Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/common-new/img/header/logo-panasonic.gifAfbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/common/img/gnavi_logo.jpg

Welkom bij het 5e deeltje omdat het vorige over de 1000 post dook :)
Deel 1 is natuurlijk ook te belezen ; [Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie
en ook deel 2 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2
en natuurlijk deel 3 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 3
en uiteraard deel 4 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 4

TER INFO ivm SPECS;
Aangezien de specs (die ik gewoon van de global site had overgenomen) meer onrust dan duidelijkheid lijken te veroorzaken, heb ik die wegggehaald. Via de link http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html kan men zelf effe loeren naar de desbetreffende specs.
En uiteraard ook via de Nederlandse site; http://www.panasonic.nl/h...are/productsCategory.html
Op de CES geintroduceerd en vanaf maart 2009 zo'n beetje op de markt aan het komen. De nieuwe plasma modellen van Panasonic. Het aantal type's lijkt wat te zijn toegenomen. Binnen elk type diverse afmetingen. Startend bij de eenvoudigste C-serie oploppend tot de Z-serie.
Meer keus, meer mogelijkheden...meer moois ! Meer Panasonic :P

Een uitgebreid overzicht ( http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html ) van wat er gaat komen. Via die link ook de uitgebreide specs. Hieronder van elk model een afbeelding met de types en formaten.

C-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/c_plasma/head.jpg

X10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/x10_plasma/head.jpg

S10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/s_plasma/head.jpg

G10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g10_plasma/head.jpg

G15-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g15_plasma/head.jpg

V-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/v_plasma/head.jpg

Z-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/z_plasma/head.jpg

Voor de vorige serie modellen uit 2008 is er nog Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 5

Dus...laat het topic maar volstromen met relevante informatie, ervaringen en tips over deze modellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welkom....en hier weer verder... :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:16:
[...]

Niet iedereen. Ik vind "Cinema" niet om aan te zien. Mischien op een 65 inch in een compleet duistere kamer...

Modus "normaal" vind ik het mooist. Daarna een beetje pielen met helderheid, contrast en verzadiging.

[...]

Mischien vanwege de tint bij "Cinema."
Rood word benadrukt en het blauw lijkt wat minder te worden. Op die manier krijg je een "zacht" beeld.

Een beetje te zacht, als je het mij vraagt.
Mag ik vragen welke model jij precies hebt en tot welke instellingen jij dan uiteindelijk bent gekomen in de Normal Mode? Ik heb zelf proberen te pielen met de advanced settings, Gamma 2.2 en dan met High / Low Red en High / Low Blue, maar het lukt me niet de overlap tussen de kleuren onzichtbaar te maken, dus heb alles maar weer terug naar 0 gezet. Enige tips hoe te werk te gaan?

Heb ook twee weken de zogenaamde amateur calibratie settings gehanteerd op basis van cinema/warm, maar betrapte mezelf erop dat ik maar bleef gaan naar het instellingen menu om te kijken hoe het er met normale temperatuur er uit ziet. Warm kan nog zo dicht bij de industrie standaarden liggen, het is gewoon niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:53
Ik lees nu dat verschillende mensen monteurs van Panasonic over de vloer hebben gehad en die geweldige service vind ik wel een pre bij het aanschaffen van een dergelijk apparaat.

Nu zei iemand al dat deze garantie vanuit Panasonic geldt mits deze in Nederland is aangeschaft. De webschop waar ik mijn 42v10 heb besteld (Redcoon) heeft 'm helaas niet op voorraad en dat bracht mij enigzins aan het twijfelen.

Stel dat zij het apparaat ergens anders vandaan halen (hebben zelf al gezegd dat de Planet Earth aktie niet werkt omdat het toestel niet bij Panasonic NL ingekocht wordt) zou ik dan ook Panasonic NL niet hoeven te bellen om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie?

Ik zie het namelijk niet echt zitten om het toestel terug te gaan sturen naar Redcoon als er iets mee is.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redcoon staat er om bekend dat ze grijze import leveren. Daarom zijn ze ook meestal de goedkoopste. Dit betekend dus wel dat Panasonic Nederland geen onsite garantie gaat verlenen. Ze hebben immers ook niets aan jouw TV verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:08:
Redcoon staat er om bekend dat ze grijze import leveren. Daarom zijn ze ook meestal de goedkoopste. Dit betekend dus wel dat Panasonic Nederland geen onsite garantie gaat verlenen. Ze hebben immers ook niets aan jouw TV verdiend.
Eigenlijk logisch en dus eigenlijk ook een reden om het niet bij Redcoon te bestellen. Naast het feit dat je bij die gasten schijnbaar niet weet wanneer ze kunnen gaan leveren blijft ook nog. :(

Wellicht handig om te weten, mochten anderen bij Redcoon Panasonic apparatuur willen aanschaffen:
Zojuist begrepen dat Panasonic inderdaad niet de aan-huis-service komt verlenen. Wel komt Redcoon het kosteloos ophalen en zorgen zij ervoor dat Panasonic het repareerd.

[ Voor 20% gewijzigd door FlameBoy op 03-08-2009 16:40 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

FlameBoy schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:15:
[...]
Wel komt Redcoon het kosteloos ophalen en zorgen zij ervoor dat Panasonic het repareerd.
Enig adder onder het gras is, dat transportschade niet wordt vergoed, en niet te verzekeren is. Zie ook onderstaande post in vorige deel, van een tweaker welke met redcoon contact heeft gehad.

riley in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Dat is ook een van de redene dat ik mijn P42G10E bij een officiële dealer heb gehaald. Dan ben ik verzekerd van een 2 jarige service aan huis.

Voor een dealerlijst zie deze linkje

[ Voor 22% gewijzigd door Abomination op 03-08-2009 18:17 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Sluuz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:01:
Hoe meet iedereen die 200 uur "inspeelperiode"? Hou je dat dan echt bij hoelang hij heeft aangestaan, of kan je dat in een of ander dubieus menuutje terug vinden?
Zie deze post. Nog eens in 't kort (voor de V10 en waarschijnlijk voor alle nieuwe Panasonic Plasma modellen van 2009):

1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zitten er meer mensen op een P42V10 te wachten? Direct besteld bij Panasonic, maar inmiddels staat de teller al op meer dan 20 dagen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
waarom niet gewoon bij Foka in Rotterdam kopen, is ie ook gewoon op voorraad, dus meteen mee nemen!

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
koen schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:45:
Zitten er meer mensen op een P42V10 te wachten? Direct besteld bij Panasonic, maar inmiddels staat de teller al op meer dan 20 dagen :{
direct bij Panasonic? ik wist niet dat dit mogelijk was zonder detailhandel ertussen. Hoe staat het dan met de prijzen aangezien hier niet nog een bedrijf tussenzit dat geld wil verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 21:18
@RONALDINHO:

Thanks!

Ik wil er een Humax HD decoder met harde schijf bij. geloof dat dat ding nu 350,- kost. Kost wat maar heb je ok wat. Welke heb jij?

BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!

Kreeg vandaag een mailtje van Plasma Discounter:

Geachte heer/mevrouw,

U krijgt bij de Panasonic toestellen bij ons 2 jaar garantie, u krijgt bij dit type scherm inderdaad de volledige aan-huis garantie. We hebben inderdaad nog 3 exemplaren op voorraad, we zien uw bestelling graag verschijnen!

[ Voor 83% gewijzigd door Pjotr22 op 03-08-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:47:
waarom niet gewoon bij Foka in Rotterdam kopen, is ie ook gewoon op voorraad, dus meteen mee nemen!
heb gezien dat het vorige topic gesloten was.
Ik hoop idd dat panasonic wat aan het flikkerprobleem doet...
laat me zo snel mogelijk iets weten wanneer je hem terug hebt en het resultaat weet.. :)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Net berstelling geplaatst bij Plasma Discounter

TXP 46 S10 voor 1054,- ( incl verz kosten)

Ben benieuwd, update volgt zsm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Abomination schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:09:
[...]

Enig adder onder het gras is, dat transportschade niet wordt vergoed, en niet te verzekeren is. Zie ook onderstaande post in vorige deel, van een tweaker welke met redcoon contact heeft gehad.

riley in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Dat is ook een van de redene dat ik mijn P42G10E bij een officiële dealer heb gehaald. Dan ben ik verzekerd van een 2 jarige service aan huis.

Voor een dealerlijst zie deze linkje
Of je werkt voor Panasonic / in een elektronica winkel of je bent een dief van eigen portemonnee!
Je bestelt een panasonic TV dus gewoon bij een goedkope webwinkel die ook een winkel hebben waar je hem kan ophalen! Simpel! Al die lemmings die nog geloven dat een dure elektronica zaak zo veel betere service bied komen vaak bedrogen uit! (moeilijk dit moeilijk dat excuses ... jaja heb ervaring). Wat dus telt is een aan huis service en gratis 2+ jaar garantie ( 1 jaar garantie heb je zo ie zo altijd al volgens de wet).

Je hebt dan niet de oplichterij van een "BCC alike winkel en personeel" a 300 euro maar wel de garantie!

[ Voor 12% gewijzigd door freedzed6 op 03-08-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ja zal ik doen, ik lees dat je op kieskeurig ook geen oplossing heb :P

Maar waarom ga je zelf niet naar panasonic bellen en een afspraak maken? Zo weten ze natuurlijk nooit dat dit probleem niet uniek is!
Hoe meer mensen er met dezelfde klacht komen hoe harder zij gaan werken aan een oplossing!

Dus ik zou je toch willen adviseren om eens met panasonic contact op te nemen!
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:20:
[...]

heb gezien dat het vorige topic gesloten was.
Ik hoop idd dat panasonic wat aan het flikkerprobleem doet...
laat me zo snel mogelijk iets weten wanneer je hem terug hebt en het resultaat weet.. :)

Grtz

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

edit:
Was al gevraagd...sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

[offtopic]
Commentaar op reactie van freedzed6 weggehaald
[/offtopic]

Volgens het service menu zit ik nu op een kleine 180 uur tv-tijd. Ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteid mooier vind dan tijdens de eerste paar dagen dat ik de tv had. Ook vind ik de SD beelden (ziggo digitaal met alphacrypt cam via ingebouwde CI) mooier en minder wazig dan voorheen. Ook met de cam kan ik gelijk HD kanalen bekijken zonder extra decoder :)
Ik vond het eerder maar een broodje aap verhaal, maar ik moet toch toegeven dat het beeld alleen maar verbeterd tijdens de 'inspeelperiode'.

Voor de mensen welke net als ik nog in de 'inspeelperiode' van de tv zitten, is er een mogelijkheid deze op een uniforme manier te laten 'versnellen' door op momenten wanneer er geen tv wordt gekeken een inspeel dvd/svcd te spelen. Deze is bijvoorbeeld gratis vanaf deze site te downloaden.
Door het rouleren van een 20 tal volbeeld plaatjes worden alle pixels van de tv evenredig beschenen en is er geen kans op inbranden als bij een normale tv kanaal met logo.

[ Voor 51% gewijzigd door Abomination op 05-08-2009 12:01 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Zo, ik heb de 42G10E ook binnen. Veel mail-wisseling gehad met Plasma-Discounter en een lezer van dit forum over wel/niet Nederlandse modellen, of dat heeft geholpen weet ik niet, maar ik heb gelukkig gewoon de at-home garantie. En iedereen die hier overweegt een Plasma aan te schaffen, zorg ervoor dat je overtuigt bent dat je dit ook krijgt, want dat scheelt ontzettend veel kopzorgen, benzine, etc. De service van Panasonic is uitstekend, beetje ouderwetse degelijkheid bijna (ik had al niet eens gedacht dat je tegenwoordig 2 jaar lang gratis monteurs aan huis kon krijgen). Kreeg ook binnen 10(!) minuten een antwoord op mijn vraag of mijn plasma er nu wel of niet onder viel.

Verder, de plasma bevalt uitstekend. Ik vond de fans wel een tikje aan de gehorige kant, maar dat komt voornamelijk omdat ik een oude crt-breedbeeld zonder was gewend. Bij het kijken van tv of film valt dat geluid weg. Verder ben ik erg blij niet voor de V10 gegaan te zijn (persoonlijk he, don't attack me), met m'n spyder2 kalibratie-sensor kon ik uitstekende waardes verkrijgen (I know, niet de beste sensor maar alla) zodat ik de THX modus niet mis en de Mac mini verzorgt alle mogelijke vormen van online-content via hdmi. Ik zal terzijnertijd een uitgebreide review op Tweakers posten. Wel nog een paar puntjes waar jullie misschien raadt mee weten;

- Het valt mij op dat ik wat geflikker lijk te zien, alsof de refresh-rate niet helemaal hoog genoeg staat. Is dit het effect wat al vaker hier is genoemd of ben ik gewoon te pietje precies (het is niet storend tijdens een film op de bank)?

- Als ik dichtbij sta dan lijk ik een klein beetje ruis te zien in het signaal van de mini door de hdmi-aansluiting. Ruis in een digitaal signaal lijkt mij wat vreemd, ik heb allerlei correctie-meganismen voor kleur (behalve IFC e.d.) uit staan. Ook dit effect is weer klein en niet echt waar te nemen vanaf de bank.

Veel mensen waarvan ik hier instellingen terug vind (of in de reacties op de G10 review) stellen hun brightness vaak wat lager dan 0 in, dat geeft op punten veel zwart indeed, maar je verliest nogal wat detail in schaduw-gebieden. Bij mij staat deze setting dus juist op +3, samen met een goed contrast en goede instellingen in het kleur en grijs-waarde profiel op de mini, levert dit een beter beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Oh ja, nog iets. Wij gebruiken de tv vrij vaak en gaan echt niet de eerste 200 uur naar een inspeel-dvd staren. :) Is het effect van dit inspelen tegenwoordig echt nog zodanig dat ik nu mijn plasma vern***?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met ervaring met het instellen van de White Balance controls in de geavanceerde instellingen? Ik zie regelmatig dat mensen icm Cinema mode W/B High Red op -2 zetten en W/B Low red op -4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:38:
Zijn er mensen met ervaring met het instellen van de White Balance controls in de geavanceerde instellingen? Ik zie regelmatig dat mensen icm Cinema mode W/B High Red op -2 zetten en W/B Low red op -4...
Dit is eigenlijk niet op deze manier aan te geven, ieder toestel is anders en heeft andere instellingen nodig voor de "perfecte" settings. Ik heb nog niet eens bekeken wat dat Low gedoe betekent (komt nog) maar ik meet prima waardes door alleen de highs in te stellen. Bij mij zit het rood op iets van -4 of -5, blauw op iets van -2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:53:
[...]

Dit is eigenlijk niet op deze manier aan te geven, ieder toestel is anders en heeft andere instellingen nodig voor de "perfecte" settings. Ik heb nog niet eens bekeken wat dat Low gedoe betekent (komt nog) maar ik meet prima waardes door alleen de highs in te stellen. Bij mij zit het rood op iets van -4 of -5, blauw op iets van -2.
Mag ik je vragen hoe je te werk gaat bij het instellen van die white balance controls?

En je kan toch wel concluderen dat een bepaald model de neiging heeft teveel rood te produceren bijvoorbeeld aangezien veel mensen met gelijke settings komen. De ene zal dan misschien -6 nodig hebben, de ander -3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:30:
[...]

Mag ik je vragen hoe je te werk gaat bij het instellen van die white balance controls?

En je kan toch wel concluderen dat een bepaald model de neiging heeft teveel rood te produceren bijvoorbeeld aangezien veel mensen met gelijke settings komen. De ene zal dan misschien -6 nodig hebben, de ander -3..
De spyder2 software vergelijkt r, g, b waardes die uit de tv komen aan de hand van een op de tv getoont wit vlak. Ik wil dan een waarde van 6500K hebben voor wit. Hier zit ik volgens de sensor, door instellen van alleen de highs, maar 38K naast (niet te zien met het blote oog). Echter, de spyder2 sensor is niet bedoelt voor plasma's, ik heb na veel gezoek, besloten de plasma met de CRT setting in te stellen, aangezien het lijkt dat die het meest in de buurt van plasma komt. Het kan zijn dat de spyder2 iets teveel rood meet, aangezien het ook infrarood meerekent. Als dit bij mij ook zo is, dan zou ik dus mijn rood-waarde iets omhoog moeten zetten dan nu het geval is. Verder stel ik de brightness zodanig in, dat ik nog net alle zwart-waardes (in het programma weergegeven als blokjes) kan zien, en alle wit-waardes.

Hoe het ook zei, het lijkt er inderdaad wel op dat deze schermen een tikkeltje teveel rood laten zien vanaf de fabriek, dat is zeker wel te zeggen, ik had het dan ook meer over de pixel-peep verschillen per model... maar als je zowiezo al met deze waardes bezig bent dan wil je het ook echt goed hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 04-08-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Renbull

Ik heb dus vandaag contact gehad met Panasonic over het flickkerende/wegvallende beeld. Ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk zou liggem aam het feit dat mijn Sony dvd speler een ander protocol hanteerd dan de Panasonic plasma. Dit zou resulteren in aansturingsproblemen. Waarschijnlijk zou dit dan ook de reden zijn dat vrij veel mensen met een Playstation 3 hier last van hebben.

Ik kreeg het advies de protocollen van de dvdspeler en de plasma tv te vergelijken. Ik heb er inderdaad even de technische gevegens van beide producten bij gepakt en zie eigenlijk geen verschillen in de data dat er staat. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet echt begrijp wat die 'proctocollen' inhouden.

Iemand enig idee of dit verhaal zou kunnen kloppen en waar ík naar moet zoeken als ik de 'protocollen'wil vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kweenie, maar volgens mij is HDMI een digitaal signaal met een handshake. Mocht er iets mis zijn met de protocolen dan krijg je volgens mij gewoon geen beeld. En niet een probleem met de sync. Omdat andere type tv's er geen last van hebben ben ik er vrij zeker van dat het een probleem in de Panasonic is en geen compatibility probleem oid.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:43:
@ Renbull

Ik heb dus vandaag contact gehad met Panasonic over het flickkerende/wegvallende beeld. Ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk zou liggem aam het feit dat mijn Sony dvd speler een ander protocol hanteerd dan de Panasonic plasma. Dit zou resulteren in aansturingsproblemen. Waarschijnlijk zou dit dan ook de reden zijn dat vrij veel mensen met een Playstation 3 hier last van hebben.

Ik kreeg het advies de protocollen van de dvdspeler en de plasma tv te vergelijken. Ik heb er inderdaad even de technische gevegens van beide producten bij gepakt en zie eigenlijk geen verschillen in de data dat er staat. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet echt begrijp wat die 'proctocollen' inhouden.

Iemand enig idee of dit verhaal zou kunnen kloppen en waar ík naar moet zoeken als ik de 'protocollen'wil vinden?
Bedankt voor je up-date, ik word elke keer meteen doorverwezen naar e-care 8)7 en op contact via de website reageren ze al helemaal niet! :(
Waar heb jij dan naartoe gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

vgroenewold schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:00:
- Als ik dichtbij sta dan lijk ik een klein beetje ruis te zien in het signaal van de mini door de hdmi-aansluiting. Ruis in een digitaal signaal lijkt mij wat vreemd, ik heb allerlei correctie-meganismen voor kleur (behalve IFC e.d.) uit staan. Ook dit effect is weer klein en niet echt waar te nemen vanaf de bank.
Pixels bij een plasma fluctueren continue een beetje, het effect dat jij waarschijnlijk ziet wordt pwm noise genoemd (google daar maar eens wat op). Als je met je neus bovenop een plasma scherm gaat staan, zul je altijd wat 'ruis' zien, het zal nooit zo 100% strak en rustig zijn als een LCD. Vanaf een normale kijkafstand zou je hier in principe niet echt last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
[quote]
@ Renbull

klinkt mij net als Microsoft die het probleem van beschadigde discs in de Xbox360 een hele tijd ontkende en de schuld aan de gebruiker gaf. Wat als je had gezegd dat je een Panasonic dvd speler gebruikt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:44:
Ja zal ik doen, ik lees dat je op kieskeurig ook geen oplossing heb :P

Maar waarom ga je zelf niet naar panasonic bellen en een afspraak maken? Zo weten ze natuurlijk nooit dat dit probleem niet uniek is!
Hoe meer mensen er met dezelfde klacht komen hoe harder zij gaan werken aan een oplossing!

Dus ik zou je toch willen adviseren om eens met panasonic contact op te nemen!

[...]
Ja, ik zal eens contact opnemen, is het beste ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik wil overgaan van LCD naar Plasma, en wel de Panasonic 40 inch V10.
Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje omtrent het inbranden van het scherm.

Stel dat ik op bank tv lig te kijken en ik in slaap zou donderen terwijl de tv aan staat, het kanaal staat bijv op RTL7. Ik wordt pas 8 uur later wakker (hoop dit overigens nooit mee te maken). Is er dan een kans dat het RTL7 logo in mijn scherm gebrand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:09:
Ook ik wil overgaan van LCD naar Plasma, en wel de Panasonic 40 inch V10.
Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje omtrent het inbranden van het scherm.

Stel dat ik op bank tv lig te kijken en ik in slaap zou donderen terwijl de tv aan staat, het kanaal staat bijv op RTL7. Ik wordt pas 8 uur later wakker (hoop dit overigens nooit mee te maken). Is er dan een kans dat het RTL7 logo in mijn scherm gebrand staat?
40" panasonic? die bestaan niet, In de V10 serie is er alleen een 42" en 50"variant

'Inbranden' is tegenwoordig geen issue meer met plasma, echte adviseren ze wel de eerste 200 uur niet teveel contrast te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
MoXeh schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 03:21:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn PS3 en 1080p.
Het is niet zo dat ik geen 1080p zonder problemen kan kijken met mijn G10.
Blu-ray in 1080/24p werkt namelijk wel probleemloos.

Het lijkt dus puur aan 1080/60p of 1080/50p te liggen.
Zit zeker in de naam en het geboorte jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister de S serie van Panansonic. Heb tussen het signaal van mijn leverancier (caiway) en de TV een humax decoder staan voor digitale tv. Vanaf de binnenkomst van het signaal naar de Humax kast heb ik nu een wat duurdere COAX kabel liggen, is het ook raadzaam om een Humax decoder aan te schaffen met een HDMI uitgang voor de TV (tav de beeldkwaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
@ Renbull

Ik heb hetzelfde probleem net zo goed met een Dell laptop. (aangesloten via HDMI op de G10 op 1080p/60hz)
Het is dus niet een Sony probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:44:
Heb sinds gister de S serie van Panansonic. Heb tussen het signaal van mijn leverancier (caiway) en de TV een humax decoder staan voor digitale tv. Vanaf de binnenkomst van het signaal naar de Humax kast heb ik nu een wat duurdere COAX kabel liggen, is het ook raadzaam om een Humax decoder aan te schaffen met een HDMI uitgang voor de TV (tav de beeldkwaliteit)?
Ben ik wel van plan zodra ik de S binnen heb!

Hoe bevalt de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

renbull schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:39:
[...]

40" panasonic? die bestaan niet, In de V10 serie is er alleen een 42" en 50"variant

'Inbranden' is tegenwoordig geen issue meer met plasma, echte adviseren ze wel de eerste 200 uur niet teveel contrast te gebruiken.
Wie bedoel je hier met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
ksi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:43:
[...]

Wie bedoel je hier met ze?
Panasonic, staat in de handleiding :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Welke contrast instelling is aan te raden? Ik heb net de G10 en bij mij staat het nog steeds op de standaard instellingen van Cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:24:
[...]

Welke contrast instelling is aan te raden? Ik heb net de G10 en bij mij staat het nog steeds op de standaard instellingen van Cinema.
tja, instelling is redelijk persoonlijk vind ik. ik zou zeggen haal ergens een calibratie dvd/plaatjes en zorg eerst dat je contrast/helderheid/kleur goed zijn ingesteld.
Ik zou dit twee keer doen, een keer in dag licht op normaal en een keer als het donker is op cinema. Zo heb je voor beide kijk omstandigheden een setting.
Deze setting zou je wel per ingang/bron moeten valideren.
Het ligt namelijk ook aan wat je bron voor instellingen heeft, deze kunnen nogal eens verschillen. Zo kan je op je kabel brons uitkomen op anderen ideale waarden als wanneer je een blue-ray-speler als bron gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:53:
[...]

tja, instelling is redelijk persoonlijk vind ik. ik zou zeggen haal ergens een calibratie dvd/plaatjes en zorg eerst dat je contrast/helderheid/kleur goed zijn ingesteld.
Ik zou dit twee keer doen, een keer in dag licht op normaal en een keer als het donker is op cinema. Zo heb je voor beide kijk omstandigheden een setting.
Deze setting zou je wel per ingang/bron moeten valideren.
Het ligt namelijk ook aan wat je bron voor instellingen heeft, deze kunnen nogal eens verschillen. Zo kan je op je kabel brons uitkomen op anderen ideale waarden als wanneer je een blue-ray-speler als bron gebruikt.
Nee ik bedoel voor tijdens de 200 uur inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:09:
[...]

Nee ik bedoel voor tijdens de 200 uur inbranden.
ohw...... gewoon zorgen dat je contrast/ helderheid niet hoger staat dan het standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 09-09 11:02
renbull schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:47:
[...]

Panasonic, staat in de handleiding :z
In deeltje 3 hebben we het hier over gehad en toen bleek dat in de handleiding juist helemaal niets stond over 200 uur inspelen.

Wat er wel staat is dat je langdurig weergave van stilstaand beeld moet voorkomen. Er staat echter niet dat je hier voor of na 200 uur meer / minder op hoeft te letten.

Zoek link: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 3

Maar goed, misschien heeft Panasonic inmiddels een nieuwe versie van de handleiding. Op welke pagina in de handleiding is onderstaande terug te vinden?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Ik heb gisteren mijn P42V10 opgehaald samen met de BD80 Blu-ray speler!

Ik wil graag kijken of ik de flickering problemen die hier besproken worden ook kan constateren met de Panasonic Blu-ray speler. Want ik begrijp dat Panasonic nu de schuld geeft aan apparaten van andere fabrikanten?

Wat en hoe moet ik het testen? Geen 24p materiaal gelooof ik toch?

Ga vanavond wat Blu-ray films lenen bij een vriend maar kun je Blu-ray films die wel 24p zijn op een andere manier weergeven?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

FlameBoy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:20:
Ik heb gisteren mijn P42V10 opgehaald samen met de BD80 Blu-ray speler!

Ik wil graag kijken of ik de flickering problemen die hier besproken worden ook kan constateren met de Panasonic Blu-ray speler. Want ik begrijp dat Panasonic nu de schuld geeft aan apparaten van andere fabrikanten?

Wat en hoe moet ik het testen? Geen 24p materiaal gelooof ik toch?

Ga vanavond wat Blu-ray films lenen bij een vriend maar kun je Blu-ray films die wel 24p zijn op een andere manier weergeven?
24p wordt meestal automatisch herkend, maar in de instellingen van de BD-speler kan je dat misschien uitzetten om het te testen. En anders kan je ook een computer aan het scherm hangen via DVI/HDMI om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Dlocks schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:13:
[...]

In deeltje 3 hebben we het hier over gehad en toen bleek dat in de handleiding juist helemaal niets stond over 200 uur inspelen.

Wat er wel staat is dat je langdurig weergave van stilstaand beeld moet voorkomen. Er staat echter niet dat je hier voor of na 200 uur meer / minder op hoeft te letten.

Maar goed, misschien heeft Panasonic inmiddels een nieuwe versie van de handleiding. Op welke pagina in de handleiding is onderstaande terug te vinden?

[...]
Je zal wel gelijk hebben ik kan het zo snel niet vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Shiver23 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:31:
[...]

24p wordt meestal automatisch herkend, maar in de instellingen van de BD-speler kan je dat misschien uitzetten om het te testen. En anders kan je ook een computer aan het scherm hangen via DVI/HDMI om het te testen.
Ik zal vanavond eens kijken.

Computer kan wel maar dan kan Panasonic weer zeggen dat het aan de PC ligt.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
FlameBoy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken.

Computer kan wel maar dan kan Panasonic weer zeggen dat het aan de PC ligt.
Ben erg benieuwd naar je resultaten van 1080p 60/50 hz op een panasonic blueray speler.

Iemand met een G10 serie die dit als een getest heeft????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
renbull schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Ben erg benieuwd naar je resultaten van 1080p 60/50 hz op een panasonic blueray speler.
Ik heb de vraag voorbij zien komen of mijn TV compatible is met 24p en of ik dat dus in wilde schakelen of niet? Als ik dit nu dus opnieuw zou doen en beantwoord met "nee" zou het dan automatisch 50/50hz uitgestuurd worden?

En misschien een hele domme vraag maar dat 24p? Dat is toch 24 fps? Waarom zou je dat eigenlijk willen? Dat shokt toch veel meer 29,97 fps die PAL heeft? En een TV die 100hz. weergave heeft (of deze Panasonic's die 600hz. zouden hebben) daar heb je dan dus niets aan?

Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd... |:(

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

FlameBoy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:09:
[...]

Ik heb de vraag voorbij zien komen of mijn TV compatible is met 24p en of ik dat dus in wilde schakelen of niet? Als ik dit nu dus opnieuw zou doen en beantwoord met "nee" zou het dan automatisch 50/50hz uitgestuurd worden?

En misschien een hele domme vraag maar dat 24p? Dat is toch 24 fps? Waarom zou je dat eigenlijk willen? Dat shokt toch veel meer 29,97 fps die PAL heeft? En een TV die 100hz. weergave heeft (of deze Panasonic's die 600hz. zouden hebben) daar heb je dan dus niets aan?

Misschien begrijp ik het helemaal verkeerd... |:(
Ja dan zou die automatisch 50/60hz moeten doen. En het is inderdaad 24fps. Waarom wordt dat gebruikt? Omdat films op 24fps worden opgenomen. Op 50hz versnellen ze het beeld iets, bij 60hz is er sprake van een 3:2 pulldown waardoor je een schokkerig beeld krijgt.
Veel tv's kunnen tegenwoordig ook beelden 'bedenken' tussen de frames in om het soepeler te laten lopen (100/200hz) met als nadeel dat je wat storingen in beeld kan krijgen en dat het 'filmische gevoel' weg is en het meer op een homevideo lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik heb een ''S'' serie, maar hij ondersteund alleen maar 720p via component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Shiver23 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:18:
[...]

Ja dan zou die automatisch 50/60hz moeten doen. En het is inderdaad 24fps. Waarom wordt dat gebruikt? Omdat films op 24fps worden opgenomen. Op 50hz versnellen ze het beeld iets, bij 60hz is er sprake van een 3:2 pulldown waardoor je een schokkerig beeld krijgt.
Veel tv's kunnen tegenwoordig ook beelden 'bedenken' tussen de frames in om het soepeler te laten lopen (100/200hz) met als nadeel dat je wat storingen in beeld kan krijgen en dat het 'filmische gevoel' weg is en het meer op een homevideo lijkt.
Aha thanks voor de duidelijke korte uitleg!

Dus als ik 24p inschakel op de blu-ray speler snapt de TV automatisch dat deze geen beelden er meer tussen moet gaan bedenken?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

FlameBoy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:31:
[...]

Aha thanks voor de duidelijke korte uitleg!

Dus als ik 24p inschakel op de blu-ray speler snapt de TV automatisch dat deze geen beelden er meer tussen moet gaan bedenken?
Geen dank.

En als antwoord op je vraag: nee. Als je 24p inschakel dan stuurt je BD-speler het beeld als 24p uit, zoals het op de BD staat. Zet je het uit dan zet je BD-speler dit beeld om naar 50 of 60hz. Dit is omdat niet alle tv's 24p ondersteunen.
Los daarvan kan je vaak in de tv weer instellen (of bepaald de tv zelf) wat er met die 24 beelden moet gebeuren. Zo doorgeven of interpoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

Ik zie velen zeggen dat de G10 serie 24p op 96hz afspeelt, wat volgens deze bron niet zo is:

http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-33497900.html
The company also includes a "24p direct in" setting that's available when the TV detects a 1080p/24 source, typically from a Blu-ray Disc. As with the PZ800U and 850U models from last year, choosing the "48Hz" setting, as opposed to the standard 60Hz setting, causes the display to refresh at 48Hz to match the 24fps cadence of film. And as with last year's sets, selecting 48Hz on the G10 causes flicker--more intense in brighter areas, but visible pretty much constantly--that basically renders the image unwatchable. We don't expect any of the videophiles toward whom this setting is aimed to stand for the flicker, so we kept the G10 set to 60Hz. It's worth noting that the step-up V10 series refreshes at 96Hz, according to Panasonic, so the flicker shouldn't be a problem on those sets.
Als ik dit verhaal moet geloven, is de 24p weergave van de G10 serie net zo 'goed' als die van de 2008 modellen (zoals de 46PZ85)? Oftewel, 24p wordt weergegeven in 48hz (met flicker)? Ik twijfel namelijk tussen de P46G10 en de 46PZ85... Zal de TV bijna alleen maar gebruiken voor 1080p films vanaf m'n PC, dus de manier waarop 24p wordt weergegeven vind ik erg belangrijk.

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Jou bron gaat over de TC-46G10 niet de TX-*G10.
dit is een groot verschil want de TC is voor de americaanse markt, en heeft veel extra opties, zoals oa THX en viera cast.
Geen iedee of dat uit maakt voor dan 96hz afspelen van 24p materiaal trouwens.
Ook is de 46"variant van de TC zwaarder 38kg tegenover 32kg

deze bron zegt dat het goed word weergegeven, lees de 'pros' aan het einde van het artikel http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42g10-tx-p42g10b-20090415146.htm
jimmeh22 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:34:
Ik zie velen zeggen dat de G10 serie 24p op 96hz afspeelt, wat volgens deze bron niet zo is:

[...]

Als ik dit verhaal moet geloven, is de 24p weergave van de G10 serie net zo 'goed' als die van de 2008 modellen (zoals de 46PZ85)? Oftewel, 24p wordt weergegeven in 48hz (met flicker)? Ik twijfel namelijk tussen de P46G10 en de 46PZ85... Zal de TV bijna alleen maar gebruiken voor 1080p films vanaf m'n PC, dus de manier waarop 24p wordt weergegeven vind ik erg belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door renbull op 05-08-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
jimmeh22 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:34:

[...]

En als de G10 dat doet zullen de G15 en V10 dat ook wel doen.

Maar die "24p direct in" omzetting naar 48hz. is dat dan weer een aparte optie? Ik ken nog niet het hele menu uit m'n hoofd maar ik kan me niet herinneren dat ik zoeits tegen ben gekomen.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik bedoelde inderdaad de 42 inch.
Mooi om te horen dit omdat het mij wat zorgen baarde.
Hier ook binnekort kijken voor de V10. Het design, de 24p Smooth Film functie en de hele discussie hier op tweakers gaf de doorslag (Iedereen bedankt hiervoor :) ).
Voor de zekerheid zal ik is vragen of ze beide panasonic's (G10 en V10) naast elkaar kunnen zetten en beide tv's eens op blue-ray kunnen aansluiten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

Hier ook binnekort kijken voor de V10. Het design, de 24p Smooth Film functie en de hele discussie hier op tweakers gaf de doorslag (Iedereen bedankt hiervoor :) ).
Voor de zekerheid zal ik is vragen of ze beide panasonic's (G10 en V10) naast elkaar kunnen zetten en beide tv's eens op blue-ray kunnen aansluiten om te testen.
Laat ze die dan op 60/50 hz afspelen, kun je lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22

jimmeh22

HALLO?!

renbull schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:08:
Jou bron gaat over de TC-46G10 niet de TX-*G10.
dit is een groot verschil want de TC is voor de americaanse markt, en heeft veel extra opties, zoals oa THX en viera cast.
Geen iedee of dat uit maakt voor dan 96hz afspelen van 24p materiaal trouwens.
Ook is de 46"variant van de TC zwaarder 38kg tegenover 32kg

deze bron zegt dat het goed word weergegeven, lees de 'pros' aan het einde van het artikel http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42g10-tx-p42g10b-20090415146.htm

[...]
Klopt, my bad. Zijn er nog meer verschillen tussen de TC-46G10 en de TX-46G10? Tot nu toe:

- De TC heeft THX en Viera Cast, de TX niet.
- De TX speelt 24p af met 96Hz (flicker- en judderfree), de TC met 48Hz (zonder judder, maar met flicker).
- ............?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
jimmeh22 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:14:
[...]

Klopt, my bad. Zijn er nog meer verschillen tussen de TC-46G10 en de TX-46G10? Tot nu toe:

- De TX speelt 24p af met 96Hz (flicker- en judderfree), de TC met 48Hz (zonder judder, maar met flicker).
- ............?
tc is 110v en tx 230v :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staan de 37 inch C10 en X10 varianten nog niet op de pricewatch ?

Ik kan ze bijvoorbeeld bij Correct wel vinden vanaf 499 euro
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=386700
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=376065

De 32 inch X15 versie ben ik nog nergens tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:27:
Waarom staan de 37 inch C10 en X10 varianten nog niet op de pricewatch ?

Ik kan ze bijvoorbeeld bij Correct wel vinden vanaf 499 euro
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=386700
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=376065

De 32 inch X15 versie ben ik nog nergens tegengekomen
Dan voeg je die toch toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Wie o wie heeft de kleuren-spectra van een crt, een lcd en een plasma scherm? Ik zou deze graag willen bekijken om iets zinnigs te kunnen concluderen over mijn Spyder2 meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
jimmeh22 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:14:
[...]

- ............?
Waar haal je deze specs vandaan? Die 96hz. is de "24p smooth film" optie zoals Panasonic dat noemt toch? Ik dacht dat de V10's dat als enige hebben?
vgroenewold schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:40:
Wie o wie heeft de kleuren-spectra van een crt, een lcd en een plasma scherm? Ik zou deze graag willen bekijken om iets zinnigs te kunnen concluderen over mijn Spyder2 meting.
Misschien hier al besproken maar als ik een kleurenmeter heb (Gretag iOne Display 2) wat voor software heb ik dan nodig om mijn TV te calibreren? Het profiel dat die software dan maakt kan ik dan toch niet op de TV installeren ofzo?

[ Voor 33% gewijzigd door FlameBoy op 05-08-2009 15:51 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:53:
[...]
Laat ze die dan op 60/50 hz afspelen, kun je lachen!
Neem aan dat ze hem op 24 hz afspelen. Zal er in ieder geval wel om vragen.
En hoezo lachen op 50/60 hz? Is dat zo'n drama dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen ik heb vandaag ook een panasonic plasma gekocht. namelijk de 42S10. heb hem net uit de doos en de voet eronder geschroefd. weet iemand hoe dat zit met die 'inbrandtijd' enzo, doet de tv dat automatisch? of moet ik zelf bepaalde settings veranderen? ik snap der geen hout van

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:37:
hey mensen ik heb vandaag ook een panasonic plasma gekocht. namelijk de 42S10. heb hem net uit de doos en de voet eronder geschroefd. weet iemand hoe dat zit met die 'inbrandtijd' enzo, doet de tv dat automatisch? of moet ik zelf bepaalde settings veranderen? ik snap der geen hout van
Ik zou zeggen lees deel 1 tm 5 van deze topic, kost je een uur of 9 maar dan weet je meer dan alle verkoperes bij de media markt bij elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
FlameBoy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:43:
[...]

Waar haal je deze specs vandaan? Die 96hz. is de "24p smooth film" optie zoals Panasonic dat noemt toch? Ik dacht dat de V10's dat als enige hebben?

[...]
96hz is geen smooth film maar puur de frequentie waarmee het beeld wordt vernieuwd.
Je kunt dus ieder plaatje 4x weergeven waardoor je 24x4 = 96 krijgt, dan heb je perfecte weergave van 24hz signaal zonder judder.

Smooth film laat niet ieder plaatje 4x zien maar berekent nieuwe beeldjes om zo de overgang tussen de beeldjes vloeiender te maken (smooth). Hierbij komt de frequentie ook op 96hz uit.

Dat is een voor en nadeel, want je kunt namelijk niet perfect nieuwe beeldjes berekenen. De TV moet gaan raden hoe het eruit gezien zou hebben, en dat gaat dus ook weleens fout.

De Europese G10 geeft 24hz signalen weer met een frequentie van 96hz zonder nieuwe beeldjes te berekenen. (ik heb er al vaak blu-ray 24hz mee gekeken, en echt geen flikkerend beeld zoals bij de amerikaanse G10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Over het flikkeren: elke plasma heeft flikkerend beeld in de trant zoals een 50 hz beeldbuis dat ook doet. Ik ben meerdere tv shops langsgeweest vandaag en ik kan direct elke plasma er meteen uit pikken (elk formaat en elk merk), puur op flikkerend beeld, van dichtbij en een mijl weg. Dus je daar niet druk over maken of een lcd kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoXeh schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:18:
[...]

De Europese G10 geeft 24hz signalen weer met een frequentie van 96hz zonder nieuwe beeldjes te berekenen. (ik heb er al vaak blu-ray 24hz mee gekeken, en echt geen flikkerend beeld zoals bij de amerikaanse G10)
Voor de gene met een V10,
Is er een mogelijkheid om de Smooth 24hz functie uit te schakelen of zit dat standaard ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Omdat er waarschijnlijk een fout zit in een aantal G10's er zijn hier veel klachten over dat de G10 niet goed 1080p 50/60 hz weergeeft, die van mij heeft hier ook last van. en de twee die ik bij de bcc en de it's heb getest ook. stonden de verkopers even raar te kijken :D zie youtube voor voorbeelden van de klachten.

Volgens een gebruiker op avforums:
"Anyhow, just to follow on, the engineer literally called 2 minutes after my last post. He didn't bother bringing in any equipment or a replacement board. He said they have had numerous complaints with the G10 and 1080p issues and that they have been advised by Panasonic that they are collecting as much information as possible before working on a fix. He advised me to call back in 6 weeks to see if there was an update available and they could arrange a time to come an flash it through SD/PCMI. Personally I'm satisfied with that provided an update comes"

Panasonic is dus momenteel aan het uitzoeken wat het is en de komende 6 weken zijn ze zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen.
Maar bij normaal gebruik heb je hier bijna geen last van aangezien de de meeste gebruiker blue ray gebruiken om hun 1080p materiaal weer te geven, en de meeste speler dus ook 24p uitsturen, waar de tv waarschijnlijk geen problemen mee heeft.

Aparaten die hier voor problemen zouden kunnen zorgen:
  • DVD-spelers die upscalen naar 1080p
  • blue-ray spelers die geen 24p ondersteunen
  • PS3 die 60/50 hz uitstuurt, sommige games en andere content. blue ray gaat prima in 24p
  • XBOX360 zelfde verhaal als PS3 behalve als deze via component is aangesloten, maarja de G10 kan toch geen 1080p via de component 8)7
  • mediaspelers, zoals mijn Xtreamer :(
  • pc- die 1080p uitstuurt met 50/60 hz
  • ect....
Of de G15/v10 hier ook last van heeft weet ik niet, wel weet ik dat niet alle g10's hier last van hebben.

Dus als je in de winkel vraagt om 60/50hz te vertonen en de tv gaat flippen :+ dan staan de verkopers wel ff met hun mond vol tanden >:)

Hier in Nederland bij e-care hebben ze hier nog geen weet van en hebben al voor de tweede keer mijn 'A-board' vervangen 8)7 wie weet, we zullen wel zien of het nu wel het probleem oplost.
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:32:
[...]

Neem aan dat ze hem op 24 hz afspelen. Zal er in ieder geval wel om vragen.
En hoezo lachen op 50/60 hz? Is dat zo'n drama dan?

[ Voor 3% gewijzigd door renbull op 05-08-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

thanks voor de aanvulling dlocks
hardnekkige myth namelijk die 200 uur en contrast.

[ Voor 44% gewijzigd door ksi op 05-08-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Ghanso schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:28:
Over het flikkeren: elke plasma heeft flikkerend beeld in de trant zoals een 50 hz beeldbuis dat ook doet. Ik ben meerdere tv shops langsgeweest vandaag en ik kan direct elke plasma er meteen uit pikken (elk formaat en elk merk), puur op flikkerend beeld, van dichtbij en een mijl weg. Dus je daar niet druk over maken of een lcd kiezen.
Het gaat hier over flikkeren dat veroorzaakt wordt doordat de TV in 48hz mode gaat, dan is het niet om aan te zien (volgens Amerikanen).

De pixels zelf geven licht en dat doen ze met een frequentie, dus dat is altijd een flikkering... Als de frequentie hoog genoeg is zie je het niet meer.

In een winkel is slecht oordelen, omdat ze daar op max contrast staan en dan is het effect maximaal zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:38:
[...]

Voor de gene met een V10,
Is er een mogelijkheid om de Smooth 24hz functie uit te schakelen of zit dat standaard ingebakken?
Kon ik de optie maar ergens vinden?!?

Deze zou onder "Instellingen" --> "Overige Instellingen" moeten zitten. En je zou deze dus in- en uit- kunnen schakelen. MAar deze optie onbreekt bij mij! |:(

[ Voor 28% gewijzigd door FlameBoy op 05-08-2009 23:38 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghanso schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:28:
Hah, het is niet het 'licht' flikkeren zoals bij beeldbuizen.. Maar echt zwaar, storende flikkeringen als je bijvoorbeeld de ps3 op 1080p instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22

jimmeh22

HALLO?!

MoXeh schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:18:
[...]

96hz is geen smooth film maar puur de frequentie waarmee het beeld wordt vernieuwd.
Je kunt dus ieder plaatje 4x weergeven waardoor je 24x4 = 96 krijgt, dan heb je perfecte weergave van 24hz signaal zonder judder.

Smooth film laat niet ieder plaatje 4x zien maar berekent nieuwe beeldjes om zo de overgang tussen de beeldjes vloeiender te maken (smooth). Hierbij komt de frequentie ook op 96hz uit.

Dat is een voor en nadeel, want je kunt namelijk niet perfect nieuwe beeldjes berekenen. De TV moet gaan raden hoe het eruit gezien zou hebben, en dat gaat dus ook weleens fout.

Staat het ook ergens in de officiële specs dat de Europese G10 24p met 96hz weergeeft? Of heb je dat zelf (of iemand anders) op de één of andere manier kunnen nakijken?

En even over die "24p smooth film" functie op de V10. Is dat niet gewoon (bijna) hetzelfde als 24p met IFC enabled op de G10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

phemelrijk

Wat is dat dan ?

FlameBoy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:37:
[...]

Kon ik de optie maar ergens vinden?!?

Deze zou onder "Instellingen" --> "Overige Instellingen" moeten zitten. En je zou deze dus in- en uit- kunnen schakelen. MAar deze optie onbreekt bij mij! |:(
24P smooth/IFC kun je idd uitzetten, maar waarschijnlijk kijk jij op THX mode? Dan staat hij standaard uit en is hij niet te gebruiken en derhalve niet zichtbaar in het menu. Andere standen, zoals cinema, zullen wel de optie laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
phemelrijk schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:52:
[...]

24P smooth/IFC kun je idd uitzetten, maar waarschijnlijk kijk jij op THX mode? Dan staat hij standaard uit en is hij niet te gebruiken en derhalve niet zichtbaar in het menu. Andere standen, zoals cinema, zullen wel de optie laten zien.
Stom van me... Klopt! Ik heb 'm gevonden.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:01
Keuzes maken, lastig, lastig, lastig.

Heb op dit moment een aanbieding staan voor een Pioneer 5090 + swivel stand + side speakers en 5 jaar on site garantie voor 2500 euro en als ik voor de 5090H zou willen gaan wordt het 2700 euro.

De andere optie is de Panasonic 50V10 die zo'n 600 euro goedkoper is als de Pioneer 5090.
Van de ene kant is 600 euro (of 800 euro voor de 5090H) een smak geld, maar van de andere kant wil ik niet achteraf balen dat ik niet voor het beste ben gegaan.

Budgettechnisch komt de V10 beter uit, maar het is eventueel te rekken tot die Pioneer. Maar het extra geld wat ik zou moeten besteden, zou ik ook kunnen gebruiken als start van een spaarpotje voor een nieuwe stereo versterker + speakers (prijsklasse versterker 1000-1500 euro, speaker 1000-1500 per speaker). Stereo inderdaad, aangezien ik voor 90% a 95% muziek luister over die versterker.

Ik weet dat de Pioneer vs Panasonic discussie al vaak gevoerd is (heb zelf al flink wat zitten lezen op internet), maar als je de keuze moet maken blijft het lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoVision
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:36:
[...]

Zo mensen van het goede leven. Allereerst iedereen bedankt voor de posts in dit topic. Hierdoor heb ik na jaren wachten en wachten en zoeken besloten de 42"V10 aan te schaffen en afscheid te nemen van mijn traditionele CRT. Ik dacht dat ik me toch maar aan moest gaan melden op dit forum om de twijfelaars onder de Panasonic liefhebbers over de streep te gaan trekken. Dus hierbij m'n eerste post. Excuus, het wordt een lang verhaal, maar ik heb veel te vertellen ;)
De plasma staat nu een week te pronken in de huiskamer (zelfs m'n vriendin is al gewend aan het formaat :)). Deze tv is echt een must en er is geen LED of LCD die hier aan kan tippen. Ik heb lang getwijfeld en veel winkels bezocht, omdat ik ook onzeker was over het inbranden, maar de slechte zwartwaarden, clouding, backlightbleeding en beperkte kijkhoek van LCD/LED wegen niet op tegen de kwaliteit van deze tv. En inbranden is echt geen issue meer. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat je voor plasma MOET kiezen. En houdt aub op over energiezuinigheid, want dat is echt geen reden om een LCD/LED aan te schaffen. Zoveel scheelt het echt niet meer met LCD/LED en om dan die 3 tientjes in een jaar uit te sparen, nee, kies dan gewoon voor kwalititeit. Gaan je ogen ook langer mee :P ! Deze plasma verbruikt echt niet zoveel meer als de oude generaties. Ook de keuze tussen G10, G15, V10 was voor mij heel eenvoudig. Maar goed, ik heb het budget er voor en ik wilde geen concessies doen, anders krijg ik later toch spijt. En die ga ik nu zeker niet krijgen. Wat een pracht beeld. Ok, reflectie is aanwezig, maar niet meer dan een traditionele CRT en wat is er mis met het sluiten van de gordijnen? En de voet kan 15 graden draaien, waardoor je de reflectie goed van het scherm kan halen en perfect kan kijken overdag. En films kijk ik toch altijd 's avonds. Internet functionaliteit gebruik ik niet van de TV. De PS3 heeft veel betere opties en gebruik deze daarvoor.

Maar dan nu mijn quote over de 24p smooth functie. Niet gebruiken, geeft echt een onnatuurlijk beeld. Ik heb het geprobeerd bij bluray Dark Knight, maar alles ziet er onrealistisch uit en ik ervaarde het ook alsof het beeld sneller ging. Is niet zo, maar de extra beelden die gecreëerd worden geven wel dit effect. Toch geeft de smooth functie een iets gedetailleerder beeld. Direct de openingsscene van de black knight wordt er ingezoomd op een gebouw. Het gebouw rechts in beeld heeft verticale lijnen. Deze zijn in de smooth functie perfect scherp. In THX mode, zonder smooth (is niet beschikaar) zijn deze minder scherp, maar is de rest van het beeld onrealistisch (motion) Dus dat is de keuze van de kijker. Ik kies gewoon voor THX, is in mijn ogen de beste optie. Dan het flikkeren waar ik veel mensen over hoor. Absoluut geen last van, op geen enkele ingang. Ik heb een PS3 met hdmi van W&M en het beeld is echt perfect. Ook ben ik positief verrast over de kwaliteit van UPC digitale tv. Gaat erg goed de SD kwaliteit. Ook hiervoor gebruik ik gewoon de THX mode en ik heb een trucje ontdekt zodat overscan niet aangezet hoeft te worden. De TV uitgang van de mediabox geeft het beeld iets kleiner door dan de VCR scart uitgang (geen idee waardoor dit komt en of het alleen bij mijn mediabox het geval is) Maar ik heb de scart nu in de VCR instelling staan zonder overscan en het beeld is op alle zenders helemaal beeldvullend. Laat de tv instelling gewoon op 16:9 staan en niet op scherm (plat). Deze laatste instelling lijkt niet goed overweg te kunnen met de codes die verschillende zenders meegeven over de beeldverhouding. Het beeld wordt namelijk bij mij niet altijd goed weergegeven (soms erg uitvergroot) In 16:9 stand is het beeld perfect. Als RTL 7 en 8 ook in HD komen ga ik overstappen, eerder niet. Het beeld is nu ook acceptabel in SD resolutie.

Mochten jullie vragen hebben, brand maar los. Desnoods test ik het thuis uit. Gelijk weer een goede reden om achter de tv te kruipen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
IntoVision schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:38:
[...]

Ook de keuze tussen G10, G15, V10 was voor mij heel eenvoudig. Maar goed, ik heb het budget er voor en ik wilde geen concessies doen, anders krijg ik later toch spijt.
Aangezien ik een tv zeker een jaar of 8 houdt, had ik ook geen last van een krap budget. Maar heb de V10 toch niet gekozen. "Geen concessies doen", hoe bedoel je dat, Panasonic hoort dat natuurlijk graag want die mikken erop dat mensen daarom dus meer uitgeven, maar ik adviseer mensen echt te kijken wat ze ook echt nodig hebben. Persoonlijk heb ik voldoende verstand van kalibratie, dat het scherm net zo goed is als de THX stand op een V10, heb ik een htpc voor alle leuke media-zaken veel meer nog dan standaard aanwezig op een V10, en zo houdt ik plots weinig redenen meer over er 1 te kiezen. Deep colour is dan nog interessant zou je kunnen zeggen, maar dat is onzinnig aangezien nagenoeg geen enkele bron die uitzendt. Al met al snap ik best dat je een V10 zou kiezen als je geen htpc hebt, als je gaat voor het design, maar het is zeer persoonlijk of dat bij je past.

Verder zit ik wel sterk te denken aan het overstappen op HD. Ook ik kijk via Scart naar Ziggo SD-beeld. Dat is zeker heel acceptabel, maar switch ik naar m'n htpc via hdmi... wereld van verschil. Ziggo scaled ook non-HD uitzendingen omhoog overigens, niet dat dat meer detail geeft, maar het scheelt wel in stabiliteit/contrast e.d. Nu 1,2 en 3 in HD uitgezonden worden ga ik denk ik toch over, zonde van m'n beeld anders.

[ Voor 15% gewijzigd door vgroenewold op 06-08-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
vgroenewold schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:04:
[...]

Aangezien ik een tv zeker een jaar of 8 houdt, had ik ook geen last van een krap budget. Maar heb de V10 toch niet gekozen. "Geen concessies doen", hoe bedoel je dat, Panasonic hoort dat natuurlijk graag want die mikken erop dat mensen daarom dus meer uitgeven, maar ik adviseer mensen echt te kijken wat ze ook echt nodig hebben. Persoonlijk heb ik voldoende verstand van kalibratie, dat het scherm net zo goed is als de THX stand op een V10, heb ik een htpc voor alle leuke media-zaken veel meer nog dan standaard aanwezig op een V10, en zo houdt ik plots weinig redenen meer over er 1 te kiezen. Deep colour is dan nog interessant zou je kunnen zeggen, maar dat is onzinnig aangezien nagenoeg geen enkele bron die uitzendt. Al met al snap ik best dat je een V10 zou kiezen als je geen htpc hebt, als je gaat voor het design, maar het is zeer persoonlijk of dat bij je past.

Verder zit ik wel sterk te denken aan het overstappen op HD. Ook ik kijk via Scart naar Ziggo SD-beeld. Dat is zeker heel acceptabel, maar switch ik naar m'n htpc via hdmi... wereld van verschil. Ziggo scaled ook non-HD uitzendingen omhoog overigens, niet dat dat meer detail geeft, maar het scheelt wel in stabiliteit/contrast e.d. Nu 1,2 en 3 in HD uitgezonden worden ga ik denk ik toch over, zonde van m'n beeld anders.
Welke heb je dan?
Wat voor beeld stuur je uit je htpc, resolutie 1080p neem ik aan, maar hoeveel hz?
Via de ingeboude DVB-C tuner kan ik hier gewoon op mijn G10E naar nederland 1,2 en 3 in HD kijken hoor, dit is wel bij Caiway, weet niet of ziggo dit ook onderstuend zonder smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoVision
  • Niet online
[...]

Persoonlijk heb ik voldoende verstand van kalibratie, dat het scherm net zo goed is als de THX stand op een V10, heb ik een htpc voor alle leuke media-zaken veel meer nog dan standaard aanwezig op een V10, en zo houdt ik plots weinig redenen meer over er 1 te kiezen. Deep colour is dan nog interessant zou je kunnen zeggen, maar dat is onzinnig aangezien nagenoeg geen enkele bron die uitzendt. Al met al snap ik best dat je een V10 zou kiezen als je geen htpc hebt, als je gaat voor het design, maar het is zeer persoonlijk of dat bij je past.

Tuurlijk ga ik ook overstappen op HD, maar het zenderaanbod vind ik nu toch te beperkt voor de 9 euro per maand die je bij UPC moet betalen. Echter over de kalibratie snap ik niet helemaal, want daar heb je tools voor nodig en die kosten ook het nodige. Dus als je die niet beschikbaar hebt dan zou ik THX aanraden. Ik ga daar niet van die tools voor aanschaffen. Maar het beeld in de normaal stand valt me erg tegen, daarom heb ik de keuze gemaakt voor V10, ook het design vind ik veel beter. Maar goed, je hebt gelijk dat het hier om persoonlijke smaak gaat. En is geen consessies doen misschien niet helemaal de juiste woordkeus. Ik zou de tv zeker niet aanschaffen voor de netwerkmogelijkheden, die zijn bij de pana toch al zeer beperkt en op firmware upgrades zou ik zo snel niet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
[...]

Persoonlijk heb ik voldoende verstand van kalibratie, dat het scherm net zo goed is als de THX stand op een V10
IntoVision schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:55:
[...]

Echter over de kalibratie snap ik niet helemaal, want daar heb je tools voor nodig en die kosten ook het nodige.
Kan iemand mij vertellen wat je hiervoor eventueel nodig hebt naast een spectrometer?
Ik heb zelf een iOne Display 2 van Gretag en zou het wel eens leuk vinden om te kijken of ik de cinema stand echt naar de THX kan krijgen en in hoeverre THX wel écht gecalibreerd is.

Ik heb gisteren trouwens via mijn Panasonic BD80 een Blu-ray zitten kijken terwijl 24p uitgeschakeld stond en ik kon eigenlijk niet echt verhil merken. Geen flickering gezien ook. Zijn er bepaalde scenes ofzo waar ik speciaal naar moet kijken?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
FlameBoy schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

[...]

Kan iemand mij vertellen wat je hiervoor eventueel nodig hebt naast een spectrometer?
Ik heb zelf een iOne Display 2 van Gretag en zou het wel eens leuk vinden om te kijken of ik de cinema stand echt naar de THX kan krijgen en in hoeverre THX wel écht gecalibreerd is.
Software en bijv. een laptop die je aansluit (liefst via hdmi geloof ik) op de tv om het beeld te kalibreren. De Eye-One is overigens al beter dan mijn Spyder2, maar eigenlijk niet bedoelt voor plasma's, dus als je heel nauwkeurig wilt meten zal dat niet lukken. Ik heb de spyder2 gebruikt om een "rough" estimate te krijgen van de beste waardes, waarbij ik weet dat deze ook infrarood meet en ik dus de rood-setting handmatig wat hoger zet dan de spyder mij aangeeft. Verder kan je een aardige indicatie krijgen van brightness settings e.d. Ik gebruik voor de plasma de CRT-meetmethode (zoals gezegd niet de beste manier, maar de enige die voor deze meters in de buurt komt). Ik ga de settings nog op het oog controleren middels een instel-DVD zoals bijv. DVE (super-nerdy schijnt, maar goed). Als dat in de buurt zit, dan geloof ik het wel, zoveel verschil kan er dan niet meer zitten met een THX setting. Op een gegeven moment moet je dat ook dan gewoon laten voor wat het is, het ziet er zowiezo goed uit en of het dan echt helemaal perfect is, ach... als je niet oppast wordt je een geval "chasing the dragon" en dat wil je niet. ;)

Ik ga de Spyder ook nog testen met (en die kan je voor de eye-one ook gebruiken) HCFR software. Dat is gratis en ik geloof dat Tweakers dit ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Voor degene die ook een mac willen aansluiten op de tv:

Misschien dat het al bekend is, maar ik kon er niks over vinden.
Ik had de tv (een 42G15) aangesloten op een macbook via hdmi. Resolutie ingesteld op 1920x1080, maar ik kreeg een oversized beeld. Overscan op de macbook uitgezet, maar nu had ik een beeld op de tv met zwarte randen rondom.
Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen:

tv op aspect ratio 16:9, want dan kun je overscan (beeldscan) op de tv zelf uitzetten. (bij andere aspect ratio's (bv. juist) is deze niet beschikbaar)
overscan op de tv dus uitzetten.
overscan op de mac AAN zetten.

Dan heb je een 1:1 pixel mapping op de tv.

Mocht dit al bekend zijn, mijn excuses daarvoor, want ik kon het niet vinden.
Mocht er een andere, betere, meer handige manier zijn, laat me dit maar weten. (graag zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Wat de Mac betreft, ik heb een mini erop aangesloten. Nu gebruik ik Plex en kan je daarin zelf de dimensies instellen. Maar heb ik dan geen 1:1 pixel mapping? De desktop staat in ieder geval op overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ligt er dus aan hoe je je tv hebt ingesteld.
Wanneer je deze op 16:9 zet en overscan uit zet, heb je (als het goed is) 1:1 pixel mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ferry34 en ik hebben deze info hier meerdere keren vermeld. :)
Hoe ik het doe. Ik blijf van de settings van m'n Mac Mini af (wel nog een Mac Mini met Intel GMA950 videokaart). Zet de TV op 16:9 en zet Overscan uit op de TV. Dan heb ik een 1:1 pixelmapping. Mac Mini is aangesloten via een DVI naar HDMI kabel en voor het geluid gebruik ik een kabel met aan 1 kant een headphone aansluiting (zit in de line-out van de Mini) en aan de andere kant 2x RCA (wit en rood) en die zitten in de line-in stereo ingangen (ook wit en rood) van de TV. Dan zet ik het volume van m'n Mini op het maximum. Dan enkel nog in het Audio menu van de TV ervoor zorgen dat je voor Analoog kiest i.p.v. Digital (deze optie was op m'n V10 enkel beschikbaar als ik hem aansloot op HDMI1). Verder vink ik "show displays in menu bar" (System Preferences -> Displays) ook aan en kies ik rechtsboven via het monitor icoontje voor 1920 x 1080 @ 24 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 18:24

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

ik krijg dan weer helemaal geen signaal van mijn pc via dvi-hdmi naar mijn scherm :( alleen via d-sub krijg ik beeld. Als ik beide kabels aansluit zie ik de '2e' monitor ook niet staan in mijn beeldscherminstellingen

Mijn setup is alsvolgt:

Asus Pundit met ati Radeon 9100 dgi
50g10
HQ Silver Series HDMI DVI kabel

Volgens de specs van die pc/kaart moet het lukken, maar heb meerdere kabels geprobeer maar krijg helemaal niets er doorheen... Vergeet ik een stap oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Bintmeister schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:07:
ik krijg dan weer helemaal geen signaal van mijn pc via dvi-hdmi naar mijn scherm :( alleen via d-sub krijg ik beeld. Als ik beide kabels aansluit zie ik de '2e' monitor ook niet staan in mijn beeldscherminstellingen

Mijn setup is alsvolgt:

50g10

Volgens de specs van die pc/kaart moet het lukken, maar heb meerdere kabels geprobeer maar krijg helemaal niets er doorheen... Vergeet ik een stap oid?
Sluit je PC aan op de TV via de DVI/HDMI kabel en reboot je systeem eens als het nog aanstaat (dus slechts 1 apparaat aangesloten op je PC, namelijk de TV via DVI/HDMI kabel). Probeer anders ook eens een andere HDMI ingang op je TV.

[ Voor 3% gewijzigd door CobraX op 06-08-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Dlocks schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:13:
[...]

[...]
Het is algemeend bekend dat de phosphordeeltjes bij een plasma in de inspeelperiode overgevoelig zijn en je dus meer kans hebt op image retention (inbranden gebeurt niet meer hoor, ik heb 1 geval gehoord in de laatste 2,5 jaar).

Het wordt aangeraden om het contrast in deze inspeelperiode niet hoger te zetten daan 50%. Zet je m hoger en hebt geen last van image retention (het oude beeld blijft lang zichtbaar) dan is het goed. Bij hardnekkige image retention zet je m wat lager.

De 200 uur wordt aangehouden omdat uit ervaringen van calibratiebedrijven blijkt dat deze tijd nodig is voor de phosphordeeltjes om tot rust te komen.
Bintmeister schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:07:

Mijn setup is alsvolgt:

50g10

Eigenlijk accepteren plasma's maar enkele hd resoluties over hdmi, namelijk1280x720 en 1920x1080.

-Gebruik je de Panasonic als enig scherm?
-Zet eerst de resolutie op je bureaublad op 1280x720 60hz of op 1920x1080 en sluit m daarna af
-Daarna sluit je de dvi-hdmi kabel aan (haal die vga kabel uit je videokaart als je die niet gebruikt)
-Zet de tv aan en zet m op de goede source, bijvoorbeeld hdmi 1
-zet nu de pc aan.

Hopelijk heb je nu beeld. Vergeet niet de beeldscan uit te zetten in Menu-Instellingen-Beeldscan. Hiermee zet je de overscan uit, want als die aanstaat wordt alles onscherp icm je pc.

Je kunt dus niet de pc op vga opstarten en naar het pc beeld op je tv kijken, daarna ff de vga kabel eruit trekken om vervolgens de dvi-hdmi erin te prikken, want dan heb je waarschijnlijk sowieso geen beeld.
Dat doet die bij mij ook niet.

------------

En eh Intovision: geniet van je tv! Dat is wel ff andere koek dan een lcd hè?! 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 06-08-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 18:24

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ferry34 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:37:
[...]

Het is algemeend bekend dat de phosphordeeltjes bij een plasma in de inspeelperiode overgevoelig zijn en je dus meer kans hebt op image retention (inbranden gebeurt niet meer hoor, ik heb 1 geval gehoord in de laatste 2,5 jaar).

Het wordt aangeraden om het contrast in deze inspeelperiode niet hoger te zetten daan 50%. Zet je m hoger en hebt geen last van image retention (het oude beeld blijft lang zichtbaar) dan is het goed. Bij hardnekkige image retention zet je m wat lager.

De 200 uur wordt aangehouden omdat uit ervaringen van calibratiebedrijven blijkt dat deze tijd nodig is voor de phosphordeeltjes om tot rust te komen.

[...]

Eigenlijk accepteren plasma's maar enkele hd resoluties over hdmi, namelijk1280x720 en 1920x1080.

-Gebruik je de Panasonic als enig scherm?
-Zet eerst de resolutie op je bureaublad op 1280x720 60hz of op 1920x1080 en sluit m daarna af
-Daarna sluit je de dvi-hdmi kabel aan (haal die vga kabel uit je videokaart als je die niet gebruikt)
-Zet de tv aan en zet m op de goede source, bijvoorbeeld hdmi 1
-zet nu de pc aan.

Hopelijk heb je nu beeld. Vergeet niet de beeldscan uit te zetten in Menu-Instellingen-Beeldscan. Hiermee zet je de overscan uit, want als die aanstaat wordt alles onscherp icm je pc.

Je kunt dus niet de pc op vga opstarten en naar het pc beeld op je tv kijken, daarna ff de vga kabel eruit trekken om vervolgens de dvi-hdmi erin te prikken, want dan heb je waarschijnlijk sowieso geen beeld.
Dat doet die bij mij ook niet.

------------

En eh Intovision: geniet van je tv! Dat is wel ff andere koek dan een lcd hè?! 8)
Thanx. Dit had ik zelf inderdaad ook al geprobeerd, maar op geen enkele HDMI ingang werkte het. Ik gebruikte inderdaad de Pana als enige scherm en daar ging het waarschijnlijk fout. Ik heb nu mijn oude monitor er naast gezet en aangesloten via de d-sub en de Pana aansloten via DVI. Met de monitor de resolutie aangepast naar 720p en via instellingen>geavanceerd>displays de dvi-out geactiveerd. Zo werkt het eindelijk wel, maar zit nu wel met 2 monitoren..

Het valt me overigens wel op dat dvd's er via de pc (op 720p en ook al via de d-sub) er veel beter uit dan via een normale dvd speler. is dat logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Bij mij ging het anders wel goed zonder de resolutie te veranderen.
Mijn Pc meegenomen naar mijn vriendinnetje, jaja, zij is de eigenaar van de 42G10 O+
dhmi-dvi verloopje op mijn video kaart gedaan, hdmi kabel eraan, pc aangezet en hoppa, direct beeld! terwijl ik het thuis moet doen met een 19" op 1280 x 1024. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip mbt tot de Humax 5050c en de Panasonic P42s10e. Deze heb ik aangesloten staan, maar wanneer de Humax aan staat en ik de TV aanzet dan laat die niet direct het beeld zien van de Humax. Ik moet altijd eerst op AV drukken en op OK knop dan pas krijg ik beeld. Kan je dit ergens instellen dat die direct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:16:
Iemand een tip mbt tot de Humax 5050c en de Panasonic P42s10e. Deze heb ik aangesloten staan, maar wanneer de Humax aan staat en ik de TV aanzet dan laat die niet direct het beeld zien van de Humax. Ik moet altijd eerst op AV drukken en op OK knop dan pas krijg ik beeld. Kan je dit ergens instellen dat die direct werkt.
Ja, dit ligt aan de panasonic. Je moet Hotel modus inschakelen zodat je de startup input kan kiezen. Gooi er even een search over heen in deel 4 naar het servicemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 09-09 11:02
Ferry34 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:37:
[...]

[..]
Dat het 'algemeen bekend' is komt door de oudere generatie plasma toestellen die daar aanmerkelijk meer last van hadden. Zoals je zelf schrijft heb je in de afgelopen 2,5 slechts over 1 geval gehoord.
En zijn die ervaringen gebaseerd op de oudere generatie plasma toestellen of op de huidige generatie plasma toestellen?

Maar goed, waar het om ging was dat iemand schreef dat Panasonic zelf in de handleiding had gezet dat je 200 uur moet inspelen ofwel de eerste 200 uur voorzichtig moet zijn. Dit is onjuist en staat niet in de handleiding. De handleiding van Panasonic zegt dus niets over inspeel periode en dat je dan andere instellingen moet gebruiken.

Als ik daar niet op gereageerd dan had het gevolg geweest dat er wederom een aantal mensen bijgekomen waren bij wie in hun hoofd zou blijven hangen: "Inspelen...200 uur...advies van Panasonic...".

In de afgelopen vijf delen van dit topic en de delen van de 2008 modellen ben ik nog geen bewijs tegen gekomen dat inspelen tegenwoordig nodig is. Dus als je ervoor kiest om wel in te spelen is dat naar mijn mening geen rationele beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40
Weet er iemand of de Panasonic G10 modellen nu een CI of een CI+ module hebben. Dit i.v.m. de alphacrypt module welke door Ziggo op zwart :( gezet wordt in een televisie met CI+ module en dit over 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik ben op zoek naar een 1080p filmpje om op de SD-card (4 GB) te zetten om op de tv af te spelen en zo eens de full-hd kwaliteit te bekijken op mijn G10. De Planet Earth set is zojuist gekomen, maar ik heb (nog) geen Bluray speler.

Weet iemand een filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
jimmeh22 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:41:
[...]

Staat het ook ergens in de officiële specs dat de Europese G10 24p met 96hz weergeeft? Of heb je dat zelf (of iemand anders) op de één of andere manier kunnen nakijken?

En even over die "24p smooth film" functie op de V10. Is dat niet gewoon (bijna) hetzelfde als 24p met IFC enabled op de G10?
Panasonic geeft alleen aan dat er 24p door de TV weergegeven kan worden, je kunt echter wel europese en amerikaanse reviews lezen en dan weet je het.

De amerikaanse versie (48hz) is niet om aan te zien met 24p en er wordt geadviseerd 60hz output te gebruiken.
De europese reviews geven aan dat het beeld perfect is, geen judder of flicker en dat het beeld 96hz is.
Het verschil tussen 48hz en 96hz is heel goed te zien en niemand hier geeft dezelfde berichten als de Amerikanen op verschillende fora.

Meer informatie is er gewoon niet omdat panasonic het niet in de specificaties zet.

En nee, 24p smooth film is niet hetzelfde als 24p met IFC enabled omdat het bij de G10 automatisch uitgeschakeld wordt bij het kijken naar 24p materiaal. (ongeacht je instelling)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.