Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/common-new/img/header/logo-panasonic.gifAfbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/common/img/gnavi_logo.jpg

Welkom bij het 6e deeltje omdat het vorige (bijna) over de 1000 post dook :)
Deel 1 is natuurlijk ook te belezen ; [Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie
en ook deel 2 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2
en natuurlijk deel 3 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 3
en uiteraard deel 4 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 4
en inmiddels deel 5 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 5

TER INFO ivm SPECS;
Aangezien de specs (die ik gewoon van de global site had overgenomen) meer onrust dan duidelijkheid lijken te veroorzaken, heb ik die wegggehaald. Via de link http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html kan men zelf effe loeren naar de desbetreffende specs.
En uiteraard ook via de Nederlandse site; http://www.panasonic.nl/h...are/productsCategory.html
Op de CES geintroduceerd en vanaf maart 2009 zo'n beetje op de markt aan het komen. De nieuwe plasma modellen van Panasonic. Het aantal type's lijkt wat te zijn toegenomen. Binnen elk type diverse afmetingen. Startend bij de eenvoudigste C-serie oploppend tot de Z-serie.
Meer keus, meer mogelijkheden...meer moois ! Meer Panasonic :P

Een uitgebreid overzicht ( http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html ) van wat er gaat komen. Via die link ook de uitgebreide specs. Hieronder van elk model een afbeelding met de types en formaten.

C-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/c_plasma/head.jpg

X10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/x10_plasma/head.jpg

S10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/s_plasma/head.jpg

G10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g10_plasma/head.jpg

G15-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g15_plasma/head.jpg

V-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/v_plasma/head.jpg

Z-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/z_plasma/head.jpg

Voor de vorige serie modellen uit 2008 is er nog Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 5

Dus...laat het topic maar volstromen met relevante informatie, ervaringen en tips over deze modellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...] EXTRA INFO [...]

Kanalenlijst
Om deze lijst uit je favorieten weer in te laten lezen volg je onderstaande stappen:
Menu
Instellingen
Systeemmenu
Systeem bijwerken --- Openen
Autom. bijwerken zoeken --- Uit
CAM CI+
[Ziggo CI+] Panasonic th-42px80e

Eenvoudige basis calibration
http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=54

Gecertificeerde dealers (...wellicht niet geheel up-to-date...)
http://www.nougewoon.nl/panasonic/dealers.pdf

Uitgebreid forum met allerlei zaken. Bij deze de plasma-link:
http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/

[ Voor 125% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 04-01-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320055

Ondanks de update beschreven in deeltje 5 van deze topic, heb ik toch vaak nog last van het 'handshake'' probleem. Beeld gaat dan weg (ruis) en wordt zwart. Daarna is het even goed, en gebeurd het weer. Gebeurd vaak maar één keer onder het kijken van een dvd. Daarnaast lijkt het soms net of er een enkele keer witte 'puntjes' door het beeld flikkeren. Dit gaat zo snel, dat ik niet weet of dit nou aan mij ligt (verbeelding misschien :P) of dat het echt wat is. Ik hoop dat ik gewoon spoken zie, zo vlak voor de nacht...

Wat voor oplossing kan ik verzinnen? Het moet wel aan de tv liggen, want dit is al mijn derde receiver die omgeruild is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301514

Anoniem: 320055 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:03:
Ondanks de update beschreven in deeltje 5 van deze topic, heb ik toch vaak nog last van het 'handshake'' probleem. Beeld gaat dan weg (ruis) en wordt zwart. Daarna is het even goed, en gebeurd het weer. Gebeurd vaak maar één keer onder het kijken van een dvd. Daarnaast lijkt het soms net of er een enkele keer witte 'puntjes' door het beeld flikkeren. Dit gaat zo snel, dat ik niet weet of dit nou aan mij ligt (verbeelding misschien :P) of dat het echt wat is. Ik hoop dat ik gewoon spoken zie, zo vlak voor de nacht...

Wat voor oplossing kan ik verzinnen? Het moet wel aan de tv liggen, want dit is al mijn derde receiver die omgeruild is....
De update gaf een oplossing voor het probleem wat eventueel optrad bij HD signalen(1080p/60Hz) lees bij BluRay of Media Players die met deze resolutie stonden te "streamen".

Jij hebt dit blijkbaar met DVD, zoals je schrijft. En je beschrijft "puntjes/spikkels"? door het beeld.

Rest mij toch de vraag; heb je een goede kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
Anoniem: 35919 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:58:
Zijn hier meer mensen met ervaringen met e-care? Ik heb nu bijna drie weken een defecte televisie, monteur is vorige week langs gekomen met het verkeerde onderdeel en sinds dien heb ik niets meer gehoord.

Ik vind dit toch best vervelend, zeker gezien de TV maar 4 weken oud was toen hij defect raakte. Ik vrees dat ik mn TV binnekort langer defect heb gehad dan werkend.
Wat weerhoud je om e-care te bellen?

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 16:22
Ik zou mijn P50V10 graag aan de muur ophangen, maar zie nergens schroefgaten om de beugel aan te bevestigen. Kan iemand eventueel foto of tekening posten of mailen (hans . vdc at telenet . be) waar de tv voorziening heeft voor ophangbeugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Wij hebben hier een P50G10 en daar zaten de schroefgaten 'afgedopt' met vier kunststofschroeven in de achterkant.
Lijkt me heel sterk dat het op de P50V10 anders zou zijn.

PS
Of je kijkt even in de handleiding van de TV ? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-10-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04 19:21
@lapino:
Net als hierboven zitten er op mijn plasma ook van die schroefdoppen op. Ik dacht echter eerst ook dat het speakers oid waren. Nog keertje goed kijken dus :)

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sinds twee weken de P42V10 in gebruik en hij bevalt uitstekend, met name HD materiaal in THX mode is perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Gisterenmiddag even de nieuwe slaapkamer tv opgehangen, de txp37c10e. Nog even snel naar de mediamarkt geweest voor digitale decoder en smartcard, want op zo'n scherm ga je natuurlijk geen analoge tv meer kijken.
Mijn eerste indruk van het scherm is gewoon goed. De kleuren lijker wel mooier dan van de woonkamer tv. Ik vind het beeld zelfs mooier dan van mijn 50'' samsung plasma scherm wat in de woonkamer staat.
Kabels enzo moeten natuurlijk nog allemaal worden weggewerkt. Ook moet er nog een goede 5.1 receiver komen(*hint* mag ook tweedehands zijn, dus als iemand ergens vanaf moet voor een leuke prijs).

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/7195/p1110091356.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 23:25

Booster

Superuser

Afgelopen week heb ik een P50X10 gekocht (moet nog geleverd worden) en ik was me nu een beetje aan het inlezen over calibratie en het inspelen bij dit specifieke model.

Wat ik begrijp zijn er verschillende methodes op DVD om te calibreren. Er is al e.a. over gesproken in dit forum, maar gezien het toch per fabrikant en serie lijkt te verschillen welke een goed effect heeft: Iemand met een P50X10 die ervaring heeft met calibratie?

[ Voor 3% gewijzigd door Booster op 11-10-2009 16:30 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
lapino schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 09:47:
Ik zou mijn P50V10 graag aan de muur ophangen, maar zie nergens schroefgaten om de beugel aan te bevestigen. Kan iemand eventueel foto of tekening posten of mailen (hans . vdc at telenet . be) waar de tv voorziening heeft voor ophangbeugel?
Zie op de foto de 4 plastic dopjes in het midden met een + die kan je er uit draaien en daaraan je muurbeugel bevestigen
Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/11615-rear.jpg

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Ik heb in het vorige topic al enkele hulpvaardige reply's gekregen, maar even een verdieping nog:

Op 4m kijkafstand met analoge TV (30%) en Bluray materiaal (70%) twijfelen we tussen:

- 46s10
- 50x10

Ik ben een beetje bang dat de 50X10 er "korrelig" zal uitzien tov de fullHD van 46S10.

Ik heb de vergelijking bvb gezien met de PX37 tov PX42. (zelfde paneel, maar gestretched beeld), De 37 heeft een perfect beeld, analoog als HD, de 42 is mooi, maar als je van & naar de tv loopt zie je héél duidelijk de pixels... (vanop afstand ziet het er wel niet slecht uit, maar de 37 genoot toch m'n voorkeur in de tijd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo iedereen, zit hier al een hele tijd mee te lurken, en had niet veel interessants te melden...

Ben nu wel de trotse blije :9 bezitter van een 46G10, en hier in Frankrijk was het ook even wachten op de update maar die heeft Panasonic hier nu eindelijk beschikbaar gesteld.
Dus voor diegenen die hem liever via een officiële link willen downloaden :

http://www.panasonic.fr/html/fr_FR/Produits/Ecrans+Plats+Viera/Pr%C3%A9sentation+/Viera+%E2%80%93+Mises+%C3%A0+jour+service+technique+Panasonic/2909019/index.html#anker_2908945

Ook hebben ze gemeld dat de nieuwe G10's vanaf juli 2009 al met de update uitgerust zijn.

Me, myself & I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Anoniem: 98265 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:59:
Ik heb in het vorige topic al enkele hulpvaardige reply's gekregen, maar even een verdieping nog:

Op 4m kijkafstand met analoge TV (30%) en Bluray materiaal (70%) twijfelen we tussen:

- 46s10
- 50x10

Ik ben een beetje bang dat de 50X10 er "korrelig" zal uitzien tov de fullHD van 46S10.

Ik heb de vergelijking bvb gezien met de PX37 tov PX42. (zelfde paneel, maar gestretched beeld), De 37 heeft een perfect beeld, analoog als HD, de 42 is mooi, maar als je van & naar de tv loopt zie je héél duidelijk de pixels... (vanop afstand ziet het er wel niet slecht uit, maar de 37 genoot toch m'n voorkeur in de tijd!)
Op 4 meter ga je het verschil echt niet zien hoor :*)
Ken je deze niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadgethd.com/media/2006/12/resolution_chart.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door renbull op 12-10-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocco2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-03 09:54
Even een vraag, heb een 46G10.
Heb mijn WDTV op HDMI poort 1 zitten, dit werkt altijd goed.
Had even de boel opnieuw ingericht en opeens krijg ik geen beeld meer op de HDMI 1 poort.
Als ik de kabel in poort 2 of 3 stop dan doet hij het wel.

Ingang kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11
Booster schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:29:
Afgelopen week heb ik een P50X10 gekocht (moet nog geleverd worden) en ik was me nu een beetje aan het inlezen over calibratie en het inspelen bij dit specifieke model.

Wat ik begrijp zijn er verschillende methodes op DVD om te calibreren. Er is al e.a. over gesproken in dit forum, maar gezien het toch per fabrikant en serie lijkt te verschillen welke een goed effect heeft: Iemand met een P50X10 die ervaring heeft met calibratie?
Iedere hdtv heeft baat bij een calibratie. Leen zo'n calibratie dvd of gebruik het calibratieprogramma wat op de dvd's van de laatste Star Wars zit of die bij Pixar films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoVision
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik geniet nu alweer een kleine twee maanden van mijn Pana 42V10, maar heb nu toch wat problemen met het scart signaal. Ik ben erg benieuwd of meer mensen hier last van hebben. Op beide scart ingangen aan de achterzijde krijg ik een horizontale lichtgrijze balk door het beeld die erg langzaam van boven naar onderen loopt. Soort van storingssignaal. Ik heb hier zowel last van met de UPC mediabox als m'n dvd-speler. Via PS3 HDMI totaal geen last. Lijkt dus wel een soort 'ruis' te zijn.

Iemand met dezelfde problemen? Bij Pana aan de bel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ferry34 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:41:
Iedere hdtv heeft baat bij een calibratie. Leen zo'n calibratie dvd of gebruik het calibratieprogramma wat op de dvd's van de laatste Star Wars zit of die bij Pixar films.
De kern van mijn vraag was meer of er iemand met een P50X10 ervaring had met een van de vele opties om te calibreren, zoals je uit mijn vraagstelling wel af kunt leiden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 23:25
IntoVision schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:57:
Ik geniet nu alweer een kleine twee maanden van mijn Pana 42V10, maar heb nu toch wat problemen met het scart signaal. Ik ben erg benieuwd of meer mensen hier last van hebben. Op beide scart ingangen aan de achterzijde krijg ik een horizontale lichtgrijze balk door het beeld die erg langzaam van boven naar onderen loopt. Soort van storingssignaal. Ik heb hier zowel last van met de UPC mediabox als m'n dvd-speler. Via PS3 HDMI totaal geen last. Lijkt dus wel een soort 'ruis' te zijn.

Nee ik heb upc digitaal via scart aangesloten en helemaal geen problemen.
De overige (ps3 en xbox360) heb ik via HDMI aangesloten!! Toptoestel nooit meer een lcd voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

De kans is groot dat dit komt door wat minder goede kwaliteit scartkabels. Probeer eerst s een andere kabel met een betere afscherming.
Hopelijk is dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoVision
  • Niet online
Ferry34 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:01:
[...]

De kans is groot dat dit komt door wat minder goede kwaliteit scartkabels. Probeer eerst s een andere kabel met een betere afscherming.
Hopelijk is dat de oplossing.
Ik had al een goede scartkabel aangeschaft en ik denk eerlijk gezegd niet dat had het probleem kan zijn. Tenzij ik echt een hele dure kabel nodig zou hebben. Maar er zit nu zeker geen standaard zwarte scartkabel tussen. M'n dvd-speler heb ik aangesloten met s-videokabel naar een scartplug. Dat dit enige problemen op kan leveren zou ik me voor kunnen stellen. Misschien de moeite waard om Panasonic is te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 19:27
IntoVision schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:39:
Ik had al een goede scartkabel aangeschaft en ik denk eerlijk gezegd niet dat had het probleem kan zijn. Tenzij ik echt een hele dure kabel nodig zou hebben. Maar er zit nu zeker geen standaard zwarte scartkabel tussen. M'n dvd-speler heb ik aangesloten met s-videokabel naar een scartplug. Dat dit enige problemen op kan leveren zou ik me voor kunnen stellen. Misschien de moeite waard om Panasonic is te benaderen.
Wat je in je post beschrijft lijkt wel een beetje op storing t.g.v. een aardlus. Haal eens alles los van je TV en DVD behalve de scart aansluiting (dus ook de antennekabel) en kijk of je storing dan weg is. Zo ja: 1 voor 1 weer aansluiten tot je weer storing hebt, dan weet je waar het door komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull

Ja, ik heb ook wel eens spook beelden als ik een dvd kijk via de scart, dan komt het beeld van de tuner heel vaag door. ik had dit ook toen ik nog het digitale tv kastje gebruikte.
maarja ik gebruik het nu bijden niet meer. digitaal tv via ingebouwde tuner en dvd via ps3.
Volgens mij is panasonic niet zo goed in het scheiden van de kanalen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 18:52

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb weer eens iets doms gedaan: ik zat te klooien met m'n afstandbediening en was toch nog maar een keertje aan het zoeken naar knop die ik steeds mis: switchen tussen het vorige station en het huidige station.
Deze kan ik helaas echt niet vinden.

Maar nu zag ik wel de N knop en drukte daarop. Gevolg: alle beeld instellingen kwijt.

Nou heb ik ergens in een (dacht Duitse) review wat scherminstellingen gelezen en deze ook altijd gebruikt.

Weet iemand hier waar ik scherminstellingen kan vinden voor een "optimaal" beeld?

Edit: gevonden!

After calibration
Profile: Cinema
Contrast 36

Brightness: 0
Colour: 30

Sharpness: 0
Colour balance Warm
Colour management Off
x.v.Colour Off
Eco-mode Off
P-NR Off
Intelligent Frame Creation Off
W/B High red -2
W/B High blue 0
W/B Low red -4
W/B Low blue 0
Gamma 2.2

Bron

[ Voor 28% gewijzigd door SqueakyClean op 13-10-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Dit lijkt weer heel erg op het bekende SCART overspraak probleem.
Check de volgende postings eens:

Tweakers.net: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Tweakers.net: Vaag digitale TV probleem.
Tweakers.net: Sony DAR-X1R, slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129691

Voor de mensen die nog een goede beugel zoeken voor hun p42g10

http://www.kieskeurig.nl/...erk/vogels_vfw_040/220570

Ik heb hem hangen en echt super beugel

Dik 4,5 cm ruimte achter de tv voor al je kabels en zeer simpel te monteren en de tv kan je er ook heel simpel weer afhalen

Kost je maar 5 tientjes

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/1025/09102009160.jpg

Enne ps de foto is scheef genomen niet de tv hangt scheef haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Zit te twijfelen tussen de P50G10 en P50V10. Het verschil is op dit moment EUR 250 maar vroeg me af of dat het bedrag waard is. Zal hem voornamelijk gebruiken voor digitale tv want films en hd gaan via een beamer. Kan wel een hdmi kabel aansluiten maar die ligt dan door de woonkamer wat niet echt mooi is. Draadloos hdmi is nog een beetje prijzig maar als dat goedkoper wordt is het voor later misschien wel een optie.

