Nee, is namelijk afhankelijk van de bron (en dat is slechts 24 plaatjes per seconde).Imperium schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:36:
Er is dus simpelweg niets aan te doen begrijp ik uit je text?
Anoniem: 300526
Leuke opmerking.Goku33 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:30:
[...]
Mwa, ik vraag het mij af, met meer frames verandert er natuurlijk steeds minder per frame, de benodigde ruimte zal dus verre van verdubbelen bij een verdubbeling van het aantal beeldjes per seconde... Pure gok is dat een verdubbeling maar 30% scheelt op de totale gebruikte ruimte op een blu-ray.. dat is toch wel beschikbaar op zo'n schijfje?
Ik heb begrepen dat Mpeg compressie gebasseerd is op de de verschillen per frame, en dat daarom zo een hoge compressiefactor kan worden gehaald.
Jouw redenering lijkt dan logisch;
Met meer frames heb je minder verschillen per frame en kan een hele hoge compressiefactor worden gehaald.
Dus met een dubbel aantal frames bij lange na niet de dubbel benodigde ruimte.
Interessant.
Ik vermoed dat ze in de industrie zo iets hebben van;
"We schreeuwen van de daken dat we 200hz (sony) hebben en de gemiddelde consument let daar toch niet op."
Pas wanneer het regent aan klachten dat 24p niet goed kan worden weergegeven zullen ze mischien ingrijpen...
Tja, eerlijk gezegd lijkt het daar wel een beetje op. Die THX modus geeft dus out-of-the-box het beste beeld, maar daar is verder helemaal niks aan af te stellen. Een gecalibreerde G10 geeft hetzelfde beeld als de V10 geeft in THX mode.salgera schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:34:
[...]
Hmm, is de conclusie gerechtvaardigd dat een goed gecalibreerde G10 kwalitatief hetzelfde beeld geeft als een V10?
Zo ja, dan ben ik blij dat ik een P46G10 heb gekoopt (V10 leveren ze niet in 46")
Mij valt het eerlijk gezegd een klein beetje tegen, maar laten we hopen dat het NL/EU model (met meer instelmogelijkheden) kan zorgen voor een beter beeld.
Anoniem: 177701
Heldere uiteenzetting!Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:19:
[...]
24 beelden per seconde is uiteraard veel te weinig om een bewegend iets op een groot scherm vloeiend te laten verlopen. Of je die 24 beelden nu 2, 3, 4 of 20x per seconde neerzet. Zonder IFC/Natural Motion/andere interpolatie zal het altijd "schokken".
Stel het paneel van je tv is 100cm breed en er rijdt een auto in een halve seconde van links naar rechts. Dan moet die auto dus in 12 stapjes een meter afleggen. Da's per stapje 8cm. Dus elke opvolgende frame is die auto 8cm verder. Dat is nogal zichtbaar. Het beeld kan dan best wel 3x of 4x worden neergezet, dat maakt voor de beweging niets uit. Pas zodra er tússen die 8cm frames worden berékend zal het vloeiend(er) gaan. Die berekeningen maken echter soms ook foutjes, die je dan ook weer ziet.
Als de beweging "traag genoeg" is, zodat 24 beelden per seconde wel acceptabel is, diezelfde auto die er bijvoorbeeld 3 seconden over doet, zal een beweging er op zich prima uit zien.
Toch enkele bemerkingen:
1) In de bioscoop - waar 24p speciaal voor uitgevonden is - is het scherm nog véél groter dan 100 cm. Waarom valt het daar niet op / of stoort het alleszins quasi niet? Daar zal de auto bv 8 m ipv cm verspringen ...
Ik zou thuis al heel tevreden zijn met de cinema-ervaring van de bioscoop, ook al is die niet altijd supervloeiend.
Los van het feit dat 24p dus niet perfect is, maakt het wel degelijk uit hoe vaak datzelfde beeld getoond wordt - zonder het creëren van tussenframes. Want op Amerikaanse fora barst het van de klachten over het ontbreken van een degelijke 24p playback in 96Hz bij Panasonic plasma's - in tegenstelling tot de Europese versies (bv: US G10 toont 24p op 48Hz wat geweldig flikkert).
2) Weet er iemand eigenlijk al het fijne van de nieuwe IFC Pro-functie op de nieuwe Panasonic plasma's? Deze zou toch nieuwe frames moeten creëren, maar niemand lijkt enig verschil waar te nemen als deze functie aan/uit staat.
Wat is trouwens het verschil met de 24p Smooth-feature op de V en Z-serie? Als de tv extra frames kan berekenen, kan hij dat toch ook voor 24p content?
Mooie review van de V10 serie. Jammer genoeg mis ik 1 feature die onbesproken lijkt. 24p smooth film. Of lees ik hier overheen? Dit is toch 1 van de features die de V10 zijn meerprijs waar moet maken boven de G10 serie.
Goed om te lezen in ieder geval dat de THX mode weliswaar niet zo goed is als een gecalibreerde tv, maar het wel zeer goed doet. Ook dit is een meerprijs zeker waard, als iemand langs laten komen 200euro kan kosten.
Goed om te lezen in ieder geval dat de THX mode weliswaar niet zo goed is als een gecalibreerde tv, maar het wel zeer goed doet. Ook dit is een meerprijs zeker waard, als iemand langs laten komen 200euro kan kosten.
IFC kopieert het beeld een aantal maal. 24p op 96Hz is dus 24p x 4.Anoniem: 177701 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:50:
Wat is trouwens het verschil met de 24p Smooth-feature op de V en Z-serie? Als de tv extra frames kan berekenen, kan hij dat toch ook voor 24p content?
24p smooth film interpoleert volgens de eerdere berichten nieuwe frames op basis van de verschillen tussen frame 1 en 2. 24p smooth film op 96Hz wordt zo in principe 96p omdat ieder beeld uniek is.
Juist deze feature kan de V of Z serie interesant maken, indien het goed werkt. Het verspringen wat hiervoor besproken is, is daarmee mogelijk weg zonder hopelijk andere nadelige gevolgen.
Picture qualitymorpheus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:57:
Mooie review van de V10 serie. Jammer genoeg mis ik 1 feature die onbesproken lijkt. 24p smooth film. Of lees ik hier overheen? Dit is toch 1 van de features die de V10 zijn meerprijs waar moet maken boven de G10 serie.
Contrast was absolutely excellent: blacks were incredibly deep while viewing with the room lights off, and the overall accuracy of the image meant that this highly stylised film was highly stylised in the way intended by the filmmakers - not as intended by a consumer electronics company's engineers! 24p input from the BD Player was handled correctly, too, without any 3-2 judder. The TV does feature a "24p Smooth Film" option, which creates a silly video-ish look by smoothing motion, but it's disabled at all times when using the THX mode (this is a good thing).
Je leest er overheen

Jammer dat er niet veel aan te doen is, hoe zit het inderdaad dan in de bios?
IFC haalt niet veel uit op de G10 heb ik het idee..
IFC haalt niet veel uit op de G10 heb ik het idee..
Ik moet denk ik zelf ervaren wat een video-ish look is. Blijkbaar is dat niet in woorden uit te drukken op een begrijpelijke manier. Had er inderdaad overheen gelezen, maar ook al vind de reviewer dat het beter uit staat vind ik het een nadeel van de V10 serie. Ik bedoel, 2 belangrijke verkoopfeatures extra en dan zijn ze niet tegelijk in te zetten. Vraag me af overigens hoe dit komt, want dit impliceert dat THX meer is dan enkel vooringestelde beeldinstellingen maar dat het beeld actief beinvloed wordt door de beeldprocessor volgens een algoritme. Wellicht dat hierdoor geen rekenkracht meer over is voor de 24p smooth film functie.-Leon- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:03:
[...]
Picture quality
Contrast was absolutely excellent: blacks were incredibly deep while viewing with the room lights off, and the overall accuracy of the image meant that this highly stylised film was highly stylised in the way intended by the filmmakers - not as intended by a consumer electronics company's engineers! 24p input from the BD Player was handled correctly, too, without any 3-2 judder. The TV does feature a "24p Smooth Film" option, which creates a silly video-ish look by smoothing motion, but it's disabled at all times when using the THX mode (this is a good thing).
Je leest er overheen, maar die functie staat dus uit met THX mode, welke juist het beste beeld out-of-the-box geeft
waardoor ik de conclusie trek (en blijkbaar de reviewer ook) dat je hem beter uit dan aan kan laten
Dat is niet waar. IFC interpoleert wel degelijk tussenframes. Daar staat die C ook voor in die afkortingmorpheus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:00:
IFC kopieert het beeld een aantal maal. 24p op 96Hz is dus 24p x 4.
[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 07-05-2009 16:14 ]
Nickname does not reflect reality
IFC staat voor Intelligent Frame Creation. Daaruit concludeer ik niet direct dat er een beeld wordt geinterpoleerd. Immers extra copieen van een frame aanmaken, kan ook gezien worden als extra frame creation.Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:10:
[...]
Dat is niet waar. IFC interpoleert wel degelijk tussenframes. Daar staat die C ook voor in die afkortingEchter werkte die volgens mij niet voor 24p-content, daar was dan weer IFC Real Cinema voor en zo. Lekker handig allemaal ook
Spreek niet tegen dat je gelijk hebt. Voor zover ik begrepen heb heeft Panasonic de term IFC van verleden jaar overnomen, echter er een andere werking aan toegekend. Wat het nu precies is, is hierdoor erg onduidelijk. Mocht je gelijk hebben, dan betekend het dat je met films dus geen IFC aan kan zetten? Ik zie hier mensen daadwerkelijk die setting uitproberen om het beeld vloeiender te krijgen. Wat zou los daarvan de reden zijn dat deze functie niet beschikbaar is bij 24p content?
Daar zou dan weer weinig "intelligents" aan zijn maar met de marketingjongens weet je het inderdaad nooitmorpheus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:20:
IFC staat voor Intelligent Frame Creation. Daaruit concludeer ik niet direct dat er een beeld wordt geinterpoleerd. Immers extra copieen van een frame aanmaken, kan ook gezien worden als extra frame creation.
Dit is IFC (en Real Cinema):
"With a 50Hz video signal input, the Intelligent Frame Creation achieves high moving picture resolution even in fast-motion scenes. This function makes new frames that are calculated by speed and the direction of motion. And allows natural frame-to-frame transitions, for smooth motion images with high resolution. When reproducing a 24p movie source, the 24p Real Cinema function generates natural reproduction from the original 24 frames."
Hmm daar heb je een punt bedenk ik me. Bewegende sportbeelden werden niet scherper door IFC, tenminste niet een verbetering die ik kon opmerken. Wel was er een duidelijke verbetering bij scrollende tekst welke veel scherper werd. Iets dat met het dupliceren van beeldjes niet scherper kan worden.Brad Pitt schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:39:
[...]
Daar zou dan weer weinig "intelligents" aan zijn maar met de marketingjongens weet je het inderdaad nooit
Dit is IFC (en Real Cinema):
"With a 50Hz video signal input, the Intelligent Frame Creation achieves high moving picture resolution even in fast-motion scenes. This function makes new frames that are calculated by speed and the direction of motion. And allows natural frame-to-frame transitions, for smooth motion images with high resolution. When reproducing a 24p movie source, the 24p Real Cinema function generates natural reproduction from the original 24 frames."
Ik moet 24p smooth film gewoon met eigen ogen ervaren denk ik.
Zou het verschil out of the box (thx op V) zichtbaar beter zijn dan de out of de box g10/g15?..of zou je dit alleen maar waar kunnen nemen als je tv's naast elkaar heb staan. De vraag is HOE groot het verschil is.-Leon- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:43:
[...]
Tja, eerlijk gezegd lijkt het daar wel een beetje op. Die THX modus geeft dus out-of-the-box het beste beeld, maar daar is verder helemaal niks aan af te stellen. Een gecalibreerde G10 geeft hetzelfde beeld als de V10 geeft in THX mode.
Mij valt het eerlijk gezegd een klein beetje tegen, maar laten we hopen dat het NL/EU model (met meer instelmogelijkheden) kan zorgen voor een beter beeld.
Die v 50' is toch 2000 euro en als je zoals gezegd dcinema color en die smooth 24p niet gebruikt (omdat THX het beste beeld gaat geven) kun je eerder nadenken een lager model te nemen dat enkele honderder euro's scheelt die je kan gebruiken voor evt. een calibratie.....Zoals Morpheus schreef, apart dat ze bij de beste optie op deze tv hun 2 verkoop argumenten niet aan hebben staan..?! Dan is de vraag, naast uitstraling van de tv zelf natuurlijk...of de THX kwaliteit te evenaren is met calibratie of dat die V dat toch gaat overtreffen. Ik kan me voorstellen dat die V als basis al goed staat en die kwaliteit behoudt..en dat je de gecalibreerde G zo nu en dan opnieuw zou moeten calibreren dan om die thx kwaliteit te benaderen. Lastige keuze nog zeg..ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, haha.
Die g15 heeft geen thx optie toch?
[ Voor 4% gewijzigd door phemelrijk op 07-05-2009 17:19 ]
Anoniem: 296314
En als ze die V10 dan calibreren dan speelt die wel weer beter dan de G10.Zo blijf je bezig.-Leon- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:43:
[...]
Tja, eerlijk gezegd lijkt het daar wel een beetje op. Die THX modus geeft dus out-of-the-box het beste beeld, maar daar is verder helemaal niks aan af te stellen. Een gecalibreerde G10 geeft hetzelfde beeld als de V10 geeft in THX mode.
Ik ga op 2,5m van mijn toekomstige 50" zitten.Anoniem: 300526 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:54:
Weten we dit zeker?
Dat zou zonde zijn. Mijn kamer heeft een breedte van 4.5 meter. Kijkafstand met plasma word dus, give or take, 3.5 tot 4 meter.
Als we dit doorredeneren, dan zou je bij 720 binnen 3.15 moeten zitten om verschil te zien met SD.
Nou... lang geleden dat binnen 3.15 zat. Dan zou ik dus op bijna 4 meter afstand nauwelijks het verschil zien tussen 720 en 480. Laat staan 1080 en 480.
Bij een 50 inch 1080 zijn de pixels .57mm. Bij 720 zou dat .86mm zijn. Bij SD 1.3
Volgens mij zijn er hier weinig mensen die op 2 meter afstand van hun 50 inch zitten.
Ik zal me hier wat verder in verdiepen.
+1CobraX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:47:
Ik ga op 2,5m van mijn toekomstige 50" zitten.
Sterker nog, HDReady 50 inch
@1)Anoniem: 177701 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:50:
[...]
1)Los van het feit dat 24p dus niet perfect is, maakt het wel degelijk uit hoe vaak datzelfde beeld getoond wordt - zonder het creëren van tussenframes. Want op Amerikaanse fora barst het van de klachten over het ontbreken van een degelijke 24p playback in 96Hz bij Panasonic plasma's - in tegenstelling tot de Europese versies (bv: US G10 toont 24p op 48Hz wat geweldig flikkert).
2) Weet er iemand eigenlijk al het fijne van de nieuwe IFC Pro-functie op de nieuwe Panasonic plasma's? Deze zou toch nieuwe frames moeten creëren, maar niemand lijkt enig verschil waar te nemen als deze functie aan/uit staat.
3)Wat is trouwens het verschil met de 24p Smooth-feature op de V en Z-serie? Als de tv extra frames kan berekenen, kan hij dat toch ook voor 24p content?
Dat heeft te maken met flikkeren, niet schokken. Als 24p zonder IFC op 96hz word getoond flikkert het niet, het schokt wel met snelle bewegingen
(many thanks too brad...
Omgekeerd, 24p op 48hz maar MET goeie interpolatie zal een iets beter resultaat geven dan 24p op96hz zonder interpolatie.
@ 2)
Ik heb begrepen dat ieder beeldje 1 keer word geinterpoleerd, dus dan krijg je een 1-1-2-2 reeks op 96hz
IPV 1-2-3-4 op 96hz of 1-2-3 op 72hz. Dat laatste schijnt een Pioneer te kunnen.
Met snelle bewegingen zou het zichtbaar moeten zijn.
@ 3)
Tussen V en Z geen verschil, voorzover ik weet.
Ze rekenen alle 2 extra beelden bij op 24p, maar hebben verschillende standen.
Ik weet zeker dat andere hier er nog veel meer over kunnen vertellen.

Jup als je 24p Smooth Film niet gaat gebruiken, lijkt een ISF gecalibreerde G10 een veel betere optie. De Europese variant (TX-P50V10E) gaat waarschijnlijk extra picture controls hebben (zoals de Europese G10) en dan zie ik Cinema mode + ISF calibratie beter scoren dan THX mode. En het voordeel hiervan is dat 24p Smooth Film wel geactiveerd kan worden dan. Vind het ook jammer dat ze 24p Smooth Film niet verder besproken hebben.phemelrijk schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:15:
Zou het verschil out of the box (thx op V) zichtbaar beter zijn dan de out of de box g10/g15?..of zou je dit alleen maar waar kunnen nemen als je tv's naast elkaar heb staan. De vraag is HOE groot het verschil is.
Die v 50' is toch 2000 euro en als je zoals gezegd dcinema color en die smooth 24p niet gebruikt (omdat THX het beste beeld gaat geven) kun je eerder nadenken een lager model te nemen dat enkele honderder euro's scheelt die je kan gebruiken voor evt. een calibratie.....Zoals Morpheus schreef, apart dat ze bij de beste optie op deze tv hun 2 verkoop argumenten niet aan hebben staan..?! Dan is de vraag, naast uitstraling van de tv zelf natuurlijk...of de THX kwaliteit te evenaren is met calibratie of dat die V dat toch gaat overtreffen. Ik kan me voorstellen dat die V als basis al goed staat en die kwaliteit behoudt..en dat je de gecalibreerde G zo nu en dan opnieuw zou moeten calibreren dan om die thx kwaliteit te benaderen. Lastige keuze nog zeg..ik ben er nog niet uit wat ik ga doen, haha.
Die g15 heeft geen thx optie toch?
De G15 heeft voor zover ik weet geen THX mode.
Zeker weten !?!?!?!morpheus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:00:
[...]
IFC kopieert het beeld een aantal maal. 24p op 96Hz is dus 24p x 4.
24p smooth film interpoleert volgens de eerdere berichten nieuwe frames op basis van de verschillen tussen frame 1 en 2. 24p smooth film op 96Hz wordt zo in principe 96p omdat ieder beeld uniek is.

Volgens mij krijg je dan 48p X 2
96p krijg je wanneer 3 extra beelden aan het verschil tussen beeld 1 en 2 worden togevoegd.

De G10 toont elk beeldje gewoon 4x om flickering tegen te gaan. Dus 24p @ 96 Hz. Frames zullen er dan als volgt uitzien:
1-1-1-1
2-2-2-2
3-3-3-3
4-4-4-4
...
1-1-1-1
2-2-2-2
3-3-3-3
4-4-4-4
...
Dus de G10 kan dit niet?CobraX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:15:
De G10 toont elk beeldje gewoon 4x om flickering tegen te gaan. Dus 24p @ 96 Hz. Frames zullen er dan als volgt uitzien:
1-1-1-1
2-2-2-2
3-3-3-3
4-4-4-4
...
1-1-2-2
3-3-4-4
Dus GEEN 48p op 96hz maar "gewoon" 24P op 96hz?
Ik meen een sticker met IFC op de G10 te hebben gezien...
Wat ik wel raar vind, is hetvolgende (en ik vraag mij af of dit bij de G10/V10 ook zo gaat zijn):
Als ik mijn Mac Mini aansluit op de PZ80 Plasma van ouders dan kan ik daar dus 1920x1080 (Interlaced) @ 60 Hz kiezen (Progressive gaat ook via een trucje, maar dit heb ik nog niet getest). Gek genoeg merk ik geen hapering bij horizontal pans. De vraag is nu natuurlijk of de G10/V10 bij 24p content automatisch gaat zeggen dat hij 96 Hz moet gebruiken of dat hij dat enkel bij Bluray movies doet. M.a.w. zou in mijn geval niet gewoon 60 Hz gebruikt worden? Maar dan zou ik toch telecline judder moeten ondervinden d.m.v. de 2:3 pulldown?
Als ik mijn Mac Mini aansluit op de PZ80 Plasma van ouders dan kan ik daar dus 1920x1080 (Interlaced) @ 60 Hz kiezen (Progressive gaat ook via een trucje, maar dit heb ik nog niet getest). Gek genoeg merk ik geen hapering bij horizontal pans. De vraag is nu natuurlijk of de G10/V10 bij 24p content automatisch gaat zeggen dat hij 96 Hz moet gebruiken of dat hij dat enkel bij Bluray movies doet. M.a.w. zou in mijn geval niet gewoon 60 Hz gebruikt worden? Maar dan zou ik toch telecline judder moeten ondervinden d.m.v. de 2:3 pulldown?
CobraX, als je de PC als bron gebruikt, zal het gewoon op 60Hz werken. 24p zie je alleen als je een BR speler aansluit, of je PC op 24hz instelt.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nope volgens mij gewoon 4x dezelfde frame. Dat heb ik altijd opgevangen en overal zo gelezen. IFC staat voor Intelligent Frame Creation. Bij de PZ85 reeks stond dit voor frame interpolatie (dus tussenbeelden aanmaken die niet in de source aanwezig waren om het geheel vloeiender te maken).Anoniem: 300526 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:23:
[...]
Dus de G10 kan dit niet?
1-1-2-2
3-3-4-4
Dus GEEN 48p op 96hz maar "gewoon" 24P op 96hz?
Ik meen een sticker met IFC op de G10 te hebben gezien...
Bij de G10 zou dit staan voor 4x hetzelfde beeldje weergeven. Immers is hetzelfde beeldje 4x weergeven ook het aanmaken van extra frames. Maar wel 3 extra identieke frames. Maar identiek of niet, het blijven 3 extra frames die aangemaakt worden.
En hier is mijn bewijs:

En voor 24p Smooth Film is het dit:

[ Voor 6% gewijzigd door CobraX op 07-05-2009 18:38 ]
Idd, alleen de prijs zal dan wel een stuk hoger worden natuurlijk, want dan zit je op zo een minimaal 2200 euro voor die V (incl cal.), maar dan heb je ook wel wat natuurlijk! We zullen het live van persoon tot persoon moeten beoordelen in de winkel of die 24p smooth erop moet zitten of niet. Het verschil tussen een gecalibreerde g10/15 naar thx+ niveau zal groter zijn denk ik dan de V die al heel goed staat op THX preset en nog gecalibreert gaat worden. Ik kan me voorstellen dat als de THX al heel goed staat het zonde is voor een heel marginaal verschil te calibreren voor dat extra geld dat je dan kwijt bent. Maar wat je zegt..als je die smooth wilt is het het overwegen waard.CobraX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:01:
[...]
Jup als je 24p Smooth Film niet gaat gebruiken, lijkt een ISF gecalibreerde G10 een veel betere optie. De Europese variant (TX-P50V10E) gaat waarschijnlijk extra picture controls hebben (zoals de Europese G10) en dan zie ik Cinema mode + ISF calibratie beter scoren dan THX mode. En het voordeel hiervan is dat 24p Smooth Film wel geactiveerd kan worden dan. Vind het ook jammer dat ze 24p Smooth Film niet verder besproken hebben.
De G15 heeft voor zover ik weet geen THX mode.
Net zoals ik dacht dus.JvS schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:34:
CobraX, als je de PC als bron gebruikt, zal het gewoon op 60Hz werken. 24p zie je alleen als je een BR speler aansluit, of je PC op 24hz instelt.
Maar dan zou ik toch last moeten hebben van telecline judder? Gek genoeg merk ik daar niks van.
Overigens; over de zwartwaardes...
Ik vind mijn x10 vrij groen. Ook als ie uit staat... Hoort dat?
Ziet eruit als iets als een anti-glare laag ofzo...
Ik vind mijn x10 vrij groen. Ook als ie uit staat... Hoort dat?
Ziet eruit als iets als een anti-glare laag ofzo...
Wel klote dat ik zelf geen Bluray speler heb, anders kon ik hier thuis testen of ik kan leven met het ontbreken van 24p Smooth Film aangezien de PZ80 van ouders dit ook niet heeft. Aangezien mijn Mac Mini 1080i/p @ 60 Hz gebruikt, kan ik natuurlijk niet vergelijken.
Voor degene die een 50V10 heeft gekocht en in het noorden van het land woont houd ik me aanbevolen om een keer te mogen komen kijken. Ik kan weinig wijs uit alle verhalen en denk dat functies als 24p smooth film en IFC gewoon met eigen ogen beoordeeld moet worden.
Ik heb rechts beneden in mijn 50G10 een puntje van een speldekop groot dat geen kleur geeft,is dit zo'n dode pixel?Het zal verdorie toch niet waar zijn he,ik heb het ding amper een week.En nu?Gekocht bij een webshop(hun winkel is 8 km van mijn deur)Is hier garantie op?Is volgens mij een Frans toestel maar de winkel beweerde vorige week bij hoog en bij laag dat er garantie van Panasonic zelf was.Heeft hier iemand een idee wat ik nu best doe?
de px80 speelt 24p perfect af. Snap het hele gezeik over die 24p niet? Overrated rotzooi.CobraX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:52:
Wel klote dat ik zelf geen Bluray speler heb, anders kon ik hier thuis testen of ik kan leven met het ontbreken van 24p Smooth Film aangezien de PZ80 van ouders dit ook niet heeft.
Oprollen in een matras om je te beschermen tegen de boze wereld. Sorry hoor, 1 dode pixel ter grote van een speldenkop. Hoever zit jij op het scherm? 15cm? Kan jij dan uberhaupt nog wel iets van het beeld zien?Anoniem: 296314 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:32:
Heeft hier iemand een idee wat ik nu best doe?
[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 21:36 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Zéér grappig hoor.Ik zit op 3,20m.Nu ik hem heb gezien stoor ik mij daar enorm aan en op sommige momenten valt hij zeker op.Tis vrij simpel,ik heb 1500 euro neergelegd voor een tv waarvan alle pixel werken,en dan verwacht ik ook dat ze werken.Chevy454 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:34:
[...]
de px80 speelt 24p perfect af. Snap het hele gezeik over die 24p niet? Overrated rotzooi.
[...]
Oprollen in een matras om je te beschermen tegen de boze wereld. Sorry hoor, 1 dode pixel ter grote van een speldenkop. Hoever zit jij op het scherm? 15cm? Kan jij dan uberhaupt nog wel iets van het beeld zien?
Nog iemand een nuttig antwoord ivm de garantie?
Als hij op 3.2m afstand zichtbaar dan is veel groter als een speldenkop en dan valt hij misschien binnen de garantiebepalingen of de gehanteerde iso-normering. Als het echt 1 afzonderlijke pixel was dan zie je die op 3.20m niet.Anoniem: 296314 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:41:
Ik zit op 3,20m.Nu ik hem heb gezien stoor ik mij daar enorm aan en op sommige momenten valt hij zeker op
Volgens mij zit jij het probleem te overdrijven (een speldenkop op 3.2m afstand, dan moet jij eksterogen hebben) of heb je wel meer aan de hand als een enkele dode pixel. Dus: wat is de werkelijke omvang van het probleem.
[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 22:07 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als je gelukt hebt is het een in-actieve pixel. je kan proberen een paar plaatjes te maken met rood, groen en blauwe kleur (per plaatje) en deze op je scherm laten lopen (slideshow van die 3 plaatjes ofzo). Misschien dat ie dan tot leven komt en anders bellen met Panasonic hoe ze het met garantie doen.Anoniem: 296314 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:32:
Ik heb rechts beneden in mijn 50G10 een puntje van een speldekop groot dat geen kleur geeft,is dit zo'n dode pixel?Het zal verdorie toch niet waar zijn he,ik heb het ding amper een week.
Heeft hier iemand een idee wat ik nu best doe?
Het is geen vastzittende transistor zoals bij een LCD. De aansturing werkt niet, fosfor licht op of het licht niet op. Het kan niet vastzitten, ergo: het is een aansturingsprobleem welke niet op te lossen valt met wat plaatjes.-Leon- schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:07:
Misschien dat ie dan tot leven komt en anders bellen met Panasonic hoe ze het met garantie doen.
En betreffende de garantie. BartIngels heeft het geweldige plezier dat hij de TV in België heeft gekocht (als ik dat toch uit zijn post eerder in dit topic correct afleid). Alle garantie afhandelingen door E-care uitgevoerd in naam van Haagtechno kan hij dus vergeten sinds dat enkel voor Nederland geld.
[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 22:17 ]
Chevy ik weet goed wat ik zie he,ik ben ni scheel.Ik zie het vanop 3m20,puntje verandert ook van kleur.Op sommige kleuren zie je hem niet maar meestal wel.
Tjah ik woon dan ook in Belgie he,zou niet weten waarom ik dan in Nederland zou moeten kopen.Chevy454 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:16:
[...]
Het is geen vastzittende transistor zoals bij een LCD. De aansturing werkt niet, fosfor licht op of het licht niet op. Het kan niet vastzitten, ergo: het is een aansturingsprobleem welke niet op te lossen valt met wat plaatjes.
En betreffende de garantie. BartIngels heeft het geweldige plezier dat hij de TV in België heeft gekocht (als ik dat toch uit zijn post eerder in dit topic correct afleid). Alle garantie afhandelingen door E-care uitgevoerd in naam van Haagtechno kan hij dus vergeten sinds dat enkel voor Nederland geld.
Als je hem vanaf 3.2m ziet dan zijn er meerdere pixels kapot. Dat wordt tellen met je neus tegen het scherm. Dan weet je hoeveel (sub)pixels er exact kapot zijn. Let op: groen, blauw en rood zijn 3 losse subpixels! Samen vormen ze 1 pixel.Anoniem: 296314 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:16:
Chevy ik weet goed wat ik zie he,ik ben ni scheel.Ik zie het vanop 3m20,puntje verandert ook van kleur.Op sommige kleuren zie je hem niet maar meestal wel.
Als je ongeveer het juiste aantal weet dan maak je meer kans op een succesvolle garantie aanvraag op basis van de iso-normering gehanteerd door Panasonic. 1 dode pixel doen ze niets aan, 5 kapotte pixels in het midden is al garantie schat ik. In een hoek schat ik dat eerder 8 a 10 pixels zijn.
Tenzij Panasonic nog steeds de pixelperfect norm gebruikt maar dan is een goede onderbouwing enkel beter. Hoe dan ook: you're fucked omdat je in BE woont.
Ik mag zeggen dat ik België help te ontwikkelen. Ik doe namelijk ontwikkelingswerk. Maar in België zijn de prijzen hoger als in NL. Daarnaast is de garantie afhandeling in NL beter als in BE. Daarom dat je dus in NL had kunnen overwegen om te kopen. Maar sinds jij in Linter bij Leuven woont is dat eigenlijk geen serieuze optie.Anoniem: 296314 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:18:
Tjah ik woon dan ook in Belgie he,zou niet weten waarom ik dan in Nederland zou moeten kopen.
Hoe dan ook: alle garantiebepalingen die slaan op e-care kan jij vergeten sinds dat niet voor België geld. Al staat me er iets bij dat een andere firma de herstellingen pleegt voor Panasonic BE. Video Technical Service doet dat dus zo blijkt.
[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 22:33 ]
Tjah dan zullen het meerder pixels zijn he.Ken daar niks van,kan alleen zeggen dat het goed te zien is op mijn afstand.Morgen naar de winkel,zal zien wat ze zeggen.
Anoniem: 301514
Dat krijg je met die altijd stakende Fransen. Maken de zaken half afAnoniem: 296314 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:32:
Ik heb rechts beneden in mijn 50G10 een puntje van een speldekop groot dat geen kleur geeft,is dit zo'n dode pixel?Het zal verdorie toch niet waar zijn he,ik heb het ding amper een week.En nu?Gekocht bij een webshop(hun winkel is 8 km van mijn deur)Is hier garantie op?Is volgens mij een Frans toestel maar de winkel beweerde vorige week bij hoog en bij laag dat er garantie van Panasonic zelf was.Heeft hier iemand een idee wat ik nu best doe?
Nu kijken of de webshop zijn zaken (verplichtingen) wel netjes afwerkt.
Het wordt nog grappig, kijk maar eens op de website van Panasonic België. De 50G10 wordt er officieel nog niet verdeeld dus hoogstwaarschijnlijk is er ook geen garantie. Dus dat wordt nog grappig.Anoniem: 301514 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:37:
Dat krijg je met die altijd stakende Fransen. Maken de zaken half af![]()
Nu kijken of de webshop zijn zaken (verplichtingen) wel netjes afwerkt.
Ik kan me wel iets bij voorstellen dat Panasonic BE de dikke vinger geeft en de webshop (welke sowieso toch het eerste aanspreekpunt is) de garantie mag regelen. Dat wordt een retourtje richting de webshop denk ik.
Ze wordt wel verdeeld, overheen gekeken
[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 22:50 ]
Ja weet ik,ik heb eigenlijk geen zaken met Panasonic zelf,maar met de shop.Ga ze morgen eens een bezoekje brengen,misschien dat ze het proper oplossen.
Anoniem: 296545
Panasonic als moederbedrijf dus niet de importeur doet wel degelijk iets met 1 kapotte pixel, en volgens Europese richtlijnen heb je gewoon recht op garantie. Jij geeft zoals je zelf al aangeeft een schatting van hoe panasonic volgens jou er mee omgaat en ik kan uit ervaring zeggen dat dit niet zo werkt. Panasonic hanteert een pixelgarantie van 1 pixel... Ik heb zodoende een nieuwe tv gekregen zoals ook terug te lezen is op het vorige draadje en die daarvoor. Bartingels je kunt me even pmen en dan kan ik je zowel de papieren van Panasonic mailen als de papieren van Haagtechno, die laatste is geen partij waar jij mee zult te maken krijgen maar een goede richtlijn lijkt me.Chevy454 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:22:
[...]
Als je ongeveer het juiste aantal weet dan maak je meer kans op een succesvolle garantie aanvraag op basis van de iso-normering gehanteerd door Panasonic. 1 dode pixel doen ze niets aan, 5 kapotte pixels in het midden is al garantie schat ik. In een hoek schat ik dat eerder 8 a 10 pixels zijn.
Ja garantie volgens de ISO-normering als minimale eis. Als de fabrikant een strengere normering hanteert dan is dat beter voor de consumentAnoniem: 296545 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:17:
Panasonic als moederbedrijf dus niet de importeur doet wel degelijk iets met 1 kapotte pixel, en volgens Europese richtlijnen heb je gewoon recht op garantie.
Dus zero dead pixel garantie? Fijn om te horen dat Panasonic die garantie nog steeds hanteert. Vanuit kosten opzicht voor Panasonic snap ik echter nog niet waarom ze die niet hebben afgeschaft (tenzij ze zo een bepaalde kwaliteitsimago willen opbouwen bij de mensen) Hoe dan ook: heel mooi voor de consumentJij geeft zoals je zelf al aangeeft een schatting van hoe panasonic volgens jou er mee omgaat en ik kan uit ervaring zeggen dat dit niet zo werkt. Panasonic hanteert een pixelgarantie van 1 pixel...
Nu met de introduktie van de nieuwe full HD modellen van Panasonic begin ik steeds meer te denken aan een : Panasonic Viera TX-P42S10E of de Panasonic Viera TX-P46S10Epm31 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:53:
[...]
Inderdaad daarom ga ik deze ook aanschaffen! Ben wel erg blij dat er gelukkig nog een panasonic plasma in zilver is...
De 42"versie is alleen in het zilver (die m`n partner veel mooier vind) de 46 weet ik niet, maar heb hem alleen nog maar in het hoogglans zwart ontdekt.
Hij komt prima uit een recente test: http://reviews.cnet.co.uk...,39030219,49302146,00.htm
Voor een dikke € 200,-- meer heb je ipv 42"HD ready, een 42 " full HD 400hz en nog wat meer opties.
Wat de 46" versie gaat kosten weet ik nog niet, maar schat dat deze ronde de €1000,- gaat liggen (online)
Nu nog helederheid kwa prijs en misschien een gebruikervaring gaan zoeken en ik ben overstag !
Het wordt dan een 46" Panasonic plasma....
Anoniem: 256748
Ik heb thuis een Pioneer LX5090. Zit meer en meer te denken om een 50/54V10 te kopen.
Heeft iemand deze 2 al kunnen vergelijken. Qua zwartwaarde zal ik er niet op vooruit gaan, maar misschien wel op beweging. Daar zit de pio toch nog niet helemaal op punt.
Heeft iemand deze 2 al kunnen vergelijken. Qua zwartwaarde zal ik er niet op vooruit gaan, maar misschien wel op beweging. Daar zit de pio toch nog niet helemaal op punt.
Eerst de RS6 eruit, nu de GS10 en dan nog eens de pio 5090?Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:20:
Ik heb thuis een Pioneer LX5090. Zit meer en meer te denken om een 50/54V10 te kopen.
Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte! Hopelijk krijg je een nieuwe TV.Anoniem: 296314 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:48:
Ja weet ik,ik heb eigenlijk geen zaken met Panasonic zelf,maar met de shop.Ga ze morgen eens een bezoekje brengen,misschien dat ze het proper oplossen.
haha ja als je het zo zegt dan klinkt het best erg. ja die pio moet niet weg maar ben eens benieuwd gewoon hoe de nieuwe panny's zijn. Vind de V reeks in ieder geval heel mooi.Chevy454 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:23:
[...]
Eerst de RS6 eruit, nu de GS10 en dan nog eens de pio 5090?Wat ben jij van plan
Ze noemen dit het upgrade virus denk ik
Is er een manier om IFC te testen? als ik bijv een HD film opzet met mijn PS3 en zet IFC aan of uit dan zie ik echt geen verschil... ook niet in de langzamere pans..
Heb mijn tv 42G10 nu precies 1 week up-and-running en ben zeer tevreden over het beeld, heb toch de instellingen veranderd naar Cinema met kleur warm, dat geeft zeker een natuurgetrouwer beeld!!
Er is me alleen opgevallen gisteren tijdens voetbal kijken dat bij snelle camera bewegingen (naar links en rechts) er aan de rechter kant van het beeld een soort van iets donkerdere band ontstaat over het groen van het veld... van 1 a 2 cm breed.. Zodra de camera weer stil staat is het veld weer egaal groen. Bij langzame of hele snelle camera bewegingen (van de een naar de andere kant van het veld in 1x) is het ook niet te zien.
(Heb het contrast nog laag staan (28 ofzo in cinema modus) als ik het contrast opschroef en de helderheid wat terugschroef lijkt dit zo goed als verdewenen. Is meer mensen dit opgevallen?
Het is overigens op meerdere bronnen waarneembaar (dvd recorder/decoder) dus het lijkt wel in de TV te zitten.
Er is me alleen opgevallen gisteren tijdens voetbal kijken dat bij snelle camera bewegingen (naar links en rechts) er aan de rechter kant van het beeld een soort van iets donkerdere band ontstaat over het groen van het veld... van 1 a 2 cm breed.. Zodra de camera weer stil staat is het veld weer egaal groen. Bij langzame of hele snelle camera bewegingen (van de een naar de andere kant van het veld in 1x) is het ook niet te zien.
(Heb het contrast nog laag staan (28 ofzo in cinema modus) als ik het contrast opschroef en de helderheid wat terugschroef lijkt dit zo goed als verdewenen. Is meer mensen dit opgevallen?
Het is overigens op meerdere bronnen waarneembaar (dvd recorder/decoder) dus het lijkt wel in de TV te zitten.
[ Voor 21% gewijzigd door Nachtapotheker op 08-05-2009 08:42 ]
Je kung de toegevoegde waarde van IFC goed zien bij tickerbars en aftiteling. Bijvoorbeeld bij de aftiteling van DWDD, deze verloopt onscherp/schokkerig met IFC uit en soepel als het aan staat. Dit is bij mij op de P46G10 bij digitale TV via SCART. In het DEMO-programma van Panasonic in de winkels laten ze de werking van IFC ook altijd zien aan de hand van text die door het scherm loopt, waarbij het beeld is gesplitst in de linkerhelft met IFC aan en de rechterhelft met IFC uit.Imperium schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:24:
Is er een manier om IFC te testen? als ik bijv een HD film opzet met mijn PS3 en zet IFC aan of uit dan zie ik echt geen verschil... ook niet in de langzamere pans..
Ik weet niet of dit ook zo werkt bij HDMI, 1080P. Hier ergens stond ook dat IFC niet werkt bij 24P, maar dat heb ik allemaal nog niet kunnen testen (gisteravond is de TV geleverd ;-)).
[ Voor 34% gewijzigd door salgera op 08-05-2009 09:41 . Reden: nog meer informatie! ]
Het upgrade virus zeg jij? Wat wil jij dan nemen na de GS10? dacht dat jij wou gaan downgraden qua zuiverheid om zo minder kritisch te zijn qua geluidsbeeld.Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 02:54:
Ze noemen dit het upgrade virus denk ik, (alleen weet ik niet als je een pio echt kan upgraden momenteel), vandaar het dilemma.
De pio kan je niet echt upgraden, toch niet met de huidige generatie van panny's denk ik. Eerlijk is eerlijk, de 50G10 lijkt me erg leuk maar ik wacht toch nog even een paar maanden. Mijn 42px80 is volgens mij net een jaar oud

offtopic:
Waar koop jij jouw audio spul? Ik woon 15minuten van bij u
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2009 09:39 ]
Chevy, kan je eens een screenshot van een windows en grafisch beeld op 1280x720 fotograferen? Ik ben wel benieuwd hoe die PX80 dat laat zien.
Zou het ook graag willen weten want heb in dezelfde winkel gekochtCobraX schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 02:14:
[...]
Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte! Hopelijk krijg je een nieuwe TV.

maar er bestaan wettelijke bepalingen voor defecten in de garantie periode, feit is dat hij zijn toestel gekocht heeft in de een Belgische winkel. Dus is deze winkel in eerste instantie verantwoordelijk en dan moet deze maar beslissen hoe en wat er moet gedaan worden om de zaak op te lossen.
Weet niet of jullie in Nederland ook zoiets hebben als "test aankoop" weet uit ervaring dat dit een uitstekend hulpmiddel is.
Heb zelf een heel raar geval aan de hand gehad met "Vandenborre" mijn nieuwe gsm bleek een herstelde gebruikte te zijn en had heel veel moeite gekost om maar ergens en oplossing te vinden totdat ik vertelde dat ik "TEST AANKOOP" gecontacteerd had .... alles raakte mooi opgelost
Hmm, ik heb dit gisteren ook allemaal gedaan. DVI-HDMI kabel op nVidia 8800GT naar P46G10, en dan kan ik inderdaad met die balkjes schuiven. De G10 geeft aan dat hij 1080P invoer krijgt (overscan op TV uitgezet). Maarrr, de 'pixelmapping' is niet 1 op 1. Dat zie je goed bij de Windows-lettertjes.Ferry34 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:51:
[...]
Ik heb ff wat foto's gemaakt, uit de losse hand en dus een beetje bewogen.
Op de eerste foto zie je wanneer ik in de instellingen van de Nvidia ben.
Deze optie heet dus formaat van het hdtv bureaublad aanpassen
[afbeelding]
en hieronder zie je de sliders daadwerkelijk in beeld. Je pakt ze met de muiswijzer en je schuift ze naar de goede positie.
[afbeelding]
Excuses voor het beetje off-topic, maar er zijn/waren een hoop mensen met dit probleem.
Hm, ik zie dat de foto's nog te groot zijn. Ik probeer ze nog aan te passen.
Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om 1 op 1 de pixels weer te geven of kan ik hiervoor beter de PC/monitor ingang op de G10 gebruiken? Dat met die sliders zie ik als compensatie en dat levert altijd veerschuiving van de pixels op... toch?
Anoniem: 301553
Ik volg het forum al een tijdje (va deel 1) en ben van plan vandaag een 42 G10 te gaan kopen.
Weet iemand de maten van de verpakking, dan ga ik even meten of ik ´m zelf kan meenemen, zodat ik vandaag nog kan gaan genieten...
De vraag is al eerder langsgekomen, maar volgens mij is er nog geen reactie op geweest.
Weet iemand de maten van de verpakking, dan ga ik even meten of ik ´m zelf kan meenemen, zodat ik vandaag nog kan gaan genieten...
De vraag is al eerder langsgekomen, maar volgens mij is er nog geen reactie op geweest.
Je moet overscan in het menu van de 46G10 uitzetten, dan is het opgelostsalgera schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:49:
[...]
Hmm, ik heb dit gisteren ook allemaal gedaan. DVI-HDMI kabel op nVidia 8800GT naar P46G10, en dan kan ik inderdaad met die balkjes schuiven. De G10 geeft aan dat hij 1080P invoer krijgt (overscan op TV uitgezet). Maarrr, de 'pixelmapping' is niet 1 op 1. Dat zie je goed bij de Windows-lettertjes.
Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om 1 op 1 de pixels weer te geven of kan ik hiervoor beter de PC/monitor ingang op de G10 gebruiken? Dat met die sliders zie ik als compensatie en dat levert altijd veerschuiving van de pixels op... toch?
Hmm, vreemd.JvS schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:56:
[...]
Je moet overscan in het menu van de 46G10 uitzetten, dan is het opgelost. Ik heb dit scherm ook en ook met dvi - hdmi aangesloten. Op 1080p heb ik gewoon pixelperfect beeld (ik heb hem overigens op 1280x720 ingesteld vanwege de afstand die ik er af zit, zo is windowstekst leesbaarder).
Neen, ik heb duidelijk gemeld (hoop iksalgera schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:49:
[...]
Hmm, ik heb dit gisteren ook allemaal gedaan. DVI-HDMI kabel op nVidia 8800GT naar P46G10, en dan kan ik inderdaad met die balkjes schuiven. De G10 geeft aan dat hij 1080P invoer krijgt (overscan op TV uitgezet). Maarrr, de 'pixelmapping' is niet 1 op 1. Dat zie je goed bij de Windows-lettertjes.
Jouw G10 tv kan een 1920x1080 1:1 pixelmappen en moet niet gaan werken met die sliders. Het enige wat jij moet doen is
- de overscan op de tv uitzetten (Menu-Instellingen-Beeldscan Uit)
-de overscan op de pc uitzetten
Aangezien ik deze laatste optie zelf niet nodig heb, weet ik niet precies waar deze zit.
Ik verwacht dat deze zit bij Nvidia Control Panel-Video en Televisie-Formaat van het DHTV-bureaublad wijzigen
waarna je bij optie 2 moet aankruisen: Het formaat van mijn bureaubladformaat niet wijzigen.
Mensen die dit kunnen bevestigen, want ik ben daar niet 100% zeker van.
Laat ff weten of het is gelukt.
[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 08-05-2009 10:28 ]
Vraag voor de 42px80 bezitters. Is het normaal dat je een rode ruis ziet, vooral rechtonder als het toestel b.v op bron HDMI1 staat?. Op aan en in standby zeg maar. Deze ruis verdwijnt wel enigsinds naar mate b.v m'n HDX1000 afspeelt maar toch zie je het door het zwart heen..lichterlijk.
Wat denken jullie?..Pick en return aanspreken?
Wat denken jullie?..Pick en return aanspreken?
Tubes....It's what make music music!
Je zult eerst ff zeker moeten weten of het niet aan de kabel of de Popcorn hour ligt. Daarna Panasonic bellen of als je hem werkelijk net hebt via de winkel.
Wat gebeurt er trouwens als je een andere hdmi input pakt?
Zelfs ik krabte nog een keer achter mn oren toen ik het allemaal las.
Vraag het ff hier, ik weet zeker dat een tijdje geleden alle instellingen door iemand gepost waren voor vloeieinde weergave bij dvd, tv en blu-ray!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.2025
Lees die post van Gunnie maar s, mijn hemel wat een instellingen!
Hier heb je volgens LOTS de juiste instellingen voor de verschillende content
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.2175
Ifc-pro is het creëren van tussenframes. Dat is die nieuwe 600 hz sub field drive blabla. Waar de vorige ifc het beeld naar een motion resolution kreeg van 900, zorgt de ifc pro voor een motion reso van 1080.
Geen marketing bulls dus
Wat gebeurt er trouwens als je een andere hdmi input pakt?
Heb jij je wel goed verdiept in de instellingen van de Pioneer. Die kan volgens de bezitters wèl een vloeiend beeld weergeven, maar dan moet je de instellingen wel goed zetten en dat is niet gemakkelijk.Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:20:
Zelfs ik krabte nog een keer achter mn oren toen ik het allemaal las.
Vraag het ff hier, ik weet zeker dat een tijdje geleden alle instellingen door iemand gepost waren voor vloeieinde weergave bij dvd, tv en blu-ray!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.2025
Lees die post van Gunnie maar s, mijn hemel wat een instellingen!
Hier heb je volgens LOTS de juiste instellingen voor de verschillende content
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72495.2175
Ik zag het laatst in een voorstukje in de bioscoop. De haperingen waren ongekend, dat ik dat nooit eerder heb gezien! Tijdens de film zat ik me aan de beeldkwaliteit te ergeren, dus heb ik niet meer op de judder gelet. Het was een animatie (madagascar 2), dus misschien werkt dat weer anders.Anoniem: 177701 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:50:
[...]
Toch enkele bemerkingen:
1) In de bioscoop - waar 24p speciaal voor uitgevonden is - is het scherm nog véél groter dan 100 cm. Waarom valt het daar niet op / of stoort het alleszins quasi niet? Daar zal de auto bv 8 m ipv cm verspringen ...
Ifc-pro is het creëren van tussenframes. Dat is die nieuwe 600 hz sub field drive blabla. Waar de vorige ifc het beeld naar een motion resolution kreeg van 900, zorgt de ifc pro voor een motion reso van 1080.
Geen marketing bulls dus
[ Voor 114% gewijzigd door Ferry34 op 08-05-2009 10:54 ]
Vandaag contact gehad met de shop ivm dode pixel.Heb foto's moeten doorsturen.Binnen 10 minuten antwoord gehad.Ze gingen het probleem doorgeven aan Panasonic die me zullen contacteren voor een afspraak.Komen blijkbaar toch aan huis.
Dan zou Panasonic beslissen of het toestel vervangen of hersteld wordt.
Ben benieuwd.
Dan zou Panasonic beslissen of het toestel vervangen of hersteld wordt.
Ben benieuwd.
Ik kan me herinneren dat er ergens in het panasonic plasma gedeelte enkele Reviews stonden over de G10 series.
Kan iemand mij aan die linkjes helpen?
Kan iemand mij aan die linkjes helpen?
Never mind.. tis me al gelukt.. hier een opsomming van hetgeen ik zo snel vinden kon:
Panasonic TX-P42G10
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1237901339
Panasonic TX-L32G10 Review
http://www.hdtvtest.co.uk...txl32g10b-20090401142.htm
Panasonic's TC-P50G10
http://hdguru.com/panasonic-tcp50g10-50-plasma-review/416/
http://www.engadgethd.com...-review-from-the-hd-guru/
Panasonic TX-P42G10
Panasonic's TC-P50G10
Dat wil ik wel doen, ik kan het echter niet. Ik ben niet tweaker genoeg vrees ik, heb geen htpcJvS schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:40:
Chevy, kan je eens een screenshot van een windows en grafisch beeld op 1280x720 fotograferen? Ik ben wel benieuwd hoe die PX80 dat laat zien.
Of als je denkt dat een netbook als bron geschikt is dan wil ik dat wel eventjes aansluiten
Toevallig staat de tv hier aan: nee heb hier geen last van.silitek schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:17:
Vraag voor de 42px80 bezitters. Is het normaal dat je een rode ruis ziet, vooral rechtonder als het toestel b.v op bron HDMI1 staat?. Op aan en in standby zeg maar. Deze ruis verdwijnt wel enigsinds naar mate b.v m'n HDX1000 afspeelt maar toch zie je het door het zwart heen..lichterlijk.
Gebruik eerst een andere bron / kabel. Ookal geloof ik niet in elfjes maar op een kabel (ook een 100 euro kabel) zit spreiding op de kwaliteit. * Chevy454 heeft HDMI kabels van 25 euro. Maar de bron heeft zeker invloed.Wat denken jullie?
Het is eerst een kwestie van testen denk ik.
Heb jij het zo verwoord? Ik had dode pixels (meervoud) gezegd.Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:01:
Vandaag contact gehad met de shop ivm dode pixel.
Ik denk dat Video Technical Service dat gaat regelen voor Panasonic. Thans, dat staat op de website van Panasonic.beKomen blijkbaar toch aan huis.
Zal eerder vervangen worden denk ik.Dan zou Panasonic beslissen of het toestel vervangen of hersteld wordt.
[ Voor 75% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2009 11:34 ]
ALleen wel zo dat op de Amerikaanse g10 een thx mode en viera cast zit die hier op de EURO modellen niet zit. Dit thx mode krijgen we hier vanaf de V.Dacide schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:18:
Never mind.. tis me al gelukt.. hier een opsomming van hetgeen ik zo snel vinden kon:
Panasonic TX-P42G10
Panasonic's TC-P50G10
Volgens mij maakt kwaliteitsverschil van HDMI kabels niks uit. Het is namelijk digitaal, dus een 0 of een 1. Oftewel hij doet 't wel of hij doet 't niet (door bijvoorbeeld een kabelbreuk). Kwaliteitsverlies in beeld kan volgens mij niet bij een digitale connectie/kabel.Chevy454 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:23:
[...]
Gebruik eerst een andere bron / kabel. Ookal geloof ik niet in elfjes maar op een kabel (ook een 100 euro kabel) zit spreiding op de kwaliteit. * Chevy454 heeft HDMI kabels van 25 euro. Maar de bron heeft zeker invloed.
[...]
Beetje offtopic, maar als er 1-tjes als 0-lletjes worden doorgegeven krijg je toch juist storing?salgera schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:42:
[...]
Volgens mij maakt kwaliteitsverschil van HDMI kabels niks uit. Het is namelijk digitaal, dus een 0 of een 1. Oftewel hij doet 't wel of hij doet 't niet (door bijvoorbeeld een kabelbreuk). Kwaliteitsverlies in beeld kan volgens mij niet bij een digitale connectie/kabel.
Dus hoe minder dat voorkomt hoe beter de kwaliteit?
Money for nothin' and your chicks for free
Daarom zit er vaak ook foutdetectie op de stroom aan 0-tjes en 1'tjes. Een 0 wordt niet zo snel een 1 of andersom. Helaas/gelukkig weet ik hier technisch hier niet zoveel vanaf, maar wat ik wel weet is dat kwaliteitsverlies bij digitaal (bijna?) niet optreedt en bij analoog wel. (Los van het omzetten van analoog naar digitaal (en evt. andersom) wat weer wel kwaliteitsverlies oplevert. Het transport van een digitaal signaal levert geen kwaliteitsverlies op).DeeJee schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:48:
[...]
Beetje offtopic, maar als er 1-tjes als 0-lletjes worden doorgegeven krijg je toch juist storing?
Dus hoe minder dat voorkomt hoe beter de kwaliteit?
Aha ok. Wist ik niet
Money for nothin' and your chicks for free
Wanneer mijn ATI Radeon 4670 via HMDI een 1080@24-signaal (ipv 1080@60) levert aan de G10, spelen 24p-HD films eindelijk perfect af zonder storende schokken!
Enige bizarre nevenverschijnsel: het geluid en beeld zijn niet meer gesynchroniseerd!
Aan het bronmateriaal kan het niet liggen, want beeld en geluid lopen in 1080@60 wel perfect gelijk.
Gebruik de laatste Catalyst driver (9.4) en Media Player Home Cinema + Haali splitter om via DirectX de CPU load te beperken tot 10%. Werkt allemaal perfect in 1080@60.
Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Op internet vind je trouwens veel mensen die hetzelfde meemaken, zowel met NVIDIA als ATI kaarten. Check dit forum.
Nog een vervelend probleem: de plasma ondersteunt wel 24Hz, maar de monitor niet. Bij 'clonen' valt computerscherm dus uit en moet ik op plasma gaan kijken die redelijk ver staat van de pc.
Via extended desktop-modus werken mediaplayers niet (VLC en MP HC getest). Is hier een handige oplossing (of programma) voor, zodat beeldinstellingen van beelscherm en plasma verschillend blijven?
Enige bizarre nevenverschijnsel: het geluid en beeld zijn niet meer gesynchroniseerd!
Aan het bronmateriaal kan het niet liggen, want beeld en geluid lopen in 1080@60 wel perfect gelijk.
Gebruik de laatste Catalyst driver (9.4) en Media Player Home Cinema + Haali splitter om via DirectX de CPU load te beperken tot 10%. Werkt allemaal perfect in 1080@60.
Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Op internet vind je trouwens veel mensen die hetzelfde meemaken, zowel met NVIDIA als ATI kaarten. Check dit forum.
Nog een vervelend probleem: de plasma ondersteunt wel 24Hz, maar de monitor niet. Bij 'clonen' valt computerscherm dus uit en moet ik op plasma gaan kijken die redelijk ver staat van de pc.
Via extended desktop-modus werken mediaplayers niet (VLC en MP HC getest). Is hier een handige oplossing (of programma) voor, zodat beeldinstellingen van beelscherm en plasma verschillend blijven?
Dat kloptsalgera schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:42:
Volgens mij maakt kwaliteitsverschil van HDMI kabels niks uit.
Het is soms toch iets subtieler, je mist dan informatie waardoor je haperingen in het beeld krijgt (wel signaal, geen signaal) maar geen kwaliteitsverlies.Oftewel hij doet 't wel of hij doet 't niet (door bijvoorbeeld een kabelbreuk).
Fundamenteel ben ik het met je eens: het werkt of het werkt niet. Doch het uitsluiten door een andere kabel kan geen kwaad.
Dit is dus niet waar, je kunt wel degelijk digitale ruis (witte spikkels) krijgen bij een brakke HDMI kabel. Dit heb ik zelf ondervonden. Maar inderdaad de meeste goedkope kabels voldoen prima bij korte lengtes! Bij langere lengtes is het wel raadzaam een betere kabel te kopen.salgera schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:42:
[...]
Volgens mij maakt kwaliteitsverschil van HDMI kabels niks uit. Het is namelijk digitaal, dus een 0 of een 1. Oftewel hij doet 't wel of hij doet 't niet (door bijvoorbeeld een kabelbreuk). Kwaliteitsverlies in beeld kan volgens mij niet bij een digitale connectie/kabel.
Tot nu toe van wat ik heb gehoord B&W 805 of dynaudio focus 140. Maar de B&W 685 vind ik ook heel goed. Ok, de 805 klinkt beter maar geen 1900 euro beter. Moeilijk.Chevy454 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:35:
[...]
Het upgrade virus zeg jij? Wat wil jij dan nemen na de GS10? dacht dat jij wou gaan downgraden qua zuiverheid om zo minder kritisch te zijn qua geluidsbeeld.
De pio kan je niet echt upgraden, toch niet met de huidige generatie van panny's denk ik. Eerlijk is eerlijk, de 50G10 lijkt me erg leuk maar ik wacht toch nog even een paar maanden. Mijn 42px80 is volgens mij net een jaar oudDat is de gemiddelde gebruiksduur van mijn HT apparatuur
offtopic:
Ja ik denk dat je met de pio gelijk hebt. Ik vrees dat ik moet wachten op de 2010 modellen. Naar het schijnt gaan deze wel beter zijn. Maar eerst zien en dan geloven.
De foutcorrectie zit echter alleen op audio en niet op beeld, dus dat gaat niet op.salgera schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:55:
[...]
Daarom zit er vaak ook foutdetectie op de stroom aan 0-tjes en 1'tjes. Een 0 wordt niet zo snel een 1 of andersom. Helaas/gelukkig weet ik hier technisch hier niet zoveel vanaf, maar wat ik wel weet is dat kwaliteitsverlies bij digitaal (bijna?) niet optreedt en bij analoog wel. (Los van het omzetten van analoog naar digitaal (en evt. andersom) wat weer wel kwaliteitsverlies oplevert. Het transport van een digitaal signaal levert geen kwaliteitsverlies op).
Een cd speler heeft bijvoorbeeld deze correctie, maar bij beeld werkt dat dus niet.
Dat is ook niet waar, je kan zeker verlies in beeldkwaltiteit krijgen. Dit is echter bij korte afstanden niet zichtbaar en het maakt absoluut niet uit of je een hdmi kabel koopt van €6 of van €160.salgera schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:42:
[...]
Bij langere afstanden hebben duurdere kabels wèl nut, maar deze discussie is allang gevoerd
Overigens had een tijdje geleden iemand wèl beeldproblemen met zn ps3 terwijl hij blu-ray zat te kijken. Ik meen dat hij rode spikkeltjes in het beeld zag.
Toen hij een andere hdmi kabel kocht (die hij gebruikte was er eentje van €5) was het probleem verholpen.
Ik gebruik alleen maar hdmi kabels van €10 en doen het perfect.
[ Voor 41% gewijzigd door Ferry34 op 08-05-2009 16:46 ]
Anoniem: 291698
Zoals vele onder jullie zit ik te wachten tot de 50V10 bij de dealers zal verschijnen.
Ondertussen heeft een nieuw scherm mijn attentie getrokken.
Het gaat over de LG 50PS8000. Wat mij opvalt is dat de featers ongeveer hetzelfde zijn.
LG heeft wel bluetooth maar dan geen viera cast,..., LG heeft een ISF picture mode..
Maar het belangrijkste is dat de 50inch maar 1500 euro zou kosten.
Heeft iemand het model van panasonic en LG is deftig vergeleken en kan je me vertellen waarom panasonic en geen LG???
(Ben altijd zelf panasonic fan geweest maar voor 500 euro besparing wil ik LG wel is proberen)
Edit: Ondertussen heb ik al gezien dat hij in winkels aan 1199 staan
Het gaat over de LG 50PS8000. Wat mij opvalt is dat de featers ongeveer hetzelfde zijn.
LG heeft wel bluetooth maar dan geen viera cast,..., LG heeft een ISF picture mode..
Heeft iemand het model van panasonic en LG is deftig vergeleken en kan je me vertellen waarom panasonic en geen LG???
(Ben altijd zelf panasonic fan geweest maar voor 500 euro besparing wil ik LG wel is proberen)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 291698 op 08-05-2009 17:25 ]
Nog even terugkomend op mijn bericht van gisteren;
Zijn er meer mensen die de off-state van hun scherm ook vrij groen vinden, of is er over de mijne toevallig een emmer groene verf heen gevallen?
Zoals ik zei; het heeft licht iets weg van een anti-glare laag op een brillenglas, maar het beperkt wel de zwartweergave.
Zijn er meer mensen die de off-state van hun scherm ook vrij groen vinden, of is er over de mijne toevallig een emmer groene verf heen gevallen?
Zoals ik zei; het heeft licht iets weg van een anti-glare laag op een brillenglas, maar het beperkt wel de zwartweergave.
Kun je het geluid niet via een versterker laten lopen waar je de delay in kan stellen?Anoniem: 177701 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:04:
Wanneer mijn ATI Radeon 4670 via HMDI een 1080@24-signaal (ipv 1080@60) levert aan de G10, spelen 24p-HD films eindelijk perfect af zonder storende schokken!
Frank Martin schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:16:
[...]
Kun je het geluid niet via een versterker laten lopen waar je de delay in kan stellen?
Heb geen versterker. Maar heb het inmiddels opgelost door plasma als enige en primary display in te stellen. Geen 'clonen of extenden' dus, dan loopt het geluid klaarblijkelijk wel mooi samen met het beeld op 24Hz.Frank Martin schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:16:
[...]
Kun je het geluid niet via een versterker laten lopen waar je de delay in kan stellen?
Iemand ervaring met Hydravision van ATI? Misschien lukt het daarmee om 2 verschillende desktops met verschillende instellingen te hebben: 1 pc desktop met bepaalde resolutie op 50Hz / 1 flatscreen op 1080@24Hz. Ideaal zou ook zijn dat je perfect kan doorwerken op de pc-desktop en op de andere een film tonen. Is dit mogelijk?
Misschien dat de black level van deze lg niet zo laag en diep zwart geeft als de pana's.Anoniem: 291698 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:06:
Zoals vele onder jullie zit ik te wachten tot de 50V10 bij de dealers zal verschijnen.
Kijk hier maar eens naar een review
[ Voor 12% gewijzigd door phemelrijk op 08-05-2009 19:05 ]
Vanmiddag al telefoon gehad van Panasonic service center ivm dode pixel.Zeer vriendelijke dame aan de lijn met kennis van zaken.Ging het probleem aankaarten bij Panasonic zelf,en wist te vertellen dat er wel degelijk garantie zit op een dode pixel.Zeker omdat het toestel amper een week oud is.Ze kon me niks beloven maar naar alle waarschijnlijkheid dacht ze wel dat het toestel normaal gezien vervangen zou worden.Maandag zou Panasonic dan zelf contact opnemen.Ik moet nergens naartoe met het toestel,dat komen ze aan huis doen beweerde ze.Heb haar ook verteld dat het wss geen Belgisch toestel is,en dat maakte volgens haar niet uit,zolang het maar een CE(europees)toestel is.
Hoop dat het allemaal zal verlopen zoals mij werd meegedeelt.
Die Pio is nog maar op 1 manier te upgraden --> KRP-500A/MAnoniem: 256748 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:38:
Tot nu toe van wat ik heb gehoord B&W 805 of dynaudio focus 140. Maar de B&W 685 vind ik ook heel goed. Ok, de 805 klinkt beter maar geen 1900 euro beter. Moeilijk.
Ja ik denk dat je met de pio gelijk hebt. Ik vrees dat ik moet wachten op de 2010 modellen. Naar het schijnt gaan deze wel beter zijn. Maar eerst zien en dan geloven.
of je kan hem natuurlijk nog laten calibreren (mijn gaat 19-5 gedaan worden).
De zwartwaardes van de G (en Engelse V) zijn vergelijkbaar met de KURO 8G.
de 685 zijn nette speakers
Nautilus bijvoorbeeld
wanneer pana is gekocht bij authorised dealer 2 jaar 100% pixelgarantie!Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:04:
Vanmiddag al telefoon gehad van Panasonic service center ivm dode pixel.Zeer vriendelijke dame aan de lijn met kennis van zaken.Ging het probleem aankaarten bij Panasonic zelf,en wist te vertellen dat er wel degelijk garantie zit op een dode pixel.Zeker omdat het toestel amper een week oud is.Ze kon me niks beloven maar naar alle waarschijnlijkheid dacht ze wel dat het toestel normaal gezien vervangen zou worden.Maandag zou Panasonic dan zelf contact opnemen.Ik moet nergens naartoe met het toestel,dat komen ze aan huis doen beweerde ze.Heb haar ook verteld dat het wss geen Belgisch toestel is,en dat maakte volgens haar niet uit,zolang het maar een CE(europees)toestel is.
Op voorhand kan je al met 90% zekerheid zeggen dat een Panasonic TV beter is dan een LG TV. Het prijsverschil voel je dan ook wel.Anoniem: 291698 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:06:
Vergelijk ze hier maar eens (vooral scores m.b.t. beeldkwaliteit): 50" Panasonic V10 vs 50" LG PS8000
En vergeet ook niet dat de Europese V10 (V10E i.p.v. V10B) waarschijnlijk nog beter zal zijn vanwege de extra picture controls.

Als de LG 50PS8000 daadwerkelijk voor 1199 te koop is dan is het misschien wel een mooi alternatief voor de mensen die aan het wachten zijn op de Panasonic P50S1. Persoonlijk zou ik zelf nog even doorsparen (en meer reviews afwachten).
Volgens die dame van het service center moet het een europees model zijn om van de 100% pixelgarantie te kunnen genieten.Bever! schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:10:
[...]
wanneer pana is gekocht bij authorised dealer 2 jaar 100% pixelgarantie!
Ik ben benieuwd,hou mijn hart al vast.
Anoniem: 301553
Weet er iemand welke bestand typen (foto en video) er afgespeeld kunnen worden op de G10 via het SD slot?
Ik zie bij het onderste plaatje "newly created 6 frames" en in de tekening zie je er inderdaad 7.CobraX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:35:
[...]
En hier is mijn bewijs:
[afbeelding]
En voor 24p Smooth Film is het dit:
[afbeelding]
Dat is knap. HEEEEL knap.
Een 96hz TV die 168 frames per seconde aankan.

Ik heb nog steeds het idee dat de zelfs de V serie 48p X 2 weergeeft. Dat is al een stuk beter dan de pz800
maar nog niet echt 96p...
Je ziet 7 frames op de plek waar er normaal 3 waren geweest hè... Dus 2 frames interpolatie. Het is dus gewoon zoiets als:Anoniem: 300526 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:49:
[...]
Een 96hz TV die 168 frames per seconde aankan.![]()
![]()
O-------O-------O = normaal
O-N-N-O-N-N-O = met interpolatie waarbij O=origineel en N = nieuwe, geïnterpoleerde, frame
Hum gisteren even gebeld met panasonic.nl..... de levering van de V10 serie is niet afgelopen week gebeurd, maar zal eind mei gaan gebeuren... de mensen in Tsjechië werken helaas niet zo snel als wij zouden willen..
de G15 juni/ juli dus das ook geen optie... we wachten maar weer geduldig op de al bestelde V10, inmiddels is de nieuwe bluray speler al binnen bij MM, die laat ik netjes staan tot de tv het een setje maakt.
de G15 juni/ juli dus das ook geen optie... we wachten maar weer geduldig op de al bestelde V10, inmiddels is de nieuwe bluray speler al binnen bij MM, die laat ik netjes staan tot de tv het een setje maakt.
Ik heb hem bij MM ArenA gezien. Prachtig scherm. Scherp, mooie kleuren, prachtontwerp.Anoniem: 291698 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:06:
Alleen EEN nadeel:
Het scherm lijkt bij donker passages het zwart als heel donkergroen/grijs weer te geven. De G10 haalt het qua ontwerp niet, maar heeft veel betere donkere tinten.
Ik zou op de V serie wachten, doe ik ook. Met een klein beetje geduld bestel je die voor 1500-1600...
Ja wacht even...Brad Pitt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:55:
[...]
Je ziet 7 frames op de plek waar er normaal 3 waren geweest hè... Dus 2 frames interpolatie. Het is dus gewoon zoiets als:
O-N-N-O-N-N-O = met interpolatie waarbij O=origineel en N = nieuwe, geïnterpoleerde, frame
Waar er normaal 3 waren 7 !?!?!?
Met 3 heb je, zoals je zelf aangeeft, al 2 frames interpolatie. dat zou dus 72hz zijn, zoals pioneer. Maar met 7 frames heb je dus 6 geinterpoleerde. DUS 168 hz of moet de caffeine nog in mijn grijze massa terchtkomen !?!?!?

En dan nog iets. Lijkt mij dat in een origineel, interpolatie sequence, de originele vooraanstaan, daarna de geinterpoleerde, omdat de geinterpoleerde dichterbij hetvolgende frame staan. Als je een sequence krijgt zoals O-N-N-O-N-N-O dan zou dat autotje. (weet je nog
Lijkt mij dat je NOOIT moet eindigen met het origineel in de sequence, want dan ben je weer terug bij af.
Lijkt mij dat als het autotje 8cm verspringt, dat je dan een sequence krijgt zoals dit;
O-N1-N2, waarbij bij ieder "nieuw origineel" het autotje steeds 1/3 van die 8cm vooruit gaat, maar NIET vooruit- achteruit- vooruit en dan weer eingigt met achteruit. Ik HOOP dat Pioneer iets dergelijks doet zoals
O-N1-N2. Of panasonic O-N1-N2-N3. Maar volgens mij krijg je O-O-N1-N1
Ze komen boven de 96 hz, toch?
Klinkt dit logisch of is dit complete wartaal?
Ik probeer nog steeds gebeuren een beetje te doorgronden.
De 7e is ook weer een origneel wat duidelijk te zien is in het plaatje... Beter kijken dus.Anoniem: 300526 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:49:
[...]
Ik zie bij het onderste plaatje "newly created 6 frames" en in de tekening zie je er inderdaad 7.
Dat is knap. HEEEEL knap.![]()
Een 96hz TV die 168 frames per seconde aankan.![]()
![]()
![]()
Ik heb nog steeds het idee dat de zelfs de V serie 48p X 2 weergeeft. Dat is al een stuk beter dan de pz800
maar nog niet echt 96p...
Niet gezien. En zo duidelijk is het niet.bjorntje424 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:25:
[...]
De 7e is ook weer een origneel wat duidelijk te zien is in het plaatje... Beter kijken dus.
Anyway... 7 frames, wel of niet origineel, per seconde, is knap. Op 96 hz.
Ik zie het al.Brad Pitt schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:55:
[...]
Je ziet 7 frames op de plek waar er normaal 3 waren geweest hè... Dus 2 frames interpolatie. Het is dus gewoon zoiets als:
Wat je schrijft in O-------O-------O is in mijn logica op dit moment O1------O2-------O3
Daar zat mijn denkfout. dus 2 beelden extra. OK.
Whatever toch, als het maar werkt
En hoe goed het dat doet zullen we binnenkort wel ergens lezen
Hoe stonden de instellingen dan en wat heb je er precies aan veranderd?Anoniem: 300526 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:57:
[...]
Ik heb hem bij MM ArenA gezien. Prachtig scherm. Scherp, mooie kleuren, prachtontwerp.
Alleen EEN nadeel:
Het scherm lijkt bij donker passages het zwart als heel donkergroen/grijs weer te geven. De G10 haalt het qua ontwerp niet, maar heeft veel betere donkere tinten.
Ik zou op de V serie wachten, doe ik ook. Met een klein beetje geduld bestel je die voor 1500-1600...
Niks waarschijnlijk.
Ik heb nog nooit 1 fatsoenlijk afgestelde tv gezien bij de MM.
[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 09-05-2009 12:12 ]
Dit topic is gesloten.