Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Even advocaat van de duivel spelen, maar ik denk dat je hier nog een hele kluif aan hebt...

Gebroken spullen zijn vaak een wat lastig uit te leggen situatie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Volgens Bob Perry, Senior VP of Panasonic Consumer Electronics Company gaat er niets gedaan worden aan de stijgende zwartwaarden die na bepaalde tijd verslechteren.

Engadget

Cnet

Dus waarschijnlijk geen firmware waar we op kunnen wachten die iets zou kunnen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Slechte zaak... Als je weet dat er iets mis is, en het is potentieel op te lossen met een update, geef die dan ook uit... Dit komt niet zo lekker over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week een panasonic TX-P42G15E plasma TV. Alles werkt goed, behalve de comptabiliteit met mijn laptop (dell XPS M1530). Als ik mijn laptop aansluit aan de tv via HDMI, dan zegt mijn TV dat hij 1080p invoer heeft, zoals ik wil. Alleen, het scherm is ingezoomd, dus de windows balk kan ik niet zien op mijn pc. Aan alle vier zijden van het beeld is er een stuk weg.

Ik heb al alle aspect ratio geprobeerd op tv. Ook heb ik verschillende windows resolutie aanpassingen geprobeerd. Maar het probleem blijft aanhouden. Kan ik dit probleem verhelpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overscan uitzetten op de tv, en eventueel underscan aanzetten op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
MikeyMan schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:43:
Slechte zaak... Als je weet dat er iets mis is, en het is potentieel op te lossen met een update, geef die dan ook uit... Dit komt niet zo lekker over...
Niet iedereen heeft er last van en het is onmogelijk om te voorkomen.
Na een x aantal uren gaan de voltages omhoog om te compenseren voor de lichtafname van het paneel.

Het probleem is dat je natuurlijk niet kunt weten hoeveel de lichtafname zal zijn bij een paneel.
Iemand die de hele tijd op 'dynamisch' heeft gekeken of iemand die altijd op cinema kijkt is nogal een verschil.

Ze kunnen meer gradaties gebruiken, zodat het minder zal opvallen.
Ook hadden ze de voltageverhogingen aan de lage kant kunnen houden, dan hebben sommige mensen last van een afname in helderheid, maar vrijwel niemand een grote toename in blacklevel.

Tot nu toe blijkt het vooral opvallend te zijn voor mensen die alleen in een verduisterde kamer op cinema naar de TV hebben gekeken.

Het zegt dus niet per definitie iets over jouw zwartwaardes, maar ze zullen waarschijnlijk altijd wel iets gaan afwijken na verloop van tijd.

Volgens mij kun je op dit gebied nooit de perfectie bereiken, omdat elk paneel verschilt na verloop van tijd.

Hopelijk hebben de 2010 modellen er minder last van door de 'KURO' techniek die erin zit, afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
MoXeh schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:27:
Hopelijk hebben de 2010 modellen er minder last van door de 'KURO' techniek die erin zit, afwachten dus.
Heb op mijn Kuro (mega) retentie en ook gewoon inbrandverschijnselen hoor. Die dingen zijn echt niet heilig 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Hij bedoelt meer m.b.t. de zwartwaardes. Wel erg jammer dat het standaard in geprogrammeerd wordt. Als ik het hinderlijk vind, dan stel ik zelf de brightness wel omhoog af. Nu MOET je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:40:
Hij bedoelt meer m.b.t. de zwartwaardes.
Snap ik 8) Maar die zullen op een Pioneer ook vast wel gewoon "verlopen" hè, dat bedoelde ik eigenlijk :)
Wel erg jammer dat het standaard in geprogrammeerd wordt. Als ik het hinderlijk vind, dan stel ik zelf de brightness wel omhoog af. Nu MOET je wel
Dat is waar... Eigenlijk moet je zoiets, net als alle andere "verbeteraars", zelf moeten kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Zozo, de MM in hasselt had even een actie lopen deze week, een 46" G10 voor 888 EUR (en nee, geen toonzaalmodellen, maar gewoon de laatste productiereeks). Heb me er dan onmiddelijk maar eentje besteld, want met transport is dit zelfs in nederland een 100 EURies duurder.

Zo kom ik wel 100 EUR boven men budget uit, maar denk dat dit het wel waard was? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Is die functie van het automatisch bijstellen van die spanningen niet gewoon in het service menu uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het zo simpel zou zijn, zouden ze dat op AVForums vast wel gevonden hebben :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb mijn G10 nu al een paar honderd uur gebruikt maar totaal niet het verschijnsel zoals aangegeven is op sommige foto's. (vergelijking van de G10 met een goedkope LCD)

http://img707.imageshack.us/img707/38/img4072.jpg

Op die foto's is het zo extreem dat het wel opvalt... dit fenomeen heb ik niet en ben ver over de 400 uur grens.

Ik maak me geen zorgen tot ik ook echt iets "zie".

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Dat voorbeeld is juist grote bullshit. De LCD kan zijn Backlight helemaal uitzetten, ja logisch dat het dan donkerder is dan het zwart van een plasma met een volledig zwart beeld.

De plasma schakelt zijn plasmacellen uit en die kunnen niet uit-er dan UIT.

Maar, zodra er content in beeld komt (ANSI CONTRASTEN), dan valt die LCD door de mand -> de backlight kan niet schijnen en dimmen tegelijk. Het wit wordt minder wit en het zwart wordt lichter.

Ik geloof zeker wel dat de zwartwaardes afnemen, maar dit voorbeeld is echt appels met peren.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In een poging mijn 46G10 te calibreren heb ik een calibratieplaatje van internet geplukt en die via SD op mijn scherm gezet. Ziet er prima uit behalve de helderheid die veel te laag is maar dat laat ik voorlopig zo.
Is dit een redelijke manier om de scherminstellingen te controleren of is er een betere (gratis) manier?

Intussen ben ik al 11 dagen aan het wachten op HDMI kabels die ik via Amazon had besteld (aan 1 euro/stuk) en de HDMI kabel die ik voor 5 euro via 4Launch had besteld (samen met een hoop andere zooi) is ook nog steeds onderweg :/
De prijzen die ik tegenkom in de plaatselijke electronicawinkels liggen tussen 25 en 170 euro. 8)7 Ongetwijfeld zal die laatste van puur goud zijn met een diamant als versiering maar ik ga toch maar het risico nemen met goedkope kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van €15 a €20 hebben misschien wat stevigere aansluitingen, maar verder zal er geen verschil zijn.

Ik merk trouwens dat blu-ray en remuxed versies die je kan downloaden een veel beter contrast hebben dan bijvoorbeeld een 720p rip of een 1080p rip van onder de 10gb. Dan zijn de zwartwaarden dus beter. Die paar extra GB of € zijn het dus wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Twister336 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:40:
In een poging mijn 46G10 te calibreren heb ik een calibratieplaatje van internet geplukt en die via SD op mijn scherm gezet. Ziet er prima uit behalve de helderheid die veel te laag is maar dat laat ik voorlopig zo.
Is dit een redelijke manier om de scherminstellingen te controleren of is er een betere (gratis) manier?

Intussen ben ik al 11 dagen aan het wachten op HDMI kabels die ik via Amazon had besteld (aan 1 euro/stuk) en de HDMI kabel die ik voor 5 euro via 4Launch had besteld (samen met een hoop andere zooi) is ook nog steeds onderweg :/
De prijzen die ik tegenkom in de plaatselijke electronicawinkels liggen tussen 25 en 170 euro. 8)7 Ongetwijfeld zal die laatste van puur goud zijn met een diamant als versiering maar ik ga toch maar het risico nemen met goedkope kabeltjes.
Dan kom je in de verkeerde winkels. Ik koop mn hdmi kabels bij de Handyman voor iets minder dan 10 euro.
Deze zijn hmdi 1.3 en doen perfekt 1080p met dolby true hd en dts hd.

Ik lees geregeld over problemen met de hdmi kabels van de action voor 3 euro.
Brad Pitt schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Heb op mijn Kuro (mega) retentie en ook gewoon inbrandverschijnselen hoor. Die dingen zijn echt niet heilig 8)
Ik heb trouwens op mn Kuro een optie om image retention te verwijderen. Dan laat de tv een wittel balk langzaam van links naar rechts lopen en dat steeds opnieuw.
Na een uur schakelt de tv zichzelf helemaal uit.
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:04:
Ik heb sinds vorige week een panasonic TX-P42G15E plasma TV. Alles werkt goed, behalve de comptabiliteit met mijn laptop (dell XPS M1530). Als ik mijn laptop aansluit aan de tv via HDMI, dan zegt mijn TV dat hij 1080p invoer heeft, zoals ik wil. Alleen, het scherm is ingezoomd, dus de windows balk kan ik niet zien op mijn pc. Aan alle vier zijden van het beeld is er een stuk weg.

Ik heb al alle aspect ratio geprobeerd op tv. Ook heb ik verschillende windows resolutie aanpassingen geprobeerd. Maar het probleem blijft aanhouden. Kan ik dit probleem verhelpen? :)
2 Dingen zijn heel belangrijk:

- zet de overscan uit in de instellingen van je videokaart
- zet de Beeldscan op UIT bij de tv. (Menu-Instellingen-Beeldscan).

Bij een ati kaart even naar catalyst control center gaan, opties schermgrootte kiezen, en underscan uitzetten.

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/pc-op-tv-overscan-ati.png

Bij Nvidia

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/pc-op-tv-overscan-nvidia-1.png

[ Voor 47% gewijzigd door Ferry34 op 12-02-2010 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Ferry34 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 02:08:
[...]

Dan kom je in de verkeerde winkels. Ik koop mn hdmi kabels bij de Handyman voor iets minder dan 10 euro.
Deze zijn hmdi 1.3 en doen perfekt 1080p met dolby true hd en dts hd.

Ik lees geregeld over problemen met de hdmi kabels van de action voor 3 euro.

[...]
Ik heb zo'n HDMI kabel van 3 euro van de action en het werkt al bijna een jaar perfect! Ik raad iedereen aan voor die 3 euro het gewoon te proberen. Mocht die hdmi kabel dan niet lekker werken kan je alsnog naar bv Handyman gaan voor een iets duurdere kabel.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Brainpower schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:56:
[...]

Ik heb zo'n HDMI kabel van 3 euro van de action en het werkt al bijna een jaar perfect! Ik raad iedereen aan voor die 3 euro het gewoon te proberen. Mocht die hdmi kabel dan niet lekker werken kan je alsnog naar bv Handyman gaan voor een iets duurdere kabel.
...waardoor je voor 13 euro een werkende kabel hebt die je ook meteen voor 10 euro had kunnen kopen. Ik snap je punt hoor, maar als je net voor honderden euro's een tv hebt gekocht, koop dan ook een fatsoenlijke kabel. Die hoeft echt geen 150 euro te kosten, maar 10-20 euro mag IMO best voor een goede, storingsvrije hdmi-kabel.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:35
Ik vind het zo jammer dat die kabels in normale winkels altijd zo'n afpers product zijn.

Een iets betere kabel valt heus wel objectief te verantwoorden: degelijker, betere QC in de fabriek (dus minder kans dat je hem moet omruilen) enz.
Maar de hdmi kabel van HQ products die je bij electronica-online voor nog geen €15 koopt, kost bij de locale electronica handel gewoon een veelvoud daarvan. Da's wel slecht, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
[...]
Handyman is een van de winkels waar ik naar toe ben geweest. Daar lagen de prijzen tussen 25 en 60 euro afhankelijk van de kabellengte.
Intussen ben ik in mijn rommelbak op zoek gegaan naar een standaard 3,5mm audiokabeltje om mijn Dolby Digital DTS THX certified 5.1 Surround systeem via de hoofdtelefoonuitgang aan te sluiten want ook Logitech vindt het niet nodig om een digitale kabel mee te leveren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
OT: Krijgen we weer een kansloze discussie over HDMI kabels? Het is volgens mij al uitgebreid besproken op dit forum en de conclusie is/was dat het geen donder uitmaakt voor de huidige oplossingen anyways, kabel van 5 euro is meestal net zo goed als een van 100+ euro.

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 - kunnen we hier weer over Pana plasmas praten.

[ Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 12-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Twister336 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:18:
[...]

Handyman is een van de winkels waar ik naar toe ben geweest. Daar lagen de prijzen tussen 25 en 60 euro afhankelijk van de kabellengte.
Intussen ben ik in mijn rommelbak op zoek gegaan naar een standaard 3,5mm audiokabeltje om mijn Dolby Digital DTS THX certified 5.1 Surround systeem via de hoofdtelefoonuitgang aan te sluiten want ook Logitech vindt het niet nodig om een digitale kabel mee te leveren :/
Hoe lang moet jouw hdmi kabel dan worden?

En waarom een 3.5mm minijack op een THX 5.1 surroundset gebruiken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenZation
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12-2024
wie oh wie weet nog een adresje waar ik de tx-p42v10 kan kopen? ik weet dat Panasonic NL ze niet meer levert..dat voorraden niet worden bijgevuld ivm het nieuwe V20 model in maart...maar het design en de specs van de V10 zijn echt 100% beter dan overige modellen van Panasonic, vooral het design is gewoon super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:44

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ZenZation schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:35:
wie oh wie weet nog een adresje waar ik de tx-p42v10 kan kopen? ik weet dat Panasonic NL ze niet meer levert..dat voorraden niet worden bijgevuld ivm het nieuwe V20 model in maart...maar het design en de specs van de V10 zijn echt 100% beter dan overige modellen van Panasonic, vooral het design is gewoon super!
http://www.plasma-discoun...-tx-p42v10-art-112231.htm

nog zat

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, wie heeft het lef om dit uit te proberen?

Ik denk dat ik voorlopig nog maar even net doe of ik het niet gelezen heb aangezien ik eindelijk al mn zenders op de juiste plek heb staan met de Alphacrypt O-) (en ik denk ook dat mijn duim en mijn portemonnee het me niet in dank zullen afnemen als het fout gaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Brainpower schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:38:
Ik zit al een tijdje te zoeken of er een firmware update is voor de P42X10. Echter kan ik deze nergens vinden en lees er ook weinig over. Terwijl voor de G10 en de V10 en wel geregeld updates voorbij komen.

Heeft iemand een idee waar ik updates kan vinden, of zijn die er voor de X10 uberhaubt niet?
Weet iemand hier een antwoord op? Of is dit bij niemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:36:

Ik denk dat ik voorlopig nog maar even net doe of ik het niet gelezen heb aangezien ik eindelijk al mn zenders op de juiste plek heb staan met de Alphacrypt O-) (en ik denk ook dat mijn duim en mijn portemonnee het me niet in dank zullen afnemen als het fout gaat...)
Voor ons heeft dit niet zo veel zin, aangezien de europese versie al gamma controls heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De europese versie heeft al Gamma itt de B-versie. Je kan het uitproberen, maar ik denk dat je er veel mee opschiet.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann en Shiver23:

Bedankt voor de verheldering, als ik het goed begrepen heb zouden er naast Gamma ook andere instellingen bij moeten komen (ik zou alleen niet weten welke).

Als dit alleen voordelen bied voor de UK (en misschien USA) modellen heeft het misschien weinig toegevoegde waarde voor ons, maar ik vind het wel interessant (op de zelfde manier als het activeren van het Netmonitor menu op Nokiatoestellen van 10 jaar terug waar je eigenlijk ook niks nuttigs aan had..)

Misschien dat ik het eens probeer als de carnaval uit mn bloed is 7(8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Is dat het "hotel" menu of "servie" menu? , kan je daar ook zien hoeveel uur hij aan is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 23:16
Dat is het service menu, je kunt daar idd zien hoeveel uur je tv aan heeft gestaan

Ziet er idd wel intressant uit, kijk is hoe het bij jou tv staat
mischien staat het al zo ingesteld en zijn al die u.k. versies wel het zelfde als de europese

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik zal vanavond eens kijken, het zal me niet in dank afgenomen worden als ik dit nu doe, ik heb de G15 overigens maar zal het zelfde zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:10
Voor liefst 1.399,- Euro! De 'vanafprijs' die ze noemen (1.899,-) klopt ook al niet. De adviesprijs is altijd 1.599,- geweest. Zo kan iedereen doen alsof ze flinke discount geven.

Maar, ze hebben ze wel op voorraad. Verder is dit toestel nauwelijks meer te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Flieger schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:19:
[...]

Voor liefst 1.399,- Euro! De 'vanafprijs' die ze noemen (1.899,-) klopt ook al niet. De adviesprijs is altijd 1.599,- geweest. Zo kan iedereen doen alsof ze flinke discount geven.

Maar, ze hebben ze wel op voorraad. Verder is dit toestel nauwelijks meer te bemachtigen.
Ja dat is nou eenmaal hun werkwijze, zoals deze niet te krijgen maar wel de vraag ernaar gaat de prijs omhoog. De sony bravia W5500 had dit ook, nergens tekoop maar wel daar en was ineens 175,- duurder.

je zou even kunnen afwachten of hij nog zakt, ze geven goed aan hoeveel er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:10
Ik heb de mijne inmiddels binnen, voor veel minder dan 1.399,-. Dus ik hoef niet meer te wachten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 30-06 13:13
De V10 is op, evenals de G10 bij plasmadiscounter (tegenwoordig Franklin).

De G15 gaat vanaf vandaag of morgen flink in de aanbieding voor 877 euro.

Ik heb er gister wat onderhandeld en vanmorgen de 42G10 (beneden) en een 32X15 (op slaapkamer) besteld.
Vanmiddag werd ik gebeld dat de G10 helaas op is, ik kan nu voor 2 tientjes meer de G15 ophalen vrijdag.

Daar komt nog 1 lading van, dus wees er snel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
[...]
Ik heb trouwens op mn Kuro een optie om image retention te verwijderen. Dan laat de tv een wittel balk langzaam van links naar rechts lopen en dat steeds opnieuw.
Na een uur schakelt de tv zichzelf helemaal uit.
Ja same here. Die haalt echter de burn-in en retentie niet weg. Uiteraard (vaker) geprobeerd. To no avail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Zo, kan ik maandag eindelijk mijn 46G10 ophalen in de MM :) (Ik ben normaal niet zo voor van die dingen te kopen in de MM, maar voor 880 EUR, daar scheur ik men broek nu toch niet echt aan :p) Nog even een vraagje naar de G10 gebruikers toe;

Ik zou het toestel dus ook gebruiken voor ps3 gaming, nu heb ik al meerdere malen gelezen dat het eerst een 100-200 uren moet inspelen vooraleer ik met het contrast etc begin te klooien, net als dat ik dan pas kan gaan gamen om IR te voorkomen. Jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik vind het b*llsh*t, men vindt het soms nodig ja. Je gaat er echt niets mee voorkomen of zo hoor. Zou alleen niet om mee te beginnen het woordje "Score" 90 uur laten staan op 1 plek met het contrast op 90% nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb ook een 46G10 en game vanaf de 1ste minuut dat hij aan stond :)
Je leest veel te veel indianen verhalen. Ga lekker genieten van je TV zou ik zeggen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
sparda schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:03:
Zo, kan ik maandag eindelijk mijn 46G10 ophalen in de MM :) (Ik ben normaal niet zo voor van die dingen te kopen in de MM, maar voor 880 EUR, daar scheur ik men broek nu toch niet echt aan :p) Nog even een vraagje naar de G10 gebruikers toe;

Ik zou het toestel dus ook gebruiken voor ps3 gaming, nu heb ik al meerdere malen gelezen dat het eerst een 100-200 uren moet inspelen vooraleer ik met het contrast etc begin te klooien, net als dat ik dan pas kan gaan gamen om IR te voorkomen. Jullie mening hierover?
Onzin, dat heb ik ook niet gedaan. Meteen goed instellen en spelen maar!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren ben ik even langs verschillende winkels gereden om toch eens naar verschillende lcd/plasma tv's te kijken. Omdat we onze woonkamer opnieuw in gaan richten, wordt de kijkafstand een stuk groter (van 2,5 meter naar 4 meter). Momenteel hebben we een 32" Philips LCD staan (32PF7331).

In achtneming dat bijna alle tv's in de winkel óf een HD bron hebben óf aangesloten zijn op een bluray speler, was ik toch aangenaam verrast. De plasma tv's (met name de panasonics) waren qua kleur en kijkhoek beduidend beter.
Waar een opname van een hoofd op een samsung lcd roze of zelfs rood ipv blank was, de kijkhoek van een Philips 9704 niet optimaal was en de helderheid van de meeste tv's op 100% stond waardoor er absoluut geen details meer te zien waren in de lucht, staken de plasma schermen er met kop en schouders boven uit. Het beeld kijkt zo veel rustiger en mooier dat het voor mij zeker een pluspunt is tov LCD's.

Nou kijken wij hoofdzakelijk SD content [via UPC digital], helaas heb ik dan weinig vergelijkingsmateriaal hoe het beeld er dan uitziet. Nou stond er wel een Panasonic 42G10 op demo icm bluray, dat was echt kwijlen... :9

Maargoed, Panasonic komt weliswaar met een nieuwe lijn, de BCC kon mij niet echt vertellen wanneer ze de nieuwe lijn kunnen leveren (met name de G20). In het 2010 Panasonic topic zag ik wel enkele specs voor de G20, maar of de meerprijs opweegt tegenover deze nieuwe specs is nog iets waar ik nog over twijfel.
Het nadeel is wel dat de 'oude' G10/G15 modellen lastiger zijn te verkrijgen. De 42G10 was nagenoeg op, ze boden wel de 42G15 als alternatief (voor 999 euro wat vrij fors is). De 46G10 was nog te bestellen voor 1299 euro, de 46G15 was nog een tikje duurder. Flinke prijzen dus, maar ik verwacht eigenlijk dat ik er makkelijk wat af kan krijgen. Zaken als plasmadiscounter zijn weliswaar goedkoper maar persoonlijk hecht ik iets meer waarde aan een 'keten' dan een 'internetbedrijf'.

Ik hoop op een 46G10 voor een redelijke prijs :)

Strava

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Als je twee identieke tv's naast elkaar hebt.

Hebben die dan identiek dezelfde instellingen na calibratie? Die dingen worden toch in serie gemaakt, dus zijn die toch gelijk, behalve dan productiefouten.

Als een iemand zo gek is om 300 euro uit te geven aan een calibratie van zijn toestel, kunnen wij dit dan niet gewoon kopiëren? :-)

• Adlermann
Fastman schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:28:
Als je twee identieke tv's naast elkaar hebt.

Hebben die dan identiek dezelfde instellingen na calibratie? Die dingen worden toch in serie gemaakt, dus zijn die toch gelijk, behalve dan productiefouten.

Als een iemand zo gek is om 300 euro uit te geven aan een calibratie van zijn toestel, kunnen wij dit dan niet gewoon kopiëren? :-)
Geen enkel paneel is identfiek. En natuurlijk zou ik als ik een calibratie van 300 piek had gedaan niet zomaar aan elke gierige kniepert de juiste instellingen geven, eerder de verkeerde :d

• adinsx
deadsy33 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:30:
Gisteren ben ik even langs verschillende winkels gereden om toch eens naar verschillende lcd/plasma tv's te kijken. Omdat we onze woonkamer opnieuw in gaan richten, wordt de kijkafstand een stuk groter (van 2,5 meter naar 4 meter). Momenteel hebben we een 32" Philips LCD staan (32PF7331).

In achtneming dat bijna alle tv's in de winkel óf een HD bron hebben óf aangesloten zijn op een bluray speler, was ik toch aangenaam verrast. De plasma tv's (met name de panasonics) waren qua kleur en kijkhoek beduidend beter.
Waar een opname van een hoofd op een samsung lcd roze of zelfs rood ipv blank was, de kijkhoek van een Philips 9704 niet optimaal was en de helderheid van de meeste tv's op 100% stond waardoor er absoluut geen details meer te zien waren in de lucht, staken de plasma schermen er met kop en schouders boven uit. Het beeld kijkt zo veel rustiger en mooier dat het voor mij zeker een pluspunt is tov LCD's.

Nou kijken wij hoofdzakelijk SD content [via UPC digital], helaas heb ik dan weinig vergelijkingsmateriaal hoe het beeld er dan uitziet. Nou stond er wel een Panasonic 42G10 op demo icm bluray, dat was echt kwijlen... :9

Maargoed, Panasonic komt weliswaar met een nieuwe lijn, de BCC kon mij niet echt vertellen wanneer ze de nieuwe lijn kunnen leveren (met name de G20). In het 2010 Panasonic topic zag ik wel enkele specs voor de G20, maar of de meerprijs opweegt tegenover deze nieuwe specs is nog iets waar ik nog over twijfel.
Het nadeel is wel dat de 'oude' G10/G15 modellen lastiger zijn te verkrijgen. De 42G10 was nagenoeg op, ze boden wel de 42G15 als alternatief (voor 999 euro wat vrij fors is). De 46G10 was nog te bestellen voor 1299 euro, de 46G15 was nog een tikje duurder. Flinke prijzen dus, maar ik verwacht eigenlijk dat ik er makkelijk wat af kan krijgen. Zaken als plasmadiscounter zijn weliswaar goedkoper maar persoonlijk hecht ik iets meer waarde aan een 'keten' dan een 'internetbedrijf'.

plasmadiscounter valt nu onder franklin. (www.franklin.nl)
Die hebben een showroom in Duiven op het industrieterrein en daar ben ik dus langs geweest.
De G10 is compleet op. de 42G15 is nu voor 878 euro te krijgen.

Het kan wel een internetbedrijf zijn, maar ze zijn zeer professioneel en weten in ieder geval 10x meer van de tv's en de techniek af dan een BCC, MM etc..
Ben erg tevreden dus, ze denken goed met je mee.
Morgen haal ik er de bestelde 42G15 en een 32X15 op. Ik vond het verschil met de 2010 modellen qua techniek niet doorslaggevend. Daarnaast ben ik nu voor 1400 euro klaar voor zowel beneden als boven.

• ickers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021

Paar weken geleden 1150E betaald voor de 46g10 bij BCC na een beetje onderhandelen, dus dat wel lukken waarschijnlijk. Het was wel een van de laatste modellen uit het centrale magazijn!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

42G10 en G15 waren het goedkoopst bij MM Utrecht. Weet niet of dat nog steeds zo is. 46" was daar ook erg scherp geprijst.

PSN: Shiver23

• sparda
Ik zou indd eens in de MM kijken, ik heb mijn 46G10 daar voor 880 gehaald uit de promotie (en het is geen demomodel, daar heb ik wel genoeg voor nagevraagd :p)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Paar telefoontjes later; de prijzen van de MM verschillen nogal per vestiging, toppunt was in zoetermeer waar hij voor 1599 € (G15) stond :+ Voor de rest waren ze allemaal op, of enkel showroommodellen a 999 euro. Waar je die tv voor 880 euro vandaan heb gehaald...ik weet het niet. Was dat tijdens de BTW dagen ofzo?

Ik zal toch eens kijken naar Franklin/Plasmadiscounter mocht het niks worden bij BCC. Het technisch aangelegd personeel cq geneuzel wat bij Franklin/PD beter zou zijn dan de BCC/MM is voor mij geen echte criteria. Het meeste kom je toch wel te weten op internet/forums en 9/10 keer weet je eigenlijk toch wel wat je wil hebben (althans, dat neem ik aan voor de mensen op tweakers) ipv dat je je laat informeren door een verkoper.

Strava

• Twister336
  • Niet online
Bij bestekeus.nl staat hij nog aan 945 euro. Daar heb ik hem gekocht.

• sparda
deadsy33 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:04:
Paar telefoontjes later; de prijzen van de MM verschillen nogal per vestiging, toppunt was in zoetermeer waar hij voor 1599 € (G15) stond :+ Voor de rest waren ze allemaal op, of enkel showroommodellen a 999 euro. Waar je die tv voor 880 euro vandaan heb gehaald...ik weet het niet. Was dat tijdens de BTW dagen ofzo
Nah, was in Hasselt een actie voor 1 weekje, ze mopesten blijkbaar van hun stock af voor de G20 die eraan komt en dat is ze ook goed gelukt, op 1 week tijd 9 stuks verkocht :o

Ik weet dat ze er nu nog een toonzaalmodel hebben staan, maar de prijs kan ik je niet zo direct vertellen :s

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Is de G15 de moeite waard in plaats van de G10?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zerotol schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:50:
Is de G15 de moeite waard in plaats van de G10?
Als je vieracast interessant vindt wel...

• sparda
Indien je geen andere keuze hebt wel, anders gewoon voor de 10 gaan imo :)

Verwijderd

Werd vanavond gebeld door een maat van mij

Die kwam met het verhaal dat de 2009 serie niet meer leverbaar word/was. Hij had namelijk zijn 42v10 naar de knoppen en panasonic/dealer kwam met dit verhaal dus hij moet gaan wachten op de nieuwe series (dus dit zou betekenen voor degene die nu wat kopen dat ze de laatsten hebben) of zouden dit spookverhalen zijn ze zijn er ook al niet meer bij plasmadiscounter hebben meer mensen dit verhaal gehoord.

Verwijderd

sparda schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:04:
Indien je geen andere keuze hebt wel, anders gewoon voor de 10 gaan imo :)
De TX-P42G15 heeft wel wat meer dan dat hoor:

-extra HDMI aansluiting
-Viera Cast en LAN/DLNA
-DVB-T,C,S en S2 tuners aan boord.
-Luxe zilver metalen draaivoet

Dus een behoorlijk verschil met de TX-P42G10 :)

• sparda
Mja viera Cast is nu niet echt zo wauw imo, maarja dat is eerder persoonlijke smaak, idem voor die voet :) En de g10 heeft toch ook dvb-T, S en C? :)

[ Voor 27% gewijzigd door sparda op 18-02-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
sparda schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:38:
Mja viera Cast is nu niet echt zo wauw imo, maarja dat is eerder persoonlijke smaak, idem voor die voet :) En de g10 heeft toch ook dvb-T, S en C? :)
G10 heeft geen DVD-S/S2 (sateliet) tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

sparda schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:38:
Ik vind het toch wel leuke optie's voor niet teveel geld meer (30,- de laatste keer dat ik keek)

Afbeeldingslocatie: http://www.rol-co.nl/got/pan1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rol-co.nl/got/pan2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rol-co.nl/got/pan3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daar hebben we toch een htpc voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik ga vanmiddag toch nog even langs de BCC, ik had ze al gebeld (stom 0900 nummer, 10ct/min) of de 46G10 nog leverbaar is. Het was wel grappig om te horen (nou ja..niet echt) van de helpdeskdame dat er 0,0 exemplaren zijn, terwijl een verkoper 2 dagen eerder toch nog 12 stuks her en der zag staan in het land. Het zou goed kunnen hoor dat er opeens 12 zijn verkocht maar toch geloof ik haar niet helemaal.

Trouwens, even een aanvulling op www.plasma-discounter.nl, dat is dus niet Franklin. www.plasmadiscount.nl was van Franklin (bijna dezelfde naam, toch totaal een ander bedrijf). Die andere is nl. van Tom Coronel en co in Laaren. Neemt niet weg dat de laatste daar ook weg is :+

Misschien toch maar wachten op die G20 :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Sjit, klopt inderdaad dat die 2 verschillend zijn.

Volgens Franklin is de G10 echt niet meer verkrijgbaar.
Van de G15 is de laatste partij onderweg naar hun, waarvan ik er 1 ophaal vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
adinsx schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:04:
Sjit, klopt inderdaad dat die 2 verschillend zijn.

Volgens Franklin is de G10 echt niet meer verkrijgbaar.
Van de G15 is de laatste partij onderweg naar hun, waarvan ik er 1 ophaal vanmiddag.
Als je geluk hebt heb je 1 dode pixel in je nieuwe monitor. Dan moet je wachten todat de G15 niet meer leverbaar is. Dan e-care bellen dat je een dode pixel hebt. Zo heb ik mijn PZ80 om kunnen ruilen voor een G10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

MikeyMan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:37:
Daar hebben we toch een htpc voor? ;)
Nee niet nodig, veel te lastig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online

Ik vraag me af of je op een gelijkaardige manier een Europese G10 kunt omvormen tot een Amerikaanse G10 met THX. Zou wel leuk zijn ;)

Ik heb gisteren geprobeerd om het geluid van de TV (wat via HDMI en SCART binnenkomt) naar mijn 5.1 systeem te sturen via de optische uitgang van de TV maar blijkbaar kan die daar niet voor gebruikt worden?
Veel nut heeft die optische uitgang dan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Twister336 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:04:
[...]

Ik heb gisteren geprobeerd om het geluid van de TV (wat via HDMI en SCART binnenkomt) naar mijn 5.1 systeem te sturen via de optische uitgang van de TV maar blijkbaar kan die daar niet voor gebruikt worden?
Veel nut heeft die optische uitgang dan toch niet.
Raar, ik heb hem gewoon via de toslink aangesloten op mijn 5.1 cinema, had je wel de goede ingang op de cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

deadsy33 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:15:
Misschien toch maar wachten op die G20 :+
Misschien toch maar niet :+ Heb zojuist toch nog een 46G10 weten te bemachtigen voor een redelijke prijs. Vrijdag komt ie binnen, kon wel eerder maar dan had ik een vrije dag moeten opnemen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
Congratz ;) De mijne staat al een weekje te wachten om opgehaald te worden, dus ik ga wel heel erg gelukkig zijn als ik 'm deze maandag eindelijk kan aansluiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Hey allemaal, even een vraagje over de G10:

Ik heb op avsforum.com in de gigantische thread over dit model gelezen dat hij niet in staat is om overscan uit te zetten voor 720p sources. Dus in het geval dat je een playstation 3 hebt icm een 720p spel, je altijd overscan hebt! |:(

Is dit alleen voor de VS modellen? Ik kon het hier zo snel niet terugvinden namelijk.

(als iemand het even zou kunnen checken; graag :D )

Linkje naar een post erover op avsforum.com
http://www.avsforum.com/a...p?p=17712885#post17712885

[ Voor 12% gewijzigd door jkommeren op 20-02-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Adlermann schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:16:
[...]

Als je geluk hebt heb je 1 dode pixel in je nieuwe monitor. Dan moet je wachten todat de G15 niet meer leverbaar is. Dan e-care bellen dat je een dode pixel hebt. Zo heb ik mijn PZ80 om kunnen ruilen voor een G10 :)
Hoe oud was je PZ80 dan? Hier staat een GA11 met een pixel die paars is bij andere kleuren (bij zwart is hij wel uit, dus twee sub pixels stuk?) en in de rechter onderhoek een volledig defecte pixel. Dit is wel niet merkbaar op normale kijk afstand maar toch als ik later hem kan ruilen voor een G20 zou ik het wel doen :) Had het omruilen maar zitten uitstellen omdat je dan weer een tijd zonder tv zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jkommeren schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:17:
Hey allemaal, even een vraagje over de G10:

Ik heb op avsforum.com in de gigantische thread over dit model gelezen dat hij niet in staat is om overscan uit te zetten voor 720p sources. Dus in het geval dat je een playstation 3 hebt icm een 720p spel, je altijd overscan hebt! |:(

Is dit alleen voor de VS modellen? Ik kon het hier zo snel niet terugvinden namelijk.

(als iemand het even zou kunnen checken; graag :D )

Linkje naar een post erover op avsforum.com
http://www.avsforum.com/a...p?p=17712885#post17712885
Dat is onzin. Ik kan gewoon beeldscan aan en uit zetten bij mijn PS3. Ik heb het altijd uit staan. Fifa 10 (720p) is gewoon beeldvullend in de juiste verhoudingen. Bij Rockband: The Beatles heb ik de scan functie wel aan staan, omdat ik het anders te klein vind (je mist een hoop cm aan de randen). Gelukkig is dat een uitzondering.
Zolang je PS3 op 16:9 staat ingesteld krijg je met beeldscan uit gewoon de juiste verhoudingen (en geheel beeldvullend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL Fotografie
  • Laatst online: 14-02-2023
@_Silencer

"A pixel or luminescent spot can occasionally be missing in plasma displays. (Not a faulty symptom)"
However, if you read the Limited Warranty section of your manual there is no explicit statement regarding the exclusion of coverage for faulty pixel(s).
"If your product does not work properly because of a defect in materials or workmanship, Panasonic Consumer Electronics Company will, for the length of the period indicated on the chart below, which starts with the date of original purchase (“Limited Warranty period”), at its option either (a) repair your product with new or refurbished parts, or (b) replace it with a new or a refurbished product. The decision to repair or replace will be made by the warrantor"

Depending on the number of dead/stuck pixel(s) and their location on your display, Panasonic may or may not choose to replace the unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
_Silencer schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:16:
[...]

Hoe oud was je PZ80 dan? Hier staat een GA11 met een pixel die paars is bij andere kleuren (bij zwart is hij wel uit, dus twee sub pixels stuk?) en in de rechter onderhoek een volledig defecte pixel. Dit is wel niet merkbaar op normale kijk afstand maar toch als ik later hem kan ruilen voor een G20 zou ik het wel doen :) Had het omruilen maar zitten uitstellen omdat je dan weer een tijd zonder tv zit...
Mijn pz80 had ik in januari gekocht. week of wat later gebeld en toen kreeg ik al meteen de G10, omdat ze de pz80 niet meer uitleverden. Ik had twee dode pixels buiten op het scherm. Maar panasonic heeft een pixel perfect policy. Bel e-care maar. Die bevestigen dat.
NL Fotografie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:03:
@_Silencer

"A pixel or luminescent spot can occasionally be missing in plasma displays. (Not a faulty symptom)"
However, if you read the Limited Warranty section of your manual there is no explicit statement regarding the exclusion of coverage for faulty pixel(s).
"If your product does not work properly because of a defect in materials or workmanship, Panasonic Consumer Electronics Company will, for the length of the period indicated on the chart below, which starts with the date of original purchase (“Limited Warranty period”), at its option either (a) repair your product with new or refurbished parts, or (b) replace it with a new or a refurbished product. The decision to repair or replace will be made by the warrantor"

Depending on the number of dead/stuck pixel(s) and their location on your display, Panasonic may or may not choose to replace the unit.
Panasonic heeft in Nederland een pixel perfect policy.

[ Voor 47% gewijzigd door Adlermann op 20-02-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Prijs van de nieuwe G-reeks,

De panasonic plasma toestellen TX-P46G20E en TX-P50G20E zijn rond maart beschikbaar.(België)

De 46” komt op 1300,00€ geleverd, geplaatst & afgeregeld.

De 50” komt op 1500,00€ geleverd, geplaatst & afgeregeld.

Wat is nu eigenlijk de opvolger van de V10 reeks? Deze was en heel stuk duurder dan de nieuwe reeks, is fat alleen de 3D optie? Is de G20, buiten de 3D, identiek aan de vroegere V10 reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Hallo,
Ik heb een Eminem 7080 Mediaplayer met de nieuwste firmware. En een Panasonic TX-P42GA11 Full HD tv. Als ik film ga kijken flikkert het beeld af en toe. Ik heb die ook gehad met een A.C Ryan. Deze heb ik terug gebracht naar de winkel maar nu heeft deze mediaplayer het ook. Ik heb al de instellingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. En heb de speller op 3 hdmi porten aan gesloten en 2 kabels gebruikt.

Ik weet dat dit geen help desk is maar heb dit forum hellemaal door gelezen maar kan geen oplossing vinden.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Dokman schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:02:
Hallo,
Ik heb een Eminem 7080 Mediaplayer met de nieuwste firmware. En een Panasonic TX-P42GA11 Full HD tv. Als ik film ga kijken flikkert het beeld af en toe. Ik heb die ook gehad met een A.C Ryan. Deze heb ik terug gebracht naar de winkel maar nu heeft deze mediaplayer het ook. Ik heb al de instellingen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. En heb de speller op 3 hdmi porten aan gesloten en 2 kabels gebruikt.

Ik weet dat dit geen help desk is maar heb dit forum hellemaal door gelezen maar kan geen oplossing vinden.

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Misschien het G10 1080p flikker probleem (sommige mensen hadden hier last van bij gebruik van 1080p over HDMI). Voor de G10 is er een firmware update uit, maar op forums is te lezen dat deze werkt op de S10 en X10. Kans zit er in dat deze ook werkt voor de GA11 (of je tv stuk maakt). Hier werkt 1080p zonder problemen over HDMI op een oude firmware 1.206 (denk ik). De nieuwste firmware is 1.213 of 1.215?

edit: zet de speler eens op 720p en kijk of het probleem er nog is, als het weg is, dan heb je te maken met het gekende probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door _Silencer op 21-02-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

waar ik ik deze downloaden dan. kan het op internet nergens vinden.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL Fotografie
  • Laatst online: 14-02-2023
@ Adlermann

Inderdaad binnen 8 dagen na aankoop. Daarna is het ter beoordeling van Rep. centrum van Haagtechno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
NL Fotografie schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:02:
@ Adlermann

Inderdaad binnen 8 dagen na aankoop. Daarna is het ter beoordeling van Rep. centrum van Haagtechno.
Ik heb het bijna een maand later gedaan; Er is mij gezegd dat er pixel perfect policy was (zonder termijn). Defect = defect. Er werd niet eens gecontroleerd. Zou mooi zijn, als ze dat niet deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dokman schreef op zondag 21 februari 2010 @ 10:58:
waar ik ik deze downloaden dan. kan het op internet nergens vinden.
1215 is de nieuwste voor de G10E. Een aantal pagina's terug heb ik de link gepost, maar ik ben de moeilijkste niet.

Hier is de link:
http://hbgpc.dk/g10/SDDL_1215_G10E.ZIP

-zorg voor een leeg SD-kaartje (formatteren).
-Zet het bestandje (SDDL.SEC) op de kaart (in de root).
-stop het kaartje in de TV en volg de instructies op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:50:
[...]

1215 is de nieuwste voor de G10E. Een aantal pagina's terug heb ik de link gepost, maar ik ben de moeilijkste niet.

Hier is de link:
http://hbgpc.dk/g10/SDDL_1215_G10E.ZIP

-zorg voor een leeg SD-kaartje (formatteren).
-Zet het bestandje (SDDL.SEC) op de kaart (in de root).
-stop het kaartje in de TV en volg de instructies op je scherm.
kan iemand vertellen of hij hem al op de GA11 heeft gezet.
wat kan er fout gaan als hij niet werkt kan ik dan nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Bestaan er voor de X10 geen software updates? Hoor daar namelijk nooit wat over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brainpower schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:32:
Bestaan er voor de X10 geen software updates? Hoor daar namelijk nooit wat over...
Die vraag heb je nu al enkele malen gesteld... Als het niet te vinden is, en niemand hier reageert erop, neem ik aan dat het een lastig kwestie wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26
Loop je tegen problemen aan dan? Als het niet kapot is waarom zou je het dan willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

marz01 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:51:
[...]

Loop je tegen problemen aan dan? Als het niet kapot is waarom zou je het dan willen maken?
Vaak als ik van kanaal switch zie ik onderaan het scherm een vreemde horizontale rand. Ik kan het niet goed uitleggen, maar het is een beetje doorzichtig. Als ik dan van aspect wissel en weer terugkom op de stand waar deze stond, dan is het weer weg.
Erg vreemd, en wellicht dat dat met een update is te verhelpen. Vandaar dus mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info van panasonic i.v.m de verschillen tussen de G20 en V20 :

De opvolger van de V10 reeks wordt de V20 reeks (3D is een aparte serie die later op het jaar naar België komt)

De V20 en G20 liggen technisch dicht bij elkaar (echter, de V20 heeft een LOUVER filter, patent van Pioneer dat nog beter contrastwaarden oplevert, een Deep Color modus en geavanceerdere geluidsprocessing)

De plasmapanelen die gebruikt worden hebben dezelfde technische specs als de 2009 reeks, maar van bvb het ‘one-sheet-of-glass’ design is men afgestapt.

Panasonic Helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Moet dat niet hier gepost worden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1388167
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:37:
Info van panasonic i.v.m de verschillen tussen de G20 en V20 :

De opvolger van de V10 reeks wordt de V20 reeks (3D is een aparte serie die later op het jaar naar België komt)

De V20 en G20 liggen technisch dicht bij elkaar (echter, de V20 heeft een LOUVER filter, patent van Pioneer dat nog beter contrastwaarden oplevert, een Deep Color modus en geavanceerdere geluidsprocessing)

De plasmapanelen die gebruikt worden hebben dezelfde technische specs als de 2009 reeks, maar van bvb het ‘one-sheet-of-glass’ design is men afgestapt.

Panasonic Helpdesk

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

misschien nog een leuke tip voor de TX-PxxS10 bezitters:
Via het service menu is het mogelijk om gamma instellingen en uitgebreidere witbalans instellingen vrij te schakelen.
Na het vrijschakelen van die opties heb je dan in het beeld menu extra opties:

werkwijze:
Via het servicemenu naar SRV-TOOL.
In het SRV-TOOL menu ga je naar het veld rechtsboven. Als je in het veld zit hou je enkele seconden de "mute" toets op de afstandsbediening vast tot dat de memory editor verschijnt. vervolgens "OK"
en je zit in de memory edtor.
In het memory editor venster ga je naar "EEPROM-Peaks"
Afbeeldingslocatie: http://s2.imgimg.de/uploads/EDITbf05a64e5JPG.jpg
Vervolgens kan je met de navigatie toetsen op de afstandbediening "regel 40" opzoeken en editen
Afbeeldingslocatie: http://s2.imgimg.de/uploads/MEMEdb944cc561JPG.jpg
met de volume (VOL -) toets kan je de waarde veranderen 11 moet 10 worden ;)
Afbeeldingslocatie: http://s2.imgimg.de/uploads/MEMEda3db463bfJPG.jpg
Om de gewijzigde instelling te bevestigen moet je een keer de OK toets indrukken, de gewijzigde instelling wordt dan opgeslagen.
Vervolgens ga je weer uit het service menu 2x return en daarna exit vast houden en de tv zal terug keren naar gewoon beeld.
Als je dat gedaan heb kan je in het beeld menu de volgende extra opties vinden:
Afbeeldingslocatie: http://s2.imgimg.de/uploads/EMen257343e5JPG.jpg
De afbeelding is van een duits ingestelde pana, maar heb je nederlands of engels dan krijg je natuurlijk die talen in het menu :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 23:16
hey dat is net zoiets als deze,

http://www.nkb.me.uk/

Hopelijk komen er nog meer van zulk soort tweaks, altijd leuk om te zien

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Klopt lijkt er veel op maar als je bij de TX-PxxS10 serie de waarde 11 in 20 veranderd werkt de EPG niet meer.
Met 10 blijft de EPG wel werken. Let daar dus ff op ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
al eerder heb ik aangegeven dat ik niet meer heb gewacht op de 2010-serie, maar met een goede deal is het de 42G15 en de 32X15 geworden.

G15 beneden
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Huis/200220101645.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Huis/DSC00091-1.jpg

X15 op slaapkamer
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Huis/DSC00094-1.jpg

Nu zit ik nog wat met de beeldinstellingen te klooien.
Is hier ook weer een linkje van met wat redelijk in de buurt komt van perfect, of moet ik aan een echte kalibratie gaan denken?

Kan het namelijk nog niet terugvinden in dit topic... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

probeer dit eens

Het ligt er ook erg aan welke content je kijkt, met tv (hd) heb ik hem op deze setting.

Pana TX-P42G15

normaal
contrast 34
helderheid +2
kleur 25
scherpte 7
kleurtemp warm
kleurbeheer aan
eco modus aan
p-nr minimum

geavanceerd stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb gewoon de G10 1213 firmware op een 42X10 kunnen installeren, versie 1215 heb ik nog niet geprobeerd omdat de TV niet meer hier staat.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

kor952 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 03:03:
[...]

Ik heb gewoon de G10 1213 firmware op een 42X10 kunnen installeren, versie 1215 heb ik nog niet geprobeerd omdat de TV niet meer hier staat.
Hoe heb je dat gedaan dan? Op dezelfde manier als dat je die op de G10 installeerd? En waren er nog positieve veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Brainpower schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:26:
[...]

Hoe heb je dat gedaan dan? Op dezelfde manier als dat je die op de G10 installeerd? En waren er nog positieve veranderingen?
Inderdaad zoals boven omschreven, bestand op een leeg SD kaartje zetten en doen wat de TV vraagt. Er was me niet direkt iets opgevallen na de update. Ik gebruik een WDTV mediaplayer en had voor en na de update geen problemen. Misschien moet ik er nog wel even bij vertellen dat ik een X10Y had, Die heeft HD tuners ipv de standaard tuners van de X10.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
^ wat betekent dat verschil dan? had de Y versie wel zien staan bij redcoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

kor952 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:45:
[...]

Inderdaad zoals boven omschreven, bestand op een leeg SD kaartje zetten en doen wat de TV vraagt. Er was me niet direkt iets opgevallen na de update. Ik gebruik een WDTV mediaplayer en had voor en na de update geen problemen. Misschien moet ik er nog wel even bij vertellen dat ik een X10Y had, Die heeft HD tuners ipv de standaard tuners van de X10.
Maar hoe wist je dat je firmware van de G10 op jouw X10Y kon? Waar had je die info vandaan, want het lijkt me sterk als je dat doet op basis van proberen. Straks deed je hele tv het niet meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:19
renbull schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:12:
Wat heerlijk zo,n Panasonic met DVB-C h.264 tuner.
Nu naast Ned 1,2,3 en eurosport in HD zonder smartcard ook RTL 4,5,7 en 8 in HD op de Caiway kabel hier!!!! _/-\o_ _/-\o_
Zie nu dat ook de belg één en canvas/ketnet in HD worden uitgezonden:P
Ik heb sinds een week de 42g15. Ik zit in Caiw gebied, nl Uithoorn. Het lukt mij maar niet om rtl 4 en 5 in HD te krijgen. Ik heb wel Ned 1, 2 , 3, SBS6, RTL7, 8, Eurosport, Belgie één, Canvas/ketnet.

Volgens Caiw zou dit ook in het basispakket moeten zitten

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

NL 1-2-3-RTL4-5-7-8, de belgen en net 5 zijn HD , SBS niet , maar je hebt beide, gewoon en HD dus je moet even de goede selecteren.
selecteer alle dvb-c kanalen met de blauwe knop op de ab (eerst de i knop) dan je kanalen lijst en zoek de rtl 4 HD

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste