Toon posts:

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
Timeshifting is een bekend 'probleem'. Dit zal er dan ook ooit aankomen. Of in TVHeadend zelf, of in XBMC. Wanneer het er gaat komen blijft natuurlijk wel de vraag. Aangezien er wel gesproken is dat het er moet komen, maar nog geen concrete plannen. Afaik zijn er ook maar een paar man die dit kunnen realizeren (de kennis van video etc ervoor hebben), maar in ieder geval een van de nieuwe main devs die dit misschien zou kunnen is met andere dingen bezig. Eerst wordt er nu gewerkt aan een MUX framework zodat niet alleen MKVs gestreamed en opgenomen kunnen worden maar ook de ruwe MPEG-TS stream en een 'normale' MPEG-TS stream. Als dat af is komt daarna volgensmij transcoding support, zodat de codec van video en audio aangepaat kan worden, en evt. de afmetingen van de video aangepast kan worden (handig voor het bekijken op mobiele apparaten, evt. over 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
Persoonlijk vind ik zaken zoals MPEG_TS e.d. ook wel belangrijker dan timeshifting.

Vooral nu heb ik het probleem dat bv. mijn Sony Bluray speler de MKV's van TVheadend standaard niet accepteert terwijl hij toch echt wel mpeg2 en mpeg4 kan afspelen.

Ook een feature die de opgenomen streams 'opschoont' na een recording zonder dat je zelf met scripts aan de gang moet zou welkom zijn. Nu willen er nog wel eens kleine foutjes in de stream zitten waar div. players verschillend mee om gaan.

Overigens is mijn ervaring dat 'op pauze zetten' met de PVR builds van XBMC nu vaak al wel aardig werkt.... iig voor enkele minuten. Heb nog nooit gekeken tot hoe lang dit werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 12-08-2012 13:21 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer al een tijdje de HD zenders Nederland 1, 2 en 3 van Lijbrandt in TVheadend te krijgen.
Ik gebruik twee Technisat Cablestar HD2 kaarten.
Die HD kanalen zitten niet in de bestaande muxes?

Weet jij wellicht iets eymey? :) Of iemand anders natuurlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, als het goed is moet hij de nieuwe muxes gewoon automatisch vinden als TVheadend goed ingesteld staat :). Hier ging het iig vanzelf. In welke regio zit je? Als je op de headend van Flevoland zit (netals ik), dan heb ik de frequenties wel voor je.

Ik heb "autodetect muxes" en "idle scanning" aan staan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in regio 8900. Dat vul ik in bij NIT-o network ID.
Autodetect muxes, idle scanning en monitor signal quality staan aan.

Ik voeg de muxes onder multiplexes, handmatig toe anders werkt het niet.
Symbolrate 6875000
Constellation: QAM-64
FEC: Auto

Vervolgens begrijpt Tvheadend het en is alles binnen een minuut klaar. Maar die HD kanalen zitten er niet bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:07:
Ik zit in regio 8900. Dat vul ik in bij NIT-o network ID.
Autodetect muxes, idle scanning en monitor signal quality staan aan.

Ik voeg de muxes onder multiplexes, handmatig toe anders werkt het niet.
Symbolrate 6875000
Constellation: QAM-64
FEC: Auto

Vervolgens begrijpt Tvheadend het en is alles binnen een minuut klaar. Maar die HD kanalen zitten er niet bij.
Ik heb min of meer hetzelfde probleem met CAIW in Gouda. Alle SD kanalen worden netjes gevonden door mijn Technistar, maar HD kanalen niet. Enige HD kanaal dat gevonden wordt is Nederland 1 HD. Ik gok dat het aan mijn slechte kabel ligt, dus die ga ik eerst in het weekend vervangen om te kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
Heb sinds vandaag voor het eerst sinds ik TV Headend gebruik dat ik alleen maar Ned 1 kan kijken, de overige kanalen krijg ik No Access op. Zou het aan Oscam liggen dat kaartje geupdate moet worden misschien?

Edit:
Ik heb de oorzaak/schuldige gevonden. Deed even een blik werpen bij de NAS waar alles op draait blijkt vriendin het nodig gevonden te hebben NAS en alle andere toeters en bellen even van de grond et lichten om te stofzuigen met als gevolg een slecht contact makende Smargo cardreader :(

Vond die card reader van begin af aan al redelijk gevoelig qua contact maken. Gelukkig hoef je er nooit aan te komen tenzij vriendin weer iets in der hoofd haalt. Daar is het nu duidelijk voor niet zomaar even je NAS met alle toeters en bellen op te tillen/verplaatsen alsof het een schoenendoos is.

[ Voor 59% gewijzigd door schumi2004 op 21-08-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anders geef je d'r een cursus "op de juiste manier IT apparatuur reinigen". Is natuurlijk wel handig, hoef jij het niet meer te doen :D

Verwijderd

Topicstarter
schumi2004 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:06:
......
Ik heb de oorzaak/schuldige gevonden. Deed even een blik werpen bij de NAS waar alles op draait blijkt vriendin het nodig gevonden te hebben NAS en alle andere toeters en bellen even van de grond et lichten om te stofzuigen met als gevolg een slecht contact makende Smargo cardreader :(
.....
Ik heb mijn smargo met dubbelzijdig tape vast geplakt aan de zijkant van mijn NSLU2 en een korte USB "verlengkabel" voor de verbinding. En dit alles staat netjes naast de router in de meterkast

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:55:
[...]

Ik heb mijn smargo met dubbelzijdig tape vast geplakt aan de zijkant van mijn NSLU2 en een korte USB "verlengkabel" voor de verbinding. En dit alles staat netjes naast de router in de meterkast
Mmmm vast plakken met tape, goeie tip ;)

Andere vraag. Ik zie in TVH ook een tab IPTV, kan je daar bv publieke streams mee oppikken of werkt dat niet zo?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 16:14
Wow wat een enorm gedoe maar het is gelukt! TVHeadend en Oscam op mijn Synology 1512+ NAS met Sundtek MediaTV Pro en Smargo smart card reader.

De SynoCommunity versies werkten niet goed. Oscam ondersteunde geen libusb en TVHeadend gaf een write error. Heb toen virtual machine met Debian ingericht en zelf een nieuwe versie gecompiled met spksrc van laatste GitHub versie. Was nog puzzelen omdat er gisteren een bug in zat maar is opgelost. Ook staan in spksrc nog de verkeerde GitHub paden.

Toen pakte mijn DSM de SPK niet, dus heb ik 'm uitgepakt en gewoon bestanden overschreven van de SynoCommunity versie. En het werkt! Zelfs HD recorden gaat prima. HD streamen werkt ook wel maar nog niet helemaal zonder hikken.

Oscam binary heb ik ergens van een forum geplukt maar zal vast ook wel lukken om 'm ook zelf te compilen.

Leuk hobby projectje. Nu kan ik vrijwel overal IP TV kijken in huis. Jammer dat het nog niet werk met iPhone of iPad.

[ Voor 6% gewijzigd door McVirusS op 23-08-2012 18:58 ]

• schumi2004
McVirusS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 18:53:
Wow wat een enorm gedoe maar het is gelukt! TVHeadend en Oscam op mijn Synology 1512+ NAS met Sundtek MediaTV Pro en Smargo smart card reader.

De SynoCommunity versies werkten niet goed. Oscam ondersteunde geen libusb en TVHeadend gaf een write error. Heb toen virtual machine met Debian ingericht en zelf een nieuwe versie gecompiled met spksrc van laatste GitHub versie. Was nog puzzelen omdat er gisteren een bug in zat maar is opgelost. Ook staan in spksrc nog de verkeerde GitHub paden.

Toen pakte mijn DSM de SPK niet, dus heb ik 'm uitgepakt en gewoon bestanden overschreven van de SynoCommunity versie. En het werkt! Zelfs HD recorden gaat prima. HD streamen werkt ook wel maar nog niet helemaal zonder hikken.

Oscam binary heb ik ergens van een forum geplukt maar zal vast ook wel lukken om 'm ook zelf te compilen.

Leuk hobby projectje. Nu kan ik vrijwel overal IP TV kijken in huis. Jammer dat het nog niet werk met iPhone of iPad.
TV Headend (nieuwste 3.1, zie PR github) en de Oscam (nu wel libusb als je mijn PR toepast) van SynoCommunity die ik nu draai werken als een zonnetje, enigste moeilijke zou nu config kunnen zijn maar verder werkt het out of the box.

Als het moet kan ik in de tussentijd ook wel even de packages maken voor je als je dat wilt ?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2012 19:31 ]

• McVirusS
schumi2004 is bekende naam van de spksrc issue reacties ;).

Config heb ik nu helemaal goed, heb eigenlijk nog niet de laatste SPK geprobeerd die ik heb gecompiled vanaf GitHub.

Zijn die spksrc sources aangepast dan? Want ik had gisteren die checkout gedaan en daar stond toch echt verkeerde GitHub URL van tvheadend in.

Is wel tof aanbod maar zou nog handiger zijn om te weten waarom DSM aangeeft dat die SPK niet voor die versie van Synology is (zou je verwachten als je voor verkeerde architectuur hebt gecompiled maar dat is niet het geval, de binaries werken ook prima).

Denk ook dat ik er nu even niet aan ga zitten, werkt prima nu (met laatste build van tvheadend).

• schumi2004
McVirusS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:23:
schumi2004 is bekende naam van de spksrc issue reacties ;).
* schumi2004 hides ;)
Config heb ik nu helemaal goed, heb eigenlijk nog niet de laatste SPK geprobeerd die ik heb gecompiled vanaf GitHub.

Zijn die spksrc sources aangepast dan? Want ik had gisteren die checkout gedaan en daar stond toch echt verkeerde GitHub URL van tvheadend in.
Ja klopt je moet wel het 1 en ander aanpassen maar dat staat in deze pull request vermeld https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/212/files
Is wel tof aanbod maar zou nog handiger zijn om te weten waarom DSM aangeeft dat die SPK niet voor die versie van Synology is (zou je verwachten als je voor verkeerde architectuur hebt gecompiled maar dat is niet het geval, de binaries werken ook prima).

Denk ook dat ik er nu even niet aan ga zitten, werkt prima nu (met laatste build van tvheadend).
Ik zal er wel eens induiken, 1512+ toch? Is dat niet cedarview architecture?
DS1512+, DS1812+, DS412+,
RS812+
Intel Atom Intel x86 Little Endian
2.6.32
Edit:
Ben ze nu aan het compilen, zal zo linkjes plaatsen. schumi2004 in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2012 00:25 ]

• McVirusS
schumi2004 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:45:
[...]

* schumi2004 hides ;)

[...]

Ja klopt je moet wel het 1 en ander aanpassen maar dat staat in deze pull request vermeld https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/212/files
Nice, scheelt mij weer uitzoeken hoe ik een pull request doe en zo ;).
Ik zal er wel eens induiken, 1512+ toch? Is dat niet cedarview architecture?
Edit:
Ben ze nu aan het compilen, zal zo linkjes plaatsen.
Ik dacht x86 architectuur, klopt dat wel of niet? Sowieso is dat niet echt makkelijk te vinden.

Lijkt er wel op dat het cedarview is. Dan zal dat het probleem zijn. Waar kan je vinden welk model/CPU bij welke spksrc architectuur hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
McVirusS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:57:
-knip
Lijkt er wel op dat het cedarview is. Dan zal dat het probleem zijn. Waar kan je vinden welk model/CPU bij welke spksrc architectuur hoort?
Ik heb domweg ff snel cross compile 1512+ in google gegeven en zag heel veel cedarview en ben toen verder gaan zoeken.
Het staat wel ergens maar dat gaat dan via via enzo, google leek me makkelijker ;)

Ze zijn bijna klaar overigens. schumi2004 in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Heb zelf ook even geprobeerd tvheadend te compilen met cedarview. Lijkt goed te gaan.

Is er ook een manier om jouw PR's via github in mijn lokale versie te verwerken? Of moet dat met de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
McVirusS schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:06:
Heb zelf ook even geprobeerd tvheadend te compilen met cedarview. Lijkt goed te gaan.

Is er ook een manier om jouw PR's via github in mijn lokale versie te verwerken? Of moet dat met de hand?
Die zal er vast wel zijn maar ben zelf niet zo gedreven in dat soort zaken, moet er zelf ook altijd voor zoeken.

Kan wel uitleggen hoe ik het zou doen.
Ik zou de originele github clonen, en dan deze patch toepassen https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/212.patch

Vervolgens je je eigen repo url in Makefile ingeven.
Als je geen eigen repo wilt of kunt op github, patch toepassen en zelf de aangepaste files weer inpakken en plaatsen in folder distrib (met juiste datum!! voorbeeld: oscam-20120824.tar.gz)

Als iemand meer bedreven is in dit dan hoor ik dat graag want zit zelf ook vaak met dit probleem :P

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
schumi2004 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:02:
[...]

Ik heb domweg ff snel cross compile 1512+ in google gegeven en zag heel veel cedarview en ben toen verder gaan zoeken.
Het staat wel ergens maar dat gaat dan via via enzo, google leek me makkelijker ;)

Ze zijn bijna klaar overigens.
Heb maar even deze pagina aangemaakt in de Wiki, hopelijk wordt hij snel aangevuld ;).

https://github.com/SynoCo...ecture-per-Synology-model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hier is vast TVH (en OSCam incl. LIBUSB) voor cedarview architecture https://www.dropbox.com/sh/m69p9e42oo5kspf/H7-ITM70sb

Oscam volgt zo.

Edit:
OSCam staat er ook maar let niet op het gemis van SVN nummer (is zeker de meest recente), moet ik nog uitzoeken. Belangrijkste vind ik dat het werkt, draai er al hele middag op zonder problemen. (DS211)

[ Voor 59% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Thanks! Zo eens proberen :).

Beetje flauw, maar die compiled versie van mijzelf werkt nu ook goed. Dus denk dat ik die even gebruik. Hopelijk worden jouw Oscam en TVHeadend fixes snel toegevoegd aan de normale packages.

[ Voor 77% gewijzigd door McVirusS op 24-08-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
McVirusS schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:25:
Thanks! Zo eens proberen :).

Beetje flauw, maar die compiled versie van mijzelf werkt nu ook goed. Dus denk dat ik die even gebruik. Hopelijk worden jouw Oscam en TVHeadend fixes snel toegevoegd aan de normale packages.
No hard feelings, was alleen benieuwd wat ze zouden doen :P

Is achteraf allemaal niet zo spannend wat ik gedaan heb. Problemen met TVH is samen met developer en andere user opgelost en OSCam LIBUSB support koste me vandaag (exclusief andere uren :P ) een dikke halve dag maar dat kwam meer door het gebrek aan kennis.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Die EPG van TVHeadend is wel zeer onoverzichtelijk zeg. Heb zelf even iets in elkaar geklust met PHP (praat met mijn tvheadend).

Als je programma aanklikt krijg je omschrijving te zien en vraag of je het programma wilt opnemen. Werkt perfect :D.

TVheadend EPG

Kleuren zijn nu random, maar zou ik afhankelijk kunnen maken van hoe lang het programma nog duurt of zo ;).

Geïnspireerd door https://www.lonelycoder.com/redmine/issues/1133 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:46

mphilipp

Romanes eunt domus

schumi2004 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:25:
[...]
TV Headend (nieuwste 3.1, zie PR github)
Waarom denkt de maker dat ie nog maar op 3.0 zit?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mphilipp schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:36:
[...]

Waarom denkt de maker dat ie nog maar op 3.0 zit?
3.0 is de laatste "stable" versie die we uitgebracht hebben. En 3.1 is de ontwikkelversie die nu op github staat. Als deze goed genoeg is wordt er op basis hiervan een 3.2 "stable" uitgebracht en gaat de ontwikkelversie over naar 3.3 etc etc

Dus als je echt altijd het laatste van het laatste wil hebben dan heb je idd een 3.1.xxxxxx versie afhanklijk van wanneer je deze van github gehaalt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52

FutureCow

(C) FutureCow

McVirusS schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:49:
Die EPG van TVHeadend is wel zeer onoverzichtelijk zeg. Heb zelf even iets in elkaar geklust met PHP (praat met mijn tvheadend).

Als je programma aanklikt krijg je omschrijving te zien en vraag of je het programma wilt opnemen. Werkt perfect :D.

[afbeelding]

Kleuren zijn nu random, maar zou ik afhankelijk kunnen maken van hoe lang het programma nog duurt of zo ;).

Zo dat ziet er al wat netter uit dat de EPG binnen TVheadend. En jij gaat deze code natuurlijk met ons delen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
McVirusS schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:49:

[afbeelding]

Lijkt een beetje op hoe ik het gepresenteerd krijg in XBMC met confluence skin, netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. De EPG in XBMC is een mooi voorbeeld van hoe het eruit zou moeten zien en het bovenstaande lijkt er erg op _O_

Overigens slightly offtopic, @Schumi: Out of curiosity:Welke build van XBMC gebruik jij? Zo te lezen iig eentje met PVR ingebouwd. Ik vermoed de Eden builds van Opdenkamp/pulse-eight.com. Of zijn er inmiddels ook al (onofficiele) builds van de Frodo code met PVR toegevoegd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

eymey schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:21:
Idd. De EPG in XBMC is een mooi voorbeeld van hoe het eruit zou moeten zien en het bovenstaande lijkt er erg op _O_

Overigens slightly offtopic, @Schumi: Out of curiosity:Welke build van XBMC gebruik jij? Zo te lezen iig eentje met PVR ingebouwd. Ik vermoed de Eden builds van Opdenkamp/pulse-eight.com. Of zijn er inmiddels ook al (onofficiele) builds van de Frodo code met PVR toegevoegd? :)
Ja, Margro heeft ook al een Frodo build:

http://www.scintilla.utwe...xbmc/prebuild.html#master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eymey schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:21:

Ik gebruik idd de PVR code van Opdenkamp in mijn OpenELEC nightlies (welke ik helemaal gestript heb van alle onzin die ik niet nodig heb).

Wil je Frodo dan moet je deze repo gebruiken https://github.com/FernetMenta/xbmc.git, heb ik ook eens getest en werkte opzich goed maar wilde Dual Audio output niet kwijt dus terug naar Eden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
FutureCow schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:14:
[...]

Zo dat ziet er al wat netter uit dat de EPG binnen TVheadend. En jij gaat deze code natuurlijk met ons delen? 8)
Wil ik wel doen, maar zit te overwegen of ik niet gewoon een wat betere EPG voor tvheadend moet maken. Mijn voorbeeld werkt nog deels met PHP maar zou liever voor volledige javascript oplossing gaan. Zie eerdere link naar tvheadend issue lijst voor wat ideeën die ik heb (heet Meinaart daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09 07:47
McVirusS schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:30:
[...]

Wil ik wel doen, maar zit te overwegen of ik niet gewoon een wat betere EPG voor tvheadend moet maken. Mijn voorbeeld werkt nog deels met PHP maar zou liever voor volledige javascript oplossing gaan. Zie eerdere link naar tvheadend issue lijst voor wat ideeën die ik heb (heet Meinaart daar).
Ik zou zeggen, zet het op github! :) Wellicht dat andere je kunnen helpen

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik experimenteer momenteel met Tvheadend i.c.m. een HDHomeRun DVB-C netwerk tuner aan Ziggo.
Als OS gebruik ik OpenELEC PVR 2.0 (Beta7). Als cardserver heb ik NewCS op een ander systeem draaien.

Werkt perfect!
Zowel de HDHomeRun driver als Tvheadend gewoon out-of-the box vanuit de XBMC menu's als add-on geïnstalleerd.

Wel heb ik een pauze in het starten van Tvheadend gezet, zodat ik even de gelegenheid geef om mijn tuners te laten initialiseren. Doe ik dat niet dan ziet Tvheadend ze wel eens niet, of ze lopen vast.
XBMC start direct op, maar Tvheadend volgt iets later.

Alleen de webinterface van Tvheadend laat het niet toe een ingevoerde timer de tijden te wijzigen (of die bezig is met opnemen). Dat lukt me wel vanuit XBMC. Is er een manier om remote een timer aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ik ben nieuw hier, en heb een vraag. Kan iemand mij advies geven?

Wat ik wil:
TV programma's opnemen op een server, die ik dan kan afspelen via XBMC (op een Apple TV geinstalleerd) en in ieder geval toegankelijk is in het netwerk (dmv gedeelde map ofzo).
TVHeadend ziet er zeer geschikt uit, goede opname functie en live afspeel functie en post-converten.

Als ik het goed begrepen heb moet dit (waarschijnlijk) gekocht worden (wat ik dus nog niet heb):
- Server (ja, heb nog geen server).
- USB cardreader (volgens mij).
- USB tuner

Ik zit bij ziggo :) .

Verder kwam ik ook de term OSCAM tegen, die decodeerd volgens mij het signaal?

Mijn vraag is, welke hardware/software combinatie werkt het meest soepel om dit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:03:
Nee, de softcam 'code word client' zit ingebouwd in TV Headend. Deze maakt connectie met een cardserver, bv OSCAM om de kaart aan te kunnen spreken via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik draai OpenELEC 2.0 Beta 7. Alleen heb ik nadat TVHeadend een paar dagen opgestart staat, de tuner niet meer gevonden kan worden. Dan reboot ik de machine en werkt het wel weer.
Heb een HDHomeRun HDHR3-EU-HDH/S. In TVheadend zijn ze nog wel beschikaar.
Alleen zappen vanuit XBMC ho maar, krijg cannot find input device. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:06

mace

Sapere Aude

Rebooten is w.s. niet nodig, je kan proberen de TVHeadend service te herstarten, of eventueel de kernelmodule van de DVB-kaart uit de kernel te halen, en er weer in te schieten. Dit kun je automatiseren met cron zodat hij het eens in de zoveel tijd 's nachts doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieboy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:34
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:03:
Hi ik ben nieuw hier, en heb een vraag. Kan iemand mij advies geven?

Wat ik wil:
TV programma's opnemen op een server, die ik dan kan afspelen via XBMC (op een Apple TV geinstalleerd) en in ieder geval toegankelijk is in het netwerk (dmv gedeelde map ofzo).
TVHeadend ziet er zeer geschikt uit, goede opname functie en live afspeel functie en post-converten.

Als ik het goed begrepen heb moet dit (waarschijnlijk) gekocht worden (wat ik dus nog niet heb):
- Server (ja, heb nog geen server).
- USB cardreader (volgens mij).
- USB tuner

Ik zit bij ziggo :) .

Mijn vraag is, welke hardware/software combinatie werkt het meest soepel om dit te maken?
Dit is ook exact wat ik mij afvraag, echter heb ik al een server (Ubuntu 11.10). Wat heb ik verder nog nodig, en welke hardware word er aangeraden.

Ik zag deze adapter al voorbij komen http://sundtek.com/shop/D...VB-CT-Radio-AnalogTV.html

Is deze te gebruiken icm met Ziggo? En wat heb ik dan verder nog nodig?

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:25
Ik ben nu al een tijdje bezig met een nieuwe installatie van tvheadend, maar gek genoeg kan ik de webinterface niet openen met firefox. Ik heb tvheadend geinstalleerd onder een debian Sqeeuze installatie (OMV) hierbij heb ik de precompiled deb versie 2.12, 3.0 en een zelf gecompileerde versie (een van de laatste git versies) geprobeerd. Wanneer ik na installatie naar server.ip:9981 browse met firefox (up to date ubuntu 12.04 LTS) dan krijg ik telkens de melding dat de pagina werd geherinitialiseerd tijdens het laden. Eerst dacht ik dat het aan mijn install lag, helemaal toen ik ook vanaf mijn tablet (met dolfin) de pagina niet kon bereiken. Middels Google Chrome kan ik wel bij de webinterface en kan ik dus wel configureren. Iemand hier bekend met dit probleem of weet waar dit aan kan liggen?

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17
Candymirror schreef op woensdag 12 september 2012 @ 09:31:
Ik ben nu al een tijdje bezig met een nieuwe installatie van tvheadend, maar gek genoeg kan ik de webinterface niet openen met firefox. Ik heb tvheadend geinstalleerd onder een debian Sqeeuze installatie (OMV) hierbij heb ik de precompiled deb versie 2.12, 3.0 en een zelf gecompileerde versie (een van de laatste git versies) geprobeerd. Wanneer ik na installatie naar server.ip:9981 browse met firefox (up to date ubuntu 12.04 LTS) dan krijg ik telkens de melding dat de pagina werd geherinitialiseerd tijdens het laden. Eerst dacht ik dat het aan mijn install lag, helemaal toen ik ook vanaf mijn tablet (met dolfin) de pagina niet kon bereiken. Middels Google Chrome kan ik wel bij de webinterface en kan ik dus wel configureren. Iemand hier bekend met dit probleem of weet waar dit aan kan liggen?
Ik heb geen oplossing maar kan wel bevestigen dat ik ook de webinterface niet kan openen in firefox.
Dat heb ik al een tijdje, gebruik dan ook altijd chrome.

• odelay
Daanieboy schreef op maandag 10 september 2012 @ 15:28:
[...]

Dit is ook exact wat ik mij afvraag, echter heb ik al een server (Ubuntu 11.10). Wat heb ik verder nog nodig, en welke hardware word er aangeraden.

Ik zag deze adapter al voorbij komen http://sundtek.com/shop/D...VB-CT-Radio-AnalogTV.html

Is deze te gebruiken icm met Ziggo? En wat heb ik dan verder nog nodig?
Ik heb dit al een jaar draaien naar alle tevredenheid met deze adapter en ziggo, verder heb je nog een smargo (voor je smartcard) https://www.cardwriter.nl/nl/pd1184675949.htm nodig
Op je ubuntu server zet je dan TVHeadend en Oscam.

• Daanieboy
  • Laatst online: 06:34
Bedankt voor de informatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
odelay schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:28:
[...]

Ik heb dit al een jaar draaien naar alle tevredenheid met deze adapter en ziggo, verder heb je nog een smargo (voor je smartcard) https://www.cardwriter.nl/nl/pd1184675949.htm nodig
Op je ubuntu server zet je dan TVHeadend en Oscam.
Dus met deze spullen kun je live tv kijken middels CI+ module ? Of gaat het hier alleen om de uncoded kanalen ?

Ik ben me aan het orienteren om mn huidige streamer + HD settopbox te vervangen door een nettop (XBMC) met de tv usb adapter en eventueel de smargo op mn synology.

[ Voor 5% gewijzigd door HoefMeistert op 18-09-2012 11:24 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Met die spullen kun je live tv kijken, uncoded en coded, zónder CI+-module. Je gebruikt een softcam, Oscam om de kanalen te decoderen met de informatie die je uitleest van je smartcard.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ja, ik heb het ook maar draai het dan op een Synology NAS.

Spullen kun je ook in NL verkrijgen en is qua prijs gelijk als bij Sundtek zelf.
http://www.ziezotec.nl/sa...vb-ct-radio-analogtv.html
http://www.ziezotec.nl/sa...rgo-smartreader-plus.html

[ Voor 144% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
schumi2004 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:22:
[...]

Ja, ik heb het ook maar draai het dan op een Synology NAS.

Spullen kun je ook in NL verkrijgen en is qua prijs gelijk als bij Sundtek zelf.
http://www.ziezotec.nl/sa...vb-ct-radio-analogtv.html
http://www.ziezotec.nl/sa...rgo-smartreader-plus.html
Ik heb een Syno 110J denk niet dat die TVHeadend met HD kanalen gaat trekken, of wel ?

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
HoefMeistert schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:24:
[...]

Ik heb een Syno 110J denk niet dat die TVHeadend met HD kanalen gaat trekken, of wel ?
Geen idee, heb zelf (nog) geen Full HD TV.
Wat ik wel weet is dat de package kant en klaar voor je Syno kunt downloaden ;) (OSCam en TVHeadend)

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2012 11:43 ]

Verwijderd

Volg deze topic al een poos, maar door het bos zijn de bomen onderhand iets minder zichtbaar ;-)

Ik denk aan de volgende setup:

H/W:
- sundtek dvb-c usb stick
- synology ds 412+
- smargo smartcard reader

S/W:
- tvheadend
- sundtek drivers
- oscam

En dan een Ziggo tv abbo (en kaart voor in de smargo).

Gezien het feit dat ik geen woord Linux spreek is mijn vraag: is dit makkelijk dmv packages te configgen?

Wat zijn de problemen op dit moment met TVHeadend? Ik lees bv dat de nas niet gaat slapen. Is dit zo?

Kan de 412+ HD streamen en opslaan?

Hoe kan ik vervolgens de mkv bestanden van opgenomen programma's op tv bekijken met een mediaspeler? Zat te denken aan een Apple TV met openelec (of andere mediaspeler software). Kan dit? Kan ik dan ook live tv kijken door een app op de ipad of iets dergelijks?

Als het moeilijk te installeren/configgen is, zijn er dan mensen die (eventueel tegen kleine vergoeding) hiermee willen helpen?

• schumi2004
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:26:
Volg deze topic al een poos, maar door het bos zijn de bomen onderhand iets minder zichtbaar ;-)

Ik denk aan de volgende setup:

H/W:
- sundtek dvb-c usb stick
- synology ds 412+
- smargo smartcard reader

S/W:
- tvheadend
- sundtek drivers
- oscam

En dan een Ziggo tv abbo (en kaart voor in de smargo).

Gezien het feit dat ik geen woord Linux spreek is mijn vraag: is dit makkelijk dmv packages te configgen?

Wat zijn de problemen op dit moment met TVHeadend? Ik lees bv dat de nas niet gaat slapen. Is dit zo?

Kan de 412+ HD streamen en opslaan?

Hoe kan ik vervolgens de mkv bestanden van opgenomen programma's op tv bekijken met een mediaspeler? Zat te denken aan een Apple TV met openelec (of andere mediaspeler software). Kan dit? Kan ik dan ook live tv kijken door een app op de ipad of iets dergelijks?

Als het moeilijk te installeren/configgen is, zijn er dan mensen die (eventueel tegen kleine vergoeding) hiermee willen helpen?
Ik draai een soortgelijke setup Synology ds211 sundtek en smargo en draait als een zonnetje
TVHeadend als package kun je hier vinden http://www.synocommunity.com/packages oscam stond er ook tussen maar is vanwege rechten niet in de repo maar je kan hem wel zelf compilen. (en anders kan ik dat wel voor je doen) Instellen kan ik je ook wel mee helpen als je wil.

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Iemand ervaringen of tips voor volgende situatie?

setup:

Tvheadend 3.0 draait op headless Debian Wheezy server.
Deze schrijft de opnames weg naar de NAS.
Vanuit Xbmc op ATV2 kan ik deze vervolgens bekijken.

Het schedulen van de opnames doe ik via de webportal van Tvheadend. Simpel en effectief.

De Debian machine zo ingesteld dat hij na een opname in suspend gaat en net voor een opname resumed.
Dit werkt allemaal naar behoren.

Wanneer de machine "suspend" is en ik zou iets willen schedulen, gebruik ik Wake on lan via Xbmc Addon of scriptje op de pc.

Probleem:

Hoe zorg ik ervoor dat de Debian machine een "pm-suspend" commando uitvoert, wanneer ik deze niet meer nodig heb.

Ik dacht aan een cronjob om het half uur.
Maar hoe controleer ik via een script of Tvheadend met een opname bezig is?

Of zoek ik het veel te ver en zijn er simpelere oplossingen?

Alvast bedankt

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Verwijderd

Topicstarter
voor dit soort scriptjes kan je gebruik maken van de status.xml pagina van tvheadend. Daarin kan je zien wat tvheadend doet ..

En volgens mij zijn er al wat mensen die hier xbmc add-ons op gebaseerd hebben .. als ik mij niet vergis.

Hein

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:24:
voor dit soort scriptjes kan je gebruik maken van de status.xml pagina van tvheadend. Daarin kan je zien wat tvheadend doet ..

En volgens mij zijn er al wat mensen die hier xbmc add-ons op gebaseerd hebben .. als ik mij niet vergis.

Hein
Is ok, het werkt :)

Bedankt voor de tip ivm status.xml!

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik heb een opkg (package) van tvheadend geinstalleerd op mijn OpenWRT router, en hij draait wel, ik kan ook streams bekijken er mee maar bij opnemen gaat het mis; hij heeft wel het idee dat hij opneemt, start en stopt ook volgens de interface maar er komt een lege file op de disk (0 bytes). Het lijkt me geen permissie probleem want anders heb je geen file uberhaupt, dus wat zou het wel kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een Hauppauge WinTV PVR 350 in een Ubuntu HTPC, maar deze wordt niet herkend. Ik heb de Xorg display driver van IVTV geïnstalleerd: xserver-xorg-video-ivtv.

TVHeadend herkent de TV adapter echter niet. Ook lspci vertoont deze hardware niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

Voor zover ik weet is de Hauppauge WinTV PVR 350 een MPEG2 capture card en heeft het alleen analoge input, dus je zal deze kaart niet kunnen gebruiken met TV Headend (IMHO doet TV Headend alleen DVB-broadcasts).

Je kan natuurlijk wel de kaart gebruiken voor de output van je Xorg desktop, ik vraag mij alleen af of XBMC hier gebruik van kan maken.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om met een analoge kaart te kunnen werken onder tvheadend moet deze idd over een hardwarematige MPEG2 decoder beschikken. En moet deze kaart dus al helemaal werken onder linux. Dat kan je controleren met behulp van command line tools/utilities etc etc.

maar het kost waarschijnlijk meer moeite om dat allemaal werkend te krijgen met een slechtere kwaliteit dan dat je met DVB kunt bereiken.

Dus vandaar dat ik altijd adviseer ... doe het niet ... gebruik DVB. En als je in een UPC gebied zit .. gebruik dan maar KPN Digitenne ... altijd nog beter dan analoog.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Heeft iemand wel eens proberen te streamen naar een Windows Phone?

Naar mijn android Phone werkt zonder problemen maar ik krijg het voor WP niet voor elkaar.
Ik gebruik de transcode versie van john van TVheadend. Ik kan dus verschillende containers/codec kiezen. Maar krijg het niet voor elkaar. Iemand een idee welke wel werken?

Ik vond deze info:
MSDN: Supported Media Codecs for Windows Phone

Dus MP4 met AAC en H264 zou moeten werken? ik weet alleen niet of tvheadend deze combinatie aan kan. Op een ander site vond ik een zin dat Windows Phone alleen WMV3 streams kan ontvangen(VC-1 als codec).

Ik gebruik dit format voor de stream url:
code:
1
http://192.168.1.4:9981/stream/channelid/133?mux=mp4&acodec=AAC&vcodec=H264&scodec=NONE&transcode=1&resolution=576

Ik weet dat deze mogelijkheden er zijn:

mux:
- matroska
- mpegts
- mpegps
- pass

acodec
- AAC
- MPEG2AUDIO

vcodec
- H264
- MPEG2VIDEO
- MPEG4VIDEO
- PASS

weet iemand toevallig welke mogelijkheden er nog meer zijn en welke zal werken voor de WP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 15:39
Ik heb gisteren mijn installatie van tvheadend op openelec gerealiseerd.
Wat het eerste was dat mij opviel was dat als ik mijn kritische bril opzet. dat de beeld kwaliteit net wat fletser is dan mijn humax 5050c. Kan je hier binnen XBMC nog wat aan aanpassen?

Daarnaast heb ik natuurlijk ook wat test opnames gedaan. Het viel mij op dat er zo nu en dan wat kleine hickups te zien zijn. Wat zou dit kunnen zijn en wat zou ik hier aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Ik ben heel erg benieuwd wat je nou precies nodig hebt, wat het kost en wat de kwaliteit is van een live tv oplossing met XBMC en Ziggo (hd tv kabel).

Door de bomen zie ik het bos niet helemaal meer. Heb je nu nog een CI+ module nodig? Of niet? Welke tv kaart werkt goed genoeg? En kun je uberhaupt dan kijken en recorden tegelijk?

Ik twijfel wat een betere oplossing is. Een hd kastje (bijv die van samsung, zo'n kleine 200 euro) of een tvheadend oplossing?

Wie kan een indicatie geven?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Ik ben uitgegaan van Linux:
CI module hoeft niet.
Ik heb een smargo met daar de kaart in (25€)
Sundtek DVB-C stick (79€ x2 wil je tv kijken en opnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Stien schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:31:
Ik ben uitgegaan van Linux:
CI module hoeft niet.
Ik heb een smargo met daar de kaart in (25€)
Sundtek DVB-C stick (79€ x2 wil je tv kijken en opnemen)
Pardon, linux is prima ja ;)
Moet die kaart constant in zo'n smargo zitten?

En hoe snel gaat zappen e.d. nou dan? Is het echt 1 op 1 vergelijkbaar met een digitaal kastje?

[ Voor 20% gewijzigd door geerttttt op 12-10-2012 09:16 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
Je kan idd beter de kaart er in laten.
Wanneer je wisselt moet er elke keer data opgehaald en geindexeerd worden zoals de EPG enzo.

Zappen gaat nagenoeg gelijk aan mijn huidige humax5050.
Moet alleen nu nog mijn vriendin overtuigen en bekend maken met de de werking van XBMC <> Humax 5050c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarify
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 14:11
Hallo, ik draai op een HTPC Openelec/XBMC en ik heb vandaag een TT-connect CT-3650 CI gekocht, om zo via mn HTPC digitale TV te kijken (Ziggo).
Ik had vroeger een CI(+)module + smartcard in mijn TV zitten, deze module+smartcard heb ik nu in de TT-connect gestoken, aangesloten op de htpc, vervolgens TVheadend enz geinstalleerd, zenders gezocht etc.
Sommige zenders werken nu (Nederland 1, Nickelodeon(?), Ziggokanaal enz).

Echter werken veel zenders zoals RTL4/5/7 niet, met de melding van TVHeadend dat er geen descrambler is.
Nu lees ik op veel fora, sites, dat men gebruikt maakt van zoiets als OScam/smargo smartreader.
Probleem is dus dat ik niet echt weet waar ik nu aan de slag moet, moet ik een smargo smartreader kopen en die CImodule weggooien? Of alleen oscam installeren/instellen? of iets anders?

edit: |:( die CI+ module werkt natuurlijk niet in standaard CI slot, vandaar louter zenders 1, 12, 13 te zien. Die smartcard doet niks nu. Ik ga even een smartcardreader kopen :p

[ Voor 10% gewijzigd door Scarify op 12-10-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 03:39
Of aan Alphacrypt, die werkt afaik ook nog voor Ziggo. Heb je alleen niks aan icm. tvheadend.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hier nog even iets zeggen, hebben mensen met een Synology NAS al gekeken naar de nieuwe DSM 4.1?
Op zich goed nieuws, ze hebben een nieuw pakket 'Video-Station' waarmee je dus (via een compatibele usb DVB-T-tuner) tv programma's kunt opnemen op je NAS. Heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@Scarify, Ik heb de zelfde TV kaart en ziggo. Ik heb via een webshop z'n usb smartcard reader "smargo" gekocht. Dit alles in icm Ubuntu 12.10 32-bit en TvHeadend. Dit werkt prima. Helaas is me Atom N270 net wat te traag voor de HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:21
odelay schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:08:
[...]
Ik heb geen oplossing maar kan wel bevestigen dat ik ook de webinterface niet kan openen in firefox.
Dat heb ik al een tijdje, gebruik dan ook altijd chrome.
Ik gebruik ook firefox en kan de webinterface gewoon gebruiken 8)7

Dit zijn mijn gegevens:
firefox 16 op ubuntu 12.04
zowel tvheadend stable als 3.1 werken zonder problemen onder firefox bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is er al een mogelijheid om de Silicondust HD Home Run werkend te krijgen middels ongecodeerde DVB-C met headend op een Synology naar een openelec XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Um... wat bedoel je? Waarom zou je nog tvheadend gebruiken als je een HDHomerun hebt? :s. Een HDHomerun dient ongeveer hetzelfde doel als tvheadend (mss op het opnemen na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bartjeee schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:56:
Is er al een mogelijheid om de Silicondust HD Home Run werkend te krijgen middels ongecodeerde DVB-C met headend op een Synology naar een openelec XBMC?
Ik vat hem ook even niet maar TVheadend kan zonder issues op Synology installed worden als package, HD Homerun bij mijn weten niet.

En wat bedoel je met ongecodeerde DVB-C? Zijn er nog providers die het ongecodeerd versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
schumi2004 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:09:
En wat bedoel je met ongecodeerde DVB-C? Zijn er nog providers die het ongecodeerd versturen?
Als ik me niet vergis: Caiway en Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:21:
[...]

Als ik me niet vergis: Caiway en Glashart.
Zal waarschijnlijk aan mijn algemene kennis liggen maar heb er wel van gehoord (Caiway althans) maar niet van bewust dat deze in NL actief zijn ;)
Zeker dan zou ik zeggen dat we het hier over een specifiek geval hebben aangezien de meeste tweakers providers gebruiken die wat meer naamsbekendheid hebben ;)

[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 30-10-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
schumi2004 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:38:
[...]

Zal waarschijnlijk aan mijn algemene kennis liggen maar heb er wel van gehoord (Caiway althans) maar niet van bewust dat deze in NL actief zijn ;)
Zeker dan zou ik zeggen dat we het hier over een specifiek geval hebben aangezien de meeste tweakers providers gebruiken die wat meer naamsbekendheid hebben ;)
Caiway is een relatief kleine kabelprovider, actief in het westen van Nederland: Wikipedia: Caiway

Glashart is glasvezel, is denk ik op iets meer plaatsen te krijgen. Als je als Tweaker de mogelijkheid hebt dan heb je er waarschijnlijk ook wel een abo op, want tja, het is glas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:27:
[...]

Caiway is een relatief kleine kabelprovider, actief in het westen van Nederland: Wikipedia: Caiway

Glashart is glasvezel, is denk ik op iets meer plaatsen te krijgen. Als je als Tweaker de mogelijkheid hebt dan heb je er waarschijnlijk ook wel een abo op, want tja, het is glas. ;)
Dan nog steeds redelijk beperkt en zal de tweaker opzich zelf (Bartjeee) wellicht zijn kunsten moeten vertonen het geen hij werkend wil hebben. Waarbij ik ook moet zeggen dat ik de combi HD Home Run vs TVH niet helemaal begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HDHomerun is op zich een mooi product (zeker de dual tuner oplossingen die er nu volgens mij ook zijn). Het zet gewoon je hele DVB pakket om naar IPTV voor binnen je lan. Maar daar houdt het op. Wil je opnemen, dan moet je het toch weer koppelen met bv. TVheadend of iets anders.

TVHeadend ondersteunt IPTV dus als de HDHomerun igmp of iets anders ondersteunt wat ook door tvheadend wordt ondersteund, dan zal het vast kunnen.

Ik zou inmiddels overigens Glashart Media niet meer "redelijk beperkt" noemen. In zo ongeveer iedere plaats waar glasvezel wordt aangelegd is het beschikbaar. Daar horen ook grote plaatsen bij als Deventer, Leeuwarden, Almere, Amersfoort, Enschede en nog een hele rits kleinere plaatsen in Overijssel, Brabant en de veluwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wil TV Headend eens proberen op een Ubuntu 12.04 server. Ik heb de PPA (ppa:adamsutton/tvheadend) toegevoegd voor Ubuntu 12.04. Echter lijkt deze Repo toch dependencies te eisen die niet bestaan voor 12.04. Zie deze output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$ sudo apt-get install tvheadend
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
  tvheadend: Depends: libc6 (>= 2.14) but 2.11.1-0ubuntu7.10 is to be installed
             Depends: libssl1.0.0 (>= 1.0.0) but it is not installable
E: Broken packages

TVheadend voor 12.04 is dus stuk. Buiten eindeloos onvertrouwde PPAs toe te voegen om de gevraagde dependencies te verkrijgen is er zeker geen oplossing? Upgraden naar 12.10 kan overigens niet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 11:20
Libc6 van ubuntu zit standaard al op 2.15, waarom wil hij bij jou 2.11 dan installeren? Heb je nog meer ppa's of pinning regels toegevoegd waardoor libc6 op 2.11 blijft hangen?

Op een out-of-the-box Ubuntu 12.04 werkt die ppa in ieder geval gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, hierbij mijn documentatie over Linux/Ziggo/XBMC (incl. TV Headend):

http://www.herrman.nl/index.php?item=htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
koen_92 schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:56:
Libc6 van ubuntu zit standaard al op 2.15, waarom wil hij bij jou 2.11 dan installeren? Heb je nog meer ppa's of pinning regels toegevoegd waardoor libc6 op 2.11 blijft hangen?

Op een out-of-the-box Ubuntu 12.04 werkt die ppa in ieder geval gewoon.
Het is inmiddels opgelost. Deze server was upgraded van 10.04 naar 12.04. Om een of andere vage reden waren alle officiële PPA in sources.list niet upgraded naar die van 12.04. Vandaar dat ik geen nieuwe versies van libssl en libc6 kon binnenhalen. Nu werkt die ppa inderdaad.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hoe bepaalt XBMC icm met TV Headend welke audio stream gespeeld wordt? Wanneer ik zap zie ik dat willekeurig soms MPEG2 stereo of DolbyDitgital 5.1 gekozen wordt. Ik wil dat altijd DolbyDigital 5.1 gekozen wordt als deze beschikbaar is in de stream. Is dat configureerbaar?

Ook ervaar ik dat streamen in VLC (via HTTP) veel slechter gaat als in XBMC (via HTSP) met betrekking tot audio. Vaak valt de audio een paar minuten weg (video loopt wel door). Wanneer ik wissel van audio track heb ik wel weer geluid. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
zijn er mensen die een tv headend server in vmware esxi hebben opgezet? inclusief cardserver
welke hardware heb je hiervoor gebruikt?
ik zou het liefst pci-e gebruiken ipv usb.. maar hoor beide graag!

usb zou ik dan Sundtek MediaTV Pro en Smargo smart card reader kunnen gebruiken. mocht dat in esxi niet werken heb ik altijd nog de backup dat ik deze rechtstreeks in de xbmc htpc plug

ik heb een supermicro x9scm moederbord met e3-1220 cpu. zonder gpu dus.
welke dvb-c usb/pci kaarten werken met pci passthrough? en het liefst dat ik niet nog een videokaart moet kopen.
ik ben al eens de fout in gegaan door een wireless kaart te kopen welke achteraf dus niet werkte met pci passtrough vt-d

Ik zit in ziggo gebied :)
met een openelec xbmc ion wil ik dan tv kunnen gaan kijken :)

[ Voor 24% gewijzigd door DARKLORD op 09-11-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
@DARKLORD ik heb het zo als jij omschrijft al een tijdje draaien, met een Sundtek en Smargo. Draait prima, heb ze wel via passthrough aan de ubuntu vm doorgegeven. Zit ook in het ziggo gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
odelay schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:47:
@DARKLORD ik heb het zo als jij omschrijft al een tijdje draaien, met een Sundtek en Smargo. Draait prima, heb ze wel via passthrough aan de ubuntu vm doorgegeven. Zit ook in het ziggo gebied
Passthrough, heb dat al eens eerder gezien maar wat is daar het voordeel van en belangrijker nog, hoe stel je dat zo in? Misschien lost dat wel een issue wat ik heb op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
pci passthrough is het volledig doorgeven van een device , netwerkkaart/hba controller aan een virtuele machine. die krijgt daar dus direct toegang tot. iets wat bij bestandssysteem zfs ook noodzakelijk is. maar je moet hiervoor dus wel ondersteuning voor hebben van je moederbord. vt-d bij intel. ook moet je processor dit aankunnen, xeon cpu bijvoorbeeld.
bij vmware esxi kan je ook usb apparaten afzondelijk doorgeven maar daar heb je volgens mij geen vt-d nodig, je geeft namelijk niet je hele usb controller door (wat wel kan).

@odelay
mooi ga ik deze ook bestellen. liever op safe spelen dan weer met overbodige hardware te blijven zitten.
sundtek pro is alleen nergens leverbaar... op sundtek site staat tot 01-01-2013. grrr

[ Voor 8% gewijzigd door DARKLORD op 13-11-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Duidelijk, thanks.

Wat betreft je Sundtek dacht ik een adres te hebben maar zie net dat ie ook tijdelijk niet leverbaar is.

Iets anders, draai TVHeadend op mijn NAS via Ziggo als provider. Ik gebruik XBMC om de streams te bekijken (HD Streams) echter zijn er bij sommige uitzendingen vertikale zwarte balke (vaak niet EU uitzendingen) en ik krijg deze met geen mogelijkheid weg (SD heeft hier geen last van), niet met settings op mijn TV (auto fit, zoom enz) en ook niet via scaling opties in XBMC, ook niet met Non Linear Stretch. Is dit iets wat bij mijn provider ligt of aan TVHeadend of misschien wel TV en/of XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Laatst online: 10-09 18:55
Ik heb zelf op mn server de smargo en een PCI-e dvb-c/dvb-t kaart draaien. Er draaien ook VM's op de zelfde server, maar heb mijn tvheadend gewoon in Dom-0 draaien. Want, why not? Virtualizatie is leuk en handig, maar het is niet noodzakelijk :p Als iets in dom0 kan draaien, zonder grote security issues, doen :)
Dit dan wel met KVM, met esxi kan het vast ook (dom0 is red-hat iets, toch?) maar stuk moelijker.

Anyway, mijn oscam met conax (digitenne) werkt prima, heb 2 smartcards en dat gaat redelijk goed (smargo tripple worden kaarten soms 'error activating card' maar naar oscam paar keer opnieuw te starten werkt het, nog niet achter wat dat is), maar ik zie zo'n 310ms gemiddeld voor replies. Nou las ik hier dat ze replies krijgen van 90 - 140ms.

Is mijn smargo nou zo traag? Het protocol de belemmerende factor (smargo, mouse, smartreader) of is de kaart zelf gewoon traag (frequentie van de kaart zal wel niet belangrijk zijn voor 'stock' resultaten, als je gaat overclocken wordt het vast beter uiteraard)? Wat halen jullie voor een KPN conax smartcard?

Dat deze kaart zeer traag is, zou me nix verbazen, hij is/was immers maar zo'n 10-15 Euro retail. Vergelijk je dat met een canaal digitaal kaart, die is 70E wat waarschijnlijk een snellere chip heeft enz?

Of zeg ik nu raare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Weet iemand mss een eenvoudige tutorial om OSCam op te zetten icm CanalDigitaal op een ubuntu / linux boxje? Heb het idee dat er iets helemaal fout zit maar geen idee wat. M'n kaart is (blijkbaar) expired (provider expired meldingen) en ondanks dat CD een nieuw activatie signaal verstuurt krijg ik het hele zootje niet aan het decoden/descramblen. Uiteraard heb ik 0 mogelijkheden om even de boel in een andere decoder te frotten om daar de kaart mee te updaten dus ik ben wat dat betreft aangewezen op OSCam en m'n smargo. Yay.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
oliveroms schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:04:
Dat deze kaart zeer traag is, zou me nix verbazen, hij is/was immers maar zo'n 10-15 Euro retail. Vergelijk je dat met een canaal digitaal kaart, die is 70E wat waarschijnlijk een snellere chip heeft enz?
Nee, die kaart is zo duur omdat CDS dat ziet als een extra bron van inkomsten. Hebben ze zelf eens toegegeven, dat ze de aboprijs lager zouden willen houden door veel te veel geld voor die kaart te vragen.

Ja, tis krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
schumi2004 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:09:
Duidelijk, thanks.

Wat betreft je Sundtek dacht ik een adres te hebben maar zie net dat ie ook tijdelijk niet leverbaar is.

Iets anders, draai TVHeadend op mijn NAS via Ziggo als provider. Ik gebruik XBMC om de streams te bekijken (HD Streams) echter zijn er bij sommige uitzendingen vertikale zwarte balke (vaak niet EU uitzendingen) en ik krijg deze met geen mogelijkheid weg (SD heeft hier geen last van), niet met settings op mijn TV (auto fit, zoom enz) en ook niet via scaling opties in XBMC, ook niet met Non Linear Stretch. Is dit iets wat bij mijn provider ligt of aan TVHeadend of misschien wel TV en/of XBMC?
Dit doen de omroepen.

HD-zenders zijn altijd 16:9 en op dezelfde resolutie. Is er een uitzending met 4:3 als bron (oudere film, serie, etc.), dan wordt deze gewoon 4:3 doorgegeven (upscaled tot de verticale resolutie met balken aan de zijkant.

Overigens gelukkig maar. Ik moet er niet aan denken dat een omroep het beeld ging opblazen tot opgezwollen plofkoppen bij mensen, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Dat forum had ik ook al gevonden, maar een daadwerkelijk bruikbaar step-by-step heb ik (ook daar) nog niet gevonden. Kijk ik mss ergens over heen?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
W3ird_N3rd schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:34:
[...]

Nee, die kaart is zo duur omdat CDS dat ziet als een extra bron van inkomsten. Hebben ze zelf eens toegegeven, dat ze de aboprijs lager zouden willen houden door veel te veel geld voor die kaart te vragen.

Ja, tis krom.
Maar weten we zeker dat de chip op de kaart niet beetje sneller/beter is?

Anyhow, op zich kan ik het over mn hart krijgen 1 malig een iets duurder ekaart te kopen, voor lagere abo kosten, maar goed, tis idd wel beetje krom ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzJac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:05
@ C.44:

Als je OScam wel al draaiend hebt dan kan je deze configs proberen:

oscam.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
[global]
disablelog                      = 1
disableuserfile                 = 1
usrfileflag                     = 0
clienttimeout                   = 5
fallbacktimeout                 = 2500
serialreadertimeout             = 1500
clientmaxidle                   = 120
dropdups                        = 1
failbantimE                     = 0
bindwait                        = 120
nice                            = -1
maxlogsize                      = 10
waitforcards                    = 1
waitforcards_extra_delay        = 3000
preferlocalcards                = 1
saveinithistory                 = 1
readerrestartseconds            = 5
lb_mode                         = 1
lb_save                         = 0
lb_nbest_readers                = 1
lb_nfb_readers                  = 1
lb_reopen_mode                  = 1
lb_reopen_seconds               = 6
lb_retrylimit                   = 1600

[monitor]
port                            = 16500
monlevel                        = 4
nocrypt                         = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255,10.0.0.0-10.255.255.255

[webif]
httpport                        = 16200
httpuser                        = user
httppwd                         = password
httprefresh                     = 20
httpallowed                     = 0.0.0.0-255.255.255.255
httphideidleclients             = 0
httpreadonly                    = 0

[dvbapi]
enabled                         = 1
au                              = 1
user                            = dvbapiau
boxtype                         = pc

oscam.dvbapi:
code:
1
P:0100:00006A 1

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[reader]
label                         = smargo
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyUSB0 #### Aanpassen naar eigen situatie!!!
services                     = cds
detect                        = cd
mhz                           = 500
cardmhz                       = 500
caid                          = 0100
ident                         = 0100:000000,00006A
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2
lb_weight                     = 1000
auprovid                    = 00006A

oscam.services:
code:
1
2
3
4
[cds]
caid = 0100
provid = 00006A
srvid = 0037,1497,1498,1499,14A5,14A6,14A7,14A8,14A9,1F47,2B01,2B33,272E,2742,6FEF,6FF0,6FF1,6FF3,6F6A,6FB8,6FFF,7007,0046,219F,07D4,07D5,07D6,07DF,07E4,07E4,07E9,07EA,07EF,07EF,07F3,07F4,07F4,07FA,07FB,07FF,0803,0804,0807,0808,0809,080A,080B,080C,080D,080E,0810,0812,0813,0814,0815,0817,0820,0821,0822,0825,0826,0827,0828,0829,0FA2,0FA3,0FAB,0FAC,0FAD,0FAE,0FAF,0FB0,0FBE,0FC3,0FD2,0FD7,0FDC,2525,3335,31E7,31E8,31E8,31F4,31FA,31FC,31EA,31EB,31EC,31ED,31EE,177A,177F,1784,1789,1789,178E,1793,1798,1799,179D,179E,17A2,17AC,17B1,17C0,17CA,17CC,13A9,13AA,141F,1421,1B62,1B63,1B67,1B6C,1B71,1B72,1B7B,1B7C,1B7D,1B7E,333B,333C,13D0,1415,1419,5142,5144,5146,5148,514A,514C,514E,5150,5152,5154,516C,516E,519A,232A,334F,13B0,13B1,13B2,13B8,13B9,51AE,51B3,51B8,51BD,51C2,51C7,51CC,51CC,51D1,51D4,51D6,51DB,51E0,5212,5217,521C,5221,5226,5226,522B,522B,5230,13C9,515A,51D3

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
[account]
user                   = dvbapiau
pwd                    =
group                  = 1
au                      = smargo
services              =cds

Optioneel oscam.srvid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
0100,1817:0037|CanalDigitaal 19.2E|Eurosport 2 Germany|TV|Sport
0100,1817:1497|CanalDigitaal 19.2E|Mint|RADIO|
0100,1817:1498|CanalDigitaal 19.2E|Bel RTL|RADIO|
0100,1817:1499|CanalDigitaal 19.2E|Radio Contact|RADIO|
0100,1817:14A5|CanalDigitaal 19.2E|Pure FM|RADIO|
0100,1817:14A6|CanalDigitaal 19.2E|Classic21|RADIO|
0100,1817:14A7|CanalDigitaal 19.2E|VivaCite|RADIO|
0100,1817:14A8|CanalDigitaal 19.2E|Musiq 3|RADIO|
0100,1817:14A9|CanalDigitaal 19.2E|La Premiere|RADIO|
0100,1817:2B01|CanalDigitaal 19.2E|KidsCo|TV|Children
0100,1817:2B33|CanalDigitaal 19.2E|KidsCo Bis|TV|
0100,1817:272E|CanalDigitaal 19.2E|CNBC Europe|TV|Business
0100,1817:2742|CanalDigitaal 19.2E|BBC World News|TV|News
0100,1817:6FEF|CanalDigitaal 19.2E|MTV Dance|TV|Music
0100,1817:6FF0|CanalDigitaal 19.2E|VH1 (Video Hits One)|TV|Music
0100,1817:6FF1|CanalDigitaal 19.2E|VH1 Classic|TV|Music
0100,1817:6FF3|CanalDigitaal 19.2E|MTV Roc|TV|Music
0100,1817:6F6A|CanalDigitaal 19.2E|CNN International Europe|TV|News
0100,1817:6FB8|CanalDigitaal 19.2E|MTV Live HD|TV|Music
0100,1817:6FFF|CanalDigitaal 19.2E|MTV Music|TV|Music
0100,1817:51D3|CanalDigitaal 23.5E|MTV Nederland|TV|Music
0100,1817:0046|CanalDigitaal 19.2E|Alpengluhen TVX|TV|Erotic
0100,1817:219F|CanalDigitaal 19.2E|Nautical Channel|TV|Sport
0100,1817:07D4|CanalDigitaal 19.2E|RTL 4|TV|General
0100,1817:07D5|CanalDigitaal 19.2E|RTL 5|TV|General
0100,1817:07D6|CanalDigitaal 19.2E|RTL 7 Nederland|TV|General
0100,1817:07DF|CanalDigitaal 19.2E|Discovery Channel Nederland|TV|Documentaries
0100,1817:07E4|CanalDigitaal 19.2E|Animal Planet Benelux|TV|Documentaries
0100,1817:07E4|CanalDigitaal 19.2E|TLC Netherlands|TV|Documentaries
0100,1817:07E9|CanalDigitaal 19.2E|Eurosport|TV|Sport
0100,1817:07EA|CanalDigitaal 19.2E|EUROSPORT CZ|TV|
0100,1817:07EF|CanalDigitaal 19.2E|Disney XD Nederlands|TV|Children
0100,1817:07EF|CanalDigitaal 19.2E|Veronica|TV|General
0100,1817:07F3|CanalDigitaal 19.2E|RTL 8|TV|General
0100,1817:515A|CanalDigitaal 23.5E|Comedy Central Nederland|TV|Comedy
0100,1817:07F4|CanalDigitaal 19.2E|Kindernet|TV|Children
0100,1817:07FA|CanalDigitaal 19.2E|Hustler TV|TV|Porn
0100,1817:07FB|CanalDigitaal 19.2E|Hustler TV CZ|TV|
0100,1817:07FF|CanalDigitaal 19.2E|Animax|TV|Children
0100,1817:0803|CanalDigitaal 19.2E|RTL RADIO|RADIO|
0100,1817:0804|CanalDigitaal 19.2E|RTL 1440|RADIO|
0100,1817:0807|CanalDigitaal 19.2E|NLRadio 1|RADIO|
0100,1817:0808|CanalDigitaal 19.2E|NLRadio 2|RADIO|
0100,1817:0809|CanalDigitaal 19.2E|NL3FM|RADIO|
0100,1817:080A|CanalDigitaal 19.2E|NLRadio 4|RADIO|
0100,1817:080B|CanalDigitaal 19.2E|NLRadio 5|RADIO|
0100,1817:080C|CanalDigitaal 19.2E|NLRadio 6|RADIO|
0100,1817:080D|CanalDigitaal 19.2E|Arrow Classic Rock|RADIO|
0100,1817:080E|CanalDigitaal 19.2E|Arrow Jazz|RADIO|
0100,1817:0810|CanalDigitaal 19.2E|Sky Radio|RADIO|
0100,1817:0812|CanalDigitaal 19.2E|Radio538|RADIO|
0100,1817:0813|CanalDigitaal 19.2E|Radio10Gold|RADIO|
0100,1817:0814|CanalDigitaal 19.2E|Radio Veronica|RADIO|
0100,1817:0815|CanalDigitaal 19.2E|Classic FM|RADIO|
0100,1817:0817|CanalDigitaal 19.2E|Slam FM|RADIO|
0100,1817:0820|CanalDigitaal 19.2E|Mint|RADIO|
0100,1817:0821|CanalDigitaal 19.2E|Bel RTL|RADIO|
0100,1817:0822|CanalDigitaal 19.2E|Radio Contact|RADIO|
0100,1817:0825|CanalDigitaal 19.2E|Pure FM|RADIO|
0100,1817:0826|CanalDigitaal 19.2E|Classic21|RADIO|
0100,1817:0827|CanalDigitaal 19.2E|VivaCite|RADIO|
0100,1817:0828|CanalDigitaal 19.2E|Musiq 3|RADIO|
0100,1817:0829|CanalDigitaal 19.2E|La Premiere|RADIO|
0100,1817:0FA2|CanalDigitaal 19.2E|SBS 6|TV|General
0100,1817:0FA3|CanalDigitaal 19.2E|Net 5|TV|General
0100,1817:0FAB|CanalDigitaal 19.2E|Nederland 1|TV|General
0100,1817:0FAC|CanalDigitaal 19.2E|Nederland 2|TV|General
0100,1817:0FAD|CanalDigitaal 19.2E|Nederland 3|TV|General
0100,1817:0FAE|CanalDigitaal 19.2E|Nickelodeon Nederland|TV|Children
0100,1817:0FAF|CanalDigitaal 19.2E|National Geographic NL|TV|Documentaries
0100,1817:0FB0|CanalDigitaal 19.2E|BVN  Beste van Vlaanderen en Nederland|TV|General
0100,1817:0FBE|CanalDigitaal 19.2E|BNR Nieuwsradio|RADIO|
0100,1817:0FC3|CanalDigitaal 19.2E|FunX|RADIO|
0100,1817:0FD2|CanalDigitaal 19.2E|RNW1|RADIO|
0100,1817:0FD7|CanalDigitaal 19.2E|RNW2|RADIO|
0100,1817:0FDC|CanalDigitaal 19.2E|RNW3|RADIO|
0100,1817:2525|CanalDigitaal 19.2E|Motors TV|TV|Sport
0100,1817:3335|CanalDigitaal 19.2E|ESPN America|TV|Sport
0100,1817:31E7|CanalDigitaal 19.2E|Een|TV|General
0100,1817:31E8|CanalDigitaal 19.2E|Canvas|TV|General
0100,1817:31E8|CanalDigitaal 19.2E|Ketnet|TV|Children
0100,1817:31F4|CanalDigitaal 19.2E|ManX|TV|Porn
0100,1817:31FA|CanalDigitaal 19.2E|Dorcel TV|TV|Porn
0100,1817:31FC|CanalDigitaal 19.2E|Planet|TV|Documentaries
0100,1817:31EA|CanalDigitaal 19.2E|VRT Radio1|RADIO|
0100,1817:31EB|CanalDigitaal 19.2E|VRT Radio2|RADIO|
0100,1817:31EC|CanalDigitaal 19.2E|MNM|RADIO|
0100,1817:31ED|CanalDigitaal 19.2E|Studio Brussel|RADIO|
0100,1817:31EE|CanalDigitaal 19.2E|Klara|RADIO|
0100,1817:177A|CanalDigitaal 23.5E|Geschiedenis TV|TV|History
0100,1817:177F|CanalDigitaal 23.5E|Holland Doc|TV|Documentaries
0100,1817:1784|CanalDigitaal 23.5E|Consumenten TV|TV|Talk shows
0100,1817:1789|CanalDigitaal 23.5E|Humor TV|TV|Comedy
0100,1817:1789|CanalDigitaal 23.5E|NostalgieNet|TV|Documentaries
0100,1817:178E|CanalDigitaal 23.5E|Fox Life Nederla|TV|Series
0100,1817:1793|CanalDigitaal 23.5E|Boomerang|TV|Children
0100,1817:1798|CanalDigitaal 23.5E|Discovery Science Channel|TV|Technology
0100,1817:1799|CanalDigitaal 23.5E|Disc. Sci. CZ|TV|
0100,1817:179D|CanalDigitaal 23.5E|Investigation Discovery Euro|TV|Documentaries
0100,1817:179E|CanalDigitaal 23.5E|Investigation Disc.CZ|TV|
0100,1817:17A2|CanalDigitaal 23.5E|SyFy Universal Benel|TV|Entertainment
0100,1817:17AC|CanalDigitaal 23.5E|Body In Balance|TV|Lifestyle
0100,1817:17B1|CanalDigitaal 23.5E|13th Street Benelux|TV|General
0100,1817:17C0|CanalDigitaal 23.5E|Nederland 2 HD|TV|General
0100,1817:17CA|CanalDigitaal 23.5E|SBS 6 HD|TV|General
0100,1817:17CC|CanalDigitaal 23.5E|Eredivisie Live 1 |TV|Sport
0100,1817:13A9|CanalDigitaal 23.5E|Eurosport HD|TV|Sport
0100,1817:13C9|CanalDigitaal 23.5E|Eurosport 2 HD|TV|Sport
0100,1817:13AA|CanalDigitaal 23.5E|History Channel HD Nord|TV|History
0100,1817:141F|CanalDigitaal 23.5E|History HD|TV|
0100,1817:1421|CanalDigitaal 23.5E|Eurosport HD|TV|
0100,1817:1B62|CanalDigitaal 23.5E|Discovery HD Showcase|TV|Documentaries
0100,1817:1B63|CanalDigitaal 23.5E|Discovery HD CZ|TV|
0100,1817:1B67|CanalDigitaal 23.5E|National Geographic HD|TV|Documentaries
0100,1817:1B6C|CanalDigitaal 23.5E|RTL 4 HD|TV|General
0100,1817:1B71|CanalDigitaal 23.5E|Brava HDTV|TV|Music
0100,1817:1B72|CanalDigitaal 23.5E|BravaHDTV CZ|TV|
0100,1817:1B7B|CanalDigitaal 23.5E|Nederland 1 HD|TV|General
0100,1817:1B7C|CanalDigitaal 23.5E|RTL 8 HD|TV|General
0100,1817:1B7D|CanalDigitaal 23.5E|Penthouse  HD|TV|Erotic
0100,1817:1B7E|CanalDigitaal 23.5E|Penthouse HD CZ|TV|
0100,1817:333B|CanalDigitaal 23.5E|Daring! TV|TV|Porn
0100,1817:333C|CanalDigitaal 23.5E|Daring! TV|TV|
0100,1817:13D0|CanalDigitaal 23.5E|NatGeo Wild|TV|Documentaries
0100,1817:1415|CanalDigitaal 23.5E|duck tv|TV|
0100,1817:1419|CanalDigitaal 23.5E|NG Wild|TV|
0100,1817:5142|CanalDigitaal 23.5E|Limburg L1VE|TV|Regional
0100,1817:5144|CanalDigitaal 23.5E|TV West|TV|General
0100,1817:5146|CanalDigitaal 23.5E|AT5|TV|News
0100,1817:5148|CanalDigitaal 23.5E|Omrop Fryslan|TV|Regional
0100,1817:514A|CanalDigitaal 23.5E|TV Noord|TV|Regional
0100,1817:514C|CanalDigitaal 23.5E|TV Drenthe|TV|Regional
0100,1817:514E|CanalDigitaal 23.5E|TV Oost|TV|Regional
0100,1817:5150|CanalDigitaal 23.5E|TV Gelderland|TV|Regional
0100,1817:5152|CanalDigitaal 23.5E|Omroep Zeeland Televisie|TV|Regional
0100,1817:5154|CanalDigitaal 23.5E|Omroep Brabant Televisie|TV|Regional
0100,1817:516C|CanalDigitaal 23.5E|Radio Oost|RADIO|
0100,1817:516E|CanalDigitaal 23.5E|Radio Gelderland|RADIO|
0100,1817:519A|CanalDigitaal 23.5E|100% NL|RADIO|
0100,1817:232A|CanalDigitaal 23.5E|Jim Jam Nederla|TV|Children
0100,1817:334F|CanalDigitaal 23.5E|JIM JAM|TV|
0100,1817:13B0|CanalDigitaal 23.5E|HISTORY HD|TV|
0100,1817:13B1|CanalDigitaal 23.5E|Eurosport HD|TV|Sport
0100,1817:13B2|CanalDigitaal 23.5E|History Channel HD Nord|TV|History
0100,1817:13B8|CanalDigitaal 23.5E|Travel Channel |TV|Travel
0100,1817:13B9|CanalDigitaal 23.5E|Eurosport HD|TV|
0100,1817:51AE|CanalDigitaal 23.5E|Film1 Family|TV|Movies
0100,1817:51B3|CanalDigitaal 23.5E|Film1 Festival|TV|Movies
0100,1817:51B8|CanalDigitaal 23.5E|Film1 Action|TV|Movies
0100,1817:51BD|CanalDigitaal 23.5E|Sport1 Tennis|TV|Sport
0100,1817:51C2|CanalDigitaal 23.5E|Sport1 Golf|TV|Sport
0100,1817:51C7|CanalDigitaal 23.5E|Eredivisie Live 2|TV|Sport
0100,1817:51CC|CanalDigitaal 23.5E|Cartoon Network|TV|Children
0100,1817:51CC|CanalDigitaal 23.5E|TCM  Turner Classic Movies|TV|Movies
0100,1817:51D1|CanalDigitaal 23.5E|Extreme Sports|TV|Sport
0100,1817:51D4|CanalDigitaal 23.5E|TV Oranje|TV|Music
0100,1817:51D6|CanalDigitaal 23.5E|Sport1 Promokanaal|TV|Presentations
0100,1817:51DB|CanalDigitaal 23.5E|Film1 Premiere |TV|Movies
0100,1817:51E0|CanalDigitaal 23.5E|Sport 1 HD Netherlands|TV|Sport
0100,1817:5212|CanalDigitaal 23.5E|RTL 7 HD|TV|General
0100,1817:5217|CanalDigitaal 23.5E|RTL 5 HD|TV|General
0100,1817:521C|CanalDigitaal 23.5E|Net 5 HD|TV|General
0100,1817:5221|CanalDigitaal 23.5E|Een HD|TV|General
0100,1817:5226|CanalDigitaal 23.5E|Canvas HD|TV|General
0100,1817:5226|CanalDigitaal 23.5E|Ketnet HD|TV|Children
0100,1817:522B|CanalDigitaal 23.5E|Disney XD Netherlands HD|TV|Children
0100,1817:522B|CanalDigitaal 23.5E|Veronica HD|TV|General
0100,1817:5230|CanalDigitaal 23.5E|Nederland 3 HD|TV|General

Zo werken alle zenders bij mij iig, wel met een decoder en dus geen pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
oliveroms schreef op zondag 18 november 2012 @ 20:28:
[...]

Maar weten we zeker dat de chip op de kaart niet beetje sneller/beter is?
Dat durf ik niet te zeggen, enige wat ik kan zeggen is dat zowel de Conax kaart van Digitenne als de Seca kaart van CDS op 3,58Mhz lopen. En dat de kaart van CDS maar 2 of 4 streams (zenders) tegelijk kan decoderen. Standaard twee, vier als hij in een gecertificeerde ontvanger zit (en ik meen me te herinneren dat hij daarna tot vier in staat blijft als hij ooit maar in een gecertificeerde ontvanger heeft gezeten).
Anyhow, op zich kan ik het over mn hart krijgen 1 malig een iets duurder ekaart te kopen, voor lagere abo kosten, maar goed, tis idd wel beetje krom ja.
Het is natuurlijk gewoon dom want eenmalige aankopen moet je niet zo gebruiken om je cashflow op gang te houden. :) Bovendien stappen klanten daardoor minder snel over.

Bij mijn weten zijn losse smartcards trouwens amper meer te krijgen, CDS verkoopt ze niet meer los geloof ik. (sommige webshops misschien nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Webshops hebben ze nog volop wat ik zie. Maar goed, 3 smartcards is goed 100E, geen goedkope grap en inderdaad maakt overstappen _onnodig_ duur.

Hoe zit dat met die CDS kaart dat hij eerst maar 2 en daarna pas 4 kan ontvangen? Ik heb geen gecertificeerde ontvanger en was niet van plan dat aan te schaffen :p

Maar dan komt mijn originele vraag terug, ik heb nu 310ms nodig voor het decoderen van 1 kanaal via de conax volgens oscam. Ik las dat sommige mensen aan het klagen waren dat de ene lezer dus 110ms nodig had en een andere lezer 'maar' 90ms. Is er iets dan erg mis met mijn setup, of is de conax gewoon zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
oliveroms schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:39:
Webshops hebben ze nog volop wat ik zie. Maar goed, 3 smartcards is goed 100E, geen goedkope grap en inderdaad maakt overstappen _onnodig_ duur.

Hoe zit dat met die CDS kaart dat hij eerst maar 2 en daarna pas 4 kan ontvangen? Ik heb geen gecertificeerde ontvanger en was niet van plan dat aan te schaffen :p
Dat is een anti-cardsharemaatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
W3ird_N3rd schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:28:
[...]

Dat is een anti-cardsharemaatregel.
Ja logisch (ik heb absoluut geen behoeft aan cardsharing buitenshuis), maar snap niet helemaal precies hoe deze 'anti' methode werkt. Blijkbaar 'activeer' je iets op de kaart door hem in een gecertificeerde ontvanger te stoppen? (EMM packet dat enkel op die ontvangers wordt door gestuurt? Waarom kan oscam dat b.v. niet faken?) Een bitje op de kaart zelf?

Kan je een willekeurige sat shop binnen stappen, ff je kaart erin floepen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Dat zou je even op sat4all op moeten zoeken/vragen, is een tijd terug dat ik dat heb gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Zag idd dat je ook op sat4all zat :)

Enige wat ik erover vond, was dat je emm 'spam' kon terug dringen tot max 4, niemand heeft het er specefiek over ... zal ik tegen die tijd weer eens uitzoeken.

• Joseph
  • Laatst online: 28-09 02:20
nieuws: UPC maakt digitale tv kijken zonder Mediabox mogelijk

Klopt het dat als ik Digitale TV van UPC af ga nemen, ik dit via TVHeadend kan streamen naar het netwerk? Ik heb namelijk veel reacties gelezen hier dat UPC niet werkt, maar dit nieuwsbericht deed me daar aan twijfelen.
Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste