Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Wreckerrm schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:13:
Ik ben op zoek naar een 1080p filmpje om op de SD-card (4 GB) te zetten om op de tv af te spelen en zo eens de full-hd kwaliteit te bekijken op mijn G10. De Planet Earth set is zojuist gekomen, maar ik heb (nog) geen Bluray speler.

Weet iemand een filmpje?
http://www.bigbuckbunny.org/

Opensource :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:16

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Dank voor je snelle reactie. Weet je ook welke codering ik moet hebben? MP4, H264, OGG, MSMP4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

Ja, dit ligt aan de panasonic. Je moet Hotel modus inschakelen zodat je de startup input kan kiezen. Gooi er even een search over heen in deel 4 naar het servicemenu.
Helemaal top. Is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Is er al bekend of de V10 modellen ook last hebben van de flickering genoemd in vorig en dit topic? Ik zie de G10 constant genoemd worden maar kan niet achterhalen of de V10 hier ook last van heeft of dat deze een andere chip gebruikt die dit probleem veroorzaakt? (sowieso is de oorzaak nog onduidelijk omdat panasonic nog geen oplossing heeft?)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Freestuff schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:31:
Weet er iemand of de Panasonic G10 modellen nu een CI of een CI+ module hebben. Dit i.v.m. de alphacrypt module welke door Ziggo op zwart :( gezet wordt in een televisie met CI+ module en dit over 2 weken.
Panasonic heeft heeft nog geen CI+ in de toestellen zitten. Dat is misschien wel een goed ding juist (als je al een alphacrypt hebt). Volgens het artikel op de frontpage hierover gaan namelijk alleen die TV's op zwart die dit wel hebben icm alphacrypt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

Heeft iemand ervaringen met de volgende (of een soortgelijke) setup:

Beeld: van PC (8800GTX) naar Panasonic TX-P46G10 of soortgelijke TV (via DVI-HDMI kabel).
Geluid: van PC (Creative SB Audigy 2 ZS) naar Logitech Z-5500.

Waar ik met name benieuwd naar ben:

- Loopt het geluid exact synchroon of zijn er lip sync issues?
- Kun je de videokaart (GeForce 8800GTX met nieuwste driver, 190.38) instellen op 1920 x 1080 @ 24hz en zet de TV dit automatisch om in 96hz?

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou niet weten waarom het geluid asynchroon zou lopen. En of je dat zo in kan stellen, lijkt me wel. Je zou de ondersteunde resoluties kunnen opzoeken.

Ik heb mijn videokaart overigens op 1280x720 ingsteld. Kan je net wat lekkerder mee surfen en bedienden zonder een verrekijker :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Wreckerrm schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:29:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Weet je ook welke codering ik moet hebben? MP4, H264, OGG, MSMP4?
MP4 versie doet bij mij niet.: Ongeldige afspeelfile :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Pjotr22 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:47:
@RONALDINHO:

Thanks!

Ik wil er een Humax HD decoder met harde schijf bij. geloof dat dat ding nu 350,- kost. Kost wat maar heb je ok wat. Welke heb jij?
...
Ik heb een Humax hd decoder (zonder harde schijf).
Heb overigens een smsje gekregen van E-care (de reparatieservice van Panasonic).
Ik moet ze maandag even terug bellen om een afspraak te maken voor een bezoek- of bezorgafspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
ronaldinho schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:27:
[...]

Ik heb een Humax hd decoder (zonder harde schijf).
Heb overigens een smsje gekregen van E-care (de reparatieservice van Panasonic).
Ik moet ze maandag even terug bellen om een afspraak te maken voor een bezoek- of bezorgafspraak
Ok ben benieuwd hoop dat je de sd slot snel kunt gebruiken!

Mijn tv wordt maandag bezorgd. Eigenlijk afgelopen vrijdag maar Iventra (via plasma disc.) was vergeten de afspraak vast te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:37:
hey mensen ik heb vandaag ook een panasonic plasma gekocht. namelijk de 42S10. heb hem net uit de doos en de voet eronder geschroefd. weet iemand hoe dat zit met die 'inbrandtijd' enzo, doet de tv dat automatisch? of moet ik zelf bepaalde settings veranderen? ik snap der geen hout van
Ik heb dezelfde tv als jij hebt.
Heb geen last van inbranden.
Zit nog in mijn 200 uur inspeeltijd.
Heb ergens gelezen (geloof in een pdf bestand van de Panasonic site of van een pdf bestand van de meegeleverde cd-rom die bij de tv zat) dat een logo van de zender niet de hele tijd op dezelfde plaats blijft zitten om inbranden te voorkomen. Dit verplaatsen is overigens niet met het blote oog te zien. Zelf kijk ik wel eens films bij Film1 en heb nog geen last gehad van inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Gisteren ook eindelijk mijn 42V10 ontvangen na 3 weken wachten. Alles is prima. Heb gelukkig nog geen flickering kunnen waarnemen, iets waar ik heel erg voor vreesde.
Wel één klein dingetje waar ik me best wel aan erger is dat zoem/buzz geluid dat deze tv maakt vooral bij witte beelden.. bij een zwart beeld hoor je het haast niet. Overdag niet zoveel last van maar vooral s'nachts met totale stilte en als het geluid niet zo hard staar hoor ik het toch duidelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Lrod schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:54:
Gisteren ook eindelijk mijn 42V10 ontvangen na 3 weken wachten. Alles is prima. Heb gelukkig nog geen flickering kunnen waarnemen, iets waar ik heel erg voor vreesde.
Wel één klein dingetje waar ik me best wel aan erger is dat zoem/buzz geluid dat deze tv maakt vooral bij witte beelden.. bij een zwart beeld hoor je het haast niet. Overdag niet zoveel last van maar vooral s'nachts met totale stilte en als het geluid niet zo hard staar hoor ik het toch duidelijk. :(
Jup heb ik een paar posts terug al gezegd. Je went er uiteindelijk wel aan. Waar ik me momenteel wat aan erger zijn de lichte verticale lijnen bij horizontal pans (camera die vrij traag van links naar rechts beweegt of omgekeerd). Dit valt vooral op bij voetbal en bij éénkleurige, lichte vlakken (bvb een redelijk heldere hemel). De verticale lijnen hebben geen kleur, maar doen mij denken aan een gecloakte predator. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CobraX op 09-08-2009 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldinho schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 01:23:
[...]

Ik heb dezelfde tv als jij hebt.
Heb geen last van inbranden.
Zit nog in mijn 200 uur inspeeltijd.
Heb ergens gelezen (geloof in een pdf bestand van de Panasonic site of van een pdf bestand van de meegeleverde cd-rom die bij de tv zat) dat een logo van de zender niet de hele tijd op dezelfde plaats blijft zitten om inbranden te voorkomen. Dit verplaatsen is overigens niet met het blote oog te zien. Zelf kijk ik wel eens films bij Film1 en heb nog geen last gehad van inbranden.
Mja ik geloof dat het hele fenomeen van inbranden zowieso vrijwel nooit meer voorkomt dus het zal allemaal wel goed wezen. Ik zit ook nog in die inspeeltijd, het enige waar ik een beetje mee op pas is dat ik het contrast niet hoger dan 40 zet. Verder gebruik ik de tv eigenlijk alleen voor gamen op de PS3 en hierover ben ik zeer tevreden. Bij enkele games waarbij gebruik van een HUD of iets dergelijks wordt gemaakt, zoals metal gear solid 4, word wel gewaarschuwd dat het inbranders zou kunnen veroorzaken maar ik heb die game 5 uur achter elkaar gespeeld en er is niks aan de hand. Wat je zegt zou best waar kunnen zijn inderdaad dat het beeld iets beweegt. Dit is mij in ieder geval ook nooit opgevallen. Wat ik nog even wil zeggen is dat het zwart echt mooi zwart is en niet zo grijzig als op de lcd van mijn ouwe lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Is hier iemand met een 42/46/50 inch TX-P**G10 in bezit? Zo ja: kan iemand mij meer vertellen over die 600hz techniek die er in deze G10 Panasonic zit? Is het zo dat je na 15 min. TV-kijken al hoofdpijn krijgt van de onrustige (snel flitsende) beelden, of valt dat wel mee? Hoe ziet SD-tv er uit op deze plasma? Is de bediening van dit toestel makkelijk, of moet je er echt de handleiding op naslaan om er iets van te begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Laatst online: 14-09 20:16

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Bintmeister schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 21:38:
[...]

MP4 versie doet bij mij niet.: Ongeldige afspeelfile :(
Bij mij ook niet. Heb je nog een andere geprobeerd?

Deze doen het ook niet. http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorn1986 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:52:
Is hier iemand met een 42/46/50 inch TX-P**G10 in bezit? Zo ja: kan iemand mij meer vertellen over die 600hz techniek die er in deze G10 Panasonic zit? Is het zo dat je na 15 min. TV-kijken al hoofdpijn krijgt van de onrustige (snel flitsende) beelden, of valt dat wel mee? Hoe ziet SD-tv er uit op deze plasma? Is de bediening van dit toestel makkelijk, of moet je er echt de handleiding op naslaan om er iets van te begrijpen?
Waarom zou je hoofdpijn krijgen van 600Hz, eerder van een lage verversing krijg je hoofdpijn. 24Hz flitst net zo hard als 600Hz, alleen 600Hz is juist rustiger voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:33:
[...]

Waarom zou je hoofdpijn krijgen van 600Hz, eerder van een lage verversing krijg je hoofdpijn. 24Hz flitst net zo hard als 600Hz, alleen 600Hz is juist rustiger voor je ogen.
Veel mensen die een g10 voor het eerst zien spelen merken een onrustig beeld of 'flickeren' op. Zou er best aan kunnen liggen dat 600 herz daaraan ten grondslag ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pjotr22 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:15:
[...]

Veel mensen die een g10 voor het eerst zien spelen merken een onrustig beeld of 'flickeren' op. Zou er best aan kunnen liggen dat 600 herz daaraan ten grondslag ligt...
Nee. (Panasonic) Plasma's flikkeren nu eenmaal gewoon een beetje met hele witte beelden. Mijne doet dat ook. Ik heb er geen last van (46G10)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft renbull de tv al terug?? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Wat ik mij afvraag: zijn er mensen die het verticale strepen probleem al aangekaart hebben bij Panasonic en/of al enige reactie erop gehad hebben?

Zie jij deze verticale strepen trouwens ook niet op je V10 phemelrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

Wreckerrm schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

Gebruik Media Player Classic (icm de CCC Codec Pack) om deze clips af te spelen.
Hier downloaden (MPC zit in deze pack inbegrepen):
http://www.cccp-project.net/

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

jimmeh22 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:37:
[...]

Gebruik Media Player Classic (icm de CCC Codec Pack) om deze clips af te spelen.
Hier downloaden (MPC zit in deze pack inbegrepen):
http://www.cccp-project.net/
Het afspelen ansich is geen probleem, maar de filmpjes willen niet afspelen via het SD-slot van de tv. Ik heb hetzelfde probleem, ik kan alleen 720p via mijn pc afspelen (en die heeft daar helaas af en toe wat moeite mee...) maar ben wel benieuwd naar 1080p content. Zou dus via een SD-kaartje moeten, maar ik kan geen enkel filmpje vinden die het juiste afspeel formaat heeft...

Grootte van het filmpje maakt opzich niet uit, ik heb een 16gb kaartje. Iemand een 1080p sample die het sowieso doet via het SD-slot van de G10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Is er nog geen nieuws over de prijzen van de 54 en de 58 inch V10? Ik dacht dat die deze maand op de Nederlandse markt zouden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ferry34 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:37:
Is er nog geen nieuws over de prijzen van de 54 en de 58 inch V10? Ik dacht dat die deze maand op de Nederlandse markt zouden komen?
Bij mijn weten was het 58" en 65" voor de Britse en Europese markt. En ik dacht ook dat ze pas in september uit zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:57
CobraX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 06:06:
[...]

Jup heb ik een paar posts terug al gezegd. Je went er uiteindelijk wel aan. Waar ik me momenteel wat aan erger zijn de lichte verticale lijnen bij horizontal pans (camera die vrij traag van links naar rechts beweegt of omgekeerd). Dit valt vooral op bij voetbal en bij éénkleurige, lichte vlakken (bvb een redelijk heldere hemel). De verticale lijnen hebben geen kleur, maar doen mij denken aan een gecloakte predator. :)
Heb er zelf ook last van gehad, bij mijn 1e toestel (daar was het wel heel erg) en nu met mijn 2e toestel ook maar in mindere mate. Ga dan ook een ander type TV kopen, want ik kijk erg veel voetbal. Heb overigens een 42G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoVision
  • Niet online
Ik heb een vraag over de glasplaat van de V10. Heb zelf een 42" exemplaar en als ik er schuin voor sta zie ik een soort van olie vlekken/strepen verticaal over de glasplaat lopen. Het zit echt in het glas, want het valt vooral op als de tv uit staat. Zijn er meer mensen die dit hebben opgemerkt bij de Pana? Moet het glas soms goed schoongemaakt worden ofzo? Liever doe ik dat helemaal niet natuurlijk om te voorkomen dat ik die plaat verpest. Anders maar even Panasonic zelf benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Wreckerrm schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:31:
[...]

De G10 kan alleen maar AVCHD bestanden afspelen via het sd slot.
dus je moet je filmpje omzetten met een speciaal programmaatje. bv MULTIAVCHD.
Verder is het van belang dat je een specifiek map structuur gebruikt om het te kunnen afspelen. Zie wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD

Mij is het nog niet gelukt om een bestand van 1080p goed af te spelen.
720p is echter geen probleem,
Ik ben benieuwd of het jou wel lukt om 1080p af te spelen,
Nee,... Duurt lang :(
heb jij al wel contact gehad met Panasonic dan?

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
IntoVision schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:52:
Ik heb een vraag over de glasplaat van de V10. Heb zelf een 42" exemplaar en als ik er schuin voor sta zie ik een soort van olie vlekken/strepen verticaal over de glasplaat lopen. Het zit echt in het glas, want het valt vooral op als de tv uit staat. Zijn er meer mensen die dit hebben opgemerkt bij de Pana? Moet het glas soms goed schoongemaakt worden ofzo? Liever doe ik dat helemaal niet natuurlijk om te voorkomen dat ik die plaat verpest. Anders maar even Panasonic zelf benaderen?
Ik heb dit ook bij mijn 42V10. Ik zie het alleen als ik er heel schuin op kijk overdag met veel licht. Het lijkt mij misschien een laagje in of achter het glas die misschien juist het reflecterend effect van het glas weg moet nemen. Ik vind het niet storend eigenlijk. Valt ook niet zo heel erg op.

[ Voor 20% gewijzigd door FlameBoy op 10-08-2009 11:36 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Laatst online: 09-07 21:38
IntoVision schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:52:
Je ziet dit ook als de tv aan staat? Of alleen als het uit staat? In het laatste geval zou ik me niet zo druk maken eigenlijk.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik was het probleem hiervan ook beetje aan het volgen en vroeg me hoe ik een plasma scherm het beste kan kuisen? ik zie vooral smerige vlekken op de zwarte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb een 50g10. Hoe kan ik instellen dat mijn hdmi 1 default is? Hij komt nu iedere keer met die stomme kabel melding en moet ik twee keer op AV drukken op hdmi 1 te activeren...

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Audi_S2 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:47:
Ik heb een 50g10. Hoe kan ik instellen dat mijn hdmi 1 default is? Hij komt nu iedere keer met die stomme kabel melding en moet ik twee keer op AV drukken op hdmi 1 te activeren...
Zie hier.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Voor het schoonmaken van plastic/glas/ect kortom waar de tv van gemaakt is geld één vuist regel:
Gebruik nooit schoonmaakmiddelen!

Wat ik altijd doe is, ik pak een schoon microvezeldoekje en houd deze boven een dampende waterkoker. zo zorg je dat je doekje nat word door het condens wat er ontstaat. dit is is dan ook echt 'water' als je nu met dit vochtige doekje alles voorzichtig afneemt krijg je een perfect streeploos resultaat. Bij gewoon water zitten er zouten zoals kalk in het water, als je het daarmee doet dan verdampt het water van je schoongemaakt tv en worden witte vegen zichtbaar. Een alternatief is gewoon een flesje demiwater komen bij de supermarkt, dit heeft als het goed is het zelfde resultaat, ik heb het alleen nog niet zelf geprobeerd.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Wat ook heel erg plezant is wanneer er kids langskomen die lekker met hun vette chipsvingers op het (Pioneer) paneel gaan zitten om de vragen tijdens het spelen van Buzz af te dekken :(

Let wel: op een Pio zit dus geen extra glasplaat, waardoor schoonmaken een nóg grotere b*tch klus is ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Zaterdag eens naar Jurassic Park 2 gekeken op één HD. Daar viel het effect van IFC mij pas op. IFC lijkt wel de 24p Smooth Film variant voor non-24p materiaal, maar dan erger heb ik de indruk. 't Kwam alleszins heel onnatuurlijk over en ik heb het vrij snel afgezet (na even vergelijken). Voor de rest staat het altijd aan, maar bij die film was het niet om aan te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Yes; Hotel mode. maar hoe kom ik daarin?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Audi_S2 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:15:
[...]

Het is hier al vaak gezegd hoe je daarin komt (en ik weet ook hoe), maar ik heb eens gekeken hoelang het duurt om dit antwoord te vinden via google. Het heeft me zo'n 10 seconden gekost om dit te vinden.

Moraal van het verhaal: af en toe zelf een beetje moeite doen, kan geen kwaad hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:04:
Wat ik mij afvraag: zijn er mensen die het verticale strepen probleem al aangekaart hebben bij Panasonic en/of al enige reactie erop gehad hebben?

Zie jij deze verticale strepen trouwens ook niet op je V10 phemelrijk?
Het is mij nog niet opgevallen eigenlijk, heb je een voorbeeld voor mij waar ik op moet letten? DAn zal ik er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:58:
[...]

Het is mij nog niet opgevallen eigenlijk, heb je een voorbeeld voor mij waar ik op moet letten? DAn zal ik er eens naar kijken.
Het is het makkelijkst te zien bij voetbal. Als er een lange bal gegeven wordt bvb zodat het beeld van links naar rechts gaat (tegen een niet te hoge snelheid liefst). Of wanneer ze een trage horizontal pan (camera van links naar rechts) doen bij een gebergte met blauwe wolken erboven.

Dan zie je zo een aantal verticale strepen (met telkens 5-10 cm tussen) die ongeveer over de hele hoogte van het scherm lopen. Ze hebben niet 1 bepaalde kleur, maar lijken wat doorzichtig. Moeilijk om uit te leggen, maar wel duidelijk te zien bij voetbal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Brad Pitt schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:51:
Wat ook heel erg plezant is wanneer er kids langskomen die lekker met hun vette chipsvingers op het (Pioneer) paneel gaan zitten om de vragen tijdens het spelen van Buzz af te dekken :(

Let wel: op een Pio zit dus geen extra glasplaat, waardoor schoonmaken een nóg grotere b*tch klus is ;)
Kinderen kan je toch ook leren dat ze met hun poten van dure spullen af moeten blijven... of kan dat tegenwoordig niet meer? :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
oXygeN schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:01:
Kinderen kan je toch ook leren dat ze met hun poten van dure spullen af moeten blijven... of kan dat tegenwoordig niet meer? :)
Waren mijn kinderen niet en nu doen ze het ook niet meer ;) Aan de andere kant was het vroeger ook geen probleem het even er af te vegen en nu moet je bij wijze van spreken met handschoentjes aan je spullen beetpakken om er geen krasjes op te laten komen, wat op zich best waardeloos is vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb hier een splinternieuwe Panasonic voor mijn neus staan.. vers aangesloten...
En.. ik erger me dood aan het 'geflikker'.
Het is net alsof ie op 60hz draait of zo. Ik kijk naar mijn pc monitor, en zie dan de tv in mijn ooghoek.
Is er een instelling die ik vergeten ben of zo? Heb heel het menu doorgebladerd maar ik zie het niet.
Intelligent Frame Creation staat aan anders is het nog veel erger.

Help! Ik sta op het punt de hele zaak weer in te pakken en terug te sturen :(
Tis een PZ800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Misschien dat ie op 50 Hz staat (op zich raar)...

Volgens mij zit het bij mijn PX80 zo:
Menu->Instellingen->100Hz

zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.televisions.com/Images/Reviews/Televisions/2008/Panasonic/U03_Panasonic/Menue_Fotos/english/IMG_9246.jpg

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
wth.. die optie heb ik helemaal niet eens :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Noin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:55:
Ik heb hier een splinternieuwe Panasonic voor mijn neus staan.. vers aangesloten...
Het is net alsof ie op 60hz draait of zo. Ik kijk naar mijn pc monitor, en zie dan de tv in mijn ooghoek.
Is er een instelling die ik vergeten ben of zo? Heb heel het menu doorgebladerd maar ik zie het niet.

Tis een PZ800
Voor jou toestel is een ander topic O-)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1344790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Goed zoeken, moet er echt wel in zitten lijkt mij. (kijk anders even in de handleiding)

Er zitten overigens meerdere pagina's in het menu he, als je bij de onderste naar beneden drukt gaat ie verder naar de volgende pagina ;)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Ik weet dat er een Pana8 topic is maar dat is uitgestorven, en het verschil met de 9-serie lijkt me niet zo enorm groot. Ben al een jaar aan het sparen en het valt nu zo enorm tegen.

Dit zijn al mijn menu's, niks geen 100hz optie :|

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2ut0l7s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN

oXygeN

oftewel oxje...

Vreemd, dan zal ie standaard wel op 100 Hz staan.

Je zegt dat het je alleen opvalt in je ooghoek, dat is op zich wel normaal... en analoge TV is zeker ook niet bevorderlijk voor de beeldkwaliteit

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Dat geflikker zal waarschijnlijk na verloop van tijd (enkele weken) overgaan. Op mijn 50PZ800 had ik hier in het begin ook last van, later dus niet meer.
Overigens is hier heel veel (duitstalige) info te vinden over dit type toestellen.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-4455.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
EdGnoj schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:08:
Dat geflikker zal waarschijnlijk na verloop van tijd (enkele weken) overgaan. Op mijn 50PZ800 had ik hier in het begin ook last van, later dus niet meer.
Overigens is hier heel veel (duitstalige) info te vinden over dit type toestellen.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-4455.html
Probleem is....
Ik heb hem via een internetwinkel gekocht, dus ik kan hem nog 6 dagen zonder opgaaf van reden terug sturen.
Als ik hem 'enkele weken' laat staan gaat dat geintje niet meer op.
Is dat een standaard euvel dan bij plasma's dat ze in het begin flikkeren en dat dat minder wordt?
Ik heb lang gezocht en de voor en nadelen van LCD vs Plasma nagekeken (had een jaar de tijd ik moest sparen :D) en ik ben dit echt nergens tegen gekomen....

Ook niet in de statpost van het 2008 topic en hier in het starttopic staat er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Noin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:54:
Ook niet in de statpost van het 2008 topic en hier in het starttopic staat er ook niks van.
Even googlen geeft wel wat info:
Google: PZ800 flicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Ja klopt, maar dat is een 'flickering' die je krijgt bij het scrollen als je bijvoorbeeld voetbal zit te kijken of als je je pc erop aangesloten hebt. Dat is wat anders dan het gevoel dat de tv op 60hz draait zoals de oude CRT monitors vroeger wel eens deden. Van 'flickering' heb ik (tot nu toe) nog niks gemerkt maar bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik ben eens aan de slag gegaan met ColorHCFR en mijn iOne Display 2 maar ik krijg mijn grayscale voor geen mogelijkheid om het D65 punt.

Als ik een 80% grayscale window weergeef krijg ik met de controls W/B High R en W/B/ Low R met geen mogelijkheid enoeg rood in het grijze vlak volgens mijn calibrator. Er zit wel teveel groen in maar die kan in niet bijstellen. Blauw krijg ik wel op 100% maar rood komt niet boven de 54%. Terwijl het naar mijn gevoel al veel te rood uit ziet. Ik heb gamma op 2.2 gezet en kleurtemperatuur op warm.

Iemand ervaring met het calibreren van deze TV's?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:36:
Ik weet dat er een Pana8 topic is maar dat is uitgestorven, en het verschil met de 9-serie lijkt me niet zo enorm groot. Ben al een jaar aan het sparen en het valt nu zo enorm tegen.

Dit zijn al mijn menu's, niks geen 100hz optie :|

[afbeelding]
Probeer je P-NR eens wat op te schroeven om te kijken of dat je flikkering vermindert

Kijk ook eens of er niet een storende licht bron in de buurt is die interfereert met je scherm zoals bijvoorbeeld je monitor scherm of een spaarlamp.
Test dat bijvoorbeeld eens door in avondschemerlicht al je lampen uit te zetten en ook andere apparaten die licht uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Noin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:55:

Tis een PZ800
Als je een plasma in je ooghoek ziet zal die flikkeren. Dat doen ze allemaal, ga maar 's in de winkel kijken.

Wanneer jij dat een reden vindt om m te ruilen is dat je goed recht natuurlijk, maar ik zou het niet doen. Zodra je je hoofd naar de tv draait is het flikkeren verdwenen.
Een lcd flikkert niet, maar let maar s op hoe jij je gaat irriteren aan het lcd beeld: geen details in het zwart, backlight bleeding, matige motion resolution.

(vreemd genoeg zie ik de plasma in mn huiskamer niet flikkeren :? Zie je het alleen bij witte oppervlakten?
Het onrustige in witte vlakken trekt namelijk wèl weg, maar ik weet toch zeker dat mn andere plasma wel flikkert? Ik ga het nog onderzoeken)

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 11-08-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

renbull schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:23:
[...]

De G10 kan alleen maar AVCHD bestanden afspelen via het sd slot.
dus je moet je filmpje omzetten met een speciaal programmaatje. bv MULTIAVCHD.
Verder is het van belang dat je een specifiek map structuur gebruikt om het te kunnen afspelen. Zie wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD

Mij is het nog niet gelukt om een bestand van 1080p goed af te spelen.
720p is echter geen probleem,
Ik ben benieuwd of het jou wel lukt om 1080p af te spelen,
Handige link :) Helaas krijg ik het niet voor elkaar om ook maar een enkel filmpje te laden van een SD-kaartje, zelfs niet met gebruik van MUTLIAVCHD of de mapstructuur uit de wiki :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Bintmeister schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:39:
[...]

Handige link :) Helaas krijg ik het niet voor elkaar om ook maar een enkel filmpje te laden van een SD-kaartje, zelfs niet met gebruik van MUTLIAVCHD of de mapstructuur uit de wiki :'(
Je moet goed op de resolutie letten en zo nodig bijsnijden of resizen. Let Ook op de ref frames en een instellingen die ik niet precies weet maar die mag maximaal 4.1 zijn:) probeer Ook een een ander bron afstand. Mij is het gelukt met een .mkv sample van world river amazon ofzo. Gewoon blijven proberen:)

het kan niet 'of' et moet 'en' zijn. Dus je moet bijde doen anders werkt het niet. mulitAVCHD maakt voor je al de juiste mapstructuur.
maak een mapje X://PRIVATE/... gebruik dit als de locatie waar de output van multiAVCHD heen word gezet. misschien moet je ook de SD kaar formatteren met panasonic formater. http://panasonic.jp/support/global/cs/sd/download/sd_formatter.html

[ Voor 27% gewijzigd door renbull op 11-08-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Audi_S2 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:15:
[...]

(het staat wel in het 70/700 en 80/800 topiv, maar vreemd genoeg niet hierin)

Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
- Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Hey Hey

ik heb al een beetje doorgespit , maar kon het niet direct vinden

ik heb dus ook een Pana Plasma scherm de : TH 42PY70 en nou vroeg ik me af of er ergens een site was waar instellingen staan , ik heb zelf niet het geld om hem professioneel te laten calibreren .is ook een dure grap wat ik zo hier en daar lees.

Ik hoor het graag !

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Calibraties zijn echt per toestel verschillend en kan je niet overnemen.

Wat je wèl kan doen is de instellingen als contrast, helderheid, scherpte overnemen. Als die al een beetje goed staan, scheelt dat al een hoop.

Hoe heb je ze nu staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Bintmeister schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:39:
[...]

Wat belangrijk is met je SD kaartje is dat je op dat kaartje een map genaamd PRIVATE aanmaakt en DAARIN de door multi gemaakte AVCHD map daarin plaatst. Alleen het filetje plaatsen werkt niet! Dan zal hij het moeten doen!. Hierop de V kan ik zowel de tv ingang gebruiken voor 1080P materiaal op een SD en de bluray speler werkt ook zowel met kaartje als met dvd.

Dus resume, maakt op je sd kaartje een map met de naam PRIVATE en plaats daarin AVCHD map die aangemaakt wordt.

ps...Ook dien je van te voren met een pansonic formatter je kaartje te formateren...download link

[ Voor 8% gewijzigd door phemelrijk op 11-08-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:21:
[...]

Het is het makkelijkst te zien bij voetbal. Als er een lange bal gegeven wordt bvb zodat het beeld van links naar rechts gaat (tegen een niet te hoge snelheid liefst). Of wanneer ze een trage horizontal pan (camera van links naar rechts) doen bij een gebergte met blauwe wolken erboven.

Dan zie je zo een aantal verticale strepen (met telkens 5-10 cm tussen) die ongeveer over de hele hoogte van het scherm lopen. Ze hebben niet 1 bepaalde kleur, maar lijken wat doorzichtig. Moeilijk om uit te leggen, maar wel duidelijk te zien bij voetbal hier.
Ik zal er eens op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Ferry34 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Als je een plasma in je ooghoek ziet zal die flikkeren. Dat doen ze allemaal, ga maar 's in de winkel kijken.

Wanneer jij dat een reden vindt om m te ruilen is dat je goed recht natuurlijk, maar ik zou het niet doen. Zodra je je hoofd naar de tv draait is het flikkeren verdwenen.
Een lcd flikkert niet, maar let maar s op hoe jij je gaat irriteren aan het lcd beeld: geen details in het zwart, backlight bleeding, matige motion resolution.

(vreemd genoeg zie ik de plasma in mn huiskamer niet flikkeren :? Zie je het alleen bij witte oppervlakten?
Het onrustige in witte vlakken trekt namelijk wèl weg, maar ik weet toch zeker dat mn andere plasma wel flikkert? Ik ga het nog onderzoeken)
Ik heb 8 maanden geleden bij de MM gekeken en ik kan me niet herinneren dat die plasma toen zo flickerde. Ik zag wel tv's die dat deden maar die heb ik allemaal over geslagen omdat dat irritatie # 1 is wat mij betreft.

LCDs zie ik bij mijn ouders en kennissen, en ik erger me mateloos aan die beeldqualiteit.
Enorme artefacten, helderheid wat pijn doet aan je ogen, en als je het contrast lager zet zie je idd geen zwart meer. Daarnaast vlekken van de backlightbleed.. nope, LCD komt er bij mij nooit in. Zelfs op mijn pc gebruik ik nog CRT en straks dus deze plasma (denk ik...)

Ik zie het flickeren idd bij lichte vlakken en ik heb besloten het erop te wagen. Heb er mijn PC aan gehangen en als ie als tv niet bevalt ga ik em puur als monitor gebruiken (ik speel super veel RPG's dus is perfect :))
Op de PC heb ik vrijwel nooit een wit vlak dus ook geen probleem.

Let wel, qua beeld is het een wonderapparaat. Mooi scherp, mooie kleuren, mooie kijkhoek die echt 178° is of zo en niet 40 graden zoals bij LCD.
Ik schrok me alleen dood toen ik de tv aan zetten en het net een stroboscoop was. Nou ja dat is overdreven maar een oude 60hz tv uit 1988 kwam toch aardig in de buurt. Hij heeft nu 12 uur aan gestaan met LotR deel 1 en 2 en ik heb het gevoel dat het minder begint te worden..
Maar ja het is nu ook stikdonker hier.

Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden, en als het zich vanzelf oplost is het misschien iets om in de startpost te zetten?
Thnx folks voor de kalmerende berichtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
phemelrijk schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Wat belangrijk is met je SD kaartje is dat je op dat kaartje een map genaamd PRIVATE aanmaakt en DAARIN de door multi gemaakte AVCHD map daarin plaatst. Alleen het filetje plaatsen werkt niet! Dan zal hij het moeten doen!. Hierop de V kan ik zowel de tv ingang gebruiken voor 1080P materiaal op een SD en de bluray speler werkt ook zowel met kaartje als met dvd.

Dus resume, maakt op je sd kaartje een map met de naam PRIVATE en plaats daarin AVCHD map die aangemaakt wordt.

ps...Ook dien je van te voren met een pansonic formatter je kaartje te formateren...download link
Spuitelf dat zeg ik een paar bost hierboven net allemaal O-)
idd let maar eens op :9

[ Voor 9% gewijzigd door renbull op 11-08-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Noin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

Ik heb 8 maanden geleden bij de MM gekeken en ik kan me niet herinneren dat die plasma toen zo flickerde. Ik zag wel tv's die dat deden maar die heb ik allemaal over geslagen omdat dat irritatie # 1 is wat mij betreft.

LCDs zie ik bij mijn ouders en kennissen, en ik erger me mateloos aan die beeldqualiteit.
Enorme artefacten, helderheid wat pijn doet aan je ogen, en als je het contrast lager zet zie je idd geen zwart meer. Daarnaast vlekken van de backlightbleed.. nope, LCD komt er bij mij nooit in. Zelfs op mijn pc gebruik ik nog CRT en straks dus deze plasma (denk ik...)

Ik zie het flickeren idd bij lichte vlakken en ik heb besloten het erop te wagen. Heb er mijn PC aan gehangen en als ie als tv niet bevalt ga ik em puur als monitor gebruiken (ik speel super veel RPG's dus is perfect :))
Op de PC heb ik vrijwel nooit een wit vlak dus ook geen probleem.

Let wel, qua beeld is het een wonderapparaat. Mooi scherp, mooie kleuren, mooie kijkhoek die echt 178° is of zo en niet 40 graden zoals bij LCD.
Ik schrok me alleen dood toen ik de tv aan zetten en het net een stroboscoop was. Nou ja dat is overdreven maar een oude 60hz tv uit 1988 kwam toch aardig in de buurt. Hij heeft nu 12 uur aan gestaan met LotR deel 1 en 2 en ik heb het gevoel dat het minder begint te worden..
Maar ja het is nu ook stikdonker hier.

Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden, en als het zich vanzelf oplost is het misschien iets om in de startpost te zetten?
Thnx folks voor de kalmerende berichtjes :)
Geniet van je tv en geloof het of niet: het beeld wordt nog mooier!
Bij grote vlakken is het soms nog wat onrustig, maar dat verdwijnt. Ik weet zeker dat je over een maandje helemaal lyrisch zult zijn ;)

Was het prijsverschil met de G serie zo groot dat je die niet hebt genomen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat flikker probleem met de G10,
doet dat zich voor op 24p met verversingsrate 48Hz of ook op 60 Hz ?
(op de US versies ten minste kun je die twee 24p frequenties instellen in het menu van de G10)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
fooraap schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:43:
ik was het probleem hiervan ook beetje aan het volgen en vroeg me hoe ik een plasma scherm het beste kan kuisen? ik zie vooral smerige vlekken op de zwarte rand.
Je moet ook niet te veel nacht programma's bekijken...
Ik lees de laatste paar pagina's vooral veel beklaag over allerlei vage strepen, lijnen , schitteringen , etc etc
Het zou handig zijn hier een foto van te maken want ik zie zulke issues dus helemaal niet.

[ Voor 23% gewijzigd door freedzed6 op 12-08-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

phemelrijk schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Zo had ik het inderdaad geprobeerd, en dan zelfs nog met demo bestanden van panasonic zelf! (van deie demo site een paar pagina's terug)... Binnenkort nogmaals proberen en wat spelen met de instellingen vaan MUTLIAVCHD. Kaartje formatteren had ik nog niet gedaan, kaartje komt rechtstreeks uit mijn Panasonic Lumix camera (dcim en misc mappen zijn dus al aanwezig). Filmpjes die ik met de camera gemaakt heb komen dus ook niet in het filmmenu terug. Is wel logisch, omdat die ook niet in die private map worden opgeslagen :)
freedzed6 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 01:07:
[...]

Je moet ook niet te veel nacht programma's bekijken...
Ik lees de laatste paar pagina's vooral veel beklaag over allerlei vage strepen, lijnen , schitteringen , etc etc
Het zou handig zijn hier een foto van te maken want ik zie zulke issues dus helemaal niet.
Enige echte probleem wat ik zie is als ik avitjes e.d. afspeel via de pc. Ongeveer op 1/3 van boven is het beeld verschoven bij panning scenes, dus dat het bovenste gedeelte van het beeld een paar milimeter verschoven is in vergelijking tot de rest van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:28:
Dat flikker probleem met de G10 doet dat zich voor op 24p met verversingsrate 48Hz of ook op 60 Hz
Er zijn meerdere problemen die men flicker noemt, dus welke bedoel je? Mijn flicker probleem, is het verspringen en wegvallen van het beeld, dit gebeurt enkel op 1080p 50/60hz. De witte flickerende vlakken komen op elke instelling voor, bij mij is dit na een tijdje normaal gebruik niet/nauwelijks meer zichbaar. Ik stoor me er in ieder geval niet aan. Dan heb je ook nog hit probleem van de blueray op 24p , hier heb ik geen ervaring mee, geen bluray:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
Ferry34 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:06:
Calibraties zijn echt per toestel verschillend en kan je niet overnemen.

Wat je wèl kan doen is de instellingen als contrast, helderheid, scherpte overnemen. Als die al een beetje goed staan, scheelt dat al een hoop.

Hoe heb je ze nu staan?
Ik heb hem nu op dynamisch/warm staan , dat vond ik zelf het mooiste beeld.

En qua instellingen contrast heb ik met helderheid en contrast een beetje in het midden staan en scherpte helemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ProCeela schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:16:

En qua instellingen contrast heb ik met helderheid en contrast een beetje in het midden staan en scherpte helemaal open.
Zoveel mensen zoveel smaken zullen we maar zeggen hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

[...]

Dan zit je waarschijnlijk nu naar de meest opgefokte en minst natuurgetrouwe instellingen te kijken die je maar kunt hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee,... Duurt lang :(
heb jij al wel contact gehad met Panasonic dan?
Ja, heb ze laten weten over 'het bekende flicker probleem', en heb gezegd dat er heel veel mensen zijn die er last van hebben.. ze hebben simpelweg gezegd dat ze het probleem inmiddels kennen en er mee bezig zijn en dat ik 'even geduld' moest hebben?! wordt dit dan door een firmware update ofzoiets gedaan ofzo??!

edit: heb toch 2 jaar garantie dus ik wacht nog even af met hem in te ruilen, voor het geval dat het met update wordt verholpen..

houd mij op de hoogte! :p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:27:
[...]

Ja, heb ze laten weten over 'het bekende flicker probleem', en heb gezegd dat er heel veel mensen zijn die er last van hebben.. ze hebben simpelweg gezegd dat ze het probleem inmiddels kennen en er mee bezig zijn en dat ik 'even geduld' moest hebben?! wordt dit dan door een firmware update ofzoiets gedaan ofzo??!

edit: heb toch 2 jaar garantie dus ik wacht nog even af met hem in te ruilen, voor het geval dat het met update wordt verholpen..

houd mij op de hoogte! :p
Wie heb jij gesproken dan? panasonic of e-care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 07:47:
[...]

Er zijn meerdere problemen die men flicker noemt, dus welke bedoel je? Mijn flicker probleem, is het verspringen en wegvallen van het beeld, dit gebeurt enkel op 1080p 50/60hz. De witte flickerende vlakken komen op elke instelling voor, bij mij is dit na een tijdje normaal gebruik niet/nauwelijks meer zichbaar. Ik stoor me er in ieder geval niet aan. Dan heb je ook nog hit probleem van de blueray op 24p , hier heb ik geen ervaring mee, geen bluray:(
Op dit menu van de G10
G10 Advanced picture menu (bron)
zou je de refresh rate voor 24p beelden kunnen instellen bijvoorbeeld op 48Hz of 60hz
Ik vroeg me af of dat een verschil maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:02:
...zou je de refresh rate voor 24p beelden kunnen instellen bijvoorbeeld op 48Hz of 60hz
Ik zou als ik jou was 24p-content niet gaan afspelen op 60Hz... 48Hz is weer wat weinig, 96Hz is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]

Op dit menu van de G10
zou je de refresh rate voor 24p beelden kunnen instellen bijvoorbeeld op 48Hz of 60hz
Je bron gaat over het amerikaanse model dat hier niet te koop is. Europees model heeft geen 48hz maar 96hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:43:
[...]

Wie heb jij gesproken dan? panasonic of e-care?
panasonic medewerker ofzoiets, maar heb ook nog 2 mails gestuurd en daar zeiden ze dat ze ermee bezig waren.. hebben ze aan jou gevraagd om hem meteen op te sturen??

ik denk dat ik ga wachten totdat ze jou iets meer hebben uitgelegd, dan ben ik iig zeker.. :p

ps: welk nummer heb jij gebeld? ik woon in belgië...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
[...]

Op dit menu van de G10
Leuk, maar dat is de TC- variant, die is voor de Amerikaanse markt, die is op heel veel punten verschillend.
Hebben we dus helemaal niks aan hier met onze TX

EDIT: Zelf moet ik ook beter lezen, wat er al is gezegd

[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 12-08-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:13:
[...]

panasonic medewerker ofzoiets, maar heb ook nog 2 mails gestuurd en daar zeiden ze dat ze ermee bezig waren.. hebben ze aan jou gevraagd om hem meteen op te sturen??

ik denk dat ik ga wachten totdat ze jou iets meer hebben uitgelegd, dan ben ik iig zeker.. :p

ps: welk nummer heb jij gebeld? ik woon in belgië...
Ah belgie, dat zal wel een hoop schelen.

Ik heb zelf 3 mails gestuurd naar panasonic via de website, maar nog nooit wat terug gehad.
Ik werd voor technische vragen meteen doorgestuurd naar panasonic home care, oftewel e-care.
eerst is er dus een monteur langs geweest die het 'A-board' heeft vervangen. Dit hielp niet. een week later zijn ze mijn tv opkomen halen. en nu weer een week later bellen ze me binnenkort op voor een afspraak om de tv weer te brengen en dan bij me thuis het onderdeel weer te vervangen :S.
pfffff had ik maar gewoon rustig geduldig gewacht dan zou er vanzelf een software update komen en was ik mijn tv niet 3 weken kwijt en had ik niet 10 keer naar allerlei zaken hoeven bellen en 24/7 internet te checken of er al meer bekend is..... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

Je bron gaat over het amerikaanse model dat hier niet te koop is. Europees model heeft geen 48hz maar 96hz.
Ik kan nergens een spec vinden die stelt dat deze europese versie van de G10 een refreshrate van 96 Hz heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:51:
[...]

Ah belgie, dat zal wel een hoop schelen.

Ik heb zelf 3 mails gestuurd naar panasonic via de website, maar nog nooit wat terug gehad.
Ik werd voor technische vragen meteen doorgestuurd naar panasonic home care, oftewel e-care.
eerst is er dus een monteur langs geweest die het 'A-board' heeft vervangen. Dit hielp niet. een week later zijn ze mijn tv opkomen halen. en nu weer een week later bellen ze me binnenkort op voor een afspraak om de tv weer te brengen en dan bij me thuis het onderdeel weer te vervangen :S.
pfffff had ik maar gewoon rustig geduldig gewacht dan zou er vanzelf een software update komen en was ik mijn tv niet 3 weken kwijt en had ik niet 10 keer naar allerlei zaken hoeven bellen en 24/7 internet te checken of er al meer bekend is..... }:O
tja.. je hebt gedaan wat je kon, en daar is iedereen blij mee! :) We zullen er nog over horen of het al dan niet met een update wordt verholpen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
jasjenl schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:21:
[...]

Dan zit je waarschijnlijk nu naar de meest opgefokte en minst natuurgetrouwe instellingen te kijken die je maar kunt hebben :X
Als je mij verteld hoe het dan beter kan ipv zo'n nutteloze opmerking ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 13-09 18:11
renbull schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:51:
[...]

dan zou er vanzelf een software update komen
Weet jij ondertussen al hoe het updaten van software/firmware werkt op een G10? In de handleiding die ik gedownload heb van de Panasonic website (pagina 39) staat dat de TV zelfstandig updates kan downloaden. Maar waar haalt de TV updates vandaan? Gaat dat via een speciaal kanaal die ziggo, upc e.d ter beschikking stellen?

Letwel, in de handleiding staat niet dat je updates van het internet moet downloaden (waar overigens geen updates te vinden zijn terwijl er wel updates geweest zijn), die op een SD kaartje moet zetten en vervolgens via het SD kaartje de TV updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dlocks op 12-08-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ProCeela schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:13:
Als je mij verteld hoe het dan beter kan ipv zo'n nutteloze opmerking ...
Dat is in dit topic al meerdere malen ter sprake gekomen. En dan nog, als JIJ deze over-the-top kleuren en scherpte het mooist vindt is er toch niets aan de hand? Je had alleen ook een LCD kunnen kopen, was het beeld nóg scherper geweest.

Cinema/warm en de scherpte zo laag mogelijk als kan zonder ringing en halo's te krijgen is stap één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Je mag het natuurlijk zelf weten, maar op dynamisch hoort die nooit te staan. Deze instelling is speciaal voor in de winkel om het beeld te laten knallen.
Niemand kijkt naar dynamisch ;)
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Ik kan nergens een spec vinden die stelt dat deze europese versie van de G10 een refreshrate van 96 Hz heeft
In meerdere reviews wordt vemeld dat de Pana op 96hz draait bij 24p. Ik las het in ieder geval op hdguru.com en waarschijnlijk bij hdtvtest.co.uk of op cnet.

http://hdguru.com/the-new...s-tc-p54v10-reviewed/458/

bijv bij de V10 serie, zoek zelf de G maar ff op ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 12-08-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Dlocks schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:32:
[...]

Weet jij ondertussen al hoe het updaten van software/firmware werkt op een G10? In de handleiding die ik gedownload heb van de Panasonic website (pagina 39) staat dat de TV zelfstandig updates kan downloaden. Maar waar haalt de TV updates vandaan? Gaat dat via een speciaal kanaal die ziggo, upc e.d ter beschikking stellen?

Letwel, in de handleiding staat niet dat je updates van het internet moet downloaden (waar overigens geen updates te vinden zijn terwijl er wel updates geweest zijn), die op een SD kaartje moet zetten en vervolgens via het SD kaartje de TV updaten.
Ja, je zult me Panasonic contact moeten opnemen. Zij zullen een sd opsturen waar de software op staat, of ze zullen ee monteur langs sturen die de software er voor je op zet. Volgens een fabrikant is een update aleen nodig waneer er klachten zijn en waarbij nieuwe software de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ferry34 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:48:
[...]

Je mag het natuurlijk zelf weten, maar op dynamisch hoort die nooit te staan. Deze instelling is speciaal voor in de winkel om het beeld te laten knallen.
Niemand kijkt naar dynamisch ;)

[...]

In meerdere reviews wordt vemeld dat de Pana op 96hz draait bij 24p. Ik las het in ieder geval op hdguru.com en waarschijnlijk bij hdtvtest.co.uk of op cnet.

Niet helemaal mee eens dat dynamisch speciaal voor winkels is. Je hebt immers de keuze tussen 'shop' en 'home' waneer je je tv voor het eerst aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Laatst online: 16-08 18:29
hallo,

ik heb een paar vragen over de panasonic TX P42S10E

-hoe is het beeld?
-hoe zit het met de aansluitingen (dvb-T, dvb-C, dvb-S), las dat er een dvb-t in zit (hoef alleen een kpn kaart er in te steken mbt digitenne, ja woon nog thuis en van kpn mag je geen 2x digitale tv hebben...%^#)
Maar kun je dus geen digitale tv hier op aan sluiten? van bv. ziggo, voor later namelijk (A)
-wat is het voordeel van 400hz tov 100hz?
-zit er een sd kaart lezer in? en zo ja wat kan deze allemaal afspelen?
-hoe is de prijs/kwaliteit verhouding?

zou iemand die deze tv ook een review willen schrijven, namelijk helemaal geen gezien hier of ergens anders.

of heeft iemand een alternatief voor max €1000,- die min. 42inch is (ander merk maakt niks uit)

bedankt :D
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:48:
[...]In meerdere reviews wordt vemeld dat de Pana op 96hz draait bij 24p. Ik las het in ieder geval op hdguru.com en waarschijnlijk bij hdtvtest.co.uk of op cnet.

Dat de V serie op 96 hertz draait wist ik al.
In de review van de G10 staat dat echter juist niet genoemd.

De US versie van de G10 draait op 48 of 60 waarbij de 48 hz instelling volgens reviewers flikkert. Als dat op de europese versie niet instelbaar is en er treedt toch flikkering op dan lijkt me het logischer dat ze die europese G10 op 48 hz voor 24p hebben ingesteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

De US versie van de G10 draait op 48 of 60 waarbij de 48 hz instelling volgens reviewers flikkert. Als dat op de europese versie niet instelbaar is en er treedt toch flikkering op dan lijkt me het logischer dat ze die europese G10 op 48 hz voor 24p hebben ingesteld.
Hier worden even wat dingen door elkaar gehaald. Flickering zoals het onrustig knipperen van het beeld van een CRT heeft iedere plasma in bepaalde mate 'last' van. Je ziet dat vooral als je via je ooghoeken naar het beeld kijkt. Dat staat op zich los van de manier waarop het beeld met 24p omgaat.

De tweede flickering komt door een onjuiste sync met 1080p50/60 bron, waardoor er vooral boven in het beeld stukjes wegvallen of zoals op youtube ook te zien is, het beeld soms helemaal wegvalt. Dit lijkt een specifiek probleem voor de G10 (ook V10?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
[/quote]
[quote]
thvers schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:12:
hallo,

ik heb een paar vragen over de panasonic TX P42S10E

-hoe is het beeld?
-hoe zit het met de aansluitingen (dvb-T, dvb-C, dvb-S), las dat er een dvb-t in zit (hoef alleen een kpn kaart er in te steken mbt digitenne, ja woon nog thuis en van kpn mag je geen 2x digitale tv hebben...%^#)
Maar kun je dus geen digitale tv hier op aan sluiten? van bv. ziggo, voor later namelijk (A)
-wat is het voordeel van 400hz tov 100hz?
-zit er een sd kaart lezer in? en zo ja wat kan deze allemaal afspelen?
-hoe is de prijs/kwaliteit verhouding?

zou iemand die deze tv ook een review willen schrijven, namelijk helemaal geen gezien hier of ergens anders.

of heeft iemand een alternatief voor max €1000,- die min. 42inch is (ander merk maakt niks uit)

bedankt :D
-
Sinds gisteren mjn TXP 46 S 10 aangesloten. Was 1053,- incl bezorging onder Rembours.

Gisteren Jong Oranje gekeken (SD, digitaal, Ziggo, scart) en beetje gegamed PS3 (hdmi uiteraard)

- beeld: >>Fantastisch
- dvb-T, dvb-C, dvb-S : >>geen idee. ik ga een HD HD decoder ( High Def Hard Dsik) kopen dus kan niks met die kaarten
- -wat is het voordeel van 400hz tov 100hz? >> leuk marketing praatje. Ik vind de G en V 10 te veel flickeren, behalve op 'cinema' stand. Is zeer persoonlijk. denk dat je twee tv's van Pana, eentje met 100 hz en eentje met 400 hz naast elkaar moet zien om zelf te oordelen of jij dit prettig vindt.
-zit er een sd kaart lezer in? en zo ja wat kan deze allemaal afspelen? >> Ja die zit er in. 3 posten geleden meldde iemand een probleem daarmee. ik heb m zo kort dat ik nog niet heb onderzocht hoe makkelijk je een film via die ingang kan afspelen. Denk dat ik het nooit zal gebruiken voor films eigenlijk, misschien voor foto's maar moet dat nog ontdekken
-hoe is de prijs/kwaliteit verhouding? Panasonic = beste kwaliteit / prijs. Je kunt misschien ergens een Pioneer vandaan halen die 3x zoveel kost. Schijnt nog beter te zijn. Je kunt het niet vergelijken met LCD, die koop je volgens mij alleen als je iemand bent die zich in de winkel laat omlullen

Weet niet of je hier iets aan hebt. Stuur PM als je een keer wil komen kijken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Ben erg benieuwd naar je resultaten van 1080p 60/50 hz op een panasonic blueray speler.

Iemand met een G10 serie die dit als een getest heeft????
Heren..... even wat onduidelijkheden wegnemen.....

Er wordt af en toe gesproken over flikkeringen en eventuele strepen in beeldpassages, bij 1080p/24p.
In een Amerikaans forum, ben ik er achter gekomen, dat Panasonic het enige merk is, die op 1080P/24P ook de 600Hz techniek en Motion Compansation niet uitschakeld, maar blijft gebruiken.
Dit is uniek en absoluut een referentie binnen Full HD weergave , maar dat kost zeer veel rekenkracht van de DuoCore (V-Real4) processor
Zorg er absoluut voor, dat je bij deze instelling een High Speed 10,2Gb HDMI kabel gebruikt voor deze zware data stroom. Ik heb mij rot gezocht naar instellingen in de tv, maar de goedkope (4,95Gb) HDMI kabel was de boosdoener.
Dus laat niemand ook meer beweren dat er geen verschillen in HDMI kabels zit, want dat merk je met hogere resoluties wel degelijk.

Flikkeringen in beeld, kwamen in het begin soms voor op egale vlakken, maar dit is na het "inbranden" verdwenen (is dus puur inspelen)

Mijn X-Treamer doet het nu ook perfect in de hoogste modus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

renbull schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:53:
[...]

Spuitelf dat zeg ik een paar bost hierboven net allemaal O-)

[...]

idd let maar eens op :9
Ah, lees he nu pas, weten we nu zeker dat het werken gaat ;)
Ik heb met voetballen nu opgelet op sbs6,maar het is me nog niet opgevallen.

• Ferry34
Pjotr22 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:00:
[/quote]
[quote]
[...]

Sinds gisteren mjn TXP 46 S 10 aangesloten. Was 1053,- incl bezorging onder Rembours.

Gisteren Jong Oranje gekeken (SD, digitaal, Ziggo, scart) en beetje gegamed PS3 (hdmi uiteraard)

- beeld: >>Fantastisch
- dvb-T, dvb-C, dvb-S : >>geen idee. ik ga een HD HD decoder ( High Def Hard Dsik) kopen dus kan niks met die kaarten
- -wat is het voordeel van 400hz tov 100hz? >> leuk marketing praatje. Ik vind de G en V 10 te veel flickeren, behalve op 'cinema' stand. Is zeer persoonlijk. denk dat je twee tv's van Pana, eentje met 100 hz en eentje met 400 hz naast elkaar moet zien om zelf te oordelen of jij dit prettig vindt.
-zit er een sd kaart lezer in? en zo ja wat kan deze allemaal afspelen? >> Ja die zit er in. 3 posten geleden meldde iemand een probleem daarmee. ik heb m zo kort dat ik nog niet heb onderzocht hoe makkelijk je een film via die ingang kan afspelen. Denk dat ik het nooit zal gebruiken voor films eigenlijk, misschien voor foto's maar moet dat nog ontdekken
-hoe is de prijs/kwaliteit verhouding? Panasonic = beste kwaliteit / prijs. Je kunt misschien ergens een Pioneer vandaan halen die 3x zoveel kost. Schijnt nog beter te zijn. Je kunt het niet vergelijken met LCD, die koop je volgens mij alleen als je iemand bent die zich in de winkel laat omlullen

Weet niet of je hier iets aan hebt. Stuur PM als je een keer wil komen kijken zou ik zeggen.
De 400 hz is iets anders dan de 100 hz.

De 100hz laat 100 keer per seconde een beeldje zien (eigenlijk laten de Panasonics de 50hz beeldjes 2 keer zien.
Wat de 400hz betreft, dat zit in de ifc (intelligent frame creation) ingebouwd. De tv bouwt het beeld op in subframes (in jouw S geval 8 en de G en V serie 12 stuks, daarom heeft de S 400hz en de G en V 600hz),
De tv analiseert deze frames en gebruikt de beste hiervan om het mooiste beeld te creëren. Er worden dus geen frames 400 keer getoond.

Marketing? Mwah, het zorgt wel voor een motion resolution van 900-1080 en dus blijft het beeld bij het tonen van snelle bewegingen scherp.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:59:
[...]

Er wordt af en toe gesproken over flikkeringen en eventuele strepen in beeldpassages, bij 1080p/24p.
In een Amerikaans forum, ben ik er achter gekomen, dat Panasonic het enige merk is, die op 1080P/24P ook de 600Hz techniek en Motion Compansation niet uitschakeld, maar blijft gebruiken.
Dit is uniek en absoluut een referentie binnen Full HD weergave , maar dat kost zeer veel rekenkracht van de DuoCore (V-Real4) processor
Zorg er absoluut voor, dat je bij deze instelling een High Speed 10,2Gb HDMI kabel gebruikt voor deze zware data stroom. Ik heb mij rot gezocht naar instellingen in de tv, maar de goedkope (4,95Gb) HDMI kabel was de boosdoener.
Dus laat niemand ook meer beweren dat er geen verschillen in HDMI kabels zit, want dat merk je met hogere resoluties wel degelijk.

Flikkeringen in beeld, kwamen in het begin soms voor op egale vlakken, maar dit is na het "inbranden" verdwenen (is dus puur inspelen)

Interessant. Ik had ook al ergens aangegeven dat het aanbieden van 24p content op 50 of 60hz aan de tv, waarna deze dit gaat weergeven op 100hz en dan ook nog s tussenframes gaat berekenen misschien teveel van het goede zou zijn.
Dat hdmi kabels ook nog een oorzaak zou kunnen zijn had ik niet eens aan gedacht.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:38:
[...]

Alleen de versies die 24p daadwerkelijk kunnen tonen doen dit op 96 hè? De modellen die een pulldown doen doen dit natuurlijk niet en laten het zien op 100hz.

[ Voor 33% gewijzigd door Ferry34 op 13-08-2009 00:35 ]

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:59:
[...]

Weer zo'n broodje aap verhaal! Nogmaals een HDMI kabel trekt helemaal niet zulke snelheden op dit moment! De zogenoemde hele dure Monster kabels zijn zo duur omdat de in de toekomst inderdaad de hogere capaciteit aankunnen en de goedkopere kabels niet (als ze de resoluties bijvoorbeeld verhogen). maar goed dat jij opeens nu goed beeld hebt ligt eerder in een rotte kabel eerst en nu een betere(zeg 15-30 euro) / (soms overdreven)) duurdere HDMI kabel(ga ik niet kopen). Dit heeft echter niks met de mooie marketing van 10.2Gb te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door freedzed6 op 13-08-2009 00:47 ]

• Brad Pitt
Of de kabel het trekt is sowieso geheel irrelevant aangezien de tv gewoon een standaard 24p-signaal voor zijn kiezen krijgt en er INTERN mee gaat zitten rommelen. Er is dus helemaal geen hoge datastroom tussen het afspeel-apparaat en de tv (nodig).

Dat een HDMI kabel hier verandering in aanbrengt zit dan ook 100% en geheel tussen de oren.

Werkelijk ongelooflijk waar dit soort dingen vandaan komen.

Verwijderd

Grappig, dat als je oplossingen (uit de praktijk) aandraagt, er toch altijd mensen zijn die met niet onderbouwde feiten het toch weer weten om te buigen.
Zo krijgen de individuele ego's weer voedingsbodem en vele anderen raken weer het spoor bijster. Leuk altijd die forums, maar er zijn altijd 20 techneuten die het "beter" weten in een dozijn. :+

• renbull
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 01:29:
Grappig, dat als je oplossingen (uit de praktijk) aandraagt, er toch altijd mensen zijn die met niet onderbouwde feiten het toch weer weten om te buigen.
Zo krijgen de individuele ego's weer voedingsbodem en vele anderen raken weer het spoor bijster. Leuk altijd die forums, maar er zijn altijd 20 techneuten die het "beter" weten in een dozijn. :+
Intresant! kun je in een rekenvoorbeeld laten zien waarbij de 600hz invloed heeft op de 10gb datastroom tussen de bron en de ontvanger? Zo ja dan ben ik overtuigd en ga ik een monster(lijke) kabel halen;)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.