Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik weet niet wat voor videokaart in de PC zit maar bij ATI kan je underscan instellen met de catalyst driverMagnolia schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:01:
Nu is het zo dat het PC beeld vereist dat je 'beeldscan' uitzet zodat de randen niet wegvallen, terwijl bij UPC HD TV je beeldscan juist aan moet zetten anders staan de logo's te ver in het beeld.
0 tot -15% zo dat het uiteindelijk weer past. (of het helemaal pixelperfect wordt weet ik niet)
Thanks, gevonden en update gedaan.GiLeX schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:26:
Moet je ff googlen op 1216 firmware oid
1216 is iig volgens mij de laatste. die heb ik een poosje terug iig op de mijne gezet.
Heb die bij hifi-forum.de gevonden in een van de S10 threads daar.
Ik heb een Panasonic TX-P42U10 sinds kort, en die heb ik vandaag aangesloten in mijn nieuwe huis.
De tv heb ik aangesloten aan mijn home cinema set middels de hoofdtelefoon uitgang ( zo had ik het bij mijn oude tv ook )
Nu heb ik het probleem dat elke keer als ik mijn tv uitzet, het volume van de hoofdtelefoon op 8 staat ipv 63.
Ik moet dan telkens via het menu het volume van de hoofdtelefoon uitgang voluit zetten om fatsoenlijk geluid te krijgen uit mijn home cinema.
Weet iemand een oplossing om te zorgen dat het volume standaard voluit staat? Met de hotelfunctie kan ik alleen maar het volume van de tv speakers zelf instellen. Niet van de hoofdtelefoon.
Ik hoor het wel!
PSN: Shiver23
Blijft het volume dan wel normaal?
Ja en ja. De line-out geeft een vast volume.dropkikker schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:28:
line out, dat is dus 1 witte/1 rode in mijn tv en 1 witte/1 rode in de home cinema set?
Blijft het volume dan wel normaal?
En volume blijft onveranderd, behalve natuurlijk als je je HTset harder of zachter zet
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Morgen maar even naar de elektronica zaak
Bedankt!
Bij Scheer en Foppen lag de prijs €200 boven de laagste internetprijs van (prijs per 4/8/2010). Onderhandelen in de winkel loont dus zeker, ik heb er dus toch €200 vanaf gekregen.
EDIT: @MikeyMan: sorry, gaat inderdaad om een 2010 model! 2010 topic hier:
[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25
[ Voor 32% gewijzigd door bokkema op 05-08-2010 16:12 ]
Ja, das een 2010 model...bokkema schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:29:
Ik heb gisteren een Panasonic TX-P42V20 gekocht. Na wat speurwerk op internet kwam ik op deze plasma TV uit en na hem in de winkel te hebben gezien was ik verkocht. Wat een beeld!
Bij Scheer en Foppen lag de prijs €200 boven de laagste internetprijs van €1300 (prijs per 4/8/2010). Na onderhandelen heb ik hem alsnog voor €1300 mee kunnen nemen!
Onderhandelen in de winkel loont dus zeker, ik heb er dus toch €200 vanaf gekregen.
Ondertussen gevonden: Blijkbaar kun je met de rode knop binnen het menu waar je je zenders selecteerd ook met een aantal keer drukken uitkomen in een lijst met favorieten (5 in totaal)
[ Voor 19% gewijzigd door capela op 29-08-2010 17:45 . Reden: antwoord ]
Allemaal prima en hd wordt netjes weergegeven.
S'avond's de Western Digital Live (mediaplayer) aangezet om een filmpje te kijken met mijn vriendin en opeens merk ik dat IFC (Intelligent Frame Creaction) voor het eerst bleek te werken.
Nog nooit was dit het geval en ondervond dus tijdens de film veel minder last van de slechte panning e.d.
IFC zorgt wel voor een andere manier van weergave maar dit wist ik al en ik vind het persoonlijk wel fijn kijken.
Enige wat ik op de tv gedaan heb is terugzetten naar fabrieksinstellingen, coax in de tv geprikt en tv op duitsland ingesteld.
Vreemd of niet?
Als ik tv aan het kijken ben - met de ingebouwde dvb-c tuner - kan ik alleen kiezen voor 16:9 en 4:3 beeldvullend.
De overige opties zijn niet mogelijk.
Heb al geprobeerd om beeldscan aan te zetten, maar dit mocht niet baten.
Iemand enig idee hoe ik toch de overige zoomstanden kan aanroepen?
Maar ik krijg om te beginnen dat hele menuutje niet, en kan alleen bovenstaande opties selecteren...

ik had ook veel problemen, maar kwam omdat ik ook de dvb-t scan had gedaan, waardoor ik helemaal geen dvb-c kanalen had. Tijdens de installatie heb ik de dvb-t scan gecancelled en tot nu toe is alles in orde. (alleen verlies ik geregeld rtl4 en rtl5 hd uit mijn favorieten lijst).
Op alle andere bronnen heb ik een menuutje als ik op de knop "aspect" druk. Dit menu heet "Beeldverhouding wijzigen" en bestaat uit de volgende opties:
- Auto
- 16:9
- 14:9
- Juist
- 4:3
- 4:3 volledig
- Zoom 1
- Zoom 2
- Zoom 3
Echter; als ik op de tv-stand op de aspect knop druk, krijg ik dat menu niet, en kan ik alleen schakelen tussen 16:9 en 4:3 volledig. Er verschijnt dan alleen een melding met de "nieuwe stand" links bovenin.
Heb overigens de overige ingangen (analoog/DVB-t) uitgeschakeld.
Dit heb je zeker alleen bij de HD-zenders? Dat is volgens mij normaal, ik heb het ook.MikeyMan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:43:
Loop tegen een vervelend issue aan met m'n 42G10.
Als ik tv aan het kijken ben - met de ingebouwde dvb-c tuner - kan ik alleen kiezen voor 16:9 en 4:3 beeldvullend.
De overige opties zijn niet mogelijk.
Heb al geprobeerd om beeldscan aan te zetten, maar dit mocht niet baten.
Iemand enig idee hoe ik toch de overige zoomstanden kan aanroepen?
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Anoniem: 275895
Erg storend, aangezien vooral veronica er een handje van heeft om 4:3 uit te zenden in HD.
Anoniem: 275895 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:37:
Ik heb pana 50V10 waarop ik ondertussen een versterker ed heb aangesloten via de hdmi 1 ingang. Ik dien echter telkens wanneer ik wens tv te kijken deze ingang manueel te kiezen. Is er geen mogelijkheid deze standaard in te stellen zodat dit overbodig wordt? Bedankt alvast.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Dan is het nu wachten op de vraag hoe je dat instelt en waar
Nickname does not reflect reality
Ik heb het zelf even gecheckt en je hebt gelijk hoor, heb hetzelfdeMikeyMan schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:40:
Nouja, je selecteert TV, en moet dan vervolgens voor DVB-C kiezen.
Heb overigens de overige ingangen (analoog/DVB-t) uitgeschakeld.
PS. Ik verlies toch geregeld rtl4hd en rtl5hd, andere die hier last van hebben?
hoe komt dit? en de grote vraag is vooral: hoe verhelp ik dit?
Anoniem: 239170
Of is zoiets er misschien al?
Ps. Zenders lijken nu inderdaad te blijven staan
[ Voor 64% gewijzigd door b.o.n.s op 22-10-2010 11:13 ]
Panasonic TH-37PX80
Uw flatscreen past op dit product.
Extra Bolt/Service pack Panasonic nr.0999916 required. Please contact your local Vogel's supplier for availability and the part will be supplied Free of Charge.
Zijn dat gewoon vier langere schroeven? Want de schroeven die worden bijgeleverd passen niet. Ze zijn te kort of te dun.
Ik neem aan dat je de beugel moet bevestigen op de plek waar de vier afdekplaatjes (op de achterkant van de tv) zitten?
Waarom neem je dan niet gewoon ff contact op met je dealer van die beugel of met Vogel's zelf? Als je dat gewoon maandag had gedaan, had je nu misschien je onderdeeltjes al gehad.
Sorry heb ik gedaan... Heb de schroeven binnen, maar aangezien de handleiding van de Pana niet duidelijk aangeeft waar je de schroeven in moet steken, dacht ik, ik vraag het hier. Het gaat me dus meer om het laatste gedeelte van mijn vraag.Raymond schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:12:
Please contact your local Vogel's supplier for availability and the part will be supplied Free of Charge.
Waarom neem je dan niet gewoon ff contact op met je dealer van die beugel of met Vogel's zelf? Als je dat gewoon maandag had gedaan, had je nu misschien je onderdeeltjes al gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door saveljos op 07-01-2011 21:38 ]
Dan laat je pap wel een top tv aan zijn neus voorbijgaan.[b][message=35328688,noline]
laat maar ons pap heeft gezegt dat die tv het echt niet word.

Anoniem: 193799
De LCD-tv's zullen dan alsnog meer "knallen". Dat is in een winkel nu eenmaal zo met de daar ingestelde settings. Als je daar van houdt: prima. Thuis komt een plasma vaak een stuk rustiger (fijnersaveljos schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:33:
we gaan straks weer terug naar de winkel. en dit keer nemen we eigen recente bluray mee.. hopelijk komt de tv dan wel beter over.
Nickname does not reflect reality
Mag ik vragen welke firmware je hebt gevonden? Ik kan alleen een of andere duitse versie vinden van 1216.. Sowiso kan ik maar moeilijk firmware upgrades vinden voor de TX-P42G10E. Waarom staat dat niet gewoon op panasonic.nl ?MClaeys schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:43:
Ik heb sinds 1 januari de TX-P42G10E (nog niet kunnen testen want er ontbrak een deeltje van de voet), nu heb ik van avforums firmware 1216 gedownload. Van zodra het flikkering-probleem opduikt installeer ik deze dan, maar is deze firmware de meest recente?
Hallo met Tim

Wat mij wel nog steeds ergert is dat je de aan/uit knop een halve seconde moet indrukken om de TV aan te zetten. Bestaat er toevallig geen verborgen instelling waarmee je dit kunt omzeilen?
Zeker weten! En volgens mij is dat bij zowel de plasma's als de lcd's zo...Anoniem: 193799 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:25:
Panasonic is echt wel de top hoor, als je het geld hebt, dan is dat echt geen verkeerde keuze
Those you can't see are more present than you'll imagine
Anoniem: 252153
Kijk bij onze Duitse vrienden voor meer info: http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-9819.html
Download link voor o.a. de V10: http://skylink.cz/web/document/cms_library/163.SEC
Releasenotes kan ik niet vinden…
Heb nu m'n pvr via hdmi aangesloten, en de tv via de optische uitgang op m'n versterker, maar krijg er geen geluid uit op deze manier...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Anoniem: 239170
Ik kan alleen vinden dat de zwart waarde ietsjes beter zou worden maar volgens anderen weer niet. Ben nooit te beroerd iets uit te proberen maar wat schiet ik er in dit geval mee op?Anoniem: 252153 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:12:
Welke tweaker heeft firmware versie 2.216 voor de V10 al geïnstalleerd/getest?
Ik heb hem ergens op AvForum gevonden, de link stond hier ergens. Als ik de sd-kaart nog vind zal ik hem op rapidshare plaatsen en hier posten.Pkunk schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:01:
[...]
Mag ik vragen welke firmware je hebt gevonden? Ik kan alleen een of andere duitse versie vinden van 1216.. Sowiso kan ik maar moeilijk firmware upgrades vinden voor de TX-P42G10E. Waarom staat dat niet gewoon op panasonic.nl ?
Ik zit met een zeer vervelend probleem, vandaag keek ik naar een bluray met mijn PS3, plots viel de tv uit en pinkte de led vooraan oranje. De afstandsbediening reageerde niet meer, dus heb ik hem even af en aan gezet, hij ging weer, echter met strepen en vlekken in het beeld, storend, maar niet overdreven. Na de film merk ik dat er overal rode plekken in mijn beeld zijn, vooral bij lichte kleuren valt het op (bvb op men Xbox menu). erg lastig. Morgen eens naar de dealer bellen en ik hoop dat ze deze fixen of vervangen, want ik heb het toestel amper een maand. (een dezer dagen post ik foto's)
edit: link naar update http://www.avforums.com/f...-model-1216-firmware.html
edit 2: Dealer gebeld, volgende dag telefoon van Panasonic voor een afspraak. De technieker is vandaag geweest en heeft zo goed als alle componenten vervangen, maar het heeft niks geholpen
edit 3: Panasonic belde me vandaag op om even te melden dat het inderdaad de G20E zal worden die geleverd word, maar het kan tot 2 weken duren voor het toestel bij het repaircenter is. Redelijk jammer dat ik zo lang moet wachten, al bij al tevreden dat het de G20E is, meer hdmi-poorten, netwerkaansluiting, etc...
[ Voor 33% gewijzigd door MClaeys op 11-02-2011 17:52 . Reden: link naar update + status herstelling + statusupdate ]
Wanneer ik onder een bepaalde schuine hoek naar de tv kijk zie ik verticale strepen op het beeld.
Het lijken wel olie strepen. Over de hele breedte van de tv.
Het is goed te zien op een zwarte achtergrond. Ook (maar minder naar mijn idee) wanneer de tv uit staat.
Iemand enig idee? Wanneer je er recht voor zit is het niet te zien.
Money for nothin' and your chicks for free
Die verticale strepen zag ik ook, dat was volgens mij van de backlight, ik zag ze bij mij wel pas toen er iets mis was met men paneel, hiervoor zag ik ze helemaal niet (of toch niet dat het me opgevallen was). Als hij uitstaat kan het zijn dat je ze nog even ziet, maar dat zou toch niet lang mogen zijn
plasma heeft geen backlight. Ik heb op mijn g10 geen verticale strepen......MClaeys schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:12:
Gisteren is mijn P42G20E geleverd, erg tevreden vanprachtig toestel en de internet-mogelijkheden zijn wel leuk!
Die verticale strepen zag ik ook, dat was volgens mij van de backlight, ik zag ze bij mij wel pas toen er iets mis was met men paneel, hiervoor zag ik ze helemaal niet (of toch niet dat het me opgevallen was). Als hij uitstaat kan het zijn dat je ze nog even ziet, maar dat zou toch niet lang mogen zijn
Alleen wanneer je schuin het beeld bekijkt.
Zal ik vanmiddag thuis eens proberen.Adlermann schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:25:
Maak eens een foto?
iedere hdtv in een winkel staat op de winkelstand Dynamisch qua beeldinstelling. Dat wil zeggen Scherpte, contrast en helderheid op 100%.saveljos schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:33:
we gaan straks weer terug naar de winkel. en dit keer nemen we eigen recente bluray mee.. hopelijk komt de tv dan wel beter over.
Dat is de snelste manier om de beeldkwaliteit totaal te ruïneren. Daardoor kan je niets zeggen over de beeldkwaliteit van welke tv ok, als je de beeldinstellingen niet zelf goed zet.
De tv stuurt t geluid automatisch ook via optival uit, daar hoef je niks voor in te stellen.MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:03:
Weet iemand toevallig of het op een of andere manier mogelijk is om het hdmi geluid naar de optische uitgang door te sturen?
Heb nu m'n pvr via hdmi aangesloten, en de tv via de optische uitgang op m'n versterker, maar krijg er geen geluid uit op deze manier...
staat je receiver wel op goed ingesteld? Je moet namelijk instellen dat deze t geluid moet laten horen wat hij via de optische ingang binnen krijgt.
is de optische kabel niet stuk? (gebeurt vaak)
[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 16-02-2011 12:18 ]
ik heb een nieuwe digitaal kastje van ziggo, deze gaat via hdmi. maar als ik de tv aan zet wil ik graag dat hij naar hdmi 1 gaat en neit naar av1. hoe kan ik dit veranderen.
PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
Hotelmenu = Houd deze knop ingedrukt -/V (op tv) + 3x snel op AV (op afstandsbediening)
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).
Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang. Dit is dus wat jij moet veranderen!
Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer

Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
druk op exit op de afstandsbediening
[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 16-02-2011 15:12 ]
Ik heb een G10 al sinds dec 2009, maar nooit echt geinteresseerd in digitale TV, tot een paar dagen geleden. We hebben hier Ziggo trouwens. Na wat rondneuzen op internet zie ik dat ik met een Alphacrypt CAM Classic en zo'n smartcard van Ziggo in principe digitale TV kan ontvangen op me G10. Echter vraag ik me af of dit nog steeds werkt in 2011. Ik las de berichten over feb 2010 dat Alphacrypt wordt geblokkeerd in CI+ TV's (wat de G10 niet is als ik het goed begrepen heb), maar ik kan niet echt vinden of Ziggo misschien de G10 gebruikers daarin toch genaaid heeft. Voordat ik 100euro uitgeef aan zo'n Alphycrypt module wil ik dus weten of deze methode vandaag de dag nog werkt voor de G10 of moet ik toch gaan kijken naar zo'n decoder kastje?
Goede vriend van mij zit in Ziggo gebied en daar werkt het ook zonder problemen.
.. het blijft een keuze natuurlijk!
zou gewoon moetenw erken.AppieNL schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:05:
Sorry als dit toch al ergens stond, dan heb ik niet goed genoeg gezocht.
Ik heb een G10 al sinds dec 2009, maar nooit echt geinteresseerd in digitale TV, tot een paar dagen geleden. We hebben hier Ziggo trouwens. Na wat rondneuzen op internet zie ik dat ik met een Alphacrypt CAM Classic en zo'n smartcard van Ziggo in principe digitale TV kan ontvangen op me G10. Echter vraag ik me af of dit nog steeds werkt in 2011. Ik las de berichten over feb 2010 dat Alphacrypt wordt geblokkeerd in CI+ TV's (wat de G10 niet is als ik het goed begrepen heb), maar ik kan niet echt vinden of Ziggo misschien de G10 gebruikers daarin toch genaaid heeft. Voordat ik 100euro uitgeef aan zo'n Alphycrypt module wil ik dus weten of deze methode vandaag de dag nog werkt voor de G10 of moet ik toch gaan kijken naar zo'n decoder kastje?
Ik draai nog steeds op de originele firmware en toch wel graag eens willen updaten.
Volgens google is de laatste firmware 1.620.
Zou heel graag die firmware middels een sd kaartje op de tv zetten maar kan hem nergens vinden!
Misschien deze?Nasty Nate schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:42:
Heeft iemand hier misschien een link naar de laatste firmware voor de TXP42G10?
Ik draai nog steeds op de originele firmware en toch wel graag eens willen updaten.
Volgens google is de laatste firmware 1.620.
Zou heel graag die firmware middels een sd kaartje op de tv zetten maar kan hem nergens vinden!
http://www.avforums.com/f...-model-1216-firmware.html
Hallo met Tim
En weet iemand waarom ik bij het zoeken naar software updates op de televisie zelf nog NOOIT een update heb gevonden?
[ Voor 31% gewijzigd door Nasty Nate op 22-06-2012 11:48 ]
Is het mogelijk om via de sd card reader ook films te spelen of is het alleen voor foto's/diavoorstellingen.
Als dit mogelijk is wat voor sd kaartje heb ik nodig om full hd cintent af te spelen.
En ik kan het helaas niet testen aangezien het niet om mijn tv gaat.
Alvast bedankt.
Nu lijkt het me dat een tv het langer dan 2,5 jaar moet doen, en moet er nog wel een soort van verlengde garantie op zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie het via de dealer gespeeld, of met e-care?
Dat moet je via je dealer oplossen, buiten fabrieksgarantie kan je daar iig een groot deel van de reparatie vergoed krijgen.jopie schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:56:
Vraagje mbt garantie, ik heb nu sinds een week een verticale rode streep op mijn TX-P42V10E uit oktober 2009. Nu moet je voor garantie naar e-care, maar er zit 2 jaar garantie op.
Nu lijkt het me dat een tv het langer dan 2,5 jaar moet doen, en moet er nog wel een soort van verlengde garantie op zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie het via de dealer gespeeld, of met e-care?
Ik heb nu gevraagd hoeveel ik bij zou moeten betalen voor een TX-P50VT50, dat is de kleinste leverbare met glazen plaat.
Ik denk dat als je een vt50 wilt bijbetalen geen rare eis is. Je hebt sowieso al een aantal jaren gebruik gemaakt van het toestel dus dat mag 'in rekening' gebracht worden. Je hebt ook recht op een gelijkwaardig toestel. De st50 is meer dan een gelijkwaardig toestel. Alleen het design is minder. Ik denk dat je hier niets over te klagen hebt.jopie schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:41:
Ik kreeg vandaag bericht, mijn TX-P42V10 van 2 jaar en 10 maanden oud wordt vervangen door een TX-P42ST50. Nu heb ik een beetje dubbel gevoel, aan de ene kant blij met erkenning van de klacht, en een oplossing. En aan de andere kant: Ik kocht juist de V10 om een TV met volledige glazen voorkant te hebben, en de ST50 heeft een (in mijn ogen) goedkope plastic rand. Wat mag ik verwachten?
Ik heb nu gevraagd hoeveel ik bij zou moeten betalen voor een TX-P50VT50, dat is de kleinste leverbare met glazen plaat.
Van wie heb je het bericht gekregen? Dealer of E-care?jopie schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 22:41:
Ik kreeg vandaag bericht, mijn TX-P42V10 van 2 jaar en 10 maanden oud wordt vervangen door een TX-P42ST50. Nu heb ik een beetje dubbel gevoel, aan de ene kant blij met erkenning van de klacht, en een oplossing. En aan de andere kant: Ik kocht juist de V10 om een TV met volledige glazen voorkant te hebben, en de ST50 heeft een (in mijn ogen) goedkope plastic rand. Wat mag ik verwachten?
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Het aanbod was om 1100 euro bij te betalen voor een VT50.
Het aanbod was wel reëel, maar de 1100 ging mij te hard.
Nu betaal ik 600 euro bij voor een TX-P50GT50.
Ook een mooie TV denk ik, maar geen volledige glasplaat, en daar ging het me om, maar onverwacht 1100 euro bijbetalen ging me te hard.
goede deal van de dealer. Gewoon prima opgelost.jopie schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:30:
Bericht was van de dealer.
Het aanbod was om 1100 euro bij te betalen voor een VT50.
Het aanbod was wel reëel, maar de 1100 ging mij te hard.
Nu betaal ik 600 euro bij voor een TX-P50GT50.
Ook een mooie TV denk ik, maar geen volledige glasplaat, en daar ging het me om, maar onverwacht 1100 euro bijbetalen ging me te hard.
Heeft een van jullie weleens gepoogd de standaard ventilators te vervangen?
Had een paar mooie Noctua's gekocht, omdat de originele fans wat rumoerig begonnen te worden.
Maar na een tijdje schiet de tv in een error (11 blinks, fan board).
Kan me niet voorstellen dat het de warmte is, want de noctua's verplaatsen een stuk meer lucht, en de tv blijft ook koeler.
Heb nu het idee dat de tv het toerental niet accepteert (zitten 3-pin fans in).
Wat jullie?
Kleine update: heb de fans aan een pc gehangen, en het derde draadje is geen rpm draad... I'm lost...
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 06-01-2013 12:33 ]
Ik wil op dit oude scherm graag een SBC (odroid xu4) laten draaien met Linux/emulators etc. Nu kom ik erachter dat door overscan ik amper linux kan gebruiken.
Hebben jullie een oplossing? De optie overscan uitschakelen is bij deze g10 niet aanwezig.
Hebben jullie misschien een link naar de 1.3 (of later) firmware voor deze klassieker?
EDIT: Bij deze mogen jullie deze post vergeten. Ik heb de oplossing ook met de oude firmware is het gelukt.
[ Voor 9% gewijzigd door sjimmel op 19-02-2018 18:03 ]
De 50gt60 in de slaapkamer heeft inderdaad mooier beeld maar zoveel scheelt het nu ook weer niet.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik zoek nu eigenlijk de gemakkelijkste manier om dat op te lossen op de slaapkamer. Ik denk aan een soundbar.. Maar er zit geen ARC op deze TV. Maar als ik nou gewoon een HDMI soundbar koop met HDMI in en out ben ik er toch? We gebruiken maar 1 HDMI device op de slaapkamer
Misschien voldoet zoiets al: https://www.action.com/nl...roseland-soundbar-rs-210/
PS: Zelf heb ik hem niet in bezit of gezien.
Review: best positief denk ik: YouTube: Roseland RS-210 Stereo 2.0 €29,90,- Bluetooth Multi Function Soundbar
Dat gaat prima werken!FreakNL schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:24:
Maar als ik nou gewoon een HDMI soundbar koop met HDMI in en out ben ik er toch?
We gebruiken maar 1 HDMI device op de slaapkamer
Maar...
Vaak krijg je toch wel spijt van zulke aankopen doordat er wat verandert dus stiekem zou ik toch naar een model met 2 of 3 HDMI Inputs kijken voor het geval er opeens wat erbij komt in de toekomst...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Gisteren de door @jopie gelinkte speaker opgehaald. Geluid is prima. Wel irritant;
Er zit geen fysieke knop op. Dus een master-slave stekkerdoos werkt niet, je moet toch de speaker weer aanzetten nadat deze uitgeschakeld is geweest. Tevens onthoudt hij de input niet. Hij start altijd in BT mode… Maarja, wat kun je verwachten met deze prijs..
Ik zag trouwens het kleine broertje ook nog liggen., RS-110.
[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 04-02-2024 09:25 ]
Ik heb mijn oude plasma van onder het stof gehaald en via HDMI aangesloten aan mijn telenet decoder maar krijg geen klank.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
Ik denk dat je het vooral in de decoder moet zoeken. Kijk daar wat voor geluid er wordt uitgestuurd. PCM of bitstream. En probeer hier wat andere instellingen. Heb je het op alle zenders?bbob1976 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:56:
beste,
Ik heb mijn oude plasma van onder het stof gehaald en via HDMI aangesloten aan mijn telenet decoder maar krijg geen klank.
Ik zou kijken bij de instellingen van je decoder, waar stuurt hij de audio over uit?bbob1976 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:56:
beste,
Daarbij zou je ook kunnen kijken bij de input settings van je TV.
Ik heb echter al sinds 2016 geen panasonic plasma meer, dus ik ben compleet vergeten waar alles stond.
Afgezien van de kalibratieinstellingen, die kan ik nog dromen
andere kabel geprobeerd en ook de instellingen in de decoder gewijzigd maar geen resultaat, het is voor alle zenders en streamingdiensten.jopie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:20:
Mogelijk een andere HDMI kabel proberen? Geen idee eigenlijk, maar ik vermoed dat audio apart vervoerd wordt over de kabels.
Reset de TV eerst eens naar factory defaults, of maak eens fotos van instellingen in het menu 'sound'. Misschien kan ik nog wat helpen. Maar zoals gezegd, mijn kennis over deze tv's is hard achteruit gegaan sinds ik ze niet meer heb en ook niet meer voor tweakers kalibreer. Ik ben helemaal eigenlijk gestopt met dat tv's kalibrerenbbob1976 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:56:
[...]
andere kabel geprobeerd en ook de instellingen in de decoder gewijzigd maar geen resultaat, het is voor alle zenders en streamingdiensten.
Dan kun je alle externe dingen uitsluiten.
Of een MP3tje op een SD kaart.
Die doet het al 10 jaar of zo niet meerjopie schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:55:
In mijn herinnering zat er in mijn tv ook een youtube client, weet niet of die het nog doet om te testen?
@bbob1976 Ik zou eens stap voor stap gaan testen :
- TV Tuner proberen.
Desnoods om alleen ruis te horen.
- Composiet AV Input (Geel) + Rood/Wit Audio proberen.
- SCART (soms SCART RGB) proberen.
- Component AV Input (RGB) + Rood/Wit Audio proberen.
En daarna HDMI vanaf PC/Laptop/NUCje/Mediaspeler/enz. testen
Dan weet je tenminste of de speakers het doen en of er niet delen van het moederbord aan het uitsterven zijn of nieuwe elco's nodig hebben of iets
merci voor de tips
FreakNL in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 6"
FreakNL in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 6"
Ik heb de action BT speaker uiteindelijk toch weer weggeven. Die gebruiken hem nu als (BT) speaker op de camping. Het was bijzonder irritant dat er geen fysiek aan- uitknop opzat (en altijd aan laten staan vind ik ook zonde). Bovendien start het ding op in BT mode en mijn TV heeft geen ARC dus dat is elke keer switchen naar AUX mode...
Ik ben weer teruggeschakeld naar een 2-tal Mission M31i speakers die ik nog had liggen.
In combinatie met een AK-380 (die wel standaard op Line-In start en ir volume-control heeft) en een simpele URC-6810 afstandsbediening heeft mijn ouwe plasmaatje ineens weer nut
Geheel zit op een Tuya strip. Als de TV outlet meer dan 50watt verbruikt schakelt de amp outlet in (en vice versa).
:strip_exif()/f/image/CkMsN7z41PZyqR1w6VmGLfBU.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou weet ik wel dat het een cheapass ding van AliExpress is... maar... toch... effe goed opletten :FreakNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:52:
In combinatie met een AK-380 (die wel standaard op Line-In start en ir volume-control heeft)
Een 36 Watt adapter/voeding die constant 40 Watt zou moeten leveren en zelfs tot 400 Watt piekvermogen gaatcode:
1 2 3 RMS Power: 40W+40W Max Power: 400W+400W Rated Voltage: 12V/3A
Niet dat je dat ooit gaat gebruiken, maar toch is het wel een beetje raar!

Daarnaast zie ik nergens een knop of optie om te schakelen tussen bijvoorbeeld 4/6/8 Ohm voor de aangesloten speakers ?!
Verder wel een geinig ding voor het geld en die mooie oude Plasma heeft weer wat te doen!
Schakelen tussen 4/6/8 Ohm? Geen idee, ik moet dat bij mijn Onkyo ook nog eens checken want daar zal vast een setting op zitten maar nooit naar gekeken

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 05-06-2024 15:05 ]