Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
@ joost: Hangt er van af of je tv tegenover het raam staat, je veel licht gekleurde meubels hebt die reflecteren etc, en uiteraard of je vaak overdag kijkt....
Ik kijk met name savonds, maar sochtends met veel zon kan ik nog prima kijken. ik heb de TXP46 S10.

Wat de discussie ivm dvd kwaliteit betreft... ik heb net AVCHD ontdekt, wat geweldig!
Kan al mn oude dvd'tjes wel weggooien, wat een tyfus kwaliteit geven die op mn nieuwe full hd 46" tov AVCHD.

@ michael21: waarom geen grotere? voor 1000,- heb je 46", een genot, eerlijk. zelfs Ziggo digi SD via scart is GEWELDIG! (ik zit op 3 meter van mn tv)

Persoonlijk vind ik de S een mooier beeld hebben dan de G of V, maar zoals je overal kan lezen kan niemand jou vertellen wat jij mooi vindt (mocht je dat nog niet weten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Joostp1 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:49:
Ik ben van plan om de TX-P37X10 aan te schaffen. Nu ben ik alleen nog een beetje bang voor het spiegeleffect. Ik heb een vrij lichte woonkamer waar nu alleen nog vitrage voor hangt. Gaat dit echt een groot probleem zijn of valt dit wel mee als het niet om direct zonlicht gaat?

Alvast bedankt voor de adviezen!
ik vind overdag cinema een beetje mat, maar dan zet k mijn tv op normal (die is wat feller en heeft wat meer contrast ingesteld) en kan ik prima kijken hoor :).

Beter dan op mijn vorige CRT, maar die was ook wel wat gaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:01:
YEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEEN ENKELE FLIIIIKKKER MEER TE BESPEUREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOOOOOHOOOO!!!!!!!!!!
ff serieus: echt waar, GEEEEN FLIKKERGEDOE MEER !!! YEEHAA!!!!!!
Dankuwel panasonic!!!!!!

@renbull: vraag je tv terug en download deze update! :p
Ik snap niet goed over welke flikkering we het nu hebben. Ik zie bijv. flikkering op compleet effen vlakken, dus bijvoorbeeld bij compleet wit. Ook bij het bekijken van foto's vanaf SD heb ik dat, lost deze update DAT (ook) op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Martijn schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:34:
[...]

Ik snap niet goed over welke flikkering we het nu hebben. Ik zie bijv. flikkering op compleet effen vlakken, dus bijvoorbeeld bij compleet wit. Ook bij het bekijken van foto's vanaf SD heb ik dat, lost deze update DAT (ook) op?
De 1080p flikkering...
Is al meerdere keren over gesproken op dit forum.

De flikkering waar jij het over hebt is gewoon omdat het een plasma TV is en die flikkeren (een beetje).
Het wordt meestal wel minder na een tijdje, en lager contast helpt ook.
Veel mensen zeggen dat ze er na een tijdje niets meer van zien (behalve in de ooghoeken... maar dat is een ander verhaal).

Ik zie er zelf ondertussen na vijf weken niets meer van.
Als je geen problemen hebt, is een firmware update waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 20:01
Bedankt voor de reacties. Dan wordt het waarschijnlijk de X10. Veel andere plasma alternatieven in die prijsklasse (37 inch) zijn er volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Laatst online: 10:07
MoXeh schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

De 1080p flikkering...
Is al meerdere keren over gesproken op dit forum.

De flikkering waar jij het over hebt is gewoon omdat het een plasma TV is en die flikkeren (een beetje).
Het wordt meestal wel minder na een tijdje, en lager contast helpt ook.
Veel mensen zeggen dat ze er na een tijdje niets meer van zien (behalve in de ooghoeken... maar dat is een ander verhaal).

Ik zie er zelf ondertussen na vijf weken niets meer van.
Als je geen problemen hebt, is een firmware update waarschijnlijk niet nodig.
Eigenwijs dat ik ben heb ik de update gewoon maar gedaan ;). En ik moet zeggen, de flikkering die ik beschreef is een stuk minder geworden, of ik beeld me het in. Maar bij foto's enzo en effen beelden lijkt het nu rustiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Pjotr22 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:19:
....
Persoonlijk vind ik de S een mooier beeld hebben dan de G of V, maar zoals je overal kan lezen kan niemand jou vertellen wat jij mooi vindt (mocht je dat nog niet weten :P )
Vanmiddag een uur bij RAF naar bijna alle 42" versies van Panasonic zitten kijken, en dat vonden mijn zoon en ik ook. Alle TV's op dezelfde instelling laten zetten door de verkoper En de 'S' gaf het meest natuurlijke beeld. Er was een 'C' die mooier beeld gaf dan de 'X'...terwijl deze technisch aan elkaar gelijk zijn?!?!? :?
Het minst mooi vond ik de 'V' maar misschien moest die nog de nieuwe firmware krijgen (het schijnt dat Magenta niet altijd even goed wordt weer gegeven met de oude firmware, vorige week bij MM vond ik hem ook al minder dan de 'G' die ernaast stond).

Hoe is jullie ervaring met analoog antenne signaal op de 'S'?

'k hoop binnekort een 'S' of 'G' te bestellen. :)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik heb gisteravond de p42G10 aan mijn muur gehangen _/-\o_

Mooi beeld. SD was minstends zo goed als mijn Toshiba HD-Ready 32WT66 en dat had ik niet verwacht. Het is misschien iets softer met caiway/Rekam, maar nauwelijks merkbaar.

720p of 1080p is voor mij nog steeds een verschil van niks, maar dat ik niet de reden dat ik voor full-HD gegaan ben. Ik ben puur voor de hogere resolutie gegaan vanwege de macmini die er aan zit.
En de NEOPDP panelen zijn wel erg mooi wat zwartweergave betreft, hoewel het verschil erg klein is imho met de PX10. Hang je er geen computer aan, kun je net zo goed voor die gaan.

Wat mij niet lukt is om de DVB-C van de TV goed te krijgen. Hij vind niet alle kanalen als ik de instellingen van de REKAM gebruik. Hij vind niet eens ned 123 RTL45 en veronica bijvoorbeeld, terwijl ik wel voor de REKAM deze instellingen gebruik:

freq: 163.000 kHz s.rate: 6.875 Netwerk ID: 777

Op de tv moet je MHz invullen dus moet je het zo instellen: 163,00 Mhz (let wel, de komma geen punt)

En volgens de REKAM moet je ook nog een of andere modulatie zetten: modulatie: QAM64

Maar die kan ik in het menu nergens vinden.

Iemand tips hierover?

Afgezien daarvan is het mooi beeld en ben ik erg tevereden tot nu toe.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
basset schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:07:

Mooi beeld. SD was minstends zo goed als mijn Toshiba HD-Ready 32WT66 en dat had ik niet verwacht. Het is misschien iets softer met caiway/Rekam, maar nauwelijks merkbaar.

720p of 1080p is voor mij nog steeds een verschil van niks, maar dat ik niet de reden dat ik voor full-HD gegaan ben. Ik ben puur voor de hogere resolutie gegaan vanwege de macmini die er aan zit.
En de NEOPDP panelen zijn wel erg mooi wat zwartweergave betreft, hoewel het verschil erg klein is imho met de PX10. Hang je er geen computer aan, kun je net zo goed voor die gaan.

Wat mij niet lukt is om de DVB-C van de TV goed te krijgen. Hij vind niet alle kanalen als ik de instellingen van de REKAM gebruik. Hij vind niet eens ned 123 RTL45 en veronica bijvoorbeeld, terwijl ik wel voor de REKAM deze instellingen gebruik:

Op de tv moet je MHz invullen dus moet je het zo instellen: 163,00 Mhz (let wel, de komma geen punt)

En volgens de REKAM moet je ook nog een of andere modulatie zetten: modulatie: QAM64

Iemand tips hierover?

Full scan uitvoeren i.p.v. een quick scan om alle kanalen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24

Iemand tips hierover?

welk gebied zit je dan met caiway? iI heb alleen maar landinstellingen veranderd en volledige test uitgevoerd, vervolgens caiway gekozen toen ik de keuze had uit de regio en HOPPA, alle zender incl NED1,2,3 HD _/-\o_

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ik zit in Gouda,

Ik denk overigens dat het wel eens aan mijn signaal zou kunnen liggen. Op de Humax Decoder zie ik vaak een signaalsterkte van 8%. Ik kan me voorstellen dat met de decoder en de HDD recorder ertussen daar nog eea van af gaat. (het analoge beeld op de HDD recorder is beter dan op de analoge tuner)

Ik zat me net te bedenken dat ik er een splitter tussenuit kan halen (die schijnen al een factor 4 demping te kunnen geven, bovendien is het een goedkope metalen splitter, waarvan ik begrepen heb dat die niet alles doorgeven wat digitaal nodig heeft.

Dan moet ik ook even kijken hoe de 4-voudige splitter is. Die zag er redelijk kwalitatief uit met zijn schroefconnectoren. Lijkt me altijd beter dan die gewone pluggen.

Vanmiddag maar eens proberen.

Nu komt er dus uit de muur het kastje, waar zo'n goekope splitter opzit. Dan gaat er 1 naar de slaapkamer en 1 naar een 4-voudige splitter, die naar 2 punten gesplit worden in de woonkamer.

Moeten de niet gebruikte punten eigenlijk geterminate worden of zou dat niet uitmaken.......

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostp1 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:49:
Ik ben van plan om de TX-P37X10 aan te schaffen. Nu ben ik alleen nog een beetje bang voor het spiegeleffect. Ik heb een vrij lichte woonkamer waar nu alleen nog vitrage voor hangt. Gaat dit echt een groot probleem zijn of valt dit wel mee als het niet om direct zonlicht gaat?

Alvast bedankt voor de adviezen!
Je moet gewoon eens in een 'normale' winkel kijken tussen het verschil in spiegeling tussen plasma en lcd, vraag ze maar eens de tv's uit te zetten. In een mediamarkt zie je dit vaak niet i.v.m. met de tl buizen die op 5 meter hoogte hangen. Een plasma spiegelt gewoon meer dan een lcd maar goed zeker wanneer ik kijk naar de andere voordelen van plasma t.o.v. lcd kan ik met dit kleine nadeel goed leven. En ach mocht je er toch last van hebben koop je een stel gordijnen toch :)

Mag ik vragen waarom je besluit deze hdready plasma aan te schaffen en niet bijvoorbeeld een 37 inch full hd lcd toestel voor dezelfde prijs

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:08:
[...]

Vanmiddag een uur bij RAF naar bijna alle 42" versies van Panasonic zitten kijken, en dat vonden mijn zoon en ik ook. Alle TV's op dezelfde instelling laten zetten door de verkoper En de 'S' gaf het meest natuurlijke beeld. Er was een 'C' die mooier beeld gaf dan de 'X'...terwijl deze technisch aan elkaar gelijk zijn?!?!? :?
Het minst mooi vond ik de 'V' maar misschien moest die nog de nieuwe firmware krijgen (het schijnt dat Magenta niet altijd even goed wordt weer gegeven met de oude firmware, vorige week bij MM vond ik hem ook al minder dan de 'G' die ernaast stond).

Hoe is jullie ervaring met analoog antenne signaal op de 'S'?

'k hoop binnekort een 'S' of 'G' te bestellen. :)
Zoals ik enkele pagina's terug ook al heb gezegd vind ik persoonlijk analoog zwaar tegenvallen op mijn 42S10E. Ik kan alleen maar een digitale bron aanraden, en dus niet zo'n UPC box met digitale tv die alsnog alleen maar SCART en geen hdmi poort bevat. 7(8)7 }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
@basset:

Bij 8% signaal kan je toch nooit beeld krijgen? Bij satelliet heb je zeker 60+% nodig om geen blokjes te krijgen...

Lijkt erop dat je geen actieve verdeler/versterker hebt. Bij mij staat er één actieve versterker die het signaal verdeelt naar vier andere locaties met hun eigen kabel (dus niet meer splitsen hierna). Ik denk gewoon dat het niet gaat lukken met goedkope passieve splitsers. Weet je de verzwakking per frequentieband van die dingen? Kan goed zijn dat het digitale signaal hopeloos verzwakt word (zeker als je twee maal zit te splitsen)...

Vraagje:

Heeft iemand een Dreambox DM500+ met scart (RGB component signaal) aangesloten op zijn G10, valt de kwaliteit hiervan nog mee? Volgens reviews is de omzetting van 567i PAL naar native resolutie niet zo goed. Als de tv geleverd is ga ik toch eens de pc aanhangen met satelliet tuner en deze de omzetting laten doen naar 1080p om eens te vergelijken (tv upscaler omzeilen). Bij een degelijk verschil zou een scart naar hdmi upscaler/deinterlacer misschien beter werken dan de soft scaler in de tv zelf, of zijn die dingen niets waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
_Silencer schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:49:
@basset:

Bij 8% signaal kan je toch nooit beeld krijgen? Bij satelliet heb je zeker 60+% nodig om geen blokjes te krijgen...

Lijkt erop dat je geen actieve verdeler/versterker hebt. Bij mij staat er één actieve versterker die het signaal verdeelt naar vier andere locaties met hun eigen kabel (dus niet meer splitsen hierna). Ik denk gewoon dat het niet gaat lukken met goedkope passieve splitsers. Weet je de verzwakking per frequentieband van die dingen? Kan goed zijn dat het digitale signaal hopeloos verzwakt word (zeker als je twee maal zit te splitsen)...

Vraagje:

Heeft iemand een Dreambox DM500+ met scart (RGB component signaal) aangesloten op zijn G10, valt de kwaliteit hiervan nog mee? Volgens reviews is de omzetting van 567i PAL naar native resolutie niet zo goed. Als de tv geleverd is ga ik toch eens de pc aanhangen met satelliet tuner en deze de omzetting laten doen naar 1080p om eens te vergelijken (tv upscaler omzeilen). Bij een degelijk verschil zou een scart naar hdmi upscaler/deinterlacer misschien beter werken dan de soft scaler in de tv zelf, of zijn die dingen niets waard?
Tja,

Dit zegt mn kabeltuner. Ik heb ook wel eens dat er zenders opeens niet meer beschikbaar zijn op de humax decoder. Ik moet gewoon wat experimenteren. Die 1e but-splitter er tussenuit halen is denk ik een goed begin.

En terminators op de 2 niet gebruikte aansluitingen van de splitter

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.... en toch verschijnen er nog steeds flikkeringen..:
- in de playstation store
- en toen ik laatst een 1080p film streamde naar de ps3

Buiten deze twee situaties geen last van flikkeringen meer!
Heb het panasonic laten weten.. ben benieuwd of ze het helemaal weg krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:28:
[...]

Je moet gewoon eens in een 'normale' winkel kijken tussen het verschil in spiegeling tussen plasma en lcd, vraag ze maar eens de tv's uit te zetten. In een mediamarkt zie je dit vaak niet i.v.m. met de tl buizen die op 5 meter hoogte hangen. Een plasma spiegelt gewoon meer dan een lcd maar goed zeker wanneer ik kijk naar de andere voordelen van plasma t.o.v. lcd kan ik met dit kleine nadeel goed leven. En ach mocht je er toch last van hebben koop je een stel gordijnen toch :)

Mag ik vragen waarom je besluit deze hdready plasma aan te schaffen en niet bijvoorbeeld een 37 inch full hd lcd toestel voor dezelfde prijs
Ik neig op dit moment meer naar plasma dan lcd. Ik zal nog een aantal winkels afgaan en alles goed met elkaar vergelijken maar na het lezen van veel reviews neig ik naar plasma.

Of het dan HD Ready of Full HD wordt maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik zal voornamelijk SD kijken (dvd's). Af en toe wat HD materiaal via mijn HDX1000 (net aangeschaft via Ibood). Ook heb ik begrepen dat het verschil eigenlijk niet meer waar te nemen is vanaf een bepaalde kijkafstand. Ik zal niet heel dicht bij de tv gaan zitten, dus voor mij heeft Full HD volgens mij weinig voordelen op dit moment. De echte overstap van dvd naar Blue Ray zal voor mij nog wel even duren.

Of zie ik iets over het hoofd? Je zegt het alsof het niet zo slim is :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Joostp1 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:03:
[...]

Ik neig op dit moment meer naar plasma dan lcd. Ik zal nog een aantal winkels afgaan en alles goed met elkaar vergelijken maar na het lezen van veel reviews neig ik naar plasma.

Of het dan HD Ready of Full HD wordt maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik zal voornamelijk SD kijken (dvd's). Af en toe wat HD materiaal via mijn HDX1000 (net aangeschaft via Ibood). Ook heb ik begrepen dat het verschil eigenlijk niet meer waar te nemen is vanaf een bepaalde kijkafstand. Ik zal niet heel dicht bij de tv gaan zitten, dus voor mij heeft Full HD volgens mij weinig voordelen op dit moment. De echte overstap van dvd naar Blue Ray zal voor mij nog wel even duren.

Of zie ik iets over het hoofd? Je zegt het alsof het niet zo slim is :) ..
Nee hoor, HD-Ready is meer dan genoeg, Zelfs met een PS3 of Blu-ray. Gisteren weer 2 trailers afgespeeld van Underworld (1 720p de ander 1080p) en nauwelijks verschil te zien als ik ubehaupt al verschil zag.

Als je een computer er aan wilt sluiten dan is die extra resolutie wel handig.

Ik denk dat je met de PX10 van Panasonic of PQ6000 van LG niet fout kan gaan, waarbij de LG wat betreft functies een stapje voor heeft. Zwartwaardes tussen deze 2 vond ik persoonlijk niet zo groot.

Oja, net 1 splitter er tussen uit gehaald. Nu vind hij alle zenders volgens mij. Het waren er ieder geval meer dan 100 :)

[ Voor 4% gewijzigd door basset op 18-08-2009 13:18 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Nog een review gevonden van de P42V10. Als het goed gaat, komt mijn exemplaar volgende week. :)

http://www.trustedreviews...TX-P42V10-42in-Plasma-TV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:35:
[...]

Zoals ik enkele pagina's terug ook al heb gezegd vind ik persoonlijk analoog zwaar tegenvallen op mijn 42S10E. Ik kan alleen maar een digitale bron aanraden, en dus niet zo'n UPC box met digitale tv die alsnog alleen maar SCART en geen hdmi poort bevat. 7(8)7 }:|
Analoog is gewoon geen doen nee, maar ik heb hier digitale tv van Ziggo gewoon met scart en het beeld is prachtig. Het 2000 uur journaal lijkt wel een reisprogramma en ik heb nog niet eens de behoefte om een hd decoder te halen. Ik kijk echter weinig tv en het is daarom voor mij niet de moeite waard.

Nogmaals: het beeld ziet er nu al uit alsof je naar een dvd zit te kijken. Formule 1 en voetbal zijn geweldig.
basset schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

Nee hoor, HD-Ready is meer dan genoeg, Zelfs met een PS3 of Blu-ray. Gisteren weer 2 trailers afgespeeld van Underworld (1 720p de ander 1080p) en nauwelijks verschil te zien als ik ubehaupt al verschil zag.

Als je een computer er aan wilt sluiten dan is die extra resolutie wel handig.

Ik denk dat je met de PX10 van Panasonic of PQ6000 van LG niet fout kan gaan, waarbij de LG wat betreft functies een stapje voor heeft. Zwartwaardes tussen deze 2 vond ik persoonlijk niet zo groot.
Klopt, het verschil tussen een hdready plasma en een full hd zie ik ook niet bij het kijken naar blu-ray.
Wellicht dat ik het bij het internetten zal merken, maar dan vind ik het niet belangrijk.

Het neo pdp paneel die in de full hd's zit zal wel een verschil geven, zoals een verbeterde zwartweergav, maar als je toch in een verlichte ruimte zit, zal je het toch ook bijna niet zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 18-08-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:44:
.... en toch verschijnen er nog steeds flikkeringen..:
- in de playstation store
- en toen ik laatst een 1080p film streamde naar de ps3

Buiten deze twee situaties geen last van flikkeringen meer!
Heb het panasonic laten weten.. ben benieuwd of ze het helemaal weg krijgen..
Je hebt het over de 1080p flikkeringen neem ik aan.
Je hebt de firmware update geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
MoXeh schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:17:
Je hebt de firmware update geïnstalleerd?
Ik dacht van wel:

"YEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEEN ENKELE FLIIIIKKKER MEER TE BESPEUREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOOOOOHOOOO!!!!!!!!!!
Dankuwel panasonic!!!!!!

@renbull: vraag je tv terug en download deze update!"

;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Brad Pitt schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Ik dacht van wel:

Dankuwel panasonic!!!!!!

;)
Morgen word i eindelijk weer herenigd met me schatje O+ .
Tussen 8:00 en 13:00 komt de buitendienstmedewerker, dan kan ik daarna eindelijk weer volop van haar genieten :9

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
basset schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

PQ6000 van LG niet fout kan gaan, waarbij de LG wat betreft functies een stapje voor heeft.
Ik wil echt een 37 inch, dus dan valt die af toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 16:47

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ferry34 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:52:
[...]

Analoog is gewoon geen doen nee, maar ik heb hier digitale tv van Ziggo gewoon met scart en het beeld is prachtig. Het 2000 uur journaal lijkt wel een reisprogramma en ik heb nog niet eens de behoefte om een hd decoder te halen. Ik kijk echter weinig tv en het is daarom voor mij niet de moeite waard.

Nogmaals: het beeld ziet er nu al uit alsof je naar een dvd zit te kijken. Formule 1 en voetbal zijn geweldig.
Welke decoder heb je als ik vragen mag? Bepaalde uitzendingen zien er erg goed uit (bijna DVD) , maar vaak vind ik SD via Ziggo digitaal erg soft en onrustig beeld. Beetje ruis achtig. Met P-NR is dat wel te verbeteren, maar verlies ik weer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik heb die simpele samsung 270, goede scart eraan en verder niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Brad Pitt schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Ik dacht van wel:

Dankuwel panasonic!!!!!!

;)
WHOOHOOO....
Ik kan het nu ook bevestigen na 5 uur 1080p(60hz) kijken zonder problemen!
Ben erg blij met de nieuwe firmware :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 16:47

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ferry34 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:59:
Ik heb die simpele samsung 270, goede scart eraan en verder niks ;)
'k Heb mijn Samsun 270 ook maar weer aangesloten. Is nu toch scherper dan de Humax IR-FOX. Toen ik de TV kocht leek het andersom. Toch vreemd. Maar goed, ik ga dit een tijdje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoXeh schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:27:
[...]

WHOOHOOO....
Ik kan het nu ook bevestigen na 5 uur 1080p(60hz) kijken zonder problemen!
Ben erg blij met de nieuwe firmware :D.
Het is sterk verbeterd idd, maar toch merk ik er nog iets van... Toenstrak tijdens potje cod5 een paar flikkeringen tegengekomen.. :( Heb de alvast terug ingesteld op 720p... :'( Hoop dat ze het helemaal kunnen fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ik moet wel wennen aan beeld overdag. Ik wist het, maar het was wel weer even wennen dat het beeld wat matter is dan op een LCD. Maar zodra de gordijnen dicht zijn of de wolken hun werk doen, dan wordt het een heel ander verhaal.

Het zwart is overdag wat zwart bij een LCD 's avonds is :)

Het is een hele fraaie TV en vooral de manier waarop hij met snelle bewegingen om gaat is geweldig.

Ik had er 1 splitter tussenuit gehaald en toen vond hij alle kanalen, maar ik heb helaas nog steeds een slecht signaal. De DVC-C tuner en videorecorder ertussen doen weinig goed helaas. Voorlopig toch signaal op de externe tuner en ik ga even geen alphacrypt kopen, dus ik heb tijd om te kijken wat de beste oplossing wordt :)

Volgens mij het nadeel vvan de interne tuner, is dat je niet meer kunt opnemen via de HDD recorder, want er zit geen video uit op volgens mij.

Vanavond de macmini er op via HDMI en kijken off dat wat wordt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door basset op 19-08-2009 08:07 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Welke is de laatste firmware? Mijn P50V10 zegt dat meest recente er op staat, maar heb nog steeds problemen in combinatie met mijn Onkyo SR606 waarbij 1080p content problemen heeft om getoond te worden (hdmi handshake). Is probleem dat onderkend is door Panasonic en waarvoor recent een firmware update zou gereleased zijn (10/8) maar blijkbaar nog niet voor EU/Belgisch model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39
Nachtapotheker schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:05:
[...]

Heb er zelf ook last van gehad, bij mijn 1e toestel (daar was het wel heel erg) en nu met mijn 2e toestel ook maar in mindere mate. Ga dan ook een ander type TV kopen, want ik kijk erg veel voetbal. Heb overigens een 42G10.
Zo nu alles is afgewikkeld zal ik mijn ervaringen eens delen...
De eerste TV (42G10) begon na een aantal weken verticale strepen te vertonen, zoals meerdere mensen beschrijven in dit topic.
Deze is vervangen voor een 'nieuw' exemplaar door e-care. Dit nieuwe exemplaar had echter een kras op de glasplaat, een krakende speaker en meerdere dode pixels. Gezien dit een nieuw toestel had moeten zijn heb ik wederom gevraagd om een nieuwe.
Na een aantal weken wachten zou eindelijk het nieuwe toestel geleverd worden... Het huidige toestel begon inmiddels weer verticale strepen te tonen.. maar ja, hij ging toch weg dus dat geloofde ik wel.
Het 3e toestel wat geleverd werd was tot mijn verbazing een gebruikt toestel.. het was zelfs zo dat er een post-it note op het scherm geplakt was met een pijltje erop en het woord 'dode pixel'. Mij werd dus een TV verstrekt die iemand anders heeft ingeleverd met een dode pixel... op dit moment ging ik mij afvragen of ik bij de eerste vervanging wel een nieuwe TV gekregen heb.. gezien de kras op het scherm.. toen was voor mij de koek op bij Panasonic.... De chauffeur van e-care die het toestel kwam brengen was ook absoluut niet blij met dit feit.
Heb via de dealer waar ik de tv gekocht heb (cameranu.nl) om een andere TV gevraagd, zij hebben dit perfect voor mij opgelost en ben nu een tevreden eigenaar van een Sony Bravia 40W5500. Geen last van dode pixels of verticale strepen of flikkeringen dat is me ook wat waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Nachtapotheker op 19-08-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 11:59

michael21

Shrimp

Om nog even terug te komen op de vorige pagina, ik heb bewust gekozen om een 42" te nemen omdat er anders helemaal geen ruimte op de muur overblijft waar hij tegen aankomt. Daarnaast deed ik het met een ouwerwetse 70 cm beeldbuis, dus het verschil zal sowieso wel merkbaar zijn denk ik ;)

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nachtapotheker schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Zo nu alles is afgewikkeld zal ik mijn ervaringen eens delen...
...
Het 3e toestel wat geleverd werd was tot mijn verbazing een gebruikt toestel.. het was zelfs zo dat er een post-it note op het scherm geplakt was met een pijltje erop en het woord 'dode pixel'. Mij werd dus een TV verstrekt die iemand anders heeft ingeleverd met een dode pixel... op dit moment ging ik mij afvragen of ik bij de eerste vervanging wel een nieuwe TV gekregen heb.. gezien de kras op het scherm.. toen was voor mij de koek op bij Panasonic.... De chauffeur van e-care die het toestel kwam brengen was ook absoluut niet blij met dit feit.
Was deze uitermate triest service deal met Panasonic zelf of met een internetleverancier/winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

Was deze uitermate triest service deal met Panasonic zelf of met een internetleverancier/winkel ?
Met panasonic zelf... de leverancier/winkel heb ik (helaas) pas ingeschakeld toen ik het zat was. Zij hebben me perfect geholpen. Ze hebben me een andere TV naar keuze aangeboden en ze hebben panasonic de defecte TV definitief op laten halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
hèhè eindelijk mijn TV terug. jullie raden het al, het voor de tweede maal vervangen van het 'a' bord heeft niet geholpen.....
de buitendienstmedewerker had ook geen software-update bij zich.hij zei is die er dan8)7
dus heb ik in zijn bijzijn maar de update gebruikt die op het internet te vinden was.
Piece of cake dat installeren. Gewoon terwijl je tv aanstaat het kaartje er in en hij vind geeft meteen het update menu.
Het heeft perfect geholpen, eidenlijk kan ik mijn tv gebruiken waarvoor hij bedoeld is 1080p! hopaké!
net even een ripje van Baraka in 1080p via mijn Xtreamer bekeken! geweldig en nog stabiel ook!
Nachtapotheker schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:56:
[...]
maar ja, hij ging toch weg dus dat geloofde ik wel.
Het 3e toestel wat geleverd werd was tot mijn verbazing een gebruikt toestel.. het was zelfs zo dat er een post-it note op het scherm geplakt was met een pijltje erop en het woord 'dode pixel'. Mij werd dus een TV verstrekt die iemand anders heeft ingeleverd met een dode pixel..
mm, zo heb ik bij foka in Rotterdam 6 toestellen bestikkerd omdat er dooie pixels aanwezig waren.

Iemand tips hierover?

Waarom zet je freq, rate en netwerk id niet op auto? dat werkt bij mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Nachtapotheker schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:12:
[...]

Met panasonic zelf... de leverancier/winkel heb ik (helaas) pas ingeschakeld toen ik het zat was. Zij hebben me perfect geholpen. Ze hebben me een andere TV naar keuze aangeboden en ze hebben panasonic de defecte TV definitief op laten halen :)
E-care is Panasonic zelf niet eigenlijk, maar een service partner voor Panasonic in Nederland. In België en andere streken is dit iemand anders.
E-Care / ESN is geautoriseerd servicepartner voor:

JVC - HOOVER - PANASONIC - PHILIPS - SHARP
E-care zit zelf te showen met hun ISO9001 certificaat, blijkt hier dus in werkelijk niet een garantie voor goede service :X Hopelijk is het voorval bij Nachtapotheker toch een uitzonderlijk toeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
renbull schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:26:
[..]
de buitendienstmedewerker had ook geen software-update bij zich.hij zei is die er dan8)7
dus heb ik in zijn bijzijn maar de update gebruikt die op het internet te vinden was.
Piece of cake dat installeren. Gewoon terwijl je tv aanstaat het kaartje er in en hij vind geeft meteen het update menu.
Het heeft perfect geholpen, eidenlijk kan ik mijn tv gebruiken waarvoor hij bedoeld is 1080p! hopaké!
net even een ripje van Baraka in 1080p via mijn Xtreamer bekeken! geweldig en nog stabiel ook!

[...]
Mooi dat het nu goed werkt. Heeft die buitendienstmedewerker vervolgens ook gezien dat die update het probleem verhielp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

_Silencer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:37:
E-care zit zelf te showen met hun ISO9001 certificaat, blijkt hier dus in werkelijk niet een garantie voor goede service :X Hopelijk is het voorval bij Nachtapotheker toch een uitzonderlijk toeval...
Volgens mij ligt het probleem hier toch bij Panasonic zelf die oude toestellen als nieuw uitgeeft aan E-care voor vervanging. Of E-care is zelf aan het kwartetten met de toestellen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
_Silencer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:37:
[...]

E-care is Panasonic zelf niet eigenlijk, maar een service partner voor Panasonic in Nederland. In België en andere streken is dit iemand anders.
Klopt, echter als zij een nieuwe TV gaan leveren, vragen ze die aan bij Panasonic (tenminste dat was de lezig van e-care)... daar is het allemaal mis gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Nachtapotheker op 19-08-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Dlocks schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:38:
[...]
Mooi dat het nu goed werkt. Heeft die buitendienstmedewerker vervolgens ook gezien dat die update het probleem verhielp?
Ja, hij heeft dit ook genoteerd en rapporteert het aan zijn collega's van de service shop.
Ook deze man maar weer het trucje van zweden laten zien, schijnt toch niemand te weten daaro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
hèhè eindelijk mijn TV terug. jullie raden het al, het voor de tweede maal vervangen van het 'a' bord heeft niet geholpen.....

[...]

mm, zo heb ik bij foka in Rotterdam 6 toestellen bestikkerd omdat er dooie pixels aanwezig waren.

[...]

Waarom zet je freq, rate en netwerk id niet op auto? dat werkt bij mij perfect!
Heb ik uiteindelijk gedaan, maar mn signaal dat op de tv binnenkomt is gewoon te zwak. De Decoder en HDD recorder die ervoor zitten en de splitter verzwakken de boel gewoon teveel.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
lapino schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:09:
Welke is de laatste firmware? Mijn P50V10 zegt dat meest recente er op staat, maar heb nog steeds problemen in combinatie met mijn Onkyo SR606 waarbij 1080p content problemen heeft om getoond te worden (hdmi handshake). Is probleem dat onderkend is door Panasonic en waarvoor recent een firmware update zou gereleased zijn (10/8) maar blijkbaar nog niet voor EU/Belgisch model?
Anders de firma die de on-site service afhandeling voor panasonic hier in België doet eens e-mailen (of bellen) Misschien kunnen zij je aan de nieuwere firmware helpen of informeren hierover.

Contact gegevens kan je op garantie pagina vinden van de panasonic site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kan zien hoeveel uren de tv heeft aangestaan, bij de p42G10?

alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:39:
Weet iemand hoe je kan zien hoeveel uren de tv heeft aangestaan, bij de p42G10?

alvast bedankt! ;)
1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

Dankzij Cobrax, die de tijd heeft genomen dit uit te leggen.
Deze uitleg geld trouwens voor de V10 en werkt hoogstwaarschijnlijk ook op de G10.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Spacey23 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:53:
[...]

1) Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
2) Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
3) Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
4) Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan.

Dankzij Cobrax, die de tijd heeft genomen dit uit te leggen.
Deze uitleg geld trouwens voor de V10 en werkt hoogstwaarschijnlijk ook op de G10.
is idd ook geldig voor de G10. met het vervangen van me 'a'board is deze data wel weg. nu staat er nog maar dat ie 1uurtje aan is.
Misschien een idee om dit in de startpost te zetten, deze vraag komt elke week wel een keer namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 19-08-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt, heb al 285 uren...!
Mag ik officieel nu dan een beetje spelen met het contrast en helderheid??:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 13-09 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:02:
ok bedankt, heb al 285 uren...!
Mag ik officieel nu dan een beetje spelen met het contrast en helderheid??:p
Officieel mag dat al vanaf 0 uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dlocks schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:40:
[...]
Officieel mag dat al vanaf 0 uur. :)
Heb contrast en helderheid de hele tijd al op 30 gehad. En laatst toen ik op de tvgids van de digicorder zat, met allemaal balkjes voor programma's, zette ik de tv uit. Toen hij dus uitsprong zag ik nog zo'n paar minuten erna die balkjes nog heel licht op het scherm... =S Is dit erg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

Heb contrast en helderheid de hele tijd al op 30 gehad. En laatst toen ik op de tvgids van de digicorder zat, met allemaal balkjes voor programma's, zette ik de tv uit. Toen hij dus uitsprong zag ik nog zo'n paar minuten erna die balkjes nog heel licht op het scherm... =S Is dit erg?!
"Image Retention" valt voor bij een plasma, als je gewoon naar tv zou gezien hebben had je het misschien zelf niet opgemerkt? Zolang het weg gaat moet je geen zorgen maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Silencer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:34:
[...]

"Image Retention" valt voor bij een plasma, als je gewoon naar tv zou gezien hebben had je het misschien zelf niet opgemerkt? Zolang het weg gaat moet je geen zorgen maken toch?
nee, maar het is enkel bij het uitzetten dat je het ziet..

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Is normaal, dat heb je ook bij CRT beeldbuizen.
Niks om je zorgen over te maken.

Verwijderd

Heb sinds 'n poosje de TX-P42V10E ..en man ó man wat is 't een fijn scherm!

De IFC werkt subliem bij games (geen input-lag als gevolg), de 24p vertaalt ie naar 96Hz, wat Blu-ray kijken tot 'n absoluut genot maakt.. in de THX modus, jawel! Superb plaatje!

Verder nog geen hinderlijke phosphor-trails, plainbow, image-retention tegen gekomen :)
De fans hoor je niet, scherm geeft véél minder warmte af (voorganger was de TH-42PY70)

DVD's zien er upscaled door den PS3, goed uit... de Wii met z'n 480p scaled ie fantastisch!

Diep zwart, volle kleuren, hoog contrast... super! Helemaal blij :D

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:22:
Heb sinds 'n poosje de TX-P42V10E ..en man ó man wat is 't een fijn scherm!

De IFC werkt subliem bij games (geen input-lag als gevolg), de 24p vertaalt ie naar 96Hz, wat Blu-ray kijken tot 'n absoluut genot maakt.. in de THX modus, jawel! Superb plaatje!

Verder nog geen hinderlijke phosphor-trails, plainbow, image-retention tegen gekomen :)
De fans hoor je niet, scherm geeft véél minder warmte af (voorganger was de TH-42PY70)

DVD's zien er upscaled door den PS3, goed uit... de Wii met z'n 480p scaled ie fantastisch!

Diep zwart, volle kleuren, hoog contrast... super! Helemaal blij :D
En jij werkt niet bij Panasonic? :) Je bent wel heel erg positief :*)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:27
Heb sinds een dag of 5 de P50V10E. Nooit eerder plasma gehad. Erg mooi schermpje. 24p@96hz is echt heel mooi. niet gedacht dat t zo'n verschil zou maken. moest wel even klooien met xorg.conf en xbmc maar t is echt heel gaaf film kijken zo. overigens is IFC en 24p smooth film uit den boze hier, zelfs mn vriendin vond dat vreselijk _/-\o_

Voor mensen die twijfelen tussen de G10 en V10, voor deze dingen mag je de V10 laten staan en de G10 nemen:

- Intellgent Frame Crap. Geeft een homevideo look aan alles. Kan smaak zijn maar ik vind t ruk. 24p smooth film is IFC maar dan voor 24p@96hz.
- Viera cast. Momenteel niet de moeite, navigeren gaat moeizaam en traag. kan nog worden verbeterd misschien maar zal nooit echt snel worden denk ik.
- DNLA media server. Kan zo ongeveer alleen mpeg2 afspelen, iig zeker geen h264

Maar voor deze dingen moet je toch de V10 nemen:

- THX. Dit is zonder twijfel direct 't meest kleur-echt en je hebt dus meteen waanzinnig mooi beeld. Moet je er wel content voor hebben, dus als je geen HD films kijkt dan vind ik t niet de moeite, maar voor de echte HD fans is dit zeer de moeite. En ja je kunt G10 ook calibreren maar dan heb je de THX preset niet; cinema pak ik voor SD (xvid) films, THX voor HD (h264).
- Online updates. Prik er UTP in, ff DHCP laten rammelen en updaten maar. Firmware geupdate van 2.0.3 naar 2.0.11. Je moeder kan t nog :)
- Uiterlijk. 1 grote glasplaat staat toch echt wel heel stuk mooier dan van die dikke zwarte randen. Maar is smaak afhankelijk :)

Dit zal wel algemeen zijn voor de serie:
- afstandsbediening. wat n ruk ding voor dat geld. maar vast te vervangen door een harmony oid.
- menu. langzaam. en waarom moet ik door dat trage menu heen om de display preset te wisselen?

Ik ben er dik tevreden mee iig. Zie ook wel flickering (60hz CRT effect) maar alleen met grijs en heb t idee dat t minder wordt. of dat gewenning is of resultaat van break-in durf ik niet te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

nee joh heb ik zelf ook gehad met het menu van men ps3, toen ik het zag heb ik hem wel direcs uit gezet met de standby en powerknop en de volgende ochtend was ie weer normaal. Het is het na-ijl effect van de gassen.

FF geqouted van wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Plasmascherm:

Een plasmascherm werkt volgens het principe van gasontladingslampen zoals de tl-buis. In een afgesloten ruimte zorgt een elektrische spanning tussen twee elektrodes ervoor dat een gas, in plasmaschermen meestal bestaand uit xenon en neon geïoniseerd wordt. Het geïoniseerd gas, een zogeheten plasma, zendt UV fotonen uit. Deze UV fotonen of UV licht exiteert de fosfor oppervlaktelaag en deze geven het licht. De werking van elk van de honderdduizenden cellen is dus vergelijkbaar met een tl-buislamp.

Mijn vraag hierover: ik heb wel eens gezien bij andere plasma's dat er een screen wipe funtie op zit om deze na-ijling (retention) te doorbreken, weet iemand of deze panasonic tv's dat ook hebben en zo ja hoe kom je bij die optie?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is eigenlijk helemaal niet nodig... de nieuwe lijn heeft tig filters en sub-pixel control aan boord... dus maak je geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:44:
Is eigenlijk helemaal niet nodig... de nieuwe lijn heeft tig filters en sub-pixel control aan boord... dus maak je geen zorgen ;)
En dat zorgt voor nul retentie ja? Wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet nodig

[ Voor 87% gewijzigd door DaMarcus op 21-08-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Goed om te zien dat je nog steeds op je oude niveau zit. Men zal hier blij zij met je aanwezigheid d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een keer knip

[ Voor 90% gewijzigd door DaMarcus op 21-08-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

infernix schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:02:
Heb sinds een dag of 5 de P50V10E. Nooit eerder plasma gehad. Erg mooi schermpje. 24p@96hz is echt heel mooi. niet gedacht dat t zo'n verschil zou maken. moest wel even klooien met xorg.conf en xbmc maar t is echt heel gaaf film kijken zo. overigens is IFC en 24p smooth film uit den boze hier, zelfs mn vriendin vond dat vreselijk _/-\o_

Voor mensen die twijfelen tussen de G10 en V10, voor deze dingen mag je de V10 laten staan en de G10 nemen:

- Intellgent Frame Crap. Geeft een homevideo look aan alles. Kan smaak zijn maar ik vind t ruk. 24p smooth film is IFC maar dan voor 24p@96hz.
- Viera cast. Momenteel niet de moeite, navigeren gaat moeizaam en traag. kan nog worden verbeterd misschien maar zal nooit echt snel worden denk ik.
- DNLA media server. Kan zo ongeveer alleen mpeg2 afspelen, iig zeker geen h264

Maar voor deze dingen moet je toch de V10 nemen:

- THX. Dit is zonder twijfel direct 't meest kleur-echt en je hebt dus meteen waanzinnig mooi beeld. Moet je er wel content voor hebben, dus als je geen HD films kijkt dan vind ik t niet de moeite, maar voor de echte HD fans is dit zeer de moeite. En ja je kunt G10 ook calibreren maar dan heb je de THX preset niet; cinema pak ik voor SD (xvid) films, THX voor HD (h264).
- Online updates. Prik er UTP in, ff DHCP laten rammelen en updaten maar. Firmware geupdate van 2.0.3 naar 2.0.11. Je moeder kan t nog :)
- Uiterlijk. 1 grote glasplaat staat toch echt wel heel stuk mooier dan van die dikke zwarte randen. Maar is smaak afhankelijk :)

Dit zal wel algemeen zijn voor de serie:
- afstandsbediening. wat n ruk ding voor dat geld. maar vast te vervangen door een harmony oid.
- menu. langzaam. en waarom moet ik door dat trage menu heen om de display preset te wisselen?

Ik ben er dik tevreden mee iig. Zie ook wel flickering (60hz CRT effect) maar alleen met grijs en heb t idee dat t minder wordt. of dat gewenning is of resultaat van break-in durf ik niet te zeggen :)
Nooit eerder een plasma gehad, maar ik moet toch af en toe wel wennen aan de warmte productie van het scherm. De ventilatoren en het gezoem van het scherm merk ik alleen als ik aan het surfen ben zonder muziek oid en er veel witte vlakken zijn. Het design van de G10 vond ik toch net wat mooier dan die van de V10. Die vond ik er wat goedkopig uit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon?? Die van de G10 is juist ontzettend cheap ogend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
renbull schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:59:
[...]

Morgen word i eindelijk weer herenigd met me schatje O+ .
Tussen 8:00 en 13:00 komt de buitendienstmedewerker, dan kan ik daarna eindelijk weer volop van haar genieten :9
Is het een lekkere buitendienstmedewerkster?

*meldt storing bij Panasonic*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:23:
[...]

nee joh heb ik zelf ook gehad met het menu van men ps3, toen ik het zag heb ik hem wel direcs uit gezet met de standby en powerknop en de volgende ochtend was ie weer normaal. Het is het na-ijl effect van de gassen.

Een plasmascherm werkt volgens het principe van gasontladingslampen zoals de tl-buis. In een afgesloten ruimte zorgt een elektrische spanning tussen twee elektrodes ervoor dat een gas, in plasmaschermen meestal bestaand uit xenon en neon geïoniseerd wordt. Het geïoniseerd gas, een zogeheten plasma, zendt UV fotonen uit. Deze UV fotonen of UV licht exiteert de fosfor oppervlaktelaag en deze geven het licht. De werking van elk van de honderdduizenden cellen is dus vergelijkbaar met een tl-buislamp.

Mijn vraag hierover: ik heb wel eens gezien bij andere plasma's dat er een screen wipe funtie op zit om deze na-ijling (retention) te doorbreken, weet iemand of deze panasonic tv's dat ook hebben en zo ja hoe kom je bij die optie?
Gebruik ook de game-mode! Die zorgt er namelijk ook voor dat objecten die steeds op dezelfde plaats blijven staan (race wijzers, health etc) door middel van pixelshifting onzichtbaar voor het oog iets opschuiven.

Zolang er geen hardnekkige image retention te zien is, is er niets aan de hand. Gewoon genieten!
Bintmeister schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

Nooit eerder een plasma gehad, maar ik moet toch af en toe wel wennen aan de warmte productie van het scherm. De ventilatoren en het gezoem van het scherm merk ik alleen als ik aan het surfen ben zonder muziek oid en er veel witte vlakken zijn. Het design van de G10 vond ik toch net wat mooier dan die van de V10. Die vond ik er wat goedkopig uit zien?
Hoe meer wit er in het beeld wordt getoond, des te meer de voeding moet leveren.

Ik heb het vorige week al gemeld: ik heb een kleine gameroom (2.5 bij 3.5 meter) en als het buiten al warm is dan wordt het bij mij bloedje heet hoor.
Ik heb wel een fan staan, maar omdat ik laatst met 2 andere vrienden een game-avond had (zeg maar gerust nachtwerk), had ik geen ruimte voor de fan pffff!

In de huiskamer (normale grootte, 38m2) is de warmte van de tv niet te merken.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:23:
[...]

Allereerst: je zorgen zijn ongegrond. Ik heb in 3 jaar plasma forums volgen, daadwerkelijk 1 geval gehoord van een inbranding en daarvan was ik nog niet overtuigd want deze man had echt totaal geen verstand van hdtv's etc.

Ten tweede: het meteen uitzetten heeft juist geen enkele zin, want als je m weer aanzet staan alle pixels nog precies zo. Als ik dus image-retention zie en ik zet meteen de tv helemaal uit, als ik m dan de volgende dag weer aanzet dan staat die image-retention nog precies zo.
Als je dit zou willen laten verdwijnen, moet je de tv even op ruis zetten of op een ander beeld. Nogmaals: het is niet nodig hoor.
Chevy454 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Met jou. 50" is toch wat te klein denk ik. 54" maar dan ook wel echt maximaal :)
(zei ik dat de vorige keer ookal niet van 50"? :+ )
Dus dit is geen goed idee Chevy? ;)
Met 3d! Volgens mij val ik dan IN het beeld. :+
http://www.engadgethd.com...ay-player-in-3d-home-the/

-----------------

Ach hemel, ik zie dat Snutchz weer terug is van zn jaarlijkse ban :( Ik waarschuw je bij deze meteen al: als je hier net zoveel nonsens post als bij het Pioneer ht forum, dien ik ogenblikkelijk een klacht in bij een moderator! Wij zitten hier om mensen te helpen met ervaringen, niet om steeds one-liners te posten en zeker niet om te trollen!)
Brad Pitt schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:41:
Goed om te zien dat je nog steeds op je oude niveau zit. Men zal hier blij zij met je aanwezigheid d:)b
Ha, je weet het!

[ Voor 60% gewijzigd door Ferry34 op 21-08-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste panasonic bezitters,

Ben nu een maand in het bezit van de 42 inch V10.. geweldige tv alles lof in combinatie met humax hd decoder. Heb deze zonder enige instellingen staan op THX mode, wat ik al geweldig vindt.
Mijn vraag is of het ook werkelijk nodig is om te calibreren, voor nog een betere beeldkwaliteit, wat ik mij overigens nog niet kan voorstellen.
Ben zeer benieuwd voor enige ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX = Calibrated d:)b

Ferry > tijdje al heur.. ;) ..maar euh.... nonsens in 't Pio Topic? Ben mij van geen kwaad bewust O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Uiteraard, een van de redenen dat ik daar ben weg gegaan. Gemiddelde niveau was niet bepaald hoog. Hoop niet dat dat hier nu weer gebeuren gaat.
Nou nee hoor. Een THX televisie is niet hetzelfde als een achteraf gecalibreerde televisie. Het is een instelling. Die best okay zal zijn, wellicht veel beter dan andere standaard instellingen, maar een custom calibratie it is not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Kan je mij eens linkje bezorgen van de update die je op net zou hebben gevonden, zit ook nog steeds met 1080p problemen op mijn P50V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
lapino die firmware is voor een G10E denk ik. De V10 kan toch updaten langs internet? Zou de land instelling verschil maken hierbij? Op de Czechische site stond er een update voor de V10, maar wat die juist doet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nokken nou.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 22-08-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet goed..? *zucht* ..anyway, HDTVtest was in elk geval zeer te spreken over den THX modus d:)b ...maar zou men 't alleruiterste uit z'n scherm willen halen... gaat uw gang... pay the price.... laat de callibratie boy maar 'n bezoekje brengen.... zonde geld... maar je bent Tweaker, of je bent 't niet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wat gaat een Tweaker kunnen verbeteren dan aan de oh zo sublieme THX-modus? Niet alles is instelbaar voor de gebruiker op deze televisie.

"Colour decoding (which cannot be inferred from the CIE chart alone) was less than satisfactory too: red and green would appear understrength if we chose to align blue accurately."

en

"Nevertheless, the magenta and cyan hue deviations, plus slightly misaligned colour decoding, meant that the Panasonic TX-P42V10 fell short of the supreme colour accuracy witnessed on the Pioneer Kuro plasmas and the latest Edge LED sets from Samsung, though most people probably won’t be able to tell the difference outside of a side-by-side comparison."

Witbalans, nogal belangrijk, is blijkbaar ook fixed, als je dit zo leest:

"However, because the greyscale on plasma televisions tends to drift over time as a result of phosphor ageing, we wish Panasonic had included user-accessible white balance controls for owners – if they are so inclined – to bring greyscale into spec every now and then. As things stand, there is no way to adjust white balance in [THX mode] on the Panasonic TX-P42V10… not even (as far as we can tell) in the service menu."

Dus ondanks de voor sommige mensen blijkbaar magische THX-stand is er altijd nog wat room for improvement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meende dat de laatste update 't één en ander zou hebben gefixed... en dat "tends to drift over time" ...mocht die tijd aanbreken, is het scherm waarschijnlijk al verkocht :P ..dat rood/groen geneuzel zal ook door callibratie niet kunnen worden verbeterd.. want dat euvel is helaas nog steeds inherent aan Panasonic zijn Plasma's... dan zal je nog kunnen calibreren op omgevingslicht... maar zal de moeite niet zijn.

Die THX mode volstaat.. dus hou 't geld maar mooi in de zak... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:20:
Die THX mode volstaat.. dus hou 't geld maar mooi in de zak... ;)
Ben erg tevreden met de ongecalibreerde low-res non-THX Pioneer dus voorlopig zal ik dat zeker doen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull, geen flikkeringen meer tegengekomen?!
Ik merk er toch nog regelmatig 'iets' van.. heb de ps3 alweer terug ingesteld op 720p...
Hoop dat panasonic met een update voor die update komt..:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Ik zie net op de Belgische Panasonic website dat er in september een cashback actie is, meer hier. Voor mij maakt niets meer uit, G10 staat al in bestelling, maar voor sommige zou het wel eens interessant zijn (op de 42" G10 kan je 200€ terugkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:27
lapino schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

Kan je mij eens linkje bezorgen van de update die je op net zou hebben gevonden, zit ook nog steeds met 1080p problemen op mijn P50V10.
De V10E updates zijn volgens mij niet te downloaden door gebruikers zelf. Ik heb een wireshark gedraaid toen ik de firmware update draaide (V10 series heeft zelf netwerk) maar dat haalde data van een https site in japan.

Heb nog niet de moeite genomen om een HTTPS MITM attack te doen maar ik denk toch dat dat nodig zal zijn voordat je die firmware ergens gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:07
_Silencer schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:38:
Ik zie net op de Belgische Panasonic website dat er in september een cashback actie is, meer hier. Voor mij maakt niets meer uit, G10 staat al in bestelling, maar voor sommige zou het wel eens interessant zijn (op de 42" G10 kan je 200€ terugkrijgen).
Zou leuk zijn dat die actie ook in nederland komt zit mij net te orienteren om van de 37" naar een 42" te gaan weet alleen nog niet welk model.

Kijken nu hoofdzakelijk tv en dvd en af en toe BR via de ps3. Heb nu de 37px80 op zich voor ons scherp genoeg. Wil wel evt. mijn pc gaan aansluiten op de tv om de films te gaan kijken.( welke van de huidige modellen lijkt daar het meest op qua uiterlijk? Ik vond deze vorige jaar het mooiste model zonder dat zilver/chroom van de andere modellen)

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Zo gisteren maar even een SHDC compatible card reader gehaald zodat ik de firmware update van mijn G10 kon updaten. En...moet zeggen dat het inderdaad werkt. Ik had gelukkig niet veel last van de flikkeringen. Op de DVD speler (die op 570p staat) had ik sowieso geen probleem. Maar op mijn HTPC (1080p) had ik af en toe in windows en af en toe (1 á 2 x per film) last van het flikker probleem. Gisteren 2 films gekeken en so far so good. Nog steeds erg blij met deze TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
infernix schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:40:
[...]

De V10E updates zijn volgens mij niet te downloaden door gebruikers zelf. Ik heb een wireshark gedraaid toen ik de firmware update draaide (V10 series heeft zelf netwerk) maar dat haalde data van een https site in japan.

Heb nog niet de moeite genomen om een HTTPS MITM attack te doen maar ik denk toch dat dat nodig zal zijn voordat je die firmware ergens gaat zien :)
En dan? Hoe kan ik in godsnaam mijn V10 updaten zodat die hdmi problemen verdwijnen? Ik kan mijn tv wel degelijk via internet updaten, maar laatste versie is nog steeds dezelfde als die van 1 maand geleden :( Panasonic UK kan me niet helpen, en Panasonic BE weet van niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:31:
renbull, geen flikkeringen meer tegengekomen?!
Ik merk er toch nog regelmatig 'iets' van.. heb de ps3 alweer terug ingesteld op 720p...
Hoop dat panasonic met een update voor die update komt..:p
0 Problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal kansloze replies zijn verwijderd. Ik wil sommige mensen er nog eens op wijzen dat we hier een topicreport-knop hebben. Voortaan aub niet meer in het topic zelf reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:06:
[...]

Gebruik ook de game-mode! Die zorgt er namelijk ook voor dat objecten die steeds op dezelfde plaats blijven staan (race wijzers, health etc) door middel van pixelshifting onzichtbaar voor het oog iets opschuiven.

Zolang er geen hardnekkige image retention te zien is, is er niets aan de hand. Gewoon genieten!
Ferry34 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:06:
[...]

Allereerst: je zorgen zijn ongegrond. Ik heb in 3 jaar plasma forums volgen, daadwerkelijk 1 geval gehoord van een inbranding en daarvan was ik nog niet overtuigd want deze man had echt totaal geen verstand van hdtv's etc.

Ten tweede: het meteen uitzetten heeft juist geen enkele zin, want als je m weer aanzet staan alle pixels nog precies zo. Als ik dus image-retention zie en ik zet meteen de tv helemaal uit, als ik m dan de volgende dag weer aanzet dan staat die image-retention nog precies zo.
Als je dit zou willen laten verdwijnen, moet je de tv even op ruis zetten of op een ander beeld. Nogmaals: het is niet nodig hoor.
Eehm volgens mij had ik juist die retention bij het gebruiken van de game mode (hij gaf aan over de 180 minuten te zitten, als ik het me goed herinner). Kon echt het klokje van het PS3 menu duidelijk herkennen, ook nadat ik de PS3 uit had gezet en het beeld gewoon op zwart (HDMI 1 kanaal - no signal) stond. :S maar goed, toen ik hem uitzette en de volgende dag weer aan was het wel helemaal verdwenen...echte zorgen heb ik er ook niet over, ik was het al bijna weer vergeten maar tis toch beetje vreemd. Speel nu vaak gewoon op normal mode met nog de standaard settings (kwil ff die 200 uur voorbij zijn voordat ik dingen ga veranderen, fabeltjes of niet, liever het zekere voor het onzekere.) Heb gister nog 8 uren achter elkaar metal gear solid 4 zitten spelen, die ook gebruikmaakt van een HUD die steeds op hetzelfde plek staat maar na bovenstaand voorval totaal geen last meer gehad van retention of iets dergelijks. Het zal wel goed wezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
'Tuurlijk, image retention kan je nu eenmaal nooit tegengaan. Het is inherent aan plasma.
Als je de tv uitzet dan zal je het zeker zien en helemaal in de inspeelperiode, maar inbranden zal die niet doen. Daar is die pixelshift ook voor.

Trouwens, op mijn tv zit dat niet en ik game gerust van 0900 tot 1600 of zit 2 uur te internetten op mn plasma. Niks aan de hand.
Het wordt trouwens steeds beter lijkt het. Bij mn PV70 heb ik echt voorzichtig gedaan, maar bij onze PX80 zie ik nooit iets en deze heb ik helemaal niet ingespeeld. Meteen de instellingen optimaal gezet.

[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 24-08-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:44:
Als je de tv uitzet dan zal je het zeker zien en helemaal in de inspeelperiode, maar inbranden zal die niet doen. Daar is die pixelshift ook voor.
Pixelshift kan natuurlijk maar in zéér beperkte mate werken. Als je in het midden van een zwart beeld een cirkel weergeeft met bijv. een radius van 300 pixels kan je shiften wat je wilt maar retentie/inbranding veroorzaken zál het. Alleen aan de buitenste randjes wordt dat tegengegaan zodat je in het "retentie-beeld" een cirkel zal zien met een wazige buitenrand.

Dit verschijnsel zie ik nu ook op mijn tv, kijk altijd 4:3-uitzendingen gewoon zoals ze zijn bedoelt, in 4:3 dus, en heb dus links en rechts retentie qua balken (ook boven en onder een klein balkje logischerwijs van de 2.35:1 uitzendingen) met, door het pixelshiften (of Orbiten, op mijn tv) een smoothe overgang tussen het 4:3 beeld en de balken. Dus pixelshiften is op zich leuk, maar retentie tegengaan kan het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik was op zoek naar een redelijk betaalbare plasma-TV. Ik heb vandaag een Panasonic P42X10 aangeschaft voor de prijs van €634. Hij staat nog niet thuis, maar hij moest uit een ander filiaal komen. Reden voor aanschaf:
-plasma, dus mooie kleurweergave (i.p.v. dat 'harde' van LCD);
-X10 vs C10: de X10 heeft een anti-glare laag, de C10 ontbeert die laag. De C10 schijnt als een malle te reflecteren, dat moeten we dus niet hebben. Dan betaal ik maar 70 euro extra;
-720p vs 1080p: kan me weinig schelen, aangezien je dat pas ziet bij een abnormaal kleine kijkafstand.

En natuurlijk de algehele beeldweergave, die beviel mij goed. Beter dan de LG's die ernaast stonden.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Veel plezier met je tv, maar dat gaat zeker lukken.

Probeer wat goede beeldinstellingen te zoeken als je geen idee hebt hoe het allemaal moet staan.
Als je m op normal of film zet, ben je al een eind op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
_Christiaan_ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:48:
Ik was op zoek naar een redelijk betaalbare plasma-TV. Ik heb vandaag een Panasonic P42X10 aangeschaft voor de prijs van €634. Hij staat nog niet thuis, maar hij moest uit een ander filiaal komen. Reden voor aanschaf:
-plasma, dus mooie kleurweergave (i.p.v. dat 'harde' van LCD);
-X10 vs C10: de X10 heeft een anti-glare laag, de C10 ontbeert die laag. De C10 schijnt als een malle te reflecteren, dat moeten we dus niet hebben. Dan betaal ik maar 70 euro extra;
-720p vs 1080p: kan me weinig schelen, aangezien je dat pas ziet bij een abnormaal kleine kijkafstand.

En natuurlijk de algehele beeldweergave, die beviel mij goed. Beter dan de LG's die ernaast stonden.
Je hebt de juiste overwegingen gemaakt. Mooie TV. De PQ6000 van LG is overigens ook mooi hoor als ie goed is afgesteld, maar de PX10 is momenteel wel samen met de LG de beste in zijn klasse.

PX10: beter zwartweergave,
PQ6000 : mooier design, meer instelmogelijkheden.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Bedankt. Liever had ik nog een modelletje erboven gehad, maar dat trok m'n budget echt niet, ik zat nu al eigenlijk over de rand (de TV is voor in m'n studentenkamer). Ik ga zeker even wat instellingen opzoeken zodra ik hem heb :)

Ik ben wel ietwat verwend op m'n werk, waar we een Pioneer LX5090 hebben hangen, en waar ik af en toe een KRP-500A op heb moeten hangen. Hopelijk gaat dat het kijkplezier op m'n kamer niet drukken :P

Weten jullie toevallig ook of het toestel per se staand vervoerd moet worden? Op m'n werk doen we dat altijd wel, maar daar is dan ook de ruimte voor. Ik vrees dat hij niet rechtop in m'n eigen auto past. Luistert het echt zo nauw?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag, aangezien het mij niet lukt om in het servicemenu te komen van de G10.
Het is toch de I/V knop indrukken (ingedrukt houden) dan 3x de 0 (nul) indrukken, de knop loslaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
_Christiaan_ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:40:
Bedankt. Liever had ik nog een modelletje erboven gehad, maar dat trok m'n budget echt niet, ik zat nu al eigenlijk over de rand (de TV is voor in m'n studentenkamer). Ik ga zeker even wat instellingen opzoeken zodra ik hem heb :)

Ik ben wel ietwat verwend op m'n werk, waar we een Pioneer LX5090 hebben hangen, en waar ik af en toe een KRP-500A op heb moeten hangen. Hopelijk gaat dat het kijkplezier op m'n kamer niet drukken :P

Weten jullie toevallig ook of het toestel per se staand vervoerd moet worden? Op m'n werk doen we dat altijd wel, maar daar is dan ook de ruimte voor. Ik vrees dat hij niet rechtop in m'n eigen auto past. Luistert het echt zo nauw?
De plaat is van glas. 1 bobbel en de schade kan enorm zijn. Ik zou het risico niet nemen. De krachten in het midden van het paneel zouden te groot kunnen zijn.

Daarom wordt glas ook staand vervoerd en niet liggend.

Ik zou het er ieder geval niet op wagen. De gok is te duur.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:40:
Ja zo staat het ook op de doos en dat is niet voor niets. Als je er belang bij hebt wil ik als ik thuis ben wel even de doos van mijn P42S10 voor je opmeten, denk dat die afmetingen redelijk hetzelfde zijn. Als je de tv gaat afhalen zou ik even kijken of je een grotere auto of een aanhangertje (als het droog is natuurlijk) kan lenen. Ik moest bij onze auto (mazda premacy) ff de stoel omhoog klappen toen paste ie er prima rechtop staand in.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:20:
Even een korte vraag, aangezien het mij niet lukt om in het servicemenu te komen van de G10.
Het is toch de I/V knop indrukken (ingedrukt houden) dan 3x de 0 (nul) indrukken, de knop loslaten?
Zelfs al is het een korte vraag, als je 2 pagina's terug had gekeken...staat het duidelijk uitgelegd. Lijkt me handig als dit een keer wordt opgenomen in de startpost (LOST?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De snelheid waarmee je 3 keer de nul indrukt is belangrijk. Als je dit te langzaam doet dan werkt het niet.

Wees uitermate voorzichtig wat je in het servicemenu gaat doen. Het is zelfs beter om er helemaal niet in te gaan. Het is mogelijk om dingen te veranderen die je hele beeld zullen ruïneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Even een korte vraag aan een (P42) S10 bezitter. Ik had dit model aan de hand van zijn specificaties op het oog. Vanmiddag ben ik even bij de MediaMarkt wezen kijken en was enigszins negatief verrast over de kwaliteit van het beeld in HD. Ik begrijp de verschillen tussen plasma en LCD, waaronder de kwaliteit van zwart- en wit-weergave, maar bij het bekijken van een willekeurige 40" Samsung LCD die naast de P42S10 stond was ik echt verbaasd over hoe de Samsung scherper oogde en het geheel wat feller was waardoor de kleuren wat realistischer oogden dan op de Panasonic.
Klinkt dit bekend en is dit makkelijk te verhelpen door instellingen aan te passen of is het iets dat simpelweg verbonden is aan de S10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
Slofsky zover ik weet zal een LCD op gelijke resolutie wat scherper lijken dan een plasma, maar dat is enkel van dichtbij. Heb je wel eens op afstand hierna gekeken (zoals thuis)? Waarschijnlijk zie je geen verschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-09 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Zoals zo vaak al is vermeld zijn de instellingen in een winkel (bijna) nooit juist ingesteld. Een LCD is helderder dan een plasma scherm en lijkt veelal mooier in het negatieve TL licht wat er in de MM (en andere zaken) gebruikt wordt.
Vaak staan schermen ook op dynamisch ipv cinema (voor de panny;s) met enorm hoog contrast e.d.

Thuis zal het een heel ander verhaal zijn. Zeker 's avonds. Ik blijf plasma daar beter in vinden dan LCD.

Maar het allerbelangrijkste is niet of plasma of LCD beter is. Maar wat jij mooier vind. Als jij meer valt voor de felle (overdreven) kleuren van een LCD scherm. Wie houd je dan tegen om een LCD aan te schaffen.

PS: bij de MM kan je een TV zonder opgaaf van reden binnen 2 weken omruilen he. Mocht de plasma je niet bevallen kan je altijd nog de samsung nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Stel dezelfde vraag in een Samsung topic en je leest dat LCD tha sjit is en plasma voor mietjes....

Hoe dan ook, de enige reden om naar MM te gaan is prijs vergelijken, niet tv's beoordelen. Dan kom je echt bedrogen uit. Tip: ga ergens heen waar je je eigen dvd's / BD / Games etc kan uitproberen en pas de instellingen van de tv's die je vergelijkt dan naar eigen smaak aan.

Was zelf voor een Philips LCD naar de winkel gegaan. 3 Maanden later heb ik de TXP46 S10. Wát een toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:24:
[...]

Ja zo staat het ook op de doos en dat is niet voor niets. Als je er belang bij hebt wil ik als ik thuis ben wel even de doos van mijn P42S10 voor je opmeten, denk dat die afmetingen redelijk hetzelfde zijn. Als je de tv gaat afhalen zou ik even kijken of je een grotere auto of een aanhangertje (als het droog is natuurlijk) kan lenen. Ik moest bij onze auto (mazda premacy) ff de stoel omhoog klappen toen paste ie er prima rechtop staand in.
Oké dan doen we de TV maar niet liggend. Als het erg weinig moeite voor je is om de hoogte van de doos op te meten, dan ben ik wel benieuwd. Anders kan ik het ook gewoon even aan de winkel vragen.

Ik heb me een beetje geprobeerd te verdiepen in het service menu verhaal. Aangezien mijn TV "2 weken" (aldus verkoper) heeft gedraaid, ben ik straks erg benieuwd naar de runtime. Dus ik ga zeker even het servicemenu aanzetten zodra ik de TV heb.

Misschien overbodig, maar ik heb 2 Panasonic service manual PDF'jes kunnen vinden en even ge-upload. Eentje van een plasma en eentje van een LCD. Jammer genoeg wel van iets oudere modellen, maar misschien lijken de menu's veel op de huidige modellen.
De plasma TH42PX75U met chassis GP10DHU http://www.cevertse.nl/du...P10DHU_service_manual.pdf
De LCD TX-32LXD80 met GLP23 chassis: http://www.cevertse.nl/du..._GLP23_service_manual.pdf

Als iemand service manuals van nieuwere modellen kan vinden, hier posten a.u.b. >:)

NOSIG

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.