Hieronder wat de V10 volgens mij extra heeft t.o.v. de G10. Is dat nog steeds hetzelfde op dit moment of zijn er door bijv. firmware updates nog dingen veranderd / anders geworden?

- 24p Smooth Film
- V-Audio ProSurround
- Picture in picture en picture and picture
- Deep Colour
- Digital Cinema Colour
- Extra HDMI poort
- THX mode
- DLNA
- Viera Cast
- DVB-S
- LAN aansluiting
- Ander design (lijkt iets mooier dan de G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:10

DarkSide

theres no place like ::1

The Crow NL schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:27:
Hieronder wat de V10 volgens mij extra heeft t.o.v. de G10. Is dat nog steeds hetzelfde op dit moment of zijn er door bijv. firmware updates nog dingen veranderd / anders geworden?

- 24p Smooth Film
Moet je mooi vinden. Maar kan een reden zijn om voor de V serie te gaan
- V-Audio ProSurround
Is totaal reen reden. Dit soort 'extra's' geven toch geen surround sound.
- Picture in picture en picture and picture
Wist niet eens dat dat er op zat. Maar kan handig zijn als je het gebruikt. Is geen USP voor mij.
- Deep Colour
Word volgens mij nog nergens toegepast
- Digital Cinema Colour
Tja kleur verbeteraar volgens mij. Geen USP
- Extra HDMI poort
altijd handig. Maar ook oplosbaar door switches mocht het nodig zijn.
- THX mode
DE USP voor de V serie. Zonder calibratie al erg mooie kleuren in instellingen. Maar volgens mij vervalt 24p smooth optie als je in THX mode zit. Goed nagaan of dit hét voor jou is.
- DLNA
Heb zelf een mediacenter dus totaal niet belangrijk. Daarbij ondersteund de TV nog niet alle formaten. Streamen van MKV's kan je wel vergeten. DLNA staat nog erg in de kinderschoenen vind ik
- Viera Cast
Leuk YouTube kijken op je TV. Of Eurosport. Niet interessant voor mij. Het idee opzich is leuk. En de service kan natuurlijk wel uitbreiden in de komende jaren. Maar geen USP voor mij.
- DVB-S
Als je per satteliet wilt kijken zonder STB dan is het handig.
- LAN aansluiting
Tja leuk viera cast, en firmware updates. Maar niet nodig mijn inziens
- Ander design (lijkt iets mooier dan de G)
Ja is idd mooier. Maar voor de extra euro's kan ik ook wel wat ander mooi spul kopen.
Je moet zelf nagaan wat je belangrijk vind. Persoonlijk vind ik de V serie te duur. Zeker toen ik mijn G10 kocht. Ik hoef geen LAN, VieraCast etc. En de beeldkwaliteit van de G is al erg mooi. De extra's die de V biedt zijn voor mij niet noodzakelijk. Ook geef je aan dat je HD kijkt via een beamer. Een van de grote voordelen van de V serie is de THX mode. Deze hoef je mij inziens niet te gebruiken voor het journaal Of een filmpje van de TV (ook al heb je digitale TV). Maar is vooral geschikt voor BluRay of de bekende MKV's.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Laatst online: 25-04 19:30
Ik heb nu al een half jaar een 50G10, op zich prima tevreden, echter valt me de laatste tijd wat op als ik TV kijk. Ik maak gebruik van de HDDVR van UPC. Bij snel bewegende beelden zie ik de laatste tijd vreemde kleur overgangen. Bijvoorbeeld in een gezicht van iemand zitten hele subtiele kleurverschillen. Als dat langzaam beweegt is het prima, maar als het beeld opeens snel beweegt, dan zie je een soort 256 kleuren gradient in het gezicht...

Snappen jullie wat ik bedoel? Als ik hetzelfde check op een normale UPC DVR op een goedkoop Samsung LCDtje, dan zie ik het probleem niet... Ligt dit aan de TV, aan beperkte bandbreedte of aan de decoder?

Nu ik het gezien heb, valt het me uiteraard steeds meer op ;). Wellicht heeft het er altijd gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Martijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:27:
Bijvoorbeeld in een gezicht van iemand zitten hele subtiele kleurverschillen. Als dat langzaam beweegt is het prima, maar als het beeld opeens snel beweegt, dan zie je een soort 256 kleuren gradient in het gezicht...

Snappen jullie wat ik bedoel?
Ja, ik zie het ook. Ik heb een 42G10 en een phillips kastje (geen idee welke want die stond er al) met digitale tv van ziggo. Vooral op de wang zie je duidelijk 'kleurovergangen'. Ik zag het vanaf het begin maar is er een oplossing voor? Ik heb geen andere firmware geïnstalleerd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoVision
  • Niet online
Ik ben thuis aan het stoeien gegaan met de SCART kabels en heb het probleem gefixed. Thanks voor de replies!
Ik had al wel een vermoeden dat het daarmee te maken had en had al de SCART kabels gewisseld. Het probleem verdween direct toen ik het antenne signaal van de UPC mediabox afhaalde. Het probleem lijkt dus hier te ontstaan. Ik heb de UPC box aangesloten op de AV2 van de tv en ook een andere SCART uitgang van de UPC box moeten gebruiken op het issue op te lossen.
Al met al blijft die mediabox gewoon bagger natuurlijk, maja heb nog geen alternatief voor UPC in mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Guustaaff schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Ja, ik zie het ook. Ik heb een 42G10 en een phillips kastje (geen idee welke want die stond er al) met digitale tv van ziggo. Vooral op de wang zie je duidelijk 'kleurovergangen'. Ik zag het vanaf het begin maar is er een oplossing voor? Ik heb geen andere firmware geïnstalleerd oid.
Inderdaad op de wang zie je het vooral... Ik heb wel een andere (de laatste) firmware geinstalleerd, maar of dat de oorzaak is denk ik niet...

De HDDVR van UPC is trouwens ook van Philips... Zou het een compressie / bandbreedte probleem kunnen zijn of is dit echt iets van de Panasonic...

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn op 14-10-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
Martijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:04:
[...]

Inderdaad op de wang zie je het vooral... Ik heb wel een andere (de laatste) firmware geinstalleerd, maar of dat de oorzaak is denk ik niet...

De HDDVR van UPC is trouwens ook van Philips... Zou het een compressie / bandbreedte probleem kunnen zijn of is dit echt iets van de Panasonic...
Ik heb even nagekeken en wat onderzoek gedaan. Ik heb de Phillips DCR 2020. Daarnaast heb ik net even gekeken als ik de DVB-C tuner van de panasanic gebruik (kan ik alleen de 'vrije' kanalen kijken want heb nog geen Alphacrypt) dan lijkt het niet te gebeuren. Zeker weten doe ik het nog niet want kon maar heb even 5 min vergeleken. Ik kom er nog even op terug als ik een programma kijk waar het 'probleem' me weer echt op valt en dan schakel ik wel even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Guustaaff schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:03:
[...]

Ik heb even nagekeken en wat onderzoek gedaan. Ik heb de Phillips DCR 2020. Daarnaast heb ik net even gekeken als ik de DVB-C tuner van de panasanic gebruik (kan ik alleen de 'vrije' kanalen kijken want heb nog geen Alphacrypt) dan lijkt het niet te gebeuren. Zeker weten doe ik het nog niet want kon maar heb even 5 min vergeleken. Ik kom er nog even op terug als ik een programma kijk waar het 'probleem' me weer echt op valt en dan schakel ik wel even over.
Is het niet de phosphor trailing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 21:36
Ik zie die 256 kleuren gradient ook. Met name op huid. Erg goed te zien bij expeditie Robinson. Maar soms ook bij andere kleurverlopen.

Ik heb de G10 (geen firmware update) en de Humax 5050c i.c.m Ziggo. Ook op HD zenders is het te zien.

Ik zie het ook bij beelden die NIET snel bewegen. Dus lijkt mij niet dat het veroorzaakt wordt door phosphor trailing.

In het vorige topic is dit ook ter sprake gekomen en wat ik begreep is dat dit inherent is aan de plasma techniek:
In het vorige topic schreef SirNobax:

Color Banding Posterization, ofwel dat de kleuren niet mooi overloopt komt omdat de plasma schermen geen 24-bits kleuren doen, maar waarschijnlijk 16-bit. Wat de precieze reden daarvan is weet ik niet (dat weet een andere tweaker vast wel), maar persoonlijk denk ik dat het (mede) te maken heeft met de benodigde rekenkracht om realtime 24-bit kleuren te kunnen processen.
Processing zoals frame-interpolatie is nou eenmaal duidelijker waar te nemen dan een paar miljoen extra kleurtjes, zeker bij tv uitzendingen, en H.264 films die al van nature een lager kleurenspectrum hebben.

Bron: SirNobax in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."
Het ziet er als volgt uit (rechts) maar dan veel minder extreem:
Afbeeldingslocatie: http://www.layersmagazine.com/images/tutorials/design/illustrator/4/step1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Dlocks schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:43:
Ik zie die 256 kleuren gradient ook. Met name op huid. Erg goed te zien bij expeditie Robinson. Maar soms ook bij andere kleurverlopen.

Ik heb de G10 (geen firmware update) en de Humax 5050c i.c.m Ziggo. Ook op HD zenders is het te zien.

Ik zie het ook bij beelden die NIET snel bewegen. Dus lijkt mij niet dat het veroorzaakt wordt door phosphor trailing.

In het vorige topic is dit ook ter sprake gekomen en wat ik begreep is dat dit inherent is aan de plasma techniek:

[...]
Het ziet er als volgt uit (rechts) maar dan veel minder extreem:
[afbeelding]
Hmm, dit is het inderdaad. Baal ik wel van, nu ik het gezien heb zie ik het namelijk ALTIJD ;) :(

Maargoed, wellicht dus niks aan te doen... :S Maar wat ik niet begrijp is waarom LCD het dan wel kan, en Plasma niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
Jeps daar lijkt het op! Ik heb het niet bij alle zenders overigens en ook niet altijd. Als de personen niet van 'dichtbij genoeg' in beeld zijn zie je het niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Guustaaff schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:59:
Jeps daar lijkt het op! Ik heb het niet bij alle zenders overigens en ook niet altijd. Als de personen niet van 'dichtbij genoeg' in beeld zijn zie je het niet bijvoorbeeld.
Inderdaad, Expeditie Robinson is bij mij ook de boosdoener die het me de eerste keer heeft laten zien ;), nu zie ik het overal ;). Maargoed, ik hoopte eigenlijk dat het bandbreedte / compressie issues waren van de digitale TV maar daar lijkt het dus niet op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
Ik zal vanavond als het donker is nog even testen met de interne DVB tuner. Dan zou dat misschien nog een oplossing kunnen zijn. Of heeft iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41
Martijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:55:
[...]
Maar wat ik niet begrijp is waarom LCD het dan wel kan, en Plasma niet...
Heb er geen last van hoor, dus het is echt geen "plasma-probleem" of iets dergelijks.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
IntoVision schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:01:
Ik heb de UPC box aangesloten op de AV2 van de tv en ook een andere SCART uitgang van de UPC box moeten gebruiken op het issue op te lossen.
Maar of dat nu echt een ideale oplossing is?
Want nu gebruik je waarschijnlijk geen RGB signaal meer.
De UPC box en vrijwel alle andere settop-boxen sturen namelijk alleen via de eerste SCART (TV) uitgang een RGB signaal, via de 2e SCART (VCR) is dit alleen composiet (CVBS) en soms S-Video (niet bij UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoVision
  • Niet online
The_Doman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:45:
[...]

Maar of dat nu echt een ideale oplossing is?
Want nu gebruik je waarschijnlijk geen RGB signaal meer.
De UPC box en vrijwel alle andere settop-boxen sturen namelijk alleen via de eerste SCART (TV) uitgang een RGB signaal, via de 2e SCART (VCR) is dit alleen composiet (CVBS) en soms S-Video (niet bij UPC).
Volgens mij wel hoor. In beide gevallen geeft de info melding linksboven op de TV aan dat een RGB signaal ontvangen wordt. Op beide SCART uitgangen dus. En als het niet zo zou zijn, ik zie in elk geval totaal geen verschil in het beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 11:30
Hier ondertussen ook in het bezit van de Panasonic TX-P42G10E _/-\o_
Had eerst bij de M.M. de TX-P42U10E besteld voor de 'actie'prijs van 669,- destijds....

Na enkele telefoontjes of het toestel al binnen was kreeg ik uiteindelijk te horen dat de levertijd uiteindelijk wel begin/midden november zou kunnen worden, dat duurde me te lang, dus de G10 voor 925,- gelijk op kunnen halen gelukkig.

Zag trouwens de U10 nog wel op de plank staan, met een nieuwe prijs, namelijk 899,- euro :D |:(
Toen ik vroeg hoe het dan zat met de S10 kreeg ik te horen dat deze niet meer leverbaar was, uitlopend.....geen idee of ik hier iets van geloven moet maar ok...

Had wel het idee dat het geluid via de analoge coax ingang voller klinkt dan via het digitale kastje van mijn kabelboer ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Martijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:55:
Maargoed, wellicht dus niks aan te doen... :S Maar wat ik niet begrijp is waarom LCD het dan wel kan, en Plasma niet...
:? Dat is juist het grootste probleem van LCD, omdat de kleurdiepte veel kleiner is, zie je (vooral bij voetbal bij het gras) dit de hele tijd. Voor mij een van de belangrijkste redenen om plasma te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:20:
[...]

:? Dat is juist het grootste probleem van LCD, omdat de kleurdiepte veel kleiner is, zie je (vooral bij voetbal bij het gras) dit de hele tijd. Voor mij een van de belangrijkste redenen om plasma te nemen.
Mja, ik snap het niet helemaal meer. Brad Pit zegt er geen last van te hebben met z'n Kuro, maar bij mijn Panny heb ik het dus wel. Dan ligt het dus niet aan de plasma techniek maar wel aan de Panny of de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan snap je het volgens mij helemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 17:34
Zojuist mijn nieuwe P42V10E aanggesloten, en wat tv gekeken.
Eerste indruk: Prima beeld, en mager geluid.

Maar nu de vraag: Als ik tvbeeld niet beeldvullen heb, dus bijvoorbeeld een 4:3 uitzending, dan zijn de balken grijs. Dit vind ik erg storend. Kun je dit ergens op zwart zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

jopie schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:21:
Zojuist mijn nieuwe P42V10E aanggesloten, en wat tv gekeken.
Eerste indruk: Prima beeld, en mager geluid.

Maar nu de vraag: Als ik tvbeeld niet beeldvullen heb, dus bijvoorbeeld een 4:3 uitzending, dan zijn de balken grijs. Dit vind ik erg storend. Kun je dit ergens op zwart zetten?
Heb je geen gebruikshandleiding bij je TV gekregen?

Menu - Instellingen - TV Instellingen - Zijpaneel -> uit

Maar bedenk wel dat de kans op inbranden wordt vergroot de eerste 200- 300 uur.

Bij mij is na 300 uur het Ned 1. logo zichtbaar als ik een egale lichte kleur op het scherm vertoon (bv met Burnin' DVD)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Jep, mijn 42G10E heeft ook last van posterization :( :( :(
Valt me eigenlijk pas op sinds een paar weken, mschien is de nieuwe firmware de boosdoener 8)7
Ik heb het zowel bij de HD als de SD kanalen via de interne DVB tuner.
Via de hdmi lijtk hij er geen last van te hebben, op zowel de PS3 als de Xtreamer heb ik het nog niet waargenomen.
Het komt alleen voor bij bewegende beelden en pannende, vooral lichte tinten (blanke huid :9 ). Als ik het beeld freeze dan is het niet te zien. |:(
Vind het wel een beetje storend worden, helemaal omdat je toch het meeste gewoon tv kijkt.
What to do? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
renbull schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:33:
Jep, mijn 42G10E heeft ook last van posterization :( :( :(
Valt me eigenlijk pas op sinds een paar weken, mschien is de nieuwe firmware de boosdoener 8)7
Ik heb het zowel bij de HD als de SD kanalen via de interne DVB tuner.
Via de hdmi lijtk hij er geen last van te hebben, op zowel de PS3 als de Xtreamer heb ik het nog niet waargenomen.
Het komt alleen voor bij bewegende beelden en pannende, vooral lichte tinten (blanke huid :9 ). Als ik het beeld freeze dan is het niet te zien. |:(
Vind het wel een beetje storend worden, helemaal omdat je toch het meeste gewoon tv kijkt.
What to do? O-)
Externe tuner aansluiten op hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Ossi schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Externe tuner aansluiten op hdmi?
Ik heb er ook last van met mijn Humax 5050c die via HDMI is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 19:27
Zit die posterization niet gewoon in het bronsignaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sikkek schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:10:
Zit die posterization niet gewoon in het bronsignaal?
Mogelijk, maar dan zou je het dus op élke televisie moeten kunnen zien hè. LCD of welk merk plasma dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ja en nee: het is behalve van de bron ook afhankelijk van de bewerking die nog op de beelden plaatsvind voor ze op het scherm worden gezet, en die verschilt sterk per TV.

Dat bedoel ik zowel op de positieve als op de negatieve manier; het kan zijn dat de Panasonic beeldbewerking niet veel speciaals doet met de beelden en je daarom een erg goede weergave hebt van het oorspronkelijke signaal. Het kan ook zijn dat de beeldbewerking juist de oorzaak is van de posterization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Booster schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:13:
Het kan ook zijn dat de beeldbewerking juist de oorzaak is van de posterization.
Persoonlijk denk ik dat dit het grootste probleem is. Kan er uiteraard ook even goed 100% naast zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Het is wel opvallend dat het tot nu toe alleen op is gerapporteerd bij signalen uit kabel-TV ontvangers/decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Booster schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:
Het is wel opvallend dat het tot nu toe alleen op is gerapporteerd bij signalen uit kabel-TV ontvangers/decoders.
Met andere woorden digitenne en tv via adsl zou er geen last van hebben?
Hoe zit het met analoge tv? Even los gezien van matige kwaliteit, is daar ook posterization te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn hier mensen die een P50x10 hebben staan en af & toe nog naar SD (analoge) TV kijken? Ervaringen qua scherpte enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Booster schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:20:
Ik heb vanavond even analoog naar expeditie Robinson gekeken (i.v.m de storing bij Ziggo, dus kwam goed uit :)) en toen viel het mij niet op. Maar op analoog heb ik wel nog hele andere instellingen staan voor contrast, scherpte e.d (alles lager dan op HDMI via externe encoder). Dus daar kan het ook nog aan liggen. En de kwaliteit van het beeld is bij analoog dermate slechter dan digitaal dat het misschien daarom ook al niet zichtbaar is.

Ik zal nog eens digitaal (via externe encoder) testen met de instellingen die op onderstaande site staan:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1237901339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Anoniem: 98265 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:11:
zijn hier mensen die een P50x10 hebben staan en af & toe nog naar SD (analoge) TV kijken? Ervaringen qua scherpte enz?
Vanaf morgen heb ik hier een P50X10 staan. Normaal kijk ik SD met een digitale decoder, maar ik wil best een keer de coax even rechtstreeks in de TV steken opzich. Ik zal sowieso mijn algemene indruk hier posten.
Ossi schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:51:
Daar durf ik geen uitspraak over te doen.

Posterization treed volgensmij op als er te weinig kleuren zijn om een kleurverloop vloeiend te maken. Welk TV-effect zou zoiets nou "triggeren"? Contrast wellicht? Sharpening lijkt me niet, die richt zich doorgaans op randen van objecten. Toen ik me vorige week aan het inlezen was over Panasonic plasma's ben ik de klachten nergens tegengekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Booster op 16-10-2009 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Heb het met analoge TV niet. (Heb geen digi TV dus kan ik het niet testen).
Als ik DVD's kijk heb ik het op sommige DVD's wel. Maar de meeste niet.
Ook met MKV's kan het voorkomen. Zie het soms met bepaalde series.
En sommige films hebben het ook. Maar de meeste niet.
Ligt echt aan de bron volgens mij en de mate van compressie.
Gelukkig zijn de meeste sources die ik gebruik goed en heb ik er geen last van.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Booster schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 01:56:
[...]

Vanaf morgen heb ik hier een P50X10 staan. Normaal kijk ik SD met een digitale decoder, maar ik wil best een keer de coax even rechtstreeks in de TV steken opzich. Ik zal sowieso mijn algemene indruk hier posten.
Ik kijk er naar uit, thx!

Ondertussen zag ik bij Vandenborre (Belgie) ook een P50U10 - model staan. Met FullHD en 400hz, voor maar 900 euro, zelfde prijs als de C - serie, die HD ready en 100hz is.

Iemand een verklaring? (ook op de site van Pana zelf staat hij nergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 13:59
Tja, een goede prijs voor de U-serie, en een te dure prijs voor de C-serie. Kan goed zijn dat ze de C-serie gewoon als "dummy-product" erbij zetten om zo de verkopen van de U-serie te boosten (omdat ze weten dat niemand de C-serie gaat kopen, en de U-serie zo goedkoper lijkt door een hogere prijs voor de C-serie te vragen). Ik was vandaag overigens gaan kijken bij de plaatselijke electronica-winkel, maar vond dat het verschil tussen de P42G10 en de P42S10 toch wel best groot. De G10 heeft duidelijk een beter paneel, vond de S10 een stuk fletser over komen. Daarnaast zegt enkel de noemer "100Hz" niet alles, zo zag ik bij een TV naast de G10 duidelijk een te trage refreshrate, iets wat je zeker terugzag bij bewegingen en dus ook in dagelijks gebruik (er stond gewoon MTV HD op).

Wel viel me op dat de G10 inderdaad het "posterization" effect had wat hier in dit topic ook al ter sprake is gekomen, vond het best storend. De verkoper deed het af als "die zal wel een langere kabel en zwakker signaal hebben" ondanks dat de tv die er net naast stond dat effect veel minder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 11:17
Heb een beetje zitten zoeken op plasma-schermen maar de TX-P42V10E ziet er wel heel goed uit. Voordeel voor mij is dat er ook nog een tuner inzit zodat je geen extra kastje van Ziggo nodig hebt en de recensies zijn behoorlijk lovend. En de prijs vind ik echt reuze meevallen. Ik zit er serieus over na te denken om hem te halen want voor die prijs kan je hem eigenlijk niet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

De Panasonic TX-P42G10 staat bovenaan op mijn lijstje. Alleen heb ik weer twijfels gekregen door berichten op verschillende fora. Dan gaat het over "fosfor sporen" en over "posterazation".
Bij de eerste gaat het er volgens mij om of je er zelf last van hebt. Komt posterazation door een bron met een te klein dynamisch bereik? Door comprimatie? Dat is bij foto's vaak wel het geval (tenzij het expres is gedaan).
Ik denk dat ik sowieso even met mn PS3 en een stoel naar de TV winkel ga om even te gamen. Ik wil hem sowieso vergelijken met andere TV's (Samsung LE40B650 en Sony KDL 40W5500). Gamen en sport kijken is het primaire waar ik hem voor ga gebruiken. Zijn er hier mensen die met de Panasonic gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Goed, de P50X10 staat hier intussen, aangesloten en getest, mijn standaard setup werkt goed. Tot op heden ben ik erg tevreden met de prestaties :)
Laat ik beginnen met aan te geven dat ik normaal TV kijk via een digitale non-HD decoder en dat volledig analoge TV dus een merkbare stap terug is wat betreft beeldkwaliteit. Dat is nog los van het feit dat niet alle analoge kanalen hier even goed van kwaliteit zijn. Ik zit op c.a. 2,5 meter kijkafstand.

Mijn versie van X10 heeft een DVB-C en een DVB-T tuner ingebouwd. Om gebruik te maken van de DVB-C tuner moet de landeninstelling op Zweden staan. Waarom Panasonic de opties voor de DVB-C tuner uitschakeld bij het selecteren van bepaalde landen is mij onbekend. De menutaal is geen probleem: dit is een onafhankelijke instelling die ik op Engels heb staan. De TV liep na de taalinstellingen zonder problemen in enkele minuten over het volledige C en T zenderbereik.

Verdere instellingen:
Er is veel in te stellen aan het beeld en geluid, ik ben niet van plan om ze echt stap voor stap door te lopen maar een aantal basisinstellingen die van invloed zijn op het TV-signaal: ik heb het contrast zo hoog mogelijk, helderheid op 50% momenteel. Verscherping op 20% en ruisonderdrukking uit of op de laagste stand.

Ik ben naar een zender gezapt van goede kwaliteit (Nederland 1 in dit geval) en na enige gewenning kan ik toch wel zeggen dat de upscaling van het signaal naar mijn idee uitstekend is. Dat wil zeggen: ik heb recent in de winkel veel TV's gezien die werken met veel ruisonderdrukking en verscherping op het analoge TV-signaal en dat vind ik er doorgaans heel slecht uitzien. De X10 past naar mijn idee een vrij simpele maar effectieve lineare upscaling toe op het signaal.

Het verhogen van de verscherping heeft een gemengd effect. In sommige gevallen zorgt het voor trillende edges/randjes bij dit signaal, maar hier en daar lijkt het ook wel een positief effect te hebben. Voornamelijk de verscherping tot 50% is redelijk goed te hebben, daarboven vind ik het al snel irritant.

Ruisonderdrukking: ik merk het effect van ruisonderdrukking niet echt, ruizige vlakken blijven wat ruizig. Overall gezien zorgt het voor een vrij soft beeld. Het analoge signaal is uberhaubt al vrij soft dus naar mijn idee komt dit de kwaliteit niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301514

Anoniem: 322525 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:06:
De Panasonic TX-P42G10 staat bovenaan op mijn lijstje.
Ik denk dat ik sowieso even met mn PS3 en een stoel naar de TV winkel ga om even te gamen. Ik wil hem sowieso vergelijken met andere TV's (Samsung LE40B650 en Sony KDL 40W5500). Gamen en sport kijken is het primaire waar ik hem voor ga gebruiken. Zijn er hier mensen die met de Panasonic gamen?
Console Gaming

If you’re not one of the few unfortunate viewers with high retinal persistence who are extremely susceptible to phosphor trails on plasma televisions, high-definition gaming on the Panasonic TX-P42G10 will be a blast thanks to its punchy contrast, vibrant colours, lucid detail, and almost non-existent input lag.

Objective measurements placed input lag with [Game Mode] activated at up to 21ms faster than our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV. Even if [Game Mode] was not engaged, the TX-P42G10 was on par with the F96 regardless of whether [Intelligent Frame Creation] was on or off.

Bron: www.hdtvtest.co.uk/news/p...x-p42g10b-20090415146.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301514 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

Console Gaming

If you’re not one of the few unfortunate viewers with high retinal persistence who are extremely susceptible to phosphor trails on plasma televisions, high-definition gaming on the Panasonic TX-P42G10 will be a blast thanks to its punchy contrast, vibrant colours, lucid detail, and almost non-existent input lag.

Objective measurements placed input lag with [Game Mode] activated at up to 21ms faster than our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV. Even if [Game Mode] was not engaged, the TX-P42G10 was on par with the F96 regardless of whether [Intelligent Frame Creation] was on or off.

Bron: www.hdtvtest.co.uk/news/p...x-p42g10b-20090415146.htm
Ik denk dat ik Killzone 2 en Fifa 10 meeneem naar de winkel om te kijken voor die geel/groene sporen. Ik zal er in eerste instantie niet naar zoeken. Ik wil er alleen achter komen of het echt storend is. De snelheid van het toestel is ook wel erg handig met Guitar Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322508

Panasonic TX42PG10E
Alphacrypt classic
Ziggo-kaart

softwareversie 1.312 draaiend

Iedere keer wanneer ik de televisie in stand-by zet, (dus uitschakel) ben ik na een paar minuten, de volledige kanaallijst en de favorieten kwijt. Ik moet dan de hele kanalenlijst weer in laten lezen.
Weet iemand van jullie hoe dit kan??? De tv heeft het een maandje goed gedaan, en dan nu ineens valt dit geheugen weg, erg lastig om iedere keer dvb-c opnieuw te laten tunen, waarom is dit geheugen ineens weg?

Iemand een idee?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Iedere keer wanneer ik de televisie in stand-by zet, (dus uitschakel) ben ik na een paar minuten, de volledige kanaallijst en de favorieten kwijt. Ik moet dan de hele kanalenlijst weer in laten lezen.
Weet iemand van jullie hoe dit kan???
Dat is een vraag die in ieder deeltje om de 3 a 4 pagina's weer gesteld wordt. Misschien een idee om het in de OP te zetten?

Maar goed, het antwoord is:
Anoniem: 299323 in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322508

Ik dacht dat ik goed gezocht had, toch bedankt voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 322525 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:20:
[...]

Ik denk dat ik Killzone 2 en Fifa 10 meeneem naar de winkel om te kijken voor die geel/groene sporen. Ik zal er in eerste instantie niet naar zoeken. Ik wil er alleen achter komen of het echt storend is. De snelheid van het toestel is ook wel erg handig met Guitar Hero.
Inderdaad. Een kennis van me heeft een wat oudere lcd van Samsung (de S serie) en daarbij is guitar hero onmogelijk om te doen.
Heb al 5 keer geprobeerd te calibreren, maar er komt steeds iets anders uit. Ik kan nummers niet eens uitspelen!

Thuis op mn plasma gewoon 5 sterren met 0,0ms lag.
Anoniem: 322525 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:06:
De Panasonic TX-P42G10 staat bovenaan op mijn lijstje. Alleen heb ik weer twijfels gekregen door berichten op verschillende fora. Dan gaat het over "fosfor sporen" en over "posterazation".
Bij de eerste gaat het er volgens mij om of je er zelf last van hebt. Komt posterazation door een bron met een te klein dynamisch bereik? Door comprimatie? Dat is bij foto's vaak wel het geval (tenzij het expres is gedaan).
Ik gebruik mn Pana plasma 90% als monitor om op te gamen (xbox360) en dat is ongelooflijk mooi!

[ Voor 40% gewijzigd door Ferry34 op 17-10-2009 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dlocks schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:26:
[...]Misschien een idee om het in de OP te zetten?
Bij deze... Anoniem: 26457 in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Als er meer van deze specifieke (instellings)tips zijn, meld ze en ik zal trachten allert genoeg te zijn om deze in de OP te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 17-10-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 03:54:
[...]

Inderdaad. Een kennis van me heeft een wat oudere lcd van Samsung (de S serie) en daarbij is guitar hero onmogelijk om te doen.
Heb al 5 keer geprobeerd te calibreren, maar er komt steeds iets anders uit. Ik kan nummers niet eens uitspelen!

Thuis op mn plasma gewoon 5 sterren met 0,0ms lag.

[...]

Ik gebruik mn Pana plasma 90% als monitor om op te gamen (xbox360) en dat is ongelooflijk mooi!
Bedankt! Ja dat is wel een criterium. Om nou met gitaar en al naar de winkel te gaan gaat ver, maar is wel een stunt natuurlijk (misschien vinden ze dat in die winkel ook nog wel leuk). Een maat van me speelt Guitar Hero en heeft zichzelf aangepast aan de vertraging. Hij moest wennen toen hij hier kwam spelen op mijn ouderwetse TV. Ik zou in de war raken als mijn oren en ogen niet synchroon gaan met GH. Daarom heb ik het liefst geen vertraging (of een niet merkbare vertraging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Booster schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:46:
Goed, de P50X10 staat hier intussen, aangesloten en getest, mijn standaard setup werkt goed. Tot op heden ben ik erg tevreden met de prestaties :)

[...]
SD
Thx voor je (mini) review :)

SD is een merkbare stap terug, maar is het nog aangenaam beeld, of erger je je aan onvolmaaktheden? (los van HD die natuurlijkerwijze mooier is :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Anoniem: 98265 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:58:
SD is een merkbare stap terug, maar is het nog aangenaam beeld, of erger je je aan onvolmaaktheden? (los van HD die natuurlijkerwijze mooier is :p )
Ik vond het SD beeld nogsteeds heel fatsoenlijk eigenlijk. Zoals gezegd, als ik uit een berg TV's een TV zou moeten kiezen die SD op een goede manier kan opschalen, dan zou deze Panasonic bij mij hoog scoren. Dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.

En heel veel is afhankelijk van de sterkte van het signaal. Bij mij hebben bij analoge TV sommige zenders, bepaalde kleuren een flinke overstraling naar aangrenzende kleuren, terwijl dit met digitale TV totaal niet van toepassing is.

Als ik naast alle positieve punten ook een aantal negatieve punten van de P50X10 mag noemen:
1. Geluid. In reviews wordt al genoemd dat het geluid niet fantastisch is, en zonder een vreselijke audiofiel te zijn merk ik heel goed wat ze bedoelen: het is lastig om instellingen te vinden die voor alle zenders en bronnen een fatsoenlijk geluid produceren.

2. Brom/trilgeluid. Er komt een brom of trilgeluid achteruit de TV als er weergave is op het scherm. In stille scenes of met een laag volume is het vrij gemakkelijk te horen. Zodra het volume op een normaal niveau staat merk je er echter weinig van.

3. Ondanks dat ik de verschillende eco-modes uitgezet heb, lijkt er bij beelden die 80%+ wit moeten weergeven een soort "demping" plaats te vinden die het wit helemaal grijs maakt. Dit komt bijvoorbeeld wel eens voor tijdens de reclames: een wit scherm met enkel een logo in het midden. Tijdens normale uitzendingen heb ik er geen last van en lijkt wit gewoon wit. Ik zal mijn helderheid instellingen er nog eens op nakijken, maar volgensmij staat alles goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Heeft iemand de Nederlandse CHIP van oktober gelezen? Heb deze zojuist via inet even bekijken en kwam het volgende tegen in een adviserend artikel over de aanschaf van een nieuwe TV:
Hoewel er meer beeldschermtechnieken zijn, wordt het grootste aantal platte televisies gevormd door lcd en plasma. Of misschien kunnen we plasma langzamerhand wel schrappen. Jarenlang woedde er een hevige concurrentiestrijd tussen de twee technieken, die beide hun voor- en nadelen en voor- en tegenstanders hadden. Hoewel in ieder geval tot een paar jaar geleden plasma technisch de betere keuze was, lijkt de strijd nu toch beslecht in het voordeel van lcd.

Het aantal merken dat plasmaschermen verkoopt, is namelijk flink geslonken. Nadat Pioneer met het aanbieden van plasmaschermen is gestopt, is er nog maar een handvol aanbieders over. Doordat er weinig concurrentie is, blijven de prijzen relatief hoog. Daarnaast is er een probleem met de resolutie. Als je Full HD-plasma wilt, moet je meestal een gigantisch scherm kiezen. Kleine plasma's hebben meestal alleen een HD Ready-resolutie (1280 x 720 pixels). Daarnaast zijn plasma's over het algemeen minder geschikt om als computerscherm gebruikt te worden. In de huidige multimediale huishoudens is dit een nadeel.

Plasma's sterven dus langzaam uit en dit komt niet in de laatste plaats door de hogere prijzen. Pas vanaf een diagonaal van 52-inch zijn plasmaschermen goedkoper dan lcd. Voor de meeste huiskamers is dit te groot.

Om al deze redenen hebben we gekozen om in deze test geen aandacht (meer) te besteden aan plasmaschermen.
:')

Ik heb gelukkig nooit een CHIP blad gekocht.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Tja. Gebruik mijn plasma prima als PC scherm. En mijn 42" scherm is toch echt goedkoper dan de 40" van de buren. En is daarbij nog mooier ook. OK als je kleiner wilt dan kom je eigenlijk automatisch uit op LCD. Veel 37" plasmas zijn er niet. En 32" zijn idd alleen verkrijgbaar in LCD. Maar weer lekker onzorgvuldige testers die alle mythes lekker in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chip schrijft dus: je Full HD-plasma wilt, moet je meestal een gigantisch scherm kiezen

Mensen die 42 inch een gigantisch scherm noemen neem ik niet serieus.

Niet geschikt als pc scherm? Nonsens, ik gebruik mn 50 inch plasma dagelijks als pc scherm. Dat gaat zó goed dat ik mn pc monitor meteen heb weggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
laat me raden, ze zullen ze vast getest hebben met lekker veel omgevingslicht, zo kijkt half nederland ook tv natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Ferry34 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:49:
Chip schrijft dus: je Full HD-plasma wilt, moet je meestal een gigantisch scherm kiezen

Mensen die 42 inch een gigantisch scherm noemen neem ik niet serieus.

Niet geschikt als pc scherm? Nonsens, ik gebruik mn 50 inch plasma dagelijks als pc scherm. Dat gaat zó goed dat ik mn pc monitor meteen heb weggegeven.
Het grappige is dat ze in het artikel dus 40/42 inch TV's wel als een gangbare grootte zien en deze maat gewoon meenemen in de test. Dat maakt het artikel dus nog ongeloofwaardiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet toegeven dat ik een paar jaar geleden een 42inch TV gigantisch vond. ;)

Ik heb nog een vraag over de Panasonic TX-P42G10 na het doorbladeren van dit hele topic (en oudere delen).
Zijn de problemen, die er in het begin waren, allemaal opgelost door de laatste firmware die nu al standaard op de TV zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen atm, maar ik krijg mijn alphacrypt niet aan de gang. Mijn pana g10 moet naar mijn weten een dvb-c tuner hebben. Ik kan alleen voor analoog of dvb-t kiezen.

Wat moet ik doen om dit recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

RelaXXinG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:17:
Heeft iemand de Nederlandse CHIP van oktober gelezen? Heb deze zojuist via inet even bekijken en kwam het volgende tegen in een adviserend artikel over de aanschaf van een nieuwe TV:
Shit, laatst wilde een vriend van mij voor zo weinig mogelijk geld een 50" tv hebben. Heb ik met mijn stomme kop een nieuwe LG (model van 2009) van EUR 700,- aanbevolen, blijkt gewoon dat LCD veel goedkoper is!

Ik zie het trouwens op geen enkele vergelijksite terug. Denk dat CHIP even een boze brief moet schrijven naar Kieskeurig, Tweakers etc. dat ze de veel voordeligere LCD's ook even in de prijslijst opnemen. Want dit is natuurlijk een grove schande!

Dit slaat toch nergens op?
http://tweakers.net/price...WPMZUWVQdeJinvfZz1XAGrbUT

Volgens de pricewatch is de goedkoopste 50"plasma EUR 659 en de goedkoopste LCD 1099,-. Daar klopt helemaal niks van! Lezen ze de Chip niet bij de redactie? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Mark de Vaal schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:06:
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen atm, maar ik krijg mijn alphacrypt niet aan de gang. Mijn pana g10 moet naar mijn weten een dvb-c tuner hebben. Ik kan alleen voor analoog of dvb-t kiezen.

Wat moet ik doen om dit recht te trekken.
Landinstellingen op zweden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322996

Beste mensen,

(Ik hoop dat ik dit in het goede forum post)

Ik zie langzaam door de bomen het bos niet meer, en ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen.
Ik wil graag een panasonic plasma tv kopen van rond de 800 euro.
Hij zal voornamelijk bedoeld zijn om op te gamen maar ook voor films.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Tx p42g10 en de s10.
Welke daarvan is beter, en zijn zijn er misschien nog wel betere tv's dan deze.

Bij voorbaat dank,

Riccardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318966

TX-P42G10 is de beste van die 2.
De V10 is nog iets beter en de G15 zit daar weer tussenin.

De G10 komt iets boven de 800 uit. De G15 kost minimaal 1050 en de V10 kost 1298.

De S10 is ook full hd enz. maar heeft niet een neopdp paneel, de kwaliteit van het beeld zal dan ook iets minder zijn als de G10, G15 of V10 maar dat zal je zelf moeten proberen. Hij is dan ook ongeveer 200 euro goedkoper dan de G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:07:
Ik moet toegeven dat ik een paar jaar geleden een 42inch TV gigantisch vond. ;)

Ik heb nog een vraag over de Panasonic TX-P42G10 na het doorbladeren van dit hele topic (en oudere delen).
Zijn de problemen, die er in het begin waren, allemaal opgelost door de laatste firmware die nu al standaard op de TV zit?
Ik heb hier geen antwoord op gehad, maar ik zou het toch graag willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 21:02

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Yes! Ik ben lid van de club... Heb sinds vandaag een 42 V10E. Voetbal in HD was prachtig! Veel beter dan mijn oude Philips 32" LCD.

Nu nog even de mogelijkheden uitvogelen en een keer de tv goed kalibreren (eerst uitzoeken hoe dat moet...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318966

@ro_dingesnogwatslang

Welke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Booster schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:46:

[...]

Verdere instellingen:
Er is veel in te stellen aan het beeld en geluid, ik ben niet van plan om ze echt stap voor stap door te lopen maar een aantal basisinstellingen die van invloed zijn op het TV-signaal: ik heb het contrast zo hoog mogelijk, helderheid op 50% momenteel. Verscherping op 20% en ruisonderdrukking uit of op de laagste stand.
Het contrast zo hoog mogelijk is niet aan te raden en zeker niet in de inspeelperiode.
Zet dit gewoon op 50% en stel daarna de helderheid in.

Het contrast regelt de witweergave. Een tv heeft een maximaal wit- en zwartweergave.
Je kunt het wel hoger zetten, maar het wordt er niet witter of zwarter van!

Wat wèl gebeurt is dat je alle details om zeep helpt, dus de objecten die eigenlijk in gebroken op de tv getoond moeten worden, zijn bij jou dan ook wit.

Hier heb je een mooie Engelstalige uitleg over wat deze instellingen met je beeld doen en kan je zien dat het verkeerd zetten van 1 klik al nadelig is voor het beeld.

http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=53
Bigg Balls schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:16:
Yes! Ik ben lid van de club... Heb sinds vandaag een 42 V10E. Voetbal in HD was prachtig! Veel beter dan mijn oude Philips 32" LCD.

Nu nog even de mogelijkheden uitvogelen en een keer de tv goed kalibreren (eerst uitzoeken hoe dat moet...).
Kijk maar 's naar het filmpje dat ik hierboven heb gepost.

Bedenk ook dat wanneer je HD kijkt, je de scherpte op minimaal moet zetten. Als je ziet dat t beeld net iets out of focus is, zet je m een klik hoger.
Hij staat op mn gecalibreerde Pana op 1 klik van het minimum.

Leen een calibratie dvd of gebruik het instelprogramma wat bij de extra's zit bij films van Star Wars of Pixar.
Dan ben je al een stap in de goede richting.

Natuurlijk mogen jullie het allemaal zelf weten ;) Als je contrast en scherpte op 100% wilt zetten omdat je dat mooier vind dan moet je dat doen.
Wil je echter een prachtig natuurlijk beeld met diepte erin en "zoals de regisseur het bedoeld heeft," dan stel je de tv in met zo'n dvd of je laat m calibreren.

[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 21-10-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268847

Een winkel in de buurt biedt de oudere panasonic TH-42PZ800 voor 899.00 aan. Vinden jullie dit een goede koop of moet ik toch voor een 2009 model gaan?
Weet iemand of hier ook DVB C in zit als je deze op 'Zweeds' zet
http://www.hdtvnieuws.nl/...nic-th-42pz800-plasma-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ferry34 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:16:
Het contrast zo hoog mogelijk is niet aan te raden en zeker niet in de inspeelperiode.
Zet dit gewoon op 50% en stel daarna de helderheid in.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat contrast juist op 100% moest bij de inspeelperiode en brightness niet te hoog, maar dit zal ik nog nakijken. Voorlopig wordt de TV nog niet bijzonder intensief gebruikt. Mogelijk dat ik hem in wil spelen met slides zodat ik later iets van calibratiewaardes van fora kan gebruiken.

Over het algemeen is men toch wel van mening dat inspelen om inbranden te voorkomen tegenwoordig geen zin meer heeft - het is enkel bedoeld om later calibratiewaardes over te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ossi schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:51:
[...]

Hoe zit het met analoge tv? Even los gezien van matige kwaliteit, is daar ook posterization te zien?
Hier Digitenne aangesloten op TH42PV62EH en moet zeggen dat ik soms wel last heb van posterization. Wellicht dat deze 'oudere' plasma tv er meer last van heeft hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 268847 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:16:
Een winkel in de buurt biedt de oudere panasonic TH-42PZ800 voor 899.00 aan. Vinden jullie dit een goede koop of moet ik toch voor een 2009 model gaan?
Weet iemand of hier ook DVB C in zit als je deze op 'Zweeds' zet
http://www.hdtvnieuws.nl/...nic-th-42pz800-plasma-tv/
De 800 was het topmodel van de vorige serie. Dus als de PZ80 = G10 en de PZ85 = G15 dan zou de PZ800 de V10 van nu moeten zijn.
Maar voor €900 zou ik er denk ik €50 bij leggen en een G10 kopen.
Betere zwartwaarde. En een beter panel. Ook is de rand dunner en dat staat mooier, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318966 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:42:
@ro_dingesnogwatslang

Welke problemen?
Ik las klachten over "banding" en dat het scherm op 1080p weleens kon gaan flikkeren (dat laatste zie ik ook op youtube filmpjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Mijn P46G10 is inmiddels bijna 5 weken defect, ik belde vandaag e-care op om te vragen hoe lang het nog zou duren blijken ze het component niet eens te hebben besteld! Blijkbaar hadden ze met mijn telefoontje van vorige week dus ook niets gedaan...

Na een slap excuus dat ik waarschijnlijk volgende week wordt gebeld voor een afspraak (heb ik inmiddels al meerdere malen gehoord) heb ik Panasonic gebeld. Ik kreeg bij Panasonic een zeer ongeïnteresseerde jongeman aan de lijn die het helemaal niets boeide dat ik mijn TV langer defect in bezet heb dan functionerend en dat e-care zijn werk niet doet.

Na een adviesgesprek met de consumentenbond toch maar contact opgenomen met de winkel (plasma discounter) welke er nu voor mij achteraan gaat en als het goed is morgen met een oplossing komt.

Het valt mij toch heel erg tegen, de service van Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
HD Guru heeft de Panasonic 54Z1 getest en deze kwam natuurlijk bijzonder goed uit de test.

Kleuren, zwartweergave en contrast waren zo goed als perfekt. Zwartweergave van 0,009 en alleen de Pioneer gaat daar nog overheen.

http://hdguru.com/panason...clusive-first-review/535/

De prijs is absurd en het uiterlijk domweg lelijk (mijn mening). Dan vind ik de 54V10 een stuk mooier.
Booster schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:31:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat contrast juist op 100% moest bij de inspeelperiode en brightness niet te hoog, maar dit zal ik nog nakijken. Voorlopig wordt de TV nog niet bijzonder intensief gebruikt. Mogelijk dat ik hem in wil spelen met slides zodat ik later iets van calibratiewaardes van fora kan gebruiken.

Over het algemeen is men toch wel van mening dat inspelen om inbranden te voorkomen tegenwoordig geen zin meer heeft - het is enkel bedoeld om later calibratiewaardes over te kunnen nemen.
Dat heb je niet goed begrepen of ze hebben het verkeerd opgeschreven ;)

Het contrast moet niet op 100%. Heb wel s een review gezien en zij hadden ook het contrast op 100% gezet. Ik heb s gevraagd aan de calibrateur Frank Doorhof en die zei dat het contrast nooit zo hoog gezet moet worden.

Zoals je trouwens in het filmpje kunt zien, verlies je werkelijk alle details in het wit wanneer je het contrast op 100% zet.

Calibratiewaardes overnemen is totaal nutteloos. Iedere calibratie verschilt per toestel. Het overnemen hiervan kan nooit het goede effekt hebben!

[ Voor 58% gewijzigd door Ferry34 op 23-10-2009 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:01
Vandaag maar een besluit genomen.
Zat te wachten op de nieuwe led tv van philips, maar duurt me te lang.
Morgen eens kijken bij It's, is de tv nu in de aanbieding.
Mijn keuze wordt dan vermoedelijk de tx p42 v10. Prijs is daar nu 1185 euro.

Moet nog wat anders hebben, dus hopelijk nog wat met de prijs (of bezorgkosten) onderhandelen.
Die 1185 euro vindt ik al een mooie prijs (gelijk aan internetwinkel met de bezorgkosten).
Ben benieuwd of de tv aan al mijn verwachtingen voldoet.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste