Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Jurre-r schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:07:
ik heb een zeer vreemd/vervelend probleem, bij het importeren van epg data via webepg heb ik alle kanalen netjes gelinkt aan de bijbehorende tvgids.nl id, maar als ik nu op grab now! druk dan download hij de channels wel, maar vervolgens geen programaas om de epg te vullen. weet iemand waar dit aan kan liggen?
(heb ook al mc2xml geprobeert, maar de rtl data bestaat niet op de microsoft server oid. want zowel mc2xml als windows media center zelf kunnen geen epg data van alle rtl zender vinden)
ps. overigens heeft webepg dit met elke zender die ik map, als ik buitenlandse zenders map dan download hij nogsteeds alleen de channel id's en verder niks
Ik gebruik ook mc2xml en daar is wel degelijk de RTL zenders aanwezig (4,5,7,8).
Echter krijg ik op dit moment alleen de data voor RTL x tot vanmorgen 06:00. Andere zenders krijg ik wel van de komende dagen binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 11-07-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:09
Ik heb een tijd MC2XML gebruikt, maar ik vond de EPG data veel te beperkt voor de komende dagen. RTL zenders vaak maar 1 of 2 dagen.
Sinds een paar maanden gebruik ik Webgrab++, werd een paar posts eerder ook al genoemd. Is echt een aanrader! Configuratie is even iets meer werk dan bij MC2XML, maar de werking van Webgrab++ is echt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 18:03
Gebruikt iemand AmpDroid, en kan deze persoon de ondertiteling (.srt op pc) werkend krijgen bij het streamen naar mijn smartphone (Desire Z)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29
effect10 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 15:33:
Gebruikt iemand AmpDroid, en kan deze persoon de ondertiteling (.srt op pc) werkend krijgen bij het streamen naar mijn smartphone (Desire Z)?
In principe zou dat met aMPdroid 1.0 moeten werken, maar dan alleen met de VLC-profielen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Ik heb VLC geinstalleer op mijn pc, echter bij het streamen naar AMPdroid op mijn smartphone, crashed op de pc de VLCwrapper en dus geen stream. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijjn? Volgens mij crashed VLC bij het opbouwen van de stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
effect10 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:54:
Ik heb VLC geinstalleer op mijn pc, echter bij het streamen naar AMPdroid op mijn smartphone, crashed op de pc de VLCwrapper en dus geen stream. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijjn? Volgens mij crashed VLC bij het opbouwen van de stream?
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4) en daarmee gaat dit topic helaas niet over VLC

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 14-08-2012 01:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Bedankt voor je reply, ik doelde op het streamen van mediaportal naar mijn android device mbv VLC profile ivm .srt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Hierbij een linkje naar mijn gemodde skinfiles voor Avallonis welke voor een deel ook werken met Avalon:

http://forum.team-mediapo...02366/page-72#post-894476

Included: MovingPictures, OnlineVideos, Updatecontrol, Emulators2, Worldweather, InfoService..

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Blegh, ik heb op dit moment het ergste probleem in mediaportal tot nu toe.... Goede tijden slechten tijden werkt niet meer via online video's. kan ook geen oplossing vinden, maar de afleveringen staan er gewoon niet tussen. Programma's daarvoor en daarna wel, maar geen GTST.

Vrouwlief vraagt iets te vaak waarom het niet werkt. Iemand hetzelfde probleem?

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Ik ben de maker van de RTL Gemist plugin voor Online Videos.. Ik kan er niks aan doen, het is maar wat RTL beschikbaar heeft. Misschien dat de informatie van de iPad of/en Android app er nog (weer, want vroeger zat deze er wel bij) ingevoegd kan worden, maar de vorige keer dat ik daar naar keek (dat is dus toen ze het hadden veranderd), was het erg vaag en kon ik er niet zoveel mee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
HaTe schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:43:
Misschien dat de informatie van de iPad of/en Android app er nog (weer, want vroeger zat deze er wel bij) ingevoegd kan worden, maar de vorige keer dat ik daar naar keek (dat is dus toen ze het hadden veranderd), was het erg vaag en kon ik er niet zoveel mee.
Bedankt voor je reactie. Gemist2 is toch de ipad stream?

• HaTe

HaTe

haat niet

Er is en plugin die "RTL XL" heet en een die "RTL Gemist" heet. Die RTL Gemist is van mij.
Bij RTL XL is Gemist2 sinds een paar maanden hetzelfde als die van mij. Eerst had ik er de iPad videos nog tussen, nu zijn het alleen de NetTV videos. Als het goed is hebben de mensen met NetTV dus ook geen GTST meer.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb zojuist toch de Android video's kunnen combineren met de NetTV video's! Ongeveer 5 uur mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:11
HaTe schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:37:
Ik heb zojuist toch de Android video's kunnen combineren met de NetTV video's! Ongeveer 5 uur mee bezig geweest, maar dan heb je ook wat :)
Dat klinkt goed. Binnenkort de HTPC maar bijwerken.

Zo suf dat dit soort zaken zo vaak door de contentproviders wordt veranderd.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 13:33
Is MediaPortal langzaam ten onder aan het gaan?

Helaas moeten we constateren dat er steeds minder activiteit te bespeuren is op zowel de homepage als het forum van Team MediaPortal. De laatste nieuws update was van 13-7-12 en van de belofte "Sorry for the long absence of my weekly blogs, but I am happy to announce that we will be kicking those off again this month." (3-7-12) is ook niets terecht gekomen. Ook dit topic op GoT kent steeds minder activiteit.

Wat denken jullie? Is het een dipje en zal MePo er weer bovenop klimmen met de komst van versie 2, of zal het vanaf nu alleen nog maar bergafwaarts gaan? Op de fora van MePo wordt er weinig over gerept.

En wat zal de oorzaak van deze 'ondergang' kunnen zijn?
  • Groeiende populariteit XMBC?
  • Opkomst van goedkope dedicated (netwerk-)mediaspelers?
  • Opkomst van Smart-TV?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 15:38

Sherlock

No Shit

Ik denk dat het juist zo stil is omdat het zo goed werkt :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 22:51
Harmani schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:42:

Helaas moeten we constateren dat er steeds minder activiteit te bespeuren is op zowel de homepage als het forum van Team MediaPortal. De laatste nieuws update was van 13-7-12 en van de belofte "Sorry for the long absence of my weekly blogs, but I am happy to announce that we will be kicking those off again this month." (3-7-12) is ook niets terecht gekomen. Ook dit topic op GoT kent steeds minder activiteit.

Wat denken jullie? Is het een dipje en zal MePo er weer bovenop klimmen met de komst van versie 2, of zal het vanaf nu alleen nog maar bergafwaarts gaan? Op de fora van MePo wordt er weinig over gerept.

• Opkomst van Smart-TV?
Vind Mediaportal nog steeds mijn voorkeur hebben boven XBMC. En er word volgens mij veel op de achtergrond gewerkt aan de alpha 1.3.0 en de 2.0 versie. Vind het een ideaal programma voor op mijn HTPC.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmani schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:42:

• Opkomst van Smart-TV?
Ik ben het met Sherlock eens, en die conclusie had ik wat langer geleden ook al getrokken. MediaPortal komt als pakket wat volwassener over in vergelijking met XBMC en door de vele varianten van XBMC zijn er ook legio verschillende problemen en akkefietjes. Toch gebruik ik XBMC ook naast MP om mee te spelen en er zitten wel leuke zaken in. Bij ons in huis is er echter een dikke voorkeur voor MP en dit zal nog wel even zo blijven verwacht ik.

Dus bergafwaarts? Dat lijkt me niet maar omdat 1.2.3. toch behoorlijk af is misschien een beetje saai? Maar daardoor wel heel betrouwbaar als gratis media center software?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Ik heb inmiddels ook ervaring met beide programma's. Ik heb altijd MP gebruikt maar nadat ik laatst wat akkefietjes had met de tv-database die maar niet wilde updaten en bepaalde mkv's die hakkelden ben ik XBMC ook maar eens gaan proberen.

In mijn ervaring is MP completer, mooier qua skins en wat meer naar wens in te stellen maar XBMC lijkt me tot nu toe wel wat stabieler. Alle mediabestanden die ik tot nu toe heb geprobeerd werken out-of-the-box met hardwareversnelling (ATI-kaart), films starten snel op en ik heb weinig vastlopers.

Grappig is wel dat ik mijn MCE-remote pas 100% werkend kreeg met het Translator-programma wat bij een MP-plugin hoort.

Het liefst zou ik overigens weer teruggaan naar MP (Maya-skin!!!!!) maar op dit moment is het ook wel lekker om eens even niet te stoeien met die pc en gewoon films te kijken.

Zolang Google TV nog niet "af" is, de UPC-box qua functionaliteit nog in de kinderschoenen staat en je met Mediaspelers nog geen complete internetervaring kunt hebben blijf ik nog wel even bij MP of XBMC op een pc. Op dit moment op een pc en bestanden op een WHS Home Server. Wellicht combineer ik de twee ooit nog eens.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 12-10-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben inmiddels overgestapt naar OpenELEC PVR, dat is Linux & XBMC Eden + PVR, in combinatie met TVHeadend. Werkt goed, is dedicated voor een HTPC dus geen Windows meer nodig en de community achter XBMC is vele malen actiever. Er zijn meer addons en skins beschikbaar, bovendien ziet de beste skin van MP er nog altijd minder mooi uit dan een gemiddelde XBMC skin. Maar dat laatste is zo persoonlijk dat het niet echt de moeite waard is daar over te discussieren.

OpenELEC is ook niet helemaal vlekkeloos maar dat is nou eenmaal geen enkel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Ik gebruik MP nog altijd elke dag, ik vind het instellen "aan de achterkant" zo fijn, niet in de GUI zelf. Het mooiste zou zijn als de community achter MP net zo actief zou zijn als die van XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 13:29
Bij het 10-jarige bestaan van XBMC ook maar eens gaan kijken of het wat is. Werkt allemaal wel lekker, maar ondervind nog wel wat rare crashes en PVR functie is merkbaar niet af.

Oude vertrouwde MP werkt nog altijd stabieler (zelfs de laatste 1.3.0 alpha versie).
Maar valt me inderdaad ook op er op de homepage van MP laatste maanden weinig is gepost, hopelijk blijven ze nog actief verder gaan.

Wat dat betreft heeft XBMC het beter voor elkaar. Veel publiciteit, en actieve community.

Hopelijk werkt het MP Team gewoon keihard aan MP 2.0 waardoor ze even geen tijd hebben voor interviews e.d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

MediaPortal werkt hier erg goed. Ik heb vorige week eens XBMC met PVR geïnstalleerd, maar ik vind de gebruiksvriendelijkheid lang niet zo goed als met MP. In de menu's reageert XBMC wat sneller, maar de navigatie is niet overzichtelijk. Alles moet via het linker menu gaan en dat vond ik erg lastig.

Ook heeft XBMC geen mooie Online Video's plugin :) Ook heb ik zelf een plugin geschreven om de lampen te bedienen en die heeft XBMC natuurlijk ook niet :p

Videokwaliteit in XBMC is oké, maar om een of andere reden moest ik steeds deïnterlacing aanzetten na het starten. Schakelen van TV kanalen is een stuk langzamer (ForTheRecord).

MediaPortal zijn ik en de gebruikers hier erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik070 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:19:
Bij het 10-jarige bestaan van XBMC ook maar eens gaan kijken of het wat is. Werkt allemaal wel lekker, maar ondervind nog wel wat rare crashes en PVR functie is merkbaar niet af.

Oude vertrouwde MP werkt nog altijd stabieler (zelfs de laatste 1.3.0 alpha versie).
Maar valt me inderdaad ook op er op de homepage van MP laatste maanden weinig is gepost, hopelijk blijven ze nog actief verder gaan.

Wat dat betreft heeft XBMC het beter voor elkaar. Veel publiciteit, en actieve community.

Hopelijk werkt het MP Team gewoon keihard aan MP 2.0 waardoor ze even geen tijd hebben voor interviews e.d. :P
check je ooit de fora ? Want dat er actief aan gewerkt wordt zal dan niet ter discussie staan.
Erg interessant ook vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik ben sinds kort super moderator bij Mediaportal.. Hierdoor heb ik ook een kijkje achter de schermen kunnen krijgen, en geloof mij; het team is enorm actief, maar is zich ook bewust van het "dipje" waar hier over gesproken wordt. Toch wordt er nog steeds volop gesleuteld en is men druk op zoek naar meer developers, testers, skinners, etc.. Jullie zullen in de toekomst zeker weer meer gaan zien van Mediaportal, maak je daar maar geen zorgen om!

Persoonlijk vind ik Mediaportal echt veel fijner werken dan XBMX.. Voordeel van de Mediaportal plugins tov XBMC add-ons is dat elke plugin geïntegreerd kan worden in elke skin.. Bij de add-ons van XBMC ziet alles er als een lappenkat uit.. Welke skin je ook gebruikt, een add-on ziet er altijd hetzelfde uit. Hierdoor kan je een add-on nooit echt in het programma integreren..

Mediaportal voelt icm een aantal zeer goede plugins veel meer aan als "één product". Daarnaast is de beeldkwaliteit veel beter, en ben ik het er niet mee eens dat er voor XBMC meer plugins zouden zijn..

Plugins als onlinevideos en worldweather zijn echt een gemis in XBMC. Verder kan je met Mediaportal tenminste fatsoenlijk je menu's naar eigen smaak aanpassen middels de menu editor.

Voor mij persoonlijk is een pc met xbmc niet veel anders dan een gemiddelde mediaspeler. Tuurlijk is het degelijk, stabiel en prima programma, maar voor mij is een HTPC met Mediaportal echt een alles-in-één oplossing..

En voor ik het vergeet; TV kijken met Mediaportal is nog altijd beter dan onder XBMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Helemaal mee eens powermarcel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nou, wie weet ga ik toch nog eens een re-install proberen dan om de problemen op te lossen :)
Welke skin gebruiken jullie eigenlijk tegenwoordig? Ik vond Maya altijd heel mooi.

@HaTe
Ontwikkel je die Opera-plugin nog? Die vond ik nu handig namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 13:33
powermarcel10 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:17:
Ik ben sinds kort super moderator bij Mediaportal.. Hierdoor heb ik ook een kijkje achter de schermen kunnen krijgen, en geloof mij; het team is enorm actief, maar is zich ook bewust van het "dipje" waar hier over gesproken wordt. Toch wordt er nog steeds volop gesleuteld en is men druk op zoek naar meer developers, testers, skinners, etc.. Jullie zullen in de toekomst zeker weer meer gaan zien van Mediaportal, maak je daar maar geen zorgen om!
Ok, goed om te weten dat MePo niet aan een stille ondergang zal teloorgaan! oOo

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

D-e-n schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:50:
Nou, wie weet ga ik toch nog eens een re-install proberen dan om de problemen op te lossen :)
Welke skin gebruiken jullie eigenlijk tegenwoordig? Ik vond Maya altijd heel mooi.

@HaTe
Ontwikkel je die Opera-plugin nog? Die vond ik nu handig namelijk
Ik gebruik Avalon :)

Niet echt actief ofzo. Hier wordt hij wel gebruikt en ik mis er niks aan, dus hij is eigenlijk wel 'af', ook al heeft hij een beta naam. Als nou meer mensen de plugin gebruiken en zeggen wat ze nog missen of wat niet werkt, dan wil ik daar best wel een keer wat tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:30:
[...]

Ik gebruik Avalon :)

Niet echt actief ofzo. Hier wordt hij wel gebruikt en ik mis er niks aan, dus hij is eigenlijk wel 'af', ook al heeft hij een beta naam. Als nou meer mensen de plugin gebruiken en zeggen wat ze nog missen of wat niet werkt, dan wil ik daar best wel een keer wat tijd in steken.
Avallonis hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Maya is voor mij nog altijd met afstand de beste skin. Geen poespas maar eenvoudig, mooi, strak, overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Frank-NL schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:53:
Ben inmiddels overgestapt naar OpenELEC PVR, dat is Linux & XBMC Eden + PVR, in combinatie met TVHeadend. Werkt goed, is dedicated voor een HTPC dus geen Windows meer nodig en de community achter XBMC is vele malen actiever.
Ik denk dat dit het probleem is : In principe was MediaPortal altijd veel verder met het PVR gedeelte, maar hebben ze het nooit ondersteund zoals dat had gekund en daar door haalt het XBMC team ze nu genadeloos in...

De reden dat ik ooit voor MediaPortal koos was het PVR gedeelte, maar daar ben ik door de slechte support van DVB-S/S2 maar gewoon mee gekapt :/
Ik kan nu eigenlijk net zo goed op XBMC overstappen, maar omdat voor de rest alles gewoon nog werkt draai ik nog MediaPortal gewoon :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Sa1 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:07:
[...]
check je ooit de fora ? Want dat er actief aan gewerkt wordt zal dan niet ter discussie staan.
Erg interessant ook vind ik.
Misschien heb ik voorbarig een conclusie getrokken. Ik kom voornamelijk op het forum als ik dingen over plugin e.d. moet weten. Het hele developers gedeelte is redelijk actief zie ik zojuist.

@ D-e-n
Ik gebruik Streamed-MP. Is wel een fanart georiënteerde skin, smaken verschillen nogal daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
synthdood schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:08:
Maya is voor mij nog altijd met afstand de beste skin. Geen poespas maar eenvoudig, mooi, strak, overzichtelijk.
Die mening had ik ook, totdat ik Avalon HD ben gaan gebruiken. Beide zijn echt mijn favoriet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Avalon is mooi, alleen het homescreen vind ik minder.

Ik zie overigens nu steeds een nieuwe plugin "myfilms". Wat voegt die toe ten opzichte van Movingpictures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Halen jullie nog subs binnen van bierdopje? Bij mij komt er niks meer binnen (sinds een week ongeveer?) Ingesteld via subcentral met my tv-series, het werkte al minstens een half jaar prima...

mompelt iets over grote mond en het werkt allemaal zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik las bij op het forum van de tvseries plugin dat Subcentral daar is uitgeschakeld vanwege een bug. Ik heb het nog niet geprobeerd moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 22:51
Sherlock schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:12:
Halen jullie nog subs binnen van bierdopje? Bij mij komt er niks meer binnen (sinds een week ongeveer?) Ingesteld via subcentral met my tv-series, het werkte al minstens een half jaar prima...

mompelt iets over grote mond en het werkt allemaal zo lekker...
Zelfde probleem hier. Zal wel weer een fix voor komen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 01-10 13:37
Ik heb het probleem ook bij sommige series. Dexter ging gisteren weer goed bijvoorbeeld.
Bierdopje heeft ook een servermigratie ondergaan, misschien dat daar nog wat ligt?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Had er ook een tijd last van, je moet de nieuwste SubtitleDownloader installeren.
Ik zie dat er sinds 11-10 weer een nieuwe versie is. Bierdopje werkte al in een eerdere versie weer :)

[ Voor 54% gewijzigd door HaTe op 15-10-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Heb je dan de nieuwste TVseries plugin? Want ik las ergens dat Subcentral daar is uitgeschakeld maar heb eigenlijk niet meer geprobeerd of hij het nog doet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, nu wel. Ik heb net geupgrade naar 3.3.3 (van 13 oktober) en werkt perfect :)

SubCentral zat niet in de installer en eerst volgens mij wel. Dat is waar je het over hebt denk ik.

[ Voor 39% gewijzigd door HaTe op 15-10-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Bij mij werkt in online video's uitzending gemist niet meer, er staat geen inhoud meer in? Is dit bij jullie ook zo? Ik heb online video's al geupdate naar de laatste versie maar heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
RobinE schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:25:
Bij mij werkt in online video's uitzending gemist niet meer, er staat geen inhoud meer in? Is dit bij jullie ook zo? Ik heb online video's al geupdate naar de laatste versie maar heeft niet geholpen.
Yep, zelfde probleem. Er zal op de site van uitzending gemist wel weer iets veranderd zijn waardoor het niet meer werkt. Ik kan zo snel niet vinden wie de ontwikkelaar van de uitzending gemist plugin is om 'm op de hoogte te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 02-10 09:58
Volgens mij onderhoudt doskabouter deze plugin in online videos.
http://forum.team-mediaportal.com/members/doskabouter.98267/

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hier doet Bierdopje het (nog steeds of weer) niet binnen Subcentral. Ik krijg een error en als ik in de log kijk zie ik:
17-Oct-2012 21:22:55.861 Error [ Retriever]: Error while querying site Bierdopje
System.Net.WebException: De externe server heeft een fout geretourneerd: (429) You have exceeded your number of allowed requests for this period..
bij SubCentral.GUI.Retriever.QueryDownloaders(BasicMediaDetail mediaDetail, Dictionary`2 downloaders, List`1& allResults)
Hebben jullie dit ook en heeft dit hiermee te maken?

http://www.bierdopje.com/...hrottling-rate-limit/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja blijkbaar:
Als je applicatie/script teveel API requests doet zal deze op een gegeven moment een 429 response krijgen met error code 50, een XML key "<retry_after>....</retry_after>" en een HTTP Header "Retry-After".
Die 429 krijg jij ook.

Zouden de subs dan opgehaald worden van hetzelfde IP adres en niet je eigen? Want:
De #1 grootverbruiker (wederom: geen namen) heeft op het moment van schrijven in totaal 14.640.063 API calls gedaan in een periode van een paar maanden tijd en dat aantal stijgt per minuut met zo'n ~200+ requests.

Op een gegeven moment moeten een lijn trekken, de API zal vanaf vandaag (17-10-2012) gethrottled (~geratelimit) worden. Dit doen we op basis van het IP adres van de gebruiker, dus niet op de API key.
Ik heb zelf nog niet getest, Even op mijn eigen PC, werkt inderdaad niet meer! Even wat navraag doen dus.

En na eigen onderzoek ben ik er achter gekomen dat ze 2 requests in 1 seconde doen, terwijl nu maar 1 per seconde is toegestaan. Ik denk dat Bierdopje dit nog wel wil veranderen :)

===============================================
Momenteel is MP helemaal niet op te starten, de MP Config ook niet. Ik klik op de executable en er gebeurt helemaal NIKS. Het proces verschijnt niet eens in taakbeheer. Opnieuw opstarten van PC heeft niet geholpen :s
Iemand een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 17-10-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Ik heb dezelfde problemen met MePo, behalve dat ik MePo gewoon op kan starten.

@HaTe; ik volg je op bierdopje & mediaportal forum en denk dat je gelijk hebt wat betreft de 2 aanvragen.

Heb je je logfiles al bekeken van het opstarten?

[ Voor 14% gewijzigd door DJvL op 17-10-2012 23:16 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Er komen helemaal geen logfiles. MediaPortal start namelijk niet op. :s Ook Windows log zegt er niks over. Heb al de installer opnieuw gedraaid van MP, maar heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb ooit wel eens gehad dat een bepaalde plugin MP deed vastlopen maar ik weet eerlijk gezegd niet meer welke. Heb je nieuwe plugins geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Probleem gevonden! Maar WTF? Ik had laatst ook al een dergelijk probleem, maar dan met het TVSeries database bestand. Nu bleek de MediaPortal.xml helemaal corrupt te zijn, hij bestond alleen maar uit onbekende tekens.

Vorige keer (vorige week nog) ook al op een woensdag. Nu is het zo dat ik de computer elke woensdag nacht opnieuw opstart (batch: shutdown /r /t 0 /c "Geplande herstart"). Ook weet ik dat als ik handmatig opnieuw opstart, Windows altijd crashed net voordat hij klaar is met helemaal afsluiten en ik weet ook dat dat niet gebeurd als ik de Arduino (die mijn DIY ambilight aanstuurt) uitschakel. Hierbij ontstaat geen log ofzo, ook geen BSOD.

Iemand die raad weet?

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 18-10-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kan het niet zo zijn dat MP net wat aan t doen was toen je de pc afsloot via die batch?

Ps.
Je gebruikt de mediacenter pc ook voor andere doeleinden begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zou best kunnen, maar dat commando sluit alle programma's toch eerst netjes af? Deze PC wordt alleen als HTPC gebruikt (en soms een beetje internetten).

Edit:
Er komt trouwens wel een BSOD, ik heb net automatisch opnieuw opstarten uitgezet bij een BSOD, resultaat: BUGCODE_USB_DRIVER. Die Arduino dus. Morgen eens verder onderzoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door HaTe op 18-10-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Gebruik je je htpc toevallig met usb dvb-t/c/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nope, ik heb tijden gezocht, maar er lijkt niet echt een oplossing te zijn. Ik denk dat ik voor het afsluiten de Arduino laat uitschakelen in device manager en bij het opstarten weer inschakel. Maarja.. Moet Windows toch zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo mannen,

om aan te geven dat Mediaportal nog volop in ontwikkeling is:

http://www.team-mediaport...support-mp2-news-and-more

Goed weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:42:
Hallo mannen,

om aan te geven dat Mediaportal nog volop in ontwikkeling is:

http://www.team-mediaport...support-mp2-news-and-more

Goed weekend!
Die video op de achtergrond bij MP2 is wle heel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:12:
[...]
Die video op de achtergrond bij MP2 is wle heel vet!
Klopt! Hoop alleen wel dat de interface soepel blijft lopen.. Maar ik neem aan dat daar over nagedacht wordt..

Zal nog wel een hele tijd duren voordat MP2 echt "af" is.. Maar de ontwikkeling ziet er veelbelovend uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:30:
[...]

Klopt! Hoop alleen wel dat de interface soepel blijft lopen.. Maar ik neem aan dat daar over nagedacht wordt..

Zal nog wel een hele tijd duren voordat MP2 echt "af" is.. Maar de ontwikkeling ziet er veelbelovend uit.. :)
Gezien jij sinds kort Mod bent en wat 'insight' info hebt, is er of wordt er gesproken over een ETA voor 1.3.0 beta?

Overigens zit ik er sterk over te denken om de anysee's aan de kant te gooien en 2 haupage usb DVB-C dingen te kopen + Smargo cardreader.

Elke keer als ik m'n 2e anysee aansluit gaat het mis.

Met 1 anysee heb ik vrijwel nooit problemen, hang ik de 2e er aan, dan heb ik zeker een vastloper als je langer dan 1 uur aan het kijken bent. Ineens izjn de kanalen gecodeerd, terwijl vlak daarvoor ik nog kan opnemen / kijken tegelijk. Heel irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sory, maar wat bedoel je precies met ETA? Bij mij niet bekend!

Vreemd dat je 2 tuners niet werkend krijgt.. Ik zelf gebruik trouwens maar één tuner; voor mij namelijk opzich genoeg.. In ieder geval vind ik een 2e tuner te duur.. Ik zal er namelijk maar weinig gebruik van maken. Maar het zou toch moeten werken. Ik ben er achter gekomen dat de Anysee's erg gevoelig zijn voor hoe ze worden aangesloten.. Ik heb dit meerdere malen getest en ik haalde echt de beste resultaten wanneer ik de Anysee alleen op één USB poort aansloot, en de USB aansluiting er onder of boven leeg liet.. Als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingupload.nl/uploads/buildingapc6.jpg

Sluit maar één tuner per 2 (rood omcirkelt) aan.. HIermee zijn de vastlopers in mijn systeem verholpen.. En vaak wanneer ik even met het system geprusts had, en de symptomen begonnen weer, had ik 9/10 keer per ongeluk de stekkers weer anders aangesloten.. Sinds ik dus op de andere usb aansluiting niks aansluit, heb ik geen problemen meer..

Misschien het proberen waard! Ik gebruik trouwens tot volletevredenheid 4TR (Argus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
powermarcel10 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:08:
ETA = Estimated Time of Arrival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
aaaaah, oke, thanks.. Weer wat geleerd.. ;) Wat sa1 dus wil weten is of er al meer bekend is over de release datum van MP 1.3.0 beta? Daar kan ik helaas nog niet zoveel over zeggen.. Ze zijn druk aan het testen en verschillende bugs aan het fixen.. Maar ik verwacht dat het nog wel even gaat duren...

Maar je hebt zeker iets om naar uit te kijken.. Waarom? Wacht dat maar af! ;)

Verder kan ik jullie melden dat de ontwikkelingen ook voor MP1 nog steeds in volle gang zijn, en dat er al weer druk wordt nagedacht over hele mooie dingen voor MP 1.4.0..

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hebben jullie ervaring met Ampdroid? Ik heb het nu draaiend op mijn telefoon en als remote werkt het prima. Alleen het streamen van tv hapert of doet het niet. Soms doet hij het plots wel maar ik krijg er niet de vinger achter welke instelling of welke player (op mijn phone) nu het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb het sinds deze week draaien, en ben eigenlijk wel blij verrast met de functionaliteit.

Streamen van live-tv heb ik nog niet getest, maar een HD tv serie ging eigenlijk wel goed (met de default player op zijn phone). Er zat heel af en toe een hikje in, maar dat wijt ik meer aan mijn WIFI netwerk thuis.

Ik zal vanavond het streamen van live-tv even testen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:08:

Vreemd dat je 2 tuners niet werkend krijgt.. Ik zelf gebruik trouwens maar één tuner; voor mij namelijk opzich genoeg.. In ieder geval vind ik een 2e tuner te duur.. Ik zal er namelijk maar weinig gebruik van maken. Maar het zou toch moeten werken. Ik ben er achter gekomen dat de Anysee's erg gevoelig zijn voor hoe ze worden aangesloten.. Ik heb dit meerdere malen getest en ik haalde echt de beste resultaten wanneer ik de Anysee alleen op één USB poort aansloot, en de USB aansluiting er onder of boven leeg liet.. Als voorbeeld:

[afbeelding]

Sluit maar één tuner per 2 (rood omcirkelt) aan.. HIermee zijn de vastlopers in mijn systeem verholpen.. En vaak wanneer ik even met het system geprusts had, en de symptomen begonnen weer, had ik 9/10 keer per ongeluk de stekkers weer anders aangesloten.. Sinds ik dus op de andere usb aansluiting niks aansluit, heb ik geen problemen meer..

Misschien het proberen waard! Ik gebruik trouwens tot volletevredenheid 4TR (Argus).
ETA is inderdaad de verwachte beschikbaar datum. Maar goed. In mantis staat namelijk nog steeds 25-09-2012. Dat is het inmiddels al geweest :)

Qua USB poorten heb je gelijk. Heb zelf behoorlijk zitten prutsen maar uiteindelijk krijg ik het op geen manier stabiel. Ook niet als ik de ene op een USB2 en de andere op een USB3 zodat ze echt gescheiden zitten. Niet als ik ze in verschillende USB2 poorten stop, heb alle combinaties geprobeerd.

schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
irritant! Gebruik je MP TV server of 4TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:45:
irritant! Gebruik je MP TV server of 4TR?
4TR natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Over 4TR gesproken. Ik ben niet zo heel tevreden over de stabiliteit van de TV server van MP dus ik wilde wat gaan spelen met 4TR.

Wat doe je in dat geval met de MP tv-server? De-installeren? Uitzetten? En hoe zit het vervolgens met de Powerscheduler en het in/uit standby gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik gebruik zelf 4TR met de MP TV Server. Erg stabiel! Maar als dat bij jou niet zo is kan je Argus wel proberen, met het nadeel dat je niet meer met aMPdroid TV kan kijken en geen teletext hebt. Je kan de TVServer service gewoon uitschakelen in services.msc

Powerscheduler heb je niet meer nodig als je 4TR gebruikt, dat werkt echt geniaal goed automatisch, hoef je niks voor in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bedankt voor de tip. Ik zat te focussen op het vervangen van tv-server maar die combi kan natuurlijk ook. Ik zal eens kijken of dat mijn problemen oplost. TV kijken an sich gaat namelijk oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Iemand al Mediaportal geprobeerd op Windows 8?
Gewoon puur als mediacenter software zonder tv server etc?

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ja hoor. Werkt hier gewoon naar behoren. (overigens de Windows 8 release preview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Kan iemand in een nutshell uitleggen wat er beter is aan 4TR?
Ervaar zelf eigenlijk nooit echt problemen met MP TV server (1.3.0 Alpha). Maar wellicht mis ik iets wat 4TR wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb het zelf ook nog niet gebruikt, maar volgens mij is het vooral handig omdat je meer opties hebt om opnames in te plannen, en dit ook van buitenaf via internet kan doen. Misschien ook iets stabieler?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ga 4TR in ieder geval proberen. Als ik opnames gepland heb en de pc moet vanuit standby komen gaat het bij mij meestal niet goed namelijk: geen opname en MP loopt vast wanneer ik later de pc weer wil gebruiken. Mogelijk is 4TR dan een eenvoudige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Wellicht leuk om een keer 4TR te proberen als ik wat tijd te veel heb, maar als ik zo lees is de noodzaak voor mij niet erg hoog. Aantal opnames die ik per maand maak zijn op 1 hand te tellen......op 1 vinger zelfs :). Nederlandse TV is redelijk borring :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 01-10 13:37
Voor UPC-abonnees is het niet mogelijk om met een TV-kaart TV te kijken, maar sinds Horizon zijn er wel online streams.

Van wat ik kon vinden zijn er nog geen plugins voor mediaportal om deze streams aan te spreken. Is de gebruikte techniek van UPC voor de webstreams dusdanig dat Mediaportal hier niet mee overweg kan? Ik meen dat de Ziggo-streams wel via de OnlineVideo's plugin aanwezig zijn.

Zou een mooie toevoeging zijn als de UPC streams ook beschikbaar kwamen in Mediaportal :)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Ziggo zijn er volgens mij ook sinds enkele maanden geen live streams meer beschikbaar omdat Ziggo de streams van een beveiliging heeft voorzien die tot op dit moment nog niet te omzeilen is. Correct me if I'm wrong?

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 30-10-2012 20:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het enige nadeel van 4TR is dat hij bij het plannen van de opnames al een tv kaart reserveerd. Als je dus al leuk live tv an het kijken bent en hij begint met opnemen, wordt je er uit gekicked, ookal wordt het programma wat je aan het kijken bent opgenomen.

Helaas zijn er nog geen nieuwe beta's.. dot-i zou hier dan naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Goedemorgen,

Mediaportal draait al een tijdje zonder al te grote problemen, nu is het echt tijd om de boel eens te gaan finetunen.

Eén van de dingen die ik nog mis is een automatische playlist, voor het muziekgedeelte. Wat ik dus zou willen is een plugin die mijn huidige muziekcollectie scant en op basis daarvan playlists maakt (of kopieert vanuit bijvoorbeeld Spotify). Er bestaat wel iets als Smart Playlist, maar daar moet je nog steeds zelf de criteria opgeven. Ik denk dat dat in deze tijd niet meer nodig moet zijn.
Weten jullie of zoiets al bestaat? De tags voor mijn muziek staan redelijk goed, dus dat zou op zich geen probleem moeten zijn.

Een ander issue waar ik nog moeite mee heb is de TV functie, wij hebben nog analoge kabeltv. (En als het aan mijn vrouw ligt komt daar voorlopig geen verandering in.)
Tot nu toe heb ik de MP TVserver gebruikt, in combinatie met de Web EPG en dat ging redelijk goed. Ik gebruikt het eigenlijk alleen om Studio Sport op te nemen op zondagavond, verder vrijwel nooit. Sinds enkele maanden werkt de EPG echter niet meer, en ik heb geen idee waar dat aan ligt. Ik wil er wel weer eens induiken, maar als ik dan lees over 4TR dan vraag ik me af of het niet beter is om daar meteen mee aan de slag te gaan. Jullie nog ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de audioscrobbler plugin, die werkt samen met last.fm. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sherlock schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:15:
Eén van de dingen die ik nog mis is een automatische playlist, voor het muziekgedeelte. Wat ik dus zou willen is een plugin die mijn huidige muziekcollectie scant en op basis daarvan playlists maakt (of kopieert vanuit bijvoorbeeld Spotify). Er bestaat wel iets als Smart Playlist, maar daar moet je nog steeds zelf de criteria opgeven. Ik denk dat dat in deze tijd niet meer nodig moet zijn.
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Op basis waarvan moet die lijst gemaakt worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

wagenveld schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:55:
Kijk eens naar de audioscrobbler plugin, die werkt samen met last.fm. Werkt prima hier.
Hmm, die heb ik al wel eens voor bij zien komen maar nooit echt serieus naar gekeken. Zal ik eens doen, bedankt!
D-e-n schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:00:
[...]
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Op basis waarvan moet die lijst gemaakt worden dan?
Ik heb een aardige bibliotheek opgebouwd intussen, ik zou graag willen dat een programma mijn database scant zodat hij weet wat er in staat. Dit zou dan gekoppeld moeten worden aan een online database, waarin tags staan per nummer. Die tags zouden dan een playlist kunnen vormen.

Ik probeer even een voorbeeld te maken (even niet op letten of de tags helemaal correct zijn, dat moet dat programma dus doen..):
In mijn database:
Guns n' Roses - November Rain, krijgt tags 'classic rock', 'rock balad'
Toto - Africa, krijgt tag 'classic rock'
Snow Patrol - Run (live), krijgt tag 'rock balad'

Ik zou dan willen dat hij twee playlist voorstelt/maakt:
classic rock: Toto en Guns n' Roses
rock balad: Guns n' Roses en Snow Patrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo mannen, er zit veel moois in de pijplijn, en jullie kunnen in de komende maanden mooie dingen verwachten voor Mediaportal(1)!

Hier een linkje naar het laatste nieuws op de website: http://www.team-mediaport...-extensions-design-conept

Ook kan ik vast melden dat de komst van Mediaportal 1.3.0 Beta niet verschrikkelijk lang meer op zich zal laten wachten en een aantal zeer verrassende zaken met zich mee zal brengen...

Ik zou zo zeggen; "Wordt vervolgd!"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.3.0 Alpha is van 10 juli. Het wordt ook wel eens tijd dat 1.3.0 Beta er komt. Je hebt me razend nieuwsgierig gemaakt. Ik verwacht nu op zijn minst bluray support -:)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben echt enorm blij met Mediaportal 1.3.0 Alpha.
Flinke vooruitgang wat mij betreft.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Is die dan al wel stabiel voor dagelijks gebruik? Ik heb hem hier op mijn eigen PC draaien, om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 02:38:
Is die dan al wel stabiel voor dagelijks gebruik? Ik heb hem hier op mijn eigen PC draaien, om te testen.
Ik gebruik hem al sinds hij uit is voor dagelijks gebruik. Super stabiel. Gisteren toevallig een bsod gehad tijdens een film. Maar ben enorm aan het spelen geweest met dshowfilters de laatste tijd, moet dus nog even de debug info uitzoeken. Maar als je niet loopt te kloten werkt het top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:38:
1.3.0 Alpha is van 10 juli. Het wordt ook wel eens tijd dat 1.3.0 Beta er komt. Je hebt me razend nieuwsgierig gemaakt. Ik verwacht nu op zijn minst bluray support -:)
Toch grappig dat het nooit snel genoeg gaat... ;)
Alpha/Beta/RC software is er om nieuwe functionaliteiten te testen en om te bepalen of er bugs in zitten, en om deze daarna aan te pakken en op te lossen.

Native Blu-ray support is aanwezig sinds 1.3Alpha en zal hier niks aan veranderen in de Beta.
HaTe schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 02:38:
Ja hoor, geweldig stabiel :)

[ Voor 17% gewijzigd door -Leon- op 17-11-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bluray support is inderdaad al standaard aanwezig sinds Mediaportal 1.3.0 Alpha. Wel is het raadzaam om software als AnyDVD HD van Slysoft ernaast te draaien anders werkt het niet.. Zelf gebruik ik trouwens (een gratis versie van) DVDfab. Deze doet precies hetzelfde en is dus gratis te gebruiken.

Ik gebruik MP 1.3.0 Alpha 24/7 op mijn HTPC en dat werkt prima en stabiel.. De beta versie zal naast wat nieuwe features ook weer wat meer stabiliteit met zich mee brengen omdat er weer wat zaken gefixed worden.. (http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Hoe zit met skins en plugins binnen die beta versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:27:
Hoe zit met skins en plugins binnen die beta versie?
voor de beta is nog niets, want die is niet uit. Voor de alpha zijn vrijwel alle skins en plugin's compatible gemaakt. Dit zou je overigens zelf ff moeten uitzoeken, aangeizen wij niet weten welke skin / plugins jij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Momenteel zit ik op Avallonis als skin maar Maya vond ik ook altijd mooi. Als Movingpictures, TVseries en het Mediahandler en fanart deel het maar doen ben ik al snel happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
http://team-mediaportal.c...utumn-release-alpha-2-wip

New Plugins:
News Plugin
Party Music Player
Utilities

Skin improvements:
New movie layout (Reflexion)
VideoBackground (Reflexion) (Check video below!)
Improved readability in content area (Reflexion)
New background (RisingSkin)
Style rework (RisingSkin)

New features and improvements:
Better series and movie lookup:
Reading metadata from nfo files
Support for movie collections
Different PiP strategies: user can select if the current video should be "parked" in PiP, or will stay the fullscreen player (old way)
MovieThumbnailer creates thumbnails for videos where windows shell method fail (based on ffmpeg)
Added password control to SkinEngine
Added render events and statistics renderer plugin (F10 to enable stats, F11 toggle render strategies)
Online lookups (series, movies, weather) don't block MP2 when no network connection is available
Videoplayer now support dvr-ms and wtv format
Extended and fixed Fanart service

Nice!

Video Background ziet er wel leuk uit, maar niet echt een nuttige feature vind ik, tenzij het later trailers of delen van videobestanden ondersteund worden.

Het grote nadeel van MP2: ... Nog geen plugins, daar leunt bij mij MP1 vooral op, maar dat zal tegen die tijd wel een x komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Eypo op 19-11-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:12:
Momenteel zit ik op Avallonis als skin maar Maya vond ik ook altijd mooi. Als Movingpictures, TVseries en het Mediahandler en fanart deel het maar doen ben ik al snel happy :)
Dan kun je zonder problemen over op 1.3.0, gebruik ze ook allemaal werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

http://www.team-mediaport...e-titan-is-coming?lang=en

Krijg er spontaan een orgasme van :P

Ook een nieuwe MP2 build trouwens: http://www.team-mediaport...utumn-release-alpha-2-wip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Aaah, ik zie dat jullie me voor zijn.. Dit was één van de highlights voor MP 1.3.0 beta waar ik het over had; "Titan", de nieuwe default skin voor Mediaportal.. Super vet toch???

En ook zijn er goede stappen gemaakt voor MP2. Wel is het gebrek aan support voor plugins natuurlijk nog een groot gemis. OnlineVideos is inmiddels wel beschikbaar voor MP2, maar veel gebruikte plugins als MovingPictures en TVseries zijn nog niet beschikbaar vor MP2. Wel is het de bedoeling dat MP2 (voor zo ver ik weet) standaard goede support moet gaan bieden voor intergratie van media zoals films en tvseries (zoals in XBMX het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zeker, Titan is prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Alleen die default achtergrond vind ik niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
D-e-n schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:59:
Alleen die default achtergrond vind ik niet mooi.
Er zijn momenteel 2 beschikbaar.. Maar dat ga je allemaal nog wel zien.. :) Daarnaast zullen er wellicht ook verschillende thema's voor de skin uitkomen.. Dus daar moet vast iets naar wens tussen zitten..

En je kan natuurlijk zelf ook gewoon een afbeelding van het web halen en deze gebruiken! :)
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste