A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vanmiddag de TRAS 1000 aangesloten. Zit nu wel stuk netter aangesloten, maar voor het signaal maakte het helaas niet uit.
Beetje verder klooien met de versterker. Het signaal blijkt prima te zijn op aansluiting 1 van de Hirshman GHV20M met -20 db demping. Dit doet me denken aan de post van @W3ird_N3rd waarin je uitlegt dat signaal verzwakking ook kan helpen:
Hierop direct de vertsterker er tussenuit, en een oude 10m coax ertussen. En gues what!? Een toppie signaal!!W3ird_N3rd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:44:
[...]
..... Verder zou ik, als je die hebt liggen, zowel een signaalversterker als signaalverzwakker (attenuator, of gewoon 10 meter kabel) proberen. Zo heb ik een USB DVB-T stick waar juist weer geen te sterk signaal in mag en waar ik vaak een verzwakker bij nodig heb omdat de AGC van dat ding niet goed werkt onder Linux.
[...]
status SCVYL | signal 22% | snr 94% | ber 0 | unc 0 | FE_HAS_LOCK status SCVYL | signal 21% | snr 96% | ber 0 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
Die 22% lijkt dus prima te zijn. Maar het belangrijkste is dat zowel de ber als de unc beiden stabiel 0 zijn.
Allen hartstikke bedankt voor de hulp met mijn zoektocht naar het probleem en het vinden van de oplossing! Heb veel geleerd en veel van mijn stomiteiten kunnen corrigeren
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Op mijn ipad kan ik met XBMC ook tv kijken, net zoals op mijn workstations.... er echter 1 maar:
Hoe krijg ik de streams werkend op mijn android phone? (Galaxy Nexus)...
TVHguide knalt er steeds uit, wel EPG, geen beeld. Ik kan een playlist maken met alle kanalen, maar heb nog geen app gevonden die ze af wil spelen... iemand suggesties?
TVHguide is nog verre van stabiel (wel ideaal om op afstand nog ff wat opnames te plannen).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ja, idd... de EPG is erg helder, en via een VPN overal te benadereneymey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:54:
Dat is hier ook nog steeds lastig. Ik ben bang dat het nog een kwestie van geduld wordt.
TVHguide is nog verre van stabiel (wel ideaal om op afstand nog ff wat opnames te plannen).
Er zal toch wel een player voor android bestaan die http streams afspeelt??
hein
hmm op zich een logische gedachte...Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:00:
bs-player ... die ook gebruikt wordt om de ziggo streams op android te kijken misschien proberen?
hein
net ff geprobeerd, helaas zonder succes
Ik krijg in TVheadend een 401 te zien....
[ Voor 6% gewijzigd door kariem112 op 28-01-2012 14:12 ]
Nee, zelfde probleem. Ook als ik alle gebruikers alle reachten geef in TVHeadend krijg ik dit probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:32:
en als je http://<user>:<pass>@server.name:9981/stream/channelid/1 .. doet?
hein
Je hebt gelijk, het werkt wel idd!!! Ik ben gewend om de streams op de volgende manier aan te spreken:Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:32:
en als je http://<user>:<pass>@server.name:9981/stream/channelid/1 .. doet?
hein
http://user:pass@server.name:9981/playlist/channelid/292 en dan werkt ie niet.... Op jou manier echter wel:
http://<user>:<pass>@server.name:9981/stream/channelid/1
Thanxs!!!
Vraagje: is dat voor tvheadend slim om te doen? Kan ik dat IPTV signaal met mijn huidige hardware met tvheadend ontvangen? Of moet ik gebruik maken van een decoder van Tele2 en dan weer een signaal vanuit coax naar mijn HTPC voeren? Geen idee hoe dat werkt namelijk!
Dus als je gebruik wilt blijven maken van tvheadend dan is het niet zo'n handige overstap. Maar als je de zenders en de prijs de moeite waard vindt, dan kan je best alleen daarvoor overstappen.
Hein
Is het de bedoeling dat je steeds zelf maar de boel compileert met TVHguide ofzo? Ik zie alleen een oude .apk en op Lonelycoder verwijzen ze steeds naar Github. Leuk, alsof iedereen een ontwikkelaar is... Is er niet ergens een plekje waar steeds een updatet .apk te vinden is?eymey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:54:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
TVheadend met IPTV kan in Nederland alleen maar op een paar glasvezelnetwerken waar Reggefiber Wholesale de tv-signalen levert via Glashart Media.
@mphilipp: Geen idee, eigenlijk. Heb al een tijdje niet meer gekeken. Zou inderdaad wel jammer zijn, want ook ik heb hier niet echt de tijd voor. Het zal me vast wel lukken een .apk te compileren maar daar moet je nog al wat voor opzetten.
Nu valt me wat op: bij de Automatic Recorder gaat het vaak niet goed met de Ziggo-EPG: de "duration" van veel programma's is veel te lang. Bijvoorbeeld vandaag op Nederland 2: diverse programma's duren volgens tvheadend ruim 3,5 uur (terwijl ze in werkelijkheid maar een uurtje duren).
Weet iemand waar dit probleem zit? Als ik de Ziggo-EPG via m'n tv raadpleeg zijn alle tijden correct.
Verwijderd
Ik gebruik versie "git-fdf89b2" (volgens mij is dat de laatste git-versie, toch?)Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 09:46:
Welke versie van tvheadend gebruik je?
Ook vandaag bij de EPG weer hetzelfde probleem: Nieuwsuur (vanavond op Nederland 2) duurt volgens tvheadend 4 uur. Zijn er andere Ziggo-gebruikers waarbij wel de juiste "duration" zichtbaar is bij Nieuwsuur vanavond?
[ Voor 31% gewijzigd door SnoW op 06-02-2012 15:02 ]
Ik heb op mijn ubuntu server dankzij R_W een geldig IP adres voor IPTV. Maar op welke wijze kan ik een m3u lijst maken en deze gebruiken voor tvheadend?
Ik gebruik ubuntu 11.10 en tvheadend 2.12.
wget http://tv.lijbrandt.net/tvmenu geeft me een index.xhtml.gz maar weet niet hoe ik hier ene m3u van kan maken ( geloof dat ik die nodig heb om kanalen te kunnen toeveogen aan tvheadend.
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
Wat ik nu heb:
Server: Core2duo met Ubuntu 11.10 met aantal vrije pci sloten en usb 2 poorten.
Client: Asrock ION330 met momenteel openelec (dit is te vervangen voor bijv openelec-eden met pvr) of eventueel een kale ubuntu install met daar xbmc-pvr op.
Dit draait nu al een hele poos naar volle tevredenheid alleen wil ook graag tv gaan kijken en evt opnemen via xbmc.
Ik denk dat tvheadend installeren op mijn server en daar xbmc als client aan de mooiste oplossing is?
Maar om daar Ziggo op te ontvangen heb ik natuurlijk een tuner en evt een losse smartcard reader nodig.
Welke (fatsoenlijk verkrijgbare) tuner raden jullie aan? en dan usb of pci?
En als ik een smartcard reader nodig ben, welke is het beste?
Mooiste zou zijn als de tuner natuurlijk out of the box of in elk geval zonder al teveel moeite onder linux aan de praat te krijgen is.
Als het pci mag zijn zou ik voor pci gaan, doorgaans het beste ondersteund, maar usb mag ook geen probleem zijn en bied de mogelijkheid natuurlijk om aan de ION te hangen, of server te upgraden naar 'non-pci'.
zie http://www.linuxtv.org/wi...rdware_Device_Information voor ondersteunde hardware.
Dit is de goedkoopste die ik kon vinden, en word ondersteund:
pricewatch: Technisat CableStar HD2
Zelf heb ik deze ooit eens gekocht, hier (techotrend producten worden altijd goed ondersteund);
http://www.dvbshop.net/pr...t-C-1501---TT-Viewer.html
CI is waardeloos, maar die ondersteund Tvheadend toch niet, dus je moet ook nog een kaartlezer hebben, zoals een Smargo
[ Voor 3% gewijzigd door houthakker op 08-02-2012 23:39 ]
Heb ik ook (Ubuntu 11.10 dan) en ik heb daar mijn Terratec Cynergy PCI HD in geprikt. Niets instellen, wordt gewoon door Kernel 3.0 herkend. TV Headend opstarten en je ziet in de config de kaart meteen staan. Simple comme bonjour zeggen de Fransen dan. Zo makkelijk gaat dat niet onder Windows... (wie had dat ooit gedacht?)RFdeGroot schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:57:
Wat ik nu heb:
Server: Core2duo met Ubuntu 11.10 met aantal vrije pci sloten en usb 2 poorten.
Als die ION zo'n klein dingetje is, zou ik daar vooral geen USB shizzle aan gaan hangen. Lekker klein en compact laten. De server als TV server heeft als voordeel dat je lekker flexibel bent. Je kunt ook nog een keer ergens anders op een PC of tablet kijken. Altijd handig.
Ik zit net even op dvbshop.net te kijken en ik zie dat ze daar een flinke aanbieding hebben met de TechnoTrend Premium C-2300. Deze verkopen ze voor slechts 39 euro.
Aantrekkelijk prijsje lijkt me, iemand hier ervaring mee of word de duurdere budget versie (beetje tegenstrijdig) beter ondersteund?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Maar nu ik dit voor me kaar heb ga ik naar de volgende stap: het creëren van clients.
Ik heb nog wel een oude pentium 3 van 1 ghz liggen maar kan ik daar iets van een client van maken? er zit maar een 128Mb ati 9800 agp videokaart in. Ik zou er graag XBMC op willen draaien maar ik denk niet dat dat er in zit. Weten jullie nog andere low end clients? Of goedkopen opties? (max 80 euro)
Ik had ook al gekeken naar die google (android) tv box die kunnen zelfs 1080p afspelen, maar hoe kan ik daar xbmc op zetten er zit een arm procesor in.
Verwijderd
Gewoon even proberen, ik heb zelf ook een paar low-end pctjes staan, zolang je geen fullhd filmpjes wilt afspelen kunnen ze nog best aardig streamen.DJJo14 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:05:
IIk heb nog wel een oude pentium 3 van 1 ghz liggen maar kan ik daar iets van een client van maken? er zit maar een 128Mb ati 9800 agp videokaart in. Ik zou er graag XBMC op willen draaien maar ik denk niet dat dat er in zit.
Ik heb ooit eens een keer xbmc op een pentium M 1.5 ghz proberen te draaien en dat ging ook voor geen meter. Dus ik ben echt op zoek naar alternatiefeVerwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:47:
[...]
Gewoon even proberen, ik heb zelf ook een paar low-end pctjes staan, zolang je geen fullhd filmpjes wilt afspelen kunnen ze nog best aardig streamen.
P.s. weet iemand hoe je de oude niet gebruikte adapters uit tvheadend kan krijgen, ik begin nu al een hele lijst te krijgen waarvan de helft weg is
[ Voor 15% gewijzigd door DJJo14 op 10-02-2012 16:02 . Reden: toegevoegt P.S. ]
Die lage prijs heeft denk ik een reden. Als je even googled zie je dat het een probleemkindje is. Geef liever wat meer uit voor iets waarvan je weet dat het werkt, of koop er een doosje hoofdpijnpoeders bij...RFdeGroot schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 11:56:
Ik zit net even op dvbshop.net te kijken en ik zie dat ze daar een flinke aanbieding hebben met de TechnoTrend Premium C-2300. Deze verkopen ze voor slechts 39 euro.
Bovendien is even met google checken een stuk sneller dan hier vragen. Ik tik het ook maar gewoon in.
Ik draai wel de laatste versie uit de github.
Heb hiervoor de 2.12 en de pulse eigt versie geprobeerd. Misschien dat dit voor een conflict zorgt?
Verder heb ik ubuntu 11.10 - server 64 bit met xbmc-frontend.
Kan iemand me van dienst zijn met het oplossen van dit probleem?
--edit---
Probleem opgelost. Zat fout in de interfaces routing
# up route del default
up route add -net 224.0.0.0/4 eth0
up route add -net 82.139.121.0/24 gw 10.252.184.1 eth0
up route add -net 77.243.164.0/24 gw 10.252.184.1 eth0
Onderste lijn toegevoegd
[ Voor 24% gewijzigd door Beninho op 14-02-2012 19:54 ]
[reader]
Label = Ziggo
Device = /dev/ttyUSB0
mhz = 600
cardmhz = 600
Protocol = mouse
EMMCache = 1,3,2
Group = 1
caid = 9003:0000
rsakey = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A
boxkey = 1122334455667788
fallback = 0
maar ik krijg steeds de volgende fout
87AF010 r ERROR opening device /dev/ttyUSB0
ik heb ook al /dev/dvb/adapter0/ (dit staat namelijk bij adapter in TVheadend)
als ik scan usb doe dan krijg ik
Bus 001 Device 002: ID 1c73:861f
iProduct 2 anysee-FA(LP)
iSerial 0
zou iemand me kunnen vertellen hoe ik dit in moet vullen?
Iemand trouwens een idee waar ik goedkoop een Smargo vandaan kan halen ? Ben op dit moment puur aan het experimenteren met TVHeadend om zodoende uit te vinden of TVHeadend minder problemen oplevert dan de MediaPortal TV Server. Er is 1 specifiek kanaal waar ik op dit moment problemen mee heb (ESPN) dat het wel doet in de meegeleverd windows applicatie van de FloppyDTVs maar in Mediaprtal krijg ik gewoon steeds de melding dat 't kanaal scrambled is. Krijg een beetje 't heen en weer van Win + MediaPortal dus ben op zoek naar alternatieven en heb even geen zin om nog meer geld in dit project te dumpen als ik niet eens zeker weet of het uiteindelijk wel gaat werken.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Anders zou je bijvoorbeeld je windows gewoon draaiende houden met je oscam (zo doe je dat toch met MediaPortal) en dan log je gewoon in met tvheadend op je windows oscam.
Maak anders een virtaulbox waar je tvheadend op draait. met virtaulbox kan je usb door linken. (zo heb ik ook getest)
De definitie duur is in dit topic een ruim begrip. bij mijn was mijn smargo het duurst (25 euro) mijn tv ontvangers zijn waren bij mijn 9 t/m 11 euro en daar heb ik er nu 4 van. (totaal 65 euro). sommige mensen vinden 80 euro voor één ontvanger niet duur.
Edit: werkt alleen je CAM en je tvkaart apart zijn en tvkaart op usb

[ Voor 5% gewijzigd door DJJo14 op 15-02-2012 11:28 ]
Vervolgens loste dat het probleem ook niet op en bleek het aan de CAM te liggen, weer 80 euro voor een AstonCrypt uitgegeven. 2 Weken begon ben ik eindelijk weer eens gaan kijken waarom bepaalde kanalen het niet meer deden. Enkele zaten gewoon op andere plaatsen (andere freq e.d.) maar sommigen waren ook gewoon blijven zitten. Na lang zoeken bleek er een firmware update te zijn geweest specifiek voor CD pakketten. Leuk, ware het niet dat je die pleuris cams niet zelf kan updaten zonder Topfield PVR ontvanger. Weer 20 euro uitgegeven om die cam te laten updaten.
Op een gegeven moment word je het een beetje beu om constant geld uit te geven aan dingen die misschien je problemen zouden kunnen oplossen.
Ik draai op dit moment een primitieve vorm van dualboot, ik enable en disable gewoon hdd controllers in de bios +). Ik zie eigenlijk het nut even niet van OSCam in windows draaien en vervolgens tvheadend in een virtualbox emulatie draaien.
Onder WinXP + Mediaportal kan ik gewoon gebruik maken van het CI slot in de FloppyDTV's en m'n AstonCrypt CAM, geen OSCam nodig. Of kan OSCam onder windows ook aan het CI slot van de FloppyDTV's ?
Nu even via GIT dan TVHeadend binnen trekken en XBMC met PVR installeren. Eens kijken wat ik allemaal aan 't werken krijg xD
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
1
| Feb 15 13:32:16 dvb: "_dev_dvb_adapter1_FireDTV_S2__12168000_V_satconf_3_2458" unable to open demuxer "/dev/dvb/adapter1/demux0" for pid 6645 -- Too many open files |
Heb al wat gegoogled maar veel verder dan een enkele nietzeggende bugreport bij TVHeadend, specifiek voor de FireDTV dat wel, ben ik niet gekomen. Het probleem verdwijnt als ik TVHeadend opnieuw start maar op de lange termijn is dat uiteraard geen oplossing.
Ik blijf melding krijgen dat er een output is. Heb wel reeds --configure gedaan.
Is het mogelijk om een eigen xml EGP in te voeren bij tvheadend?
Zit ie wel op usb0? Dat kun je met dmesg bv zien. Check ff of ie echt op de eerste USB poort zit.whitedrag152 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 00:24:
wie kan me op de weg helpen met de goede device poort. Ik heb de oscam.server zo ingevuld
[reader]
Label = Ziggo
Device = /dev/ttyUSB0
mhz = 600
cardmhz = 600
Protocol = mouse
EMMCache = 1,3,2
Damn! Ik heb dat ook een keer gezien. Ook toen ik nog de FireDTV had. Het vervelende is dat ik niet precies meer weet hoe en of ik het opgelost heb. In dat bugreport staat toch iets van de ulimits verhogen oid?C.44 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:14:
Iemand een idee waar ik het volgende probleem moet zoeken ?
code:
1 Feb 15 13:32:16 dvb: "_dev_dvb_adapter1_FireDTV_S2__12168000_V_satconf_3_2458" unable to open demuxer "/dev/dvb/adapter1/demux0" for pid 6645 -- Too many open files
Dit is 't bugreport dat ik bedoelde, klik!.mphilipp schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:20:
[...]
Damn! Ik heb dat ook een keer gezien. Ook toen ik nog de FireDTV had. Het vervelende is dat ik niet precies meer weet hoe en of ik het opgelost heb. In dat bugreport staat toch iets van de ulimits verhogen oid?
Ben nog een tijd aan het modderen geweest met XBMC en TVHeadend maar verder dan de reguliere FTA kanalen kom ik op dit moment uiteraard niet. Wel is me opgevallen dat de livestream vanaf TVHeadend af en toe even bevriest, zal waarschijnlijk wel iets met die "too many open files" te maken hebben.
Is er eigenlijk een manier om TVHeadend opnieuw op te starten ? Ik kan nergens een reboot of shutdown knop vinden in de frontend (localhost:9981) en als ik gewoon de terminal sessie nek kan ik de volgende keer weer opnieuw beginnen met 107 muxes op de allereerste lnb scannen.
Bij de weg, hoe pauzeer ik de stream in XBMC ? Ik had gelezen dat timeshifting tegenwoordig wel mogelijk is maar meer dan play, stop en record kan ik niet vinden. Had al even op de MCE remote op pauze gedrukt maar dat ding doet zoiezo raaar.
Tsja...daar heb ik toen ook gekeken. Maar ik heb niet al te lang met die FireDTV gewerkt. Ik heb de boel naar de server verplaatst en die heeft geen FireWire poort, dus heb ik de Terratec PCI gekocht. Is nog een stuk sneller ook. Het scannen op die FireDTV duurde een eeuwigheid.C.44 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:16:
[...]
Dit is 't bugreport dat ik bedoelde, klik!.
Ik vermoed dat het inderdaad een bug is in de driver van die FireDTV.
Start jij 'm via een terminal sessie op? Heb je geen tvheadend in /etc/init.d/ staan? Want daarmee kun je 'm starten en stoppen. Tenminste...zo werkt dat bij mij onder Ubuntu:Is er eigenlijk een manier om TVHeadend opnieuw op te starten ? Ik kan nergens een reboot of shutdown knop vinden in de frontend (localhost:9981) en als ik gewoon de terminal sessie nek kan ik de volgende keer weer opnieuw beginnen met 107 muxes op de allereerste lnb scannen.
1
2
3
4
| mike@server:~$ sudo su - hts [sudo] password for mike: hts@server:~$ . /etc/init.d/tvheadend Usage: /etc/init.d/tvheadend {start|stop|restart|force-reload} |
Ik heb TVheadend draaien onder de user HTS. Als dat bij jou niet zo is, hoef je niet met 'sudo su -' te switchen.
Tip: als je geen grote Linux held bent (zoals ik), kun je het beheer heel makkelijk doen met WebMin. Gewoon via een webinterface, werkt als een speer!
Volgens mij gaat dat (nog) niet.Bij de weg, hoe pauzeer ik de stream in XBMC ? Ik had gelezen dat timeshifting tegenwoordig wel mogelijk is maar meer dan play, stop en record kan ik niet vinden. Had al even op de MCE remote op pauze gedrukt maar dat ding doet zoiezo raaar.
[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 15-02-2012 19:44 ]
Ik start TVHeadend op in een terminal, voorheen gewoon met -d zodat alles naar de terminal gelogd werd, maar nu met -s -f zodat tvheadend naar de syslog logt en als daemon draait. Enigste manier om em stop te zetten is met killall tvheadend.
Heb net even een nieuwe scan laten lopen en gelukkig zag ik nu wel wat extra HDTV kanalen zoals Arte HD en ARD HD, die ontbraken voorheen, geen idee waarom.
Wel moet ik zeggen dat TimeShifting toch echt een vereiste is eigenlijk. Het is iets waar ik door MediaPortal toch wel heel erg gehecht aan ben geraakt en persoonlijk vind ik het vreemd dat dit dan nog steeds niet mogelijk zou zijn met TVHeadend en XBMC. Vreemd omdat ik voordat ik ging experimenteren met XBMC en TVHeadend toch echt gegoogled heb en toch meerdere paginas gezien/gelezen heb waarom toch echt gesproken word over het pauzeren van de live stream.
Tsja...ik heb geen nut voor een CI slot en Mediaportal vind ik vreselijk. Veel te ingewikkeld. Hele kuddes roepen dat alles kan, en als ik het ga proberen, stuit ik op allerlei dingen die niet kunnen. En het duurt ook veel te lang voor je alles voor elkaar hebt. XBMC is het toonbeeld van eenvoud. Niet perfect, maar dat is niets. Wat wél perfect is aan XBMC is dat ie gewoon alles afspeelt. En dat vind ik een core functionaliteit. Met MP moest ik aan de gang met weetikwat. Je bent 3 dagen verder en dan werkt het nog niet. Maar goed...we hadden het niet over mediaplayers...C.44 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:07:
Ik heb op dit moment 2 FloppyDTV's (wat in essentie gewoon FireDTV's zonder behuizing en adapter zijn). Die dingen hebben geld genoeg gekost en eerlijk gezegd heb ik met deze twee kaarten de beste ervaringen tot nu toe. Ik heb hiervoor diverse andere modellen gehad maar de meesten waren gewoon het geld niet waard, zoald enkele Nova's en Nexus kaarten. Toen ik m'n eerste FloppyDTV kocht werd DVB-S2 amper gebruikt en was het volgens mij ook de enigste kaart die een onboard CI slot had. Daarbij kwam nog de aanbeveling van het MediaPortal team voor deze kaart en ik was verkocht
Maar waarom zo? Zoals ik 'm start draait ie ook als een deamon, je hebt er alleen geen terminal voor nodig. Start als de server aan gaat en gaat weer netjes uit als de boel powerdown of reboot doet.Ik start TVHeadend op in een terminal, voorheen gewoon met -d zodat alles naar de terminal gelogd werd, maar nu met -s -f zodat tvheadend naar de syslog logt en als daemon draait. Enigste manier om em stop te zetten is met killall tvheadend.
TVheadend kan het wel, maar ik meen dat de tv toestand van XBMC (die er ook maar ingeknutseld is) het niet doet. Ik heb het eerlijk gezegd ook nog niet geprobeerd.Wel moet ik zeggen dat TimeShifting toch echt een vereiste is eigenlijk. Het is iets waar ik door MediaPortal toch wel heel erg gehecht aan ben geraakt en persoonlijk vind ik het vreemd dat dit dan nog steeds niet mogelijk zou zijn met TVHeadend en XBMC. Vreemd omdat ik voordat ik ging experimenteren met XBMC en TVHeadend toch echt gegoogled heb en toch meerdere paginas gezien/gelezen heb waarom toch echt gesproken word over het pauzeren van de live stream.
Volledig met je eens. Het enigste waarom ik nog steeds met hangende pootjes naar windows en mediaportal terug moet is vanwege de diepe integratie van het PVR gedeelte. Het feit dat (als de kanelen werken) je gerust het geheel 4 uur op pauze kan zetten en daarna evengoed nog heen en weer kan skippen door de stream is gewoon goud waard. Mediaportal is inderdaad wel behoorlijk afhankelijk van de codecs die je zelf installeert. IMHO is dat 1 van de key problemen van MP. Voor de rest is het geheel zo traag als dikke str*nt in een trechter vergeleken met een goede xbmc install.mphilipp schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:13:
[...]
Tsja...ik heb geen nut voor een CI slot en Mediaportal vind ik vreselijk. Veel te ingewikkeld. Hele kuddes roepen dat alles kan, en als ik het ga proberen, stuit ik op allerlei dingen die niet kunnen. En het duurt ook veel te lang voor je alles voor elkaar hebt. XBMC is het toonbeeld van eenvoud. Niet perfect, maar dat is niets. Wat wél perfect is aan XBMC is dat ie gewoon alles afspeelt. En dat vind ik een core functionaliteit. Met MP moest ik aan de gang met weetikwat. Je bent 3 dagen verder en dan werkt het nog niet. Maar goed...we hadden het niet over mediaplayers...
Op dit moment doe ik het even zo omdat ik niet veel tijd wil spenderen aan het maken van een script. Het manueel starten van tvheadend hoef je normaliter gelukkig maar 1 keer te doen :-XMaar waarom zo? Zoals ik 'm start draait ie ook als een deamon, je hebt er alleen geen terminal voor nodig. Start als de server aan gaat en gaat weer netjes uit als de boel powerdown of reboot doet.
Heb net even gekeken maar de skin Confluence heeft standaard die knoppen niet en ze zitten ook niet in de aangepaste versie van Alexandr Surkov. De builds van Dushmaniac zou de pause knop af en toe wel er in hebben zitten maar de skin Neon heeft die knop zoiezo erin zitten. Tis alleen dat XBMC dan of crasht of gewoon ineens stopt met weergave.TVheadend kan het wel, maar ik meen dat de tv toestand van XBMC (die er ook maar ingeknutseld is) het niet doet. Ik heb het eerlijk gezegd ook nog niet geprobeerd.
Wat ik zo straks tijdens het googlen nog ben tegenkomen is dat Lars op den Kamp iig niet verwacht dat er voor XBMC 11 nog een goede pvr implementatie gaat plaatsvinden. Met die gedachte in het achterhoofd ga ik iig de aankoop van een Smargo nog even uitstellen en ga ik, wederom, met hangende pootjes terug naar MediaPortal, kan ik nu gaan uitzoeken waarom MediaPortal server ESPN America als scrambled ziet en een andere applicatie onder dezelfde installatie gewoon de boel ontsleuteld. Ook 1 van de leuke dingen aan MediaPortal.
Toch werken de builds van Lars op den Kamp op dit moment eigenlijk prima in combinatie met de tvheadend server die op m'n Synology draait
Ik begreep dat ze de deadline gemist hadden.eymey schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:09:
Het is inderdaad jammer dat TV support nog steeds niet officieel in XBMC geintegreerd is/wordt.
Wat ik nog even niet snap in XBMC is dat je zo te zien kanaalgroepen kunt maken, maar geen mogelijkheid hebt om er een te kiezen. Zie ik dat goed?
Moet eerlijk toegeven dat op zich (als TVHeadend of mn FloppyDTV's eindelijk de boel gescanned hebben) het gehele handeltje goed werkt. Heb zelf de builds van Lars nog niet geprobeerd, ik probeerde de PVR builds van Alexandr Surkov omdat ik daar toevallig via XBMC.org een setup handleiding voor vond.eymey schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:09:
Het is inderdaad jammer dat TV support nog steeds niet officieel in XBMC geintegreerd is/wordt.
Toch werken de builds van Lars op den Kamp op dit moment eigenlijk prima in combinatie met de tvheadend server die op m'n Synology draait. Timeshifting werkt dan idd niet, maar dat doe ik vooralsnog ook op de IPTV box van Glashart Media (dan heb ik ook HD). Maar zappen tussen channels gaat bloedsnel, ik kan prima een opname aanzetten en opnames terug kijken gaat ook goed
.
Wat ik me zo 123 kan herinneren is dat door op pijl links en rechts te drukken tijdens een fullscreen tv weergave je kunt skippen tussen groepen.mphilipp schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:19:
[...]
Ik begreep dat ze de deadline gemist hadden.
Wat ik nog even niet snap in XBMC is dat je zo te zien kanaalgroepen kunt maken, maar geen mogelijkheid hebt om er een te kiezen. Zie ik dat goed?
Als ze een deadline gemist hebben zou je verwachten dat een nightly van de PVR branch toch al wat code zou bevatten en dan lijkt het me ook niet vreemd als er in ieder geval al iets meer publiek zou zijn gemaakt daarvan.
Het ging volgens mij om een feature freeze. Iets wat nog niet goed werkte, werd gewoon niet meegenomen tot de volgende major release. Zoiets staat me bij iig, don't hold it against me, want ik ben een beetje aan het dementerenC.44 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:26:
[...]
Als ze een deadline gemist hebben zou je verwachten dat een nightly van de PVR branch toch al wat code zou bevatten en dan lijkt het me ook niet vreemd als er in ieder geval al iets meer publiek zou zijn gemaakt daarvan.
Ik draai al jaren MediaPortal maar heb nog steeds last van slecht/haperend beeld. Ooit eens een dubbele tuner opstelling gemaakt met een softcam (smargo) maar daarmee verslechterde alles alleen maar.
Nu ben ik me gisteren toch eens gaan verdiepen in XMBC en zag ik dat er een combi mogelijk is met TV Headend. Op zich prima nieuws, en zeker het proberen waard.
Weet iemand wat precies de verschillen zijn met TvServer van MePo? Timeshifting werkt dus nog niet, nog andere key features die niet werken? Is het de bedoeling dat XMBC Native support krijgt voor TV Headend?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Viel me zo net in dat ik mss toch die tweede kaart ook maar es moet gaan aansluiten
Edit:
Vanavond even een simpele splitter en wat F connectoren gehaald bij de Gamma, dat doe ik ook nooit meer, wat een bagger kwaliteit. Mooi 2 kabeltjes gemaakt van een cm of 10 in totaal, die op de splitter aangesloten en vervolgens de reguliere enkelvoudig binnenkomende kabel vanaf de CanalDigitaal Duo LNB Twin op de ingang van de splitter gezet.
Het duurde even voordat het doordrong waarom ik een FloppyDTV niet naar 19.2E kon laten kijken en tegelijkertijd de andere FloppyDTV naar 23.5E. Had ook een powerdown van m'n pc nodig om uberhaupt weer respons te krijgen op 1 van beide diseqc posities.
Nu kan het aan mij liggen maar zo'n Duo LNB kan uiteraard niet beide koppen van het LNB over 1 uitgang jagen. Zou het wel mogelijk zijn om 1 uitgang op 19.2E te hebben staan en de andere op 23.5E ? Ik heb geen flauw idee namelijk of er maar 1 switch in die duo lnbs zit die dan voor beide uitgangen zorgt of dat er 2 switches in zitten zodat de 2 afzonderlijke uitgangen elk van een andere kop gebruik kunnen maken.
Bah hoe helder kun je zijn om 3 uur 's nachts

[ Voor 49% gewijzigd door C.44 op 17-02-2012 03:48 ]
Alles werkt als een trein mbt TVHeadend en OSCam etc.
Toch even een vraag. Heeft hier iemand ervaring met xbmc op een ion330 als client met XBMC?
Draai momenteel een pvr daily van openelec maar heb problemen met hd kanalen.
Vanaf mijn windows pc met xbmc werkt het als een zonnetje.
Probleem:
Als ik een HD zender start werkt ie de 1e paar minuten prima. Super smooth. Prima.
Echter na een paar minuten beginnen er framedrops te komen. De TV weergave gaat dan in 'waves'.
Goed ---> Heel langzaam --> Supersnel om weer bij te benen ---> goed en dan weer opnieuw, veel framedrops natuurlijk.
Gekke is echter dat wanneer dit optreed de SD zenders daarna hetzelfde probleem vertonen.
Na een reboot van de client is het weer goed voor een paar minuten en dan begint het weer.
Start ik echter meteen met een SD kanaal en blijf alleen SD kijken lijkt het gewoon prima te gaan.
Zou dit een hardware probleem op de ion zijn? Een probleem met openelec? Of is de ION330 gewoon niet krachtig genoeg om met VDPAU en deinterlacing hd kanalen te doen.
Let wel. De eerste paar minuten gaan prima! Iemand een idee?
Van de vier vdpau deinterlacers werken geloof ik alleen 1 en 2 goed op trage chips met 1080i.
[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 12-03-2012 14:38 ]
Sinds ik laatst m'n setup heb geupdate naar de nieuwste versie van Lars op den Kamp (29 feb) is info uit de EPG niet meer goed. Dat was al regelmatig niet in orde, maar nu is het vaker verkeerd dan juist. Ligt dit nu aan TV Headend of aan XBMC?
[ Voor 6% gewijzigd door DappereDodo op 14-03-2012 19:33 ]
Via de webgui kan ik de multicast streams toevoegen en bekijken in xbmc. Echter lukt dat niet voor elke stream.
Eerder in dit draadje geeft iemand aan dat het te maken heeft met de udp poorten die dan uit 5 posities bestaat en dat 2.12 dit niet ondersteund. Maar ik kan bevestigen dat dit niet altijd op gaat en juist problemen heb met stream die binnen komen op poortnummers die bestaan uit 4 posities.
iemand een idee?
EDIT: Ik was te ongeduldig. Alle streams werken nu. Kan het alleen even niet verklaren.
22:22 Na een reboot werken echter weer enkele streams, maar lang niet allemaal. Ik ga het verder onderzoeken.
[ Voor 16% gewijzigd door marigo op 14-03-2012 22:23 ]
Je geeft aan XBMC te hebben geupdate, het probleem zal dan ook in XBMC zitten. Ik heb het probleem overigens ook. Ben zelf ook bezig met een TVHeadend app (voor Nokia N9) en daarin heb ik wel juiste zender en prog. info, probleem zit dus sowieso in XBMC.DappereDodo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:32:
Sinds ik laatst m'n setup heb geupdate naar de nieuwste versie van Lars op den Kamp (29 feb) is info uit de EPG niet meer goed. Dat was al regelmatig niet in orde, maar nu is het vaker verkeerd dan juist. Ligt dit nu aan TV Headend of aan XBMC?
Edit:
TVHeadend doet wel iets "geks" met oversturen van getallen. Bij lengte van pakket is de eerste byte de MSB en de laatste byte de LSB, bij een int als "data" (bv. eventId, wat hierbij nodig is), is die volgorde precies andersom, eerste byte is LSB en laatste byte is MSB. Bij mij heeft dit ook voor problemen gezorgd waardoor ik eerst ook niet de juiste events bij zenders had. Misschien dat bij XBMC hier dus een bug in is geslopen.
Daarnaast heeft Lars op den Kamp ook een eigen TVHeadend fork op github, misschien dat daarin nog aanpassingen zitten die niet in de officiele TVHeadend git zitten (of hebben we gewoon een oude TVHeadend build).
[ Voor 35% gewijzigd door RobertMe op 15-03-2012 09:07 ]
Verwijderd
Wat doet je Nokia N9 applicatie? Het besturen van de DVR functie van Tvheadend of een frontend om live TV te kunnen kijken?RobertMe schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:05:
[...]
Ben zelf ook bezig met een TVHeadend app (voor Nokia N9) en daarin heb ik wel juiste zender en prog. info, probleem zit dus sowieso in XBMC.
Een tijdje terug heb ik met Qt en phonon wat geprobeerd om de live digitenne streams in een eigen applicatie te laten zien, was me toen uiteindelijk niet gelukt (Was toen op de N900, ga het binnenkort met de N9 proberen). Op de N900 kon je ook mplayer gebruiken om de streams te decoderen, misschien op de N9 ook een optie.
Ben het gesplitst aan het maken, een Qt gebaseerde library die met TVHeadend communiceert. Deze heeft de naam QHtsp en is te vinden op Github: https://github.com/RobertMe/QHtsp. De app voor N9 heb ik MeeTV gedoopt en valt ook op Github te vinden: https://github.com/RobertMe/MeeTV .
Voor geïnteresseerden, MeeTV kan van Github worden gehaald en met git submodule init && git submodule update wordt dan automatisch QHtsp binnengehaald (al twijfel ik nu of dat wel werkt omdat ik die URL volgensmij op de read/write URL heb en niet de read-only). In meetv.cpp staat vervolgens (nog hardcoded) het IP-adres en de username en password. Hiervoor zal ik ook nog een settings module moeten maken voor de N9.
Verwijderd
Ik wil voor de N9 een applicatie maken waarmee ik de live streams van Digitenne kan afspelen (over wlan).
Of dit gemakkelijk kan met Qt is maar de vraag. Als je zoveel mogelijk de Qt apis gebruikt zal je de streams met gstreamer via phonon afdraaien. Het voordeel is dat je dan de DSP automatisch gebruikt van de OMAP3 chip, maar mijn ervaring op de N900 is dat je voor streams van een hoge bandbreedte vaak beter software decoding van mplayer kan gebruiken dan de "versnelde" versie via gstreamer, geen idee of je dat via de phonon api kan specificeren.
In Qt (desktop en mobile) zit wel nog iets van een MediaSource of zoiets, maar daar kom ik helemaal niet uit wat dat is/hoe dat werkt.
Maar als het je alleen gaat om het afspelen van de stream, zou je deze, als je mplayer hebt, zo rechtstreeks kunnen afspelen. Weet even niet de exacte URL, maar moet iets zijn van http://<username>:<password>@<ip adres>:9981/stream/channelid/<id van zender>. Enige wat je dan nog even moet weten is de zendernaam => id mapping. Maar die zie je ook ergens in de webclient terug.
Edit:
Ik heb net een update op Github gedaan zodat de submodule nu moet werken (URL aangepast naar de read-only url). Daarnaast zit nu volledige DVR support erin (add vanuit event detail en daarnaast lijst van DVR entries die individueel gecancelled (als aan het opnemen) en verwijderd kunnen worden)
[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 19-03-2012 22:09 ]
Ik heb exact hetzelfde probleem.SnoW schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:00:
[...]
Ik gebruik versie "git-fdf89b2" (volgens mij is dat de laatste git-versie, toch?)
Ook vandaag bij de EPG weer hetzelfde probleem: Nieuwsuur (vanavond op Nederland 2) duurt volgens tvheadend 4 uur. Zijn er andere Ziggo-gebruikers waarbij wel de juiste "duration" zichtbaar is bij Nieuwsuur vanavond?
De meeste programma's in de EPG kloppen precies, maar sommige programma's duren volgens de epg echt veel langer dan in werkelijkheid zo is.
Ik gebruik de laatste versie uit de git repo.
Niemand een idee waar dit vandaan kan komen?
In mijn app. in de programmalijst zie ik dit zo snel niet, ga ik vervolgens zoeken naar "NOS Journaal" op NL1, geeft TVHeadend wel een "NOS Journaal" van 18:00 tot 22:00 terug. Het lijkt dus een gekke bug in TVHeadend te zijn waardoor het in zijn prog. lijst zo staat, maar als huidige (en daarop volgende) programma's bij kanaal niet terug komt.
Edit:
Waarschijnlijk toch geen gekke bug. In het protocol wordt bij het kanaal het id van het "huidige event" meegestuurd. Doordat het ene event zo lang duurt, en er intussen al een nieuwe begonnen is, zal het nieuwere/latere vermelde event de "huidige" bij het kanaal overschrijven, waardoor dat lang durende programma niet terug komt in de programmalijst van dat kanaal, maar intern dus wel geregistreerd staat en dus ook gevonden kan worden.
[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 20-03-2012 18:42 ]
Robert,RobertMe schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:39:
Ik heb bij mij in de webinterface nu het "NOS Journaal" op NL1 (gewoon en HD) op begintijd van 18:00 staan en een duur van 4 uur. Matcht dit met wat jij (/anderen) zien?
In mijn app. in de programmalijst zie ik dit zo snel niet, ga ik vervolgens zoeken naar "NOS Journaal" op NL1, geeft TVHeadend wel een "NOS Journaal" van 18:00 tot 22:00 terug. Het lijkt dus een gekke bug in TVHeadend te zijn waardoor het in zijn prog. lijst zo staat, maar als huidige (en daarop volgende) programma's bij kanaal niet terug komt.
Edit:
Waarschijnlijk toch geen gekke bug. In het protocol wordt bij het kanaal het id van het "huidige event" meegestuurd. Doordat het ene event zo lang duurt, en er intussen al een nieuwe begonnen is, zal het nieuwere/latere vermelde event de "huidige" bij het kanaal overschrijven, waardoor dat lang durende programma niet terug komt in de programmalijst van dat kanaal, maar intern dus wel geregistreerd staat en dus ook gevonden kan worden.
kan je deze situatie uitschrijven met daarbij de waarden uit de EIT tables in de DVB stroom? want het komt mij raar voor ... of is dit weer zo'n Ziggo EPG bug? dus dat Ziggo verkeerde informatie doorstuurt?
misschien ook eens kijken wat archie hier van zegt.
Dan is het handig om een mux dump te hebben zodat archie die in zijn tool kan laden.
Hein
@RobertMe - Ja, dit is inderdaad hetzelfde probleem volgens mij.
Voor de duidelijkheid, dit is het probleem wat mijn tvheadend install heeft:

Vervelende is dat als je xbmc als frontend gebruikt (wat ik dus doe) dat die dan alleen de eerste waarde laat zien in de EPG, waardoor er volgens de epg van xbmc 3 uur en 25 minuten lang Angelina Ballerina op 3 is
[ Voor 11% gewijzigd door RFdeGroot op 22-03-2012 11:02 ]
Wat jij beschrijft van XBMC is wel gek. TVHeadend stuurt in zijn protocol bij een zender mee wat het huidige "event" is. Op het moment dat het huidige "event" op kanaal veranderd stuurt TVHeadend ook een update van dat kanaal met het nieuwe "huidige event". Op basis van dit "huidige event" heb ik nog nooit gezien dat het mis gaat. Waarschijnlijk dus doordat altijd eerst het "lang durende" begint en daarna het nieuwe begint, waardoor het nieuwe (latere begonne) de "lang durende" overschrijft. Ik weet niet hoe XBMC werkt, maar het is sowieso raar, want ook op basis van het "volgende event" (wat bij "huidige event" staat) en "haal X volgende events vanaf event met id Y" krijg ik in mijn app. niet de "lang durende" terug. (wat ook logisch is, want het zijn altijd opvolgende wat hij teruggeeft). Dan moet XBMC dus al zelf vroeg alle events ophalen, en daarna intern gaan zoeken wat het huidige event is, daarbij ziet hij dan dat het event wat ie op dat moment zoekt een begintijd vóór de huidige tijd heeft, en een eindtijd ná de huidige tijd, waarna hij stopt met zoeken.
Dit kan dus een mooie workaround voor het probleem zijn. Enige probleem is dat je na elke start van TVHeadend even moet wachten voordat de volledige EPG binnen is. Deze wordt door Ziggo gepushed en kan dus een X aantal minuten duren voordat je alles ontvangen hebt.
Vervolg vraag is, diegene die het probleem ook hebben, draaien die TVHeadend continue (op een server(/PC) die 24/7 aan staat), of wordt deze regelmatig herstart (draait op een normale PC die bv. elke dag uit gaat)? Voor mij geld het laatste, dus kan het probleem komen door verkeerde waardes in de epgdb. Als er ook met problemen zijn die TVHeadend wel continue draaien zal het probleem dus komen doordat er echt ooit iets verkeerd door Ziggo is verzonden (waarna TVHeadend de stoptijd wel "verlengt" maar niet "verkort", dit staat zo in de code, dat een nieuwe stoptijd altijd later moet zijn dan de huidige), of ergens anders in TVHeadend gaat iets verkeerd.
Ik heb in ieder geval al een idee hoe het probleem (/symptoom) op te lossen en zal proberen dit een dezer dagen te implementeren.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 24-03-2012 18:52 ]
Mijn patch zorgt er in ieder geval voor dat events ook een nieuwe, eerdere, stoptijd kunnen krijgen, zolang deze stoptijd maar gelijk ligt met of later is dan de starttijd van het volgende event.
Diegenen wat het probleem ook hebben, zoude die kunnen testen of het bij hen ook werkt met deze code: https://github.com/RobertMe/tvheadend/tree/shorten-event ? Dus de git code van git://github.com/RobertMe/tvheadend.git en dan de shorten-event branch. Andere optie is de patch downloaden en dan toepassen met "git am". Laat even weten of het voor jullie ook werkt of dat het evt. andere problemen veroorzaakt. Dan kan ik als alles goed gaat een pull request sturen zodat het in de officiele TVHeadend kan komen.
Nu heeft tvheadend de verplaatste zenders netjes opgepakt (al moest ik wel handmatig opnieuw mappen) maar een aantal zenders vind ie nu niet meer.
Iemand anders hier ook last van?
Ik krijg Animal Planet HD en Discovery Showcase HD niet meer gevonden door tvheadend...
Best jammer want vooral Discovery kijk ik vaak naar. Iemand een idee?
Edit: Net even geupdate naar de laaste git versie en hiermee is het probleem verholpen
[ Voor 11% gewijzigd door RFdeGroot op 02-04-2012 14:52 ]
Kun je in Linux-noob termen uitleggen wat te doen? Ik draai nu vanilla 2.12 van tv headend en de Eden 11.0 PVR branch.
[ Voor 20% gewijzigd door DappereDodo op 08-04-2012 23:17 ]
na het instaleren van tvheadend op mijn mediacenter met xbmcbuntu erop herkent hij mijn tvkaart wel (hauppauge PVR-150) maar geeft hij niet de optie om de kanalen af te zoeken ect.
na lang zoeken heb ik 1 persoon gevonden met het zelfde probleem (daar komt het onderstaande plaatje ook vandaan) maar in dat topic is geen antwoord dus zal ik het hier maar vragen.
heeft iemand enig idee hoe dit kan en opgelost kan worden?
(onderstaande plaatje is dus niet van mij, ik heb een hauppauge pvr-150 die op /dev/video0 zit)

edit: nu hopelijk met werkend plaatje
edit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| [INFO]:v4l: /dev/video0: ivtv Hauppauge WinTV PVR-150 PCI:0000:03:05.0 capabilities: 0x01070051 [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #0: 000000000000b000 NTSC, frameperiod: 1001/30000, 525 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #1: 0000000000001000 NTSC-M, frameperiod: 1001/30000, 525 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #2: 0000000000002000 NTSC-M-JP, frameperiod: 1001/30000, 525 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #3: 0000000000008000 NTSC-M-KR, frameperiod: 1001/30000, 525 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #4: 0000000000004000 NTSC-443, frameperiod: 1001/30000, 525 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #5: 00000000000000ff PAL, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #6: 0000000000000007 PAL-BG, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #7: 0000000000000008 PAL-H, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #8: 0000000000000010 PAL-I, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #9: 00000000000000e0 PAL-DK, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #10: 0000000000000100 PAL-M, frameperiod: 1001/30000, 525 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #11: 0000000000000200 PAL-N, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #12: 0000000000000400 PAL-Nc, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #13: 0000000000000800 PAL-60, frameperiod: 1001/30000, 525 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #14: 0000000000ff0000 SECAM, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #15: 0000000000010000 SECAM-B, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #16: 0000000000040000 SECAM-G, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #17: 0000000000080000 SECAM-H, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #18: 0000000000320000 SECAM-DK, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #19: 0000000000400000 SECAM-L, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Standard #20: 0000000000800000 SECAM-Lc, frameperiod: 1/25, 625 lines [INFO]:v4l: /dev/video0: Input #0: Tuner 1 (Tuner), audio:0x7, tuner:0, standard:000000000000000f, [INFO]:v4l: /dev/video0: Input #1: S-Video 1 (Camera), audio:0x7, tuner:0, standard:0000000000ffffff, [INFO]:v4l: /dev/video0: Input #2: Composite 1 (Camera), audio:0x7, tuner:0, standard:0000000000ffffff, [INFO]:v4l: /dev/video0: Input #3: S-Video 2 (Camera), audio:0x7, tuner:0, standard:0000000000ffffff, [INFO]:v4l: /dev/video0: Input #4: Composite 2 (Camera), audio:0x7, tuner:0, standard:0000000000ffffff, [INFO]:v4l: /dev/video0: Format #0: HM12 (YUV 4:2:0) [HM12] [INFO]:v4l: /dev/video0: Format #1: MPEG [MPEG] (compressed) [INFO]:v4l: Hauppauge WinTV PVR-150 ivtv PCI:0000:03:05.0: Using adapter [INFO]:dvr: Creating new configuration '' [WARNING]:dvr: Output directory for video recording is not yet configured for DVR configuration "". Defaulting to to "/home/mediacenter". This can be changed from the web user interface. [INFO]:CSA: Using SSE2 128bit parallel descrambling [NOTICE]:START: HTS Tvheadend version 2.12 started, running as PID:3603 UID:1000 GID:1000, settings located in '/home/mediacenter/.hts/tvheadend' [INFO]:AVAHI: Service 'Tvheadend' successfully established. |
dat is de log die tvheadend geeft bij het opstarten
[ Voor 107% gewijzigd door Jurre-r op 14-04-2012 19:30 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Mentalist op 14-04-2012 04:28 ]
Verwijderd

Het is mijn wel gelukt om 15 verschillende kanalen af tespelen op mijn pc

Misschien tvheadend iets later oplaten starten. Op basis van jou verhaal lijkt het er op dat tvheadend sneller opstart dan dat alle USB tuners geregistreerd staan.DJJo14 schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:46:
Ik heb hem 5 tv ontvangers op een usb hub aangesloten. maar iedere keer als ik hem opstart, dan registreed hij er maar 1 of 2. terwijl hij wel bij lsusb staat. weet hier iemand een foefje voor om hem bij het opstarten alle 5 te registreren.
Je kan dit makkelijk controleren door te kijken wat er gebeurt als je alleen tvheadend opnieuw opstart.
Welke USB tuner gebruik je?
afspelen of opnemen? 15 kanalen afspelen (en dan ook allemaal op 1 beeldscherm) vreet idd zeer veel CPU power denk ik. 15 kanalen tegelijkertijd opnemen is minder zwaar. Dan hoeft alleen maar het decoderen te gebeuren.Het is mijn wel gelukt om 15 verschillende kanalen af tespelen op mijn pc![]()
en toen liep mijn pc vast
.
Hein
Ik gebruikt de SKU: 72026 van DX.com van een euro of 10. usbhub van ebay voor 3 euro nog wat. het was afspellen mijn server met tvheadend draaide op 70% cpu mijn laptop waarop ik dit afspeel op 99% cpu en hij liep vast toen ik er een screenshot van ging maken. lan kabel er tussen 45% van 100Mb/sVerwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:12:
Welke USB tuner gebruik je?
afspelen of opnemen? 15 kanalen afspelen (en dan ook allemaal op 1 beeldscherm) vreet idd zeer veel CPU power denk ik. 15 kanalen tegelijkertijd opnemen is minder zwaar. Dan hoeft alleen maar het decoderen te gebeuren.

daar heeft het niet mee te maken want als ik hem later herstart pikt hij hem niet op. ze staan wel in lsusb maar niet in ls /dev/dvb ik moet ze er echt er in en er uithalen. om ze te registrerenVerwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:12:
Misschien tvheadend iets later oplaten starten. Op basis van jou verhaal lijkt het er op dat tvheadend sneller opstart dan dat alle USB tuners geregistreerd staan.
Je kan dit makkelijk controleren door te kijken wat er gebeurt als je alleen tvheadend opnieuw opstart.
Het heeft niet temaken met
Okee, ik dacht dat tvheadend ze niet zag .. maar dan ligt het idd aan de tuners zelf en hoe die ontdekt wordt. Kan je misschien iets doen met udev rules zodat ze allemaal apart en unique gevonden worden? Dan weet je precies in welke volgorde ze gevonden worden. En kijk eens goed naar je dmesg berichten als je ze 1 voor 1 er in plugt. En wat er gebeurt als je de kabel van de USB hub meteen in je PC drukt. Hoe worden ze dan gevonden?DJJo14 schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:13:
daar heeft het niet mee te maken want als ik hem later herstart pikt hij hem niet op. ze staan wel in lsusb maar niet in ls /dev/dvb ik moet ze er echt er in en er uithalen. om ze te registreren
En misschien is het wel iets met de driver? Welke driver wordt er gebruikt?
en met 5 dvb-t tuners kan je dus non-stop ALLE digitenne zenders opnemen ... toch leuk :-)
Jammer dat DVB-C tuners niet zo goedkoop zijn, maar voor Ziggo heb je er toch meer dan 5 nodig :-)
Ik probeerde dit eens op een laptop met USB 2.0 cardbus kaart, dat lukte zelfs met 2 tuners in de hub niet. De voeding was niet toereikend. Ik heb er geen oplossing voor gevonden.DJJo14 schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:46:
Ik heb hem 5 tv ontvangers op een usb hub aangesloten. maar iedere keer als ik hem opstart, dan registreed hij er maar 1 of 2. terwijl hij wel bij lsusb staat. weet hier iemand een foefje voor om hem bij het opstarten alle 5 te registreren.
[afbeelding]
Het is mijn wel gelukt om 15 verschillende kanalen af tespelen op mijn pc![]()
en toen liep mijn pc vast
.
[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 30-04-2012 04:59 ]
het grappige is dat soms als ik mijn usbhub er in plug ziet hij ze wel alle 5 maar vaak maar 2 van het 2degedeelte van de usbhub (een 7 port usb heb bestaat uit 2x4 waar aan hij is door gelust),
@Rigolo hoe doe ik dat met de udev rules?
Dus als je er 3 of 4 in het 2de gedeelte plugt dan ziet je systeem die niet? Als dat zo is, dan zit er misschien iets raars met je USB hub.DJJo14 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:36:
het grappige is dat soms als ik mijn usbhub er in plug ziet hij ze wel alle 5 maar vaak maar 2 van het 2degedeelte van de usbhub (een 7 port usb heb bestaat uit 2x4 waar aan hij is door gelust),
Kijk hier eens naar:@Rigolo hoe doe ik dat met de udev rules?
http://www.reactivated.net/writing_udev_rules.html
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=168221
http://hackaday.com/2009/09/18/how-to-write-udev-rules/
Het belangrijkste is dat je bijvoorbeeld een serie nummer of iets anders uniek's kunt vinden die een specifieke tuner uniek maakt. Wat soms ook werkt is op bijvoorbeeld MAC adres (ook een DVB tuner heeft een MAC adres nml)
Kan je dat niet vinden, dan zou je eventueel je device's een adapter nummer geven die gelijk is aan de poort van je USB hub of zo iets.
Let wel op, tvheadend kijkt alleen maar adapter0 t/m adapter31 .. dus je nummer moet daar ergens tussen liggen. 0 t/m 7 zijn de standaard nummers, dus ik zou bij 10 beginnen met nummeren.
Waar je ook naar zou kunnen kijken is 2 hubs op 2 verschillende USB poorten op je moederboard. Dan heb je meteen ook minder kans op verstoring op de bus omdat je maar 2 of 3 tuners op 1 bus hebt zitten.
Laat maar horen hoe het gaat.
Hein
En wat gebruik je als externe voeding?DJJo14 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:36:
@ W3ird_N3rd: Ik heb daar nog eens goed naar gekeken maar dat is het niet want hij is extern bij gevoed. de externe voeding doet het wel.
Maar gaf nog steeds niet het beloofde resultaat.
Ik heb momenteel ze er in een andere volgorde er in gestop. 3 op het 2de gedeelte en 2+mijn RII (afstandsbediening) op de 1de. sinds dat ik dat heb gedaan doet hij het wel goed, maar ik weet niet op hij het zo blijft doen. bedankt voor jullie reactie
be continued.
Kweenie hoor, maar is het wel slim om al die dingen op 1 hub aan te sluiten? Je concentreert nu alles op 1 USB aansluiting. Hoeveel bandbreedte heeft 1 tuner nodig? De bandbreedte van een usb poort is ook niet oneindig. Volgens mij moet je zoveel mogelijk spreiden over je aansluitingen. Ik heb het zelfs met smartcardreaders al gemerkt dat ik er niet 4 op 1 poort moest zetten ivm timingproblemen (waarbij ik moet aantekenen dat die smartcards bij mij vaker worden aangesproken dan bij de doorsnee consument).DJJo14 schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:46:
Ik heb hem 5 tv ontvangers op een usb hub aangesloten.
Ik zou even experimenteren met 2 of 3 op 1 poort, kijken of dat beter gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 05-05-2012 13:21 ]
een ontvanger haalt een mux binnen en op de pc word dat gedecodeerd tot audio en video. ik heb 5 ontvangers een usb 2.0 kan maximaal 480Mbit/s nu gaan daar verliezen van wegen de hub dus gaan we uit van 400Mbit/s dat delen door 5 komen we uit op 50Mbit/s volgens de nl wiki van dvb-t is de maximale bandbreete 32 Mbit/s dus daar kom je niet aan. (dit is het gene wat ik denk wat er gebeurt en aan gezien ik 15 kanalen heb kunnen afspelen denk ik ook dat het klopt, correct me if I'm wrong) Digitenne is geen HD , jammer genoeg.
Ik heb zelf meer problemen met de antennes, deze zijn niet allemaal even goed. hebben jullie daar nog tips voor?
Ik ben volledig nieuw hierin.
Ik heb zojuist een htpc besteld.
Het betreft hier dit systeem:
- In-Win bm639
- Asrock A75M-ITX moederbord
- AMD A4-300 2x2.70GHz boxed
- Kingston ValueRAM 4GB 1333MHZ DDR3 Non-ECC CL9 DIMM
- Samsung HD204UI Spinpoint F3 2TB
Dit is in besteling bij zercom, kom de 10e aan. Maar nu wil ik hier graag xbmcubuntu opzetten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik via ziggo, smartcard, digitale tv kan kijken en opnemen met dit systeem? Ik lees hier van alles over kaarten en dingen, anysee van 130 euro, en losse dingen van 50 euro. Ik kom er met al deze informatie niet echt meer goe duit hoe wat werkt.
Wie o wie kan mij dit uitleggen?
Even de gehele 'howto' vraag terzijde: Ik weet niet hoe ziggo z'n HD kanalen verpakt, maar via de satelliet komt het gros in 1080i binnen. Nu schrijf je dat je XBMCbuntu wil gaan gebruiken. Linux dus. Voor een aanschouwbaar resultaat op zulke (1080i) kanalen is toch een redelijk krachtige afhandeling nodig (degelijke de-interlacing). Niet voor niets lees je soms dat een cheap-ass ontvanger toch zoveel beter ('scherper/vloeiender') beeld geeft in vergelijk tot de HTPC opstelling. Gewoon zeer zwakke afhandeling van het interlaced materiaal door de HTPC.mark19942008 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:08:
Hoi Allemaal.
Ik ben volledig nieuw hierin.
Ik heb zojuist een htpc besteld.
Het betreft hier dit systeem:
- In-Win bm639
- Asrock A75M-ITX moederbord
- AMD A4-300 2x2.70GHz boxed
- Kingston ValueRAM 4GB 1333MHZ DDR3 Non-ECC CL9 DIMM
- Samsung HD204UI Spinpoint F3 2TB
Dit is in besteling bij zercom, kom de 10e aan. Maar nu wil ik hier graag xbmcubuntu opzetten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik via ziggo, smartcard, digitale tv kan kijken en opnemen met dit systeem? Ik lees hier van alles over kaarten en dingen, anysee van 130 euro, en losse dingen van 50 euro. Ik kom er met al deze informatie niet echt meer goe duit hoe wat werkt.
Wie o wie kan mij dit uitleggen?
Wat ik opmaak uit diverse gebruikers ervaringen (xbmc forum) is dat juist op dat punt de Ati oplossing (de A4-3400 CPU in jouw geval) te wensen overlaat onder linux (samen met de complete afwezigheid van H264 Level 5.1). Het niveau van omgaan met (o.a.) 1080i materiaal ligt op dit moment -van ati's kant- gewoonweg nog niet zo hoog vergeleken met nvidia (onder linux). Er zijn wat ontwikkelingen gaande betreffende xvba builds van xbmc, maar gezien je bestelling is windows misschien toch eerst (tijdelijk) de beste optie.
[ Voor 5% gewijzigd door EaS op 08-05-2012 05:40 ]
Amen to that.EaS schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 05:32:
[...]
maar gezien je bestelling is windows misschien toch eerst (tijdelijk) de beste optie.
Ik heb het ook even geprobeerd met Ubuntu en hoewel ik het heerlijk vind op mijn servers is het voor mijn HTPC een klein drama gebleken. Dingen die na een update ineens niet meer werken, geen goede controle over mijn geluidskaart e.d. Onder windows gaat dat iig een heel stuk beter.
Oke, windows dan. Maar dan blijf ik me afvragen wat ik het beste aan hardware hiervoor kan aanschaffen. Kan alleen zo'n duur anysee ding? en wat zijn mijn voordelen daarmee?mphilipp schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:39:
[...]
Amen to that.
Ik heb het ook even geprobeerd met Ubuntu en hoewel ik het heerlijk vind op mijn servers is het voor mijn HTPC een klein drama gebleken. Dingen die na een update ineens niet meer werken, geen goede controle over mijn geluidskaart e.d. Onder windows gaat dat iig een heel stuk beter.
Mvg,
Mark
Een kant en klare Linux oplossing, aan de software kant, kan (ook) OpenElec zijn. Ik ben daarmee nu wat aan het experimenteren en dat werkt op zich goed. Ik heb dan wel de Live TV via een andere PC lopen (waar ik zelf TVHeadend en alles op gezet heb). Systeem wat ik gebruik als HTPC is een 5 jaar oude Sony Vaio laptop met een NVidia 8400M GT. Dit werkt goed. Gedownloade 720p series speelt hij goed af, Live TV in HD heb ik eigenlijk nog niet gekeken maar denk dat dat ook moet kunnen. Zoals al eerder gezegd, beste is en blijft een NVidia gebaseerde oplossing. Met de officiele NVidia drivers heb je dan "VDPAU", Video Decoding and Presentation Api for Unix. Dit is een systeem waarmee software, o.a. XBMC, de video door de videokaart kunnen laten decoden, wat dus een stuk rapper is dan software (/CPU) gebaseerd decoden. AMDs tegenhanger van VDPAU is, zoals al aangegeven, xvba, maar voor zover ik weet is dat allemaal nogal brak en wordt niet echt onderhouden door AMD.
Ik ken die Anysee dingen niet. Ik heb zelf een Terratec Cinergy C PCI HD in mijn TV server zitten. Kan ook gewoon in je HTPC en dan daar TV Headend op zetten. Hoe dat allemaal onder windows moet weet ik ook niet. Mijn TV server is Ubuntu en de HTPC is Windows met XBMC (met pvr extensies).mark19942008 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:21:
[...]
Oke, windows dan. Maar dan blijf ik me afvragen wat ik het beste aan hardware hiervoor kan aanschaffen. Kan alleen zo'n duur anysee ding? en wat zijn mijn voordelen daarmee?
Het probleem dat ik daarmee had onder Linux is dat als ik een update van het een of ander deed, de hele acceleratie niet meer werkte. Dus een update van de video drivers of X windows, of XBMC en ik zat weer te kloten om het goed te laten werken. Op een gegeven moment kreeg ik daar de balen van. Jammer, want ik had er zelfs een andere videokaart voor gekocht (NVidia) ipv de onboard Radeon.RobertMe schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:46:
Zoals al eerder gezegd, beste is en blijft een NVidia gebaseerde oplossing. Met de officiele NVidia drivers heb je dan "VDPAU", Video Decoding and Presentation Api for Unix. Dit is een systeem waarmee software, o.a. XBMC, de video door de videokaart kunnen laten decoden, wat dus een stuk rapper is dan software (/CPU) gebaseerd decoden. AMDs tegenhanger van VDPAU is, zoals al aangegeven, xvba, maar voor zover ik weet is dat allemaal nogal brak en wordt niet echt onderhouden door AMD.
OpenElec heeft ook "speciale" PVR builds, met XBMC (Eden) van de PVR branch en ondersteuning voor "alles" voor TV, TVHeadend dus, ondersteuning voor de tunerkaarten, ik neem aan OSCam etc.. Gebruik deze wel, maar dan dus alleen voor XBMC met PVR, dus geen ervaring hoe het zit met de daadwerkelijke ondersteuning voor tunerkaarten.
In TVHeadend kan ik mijn tvkaart gewoon selecteren de juiste adres is : /dev/dvb/adapter0
Weet iemand waar ik dat kan aanpassen?