Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/common-new/img/header/logo-panasonic.gifAfbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/common/img/gnavi_logo.jpg

Welkom bij 2e deeltje omdat het vorige over de 1000 post dook :)
Deel 1 is natuurlijk ook te belezen ; [Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie

TER INFO ivm SPECS;
Aangezien de specs (die ik gewoon van de global site had overgenomen) meer onrust dan duidelijkheid lijken te veroorzaken, heb ik die wegggehaald. Via de link http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html kan men zelf effe loeren naar de desbetreffende specs. Het is dus wachten tot Panasonic nederland modellen en specs plaatst op zijn site, om deze dan over te nemen.
Op de CES geintroduceerd en vanaf maart 2009 zo'n beetje op de markt aan het komen. De nieuwe plasma modellen van Panasonic. Het aantal type's lijkt wat te zijn toegenomen. Binnen elk type diverse afmetingen. Startend bij de eenvoudigste C-serie oploppend tot de Z-serie.
Meer keus, meer mogelijkheden...meer moois ! Meer Panasonic :P

Een uitgebreid overzicht ( http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html ) van wat er gaat komen. Via die link ook de uitgebreide specs. Hieronder van elk model een afbeelding met de types en formaten.

C-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/c_plasma/head.jpg

X10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/x10_plasma/head.jpg

S10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/s_plasma/head.jpg

G10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g10_plasma/head.jpg

G15-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g15_plasma/head.jpg

V-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/v_plasma/head.jpg

Z-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/z_plasma/head.jpg

Voor de vorige serie modellen uit 2008 is er nog Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 4

Dus...laat het topic maar volstromen met relevante informatie, ervaringen en tips over deze modellen !

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 06-04-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:36
Ik dacht dat de X en S serie geen 600hz subfielddrive hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Noreia schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:31:
Ik dacht dat de X en S serie geen 600hz subfielddrive hebben?
...toch wel dus lijkt mij...
:
600Hz subveldcontrole Intelligent Frame Creation Pro. De 600-Hz-technologie laat u prachtige bewegende beelden zien in full HD en stilstaande beelden in een resolutie van 1.080 lijnen.
...aldus een beschrijving bij de P42G10... http://www.panasonic.be/h...rzicht/2182285/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Anoniem: 26457 schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:42:
[...]
...toch wel dus lijkt mij...
[...]

...aldus een beschrijving bij de P42G10... http://www.panasonic.be/h...rzicht/2182285/index.html
Sinds wanneer is de P42G10 hetzelfde als de S en X serie? (kan link overigens niet openen... )

Wat is overigens de reden van een nieuw topic? Was het oude niet goed meer? Een nieuw topic kan best, maar doe dan in ieder geval een flinke update van de startpost.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
morpheus schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:54:
[...]

Sinds wanneer is de P42G10 hetzelfde als de S en X serie? (kan link overigens niet openen... )

Wat is overigens de reden van een nieuw topic? Was het oude niet goed meer? Een nieuw topic kan best, maar doe dan in ieder geval een flinke update van de startpost.
...okee, aangezien de specs (die ik gewoon van de global site had overgenomen) meer onrust dan duidelijkheid lijken te veroorzaken, heb ik die wegggehaald. Via de link in de OP kan men zelf effe loeren naar de desbetreffende specs (en zondig verbazen ;) ). Zolang Panasonic nederland geen modellen en specs plaatst, is het daarop wachten eer ik daar dan weer wat mee doe.

De update zit m in de nu inmiddels europese modellen ipv de amerikaanse.

En een nieuw topic is (en volgens de regels) op verzoek van de mod, Koeitje, aangezien we de 1000 post zijn gepasseerd in het vorige deel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 06-04-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:36
Excuses voor deze quote van me zelf, maar aangezien vorig deel dicht gaat, nogmaals:

Effe over 24p. Wat is er eigenlijk in 24p, hebben we het dan standaard over BR/HDDVD rips van films uit de US (NTSC) of is elke BR/HDDVD film in 24p? Alles wat er op de NL tv wordt uitgezonden door de kabelaars incl. zenders als Film1(HD) zijn toch helemaal niet 24p of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:16:
Effe over 24p. Wat is er eigenlijk in 24p,
...er zijn relevantere topics over om daar je vraag in te stellen, zoals The 24p-files wellicht of Soms stotter bij 24p weergave. Je moet maar even verder zoeken, (hier is wel te off-topic gezien het onderwerp en je breedte van je vraag) want er is nog wel wat meer op GoT (of google) over te vinden

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 06-04-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 26457 schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:20:
[...]
...er zijn relevantere topics over om daar je vraag in te stellen, zoals The 24p-files bijvoorbeeld of Soms stotter bij 24p weergave. Je moet maar even verder zoeken, (hier is wel te off-topic gezien het onderwerp en je breedte van je vraag) want er is nog wel wat meer op GoT (of google) over te vinden
Ik weet wel wat 24p is, maar ik vroeg me gewoon af wat er IN is, dus wat als ik nu een BR film koop in de winkel, is dat dan standaard 24p of is alles wat je in NL / EU koopt en op TV ziet non-24p, en alles wat ik in de US koop / download ( :+ ) wel 24p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Martijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:25:
[...]

Ik weet wel wat 24p is, maar ik vroeg me gewoon af wat er IN is, dus wat als ik nu een BR film koop in de winkel, is dat dan standaard 24p of is alles wat je in NL / EU koopt en op TV ziet non-24p, en alles wat ik in de US koop / download ( :+ ) wel 24p?
aha...wel, los van het feit dat ik het niet weet, is het nog steeds offtopic in theorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Als je nu een nieuwe zou moeten kopen en moet kiezen tussen de TX-P42G10 en de TH-42PZ85. Welke kan je dan beter kiezen en waarom?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erhnam schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:40:
Als je nu een nieuwe zou moeten kopen en moet kiezen tussen de TX-P42G10 en de TH-42PZ85. Welke kan je dan beter kiezen en waarom?
Niet te zeggen. De G10 heeft een wat strakker design IMO en de beeldkwaliteit is potentieel wat beter. De PZ85 is ook een zeer goed toestel en is 200 euro goedkoper.

Keuzes maken moet je zelf doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Erhnam schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:40:
Dat is vrij easy voor mij hoor. De G10 zonder twijfel hier. Waarom?

- Zwarter zwart
- Zuiniger
- Hoger contrast
- Knapper design (wel subjectief)

Zijn zo de eerste zaken die in mij opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

CobraX schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:25:
[...]

Dat is vrij easy voor mij hoor. De G10 zonder twijfel hier. Waarom?

- Zwarter zwart
- Zuiniger
- Hoger contrast
- Knapper design (wel subjectief)

Zijn zo de eerste zaken die in mij opkomen.
Het zuiniger spreekt mij ook wel aan. Ik had gelezen dat het wel meer dan 100 watt scheelt in sommige situaties.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
JvS schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:21:
Bottom line: Twijfel in godsnaam niet zo. Je bent nu dus al een jaar aan het twijfelen om te kopen? En als het nieuw is, vind je dat er te weinig ervaringen zijn, en als het oud is ben je bang om het nieuwe te missen? Eng hoor, tv kopen :P. Laat je gewoon niet gek maken. Wees kritisch waar mensen over zeuren. Was er 2 jaar geleden iemand die het over 24p had? Behalve die ene cinemafiel? Maar ga vooral zelf kijken, nadenken en hak in godsnaam een knoop door :P.
Euh nee hoor. In mei 2008 ben ik begonnen met een speurtocht naar een HDTV. Ergens in de zomer heb ik het project op lange termijn verschoven omdat ik eerst voor iets anders ging sparen. Dan terug rond November/December de focus gelegd op een HDTV. Mijn probleem is dat ik de perfectie nastreef. En zeker voor iets van > 1500 euro. En dan kan ik over elk minpuntje moeilijk doen. :)
JvS schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:43:
Meningen van anderen zijn ook nutteloos als jij door elk potentieel negatief bericht van iemand gaat twijfelen. In welke review heb je iets over schokkerig beeld gelezen? En dat kan je gewoon wel zien in de winkels. Je lijkt wel op zoek naar dingen om over te twijfelen...
Ik heb dat niet in een review gelezen, maar op forums. Vraag me niet juist waar, want dan kan ik uren gaan postdiggen. :)
Hier zijn wel nog 2 posts die mij doen twijfelen tussen een G10 en een V10:

- Pro V10
- Contra V10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

Weet iemand het gewicht van de 42" V10? Ik kan het namelijk nergens terugvinden. En de calibratie van deze modellen is dat zelf te doen? Ik zie het namelijk niet zitten om hier 100eu aan uit te geven.

Groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

DarkSide

theres no place like ::1

Het gewicht weet ik zo 1,2,3 niet.
En calibratie kan je zelf doen. Je hebt alleen de juiste hard-/software nodig en de kennis over wat je moet aanpassen.
Ik zou het gewoon laten doen door iemand die er verstand van heeft. Wel kan je bv aan de slag gaan met calibratie dvd van bv ISF. Hier kom je ook al een eindje mee en is goedkoper.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vrij handig hoor een weekend op internet en ik leg een volledige elektrisch net aan op zolder en heb in net zoveel tijd zelf de verwarming op zolder gemaakt.. Jaja... maar ontopic. Qua hardware??? een lux meter oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 19:19
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb op internet dit ding gevonden. Met dat apparaat en de bijgeleverde software kun je je monitor calibreren door een kleurprofiel te maken.

Als ik nu ipv dat programma het servicemenu van de tv gebruik om de kleuren aan te passen dan zou ik toch hetzelfde effect moeten krijgen als een ISF calibratie?

[ Voor 11% gewijzigd door Jeebus op 06-04-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Jeebus schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:31:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb op internet dit ding gevonden. Met dat apparaat en de bijgeleverde software kun je je monitor calibreren door een kleurprofiel te maken.

Als ik nu ipv dat programma het servicemenu van de tv gebruik om de kleuren aan te passen dan zou ik toch hetzelfde effect moeten krijgen als een ISF calibratie?
Grappige reactie hierboven... :P Je denkt werkelijk dat je met een relatief goedkoop spidertje van 300 dollar een ISF gecertificeerde calilbrator (hoe noem je zo'n figuur ;)) kunt evenaren? Dream on ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Martijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:35:
[...]

Grappige reactie hierboven... :P Je denkt werkelijk dat je met een relatief goedkoop spidertje van 300 dollar een ISF gecertificeerde calilbrator (hoe noem je zo'n figuur ;)) kunt evenaren? Dream on ;).
Dikke ². :P
Die Spyder is veel minder nauwkeurig dan het toestel van een ISF calibrateur. Verder heb jij ook geen deftige opleiding gekregen in tegenstelling tot een ISF calibrateur. M.a.w. je TV zelf calibreren zal nooit zo deftig zijn als het werk van een ISF calibrateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje fotograaf die veel digitaal werkt zou dit dus ook moeten kunnen doen? Maar voor 200eu ga ik wel even zelf aan de slag dan maar een iets minder deftig beeld. Vraag me af hoeveel mensen dit op dit forum wel hebben laten doen. En nog iemand hier die het gewicht van de 42V10 weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-06 19:19
Martijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:35:
[...]

Leg mij dan eens uit wat een ISF gecertificeerde calibrator anders doet. Zo'n man meet de output van een ongecalibreerd scherm en past de instellingen in het servicemenu dusdanig aan dat de output dichter bij het D65 punt komt te liggen.
Op deze site is de methode uitgelegd en daar zie je ook zo'n sensor tegen het scherm hangen en een mooi grafiekje op de laptop, net als in deze review van de spider 3. Die sensor zal heus wel van een ander caliber zijn als de spider 3, maar zal het verschil echt zo groot zijn om de prijs van 200 euro voor een calibratie te rechtvaardigen?

Ik zit net ff op te zoeken naar de sensor die gebruikt wordt bij een ISF calibratie, dit setje kost meer dan 1500 euro. Dat verklaart al een groot gedeelte van de kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeebus op 06-04-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb een iets ouder type plasma van panasonic kunnen bekijken (2006) en best goed beeld over games en bluray(SD tel ik even niet mee want dat was echt dramatisch) alleen wat me opvalt, dat deze tv automatisch zijn contrast regelt. Zet je de knoppenbalk in beeld, zie je wanneer er veel wit is het beeld duidelijk donkerder worden. Dit kan ik nergens mee uitzetten. Neem aan dat dit nu wel veranderd is? vind dit namelijk echt crappy. Want vroeger was je tv gewoon stuk als je dit zach.Ik heb nog een CRT gerepareerd waar dit in voor kwam. Was toen de beam limiter defect. Precies hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168496

Ik heb net vandaag de Panasonic TX-P42G10 thuis ontvangen en aangesloten op oa een PS3.

Alles ziet er heel erg mooi uit tot nu toe. Alleen 1 dingetje waar ik tegenaanloop, maar misschien is het normaal:

Op mijn PS3 24 frames/sec ingesteld. Bij het afpselen van een blu-ray disc zie ik af en toe toch licht schokkerig beeld. Dit is alleen bij langzame (of tenminste op een bepaalde snelheid) camera bewegingen. Is dit normaal of heb ik iets verkeerd ingesteld (dit is mijn eerste HD scherm, hiervoor had ik nog een 'oude' breedbeeld tv).

Ohja, nog 1 ander dingetje voor degene die er in geintreseerd is: De boxen zijn niet geweldig. Als je een beetje extra bass insteld heb je al gauw dat ze het niet aankunnen en gaan trillen en gek geluid geven. Ik heb meestal m'n stereo aanstaan voor het geluid, dus het is voor mij geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Spider 3 lijkt mij prima om je scherm mee te calibreren. Als je daar je computerscherm mee calibreert om foto's perfect voor afdrukken aan te kunnen leveren dan is een tv scherm geen enkel probleem. Zelf heb ik een Xrite calbratie spider/oog voor m'n fotografie werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297772

Anoniem: 168496 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:19:
Ik heb net vandaag de Panasonic TX-P42G10 thuis ontvangen en aangesloten op oa een PS3.

Alles ziet er heel erg mooi uit tot nu toe. Alleen 1 dingetje waar ik tegenaanloop, maar misschien is het normaal:

Op mijn PS3 24 frames/sec ingesteld. Bij het afpselen van een blu-ray disc zie ik af en toe toch licht schokkerig beeld. Dit is alleen bij langzame (of tenminste op een bepaalde snelheid) camera bewegingen. Is dit normaal of heb ik iets verkeerd ingesteld (dit is mijn eerste HD scherm, hiervoor had ik nog een 'oude' breedbeeld tv).

Ohja, nog 1 ander dingetje voor degene die er in geintreseerd is: De boxen zijn niet geweldig. Als je een beetje extra bass insteld heb je al gauw dat ze het niet aankunnen en gaan trillen en gek geluid geven. Ik heb meestal m'n stereo aanstaan voor het geluid, dus het is voor mij geen issue.
toen ik in de winkel keek zag ik dit effect ook, met hetzelfde beeld met de philips 9803 had je dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX

Motion judder dus.
Eigen aan 24p en momenteel enkel op te lossen door een TV te hebben die frame interpolatie toepast (zoals de V10 bvb), maar dit verneukt dan weer de "filmische" look en geeft een "amateur video" gevoel.

[ Voor 8% gewijzigd door CobraX op 06-04-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, maar dit is dus normaal? Volgens mij zag ik net in het vorige topic (deel 1) ookal iets hierover. Ik denk dat ik er eventjes aan moet wennen dan. Het beeld is namelijk echt heel erg goed (ben nu Earth aan het kijken). Bij bisocoop films (in een bioscoop dus) valt het me eigenlijk nooit zo op, maar daar trilt het beeld ook altijd een klein beetje, het scherm is altijd wat onscherp, dus ik denk dat dit effect daar ook minder opvalt.

En deze schokkerigheid die ik omschrijf is het enige 'negatieve' (maar blijkbaar dus inherent aan 24p) wat ik bij bepaalde snelheden van de camera zie. Bij de meeste bewegingen ziet alles er gewoon heel erg goed en soepel uit. Ik ben heel positief, ook gewone tv beelden zien er nog goed uit (niet van die oververscherpte rotzooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 168496 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:22:
Okay, maar dit is dus normaal? Volgens mij zag ik net in het vorige topic (deel 1) ookal iets hierover. Ik denk dat ik er eventjes aan moet wennen dan. Het beeld is namelijk echt heel erg goed (ben nu Earth aan het kijken). Bij bisocoop films (in een bioscoop dus) valt het me eigenlijk nooit zo op, maar daar trilt het beeld ook altijd een klein beetje, het scherm is altijd wat onscherp, dus ik denk dat dit effect daar ook minder opvalt.

En deze schokkerigheid die ik omschrijf is het enige 'negatieve' (maar blijkbaar dus inherent aan 24p) wat ik bij bepaalde snelheden van de camera zie. Bij de meeste bewegingen ziet alles er gewoon heel erg goed en soepel uit. Ik ben heel positief, ook gewone tv beelden zien er nog goed uit (niet van die oververscherpte rotzooi).
Jup zoals uit dat artikel af te leiden valt, is het normaal. 24p (24 frames per seconde) is gewoon te weinig om zulke camera pans vlot weer te geven. De V10 heeft daar een trucje voor zoals ik al eerder zei. Die gaat extra frames bijmaken (die niet op de BluRay disc staan) waardoor het vlotter gaat ogen, maar dan lijkt de film dus meer op een amateur video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx! Kan ik straks met een gerust hart slapen dat ik geen miskoop heb gedaan ;)

Laatste dingetje: waarom is dit me nooit opgevallen op m'n oude TV? Is dat beeld te vaag om het te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Tjah als zo'n V10 er dan gaat uitzien zoals een"amateur"video,dan geeft geen één van die twee een zuiver beeld zonder"judder"?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 296314 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:42:
Tjah als zo'n V10 er dan gaat uitzien zoals een"amateur"video,dan geeft geen één van die twee een zuiver beeld zonder"judder"?!
Daar ga ik vanuit ja. Zo was het toch bij de vorige generaties. Klote hé die 24p beperking. Ze spreken van 60p in dat artikel. Ik hoop wel dat dat de eerste 5-10 jaar niet gaat uitkomen want dan zou het balen zijn als je nu een HDTV koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjah,als jet zo leest zoals in de vorige commentaren dan moet je concluderen dat een G10 beter speelt dan een V10(die nog niemand zien spelen heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 296314 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:57:
Tjah,als jet zo leest zoals in de vorige commentaren dan moet je concluderen dat een G10 beter speelt dan een V10(die nog niemand zien spelen heeft)
Beter niet want je kan dat volgens mij uitzetten. Maar dan lijkt mij het enige verschil in beeldkwaliteit nog die Digital Cinema Color bij de V10. De vraag is natuurlijk of dat de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjah wachten op de eerste tests he.Vraag me nog juist af of 3 hdmi ingangen voldoende zijn.Telenet digitaal,dvd speler,BR speler met home cinema systeem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 22:25
kwestie van smaak. moet zeggen dat ik de natural motion optie van de philips lcd's wel een leuke feature vind, maar daar is het dan ook het best uitgewerkt. Uitzetten kan uiteraard altijd...
Als de Pioneer Kuro ook zo'n goede smooth techniek zou hebben had ik die al gekocht. Het is nu een beetje een afweging pioneer kuro ivm het beeld, philips vanwege het goede beeld met natural motion, ofwel panasonic die van de 3 het laagst geprijst is en een beetje van beide heeft (goed beeld en een beetje motion compensation)

[ Voor 46% gewijzigd door StanTheMan op 06-04-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de reden waarom ik deze neem:

Samsung Le46a956 (met LED pannel)

speelt als een Philips 42PFL9803H is 46inch ipv 42, heeft geen onnodige opties zoals die ambilight en andere dingen, maar kost wel een pak minder. Design is ook 10tallen keer mooier (smaak)

Ook heb je alle connecties dat je je maar kunt wensen, waaronder 4hdmi slots.

mijn keuze staat al vast, hier tipt geen plasma aan naar mn mening :p

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 297772 op 06-04-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 14:57
mooi, dan kan jij dus mooi naar een ander topic en hoeven we die onzin niet nog een x te lezen. houdoe en bedankt! (macgiver vind het heerlijk dat zwart ook echt zwart is) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36

Anoniem: 168496 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:36:
Thx! Kan ik straks met een gerust hart slapen dat ik geen miskoop heb gedaan ;)

Laatste dingetje: waarom is dit me nooit opgevallen op m'n oude TV? Is dat beeld te vaag om het te kunnen zien?
Eerst je 2de vraag beantwoorden: de reden dat je dit niet opviel op je crt bak, komt omdat het scherm gewoonweg te klein is om dit te zien. Bovendien neem ik aan dat je de ps3 op je crt niet met hdmi had aangesloten en dus ook niet op 24p had staan.

De judder zit inderdaad in de bron, maar heel vaak is die judder weg wanneer de ps3 op 50/60hz wordt gezet. Dat lees ik echt heel regelmatig!

(laatst was is in de bioscoop en toevallig dacht ik er ineens aan om op de judder te letten en die was echt fors! Ongekend dat me dat nooit was opgevallen! Dit was tijdens de coca cola reclame met wat james bond stukjes. "Gelukkig" was de beeldkwaliteit van de hoofdfilm zo slecht door een trillend beeld, dat ik de judder helemaal was vergeten)

[ Voor 19% gewijzigd door Ferry34 op 07-04-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Earth ook op 50Hz geprobeerd (PS3 op 50Hz), maar daar blijft het zichtbaar. Net heb ik de Dark Knight gekeken op 24p en daar had ik eigenlijk helemaal geen last van judder. Al met al een heel goed scherm en al helemaal voor deze prijs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36
Anoniem: 297772 schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:12:
Dat is de reden waarom ik deze neem:

Samsung Le46a956 (met LED pannel)

speelt als een Philips 42PFL9803H is 46inch ipv 42, heeft geen onnodige opties zoals die ambilight en andere dingen, maar kost wel een pak minder. Design is ook 10tallen keer mooier (smaak)

Ook heb je alle connecties dat je je maar kunt wensen, waaronder 4hdmi slots.

mijn keuze staat al vast, hier tipt geen plasma aan naar mn mening :p
De led met local dimming is een hele grote stap voorwaarts voor de lcd en de beeldkwaliteit is een heel stuk beter dan conventionele backlight lcd's.

"Hier tipt geen plasma aan" is nogal sterk uitgedrukt, de zwartweergave bijna gelijk aan de Kuro. Persoonlijk vind ik de motion resolution van 300-600 erg teleurstellend en hebben de nieuwe Pana's een motion reso van 1080. Ook is de scaling average, de 24p weergave niet goed en is de inputlag zeer fors!
http://www.hdtvtest.co.uk...-le55a956-20081106134.htm

Ik denk dat iedere hdtv tegenwoordig 3 of 4 hdmi inputs heeft, dus dat vind ik niet meer dan normaal. Persoonlijk heb ik er maar 2 nodig, alles gaat via de receiver.

Maar nogmaals: voor een lcd is dit ongekend goed allemaal.
Anoniem: 168496 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:12:
Ik heb Earth ook op 50Hz geprobeerd (PS3 op 50Hz), maar daar blijft het zichtbaar. Net heb ik de Dark Knight gekeken op 24p en daar had ik eigenlijk helemaal geen last van judder. Al met al een heel goed scherm en al helemaal voor deze prijs volgens mij.
Kan net zo goed aan Earth liggen, want die schijnt op zo'n beetje iedere tv iets te schokken.

Als the Dark Knight wèl goed is, dan weet je het zeker. Hoe is de zwartweergave van de tv bij deze 2 films?
Anoniem: 296314 schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:23:
tjah wachten op de eerste tests he.Vraag me nog juist af of 3 hdmi ingangen voldoende zijn.Telenet digitaal,dvd speler,BR speler met home cinema systeem???
Als je een blu-ray speler met home cinema hebt, dan heb je aan die dvd speler niets meer.
Als je een receiver hebt met meerdere hdmi inputs, dan is je probleem ook weg. Als je die niet hebt en je hebt toch te weinig hdmi inputs, dan koop je een hdmi switch ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 07-04-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 296314 schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:23:
Er bestaan ook HDMI switches hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vanmiddag ook Wall-E gekeken en daar was af en toe iets van judder zichtbaar (maar ook alleen bij bepaalde snelheid 'camera' werk).

Volgens mij ziet het zwart er goed uit.. maar zoals gezegd is dit m'n eerste plasma scherm en heb nooit een LCD tv gehad. Bij de de aftiteling was het beeld niet pik- en pikzwart ofzo. Maar tijdens de film zelf heb je wel het gevoel dat je een hele wijde schaal van zwart tot wit ziet. Het beeld ziet er echt heel mooi uit (en ik ben ondanks dat dit mn eerste HD TV is kritisch, m'n inkomen komt uit fotografie). Donker is echt donker, maar nog wel met details en de kleuren komen heel mooi uit, je hebt echt bijna een soort 3D ervaring (zo natuurlijk ziet het eruit). In het wit zie soms ik wel iets van hele lichte banding maar ik denk dat dat eerder aan de blu-rays ligt dan de televisie (en dit is echt miereneuken op redelijk hoog niveau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Heb mijn 46G10 vandaag ontvangen... gezien dit mijn eerste hdtv is en ik een totale noob ben op dit gebied, een aantal simpele vragen:

- ik ben even een paar dvds aan het bekijken op deze tv en het valt me op hoe krakkemig/lelijk die subtitels zijn... is er iets mis met mijn tv of is het puur de source

-het lijkt alsof het hele beeld een beetje trilt op zo'n dvd die ik bekijk (dvd in xbox 360 via component... zet hem op 576p als het goed is... ligt het onrustige beeld hieraan?)... ligt dit aan de bron??? het geeft een beetje zo'n bioscoop gevoel... bij de dvd van Spirited Away, een anime, heb ik dit weer niet en is het beeld rustig...

- als ik een game op pauze zet en de tv op een ander kanaal doe om een programma te bekijken, zal zo'n plasma dan burn-in gevaar lopen omdat er op het andere kanaal op een stilstaand beeld staat?

[ Voor 24% gewijzigd door Kyo op 07-04-2009 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kyo schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 02:38:
- ik ben even een paar dvds aan het bekijken op deze tv en het valt me op hoe krakkemig/lelijk die subtitels zijn... is er iets mis met mijn tv of is het puur de source
subtitles op DVD zijn feitelijk 'plaatjes' en die kunnen erg lelijk (of geel of ineens supergroot) zijn. Zeker als je het enorm opblaast. Probeer eens verschillende DVD;s
- als ik een game op pauze zet en de tv op een ander kanaal doe om een programma te bekijken, zal zo'n plasma dan burn-in gevaar lopen omdat er op het andere kanaal op een stilstaand beeld staat?
Nee, absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46
Bij mij staat nog steeds de 50V op mijn verlanglijstje zodra hij uitkomt.. Dan kan mijn SD Panasonic Plasma vervangen worden :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:05:
De judder zit inderdaad in de bron
Even wat rechtzetten mbt judder. Judder is niet het niet vloeiend zijn van een 24p bron, maar judder is de foute weergave van 24p door het op 50 of 60hz weer te geven middels 2:3 pulldown. Het ene beeldje wordt immers 2 keer weergegeven en de ander 3 keer, daardoor krijg je dus een kleine fout en dat is judder.

Dat een bewegend voorwerp niet vloeiend over je beeld gaat bij 24p is ook vervelend, maar dat zit in de bron en is geen judder (hoewel wel heel vaak, ten onrechte en tot voor kort ook door mij, zo genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Laatst online: 21-01-2022
Vandaag de TXPF50G10 besteld en kijk er echt naar uit. 8)

Heb ook heel veel gelezen en opgezocht op forums zoals deze voordat ik tot de verkoop over ben gegaan omdat je toch over een vrij groot bedrag aan het praten bent en toch voor tenminste de eerste 10 jaar en meer naar dat scherm zal moeten kijken.

Persoonlijk denk ik ook dat ongeacht je welk merk koopt en overschakeld naar een LCD of Plasma TV je vrijwel altijd tevreden zal zijn vanwege de wereld van verschil in beeldkwaliteit tov de CRT bakjes van vroeger

Zelf had ik ook mijn bedenkingen bij die kleine minpuntjes die je soms leest, zoals die judder bij 24P en die lelijke subtitles en nog andere misschien maar dan denk ik dat dit echt zo kleine puntjes zijn dat ze in het niets verdwijnen tov de pluspunten :9

:*) Zoniet laat het me vlug weten dan kan ik nog annuleren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89068

CobraX schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:58:
[...]

Motion judder dus.
Eigen aan 24p en momenteel enkel op te lossen door een TV te hebben die frame interpolatie toepast (zoals de V10 bvb), maar dit verneukt dan weer de "filmische" look en geeft een "amateur video" gevoel.
Ik wil niet vervelend zijn maar waar heb je die wijsheid vandaan? Heb je de v10 al in het echt gezien met 24p source? Je doet net of dat bij de v10 je hele filmervaring 'verneukt' wordt.

Ik wacht mooi af op de eerste reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 11:01
Anoniem: 89068 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:18:
[...]
Je doet net of dat bij de v10 je hele filmervaring 'verneukt' wordt.
Selectief lezen is ook een kunst :o Vooralsnog heeft elke frame-interpolatie techniek zijn mindere eigenschappen gehad. Met voornamelijk inderdaad het handycam-look-resultaat. Ik vind dat zelf dus geweldig, zou dan ook zwaar blij zijn met Natural Motion op mijn tv. De meeste mensen vinden het er echter onnatuurlijk uitzien. Dat is wat CobraX bedoelde, en dat is ook iets dat je had kunnen vinden als je wat verder had gekeken dan dit topic.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 11:42
Kan nog steeds niet tevreden zijn met mijn setup thuis:

-42G10 geeft nogal eens een lichte hoogfrequente piep
-AVR255 heeft te weinig ventilatie, wordt loeiheet en zal dus dus ergens anders gezet moeten worden :(
-Sinds ik de HDMI lus via die AVR255 merk ik gewoon dat het beeld (na finetunen) iets minder is geworden.

Zit erover te denken om gewoon de HDMI weer rechtstreeks in de Panasonic te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24315

Nasty Nate schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:11:
Kan nog steeds niet tevreden zijn met mijn setup thuis:

-42G10 geeft nogal eens een lichte hoogfrequente piep
-AVR255 heeft te weinig ventilatie, wordt loeiheet en zal dus dus ergens anders gezet moeten worden :(
-Sinds ik de HDMI lus via die AVR255 merk ik gewoon dat het beeld (na finetunen) iets minder is geworden.

Zit erover te denken om gewoon de HDMI weer rechtstreeks in de Panasonic te doen.
Wat is er precies slechter aan het signaal dan? Het signaal is digitaal en je versterker zal echt niet de kleuren gaan veranderen of ruis toevoegen. Dat is juist het voordeel van digitaal. Of je moet echt witte spikkels zien, maar dat heeft andere oorzaken, zoals een brakke kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 24315 op 07-04-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 20:58
@ NASTY NATE :

in het vorige topic zei je :

Nasty Nate schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:01:
Ik ging dus afgelopen weekend over van een Philips 32PW95xx pixelplus CRT bak, naar een 42G10 met digitale tv en het viel me eerlijk gezegd aardig tegen.

Dan gaf mijn Philips met analoge tv toch een strakker beeld dacht ik bij mezelf....
Maar goed een tijdje later en aardig wat instellingen later was het al een stuk beter en daarbij was het beeld via de 360 en HTPC natuurlijk verbluffend!

Nu nog even weten hoe ik die geavanceerde beeldinstellingen het beste kan zetten op de G10 en ik denk dat het prima is.

Kun je wat meer vertellen over wat je daarvoor hebt aangepast en of het nu vergelijkbaar is met je oude philips ?

groet,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 22:33

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik zie dat heel wat mensen inmiddels de tv of besteld of al in huis hebben.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervoor hebben betaald en waar de tv gekocht is!

Ik zit zelf ook te denken om ipv. een 42" een 46" te halen... dan kunnen we er de komende 10 jaar weer tegen aan. En hebben we een super groot en mooi beeld!

Maarja, iets in m'n hoofd zegt dat het nogal dom is om nu 1.500 euro uit te geven aan een tv, als ik bij wijze van spreken niet zeker ben van m'n baan...

dus, carpe diem en kopen die hap }) , of verstandig en op z'n max een 42" halen... O-)

Iemand hier met hetzelfde dilemma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
daxcer schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:07:
Vandaag de TXPF50G10 besteld en kijk er echt naar uit. 8)

Heb ook heel veel gelezen en opgezocht op forums zoals deze voordat ik tot de verkoop over ben gegaan omdat je toch over een vrij groot bedrag aan het praten bent en toch voor tenminste de eerste 10 jaar en meer naar dat scherm zal moeten kijken.

Persoonlijk denk ik ook dat ongeacht je welk merk koopt en overschakeld naar een LCD of Plasma TV je vrijwel altijd tevreden zal zijn vanwege de wereld van verschil in beeldkwaliteit tov de CRT bakjes van vroeger

Zelf had ik ook mijn bedenkingen bij die kleine minpuntjes die je soms leest, zoals die judder bij 24P en die lelijke subtitles en nog andere misschien maar dan denk ik dat dit echt zo kleine puntjes zijn dat ze in het niets verdwijnen tov de pluspunten :9

:*) Zoniet laat het me vlug weten dan kan ik nog annuleren :*)
Je gaat er geen spijt van krijgen hoor, ik heb hem nu een paar dagen draaien en ben tot nu toe super tevreden! Ik zal binnenkort wat pics posten. Ik heb gisteren nog wat HDDVDs gecheckt en niet echt iets gemerkt van judder ofzo, ook bij Film1HD niks van gemerkt. Verder ook geen lelijke subs gezien, zelfs SD ziet er superstrak uit! :D

Ik denk wel dat ik binnenkort dit topic ga verlaten, aangezien je eventuele negatieve comments alleen maar gaat lopen checken :P. Over een paar maanden een keer laten calibreren en klaar, niet meer zeuren ;).

Nog even een klein puntje, ik twijfelde erg tussen een 46 en 50 inch met kijkafstand rond de 3.80m max. Ik ben echt heeeeeeeeeel blij dat ik voor de 50G10 gegaan ben, ben al totaal gewend/verwend aan/met de grootte. Zelfs op 2.5meter is SD (UPC digital) prima te doen!

[ Voor 8% gewijzigd door Martijn op 07-04-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Laatst online: 21-01-2022
Niet spammen.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 17-04-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27389

Jobbie schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:41:
Ik zie dat heel wat mensen inmiddels de tv of besteld of al in huis hebben.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervoor hebben betaald en waar de tv gekocht is!

Ik zit zelf ook te denken om ipv. een 42" een 46" te halen... dan kunnen we er de komende 10 jaar weer tegen aan. En hebben we een super groot en mooi beeld!

Maarja, iets in m'n hoofd zegt dat het nogal dom is om nu 1.500 euro uit te geven aan een tv, als ik bij wijze van spreken niet zeker ben van m'n baan...

dus, carpe diem en kopen die hap }) , of verstandig en op z'n max een 42" halen... O-)

Ik heb incl verzendkosten onder rembours € 1165 betaald bij Goedkopen.nl voor de 42G10.

Tja en of het verstandig is om zo'n uitgave te doen als je niet zeker bent van je baan... kun je zelf het beste beoordelen denk ik ;)

ps.
Ben nog steeds uitermate tevreden over dit scherm, kan er niks anders over zeggen. Nog geen minpunten kunnen vinden, behalve dat 24p minder in te stellen is dan de US-versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27389 op 07-04-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20:37

DarkSide

theres no place like ::1

Jobbie schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:41:

Als je in een financiele onzekerheid verkeert zou ik sowieso geen dure (onnodige) aanschaf doen.
Als je huidige TV nog werkt waarom dan veel geld uitgeven aan een nieuwe plasma (42 of 46").
Beter is om dan die 1500,- opzij te leggen en kijken of je die toch niet ergens anders nodig voor had. En over een maand of 6 dan je gewenste TV te kopen. Scheelt je nog geld ook.

Als je huidige TV stuk is en je moet echt een vervanger hebben zou ik wel kijken of het mogelijk is om een 46" aan te schaffen. De grootte went erg snel zegt men en je moet er nog jaren mee doen. Ik zou alleen voor een 42" gaan als je 46" een serie lager zou moeten zijn om het financieel op te hoesten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Anoniem: 24315 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:19:
[...]

Wat is er precies slechter aan het signaal dan? Het signaal is digitaal en je versterker zal echt niet de kleuren gaan veranderen of ruis toevoegen. Dat is juist het voordeel van digitaal. Of je moet echt witte spikkels zien, maar dat heeft andere oorzaken, zoals een brakke kabel.
Werk zelf bij een bedrijf dat al dat soort kabels verkoopt dus die zijn echt wel prima, trust me. :)
De AVR 255 doet niet aan HDMI pass through en zal dus bij elk signaal lager dan 1080p gaan proberen er iets aan te verbeteren.
Bij een SD tv signaal dat door mijn (irHD5000) decoder dus al wordt opgewaardeerd, vervolgens door mijn receiver gaat en iets bewerkt wordt en dan nog eens door de 42G10 wordt aangepast kan je je misschien voorstellen dat het niet bevorderlijk werkt.

Toen ik de receiver nog niet had keek ik dus met hdmi rechtstreeks vanuit de decoder/360/htpc in de tv en dat beeld was gewoon iets scherper.

Uiteraard heb ik de receiver al ingesteld om zo min mogelijk te doen met het doorkomende signaal (videomode off) maar voor zover ik lees op internet is het onmogelijk om hem zo ver te krijgen om helemaal niets te doen.
MNTN schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:07:
@ NASTY NATE :

in het vorige topic zei je :

Nasty Nate schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:01:
Ik ging dus afgelopen weekend over van een Philips 32PW95xx pixelplus CRT bak, naar een 42G10 met digitale tv en het viel me eerlijk gezegd aardig tegen.

Dan gaf mijn Philips met analoge tv toch een strakker beeld dacht ik bij mezelf....
Maar goed een tijdje later en aardig wat instellingen later was het al een stuk beter en daarbij was het beeld via de 360 en HTPC natuurlijk verbluffend!

Nu nog even weten hoe ik die geavanceerde beeldinstellingen het beste kan zetten op de G10 en ik denk dat het prima is.

Kun je wat meer vertellen over wat je daarvoor hebt aangepast en of het nu vergelijkbaar is met je oude philips ?

groet,

René
Het was bij mij gewoon een kwestie van tv aanzetten en op elke bron naar het beeld kijken en dan steeds de menu's induiken om iets een tikkie te veranderen en dan kijken hoe dat uitpakt.
Ik hoor hier iedereen over de cinema mode van de Pana en dat dit de beste/meest natuurlijke optie is, nou bij mij echt niet...kleur valt een beetje weg in die modus.

Heb zelf dus modus "normaal" met kleurtemp ook op normaal.
Contrast en kleur beiden op iets van 48 en scherpte op zes ofzo. (ook iets waarvan men zegt dat het op nul moet, nou bij mij echt niet!
Helderheid op -2 geloof ik en voor de rest alle auto verbeteringsopties uit behalve IFC.
Geavanceerde instellingen heb ik nog niet aangezeten, nog niet over gelezen wat ik daar het beste zou kunnen proberen en daarbij ben ik nog aan het inspelen.

Denk dat mijn Philips met digitale tv nog steeds een beter beeld had gegeven.
Let wel dat die Philips maar 32 inch was en dus sowieso scherper leek en ik nu dus een HD decoder heb die er om bekend staan op de SD kanalen (nog) een minder beeld te geven dan de SD decoders!

Weet iemand hier trouwens hoe het kan dat ik mijn decoder audio op dolby zet en nog steeds een pcm signaal binnenkrijg bij de HD zenders die in dolby audio zouden moeten doorsturen?

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:54 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Hey, als je naar cnet's 46g10's review kijkt, lees je over een pixel orbiter en het instellen van de kleuren van de sidebars om burn-in te voorkomen/image retention te verhelpen... zie dit plaatje: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/33497900-2-300-DT8.jpg

Ik kan deze opties nergens in mijn menu vinden?? Iemand anders met een g10 die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb m'n settings zo ingesteld als hier beschreven (in de tabel): http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1237901339

Deze settings zijn goed wanneer er geen omgevingslicht is. Als het wat lichter is pas ik de gamma waarde aan en evt een beetje helderheid erbij.

Houdt er ook rekening mee dat je per signaalbron je settings moet instellen (zelfs een spel spelen of een film kijken met de PS3 is opnieuw instellen, eenmalig dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb genoeg geld voor een 46" of een 50" maar heb de tv aan een andere muur gehangen zodat de kids een grote speelhoek hebben in de kamer. Ik krijg over enkele weken de 42" V10, die wordt netjes opgehangen en de NAD homecinema gaat er weer op. Nu al zin in, ik had een th50py70 maar na een dode pixel krijg ik nu dit toestel. Dan ga ik er qua specs wel op vooruit behalve dan dat de tv kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:48
[b]Je kunt de de on/off button programmeren hoeveel ms hij het signaal aan moet zenden naar de tv.
Dit probleem had ik in het begin ook maar na aanpassing daarvan naar 10000ms gaat de tv gewoon aan
Welke optie moet ik dan aanpassen? ik kan alleen een optie vinden om het signaal te vertragen, niet om het langer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Kyo schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:27:
Hey, als je naar cnet's 46g10's review kijkt, lees je over een pixel orbiter en het instellen van de kleuren van de sidebars om burn-in te voorkomen/image retention te verhelpen... zie dit plaatje: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/33497900-2-300-DT8.jpg

Ik kan deze opties nergens in mijn menu vinden?? Iemand anders met een g10 die me kan helpen?
Niemand? Ze hebben ook zo'n white wash optie, waar je met zo'n witte balk IR van het scherm kan 'vegen' en ze kunnen ook de refresh rate veranderen... ik zie al deze opties niet in mijn menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89068

Brad Pitt schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:46:
[...]

Selectief lezen is ook een kunst :o Vooralsnog heeft elke frame-interpolatie techniek zijn mindere eigenschappen gehad. Met voornamelijk inderdaad het handycam-look-resultaat. Ik vind dat zelf dus geweldig, zou dan ook zwaar blij zijn met Natural Motion op mijn tv. De meeste mensen vinden het er echter onnatuurlijk uitzien. Dat is wat CobraX bedoelde, en dat is ook iets dat je had kunnen vinden als je wat verder had gekeken dan dit topic.
Oh dus jij hebt de V10 in real life ook al gezien... Ik zou zeggen eerst wachten en als ie uit is kan je pas oordelen of het allemaal naar behoren werkt en of het x bedrag meer het waard is t.o.v. een g10 of g15. Niet vooraf gaan oordelen zonder dat het 100% waar is en zo je aankoop rechtvaardigen omdat men eigenlijk niet een paar weken kan wachten... Doe dat thuis maar bij je vrouw/vriendin ;). (ik heb het hier btw niet tegen jou hoor)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 07-04-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen het design is het me al waard, de g serie vindt ik niet strak genoeg persoonlijk. Maar ja waar praat je dan over. Ik wou bijv geen pz80 als vervangend toestel omdat deze een vreselijke rand heeft onderaan..De v10 heeft die veel subtieler.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 296545 op 07-04-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297419

heb een panasonic 50 inch in de x serie gekocht voor nog geen 1000 euro.beeld en Hd is zeer scherp.evenals de SD.waarom een veel duurdere tv als deze alles heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:31
Anoniem: 297419 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:46:
heb een panasonic 50 inch in de x serie gekocht voor nog geen 1000 euro.beeld en Hd is zeer scherp.evenals de SD.waarom een veel duurdere tv als deze alles heeft
Alles is een groot woord :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 08:04
Ik vind het wel enigszins merkwaardig dat het grootste model van panasonic dit jaar slechts 54 inch is (Z-serie). Nu Pioneer heeft aangegeven te stoppen met het ontwikkelen en produceren van hun Kuro-modellen zou je zeggen dat er een marktaandeel in het hogere segment voor Panasonic voor het oprapen ligt. In plasmaland is Pioneer al jaren de nummer 1 op de voet gevolgd maar nog steeds niet geevenaard door Panasonic. Er zijn veel filmliefhebbers die graag een duizendje meer betalen voor een mooie 60 inch, me included.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Eindelijk is de Nederlandse Panasonic site ook geupdate met de nieuwe plasmas, werd ook tijd zeg... :z
Alleen nog geen teken van de V en g15 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 05-07 23:10
Iemand al iets vernomen over de DVB-C tuner en of die al werkt of op korte termijn gaat werken?
Staat nl. wel bij de specs op de Pana site:
TV Tuner
Geintegreerde tuner ja
DVB Digital Tuner ja, DVB-T/DVB-T (H.264)/DVB-C

[ Voor 40% gewijzigd door Pingu007 op 07-04-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 10-07 22:33

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

DarkSide schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:03:
[...]

Als je in een financiele onzekerheid verkeert zou ik sowieso geen dure (onnodige) aanschaf doen.
Als je huidige TV nog werkt waarom dan veel geld uitgeven aan een nieuwe plasma (42 of 46").
Beter is om dan die 1500,- opzij te leggen en kijken of je die toch niet ergens anders nodig voor had. En over een maand of 6 dan je gewenste TV te kopen. Scheelt je nog geld ook.

Als je huidige TV stuk is en je moet echt een vervanger hebben zou ik wel kijken of het mogelijk is om een 46" aan te schaffen. De grootte went erg snel zegt men en je moet er nog jaren mee doen. Ik zou alleen voor een 42" gaan als je 46" een serie lager zou moeten zijn om het financieel op te hoesten.
Waar het mij om gaat is of ik de stap van 42" naar 46" mag toelaten..., kan verantwoorden.... terwijl we in onzekere tijden leven....
Ofwel, zou ik nu een Rolls Royce kopen?
Dus heeft het niets te maken met financiële onzekerheid... het ging meer om het wel of niet kopen van een grotere tv dan oorspronkelijk bedacht.

Net bij MM Rotterdam Centrum geweest: voor 1.399 mocht ik een 46G10 meenemen...
De verkoper vertelde me nog een mooi verhaal over de DVB-C tuner... schijnt direct te werken... een cript-module (ofzoiets) met een Ziggo kaart werkt, mits je op de site van Ziggo de juist frequentie opzoekt..... ?
Iemand hier iets zinnigs over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
De verkoper spreekt voor zover bekend niet de waarheid, bij de MM waar ik was hadden ze geprobeerd de DVB-C aan de gang te krijgen maar je ziet hem gewoon niet in het menu, ook niet met andere taalinstellingen.
Panasonic moet het eerst softwarematig vrijschakelen en wanneer ze dat doen is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nokken met spammen nou.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 17-04-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Ik ga persoonlijk voor de S10 maar die zit overal nog op of boven de adviesprijs. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 11:01
Pingu007 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:23:
Ik ga persoonlijk voor de S10 maar die zit overal nog op of boven de adviesprijs. Hoe kan dit?
Hierdoor misschien, who knows hè.

[ Voor 54% gewijzigd door Brad Pitt op 07-04-2009 16:49 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Haha, dat zou kunnen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298120

Nasty Nate schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:06:
De verkoper spreekt voor zover bekend niet de waarheid, bij de MM waar ik was hadden ze geprobeerd de DVB-C aan de gang te krijgen maar je ziet hem gewoon niet in het menu, ook niet met andere taalinstellingen.
Panasonic moet het eerst softwarematig vrijschakelen en wanneer ze dat doen is niet bekend.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 298120 op 07-04-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Hmmm G10 heeft toch Intelligent Frame Creation Pro? In mijn menu staat er alleen Intelligent Frame Creation... da's toch de 400 HZ in de S1 versie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nasty Nate schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:06:
Onzin, als je de land-instelling op Zweden zet, is de DVB-C tuner gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Tekielja schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:07:
[...]

Onzin, als je de land-instelling op Zweden zet, is de DVB-C tuner gewoon beschikbaar.
Zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 18:49

Entity

9000rpm

Ik kan als ik Zweden als land selecteer (dus niet als taal!) na een reset, kan ik bij de DVB-C tuner komen. Hij vindt echter geen kanalen (Ziggo), dus je hebt er niks aan vooralsnog...

Ik vraag me ook af hoe de TV zou moeten weten welke kanalen ik mag zien, dat wordt toch normaal bepaald aan de hand van de chipkaart die in de decoder zit. Misschien moet je de code die erop staat dan ergens invullen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
yep. Alleen had de betreffende G10 geen kabel aansluiting, dus kon ik alleen de freqentie e.d veranderen, signaal kreeg ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Kyo schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 02:38:

-het lijkt alsof het hele beeld een beetje trilt op zo'n dvd die ik bekijk (dvd in xbox 360 via component... zet hem op 576p als het goed is... ligt het onrustige beeld hieraan?)... ligt dit aan de bron??? het geeft een beetje zo'n bioscoop gevoel... bij de dvd van Spirited Away, een anime, heb ik dit weer niet en is het beeld rustig...
Ik weet niet wat je hiervoor had, maar zorg er voor dat je zowel op de TV als je DVD speler/XBox aangeeft dat je 16:9 signalen verstuurd en ontvangt.

Verder, als je component gebruikt, maak de resolutie dan zo hoog mogelijk (weet niet tot wat de XBox instaat is, maar 1080p is de max).

Ik denk dat dat bij elkaar al aardig zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Even een vraagje omtrent het 'wit' van plasma. Ik heb tijden op TV gekeken naar een 23 inch samsung LCDtje. Hierbij was alles vanaf lichtgrijs volgens mij wit. Nu ik naar Plasma overgestapt ben merk ik dat de subtitles redelijk viezig wit zijn, het heeft niet echt de 'knalfactor' zullen we maar zeggen.

Wordt het wit van een plasma na loop van tijd (na inspelen) nog wat witter, zorgt een calibratie hiervoor of blijft het altijd 'vies'? Of is het gewoon zo dat meeste subs op de NL televisie helemaal niet wit zijn, maar door brakke LCD's wit worden weergegeven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Entity schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:40:
Ik kan als ik Zweden als land selecteer (dus niet als taal!) na een reset, kan ik bij de DVB-C tuner komen. Hij vindt echter geen kanalen (Ziggo), dus je hebt er niks aan vooralsnog...
Heb je dan wel de juiste netwerkgegevens (frequentie/netwerk ID/symbol rate) ingevoerd voor je Ziggo regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 15:31
Nu ik naar Plasma overgestapt ben merk ik dat de subtitles redelijk viezig wit zijn, het heeft niet echt de 'knalfactor' zullen we maar zeggen.
Al een beetje met de instellingen zoals contrast e.d zitten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Betreffende jitter en judder (wilde dit ook al in het vorige topic plaatsen maar kon het toen niet vinden):
Telecine is a system of frame rate conversion used for 60Hz TV systems. 24 frame per second source is converted to 60 fields (half frames) per second. 3:2 pull down or inverse Telecine reverses this process and recovers the original 24 progressive frames per second.
To display this 24fps video correctly the display must “refresh” or update at an exact multiple of 24 (48, 72, 96, or 120Hz). Display at 60 Hz results in one frame being displayed for 3 time periods (refresh cycles if you like) and the next for 2 time periods, this uneven frame display sequence results in “JUDDER” visible mainly in slow to medium panning shots, the rest of the time it will normally go unnoticed.

24 frames per second is a very low frame rate and is not enough to portray motion smoothly, the result is small fast regular “JITTER” or a jumping effect during slow to medium panning shots, especially where high contrast vertical edges are present. This is quite different to the slower large jumps or “JUDDER” resulting from 24fps on a 60Hz display.
If you are in a 60Hz country like the US you have been looking at both judder and jitter with film source displayed on TV all your life so you have become used to it.

Lately manufacturers have started to proved displays that can run at a film compatible display rates like 120Hz, this will eliminate 3:2 “JUDDER” (if implemented properly), but will do nothing for “JITTER” which is the result of inadequate frame rate in the source. To “solve” this problem manufacturers are providing motion interpolation systems which literally make up frames between the frames, this may smooth out “JITTER” but results in artifacts and motion blur, you cant but back what never existed in the source.
Ik hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is wat wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Dlocks schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:52:
[...]
Al een beetje met de instellingen zoals contrast e.d zitten spelen?
Ja, contrast staat op 40 van 60 nu, cinema mode, warm, color 30 en alle rest uit, maar dan heb ik huidig resultaat. Ik vraag me vooral af in wat voor gebied ik improvement moet verwachten als je zo'n scherm laat calibreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Laatst online: 09-11-2023
The_Doman schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:51:
[...]

Heb je dan wel de juiste netwerkgegevens (frequentie/netwerk ID/symbol rate) ingevoerd voor je Ziggo regio?
Misschien overbodige informatie, maar houd er wel rekening mee dat je een Common Interface module (zoals de Alphacrypt) en een Ziggo smartcard nodig hebt om DVB-C te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap geen fluit van al dat DVB-C en DVB-T tuner gedoe.Je hebt blijkbaar in de G10 2 verschillende uitvoeringen.Eentje met en eentje zonder zon tuner.Heb je die nu echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Boushh schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:01:
Betreffende jitter en judder (wilde dit ook al in het vorige topic plaatsen maar kon het toen niet vinden):

[...]

Ik hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is wat wat is :)
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:50:
Even een vraagje omtrent het 'wit' van plasma. Ik heb tijden op TV gekeken naar een 23 inch samsung LCDtje. Hierbij was alles vanaf lichtgrijs volgens mij wit. Nu ik naar Plasma overgestapt ben merk ik dat de subtitles redelijk viezig wit zijn, het heeft niet echt de 'knalfactor' zullen we maar zeggen.

Wordt het wit van een plasma na loop van tijd (na inspelen) nog wat witter, zorgt een calibratie hiervoor of blijft het altijd 'vies'? Of is het gewoon zo dat meeste subs op de NL televisie helemaal niet wit zijn, maar door brakke LCD's wit worden weergegeven? ;)
Zoals ik al eerder aanhaalde heb ik niet voor plasma scherm gekozen omdat deze zo een viezerige lichte kleuren weergeeft. (wit lichtblauw etc...) bij lcd knalt dat veel meer (LCD met LED nog beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 16:55
Misschien wel handig te wachten met aankopen. Ik vind 1000 euro niet niks voor een TV als je kijkt dat LCD TV's voor 1/3 te koop zijn.

Rond mei / Juli gaan de prijzen waarschijnlijk aardig omlaag als je kijkt wat de grafieken vorig jaar deden. Zo'n E150 goedkoper als een rollercoaster.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=208037
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=209894
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=173096
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=210407
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=208187
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=210143

Misschien gaat het dit jaar wat anders omdat die V10 later uitkomt maar tja soms is het het wachten waard.
Uiteraard gingen de prijzen ook weer dalen eind 2009 ivm nieuwe modellen maar ja ... laat de winkels het eerst maar even uitvechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 297772 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:56:
[...]

Zoals ik al eerder aanhaalde heb ik niet voor plasma scherm gekozen omdat deze zo een viezerige lichte kleuren weergeeft. (wit lichtblauw etc...) bij lcd knalt dat veel meer (LCD met LED nog beter)
Je moet ook niet overdrijven, over het algemeen vind ik de kleuren veel natuurlijker en mooier, alleen het wit is nog even een issue ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
en dat een led lcd beter wit geeft lijkt me ook een fabel, dat ligt meer aan het scherm zelf, en niet aan de led technologie..
Entity schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:40:

Ik vraag me ook af hoe de TV zou moeten weten welke kanalen ik mag zien, dat wordt toch normaal bepaald aan de hand van de chipkaart die in de decoder zit. Misschien moet je de code die erop staat dan ergens invullen ofzo?
zonder smartcard erin gaat het natuurlijk niet werken...

[ Voor 70% gewijzigd door StanTheMan op 07-04-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wit op een CRT is ook grijs vergeleken met een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
JvS schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:10:
Wit op een CRT is ook grijs vergeleken met een LCD.
Maar volgens mij geeft een LCD dus alles vanaf lichtgrijs ongeveer weer als wit of zie ik dat verkeerd? Subtitles zijn bij mij beetje grijzig, maar het lijkt alsof sommige andere witte scenes toch witter zijn dan die subs, waardoor blijkt dat de TV wel witter kan weergeven dan dat de subs laten zien... Wazige zin, maar snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
soort white crush dus.. veel lcd's staan wel dusdanig ingesteld dat er een soort overbelichting plaatsvindt. ik heb vandaag overigens de 46g10 besteld..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.