Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:36:
[...]
Ik bedoelde inderdaad de 42 inch.
Mooi om te horen dit omdat het mij wat zorgen baarde.
Hier ook binnekort kijken voor de V10. Het design, de 24p Smooth Film functie en de hele discussie hier op tweakers gaf de doorslag (Iedereen bedankt hiervoor

).
Voor de zekerheid zal ik is vragen of ze beide panasonic's (G10 en V10) naast elkaar kunnen zetten en beide tv's eens op blue-ray kunnen aansluiten om te testen.
Zo mensen van het goede leven. Allereerst iedereen bedankt voor de posts in dit topic. Hierdoor heb ik na jaren wachten en wachten en zoeken besloten de 42"V10 aan te schaffen en afscheid te nemen van mijn traditionele CRT. Ik dacht dat ik me toch maar aan moest gaan melden op dit forum om de twijfelaars onder de Panasonic liefhebbers over de streep te gaan trekken. Dus hierbij m'n eerste post. Excuus, het wordt een lang verhaal, maar ik heb veel te vertellen
De plasma staat nu een week te pronken in de huiskamer (zelfs m'n vriendin is al gewend aan het formaat

). Deze tv is echt een must en er is geen LED of LCD die hier aan kan tippen. Ik heb lang getwijfeld en veel winkels bezocht, omdat ik ook onzeker was over het inbranden, maar de slechte zwartwaarden, clouding, backlightbleeding en beperkte kijkhoek van LCD/LED wegen niet op tegen de kwaliteit van deze tv. En inbranden is echt geen issue meer. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat je voor plasma MOET kiezen. En houdt aub op over energiezuinigheid, want dat is echt geen reden om een LCD/LED aan te schaffen. Zoveel scheelt het echt niet meer met LCD/LED en om dan die 3 tientjes in een jaar uit te sparen, nee, kies dan gewoon voor kwalititeit. Gaan je ogen ook langer mee

! Deze plasma verbruikt echt niet zoveel meer als de oude generaties. Ook de keuze tussen G10, G15, V10 was voor mij heel eenvoudig. Maar goed, ik heb het budget er voor en ik wilde geen concessies doen, anders krijg ik later toch spijt. En die ga ik nu zeker niet krijgen. Wat een pracht beeld. Ok, reflectie is aanwezig, maar niet meer dan een traditionele CRT en wat is er mis met het sluiten van de gordijnen? En de voet kan 15 graden draaien, waardoor je de reflectie goed van het scherm kan halen en perfect kan kijken overdag. En films kijk ik toch altijd 's avonds. Internet functionaliteit gebruik ik niet van de TV. De PS3 heeft veel betere opties en gebruik deze daarvoor.
Maar dan nu mijn quote over de 24p smooth functie. Niet gebruiken, geeft echt een onnatuurlijk beeld. Ik heb het geprobeerd bij bluray Dark Knight, maar alles ziet er onrealistisch uit en ik ervaarde het ook alsof het beeld sneller ging. Is niet zo, maar de extra beelden die gecreëerd worden geven wel dit effect. Toch geeft de smooth functie een iets gedetailleerder beeld. Direct de openingsscene van de black knight wordt er ingezoomd op een gebouw. Het gebouw rechts in beeld heeft verticale lijnen. Deze zijn in de smooth functie perfect scherp. In THX mode, zonder smooth (is niet beschikaar) zijn deze minder scherp, maar is de rest van het beeld onrealistisch (motion) Dus dat is de keuze van de kijker. Ik kies gewoon voor THX, is in mijn ogen de beste optie. Dan het flikkeren waar ik veel mensen over hoor. Absoluut geen last van, op geen enkele ingang. Ik heb een PS3 met hdmi van W&M en het beeld is echt perfect. Ook ben ik positief verrast over de kwaliteit van UPC digitale tv. Gaat erg goed de SD kwaliteit. Ook hiervoor gebruik ik gewoon de THX mode en ik heb een trucje ontdekt zodat overscan niet aangezet hoeft te worden. De TV uitgang van de mediabox geeft het beeld iets kleiner door dan de VCR scart uitgang (geen idee waardoor dit komt en of het alleen bij mijn mediabox het geval is) Maar ik heb de scart nu in de VCR instelling staan zonder overscan en het beeld is op alle zenders helemaal beeldvullend. Laat de tv instelling gewoon op 16:9 staan en niet op scherm (plat). Deze laatste instelling lijkt niet goed overweg te kunnen met de codes die verschillende zenders meegeven over de beeldverhouding. Het beeld wordt namelijk bij mij niet altijd goed weergegeven (soms erg uitvergroot) In 16:9 stand is het beeld perfect. Als RTL 7 en 8 ook in HD komen ga ik overstappen, eerder niet. Het beeld is nu ook acceptabel in SD resolutie.
Mochten jullie vragen hebben, brand maar los. Desnoods test ik het thuis uit. Gelijk weer een goede reden om achter de tv te kruipen