• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ach kom op zeg... Die opmerking van je slaat kant nog wal:
- Je hebt het over rekenkracht in je tv
- Dan zit die data ook al 'in' je tv
- Op dat moment is die data al door de goedkope / dure hdmi kabel geweest!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 01:29:
Grappig, dat als je oplossingen (uit de praktijk) aandraagt, er toch altijd mensen zijn die met niet onderbouwde feiten het toch weer weten om te buigen.
Zo krijgen de individuele ego's weer voedingsbodem en vele anderen raken weer het spoor bijster. Leuk altijd die forums, maar er zijn altijd 20 techneuten die het "beter" weten in een dozijn. :+
Dat een nieuwe HDMI kabel voor beter beeld zorgt zou kunnen. Maar je kunt dan niet vervolgens concluderen dat dit dan moet komen door de hogere datastroom die volgens jouw nodig is.

De 600Hz techniek en Motion Compansation waar jij het over hebt gaat immers helemaal niet door de HDMI kabel.

Maar goed, desondanks ben ik wel benieuwd of andere mensen dezelfde ervaring hebben.
Flikkeringen in beeld, kwamen in het begin soms voor op egale vlakken, maar dit is na het "inbranden" verdwenen (is dus puur inspelen)
Dus het probleem was niet verholpen na het gebruiken van die nieuwe kabel maar pas na een x-aantal uur inspelen? Of was het minder erg geworden?

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:18:
[...]
Alleen de versies die 24p daadwerkelijk kunnen tonen doen dit op 96 hè? De modellen die een pulldown doen doen dit natuurlijk niet en laten het zien op 100hz.
Het gaat er dus echter om of de G10 (wat een populair model is) wel in staat is tot 96 Hz. Dit is wel een feature van de V!0 versie maar de enige verise van de G10 waar iets over de refreshrate wordt getoond (de US versie) laat zien dat de G10 voor 24p content maar 48 of 60 Hz ondersteunt en daarom zou de G10 in Europa mogelijk wel eens op slechts 48 Hz kunnen draaien voor 24p invoer van bijvoorbeeld een blu ray waar een V10 op 96 Hz draait

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:45:
[...]

Het gaat er dus echter om of de G10 (wat een populair model is) wel in staat is tot 96 Hz. Dit is wel een feature van de V!0 versie maar de enige verise van de G10 waar iets over de refreshrate wordt getoond (de US versie) laat zien dat de G10 voor 24p content maar 48 of 60 Hz ondersteunt en daarom zou de G10 in Europa mogelijk wel eens op slechts 48 Hz kunnen draaien voor 24p invoer van bijvoorbeeld een blu ray waar een V10 op 96 Hz draait
G10 en V10 doen hetzelfde met 24p. V10 heeft alleen een extra optie die 24p gaat interpoleren voor vloeiend beeld (of je dat zou willen gebruiken). Op AV-forums en in andere tests is dat bevestigd.

PSN: Shiver23

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 01:29:
Grappig, dat als je oplossingen (uit de praktijk) aandraagt, er toch altijd mensen zijn die met niet onderbouwde feiten het toch weer weten om te buigen.
Grappig, dat als je met uitleg probeert aan te tonen dat iets dat iemand schrijft gewoon onzin is (nogmaals: de tv doet al die grappen INTERN, welke kabel je er aan hangt is onbelangrijk, zo lang die gewoon het normale 1080/24p of 1080/60p signaal doorgeeft) zo'n kortzichtig antwoord terug krijgt.
Zo krijgen de individuele ego's weer voedingsbodem en vele anderen raken weer het spoor bijster. Leuk altijd die forums, maar er zijn altijd 20 techneuten die het "beter" weten in een dozijn.
Op deze manier lezen mensen die er wat minder van snappen dingen die gewoon pure onwaarheden zijn maar denken ze dat het wel zo is. Maar als jij denkt dat je gelijk hebt, mooi toch! Jouw beeld zal met die suuuuuper HDMI kabel inderdaad vele malen mooier, soepeler en strakker zijn dan bij de andere Panasonic bezitters.

En wat ze op dat andere fora schrijven boeit me nul. Denk je dat iedereen die op een forum zit altijd gelijk heeft? Je beweringen hier maken dit trouwens al bij voorbaat een retorische vraag.

Nickname does not reflect reality

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Eerder deze ochtend is er een monteur van E-care langs geweest.

Het probleem met het geheugenkaartslot is opgelost.

Een stukje metaal achter de printplaat was krom, waardoor het moederbord aan een kant een stukje naar binnen geklapt zat, niet zo veel, maar genoeg waardoor het geheugenkaartje er niet goed in wou (was wel even zoeken wat het probleem was, maar ja, kom daar maar eens op he, dat er een stukje metaal krom zit, produktiefout zullen we maar zeggen). Zitten overigens veel schroefjes aan de achterkant, maar de monteur had er wel ervaring zoals ik het zag :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvdnoll/publiek/Picture%2010.jpg

[ Voor 137% gewijzigd door ronaldinho op 15-08-2009 13:02 ]

Verwijderd

Ligt het flicker probleem van de G10 in combinatie met ps3 op 1080p dus aan de hdmi kabel, ofwat??! Geloof ik nix van..

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Zojuist is mijn 50G10 bezorgd en opgehangen door discount-online. Tering zeg, echt een mooi ding. ben nu thuis aan het werk, dus effe weinig tijd om vanalles in te stellen en te testen. Op het eerste gezicht is het beeld van mijn Sateliet via SCART gewoon goed. Zit op 3,5 meter.

De monteur die hem heeft bevestigd had dit vaker gedaan, dat was wel te zien.

Tot dusver super enthousiast... En nu weer aan het werk :(

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Dlocks schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:37:
[...]

Dat een nieuwe HDMI kabel voor beter beeld zorgt zou kunnen. Maar je kunt dan niet vervolgens concluderen dat dit dan moet komen door de hogere datastroom die volgens jouw nodig is.

De 600Hz techniek en Motion Compansation waar jij het over hebt gaat immers helemaal niet door de HDMI kabel.

Maar goed, desondanks ben ik wel benieuwd of andere mensen dezelfde ervaring hebben.

[...]
Dus het probleem was niet verholpen na het gebruiken van die nieuwe kabel maar pas na een x-aantal uur inspelen? Of was het minder erg geworden?
Ik roep dat al lange tijd. Het onrustige in grote vlakken verdwijnt na de inspeelperiode.
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:41:
Ligt het flicker probleem van de G10 in combinatie met ps3 op 1080p dus aan de hdmi kabel, ofwat??! Geloof ik nix van..
Ik verwacht dat het probleem zit in de 24p die in 50hz wordt gestuurd naar de tv en wanneer die daar ook nog s tussenframes gaat berekenen dit teveel van het goede is.
Toch ben ik wel benieuwd of er bij meer mensen de problemen verdwijnen wanneer er een iets betere hdmi kabel wordt gebruikt.
Overigens is er niet echt een groot probleem icm de ps3, want die kan je op 24p laten uitsturen en dan is het probleem verdwenen.
Bij games schijnen geen problemen te zijn, ik heb het nog niet gehoord.

Er zijn echter mensen met apparaten die geen 24p kunnen uitsturen en die hebben echt een probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 13-08-2009 12:17 ]

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:41:
Ja idd licht aan je kabel _/-\o_ hahahahahahahaha

daarom heeft panasonic het probleem bij mijn tv bevestigd en gaan ze een onderdeel vervangen. 8)7
of gebruikt panasonic bij hun test centrum ook geen cat2 cables? POLK HIGH?

[ Voor 3% gewijzigd door renbull op 13-08-2009 13:00 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Verwijderd

[...]

Ik verwacht dat het probleem zit in de 24p die in 50hz wordt gestuurd naar de tv en wanneer die daar ook nog s tussenframes gaat berekenen dit teveel van het goede is.
Toch ben ik wel benieuwd of er bij meer mensen de problemen verdwijnen wanneer er een iets betere hdmi kabel wordt gebruikt.
Overigens is er niet echt een groot probleem icm de ps3, want die kan je op 24p laten uitsturen en dan is het probleem verdwenen.
Bij games schijnen geen problemen te zijn, ik heb het nog niet gehoord.

Er zijn echter mensen met apparaten die geen 24p kunnen uitsturen en die hebben echt een probleem.
Maar ik heb de ps3 ingesteld staan op 24p, maar op 1080p geeft hij gewoon direct een heel onstabiel beeld met zware flikkeringen...
renbull schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

Ja idd licht aan je kabel _/-\o_ hahahahahahahaha

daarom heeft panasonic het probleem bij mijn tv bevestigd en gaan ze een onderdeel vervangen. 8)7
of gebruikt panasonic bij hun test centrum ook geen cat2 cables? POLK HIGH?
Maar ben je zeker dat het aan de kabel ligt?! Heb je dit al getest?!
Welke specificaties moet zo'n kabel dan hebben??
Ik heb geen zin om zo'n dure monster kabel te kopen van boven de 50EUR, die al gauw oplopen tot 150, 200, 400 eur, jawel heb er van 400 gezien op internet!! 8)7

• renbull
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:14:

Maar ben je zeker dat het aan de kabel ligt?! Heb je dit al getest?!
Welke specificaties moet zo'n kabel dan hebben??
Ik heb geen zin om zo'n dure monster kabel te kopen van boven de 50EUR, die al gauw oplopen tot 150, 200, 400 eur, jawel heb er van 400 gezien op internet!! 8)7
Je snapt toch wel dat ik dat niet serieus bedoel toch 8)7

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemDetails/tech/hd-hdmi-cable.jpg

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En dus is er een verband tussen dit plaatje en mensen die met hun PS3 of andere 1080p50/60 bron problemen hebben met het beeld en hun HDMI-kabel die geen 1440p of 120hz aankan? Nee dat verband is er niet.

• renbull
Nog steeds heb je niet uitgelegd waar die 600hz van invloed is op verbinding tussen de tv en de source.???? kun je dit alsjeblieft doen O+

Je weet dat er momenteel twee type kabel zijn hè. deze zijn vastgelegd in de HDMI 1.3 specs
'ff wiki als bron' :o
Category 1-certified cables, which have been tested at 74.5 MHz (1080i/720p)
Category 2-certified cables, which have been tested at 340 MHz (1600p)

nog een bronnetje

Q. How can you tell the difference between a v1.2 and a v1.3 cable

You really can't. There are no technical differences in most Type A, Cat 1 cables. While there are real differences from a technical standpoint between a Type A, Cat 1 cable vs a Type A, Cat 2 cable, cosmetically, and most importantly, most standard 1080p applications do not need the Cat 2 cable.

voor de luie mensen die niet op de link willen klikken weer ff van HDMI.org

Q. Do I need to buy a v1.3 HDMI cable to play my PS3?

Typically, no. Any Cat 1, Type A cable will work, especially if the cable is under 10 Meters.

ik zou zeggen: "Zoek de volgende keer eerst eens even het dichtste bij de bron voordat je spook verhalen van fora gaat overnemen.' :X

Ohja, mijn kable is toevallig wel cat2 en ik heb nog steeds de ***** flikker/verspringingen van me Youtube!!!!

Verwijderd

Er zijn verschillende problemen, welke hier worden besproken.
Kijk, bron problemen liggen meestal aan de synchronisatie tussen twee apparaten.
(1080i of p , 25p of 24p etc.)

Maar bij hogere data stromen, lees hogere resoluties zoals 1080p/24p met navenant audio (THX,Dolby Digital) en Cinema Colors of hogere bit resoluties kleuren, kunnen er flikkeringen of jitters optreden, tot zelfs spikkels of strepen in beeld.

Houdt er dus rekening mee, dat er meer zaken zijn die kunnen leiden tot dit soort "problemen".
Bij dit soort geavanceerde apparatuur zijn er veel varianten die uiteindelijk bepalen hoe de weergave kwaliteit
tot stand komt en dit gaat helaas verder dan alleen een softwarematige instelling, maar ook synchronisatie tussen apparaten en de verbindingskabels zijn (zeker met Full HD content) erg belangrijk.

Een dure kabel hoeft niet persé beter te zijn (zeker niet bij korte lengtes), let gewoon op de specificaties qua signaal overdracht. Hoe minder de foutcorrectie in de ontvanger of tv hoeft te rekenen, hoe minder jitter en kans op andere storingen.
Zelf gaf bv. bij mij met een andere HDMI kabel, het beeld van mijn X-Treamer op 1080p/24p geen "flikkeringen en jitter" meer .

Doe er mee wat je wilt met mijn ervaringen, om zelf zo veel mogelijk plezier van je apparatuur te hebben. :)

• Brad Pitt
Relevantie 600Hz subfield drive icm met (te) dure HDMI kabel, gaat dat nog verklaart worden? Nee? Verrassend.

Verwijderd

renbull schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:53:
[...]

Nog steeds heb je niet uitgelegd waar die 600hz van invloed is op verbinding tussen de tv en de source.???? kun je dit alsjeblieft doen O+
Deze wil ik nog wel even quoten, daarna ga ik niet meer reageren op dit draadje.......

De 600Hz techniek creert nieuwe tussenbeelden (5 extra). Wanneer het aangeboden signaal een oneffenheid, ruis of jitter bevat, zal deze ook 5x worden "uitvergroot".
Heel simpel om dit te laten zien is. een analoog kabel signaal op zetten met een toestel van Sony of Samsung 200Hz of Panasonic 600Hz (Motion Compensation).
Door dit aan of uit te zetten zie je duidelijk dat bij een slechter aanbod van signaal het beeld compleet de mist in gaat en schokt en flikkert. Je dan ook beter kan kiezen (vaak instelbaar mogelijk) voor 100 of 50Hz. Dus hogere beeldverversings frequenties zijn ideaal bij een goede bron input (aanlevering), maar zijn gevoelig voor lagere kwaliteiten.(lees eventueel slechte verbindingen)

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:16:
Deze wil ik nog wel even quoten, daarna ga ik niet meer reageren op dit draadje.......
Met alle respect, maar dat hoop ik terdege, tenzij er goede info wordt geventileerd.
De 600Hz techniek creert nieuwe tussenbeelden (5 extra). Wanneer het aangeboden signaal een oneffenheid, ruis of jitter bevat, zal deze ook 5x worden "uitvergroot".
Heel simpel om dit te laten zien is. een analoog kabel signaal op zetten met een toestel van Sony of Samsung 200Hz of Panasonic 600Hz (Motion Compensation).
Mooi. Je hebt dus geen flauw idee wat de 600Hz subfield drive inhoudt. De 200Hz van een Samsung heeft nul komma nul te maken met de 600Hz subfield drive van een Panasonic hè. Dit betreft een geheel andere techniek. Puur appels met peren. Lees eerst eens wat het daadwerkelijk betekent. Op dit forum al uitgebreid over gehad.

Een Pioneer heeft een subfield drive van >840Hz. Mijn God! Wat moet ik nu voor kabels kopen?! Maar warempel, ELKE normale HDMI doet het gewoon perfect. Erg vermoeiend dit, elke keer die mis-informatie.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hmm lijkt beetje uit de hand te lopen hier. Wat Polk High zegt is dat een minder signaal problemen kan geven als je veel bewerkingen op het beeld loslaat. Enige wat dan van belang is of een dure kabel beter het signaal doorgeeft. En het antwoord op die vraag is al vaak genoeg met nee beantwoord. De rest over 800hz warpdrive met hidden sound system doet volgens mij niet ter zake.

Verwijderd

Zulke onzinnige reacties hoeven we hier niet te zien.

[ Voor 79% gewijzigd door DaMarcus op 13-08-2009 16:43 ]

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Ik geloof ook niet echt in het HDMI kabel verhaal, maar een HDMI 1.3c (340 Mhz/10,2 Gbps) kabel kost echt geen 50 euro hoor. Voor 23 euro heb je er eentje. Misschien was de vorige kabel van POLK HIGH gewoon barak/kapot en was eender welke nieuwe kabel goed geweest.

Ik zie lichte verticale strepen bij trage horizontal pans bij eender welke source (en IFC aan of uit is allemaal same shit). Wat mij precies wel opgevallen is, is dat het uitdoen van de lamp achter de TV enorm helpt (al moet ik dit nog verifiëren bij voetbal). Er zit een spaarlamp in en na wat googlen blijkt dat deze toch storing kunnen veroorzaken.

Verwijderd

renbull schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:29:
[...]

Hahah! ja, wist het niet zeker, dus dacht ik maar beter serieus te blijven.. :+
Hebben ze jou al iets laten weten?? :?

Verwijderd

Ik ben de Break-in via een SD kaartje aan het draaien op mijn P42G10.
Nu lees dat je de eerste uren het contrast en brightness niet te hoog moet zetten.

Echter lees ik op dit forum dat je met de Break-in images dit juist wel moet doen?
Is er iemand die dat kan bevestigen en kan dat geen kwaad?
Zie deze link: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1128487

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
40% of lager is prima en beeldvullend dus zonder zwarte balken voor normaal tv. Ik draai zelf niet eens een break-in DVD op mijn V10 en hij staat hier gewoon uren aan met logo's en al en heb nog geen image retention gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Lrod op 13-08-2009 18:51 ]

• Freestuff
  • Laatst online: 08:29
renbull schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:29:
[...]

Totaal geen problemen met mijn PS3 op 1080P op de 42G10, gebruik een HDMI kabel van de LIDL (5 euro).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:08:
Ik ben de Break-in via een SD kaartje aan het draaien op mijn P42G10.
Nu lees dat je de eerste uren het contrast en brightness niet te hoog moet zetten.

Echter lees ik op dit forum dat je met de Break-in images dit juist wel moet doen?
Is er iemand die dat kan bevestigen en kan dat geen kwaad?
Zie deze link: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1128487
Ik heb mijn 46g10 geen seconde ge break-ind, ben er vanaf moment 1 ook flink met een mediacenter op in de weer geweest (help, stilstaande beelden) en heb geen enkel, maar dan ook geen enkele vorm van inbranden of wat dan ook gezien.

Break in DVD's draaien is echt totaal niet nodig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sNielz123
Eerste avondje buizen via de sateliet is erg goed bevallen.
Vriendin is net thuis en die vond het wel een erg grote tv. Had zelfs even de slappe lach :)

Beeld is super, ps3 nog niet getest. Zwart is wel echt zwart. zeker tegenover mijn vorige lcd.

• renbull
Freestuff schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Totaal geen problemen met mijn PS3 op 1080P op de 42G10, gebruik een HDMI kabel van de LIDL (5 euro).
Wat je je software versie van je tv dan? wanneer heb je hem gekocht?

• Freestuff
  • Laatst online: 08:29
Versie 1.206 gekocht medio mei.
Ik gebruik deze plasma ook in combinatie met een HDX1000 op 1080P (24) en ook hier met de standaard bijgeleverde HDMI kabel totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Freestuff schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:57:
[...]

Heb je de ps3 op 24p staan bij het afspelen van blu-ray? Dan zouden er sowieso geen problemen zijn.
Wat doet de tv als je de ps3 op 50hz zet?

Heeft iemand nog nieuws over de 54 en 58 inch V10? In de usa is die al te krijgen, zal al iemand op youtube met zo'n ding.
Ben nogal benieuwd naar het aantal euri...

[ Voor 24% gewijzigd door Ferry34 op 14-08-2009 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, 2 euro te weinig uitgegeven. Kabeltje van de wibra (3 euro) deed het niet. Blijkbaar had ik 5 euro moeten uitgeven.... _/-\o_

Misschien een probleem met dat specieke kabeltje, maar ik ben maar niet gaan ruilen. Ook een markting strategie. Maakt het zo goedkoop dat men zich de moeite niet neemt om te ruilen als het niet werkt. :9

Gelukkig werkt het kabeltje wat bij de humax zit prima (naar een 42V10). Kom wel een keer langs de lidl, 2e is om de laptop aan te sluiten (ben wel benieuwd welke resolutie daar uit komt).

Beeld is wat mij betreft prima (heb ook nog geen 1080p bron, een enkele keer een wit vlak wat geflicker). Het enigste echte voorbeeld van geflicker heb ik in het service menu gezien Daar kan je rood blauw en groen afregelen (denk ik, kwam er toevallig langs) op zoek naar de on-time en dat groen dat flickert, niet normaal :P En dat komt dus niet door enig kabeltje of bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:58:
[...]

Ik heb mijn 46g10 geen seconde ge break-ind, ben er vanaf moment 1 ook flink met een mediacenter op in de weer geweest (help, stilstaande beelden) en heb geen enkel, maar dan ook geen enkele vorm van inbranden of wat dan ook gezien.

Break in DVD's draaien is echt totaal niet nodig.
Ik draai de break-in niet zozeer om het inbranden tegen te gaan, maar omdat ik diverse berichten heb gelezen dat het beeld hiervan een stuk beter zou worden, of is dat ook onzin?

Mvg,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:27:
[...]

Ik draai de break-in niet zozeer om het inbranden tegen te gaan, maar omdat ik diverse berichten heb gelezen dat het beeld hiervan een stuk beter zou worden, of is dat ook onzin?

Mvg,

Bas
Mijn gevoel zegt dat het complete onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik weer dat het hier al een aantal jeer hesproken is maar het lijkt bij mij toch anders te zijn.

Ik wil graag weten hoeveel uren mijn TV (42V10) al heeft gedraaid. Dus ga ik naar het service menu (V/- 3x0) maar ik zie daar nergens een aantal uren gegeven worden? Ik kan dan met 1 en 2 door allerlei instellingen gaan maar nergens vind ik een tijd of een anders nummer dat ik merkbaar zie oplopen.

Doe ik toch iets verkeerd?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

Heeft er iemand positieve danwel negatieve ervaringen met het kijken van 1080p (met 24p en 96hz) op een G10 of V10 vanaf een PC?

Ik heb ff gegoogled hoe m'n videokaart 1920 x 1080 @ 24hz kan weergeven, maar zet de TV dit automatisch om in 96hz of moet de videokaart ook echt 96hz uitstoten?

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:55
Panasonic TX-P50X10 bij PriceX in de aanbieding voor 799. Wellicht leuk voor iemand.

Afbeeldingslocatie: http://www.dagaanbieding.net/script/images/8197.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door nadroJ op 14-08-2009 12:57 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:15:
Heeft iemand nog nieuws over de 54 en 58 inch V10? In de usa is die al te krijgen, zal al iemand op youtube met zo'n ding.
Ben nogal benieuwd naar het aantal euri...
Met jou. 50" is toch wat te klein denk ik. 54" maar dan ook wel echt maximaal :)
(zei ik dat de vorige keer ookal niet van 50"? :+ )

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
FlameBoy schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:33:
Ik weer dat het hier al een aantal jeer hesproken is maar het lijkt bij mij toch anders te zijn.

Ik wil graag weten hoeveel uren mijn TV (42V10) al heeft gedraaid. Dus ga ik naar het service menu (V/- 3x0) maar ik zie daar nergens een aantal uren gegeven worden? Ik kan dan met 1 en 2 door allerlei instellingen gaan maar nergens vind ik een tijd of een anders nummer dat ik merkbaar zie oplopen.

Op pagina 1 van deze topic heb ik het nog eens gepost. Zie deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

Op pagina 1 van deze topic heb ik het nog eens gepost. Zie deze post.
Heej CobraX, ik heb nog even met voetballen gekeken naar die witte strepen waar je het over had, maar ik kan ze niet ontdekken, misschien zijn ze er wel maar zie ik ze niet ofzo? Of misschien heb ik ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

FlameBoy schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:33:

Je doet niets verkeerd, alleen niet volledig :)

Ga in het service menu bladeren met 1 en 2 tot je bij de SRV-Tool komt.
Druk dan op OK-knop op de AB (iets wat ik ook pas na een paar dagen op fora tegen kwam, en niemand wildde prijsgeven)
Je krijgt dan een ander blauw menu te zien met vakken. ga naar de rechter ondervak (de vak naast de nullen) Hou in dat vak de mute knop ingedrukt, en op magische wijze zal je de verstreken scherm-aan tijd zien en als bonus de extreem nutteloze aantal keren dat de je de tv aan en uit heb gezet.

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Ben ik de enige die over dit plaatje constant een login popup krijg? Beetje irritant.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
morpheus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:42:
[...]

Ben ik de enige die over dit plaatje constant een login popup krijg? Beetje irritant.
Nee die krijg ik ook op pagina 9 ;) IE en Firefox doen het allebei.

Volgens mij maakte Ronald een foutje en bedoelde hij:
http://members.home.nl/rvdnoll/publiek/Picture%2010.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door freedzed6 op 14-08-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
morpheus schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:42:
[...]

nee hoor ik ook
'https://homedrive.ziggo.nl verzoekt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: “Webspace login voor rvdnoll@home.nl”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Met jou. 50" is toch wat te klein denk ik. 54" maar dan ook wel echt maximaal :)
(zei ik dat de vorige keer ookal niet van 50"? :+ )
Die 4 inch scheelt nauwelijks iets, 8 of 10 inch lijkt mij weer ideaal ;)

Ben wel benieuwd of de warmteproductie af is genomen. Gisteren met zn drieën zitten gamen, maar het werd echt warm in de kleine kamer.
Normaal heb ik zo'n ventilator aan, maar door ruimtegebrek heb ik die in een andere kamer moeten zetten.

In een gewone huiskamer merk je er niets van, maar in mijn kleine kamer wel hoor.
jimmeh22 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:06:
Heeft er iemand positieve danwel negatieve ervaringen met het kijken van 1080p (met 24p en 96hz) op een G10 of V10 vanaf een PC?

Ik heb ff gegoogled hoe m'n videokaart 1920 x 1080 @ 24hz kan weergeven, maar zet de TV dit automatisch om in 96hz of moet de videokaart ook echt 96hz uitstoten?
Alleen de V10 speelt 24p toch zonder pulldown af? Wanneer de tv een 24p signaal aangeleverd krijgt, laat deze ieder frame 4 keer zien en dat maakt 96hz.
De speler of pc moet dan dus gewoon in 24p staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 15-08-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ik had een fout gemaakt met mijn link van mijn tvafbeelding m.b.t. mijn sd kaartje, solly :S

Met dank aan freedzed6 voor de goede link:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvdnoll/publiek/Picture%2010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Gisteren ook voetbal gekeken op rtl7 via sateliet (scart) op de 50G10. Niks mis mee, ook geen witte strepen.

Zojuist effe PS3 gegamed. Topspin 3 en Burnout paradise, allebei supervet en geen problemen.

Enige waar ik mee zit is 1 dode pixel in het midden van het beeld ergens. Stoor me er totaal niet aan, want vanaf 3m+ niet te zien.
Als ik nu over 1,5 jaar ga klagen (binnen garantie), krijg ik dan op dat moment een nieuwe tv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

Ferry34 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

Ben wel benieuwd of de warmteproductie af is genomen. Gisteren met zn drieën zitten gamen, maar het werd echt warm in de kleine kamer.
Normaal heb ik zo'n ventilator aan, maar door ruimtegebrek heb ik die in een andere kamer moeten zetten.

In een gewone huiskamer merk je er niets van, maar in mijn kleine kamer wel hoor.

[...]

Alleen de V10 speelt 24p toch zonder pulldown af? Wanneer de tv een 24p signaal aangeleverd krijgt, laat deze ieder frame 4 keer zien en dat maakt 96hz.
De speler of pc moet dan dus gewoon in 24p staan.
Ik hoor iedereen hier zeggen dat de Europese versie van de G10 (de TX ipv de TH) 24p films ook met 96hz zonder judder en flicker kan afspelen...?

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
De nieuwe firmware voor de Panasonic TX-P42G10E

http://rapidshare.de/file...0ser-firm-update.zip.html

Wat de update officieel doet is niet bekend.
Op fora wordt wel gemeld dat de firmware succesvol geïnstalleerd wordt.

Ook wordt er gemeld dat 24p modus mogelijk verbeterd is en het 1080p/50hz/60hz probleem verholpen is.
Het is nog even afwachten of deze resultaten ook daadwerkelijk door meer mensen bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoXeh schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:46:

Ook wordt er gemeld dat 24p modus mogelijk verbeterd is en het 1080p/50hz/60hz probleem verholpen is.
Het is nog even afwachten of deze resultaten ook daadwerkelijk door meer mensen bevestigd worden.
Serieus?! Kga toch nog even afwachten...
Heb de tv zonet laten zoeken naar nieuwe update, maar vond nix, 1.206 was de recentste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ferry34 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

Die 4 inch scheelt niets? Juist bij grotere TVs komt er meer beeldoppervlak bij. Ik vind het verschil tussen 42 en 46 ok behoorlijk groot. 50 en 54 scheelt ook gewoon veel oppervlak (in absolute zin zelfs nog meer oppervlak wat er dan bij komt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:21:
[...]

Het is het makkelijkst te zien bij voetbal. Als er een lange bal gegeven wordt bvb zodat het beeld van links naar rechts gaat (tegen een niet te hoge snelheid liefst). Of wanneer ze een trage horizontal pan (camera van links naar rechts) doen bij een gebergte met blauwe wolken erboven.

Dan zie je zo een aantal verticale strepen (met telkens 5-10 cm tussen) die ongeveer over de hele hoogte van het scherm lopen. Ze hebben niet 1 bepaalde kleur, maar lijken wat doorzichtig. Moeilijk om uit te leggen, maar wel duidelijk te zien bij voetbal hier.
Minder naar Anderlecht kijken, is beter voor de ogen. ;)

Ik heb net als jij een 50V10 bij iishop gekocht enkele weken geleden en ik ben in volle verwachting. Wel gevraagd dat ze bij me de volledige installatie komen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wel een kleine tegenvaller....
Ziggo heeft de Sony Bravia V5500- en V5610-series, met de beelddiagonalen 32”, 37”, 40” en 46”, een CI+-goedkeuring gegeven, evenals de LF7300- en LH3300-series van LG. Samsung is het derde tv-merk dat gecertificeerd is voor gebruik van de CAM CI+-module van Ziggo. Bij Samsung betreft het zestien modellen uit de LCD 5 Series, drieentwintig LCD 6 Series-tv's en drie LCD 7 Series-tv's. Ook twee Plasma 5 Series-modellen en drie Plasma 6 Series-toestellen voldoen aan de CI+-richtlijnen van Ziggo. De nieuwe led-series van Samsung ontbreken in het lijstje.

De grote afwezigen in de lijst van Ziggo zijn onder meer Philips, Panasonic, Sharp en JVC. Mogelijk zullen deze en andere makers van hdtv's op de komende IFA 2009-beurs in Berlijn nieuwe toestellen met CI+-ondersteuning uitbrengen. Deze beurs gaat begin september van start.
nieuws: Ziggo publiceert lijst CI+-gecertificeerde tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42

bedankt voor de tip, ook na het lezen van een thread op avforums de gok gewaagd (vertrouwend op de interne controles) en mijn 1205 naar 1213 geupdate... (TX-P46G10E)
Geheel met succes.. Hoop dat de handshake problemen met de humax 5050c opgelost zijn (en anders is het wachten op de eerste firmware update daarvan). Ik had eigenlijk geen andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:52:
[...]

Heb de tv zonet laten zoeken naar nieuwe update, maar vond nix, 1.206 was de recentste...
Dus de G10 kan wel zelfstandig naar updates zoeken?
Dlocks schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:32:
[...]

Weet jij ondertussen al hoe het updaten van software/firmware werkt op een G10? In de handleiding die ik gedownload heb van de Panasonic website (pagina 39) staat dat de TV zelfstandig updates kan downloaden. Maar waar haalt de TV updates vandaan? Gaat dat via een speciaal kanaal die ziggo, upc e.d ter beschikking stellen?

Letwel, in de handleiding staat niet dat je updates van het internet moet downloaden (waar overigens geen updates te vinden zijn terwijl er wel updates geweest zijn), die op een SD kaartje moet zetten en vervolgens via het SD kaartje de TV updaten.
renbull schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:58:
[...]

Ja, je zult me Panasonic contact moeten opnemen. Zij zullen een sd opsturen waar de software op staat, of ze zullen ee monteur langs sturen die de software er voor je op zet. Volgens een fabrikant is een update aleen nodig waneer er klachten zijn en waarbij nieuwe software de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Dlocks schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:58:
[...]

[...]

[...]
Je kunt het bestand op een SD kaartje zetten, zoeken naar updates en dan verdere instructies volgen.
Deze manier is bevestigd door meedere mensen.

Dat de TV kan zoeken via de kabel weet ik niet, voor zover ik weet geeft de TV altijd aan dat het de meest recente versie betreft als er geen firmware update is gevonden... Ook als de kabel er niet eens in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
sNielz123 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:07:Enige waar ik mee zit is 1 dode pixel in het midden van het beeld ergens. Stoor me er totaal niet aan, want vanaf 3m+ niet te zien.
Als ik nu over 1,5 jaar ga klagen (binnen garantie), krijg ik dan op dat moment een nieuwe tv??
iemand? (sorry voor de bump, maar staat alweer een pagina terug en dan verwacht ik geen antwoord meer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Dlocks schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:58:
[...]

[...]

[...]
Ja, vanaf een sd kaart ;)
als mijn tv momenteel niet bij e-care was had ik de software update ook geprobeerd.woensdag word mijn schatje weer bezorgd, hopenlijk is mijn flikker probleem verholpen, en zo niet dan ga ik wel met de moneur overleggen of het okè is om de software van internet te gebruiken, als hij zelf geen nieuwe software mee heeft gebracht dan.
Nog even geduld voor mij dus!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:52:
[...]

Als ik jou was dan zou ik gewoon het gokje wagen en de software op een sd zetten en vervolgens je tv naar updates laten zoeken, als het goed is dat vind je tv dan nieuwe software. en kun je eindelijk zonder flikker/verspringen van1080p op je tv genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
sNielz123 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:07:
Gisteren ook voetbal gekeken op rtl7 via sateliet (scart) op de 50G10. Niks mis mee, ook geen witte strepen.

Zojuist effe PS3 gegamed. Topspin 3 en Burnout paradise, allebei supervet en geen problemen.

Enige waar ik mee zit is 1 dode pixel in het midden van het beeld ergens. Stoor me er totaal niet aan, want vanaf 3m+ niet te zien.
Nee dat krijg je niet, tenzij je hard kunt maken dat die dode pixel er in het begin niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
sNielz123 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:32:
[...]

iemand? (sorry voor de bump, maar staat alweer een pagina terug en dan verwacht ik geen antwoord meer :) )
Ja met de 100% pixel garantie van panasonic wel ja. het display alleen vervangen is immers duurder dan een hele nieuwe tv :9
Dus eigenlijk moet je blij zijn met dooie pixels! dan heb je om de 2 jaar een gratisch nieuwe tv, aangezien ze dan de modelen van nu niet meer maaken/verkopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
renbull schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:55:
[...]

Ja met de 100% pixel garantie van panasonic wel ja. het display alleen vervangen is immers duurder dan een hele nieuwe tv :9
Dus eigenlijk moet je blij zijn met dooie pixels! dan heb je om de 2 jaar een gratisch nieuwe tv, aangezien ze dan de modelen van nu niet meer maaken/verkopen 8)
Haha lekker duidelijk zijn we samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Je hoeft niet eens de tv te laten zoeken naar een update op de sd kaart, je stopt het kaartje erin met het bestand en verder gaat alles vanzelf (uiteraard wel even bevestigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:09

michael21

Shrimp

Ik heb een klein meevallertje gehad van de verzekering doordat m'n vrouw onze oude philips breedbeeld heeft laten vallen.
Nu dus op zoek naar een nieuwe tv, dit gezegd te hebben kom je al voor het eerste dilemma: LCD of Plasma. Na het een en het ander nagelezen te hebben begint de wijzer steeds meer door te slaan naar Plasma.

Dan begint de zoektocht naar de tv die je graag wilt hebben, aangezien het meevallertje maar 810 euro was vallen eigenlijk alle merken af behalve Panasonic. Nu heb ik al een reciever en een dvd speler/recorder van Panasonic en moet zeggen dat dit me uitstekend bevalt, ook de service van Panasonic is uitstekend. De dvd speler is intussentijd een keertje stuk gegaan maar werd zonder problemen binnen twee weken vervangen door een nieuwe.

Aangezien het budget niet oneindig is valt de high end serie dus al af. Ik ben nu aan het kijken naar de TX-P42S10, nu zijn daar twee types van namelijk de TX-P42S10E en de TX-P42S10ES. Ikzelf kan hier weinig verschil ontdekken behalve het design cq.kleur, ik heb ook hier een vergelijking gemaakt maar echt grote verschillen kan ik niet ontdekken, misschien heeft iemand hier wel een verklaring voor?

Tevens las ik dat somige mensen en wat minder scherp beeld hebben bij het kijken naar voetbal, hoe erg is dit aangezien ik een fervent voetbalkijker ben. Op m'n LCD die op de slaapkamer hangt is voetbal niet om aan te zien namelijk. Het lijkt af en toe wel of er iets van een ghosting rond de spelers hangt, is dit ook zo hinderlijk bij een Plasma?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Pjotr22 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:59:
[...]

Idd, kan wel even de garantie voorwaarden erbij pakken:

punt 3 100% Panasonic Pixel Policy
Gedurende de gehele garantieperiode worden eventuele pixeldefecten in uw beeldscherm kostenloos aan huis gerepareerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SOAHOYU7.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door renbull op 16-08-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Een tegenvaller? Als je graag een standaard die een draconische DRM toelaat grootschalig geaccepteerd wil zijn misschien. Een ieder die liever zelf nog beslist of hij wel of niet een opname mag maken van een uitzending (bijvoorbeeld) ziet CI+ graag floppen.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

jalumsx schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Een tegenvaller? Als je graag een standaard die een draconische DRM toelaat grootschalig geaccepteerd wil zijn misschien. Een ieder die liever zelf nog beslist of hij wel of niet een opname mag maken van een uitzending (bijvoorbeeld) ziet CI+ graag floppen.
Denk dat het enige voordeel van CI+ is dat de officiele CI-module goedkoper is dan een alphacrypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
MoXeh schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:12:
[...]

Je kunt het bestand op een SD kaartje zetten, zoeken naar updates en dan verdere instructies volgen.
Deze manier is bevestigd door meedere mensen.
[..]
Aha, op die manier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Pjotr22 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:59:
[...]

Ja, maar toch bedankt voor de antwoorden (beide)

Volgens mij zullen zij dan aan moeten tonen dat deze dode pixel er al eerder was.

ik heb hem overigens nog niet gezien hoor ;)

Het zou inderdaad wel wat zijn om over 1,5 jaar een nieuwe te krijgen. Hopelijk zit daar dan ook weer een dode pixel in.

Renbull, jouw garantievoorwaarden geven een rood kruisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
sNielz123 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:33:
[...]

Renbull, jouw garantievoorwaarden geven een rood kruisje.
Nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Nee, nu zie ik hem. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Of je hem kunt lezen is een ander verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe weet ik of die update bedtrouwbaar is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
michael21 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:13:
...
Aangezien het budget niet oneindig is valt de high end serie dus al af. Ik ben nu aan het kijken naar de TX-P42S10, nu zijn daar twee types van namelijk de TX-P42S10E en de TX-P42S10ES. Ikzelf kan hier weinig verschil ontdekken behalve het design cq.kleur, ik heb ook hier een vergelijking gemaakt maar echt grote verschillen kan ik niet ontdekken, misschien heeft iemand hier wel een verklaring voor?

Tevens las ik dat somige mensen en wat minder scherp beeld hebben bij het kijken naar voetbal, hoe erg is dit aangezien ik een fervent voetbalkijker ben. Op m'n LCD die op de slaapkamer hangt is voetbal niet om aan te zien namelijk. Het lijkt af en toe wel of er iets van een ghosting rond de spelers hangt, is dit ook zo hinderlijk bij een Plasma?
Eigenlijk zijn er 3 type's:
P42S10=niet europese markt
P42S10E=europese markt
P42S10ES=zelfde als de P42S10E met het verschil dat deze zilver is en de ander zwart, vandaar ook de letter S (silver).

Bij het kijken naar voetbalwedstrijden heb ik soms het idee dat elk veld uit kunstgras bestaat, vind het er niet helemaal natuurlijk uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:29:
maar hoe weet ik of die update bedtrouwbaar is??
tja, als de ingebouwde veiligheidsbariere van de tv hem betrouwbaar vind zal die het doen, anders niet.
volgens AVforums werkt het goed, ik zou het gokje wagen, maarja ik heb me tv nog niet terug:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:59:
[...]

tja, als de ingebouwde veiligheidsbariere van de tv hem betrouwbaar vind zal die het doen, anders niet.
volgens AVforums werkt het goed, ik zou het gokje wagen, maarja ik heb me tv nog niet terug:S
Ok ik zal eens proberen..

dit staat er in de readme:
Only xxG10 series !!!

1. Format you SD card.
2. Copy sddl.sec to root SD card.
3. Insert SD card in SD slot.
4. Follow instructions on display.
enjoy !

Wat wilt het vetgedrukte zeggen??

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:07:
[...]

Ok ik zal eens proberen..

dit staat er in de readme:
Only xxG10 series !!!

1. Format you SD card.
2. Copy sddl.sec to root SD card.
3. Insert SD card in SD slot.
4. Follow instructions on display.
enjoy !

Wat wilt het vetgedrukte zeggen??
Dat dat belangrijke stappen zij hè... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:11:
[...]

Dat dat belangrijke stappen zij hè... 8)7
IK heb dat in het vet gezet! |:( Wat moet ik doen is mijn vraag?! "Format sd"? "..copy to root sd" ?!

Ik kan er uit opmaken dat ik die SD kaart moet formatteren? maar naar wat? (FAT, FAT32, NTFS, exFAT) Welke?

Maar dat "..copy to root sd" root?!

EDIT:

laat maar heb het bestand gewoon op de sd kaart gezet en vervolgens in de tv, en hij herkende hem meteen... de tv is de update nu aant downloaden van de sd kaart..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 08:22

FreakNL

Well do ya punk?

Tja, dat is de root inderdaad...

Wikipedia: Rootdirectory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEEN ENKELE FLIIIIKKKER MEER TE BESPEUREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOOOOOHOOOO!!!!!!!!!!
ff serieus: echt waar, GEEEEN FLIKKERGEDOE MEER !!! YEEHAA!!!!!!
Dankuwel panasonic!!!!!!

@renbull: vraag je tv terug en download deze update! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is dubbele post waard!!!

WOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOO !!!!!!! :p :p :p :p :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michael21 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:13:
Ik heb een klein meevallertje gehad van de verzekering doordat m'n vrouw onze oude philips breedbeeld heeft laten vallen.
Nu dus op zoek naar een nieuwe tv, dit gezegd te hebben kom je al voor het eerste dilemma: LCD of Plasma. Na het een en het ander nagelezen te hebben begint de wijzer steeds meer door te slaan naar Plasma.

Dan begint de zoektocht naar de tv die je graag wilt hebben, aangezien het meevallertje maar 810 euro was vallen eigenlijk alle merken af behalve Panasonic. Nu heb ik al een reciever en een dvd speler/recorder van Panasonic en moet zeggen dat dit me uitstekend bevalt, ook de service van Panasonic is uitstekend. De dvd speler is intussentijd een keertje stuk gegaan maar werd zonder problemen binnen twee weken vervangen door een nieuwe.

Hoi Micheal,

Ik zelf ben ook sinds enige tijd eigenaar van de 42S10E (zwart dus), voor 745 euro heb ik deze via een internetwinkel weten te bemachtigen. Ik gebruik deze televisie voor het spelen van spellen i.c.m. een playstation 3 en op deze playstation kijk ik ook dvd/bluray films. Ik zou je graag een paar tips willen geven bij het vinden van een geschikte televisie. Gelukkig ben je er zelf inmiddels al uit dat je voor plasma gaat dus die voor en nadelen t.o.v. lcd hoef ik al niet meer te benoemen.

Punt 1.
Ik zou persoonlijk niet te veel waarde hechten aan de meningen en ervaringen van mede forumgebruikers hier, zeker niet wanneer het gaat over beeldkwaliteit, en dergelijke. Je zal zelf moeten uitzoeken wat jij (en jouw vrouw) 'mooi' of prettig vinden om naar te kijken. Zelfs al gaat het hier dan niet om de high end versie je geeft er toch veel geld aan uit en je wilt natuurlijk zoals iedereen hier de 'beste' kwaliteit-prijs-verhouding vinden. Ik kan je daarom ook alleen maar als advies geven om gewoon deze tv, en misschien andere types die jou/jullie opgevallen zijn eens in de winkel te bekijken en hierbij vooral te letten op het bron signaal.

Punt 2.
Dit klinkt waarschijnlijk voor de meesten hier onnodig logisch, maar toch denk ik dat er veel mensen zijn die bij het aanschaffen van een tv hier onvoldoende rekening mee houden.

Wat ik bij mijn PS42S10E namelijk veel merk is dat wanneer ik een HD of Bluray film kijk (720p of 1080p) dit er echt subliem uitziet en dat bij deze films komt de tv echt helemaal tot zijn recht. Echt alles ziet er dan goed uit, de kleuren zijn erg natuurlijk, zwart is zwart, wit is wit, etc etc. Gelukkig maar want hiervoor zijn deze televisies ook gemaakt.
Wanneer ik echter een gewoon DVDtje bekijk (420 / 576p) dan kan ik soms wel janken van de kwaliteit. Zeker op dit formaat 42 inch en groter is het echt enorm belangrijk een digitale bron te hebben met minstens een 720p resolutie. Ik kan je nu al vertellen dat een analoge bron je zwaar tegen gaat vallen op een toestel met deze verhoudingen.

Punt 3.
Tot slot zijn er nog talloze factoren die mee kunnen spelen in de belevenis van een 'mooi' beeld. Zo moet er bij mij in de kamer niet te veel (zon)licht zijn/aanstaan wil ik deze tv prettig kunnen beleven, hoe meer licht er in de kamer valt hoe meer spiegeling je in het beeld hebt, en ja dit is echt een punt om rekening mee te houden. Bij de HD Ready LCD tv van mijn ouders is deze spiegeling een enorm stuk minder waardoor deze zich overdag soms haast nog beter leent om op te spelen.

Mijn tip voor jou: Loop eens een betrouwbare winkel of panasonic center (en dus niet de mediamarkt!) binnen en vraag ze daar het toetsel te demonstreren. Ervaar zelf het verschil tussen een digitale en een analoge bron. Bedenk ook indien je dit nog niet hebt, of je een digitaal tv abbonement wilt afsluiten en kijk ook eens wat dat kost. Neem desnoods een dvdtje met daarop een voetbal wedstrijd mee wanneer je de tv gaat bekijken, als de winkel echt wat wil verkopen dan spelen ze die graag voor je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Wat Punt 2 betreft... ik weet niet watvoor dvdspeler jij hebt, maar dvd ziet er hier op mijn 42PX80 (hdready, dat wel) icm met een pioneer dvdspeler met HDMI echt niet slecht uit, in tegendeel...

En geloof me, ik ben een zeikerd wat beeldkwaliteit betreft :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

oXygeN schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:32:
[...]

Wat Punt 2 betreft... ik weet niet watvoor dvdspeler jij hebt, maar dvd ziet er hier op mijn 42PX80 (hdready, dat wel) icm met een pioneer dvdspeler met HDMI echt niet slecht uit, in tegendeel...

HD-ready maakt hierin wel een groot verschil. DVD ligt dichter bij je eigen resolutie. SD-signalen zien er daarom vaak beter uit op een toestel met lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Is de volgorde zoals aangegeven in de startpost nou ook op volgorde van low naar high end? Dus de C serie als low en de Z serie als high? Ik raak een beetje de weg kwijt nu.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

nadroJ schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:36:
Is de volgorde zoals aangegeven in de startpost nou ook op volgorde van low naar high end? Dus de C serie als low en de Z serie als high? Ik raak een beetje de weg kwijt nu.
Dat klopt. C en X zijn HD-Ready. S, G, V en Z zijn full-HD waarvan alleen de S een oud type scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

mja ik reageerde op de vraag van michael en daarbij heb ik mij laten leiden door mijn eigen ervaringen. ik vind deze 42 inch zeker vergeleken met de hd ready 32 inch van mijn ouders minder geschikt om normale dvd's op te bekijken. ik bekijk deze dvd's gewoon op mijn ps3 en die is ook aangesloten met een hdmi kabel. ik zie het zo: deze ps42s10e is een full hd toestel en ik ga ervan uit dat deze s ontworpen om full hd materiaal op te bekijken, dvd materiaal vind ik er niet altijd goed uitzien, dat lijkt gewoon veel scherper op een kleiner formaat tv of monitor. maar voor alle duidelijkheid dat is dus mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Shiver23 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:41:
[...]

Dat klopt. C en X zijn HD-Ready. S, G, V en Z zijn full-HD waarvan alleen de S een oud type scherm heeft.
Thanks, heb ik het toch goed begrepen. De oude beeldbuis tv is waarschijnlijk aan het stukgaan, dus ik wil mn ouders nu een mooie plasma aansmeren ;)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Shiver23 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:34:
[...]

HD-ready maakt hierin wel een groot verschil. DVD ligt dichter bij je eigen resolutie. SD-signalen zien er daarom vaak beter uit op een toestel met lagere resolutie.
Daar geloof ik echt niets van, onderbouw dat eens met een echt verhaal... want zo kan je het ook omdraaien: met een hogere resulotie zou het beter moeten kunnen zijn omdat ie bij Full HD meer 'ruimte' heeft om het beeld goed opgeschaald weer te geven.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
JvS schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:56:
[...]

Die 4 inch scheelt niets? Juist bij grotere TVs komt er meer beeldoppervlak bij. Ik vind het verschil tussen 42 en 46 ok behoorlijk groot. 50 en 54 scheelt ook gewoon veel oppervlak (in absolute zin zelfs nog meer oppervlak wat er dan bij komt).
Hoe groter de tv des te minder het beeldoppervlakte groeit in verhouding hè? ;)
Van 42 naar 46 is een grotere stap dan van 50 naaar 54. Ik wacht ff de prijzen af en spaar nog ff door.
ronaldinho schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:45:
[...]

Bij het kijken naar voetbalwedstrijden heb ik soms het idee dat elk veld uit kunstgras bestaat, vind het er niet helemaal natuurlijk uit zien.
Dat is vreemd. Hoe staan je beeldinstellingen? (de tv staat toch niet op dynamisch hoop ik?)
[...]

Ik ervaar hetzelfde: dvd's zien er op onze 42PX80 echt bijzonder fraai uit. Een verademing om naar te kijken.
Kijk ik echter dezelfde dvd op mn 50PV70 dan vind ik het niet heel mooi, valt gewoon tegen.
Op mn 50 inch kijk ik daarom louter blu-rays, maar op mn PX80 heb ik nog niet eens de behoefte gehad om er een blu-ray aan te hangen.

Ik heb wel s gezegd dat ook ik denk dat dit komt omdat de reso van de 42 dichterbij die van de dvd ligt en er dus minder berekend hoeft te worden door de tv, maar anderen verklaren me dan voor gek.
Kan ook een combinatie zijn van èn een groter scherm, een hoger verschil in reso van het aangeboden content èn een jaar oudere tv.

[ Voor 61% gewijzigd door Ferry34 op 16-08-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Ferry34 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
...

[...]

Dat is vreemd. Hoe staan je beeldinstellingen? (de tv staat toch niet op dynamisch hoop ik?)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvdnoll/publiek/beeldinstelling.jpg

[...]
...

[ Voor 52% gewijzigd door ronaldinho op 17-08-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu deze firmware succesvol is voor diverse mensen die flikkerde beelden ondervonden met de G10 series is het misschien handig om deze op te nemen in de startpost (te adviseren alleen als je nu al dergelijke flikkeringsproblemen ondervind) onder de xxG10 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
oXygeN schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:57:
[...]

Daar geloof ik echt niets van, onderbouw dat eens met een echt verhaal... want zo kan je het ook omdraaien: met een hogere resulotie zou het beter moeten kunnen zijn omdat ie bij Full HD meer 'ruimte' heeft om het beeld goed opgeschaald weer te geven.
Ik heb ook (uit o.a vorige Panasonic deeltjes) begrepen dat SD content (ofwel niet Blu Ray content) op een HD Ready scherm in principe mooier beeld geeft dan op een Full HD scherm i.v.m upscaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Zojuist de update geinstalleerd op mijn 50G10. Kan niets raars ontdekken, dus lijkt me wel veilig.
Had sowieso nog geen flickering oid gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Dit scherm is wel echt de bom zeg! (sorry voor de post, maar ben er gewoon nog superblij mee :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
hoe kom ik ook alweer in die hotelmodus? (50G10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Dacide schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:13:
hoe kom ik ook alweer in die hotelmodus? (50G10)
Deze vraag is in dit deel en de vorige delen al meerdere keren beantwoord, en de zoekfunctie van GoT rechtsboven werkt nog steeds goed.

Om je vraag toch te beantwoorden geef ik je een linkje naar de post van Ferry34, welke deze hotel functie uitvoering heeft beschreven.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Dlocks schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Ik heb ook (uit o.a vorige Panasonic deeltjes) begrepen dat SD content (ofwel niet Blu Ray content) op een HD Ready scherm in principe mooier beeld geeft dan op een Full HD scherm i.v.m upscaling.
Ik vind persoonlijk de SD content (Ziggo + Humax ir-fox) nogal soft op een 42G10. Op een oudere 37V70 (hd-ready) van een vriend lijkt dit scherper. Maar goed die is dus kleiner en hd-ready. Hij kijkt tevens naar dynamisch en scerpte op vol. Er zijn overigens wel uitzendingen bij die erg strak zijn. Bijvoorbeeld CSI en Sarah Conner Chronicles. Het verschil is doorgaans nogal groot. Een DVD is doorgaans ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
probeer mijn p46g10 te updaten en krijg de foutmelding "kan het bestand niet lezen, controleer het bestand (0002)"

SD kaart is FAT16 geformatteerd, zal nog 32 eens proberen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Kleurbeheer uit...
Klinkt als een verbetering maar is gewoon een manier om bepaalde kleuren extra te benadrukken...
Vooral groen wordt bijna lichtgevend groen... zal wel beter verkopen in de winkel maar is idd totaal niet realistisch.

Verder zou je nog de kleuren temp op warm kunnen zetten.
Meestal als je gaat switchen tussen warm en normaal, lijkt normaal beter... door het (teveel) blauw wordt het "frisser". Dat betekent natuurlijk niet dat het natuurlijker is geworden.

Cinema/Warm/Gamma:2.2 is waarschijnlijk het beste voor in de avond. (komt het dichtst in de buurt van standaarden en dus meest realistisch)

Als je Normal/Eco gebruikt zou ik het contrast op 60 zetten omdat het bij ECO een heel ander effect heeft. Alleen de meest donkere stand (vanwege eco) heeft dan meer contrast en komt dichter in de duurt van cinema in de vonduren (hetzelfde wordt het nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Ik ben van plan om de TX-P37X10 aan te schaffen. Nu ben ik alleen nog een beetje bang voor het spiegeleffect. Ik heb een vrij lichte woonkamer waar nu alleen nog vitrage voor hangt. Gaat dit echt een groot probleem zijn of valt dit wel mee als het niet om direct zonlicht gaat?

Alvast bedankt voor de adviezen!
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.