Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:00

Mystikal

It never hurts to help!

niemand?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Werkt hier perfect. Heb je wel de laatste versie? Dus even kijken of er een update van is. Ik laat de utils automatisch updaten, dat is wel ideaal.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Ik heb ook geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

En opgelost.. ik snap er niets van. Ik had blijkbaar niet de laatste versie.... Ik zou niet weten hoe ik aan die versie kwam, maar goed. Nu werkt het inderdaad meteen out of the box! Tnx

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 10:26
Heb sinds kort mijn eerste HTPC in elkaar gezet. WMC viel direct tegen en daarom ben ik overgestapt op Mediaportal.

Heb het inmiddels ver geconfigureerd en dacht bijna klaar te zijn. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Alles speelt fullscreen (TV, DVD, mediaportal zelf), maar bij het kijken van een serie (mkv) krijg ik smalle zwarte randen rondom het beeld. Weergave is alsof overlay (welke ik op 0% hebt gezet) nog aan staat.

Mediaportal 1.2.2.0 met StreamedMP skin. Systeem gebaseerd op A4-3400. Installatie vrijwel geheel volgens startpost met SAF6 (unlocked)

Iemand een idee waarom ik bij het spelen van MKV bestanden (series) een zwart kader rondom het beeld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ligt het niet aan het beeldmateriaal zelf? Lijkt mij niet dat het aan MediaPortal of een codec ligt, aangezien de rest wel goed werkt.
Of is het met alle mkv bestanden (bijvoorbeeld films in mkv container).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
HaTe schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:37:
Ligt het niet aan het beeldmateriaal zelf? Lijkt mij niet dat het aan MediaPortal of een codec ligt, aangezien de rest wel goed werkt.
Of is het met alle mkv bestanden (bijvoorbeeld films in mkv container).
Dit zal ik een keer uitproberen, maar heb momenteel geen bestand bij de hand om te testen. Ik heb net nog even zitten zoeken en krijg de indruk dat het aan de HDTV instellingen van ATI ligt. Mogelijk veroorzaakt doordat ik de computer heb geinstalleerd op mijn Dell U2410 monitor en daarna aan de TV heb gehangen.

Als ik de oplossing gevonden heb zal ik hem posten. Hulp is en blijft uiteraard welkom.

Edit:
Heb geen tijd meer om uit te zoeken wat de exacte setting is die ik moet veranderen, maar het veranderen van diverse setting in de ATI drivers is het probleem opgelost. Donderdag ga ik de laatste backup terugzetten en kijken welke setting dat het werkelijk was.

Edit 2 (oplossing):
Voor mij was de oplossing om bij de beeldschermeigenschappen de volgende wijzigingen te maken:
1: optiesch shermgrootte de underscan/overscan op 0% te zetten.
2: Bij de iegenschappen digitaal beeldscherm de GPU aanpassen in te schakelen

[ Voor 26% gewijzigd door Dickster op 04-03-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het in een ander topic al eens aangehaald maar het kan zelden kwaad om dit hier ook te doen.
Je moet zorgen dat je binnen je videokaart-instellingen (ATI in dit geval) elke resolutie en refreshrate die door je monitor/tv wordt ondersteund ook daadwerkelijk even actief maakt. Dan zie je ook welke resolutie/refreshrate combinaties niet helemaal goed beeldschermvullend worden uitgevoerd. Als je dat dan binnen die settings in orde maakt via under-/overscan dan heb je er binnen MePo (of andere media-software) ook geen last meer van. Autorefreshrate aan binnen MePo-configuration is te adviseren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 22:28
hardware-lover schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:58:
Ik heb het in een ander topic al eens aangehaald maar het kan zelden kwaad om dit hier ook te doen.
Je moet zorgen dat je binnen je videokaart-instellingen (ATI in dit geval) elke resolutie en refreshrate die door je monitor/tv wordt ondersteund ook daadwerkelijk even actief maakt. Dan zie je ook welke resolutie/refreshrate combinaties niet helemaal goed beeldschermvullend worden uitgevoerd. Als je dat dan binnen die settings in orde maakt via under-/overscan dan heb je er binnen MePo (of andere media-software) ook geen last meer van. Autorefreshrate aan binnen MePo-configuration is te adviseren.
nu je het hier over hebt, hoe kom je achter je refreshrate mogelijkheden van je TV?
iemand al eens een goede handleiding gevonden hoe je dit goed kan instellen.

ik gebruik het wel, maar zet het af en toe uit, omdat er een aantal series zijn waar het niet werkt.

(ik heb een Samsung UE55D6530)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Gewoon kijken bij je videokaart instellingen wat je in kan stellen?

Ik heb bij 24Hz ingesteld dat mijn TV naar 60Hz moet gaan, aangezien mijn TV geen 24Hz ondersteund. 60Hz is dan nog altijd soepeler dan 50Hz.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 29-02-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vendrom schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:43:
[...]

nu je het hier over hebt, hoe kom je achter je refreshrate mogelijkheden van je TV?
iemand al eens een goede handleiding gevonden hoe je dit goed kan instellen.

ik gebruik het wel, maar zet het af en toe uit, omdat er een aantal series zijn waar het niet werkt.

(ik heb een Samsung UE55D6530)
Normaal gesproken worden deze via HDCP uitgelezen en kun je de beschikbare resoluties/refreshrates direct zien. Gezien je typenummer ga ik er eigenlijk vanuit dat vrijwel alles te selecteren zal zijn. Dus 24p/50hz/60hz.

24p zal in een veelvoud naar je TV gestuurd worden (72Hz/96Hz) waardoor deze beeldweergave als meest vloeiend waarneembaar zal zijn met een minimum aan trillingen. Aangezien het grootste filmaanbod in deze refreshrate beschikbaar is (ik heb het niet over MKV TV-series, deze zijn vaak 60Hz), is het uitermate plezierig als je TV deze optie ondersteund. Maar nogmaals, ik weet vrijwel zeker dat jouw TV dat probleemloos kan gezien de keuzemogelijkheden binnen je TV instellingen menu. Ik zie daar namelijk van alles terugkomen over allerlei instelmogelijkheden. Vanaf pagina 69.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 22:28
Hardware-lover, bedankt voor je reactie. ik heb ook wel gemerkt dat hij netjes overschakeld naar 24p, 50hz, 60hz dus de mogelijkheden zijn er wel.(ga nog is kijken bij de videokaart instellingen) ik heb alleen af en toe dat als er geschakeld wordt naar 24p dat een serie erg schokt. (shift + 1) zijn de lijnen dan ook niet gelijk lopend en heb ik het idee dat de instellingen voor het autorefreshrate niet helemaal goed zijn.

maargoed, ga ik nog wel een keer induiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Vendrom op 01-03-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste TV series geven bij mij 60Hz als originele refreshrate, 24p is dan niet de juiste refreshrate. Dat zou enkel op kunnen gaan voor TV-series die van Blu-Ray afkomstig zijn. Het aanzetten van de Dynamic refresh rate binnen MediaPortal Configuration zorgt ervoor dat dit ook goed aangeboden wordt aan je TV.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.team-mediaportal.com/@api/deki/files/1163/=DynamicRefreshRate.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zit de automatische functie van subtitles toevoegen niet meer in de laatste MP? Moet je per-se via subcentral werken? Ik vind het een nadeel dat je dan handmatig voor elke aflevering door het menu moet om de sub te downloaden.

Of zie ik een instelling over het hoofd?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:37:
Zit de automatische functie van subtitles toevoegen niet meer in de laatste MP? Moet je per-se via subcentral werken? Ik vind het een nadeel dat je dan handmatig voor elke aflevering door het menu moet om de sub te downloaden.

niemand/

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Volgens mij kan je het nog steeds instellen bij SubCentral. Kan het nu even niet voor je nakijken.

edit:
Heb het nagekeken. Je kan bij de TV Series plugin instellen bij het General tabje "Offer to download subtitles before playing (SubCentral)"

[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 03-03-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:37:

Als het gaat om het automatisch aanbieden om een sub te downloaden bij TV-series (indien deze ontbreekt) dan staat deze binnen de instellingen in MP-tvseries configuration onder tab > General en dan bij "offer to download ...". Er wordt komt dan automatisch een schermpje naar voren bij het kiezen van een aflevering en afhankelijk van de CC instellingen dient er veel of vrijwel geen actie ondernomen te worden.

Edit: wat nu net hierboven ook neergezet is of al wat langer geleden op deze plaats ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 03-03-2012 21:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En MePo 2 Alpha heeft het licht gezien;

http://wiki.team-mediapor...diaPortal_2_Alpha_Release

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/images/mp2icongeneral.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Klopt. heb het vanmiddag getest, werkt best lekker. Ik vond het alleen lastig om te navigeren. Ga maar eens naar een lijst (bijvoorbeeld om de taal te veranderen) en probeer daar maar eens uit te komen! Ook in 'normale' schermen kwam ik vaak moeilijk bij de juiste knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met muis en toetsenbord zitten spelen en dan gaat dat navigeren redelijk gemakkelijk. Zonder de muis wordt het al een stuk lastiger. Met de esc toets geraak je meestal wel uit een menu. Afstandsbediening niet geprobeerd, hangt ook niet aan mijn test-systeem op dit moment. Start heel snel en voelt erg soepel aan maar dit is pas het begin. Laten we rustig afwachten wat ze in petto hebben voor ons in de toekomst.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

HaTe schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:00:
Volgens mij kan je het nog steeds instellen bij SubCentral. Kan het nu even niet voor je nakijken.

edit:
Heb het nagekeken. Je kan bij de TV Series plugin instellen bij het General tabje "Offer to download subtitles before playing (SubCentral)"
Top, bedankt, hardware-lover ook natuurlijk!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
Als newbie blijf ik tegen een aantal problemen aanlopen. Dacht dat ik alles geconfigureerd had, maar heb nu een probleem met DTS 5.1 geluid in een mkv bestand.

Ik krijg het geluid (volgens mediaportal DTS 5.1) niet te horen. Alle overige geluidformaten hebben tot op heden geen problemen opgeleverd.

Ik heb de computer via HDMI aangesloten op de televisie (Philips 9705H) en de televisiche op de versterker (zodat er geen vertraging in het geluid zit). Ik heb volgens mij alle alle codecs en audio devices geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

Verdere relevante info:
Moederbord ASUS F1A75-M PRO
CPU AMD A4-3400

Ik heb geen idee meer waar ik moet zoeken. Codecs, hardwareinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meeste TVs geven geen DTS door. HDMI naar je receiver en dan naar je TV. Delay instellen op je receiver of in je audio filter (kan zowel in ffdshow als in LAV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
wagenveld schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:50:
Meeste TVs geven geen DTS door. HDMI naar je receiver en dan naar je TV. Delay instellen op je receiver of in je audio filter (kan zowel in ffdshow als in LAV).
Bedankt voor je reactie. Na wat zoekwerk concludeer ik dat de televisie 32PFL9705H geen dts ondersteund (wat zou verklaren dat er geen geluid uit de televisie komt) en dit daarnaast niet doorgeeft aan de tv (dus ook geen geluid naar de receiver).

Ik concludeerd aangezien de rest werkt dat het dan ook geen codec probleem is, maar dat het een probleem van de TV is. Helaas ondersteunt mijn oude receiver geen HDMI. Ik gan van de week maar eens een SPDIf kabel halen om te kijken of ik het DTS geluid daarmee over de receiver kan krijgen.

Vooralsnog nog steeds enthousiast over MP en DTS geluid maar even vermijnden. Dolby digital 5.1 werkt met huidige setup gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:33
Nu heb ik al weer een tijd MediaPortal 1.2.2 met de Avalon HD Skin draaien, maar nu wil ik toch radio gaan toevoegen.

In het configuratiemenu bij Plugins staat Radio momenteel disabled. Nu wil ik niet meer alle radio kanalen instellen via mijn TV kaart, maar eigenlijk gewoon alleen nog Internet Radio toevoegen.

Is de plugin Webradio Importer goed genoeg? Deze lijkt ervoor te zorgen dat je i.p.v. gewoon radio via je kaart, radio via Internet toevoegd.

Wat is hier de beste oplossing, die goed samen werkt met de skin Avalon HD?

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 04-03-2012 19:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik snap niet helemaal wat je wilt, maar er is wel een mooie plugin voor radio van internet, RadioTime: http://www.team-mediaportal.com/extensions/radio/radiotime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Is het in mediaportal mogelijk om bij het opstarten van mediaportal direct terecht te komen in fullscreen-tv?
(ik wil niet eerst nog op 'ok' klikken in het hoofdmenu)

Zo ja: waar zit in godsnaam die optie? :) Ik heb versie 1.2.1 al helemaal doorzocht maar als het er in zit kijk ik er rats overheen.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roeleboel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:08:
Is het in mediaportal mogelijk om bij het opstarten van mediaportal direct terecht te komen in fullscreen-tv?
(ik wil niet eerst nog op 'ok' klikken in het hoofdmenu)

Zo ja: waar zit in godsnaam die optie? :) Ik heb versie 1.2.1 al helemaal doorzocht maar als het er in zit kijk ik er rats overheen.
die optie is er volgens mij wel..

k ga m'n htpc ff aanzetten voor je :)

brb

edit:

Als je in de config zit, je klikt op TV heb je aan de rechterkant 2 opties

Turn on TV
Directly show Fullscreen TV

is dat wat je zoekt?

[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 06-03-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Sa1 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:37:
[...]
Als je in de config zit, je klikt op TV heb je aan de rechterkant 2 opties

Turn on TV
Directly show Fullscreen TV

is dat wat je zoekt?
Helaas, dat is voor wanneer je 'tv' in het hoofdmenu selecteerd. Wat ik zoek is iets dat dat hoofdmenu volledig overslaat.

edit:
nu valt mijn oog wel op de optie 'always remember last setting' (of zoiets, typ het uit het hoofd) in het deel 'gui' van de config, en dat gaat voor 90% van de gevallen wel werken: daarmee start tv automatisch terug op wanneer je hebt afgesloten in tv-modus.
Niet perfect, wel al een hele stap voorwaarts :)

[ Voor 29% gewijzigd door roeleboel op 07-03-2012 12:43 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Het kan wel, moet je alleen goed zoeken, staat waarschijnlijk wel in het MP Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-= niet meer nodig =-

[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2012 19:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Daar was hij dus zelf al achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien hij het over de "gui" had dacht ik niet dat hij het al had gevonden want daar is het niet terug te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2012 20:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

hardware-lover schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:54:
Aangezien hij het over de "gui" had dacht ik niet dat hij het al had gevonden want daar is het niet terug te vinden.
Ik had het wel degelijk over die optie :)
In versie 1.2.1 (ondertussen verouderd - ik moet eens tijd vinden om te updaten) staat die dus in het 'gui' gedeelte van de configuratie.

Toch bedankt voor de geinvesteerde moeite!

[ Voor 4% gewijzigd door roeleboel op 07-03-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doelde ik toch op wat anders, wat jij bedoelt staat idd onder GUI.

Allow remember last focused item on supported window/skin (Default: on)
This setting when enabled will remember the last focused item in skin when entering/exiting a plugin e.g. if you had videos selected on the Basichome screen and then enter videos, when you exist videos it will be re-selected rather than the default item.

Ik verwees naar General > Startup/Resume Settings.

Show last active module when starting/resuming from standby (Default: off)
MediaPortal will automatically show the last module, or screen, that was in use prior to the computer going into standby mode or exited.

Maar je bent eruit nu, da's het belangrijkste.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog altijd problemen met youtube.fm, ik kan zeer veel videos niet meer afspelen.
Probleem doet zich voor op 2 onafhankelijke mediacenters.

Iemand een tip/de oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:33
Heeft iemand hier de plugin RadioTime i.c.m. de skin Avalon HD? Werkt dit goed, ik kan hier helemaal niets over vinden namelijk.

Als ik het zo bekijk is RadioTime inderdaad de beste radio plugin.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb een probleem in MediaPortal.
Wanneer ik Online Videos plugin installeer en ik probeer hem te configureren in MediaPortal Configuration.
Loopt het programma vast wanneer ik op het item Plugins klik.
Dit heeft echter wel gewerkt. Ook wanneer ik vanuit MediaPortal Extension Installer, de plugin volledig verwijder, en daarna weer installeer, steeds weer diezelfde crach. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/189830/mp.png

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-03-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Kijk eens waar die assembly nu staat. Misschien is hij in de plugins/windows map neergezet. Dan moet je hem naar de 'root' van MediaPortal zetten, waar de MediaPortal.exe dus ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Dankje, ik keek ff op mijn andere pc waar MediaPortal op stond, en bingo! log4net.dll staat daar wel in de root folder waar mediaportal.exe in staat. Hij was dus blijkbaar gewoon weg. Vermoedelijk door een uninstallatie van MediaPortal TV Server.... Teruggezet nu op mijn MediaCenter, en nu doet hij het wel :P

[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-03-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:55
Heb deze week weer een verse installatie gedaan op mijn htpc maar krijg nu geen tv beeld in mediaportal.
Ik gebruik media portal samen met for the record.
In for the record kan ik gewoon de live stream starten (2 zelfs vanwege 2 anysee's) en ook vlc start op met tv beeld maar in mediaportal zie ik alleen zwart beeld.
Heb zowel de lav als ffdshow codec's geprobeert.

Iemand een ide waar ik dit moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:01:
Heb deze week weer een verse installatie gedaan op mijn htpc maar krijg nu geen tv beeld in mediaportal.
Ik gebruik media portal samen met for the record.
In for the record kan ik gewoon de live stream starten (2 zelfs vanwege 2 anysee's) en ook vlc start op met tv beeld maar in mediaportal zie ik alleen zwart beeld.
Heb zowel de lav als ffdshow codec's geprobeert.

Iemand een ide waar ik dit moet zoeken
Niemand??

Ben weer van voren af aan begonnen maar ben bijna zeker dat ik tegen hetzelfde probleem ga lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Gewoon een codec probleem. SAF installeren en daarna de codecs instellen zoals in het topic, moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
HaTe schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:22:
Gewoon een codec probleem. SAF installeren en daarna de codecs instellen zoals in het topic, moet werken.
Dat dacht ik ook.....
Niet dus. Zijn er problemen bekend met saf 608?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
rsvmark schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 19:12:
[...]

Dat dacht ik ook.....
Niet dus. Zijn er problemen bekend met saf 608?
Verse installatie heeft toch geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik gebruik nu sinds kort de WIP Blu-ray build van MediaPortal. Is op basis van 1.2.0!
http://forum.team-mediapo...e-blu-ray-support.102375/

Werkt echt super.
Build in Blu-Ray support , met menu's! (met uitzondering op Java Menu's), echter ben ik ze zelf nog niet tegengekomen tussen mijn collectie.

Gebruik hem in combinatie met:
-ForTheRecord 1.6.0.1 plugin (ForTheRecord 1.6.1 Beta 6 server)
-Nieuwste Moving Pictures plugin
-Build in TV series plugin
-Avalon HD Skin
-AnyDVD HD (belangrijk, gezien hij geen encrypted blu-rays kan afspelen zoals PowerDVD, en zelfs gedecrypte dvd's kreeg ik geen DTS-HD bij bijvoorbeeld RadioHead Blu-ray)

ForTheRecord plugin was nog wel even een uitdaging, gezien ik een single seat configuratie heb, kon ik niet zomaar de 1.6.0.1 plugin installeren, gezien mijn server versie nieuwer is. Hij wil standaard de boel deinstalleren voordat hij verder gaat met de 1.6.0.1 instalatie.

Ik heb daarom mijn andere Werkstation gepakt:
-De Blu-Ray build van MediaPortal geinstalleerd (geavanceerde setup met alleen TV kijken ondersteunig!)
-ForTheRecord 1.6.0.1 MediaPortal plugin erop
-Nog niets opstarten van MediaPortal
-Op mijn MediaCenter ook die Blu-Ray build geinstalleerd (zelfde manier als eerste stap)
-Nog niets opstarten van MediaPortal
-De gehele inhoud van (c:\program files (x86\team mediaportal\mediaportal) naar mijn MediaCenter gezet, de boel overschreven.
-MediaPortal configureren geeft nu een foutmelding, maar dan dien je de TvPlugin.dll te hacken met recourcehacker, zodat de versie overeen komt met de geinstalleerde versie van MediaPortal. In de foutmelding kun je aflezen welke dat is.

Voor blu-ray support moet je LAV codecs configureren (zowel video als audio) in MediaPortal Codec configuratie, let op dat je DXVA2 (Copy Back) (voor ATI kaarten) even aanzet in je LAV Video codec configuratie.

Voor me gewone X264 MKV files gebruik ik FFDSHOW DXVA en FFDSHOW Audio Codecs. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Voor HD TV gebruik ik CoreAVC codec, Voor SD TV de microsoft codec, maar dat kan ook prima wat anders zijn.

Resultaat is nu bij mij: een zo goed als voorwaardige support van blu-ray met menu's. DTS-HD en True-HD passtrough naar mijn versterker. En ForTheRecord TV ondersteuning. Begint er nu echt op te lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
grrrr ! ik krijg bij hd films soms van die rare blokjes te zien, het beeld klopt niet en trekt na een paar seconden weer bij. Als ik hem buiten MP afspeel met b.v. MPC, geen problemen. Ik gebruik coreavc voor hd en ffdshow voor de rest. Heeft altijd gewerkt alleen nu niet. Andere versies van videodrivers geprobeerd, niets..
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

carpetburn schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:06:
grrrr ! ik krijg bij hd films soms van die rare blokjes te zien, het beeld klopt niet en trekt na een paar seconden weer bij. Als ik hem buiten MP afspeel met b.v. MPC, geen problemen. Ik gebruik coreavc voor hd en ffdshow voor de rest. Heeft altijd gewerkt alleen nu niet. Andere versies van videodrivers geprobeerd, niets..
Iemand ?
Probeer anders eens met SAF 6.0 die gebruikt LAV en dat werkt bij altijd prima.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Iemand ?
Hoe heb je CoreAVC geconfigureerd staan? Hij moet op DXVA staan bij een recentelijke ATI kaart, en bij een Nvidia op Cuda. De meeste HD films zijn interlaced dus deinterlaced kan ook wel uit, indien jij het toch wil gebruiken kun je het beste de hardwarematige deinterlace gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
duncanvdlinden schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:35:
[...]

Hoe heb je CoreAVC geconfigureerd staan? Hij moet op DXVA staan bij een recentelijke ATI kaart, en bij een Nvidia op Cuda. De meeste HD films zijn interlaced dus deinterlaced kan ook wel uit, indien jij het toch wil gebruiken kun je het beste de hardwarematige deinterlace gebruiken.
Als ik hd met MPC icm coreavc afspeel heb ik goed beeld...dus qwa config zit het goed ljikt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02-2017
Hallo iedereen!

Ik heb een ontzettend vervelend probleem met MediaPortal en het kijken van tv.
Ik heb IPTV van Concepts (Enschede, dit loopt via Glashart).
Nadat ik m'n systeem geheel opnieuw heb geïnstalleerd vind MediaPortal geen tv zenders meer!

De specs van het systeem zijn:
- Windows 7 64 bit
- MediaPortal v1.2.2
- 2 netwerkkaarten (1 voor internet, 1 voor IPTV)

Voor de installatie werkte dit allemaal wel maar nu doe ik iets verkeerd maar ik kom er maar niet achter wat het is!

De foutmelding die ik tijdens het scannen krijg is deze (deze is voor alle kanalen hetzelfde):
1 - udp://@224.1.3.1:12110: No Signal

Wat ik al heb geprobeerd / wat ik weet dat goed staat:
- Heb het MAC adres van m'n TV kastje gecloned naar de netwerkkaart in m'n pc (dit was al zo en hierin is niets veranderd)
- Heb het aangepaste "dhcpcore.dll" bestand (welke de vorige keer gewoon werkte) weer terug naar de juiste plaats gekopieerd
- Ik kan (wanneer ik het adres van de tream in VLC ingeef) op m'n pc de zender ontvangen
- Ook kan ik daarnaast gewoon internetten dus het lijkt me dat de routing ook gewoon klopt
- Het .m3u bestand dat ik in de server laad werkt ook daar deze 2 dagen geleden nog gewoon actueel was en ik ditzelfde bestand heb gebruikt om de vorige keer de zenders in te laden
- De 2 balken in de TV Server (Signal Leven en Signal Quality) zijn na het scannen volledig groen, ze kunnen echter geen enkel kanaal vinden!

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik heb zelf het gevoel dat ik heel dicht tegen de oplossing aanzit, maar het lukt me maar niet om het werkend te krijgen!!
Ben nu al 2 dagen bezig en ik begin langzaam maar zeker helemaal gek te worden!!

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Iemand ?
Hou op met rare codec toestanden als je Windows 7 draait : Gewoon Haali of een van die nieuwe LAV splitters (geen ervaring mee!) erop gooien en gaan met die banaan !!!

Windows 7 komt met hele mooie SD en HD codecs die voor alles genoeg zijn zolang je splitter aanwezig is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
zo na een jaar maar weer eens mij HTPC uit de kast gehaald en begonnen met een verse installatie van Mediaportal en SAF6.

Ik moet zeggen dat ik echt tevreden ben, ik heb de zap delay gewoon op 0 gezet en zappen gaat inderdaad een stuk sneller, ook uit stand-by waar ik vroeger problemen mee had gaat nu prima.

het is allemaal een stuk sneller en TMT3 voor blu-ray is echt top!
al met al is mediaportal echt vooruit gegaan!

natuurlijk blijven er altijd een paar kleine dingetjes en 1 daarvan is de Upmix bij Mp3's
ik heb in mediaportal setting (music) upmix naar 5.1 gezet maar lijkt niet te werken voor MP3's, iemand dit toevallig wel werkend?

kon zo in de FFdshow audio ook niks vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Die upmix werkt perfect hier. Gebruik je analoog of digitaal geluid? edit: Ik bedoel of je spdif gebruikt of hdmi of de analoge uitgang? Hier gebruik ik analoog en het werkt dus.

En volgens mij wordt ffdshow niet gebruikt bij muziek. MP heeft de ingebouwde BASS player.

edit2:
Misschien is dat het 'probleem'? Gebruik je wel de BASS player? Ik zie dat je dit kan kiezen:
General settings

Player
Choose between BASS engine and Internal dshow player. BASS engine gives you better technology than DirectSound, and a lot of music formats are supported by default, like FLAC and AAC.
  • BASS engine: - Default
  • Internal dshow player
bron: http://wiki.team-mediapor...gs_%28BASS_player_only%29

Bij de 2e optie wordt dus een directshow filter zoals ffdshow gebruikt. In ffdshow zitten ook upmix opties, maar de BASS player voldoet prima volgens mij.

[ Voor 125% gewijzigd door HaTe op 10-04-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
HaTe schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:04:
Die upmix werkt perfect hier. Gebruik je analoog of digitaal geluid? edit: Ik bedoel of je spdif gebruikt of hdmi of de analoge uitgang? Hier gebruik ik analoog en het werkt dus.

En volgens mij wordt ffdshow niet gebruikt bij muziek. MP heeft de ingebouwde BASS player.

edit2:
Misschien is dat het 'probleem'? Gebruik je wel de BASS player? Ik zie dat je dit kan kiezen:

[...]

bron: http://wiki.team-mediapor...gs_%28BASS_player_only%29

Bij de 2e optie wordt dus een directshow filter zoals ffdshow gebruikt. In ffdshow zitten ook upmix opties, maar de BASS player voldoet prima volgens mij.
o ja vergeten erbij te zetten dat is niet zo handig natuurlijk..

ik maak gebruik van de interne Bass player en spdif.
als ik in mediaportal kijk kan hij ook alleen maar upmix doen bij interne bass player.
het gekke is dat ik het vroeger volgens mij wel werkend heb gehad, maar het lukt me nu niet.
zelfde setup, ik maak gebruik van mp 1.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heeft het dan niet met spdif te maken? Hier werkten dat soort truucjes ook niet met spdif, omdat het geluid direct wordt doorgestuurd naar je receiver zonder voorbewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

MediaPortal 1.2.3 is zojuist uitgebracht!
http://www.team-mediaport...rtal-123-released?lang=en
We are very happy to present you this new release which is focused on increasing the stability of MediaPortal 1.2.

Some significant improvements include:

Updated versions of MediaInfo and sqlite. This should give increased stability.
Updates to TsReader.ax, which should give smoother TV playback.
Updates to TsWriter.ax which allow decoding of EPG data for DVB-T HD channels.

Full Changelog:

0003738: [MediaPortal 1] Operand size mismatch in the 'PresentImage' callback parameters from dshowhelper to MP
0003737: [MediaPortal 1] Video frame size change on TV channel change fails with some decode filters
0003769: [general] Building MediaPortal in x64 environment fails
0003804: [TV / Full Screen] Under certain circumstances the wrong teletext subtitles are shown
0003828: [Videos] Update sqlite to latest version
0003827: [Videos] Update MediaInfo to 0.7.54
0003733: [Music] Next track skin properties are not updated if playlist is changed
0003830: [Music] Wrong skin properties can be shown when using BASS player
0003739: [MPEI] MPEI randomly hangs when installing fonts
0003770: [general] Debug build script for MediaPortal fails to build
0003791: [Music] Music label 2 is not validated
0003792: [Videos] TMDB images search fail (changes in TMDB returned xml)
0003809: [Videos] Media description file (*.mds) cause double entry on movie scan
0003810: [Music] Cover art grab does not work for music albums
0003719: [Music] Album view does not drill down
0002914: [Streaming] When using RTSP, audio/video format change may cause video playback to hang in a loop
0003806: [TsReader] Black screen on TV start or channel change
0003780: [TsWriter] TsWriter passes incomplete PMT to managed TV Server code
0003782: [TsWriter] PID PMT descriptor size too large for TsWriter
0003829: [TvServer] Prevent "IndexOutOfRangeExceptionin" PatchPMT_AstonCrypt2 code
0003717: [TsWriter] EPG grabbing from DVB stream does not work for Freeview HD (UK) channels
0003831: [TvServer] Update tuning details for 1.2.3
0003732: [TvServer] Digital Everywhere can cause locked CAM
0003811: [TvServer] Building TvServer in x64 environment fails

[ Voor 91% gewijzigd door HaTe op 13-04-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40

Ik dacht dat het aan mijn installatie lag oid. Gelijk de nieuwe versie er maar op zetten :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:50:
[...]

Normaal gesproken worden deze via HDCP uitgelezen en kun je de beschikbare resoluties/refreshrates direct zien.
Naar aanleiding van de bericht ben ik ook maar eens gaan kijken, vond het namelijk een interessant stukje. :)

Ik heb even gekeken naar mijn Sony TV (46EX500), via de tool MonInfo.exe krijg ik de volgende frequenties (rest van de output maar even niet geplakt)

Monitor
Model name............... SONY TV
Manufacturer............. Sony

CE video identifiers (VICs) - timing/formats supported
1920 x 1080p at 50Hz - HDTV (16:9, 1:1)
1920 x 1080p at 60Hz - HDTV (16:9, 1:1)
1920 x 1080i at 50Hz - HDTV (16:9, 1:1)
1920 x 1080i at 60Hz - HDTV (16:9, 1:1)
1280 x 720p at 50Hz - HDTV (16:9, 1:1)
1280 x 720p at 60Hz - HDTV (16:9, 1:1)
720 x 576p at 50Hz - EDTV (16:9, 64:45)
720 x 576p at 50Hz - EDTV (4:3, 16:15)
720 x 576i at 50Hz - Doublescan (16:9, 64:45)
720 x 576i at 50Hz - Doublescan (4:3, 16:15)
720 x 480p at 60Hz - EDTV (16:9, 32:27)
720 x 480p at 60Hz - EDTV (4:3, 8:9)
720 x 480i at 60Hz - Doublescan (16:9, 32:27)
720 x 480i at 60Hz - Doublescan (4:3, 8:9)
640 x 480p at 60Hz - Default (4:3, 1:1)
1920 x 1080p at 24Hz - HDTV (16:9, 1:1)
NB: NTSC refresh rate = (Hz*1000)/1001

Maar als ik gewoon in de Schermresolutie van Windows kijk zie ik daar nog andere resoluties staan, Oa. 23Hz en 59Hz.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33245kh.jpg

Uiteraard staat Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven aangevinkt..

Welke is nu juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
Ik heb MP nu draaien zoals ik het graag wil, maar nu moet er nog een remote worden aangesloten. En aangezien ik toch nog wat bij DealExtreme moest bestellen heb ik er een IR-ontvanger bijgedaan:
http://www.dealextreme.co...ver-for-pc-1-cr2025-26368 Kosten: € 6.14 :)

Deze IR-ontvanger moet gaan samenwerken met mijn Harmony 900. De ontvanger staat in de Logitech database onder: Computer - Chinavasion - model CVSB-983.
Tot nu toe geen probleem. Als mijn HTPC in slaapstand staat wordt hij daar netjes uitgehaald en druk ik op mijn Harmony op "Afsluiten" dan gaat hij ook weer in slaapstand.

Mijn probleem is alleen dat niet alle toetsen werken. Cursortoetsen werken wel, maar bijv. Channel up en down, en Guide werken niet.

Hoe krijg ik die nu werkend?

Op de afstandsbediening zitten nog wel een aantal toetsen die ik niet nodig heb zoals: Email, www en een aantal hotkeys.
Mijn gevoel zegt dat ik in MP de mapping van bijv Guide moet aanpassen naar de AB-keys.

Iemand een idee?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je die Harmony niet gewoon als MCE remote instellen? Dan werkt het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
Ja kan op zich wel, maar dan snapt de IR-ontvanger het niet meer.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Snapt het niet meer? Een IR ontvanger ontvangt toch gewoon alles wat hij binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank-NL schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:38:
Kan je die Harmony niet gewoon als MCE remote instellen? Dan werkt het zeker.
Klopt idd. Ik heb net een Harmony 200 ingesteld als MCE afstandsbediening en deze werkt op een originele Microsoft IR ontvanger en op de IR ontvanger van een Konig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
Wat heb je dan precies ingegeven als apparaat in de Harmony software?
Computer > MediaCenter PC > Microsoft en dan als model?

Ik had ook gelezen dat een IR-ontvanger het RC6 IR protocol aan moet kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door RobWest op 15-04-2012 19:25 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobWest schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:19:
Wat heb je dan precies ingegeven als apparaat in de Harmony software?
Computer > MediaCenter PC > Microsoft en dan als model?

Ik had ook gelezen dat een IR-ontvanger het RC6 IR protocol aan moet kunnen.
Ik heb gekozen (via de Harmony webinterface software) voor Microsoft Windows Media Center, that's it, meer niet. Ik denk dat de meeste IR ontvangers tegenwoordig wel aan RC-6 voldoen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catchup
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10-2023
Uit onvrede over Windows Media Center heb ik vandaag een gooi gedaan naar Media Portal. Helaas geeft MP mij wat problemen met de live TV.
Ik heb een Anysee DVB-C ontvanger maar ik kan enkel de Free To Air kanalen bekijken...
Een oude link uit 2009 beschrijft hetzelfde probleem (eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal) Maar de oplossing zal nu wel niet meer werken met media portal 1.2.3... (ik heb het niet geprobeerd)
Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand een idee hoe Media Portal i.c.m. Anysee alle kanalen kan laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Volgens mij werkt die nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catchup
HaTe schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:59:
Volgens mij werkt die nog wel :)
Hieruit begrijp ik dat het wel het proberen waard is...

De link naar de genoemde Splug.dll (1.1.1.4) is dead, helaas. Ik heb wel andere SPUG.dll gevonden maar een lagere versie... Wellicht heeft iemand die specifieke files nog ergens rond slingeren?

Wat is Splug.dll en waar komt het oorspronkelijk vandaan?

Ik wil dit zeker nog gaan proberen, maar er zullen toch wel meer mensen zijn die de combi media portal + anysee gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik gebruik zelf ook een anysee ism mediaportal.
Heb de handleiding van powermarcel gebruikt en dit werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catchup
rsvmark schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:09:
Ik gebruik zelf ook een anysee ism mediaportal.
Heb de handleiding van powermarcel gebruikt en dit werkt perfect!
Ik heb de hele avond forums zitten lezen over dit onderwerp. Veel geleerd over Conax, MDAPI en een handig stukje software van DVBLogic. Maar een handleiding van powermarcel ben ik nog niet tegen gekomen, enkel die van eXisTa en van Phoenix-69. Heb je een link voor me? _/-\o_

Never mind: found it

[ Voor 9% gewijzigd door Catchup op 16-04-2012 22:11 . Reden: link gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Catchup schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:03:
[...]

Ik heb de hele avond forums zitten lezen over dit onderwerp. Veel geleerd over Conax, MDAPI en een handig stukje software van DVBLogic. Maar een handleiding van powermarcel ben ik nog niet tegen gekomen, enkel die van eXisTa en van Phoenix-69. Heb je een link voor me? _/-\o_

Never mind: found it
Laat maar weten of het lukt, ging bij mij in een keer goed maar wellicht kunnen we je nog helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catchup schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:00:
[...]

Hieruit begrijp ik dat het wel het proberen waard is...

De link naar de genoemde Splug.dll (1.1.1.4) is dead, helaas. Ik heb wel andere SPUG.dll gevonden maar een lagere versie... Wellicht heeft iemand die specifieke files nog ergens rond slingeren?

Wat is Splug.dll en waar komt het oorspronkelijk vandaan?

Ik wil dit zeker nog gaan proberen, maar er zullen toch wel meer mensen zijn die de combi media portal + anysee gebruiken?
Heb zelf de splug.dll wel ergens liggen op de juiste versie.
Als ik van het weekend weer thuis ben zal ik hem even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Na een tijdje geen aandacht aan hebben besteed wil ik weer verder met onderhoud aan de MediaPortal machines.

Ik heb op dit moment de volgende problemen

MCE01 (tv-server en speler)

- Soms zijn alle zenders gelocked (3 x FloppyDTV / SmartWi)
- Beeld bij het afspelen van TV stottert
- Gids gegeven werken niet meer (plugin)

Windows 7 32bit / Mediaportal 1.2.2 / Quad core / 2GB / Kingston SSD / Ati HD / 3 x FloppyDTV

MCE02 (speler)

- Lijkt het goed te doen maar heeft geen FullHD scherm

Windows 7 32bit / Mediaportal 1.2.2 / HP DC7900 uSFF

[ Voor 15% gewijzigd door raymonvdm op 17-04-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Willen jullie mijn Opera Mobile Launcher plugin testen? Ik heb zojuist een nieuwe versie geüpload, waarmee hij standaard goed integreert met MP, zo is het niet meer aanbevolen om een extern programma te draaien om de knoppen te remappen voor Opera Mobile, dit handelt MP nu af (als het goed is! TESTEN).

Hier te vinden: Opera Mobile Launcher 0.4

Ik heb er even een video van gemaakt:

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 17-04-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catchup
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:40:
[...]

Heb zelf de splug.dll wel ergens liggen op de juiste versie.
Als ik van het weekend weer thuis ben zal ik hem even opzoeken.
Voorlopig ga ik voor de oplossing van powermarcel: 4therecord met acamd260 en de Media Portal client. Dit omdat Media Portal geen ondersteuning wil/kan bieden op mdapi en omdat 4therecord mij net even iets meer mogelijkheden biedt.

De splug.dll oplossing houd ik nog even als backup. Je hoeft dus nog niet meteen te gaan zoeken... Maar toch bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catchup
rsvmark schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:02:
[...]

Laat maar weten of het lukt, ging bij mij in een keer goed maar wellicht kunnen we je nog helpen!
de handleiding van powermarcel was goed te volgen. Gisteren avond heb ik eventjes de kans gehad om e.e.a. te proberen. Ik kon inderdaad scambled channels kijken maar de kwaliteit liet nog te wensen over (veel "artifiacts" door het beeld) Ik moet de verschillende codecs instellingen in de MP client nog proberen om te zien of dat iets oplost.

Ik had ook niet alle kanalen dus ik moet nog een keer de transponder lijst van 4therecord updaten. Heeft er iemand een goede 4therecord transponder cables.xml voor Ziggo (1111). Dan hoef ik zelf niet meer alle kanalen te vergelijken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik blijf een raar probleem hebben met het afspelen van Bluray disks.

Ter informatie, ik gebruik Win XP (media center editie)
(deze gebruik ik omdat bepaalde akoestisch meetsoftware die ik heb nog niet helemaal mooi onder Win7 werkt).
Moederbord is een Asrock E350M1/USB3

Afspelen van blu-ray disks gaat prima via AnyDVD HD met Toshiba UDF2.5 driver.
Althans, je kun dan enkel de losse bestanden selecteren (maar goed, werkt goed genoeg voorlopig).
Het vreemd is alleen dat het dan soms ontzettend schokkerig werkt.
Overige HD films, zoals .mkv files spelen probleemloos af.

Het vreemde is dat als ik PowerDVD gebruik de blu-ray wel probleemloos afspeelt.
Nu zou ik dat kunnen blijven gebruiken, maar ik heb liever dat ik alles vanuit een programma (mediaportal) kan bekijken en besturen.

Via Total media theatre loopt de blu-ray ook schokkerig.

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 18-04-2012 17:03 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Catchup schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:56:
[...]

de handleiding van powermarcel was goed te volgen. Gisteren avond heb ik eventjes de kans gehad om e.e.a. te proberen. Ik kon inderdaad scambled channels kijken maar de kwaliteit liet nog te wensen over (veel "artifiacts" door het beeld) Ik moet de verschillende codecs instellingen in de MP client nog proberen om te zien of dat iets oplost.

Ik had ook niet alle kanalen dus ik moet nog een keer de transponder lijst van 4therecord updaten. Heeft er iemand een goede 4therecord transponder cables.xml voor Ziggo (1111). Dan hoef ik zelf niet meer alle kanalen te vergelijken? _/-\o_
artifacts hebben waarschijnlijk te maken met de anysee driver versie. Je moet echt de versie nemen die PowerMarcel aanraadt in z'n handleiding. 1.2.8s / a. Anders is het geen doen. Latere drivers zijn allemaal ruk.

Zender / frequentielijsten kun je zelf aanpassen m.b.v. Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38
Catchup schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:56:
[...]

Hi,

de artifacts zijn zoals reeds eerder genoemd vast het gevolg van een slechte driver.. Echt ff 1.28s proberen dus.. Ik test nog steeds regelmatig een nieuwe versie maar deze zijn tot nu toe allemaal slecht.. (icm Mediaportal althans) 1.28s is verder super stabiel, dus een nieuwere driver is ook niet per se nodig.. Maar mocht ik eens een goede nieuwe driver tegenkomen zal ik dit aangeven en aanpassen in m'n handleiding! :)

Verder echt de nieuwste saf gebruiken, en hierbij LAV aanvinken en deze gebruiken.. Ik ben hier een tijd geleden naar toe overgestapt, en gebruik zowel bij (HD)TV als (HD) films de LAV video en audio decoders.. Deze hebben sinds kort ook support voor AMD videokaarten (nVidia werd al ondersteund) en geven echt ontzettend goede prestaties.. Zappen gaat sneller, geen geschok meer tijdens het zappen, en een laag cpu verbruik.. Echt een aanrader dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb vandaag alle codes van mijn mce01 verwijderd en SAF502 geinstalleerd het kijken van DiscoveryHD werkt nu goed qua beeld het geluid heb ik nog niet kunnen testen.

Ik gebruik SAF502 omdat ik deze ook geinstalleerd heb op mijn 2e mediacenter. Probleem wat ik nog wel heb is dat mijn tv soms op zwart gaat. Dit heeft te maken met mijn PhilipsTV en ATI videokaart en hier moet ik nog eens tijd in steken.

Nu eerst kijken of ik de gids informatie weer kan regelen want ook dit werkt niet meer. Ik gebruik hier overigens webEPG voor maar ik vermoed dat deze niet meer werkt door een aanpassing op tvgids.nl

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
2012-04-19 22:29:18.981885 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: ned1@omroep.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:19.737928 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: ned2@omroep.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:20.457969 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: ned3@omroep.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:21.184011 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: rtl4.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:21.915052 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: rtl5.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:22.656095 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: sbs6.sbs.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:23.445140 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: rtl7.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:24.190182 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: veronica.sbs.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:24.889222 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: net5.sbs.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:25.608264 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: nickelodeon.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:26.308304 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: discoverychannel.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:27.085348 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: nationalgeographic.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:27.879393 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: animalplanet.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:28.701440 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: eurosport@eurosport.com grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:29.426482 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: mtv.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:30.176525 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: een.be grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:30.947569 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: l1.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:31.751615 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: cartoonnetwork.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:29:32.526659 [WebEPGImporter(5)]: WebEPG: ChannelId: talpa.tv grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:31.009027 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: ned1@omroep.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:31.781071 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: ned2@omroep.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:32.987140 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: ned3@omroep.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:33.695181 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: rtl4.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:34.418222 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: rtl5.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:35.136263 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: sbs6.sbs.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:35.888306 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: rtl7.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:36.589346 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: veronica.sbs.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:37.234383 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: net5.sbs.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:38.173437 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: nickelodeon.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:38.905479 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: discoverychannel.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:39.622520 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: nationalgeographic.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:40.469568 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: animalplanet.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:41.123605 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: eurosport@eurosport.com grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:42.176666 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: mtv.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:42.821703 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: een.be grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:43.610748 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: l1.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:44.373791 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: cartoonnetwork.nl grabber error - stopping
2012-04-19 22:37:45.092832 [WebEPGImporter(9)]: WebEPG: ChannelId: talpa.tv grabber error - stopping
2012-04-19 22:41:13.007725 [WebEPGImporter(9)]: plugin:webepg import failed

Voor nu ben ik teruggeschakeld naar de DVB EPG zodat ik in iedergeval iets heb om naar te kunnen kijken.

[ Voor 96% gewijzigd door raymonvdm op 19-04-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wimlem schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:11:

Ik dacht dat het aan mijn installatie lag oid. Gelijk de nieuwe versie er maar op zetten :)
Heb zelf ook een FireDTV kaart, maar sinds de nieuwste versie zijn bij de problemen met live tv (en dan met name het niet altijd kunnen schakelen naar een andere zender) volledig opgelost. _/-\o_

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catchup
powermarcel10 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:18:
[...]

Hi,

de artifacts zijn zoals reeds eerder genoemd vast het gevolg van een slechte driver.. Echt ff 1.28s proberen dus.. Ik test nog steeds regelmatig een nieuwe versie maar deze zijn tot nu toe allemaal slecht.. (icm Mediaportal althans) 1.28s is verder super stabiel, dus een nieuwere driver is ook niet per se nodig.. Maar mocht ik eens een goede nieuwe driver tegenkomen zal ik dit aangeven en aanpassen in m'n handleiding! :)

Verder echt de nieuwste saf gebruiken, en hierbij LAV aanvinken en deze gebruiken.. Ik ben hier een tijd geleden naar toe overgestapt, en gebruik zowel bij (HD)TV als (HD) films de LAV video en audio decoders.. Deze hebben sinds kort ook support voor AMD videokaarten (nVidia werd al ondersteund) en geven echt ontzettend goede prestaties.. Zappen gaat sneller, geen geschok meer tijdens het zappen, en een laag cpu verbruik.. Echt een aanrader dus!!
1.28s doet het inderdaad beter.
Ik heb gisteren nog de cables.xml gechecked maar deze bevat toch echt wel alle frequenties voor mijn regio. Echter tijdens het scannen in 4therecord geeft hij regelamatig "no signal" aan. Bij een volgende scan heb ik soms bij minder frequenties "no signal" maar ik blijf een aantal zenders missen, bijvoorbeeld 13 Street, ARD ZDF etc. Ik kan nauwelijks geloven dat dit aan mijn signaal ligt wat voorheen met media center kon ik wel alles ontvangen en het enige dat gewijzigd is is de software,,,
Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Catchup schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:54:
[...]

1.28s doet het inderdaad beter.
Ik heb gisteren nog de cables.xml gechecked maar deze bevat toch echt wel alle frequenties voor mijn regio. Echter tijdens het scannen in 4therecord geeft hij regelamatig "no signal" aan. Bij een volgende scan heb ik soms bij minder frequenties "no signal" maar ik blijf een aantal zenders missen, bijvoorbeeld 13 Street, ARD ZDF etc. Ik kan nauwelijks geloven dat dit aan mijn signaal ligt wat voorheen met media center kon ik wel alles ontvangen en het enige dat gewijzigd is is de software,,,
Nog tips?
Kan alleen maar zeggen dat ik wel 10 keer op kanalen laat scannen voor hij alles gevonden heeft.
Verder met kijken geen enkel probleem.
Beetje vreemd maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catchup
rsvmark schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:09:
[...]

Kan alleen maar zeggen dat ik wel 10 keer op kanalen laat scannen voor hij alles gevonden heeft.
Verder met kijken geen enkel probleem.
Beetje vreemd maar het werkt!
Ik ben er achter wat het probleem is. Ziggo heeft pas geleden nog wat wijzigingen doorgevoerd. Een paar frequenties zijn van qam64 naar 256 gegaan. Dit moet je in de cables.xml aangeven door modulation="5" i.p.v. "3" op te geven. Nu vind ik alle kanalen weer in 1 keer. Zie ook http://www.4therecord.eu/forum/viewtopic.php?f=10&t=2445 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
CooLKillaH schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:51:
Hallo iedereen!

Ik heb een ontzettend vervelend probleem met MediaPortal en het kijken van tv.
Ik heb IPTV van Concepts (Enschede, dit loopt via Glashart).
Nadat ik m'n systeem geheel opnieuw heb geïnstalleerd vind MediaPortal geen tv zenders meer!
<knip>

De foutmelding die ik tijdens het scannen krijg is deze (deze is voor alle kanalen hetzelfde):
1 - udp://@224.1.3.1:12110: No signal

<knip>

Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik heb zelf het gevoel dat ik heel dicht tegen de oplossing aanzit, maar het lukt me maar niet om het werkend te krijgen!!
Ben nu al 2 dagen bezig en ik begin langzaam maar zeker helemaal gek te worden!!
Multicast sources vanaf het IPTV netwerk toestaan in jouw firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Ik gebruik MP nu al een tijdje maar de laatste maanden een vreemd probleem: het afspelen hapert bij een behoorlijk aantal mkv's. Om de paar seconden staat het beeld net even een hele kleine fractie stil, alsof de pc wat anders doet op dat moment. Eerst dacht dat het aan de mkv's zelf lag maar nu zie ik het ook bij anders .

De codecs zijn het niet. Ik gebruik de standaard windows codecs en die doen het prima in Windows Mediaplayer, ook met die mkv's. Ik heb wat gespeeld met een andere audiorenderer maar dat maakt niet uit.

Uit irritatie ben ik maar eens begonnen met Xbmc maar die is qua fanart lang zo mooi niet als MP. Dus vraag ik me toch weer af: wat kan nog meer haperingen veroorzaken behalve codecs?

Ps.
De logfiles mocht iemand die willen zien.
http://db.tt/QmbUY9Ya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

D-e-n schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:27:
Ik gebruik MP nu al een tijdje maar de laatste maanden een vreemd probleem: het afspelen hapert bij een behoorlijk aantal mkv's. Om de paar seconden staat het beeld net even een hele kleine fractie stil, alsof de pc wat anders doet op dat moment. Eerst dacht dat het aan de mkv's zelf lag maar nu zie ik het ook bij anders .

De codecs zijn het niet. Ik gebruik de standaard windows codecs en die doen het prima in Windows Mediaplayer, ook met die mkv's. Ik heb wat gespeeld met een andere audiorenderer maar dat maakt niet uit.

Uit irritatie ben ik maar eens begonnen met Xbmc maar die is qua fanart lang zo mooi niet als MP. Dus vraag ik me toch weer af: wat kan nog meer haperingen veroorzaken behalve codecs?

Ps.
De logfiles mocht iemand die willen zien.
http://db.tt/QmbUY9Ya
Okay het ligt niet aan de codecs, maar ik zou toch gewoon eens SAF6.0 proberen. Sinds ik in de SAF reeks ben begonnen (4.0), nooit geen problemen meer gehad.

Als dat het oplost is het toch prima?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:51
Zijn er trouwens mensen die een TBS kaart (in mijn geval een 6991 Dual S2 met dual CI slot) werkend hebben gekregen op de CAM? Ik had wel een forumpost gezien op het mediaportal forum met een zogenaamde fix, maar die werkt niet bij mij.

Voor die fix kon ik trouwens geeneens scannen, omdat ik via een multiswitch werk (en twee quattro LNB's, dus met gescheiden frequentiebanden). Die fix lostte dat wel op, alleen kan ik nog steeds niet op de CAM.

Ben dus nog steeds genoodzaakt om via MDAPI te werken, en newcs / acamd. Dit is nog behoorlijk instabiel. Thuis heb ik een Floppy DTV met werkende CAM en nooit crashes. Met de satelliettuners is het voor m'n ouders, en dat moet echt crashbestendig zijn. Wat het dus nu niet is. Daarnaast moet ik newcs ook gewoon 3 keer herstarten vaak voordat de kaart gelezen kan worden. Ook niet echt foolproof als de stroom uitvalt bijvoorbeeld. En om nu elke avond met Teamviewer alles weer te fixen.....

Heb al geprobeerd om via DVB Link (van dvblogic) de kaarten als IP kaarten in Mediaportal te zetten en het zo op te lossen, maar dat werkt ook niet. Bij het scannen van de IP kaarten crasht het geheel.

Daarnaast werkt ook mijn Anysee E30S2 kaart niet meer in Mediaportal. Ik kan niet meer scannen. Gebruik de nieuwste driver software van anyseedirect.eu. Ook hier heeft het volgens mij te maken met mijn multiswitch en de quattro LNB's.

Zou de Argus TV server een betere optie zijn? Hoe is hier de support van TBS kaarten en de Anysee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Support voor TBS kaarten is in de 1.7 beta's van For The Record (dus Argus) ingebouwd. Momenteel zit 1.7 in RC fase. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zie nog wel eens fouten voorbij komen in de beta/rc threads. Dus ook Argus werkt hier (nog) niet helemaal foutloos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Mystikal schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:03:
[...]
Okay het ligt niet aan de codecs, maar ik zou toch gewoon eens SAF6.0 proberen. Sinds ik in de SAF reeks ben begonnen (4.0), nooit geen problemen meer gehad.
Het lag niet aan de codecs maar uiteindelijk hielp een andere codec wel. Ik gebruik nu de LAV filters. Die ondersteunen nu ook hardwareacceleratie voor ATI-kaarten. Vreemd dat een codec die het in het ene programma (WM) goed doet in een ander (MP) problemen geeft.

@HaTe
Werk jij nog aan die plugin voor Opera webbrowser? Ik wil hem wel eens proberen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
helaas heb ik toch nog een paar kleine problemen met mijn HTPC...

k gebruik een scripje die ervoor zorgt dat mijn EPG informatie rond 4:00 snacht opgehaald word, mijn htpc komt uit slaapstand haalt de informatie op en gaat weer in stand-by, het probleem is dat als ik dan smorgens mijn htpc aanzet, de XML plugin deze epg gaat verwerken en daar hangt mijn htpc dus op, als alle gids informatie verwerkt is dat komt hij weer tot leven...

iemand hier een oplossing voor?

ik zou eigenlijk willen dat hij de informatie gelijk rond 4:00 verwerkt word, maar dit is geen optie in XML plugin.
Je kan wel in power plugin configen dat hij bijv na 10 minuten automatisch in stand-by gaat, maar dat is ook weer irritant want ik moet dan alle services toekennen anders gaat hij bijv met een webbrowser na 10 min ook al weer in stand-by..

hoe hebben jullie dit ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Kijk eens of je met powerscheduler++ iets meer kan, hierbij kan je ook de standby af laten hangen van actieve processen. Erg fijne plugin: http://forum.team-mediapo...-2-x-and-1-3-alpha.95463/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Hey thanks frank.

Ik heb het nu iets anders ingedeeld maar werkt wel.

Ik heb de nieuwe installer gerinstalleerd en mijn htpc na 10 min automatisch laten uitschakelen, dan alle processen toekennen waarbij hij niet in stand-by mag gaan zoals de epg grabber, tv service, explorer, TMT3 enz. dit werkt nu goed gister heeft hij mijn epg opgehaald (in de log om 4.02 de xml geinporteerd) dus perfect.

1 nadeel ik moet nu wel als ik mijn htpc uit wil zetten eerst stop drukken voor tv en bijv muziek anders houd de powerscheduler dat tegen, maar ach daar is mee te leven...
Frank-NL schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:46:
Kijk eens of je met powerscheduler++ iets meer kan, hierbij kan je ook de standby af laten hangen van actieve processen. Erg fijne plugin: http://forum.team-mediapo...-2-x-and-1-3-alpha.95463/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Wat betreft slaapstand/standby, ik laat dat gewoon door Windows regelen, komt geen plugin aan te pas.
Enige nadeel is dat hij soms wakker wordt gehouden als er een andere PC in het netwerk aan staat. Maar als dit niet het geval is, gaat de PC gewoon naar slaapstand na 10 minuten als hij niks te doen heeft.

Elke middag om half 1 wordt de gids opgehaald en hiervoor wordt de PC uit slaapstand gehaald. Als de PC weer tot rust is gekomen omdat het downloaden van de gids en vullen van de DB klaar zijn, gaat hij weer in slaapstand.

Zelfde voor opnames, dat regelt ForTheRecord perfect. Ook MediaPortal (of geluidskaart?) zorgt keurig dat de PC niet in slaapstand gaat als je muziek luistert, want de PC ontvangt een melding van de geluidskaart dat deze in gebruik is en dat de PC dus niet in slaapstand mag gaan.

Ook heb ik met EventGhost ingesteld dat als ik de power knop van de afstandbediening in druk, alleen de TV uit gaat en video/muziek wordt gestopt. Windows regelt zelf wel wanneer hij naar slaapstand kan gaan. Eerst had ik het zo dat hij dan geforceerd naar slaapstand gaat, maar dat is erg vervelend voor de mensen die dan net een filmpje zitten te streamen van de HTPC.

Werkt die PowerScheduler++ samen met de Windows standby regeling?

[ Voor 22% gewijzigd door HaTe op 01-07-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
@Cyberax Ja, alles moet stopgezet zijn anders is je PC niet idle. Bij mij zit dat in de procedure om uit te schakelen via mijn Logitech Harmony remote; erg handig.

@HaTe Ja, sinds de nieuwste versie wordt het in standby laten gaan overgelaten aan Windows en regelt PS++ alleen het active houden van de PC, of het uit standby komen voor EPG scannen en nog veel meer instellingen zoals niet in standby gaan bij actief netwerk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Misschien wel een leuke tip voor de iTunes gebruikers i.c.m. een Mediacenter en Mediaportal.
Zelf ben ik (beetje noodgedwongen) iTunes gebruiker. 1 maal in het ecosysteem van Apple idevices, Airport streaming, kom je er moeilijk van af... (het werkt tevens dan wel mooi als je om kan gaan met het wat gesloten systeem)

Het volgende wilde ik:
-Itunes applicatie draaiend op de achtergrond van mijn mediacenter zodat ik via mijn iPad/iPhone en iTunes remote door mijn muziek bibliotheek kan browsen en wat kan afspelen. (Heb een Airport Express waar ik heen kan streamen)
-Tevens dezelfde itunes ervaring hebben vanaf mijn werkstation, dus daar ook via Itunes mijn muziek collectie tot mijn beschikking hebben, inclusief covers etc. (Heb een Airport Express waar ik heen kan streamen)
-Muziek kunnen plaatsen/beheren in iTunes vanaf mijn werkstation.
-De muziek kunnen indexeren/afspelen vanuit Mediaportal.

Normaliter als je een iTunes bibliotheek wil delen kan dat eenvoudig met Apple zijn implementatie dat je een bibliotheek kan delen over je netwerk. Het nadeel is daar echter van: Je krijgt een beperktere view, je ziet alleen een list view met al je nummers in een simpele lijst (geen covers, geen categorieën, gewoon 1 onoverzichtelijke lijst).

Hoe ik het opgelost heb is door de iTunes bibliotheek en de folder waar je muziek staat op een UNC path op je netwerk op te slaan.
Dit kunnen folders zijn op een NAS maar ook gewoon op je Mediacenter zelf.
Je moet dan ook instellen dat iTunes bij het plaatsen van muziek de muziek kopieert. Je stelt dan als folder in waar je muziek staat op bijvoorbeeld \\NaamVanJeMediacenter\muziek\
De bovengenoemde map is een map die je zelf deelt op je Mediacenter.
Ook stel ik altijd in dat iTunes de bestandsnamen van de muziek mag beheren, zodoende deelt hij je muziek mooi in folders en goede bestandsnamen in.

Ook al stel je het bovenstaande in op je mediacenter zelf, ook dan is het belangrijk dat je gebruik maakt van een netwerk UNC path want we gaan dezelfde bibliotheek (en daar zit deze instelling ook in) ook laden vanaf een andere pc.... die ziet de lokale drive van je mediacenter niet....

De Itunes bibliotheek zet ik ook tevens op een centraal benaderbare plek, bijvoorbeeld op d:\itunes.
Het is van belang dat op beide systemen de versie van iTunes gelijk is!
Je kunt dat doen door shift in te drukken bij het opstarten van iTunes, je kunt dan op kiezen klikken om de plek aan de wijzen waar je library staat. Hij komt dan op de directory terecht waar je library staat, ga een mapje terug, copieer deze hele map en plak deze op bijvoorbeeld d:\
Deel ook deze map...
Ga naar het UNC path van je mediacenter en selecteer de library en bevestig de locatie voor je iTunes library.

Op dezelfde manier kies je de centraal gedeelde library vanaf je werkstation.
Nu heb je op beide systemen dezelfde iTunes bibliotheek en de beschikking tot al je muziek :9~

1 probleem alleen: Als je muziek plaatst in je bibliotheek vanaf je werkstation en je sluit deze, je sluit vervolgens iTunes op je mediacenter, dan ben je die muziek in je library kwijt.
Dit omdat bij het sluiten van iTunes dan de situatie van de Mediacenter weggeschreven wordt over de net door jou aangepaste library op je werkstation.

Bovenstaande is een mooie oplossing voor: Sandboxie, daarbij kan je iTunes (sandboxed) opstarten vanaf je mediacenter in een modus zodat hij geen wijzigingen maakt aan je iTunes library, hij doet dit als het ware fake in de sandbox. Je kunt Sandboxie instellen dat bij het sluiten van iTunes de sandbox echter weer opgeschoont wordt. Je krijgt bij het opnieuw opstarten van iTunes daardoor weer je nieuwe toegevoegde muziek te zien die je op je werkstation toegevoegd hebt!
Er bestaat zo geen mogelijkheid meer dat vanaf je Mediacenter muziek toevoegt kan worden aan de library, maar dat maakt meestal niet uit omdat ik mijn muziek toch niet graag beheer vanuit mijn Mediacenter. Daar moet gewoon mijn muziek af te spelen zijn vanaf mijn Itunes remote op me iPad en iPhone. Enige wat je dus moet doen om af en toe weer up to date te zijn is iTunes herstarten of via Sandboxie een opdracht geven om je Sandbox te legen.

Ook dat laatste zou je natuurlijk via een geplande taak kunnen doen vanuit Windows, een automatische actie: sandbox legen en daarna iTunes (sandboxed) opnieuw opstarten.

De folder waar iTunes zijn muziek in copieert en netjes indeelt aan de hand van de tags, kan je dan toevoegen als muziek folder in MediaPortal. Deze maakt zelf automatisch een mooie bibliotheek aan voor je muziek.

Best of both worlds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaPortal 1.3.0. Alpha is vrijgegeven;

http://www.team-mediaport...aportal-130alpha-released

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurre-r
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22
ik heb een zeer vreemd/vervelend probleem, bij het importeren van epg data via webepg heb ik alle kanalen netjes gelinkt aan de bijbehorende tvgids.nl id, maar als ik nu op grab now! druk dan download hij de channels wel, maar vervolgens geen programaas om de epg te vullen. weet iemand waar dit aan kan liggen?
(heb ook al mc2xml geprobeert, maar de rtl data bestaat niet op de microsoft server oid. want zowel mc2xml als windows media center zelf kunnen geen epg data van alle rtl zender vinden)
ps. overigens heeft webepg dit met elke zender die ik map, als ik buitenlandse zenders map dan download hij nogsteeds alleen de channel id's en verder niks

[ Voor 13% gewijzigd door Jurre-r op 11-07-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Gebruik WebGrab++ :) Werkt perfect.

http://www.servercare.nl/Lists/Posts/Post.aspx?ID=98

En dan van gids.publiekeomroep.nl halen met deze ini: http://crap.ksya.net/gids.publiekeomroep.nl.ini
Config TV: http://crap.ksya.net/WebGrab++.TVconfig.xml
Config Radio: http://crap.ksya.net/WebGrab++.RADIOconfig.xml

En dan met dit batch scriptje gaat hij beide grabben:
echo off

REM grab radio channels
if exist C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml DEL C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml
COPY "C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.RADIOconfig.xml" "C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml"
START /D "C:\Program Files (x86)\ServerCare\WebGrab+Plus" /MIN /WAIT WebGrab+Plus.exe
COPY "C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\guide_RADIO.xml" "C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV\Radio\guide_RADIO.xml"

REM grab tv channels
if exist C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml DEL C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml
COPY "C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.TVconfig.xml" "C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml"
START /D "C:\Program Files (x86)\ServerCare\WebGrab+Plus" /MIN /WAIT WebGrab+Plus.exe
COPY "C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\guide_TV.xml" "C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV\guide_TV.xml"

REM delete config file
DEL C:\ProgramData\ServerCare\WebGrab\WebGrab++.config.xml

[ Voor 89% gewijzigd door HaTe op 11-07-2012 20:10 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste