ben gister bij de MM in hasselt geweest, en zag de P42G10E staan... en zoals je hem daar ziet, zou je hem nooit meepakken... mooi is dat! Het beeld was zoo troebel dat ze volgens mij gewoon een scartkabel hebben gebruikt ipv hdmi.. stomme mediaketens..DarkSide schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:47:
Zoals zo vaak al is vermeld zijn de instellingen in een winkel (bijna) nooit juist ingesteld. Een LCD is helderder dan een plasma scherm en lijkt veelal mooier in het negatieve TL licht wat er in de MM (en andere zaken) gebruikt wordt.
Vaak staan schermen ook op dynamisch ipv cinema (voor de panny;s) met enorm hoog contrast e.d.
Thuis zal het een heel ander verhaal zijn. Zeker 's avonds. Ik blijf plasma daar beter in vinden dan LCD.
Maar het allerbelangrijkste is niet of plasma of LCD beter is. Maar wat jij mooier vind. Als jij meer valt voor de felle (overdreven) kleuren van een LCD scherm. Wie houd je dan tegen om een LCD aan te schaffen.
PS: bij de MM kan je een TV zonder opgaaf van reden binnen 2 weken omruilen he. Mocht de plasma je niet bevallen kan je altijd nog de samsung nemen.
Verwijderd
Dat heb ik ook weldegelijk gelezen maar hier wil het dus niet lukken op mijn g10.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:27:
[...]
Zelfs al is het een korte vraag, als je 2 pagina's terug had gekeken...staat het duidelijk uitgelegd. Lijkt me handig als dit een keer wordt opgenomen in de startpost (LOST?)
1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.
Het is toch de knop op de tv zelf neem ik aan, en niet op de afstandsbedieding? Want er gebeurd bij mij helemaal niks, zelfs de tv springt niet aan
Lol dat is mijn uitleg nog. Ik vermoedde dat iedereen wel doorhad dat je TV eerst AAN moet staan vooraleer je dat lijstje afloopt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:48:
[...]
Dat heb ik ook weldegelijk gelezen maar hier wil het dus niet lukken op mijn g10.
Het is toch de knop op de tv zelf neem ik aan, en niet op de afstandsbedieding? Want er gebeurd bij mij helemaal niks, zelfs de tv springt niet aan
Verwijderd
haha! duh...CobraX schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:58:
[...]
Lol dat is mijn uitleg nog. Ik vermoedde dat iedereen wel doorhad dat je TV eerst AAN moet staan vooraleer je dat lijstje afloopt.
Verwijderd
Jaren lang LCD gehad en daar moest je meestal tijdens het opstarten een toetsencombi invoeren.CobraX schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:58:
[...]
Lol dat is mijn uitleg nog. Ik vermoedde dat iedereen wel doorhad dat je TV eerst AAN moet staan vooraleer je dat lijstje afloopt.
In ieder geval bedankt!
Iemand de Z11 al gezien? Is in het echt een stuk mooier dan op de plaatjes
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Dat zijn de instellingen. De tv's staan op dynamisch en wordt de scherpte enorm overstuurd, want die staat op 100%.Slofsky schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:13:
Even een korte vraag aan een (P42) S10 bezitter. Ik had dit model aan de hand van zijn specificaties op het oog. Vanmiddag ben ik even bij de MediaMarkt wezen kijken en was enigszins negatief verrast over de kwaliteit van het beeld in HD. Ik begrijp de verschillen tussen plasma en LCD, waaronder de kwaliteit van zwart- en wit-weergave, maar bij het bekijken van een willekeurige 40" Samsung LCD die naast de P42S10 stond was ik echt verbaasd over hoe de Samsung scherper oogde en het geheel wat feller was waardoor de kleuren wat realistischer oogden dan op de Panasonic.
Klinkt dit bekend en is dit makkelijk te verhelpen door instellingen aan te passen of is het iets dat simpelweg verbonden is aan de S10?
Het beeld is dan niet scherp, maar lijkt heel scherp omdat de tv allemaal lijntjes om objecten tekent.
De motion resolution (aantal horizontale beeldlijnen die correct worden weergegeven bij bewegende beelden) is van een plasma veel hoger dan van een full hd lcd, ongeveer 600 voor de lcd tegenover 900/1080 van de Pana plasma's).
De rest is dus ghosting.
HD op mn hdready plasma is nog scherper dan HD op een full hd lcd en dat is dus ook gewoon aangetoond.
Waarschijnlijk stond de plasma brak afgesteld, maar dat moet je wel zelf even controleren natuurlijk. Koop geen hdtv op louter reviews of meningen van anderen.
Waar heb jij m gezien dan?mr.paaJ schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 01:00:
Iemand de Z11 al gezien? Is in het echt een stuk mooier dan op de plaatjes
[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 26-08-2009 01:16 ]
Sinds een paar dagen de bezitter van een TX-P42C10. Ik zat te kijken naar de X10, alleen dat was toch net iets te hoog voor mijn vrij krappe budget (500 euro). Toch die extra 50 euro neergeteld voor de TX-P42C10 (550 euro'. En echt, mooi ding dat het is ;O. Al een paar HD films gedownload, alleen ik viel al bij het kijken van de eerste in slaap
.
Mijn enige minpunt eraan is dat het ding groter bleek te zijn dan dat ik dacht. 42 inch is een beetje overkill voor in de slaapkamer XD.

Mijn enige minpunt eraan is dat het ding groter bleek te zijn dan dat ik dacht. 42 inch is een beetje overkill voor in de slaapkamer XD.
Wacht nog een paar dagen en hij is goed, nog een paar weken en hij is te klein. Zo leert de ervaring.
Verwijderd
jup, elke tv went erg snel.. maar toch ieders keer weer adembenemend!ksi schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:15:
Wacht nog een paar dagen en hij is goed, nog een paar weken en hij is te klein. Zo leert de ervaring.
Mailtje gekregen van Panasonic België, ze gaan afspraak maken om langs te komen om nieuwe update voor mijn P50V10 erop te zetten ivm die HDMI problemen met Onkyo. Vreemd dat ze daarvoor moeten komen en niet gewoon de file op mail kunnen zetten of op SD kaartje opsturen.
Ze hebben misschien schrik dat hun klanten de stekker uit het stopcontact zouden trekken tijdens een update 
Volgens mij zijn er wel een aantal reden te bedenken... andere merken doen het wel, misschien zijn ze daar wel paranoia
Volgens mij zijn er wel een aantal reden te bedenken... andere merken doen het wel, misschien zijn ze daar wel paranoia
[ Voor 45% gewijzigd door _Silencer op 26-08-2009 13:03 ]
Sommige fabrikanten willen dat firmware updates niet in handen komen van de klant. Ik weet niet hoe dat bij Panasonic zit. Bij Loewe is dat volgens mij wel zo, dus dan kunnen alleen dealers met een eigen account aan de firmware komen.
Reden? Ik denk omdat een firmware-update nog steeds een kritisch proces is, en ze liever niet hebben dat klanten hun TV slopen.
Reden? Ik denk omdat een firmware-update nog steeds een kritisch proces is, en ze liever niet hebben dat klanten hun TV slopen.
NOSIG
Vandaag de TXP42S10E binnen gekregen. Prachtig toestel. Goede beeldkwaliteit. Niks op aan te merken. Maar ik zit met 1 ding. Belachelijk hoog stroomverbruik op Standby en UIT. Op standby staat de tv gewoon 45W te zuipen. En zet ik de schakelaar aan de voorkant uit dan zuipt hij nog een belachelijke 28W. Awja na enige tijd (1 minuut denk ik) gaat standby van 45W naar 28W. Ofwel geen verschil tussen uit en standby. Doe ik iets verkeerd ofzo want dit verteld de handleiding mij:
Stroomverbruik in standbystand:
0,4 W (Zonder opname via monitoruitgang)
17 W (Met opname via monitoruitgang)
Wat is het verschil?
Wat is het verschil?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Geen idee, maar ik ben ook wel benieuwd. ik kan het helaas niet testen want ik heb geen stroom meter.Twazerty schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:52:
Vandaag de TXP42S10E binnen gekregen. Prachtig toestel. Goede beeldkwaliteit. Niks op aan te merken. Maar ik zit met 1 ding. Belachelijk hoog stroomverbruik op Standby en UIT. Op standby staat de tv gewoon 45W te zuipen. En zet ik de schakelaar aan de voorkant uit dan zuipt hij nog een belachelijke 28W. Awja na enige tijd (1 minuut denk ik) gaat standby van 45W naar 28W. Ofwel geen verschil tussen uit en standby. Doe ik iets verkeerd ofzo want dit verteld de handleiding mij:
Wat is het verschil?
Misschien heeft het te maken met wat er op de tv is aangesloten.
Het kan ook te maken hebben met de viera-link instellingen deze maken het mogelijk dat de tv apparatuur aan en uit kan zetten, maar misschien ook wel dat andere apparatuur de tv aan en uit kan zetten. Deze instellingen kan je in het menu vinden. er is ook nog iets als q-link meen ik, misschien dat dit ook invloed hierop heeft.
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
misschien wel handig
Staat in MediaMarkt Utrecht uitgestald.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Al die instellingen met link ed staan uit. Heb alleen 3 hdmi kabels aangesloten. Waaronder:renbull schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:10:
[...]
Geen idee, maar ik ben ook wel benieuwd. ik kan het helaas niet testen want ik heb geen stroom meter.
Misschien heeft het te maken met wat er op de tv is aangesloten.
Het kan ook te maken hebben met de viera-link instellingen deze maken het mogelijk dat de tv apparatuur aan en uit kan zetten, maar misschien ook wel dat andere apparatuur de tv aan en uit kan zetten. Deze instellingen kan je in het menu vinden. er is ook nog iets als q-link meen ik, misschien dat dit ook invloed hierop heeft.
Xbox 360
Humax 5000C Kabel decoder
Samsung BD-P1500
HTPC
HTPC en Xbox360 zitten middels een hdmi switch aangesloten.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Ik heb een TX-P42G10 met de nieuwe firmware.
Geen 1080p problemen meer.
Ik kijk TV met Alphacrypt op het ziggo netwerk. (werkt prima)
Of het door de firmware update is gekomen weet ik niet... maar ik raak het merendeel van de zenders iedere dag 1 à 2 keer kwijt.
Land staat op Zweden.
"Nieuw kanaalbericht" uit.
Ik had er voor de firmware-update geen last van. Of het samenhangt met een verandering van ziggo of de update kan ik niet concluderen.
Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Of het door de firmware update is gekomen weet ik niet... maar ik raak het merendeel van de zenders iedere dag 1 à 2 keer kwijt.
Land staat op Zweden.
Ik had er voor de firmware-update geen last van. Of het samenhangt met een verandering van ziggo of de update kan ik niet concluderen.
Ik heb ook een TX-P42G10 waarmee ik ook via de Alphacrypt met ziggo smartcard digitaal kijk. Ook ik heb vorige week de firmware van de tv ge-update.MoXeh schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:38:
Na de update verloor ik bijna alle kanalen in de DVB-C tuner en heb ik weer moeten scannen en de volgorde moeten programeren. De update zorgde er bij mij voor dat de instellingen van de DVB-C tuner deels werden verloren.
Dag na het programeren verloor ik ook de geprogrammeerde kanalen, ook al stond "Nieuw kanaalbericht" uit.
Na deze te hebben aangezet, opgeslagen en uit menu, en weer terug in het menu deze instelling opnieuw te hebben uitgezet, en alle instellingen verder na gelopen te hebben, wil de tv weer de geprogrammeerde kanalen onthouden.
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
Ook voor Moxeh:MoXeh schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:38:
Ik heb een TX-P42G10 met de nieuwe firmware.
Land staat op Zweden.
Er zit een optie die heet zoiets als : automatische updates en die moet je uitzetten. Dan blijven de zenders er wel in. Waarschijnlijk is deze optie bij de firmware-update geactiveerd.
Ik dacht dat dit in dit forum is gemeld, misschien de vorige.
Ik probeer het nog ff op te zoeken voor je.
Ah, het stond sowieso op kieskeurig.nl
Tv kaart in alphacrypt modele steken en vervolgens in de tv doen. Kanalen zoeken en klaar! Let op: zet bij de instellingen van de dvb-c tuner de functie 'aut. updates' uit, anders kun je elke dag opnieuw je zenders instellen.
http://www.kieskeurig.nl/...-p42g10/reviews/326677//3
[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 26-08-2009 19:25 ]
Verwijderd
Ik heb ook een TX-P42G10, maar ik dacht dat er geen CI+ module op zat.
Dus heb ik geen alphacrypt module gekocht en maak dus gebruik van de Samsung .....
Dit is geen HD ontvanger. Als je een alphacrypt module, kun je dan HD zenders ontvangen?
Hoe komt men aan die firmware update en is dat niet gevaarlijk om uit te voeren?
Dus heb ik geen alphacrypt module gekocht en maak dus gebruik van de Samsung .....
Dit is geen HD ontvanger. Als je een alphacrypt module, kun je dan HD zenders ontvangen?
Hoe komt men aan die firmware update en is dat niet gevaarlijk om uit te voeren?
Je kan gewoon een alphacrypt kaartje gebruiken om HD kanalen te bekijken. Echter.....voor hoe lang nog is onduidelijk. Er loopt hierover ook een topic op GoT. Ziggo ondersteund het niet, maar het werkt wel.
Dit heeft niets met CI+ te maken.
De firmware update voor de G10 staat ook in dit topic. En hier (en in de zip file van de update) staat ook hoe je die moet doen. Bij mij, en vele andere, werkt hij. De TV kijkt of het een goede update is, anders voert hij hem niet uit. Hoewel dit geen 100% garantie is, ben ik blij met de upgrade.
Dit heeft niets met CI+ te maken.
De firmware update voor de G10 staat ook in dit topic. En hier (en in de zip file van de update) staat ook hoe je die moet doen. Bij mij, en vele andere, werkt hij. De TV kijkt of het een goede update is, anders voert hij hem niet uit. Hoewel dit geen 100% garantie is, ben ik blij met de upgrade.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Je moet even wachten.Twazerty schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:52:
Wat is het verschil?
De plasma TV heeft onder meer ventilatoren die nog een minuutje blijven doordraaien NADAT je de TV hebt uitgezet. De TV blijft dus enige tijd aan staan na het uit zetten.
Wacht tot deze ventilatoren ook zijn gestopt en meet dan pas je stroomverbruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 10:07 ]
Thanks guys, ik dacht goed voorbereid te zijn maar zal binnenkort even een goede zaak binnenlopen om de 42S10 in goede conditie te zien en eventueel een beetje met de instellingen te rommelen
. Het verbaasde me al enorm dat het beeld zó slecht was.
Je kunt nu eenmaal geen enkele hdtv uitzoeken door met je armen over elkaar door de winkel heen te lopen.
Je moet ook weten welke aansluitingen worden gebruikt, welk content er wordt afgespeeld en dus heel belangrijk: de beeldinstellingen veranderen.
Vindt de winkelier dat niet goed dan ga ik de tv daar dus niet kopen.
---
Mensen die op zoek zijn naar een 42 inch hdready plasma met scherpe prijs:
Scheer en Foppen (in ieder geval Amersfoort), 24-29 aug 2009, tussen 1100-1300 uur,
Panasonic TX-42C10 voor €529,95
Je moet ook weten welke aansluitingen worden gebruikt, welk content er wordt afgespeeld en dus heel belangrijk: de beeldinstellingen veranderen.
Vindt de winkelier dat niet goed dan ga ik de tv daar dus niet kopen.
---
Mensen die op zoek zijn naar een 42 inch hdready plasma met scherpe prijs:
Scheer en Foppen (in ieder geval Amersfoort), 24-29 aug 2009, tussen 1100-1300 uur,
Panasonic TX-42C10 voor €529,95
Ik heb rond 11 augustus de bon voor de blu-ray actie van Panasonic op de bus gedaan, maar heb helaas nog niets binnen. Iemand een idee hoe lang het duurt?
Als de PS3 Slim er is, wil ik em wel graag binnen hebben
Bij heeft het minstens een maand geduurd.Eriksk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:08:
Ik heb rond 11 augustus de bon voor de blu-ray actie van Panasonic op de bus gedaan, maar heb helaas nog niets binnen. Iemand een idee hoe lang het duurt?
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Ik had de blu-ray box binnen een week in huis. Eind juli op de post gedaan.Eriksk schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 14:08:
zoo goedkope vakantie gehad nu de rest van het vakantie geld op maken aan nieuwe tv.
wordt de 46g10 nu nopg ff wachten op een leuke aanbieden, blueray box ben ik al weer te laat voor..
wordt de 46g10 nu nopg ff wachten op een leuke aanbieden, blueray box ben ik al weer te laat voor..
Tito129 in september is er een cashback actie van Panasonic in België. Op jouw model kan je 250€ terug krijgen. In Nederland is er geen actie denk ik...
Verwijderd
Silencer, geldt dit ook op het TX-P42G10 model? heb hem gekocht begin juli, 11 juli had ik hem in huis.._Silencer schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:44:
Tito129 in september is er een cashback actie van Panasonic in België. Op jouw model kan je 250€ terug krijgen. In Nederland is er geen actie denk ik...
Das toch een pak geld om zomaar terug te geven!
Enkel als het toestel tijdens de actie periode gekocht is. Kijk eens op de Belgische Panasonic website voor meer informatie...
Ben nog aan het wachten op de levering van een 42G10, ondertussen nog wat dingen gelezen op het internet. Je komt toch nogal tegenstrijdige meningen tegen. De één vind SD slecht en andere vinden het nog meevallen. In verband met het flikkeren, dit kan toch niet zo erg zijn als een 50Hz flikker kanon (beeldbuis)?
Ben nog aan het wachten op de levering van een 42G10, ondertussen nog wat dingen gelezen op het internet. Je komt toch nogal tegenstrijdige meningen tegen. De één vind SD slecht en andere vinden het nog meevallen. In verband met het flikkeren, dit kan toch niet zo erg zijn als een 50Hz flikker kanon (beeldbuis)?
Vind SD idd niet geweldig. En dat is niet alleen op de panny (g10) maar op eigenlijk alle schermen groter of gelijk dan 37". Het is echt aan te raden om voor digitale TV te gaan. DVD hangt sterk af van de kwaliteit van de DVD. Sommige (originele) DVD's zien er niet mooi uit. Terwijl andere echt mooi zijn. Maar over het algemeen is het goed te doen.
Het flikker probleem is niets zoals dat bij 50Hz CRT schermen is. Kijk maar eens op you tube. Ik had er gelukkig weinig tot geen last van. Maar ik ben het, na de laatste firmware update, helemaal kwijt. Het is een geweldig scherm en je zult er veel plezier van hebben.
Het flikker probleem is niets zoals dat bij 50Hz CRT schermen is. Kijk maar eens op you tube. Ik had er gelukkig weinig tot geen last van. Maar ik ben het, na de laatste firmware update, helemaal kwijt. Het is een geweldig scherm en je zult er veel plezier van hebben.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
na de update heb ik er toch nog steeds last van, die flikkers.. (dat klonk mooi!:p)
wat voor 1080p apparaat gebruik jij dan DarkSide? ook ps3?
Ik gebruik een HTPC om mijn HD media op af te spelen. En mij DVD speler staat op 576p (maar daar had ik nooit problemen mee)Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:31:
na de update heb ik er toch nog steeds last van, die flikkers.. (dat klonk mooi!:p)
De Panasonic TX-P46Z11 staat sinds woensdag te blinken bij Media Markt Utrecht inclusief de Wireless Speakers van Panasonic. Er draait een Blu-ray demo op van Transformers. Echt een super beeld :D!
Bij Ned 1 HD van Ziggo heb ik continu de teletekst ondertiteling voor doven en slechthorenden in beeld bij Nederlandstalige programma's. Hebben hier meer mensen last van? Ik heb een Panasonic p46g10 TV met Alphacrypt. Ligt het aan Ziggo of aan mijn TV? Ik kan namelijk op mijn TV geen optie vinden om het uit te zetten.
Het ligt aan niet aan de TV.salgera schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:36:
Bij Ned 1 HD van Ziggo heb ik continu de teletekst ondertiteling voor doven en slechthorenden in beeld bij Nederlandstalige programma's. Hebben hier meer mensen last van? Ik heb een Panasonic p46g10 TV met Alphacrypt. Ligt het aan Ziggo of aan mijn TV? Ik kan namelijk op mijn TV geen optie vinden om het uit te zetten.
Er zijn drie mogelijkheden omtrent ondertiteling bij de G10:
Ondertitels uit
Standaard ondertitels
Ondertiteling voor slechthorenden
Het probleem zit hem erin dat de ondertitels van Ned1 eigenlijk voor slechthorenden zijn maar kennelijk niet op die manier gekenmerkt zijn.
Je kunt ze dus wel uitzetten, kijk even op je afstandsbediening.
Misschien worden ze later weer gekenmerkt als ondertitels voor slechthorenden.
Verwijderd
Bedankt Ferry34 voor de oplossing. Ik had al 2 maanden last van het verdwijnen van de digitale zenders. Zelfs RAF en Panasonic konden het niet oplossen. Mijn toestel TX-L32V10E geeft trouwens een prachtig beeld, ik kan dit iedere LCD liefhebber aanbevelen.
Ferry34 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:19:
[...]
Ook voor Moxeh:
Er zit een optie die heet zoiets als : automatische updates en die moet je uitzetten. Dan blijven de zenders er wel in. Waarschijnlijk is deze optie bij de firmware-update geactiveerd.
Ik dacht dat dit in dit forum is gemeld, misschien de vorige.
Ik probeer het nog ff op te zoeken voor je.
Ah, het stond sowieso op kieskeurig.nl
Tv kaart in alphacrypt modele steken en vervolgens in de tv doen. Kanalen zoeken en klaar! Let op: zet bij de instellingen van de dvb-c tuner de functie 'aut. updates' uit, anders kun je elke dag opnieuw je zenders instellen.
http://www.kieskeurig.nl/...-p42g10/reviews/326677//3
Ik heb sinds een paar dagen de 50V10 in huis, en tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden.
Alleen zit ik met de volgende vraag.
Ik heb al mijn bronnen via een A/V versterker lopen.
DVD -> component naar A/V versterker
DVD recorder -> HDMI naar A/V versterker
HDTV decoder -> HDMI naar A/V versterker
Van versterker naar TV met HDMI op HDMI1
De versterker scaled de component van de DVD om naar HDMI.
welke bron ik ook kies, ik krijg altijd in beeld te zien dat de weergave 1080i is
Hoe krijg ik dit alles nu te zien op 1080p?
iemand die hier antwoordt op weet
welke bron ik ook kies, ik krijg altijd in beeld te zien dat de weergave 1080i is
Dit ligt dan sowieso aan je versterker instellingen. Weet je 100% zeker dat je versterker 1080p kan uitsturen? En dat hij dan ook nog eens goed is ingesteld?
Als je een bron rechtstreeks op de TV aansluit gaat het wel goed neem ik aan, anders is het een probleem met je TV. Maar dat denk ik niet.
Als je een bron rechtstreeks op de TV aansluit gaat het wel goed neem ik aan, anders is het een probleem met je TV. Maar dat denk ik niet.
De A/V versterker is een Onkyo TX-SR674, en deze zou gewoon 1080p moeten kunnen uitsturen.
De weergave van de tv is altijd 1080p, het is onmogelijk voor de tv om iets anders te tonen.dutchronnie schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:14:
Ik heb sinds een paar dagen de 50V10 in huis, en tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden.
Het bericht wat even in het beeld van de tv verschijnt (1080i in jouw geval) is de resolutie die de tv binnen krijgt. De Onkyo stuurt dus 1080i naar jouw tv en eigenlijk wil je dit niet, omdat Panasonics maar matig de-interlacen.
Waarom stuurt de Onkyo 1080i naar de tv? Dat zal komen doordat de dvd met componenten is aangesloten en waarschijnlijk is 1080i de max upscalemogelijkheid van de Onkyo. Dat is ook zo met mijn Onky 606.
Deze kan alleen content upscalen naar 1080p wat met hdmi naar de receiver wordt gestuurd en wat per component wordt doorgegeven wordt max 1080i.
Dus als je dvdspeler een hdmi uitgang heeft en je zou die gebruiken, dan zou je wèl 1080p in beeld zien verschijnen.
Als dit dan nog niet gebeurt, heb je een instelling niet goed staan in de receiver. Je moet altijd in de instellingen van de reciever aangeven wat deze met het beeld en het geluid moet doen en dit apart per input: upscalen of niet upscalen.
Weet je overigens wel 100% zeker dat de receiver naar 1080p kan upscalen? Dat zou mij zeer verbazen, want het model is uit 2006 en toen was 1080p nog heel bijzonder denk ik. Ik kan nergens in de manual vinden dat deze receiver überhaubt iets upscaled, zowel niet van component of van content via hdmi.
De enige melding die ik kan vinden is upconversion van component naar hdmi en daarmee bedoelen ze dat content wat via component binnenkomt, via hdmi uitgestuurd kan worden.
Misschien zie ik het niet goed?
Wanneer je het instellingenmenu wilt zien op de tv, dan moet je zelfs een extra kabel (composiet/component/s-video) naar je tv laten lopen/aansluiten, want via hdmi wordt het menu niet getoond.
Graag gedaan BangaVerwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:03:
Bedankt Ferry34 voor de oplossing. Ik had al 2 maanden last van het verdwijnen van de digitale zenders. Zelfs RAF en Panasonic konden het niet oplossen. Mijn toestel TX-L32V10E geeft trouwens een prachtig beeld, ik kan dit iedere LCD liefhebber aanbevelen.
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door Ferry34 op 30-08-2009 11:48 ]
Bedankt voor je heldere uitleg Ferry34.
Deze geeft op TV aan 576p, dus dat kan kloppen
De Onkyo kan Upscalen van Component naar HDMI (Dus niet naar 1080p)
Wat erin gaat, komt er ook uit aan resolutie.
Wel kan de Onkyo signalen aan tot 1080p, deze moet hij dus wel kunnen doorgeven.
Ik weet eigenlijk niet wat de Samsung Digitale decoder voor signaal door moet geven. Het is een DCB-H360 S van Samsung.
Het zou dus kunnen dat deze geen 1080p doorgeeft.
Mijn DVD player is een Nad, en heb ik ingesteld op Progressive Scan.Het bericht wat even in het beeld van de tv verschijnt (1080i in jouw geval) is de resolutie die de tv binnen krijgt. De Onkyo stuurt dus 1080i naar jouw tv en eigenlijk wil je dit niet, omdat Panasonics maar matig de-interlacen.
Waarom stuurt de Onkyo 1080i naar de tv? Dat zal komen doordat de dvd met componenten is aangesloten en waarschijnlijk is 1080i de max upscalemogelijkheid van de Onkyo. Dat is ook zo met mijn Onky 606.
Deze kan alleen content upscalen naar 1080p wat met hdmi naar de receiver wordt gestuurd en wat per component wordt doorgegeven wordt max 1080i.
Mijn DVD speler heeft geen HDMI uitgang, ik gebruik de component uitgang.Dus als je dvdspeler een hdmi uitgang heeft en je zou die gebruiken, dan zou je wèl 1080p in beeld zien verschijnen.
Als dit dan nog niet gebeurt, heb je een instelling niet goed staan in de receiver. Je moet altijd in de instellingen van de reciever aangeven wat deze met het beeld en het geluid moet doen en dit apart per input: upscalen of niet upscalen.
Klopt, hij kan niet upscalen naar 1080p, maar kan dus het signaal upscalen (Component naar HDMI).Weet je overigens wel 100% zeker dat de receiver naar 1080p kan upscalen? Dat zou mij zeer verbazen, want het model is uit 2006 en toen was 1080p nog heel bijzonder denk ik. Ik kan nergens in de manual vinden dat deze receiver überhaubt iets upscaled, zowel niet van component of van content via hdmi.
De enige melding die ik kan vinden is upconversion van component naar hdmi en daarmee bedoelen ze dat content wat via component binnenkomt, via hdmi uitgestuurd kan worden.
Misschien zie ik het niet goed?
Wel kan de Onkyo signalen aan tot 1080p, deze moet hij dus wel kunnen doorgeven.
Dit klopt niet helemaal, Dit staat wel in de handleiding. Maar de Onkyo geeft gewoon het instellingen menu weer op de TV via HDMI, ondanks dat de s-video aansluiting niet is gemaakt.Wanneer je het instellingenmenu wilt zien op de tv, dan moet je zelfs een extra kabel (composiet/component/s-video) naar je tv laten lopen/aansluiten, want via hdmi wordt het menu niet getoond.
Ik weet eigenlijk niet wat de Samsung Digitale decoder voor signaal door moet geven. Het is een DCB-H360 S van Samsung.
Wat ik me dan afvraag: stel dat 1080p niet mogelijk is, zoals bijvoorbeeld een UPC kastje. Is het dan niet beter om op 720p door te geven i.p.v. 1080i? Qua beeldinformatie maakt het weinig uit, beiden gebruiken effectief rond de 1 miljoen pixels per frame (720p marginaal minder). Of moet je gewoon de resolutie kiezen die past bij de native resolutie van je TV? M.a.w. 720p voor HD-ready TV's en 1080i voor full-HD tv's?
NOSIG
Als je SD kijkt is 720p prima._Christiaan_ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:05:
Wat ik me dan afvraag: stel dat 1080p niet mogelijk is, zoals bijvoorbeeld een UPC kastje. Is het dan niet beter om op 720p door te geven i.p.v. 1080i? Qua beeldinformatie maakt het weinig uit, beiden gebruiken effectief rond de 1 miljoen pixels per frame (720p marginaal minder). Of moet je gewoon de resolutie kiezen die past bij de native resolutie van je TV? M.a.w. 720p voor HD-ready TV's en 1080i voor full-HD tv's?
Als je HD kijkt en de resolutie is 1080i, is 1080i het beste.
Als je een 1080i bron weergeeft in 720p verlies je altijd beeldinformatie.
Bij beelden met weinig beweging zal de 1080i veel meer details kunnen weergeven.
Bij beelden met veel beweging zal het weinig uitmaken.
De reden hiervoor is dat de velden die 1080i gebruikt samengevoegd kunnen worden als er weinig beweging is om zo meer details weer te geven (redelijk gelijk aan 1080p). Hoe goed hiermee omgegaan wordt hangt af van de TV.
Het hangt dus af van de resolutie van het bronmateriaal.
1080p wordt voor zover ik weet niet doorgegeven via de kabel.
http://www.hardware.info/...met_Nederland_1_HD_1080i/
[ Voor 13% gewijzigd door MoXeh op 30-08-2009 14:38 ]
En wat nu als je een 720p televisie hebt? Is het dan niet beter om 720p in te voeren, zodat de invoer-resolutie overeenkomt met de native resolutie van de TV?
Want als ik de resolutie van m'n computer niet gelijk zet aan de native resolutie van m'n LCD-monitor, dan krijg je ook een heel wazig beeld.
Want als ik de resolutie van m'n computer niet gelijk zet aan de native resolutie van m'n LCD-monitor, dan krijg je ook een heel wazig beeld.
NOSIG
Verwijderd
Ik kan mij HD digicorder (waar ik tv mee kijk) instellen op 1080i als hoogste.. Is dit BETER als 720p?? Heb altijd horen zeggen dat 720p beter is dan 1080i... omdat i (interlaced) maar de helft beeldlijnen bevat ofzoiets, klopt dit??MoXeh schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:31:
[...]
Als je SD kijkt is 720p prima.
Als je HD kijkt en de resolutie is 1080i, is 1080i het beste.
Als je een 1080i bron weergeeft in 720p verlies je altijd beeldinformatie.
Bij beelden met weinig beweging zal de 1080i veel meer details kunnen weergeven.
Bij beelden met veel beweging zal het weinig uitmaken.
De reden hiervoor is dat de velden die 1080i gebruikt samengevoegd kunnen worden als er weinig beweging is om zo meer details weer te geven (redelijk gelijk aan 1080p). Hoe goed hiermee omgegaan wordt hangt af van de TV.
Het hangt dus af van de resolutie van het bronmateriaal.
1080p wordt voor zover ik weet niet doorgegeven via de kabel.
http://www.hardware.info/...met_Nederland_1_HD_1080i/
er zijn (bijna) geen tv's die 1280x720 als resolutie voor het paneel gebruiken, dus de kans is klein dat 720p de native resolutie is op zo'n hd ready tv._Christiaan_ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:25:
En wat nu als je een 720p televisie hebt? Is het dan niet beter om 720p in te voeren, zodat de invoer-resolutie overeenkomt met de native resolutie van de TV?
[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 30-08-2009 20:37 ]
Als je een tv hebt die die resolutie daadwerkelijk hebt, is het een native resolutie. Maar ik denk dat je per televisie gewoon moet kijken wat het beste beeld oplevert. Als iemand anders je het moet vertellen omdat je het zelf niet ziet... waar heb je het dan over?StanTheMan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 16:26:
[...]
er zijn (bijna) geen tv's die 1280x720 als resolutie voor het paneel gebruiken, dus ook dan is 720p geen native resoluite.
[ Voor 29% gewijzigd door morpheus op 30-08-2009 20:01 ]
Verwijderd
Ik heb sinds kort een P50G10E en heb de volgende vragen:
1) Moet je een dvd/hd-recorder (voor opnemen en afspelen) nu op de tv aansuiten met alleen scartkabel, met alleen HDMI-kabel, of met beide? Uitgaande dat de dvd/hd-recorder een HDMI-poort heeft.
2) Zelfde vraag voor een ontvanger voor digitale televisie.
3) Ik heb mijn tv nu aan de muur bevestigd met een Vogel EFW 8405 muurbevestiging, maar de ruimte tussen de muur en tv laat helaas geen scartstekker toe. Dus als alles met HDMI-kan, dan is mijn probleem opgelost. Of zijn er aparte scartkabels voor dit probleem? ik heb op internet wel aangepaste HDMI-kabels gezien voor tv's die dicht op de muur zit.
Zowel de recorder als digitale tv-ontvanger (via glasvezel) moet ik nog kopen.
1) Moet je een dvd/hd-recorder (voor opnemen en afspelen) nu op de tv aansuiten met alleen scartkabel, met alleen HDMI-kabel, of met beide? Uitgaande dat de dvd/hd-recorder een HDMI-poort heeft.
2) Zelfde vraag voor een ontvanger voor digitale televisie.
3) Ik heb mijn tv nu aan de muur bevestigd met een Vogel EFW 8405 muurbevestiging, maar de ruimte tussen de muur en tv laat helaas geen scartstekker toe. Dus als alles met HDMI-kan, dan is mijn probleem opgelost. Of zijn er aparte scartkabels voor dit probleem? ik heb op internet wel aangepaste HDMI-kabels gezien voor tv's die dicht op de muur zit.
Zowel de recorder als digitale tv-ontvanger (via glasvezel) moet ik nog kopen.
Tuurlijk, gewoon alleen hdmi voldoet
Overigens voor de opneemfunctie van je recorder moet je deze in jouw geval waarschijnlijk wel via scart aan decoder aansluiten aangezien ik denk dat jouw glasvezel-TV alleen digitaal is...
Dat is niet echt ideaal (omdat je dan je decoder op het kanaal moet zetten waar je van wilt opnemen en dan dus niets anders kan kijken), maar ik denk de enige manier waarop dat kan werken.
Overigens voor de opneemfunctie van je recorder moet je deze in jouw geval waarschijnlijk wel via scart aan decoder aansluiten aangezien ik denk dat jouw glasvezel-TV alleen digitaal is...
Dat is niet echt ideaal (omdat je dan je decoder op het kanaal moet zetten waar je van wilt opnemen en dan dus niets anders kan kijken), maar ik denk de enige manier waarop dat kan werken.
[ Voor 84% gewijzigd door oXygeN op 30-08-2009 22:27 ]
\o/
Graag gedaan hoor.dutchronnie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:42:
Bedankt voor je heldere uitleg Ferry34.
[...]
Mijn DVD player is een Nad, en heb ik ingesteld op Progressive Scan.
[...]
Mijn DVD speler heeft geen HDMI uitgang, ik gebruik de component uitgang.
[...]
Klopt, hij kan niet upscalen naar 1080p, maar kan dus het signaal upscalen (Component naar HDMI).
[...]
Dit klopt niet helemaal, Dit staat wel in de handleiding. Maar de Onkyo geeft gewoon het instellingen menu weer op de TV via HDMI, ondanks dat de s-video aansluiting niet is gemaakt.
Dat de term upscalen op deze manier wordt gebruikt ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen, maar deze Onkyo kan inderdaad een binnenkomend signaal van de componenteninput uitsturen via hdmi.
Hij kan dus blijkbaar wèl een 1080p in passthrough doen? Dat zou erg mooi zijn!
Digitale tv is geen 1080p maar max 1080i, dat klopt.
Dat ligt er nogal aan en vooral ook aan de tv. Hoe goed is de tv in de-interlacen (het samenvoegen van de 2 frames)._Christiaan_ schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:05:
Nu zijn de Panasonic plasma's fantastische tv's, maar het is algemeen bekend (komt ook altijd uit de tests) dat ze niet meer dan matig zijn in het de-interlacen van het beeld.
Heb je een receiver die kan upscalen, laat die het dan doen naar 1080p. Anders zal waarschijnlijk 720p een mooier beeld geven, zeker bij de wat snellere beelden.
Bij een intelaced signaal is het beeld van frame 2 (waar de even lijnen van worden gepakt) altijd verschoven dan het beeld van frame 1 (waar de oneven lijnen van worden gepakt) en wanneer deze worden samengevoegd, ontstaat er het bekende kam-effect. Hoe sneller de beelden (sport bijvoorbeeld) des te erger het effect.
Echter: test het gewoon zelf en kijk wat jij mooier vindt.
(Dus uitleg 1080i: wanneer het apparaat geen 1080p aankan (bijv de receiver vanwege chip met te weinig rekenvermogen) of de gebruikte bandbreedte is te hoog (digitale tv zenders over de kabel) kan er dus maximaal 1080i gebruikt worden.
De i staat voor interlaced en wat wil dat zeggen? Bewegende beelden bestaan uit frames en bij 1080i krijgt de tv van frame 1 alleen de oneven horizontale beeldlijnen binnen. Daarna krijgt deze de even beeldlijnen van frame 2 binnen.
De tv schuift deze beeldlijnen inelkaar en toont dit in 1 keer op het scherm.
Een hdtv kan namelijk geen interlaced signaal weergeven, alleen ontvangen. Het wordt altijd progressive en dus in 1 keer getoond. Dit in tegenstelling tot de crt bakken die alleen een interlaced signaal kunnen weergeven. Die oude tv's laten dus eerst de even beeldlijnen zien en daarna de oneven.
Daarom is het kijken naar de oude crt bakken vermoeiend en was het overschakelen naar 100 hz zo belangrijk. Je kreeg toen dus 50 keer per seconde een volledig beeld te zien in plaats van 25 keer!
Dit deinterlacen is best moeilijk omdat het in realtime en bijzonder snel moet gebeuren en de ene tv kan dit beter dan de andere.
Staat het beeld stil dan is 1080i het mooiste, maar hoe sneller de bewegingen des te minder scherp gaat het worden.
[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 30-08-2009 23:29 ]
Ik wist al wat het interlaced vs progressive gebeuren inhoudt
Maar bedankt voor de heldere uitleg. Ik was echter misleid door het feit dat een LCD-monitor veel scherper is zodra je de native resolutie gebruikt. Maar naar wat ik nu lees gebruik je die native resolutie bij een HD-televisie bijna nooit door het underscan/overscan verhaal...?
Dus komt het erop neer dat als de de-interlacer goed is, gebruik je 1080i. Is die slecht, dan gebruik je 720p. Maar volgens mij zie je dat verschil bijna niet. Ik heb het verschil al eens geprobeerd waar te nemen bij een Pioneer (6e of 7e generatie) maar ik zag werkelijk geen verschil.
Dus komt het erop neer dat als de de-interlacer goed is, gebruik je 1080i. Is die slecht, dan gebruik je 720p. Maar volgens mij zie je dat verschil bijna niet. Ik heb het verschil al eens geprobeerd waar te nemen bij een Pioneer (6e of 7e generatie) maar ik zag werkelijk geen verschil.
[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 31-08-2009 07:57 ]
NOSIG
Zijn er al mensen die die nieuwe Ziggo cam gebruiken in dit toestel. En dan met name niet bij ziggo, maar bijvoorbeeld bij Caiw of zo.
Hop,hop,hop!
Die nieuwe Ziggo module is volgens de CI+ specificaties, de huidige Panasonic modellen ondersteunen denk ik alleen de gewone CI interface. Die nieuwe modules zullen normaal niet werken in de CI interface (Alphacrypt wel).
Vind het wel spijtig dat ze zo CI+ aan het pushen zijn, het is namelijk geen DVB standaard. Enkel de gewone CI interface is omvat in de DVB specificaties...
Op Wikipedia staat dat CI+ enkel de ontwikkeling is van een paar merken (Panasonic zit hierbij) en dus geen industrie standaard. Die extra encryptie op CI+ is echt niet zo speciaal, beetje zoals DVI met en zonder HDCP. Daarbij de video informatie moet ooit wel ergens (gedeeltelijk) decrypted in een buffer staan anders zou je nooit iets op je scherm krijgen
Vind het wel spijtig dat ze zo CI+ aan het pushen zijn, het is namelijk geen DVB standaard. Enkel de gewone CI interface is omvat in de DVB specificaties...
Op Wikipedia staat dat CI+ enkel de ontwikkeling is van een paar merken (Panasonic zit hierbij) en dus geen industrie standaard. Die extra encryptie op CI+ is echt niet zo speciaal, beetje zoals DVI met en zonder HDCP. Daarbij de video informatie moet ooit wel ergens (gedeeltelijk) decrypted in een buffer staan anders zou je nooit iets op je scherm krijgen
Is er nu al nieuws over een update voor de P50V10 ivm Onkyo problemen. Heb even mails gehad van een service center van Panasonic waarbij ik huidige firmware ed moest doorgeven en sindsdien geen reactie meer. Had dit probleem toch graag asap opgelost, ben nu verplicht om mijn PS3/Xbox360 via 1080i te laten werken.
lapino de enige firmware voor de V10 die online staat is deze van op de Tsjechische Panasonic site. Welke versie of wat er gefixed is weet ik helaas niet.
Ik heb m'n P42X10 inmiddels binnen, heerlijke TV
Volgens de verkoper kon ik de TV gewoon plat in m'n auto leggen, als ik maar niet wild ging rijden. Ik vroeg nog of hij het zeker wist, maar volgens hem kon het wel. Nu staat hij mooi te pronken in de huiskamer 
Ik heb even een kritische blik op het beeld geworpen, en het valt me wel op dat de kleuren op cinema ietwat 'flets' zijn, alsof er een beetje grijs overheen zit. Het wit is ook niet superwit. Op de stand 'Normaal' en 'dynamisch' vind ik de kleuren weer te fel. Maar dat grijze is dermate minimaal dat het me absoluut niet stoort. Op een budget TV kan je nu eenmaal geen 100% perfect beeld verwachten. Het beeld is imo stukken beter dan van een LCD in dezelfde prijsklasse. Het is echt een heel natuurlijk beeld waar je nonstop naar kan kijken, zonder moe te worden. Wat me ook opvalt is dat de menu's en het zappen lekker snel gaat.
Aangezien het een demo model was (laatste exemplaar dat ze hadden) heb ik gelijk even de branduren gecheckt. Bij de 42X10 is het precies dezelfde methode als bij de andere moderne modellen:
TV aanzetten, -/V ingedrukt op de TV zelf terwijl je 3 keer op 0 drukt. Eventjes verschijnt er iets van "self adjustment menu" waarna het service menu verschijnt.

Daarna een keer drukken op 2, dan krijg je dit:

Druk op OK, dan kom je in het volgende menu:

Vervolgens met de pijltjestoetsen van de afstandsbediening de cursor naast PTCT blabla zetten:

En nu mute ingedrukt houden:

Al met al ben ik erg tevreden mee
Ik kan op dit moment alleen analoog kijken en het beeld is nu al goed. Binnenkort gaat de PS3 erop
Ik heb even een kritische blik op het beeld geworpen, en het valt me wel op dat de kleuren op cinema ietwat 'flets' zijn, alsof er een beetje grijs overheen zit. Het wit is ook niet superwit. Op de stand 'Normaal' en 'dynamisch' vind ik de kleuren weer te fel. Maar dat grijze is dermate minimaal dat het me absoluut niet stoort. Op een budget TV kan je nu eenmaal geen 100% perfect beeld verwachten. Het beeld is imo stukken beter dan van een LCD in dezelfde prijsklasse. Het is echt een heel natuurlijk beeld waar je nonstop naar kan kijken, zonder moe te worden. Wat me ook opvalt is dat de menu's en het zappen lekker snel gaat.
Aangezien het een demo model was (laatste exemplaar dat ze hadden) heb ik gelijk even de branduren gecheckt. Bij de 42X10 is het precies dezelfde methode als bij de andere moderne modellen:
TV aanzetten, -/V ingedrukt op de TV zelf terwijl je 3 keer op 0 drukt. Eventjes verschijnt er iets van "self adjustment menu" waarna het service menu verschijnt.

Daarna een keer drukken op 2, dan krijg je dit:

Druk op OK, dan kom je in het volgende menu:

Vervolgens met de pijltjestoetsen van de afstandsbediening de cursor naast PTCT blabla zetten:

En nu mute ingedrukt houden:

Al met al ben ik erg tevreden mee
NOSIG
Vandaag is de Panasonic TX-P42U10 in de aanbieding bij iBood, te koop voor 700 Euro. Nette prijs wel lijkt mij.
Nickname does not reflect reality
Zag 'm ook net staan en ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe (ter vervanging van mijn huidige th-42px80).Brad Pitt schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:02:
Vandaag is de Panasonic TX-P42U10 in de aanbieding bij iBood, te koop voor 700 Euro. Nette prijs wel lijkt mij.
Heb alleen nog nooit eerder van deze serie gehoord en verbaas me ook een beetje over de 2 HDMI-poorten, wat wel erg weinig is.
Iemand die meer info/ervaring met deze heeft??
PSN ID = Jorco
Verwijderd
Ah gelukkig dat er meerdere mensen hier hem opgemerkt hebben van de TX-P42U10 heb ik echter ook nog nooit gehoord.
ik kan er ook geen reviews ofzo van vinden, hij is wel mooi maar heeft iemand er ervaring mee of info.
ibood is natuurlijk maar een dag geldig
ik kan er ook geen reviews ofzo van vinden, hij is wel mooi maar heeft iemand er ervaring mee of info.
ibood is natuurlijk maar een dag geldig
same here.... ik kan er ook weinig over vinden. op avforums.com staan wel berichten dat het een gestripte versie van de s10 is die zeer beperkt te verkrijgen is... maar als we de informatie van ibood moeten geloven wel een neo pdp paneel in tegenstelling tot de s10...
idd zeer vervelend dat er geen reviews over te vinden zijn.
daarnaast zit je natuurlijk met de ontbrekende on-site garantie van panasonic...
moeilijke keuze:) hopelijk heeft iemand idd wat meer informatie over de u10
idd zeer vervelend dat er geen reviews over te vinden zijn.
daarnaast zit je natuurlijk met de ontbrekende on-site garantie van panasonic...
moeilijke keuze:) hopelijk heeft iemand idd wat meer informatie over de u10
ben ook benieuwd naar de kwaliteit van die TX-P42U10 (ibood) ben opzoek naar een nieuwe tv (heb nu een hd ready 32inch lcdtje) en wilde naar een 42inch full hd lcd oid. nu is dit een plasma waar ik eigenlijk slechte ervaring mee heb (heb nu ~2jaar(?) een 50inch staan, rode vlekjes bij zwart beeld, hoger energie verbuik, en die is niet full hd...) is dat nou allemaal achterhaald met dit toestel of zal ik nog rustig wachten op een mooie 42 inch full hd 100hz lcd? Heb te weinig verstand van het verschil tussen plasma en lcd maar met ibood.com krijg je niet echt de tijd om zoiets rustig uit te zoeken dus ik hoop dat jullie kunnen helpen....
wat ik bijv. ook al vaag vind is dat er 400hz bij staat... en dan bij de specs weer 100hz double scan...
hmm misschien kunnen jullie wat duidelijkheid scheppen.... ik slaap er eerst maar is een nachtje over
wat ik bijv. ook al vaag vind is dat er 400hz bij staat... en dan bij de specs weer 100hz double scan...
hmm misschien kunnen jullie wat duidelijkheid scheppen.... ik slaap er eerst maar is een nachtje over
iemand op ibood heeft info gevonden op de panasonic site:)
frans
en slecht vertaald
grootste verschillen op 1e gezicht: (ook overgenomen van ibood forum)
Resolutie bewegende beelden: 1080 lijnen vs 900 lijnen
Intelligent Frame Creation Pro: 600Hz Sub Field Drive vs 400Hz
V-Real: V-Real Pro4 vs V-Real Pro3
HDMI ingang 3 vs 2
S-Video ingang: ja vs nee (weet niet zeker)
Viara tools: ja vs nee
Geschat energieverbruik: 340 Watt vs 295 watt
Gemiddeld energieverbruik: 200 Watt vs 175 watt
Heeft iemand enig idee of 1080 tov 900 beeldlijnen een merkbaar verschil geeft? Aangezien hij niet zelf te vergelijken valt in de shop?
frans
en slecht vertaald
grootste verschillen op 1e gezicht: (ook overgenomen van ibood forum)
Resolutie bewegende beelden: 1080 lijnen vs 900 lijnen
Intelligent Frame Creation Pro: 600Hz Sub Field Drive vs 400Hz
V-Real: V-Real Pro4 vs V-Real Pro3
HDMI ingang 3 vs 2
S-Video ingang: ja vs nee (weet niet zeker)
Viara tools: ja vs nee
Geschat energieverbruik: 340 Watt vs 295 watt
Gemiddeld energieverbruik: 200 Watt vs 175 watt
Heeft iemand enig idee of 1080 tov 900 beeldlijnen een merkbaar verschil geeft? Aangezien hij niet zelf te vergelijken valt in de shop?
Verwijderd
Ik denk dat ik hem maar laat gaan teveel onduidelijkheden erover en ik kan hem niet eens vinden op de NL panasonicsite.
mischien is het een ouder toestel.
Tevens was ik ook op zoek naar een 40 inch lcd maar kwam dit toevallig langs ik zie het wel
40 inch lcd<>42 inch plasma (twijfel)
die specs van die persoon op ibood zijn vergeleken met de G10
allemaal wat vaagjes nog
mischien is het een ouder toestel.
Tevens was ik ook op zoek naar een 40 inch lcd maar kwam dit toevallig langs ik zie het wel
40 inch lcd<>42 inch plasma (twijfel)
die specs van die persoon op ibood zijn vergeleken met de G10
allemaal wat vaagjes nog
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 01:33 ]
Het is een nieuw model waardoor hij nog niet overal te vinden is.
Ik heb er eentje besteld in ieder geval
. Ik laat het over 7-10 dagen nog wel even weten of ik tevreden ben of niet!
Ik heb er eentje besteld in ieder geval
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Op de Franse panasonic site kan je hem wel vinden. Op deze site: http://www.panasonic.fr/h...?p=TX-P42U10&p=TX-PF42S10 kan je een vergelijking zien met de S10.
Volgens mij is het geen NeoPDP paneel. kwa specs lijkt het een cheapere s10 te zijn, minder hdmi porten, geen vga, etc.....
Volgens mij is het geen NeoPDP paneel. kwa specs lijkt het een cheapere s10 te zijn, minder hdmi porten, geen vga, etc.....
Wel NeoPDP
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Wat raar is dat hij op de franse site niet onder de sectie NEO-PDP valt.
[ Voor 9% gewijzigd door renbull op 01-09-2009 09:47 . Reden: litle to late ]
Hmm.. Kwam dit op verschillende bronnen tegen, maar bij nader onderzoek lees ik toch ook een aantal keer dat dit niet het geval zou zijn...
Zou wel een domper zijn...

li9jkt idd een goedkope S10 Zie:borft schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:39:
Op de Franse panasonic site kan je hem wel vinden. Op deze site: http://www.panasonic.fr/h...?p=TX-P42U10&p=TX-PF42S10 kan je een vergelijking zien met de S10.
http://www.panasonic.fr/h...?p=TX-PF42S10&p=TX-P42U10
[ Voor 1% gewijzigd door renbull op 01-09-2009 09:55 . Reden: dubbel posten is niet slim.....Nog niet wakker ]
Idd, en omdat het ook nog eens niet word geïmporteerd door panasonic nl, komen ze binnen de garantie periode ook niet aan huis repareren....Animal_X schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:50:
Hmm.. Kwam dit op verschillende bronnen tegen, maar bij nader onderzoek lees ik toch ook een aantal keer dat dit niet het geval zou zijn...
dan maar een vergelijk met de U10, S10 G10 en V10:
http://www.panasonic.fr/h...&p=TX-PF42G10&p=TX-P42V10
http://www.panasonic.fr/h...&p=TX-PF42G10&p=TX-P42V10
Van wat ik gelezen heb op het net is dat de U10 een goedkopere versie is van de S10. Het belangrijkste verschil volgens mij is dat de U10 geen AR filter op het glas heeft... deze zal een stuk meer reflecteren dan de S10. Beetje zoals de C10 en de duurdere X10.
Verwijderd
ik maak me een beetje zorgen... Op de doos van de tv staat op het etiket: TX-PF42G10E , staat die F dan voor frans model?
Heb ik een miskoop gedaan?
Ja, frans model.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:20:
ik maak me een beetje zorgen... Op de doos van de tv staat op het etiket: TX-PF42G10E , staat die F dan voor frans model?Heb ik een miskoop gedaan?
Geen slecht koop hoor, alleen zit je met je garantie.
Doordat de TV niet is geimporteerd door de Panasonic NL heb je Geen recht op 2 jaar garantie aanhuis van panasonic zelf.
Mocht je met de verkopende party anders hebben afgesproken dan moet de garantie altijd via hen gaan.
Dus als de zaak failliet gaat en je moet aanspraak maken op de garantie ben je de klos.
Denk dat je net wat snel bent geweest met je impuls aankoop! De S10 is namelijk voor €719,- te koop bij foka in rotterdam dan heb je 2 jaar 100% garantie aan huis ook pixel defecten.Animal_X schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:50:
Volgens Ibood is de U10 een luxere S10 maar uit de vergelijken blijkt het tegenovergestelde!
de U10 heeft niks wat de S10 niet heeft. De s10 Heeft zelfs meer!
Klopt. Echter, de specificaties gaven eerst ook NeoPDP aan. Plaatje is inmiddels ook gewijzigd en er staat een excuus van een admin... Ik heb betaald met creditcard, maar denk dat ik die betaling maar ga blokkeren...renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:29:
[...]
Denk dat je net wat snel bent geweest met je impuls aankoop! De S10 is namelijk voor €719,- te koop bij foka in rotterdam dan heb je 2 jaar 100% garantie aan huis ook pixel defecten.
Volgens Ibood is de U10 een luxere S10 maar uit de vergelijken blijkt het tegenovergestelde!
de U10 heeft niks wat de S10 niet heeft. De s10 Heeft zelfs meer!
[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 01-09-2009 11:34 ]
Kun je niet gewoon beter via hun zelf de bestelling annuleren? dat is toch veel simpeler...en wel zo netjesAnimal_X schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:33:
[...]
Klopt. Echter, de specificaties gaven eerst ook NeoPDP aan. Plaatje is inmiddels ook gewijzigd en er staat een excuus van een admin... Ik heb betaald met creditcard, maar denk dat ik die betaling maar ga blokkeren...
Verwijderd
@ renbull
de s10 heeft geen dvb-c zie ik is dat een probleem ivm digitale tv?
ik weet nog niet zeker of ik een plasma of lcd neem maar ik neem aan dat plasma beter is voor gamen?
Wel jammer dat de s10 bij foka alleen in het zilver verkrijgbaar is
ik weet nog niet zeker of ik een plasma of lcd neem maar ik neem aan dat plasma beter is voor gamen?
De S10 heeft wel DVB-C alleen niet in alle landen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:40:
@ renbull
Landinstellingen op zweden zetten en hopa wel DVB-C
Je kunt natuurlijk aan Foka vragen of ze ook de zwarte kunnen leveren voor dezelfde prijs
[ Voor 8% gewijzigd door renbull op 01-09-2009 11:46 ]
Verwijderd
hmm ik ga dat ff proberen kijken wat ze te zeggen hebben.renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:45:
[...]
De S10 heeft wel DVB-C alleen niet in alle landen.
Landinstellingen op zweden zetten en hopa wel DVB-C
Je kunt natuurlijk aan Foka vragen of ze ook de zwarte kunnen leveren voor dezelfde prijs
bedankt!
Ik had op de ibood site gepost dat de S type wordt verkocht voor ongeveer dezelfde prijs. Mijn post is gewoon keihard gedelete, daarna weer een post gemaakt waarna het geedit is door een mod. Als ze zo zeker zijn dat het beter is dan een S versie, hadden ze mijn post laten staan daar.
[ Voor 3% gewijzigd door Xof op 01-09-2009 11:58 ]
Gelukkig weten wij het beterXof schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:57:
Ik had op de ibood site gepost dat de S type wordt verkocht voor ongeveer dezelfde prijs. Mijn post is gewoon keihard gedelete, daarna weer een post gemaakt waarna het geedit is door een mod. Als ze zo zeker zijn dat het beter is dan een S versie, hadden ze mijn post laten staan daar.
Verwijderd
@ Xof
dat was me inderdaad opgevallen, ze meenden dat het een heel ander soort type tv was.
maarja alles is nu duidelijk, renbull heeft ze ook al aardig aangepakt de moderator reageert er nauwlijks op haha:P.
toch maar de s versie in huis halen
dat was me inderdaad opgevallen, ze meenden dat het een heel ander soort type tv was.
maarja alles is nu duidelijk, renbull heeft ze ook al aardig aangepakt de moderator reageert er nauwlijks op haha:P.
toch maar de s versie in huis halen
Bedankt voor de info. Iemand die weet of deze firmware zonder problemen ook op de BELGISCHE P50V10 kan geïnstalleerd worden? Zou mijn tv niet graag naar de knoppen helpen_Silencer schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:30:
lapino de enige firmware voor de V10 die online staat is deze van op de Tsjechische Panasonic site. Welke versie of wat er gefixed is weet ik helaas niet.
Het valt mij op dat de upscaler in mijn P42G10 niet zo goed is. Ik kijk digitaal via een Samsung 270 decoder.
Dit is redelijk soft. Als ik naar de SD zenders kijk via een pana DVD recorder, welke via HDMI aangesloten is en ingesteld staat op 1080p, is het beeld zichtbaar veel scherper. Zelf mijn vrouw valt dit op.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Dit is redelijk soft. Als ik naar de SD zenders kijk via een pana DVD recorder, welke via HDMI aangesloten is en ingesteld staat op 1080p, is het beeld zichtbaar veel scherper. Zelf mijn vrouw valt dit op.
De tv is beveiligd tegen verkeerde software. Dus als het de tv het goed vind dan zal die updaten, als de software niet geschikt is voor je tv dan zal die sowiso niet updaten.lapino schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:11:
[...]
Bedankt voor de info. Iemand die weet of deze firmware zonder problemen ook op de BELGISCHE P50V10 kan geïnstalleerd worden? Zou mijn tv niet graag naar de knoppen helpen
Wie niet waagt wie niet wint.
Klopt, dit is een "klein" nadeel van de panasonic's hierbij lopen ze achter op de concurenten.Wreckerrm schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:33:
Het valt mij op dat de upscaler in mijn P42G10 niet zo goed is. Ik kijk digitaal via een Samsung 270 decoder.
[ Voor 36% gewijzigd door renbull op 01-09-2009 12:55 ]
Ik ben zelf al dik een jaar de trotse bezitter van een 46PZ85, die prima bevalt.
Nu wil mijn schoonmoeder ook een scherm van 102 a 107 cm aan gaan schaffen. Ik heb me zelf wel weer een beetje ingelezen, maar ik ben er toch wel weer een beetje uit merk ik nu dus vraag ik om jullie raad.
Ze heeft zelf gekeken en vond de LED-schermen van Samsung erg mooi. Nu weet ik dat LCD-schermen er in de winkel altijd beter uitzien dan plasma's door de felle lichten van de winkels (vooral in de Mediamarkt).
Geld dit principe ook nog steeds voor de LED's en zijn bewegende beelden ook nog steeds beter bij plasma's?
Welke zijn er ook energie-zuiniger of maakt dit weinig uit?
Kan ze het beste een PX42G15, PX42G10 of een LED UE40B7020 nemen (of een ander typenummer)?
Nu wil mijn schoonmoeder ook een scherm van 102 a 107 cm aan gaan schaffen. Ik heb me zelf wel weer een beetje ingelezen, maar ik ben er toch wel weer een beetje uit merk ik nu dus vraag ik om jullie raad.
Ze heeft zelf gekeken en vond de LED-schermen van Samsung erg mooi. Nu weet ik dat LCD-schermen er in de winkel altijd beter uitzien dan plasma's door de felle lichten van de winkels (vooral in de Mediamarkt).
Geld dit principe ook nog steeds voor de LED's en zijn bewegende beelden ook nog steeds beter bij plasma's?
Welke zijn er ook energie-zuiniger of maakt dit weinig uit?
Kan ze het beste een PX42G15, PX42G10 of een LED UE40B7020 nemen (of een ander typenummer)?
LED LCD's maken een grote opkomst. En ik denk wel dat er een goede toekomst voor ze is weggelegd. Echter vind ik plasma toch nog beter en duidelijker. LED LCD maken vaak gebruik van Edge verlichting waardoor een goede uniforme zwartweergave nog steeds moeilijk is. Als alles uit is, dan halen ze een hele goede zwartwaarde (beter dan plasma). Maar bij normaal gebruik lopen ze nog iets achter.
Daarbij is de prijs ook een stukje duurder.
Persoonlijk zou ik de G10 adviseren. Is groter, goedkoper en na mijn mening ook wat beter.
Voordeel van de samsung is wel dat hij erg dun is. En het design vind ik vele malen mooier dan de panny.
Persoonlijk zou ik de G10 adviseren. Is groter, goedkoper en na mijn mening ook wat beter.
Voordeel van de samsung is wel dat hij erg dun is. En het design vind ik vele malen mooier dan de panny.
Van wat ik begrijp uit reviews is het niet echt de up-scaler die slecht is, maar de omzetting van 576i naar 576p (deinterlacing) die scherpte verliest. Dus zoveel mogelijk een progressief plaatje naar de tv sturen (ontvanger met HDMI aansluiting die de omzetting van geïnterlinieerd naar progressief zelf doet).Wreckerrm schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:33:
Idd dat heb ik ook begrepen. Daarom heb ik mijn dvd speler ook op 576p staan. Het beeld is inderdaad iets beter. Verder als ik google goed gebruik heeft de samsung digitale decoder alleen 2 scart aansluitingen. En zendt dus altijd een i signaal uit. Verder kan het ook zijn dat de samsung van zichzelf al wat soft is, dit i.c.m een groot scherm kan inderdaad een 'probleem' opleveren._Silencer schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:21:
[...]
Van wat ik begrijp uit reviews is het niet echt de up-scaler die slecht is, maar de omzetting van 576i naar 576p (deinterlacing) die scherpte verliest. Dus zoveel mogelijk een progressief plaatje naar de tv sturen (ontvanger met HDMI aansluiting die de omzetting van geïnterlinieerd naar progressief zelf doet).
Dit is een van de redenen waarom ik een HDMI aansluiting op mijn digitale decoder wil (al lees ik ook weer veel verhalen over de humax 5050c en een softe uitgang op HDMI)
Doet een Humax 5000c dit wel goed? Dan heb ik tevens een paar HD kanalen._Silencer schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:21:
[...]
Van wat ik begrijp uit reviews is het niet echt de up-scaler die slecht is, maar de omzetting van 576i naar 576p (deinterlacing) die scherpte verliest. Dus zoveel mogelijk een progressief plaatje naar de tv sturen (ontvanger met HDMI aansluiting die de omzetting van geïnterlinieerd naar progressief zelf doet).
Mja maar ben ik dan mijn garantie kwijt?renbull schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:53:
[...]
De tv is beveiligd tegen verkeerde software. Dus als het de tv het goed vind dan zal die updaten, als de software niet geschikt is voor je tv dan zal die sowiso niet updaten.
Wie niet waagt wie niet wint.
[...]
Bedankt voor je antwoord. Dus een plasma is nog steeds beter en goedkoper dan een LED-scherm.DarkSide schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:18:
LED LCD's maken een grote opkomst. En ik denk wel dat er een goede toekomst voor ze is weggelegd. Echter vind ik plasma toch nog beter en duidelijker. LED LCD maken vaak gebruik van Edge verlichting waardoor een goede uniforme zwartweergave nog steeds moeilijk is. Als alles uit is, dan halen ze een hele goede zwartwaarde (beter dan plasma). Maar bij normaal gebruik lopen ze nog iets achter.
Zijn de snelle beelden ook geen issue meer en maakt het qua energie weinig uit?
Je raad verder ook de G10 aan in plaats van de G15. Is dit omdat er weinig verschil tussen zit en de meerprijs van de G15 daarom niet gerechtvaardigd is?
Aangezien ik ga verhuizen (groter) wil ik mijn ''oude'' Panasonic 42PV70 vervangen.
Mijn budget is zo een 1500 euro. Het liefst zou ik een 50 inch willen, 46 kan ook nog.
Zelf zat ik te kijken naar een Pana TX-p46G10E ( 1249 euro) en Pana TX-p50G10E (1524 euro)
Is de 600Hz van deze tv's echt een toegevoede waarde?
Geld voor een Pioneer heb ik helaas niet. LG wil ik niet en met Samsung heb ik geen ervaring.
Andere types en modellen zijn ook welkom als advies.
Wat ga ik als bron gebruiken?
HDX1000 (voornamelijk bluray content)
Humax 5050 voor TV (welke ik nog moet aanschaffen)
Playstation 3 voor games en af en toe films.
Graag zou ik wat advies willen, wat is verstandig en misschien beter om te nemen (samsung)
Ik kijk veel bluray content en tv. (full hd moet ie dus zijn)
Let wel, mijn budget ligt echt rond de 1500 euro.
Mijn budget is zo een 1500 euro. Het liefst zou ik een 50 inch willen, 46 kan ook nog.
Zelf zat ik te kijken naar een Pana TX-p46G10E ( 1249 euro) en Pana TX-p50G10E (1524 euro)
Is de 600Hz van deze tv's echt een toegevoede waarde?
Geld voor een Pioneer heb ik helaas niet. LG wil ik niet en met Samsung heb ik geen ervaring.
Andere types en modellen zijn ook welkom als advies.
Wat ga ik als bron gebruiken?
HDX1000 (voornamelijk bluray content)
Humax 5050 voor TV (welke ik nog moet aanschaffen)
Playstation 3 voor games en af en toe films.
Graag zou ik wat advies willen, wat is verstandig en misschien beter om te nemen (samsung)
Ik kijk veel bluray content en tv. (full hd moet ie dus zijn)
Let wel, mijn budget ligt echt rond de 1500 euro.
Ik zou als ik jou was ook nog even goed kijken in het samsung topic. Het is mijn mening dat plasma nog beter is. Maar dat is mijn smaak. HEt gaat erom wat jij vind. En de G10 kan je al kopen voor rond de €1000,- dat is goedkoper dan de LED TV.kakels schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:11:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Dus een plasma is nog steeds beter en goedkoper dan een LED-scherm.
Zijn de snelle beelden ook geen issue meer en maakt het qua energie weinig uit?
Je raad verder ook de G10 aan in plaats van de G15. Is dit omdat er weinig verschil tussen zit en de meerprijs van de G15 daarom niet gerechtvaardigd is?
Daarbij vind ik de extras die de G15 biedt (1HDMI poort meer met deep color, viera cast ) niet genoeg om het prijs verschil te rechtvaardigen. Maar misschien vind jij dat wel...
Dit topic is gesloten.