Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

vwtune schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:23:
Graag zou ik wat advies willen, wat is verstandig en misschien beter om te nemen (samsung)
Ik kijk veel bluray content en tv. (full hd moet ie dus zijn)
Let wel, mijn budget ligt echt rond de 1500 euro.
Welk advies verwacht je hier te krijgen? Over de G10 series zijn de bezitters (ik) erg tevreden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
lapino schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:49:
[...]

Mja maar ben ik dan mijn garantie kwijt?
waarom? je hebt het toch van de panasonic site. :+
Wreckerrm schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:31:
[...]

Doet een Humax 5000c dit wel goed? Dan heb ik tevens een paar HD kanalen.
daar heb je geen Humax 500C voor nodig hoor, de G10 heeft DVB-C h.264 tuner. :+

[ Voor 39% gewijzigd door renbull op 01-09-2009 14:40 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
JvS schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:27:
[...]

Welk advies verwacht je hier te krijgen? Over de G10 series zijn de bezitters (ik) erg tevreden.
Welke panasonic ik voor 1500 euro het beste kan kopen.....

Kan ik trouwens wanneer zo een toestel ook DVB-C heeft, dus die ziggo kaart in de tv zelf stoppen ipv een humax te moeten kopen??

[ Voor 19% gewijzigd door vwtune op 01-09-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:38:

daar heb je geen Humax 500C voor nodig hoor, de G10 heeft DVB-C h.264 tuner. :+
Maar dan heb je Alphacrypt nodig toch? Ik zit nu bij Ziggo en die ondersteund het niet officieel. Straks ben ik het haasje en gaat de boel op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Wreckerrm schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:44:
[...]

Maar dan heb je Alphacrypt nodig toch? Ik zit nu bij Ziggo en die ondersteund het niet officieel. Straks ben ik het haasje en gaat de boel op zwart.
Ja, ziggo...... daar heb je bij Caiway geen last van hier lekker gratisch genieten van NED1,2,3 in HD.
En natuurlijk Myzen.tv:D altijd leuk vooral het Engelse geluidspoor. lekker joga!!! _/-\o_

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

vwtune schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:39:
[...]

Welke panasonic ik voor 1500 euro het beste kan kopen.....
Als ik jou was zal ik maar even goed dit (en de vorige) topic(s) doorlopen. Om op zoek te gaan naar de verschillen tussen de G en de V serie. En of het jouw dat verschil waard is.
Lees de reviews na op internet en maak nadat je ze goed hebt bekeken een keus.

Ik zou zeggen neem lekker de G. De meerwaarde van de V vind ik het geld niet waard. Maar er zijn genoeg V bezitters die zeggen laat die G lekker links liggen en neem de V deze heeft THX mode. Etc etc etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:38:
[...]

waarom? je hebt het toch van de panasonic site. :+
Is firmware van een tjeschische site, en heb toch ook nergens in manual zien staan hoe je firmware kan updaten via SD kaartje. Dus stel dat die fw de boel om zeep helpt, wat dan? Firmware is toch gevaarlijk beestje om foutief te doen hé, maar aan andere kant kan ik niet eens 1080p gebruiken op mijn FullHD, toch beetje onnozel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

lapino schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:05:
[...]

Is firmware van een tjeschische site, en heb toch ook nergens in manual zien staan hoe je firmware kan updaten via SD kaartje. Dus stel dat die fw de boel om zeep helpt, wat dan? Firmware is toch gevaarlijk beestje om foutief te doen hé, maar aan andere kant kan ik niet eens 1080p gebruiken op mijn FullHD, toch beetje onnozel ook.
Je kan ook contact opnemen met Panasonic en aangeven dat je een probleem hebt. MIsschien dat zij dan voor je langskomen om een update uit te voeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een kort vraagje voor de 42G10 bezitters.

Weet iemand hier de exacte afmetingen van de voet de 42'' G10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
kakels schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:11:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Dus een plasma is nog steeds beter en goedkoper dan een LED-scherm.

Zijn de snelle beelden ook geen issue meer en maakt het qua energie weinig uit?

Je raad verder ook de G10 aan in plaats van de G15. Is dit omdat er weinig verschil tussen zit en de meerprijs van de G15 daarom niet gerechtvaardigd is?
De zwartweergave van edge lit leds vallen best een beetje tegen en de kijkhoek is gewoon matig.
De uniformiteit kan zeker een probleem zijn, omdat de leds alleen aan de zijkant van het scherm zitten.
Een edge lit led is wel zuiniger, maar is dat belangrijker dan beeldkwaliteit?

Een led lcd met local dimming (dus geen edge lit leds) zijn een stuk beter, ook in zwartweergave.
De zogenaamd betere zwartweergave dan plasma is een farce, want dit is alleen wanneer er geen content wordt getoond (lekker nutteloos dus).
Zodra er content wordt getoond komt dit bijzonder in de buurt van de beste plasma's en dat is zeker een prestatie van formaat.

Binnenkort komt Samsung weer met een echte led lcd met local dimming (de 8500 geloof ik??). De prijs is echter nog een stuk hoger dan die van een full hd plasma. Lcd heeft met deze techniek wel een grote stap voorwaarts gemaakt ten opzichte van conventionele lcd's.

Snelle beelden zijn juist 1 van de beste punten van een plasma. Door de 0,001 ms refresh (2-6 ms voor een lcd) is er geen ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
DarkSide schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:02:
[...]

Je kan ook contact opnemen met Panasonic en aangeven dat je een probleem hebt. MIsschien dat zij dan voor je langskomen om een update uit te voeren.
Heb ik (eerst) gedaan, maar heb na eerste paar mails waarin ze mij serienr en huidige firmware vroegen (en ik direct op heb geantwoord) niks meer gehoord. Men ging mij nochtans 'direct na ontvangst van de gegevens' bellen voor afspraak. Heb al drie keer gerapelleerd, geen reactie.... Tja, dan zoek ik maar zelf oplossing zeker?

Ik heb ondertussen vernomen dat die firmware wel degelijk werkt, maar dat er specifieke tjechische zaken zouden zitten in viera cast dan. Iemand anders die deze fw heeft geïnstalleerd, of ben ik de enige met een V10 hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
lapino schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:36:
[...]

Heb ik (eerst) gedaan, maar heb na eerste paar mails waarin ze mij serienr en huidige firmware vroegen (en ik direct op heb geantwoord) niks meer gehoord. Men ging mij nochtans 'direct na ontvangst van de gegevens' bellen voor afspraak. Heb al drie keer gerapelleerd, geen reactie.... Tja, dan zoek ik maar zelf oplossing zeker?

Ik heb ondertussen vernomen dat die firmware wel degelijk werkt, maar dat er specifieke tjechische zaken zouden zitten in viera cast dan. Iemand anders die deze fw heeft geïnstalleerd, of ben ik de enige met een V10 hier?
Bellen?:0715324521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Is NL nummer zeker? Woon in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29

Animal_X

Rodin

renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:34:
[...]

Kun je niet gewoon beter via hun zelf de bestelling annuleren? dat is toch veel simpeler...en wel zo netjes
UIteraard eerst gedaan. Vreesde echter dat het erg lang zou duren voordat het geld geretouneerd zou worden. Echter, werd prima afgehandeld door Ibood...

Achteraf gezien voor zijn prijs toch geen slechte aanbieding. De NeoPDP plasma's zijn een stuk duurder. Alleen is dat het voor mij persoonlijk toch wel waard. Zeker wanneer je het verschil gezien hebt.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:46:
[...]

Ja, ziggo...... daar heb je bij Caiway geen last van hier lekker gratisch genieten van NED1,2,3 in HD.
En natuurlijk Myzen.tv:D altijd leuk vooral het Engelse geluidspoor. lekker joga!!! _/-\o_
Dat gaat toch zeker niet via DVB-T, maar met een externe tuner?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort in het bezit van een 42V10E. Kon deze voor €1349,- niet laten liggen. Ondanks dat ik alleen nog maar analoog kan kijken bevalt de tv erg goed en ben ik blij met mijn keus. Zat nog te twijfelen tussen de 42 en 46 G10/15 en de 42V10. Pioneer werd me toch iets te gortig. Ik denk dat ik nu een van de beste plasma's voor het geld heb. :)

Ik heb de Media server geprobeerd (Twonky) en dit werkt afgezien van het feit dat er bijna geen video materiaal ondersteund wordt. Echter is met de Twonky software wel mogelijk om music te streamen, maar in de interface op mijn tv wordt dit expliciet gemeld dat muziek niet mogelijk is. Dit impliceert dat Panasonic dit bewust niet toestaat. Wat is hier de reden voor en zijn er manieren om welk muziek te kunnen streamen vanaf je computer naar je TV zonder extra hardware?

Andere vraag: Is het ook mogelijk om de volumebalk die in beeld komt uit te zetten. Als ik het volume verander dan kan ik eventuele ondertiteling niet meer zien. Ben de optie nog niet tegengekomen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Nou ik heb heel wat modellen bekeken op het net omdat ik op zoek was naar een tv die aan de volgende eisen voldeed

- Amper tot geen imput lagg zodat het gamen gewoon soepel verloopt( dit is dus nog een twijfel geval)
- 100hz zodat de voetbal beelden vloeiender verlopen evenals snelle actie in game
- Maximaal budget 750 euro
- Full HD
- Hele goede prijs/prestatie verhouding
- 40/42 inch

Zelf had ik geen echte voorkeur voor plasma of LCD

En onderstaand model kwam na zoeken en vergelijken er uit, ook na het in de winkel bekijken was ik enorm gecharmeerd van de tv

TX-P42S10

Nu zit ik enkel met 1 issue, ik vind nergens in een review of dit type scherm goed geschikt is om op te gamen met mijn PS3.
Hij zit perfect in mijn budget van 750 euro max en ik denk zelf dat er geen tv is ( of ik heb hem niet gevonden) die zo veel levert voor dit bedrag
Dus ik hoop dat iemand hier antwoord kan geven of ik met een gerust hart deze tv kan gaan halen om op te gamen zonder dat ik last ga krijgen van enorm veel imput lagg.

Op hw.info zei iemand me dit:
Ik zou toch als je veel lang achter elkaar gamed nog even afwegen of je wel een plasma moet nemen. Het schijnt idd tegenwoordig bijna geen issue meer te zijn, maar bij onze nieuwe Pioneer plasma staat wel in het boekje dat het afgeraden wordt om veel op het scherm te gamen (het scheve is wel dat er wel een "game" mode op zit...)
Nu word dit de eerste aankoop voor mij en mijn vriendin en we willen geen foute keuze maken vandaar dat ik het toch voor de zekerheid even hier vraag
Mocht dit de verkeerde plaats zijn om dit voor te leggen mijn excuses dan ook, dan hoop ik dat iemand mij de weg naar het juiste topic bied

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik lees met veel belangstelling deze topic mee.
Ik bezit ook een G10 en ervaar de storende flikkeringen ook wat erg irritant is. :(
Na veel proberen en uitsluiten kon ik ook geen andere conclusie trekken als dat de TV het probleem veroorzaakt ipv een mediacenter/PC. :|

Panasonic gebeld (073 de afdeling in Den Bosch)waarvan het nummer op de bekende garantiekaart staat.
Probleem beschreven en dat is in woorden behoorlijk lastig moet ik zeggen.
Het youtube filmpje is een stuk duidelijker!! :)

Ook ik kreeg te horen dat Panasonic geen garanties geeft met de combinatie met een computer/PC en dat het te maken zou hebben met afwijkende protocollen en bla bla.
Ik vind dit een non argument of anders gezegd een l*lverhaal.... |:(
Ik heb een mail opgesteld waarin ik mijn verhaal vertel en een link ingeplaatst die naar een youtube filmpje verwijst ter verduidelijking.

De reactie zal ik hier melden zodra ik die krijg. ;)

Ik lees ook over een software/firmware update.
Waar is die nu precies te downloaden? :?
Werkt die nu wel of niet? ik lees hier wisselende ervaringen.
Zijn er andere problemen opgetreden die er daarvoor niet waren?
Ik kijk via satelliet en gebruik de DVB-T en het smartcardslot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
pino22 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:06:

[...]

Nu word dit de eerste aankoop voor mij en mijn vriendin en we willen geen foute keuze maken vandaar dat ik het toch voor de zekerheid even hier vraag
Mocht dit de verkeerde plaats zijn om dit voor te leggen mijn excuses dan ook, dan hoop ik dat iemand mij de weg naar het juiste topic bied
Maak je je daar aub geen zorgen over, zolang je de eerste 200 uur maar oplet en rustig aan doet met contrast, zwarte balken en teveel stilstaande rasters en dergelijke.

Daarna is er echt niks meer om je zorgen over te maken. Ik heb wegens omstandigheden enkele weken thuis gezeten en Fifa09 was net uit. Deze game heb ik soms zeker van 10:00 tot 18:00 gespeeld, en dan 's avonds ook weer even. Helemaal nergens last van, alleen gloeit het in het begin even licht na (alleen in het donker en op een kanaal waar geen signaal actief is) en verder is het na een minuut weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
pinolief schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:14:
[..]

Alstu:
MoXeh schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:46:

De nieuwe firmware voor de Panasonic TX-P42G10E

http://rapidshare.de/file...0ser-firm-update.zip.html

Wat de update officieel doet is niet bekend.
Op fora wordt wel gemeld dat de firmware succesvol geïnstalleerd wordt.

Ook wordt er gemeld dat 24p modus mogelijk verbeterd is en het 1080p/50hz/60hz probleem verholpen is.
Het is nog even afwachten of deze resultaten ook daadwerkelijk door meer mensen bevestigd worden.
Een aantal mensen in dit topic (en op andere fora) maken ondertussen gebruik van genoemde firmware.

Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362464?data%5Bfilter_keywords%5D=firmware&data%5Bboolean%5D=AND

[ Voor 6% gewijzigd door Dlocks op 01-09-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@Loonens

Hmm ok bedankt alvast voor je ervaring met ons te delen!
De Panasonic Viera TX-P42S10 gaat vooral gebruikt worden om te gamen en als 2e voor sport op te kijken/films dus vandaar dat ik het vroeg.

Levert panasonic ook een dvd erbij?
Want ik dacht ergens gelezen te hebben dat er van die dvd's zijn die je moet laten proefdraaien met de plasma tv de eerste dagen maar ben niet zeker of die er bij zit of dat ik die moet aanschaffen, of dat dit onzinnig is om te doen.
Tevens het kalibreren/instellen van het scherm, zijn daar hulpmiddelen voor?( weet niet meer of ik dat hier nu ergens had gelezen of niet)

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 02-09-2009 00:07 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
Een aantal mensen in dit topic (en op andere fora) maken ondertussen gebruik van genoemde firmware.

Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1362464?data%5Bfilter_keywords%5D=firmware&data%5Bboolean%5D=AND
[/quote]

Dank je Dlocks, ik heb het file binnen. ;)
Ik wacht even de reactie van Panasonic af om deze firmware te gebruiken.
Ik ben altijd wat voorzichtig tegenwoordig met dergelijke updates maar hoop wel dat dit de oplossing voor het probleem geeft. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteren de PS3 Slim gehaald en direct de nieuwste firmware geïnstalleerd, wat blijkt: De afstandsbediening van Panasonic (heb de G10 mocht dat uitmaken) werkt op de PS3! (Bravia Sync funtie). Hoef ik geen aparte te halen voor de blu-ray opties (denk ik)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:05
Eriksk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 07:36:
Gisteren de PS3 Slim gehaald en direct de nieuwste firmware geïnstalleerd, wat blijkt: De afstandsbediening van Panasonic (heb de G10 mocht dat uitmaken) werkt op de PS3! (Bravia Sync funtie). Hoef ik geen aparte te halen voor de blu-ray opties (denk ik)!
Ik heb ook de PS3 slim gehaald (en heb de 46G10) en vraag me nu af: als de Pana a.b. werkt op de PS3, zou mijn harmony er dan ook op werken?! (dat zou namelijk geweldig zijn!)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 13-09 10:42
niet direct op de ps3 (geen infrarood), tenzij je een apart ontvangertje ervoor koopt (speciaal voor harmony en ps3, van logitech).
Dat het via de tv en bravia sync werkt is wel goed mogelijk (ga dat zelf thuis ook nog een keer uitzoeken als ik tijd heb..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:29:
[...]

Volgens Ibood is de U10 een luxere S10 maar uit de vergelijken blijkt het tegenovergestelde!
de U10 heeft niks wat de S10 niet heeft. De s10 Heeft zelfs meer!
Uit eigen ervaring kan ik stellen dat ibood vaak de boel bedonderd. Mocht je willen klagen bij ze dan wordt er niet gereageerd op e-mails etc. en van enige service hebben ze nimmer gehoord. Kortom gewoon een misselijk bedrijf. Oeps heel off-topic, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:34:
[...]
Nee gaat via de DVB-C. Prachtig beeld trouwens op mijn P50V10 enkel wel jammer dat het geluid zachter is (veelal Dolby D) als op de resterende kanalen. Bij gebruik van een externe receiver zul je dus altijd met 2 AB moeten spelen. Maar om nu te zeggen dat dat erg is :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Na mijn post hier boven en even gezocht te hebben kwam ik op deze dvd uit:

Monster ISF HDTV Calibratie DVD

Iemand daar ervaringen mee toevallig?

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 02-09-2009 09:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

pino22 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:38:
Na mijn post hier boven en even gezocht te hebben kwam ik op deze dvd uit:

HDTV Calibration Wizard DVD

Inspeel DVD's zijn wat mij betreft niet nodig. Gewoon eerste 200u niet te hoog contrast doen. Heb er zelf niet specifiek op gelet en dat is goed gegaan. Maar heb het contrast niet boven de 40% gehad. Nog steeds niet btw.
Calibratie DVD's kunnen handig zijn om e.e.a met het blote oog te calibreren. De 'beste' schijnt toch wel video essentials te zijn. Maar beter is om hem te laten calibreren. Persoonlijk vind ik dat zonde van mijn geld. En heb mijn TV met behulp van wat test beelden 'gecalibreerd' Voor mij is dit genoeg.
De test beelden stonden (meen ik) ook ergens in een van de panasonic topics vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
pino22 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:38:
Monster ISF HDTV Calibratie DVD

Ja, da's de meest brakke calibratie schijf die er is. Is gewoon één grote verkapte reclame disc voor het vriendinnetje van de baas van Monster, omringt met wat videootjes uit Windows Media Center. Jawel, je moet je tv calibreren m.b.v. een paar Windows video's, punt. Tuurlijk, het beeld kán er naderhand beter uit zien, maar verwacht geen echte calibratie DVD. Pure nonsens, deze disc.

Kijk dan eerder zoals hierboven ook al is gezegd naar iets als DVE (Digital Video Essentials) op Blu-ray of zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ Darkside en Brad

Ja mijn vriendin wil er geen geld aan uit geven die noemt het weg gegooid geld wat we beter kunnen gebruiken.
Aangezien dat laten calibreren door de prof al snel richting de 200 euro loopt wat ik tot nu toe heb gevonden aan prijzen.
Ik zal nog even door zoeken of er ergens goede instellingen staan voor dit type scherm wat we gaan aanschaffen dat scheelt dan direct weer veel geld.
Bedankt ook voor de tip voor die andere disc daar zal ik nog even naar gaan kijken

Over je contrast, 40% en dat daar op laten staan is dat niet enorm laag of lijkt dat maar zo?

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 02-09-2009 09:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
_Christiaan_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:34:
[...]

DVB-T? zenden die HD uit dan?
Gebruik gewoon de internet DVB-C tuner van de G10, deze komt beschikbaar als je je landinstellingen op zweden zet. :*) (je taalinstellingen doen er niet toe).
Zoals ik al in een andere post zei heeft de interne DVB-C tuner ook een decoder voor H.264 daardoor kun je ook HD zender ontvangen. omdat ik geen alphacrypt heb en geen HD pakket kan ik dus alleen de gratisch zender ontvangen.
Bij Caiway heb je hiervoor geen smartcard nodig _/-\o_

Caiway doet ook een test met het zenden van DVB-T over de kabel maar de kwalitiet hiervan vind ik minder dan die van hun DVB-C broadcast :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Sluuz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:36:
[...]

Ik heb ook de PS3 slim gehaald (en heb de 46G10) en vraag me nu af: als de Pana a.b. werkt op de PS3, zou mijn harmony er dan ook op werken?! (dat zou namelijk geweldig zijn!)
Waarschijnlijk komende functie van Viera link en bravia sync (HDAVI Control 4? ) overeen waardoor de tv het signaar doorstuurt naar de PS3.
Dit vind ik uitstekend om te horen omdat ik er ook over na denk een PS3slim te halen. _/-\o_
pinolief schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 23:14:
Ik lees met veel belangstelling deze topic mee.
Ik bezit ook een G10 en ervaar de storende flikkeringen ook wat erg irritant is. :(
Na veel proberen en uitsluiten kon ik ook geen andere conclusie trekken als dat de TV het probleem veroorzaakt ipv een mediacenter/PC. :|

Panasonic gebeld (073 de afdeling in Den Bosch)waarvan het nummer op de bekende garantiekaart staat.
Probleem beschreven en dat is in woorden behoorlijk lastig moet ik zeggen.
Het youtube filmpje is een stuk duidelijker!! :)

Ook ik kreeg te horen dat Panasonic geen garanties geeft met de combinatie met een computer/PC en dat het te maken zou hebben met afwijkende protocollen en bla bla.
Ik vind dit een non argument of anders gezegd een l*lverhaal.... |:(
Ik heb een mail opgesteld waarin ik mijn verhaal vertel en een link ingeplaatst die naar een youtube filmpje verwijst ter verduidelijking.

De reactie zal ik hier melden zodra ik die krijg. ;)

Niet mailen, bellen is sneller!!!! tevens heb ik E-care, er op geattendeerd dat er een software update is voor de G10. dus ik neem aan dat als je aangeeft dat je 1080p signaal verstoord word dat zij bij je langs komen om de software te updaten ;) als je het niet aandurft om het zelf te doen met de link hierboven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel9
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 15:21
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:36:
Sinds kort in het bezit van een 42V10E. Kon deze voor €1349,- niet laten liggen.
Mag ik vragen waar hij voor deze prijs te halen is ? Of heb je dit met wat onderhandelen gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
StanTheMan schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:50:
niet direct op de ps3 (geen infrarood), tenzij je een apart ontvangertje ervoor koopt (speciaal voor harmony en ps3, van logitech).
Dat het via de tv en bravia sync werkt is wel goed mogelijk (ga dat zelf thuis ook nog een keer uitzoeken als ik tijd heb..)
Ik snap dat het niet direct kan ivm bluetooth van de PS3. Daar was ik ook al achter. Ik bedoelde dus inderdaad het volgende:

Harmony >(IR)> TV >(BRAVIASYNC)> PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pino22 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:49:
@ Darkside en Brad

Ja mijn vriendin wil er geen geld aan uit geven die noemt het weg gegooid geld wat we beter kunnen gebruiken.
Die DVE Blu-ray heb ik via het internet gekocht voor 12 Euro incl. verzenden. Dat vond ik toch niet zo'n extreem bedrag eigenlijk :P En anders koop je hem, stel je je tv in en verkoop je hem weer. Kost het je nog minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ze doelde op he door een prof laten afstellen, ik had het wat krom geformuleerd :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Ferry34 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:37:
[...]

De zwartweergave van edge lit leds vallen best een beetje tegen en de kijkhoek is gewoon matig.
De uniformiteit kan zeker een probleem zijn, omdat de leds alleen aan de zijkant van het scherm zitten.
Een edge lit led is wel zuiniger, maar is dat belangrijker dan beeldkwaliteit?

Een led lcd met local dimming (dus geen edge lit leds) zijn een stuk beter, ook in zwartweergave.
De zogenaamd betere zwartweergave dan plasma is een farce, want dit is alleen wanneer er geen content wordt getoond (lekker nutteloos dus).
Zodra er content wordt getoond komt dit bijzonder in de buurt van de beste plasma's en dat is zeker een prestatie van formaat.

Binnenkort komt Samsung weer met een echte led lcd met local dimming (de 8500 geloof ik??). De prijs is echter nog een stuk hoger dan die van een full hd plasma. Lcd heeft met deze techniek wel een grote stap voorwaarts gemaakt ten opzichte van conventionele lcd's.

Snelle beelden zijn juist 1 van de beste punten van een plasma. Door de 0,001 ms refresh (2-6 ms voor een lcd) is er geen ghosting.
Bedankt voor je superuitgebreide antwoord Ferry34.

Ik ga de G10 aanbevelen en geen LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:25:
[...]

Ja, frans model.
Geen slecht koop hoor, alleen zit je met je garantie.
Doordat de TV niet is geimporteerd door de Panasonic NL heb je Geen recht op 2 jaar garantie aanhuis van panasonic zelf.
Mocht je met de verkopende party anders hebben afgesproken dan moet de garantie altijd via hen gaan.
Dus als de zaak failliet gaat en je moet aanspraak maken op de garantie ben je de klos.
Heb bij de verkopende partij garantie van 2j ..

Nogaltijd geen flikkers, renbull? :p >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:21:
[...]

Heb bij de verkopende partij garantie van 2j ..

Nogaltijd geen flikkers, renbull? :p >:)
Maar is die garantie ook aan huis??

Nog steeds Nul flikkers op me scherm gezien sinds update! _/-\o_
Binnen kort PS3 slim aanschaffen. Hopelijk krijg ik dan ook geen flikkers op me scherm! :9~

[ Voor 5% gewijzigd door renbull op 02-09-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:14
Hallo,

Ik ben van plan om de tx p42s10 aan te schaffen, maar 1 ding is mij nat het lezen van dit forum nog niet helemaal duidelijk. Ik bezit een hoop gewone dvd's. Kan deze Full-Hd hier goed mee overweg?

Ik hoop op reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil vragen wat de exacte afmetingen van een 42'' tv is van Panasonic.

Naast dat twijfel ik al weken lang tussen een S10 en een G10. Bijden 42''.
Zijn het die 250€ echt waard? Voor een student is dat namelijk heel veel geld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:13:
Ik wil vragen wat de exacte afmetingen van een 42'' tv is van Panasonic.

Naast dat twijfel ik al weken lang tussen een S10 en een G10. Bijden 42''.
Zijn het die 250€ echt waard? Voor een student is dat namelijk heel veel geld :X
Afmetingen staan gewoon in de handleiding die op de panasonic site is te vinden, maar voor de luie student :X :
G10
S10

Tja die €250,-....... als me vriending die €250,- niet extra te besteden had dan had ik haar de S10 aangesmeerd >:)
joppe113 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:07:
Hallo,

Ik ben van plan om de tx p42s10 aan te schaffen, maar 1 ding is mij nat het lezen van dit forum nog niet helemaal duidelijk. Ik bezit een hoop gewone dvd's. Kan deze Full-Hd hier goed mee overweg?

Ik hoop op reactie's.
Jahoor gaat prima, sommige mensen zeuren gewoon te veel.....DVD-speler die de opschaling doet naar een Progressief signaal en HDMI uitgang heeft is voor hen de oplossing.
Maarja, waty is een FullHD zonder Blueray , dus koop een blu-ray-speler dan zal die vast de upscaling voor zijn kiezen nemen en komt het helemaal goed!

[ Voor 35% gewijzigd door renbull op 02-09-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ dutch

S10

Afmetingen (H x B x D) 66,1 x 102,9 x 10,5 cm

G10

Afmetingen (H x B x D) 66,1 x 102,9 x 10,6 cm

Ah renbull was me net voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 02-09-2009 14:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Hey Tweakerts,

Omdat Ik en Ferry er niet helemaal uitkwamen op een ander forum, heb ik besloten het hier maar even te peilen...

Ik vroeg me af hoe de kwaliteit van een DVD en SDTV was op een Full-HD plasma, i.v.m. een HD-ready.

Dus stel je kijkt een DVD op de Pana X10, of op de Pana G10: Op welke TV zal die DVD er het beste uitzien!?

Ik zit nu erg te twijfelen namelijk tussen de hierboven genoemde TV's: FullHD is natuurlijk schitterend voor gamen en Blu-Ray, maar ik heb ook nog een hele collectie aan DVD's liggen, en zou zonde zijn als dat er opeens waardeloos uitziet op een nieuwe TV.

Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Yi-Long schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:17:
Hey Tweakerts,

Omdat Ik en Ferry er niet helemaal uitkwamen op een ander forum, heb ik besloten het hier maar even te peilen...

Ik vroeg me af hoe de kwaliteit van een DVD en SDTV was op een Full-HD plasma, i.v.m. een HD-ready.

Dus stel je kijkt een DVD op de Pana X10, of op de Pana G10: Op welke TV zal die DVD er het beste uitzien!?

Ik zit nu erg te twijfelen namelijk tussen de hierboven genoemde TV's: FullHD is natuurlijk schitterend voor gamen en Blu-Ray, maar ik heb ook nog een hele collectie aan DVD's liggen, en zou zonde zijn als dat er opeens waardeloos uitziet op een nieuwe TV.

Koop ze allebei en hou degene die het meest bevalt, de andere breng je gewoon terug..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
renbull schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:26:
[...]

Koop ze allebei en hou degene die het meest bevalt, de andere breng je gewoon terug..... :9
Mjah.... ik hou het vooralsnog liever nog even op gewoon 'vragen' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Yi-Long schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:33:
[...]

Mjah.... ik hou het vooralsnog liever nog even op gewoon 'vragen' :P
hèhè. Ik heb van het weekend oorlogswinter gekeken op dvd, en moet zeggen dat ik het er toch zeker goed uit vond zien. Dat op een DVD-speler met alleen een SCART.
Ik heb geen klagen over de combo G10 en DVD's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ok, gezocht in dit topic maar niet gevonden:

Is het normaal dat je bij meer witte vlakken (alleen opgevallen via 1080p hdmi tot nu toe) een piepend geluid hoort? Niet echt hoog, je hoort het ook niet boven een film uit, maar het is toch behoorlijk duidelijk. Een beetje vergelijkbaar wellicht met een tl-buis die je weleens hoort.

(p42g10e)

[ Voor 13% gewijzigd door vgroenewold op 02-09-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Yi-Long schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:17:

Waardeloos zullen ze er op de G10 in ieder geval niet zijn, dat bevalt mij prima. Uiteraard, toen ik eenmaal 1080p en bluray zat te kijken vond ik het bagger en wilde niet meer iets anders, maar dat is inherent dus aan scart en de dvd kwaliteit, ik rip dvd's nu veel liever, zet ze op m'n Mac mini en stream via hdmi, maakt het nog een beetje goed.

[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 02-09-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

renbull schreef op woensdag 02 september 2009 @ 09:50:
[...]

DVB-T? zenden die HD uit dan?
Gebruik gewoon de internet DVB-C tuner van de G10, deze komt beschikbaar als je je landinstellingen op zweden zet. :*) (je taalinstellingen doen er niet toe).
Zoals ik al in een andere post zei heeft de interne DVB-C tuner ook een decoder voor H.264 daardoor kun je ook HD zender ontvangen. omdat ik geen alphacrypt heb en geen HD pakket kan ik dus alleen de gratisch zender ontvangen.
Bij Caiway heb je hiervoor geen smartcard nodig _/-\o_

Caiway doet ook een test met het zenden van DVB-T over de kabel maar de kwalitiet hiervan vind ik minder dan die van hun DVB-C broadcast :z
Lol, die truuk werkt zeker niet op de X10? Reden dat ik het vraag en het niet gewoon probeer, is dat als ik het probeer, mijn TV weer moet resetten naar fabrieksinstellingen.

@Eriksk: wat kan je dan precies doen met de AB van de Panasonic op de PS3? Aan/uitzetten en play/stop oid? Ik ben nu voor mijn 60GB PS3 versie 3.0 aan het downloaden, ben benieuwd of het straks ook bij mij werkt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ik heb alleen nog maar de Ok-knop en de 'pijltes-toetsen' gebruikt om door de XMB (zo heet dat toch?) heen te bladeren. Ik heb nog niet meer tijd gehad. Wilde vanavond kijken hoever ik kom met dvd's en blu-rays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
vgroenewold schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:27:
[...]

Waardeloos zullen ze er op de G10 in ieder geval niet zijn, dat bevalt mij prima. Uiteraard, toen ik eenmaal 1080p en bluray zat te kijken vond ik het bagger en wilde niet meer iets anders, maar dat is inherent dus aan scart en de dvd kwaliteit, ik rip dvd's nu veel liever, zet ze op m'n Mac mini en stream via hdmi, maakt het nog een beetje goed.
Maar wanneer je een DVD moet 'uitrekken' naar Full-HD, dan ziet dat er toch veel minder mooi uit dan wanneer je het bekijkt op een HD-ready van 1024x768!?

Dus dan zou een normale DVD er op een HD-ready toch wat mooier uit moeten zien dan op een FullHD!?

Zoals ik al zei, Ferry en ik hadden het er ook al over op een ander forum, maar kwamen er niet uit. Bij hem zag een DVD er dus ook beter uit op zijn 42-inch PX80 (1024x768) dan op zijn Panasonic TH50PV70, maar of dat dan aan het model ligt, of aan het formaat, of idd aan de resolutie, etc etc, daar zijn dus de vraagtekens over :)

Dus heel simpel: Ziet een DVD er op een HD-ready beter uit dan op een FullHD!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Eriksk schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:46:
Ik heb alleen nog maar de Ok-knop en de 'pijltes-toetsen' gebruikt om door de XMB (zo heet dat toch?) heen te bladeren. Ik heb nog niet meer tijd gehad. Wilde vanavond kijken hoever ik kom met dvd's en blu-rays.
Ik krijg het hier nog niet voor mekaar. Ik weet niet of het aan de (grote) PS3, de X10 of de HDMI-kabel ligt :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
_Christiaan_ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:59:
[...]

Ik krijg het hier nog niet voor mekaar. Ik weet niet of het aan de (grote) PS3, de X10 of de HDMI-kabel ligt :P
Heb je vieralink wel aanstaan? en zo ja op de goede ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
@Christiaan

De X10 heeft denk ik geen DVB-C tuner, enkel een DVB-T tuner, dus die truk zal niets doen op de X10. HDMI-CEC (Bravia sync/Viera link) zit niet in de firmware van de 'grote' PS3, de slim heeft dit wel. Misschien dat Sony wel een firmware update doet voor de oudere PS3.

@Yi-Long

Bij een goede up-scaler zou het verschil niet groot kunnen zijn als beide dezelfde beelddiagonaal hebben. Normaal moet een full hd scherm met meer pixels een betere interpolatie moeten kunnen doen om het originele beeld te verkrijgen? Maar hoe meer pixels hoe complexer de bewerking? Volgens mij maakt de schaal techniek de grootste impact op het resulterende beeld... dus een goede upscaling dvd speler bij een full hd scherm gebruiken (tenzij de tv zeer goed kan schalen, maar meestal valt het toch wat tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
_Christiaan_ schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:59:
[...]

de grote (fat) ps3 heeft geen Bravialink en gaat dit ook niet krijgen

edit: weer te laat :), maar het schijnt geen firmware kwestie te zijn maar een hardwarematig iets op de ps3

[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 02-09-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ik had niet begrepen dat je de phat had. Die kan en krijgt dit niet, ligt aan de oudere hdmi-chip. Slim heeft een nieuwer, die dit en bitstreaming mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renbull schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:58:
Jahoor gaat prima, sommige mensen zeuren gewoon te veel.....DVD-speler die de opschaling doet naar een Progressief signaal en HDMI uitgang heeft is voor hen de oplossing.
Nergens voor nodig. Elk niet-progressief signaal wordt sowieso gedeïnterlaced en geüpscaled door de tv. Pas wanneer de deïnterlacer echt beter is dan die van de tv (upscaling is overrated nonsense) is een speler die kan upscalen wellicht aan te raden. Anderzijds zal élke speler voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Yi-Long schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:51:
[...]

Maar wanneer je een DVD moet 'uitrekken' naar Full-HD, dan ziet dat er toch veel minder mooi uit dan wanneer je het bekijkt op een HD-ready van 1024x768!?

Dus dan zou een normale DVD er op een HD-ready toch wat mooier uit moeten zien dan op een FullHD!?

Zoals ik al zei, Ferry en ik hadden het er ook al over op een ander forum, maar kwamen er niet uit. Bij hem zag een DVD er dus ook beter uit op zijn 42-inch PX80 (1024x768) dan op zijn Panasonic TH50PV70, maar of dat dan aan het model ligt, of aan het formaat, of idd aan de resolutie, etc etc, daar zijn dus de vraagtekens over :)

Dus heel simpel: Ziet een DVD er op een HD-ready beter uit dan op een FullHD!? :)
Heeft ie niet perongeluk overscan aanstaan? :9

zoals ik het zie licht het denk ik onder andere aan de verhouding van de upscaling.
stel je voor:
neem een DVD met de volgende resulutie:
720×576 (PAL)- pixel verhouding 3:4
deze schaal je op naar een scherm met de volgende resoluties:
1024x768- pixel verhouding 3:4
1920-1080- pixel verhouding 9:16

Ik denk dat doordat de verhoudingen niet het zelfde zijn, er mogelijk een kwaliteit vermindering ontstaat doordat het upscalen met een ingewikkeldere functie moet.
Maar of dit de oorzaak is dat is tasten in het duister... en zeker een interessant onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Uit reviews blijkt nu net dat de G10/V10 slecht zijn in deïnterlacing (veroorzaakt scherpte verlies) en ze raden dus ook een goede DVD speler aan die een progressief signaal afgeeft. Het upscalen zelf doet de tv wel degelijk had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renbull schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:26:
Ik denk dat doordat de verhoudingen niet het zelfde zijn, er mogelijk een kwaliteit vermindering ontstaat doordat het upscalen met een ingewikkeldere functie moet.
Maar of dit de oorzaak is dat is tasten in het duister... en zeker een interessant onderwerp.
Anamorphic DVD's zijn ook gewoon 16:9 of een andere widescreen aspect-ratio, ondanks de 4:3 zijnde 720x576 resolutie. Dit upscalen naar 1920x1080 zal dan ook niet persé zorgen voor meer kwaliteitsverlies dan naar 1024x768. Een breedbeeld CRT zal deze "4:3" film ook gewoon afspelen in 16:9.

Niet-anamorphic 720x576 media moet je uiteraard gewoon bekijken in 4:3, dus met balken aan de zijkant, anders ben je het beeld inderdaad aan het verkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Brad Pitt schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:35:
[...]

Anamorphic DVD's zijn ook gewoon 16:9 of een andere widescreen aspect-ratio, ondanks de 4:3 zijnde 720x576 resolutie. Dit upscalen naar 1920x1080 zal dan ook niet persé zorgen voor meer kwaliteitsverlies dan naar 1024x768. Een breedbeeld CRT zal deze "4:3" film ook gewoon afspelen in 16:9.

Niet-anamorphic 720x576 media moet je uiteraard gewoon bekijken in 4:3, dus met balken aan de zijkant, anders ben je het beeld inderdaad aan het verkrachten.
Bij een 9:16 dvd, stuurt de speler dan ook hiet signaal in een coresponderende resolutie? Of zal gij dit verpakker in de pal resolutie en dus boven en onder zwarte balken plakken, zodat je dus vertikaal efectief een lagere resolutie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renbull schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:09:
Bij een 9:16 dvd, stuurt de speler dan ook hiet signaal in een coresponderende resolutie? Of zal gij dit verpakker in de pal resolutie en dus boven en onder zwarte balken plakken, zodat je dus vertikaal efectief een lagere resolutie heb?
Mja eigenlijk is het beeld horizontaal "ingekrompen", en wordt door de tv weer in de breedte uitgerekt, waardoor er een breedbeeld ratio ontstaat. Zou je zo'n DVD bekijken op een 4:3 televisie zijn mensen bijv. heel dun en langgerekt. Door het uitrekken onstaan weer normale proporties. Het beeld kan verticaal dus gewoon helemaal "benut" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:33:
[...]

Maar is die garantie ook aan huis??

Nog steeds Nul flikkers op me scherm gezien sinds update! _/-\o_
Binnen kort PS3 slim aanschaffen. Hopelijk krijg ik dan ook geen flikkers op me scherm! :9~
garantie aan huis ja..
ik ga nogmaals contact opnemen met panasonic denk ik..
hopelijk dat je geen flikkers krijgt met ps3 idd..
laat me weten als j'em hebt! :)

grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel9 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:16:
[...]

Mag ik vragen waar hij voor deze prijs te halen is ? Of heb je dit met wat onderhandelen gedaan ?
Bij de MediaMarkt. Maar was een lokale actiedag waarbij er op deze tv 150,- af ging en ik op 1349 uitkwam. Dus geen onderhandeling en geen vage winkel en dus wel Panasonic garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Eindelijk Panasonic BE te pakken gekregen, hebben beloofd me te bellen voor afspraak ergens volgende week. Personen die geen flikkeringen meer hebben, welk firmware nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino22 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:59:
@ dutch

S10

Afmetingen (H x B x D) 66,1 x 102,9 x 10,5 cm

G10

Afmetingen (H x B x D) 66,1 x 102,9 x 10,6 cm

Ah renbull was me net voor :)
thanks.
Maar ik was vergeten te vermelden dat ik de afmetingen vd voet nodig had. :X

• renbull
lapino schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:56:
Eindelijk Panasonic BE te pakken gekregen, hebben beloofd me te bellen voor afspraak ergens volgende week. Personen die geen flikkeringen meer hebben, welk firmware nummer?
1.213 voor de Tx-p42g10e

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:28:
[...]

thanks.
Maar ik was vergeten te vermelden dat ik de afmetingen vd voet nodig had. :X
In de handleiding staat het vast!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
vwtune schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:23:
Aangezien ik ga verhuizen (groter) wil ik mijn ''oude'' Panasonic 42PV70 vervangen.

Mijn budget is zo een 1500 euro. Het liefst zou ik een 50 inch willen, 46 kan ook nog.

Zelf zat ik te kijken naar een Pana TX-p46G10E ( 1249 euro) en Pana TX-p50G10E (1524 euro)
Is de 600Hz van deze tv's echt een toegevoede waarde?

Geld voor een Pioneer heb ik helaas niet. LG wil ik niet en met Samsung heb ik geen ervaring.
Andere types en modellen zijn ook welkom als advies.

Wat ga ik als bron gebruiken?
HDX1000 (voornamelijk bluray content)
Humax 5050 voor TV (welke ik nog moet aanschaffen)
Playstation 3 voor games en af en toe films.

Graag zou ik wat advies willen, wat is verstandig en misschien beter om te nemen (samsung)
Ik kijk veel bluray content en tv. (full hd moet ie dus zijn)
Let wel, mijn budget ligt echt rond de 1500 euro.
De G10 is een hele goede keuze en de hogere versies voegen niets toe kwa beeldkewaliteit IMHO.

600Hz: Ik heb niet het idee dat het heel belangrijk is. De intelligent frame creation is niet zo irritant als ik verwacht had overigens. Ik meen dat ie bij mij nu aan staat en ik irriteer me er niet aan, wat ik wel bij andere tv's had, zoals bij Philips en Samsung TV's.

Als je nog beter wilt, moet je naar de nieuwe Pioneer reeks, maar dan moet je je budget met 500 euro vergroten. Overigens zie je alleen verschil in een 1:1 verglijk naast elkaar en thuis heb je er straks maar 1 in een kamer verwacht ik.

De Samsung TV zal niet beter/slechter zijn. Hooguit anders wat een heel persoonlijke voorkeur is.

Voor mijn gevoel worden er teveel "truukjes" toegepast om het beste uit LCD te halen, wat resulteerd in veel ingewikkelde schakelingen en software, met alle risico's van dien. Ik zeg dus niet dat het per definitie slecht is, maar ik geef de voorkeur aan plasma in dit geval.

Ook vind ik de G10 erg goed met SD overweg kunnen in tegenstelling tot wat er over geroepen wordt door sommige mensen.

Ik moet wel zeggen dat het beeld beter lijkt te worden na een paar dagen. Alsof de kleuren beter geworden zijn (maar dit kan ook gewenning zijn)

[ Voor 17% gewijzigd door basset op 03-09-2009 11:19 ]

Hop,hop,hop!

• renbull
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:20:
ik maak me een beetje zorgen... Op de doos van de tv staat op het etiket: TX-PF42G10E , staat die F dan voor frans model? :( Heb ik een miskoop gedaan? :s
Werkte de update dan wel bij jou? wat is dan nu je software versie?
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:55:
[...]
garantie aan huis ja..
ik ga nogmaals contact opnemen met panasonic denk ik..
hopelijk dat je geen flikkers krijgt met ps3 idd..
laat me weten als j'em hebt! :)

grtzz
Gelukkig voor je dat je dan toch wel garantie aan huis heb. anders was je wel een beetje het eitje en moet je misschien wel je TV opsturen voor een software update :X

Verwijderd

renbull schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:37:
[...]

Werkte de update dan wel bij jou? wat is dan nu je software versie?

[...]

Gelukkig voor je dat je dan toch wel garantie aan huis heb. anders was je wel een beetje het eitje en moet je misschien wel je TV opsturen voor een software update :X
ja, heb ook 1.213 nu.. de update heeft veel verbeterd maar het lijkt er steeds meer op dat de flikkers vaker en vaker terugkomen... Heb de ps3 nog altijd op 720p staan... :(

ja idd, maar toch eerst maar contact opnemen met panasonic ivm update..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 16:50 ]

• pino85

pino85

Zo de panasonic G10( 42 inch versie is besteld)
Ik moet dus de contrast de eerste 200 uur rond de 40% zetten toch dan is er geen gevaar voor inbranding? of iig een stuk minde rgevaar al komt het nog weinig voor
Zal het hier melden hoe hij bevalt icm mijn ps3 en digitale tv ed

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 03-09-2009 22:14 ]

Liefhebber van Tweakers

• Brad Pitt
pino22 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:09:
Ik moet dus de contrast de eerste 200 uur rond de 40% zetten toch dan is er geen gevaar voor inbranding?
Gevaar voor retentie en/of inbranding hou je ook na die 200 uur hoor, als je echt gekke dingen gaat doen ;)

• pino85

pino85

Wat valt onder die gekke dingen ;)?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Euh in slaap vallen tijdens een menu van een dvd waarbij de achtergrond zwart is en de voorgrond letters wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ik meldde al eerder dat ik de PS3 Slim kon bedienen via de G10. Ik heb gisteren de Pioneer VSX-LX52 gekregen en aangesloten op hdmi 1 op de G10 en de PS3 op de BD ingang. Nu deed ik de tv aan en na selecteren van de HDMI1 ingang ging automatisch de versterken en PS3 aan. PS3 is met versterker ertussen nog steeds te bedienen. Gave functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
pino22 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:09:
Zo de panasonic G10( 42 inch versie is besteld)
Ik moet dus de contrast de eerste 200 uur rond de 40% zetten toch dan is er geen gevaar voor inbranding? of iig een stuk minde rgevaar al komt het nog weinig voor
Zal het hier melden hoe hij bevalt icm mijn ps3 en digitale tv ed
Je hoeft niets te zetten. Bij het opstarten vraagt ie of je in de winkel of thuis bent. Het contrast wordt dan meen ik naar 37 gezet.

Ik heb nog niet de behoefte om hem daar van af te halen. Het beeld is meer dan goed.

Ik heb het PS3 menu er een tijdje op gehad, maar nog geen retentie gezien. Inbranden ben ik niet mer bang voor. Als je zo lang TV kijkt, dan moet er iets mis zijn met je ;)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bedankt Basset dan zal het idd allemaal wel goed komen :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vanmorgen is men er nieuwe update komen opzetten (v2.013) maar heb nog steeds problemen met syncen van 1080P via mijn Onkyo. Damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
lapino schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:52:
Vanmorgen is men er nieuwe update komen opzetten (v2.013) maar heb nog steeds problemen met syncen van 1080P via mijn Onkyo. Damn.
Voor welke serie is die V2.013?

Gevonden V10

[ Voor 5% gewijzigd door renbull op 04-09-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
Goed, het bekende HDMI 50/60Hz bij 1080p flikkerprobleem met de G10 met Panasonic klantenservie c.q. E-care besproken.
Panasonic geeft niet toe en blijft het geen probleem, defect of storing vinden.
De eventuele update die hier bekend is zegt ze niets,de storing zegt ze niets tot weinig.
Vreemd verhaal dus, het klinkt alsof het niet waar is maar nog meer dat ze het niet willen weten.
Ik krijg dat idee van Microsoft met dat Xbox360 verhaal wat we kennen.......
Ik heb ze zoals ik aan het begin van deze week al aangaf een mail gestuurd ter verduidelijking wat er bedoelt wordt inclusief de verwijzing naar klachten die op internet te vinden zijn (zoals hier bij Tweakers) en naar YouTube filmpjes waar men kan zien dat er meerdere klachten zijn.

Men vindt dit geen defect blijkbaar en wil er niets aan doen.
Anders gezegd je koopt een toestel van een goed en bekend staand merk, waarbij de specificaties aangeven dat het moet kunnen, dat dit ook in de specs te vinden is.

Je staat als consument dus bij ze in de kou, als ik dit had geweten had ik me wel 2 keer bedacht om een TV te kopen van dik 1000 euro ofwel ruim 2200 keiharde Hollandse Guldens....dat we even weten om hoeveel geld het gaat!!!

slechte service en slechte beurt van Panasonic en voor mij een bewijs dat ze echt niets beter zijn dan een ander willekeurig merk en dat ik zeker Panasonic niet de hemel in prijs wat ik hoopte te willen doen.

Ik heb nu de leverancier benaderd en hopenlijk kunnen zij wel tot een fatsoenlijk en bevredigende oplossing komen
Hoe mooi het beeld dan ook is en al zou het dan perfect zijn in de andere waarden met HD apparatuur, ik zal naar de G10 blijven kijken als een TV "waar toch iets mis mee is"...en dat bevalt me helemaal niet... :(

Als het aan mij lag nemen ze die G10 maar terug en mijn geld terug...mijn antieke CRT doet het voorlopig ook nog prima als dat moet...

[ Voor 8% gewijzigd door pinolief op 04-09-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Bedoel je het HDMI flikker probleem? Van wat ik begrepen heb op avforums.com herkent panasonic uk het probleem wel :? Anders zouden ze toch geen firmware updates versturen op sd kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07
Eriksk schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:41:
Ik meldde al eerder dat ik de PS3 Slim kon bedienen via de G10. Ik heb gisteren de Pioneer VSX-LX52 gekregen en aangesloten op hdmi 1 op de G10 en de PS3 op de BD ingang. Nu deed ik de tv aan en na selecteren van de HDMI1 ingang ging automatisch de versterken en PS3 aan. PS3 is met versterker ertussen nog steeds te bedienen. Gave functie...
Werkt dit ook met de PS3 80GB en een andere receiver? of alleen met de Slim??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
pinolief schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:42:
Goed, het bekende HDMI 50/60Hz bij 1080p flikkerprobleem met de G10 met Panasonic klantenservie c.q. E-care besproken.
Panasonic geeft niet toe en blijft het geen probleem, defect of storing vinden.
De eventuele update die hier bekend is zegt ze niets,de storing zegt ze niets tot weinig.
[..]
Heb je die nieuwe firmware voorde G10 al geprobeerd? Heb op dit forum en op andere forums nog niemand gehoord waarbij het updaten mis is gegaan.

Wat je ook nog zou kunnen doen is contact opnemen met de fabrikant van je randapparatuur. Misschien dat die -mits er genoeg klachten zijn- enige druk op Panasonic kunnen uitoefenen.

Overigens heeft -uit mijn hoofd- renbull deze nieuwe firmware geinstalleerd terwijl er een monteur van Panasonic bij was. Deze monteur was inderdaad tot op dat moment ook niet op de hoogte van deze firmware update, maar ondertussen dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
Dlocks schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:43:
[...]

Heb je die nieuwe firmware voorde G10 al geprobeerd? Heb op dit forum en op andere forums nog niemand gehoord waarbij het updaten mis is gegaan.

Wat je ook nog zou kunnen doen is contact opnemen met de fabrikant van je randapparatuur. Misschien dat die -mits er genoeg klachten zijn- enige druk op Panasonic kunnen uitoefenen.

Overigens heeft -uit mijn hoofd- renbull deze nieuwe firmware geinstalleerd terwijl er een monteur van Panasonic bij was. Deze monteur was inderdaad tot op dat moment ook niet op de hoogte van deze firmware update, maar ondertussen dus wel.
Dlocks, ik heb idd nog niet de update geprobeerd, ik ben daar voorzichtig in daar ik niet kan inschatten of het werkelijk geen kwaad kan.
Wat me meer stoord is de onwil die Panasonic naar me ventileerd.Je zegt dat bij renbull een monteur van Panasonic was terwijl hij (ik neem aan renbull zelf dus)de update deed.ER was bij hem in elk geval een monteur en dat is men bij mij zelfs niet van plan!
Ik vind gewoon dat ik niet zelf die update moet of hoor te doen op eigen houtje maar dat Panasonic dat doet of met mij bespreekt hoe het moet (het gaat me niet om HOE het moet dat zal simpel zijn maar het gaat mij natuurlijk om dat zij de verantwoordelijkheid nemen mocht het om welke reden toch fout gaan en ik geen recht op ganatie heb of weet ik wat.)
Ik wacht nu op de reactie van de leverancier en kijken wat zij willen doen.
Ik voel me op dit moment gewoon belazerd of verzin een ander schutting woord en dat kan nooit de bedoeling zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:43:
[...]

Bij mij helpt de 'probleem-oplossende update' niet.. Succesvol geinstalleerd, en in het begin ging het allemaal goed en wel op 1080p met ps3, maar na een klein tijdje kreeg ik de flikkers weer terug.. ps3 terug op 720p ingesteld.. :(

En HDMI poorten zijn HDMI poorten he.. Ik zou mij niet kunnen inbeelden dat ze daar iets fout mee kunnen doen.. :/ ...toch? :?

Ik snap niet dat de update bij sommigen het probleem WEL volledig oplost..?? (Alhoewel Renbull iets anders heeft dan een ps3..)

Dat panasonic maar gauw met een nieuwe update komt die het WEL 110% oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:05:
[...]

Bij mij helpt de 'probleem-oplossende update' niet.. Succesvol geinstalleerd, en in het begin ging het allemaal goed en wel op 1080p met ps3, maar na een klein tijdje kreeg ik de flikkers weer terug.. ps3 terug op 720p ingesteld.. :(

En HDMI poorten zijn HDMI poorten he.. Ik zou mij niet kunnen inbeelden dat ze daar iets fout mee kunnen doen.. :/ ...toch? :?

Ik snap niet dat de update bij sommigen het probleem WEL volledig oplost..?? (Alhoewel Renbull iets anders heeft dan een ps3..)

De update heeft het voor mij voor 100% opgelost en dat is nu al lange tijd zo.
Ik kan me wel mensen herinneren die ook dit soort flikkeringen hadden maar totaal niet gerelateerd waren aan dit probleem.

Bij hen lag het aan de HDMI kabels, kon kennelijk ook een flikkering geven.
Dat hoeft dus niet hetzelfde probleem te zijn, ook al is het wel hetzelfde symptoom.

In de link geeft iemand een voorbeeld van het probleem met een kleine animatie.
http://www.avforums.com/f...t-1-a-21.html#post9414280

Alle meldingen (op meerdere fora) over de firmware update zijn positief omtrent het oplossen van het 1080p 50/60hz probleem, dus misschien is het iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Ik wil mijn Pansonic TX-P42G10 aan de muur hangen met een wandbeugel. En het liefst zo plat mogelijk. Ik ben benieuwd wat voor beugels anderen hier gebruiken.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Vogel EFW-8305. Deze steun hangt de TV echt heel dicht op de muur. Ik maak me bij deze steun zorgen of de kabels er wel tussen passen. En of je er later nog achter kan om eens een kabeltje bij te pluggen of weg te halen. Groot plus punt is een ingebouwde waterpas. Want ik heb een oud huis. En geen muur of vloer is recht.

En de andere is de [url=]http://www.vogels.com/web/Professional/Products/Product/-VFW065-LCDPLASMA-WALL-SUPPOB.htm]Vogel VFW 065[/url]. Deze laat 59mm vrij achter het scherm. Mijn main concern is dat deze steun de tv weer een heel eind in de kamer laat hangen.

Maar goed ik ben dus benieuwd naar wat andere mensen voor muurbeugel gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Noxa op 05-09-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
@noxa: welke bedoel je nu? Je link zegt de VFW065 en de tekst EFW 6305. Ik heb iig de VFW065 en is perfect. Precies genoeg ruimte voor de kabels, erg solide ook.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:05:
[...]

Als je alle opties hebt geprobeerd zoals andere hdmi kabels, andere hdmi input van de tv gebruiken, originele blu-rays gebruiken natuurlijk en je hebt nog steeds last van flikkeringen, dan moet er absoluut een monteur langskomen.
Dit moet gewoon direkt worden opgelost en het wachten op een firmware-update waarvan je niet weet of ze er mee bezig zijn of hoe lang dit gaat duren, lijkt mij geen goede oplossing.

De tv moet doen waar die voor gemaakt is: het accepteren en tonen van 1080p. Ik begrijp dat je het hebt bij games? Is het bij alle games en noem er s een paar.
Wat raar dat de problemen in het begin wèl waren opgelost. Staat de nieuwe firmware er nog wel op?

Hetzelfde geldt natuurlijk voor Pinolief.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 05-09-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
MoXeh schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:57:
[...]

Ik kan me wel mensen herinneren die ook dit soort flikkeringen hadden maar totaal niet gerelateerd waren aan dit probleem.

Dat hoeft dus niet hetzelfde probleem te zijn, ook al is het wel hetzelfde symptoom.

Alle meldingen (op meerdere fora) over de firmware update zijn positief omtrent het oplossen van het 1080p 50/60hz probleem, dus misschien is het iets anders.
Wel, ik heb sinds kort de nieuwste update gekregen op mijn P50V10 en als ik mijn Popcorn Hour of Xbox360 op 1080p zet (via Onkyo 606) dan krijg ik continu wegvallend signaal. 1080i of (bij PCH) 1080/24 en het is geen enkel probleem meer. Dus ofwel heeft de update niet geholpen ofwel is er een andere oorzaak.

Ik gebruik nu wel redelijk goedkope HDMI kabels. Zou dat reden kunnen zijn? Als ik de kabels rechtstreeks op tv aansluit heb ik geen enkel probleem, enkel als ik via mijn receiver passeer. Denk er sterk aan mijn Onkyo te verkopen en andere receiver te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Chilly_Willy schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 09:01:
@noxa: welke bedoel je nu? Je link zegt de VFW065 en de tekst EFW 6305. Ik heb iig de VFW065 en is perfect. Precies genoeg ruimte voor de kabels, erg solide ook.
Ik bedoel de VFW 065. Hoever steekt je scherm uit van de wand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoXeh schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:57:
[...]

Ik denk niet dat het aan de hdmi kabels ligt.. Heb er twee van rond de 20EUR bij lokale electronica winkel. Zijn twee verschillende kabels.. Ik gebruik voor de ps3 een dikke, goudvergulde kabel met 1.3c (stond op de verpakking) ..weet eigenlijk niet wat het verschil daarvan is met 1.2.. en die andere kabel is ook dik, goudverguld, die ik gebruik voor de HD digicorder, die geen enkel probleem vertoont, maar deze kan ook niet ingesteld worden op 1080p, omdat dat niet kan voor tv kijken.
Heb de kabels eens verwisseld, maar de ps3 bleef de flikkeringen behouden..

En zoals die animatie waar je naar linkte, dat heb ik dus ook... :( soms zelfs erger, dat het beeld effe opnieuw de hdmi poort laad, ofzoiets... om daarna weer verder te flikkeren...:( :(

Ik kan mij niet inbeelden dat het aan de hmdi kabel ligt.. De verkoper zei ook dat het premium kabels waren..?? :p
Ferry34 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:17:
[...]

Als je alle opties hebt geprobeerd zoals andere hdmi kabels, andere hdmi input van de tv gebruiken, originele blu-rays gebruiken natuurlijk en je hebt nog steeds last van flikkeringen, dan moet er absoluut een monteur langskomen.
Dit moet gewoon direkt worden opgelost en het wachten op een firmware-update waarvan je niet weet of ze er mee bezig zijn of hoe lang dit gaat duren, lijkt mij geen goede oplossing.

De tv moet doen waar die voor gemaakt is: het accepteren en tonen van 1080p. Ik begrijp dat je het hebt bij games? Is het bij alle games en noem er s een paar.
Wat raar dat de problemen in het begin wèl waren opgelost. Staat de nieuwe firmware er nog wel op?

Hetzelfde geldt natuurlijk voor Pinolief.
Ik heb het bij alles.. niet alleen games.. Ik speelde de laatste tijd alleen maar cod5, waarbij ik het dus zag.. maar daar ligt het niet aan, want ik zag het ook in de Playstation Store, waar het nogal vaker lijkt voor te komen. Ook in het XMB zelf zie ik het, .. met films streamen van laptop naar ps3...

En ik heb nog altijd die laatste 1.213 update... die de problemen ZOU moeten oplossen.. yeh right..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bij Scheer en Foppen koop je nu de 37 inch hdready Panasonic TX-P37C10 voor €439,95.
Geldig t/m 12 sept.
lapino schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:36:
[...]

Wel, ik heb sinds kort de nieuwste update gekregen op mijn P50V10 en als ik mijn Popcorn Hour of Xbox360 op 1080p zet (via Onkyo 606) dan krijg ik continu wegvallend signaal. 1080i of (bij PCH) 1080/24 en het is geen enkel probleem meer. Dus ofwel heeft de update niet geholpen ofwel is er een andere oorzaak.

Ik gebruik nu wel redelijk goedkope HDMI kabels. Zou dat reden kunnen zijn? Als ik de kabels rechtstreeks op tv aansluit heb ik geen enkel probleem, enkel als ik via mijn receiver passeer. Denk er sterk aan mijn Onkyo te verkopen en andere receiver te kopen.
Aan de Onkyo zal het niet liggen, want ik heb dezelfde en ik heb geen enkel probleem met 1080p (xbox360 en ps3. Die laatste staat bij blu-ray op 50hz, omdat mn PV geen 24p aankan). Geweldige receiver!
Heb je de Onkyo op passthrough staan zodat die niets aan het signaal sleutelt?

[ Voor 85% gewijzigd door Ferry34 op 05-09-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Ik ben opzoek naar een mooie Plasma HDTV voor in mijn slaapkamer (budget is €800,-). Nu ben ik nog aan het kijken of 42" niet te groot is (Panasonic Plasma begint jammer genoeg bij 42") maar dat even terzijde. Ik wil er de volgende dingen mee doen:

- Digitale TV (Ziggo) kijken
- Playstation 3
- HD films kijken (via PS3 streamen)

Nu heb ik vorig jaar een Sony 40D3500 gehad wat een LCD is, maar daar was ik niet super tevreden over. Voetbal was lang niet altijd erg scherp en vloeiend net zoals digitale TV. Mijn ouders hebben een non-HD plasma TV (42") van Panasonic in de woonkamer staan en tot nu ga ik elke keer weer naar beneden om daar voetbal te kijken, want alleen voor voetbal kijken is hij al veel aangenamer.

Dus de LCD/Plasma discussie is voor mij overduidelijk, alleen nu moet ik nog een beslissing maken... welke gaat het worden? Nu ben ik vorige week bij de MM geweest in Groningen en daar heb ik een aantal Plasma's bekeken. Daar zag ik de Panasonic P42U10E voor 525,- die erg mooi beeld gaf in HD, alleen ik kan daar amper reviews op internet vinden. Volgens mij is het ook een oud model. Voor de rest stond er niet veel boeiends of te duur voor mij.

Dus nu kijk ik op internet naar een aantal plasma's en dan valt mij vooral de TX-P42S10E op. 70,- onder mijn budget, goede specs en een nieuw model volgens de Panasonic site. Volgende week ga ik even kijken of ze die bij de MM hebben zodat ik hem kan bekijken. Alleen hier vind ik ook vrij weinig info over en hier op Tweakers eigenlijk ook vrij weinig.

Dus nu is mijn vraag, zal de TX-P42S10E goed genoeg zijn voor de dingen die ik ermee wil doen? Of iemand die in het bezit is van deze TV en zijn ervaringen wilt delen? :)

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

JorisBit schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:31:
Ik ben opzoek naar een mooie Plasma HDTV voor in mijn slaapkamer (budget is €800,-). Nu ben ik nog aan het kijken of 42" niet te groot is (Panasonic Plasma begint jammer genoeg bij 42") maar dat even terzijde. Ik wil er de volgende dingen mee doen:
Eh, 37" Panasonic plasma's heb ik genoeg staan op werk hoor, dus die zijn wel degelijk te koop. Als je één post boven je had gekeken dat noemt Ferry er zelfs ééntje
- Digitale TV (Ziggo) kijken
- Playstation 3
- HD films kijken (via PS3 streamen)

Nu heb ik vorig jaar een Sony 40D3500 gehad wat een LCD is, maar daar was ik niet super tevreden over. Voetbal was lang niet altijd erg scherp en vloeiend net zoals digitale TV. Mijn ouders hebben een non-HD plasma TV (42") van Panasonic in de woonkamer staan en tot nu ga ik elke keer weer naar beneden om daar voetbal te kijken, want alleen voor voetbal kijken is hij al veel aangenamer.

Dus de LCD/Plasma discussie is voor mij overduidelijk, alleen nu moet ik nog een beslissing maken... welke gaat het worden? Nu ben ik vorige week bij de MM geweest in Groningen en daar heb ik een aantal Plasma's bekeken. Daar zag ik de Panasonic P42U10E voor 525,- die erg mooi beeld gaf in HD, alleen ik kan daar amper reviews op internet vinden. Volgens mij is het ook een oud model. Voor de rest stond er niet veel boeiends of te duur voor mij.
De 42U10 is volgens mij een 'speciale' versie net als de xxC10 serie een uitgeklede versie is van de xxX10. De xxU10 is vergelijkbaar met de xxS10 serie.
Dus nu kijk ik op internet naar een aantal plasma's en dan valt mij vooral de TX-P42S10E op. 70,- onder mijn budget, goede specs en een nieuw model volgens de Panasonic site. Volgende week ga ik even kijken of ze die bij de MM hebben zodat ik hem kan bekijken. Alleen hier vind ik ook vrij weinig info over en hier op Tweakers eigenlijk ook vrij weinig.

Dus nu is mijn vraag, zal de TX-P42S10E goed genoeg zijn voor de dingen die ik ermee wil doen? Of iemand die in het bezit is van deze TV en zijn ervaringen wilt delen? :)
Ga eens in de winkel kijken :) 'Qua specs' voldoet ie prima aan je eisen.

Heb laatst op werk even een aantal schermen naast elkaar gezet. Ben zelf namelijk ook op de markt voor een nieuw scherm van 32" of evt. 37" op mn studentenkamertje van 15m2.
Nu ben ik zelf erg 'specs-geil', maar heb op werk eens de potentiele kandidaten naast mekaar gezet op dezelfde bron (Panasonic BD80). Het ging om de Panasonic 42C10E (37" versie hadden we ff niet uigepakt :P), Samsung 32B550, Samsung 32B530 en de Sony 32W5500. En ooooh wat was die plasma mooi O+. Maar zoals ik zei ben ik specsgeil en heb ik nogal enige moeite om een scherm te kopen met een resolutie van slechts 1024x768 :P, vind ik zo 'zonde' van m'n PS3 welke mooi 1920x1080 uitspuugt. I know, dikke bull 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Yellowneck op 05-09-2009 17:19 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.