Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:23:
[...]
nee joh heb ik zelf ook gehad met het menu van men ps3, toen ik het zag heb ik hem wel direcs uit gezet met de standby en powerknop en de volgende ochtend was ie weer normaal. Het is het na-ijl effect van de gassen.
FF geqouted van wiki
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plasmascherm:
Een plasmascherm werkt volgens het principe van gasontladingslampen zoals de tl-buis. In een afgesloten ruimte zorgt een elektrische spanning tussen twee elektrodes ervoor dat een gas, in plasmaschermen meestal bestaand uit xenon en neon geïoniseerd wordt. Het geïoniseerd gas, een zogeheten plasma, zendt UV fotonen uit. Deze UV fotonen of UV licht exiteert de fosfor oppervlaktelaag en deze geven het licht. De werking van elk van de honderdduizenden cellen is dus vergelijkbaar met een tl-buislamp.
Mijn vraag hierover: ik heb wel eens gezien bij andere plasma's dat er een screen wipe funtie op zit om deze na-ijling (retention) te doorbreken, weet iemand of deze panasonic tv's dat ook hebben en zo ja hoe kom je bij die optie?
Gebruik ook de game-mode! Die zorgt er namelijk ook voor dat objecten die steeds op dezelfde plaats blijven staan (race wijzers, health etc) door middel van pixelshifting onzichtbaar voor het oog iets opschuiven.
Zolang er geen hardnekkige image retention te zien is, is er niets aan de hand. Gewoon genieten!
Bintmeister schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:11:
[...]
Nooit eerder een plasma gehad, maar ik moet toch af en toe wel wennen aan de warmte productie van het scherm. De ventilatoren en het gezoem van het scherm merk ik alleen als ik aan het surfen ben zonder muziek oid en er veel witte vlakken zijn. Het design van de G10 vond ik toch net wat mooier dan die van de V10. Die vond ik er wat goedkopig uit zien?
Hoe meer wit er in het beeld wordt getoond, des te meer de voeding moet leveren.
Ik heb het vorige week al gemeld: ik heb een kleine gameroom (2.5 bij 3.5 meter) en als het buiten al warm is dan wordt het bij mij bloedje heet hoor.
Ik heb wel een fan staan, maar omdat ik laatst met 2 andere vrienden een game-avond had (zeg maar gerust nachtwerk), had ik geen ruimte voor de fan pffff!
In de huiskamer (normale grootte, 38m2) is de warmte van de tv niet te merken.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:23:
[...]
nee joh heb ik zelf ook gehad met het menu van men ps3, toen ik het zag heb ik hem wel direcs uit gezet met de standby en powerknop en de volgende ochtend was ie weer normaal. Het is het na-ijl effect van de gassen.
FF geqouted van wiki
http://nl.wikipedia.org/wiki/Plasmascherm:
Een plasmascherm werkt volgens het principe van gasontladingslampen zoals de tl-buis. In een afgesloten ruimte zorgt een elektrische spanning tussen twee elektrodes ervoor dat een gas, in plasmaschermen meestal bestaand uit xenon en neon geïoniseerd wordt. Het geïoniseerd gas, een zogeheten plasma, zendt UV fotonen uit. Deze UV fotonen of UV licht exiteert de fosfor oppervlaktelaag en deze geven het licht. De werking van elk van de honderdduizenden cellen is dus vergelijkbaar met een tl-buislamp.
Mijn vraag hierover: ik heb wel eens gezien bij andere plasma's dat er een screen wipe funtie op zit om deze na-ijling (retention) te doorbreken, weet iemand of deze panasonic tv's dat ook hebben en zo ja hoe kom je bij die optie?
Allereerst: je zorgen zijn ongegrond. Ik heb in 3 jaar plasma forums volgen, daadwerkelijk 1 geval gehoord van een inbranding en daarvan was ik nog niet overtuigd want deze man had echt totaal geen verstand van hdtv's etc.
Ten tweede: het meteen uitzetten heeft juist geen enkele zin, want als je m weer aanzet staan alle pixels nog precies zo. Als ik dus image-retention zie en ik zet meteen de tv helemaal uit, als ik m dan de volgende dag weer aanzet dan staat die image-retention nog precies zo.
Als je dit zou willen laten verdwijnen, moet je de tv even op ruis zetten of op een ander beeld. Nogmaals: het is niet nodig hoor.
Dus dit is geen goed idee Chevy?

Met 3d! Volgens mij val ik dan IN het beeld.
http://www.engadgethd.com...ay-player-in-3d-home-the/
-----------------
Ach hemel, ik zie dat Snutchz weer terug is van zn jaarlijkse ban

Ik waarschuw je bij deze meteen al: als je hier net zoveel nonsens post als bij het Pioneer ht forum, dien ik ogenblikkelijk een klacht in bij een moderator! Wij zitten hier om mensen te helpen met ervaringen, niet om steeds one-liners te posten en zeker niet om te trollen!)
Ha, je weet het!
[
Voor 60% gewijzigd door
Ferry34 op 21-08-2009 22:34
]