• jimmeh22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2022

jimmeh22

HALLO?!

Speelt de TX-P42X10 24p echt af met 96hz (zoals deze bron beweert)? Een verkoper bij de Mediamarkt beweerde stug dat de TV (evenals de andere modellen, zoals de G10) 24p afspeelt met 100hz. Nu weet ik dat die verkopers vaak niet weten waar ze het over hebben, maar toch..

Ander vraagje: Als je een 720p film afspeelt (met bijv de resolutie 1280x720), moet de P42X10 voor m'n gevoel in de breedte merkbaar inleveren aan kwaliteit (slechts 1024 pixels breed..). Is dit goed te zien in vergelijking met bijv een TV met een resolutie van 1366x768?

PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Krijg nou wat, dat wist ik niet. Jammer dat die in europa niet te krijgen zijn. En in de VS kost de P42G10 op de website van Panasonic slechts $1,199.95. Dus ongeveer 821 euro. Maar goed, importeren zal wel niet rendabel zijn.

• jimmeh22

jimmeh22

HALLO?!

Dlocks schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:38:
[...]

[...]

Krijg nou wat, dat wist ik niet. Jammer dat die in europa niet te krijgen zijn. En in de VS kost de P42G10 op de website van Panasonic slechts $1,199.95. Dus ongeveer 821 euro. Maar goed, importeren zal wel niet rendabel zijn.
De TC-P46G10 is op amazon.com 1165 dollar. Dat is ongeveer 798 euro!! Echter kunnen ze de TV niet leveren aan een NL adres, begrijpelijk.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
jimmeh22 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:39:
Speelt de TX-P42X10 24p echt af met 96hz (zoals deze bron beweert)? Een verkoper bij de Mediamarkt beweerde stug dat de TV (evenals de andere modellen, zoals de G10) 24p afspeelt met 100hz. Nu weet ik dat die verkopers vaak niet weten waar ze het over hebben, maar toch..

Ander vraagje: Als je een 720p film afspeelt (met bijv de resolutie 1280x720), moet de P42X10 voor m'n gevoel in de breedte merkbaar inleveren aan kwaliteit (slechts 1024 pixels breed..). Is dit goed te zien in vergelijking met bijv een TV met een resolutie van 1366x768?
De X-serie doet gewoon een pulldown naar 50/100 hz en dus idd geen 96hz. De Pana's doen dit echter bijzonder goed en in reviews wordt geen judder waargenomen.

Resolutie:
Ik zie op mijn 2 plasma's geen verschil met games (xbox op 1080p), maar ze staan in verschillende kamers en dus niet naast elkaar. Ik verwacht niet dat je enig verschil zult zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

jimmeh22 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:06:
[...]

De TC-P46G10 is op amazon.com 1165 dollar. Dat is ongeveer 798 euro!! Echter kunnen ze de TV niet leveren aan een NL adres, begrijpelijk.. ;(
Alle prijzen voor bruingoed zijn in de VS belachelijk goedkoop in vergelijking met NL.

(Nog openstaande vraag of er iemand is die de alfacrypt heeft op een V10 in samenwerking met Delta)

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon2107 op 13-09-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Ik dacht geluk te hebben met de tv (geen hdmi flikker problemen, ...), maar de nu week oude tv (TX-P42GA11) heeft vandaag de geest gegeven. Stond gewoon aan, ineens een 'poef' en zwart beeld. Bij aanzetten gewoon een second soort van ruis (op de luidsprekers?) en het rode ledje dat zit te pinken. Morgen maar eens bellen... voeding moet toch echt brak geweest zijn om het maar een week uit te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:32:
Had de TX-P50V10 op het oog en was gister verrast over de prijs bij Aximax. Direct maar besteld! Ben heel benieuwd. Volgens kieskeurig hebben ze 'm op voorraad, maar op de site kan ik dat niet terugvinden.
Ben tot op heden heel tevreden met mijn 42PV500E, maar vond het wel tijd voor een Full HD. Heb 4 jaar terug daar nog een ruime 1000 euro meer voor betaald dan nu voor de P50V10. Heb met de 500E overigens ook "last" van HUD's en dergelijke uit games die ik blijf zien, maar na een aantal uur is dat tot op heden altijd verdwenen.

Ander vraagje, wil de 500E wel verkopen, maar wat is nu een redelijke prijs om te vragen? Geloof wel dat de kwaliteit van deze tv nog altijd superieur is aan de huidige plasma tv's die je onder de 1000 euro koopt.
Geef even een korte review als je hem binnen hebt, is het een NL model met garantie etc. Je kunt dit opvragen bij Panasonic door je serienummer door te geven. Elk officieel model dat door de importeur word uitgegeven wordt geregistreerd en heeft recht op Reparatie aan Huis. Ik zag op de Aximax site dat E-care de support leverd bij problemen (net zoals Panasonic overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
lapino schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:03:
Kan iemand bevestigen dat een Marantz SR7002 perfect samenwerkt met de P50V10 (of andere V10). Ga mijn Onkyo verkopen en heb me SR7002 besteld (nu te krijgen voor 650 euro, lijkt me echt superdeal). Iemand met deze receiver mag ook gerust ervaringen posten.
Ik heb sinds enkele dagen een 46G10E, dus met de V serie zal dit ook gewoon goed gaan. Ik heb zelf de SR8002, en dit gaat uitstekend samen. Ook de genoemde flikkeringen heb ik niet gezien, HD content speel ik voornamelijk af via op Blu-ray/AVCHD op de PS3. Ook gamen gaat prima op de PS3/Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
Prijs P50v10 bij aximax was niet correct. Inmiddes gecorrigeerd. Kost nu weer 1779 ipv 1599 :'(

http://www.aximax.nl/cata...televisie-p-70495512.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier staat een 46G10 al een maand te schitteren, en ja, het formaat is snel niet meer groot maar normaal. Heb ook een alphacrypt 1.18 binnengekregen zaterdag. Smartcard in CAM in deze in de tv gestopt. Zenders zoeken via de snel (vind maar een deel van de zenders) en daarna via volledig en hij vind alle zenders, echt geweldig... zenders gesorteerd, volgende dag weer drama, bijna alle zenders weg.

Ik weet dat ik autoupdate uit moet zetten (uit vorige posts en vorige delen) om de zenders te onthouden in het DVB-C afstemmenu, maar ik kan deze functie niet vinden. Ik heb wel de functie nieuw kanaalbericht op uit gezet.

Kan iemand mij vertellen waar deze functie zit hoe deze exact heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heeft de 37C10 ook de aparte gamemode zoals de 37X10 het ook heeft?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 12:01
Sorted schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:03:
Prijs P50v10 bij aximax was niet correct. Inmiddes gecorrigeerd. Kost nu weer 1779 ipv 1599 :'(

http://www.aximax.nl/cata...televisie-p-70495512.html
Reactie Aximax, zal wel een prijs foutje geweest zijn helaas.

Beste klant,

Op dit moment is de levertijd een week
De actie prijs was alleen afgelopen weekend

.........
Aximax, info@aximax.nl
14-09-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
GijsbertatNL schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:58:
[...]

Reactie Aximax, zal wel een prijs foutje geweest zijn helaas.

Beste klant,

Op dit moment is de levertijd een week
De actie prijs was alleen afgelopen weekend

.........
Aximax, info@aximax.nl
14-09-2009
Raarrrrrrrrr.... Komplett heeft hem nu voor 1579,-

Prijs is hier te vinden: P50V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menu
Instellingen
Systeemmenu
Systeem bijwerken --- Openen
Autom. bijwerken zoeken --- Uit

Succes!
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:40:
Ook hier staat een 46G10 al een maand te schitteren, en ja, het formaat is snel niet meer groot maar normaal. Heb ook een alphacrypt 1.18 binnengekregen zaterdag. Smartcard in CAM in deze in de tv gestopt. Zenders zoeken via de snel (vind maar een deel van de zenders) en daarna via volledig en hij vind alle zenders, echt geweldig... zenders gesorteerd, volgende dag weer drama, bijna alle zenders weg.

Ik weet dat ik autoupdate uit moet zetten (uit vorige posts en vorige delen) om de zenders te onthouden in het DVB-C afstemmenu, maar ik kan deze functie niet vinden. Ik heb wel de functie nieuw kanaalbericht op uit gezet.

Kan iemand mij vertellen waar deze functie zit hoe deze exact heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Hier nu een maandje of twee eigenaar van TX-P42G10E met UPC HD Mediabox en sinds kort een PS3, Mediabox zit op HDMI1 en PS3 op HDMI2. Nu vraag ik mij af of ik iets over het hoofd zie, maar ik zou graag voor de Mediabox overscan aan hebben staan en voor de PS3 vanzelfsprekend uit. Blijkt nu echter juist deze optie niet per ingang in te stellen te zijn?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Bomin schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:57:
Hier nu een maandje of twee eigenaar van TX-P42G10E met UPC HD Mediabox en sinds kort een PS3, Mediabox zit op HDMI1 en PS3 op HDMI2. Nu vraag ik mij af of ik iets over het hoofd zie, maar ik zou graag voor de Mediabox overscan aan hebben staan en voor de PS3 vanzelfsprekend uit. Blijkt nu echter juist deze optie niet per ingang in te stellen te zijn?
Deze optie is wel per input in te stellen. Alleen kan je dat instellen als je je TV op 16:9 zet. Dus niet op Auto of een andere beeld instelling.
Dus voor je Mediabox zet je hem op Auto. En de PS3 op 16:9.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik zie nu op de site van Ziggo, dat er uberhaupt geen Panasonic TV CI+ certificatie heeft gekregen. Erg jammer, is het nu nog verstandig om een module te kopen? Wat ik mij ook afvraag, die modules, zijn die ook geschikt voor HD uitzendingen?

• Greebs

Greebs

inert

@DarkSide: Bij mij wil de oplossing die je voorstelt helaas niet werken, de Beeldscan optie blijft consistent gelijk staan (dus of Uit of Aan) tussen Auto en 16:9 en no matter welke input.

Edit: In de handleiding staat inderdaad dat de optie Beeldscan alleen beschikbaar is bij beeldverhouding Auto (alleen 16:9 signaal) en 16:9. Dit klopt ook wel, maar dat helpt mij verder weinig ^_^

In de review op AVForums.com van het Britse model staat inderdaad wel het volgende: "The Picture Overscan control, by the way, IS stored per-input. This is very useful because it's best to leave it off for sources such as Blu-ray Disc and DVD, but leave it on for TV broadcasts, which often contain noise or jagged edges in the extreme edges of the image." Maar bij mij lijkt dit echt niet het geval te zijn for some reason.

[ Voor 66% gewijzigd door Greebs op 16-09-2009 12:31 ]

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
volgens mij werd dat bij mij ook niet opgeslagen per input, ik zal eens opnieuw proberen nu ik die nieuwe firmware erop heb gezet.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Gezien de scherpe prijzen van de plasma tv's ga ik toch maar een aankoop wagen. Aangezien ik altijd beet heb met dode pixels en dergelijke defecten heb ik dus besloten om een Panasonic te nemen, specifiek de P42S10, vanwege hun duidelijke dead-pixel-policy i.c.m. een authorized dealer.

Heeft iemand de afmetingen van de doos van dit model, of een andere 42" Panasonic? I.v.m. geringe ruimte van een Renault Clio en een glasplaat met horizonfobie :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 16-09-2009 18:09 ]

Pentaxiaan

• Dlocks
Ik heb nu sinds een paar dagen de P42G10. Erg mooi beeld, geen last van flikkeringen o.i.d. Zeer tevreden.

Ik krijg alleen het geluid niet op mijn home cinema set LG LH-RH7000S niet helemaal werkend. Ik zit bij Ziggo digitaal plus HD content en heb ook nog een Humax iHDR5050-C staan.

Ik gebruik de S/PDIF uitgang van de TV (Panasonic noemt dit op de achterkant "Digital Audio Out") en plug die in in mijn LG recorder. Nu krijg ik alleen geluid als ik naar een HD zender kijk. Bij alle andere zenders hoor ik niets.

Nu heeft de Humax iHDR5050-C ook een S/PDIF uitgang. Dat geeft hetzelfde probleem. Bij HD zenders krijg ik netjes Dolby Surround geluid te horen maar bij de overige zenders krijg ik helemaal niets te horen.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

SirNobax schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:06:
Heeft iemand de afmetingen van de doos van dit model, of een andere 42" Panasonic? I.v.m. geringe ruimte van een Renault Clio en een glasplaat met horizonfobie :+ .
Bij een phase2 Clio kan je het vergeten... phase3 zal ook wel niet.

• SirNobax
Dlocks schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:22:
Ik heb nu sinds een paar dagen de P42G10.
Heb je toevallig de doos nog ? :>
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:43:
Bij een phase2 Clio kan je het vergeten... phase3 zal ook wel niet.
Het is een drie-deurs Clio (Clio mk2 volgends wikipedia) uit 2004. :'(

Het zou wel mooi zijn als hij (net) zou passen, want van die verzendkosten en verzekeringen erbij word ik elke keer een beetje verdrietig zodra ik de uiteindelijke prijs bereken.

Pentaxiaan

Verwijderd

Kan ik op een Panasonic lcd tv G/V/Z serie DVB-T/C/S ontvangen zonder tussenkomst van een kastje van kpn/ziggo/etc...? Als ik vervolgens een Panasonic HDD recorder aansluit via HDMI, werkt dit dan? Omdat nl het signaal binnenkomt in de tv en niet in de HDD recorder.
Momenteel komt het analoge signaal nl binnen op de HDD recorder, kan ik opnemen en wordt het signaal doorgelust naar de analoge tv.

Ik wil nl een keer naar digitale tv maar ik wil niet allemaal kastjes + ab's erbij.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Robin

Momenteel
Panasonic DMR-EH67 ;)
Panasonic SA-XR59 ;)
Analoge TV + kabel :'(

Verwijderd

SirNobax schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:01:

Het is een drie-deurs Clio (Clio mk2 volgends wikipedia) uit 2004. :'(

Het zou wel mooi zijn als hij (net) zou passen, want van die verzendkosten en verzekeringen erbij word ik elke keer een beetje verdrietig zodra ik de uiteindelijke prijs bereken.
Da's dan dezelfde Clio (al is't bij mij een RS 8) Een 42V10 past niet (121x82x28) :P

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik heb nu sinds een paar dagen de P42G10. Erg mooi beeld, geen last van flikkeringen o.i.d. Zeer tevreden.

Ik krijg alleen het geluid niet op mijn home cinema set LG LH-RH7000S niet helemaal werkend. Ik zit bij Ziggo digitaal plus HD content en heb ook nog een Humax iHDR5050-C staan.

Ik gebruik de S/PDIF uitgang van de TV (Panasonic noemt dit op de achterkant "Digital Audio Out") en plug die in in mijn LG recorder. Nu krijg ik alleen geluid als ik naar een HD zender kijk. Bij alle andere zenders hoor ik niets.

Nu heeft de Humax iHDR5050-C ook een S/PDIF uitgang. Dat geeft hetzelfde probleem. Bij HD zenders krijg ik netjes Dolby Surround geluid te horen maar bij de overige zenders krijg ik helemaal niets te horen.

Komt waarschijnlijk omdat het geluid geblokkeerd wordt dan.
Je kan beter het geluid vanaf de Humax direct naar de versterker doen. Dan weet je ook zeker dat je 5.1 geluid krijgt ipv 2.0.

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Ossi schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:23:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat het geluid geblokkeerd wordt dan.
Je kan beter het geluid vanaf de Humax direct naar de versterker doen. Dan weet je ook zeker dat je 5.1 geluid krijgt ipv 2.0.
Dat helpt niet zegt hij al:

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Gezien de scherpe prijzen van de plasma tv's ga ik toch maar een aankoop wagen. Aangezien ik altijd beet heb met dode pixels en dergelijke defecten heb ik dus besloten om een Panasonic te nemen, specifiek de P42S10, vanwege hun duidelijke dead-pixel-policy i.c.m. een authorized dealer.

Wij halen de plasma uit de verpakking en laten er door de dealer een ander soort verpakking om heen doen zodat hij wel in onze clio past.
Tevens geeft hij daar zwart op wit 100% garantie op mocht er enige schade/krassen optreden, dat staat al vast op papier met handtekeningen ed
Anders zouden wij hem ook nooit kunnen mee nemen namelijk, dus misschien is dat een optie als je alles maar goed met degene waar je hem hebt gekocht regelt

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 17-09-2009 12:44 ]

Liefhebber van Tweakers

• Dlocks
Mij probleem met geluid van niet HD zenders via S/PDIF op mijn homecinema set is opgelost.

Bij HD zenders kan het volume op de humax op 0 staan en dan hoor je meer dan genoeg op de home cinema set. Bij niet HD zenders moet -in mijn geval- het volume op de humax helemaal vol staan.

Ik had hem dus op 0 staan :)

• renbull
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:00:
Kan ik op een Panasonic lcd tv G/V/Z serie DVB-T/C/S ontvangen zonder tussenkomst van een kastje van kpn/ziggo/etc...? Als ik vervolgens een Panasonic HDD recorder aansluit via HDMI, werkt dit dan? Omdat nl het signaal binnenkomt in de tv en niet in de HDD recorder.
Momenteel komt het analoge signaal nl binnen op de HDD recorder, kan ik opnemen en wordt het signaal doorgelust naar de analoge tv.

Ik wil nl een keer naar digitale tv maar ik wil niet allemaal kastjes + ab's erbij.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Robin

Momenteel
Panasonic DMR-EH67 ;)
Panasonic SA-XR59 ;)
Analoge TV + kabel :'(
je probleemstelling is wat vaag, maar doe toch een poging.

geen van de series die je noemt kan uitzenden via de HDMI, of er überhaupt een tv is die dat doet betwijfel ik ook.

volgens mij hebben de Z/V/G series allen een DVB-T en DVB_C tuner aan boord, hiermee kun je dus digitaal tv kijken. afhankelijk van je provider heb je een smartcard nodig. waarvoor je in je CI-slot van je tv een smartcardreader moet steken, ala alphacrypt.
Bij caiway in midden-Delfland kun je digitaal kijken zonder smartcard kan ik je verzekeren.
tevens hebben de beide tuners H.264 ondersteuning, wat ze geschikt maakt om HD zenders te bekijken. of je een smartcard hiervoor nodig heb is weer afhankelijk ven je provider. tevens heb je in veel gevallen een HD pakket nodig. tegenwoordig zenden ze bij sommige providers Ned 1,2 en 3 in HD uit dus die zijn in ieder geval gratis. wederom kan ik bevestigen dat bij mij in Midden-Delfland het werkt zonder smartcard.! _/-\o_

Welke HDD recorder heb je dan? vind het vreemd dat er geen digitaale tuner in zit.
lezen is moeilijk 8)7

Iemand enig idee waar zijn post heen is???

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
renbull schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:00:
[...]

Dat helpt niet zegt hij al:

[...]
Oeps foutje.
Het probleem is al opgelost gelukkig :)
Op mijn samsung HD receiver kan ik het geluid niet eens aanpassen op dat apparaatje zelf.
Wat je ook doet het gaat niet harder of zachter.
Het volume is alleen in te stellen op de tv of op de receiver.

Anyway erg offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino22 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:43:
[...]

Wij halen de plasma uit de verpakking en laten er door de dealer een ander soort verpakking om heen doen zodat hij wel in onze clio past.
Tevens geeft hij daar zwart op wit 100% garantie op mocht er enige schade/krassen optreden, dat staat al vast op papier met handtekeningen ed
Anders zouden wij hem ook nooit kunnen mee nemen namelijk, dus misschien is dat een optie als je alles maar goed met degene waar je hem hebt gekocht regelt
Dit is pas service van de winkelier indien de klant niet bereid is om paar schamele tientjes extra neer te leggen op een bedrag van 700 euro om de plasma te bezorgen aan huis. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar ik vindt weinig op het forum over de Panasonic TX-P50V10E in vergelijking tot de Pioneer PDP-LX5090.

Op moment zijn de prijzen van beide plasma's redelijk aan elkaar gelijk. Heeft iemand hier misschien al ooit naar gekeken en kan mij goede argumenten geven om voor de Pioneer of de Panasonic te gaan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens mij is de Pioneer nog een stukje duurder dan de Panasonic. Ik heb ze niet naast elkaar gezien, maar ik weet wel dat de LX5090 (en de KRP-500A natuurlijk) het summum zijn onder de televisies. Ik zou voorkeur hebben voor de Pioneer, maar zoals gezegd heb ik ze niet naast elkaar gezien. Ik heb ze wel apart van elkaar gezien en het zijn allebei supermooie TV's.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
Joshuatree schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:39:
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar ik vindt weinig op het forum over de Panasonic TX-P50V10E in vergelijking tot de Pioneer PDP-LX5090.

Op moment zijn de prijzen van beide plasma's redelijk aan elkaar gelijk. Heeft iemand hier misschien al ooit naar gekeken en kan mij goede argumenten geven om voor de Pioneer of de Panasonic te gaan?

Alvast bedankt.
Vergeet niet dat de Pioneer zonder stand en speakers geleverd wordt. Mocht je de tv aan de muur hangen en het geluid via een receiver laten lopen dan is dit uiteraard geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Maxow

Hidden Sound System

renbull schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:47:
[...]

geen van de series die je noemt kan uitzenden via de HDMI, of er überhaupt een tv is die dat doet betwijfel ik ook.

volgens mij hebben de Z/V/G series allen een DVB-T en DVB_C tuner aan boord, hiermee kun je dus digitaal tv kijken. afhankelijk van je provider heb je een smartcard nodig. waarvoor je in je CI-slot van je tv een smartcardreader moet steken, ala alphacrypt.
Bij caiway in midden-Delfland kun je digitaal kijken zonder smartcard kan ik je verzekeren.
tevens hebben de beide tuners H.264 ondersteuning, wat ze geschikt maakt om HD zenders te bekijken. of je een smartcard hiervoor nodig heb is weer afhankelijk ven je provider. tevens heb je in veel gevallen een HD pakket nodig. tegenwoordig zenden ze bij sommige providers Ned 1,2 en 3 in HD uit dus die zijn in ieder geval gratis. wederom kan ik bevestigen dat bij mij in Midden-Delfland het werkt zonder smartcard.! _/-\o_

Welke HDD recorder heb je dan? vind het vreemd dat er geen digitaale tuner in zit.
lezen is moeilijk 8)7

Ietwat offtopic, maar wat betreft die digitale tuners.. Bij de specs zag ik dat de P42G10 wèl DVB-C heeft en de 46" variant niet.. Beetje merkwaardig, want het leek mij logisch dat die toestellen alleen in formaat zouder verschillen.

Of is het soms zo dat de E variant wel DVB-C heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59

Het is mij gelukt om mijn 42" Panasonic in een Toyota Starlett te proppen. Hij stond echter alleen niet recht, dus het was wel heeel voorzichtig rijden XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Maxow schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:43:
[...]

Ietwat offtopic, maar wat betreft die digitale tuners.. Bij de specs zag ik dat de P42G10 wèl DVB-C heeft en de 46" variant niet.. Beetje merkwaardig, want het leek mij logisch dat die toestellen alleen in formaat zouder verschillen.

Of is het soms zo dat de E variant wel DVB-C heeft?
nee hoor, alle G10 hebben DVB-C kijk maar: http://www.panasonic.se/h...0&p=TX-P46G10&p=TX-P50G10
allen niet in alle landen is deze gactiveerd, de wel bekende landentruck werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:02:
[...]

Dit is pas service van de winkelier indien de klant niet bereid is om paar schamele tientjes extra neer te leggen op een bedrag van 700 euro om de plasma te bezorgen aan huis. :X
Ons ging het er meer om dat het dicht in de buurt was en dat we eerst liever zien wat we kopen voor we betalen dus( vooral mijn vriendin) en de dealer raadde dat ook aan en het was geen issue om hem zelf op te halen, we hebben de tv toen even aangesloten gehad bij hem op de ps3 en even de natuur documentaire planet earth er op gehad.
Daarna heeft hij hem even met ons ingesteld voor thuis gebruik met de MONSTER ISF HDTV Calibration Wizard DVD, en daarna weer even gegamed en een film gekeken en we zijn zeer tevreden

Ik kan dus wel stellen dat ze idd hele goede service hebben gegeven , dat vinden ze erg belangrijk en wij ook

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 18-09-2009 18:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb mij een panasonic P50V10 aangeschaft, en ben uiterste tevreden.
Alleen zit ik nog met het volgende.

Bij de winkel waar ik hem vandaan heb (Harense Smid) kan ik 4 jaar extra garantie krijgen, en dat kost mij dan iets van 270 euro.
de verkoper zij dat je dat altijd moet doen.
Bij 35% van de plasma's komen dode pixels voor zei hij, en de fabrikant doet er pas iets aan als er meer dan 7 dode pixels zijn, en ze moeten dan ook nog in het zicht zitten.
De pixels zijn niet te repareren, je krijgt dus altijd een nieuw scherm.

Na een jaar moet je dus het scherm betalen.
En de onderzoekskosten schijnen iets van 170 euro te kosten, dat moet je dus altijd al betalen.
Bij de extra garantie is alles gratis.

Is dit een goede garantie aanbieding of niet?
Komen dode pixels echt zo vaak voor?
Loont het de moeite om de garantie af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Pansonic bied dacht ik standaard op deze tv's 2 jaar garantie, je betaald dus voor 2 jaar extra 270 euro?

Edit:

http://www.panasonic.nl/h...+Garantie/4107/index.html

Bekijk het PDF bestandje garantie bewijs en je ziet dat men 2 jaar garantie levert

Bij mijn ouders probeerde een bekende keten dit ook aan te smeren 3 jaar garantie voor maar 150 euro terwijl hun standaard via de fabrikant al 2 jaar kregen dus voor 1 jaar extra konden ze veel betalen, uiteindelijk hebben ze het niet gedaan nadat ik ze aangaf maar jullie hebben met dat merk/type al X aantal jaren garantie..

1 op de 3 plasma's dode pixels? lijkt me een verkopers praatje om jou extra garantie aan te smeren, zo ver ik weet komt dat amper voor evenals het inbranden.
Mocht je veel twijfels hebben over zaken als hoe zit het exact met de garantie en wat valt er exact onder neem dan even contact op met Panasonic via mail/tel( heb ik zelf ook gedaan)

http://www.panasonic.nl/h...t/Contact/2853/index.html

Zelf zou ik voor zo'n bedrag geen extra jaar(en) garantie pakken, zelf hebben wij 3 jaar garantie voor een minimale meerprijs zeker als ik jou bedrag zie en garantie aan huis, wat vanzelf sprekend is als je hem hebt gehaald bij een erkende Panasonic dealer( neem aan dat de harense smid waar jij hem kocht dat gewoon is)

Wij hoeven iig de eerste 3 jaar niets te betalen mocht hij kuren gaan vertonen oid.. ik heb ook nog nimmer gehoord ook niet van panasonic dat ze 170 euro rekenen ook niet van onze dealer, het lijkt me wel vreemd iig mocht dit zo zijn en na 1 jaar moet je het scherm betalen? ook dat lijkt me kletskoek van de eerste plank, wij hebben toch wel wat anders vernomen.
Allemaal verkoop praatjes om een klant die niet op de hoogte is wat geld uit de zakken te kloppen

Succes iig en laat je niet voor de gek houden door een verkoper

[ Voor 57% gewijzigd door pino85 op 18-09-2009 20:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchronnie
  • Laatst online: 10-11-2024
Volgens mij valt het ook wel mee met die dode pixels, ik hoor er nauwelijks iets over.
Ik zal het nog eens goed bekijken, want het is veel geld voor een beetje extra garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat lijkt me wel verstandig dat je dit even uitzoekt ook via Panasonic zelf even goed navraag doen
Dit soort zaken zijn voor mij de reden om niet meer bij ketens zoals jij noemt iets te kopen( ben ook ooit er in getrapt al was dat met een ander product) maar het zelfde concept.. extra garantie * betere garantie*, achteraf was het allemaal onjuist dat er betere garantie op zou zitten mocht er iets kapot gaan dat pas dan alles gratis werd gerepareerd in de garantie periode.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:52:
[...]

nee hoor, alle G10 hebben DVB-C kijk maar: http://www.panasonic.se/h...0&p=TX-P46G10&p=TX-P50G10
allen niet in alle landen is deze gactiveerd, de wel bekende landentruck werkt uitstekend.
Hoe neem je met een bestaande HDD recorder op als je via DVB direct in de tv onvangt?

Groet

RObin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
dutchronnie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 19:42:

Bij de winkel waar ik hem vandaan heb (Harense Smid) kan ik 4 jaar extra garantie krijgen, en dat kost mij dan iets van 270 euro.
Bij 35% van de plasma's komen dode pixels voor zei hij, en de fabrikant doet er pas iets aan als er meer dan 7 dode pixels zijn, en ze moeten dan ook nog in het zicht zitten.

En de onderzoekskosten schijnen iets van 170 euro te kosten, dat moet je dus altijd al betalen.

Dan is de Harense Smid niet goed op de hoogte. Bij Panasonic heb je sowieso 2 jaar volledige pick up and return garantie. Dat is inclusief 100% pixel garantie. Bij 1 dode pixel kun je al aanspraak maken op die garantie. Dus niet pas vanaf 7 dode pixels. Ook zijn er bij Panasonic geen onderzoekskosten.

In dit topic (en in voorgaande delen) kun je ervaringen lezen van tweakers die zonder problemen aanspraak hebben gemaakt op deze garantie van Panasonic.

Ik begrijp overigens wel waarom de Harense Smid (bewust of onbewust) niet de juiste informatie geeft. Het schijnt zo te zijn dat op de verzekeringen een hogere marge zit dan op -in dit geval- de televisie.

De vraag is dus of jij na twee jaar nog eens vier jaar extra garantie wil hebben. Eigenlijk moet je dit soort verzekeringen alleen afsluiten als je:
1. zeker weet dat mocht de TV na 4 jaar kapot gaan je geen nieuwe TV kunt veroorloven.
2. geen genoegen neemt met een goedkopere TV die je wel kunt betalen in het geval TV kapot gaat.
3. de reperatie niet kunt betalen.

En mocht je de pech hebben dat jij net een TV koopt die pas na twee jaar kapot gaat dan moeten de reparatie kosten wel flink hoger uitvallen dan de kosten van de verzekering voordat de verzekering rendabel is.

Nederlanders zijn wat verzekeringen betreft echt een raar volk. Voor van alles en nog wat denken we een verzekering nodig te hebben. Je weet immers maar nooit. Maar als je al die kosten voor verzekeringen op een spaarrekening zou zetten dan kun je makkelijk zelf het één en ander betalen indien er iets aan de hand is. En dan hou je waarschijnlijk nog geld over ook. Maar goed, ook ik heb teveel verzekeringen voor van alles en nog wat. Ik doe er dus net zo hard aan mee. Rationeel gezien is dat echter niet zo slim. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:02:
Waren het maar een paar (2 dus) tientjes meer, bij Correct en Foka (beide in Rotterdam) betaal je resp. 50 en 60 euro extra :').
Verder is het inderdaad nette service waar pino22 van gebruik kan maken, al kan ik mij niet voorstellen dat een van bovengenoemde winkels daar de moeite voor neemt.

Pentaxiaan

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37

Wat een afzetters! Ik zou het persoonlijk NOOIT doen. De meeste dingen gaan wel stuk na 1 jaar OF na vele jaren! Over 3 jaar kan je voor bijna 270 euro een nieuwe plasma gaan halen met die prijs dalingen.

Misschien ben je eigenaar van een voetbal cafe oid waar ze met bier gaan gooien in 2010 of 2012 maar voor thuis lijkt me dat bedrag nogal overdreven.

[ Voor 10% gewijzigd door freedzed6 op 19-09-2009 00:13 ]

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
Fout,

Een plasma TV heeft geen pixels maar plasma cellen.
En het kan inderdaad voorkomen dat er een paar plasma cellen niets doen. (Al komt dit een stuk minder vaak voor dan bij LCD)

Als een verkoper tegen mij begint over Pixels bij een Plasma TV dan loop ik al weg, Heb een hekel aan verkopers die geen verstand hebben van de producten die ze verkopen.
En maar een algemeen praatje houden met daarin verwerkt altijd precies datgene wat je graag wilt horen.

Maar 35% van de Plasma TV's?
De beste man verkoopt teveel troep van LG en Phillips volgens mij.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• sNielz123
  • Laatst online: 14-09 07:30
Enige tijd niet geweest hier, na de levering van mijn 50g10.

De TV is nu een maand oud en moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

Heb getwijfeld tussen de 50V10 en de G10 evenals de Pioneers. Pioneer gaf voor mij geen meerwaarde na bekijken van de schermen en bij het kiezen tussen de V en G serie heeft de extra spiegeling van de V-serie doorslag gegeven om voor de G te kiezen.

Heb de TV besteld bij Ijsshop.be/discount-online, inclusief leveren, muurbeugel en ophangen voor 1498 euro.
Levertijd was een week of 3 uiteindelijk en dat is een lange tijd als je zo in elkaar zit als ik :) Ik wil alles NU hebben!

Nouja, samen met de monteur deze geweldenaar opgehangen en hij was hierin al behoorlijk geoefend.
Na vertrek van de monteur zag ik wel op de doos dat het om de PF versie ging en niet de P versie. Heb tot nu toe nog niets geks kunnen ontdekken waarom ik eigenlijk de P versie zou willen dus vind ik het wel best.
Heb gewoon 2 jaar garantie van Panasonic aan huis, dit is mij meerdere malen verzekerd door de monteur en tevens per mail bevestigd bij de bestelling.

De eerste avond TV kijken was echt een belevenis. Tering wat een apparaat dacht ik nog. Als dat maar niet veel te groot is op deze afstand van 3,5 meter. 's Avonds was ik na een avondje buizen zelfs een beetje duizelig.
Ik moet zeggen dat de grootte zo enorm went dat ik de volgende keer best een 60" aandurf op deze afstand. Mijn TV vind ik nu normaal. Het enige nadeel is dat overal waar je komt en TV kijkt de TV zo enorm klein is :-)

TV is aangesloten via Satteliet met zo'n klein Philips apparaatje en SCART. Ik was hier eerst huiverig voor, maar moet zeggen dat dit beeld acceptabel is en vaak zelfs goed. Met HDMI is de PS3-gaming een echte belevenis net als het kijken van films (DVD, heb nog geen blueray-discs :( ). Over de beeldkwaliteit dus geen enkele klacht. Heb op dag 2 meteen de software-update gedraaid.

Enige minpunt wat ik heb kunnen vinden is een dode pixel op 20 cm van het midden. Je ziet dit alleen als je dichtbij het scherm bent, dus stoor ik mij hier niet aan. Het plan is om over een 1,5 jaar dit te melden bij Panasonic en kijken waar ik dan uitkom (hopend op een scherm uit de nieuwe serie van dat moment :-) )

Geluid van de TV heb ik niet beluisterd omdat al het geluid via de Homecinema gaat (Harman Kardon).

Al met al geen moment spijt gehad van mijn aankoop. De G-serie is echt top, ik zie de meerwaarde van een ander scherm echt niet als deze er niet naast hangt. Het formaat had uiteindelijk nog iets groter gemogen.

• Ferry34
Kan iemand een link geven met een site met die bekende 1080p flikkering update?

De vorige link die hier werd neergezet deed het niet bij mij? Iemand op Kieskeurig wilt heel graag die update nadat ik hem erop had gewezen dat die bestond en bij de meesten de problemen oploste.

Alvast bedankt.

• Dlocks
Ferry34 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:05:
Kan iemand een link geven met een site met die bekende 1080p flikkering update?

De vorige link die hier werd neergezet deed het niet bij mij? Iemand op Kieskeurig wilt heel graag die update nadat ik hem erop had gewezen dat die bestond en bij de meesten de problemen oploste.

Alvast bedankt.
Wat werkt er dan niet? Link:
MoXeh in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb waarschijnlijk een domme vraag en heb de vorige delen al doorzocht: Kan ik als ik de land-instelling al heb ingesteld deze nog veranderen? En waar/hoe? Hij staat dus nu op Nederland en hij moet naar Zweden!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

LordSander schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:08:
[...]

Fout,

Een plasma TV heeft geen pixels maar plasma cellen.
De term pixels is niet exclusief voorbehouden aan een bepaalde schermtechniek, zowel bij LCD als plasma kun je gewoon spreken van pixels. Dat ze bij een lcd heel anders werken, ok. Maar dat het spreken over pixels bij een plasma scherm zou duiden op een gebrek aan kennis, klopt niet. Wat overigens niet wegneemt dat uit de rest van het blaatverhaal van die verkoper inderdaad wel degelijk blijkt dat ie totaal niet weet waar hij het over heeft, óf dat ie gewoon een verkooppraatje ophangt dat hem goed uitkomt ;)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23

Te kansloze winkel als je het mij vraagt. Of in ieder geval, te kansloze verkoper.

Panasonic heeft 2 jaar 0-dead-pixel garantie. Dus je krijgt een nieuw scherm zodra er 1 dode pixel gevonden wordt. En dit is zeker niet in 35% van de gevallen.

Triest, echt triest dat dit nog steeds in deze mate voorkomt :(. Er zijn natuurlijk GENOEG mensen die het wel doen omdat ze "bang" zijn gemaakt door die klaun.

• SirNobax
Wat ik mij nou afvraagt, die garantie van Panasonic zelf, geldt die nou ook bij de 'onofficiele' verkopers zoals redcoon en komplett. Op de ene bron leest je dat panasonic enkel garantie kan leveren op geregistreerde modellen van de Authorised Dealers, en op een andere bron lees je dat Panasonic op elk model garantie leverd, zolang het maar geen modellen betrefd die niet voor NL bestemd zijn, wat mij zeer exceptioneel lijkt.
Bij Panasonic zelf kan ik ook niets vinden daarover.

[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 19-09-2009 14:03 ]

Pentaxiaan

• jimmeh22

jimmeh22

HALLO?!

Ferry34 schreef op zondag 13 september 2009 @ 01:58:
[...]

De X-serie doet gewoon een pulldown naar 50/100 hz en dus idd geen 96hz. De Pana's doen dit echter bijzonder goed en in reviews wordt geen judder waargenomen.

Resolutie:
Ik zie op mijn 2 plasma's geen verschil met games (xbox op 1080p), maar ze staan in verschillende kamers en dus niet naast elkaar. Ik verwacht niet dat je enig verschil zult zien.
Bedankt voor je reply. Heeft me uiteindelijk overgehaald om de TX-P42X10 te kopen :) Heb hem sinds een aantal dagen in huis, prachtig beeld!

Heeft iemand ervaring met de TX-P42X10 i.c.m. de HDX-1000? Ik zit te zoeken naar de optimale instellingen m.b.t. het afspelen van 24p materiaal:
- Moet beelduitvoer op 1080p + 23,976Hz of bijv 720p + 50Hz?
- Moet framerate sync aan/uit?

Zelf merk ik niet veel verschil tussen de verschillende instellingen, alleen schokken sommige WMV-HD-bestanden soms zo'n 10-15 sec als de beelduitvoer op 1080p + 23,976 staat. En dan doel ik op ECHTE (frame voor frame) schokken.

• DarkSide

DarkSide

SirNobax schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:02:
Wat ik mij nou afvraagt, die garantie van Panasonic zelf, geldt die nou ook bij de 'onofficiele' verkopers zoals redcoon en komplett. Op de ene bron leest je dat panasonic enkel garantie kan leveren op geregistreerde modellen van de Authorised Dealers, en op een andere bron lees je dat Panasonic op elk model garantie leverd, zolang het maar geen modellen betrefd die niet voor NL bestemd zijn, wat mij zeer exceptioneel lijkt.
Bij Panasonic zelf kan ik ook niets vinden daarover.
Als het goed is is het nu alleen via geauthoriseerede dealers. Vroeger had je alleen problemen met parallel inkopen. Op de website van Panasonic staat ook een lijst met geauthoriseerde dealers.
Daarom biedt redcoon ook niet de garantie die panasonic wel biedt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• pino85

pino85

Klopt het geld enkel bij dealers aangesloten bij panasonic( de garantie aan huis) zo ver ik weet
En anders bel je toch even Panasonic op? dan weet je het direct he

Liefhebber van Tweakers

• Dlocks
Ter info m.b.t geauthoriseerde dealers:
mrc16 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:14:
Dit zijn de winkels die NL modellen leveren en uitsluitend deze winkels(volgens Panasonic NL) hebben recht op de volgende garantie periode(word een speciaal garantiecertificaat met stempel bijgeleverd, is nieuw nog niet alle winkels hebben ze, per 1 juni):

- 24 maanden kosteloos herstel.
- 100% pixelgarantie.
- 24 maanden @ home-service.

Niet Authorized Dealer:

- 24 maanden kosteloos herstel.
- Kost je een ritje naar Leiden, geen recht op @ home-service.
- Geen pixelgarantie

En hier dan de lijst: KLIK

Panasonic gaat nu echt onderscheid maken tussen webwinkel en fysieke winkel. De lijst staat nu nog op panasonic.nl. Zodra deze verdwijnt zal ik proberen de lijst elders te krijgen.
Ja, maar ik heb me tv bij Redcoon gekocht, goedkoopste.nu, etc. Hoe zit dat dan die zie ik niet op de lijst. Stuur even een mailtje naar: infocentre@panasonic.nl. Een dame zal je serienummer controleren, dan weet je het altijd zeker.

Panasonic.nl:

Voor niet door Haagtechno bv geleverde apparaten is de normale garantie-/serviceverlening uiteraard van toepassing. Panasonic Homeservice kan alleen door dealers/winkelverkooppunten worden aangemeld.

• SirNobax
Uitsluitend deze winkels(volgens Panasonic NL) hebben recht op de volgende garantie periode (word een speciaal garantiecertificaat met stempel bijgeleverd)
Dat is dus duidelijk, ik had de lijst al gevonden maar over het gequote'e twijfelde ik dus, blijkbaar had ik eroverheen gelezen.
Bedankt. :)

Pentaxiaan

Verwijderd

Het zit niet mee vandaag,

Zat vanmiddag een docu te kijken ging mn TV (P46-G10E) spontaan uit, toen ik hem weer aan deed kreeg ik steeds een serie van vijf knipperende standby lampjes te zien.

Ik heb mn TV gekocht bij plasma discounter (volgens hun site officieele dealer). Ik krijg alleen geen gehoor wanneer ik Panasonic bel (ik vermoed dat de service Zaterdag niet werkt :().

Heeft iemand ervaringen met defecte TV's en reperatietijden?

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:41
O bedankt Wouter dat van die speakers wist ik niet :D dan wordt het toch een Panasonic waarschijnlijk...

Thanx!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
Joshuatree schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:05:
O bedankt Wouter dat van die speakers wist ik niet :D dan wordt het toch een Panasonic waarschijnlijk...

Thanx!
Graag gedaan.

De speakers en stand kosten beide (ongeveer) 200 euro. Met een beetje zoeken of onderhandelen zou het minder kunnen zijn, maar reken 400 euro bij je Pioneer scherm op en je hebt de totaalprijs.

Panasonic V10 zal dus rond de 1800 euro zijn; voor een LX5090 van Pioneer betaal je +/- 1900 alleen voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Heb van de week een 46G10 gekocht en hij bevalt zeer goed eigenlijk, ik zie alleen nog veel dat de kleuren niet echt goed overlopen. Je ziet de 'gradienten' (toch?) teveel. Het zijn dus een soort van strepen met kleuren die niet helemaal goed in elkaar over lopen. Daarom wil ik vragen wat zijn jullie instellingen? Of hoort dit gewoon? Ook is dit mijn eerste plasma, hoort het zo dat het scherm ruist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een maand of anderhalf geleden de Panasonic TX-P50X10 aangeschaft. Prima toestel. Heb er absoluut geen spijt van. Wat ik helaas wel merk (en stoor me er steeds meer aan) is dat gezoem. De tv geeft een soort Buzzz. Vooral bij lichte tinten (witte velden) of egaal beeld. Ben ik de enige of 'hoort' dit? Is er uberhaupt iets aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
SjorsVN schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:32:
Heb van de week een 46G10 gekocht en hij bevalt zeer goed eigenlijk, ik zie alleen nog veel dat de kleuren niet echt goed overlopen. Je ziet de 'gradienten' (toch?) teveel. Het zijn dus een soort van strepen met kleuren die niet helemaal goed in elkaar over lopen. Daarom wil ik vragen wat zijn jullie instellingen? Of hoort dit gewoon? Ook is dit mijn eerste plasma, hoort het zo dat het scherm ruist?
Color Banding Posterization, ofwel dat de kleuren niet mooi overloopt komt omdat de plasma schermen geen 24-bits kleuren doen, maar waarschijnlijk 16-bit. Wat de precieze reden daarvan is weet ik niet (dat weet een andere tweaker vast wel), maar persoonlijk denk ik dat het (mede) te maken heeft met de benodigde rekenkracht om realtime 24-bit kleuren te kunnen processen.
Processing zoals frame-interpolatie is nou eenmaal duidelijker waar te nemen dan een paar miljoen extra kleurtjes, zeker bij tv uitzendingen, en H.264 films die al van nature een lager kleurenspectrum hebben.

Dat het 'ruist' komt omdat hij dithering toepast bij de kleuren die hij niet 'aankan', om op die manier bepaalde kleur accenten te kunnen weergeven.
Dit zie je bovendien ook bij LCD's, op een enkel duur model na dan. (geloof dat Phillips een aantal modellen heeft)

DVD/BR-Films, digitale tv en alle andere digitaal filmmateriaal heeft echter veel meer kleurcompressie dan de televisie, vaak zal het dus eerder aan de bron liggen, dan aan de televisie zelf.
Overigens heb ik nu een hoop reviews gelezen over de X en S serie, maar kan iemand mij vertellen of de S serie het prijs verschil waard is. Zeker als je er van uit gaat dat ik niet extreem veel achter dat ding zit.
De meerwaarde zal hem voornamelijk in de 1080P van de S serie zitten. Aangezien ik mijn toekomstige S10 aan mijn computer zal hangen is die hogere resolutie wel erg fijn. Ik zal geen uren op de tv gaan internetten, maar als ik even snel iets wil opzoeken wil ik geen deskspace hebben die kleiner is dan een gemiddelde notebook. :>

[ Voor 22% gewijzigd door SirNobax op 20-09-2009 16:19 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik zie dan een vage site voor t uploaden van bestanden, maar ik zie geen firmware die ik kan downloaden.
Misschien kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
ronwiel schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:02:
Maar ik vraag me dan weer af of je, op 2 a 3 meter afstand, het verschil ziet tussen HD ready (37X10) en Full HD (42S10).
Bij films en dergelijk wenig tot niet.

Echter, om weer terug op 'mijn computer' te vallen, schaalt de GUI van Windows (i.t.t. Linux) voor geen meter. Gevolg, gigantische icoontjes, je raakt 1/10de van je verticale deskspace kwijt door je taakbalk en de windowdecoratie, startmenu wat je complete scherm inneemt, bepaalde programma's die buiten beeld vallen, etc.
Je kan dan de resolutie op 1920x1080i zetten, maar dan word normale tekst al moeilijk te lezen (door de schaling) en kleine letters zijn al helemaal niet meer leesbaar.

Het ligt er dus voornamelijk aan waarvoor je de tv gebruikt. :)
Ferry34 schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:10:
[...]
Ik zie dan een vage site voor t uploaden van bestanden, maar ik zie geen firmware die ik kan downloaden.
Je moet op het knopje 'Free' drukken, rechtsonderaan die tabel. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 20-09-2009 16:03 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ferry34 schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:10:
[...]

De link is toch echt goed. Onderaan zie je download staan. Voor premium en voor Free. Druk op Free. Wacht even.....vul de code in. En voila je bent hem aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:42:
Ik heb een maand of anderhalf geleden de Panasonic TX-P50X10 aangeschaft. Prima toestel. Heb er absoluut geen spijt van. Wat ik helaas wel merk (en stoor me er steeds meer aan) is dat gezoem. De tv geeft een soort Buzzz. Vooral bij lichte tinten (witte velden) of egaal beeld. Ben ik de enige of 'hoort' dit? Is er uberhaupt iets aan te doen??
Voor zover ik weet komt dat geluid van de voeding van de TV. Bij een wit/licht vlak over een groot gedeelte van het scherm verbruikt een plasma wegens de techniek de meeste stroom, er wordt dus meer van de voeding gevraagd gedurende het weergeven van dat beeld. Hoe het dan precies in de voeding loopt weet ik niet (iemand anders wellicht), zo technisch ben ik niet onderlegd, maar dat zorgt in ieder geval voor het gezoem dat je hoort naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jimmeh22 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:21:
[...]

Bedankt voor je reply. Heeft me uiteindelijk overgehaald om de TX-P42X10 te kopen :) Heb hem sinds een aantal dagen in huis, prachtig beeld!

Heeft iemand ervaring met de TX-P42X10 i.c.m. de HDX-1000? Ik zit te zoeken naar de optimale instellingen m.b.t. het afspelen van 24p materiaal:
- Moet beelduitvoer op 1080p + 23,976Hz of bijv 720p + 50Hz?
- Moet framerate sync aan/uit?

Zelf merk ik niet veel verschil tussen de verschillende instellingen, alleen schokken sommige WMV-HD-bestanden soms zo'n 10-15 sec als de beelduitvoer op 1080p + 23,976 staat. En dan doel ik op ECHTE (frame voor frame) schokken.
kan je die hdx niet op 1080p/50 hz zetten? En waarom eigenlijk niet op 24p?

Mooi beeld hè? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Edit: al gevonden.

[ Voor 134% gewijzigd door Ronwiel op 20-09-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
DarkSide schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:08:
[...]

De link is toch echt goed. Onderaan zie je download staan. Voor premium en voor Free. Druk op Free. Wacht even.....vul de code in. En voila je bent hem aan het downloaden.
Bedankt!

Eh eigenlijk nog een offtopic vraag aan BradPitt of andere Piobezitters: kan een Pioneer plasma ook 1080p via je pc op hdmi aan? De site is daar niet helemaal duidelijk in.
Het wachten is nog steeds op de 54/58 V10 en de prijs daarvan, maar misschien pak ik wel de laatste 6090 Pioneer.

Nog ff doorsparen...;)

Edit: ik zie een adviesprijs staan bij de 58V10 van €5000, absurd gewoon. vooral gezien de €3200 die een Pioneer 6090 kost.

http://www.hdtvnieuws.nl/...-v10-58-65-inch-20090910/

maar later zie ik op een USA site een prijs van 2700 dollar!
http://www.bestbuy.com/si...uct&cp=1&id=1218098557263

dus dat lijkt er meer op :) Afwachten maar dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 21-09-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag de TX-P42G15, bevalt erg goed, alles werkt naar behoren, beeld is geweldig en extra's zijn erg goed.
Wat ik helemaal super vind is dat alles met 1 afstandbediening werkt door viera link en de ingebouwde dvb-c tuner. (Lokale kabelaar: CAIHIA, CAM:Alphacrypt classic, land:Finland, regio:Helsinki, zenderid opgezocht, zenders opgezocht, favorieten aangemaakt, TV helemaal uitgezet om zenders en favorieten te behouden.)

Enige is dat ik me wat zorgen maak om de dvb-c tuner icm de alphacrypt CAM.
Op meerdere plekken worden problemen voorspeld met CI+ en bovengenoemde oplossing.
Er schijnt bij onze kabelaar (CAIHIA www.caihia.nl) ook CI+ te worden geintroduceerd op niet al te lange termijn.

Weten jullie of er een mogelijkheid is om TOCH de ingebouwde dvb-c tuner te blijven gebruiken als CI+ word geintroduceerd door de kabelaar:
1. Met de huidige alphacrypt module?
2. Met een andere oplossing?

Als toelichting: van de website van de CAIHIA:

Momenteel ondersteunen wij voor het digitale platform uitsluitend de door Essent goedgekeurde modems, t.w. Samsung DC B - 9401 R, DC B – 6270R,HUMAX IR-FOX C, HD Samsung DCB-H360RS en Twindecoder/hard-disk recorder Humax iPVR9200C welke door Kabelkoerier voor ons uitgegeven worden. Mogelijkerwijze zullen hier in de toekomst ook andere modems aan toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmeh22

jimmeh22

HALLO?!

Ferry34 schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:57:
[...]

kan je die hdx niet op 1080p/50 hz zetten? En waarom eigenlijk niet op 24p?

Mooi beeld hè? ;)
Ik kan em wel op 1080p/50Hz zetten. En 23,976Hz lijkt me beter dan 24Hz, aangezien alle films ook een framerate hebben van 23,976 FPS. Maar als ik de HDX op 24p zet (dus 1080p/23,976Hz), zou de P42X10E een pulldown naar 50Hz moeten doen toch? Of moet ik de HDX op 50Hz instellen + framerate sync PAL/NTSC/24p? Ik weet et niet meer :P

Maar idd, mooi beeld! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, nog een vraagje. (naast de kabel en alphacrypt vraag)
Ik heb m'n TV (TX-P42G15E) gewoon aangezet, op THUIS gezet, en prima beeld. (oja ik heb wel ff de laatste firmware dr op gezet).
Nu zullen jullie videofielen (of is dat schelden?) het wel niet eens zijn met "prima beeld".

Mijn vraag is dan: doe ik mezelf te kort als ik hem zo laat staan?
Zo ja:

Kan iemand een TV n00b als ik uitleggen hoe je je beeld (behalve calibreren, of ik moet dat zelf kunnen doen zonder teveel kosten te moeten maken)? M.a.w. hoe krijg je het beste beeld uit die G15 zonder al te gekke dingen uit te moeten halen?

Daarnaast, moet ik nog op een bepaalde manier voorzichtig zijn met het scherm? Ik kijk haast alleen films, en maar een beetje TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jimmeh22 schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:39:
[...]

Ik kan em wel op 1080p/50Hz zetten. En 23,976Hz lijkt me beter dan 24Hz, aangezien alle films ook een framerate hebben van 23,976 FPS. Maar als ik de HDX op 24p zet (dus 1080p/23,976Hz), zou de P42X10E een pulldown naar 50Hz moeten doen toch? Of moet ik de HDX op 50Hz instellen + framerate sync PAL/NTSC/24p? Ik weet et niet meer :P

Maar idd, mooi beeld! 8)
Hm, ik ben niet heel erg thuis in dit soort opties omdat ik gewoon een ps3 gebruik en dus alleen 24p of 50hz kan uitvoeren.
Het lijkt mij dat 1080p/24 beter is omdat dit wèl wordt ondersteund wordt door jouw tv en geen 23, 976, maar dit is gewoon een gedachte van me.
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:34:
Trouwens, nog een vraagje. (naast de kabel en alphacrypt vraag)
Ik heb m'n TV (TX-P42G15E) gewoon aangezet, op THUIS gezet, en prima beeld. (oja ik heb wel ff de laatste firmware dr op gezet).
Nu zullen jullie videofielen (of is dat schelden?) het wel niet eens zijn met "prima beeld".

Mijn vraag is dan: doe ik mezelf te kort als ik hem zo laat staan?
Zo ja:

Kan iemand een TV n00b als ik uitleggen hoe je je beeld (behalve calibreren, of ik moet dat zelf kunnen doen zonder teveel kosten te moeten maken)? M.a.w. hoe krijg je het beste beeld uit die G15 zonder al te gekke dingen uit te moeten halen?

Daarnaast, moet ik nog op een bepaalde manier voorzichtig zijn met het scherm? Ik kijk haast alleen films, en maar een beetje TV.
Zet het contrast de eerste 200 uur ff niet hoger dan 50%. Heb je last van image-retention, dan zet je m iets lager. Pas in deze inspeelperiode een beetje op met statische beelden. Zet m ff op volledig beeld als je een film met zwarte balken heb bekeken.
Aan de andere kant: bij mn PX80 heb ik nergens op gelet en niks aan de hand hoor.

Beeldinstellingen: als jij het mooi vindt dan is het al prima!

Het is echter wèl zo dat het beeld veel meer leeft en diepte krijgt, als de beeldinstellingen perfect staan. Probeer s zo'n calibratie dvd te lenen, huren, kopen. Op sommige speelfilm-dvd's zit zo'n instellingsprogramma in de opties van de dvd. Volgens mij hebben de Pixar films en enkele Star Wars dit erop staan (natuurlijk, want George Lucas is de oprichter van THX).

[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 21-09-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:34:
M.a.w. hoe krijg je het beste beeld uit die G15 zonder al te gekke dingen uit te moeten halen?
Tja. Er zijn al heel veel instellingen van verschillende mensen op dit forum langsgeweest. Mijn optiek zegt dat heel weinig. Je moet je TV zo instellen zoals jij dat mooi vind. Als jij de stand dynamisch erg mooi vind met een contrast van 70%. Wie zijn wij dan om te zeggen dat moet je niet doen.
Jij kijkt er na. Jij bepaalt wat mooi is of niet.

Wil je een beetje natuurgetrouwe weergaven. Kan je beginnen met de basis instellingen die al in dit topic (of vorige delen) gepost zijn. En vanuit daar finetunen naar jouw wensen.
Een calibratie DVD kan je verder helpen zonder veel geld uit te hoeven geven aan een calibrateur.

En zoals al vermeld. De eerste 200uur wat voorzichtiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Wat is nou het verschil tussen de P42G10 en de P42S10 E op de tuner na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

rewind. schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:34:
p42s10

P42G10

Handig he zo'n site van de fabrikant.
Neo PDP, 600Hz, dynamisch contrast., Motion resolution, en de prijs bv,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit geen neodpd paneel in. (dus oude techniek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
rewind. schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:34:
Op de tuner na?

In beiden zit een DVB-C en DVB-T tuner naast de analoge tuner. Misschien niet volgens de specs, maar wel volgens de achterkant van de tv's

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:47:
[...]

lezen is moeilijk 8)7

Nog wat nieuws direct van Panasonic:

De VIERA 2009 tv's zijn niet voorbereid voor CI+. Er zullen geen wijzigingen
aangebracht worden in de software van de huidige 2009 line-up. Doelstelling is dat de
nieuwe 2010 modellen voldoen aan de Ziggo criteria en deze modellen dus gecertificeerd
zijn.
Als u een recorder icm een ingebouwde tuner gaat gebruiken, is het niet mogelijk om het digitale signaal op te nemen..
Het handigste is om de (analoge) kabel te splitsen met een spitter (met versterker). Deze is verkrijgbaar via uw electronica vakhandel. Vervolgens sluit u 1 RF kabel aan op de decoder, en 1 RF kabel aan op de recorder.
De recorder sluit u met een scart/HDMI aan op uw tv. De decoder sluit u met RF aan op uw tv.
Verder kunt u de SA-XR59 met een optische kabel en HDMI verbinden met de recorder/decoder.
Zodoende kunt u het meest optimaal gebruik maken van uw appratuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de P42S10E en heb mijn pc aangesloten op mijn tv. Nou krijg ik het niet voor elkaar om met een vga kabel de full HD resolutie in te stellen (1920x1080). Weet iemand of er een maximale resolutie is als je een vga kabel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Eerst excuses voor mijn topic vervuiling hierboven.
Op welke beurs wordt altijd weer het nieuwste TV spul gepresenteerd?

[ Voor 74% gewijzigd door Ronwiel op 21-09-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:52:
Ik heb de P42S10E en heb mijn pc aangesloten op mijn tv. Nou krijg ik het niet voor elkaar om met een vga kabel de full HD resolutie in te stellen (1920x1080). Weet iemand of er een maximale resolutie is als je een vga kabel gebruikt?
Ja, lees je handleiding, staat er netjes allemaal in. :+
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:21:
[...]
Hoe neem je met een bestaande HDD recorder op als je via DVB direct in de tv onvangt?

Groet

RObin
Niet.

[ Voor 22% gewijzigd door renbull op 21-09-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Renbull, ik heb het inmiddels door. Helaas.
Hopelijk gaat de huidige tv nog even mee, dan kan ik afwachten wat er allemaal gaat komen....

Thanks

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor jullie antwoorden.
Heb hem op warm gezet, contrast op 30, brightness op 5, kleurbeheer uit, sharpness minimaal.

Hoorde zojuist onofficieel dat bij 90% van de kleinere kabelaars de gewone CI modules in CI sloten zullen blijven werken omdat teveel mensen die hebben, alphacrypt (unsupported) dus ook.

Weten jullie trouwens wat ik kan doen om te zorgen dat ik niet al mijn zenders kwijt ben elke keer als ik m'n TV iets langer op standby zet (ik zet m nu elke keer uit, dan blijven ze ook behouden). Vind het nogal vreemd, ze verdwijnen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robinlieve

Je kan wel met een nieuwe hdd recorder van panasonic via viera link opnemen.
Dan neem je alleen niet het inkomende signaal op en kan je alleen opnemen wat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:46:
[..]

Weten jullie trouwens wat ik kan doen om te zorgen dat ik niet al mijn zenders kwijt ben elke keer als ik m'n TV iets langer op standby zet (ik zet m nu elke keer uit, dan blijven ze ook behouden). Vind het nogal vreemd, ze verdwijnen gewoon.
Ferry34 in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik voeg me af wat de reden van de huidige X10 bezitters was om niet voor een S10 te gaan. En heeft de X10E i.t.t. het UK model wel mogelijkheden voor het kalibreren van de kleuren?

En hoe zit de X10 qua inputlag?

[ Voor 8% gewijzigd door Ronwiel op 22-09-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dlocks thanks!
Ik heb er thuis naar gekeken of ik zoiets kon vinden maar kan het niet vinden, blijkbaar moet ik beter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:19:
[...]

Er zit een optie die heet zoiets als : automatische updates en die moet je uitzetten.

Ah, het stond sowieso op kieskeurig.nl:
Tv kaart in alphacrypt modele steken en vervolgens in de tv doen. Kanalen zoeken en klaar! Let op: zet bij de instellingen van de dvb-c tuner de functie 'aut. updates' uit, anders kun je elke dag opnieuw je zenders instellen.

http://www.kieskeurig.nl/...-p42g10/reviews/326677//3
Wat bedoel je dan? :$ :S
Ik kan het niet vinden in de het dvb-c menu:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/j5v90n.jpg
of moet ik het hier:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2m4ul9f.jpg

op vrije kanalen zetten ofzo?

In de manual staat ook niets als auto update ofzo
http://dlc.panasonic-euro...ang=nl-NL&model=TXP42G15E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
@wh82 Nieuw kanaalberichten = Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Silencer, dat staat ie bij mij thuis volgens mij al...

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ronwiel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:28:
Ik voeg me af wat de reden van de huidige X10 bezitters was om niet voor een S10 te gaan. En heeft de X10E i.t.t. het UK model wel mogelijkheden voor het kalibreren van de kleuren?

Ik heb nu ruim 14 dagen een P42X10Y, ik heb speciaal voor de 10Y gekozen vanwege de Mpeg4 DVB-T en DVB-C tuners en de digitale uitgang. Ik heb voor de X10 en niet voor de S10 gekozen omdat ik voorlopig niet overstap op UPC digitaal (HD) en er over het algemeen op div. fora goede resultaten gemeld werden/worden over de combinatie SD (zelfs analoog) en X10. Omdat ik toch reeds voor een uit huis wonende zoon een Digitenne abonnement betaal heb ik zo'n digitenne CI module plus insteekkaart gekocht bij de KPN winkel en dat geeft inderdaad een beter beeld dan UPC analoog mn op de vrije zenders Ned 1, 2 en 3, af en toe stoort het helaas behoorlijk, met name CH24. Als het erg stoort dan schakel ik tijdelijk even naar de DVD/HDD-recorder want die hangt nog aan UPC analoog. Wat mij stoort aan de X10 is het gebrek aan helderheid, met de standaard instellingen is er overdag alleen een redelijk beeld bij de instelling 'Normaal' met de Eco-mode op 'Aan'. Zelfs 's avonds bij een maar matig verlichte kamer is 'Cinema' met standaard instellingen eigenlijk niet om aan te zien. Inmiddels heb ik het contrast van beide instellingen flink opgeschroefd van 42 naar 58 de kleur bij beide naar ong. 24-25 terug gezet, en ook de helderheid en scherpte wat hoger ingesteld. Dit alles nadat ik de X10 nog eens had vergeleken met mijn oude vertrouwde 32" breedbeeld CRT van 9 jaar oud. Maar nog steeds ben ik er niet 100% gelukkig mee en overweeg ik de X10 door te verkopen en er een G10 voor in de plaats te nemen. (Volgens enkele reviews is de helderheid van de G10 veel hoger dan van de X10, heeft iemand hier ervaring mee?). Maar misschien moet ik wel overstappen naar de Philips 42PFL9664, ja ja ik weet het, dit is als vloeken in de kerk, maar ieder keer als ik deze TV zie sta ik versteld van het heldere en scherpe beeld met behoorlijk details in de donkere delen van het beeld, daar komt nog bij dat volgens What Hifi dit de 'Best Buy' in de catagorie 42" schermen is.

@Ronwiel....heb je hier wat aan? Ik vond in de winkel de helderheid van de S10 en de X10 niet veel verschillen. Ik denk zelf dat als je voor Plasma gaat je beter af bent met de G10 en wat is het prijs verschil nu helemaal? 150 Euro?... de G10 kun je nu al voor iets meer dan 900 Euro kopen.

3000Wp op 't dak

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ronwiel schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:28:

Vergeet ik nog om antwoord op je tweede vraag te geven, Nee je kunt de kleuren niet calibreren, alleen als je kiest voor de 'PC' ingang kan dat wel, dus voor TV en alle overige AV ingangen niet.

Een antwoord op je derde vraag heb ik niet want ik speel geen spelletjes......

[ Voor 7% gewijzigd door kor952 op 23-09-2009 03:51 ]

3000Wp op 't dak

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:16:
@robinlieve

Je kan wel met een nieuwe hdd recorder van panasonic via viera link opnemen.
Dan neem je alleen niet het inkomende signaal op en kan je alleen opnemen wat je kijkt.
Dat zou kunnen, maar dat is niet zo flexibel....

groet
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.