Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Taan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:00:
[...]

Ik heb sinds een week de 42g15. Ik zit in Caiw gebied, nl Uithoorn. Het lukt mij maar niet om rtl 4 en 5 in HD te krijgen. Ik heb wel Ned 1, 2 , 3, SBS6, RTL7, 8, Eurosport, Belgie één, Canvas/ketnet.

Volgens Caiw zou dit ook in het basispakket moeten zitten

Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Heb je al een full search gedaan in het dvb-c tuning menu?
Heb je gekeken in het favourites edit menu of hij daar wel staat?
SBS in hd? dat wil ik ook!!!! _/-\o_ not

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Brainpower schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:00:
[...]

Maar hoe wist je dat je firmware van de G10 op jouw X10Y kon? Waar had je die info vandaan, want het lijkt me sterk als je dat doet op basis van proberen. Straks deed je hele tv het niet meer namelijk.
Zover ik weet pakt je TV alleen software waar hij wat mee kan. Noem het proberen....het is niet anders. >:)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

GiLeX schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:05:
misschien nog een leuke tip voor de TX-PxxS10 bezitters:
Via het service menu is het mogelijk om gamma instellingen en uitgebreidere witbalans instellingen vrij te schakelen.
Na het vrijschakelen van die opties heb je dan in het beeld menu extra opties:
.......
Heeft iemand dit al op een X10(Y) uitgeprobeerd?

[ Voor 61% gewijzigd door kor952 op 24-02-2010 23:51 ]

3000Wp op 't dak

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:41
Ik ben al langere tijd geinsteresseerd in de P42G15. Ik kan alleen niet vinden of deze TV 1:1 pixel mapping ondersteund. Ik heb een Media PC en een HD-DVD speler en ik wil dat als deze een 1080p signaal geven, dat de TV niet gaat scalen om een zo scherp mogelijk beeld te krijgen.

Iemand enig idee of dit kan? Kan je overscan bijvoorbeeld uitschakelen in het menu? En heeft dit dan invloed op één van de inputs, of moet ik bijvoorbeeld voor 'gewone' TV de overscan weer inschakelen om langs de randen geen artifacts te krijgen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Luuk1983 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:39:
Ik ben al langere tijd geinsteresseerd in de P42G15. Ik kan alleen niet vinden of deze TV 1:1 pixel mapping ondersteund. Ik heb een Media PC en een HD-DVD speler en ik wil dat als deze een 1080p signaal geven, dat de TV niet gaat scalen om een zo scherp mogelijk beeld te krijgen.

Iemand enig idee of dit kan? Kan je overscan bijvoorbeeld uitschakelen in het menu? En heeft dit dan invloed op één van de inputs, of moet ik bijvoorbeeld voor 'gewone' TV de overscan weer inschakelen om langs de randen geen artifacts te krijgen?
De instellingen worden opgeslaan per input. Gewoon je HDMI ingang instellen zodat deze op 16/9 staat en overscan uit is. Op de PC moet je natuurlijk ook zorgen dat je videokaart zelf geen under/overscan doet. Zelf verbind ik soms mijn desktop met een HD4850 en DVI/HDMI kabel aan een P42GA11 en dat werkt perfect 1:1 op 1080p60/50 en 24 (zonder judder op een oude firmware 2.06).

edit: misschien kan je ook wachten op de nieuwe serie die er binnenkort aankomt... als we mogen geloven wat er op het net te lezen valt zou het wel het wachten waard zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door _Silencer op 25-02-2010 12:00 ]

• Luuk1983
_Silencer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:56:

edit: misschien kan je ook wachten op de nieuwe serie die er binnenkort aankomt... als we mogen geloven wat er op het net te lezen valt zou het wel het wachten waard zijn.
Thanks

Misschien heb je wel gelijk, maar weet je, dan BLIJF je wachten. En er zit ook een beperking aan mijn budget. De P42G15 is eindelijk behoorlijk betaalbaar geworden (vanaf 850 euro). Een nieuwe serie zal toch weer ruim boven de 1000 euro beginnen, zoals de met deze TV aan het geval was.

Edit: Hoewel Infinite black (5.000.000: 1 native contrast) en weer lager stroomverbruik zouden natuurlijk best redenen kunnen zijn om even te wachten :9

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 25-02-2010 12:06 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Luuk1983 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:02:
[...]

Thanks

Misschien heb je wel gelijk, maar weet je, dan BLIJF je wachten. En er zit ook een beperking aan mijn budget. De P42G15 is eindelijk behoorlijk betaalbaar geworden (vanaf 850 euro). Een nieuwe serie zal toch weer ruim boven de 1000 euro beginnen, zoals de met deze TV aan het geval was.

Edit: Hoewel Infinite black (5.000.000: 1 native contrast) en weer lager stroomverbruik zouden natuurlijk best redenen kunnen zijn om even te wachten :9
Beginprijs van een 42G20 zou net op of net onder de 1000liggen als ik de eerste berichten mag geloven. Wellicht nog 2 weekjes wachten en je weet meer. Maar goed, dit hoort in het Panasonic 2010 seriie topic thuis.

there's no tweak without the tweaker

• Luuk1983
virtualJac schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:16:
[...]

Beginprijs van een 42G20 zou net op of net onder de 1000liggen als ik de eerste berichten mag geloven. Wellicht nog 2 weekjes wachten en je weet meer. Maar goed, dit hoort in het Panasonic 2010 seriie topic thuis.
Ik heb me in het 2010 topic gemeld ;) Thanks voor je hulp, het ziet er inderdaad qua prijs, specs en een release zeer binnenkort erg goed uit. Ik vind het design van de G10 niet echt geweldig, dat was 1 van de minpunten van de TV, maar de G20 ziet er een stuk beter uit! :)

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:19
renbull schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:56:
[...]

Heb je al een full search gedaan in het dvb-c tuning menu?
Ja, volledig zoeken gedaan.
Heb je gekeken in het favourites edit menu of hij daar wel staat?
Ja daar staat hij niet
SBS in hd? dat wil ik ook!!!! _/-\o_ not
foutje, SBS hoort er niet bij. Dit is het zenderoverzicht. Ik mis rtl 4 en 5
http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/televisie/diensten/zenderoverzicht?package=Basic

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Luuk1983 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:39:

Dat is niet zo moeilijk. Het is voor iedere hdready1080p hdtv (full hd dus) verplicht om een 1080p signaal met 1:1 pixelmapping op het scherm te tonen.
Als de overscan niet kan worden uitgeschakeld, mag de fabrikant de hdtv geen hdready1080p (full hd) noemen!

Bij de Pana moet de beeldverhouding op 16-9 of Auto staan om de overscan uit te kunnen zetten.

• renbull
Taan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:36:
[...]
Ja, volledig zoeken gedaan.

[...]

Ja daar staat hij niet

[...]

foutje, SBS hoort er niet bij. Dit is het zenderoverzicht. Ik mis rtl 4 en 5
http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/televisie/diensten/zenderoverzicht?package=Basic
Welke regio (of iets dergelijks) heb je gekozen toen je de full scan uitvoerde?

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:19
2257 dat staat voor Uithoorn/Aalsmeer. Ik heb ook 2250 geprobeerd. Maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Rol-Co schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:46:
[...]
Raar, ik heb hem gewoon via de toslink aangesloten op mijn 5.1 cinema, had je wel de goede ingang op de cinema?
Ja, die heeft maar 1 toslink aansluiting. Ik zal het straks nog eens proberen.

Hoe plaatsen jullie eigenlijk de middenste speaker van een 5.1 set? Bij mij staat die voor de TV in het midden maar hierdoor wordt het signaal van de afstandsbediening geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twister336 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:17:
[...]

Hoe plaatsen jullie eigenlijk de middenste speaker van een 5.1 set? Bij mij staat die voor de TV in het midden maar hierdoor wordt het signaal van de afstandsbediening geblokkeerd.
Als je jou center speaker ietsje naar voren plaatst kan je dan wel zappen? Anders je arm in de lucht bij het zappen ;) De ontvanger zit inderdaad helemaal in het midden. Dat is wat dat betreft een nadeel. Vaak maakt het niet uit hoe hoog of hoe laag de center zit. Je kan vaak in de menu's kiezen of je hem boven of onder te tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 01:49
Even een vraag.

Ik heb sinds gisteren mijn Onkyo 707 aangesloten op mijn Panasonic G10E.
Mijn Xbox 360 werkt zonder problemen (via HDMI) maar mijn PS3 werkt absoluut niet en geeft eigenlijk helemaal geen beeld, alleen maar ruis. Geluid werkt wel.

Soms doet hij het heel eventjes, maar wanneer ik dan via de XMB een spel start dan "kick" hij me eruit en dan kijk ik weer naar een scherm met ruis dat om de zoveel seconden probeert terug te gaan naar de PS3 maar dat wilt niet lukken.

Nu heb ik hier al even gelezen en gezien dat ik niet de enigste ben met klachten bij gebruik van een combinatie van deze 2 apparaten. Ik weet alleen niet helemaal zeker of de klachten overeen komen, daar mijn Xbox 360 het wel perfect doet..

Edit; Zojuist geprobeerd de PS3 op 720p te draaien en dan start het spel wel vanzelf op. Als ik terug ga naar 1080p dan zijn de problemen weer terug.. Firmware van de Panasonic staat op 1.206

[ Voor 11% gewijzigd door stfnz op 26-02-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Twister336 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:17:
[...]

ik bedoelde eigenlijk geen aansluiting maar een instelling van de cinema, ik had hem eerst ook op aux maar dat is de tulp, nu staat ie op D-in tv en prima geluidje.

Center speaker ligt onder de tv op de home cinema , maar je zou hem goed achter de tv kunnen plaatsen denk ik.
Voor de tv is geen optie , ik draai hem nog wel eens een stukje.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:50:
[...]

1215 is de nieuwste voor de G10E. Een aantal pagina's terug heb ik de link gepost, maar ik ben de moeilijkste niet.

Hier is de link:
http://hbgpc.dk/g10/SDDL_1215_G10E.ZIP

-zorg voor een leeg SD-kaartje (formatteren).
-Zet het bestandje (SDDL.SEC) op de kaart (in de root).
-stop het kaartje in de TV en volg de instructies op je scherm.
SPECIAAL VOOR STFNZ:
In deze firmware ook een FIX voor een Onkyo incompatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 01:49
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:13:
[...]

SPECIAAL VOOR STFNZ:
In deze firmware ook een FIX voor een Onkyo incompatibiliteit.
Dank je wel _/-\o_

Hmm, hij pakt mijn miniSD card in SD adapter niet.. Zou er automatisch iets in beeld moeten komen wanneer ik een SD card erin stop, of moet ik eerst in de settings zitten?

Is idd gelukt met SD cardje uit mijn camera

[ Voor 32% gewijzigd door stfnz op 26-02-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stfnz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:23:
[...]

Dank je wel _/-\o_

Hmm, hij pakt mijn miniSD card in SD adapter niet.. Zou er automatisch iets in beeld moeten komen wanneer ik een SD card erin stop, of moet ik eerst in de settings zitten?
Hij start automatisch. Het bestandje moet echt in de root staan. Dus niet een extra mapje aanmaken en hem daar in zetten.
Probeer het eventueel met een ander SD-kaartje. Ik heb de luxe dat ik er heel veel heb vanwege mijn hobby fotografie. De Sandisk kaartjes werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
stfnz schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:26:
Even een vraag.

Ik heb sinds gisteren mijn Onkyo 707 aangesloten op mijn Panasonic G10E.
Mijn Xbox 360 werkt zonder problemen (via HDMI) maar mijn PS3 werkt absoluut niet en geeft eigenlijk helemaal geen beeld, alleen maar ruis. Geluid werkt wel.

Soms doet hij het heel eventjes, maar wanneer ik dan via de XMB een spel start dan "kick" hij me eruit en dan kijk ik weer naar een scherm met ruis dat om de zoveel seconden probeert terug te gaan naar de PS3 maar dat wilt niet lukken.

Nu heb ik hier al even gelezen en gezien dat ik niet de enigste ben met klachten bij gebruik van een combinatie van deze 2 apparaten. Ik weet alleen niet helemaal zeker of de klachten overeen komen, daar mijn Xbox 360 het wel perfect doet..

Edit; Zojuist geprobeerd de PS3 op 720p te draaien en dan start het spel wel vanzelf op. Als ik terug ga naar 1080p dan zijn de problemen weer terug.. Firmware van de Panasonic staat op 1.206
Is je hdmi kabel wel goed?

Neen, geen hdmi kabel discussie graag! ;)

Ikzelf heb een xbox360 en een PS3 op mn Onkyo 606 staan en beide staan op 1080p. Ik heb hdmi kabel van iets minder dan 10 euro.

Ik heb de Okyo op passthrough staan wat betreft beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:25
Nu een weekje de TX-P42c10 in bezit. Damn wat een mooie tv voor die prijs!
Mooi beeld met Blu-Ray, geluid wat de TV zelf maakt klinkt ook nog redelijk goed. Helemaal tevreden ;p

Afbeeldingslocatie: http://i276.photobucket.com/albums/kk14/dirkgroenen/Nieuwe%20TV/CIMG3140.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje tussendoor, kon het niet vinden op het forum.

Ik heb de plasma uit de V serie. En er is dus ook een ingang voor de digitale tv card. Is het mogelijk om de card van UPC in de tv te stoppen en zo de decoder te omzeilen? Heb veel problemen met mijn HDMI verbinding namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:15
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:55:
Kort vraagje tussendoor, kon het niet vinden op het forum.

Ik heb de plasma uit de V serie. En er is dus ook een ingang voor de digitale tv card. Is het mogelijk om de card van UPC in de tv te stoppen en zo de decoder te omzeilen? Heb veel problemen met mijn HDMI verbinding namelijk..
Helaas niet, je kunt op geen enkele manier UPC digitale tv kijken zonder de UPC decoder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:57:
[...]

Helaas niet, je kunt op geen enkele manier UPC digitale tv kijken zonder de UPC decoder te gebruiken.
Kan je geen UPC met Alphacrypt kijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad schijnbaar niet mogelijk UPC te bekijken zonder decoder. Dat betekent dus een universele afstandbediening een beetje scherp inprogrammeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 16-09 21:43
Dirkjo schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:55:
Nu een weekje de TX-P42c10 in bezit. Damn wat een mooie tv voor die prijs!
Mooi beeld met Blu-Ray, geluid wat de TV zelf maakt klinkt ook nog redelijk goed. Helemaal tevreden ;p

[afbeelding]
Jep, Kost nu iets van 450€, en is gewoon supergoed.

Ik denk dat de c10 helemaal hetzelfde is als de PX80 die ik thuis heb staan, want het beeld is bijna 1 op 1 gelijk qua kleur en contrast.
Conclusie, goede plasma dus!

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cesus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Vraag.

als trotse eigenaar van de TX-P42V10 heb ik al drie maal het volgende probleem:
(hij is momenteel analoog aangesloten op de cabel in afwachting van de setup box)
Hij gaat zonder dat ik er om vraag bij het aanzetten naar DVB-t kanalen afzoeken, hij komt dan in een soort lus, waar ik alleen uitkom als ik de tv terug zet naar de fabrieksinstelling en opnieuw de analogen kanalen afstem. (alle instellingen verdwenen)

Ik verwacht dat het probleem over is als ik alles aanstuur via HDMI, maar het is toch wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:24
Eindelijk staat mijn TX-P42V10! Ik woon in Caiway gebied. Zij sturen de digitale (HD) zenders ongecodeerd door. Bij het zoeken naar zenders via DVB-C kan ik alles instellen zoals het hoort en de TV vindt dan alle zenders. Echter deze worden vanaf kanaal 1000 en hoger geprogrammeerd. In mijn HD ontvanger/recorder (Humax iHDR-5050-c) worden de zenders ingedeeld vanaf kanaal 1 en dan in de volgorde die Caiway bepaald (NED 1 HD, NED 2 HD, enz.). Dit is een prima volgorde.

Nu heb ik handmatig al behoorlijk wat zenders op de TV in dezelfde volgorde geplaatst, maar kan dit ook automatisch zoals de Humax dit doet, of komt het doordat de DVB-C in de Panasonic alleen actief wordt na het kiezen van Zweden, Finland of Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:32:
Eindelijk staat mijn TX-P42V10! Ik woon in Caiway gebied. Zij sturen de digitale (HD) zenders ongecodeerd door. Bij het zoeken naar zenders via DVB-C kan ik alles instellen zoals het hoort en de TV vindt dan alle zenders. Echter deze worden vanaf kanaal 1000 en hoger geprogrammeerd. In mijn HD ontvanger/recorder (Humax iHDR-5050-c) worden de zenders ingedeeld vanaf kanaal 1 en dan in de volgorde die Caiway bepaald (NED 1 HD, NED 2 HD, enz.). Dit is een prima volgorde.

Nu heb ik handmatig al behoorlijk wat zenders op de TV in dezelfde volgorde geplaatst, maar kan dit ook automatisch zoals de Humax dit doet, of komt het doordat de DVB-C in de Panasonic alleen actief wordt na het kiezen van Zweden, Finland of Duitsland?
Ja ik denk het laatste. Hier heb ik ook alles handmatig op 1,2,3 etc. moeten zetten. Ik denk dat je dan een kanalenlijst van dat land krijgt. Dan staan de zenders die je hier krijgt waarschijnlijk om die reden zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Helaas, want het is nogal een tijdrovend klusje omdat het niet echt handig op volgorde te zetten is. Als het goed is, hoeft het gelukkig is het maar eenmalig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:43:
Helaas, want het is nogal een tijdrovend klusje omdat het niet echt handig op volgorde te zetten is. Als het goed is, hoeft het gelukkig is het maar eenmalig. :)
Als je de zapknop gebruikt gaat hij 5 omlaag in de lijst. Dat scheelt ook wat tijd. Kom je wat sneller op dat ene kanaal om op de groene knop te drukken en het nummer te veranderen naar 1,2,3 etc.
In het begin toen ik het nog niet door had ging het veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Loop met de formule 1 tegen iets irritants aan met de CAM.
De ondertiteling is wel in te stellen tussen dvb en teletekst, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid uit.
Iemand enig idee of dat mogelijk is?

Daarnaast kon ik me herinneren dat ik de analoge en dvb-t tuner uit kon zetten, maar ik kan die optie niet meer vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:01:
Loop met de formule 1 tegen iets irritants aan met de CAM.
De ondertiteling is wel in te stellen tussen dvb en teletekst, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid uit.
Iemand enig idee of dat mogelijk is?

Daarnaast kon ik me herinneren dat ik de analoge en dvb-t tuner uit kon zetten, maar ik kan die optie niet meer vinden. :?
De STTL knop? Onder de groene..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:26:
Als je de zapknop gebruikt gaat hij 5 omlaag in de lijst. Dat scheelt ook wat tijd. Kom je wat sneller op dat ene kanaal om op de groene knop te drukken en het nummer te veranderen naar 1,2,3 etc.
In het begin toen ik het nog niet door had ging het veel trager.
Bedankt! Dat had ik wel al gevonden. Ik ben gewoon verwend met het feit dat de Humax alles binnen 2 minuten vindt en indeelt. Over het zoeken doet de Panasonic al veel langer en dan nog het handmatig indelen.

Inmiddels staat zo goed als alles op z'n plek. :)

Ik zag dat ik firmware 2.013 heb. Helaas heb ik geen mogelijkheid om een ethernetkabel richting de TV te trekken. Is het updaten ook via USB te doen? Op de website van Panasonic NL heb ik helemaal niets over firmware updates kunnen vinden.

Verder staat als ik op 'AV' druk op de afstandsbediening altijd 'Media Server' in het lijstje naast DVB-C, PS3 PVR en Blu-Ray (de rest heb ik op 'overslaan' ingesteld). Kan ik ergens dat 'Media Server' ook op 'overslaan' zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Misschien interessant voor de Belgische bezitters:
Beste klant,
Bedankt voor uw interesse in Panasonic producten

Deze policy geldt niet in België.
Afhankelijk van de zone op het scherm, beeldgrootte, Full Hd of HD Ready, dode of oplichtende pixel(s) en nog een aantal parameters, wordt een TV vervangen of niet.

Best neemt u contact op met onze VIERA technici op 070 / 21 00 48.

Met vriendelijke groeten
PANASONIC HELPDESK
Belgen genieten dus niet van de "100% Panasonic Pixel Policy" zoals in Nederland :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:23:
[...]

Bedankt! Dat had ik wel al gevonden. Ik ben gewoon verwend met het feit dat de Humax alles binnen 2 minuten vindt en indeelt. Over het zoeken doet de Panasonic al veel langer en dan nog het handmatig indelen.

Inmiddels staat zo goed als alles op z'n plek. :)

Ik zag dat ik firmware 2.013 heb. Helaas heb ik geen mogelijkheid om een ethernetkabel richting de TV te trekken. Is het updaten ook via USB te doen? Op de website van Panasonic NL heb ik helemaal niets over firmware updates kunnen vinden.

Verder staat als ik op 'AV' druk op de afstandsbediening altijd 'Media Server' in het lijstje naast DVB-C, PS3 PVR en Blu-Ray (de rest heb ik op 'overslaan' ingesteld). Kan ik ergens dat 'Media Server' ook op 'overslaan' zetten?
Er zit geen USB poort op. Wel kan je het met een SD-kaartje updaten. Ik heb een aantal posts geleden neergezet hoe dat moet. Er zit ook een link naar de laatste firmware update (1215) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:28:
Er zit geen USB poort op. Wel kan je het met een SD-kaartje updaten. Ik heb een aantal posts geleden neergezet hoe dat moet. Er zit ook een link naar de laatste firmware update (1215) bij.
:) SD-kaartje bedoelde ik inderdaad. :) Ik heb jouw post gevonden, maar helaas geen firmware voor de V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26
Sinds eind vorig jaar heb ik een TX-P42G10. Sinds kort gebruik ik deze ook in combinatie met een AlphaCrypt CI module en dit werkt in principe goed.

Ik heb ook een MediaCenter PC aangesloten met een DVI-HDMI kabel. Ook deze geeft perfect beeld.

Echter, zodra mijn MediaCenter beeld geeft, dan krijg ik storing op mijn analoge kabel, met als gevolg dat ik bijv verstoord beeld krijg voor Ned1 HD en Ned2 HD. Als ik naar de signaal sterkte kijk in het menu dan staat deze continu op 10 zolang mijn MediaCenter geen beeld geeft en zodra deze beeld geeft dan zakt dit signaal naar 2-3. Ook op mijn analoge TV kaart en/of AnySee digitale ontvanger zie ik dit probleem. Ook als mijn MediaCenter het scherm uitschakelt ivm energiebesparing dan gaat het goed (het maakt dus niet uit of de PC echt aan staat, maar gaat echt om beeldsignaal).

Intussen zodra ik de hdmi kabel losmaak, springt het signaal weer naar 10.

Na enig zoeken op internet kwam ik een aantal soortgelijke ervaringen tegen zoals hier

http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1055851.html

Op basis hiervan heb ik geprobeerd om de PC op HDMI1. 2 en 3 aan te sluiten met allemaal hetzelfde effect. Ook op advies van de dealer een dure kabel geprobeerd, zonder verbetering (mocht weer terug gelukig). Gisteren geprobeerd om een compleet andere PC aan te sluiten via DVI-HDMI. Zelfde effect, dus een verstoord kabelsignaal. Panasonic helpdesk gaf aan dat er mogelijk wel een verschil zit tussen DVI en echt HDMI uitgang op een videokaart. Naar mijn idee zou dit niet uit moeten maken, maar ik zal proberen dit binnenkort uit te sluiten met een laptop van iemand.

Zijn er mensen met een gelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Flieger schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:23:
[...]

Ja:Menu--> Setup--->Display settings--->Input Labels: en daar kan je elke bron op skip zetten envenals je eigen benaming geven.
petermdevries schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:59:
Sinds eind vorig jaar heb ik een TX-P42G10. Sinds kort gebruik ik deze ook in combinatie met een AlphaCrypt CI module en dit werkt in principe goed.

Ik heb ook een MediaCenter PC aangesloten met een DVI-HDMI kabel. Ook deze geeft perfect beeld.

Echter, zodra mijn MediaCenter beeld geeft, dan krijg ik storing op mijn analoge kabel, met als gevolg dat ik bijv verstoord beeld krijg voor Ned1 HD en Ned2 HD. Als ik naar de signaal sterkte kijk in het menu dan staat deze continu op 10 zolang mijn MediaCenter geen beeld geeft en zodra deze beeld geeft dan zakt dit signaal naar 2-3. Ook op mijn analoge TV kaart en/of AnySee digitale ontvanger zie ik dit probleem. Ook als mijn MediaCenter het scherm uitschakelt ivm energiebesparing dan gaat het goed (het maakt dus niet uit of de PC echt aan staat, maar gaat echt om beeldsignaal).

Na enig zoeken op internet kwam ik een aantal soortgelijke ervaringen tegen zoals hier

Op basis hiervan heb ik geprobeerd om de PC op HDMI1. 2 en 3 aan te sluiten met allemaal hetzelfde effect. Ook op advies van de dealer een dure kabel geprobeerd, zonder verbetering (mocht weer terug gelukig). Gisteren geprobeerd om een compleet andere PC aan te sluiten via DVI-HDMI. Zelfde effect, dus een verstoord kabelsignaal. Panasonic helpdesk gaf aan dat er mogelijk wel een verschil zit tussen DVI en echt HDMI uitgang op een videokaart. Naar mijn idee zou dit niet uit moeten maken, maar ik zal proberen dit binnenkort uit te sluiten met een laptop van iemand.

Ja exact het zelfde probleem met me ps3 xtreamer. storing wisselt per gebruikte HDMI poort en per gebruikte bron, bv: als ik me xtreamer op poort 1 hang dan stoor NED 1,2,3 HD en op poort 2 dan stoort RTL 7, 8 en net 5 HD.

Ook heb ik eens een AVCHD op een SD kaart gezet en afgespeeld, toen kwam er in het onderste kwart van het beeld een stilstaand doorschijnend beeld van de laatst gebruikte analoge tv signaal.

Ik heb het idee dat de tv geen goede scheiding van de bronnen uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
renbull schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:43:
Ja:Menu--> Setup--->Display settings--->Input Labels: en daar kan je elke bron op skip zetten envenals je eigen benaming geven.
Helaas staat daar de 'media server' niet bij. Deze kan ik nergens terugvinden behalve als ik op 'AV' op de afstandsbediening druk. Dan staat hij in het te selecteren lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petermdevries schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:59:

Ik had hier ook last van. Nu ook weer af en toe. Eigenlijk alleen op NED1 HD en NED2 HD. NED 3 HD heeft geen problemen. Die zit ook op een andere frequentie.

Ik had wat veranderd aan mijn coaxkabels (een verdeling opgeheven) en het signaal werd beter. Ook heb ik een netstroomfilter op mijn coax ingang (heeft weinig nut). Ik heb nu een stuk minder last van storing.

Toen ik nog niets had ondernomen kon ik geen NED1 HD kijken als ik mijn PS3 aanzette. Nu kan ik NED1 HD kijken zonder problemen met PS3 aan. Alleen de laatste tijd krijg ik weleens storing. Dat is ook wanneer mijn PS3 niet aan staat.

Ik moet eigenlijk mijn coax kabels vervangen en er een betere versterker tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Nu heb ik de V42. En ik moet zeggen wat een geweldig apparaat.

Nu heb ik mijn PC aangesloten op de PC- VGA ingang en heb ik het volgende probleem:

Ik kan de resolutie niet hoger zetten dan 1600*1024 en de verversingssnelheid niet hoge zetten dan 60hz.

Ik wil het signaal 192*/1080 85hz doorsturen. En volgens de handleiding zou dat moeten kunnen.

Toch lukt het niet? TIps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 16-09 19:51
Voor de s10 bezitters:

Je kan in het service menu een kleine wijziging doorvoeren voor de g10 menu functies (gamma en witbalans)
staat op hifi-forum.de erg veel over te lezen samen met nog wat andere fixjes die het beeld verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vreemd issue hier, Ziggo lag eruit, dus compleet geen signaal meer. Maar nu heeft m'n 42GA11 (met alphacrypt) spontaan ook maar besloten daarom alle digitale zenders te wissen?

Iemand enig idee hoe dat komt? En hoe zoiets te voorkomen is de volgende keer, 't opnieuw instellen en op volgorde zetten is nou niet bepaald 2 minuten werk. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Falcon2107 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:39:
Nu heb ik de V42. En ik moet zeggen wat een geweldig apparaat.

Nu heb ik mijn PC aangesloten op de PC- VGA ingang en heb ik het volgende probleem:

Ik kan de resolutie niet hoger zetten dan 1600*1024 en de verversingssnelheid niet hoge zetten dan 60hz.

Ik wil het signaal 192*/1080 85hz doorsturen. En volgens de handleiding zou dat moeten kunnen.

Toch lukt het niet? TIps?
Panasonic plasma's kunnen nooit 1080p via vga of componenten, dus dat zal wel kloppen.
Alleen via hdmi gaat 1920x1080 lukken dus je zult een hdmi of een dvi-hdmi kabel moeten gebruiken. Meestal is er 1 hdmi ingang speciaal voor pc gebruik aangewezen. Kijk daarvoor maar in de handleiding.

Dat dit wèl zou kunnen via vga wat jij zegt, lijkt me zeer sterk. Tot nu toe konden alleen via hdmi de 1280x720 en 1920x1080 worden doorgegeven en dan waarschijnlijk in 50 of 60hz (waarna de tv er 100hz van maakt), maar misschien is t veranderd?

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 16-03-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ferry34 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:33:
[...]

Panasonic plasma's kunnen nooit 1080p via vga of componenten, dus dat zal wel kloppen.
Alleen via hdmi gaat 1920x1080 lukken dus je zult een hdmi of een dvi-hdmi kabel moeten gebruiken. Meestal is er 1 hdmi ingang speciaal voor pc gebruik aangewezen. Kijk daarvoor maar in de handleiding.

Dat dit wèl zou kunnen via vga wat jij zegt, lijkt me zeer sterk. Tot nu toe konden alleen via hdmi de 1280x720 en 1920x1080 worden doorgegeven en dan waarschijnlijk in 50 of 60hz (waarna de tv er 100hz van maakt), maar misschien is t veranderd?
Ok, dan zullen we het eerst even proberen via een dvi-hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn PC al een keer aangesloten met een DVI->HDMI kabel op de HDMI 3 (zijkant) en het werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:01:
Vreemd issue hier, Ziggo lag eruit, dus compleet geen signaal meer. Maar nu heeft m'n 42GA11 (met alphacrypt) spontaan ook maar besloten daarom alle digitale zenders te wissen?

Iemand enig idee hoe dat komt? En hoe zoiets te voorkomen is de volgende keer, 't opnieuw instellen en op volgorde zetten is nou niet bepaald 2 minuten werk. :{
Staan de automatische updates nog aan?

Ik had ook last van de storing. Alleen mijn HD-zenders lagen er uit. Heb nu geen problemen meer en ik heb alle zenders nog gewoon goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:49:
[...]

Staan de automatische updates nog aan?

Ik had ook last van de storing. Alleen mijn HD-zenders lagen er uit. Heb nu geen problemen meer en ik heb alle zenders nog gewoon goed staan.
Automatische uodates? ik zal ff checken, maar volgens mij niet. Tot nu toe nooit spontaan zenders kwijt geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:15
Zou er ooit nog een auto update komen?
Ik zit op de V10 op 2.013.
Op zich werkt alles prima, maar ik hoop dat ze ooit toevoegen dat je teletekst van een andere zenderk kunt kijken.
Tegenwoordig kijkt iedereen digitale tv, en dan zou het handig zijn als je met je tv van een analoge zender de teletekst kunt gebruiken. Dit gebruikte ik altijd op mijn oude Loewe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja.. automatische updates van de provider bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jopie:

Er is inmiddels een nieuwere FW versie. De laatste V10’s zijn uitgeleverd met 2.014, Panasonic heeft deze versie echter (nog?) niet publiekelijk gedistribueerd. De bijhorende SDDL.SEC en/of release notes heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Ik heb ook wat gelezen over firmware 2.014, maar het verschil met 2.013 is inderdaad niet duidelijk. Misschien is het een verschil tussen landen? Of zijn er in Nederland ook V10's met 2.014 bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:59:
Ik heb ook wat gelezen over firmware 2.014, maar het verschil met 2.013 is inderdaad niet duidelijk. Misschien is het een verschil tussen landen? Of zijn er in Nederland ook V10's met 2.014 bekend?
Bij de G10 heeft de Engelse en Amerikaanse versie een totaal andere naamgeving. Bij de V10 lijkt me dat ook wel waarschijnlijk. 2.014 lijkt me dan de opvolger van 2.013. Ze zijn nooit echt duidelijk wat er verbeterd is.

Bij de G10 is er in een firmware update een keer veranderd dat je ook IFC en beeldscan per bron kan instellen. Erg handig, maar ik had het nergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vraagje over de instelling JUIST.
Via het hotel menu staat deze als standaard ingesteld. Helaas wordt de funtie niet uitgevoerd.
Ik zie wel links bovenin dan de goede instelling wrdt gekozen maar veel tekst valt nog buiten beeld.
Als ik dan nog een keer JUIST selectreed springt het beeld wel goed.

Iemand een idee?
Het gaat om een 46G10

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Waarom zou je een beeldinstelling via het hotelmenu doen dan? Als je de beeldaspect JUIST gewoon in het menu via de afstandsbediening selecteert, dan moet hij dit gewoon onthouden voor die source (!).
Dat doet de PX bij mij ook gewoon.

NB: hij onthoudt het dus per source. Als je m bij AV1 gebruikt, dan zal hij dit bij een andere source niet gebruiken.
Dus bij het tv kijken pakt die bij mij altijd JUIST en voor t gamen op de xbox met de hdmi input staat die op 16-9, beeldscan uit en ECO. Dat hoef ik dus niet nog een keer in te voeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferry34 op 27-03-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ferry34 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:54:
Waarom zou je een beeldinstelling via het hotelmenu doen dan? Als je de beeldaspect JUIST gewoon in het menu via de afstandsbediening selecteert, dan moet hij dit gewoon onthouden voor die source (!).
Dat doet de PX bij mij ook gewoon.

NB: hij onthoudt het dus per source. Als je m bij AV1 gebruikt, dan zal hij dit bij een andere source niet gebruiken.
Dus bij het tv kijken pakt die bij mij altijd JUIST en voor t gamen op de xbox met de hdmi input staat die op 16-9, beeldscan uit en ECO. Dat hoef ik dus niet nog een keer in te voeren.
Dat via het hotelmenu was een advies hier op het forum. Vandaar.
Maar bij mij zie je dus wel dat de optie is geselecteerd alleen wordt de blijkbaar niet uitgevoerd aangezien het beel dniet goed is. Druk ik nogmaals op JUIST dan springt het beeld wel goed.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvo 164
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb een Panasonic p37c10e, werkt naar volle tevredenheid... puntje op de i zou zijn als ik EPG werkend krijg...

Ik gebruik de tv icm een conax cam en digitenne, is er een mogelijkheid dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:08
bah volgens mij heeft mijn G10 het zojuist begeven. Hij sloeg opeens uit (kleine knal) en het stand by lampje blijft knipperen. Als ik hem aanzet hoor ik een hoog ratelend geluid en dan gaat hij weer uit :(

[edit]

standby ledje knippert 5x in het rood. Daar even niets en daarna weer 5x. Dat op repeat. Wat meer googlen geeft dit:

5v SOS D Board (D Board = Format Converter / Plasma AL / Sub-Field Processor)

En volgens de manual zit er dan te weinig stroom op de 5v lijn of een kortsluiting :(

Ik denk dat ik dus dinsdag moet bellen bah.

[edit 2]

besloten dat ik morgen maar een g20 ga kopen. ik WIL de f1 kijken zondag ;).

[ Voor 55% gewijzigd door Adlermann op 02-04-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:56:
bah volgens mij heeft mijn G10 het zojuist begeven. Hij sloeg opeens uit (kleine knal) en het stand by lampje blijft knipperen. Als ik hem aanzet hoor ik een hoog ratelend geluid en dan gaat hij weer uit :(

[edit]

standby ledje knippert 5x in het rood. Daar even niets en daarna weer 5x. Dat op repeat. Wat meer googlen geeft dit:

5v SOS D Board (D Board = Format Converter / Plasma AL / Sub-Field Processor)

En volgens de manual zit er dan te weinig stroom op de 5v lijn of een kortsluiting :(

Ik denk dat ik dus dinsdag moet bellen bah.
Mwoh, geen probleem. Komen ze vanzelf een g20 brengen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik vind het allene wat vervelend dat ik net van plan was zondag de f1 te kijken, omdat ik die van vorige week ook al heb gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds een jaar of 3 heb ik een TH50PY70 (FullHD), en nog steeds is het een verademing om hierop te kijken, zeker als ik net daarvoor elders tegen een LCD aangekeken heb.

Maar misschien ben ik ook iets te perfectionistisch, ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan een verschijnsel (geen idee hoe het heet) dat de TV ontzettend scherpte verliest als het beeld gaat bewegen, bijvoorbeeld een camera die horizontaal van links naar rechts gaat. Dit is zowel met 1080p24 als met 1080p50 en 1080p60 content. in een filmscene met bijv. een reklame bord op de achtergrond, in 1080 is deze mooi en goed leesbaar, zodra de camera beweegd (ook al is het langzaam) valt er niets meer van te lezen.

Met wat googlewerk heb ik iets kunnen vinden over de effectieve resolutie van een TV bij bewegende beelden (motion resolution). Hoewel ik niets kon vinden over mijn veroudere 50PY70 ga ik maar gemakshalve uit dat dit gezien het modeljaar niet al te hoog zal zijn.

Omdat we voor de slaapkamer een nieuwe TV nodig hebben is het gelukt om mijn vriendin te overtuigen om daar de PY70 te plaatsen en in de woonkamer een nieuw 2010 (50VT20) model te nemen.

Zijn er hier toevallig mensen die van een 2007 model naar een 2010 model zijn overgestapt ?

Dan ben ik erg benieuwd naar de ervaringen hiervan, met name wat er gebeurt met de scherpte bij bewegende scene's.

Omdat ik bij de toekomstige aanschaf een TV wil nemen waar ik voorlopig weer mee vooruit kan, ben ik aan het overwegen om een 50VT20 te nemen, 3D weergave dus.

Vraag ik me echter af, zal dit wel gaan werken met een HDMI 1.3 AV reciever ertussen (Onkyo TX876) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achtergrond is sowieso lastig. Een film wordt van 1,5-2TB gecomprimeerd tot minder dan 50gb. Er wordt vooral in de kwaliteit van de achtergrond bespaard. Ook zijn camera lenzen aan de randen minder scherp dan in het midden. Ook gebruiken ze een bepaalde scherpte diepte waardoor de achtergrond minder scherp is. Bij beweging wordt het er niet beter op. Niet alles is met een nieuwe tv te ondervangen. Mijn 2009 versie is bij bewegingen ook niet zo goed als bij stilstaande beelden. Zeker de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:38:
De achtergrond is sowieso lastig. Een film wordt van 1,5-2TB gecomprimeerd tot minder dan 50gb. Er wordt vooral in de kwaliteit van de achtergrond bespaard. Ook zijn camera lenzen aan de randen minder scherp dan in het midden. Ook gebruiken ze een bepaalde scherpte diepte waardoor de achtergrond minder scherp is. Bij beweging wordt het er niet beter op. Niet alles is met een nieuwe tv te ondervangen. Mijn 2009 versie is bij bewegingen ook niet zo goed als bij stilstaande beelden. Zeker de achtergrond.
Wat ik heb is niet helemaal camera/film gerelateerd. Ik verlies ook scherpte met digitale bronnen, bijv. een FinalFantasy animatie film of bepaalde games op X360 en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Test dit bij een nieuw toestel met precies dezelfde scène of game! Alleen dan weet je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:59
Ik heb sinds gister een Panasonic TX-P42U10 gekocht bij de mediamarkt, maar als ik nu via UPC digitale tv wil kijken, moet ik eerst de tv op AV2 zetten.

Is het niet mogelijk dat als ik de tv aanzet, deze automatisch op AV2 komt te staan?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat had je met een beetje zoeken ook kunnen vinden natuurlijk...

Hint: hotel modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:59
Bedankt voor je hint :) Ik ga het maar eens even doorspitten dan!

Ik had al wel gezocht op UPC maar kon niets relevants vinden :)

Edit : Gelukt! Mikey is the man ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dropkikker op 11-04-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bah vandaag kwam CE repair om mijn televisie te maken (G10). Aardige vent, alleen jammer dat z'n reserveonderdelen ook kortsluiting hadden (net zoals het onderdeel wat kapot was). Nu moet ik weer een week wachten totdat m'n tv is gefixed. Hij wist me wel te vertellen dat alle tv's die bij mediamarkt vandaan komen door CE repair gedaan worden. E-CARE doet de rest van de dealers. dit had te maken met het repairordersysteem van mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Gister een TX-P42G15 besteld :D

Vrienden van mij hebben al een G10, ik was jaloers op hun mooie grote beeld, dus gister dacht ik, bij deze :P

Iemand ervaring met een G15 icm een XBox 360 via VGA aansluiting? Ik wil 'm niet op component vanwege het upscalen wat de 360 voor videobeelden doet via VGA en HDMI, en HDMI is geen optie omdat ik een oudere XBox heb. Op m'n huidige 32" Samsung gaat 't prima.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 16-09 22:49
Willy, uit nieuwsgierigheid: Waarom een G15 en geen G20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:43
Misschien een duffe vraag, maar ik kan het nergens echt duidelijk vinden:

Kan ik in de P37X10 een Alphacrypt CAM stoppen (slot is aanwezig) en dan gewoon Ziggo ontvangen (ik weet dat hij op landcode Zweden/Finland moet)? Ik lees namelijk overal in de specs dat hij alleen DVB-T doet en geen DVB-C, terwijl er wel zo'n CAM slot in zit.

Zou fijn zijn als dit kan, scheelt weer een lelijk kastje in de slaapkamer.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 16-09 22:49
Dat cam slot is ook voor DVB-T, volgens de handleiding ondersteunt de X10 alleen DVB-T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Raymond schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:01:
Willy, uit nieuwsgierigheid: Waarom een G15 en geen G20?
Prijs.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
Madshark schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:30:
Sinds een jaar of 3 heb ik een TH50PY70 (FullHD), en nog steeds is het een verademing om hierop te kijken, zeker als ik net daarvoor elders tegen een LCD aangekeken heb.

Maar misschien ben ik ook iets te perfectionistisch, ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan een verschijnsel (geen idee hoe het heet) dat de TV ontzettend scherpte verliest als het beeld gaat bewegen, bijvoorbeeld een camera die horizontaal van links naar rechts gaat. Dit is zowel met 1080p24 als met 1080p50 en 1080p60 content. in een filmscene met bijv. een reklame bord op de achtergrond, in 1080 is deze mooi en goed leesbaar, zodra de camera beweegd (ook al is het langzaam) valt er niets meer van te lezen.

Met wat googlewerk heb ik iets kunnen vinden over de effectieve resolutie van een TV bij bewegende beelden (motion resolution). Hoewel ik niets kon vinden over mijn veroudere 50PY70 ga ik maar gemakshalve uit dat dit gezien het modeljaar niet al te hoog zal zijn.

Omdat we voor de slaapkamer een nieuwe TV nodig hebben is het gelukt om mijn vriendin te overtuigen om daar de PY70 te plaatsen en in de woonkamer een nieuw 2010 (50VT20) model te nemen.

Zijn er hier toevallig mensen die van een 2007 model naar een 2010 model zijn overgestapt ?

Dan ben ik erg benieuwd naar de ervaringen hiervan, met name wat er gebeurt met de scherpte bij bewegende scene's.

Omdat ik bij de toekomstige aanschaf een TV wil nemen waar ik voorlopig weer mee vooruit kan, ben ik aan het overwegen om een 50VT20 te nemen, 3D weergave dus.

Vraag ik me echter af, zal dit wel gaan werken met een HDMI 1.3 AV reciever ertussen (Onkyo TX876) ?
Zelf heb ik de 42-PY70 en ik krijg 't idee dat de ant-reflectielaag ervoor zorgt dat 't beeld onscherp oogt.
De hd ready LG plasma die we op de slaapkamer hebben staan geeft naar mijn menig veel beter beeld.
Liever had ik die hele anti-reflectielaag er niet op gehad want 't beeld oogt minder vind ik ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:43
Raymond schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:19:
Dat cam slot is ook voor DVB-T, volgens de handleiding ondersteunt de X10 alleen DVB-T
Maar is die handleiding niet bedoeld voor NL zodat ze geen melding maken over dvb-c? Je moet op andere modellen namelijk ook de landcode wijzigen en ik neem aan dat ze dat ook niet in de handleiding vermelden.

Check bijvoorbeeld deze Zweedse webwinkel: http://www.euronicsronneby.e-butik.se/?artnr=TXP37X10

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 14-04-2010 10:23 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madshark schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:30:

Hi Madshark,

de motion resolution van een Panasonic Full HD Plasma is 1080, dit is het beste wat je kan hebben.
Maar ik bespeur sinds kort ook het verschijnsel wat jij beschrijft. Ik heb dit zelfs op een 50Hz beeldbuis bekeken en hier heb ik ook dit soort "wazige" beelden gezien, welke ik voor kort niet had.
Zou dit te maken hebben met compressietechnieken in het DVB-C signaal. Zijn (ik heb Ziggo/casema) de kabelaars verder het signaal aan het comprimeren en is dat wat we zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:19:
[...]

Hi Madshark,

de motion resolution van een Panasonic Full HD Plasma is 1080, dit is het beste wat je kan hebben.
Niet bij de oudere modellen, daar ligt het iets lager. Maar nog steeds hoger dan LCD hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Nou, afgelopen zaterdag is m'n G15 bezorgd, staat hier nu lekker te pruttelen :)

Enorm scherp beeld, geniaal om op te gamen!

Wel heb ik 2 vragen.

1. Ik zie af en toe uit mijn ooghoek een soort paarsgroen spoor achter bijvoorbeeld witte voorwerpen aan (ik zie het vaker bij Splinter Cell: Conviction als je Sonar goggles opzet). Is dit dat fosfor-trail gebeuren, wat in principe na een tijdje weg moet trekken?

Hangt samen met vraag 2:

2. Is het inspelen tegenwoordig nog steeds nodig? Ik zie nergens in het materiaal wat ik heb gekregen dat het moet, terwijl vrienden van mij die ook een plasma hebben (op 1 na, de enige met een Panasonic, de G10 welteverstaan) zeggen dat het echt een verplichting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Willybubba schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:44:
Nou, afgelopen zaterdag is m'n G15 bezorgd, staat hier nu lekker te pruttelen :)

Enorm scherp beeld, geniaal om op te gamen!

Wel heb ik 2 vragen.

1. Ik zie af en toe uit mijn ooghoek een soort paarsgroen spoor achter bijvoorbeeld witte voorwerpen aan (ik zie het vaker bij Splinter Cell: Conviction als je Sonar goggles opzet). Is dit dat fosfor-trail gebeuren, wat in principe na een tijdje weg moet trekken?

Hangt samen met vraag 2:

2. Is het inspelen tegenwoordig nog steeds nodig? Ik zie nergens in het materiaal wat ik heb gekregen dat het moet, terwijl vrienden van mij die ook een plasma hebben (op 1 na, de enige met een Panasonic, de G10 welteverstaan) zeggen dat het echt een verplichting is?
antwoord op 1: nee dat gaat nooit weg
antwoord op 2: naar mijn mening niet nodig. Het staat ook nergens in de handleiding inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

OK, is het een defect of hoort het? Het stoort niet HEEL erg en het speelt alleen bij hoog contrast beelden (wit op zwart ofzo) maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Willybubba schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:30:
OK, is het een defect of hoort het? Het stoort niet HEEL erg en het speelt alleen bij hoog contrast beelden (wit op zwart ofzo) maar toch.
het is geen defect, dat is gewoon een eigenschap van plasmatelevisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Okidokie, dan is 't een kwestie van wennen :)

Is me bij vrienden nog niet eerder opgevallen, maar daar speel ik dan ook geen Splinter Cell :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het contrast te hoog staat zijn de fosfor trails meer aanwezig. Ook worden ze met de tijd minder. Net als paarse randjes. Ik zie ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ik heb nu een maandje of twee de 42G15 in huis staan maar bevalt goed hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Huis/200220101645.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Huis/DSC00091-1.jpg

Nu moet er nog een surroundset komen en heb ik de 2010-serie van Panasonic op het oog.
De BT230 (of 330) lijkt me wel wat.
http://www.panasonic.nl/h...verview/183702/index.html

Nu staat er echter bij dat er d.m.v. de ACR aansluiting een simpele connectie gemaakt kan worden met de TV blabla.. Maar heeft de G15 dat ook?

Verder zit er straks nog een UPC-box tussen. Wordt nog knutselen hoe alles aan te sluiten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16
fooraap schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:15:
Volgens Bob Perry, Senior VP of Panasonic Consumer Electronics Company gaat er niets gedaan worden aan de stijgende zwartwaarden die na bepaalde tijd verslechteren.

Engadget

Cnet

Dus waarschijnlijk geen firmware waar we op kunnen wachten die iets zou kunnen oplossen...
Maar is het te-snelle-vermindering-van-zwartwaarden-probleem met de 2010-serie (G20 toch?) nu wel verholpen?
Want zo ja, who needs firmware updates toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb gezocht maar kon zo snel geen duidelijke vergelijking van mijn vraag vinden, dus waag ik een gok:

Ik ben in het bezit van de panasonic P42G10 plasma, en er zijn 2 (visuele) dingen waar ik mij steeds meer aan begin te storen...

1. Van wit naar zwart
Wanneer een beeld helder wit is, en vervolgens vervaagd naar zwart, is dit een alles behalve soepele overgang. Er lijken zo weinig wit/zwartwaarden te zijn dat wat een soepele vervaging zou moeten zijn eruitziet als snelle tikken naar steeds donkere tinten. Erg jammer, dit is ook heel erg goed te zijn bij bijvoorbeeld een beeld van een zonsverduistering. Er zitten gewoon kringen om het fel witte punt in het beeld, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

2. Haperend beeld bij bewegend overzichtsbeeld
Een combinatie van PS3 met deze TV zou bij een BluRay toch mooie plaatjes moeten laten zien. Kleuren zijn inderdaad perfect, het geluid is om van te huiveren... Maar eindelijk wil ik Avatar gaan bekijken, en ik vertik het gewoon. Bij een "vlucht over het landschap" gaat ook dit met haperen. Wellicht nauwelijks op te merken voor anderen die er weinig waarde aan hechten, maar als ik over een landschap vlieg wil ik dat de boompjes soepel over het beeld glijden, en niet met tikken. Zo lijk je een film te kijken met te weinig fps, ik erger me kapot en dat doe ik niet snel. Bij veelal stilstaande beelden of flitsende actie is het genieten geblazen, maar wanneer er een mooi landschap word laten zien waarbij de camera zelfs langzaam van links naar rechts beweegd, haperen de details mee met het landschap in plaats van soepel meeglijden.

Heel technisch leg ik het waarschijnlijk niet uit, maar ik kom even niet op de nodige termen.

Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen, ik kijk nu bijna liever DVD's op mijn oude tv dan blurays op mijn nieuwe... Heel erg bedankt.

Edit: Ineens kom ik tegen dat dit schijnbaar bij alle plasma-tv's een issue is? Moet ik dan nog een keer in de winkel kijken voor het verschil? Daar zag ik het namenlijk nauwelijks bij andere tv's van deze prijsklasse, alleen bij de echt belachelijk goedkope merken en tv's. Is dat waar?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 01:54:

2. Haperend beeld bij bewegend overzichtsbeeld
Een combinatie van PS3 met deze TV zou bij een BluRay toch mooie plaatjes moeten laten zien. Kleuren zijn inderdaad perfect, het geluid is om van te huiveren... Maar eindelijk wil ik Avatar gaan bekijken, en ik vertik het gewoon. Bij een "vlucht over het landschap" gaat ook dit met haperen. Wellicht nauwelijks op te merken voor anderen die er weinig waarde aan hechten, maar als ik over een landschap vlieg wil ik dat de boompjes soepel over het beeld glijden, en niet met tikken. Zo lijk je een film te kijken met te weinig fps, ik erger me kapot en dat doe ik niet snel. Bij veelal stilstaande beelden of flitsende actie is het genieten geblazen, maar wanneer er een mooi landschap word laten zien waarbij de camera zelfs langzaam van links naar rechts beweegd, haperen de details mee met het landschap in plaats van soepel meeglijden.
24 fps is ook te weinig om vloeiend zulke beelden weer te geven. Probeer eens ifc aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat al aan Adlermann. Is er dan misschien een manier om niet met 24 fps te kijken? Maar daarvoor zal ik wel in mijn PS3 moeten zoeken. Ik zal eens kijken, maar dan nog moet er toch een oplossing voor zijn hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
het kan natuurlijk ook gewoon motion judder(telecine judder) zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:10:
Die staat al aan Adlermann. Is er dan misschien een manier om niet met 24 fps te kijken? Maar daarvoor zal ik wel in mijn PS3 moeten zoeken. Ik zal eens kijken, maar dan nog moet er toch een oplossing voor zijn hoop ik
Op youtube staan filmpjes hoe je de PS3 optimaliseert voor blu-ray. Er zijn een aantal instellingen die het verschil maken. Ik herken de klachten niet zo erg als jij het schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel toevallig stonden mijn instellingen van de PS3 al ideaal, dus dat is het denk ik niet. Maar ik merk nu dat dit niet alleen bij 24p gebeurd. Het moet echt de televisie zijn denk ik.

Wat Adlermann zegt lijkt er verdacht veel op. Als ik zoek op internet naar deze 'motion judder' krijg ik verhalen die precies lijken op wat ik heb.

Dus, heb ik gewoon vette pech dat mijn p42g10 dit heeft? (schijnbaar vanwege de 100 hz? bij 200 hz zou dit volgens velen niet meer gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:50:
Heel toevallig stonden mijn instellingen van de PS3 al ideaal, dus dat is het denk ik niet. Maar ik merk nu dat dit niet alleen bij 24p gebeurd. Het moet echt de televisie zijn denk ik.

Wat Adlermann zegt lijkt er verdacht veel op. Als ik zoek op internet naar deze 'motion judder' krijg ik verhalen die precies lijken op wat ik heb.

Dus, heb ik gewoon vette pech dat mijn p42g10 dit heeft? (schijnbaar vanwege de 100 hz? bij 200 hz zou dit volgens velen niet meer gebeuren)
200hz heeft het net zo erg, want 200 is ook niet deelbaar door 24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
adinsx schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:05:
Ik heb nu een maandje of twee de 42G15 in huis staan maar bevalt goed hoor :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Nu moet er nog een surroundset komen en heb ik de 2010-serie van Panasonic op het oog.
De BT230 (of 330) lijkt me wel wat.
http://www.panasonic.nl/h...verview/183702/index.html

Nu staat er echter bij dat er d.m.v. de ACR aansluiting een simpele connectie gemaakt kan worden met de TV blabla.. Maar heeft de G15 dat ook?

Verder zit er straks nog een UPC-box tussen. Wordt nog knutselen hoe alles aan te sluiten denk ik...
De G15 heeft geen Audio Return Channel (ACR) is een specifiek iets bij HDMI V1.4

Dus dan een HDMI kabel (Beeld in) en optische kabel (geluid uit)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:54:
[...]

200hz heeft het net zo erg, want 200 is ook niet deelbaar door 24 :)
Ok, gelukkig... Ik ben bang dat ik dan maar naar de winkel moet, hier kan ik gewoon geen genoegen mee nemen. Zelfs mijn vriendin die absoluut geen waarde hecht aan mooie televisie- en filmbeelden merkt ineens op: "Hmm, het beeld haperd wel een beetje, of niet?". Als zij al zo een opmerking maakt vraag ik me af waarom ik zo veel heb betaald voor deze TV.

Misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft? Anders ga ik morgen terug naar de shop.

Toch bedankt, Ro_ en Adlermann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:21:
[...]

Ok, gelukkig... Ik ben bang dat ik dan maar naar de winkel moet, hier kan ik gewoon geen genoegen mee nemen. Zelfs mijn vriendin die absoluut geen waarde hecht aan mooie televisie- en filmbeelden merkt ineens op: "Hmm, het beeld haperd wel een beetje, of niet?". Als zij al zo een opmerking maakt vraag ik me af waarom ik zo veel heb betaald voor deze TV.

Misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft? Anders ga ik morgen terug naar de shop.

Toch bedankt, Ro_ en Adlermann
Komt het ook gewoon voor bij normaal televisie kijken? Tenminste, PAL materiaal is gewoon 25 fps. Dus daar zou je geen judder bij moeten krijgen. Het zou alleen voor moeten komen met 24p content (mits je 24p uit hebt staan @ ps3). Als je gewoon gedownloade films via een pctje afspeelt en je biedt het op 50hz aan, ja dan is het normaal dat je tv judder laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC digitaal via de kabel is PAL als ik mij niet vergis. En ja, het komt ook voor bij normaal TV kijken. Maar daar nam ik het voor lief, omdat het daarbij natuurlijk ook altijd aan UPC kan liggen. (HDTV is ook niet helemaal lekker, veel 'vastlopende pixels', daar zijn ze nu mee bezig om het op te lossen). Alleen nu ik het ook bij blu ray zie, vind ik het ergelijk worden. Films op een schijfje, al helemaal blu ray wil ik gewoon goed kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 30-06 13:13
Schizo007nl schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:00:
[...]

De G15 heeft geen Audio Return Channel (ACR) is een specifiek iets bij HDMI V1.4

Dus dan een HDMI kabel (Beeld in) en optische kabel (geluid uit)
Dank u ;) duidelijk verhaal.

Overigens, krijg je dan ook de beeld/geluid vertragingen? Of valt dat wel mee?
Komende week ga ik de set bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 12:31
Ik ervaar een probleem met mijn *nieuwe* Panasonic TX-P42G15. Ik heb de tv nu ca. 1 maand in mijn bezit en ben gematigd tevreden helaas. Hoop fora al doorgelezen maar nergens echt een antwoord gevonden, dus misschien hier wel.

Het probleem dat ik ervaar is een stotterende beeldweergave bij heel veel verschillende type beeld (voetbal, actiefilms e.d.).

Bij voetbal (bijvoorbeeld een doeltrap) zie je de bal over het beeld bewegen maar er lijken stukken 'weg te vallen' en komt het algehele beeld heel vervelend over. Bij actie films of bijvoorbeeld een close-up van een gezicht waar de camera omheen draait zie je ook echt een stotterend beeld.

Als ik IFC (intelligent Frame Creation) aanzet is dit ook het geval, al oogt het dan wel anders (kan ik moeilijk uitleggen), maar het blijft stotteren het wordt er niet beter op heb ik het idee. Alle andere beeldverbeteraars die de tv inzich heeft heb ik uitgezet maar dit maakt ook niet uit.

Alle externe apparatuur is via HDMI aangesloten op mijn versterker en loopt vandaar uit naar de TV.
Ik gebruik: Humax Ir5000c, PS3 en een WD HD TV (1e gen).

Ik kijk dus geen analoog beeld of beeld dat via Scart naar de tv loopt.

Waar kan dit aan liggen is mijn vraag? - Goedkope HDMI kabels? Zijn die Monster kabels met hun high performance vermeldingen verbeteraars? Op de WD HD TV ervaar ik het ook: De 23,976hz optie werkt niet. Zou het daarom niet lekker lopen omdat ik de mediaplayer op de andere 1080p/60hz moet zetten waardoor de tv frame 'om moet zetten'? En ja ook op de ps3 zie ik het ook.

Of ligt het toch aan de tv en heb ik pure pech? Want het is een mooie tv, de beelden zelf worden super weer gegeven, alleen de beweging loopt totaal niet soepel!

Opmerking: De plasma heeft de laatste fw-versie.
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste