Ik weet niet wat de oplossing is, maar ik kan je wel wat aanreiken.b.o.n.s schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:30:
Ik ervaar een probleem met mijn *nieuwe* Panasonic TX-P42G15. Ik heb de tv nu ca. 1 maand in mijn bezit en ben gematigd tevreden helaas. Hoop fora al doorgelezen maar nergens echt een antwoord gevonden, dus misschien hier wel.
Het probleem dat ik ervaar is een stotterende beeldweergave bij heel veel verschillende type beeld (voetbal, actiefilms e.d.).
Bij voetbal (bijvoorbeeld een doeltrap) zie je de bal over het beeld bewegen maar er lijken stukken 'weg te vallen' en komt het algehele beeld heel vervelend over. Bij actie films of bijvoorbeeld een close-up van een gezicht waar de camera omheen draait zie je ook echt een stotterend beeld.
Als ik IFC (intelligent Frame Creation) aanzet is dit ook het geval, al oogt het dan wel anders (kan ik moeilijk uitleggen), maar het blijft stotteren het wordt er niet beter op heb ik het idee. Alle andere beeldverbeteraars die de tv inzich heeft heb ik uitgezet maar dit maakt ook niet uit.
Alle externe apparatuur is via HDMI aangesloten op mijn versterker en loopt vandaar uit naar de TV.
Ik gebruik: Humax Ir5000c, PS3 en een WD HD TV (1e gen).
Ik kijk dus geen analoog beeld of beeld dat via Scart naar de tv loopt.
Waar kan dit aan liggen is mijn vraag? - Goedkope HDMI kabels? Zijn die Monster kabels met hun high performance vermeldingen verbeteraars? Op de WD HD TV ervaar ik het ook: De 23,976hz optie werkt niet. Zou het daarom niet lekker lopen omdat ik de mediaplayer op de andere 1080p/60hz moet zetten waardoor de tv frame 'om moet zetten'? En ja ook op de ps3 zie ik het ook.
Of ligt het toch aan de tv en heb ik pure pech? Want het is een mooie tv, de beelden zelf worden super weer gegeven, alleen de beweging loopt totaal niet soepel!
Opmerking: De plasma heeft de laatste fw-versie.
Probeer al je apparatuur eens direct op de tv aan te sluiten. Mocht het dan wel goed zijn dan kan het aan de versterker liggen.
HDMI kabels zullen niet echt verschillen. De Monster kabels zijn onzin. Die zijn niet beter dan een kabel van €20.
Je mediaspeler zou je op automatisch kunnen zetten. Dan kiest hij de juiste instelling. Ook met dit soort apparaten zou je de laatste FW er op kunnen zetten.
Probeer in die apparaten de beeldverbeteraars uit te zetten. Als twee apparaten iets vloeiend willen maken weet ik niet of dat goed gaat.