• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 20:08
Joseph schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:27:
nieuws: UPC maakt digitale tv kijken zonder Mediabox mogelijk

Klopt het dat als ik Digitale TV van UPC af ga nemen, ik dit via TVHeadend kan streamen naar het netwerk? Ik heb namelijk veel reacties gelezen hier dat UPC niet werkt, maar dit nieuwsbericht deed me daar aan twijfelen.
Nee dit werkt niet. UPC werkt alleen met mediabox of de gecertificeerde CI+ module (waar je dus ook geen hol aan hebt). Voor de PC in het algemeen moet je met een CI-nietplus module kunnen werken of met een kaartlezer, voor tvheadend werkt alleen een kaartlezer. En zolang je de boxkey van je mediabox niet uit kan lezen (en bij mijn weten is dit tot op de dag van vandaag nog niemand gelukt) kan je UPC-smartcards niet gebruiken in een losse kaartlezer.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2012 20:18 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Anoniem: 213964

Ik draai al een tijdje tvheadend icm een Sundtek MediaTV Pro via Ziggo, alleen zie ik dat er ook een Sundtek MediaTV Digital Home bestaat voor 10 euro goedkoper. De MediaTV Pro zie ik vaak terugkomen in de setup van mensen, alleen zie ik eigenlijk geen reden waarom je voor deze moet kiezen boven de Digital Home, tenzij je natuurlijk gebruik maakt van analoge TV.

Kan ik aannemen dat ik zonder problemen mijn tuners kan uitbreiden met een Digital Home variant?

-edit-

Ik heb de Digital Home variant gekocht en deze werkt net zo goed als mijn MediaTV Pro, zonder extra drivers te installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 213964 op 18-12-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:55

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik draai nu al een tijd met TVHeadend (v3.2.18~g40a8920~precise, Ubuntu 12.04.1) en XBMC (v12 beta 1, Windows 7) en sinds ik op 3.2.18 zit, kapt ie er spontaan mee. Tenminste...de server draait gewoon door, maar als ik met XBMC een kanaal kies, krijg ik niets en na een paar seconden een 'no input detected' melding. XBMC en/of TVHeadend herstarten helpt niet. De server als geheel rebooten helpt dan weer wel.

Komt dit bekend voor?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Anoniem: 213964 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:33:
Ik draai al een tijdje tvheadend icm een Sundtek MediaTV Pro via Ziggo, alleen zie ik dat er ook een Sundtek MediaTV Digital Home bestaat voor 10 euro goedkoper. De MediaTV Pro zie ik vaak terugkomen in de setup van mensen, alleen zie ik eigenlijk geen reden waarom je voor deze moet kiezen boven de Digital Home, tenzij je natuurlijk gebruik maakt van analoge TV.

Kan ik aannemen dat ik zonder problemen mijn tuners kan uitbreiden met een Digital Home variant?
ik heb geen idee wat het verschil hierin is, wel weet ik dat de pro versie niet leverbaar is. op website van fabrikant staat deze als leverbaar vanaf 01-01-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 11:00
Anoniem: 213964 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:33:

Ook ik heb de Pro versie en puur en alleen omdat daar destijds makkelijker aan te komen was als de Home variant, dan ga ik voor dat tientje niet moeilijk doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:15
Inderdaad. Overigens moeten allebei de modellen volgens mij gewoon werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

FitzJac schreef op zondag 18 november 2012 @ 21:28:
@ C.44:

code:
1
2
3
4
5
[dvbapi]
enabled                         = 1
au                              = 1
user                            = dvbapiau
boxtype                         = pc

Zo werken alle zenders bij mij iig, wel met een decoder en dus geen pc.
Sinds wanneer heeft TVHeadend ondersteuning voor dvbapi? Want in het verleden moest ik dit altijd doen via een newcamd connectie en die ondersteunde op het laatst niet meer de EMM types van de SECA3 kaart.

Ah, sinds vorige maand ondersteunen ze direct access naar OSCAM zolang je maar boxtype = pc en pmt_mode = 4 gebruikt bij [dvbapi]. Sweet, tijd om vandaag maar even openelec installeren :)

Op dit moment heb ik nog yaVDR 0.5 draaien icm XBMC. Maar helaas is deze oplossing behoorlijk instabiel. Met regelmaat kan ik mijn kanalen niet meer bekijken en dan moet ik mijn mediacenter herstarten. Uiteraard kan ik ook gewoon gebruik maken van softdevicehd, maar dan moet ik switchen naar XBMC zodra ik een DVD/MKV wil kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door nwagenaar op 09-12-2012 12:05 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493097

Hiya,

Ik volg al enige tijd dit topic en ik heb er op meerdere vlakken zeker iets aan gehad, echter zit ik nu met een probleem dat ik met geen mogelijkheid kan oplossen. Ik heb het probleem al op het TVH forum uitgelegd, maar de support is daar zo goed als nihil.

Ik gebruik TVH vanuit git, recentelijk bijgewerkt naar de laatste versie (3.3.200). Sinds ik mijn HTPC gebouwd heb (XBMC Eden met PVR), zit ik al met het probleem dat geen enkele zender op QAM256 fatsoenlijk te bekijken is. Dit houdt in dat TVH de zenders wel zelf scanned, ook gewoon werken in XBMC maar continu storen. XBMC geeft aan dat 'ie aan het bufferen is, TVH geeft Continuity Errors aan. Het signaal is in orde van zowel binnenkomst als uitgave en ik heb zelfs een nieuwe DVB-C kaart (TechniSat Cablestar HD2) gekocht om uit te zoeken of het aan de kaart lag. Voorheen was dit niet echt een probleem, aangezien ik een Windows systeem heb draaien waar de zenders wel normaal op werken, maar Ziggo gaat steeds meer frequenties op QAM256 gooien en daardoor wordt het een serieus probleem.

Ik weet inmiddels dat het probleem puur gerelateerd is aan frequenties op de QAM256 band, echter na inmiddels al weken het internet af te struinen naar een oplossing, zit ik nog steeds zonder oplossing.

Modules voor DVB-C:
code:
1
2
3
4
mantis                 23328  0
mantis_core            40275  1 mantis
dvb_core              109664  3 cx23885,videobuf_dvb,mantis_core
rc_core                26884  11 rc_tbs_nec,ir_lirc_codec,ir_mce_kbd_decoder,ir_sony_decoder,ir_jvc_decoder,ir_rc6_decoder,cx23885,ir_rc5_decoder,mantis_core,ir_nec_decoder

Bij het scannen met w_scan komen alle frequenties gewoon door, zowel op QAM64 als QAM256, maar geeft w_scan wel na elke frequentie de melding: "undefined inner fec". Is er iemand die eenzelfde probleem heeft gehad en/of weet wat hier de oplossing voor is¿ Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik het graag.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet van 'vroeger' (ik schrijf 2005/2006, toen ik zelf met DVB-T icm. VDR aan het experimenteren was) dat bios settings gerelateerd aan de PCI bus (maar later ook USB chipset quirks) nogal invloed hadden op de continuiteit van de data stream.

Had geloof ik met PCI delay/latency ofzo te maken (iig. de frequentie waarop gewisseld wordt tussen de PCI slots en dus hoeveel data een PCI device per tijdslot kwijt kan).

Bij QAM256 modulatie kan ik me voorstellen dat er nogal wat mbits tegelijk door de kaart naar het OS gedumpt moeten worden en bij DVB is het nogal kritisch of packets in hun geheel (en in een continue stream) aan komen. FEC waarde zegt wat over de signaalkwaliteit en in hoeverre eventuele errors nog te corrigeren zijn (wat bij QAM256 sowieso al kritischer is) en ik kan me wel voorstellen dat, naast signaalkwaliteit, ook transport over de PCI(-e) bus nogal kritiek kan worden en dat bij incomplete packets de foutcorrectie er geen chocola meer van kan maken of het nou goed binnen is gekomen of niet.

Zoek anders eens in je BIOS naar dit soort PCI related settings (als die er nog zijn, want ik heb het inmiddels over het AMD Athlon XP / sockat A tijdperk) of evt. of je dit soort parameters ook vanuit Linux kan beinvloeden.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 18-12-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik zal daar eens induiken. Voor de volledigheid, mocht het nodig zijn, de specs van mijn systeem:

GIGABYTE GA-Z77-D3H
Intel® Core™ i5-3570K
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit

Mijn DVB-S(2) streams lopen allemaal prima, ook de 40mb/s HD streams. Maar ik zal het BIOS eens uitpluizen, wellicht dat daar een eureka moment gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Hoe weet je dat? 256QAM is gevoeliger voor een slecht signaal dan 64QAM, dus dat zou je problemen ook precies verklaren.

Welke TV-kaart had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat het signaal in orde is, omdat ik een tweede systeem heb draaien met exact dezelfde DVB-C kaart en deze niet de kuren vertoont die tvheadend vertoont. Nou is het uiteraard mogelijk dat Linux er anders op reageert dan win7, maar dan nog. Signaal komt binnen op 93%, dus ik betwijfel ten zeerste dat het daar aan ligt. Mijn vorige kaart was een TwinhanDTV DVB-C CAB-CI 2033 (Mantis) kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Percentages zeggen niets, die kunnen per driver verschillen. Linux en W7 kunnen zeker anders reageren, die hebben namelijk andere drivers.

Linkjes:

http://linuxtv.org/wiki/index.php/Technisat_CableStar_HD2
http://linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-C_PCI_Cards

De Twinhan staat onder Experimental support, maar dat hoeft niets te zeggen, wiki loopt vaak achter.

Test je beide systemen wel met dezelfde coaxkabel en stekker? Als je ook een standalone decoder hebt, test die dan eens op dezelfde aansluiting. Dan kan je de signaalkwaliteit uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de CI-Module in mn tv gebruikt als 'stand-alone' en die gaf ook 93% aan (en goed beeld zonder issues). Ik heb inderdaad dezelfde setup gebruikt voor de test met mijn windows systeem. Overigens, voordat ik de technisat aangeschaft heb, heb ik uiteraard eerst gekeken hoe compatible dit was met *nix/tvheadend. Persoonlijk denk ik aan een probleem met de 'driver', beide kaarten gebruiken namelijk dezelfde modules. Mja, hoe sluit ik zoiets uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Heeft iemand een idee hoe ik uit TVHeadend een lijst kan genereren van de kanaalnamen en de SID? Ik heb zo'n lijstje nodig voor een Dreambox en ik wil graag steeds een up-to-date kanalenlijst hebben van de kanalen die TVHeadend kan vinden. Zoiets kan ik mooi schedulen op de tvserver (Ubuntu).

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Anoniem: 493097 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:36:
Ik heb de CI-Module in mn tv gebruikt als 'stand-alone' en die gaf ook 93% aan (en goed beeld zonder issues). Ik heb inderdaad dezelfde setup gebruikt voor de test met mijn windows systeem. Overigens, voordat ik de technisat aangeschaft heb, heb ik uiteraard eerst gekeken hoe compatible dit was met *nix/tvheadend. Persoonlijk denk ik aan een probleem met de 'driver', beide kaarten gebruiken namelijk dezelfde modules. Mja, hoe sluit ik zoiets uit....
Wat je kan proberen is de laatste drivers te installeren: http://www.linuxtv.org/wi...ll_V4L-DVB_Device_Drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat ik dat al gedaan had, maar misschien dat het een verouderde versie was. Ik ga het proberen, in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben bezig om te testen met een HDhomerun en TVheadend op Ubuntu 12.04 LTS.
Nu ben ik een redelijke noob, maar alles lukt aardig en ben ik zover dat TVheadend draait en de HDhomerun herkend.

Ik ben dus bij de stap dat ik wil gaan scannen naar kanalen, maar daarvoor loop ik al vast. Als ik op "Add DVB Network by Location" klik in de webinterface, dan krijg ik alleen Canada en US te zien. Dat helpt natuurlijk niet als je in Ziggo gebied zit :)

Heeft er iemand een tip wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Mystic Spirit schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:25:
Ik ben bezig om te testen met een HDhomerun en TVheadend op Ubuntu 12.04 LTS.
Nu ben ik een redelijke noob, maar alles lukt aardig en ben ik zover dat TVheadend draait en de HDhomerun herkend.

Ik ben dus bij de stap dat ik wil gaan scannen naar kanalen, maar daarvoor loop ik al vast. Als ik op "Add DVB Network by Location" klik in de webinterface, dan krijg ik alleen Canada en US te zien. Dat helpt natuurlijk niet als je in Ziggo gebied zit :)

Heeft er iemand een tip wat ik over het hoofd zie?
Heb je ook oscam of iets dergelijks draaien icm met een cardreader?

Edit
Heb je ook het Network ID goed ingevuld. Bij mij is dat 5555 voor Ziggo.

[ Voor 5% gewijzigd door aegieles op 05-01-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben bewust nog even zonder oscam bezig zodat dat uitgesloten is. Net ID heb ik inderdaad 5555. Dat is het namelijk voor mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Mystic Spirit schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:55:
Ik ben bewust nog even zonder oscam bezig zodat dat uitgesloten is. Net ID heb ik inderdaad 5555. Dat is het namelijk voor mij ook.
Geen idee dan, krijg een hele was lijst aan landen te zien.
Misschien heb je hier wat aan https://www.lonelycoder.com/redmine/boards/5/topics/4995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat geeft wel aanknopingspunten. TV headend geeft aan de het "HDhomerun ATSC" adapters zijn en ik had ze dus als DVB-C moeten instellen. Dat heb ik inmiddels gedaan door de commandos die daarvoor zijn uit te voeren. De adapters blijven echter hetzelfde resultaat in TVheadend geven ook na een stop en start van de TVheadend service. Dat is op zich niet zo raar want ik had in de configuratie in windows al aangegeven dat het DVB-C moest zijn en zo staat hij dus ook nog altijd ingesteld.

Zou ik TVheadend opnieuw moeten installeren of andere zaken overnieuw moeten doen voor ik het juiste resultaat krijg?

[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-01-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
TVHeadend opnieuw installeren lijkt mij niet zinvol, inderdaad stoppen en starten zou voldoende moeten zijn. Heb je de DVB drivers ook geïnstalleerd zoals hier wordt beschreven. Als je dan tvheadend start met -C als argument zou je toch echt een dvb adapter moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ja dat heb ik gedaan, maar u zie ik 3 errors als ik start met -C
Op lijn 2 en 3 en op 47 maar dat lijkt op 48 weer goed te komen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
Jan 05 16:45:21 [INFO]:charset: 59 entries loaded
Jan 05 16:45:21 [ALERT]:dvb: Unable to open /dev/dvb/adapter0/frontend0 -- Device or resource busy
Jan 05 16:45:21 [ALERT]:dvb: Unable to open /dev/dvb/adapter1/frontend0 -- Device or resource busy
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module eit created
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module uk_freesat created
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module uk_freeview created
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module opentv-skyit created
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module opentv-ausat created
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module opentv-skyuk created
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module pyepg created
Jan 05 16:45:21 [INFO]:epggrab: module xmltv created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_za created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_ar created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_na_dd created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_huro created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_combiner created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_il created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_es_laguiatv created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_is created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_uk_bleb created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_es_miguiatv created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_hr created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_ee created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_fi created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_fi_sv created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_pt created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_ch_search created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_nl created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_eu_epgdata created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_pt_meo created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_no_gfeed created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_uk_rt created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_dtv_la created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_se_swedb created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_fr created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_it created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_fr_kazer created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_in created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epggrab: module /usr/bin/tv_grab_dk_dr created
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epgdb: loaded v2
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epgdb:   channels   0
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epgdb:   brands     0
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epgdb:   seasons    0
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epgdb:   episodes   0
Jan 05 16:45:22 [INFO]:epgdb:   broadcasts 0
Jan 05 16:45:22 [INFO]:dvr: Creating new configuration ''
Jan 05 16:45:22 [WARNING]:dvr: Output directory for video recording is not yet configured for DVR configuration "". Defaulting to to "/home/tvheadend/Videos". This can be changed from the web user interface.
Jan 05 16:45:22 [INFO]:CSA: Using SSE2 128bit parallel descrambling
Jan 05 16:45:22 [NOTICE]:START: HTS Tvheadend version 3.2.34~gfaee94b~precise started, running as PID:1936 UID:0 GID:0, settings located in '/home/tvheadend/.hts/tvheadend'
Jan 05 16:45:22 [ERROR]:AVAHI: Service name collision, renaming service to 'Tvheadend #2'
Jan 05 16:45:24 [INFO]:AVAHI: Service 'Tvheadend #2' successfully established.

Kennelijk is de device "busy" maar zou niet weten hoe dat kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-01-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
[ERROR]:AVAHI: Service name collision, renaming service to 'Tvheadend #2'

Lijkt erop dat tvheadend nog draaide.
Zorg ervoor dat alle tvheadend processen gekilled zijn en doe opnieuw tvheadend -C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Na een killall -9 tvheadend heb ik de error niet meer van de AVAHI, maar nog wel die op lijn 1 en 2. De device zou nog steeds busy zijn...

Ik heb nu opeens 4 adapters in TVheadend... Vandaar dat er 2 busy zijn... Geen idee hoe ik dat voorelkaar heb gekregen 8)7

Maar heb nu wel DVB-C adapters waarbij ik nederland kan selecteren!

[ Voor 42% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-01-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Zou dan een ander proces moeten zijn. Kijk hier eens naar: http://stackoverflow.com/questions/624154/linux-which-process-is-causing-device-busy-when-doing-umount

Edit:
Zag je laatste post niet. Oke, dat is mooi, nu kan je wel verder denk ik.

Edit:
Oscam wordt ook nog leuk, dit vond ik het lastigste om aan de praat te krijgen kan ik me herinneren. Kon geen geschikte package vinden, maar dat zal wel minder problematisch zijn op een recente ubuntu. Zit zelf met een oude debian op mijn nas namelijk. Heb uiteindelijk oscam zelf maar gecompileerd.

[ Voor 42% gewijzigd door aegieles op 05-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben weer een paar stappen verder, maar moet zeggen dat het nog niet mee valt zo de eerste keer.

Mijn installatie is duidelijk niet in orde, na al mijn pogingen om het aan de gang te krijgen.
Huidige situatie is:
Nog geen OSCam (eerst de rest netjes krijgen)
Teveel adapters in tvheadend (waarschijnlijk door al mijn pogingen ze erin te krijgen zonder succes)
Ik kan niet opnemen met een opdracht vanuit XBMC
Zenderoverzicht van Ziggo geeft stotterend geluid en artifacts in beeld (NL 1HD doet het prima dus geen bandbreedte issue)

Kortom ik heb nog aardig wat te verbeteren en een echte stap voor stap guide voor het aan de praat krijgen van de combinatie TV headend, HDHomerun en een Smargo kan ik niet vinden. Dat wil zeggen niet 1 complete die ook daadwerkelijk goed resultaat levert. Met combineren kom ik een heel eind.
Als iemand een totale kloppende guide weet houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Heb geen complete guide voor je. Ik heb wel toen der tijd wat notities gemaakt. Maar mijn setup is net iets anders. Ik gebruik een Sundtek MediaTV ipv een HDHomerun en heb alles geïnstalleerd op Debian etch ipv Ubuntu ?? LTS die jij gebruikt. De dingen die wel gelijk zijn, zijn Tvheadend, XBMC, Smargo, Oscam. Stotterend beeld zal wel aan je kabelsignaal liggen, misschien een gare splitter ergens zitten. Met Tvheadend kun je zien op welke frequenties je een slecht signaal hebt door "Monitor signal quality" aan te zetten.

Edit:
Bij mij staat onder /.hts/tvheadend/dvbadapters mijn dvb adapter instellingen, misschien kun je daar één en ander uit verwijderen.

Edit:
Sluit ook even je HDHomerun direct op je AOP aan met een kort kabeltje, dus zonder splitters, multitabs, versterker e.d. er tussen. Dit zijn vaak boosdoeners voor een slecht signaal met als gevolg stotterend beeld, blokjes in je beeld, hakkelend geluid, missende kanalen e.a. shit.

[ Voor 28% gewijzigd door aegieles op 06-01-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik gebruik Ubuntu 12.04 LTS en ik ben een behoorlijke linux noob... en bij mij bestaat die ...../dvbadapters niet

In ieder geval de unscrambled kanalen werken momenteel. dus ben overgegaan op oscam installeren.
Dat lijkt allemaal gelukt te zijn. Moest zelf uitvinden hoe ik het compilen en installeren moest, maar ik krijg de webinterface te zien. Dus ik heb het idee dat ik iets goed gedaan heb :+
TVheadend wil echter niet connecten met oscam. Die geeft aan "127.0.0.1:15050: No login key received: Software caused connection abort" Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb wel de goede user en pasword opgegeven. Kennelijk verstuurd tvheadend die niet?

Heb inmiddels ongeveer alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Misschien een wat vreemde vraag in een TVheadend topic, maar zou ik ditzelfde probleem ook hebben met MythTV? Of ben ik dan helemaal geen oscam nodig en zit dat allemaal ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mystic Spirit schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:35:
Ik gebruik Ubuntu 12.04 LTS en ik ben een behoorlijke linux noob... en bij mij bestaat die ...../dvbadapters niet

In ieder geval de unscrambled kanalen werken momenteel. dus ben overgegaan op oscam installeren.
Dat lijkt allemaal gelukt te zijn. Moest zelf uitvinden hoe ik het compilen en installeren moest, maar ik krijg de webinterface te zien. Dus ik heb het idee dat ik iets goed gedaan heb :+
TVheadend wil echter niet connecten met oscam. Die geeft aan "127.0.0.1:15050: No login key received: Software caused connection abort" Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik heb wel de goede user en pasword opgegeven. Kennelijk verstuurd tvheadend die niet?

Heb inmiddels ongeveer alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Misschien een wat vreemde vraag in een TVheadend topic, maar zou ik ditzelfde probleem ook hebben met MythTV? Of ben ik dan helemaal geen oscam nodig en zit dat allemaal ingebakken?
Zoals eerder in dit topic: http://www.herrman.nl/index.php?item=htpc

Hier stukje over Ziggo en Oscam. Die config files heb ik overgenomen en werken prima (voor Ziggo that is).

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Is er niks te zien aan de usrfile en logfile die in oscam.conf staan gedefinieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Bolk schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:02:
[...]

Zoals eerder in dit topic: http://www.herrman.nl/index.php?item=htpc

Hier stukje over Ziggo en Oscam. Die config files heb ik overgenomen en werken prima (voor Ziggo that is).
Ik heb inmiddels contact met de reader en de card (zo lijkt het voor mij tenminste)
Ik zit ook op ziggo, maar de de configfiles helpen niet.
De meldingen die ik voor de kanalen krijg waar ik een abo voor heb zijn de volgende:
code:
1
2
3
4
Jan 07 00:16:08 serviceprobe:       Nederland 2 HD: checking...
Jan 07 00:16:08 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "HDHomeRun DVB-C 1220995F-0", network: "Ziggo Digitale Televisie 02", mux: "Ziggo Digitale Televisie 02: 826,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "Nederland 2 HD", quality: 100
Jan 07 00:16:18 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Jan 07 00:16:18 serviceprobe:       Nederland 2 HD: skipped: Got multiplexed packets but could not decode further

[ Voor 3% gewijzigd door Mystic Spirit op 06-01-2013 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Als je via Oscams webinterface gaat naar Readers wat zie je dan?
En je status pagina? Screenshots?

[ Voor 21% gewijzigd door aegieles op 06-01-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb het geheel weer omzeep geholpen... Nu loop ik weer vast op de login op de oscam server.
Het zal te laat zijn. Morgen weer eens kijken met frisse ogen.

Heb wel net in dit topic gevonden dat ik mogelijk een cardid van 0602 moet gebruiken om de fut uit mijn vorige post op te lossen. Oudere kaarten hebben kennelijk een id van 0602. Dat helpt alleen niet als hij niet meer connecten wil...

Ik heb echt geen idee waarom ik nu deze melding heb voor het connecten:
code:
1
127.0.0.1:15050: No login key received: Connection timed out

[ Voor 15% gewijzigd door Mystic Spirit op 06-01-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Draait oscam wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Even tussendoor. Ik ga binnenkort verhuizen (Ziggo gebied, dus no worries) maar glas is wel aantrekkelijk. Kan iemand me aangeven of al deze providers werken met TVHeadend?

http://www.glashartmedia.nl/Service+Provider/Inleiding/

Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik meen dat Glashart een ongecodeerd (!) basispakket heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

W3ird_N3rd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:20:
Ik meen dat Glashart een ongecodeerd (!) basispakket heeft.
Extra zenders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:03
Niet allemaal werken met TVHeadend.. KPN is bijv niet te decoderen en zo zijn er ook een aantal KPN gebieden die gecodeerd zijn bij de andere service-providers..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416373

Dit topic gaat daar wat meer over ;-)

Dit gaat wel over IPTV streams dan hé.. Het DVB-C signaal is naar mijn weten ongecodeerd voor de basis-zenders. De betaalde zenders zitten alleen op IPTV

[ Voor 22% gewijzigd door Xaero op 07-01-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt helemaal. In een aantal plaatsen met oudere netwerken (Leiden, Zeewolde, Deventer, andere plaatsen waar de netwerken nog door Reggefiber Wholesale 'belicht' zijn) zijn de IPTV streams unencrypted en kan je, door het MAC adres en Vendor ID van een Amino settopbox te spoofen prima gebruik maken van tvheadend voor de IPTV streams.

Echter, alle modernere netwerken hebben de IPTV streams van KPN en deze zijn Verimatrix-encoded. Bovendien is de kans heel groot dat, nu Reggefiber Wholesale en Glashart Media van KPN zijn, dat ook de 'oudere' netwerken langzamerhand geconsolideerd worden zodat ook daar alles encrypted is.

De kans dat DVB-C van Glashart Media wordt opgeheven acht ik echter veel keiner aangezien er ook niet-KPN dochters via wholesale die diensten aanbieden.

En het voordeel van DVB-C van Glashart Media is dat je het basispakket unencrypted en in originele kwaliteit ontvangt (en ieder stuk hardware dat met dvb-c werkt kan je dus gebruiken, zonder gedoe met smartcards en softcam's en zo). Als je in UPC gebied komt te wonen dus een nobrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

eymey schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:55:
Klopt helemaal. In een aantal plaatsen met oudere netwerken (Leiden, Zeewolde, Deventer, andere plaatsen waar de netwerken nog door Reggefiber Wholesale 'belicht' zijn) zijn de IPTV streams unencrypted en kan je, door het MAC adres en Vendor ID van een Amino settopbox te spoofen prima gebruik maken van tvheadend voor de IPTV streams.

Echter, alle modernere netwerken hebben de IPTV streams van KPN en deze zijn Verimatrix-encoded. Bovendien is de kans heel groot dat, nu Reggefiber Wholesale en Glashart Media van KPN zijn, dat ook de 'oudere' netwerken langzamerhand geconsolideerd worden zodat ook daar alles encrypted is.

De kans dat DVB-C van Glashart Media wordt opgeheven acht ik echter veel keiner aangezien er ook niet-KPN dochters via wholesale die diensten aanbieden.

En het voordeel van DVB-C van Glashart Media is dat je het basispakket unencrypted en in originele kwaliteit ontvangt (en ieder stuk hardware dat met dvb-c werkt kan je dus gebruiken, zonder gedoe met smartcards en softcam's en zo). Als je in UPC gebied komt te wonen dus een nobrainer.
Thanks jongens. Ik ga naar Weert waar ze nu fiber aan het uitrollen zijn. Zo te zien is dat allemaal Glashart Media.

Ziggo is een aantrekkelijke optie omdat het gewoon werkt met m'n huidige TV Headend setup. Ik ga het andere topic even bestuderen, want 100/100 is ook wel fijn. En anders kan ik altijd nog aan de DVB-S ;)

/edit: of een combi van glas en Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Bolk schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:07:
[...]

Thanks jongens. Ik ga naar Weert waar ze nu fiber aan het uitrollen zijn. Zo te zien is dat allemaal Glashart Media.
[...]
Laat je niet belazeren door de marketing tekst, in de nieuwe gebieden komen de streams gewoon van KPN.
GHM koopt ze in bij KPN en verkoopt ze weer onder eigen naam, maar waar je naar zit te kijken komt bij KPN vandaan en is dus encrypted.
Als ze nu (pas) begonnen zijn met de aanleg van glas kan je er vergif op innemen dat het KPN streams worden (verkocht door GHM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:30:
[...]

Laat je niet belazeren door de marketing tekst, in de nieuwe gebieden komen de streams gewoon van KPN.
GHM koopt ze in bij KPN en verkoopt ze weer onder eigen naam, maar waar je naar zit te kijken komt bij KPN vandaan en is dus encrypted.
Als ze nu (pas) begonnen zijn met de aanleg van glas kan je er vergif op innemen dat het KPN streams worden (verkocht door GHM).
Mja, daar was ik ook achter gekomen.. Beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat overigens onverlet laat dat je ook in die gebieden gewoon nog steeds van het basispakket in ongecodeerd DVB-C kan genieten!

Ga je in Ziggo gebied wonen, dan zou ik fiber overigens hoogstens voor internet nemen (zeker zolang Ziggo de HTPC's met Alphacrypt nog niet bedoeld of onbedoeld blokkeert). In UPC gebieden ben je als HTPC liefhebber nog steeds het beste af met glasvezel, ookal kan het alleen via dvb-c met een standaardpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

eymey schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:34:
Wat overigens onverlet laat dat je ook in die gebieden gewoon nog steeds van het basispakket in ongecodeerd DVB-C kan genieten!

Ga je in Ziggo gebied wonen, dan zou ik fiber overigens hoogstens voor internet nemen (zeker zolang Ziggo de HTPC's met Alphacrypt nog niet bedoeld of onbedoeld blokkeert). In UPC gebieden ben je als HTPC liefhebber nog steeds het beste af met glasvezel, ookal kan het alleen via dvb-c met een standaardpakket.
Uhhu.. Ik mis wat HD kanalen en ESPN bij het basispakket, dus DVB-C voldoet nét niet aan m'n eisen. Daarom is Ziggo alleen voor TV een optie. Ik zal even kijken voor internet-only via glas.

Thanks in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnwie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-04 14:21
Ik weet niet hoe het zit in Weert, maar in Deventer heb ik Glashart en het basispakket.
Maar alle streams (dus niet alleen het basispakket), behalve HBO, zijn unencrypted en werken prima via TVHeadend.
PS: ALLE streams zijn ergens te vinden in het topic IPTV voor HTPC.

Wel heb ik een andere vraag. Heeft iemand een idee hoe ik de EPG aan de praat krijg in TVHeadend dat draait op een Synology NAS?
Ik heb alle IPTV zenders (handmatig) geconfigureerd, maar wil daar natuurlijk graag wel programma informatie bij hebben. Internal grabbers werken niet (kan ik niet enablen), dus ik houd de externe grabbers over.
Deze heb ik aangevinkt, maar dan???
Kan iemand mij op weg helpen?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Deventer is inderdaad 1 van de plaatsen waar ooit is begonnen met WGDO (Reggefiber Wholesale). De vraag is echter hoe lang nog. Want in het XMS Glasvezel topic ging op een gegeven moment een gerucht dat men stiekem al bezig was bepaalde zenders van de KPN multicast cloud te gaan betrekken in enkele plaatsen.

Wat grabbers betreft: Hier destijds (1,5 jaar terug) behoorlijk gezeik mee gehad en eigenlijk nooit elegant werkend gekregen. Gelukkig kwam GHM op dvb-c toen snel met EPG via DVB ;)

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 09-01-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoek op AminoEPGGrabber ergens op GOT. Werkt als een zonnetje.

buiten dat:
Anoniem: 225757 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:30:
[...]
in de nieuwe gebieden komen de streams gewoon van KPN.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 09-01-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe nice :). Wist nieteens dat iemand zo'n grabber geschreven heeft.

Maar goed, zo te zien is de EPG server uberhaupt alleen via het IPTV netwerk bereikbaar (en aangezien ik daar toch niets te zoeken heb als WMP'er heeft het voor mij dus weinig zin :). Maar voor de WGDO klanten die echt met IPTV aan de slag kunnen is het wel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, sinds op DVB-C ook een EPG zit die wat langer de toekomst in kijkt heeft het weinig meerwaarde. Maar doen dat nog maar 2 dagen was had je wel voordeel van de iptv EPG die 7 dagen vooruit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Ik zit me ook te in te lezen om een setup te gaan bouwen met een tv-headend server die 2 raspbmc's kan voorzien van live tv, en de opname mogelijkheid van mijn 2 Humax 5050's in huis kan overnemen. Gaat om een Ziggo installatie. Zal als ik het aan de gang krijg allemaal uit groeien naar een 4 tuner setup. Maar zit met een vraagje wat ik niet helemaal helder heb.

- HDHomerun in meterkast.
- TV Headend op een Debian of Ubuntu VM op ESXi op zolder
- Middels pci-passthrough een Smargo smartreader aan dezelfde VM
- OScam installeren op de headend server (waar de smartreader dus ook aan zit).

En dan.. heb ik in principe alles draaien wat nodig zou zijn. Maar.. Kan TV Headend dan ook channels van de hdhomerun decrypten middels de aangesloten smartreader en oscam? En omdat ik in beide xbmc's vervolgens de headend server opgeef, kan ik op die xbmc's alle kanalen in mijn abonnement kijken. Right?
Indien yes, dan ga ik investeren in de hardware om te testen..

/edit
Aha..
https://www.lonelycoder.c...ects/tvheadend/wiki/Ziggo
Both NewCS 1.67rc1 and oscam 0.99.4svn have been tested and verified to work with Tvheadend for decrypting scrambled channels Oscam HOWTO.
Dus als ik twee gegevens combineer, moet het werken. Namelijk het feit dat ik hier ergens heb gelezen dat TV Headend de HDHomerun als 2 DVB-C tuners ziet en ze dus ook zo configureert, icm bovenstaande quote.

Helaas staat de HDHomerun in backorder :(

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Hier hebben ze ze nog op voorraad zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hah! Daar stonden ze gisteren nog in backorder :)
Dat is waar ik gewoon heb besteld uiteindelijk gisteren, dus zal wel snel verstuurd worden dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat is nou het voordeel van die hdhomerun tegenover een pci-e tunerkaart vraag ik me af? Is toch veel hadiger als ie in de server ingebouwd is ipv zo'n losse kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe dichter je tuner bij het AOP kan, hoe beter. Het is toch makkelijk om vanaf je meterkast alleen nog maar met UTP te hoeven werken in plaats van met UTP en coax. In theorie kan je de stream van de HDHomerun zelfs draadloos gebruiken. Plus je hebt een centrale tuner die je met meerdere apparaten op het netwerk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ok. Ik heb mijn server zowat naast de meterkast staan, dus dat scheelt alweer. TVHeadend levert vervolgens dezelfde functionaliteit: ik kan met elk device tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terual
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-04 21:20
Ik zag op github dat timeshift functionaliteit is gecommit aan master. Heeft iemand daar al ervaring mee?

Ik zelf gebruik nu de 3.2 branch. Sinds andoma het project vrij heeft gegeven is de master branch niet meer zo stabiel als daarvoor. Gebruikt hier iemand eigenlijk master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
mphilipp schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:43:
Wat is nou het voordeel van die hdhomerun tegenover een pci-e tunerkaart vraag ik me af? Is toch veel hadiger als ie in de server ingebouwd is ipv zo'n losse kast?
Enige reden voor mij is dat ik mijn servers op zolder heb staan. En daar gaat geen CAI heen, en daarnaast zou dat erg ver zijn qua kabellengte. Nu meteen naast AOP naar UTP, en TVheadend moet dus als het goed is via UTP die twee DVB-C tuners zien.

Overigens probeer ik net van de master te compileren, en die knalt er uit. Even geen tijd om verder te zoeken, later verder.

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 11-01-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
mphilipp schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:43:
Je gaat ervan uit dat je een pci kaart kan inbouwen, maar dat kan in veel gevallen(nas, kleine barebones etc..) niet. Dan is zo'n HDHomerun een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat :).

Ik heb nu nog een sundtek USB dvb-c stick aan m'n Synology hangen maar:

1) Dit is maar 1 tuner (zou er graag nog eentje bij willen)
2) Zo'n USB tv tuner, zeker met user-space drivers, vergt toch nog best wel wat van het I/O subsystem (zowel CPU als ook de USB bus. Als ik tegelijk ook nog een USB disk wil gebruiken voor backups gaat TV ontvangst haperen).
3) 2e tuner is dus nog meer belasting.

Met de aanschaf van een hdhomerun zou ik 2 vliegen in 1 klap slaan: Dual tuner én geen overhead van USB / drivers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eymey schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:34:
Dat :).

Ik heb nu nog een sundtek USB dvb-c stick aan m'n Synology hangen maar:

1) Dit is maar 1 tuner (zou er graag nog eentje bij willen)
2) Zo'n USB tv tuner, zeker met user-space drivers, vergt toch nog best wel wat van het I/O subsystem (zowel CPU als ook de USB bus. Als ik tegelijk ook nog een USB disk wil gebruiken voor backups gaat TV ontvangst haperen).
3) 2e tuner is dus nog meer belasting.

Met de aanschaf van een hdhomerun zou ik 2 vliegen in 1 klap slaan: Dual tuner én geen overhead van USB / drivers meer.
Ik zit ook te twijfelen mijn Sundtek in te wissellen voor een HDHomerun, ik wacht nog even op de ervaringen van Mystic Spirit die er 1 aangeschaft heeft voor zijn Synology ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

offtopic:
Daarom heb ik mijn NAS zelf gebouwd: veel opslag, ruimte om iets in te bouwen en genoeg power om te dienen als NAS, tvserver, downloadserver etc. Meer een homeserver eigenlijk. Die kant en klare nasjes zijn qua prijs en energieverbruik niet te verslaan tot 4 disks, maar je moet ze niet teveel andere dingen laten doen. De CPU die erin zit is nét genoeg om NAS te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Wil ook mijn sundtek vervangen door ee HDHomerun, dit zijn ook nog voordelen:
- 1 coax aansluiting voor 2 tuners (scheelt kabels/splitters, vervolg minder signaal verlies)
- goedkoper (denk ik) dan 2 usb dvb-c sticks

@schumi2004
Probeerde Mystic Spyrit nog te helpen, maar hij liep op een gegeven moment vast en heb niks meer van hem gehoord.

@Mystic Spyrit
Hoe gaat die? Nog gelukt?

[ Voor 4% gewijzigd door aegieles op 11-01-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben er ook wel benieuwd naar of het gelukt is en uiteindelijk de tuners in TVH te kunnen zien. Als dat werkt bestel ik er ook 1, kan die Sundtek in de verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Dan kun je bestellen, want dat was wel gelukt bij hem. Mystic Spirit kon NED 1 HD bekijken, maar liep vast op het descrambelen van de andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
aegieles schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:18:
Dan kun je bestellen, want dat was wel gelukt bij hem. Mystic Spirit kon NED 1 HD bekijken, maar liep vast op het descrambelen van de andere kanalen.
Dat zou ik dan ook graag nog opgelost willen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
mphilipp schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:41:
offtopic:
Daarom heb ik mijn NAS zelf gebouwd: veel opslag, ruimte om iets in te bouwen en genoeg power om te dienen als NAS, tvserver, downloadserver etc. Meer een homeserver eigenlijk. Die kant en klare nasjes zijn qua prijs en energieverbruik niet te verslaan tot 4 disks, maar je moet ze niet teveel andere dingen laten doen. De CPU die erin zit is nét genoeg om NAS te spelen.
offtopic:
Tsja... been there, done that. Got the T-shirt. Toen ik tussen de 17 en 23 jaar was, nog op (hoge)school zat en alle tijd van de wereld :). Was ook heel leerzaam om alle ins en outs van Linux, package management (en software vanuit source builden) te leren.

Nu wil ik primair gewoon iets dat -werkt-., iig voor de basisfunctionaliteit. Extra's zoals TV zijn leuk omdat ik weet dat het moet kunnen en dan is het me nog wel wat tijd waard om te investeren. Synology NAS'en zijn op zich best krachtig genoeg (en worden ook als maar krachtig) voor de standaard software die ze aan boord hebben en nog een hele hoop extra. Maar met meerdere high bandwidth USB apparaten kan ook een 'zelfbouw homeserver' al snel in de problemen komen ;) (tenzij je meteen iets neemt waar je gek wordt van de stroomrekening). Maar het aller zaligst van Synology is gewoon dat ze om het half jaar met een load aan nieuwe features komen (gebaseerd op open source software) terwijl je alels lekker zonder gedoe kan configureren in een web interface.

Any way, ik schaf eertijds ook zo'n HDhomerun aan. En als ik tvheadend er niet werkend mee krijg, dan kan ik altijd nog uitwijken naar http://dvblogic.com/en/ne...-x86-synology-is-released

Ondersteunt van zichzelf hdhomerun. :)

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 11-01-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
DVBLogic heb ook voorbij zien komen. Heb alleen niks gezien of die met een softcam kan samenwerken of met oscam bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eymey schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:08:
[...]
offtopic:
Tsja... been there, done that. Got the T-shirt. Toen ik tussen de 17 en 23 jaar was, nog op (hoge)school zat en alle tijd van de wereld :). Was ook heel leerzaam om alle ins en outs van Linux, package management (en software vanuit source builden) te leren.
Ik heb dit tijd ook gehad (ben pas 47 :+ ). Daarom heb ik 'm zelf gebouwd. Beheer met Webmin; geen omkijken naar. Een Synology is minder werk, oké, maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet.
Maar het is een keuze. Ik ben voor flexibiliteit, en het ding moet snel zijn. Zoals ie nu is, is ie poepiesnel. Maar goed, we dwalen af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mphilipp schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:49:
[...]

Ik heb dit tijd ook gehad (ben pas 47 :+ ). Daarom heb ik 'm zelf gebouwd. Beheer met Webmin; geen omkijken naar. Een Synology is minder werk, oké, maar zoveel extra werk is het nou ook weer niet.
Maar het is een keuze. Ik ben voor flexibiliteit, en het ding moet snel zijn. Zoals ie nu is, is ie poepiesnel. Maar goed, we dwalen af... ;)
Nou ja afdwalen, ben een beginnende NAS gebruiker en toen ik ten oren kreeg dat er TVHeadend op kon was ik helemaal verkocht, master spul.
Als ik jouw leeftijd bereikt heb dan kies ik wellicht ook voor zelf bouw maar waar ik benieuwd naar ben wat eigenlijk niet in dit topic hoort is het energie verbruik. Bij mijn weten ligt deze stukken hoger als bij een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

schumi2004 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:51:
[...]
Nou ja afdwalen, ben een beginnende NAS gebruiker en toen ik ten oren kreeg dat er TVHeadend op kon was ik helemaal verkocht, master spul.
Als ik jouw leeftijd bereikt heb dan kies ik wellicht ook voor zelf bouw maar waar ik benieuwd naar ben wat eigenlijk niet in dit topic hoort is het energie verbruik. Bij mijn weten ligt deze stukken hoger als bij een NAS?
Klopt. Maar het is een kwestie van keuzes: laag energieverbruik en hoge prestaties zijn moeilijk te mixen. En ik wil veel opslag (+/- 10Tb) en de vrijheid om bij te prikken als ik dat wil. Momenteel heb ik sabnzb, sickbeard, logitech media manager (voor mijn Squeezebox) draaien. Voor NAS functionaliteit hoef je eigenlijk niets te doen, behalve Samba te installeren en shares aan te maken. Dat gaat met Webmin prima.
En omdat het hobby is, draai ik nou een deel van de disks als een ZFS array. Als ik er een keer zin in heb, gaat alles naar ZFS.
Mijn overwegingen zijn voornamelijk performance en flexibiliteit. Daarom heb ik eigenlijk altijd mijn pc's zelf gebouwd. Kan ik zelf de componenten uitzoeken en in elkaar prutsen. Maar als het in elkaar zit is het klaar. Misschien dat ik dan 1x per jaar een keer iets 'leuks' eraan doe, maar als het klaar is, ben ik gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

aegieles schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:50:
Wil ook mijn sundtek vervangen door ee HDHomerun, dit zijn ook nog voordelen:
- 1 coax aansluiting voor 2 tuners (scheelt kabels/splitters, vervolg minder signaal verlies)
- goedkoper (denk ik) dan 2 usb dvb-c sticks

@schumi2004
Probeerde Mystic Spyrit nog te helpen, maar hij liep op een gegeven moment vast en heb niks meer van hem gehoord.

@Mystic Spyrit
Hoe gaat die? Nog gelukt?
Ben even uit de lucht geweest (erg drukke periode op het werk momenteel). Vandaag staat er weer een frisse start voor deur. Ik begin weer from scratch en ga alle stappen bijhouden in bestandje zodat, andere tweakers er misschien weer wat aan hebben.
Ik zal hier regelmatig updates geven en vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Oke, ben erg benieuwd. Ik zal je proberen te helpen, maar heb het dit weekend redelijk druk, maar zal dit topic regelmatig proberen te volgen. Volgens mij is het niet echt nodig om van scratch te beginnen. Volgens mij was je al behoorlijk ver, alleen nog descrambelen aan de praat krijgen, dat is eigenlijk het laatste stapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ik zit ook te denken om een HDHomeRun aan te schaffen.
Ik virtualiseer m'n NAS en server-systemen en pci-passthrough is een beetje prijzig en USB-passthrough is ook niet je-van-het.

Wat ik voor de HDHomeRun alleen nog niet helemaal helder heb is het binnenhalen van EPG.
Dat kan niet via dat apparaat, toch?
Heb al zitten experimenteren met mc2xml, maar de vraag is hoe ik dat in XBMC krijg.
https://www.lonelycoder.com/redmine/boards/14/topics/4798

Maar dat is hier misschien offtopic, is er al een HDHomeRun thread op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 12:24

FutureCow

(C) FutureCow

Ik haal zelf de EPG via XMLTV binnen, werkt prima geen omkijken meer naar.

Om 12 uur snacht wordt alles binnen gehaalt (duurt wel 30+min) en tvheadend laat ik het .xmltv bestand inlezen.

Dan kun je de EPG toevoegen aan de channels binnen TVH.

Ik gebruik sinds kort ook de timeshift functie. Is nog een beetje beta. Pause en play werkt zonder problemen. Soepelen hebben ze even uitgeschakeld omdat dit nog niet goed werkte. Ze zijn nu bezig met skippen (+/- 30 seconde) ook dit is nog niet helemaal werkende. Wel leuk en fijn om te zien dat er zo hard aan gewerkt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Voordat ik overnieuw ben begonnen, heb ik toch nog even naar mijn oude install gekeken. Het lukt nu om goed te connecten.

Aanpassingen die ik heb gedaan zijn:
Device naar naar /dev/ttyUSB0/ gezet (Kennelijk herkende hij de device:bus (002:004) niet als device terwijl het dit toch echt is volgens lsusb)
CAID op 0604 gezet (bleek toch de goede te zijn, 0602, kreeg ik een foutmelding in oscam) maar blijf met de met de volgende melding zitten in tv headend:
code:
1
Nederland 2 HD: skipped: Got multiplexed packets but could not decode further

Kan dat liggen aan de reader instellingen? Daar heb ik er nu aardig wat van voorbij zien komen.

Even op een rijtje wat ik heb gezien

Label = ziggo [maakt niet uit kun je zelf kiezen]

Device = meerdere opties gezien namelijk:
1) format device:bus
2) /dev/ttyusb0 [deze werkt voor mij]

Protocol = meerdere opties gezien namelijk
1) mouse
2) smartreader
3) smargo

Welke gebruiken jullie? Mouse lijkt te werken. Smartreader werkt bij mij niet bij connecten, Smargo heb ik nog niet geprobeerd.

mhz = meerdere opties voorbij zien komen
1) leeg
2) 600
3) 375
Welke gebruiken jullie? Heb alle opties gehad en er lijkt geen verschil.

cardmhz = meerdere opties gezien
1) leeg
2) 600

EMMCache = 1,3,2 (is altijd 1,3,2)

Group = 1 (altijd 1, maar maakt waarschijnlijk niet uit als je overal maar dezelfde group gebruikt)

caid = 0604:0000 (0604 lijkt voor mij te werken, ondanks dat de ":0000" lijkt te verdwijnen in de config)

rsakey = te irritant om exact te vergelijken, maar lijkt overal het zelfde ;)

boxkey = 1122334455667788 (ook altijd hetzelfde)

fallback = 0 (altijd 0, wat logisch is want er is geen fallback)

deprecated = Heb zowel de optie 1 als 0 gezien. Welke gebruiken jullie?

Iemand met inzichten?

[ Voor 54% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-01-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Wat zie je via de webif van oscam zelf?

Ik heb volgende opties:

oscam.server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[reader]
label                         = caiw
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyUSB0
caid                          = 0606
rsakey                        = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB$
boxkey                        = 1122334455667788
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2

oscam.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[global]
logfile                       = /usr/local/etc/oscam.log
nice                          = -1
waitforcards_extra_delay      = 0
usrfile                       = /usr/local/etc/oscamuser.log
cwlogdir                      = /usr/local/etc/cw

[newcamd]
port                          = 15050@0606:000000
key                           = 0102030405060708091011121314
keepalive                     = 1

[monitor]
port                          = 988
aulow                         = 120
monlevel                      = 1

[webif]
httpport                      = 15080
httpuser                      = FutureCow
httppwd                       = [xxxxxxxx]
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255
aulow                         = 120

oscam.user:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[account]
user                          = FutureCow
pwd                           = [xxxxxxxx]
caid                          = 0606
au                            = caiw
group                         = 1
ident                         = 0606:000000

caid 0606 deze werkt bij mij, maar zie op de site van de kabel maatschapij netwerk id = 2244. Omdat het nu werkt geen zin om dit aan te passen

In de log van OSCAM(heb willekeurig een x geplaatst omdat ik niet weet wat gevoelige info is :)):

code:
1
2
2013/01/12 12:53:15 1CDxx60 c FutureCow (0606&000000/0022/7922/4C:Axx5): found (201 ms) by caiw 
2013/01/12 12:53:28 1CDxx60 c FutureCow (0606&000000/0022/792C/4C:Axx8): found (628 ms) by caiw

[ Voor 92% gewijzigd door FutureCow op 12-01-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wat ik aan log zie in Oscam is het volgende:
Direct na connectie door TVheadend:
code:
1
2
3
4
2013/01/12 15:22:00 92869E0 c client connected to 15050 port
2013/01/12 15:22:00 92869E0 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.1.7 granted (xbmc, au=on (1 reader))
2013/01/12 15:22:00 92869E0 c user xbmc authenticated successfully (Tvheadend)
2013/01/12 15:22:00 92869E0 c AU disabled for user xbmc

Eerste response van TVheadend:
code:
1
2
3
4
5
6
Jan 12 15:24:19 cwc: Attemping to connect to 192.168.1.7:15050
Jan 12 15:24:19 cwc: Connected to 192.168.1.7:15050
Jan 12 15:24:19 cwc: 192.168.1.7:15050: Connected as user 0x0b to a Irdeto-card [0x0602 : 00.00.00.00.00.00.00.00] with 1 providers
Jan 12 15:24:19 cwc: 192.168.1.7:15050: irdeto card
Jan 12 15:24:19 cwc: 192.168.1.7:15050: Provider ID #1: 0x000000 00.00.00.00.00.00.00.00
Jan 12 15:24:19 cwc: 192.168.1.7:15050: Will not forward EMMs (not allowed by server)

Zodra ik in tvheadend channels wil gaan mappen krijg ik het volgende:
OSCAM log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2013/01/12 15:40:22 92869E0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2013/01/12 15:40:23 92869E0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2013/01/12 15:40:23 92869E0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2013/01/12 15:40:33 92869E0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2013/01/12 15:40:43 0 --- Skipped 10 duplicated log lines ---
2013/01/12 15:40:43 92869E0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2013/01/12 15:40:44 92869E0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
2013/01/12 15:40:44 0 --- Skipped 2 duplicated log lines ---
2013/01/12 15:40:44 92869E0 c xbmc (0602&000000/00D3/1B94/44:7C64088E2C175A7E9DC14041101E9B57): rejected group (1 ms) (0/0/0/0) (no matching reader)
2013/01/12 15:40:44 92869E0 c cw:
2013/01/12 15:40:44 92869E0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

In TVheadend zie ik dan:
code:
1
2
3
4
Jan 12 15:43:11 serviceprobe:        Radio 10 Gold: checking...
Jan 12 15:43:11 subscription: "serviceprobe" direct subscription to adapter: "HDHomeRun DVB-C", network: "Ziggo Digitale Televisie 02", mux: "Ziggo Digitale Televisie 02: 396,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "Radio 10 Gold", quality: 100
Jan 12 15:43:21 subscription: "serviceprobe" unsubscribing
Jan 12 15:43:21 serviceprobe:        Radio 10 Gold: skipped: Got multiplexed packets but could not decode further

dat lijkt dus in de verste verte niet op wat jij krijgt...

[ Voor 45% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-01-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

het heeft volgens mij met dat AU te maken

Will not forward EMMs (not allowed by server)
AU disabled for user xbmc

hier begint mijn TVH mee:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: Connected as user 0x01 to a Irdeto-card [0x0606 : 00.00.00.00.18.6b.1a.3b] with 5 providers
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: irdeto card
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: Provider ID #1: 0x000000 00.00.00.00.00.03.f8.e7
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: Provider ID #2: 0x000001 00.00.00.00.01.00.01.00
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: Provider ID #3: 0x000002 00.00.00.00.02.00.02.00
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: Provider ID #4: 0x000003 00.00.00.00.03.00.03.00
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: Provider ID #5: 0x000004 00.00.00.00.00.00.00.00
Jan 12 01:25:04 Server tvheadend[4664]: cwc: 127.0.0.1:15050: Will forward EMMs

Hmm zit je kaart wel goed in de reader?

[ Voor 83% gewijzigd door FutureCow op 12-01-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat denk ik ook, maar heb geen idee wat het betekend. Het jargon vliegt je overal om de oren, maar ik heb geen idee wat ik ermee moet.

Wat betekenen beide termen?

Voor de zekerheid net even smartcards gewisseld. Maar dat maakt ook gen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

omdat je allemaal 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 krijgt, wordt de kaart niet gelezen.

Weet je zeker dat deze niet op de kop erin zit?

wat zegt oscam allemaal als je deze opnieuw opstart?

[ Voor 15% gewijzigd door FutureCow op 12-01-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat zou wel heel stom zijn, maar zal eens checken of andersom wat uithaalt.

Edit:
Kaart andersom geeft hetzelfde resultaat en is zeker verkeerdom. Voor zekerheid net de boel even uitelkaar geschroefd om te kijken wat de juiste manier was. Maar het lampje gaat ook gewoon uit op de smargo dus dat is goed.

Edit 2:
Zou het de RSA key kunnen zijn? Dat ik eeb verkeerde heb? Hoe zou ik dat kunnen achterhalen?

[ Voor 81% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-01-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Wat laat de log zien als je oscam opstart. Daar kun je zien of de kaart wel goed gelezen wordt etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik denk inderdaad dat het toch in de connectie met de reader zit.

Dit is het stukje log waar het om gaat bij de start van oscam:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 2013/01/12 16:58:56 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] ERROR: Opening device 002:005 (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 16:58:56 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] Cannot open device: 002:005
2013/01/12 16:58:56 B7101CC0 h HTTP Server listening on port 8989
2013/01/12 16:59:56 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] ERROR: Opening device 002:005 (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 16:59:56 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] Cannot open device: 002:005
2013/01/12 17:00:56 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] ERROR: Opening device 002:005 (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 17:00:56 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] Cannot open device: 002:005

en met dir aangegeven:
code:
1
2
2013/01/12 17:03:37 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] ERROR: Opening device /dev/ttyUSB0 (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 17:03:37 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] Cannot open device: /dev/ttyUSB0

als ik in de webinterface scan for usb doe zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
USB Devices
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
      iProduct 2 EHCI Host Controller
      iSerial 1 0000:02:03.0
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
      iProduct 2 UHCI Host Controller
      iSerial 1 0000:02:02.0
Bus 002 Device 002: ID 0e0f:0003 VMware, Inc. Virtual Mouse
      iProduct 2 VMware Virtual USB Mouse
      iSerial 0
Bus 002 Device 003: ID 0e0f:0002 VMware, Inc. Virtual USB Hub
      iProduct 1 VMware Virtual USB Hub
      iSerial 0
Bus 002 Device 005: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
      iProduct 0
      iSerial 0

Het gaat om de laatste volgens mij, maar die kan hij dus niet lezen met 002:005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

probeer eens /dev/ttyUSB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Na een dmesg inderdaad /dev/ttyUSB1. Hij connect nu wel, maar resultaat blijft hetzelfde in tvheadend.

In oscam log heb ik nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2013/01/12 17:09:57 0 s ubuntu-phoenix [mouse] creating thread for device /dev/ttyUSB1
2013/01/12 17:09:57 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2013/01/12 17:09:57 0 s anti cascading disabled
2013/01/12 17:09:57 B7101CC0 h HTTP Server listening on port 8989
2013/01/12 17:09:57 8CD19C8 r ubuntu-phoenix [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyUSB1, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2013/01/12 17:10:30 8CD9830 c client connected to 15050 port
2013/01/12 17:10:30 8CD9830 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.1.7 granted (xbmc, au=on (1 reader))
2013/01/12 17:10:30 8CD9830 c user xbmc authenticated successfully (Tvheadend)
2013/01/12 17:10:30 8CD9830 c AU disabled for user xbmc
2013/01/12 17:13:50 8CD9830 c xbmc (0602&000000/0004/3E85/44:1ADB47C569957391D05979991982686C): rejected group (1 ms) (0/0/0/0) (no matching reader)

Wat betekend die "AU disabled for user XBMC" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Je hebt dezelfde reader(ID 0403:6001) als mij, dan moet je smartreader als protocol gebruiken. Mouse gaat niet werken!
Als dat niet werkt heb je oscam waarschijnlijk gecompileerd zonder usb en/of smartreader support.
Probeer eens één van deze packages te installeren:
http://www.satfriends.com/showthread.php/210540-OSCam-Binaries-i386-i686-x64-for-Ubuntu-amp-Debian

[ Voor 4% gewijzigd door aegieles op 12-01-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb een reader aangemaakt met smartreader als protocol en krijg de volgende melding:
code:
1
2
3
2013/01/12 17:26:47 8CD1A08 r smargo [smartreader] Wrong device format (/dev/ttyUSB1), it should be Device=bus:dev
2013/01/12 17:26:47 8CD1A08 r smargo [smartreader] Cannot open device: /dev/ttyUSB1
2013/01/12 17:26:47 B7100780 h HTTP Server listening on port 8989

Betekend dit dat ik nu wel weer 002:005 moet gebruiken als device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Ja heb ik wel zo staan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Nu begint het erop te lijken.
krijg nog wel een eroor. zie lijst lijn van de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2013/01/12 17:30:47 0 s starting thread check
2013/01/12 17:30:47 0 s check thread started
2013/01/12 17:30:47 0 s smargo [smartreader] creating thread for device 002:005
2013/01/12 17:30:47 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2013/01/12 17:30:47 0 s anti cascading disabled
2013/01/12 17:30:47 8CD1A08 r smargo [smartreader] Using 0x01/0x82 as endpoint for smartreader hardware detection
2013/01/12 17:30:47 8CD1A08 r Found smartreader device 002:005
2013/01/12 17:30:47 B7101DF0 h HTTP Server listening on port 8989
2013/01/12 17:30:48 8CD1A08 r smargo [smartreader] Reader initialized (device=002:005, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2013/01/12 17:30:48 8CD1A08 r smargo [smartreader] card detected
2013/01/12 17:30:59 8CD1A08 r smargo [smartreader] usb bulk write failed : ret = -7
2013/01/12 17:32:24 0 --- Skipped 7 duplicated log lines ---

Wat betekend bulk write failed?

Als ik tvheadend connect gaat de log zo verder en lijkt er een eroor tezijn met de card. Zie laatste lijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c client connected to 15050 port
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.1.7 granted (xbmc, au=on (1 reader))
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c user xbmc authenticated successfully (Tvheadend)
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c AU disabled for user xbmc
2013/01/12 17:33:37 8CD1A08 r smargo [smartreader] usb bulk write failed : ret = -7
2013/01/12 17:33:59 0 --- Skipped 2 duplicated log lines ---
2013/01/12 17:33:59 8CD1A08 r smargo [smartreader] Error activating card.

Ik probeer een map channels.

[ Voor 25% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-01-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Geen idee ??? Is in ieder geval niet goed en moet opgelost worden.

http://www.cccamforum.com/forums/showthread.php?t=76912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde toch nog even laten weten dat het op het eerste gezicht de oplossing was. Geen idee waarom het nu opeens wel probleemloos werkt, aangezien ik eerder exact dezelfde drivers geinstalleerd heb. Misschien dat ik bij menuconfig nu andere modules beschikbaar heb gesteld of dat een recente update de doorbraak was.

Maar na zo'n 5 minuten Eredivisie Live1 HD gekeken te hebben zonder stream errors en bufferen, lijkt het probleem dan toch eindelijk opgelost. Andere QAM256 zenders lijken ook probleemloos te werken, dus bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Mystic Spirit schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:23:
Nu begint het erop te lijken.
krijg nog wel een eroor. zie lijst lijn van de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2013/01/12 17:30:47 0 s starting thread check
2013/01/12 17:30:47 0 s check thread started
2013/01/12 17:30:47 0 s smargo [smartreader] creating thread for device 002:005
2013/01/12 17:30:47 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2013/01/12 17:30:47 0 s anti cascading disabled
2013/01/12 17:30:47 8CD1A08 r smargo [smartreader] Using 0x01/0x82 as endpoint for smartreader hardware detection
2013/01/12 17:30:47 8CD1A08 r Found smartreader device 002:005
2013/01/12 17:30:47 B7101DF0 h HTTP Server listening on port 8989
2013/01/12 17:30:48 8CD1A08 r smargo [smartreader] Reader initialized (device=002:005, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2013/01/12 17:30:48 8CD1A08 r smargo [smartreader] card detected
2013/01/12 17:30:59 8CD1A08 r smargo [smartreader] usb bulk write failed : ret = -7
2013/01/12 17:32:24 0 --- Skipped 7 duplicated log lines ---

Wat betekend bulk write failed?

Als ik tvheadend connect gaat de log zo verder en lijkt er een eroor tezijn met de card. Zie laatste lijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c client connected to 15050 port
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.1.7 granted (xbmc, au=on (1 reader))
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c user xbmc authenticated successfully (Tvheadend)
2013/01/12 17:33:37 8CDD528 c AU disabled for user xbmc
2013/01/12 17:33:37 8CD1A08 r smargo [smartreader] usb bulk write failed : ret = -7
2013/01/12 17:33:59 0 --- Skipped 2 duplicated log lines ---
2013/01/12 17:33:59 8CD1A08 r smargo [smartreader] Error activating card.

Ik probeer een map channels.
Stop de kaart is in een normale decoder of ci+ module en kijk is of je kaart nog geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb twee kaarten geprobeerd. Beide geactiveerd en gister nog gebruikt.

@aegieles
Dat draadje is wel behoorlijk oud. Hoe check ik de firmware van mijn smargo? ik neem aan dat de laatste firmware erin zit omdat ik heb 14 dagen geleden nieuw heb aangeschaft.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-01-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Bij mij stond er ook een oude versie op. Heb de firmware met een programma op windows geupdate.
Eén of ander programma van de smargo smartreader, zal wel ergens op hun site staan.

[ Voor 30% gewijzigd door aegieles op 12-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

aegieles schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:29:
Bij mij stond er ook een oude versie op. Heb de firmware met een programma op windows geupdate.
Weet je nog waar je de tool vandaan had? De officiele site bied het niet meer aan.
Ik heb wel wat gevonden in de zepman tutorial voor windows, maar lijkt ook allemaal oud as ik het bekijk lijkt het een update naar 1.3 terwijl ik overal lees over 1.7.

Edit:
Met het pakketje dat zepman aanbied geeft hij aan dat ik firmware 1.3 heb. Dat is volgens Zepman ook de laatste, maar ik heb inmiddels files kunnen vinden voor 1.4 en 1.5 voor 1.7 nog niet.
Wat hebben jullie in gebruik?

[ Voor 46% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-01-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Weet niet meer waar ik hem gedownload had, maar kan me herinneren dat ik wel de versie kon checken. Daar stond 1.3 op toen heb ik hem geupdate naar 1.7. Misschien heb ik het programma's nog ergens op mijn pc staan, maar ben momenteel niet thuis. Lijkt me sterk dat hij nergens meer te vinden is op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb een 1.7 file gevonden, maar die ziet er niet erg betrouwbaar uit. Lijkt niet door Argolis uitgegeven....

Edit:

Heb de gok gewaagd naar 1.7. Lijkt goed te zijn gegaan, maar ben nog geen steek verder...

ik snap het niet... Ik heb nu cardID 0602 en 0604 ook nog geprobeerd. Wie weet kan een van jullie nog iets van de log maken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
 2013/01/12 22:06:06 0 s starting thread log_list_thread
2013/01/12 22:06:06 0 s log_list_thread thread started
2013/01/12 22:06:06 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-unstable_svn, build #8068 (i686-linux-gnu)
2013/01/12 22:06:06 0 s version=1.20-unstable_svn, build #8068, system=i686-linux-gnu, nice=-1
2013/01/12 22:06:06 0 s client max. idle=120 sec, debug level=0, filter_sensitive=1
2013/01/12 22:06:06 0 s max. logsize=100 Kb, loghistorysize=4096 bytes
2013/01/12 22:06:06 0 s client timeout=5000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=0 ms
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.services" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s userdb reloaded: 3 accounts loaded, 0 expired, 2 disabled
2013/01/12 22:06:06 0 s signal handling initialized (type=sysv)
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.srvid" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.tiers" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.provid" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.guess" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.ird" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.whitelist" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s ERROR: Cannot open file "/usr/local/etc/oscam.cacheex" (errno=2 No such file or directory)
2013/01/12 22:06:06 0 s Starting listener 0
2013/01/12 22:06:06 0 s monitor: disabled
2013/01/12 22:06:06 0 s camd35: disabled
2013/01/12 22:06:06 0 s cs378x: disabled
2013/01/12 22:06:06 0 s newcamd: initialized (fd=6, port=15050, crypted)
2013/01/12 22:06:06 0 s -> CAID: 0602 PROVID: 000000
2013/01/12 22:06:06 0 s pandora: disabled
2013/01/12 22:06:06 0 s csp: disabled
2013/01/12 22:06:06 0 s radegast: disabled
2013/01/12 22:06:06 0 s starting thread http
2013/01/12 22:06:06 0 s http thread started
2013/01/12 22:06:06 0 s starting thread reader check
2013/01/12 22:06:06 0 s reader check thread started
2013/01/12 22:06:06 0 s starting thread check
2013/01/12 22:06:06 0 s check thread started
2013/01/12 22:06:06 0 s smargo [smartreader] creating thread for device 002:006
2013/01/12 22:06:06 0 s loadbalancer: can't read from file /tmp/.oscam/stat
2013/01/12 22:06:06 0 s anti cascading disabled
2013/01/12 22:06:06 8CD1A08 r smargo [smartreader] Using 0x01/0x82 as endpoint for smartreader hardware detection
2013/01/12 22:06:06 8CD1A08 r Found smartreader device 002:006
2013/01/12 22:06:06 B7100870 h HTTP Server listening on port 8989
2013/01/12 22:06:07 8CD1A08 r smargo [smartreader] Reader initialized (device=002:006, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2013/01/12 22:06:07 8CD1A08 r smargo [smartreader] card detected
2013/01/12 22:06:18 8CD1A08 r smargo [smartreader] usb bulk write failed : ret = -7
2013/01/12 22:09:38 8CD1A08 r smargo [smartreader] Error activating card.

[ Voor 141% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-01-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Probeer te zoeken op het bulk write probleem icm met ubuntu op het net. Zal morgen ochtend even jouw log met mijne vergelijken, maar ik gebruik geen ubuntu.

edit
llijkt een probleem te zijn met de package libusb, dus probeer deze te vervangen door een andere versie.

edit
Ik op mijn oude pc met Ubunt 10.04 LTS oscam geïnstalleerd en de smartreader aangelsoten. Ging prima!
Dus probleem heeft ook niks te maken met Ubuntu.
Ik heb de volgende procedure gebruikt:
http://www.streamboard.tv/oscam/wiki/BuildingOscam#libusb
Moest wel voor libusb een ./configure voor de make doen, dat zijn ze blijkbaar vergeten in de doc. Voor de rest geen centje pijn.

[ Voor 71% gewijzigd door aegieles op 13-01-2013 11:36 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste