Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

b.o.n.s schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:30:
Ik ervaar een probleem met mijn *nieuwe* Panasonic TX-P42G15. Ik heb de tv nu ca. 1 maand in mijn bezit en ben gematigd tevreden helaas. Hoop fora al doorgelezen maar nergens echt een antwoord gevonden, dus misschien hier wel.

Het probleem dat ik ervaar is een stotterende beeldweergave bij heel veel verschillende type beeld (voetbal, actiefilms e.d.).

Bij voetbal (bijvoorbeeld een doeltrap) zie je de bal over het beeld bewegen maar er lijken stukken 'weg te vallen' en komt het algehele beeld heel vervelend over. Bij actie films of bijvoorbeeld een close-up van een gezicht waar de camera omheen draait zie je ook echt een stotterend beeld.

Als ik IFC (intelligent Frame Creation) aanzet is dit ook het geval, al oogt het dan wel anders (kan ik moeilijk uitleggen), maar het blijft stotteren het wordt er niet beter op heb ik het idee. Alle andere beeldverbeteraars die de tv inzich heeft heb ik uitgezet maar dit maakt ook niet uit.

Alle externe apparatuur is via HDMI aangesloten op mijn versterker en loopt vandaar uit naar de TV.
Ik gebruik: Humax Ir5000c, PS3 en een WD HD TV (1e gen).

Ik kijk dus geen analoog beeld of beeld dat via Scart naar de tv loopt.

Waar kan dit aan liggen is mijn vraag? - Goedkope HDMI kabels? Zijn die Monster kabels met hun high performance vermeldingen verbeteraars? Op de WD HD TV ervaar ik het ook: De 23,976hz optie werkt niet. Zou het daarom niet lekker lopen omdat ik de mediaplayer op de andere 1080p/60hz moet zetten waardoor de tv frame 'om moet zetten'? En ja ook op de ps3 zie ik het ook.

Of ligt het toch aan de tv en heb ik pure pech? Want het is een mooie tv, de beelden zelf worden super weer gegeven, alleen de beweging loopt totaal niet soepel!

Opmerking: De plasma heeft de laatste fw-versie.
Ik weet niet wat de oplossing is, maar ik kan je wel wat aanreiken.

Probeer al je apparatuur eens direct op de tv aan te sluiten. Mocht het dan wel goed zijn dan kan het aan de versterker liggen.

HDMI kabels zullen niet echt verschillen. De Monster kabels zijn onzin. Die zijn niet beter dan een kabel van €20.

Je mediaspeler zou je op automatisch kunnen zetten. Dan kiest hij de juiste instelling. Ook met dit soort apparaten zou je de laatste FW er op kunnen zetten.

Probeer in die apparaten de beeldverbeteraars uit te zetten. Als twee apparaten iets vloeiend willen maken weet ik niet of dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 10:16
Ro_Serpiente: Bedankt voor je reply (y)

Alles heb ik al eens direct aangesloten, al mijn apparatuur ondersteund netjes alle 1080p formaten. (ik zie geen verschil bij direct aansluiten).
Heb 4 hdmi kabels, alle geven hetzelfde beeld. Prachtig, maar bij de eerder genoemde beelden komt het vaak licht schokkerig over.

Al mijn apparatuur (ps3, tv, mediaplayer hebben de laatste fw) dus dat moet het probleem niet zijn.

Zijn er geen andere G15 bezitters die dit euvel ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 19:22
Daar is iets mis hoor. Zelfs op mn PX80 heb ik dat niet en is t gewoon vloeiend.

Speel s een blu-ray af op je ps3 en zet de ps3 s op 50 of 60hz ipv 24p. (geldt ook voor thornberg)

[ Voor 39% gewijzigd door Ferry34 op 26-04-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

b.o.n.s schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:35:
Ro_Serpiente: Bedankt voor je reply (y)

Alles heb ik al eens direct aangesloten, al mijn apparatuur ondersteund netjes alle 1080p formaten. (ik zie geen verschil bij direct aansluiten).
Heb 4 hdmi kabels, alle geven hetzelfde beeld. Prachtig, maar bij de eerder genoemde beelden komt het vaak licht schokkerig over.

Al mijn apparatuur (ps3, tv, mediaplayer hebben de laatste fw) dus dat moet het probleem niet zijn.

Zijn er geen andere G15 bezitters die dit euvel ook ervaren?
Ik heb een G10. Die is hetzelfde als de G15, maar dan zonder internet.
Als jij echt alle mogelijke combinaties hebt geprobeerd. Ook met IFC aan etc. dan heb je in ieder geval genoeg gedaan om alle andere apparatuur behalve de tv uit te sluiten.
Een kleine schokkerigheid is wel normaal bij 24fps. Je zou het eigenlijk alleen bij camera panning moeten waarnemen. Verder zou het niet echt goed waarneembaar moeten zijn.
Mocht dat wel zo zijn dan zou ik contact opnemen met de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Heb je gelijk in, je ziet het niet altijd, maar bij zoals jij het mooi noemt bij camera panning dus.
Nu mijn persoonlijke ultieme test gestart: nieuwe actie bluray besteld en een dure HDMI kabel (60 euro plus en 10.2 gbps high speed vermelding). Dan ga ik alles met de nieuwe kabel aansluiten en checken.

Hou jullie wel op de hoogte en anders.. zal ik er maar genoegen mee moeten nemen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:21
Ik heb ook de 42G15, maar heb het nog niet opgemerkt icm de UPC digitaal DVR.
Moet nog wachten tot 17 mei voordat de 2010-serie bluray homecinema van Pana te koop is, maar als dat is aangesloten ga ik er zeker even op letten (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik laat het ook even weten eind deze week/weekend (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227485

Ik moet mij rectificeren: Bij digitale tv van UPC is deze 'judder' er dus niet. Daarbij blijft het beeld vloeiend lopen, niet perfect maar nauwelijks waarneembaar bij panning. Echter bij het afspelen van dvd's (die geen 24 p hebben, en bij blurays, ook ingesteld op 50 of 60 hz (wat niet altijd mogelijk lijkt te zijn??) is het wel te zien.

Met andere woorden, het ligt dus niet aan de TV, maar hoogstwaarschijnlijk aan de PS3. Toch, het blijft irritant, maar misschien verhuis ik nu beter naar een ander topic. Toch erg bedankt allemaal :) ik blijf het hier even volgen, Ro_Serpiente lijkt hetzelfde te hebben als ik.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:43
Om eerlijk te zijn zie ik het altijd wanneer er van een digitaal bestand (of het nu een illegale 720p rip van een tv-serie is, een DVD of een bluray is). Zodra er wordt gepanned, is het hommeles.
Zal ongetwijfeld komen door wat hierboven al is gezegd: De framerate gaat door zoveel "omzettingen", dat het gewoon één groot drama is. Neem nou zo'n 720p rip, die wordt ten eerste uitgezonden in amerika (ntsc), dan opgenomen en dan naar een .mkv omgezet (ander formaat en volgens mij ook ander aantal hz). Dan ga ik hem afspelen (pal), gaat hij via een 60hz signaal naar mijn monitor en die moet hem dan ook weer weergeven. Da's natuurlijk vragen om ellende op dat vlak. En idd, wanneer je iets als planet earth gaat kijken, wat van begin tot eind één grote pan-actie is, dan is het huilen met de pet op.

Het verbaast me niks, dat je hetzelfde hebt met een bluray speler en een tv. Heel misschien kan je een combi van instellingen vinden, waarbij het probleem een stuk minder is (misschien is dat juist wel één van de voordelen van de 24p optie. Het is aan de ene kant zo schokkerig als de pest (24hz is echt te weinig), maar aan de andere kant vermijd je de bovenstaande problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Raymond schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:58:
Om eerlijk te zijn zie ik het altijd wanneer er van een digitaal bestand (of het nu een illegale 720p rip van een tv-serie is, een DVD of een bluray is). Zodra er wordt gepanned, is het hommeles.
Zal ongetwijfeld komen door wat hierboven al is gezegd: De framerate gaat door zoveel "omzettingen", dat het gewoon één groot drama is. Neem nou zo'n 720p rip, die wordt ten eerste uitgezonden in amerika (ntsc), dan opgenomen en dan naar een .mkv omgezet (ander formaat en volgens mij ook ander aantal hz). Dan ga ik hem afspelen (pal), gaat hij via een 60hz signaal naar mijn monitor en die moet hem dan ook weer weergeven. Da's natuurlijk vragen om ellende op dat vlak. En idd, wanneer je iets als planet earth gaat kijken, wat van begin tot eind één grote pan-actie is, dan is het huilen met de pet op.

Het verbaast me niks, dat je hetzelfde hebt met een bluray speler en een tv. Heel misschien kan je een combi van instellingen vinden, waarbij het probleem een stuk minder is (misschien is dat juist wel één van de voordelen van de 24p optie. Het is aan de ene kant zo schokkerig als de pest (24hz is echt te weinig), maar aan de andere kant vermijd je de bovenstaande problemen)
Dat ligt toch echt aan je apparatuur. Op mijn oude Hitachi 1024x1080 plasma waren de pans van Planet Earth bluray inderdaad schokkerig, maar met de p50g20 op 1080p24 is het gewoon supervloeiend. Of ik daarbij ook IFC aan had staan weet ik even niet meer, maar het was een wereld van verschil tov de oude tv. Ik vermoed dat IFC niet echt uitmaakt (maar ik zal het nog eens nakijken). Wat ik vermoed is dat de 2:3 pulldown het schokkerige effect veroorzaakt en dat dat dus verholpen wordt door de 1080p24 modus te gebruiken bij afspelen. Uiteraard moeten zowel je bluray speler als je AV receiver (indien in gebruik) als je tv dat ondersteunen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

b.o.n.s schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:48:
Heb je gelijk in, je ziet het niet altijd, maar bij zoals jij het mooi noemt bij camera panning dus.
Nu mijn persoonlijke ultieme test gestart: nieuwe actie bluray besteld en een dure HDMI kabel (60 euro plus en 10.2 gbps high speed vermelding). Dan ga ik alles met de nieuwe kabel aansluiten en checken.

Hou jullie wel op de hoogte en anders.. zal ik er maar genoegen mee moeten nemen denk ik?
Heb je de PS3 op 1080p24 output staan?

Op de link hieronder meldt iemand '1080p24'-problemen? Wellicht heb je daar last van?

http://www.flatpanelshd.c...pic.php?f=5&t=24&start=20

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
FaceDown schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:26:
[...]

Dat ligt toch echt aan je apparatuur. Op mijn oude Hitachi 1024x1080 plasma waren de pans van Planet Earth bluray inderdaad schokkerig, maar met de p50g20 op 1080p24 is het gewoon supervloeiend. Of ik daarbij ook IFC aan had staan weet ik even niet meer, maar het was een wereld van verschil tov de oude tv. Ik vermoed dat IFC niet echt uitmaakt (maar ik zal het nog eens nakijken). Wat ik vermoed is dat de 2:3 pulldown het schokkerige effect veroorzaakt en dat dat dus verholpen wordt door de 1080p24 modus te gebruiken bij afspelen. Uiteraard moeten zowel je bluray speler als je AV receiver (indien in gebruik) als je tv dat ondersteunen.
eeehm: dat zeg ik dus ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Raymond schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:40:
[...]

eeehm: dat zeg ik dus ook :+
Je zegt dat 24hz zo schokkerig als de pest is, wat dus niet zo is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal eens de Blu-ray Earth bekijken. Ik heb het origineel liggen. Die kan ik wel met mijn PS3 bekijken. Ik ben benieuwd of het vloeiend of schokkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Even snel een vraagje.. Als ik mijn TV s'avonds uit doe gewoon met de knop dus niet op standby.. En s'ochtends weer aanzet, dan onthoudt die niet mijn laatste zender.. in mijn geval het AV kanaal voor de decoder.. Nu gaat die weer analoge zenders zoeken ( heel irritant ) Kan ik dat ergens instellen of zijn er andere mogelijkheden?? Gaat om het type TX-P42G10

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Frank1973 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:28:
Even snel een vraagje.. Als ik mijn TV s'avonds uit doe gewoon met de knop dus niet op standby.. En s'ochtends weer aanzet, dan onthoudt die niet mijn laatste zender.. in mijn geval het AV kanaal voor de decoder.. Nu gaat die weer analoge zenders zoeken ( heel irritant ) Kan ik dat ergens instellen of zijn er andere mogelijkheden?? Gaat om het type TX-P42G10

Alvast bedankt..
Gewoon zoeken in dit topic had je al geholpen... Hint: Hotel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Check voor uitleg over het Hotel menu Anoniem: 324592 in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

[ Voor 8% gewijzigd door DeeJee op 28-04-2010 08:51 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227485

Eigenlijk snap ik het hele nut van 24p niet...

Als ik het goed begrijp is 24p de framerate in bioscopen? Maar thuis lijkt iedereen er gezeik mee te hebben...

"Speelfilms worden voor bioscoopweergave opgenomen en geproduceerd met 24 frames (beelden) per seconde. Reguliere tv-uitzendingen en DVD’s spelen deze opnamen af met 25 frames per seconde; stemmen en geluid klinken door het versneld afspelen iets hoger.

De 24p ondersteuning realiseert een authentieke weergave van 24p materiaal vanaf bijvoorbeeld Blu-ray en geeft een betere, vloeiende reproductie van filmbeelden."

(bron http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/24p/)

Vloeiend, juist...

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 227485 op 28-04-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Als je een goede tv hebt is het zeker wel vloeiend op 48/72/96 hz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
StealthyPeanut schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:35:
Als je een goede tv hebt is het zeker wel vloeiend op 48/72/96 hz ;)
Ik koop een tv voor bijna 900 euro, dan mag ik toch hopen dat die goed is.
Als ik met testen klaar ben en ik hou het probleem ga ik zaterdag terug naar de BBC en bieden ze me maar een alternatief aan, ik ga geen jaren lang naar gestotter kijken in ieder geval. De G20 schijnt er een stuk beter mee om te gaan nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Helemaal waar, maar tegenwoordig is duurder niet altijd beter ;).

Er staan nog oude PY700 tv's te koop voor 1700 euro _O-. Wil niet zeggen dat hij er wel mee overweg kan.

Mijn broer heeft de G10 icm de Popcorn Hour A100 en daar hebben we nergens last van trouwens, ik ook met de 42PX80 i.c.m. Popcorn A-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik heb ook een G10 en ik speel al mijn HD af via WD live.. Super beeld en ook vloeiend, dat geldt ook voor de blu ray earth op 1080 24P... Speelt zelfs beter dan mijn Sony Bravia ( 40KDLW5500) Dan staat mijn tv gewoon op fabrieksinstelling.. Misschien toch iets mis met de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:25
Ik heb ook een G10 en speel alles af via een Popcorn A110. Ik ken de schokkende beelden wel, maar het is bij mij alleen nog maar voorgekomen bij films die ik gedownload heb. Ik ging er dus gewoon vanuit dat het slechte rips waren. Wel ongelovelijk irritant om naar te kijken, inderdaad.

Verder verbaas ik me nog steeds over de invloed van sommige instellingen (ik heb de tv nu enkele weken). Ik heb me een tijdlang kapot lopen ergeren aan verspringende beelden bij het bekijken van gewone dvd-rips. Het zag eruit alsof af en toe een beeldje een half scherm hoger geplaatst werd dan de rest en het verschilde van dag tot dag hoe vaak dat gebeurde.

Uiteindelijk bleek, na lang kloten met de 24p, de automatische synchronisatie van de Popcorn en de overscan-functie, gewoon dat ik de Beeldinstelling van Cinema op Normaal moest zetten. Geen enkel verspringend beeldje meer gezien.

Gelukkig is het beeld erg mooi als het goed werkt, anders was ik er ook flink chagrijnig van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
[b][message=33913441,noline]. *knip* Het zag eruit alsof af en toe een beeldje een half scherm hoger geplaatst werd dan de rest en het verschilde van dag tot dag hoe vaak dat gebeurde.

Uiteindelijk bleek, na lang kloten met de 24p, de automatische synchronisatie van de Popcorn en de overscan-functie, gewoon dat ik de Beeldinstelling van Cinema op Normaal moest zetten. Geen enkel verspringend beeldje meer gezien.

Gelukkig is het beeld erg mooi als het goed werkt, anders was ik er ook flink chagrijnig van geworden.
Dus jij zegt eigenlijk heel simpel van de Cinema stand overgestapt te zijn naar normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:25
Ja, maar dat was dus de oplossing voor de verspringende beeldjes. Er zijn volgens mij drie verschillende problemen benoemd:

- Verspringende beeldjes/slechte synchronisatie bij het afspelen van SD-materiaal. Het zal wel te maken hebben met de upscaler van de Popcorn, of zo. Dit is alleen door mij genoemd en opgelost door van de Cinema-stand af te stappen.

- Af en toe kleine schokjes/stotteringen bij afspelen van HD-materiaal. Dit lijkt alsof er slecht geconverteerd is van 24p naar 25p. Bij mij komt dit alleen voor bij sommige films die ik gedownload heb, ik heb nog geen Blu ray-speler. Aangezien dit niet altijd voorkomt zit dit volgens mij eerder in de rip dan in de televisie. Ik heb gezocht naar een voorbeeld om te zien of de Cinema-stand hier ook invloed op heeft, maar ik kan het zo snel niet vinden. (Ik gooi die films over het algemeen meteen weg, omdat het niet fijn kijkt.)

- Shokjes/flikkeringen bij langzaam pannende shots. Dit is een algemene beperking van het medium, je kunt dat nu eenmaal niet goed weergeven in 24 beeldjes per seconde. Ik zie het in de bioscoop ook. Al zal het bij sommige tv's vast meer opvallen dan bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik zat gisteren met nog wat mensen naar sbs6 te kijken en daar waren 2 films op (Bad Boys 2 en een film met Vin Diesel). Het viel mijn broer op dat ik opeens een heel vloeiend beeld had, alsof er een soort motion flow was geactiveerd.

Het viel mij ook op en ging dus kijken naar de settings en bleek IFC aan te staan. Als ik die uitzette was het beeld 'normaal'.

Ik kijk nooit naar sbs6 op de een of andere manier maar: Het leek wel alsof de uitzending klopte. De films die we zagen liepen hartstikke mooi, IFC maakte voor het eerst een heel groot verschil (normaliter zorgt het voor een mindere weergave van bewegingen).

Na de films even op de ps3 gecheckt en was het effect wat we wel op sbs6 zagen er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322062

De TX-P42U10 is op dit moment in de aanbieding voor €588,- bij Media Markt. Zit erover te twijfelen om deze te kopen, aangezien we een leuke tv zoeken voor een studentenhuis (3 gozers waarvan ik er 1 ben). We zitten ca. 3 meter van de tv af en de tv zal vooral gebruikt worden voor digitale televisie (hd mediabox upc), xbox 360 en ps3.

Ik heb ook zitten kijken voor de G10 en S10, maar deze worden toch iets te duur, helemaal aangezien de U10 nu bij Media Markt in de aanbieding is. Daarnaast heb ik nog een tegoedbon voor Media Markt!

Kunnen jullie mij deze tv (de U10) aan- of afraden?!

Alvast hartelijk bedankt voor reactie's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
Anoniem: 322062 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:04:
De TX-P42U10 is op dit moment in de aanbieding voor €588,- bij Media Markt. Zit erover te twijfelen om deze te kopen, aangezien we een leuke tv zoeken voor een studentenhuis (3 gozers waarvan ik er 1 ben). We zitten ca. 3 meter van de tv af en de tv zal vooral gebruikt worden voor digitale televisie (hd mediabox upc), xbox 360 en ps3.

Ik heb ook zitten kijken voor de G10 en S10, maar deze worden toch iets te duur, helemaal aangezien de U10 nu bij Media Markt in de aanbieding is. Daarnaast heb ik nog een tegoedbon voor Media Markt!

Op 3 meter afstand zie je het verschil tussen 1080p en 720p toch niet, dus waarom voor een u10? je zou ook voor een 42C10 kunnen gaan, die kost immers maar €450, en laatst was hij zelfs onder de €400,- grens gezakt. Zijn wel beide oude modellen dus de prijzen zij nu al weer aan het stijgen, €588 voor de 42u10 noem ik daarom niet echt een aanbieding. :( volgens mij is di bij ibood een 3/4 jaar geleden ook rond die prijs voorbij gekomen.
Zo kan je bij foka in Rotterdam voor €499,- al de nieuwe 42X20 kopen.
su6 met je keuze hè :)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

renbull schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:41:
[...]

Op 3 meter afstand zie je het verschil tussen 1080p en 720p toch niet, dus waarom voor een u10? je zou ook voor een 42C10 kunnen gaan, die kost immers maar €450, en laatst was hij zelfs onder de €400,- grens gezakt. Zijn wel beide oude modellen dus de prijzen zij nu al weer aan het stijgen, €588 voor de 42u10 noem ik daarom niet echt een aanbieding. :( volgens mij is di bij ibood een 3/4 jaar geleden ook rond die prijs voorbij gekomen.
Zo kan je bij foka in Rotterdam voor €499,- al de nieuwe 42X20 kopen.
su6 met je keuze hè :)
Voor dat kleine beetje extra (zeker omdat je het door 3 kan delen) zou ik niet naar de C10 kijken. Dan misschien een X10, hoewel ik de rechthoekige pixels zelf enorm storend vind met 720p/1080p materiaal.

Gezien de apparaten die er op aangesloten moeten worden voorzie ik alleen wel een probleem. HD mediabox, 360 en PS3 gaat niet passen op 2x HDMI. Omdat de U10 ook geen VGA heeft (evt om de 360 op aan te sluiten) lijkt een S10 mij beter geschikt. Die is online voor iets meer te krijgen. S20 wordt dan misschien ook weer interessant omdat dat eigenlijk de G10 is. Maar zo blijf je bezig en zit je straks met een VT20 ;)

edit: als ik de prijzen van Foka hierboven zie zou ik zonder twijfel voor de S20 gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 08-05-2010 13:21 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 322062 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:04:

En, wat ga je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik ben van de WD HD TV 1st gen overgestapt op de Live versie, welke wel een (veel) betere 24p ondersteuning heeft. Dat speelt prima, dus ik ben eigenlijk wel tevreden nu.

Blijf de tv slecht vinden qua omgang met snelle beelden.. maar daar kijk ik nu wel doorheen.
Als ik de plasma vergelijk met de lg van een maatje van me (lcd) dan ben ik ontzettend tevreden (lang niet zo scherp en mooi beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Laatst online: 29-05 22:20
Sinds dit weekend heb ik een probleempje met mijn TX-P42V10. Ik woon in Caiway gebied waar de digitale signalen ongecodeerd verstuurd worden. Ik heb dus de kabel vanuit de muur direct in de tv geplugd en heb naar alle tevredenheid schitterende tv.

Sinds niet al te lange tijd is er een update geweest en nu zijn SBS6 HD en Veronica HD aan het pakket toegevoegd. Deze heb ik toegevoegd, maar de zenders geven in HD geen ondertiteling weer. Bij de normale zenders is dit wel het geval en als ik de HD zenders bekijk via mijn Humax iHDR-5050C dan zijn er ook ondertitels te zien. De overige HD zenders die al langer in het pakket zaten hebben dit probleem niet.

Iemand ervaring met dit probleem?

Ik heb ook geprobeerd alle zenders opnieuw te zoeken en te installeren. Hier viel me op dat ik wel de regio kan kiezen en vervolgens zou alles automatisch moeten gaan; frequentie en snelheid bepalen en vervolgens zenders zoeken en automatisch op volgorde zetten. Dat op volgorde zetten doet de TV echter niet. Alles staat door elkaar en vanaf kanaal 1.000 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flieger schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:28:
Sinds dit weekend heb ik een probleempje met mijn TX-P42V10. Ik woon in Caiway gebied waar de digitale signalen ongecodeerd verstuurd worden. Ik heb dus de kabel vanuit de muur direct in de tv geplugd en heb naar alle tevredenheid schitterende tv.

Sinds niet al te lange tijd is er een update geweest en nu zijn SBS6 HD en Veronica HD aan het pakket toegevoegd. Deze heb ik toegevoegd, maar de zenders geven in HD geen ondertiteling weer. Bij de normale zenders is dit wel het geval en als ik de HD zenders bekijk via mijn Humax iHDR-5050C dan zijn er ook ondertitels te zien. De overige HD zenders die al langer in het pakket zaten hebben dit probleem niet.

Ik heb ook geprobeerd alle zenders opnieuw te zoeken en te installeren. Hier viel me op dat ik wel de regio kan kiezen en vervolgens zou alles automatisch moeten gaan; frequentie en snelheid bepalen en vervolgens zenders zoeken en automatisch op volgorde zetten. Dat op volgorde zetten doet de TV echter niet. Alles staat door elkaar en vanaf kanaal 1.000 en hoger.
Druk eens op de STTL knop naast de teletekst knop op de afstandbediening van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Flieger schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:28:

mm, lees nooit ondertitels dus is me niet opgevallen, maar net even gecheckt en bij mij was het idd ook zo dat SBS geen ondertitels weergeeft.
Het STTL knopje heeft geen zin bij mij.
Wat wel hielp is in het 'setup menu' de taal voor subtitels handmatig op Nederlands te zetten.
Setup--->Language--->preferred subtitels 1--> Dutch ;)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Anoniem: 322525 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:32:
Druk eens op de STTL knop naast de teletekst knop op de afstandbediening van de tv.
Bedankt! Dit zal ik vanavond eens proberen.
renbull schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:50:
mm, lees nooit ondertitels dus is me niet opgevallen, maar net even gecheckt en bij mij was het idd ook zo dat SBS geen ondertitels weergeeft.
Wat wel hielp is in het 'setup menu' de taal voor subtitels handmatig op Nederlands te zetten.
Dit is het menu waar je in komt als je op de zender de knop 'options' indrukt, toch? Hier leken de opties 'donkergrijs' en was er derhalve niets te selecteren. Ik zal dit vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb al een tijdje tot grote tevredenheid de G10 in mijn bezit. Ik heb echter vanaf het begin een aantal hardnekkige pixels die af en toe paars knipperen. Gelukkig alleen te zien van dichtbij, maar alleen het idee dat ze er zitten vind ik al vervelend. Bij bepaalde kleuren zijn het er misschien wel een stuk of 10 die ik af en toe paars zie worden. Defecte pixels en dus garantie? Ik heb geen idee hoe defecte pixels er op plasma uitzien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Anoniem: 322525 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:32:
Helaas helpt dit niet. Er komt wel in beeld 'ondertiteling aan' of 'ondertiteling uit', maar er is geen ondertiteling te zien.
_/-\o_ Dit heb ik zo ingesteld! Dit stond op Zweeds omdat ik bij de eerste installatie als land 'Zweden' heb gekozen om de DVB-C tuner actief te krijgen. Nu maar wachten op een uitzending met ondertiteling om te kijken of het werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Helaas net gecheckt en nog steeds geen ondertiteling. :(

Edit: inmiddels wel ondertiteling bij een film op SBS6 (Ocean's Twelve), maar niet op Veronica. Waar dat verschil 'm in zit, is mij een raadsel.

[ Voor 57% gewijzigd door Flieger op 17-05-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Shiver23 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:41:
Ik heb al een tijdje tot grote tevredenheid de G10 in mijn bezit. Ik heb echter vanaf het begin een aantal hardnekkige pixels die af en toe paars knipperen. Gelukkig alleen te zien van dichtbij, maar alleen het idee dat ze er zitten vind ik al vervelend. Bij bepaalde kleuren zijn het er misschien wel een stuk of 10 die ik af en toe paars zie worden. Defecte pixels en dus garantie? Ik heb geen idee hoe defecte pixels er op plasma uitzien namelijk.
Wel vervelend :(
Maar als ik jou was dan zou ik panasonic bellen en gebruik maken van de 100% pixel garantie die zij geven. Dan maar hopen dat je een G20 krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb een abonnement op defecte pixels, dus het was op zich te verwachten. Volgende week de beste mensen eens bellen en indd hopen op een G20 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
b.o.n.s schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:30:
Ik ervaar een probleem met mijn *nieuwe* Panasonic TX-P42G15. Ik heb de tv nu ca. 1 maand in mijn bezit en ben gematigd tevreden helaas. Hoop fora al doorgelezen maar nergens echt een antwoord gevonden, dus misschien hier wel.

Het probleem dat ik ervaar is een stotterende beeldweergave bij heel veel verschillende type beeld (voetbal, actiefilms e.d.).

Bij voetbal (bijvoorbeeld een doeltrap) zie je de bal over het beeld bewegen maar er lijken stukken 'weg te vallen' en komt het algehele beeld heel vervelend over. Bij actie films of bijvoorbeeld een close-up van een gezicht waar de camera omheen draait zie je ook echt een stotterend beeld.

Als ik IFC (intelligent Frame Creation) aanzet is dit ook het geval, al oogt het dan wel anders (kan ik moeilijk uitleggen), maar het blijft stotteren het wordt er niet beter op heb ik het idee. Alle andere beeldverbeteraars die de tv inzich heeft heb ik uitgezet maar dit maakt ook niet uit.

Alle externe apparatuur is via HDMI aangesloten op mijn versterker en loopt vandaar uit naar de TV.
Ik gebruik: Humax Ir5000c, PS3 en een WD HD TV (1e gen).

Ik kijk dus geen analoog beeld of beeld dat via Scart naar de tv loopt.

Waar kan dit aan liggen is mijn vraag? - Goedkope HDMI kabels? Zijn die Monster kabels met hun high performance vermeldingen verbeteraars? Op de WD HD TV ervaar ik het ook: De 23,976hz optie werkt niet. Zou het daarom niet lekker lopen omdat ik de mediaplayer op de andere 1080p/60hz moet zetten waardoor de tv frame 'om moet zetten'? En ja ook op de ps3 zie ik het ook.

Of ligt het toch aan de tv en heb ik pure pech? Want het is een mooie tv, de beelden zelf worden super weer gegeven, alleen de beweging loopt totaal niet soepel!

Opmerking: De plasma heeft de laatste fw-versie.
Dit soort problemen heb ik vele berichten geleden al aangegeven. Ik ben er zo ver in gegaan, dat zelfs mijn moederbord is vervangen. Ook ik heb een beetje spijt van de TV. Kabels e.d. zijn echt de oplossing niet. Wel raar je er wat aan gewendt. Maar voor dit geld had ik toch iets anders in gedachten. In mijn geval betreft het een 50V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
d:)b Inmiddels werkt de ondertiteling op zowel SBS als Veronica. Of de ondertiteling toevallig tijdens mijn testen niet werkte op de zender of doorgegeven werd, weet ik niet. Ben blij dat alles weer naar behoren werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Als ik via mijn Humax iHDR-5050c naar een normale televisiezender kijk op mijn Panasonic TX-P42V10 dan kan ik via de televisie geen teletekst oproepen. De teletekstknop op de afstandbediening van de TV doet gewoonweg niets. De Humax heeft wel een teletekst functie, maar die is waardeloos.

Op de slaapkamer heb ik via de HUMAX IR FOX C wel gewoon teletekst op mijn oude Philips breedbeeld TV.

Ligt dit aan een instelling van de Panasonic of toch aan de Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 11:40
Hoi,

Ik heb net bij de mediamarkt een panasonic TX-P42G20 gekocht. ik heb al een aantal dagen de topics over Panasonic lopen doorspitten en dit leek mij een mooi toestel voor de prijs van 899 euro.

Nu heb ik een vraag over het vervoer van een plasma toestel, ik heb aan de jongen bij de uitlevering van de MM gevraagd of het nog steeds zo is dat je plasma tv's niet plat mag vervoeren waarop hij ontkennend antwoordde en zei dat is allang niet meer zo. nu kom ik thuis en zie ik ongeveer 10x op de doos staan dat je em alleen recht mag vervoeren.

Mijn vraag is nu , hoe erg is het dat ik em plat in de auto heb gehad en is het voldoende om hem een paar uur te laten staan voordat ik em aansluit of is er blijvende schade opgetreden?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mananddog schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:25:
Hoi,

Ik heb net bij de mediamarkt een panasonic TX-P42G20 gekocht. ik heb al een aantal dagen de topics over Panasonic lopen doorspitten en dit leek mij een mooi toestel voor de prijs van 899 euro.

Nu heb ik een vraag over het vervoer van een plasma toestel, ik heb aan de jongen bij de uitlevering van de MM gevraagd of het nog steeds zo is dat je plasma tv's niet plat mag vervoeren waarop hij ontkennend antwoordde en zei dat is allang niet meer zo. nu kom ik thuis en zie ik ongeveer 10x op de doos staan dat je em alleen recht mag vervoeren.

Mijn vraag is nu , hoe erg is het dat ik em plat in de auto heb gehad en is het voldoende om hem een paar uur te laten staan voordat ik em aansluit of is er blijvende schade opgetreden?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Das een '10 model...
Maargoed, risico met plat vervoeren is dat het scherm breekt. Als dat niet is gebeurd, moet het goed zijn gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 11:40
MikeyMan schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:14:
[...]

Das een '10 model...
Maargoed, risico met plat vervoeren is dat het scherm breekt. Als dat niet is gebeurd, moet het goed zijn gegaan ;)
Ok mooi het scherm is niet gebroken, nu eerst ff naar een bbq dus laat em toch nog ff staan voor ik de stroom erop zet.
Wat bedoel je met is het '10 model ? Toch de verkeerde gekocht of wat betekend dat :)

Ahhh 2010 model... Drong beetje laat door :) is dat heel veel verschil met 2011 model?

[ Voor 8% gewijzigd door mananddog op 05-06-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Er zijn nog geen 2011 modellen. Dit topic gaat over de 2009 modellen, er is ook een topic voor de 2010 modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 22:42
De P42G15 is nu 700 bij de mediamarkt webshop

http://www.mediamarkt.nl/...=14772&pos=10&display=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 19:39
Vraagje

Ik heb een Panasonic TXP42X10E. Ik gebruik 2 HDMI aansluitingen. 1tje voor mijn pc en 1tje voor UPC HD televisie (zo'n kleine zwarte mediabox is dat).

Nu is het zo dat het PC beeld vereist dat je 'beeldscan' uitzet zodat de randen niet wegvallen, terwijl bij UPC HD TV je beeldscan juist aan moet zetten anders staan de logo's te ver in het beeld.

Geen probleem zou je zeggen, echter onthoud de TV de beeldscan niet voor de 2 verschillende HDMI aansluitingen. Dat betekent dus dat ik telkens wanneer ik wissel van UPC beeld naar PC beeld ik beeldscan aan/uit moet zetten. Dit terwijl instellingen m.b.t kleuren en helderheid wel per aansluiting onthouden worden.

Is er een mogelijkheid om de beeldscan per aansluiting te laten onthouden?

p.s. Beeldscan heet in het Engels 'overscan' naar mijn weten.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

TX-P42S10E is er een update voor deze tv aanwezig? ik kan hem nergens op de pana site terugvinden meer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Moet je ff googlen op 1216 firmware oid
1216 is iig volgens mij de laatste. die heb ik een poosje terug iig op de mijne gezet.
Heb die bij hifi-forum.de gevonden in een van de S10 threads daar.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Magnolia schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:01:

Nu is het zo dat het PC beeld vereist dat je 'beeldscan' uitzet zodat de randen niet wegvallen, terwijl bij UPC HD TV je beeldscan juist aan moet zetten anders staan de logo's te ver in het beeld.
Ik weet niet wat voor videokaart in de PC zit maar bij ATI kan je underscan instellen met de catalyst driver
0 tot -15% zo dat het uiteindelijk weer past. (of het helemaal pixelperfect wordt weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het WK ziet er werkelijk prachtig uit op mijn G10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

GiLeX schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:26:
Moet je ff googlen op 1216 firmware oid
1216 is iig volgens mij de laatste. die heb ik een poosje terug iig op de mijne gezet.
Heb die bij hifi-forum.de gevonden in een van de S10 threads daar.
Thanks, gevonden en update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:50
Hej mensen,

Ik heb een Panasonic TX-P42U10 sinds kort, en die heb ik vandaag aangesloten in mijn nieuwe huis.
De tv heb ik aangesloten aan mijn home cinema set middels de hoofdtelefoon uitgang ( zo had ik het bij mijn oude tv ook )

Nu heb ik het probleem dat elke keer als ik mijn tv uitzet, het volume van de hoofdtelefoon op 8 staat ipv 63.

Ik moet dan telkens via het menu het volume van de hoofdtelefoon uitgang voluit zetten om fatsoenlijk geluid te krijgen uit mijn home cinema.

Weet iemand een oplossing om te zorgen dat het volume standaard voluit staat? Met de hotelfunctie kan ik alleen maar het volume van de tv speakers zelf instellen. Niet van de hoofdtelefoon.

Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Waarom gebruik je de koptelefoon uitgang? Er zit toch ook een line-out op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
line out, dat is dus 1 witte/1 rode in mijn tv en 1 witte/1 rode in de home cinema set?

Blijft het volume dan wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

dropkikker schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:28:
line out, dat is dus 1 witte/1 rode in mijn tv en 1 witte/1 rode in de home cinema set?

Blijft het volume dan wel normaal?
Ja en ja. De line-out geeft een vast volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Idd dat is de juiste combinatie ;)
En volume blijft onveranderd, behalve natuurlijk als je je HTset harder of zachter zet ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Nou, probleem opgelost!

Morgen maar even naar de elektronica zaak :)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkema
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb gisteren een Panasonic TX-P42V20 gekocht. Na wat speurwerk op internet kwam ik op deze plasma TV uit en na hem in de winkel te hebben gezien was ik verkocht. Wat een beeld!

Bij Scheer en Foppen lag de prijs €200 boven de laagste internetprijs van (prijs per 4/8/2010). Onderhandelen in de winkel loont dus zeker, ik heb er dus toch €200 vanaf gekregen.

EDIT: @MikeyMan: sorry, gaat inderdaad om een 2010 model! 2010 topic hier:
[Plasma] Panasonic 2010 - X24, S24, C2, U2, S2, G20, G25

[ Voor 32% gewijzigd door bokkema op 05-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bokkema schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:29:
Ik heb gisteren een Panasonic TX-P42V20 gekocht. Na wat speurwerk op internet kwam ik op deze plasma TV uit en na hem in de winkel te hebben gezien was ik verkocht. Wat een beeld!

Bij Scheer en Foppen lag de prijs €200 boven de laagste internetprijs van €1300 (prijs per 4/8/2010). Na onderhandelen heb ik hem alsnog voor €1300 mee kunnen nemen!

Onderhandelen in de winkel loont dus zeker, ik heb er dus toch €200 vanaf gekregen.
Ja, das een 2010 model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capela
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2019
Ik heb de G15 met een CI kaartje en heb laatst opnieuw mijn kanalen laten zoeken. Nu heb ik een favorietenlijst gemaakt van de zenders die ik kan krijgen. Ik weet nu alleen niet meer hoe ik kan aangeven dat mijn tv alleen uit die favorietenlijst selecteerd. Ik dacht dat het zelfs mogelijk was om meerder favorietenlijsten te maken en dat je daartussen kon switchen. Iemand een idee hoe dat werkt?

Ondertussen gevonden: Blijkbaar kun je met de rode knop binnen het menu waar je je zenders selecteerd ook met een aantal keer drukken uitkomen in een lijst met favorieten (5 in totaal)

[ Voor 19% gewijzigd door capela op 29-08-2010 17:45 . Reden: antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 22:42
Kun je met de blauwe knop niet aangeven of je door je favorieten of door alle kanalen moet bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Gisteren de DVB-C tuner ingesteld op de Pana P42G15 (zodat de hd-decoder naar boven kan).

Allemaal prima en hd wordt netjes weergegeven.
S'avond's de Western Digital Live (mediaplayer) aangezet om een filmpje te kijken met mijn vriendin en opeens merk ik dat IFC (Intelligent Frame Creaction) voor het eerst bleek te werken.

Nog nooit was dit het geval en ondervond dus tijdens de film veel minder last van de slechte panning e.d.
IFC zorgt wel voor een andere manier van weergave maar dit wist ik al en ik vind het persoonlijk wel fijn kijken.

Enige wat ik op de tv gedaan heb is terugzetten naar fabrieksinstellingen, coax in de tv geprikt en tv op duitsland ingesteld.

Vreemd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loop tegen een vervelend issue aan met m'n 42G10.

Als ik tv aan het kijken ben - met de ingebouwde dvb-c tuner - kan ik alleen kiezen voor 16:9 en 4:3 beeldvullend.
De overige opties zijn niet mogelijk.

Heb al geprobeerd om beeldscan aan te zetten, maar dit mocht niet baten.
Iemand enig idee hoe ik toch de overige zoomstanden kan aanroepen?

• b.o.n.s
Vreemd op mijn G15 kan ik gewoon de optie 'juist' selecteren?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dat zou ik ook graag willen...

Maar ik krijg om te beginnen dat hele menuutje niet, en kan alleen bovenstaande opties selecteren... :X

• b.o.n.s
kan je anders foto's maken hoe de screens eruit zien?

ik had ook veel problemen, maar kwam omdat ik ook de dvb-t scan had gedaan, waardoor ik helemaal geen dvb-c kanalen had. Tijdens de installatie heb ik de dvb-t scan gecancelled en tot nu toe is alles in orde. (alleen verlies ik geregeld rtl4 en rtl5 hd uit mijn favorieten lijst).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Screens?

Op alle andere bronnen heb ik een menuutje als ik op de knop "aspect" druk. Dit menu heet "Beeldverhouding wijzigen" en bestaat uit de volgende opties:

- Auto
- 16:9
- 14:9
- Juist
- 4:3
- 4:3 volledig
- Zoom 1
- Zoom 2
- Zoom 3

Echter; als ik op de tv-stand op de aspect knop druk, krijg ik dat menu niet, en kan ik alleen schakelen tussen 16:9 en 4:3 volledig. Er verschijnt dan alleen een melding met de "nieuwe stand" links bovenin.

• b.o.n.s
oke, waarom selecteer je niet gewoon de dvb-c stand ipv de tv stand. Ik heb die nl ingesteld staan en kan dus via aspect alle opties selecteren

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, je selecteert TV, en moet dan vervolgens voor DVB-C kiezen.
Heb overigens de overige ingangen (analoog/DVB-t) uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
MikeyMan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:43:
Loop tegen een vervelend issue aan met m'n 42G10.

Als ik tv aan het kijken ben - met de ingebouwde dvb-c tuner - kan ik alleen kiezen voor 16:9 en 4:3 beeldvullend.
De overige opties zijn niet mogelijk.

Heb al geprobeerd om beeldscan aan te zetten, maar dit mocht niet baten.
Iemand enig idee hoe ik toch de overige zoomstanden kan aanroepen?
Dit heb je zeker alleen bij de HD-zenders? Dat is volgens mij normaal, ik heb het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, moet zeggen dat ik dat nog niet bekeken heb... Kijk vrijwel alleen HD Zenders. Zal dit vanavond eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275895

Ik heb pana 50V10 waarop ik ondertussen een versterker ed heb aangesloten via de hdmi 1 ingang. Ik dien echter telkens wanneer ik wens tv te kijken deze ingang manueel te kiezen. Is er geen mogelijkheid deze standaard in te stellen zodat dit overbodig wordt? Bedankt alvast.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb er nog even naar gekeken, en het klopt inderdaad dat dit zich allen voordoet met HD Zenders.

Erg storend, aangezien vooral veronica er een handje van heeft om 4:3 uit te zenden in HD.

• renbull
Anoniem: 275895 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:37:
Ik heb pana 50V10 waarop ik ondertussen een versterker ed heb aangesloten via de hdmi 1 ingang. Ik dien echter telkens wanneer ik wens tv te kijken deze ingang manueel te kiezen. Is er geen mogelijkheid deze standaard in te stellen zodat dit overbodig wordt? Bedankt alvast.
:X hotel menu :X

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
Dan is het nu wachten op de vraag hoe je dat instelt en waar ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
MikeyMan schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:40:
Nouja, je selecteert TV, en moet dan vervolgens voor DVB-C kiezen.
Heb overigens de overige ingangen (analoog/DVB-t) uitgeschakeld.
Ik heb het zelf even gecheckt en je hebt gelijk hoor, heb hetzelfde ;) (excuses!).

PS. Ik verlies toch geregeld rtl4hd en rtl5hd, andere die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
wie kan me helpen? Ik verlies nog steeds rtl4 en rtl5 hd uit de kanaallijst. De SD varianten van RTL 4 en 5 blijven wel in het overzicht staan.

hoe komt dit? en de grote vraag is vooral: hoe verhelp ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Automatische updates voor de kanalen al uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Gisteren gedaan (dacht dat het om een andere optie ging), ben benieuwd vanmiddag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

Hmmm, mijn 42V10 lijkt nu toch last te hebben van inbranden. Op zich gaat het na een tijdje wel weg maar is er niet een snellere manier om met name van de zwarte balken boven en onder af te komen? Zou het helpen als ik een filmpje in elkaar sleutel wat een paar keer heel snel wisselt van puur wit naar zwart bijv.? :?
Of is zoiets er misschien al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Ik heb dat ook met mijn G15. Na een 20 seconden zie je er niets meer van. Vond het maar eng in het begin, maar gaat tot op heden nooit fout. Bij FIFA 11 blijven de menu balken ook even 'hangen' in het zwart, maar valt na een paar seconden helemaal weg.

Ps. Zenders lijken nu inderdaad te blijven staan :) Bedankt voor de tip!

[ Voor 64% gewijzigd door b.o.n.s op 22-10-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Wie heeft er de th37px80 in combinatie met vogels 8305 muurbeugel? Er staat op de site van Vogels:

Panasonic TH-37PX80
Uw flatscreen past op dit product.
Extra Bolt/Service pack Panasonic nr.0999916 required. Please contact your local Vogel's supplier for availability and the part will be supplied Free of Charge.

Zijn dat gewoon vier langere schroeven? Want de schroeven die worden bijgeleverd passen niet. Ze zijn te kort of te dun.

Ik neem aan dat je de beugel moet bevestigen op de plek waar de vier afdekplaatjes (op de achterkant van de tv) zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
schopje :)

• Westmania
het gaat m niet worden, he?

• Raymond
Please contact your local Vogel's supplier for availability and the part will be supplied Free of Charge.

Waarom neem je dan niet gewoon ff contact op met je dealer van die beugel of met Vogel's zelf? Als je dat gewoon maandag had gedaan, had je nu misschien je onderdeeltjes al gehad.

• Westmania
Raymond schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:12:
Please contact your local Vogel's supplier for availability and the part will be supplied Free of Charge.

Waarom neem je dan niet gewoon ff contact op met je dealer van die beugel of met Vogel's zelf? Als je dat gewoon maandag had gedaan, had je nu misschien je onderdeeltjes al gehad.
Sorry heb ik gedaan... Heb de schroeven binnen, maar aangezien de handleiding van de Pana niet duidelijk aangeeft waar je de schroeven in moet steken, dacht ik, ik vraag het hier. Het gaat me dus meer om het laatste gedeelte van mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-03 17:31
Ik heb sinds 1 januari de TX-P42G10E (nog niet kunnen testen want er ontbrak een deeltje van de voet), nu heb ik van avforums firmware 1216 gedownload. Van zodra het flikkering-probleem opduikt installeer ik deze dan, maar is deze firmware de meest recente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:35
Vandaag bij bcc geweest, en wat erg opvalt is dat de tx-p42g15 grijs ipv wit vertoont. Is dit normaal? Heb alle mogelijkheden gehad met de afstandbediening, Maar langs een andere lcd van de zelfde prijsklassen heeft de lcd toch veel betere wit. laat maar ons pap heeft gezegt dat die tv het echt niet word.

[ Voor 12% gewijzigd door saveljos op 07-01-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 10:18
[b][message=35328688,noline]
laat maar ons pap heeft gezegt dat die tv het echt niet word.
Dan laat je pap wel een top tv aan zijn neus voorbijgaan. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

Panasonic is echt wel de top hoor, als je het geld hebt, dan is dat echt geen verkeerde keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:35
we gaan straks weer terug naar de winkel. en dit keer nemen we eigen recente bluray mee.. hopelijk komt de tv dan wel beter over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 12:32
saveljos schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:33:
we gaan straks weer terug naar de winkel. en dit keer nemen we eigen recente bluray mee.. hopelijk komt de tv dan wel beter over.
De LCD-tv's zullen dan alsnog meer "knallen". Dat is in een winkel nu eenmaal zo met de daar ingestelde settings. Als je daar van houdt: prima. Thuis komt een plasma vaak een stuk rustiger (fijner :)) over echter.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
MClaeys schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:43:
Ik heb sinds 1 januari de TX-P42G10E (nog niet kunnen testen want er ontbrak een deeltje van de voet), nu heb ik van avforums firmware 1216 gedownload. Van zodra het flikkering-probleem opduikt installeer ik deze dan, maar is deze firmware de meest recente?
Mag ik vragen welke firmware je hebt gevonden? Ik kan alleen een of andere duitse versie vinden van 1216.. Sowiso kan ik maar moeilijk firmware upgrades vinden voor de TX-P42G10E. Waarom staat dat niet gewoon op panasonic.nl ?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
Zelf heb ik de P42V10, en de afgelopen week is het Viera Cast enorm traag. Soms komt hij er niet door, en moet ik uit Viera Cast, en er opnieuw in om alles te laten laden. Hebben jullie dit ook, of moet ik toch het probleem bij mijn TV zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gebruik nu mijn TX-P46G10E al bijna een jaar. Ben nog steeds tevreden alhoewel de zwartwaarde er behoorlijk op achteruit gegaan is maar dat is blijkbaar normaal :/
Wat mij wel nog steeds ergert is dat je de aan/uit knop een halve seconde moet indrukken om de TV aan te zetten. Bestaat er toevallig geen verborgen instelling waarmee je dit kunt omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-04 22:51

Nokian95dude

I'll be back!!

Anoniem: 193799 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 09:25:
Panasonic is echt wel de top hoor, als je het geld hebt, dan is dat echt geen verkeerde keuze
Zeker weten! En volgens mij is dat bij zowel de plasma's als de lcd's zo...

Those you can't see are more present than you'll imagine

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste