Er zijn verschillende problemen, welke hier worden besproken.
Kijk, bron problemen liggen meestal aan de synchronisatie tussen twee apparaten.
(1080i of p , 25p of 24p etc.)
Maar bij hogere data stromen, lees hogere resoluties zoals 1080p/24p met navenant audio (THX,Dolby Digital) en Cinema Colors of hogere bit resoluties kleuren, kunnen er flikkeringen of jitters optreden, tot zelfs spikkels of strepen in beeld.
Houdt er dus rekening mee, dat er meer zaken zijn die kunnen leiden tot dit soort "problemen".
Bij dit soort geavanceerde apparatuur zijn er veel varianten die uiteindelijk bepalen hoe de weergave kwaliteit
tot stand komt en dit gaat helaas verder dan alleen een softwarematige instelling, maar ook synchronisatie tussen apparaten en de verbindingskabels zijn (zeker met Full HD content) erg belangrijk.
Een dure kabel hoeft niet persé beter te zijn (zeker niet bij korte lengtes), let gewoon op de specificaties qua signaal overdracht. Hoe minder de foutcorrectie in de ontvanger of tv hoeft te rekenen, hoe minder jitter en kans op andere storingen.
Zelf gaf bv. bij mij met een andere HDMI kabel, het beeld van mijn X-Treamer op 1080p/24p geen "flikkeringen en jitter" meer .
Doe er mee wat je wilt met mijn ervaringen, om zelf zo veel mogelijk plezier van je apparatuur te hebben.