Klein reviewtje van mijn hand i.v.m. mijn nieuwe aanschaf.
Sinds afgelopen maandag ben ik ook lid van het plasmacamp. Ik volg dit/deze topic(s) al sinds het begin van de 2008 reeks, maar ik heb nooit "haast" gehad om tot koop over te gaan. Wel ben ik door de discussies en reviews behoorlijk wat wijzer geworden en mijn keuze/voorkeur voor plasma staat al ruim een jaar als een huis. Heb veel gezien, veel getest.
Ik heb de 46G10 gekocht bij de mediamarkt Groningen voor €1300,-. Hij zou in eerste instantie bezorgd worden maar dit kon alleen tot 13:00 's middags (wel gratis trouwens) dus ik heb hem zelf opgehaald. Afmetingen van de doos waren behoorlijk, erg veel ruimte had ik niet over achterin het bakje van een Peugeot Partner

. Het gewicht viel me overigens wel mee, op de doos stond 37 kg als ik me niet vergis. Wel zo handig om het met 2 man te doen dus.
Eenmaal uit de doos en aangesloten is het een behoorlijk gevaarte maar daar was ik op voorbereid. Alle zenders ingesteld en ik moet zeggen dat de SD me alleszins meevalt. Er zijn altijd zenders die het wat beter doen (Ned 1 2 en 3, RTL 5 en Net 5) dan anderen (Veronica, RTL8 en TMF/MTV) maar prima kijkbaar op een afstand van 2,5 meter. Kabel TV heb ik van Ziggo, een abonnement op i-TV ligt nog in de planning. Geen dode pixels.
De reflectie van het scherm is nihil, ik heb het toestel naast een enorm raam staan, er is wel iets van weerspiegeling te zien maar voor mij absoluut niet storend. De afstandsbediening werkt prettig en het zappen van zender naar zender gaat lekker vlot. Ook vind ik de menu's/navigatie duidelijk en eenvoudig.
Verder nog een console (Xbox 360) aangesloten via Component. Ik heb een aantal DVD's gekeken (de film Trans-Siberia en de serie Curb your enthusiasm) en moet zeggen dat dit al heerlijk kijkt. Console ingesteld op 720p (en 1080i) en een aantal games uitgetest (Devil May Cry 4, Ninja Gaiden 2, CoD4 en Fallout 3). Al deze games zijn vrij fast-paced en dit ziet er echt waanzinnig uit. Ik krijg gewoon zin om een hele rits (oude) games opnieuw te spelen want dit is echt wel ééven wat anders dan een Sony Trinitron van voor de oorlog. Totaal nieuwe ervaring dus. Geen phosphortrailing of andere ellende kunnen detecteren (ben hier trouwens ook alles behalve gevoelig voor).
Er is één klein puntje van aandacht, aan het einde van een aflevering van Curb your enthusiasm waren de credits (vertical panning) extreem schokkerig/choppy. Ik schrik niet snel ergens van, de rest van de DVD was verder ook prima. Ik maak me er ook niet druk over, nogmaals het betreft hier een DVD - misschien dat andere mensen een soortgelijke ervaring hebben.
Een BD-speler heb ik nog niet (shame on me) maar die ben ik van plan deze week nog aan te schaffen. Uiteraard laat ik dan weer mijn bevindingen weten. Ik zal ook even wat foto's maken om te schetsen hoe weinig belemmering mijn raam geeft, hoe de kijkafstand bij mij situeert en op deze manier trachten mensen over te halen om
groter te nemen bij twijfel tussen twee afmetingen

.