Verwijderd

Weten jullie trouwens wat ik kan doen om te zorgen dat ik niet al mijn zenders kwijt ben elke keer als ik m'n TV iets langer op standby zet (ik zet m nu elke keer uit, dan blijven ze ook behouden). Vind het nogal vreemd, ze verdwijnen gewoon.
schop!

Ik heb de aangedragen dingen geprobeerd maar kan geen autoupdate vinden in het dvb-c menu.
(nieuw kanaalbericht ook op uit gezet). :? :'(

Edit..Bij de link van ferry (kieskeurig) vragen ook meerdere mensen zich af waar die aut. updates functie dan zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 10:31 ]

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28
In een elektronica winkel waar ik laatst was stond de Panasonic 42G10 tussen een aantal LCD tv's. Ze waren allemaal op dezelfde HD bron aangesloten. Op een gegeven moment kwam er een aftiteling voorbij, witte tekst die op een zwarte achtergrond verticaal bewoog. Op de LCD's werd dit vloeiend weergegeven, maar op de plasma zag dit er schokkend uit. Is dit normaal voor deze tv en wat is de oorzaak?

Verwijderd

@ginkgo
Heb de g15 thuis staan, en genoeg aftiteling gezien inmiddels en niets wat daarop lijkt gezien.
Misschien dat het een G10 was met 24p input zonder de flikker fix.

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 06:49
Al een tijdje gelezen op deze site maar ik heb me nu maar eens aangemeld omdat ik een specifieke vraag heb. Ja daar heb je er weer een die advies nodig heeft ;-)

Ik ben van plan een nieuwe 37" te kopen. Ik ben een voorstander van Plasma vanwege de lage input lag en vaak hogere contrasten tov LCD. Ik was er zo'n beetje uit om een C10 te kopen (de extra ingangen van de X10 zijn voor mij niet nuttig). Toch ging ik gisteren even in de mediamarkt kijken (ik was toch in de buurt) en de X10 (die hetzelfde panel als de C10 heeft voor zover ik begrepen heb) stond naast de Samsung LE37B550 van Samsung (full hd, al zou dat niks moeten uitmaken bij een 37" op een afstand van 1.5-2 meter).
Toch zag de samsung er veel mooier uit, op beide schermen draaide een mediamarkt reclame filmpje. Nu weet ik dat zo'n dozenschuiver winkel verre van ideaal is om een televisie op te bekijken. Maar ik zag bij de C10 duidelijk kartelrandjes bij letters etcetera. De B550 zag er veel scherper uit (al kost die een stuk meer en kent vast en zeker meer inputlag/vegen).

Mijn vraag: wordt ook hierop misleid? Ik neem aan dat het signaal hetzelfde was (er zat in beiden een HDMI kabel voor zover dat iets zegt)...?

Alvast ontzettend bedankt :D.

Verwijderd

Ik denk dat je geen goed vergelijkingsmateriaal ziet.
Let eens op de kleur:
A op een lcd (heel wit allemaal)
B op een plasma (heel natuurlijk)
contrast is veel hoger.
Scherpte lijkt me ook stug, waarschijnlijk ligt het aan een totaal verkeerd ingesteld scherm.
De verkopers geilen nogal op die Samsung omdat hij makkelijk te verkopen is en er snel redelijk goed uit ziet in een winkel, zeker in de mediamarkt met al die TL.

• PascalvE
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:14:
Ik denk dat je geen goed vergelijkingsmateriaal ziet.
Let eens op de kleur:
A op een lcd (heel wit allemaal)
B op een plasma (heel natuurlijk)
contrast is veel hoger.
Scherpte lijkt me ook stug, waarschijnlijk ligt het aan een totaal verkeerd ingesteld scherm.
De verkopers geilen nogal op die Samsung omdat hij makkelijk te verkopen is en er snel redelijk goed uit ziet in een winkel, zeker in de mediamarkt met al die TL.
Kwa kleuren zat de plasma goed (al gaf die Samsung ook geen verkeerd zwart in die reclame filmpjes). Maar zoals ik al vroeg, scherpte is toch niet zodanig in te stellen dat je echt kartelranden krijgt? En dan erbij, waarom zouden ze dat doen in zo'n winkel (of is het de fabrieks instelling) terwijl de Pana duurder was in die winkel... Overigens heb ik niet met een verkoper gepraat (die kunnen me toch niks wijzer maken ;-)).

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
PascalvE schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:19:
[...]

Kwa kleuren zat de plasma goed (al gaf die Samsung ook geen verkeerd zwart in die reclame filmpjes). Maar zoals ik al vroeg, scherpte is toch niet zodanig in te stellen dat je echt kartelranden krijgt? En dan erbij, waarom zouden ze dat doen in zo'n winkel (of is het de fabrieks instelling) terwijl de Pana duurder was in die winkel... Overigens heb ik niet met een verkoper gepraat (die kunnen me toch niks wijzer maken ;-)).
Is mij ook wel eens opgevallen.
Dat is voor mij ook de reden om geen HD-ready te kopen.
Als je een full hd scherm had gezien had je het waarschijnlijk niet gezien

• PascalvE
Ossi schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:06:
[...]

Is mij ook wel eens opgevallen.
Dat is voor mij ook de reden om geen HD-ready te kopen.
Als je een full hd scherm had gezien had je het waarschijnlijk niet gezien
Kijk en zo hoor je 100x verschillende reacties. 1. als het een HD 1080p uitzending was geweest zou je gelijk hebben en kan het daar aan liggen. 2. het was bijna 100% zeker geen HD uitzending, waarschijnlijk een geupscalede SD reclame. 3. op 1.5-2 meter zou je het verschil tussen HDready en Full HD niet moeten zien toch (dat leest ik overal).

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:39:
[...]

schop!

Ik heb de aangedragen dingen geprobeerd maar kan geen autoupdate vinden in het dvb-c menu.
(nieuw kanaalbericht ook op uit gezet). :? :'(

Edit..Bij de link van ferry (kieskeurig) vragen ook meerdere mensen zich af waar die aut. updates functie dan zit.
Alstu...
Verwijderd in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Verwijderd

@Dlocks
SUPER bedankt, ga het vanavond gelijk proberen!

@PascalvE
Ik begrijp dat het idd verwarrend is als je dat zo in de winkel ziet. Wat ik je kan garanderen is dat ik nog geen enkel moment zoiets heb gezien als ik thuis film/tv kijk.
Het lijkt echt op het resultaat van overdreven verscherping. Eigenlijk moet je gewoon een keer vragen of je de instellingen op de tv's mag aanpassen of dat ze dat voor je doen.

Dan zet je bij de plasma het beeld op warm, verscherping op zo min mogelijk, contrast 50% (mag hoger, als hij in de winkel inbrand is dat jouw probleem niet), brightness erg laag.

Dan zal het beeld naast de knallende lcd waarschijnlijk erg flets lijken maar je zal mooie kleuren zien en goede scherpte zonder artifacts. Als je dat thuis ziet zonder rare TL verlichting er omheen is het zeker weten veel mooier.

De LED Tv's komen misschien dichter in de buurt maar die zijn dan ook veel duurder.

• PascalvE
Bedankt voor je reactie wh82, wellicht dat ik dat ga proberen wat je verteld. Dat scherpe van LCD hoef ik ook niet perse, het ging me echt om de kartels wat ik echt belachelijk vond voor zo'n kwalitatief merk.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik zie geen kartels op mijn X10?

Ja als je te dichtbij zit dan zie je een soort raster van pixels, maar dan zit je gewoon echt te dicht erop. Bij een full-HD zie je dit effect minder.

Voordat je een C10 koopt, ik heb gelezen dat deze de anti-reflecterende laag mist, voor mij reden om de X10 i.p.v. de C10 te kopen. Ik zou dat nog even checken. Als ik reacties lees van anderen dan schijnt de reflectie tamelijk storend te kunnen zijn op de C10.

NOSIG

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

PascalvE schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:56:
Mijn vraag: wordt ook hierop misleid? Ik neem aan dat het signaal hetzelfde was (er zat in beiden een HDMI kabel voor zover dat iets zegt)...?

Alvast ontzettend bedankt :D.
X/C10 heeft rechthoekige pixels. Ik zie ook altijd kartels bij deze schermen. Dat full-hd niets uit zou moeten maken is betrekkelijk. Niet iedereen heeft dezelfde ogen of let op dezelfde dingen. .

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 23-09-2009 19:13 ]

PSN: Shiver23

• PascalvE
Kijk 2 kampen zijn ontstaan. Wel of geen pixels... Is het nu echt zo dat de eigenaren van het scherm het ontkennen of zitten er werkelijk fouten in de instelling (shiver23 wat is jou bron van informatie, heb je zelf het scherm of heb je het in de winkel gezien?)...

@Cristiaan fullhd heeft toch niks te maken met een SD signaal (waar ik vanuit ga bij de mediamarkt op 'kleinere' schermen) of zal die upscaling echt zoveel schelen?

Dan erbij, zijn hier eigenaren/'ervaring hebbenden met (:P)' van de B550 of andere moderne Samsung LCD tv's die me iets kunnen vertellen over het navegen en de input lag bij diverse bronnen (dvd, blu ray, ps3 games). Of kan ik deze vraag beter in een ander topic stellen.

Alvast bedankt!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
PascalvE schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:39:

Dan erbij, zijn hier eigenaren/'ervaring hebbenden met (:P)' van de B550 of andere moderne Samsung LCD tv's die me iets kunnen vertellen over het navegen en de input lag bij diverse bronnen (dvd, blu ray, ps3 games). Of kan ik deze vraag beter in een ander topic stellen.

Alvast bedankt!
Genoeg Samsung topics ;)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Dan erbij, zijn hier eigenaren/'ervaring hebbenden met (:P)' van de B550 of andere moderne Samsung LCD tv's die me iets kunnen vertellen over het navegen en de input lag bij diverse bronnen (dvd, blu ray, ps3 games).
Ik vind mijn HD-Ready Pioneer plasma bij bewegende content wel degelijk schérper dan de FullHD Samsung 650 LCD van een vriend van mij, zal bij een Panasonic hetzelfde zijn. Kijk je naar een statisch beeld zoals het PS3 menu is de LCD uiteraard scherper. Met bewegende content valt een hogere resolutie vaak veel minder op.
Dit was goed te zien toen we onlangs keken naar Iron Man. Elke keer als iemand zijn hoofd bewoog werd het een soort wassenbeelden gezicht om bij stilstand weer haarscherp te worden.

Ondanks de brakkere bewegings-detectie van mijn tv was van dat fenomeen geen sprake, je bleef gewoon facial features zien. Het beeld van de LCD leek logischerwijs wel "vetter", omdat de kleuren meer knallen. De een zal dit waarderen, de ander zal het zien als minder natuurlijk. De zwartwaarde, die overdag echt bijzonder goed was, zakte in de avond geheel in, mijn vorige generatie plasma was echt veel en veel beter wat dat betrof. Vond ik verrassend. Mooie is dat we beiden zeer tevreden zijn over onze tv's, voor ieder wat wils dus ;)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

yu de manne,

nog even een vraagje: Hoe kan ik de 'grijze' balken bij photoviewer veranderen in 'zwarte' balken?

ps: heb ps3 al een weer een paar weken op 1080p gezet en ben tot dusver geen flikkeringen meer tegengekomen..!

cheers

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Kijk 2 kampen zijn ontstaan. Wel of geen pixels... Is het nu echt zo dat de eigenaren van het scherm het ontkennen of zitten er werkelijk fouten in de instelling (shiver23 wat is jou bron van informatie, heb je zelf het scherm of heb je het in de winkel gezien?)...
Alvast bedankt!
Ik heb eerdere versies van het scherm meerdere malen in de winkel en bij mensen bekeken (metname 42" dus misschien dat 37" het nog iets minder opvalt). Ik zie altijd een soort aliasing (kartelrandjes), Vooral bij tekst, diagonale lijnen en ronde vormen zie ik het.
Ik heb destijds aankoop uitgesteld omdat ik storend vond. Wat natuurlijk niet hoeft te zeggen dat dit voor iedereen zo is.

PSN: Shiver23

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kor952, bedankt voor je reactie!

Worden de nieuwe modellen trouwens in februari weer gepresenteerd?

[ Voor 52% gewijzigd door Ronwiel op 24-09-2009 11:47 ]

Verwijderd

PascalvE schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:56: Ik was er zo'n beetje uit om een C10 te kopen (de extra ingangen van de X10 zijn voor mij niet nuttig).
Het belangrijkste verschil tussen de c10 en de x10 zijn niet de ingangen maar de naar verluid aanwezige anti-reflecterende laag. Ik ben zelf ook aan het twijfelen over een 37" HD-ready plasma (of toch een full HD samsung lcd, de B550) en toen ik een c10 in de winkel zag staan bij daglicht (lokale S&F) wist ik gelijk dat dat 'm niet zou worden. Als daar een x10 had gestaan weet ik trouwens niet of die niet ook door de mand was gevallen. Je kon prima zien wat er op strat gebeurde, maar het beeld was vrij moeilijk te volgen.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de firmware van een tx-p42g10e te updaten.

Zoja hoe en waar vindt ik die firmware ?

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
MoXeh schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:46:
De nieuwe firmware voor de Panasonic TX-P42G10E

http://rapidshare.de/file...0ser-firm-update.zip.html

Wat de update officieel doet is niet bekend.
Op fora wordt wel gemeld dat de firmware succesvol geïnstalleerd wordt.

Ook wordt er gemeld dat 24p modus mogelijk verbeterd is en het 1080p/50hz/60hz probleem verholpen is.
Het is nog even afwachten of deze resultaten ook daadwerkelijk door meer mensen bevestigd worden.
Even zoeken op 'firmware'

[ Voor 7% gewijzigd door Guustaaff op 24-09-2009 13:18 ]

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@PascalvE
Zoals hier boven al meedere keren gemeld, voor mij was het ontbreken van de antireflecterende laag bij de C10 voor mij ook de reden om de X10 te kopen, van de grotere 'pixels' tov een full hd scherm heb ik totaal geen last (zit ruim 4 meter van het scherm). Van kartelranden ook geen last.

@ X10/S10 bezitters
Ben ik de enige die vind dat het beeld helderheid mist? Ben vandaag over de 200 uur grens gegaan en heb het idee dat het de laatste dagen beter is geworden maar het contrast staat wel op 56 in de stand Normaal. Ben benieuwd naar jullie instellingen.

3000Wp op 't dak

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Heeft iemand al enige duidelijkheid of de recente plasma's (waaronder mijn TX-P46G15) nu over CI of CI+ beschikken?

In mei, voor de koop, verschillende keren contact gehad met de helpdesk, deze zeiden destijds tegen mij op de vraag of de *hardware* (expliciet bij gemeld dat het dus niet ging om of ziggo ondersteund zou worden, maar puur of dat er een kans was dat het ooit ging werken (met CI kan het nooit gaan werken)) dat de hardware CI+ was.

Nu zeggen ze dat ze het nog aan het onderzoeken zijn. Heb hierop diverse keren gereageerd met dat ze alleen kunnen onderzoeken of het gaat werken als de hardware CI+ is i.v.m. de werking van deze hardware, maar hij bleef volhouden dat het nog onderzocht wordt...

Beetje hetzelfde als een auto kopen en later vragen of er een diesel of benzine motor in ligt omdat je in toekomst wellicht op biobrandstof wil rijden (dat kan alleen met diesel motoren en zal per definitie nooit lukken met benzine motoren). Er is dus nog in onderzoek wat voor motor er in de auto ligt. Ook dit klopte volgens hem niet, volgens hem kwam het er op neer dat de motor nog moet worden uitgevonden.

Na mijn recente ervaringen met de helpdesk van Panasonic acht ik de kans niet groot meer dat ze ooit nog een keer in mijn huis komen.

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
Volgens mij heeft Panasonic afgelopen week gecommuniceerd dat de 2009 modelen (waaronder dus de G15) geen CI+ hebben.

Verwijderd

kor952 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:20:
@PascalvE
Zoals hier boven al meedere keren gemeld, voor mij was het ontbreken van de antireflecterende laag bij de C10 voor mij ook de reden om de X10 te kopen, van de grotere 'pixels' tov een full hd scherm heb ik totaal geen last (zit ruim 4 meter van het scherm). Van kartelranden ook geen last.
Hmmm... net in de lunchpauze even bij de Scheer & Foppen binnen gewandeld waar zowel de TX-P37C10 als de C10 staan en ik zie geen verschil wat betreft reflectie. Ze hebben zaterdag een actie waarbij de C10 voor 419,= euro weg mag, en dan wordt het toch wel een goeie deal - mede omdat S&F geautoriseerd dealer is en je dan dus wel de aan huis reparatieservice er bij hebt die webwinkels blijkbaar niet (meer) hebben. Het is trouwens wel te zien dat de "helderheid" bij Plasmaschermen altijd onder lijkt te doen voor lcd schermen, en wit is minder wit. Toch oogt het beeld heel fijn, moeilijk onder woorden te brengen waarom.

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Gisteren nieuwe vervang tv ontvangen (GA11) omdat de eerste het maar een week uitgehouden heeft. Nu valt mij op dat deze een aantal pixels heeft die een vaste kleur aanhouden. Twee die paars(?) blijven en één die groen blijft, ook zit in de rechterhoek een soort van vlekje op het paneel zelf (pluisje achter de glasplaat?). Die niet volledig functionele pixels (plasmacellen) gaan die na verloop van tijd nog goed komen? Pff waarom moest die eerste nu stuk gaan, was niets mis mee...

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:44:
[...]

Hmmm... net in de lunchpauze even bij de Scheer & Foppen binnen gewandeld waar zowel de TX-P37C10 als de C10 staan en ik zie geen verschil wat betreft reflectie. Ze hebben zaterdag een actie waarbij de C10 voor 419,= euro weg mag, en dan wordt het toch wel een goeie deal - mede omdat S&F geautoriseerd dealer is en je dan dus wel de aan huis reparatieservice er bij hebt die webwinkels blijkbaar niet (meer) hebben. Het is trouwens wel te zien dat de "helderheid" bij Plasmaschermen altijd onder lijkt te doen voor lcd schermen, en wit is minder wit. Toch oogt het beeld heel fijn, moeilijk onder woorden te brengen waarom.
Ik denk dat je last van de reflectie zult hebben als er direct licht in reflecteerd, dus als je daar rekening mee houd zul je er nauwelijks last van hebben. Mijn oude CRT spiegelde minder dan de C10 maar meer dan de X10, vandaar dat ik het zekere voor het onzekere heb genomen. Maar ik kan me voorstellen dat je, met S&F prijs van komende zaterdag, zeker de gok waagt.

3000Wp op 't dak

Verwijderd

Dank u

• Dlocks
freaky schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:33:
Heeft iemand al enige duidelijkheid of de recente plasma's (waaronder mijn TX-P46G15) nu over CI of CI+ beschikken?

In mei, voor de koop, verschillende keren contact gehad met de helpdesk, deze zeiden destijds tegen mij op de vraag of de *hardware* (expliciet bij gemeld dat het dus niet ging om of ziggo ondersteund zou worden, maar puur of dat er een kans was dat het ooit ging werken (met CI kan het nooit gaan werken)) dat de hardware CI+ was.

Nu zeggen ze dat ze het nog aan het onderzoeken zijn. Heb hierop diverse keren gereageerd met dat ze alleen kunnen onderzoeken of het gaat werken als de hardware CI+ is i.v.m. de werking van deze hardware, maar hij bleef volhouden dat het nog onderzocht wordt...

Beetje hetzelfde als een auto kopen en later vragen of er een diesel of benzine motor in ligt omdat je in toekomst wellicht op biobrandstof wil rijden (dat kan alleen met diesel motoren en zal per definitie nooit lukken met benzine motoren). Er is dus nog in onderzoek wat voor motor er in de auto ligt. Ook dit klopte volgens hem niet, volgens hem kwam het er op neer dat de motor nog moet worden uitgevonden.

Na mijn recente ervaringen met de helpdesk van Panasonic acht ik de kans niet groot meer dat ze ooit nog een keer in mijn huis komen.
Verwijderd in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Verwijderd

Hi, nu ga ik (misschien) eens een hele domme vraag stellen.
M'n P50V10 heeft al aardig wat branduurtjes dus het was tijd om dat beestje te calibreren.
Een paar honderd Euri heb ik er helaas nog niet voor over dus eerst eens een blue-ray calibratie schijf besteld. Lekker aan de gang gegaan en wat me opviel is dat ik niet al te veel hoef bij te stellen.

En nu mijn vraag:
Er zijn verschillende default instellingen zijnde "Normaal", "Cinema", "Dynamisch", "Game" en "THX".
Deze hebben allen een standaard fabrieksbeeldinstelling.
Klopt het dat als ik de beeldinstellingen van "Normaal" nu eens exact gelijk zet aan die van "THX" dat er geen verschil is tussen beide presentaties.
Of wordt er ergens in een zwart doosje, waar je niet bij kunt dus, nog enkele beeldinstellingen gezet zodra je voor THX of Normaal kiest!

Nog niet zelf uitgeprobeerd trouwens :)

Verwijderd

Dinsdag de P50V10 van Aximax (voor de "actie" prijs) ontvangen. Eerste indruk (net uit de doos), wat een prachtig design. Momenteel staat 'ie nog op de bijgeleverde voet, later wil ik 'm ophangen. De voet is echter erg mooi. Lijkt een beetje chrome-kleurig en past perfect bij de kleine zilveren rand onder de tv.
Dan de tv voor het eerst aan. Nederland 1 "HD" ziet er perfect uit, maar ook de SD zenders zijn prachtig strak (de ene wat scherper dan de andere) met de Humax 5050. Instellingen op THX lijken op eerste gezicht tegen te vallen. De kleuren zijn minder fel en het beeld lijkt wat doffer. Dan maar een blu-ray erin. Wow! Planet Earth laat duidelijk zien dat de THX mode de kleuren superrealistisch weergeeft. Terug naar de gewone tv beelden ben je dan al gewend aan de instellingen en wil ik niet anders meer. De normaal en zeker de dynamisch instellingen zijn wel erg "fel". Gamen op de ps3 in 1080p helemaal prachtig, en op de 360 op 720p toch wel.
De dag daarop even een netwerk kabel aangesloten. Leuk om youtube te kunnen kijken, maar natuurlijk geen reden om deze tv te kopen. Hooguit een aardig extraatje. Met name foto's kijken die op het net staan is wel handig. Een DiVX op de SD kaart werkt ook prima. Had ik al gezegd dat het beeld GROOT is? Had hiervoor een 42 inch en dacht dat het verschil wel mee zou vallen (of juist tegen...). Bioscoop hoef ik tegenwoordig niet meer naartoe in ieder geval.

• PascalvE
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:57:
[...]

Het belangrijkste verschil tussen de c10 en de x10 zijn niet de ingangen maar de naar verluid aanwezige anti-reflecterende laag. Ik ben zelf ook aan het twijfelen over een 37" HD-ready plasma (of toch een full HD samsung lcd, de B550) en toen ik een c10 in de winkel zag staan bij daglicht (lokale S&F) wist ik gelijk dat dat 'm niet zou worden. Als daar een x10 had gestaan weet ik trouwens niet of die niet ook door de mand was gevallen. Je kon prima zien wat er op strat gebeurde, maar het beeld was vrij moeilijk te volgen.
Zo te lezen zitten we dus in hetzelfde schuitje want tussen die schermen twijfel ik ook. Ik ga 2 meter van het scherm zitten ongeveer dus wellicht dat ik toch maar niet voor de panasonic ga want die kartelranden vond ik echt storend.

Verwijderd

Als ik de nieuwe firmware voor de p42g10e installeer blijft het menu dan in het nederlands ?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Yep, als je de juiste firmware pakt voor jouw model wel ja. Maar then again, een ander firmware pakt ie niet ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Sorted
  • Laatst online: 09-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:36:
Dinsdag de P50V10 van Aximax (voor de "actie" prijs) ontvangen. Eerste indruk (net uit de doos), wat een prachtig design. Momenteel staat 'ie nog op de bijgeleverde voet, later wil ik 'm ophangen. De voet is echter erg mooi. Lijkt een beetje chrome-kleurig en past perfect bij de kleine zilveren rand onder de tv.
Dan de tv voor het eerst aan. Nederland 1 "HD" ziet er perfect uit, maar ook de SD zenders zijn prachtig strak (de ene wat scherper dan de andere) met de Humax 5050. Instellingen op THX lijken op eerste gezicht tegen te vallen. De kleuren zijn minder fel en het beeld lijkt wat doffer. Dan maar een blu-ray erin. Wow! Planet Earth laat duidelijk zien dat de THX mode de kleuren superrealistisch weergeeft. Terug naar de gewone tv beelden ben je dan al gewend aan de instellingen en wil ik niet anders meer. De normaal en zeker de dynamisch instellingen zijn wel erg "fel". Gamen op de ps3 in 1080p helemaal prachtig, en op de 360 op 720p toch wel.
De dag daarop even een netwerk kabel aangesloten. Leuk om youtube te kunnen kijken, maar natuurlijk geen reden om deze tv te kopen. Hooguit een aardig extraatje. Met name foto's kijken die op het net staan is wel handig. Een DiVX op de SD kaart werkt ook prima. Had ik al gezegd dat het beeld GROOT is? Had hiervoor een 42 inch en dacht dat het verschil wel mee zou vallen (of juist tegen...). Bioscoop hoef ik tegenwoordig niet meer naartoe in ieder geval.
Kun je eens navragen bij panasonic (middels het serienummer) of je officiele garantie hebt via panasonic. Dus 2 jaar on site. Ben heel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
SjorsVN schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:32:
Heb van de week een 46G10 gekocht en hij bevalt zeer goed eigenlijk, ik zie alleen nog veel dat de kleuren niet echt goed overlopen. Je ziet de 'gradienten' (toch?) teveel. Het zijn dus een soort van strepen met kleuren die niet helemaal goed in elkaar over lopen. Daarom wil ik vragen wat zijn jullie instellingen? Of hoort dit gewoon? Ook is dit mijn eerste plasma, hoort het zo dat het scherm ruist?
SirNobax schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:46:
[...]

Color Banding Posterization, ofwel dat de kleuren niet mooi overloopt komt omdat de plasma schermen geen 24-bits kleuren doen, maar waarschijnlijk 16-bit. Wat de precieze reden daarvan is weet ik niet (dat weet een andere tweaker vast wel), maar persoonlijk denk ik dat het (mede) te maken heeft met de benodigde rekenkracht om realtime 24-bit kleuren te kunnen processen.
Processing zoals frame-interpolatie is nou eenmaal duidelijker waar te nemen dan een paar miljoen extra kleurtjes, zeker bij tv uitzendingen, en H.264 films die al van nature een lager kleurenspectrum hebben.

Dat het 'ruist' komt omdat hij dithering toepast bij de kleuren die hij niet 'aankan', om op die manier bepaalde kleur accenten te kunnen weergeven.
Dit zie je bovendien ook bij LCD's, op een enkel duur model na dan. (geloof dat Phillips een aantal modellen heeft)

[..]
Ik heb nu eeen week of twee de P42G10 en ik moet zeggen dat ik mij er wel steeds meer aan begin te storen dat in bepaalde scenes kleuren niet goed overlopen. Met name ook omdat ik bij mijn ouderwetse CRT bak iets dergelijks nog nooit heb gezien. Je ziet het bijvoorbeeld ook als er een fade out van de ene scene naar zwart en dan een fade in naar een andere scene is. Dit gaat niet helemaal soepel en heeft wellicht dezelfde oorzaak?

Maar goed, al met al erg mooi beeld en bovenstaande is het eigenlijk het enige minpunt die ik heb kunnen ervaren.

Zal de laser TV van Mitsubishi hier overigens ook last van hebben?
Mitsubishi stelt verder dat een laser-tv 200 procent van de kleurruimte die in de BT.709-standaard is vastgelegd, kan reproduceren. De duurste lcd- en plasma-schermen behalen momenteel percentages tot 120 procent.

Bron: nieuws: Mitsubishi brengt Laservue-tv op de Amerikaanse markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 01:55:
[...]

[...]

Ik heb nu eeen week of twee de P42G10 en ik moet zeggen dat ik mij er wel steeds meer aan begin te storen dat in bepaalde scenes kleuren niet goed overlopen. Met name ook omdat ik bij mijn ouderwetse CRT bak iets dergelijks nog nooit heb gezien. Je ziet het bijvoorbeeld ook als er een fade out van de ene scene naar zwart en dan een fade in naar een andere scene is. Dit gaat niet helemaal soepel en heeft wellicht dezelfde oorzaak?

Maar goed, al met al erg mooi beeld en bovenstaande is het eigenlijk het enige minpunt die ik heb kunnen ervaren.

Zal de laser TV van Mitsubishi hier overigens ook last van hebben?

[...]
Heb je de de 200 uur inspeeltijd er al op zitten ?

Zorg zoiezo dat je contrast dan niet te hoog staat en indien je 200 uur erop hebt zitten google dan ff op p46g10 calibration of iets dergelijks en speel een beetje met de instellingen

Werkt het nog niet bel dan panasonic voor een monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraag je

Ik heb de p42g10 met alleen een humax kastje voor digitale tv

Ik hoorde dat het mogelijk is om nederland 1 hd te ontvangen met de dvb tuner die er in zit.

kan dit zonder Ci kaart of moet ik dan eerst een ci kaart kopen ?

Indien dit niet hoeft hoe krijg ik dat dan voor elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:56:
Klein vraag je

Ik hoorde dat het mogelijk is om nederland 1 hd te ontvangen met de dvb tuner die er in zit.

Je hoorde dat het mogelijk was of las je dat het mogelijk was?
Waarom! omdat er in dit topic al vele malen geschreven is hierover, even zoeken op CI of DVB-C
Daarnaast ligt het eraan bij welke provider je zit, niet echt onbelangrijk ;)
En als laatste, Ned 2 en 3 zijn ook in HD te ontvangen.
Dus ik zeg zoek en gij zult vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan ik de grijze balken bij photoviewer veranderen in zwarte balken? (p42g10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:56:
Klein vraag je

Volgens mij werkt het als volgt, zeker weet ik het niet, probeer het maar gewoon aangezien het erg weinig moeite kost.

Je sluit je het TV signaal aan op je tv en gaat dan zoeken naar kanalen (options -->DVB-T options). Je zult zien dat er een aantal FREE kanalen worden gevonden maar dat de meeste als GECODEERD zullen worden aangegeven. De free kanalen kan je dus vrij bekijken, zonder dat je een CA module/kaart hebt ingeplugt (ze hoeven immers niet gedecodeerd te worden) Als je de gecodeerde kanalen bekijkt zie je geen beeld, alleen maar de melding dat het kanaal gecodeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is me een keer gelukt ja toen kreeg ik 2 free kanalen haha

1 den haag kanaal en nog 1

najah dan zal het wel Nederland 1 hd wel gecodeerd zijn bij ziggo

In iedergeval bedankt voor de genomen moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Zo, zojuist de txp37c10 besteld, nu wachten tot hij binnen is en afgeleverd word. Leuk tvtje voor de ''bedroomcinema set''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
crimescene schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:02:
Zo, zojuist de txp37c10 besteld, nu wachten tot hij binnen is en afgeleverd word. Leuk tvtje voor de ''bedroomcinema set''.
Wil je je bevindingen aub hier posten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
PascalvE schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:34:
[...]

Wil je je bevindingen aub hier posten :D.
Zodra hij hangt en alles is aangesloten(ff kijken wat ik nog kan samenstellen aan speakers enzo, zolder staat er vol mee) , doe ik dat zeker ja.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik las vanavond op het duitse Hifi-Video forum dat de 1213 FW ook op de S10 werkt, toen werd ik wel heel benieuwd of deze software ook op mijn P42X10Y zou werken, dus software op een SD kaartje gezet in de TV gestopt en hij herkende het direkt. De mededelingen op het scherm opgevolgd en ja hoor nu heb ik ook FW 1213 op mijn X10Y :)

3000Wp op 't dak

Verwijderd

En, wat zijn de veranderingen ?

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Vooralsnog merk ik niets, maar als het goed is komt vandaag de Pioneer BDP-320 bluray speler en dan kan ik testen of er wel/geen synchronisatie problemen (flikkeringen) optreden. Had daar overigens met mijn WDTV geen last van.

3000Wp op 't dak

Verwijderd

Ik heb het zogenaamde "flikker"probleem opgelost door een nieuwe (Panasonic Certified HDMI kabel RP-CDHF15E-K) er tussen te doen. Hiermee zijn alle oneffenheden (soms verticale streepjes bij voetbal wedstrijden, spikkeltjes en flikkeringetjes) volledig verdwenen. Nu hebben we al eens een discussie gehad over de verschillen tussen HDMI kabels, die ik niet weer wil aanslingeren, maar ik ben hier erg blij mee, want heb totaal geen problemen meer met het beeld en mijn WDTV player (1080p/60Hz) Ik had hiervoor er een HDMI tussen zitten van de Action voor € 5,-

Toch ben ik erg benieuwd wat de nieuwe software 1.213 heeft gedaan bij allen, die dit hebben ge-update t.o.v. de huidige 1.26 die ook in mijn TX-P42G10 zit. Graag gebruikers ervaringen hiervan.

Bedankt............

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Van de week m'n 42" Plasma aan de muur gehangen met en Vogels steun. Ziet er gelikt uit, en was ook een fluitje van een cent. 1 Enorm nadeel. De TV hange keurig waterpas.. maar m'n huis is zo scheef!!!!!! Dus nu lijkt het of de tv scheef hangt :|

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Noxa schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:58:
Van de week m'n 42" Plasma aan de muur gehangen met en Vogels steun. Ziet er gelikt uit, en was ook een fluitje van een cent. 1 Enorm nadeel. De TV hange keurig waterpas.. maar m'n huis is zo scheef!!!!!! Dus nu lijkt het of de tv scheef hangt :|
Minder. Welke Vogels steun heb je gekocht. Wil mijn plasma ook nog ophangen. Maar twijvel over de verschillende steunen en de afstand tot de muur in relatie tot de HDMI pluggen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

3e poging om aandacht :p :

Hoe kan ik de grijze zijbalken tijdens photoviewer veranderen in zwarte zijbalken?
Ik weet zeker dat er meer mensen op dit forum zijn die zich dit afvragen.

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 14:18:

Hoe kan ik de grijze zijbalken tijdens photoviewer veranderen in zwarte zijbalken?
Geen idee. Maar als ik even zoek op grijze balken in de vorige topics kom ik dit tegen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

RTFM

3000Wp op 't dak

Verwijderd

kor952 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:27:
[...]

Ik las vanavond op het duitse Hifi-Video forum dat de 1213 FW ook op de S10 werkt, toen werd ik wel heel benieuwd of deze software ook op mijn P42X10Y zou werken, dus software op een SD kaartje gezet in de TV gestopt en hij herkende het direkt. De mededelingen op het scherm opgevolgd en ja hoor nu heb ik ook FW 1213 op mijn X10Y :)
Het werkt ook bij de p42s11e............. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
Iemand enig idee wat het verschil zal zijn tussen 42G10 en 42G11?

Ben gister wezen kijken voor de G10 en kreeg de melding dat ze deze niet meer konden leveren omdat de G11 eraan zat te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
forzav schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:33:
Volgens mij niets.
Ben gister wezen kijken voor de G10 en kreeg de melding dat ze deze niet meer konden leveren omdat de G11 eraan zat te komen..
Die G11 is (afaik) ook net zo oud als de G10.

Linky
Already did my posting in the G11 panel discussion but since this thread is on the 12th Gen*, will post my question here as well. Did some comparisons and came to the following conclusion. The the P42G11 sold here in singapore is the G10 series stated in http://panasonic.net/avc/viera/us/product/g_plasma.html, specs are the same.
*edited om verwarring te voorkomen

[ Voor 32% gewijzigd door SirNobax op 27-09-2009 10:08 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

forzav schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:33:

De G11 is een speciale uitvoering die je alleen kunt krijgen in bepaalde winkel(keten)s. Verschillen zijn niet groot maar zijn er wel, oa de voet van de G15 is gebruikt, je hebt wat meer teletekstpagina geheugen en nog iets (ben het vergeten). Prijs was in het begin ook ietsje hoger.
Overigens is de G11 al leverbaar sinds dat de G10 leverbaar is en is dus geen opvolger oid! :)

[ Voor 7% gewijzigd door marrik op 27-09-2009 14:39 . Reden: Leverbaar... ]

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

marrik schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:38:
[...]

De G11 is een speciale uitvoering die je alleen kunt krijgen in bepaalde winkel(keten)s. Verschillen zijn niet groot maar zijn er wel, oa de voet van de G15 is gebruikt, je hebt wat meer teletekstpagina geheugen en nog iets (ben het vergeten). Prijs was in het begin ook ietsje hoger.
Overigens is de G11 al leverbaar sinds dat de G10 leverbaar is en is dus geen opvolger oid! :)
Klopt volgens mij eeft de G11 ook 'beter' geluid. V-surround Pro oid. Maar dit soort geluids instellingen zijn mijn inziens waardeloos op TV's. De 11 boodt mij niets extra's wat de 10 al niet had. Tenminste niet voor de extra dineros die moesten neergeteld worden.
Kijk dus goed naar de prijs, weet niet wat hij nu precies kost. Maar de G10 is al op meerdere plekken voor een goed bedrag te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Zo, ik heb dus een auto kunnen regelen, waar een P42S10 precies in pas (een driedeurs VW Golf hatchback van 20jr oud :+ ), is hij uitverkocht bij de Foka. Was ik dus van plan om een P42S10 te halen, kom ik maar met een 42G10 thuis (van de Correct notabene, geweldige winkel IMO).
Had geen zin om te wachten tot hij weer op voorraad komt en mijn geld te verspillen aan veel te dure vervoerskosten, dus ben ik maar voor de G10 gegaan.

Wat een beeld zeg. Zelfs dvd-kwaliteit video ziet er belachelijk mooi uit, waar het op mijn 22" tft er voor geen meter uitziet. Vanavond maar is 720P/1080P content er tegenaan gooien, volgens mij ga ik dan echt van mijn stoel vallen. Ik gebruik overigens de tv enkel maar i.c.m. mijn desktop. :>

TV uitzendingen en reclame :r :r :r

For the record, ik heb geen last van zoemen, of ik hoor het gewoon niet boven het andere geluid uit komen. (er staan altijd 2 stille computers, headless WinXP 'Nas' en mijn desktop, in mijn woonkamer te draaien)

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 27-09-2009 17:20 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Niet online
Kijk dus goed naar de prijs, weet niet wat hij nu precies kost. Maar de G10 is al op meerdere plekken voor een goed bedrag te verkrijgen.
Thanks voor de replies, 42G11 lijkt dus een verkooptrucje te zijn...

42G11 voor 50e meer ten opzichte van 42G10 (en G10 dus niet te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forzav schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:56:
[...]

G10 is nog leverbaar bij de wehkamp voor 949 euro

inc verzendkosten kom je uit op iets onder de 1000 euro ik kwam zelfs daardoor wat goedkoper uit dan plasma discounter waar ik extra moest betalen omdat ik 4 hoog woon zonder lift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

forzav schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:56:
[...]

€50 valt nog mee. Was in het begin nog iets van €150,- meen ik.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 28-09-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatieschets: TX-P42V10 met Alphacrypt (firmware versie 3.19).
Probleem: Op de HD-kanalen van Nederland 1, 2 en 3 verschijnt met variabele intervallen (soms minuten niet, dan weer een paar keer na bijv. 20-30 seconden) een zwart scherm met de "gecodeerd signaal" melding, die slechts 1-2 seconden aanhoudt, waarna beeld en geluid weer aanwezig zijn. Ik heb dit probleem niet geconstateerd op de SD-kanalen, in ieder geval niet na 2 uur film. Het lijkt dus alleen op de HD-kanalen op te treden.

Iemand een idee of dit veroorzaakt kan worden door een coax-kabel van onvoldoende kwaliteit, of zou ik in dat geval ook op SD-kanalen dit probleem moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34

Bij menu-Instellingen-Zijpanelen zit een beveiligingstand voor de balken boven en onder het beeld. Als je die op Uit zet, worden deze balken zwart.
Ik weet niet of dit ook voor de photoviewer geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:58:
Situatieschets: TX-P42V10 met Alphacrypt (firmware versie 3.19).
Probleem: Op de HD-kanalen van Nederland 1, 2 en 3 verschijnt met variabele intervallen (soms minuten niet, dan weer een paar keer na bijv. 20-30 seconden) een zwart scherm met de "gecodeerd signaal" melding, die slechts 1-2 seconden aanhoudt, waarna beeld en geluid weer aanwezig zijn. Ik heb dit probleem niet geconstateerd op de SD-kanalen, in ieder geval niet na 2 uur film. Het lijkt dus alleen op de HD-kanalen op te treden.

Iemand een idee of dit veroorzaakt kan worden door een coax-kabel van onvoldoende kwaliteit, of zou ik in dat geval ook op SD-kanalen dit probleem moeten hebben?
In welke gebied zit je , Caiway?
Persoonlijk gebruik ik ook een CAM kaartje in mijn 50V10 en ik ontvang Ned 1, 2 en 3 in HD perfect, wel met een smartcard ivm Eredivisie Live.
Ik heb wel een coax kabel gebruikt van een duurdere kwaliteit omdat de afstand een kleine 8 meter is maar persoonlijk denk ik niet dat het daar aan ligt. Wel constateer ik dat als ik de TV aandoe en daarbij direct een gecodeerd kanaal (Ned 1 of Eredivisie live) eerst een paar tellen datzelfde beeld te zien krijg totdat ie door heeft: O ja hij heeft er wel voor betaald ;)
Ik denk dat je het meer in de buurt van het cam kaartje moet zoeken of misschien eens de kanalen opneiuw ophalen of zo.

p.s. versie beheer op een CAM kaartje! is het aan te raden om deze regelmatig te up-daten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

kor952 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:20:
@PascalvE

@ X10/S10 bezitters
Ben ik de enige die vind dat het beeld helderheid mist? Ben vandaag over de 200 uur grens gegaan en heb het idee dat het de laatste dagen beter is geworden maar het contrast staat wel op 56 in de stand Normaal. Ben benieuwd naar jullie instellingen.
Mijn X10 instellingen:
Beeld instelling - Normaal (soms Cinema, maar m'n moeder zet em altijd terug op Normaal :/ )
Contrast - 42
Helderheid - 0
Kleur - 26 (30 in geval van cinema)
Scherpte - 5
Kleurtemp. - Normaal (warm in geval van cinema)
Kleurbeheer - Aan
Eco-modus - Uit
P-NR - minimum
3D-Comb - Aan

Voor de rest staat de energiebesparende functie uit en hij staat op 100 Hz.

Het ligt ook een beetje aan m'n bui of hij op Normaal of Cinema staat. Het voordeel van Normaal is dat hij minder flets is, het nadeel is dat de kleuren ietwat overdreven zijn. Bij Cinema lijkt het een heel klein beetje alsof er een grijze waas over het beeld zit (vergeleken met Normaal).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

_Christiaan_ schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:18:
[...]

Mijn X10 instellingen:
Beeld instelling - Normaal (soms Cinema, maar m'n moeder zet em altijd terug op Normaal :/ )
Contrast - 42
Helderheid - 0
Kleur - 26 (30 in geval van cinema)
Scherpte - 5
Kleurtemp. - Normaal (warm in geval van cinema)
Kleurbeheer - Aan
Eco-modus - Uit
P-NR - minimum
3D-Comb - Aan

Voor de rest staat de energiebesparende functie uit en hij staat op 100 Hz.

Het ligt ook een beetje aan m'n bui of hij op Normaal of Cinema staat. Het voordeel van Normaal is dat hij minder flets is, het nadeel is dat de kleuren ietwat overdreven zijn. Bij Cinema lijkt het een heel klein beetje alsof er een grijze waas over het beeld zit (vergeleken met Normaal).
Bedankt...ik denk dat ik begin te wennen aan de X10 of dat hij nu na 200 uur helderder wordt. Eerst vond ik Cinema ook niet om aan te zien maar nu staat hij de laatste dagen veel op Cinema, wel met contrast nog op 48 - 50 en helderheid op 0. Iedere keer als ik nu terug ga naar Normaal vind ik dat nu bijna net zo overdreven qua kleur en contrast als dat ik 'vroeger' van Normaal naar Dynamisch ging, Dynamisch vind ik nu werkelijk niet mee om aan te zien. Vanaf het begin vond ik Cinema qua kleur en conrast de mooiste instelling maar inderdaad die grijze waas en de onscherpte daar had ik een groot probleem mee. Nu heb ik zaterdag mijn Pioneer BD player binnen gekregen en sommige DVD's (mijn eerste BD set komt morgen) zijn zo goed van kwaliteit dat die grijze waas en onscherpte totaal verdwijnen als je die DVD's afspeelt. Heb daardoor het idee dat die grijze waas veroorzaakt wordt door lage-resolutie/slechte TV uitzendingen en DVD's.
Neemt niet weg dat ik toch overweeg om de X10 aan mijn jongste zoon mee te geven, die binnenkort op zich zelf gaat wonen, en er een G10 of G15 voor in de plaats kopen. Alle tests die ik gelezen heb zeggen toch dat de Neo-PDP schermen een veel hogere helderheid hebben dan de gewone Plasma schermen van Panasonic.
Ik heb geprobeerd in diverse winkels dit zelf te constateren maar dat werkt niet als je niet zelf de afstandsbediening vast mag houden of als de diverse modellen 10 - 15 meter uit elkaar staan.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:45:
[...]

In welke gebied zit je , Caiway?
Persoonlijk gebruik ik ook een CAM kaartje in mijn 50V10 en ik ontvang Ned 1, 2 en 3 in HD perfect, wel met een smartcard ivm Eredivisie Live.
Ik heb wel een coax kabel gebruikt van een duurdere kwaliteit omdat de afstand een kleine 8 meter is maar persoonlijk denk ik niet dat het daar aan ligt. Wel constateer ik dat als ik de TV aandoe en daarbij direct een gecodeerd kanaal (Ned 1 of Eredivisie live) eerst een paar tellen datzelfde beeld te zien krijg totdat ie door heeft: O ja hij heeft er wel voor betaald ;)
Ik denk dat je het meer in de buurt van het cam kaartje moet zoeken of misschien eens de kanalen opneiuw ophalen of zo.

p.s. versie beheer op een CAM kaartje! is het aan te raden om deze regelmatig te up-daten?
Zit in voormalig Casemagebied volgens mij (3740). Ik heb nu een fatsoenlijke antennekabel geprobeerd (Monster 350), maar met hetzelfde resultaat. Ook gekeken met het Signaalsterke menu van de Panasonic open. Wat dan opvalt is de sterk fluctuerende signaalkwaliteit. Kort voor en tijdens het wegvallen van het signaal gaat de signaalkwaliteit plotseling sterk omlaag. Als gezegd na 1-2 seconden weer automatisch hersteld. Ik constateer het wegvallen van het signaal alleen voor Ned 1 HD, 2 HD en 3 HD. Bijvoorbeeld niet op Eurosport HD (daar 10/10) en ook niet op SD-kanalen (ook daar 9-10/8-10).

Iemand anders met dit probleem? Ik ga nog proberen om de kabel direct op de verdeeldoos aan te sluiten, maar het feit dat het signaal juist alleen op genoemde kanalen achterblijft geeft me het vermoeden dat het aan de sterkte van het in de verdeeldoos binnenkomende signaal ligt.

Voor wat betreft de firmware op de Alpacrypt: kan nodig zijn voor gebruik in pc of in combinatie met bepaalde digitale ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinolief schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:50:
[...]

Dlocks, ik heb idd nog niet de update geprobeerd, ik ben daar voorzichtig in daar ik niet kan inschatten of het werkelijk geen kwaad kan.
Wat me meer stoord is de onwil die Panasonic naar me ventileerd.Je zegt dat bij renbull een monteur van Panasonic was terwijl hij (ik neem aan renbull zelf dus)de update deed.ER was bij hem in elk geval een monteur en dat is men bij mij zelfs niet van plan!
Ik vind gewoon dat ik niet zelf die update moet of hoor te doen op eigen houtje maar dat Panasonic dat doet of met mij bespreekt hoe het moet (het gaat me niet om HOE het moet dat zal simpel zijn maar het gaat mij natuurlijk om dat zij de verantwoordelijkheid nemen mocht het om welke reden toch fout gaan en ik geen recht op ganatie heb of weet ik wat.)
Ik wacht nu op de reactie van de leverancier en kijken wat zij willen doen.
Ik voel me op dit moment gewoon belazerd of verzin een ander schutting woord en dat kan nooit de bedoeling zijn. :(
Kan iemand mij vertellen waar ik de firmware-update van de Panasonic G10 kan vinden? Heb hier hetzelfde probleem met de Onkyo 806-receiver. Panasonic Nederland gebeld, en die beweren dat er geen updates voor zijn en dat die ook niet komen. Raar! Aangezien andere mensen (die o.a. hier komen) wel de update uit hebben kunnen voeren.

Wie kan mij alsjeblieft hiermee helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt!

Dit lost het helemaal op!

Heb nu geweldig beeld, behoud van zenders, en zit lekker de zelf gekochte (actie was net voorbij 8)7 :? )Blu Ray Box Planet Earth te kijken, echt een aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:19:
[...]

Kan iemand mij vertellen waar ik de firmware-update van de Panasonic G10 kan vinden? Heb hier hetzelfde probleem met de Onkyo 806-receiver. Panasonic Nederland gebeld, en die beweren dat er geen updates voor zijn en dat die ook niet komen. Raar! Aangezien andere mensen (die o.a. hier komen) wel de update uit hebben kunnen voeren.

Wie kan mij alsjeblieft hiermee helpen....

Zelf heb ik m'n TV (G15) bijgewerkt door hem gewoon aan te sluiten op het netwerk, dan gaat ie zoeken naar updates en download hij zelf de laatste firmware. Kun je ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:13:
[...]

Zelf heb ik m'n TV (G15) bijgewerkt door hem gewoon aan te sluiten op het netwerk, dan gaat ie zoeken naar updates en download hij zelf de laatste firmware. Kun je ook proberen.
Gaat een beetje lastig zonder netwerkaansluiting :P
En via de kabel krijgt hij hem ook niet binnen.

De link werkt perfect btw en bij de meeste mensen lost dit een hoop op.

Wel jammer dat panasonic nederland moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic nederland deed ook alsof ze niet weten van het probleem met de zenders kwijtraken.
Volgens mij zijn ze heel goed in het kwijtraken van hun eigen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:56:
[...]

Bedankt...ik denk dat ik begin te wennen aan de X10 of dat hij nu na 200 uur helderder wordt. Eerst vond ik Cinema ook niet om aan te zien maar nu staat hij de laatste dagen veel op Cinema, wel met contrast nog op 48 - 50 en helderheid op 0. Iedere keer als ik nu terug ga naar Normaal vind ik dat nu bijna net zo overdreven qua kleur en contrast als dat ik 'vroeger' van Normaal naar Dynamisch ging, Dynamisch vind ik nu werkelijk niet mee om aan te zien. Vanaf het begin vond ik Cinema qua kleur en conrast de mooiste instelling maar inderdaad die grijze waas en de onscherpte daar had ik een groot probleem mee. Nu heb ik zaterdag mijn Pioneer BD player binnen gekregen en sommige DVD's (mijn eerste BD set komt morgen) zijn zo goed van kwaliteit dat die grijze waas en onscherpte totaal verdwijnen als je die DVD's afspeelt. Heb daardoor het idee dat die grijze waas veroorzaakt wordt door lage-resolutie/slechte TV uitzendingen en DVD's.
Neemt niet weg dat ik toch overweeg om de X10 aan mijn jongste zoon mee te geven, die binnenkort op zich zelf gaat wonen, en er een G10 of G15 voor in de plaats kopen. Alle tests die ik gelezen heb zeggen toch dat de Neo-PDP schermen een veel hogere helderheid hebben dan de gewone Plasma schermen van Panasonic.
Ik heb geprobeerd in diverse winkels dit zelf te constateren maar dat werkt niet als je niet zelf de afstandsbediening vast mag houden of als de diverse modellen 10 - 15 meter uit elkaar staan.
Ik heb een G10 en kan beamen dat die veel helder zijn dan oudere plasma schermen van panasonic
Zelfs beter dan de laatste plasmas van samsung beeld staat bij mij althans als een huis zelfs analoog (Ik kijk digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Ik wil toch nog een keer wat vragen over het volgende, een spec van de TX-P42U10:

- "Resolutie bewegende beelden: 900 lijnen"

Ik kan dit niet rijmen met een full hd resolutie van 1920x1080 :? Zou toch 1080 lijnen dan moeten zijn?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

JT schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:23:
Ik wil toch nog een keer wat vragen over het volgende, een spec van de TX-P42U10:

- "Resolutie bewegende beelden: 900 lijnen"

Ik kan dit niet rijmen met een full hd resolutie van 1920x1080 :? Zou toch 1080 lijnen dan moeten zijn?
Nee. Bij een stilstaand beeld is het niet zo moeilijk om alle lijnen correct weer te geven.
Echter bij bewegende beelden hebben plasma (en LCD overigens nog meer) nog moeite om alle lijnen correct weer te geven.
Dus je hebt de resulotie van je TV (stilstaand beeld) en de Motion Resolution van je TV (bewegend beeld).
De nieuwe Neo=PDP schermen kunnen ook bij bewegend beeld dus alle lijnen correct weergeven.

De U serie dus 'maar' 900. Echter is dit nog hoger dan de meeste/beste LCD's.
Daarbij als jij het scherm goed vindt, maak je dan geen zorgen over die paar lijnen. Anders moet je een G serie kopen. En dan ga je weer nadenken over de extra's die de V serie biedt. Etc etc. En ben je zo je budget voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Bomin schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:37:
@DarkSide: Bij mij wil de oplossing die je voorstelt helaas niet werken, de Beeldscan optie blijft consistent gelijk staan (dus of Uit of Aan) tussen Auto en 16:9 en no matter welke input.

Edit: In de handleiding staat inderdaad dat de optie Beeldscan alleen beschikbaar is bij beeldverhouding Auto (alleen 16:9 signaal) en 16:9. Dit klopt ook wel, maar dat helpt mij verder weinig ^_^

In de review op AVForums.com van het Britse model staat inderdaad wel het volgende: "The Picture Overscan control, by the way, IS stored per-input. This is very useful because it's best to leave it off for sources such as Blu-ray Disc and DVD, but leave it on for TV broadcasts, which often contain noise or jagged edges in the extreme edges of the image." Maar bij mij lijkt dit echt niet het geval te zijn for some reason.
Heeft iemand nog enige suggestie die mijn probleem zou kunnen verhelpen m.b.t. het niet kunnen instellen van de Beeldscan optie per input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybex
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-04 23:02
Met een budget van ongeveer 1000 euro wil ik een panasonic-plasma halen.
Heb er niet zoveel verstand verders van, dus misschien kan iemand mij helpen.
Ik kijk veel voetbal en films/series(ik kan ze ook downloaden). Verders haal ik ook een HDTV-decoder van UPC. Heb je hier ook een speciale tuner voor nodig?. Heb een hekel aan traag zappen of trage internetpagina's.
Welk toestel is voor mij geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:16:
[...]

Gaat een beetje lastig zonder netwerkaansluiting :P
En via de kabel krijgt hij hem ook niet binnen.

De link werkt perfect btw en bij de meeste mensen lost dit een hoop op.

Wel jammer dat panasonic nederland moeilijk doet.
Perfect! Ga het direct proberen :). Bedankt voor de snelle reacties allen!

Edit: Ik heb het bestand gekopieerd naar mijn SD (na formateren), maar hij opent niet als ik hem in de tv doe... Doe ik wat verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 23:41 ]

Verwijderd

zybex schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:04:
Met een budget van ongeveer 1000 euro wil ik een panasonic-plasma halen.
Heb er niet zoveel verstand verders van, dus misschien kan iemand mij helpen.
Ik kijk veel voetbal en films/series(ik kan ze ook downloaden). Verders haal ik ook een HDTV-decoder van UPC. Heb je hier ook een speciale tuner voor nodig?. Heb een hekel aan traag zappen of trage internetpagina's.
Welk toestel is voor mij geschikt?
Bij UPC huur of koop je een externe tuner. Dit vervangt dus eventuele tuners in je tv. Alles loopt dus via het kastje van UPC en dus ook via de bijbehorende AB. Nadeel hierbij is dat ik nog geen tuner van UPC hebt meegemaakt die snel kan zappen (Thomson DVR, Philips, Philips HD-DVR ). Dit heeft niets te maken met welk toestel je gaat kiezen.
Omdat je vast zit aan UPC kun je hier ook weinig, lees niets, aan doen. Overigens wordt het infoscherm wel snel weergegeven alleen het beeld volgt later. Op deze manier kun je door middel van de programmainformatie wel zien wat er op is.
Een 42G10, 42G11 of 42G15 zitten allemaal rond de 1000,- en verschillen door kleine zaken waarvan je moet kijken of ze meerwaarde voor jou bieden. Denk aan netwerkaansluiting voor streaming media. De basis is om eerst een formaat uit te zoeken en dan kun je een serie erbij zoeken. Althans zo heb ik het gedaan. Wat past er op de tv-kast, hoever zit ik er vanaf?

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:23:
[...]

Edit: Ik heb het bestand gekopieerd naar mijn SD (na formateren), maar hij opent niet als ik hem in de tv doe... Doe ik wat verkeerd?
SD formatteren. Bestand (sddl.sec) naar root kopieren. TV aan. Dan SD kaart erin. De tv zou nu een melding moeten geven dat hij het bestand aan het controleren is. Volg de instructies van de tv op.

hier ging het perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 30-09-2009 07:48 ]

Verwijderd

Dat is precies wat ik heb geprobeerd (met 2 verschillende kaartjes). Hij herkent ze niet als ik alleen het bestandje er op zet. Moet ik hem anders formatteren (FAT32 misschien?), want ook als ik handmatig naar updates ga zoeken, geeft hij aan niks te hebben gevonden... Naar mijn mening doe ik niks verkeerd. Als ik er foto's etc. op zet, herkent hij ze wel namelijk.

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij had ik hem wel op Fat32 geformatteerd (4gb SDHC kaartje).

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:23:
[...]

Heb je het bestandje wel uitgepakt? :)

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Verwijderd

Over de instellingen wat brightness en contrast betreft.
Een zekere Frank (die nogal goed schijnt te zijn op het gebied van calibratie) zegt dat het contrast en de brightness bij deze panasonics juist hoog moet:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53115.0
Contrast rond de 70% en brightness ook redelijk hoog...

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kijk vooral films en anders animal planet, nat geographic en discovery, de rest vind ik zonde van m'n tijd.
Dus geen games met lang stilstaand beeld bijv.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:59:
Over de instellingen wat brightness en contrast betreft.
Een zekere Frank (die nogal goed schijnt te zijn op het gebied van calibratie) zegt dat het contrast en de brightness bij deze panasonics juist hoog moet:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53115.0
Contrast rond de 70% en brightness ook redelijk hoog...

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kijk vooral films en anders animal planet, nat geographic en discovery, de rest vind ik zonde van m'n tijd.
Dus geen games met lang stilstaand beeld bijv.
Tja, het is alweer een topic uit 2006, dus met inbranden enzo leeft dat nu toch al minder. Ik heb zelf die DVE calibratie dvd gebruikt en de brightness moet bij mij op 0 staan op mijn 46G10. Contrast staat nu nog wat lager omdat ie net nieuw is, maar ideaal zou zijn op 36.

Verwijderd

Oeps, niet zo goed opgelet, topic uit de prehistorie wat techniek betreft ;-)
Bij mij staat brightness idd op 0, en contrast op 30, maar overweeg hem op 36 te zetten.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Oja, volgens mij is er geen snellere manier, maar ik vind het omslachtig om een andere beeldsetting te selecteren. Nu moet ik naar Menu, Beeld, en daar Normaal, Cinema of Game kiezen. Is daar een snellere manier voor? Op de AB zit ook niks dacht ik.

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

De V10 is binnen!!!! Geweldig in combinatie met een BD60 en een Humax 5050C.

+ Goede kwaliteit beeld en geluid voor zowel SD (Digitaal) en HD uit de 5050C en DVD en HD uit de BD60
+ Foto's op SD kaart zeer goed
+ Warmte en geluid fans vallen mee.
+ Makkelijke bediening

- Analoog SD is minder, even overgaan op digitale SD, dit scheelt.
- Uitgebreide handleiding op CD-ROM
- Samenwerking met Twonkey is slecht; De TV kab de bestanden niet binnenkrijgen (Dit moeten we nog oplossen.

Later meer

Verwijderd

DarkSide schreef op woensdag 30 september 2009 @ 07:50:
Volgens mij had ik hem wel op Fat32 geformatteerd (4gb SDHC kaartje).
Inmiddels ook gedaan, maar wat ik ook doe hij vindt hem niet... Kan het er aan liggen dat ik geen kanalen op de tv heb geinstalleerd? Heb er namelijk alleen maar een receiver op aangesloten en verder nada. Het bestandje zegt dat ik hem gewoon in 'root' moet plaatsen, maar volgens mij is dat gewoon op het kaartje zetten (die leeg is) toch?

Wel raar dat niemand anders hier last van heeft gehad... Ik doe vast wat verkeerd :)

Verwijderd

Falcon2107 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:39:

- Samenwerking met Twonkey is slecht; De TV kab de bestanden niet binnenkrijgen (Dit moeten we nog oplossen.
Heb dezelfde combinatie, met twonky op een nas en op visto in verschillende versies. Werkt prima voor foto's. Voor video is een heel ander verhaal, aangezien de TV (alleen) DLNA compliant is en dat betekent dat er veel formaten niet worden ondersteund. FF zoeken hier op DLNA, dan kom je wel wat tegen. Is dus geen twonky probleem. Ook http://gxben.wordpress.co...te-dlna-protocol-so-much/

Op twonky kan je overigens renderers (b.v. je tv) blokkeren, misschien staat dat aan?

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:38:
[...]

Inmiddels ook gedaan, maar wat ik ook doe hij vindt hem niet... Kan het er aan liggen dat ik geen kanalen op de tv heb geinstalleerd? Heb er namelijk alleen maar een receiver op aangesloten en verder nada. Het bestandje zegt dat ik hem gewoon in 'root' moet plaatsen, maar volgens mij is dat gewoon op het kaartje zetten (die leeg is) toch?

Wel raar dat niemand anders hier last van heeft gehad... Ik doe vast wat verkeerd :)
Idd raar. Het zou, mijn inziens, niet moeten uitmaken of je wel of geen kanalen geinstalleerd hebt. Het gaat om de firmware die zou, nogmaals mijn inziens, gewoon ge-update moeten kunnen worden.
En zoveel fout kan je niet doen. Zip bestand downloaden, uitpakken. Sec bestand idd op een leeg kaartje plaatsen en kaartje in de TV stoppen.

Verwijderd

Dat is waar. Mmmh, als ik mijn SD-kaart er nu in doe (inclusief foto's) pakt hij hem ook niet. Er gaat geen lichtje branden, en na het zoeken zegt hij "geen SD kaart geplaatst". Kan het uitmaken dat ik een microkaartje gebruik (in een adapter)?

De foto's waren gewoon JPEG.

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:19:
Dat is waar. Mmmh, als ik mijn SD-kaart er nu in doe (inclusief foto's) pakt hij hem ook niet. Er gaat geen lichtje branden, en na het zoeken zegt hij "geen SD kaart geplaatst". Kan het uitmaken dat ik een microkaartje gebruik (in een adapter)?

Normaal gesproken zou het niet uit moeten maken dat het in een adapter zit. Maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Probeer een 'normaal' SD kaartje zou ik zeggen.

Verwijderd

Ik zal er morgen even één kopen. Wat een gedoe zeg. Hoop dat het probleem met mijn Onkyo dan ook eindelijk opgelost is :). Had eerst al 2 defecten, en haal morgen de 3e op en dan zijn we bijna 4 maand verder! Die defecten hadden overigens niets met de tv te maken, maar die 'handshake' problemen had ik er ook bij.

Bedankt voor je snelle reacties. Ik houd je op de hoogte.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Grote kans dat het aan het SD kaartje ligt. Ik weet niet of je de duitse taal machtig bent, zo ja lees dan over dit probleem op dit duitse forum. Ik zelf heb een Transcent 2GB kaartje gebruikt en dat werkte prima.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan maakt zeker uit bij mij werkte dat ook niet :)

Koop ff een normaal sdhc kaartje 2 gig of zo kost paar euro dan zal die wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:06:
[...]

Heb dezelfde combinatie, met twonky op een nas en op visto in verschillende versies. Werkt prima voor foto's. Voor video is een heel ander verhaal, aangezien de TV (alleen) DLNA compliant is en dat betekent dat er veel formaten niet worden ondersteund. FF zoeken hier op DLNA, dan kom je wel wat tegen. Is dus geen twonky probleem. Ook http://gxben.wordpress.co...te-dlna-protocol-so-much/

Op twonky kan je overigens renderers (b.v. je tv) blokkeren, misschien staat dat aan?
Zelfs foto's is een probleem. deze laat hij ook niet zien. Maar ik zal GoT uitspitten voor Twonkey hulp.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.