Anoniem: 24315 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:19:
[...]
Wat is er precies slechter aan het signaal dan? Het signaal is digitaal en je versterker zal echt niet de kleuren gaan veranderen of ruis toevoegen. Dat is juist het voordeel van digitaal. Of je moet echt witte spikkels zien, maar dat heeft andere oorzaken, zoals een brakke kabel.
Werk zelf bij een bedrijf dat al dat soort kabels verkoopt dus die zijn echt wel prima, trust me.

De AVR 255 doet niet aan HDMI pass through en zal dus bij elk signaal lager dan 1080p gaan proberen er iets aan te verbeteren.
Bij een SD tv signaal dat door mijn (irHD5000) decoder dus al wordt opgewaardeerd, vervolgens door mijn receiver gaat en iets bewerkt wordt en dan nog eens door de 42G10 wordt aangepast kan je je misschien voorstellen dat het niet bevorderlijk werkt.
Toen ik de receiver nog niet had keek ik dus met hdmi rechtstreeks vanuit de decoder/360/htpc in de tv en dat beeld was gewoon iets scherper.
Uiteraard heb ik de receiver al ingesteld om zo min mogelijk te doen met het doorkomende signaal (videomode off) maar voor zover ik lees op internet is het onmogelijk om hem zo ver te krijgen om helemaal niets te doen.
MNTN schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:07:
@ NASTY NATE :
in het vorige topic zei je :
Nasty Nate schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:01:
Ik ging dus afgelopen weekend over van een Philips 32PW95xx pixelplus CRT bak, naar een 42G10 met digitale tv en het viel me eerlijk gezegd aardig tegen.
Dan gaf mijn Philips met analoge tv toch een strakker beeld dacht ik bij mezelf....
Maar goed een tijdje later en aardig wat instellingen later was het al een stuk beter en daarbij was het beeld via de 360 en HTPC natuurlijk verbluffend!
Nu nog even weten hoe ik die geavanceerde beeldinstellingen het beste kan zetten op de G10 en ik denk dat het prima is.
Kun je wat meer vertellen over wat je daarvoor hebt aangepast en of het nu vergelijkbaar is met je oude philips ?
groet,
René
Het was bij mij gewoon een kwestie van tv aanzetten en op elke bron naar het beeld kijken en dan steeds de menu's induiken om iets een tikkie te veranderen en dan kijken hoe dat uitpakt.
Ik hoor hier iedereen over de cinema mode van de Pana en dat dit de beste/meest natuurlijke optie is, nou bij mij echt niet...kleur valt een beetje weg in die modus.
Heb zelf dus modus "normaal" met kleurtemp ook op normaal.
Contrast en kleur beiden op iets van 48 en scherpte op zes ofzo. (ook iets waarvan men zegt dat het op nul moet, nou bij mij echt niet!
Helderheid op -2 geloof ik en voor de rest alle auto verbeteringsopties uit behalve IFC.
Geavanceerde instellingen heb ik nog niet aangezeten, nog niet over gelezen wat ik daar het beste zou kunnen proberen en daarbij ben ik nog aan het inspelen.
Denk dat mijn Philips met digitale tv nog steeds een beter beeld had gegeven.
Let wel dat die Philips maar 32 inch was en dus sowieso scherper leek en ik nu dus een HD decoder heb die er om bekend staan op de SD kanalen (nog) een minder beeld te geven dan de SD decoders!
Weet iemand hier trouwens hoe het kan dat ik mijn decoder audio op dolby zet en nog steeds een pcm signaal binnenkrijg bij de HD zenders die in dolby audio zouden moeten doorsturen?
[
Voor 2% gewijzigd door
RobIII op 21-05-2020 01:54
. Reden: Naam op verzoek verwijderd ]