Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Ben een maandje geleden bij mijn TX-P42G10E even in het service menu wezen kijken om te zien of ik het aantal branduren makkelijk kon vinden, dus een beetje door de menu's gerommeld, dit was niet zo. Na wat gegoogle had ik toen uiteindelijk wel gevonden hoe het voor dit model moest en probleem opgelost.

Nu weet ik dat je in het service menu van alles kan veranderen, ik neem aan dat ik toentertijd niks geks gedaan heb, TV doet het prima etc. Maar je kan daar ook heel subtiel witwaarde en kleuren weet ik het aanpassen voor zover ik weet, nu vraag ik me toch af of ik dat toen misschien per ongeluk een klein beetje heb gedaan. Heb hier niet echt een reden voor want het beeld ziet er goed uit, toch blijft die twijfel in mijn achterhoofd.

Weet iemand zeg maar de "default" waardes die bij de menu's in het service menu horen of een plek waar ik die kan vinden? Google heeft dit keer helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst op werk even een aantal schermen naast elkaar gezet. Ben zelf namelijk ook op de markt voor een nieuw scherm van 32" of evt. 37" op mn studentenkamertje van 15m2.
Nu ben ik zelf erg 'specs-geil', maar heb op werk eens de potentiele kandidaten naast mekaar gezet op dezelfde bron (Panasonic BD80). Het ging om de Panasonic 42C10E (37" versie hadden we ff niet uigepakt :P), Samsung 32B550, Samsung 32B530 en de Sony 32W5500. En ooooh wat was die plasma mooi O+. Maar zoals ik zei ben ik specsgeil en heb ik nogal enige moeite om een scherm te kopen met een resolutie van slechts 1024x768 :P, vind ik zo 'zonde' van m'n PS3 welke mooi 1920x1080 uitspuugt. I know, dikke bull 8)7
[/quote]
Waarom niet de 32” LCD topmodel van Panasonic TX-L32V10E? Erg mooi beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Yellowneck schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:10:
[...]

Heb laatst op werk even een aantal schermen naast elkaar gezet. Ben zelf namelijk ook op de markt voor een nieuw scherm van 32" of evt. 37" op mn studentenkamertje van 15m2.
Nu ben ik zelf erg 'specs-geil', maar heb op werk eens de potentiele kandidaten naast mekaar gezet op dezelfde bron (Panasonic BD80). Het ging om de Panasonic 42C10E (37" versie hadden we ff niet uigepakt :P), Samsung 32B550, Samsung 32B530 en de Sony 32W5500. En ooooh wat was die plasma mooi O+. Maar zoals ik zei ben ik specsgeil en heb ik nogal enige moeite om een scherm te kopen met een resolutie van slechts 1024x768 :P, vind ik zo 'zonde' van m'n PS3 welke mooi 1920x1080 uitspuugt. I know, dikke bull 8)7
Omdat je zo specs-geil bent, zal ik je s wat èchte specs noemen ;) Je moet namelijk wel weten hoe de specs worden gemanipuleerd!

Een moderne lcd heeft een refresh van 2-6 ms- een plasma heeft een refresh van 0,001ms.

Het daadwerkelijke contrast van een plasma ligt ongeveer 3 keer zo hoog dan die van een lcd met conventionele backlight. Dit contrast kan je meten met een ansi-test. De tv moet dan een beeld tonen met witte en zwarte vlakken zoiets als een schaakbord. Het verschil tussen de witte en zwarte vlakken is het daadwerkelijke contrast.
Het contrast zoals de fabrikanten meten is nutteloos: eerst wordt een volledig wit scherm getoond met 100% helderheid en contrast, daarna een zwart scherm met alles op laagste stand en het verschil daartussen is het contrast. Dit heeft echter niets met beeldkwaliteit te maken, terwijl dat bij de ansi-test wèl het geval is.

De echte kijkhoek van een lcd is vaak bijzonder klein. 30 cm naar links of rechts zorg al voor andere kleuren of een minder of blauw/paarse zwartweergave.
De kijkhoek van een plasma is 180 graden. Al sta je er naast dan zijn de kleuren hetzelfde.

Deze is bijzonder belangrijk: de motion resolution. Dit is het meten van scherpbehoud bij bewegende beelden en dus van ghosting en die techniek is er nog niet zo lang. Op de hdtv worden testbeelden getoond die gaan bewegen. De lijnen zijn genummerd en er wordt door een high speed fototoestel foto's gemaakt om te kunnen zien hoeveel van deze 1080 beeldlijnen correct worden weergegeven.
Een full hd lcd doet 600 beeldlijnen maximaal. De rest van de beeldlijnen worden verkeerd weergegeven.
Een hdready plasma doet minimaal 700 beeldlijnen. Hoger kan niet omdat de test eigenlijk is ontworpen voor 1080 schermen.
De nieuwe Panasonic G en V serie doen 1080 lijnen, de S doet 900.

http://www.hdguru.com/wil...ts-hd-guru-exclusive/287/
http://hdguru.com/wp-cont...ution-tests-125-hdtvs.pdf

Na dit artikel van de bekende testers van hdguru werden bij meer reviews de motion resolution gemeten en getoond. Ik laat je ff de test zien van de Pana 42PX80 die ikzelf in de huiskamer heb staan. Een hdready met 1024x768 reso en is nu te koop voor ruim onder de €700.

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Calibration/

Motion resolution 700
Viewing angle Excellent (> 150°)

Input lag On par with Samsung F96 (zij gebruiken de F96 als referentie)

Motion Resolution
Some of you may be surprised by a motion resolution of only 700 on the Panasonic TH42PX80, but there's a perfectly logical explanation. This is because the test pattern I used (Chapter 31 of the FPD Benchmark Software) to measure motion resolution is mastered in 1080i resolution, and so cannot be fully resolved by the Panasonic TH42PX80 which sports a native resolution of only 1024 x 768.

Dit is de test van de 37 inch full hd lcd van sony KDL37W5500U
http://www.hdtvtest.co.uk...dl37w5500-20090524150.htm

Viewing angle 100° (de hdready Pana doet meer dan 150 graden kijkhoek)
Motion resolution [Motionflow] “Standard” and “High“: 600; “Off”: 300
(de Pana doet minimaal 700 beeldlijnen)
Black level Very good (0.09 cd/m2 calibrated) (de Pana doet 0,05 cd/m2 calibrated)

Afhankelijk van de instellingen is de motion resolution 300-600. De rest van de beeldlijnen worden niet correct weergegeven (andere kleur/ghosting). Maar mensen vinden het belangrijk om te zeggen: ik heb een full hd!! (jammer dat de tv het niet toont echter).

Input lag (rel. to Samsung F96) 21ms in [Game Mode]; 42-67ms otherwise
Ga je gamen: zet dan de gamemode aan, want anders wordt je online totaal ingemaakt met gamen!

Oh ja, een test van de Samsung, maar dan de betere B650 serie
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/Calibration.htm

Viewing angle 90° Bijzonder slecht
Motion resolution [100Hz Motion Plus] "Smooth": 650; "Clear": 600; "Off": 300 300 is erg slecht
Input lag (rel. to Samsung F96) 17-33ms in [Game Mode] or over VGA; 85-100ms otherwise
Blacklevel Deepest among non-LED LCDs (0.04 cd/m2 calibrated) Wel goed, al zijn de details in het zwart wel verdwenen.

[ Voor 44% gewijzigd door Ferry34 op 05-09-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Ouwe 4:3 beeldbuis is vervangen, het is een TX-P42GA11 geworden :) Ik had eerst schrik dat SD (satelliet/scart) niet ging meevallen, maar nu de tv hier in de living staat moet ik zeggen dat het zelf goed meevalt! Het analoge kabel signaal is zelf degelijk! Nu nog HD content proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het probleem van de flikkeringen moet niet gekker worden.

Op kieskeurig was iemand die schreef hetvolgende:

Vraag:
Marc F
02-09-2009 Hallo, is er iemand die de G10 aan een multimedia pc heeft gehangen? Dus vanaf zijn pc games speelt en films bekijkt?
Ik wil deze tv heel graag, maar lees op veel forums verhalen over zeer slecht beeld bij 1080p/24, dus ik ben heel bang dat wat ik wil niet gaat werken :(
In ieder geval alvast bedankt :)
Groeten, Marc

Reageer op deze vraag

Ik schreef hem over de update die er is die dit probleem zou verhelpen. Hij antwoordde dit:

Reactie:
Marc F
04-09-2009 Dank je Ferry voor je reactie, ik heb net ook even iemand van Panasonic nl gesproken en die wist me te vertellen dat deze update er ook niet gaat komen :( Sterker nog, er werd afgeraden dit toestel voor wat ik ermee wilde gaan doen te kopen omdat het niet ging werken... Baal echt als een stekker, na 4 maanden zoeken en uitzoeken ben ik weer waar ik begon :(

http://www.kieskeurig.nl/...tx-p42g10/reviews/326677/

Er wordt gewoon afgeraden een multimedia pc aan de tv te hangen, het moet toch niet veel gekker worden!

Overigens schiet me te binnen dat de vertegenwoordiger van Panasonic die toevallig in de winkel was toen ik mijn plasma aan het testen was, mij ook afraadde om er een pc aan te hangen 8)7
Ik ben er zó tevreden over, dat ik allang geen monitor meer heb.

Maar dit hele 1080p is echt een slechte zaak en dat er geen officiële update is, is helemaal belachelijk.
Waar hebben jullie eigenlijk die update precies vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
[b]Yellowneck schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:10
Maar zoals ik zei ben ik specsgeil en heb ik nogal enige moeite om een scherm te kopen met een resolutie van slechts 1024x768 :P, vind ik zo 'zonde' van m'n PS3 welke mooi 1920x1080 uitspuugt. I know, dikke bull 8)7
Meeste ps3 games draaien native op 720p en worden door de ps3 naar 1080p geupscaled alvordens het beeld naar je tv gaat.

Zelf heb ik hier nu al één jaar lang een 37'' HD-Ready Plasma staan (1024x720-of-768) waarop ik game met een Xbox360 (720p), DVD's kijk met een Toshiba EP-30 HD-DVD speler (Upscaling voor gewone dvd's - Staat ingesteld op 1080p) en digitale tv op kijk met een Samsung hd decoder.(720p)

Het geld voor een Full HD 42'' of 46'' G10/V10 ligt al geruime tijd klaar,
En toch ren ik er niet mee naar de winkel om er een te kopen.

Eerste was ik ervan overtuigd dat zodra het geld er was ik een Full HD plasma zou gaan kopen,
Toch heb ik het uiteindelijk niet gedaan omdat het nog helemaal niet nodig is, Het beeld dat ik nu heb is gewoon goed genoeg.

Houd er ook rekening mee dat een HD-Ready of Full HD TV geen wondermiddel is tegen kartelrandjes in games, Die blijven namelijk gewoon.
Dat komt omdat de huidige consoles niet in staat zijn HD beelden op het scherm te toveren en tegelijkertijd goede AA toe te passen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Er wordt gewoon afgeraden een multimedia pc aan de tv te hangen, het moet toch niet veel gekker worden!

Overigens schiet me te binnen dat de vertegenwoordiger van Panasonic die toevallig in de winkel was toen ik mijn plasma aan het testen was, mij ook afraadde om er een pc aan te hangen 8)7
Ik ben er zó tevreden over, dat ik allang geen monitor meer heb.

Maar dit hele 1080p is echt een slechte zaak en dat er geen officiële update is, is helemaal belachelijk.
Waar hebben jullie eigenlijk die update precies vandaan?
Ik vind dit ook een slechte zaak. Een TV hoort het gewoon goed te doen met allerlij randapparatuur. Of dit nu een DVD-, BluRayspeler, Media-apparaat of een PC is. De PC stuurt gewoon een 1080p signaal naar de TV toe. Puur en simpel. Vind dit net zoiets als een 3zits bank kopen waar je niet op de middelste plek mag zitten. Kan de bank niet zo goed tegen.
Ik was juist blij met Panasonic omdat hun garantie afhandeling erg goed was. Maar dit vind ik slechte customer care. Panasonic zou wereldwijd gewoon voor een oplossing moeten zorgen.
Ik ben blij met de link in dit topic naar de update die er uit is gebracht. Bij mij werkt hij perfect. En ben nog steeds erg blij met mijn scherm.
PS er zijn ook mensen met een PS3 die het flikker probleem hebben. Dit moet toch gewoon vallen onder een standaard game device / bluray speler lijkt me. Niet een of ander 'vage' pc met raar moederbord en slechte drivers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op zondag 06 september 2009 @ 07:11:
[...]

Ik vind dit ook een slechte zaak. Een TV hoort het gewoon goed te doen met allerlij randapparatuur. Of dit nu een DVD-, BluRayspeler, Media-apparaat of een PC is. De PC stuurt gewoon een 1080p signaal naar de TV toe. Puur en simpel. Vind dit net zoiets als een 3zits bank kopen waar je niet op de middelste plek mag zitten. Kan de bank niet zo goed tegen.
Ik was juist blij met Panasonic omdat hun garantie afhandeling erg goed was. Maar dit vind ik slechte customer care. Panasonic zou wereldwijd gewoon voor een oplossing moeten zorgen.
Ik ben blij met de link in dit topic naar de update die er uit is gebracht. Bij mij werkt hij perfect. En ben nog steeds erg blij met mijn scherm.
PS er zijn ook mensen met een PS3 die het flikker probleem hebben. Dit moet toch gewoon vallen onder een standaard game device / bluray speler lijkt me. Niet een of ander 'vage' pc met raar moederbord en slechte drivers.
idd.. ik heb dat flikker probleem dus met mijn ps3.. zelfs na die klote update...! :( Zouden ze bij panasonic wel uberhaupt bezig zijn met een update voor de mensen die nog steeds niet van de flikkers af zijn..?!!
Dat ze op z'n minst laten weten of ze der mee bezig zijn of niet..!! Sjongejonge! Ik krijg er haast jicht van!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Begrijp ik het nu goed dat de 'flikker' (synchronisatatie) problemen alleen optreden bij de '600 Hz' ('G10', 'G15' en 'V10') modellen? Want ik hoor tot nu toe geen klachten over de 'S', 'U', 'X' en 'C' series.

Ik krijg morgen mijn TX-P42X10Y en ik hoop toch werkelijk dat hij geen problemen heeft met mijn WD-TV.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Het is idd om moedeloos van te worden wat ik hier lees over het flikkerprobleem bij de G10.
Als er zelfs op een consumentensite als kieskeurig over gesproken wordt lijkt het echt een probleem bij de G10 aan het worden.

Het meest stoor ik me aan de arrogante houding van Panasonic die ik steeds meer begin te lezen hierover.
We zijn als consument maar een klein visje in de enorme vijver blijkbaar en ook hier lijkt weer de arrogante vd macht op te steken.
Ik ben allang klaar ermee met de naam Panasonic en zie ze zeker niet meer als een gewone fabrikant zoals alle anderen.
Het blijkt maar weer dat de service toch belangrijker is dan het product zelf uiteindelijk.

Overigens viel het mij op dat het flikkeren toch meer optreedt bij 60 ipv 50Hz, het lijkt wel of de TV aan zijn "plafond" zit.
Achterlijke opmerking van "hang een PC niet aan de TV", lekker makkelijk je er weer vanaf te maken Panasonic!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 19:28

Twazerty

AVCHDCoder developer

kor952 schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:11:
Begrijp ik het nu goed dat de 'flikker' (synchronisatatie) problemen alleen optreden bij de '600 Hz' ('G10', 'G15' en 'V10') modellen? Want ik hoor tot nu toe geen klachten over de 'S', 'U', 'X' en 'C' series.

Ik krijg morgen mijn TX-P42X10Y en ik hoop toch werkelijk dat hij geen problemen heeft met mijn WD-TV.
Ik weet niet of ik dan hetzelfde zie als jullie flikkerprobleem maar ik heb met mij S10 ook een beetje last van flikkeren. Vooral grotere witte vlakken flikkeren wat. Dit heb ik gezien bij zowel 1080i en 1080p input. (PC, kabeltuner en Blu-ray via HDMI)

Hierboven word gesproken van een hoge kijkhoek tot wel 180 graden. Dit is gewoon nutteloos aangezien het beeld dubbel is als de kijkhoek te groot is. Je ziet dan het beeld aan de voorkant van de glasplaat en achter de glasplaat. Hier heeft LCD geen last van. Als ik mijn mening mag geven zou ik zeggen dat de kijkhoek van een LCD vele malen groter is. (Geen dubbel beeld en alles kunnen zien)

Waarom beweegt het beeld continue? Zet ik een stilstaande foto op en als je dichtbij kijkt zie je de pixels continue veranderen. Is dit om het inbranden te voorkomen?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Twazerty schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet of ik dan hetzelfde zie als jullie flikkerprobleem maar ik heb met mij S10 ook een beetje last van flikkeren. Vooral grotere witte vlakken flikkeren wat. Dit heb ik gezien bij zowel 1080i en 1080p input. (PC, kabeltuner en Blu-ray via HDMI)

Hierboven word gesproken van een hoge kijkhoek tot wel 180 graden. Dit is gewoon nutteloos aangezien het beeld dubbel is als de kijkhoek te groot is. Je ziet dan het beeld aan de voorkant van de glasplaat en achter de glasplaat. Hier heeft LCD geen last van. Als ik mijn mening mag geven zou ik zeggen dat de kijkhoek van een LCD vele malen groter is. (Geen dubbel beeld en alles kunnen zien)

Waarom beweegt het beeld continue? Zet ik een stilstaande foto op en als je dichtbij kijkt zie je de pixels continue veranderen. Is dit om het inbranden te voorkomen?
Het flikkeren waar jij het over hebt is inherent aan plasma, het beeld wordt gewoon een x aantal keer per seconde opgebouwd en daar tussen in ziet dus geen beeld. Hoe hoger de frequentie hoe minder je ervan ziet. Dit effect wordt ook vanzelf minder na een tijdje. Ook een lager contrast zorgt ervoor dat het effect minder zichtbaar wordt. (in je ookhoeken zul je het altijd zien, dat is een ander verhaal en ligt niet aan de TV) Dit is NIET het 1080p flikkering probleem.

De inkijkhoek van LCD is veel kleiner, want voor je het dubbele beeld begint te zien bij plasma, is bij LCD het contrast en de kleur al lang niet meer wat het zijn moet. Dit is makkelijk objectief vast te stellen door ze naast elkaar te zetten.

Bekijk deze plaatjes en je begrijpt wel wat ik bedoel.
http://www.extremetech.com/image_popup/0,,iid=238171&aID=241673&sID=1021,00.asp
http://www.extremetech.com/image_popup/0,,iid=238174&aID=241673&sID=1021,00.asp

En dit artikel geeft ook nog wat cijfers:
http://www.displaymate.com/LCD_Plasma_ShootOut.htm

Er worden snelle kleurwisselingen weergegeven om zo de juiste kleur te bereiken, dat is normaal.
Je ziet het van een afstandje al niet meer, dithering heet het... wordt ook in LCD's toegepast. Dit is waarschijnlijk wat jij verstaat onder het bewegen van het beeld.

Alleen 10-bit panelen kunnen dezelfde kleuren weergeven zonder dithering maar zijn bijzonder zeldzaam. (en het verschil is amper te zien, omdat de meeste bronnen een hoop kleurinformatie weg gooien door compressie)

http://graphicssoft.about.com/od/glossary/l/bldithering.htm

Bij alles wat je kunt zien van 10cm afstand geldt natuurlijk: Is dit wel een probleem?
Beoordeel de TV op de afstand en hoek waar je er ook daadwerkelijk naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

kor952 schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:11:

Ik heb de X10 en nergens last van. Ik merk wel dat als ik vanaf 100 Hz de 50 Hz stand inschakel, dan zie ik kort een flikkering. Maar dit is volgens mij een ander soort flikkering dan bij de G10.

edit: weet iemand of 1:1 pixelmapping op de X10 mogelijk is? Het is een HD-ready scherm. Ik heb gelezen in een vorige TS dat pixelmapping niet gaat lukken op een HD-ready, omdat je bij die schermen de overscan niet uit kan zetten. Maar bij mijn X10 kan je de "beeldscan" wel degelijk uitzetten. De resolutie van het paneel is 1024*768, een gangbare reso voor computers dus. Dus dan moet pixelmapping toch gewoon kunnen?

[ Voor 25% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-09-2009 15:31 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

1:1 pixil mapping krijg je als je dezelfde resolutie uitstuurt als je beelpunten op je TV hebt, en dan d.m.v. overscan/underscan het beeld aanpast zodat het beeldvullend word.

Echter.....een Bluray heeft natuurlijk een hogere resolutie en kan dus niet 1:1 worden doorgegeven.
Wil je dit ook 1:1 hebben dan heb je dus idd een full-HD scherm nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik wil de TV aansturen met de computer, het liefst heb ik dan 1:1 pixelmapping (scherpere letters). Ik dacht juist dat beeldscan uit moet staan, zodat het beeld niet veranderd wordt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja beeldscan moet dan uit staan. Waarschijnlijk zie je dan nog steeds een te klein beeld. Dit kan je bij stellen in het configuratiescherm van je videokaart. Als je het dan beeldvullend hebt, heb je de juiste uitsturing. En inprincipe 1:1 pixelmapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ferry34 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:36:
Bij Scheer en Foppen koop je nu de 37 inch hdready Panasonic TX-P37C10 voor €439,95.
Geldig t/m 12 sept.

[...]

Aan de Onkyo zal het niet liggen, want ik heb dezelfde en ik heb geen enkel probleem met 1080p (xbox360 en ps3. Die laatste staat bij blu-ray op 50hz, omdat mn PV geen 24p aankan). Geweldige receiver!
Heb je de Onkyo op passthrough staan zodat die niets aan het signaal sleutelt?
Staat op passthrough ja. Voorlopig toestellen maar op 1080i gezet ipv 1080p en Onkyo verkopen. Jammer eigenlijk want is héél goeie receiver maar werkt dus duidelijk niet goed samen met mijn tv. Heb me in UK ook eens 2 deftige hdmi kabels besteld, kan geen kwaad om eens te testen met degeijk materiaal en was ook niet overdreven duur voor 2 stuks (50 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Heeft iemand hier ervaring met de G10 in combinatie met de 8800GTX? Om precies te zijn (in mijn geval) de MSI 8800GTX OC. Ook ik begin nu namelijk wat ongerust te worden over al die flickering verhalen...
Ik ben nog steeds aan het sparen voor de 42G10... ondertussen al de 46G10:) en wacht netjes tot mijn belastingteruggave gestort is.

Ik ga de TV voornamelijk aansturen via mijn PC, dus wil er wel zeker van zijn dat dit zonder problemen gaat lukken. Het is nu niet zo dat ik mijn PC eventjes mee kan nemen naar de winkel om het zelf te testen. Daarnaast zal ik nog wel gebruik maken van mijn Sony DVD speler, en zo af en toe eens wat tv kijken. Maar het voornaamste is dus aansturen via de PC.

edit: via DVI->HDMI aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Vandaag game pc met een HD4850 aangesloten (met goedkoopste dvi->hdmi kabel die ik kon vinden) en geen enkele HDMI flikkering gezien. Paar games zitten spelen en geen problemen opgemerkt... Ook 1:1 pixelmapping was geen probleem, gewoon beeldscan uit op de tv en op de pc underscan slider op 0%. Enige wat ik niet vond was het geluid langs HDMI krijgen met die ati hdmi driver, ik zie nergens bij audio uitvoer de optie staan. Bij hardware beheer staat het apparaat wel functioneel met geladen driver :S (van de realtek site). Gewoon dan maar optisch aangesloten aan de surround set :) Is wel een compleet andere ervaring dan te moeten gamen op zo een 19" lcdtje :P

DVD speler op 1080p heeft geen enkel probleem, maar heb ik die gewoon weer op 576p gezet. Ik zie geen verschil tussen de up-scaling van speler of tv...

Dit was op een TX-P42GA11.

[ Voor 3% gewijzigd door _Silencer op 06-09-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
lapino schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:54:
[...]

Staat op passthrough ja. Voorlopig toestellen maar op 1080i gezet ipv 1080p en Onkyo verkopen. Jammer eigenlijk want is héél goeie receiver maar werkt dus duidelijk niet goed samen met mijn tv. Heb me in UK ook eens 2 deftige hdmi kabels besteld, kan geen kwaad om eens te testen met degeijk materiaal en was ook niet overdreven duur voor 2 stuks (50 euro).
Mn hdmi 1.3 kabels kosten 9 euro per stuk en doen het perfekt met 1080p doorgifte en hd surround ;)

Eigenlijk zou je ff een andere receiver erop moeten aansluiten, want anders verkoop je misschien je Onkyo onnodig en dat zou zonde zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik lees ben terug op GOT beginnen te lezen ivm de nieuwe pana's.
Ik heb een P50Y70 al 2 jaar en dat ding is perfect. Enkel, het is niet milieubewust.

Mijn vraag: hoeveel beter zijn de nieuwe pana plasma's? (ONdertussen al 2 generaties verder dan mijne)
Is er nog steeds geen LCD dat de pana's evenaard? (Lcd verbruikt minder en gaat langer mee zonder degradatie)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik was er al bang voor. De moderne plasma's hebben ook gewoon last van inbranden. Mn pc stond denk ik 1 uur op de pc aangesloten met foobar als player op de voorgrond. Ik schakelde over en ja hoor de player stond in beeld. :|
Na een half uurtje gewone tv eroverheen was het weer weg. Ik zit ook nog in mijn eerste 200 uur.

Heb de S10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ferry34 schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:52:
[...]

Mn hdmi 1.3 kabels kosten 9 euro per stuk en doen het perfekt met 1080p doorgifte en hd surround ;)

Eigenlijk zou je ff een andere receiver erop moeten aansluiten, want anders verkoop je misschien je Onkyo onnodig en dat zou zonde zijn!
Tja maar ik heb nu niet direct een hdmi receiver op overschot liggen :) Kabels die ik gebruik zijn echter enorm goedkoop (5 euro of zo) en gekocht bij een computerleverancier hier in de buurt, denk dan ook dat het wel eens zou kunnen dat deze wel 'ok' zijn maar nét te kort komen om deftig 1080p te ondersteunen. Zal wel zien met de nieuwe kabels, en als dat niet werkt, dan wordt het sowieso nieuwe receiver. Nieuwe speakers zullen overigens niet rouwig zijn als ik een betere receiver heb (Canton Chrono SL's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:21
Twazerty schreef op maandag 07 september 2009 @ 08:09:
Ik was er al bang voor. De moderne plasma's hebben ook gewoon last van inbranden. Mn pc stond denk ik 1 uur op de pc aangesloten met foobar als player op de voorgrond. Ik schakelde over en ja hoor de player stond in beeld. :|
Na een half uurtje gewone tv eroverheen was het weer weg. Ik zit ook nog in mijn eerste 200 uur.

Heb de S10
Dat wat je beschrijft is image retention; een heel normaal fenomeen bij plasma. Als het ingebrand was, zou je foobar nu nog op het scherm staan en daar ook nooit meer weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Wouter Rebel schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:04:
[...]
Dat wat je beschrijft is image retention; een heel normaal fenomeen bij plasma. Als het ingebrand was, zou je foobar nu nog op het scherm staan en daar ook nooit meer weg gaan.
Hoe lang mag een beeld dan aan blijven staan voordat de image retention eeuwig blijft? 1 uur, 10 uur, 3 dagen? Een inbrander zit ik echt niet op te wachten, hij moet nog minstens 2 jaar meegaan. Ik probeer echt voorzichtig te zijn want ik weet dat je met een LCD alles uit kunt halen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
m2xum2xu schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:37:
Heeft iemand hier ervaring met de G10 in combinatie met de 8800GTX? Om precies te zijn (in mijn geval) de MSI 8800GTX OC. Ook ik begin nu namelijk wat ongerust te worden over al die flickering verhalen...
Ik ben nog steeds aan het sparen voor de 42G10... ondertussen al de 46G10:) en wacht netjes tot mijn belastingteruggave gestort is.

Ik ga de TV voornamelijk aansturen via mijn PC, dus wil er wel zeker van zijn dat dit zonder problemen gaat lukken. Het is nu niet zo dat ik mijn PC eventjes mee kan nemen naar de winkel om het zelf te testen. Daarnaast zal ik nog wel gebruik maken van mijn Sony DVD speler, en zo af en toe eens wat tv kijken. Maar het voornaamste is dus aansturen via de PC.

edit: via DVI->HDMI aansluiting
Ik heb sinds 3 weken de p42G10 waar ik naast digitale tv van ziggo ook een pc op heb aangesloten om mijn films te kijken en af en toe wat op te gamen. Ik heb geen HDMI output op mijn videokaart (MSI 8800GT OC) dus heb een DVI - HDMI kabel gekocht en dit werkt prima. Geen last van flikkeringen of andere dingen. Niet bij het spelen van games of bij het kijken naar films. Geluid loopt nu via de optical uitgang naar de geluidsset omdat DVI geen geluid heeft (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Guustaaff een DVI poort kan wel geluid zetten op HDMI bij de nieuwe ATI kaarten er zit daar een 7.1 digitale audio chip in. Er zijn zelf satelliet receivers met DVI poorten die geluid over de DVI->HDMI kabel krijgen. Ik geef je wel gelijk dat een standaard DVI poort dit natuurlijk niet kan.

Als iemand weet hoe je die HDMI ati audio driver werkend krijgt in WinXP laat iets van je horen :) Bij audio uitvoer zie ik enkel de onboard realtek chip staan... ook al is het HDMI audio apparaat functioneel in hardware beheer. In Linux (Ubuntu) zie ik de HDMI optie staan, maar doet niets :s Oh ja video uitvoer in Linux werkt ook 1:1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Als je je tv normaal gebruikt dan branden ze niet meer in. Je moet niet 1 statisch beeld erop houden voor 20 uur. Maar een paar uur kan makkelijk, dat gaat zo weer weg. Je moet trouwens WEL de eerste 200 uur goed opletten want in die periode veroudert de fosfor het snelste en dan kan je wel kan hebben op een inbrander. Ook niet bij normaal gebruik, maar dan is 10 uur wel teveel denk ik om een statisch beeld te hebben staan.

En trouwens, ik heb op vakantie Toshiba LCD's zien staan in verschillende sportcafe's, deze hebben heel lang op die engelse sportzender gestaan met constant die scores rechts en onderaan. Nu hadden ze een muziekdvd opstaan en je zag die andere rasters ook gewoon nog overduidelijk. Die waren veel donkerder dan de overige gebieden. Ook een soort van inbranden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Als het goed is wordt straks mijn X10 (37 inch) geleverd. Nu heb ik hier op het forum een keer een linkje voorbij zien komen naar een anti inbrand dvd. Ik kan deze echter niet meer vinden. Heeft iemand die toevallig voor me? Of is dat echt onzin en overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is echt onzin en overbodig ;)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Laatst online: 03-09-2021
Guustaaff schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:59:
[...]

Ik heb sinds 3 weken de p42G10 waar ik naast digitale tv van ziggo ook een pc op heb aangesloten om mijn films te kijken en af en toe wat op te gamen. Ik heb geen HDMI output op mijn videokaart (MSI 8800GT OC) dus heb een DVI - HDMI kabel gekocht en dit werkt prima. Geen last van flikkeringen of andere dingen. Niet bij het spelen van games of bij het kijken naar films. Geluid loopt nu via de optical uitgang naar de geluidsset omdat DVI geen geluid heeft (duh)
Guustaaff (en _Silencer in mindere mate ivm niet overeenkomen met de hardware en tv keuze): ik ben zeer blij dit te lezen:) Voor zover ik het snap is het dus meer een kwestie van geluk dat je een goede tv hebt ontvangen, omdat sommige mensen er dus WEL last van hebben. In dat geval gewoon je tv eindeloos terugsturen tot je een werkend exemplaar ontvangt. Op het gebied van audio ben ik me bewust dat de 8800 geen geluid over HDMI stuurt, maar ik heb ook een optical out naar mn 5.1 set dus dat is geen probleem.

Guustaaff-> wat voor instellingen in nvidia control panel heb je moeten doen om dit werkend te krijgen? ook in verband met 24p (of heb je dit nog niet getest?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Mijn Onkyo er even tussenuit gehaald en alles (PS3, Xbox360, Popcorn Hour) aangesloten rechtstreeks op tv. Geen probleem met 1080p, dus duurdere kabels zullen niet veel uitmaken dan (momenteel hangt xbox360 zelfs met tussenstukje en 2 hdmi kabels aan tv, no probs). Jammer, maar Onkyo606 en P50V10=no go :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
m2xum2xu schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:12:
[...]

Guustaaff-> wat voor instellingen in nvidia control panel heb je moeten doen om dit werkend te krijgen? ook in verband met 24p (of heb je dit nog niet getest?).
Nadat ik de pc had aangesloten was het even zoeken hoe ik de overscan op de tv kon uitzetten. Scherm 'paste' niet in het beeld. Bleek dat je de aspect op 16:9 moet zetten en niet op auto. Bij auto verdwijnt de optie uit de menu's.

Met het 24p heb ik nog niet getest. De output in de nvidia opties staat nu op 50htz. Op de tv zelf kan ik er niet over vinden. Als je uitlegt wat precies bedoelt (ja nog enigszins een nood op dat gebied) wil ik wel wat voor je testen.

Edit:

Even gezocht en het lijkt dat de tv wel 24p kan weergeven. Het wordt in elk geval bij de output opties wel als mogelijke output. En dat is dan 'een modi die het scherm kan weergeven' zolas het ongeveer in de opties staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Guustaaff op 07-09-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst een hele dag infamous lopen spelen op men ps3 nu zie ik constant die HUD nog in men beeld kheb al 3 films zitten kijken maar het gaat maar niet weg help me ik word gek wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Net mijn X10 aan de muur gehangen. Net even een 720p trailertje gekeken en dat was al kwijlen voor mij.

De wandsteunen waren wel echt een nachtmerrie. Ik heb bij de tv een Temium beugel gekocht, die paste dus niet. Ging maar tot vesa 200 x 200 terwijl ik 400 x 300 nodig had. Toen maar omgeruild voor een Vogel (EFW 8205). Ook niet echt ideaal. Ik snap dat het leuk is de plasma strak tegen de muur te hebben maar deze beugel overdrijft het een beetje. Ik kan de ingangen aan de achterkant niet gebruiken omdat er te weinig speling is. Wat doe ik verkeerd? Lijkt me toch niet echt normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring en/of verdere gegevens van de panasonic p42s11e in vergelijk met p42x10e?
Kan het typenummer niet bij panasonic vinden.
De hele s serie trouwens niet.
Of heb ik mij weer iets aan laten smeren wat niet courant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarin de 50S10 en de 50G10 verschillen? Ik kan nergens goede specs van de 50S10 vinden, en iedereen hier heeft het alleen maar over de 50G10. Ik neig meer naar de 50S10 omdat deze bijna 400 euro goedkoper is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:11:
Weet iemand waarin de 50S10 en de 50G10 verschillen? Ik kan nergens goede specs van de 50S10 vinden, en iedereen hier heeft het alleen maar over de 50G10. Ik neig meer naar de 50S10 omdat deze bijna 400 euro goedkoper is..
een linkje voor de 50S10

http://www.panasonic.be/h...0&p=TX-P50S10&p=TX-P50G10

hoop dat het werkt.
Heb in nederland de S-serie (50S10) nog niet gezien.
Maar de specs lijken op het eerste gezicht beter dan de 50X10

verschil tussen de S en de G/V versie is de laatste 2 zijn 1080 lines de S versie is 900 lines.
De native contrast verhouding is bij de S-versie lager

volgens mij is de volgorde van specs van laag naar hoog X-serie dan S-serie dan G-serie en ten slotte de V serie
Het verschil volgens mij tussen de G en de V serie betreft met name Internet aansluiting

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 00:28 . Reden: betere link gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
basset schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:14:
[...]

De G10 is een hele goede keuze en de hogere versies voegen niets toe kwa beeldkewaliteit IMHO.

600Hz: Ik heb niet het idee dat het heel belangrijk is. De intelligent frame creation is niet zo irritant als ik verwacht had overigens. Ik meen dat ie bij mij nu aan staat en ik irriteer me er niet aan, wat ik wel bij andere tv's had, zoals bij Philips en Samsung TV's.

Als je nog beter wilt, moet je naar de nieuwe Pioneer reeks, maar dan moet je je budget met 500 euro vergroten. Overigens zie je alleen verschil in een 1:1 verglijk naast elkaar en thuis heb je er straks maar 1 in een kamer verwacht ik.

De Samsung TV zal niet beter/slechter zijn. Hooguit anders wat een heel persoonlijke voorkeur is.

Voor mijn gevoel worden er teveel "truukjes" toegepast om het beste uit LCD te halen, wat resulteerd in veel ingewikkelde schakelingen en software, met alle risico's van dien. Ik zeg dus niet dat het per definitie slecht is, maar ik geef de voorkeur aan plasma in dit geval.

Ook vind ik de G10 erg goed met SD overweg kunnen in tegenstelling tot wat er over geroepen wordt door sommige mensen.

Ik moet wel zeggen dat het beeld beter lijkt te worden na een paar dagen. Alsof de kleuren beter geworden zijn (maar dit kan ook gewenning zijn)
Bedankt voor je info maar ik begin toch sterk mijn twijfels te krijgen.

Ik ben bang dat ik een miskoop doe met die G serie. Ik zit echt niet te wachten op flikkers op 50/60hz.

Ik speel veel op de ps3 en gebruik erg veel mijn HDX1000 (popcorn hour) media streamert.,

Misschien toch maar een Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Idem hier, begin nu wel veel te lezen over issue's met gebruik met de PS3 en de G10
Dit was toch de tv die ik wilde aanschaffen echter wat ik tot nu toe las is dat panasonic er ook weinig aan doet?
Of zijn ze er al mee bezig dat iemand weer want ik zit niet te wachten op gedoe als ik mijn ps3 er op zou aansluiten

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:58

Simkin

Bzzzzz

Ik heb een TX-P50G10 die ik gebruik met een xbox360 en een hdx1000. Het mooiste beeld levert de xbox360 op met fullHD games en 24b kleuren.

Ik heb mijn HDX op 60Hz gezet omdat ik dat een stuk rustiger beeld vind geven t.o.v. 50hz, of dat te maken heeft met een mogelijke 50hz bug weet ik niet.

Tevens had ik in het begin regelmatig last van dat witte vlakken in het beeld onrustig/flikkerig getoond werden. Ik dacht dat dat me opviel omdat de rest van het beeld zo rustig was maar krijg de indruk dat het probleem met de tijd minder is geworden. Het valt me tegenwoordig niet meer op (3 maanden na aanschaf).

Waar ik me wel aan stoor is dat videos niet altijd vloeiend afgespeeld lijken te worden, vooral aan de randen vind ik het beeld vaak schokkerig overkomen; het kan goed zijn dat door het formaat van de tV mij dit gewoon eerder opvalt. Ik heb mijn HDX ingesteld op dezelfde framerate als die van mijn opgeslagen videos (23.976).

Verder heb ik geen last van piepjes wat soms gemeld wordt en ben ik heel tevreden over de weergave van SD content (UPC Digitaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
De piepjes die ik hoor, al zijn die niet luid, komen uit de fans. Als een volledig wit vlak word getoond hoor je dit meteen. Dit valt tijdens tv kijken en films echter niet echt op, aangezien je dan niet op vol gebruik van het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostp1 schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:57:
Net mijn X10 aan de muur gehangen. Net even een 720p trailertje gekeken en dat was al kwijlen voor mij.

De wandsteunen waren wel echt een nachtmerrie. Ik heb bij de tv een Temium beugel gekocht, die paste dus niet. Ging maar tot vesa 200 x 200 terwijl ik 400 x 300 nodig had. Toen maar omgeruild voor een Vogel (EFW 8205). Ook niet echt ideaal. Ik snap dat het leuk is de plasma strak tegen de muur te hebben maar deze beugel overdrijft het een beetje. Ik kan de ingangen aan de achterkant niet gebruiken omdat er te weinig speling is. Wat doe ik verkeerd? Lijkt me toch niet echt normaal?
Er zitten afstandsbusjes bij die heb ik in elk geval gebruikt alleen dit is niet voldoende .
Er zijn namelijk beugeltjes los verkrijgbaar waardoor de tv aardig wat meer ruimte krijgt tot de muur.
De tv is dan ook verticaal te kantelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
vwtune schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:54:
[...]

Bedankt voor je info maar ik begin toch sterk mijn twijfels te krijgen.

Ik ben bang dat ik een miskoop doe met die G serie. Ik zit echt niet te wachten op flikkers op 50/60hz.

Ik speel veel op de ps3 en gebruik erg veel mijn HDX1000 (popcorn hour) media streamert.,

Misschien toch maar een Samsung?
Ik kijk al mn DVD's en Blu-rays met de PS3 en ik heb nog nooit problemen gehad. Ook niet met een spelletje dat ik af en toe speel. Misschien weet ik niet waar ik op moet letten, maar ik zie echt helemaal niets vreemds afgezien van een heel mooi beeld.

Maar wat ik al zeg, ik speel te weinig games en heb geen media streamer. De mac mini is namelijk kaput en ligt bij een of ander service punt... :( K#$@# apple

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Joostp1 schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:57:
Heb zo'n beetje hetzelfde probleem met een 50G10 die met een Vogels 8305 aan de muur hangt.
Voor HDMI gebruik ik nu tijdelijk de aansluiting aan de zijkant omdat er simpelweg niet voldoende ruimte aan de achterkant is voor een standaard HDMI connector.
Zelfde geldt voor de analoge antenne kabel maar daarmee durf ik het wel aan dat die in de verdrukking zit en meteen haaks omlaag gaat.
Voor de HDMI kabel heb ik gezien dat er oa 90 graden verloopstukjes zijn, kabels met haakse connectoren en er zijn kabels waarbij de connector kan scharnieren.
Ook voor de antenne kabel bestaan er haakse connectoren die je los kunt kopen maar ook afgemonteerde kabels met een haakse connector aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Die HDMI verloopstukjes zullen wel een mooie oplossing zijn. Ik ga toch voor het opzetstuk van Vogel's. Ik hoop eigenlijk dat ik dan genoeg ruimte heb om af en toe een kabeltje te verwisselen zonder elke keer de tv van de muur te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Laatst online: 15-11-2024
Simkin schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:31:
Ik heb een TX-P50G10 die ik gebruik met een xbox360 en een hdx1000. Het mooiste beeld levert de xbox360 op met fullHD games en 24b kleuren.

Ik heb mijn HDX op 60Hz gezet omdat ik dat een stuk rustiger beeld vind geven t.o.v. 50hz, of dat te maken heeft met een mogelijke 50hz bug weet ik niet.

Tevens had ik in het begin regelmatig last van dat witte vlakken in het beeld onrustig/flikkerig getoond werden. Ik dacht dat dat me opviel omdat de rest van het beeld zo rustig was maar krijg de indruk dat het probleem met de tijd minder is geworden. Het valt me tegenwoordig niet meer op (3 maanden na aanschaf).

Waar ik me wel aan stoor is dat videos niet altijd vloeiend afgespeeld lijken te worden, vooral aan de randen vind ik het beeld vaak schokkerig overkomen; het kan goed zijn dat door het formaat van de tV mij dit gewoon eerder opvalt. Ik heb mijn HDX ingesteld op dezelfde framerate als die van mijn opgeslagen videos (23.976).

Verder heb ik geen last van piepjes wat soms gemeld wordt en ben ik heel tevreden over de weergave van SD content (UPC Digitaal).
Eigenlijk zou je de hdx toch op 24p (ipv 50 of 60hz) uitvoer moeten zetten standaard? Dan zou ie toch altijd goed moeten zijn?

Wat ik dus eigenlijk begrijp over dat geflikker, dat dit alleen is bij 50 en 60hz? en wanneer er content wordt aangeboden via bijvoorbeeld een htpc of mediastreamer en die staat op 24p, dat er dus geen geflikker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostp1 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:44:
Die HDMI verloopstukjes zullen wel een mooie oplossing zijn. Ik ga toch voor het opzetstuk van Vogel's. Ik hoop eigenlijk dat ik dan genoeg ruimte heb om af en toe een kabeltje te verwisselen zonder elke keer de tv van de muur te halen.
Ruimte zat gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
pino22 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 00:22:
Idem hier, begin nu wel veel te lezen over issue's met gebruik met de PS3 en de G10
Dit was toch de tv die ik wilde aanschaffen echter wat ik tot nu toe las is dat panasonic er ook weinig aan doet?
Of zijn ze er al mee bezig dat iemand weer want ik zit niet te wachten op gedoe als ik mijn ps3 er op zou aansluiten
Meestal zijn het alleen de mensen die problemen hebben die je hoort, net als ik toen ik problemen had. maar de softwareupdate heeft dit opgelost.
tevreden mensen hoor je niet (klagen)!

G10 is een prachtige TV!!!
behalve het design

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Door snow Leopard kan de mac mini nu ook 1080p 24hz aan!
En mijn 'oude' panasonic 50PY70 kan dit aan. Wat normaal niet mogelijk zou zijn?
Want pas de nieuwe of de 8x reeks zou dit kunnen.
Toch heb ik beeld!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Waarschijnlijk gooit je TV het dan op 50 of 100 Hz waardoor je judder krijgt

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 42V10 staat binnen. Hij is echt groot! Eens beginnen met de handleiding uit te zoeken. Ik heb nu ook mijn sat-decoder bij TVVLaanderen laten omruilen naar een 8121 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:52:
ik heb laatst een hele dag infamous lopen spelen op men ps3 nu zie ik constant die HUD nog in men beeld kheb al 3 films zitten kijken maar het gaat maar niet weg help me ik word gek wat moet ik doen
Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt eigenlijk. Ik dacht dat het praktisch onmogelijk was bij de huidige plasma's.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Kan iemand bevestigen dat een Marantz SR7002 perfect samenwerkt met de P50V10 (of andere V10). Ga mijn Onkyo verkopen en heb me SR7002 besteld (nu te krijgen voor 650 euro, lijkt me echt superdeal). Iemand met deze receiver mag ook gerust ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

lapino schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:03:
Kan iemand bevestigen dat een Marantz SR7002 perfect samenwerkt met de P50V10 (of andere V10). Ga mijn Onkyo verkopen en heb me SR7002 besteld (nu te krijgen voor 650 euro, lijkt me echt superdeal). Iemand met deze receiver mag ook gerust ervaringen posten.
Als je hem al hebt besteld. Is het dan niet te laat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik kan wel bevestigen dat hij het perfect doet met de SR6004. :-) Supertevreden ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Waar heb je de SR6004 gekocht en voor hoeveel? Heb nog ferm zitten twijfelen tussen de SR7002 en de SR6004 maar prijsverschil is toch redelijk groot (650 in promo vs 999). De SR6004 heeft voor zover ik weet upscaling (don't care), usb (niet nodig) en bluetooth (?) maar verder toch weinig verschil met de 7002 of ben ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heb hem bij de Musifoon in Emmen gekocht. Had hem al een tijdje geleden besteld, dus heb waarschijnlijk de eerste in Nederland gekregen. :-) Ik heb er ook 999 voor betaald...

Waarom ben ik voor de SR6004 gegaan? Tsja... wil graag het nieuwste van het nieuwste. Vind het model echt supermooi! Gebruik upscaling niet (doet de TV of het input apparaat wel), maar USB wel (iPhone er aan is leuk!) en Bluetooth is ook grappig (ook al doe ik het afspelen meestal draadloos via Airtunes vanaf m'n Macbook, maar vanaf m'n iPhone is ook wel weer grappig).

Dit is misschien niet helemaal het juiste onderwerp trouwens.... Zie: PHiXioN in "Op zoek naar een nieuwe AV receiver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 13:05
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:52:
Probeer anders dit eens een tijdje te draaien: http://www.jscreenfix.com/basic.php. Ik had ook een tijdje hardnekkige image retention van de start balk van m'n pc. Dit is nu volledig verdwenen.

Voor de mensen die twijfelen met de aankoop van de G10 vanwege flikker problemen, zoals al eerder vermeld heeft niet iedereen er last van en zullen waarschijnlijk vooral de mensen die er problemen mee ondervinden dit melden. Vandaar dat ik maar even meld dat ik er persoonlijk geen probleem mee heb gehad. Ik heb mijn pc aan mijn tv verbonden met een goedkope 10 meter lange HQ hdmi kabel en nog nooit problemen gehad met wegvallend beeld, flikkeren of andere beeldfouten, zowel voor als na de update. De update heb ik alleen geïnstalleerd omdat het schijnbaar ook op een aantal andere vlakken verbetering kon opleveren zoals 24p enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nu moet ik zeggen dat het inderdaad vaak makkelijk is om negatief te zijn op een forum. En dat je daarom veel negatieve dingen hoort over een product. Maar ik moet ook eerlijk zijn dat de zaken mbt de G10 serie best ernstig zijn. En als ik er al niet eentje had, dat ik ook sterk zou twijvelen of ik er wel een zou willen aanschaffen.
Gelukkig heeft de update voor mij wel goed gewerkt (en voor vele andere ook). Dus blijft het een prachtig scherm voor een mooi prijsje.
Denk dat het verstandig is om , als je interesse hebt in de G10, een deal met de leverancier te maken.
Dat je de TV binnen x dagen kunt omruilen. Bij de MM is dit sowieso geen probleem. Binnen een aantal dagen heb je echt wel het fenomeen waargenomen. En ook de upate kun je denk ik best installeren. Dat zullen ze echt niet gaan controlleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook soms last van flikkeren (tv uit en aan zetten hielp), maar naar de firmware update heb ik er totaal geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Waar halen jullie de firmware vandaan? Kan hem zo snel niet vinden op de Panasonic site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Simkin schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:11:
Waar halen jullie de firmware vandaan? Kan hem zo snel niet vinden op de Panasonic site.
Is al een paar keer genoemd in dit topic en binnen één paar seconden te vinden door rechtsboven bij zoeken 'firmware' in tikken (tip voor de volgende keer). Maar goed, bij deze toch nog een linkje naar de betreffende post:
MoXeh in "[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V ..."

[ Voor 4% gewijzigd door Dlocks op 09-09-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Dlocks schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:36:
[...]

Is al een paar keer genoemd in dit topic en binnen één paar seconden te vinden door rechtsboven bij zoeken 'firmware' in tikken (tip voor de volgende keer). Maar goed, bij deze toch nog een linkje naar de betreffende post:
Thanks, zocht op firmware icm met mijn tv type wat niest opleverde. Wellicht iets voor de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:54:
[...]

een linkje voor de 50S10

http://www.panasonic.be/h...0&p=TX-P50S10&p=TX-P50G10

hoop dat het werkt.
Heb in nederland de S-serie (50S10) nog niet gezien.
Maar de specs lijken op het eerste gezicht beter dan de 50X10

verschil tussen de S en de G/V versie is de laatste 2 zijn 1080 lines de S versie is 900 lines.
De native contrast verhouding is bij de S-versie lager

volgens mij is de volgorde van specs van laag naar hoog X-serie dan S-serie dan G-serie en ten slotte de V serie
Het verschil volgens mij tussen de G en de V serie betreft met name Internet aansluiting
Thanks voor de link!!

Er staat inderdaad moving picture resolution van 900 lijnen. Beetje vreemd als je het mij vraagt, lijkt erop alsof de beeldprocessor dan niet meer kan weergeven? Of is dit bij alle niet-neopdp panelen zo?

Wordt dus even doorsparen voor de 50G10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Ik heb me proberen te verdiepen in de juiste instellingen voor 24p materiaal voor mijn P37X10E maar ik ben er nog niet echt uit. Ik heb een HDX1000 aangesloten op mijn tv en die gebruik ik om Blu Ray (rips) af te spelen. Welk beeld kan ik nu het beste naar mijn tv sturen?

720p 60Hz of 720p 50Hz?
En moet ik de framerate sync op 24p zetten of juist helemaal uit?

Ik heb geprobeerd om te zoeken op mijn tv i.c.m. 24p maar ik werd er helaas weinig wijzer van.

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

renbull schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:13:
[...]

Meestal zijn het alleen de mensen die problemen hebben die je hoort, net als ik toen ik problemen had. maar de softwareupdate heeft dit opgelost.
tevreden mensen hoor je niet (klagen)!

G10 is een prachtige TV!!!
behalve het design
Daar heb je gelijk in, ach ik heb hem bestelt samen met de Onkyo ls-v501, dus dat word hoop ik genieten geblazen straks, en het is afwachten of ik ook en issue krijg met de ps3, lets hope not en anders door die update is het te verhelpen in gevallen dus dan maar fingers crossed.. hoop echter mocht ik ook bij de mensen horen die alsnog problemen houden dat panasonic begint met het te erkennen wat tot op heden gezien de reacties niet het geval is..

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/extcontent/messages_normal/00219166.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 09-09-2009 17:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 22:34
Joostp1 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:42:
Welk beeld kan ik nu het beste naar mijn tv sturen?

720p 60Hz of 720p 50Hz?
720p 24Hz ;) Met beide andere opties krijg je judder, tenzij de 50Hz data 2% is versneld, maar die kans is klein.
En moet ik de framerate sync op 24p zetten of juist helemaal uit?
Is dat een manier om 24Hz te "forceren"? In dan geval kan dat geen kwaad nee. Alleen met een 24Hz-input heb je geen last van judder, mits de tv daarmee overweg kan er een veelvoud-van-24-aantal-fps van maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 09-09-2009 17:52 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje terug over DLNA gepost icm een 42V10. Plaatjes geen probleem, video meestal wel.

De reden: http://gxben.wordpress.co...te-dlna-protocol-so-much/

Right. Moet dus van te voren of on-the-fly worden geconverteerd naar iets wat DLNA approved is.
Dan maar een losse UPnP streamer. Twonky ondersteund beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:46:
Tijdje terug over DLNA gepost icm een 42V10. Plaatjes geen probleem, video meestal wel.

De reden: http://gxben.wordpress.co...te-dlna-protocol-so-much/

Right. Moet dus van te voren of on-the-fly worden geconverteerd naar iets wat DLNA approved is.
Dan maar een losse UPnP streamer. Twonky ondersteund beide.
Ik heb Twonkymedia getest met mijn 42V10. Enkel oudere divx films willen lukken; tesamen met externe subtitles. HD films aanvaard hij niet.

Gelukkig is mijn Asus O!Play onderweg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:50:
[...]

Ik heb Twonkymedia getest met mijn 42V10. Enkel oudere divx films willen lukken; tesamen met externe subtitles. HD films aanvaard hij niet.

Gelukkig is mijn Asus O!Play onderweg :Y)
T'is dus niet de schuld van Twonky (gebruik de laatste versie op Vista en een oudere op een NAS) en eigenlijk ook niet zo van de TV. DLNA is het probleem (al zou je dus UPnP A/V kunnen gebruiken als TV fabrieker). Dan werkt veel meer, maar dan ook sommige zaken om vage redenen niet. En da's dus de reden om het bij DLNA dicht te timmeren. Bij DLNA is het duidelijk; veel werkt er niet en da's geen bug.

Mij maakt het wat minder uit, foto's werkt prima en film doe ik wat niet zo veel mee (humax met hd). Zal ook wel een extern spelertje gaan kopen, maar voor mij is audio belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Dlocks schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:36:
[...]

weet iemand waarom dit firmware niet op de Panasonic site zelf te vinden is? (heb zowel op de internationale als NL en BE site gezocht)

is dit een custom hacked firmware ofzo?

[ Voor 54% gewijzigd door Mastakilla op 09-09-2009 22:43 ]

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:26:
[...]

Thanks voor de link!!

Er staat inderdaad moving picture resolution van 900 lijnen. Beetje vreemd als je het mij vraagt, lijkt erop alsof de beeldprocessor dan niet meer kan weergeven? Of is dit bij alle niet-neopdp panelen zo?

Wordt dus even doorsparen voor de 50G10 :)
900 is bijzonder hoog hoor! Bijna alle full hd lcd's doen 300-600! De rest wordt niet correct weergegeven en is dus ghosting.
De G en V-serie doen inderdaad 1080 en dat is dus perfekt.

• renbull
Mastakilla schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:42:
[...]

weet iemand waarom dit firmware niet op de Panasonic site zelf te vinden is? (heb zowel op de internationale als NL en BE site gezocht)

is dit een custom hacked firmware ofzo?
Omdat panasonic hun firmware foor TV alleen via de door hen geautoriseerde service centers verstrekt. Uit welk land deze afkomstig is geen idee. het is in ieder geval gewoon officiële software.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
aangezien we dus niet weten van welk land dit nieuwe firmware is, kan dit dan compabiliteits issues veroorzaken op de NL 50" G10? (denk dat dit een universele Europese versie is)

• renbull
Mastakilla schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:06:
aangezien we dus niet weten van welk land dit nieuwe firmware is, kan dit dan compabiliteits issues veroorzaken op de NL 50" G10? (denk dat dit een universele Europese versie is)
Als er compatibiliteits issues zouden zijn dan acepteerd de tv de software sowiso niet. hij werkt namelijk niet op de G10B en de G10L.
Dus met een TX-PxxG10E zit je goed.

Amonjo heeft een TX-PFxxG10 en bij hem deed de update het wel maar heeft het Flickeren van 1080p 60/50hz niet opgelost. dit is het enige geval wat ik tegen ben gekomen waarbij het niet de update niet heeft gewerkt.

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:02:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt eigenlijk. Ik dacht dat het praktisch onmogelijk was bij de huidige plasma's.
het vreemde is ik zie het heel erg goed wanneer ik veel blauw in men rechterbovenhoek van mijn scherm heb. wanneer ik bijv. de ps3 achtergrondkleur instel op blauw dan zie ik het contour van die HUD heel erg goed. wanneer ik een witte of juist donkere achtergrond heb zie ik het al niet eens meer...zou dit kunnen komen doordat die HUD kleur zelf ook fel, lichtblauw was?...als je het spel kent weet je wat ik bedoel...ik zoek nog ff ergens een screenie....ik vind het echt heel bizar en baal er behoorlijk van.

Edit: hier ik heb die 'HUD' rood omlijnt.
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/3479/infamouse.jpg
OswaldDeformed schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:41:
[...]

Probeer anders dit eens een tijdje te draaien: http://www.jscreenfix.com/basic.php. Ik had ook een tijdje hardnekkige image retention van de start balk van m'n pc. Dit is nu volledig verdwenen.
thanks ik ga dit zeker eens proberen, ik kan er echt slecht tegen dat ik het blijf zien de hele tijd. Als het werkt laat ik het weten, zo niet dan zal ik kijken of ik een foto kan maken van hoe het er op mijn scherm uitziet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 15:09 ]

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

ik weet niet of dit mag, maar een buitenkansje mag je niet laten liggen!

Ik zag net een 42V10 voor €1450,--, een 50G10 voor €1374,-- en een BD60 voor €186,-- weggaan bij de nieuwe BCC in Middelburg. Doe je voordeel ermee. (tot 25%)

O ja, aktie loopt tot zaterdag.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon2107 op 10-09-2009 20:07 ]

• Dlocks
Vandaag ook eindelijk de P42G10 en een Humax iHDR-5050C aangeschaft. Ik wilde het niet zelf plat vervoeren dus ze komen het aanstaande maandag bezorgen. Ben benieuwd :)

Ik gebruik nu nog Digitenne maar over 48 uur zit ik weer op Ziggo. Ik zat nog wel te twijfelen tussen de Cisco 8455DVB i.c.m interactieve on demand televisie van Ziggo en de Humax. Op ziggo-gebruikers.nl lees ik echter al langere tijd dat er dusdanig veel mensen problemen hebben met die Cisco tuner (en het er niet naar uit ziet dat Ziggo/Cisco dit binnen een paar maandenn gaat oplossen met een firmware update) dat ik toch voor de Humax ben gegaan. Dan maar geen interactieve TV on demand kijken.

Mocht ik nog problemen tegenkomen of juist niet dan laat ik dit hier uiteraard weten.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Trouwens iemand een alphacrypt kaart in samenwerking met Delta werkend gekregen? Dit vind ik wel een interesante namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon2107 op 10-09-2009 20:15 ]

Verwijderd

Falcon2107 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:54:
ik weet niet of dit mag, maar een buitenkansje mag je niet laten liggen!

Ik zag net een 42V10 voor €1450,--, een 50G10 voor €1374,-- en een BD60 voor €186,-- weggaan bij de nieuwe BCC in Middelburg. Doe je voordeel ermee. (tot 25%)

O ja, aktie loopt tot zaterdag.
bij IIshop heb ik mijn 42V10 goedkoper kunnen kopen. Toen aan 1345€ kunnen kopen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:01:
[...]

bij IIshop heb ik mijn 42V10 goedkoper kunnen kopen. Toen aan 1345€ kunnen kopen.
en bij block staat de 50g10 voor 1299..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Bever! schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:19:
[...]

Ik zie bij de block de 50G10 er helemaal niet bij staan?
http://www.deblock.nl/art...form.filter.button=Filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Laatst online: 09-07-2024
Nu we het over prijzen hebben... De P50v10 is nu verkrijgbaar voor 1599,- bij Aximax. Dat gaat de goede kant op. Panasonic vermeld nog steeds 2199,- en de laagste internetrpijs was gisteren 1796,-

http://www.aximax.nl/cata...televisie-p-70495512.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorted schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:05:
Nu we het over prijzen hebben... De P50v10 is nu verkrijgbaar voor 1599,- bij Aximax. Dat gaat de goede kant op. Panasonic vermeld nog steeds 2199,- en de laagste internetrpijs was gisteren 1796,-

http://www.aximax.nl/cata...televisie-p-70495512.html
Let op dit is de E (Engelse) versie en volgens mij is deze qua mogelijkheid van instellingen niet gelijk als het Europese model, lees minder. En volgens mij komen ook de 2 jaar on-site garantie in het geding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:10:
[...]

Let op dit is de E (Engelse) versie en volgens mij is deze qua mogelijkheid van instellingen niet gelijk als het Europese model, lees minder. En volgens mij komen ook de 2 jaar on-site garantie in het geding.
De E staat voor Europa ofwel European version. De engelse versie is P50V10B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
[...]

Wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 20:11

t3q

Say yes to teq

Bever! schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:19:
[...]

Ik was dus laatst bij Block op Alexandrium in Rotterdam en meneer verkoper wist mij te vertellen dat alle panasonic modellen eruit gingen.

De reden hiervoor wist hij me niet te vertellen.

Gisteren de 50G10 bij de mediamarkt zien staan voor 1449, tamelijk lage prijs voor de mediamarkt vond ik zo omdat ik de laatste tijd diezelfde prijs bij verschillende webshops heb gezien.

Maar mooi dat de prijs zakt, ik heb dit scherm namelijk ook op het oog, nu nog vrouw lief ompraten O-)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-08 16:10
Quote:
Originally Posted by PlaneMike View Post
Just saw on Amazon -
Panasonic TX-P46G10B 46-inch £1,070
Panasonic TX-P50G10B 50-inch £1,026

Am I missing something or does this make the 50" a great deal?
Mike

I think it's further proof that there's a significnat fault with the 50'.
My 50' came from Costco a couple of weeks ago for around 1050.
I can't help but feel that when a very new product is so discounted and sold through outlets such as Costco (who don't normally have the latest models) that Panasonic is aware of a problem and is trying to shift as many as possible before the cat is well and truly out of the bag.
I also wonder if those on here that are happy with the performance have a different batch (or something) to those of us that aren't?
Bron: http://www.avforums.com/f...-4-a-22.html#post10148565

Ben zelf overigens de bezitter van een TX-P46G10 uit juni 2009. Tot nu toe geen problemen ermee ;]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Waar in die bron staat dat de E versie de UK versie is? Ik zie daar juist nogmaals de bevestiging dat de B versie voor de UK is. Mister Pain plaatste juist de stelling dat de E versie de engelse UK versie is. Dat is dus niet zo.

Wat wel klopt (wellicht doelde je daar op?) is dat de B versie van de V10 in de UK anders is dan de E versie die wij in Nederland hebben.

Zoals:
- The lack of calibration controls is silly on a TV of this level (and of this price!): cheap LCDs sometimes have more control
- UK version is inferior to continental European versions in this regard - whatever the reason behind it, this is UNFAIR

Bron: http://www.avforums.com/r...nic-TX-P50V10-Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
[...]

Gesproke met leverancier, dit is NL import. Ik citeer Aximax...

"Ja zeker Wij verkopen alleen goederen die voor de Nederlandse markt bestemd zijnZo ook alle Panasonic Plasma tv'sDus de monteur komt bij u langs voor reparatie. "

Tja... lijkt me wel okay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand vertellen of de P42G10E nu THX heeft of niet?
Blijkbaar zijn er wel wat regionale verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:30:
Kan er mij iemand vertellen of de P42G10E nu THX heeft of niet?
Blijkbaar zijn er wel wat regionale verschillen...
Geen enkele G10 heeft THX. Ongeacht de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:01:
[...]

ach 1450 en ze komen hem gratis brengen. bij een winkel uit de buurt is niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-08 16:10
Uhm, huh? Ik was er helemaal niet op uit om te ontkrachten dat de E de Engelse versie is zoals Mister Pain beweert. De E staat idd voor Europe en B voor Britain. Dat weet ik. Ik heb een TX-P46G10E. \
Edit: Hmm had de E niet erbij gezet zie ik net.

Had misschien beter kunnen quoten, want het was bedoeld als reactie op de prijsverlaging ;]

Waar ik op uit was, was te verduidelijken waarom de 50G10 zo snel in prijs zakt etc. Vandaar de bron. Wat ik uit te bron verder verneem, is dat de engelsen schijnbaar meer problemen met hun G10B plasma's dan de andere europeanen. Ik zeg schijnbaar, want meestal komt het merendeel pas naar fora om te klagen en de tevredenen niet. Of de E bezitters gaan naar lokale fora... zoals... tweakers? ;]
Hoeft dus niet persé te betekenen dat de 50G10E slecht is, maar de 50G10E zakt ook snel in prijs zoals de 50G10B. Just saying.

[ Voor 3% gewijzigd door Murdah op 11-09-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Duidelijk :)

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
Dlocks schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:52:
[...]

Geen enkele G10 heeft THX. Ongeacht de regio.
Het amerikaanse model heeft wel THX.
http://hdguru.com/panasonic-tcp50g10-50-plasma-review/416/

• Sorted
Vraag: "Heeft iemand een idee wat de maten van de P50V10 verpakking is?" Vraag me af of die doos achter in mijn Golf past. Thnx als iemand dit kan melden

• tric
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 20:32
tric schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:28:
[...]

Net even voor je opgemeten hoogte is 92 cm breedte 28 en lengte 140 cm.

Verwijderd

Had de TX-P50V10 op het oog en was gister verrast over de prijs bij Aximax. Direct maar besteld! Ben heel benieuwd. Volgens kieskeurig hebben ze 'm op voorraad, maar op de site kan ik dat niet terugvinden.
Ben tot op heden heel tevreden met mijn 42PV500E, maar vond het wel tijd voor een Full HD. Heb 4 jaar terug daar nog een ruime 1000 euro meer voor betaald dan nu voor de P50V10. Heb met de 500E overigens ook "last" van HUD's en dergelijke uit games die ik blijf zien, maar na een aantal uur is dat tot op heden altijd verdwenen.

Ander vraagje, wil de 500E wel verkopen, maar wat is nu een redelijke prijs om te vragen? Geloof wel dat de kwaliteit van deze tv nog altijd superieur is aan de huidige plasma tv's die je onder de 1000 euro koopt.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.