Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:28:
[...]

Nee. Bij een stilstaand beeld is het niet zo moeilijk om alle lijnen correct weer te geven.
Echter bij bewegende beelden hebben plasma (en LCD overigens nog meer) nog moeite om alle lijnen correct weer te geven.
Dus je hebt de resulotie van je TV (stilstaand beeld) en de Motion Resolution van je TV (bewegend beeld).
De nieuwe Neo=PDP schermen kunnen ook bij bewegend beeld dus alle lijnen correct weergeven.

De U serie dus 'maar' 900. Echter is dit nog hoger dan de meeste/beste LCD's.
Daarbij als jij het scherm goed vindt, maak je dan geen zorgen over die paar lijnen. Anders moet je een G serie kopen. En dan ga je weer nadenken over de extra's die de V serie biedt. Etc etc. En ben je zo je budget voorbij.
Heeft iemand dit ooit vergeleken. ik twijfel ook tussen de S10 en de G10 mede door die lijnen.
Zie je dat verschil nu van 180 lijnen nu echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ieder scherm is anders, maar bij alle berichten hierover en mijn eigen ervaringen, is het zo dat het rood wat lager moet en de 2e waarde ook, maar minder (ben even vergeten welke kleur dat was). Contrast zet ik juist vrij hoog (60) en de brightness op +7 ongeveer, dit allemaal gedaan met een DVD waarmee je kan zien of je nog zowel detail ziet in felle en donkere scenes. Je bent snel geneigd brightness lekker laag te zetten "want dat ziet er lekker zwart uit", maar dat heeft eerder te maken met het feit dat je dan overdag met je tv bezig bent. Plasma moet je echt lekker in de avond, in het donker, kijken dan zijn mijn settings schitterend.

Edit: Overigens gaat het hier dan om mijn media-speler via hdmi ingang. Instellingen voor andere ingangen kunnen flink afwijken.

[ Voor 9% gewijzigd door vgroenewold op 01-10-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
@tomb0: Nee, zelfs niet als er maar 720 lijnen zouden zijn. Als je op 3 meter afstand zit merk je er echt geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon2107 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:50:
[...]
Zelfs foto's is een probleem. deze laat hij ook niet zien. Maar ik zal GoT uitspitten voor Twonkey hulp.
Firewall op pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me soms vertellen hoe ik ondertitels kan bekomen bij het afspelen van DIVX bestand (AVI extensie) op een SD kaartje in TX-P42V10 ? Volgens de handleiding zou je de "ondertiteling" kunnen wijzigen via het gebruik van de "OPTION" button. Ik krijg dan een menu te zien met "DIVX Ondertiteling" met als enige waarde "Geen Ondertiteling", m.a.w. ik kan niets anders selekteren. De prefix van het AVI en SRT bestand zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:37:
[...]

Dit kan maakt zeker uit bij mij werkte dat ook niet :)

Koop ff een normaal sdhc kaartje 2 gig of zo kost paar euro dan zal die wel werken
@alle hulp van de afgelopen dagen ;):

Het is gelukt! Het lag idd aan de SD-kaartjes! Heb nu ge-update en daarnaast direct mijn nieuwe receiver (die ook omgeruild moest worden) er op aangesloten. Ga morgen alles even testen op mijn vrije dag.

Heb de receiver kunnen ruilen van een 806 naar een 807 (Onkyo), en zie toch wel degelijk een aantal verschillen. Laten we hopen dat alles nu opgelost is, want we zijn bijna 4 maanden verder!

Nogmaals dank heren! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:26:
[...]

@alle hulp van de afgelopen dagen ;):

Het is gelukt! Het lag idd aan de SD-kaartjes! Heb nu ge-update en daarnaast direct mijn nieuwe receiver (die ook omgeruild moest worden) er op aangesloten. Ga morgen alles even testen op mijn vrije dag.

Heb de receiver kunnen ruilen van een 806 naar een 807 (Onkyo), en zie toch wel degelijk een aantal verschillen. Laten we hopen dat alles nu opgelost is, want we zijn bijna 4 maanden verder!

Nogmaals dank heren! _/-\o_
Laat het ff weten of het goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:58:
Kan iemand me soms vertellen hoe ik ondertitels kan bekomen bij het afspelen van DIVX bestand (AVI extensie) op een SD kaartje in TX-P42V10 ? Volgens de handleiding zou je de "ondertiteling" kunnen wijzigen via het gebruik van de "OPTION" button. Ik krijg dan een menu te zien met "DIVX Ondertiteling" met als enige waarde "Geen Ondertiteling", m.a.w. ik kan niets anders selekteren. De prefix van het AVI en SRT bestand zijn identiek.
Kan hij wel met srt-bestanden overweg? M.a.w. misschien moet het een ander formaat zijn.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:56:
[...]

Kan hij wel met srt-bestanden overweg? M.a.w. misschien moet het een ander formaat zijn.
Volgens de handleiding zijn de volgende extensies toegelaten srt, sub en txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

MrDry

Desperados!

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de GA11 en de G10? Volgens de site van panasonic helemaal niets maar dat lijkt mij raar.

Ik heb de GA11 gister in de winkel gezien en volgens mij is de GA11 een G10 in het jasje van de G15. Klopt dat?

[edit]
Op kieskeurig wordt dezelfde conclusie getrokken...

[ Voor 10% gewijzigd door MrDry op 02-10-2009 14:44 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDry schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:33:
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de GA11 en de G10? Volgens de site van panasonic helemaal niets maar dat lijkt mij raar.

Ik heb de GA11 gister in de winkel gezien en volgens mij is de GA11 een G10 in het jasje van de G15. Klopt dat?
Zitten wel wat verschillen in

GA11 heeft geen dvb-c tuner
GA11 heeft V-Audio ProSurround ipv alleen V-Audio
En de voet is anders is wat kleiner

En het is niet in een jasje van de G15 want die heeft een netwerk aansluiting en dlna + vieracast support dat heeft die GA11 niet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:38

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:46:
[...]

De G10 toch ook niet?

Met jasje bedoel ik eigenlijk dat de GA11 de slim-line look (of hoe je dat ook noemt) van de G15 heeft...

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G10 heeft wel een dvb-c tuner.
Gewoon ff op finland en regio helsinki zetten. Waarschijnlijk heeft de G11 dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

DarkSide schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:28:
[...]

Nee. Bij een stilstaand beeld is het niet zo moeilijk om alle lijnen correct weer te geven.
Echter bij bewegende beelden hebben plasma (en LCD overigens nog meer) nog moeite om alle lijnen correct weer te geven.
Dus je hebt de resulotie van je TV (stilstaand beeld) en de Motion Resolution van je TV (bewegend beeld).
De nieuwe Neo=PDP schermen kunnen ook bij bewegend beeld dus alle lijnen correct weergeven.

De U serie dus 'maar' 900. Echter is dit nog hoger dan de meeste/beste LCD's.
Ik vraag me hierbij altijd wel af: hoe meten ze die motion resolution dan precies en hoe valt hierin het verschijnsel phosphor trailing bij plasma's te plaatsen? Want als je echt perfect 1080 correcte lijnen zou behouden bij bewegende beelden, zou je ook niet zoiets als phosphor trails moeten zien, want phosphor trails betekent per definitie dat bepaalde delen van het beeld bij bewegingen niet de correcte kleuren hebben, ergo niet alle pixels worden feitelijk correct weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:04
Vandaag de Panasonic 37C10 aangeschaft :D. Strak scherpje, vooralsnog alleen analoge televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

jasjenl schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:14:
[...]
Ik vraag me hierbij altijd wel af: hoe meten ze die motion resolution dan precies en hoe valt hierin het verschijnsel phosphor trailing bij plasma's te plaatsen? Want als je echt perfect 1080 correcte lijnen zou behouden bij bewegende beelden, zou je ook niet zoiets als phosphor trails moeten zien, want phosphor trails betekent per definitie dat bepaalde delen van het beeld bij bewegingen niet de correcte kleuren hebben, ergo niet alle pixels worden feitelijk correct weergegeven.
Static and Motion Resolution

An HDTV may resolve a stationary test signal at full bandwidth, displaying all the detail within the 1920 individual pixels that appear across the screen, but not necessarily when motion is introduced, which on some sets causes a resolution drop. This can significantly degrade your viewing experience, especially if you watch a great deal of sports and/or action-oriented movies. How much resolution loss occurs? To find out, I used a test tool called the FPD Benchmark Software for the Professional.

This Blu-ray disc contains a Monoscope pattern (pictured above) which is made up of a series of four black lines that gradually come together in a wedge-like pattern that appears at the top, bottom and sides. Numbers adjacent to the lines indicate resolution. There are both stationary and moving versions of the pattern. In both instances, a number corresponds to the location of where all four lines can still be distinguished as they converge. The maximum resolution is 1080 lines “per picture height”. If you want to calculate how many pixels a given display can resolve across the screen, simply multiply the resolution number by 1.77777.

link
Het gaat dus om het weergeven van de resolutie in zaken van de lijnen. Niet de kleur van die lijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Eindelijk de knoop doorgehakt en gister een 42v10e gekocht :D
En oooh wat hangt die mooi.

1 nadeel heb een vogel 3805 genomen en zelfde met de plastic ringetjes voor meer afstand passen component kabels nog niet:( winkel zei van wel dus ff kijken wat ik daar mee ga doen nog.

Transformers 2 en Saving private ryan al gekeken @ 1080p wat mooi lekker heerlijk!!

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:46:
[...]

En de voet is anders is wat kleiner

En het is niet in een jasje van de G15 want die heeft een netwerk aansluiting en dlna + vieracast support dat heeft die GA11 niet
Ik heb een GA11 en kan je vertellen dat hij wel een DVB-C tuner heeft. Gewoon zweden kiezen als hij om het land vraagt (taal moet je hiervoor kiezen en alles zal dus nog steeds in Nederlands zijn). Als je in België telenet kabel gebied verblijft kan je één HD en Canvas HD ontvangen zonder cam + smartcard (wel een full scan doen en niet een quick scan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 15-09 16:58

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:27:
De G10 heeft wel een dvb-c tuner.
Gewoon ff op finland en regio helsinki zetten. Waarschijnlijk heeft de G11 dat ook.
Alle G10? Ook de 50 inch? (tx-p50g10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Vandaag een kaartje van mikro electro in de brievenbus, ze komen de TXP37C10 donderdag afleveren. Nu de slaapkamer nog in orde maken, zoals steun maken en iets om receiver ed. "zwevend" onder tv te hangen. Alles uiteraard van rvs, aangezien ik in de metaal werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Trotse bezitter van de P46S10 sinds gisteren! Zeer mooi scherm, maar ik wist even niet dat 1080p alleen via HDMI werkt. Beetje jammer met mijn Xbox 360 die niet over een HDMI port beschikt, maar ik hoop dat een receiver dit goed kan maken.
Is het zo dat 1080p werkt als de Xbox via component aan is gesloten op de receiver en de receiver via HDMI is aangesloten aan de televisie? Of wordt dat toch nog "herkend" als component-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasQQ
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Mensen,

Gisteren wilde ik eindelijk een LCD gaan kopen. Ik had mijn zinnen en research gezet op Sony 46W5500 eenLCD dus. Eenmaal in de winkel gekomen werd ik gewezen naar de Panasonic Viera TX-P46G15 (pricewatch: Panasonic Viera TX-P46G15) en ik ben dus niet meer zeker wat nu beter is.

De specs liegen er niet om; 600 hz vs 100 hz ! 2.000.000 vs 100.000 etc.

Wat is nu beter? kan ik DPD PLASMA met LCD vergelijken of is dat appels met appels vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

(V10) Het aflezen van de bestanden van de mediaserver (Twonky op PC) blijft een probleem. Hij kan de gedeelde mappen zien en doorbladeren, maar als hij een JPEGje moet openen dan heeft hij daar grote problemen mee. dat lukt gewoon weg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

MasQQ schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:26:
Mensen,

Gisteren wilde ik eindelijk een LCD gaan kopen. Ik had mijn zinnen en research gezet op Sony 46W5500 eenLCD dus. Eenmaal in de winkel gekomen werd ik gewezen naar de Panasonic Viera TX-P46G15 (pricewatch: Panasonic Viera TX-P46G15) en ik ben dus niet meer zeker wat nu beter is.

Wat is nu beter? kan ik DPD PLASMA met LCD vergelijken of is dat appels met appels vergelijken?
Het is idd appels met peren vergelijken (Plasma vs LCD) en net als bij het fruit gaat het er om wat jij het lekkerst (mooist) vind. Persoonlijk vind ik dat je niet op de papieren specs moet letten. Die contrast ratios worden nooit en te nimmer gehaald. En ook Hz zegt niet alles. Wel is het zo dat plasma beter is in het weergeven van zwartwaarde, een hoger contrast heeft, en persoonlijk dus een mooier beeld geeft dan LCD.
Maar het is jouw geld en je zal zelf het e.e.a moeten bekijken. Misschien ben jij meer een peren man en vind je LCD mooier, terwijl ik appels prefereer

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 14-09 17:37
MasQQ schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:26:
Mensen,

Ik heb vandaag bij de BCC ook zitten kijken tussen de G10 en enkele LCD schermen die ernaast stonden. Ze hadden een HD Demo aanstaan en eigenlijk is zwart waarde zeer moeilijk te onderscheiden van alle 6 schermen die er stonden(sony,LG,philips etc). Nu weet ik wel dat als je de TV thuis hebt staan je niet allerlei TL buizen van licht hebt en dus plasma beter zou worden in een huiskame maar ik heb ook veel moeite om echt verschil te zien tussen een LCD of Plasma ... De LCD's zijn wel stukke goedkoper.
Verder viel me 1 ding op en dat wat dat het G10 scherm aan het flikkeren was als je uit je ooghoek kijkt ( je ooghoeken zijn gevoeliger voor licht)

Allemaal dus erg lastig om een keuze te maken. SD hadden ze ook opstaan en dit zag er gewoon slecht uit maar ja dit is nu eenmaal zo bij grote schermen. Ik ga denk ik wachten totdat de V10 in prijs is gedaalt naar +- 1000 euro en koop deze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
freedzed6 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 16:33:
[...]
Verder viel me 1 ding op en dat wat dat het G10 scherm aan het flikkeren was als je uit je ooghoek kijkt ( je ooghoeken zijn gevoeliger voor licht)
Dat flikkeren heb ik ook, enkel alleen indien ik de bron voor mijn G10 op 24hz heb staan. Zodra ik hem op 60hz zet, dan is het beeld net zo rustig als mijn tft'tje.
Het lijkt er IMO op dat hij met een input op 60hz, het beeld op 600hz (o.i.d.) weergeeft en bij een 24hz input, iets van 72/96hz ofzo. (puur speculatie)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is grappig ook ik ging kijken naar de W5500 van Sony en werd door de verkoper attent gemaakt op de panasonic 37C10. Kleuren en zwart is mooier en voetbalbeelden zouden beter uitkomen op een plasma hd ready (is dat zo?) Krijg ik dan later spijt van dat ik geen full HD heb gekocht?

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:45:
[...]

Laat het ff weten of het goed werkt ;)
Tot nu toe niet geheel vlekkenloos helaas. Keek net een dvd en het beeld versprong toch nog 2x van ruis naar 1080p invoer terug. De update heb ik goed doorgevoerd en een nieuwe receiver. Hoop dat dit niet te vaak voor komt.

Games en blu-ray tot nu toe nog geen problemen mee gehad (3 dagen in gebruik na de update)

Edit: ik zie hier nog een update staan: versie 1.612, terwijl ik nu versie 1.213 heb. Er staat wel UK-only... Kan het kwaad om te proberen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:07:
[...]

Tot nu toe niet geheel vlekkenloos helaas. Keek net een dvd en het beeld versprong toch nog 2x van ruis naar 1080p invoer terug. De update heb ik goed doorgevoerd en een nieuwe receiver. Hoop dat dit niet te vaak voor komt.

Games en blu-ray tot nu toe nog geen problemen mee gehad (3 dagen in gebruik na de update)

Edit: ik zie hier nog een update staan: versie 1.612, terwijl ik nu versie 1.213 heb. Er staat wel UK-only... Kan het kwaad om te proberen?
Ja, niet doen !

De Europese versie is de 1.2..... de Engels toestellen hebben andere features.
De 1.213 is de meest recente voor de G-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lekker lang wikken en wegen, het doorlezen van ladingen reviews, alle topics hier op tweakers en ongeveer 50 winkels afgelopen te hebben gedurende de laatste paar maanden :P heb ik uiteindelijk ook gekozen van de 42G10. Vandaag besteld bij prijstopper voor €876,- inclusief verwijderingsbijdrage.
Helaas moet ik nog wel even wachten tot ik hem binnen heb aangezien ze hem niet in de winkel hadden. Maar kon het voor dat geld echt niet laten. Ik heb alleen 1 vraag. Ik laat hem thuisbezorgen maar ik kan hem ook zelf halen (aangezien ik gratis kan rijden is dat een nogal gunstige optie) maar ik weet niet of de doos in mijn auto gaat passen :P Dus kan iemand me vertellen hoe groot de doos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, net weer gekeken bij de consumentenbond en daar komen plasma schermen matig uit de test (vrijveel reflectie)
twijfel nu toch weer om een LCD (sony w5500) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:17:
Na lekker lang wikken en wegen, het doorlezen van ladingen reviews, alle topics hier op tweakers en ongeveer 50 winkels afgelopen te hebben gedurende de laatste paar maanden :P heb ik uiteindelijk ook gekozen van de 42G10. Vandaag besteld bij prijstopper voor €876,- inclusief verwijderingsbijdrage.
Helaas moet ik nog wel even wachten tot ik hem binnen heb aangezien ze hem niet in de winkel hadden. Maar kon het voor dat geld echt niet laten. Ik heb alleen 1 vraag. Ik laat hem thuisbezorgen maar ik kan hem ook zelf halen (aangezien ik gratis kan rijden is dat een nogal gunstige optie) maar ik weet niet of de doos in mijn auto gaat passen :P Dus kan iemand me vertellen hoe groot de doos is?
Groot! Ik rijd in een Ford Focus Sedan. Heb mijn achterbanken opgeklapt en toen paste hij er staat in. Kleinere auto moet je niet hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:26:
[...]

Groot! Ik rijd in een Ford Focus Sedan. Heb mijn achterbanken opgeklapt en toen paste hij er staat in. Kleinere auto moet je niet hebben denk ik.
Lol dan toch maar laten bezorgen ik heb een opel corsa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 15-09 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:21:
mmm, net weer gekeken bij de consumentenbond en daar komen plasma schermen matig uit de test (vrijveel reflectie)
Als er één bron is die je bij dit soort keuzes absoluut niet moet volgen is het wel de consumentenbond.... Voor een test van een strijkijzer wil ik ze nog wel vertrouwen maar de kundigheid en criteria die ze bij dit soort testen gebruiken zijn absoluut bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:21:
Ik kan me jouw twijfels wel voorstellen.

Consumentenbond is helaas niet echt betrouwbaar wat tv recensies betreft.
Wel hebben ze gelijk dat plasma's meer reflecteren dan LCD's (op lcd met glare panel na). Dus als je vervelend lichtinval hebt dan is een plasma misschien niet zo'n goed idee.
Voordeel van LCD is dat het muisstil is, een plasma heeft ventilatoren die je hoort zoemen (ligt aan de afstand van jou naar de tv!). Voor van plasma is de superieure beeldkwaliteit tov LCD.
Het beste van 2 werelden is er helaas nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Je hebt niet altijd ventilatoren hoor. Mijn X10 bijvoorbeeld is passief gekoeld. Maar idd vaak zitten er ventilatoren in.

Nadeel van LCD vind ik dat je ogen er moe van worden als je ernaar kijkt, bij plasma heb ik dat veel minder.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
en in mijn keuze voor een plasma tv vond ik de superieure beeldkwaliteit toch wel erg zwaar wegen, want wat doe je meestal met een tv toestel? :P

krijg nog regelmatig complimentjes van visite die verbaast zijn over de beeldkwaliteit, en diegene hebben allemaal een LCD tv thuis staan.
ter info, ik heb dan wel de 42PZ85AE, een model van vorig jaar dus.

helaas kom je het 'afkraken' van de plasma techniek nog steeds heel veel tegen, en bij 'tests' leggen ze dan ook de max verbruik van een plasma tegenover het verbruik van een LCD ;(

zonder zich in de techniek te verdiepen meteen groot schreeuwen dat plasma zoveel verbruikt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:57:
Dat is grappig ook ik ging kijken naar de W5500 van Sony en werd door de verkoper attent gemaakt op de panasonic 37C10. Kleuren en zwart is mooier en voetbalbeelden zouden beter uitkomen op een plasma hd ready (is dat zo?) Krijg ik dan later spijt van dat ik geen full HD heb gekocht?
Ik heb afgelopen vrijdag de 37C10 gekocht, ik kan je vertellen dat hij in een kamer met veel licht tegenover de tv aardig spiegeld. Maar kan je de boel goed verduisteren (net als ik) dan zal je er geen last van ondervinden. Wil je echter overdag onverduisterd veel kijken dan raad ik je aan eens naar de 37X10 te kijken, zelfde beeldkwaliteit maar met anti spiegellaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Weet iemand of de 'Full RGB' optie van de Playstation 3 ook (goed) werkt op een G10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
_Christiaan_ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:28:
Je hebt niet altijd ventilatoren hoor. Mijn X10 bijvoorbeeld is passief gekoeld. Maar idd vaak zitten er ventilatoren in.

Nadeel van LCD vind ik dat je ogen er moe van worden als je ernaar kijkt, bij plasma heb ik dat veel minder.
Vooral 's avonds als het donker is. Ik hou van weinig omgevingslicht als ik TV kijk,

Ik heb de G10 en hoor soms de ventilatoren, maar het went.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
salgera schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:30:
Weet iemand of de 'Full RGB' optie van de Playstation 3 ook (goed) werkt op een G10?
Ja hoor, prima 42G10E met de ps3 120gb slim :*)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Je kunt het aanzetten, maar de TV zelf ondersteunt geloof ik geen Full RGB en veel scenes zijn dan ook te donker als op de PS3 Full RGB op Full gezet wordt. Het is meer voor als de PS3 aan een PC monitor hangt of een TV die het zeker weten ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen 2 dingen :p

1) 4m afstand van TV: 42 of 50"? (vooral SD, series & 720p films). 37" is aan de kleine kant...

2) is de NeoPDP de moeite?

Ik hoop van niet (wel jammer van de ecologische verbeteringen), want dan wordt het een X10 of S10 :)

De 37px80 gezien bij een kennis en vond ik wel prachtig btw. (heb helemaal geen FullHD nodig)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:48:

1) 4m afstand van TV: 42 of 50"? (vooral SD, series & 720p films). 37" is aan de kleine kant...

Ik hoop van niet (wel jammer van de ecologische verbeteringen), want dan wordt het een X10 of S10 :)

De 37px80 gezien bij een kennis en vond ik wel prachtig btw. (heb helemaal geen FullHD nodig)
Persoonlijk kan het mij niet groot genoeg. Heb zelf 42" en zit ongeveer 3mtr ervan af. Zal best 50" gehad willen hebben. Maar mijn wederhelft vond dat weer te groot.
Maar als je veel SD materiaal kijkt kan dat wel eens te groot zijn. Ga dan iig wel voor digitaal.
720p is ook echt al erg mooi. Ook op 50" en op 4mtr afstand zul je echt goed je best moeten doen om het verschil met 1080p te zien.
Groote voordeel om voor een Neo PDP scherm te gaan is in mijn optiek de betere weergave. VInd een G serie net wat beter, mooier dan een X of een S. Maar als je budget een 50" G niet toelaat en je met een S ook tevreden bent......Ga dan voor een 50"s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik kijk op iets meer dan 4 meter en heb voor een P42X10 gekozen (heb hem vandaag precies 3 weken) en heb daar geen spijt van, als je verder dan 2,4 meter van het beeld af zit zie je het verschil niet tussen HD Ready (X10) en Full HD (S10, G10). Heb lange tijd gedacht dat een Neo-PDP meer 'licht' zou hebben maar vorige week weer de G10, S10 en X10 die pal naast elkaar stonden/hingen vergeleken, ik mocht een uur lang met de instellingen spelen van deze TV's maar het is dus niet zo dat de Neo-PDP's een hogere helderheid hebben. Ik heb wel de indruk dat het scherm pas na 200 uur z'n maximale helderheid ontwikkeld, of ik had deze tijd nodig om aan het scherm te wennen.
Ik heb voor de X10 gekozen omdat ik meestal TV kijk (dus SD), upscaling heeft dus niet zo'n grote invloed op het beeld. Ik heb inmiddels ook een Pioneer Bluray speler en 1080p/24p Blurays zien er perfect uit, ook geupscale'de DVD's zien er goed uit (mn bij gebruik van 576p of 720p, 576i geeft een vager beeld).

Hopelijk kun je hier iets mee....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11

[..]
Of de gulden middenweg: 46".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Slofsky schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:37:
Trotse bezitter van de P46S10 sinds gisteren! Zeer mooi scherm, maar ik wist even niet dat 1080p alleen via HDMI werkt. Beetje jammer met mijn Xbox 360 die niet over een HDMI port beschikt, maar ik hoop dat een receiver dit goed kan maken.
Is het zo dat 1080p werkt als de Xbox via component aan is gesloten op de receiver en de receiver via HDMI is aangesloten aan de televisie? Of wordt dat toch nog "herkend" als component-signaal?
Weet iemand dit :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Dlocks schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:32:
[...]
Of de gulden middenweg: 46".
Inderdaad :) . Zit zelf ook ongeveer een metertje of 4 van m'n tv vandaan en ben een paar weken terug overgestapt van 32" LCD naar een P46G10 en ik vind het echt een perfecte grootte voor die afstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ligt denk ik aan de receiver of ie kan upscalen...
in elk geval kan het signaal nooit beter worden dan wat er bij de bron wordt aangeboden natuurlijk.
welke receiver heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
shameete schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:10:
[...]

ligt denk ik aan de receiver of ie kan upscalen...
in elk geval kan het signaal nooit beter worden dan wat er bij de bron wordt aangeboden natuurlijk.
welke receiver heb je?
Ik denk niet dat het zozeer om het upscalen gaat, aangezien de Xbox keurig 1080p over component kan leveren, maar dat dit soepel wordt uitgezonden via HDMI en dan de vraag of de Panasonic het wél accepteert. Ik heb de Onkyo TX-SR507 op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Slofsky schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:25:
[...]

Ik denk niet dat het zozeer om het upscalen gaat, aangezien de Xbox keurig 1080p over component kan leveren, maar dat dit soepel wordt uitgezonden via HDMI en dan de vraag of de Panasonic het wél accepteert. Ik heb de Onkyo TX-SR507 op het oog.
ik heb de 507 gekocht, wordt ergens volgende week geleverd dus ik kan het je nu nog niet vertellen...

maar op http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR507.html staat bij de features:
*HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video Switching (2 Inputs and 1 Output)

maar mij is niet duidelijk of het maximale inputsignaal dan 1080i is, of dat er mee wordt bedoelt dat de component uitgang niet hoger gaat dan 1080i......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
shameete schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:08:
[...]

ik heb de 507 gekocht, wordt ergens volgende week geleverd dus ik kan het je nu nog niet vertellen...

maar op http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR507.html staat bij de features:
*HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video Switching (2 Inputs and 1 Output)

maar mij is niet duidelijk of het maximale inputsignaal dan 1080i is, of dat er mee wordt bedoelt dat de component uitgang niet hoger gaat dan 1080i......
Goed punt, thanks. Zo gaat het dus sowieso niet lukken. Dat wordt dus even een Xbox met HDMI ergens vandaan halen. Zonde, maar bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:02:
[...]

Vooral 's avonds als het donker is. Ik hou van weinig omgevingslicht als ik TV kijk,

Ik heb de G10 en hoor soms de ventilatoren, maar het went.
Ik let er niet eens op tis zo zacht dat het niet storend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik een P42G15E op satelietbeeld aangesloten. Maar de CI met decoderkaart van Canaldigital wil niet werken, zodat ik de receiver weer heb aangesloten. Maar dat was niet de bedoeling.
Panasonic gaat het uitzoeken.
Is er iemand die al een werkende PXXG15E op de sateliet heeft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die firmware update van de G10, verhelpt die de vervelende 'refreshrate" trillingen/flikkeringen ook? Want sommige gebruikers melden dat het minder is, maar is dat ook zo? En vervalt de garantie als je zelf flasht?

En klopt het dat de G10E versie GEEN ethernet poort heeft? mijne heeft er namelijk geen.
En is er al een manier om het contrast hoger dan 50 te zetten zoals de Britse versie? want ik stoor me er toch wel aan dat dat uitgeschakeld is...

[ Voor 52% gewijzigd door Imperium op 06-10-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:13:
Sinds vorige week heb ik een P42G15E op satelietbeeld aangesloten. Maar de CI met decoderkaart van Canaldigital wil niet werken, zodat ik de receiver weer heb aangesloten. Maar dat was niet de bedoeling.
Panasonic gaat het uitzoeken.
Is er iemand die al een werkende PXXG15E op de sateliet heeft werken?
Welke card heb je ?
Met de powercard, AstonCrypt en de NIEUWE Canal Digitaal card doet hij het prima.
De oude Canal Digitaal card doet het slecht !

Ik neem aan dat je als land reeds Duitsland hebt gekozen, om de HD Satelliet tuner te activeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W-E
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

W-E

Maxow schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:53:
[...]

Inderdaad :) . Zit zelf ook ongeveer een metertje of 4 van m'n tv vandaan en ben een paar weken terug overgestapt van 32" LCD naar een P46G10 en ik vind het echt een perfecte grootte voor die afstand!
Ik zit ook op een meter of vier en ben het helemaal met jullie eens. 42" is te klein en 50" is voor mij te groot. Ik heb wel heel erg getwijfeld tussen een 50" en 46" Achteraf ben ik blij dat ik voor de 46 ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zit iets meer dan 4 meter van tv. Heb zelf een 50", maar je merkt al snel dat een tv eigenlijk vrijwel nooit te groot kan zijn. 60" was ook rlx geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sateliet-tuner van de Panasonic doet het goed op Duitsland, maar blijft aangeven dat de NL-ontvangst gecodeerd is.
Ik gebruik de "CanalDigital Sateliet Smartcard" met een Aston CI-module. De Panasonic herkent wel de ASTON CI-module.
De set werkt prima in mijn Technisat receiver.

Overigens is het NL-signaal de laatste paar dagen ongecodeerd en wordt dus zonder module ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Imperium schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:39:
Die firmware update van de G10, verhelpt die de vervelende 'refreshrate" trillingen/flikkeringen ook? Want sommige gebruikers melden dat het minder is, maar is dat ook zo? En vervalt de garantie als je zelf flasht?

En klopt het dat de G10E versie GEEN ethernet poort heeft? mijne heeft er namelijk geen.
En is er al een manier om het contrast hoger dan 50 te zetten zoals de Britse versie? want ik stoor me er toch wel aan dat dat uitgeschakeld is...
1a) geen idee, bij mij is het overgegaan na een tijdje in gebruik te zijn.
1b) nee, waarom zou dat?
2a) G10E heeft idd geen ethernetpoort.
2b) Britse versie en Europese versie hebben andere indeling voor instellingen, dus wat op een 10B '60' is is op een 10E '35' ofzo.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:03:
Ik zit iets meer dan 4 meter van tv. Heb zelf een 50", maar je merkt al snel dat een tv eigenlijk vrijwel nooit te groot kan zijn. 60" was ook rlx geweest.
ik zit op 2,5 meter van me 42v10 maar zit te twijfelen om hem nog ergens deze week om te ruilen voor een 50v10. gebruik hem alleen maar met HD materiaal

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zou ik doen. Je hoort eigenlijk nooit iemand zeggen dat ie een te grote tv heeft gekocht en terug wil naar een kleinere. Je hoort alleen maar dat mensen een grotere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ook nog tussen de 42G10 en de 46G10.
Ik zit ook op maximaal 2.5 meter maar denk dat ik toch voor de 46 ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Als je nog veel SD materiaal bekijkt (zoals oude series) moet je wel niet vergeten dat het een stuk minder zal uitzien hoe groter het scherm. Ik zelf zit op ongeveer 2-2,5m van een 42" model en SD valt dan wel goed mee (digitale ontvanger langs scart), misschien moet je beide formaten eens vergelijken ergens in een winkel.

Als je enkel HD kijkt, hoe groter hoe beter :) Op een 42" merk ik dat je zeker op 2m of minder moet zitten om alle (meeste) details te kunnen zien van een HD film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
SD als in analoge tv uitzending / videoband bedoel je? nee, dat ziet er inderdaad niet meer uit .

maar de meeste oude series staan redelijk knap op DVD, heb zelf een seizoen "kleine huis op de prairie" en dat is prima te kijken.
zolang het bronmateriaal analoog op 35mm film staat gaat het gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaarten
  • Laatst online: 25-01 13:41
Ik zit erover te denken om een 42s10 te kopen.

Nu heb ik een aantal vragen:

1/ Wat is de afmeting van de doos? Heb een Fiat bravo...Gaat dit passen?
Of moet ik deze uit de verpakking halen dekens erom heen en voorzicht rijden?

2/ Ik heb geen kabel in mijn huis.... Digitenne heb ik wel.. Is dit een beetje om aan te zien (met of zonder kaart) of kan ik meteen beter overstappen op Canal Digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 16:14
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:38:
Zou ik doen. Je hoort eigenlijk nooit iemand zeggen dat ie een te grote tv heeft gekocht en terug wil naar een kleinere. Je hoort alleen maar dat mensen een grotere kopen.
Laat ik dan de eerste zijn ;-) Ik heb 3 weken een 46" panasonic gehad en die vond ik toch te groot. Ik zit er 3,5 meter vanaf en heb nu de 42V10 waar ik dik tevreden mee ben _/-\o_

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Fybz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:59:
[...]
...... 42V10 waar ik dik tevreden mee ben _/-\o_
Vraag van mijn kant uit (ik twijfel namelijk tussen de philips 40pfl 9704 (is een led tv) en de panasonic 42v10, heeft de 42v10 geen last van flikkeringen ?
Ik heb de 42v10 reeds in de winkel gezien... viel mij daar niet op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Flikkeringen in het contrast zijn eerder uitzonderingen. Toch al een tijdje niets van gemerkt (eerste weken kan het wel eens voorkomen maar dan zijn de plasmacellen nog zeer actief). Daarbij die led tv's met dimming hebben dit ook, door de PWM aansturing van de leds. Enige die het niet hebben zijn normale LCD's zonder dynamische lichthelderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
_Silencer schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:16:
Flikkeringen in het contrast zijn eerder uitzonderingen. ....
Oke bedankt voor de uitleg/ toelichting (maakt de keuze er uiteraard niet makkelijker op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bmaarten schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:38:
Ik zit erover te denken om een 42s10 te kopen.

2/ Ik heb geen kabel in mijn huis.... Digitenne heb ik wel.. Is dit een beetje om aan te zien (met of zonder kaart) of kan ik meteen beter overstappen op Canal Digitaal?
Ik heb de analoge kabel nog als backup maar met Digitenne heb ik veel mooier beeld (als het tenminste niet stoort) dan met een Digitenne insteekmodule en kaart rechtstreeks in mijn P42X10.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Zo, net even bij ons in de Media Markt naar de TV afdeling gelopen om de TX-P42V10 te bekijken. Hij stond onder een UB 7000 LED tv van samsung.

Ik wist even niet wat me overkwam en stond perplex, de zwartwaardes op de panasonic waren beduidend slechter als op de samsung. Ik als plasma fan had toch juist het tegenovergestelde verwacht! Bij een zwart beeld, was dat van de samsung mooi zwart, de panasonic echt grijs. De panasonic had wel een iets betere kleurweergave, maar voor de rest viel hij echt in het niet bij de samsung. Ook had ik het idee dat de samsung scherper was. Nu weet ik dus alleen niet wat de instellingen van beide TV's waren, maar ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben, zeker vanwege de goede verhalen hier op dit forum, en ook de rest van internet is alleen maar vol lof over deze tv.
Gezichtsbedrog ? manipulatie van de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
dat laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
waarom zouden ze dat doen ? wat voor voordeel heeft het voor de winkel als ze geen plasma maar een lcd tv verkopen ? de verkoopprijs was overigens hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 16:13
Kruiwagen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:52:
waarom zouden ze dat doen ? wat voor voordeel heeft het voor de winkel als ze geen plasma maar een lcd tv verkopen ? de verkoopprijs was overigens hetzelfde
Winstmarges, afspraken met leveranciers om een bepaald product aan te prijzen, onwetend personeel, slechte settings...

Als je LCD en Plasma topics een beetje volgt zou je moeten weten dat winkels geen goede plek zijn voor het testen van de beeldkwaliteit, tenzij je een hele dag de tijd krijgt met je eigen hardware erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Bij een volledig zwart beeld (wel signaal, maar volledig zwart) hebben Samsung TV's volgens mij de neiging om de backlight helemaal uit te doen, dit heb ik mijn Panasonic nog niet zien doen, wellicht heeft dit er iets mee te maken.

Maar, hoe vaak kijk jij naar een volledig zwart beeld? Vind je in normale scenes de zwartwaarden, het contrast etc. nog steeds mooier op de Samsung of niet? En wat je zelf al zegt, de instellingen zijn waarschijnlijk nooit helemaal gelijk te krijgen, en in een winkel zal dat al helemaal niet het geval zijn. Allemaal het overwegen waard natuurlijk. Zoek ook gebruikservaringen op van de Samsung etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Kruiwagen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:52:
Andere (lees betere) marge op dat merk/type toestel.
Een van m'n klasgenoten op de MTS werkte destijds (ondertussen is dat zo'n beetje 20 jaar geleden) op donderdagavond en zaterdag in een elektro/witgoed winkel en vertelde dat de marges (en ook zijn provisie) nogal verschilde tussen de verschillende merken.
Hij verkocht dan ook liever een autoradio van Pioneer dan eentje van Yoko.

Voor we zelf een 50G10 kochten wilde ik m'n vrouw ook laten zien hoe ontzettend mooi een plasma was qua beeldkwaliteit en was ook stomverbaasd toen de 46G10 bij Mediamarkt er werkelijk vreselijk uitzag vergeleken met anderen merken/modellen die er naast en boven stonden.
Weet overigens niet meer welk merk danwel merken rondom de Panasonic stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Bomin schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:13:
Bij een volledig zwart beeld (wel signaal, maar volledig zwart) hebben Samsung TV's volgens mij de neiging om de backlight helemaal uit te doen, dit heb ik mijn Panasonic nog niet zien doen, wellicht heeft dit er iets mee te maken.

Maar, hoe vaak kijk jij naar een volledig zwart beeld? Vind je in normale scenes de zwartwaarden, het contrast etc. nog steeds mooier op de Samsung of niet? En wat je zelf al zegt, de instellingen zijn waarschijnlijk nooit helemaal gelijk te krijgen, en in een winkel zal dat al helemaal niet het geval zijn. Allemaal het overwegen waard natuurlijk. Zoek ook gebruikservaringen op van de Samsung etc.
Dat dynamische backlight dimmen is trouwens als je er op gaat letten toch wel zo irritant bij LCD/LED tv's (huidige generatie). Broer van me had zo'n LED tv gekocht van Samsung en het eerste dat we hadden gedaan was dat dimmen zo minimaal zetten. Dan zie je ineens ook dat zwart toch niet zo zwart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
tja ik zou het niet weten wanneer het backlight nu helemaal uitging, maar het was op de pana toch echt grijs en op de samsung zwart. Kan misschien komen omdat wij reclame maakten voor samsung, op onze shirtjes stond in koeienletters samsung, powered bij led.

Het model stond naast een philips lcd en een samsung led lcd. beide waren echt beduidend beter.
Ik ga steeds meer geloven dat het manipulatie is. Ik zal er een keer wat van zeggen.

Ik kon het gewoon niet geloven, een TV die qua zwartwaarden/contrast in de buurt van een Kuro komt, en dan in de winkel het totaal tegenovergestelde laten zien

[ Voor 17% gewijzigd door Kruiwagen op 07-10-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht reflecteert de Panasonic meer omgevingslicht dan de Samsung. In een donkere ruimte zal de plasma er waarschijnlijk beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad toen ik bij de MM en BCC ging kijken. Erg vreemd... Thuis is de pana veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kruiwagen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:42:
Nope, het paneel van een plasmascherm is donkergrijs en een paneel van een LCD is "veel" zwarter. Dat verschil zie je alleen als er omgevingslicht is dat het paneel kan oplichten, bijvoorbeeld in een goed verlichte winkel. De zwartwaarde van een tv die wordt gemeten bij de testen is hoeveel licht het paneel uitstralen (dus niet weerkaatst). Een plasma straalt nagenoeg geen licht uit en is in een perfect donkere ruimte (waar dus geen licht weerkaatst kan worden) dus bijna helemaal zwart en daar zie je dat LCD dat niet zo goed kan (tenzij de backlight uitstaat natuurlijk). Maw LCD geeft zwarter zwart bij (veel) omgevingslicht (gradaties zijn bij plasma dan overigens nog wel beter).

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-10-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Inderdaad. Ging pas mee met een vriend om te kijken naar een tv, hij wilde een Samsung (650) LCD hebben. In de winkel: verrassend goede zwartwaardes. In de auto gedaan en bij hem thuis geïnstalleerd, wederom erg nette zwartwaardes. Tijdje erna 's-avonds een filmpje gaan kijken en wat een enorme deceptie. Het zwart was geheel weg en was gewoon grijs. Mijn (vorige generatie) Kuro is echt veel en veel zwarter. D.w.z., 's-avonds dan wel in een gedimde omgeving.

Overdag is een recente LCD veel zwarter dan welke plasma dan ook, dat is gewoon zo. Dat is meestal geheel andersom als je thuis in de avond een filmpje kijkt. Mensen die zeggen dat een plasma overdag ook zwart is zijn iets over-enthousiast ;) Trouwens, 's-avonds zijn ze ook niet zwart, door de gebruikte techniek is een plasma ook (donker) grijs, van welk merk 'ie ook is, alleen wat donkerder grijs dan de meeste LCD's, dat wel :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
bmaarten schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:38:
1/ Wat is de afmeting van de doos? Heb een Fiat bravo...Gaat dit passen?
Of moet ik deze uit de verpakking halen dekens erom heen en voorzicht rijden?
Volgends de specs die ik hier heb staan; (ik heb overigens een G10, maar de doos is hetzelfde)
76cm hoog x 116cm breed x 30cm diep

Ik had in theorie 80x120cm ruimte, maar in de praktijk bleek dit veel minder te zijn, door de bolling van de auto. Het paste NET (understatement) in een 2-deurs VW Golf II :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 08-10-2009 11:32 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een Alfa 159 Sports Wagon paste een TX-P42G15E alleen liggend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Kruiwagen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:42:
Ik was van het weekend bij plasma-discounter aan het kijken en daar stond een 50V10 in de showroom naast enkele andere panasonics en ook een sony Z5500. Geen idee waarom, maar de tv kon niet anders dan verkeerd afgesteld zijn. Alle andere tv's eromheen hadden mooier beeld, maar de V10 was gewoon flets. Om een voorbeeld te geven, er zat blauwe lucht in sommige beelden wat op de V10 gewoon grijs was alsof het slecht weer betrof...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LCD tv's hebben gewoon ook sprankelendere kleuren dan plasma tv's. De helderheid is veel groter. Als je de tv dus bv buiten gebruikt, dan wordt dat verschil nog veel groter.

Probleem is alleen dat het in principe gaat om een zo natuurlijk mogelijke weergave en daar zit plasma met kleurechtheid en kleurbereik gewoon beter. Naast een LCD ziet dat er echter flets uit. Als je op de LCD een camera zou aansluiten en de omgeving zou weergeven, dan zou je ook al snel kunnen zeggen dat de omgeving er ineens flets uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
In het geval dat ik bespreek zaten er gewoon G10's naast die een veel beter beeld gaven zelfs.

En een wolkloze lucht dat op het ene beeld lichtblauw is en op het andere beeld grijs kan ik niet direct verklaren onder de noemer natuurgetrouwere kleuren.

[ Voor 45% gewijzigd door morpheus op 08-10-2009 17:38 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ok, dan is het een ander verhaal. De V10 moet ongeveer zelfde beeld geven als een G10. Maar verschil in hoe sprankelijk het beeld is tussen LCD en plasma is er momenteel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 14-09 17:37
Kruiwagen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:28:
tja ik zou het niet weten wanneer het backlight nu helemaal uitging, maar het was op de pana toch echt grijs en op de samsung zwart. Kan misschien komen omdat wij reclame maakten voor samsung, op onze shirtjes stond in koeienletters samsung, powered bij led.

Het model stond naast een philips lcd en een samsung led lcd. beide waren echt beduidend beter.
Ik ga steeds meer geloven dat het manipulatie is. Ik zal er een keer wat van zeggen.

Ik kon het gewoon niet geloven, een TV die qua zwartwaarden/contrast in de buurt van een Kuro komt, en dan in de winkel het totaal tegenovergestelde laten zien
Mijn ouders hebben nu een Philips LCD 9604 maar mijn moeders krijgt na een tijdje werkelijk pijn aan de ogen door de felheid! Hmz tja ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:41:
Ok, dan is het een ander verhaal. De V10 moet ongeveer zelfde beeld geven als een G10. Maar verschil in hoe sprankelijk het beeld is tussen LCD en plasma is er momenteel gewoon.
De G-10 heeft toch het probleem met flikkeringen ( werd mij ook verteld in de winkel, en zelf inderdaad gezien als er veel wit in beeld is)) en de V10 niet, kun je het toch moeilijk vergelijken met elkaar ( Of zit ik nou mis ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Natuurlijk zijn er verschillen, maar het paneel is dacht ik hetzelfde, dus heel grote kleurverschillen zouden er niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij wordt er bij veel LCD's een teveel aan blauw toegevoegd aan Wit. Het menselijk ook is hier gevoelig voor en het lijkt dan allemaal sprankelender. Dit kan ook betekenen dat blauwe lucht er 'mooier' uit ziet.
Als je de kleuren goed zet (ook op een LCD) dan lijkt het wat grauwer en grijs. Dit had ik in het begin ook op mijn plasma. Maar uiteindelijk vind ik het vele male mooier, en natuurlijker.
vooral 's avonds is plasma mooier. Als ik bij de buren ben zijn het felle kleuren en vlakken. En op een afstandje lijkt het mooi, maar als je even kijkt is het een beetje cartoonachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31
DarkSide schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:16:
Volgens mij wordt er bij veel LCD's een teveel aan blauw toegevoegd aan Wit. Het menselijk ook is hier gevoelig voor en het lijkt dan allemaal sprankelender. Dit kan ook betekenen dat blauwe lucht er 'mooier' uit ziet.
Als je de kleuren goed zet (ook op een LCD) dan lijkt het wat grauwer en grijs. Dit had ik in het begin ook op mijn plasma. Maar uiteindelijk vind ik het vele male mooier, en natuurlijker.
vooral 's avonds is plasma mooier. Als ik bij de buren ben zijn het felle kleuren en vlakken. En op een afstandje lijkt het mooi, maar als je even kijkt is het een beetje cartoonachtig.
Ik heb mijn LCD ook op de cinema stand staan. Toen ik dat voor het eerst deed vond ik wit niet meer wit.
Alles leek heel dof te zijn.
Maar als je na een tijdje weer naar dynamisch gaat, dan zie je pas wat een nepkleuren dat zijn. Wit is blauw, mensen geven haast licht alsof ze radioactief zijn. Gauw weer terug naar cinema gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om meer van dit soort interessante 'LCD vs Plasma' gedachten te kunnen uitwisselen en ervaringen te kunnen lezen is Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 4] een prettig topic ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier meer mensen met ervaringen met e-care? Ik heb nu bijna drie weken een defecte televisie, monteur is vorige week langs gekomen met het verkeerde onderdeel en sinds dien heb ik niets meer gehoord.

Ik vind dit toch best vervelend, zeker gezien de TV maar 4 weken oud was toen hij defect raakte. Ik vrees dat ik mn TV binnekort langer defect heb gehad dan werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
Inmiddels een PS3 Slim aangesloten op de Panasonic 37C10, werkelijk fantastisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...de zitten zo goed als op de 1000 (nog 2 posts meen ik...), dus op naar het volgende deel.

[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 6

Deze kan dus op slot... (verzoek aan modje hiervoor is gedaan).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Op verzoek een slotje en verder in deeltje 6

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Qbe65FCECovnaeuBaw4vNAD/full.gif

:+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.