frontend busy betekend dat een ander process je DVB adapter open heeft staan, en daardoor kan tvheadend deze niet gebruiken. Heb je nog iets anders draaien wat gebruik maakt van je adapter?
Hein
Hein
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 10-05-2012 22:18 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Beninho op 11-05-2012 15:28 ]
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
1
| PHP Fatal error: Call to undefined function curl_init( |
1
2
3
4
| /home/xbmc/tvhead/tvheadend/src/plumbing/transcode.c: In function âtranscoder_stream_videoâ: /home/xbmc/tvhead/tvheadend/src/plumbing/transcode.c:265:52: error: âAVFrameâ has no member named âsample_aspect_ratioâ /home/xbmc/tvhead/tvheadend/src/plumbing/transcode.c:266:52: error: âAVFrameâ has no member named âsample_aspect_ratioâ make: *** [build.linux/src/plumbing/transcode.o] Error 1 |
[ Voor 56% gewijzigd door Snippo op 17-05-2012 01:03 ]
Verwijderd
Ja, die heb ik geinstalleerd. Ik zal eens proberen of het op een andere PC lukt om te compilen en dan op een of andere manier over zien te zetten naar de HTPC.ik222 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:33:
Je hebt wel alle benodige packages geinstalleerd staan? https://www.lonelycoder.c...end/wiki/Tvheadend_debian
1
| transcode: Unable to find video encoder |
[ Voor 60% gewijzigd door Snippo op 18-05-2012 12:35 ]
Nee, dat gaat niet meer. (tenzij je zelf een recording log in elkaar gaat zetten in op de juiste plek in de .hts directory neer zet) Maar je kan die recordings ook gewoon in een aparte dir neer zetten en die toevoegen in XBMC.Phasis schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:36:
Ik heb TVheadend geïnstalleerd op me ESXi server. Alleen me completed recordings staan er nu niet meer tussen. Weet iemand of het mogelijk is deze weer aan de lijst toe te voegen zodat ik ze vanuit xbmc-pvr weer kan opvragen.
[ Voor 16% gewijzigd door Phasis op 30-05-2012 15:57 ]
In principe maakt dat niet uit omdat er toch niks meer mee gedaan wordt.Phasis schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:00:
Het enige wat ik me afvraag is of het uitmaakt als ik de lognummers aanpas.
Verwijderd
Voor vlc gebruik ik een .vlc bestand (volgens mij is dat ook een m3u playlist).Xaero schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:45:
Iemand een tip voor het maken van een m3u van alle channels zodat ik hem ook via VLC kan openen op andere PC'S?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| #EXTM3U #EXTINF:-1,Nederland 1 #EXTVLCOPT:http-caching=1200 #EXTVLCOPT:deinterlace=1 http://localhost:9981/stream/channelid/1 #EXTINF:-1,Nederland 2 #EXTVLCOPT:http-caching=1200 #EXTVLCOPT:deinterlace=1 http://localhost:9981/stream/channelid/2 #EXTINF:-1,Nederland 3 #EXTVLCOPT:http-caching=1200 #EXTVLCOPT:deinterlace=1 http://localhost:9981/stream/channelid/3 ..... etc. etc. |
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 24-06-2012 23:43 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb je een guide voor TVHeadend in een Debian chroot toevallig? Package laat even op zich wachten daar ik even wat kennis moet vergaren van Linux maar uiteindelijk komen we er wel, tot die tijd zou ik toch graag mijn DS al als TV station willen hebbeneymey schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:40:
Grappig dat er, sinds mijn efforts om TVheadend op Synology te draaien, wat schot in de zaak zit en zelfs redelijk dichtbij een package of iig 'native' draaien.
Hier werkt de "TVheadend in een Debian chroot" methode eigenlijk nog prima (houdt de DS zelf ook 'clean'), maar ik ga dit als al m'n verhuizingsperikelen over zijn wel weer volgen. Nice work, @schumi
De laatste keer dat ik had geprobeerd om tvheadend native op m'n synology te draaien, compileerde de binary wel maar ging er toch iets niet helemaal lekker waardoor, na het starten van tvheadend, er eigenlijk niks gebeurde. Dit ondanks Intel hardware.
Overigens heb ik hier wel de 'luxe' met onversleutelde DVB-C van Glashart Media te kunnen werken en dus geen smargo en oscam, etc. nodig
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 25-06-2012 23:56 ]
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Kun je dat zelf wel maken? Verdiep je even in udev en udev rules. Als ze beide dan een uniek kenmerk ergens hebben kun je ze daarna met een udev rule symlinken onder een eigen mapje en misschien gewoon vast de 0 of de 1 geven.C.44 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:25:
Blijkbaar kan linux van zichzelf geen onderscheid maken tussen de twee kaarten en vervolgens die steeds op dezelfde /dev/dvb/adapterX mounten. Heel vervelend.
Moet heel eerlijk toegeven dat ik inderdaad gisteren ergens iets over udev gelezen heb maar dat ik er nog niet verder naar gekeken heb. Omdat ik op dit moment slechts 1 kabel naar de htpc heb lopen heb ik 1 receiver gewoon losgekoppeld.RobertMe schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:55:
[...]
Kun je dat zelf wel maken? Verdiep je even in udev en udev rules. Als ze beide dan een uniek kenmerk ergens hebben kun je ze daarna met een udev rule symlinken onder een eigen mapje en misschien gewoon vast de 0 of de 1 geven.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Interlacing problemen heb ik nog wel, maar daar heb ik zelf eerlijk gezegd nog niet echt naar gekeken. Stotteren heb ik totaal geen last van met een NVidia GT280 kaartje. Ook niet bij 1080.Apocal1pse schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:10:
Beste mede-tweakers,
Ik wil af van UPC kabel tv en die decoder daarvan.
Ik ben me aan het verdiepen in satelliet ontvangst (DVB-S2) i.c.m. XBMC, de software die ik gebruik op de HTPC. Ik weet wat ik nodig heb om signaal te ontvangen, maar v.w.b. de software heb ik nog wat vragen die jullie wellicht kunnen beantwoorden.
- De huidige config is gebaseerd op een AMD A4-3400 i.c.m. Ubuntu 12.04. Ik heb begrepen dat TVHeadend streams doorstuurt naar XBMC, welke dan softwarematig de stream moet decoderen omdat xvba niet goed werkt met tv streams. Is dit nog steeds zo of is dat probleem opgelost? Is het mogelijk om HD zenders te decoderen zonder stotteren of de-interlacing problemen?
Timeshiften zoals je dat doet op de meeste settopboxen of Mediaportal is op dit moment niet mogelijk. Je kunt wel een kanaal opnemen en dan vervolgens onder Recordings het opgenomen kanaal bekijken en ook terugspoelen, pauzeren en weer vooruitspoelen. Als je aan het voorbij het einde van de opname gaat dan is je "filmpje" ten einde. Opname gaat wel door maar je zult em even opnieuw moeten starten.- Ik las ook dat timeshiften niet goed werkt met XBMC-PVR. Correct? Pauzeren van de livestream zou een grote plus zijn.
Het idee achter het gebruik van een softcam is inderdaad dat je maar 1 kaart nodig hebt om meerdere streams tegelijk te decoderen. Eerlijk gezegd hoor ik ook voor 't eerst dat je blijkbaar nog maar 2 of 4 streams tegelijk kan decoderen.- Mocht ik besluiten om nog een andere client te bouwen (quad LNB), is het mogelijk om via zo'n softcam de kaartgegevens van Canal digitaal te delen zodat ik op de tweede client ook tv krijg?
Het ligt er een beetje aan in hoeverre je het systeem goed opzet en wat voor haken en ogen erin blijven zitten. Als je het systeem puur gaat gebruiken voor tv ontvangst kan ik dit eerlijk gezegd niet aanraden. Als je ook series en films uit bestanden wil gaan kijken dan weer wel.Dan de hamvraag: is het allemaal stabiel genoeg zodat m'n ouders het ook kunnen gebruiken zonder problemen als ik eens een weekje weg ben? XBMC met EPG etc. krijg ik ze wel uitgelegd maar een config script aanpassen gaat ze helaas niet lukken. Dit systeem zou de UPC decoder gaan vervangen, daarom twijfel ik nog tussen de HTPC oplossing en iets als een dreambox / vu box.
De eerste 4 locaties gaven een negatief resultaat, niks te kiezen in TVHeadend.Electronic Program Guide (EPG)
Where does Tvheadend scan for XMLTV grabbers?
/bin
/usr/bin
/usr/local/bin
/usr/bin/perlbin/vendor
All directories specified in the $PATH environment variable
https://github.com/SynoCo...end/src/dsm-control.sh#L9PATH="${INSTALL_DIR}/bin:/usr/local/bin:/bin:/usr/bin:/usr/syno/bin"
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 12-07-2012 10:00 ]
Das idd handig, Apache op mijn Synology met de volgende config , stuk je ervan.ik222 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:57:
Misschien handig om te vertellen welke reverse proxy je gebruikt en hoe je dit nu geconfigureerd hebt (relevante config posten)
ProxyPreserveHost On ProxyPass / http://127.0.0.1:9981/ ProxyPassReverse / http://127.0.0.1:9981/
[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 13-07-2012 19:00 ]
Als ik er tvheadend voorzet dan springt hij weer uit die folder naar de root zeg maar maar dat is nou net niet de bedoeling, kan ook geen webroot of iets dergelijks instellen bij tvheadend dus denk dat dit een lastig wordt.RobertMe schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:57:
Geen idee of Apache daarmee overweg kan. Zelf heb ik hem rechtstreeks onder een VHost gehangen met alleen deze drie regels:
ProxyPreserveHost On ProxyPass / http://127.0.0.1:9981/ ProxyPassReverse / http://127.0.0.1:9981/
Voor de rest heb ik niks aangepast voor zover ik mij kan herinneren, behalve evt. de proxy module aan te zetten.
Edit:
Even de Apache doc. erbij gepakt. Wat gebeurd er als je bij ProxyPass(Reverse) /tvheadend/ voor de URL zet? Zoals ik daar de lege / heb staan dus.
Is dat aan een account te koppellen?RFdeGroot schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:53:
Zeker, gewoon een aparte categorie sd streams maken en dan in de xbmc clients die wireless zijn dat als zenderlijst gebruiken.
en heb je al de laatste versie van debian voor de Pi geprobeert? ik lees net dat er een kan en klare versie is voor de Pi gebaseerd op Wheezy (http://www.raspberrypi.org/archives/1605)mdev schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:46:
Heeft iemand al geprobeerd om TV Headend to compilen voor een Raspberry Pi? Voor Debian lukte t, maar daar had ik behoorlijk last van 'continuity errors', schijnt een kernel issue te zijn. Arch linux dan maar proberen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| #!/bin/bash # # This script converts tvheadend MKV files to transportstream and/or MPEG program stream (.mpg). # If you don't want both, just outcomment the second ffmpeg line or the mplex line. # ProjectX is assumed to be available in your path. If it's not available in your repositoires, you could copy ProjectX.jar and the lib directory from projectx (http://sourceforge.net/projects/project-x/) to your /usr/bin. # Alternatively, you could change the path in this script to wherever you're keeping ProjectX. # Also required: ffmpeg, mencoder and mplex (apt-get install ffmpeg mencoder mjpegtools) #mencoder at this stage is optional, read the code if you care to know why. (if htsmkv2ts doesn't work for some of your files, you probably want to do that) # If no arguments if [ "$1" == "" ] then echo "USAGE: htsmkv2ts file [/destination/dir]" exit fi #read filename filename=$(basename "$1") ident="$RANDOM-htsmkv2ts" #check if file exists and if it's not currently being recorded, wait and try again if it is. This part is skipped if the file exists and is done recording. continue=$(find "$1" -maxdepth 1 -type f -mmin +2 | grep -c "$1") while [ $continue == 0 ] do echo "File not found or still recording, waiting 2 minutes to try again." sleep 120 continue=$(find "$1" -maxdepth 1 -type f -mmin +2 | grep -c "$1") done #Convert to ts #ffmpeg -i "$1" -acodec copy -vcodec copy -f mpegts "$2""$ident.ts" #ALTERNATIVE: use mencoder. Not tested thoroughly, but sometimes ffmpeg crashes on complaining about non-monotone timestamps. #Mencoder appears to work in those cases, but it's not tested thoroughly. #To use, outcomment the ffmpeg line above and uncomment the mencoder line below. mencoder -o "$2""$idents.ts" -oac copy -ovc copy -of mpeg "$1" #Demux, error checking and stuff with projectx projectx -demux "$2""$ident.ts" #change "projectx" to "ProjectX.jar" if you manually copied the jar to your /usr/bin #Remove the temporary ts to save diskspace rm "$2""$ident.ts" #Convert to proper ts ffmpeg -i "$2""$ident.mp2" -acodec copy -fflags +genpts -i "$2""$ident.m2v" -vcodec copy -fflags +genpts -f mpegts "$2""$filename"".ts" #Optional: make an mpeg #mplex -f8 -o "$filename"".mpg" "$ident.mp2" "$ident.m2v" rm "$2"$ident* |
Thanks! Die had ik nog niet gezien. Ik zal 'm daar nog eens op proberen te compileren.Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:33:
[...]
en heb je al de laatste versie van debian voor de Pi geprobeert? ik lees net dat er een kan en klare versie is voor de Pi gebaseerd op Wheezy (http://www.raspberrypi.org/archives/1605)
Ik heb zelf een tijdje met de Anysee E7 TC Plus gewerkt, dat is eigenlijk gewoon de Anysee E30 in een extern kastje. Wordt door Linux ook herkend als E30. Ik heb zelf de muxes ingevuld met de frequentielijst van Ziggodie elders op GoT te vinden is, dat werkt redelijk. Je moet het monitoren van de signaalkwaliteit uitzetten want ondanks dat hij aan tvheadend meld dat de ontvangstkwaliteit slecht is, is deze meestal wel gewoon OK. Het enige waar ik blijvend problemen had is de frequentie 626,750 MHz, 6875 kbaud QAM256 op Ziggo (8888).Phasis schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:07:
Kan iemand mij vertellen of de Anysee E30 werkt met TV Headend onder Ubuntu 12.04?
Zelf heb ik hier problemen mee onder Ubuntu 12.04 Hij vind de overige muxes niet.
M'n andere Tuner Sundtek MediaTV Pro werkt wel gewoon prima.
Onder ubuntu 11.10 werkt de Anysee E30 wel.
Is het dan ook een dual tuner in de zin dat je 2 verschillende DVB-C frequenties tegelijk kan kijken? Of alleen dual in de zin DVB-C + DVB-T?d.baars schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:59:
Ik zeg trouwens had omdat ik de Anysee E7 als "onding" heb verklaard, ik heb nu voor minder dan de helft van de prijs een Terratec Cinergy T Dual PCIe gehaald. Naast dat het zowel DVB-C als DVB-T ondersteund is het ook een dual-tuner in de zin dat je kunt opnemen en een andere zender tegelijkertijd kunt kijken.
De laatste paar woorden die je ge-quote hebt geven het antwoord al tochW3ird_N3rd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:09:
[...]
Is het dan ook een dual tuner in de zin dat je 2 verschillende DVB-C frequenties tegelijk kan kijken? Of alleen dual in de zin DVB-C + DVB-T?
Kan ook betekenen dat je 1 zender op DVB-C kan kijken en een andere op DVB-T ofzo. Maargoed, 2x DVB-C kan dus gewoon, dan is het inderdaad een aantrekkelijk geprijsd kaartje.d.baars schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:19:
[...]
De laatste paar woorden die je ge-quote hebt geven het antwoord al toch1 zender opnemen en andere zender kijken betekent ook dat je 2 verschillende zenders kunt kijken
[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 27-07-2012 04:45 ]
Luctor et Emergo || specs
DutchNutcase schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:02:
Douanerechten hoef je pas vanaf € 150,= te betalen. Vanaf € 22,= moet je echter wel de BTW betalen.
Weten jullie echt zeker dat deze 2x DVB-C kan? Ik heb ook naar deze dvb kaart gekeken, maar ik ben er niet zeker van dat de kaart dit kan. Op de verpakking staat het in ieder geval niet duidelijk, volgens de verpakking is het mogelijk zonder te speciferen of dit voor dvb-c en/of dvb-t geldt. Als je op LinuxTV.org gaat zoeken naar support voor deze kaart dan wordt daar vemeld dat de kaart dan wel 2 tuners heeft maar ook twee verschillende demodulators. 1x DVB-T/Analoog en 1x DVB-T/DVB-C. het kan natuurlijk zijn dat er verschillende revisies van deze kaart in omloop zijn... als er hier iemand is die met zekerheid kan stellen dat deze kaart over twee DVB-C ontvangers beschikt dan verneem ik dat graag. Ik zou dan wel een gokje willen wagen.W3ird_N3rd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:45:
Kan ook betekenen dat je 1 zender op DVB-C kan kijken en een andere op DVB-T ofzo. Maargoed, 2x DVB-C kan dus gewoon, dan is het inderdaad een aantrekkelijk geprijsd kaartje.
100% zeker, dat is de reden waarom ik dat apart genoemd heb. Gokje wagen is niet nodig, ik heb het dus prima werkend. Alleen de eerste halve seconde na het openen geeft hij een continuity error. Waarschijnlijk omdat dan niet op een keyframe de stream gestart wordt. Als je m'n woorden niet geloven wil, dan mag je het ook zien:Candymirror schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:06:
[...]
Weten jullie echt zeker dat deze 2x DVB-C kan? Ik heb ook naar deze dvb kaart gekeken, maar ik ben er niet zeker van dat de kaart dit kan. Op de verpakking staat het in ieder geval niet duidelijk, volgens de verpakking is het mogelijk zonder te speciferen of dit voor dvb-c en/of dvb-t geldt. Als je op LinuxTV.org gaat zoeken naar support voor deze kaart dan wordt daar vemeld dat de kaart dan wel 2 tuners heeft maar ook twee verschillende demodulators. 1x DVB-T/Analoog en 1x DVB-T/DVB-C. het kan natuurlijk zijn dat er verschillende revisies van deze kaart in omloop zijn... als er hier iemand is die met zekerheid kan stellen dat deze kaart over twee DVB-C ontvangers beschikt dan verneem ik dat graag. Ik zou dan wel een gokje willen wagen.
[ Voor 17% gewijzigd door d.baars op 27-07-2012 12:14 ]
schumi2004 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:26:
[...]
offtopic:
Weet je zeker dat het € 150,= is? Nog niet zo lang geleden ook iets besteld in buitenland van nog geen 50 euro en deze werd er mooi tussen uit gepakt en een naheffing toegezonden
Luctor et Emergo || specs
Ja.. Maar het ging om twee zenders op verschillende frequenties. Je hebt nu twee zenders die allebei op 746,75Mhz zitten, dat kan met 1 tuner sowieso wel ja.d.baars schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:04:
[...]
100% zeker, dat is de reden waarom ik dat apart genoemd heb. Gokje wagen is niet nodig, ik heb het dus prima werkend. Alleen de eerste halve seconde na het openen geeft hij een continuity error. Waarschijnlijk omdat dan niet op een keyframe de stream gestart wordt. Als je m'n woorden niet geloven wil, dan mag je het ook zien:
[afbeelding]
En daar komen dan ook nog de inklaringskosten bovenop die bij PostNL €12,50 zouden bedragen. Een factuur voor de factuur eigenlijk.
[ Voor 38% gewijzigd door Mentalist op 27-07-2012 22:38 ]
Ik had twee kanalen willekeurig gekozen, echt stom toevallig dat deze beide keren dat ik het nodig had in dezelfde frequentie zitten. Ik heb het werkelijk tot de bodem uitgezocht en het is voor deze kaart technisch onmogelijk om een DVB-C dual tuner te zijn in de zin zoals ik eerst had gezegd. Excuses voor de verwarring!W3ird_N3rd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 22:37:
[...]
Ja.. Maar het ging om twee zenders op verschillende frequenties. Je hebt nu twee zenders die allebei op 746,75Mhz zitten, dat kan met 1 tuner sowieso wel ja.
Om 2 streams te kunnen openen moet er dus wel 2 tuners op de kaart zitten en die moeten dan beide ook nog geschikt zijn voor de benodigde frequentie/type, en dan ook nog eens de benodigede hardware daarom heen.superbig91 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 16:32:
Maar er zijn dus geen kaarten die echt 2 streams opent? Dan moet je dus met 2 kaarten werken wil je 2 kanalen opnemen die niet in dezelfde transportstream zitten? (Niet dat dat erg is maar dan weet ik dat)
Op dit moment ga ik hem toch enkel als opnameserver gebruiken en misschien soms eens om buiten o.i.d. TV te kijken. TV in de woonkamer heeft een eigen decoder.
[ Voor 58% gewijzigd door RobertMe op 29-07-2012 20:40 ]
Dit kan niet aan tvheadend liggen, maar meer aan de media player die gebruikt wordt om de content weer te geven. tvheadend past nml de inhoud van datastream niet in aan maar slaat dit alleen maar op in een .mkv bestand. Wat dus zou kunnen is dat de mediaplayer niet goed om kan gaan met deze inhoud. Wat ji beschrijft lijkt mij een interlaceing probleem nml.schumi2004 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:00:
Heeft iemand een verklaring voor het volgende verschijnsel wat ik heb met gebruik van tv headend.
Als je redelijk snelle uitzendingen bekijkt, denk aan wielrennen, formule 1 of bv voetbal dan krijg je geregeld een streperig effect langs de contouren, zeg maar de de contouren van de lichamen van wielrenners en de weg scheiding enz.
Ligt dat aan tv headend en is hier iets aan te doen of is dit iets wat je als gebruiker van dit moet accepteren? Is overigens geen HD stream.
Ik gebruik XBMC hiervoor en uit jouw verhaal te horen moet ik het issue daar gaan zoeken dus?Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:24:
[...]
Dit kan niet aan tvheadend liggen, maar meer aan de media player die gebruikt wordt om de content weer te geven. tvheadend past nml de inhoud van datastream niet in aan maar slaat dit alleen maar op in een .mkv bestand. Wat dus zou kunnen is dat de mediaplayer niet goed om kan gaan met deze inhoud. Wat ji beschrijft lijkt mij een interlaceing probleem nml.
Bedankt voor de tip. Nu het toch meer richting XBMC op gaat ga ik me even verdiepen in dit fenomeen en switchen naar het XBMC topic.eymey schreef op zondag 29 juli 2012 @ 23:07:
Het streperige effect komt doordat tv-materiaal bijna altijd 'interlaced' is (1080i, 576i, etc.).
Je moet dus de-interlacing aanzetten. Helaas is de softwarematige de-interlacing in XBMC niet geweldig en voor een goede hardwarematige de-interlacing heb je ook vaak een wat meer high end videokaart nodig.
Dat klopt idd allemaal ....RobertMe schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:41:
Voor diegenen die het nog niet wisten. Afgelopen weekend is TVHeadend op Github ondergebracht onder een "organisatie". Hierdoor zijn er nu twee man extra die rechtstreeks aan de code kunnen werken. Dit omdat andoma niet veel tijd meer bestede aan het project.
Het lijkt er ook meteen op dat er weer actiever ontwikkeld wordt, aangezien ik van een persoon een push van maar liefst 513 commits langs zie komen. Dat zijn er zelfs zoveel dat Github ze niet allemaal laat zien.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Een simpele pvr-150 van hauppage zou moeten werken ... maar ik adviseer je toch om te kijken naar een digitale tuner. Deze zijn ook niet meer zo duur, en de beeld kwaliteit is echt stukken beter dan analoog (er is nml geen omzetting meer nodig). Daarnaast werkt tvheadend zelf ook veel prettiger met digitaal dan met analoog dus volgens mij zijn er alleen maar voordelen voor digitaal ten opzichte van analoog.ShadowBumble schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:15:
Momenteel bezig om tvheadend ook aan de praat te krijgen op mijn Ubuntu machine aangezien ik zelden nog TV kijk in de woonkamer, maar nu heb ik hier de volgende Tuner Card :
- Hauppage HVR-1700
Maar las ik ook dat het analoge gedeelte hiervan niet werkt onder linux, heeft iemand een suggestie voor een goede Analoge TV-card ( mag single tuner zijn ) die samen met tvheadend werkt
Als je bedoelt dat tvheadend de tuners 24/7 actief open houdt ... dat klopt idd op dit moment. Om te zorgen dat tvheadend up to date blijft over waar welke programma's uitgezonden worden etc doet tvheadend aan "idle scanning". Elke 30 seconden switch tvheadend van transponder om daar te "luisteren" naar het digitale signaal om op die manier zijn tabellen en epg up to date te houden (net als een STB dat doet trouwens).schumi2004 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:14:
Kan TV Headend overigens in een soort van idle stand gaan?
Kan er niks over vinden in de settings en volgens mij draait het gewoon 24/7 actief nu.
Had ik ook graag gedaan echter zit ik in UPC gebied en zal dat dus pre definitie inhouden dat ik richting sateliet moet gaan. De HVR1700 ondersteunt zowel Analoog als Digitaal.Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:19:
[...]
Een simpele pvr-150 van hauppage zou moeten werken ... maar ik adviseer je toch om te kijken naar een digitale tuner. Deze zijn ook niet meer zo duur, en de beeld kwaliteit is echt stukken beter dan analoog (er is nml geen omzetting meer nodig). Daarnaast werkt tvheadend zelf ook veel prettiger met digitaal dan met analoog dus volgens mij zijn er alleen maar voordelen voor digitaal ten opzichte van analoog.
Hein
[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 04-08-2012 16:27 ]
Wat wil jij als tv bron gaan gebruiken? Heb je UPC/Ziggo of digitenne?ShadowBumble schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:15:
Momenteel bezig om tvheadend ook aan de praat te krijgen op mijn Ubuntu machine aangezien ik zelden nog TV kijk in de woonkamer.......
Ik heb zelf UPC en Digitenne is echt super slecht ontvangst hier waar ik woon, dus het word denk ik wachten op tot er hier volgend jaar of glasvezel ligt of voor een satalliet oplossing.DJJo14 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:36:
[...]
Wat wil jij als tv bron gaan gebruiken? Heb je UPC/Ziggo of digitenne?
Hoewel op zich wel logisch zou het in de meeste gevallen natuurlijk ruimschoots volstaan wanneer tvheadend iedere 24 uur alle transponders afloopt. Zoiets zou natuurlijk gigantisch schelen t.o.v. continue.Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:22:
[...]
Als je bedoelt dat tvheadend de tuners 24/7 actief open houdt ... dat klopt idd op dit moment. Om te zorgen dat tvheadend up to date blijft over waar welke programma's uitgezonden worden etc doet tvheadend aan "idle scanning". Elke 30 seconden switch tvheadend van transponder om daar te "luisteren" naar het digitale signaal om op die manier zijn tabellen en epg up to date te houden (net als een STB dat doet trouwens).
Op dit moment niet .....schumi2004 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 02:50:
En dat kunnen we niet ergens instellen?
dat lijkt me niet kloppen ... welke settings had je verwijderd? een rename van de .hts directory zou er voor moeten zorgen dat er een nieuwe .hts aangemaakt wordt met default settings.superbig91 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:59:
Klopt het dat na de update je niet meer bij de adminsettings kan komen? Bij mij staan ze er niet meer bij (ook niet na het verwijderen van de settings). Nu moet ik alles gaan instellen via commandline. Dat is opzich geen ramp maar de webinterface is toch wat handiger voor een kleine en snelle aanpassing.
Ik weet nog dat na het omschakelen van analoog naar digitaal sommige zendmasten (zoals die in Goes) alleen het publieke bouquet hadden, en dat kreeg je dan in een aantal gevallen in 16QAM.oliveroms schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:40:
Hey allen, ik was begonnen dit topic te lezen maar na pagina 8 of zo heb ik het opgegevenIk kwam op pagina 1 of 2 ergens tegen dat bij tvheadend de Digitenne instellingen voor sommige kanalen op QAM16 stond, terwijl ze allemaal op QAM64 moeten zijn. Ik heb de linuxtv nl_All lijst bekeken, en de linuxtv_mux.h van tvheadend (op git) en daar klopt de modulatie wel. Enige reden waarom ze dan toch op QAM16 uitkomen? Ik kan het natuurlijk makkelijk recht zetten, maar dan blijft de vraag toch nog, hoe kan dat nou.
1
2
3
4
5
| CC build.linux/src/muxer_libav.o /tvheadend/src/muxer_libav.c: In function âlav_muxer_write_pktâ: /tvheadend/src/muxer_libav.c:380:5: error: implicit declaration of function âav_rescale_qâ [-Werror=implicit-function-declaration] cc1: all warnings being treated as errors make: *** [build.linux/src/muxer_libav.o] Error 1 |
1
2
3
4
5
| # git clone git://github.com/tvheadend/tvheadend.git # cd tvheadend # ./configure --release # make # sudo make install |
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq