Ale je goed naar het plaatje kijkt staat er een tijdslijn boven, er worden 6 frames gecreeerd in 0,1s, dus 60 frames per seconde!Anoniem: 300526 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:47:
[...]
Ik zie het al.
Wat je schrijft in O-------O-------O is in mijn logica op dit moment O1------O2-------O3
Daar zat mijn denkfout. dus 2 beelden extra. OK.
Zoals in bovenste plaatje:Anoniem: 300526 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 10:31:
[...]
Niet gezien. En zo duidelijk is het niet.
Anyway... 7 frames, wel of niet origineel, per seconde, is knap. Op 96 hz.
Elke frame wordt 4 keer getoond, dus 24 x 4 = 96Hz
Zoals in het onderste plaatje:
24p: per 0.1 seconde 2,4 frames wat resuleert in 24Hz
24p smooth: per 0.1 seconde 6 frames) wat resulteert in 60Hz
Die 96Hz heeft niets met smooth de functie te maken, het is of cinema 24p = 96Hz of 24p smooth = 60Hz
[ Voor 13% gewijzigd door bjorntje424 op 09-05-2009 13:32 ]
En doel je dan op zowel de 42 als 50 inch? Ik had begrepen dat de 42 begin mei zou komen en de 50 eind mei?..theden schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:56:
Hum gisteren even gebeld met panasonic.nl..... de levering van de V10 serie is niet afgelopen week gebeurd, maar zal eind mei gaan gebeuren... de mensen in Tsjechië werken helaas niet zo snel als wij zouden willen..
de G15 juni/ juli dus das ook geen optie... we wachten maar weer geduldig op de al bestelde V10, inmiddels is de nieuwe bluray speler al binnen bij MM, die laat ik netjes staan tot de tv het een setje maakt.
Ik ben nu ook een blije bezitter van de 46G10 (1222 euro), echter valt me een beetje tegen dat de VGA maar max 1366 x 768 input ondersteund...... (icm xbox vga onhandig).
Voor de rest een prima tv!
Sluit die xbox toch gewoon met component o 720p aan. De mooie spellen zijn toch allemaal max 720p en deze TV schaalt echt goed.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
met hemJvS schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:40:
Sluit die xbox toch gewoon met component o 720p aan. De mooie spellen zijn toch allemaal max 720p en deze TV schaalt echt goed.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb aan de mensen van AVForums gevraagd of een ISF gecalibreerde G10 dezelfde beeldkwaliteit kan halen als een ISF gecalibreerde V10. Hier vind je het antwoord.
Ja, was ik ook alweer van plan, alleen is de component al door de Wiiiiiiiiiiiii..... bezet.....JvS schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:40:
(tijd voor een componentswitch..)
Anoniem: 201046
Waar heb je die gekocht dan?_Richie_ schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:36:
Ik ben nu ook een blije bezitter van de 46G10 (1222 euro), echter valt me een beetje tegen dat de VGA maar max 1366 x 768 input ondersteund...... (icm xbox vga onhandig).
Volgens beschrijving moet via pc:
VGA, WVGA, SVGA, XGA, WXGA, SXGA 60 Hz, 1.920 x 1.080
Fout bij jou of kloppen de specificaties niet?
Via de HT aansluiten (als je zoiets hebt tuurlijk) misschien een optie?_Richie_ schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:54:
Ja, was ik ook alweer van plan, alleen is de component al door de Wiiiiiiiiiiiii..... bezet.....
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De V is Out of the box met de THX preset zo goed als perfect gecalibreert. Dus als je op dat vlak bekijkt ja want daaroverheen is niet te calibreren, tenminste ik begreep uit die review dat het verschil marginaal zou zijn. Dus met die V ben je meteen klaar. Het enige is dat thx een aantal opties uitschakeld geloof ik zoals dig. cinema color (Een van de verkoop features van dit model) en 24p smooth word ook NIET geactiveerd dan.Anoniem: 300742 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:46:
Dus het beeldkwaliteit van een V10 is beter dan de G10?
Deze zijn wel weer bruikbaar op andere modes...zeer waarschijnlijk zullen de meeste dan de cinema mode gebruiken. Wil je die opties wel aan hebben staan zul je die V dus moeten calibreren en de niet thx mode gebruiken.
De G10 zou een tikkeltje minder scoren op kwaliteit van het beeld. Of dat met je oog ook zichtbaar zou zijn dat weet ik niet. Met calibratie, mits je echt alle waardes van het toestel zou kunnen calibreren kun je de g10 ook op het niveau van de V krijgen.
Ik heb begrepen dat wij met het E (Euromodel) meer opties hebben om het beedl te calibreren en dat het Britse model een aantal opties NIET heeft waardoor zij het beeld niet op alle vlakken kunnen calibreren. Het B model zou daarom niet het thx niveau kunnen overtreffen geloof ik...en het E model zou het wel kunnen..mits zoals ik net schreef alles opties veranderbaar zijn.
Of het verschil met het oog te zien zou zijn...tja dat is lastig om te zeggen.
[ Voor 17% gewijzigd door phemelrijk op 11-05-2009 00:30 ]
Ik heb de handleiding nog niet bekeken, maar tot nu toe deed geen enkele full hd pana plasma 1920x1080 op vga en dus verbaast me dit niets.Anoniem: 201046 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:17:
[...]
Waar heb je die gekocht dan?
Volgens beschrijving moet via pc:
VGA, WVGA, SVGA, XGA, WXGA, SXGA 60 Hz, 1.920 x 1.080
Fout bij jou of kloppen de specificaties niet?
Edit: heb ff gekeken en het is inderdaad max 1366x768. De tabel is duidelijk. Een bladzijde ervoor wordt even de indruk gewekt dat full hd mogelijk is, maar dat is niet zo.
http://tda.panasonic-euro.../OI/804210/TQB0E0797B.pdf
De vga ingang op mn hdready kon ook de native reso van het scherm niet aan en het beeld icm xbox was matig. Daarom is hdmi op mn scherm perfect en veel mooier.
[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 11-05-2009 11:20 ]
FlatpanelsHD:
Panasonic V10 will be available in 42-inches (TX P42V10E) on the 15th of May and in 50-inches (TX P50V10E) on the 25th of May.
We expect to receive the V10 series for a review soon. We’re also reviewing the X10 series soon.
Panasonic V10 will be available in 42-inches (TX P42V10E) on the 15th of May and in 50-inches (TX P50V10E) on the 25th of May.
We expect to receive the V10 series for a review soon. We’re also reviewing the X10 series soon.
Nou ik heb zitten paniekzaaien om niks.. Gisteren mooi het slot van de competitie bekeken en nergens last van gehad, zal wel in de uitzending gezeten hebben of image retention ofzoNachtapotheker schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:38:
Heb mijn tv 42G10 nu precies 1 week up-and-running en ben zeer tevreden over het beeld, heb toch de instellingen veranderd naar Cinema met kleur warm, dat geeft zeker een natuurgetrouwer beeld!!
Er is me alleen opgevallen gisteren tijdens voetbal kijken dat bij snelle camera bewegingen (naar links en rechts) er aan de rechter kant van het beeld een soort van iets donkerdere band ontstaat over het groen van het veld... van 1 a 2 cm breed.. Zodra de camera weer stil staat is het veld weer egaal groen. Bij langzame of hele snelle camera bewegingen (van de een naar de andere kant van het veld in 1x) is het ook niet te zien.
(Heb het contrast nog laag staan (28 ofzo in cinema modus) als ik het contrast opschroef en de helderheid wat terugschroef lijkt dit zo goed als verdewenen. Is meer mensen dit opgevallen?
Het is overigens op meerdere bronnen waarneembaar (dvd recorder/decoder) dus het lijkt wel in de TV te zitten.
Maar ik ben een zeer tevreden mens!! Morgen de PS3 maar eens gaan aansluiten en een BluRay schijfje bekijken... ben zeer benieuwd
Er zit inderdaad een enorm kwaliteitsverschil in de uitzendingen en bij voetbal kan je dat heel goed zien.
Het gras wordt 1 smeerboel, er is bij beweging geen grassprietje te zien. Het lijkt dan wel zaalvoetbal.
Het eerste wat mij dan opvalt zijn de kartels in de veldlijnen, vooral die van de middencirkel. Die loopt dan helemaal niet mooi rond door, het zijn allemaal streepjes. Het lijkt wel interlaced.
Laatst zag ik zo'n wedstrijd en zelfs de scheidsrechter leek door de kleur van zijn tenue niet helemaal in het beeld te passen, heel gek.
Je zal zeker schrikken als je niet weet dat het aan de uitzending ligt!
Gelukkig had ik al wedstrijden gezien van goede kwaliteit en dan is het beeld top, dus verwacht ik van de G nog meer.
Het gras wordt 1 smeerboel, er is bij beweging geen grassprietje te zien. Het lijkt dan wel zaalvoetbal.
Het eerste wat mij dan opvalt zijn de kartels in de veldlijnen, vooral die van de middencirkel. Die loopt dan helemaal niet mooi rond door, het zijn allemaal streepjes. Het lijkt wel interlaced.
Laatst zag ik zo'n wedstrijd en zelfs de scheidsrechter leek door de kleur van zijn tenue niet helemaal in het beeld te passen, heel gek.
Gelukkig had ik al wedstrijden gezien van goede kwaliteit en dan is het beeld top, dus verwacht ik van de G nog meer.
[ Voor 19% gewijzigd door Ferry34 op 11-05-2009 11:19 ]
Zijn er al mensen die een (goeie) nederlandse review gevonden hebben?
Het gaat me om de G10 series ( 50" versie in het bijzonder)
Het gaat me om de G10 series ( 50" versie in het bijzonder)
Ow, maar wat is dan het nadeel van die VGA resolutie? Die is toch gewoon mooi?_Richie_ schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:54:
[...]
Ja, was ik ook alweer van plan, alleen is de component al door de Wiiiiiiiiiiiii..... bezet.....
Dat ben ik helemaal met je eensFerry34 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:16:
Er zit inderdaad een enorm kwaliteitsverschil in de uitzendingen en bij voetbal kan je dat heel goed zien.
Maar wat ik van de week bij UEFAcup had was echt vaag.. vrij aardig beeld maar bij bewegende beelden een donkerdere lijn over het beeld.. echt raar
Ik heb sinds gisteren AlphaCrypt aan de praat gekregen. Nu heb ik ook gelezen dat iedere dag de zenders weer 'ververst' worden. Dit is vanochtend dus ook gebeurd.
Hoe/waar kan ik die auto-update van DVB-C uitzetten?

Ik ben aan het zoeken voor een mooie tv voor op de kamer.
Kijkafstand is ong 2,5m, en zal vooral gebruikt worden om op te gamen (xbox 360), en om blurays op te kijken.
Nu twijfel ik nog tussen de TH-42PX80 en de nieuwere TH-P42X10
Ik las dat bij de X10 de lichtsterkte wat tegen viel (brightness). Was dit bij de PX80 ook al het geval?
De prijs tussen deze modellen scheelt een 50euro, dusja dat is niet echt een doorslag gevende factor.
Welke van de 2 raden jullie me aan?
Kijkafstand is ong 2,5m, en zal vooral gebruikt worden om op te gamen (xbox 360), en om blurays op te kijken.
Ik las dat bij de X10 de lichtsterkte wat tegen viel (brightness). Was dit bij de PX80 ook al het geval?
De prijs tussen deze modellen scheelt een 50euro, dusja dat is niet echt een doorslag gevende factor.
Zoek een winkel die ze beiden heeft en ga zelf kijken... Niets zo persoonlijk als een "mooi" beeld, vind ik.geemfriek schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:21:
Nickname does not reflect reality
Anoniem: 300526
Instellingen, nee, niks veranderd.Ferry34 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:11:
[...]
Hoe stonden de instellingen dan en wat heb je er precies aan veranderd?
Niks waarschijnlijk.
Ik heb nog nooit 1 fatsoenlijk afgestelde tv gezien bij de MM.
Er was een verkoper bezig de KRP-500 uit te pakken, dus ik ging even zitten en maakte een praatje.
Na 10 minuten prachtig beeld, out of the box, hij was niet toegekomen om het menu in te gaan.
De panasonics en de samsung 656 hadden bij MM ook mooie zwarte tinten.
LG minder.
Hier begin ik stilletjes aan aan te twijfelen. Een G10B na calibratie krijg je niet op hetzelfde niveau als een V10B met THX omwille van het missen van extra picture controls. En een V10B (Cinema Mode) kan je na calibratie niet beter krijgen dan een V10B (THX Mode) omwille van het missen van die extra picture controls. Bij AVForums hadden ze alleszins de indruk dat ze de THX Mode hadden kunnen overtreffen na calibratie als die extra picture controls aanwezig waren (die de V10E wel zal hebben).phemelrijk schreef op maandag 11 mei 2009 @ 00:25:
[...]
De V is Out of the box met de THX preset zo goed als perfect gecalibreert. Dus als je op dat vlak bekijkt ja want daaroverheen is niet te calibreren, tenminste ik begreep uit die review dat het verschil marginaal zou zijn. Dus met die V ben je meteen klaar. Het enige is dat thx een aantal opties uitschakeld geloof ik zoals dig. cinema color (Een van de verkoop features van dit model) en 24p smooth word ook NIET geactiveerd dan.
Deze zijn wel weer bruikbaar op andere modes...zeer waarschijnlijk zullen de meeste dan de cinema mode gebruiken. Wil je die opties wel aan hebben staan zul je die V dus moeten calibreren en de niet thx mode gebruiken.
De G10 zou een tikkeltje minder scoren op kwaliteit van het beeld. Of dat met je oog ook zichtbaar zou zijn dat weet ik niet. Met calibratie, mits je echt alle waardes van het toestel zou kunnen calibreren kun je de g10 ook op het niveau van de V krijgen.
Ik heb begrepen dat wij met het E (Euromodel) meer opties hebben om het beedl te calibreren en dat het Britse model een aantal opties NIET heeft waardoor zij het beeld niet op alle vlakken kunnen calibreren. Het B model zou daarom niet het thx niveau kunnen overtreffen geloof ik...en het E model zou het wel kunnen..mits zoals ik net schreef alles opties veranderbaar zijn.
Of het verschil met het oog te zien zou zijn...tja dat is lastig om te zeggen.
Digital Cinema Colour is trouwens hetgene wat ik ervan verwachtte: een nutteloze feature (ze zetten hem uit in de review) als je realistische kleuren wil verkrijgen.
't Zal wachten zijn op de FlatpanelsHD review (zij reviewen een V10E). Maar dan nog schat ik de reviews van AVForums hoger in.
Ik lees dit topic nu al een tijdje door, maar ik heb toch nog een vraag welke m.i. nog niet beantwoord is.
Ik wil dolgraag een plasma, maar ik zit een beetje met het volgende :
Onze woonkamer ligt op het zuiden , en op de muur waar de TV komt te hangen/staan schijnt de zon vol op de muur vanaf een uurtje of 13.00 tot 's avond (in de zomer) een uurtje of 21.30. Is het dan toch niet verstandiger om een LCD (uiteraard ook van Panasonic) aan te schaffen?
Overdag gordijnen dicht is geen optie (omdat we die niet hebben, we hebben alleen maar paneelvitrages welke ook nogal wat licht doorlaten.)
Onze woonkamer ligt op het zuiden , en op de muur waar de TV komt te hangen/staan schijnt de zon vol op de muur vanaf een uurtje of 13.00 tot 's avond (in de zomer) een uurtje of 21.30. Is het dan toch niet verstandiger om een LCD (uiteraard ook van Panasonic) aan te schaffen?
Overdag gordijnen dicht is geen optie (omdat we die niet hebben, we hebben alleen maar paneelvitrages welke ook nogal wat licht doorlaten.)
Lang leve de PURE modeAnoniem: 300526 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:54:
[...]
Er was een verkoper bezig de KRP-500 uit te pakken, dus ik ging even zitten en maakte een praatje.
Na 10 minuten prachtig beeld, out of the box, hij was niet toegekomen om het menu in te gaan.
het is dus TX-P42X10 ipv TH-P42X10geemfriek schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:21:
Ik ben aan het zoeken voor een mooie tv voor op de kamer.
Ik herinner me een soortgelijke melding in deel 2, met oplossing. Misschien zit jij in hetzelfde schuitje, kijk hier:salgera schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:24:
Ik heb sinds gisteren AlphaCrypt aan de praat gekregen. Nu heb ik ook gelezen dat iedere dag de zenders weer 'ververst' worden. Dit is vanochtend dus ook gebeurd.![]()
1. Probleem omschrijving
2. Behulpzame tweaker
3. Probleem verholpen :)
Edit: ik besef me nu dat dit geen antwoord op je vraag is. Je kunt de instelling niet vinden. Dan is mijn reply op jouw vraag helaas niet van nut.
[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 11-05-2009 17:14 ]
Dit is al meerdere keren beantwoord. Maakt niet uit waar je TV staat als de zon er opschijnt heb je een 'probleem'.Postman_Pat schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:38:
Ik lees dit topic nu al een tijdje door, maar ik heb toch nog een vraag welke m.i. nog niet beantwoord is.
Plasma's geven minder licht dan LCD's dus je hebt meer last van omgevings licht. Al kun je dit behoorlijk opschoeven bij deze nieuwe generatie plasma's. In een lichte omgeving zal LCD vaak beter zijn. Totdat het 's avonds is en dan speelt plasma een LCD scherm er uit.
Nu jouw 'probleem' : Jouw gordijnen laten nogal wat licht door meld je. Ik kan alleen niet zien/weten hoeveel dat is. Ikzelf heb geen verduisterings gordijnen. Zij laten ook best nog wat licht door. Maar als ik ze dicht doe heb ik geen last meer van reflectie (heb overigens gewoon een CRT). Hoe dit in jouw geval is is dus niet te zeggen.
Als het echt heel erg licht is is de kans groot dat je beter af bent met een LCD. Met name omdat je zegt dat het tot na 21:30 nog erg licht is. Dat is een tijd waar je dus al wel graag wilt genieten van je TV.
Misschien kun je iets regelen dat je eerst een plasma wilt uitproberen of zo. En als het te erg is, dat je hem kan terugbrengen en een LCD meeneemt. (weet niet of dit binnen de wet koop op afstand valt).
Overigens hoef je natuurlijk niet perse een panasonic LCD te nemen (meen dat de sony's iets beter zijn nl)
suc6
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Anoniem: 236146
De laatste generatie Samsung LCD's wordt kwalitatief net zo hoog beoordeeld op sites als AVForums.com als de laatste generatie Sony LCD's (er zijn minimale verschillen, zoals Samsung's uniformer, Sony's iets nauwkeurigere kleuren etc), terwijl vergelijkbare schermen van Samsung goedkoper zijn en nuttigere media features hebben. Panasonic LCD's blijven bij beide achter door het IPS paneel (weliswaar betere kijkhoeken, maar minder contrast en dus mindere kleuren) en de inferieure beeldverwerking.
Maar goed, de keuze tussen plasma en LCD is natuurlijk de eerste die je moet maken. Dat hangt vooral af van de situatie waarin je je TV het meest zult gebruiken: kijk je vaker met tamelijk veel omgevingslicht of vaker met weinig/geen omgevingslicht? LCD's zijn in de eerste situatie in het voordeel met dieper zwart, minder reflectie en een potentieel helderder scherm (tevens ook wat efficiënter, maar hoe belangrijk dat is ligt persoonlijk uiteraard). Plasma is met weinig/geen omgevingslicht weer mooier door het diepere zwart en de oneindige kijkhoek (en volgens sommigen een wat natuurlijker beeld, maar dat heeft ook veel met calibratie te maken).
Maar goed, de keuze tussen plasma en LCD is natuurlijk de eerste die je moet maken. Dat hangt vooral af van de situatie waarin je je TV het meest zult gebruiken: kijk je vaker met tamelijk veel omgevingslicht of vaker met weinig/geen omgevingslicht? LCD's zijn in de eerste situatie in het voordeel met dieper zwart, minder reflectie en een potentieel helderder scherm (tevens ook wat efficiënter, maar hoe belangrijk dat is ligt persoonlijk uiteraard). Plasma is met weinig/geen omgevingslicht weer mooier door het diepere zwart en de oneindige kijkhoek (en volgens sommigen een wat natuurlijker beeld, maar dat heeft ook veel met calibratie te maken).
Dat is dus niet waar, een IPS paneel heeft juist een hele goede kleuren. Dat was juist DE reden dat ik een Panasonic LCD wilde en geen ander merk. De 2 technieken zijn ook goed te vergelijken.Anoniem: 236146 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:51:
De laatste generatie Samsung LCD's wordt kwalitatief net zo hoog beoordeeld op sites als AVForums.com als de laatste generatie Sony LCD's (er zijn minimale verschillen, zoals Samsung's uniformer, Sony's iets nauwkeurigere kleuren etc), terwijl vergelijkbare schermen van Samsung goedkoper zijn en nuttigere media features hebben. Panasonic LCD's blijven bij beide achter door het IPS paneel (weliswaar betere kijkhoeken, maar minder contrast en dus mindere kleuren) en de inferieure beeldverwerking.
Lees hier maar eens:
Bron: http://www.hardware.info/...pvZA/Monitoren_koopgids/5(S-)IPS
Het laatste type dat we regelmatig tegenkomen heeft de naam IPS (In Plane Switching) en wordt voornamelijk bij grotere monitoren gebruikt. De IPS technologie is in eerste instantie door Hitachi ontwikkeld en later verbeterd door LG.Philips. De voordelen van IPS zijn vergelijkbaar met die van PVA. Zo biedt het uitstekende kleurweergave, zelfs beter dan S-PVA. Verder wordt ook S-IPS gekenmerkt door een zeer goede kijkhoek, al is deze juist weer iets minder goed dan bij S-PVA. Naar mate de kijkhoek toeneemt neemt de lichtsterkte namelijk sterker af dan bij S-PVA het geval is. Ook is de zwartweergave minder goed dan bij S-PVA panels het geval is, zodat het contrast minder hoog is. Voordeel van S-IPS is dat de reactietijd over de gehele linie wel beter is dan bij S-PVA. Een voordeel dat zowel S-IPS als S-PVA boven TN panels hebben, heeft te maken met dode pixels. Deze kunnen bij elk van de drie technologieen voorkomen, echter bij TN kunnen dode pixels iedere kleur hebben, bij S-IPS en S-PVA kunnen ze alleen zwart zijn, wat veel minder storend is."
Je hebt gelijk... =) Ik doelde dan ook eigenlijk op de kleurweergave in verband met slechtere zwartwaarden; kleuren worden daardoor (voor het oog) automatisch minder vol.
Technisch gezien zijn de kleuren van IPS blijkbaar accurater, hoewel ik betwijfel of dat verschil tegenwoordig nog noemenswaardig is, nu S-PVA erg ver gevorderd is.
Technisch gezien zijn de kleuren van IPS blijkbaar accurater, hoewel ik betwijfel of dat verschil tegenwoordig nog noemenswaardig is, nu S-PVA erg ver gevorderd is.
Anoniem: 198824
Deze week bij Correct R'dam de TH42PZ8 voor 799 euro. Laagste prijs die ik even snel kon vinden hier
Anoniem: 283928
iemand schreef "Maar goed, de keuze tussen plasma en LCD is natuurlijk de eerste die je moet maken. Dat hangt vooral af van de situatie waarin je je TV het meest zult gebruiken: kijk je vaker met tamelijk veel omgevingslicht of vaker met weinig/geen omgevingslicht? "
Mannekes, dat een plasma reflecteert ja ok, maar nu ook zo erg neit hoor. Maar is dat geen verkooptruucje van de lcd liefhebbers?
Het beeld van een plasma blijft superieur tov LCD, dat zie je als leek zo in de winkels. Ga eens naar de betere tv zaak waar de verschillende schermen (lcd/plasma) naast elkaar staan en je merkt het verschil direct.
Bepaal je buget en koop dan de hoogste reeks dat je kan, dan zal je later geen slecht gevoel eraan over houden. Een tv koop je ook niet elk jaar nieuw dus investeer dan liever wat meer dan moet je achteraf niet lopen zeuren.
En hoe groot, wel ik heb maar een 37inchke (kijkafstand 3m) maar dat mocht veel groter.
46inch of 50inch zullen ernorm groot lijken in't begin, maar zoals hier al geschreven werd, het went snel.
Maar ik ga eerst profiteren van de zomer met een frisse pint en tegen de winter hangt er een 50 inch V reeks.
Tja ben wat in love op de one sheet glass designs.
Mannekes, dat een plasma reflecteert ja ok, maar nu ook zo erg neit hoor. Maar is dat geen verkooptruucje van de lcd liefhebbers?
Het beeld van een plasma blijft superieur tov LCD, dat zie je als leek zo in de winkels. Ga eens naar de betere tv zaak waar de verschillende schermen (lcd/plasma) naast elkaar staan en je merkt het verschil direct.
Bepaal je buget en koop dan de hoogste reeks dat je kan, dan zal je later geen slecht gevoel eraan over houden. Een tv koop je ook niet elk jaar nieuw dus investeer dan liever wat meer dan moet je achteraf niet lopen zeuren.
En hoe groot, wel ik heb maar een 37inchke (kijkafstand 3m) maar dat mocht veel groter.
46inch of 50inch zullen ernorm groot lijken in't begin, maar zoals hier al geschreven werd, het went snel.
Maar ik ga eerst profiteren van de zomer met een frisse pint en tegen de winter hangt er een 50 inch V reeks.
Tja ben wat in love op de one sheet glass designs.
Ik ben van plan om in september een 50V10 aan te schaffen. Wanneer gaan de prijzen dalen? Als dat in de buurt van september is kan ik dan beter nog een paar weken wachten?
Vanwaar komt het fabeltje dat de prijzen gaan dalen? Ik heb een paar maanden terug een artikel gelezen waarin stond dat de prijzen van de nieuwe TVs gingen stijgen. Uiteindelijk is Digitale TV hier in België gewoon ietsje duurder geworden. De enige TVs die ik nu zie dalen in prijs, zijn oude stockmodellen die anders maar niet de deur uit geraken.
En al iets gehoord van Panasonic?Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:04:
Vanmiddag al telefoon gehad van Panasonic service center ivm dode pixel.Zeer vriendelijke dame aan de lijn met kennis van zaken.Ging het probleem aankaarten bij Panasonic zelf,en wist te vertellen dat er wel degelijk garantie zit op een dode pixel.Zeker omdat het toestel amper een week oud is.Ze kon me niks beloven maar naar alle waarschijnlijkheid dacht ze wel dat het toestel normaal gezien vervangen zou worden.Maandag zou Panasonic dan zelf contact opnemen.Ik moet nergens naartoe met het toestel,dat komen ze aan huis doen beweerde ze.Heb haar ook verteld dat het wss geen Belgisch toestel is,en dat maakte volgens haar niet uit,zolang het maar een CE(europees)toestel is.
Hoop dat het allemaal zal verlopen zoals mij werd meegedeelt.
Mij van een verkooptrucje betichten en zelf een prachtig onderbouwde mening geven dat plasma simpelweg superieur is aan LCD... =') Ik geef zowel voor- als nadelen van LCD's aan én de voor- en nadelen van plasma's. Door jouw gebrek aan beargumentatie zou ik jou eerder de (plasma-)fanboy noemen.Anoniem: 283928 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:25:
iemand schreef "Maar goed, de keuze tussen plasma en LCD is natuurlijk de eerste die je moet maken. Dat hangt vooral af van de situatie waarin je je TV het meest zult gebruiken: kijk je vaker met tamelijk veel omgevingslicht of vaker met weinig/geen omgevingslicht? "
En bij bijna alle TV zaken is er sprake van fel omgevingslicht, waardoor LCD in dat soort zaken juist dikwijls beter uit de bus komt, vanwege de eerder door mij genoemde voordelen. Ik durf dan ook te wedden dat minstens 90% van de leken juist LCD boven plasma verkiezen in een winkel (genoeg posts óók hier te lezen van mensen die dit hebben ondervonden, en waarom denk je dat plasma zo'n gering marktaandeel heeft?)
En nee, ik vind reflectie zelf ook niet zo erg, maar LCD's hebben met omgevingslicht wel betere zwartwaarden (die van plasma worden wat grijzig door het paneel) en zijn feller in te stellen.
Overigens betwijfel ik ook of jij de laatste generatie LCD's aanschouwd hebt, want die zijn echt een stuk beter geworden tov oudere LCD's.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 12-05-2009 13:39 ]
Ik zal je gelijk uit de droom helpen: Je hebt geen dilemma! Er is namelijk momenteel geen betere tv dan de Pioneer Kuro 9G die jij bezit. Verwacht ook geen wonderen van de 24p smooth film functionaliteit van de Panasonics. Upgradevirus ok, maar als er niks te upgraden valt moet je dat ook kunnen aanvaarden. Ik hoop dat je weer rustig kan slapen vanacht. Mocht je nog niet overtuigd zijn, dan hoor ik het graag.Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 02:54:
[...]
haha ja als je het zo zegt dan klinkt het best erg. ja die pio moet niet weg maar ben eens benieuwd gewoon hoe de nieuwe panny's zijn. Vind de V reeks in ieder geval heel mooi.
Ze noemen dit het upgrade virus denk ik, (alleen weet ik niet als je een pio echt kan upgraden momenteel), vandaar het dilemma
edit:
De LX5090 kan je nog upgraden naar een KRP-500A/M. Die laatste schijnt iets beter te zijn, maar we hebben het dan ongetwijfeld over marginale verschillen. Een upgrade kan je het niet noemen. Wat ik vreemd vind is dat je per definitie ontevreden lijkt over je tv, aangezien je alweer uitkijkt naar de 2010 modellen terwijl niemand daar nog iets over weet. Kortom, er valt nog niets te vergelijken. Je Kuro kan je nog heel goed tweaken/calibreren om een betere beeldkwaliteit te krijgen. Heb je dat al gedaan?
De LX5090 kan je nog upgraden naar een KRP-500A/M. Die laatste schijnt iets beter te zijn, maar we hebben het dan ongetwijfeld over marginale verschillen. Een upgrade kan je het niet noemen. Wat ik vreemd vind is dat je per definitie ontevreden lijkt over je tv, aangezien je alweer uitkijkt naar de 2010 modellen terwijl niemand daar nog iets over weet. Kortom, er valt nog niets te vergelijken. Je Kuro kan je nog heel goed tweaken/calibreren om een betere beeldkwaliteit te krijgen. Heb je dat al gedaan?
[ Voor 23% gewijzigd door -Moondust- op 12-05-2009 16:49 ]
Volledig mee eens. Bovendien is de spiegeling van de glasplaat vooral met zoveel licht erg hinderlijk. Ik snap werkelijk niet waar mensen vandaan halen dat plasma zoveel beter is, en dan met name in de winkel. Als je 's avonds bij schemerlicht een film zit te kijken dan heeft plasma nog wel voordeel wat contrast betreft, maar verder vind ik plasma echt geen voordelen meer hebben.Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 08:34:
En bij bijna alle TV zaken is er sprake van fel omgevingslicht, waardoor LCD in dat soort zaken juist dikwijls beter uit de bus komt, vanwege de eerder door mij genoemde voordelen. Ik durf dan ook te wedden dat minstens 90% van de leken juist LCD boven plasma verkiezen in een winkel (genoeg posts óók hier te lezen van mensen die dit hebben ondervonden, en waarom denk je dat plasma zo'n gering marktaandeel heeft?)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Prijzen dalen absoluut. Hoe langer een model op de markt is, des te lager de prijs.CobraX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:20:
Vanwaar komt het fabeltje dat de prijzen gaan dalen? Ik heb een paar maanden terug een artikel gelezen waarin stond dat de prijzen van de nieuwe TVs gingen stijgen. Uiteindelijk is Digitale TV hier in België gewoon ietsje duurder geworden. De enige TVs die ik nu zie dalen in prijs, zijn oude stockmodellen die anders maar niet de deur uit geraken.
Maar ook de nieuwe modellen zijn goedkoper dan toen het vorige model op de markt kwam.
Mn TH50PV70 kostte destijds €2300, de 50G10 kost nu €1700-1800. Dat is minder geld voor een nog betere hdtv.
De HT42PX80 kochten mn vriendin en ik een half jaar geleden voor €700, die was een jaar daarvoor ruim boven de 1000.
Digitale tv in Nederland is iets goedkoper geworden. Het abbo bij hd digitale zenders is gelijk (Ziggo, €3,95 per maand extra), maar de decoder is goedkoper geworden (samsung 360 €199 ,daarna krijg je €50 retour).
Degene op wie jij reageerde bedoelde juist dat een plasma een beter beeld geeft, maar dat dit in de winkel niet uit de verf komt omdat daar veels te veel lampen aanstaan en de tv's op Dynamische setting staan.Exirion schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:53:
[...]
Volledig mee eens. Bovendien is de spiegeling van de glasplaat vooral met zoveel licht erg hinderlijk. Ik snap werkelijk niet waar mensen vandaan halen dat plasma zoveel beter is, en dan met name in de winkel. Als je 's avonds bij schemerlicht een film zit te kijken dan heeft plasma nog wel voordeel wat contrast betreft, maar verder vind ik plasma echt geen voordelen meer hebben.
Een plasma komt juist veel beter tot zn recht in de huiskamer.
De simpele consument begrijpt niets van instellingen en verandert deze ook niet in de winkel. Zelden zie ik iemand een tv testen en bijna altijd staren ze naar nutteloze demo's met hun armen over elkaar.
Hebben geen flauw idee waar ze op moeten letten en 9 van de 10 keer lopen ze naar een verkoper met de vraag: wat is het verschil tussen hdready, full hd en lcd of plasma.
Totaal onvoorbereid dus.
Nog nooit heb ik een lcd gezien met een beter beeld dan mn plasma's en ik heb er echt veel gezien. De meeste lcd's zijn zelfs lachwekkend slecht.
Sommige kennissen komen wel s speciaal kijken omdat ik heb gezegd dat mijn beeld mooier is dan hun full hd lcd.
Dat geloven ze natuurlijk niet, totdat ze bij me thuis komen. Verrek, je hebt helemaal gelijk zeggen ze dan. wtf??
De led lcd's zijn wel een grote stap voorwaarts, maar nu hebben ze bij Samsung nu weer edge lit leds die niet afzonderlijk (in groepen) kunnen worden gedimd. Daardoor is het hele voordeel van leds verdwenen. Het wachten is op de nieuwe modellen die wel weer local dimming hebben.
Zwartweergave/details in het zwart en kijkhoek zijn weer van een bedenkelijk niveau met die edge lit.
[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 12-05-2009 14:07 ]
Ik zeg toch niet dat hij LCD's beter vindt dan plasma's? Of hij het nou wel of niet vindt, op 1 punt ben ik het met hem eens en dat is waar ik op reageer.Ferry34 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:53:
Degene op wie jij reageerde bedoelde juist dat een plasma een beter beeld geeft, maar dat dit in de winkel niet uit de verf komt omdat daar veels te veel lampen aanstaan en de tv's op Dynamische setting staan.
Een plasma komt juist veel beter tot zn recht in de huiskamer.
Trouwens:
Vind ik een vrij genuanceerde mening. Is weer is wat anders dan een verstokte plasmakijker die LCD's al 5 jaar niet meer bekeken heeft maar ze wel steevast de grond in boortOverigens betwijfel ik ook of jij de laatste generatie LCD's aanschouwd hebt, want die zijn echt een stuk beter geworden tov oudere LCD's.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Is het ook mogelijk om te zorgen dat de G10 plasma automatisch naar het goede kanaal gaat als ik bijvoorbeeld een apparaat aanzet wat via hdmi1 is aangesloten? Dit zie je altijd bij andere tv's, maar de mijne doet dit niet, en de optie kan ik ook nergens vinden.
Volgens mij stuurt HDMI dit niet uit zoals je bij SCART gewend was.Goku33 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:16:
Is het ook mogelijk om te zorgen dat de G10 plasma automatisch naar het goede kanaal gaat als ik bijvoorbeeld een apparaat aanzet wat via hdmi1 is aangesloten? Dit zie je altijd bij andere tv's, maar de mijne doet dit niet, en de optie kan ik ook nergens vinden.
Wat je wel kunt doen is in de hotelmode het vaste kanaal opgeven waar de TV mee moet aangaan.
Dus als je een digitale decoder hebt aangesloten op HDMI2 kan je opgeven dat wanneerr je de TV aanzet hij altijd naar HDMI 2 gaat.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mja, een hoop apparaten doen dit dan weer wel als je gebruik maakt van Viera-link, Kuro-link, whatever. Da's gewoon per merk een leuk naampie voor het CEC protocol, maar het werkt wel prima.DarkSide schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:19:
Volgens mij stuurt HDMI dit niet uit zoals je bij SCART gewend was.
Foutje
[ Voor 99% gewijzigd door -Moondust- op 12-05-2009 16:49 ]
Anoniem: 283928
Ja kijk plasma/LCD het is als Anderlecht/Club brugge je kiest een kamp en dan ga je ervoor.Exirion schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:15:
[...]
Ik zeg toch niet dat hij LCD's beter vindt dan plasma's? Of hij het nou wel of niet vindt, op 1 punt ben ik het met hem eens en dat is waar ik op reageer.
Trouwens:
[...]
Vind ik een vrij genuanceerde mening. Is weer is wat anders dan een verstokte plasmakijker die LCD's al 5 jaar niet meer bekeken heeft maar ze wel steevast de grond in boort
Trouwens zag ik onlangs de led tv van Samsung en die mag er best ook zijn. Maar tja voor dat geld vind je wel een evenwaardig beeld maar dan groter.
De voordelen van plasma vind ik:
1) De zwartwaarden, de lcd backlights blijven een moeilijk te verstoppen lichtbron.
2) Vloeiendere beelden dan lcd, alhoewel ook bij LCD met xxxhz technieken hier een grote vooruitgang is geboekt.
3) De tough-glasplaat, dit geeft enige bescherming tegen de projectielen van de kinderen en neen ik heb het niet over de Wii
4) de kijkhoek
Maar bekijk het hoe je wil het blijft een subjectief iets de keuze tussen plasma of lcd
the plasma fanboy

One pane of glass voor de V serie gaat niet op voor groter dan 54 inch volgens onderstaande bron. Voor de geinteresseerden als dat hier nog niet bekend was.
Panasonic claims improved 24p plasma playback
By David Katzmaier on 09 January 2009
The ability to properly deal with native 1080p/24 content is a big deal to some videophiles, because it guarantees that a display can capture the correct cadence of film. Panasonic tried and failed to implement 24p with its plasmas last year, but, according to the company, it has improved its processing for this year with the V10 series.
The one-pane-of-glass design marks Panasonic's TC-P50V10.
(Credit: Panasonic)
The four-model V10 plasma line-up includes the 50-inch TC-P50V10 and the 54-inch TC-P54V10, both due in June, as well as the 58-inch TC-P58V10 and the 59-inch TC-P65V10, due in August. As expected, prices were not announced.
Panasonic's V10 models are the company's only televisions for 2009 — aside from the ultra-thin Z1 flagship — to feature so-called 24p Cinematic Playback. We spoke to a representative at the company's booth and he claimed that the improvement from last year's 480Hz sub-field drive to this year's 600Hz version eliminates the flicker in 24p mode that we complained about last year in our reviews of the PZ800U and PZ850U models. We're looking forward to seeing it for ourselves.
The other big step-up feature over the company's G10 series is Digital Cinema Color, which was featured on the PZ850U series from last year. It's designed to faithfully reproduce the Digital Cinema colour space, which is wider then the Rec 709 colour space of the HD standard. We prefer a colour space that most closely matches the colour of the original content, however, so we're pleased to see Panasonic has also added THX-display certification on the V10 series, which in our experience comes very close to Rec 709.
As you can see from the image above, the 50-inch and the 54-inch members of the series both feature the "one-pane-of-glass" design we liked so much on Panasonic and LG plasmas from last year. The larger models lack that design element, since their increased weight requires more support, according to Panasonic's rep.
The V10 models also incorporate all of the features of the step-down G10 series, including Viera Cast; the power-saving, high contrast, NEO PDP panel; "infinite black"; and the aforementioned 600Hz sub-field drive.
Vreemd, want hier is een eerste impressie van de TC-P65V10 met "one sheet of glass" design:
http://www.televisioninfo.../Performance-Features.htm
Duurt het eigenlijk ieder jaar zo lang voordat de Panasonics (en dat met name de top modellen) in de winkel liggen? We zijn alweer bijna halverwege in het jaar.
Je zou er ondertussen bijna aan gaan denken om te wachten op de 2010 modellen met o.a zwart=zwart (infinity:1):

http://www.hdtvtest.co.uk...txp42g15b-20090307138.htm
http://www.avforums.com/f...erdam-product-launch.html
Je zou er ondertussen bijna aan gaan denken om te wachten op de 2010 modellen met o.a zwart=zwart (infinity:1):

http://www.hdtvtest.co.uk...txp42g15b-20090307138.htm
http://www.avforums.com/f...erdam-product-launch.html
Eerst nog maar eens zien in de praktijk...Dlocks schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:41:
met o.a zwart=zwart (infinity:1):
Hoeveel fans heeft de 50" G10 eigenlijk en zijn deze goed hoorbaar?
vreemd dit artikel is geplaatst op Published on January 09, 2009 , kan me niet voorstellen dat dit een echte review is.bjorntje424 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:40:
Vreemd, want hier is een eerste impressie van de TC-P65V10 met "one sheet of glass" design:
Heeft er iemand een bewegend voorbeeld hoe 24p WEL en NIET afgespeeld moet worden? (24 hz en 60 hz bijv?)
Dat zou voor mij een hoop duidelijk maken..
[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 13-05-2009 09:44 ]
Ik vind het spiegelen inderdaad niet handig. In mijn huiskamer komt tot 15:00 vol zon binnen (Zuidoosten, vrij utizicht) en als er op mijn witte achtermuur een hoek fel zonbelicht is, dan is dat niet zo prettig film kijken. Maar mijn ervaring is dat ik overdag met name werkExirion schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:53:
[...]
Volledig mee eens. Bovendien is de spiegeling van de glasplaat vooral met zoveel licht erg hinderlijk. Ik snap werkelijk niet waar mensen vandaan halen dat plasma zoveel beter is, en dan met name in de winkel. Als je 's avonds bij schemerlicht een film zit te kijken dan heeft plasma nog wel voordeel wat contrast betreft, maar verder vind ik plasma echt geen voordelen meer hebben.
Ik vind dit overigens helemaal geen groot nadeel. Films kijk ik toch structureel in de avond en ik vind het ook niet heel erg om eens een gordijntje dicht te trekken als ik er overdag echt even voor wil gaan zitten. Als grootste nadeel van plasma zou ik toch het fosfortrailing willen noemen. Het is niet zo dat je hier constant last van hebt, en veel mensen zien het niet eens. Maar met een snelle, stilistische hoogcontrast of z/w film en met snelle 3d shooters kan ik het wel zien.
Ik heb erg serieus naar LCD gekeken, met name omdat ik de desgigns van Philips en Sony erg mooi vind. Maar de enige LCD's die mij echt trokken waren de duurste series en als ik dan in de topics lees, dan hoor je nog steeds vrij veel klachten over 'hard' beeld, SD dat niet echt mooi is, inputlag (bij philips echt een issue), kijkhoek waar mensen niet altijd even tevreden over zijn, blooming en weet ik wat. Dat dan gecombineerd met het feit dat die 46/47"modellen die ik mooi beeld vind geven, vaak meer dan 1700 euro kosten en het feit dat ik de instapmodellen van Panasonic al mooi beeld vind geven (al is zwart zekere bij de vorige series wat donkergrijzig), en het merk en mij erg aanspreekt heeft voor mij de doorslag gegeven.
Ik heb nu voor 1350 de P46G10 en voor dag geld had ik geen vergelijkbaar 46" lCD model kunnen krijgen. Dit scherm verbaast me keer op keer, vooral de zwartweergave is echt heel erg prima! Inmiddels is dit model al voor 1250 te krijgen. Ik vind het geen geld voor een bijna compromisloos scherm.
mensen moeten natuurlijk zelf hun afwegingen maken. Ik vond weergave in volle zon minder belangrijk, als je daar meer waarde aan hecht, dan aan mooi beeld s'avonds, dan kan ik dit scherm niet aanraden.
Anoniem: 296314
Vandaag bericht gehad van Panasonic,ik krijg een nieuw toestel,de technieker zal het binnen een 2-tal weken thuis komen brengen en installeren.Is toch mooi opgelost dan.
ik heb al een tijdje een panasonic 42px80 welke me goed bevalt. Alleen had ik laatst last van een "pixel" welke de hele tijd rood knipperde.
Dit heb ik gemeld voor reparatie.
Maar nu heb ik gister te horen gekregen dat ik een compleet nieuwe tv hiervoor krijg. En het blijkt ook dat ik nu de 42x10 krijg ipv van de 42px80. want de 42px80 is niet meer leverbaar
Zitten er nu echt grote verschillen tussen deze 2 tv's. Wat ik kan vinden is dat de 42x10 een hoger contrast heeft, en dat deze 195 watt verbruikt ipv 255 watt. En de tv ziet er iets anders uit ( mooier zelfs vind ik
)
Maar zijn er ook nog andere verschillen?
Dit heb ik gemeld voor reparatie.
Maar nu heb ik gister te horen gekregen dat ik een compleet nieuwe tv hiervoor krijg. En het blijkt ook dat ik nu de 42x10 krijg ipv van de 42px80. want de 42px80 is niet meer leverbaar
Zitten er nu echt grote verschillen tussen deze 2 tv's. Wat ik kan vinden is dat de 42x10 een hoger contrast heeft, en dat deze 195 watt verbruikt ipv 255 watt. En de tv ziet er iets anders uit ( mooier zelfs vind ik
Maar zijn er ook nog andere verschillen?
Hier een mooie test van de 42G10, maar nog mooier is de uitleg van hoe belangrijk is om een toestel goed af te stellen en hoe je dit moet doen. Handige uitleg op video met verschillende hoofdstukken
http://www.avforums.com/f...our-tv-find-out-here.html
Daarin zie je bijvoorbeeld hoe belangrijk het is om de zwartweergave goed af te stellen, omdat dit zorgt voor de diepte in het beeld! Dat geeft misschien nog wel de meeste impact.
Ook zie je de afstelling van de primaire kleuren. Vanuit deze kleuren worden alle andere kleuren gemaakt.
Je ziet ook het effect van het verlagen van de brightness (helderheid) bij een perfect afgestelde plasma of hdtv.
Het zwart wordt helemaal niet zwarter (!!), maar de tinten daar net boven (details in het zwart) verdwijnen compleet.
Wanneer de brightness wordt verhoogt, wordt het zwart wèl minder zwart en verdwijnen in het wit alle details.
De tv heeft namelijk een punt waarop de instellingen zn max zwartweergave toont. Wanneer je daaronder gaat zitten met je helderheid, wordt het beeld niet meer zwarter maar verliest het dus de details.
De helderheid zorgt dus voor de afstelling van de zwartweergave, terwijl contrast de witweergave doet. Als het contrast te laag staat, wordt het beeld dim/niet sprankelend/dof.
Kijk ook maar 's goed wat er gebeurd met het beeld, wanneer je de sharpness te hoog of te laag zet. Verreweg de meeste mensen zetten deze te hoog en daarmee verknal je echt het beeld. Hij zegt ook dat je dàn juist de grassprietjes in het voetbalveld niet zult zien. Er verschijnt een soort witte gloed om de objecten waardoor het beeld wordt verknald.
http://www.avforums.com/r....php?reviewid=49&pageid=1 (review)
http://www.avforums.com/f...our-tv-find-out-here.html
Daarin zie je bijvoorbeeld hoe belangrijk het is om de zwartweergave goed af te stellen, omdat dit zorgt voor de diepte in het beeld! Dat geeft misschien nog wel de meeste impact.
Ook zie je de afstelling van de primaire kleuren. Vanuit deze kleuren worden alle andere kleuren gemaakt.
Je ziet ook het effect van het verlagen van de brightness (helderheid) bij een perfect afgestelde plasma of hdtv.
Het zwart wordt helemaal niet zwarter (!!), maar de tinten daar net boven (details in het zwart) verdwijnen compleet.
Wanneer de brightness wordt verhoogt, wordt het zwart wèl minder zwart en verdwijnen in het wit alle details.
De tv heeft namelijk een punt waarop de instellingen zn max zwartweergave toont. Wanneer je daaronder gaat zitten met je helderheid, wordt het beeld niet meer zwarter maar verliest het dus de details.
De helderheid zorgt dus voor de afstelling van de zwartweergave, terwijl contrast de witweergave doet. Als het contrast te laag staat, wordt het beeld dim/niet sprankelend/dof.
Kijk ook maar 's goed wat er gebeurd met het beeld, wanneer je de sharpness te hoog of te laag zet. Verreweg de meeste mensen zetten deze te hoog en daarmee verknal je echt het beeld. Hij zegt ook dat je dàn juist de grassprietjes in het voetbalveld niet zult zien. Er verschijnt een soort witte gloed om de objecten waardoor het beeld wordt verknald.
http://www.avforums.com/r....php?reviewid=49&pageid=1 (review)
[ Voor 72% gewijzigd door Ferry34 op 13-05-2009 11:42 ]
Waar kun je hem dan kopen voor €1250, goedkoopste online is wat ik kan vinden €1299 bij redcoon maar daar heb je als het goed is geen nederlandse garantie zover ik het begreep.JvS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:59:
[...]
Ik heb nu voor 1350 de P46G10 en voor dag geld had ik geen vergelijkbaar 46" lCD model kunnen krijgen. Dit scherm verbaast me keer op keer, vooral de zwartweergave is echt heel erg prima! Inmiddels is dit model al voor 1250 te krijgen. Ik vind het geen geld voor een bijna compromisloos scherm.
Had ik inderdaad al gepost in Deel 2, maar altijd goed om hier nogmaals neer te knallen.Ferry34 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:55:
Hier een mooie test van de 42G10, maar nog mooier is de uitleg van hoe belangrijk is om een toestel goed af te stellen en hoe je dit moet doen. Handige uitleg op video met verschillende hoofdstukken
En een laatste nieuwtje:
Bron"SAN DIEGO, CA (April 28, 2009)—PacketVideo (PV) announced today that a license for its award-winning TwonkyMedia™ server software will be included with the new Panasonic VIERA® Z1, V10 and G15 TV series, available sequentially in European countries starting in May 2009. TwonkyMedia server, provided at no charge to VIERA TV users, will enable them to stream digital photos and videos from their Windows PCs and Macs to the TV, as well as to hundreds of other popular compatible consumer electronics devices.
...
To obtain TwonkyMedia server, which is available at no charge for VIERA TV owners until the end of 2010, users should visit the TwonkyMedia website and download the software using the license key included in the TV packaging."
MM met de 10% kortingavond zat iets boven de 1200 euro. In dit topic gelezen, ik volg de prijzen niet meer. Daar ga ik mezelf alleen maar mee frustrerenrocco2 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:07:
[...]
Waar kun je hem dan kopen voor €1250, goedkoopste online is wat ik kan vinden €1299 bij redcoon maar daar heb je als het goed is geen nederlandse garantie zover ik het begreep.
Kijk dat is mooi nieuws. Ken Twonky media server niet zo goed. Maar het is wel een mooie oplossing om gewoon alleen gebruik te maken van je TV en zijn AB ipv weer een kastje met AB er bij,
wil eigenlijk xbmc draaien op een HTPC maar misschien toch even wachten op gebruikers ervaringen van de G15 met twonky,
wil eigenlijk xbmc draaien op een HTPC maar misschien toch even wachten op gebruikers ervaringen van de G15 met twonky,
Waarom wil je dit?Imperium schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:43:
Heeft er iemand een bewegend voorbeeld hoe 24p WEL en NIET afgespeeld moet worden? (24 hz en 60 hz bijv?)
Er zijn meerdere tv's met verschillende oplossingen (of geen oplossingen) voor bepaalde problemen en het is een beetje aan jou welke voor jou het beste is.
De betere hdtv's kunnen 24p daadwerkelijk weergeven op een meervoud daarvan. Dus de tv laat ieder frame (24 in een seconde) meerdere keren snel zien. De Pioneer doet het 3 keer (72hz) en de betere Pana's 4 keer (96hz). De vorige Amerikaanse Panasonics (PZ) deden maar 48 en dat gaf een flikkerend beeld!
Tv's die dit niet kunnen, herberekenen de 24 beeldjes per sec in het aantal hz wat de tv wèl kan tonen zoals 50hz. Er zijn nogal wat manieren om dit te doen (3:2 pulldown kan op vele manieren las ik) en het verschilt dus per tv/merk hoe goed dit eruit komt te zien.
De pulldown is dit: doordat de tv geen 24/72/96 hz kan tonen, worden de 24 beeldjes in de 50 hz gepast. Dat kan niet, want je komt dan niet uit. Daarom laat de tv de meeste frames 1 keer zien en sommige frames 2 keer! Dit kan bijvoorbeeld steeds het derde frame zijn en omdat steeds dit frame dubbel wordt getoond, is het beeld net niet vloeiend.
Bij hele snelle beelden valt het je niet op, maar bij langzame kan je het wel zien. Dit is wel iets anders dan de natuurlijke schokjes vanwege het weinig aantal frames van 24 per seconde.
Ikzelf ken alleen de judder (schokken vanwege de pulldown) omdat ik nog nooit een echt 24p paneel heb getest.
Andere hdtv's kunnen tussenbeelden berekenen om het ietwat schokkende 24 beeld (het zijn gewoon wat weinig beeldjes per seconde) vloeiender te kunnen tonen.
De ene persoon vindt dit prachtig en een ander vindt het nik, omdat het filmische karakter verdwijnt.
Het mooiste is een tv die zowel 24p op een meervoud kan laten ziet, alsook de tussenframes kan berekenen. Dat laatste kan dan ook bij ander content. Je kunt het ook in de winkel gaan bekijken. Als jij geen verschil ziet of je vindt dat ifc tussenframes maar niks, dan hoef dat niet op je toekomstige tv te zitten als optie.
Ik hou mn ogen open voor voorbeeldvideo's, maar ik weet niet of het bestaat.
[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 13-05-2009 12:19 ]
Goh mensen, hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel. Erger nog, ik twijfel tussen een LCD en plasma zelfs! Hoewel ik geen expert ben, heb ik wel netjes al (redelijk veel
) opzoekwerk erover gedaan.
Panasonic P50V10 : (plasma)
goed:
- ziet er prachtig uit !
- THX mode heeft al netjes gecalibreerde kleuren. Ik hoor alleen issues over gamma control die niet zou mogelijk zijn. En panasonic die niet voldoende opties geeft om een TV te calibreren. Dat laatste staat in ieder geval vooral wel op de B (UK) versie en niet op de E (Europese) versie. Mss heeft iemand hier wel een idee dat je in de E versie deze perfect kan calibreren? Ook de reeds eerder vermelde issue rond THX mode (die er wat 'dim' uit zag).
- Dit scherm zou beter moeten zijn voor lag, maar ik twijfel wel als ik al die verhalen over fosfor trailing hoor. Ik heb geen ervaring met plasma (heb nu nog een crt..) en weet dus niet of ik dit hinderlijk zou vinden of niet. Kan ik gewoon even naar de MM stappen en vragen of ze even sin city opzetten bv?
- zwartwaardes zouden prima moeten zijn en heel goede kleuren
- goede kijkhoek
- moet niet perse gecalibreerd worden in THX mode, maar als je dat 'dim' beeld van die modus niet kan aanpassen... dan moet je'm wel laten calibreren en als dat niet goed blijkt te lukken met die opties... (is dus voor en nadeel eigenlijk)
slecht:
- zoals gezegd, fosfor trailing
- reflecteert 'iets' door die glasplaat
- minder zicht bij fel licht/zon, maar dit vind ik geen issue. Daarvoor heb je gordijnen
.
- upscaling zou niet fantastisch zijn. Dit is vooral een issue omdat ik voorlopig nog geen bluray speler met upscaling heb en ik dus dvd's ga moeten upscalen op de tv zelf.
Samsung LE52B750 : (LCD (CCFL))
goed:
- schijnt ook heel goede zwart waardes te hebben. Dit kon ik zelf wel bevestigen uit de winkel (op zicht ja),maar voor de rest kon ik er niet veel uit opmaken aangezien dat andere condities zijn dan thuis... Het leek wel zo te zijn dat het zwart van de rand perfect overeenkwam met de zwart op het beeld, maar dat zegt uiteraard niks over de andere stats.
- ziet er heel mooi uit ook.
- samsung zijn interne upscaler is over het algemeen wel redelijk goed. (heb ik toch zo gelezen ergens..)
- schijnt weinig last te hebben van lag voor games
- verbruikt (allicht) iets minder dan de plasma, hoewel het volgens mij niet veel zal schelen.
- levensduur van lcd zou langer zijn dan die van plasma.
- kan je perfect (laten) calibreren
(mijn excuses voor het opsommen van wat algemene voor/nadelen, dit speelt uiteraard ook mee in mijn keuze)
slecht:
- ik vind er geen degelijke reviews van en het enige wat ik gevonden heb was een forum waar ze over de LN52B750 spreken (de USA variant) en daar waren ze niks dan lof erover. Maar de mensen met een europese versie hadden blijkbaar wel last van 'clouding'.. Dus er zouden verschil in productie/onderdelen tussen de LE52B750 en de LN52B750 zitten. Dit is uiteraard moeilijk om in de winkel even te checken geloof ik?
Ik besef dat jullie al vaker dergelijke zaken te horen gekregen hebben, maar op dit punt heb ik al zoveel gegoogled dat ik liever eens wat direct advies zou krijgen van mensen die er wel iets van kennen. Je mag in de winkel er niet over oordelen.. maar langs andere kant wordt er steeds gezegd dat het een 'persoonlijke smaak' is... Sport kijken is niet echt een issue voor mij, maar films moeten gewoon perfect zijn.
Mijn keuze gaat trouwens tussen deze 2 modellen. Kuro's vind ik net nog iets te duur.
Bedankt.
Panasonic P50V10 : (plasma)
goed:
- ziet er prachtig uit !
- THX mode heeft al netjes gecalibreerde kleuren. Ik hoor alleen issues over gamma control die niet zou mogelijk zijn. En panasonic die niet voldoende opties geeft om een TV te calibreren. Dat laatste staat in ieder geval vooral wel op de B (UK) versie en niet op de E (Europese) versie. Mss heeft iemand hier wel een idee dat je in de E versie deze perfect kan calibreren? Ook de reeds eerder vermelde issue rond THX mode (die er wat 'dim' uit zag).
- Dit scherm zou beter moeten zijn voor lag, maar ik twijfel wel als ik al die verhalen over fosfor trailing hoor. Ik heb geen ervaring met plasma (heb nu nog een crt..) en weet dus niet of ik dit hinderlijk zou vinden of niet. Kan ik gewoon even naar de MM stappen en vragen of ze even sin city opzetten bv?
- zwartwaardes zouden prima moeten zijn en heel goede kleuren
- goede kijkhoek
- moet niet perse gecalibreerd worden in THX mode, maar als je dat 'dim' beeld van die modus niet kan aanpassen... dan moet je'm wel laten calibreren en als dat niet goed blijkt te lukken met die opties... (is dus voor en nadeel eigenlijk)
slecht:
- minder zicht bij fel licht/zon, maar dit vind ik geen issue. Daarvoor heb je gordijnen
- upscaling zou niet fantastisch zijn. Dit is vooral een issue omdat ik voorlopig nog geen bluray speler met upscaling heb en ik dus dvd's ga moeten upscalen op de tv zelf.
Samsung LE52B750 : (LCD (CCFL))
goed:
- schijnt ook heel goede zwart waardes te hebben. Dit kon ik zelf wel bevestigen uit de winkel (op zicht ja),maar voor de rest kon ik er niet veel uit opmaken aangezien dat andere condities zijn dan thuis... Het leek wel zo te zijn dat het zwart van de rand perfect overeenkwam met de zwart op het beeld, maar dat zegt uiteraard niks over de andere stats.
- ziet er heel mooi uit ook.
- samsung zijn interne upscaler is over het algemeen wel redelijk goed. (heb ik toch zo gelezen ergens..)
- schijnt weinig last te hebben van lag voor games
- verbruikt (allicht) iets minder dan de plasma, hoewel het volgens mij niet veel zal schelen.
- levensduur van lcd zou langer zijn dan die van plasma.
- kan je perfect (laten) calibreren
(mijn excuses voor het opsommen van wat algemene voor/nadelen, dit speelt uiteraard ook mee in mijn keuze)
slecht:
- ik vind er geen degelijke reviews van en het enige wat ik gevonden heb was een forum waar ze over de LN52B750 spreken (de USA variant) en daar waren ze niks dan lof erover. Maar de mensen met een europese versie hadden blijkbaar wel last van 'clouding'.. Dus er zouden verschil in productie/onderdelen tussen de LE52B750 en de LN52B750 zitten. Dit is uiteraard moeilijk om in de winkel even te checken geloof ik?
Ik besef dat jullie al vaker dergelijke zaken te horen gekregen hebben, maar op dit punt heb ik al zoveel gegoogled dat ik liever eens wat direct advies zou krijgen van mensen die er wel iets van kennen. Je mag in de winkel er niet over oordelen.. maar langs andere kant wordt er steeds gezegd dat het een 'persoonlijke smaak' is... Sport kijken is niet echt een issue voor mij, maar films moeten gewoon perfect zijn.
Mijn keuze gaat trouwens tussen deze 2 modellen. Kuro's vind ik net nog iets te duur.
Bedankt.
Kiezen moet je echt zelf doen. Ik wil wel ingaan op de punten:anchises schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:39:
Goh mensen, hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel. Erger nog, ik twijfel tussen een LCD en plasma zelfs! Hoewel ik geen expert ben, heb ik wel netjes al (redelijk veel) opzoekwerk erover gedaan.
Fosfor trailing: Kijk zelf in de winkel naar een g10 scherm. Ik ben zelf heel erg gevoelig voor fosfortrailing en ik vind het acceptabel. Niet iedereen ziet ze (er zijn zelfs mensen die het niet geloven dat het bestaatslecht:
- minder zicht bij fel licht/zon, maar dit vind ik geen issue. Daarvoor heb je gordijnen.
scaling. Dat doet dit scherm prima. Deinterlacen is ie weer minder sterk in. Maar 720p materiaal op 1080p spelen gaat echt mooi. Hier een screenshot van 1280x720 op dit scherm, een extreme close up. Als je zelf je windows resolutie weleens verkeerd gezet hebt, weet je hoe lelijk die letters worden bij slechte scaling (wat alle tft monitoren doen):

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 13-05-2009 12:55 ]
Bedankt voor je feedback. Spijtig genoeg is het idd zo dat je ze in 3d shooters wel nog veel ziet. Ik denk er wel aan om een WII of PS3 te kopen, dus is dat spijtig genoeg wel een argument dat mee speeltJvS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:54:
[...]
Kiezen moet je echt zelf doen. Ik wil wel ingaan op de punten:
[...]
Fosfor trailing: Kijk zelf in de winkel naar een g10 scherm. Ik ben zelf heel erg gevoelig voor fosfortrailing en ik vind het acceptabel. Niet iedereen ziet ze (er zijn zelfs mensen die het niet geloven dat het bestaat). Alleen in 3d shooters zie ik het vrij veel.
scaling. Dat doet dit scherm prima. Deinterlacen is ie weer minder sterk in. Maar 720p materiaal op 1080p spelen gaat echt mooi. Hier een screenshot van 1280x720 op dit scherm, een extreme close up. Als je zelf je windows resolutie weleens verkeerd gezet hebt, weet je hoe lelijk die letters worden bij slechte scaling (wat alle tft monitoren doen):
[afbeelding]
Nogmaals: Kijk eerst of je het zelf uberhaupt ziet. Als ik zo in mijn kennissenkring om me heen vraag, blijk ik er flink veel gevoeliger voor te zijn dan anderen.
Ah vandaar, MM hier stond de 46 voor 1499.JvS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:40:
[...]
MM met de 10% kortingavond zat iets boven de 1200 euro. In dit topic gelezen, ik volg de prijzen niet meer. Daar ga ik mezelf alleen maar mee frustreren.
Kreeg wel net de krant binnen met adv. van Foka, 19% korting op alle LCD en Plasma schermen. Zal morgen eens langsgaan moet er toch een keer van komen.
Vorige week ben ik gaan kijken naar wat LCD's, LED-LCD's en de G11 (iets hoger model dan de G10).
En ongelovelijk wat een verschil in beeldkwaliteit.
Natuurlijk is dit heel persoonlijk maar de G11 vond ik stukker beter dan welke LCD dan ook.
Daarom heb ik besloten om de G15 te bestellen (verwachte leverdatum: 4 juni). De G10/11 heeft namelijk geen internet en dat wil ik er toch wel graag op hebben.
Nu kon ik bij deze winkel er 4 jaar extra volledige garantie bij kopen, totaal 6 jaar dus. Kosten: 199 euro voor de extra 4 jaar. Ik vraag me echter af of dit echt nodig is en ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met garantie afhandeling van Panasonic. En of het dus nodig is.
Op zich is het een klein bedrag per jaar op een tv van (advies) 1400 euro maar toch...
Doen of niet doen?
En ongelovelijk wat een verschil in beeldkwaliteit.
Daarom heb ik besloten om de G15 te bestellen (verwachte leverdatum: 4 juni). De G10/11 heeft namelijk geen internet en dat wil ik er toch wel graag op hebben.
Nu kon ik bij deze winkel er 4 jaar extra volledige garantie bij kopen, totaal 6 jaar dus. Kosten: 199 euro voor de extra 4 jaar. Ik vraag me echter af of dit echt nodig is en ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met garantie afhandeling van Panasonic. En of het dus nodig is.
Op zich is het een klein bedrag per jaar op een tv van (advies) 1400 euro maar toch...
Doen of niet doen?
Marrik
Ik zou het nooit doen.. Volgens mij is er laatst een onderzoek geweest dat je er ook bar weinig aan hebt als puntje bij paaltje komt.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De winkel die deze garantie geeft geeft dus een volledige garantie door hun eigen technische dienst. Volgens eigen zeggen mogen ze van Panasonic zelfs de schermen zelf vervangen. Dus als er ook maar iets mis is wordt het kosteloos gerepareerd.M@cer schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:31:
Ik zou het nooit doen.. Volgens mij is er laatst een onderzoek geweest dat je er ook bar weinig aan hebt als puntje bij paaltje komt.
Ik twijfel alleen omdat je dit soort garanties vroegah nooit had. Je kocht een tv, daar zat in die tijd 1 jaar garantie op en daar dacht je verder ook niet over na, Toch?
Marrik
Money for nothin' and your chicks for free
Kan dus best voordeel hebben. Probeer jij na 3jaar maar aan te tonen dat die pixels niet door jou kapot zijn gegaan...
Op zich overweeg ik het voor mezelf wel om te nemen, mits er interessant te onderhandelen valt. Dat zou het voordeel zijn boven kopen op internet immers.
De prijs heb ik al aardig uit-onderhandeld (is dit nederlands?morpheus schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:15:
[...]
Kan dus best voordeel hebben. Probeer jij na 3jaar maar aan te tonen dat die pixels niet door jou kapot zijn gegaan...
Op zich overweeg ik het voor mezelf wel om te nemen, mits er interessant te onderhandelen valt. Dat zou het voordeel zijn boven kopen op internet immers.
Marrik
Hey,
Binnenkort ben ik de trotse eigenaar van een 37G10, welke ik zeer waarschijnlijk wil gaan ophangen.
Dit zal dan gebeuren aan de nieuwe 8000 lijn van vogels, alleen welke kan ik het best nemen.
De tv hoeft helemaal niet te kunnen bewegen, zit er recht voor, wel heb ik een ander probleem:
De superflat lijn (EFW 8205), zit maar 2cm van de muur af, hoe zit het met aansluitingen?, is er een deel van de aansluitingen verzonken of wat?
Anders kom ik uit op de EFW8225, deze zit minder strak op de muur, maar als ik de tv op ga hangen aan deze beugel staat hij dan wel plat tegen de muur, of draait hij automatisch mee?
Ik wil dus de tv zo strak en recht mogelijk tegen de muur, ik kom er niet uit...
Binnenkort ben ik de trotse eigenaar van een 37G10, welke ik zeer waarschijnlijk wil gaan ophangen.
Dit zal dan gebeuren aan de nieuwe 8000 lijn van vogels, alleen welke kan ik het best nemen.
De tv hoeft helemaal niet te kunnen bewegen, zit er recht voor, wel heb ik een ander probleem:
De superflat lijn (EFW 8205), zit maar 2cm van de muur af, hoe zit het met aansluitingen?, is er een deel van de aansluitingen verzonken of wat?
Anders kom ik uit op de EFW8225, deze zit minder strak op de muur, maar als ik de tv op ga hangen aan deze beugel staat hij dan wel plat tegen de muur, of draait hij automatisch mee?
Ik wil dus de tv zo strak en recht mogelijk tegen de muur, ik kom er niet uit...
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Die garantie is bijna 100% marge voor die winkel. Bij verzekeren is het simpel: Zolang je de vervanginswaarde of te verzekeren kosten zelf kan dragen, nooit doen. Netto ben je goedkoper uit als je alles zelf betaalt.
Een verzekering doe je alleen als je de vervangingswaarde of kosten niet kan dragen (ziektekosten, een auto, een huis), of als je het een prettig idee vindt dat het verzekerd is en dit dat bedrag waard vindt.
Dat laatste kan alleen jij zelf beslissen. Nuchter gezien is garantie bijkopen netto per defenitie nadeling. Net zoals elke verzekering.
Een verzekering doe je alleen als je de vervangingswaarde of kosten niet kan dragen (ziektekosten, een auto, een huis), of als je het een prettig idee vindt dat het verzekerd is en dit dat bedrag waard vindt.
Dat laatste kan alleen jij zelf beslissen. Nuchter gezien is garantie bijkopen netto per defenitie nadeling. Net zoals elke verzekering.
morgen bij de mm...rocco2 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:01:
[...]
Ah vandaar, MM hier stond de 46 voor 1499.
Kreeg wel net de krant binnen met adv. van Foka, 19% korting op alle LCD en Plasma schermen. Zal morgen eens langsgaan moet er toch een keer van komen.
Maar dat is het dus niet: het is geen verzekering, ze repareren zelf. Bij een verzekering ben je zelf altijd nog wel iets van kosten kwijt. Bijvoorbeeld een stukje no-claim bij je autoverzekering. Maar hier is alles dus 100% gedekt.JvS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:44:
Die garantie is bijna 100% marge voor die winkel. Bij verzekeren is het simpel: Zolang je de vervanginswaarde of te verzekeren kosten zelf kan dragen, nooit doen. Netto ben je goedkoper uit als je alles zelf betaalt.
Ik denk dus ook dat het 100% winst is, zeker als er geen reparatie(s) in die tijd nodig is/zijn.
Maar eigenlijk ben ik ook meer op zoek naar ervaringen. Wat mag je verwachten van de nieuwe Pana serie? Hoe is de kwaliteit? Heeft iemand daar ervaring mee (maar dan ook van de vorige modellen).
Als ik zoek op inet dan vind ik er genoeg over en opvallend vaak erg positief. En daarom twijfel ik dus ook. Vroeger zou ik zo'n garantie nooit hebben genomen maar omdat we nu in een wegwerpmaatschappij leven...
Marrik
Je betaalt eenmalig om alle mogelijke kosten af te kopen. Dat noem ik een verzekering. En geloof me: Dan gaan ze kijken hoeveel kosten ze maken, betaal je een stukje administratie én nog een stukje marge. Zeker bij die aanvullende verzekeringen is dat laatste stuk ENORM.marrik schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:52:
[...]
Maar dat is het dus niet: het is geen verzekering, ze repareren zelf. Bij een verzekering ben je zelf altijd nog wel iets van kosten kwijt. Bijvoorbeeld een stukje no-claim bij je autoverzekering. Maar hier is alles dus 100% gedekt.
Nuchter advies: Nooit doen, tenzij je 200 euro over hebt voor je gemoedstoestant. Dan wel doen
In dit topic zijn al meerdere mensen emt ervaring met de nieuwe serie (de G10 met name, ik heb al 10 mensen gezien die hem melden te hebben gekocht). Wat wil je horen over de kwaliteit van mensen die een scherm max 4 weken hebben? Dat hij het al vier weken goed doet?Maar eigenlijk ben ik ook meer op zoek naar ervaringen.
Nou dat kan. Mijn scherm doet het al vier weken prima! En voelt degelijk aan
[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 13-05-2009 16:27 ]
Ondanks het vervelende licht (ook in de Correct) is het beeld van de G10 inderdaad indrukwekkend en mijnsinziens ook beter dat de LCDs. Al moet ik zeggen dat de LEDLCD van Samsung er ook ERG indrukwekkend uitziet.marrik schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:19:
Vorige week ben ik gaan kijken naar wat LCD's, LED-LCD's en de G11 (iets hoger model dan de G10).
En ongelovelijk wat een verschil in beeldkwaliteit.Natuurlijk is dit heel persoonlijk maar de G11 vond ik stukker beter dan welke LCD dan ook.
Op zich is het een klein bedrag per jaar op een tv van (advies) 1400 euro maar toch...![]()
Doen of niet doen?
Ben toch voornamelijk beniewd naar het verschil tussen de V10 en de G15. Aangezien de adviesprijs voor de 42V10 en 46G15 hetzelfde zijn, twijfel ik tussen de extra inches en de extra features...
Dit is het plasma topic, jij praat over een LCD versie.Toppe schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:42:
Hey,
Even mierenneuken, de exacte methode is als volgt in het algemeen:Ferry34 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:14:
Tv's die dit niet kunnen, herberekenen de 24 beeldjes per sec in het aantal hz wat de tv wèl kan tonen zoals 50hz. Er zijn nogal wat manieren om dit te doen (3:2 pulldown kan op vele manieren las ik) en het verschilt dus per tv/merk hoe goed dit eruit komt te zien.
De pulldown is dit: doordat de tv geen 24/72/96 hz kan tonen, worden de 24 beeldjes in de 50 hz gepast. Dat kan niet, want je komt dan niet uit. Daarom laat de tv de meeste frames 1 keer zien en sommige frames 2 keer! Dit kan bijvoorbeeld steeds het derde frame zijn en omdat steeds dit frame dubbel wordt getoond, is het beeld net niet vloeiend.
3:2 pulldown wordt gebruikt om 24Hz om te zetten in 60Hz. Hierbij wordt telkens het ene frame 2x en het andere frame 3x getoond, wat effectief een Hz vermenigvuldiging van 2,5 oplevert (en wat is 60/2,5
Anoniem: 296314
Ik heb een dode pixel in mijn 50G10 en heb nadat ik contact had met de (internet)winkel,telefoon gehad van Panasonic zelf en de dag erna bevestiging gekregen dat ik een nieuw toestel krijg.JvS schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:25:
[...]
Je betaalt eenmalig om alle mogelijke kosten af te kopen. Dat noem ik een verzekering. En geloof me: Dan gaan ze kijken hoeveel kosten ze maken, betaal je een stukje administratie én nog een stukje marge. Zeker bij die aanvullende verzekeringen is dat laatste stuk ENORM.
Nuchter advies: Nooit doen, tenzij je 200 euro over hebt voor je gemoedstoestant. Dan wel doen.
[...]
In dit topic zijn al meerdere mensen emt ervaring met de nieuwe serie (de G10 met name, ik heb al 10 mensen gezien die hem melden te hebben gekocht). Wat wil je horen over de kwaliteit van mensen die een scherm max 4 weken hebben? Dat hij het al vier weken goed doet?
Nou dat kan. Mijn scherm doet het al vier weken prima! En voelt degelijk aan.
Netjes opgelost.Ik zou binnen 2 weken de nieuwe geleverd krijgen door de monteur die hem zelf komt installeren.
Dat maakt toch niets uit met de montage van je scherm, maar goed niemand weet dus een andwoord....bjorntje424 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:41:
[...]
Dit is het plasma topic, jij praat over een LCD versie.
Even een klein nieuwtje tussendoor, ik was zeer slecht te spreken over de nieuwe pana's wegens raar trillend beeld. Maar na lang spelen eindelijk eruit.. De eco-stand!
Altijd uitzetten dat rare ding, beeld was stuk helderder met eco op aan raar maar waar.
En die verlenging van de fabrieksgarantie kan best lonen, meestal is het onder dezelfde voorwaarden als de fabriekgarantie en zonder eigen risico. Nu weet ik dat een plasma scherm repareren extreem duur is (het display zelf is duurder dan de tv) Dus 9/10 keer wordt zon scherm gecrediteerd en kan je gewoon een nieuwe uitzoeken in de winkel. En laatste tijd veel pana's gezien met gekleurde strepen in het beeld...
@achises die b750 heeft ook een glim coating op het scherm zitten.
Altijd uitzetten dat rare ding, beeld was stuk helderder met eco op aan raar maar waar.
En die verlenging van de fabrieksgarantie kan best lonen, meestal is het onder dezelfde voorwaarden als de fabriekgarantie en zonder eigen risico. Nu weet ik dat een plasma scherm repareren extreem duur is (het display zelf is duurder dan de tv) Dus 9/10 keer wordt zon scherm gecrediteerd en kan je gewoon een nieuwe uitzoeken in de winkel. En laatste tijd veel pana's gezien met gekleurde strepen in het beeld...
@achises die b750 heeft ook een glim coating op het scherm zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 13-05-2009 19:59 ]
Interessant. Op kieskeurig bleek er ook iemand te zijn die deze trilling kon zien bij egaal beeld. Er was reeds een monteur langs geweest, maar vooralsnog niets opgelost. Ik heb hem zojuist geadviseerd te kijken of de eco-stand aan staat en deze dan uit te zetten om te bezien of dat inderdaad de oorzaak is. Dat zou mooi zijnBever! schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:49:
Even een klein nieuwtje tussendoor, ik was zeer slecht te spreken over de nieuwe pana's wegens raar trillend beeld. Maar na lang spelen eindelijk eruit.. De eco-stand!
[offtopic]
marrik schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:19:
Op zich is het een klein bedrag per jaar op een tv van (advies) 1400 euro maar toch...![]()
Doen of niet doen?
200 euro is ongeveer 14 procent van het aankoopbedrag. Enerzijds vind ik dat een vrij groot percentage, anderzijds vind ik 4 jaar extra garantie wel aantrekkelijk. Voorwaarde is dan wel dat het inderdaad zoals jij al aangeeft een garantie is die ruim dekt (lees in ieder geval de garantievoorwaarden door).
Je kunt ervan uit gaan dat het voor de verkoper een gunstige deal is. Als jij echter net die pechvogel bent bij wie de tv het na 5 jaar begeeft, dan haal je natuurlijk groot voordeel uit je garantie. Bovendien wordt het juridisch (voor jou) allemaal een stuk eenvoudiger. Natuurlijk heb je meer dan de fabrieksgarantie van 2 jaren een wettelijk recht op een bepaalde prestatie van de verkoper/fabrikant als je tv naar de kloten gaat, maar men doet dan wel moeilijk en dat zou dan gesteggel worden. Nu hoef je geen recht aan te tonen (wel even je garantiecertificaat overleggen natuurlijk) en kun je 6 jaar achterover leunend film kijken
[/offtopic]
Ik zag bij Vandenborre (Waregem) ook trillingen in het beeld van de Panasonic G10. Mijn eerste gedacht was dat het aan de decoder van telenet lag.Even een klein nieuwtje tussendoor, ik was zeer slecht te spreken over de nieuwe pana's wegens raar trillend beeld. Maar na lang spelen eindelijk eruit.. De eco-stand!
Blijkbaar is die tv daar dan toch wel heel slecht afgesteld. Slechte kleurweergave plus trillingen...
Bij Vandenborre in sint truiden stonden zowat alle Pana's ook op slecht materiaal te spelenmaartenlambrech schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:00:
[...]
Ik zag bij Vandenborre (Waregem) ook trillingen in het beeld van de Panasonic G10. Mijn eerste gedacht was dat het aan de decoder van telenet lag.
Blijkbaar is die tv daar dan toch wel heel slecht afgesteld. Slechte kleurweergave plus trillingen...
tov de sony's en andere die op BR stonden te schitteren
vraagje kan een Pana surround set op de kop tikken die perfect past bij de G10 nu zit daar helaas geen HDMI op wel 2 digitale aansluitingen voor bvb PS3 en de digirecorder
wat geeft die HDMII meer tov van zonder HDMI aansluiting
Het was nog steeds licht te zien in de menu's bijvoorbeeld, maar het normale beeld was gewoon strak kijken.Tommy The Cat schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:22:
[...]
Interessant. Op kieskeurig bleek er ook iemand te zijn die deze trilling kon zien bij egaal beeld. Er was reeds een monteur langs geweest, maar vooralsnog niets opgelost. Ik heb hem zojuist geadviseerd te kijken of de eco-stand aan staat en deze dan uit te zetten om te bezien of dat inderdaad de oorzaak is. Dat zou mooi zijn.
[offtopic]
[...]
200 euro is ongeveer 14 procent van het aankoopbedrag. Enerzijds vind ik dat een vrij groot percentage, anderzijds vind ik 4 jaar extra garantie wel aantrekkelijk. Voorwaarde is dan wel dat het inderdaad zoals jij al aangeeft een garantie is die ruim dekt (lees in ieder geval de garantievoorwaarden door).
Je kunt ervan uit gaan dat het voor de verkoper een gunstige deal is. Als jij echter net die pechvogel bent bij wie de tv het na 5 jaar begeeft, dan haal je natuurlijk groot voordeel uit je garantie. Bovendien wordt het juridisch (voor jou) allemaal een stuk eenvoudiger. Natuurlijk heb je meer dan de fabrieksgarantie van 2 jaren een wettelijk recht op een bepaalde prestatie van de verkoper/fabrikant als je tv naar de kloten gaat, maar men doet dan wel moeilijk en dat zou dan gesteggel worden. Nu hoef je geen recht aan te tonen (wel even je garantiecertificaat overleggen natuurlijk) en kun je 6 jaar achterover leunend film kijken.
[/offtopic]
Zoals het eerst was met die eco stand op aan kreeg ik er koppijn van, vreemd genoeg zag ik het niet bij de 37x10 plasma. Misschien zit de oorzaak in de neo-pdp? Pz80 heeft er ook totaal geen last van..
Ik heb lang getwijfeld tussen de G10/G15 of de Philips 9604 (led Samsung was al afgevallen). Het is toch de 37PFL9604 van Philips geworden. Ik vind de Panasonic wel beter beeld geven, echter de spiegeling, geen CI+ en vooral dat hij 42" is deed hem de das om. 42" is gewoon echt te groot voor mij. Een kleinere plasma was geen optie omdat ik mijn pc wil kunnen aansluiten op 1080p.
Zonde... Zoals gezegd; maat went vanzelfSparks.nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:25:
Ik heb lang getwijfeld tussen de G10/G15 of de Philips 9604 (led Samsung was al afgevallen). Het is toch de 37PFL9604 van Philips geworden. Ik vind de Panasonic wel beter beeld geven, echter de spiegeling, geen CI+ en vooral dat hij 42" is deed hem de das om. 42" is gewoon echt te groot voor mij. Een kleinere plasma was geen optie omdat ik mijn pc wil kunnen aansluiten op 1080p.
En maar een jaartje garantie bij Philips.Sparks.nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:25:
Mijn 46G10 heb ik voor 1222 gekocht bij de MM Zwolle. Was toen een aanbieding (10% korting op alles)..Waar heb je die gekocht dan?
Hoe ben je er zeker van dat deze serie geen CI+ ondersteunt? Ik wacht nog altijd een definitief antwoord daaromtrent af van Panasonic zelf... (of ik heb wat gemistSparks.nl schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:25:
Edit: alsmede wacht ik in dit kader de lijst van Ziggo af waarin zij de tv's opsommen die volgens hun testen gegarandeerd werken met hun nieuwe standaard. Deze zou naar mijn weten eind deze maand beschikbaar worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Tommy The Cat op 14-05-2009 01:15 ]
Mensen, de reclame van de MM van het vakantie geld 8% is 16% korting heeft helaas deze voorwaarden:
Uitgezonderd van deze actie zijn: Loewe, Philips 9000-serie, Samsung 7 en 8-serie, Panasonic G en V-serie,
Sony Z4500-serie en Sharp 65XS1-serie
Dus de G en V serie kunnen geen korting krijgen, das nou jammer.
Uitgezonderd van deze actie zijn: Loewe, Philips 9000-serie, Samsung 7 en 8-serie, Panasonic G en V-serie,
Sony Z4500-serie en Sharp 65XS1-serie
Dus de G en V serie kunnen geen korting krijgen, das nou jammer.
ik wou dit ook kopen tot ik zag dat er geen HDMI ingang was.daxcer schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:01:
[...]
Bij Vandenborre in sint truiden stonden zowat alle Pana's ook op slecht materiaal te spelen
tov de sony's en andere die op BR stonden te schitteren![]()
vraagje kan een Pana surround set op de kop tikken die perfect past bij de G10 nu zit daar helaas geen HDMI op wel 2 digitale aansluitingen voor bvb PS3 en de digirecorder
wat geeft die HDMII meer tov van zonder HDMI aansluiting![]()
Nadeel is dat je het toestel via optische kabel moet aansluiten op de set.
Deze heeft hiervoor 2 ingangen. Het nadeel zit hem erin dat niet elk toestel een optische uitgang heeft. Ik weet niet of er kwaliteit verschil is?!
Geen idee of PS3 en digicorder dat hebben? (digicorder denk ik wel)
In mijn geval wil ik binnenkort een aspire revo (of dergelijk ion design nettop) aansluiten maar die heeft geen optische uitgang en dan kan ik dus niet van surround genieten.
Daarom dat ik nog wat wacht, er komt in de zomer een nieuwe home cinema surround+BR set uit van sony. Deze heeft normaal wel HDMI input , misschien dat ik deze koop.
Huh? Is de V-serie bij MM al te koop dan?Dus de G en V serie kunnen geen korting krijgen, das nou jammer.
Hij zal al wel bestelbaar zijn als pre order ga ik vanuit.Ik geloof dat morgen de 42" V arriveert volgens een eerder bericht in dit forum.
[ Voor 15% gewijzigd door phemelrijk op 14-05-2009 10:04 ]
Dit topic is gesloten.