Toon posts:

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frontend busy betekend dat een ander process je DVB adapter open heeft staan, en daardoor kan tvheadend deze niet gebruiken. Heb je nog iets anders draaien wat gebruik maakt van je adapter?

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18
Hier lijkt tvheadend op een Synology DS710+ niet helemaal opgewassen tegen Ned. 1, 2 en 3 in HD dat tegenwoordig wordt doorgegeven door Glashart Media.

Regelmatig slaat nu de hele daemon vast, waardoor ik deze opnieuw moet opstarten. Dit merk ik o.a. aan het feit dat streaming TV naar clients niet meer wil..... :s.

edit: Hmm, de web interface is nog wel bereikbaar (maar geeft dus aan dat er geen input op de DVB hardware meer is). Misschien toch ook m'n Sundtek drivers weer eens updaten.... :)

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 10-05-2012 22:18 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Weet er iemand of het mogelijk is om een live XML bestand uit te lezen in TVheadend?

Ik heb IPTV van Lijbrandt welke ik op een Ubuntu 12.04 OS afspeel in XBMC. De standaard grabber doet zijn werk niet namelijk.

Na een google search kwam ik dit http://code.google.com/p/tv-grab-nl-glashartmedia/ project tegen. Is dit ook voor tvheadend toepasbaar?

[ Voor 24% gewijzigd door Beninho op 11-05-2012 15:28 ]

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, je kan met tv_grab_file elke valide xmltv file inlezen in tvheadend.

Dus als je ergens een xmltv bestand hebt met daarin alle epg details die je wil inlezen dan kan dat dus.

De tool die jij aangeeft maakt een xmltv bestand aan, dus dat moet geen probleem zijn. Als je meerdere bronnen hebt (digitenne en glashart bv) dan zou je eventueel nog de twee xmltv bestanden moeten samenvoegen tot 1 bestand.

Dus met een cron jobje dat een xmltv bestand maakt, en de tv_grab_file "grabber" samen heb je dus precies wat je zoekt volgens mij.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
Dank, na wat puzzelen begin ik het systeem te begrijpen.

Er gaat iets mis bij mij.

Ik heb 2 aansluitingen
eth0 = internet
eth1 = Vlan

Bij het uitvoeren van het script krijg ik meling
code:
1
 PHP Fatal error:  Call to undefined function curl_init(

Natuurlijk kan er een fout in het script geslopen zijn, maar kan het ook zijn dat ik deze melding krijg omdat het script eth0 gebruikt om de xml te vullen? Waar kan ik dat veranderen zodat het over eth1 gaat lopen?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Deze foutmelding geeft aan dat er iets mis is binnen PHP. Hij probeert functionaliteit te gebruiken die er niet is (CURL). Kijk even in je php.ini (waarschijnlijk in /etc/php/php.ini, of /etc/php.ini) of je daar iets van "extension=php_curl.so" kunt uncommenten ( ; aan het begin van de regel weghalen). Dit bestand zou dan moeten staan in de map die is aangegeven met extension_dir. Als je PHP binnen een webserver hebt draaien zul je die daarna even moeten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Ik ben nu onderhand alweer 2 uur bezig om deze branch te compilen: https://github.com/john-tornblom/tvheadend/commits/transcode .
Hij blijft echter steeds vastlopen na `make' met:
code:
1
2
3
4
/home/xbmc/tvhead/tvheadend/src/plumbing/transcode.c: In function âtranscoder_stream_videoâ:
/home/xbmc/tvhead/tvheadend/src/plumbing/transcode.c:265:52: error: âAVFrameâ has no member named âsample_aspect_ratioâ
/home/xbmc/tvhead/tvheadend/src/plumbing/transcode.c:266:52: error: âAVFrameâ has no member named âsample_aspect_ratioâ
make: *** [build.linux/src/plumbing/transcode.o] Error 1

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb inmiddels ffmpeg en x264 opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Op de TVheadend forums krijg ik ook niet veel nuttigs gevonden.. behalve dat een reinstall van Ubuntu bij iemand heeft geholpen (dat is dus niet de bedoeling).

[ Voor 56% gewijzigd door Snippo op 17-05-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je hebt wel alle benodige packages geinstalleerd staan? https://www.lonelycoder.c...end/wiki/Tvheadend_debian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Beninho,

Bedoel je met het script, het script van tv_grab_nl_glashartmedia?

Je mist waarschijnlijk de php-curl module. Als je die installeert, zou het moeten werken.
Als je tegen problemen aanloopt betreft dit script kan je denk ik het beste even een mailtje sturen naar de mailinglist http://groups.google.com/group/tv-grab-nl-glashartmedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wat doet die transcode branch/fork precies? Ik kon hem nog niet, maar lijkt wel interessant voor de telefoon app (voor Nokia N9) waar ikzelf mee bezig ben. Zeker aangezien die branch ook bedoeld is voor de TVHGuide app voor Android. Voor de rest kan ik er ook erg weinig over vinden, hoe het te gebruiken, wat de status ervan is (zit nog niet in mainline branch?, pull request is twee maanden geleden gesloten, maar zie ook niks over waarom etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een branch, niet een fork, en het zorgt er voor dat tvheadend de datastreams die het binnen krijgt kan omcoderen naar een andere standaard/resolutie etc.

Standaard tvheadend veranderd de datastreams helemaal niet maar slaat zo onveranderd op in een mkv bestand, of stelt ze via htsp/http beschikbaar aan een client.

met de transcoding branch kan je dus wel aanpassingen doen, waardoor er idd minder bandbreedte nodig is richting de client. Maar dan moet je dus wel een goed server hebben, want transcoden vreet natuurlijk wel veel CPU kracht (volgens mij zit er nog geen GPU versnelling in de transcoding logica)

het zit nog niet in de mainline omdat het nog niet stabiel genoeg is, en volgens mij op dit moment voornamelijk werkt via http streaming.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Ja, die heb ik geinstalleerd. Ik zal eens proberen of het op een andere PC lukt om te compilen en dan op een of andere manier over zien te zetten naar de HTPC.

Als ik het eindelijk aan de praat heb en het werkt goed dan is het idee om een goedkoop android mediaspelertje aan te schaffen om zo TV te kijken in andere kamers.

Edit: Pff, uiteindelijk op een andere PC een nieuwe bin gecompiled en die gekopieerd naar de HTPC. Geen webinterface meer omdat je daarvoor persé `make install' moet gebruiken. Daarnaast geeft hij een hele rits aan
code:
1
transcode: Unable to find video encoder

errors... Ik vrees dat dat er weer mee te maken heeft dat ik hem ook niet krijg gecompiled. Maar ik heb geen idee waar dat weer aan ligt.

Edit2: Eindelijk... Ik gebruikte xbmcbuntu op basis van Ubuntu 11.10. Na een update naar 12.04 kan ik wel gewoon compilen. Ook meteen de drivers van de TV kaart opnieuw moeten installeren omdat die niet meer werkten na de update.

SD kanalen lijken redelijk goed af te spelen op mijn ZTE Blade. HD kanalen echter totaal niet en daarnaast gaat er iets mis bij de AC3 -> AAC conversie waardoor het geluid extreem vervormt.

[ Voor 60% gewijzigd door Snippo op 18-05-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Ik heb TVheadend geïnstalleerd op me ESXi server. Alleen me completed recordings staan er nu niet meer tussen. Weet iemand of het mogelijk is deze weer aan de lijst toe te voegen zodat ik ze vanuit xbmc-pvr weer kan opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phasis schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:36:
Ik heb TVheadend geïnstalleerd op me ESXi server. Alleen me completed recordings staan er nu niet meer tussen. Weet iemand of het mogelijk is deze weer aan de lijst toe te voegen zodat ik ze vanuit xbmc-pvr weer kan opvragen.
Nee, dat gaat niet meer. (tenzij je zelf een recording log in elkaar gaat zetten in op de juiste plek in de .hts directory neer zet) Maar je kan die recordings ook gewoon in een aparte dir neer zetten en die toevoegen in XBMC.

Je moet niet vergeten dat de recording log in tvheadend exact is wat het beschrijft .. een log van alle recordings die gemaakt zijn. Met daarin alleen de locatie waar de recording is opgeslagen. Maar je kan die recordings gewoon verplaatsen, weggooien, hernoemen etc .. maar dat resulteert niet in een update van je recording log.

Dus vandaar dat ik de tvheadend recording directory gewoon aan XBMC zou aanbieden, of de bestanden vanuit de recording directory verplaatsen naar een logische locatie waar ze opgenomen kunnen worden in de XBMC library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Owk bedankt voor de reactie. Ik zal eens opzoek gaan naar de log file.
Het lijkt mij toch wel makkelijk als ik de recordings onder livetv heb staan in xbmc ipv aparte map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Ik ben er deels achter hoe het werkt. Per recording staat er een logfile in /home/hts/.hts/tvheadend/dvr/log/
Er staat nu 1 2 3 en 4
Omdat ik voorheen tvheadend en xbmc op hetzelfde systeem draaide heb ik de logs nog van mijn voorgaande recordings nog.
Ik heb geprobeerd deze te cp in de bovenstaande directory en de owner:grp aangepast.
Maar ze worden niet zichtbaar in XBMC en de TVheadend webinterface.

edit:
Ik moest TVheadend even herstarten nu zijn ze gewoon zichtbaar.
Het enige wat ik me afvraag is of het uitmaakt als ik de lognummers aanpas.

[ Voor 16% gewijzigd door Phasis op 30-05-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Phasis schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:00:
Het enige wat ik me afvraag is of het uitmaakt als ik de lognummers aanpas.
In principe maakt dat niet uit omdat er toch niks meer mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Iemand een tip voor het maken van een m3u van alle channels zodat ik hem ook via VLC kan openen op andere PC'S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaero schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:45:
Iemand een tip voor het maken van een m3u van alle channels zodat ik hem ook via VLC kan openen op andere PC'S?
Voor vlc gebruik ik een .vlc bestand (volgens mij is dat ook een m3u playlist).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
#EXTM3U

#EXTINF:-1,Nederland 1
#EXTVLCOPT:http-caching=1200
#EXTVLCOPT:deinterlace=1
http://localhost:9981/stream/channelid/1

#EXTINF:-1,Nederland 2
http://localhost:9981/stream/channelid/2

#EXTINF:-1,Nederland 3
http://localhost:9981/stream/channelid/3

.....
etc. etc.

Wel heb ik gemerkt dat soms een kanaal een nog beschikbaar is bij het (snel) zappen. Heb daar nog geen oplossing voor. Dan moet je de zender opnieuw openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 11:41
Ik heb een een keer een commando uit gevoerd dat alle files van alle channel informatie in een bestand zette.
dit bestand van een beetje met notepad++ vervangen en zat soort dingen.
de channel informatie staat in /home/hts/.hts/<channel iest> die map moet je met cat allemaal in een file zetten.
Aan gezien je dit maar 1 keer doet weet ik niet meer precies wat ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

concrete vraag:

Ik gebruik nu een Win7 MCE icm met FireDTV kaart, Smargo reader, Acamd en Newcs om Ziggo te bekijken.

Nu lees ik hier en daar dat TVHeadend ook op NAS(sen) draait. Is het mogelijk om:
- Synology of Qnap NAS te nemen en
- sundtek (of andere) DVB-C adapter te installeren
- smargo smartcard reader met ziggo smartcard te instelleren
- oscam of newcs als cardserver te draaien
- TVHeadend te installeren

....en dan eigenlijk een soort van mediacenter 'light' te maken die kan streamen, maar met name kan opnemen?

Terugkijken wil ik dan op een mediaplayer of AppleTV (met xbmc) doen.

Is dit een optie en zo ja, kan dit ook zonder een woord linux te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan allemaal ... maar dan moet je wel eea willen uitzoeken en uitpluizen. En zonder helemaal linux te praten ... kan dat best lastig worden .. maar een echte tweaker laat zich daar toch niet door tegenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die iets dergelijks heeft draaien? Dus niet alleen de dvb-c met tvheadend, maar ook de oscam of newcs icm smargo en dat allemaal tegelijk?
Wil nl niet alle spullen gaan kopen om er vervolgens achter te komen dat het toch niet mogelijk is.....

Andere vraag: zijn er manuals te vinden op het net en welke qnap of synology kan ik het beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier is een how-to voor Ziggo dvb-c samen met OScam:

http://www.lonelycoder.co...ects/tvheadend/wiki/Ziggo
http://www.lonelycoder.co...iki/Tvheadend_oscam_ziggo

Maar met een qnap/synology zal je toch zelf aan het compileren moeten slaan ... maar op intel hardware draait dat prima.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Toevallig dat ik zelf het hele zwikje werkend wil krijgen op mijn Synology, zelf compilen is me al gelukt maar zou mooier zijn als er een SPK voor kwam. Zit niet zo te wachten op die development tools op mijn NAS alleen om TVHeadend te compileren.

Voor Oscam heeft iemand anders ze al compiled http://www.oscam.to/wbb3/...ad&postID=87652#post87652 alleen nog geen idee wat ik er mee moet.

Is er niet al iemand die dit ook op zijn Synology draait en een mooie how-to ervan heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Grappig dat er, sinds mijn efforts om TVheadend op Synology te draaien, wat schot in de zaak zit en zelfs redelijk dichtbij een package of iig 'native' draaien :).

Hier werkt de "TVheadend in een Debian chroot" methode eigenlijk nog prima (houdt de DS zelf ook 'clean'), maar ik ga dit als al m'n verhuizingsperikelen over zijn wel weer volgen. Nice work, @schumi :)

De laatste keer dat ik had geprobeerd om tvheadend native op m'n synology te draaien, compileerde de binary wel maar ging er toch iets niet helemaal lekker waardoor, na het starten van tvheadend, er eigenlijk niks gebeurde. Dit ondanks Intel hardware.

Overigens heb ik hier wel de 'luxe' met onversleutelde DVB-C van Glashart Media te kunnen werken en dus geen smargo en oscam, etc. nodig :)

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 24-06-2012 23:43 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eymey schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:40:
Grappig dat er, sinds mijn efforts om TVheadend op Synology te draaien, wat schot in de zaak zit en zelfs redelijk dichtbij een package of iig 'native' draaien :).

Hier werkt de "TVheadend in een Debian chroot" methode eigenlijk nog prima (houdt de DS zelf ook 'clean'), maar ik ga dit als al m'n verhuizingsperikelen over zijn wel weer volgen. Nice work, @schumi :)

De laatste keer dat ik had geprobeerd om tvheadend native op m'n synology te draaien, compileerde de binary wel maar ging er toch iets niet helemaal lekker waardoor, na het starten van tvheadend, er eigenlijk niks gebeurde. Dit ondanks Intel hardware.

Overigens heb ik hier wel de 'luxe' met onversleutelde DVB-C van Glashart Media te kunnen werken en dus geen smargo en oscam, etc. nodig :)
Heb je een guide voor TVHeadend in een Debian chroot toevallig? Package laat even op zich wachten daar ik even wat kennis moet vergaren van Linux maar uiteindelijk komen we er wel, tot die tijd zou ik toch graag mijn DS al als TV station willen hebben :P

Edit:
Heb tvheadend nu draaiend op mijn synology maar met -C . Nu wil ik hem als demon draaine -f maar dan kan ik niet meer inloggen. Hoe hebben de tweakers hier die hem op een NAS draaien gestart?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 25-06-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Als je het TVHeadend met -C start moet je even in de webinterface via "Access Control" een user aanmaken waar je dan mee gaat inloggen.

Heb afgelopen vrijdag een Smargo gekocht. Nu kan ik iig soms een DVB-S2 stream bekijken. Krijg er een beetje het heen en weer van dat er nog steeds geen oplossing is voor de "Too many open files" error die de FireDTV-S2 kaarten geven. Ook heb ik onder linux het probleem dat constant m'n twee FireDTV's verwisseld worden. Blijkbaar kan linux van zichzelf geen onderscheid maken tussen de twee kaarten en vervolgens die steeds op dezelfde /dev/dvb/adapterX mounten. Heel vervelend.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
C.44 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:25:
Blijkbaar kan linux van zichzelf geen onderscheid maken tussen de twee kaarten en vervolgens die steeds op dezelfde /dev/dvb/adapterX mounten. Heel vervelend.
Kun je dat zelf wel maken? Verdiep je even in udev en udev rules. Als ze beide dan een uniek kenmerk ergens hebben kun je ze daarna met een udev rule symlinken onder een eigen mapje en misschien gewoon vast de 0 of de 1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

RobertMe schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:55:
[...]

Kun je dat zelf wel maken? Verdiep je even in udev en udev rules. Als ze beide dan een uniek kenmerk ergens hebben kun je ze daarna met een udev rule symlinken onder een eigen mapje en misschien gewoon vast de 0 of de 1 geven.
Moet heel eerlijk toegeven dat ik inderdaad gisteren ergens iets over udev gelezen heb maar dat ik er nog niet verder naar gekeken heb. Omdat ik op dit moment slechts 1 kabel naar de htpc heb lopen heb ik 1 receiver gewoon losgekoppeld.

Ik wil nu eerst eens kijken waar 't probleem zit dat wanneer ik vanuit XBMC het hele systeem in slaap gooi daarna m'n FloppyDTV ineens "busy" en dus unavailable is terwijl ik de tv stream wel van te voren heb uitgezet in xbmc. Denk dat ik even moet gaan zoeken hoe ik precies die kaart opnieuw kan initialiseren bij een wake-event. Hulp is uiteraard meer dan welkom ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Probeer voordat je naar sleep mode gaat eens de kernel module voor de FloppyDTV te unloaden en nadat je uit sleep mode komt weer te loaden. Misschien weet je zo welke module het is, anders kun je hem met een beetje geluk terugvinden in dmesg. Dan eerst als root een modprobe -r <modulenaam> doen, en nadat je uit sleep komt een modprobe <modulenaam>, ook weer als root.

Als het dan wel werkt weet je in ieder geval dat het apparaat niet goed in sleep mode gaat of niet goed eruit komt. Evt. kun je nog proberen als je beide na het uit sleep mode komen doet. Als dat werkt heb je een beter idee waarnaar te zoeken en kun je als workaround dit unloaden en loaden misschien automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 23:03
Beste mede-tweakers,

Ik wil af van UPC kabel tv en die decoder daarvan.
Ik ben me aan het verdiepen in satelliet ontvangst (DVB-S2) i.c.m. XBMC, de software die ik gebruik op de HTPC. Ik weet wat ik nodig heb om signaal te ontvangen, maar v.w.b. de software heb ik nog wat vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden.

- De huidige config is gebaseerd op een AMD A4-3400 i.c.m. Ubuntu 12.04. Ik heb begrepen dat TVHeadend streams doorstuurt naar XBMC, welke dan softwarematig de stream moet decoderen omdat xvba niet goed werkt met tv streams. Is dit nog steeds zo of is dat probleem opgelost? Is het mogelijk om HD zenders te decoderen zonder stotteren of de-interlacing problemen?

- Ik las ook dat timeshiften niet goed werkt met XBMC-PVR. Correct? Pauzeren van de livestream zou een grote plus zijn.

- Mocht ik besluiten om nog een andere client te bouwen (quad LNB), is het mogelijk om via zo'n softcam de kaartgegevens van Canal digitaal te delen zodat ik op de tweede client ook tv krijg?

- Ook vroeg ik me nog af wat nu een goede dvb-s2 tuner is. De vereisten zijn: dual tuner om zowel op te kunnen nemen als te kijken, low-profile pci of usb i.v.m. case, en natuurlijk niet al te prijzig.

Dan de hamvraag: is het allemaal stabiel genoeg zodat m'n ouders het ook kunnen gebruiken zonder problemen als ik eens een weekje weg ben? XBMC met EPG etc. krijg ik ze wel uitgelegd maar een config script aanpassen gaat ze helaas niet lukken. Dit systeem zou de UPC decoder gaan vervangen, daarom twijfel ik nog tussen de HTPC oplossing en iets als een dreambox / vu box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Je weet dat je met een CanalDigitaal smartcard nog maar 2 of 4 (ben zelf de draad een tijdje terug ook kwijtgeraakt) zenders tegelijk kan decoderen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Apocal1pse schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:10:
Beste mede-tweakers,

Ik wil af van UPC kabel tv en die decoder daarvan.
Ik ben me aan het verdiepen in satelliet ontvangst (DVB-S2) i.c.m. XBMC, de software die ik gebruik op de HTPC. Ik weet wat ik nodig heb om signaal te ontvangen, maar v.w.b. de software heb ik nog wat vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden.

- De huidige config is gebaseerd op een AMD A4-3400 i.c.m. Ubuntu 12.04. Ik heb begrepen dat TVHeadend streams doorstuurt naar XBMC, welke dan softwarematig de stream moet decoderen omdat xvba niet goed werkt met tv streams. Is dit nog steeds zo of is dat probleem opgelost? Is het mogelijk om HD zenders te decoderen zonder stotteren of de-interlacing problemen?
Interlacing problemen heb ik nog wel, maar daar heb ik zelf eerlijk gezegd nog niet echt naar gekeken. Stotteren heb ik totaal geen last van met een NVidia GT280 kaartje. Ook niet bij 1080.
- Ik las ook dat timeshiften niet goed werkt met XBMC-PVR. Correct? Pauzeren van de livestream zou een grote plus zijn.
Timeshiften zoals je dat doet op de meeste settopboxen of Mediaportal is op dit moment niet mogelijk. Je kunt wel een kanaal opnemen en dan vervolgens onder Recordings het opgenomen kanaal bekijken en ook terugspoelen, pauzeren en weer vooruitspoelen. Als je aan het voorbij het einde van de opname gaat dan is je "filmpje" ten einde. Opname gaat wel door maar je zult em even opnieuw moeten starten.
- Mocht ik besluiten om nog een andere client te bouwen (quad LNB), is het mogelijk om via zo'n softcam de kaartgegevens van Canal digitaal te delen zodat ik op de tweede client ook tv krijg?
Het idee achter het gebruik van een softcam is inderdaad dat je maar 1 kaart nodig hebt om meerdere streams tegelijk te decoderen. Eerlijk gezegd hoor ik ook voor 't eerst dat je blijkbaar nog maar 2 of 4 streams tegelijk kan decoderen.
Dan de hamvraag: is het allemaal stabiel genoeg zodat m'n ouders het ook kunnen gebruiken zonder problemen als ik eens een weekje weg ben? XBMC met EPG etc. krijg ik ze wel uitgelegd maar een config script aanpassen gaat ze helaas niet lukken. Dit systeem zou de UPC decoder gaan vervangen, daarom twijfel ik nog tussen de HTPC oplossing en iets als een dreambox / vu box.
Het ligt er een beetje aan in hoeverre je het systeem goed opzet en wat voor haken en ogen erin blijven zitten. Als je het systeem puur gaat gebruiken voor tv ontvangst kan ik dit eerlijk gezegd niet aanraden. Als je ook series en films uit bestanden wil gaan kijken dan weer wel.

Op dit moment heb ik nog wat problemen met het netjes werkend krijgen van m'n FloppyDTV S2 kaarten maar op het moment dat die fatsoenlijk werken kan in principe een kind de was doen. Tenzij je de was wil pauzeren of terug wil spoelen ;)

XBMC zelf is eigenlijk vrij vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 23:03
Bedankt voor de reacties, ik had inderdaad al gelezen dat je nog maximaal 4 zenders kan decoderen met een CanalDigitaal kaart, maar dat is in principe genoeg voor 1 tv met opnemen/kijken en 1 tv met kijken.

@C.44, XBMC heb ik al in gebruik. Ik gebruik de HTPC al voor films en tv series. Werkt allemaal lekker i.c.m. Couchpotato, Sickbeard, etc. De vraag was meer of het een slim idee zou zijn om de HTPC uit te breiden met TV ontvangst (en zo ja, wat dan aan te raden tuners zijn) of dat ik beter een settopbox kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik probeer xmltv grabber aan de praat te krijgen maar om 1 of andere reden kan ik de grabber niet selecteren in TVHeadend.

Uiteindelijk heb ik TVHeadend via een package voor Synology draaien (voorheen zelf gecompileerd maar toen niet getest.)

Als ik de FAQ van TVHeadend erbij pak dan wordt er over xmltv het volgende gezegd:
Electronic Program Guide (EPG)
Where does Tvheadend scan for XMLTV grabbers?
/bin
/usr/bin
/usr/local/bin
/usr/bin/perlbin/vendor
All directories specified in the $PATH environment variable
De eerste 4 locaties gaven een negatief resultaat, niks te kiezen in TVHeadend.
Dan de $PATH variable paden maar proberen, die is voor de package als volgt:
PATH="${INSTALL_DIR}/bin:/usr/local/bin:/bin:/usr/bin:/usr/syno/bin"
https://github.com/SynoCo...end/src/dsm-control.sh#L9

Ook dat lijkt niet te werken, uit eindelijk rechten aangepast van de file naar dezelfde user als waar package opdraaid maar weer niks.

Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
Specifieke file name of iets dergelijks?

Dit is de file die ik wil testen waarvan gezegd wordt dat deze werkt http://pastebin.com/NUWNJmk4

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 12-07-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Kan iemand mij vertellen of de Anysee E30 werkt met TV Headend onder Ubuntu 12.04?

Zelf heb ik hier problemen mee onder Ubuntu 12.04 Hij vind de overige muxes niet.
M'n andere Tuner Sundtek MediaTV Pro werkt wel gewoon prima.

Onder ubuntu 11.10 werkt de Anysee E30 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand hoe je tvheadend webinterface achter een reverse proxy kunt krijgen?

Heb een entry gemaakt maar elke keer als ik tvheadend oproep gaat hij ipv http://domein.nl/tvheadend/extjs.html elke keer naar http://domein.nl/extjs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misschien handig om te vertellen welke reverse proxy je gebruikt en hoe je dit nu geconfigureerd hebt (relevante config posten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ik222 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:57:
Misschien handig om te vertellen welke reverse proxy je gebruikt en hoe je dit nu geconfigureerd hebt (relevante config posten) :)
Das idd handig, Apache op mijn Synology met de volgende config , stuk je ervan.

http://pastebin.com/fM2Q7Shf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Geen idee of Apache daarmee overweg kan. Zelf heb ik hem rechtstreeks onder een VHost gehangen met alleen deze drie regels:
ProxyPreserveHost On
ProxyPass / http://127.0.0.1:9981/
ProxyPassReverse / http://127.0.0.1:9981/

Voor de rest heb ik niks aangepast voor zover ik mij kan herinneren, behalve evt. de proxy module aan te zetten.

Edit:
Even de Apache doc. erbij gepakt. Wat gebeurd er als je bij ProxyPass(Reverse) /tvheadend/ voor de URL zet? Zoals ik daar de lege / heb staan dus.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 13-07-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RobertMe schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:57:
Geen idee of Apache daarmee overweg kan. Zelf heb ik hem rechtstreeks onder een VHost gehangen met alleen deze drie regels:
ProxyPreserveHost On
ProxyPass / http://127.0.0.1:9981/
ProxyPassReverse / http://127.0.0.1:9981/

Voor de rest heb ik niks aangepast voor zover ik mij kan herinneren, behalve evt. de proxy module aan te zetten.

Edit:
Even de Apache doc. erbij gepakt. Wat gebeurd er als je bij ProxyPass(Reverse) /tvheadend/ voor de URL zet? Zoals ik daar de lege / heb staan dus.
Als ik er tvheadend voorzet dan springt hij weer uit die folder naar de root zeg maar maar dat is nou net niet de bedoeling, kan ook geen webroot of iets dergelijks instellen bij tvheadend dus denk dat dit een lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
Op dit moment draai ik vanaf een ubuntu-server tvheadend. Als bron gebruik IPTV van glashart media (lijbrandt)

Daarnaast heb ik meerdere xbmc-clients met de tvheadend plugin.

- verbonden via ethernet (1gbs)
- verbonden via wifi (54 mbit en 300 mbit)

Op de cliënt die ethernet is verbonden kan ik gemakkelijk HD streams mee afspelen, echter de cliënts die via wifi bediend worden van een signaal hebben soms moeite met het verwerken van de stream.

Bestaat de mogelijkheid om verschillende groepen aan te maken

- hd streams
- sd streams

Kan ik er voor kiezen, bv voor client 1 alleen sd streams aan te bieden, en heb client 2 alleen hd streams aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Zeker, gewoon een aparte categorie sd streams maken en dan in de xbmc clients die wireless zijn dat als zenderlijst gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
RFdeGroot schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:53:
Zeker, gewoon een aparte categorie sd streams maken en dan in de xbmc clients die wireless zijn dat als zenderlijst gebruiken.
Is dat aan een account te koppellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Laatst online: 12-08 11:10
Heeft iemand al geprobeerd om TV Headend to compilen voor een Raspberry Pi? Voor Debian lukte t, maar daar had ik behoorlijk last van 'continuity errors', schijnt een kernel issue te zijn. Arch linux dan maar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
Hoe maak je een andere zendlijst aan?

Want ik maak voor IPTV in lijst. Vanuit accescontrol kun je wel e.a. regelen, maar niet de zenderlijst.

Hoe pak je zoiets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mdev schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:46:
Heeft iemand al geprobeerd om TV Headend to compilen voor een Raspberry Pi? Voor Debian lukte t, maar daar had ik behoorlijk last van 'continuity errors', schijnt een kernel issue te zijn. Arch linux dan maar proberen.
en heb je al de laatste versie van debian voor de Pi geprobeert? ik lees net dat er een kan en klare versie is voor de Pi gebaseerd op Wheezy (http://www.raspberrypi.org/archives/1605)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Nu online
Ik heb al een tijdje een script om tvheadend MKV's om te zetten naar transportstreams, htsmkv2ts (https://gist.github.com/1191973).

Soms, wanneer een bestand beschadigd is (?) zeurt ffmpeg over non-monotone timestamps en kapt ermee. Nu heb ik eens getest en het lijkt erop dat die stap ook met mencoder gedaan kan worden en mencoder er niet over jammert.

Mijn verzoek is of anderen hier kunnen testen of de resulterende bestanden inderdaad echt goed zijn.

Testprocedure:

1. Plaats dit script in je /usr/bin en maak het executable. LET OP: als je het script van github pakt, dan moet je ffmpeg nog outcommenten en mencoder uncommenten.. (vanaf regel 32, in deze post heb ik het al aangepast)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
#!/bin/bash
#
# This script converts tvheadend MKV files to transportstream and/or MPEG program stream (.mpg).
# If you don't want both, just outcomment the second ffmpeg line or the mplex line.
# ProjectX is assumed to be available in your path. If it's not available in your repositoires, you could copy ProjectX.jar and the lib directory from projectx (http://sourceforge.net/projects/project-x/) to your /usr/bin.
# Alternatively, you could change the path in this script to wherever you're keeping ProjectX.

# Also required: ffmpeg, mencoder and mplex (apt-get install ffmpeg mencoder mjpegtools)

#mencoder at this stage is optional, read the code if you care to know why. (if htsmkv2ts doesn't work for some of your files, you probably want to do that)

# If no arguments
if [ "$1" == "" ]
then
echo "USAGE: htsmkv2ts file [/destination/dir]"
exit
fi

#read filename
filename=$(basename "$1")
ident="$RANDOM-htsmkv2ts"

#check if file exists and if it's not currently being recorded, wait and try again if it is. This part is skipped if the file exists and is done recording.
continue=$(find "$1" -maxdepth 1 -type f -mmin +2 | grep -c "$1")
while [ $continue == 0 ]
do
echo "File not found or still recording, waiting 2 minutes to try again."
sleep 120
continue=$(find "$1" -maxdepth 1 -type f -mmin +2 | grep -c "$1")
done

#Convert to ts
#ffmpeg -i "$1" -acodec copy -vcodec copy -f mpegts "$2""$ident.ts"
#ALTERNATIVE: use mencoder. Not tested thoroughly, but sometimes ffmpeg crashes on complaining about non-monotone timestamps.
#Mencoder appears to work in those cases, but it's not tested thoroughly.
#To use, outcomment the ffmpeg line above and uncomment the mencoder line below.

mencoder -o "$2""$idents.ts" -oac copy -ovc copy -of mpeg "$1"

#Demux, error checking and stuff with projectx
projectx -demux "$2""$ident.ts" #change "projectx" to "ProjectX.jar" if you manually copied the jar to your /usr/bin
#Remove the temporary ts to save diskspace
rm "$2""$ident.ts"
#Convert to proper ts
ffmpeg -i "$2""$ident.mp2" -acodec copy -fflags +genpts -i "$2""$ident.m2v" -vcodec copy -fflags +genpts -f mpegts "$2""$filename"".ts"
#Optional: make an mpeg
#mplex -f8 -o "$filename"".mpg" "$ident.mp2" "$ident.m2v"

rm "$2"$ident*

2. Installeer de dependencies als je ze nog niet hebt (debian/ubuntu: apt-get install ffmpeg mencoder mjpegtools).
3. Converteer een .mkv die tvheadend heeft gemaakt naar .mpg met het script.
4. Bekijk de .mpg met je eigen ogen (en dan bij voorkeur gewoon echt de hele video kijken, dat is de reden dat ik zelf niet makkelijk grondig kan testen). Let op zaken als corruptie, verspringende video of problemen met audio/video syncronisatie.

Ik ben in 1 bestand al tegengekomen dat er opeens een halve seconde video mist, maar vermoedelijk was ffmpeg op dat punt sowieso gecrasht. Al zie je in de originele MKV er dan weer niets van.. Zou dus mooi zijn als iemand een video kan testen, en mocht je zien dat er iets ontbreekt of corrupt is, dan nogmaals test of je met ffmpeg wèl goed kan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Laatst online: 12-08 11:10
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:33:
[...]

en heb je al de laatste versie van debian voor de Pi geprobeert? ik lees net dat er een kan en klare versie is voor de Pi gebaseerd op Wheezy (http://www.raspberrypi.org/archives/1605)
Thanks! Die had ik nog niet gezien. Ik zal 'm daar nog eens op proberen te compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Phasis schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:07:
Kan iemand mij vertellen of de Anysee E30 werkt met TV Headend onder Ubuntu 12.04?

Zelf heb ik hier problemen mee onder Ubuntu 12.04 Hij vind de overige muxes niet.
M'n andere Tuner Sundtek MediaTV Pro werkt wel gewoon prima.

Onder ubuntu 11.10 werkt de Anysee E30 wel.
Ik heb zelf een tijdje met de Anysee E7 TC Plus gewerkt, dat is eigenlijk gewoon de Anysee E30 in een extern kastje. Wordt door Linux ook herkend als E30. Ik heb zelf de muxes ingevuld met de frequentielijst van Ziggodie elders op GoT te vinden is, dat werkt redelijk. Je moet het monitoren van de signaalkwaliteit uitzetten want ondanks dat hij aan tvheadend meld dat de ontvangstkwaliteit slecht is, is deze meestal wel gewoon OK. Het enige waar ik blijvend problemen had is de frequentie 626,750 MHz, 6875 kbaud QAM256 op Ziggo (8888).
Onder Windows is het ook een kaart met veel issues, onstabiele software (opnemen vrijwel onmogelijk) en moeite met het vinden van zenders.

Als kaartlezer heb ik net zoals vele anderen een Smargo Smartreader Pro.

Ik zeg trouwens had omdat ik de Anysee E7 als "onding" heb verklaard, ik heb nu voor minder dan de helft van de prijs een Terratec Cinergy T Dual PCIe gehaald. Naast dat het zowel DVB-C als DVB-T ondersteund is het ook een dual-tuner in de zin dat je kunt opnemen en een andere zender tegelijkertijd kunt kijken. Hier worden alle frequenties prima ontvangen. Het enige 'lastige' is dat je 3.3 of 3.4 kernel moet installeren, of zelf de Linux TV drivers moet compilen. Heb nu Ubuntu 12.04 Precise stabiel draaien met kernel 3.4.7 en deze mediaserver heeft behoorlijk wat te verduren ;)

Ik gebruik trouwens deze fork waarbij je ook in MPEG-TS en Ruwe TS kan opnemen. Heb wel wat random issues met opnemen, op de een of andere manier maakt hij geen bestand aan bij het opnemen maar daar heb ik op een andere TVHeadend server die puur op IPTV-streams werkt ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Nu online
d.baars schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:59:
Ik zeg trouwens had omdat ik de Anysee E7 als "onding" heb verklaard, ik heb nu voor minder dan de helft van de prijs een Terratec Cinergy T Dual PCIe gehaald. Naast dat het zowel DVB-C als DVB-T ondersteund is het ook een dual-tuner in de zin dat je kunt opnemen en een andere zender tegelijkertijd kunt kijken.
Is het dan ook een dual tuner in de zin dat je 2 verschillende DVB-C frequenties tegelijk kan kijken? Of alleen dual in de zin DVB-C + DVB-T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
W3ird_N3rd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:09:
[...]

Is het dan ook een dual tuner in de zin dat je 2 verschillende DVB-C frequenties tegelijk kan kijken? Of alleen dual in de zin DVB-C + DVB-T?
De laatste paar woorden die je ge-quote hebt geven het antwoord al toch ;) 1 zender opnemen en andere zender kijken betekent ook dat je 2 verschillende zenders kunt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Nu online
d.baars schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:19:
[...]

De laatste paar woorden die je ge-quote hebt geven het antwoord al toch ;) 1 zender opnemen en andere zender kijken betekent ook dat je 2 verschillende zenders kunt kijken
Kan ook betekenen dat je 1 zender op DVB-C kan kijken en een andere op DVB-T ofzo. Maargoed, 2x DVB-C kan dus gewoon, dan is het inderdaad een aantrekkelijk geprijsd kaartje.

[edit]
Deze wil ik jullie niet onthouden:
http://www.buydvb.net/tbs...mouse-card-reader_p6.html

Phoenix kaartlezer voor alle gebruikelijke frequenties voor 10 dollar tot 10 augustus, daarna is ie waarschijnlijk weer 20 dollar. Verzendkosten voor 1 kaartlezer zijn $4,26 ($14,25 totaal) of $6,38 voor twee (en krijg je quantumkorting), totaal $25,36 ($12,68/stuk).

Normaal ben je best wat meer kwijt. Meer is waarschijnlijk niet interessant ivm. risico op inklaringskosten. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 27-07-2012 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Douanerechten hoef je pas vanaf € 150,= te betalen. Vanaf € 22,= moet je echter wel de BTW betalen.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DutchNutcase schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:02:
Douanerechten hoef je pas vanaf € 150,= te betalen. Vanaf € 22,= moet je echter wel de BTW betalen.
offtopic:
Weet je zeker dat het € 150,= is? Nog niet zo lang geleden ook iets besteld in buitenland van nog geen 50 euro en deze werd er mooi tussen uit gepakt en een naheffing toegezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 15:25
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:45:
Kan ook betekenen dat je 1 zender op DVB-C kan kijken en een andere op DVB-T ofzo. Maargoed, 2x DVB-C kan dus gewoon, dan is het inderdaad een aantrekkelijk geprijsd kaartje.
Weten jullie echt zeker dat deze 2x DVB-C kan? Ik heb ook naar deze dvb kaart gekeken, maar ik ben er niet zeker van dat de kaart dit kan. Op de verpakking staat het in ieder geval niet duidelijk, volgens de verpakking is het mogelijk zonder te speciferen of dit voor dvb-c en/of dvb-t geldt. Als je op LinuxTV.org gaat zoeken naar support voor deze kaart dan wordt daar vemeld dat de kaart dan wel 2 tuners heeft maar ook twee verschillende demodulators. 1x DVB-T/Analoog en 1x DVB-T/DVB-C. het kan natuurlijk zijn dat er verschillende revisies van deze kaart in omloop zijn... als er hier iemand is die met zekerheid kan stellen dat deze kaart over twee DVB-C ontvangers beschikt dan verneem ik dat graag. Ik zou dan wel een gokje willen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
Candymirror schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:06:
[...]

Weten jullie echt zeker dat deze 2x DVB-C kan? Ik heb ook naar deze dvb kaart gekeken, maar ik ben er niet zeker van dat de kaart dit kan. Op de verpakking staat het in ieder geval niet duidelijk, volgens de verpakking is het mogelijk zonder te speciferen of dit voor dvb-c en/of dvb-t geldt. Als je op LinuxTV.org gaat zoeken naar support voor deze kaart dan wordt daar vemeld dat de kaart dan wel 2 tuners heeft maar ook twee verschillende demodulators. 1x DVB-T/Analoog en 1x DVB-T/DVB-C. het kan natuurlijk zijn dat er verschillende revisies van deze kaart in omloop zijn... als er hier iemand is die met zekerheid kan stellen dat deze kaart over twee DVB-C ontvangers beschikt dan verneem ik dat graag. Ik zou dan wel een gokje willen wagen.
100% zeker, dat is de reden waarom ik dat apart genoemd heb. Gokje wagen is niet nodig, ik heb het dus prima werkend. Alleen de eerste halve seconde na het openen geeft hij een continuity error. Waarschijnlijk omdat dan niet op een keyframe de stream gestart wordt. Als je m'n woorden niet geloven wil, dan mag je het ook zien:

Afbeeldingslocatie: http://t2.stooorage.com/thumbs/1639/6949933_vlc-terratec.png

Dit is op Ubuntu 12.04 Precise Pangolin amd64 en kernel 3.4.6. De wiki heb ik onlangs bijgewerkt met dat het dus prima werkt op 3.4.6 zonder dat je los de V4L-DVB drivers hoeft te compilen. Deze zijn al gemerged in de kernel, alleen de afstandsbediening werkt nog niet. Meerdere revisies lijkt me erg onwaarschijnlijk, ik heb mijn kaart eergisteren (woensdag) binnengekregen en de chips komen overeen met de wiki (de lspci output is ook van mij) maar de chipinformatie stond er al langer op.

[ Voor 17% gewijzigd door d.baars op 27-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

schumi2004 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:26:
[...]

offtopic:
Weet je zeker dat het € 150,= is? Nog niet zo lang geleden ook iets besteld in buitenland van nog geen 50 euro en deze werd er mooi tussen uit gepakt en een naheffing toegezonden
offtopic:
Dat ging dan waarschijnlijk om een naheffing van BTW. Zie hier en hier

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Nu online
d.baars schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:04:
[...]

100% zeker, dat is de reden waarom ik dat apart genoemd heb. Gokje wagen is niet nodig, ik heb het dus prima werkend. Alleen de eerste halve seconde na het openen geeft hij een continuity error. Waarschijnlijk omdat dan niet op een keyframe de stream gestart wordt. Als je m'n woorden niet geloven wil, dan mag je het ook zien:

[afbeelding]
Ja.. Maar het ging om twee zenders op verschillende frequenties. Je hebt nu twee zenders die allebei op 746,75Mhz zitten, dat kan met 1 tuner sowieso wel ja.
DutchNutcase schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:39:
[...]

offtopic:
Dat ging dan waarschijnlijk om een naheffing van BTW. Zie hier en hier
En daar komen dan ook nog de inklaringskosten bovenop die bij PostNL €12,50 zouden bedragen. Een factuur voor de factuur eigenlijk. |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 27-07-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:37:
[...]

Ja.. Maar het ging om twee zenders op verschillende frequenties. Je hebt nu twee zenders die allebei op 746,75Mhz zitten, dat kan met 1 tuner sowieso wel ja.
Ik had twee kanalen willekeurig gekozen, echt stom toevallig dat deze beide keren dat ik het nodig had in dezelfde frequentie zitten. Ik heb het werkelijk tot de bodem uitgezocht en het is voor deze kaart technisch onmogelijk om een DVB-C dual tuner te zijn in de zin zoals ik eerst had gezegd. Excuses voor de verwarring!

Voor meer informatie over deze kaart verwijs ik naar de wiki pagina die ik de afgelopen dagen flink heb uitgebreid. Nu maar weer terug naar TVHeadend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09 07:47
Ik heb mij ook eens op TVHeadend gestort nadat mythTV een ramp was geworden. Installatie gedaan vanuit de source wat verbazend snel ging en zonder ernstige fouten. Ook mijn Anysee tuner werd meteen herkent (als Philips?). Enige wat ik erg jammer vind is dat de cardreader niet gezien wordt door Linux (of is hier een workaround voor?). Nu kan ik dus enkel de FTA kanalen bekijken. Wel maar alvast voor 30 euro een Smargo cardreader gekocht en oscam ook al geinstalleerd zodat ik na het inprikken en configureren van oscam alles kan bekijken :). Vind vooral de opnamefunctionaliteit zeer fijn.

Ik heb enkel een klein probleem met het starten van TVHeadend. Ik heb deze nu in een screen draaien en deze detached maar hoe kan ik deze als daemon laten draaien zonder dat hij de config niet meer kan vinden? Heb vanalles geprobeerd, incl configpath met -c opgegeven, maar het werkt gewoon niet. Daarnaast zat er volgens mij geen opstartscript bijgeleverd zodat ik deze bij mijn services kan voegen en dus automatisch afsluit / opstart als de server een keer een reboot krijgt. Iemand die mij met deze 2 punten kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bij mij onder Arch Linux wordt hij opgestart met "-f -u hts -g video -C" als arguments (waar -u hts de username is wat hij geburikt en -g video de group, -C lijkt het useraccount aan te maken als het niet bestaat, en -f is wat je zoekt fork/daemonize).

Als je toevallig ook Arch gebruikt kan ik je daarvan het rc.d script geven. Maar je kunt dan net zo goed even zelf de PKGBUILD uit de Arch User Repository halen, want daarvan komt ook mijn rc.d script. En ik heb even gekeken, in het contrib mapje van de source staat ook wat voor mijn ongetraind oog een init script lijkt voor RedHad (gebaseerde distro's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Dat wat jij zegt had ik ook al gevonden maar dan krijg ik dus een wit scherm ;-)

Ik heb trouwens dit topic doorgelezen en zie dat sommige mensen meerdere kanalen kunnen kijken in eens. De Anysee ondersteund dat geloof ik niet (ik krijg het i.i.g. niet voor elkaar). Zijn er kaarten die wel meerdere kanalen kunnen streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dat van dat wit scherm gaf je niet aan, je vroeg alleen naar de juiste parameters ;)

Met de arguments die ik aangaf, heb je hem toen als root gestart? Want dan moet (/kun) je eens controleren of hij wel /home/hts heeft aangemaakt, en of daarin een (hidden) .hts mapje zit.

Dat TVHeadend Philips aangeeft is volgensmij redelijk normaal. Wat TVHeadend namelijk laat zien is wat de kernel herkent, en laat bijna alle tunerkaarten een Philips chip bevatten. Mijn Teratec DVB-C kaartje wordt ook aangegeven als een Philips, puur omdat de chip die erop zit een Philips is.

Zoals in een van de laatste posts werd aangegeven kan het kijken van twee kanalen alleen als deze op dezelfde frequentie zitten. De tuner hoeft dan maar af te stemmen op een frequentie, waarna het signaal van die frequentie wordt doorgestuurd naar de PC. Op een frequentie zitten echter meerdere "transport streams" (en een transport stream is een kanaal), deze kunnen door de PC vervolgens wel weer tegelijk worden gedecodeerd. Je moet dus even kijken of je twee kanalen op dezelfde frequentie vind (zullen er genoeg zijn, maar omdat je dan alleen FTA kunt kijken moet je even zoeken). Als het goed is kun je die wel tegelijk bekijken. Al weet ik wel niet precies hoe dat bij een Anysee zit, omdat die volgensmij relatief geïntegreerd zijn, dus misschien komt daar weer wel maar een kanaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Maar er zijn dus geen kaarten die echt 2 streams opent? Dan moet je dus met 2 kaarten werken wil je 2 kanalen opnemen die niet in dezelfde transportstream zitten? (Niet dat dat erg is maar dan weet ik dat)

Op dit moment ga ik hem toch enkel als opnameserver gebruiken en misschien soms eens om buiten o.i.d. TV te kijken. TV in de woonkamer heeft een eigen decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
superbig91 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:32:
Maar er zijn dus geen kaarten die echt 2 streams opent? Dan moet je dus met 2 kaarten werken wil je 2 kanalen opnemen die niet in dezelfde transportstream zitten? (Niet dat dat erg is maar dan weet ik dat)

Op dit moment ga ik hem toch enkel als opnameserver gebruiken en misschien soms eens om buiten o.i.d. TV te kijken. TV in de woonkamer heeft een eigen decoder.
Om 2 streams te kunnen openen moet er dus wel 2 tuners op de kaart zitten en die moeten dan beide ook nog geschikt zijn voor de benodigde frequentie/type, en dan ook nog eens de benodigede hardware daarom heen.
Ze zijn er wel hoor:
DD DuoFlex CT PCIe
Maar soms zijn 2 "simpele" PCI dvb-c kaarten goedkoper te krijgen
(maar dan moet je wel PCI sloten hebben ... of een PCIe naar PCI bridge kopen)

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft iemand een verklaring voor het volgende verschijnsel wat ik heb met gebruik van tv headend.

Als je redelijk snelle uitzendingen bekijkt, denk aan wielrennen, formule 1 of bv voetbal dan krijg je geregeld een streperig effect langs de contouren, zeg maar de de contouren van de lichamen van wielrenners en de weg scheiding enz.

Ligt dat aan tv headend en is hier iets aan te doen of is dit iets wat je als gebruiker van dit moet accepteren? Is overigens geen HD stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
+1. Dit is mij ook wel eens opgevallen met bv. het EK. Wat een manier is om te testen of het aan TVHeadend ligt, maar ik zelf ook nog niet heb geprobeerd, is TVHeadend stoppen en met de low level tools (weet even de naam(en) niet), zelf een kanaal afstellen op de DVB adapter en dan met bv. mplayer de DVB adapter afspelen (of met cat [dvb adapter] > output.mp4 een opname maken om later af te spelen)

Edit:
Okey, even uitgezocht hoe het ook alweer zit. Je moet hiervoor dvb-apps installeren (linux-dvb-apps package, in ieder geval onder Arch). Vervolgens kun je met "scan -n /usr/share/dvb/dvb-c/nl-Ziggo > ~/channels.conf" een channel listing maken, voor Ziggo. Dit duurt een tijd door de NIT-other scan (-n), maar anders vind hij lang niet alle kanalen. Daarna kun je met czap -c ~/channels.conf -l de channel listing opvragen en laat hij het nummer zien, zoek hierin het kanaal (dit moet FTA zijn, NL1 bv.). Start daarna czap -r -c ~/channels.conf -n <kanaal nummer> en laat deze lopen. In een andere terminal kun je vervolgens cat /dev/dvb/adapter0/dvr0 > output.ts doen. Laat dit een tijdje lopen (let op dat de file een grote krijgt, want als je te vroeg stopt lijkt hij leeg te blijven). Vervolgens kun je deze met bv. mplayer afspelen. Als je TVHeadend op een systeem met monitor draait (ik draai hem op een headless oude PC) kun je als het goed is de cat ook vervangen door mplayer - < /dev/dvb/adapter0/drv0.

Op het moment dat ik het probeerde was er niks spannends op NL1, dus heb nog niet kunnen zien of het probleem er dan niet is.

[ Voor 58% gewijzigd door RobertMe op 29-07-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schumi2004 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:00:
Heeft iemand een verklaring voor het volgende verschijnsel wat ik heb met gebruik van tv headend.

Als je redelijk snelle uitzendingen bekijkt, denk aan wielrennen, formule 1 of bv voetbal dan krijg je geregeld een streperig effect langs de contouren, zeg maar de de contouren van de lichamen van wielrenners en de weg scheiding enz.

Ligt dat aan tv headend en is hier iets aan te doen of is dit iets wat je als gebruiker van dit moet accepteren? Is overigens geen HD stream.
Dit kan niet aan tvheadend liggen, maar meer aan de media player die gebruikt wordt om de content weer te geven. tvheadend past nml de inhoud van datastream niet in aan maar slaat dit alleen maar op in een .mkv bestand. Wat dus zou kunnen is dat de mediaplayer niet goed om kan gaan met deze inhoud. Wat ji beschrijft lijkt mij een interlaceing probleem nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:24:
[...]

Dit kan niet aan tvheadend liggen, maar meer aan de media player die gebruikt wordt om de content weer te geven. tvheadend past nml de inhoud van datastream niet in aan maar slaat dit alleen maar op in een .mkv bestand. Wat dus zou kunnen is dat de mediaplayer niet goed om kan gaan met deze inhoud. Wat ji beschrijft lijkt mij een interlaceing probleem nml.
Ik gebruik XBMC hiervoor en uit jouw verhaal te horen moet ik het issue daar gaan zoeken dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het streperige effect komt doordat tv-materiaal bijna altijd 'interlaced' is (1080i, 576i, etc.).

Je moet dus de-interlacing aanzetten. Helaas is de softwarematige de-interlacing in XBMC niet geweldig en voor een goede hardwarematige de-interlacing heb je ook vaak een wat meer high end videokaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eymey schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:07:
Het streperige effect komt doordat tv-materiaal bijna altijd 'interlaced' is (1080i, 576i, etc.).

Je moet dus de-interlacing aanzetten. Helaas is de softwarematige de-interlacing in XBMC niet geweldig en voor een goede hardwarematige de-interlacing heb je ook vaak een wat meer high end videokaart nodig.
Bedankt voor de tip. Nu het toch meer richting XBMC op gaat ga ik me even verdiepen in dit fenomeen en switchen naar het XBMC topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Voor diegenen die het nog niet wisten. Afgelopen weekend is TVHeadend op Github ondergebracht onder een "organisatie". Hierdoor zijn er nu twee man extra die rechtstreeks aan de code kunnen werken. Dit omdat andoma niet veel tijd meer bestede aan het project.

Het lijkt er ook meteen op dat er weer actiever ontwikkeld wordt, aangezien ik van een persoon een push van maar liefst 513 commits langs zie komen. Dat zijn er zelfs zoveel dat Github ze niet allemaal laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Dat wordt updaten! Benieuwd als er ook timeshifting komt. Zou handig zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Was een beetje sceptisch over de update (waren toch bijna 550 wijzigingen sinds mijn laatste update). Heb hem net toch geïnstalleerd en alles lijkt nog te werken (webinterface, HTTP stream naar mplayer en "het protocol" naar XBMC).

Volgensmij is een van de wijzigingen ook een rigoureuze rewrite van alles m.b.t. EPG. Ik hoop dat daarmee ook de hier vaker gemelde problemen van overlappende programma's verholpen zijn. In ieder geval lijkt de EPG nu correct te zijn, maar anders was hij dat volgensmij ook als ik epgdb (~hts/.hts/tvheadend/epgdb uit mijn hoofd) had verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobertMe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:41:
Voor diegenen die het nog niet wisten. Afgelopen weekend is TVHeadend op Github ondergebracht onder een "organisatie". Hierdoor zijn er nu twee man extra die rechtstreeks aan de code kunnen werken. Dit omdat andoma niet veel tijd meer bestede aan het project.

Het lijkt er ook meteen op dat er weer actiever ontwikkeld wordt, aangezien ik van een persoon een push van maar liefst 513 commits langs zie komen. Dat zijn er zelfs zoveel dat Github ze niet allemaal laat zien.
Dat klopt idd allemaal ....
Er is nu een klein team van 5 personen die nu gezamenlijk richting kunnen geven aan tvheadend. De bedoeling is om binnenkort een nieuwe versie van tvheadend aan te kunnen bieden met verschillende verbeteringen daarin verwerkt.

Een ieder die bij wil dragen aan tvheadend kan de source klonen via github en via github weer een pull request indienen. En natuurlijk is het tvheadend IRC kanaal (#hts op freenode) ook beschikbaar voor vragen/wensen/klachten/bedankjes

Zodra er meer te melden is dan zullen we dat zeker via dit topic melden.
(en de start post ook bijwerken met de laatste stand van zaken.)

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 07:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Momenteel bezig om tvheadend ook aan de praat te krijgen op mijn Ubuntu machine aangezien ik zelden nog TV kijk in de woonkamer :), maar nu heb ik hier de volgende Tuner Card :

- Hauppage HVR-1700

Maar las ik ook dat het analoge gedeelte hiervan niet werkt onder linux, heeft iemand een suggestie voor een goede Analoge TV-card ( mag single tuner zijn ) die samen met tvheadend werkt :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kan TV Headend overigens in een soort van idle stand gaan?
Kan er niks over vinden in de settings en volgens mij draait het gewoon 24/7 actief nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShadowBumble schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:15:
Momenteel bezig om tvheadend ook aan de praat te krijgen op mijn Ubuntu machine aangezien ik zelden nog TV kijk in de woonkamer :), maar nu heb ik hier de volgende Tuner Card :

- Hauppage HVR-1700

Maar las ik ook dat het analoge gedeelte hiervan niet werkt onder linux, heeft iemand een suggestie voor een goede Analoge TV-card ( mag single tuner zijn ) die samen met tvheadend werkt :D
Een simpele pvr-150 van hauppage zou moeten werken ... maar ik adviseer je toch om te kijken naar een digitale tuner. Deze zijn ook niet meer zo duur, en de beeld kwaliteit is echt stukken beter dan analoog (er is nml geen omzetting meer nodig). Daarnaast werkt tvheadend zelf ook veel prettiger met digitaal dan met analoog dus volgens mij zijn er alleen maar voordelen voor digitaal ten opzichte van analoog.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schumi2004 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:14:
Kan TV Headend overigens in een soort van idle stand gaan?
Kan er niks over vinden in de settings en volgens mij draait het gewoon 24/7 actief nu.
Als je bedoelt dat tvheadend de tuners 24/7 actief open houdt ... dat klopt idd op dit moment. Om te zorgen dat tvheadend up to date blijft over waar welke programma's uitgezonden worden etc doet tvheadend aan "idle scanning". Elke 30 seconden switch tvheadend van transponder om daar te "luisteren" naar het digitale signaal om op die manier zijn tabellen en epg up to date te houden (net als een STB dat doet trouwens).

Je kan Idle Scanning uitzetten, maar dan sluit tvheadend (helaas) niet de verbinding naar de tuner. Dit een bekend issue waar wel aan gewerkt wordt om dat te verbeteren.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:19:
[...]

Een simpele pvr-150 van hauppage zou moeten werken ... maar ik adviseer je toch om te kijken naar een digitale tuner. Deze zijn ook niet meer zo duur, en de beeld kwaliteit is echt stukken beter dan analoog (er is nml geen omzetting meer nodig). Daarnaast werkt tvheadend zelf ook veel prettiger met digitaal dan met analoog dus volgens mij zijn er alleen maar voordelen voor digitaal ten opzichte van analoog.

Hein
Had ik ook graag gedaan echter zit ik in UPC gebied en zal dat dus pre definitie inhouden dat ik richting sateliet moet gaan. De HVR1700 ondersteunt zowel Analoog als Digitaal.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 04-08-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 11:41
ShadowBumble schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:15:
Momenteel bezig om tvheadend ook aan de praat te krijgen op mijn Ubuntu machine aangezien ik zelden nog TV kijk in de woonkamer.......
Wat wil jij als tv bron gaan gebruiken? Heb je UPC/Ziggo of digitenne?
Ik heb alles draaien met digitenne deze ontvangers kan je voor 10 euro krijgen. (zie mijn vorige berichten) voor dat geld kan je nog meerdere ontvanger kopen ook?
Wel een kleine tip de antennes zijn wel slecht ik zou er of zelf een maken of een goed kopen. ik heb momenteel het beste resultaat met een digitale autoantenne daar zit nog "iets" van een versterker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je met Digitenne gaat werken kan je inderdaad het beste investeren in een goede antenne. Er zijn in de handel tig antennes te vinden (bv. van HQ) met een ingebouwde versterker. Of je neemt een goede buitenantenne (die ook binnen voor een raam al goede ontvangst heeft) met een power inserter.

Toch ben ik blij dat ik, ondanks dat ik in UPC gebied woon, toch gewoon DVB-C kan gebruiken. Ik woon namelijk ook in glasvezel gebied :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DJJo14 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:36:
[...]

Wat wil jij als tv bron gaan gebruiken? Heb je UPC/Ziggo of digitenne?
Ik heb zelf UPC en Digitenne is echt super slecht ontvangst hier waar ik woon, dus het word denk ik wachten op tot er hier volgend jaar of glasvezel ligt of voor een satalliet oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:22:
[...]

Als je bedoelt dat tvheadend de tuners 24/7 actief open houdt ... dat klopt idd op dit moment. Om te zorgen dat tvheadend up to date blijft over waar welke programma's uitgezonden worden etc doet tvheadend aan "idle scanning". Elke 30 seconden switch tvheadend van transponder om daar te "luisteren" naar het digitale signaal om op die manier zijn tabellen en epg up to date te houden (net als een STB dat doet trouwens).
Hoewel op zich wel logisch zou het in de meeste gevallen natuurlijk ruimschoots volstaan wanneer tvheadend iedere 24 uur alle transponders afloopt. Zoiets zou natuurlijk gigantisch schelen t.o.v. continue. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Dat zou ik zelf ook wel fijn vinden. De sundtek usb stick wordt zo warm dat ik het soms gewoon eng vind.

1x in de 24 uur voor EPG scannen is ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
En dat kunnen we niet ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schumi2004 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 02:50:
En dat kunnen we niet ergens instellen?
Op dit moment niet .....

Wat je natuurlijk kan doen is met een scriptje tvheadend uitzetten tussen 01:00 en 14:00 (volgens mij is er nooit boeiende televisie in de ochtend .. en eigenlijk ook de middag is meestal niet erg veel soeps)

En eventueel kan je daarvoor de output van deze pagina voor gebruiken:
http://<tvheadend>:9981/status.xml

Daar kan je zien wat er op dit moment gebeurt op de server, en wanneer er mogelijk weer een opname gepland staat.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
Hey allen, ik was begonnen dit topic te lezen maar na pagina 8 of zo heb ik het opgegeven :( Ik kwam op pagina 1 of 2 ergens tegen dat bij tvheadend de Digitenne instellingen voor sommige kanalen op QAM16 stond, terwijl ze allemaal op QAM64 moeten zijn. Ik heb de linuxtv nl_All lijst bekeken, en de linuxtv_mux.h van tvheadend (op git) en daar klopt de modulatie wel. Enige reden waarom ze dan toch op QAM16 uitkomen? Ik kan het natuurlijk makkelijk recht zetten, maar dan blijft de vraag toch nog, hoe kan dat nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Klopt het dat na de update je niet meer bij de adminsettings kan komen? Bij mij staan ze er niet meer bij (ook niet na het verwijderen van de settings). Nu moet ik alles gaan instellen via commandline. Dat is opzich geen ramp maar de webinterface is toch wat handiger voor een kleine en snelle aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
superbig91 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:59:
Klopt het dat na de update je niet meer bij de adminsettings kan komen? Bij mij staan ze er niet meer bij (ook niet na het verwijderen van de settings). Nu moet ik alles gaan instellen via commandline. Dat is opzich geen ramp maar de webinterface is toch wat handiger voor een kleine en snelle aanpassing.
dat lijkt me niet kloppen ... welke settings had je verwijderd? een rename van de .hts directory zou er voor moeten zorgen dat er een nieuwe .hts aangemaakt wordt met default settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Nu online
oliveroms schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:40:
Hey allen, ik was begonnen dit topic te lezen maar na pagina 8 of zo heb ik het opgegeven :( Ik kwam op pagina 1 of 2 ergens tegen dat bij tvheadend de Digitenne instellingen voor sommige kanalen op QAM16 stond, terwijl ze allemaal op QAM64 moeten zijn. Ik heb de linuxtv nl_All lijst bekeken, en de linuxtv_mux.h van tvheadend (op git) en daar klopt de modulatie wel. Enige reden waarom ze dan toch op QAM16 uitkomen? Ik kan het natuurlijk makkelijk recht zetten, maar dan blijft de vraag toch nog, hoe kan dat nou.
Ik weet nog dat na het omschakelen van analoog naar digitaal sommige zendmasten (zoals die in Goes) alleen het publieke bouquet hadden, en dat kreeg je dan in een aantal gevallen in 16QAM.

Maar dit is al jaren niet meer zo.. Alles is 64QAM, bouquet 1 (publiek) en 2 (RTL/SBS) hebben een code rate (FEC) van 1/2 en bouquet 3, 4 en 5 een code rate van 2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Nou, de sources van beide geven qam64 aan. Dus waarom tvheadend qam16 detecteerd/gebruikt ... ook de code rate is 5/6 bei 3, 4 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Voor diegenen met Ziggo en waarbij sommige kanalen geen nummer (LCN, Logical Channel Number) krijgen. Er was nog iemand (uit UK AFAIK), met enigszins verstand van zaken (/DVB) die wat onderzoek ernaar heeft gedaan. Hij heeft gisteravond, voor zichzelf, de oplossing gevonden en ik heb het toen ook meteen getest of het voor Ziggo werkte, wat het geval was. Intussen staat het ook al in de git repository, dus als je daar de allernieuwste versie vanaf haalt is dat probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 18:52

FutureCow

(C) FutureCow

ik probeer de nieuwste git te compilen, maar krijg de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
CC      build.linux/src/muxer_libav.o
/tvheadend/src/muxer_libav.c: In function âlav_muxer_write_pktâ:
/tvheadend/src/muxer_libav.c:380:5: error: implicit declaration of function âav_rescale_qâ [-Werror=implicit-function-declaration]
cc1: all warnings being treated as errors
make: *** [build.linux/src/muxer_libav.o] Error 1

iemand enig idee wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
lijkt erop dat er een header is vergeten te includen. men gebruikt de functie lav_muxer_write_pkt() zonder datdeze bekent is. Gewoon ff wachten en git updaten. zal wel snel gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 29-09 06:40
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar hoe installeer ik tv headend vanaf github? De readme geeft ./configure enzo aan, maar dan zal ik eerst iets moeten downloaden. En moet ik m'n bestaande tvheadend eerst deinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Geen garantie:
code:
1
2
3
4
5
# git clone git://github.com/tvheadend/tvheadend.git
# cd tvheadend
# ./configure --release
# make
# sudo make install

Default installeert hij gok ik naar /usr/local, wil je hem in /usr hebben kun je bij ./configure --prefix=/usr toevoegen. Let ook even op dat je eventuele start-up scripts behoud (deze zijn niet inbegrepen bij TVHeadend zelf AFAIK). En uiteraard de huidige versie eerst deinstalleren.

Andere optie is gewoon wachten, waarschijnlijk komt er binnenkort een 3.0 release, deze zul je dan gok ik ook gewoon kunnen vinden in de package manager van je distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Even iets anders tussendoor. In hoeverre denken jullie dat met de nieuwe developers een volwaardige MediaPortal vervanging gaat komen? Ik volg dit topic al een tijdje, maar timeshifting icm XBMC zou een welkome toevoeging zijn ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste