de skinfiles: http://www.argus-tv.com/f...=59&t=4104&p=26697#p26697
kijk, heel gaaf! Ga er binnenkort is mee aan de slag.

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 21-12-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:57:
Mesen, ik heb even een vraag, wellicht weten jullie bij wie ik moet zijn! Het valt me op dat Tweakers.net weinig aandacht besteed aan Mediaportal in zijn nieuwsberichten. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld xbmc waar van practisch elke (beta) release wordt vermeld!

Mediaportal passeert slechts heel af en toe de revue, terwijl er zeker de laatste tijd genoeg nieuws te melden valt! Ik zou graag contact krijgen met de afdeling binnen Tweakers.net die de nieuws berichten maakt om dit onder de aandacht te brengen..

Alvast bedankt voor het meedenken!
[knip]
Met alle respect, en ik ben ook een MP liefhebber, maar zoveel nieuws is er ook niet te melden geweest de afgelopen tijd. Als er wat nieuws was dan is daar volgens mij ook melding van gemaakt hier op Tweakers.net, of zie jij ander nieuws wat hier is gemist?
De XBMC community is nu eenmaal wat actiever met het uitbrengen van updates, na de final van Eden is heel snel alweer de eerste beta van Frodo verschenen, snel gevolgd door de rest van de beta's en RC's, ze hebben er gewoon ietsje meer vaart in aan de overkant ;)

Aanvulling: gezien het aantal (afnemende) reacties bij de nieuws-items denk ik wel dat de interesse aan het wegebben is en dit kan wel een gevolg zijn van de (toegenomen) activiteiten rondom XBMC.

Ik was, als voorbeeld, zelf voorheen gebruiker van alleen maar MediaPortal, maar ik moet je eerlijk bekennen dat op dit moment XBMC de voorkeur heeft gekregen omdat MP niet zo soepel wil draaien op de lichtere systeempjes. Wat niet wil zeggen dat het niet meer wordt gebruikt, het heeft alleen niet meer de voorkeur op dit moment.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2012 13:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
@Hardware-lover: Ik heb deze nieuws berichten helemaal gemist! Ik denk dat ik nog wat moest wennen aan; "het nieuwe Tweakers.net. Dit waren namelijk inderdaad de zaken die ik gemist had..

Wel wat vreemd dat de release van MP 1.3.0 Beta onder "driver updates" wordt vermeld.

Verder ben ik het niet met je eens over het feit de populariteit van Mediaportal afneemt. In tegendeel; ik zie het op het forum van MP steeds drukker worden!

Met de nieuwe Titan skin boekt Mediaportal veel nieuwe gebruikers zo is me opgevallen. XBMC is een leuk compleet en stabiel programma, maar het mist in mijn optiek een beetje de fine tunings mogelijkheden en de intergratie van plugins vind ik niet optimaal. Het blijven "plugins" in tegenstelling tot MP waar de plugins echt onderdeel van het programma worden.. Maar ieder z'n ding! :)

xbmc heeft inderdaad wel een grotere comunity, dat klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan ondertussen met beide pakketten aardig uit de voeten durf ik gerust te zeggen en daardoor valt me vaak op dat er voor- en nadelen aan het gebruik van het ene of het andere pakket zitten. Geen van beiden is 100% vlekkeloos en je moet er een beetje je eigen draai aangeven, dat is mijn ervaring. En wat vandaag goed is, kan morgen beter of juist minder goed zijn, dus altijd verder blijven kijken dan je neus lang is.
Maar zoals ik al vaker geroepen heb, ik hoef niet te kiezen tussen de een of het ander, en daardoor blijf ik beiden pakketten met grote interesse volgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar welke van de twee heb je dan voor het dagelijkse gebruik?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Is er iemand die een dinovo mini heeft icm mediaportal? Iemand het voor elkaar gekregen om de back button werkend te krijgen?

Basement Bios ---- Exo-S

Mystikal schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:18:
Is er iemand die een dinovo mini heeft icm mediaportal? Iemand het voor elkaar gekregen om de back button werkend te krijgen?
heb toevallig van de kerstman zo'n ding gekregen. Hoe bedoel je dit?

Ik heb alleen de software geinstalleerd en gebruik hem puur als keyboard, dus wil wel even wat voor je testen?
Laatste tijd weer wat issues met traagheid / happeringen. Gisteravond even m'n kastje uitgezogen (fan vasthouden uiteraard!) en loopt weer als een zonnetje :D
D-e-n schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:35:
Maar welke van de twee heb je dan voor het dagelijkse gebruik?
Deze vraag had ik even gemist.

Van mij mogen ze hier beiden gebruiken, en dat is afhankelijk van de knop die gekozen wordt op de afstandsbediening. Zowel XBMC als MediaPortal gebruiken dezelfde opslag als bron (mijn NASSEN) dus er hoeft niets speciaals gedaan te worden. Op dit moment krijgt XBMC de voorkeur maar MePo is ook prima te gebruiken als men dat zou willen.

Testing, one, two ...

• powermarcel10
Mystikal schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:18:
Wat bedoel je precies met de "back button"? Om in MP terug te gaan moet je de Esc toets gebruiken, en die zit er volgens mij gewoon op! :p
powermarcel10 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:19:
[...]
Wat bedoel je precies met de "back button"? Om in MP terug te gaan moet je de Esc toets gebruiken, en die zit er volgens mij gewoon op! :p
De "back" knop (pijltje naar links/terug toets) op een MCE compatibel afstandsbediening is één stap terug in MePo. De Dinovoa mini is er volgens mij in MCE uitvoering maar ook in een niet MCE uitvoering waarop geen groene knop (en ook geen back knop) te vinden is, correct?
Afbeeldingslocatie: http://www.oneweb.co.uk/mythtv/wp-content/uploads/2009/02/mce-remote.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 27-12-2012 15:40 ]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

powermarcel10 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:19:
[...]

Wat doet de back button dan op dat toetsenbord?
Ik weet dat ESC back is in Mediaportal, maar ik wil eigenlijk dat de back button geconfigureerd kan worden als ESC knop. Ik weet dat het kan, ik heb het ooit bij iemand gezien.

Maar ik krijg het niet meer voor elkaar.

Basement Bios ---- Exo-S

• HaTe

HaTe

haat niet

Je zou daar Eventghost voor kunnen gebruiken.. Maar is ESC en back niet gewoon hetzelfde in MP?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

HaTe schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:09:
Je zou daar Eventghost voor kunnen gebruiken.. Maar is ESC en back niet gewoon hetzelfde in MP?
Zou kunnen, maar ik kan de back knop nergens aan toewijzen.

Inmiddels gevonden, nog niet kunnen checken.

Mediaportal configuration -> General -> Keys and sounds -> Global actions:
Either add a new action (ACTION_PREVIOUS_MENU) or edit the one called "Previous menu (10)".

http://forum.team-mediapo...ogitec-dinovo-mini.85188/

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dat is dezelfde link als ik erbij had gezet 8)7 :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Mystikal schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:22:
[...]

Wat doet de back button dan op dat toetsenbord?
Ik weet dat ESC back is in Mediaportal, maar ik wil eigenlijk dat de back button geconfigureerd kan worden als ESC knop. Ik weet dat het kan, ik heb het ooit bij iemand gezien.

Maar ik krijg het niet meer voor elkaar.
Ik denk dat die back toets de backspace button is. Dat is namelijk "terug" in windows mediacenter..

Je kunt het via de configuratei van MP wel wijzigen als het goed is.. Ik zal eens voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:16:
[...]

Dat is dezelfde link als ik erbij had gezet 8)7 :+
Er zijn van die dagen....... |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, StreamedMP voor 1.3Beta is beschikbaar: http://forum.team-mediapo...ports-mp-1-3-beta.109983/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

powermarcel10 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat die back toets de backspace button is. Dat is namelijk "terug" in windows mediacenter..

Je kunt het via de configuratei van MP wel wijzigen als het goed is.. Ik zal eens voor je kijken.
Als het je gelukt is, laat het me weten. Ik heb het niet voor elkaar gekregen :(

Inmiddels gelukt, maar weet niet precies hoe :? Beetje lopen pielen in de instellingen van Mediaportal en opeens deed hij het. Vreemde is dat nu de Function + ESC niet meer werkt 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Mystikal op 03-01-2013 19:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Al een jaar of vijf gebruik ik nu Mediaportal. Helaas met wisselende tevredenheid: gezien ik nogal wat PCs met Mediaportal had heb ik mijn fair share aan Database corrupties en ergernissen meegemaakt. Hoewel het altijd wel draaiende te krijgen was, kon ik er donder op zeggen dat na een maand of drie sowieso wel iets mis zou gaan. Daarnaast werd mediaportal schandalig traag op alle systemen, zeker als de database relatief groot is. Maar goed, anderzijds was Mediaportal geweldig: het zag er prachtig uit en je kon er flink op los customizen. Al met al heb ik ontzettend genoten van MP.

Ik heb een paar dagen terug XBMC gebruikt en ben er vrij zeker van nooit meer terug te keren naar Mediaportal voor waar ik het voor gebruik. Ik wacht MP2 af. Ik ben normaal niet zo van het "reclame maken in een ander topic". Wat ik echter wil zeggen is, als je nog nooit XBMC hebt gebruikt, en tevreden bent over MP, probeer het eens. Er zijn wat eigenschappen/functies die voor mij net wat meer op mijn wensen aansluiten.

Hoe dan ook blijf ik dit topic in de gaten houden omtrent het relevante nieuws. In ieder geval bedankt aan iedereen voor alle info en guides voor MP!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Als je het dan toch in dit topic post, vermeld dan op zijn minst welke functies beter zijn, anders is het helemaal een loze mededeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
pianoman schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:50:
Als je het dan toch in dit topic post, vermeld dan op zijn minst welke functies beter zijn, anders is het helemaal een loze mededeling.
Ah goeie.

De redenen dat ik ben overgestapt zijn:
- De hele setup vanuit de interface. Ik heb een HTPC en als je even een nieuwe (netwerk)bron wilde bekijken (als iemand een laptop meeneemt bijvoorbeeld) dan moest je weer uit de interface. XBMC heeft dit geïntegreerd, en het werkt er niet minder lekker door. Sterker nog, er is meer ondersteuning imho voor andere protocollen.
- Plugins/skins en andere toevoegingen zijn vanuit de interface geregeld d.m.v. repositories. Je kan dus makkelijk browsen door de officiële plugins, en deze worden automatisch bijgewerkt. Dit is voor mij de grootste verademing: ik gebruik graag video plugins voor verschillende sites, maar elke paar maanden kon je die dan weer updaten.
- Hij is wat stabieler en minder zwaar. Ik moet nog even wachten hoe het op termijn werkt, maar als ik mijn hele bibliotheek in Mediaportal had geladen (+/- 8000 serie episodes en 700 films), dan werd Mediaportal traag. Daarnaast had ik bij Mediaportal wel elke paar maanden dat als de boel uitviel/vastliep, dat mijn database om zeep werd geholpen. Ik
moet even afwachten hoe dit met XBMC gaat.
- in het algemeen is de setup een stuk makkelijker. Hoewel ik zelf wel mijn codecs op orde heb, is het gewoon een strakkere ervaring en makkelijker aan te raden aan mensen die daar niet goed uit komen.

Maar goed, een maatje die ook is overgestapt klaagde dat de scraper wat minder goed werkt. Ook is de MCE remote ondersteund, maar doet weer net de info-knop het niet.

Maar goed, omdat ik een relatief flinke database heb en heel veel video plugins gebruik, vind ik XBMC een stuk fijner. Daarnaast is er een feature die specifiek voor mij handig is: het samenvoegen van mappen. Je kan een hoofdmap series hebben, en dan van meerdere schijven hier een map aan toe kennen. Deze kun je vervolgens browsen als 1 grote schijf. Dat scheelt mij weer allemaal data heen en weer slepen of een gigantische lijst aan entries in mijn video folders.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1 ... 22 ... 30 Laatste