Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/common-new/img/header/logo-panasonic.gifAfbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/common/img/gnavi_logo.jpg

Welkom bij 3e deeltje omdat het vorige over de 1000 post dook :)
Deel 1 is natuurlijk ook te belezen ; [Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie en ook deel 2 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2

TER INFO ivm SPECS;
Aangezien de specs (die ik gewoon van de global site had overgenomen) meer onrust dan duidelijkheid lijken te veroorzaken, heb ik die wegggehaald. Via de link http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html kan men zelf effe loeren naar de desbetreffende specs. Het is dus wachten tot Panasonic nederland modellen en specs plaatst op zijn site, om deze dan over te nemen.
Op de CES geintroduceerd en vanaf maart 2009 zo'n beetje op de markt aan het komen. De nieuwe plasma modellen van Panasonic. Het aantal type's lijkt wat te zijn toegenomen. Binnen elk type diverse afmetingen. Startend bij de eenvoudigste C-serie oploppend tot de Z-serie.
Meer keus, meer mogelijkheden...meer moois ! Meer Panasonic :P

Een uitgebreid overzicht ( http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html ) van wat er gaat komen. Via die link ook de uitgebreide specs. Hieronder van elk model een afbeelding met de types en formaten.

C-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/c_plasma/head.jpg

X10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/x10_plasma/head.jpg

S10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/s_plasma/head.jpg

G10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g10_plasma/head.jpg

G15-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g15_plasma/head.jpg

V-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/v_plasma/head.jpg

Z-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/z_plasma/head.jpg

Voor de vorige serie modellen uit 2008 is er nog Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 4

Dus...laat het topic maar volstromen met relevante informatie, ervaringen en tips over deze modellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:15:
[...]

Idd Ferry34, start hier ook perfect van hdmi op. Thx!!
Een stuk handiger zo toch Rob?

Verander voor de gein ook gewoon de naam van die hdmi1 bij Instellingen-Labels voor ingangen.
Noem het Decoder of Ziggo of bij wie je ook zit.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:26:
he niemand bang voor garantieverlies door het gebruiken van het hotelmenu?
Nee waarom? Ze hebben er juist opties in gedaan zodat je kan veranderen waarop de tv start en hoe hard die dan moet staan.
-Leon- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:33:
[...]

Dat ligt er dus maar net aan wat je op je tv aansluit. mijn vorige plasma was dus ook HD-Ready met 1024x768 resolutie. Ga er dan maar eens aanstaan om de boel goed te krijgen. Aangezien ik MediaPortal draai op mijn HTPC, en daar de resolutie netjes van op 1280x720 had staan had ik het beste beeldresultaat met films/series,maar de menu's waren gewoon slecht leesbaar omdat hij met die rechthoekige pixels aan het scalen gaat... Drama was het (1 van de redenen om na 2 jaar de TV te upgraden)

Als je de resolutie gewoon op 1024x768 zet is het beeld in de menu's (en je desktop!!) prima te lezen, maar dan heb je onder de films/series weer zwarte balken zitten die er niet horen.

En het beste beeld krijg je altijd nog op de native resolutie van je panel, en daar moet je in deze dan toch vanaf wijken, dus wel effe belangrijk om rekening mee te houden.
In het geval van het aansluiten van een pc via hdmi op hdready plasma's is de native resolutie niet de beste!

Een hdready panasonic plasma sluit je via hdmi aan alleen op de resolutie 1280x720 en 1920x1080i/p en niets anders.
Doordat de PV70 generatie en ouder een overscan hadden die niet was uit te zetten, moest je dit bij aansluiting van een pc compenseren in de instellingen van de videokaart. Anders viel je taakbalk half buiten beeld en waren je letters niet scherp.

Als je dit echter in de videokaart instellingen compenseert, is het beeld perfect passend en de letters heerlijk scherp.

Ik heb dan ook een prachtig beeld met mn PV70 icm mn pc op hdmi.
Heb heel veel mensen moeten helpen en uit moeten leggen hoe ze dit moesten doen.

[ Voor 90% gewijzigd door Ferry34 op 06-05-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Ik vraag me af of Viera Cast echt een succes gaat worden, weet iemand of dit een beetje goed werkt en of er genoeg content aanwezig is in Nederland??

Dit zou best een van de redenen kunnen zijn om toch op de V10 te wachten ipv de G10. Snap nog steeds niet waarom er geen 50G15 is, dat zou echt de ideale tv voor mij zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik geloof zelf vooralsnog niet zo in viera cast.. heb niet zo'n behoefte om youtube content op mijn panasonic te bekijken.. daar heb ik een pc voor.. (of doe ik viera cast nu tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Dacide schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:15:
Ik geloof zelf vooralsnog niet zo in viera cast.. heb niet zo'n behoefte om youtube content op mijn panasonic te bekijken.. daar heb ik een pc voor.. (of doe ik viera cast nu tekort?
Je hebt ook nog sport uitzendingen van Eurosport en Picassa web albums. Beide zijn voor mij ook niet interessant. Dit zou je ook met een HTPC kunnen doen.
Maar het is best mogelijk dat er in de toekomst wel leuke dingen te doen zijn. En daarbij zijn dit soort dingen vooral leuk voor mensen zoals mijn (schoon)ouders. Welke bv wel even een youtube filmpje willen zien, of hun vakantie foto's, maar geen zin hebben in een HTPC oid.
Het is voor mij iig niet een USP. Maar meer een nice to have, maar waarschijnlijk 1 x gebruikt om te proberen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:04:
[...]
Volgens mij had je of een bijzonder slecht exemplaar of echt een ontzettende gare manier om het in te stellen. Ik ken mensen met 37PV7's en 37PX80's die hun desktop op 1280x720 weergeven en dat ziet er gewoon prima uit.

Ik heb voor de grap mijn desktop ook eens op 1280x720 gezet (mijn paneel is 1920x1080) en het beeld is voor gebruik op de bank echt haarscherp. Als je close up foto's neemt, dan zie je wel kleine scaling effecten, maar het is gewoon echt goed bruikbaar.

Zie deze closeup foto;
[afbeelding]

Ik weet niet wat 'onleesbaar' of 'onbruikbaar' is. Dit is nog windows-tekst ook. In mediacenter is het gewoon haarscherp, omdat daar alle tekst met grote letters wordt weergegeven. Volgens mij maak je iemand onnodig bang voor die resolutie...
Volgens mij snap je het niet. JIJ kan je resolutie wel op 1280x720 zetten, want jouw panel heeft VIERKANTE pixels als hij 1920x1080 ondersteund (immers, 1920:16=120 en 120x9=1080), maar 1024x768 is een 4:3 resolutie op een 16:9 panel.

De beste manier is hier dus idd niet te kiezen voor de native resolutie om je series/videos/films op de beste manier weer te geven maar voor de 1280x720 resolutie maar dan krijg je dus een uitgerekte desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Sinds gisteren ben ook ik de gelukkige bezitter van een P46G10. De eerste indrukken zijn overweldigend, waarbij wel gezegd moet worden dat ik hier zo ongeveer een TV uit het stenen tijdperk had. De eerste indruk was "Holy moly, wat een gigantisch scherm!!"

Ik heb nog geen tijd gehad om alles exact door te nemen, inclusief dit forum, maar ik heb voorlopig de standaard instellingen maar een beetje aangepast.

1. Verschijnsel dat de TV automatisch de intensiteit aanpast heb ik uitgezet. Weet niet exact meer hoe dat heet.
2. Standaard AB vervangen en probleemloos mijn Harmony 785 aangesloten.

Gelijk allerlei films erin gepropt en ik kan alleen maar zeggen dat het echt superbeeld is. 300 Was nog steeds lekker korrelig natuurlijk, The Matrix was helemaal top, snelle bewegingen van The Fast & the furious zijn geweldig, HDMI is top, optische uitgang werkt als een trein, PS3 doet het prima, zelfs digitale TV via scart ziet er nog prima acceptabel uit.

Kortom, ik ben voorlopig nog in extase. Moet ik wel zeggen dat dat ook komt omdat mijn Harman Kardon HKTS11 nu eindelijk mooi aangevuld is. Echt een fijne thuisbioscoop zo alles bij elkaar.

Over een paar weken, als de realiteit weer erin schopt zal ik de echte bevindingen posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Proficiat met je aankoop..
als ik vragen mag.. waar heb je hem gekocht en voor hoeveel?

@iedereen

Kan ik de tv trouwens prima gewoon bestellen bij een goedkope online boer en dan allemaal zelf installeren etc...
Of is het raadzaam om hem in een winkel te kopen en dat hun hem bezorgen en voor je aansluiten enzo... (geen idee of hun namelijk standaard iets van "calibratie" loslaten op de tv)

Als het niet zo is dan kan ik het ook gewoon zelf allemaal.. dan koop ik hem gewoon bij cameranu.nl ofzo... (50" voor 1530 euro)

Moet ik me trouwens zorgen maken als ik een tv online koop... ik weet niet hoe de bezorgdienst met de doos omgaat? Of kan deze wel wat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Laatst online: 09-06 19:53
Ik heb het scherm gekocht via www.plasma-discounter.nl. Niet de allergoedkoopste, maar wel een heel hoog waarderingscijfer en met dat Internetshop keurmerk. Vond ik belangrijk, het was toch 1369 euro. Gewoon gevonden via www.kieskeurig.nl

Initieel ben ik gaan kijken bij Correct in Rotterdam omdat ik daar prima ervaringen mee heb. Ik realiseerde mij dat zij geen internetprijzen kunnen matchen, maar het verschil was ruim 200 euro. 1499 bij correct, 1299 bij de goedkoopste internetshop. Helaas was de correct-verkoper bereid tot exact 0 euro korting of een ander voordeel. Gevolg: ik koop wel online.

De bezorgdienst was veel te laat (heb ik een hekel aan) maar de doos was nog helemaal gaaf en ze controleerden bij aankomst gelijk hoe het scherm de rit had doorstaan. Instellen moet je natuurlijk zelf doen, tenzij je daar 200+ euro voor over hebt. Voor niets gaat de zon op, wat dat betreft voegt een winkel niets toe.

Al met al zou ik persoonlijk kiezen voor een webwinkel met dat shop keurmerk en betalen via iDeal. Dan kan je altijd de betaling nog terugdraaien, mocht je eea niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dacide schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:32:
Proficiat met je aankoop..
als ik vragen mag.. waar heb je hem gekocht en voor hoeveel?

@iedereen

Kan ik de tv trouwens prima gewoon bestellen bij een goedkope online boer en dan allemaal zelf installeren etc...
Of is het raadzaam om hem in een winkel te kopen en dat hun hem bezorgen en voor je aansluiten enzo... (geen idee of hun namelijk standaard iets van "calibratie" loslaten op de tv)

Als het niet zo is dan kan ik het ook gewoon zelf allemaal.. dan koop ik hem gewoon bij cameranu.nl ofzo... (50" voor 1530 euro)

Moet ik me trouwens zorgen maken als ik een tv online koop... ik weet niet hoe de bezorgdienst met de doos omgaat? Of kan deze wel wat hebben?
Bij een dozen schuiver kunnen ze er ook met een tractor over rijden, hè... ;)

Wij hebben onze 46G10 bij de MM gekocht en laten bezorgen. Vervolgens met z'n tweeën uitgepakt en geïnstalleerd (handig om te weten dat de doos open kan door de handvaten te verwijderen! :) )
Ik heb m zelfs in m'n eentje op de voet gezet! 8)

Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat als er iets mis mee is, dat ik in de eerste instantie (1e maand) kan terugvallen op de MM en daarna op Panasonic.
Kopen via een website maakt een doa of een rma een stuk moeilijker.

Dus het ligt eraan. Duurder en iets meer zekerheid als je m in de winkel koopt. Of goedkoper op t web... your choice!

Edit: en over die BT-200: mja, in deel 2 had ik al een voorbeeltje gegeven met wat je met hetzelfde geld zou kunnen kopen... ik heb niets gehoord of gelezen over de BT-200, maar losse komponenten zijn m.i. altijd beter!

[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 06-05-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Klein reviewtje van mijn hand i.v.m. mijn nieuwe aanschaf.

Sinds afgelopen maandag ben ik ook lid van het plasmacamp. Ik volg dit/deze topic(s) al sinds het begin van de 2008 reeks, maar ik heb nooit "haast" gehad om tot koop over te gaan. Wel ben ik door de discussies en reviews behoorlijk wat wijzer geworden en mijn keuze/voorkeur voor plasma staat al ruim een jaar als een huis. Heb veel gezien, veel getest.

Ik heb de 46G10 gekocht bij de mediamarkt Groningen voor €1300,-. Hij zou in eerste instantie bezorgd worden maar dit kon alleen tot 13:00 's middags (wel gratis trouwens) dus ik heb hem zelf opgehaald. Afmetingen van de doos waren behoorlijk, erg veel ruimte had ik niet over achterin het bakje van een Peugeot Partner :) . Het gewicht viel me overigens wel mee, op de doos stond 37 kg als ik me niet vergis. Wel zo handig om het met 2 man te doen dus.

Eenmaal uit de doos en aangesloten is het een behoorlijk gevaarte maar daar was ik op voorbereid. Alle zenders ingesteld en ik moet zeggen dat de SD me alleszins meevalt. Er zijn altijd zenders die het wat beter doen (Ned 1 2 en 3, RTL 5 en Net 5) dan anderen (Veronica, RTL8 en TMF/MTV) maar prima kijkbaar op een afstand van 2,5 meter. Kabel TV heb ik van Ziggo, een abonnement op i-TV ligt nog in de planning. Geen dode pixels.

De reflectie van het scherm is nihil, ik heb het toestel naast een enorm raam staan, er is wel iets van weerspiegeling te zien maar voor mij absoluut niet storend. De afstandsbediening werkt prettig en het zappen van zender naar zender gaat lekker vlot. Ook vind ik de menu's/navigatie duidelijk en eenvoudig.

Verder nog een console (Xbox 360) aangesloten via Component. Ik heb een aantal DVD's gekeken (de film Trans-Siberia en de serie Curb your enthusiasm) en moet zeggen dat dit al heerlijk kijkt. Console ingesteld op 720p (en 1080i) en een aantal games uitgetest (Devil May Cry 4, Ninja Gaiden 2, CoD4 en Fallout 3). Al deze games zijn vrij fast-paced en dit ziet er echt waanzinnig uit. Ik krijg gewoon zin om een hele rits (oude) games opnieuw te spelen want dit is echt wel ééven wat anders dan een Sony Trinitron van voor de oorlog. Totaal nieuwe ervaring dus. Geen phosphortrailing of andere ellende kunnen detecteren (ben hier trouwens ook alles behalve gevoelig voor).

Er is één klein puntje van aandacht, aan het einde van een aflevering van Curb your enthusiasm waren de credits (vertical panning) extreem schokkerig/choppy. Ik schrik niet snel ergens van, de rest van de DVD was verder ook prima. Ik maak me er ook niet druk over, nogmaals het betreft hier een DVD - misschien dat andere mensen een soortgelijke ervaring hebben.

Een BD-speler heb ik nog niet (shame on me) maar die ben ik van plan deze week nog aan te schaffen. Uiteraard laat ik dan weer mijn bevindingen weten. Ik zal ook even wat foto's maken om te schetsen hoe weinig belemmering mijn raam geeft, hoe de kijkafstand bij mij situeert en op deze manier trachten mensen over te halen om groter te nemen bij twijfel tussen twee afmetingen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
-Leon- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:29:
[...]

Volgens mij snap je het niet. JIJ kan je resolutie wel op 1280x720 zetten, want jouw panel heeft VIERKANTE pixels als hij 1920x1080 ondersteund (immers, 1920:16=120 en 120x9=1080), maar 1024x768 is een 4:3 resolutie op een 16:9 panel.

De beste manier is hier dus idd niet te kiezen voor de native resolutie om je series/videos/films op de beste manier weer te geven maar voor de 1280x720 resolutie maar dan krijg je dus een uitgerekte desktop.
Heb je mijn antwoord op je post hierboven niet gelezen?

Niks uitgerekt desktop hoor. Dvihdmi, pc op 1280x720 en de overscan compenseren in de instellingen van de videokaart. Je krijgt dan een optie met 2 sliders, horizontaal en vertikaal, maarmee je de desktop precies passend maakt.

Dit is speciaal voor hdready tv's waarbij de ovetscan niet kan worden uitgezet, zoals bij de PV serie.
Als je Nvidia hebt dan kan ik t stap voor stap uitleggen, maar Ati werkt ook ongeveer zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 06-05-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ferry34 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:24:
[...]
Heb je mijn antwoord op je post hierboven niet gelezen?

Niks uitgerekt desktop hoor. Dvihdmi, pc op 1280x720 en de overscan compenseren in de instellingen van de videokaart. Je krijgt dan een optie met 2 sliders, horizontaal en vertikaal, maarmee je de desktop precies passend maakt.

Dit is speciaal voor hdready tv's waarbij de ovetscan niet kan worden uitgezet, zoals bij de PV serie.
Als je Nvidia hebt dan kan ik t stap voor stap uitleggen, maar Ati werkt ook ongeveer zo.
Neem van mij aan dat ik echt alles heb geprobeerd om het beeld strak te krijgen, en hier zeker een aantal pagina's over gediscussieerd heb met o.a. the_nv40_man (HTPC topic) en gezamelijk kwamen we tot de conclusie dat het OF een strakke desktop + MP Menu's werden, OF geen zwarte balken bij films/series etc (1280x720). Zoals ik al aangaf gaat het om mijn vorige TV dus met mijn huidige uiteraard geen probleem ;)

Overscan op mijn ATI card vergroot/verkleind het totale beeld (dus links, rechts, boven & onder) en die sliders waar jij het over hebt, heb ik nog nooit gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:52

Goku33

Ownage!

Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:04:
lol! Jij woont ook in Amersfoort!
Als het niet lukt met het strippen, dan kan je mijn audio dongle wel krijgen voor een heel zacht prijsje.
Ik heb m nog ergens liggen hier ;)
Ben ik wel in geïnteresseerd! Zou je contact op kunnen nemen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/emailadres/?UserID=68639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Zijn er mensen hier met een Panasonic Plasma TV die een Panasonic Home Cinema setje eraan gekoppeld hebben (de SC-PT870)

Ik heb deze namelijk "op de gok" gekocht.... vanwege de prijs/(vermeende)kwaliteit verhouding.

Afbeeldingslocatie: http://images01.quesabesde.com/tv/noticias/400_Panasonic_SC-PT870_a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:10:
[...]

Een calibratie zal best zichtbaar zijn, het ging mij er meer om dat het een "must" is voor filmliefhebbers. Alsof filmliefhebbers een bijzonder soort ras mensen is met betere ogen. Ken genoeg filmliefhebbers die het geen reet interesseert hoe hun tv staat afgesteld, als het maar een goede film is.

Bovendien staat niet elke tv heel verkeerd afgesteld, bij mij heb ik volgens mij zeer natuurlijke vleeskleuren zonder iets te hebben gedaan aan de instellingen. Daarnaast kun je ook zelf even met een calibratie-dvd aan de slag gaan. Dan bereik je misschien niet dat het 100% D65 is, maar ik betwijfel ten zeerste dat je een kamer kunt inlopen en zeggen of de TV D65 is gecalibreerd door een pro of door iemand zelf. Ik vraag me zelfs af of je het kunt zien bij normale beelden (dus geen testpatronen) als de tv's naast elkaar staan. Je zult denk ik wel verschil zien, maar of je dan ook weet welke het beeld weergeeft zoals het "hoort" en welke het doet zoals het "bijna hoort"?

Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken of ie z'n tv wil laten calibreren, maar EUR 250,- is volgens mij bizar duur. Dan ga je eerst op zoek naar de TV met de beste prijs/kwaliteit-verhouding (panasonic plasma dus), vervolgens struin je internet af voor de beste prijs (EUR 50,- minder dan bij de MM) en dan geef je ineens EUR 250 uit (bijna 20% van de aanschafprijs) voor een calibratie :?
Ik ga ervan uit dat een echte filmliefhebber de film zoveel mogelijk wil zien zoals de regisseur het bedoeld heeft of op zijn minst binnen zijn mogelijkheden er alles aan doet om de filmbeleving zo optimaal mogelijk te maken. Dat betekent dus de juiste kleuren (o.a. een optimale zwartwaarde) en de juiste dieptebeleving (erg onderschat vaak). En om dat goed te krijgen is gewoon calibratie nodig. Dat de overgrote meerderheid genoegen neemt met een ongecalibreerd scherm waarvan het beeld de juiste kleuren en een zekere mate van diepte mist doet hier niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:03:
Ik vind 200 euro uitgeven, wanneer je het beeld al mooi vindt, buiten alle proporties. Eigenlijk vind ik dat hele calibreren iets snobistisch hebben. Je geeft 200 euro uit voor iets dat marginaal beter wordt. Ik denk ook niet zozeer dat filmliefhebbers het doen, maar videofielen.
Marginaal? Daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Ik heb genoeg mensen meegemaakt die helemaal ondersteboven waren van het beeld na de calibratie en niet hadden verwacht dat het zo'n groot verschil zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
phemelrijk schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:12:
Wat je dan alleen weer hebt is, als ik het goed begrepen heb, dat het er juist om gaat dat ze calibreren OP de plek waar de tv komt te staan, dit omdat het PER lichtopbrengst in de kamer kan verschillen hoe de tv gecalibreert gaat worden toch?
Volgens mij klopt dat niet. Ook de lichtomstandigheden thuis zijn elke seconde anders. De 2 factoren die van invloed zijn op de calibratie zijn mijns inziens:
1. De stabiliteit van de weergave van het plasmapaneel (dus in hoeverre het paneel is ingespeeld)
2. De gebruikte bronapparaten (elk apparaat geeft weer zijn eigen kleuring aan het beeld)
phemelrijk schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:12:
Zal het verschil dan minimaal zijn of het hier in de kamer of daar in Emmeloord bijv. gedaan word?
Ik ga ervan uit dat als je jouw bronapparaten meeneemt naar Emmeloord de calibratie exact hetzelfde is als wanneer die bij jou thuis plaats zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:14:
Maar dan nog vind ik zelfs EUR 80,- bizar veel voor iets dat je zelf ook goed zou kunnen doen (als je er al behoefte aan hebt) mbv een calibratie DVD die gewoon gratis is te downloaden. Misschien is het niet perfect, maar zoals ik al zei de verschillen zijn dan zo marginaal dat ik betwijfel of je kunt zeggen welke TV is afgesteld door een professional en welke niet (zelfs als ze naast elkaar staan). Kan me eigenlijk alleen voorstellen dat het lukt als je een testpatroon laat zien ofzo.
De ervaringen die mij ter ore zijn gekomen geven een heel ander beeld, namelijk dat het verschil soms als het verschil tussen dag en nacht wordt ervaren. Wat is jouw ervaring tot op heden met calibraties?
En verder zie je trouwens dat er heel veel films zijn waarbij de verkeerde zwartweergave gewoon in de bron zit. Hoe vaak heb je niet een film waarbij je nog wat zwarte balken hebt en er zwart wordt weergegeven dat zichtbaar grijzer is dan het zwart van de balken? Dan kun je klooien wat je wilt, maar als de bron al ruk is...
Als de bron ruk is dan kan je daar niets aan doen, maar dat maakt het natuurlijk nog geen onzin om je tv/projector te calibreren.
Verder zul je als je het echt goed wilt doen ook nog eens om de zoveel uur je plasma opnieuw moeten laten calibreren. Fosfor slijt immers en kan me eigenlijk niet voorstellen dat elke kleur (r,g,b) net zo hard slijt als de andere.
Dat klopt, je zal grofweg om de 1000 uur moeten calibreren om het beeld optimaal te houden. Als je gemiddeld 3 uur per dag van je tv gebruik maakt, betekent dat elk jaar een calibratie. Zie het als een onderhoudsbeurt. Het garandeert je de meest optimale beeldweergave vna je toestel.
(Ga er een beetje "hard" in, omdat er ineens een trend op GoT lijkt te ontstaan dat het vanzelfsprekend zou zijn om een TV te laten calibreren. En je weet hoe het gaat op een forum, op een gegeven moment praat iedereen elkaar na, zonder zich meer af te vragen of het nu terecht is.)
Hoog tijd dus om gebruikerservaringen van calibraties te gaan verzamelen. Zonder dat wordt de discussie na verloop van tijd inderdaad wat onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
-Leon- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:43:
[...]

Neem van mij aan dat ik echt alles heb geprobeerd om het beeld strak te krijgen, en hier zeker een aantal pagina's over gediscussieerd heb met o.a. the_nv40_man (HTPC topic) en gezamelijk kwamen we tot de conclusie dat het OF een strakke desktop + MP Menu's werden, OF geen zwarte balken bij films/series etc (1280x720). Zoals ik al aangaf gaat het om mijn vorige TV dus met mijn huidige uiteraard geen probleem ;)

Overscan op mijn ATI card vergroot/verkleind het totale beeld (dus links, rechts, boven & onder) en die sliders waar jij het over hebt, heb ik nog nooit gezien :(
Klopt, de over/underscan is weer iets anders.
Je kunt bij een andere optie via sliders handmatig het pc bureaublad op de milimeter nauwkeurig zetten, om zodoende de overscan te compenseren en dan zijn de letters scherp.

Je kunt zelfs in het servicemenu van de tv de overscan voor het grootste gedeelte eruit krijgen bij de PV, maar nooit helemaal.

Jammer dat je die posts van mij toen niet heb gelezen.

-----

Over de calibraties:

Er wordt geen rekening gehouden met het omgevingslicht. Ik heb daar nog naar gevraagd, maar ik hoefde zelfs het licht niet uit te doen van mn kamer (normaal verduisterd). De meetapparatuur die op het scherm wordt geplaatst meet geen omgevingslicht.
Misschien dat dit bij beamers wel wordt gedaan?

Het verschil in beeldkwaliteit voor en na calibratie was fors.

[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 06-05-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:54:
Ik vraag me af of Viera Cast echt een succes gaat worden, weet iemand of dit een beetje goed werkt en of er genoeg content aanwezig is in Nederland??

Dit zou best een van de redenen kunnen zijn om toch op de V10 te wachten ipv de G10. Snap nog steeds niet waarom er geen 50G15 is, dat zou echt de ideale tv voor mij zijn.
Ik heb opzich wel vertrouwen in de viera cast optie, met name omdat "europa" in overleg met de tv fabrikanten besloten heeft dat vanaf 2010 alle tv's standaard een internet functie krijgen. Was gewoon op het NOS journaal afgelopen week. Daarnaast heb ik al meerdere keren vernomen dat er ook gebruik gemaakt kan worden van regulier internet, dit kan dmv een update vrijgegeven worden. En youtube is ook druk bezig hoge resolutiefilmpjes te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ferry34 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:28:
[...]
Klopt, de over/underscan is weer iets anders.
Je kunt bij een andere optie via sliders handmatig het pc bureaublad op de milimeter nauwkeurig zetten, om zodoende de overscan te compenseren en dan zijn de letters scherp.

Je kunt zelfs in het servicemenu van de tv de overscan voor het grootste gedeelte eruit krijgen bij de PV, maar nooit helemaal.

Jammer dat je die posts van mij toen niet heb gelezen.
Ik word nu toch wel ERG benieuwd naar die sliders van je hoor :P
Oude TV staat nog in de gang, en die gaat of weg, of naar een andere kamer (de laatste zal de beste zijn aangezien ze weinig meer opbrengen) en dan kan het zeker van pas komen als ik daar ook een HTPC neer knal.

Vorige TV was een HD-Ready LG en in de TV zelf kan ik geen 1:1 pixelmapping of andere instellingen vinden dus ALS het kan dan hoor ik het graag! (en ben ik echt blind geweest blijkbaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Bij een dozen schuiver kunnen ze er ook met een tractor over rijden, hè... ;)

Wij hebben onze 46G10 bij de MM gekocht en laten bezorgen. Vervolgens met z'n tweeën uitgepakt en geïnstalleerd (handig om te weten dat de doos open kan door de handvaten te verwijderen! :) )
Ik heb m zelfs in m'n eentje op de voet gezet! 8)

Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat als er iets mis mee is, dat ik in de eerste instantie (1e maand) kan terugvallen op de MM en daarna op Panasonic.
Kopen via een website maakt een doa of een rma een stuk moeilijker.

Dus het ligt eraan. Duurder en iets meer zekerheid als je m in de winkel koopt. Of goedkoper op t web... your choice!

Edit: en over die BT-200: mja, in deel 2 had ik al een voorbeeltje gegeven met wat je met hetzelfde geld zou kunnen kopen... ik heb niets gehoord of gelezen over de BT-200, maar losse komponenten zijn m.i. altijd beter!
Tjah,voor een set losse componenten ben je al snel een 1000 euro en meer kwijt(dan heb je de instapmodellen)en zon bt 200 ga je toch kunnen gaan kopen voor een 600/650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik snap prima dat er langerekte pixels in zitten. Ook dat levert nou niet echt onbruikbaar beeld op op een 37PV7. Niet in windowsbeeld en zeker niet in windows mediacenter beeld.

Overigens krijg je geen opgerekte desktop als je hem op 1280x720 instelt. Je krijgt dan gewoon een deskopt met correcte verhoudingen, in een breedbeeldformaat, met iets gescaled beeld. Hier moet je niet 4uur op gaan zitten tekstverwerken, maar het beeld ziet er prima uit. Ik vraag Jag even een foto te maken van zijn screen, dan zal ik die ik hier dan ook posten.

Mag ik vragen wat voor model jij had? Misschien heb je er wel een die gewoon heel slecht schaalt? Want sinds 2 generaties geleden doet panasonic het gewoon goed en heb je dus niet die problemen die jij schetst.

edit: Ik zie hierboven dat het een LG was. Dan ligt dat aan de enorm brakke scaling die dat scherm doet. Want een Panasonic 37PV7 doet het gewoon goed (model 2007, laagste / goedkoopste instapmodel).

Bij de huidige panasonics hoef je je daar dus niet druk om te maken. Ondanks dat het op een wat oudere LG heel brak gaat :P.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 06-05-2009 15:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

-Moondust- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Marginaal? Daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Ik heb genoeg mensen meegemaakt die helemaal ondersteboven waren van het beeld na de calibratie en niet hadden verwacht dat het zo'n groot verschil zou maken.
Ik heb ook genoeg mensen meegemaakt die ondersteboven waren toen ze nieuwe interlinks aansloten, terwijl ze met hun ogen dicht geen verschil horen :P. Dat is voor mij geen echt sterk agument ;),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
JvS schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:37:
Ik heb ook genoeg mensen meegemaakt die ondersteboven waren toen ze nieuwe interlinks aansloten, terwijl ze met hun ogen dicht geen verschil horen :P. Dat is voor mij geen echt sterk agument ;),
Heb hier ook elke keer mensen die ondersteboven zijn van het beeld. Aan de tv is echter niets gecalibreerd ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Een review voor de P42S10 gevonden:

http://reviews.cnet.co.uk...9030218,49302146-1,00.htm

Mooi instapmodel dus, moet hem maar worden denk ik!!
Weinig keus als je wit of grijs wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
JvS schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:36:
edit: Ik zie hierboven dat het een LG was. Dan ligt dat aan de enorm brakke scaling die dat scherm doet. Want een Panasonic 37PV7 doet het gewoon goed (model 2007, laagste / goedkoopste instapmodel).

Bij de huidige panasonics hoef je je daar dus niet druk om te maken. Ondanks dat het op een wat oudere LG heel brak gaat :P.
Dat hoop ik dan maar voor iedereen ;)

En zo brak was die scaling van die LG ook niet hoor! Zit gewoon een Faroudja chip in.

[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 06-05-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je tv vanaf fabriek is. Wij hebben hier in de winkel nog een px8 staan maar dat beeld is echt te groen en een calibratie zal daar wel op zijn plaats zijn.
Maar er zijn ook veel tv s die al redelijk goed afgesteld staan en dan zie je niet zo veel verschil meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

[...]

Ik zou bij een 1024x768 kiezen voor een 1366x768 resolutie als die ondersteund wordt: dan klopt je aspect ratio (niks uitgerekt dus!) en heb je iig geen verticale scaling (het belangrijkste). Verder zijn plasma's sowieso wat vergevender met scalen dan lcd's.

Hier screens van mijn plasma (Panasonic 37pv7) @ 1280x720 in extreme close up (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Screen_letters_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Screen_mce_small.jpg

Zoals je ziet weinig interpolatie pixels. Dit is prima leesbaar, net iets minder scherp dan een lcd @ native. Hier zou ik zelfs op kunnen tekstverwerken als het moest. En het hoeft weinig betoog dat Media center er dan helemaal goed uitziet (een stuk beter dan de foto laat zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

-Leon- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:18:
[...]

Dat hoop ik dan maar voor iedereen ;)

En zo brak was die scaling van die LG ook niet hoor! Zit gewoon een Faroudja chip in.
Ik zal de laatste zijn die vindt dat een TV per defenitie slecht scalet. Die hele hype dat een DVD speler die beter scalet voordeel heeft, vind ik bij deze schermen niet van toepassing. Zie mijn gescalede screenshot van windows letters. Maar als letters in mediaportal slecht leesbaar zijn door scaling, dan kunnen er wat mij betreft wel 5 faroudja chips in zitten, maar dan noem ik dat nog steeds (erg) slecht. Sorry :P. (en dan heeft het overigens wel zin om het scalen door de DVD speler of mediacenter te laten doen).

Zie de screenshots van Jag hierboven. Bij Windows tekst zie je dat het gescaled is (dat doet de 46PG10 in extreme close up flink beter inderdaad), maar het is gewoon leesbaar (wel te klein op 3m afstand, maar dat wordt eerder erger dan minder erg met een fullHD scherm). In een grafische omgeving zoals mediaportal of windows mediacenter is het gewoon scherp. Simpelweg omdat letters niet in hele pixels gemaakt worden, maar mooi geanti-aliasde grafische letters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Eddo-79 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:01:
Sinds gisteren ben ook ik de gelukkige bezitter van een P46G10. De eerste indrukken zijn overweldigend, waarbij wel gezegd moet worden dat ik hier zo ongeveer een TV uit het stenen tijdperk had. De eerste indruk was "Holy moly, wat een gigantisch scherm!!"

Ik heb nog geen tijd gehad om alles exact door te nemen, inclusief dit forum, maar ik heb voorlopig de standaard instellingen maar een beetje aangepast.

1. Verschijnsel dat de TV automatisch de intensiteit aanpast heb ik uitgezet. Weet niet exact meer hoe dat heet.
2. Standaard AB vervangen en probleemloos mijn Harmony 785 aangesloten.

Gelijk allerlei films erin gepropt en ik kan alleen maar zeggen dat het echt superbeeld is. 300 Was nog steeds lekker korrelig natuurlijk, The Matrix was helemaal top, snelle bewegingen van The Fast & the furious zijn geweldig, HDMI is top, optische uitgang werkt als een trein, PS3 doet het prima, zelfs digitale TV via scart ziet er nog prima acceptabel uit.

Kortom, ik ben voorlopig nog in extase. Moet ik wel zeggen dat dat ook komt omdat mijn Harman Kardon HKTS11 nu eindelijk mooi aangevuld is. Echt een fijne thuisbioscoop zo alles bij elkaar.

Over een paar weken, als de realiteit weer erin schopt zal ik de echte bevindingen posten ;)
Je weet dat de tv geen surround doorgeeft door de optical out? Sluit de optische kabel van de xbox direct aan op je receiver als dit kan.

Mooi geluid ook hè, die HKTS11? ;)

Veel plezier ermee!
Jag schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:20:
[...]

Ik zou bij een 1024x768 kiezen voor een 1366x768 resolutie als die ondersteund wordt: dan klopt je aspect ratio (niks uitgerekt dus!) en heb je iig geen verticale scaling (het belangrijkste). Verder zijn plasma's sowieso wat vergevender met scalen dan lcd's.

Hier screens van mijn plasma (Panasonic 37pv7) @ 1280x720 in extreme close up (clickable):

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je ziet weinig interpolatie pixels. Dit is prima leesbaar, net iets minder scherp dan een lcd @ native. Hier zou ik zelfs op kunnen tekstverwerken als het moest. En het hoeft weinig betoog dat Media center er dan helemaal goed uitziet (een stuk beter dan de foto laat zien).
Over hdmi worden zowel 1024x768 alsook 1366x768 niet ondersteund!

Aspect ratio: de tv moet dus gewoon gevoed worden met een 16-9 input, de tv weet zelf hoe die dit op het scherm moet plaatsen en krijg je niks uitgerekt.
-Leon- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:14:
[...]

Oude TV staat nog in de gang, en die gaat of weg, of naar een andere kamer (de laatste zal de beste zijn aangezien ze weinig meer opbrengen) en dan kan het zeker van pas komen als ik daar ook een HTPC neer knal.

Vorige TV was een HD-Ready LG en in de TV zelf kan ik geen 1:1 pixelmapping of andere instellingen vinden dus ALS het kan dan hoor ik het graag! (en ben ik echt blind geweest blijkbaar...)
Let op mensen: dit geldt alleen voor oudere hdready plasma's waarbij de overscan van de tv niet kan worden uitgezet

Bij nvidia kaarten doe je t zo:

-zet eerst de resolutie op 1280x720 (of 1920x1080)
-zet de pc uit en sluit m aan met dvi-hdmi op de tv
-nu zie je dat de taakbalk bijna buiten beeld verdwenen is door de overscan.

-klik met rechter muisknop op bureaublad
-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen. (deze optie verschijnt alleen als je de tv aan de pc hebt aangesloten via dvi-hdmi).

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld en dus ook je bureaublad.
Nu kan je dit aanpassen zodat alles er precies oppast.

Ik zal vanavond 's een fotootje plaatsen van die sliders.
Ati heeft ook zo'n optie met sliders.

[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 06-05-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulDrinker
  • Laatst online: 10-09 19:38
Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:48:
[...]

Heb hier ook elke keer mensen die ondersteboven zijn van het beeld. Aan de tv is echter niets gecalibreerd ;)
Inderdaad. Ook mijn mening. Iedereen die hier komt kijken is ondersteboven van het beeld. Ik vind die calibratie-rotzooi ook maar 'show' & fameus opgeblazen. Ik ben een 3-tal uur bezig geweest m'n tv af te stellen op de verschillende sources en dergelijke en 't ziet er nu fantastisch uit. Is dat een kleine afwijking op de D65 calibratiestandaard? So what????? Ik kijk liever naar hetgeen ik zelf wil en aangenaam is.

In vergelijking met LCD's / CRT's van vrienden is mijn beeld zowiezo al superieur. Waarom nog extra geld uitgeven om gecalibreerd te zijn??? Waarschijnlijk genoeg gekken die het ervoor over hebben maar als ik tevreden ben van mijn beeld dan is dat zo. Is zo'n topic trouwens niet om over de televisies zelf te praten ipv dat oneindig calibratie gedoe waar de meeste onder ons totaal niets aan hebben of zelfs misleid worden om tot aanschaf over te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Kunnen we niet een apart topic openen over calibratie? De helft van de posts in dit en het vorige topic gaan niet over de tv's maar over het wel of niet nuttig zijn van calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Lijkt mij ook wat handiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens ook misschien een idee om de TS een beetje aan te vullen in de stijl van het Panasonic x8x topic...

Over de pc-aansluiting... Ik heb een 42x10, en ik moet zeggen dat het beeld extreem scherp is! Zelfs als MediaCenter niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Jeebus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:20:
Kunnen we niet een apart topic openen over calibratie? De helft van de posts in dit en het vorige topic gaan niet over de tv's maar over het wel of niet nuttig zijn van calibratie.
Ik stem an sich ook wel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ferry34 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:09:

Over hdmi worden zowel 1024x768 alsook 1366x768 niet ondersteund!
1024x768 werd prima ondersteund via HDMI hoor. Daar draaide die in eerste instantie dus ook op, en na een weekje ging die op 1280x720 en toen was mijn desktop slecht leesbaar. MediaPortal menu's waren nog wel leesbaar, maar met name de TV-gids + samenvattingen van films/series waren echt slecht leesbaar. Als we op de bank zaten (ca. 4 meter van het scherm af) dan was het gewoon slecht tot niet leesbaar.

Maar goed, ondertussen is dat probleem natuurlijk prima opgelost, en ik heb het mooi als argument kunnen gebruiken voor een nieuwe TV _/-\o_ (Laat het haar maar niet lezen... LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:32:
Overigens ook misschien een idee om de TS een beetje aan te vullen in de stijl van het Panasonic x8x topic...
....mijn oproep voor een nieuwe TS werd helaas in het vorige deel niet beantwoord. Gaf ook al aan dat ik eigenlijk de mogelijkheid/tijd op dit moment niet heb om een en ander bij te houden.
Wellicht dat die oproep (2 maal zelfs) is ondergesneeuwt in het behoorlijke off-topic gebabbel (...wat hier trouwens inderdaad weer net zo hard verder lijkt te gaan helaas....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
-Leon- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:14:
[...]

Ik heb ff wat foto's gemaakt, uit de losse hand en dus een beetje bewogen.
Op de eerste foto zie je wanneer ik in de instellingen van de Nvidia ben.
Deze optie heet dus formaat van het hdtv bureaublad aanpassen

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/nvidiaoptieklein.jpg

en hieronder zie je de sliders daadwerkelijk in beeld. Je pakt ze met de muiswijzer en je schuift ze naar de goede positie.

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/nvidiaslidersklein.jpg

Excuses voor het beetje off-topic, maar er zijn/waren een hoop mensen met dit probleem.
Hm, ik zie dat de foto's nog te groot zijn. Ik probeer ze nog aan te passen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 06-05-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Nog even over dat de 37 inch variant geen full-HD is, zullen deze in de toekomst wel full-hd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Onwaarschijnlijk. Een full hd resolutie is op een scherm van 37 inch niet meer te onderscheiden van een hdready.

Je moet bij een 50 inch binnen 2.10 meter zitten (!) om nut van de full hd te hebben.

Wat je eerder zou moeten willen is een 37 inch met de eigenschappen van het Neo PDP paneel en dus een dieper zwart, hoger contrast etc. Dat heeft veel meer zin.

Toch verwacht ik dit niet zo snel. Denk dat de 37 inch er binnen niet al te lange tijd uit gaat, te klein.

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 06-05-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ferry34 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:51:
[...]Excuses voor het beetje off-topic, maar er zijn/waren een hoop mensen met dit probleem.
Hm, ik zie dat de foto's nog te groot zijn. Ik probeer ze nog aan te passen.
...okee, dan is dat nu duidelijk en klaar lijkt mij ;) Genoeg hierover, anders maar een ander topic starten hoor 8)
On/topic dus vanaf hier.... ook wat andere hier nog openstaande (en nog wellicht niet geheel afgeronde) off/topic vragen of discussie´s betreft 8) (alstublieft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
hmm, van dichtbij zijn de pixels nog wel zichtbaar. Maar inderdaad vanaf de kijkplek niet meer. Maar gezien de meeste 37inch lcd's wel full-hd zijn . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
[...]

Zodra ik de mijne heb gekocht (aug/sep hopelijk) en na 200-300 uur heb laten calibreren post ik uitgebreid foto's van voor en na en dan bepalen voor eens en voor altijd wie er gelijk heeft ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
gastje13 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:15:
Maar gezien de meeste 37inch lcd's wel full-hd zijn . . . .
Dat heeft een hele logische reden. ;)
-Moondust- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:36:
Zodra ik de mijne heb gekocht (aug/sep hopelijk) en na 200-300 uur heb laten calibreren post ik uitgebreid foto's van voor en na en dan bepalen voor eens en voor altijd wie er gelijk heeft ok?
Is je camera ook gecalibreerd dan? 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Brad Pitt op 06-05-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

gastje13 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:15:
hmm, van dichtbij zijn de pixels nog wel zichtbaar. Maar inderdaad vanaf de kijkplek niet meer. Maar gezien de meeste 37inch lcd's wel full-hd zijn . . . .
Ik denk dat het met plasma technologie veel moeilijker is om de cellen kleiner te maken vermoed ik. En met Plasma mikt bv Panasonic heel erg op de grote schermen. Plus dat het niet heel veel toevoegt (behalve een mooie specslijst), denk ik dat het hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:36:
[...]

Nou nee.

Dan blijft er weinig over om over te discussieren.
Trouwens, mijn monitor is niet gecalibreerd en is LCD.

Je kan trouwens geen foto van de ene TV maken en die tonen op een andere. MBT beeldkwaliteit.
Dat werkt niet. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:59:
Onwaarschijnlijk. Een full hd resolutie is op een scherm van 37 inch niet meer te onderscheiden van een hdready.

Je moet bij een 50 inch binnen 2.10 meter zitten (!) om nut van de full hd te hebben.
Weten we dit zeker?

Dat zou zonde zijn. Mijn kamer heeft een breedte van 4.5 meter. Kijkafstand met plasma word dus, give or take, 3.5 tot 4 meter.

Als we dit doorredeneren, dan zou je bij 720 binnen 3.15 moeten zitten om verschil te zien met SD.
Nou... lang geleden dat binnen 3.15 zat. Dan zou ik dus op bijna 4 meter afstand nauwelijks het verschil zien tussen 720 en 480. Laat staan 1080 en 480.

Bij een 50 inch 1080 zijn de pixels .57mm. Bij 720 zou dat .86mm zijn. Bij SD 1.3

Volgens mij zijn er hier weinig mensen die op 2 meter afstand van hun 50 inch zitten.
Ik zal me hier wat verder in verdiepen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:41:
Na lange zoektocht, zoals zovele tweakers, geniet ik sinds enkele weken van een 46G10.

Ben zeer tevreden over de algemene beeldkwaliteit van dit toestel. Er is maar één ding wat me regelmatig opvalt en stoort: posterization / color banding. Vreemde is dat ik hier praktisch niemand over hoor klagen.

Het valt mij het meeste op bij gezichten tijdens (licht) bewegende beelden (als ze te snel bewegen, ziet je oog uiteraard minder details). Wat is het storende? De subtiele kleurgradaties van huidtinten worden ongenuanceerde fluctuerende kleurvlakken. Een beetje alsof je een mooie foto omzet naar een low bit- kleurenpalet. Wanneer het beeld weer stilstaat, is alles opnieuw haarscherp, maar die overgang is irritant. Meer info hier.

Dit blijkt trouwens ook uit de, zoals steeds, onbetwiste review van HDTVTEST. De categorie 'posterization' staat in de Benchmark Test Results uitsluitend bij plasma tv's, dus schijnt specifiek met plasma-technologie te maken te hebben. Pioneer Kuro 5090 scoort hier uitstekend (geen posterization), terwijl de Panasonic's hier de laatste jaren weinig of geen vooruitgang lijken geboekt te hebben (mild posterization, worse with poor scource).

Het is minder of bijna niet zichtbaar bij Blu-ray films, maar het is zeker geen marginaal verschijnsel dat zich enkel bij analoge tv voordoet. Ik kijk tv via Telenet HD Digicorder die 1080i-signaal uitspuwt. Ook bij HD-uitzendingen is het te zien.

Vraag aan Panasonic-eigenaars: hebben jullie hier ook last van? Valt er iets aan te doen?
Niemand last hiervan?

Het effect is nochtans duidelijk zichtbaar op de onderste screenshot van Jag (bovenaan pagina 2): de blauwe gradaties van licht- naar donkerblauw zijn omlijnd met kleurbanden ipv geleidelijke vloeiende overgangen. Maar het is vooral storend bij bewegende huidtinten/gezichten.

Benieuwd naar andere reacties van G10-bezitters ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:54:
Dat zou zonde zijn. Mijn kamer heeft een breedte van 4.5 meter. Kijkafstand met plasma word dus, give or take, 3.5 tot 4 meter.

Als we dit doorredeneren, dan zou je bij 720 binnen 3.15 moeten zitten om verschil te zien met SD.
Nou... lang geleden dat binnen 3.15 zat. Dan zou ik dus op bijna 4 meter afstand nauwelijks het verschil zien tussen 720 en 480. Laat staan 1080 en 480.

Bij een 50 inch 1080 zijn de pixels .57mm. Bij 720 zou dat .86mm zijn. Bij SD 1.3

Volgens mij zijn er hier weinig mensen die op 2 meter afstand van hun 50 inch zitten.
Ik zal me hier wat verder in verdiepen. :Y
Ik gebruik deze grafiek altijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadgethd.com/media/2006/12/resolution_chart.jpg

1 voet = 0,3048 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:59:
[...]

Niemand last hiervan?

Het effect is nochtans duidelijk zichtbaar op de onderste screenshot van Jag (bovenaan pagina 2): de blauwe gradaties van licht- naar donkerblauw zijn omlijnd met kleurbanden ipv geleidelijke vloeiende overgangen. Maar het is vooral storend bij bewegende huidtinten/gezichten.

Ik heb dit ook op mijn 42G10, zie het eigenlijk alleen soms bij een gezicht waarvan een gedeelte van de wang uit één stuk lijkt te bestaan itt de rest van het gezicht.
Beetje moeilijk uitleggen maar we bedoelen volgens mij hetzelfde. :)

Heb trouwens via via weer contact gehad met Panasonic en ze gaan toch eens nader kijken naar die hoogfrequente piep waar ik al eerder eens een monteur voor langs had.
Schijnbaar is het toch niet iets dat inherent aan plasma is, maar gewoon iets dat er niet zou moeten zijn, wordt vervolgd...

Weet iemand hier trouwens hoe het zit met de 54Z1 van Panasonic?
Kameraad van me wil die kopen en wacht er al een tijdje op, nu de modellen op de site van panasonic nl zijn bijgewerkt staat er een TX-P54Z11 ipv de Z1.

Is dat de vervanger of toch een compleet ander model? (zag dat deze thx certified was)
Komt de Z1 gewoon nog in juli ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Nasty Nate op 07-05-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Nasty Nate schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:53:
Kameraad van me wil die kopen en wacht er al een tijdje op, nu de modellen op de site van panasonic nl zijn bijgewerkt staat er een TX-P54Z11 ipv de Z1.

Is dat de vervanger of toch een compleet ander model? (zag dat deze thx certified was)
Gaat jouw maat 6000 euro betalen voor een tv? De Z1 is namelijk erg duur vanwege de draadloze techniek. Als hij een groot scherm wil kan hij ook nog de 58"van de V10-serie overwegen. Die zal iets van 3000 euro gaan kosten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:04:
[...]

Ik gebruik deze grafiek altijd.

[afbeelding]

1 voet = 0,3048 meter
Ja, de grafiek is duidelijk. Had al eerder wat tabbelletjes gezien.

Ik zal bij de aanschaf van de 50 inch meteen maar even bij Ikea lansgaan voor een lekker TV stoeltje... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Z1 en z11 zijn hetzelfde.
Hou er wel rekening mee dat dat ding zo plat is dat de kijkafstand NOG groter word en je daardoor minder profuit zal bebben dan 1080p.

Daarom zal de nieuwste trend worden...

Plasma schermen met een diepte van 1 meter. DIYers doen dit gewoon met het karton van de verpakking.

Hoekbankstellen met wieltjes in plaats van poten.

Superkleine woonkamers en of supergrote schermen.
Leuk, zo een 65 inch scherm op 2.4 meter... 7(8)7 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:59:
[...]

Niemand last hiervan?

Ik heb dit ook met mediacenterbeeld, maar dit had ik ook op mijn CRT scherm met TV-out.

Dus ja: ik heb er ook last van. Ook met sommige kanalen van digitale TV heb ik er last van. Maar als ik eerlijk ben, had ik hier ook altijd heel veel last van met DVD. Het kan ook heel goed met compressie te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
-Moondust- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:17:
[...]

Gaat jouw maat 6000 euro betalen voor een tv? De Z1 is namelijk erg duur vanwege de draadloze techniek. Als hij een groot scherm wil kan hij ook nog de 58"van de V10-serie overwegen. Die zal iets van 3000 euro gaan kosten denk ik.
Hij had een budget van rond de 5k in gedachten en vond het design van de Z1 ook gewoon erg mooi, mooier dan die van de V10 serie.
Komt de Z1(1) nog in grotere maten uit hier in Nederland trouwens?
Dus de Z11 is gewoon wat eerst aangekondigd werd als de Z1, hij hoeft dus niet meer te wachten op de Z1?

edit:
Design is ook echt anders van Z1/Z11, juist die zilveren rand die aan de zijkanten weer zwart was, vond hij vet. (ik ook trouwens, veel mooier dan zilveren zijkanten)

Afbeeldingslocatie: http://www.displayblog.com/wp-content/uploads/2009/01/panasonic_viera_tc_p54z1.jpg

Klik voor een plaatje van de Z11 (?) met helemaal zilveren randen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nasty Nate op 07-05-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:39:

Hij had een budget van rond de 5k in gedachten en vond het design van de Z1 ook gewoon erg mooi, mooier dan die van de V10 serie.

Dus de Z11 is gewoon wat eerst aangekondigd werd als de Z1, hij hoeft dus niet meer te wachten op de Z1?
Volgens mij is de 1 voor UK of andere landen en 11 Nederland. Gewoon identiek dus.

Ben het wel een beetje eens met moondust.

De V serie is 5cm dik en je zou dan 58 of zelfs 65 kunnen overwegen. Nee, niet draadloos, WEL groot! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
[...]

[...]

Dat zijn volgens mij optionele speakers.

edit:
Design is ook echt anders van Z1/Z11, juist die zilveren rand die aan de zijkanten weer zwart was, vond hij vet. (ik ook trouwens, veel mooier dan zilveren zijkanten)

[afbeelding]

Klik voor een plaatje van de Z11 (?) met helemaal zilveren randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ah dat zijn gewoon afneembare boxen dus?
My bad!
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:46:
[...]

Volgens mij is de 1 voor UK of andere landen en 11 Nederland. Gewoon identiek dus.

Ben het wel een beetje eens met moondust.

De V serie is 5cm dik en je zou dan 58 of zelfs 65 kunnen overwegen. Nee, niet draadloos, WEL groot! :Y
Komt die V serie in 58 of 65 inch ook in Nederland dan?
Zo ja enig idee wanneer?

Net even gebeld met Panasonic nl en de meneer zegt dat we hier voorlopig absoluut nog geen maten als 65 inch krijgen, 50 inch is het grootst voor de V10 en ook die is nog niet leverbaar.
Dan is de 54 inch Z1 dus wel de grootste tot nu toe...

Moet wel zeggen dat die man er niet erg veel kaas van had gegeten, hij spuwde een hoop onzin uit over problemen die je qua audio en video ging krijgen als je een buitenlands model ging kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Nasty Nate op 07-05-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de beste instellingen om Blu-ray ripps vloeiend af te spelen?
Staan films zowel in Amerika als Europa in hetzelfde 24p-formaat op de schijf of speelt hier ook een PAL/NTSC-verschil? Want ik vermoed dat veel ripps afkomstig zijn van Amerikaanse Blu-rays.

Ondanks het feit dat de G10 24p vloeiend in 96Hz zou moeten afspelen, wat volgens reviews goed werkt, vind ik het persoonlijk toch erg tegenvallen. Bij trage camera-pans schokt het beeld zeer opvallend (erger dan in de bioscoop).

Voor alle duidelijkheid: ik ben volledig voor de cinema-ervaring. Alle frame interpolation-technologieën zien er compleet fake uit en verkrachten de filmmagie. Dus ik heb liever wat schokken dan extra frames, maar dit is er toch soms wat over. Vraag me af of het aan de bron (encodering van de BR-ripp), instellingen videokaart of tv ligt.

Via ATI Catalyst Control Center kan automatisch 3:2 pull-down en deinterlacing geactiveerd worden. Bij NVIDIA ongetwijfeld ook. Ik dacht dat 3:2 pull-down enkel nuttig was voor Amerika. Normaal zou de Europese G10 het 24p-signaal ZELF goed moeten verwerken.

Tot slot: verschijnt er een speciale 24p-aanduiding links bovenaan het scherm als de tv het 24p-signaal herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:18
Pingu007 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:14:
Een review voor de P42S10 gevonden:

http://reviews.cnet.co.uk...9030218,49302146-1,00.htm

Mooi instapmodel dus, moet hem maar worden denk ik!!
Weinig keus als je wit of grijs wilt..
Inderdaad daarom ga ik deze ook aanschaffen! Ben wel erg blij dat er gelukkig nog een panasonic plasma in zilver is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
De Z1/Z11 lijkt me alleen voor mensen die die draadloze techniek interessant vinden. DAT is namelijk wat die tv zo duur maakt. Ik heb geen enkel idee wat die vriend van je zoekt in een tv, maar mensen met een budget van 5000 euro kiezen doorgaans voor een Pioneer KRP-600A/M (Kuro 9G). Dit is namelijk momenteel veruit de beste plasma die er beschikbaar is en kost nog maar 4000 euro (voorheen 6500 euro). Voor enkel het design een kleiner scherm dat minder presteert kiezen komt op mij vreemd over, zeker als het iemand bij de Z1/Z11 niet om de draadloze techniek te doen is.

Bij mijn weten komt de Z1/Z11 niet in een maat groter uit dan 54 inch.

[ Voor 4% gewijzigd door -Moondust- op 07-05-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ja zal die Pioneer echt een zoveel beter beeld geven dan die Z1?

Hij vindt design idd belangrijk en het draadloze is in zijn situatie ook echt zeer handig dus ja die optie is zeer zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Nasty Nate schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:07:
Komt die V serie in 58 of 65 inch ook in Nederland dan?
Zo ja enig idee wanneer?
In Engeland komt de 58 inch in augustus en de 65 inch in september dit jaar uit. Zie hier en hier.
Net even gebeld met Panasonic nl en de meneer zegt dat we hier voorlopig absoluut nog geen maten als 65 inch krijgen, 50 inch is het grootst voor de V10 en ook die is nog niet leverbaar.
Dan is de 54 inch Z1 dus wel de grootste tot nu toe...
Mijn ervaring is dat telefonische informatiediensten van bedrijven wat betreft releases meestal net zoveel weten als de consument....niets dus. Als Engeland in de nazomer een 58 en 65 inch model krijgt, dan zijn wij iets later hoogstwaarschijnlijk ook aan de beurt. maar goed, het blijft een aanname.
Moet wel zeggen dat die man er niet erg veel kaas van had gegeten, hij spuwde een hoop onzin uit over problemen die je qua audio en video ging krijgen als je een buitenlands model ging kopen.
Helemaal ongelijk heeft hij denk ik niet, want je moet toch wel opletten met elektronica uit een ander land. Maar misschien wil hij gewoon zijn eigen (Nederlandse) markt verdedigen. Als jij eent v in het buitenland koopt, verdient Panasonic NL er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Nasty Nate schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:42:
Ja zal die Pioneer echt een zoveel beter beeld geven dan die Z1?
De Pioneer Kuro 9G is het huidige referentiemodel. Geen enkele plasma tv heeft hier nog aan kunnen tippen. Ongeevenaarde kleuren, diepte en zwartwaarden. Het design is overigens ook erg mooi, maar wel zwarte randen. Wat betreft dat draadloze. Ik ken de draadloze koptelefoons en die leveren gewoon minder geluidskwaliteit dan de draadmodellen. Kortom, ik heb zelf weinig vertrouwen in draadloze techniek, omdat het vrijwel altijd tot een compromis leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:10:
Ondanks het feit dat de G10 24p vloeiend in 96Hz zou moeten afspelen, wat volgens reviews goed werkt, vind ik het persoonlijk toch erg tegenvallen. Bij trage camera-pans schokt het beeld zeer opvallend (erger dan in de bioscoop).

[...]

Via ATI Catalyst Control Center kan automatisch 3:2 pull-down en deinterlacing geactiveerd worden. Bij NVIDIA ongetwijfeld ook. Ik dacht dat 3:2 pull-down enkel nuttig was voor Amerika. Normaal zou de Europese G10 het 24p-signaal ZELF goed moeten verwerken.
Kan je het schokken wat gedetaileerder beschrijven? Is het af en toe een hikje (alsof het beeld wat doorschiet) en is het meer een constante verspringen, waardoor een soort flikker-effect (wat ongelukkige term I know) optreedt. Om judder (als gevolg van b.v. 3:2 pulldown) te voorkomen is het belangrijk dat jouw htpc/mediacenter een 24p-signaal uitstuurt naar je tv, dus GEEN 3:2 pulldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Moondust- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:56:
[...]
is het meer een constante verspringen
Dat zal het wel zijn denk ik ja. Op m'n Kuro, met "ook" zogenaamd prima 24p-playback (op 72Hz dan), schokt het beeld ook als de neten. Zonder interpolatie kán 24p natuurlijk ook helemaal niet "vloeiend" zijn. Dat er geen judder is, mooi, dat het beeld vloeiend gaat, nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
-Moondust- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:49:
[...]

De Pioneer Kuro 9G is het huidige referentiemodel. Geen enkele plasma tv heeft hier nog aan kunnen tippen. Ongeevenaarde kleuren, diepte en zwartwaarden. Het design is overigens ook erg mooi, maar wel zwarte randen. Wat betreft dat draadloze. Ik ken de draadloze koptelefoons en die leveren gewoon minder geluidskwaliteit dan de draadmodellen. Kortom, ik heb zelf weinig vertrouwen in draadloze techniek, omdat het vrijwel altijd tot een compromis leidt.
Bedankt voor je replies, ik zal hem deze pagina even laten doorlezen en dan kan hij iig een beter geinformeerde keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Nasty Nate schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:30:
[...]

Bedankt voor je replies, ik zal hem deze pagina even laten doorlezen en dan kan hij iig een beter geinformeerde keuze maken.
Lijkt me prima, maar laat hem ook zelf onderzoek doen en geloof mij niet op mijn woord. 5000 euro is geen kattepis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

[...]Ik heb dit ook op mijn 42G10, zie het eigenlijk alleen soms bij een gezicht waarvan een gedeelte van de wang uit één stuk lijkt te bestaan itt de rest van het gezicht.
Beetje moeilijk uitleggen maar we bedoelen volgens mij hetzelfde. :)
Je zou eens kunnen kijken naar de Noise Reduction instellingen, bij voorkeur zet je dat soort zaken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:56:
[...]

Kan je het schokken wat gedetaileerder beschrijven? Is het af en toe een hikje (alsof het beeld wat doorschiet) en is het meer een constante verspringen, waardoor een soort flikker-effect (wat ongelukkige term I know) optreedt. Om judder (als gevolg van b.v. 3:2 pulldown) te voorkomen is het belangrijk dat jouw htpc/mediacenter een 24p-signaal uitstuurt naar je tv, dus GEEN 3:2 pulldown.
Mogelijke oorzaak (schiet me plots te binnen na het lezen van andere posts): videokaart herkent de plasma automatisch en kiest overeenkomstig de beste ourput (1080/60Hz denk ik). 24p films worden dus door de grafische kaart eerst omgezet en dan kant-en-klaar aan de tv geleverd, maar dit proces zal minder optimaal verlopen dan een zuiver 24p signaal doorgeven aan de plasma die zijn 96Hz-modus erop kan loslaten.

Aan/uitzetten van pull-down leverde geen goed beeld op. 'Aan' grotere schokken maar zonder verspringingen. 'Uit' kleinere schokken met verspringingen (flikkeringen die jij wellicht bedoeld).

Schokken zichtbaar bij vrijwel alle bewegingen, maar overdreven aanwezig bij lange horizontale camera pans. Schokken komen dan met vrijwel vaste intervals voor, dus voorspelbaar.

Benieuwd of het lukt met output 1080/24 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

edit:

[/url]]

van de Z11 (?) met helemaal zilveren randen.[/url]
Hij heeft een budget van 5000,- ?

Check this out!

http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/223866/#prijzen

De 6090 word aangeboden voor 3300-3400!

Heb je nog 1600 voor een hele leuke reciever en blu-ray!

Wat betreft de maten van de z, die zij dacht ik 46 en 54 inch.

Prijzen staan hier

http://www.kieskeurig.nl/...anasonic/tx-p46z1/326786/

http://www.kieskeurig.nl/...anasonic/tx-p54z1/326790/

Wanneer de 58 en 65 van de V komen zal wel juli-augustus zijn.

Er is trouwens ook een VX serie in grote maten, waaronder 65 inch. Contrast heel hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
-Moondust- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Lijkt me prima, maar laat hem ook zelf onderzoek doen en geloof mij niet op mijn woord. 5000 euro is geen kattepis.
Uiteraard, is een smak geld!
Boushh schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar de Noise Reduction instellingen, bij voorkeur zet je dat soort zaken uit.
Ik heb alle beeldverbeteringsopties uitstaan. :)

edit:
Pete0603: bedankt voor de tip maar als hij voor Pioneer gaat dan gaat hij ook voor de KRP600 vermoed ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Nasty Nate op 07-05-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:05:
[...]

Dat zal het wel zijn denk ik ja. Op m'n Kuro, met "ook" zogenaamd prima 24p-playback (op 72Hz dan), schokt het beeld ook als de neten. Zonder interpolatie kán 24p natuurlijk ook helemaal niet "vloeiend" zijn. Dat er geen judder is, mooi, dat het beeld vloeiend gaat, nou nee.
Hoe kan dat!

72 hz zou voor het menselijk oog toch voldoende moeten zijn om alles er vloeiend uit moeten laten zien!

Ik dacht dat 3X 24 ruim voldoende was, ook zonder IFC of smooth.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
24 beelden per seconde is uiteraard veel te weinig om een bewegend iets op een groot scherm vloeiend te laten verlopen. Of je die 24 beelden nu 2, 3, 4 of 20x per seconde neerzet. Zonder IFC/Natural Motion/andere interpolatie zal het altijd "schokken".

Stel het paneel van je tv is 100cm breed en er rijdt een auto in een halve seconde van links naar rechts. Dan moet die auto dus in 12 stapjes een meter afleggen. Da's per stapje 8cm. Dus elke opvolgende frame is die auto 8cm verder. Dat is nogal zichtbaar. Het beeld kan dan best wel 3x of 4x worden neergezet, dat maakt voor de beweging niets uit. Pas zodra er tússen die 8cm frames worden berékend zal het vloeiend(er) gaan. Die berekeningen maken echter soms ook foutjes, die je dan ook weer ziet.

Als de beweging "traag genoeg" is, zodat 24 beelden per seconde wel acceptabel is, diezelfde auto die er bijvoorbeeld 3 seconden over doet, zal een beweging er op zich prima uit zien.

[ Voor 47% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Heeft iemand een filmpje waarbij ik deze "schokkende" weergave met eigen ogen kan zien?
(bv een tv die zo'n film afspeelt en dat opgenomen is met een handycam ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Ik ben de laatste dagen flink aan het prutsen om het zwart op mijn P42G10 ook echt zwart te krijgen, maar dit wil nog niet echt lukken.

Ik ben begonnen vanuit de gecalibreerde instellingen uit deze review, maar dan zie ik tijdens het kijken van films in een vrijwel geheel donkere ruimte tijdens zwarte scenes toch wel duidelijk de contouren van het beeld; maw: de tv geeft nog licht en het zwart is niet zwart...
Hier een foto van deze situatie (zonder input in de tv):
Afbeeldingslocatie: http://daniel.i-cey.net/g10_normal.jpg
1/8 sluiter, 1600 iso en de levels flink veranderd in photoshop om het effect duidelijk te maken.
Dit is dus met brightness in het midden (0) en contrast iets boven de helft (36).

Als ik echter de brightness zo laag mogelijk zet, (-30) en het contrast zo hoog mogelijk (60) doet hetzelfde verschijnsel zich nog voor:
Afbeeldingslocatie: http://daniel.i-cey.net/g10_minbright.jpg

Wat is hier het probleem? Want deze televisie wordt in reviews geroemd om die o zo perfecte zwartweergave... of ben ik gewoon te kieskeurig als ik zeg dat ik met het blote oog gewoon kan zien dat ook zwart nog licht geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Goku33 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:24:
Wat is hier het probleem? Want deze televisie wordt in reviews geroemd om die o zo perfecte zwartweergave... of ben ik gewoon te kieskeurig als ik zeg dat ik met het blote oog gewoon kan zien dat ook zwart nog licht geeft?
Huidige plasma tv's kunnen helemaal geen zwart beeld weergeven. Door de gebruikte techniek staan de cellen altijd onder een bepaalde minimale spanning, de zogenaamde Ready State. Door deze spanning zal het paneel altijd iets gloeien, ook zonder content, bij een "zwart" beeld dus. Dit kan je meestal wel goed zien als je tv uit zet, dan wordt het beeld iets donkerder.

De Kuro's waren de eerste plasma's die deze Ready State met iets van 80% hebben weten te verlagen en daardoor een wat zwarter beeld kunnen produceren. Echter in een geheel verdonkerde kamer zie je een Kuro ook nog gewoon duidelijk gloeien.

Helemaal zwart zijn voorlopig alleen de Local Dimming LED LCD tv's, met weer hun bijbehorende nadelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 10-09 23:25

phemelrijk

Wat is dat dan ?

-Moondust- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:24:
[...]

De Z1/Z11 lijkt me alleen voor mensen die die draadloze techniek interessant vinden.
Hoe zit het eigenlijk met de draadloze techniek? Die was toch op de 60ghz? Is daar geen licentie voor nodig oid in NL ivm evt verstoringen andere technieken..? Of doet dat niet terzake?..vroeg me dat eigenlijk af,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Yes, berichtje uit 2006 reeds:

"Six of the world's largest consumer electronics companies have joined with startup SiBEAM to form the WirelessHD interest group. They expect to complete the WiHD spec by spring of next year, using the unlicensed 60GHz frequency to stream digital information at multi-gigabit rates. The advantages of using SiBEAM's solution is that such chips can use higher power levels without overlapping other frequencies, yet are limited to a short range and won't penetrate walls.

With the backing of LG, Matsushita (Panasonic), NEC, Sony and Toshiba, this standard could easily overtake WiFi- and UWB-based solutions others are working on. Its backers expect HDTVs, DVD players, receivers and other devices based on the technology to start rolling out in 2008."

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 10-09 23:25

phemelrijk

Wat is dat dan ?

ok duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
OK, ik zal eens kijken of ik een paar mensen 'blij' kan maken.

Eerste review van een 50V10 LET OP!! UK MODEL en wijkt waarschijnlijk iets af van EU (volgens reviewer)
Pros

* NeoPDP contrast performance and black level are excellent
* Extensive connectivity options (Digital Terrestrial, Digital Satellite, Analogue Terrestrial, HDMI...)
* THX mode results in absolutely brilliant Greyscale performance...
* ...and very, very, very good colours, straight out of the box; the image is often good enough to get lost in
* Sublime detail thanks to 1:1 1080p input, and lack of "enhancers" to ruin the picture
* 24p input is handled correctly, judder-free
* Video gaming is incredibly responsive

Cons

* The lack of calibration controls is silly on a TV of this level (and of this price!): cheap LCDs sometimes have more control
* UK version is inferior to continental European versions in this regard - whatever the reason behind it, this is UNFAIR
* Gamma is incorrect, and we have no control over it in the UK version (see above)
* Standard-def video deinterlacing and scaling are lacking
* THX mode has large error in Magenta hue
Link naar volledige review

Ik hoop voor de mensen die hier op zitten te wachten dat het NL (of EU model) beter in te stellen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Hoe krijg ik een 24p wat vloeiender op mijn G10 dan? want ook als het op 24hz draait (volgens mijn PS3 dan) dan "schokt" het alsnog lichtjes... IRRITANT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:19:
[...]

24 beelden per seconde is uiteraard veel te weinig om een bewegend iets op een groot scherm vloeiend te laten verlopen. Of je die 24 beelden nu 2, 3, 4 of 20x per seconde neerzet. Zonder IFC/Natural Motion/andere interpolatie zal het altijd "schokken".

Stel het paneel van je tv is 100cm breed en er rijdt een auto in een halve seconde van links naar rechts. Dan moet die auto dus in 12 stapjes een meter afleggen. Da's per stapje 8cm. Dus elke opvolgende frame is die auto 8cm verder. Dat is nogal zichtbaar. Het beeld kan dan best wel 3x of 4x worden neergezet, dat maakt voor de beweging niets uit. Pas zodra er tússen die 8cm frames worden berékend zal het vloeiend(er) gaan. Die berekeningen maken echter soms ook foutjes, die je dan ook weer ziet.

Als de beweging "traag genoeg" is, zodat 24 beelden per seconde wel acceptabel is, diezelfde auto die er bijvoorbeeld 3 seconden over doet, zal een beweging er op zich prima uit zien.
Ja, ik snap hem nu d:)b

Maar ja... of je dan inderdaad 24, 48, 72 of 96 hz hebt, zonder interpolatie blijven het inderdaad, in jouw voorbeeld. stapjes van 8cm. Of inderdaad 960hz, het zal wat betreft het schokken weing uithalen.

Geen flikkering, wel schokjes dus.

Wel vreemd dat "de bron" dan nog steeds 24 beelden zijn. Waarom word dit niet verdubbeld?

Wat in theorie dan mooi zou zijn zou dubbel interpoleren. Van ieder origineel frame 2 frames toevoegen, zodat je op 72hz 1 keer het originele frame ziet, gevolgd door 2 geinterpoleerde, en dan het volgende frame.

Dan zou de auto in jou voorbeeld hele kleine stapjes maken.

Vereist wel de nodige rekenracht... :P
En je ktijgt op het scherm 2X zoveel artificieel als origineel materiaal, met zoals je ook al vermelde, meer waarschijnlijke foutjes.

Misschien iets voor 2012 :*)

Trouwens... die 96hz van Panasonic met "smooth", ik neem aan dat aan 1 frame 1 geinterpoleerd frame word toegevoevoegd en dat beide 2 keer getoond worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:10:
Hoe krijg ik een 24p wat vloeiender op mijn G10 dan? want ook als het op 24hz draait (volgens mijn PS3 dan) dan "schokt" het alsnog lichtjes... IRRITANT!
Hahaha!!!

Brad heeft het mij net uitgelegd!

Het is niet de frequentie, maar de interpolatie.

En dus de rekenkracht van de TV. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ons vasteland G10 model heeft ook een aantal instel opties die de UK versie niet had, dus dat is zeer waarschijnlijk bij de V serie dan ook.

Voor de mensen met schokjes, jullie hebben IFC wel aanstaan?
Ik heb IFC als enige beeldverbetering aanstaan en ik heb bij het kijken van films series met camera pans geen echt waarneembare schokjes.

[ Voor 42% gewijzigd door Nasty Nate op 07-05-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:10:
Wat in theorie dan mooi zou zijn zou dubbel interpoleren. Van ieder origineel frame 2 frames toevoegen, zodat je op 72hz 1 keer het originele frame ziet, gevolgd door 2 geinterpoleerde, en dan het volgende frame.
Dat IS interpolatie ja... Helaas is dat zoals gezegd nooit 100% foutloos en dus ook een soort compromis. Ik vind het heel fijn om naar te kijken (ondanks af en toe een stottering/foutje), de meeste mensen vinden het er kunstmatig (Handycam-look) uit zien.
Misschien iets voor 2012 :*)
IFC, Natural Motion, PureCinema Smooth zijn allemaal huidige technieken die dit reeds toepassen hè... ;)
Trouwens... die 96hz van Panasonic met "smooth", ik neem aan dat aan 1 frame 1 geinterpoleerd frame word toegevoevoegd en dat beide 2 keer getoond worden?
Dat weet ik niet. Geen idee of dat "4-frames-hetzelfde-neerzetten" is of dat er daadwerkelijk geïnterpoleerd wordt. Dat zullen de Panasonic experts hier je vast kunnen vertellen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:14:
[...]

Hahaha!!!

Brad heeft het mij net uitgelegd!

Het is niet de frequentie, maar de interpolatie.

En dus de rekenkracht van de TV. :Y
Het is dus niet mogelijk om zelf invloed uit te oefenen op het aantal hz of om het alsnog sneller te laten verlopen? Want op mijn PC monitor lijkt het er iets "vloeiender" uit te zien.. (ook full hd scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:10:
Wel vreemd dat "de bron" dan nog steeds 24 beelden zijn. Waarom word dit niet verdubbeld?
Goede vraag, lijkt mij dat we tegenwoordig toch wel een keer over zouden kunnen naar minimaal het dubbele aantal beelden per seconde... heb je ook geen gezeur meer met interpolatie ja/nee, het is gewoon altijd vloeiend en je hebt nooit artifacts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
G-serie vs V-Serie:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/33vhsb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar heb je dat vandaan?

Overigens; had wel handig geweest om hetzelfde schermformaat te testen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Goku33 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:19:
Goede vraag, lijkt mij dat we tegenwoordig toch wel een keer over zouden kunnen naar minimaal het dubbele aantal beelden per seconde... heb je ook geen gezeur meer met interpolatie ja/nee, het is gewoon altijd vloeiend en je hebt nooit artifacts...
Mja, maar dan zou een film misschien weer op twee Blu-ray's komen te staan. Al ben ik met je eens dat anno 2009 24 beelden per seconde eigenlijk gewoon bizar is. Alle content op 1080/60p zou natuurlijk een stuk beter zijn ja. Eerst nog maar eens afwachten wanneer de omroepen een beetje degelijke (HD-)kwaliteit er uit gaan poepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:15:
[...]

IFC, Natural Motion, PureCinema Smooth zijn allemaal huidige technieken die dit reeds toepassen hè... ;)
Dat begreep ik intussen, maar dubbel, zoals in mijn voorbeeld?
Dus aan 1 bestaand frame 2 NIET bestaande toevoegen? Ik dacht aan een 2;1 of 1;1 verhouding, niet aan een 1;2.

Ik heb trouwens hier nog een oude CRT die dat aardig doet, de 36FS76 met DRC (Digtial Reality Creation)
Nu achterhaald, maar in 2002 redelijk vooruitstrevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
MikeyMan schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:21:
Waar heb je dat vandaan?

Overigens; had wel handig geweest om hetzelfde schermformaat te testen :S
Tja, helaas hadden ze op die site (zelfde als hierboven gelinked) deze review staan, en ik vergelijk liever 2 TV's van dezelfde reviewer ;)
Verschil tussen 42 en 50 inch zal echt niet groot zijn (als het er al is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:24:
Dat begreep ik intussen, maar dubbel, zoals in mijn voorbeeld?
Dus aan 1 bestaand frame 2 NIET bestaande toevoegen? Ik dacht aan een 2;1 of 1;1 verhouding, niet aan een 1;2.
Yes yes, dat gebéurt nu dus ook... Die tussenliggende frames "bestaan" inderdaad niet en worden geheel berekend.
Ik heb trouwens hier nog een oude CRT die dat aardig doet, de 36FS76 met DRC (Digtial Reality Creation)
Nu achterhaald, maar in 2002 redelijk vooruitstrevend.
Precies! Dat was een waanzinnig goede tv toen! Ik had de Philips concurrent, de 36PW9525 met Natural Motion. Vandaar "verziekt" en vandaar schokt die Kuro als de neten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:23:
[...]

Mja, maar dan zou een film misschien weer op twee Blu-ray's komen te staan. Al ben ik met je eens dat anno 2009 24 beelden per seconde eigenlijk gewoon bizar is. Alle content op 1080/60p zou natuurlijk een stuk beter zijn ja. Eerst nog maar eens afwachten wanneer de omroepen een beetje degelijke (HD-)kwaliteit er uit gaan poepen!
Mwa, ik vraag het mij af, met meer frames verandert er natuurlijk steeds minder per frame, de benodigde ruimte zal dus verre van verdubbelen bij een verdubbeling van het aantal beeldjes per seconde... Pure gok is dat een verdubbeling maar 30% scheelt op de totale gebruikte ruimte op een blu-ray.. dat is toch wel beschikbaar op zo'n schijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:17:
[...]

Het is dus niet mogelijk om zelf invloed uit te oefenen op het aantal hz of om het alsnog sneller te laten verlopen? Want op mijn PC monitor lijkt het er iets "vloeiender" uit te zien.. (ook full hd scherm)
Het heeft niets met frequentie te maken.
Al zouden ze met 1000hz komen, dan nog verspringen objecten die snel van links naar rechts gaan. Om dit fenomeen tegen te gaan moet er worden geinterpoleerd. Volgens mij moet 72hz voldoende zijn, als er aan 1 origineel beeld 2 geinterpoleerde worden toegevoegd. Zomaar een ideetje.

De reden dat het op je PC monitor vloeiender lijkt is waarschijnklijk omdat hij klein is.

Probeer je het voorbeeld van Brad voor te stellen met een beamer en een beeld van 3 meter breed... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Hmm, is de conclusie gerechtvaardigd dat een goed gecalibreerde G10 kwalitatief hetzelfde beeld geeft als een V10?
Zo ja, dan ben ik blij dat ik een P46G10 heb gekoopt (V10 leveren ze niet in 46") :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Er is dus simpelweg niets aan te doen begrijp ik uit je text?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.