Toon posts:

[TV Headend] Het grote TV Headend topic

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:35:
Precies wat ik verwacht had .... Het zijn idd meestal UPC gebruikers die vanwege de beperkingen die UPC oplegt idd gedwongen zijn bij dit soort oplossingen bij analoog te blijven ..... Vandaar dat ik de vraag stelde.
Ook zonder UPC blijven mijn argumenten staan. Digitaal biedt weinig extra maar wel veel meer kosten, waarom zou ik dat willen?
En een simpele pvr-150 zou voldoende moeten zijn ...

En je kan eventueel een simpele dvb-t adapter kunnen nemen om nederland 1 2 3 ongecodeerd uit de ligt te plukken. Die no-name dvb-t adapters die onder linux ondersteund worden kosten ook niet veel meer tegenwoordig.

Hein
Alleen de publieke omroepen vind ik te weinig, toch maar eens verder kijken naar die kaarten dus.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 11:18
Tsja, bij een beetje vriendelijke provider hoeft digitaal d us niet veel meer te kosten dan een analoge kaart (zeker als je deze toch nog moet aanschaffen).

Alleen UPC (en in mindere mate Ziggo, maar daar kan het tenminste) maakt het moeilijk .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je bedoelt een provider die alles ongecodeerd verstuurt waardoor je geen modules en kaartlezers nodig hebt? Dan kan je kabel al afschrijven, volgens mij is dat in toenemende mate schaars. Uiteindelijk willen ze je gewoon per TV gaan later betalen.

Misschien moet ik toch van de kabel af. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 05-12-2011 21:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zo meer kosten? Bij ziggo is digitaal standaard aanwezig in je abo. Dus de extra kosten zit hem alleen maar in de benodigde ontvangsthardware en een kaartlezertje. Maar met die hardware kan je, mits de zenders op de zelfde transponder zitten, meerdere zenders paralel opnemen/kijken.

Dus is de meer kosten minimaal.... Maar het gemak is veel groter.

Maar ja ..... Als je in een UPC gebied zit ...tsja .. Dan is het allemaal wat lastiger.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er zijn eigenlijk maar 3 providers die echt onversleuteld digitale TV doorgeven:

* Caiway (o.a. in Harderwijk)
* Andere kleinere lokale kabelboertjes
* Glashart Media (DVB-C en in sommige glasvezel gebieden ook onversleuteld IPTV).

Bij Ziggo kan het dus 'onofficieel' met een softcam. De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat Ziggo net als UPC ook alleen nog maar hun hardware (of door hun gecertificeerde hardware) wil toestaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:20

mphilipp

Romanes eunt domus

eymey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:54:
Bij Ziggo kan het dus 'onofficieel' met een softcam. De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat Ziggo net als UPC ook alleen nog maar hun hardware (of door hun gecertificeerde hardware) wil toestaan.
Ik denk niet dat ze dat gaan doen. Je kunt van alles suggereren, maar de komende jaren gaan ze dat zeker niet doen. Ze zijn nl nét met die CI+ shizzle begonnen zodat je met een gewone TV kunt gaan kijken.
De boxkey van UPC is natuurlijk de ultieme beveiliging tegen cardsharen, maar het is veel teveel moeite. Ziggo en ook de satelliet aanbieders weten best dat er wordt geshared. Ze doen er niets aan omdat het uiteindelijk te marginaal is. Niet iedereen wil zo'n 'ingewikkelde' oplossing en door vooral veel FUD te verspreiden over CI+ enzo maken ze de brave burger bang om dergelijke dingen te gaan proberen.

Evengoed stap ik direct over op satelliet als ik de kans krijg. Als je eenmaal de investering in de schotel gehad hebt, is het net zo duur/goedkoop als kabel. En je hebt een veel groter aanbod.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:36:
Hoe zo meer kosten? Bij ziggo is digitaal standaard aanwezig in je abo. Dus de extra kosten zit hem alleen maar in de benodigde ontvangsthardware en een kaartlezertje. Maar met die hardware kan je, mits de zenders op de zelfde transponder zitten, meerdere zenders paralel opnemen/kijken.

Dus is de meer kosten minimaal.... Maar het gemak is veel groter.

Maar ja ..... Als je in een UPC gebied zit ...tsja .. Dan is het allemaal wat lastiger.
Wees eerlijk, je kunt de ontvangsthardware (TV-kaart) uit beide situaties tegen elkaar wegstrepen. Dan ben je voor analoog klaar, voor digitaal moet je nog een extra kaartlezer, dus een extra kaart en dus ook een extra abonnement. Dat zijn toch gewoon meer kosten? Dat kan ik niet anders uitleggen.

Waarschijnlijk vergelijk jij het met de situatie als je deze methode als enige methode binnen je huis neemt, dan kost het alleen maar een extra kaartlezer. Dat zijn nog steeds meer kosten, maar dat is nog te overzien.

Het gemak wordt dus absoluut niet groter, want het gemak haal ik in mijn situatie al uit de standaard HD box van UPC die ik heb staan. Die werkt altijd (ok dat lieg ik) met goede kwaliteit en ga ik niet vervangen door een knutseloplossing. In mijn situatie is het alleen maar als aanvulling om in andere ruimten TV te kunnen kijken. Dus heb ik helemaal niets aan de zogenaamde digitale kwaliteit, een EPG of opnamemogelijkheden. :)
eymey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 00:54:
Er zijn eigenlijk maar 3 providers die echt onversleuteld digitale TV doorgeven:

* Caiway (o.a. in Harderwijk)
* Andere kleinere lokale kabelboertjes
* Glashart Media (DVB-C en in sommige glasvezel gebieden ook onversleuteld IPTV).

Dat klinkt realistisch inderdaad. Op zich vind ik het ook allemaal niet zo erg, het is alleen zo frustrerend dat (met name UPC) je probeert te forceren extra abonnementen af te nemen voor een TV waar je incidenteel op wil kijken. Dan zou ik in zo'n geval nog liever Digitenne nemen voor die TV's want dat scheelt kabelmeuk.

We gaan eens op onderzoek uit naar zo'n PVR 150. Die zijn amper meer te krijgen en volgens mij ook niet opgevolgd, alles is digitaal tegenwoordig. Als dat echter een van de weinige apparaten is die gegarandeerd gaat werken dan is het de moeite waard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gonadan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:12:
[...]
Dat klinkt realistisch inderdaad. Op zich vind ik het ook allemaal niet zo erg, het is alleen zo frustrerend dat (met name UPC) je probeert te forceren extra abonnementen af te nemen voor een TV waar je incidenteel op wil kijken.
Moet je bij UPC voor extra kaarten betalen dan? Bij Ziggo niet; daar mag je 3 kaarten hebben. Je moet natuurlijk de kaarten wel betalen, maar de abo's staan dan op alle kaarten. Ook Canal Digital (satelliet) heeft dat systeem.

Alleen blijft het zo dat je voor elke extra kijkplek een decoder nodig hebt. Dat zijn extra kosten die je met analoog niet hebt.

Persoonlijk vind ik het wel de moeite waard. De extra kwaliteit van digitale tv op een groot scherm vind ik wel belangrijk. Maar ik kijk eigenlijk niet heel veel TV, behalve dan Film1 enzo. Ik haat het als mijn films onderbroken worden door reklame of (gruwel!) Hart van Nederland... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:33
mphilipp schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:54:
Ook Canal Digital (satelliet) heeft dat systeem.
Bij CDS moet je afaik nog steeds extra betalen voor extra kaarten hoor, maar geef me een seintje als dat niet meer zo is..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mphilipp schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:54:
Moet je bij UPC voor extra kaarten betalen dan? Bij Ziggo niet; daar mag je 3 kaarten hebben. Je moet natuurlijk de kaarten wel betalen, maar de abo's staan dan op alle kaarten. Ook Canal Digital (satelliet) heeft dat systeem.
Sterker nog, bij UPC kan je niet eens losse kaarten bestellen. Wel met CI+ module of decoder, maar het kost je per maand extra. Dat heeft Canal Digitaal trouwens ook gewoon, in mijn omgeving is er geen partij die dat niet zo doet. Ziggo is wat dat betreft gunstiger, echter moet je daar alle apparatuur kopen, en het zit niet in mijn regio.
Alleen blijft het zo dat je voor elke extra kijkplek een decoder nodig hebt. Dat zijn extra kosten die je met analoog niet hebt.
Klopt, maar dat zou in het geval van streamen via het netwerk eenmalig zijn. Dat is tenslotte waarom we zo graag TVHeadend gebruiken natuurlijk. ;)
Persoonlijk vind ik het wel de moeite waard. De extra kwaliteit van digitale tv op een groot scherm vind ik wel belangrijk. Maar ik kijk eigenlijk niet heel veel TV, behalve dan Film1 enzo. Ik haat het als mijn films onderbroken worden door reklame of (gruwel!) Hart van Nederland... ;)
Tsja, ik heb in de woonkamer, mijn primaire kijkplek, gewoon een HD-ontvanger. Daar wil ik inderdaad onberispelijke kwaliteit anders kijkt het niet lekker. TVHeadend wil ik puur gebruiken om het analoge signaal te kunnen gebruiken in andere kamers. Namelijk op de laptop, op de PC of op een oude TV. Niet echt kijkplekken waar de zogenaamde digitale kwaliteit een verschil zal maken. Die kijkplekken zullen dan ook slechts incidenteel gebruikt worden, vandaar dat ik ook geen extra decoders of gewoon Digitenne aanschaf. Daar ga ik het simpelweg te weinig voor gebruiken. Vandaar dat analoog via TVHeadend mij de ideale budgetoplossing lijkt. Slechts het vinden van de juiste kaart met hardware MPEG-encoder staat mij in de weg als ik teh interwebs zo onderhand mag geloven. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:24:
[...]
Bij CDS moet je afaik nog steeds extra betalen voor extra kaarten hoor, maar geef me een seintje als dat niet meer zo is..
Iemand zei me vanmiddag dat je daar ook meerdere kaarten mag hebben zonder dubbel abo. Ik dacht zelf ook van niet, want dan wordt het wel erg gemakkelijk, maar hij was er nogal stellig over. Maar goed, bij Ziggo hoeft het iig niet. Drie kaarten zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gonadan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:33:
[...]
Klopt, maar dat zou in het geval van streamen via het netwerk eenmalig zijn. Dat is tenslotte waarom we zo graag TVHeadend gebruiken natuurlijk. ;)
En het pctje waarmee je dan kijkt is gratis zeker? ;)

Tenzij je vast zit aan UPC is een interne cardshare oplossing ook een goede oplossing. Een Dreambox kloon is niet duur.

[ Voor 16% gewijzigd door mphilipp op 06-12-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mphilipp schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:56:
En het pctje waarmee je dan kijkt is gratis zeker? ;)

Tenzij je vast zit aan UPC is een interne cardshare oplossing ook een goede oplossing. Een Dreambox kloon is niet duur.
Wat heeft de prijs van de PC ermee te maken dan? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Gonadan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:12:
We gaan eens op onderzoek uit naar zo'n PVR 150. Die zijn amper meer te krijgen en volgens mij ook niet opgevolgd, alles is digitaal tegenwoordig. Als dat echter een van de weinige apparaten is die gegarandeerd gaat werken dan is het de moeite waard.
Let er even op dat de PVR-150/500 niet lekker werkt in systemen met 4GB of meer aan geheugen. Ze zijn trouwens opgevolgd door de HVR-1700/2200: http://www.hauppauge.tv/s...s/prods_hvr_internal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nielson schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:08:
[...]
Let er even op dat de PVR-150/500 niet lekker werkt in systemen met 4GB of meer aan geheugen. Ze zijn trouwens opgevolgd door de HVR-1700/2200: http://www.hauppauge.tv/s...s/prods_hvr_internal.html
Zoiets had ik gevonden inderdaad, dan kan ik sowieso beter voor zo'n 1700 gaan bijvoorbeeld. Die had dan één tuner in plaats van twee, of gewoon de 2200 zoveel scheelt het niet. Qua verkrijgbaarheid heb je veel meer opties en het is niet voor niets een opvolger. Alleen even de ondersteuning nakijken maar volgens mij moet dat kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gonadan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:02:
[...]
Wat heeft de prijs van de PC ermee te maken dan? :?
Je kunt natuurlijk ook even kijken hoe de conversatie verliep...
Dus dan zeg ik: je moet voor elke kijkplek dan toch een PCtje neerzetten om naar die TV Headend te kunnen kijken. Dat kost ook geld. Net als een aparte decoder bij elke kijkplek. En aangezien je een Dreambox kloon al voor €150 hebt, denk ik dat het zelfs goedkoper is als een PC. Maar die kunt je ook als Mediaplayer inzetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mphilipp schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:46:
Dus dan zeg ik: je moet voor elke kijkplek dan toch een PCtje neerzetten om naar die TV Headend te kunnen kijken. Dat kost ook geld. Net als een aparte decoder bij elke kijkplek. En aangezien je een Dreambox kloon al voor €150 hebt, denk ik dat het zelfs goedkoper is als een PC. Maar die kunt je ook als Mediaplayer inzetten natuurlijk.
Ah zo bedoel je het. Verschil is alleen dat de kijkplekken PC'tjes zijn, niet locaties waar ik een PC'tje zou willen hebben. Maar in principe klopt het wel, als je vanaf nul zou beginnen zitten daar ook nog kosten aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Candymirror schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:42:
[...]

Bij mij werkt OScam nu weer goed. Ik heb laats weer een upgrade gehad van ik geloof libc6 hierna knalde oscam er bij mij steeds uit. Na een nieuwe compile is ie bij mij weer stabiel.
Ik heb oscam opnieuw gecompileerd, maar dat heeft niet geholpen. Nu heb ik een smargo smartreader gekocht (ipv een kaartlezer op onboard native rs232), maar dat maakt ook geen verschil. Ik kan nog steeds geen 2 dingen tegelijk opnemen, dan krijg ik random corruptie om de paar minuten. De MKV skipt dan b.v. opeens van 8 minuut nogwat naar 10 minuut nogwat.

Als ik zo kijk in oscam.log zie ik dit:

2011/12/08 3:00:22 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0023/47:D2AF): fake (1001 ms) (of 0 avail 0)
2011/12/08 3:00:23 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0024/47:9BBB): fake (1000 ms) (of 0 avail 0)
2011/12/08 3:00:32 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0023/47:0E23): fake (1000 ms) (of 0 avail 0)
2011/12/08 3:00:33 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0024/47:1B86): fake (1001 ms) (of 0 avail 0)
2011/12/08 3:00:42 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0023/47:7D2A): fake (1000 ms) (of 0 avail 0)
2011/12/08 3:00:43 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0024/47:A580): fake (1000 ms) (of 0 avail 0)
2011/12/08 3:00:52 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0023/47:3BE9): fake (1000 ms) (of 0 avail 0)
2011/12/08 3:00:53 B7402B70 c user1 (0B00&000000/0024/47:0B1D): fake (1001 ms) (of 0 avail 0)

uniq = 0 heb ik trouwens al.

Met de publieken (ongecodeerd) gaan 2 zenders tegelijk zo te zien wel goed. Dus waar kan het nog in zitten.. Oscam, tvheadend of de smartcard zelf. Ik weet iig niks anders meer.

[edit]
Ik denk dat ik iets heb gevonden in aclog.log:

2011/12/08 2:48:21 B740EB70 a user 'user1' exceeds limit
2011/12/08 2:50:21 B740EB70 a user 'user1' restored access
2011/12/08 2:52:21 B740EB70 a user 'user1' exceeds limit
2011/12/08 2:54:21 B740EB70 a user 'user1' restored access
2011/12/08 2:56:21 B740EB70 a user 'user1' exceeds limit
2011/12/08 2:58:21 B740EB70 a user 'user1' restored access
2011/12/08 3:00:21 B740EB70 a user 'user1' exceeds limit
2011/12/08 3:02:21 B740EB70 a user 'user1' restored access

&(()@&$#! wil oscam even geen zinloze limieten opleggen aub? :( (en hoe sloop ik ze eruit?)

[edit2]
In de standaard example config staat anticascading dus flink strict aan. :( Fijn dat ik daar zo lang naar heb moeten zoeken..

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 09-12-2011 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb gisteravond lekker zitten rommelen met mijn HTPC en ik heb er met succes het volgende op geïnstalleerd:

*Ubuntu 11.10 64bit
*XBMC Pre-11 met PVR
*TV Headend

Dit tegen een moederbord met AMD 780G chipset, wat een uitdaging is vanwege het slechte huwelijk tussen AMD/ATI en Linux. Maar door een goede howto en veel leesvoer heb ik het erop gewaagd. Volgens de 'deskundigen' moest het lukken om de hardware acceleratie op gang te krijgen op deze ATI Radeon. En inderdaad. Het werkt. Nog niet helemaal vlekkeloos, maar dat komt wel goed.
De DVB-C wordt geregeld door een FireDTV kaart.

Opmerkelijke dingen (vind ik dan)
* de FireDTV kaart is gewoon gesupport vanuit Ubuntu, out of the box
* mijn afstandsbediening (hoort bij de Silverstone HTPC kast) werkt ook gewoon out of the box (aan en uit zetten ook)
* ik kon meteen mijn Logitech DiNovo Mini BT keyboard aansluiten

Dit is bij Windows wel anders :+

TV Headend werkt ook inmiddels als een speer. Het is in het begin wel even zoeken hier en daar, maar het werkt. Het leek er eerst op dat de EPG niet werkte. Hij gaf het iig niet door aan XBMC. Maar na de reboot zie ik nu ineens EPG. Prima! Nu nog de kanalen een beetje sorteren en kijken hoe ik mijn signaal een beetje op orde krijg. Sommige kanalen zijn erg slecht (niet te kijken dus). Bekabeling enzo zijn in orde. Ik vraag me af of het de tuner van de FireDTV kaart is. Misschien dat ik een keer ander apparaat ernaast hou om te zien of die wel goed kan afstemmen. Het was nl ook al zo onder Windows, dus het is geen TV Headend issue.

Gekke vraag misschien, maar is IPTV echt iets dat via je provider moet komen, of zijn er ook 'publieke' IPTV bronnen die je kunt toevoegen aan TV Headend? Ik weet daar dus helemaal niets van, behalve dan dat Ziggo iedereen zo'n kastje probeert aan te smeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel ook aan het stoeien met mijn htpc en xbmc.
Nu draai ik momenteel het geheel op windows, maar krijg het live tv gedeelte icm de anysee kaart niet werkende binnen xbmc. Wordt de anysee kaart ondersteund onder linux? Dus kan ik deze gebruiken icm tv headend? Want dan ga ik overstappen en daar verder mee knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:36:
Ik ben momenteel ook aan het stoeien met mijn htpc en xbmc.
Nu draai ik momenteel het geheel op windows, maar krijg het live tv gedeelte icm de anysee kaart niet werkende binnen xbmc. Wordt de anysee kaart ondersteund onder linux? Dus kan ik deze gebruiken icm tv headend? Want dan ga ik overstappen en daar verder mee knutselen.
Ik weet niet hoeveel verschillende kaarten Anysee heeft, maar het eerste Google zoekresultaat zegt 'ja'.

Het moet eerst en vooral onder Linux werken. Daar kun je ook even onder zoeken. Check ook je overige hardware. Het beste heb je een Nvidia kaart ivm de hardware acceleratie. Ik het een ATI en het 'werkt' daar ook op, maar met moeite en niet alles gaat goed. Ik ga dus (omdat ik niet van gekloot hou) een Nvidia kopen. Gewoon eentje van een paar tientjes, dan ben ik in ieder geval van het gerommel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheazers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:20
Weet iemand hoe ik een m3u iptv kanalenlijst makkelijk in tvheadend kan krijgen? Manueel kost nogal wat tijd. En is er verder een methode hoe ik de volgorde van kanalen binnen een groep kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cheazers schreef op zondag 18 december 2011 @ 08:02:
Weet iemand hoe ik een m3u iptv kanalenlijst makkelijk in tvheadend kan krijgen? Manueel kost nogal wat tijd. En is er verder een methode hoe ik de volgorde van kanalen binnen een groep kan aanpassen?
Heb je deze thread gelezen?
https://www.lonelycoder.c.../2955?r=2981#message-2981

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 11:41
Wat ik heb gedaan is een for loop gemaakt van de dir /home/hts/.hts/tvheadend/channels

Ik kan zelf de commandos niet meer terug vinden wat ik heb gedaan maar na een tijd je kreeg ik een file met alle bestands namen en en de inhoud er van. dit in notepad++ gegooit een paar keer wat vervangen en er kwam een .xspf file uit. Van de inhoud van het bestand zelf heb je de naam en het channel number nodig. (channel number is voor de volgorde)

een .xspf werkt beter dan een m3u omdat je zelf namen aan de channels kan geven, dan weet je wat je in opent, .xspf kan je gewoon openen in vlc let op
ChannelID = de bestands naam
ChannelNR. = nr in het bestand zelf

je krijgt dan zo iets.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<playlist version="1" xmlns="http://xspf.org/ns/0/" xmlns:vlc="http://www.videolan.org/vlc/playlist/ns/0/">
<title>Afspeellijst</title>
<trackList>
<track>
<location>http://<gebruikersnaam>:<wachtwoord>@<naamserver>:9981/stream/channelid/2 </location>
<title>Nederland 1</title>
<extension application="http://www.videolan.org/vlc/playlist/0">
<vlc:id>0</vlc:id>
</extension>
</track>
</trackList>
<extension application="http://www.videolan.org/vlc/playlist/0">
<vlc:item tid="0" />
</extension>
</playlist>
Het was nog wel even een klusje maar volgens mijn kan iemand hier mee wel een scriptje maken. ik kan persoonlijk alleen java dus dat ik niet echt makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Weet iemand hier hoe ik deze teletext patch toe kan passen in TVheadend? Krijg op internet weinig gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snippo schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:30:
Weet iemand hier hoe ik deze teletext patch toe kan passen in TVheadend? Krijg op internet weinig gevonden :/
De sources downloaden van xbmc en tvheadend, met het patch commando en de twee patch files de teletekst aanpassingen maken, en dan alles compileren.
Lijkt moeilijk, maar valt erg mee als je de source repositories gebruikt (dan kan je met build-deb automatisch alle dependencies binnenhalen). Maar ik heb het zelf nog niet getest. Misschien moet je patches op de laatste versies via git toepassen (dan kan het zijn dat je even goed moet letten op de build dependencies. )
Maar klinkt als een erg leuke patch. Ga het deze week zelf wel testen, en zal dan de commandos posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik wordt gek!

Even terug had ik de boel aan de praat: Ubuntu 11.10 64bit, XBMC en TVHeadend. Door gekloot met de onboard Radeon heb ik een Nvidia gekocht en de boel maar opnieuw geinstalleerd. Dat ging ook goed. Ook tv kijken. Totdat ik zag dat ik een paar kanalen miste. Dat was het begin van het einde. Aangezien er geen 'rescan' optie in tvh zit, heb ik alle muxes maar verwijderd en heb opnieuw 'add dvb network' gedaan. En dan 'ziet' ie ineens maar 4 muxes. Ik zit in het Ziggo gebied btw. Die 4 zijn op 369, 356, 514 en 372Khz (in die volgorde). De 2de en de 4de hebben 100% (klopt, dat zijn ook geldige transportstreams) , die andere 2 40% en 0% signaal.

Ik heb de hele bekabelingtoestand nagekeken, maar er is ook niets aan verandert. Ik heb nu ipv de oude kabel die door mijn goot ligt een dikkere antennekabel door de kamer gelegd om te zien of ik kabelbreuk heb, maar het is 100% hetzelfde (ooit al eerder geprobeerd,vandaar dat ik die dikke kabel nooit door de goot heb getrokken). Ik heb het overnamepunt in de meterkast opengeschroefd, maar alles zit nog goed. Alle kabelverbindingen lijken ok. Ik kan me ook niet voorstellen dat het zomaar verandert is. Er lopen hier ook geen andere mensen rond die de boel kapot kunnen trekken.

Als ik Ziggo-Zwolle kies, komt ie wél met iets van 29muxes, maar ook daar komt ie dan na verloop van tijd met 'no signal'. Ik vraag me af waarom ie niet met meer muxes komt.

Kan iemand mij in de goede richting duwen? Waarom komt ie maar met 4 transponders als ik Ziggo Netherlands kies, terwijl ie eerder wél alle transponders vond? Ik wil ze wel handmatig invoeren, maar ik snap niet waarom ie ze ineens niet meer vindt.
Vanavond heb ik in een ultieme poging dat hele tvheadend mbv apt-get remove weggekiept en opnieuw geinstalleerd. Maar het blijft hetzelfde. Dus dat er iets beschadigd is, is niet aan de orde denk ik dan.

[edit]
Hmmm...en nu ineens scant ie weer en ziet 37 muxes. Even een reboot gedaan. Maar dat heb ik gisteren ook al een keer gedaan. Nou is de grote vraag of het toch aan die kabel heeft gelegen. Bizar! Of heeft Ziggo gewoon een probleem gehad? Zou ook nog kunnen dat de boel eruit lag hier.

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 28-12-2011 23:55 ]

• Mentalist
Hoi W3ird_N3rd,

Met veel interesse heb ik jouw posts gelezen binnen het TVHeadend topic over digitenne in combinatie met XBMC. Zelf heb ik nooit iets met TVheadend en digitenne gedaan, maar ik heb wel interesse. (Ook in het samenvoegen van alles in mijn XBMCFreak distro.)

Bij het scannen heb jij het over het handmatig invoeren van de frequenties. Hoe zit het bijvoorbeeld als ik op een boot gebruik wil maken van digitenne, TVheadend, OScam en xbmc. Bij het varen, verplaatsen van de boot, veranderen namelijk de frequenties. Heb je hier ideeen over?

Groeten, Piethein
iirc overschrijft tvheadend dezelfde zenders van andere frequenties, in dat geval moet je zo nu en dan alles opnieuw moeten inscannen denk ik. Heb er zelf alleen geen ervaring mee.

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:46:
Kan iemand mij in de goede richting duwen? Waarom komt ie maar met 4 transponders als ik Ziggo Netherlands kies, terwijl ie eerder wél alle transponders vond? Ik wil ze wel handmatig invoeren, maar ik snap niet waarom ie ze ineens niet meer vindt.
Vanavond heb ik in een ultieme poging dat hele tvheadend mbv apt-get remove weggekiept en opnieuw geinstalleerd. Maar het blijft hetzelfde. Dus dat er iets beschadigd is, is niet aan de orde denk ik dan.

[edit]
Hmmm...en nu ineens scant ie weer en ziet 37 muxes. Even een reboot gedaan. Maar dat heb ik gisteren ook al een keer gedaan. Nou is de grote vraag of het toch aan die kabel heeft gelegen. Bizar! Of heeft Ziggo gewoon een probleem gehad? Zou ook nog kunnen dat de boel eruit lag hier.
Heel normaal wat er gebeurde hoor :)

Die 4 muxes die je in het begin kreeg zijn de standaard muxes van ziggo voor Nederland, op 1 van die muxes (ligt aan de regio van waar je komt) staat de informatie voor alle andere muxes, dus 1 simpele scan en de andere muxes staan er ook in, waarom die overigens niet begon met scannen zodat je niet in de stress raakte snap ik niet :P

Iemand die teletekst-patch al heeft getest? Lijkt me een erg goede toevoeging maar als ik de comments lees lijkt me die nog een beetje buggie

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:51:
[...]

Iemand die teletekst-patch al heeft getest? Lijkt me een erg goede toevoeging maar als ik de comments lees lijkt me die nog een beetje buggie
De patch moet worden toegepast op de laatste versie van tvheadend in git, niet op de source van 2.12.
Alleen is mij nog niet gelukt dit werkend te krijgen op xbmc. vroeger zag ik daar een teletext optie, maar die kan ik nu nergens meer vinden.

• Snippo
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:17:
[...]

De patch moet worden toegepast op de laatste versie van tvheadend in git, niet op de source van 2.12.
Alleen is mij nog niet gelukt dit werkend te krijgen op xbmc. vroeger zag ik daar een teletext optie, maar die kan ik nu nergens meer vinden.
De setting die je bedoelt staat onder settings > video > playback, helemaal onderaan.
Tijdens het kijken kun je teletekst met 'v' activeren, maar zonder die patch krijg je dan te zien dat teletekst niet beschikbaar is.

Verwijderd

De xbmc patch kan slechts gedeeltelijk worden toegepast op de laatste source van de 11.0 beta.

De patch voor tvheadend kan je zonder probleem op de laatste versie op git toepassen.

Maar ook na het toepassen van de patches (waarvan gedeeltelijk op xbmc) werkt het niet.
Teletekst start wel, maar je krijgt geen stream door.
ook is het niet stabiel (bij rtl crashte xbmc)
Getest met digitenne

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:51:
[...]
Heel normaal wat er gebeurde hoor :)

Die 4 muxes die je in het begin kreeg zijn de standaard muxes van ziggo voor Nederland, op 1 van die muxes (ligt aan de regio van waar je komt) staat de informatie voor alle andere muxes, dus 1 simpele scan en de andere muxes staan er ook in, waarom die overigens niet begon met scannen zodat je niet in de stress raakte snap ik niet :P
Hij begon er op een gegeven moment ook wel erg plotseling mee. Hij bleef die 4 muxes scannen en het resultaat was steeds 'no signal'. Hij was voor de zoveelste keer aan het scannen en toen ineens 'ontdekte' hij de rest. Ik vermoed eigenlijk een storing bij Ziggo die de boel plat legde ofzo.
Na de eerste installatie ging het ook allemaal vlekkeloos. De stress waar ik in schoot kwam omdat het zo weird was dat het ineens niet meer wilde. En ik ben niet zo onhandig met die dingen, maar ik kon gewoon niet ontdekken wat ik fout deed.

Evengoed ben ik nog steeds niet helemaal waar ik zijn wil. Het loopt nog steeds niet helemaal lekker met dat scannen. Nou zeurt ie ineens weer dat er 'too many open files' zijn tijdens het scannen. Heel raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
Ik heb een vraag: Bij wie van jullie kan er direct opnemen van uit xbmc zelf. dit werkt niet vanuit windows of ubuntu. hij zegt "fout probeer opnieuw."

onder windows heb ik versie xbmc pre-11.0 16 oktober 2011.
en onder ubuntu (waar ik ook tv handend heb draaien) xbmc-beta 13 decmber 2011
tv headend versie standaard dpkg.
bij wie van jullie werkt dit nog meer niet.
of weet een van jullie een makkelijke truck voor het "pauzeren" van live tv? (ik heb geen zin om ierdere keer mijn laptop[windows pc] op te starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier werkt dat gewoon, waarschijnlijk moet je de laatste versie van tvheadend van git halen en zelf compilen. De laatste released versie (2.12) is namelijk hopeloos verouderd. De huidige master git versie bevat echt enorm veel verbeteringen en bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Kan ik gewoon deze guide volgen om een 2.12 installatie (via de repository) te upgraden of krijg ik dan twee installaties door elkaar?
(Hoe zit het met het automatisch opstarten als je een clean install volgende die guide doet, moet je dat zelf nog instellen dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb net een nieuwe DVB-C kaart in de HTPC geprikt. Ik had er eerst een FloppyDTV in zitten, maar omdat ik straks de tuner in mijn server wil hebben (en daar zit geen Firewire in) moest ik een PCI kaart hebben. Ik heb een Terratec Cinergy erin gestoken. Even de boel opnieuw ingesteld in TVHeadend en dan krijg je het vreemde fenomeen dat ie alles heeeeel snel vindt, alles muxes op 100% (dus niet die 2 legen op 0% :? ) maar de ontvangst is wel iets minder. Ik heb 52% signaalsterkte en 89% SNR.
Raar eigenlijk. Het zoeken ging met de FloppyDTV langzamer, maar de signaalkwaliteit was beter. Maar goed, ik denk dat ik een antenneversterker koop en die in de meterkast hang. Er zit nogal wat kabel tussen de meterkast en de HTPC, dus ik kan me iets voorstellen bij een matig signaal. Of de boel iets eerder naar de server in de gangkast verplaatsen. Dan heb ik sowieso een paar meter minder kabel nodig. Punt is dat die server een oudere kernel heeft die de kaart niet ondersteunt en de nieuwste kernel zou wel eens raar kunnen doen met mijn RAID controller. Dillema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Je weet dat die percentages maar relatief zijn en verschillen per TV-kaart he? :P

Als de ontvangst gewoon stabiel is hoef je verder niet te klooien.

tvheadend heeft afaik nog steeds niks om ongebruikte tuners uit te schakelen zeker? (ik wacht er al haast letterlijk een paar jaar op :P)

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 31-12-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Snippo schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:03:
Kan ik gewoon deze guide volgen om een 2.12 installatie (via de repository) te upgraden of krijg ik dan twee installaties door elkaar?
(Hoe zit het met het automatisch opstarten als je een clean install volgende die guide doet, moet je dat zelf nog instellen dan?)
Je moet eerst via apt de installatie vanuit de repository verwijderen. Dan inderdaad een nieuwe compileren volgens de guide die je zelf al had gevonden. Daarna moet je de eerste keer handmatig tvheadend starten met de -C flag om een user te kunnen instellen. Het handigste is om dat te doen onder het user account waar tvheadend ook onder gaat draaien, de config file worden namelijk in zijn home directory gezet en tvheadend zal standaard de config file gebruiken uit de home directory van de user waaronder het draait.

Als laatste moet je inderdaad zelf dan nog zorgen dan hij automatisch opstart via een init.d script:

Maak een nieuwe file tvheadend aan in /etc/init.d/ en zet daar het ondertaande in, pas bovenin dat script de twee dingen tussen blokhaken aan naar jou omgeving.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
#!/bin/sh

### BEGIN INIT INFO
# Provides:     TVHeadend
# Required-Start:   $network $syslog
# Required-Stop:    $network $syslog
# Should-Start:
# Should-Stop:
# Default-Start:    2 3 4 5
# Default-Stop:     0 1 6
# Short-Description:    TVHeadend PVR & Streaming server
# Description:
### END INIT INFO

PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin
NAME=tvheadend
DAEMON=[absoluut pad naar gecompileerde tvheadend]
DAEMON_OPTS="-f -u [username]"
DESC="TVHeadend PVR & Streaming server"
PIDFILE=/var/run/$NAME.pid

test -x $DAEMON || exit 0

if [ -s /etc/default/$NAME ] ; then
    . /etc/default/$NAME
fi

. /lib/lsb/init-functions

case "$1" in
  start)
    log_daemon_msg "Starting $DESC"
    log_progress_msg "$NAME"
    start-stop-daemon --start --quiet \
        --exec $DAEMON --pidfile $PIDFILE -- $DAEMON_OPTS > /dev/null
    log_end_msg "$?"
    ;;
  stop)
    log_daemon_msg "Stopping $DESC"
    log_progress_msg "$NAME"
    start-stop-daemon --stop --quiet \
        --exec $DAEMON --pidfile $PIDFILE
    log_end_msg "$?"
    ;;
  reload)
    log_daemon_msg "Reloading $DESC"
    log_progress_msg "$NAME"
    start-stop-daemon --stop --signal HUP \
        --exec $DAEMON --pidfile $PIDFILE
    log_end_msg "$?"
    ;;
  restart|force-reload)
    $0 stop
    sleep 8
    $0 start
    ;;
  *)
    N=/etc/init.d/$NAME
    echo "Usage: $N {start|stop|restart|force-reload}" >&2
    exit 1
    ;;
esac

exit 0

Bestand uitvoerbaar maken:
code:
1
sudo chmod +x /etc/init.d/tvheadend

Kijken of starten handmatig goed werkt via je script:
code:
1
sudo /etc/init.d/tvheadend start

Als dat goed werkt kun je tvheadend automatisch laten opstarten via
code:
1
sudo update-rc.d tvheadend defaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Wow bedankt :D.
Ik ga het volgende week eens proberen. Als linux-noob valt een regeltje als 'apt-get install hts-tvheadend' nog wel mee, maar wat jij hebt uitgelegd wordt al een stuk lastiger om zelf te bedenken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:19
Ben al een tijd het topic aan het volgen en heb besloten om ook verder te gaan met TVHeadend i.c.m. Digitaal Ziggo. Het blijft voor mij alleen nog een beetje vaag wat voor hardware men hier nu voor heeft aangeschaft.

Ik ben aan het kijken naar een oplossing via USB, dit omdat ik dan een VM kan aanmaken op ESXi. Na wat speurwerk kom ik uit op de volgende hardware.
Ik vraag me af of mensen dit voor me kunnen bevestigen wie ziggo hiermee aan de praat heeft gekregen onder linux.

Tuner:
Sundtek MediaTV Pro (DVB-CT, Radio, AnalogTV)

Card Reader:
Smargo Smartreader PLUS versie 1.04 nieuw
Ziggo CI+ Kaart

Software:
Oscam
TVHeadend

Guide:
http://www.lonelycoder.co...ects/tvheadend/wiki/Ziggo

Helaas kan ik geen up to date guides hierover vinden :(

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt omdat de guides redelijk up-to-date zijn :-)

Ik zelf draai met PCI kaarten, maar dat draait ook allemaal prima. Een SundTek is een prima USB DVB-C adapter, en die smargo is volgens mij de standaard kaartlezer.

Wat ik je wel aanbevelen is om zelf een versie van tvheadend te compileren op basis van de laatste GIT. Er zitten een aantal verbetering in ten opzichte van 2.12 die met name op HD gebied wel voordelen heeft.

Blijf je bij 1 Tuner? of ga je er meerdere gebruiken?
Dit is wel een leuke oplossing als je er meer gaat gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.nickebo.net/wp-content/uploads/2011/07/IMG_0206.jpg

Ik heb zelfs mensen gezien die er 8 hadden, verbonden met twee 4 poort USB-HUB kabels.

Success en ik hoor graag hoe het gaat.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Whaha. Ik vraag me wel af of die sticks zo niet te heet worden. Eentje weet al een behoorlijke hitte te produceren, laat staan 3 tegen elkaar aan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:31:
Dat komt omdat de guides redelijk up-to-date zijn :-)

Ik zelf draai met PCI kaarten, maar dat draait ook allemaal prima. Een SundTek is een prima USB DVB-C adapter, en die smargo is volgens mij de standaard kaartlezer.

Wat ik je wel aanbevelen is om zelf een versie van tvheadend te compileren op basis van de laatste GIT. Er zitten een aantal verbetering in ten opzichte van 2.12 die met name op HD gebied wel voordelen heeft.

Blijf je bij 1 Tuner? of ga je er meerdere gebruiken?
Dit is wel een leuke oplossing als je er meer gaat gebruiken.
[afbeelding]

Ik heb zelfs mensen gezien die er 8 hadden, verbonden met twee 4 poort USB-HUB kabels.

Success en ik hoor graag hoe het gaat.

Hein
Helaas gaat het bij mij met PCI kaarten niet werken, Ik heb een VMWare ESXi servertje draaien en deze beschikt alleen over VT-x en niet VT-d. Maar ik vraag me af of er ook goedkopere oplossingen zijn voor de USB Tuners die werken onder linux i.c.m. Ziggo. De meerdere tuners spreken mij zeker wel aan om te gaan proberen. Maar ik zal eerst beginnen met 1 stuk. en van daaruit misschien wel doorwerken.

Bedankt voor de tip over tvheadend !

Hoe zit het eigenlijk met de EPG? werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Of EPG werkt is puur afhankelijk van de aanbieder (in jouw geval dus Ziggo).

TVheadend ondersteunt verder ook XMLTV maar dat blijf ik een vreselijk iets vinden. Je blijft constant afhankelijk van de auteurs van de div. grabbers en de snelheid waarmee zij veranderingen op websites van tv-gidsen doorvoeren in de grabber. Ik was blij toen mijn provider, Glashart Media, eindelijk EPG info in het DVB-C signaal had verwerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrOizo2005 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:43:
[...]
Maar ik vraag me af of er ook goedkopere oplossingen zijn voor de USB Tuners die werken onder linux i.c.m. Ziggo.
Nee, de prijzen voor USB tuners liggen vrijwel allemaal rond dezelfde prijs.
Hoe zit het eigenlijk met de EPG? werkt dat een beetje?
Ziggo levert een goede EPG en is prima te gebruiken.
Ik zelf heb nooit zo'n probleem gehad met XMLTV feeds. En er zijn verschillende grabbers die je kan gebruiken dus je moet zelf even kijken welke je prettig vindt, als je de Ziggo EPG niet uitgebreid genoeg vindt.

Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Ik ben me momenteel even druk aan het inlezen op alles, ben graag goed voorbereid ;)
Maar nu kom ik nog niet achter 1 ding, stel ik zou in een toekomst meerdere USB tuners kopen en gebruiken. Heb ik dan ook meerdere Smargo Kaartlezers nodig? of kan ik dit regelen in de oscam service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Eén cardserver kan meerdere clients/softcams bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:07:
Je weet dat die percentages maar relatief zijn en verschillen per TV-kaart he? :P

Als de ontvangst gewoon stabiel is hoef je verder niet te klooien.
Ik weet het. Het blijven ongrijpbare getallen. In principe is de BER altijd het belangrijkste omdat die aangeeft dat er al dan niet fouten in de data zitten. Daarom vind ik het ook zo raar dat die weer 0 is. Want ik heb inderdaad een matige ontvangst.
Maar er is buiten de relatieve cijfertjes ook gewoon een duidelijk verschil tussen tuners. Dat zie je met satelliettuners ook. De ene scant 300 zenders, en de ander 312 op dezelfde aansluiting.

De signaalsterkte op de transport streams is nu ook afgenomen in de webinterface. Heel raar. Misschien zit Ziggo weer te kloten. Het vervelende is dat die lui niet te vertrouwen zijn. Ze zeggen altijd dat er niets aan de hand is en dat als een monteur moet komen, je geld moet betalen als het aan jou blijkt te liggen. Mijn broer had dat ook. De helpdesk wist (zogenaamd) van niets, en de monteur zegt dat heel veel mensen in de wijk last hebben...

Die tuners kun je gewoon via het filesysteem wegkiepen. In de /home/hts/.tvheadend directory staan gewoon directories van de tunerkaarten die hij kent. Dus als je doe wegkiept, zijn ze vwb tvheadend ook gewoon weg denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 02-01-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een ubuntu server draaien met TVheadend. Op zich werken de meeste zaken pima, ook de client (XBMC) werkt over het algemeen naar behoren. Ik kan alleen met geen mogelijkheid een stream openen in de webinterface, ondanks het feit dat de gebruiker wel deze rechten heeft. Hier krijg ik een 401 in het debug scherm te zien.

Het tweede probleem wat ik heb is de melding "Continuity counter error" en dan behoorlijk vaak achter elkaar....

Heeft iemand enig idee?

Ik heb trouwens IPTV, dus het kan niet aan de slechte ontvangst liggen....

[ Voor 7% gewijzigd door kariem112 op 06-01-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die continuity counter errors heb ik ook af en toe in mijn syslog staan. Volgens mij was dat eerder nooit maar is het pas gekomen nadat ik ongeveer twee weken geleden geupdate heb naar de toen laatste git versie (d66746c).

Heb daar overigens verder geen last van, alles werkt gewoon perfect. Krijg alleen die meldingen in mijn log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Ik zit nu op HTS Tvheadend 2.12.99~pulse-4 gewoon via Ubuntu package manager...

Weet iemand zo wat ik er voor voordeel aan zou hebben om op de GIT versie over te gaan?

Ik kan in de bug listing van tvheadend zo niet zien wat er nu in de source al wel gefixed is
tov. de release die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pulse 4 versie is gebaseerd op een vrij recente git versie, dus echt veel verschil maakt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
Voor de mensen die (dvb-t) digitenne ontvangen, Welke ontvangers gebruiken jullie?
Ik zag Rigolo met een mooie foto die kunnen ook dvb-t ontvangen, maar ik vind die een beetje duur, als je er 2 a 3 wil hebben.

Ik heb hier al meerdere liggen die niet of heel slecht werkten, Ik heb nu drie mini ontvangers IT9135 waar van het er 1 het doet en 4 af9015 waar van ze het alleen niet goed doen onder linux, onder windows op een of andere vreemde reden wel. ik had ooit een af9015 geleen die zat wel in een andere behuizing dus die deed het wel goed. (de pcb was hetzelfde er zaten alleen 2 extra weerstanden en 1 extra condensator op)

Daarom de vraag welke ontvangers hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een Pinnacle systems nanostick. (tegenwoordig PCTV nanostick)

http://www.pctvsystems.co...nguage/en-GB/Default.aspx
Werkt prima, is niet duur en alle versies (voor zover ik weet) gebruiken dezelfde chip:
http://linuxtv.org/wiki/i...PCTV_nano_Stick_%2873e%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
DJJo14 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:44:
Ik heb hier al meerdere liggen die niet of heel slecht werkten, Ik heb nu drie mini ontvangers IT9135 waar van het er 1 het doet en 4 af9015 waar van ze het alleen niet goed doen onder linux, onder windows op een of andere vreemde reden wel. ik had ooit een af9015 geleen die zat wel in een andere behuizing dus die deed het wel goed. (de pcb was hetzelfde er zaten alleen 2 extra weerstanden en 1 extra condensator op)
Ik gebruik op dit moment een Avermedia E506R en een Afatech 9005 USB-stick.

Jouw AF9015 sticks gebruiken mogelijk de TDA18218 tuner, daar heb je een vrij recente kernel voor nodig. Je kan ook de laatste v4l-dvb van GIT installeren.

Ik heb zelf trouwens ook een AF9015+TDA18218 stick en een Intel CE6230 stick. Zover ik kan zien werkt het allemaal. Verder nog een MSI Mega Sky 580 waarbij de autogain onder Linux niet goed werkt, dus als er een te hard of te zacht signaal ingaat doet hij het niet goed.. Is ondertussen misschien wel opgelost, maar hij ligt al tijden in de kast..

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 18:14
wat zijn de minimale systeem eisen om hd zenders van ziggo vlekkeloos te laten draaien.
welke hardware gebruiken jullie hiervoor en werkt dit ook met een POV ion 330 met xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJJo14
@W3ird_N3rd
AF9015 heb ik wel werkend onder ubuntu 11.10 en 12.04 alfa, maar ik heb gewoon null bereik. nu komt het gekken dat ik onder Windows wel bereik heb.
Ik heb de V4l al van git geïnstalleerd, dit had ik nodig voor mijn IT9135, heb alleen deze gebruikt. http://wiki.ubuntuusers.de/v4l-dvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alexswart schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:16:
wat zijn de minimale systeem eisen om hd zenders van ziggo vlekkeloos te laten draaien.
welke hardware gebruiken jullie hiervoor en werkt dit ook met een POV ion 330 met xbmc?
als je het alleen hebt over de tvheadend kant (dus ontvangen en opnemen), dan heb je niet zo veel hardware nodig. Tvheadend heeft alleen wat CPU kracht nodig voor het decoderen. Het signaal is al digitaal, dus kan zonder veel extra CPU kracht opgeslagen worden op een HDD of gestreamed worden.

Maar ik vermoed dat je het hebt over het afspelen van HD content (opgenomen dan wel streaming via HTSP). Daarvoor kan je beter terecht bij de XBMC thread. Daar hebben we ze er meer verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
alexswart schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:16:
ION kan volgens mij geen 1080i decoden èn deinterlacen. Maar idd, vraag het even in de XBMC thread.
DJJo14 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:18:
@W3ird_N3rd
AF9015 heb ik wel werkend onder ubuntu 11.10 en 12.04 alfa, maar ik heb gewoon null bereik. nu komt het gekken dat ik onder Windows wel bereik heb.
Ik heb de V4l al van git geïnstalleerd, dit had ik nodig voor mijn IT9135, heb alleen deze gebruikt. http://wiki.ubuntuusers.de/v4l-dvb
Firmware niet geladen? Wat staat er in dmesg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waarschijnlijk kan je het nog wel capturen/opnemen (hoewel ik even niet weet hoe veel het ontsleutelen van het signaal kost) maar sowieso, 1080i is inderdaad te veel voor een ION, zelfs een ION2. Dit heb ik iig zelf ondervonden met XBMC en 1080i downloads op m'n ION2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Laatst online: 12-08 11:10
eymey schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:19:
Waarschijnlijk kan je het nog wel capturen/opnemen (hoewel ik even niet weet hoe veel het ontsleutelen van het signaal kost) maar sowieso, 1080i is inderdaad te veel voor een ION, zelfs een ION2. Dit heb ik iig zelf ondervonden met XBMC en 1080i downloads op m'n ION2.
1080i inclusief deinterlace werkt prima hier met ION2 (Openelec op een Asus s1-at5nm10e met Sundtek kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 14:03
Wat is nu de allergoedkoopste (hoeft niet per sé de allergoedkoopste, het moet wel werken :P) DVB-C kaart die met ziggo en tvheadend onder linux werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
mdev schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:34:
[...]

1080i inclusief deinterlace werkt prima hier met ION2 (Openelec op een Asus s1-at5nm10e met Sundtek kaart)
Op mijn Geforce 8200 werkt het iig niet. Nouja, het werkt, maar niet in realtime. :+ Welke deinterlace methode gebruik jij? Methode 1 (mplayer -vo vdpau:deint=1) werkt wel, maar dan gooit hij gewoon de helft van de beeldlijnen weg.. 2, 3 en 4 trekt hij niet.
0: Weave no de-interlace
1: Bob 1x, each frame has 1 field selected and displayed. The field is stretched; doubled in resolution vertically. Thus, half the image resolution is lost
2: Bob 2x, each field of each frame has bob applied and displayed. The displayed frame is 1/2 the resolution of the source frame. However, all fields are displayed, so the eye effectively sees pretty much all the resolution
3: Temporal, VDPAU "real" de-interlacing algorithm
4: Temporal spatial, a better quality vdpau "real" de-interlacing algorithm
Op mijn 9500GT werkt zelfs 4 prima. Geen idee wat de ION2 qua performance doet, maar ik dacht dat de ION vergelijkbaar was met mijn 8200.
Luqq schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:45:
Wat is nu de allergoedkoopste (hoeft niet per sé de allergoedkoopste, het moet wel werken :P) DVB-C kaart die met ziggo en tvheadend onder linux werkt :?
http://www.dvbshop.net/pr...us-3-5--CI-Interface.html

Maar weet niet meer of die nu 256QAM issues had onder Linux. Eerder hadden ze ook die kaart zonder CI-interface, voor €16 ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 17-01-2012 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:39:
[...]

Op mijn Geforce 8200 werkt het iig niet. Nouja, het werkt, maar niet in realtime. :+ Welke deinterlace methode gebruik jij? Methode 1 (mplayer -vo vdpau:deint=1) werkt wel, maar dan gooit hij gewoon de helft van de beeldlijnen weg.. 2, 3 en 4 trekt hij niet.
Geen idee, autoselect heb ik geselecteerd. Beeld is haarscherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:39:
[...]

http://www.dvbshop.net/pr...us-3-5--CI-Interface.html

Maar weet niet meer of die nu 256QAM issues had onder Linux. Eerder hadden ze ook die kaart zonder CI-interface, voor €16 ofzo.
Is er ook iets zonder CAM? Ik ben van plan een aparte camserver te gaan draaien onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Um. J ekan alleen de cardserver draaien op een ander systeem ;).

De CAM moet altijd in de hardware zitten of in de opneem software die je gaat gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
eymey schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:40:
Um. J ekan alleen de cardserver draaien op een ander systeem ;).

De CAM moet altijd in de hardware zitten of in de opneem software die je gaat gebruiken ;)
Hm? Ik was in veronderstelling dat je een cardreader kan gebruiken en die koppelen aan oscam die dan de decryptiekeys regelt voor je tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Luqq schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:42:
[...]

Hm? Ik was in veronderstelling dat je een cardreader kan gebruiken en die koppelen aan oscam die dan de decryptiekeys regelt voor je tuners?
Klopt inderdaad. Ik heb Oscam op m'n router met Smartgo smartcard reader, de HTPC met TV Headend gebruikt die voor de decodering. Komt geen hardware CAM aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Wat voor tuners gebruik jij dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Luqq schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:21:
Wat voor tuners gebruik jij dan? :)
Sundtek MediaTV Pro (1 maar), maar volgens mij zou het met elke tuner moeten werken.
Het geheel werkt zeer goed en stabiel met de OpenElec PVR build, waar TV Headend gewoon ingebouwd wordt. Stabieler dan de standaard Ziggo Samsung decoders, die ik overigens voor HD ook al de deur uit heb gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door mdev op 17-01-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Ik heb een middagje lopen prutsen om een FloppyDTV aan de praat te krijgen onder Tvheadend maar deze werkte na veel prutsen niet helaas. Client kant is nog niet zo'n probleem, dat komt wel goed, draai nu ook home built nightly XBMC.

Iemand anders nog suggesties voor goedkope tuners die goed samenwerken met linux en tvheadend en oscam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
mdev schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:20:
[...]

Klopt inderdaad. Ik heb Oscam op m'n router met Smartgo smartcard reader, de HTPC met TV Headend gebruikt die voor de decodering. Komt geen hardware CAM aan te pas.
Het klopt ook wel, maar hij leek de termen wat door elkaar te hebben. Voor zover ik weet is de CAM, die het echte access verleen werk doet, altijd lokaal op de machine waar ook tvheadend draait omdat dat nogal wat performance vraagt.

Correct me if I am wrong :)

CAM = apparaat dat het decoderen doet
Cardreader = apparaat (icm. cardserver daemon andere software die met het specifieke type kaart kan communiceren en de CAM vertelt of die het signaal mag decoderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
De CAM, ofwel Conditional Access Module is de cardreader in dit voorbeeld. Het apparaat dat het decoderen doet zit hier in de software, aangezien je tuner de encrypted stream doorgeeft aan Tvheadend welke de stream decodeert met de keys die hij van oscam krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Luqq schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:41:
Ik heb een middagje lopen prutsen om een FloppyDTV aan de praat te krijgen onder Tvheadend maar deze werkte na veel prutsen niet helaas. Client kant is nog niet zo'n probleem, dat komt wel goed, draai nu ook home built nightly XBMC.
Welke Linux gebruik je? Met Ubuntu 11.10 werkt het zonder enig gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
mphilipp schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:11:
[...]

Welke Linux gebruik je? Met Ubuntu 11.10 werkt het zonder enig gepruts.
Echt? CAM dan? Maar eens kijken binnenkort..heb je toevallig een guide? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Luqq schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:01:
De CAM, ofwel Conditional Access Module is de cardreader in dit voorbeeld. Het apparaat dat het decoderen doet zit hier in de software, aangezien je tuner de encrypted stream doorgeeft aan Tvheadend welke de stream decodeert met de keys die hij van oscam krijgt.
Nee. De CAM is in het geval van TVHeadend een softcam die in TVHeadend ingebouwd zit.

Je hebt een smartcard in een reader zitten en die reader zit ergens in met een cardserver programma. Newcs of oscam. Je TVH heeft ergens een entry waar je hebt ingevuld hoe hij moet inloggen op Newcs of oscam. Dát onderdeel is de softcam, niet de cardreader. Dat is een cardreader, niets meer en niets minder. Hij krijgt van de cardserver de opdracht om de key (die TVH via de kabel heeft ontvangen) aan de card te geven voor verwerking. De card geeft het antwoord (een decrypt key voor de decoder) terug en de cardserver geeft het antwoord door aan de softcam. Hiermee kan TVH vervolgens het beeld decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Luqq schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:14:
[...]
Echt? CAM dan? Maar eens kijken binnenkort..heb je toevallig een guide? :)
Gewoon installeren en klaar. De support zit ingebouwd in Ubuntu 11.10. Dus als je TVHeadend installeert, kun je 'm zo selecteren in de config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:41
Ik ben van het weekend begonnen met mijn Windows 7 Media Center ombouwen naar een Ubuntu (11.10) variant. Nu kwam ik er al gauw achter dat de kaartlezer in mijn Anysee E30 Combo Plus niet ondersteund wordt dus een Smargo is onderweg.

Na de installatie van TVHeadend blijkt het (enigste vrije) Nederland 1 HD niet goed te werken. De overige vrije kanalen zijn niet HD en zijn wel normaal te bekijken.

Het probleem is dat het beeld bij het afspelen voor en deel grijs en voor een deel gewoon heel slecht is. Zie screenshot op http://www.rpsoft.nl/kees/pics/TVHeadendHD.png

TVHeadend log:
Jan 17 22:08:42 dvb: "/dev/dvb/adapter0" tuning to "Ziggo Twente: 794,000 kHz" (Transport start)
Jan 17 22:08:42 subscription: "HTTP" subscribing on "Nederland 1 HD", weight: 150, adapter: "Philips TDA10023 DVB-C", network: "Ziggo Twente", mux: "Ziggo Twente: 794,000 kHz", provider: "Ziggo", service: "Nederland 1 HD", quality: 100
Jan 17 22:08:42 Service: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: Status changed to [Hardware input]
Jan 17 22:08:42 Service: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: Status changed to [Hardware input] [Input on service]
Jan 17 22:08:42 Service: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: Status changed to [Hardware input] [Input on service] [Demuxed packets]
Jan 17 22:08:42 TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: H264 @ #101: Continuity counter error
Jan 17 22:08:42 TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: MPEG2AUDIO @ #102: Continuity counter error
Jan 17 22:08:42 Service: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: Status changed to [Hardware input] [Input on service] [Demuxed packets] [Reassembled packets]
Jan 17 22:08:42 TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: AC3 @ #103: Continuity counter error
Jan 17 22:08:43 TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: H264 @ #101: Continuity counter error, 33 duplicate log lines suppressed
Jan 17 22:08:43 TS: Philips TDA10023 DVB-C/Ziggo Twente: 794,000 kHz/Nederland 1 HD: AC3 @ #103: Continuity counter error, 1 duplicate log lines suppressed

En na een tijdje:
Jan 17 22:08:48 subscription: "HTTP" unsubscribing from "Nederland 1 HD"
Jan 17 22:11:47 dvb: "Ziggo Twente: 794,000 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Bad signal
Jan 17 22:11:48 dvb: "Ziggo Twente: 794,000 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Constant FEC

Wat ik heb geprobeerd:
  • TVHeadend compilen vanaf source (git-fdf89b2) (zag in deze thread dat HD problemen opgelost waren in GIT)
  • Uitzetten optie Autodetect muxes, Uitzetten optie Idle scanning, Uitzetten optie Monitor signal quality (zag in het TVHeadend forum dat dit bij anderen hielp)
Dit geeft echter nogsteeds hetzelfde resultaat. Onder Windows 7 heb ik overigens geen enkel probleem met het afspelen van welke zender dan ook.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
rattenfanger schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:12:
Jan 17 22:11:47 dvb: "Ziggo Twente: 794,000 kHz" on adapter "Philips TDA10023 DVB-C", status changed to Bad signal
Dat zegt het wel, je signaal is gewoon slecht en zo ziet die corruptie er voor mij ook uit. Heb het vaker gezien.

Echter:
Dit geeft echter nogsteeds hetzelfde resultaat. Onder Windows 7 heb ik overigens geen enkel probleem met het afspelen van welke zender dan ook.
Of je signaal is op het randje en de Windows-driver is iets gevoeliger, of de Linux driver kan niet goed overweg met 256QAM.

Beste advies wat ik zo voor je heb: de nieuwste v4l-dvb compilen en installeren. En opzoeken of er issues bekend zijn met jouw TV-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
Dat zegt het wel, je signaal is gewoon slecht en zo ziet die corruptie er voor mij ook uit. Heb het vaker gezien.
Ik heb het nu weer even in Windows getest en de software van de Anysee geeft aan dat de kwaliteit van het signaal tussen de 86 en 90 procent schommelt. De signaal sterkte is wel 100%. Broken TS packets is na een tijd aan laten staan nog steeds 0. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet precies weet wat het allemaal concreet betekend maar op ander fora las ik dat het normale waarden waren.
Of je signaal is op het randje en de Windows-driver is iets gevoeliger, of de Linux driver kan niet goed overweg met 256QAM.
Ik zie op verschillende plekken Modulation: 64QAM staan. Is naar ik meen vrij standaard dus het lijkt me sterk dat dat problematisch is. Kan er ook niks over vinden..
Beste advies wat ik zo voor je heb: de nieuwste v4l-dvb compilen en installeren. En opzoeken of er issues bekend zijn met jouw TV-kaart.
Drivers netjes volgens de handleiding gebuild en geinstalleerd (uiteraard ook gereboot) maar niks beter. Helaas.

Naar bekende problemen zoeken heb ik uiteraard al gedaan. Helaas niks concreets gevonden :( Ik denk dat ik vanavond MythTV eens ga proberen. Dan kan ik misschien beter zien of het probleem aan de drivers liggen of aan TVHeadend (of kan jij hier al uitsluitsel over geven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
rattenfanger schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:37:
[...]

Ik zie op verschillende plekken Modulation: 64QAM staan. Is naar ik meen vrij standaard dus het lijkt me sterk dat dat problematisch is. Kan er ook niks over vinden..
Ziggo gebruikt afaik op een deel van de frequenties 256QAM en op een ander deel nog 64QAM, maar weet niet of dat vandaag de dag nog steeds zo is. Het streven is iig zijn om te zijner tijd alles op 256QAM te zetten, waarvoor je een beter signaal nodig hebt.
Naar bekende problemen zoeken heb ik uiteraard al gedaan. Helaas niks concreets gevonden :( Ik denk dat ik vanavond MythTV eens ga proberen. Dan kan ik misschien beter zien of het probleem aan de drivers liggen of aan TVHeadend (of kan jij hier al uitsluitsel over geven?)
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat het aan tvheadend zou liggen, maar wie weet.

Je kan ook eens met femon (dvb-apps) kijken wat het signaal doet. Verder zou ik, als je die hebt liggen, zowel een signaalversterker als signaalverzwakker (attenuator, of gewoon 10 meter kabel) proberen. Zo heb ik een USB DVB-T stick waar juist weer geen te sterk signaal in mag en waar ik vaak een verzwakker bij nodig heb omdat de AGC van dat ding niet goed werkt onder Linux. :)

Nog iets, ik weet dat sommige devices problemen hebben met afrondingsfouten oid en je 167kHz bij de frequentie moet optellen of aftrekken. Kan je ook nog proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 18-01-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
Vanavond Kaffeine geprobeerd, zelfde problemen met het beeld.

Mooie handleiding gevonden op http://linuxtv.org/wiki/index.php/Testing_your_DVB_device om eea te testen.

Dus een "scan" en czap gedaan. Hieronder de uitvoer van czap:

Nederland 1
 85 Nederland 1:618000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_64:6349:6456:10001
 85 Nederland 1: f 618000000, s 6875000, i 2, fec 0, qam 3, v 0x18cd, a 0x1938, s 0x2711 
status 00 | signal  51% | snr  71% | ber 1048575 | unc 296 | 
status 1f | signal  45% | snr  96% | ber 0 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal  45% | snr  96% | ber 0 | unc 0 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal  44% | snr  96% | ber 0 | unc 0 | FE_HAS_LOCK

Nederland 1 HD
261 Nederland 1 HD:794000000:INVERSION_AUTO:6875000:FEC_NONE:QAM_64:101:102:201
261 Nederland 1 HD: f 794000000, s 6875000, i 2, fec 0, qam 3, v 0x65, a 0x66, s 0xc9 
status 00 | signal  46% | snr  40% | ber 1048575 | unc 446 | 
status 1f | signal  34% | snr  86% | ber 1728 | unc 1095 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal  36% | snr  87% | ber 0 | unc 1709 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal  36% | snr  91% | ber 21 | unc 2059 | FE_HAS_LOCK
status 1f | signal  35% | snr  89% | ber 0 | unc 1448 | FE_HAS_LOCK

Nederland 1 HD is dus stuk lager signaal met een hogere Bit error rate en meer Uncorrected blocks.

Ik heb via channels.conf de frequentie van het kanaal aangepast naar 794176000 maar de kwaliteit ging niet omhoog en de andere twee niet omlaag. Overigens ook 794000176 geprobeerd omdat ik in de war was met de verschillende grootes..

Als de frequentie niet klopte dan lijkt het me dat het normale kanaal ook fouten (Bit error rate en Uncorrected blocks) zou moeten geven. Correct?

Signaalversterker heb ik niet. Andere kabel kan ik nog wel proberen maar ik denk dat ik eerder een te zwak dan te sterk signaal heb.

Ergens anders op Tweakers las ik dat iemand de Anysee op Linux had opgegeven en voor een andere kaart ging.. Ik begin er bang voor te worden dat ik dezelfde kant op ga :( Alleen zo zonde van de 80 euro..

Tenzij iemand nog geniale ideeen heeft natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
De frequentie van NED1 HD is wel een tandje hoger. Dat geeft meer signaalverlies op de kabel. Als ik het zo zie zou een signaalversterker, of een kortere kabel, of een kabel met minder verlies (dikkere kern, denk aan goede kabel als Hirschmann koka.799 of Belden h.125) denk ik je probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sommige transponders schijnen ook gevoeliger te zijn voor storing. Dat zou iets met de frequentie te maken hebben.

Vergeet naast de kabel ook de connectors niet. Ze hoeven niet duur te zijn, als ze maar helemaal van metaal zijn. Of een duurdere kabel helpt, weet ik niet zeker. Ik heb ooit een keer een rol 'betere' kabel gekocht met dikkere kern, maar het maakte op 10-12m geen drol uit. De signaalsterkte ging niet omhoog of omlaag. Ik weet niet of die koka een wonderbaarlijk bestanddeel bevat waardoor het met die kabel wél beter is, maar volgens mij kun je je geld beter in je zak houden.

Ik ga zelf een versterker proberen, want ik heb ook een aantal kanalen die het niet goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
De frequentie van NED1 HD is wel een tandje hoger. Dat geeft meer signaalverlies op de kabel. Als ik het zo zie zou een signaalversterker, of een kortere kabel, of een kabel met minder verlies (dikkere kern, denk aan goede kabel als Hirschmann koka.799 of Belden h.125) denk ik je probleem oplossen.
Een kortere kabel gaat hem niet worden, moet toch minimaal rond de 10 meter worden. Een betere kwaliteit is inderdaad een goede. Al blijf ik het nogsteeds vreemd vinden dat ik in Windows 7 nooit problemen heb gehad.. Maar dat kan dus door de gevoeligheid van de drivers komen?

Ga vanmiddag sowieso een betere kabel kopen dan. Huidige kabel incl stekkers zijn geen topkwaliteit; nog uit mn analoge tijdperk zelfs. Baat het niet; dan schaad het niet (Behalve voor mn portomonee dan ;))
Ik ga zelf een versterker proberen, want ik heb ook een aantal kanalen die het niet goed doen.
Ik heb even snel online gekeken naar versterkers en kom allerlei dingen van 60 / 70 euro tegen (Ziggo site bijvoorbeeld). Welke ga jij aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
mphilipp schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:31:
Sommige transponders schijnen ook gevoeliger te zijn voor storing. Dat zou iets met de frequentie te maken hebben.

Vergeet naast de kabel ook de connectors niet. Ze hoeven niet duur te zijn, als ze maar helemaal van metaal zijn. Of een duurdere kabel helpt, weet ik niet zeker. Ik heb ooit een keer een rol 'betere' kabel gekocht met dikkere kern, maar het maakte op 10-12m geen drol uit. De signaalsterkte ging niet omhoog of omlaag. Ik weet niet of die koka een wonderbaarlijk bestanddeel bevat waardoor het met die kabel wél beter is, maar volgens mij kun je je geld beter in je zak houden.
10-12m is ook niet zo lang. Met een paar splitters en 30m merk je het wel. :P

En als het goed is leg je kabel maar één keer, dan kan je het imho het beste gewoon goed doen. :)

Maar je hebt helemaal gelijk over de connectors, dat is vaak een ondergeschoven kindje! En zijn idd vaak belangrijker dan de kabel zelf. Als je die plastic Gamma troep nog gebruikt, tja.. Dat gaat nooit gezellig worden.

Afhankelijk van wat het mag kosten, hoe netjes het moet en of de connector haaks moet zijn gebruik ik Hirschmann connectoren (duur, haaks) of een F-connector met verloopje naar coax erop (goedkoper). Bij dat laatste kan ook nog wel een F-hoekstuk, maar dan is het niet zo goedkoop meer en ziet er toch minder netjes uit. :P Het zijn echter wel allebei volledig afgeschermde oplossingen.
rattenfanger schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:07:
[...]

Een kortere kabel gaat hem niet worden, moet toch minimaal rond de 10 meter worden. Een betere kwaliteit is inderdaad een goede. Al blijf ik het nogsteeds vreemd vinden dat ik in Windows 7 nooit problemen heb gehad.. Maar dat kan dus door de gevoeligheid van de drivers komen?
Dat zou kunnen.
Ga vanmiddag sowieso een betere kabel kopen dan. Huidige kabel incl stekkers zijn geen topkwaliteit; nog uit mn analoge tijdperk zelfs. Baat het niet; dan schaad het niet (Behalve voor mn portomonee dan ;))
Ook voor goede stekkers kijken idd. :) Ook liever geen kant-en-klaar kabel kopen, want dan weet je nooit wat je krijgt.
Ik heb even snel online gekeken naar versterkers en kom allerlei dingen van 60 / 70 euro tegen (Ziggo site bijvoorbeeld). Welke ga jij aanschaffen?
Met 4 uitgangen die per stuk regelbaar zijn ben je idd zoiets kwijt, een versterker met één uitgang kan veel goedkoper.

Maar ik zou het sowieso eerst eens met goede kabel+connectors proberen. Als je geen tientallen meters kabel en >3 TV's hebt moet dat ook genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:25:
[...]
10-12m is ook niet zo lang. Met een paar splitters en 30m merk je het wel. :P
Daar kan ik me op zich iets bij voorstellen.
Maar je hebt helemaal gelijk over de connectors, dat is vaak een ondergeschoven kindje! En zijn idd vaak belangrijker dan de kabel zelf. Als je die plastic Gamma troep nog gebruikt, tja.. Dat gaat nooit gezellig worden.
Precies. Die open dingen met plastic kapjes zijn een bron van storingen. Juist op de plek waar die dingen zitten (bij de tv/stereo/meterkast) zijn vele storingsbronnen. Metalen connectoren zijn (door het metaal, kooi van Farraday) goed afgeschermd. Duur of goedkoop maakt geen ruk uit; metaal is metaal. Hirschmann heeft geen betere metalen afscherming dan een ander. En gouden randjes zijn alleen om je geld uit de zak te kloppen.

Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd van de dure kabel. Als het op 10-12m niet één procent uitmaakt, kan het op 30m nooit ineens 10% worden. Maar als je toch bezig bent met kabels leggen, is het geen slecht idee om meteen goede te nemen. Evengoed, als je alles tegelijk doet (kabels+connectors) weet je nooit wat nou het grote verschil gemaakt heeft. Daarom zeg ik altijd tegen de mensen dat ze eerst die connectors op orde moeten brengen, en dan zoveel mogelijk F-connectors, en als het dán nog niet goed is, een dikkere kabel.

Als je een heel end hebt, is een fatsoenlijke antenneversterker ook een optie. Let op dat je in ieder geval een regelbare hebt. Digitaal is erg vervelend: een beetje storing op analoog is alleen wat extra ruis die je vaak niet eens zo snel opmerkt. Bij digitaal is het meteen blokjes en/of freezes.

Ik ga deze aanschaffen:
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/8170/tratec.jpg

De aansluitingen hebben een oplopende versterking. Op de 0dB poort zet je je modem en op de rest je tv's. Als je fatsoenlijke splitters gebruikt (ook met f-connectors) moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En dan nog even iets, als we het toch over de bekabeling en splitten hebben:

Het 'traditionele' idee is dat je een "splitter" gebruikt (al dan niet na een versterker met 1 uitgang) om meerdere aansluitingen te realiseren (splitter geeft meestal gelijke dempingen op alle uitgangen). Echter, dit is eigenlijk NIET optimaal als je op de aansluiting direct TV's en/of einddozen gaat aansluiten.

Een splitter is eigenlijk altijd bedoeld om er een versterker, rijgconstructie of aftakelement/multi tap achter te hangen. Hang je apparaten en einddozen op de uitgangen van de splitter, dan krijg je problemen met je ontkoppeldemping. Volgens www.antenneversterkers.nl heeft dit bij digitale toepassingen geen invloed maar goed, als je een gevoelige ontvanger hebt...

Zelf heb ik thuis op de coax-uitgang van mijn glasvezel aansluiting (die geeft 60-70 Db-Uv uit) een "multitap" aangesloten http://www.antenneversterkers.nl/multitap.php . Zie het tweede plaatje (ik heb de versie met 4 uitgangen met verschillende demping + 1 doorgang met lage demping, die ik heb afgedopt met een eindweerstand). De 4 aansluitingen komen in de betreffende ruimte weer uit op einddozen. Zowel analoog (fm) als digitaal (dvb-c) hebben een storingsvrij signaal op alle aansluitingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo moet je dat doen idd. Als je al die knutselwerkjes ziet die veel mensen maken, snap je niet dat ze zelf niet doorhebben dat die storingen zelf veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
Inmiddels een heel stuk wijzer geworden en heb nu zelfs goed beeld! Maar jullie willen niet weten hoe ik het nu in elkaar heb zitten ;)

Ik heb eergisteren de kabel incl stekkers (10 meter Koka 799 met 2 stekkers voor 20 euro, valt mee dus!) vervangen. Dat hielp niet. Gisteren heb ik vervolgens een Hirschman versterker "gekocht" en er tussen gehangen. Dit hielp wel maar bij lange niet genoeg.

Vandaag het kastje van de hoofdaansluiting maar eens losgemaakt. Bleek een plaatje met een normale IEC male erachter te zijn. Nooit bij stil gestaan dat dat kastje ook weleens een troep kon zijn.
Spul los gehaald, F connector eraan en weer op de versteker proberen. Geen resultaat. Beetje klooien; en JA! Hij doet het! Bleek de versteker uit te staan! 8)7

Toevallig erachter gekomen dat wanneer ik de ene connector tegen de ander houdt het signaal best goed was. Als je een sterke maag hebt kan je op http://www.rpsoft.nl/kees/pics/connectoren.jpg kijken hoe het er nu uitziet :X Als ik de connectoren normaal op elkaar aansluit (male-male koppelstuk) dan is het signaal weer gigantisch brak..

Beetje op internet zoeken en overal kom ik de TRAS1000, welke ik dus niet heb, tegen. Op sommige plekken zegt men dat deze verplicht is, op andere plekken kan je net zo goed zonder.

Nu vraag ik me natuurlijk af waarom mijn signaal prima is met de verbinding zoals ik deze nu aan elkaar heb geplakt. En zou de aanschaf van een TRAS1000 ervoor zorgen dat ik de stekkers op een normale manier kan aansluiten of denk ik nu gewoon iets heel doms? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door rattenfanger op 20-01-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

rattenfanger schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:08:
Vandaag het kastje van de hoofdaansluiting maar eens losgemaakt. Bleek een plaatje met een normale IEC male erachter te zijn.
Als je geen TRAS1000 hebt, wat zit er dan? Ik heb wel zo'n TRAS1000 en daar zit met een IEC connector de kabelsplitter op gedrukt (om tv signaal van data te splitsen). Vanmiddag heb ik die versterker (Tratec FRA-752/N) die ik 2 posts terug heb laten zien en die kun je rechtstreeks op de TRAS1000 aansluiten. De modem gaat dan op de eerste poort van die versterker (de onversterkte poort). Er zit zelfs een kabeltje bij die lekker strak op die TRAS1000 zit en de andere kant voorzien is van een F-connector.

Ik heb mijn versterker trouwens via marktplaats gekocht. Blijkbaar geeft Ziggo die dingen bij een Interactieve TV pakket en veel mensen hebben er niets aan. Bij mijn setje zat ook nog zo'n TRAS1000, maar die heb ik al een, dus ik heb 'm over. Hier is er zo'n setje te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
mphilipp schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:27:
[...]
Als je geen TRAS1000 hebt, wat zit er dan?
De IEC male zat rechtstreeks op de groene CAI aangesloten. Nu heb ik daar zelf een andere; fatsoenlijke IEC male aangezet maar denk dat ik hem morgen eens op een TRAS1000 ga aansluiten. Denk dat ik er via via wel eentje op de kop kan tikken ;) De rest uit dat paketje van je link heb ik namelijk niet nodig. Tenzij ik toch nog moet gaan versterken; maar ik verwacht het eigenlijk niet omdat ik nu zonder versterker ook prima stabiel beeld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Misschien geen aarde?

Dat heb ik gezien bij DVB-T: ultrabrak signaal, tot ik de mantel van de kabel op aarde aansloot.. Toen was het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Rechtstreeks op de CAI zal technisch werken, maar je hebt geen 'galvanische scheiding' met/van het CAI netwerk van de provider. Als er in jouw huis iets verkeerd gaat (in het ergste geval flinke spanning op je CAI netwerk) dan kan dat problemen geven in het netwerk van UPC/Ziggo. En andersom.

De TRAS1000 is dan ook echt als "overnamepunt" geschikt met galv. scheiding. Overigens heeft UPC het nog mooier: Die hebben een AOP van "Technetics", waar de groene kabel van UPC met een f-connector in gaat en daarachter je huis-aansluiting.

Als we dan toch bezig zijn heb ik het bij m'n ouders zo ingericht:
* Technetix overname punt
* Naar een 2-weg splitter toe. Ene uitgang van de splitter gaat naar kabelmodem voor internet/telefonie
* andere uitgang gaat naar een flinke Hirschmann versterker. Vanuit versterker gaat het naar een "Multi tap". Ene uitgang van multitap gaat naar de woonkamer. De doorvoer uitgang met lage demping gaat naar een :r rijgconstructie met in totaal 5 dozen achter elkaar :r (alles boven zit doorgelust, m'n vader wilde niet voor iedere aansluiting boven aparte kabels trekken).

Maar deze constructie werkt zo verrassend goed dat ze overal in huis (ook op de laatste rijg-aansluiting) goed analoog beeld hebben. En zowel in de woonkamer als op aansluiting 3 van de rijgconstructie is zelfs digitale TV goede te ontvangen -inclusief- retoursignaal voor interactief (en dat laatste houdt iedereen met een rijgconstructie altijd voor onmogelijk :D ).

Maar goed, leuk om te zien dat zelfs op digitale TV er dus nog een behoorlijke invloed is van hoe alles aangesloten zit.

En wat betreft die TRAS1000 of Technetix: doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eymey schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:44:
De TRAS1000 is dan ook echt als "overnamepunt" geschikt met galv. scheiding. Overigens heeft UPC het nog mooier: Die hebben een AOP van "Technetics", waar de groene kabel van UPC met een f-connector in gaat en daarachter je huis-aansluiting.
Ik snap ook niet waarom ze zo'n gare IEC aansluiting op zoiets zetten. Dat is toch iets uit 1880? Het is natuurlijk standaard, maar toch...je wilt een betrouwbare connectie en IEC kan gewoon na verloop van tijd losser zitten of op een andere manier minder contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Wat dat betreft vind ik dat UPC een nettere oplossing levert.

Alleen wel weer jammer dat je bij UPC dan niiks aan tvheadend hebt :P

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 21-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Eindelijk leven in de zaak!!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/09ewm.jpg

Draait op ubuntu 11.10 met een FloppyDTV kaart. Encrypted kanalen ben ik nog niet aan begonnen, moet eerst een cardreader in huis komen..straks maar even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bij mij werkt het ook weer. Dankzij die versterker heb ik nu tenminstel 100% signaal op alle transponders. De oplossing met de DVB kaart in mijn NAS/Mediaserver in de kast werkt als een dolle. Dat ding staat tenminste 24/7 aan, dus als ik iets wil opnemen in de nacht oid, kan ie dat gewoon doen.

Is er nog een beetje handige manier om alle zenderlogo's ergens vandaan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:55:
Bij mij werkt het ook weer. Dankzij die versterker heb ik nu tenminstel 100% signaal op alle transponders. De oplossing met de DVB kaart in mijn NAS/Mediaserver in de kast werkt als een dolle. Dat ding staat tenminste 24/7 aan, dus als ik iets wil opnemen in de nacht oid, kan ie dat gewoon doen.

Is er nog een beetje handige manier om alle zenderlogo's ergens vandaan te halen?
http://mp-dutch-rtv-logos.googlecode.com/svn/trunk/logos/

Ik haal ze hier vandaan :).
Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste