4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Feli, maar ik zou hem afbestellen en een 50g10 bestellenStanTheMan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:26:
soort white crush dus.. veel lcd's staan wel dusdanig ingesteld dat er een soort overbelichting plaatsvindt. ik heb vandaag overigens de 46g10 besteld..
Ik moet hierbij wel zeggen dat na dat ik mijn px80 gekalibreerd heb hij nu wel echt wit kan geven, hij kan dan net zo knallen in het wit als mijn lcd monitor.Martijn schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:06:
[...]
Je moet ook niet overdrijven, over het algemeen vind ik de kleuren veel natuurlijker en mooier, alleen het wit is nog even een issue.
Toen mijn plasma nog niet gekalibreerd was was wit ook niet echt wit, maar dit kwam omdat er veel te veel groen in zat en wat teveel rood.
Ik heb zelf ook een lcd tv 37lcd70 hier gehad en die gaf alles knal wit ook iets wat niet helemaal wit was, de plasma maak hier wel degelijk onderscheid in en dat valt me nu ook altijd op als ik bepaalde reclames terug zie.
Ik heb destijds mijn lcd weggedaan omdat ik de donkere beelden niet echt mooi vond het leek allemaal te dof zeg maar (moelijk uit te leggen).
Vind een plasma mits die goed is afgesteld een hele mooie tv, ik hoef eerst geen lcd meer als tv
Dat is natuurlijk compleet persoonlijk, maar ik ben blij dat ik de 50 boven de 46 verkozen heb. Ik zit op 2.5-3.8 meter afstand.
Anoniem: 296314
tja, 46, eigenlijk ook een soort compromis met de vrouw (tussen 42 en 50..)
alsof ze dat gaat nametenStanTheMan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:13:
meerdere banken/stoelen?
tja, 46, eigenlijk ook een soort compromis met de vrouw (tussen 42 en 50..)
Anoniem: 298153
Dacht overigens dat het met garantie te maken heeft, maar ik zie dat onlineshops die europese modellen verkopen ook garantie geven vanaf fabrikant (aan huis) ??????
De TX-PF42/46/50G10 is met DVB-C tuner die zonder de F heeft dat niet !Anoniem: 296314 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:47:
Snap geen fluit van al dat DVB-C en DVB-T tuner gedoe.Je hebt blijkbaar in de G10 2 verschillende uitvoeringen.Eentje met en eentje zonder zon tuner.Heb je die nu echt nodig?
Maar kosten allebei hetzelfde dus ben ik gegaan voor die met de F.
Denk dat vooral de Nederlanders er gebruik van gaan maken ?
In Belgie zit je toch met een digirecorder of indi box.
Nu waarom Calibreert Panasonic zijn TV's al niet voor de verkoop ?? komt toch alleen maar de kwaliteit en klanttevredenheid ten goede !!
Volgens de Nederlandse panasonic site zit er in de P46G10 gewoon een dvb-c tuner.daxcer schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:54:
[...]
De TX-PF42/46/50G10 is met DVB-C tuner die zonder de F heeft dat niet !
http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true
Omdat calibratie ook alles te maken heeft met de omgeving waarin de TV staat en met afwijkingen van de beeld'buis'. Elk scherm calibreren zou het ook een stuk duurder maken. Ze kiezen gewoon de meest optimale/gewenste instellingen en verkopen de tv zo.Nu waarom Calibreert Panasonic zijn TV's al niet voor de verkoop ?? komt toch alleen maar de kwaliteit en klanttevredenheid ten goede !!
[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 07-04-2009 23:00 ]
Die calibratie gebeurt dat dan met de software te veranderen of gebruiken zij de instel menu's zoals ze op de tv voorhanden zijn ?JvS schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:58:
[...]
Volgens de Nederlandse panasonic site zit er in de P46G10 gewoon een dvb-c tuner.
http://www.panasonic.nl/h...index.html?trackInfo=true
[...]
Omdat calibratie ook alles te maken heeft met de omgeving waarin de TV staat en met afwijkingen van de beeld'buis'.
Blijft je garantie eigenlijk wel lopen na zo een calibratie want er is toch "gesmodderd" aan de tv
De tx-pf en tx-p lijken me identiek. Het enige wat ik kan vinden is dat de handleiding van de pF alleen in engels en Frans beschikbaar is....
Volgens mij is het nederlandse model de TX-P4xG10E.
Denk ook niet dat je garantie aan huis krijgt met de PF...
[ Voor 20% gewijzigd door StanTheMan op 07-04-2009 23:30 ]
Ik heb er niet zo'n verstand van, maar ik heb toch al vaak meegemaakt dat ik een rip keek op mijn monitor, waar ik nergens last van had, maar dat ik via TV-out toch met reclock moest gaan spelen omdat het beeld echt schokte... Ik weet niet of judder hetzelfde issue is?JVS:
Het verschilt per mens, het is subjectief en het is ineens een extreem aandachtspunt. Laat ik je als eerste vertellen: Met elke divx, gedownloade DVD van een NTSC bron of HD film die jij gedownload hebt, en hebt gekeken op je monitor of via TV-out op je tv, heb jij naar judderend beeld gekeken. heb je je hier aan geërgerd?
..
Ik heb hier een HDX-1000 staan die van het weekend naar mijn ouders gaat (hebben een 42pz85), die ik (bij gebrek aan een plasma/lcd tv) via een HDMI convertor aan een HP-L1940T monitor heb hangen. Films spelen perfect af, geen schokje nergens... Als ik jouw verhaal dus mag geloven gaat ik op mijn ouders TV niet meer of minder judder/schokken/jitter/wat dan ook zien?
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:43:
Even wat rechtzetten mbt judder. Judder is niet het niet vloeiend zijn van een 24p bron, maar judder is de foute weergave van 24p door het op 50 of 60hz weer te geven middels 2:3 pulldown. Het ene beeldje wordt immers 2 keer weergegeven en de ander 3 keer, daardoor krijg je dus een kleine fout en dat is judder.
Dat een bewegend voorwerp niet vloeiend over je beeld gaat bij 24p is ook vervelend, maar dat zit in de bron en is geen judder (hoewel wel heel vaak, ten onrechte en tot voor kort ook door mij, zo genoemd).
De mensen van projectorcentral noemen het motion judder i.p.v. jitter.Boushh schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:01:
Betreffende jitter en judder (wilde dit ook al in het vorige topic plaatsen maar kon het toen niet vinden):
[...]
Ik hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is wat wat is
En als je bij HDTVTest gaat kijken naar hun reviews dan vermelden ze in hun tabelletje altijd iets over telecline judder. Dat is volgens mij de judder die optreedt na die 2:3 pulldown (24p@60Hz conversie of eender welk niet-veelvoud van 24).
[ Voor 4% gewijzigd door CobraX op 08-04-2009 01:27 ]
Go large or go home!StanTheMan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:39:
dat is inderdaad nog een klein puntje van twijfel....
50" it is.
Nee ik heb de V10 nog niet in werking gezien. Ik kan m.a.w. alleen maar voortgaan op de vorige generatie Panasonic Plasma's met een gelijkaardige functie. Er is geen 100% zekerheid en dat weet ik ook wel. Verder staat hier nog altijd geen G10 in huis hoor. Dat wil dus zeggen dat ik nog altijd twijfel tussen de G10 en V10. Niet omwille van de looks (de V10 is mooier, maar looks alleen zijn voor mij geen 100'en euro's extra waard), maar eerder omwille van die 24p Smooth Film functie.Anoniem: 89068 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:50:
[...]
Oh dus jij hebt de V10 in real life ook al gezien... Ik zou zeggen eerst wachten en als ie uit is kan je pas oordelen of het allemaal naar behoren werkt en of het x bedrag meer het waard is t.o.v. een g10 of g15. Niet vooraf gaan oordelen zonder dat het 100% waar is en zo je aankoop rechtvaardigen omdat men eigenlijk niet een paar weken kan wachten... Doe dat thuis maar bij je vrouw/vriendin. (ik heb het hier btw niet tegen jou hoor)
[ Voor 71% gewijzigd door CobraX op 08-04-2009 01:03 ]
Ouders hebben hier sinds kort een TH-42PZ80. Ik vind het design nochtans niet lelijk.Anoniem: 296545 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:05:
Alleen het design is het me al waard, de g serie vindt ik niet strak genoeg persoonlijk. Maar ja waar praat je dan over. Ik wou bijv geen pz80 als vervangend toestel omdat deze een vreselijke rand heeft onderaan..De v10 heeft die veel subtieler.
Ook geen TV die een schoonheidsprijs zal winnen, maar behoort voor mij toch zeker tot de middenklasse kwa looks.
De G10 vind ik wel knapper dan de PZ80 (afgaande op alle foto's, inclusief gebruikersfoto's, die ik so far ervan gezien heb).
Krijgt nochtans een niet al te goede review bij HDTVTest. En ook de zwartwaarde van de Panasonic G10 LCD is slechter dan die van de Panasonic G10 Plasma.JvS schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:27:
Het klopt wel hoor. Een LCD heeft veel meer de neiging om te 'oversturen', waarbij alles boven een bepaalde lichtgrijswaarde gewoon knetterwit wordt. Wit knalt daardoor flink wat harder.
De erg dure LCDs (in elk geval die G10 van panasonic) lijkt ook wel donkerder zwart te hebben dan de plasma G10.
Judder is ook de "afkorting" van telecline judder, zie bv Wikipedia: Telecine. Het is alleen verwarrend door het niet vloeiend zijn van 24p. judder te gaan noemen. Judder gaat namelijk over een fout die ontstaat bij weergave, terwijl het niet vloeiend zijn van de 24p gewoon in de bron zit en er geen sprake is van foute weergave als je dit op 24Hz of een veelvoud ervan weergeeft. Nu zie je ook dat mensen gaan zeggen dat een tv last heeft van judder terwijl hij het perfect weergeeft.CobraX schreef op woensdag 08 april 2009 @ 00:52:
De mensen van projectorcentral noemen het motion judder i.p.v. jitter.
En als je bij HDTVTest gaat kijken naar hun reviews dan vermelden ze in hun tabelletje altijd iets over telecline judder. Dat is volgens mij de judder die optreedt na die 2:3 pulldown (24p@60Hz conversie of eender welk niet-veelvoud van 24).
Overigens is jitter ook een verwarrende naam, want dat is een term uit de audiowereld: Wikipedia: Jitter
[ Voor 25% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-04-2009 08:06 ]
Je kunt aan de letter achter het typenummer niet zien hoe de garantie geregeld is. Het gaat erom dat die via Panasonic NL is ingevoerd of misschien dat er een bepaald bedrag aan hun door de webwinkel moet worden betaald, waardoor de tv wèl de garantie aan huis krijgt.Anoniem: 298153 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:33:
Kan iemand mij vertellen wat nu precies het verscil is tussen het europese model (E) en het nederlandse model. Ik kan het in de topic niet terugvinden, of lees ik er over heen.
Dacht overigens dat het met garantie te maken heeft, maar ik zie dat onlineshops die europese modellen verkopen ook garantie geven vanaf fabrikant (aan huis) ??????
Als de webwinkel dit duidelijk meldt, dan klopt dat wel. Je kan dit alleen checken door het typenummer naar Panasonic door te geven.
Er zijn veel modellen te koop in de winkels met verschillende landenmodellen.
Dat komt omdat je naar een plasma hebt zitten kijken die niet goed was afgesteld en waarschijnlijk in een winkel stond. Wit is bij mij wit en ook de kleuren knallen echt wel hoor.Anoniem: 297772 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:56:
[...]
Zoals ik al eerder aanhaalde heb ik niet voor plasma scherm gekozen omdat deze zo een viezerige lichte kleuren weergeeft. (wit lichtblauw etc...) bij lcd knalt dat veel meer (LCD met LED nog beter)
Bij mij is wit spierwit, maar wel natuurlijk wit. Wit op een lcd is witter, maar lijkt meer op een bouwlamp die in je ogen schijnt. Het wit is veel witter en feller dan in het echt.
Je moet echter altijd kopen wat je zelf mooi vindt (mits je echt getest hebt) dus dat is altijd goed!
Ik hoop wel dat je een èchte led lcd hebt gekocht met local dimming en niet eentje met dat edge lit led.
De instellingen van een calibratie gebeurt voornamelijk in het service-menu van de tv. Hierin zijn de waardes voor kleuren te vinden (rood groen blauw) waarmee alle kleuren worden gemaakt.daxcer schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:03:
[...]
Die calibratie gebeurt dat dan met de software te veranderen of gebruiken zij de instel menu's zoals ze op de tv voorhanden zijn ?
Blijft je garantie eigenlijk wel lopen na zo een calibratie want er is toch "gesmodderd" aan de tv
Ook de greyscale en gamma worden optimaal ingesteld.
Daarna worden de instellingen in het gewone beeldmenu goed gezet en krijg je een rapport waarin alle standen en waardes staan.
Hoewel er wel in het service-menu van de tv is gezeten, vervalt de garantie van de tv niet. Hoewel ik niet weet of dat ook geldt als je als amateur gaat zitten klooien.
[ Voor 55% gewijzigd door Ferry34 op 08-04-2009 09:33 ]
TV tuner
Geïntegreerde tuner ja
DVB digitale tuner ja, DVB-T/DVB-T (H.264)
Afstemsysteem PLL synthesizer 100-posities auto-search tuner
CATV uitwisselbaarheid Hyper-band
Ontvangst stereo uitzendingen NICAM-B,G,I,L, Duits (A2)
Teletekst ontvangst 1500P Level 2.5, FASTEXT/LIST
Ontvangstsysteem PAL-B/G/H,-I,-D/K, SECAM-B/G,-D/K,L/L', DVB-T, DVB-T (H.264), DVB-C
Ontvangstsysteem (AV ingang) PAL-525/60, SECAM, NTSC, M-NTSC
Beetje vreemd... Zou graag mijn smartcard iig direct in de TV steken en de losse digitale ontvanger dumpen. Kan wel een TX-PF46G15 op het internet vinden, maar alleen in franse winkels.
Panasonic mag in NL in ieder geval eigenlijk niet communiceren dat er een werkende dvb-c tuner in de nieuwe plasma-lijn zit, vanwege het feit dat ze dus niet weten of hij 100% werkt.
Tsja, ik wel perse een dvb-c tuner in mijn nieuwe tv, is toch een gok nu..
Panasonic Info-Centre Maandag t/m Vrijdag van 8.30 t/m 17.00 uur 073-6402802freaky schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:32:
Ok, maar zit die tuner ook in de TX-P46G15 of moet je perse een TX-PF46G15 hebben en waarom staat de G15 range uberhaupt niet op panasonic.nl (mis ook andere modellen geloof ik, coolsound.nl e.d. hebben de G15 iig wel).
Heh, dat was jezelf, na ja laat het straks wel weten als ik er wat uit krijg.
[ Voor 20% gewijzigd door freaky op 08-04-2009 12:47 ]
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Zojuist persoonlijk mail gekregen van Panasonic.be dat biede toestellen zonder en met de F volledig gelijk zijn aan elkaar en dat de garantie ook niet verschilt eveneens 2 jaar aan huis reparatieStanTheMan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:28:
iedereen die zich afvraagt wat de verschillen tussen bepaalde types zijn: download de handleidingen op de panasonic site en vergelijk zelf.
De tx-pf en tx-p lijken me identiek. Het enige wat ik kan vinden is dat de handleiding van de pF alleen in engels en Frans beschikbaar is....
Volgens mij is het nederlandse model de TX-P4xG10E.
Denk ook niet dat je garantie aan huis krijgt met de PF...
Dat is mooi om te horen.daxcer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:53:
[...]
Zojuist persoonlijk mail gekregen van Panasonic.be dat biede toestellen zonder en met de F volledig gelijk zijn aan elkaar en dat de garantie ook niet verschilt eveneens 2 jaar aan huis reparatie
Weet iemand of je ook volledige garantie aan huis in NL krijgt als je er een in Duitsland koopt?
Ik wil namelijk een GW versie in Duitsland kopen omdat daar een multituner inzit. Dus DVB-T, DVB-C en een DVB-S (satelliet) tuner. Scheelt weer een HD sat tuner
Nee, geen garantie aan huis dan... GoT heeft ook een zoekfunctie btw, dit soort vragen zijn al 4 miljard - 1 keer gesteld...ametis schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:20:
[...]
Dat is mooi om te horen.
Weet iemand of je ook volledige garantie aan huis in NL krijgt als je er een in Duitsland koopt?
Ik wil namelijk een GW versie in Duitsland kopen omdat daar een multituner inzit. Dus DVB-T, DVB-C en een DVB-S (satelliet) tuner. Scheelt weer een HD sat tuner
Anoniem: 296314
Chonn schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:00:
Na lang de TX-P50V10 te hebben overwogen nu toch maar voor een Pioneer PDP-LX5090H (met draaivoet en onderluidspreker) gegaan... zeker nu is het prijsverschil acceptabel voor het kwaliteitsverschil.
Ligt er aan waar je op let natuurlijk. Qua beeldkwaliteit (zwartweergave) zal de pioneer hoogstwaarschijnlijk het nog steeds winnen van de panasonic. De panasonic heeft weer meer features zoals Viera-cast, een SDHC-slot, speakers en een bijgeleverde voet. Die zul je voor de pioneer apart moeten aanschaffen.Anoniem: 296314 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:27:
Hmm,en wat als de V nu beter blijkt te zijn??

De TX-P46G15 zou pas eind juli in NL op de markt komen. De 42" eind juni. Je zou hem van buiten Nederland kunnen halen, je krijgt dan ook garantie, maar niet aan huis. In geval van problemen zul je het ding in Leiden moeten zien te krijgen.
Jeetje, eind juli, dat is nog een eindje wegfreaky schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:37:
Daarstraks panasonic NL gebeld, de TX-P46G15 heeft gewoon een DVB-C tuner, het is echter nog niet zeker dat deze compatible gaat zijn met de nederlandse aanbieders. Ze zijn wel in overleg met Ziggo en UPC. Voorlopig dus geen garanties vanuit Panasonic dat je er iets mee kan en ze zullen voorlopig dus ook niet melden dat het er in zit.
De TX-P46G15 zou pas eind juli in NL op de markt komen. De 42" eind juni. Je zou hem van buiten Nederland kunnen halen, je krijgt dan ook garantie, maar niet aan huis. In geval van problemen zul je het ding in Leiden moeten zien te krijgen.
http://www.hdtvtest.co.uk...txp42g15b-20090307138.htm
Volgens Mr Fuji, the senior general manager of Panasonic AVC groupThen in 2010, NeoPDP ECO: Infinity:1 contrast is promised!
http://www.avforums.com/f...erdam-product-launch.html
Daar ga ik op wachten!
[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 08-04-2009 22:15 ]
Anoniem: 291698
En zo blijf je wachten... Er zal altijd weer wat mooiers komen...Ferry34 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:08:
Daar ga ik op wachten!
Wireless hdmi en streamen vanuit je netwerk hoeft van mij allemaal niet, ook niet de kabeltuners etc etc.
3d lijkt me helemaal niks.
1080 motion resolution hebben ze nu al, absolute black erbij en ik ben klaar
Jij koopt elk jaar een nieuwe TV ofzo?Ferry34 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:36:
Dat niet hoor, maar absolute black zie ik wel zitten.
Wireless hdmi en streamen vanuit je netwerk hoeft van mij allemaal niet, ook niet de kabeltuners etc etc.
1080 motion resolution hebben ze nu al, absolute black erbij en ik ben klaar(voor een jaartje of 4 hooguit
Hoeveel heb je er ondertussen al? Die 50" HD Ready van Panasonic, dan nog een 42" van Panasonic zeker. Volgend jaar zo eentje. Mag ik eens langskomen om wat blaadjes van je geldboom te plukken?
Mijn CRT TV is nu 12j oud ofzo. Ik hoop dat m'n nieuwe TV toch een jaar of 10 meegaat. Al zie ik mij wel een nieuwe kopen wanneer ze afkomen met 60p @ xx Hz zodat alle scenes zonder "gehaper" afspelen.
Heb hem bij plasmadiscounter gekocht, weet iemand hoe moeilijk ze doen over zo'n dode pixel? Heb ik dan het recht om hem te ruilen voor een nieuwe?
[ Voor 12% gewijzigd door Kyo op 09-04-2009 01:58 ]
...even bellen naar de desbetreffende zaak zal je meer duidelijkheid geven op je vragen...Kyo schreef op donderdag 09 april 2009 @ 01:52:
Heb hem bij plasmadiscounter gekocht, weet iemand hoe moeilijk ze doen over zo'n dode pixel? Heb ik dan het recht om hem te ruilen voor een nieuwe?
60p hangt niet van de tv af, maar van de bron. Als je bron netjes 60p geeft, zal de tv dat ook wel gewoon weergeven. Tenminste, ik ga er vanuit dat een computer de tv ook wel met 60Hz (en dus 60p) kan aansturen.CobraX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:20:
Al zie ik mij wel een nieuwe kopen wanneer ze afkomen met 60p @ xx Hz zodat alle scenes zonder "gehaper" afspelen.
Indeed, ik volg dit topic al een hele tijd en zat in de markt voor een plasma, maar heb nu toch ook besloten een jaartje te wachten.. hoe moeilijk dat ook is. Vooral ook omdat in 2010 de eerste versies komen waarbij Pioneer en Panasonic hun gezamelijke technologie zullen toepassen en "true black" toch wel de reden is om zowiezo een plasma te kiezen, yep... ik ga eerst maar voor een htpc.Ferry34 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:36:
Dat niet hoor, maar absolute black zie ik wel zitten.
1080 motion resolution hebben ze nu al, absolute black erbij en ik ben klaar(voor een jaartje of 4 hooguit
[ Voor 4% gewijzigd door vgroenewold op 09-04-2009 11:02 ]
Lol, je hebt wel een beetje gelijk. Maar gamen (en films en internetten) is gewoon iets wat ik erg leuk vind.CobraX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:20:
[...]
Jij koopt elk jaar een nieuwe TV ofzo?
Hoeveel heb je er ondertussen al? Die 50" HD Ready van Panasonic, dan nog een 42" van Panasonic zeker. Volgend jaar zo eentje. Mag ik eens langskomen om wat blaadjes van je geldboom te plukken?
Mijn CRT TV is nu 12j oud ofzo. Ik hoop dat m'n nieuwe TV toch een jaar of 10 meegaat. Al zie ik mij wel een nieuwe kopen wanneer ze afkomen met 60p @ xx Hz zodat alle scenes zonder "gehaper" afspelen.
De techniek gaat zó hard tegenwoordig. Waar je vroeger inderdaad 8-12 jaar deed met een tv, is die nu na 4 jaar echt achterhaald.
De prijzen dalen gelukkig ook hoor, als je nagaat dat mn 50 inch 3 keer (!) zo duur was dan de 42 inch nu.
Waarom zou n hdtv 60hz niet goed afspelen? Behalve de samsung lcd A5 serie.
De pana's spelen de 60hz games prachtig af hoor, zoals Gears of war of het waardeloze Halo3.
Je hebt nog n crt nu en je zal wel internetten op n pc-monitor, maar je zal als je n hdtv hebt meemaken hoe leuk het is als jij je games en films ineens beleeft ipv dat je gewoon n beetje aan t spelen bent.
Ook je pc aansluiten en lekker internetten op n 42-50 inch vanuit je luie bank is veel lekkerder dan op n bureaustoel. Het is gewoon verslavend en dan wordt een tv die ook als game/film/pc scherm wordt gebruikt steeds belangrijker
Kort gezegd: als je éénmaal in hd hebt gegamed of n blu-ray film hebt gezien, dan wil je alleen maar meer en groter!
Mijn aandacht gaat dus naar de 54 inch of iets groter.
[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 09-04-2009 13:05 ]
Zou tijd worden. Hij lijkt ook beter te draaien dan de vorige.ametis schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:23:
Eindelijk is de Nederlandse Panasonic site ook geupdate met de nieuwe plasmas, werd ook tijd zeg...
Alleen nog geen teken van de V en g15 serie...
- EDIT-
DUS NIET! Nieuwe site nog steeds vol bugs. Kom op met die Japanse precisie.
- Net de plama hoek werkt natuurlijk niet.....
[ Voor 17% gewijzigd door Falcon2107 op 09-04-2009 12:19 ]
En? Hoe reageerde ze?Kyo schreef op donderdag 09 april 2009 @ 01:52:
Heb ik weer: nieuwe 46g10, dode pixel gevonden (of is het een stuck pixel? weet het verschil niet...)
Ik ben zelf nl. wat huiverig voor het bestellen van een TV bij een website, vooral voor dingen zoals DoA en kapotte pixels enzo...
Ook is het me nog niet duidelijk hoe het nou zit met de Panasonic garantie aan huis als je m koopt in een webwinkel, omdat Pana juist zei dat alleen "echte" winkels garantie kunnen geven.
Dus ik hoor graag je ervaringen!
Anoniem: 296545
Oh ja ik had mijn TV ook gewoon via internet gekocht hoor, wel met een thuiswinkel keurmerk..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 296545 op 09-04-2009 13:13 ]
Heb deze vraag ook gesteld aan PAnasonic zelf, zij hebben daar niet direct op gereageerd maar kon toch afleiden uit de mail dat daar geen verschillen in zijnJobbie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:15:
[...]
En? Hoe reageerde ze?
Ik ben zelf nl. wat huiverig voor het bestellen van een TV bij een website, vooral voor dingen zoals DoA en kapotte pixels enzo...
Ook is het me nog niet duidelijk hoe het nou zit met de Panasonic garantie aan huis als je m koopt in een webwinkel, omdat Pana juist zei dat alleen "echte" winkels garantie kunnen geven.
De winkel heeft dat trouwens bevestigd !!
Maar nu heb ik mijn computer over hdmi aangesloten en dan zou er een optie om beeldscan uit te zetten bijkomen in het menu. Het probleem is ik kan deze optie nergens vinden (hij staat niet bij overig zoals in de handleiding staat aangegeven) , is deze ergens verstopt ofzo?
Nogmaals: de garantie-aan-huis kan ook op toestellen zitten die verkocht wordn door webwinkels. Dit heb ik uitdrukkelijk gevraagd aan Panasonic NL.Jobbie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:15:
[...]
En? Hoe reageerde ze?
Bij parallel import geldt deze service niet. Ik vermoed omdat Panasonic NL over die toestellen geen geld heeft ontvangen waarvan die garantie betaald wordt.
Je moet dit dus expliciet vragen aan de shop.
De dode pixel garantie-afhandeling zou gewoon gelijk moeten zijn, maar ook ik ben benieuwd hoe dit wordt opgelost door deze wimkel.
Heeft de G10 een ingebouwde DTS en Dolby Digital Plus decoder?
Ook al zijn de speakers natuurlijk niet zo goed, hij kan er wel mee omgaan!
Bij aansluiting/bekijken van dvd of blu-ray (externe bron dus) zal de tv alleen stereo doorgeven. Kan je net zo goed de decoder direct op je surround aansluiten.
Nu heb ik die wel, maar ik vind het toch een toffe feature...
Trouwens, op de UK-website staat alleen Dolby Digital Plus en geen DTS...
[ Voor 14% gewijzigd door SqueakyClean op 09-04-2009 16:10 ]
Anoniem: 24315
Even mijn denkwijze uiteen zetten.morpheus schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:44:
[...]
60p hangt niet van de tv af, maar van de bron. Als je bron netjes 60p geeft, zal de tv dat ook wel gewoon weergeven. Tenminste, ik ga er vanuit dat een computer de tv ook wel met 60Hz (en dus 60p) kan aansturen.
Eerst had je HDTVs, daarna had je HDTVs met 24p support. Neem nu bvb de Europese G10 Plasma. Die doet 24p@96Hz. Horizontal (& vertical) pans zijn niet 100% smooth omdat 24 frames per seconde gewoon te weinig zijn (motion judder of jitter zoals sommigen het al genoemd hebben). 24p (24 frames per seconde) in 96Hz stoppen is gewoon x4 doen, m.a.w. een geheel getal. Als dit geen geheel getal was, dan had je telecline judder gehad want dan moest er een 2:3 pulldown gebeuren.
Stel nu dat ze binnen 4-5j besluiten om 24p te vervangen door 60p om die pans deftig te laten verlopen. De vraag is dan: aan welke refresh rate (Hz) gaat een G10 dat tonen aangezien hij officieel geen support heeft ervoor. Als de refresh rate (Hz) waaraan hij het toont dan geen veelvoud is van 60 heb je, ondanks dat je movie gefilmd is aan 60 frames per seconde, last van telecline judder.
Vraag is natuurlijk of ik juist zit met m'n redenering.
Volgens mij is dit onzin, dit 'one sheet of glass' verhaal is alleen een design kwestie. Bij de G10 heb je bijvoorbeeld nog randen om het glas heen zitten, die heb je dan niet meer, en zijn de randen van dezelfde glasplaat. Dubbele subtitles houd je toch denk ik, zolang er een glasplaat wordt gebruikt, of het nu 'one sheet' is of niet...Anoniem: 24315 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:47:
Bij de "one sheet of glass" modellen zou dit helemaal verdwenen moeten zijn (Vanaf V serie).
Geheel onzin is het niet. De andere modellen dan de V serie hebben 2 glasplaten. Glas breekt licht anders dan lucht. Hierdoor heb je per definitie een iets vertekend beeld als je onder een hoek gaat kijken.Martijn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:29:
[...]
Volgens mij is dit onzin, dit 'one sheet of glass' verhaal is alleen een design kwestie. Bij de G10 heb je bijvoorbeeld nog randen om het glas heen zitten, die heb je dan niet meer, en zijn de randen van dezelfde glasplaat. Dubbele subtitles houd je toch denk ik, zolang er een glasplaat wordt gebruikt, of het nu 'one sheet' is of niet...
De V serie heeft net zo goed 2 glasplaten. Het enige verschil is dat de voorste glasplaat de gehele voorkant van de tv bestrijkt en bij de andere modellen zit hier nog een rand omheen. Qua beeld maakt het 0,0 uit.morpheus schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:39:
[...]
Geheel onzin is het niet. De andere modellen dan de V serie hebben 2 glasplaten. Glas breekt licht anders dan lucht. Hierdoor heb je per definitie een iets vertekend beeld als je onder een hoek gaat kijken.
Ik heb me er niet in verdiept en kan je bewering dus niet tegenspreken met onderbouwing, maar ik zou het misleiding vinden als het niet 1 glas plaat is. De term one sheet of glass zegt mij toch daadwerkelijk dat, dan had het anders moeten heten?jasjenl schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:42:
[...]
De V serie heeft net zo goed 2 glasplaten. Het enige verschil is dat de voorste glasplaat de gehele voorkant van de tv bestrijkt en bij de andere modellen zit hier nog een rand omheen. Qua beeld maakt het 0,0 uit.
Bij mijn weten was er ook zoiets dat "one sheet of glass" een feature was tot een bepaalde schermgrootte. Als het toch 2 glasplaten zijn, was die beperking niet nodig en zou het op alle formaten zitten?
[ Voor 15% gewijzigd door morpheus op 09-04-2009 18:47 ]
De mijne komt morgen, dagje uitgesteld vanwege zieke koerier....... zullen t maar geloven (cameranu.nl)
[ Voor 23% gewijzigd door StanTheMan op 09-04-2009 18:54 ]
Anoniem: 291698
One sheet of glass is purr design, gewoon het voorste glas loopt tot aan de randen door zoals jasjenl zegt
Dat 24p probleem, is dat nu een reden om deze TV niet aan te schaffen? hoevaak speel je 24p af in de praktijk? of is alles wat onder HDTV valt 24p?
Ik ben heel gevoelig voor judder of jitter en ik kan mezelf er aan opvreten. Is het dan alsnog verstandig deze TV aan te schaffen of kan ik hem beter mijden?
Normaal gezien enkel als je een BluRay/HDDVD kijkt (puur legaal bekeken that is).Imperium schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:03:
Over de 42G10.
Dat 24p probleem, is dat nu een reden om deze TV niet aan te schaffen? hoevaak speel je 24p af in de praktijk? of is alles wat onder HDTV valt 24p?
Ik ben heel gevoelig voor judder of jitter en ik kan mezelf er aan opvreten. Is het dan alsnog verstandig deze TV aan te schaffen of kan ik hem beter mijden?
Denk dat je best naar de winkel gaat en vraagt of je een BluRay met pans in mag bekijken op de G10. Dan weet je zeker of je er gek van zal worden of niet.
Er komt ws niet zo snel een medium dat 1080p@60Hz gaat bevatten, op een Blu-Ray schijfje is bv veel te weinig ruimte om dat op te slaan en het past niet binnen de standaard. Blu-Ray is nu al nauwelijks ingeburgerd en 24Hz is al zo oud als de weg naar Rome. Voorlopig zal het er nog wel even zijn. Ooit zal het wel vervangen worden, maar dat duurt echt nog wel heel wat jaartjes.CobraX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:24:
Vraag is natuurlijk of ik juist zit met m'n redenering.
Maar ik vond het beeld van de pioneer er toch echt veel mooier uit zien, panasonic beeld leek veel meer 'ruis' te bevatten.
Op allebei stond Discovery HD op, ze stonden wel een eindje van elkaar dus ik weet niet of het signaal gelijkwaardig was.
Zijn er meer mensen die dit hebben waargenomen? Begin nu toch een sterke voorkeur voor de Pioneer te krijgen.
De winkel prijzen lagen bij foka voor sommige modellen trouwens iets lager dan de op de website prijzen, enige nadeel is dat je het dan meteen moet meenemen
Ik heb een oplossing, toen ik hem op engels zette had ik de optie opeens wel. Beetje raar, maar het doet het nu wel.Tuniq schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:28:
Gisteren heb ik een 42g10 gehaald. Het ziet er allemaal super uit.
Maar nu heb ik mijn computer over hdmi aangesloten en dan zou er een optie om beeldscan uit te zetten bijkomen in het menu. Het probleem is ik kan deze optie nergens vinden (hij staat niet bij overig zoals in de handleiding staat aangegeven) , is deze ergens verstopt ofzo?
http://www.youtube.com/watch?v=yjUMtSvdmUA&NR=1
http://www.youtube.com/wa...FFE0Gj8eY&feature=related
De draadloze speakerset (4 stuks) hebben in iedere speaker onderin een subwoofer ingebouwd. Op het kastje wat dit regelt, kun je dus ook via hdmi je ps3 of xbox aansluiten en dan draadloos surround horen.
Heb je de instellingen van de tv's veranderd? Anders weet je nog niet veel, de Pana kan wel op hoog contrast of sharpness hebben gestaan. Ook kan de Pana nog niet zijn ingespeeld waardoor je ook meer ruis ziet. Dat had ik ook met mijn Pana voordat die gecalibreerd was.Xplosive schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:43:
Ik was gister even bij Foka in Rotterdam. De pio 5090 vergeleken met de pana 50G10.
Maar ik vond het beeld van de pioneer er toch echt veel mooier uit zien, panasonic beeld leek veel meer 'ruis' te bevatten.
Op allebei stond Discovery HD op, ze stonden wel een eindje van elkaar dus ik weet niet of het signaal gelijkwaardig was.
Zijn er meer mensen die dit hebben waargenomen? Begin nu toch een sterke voorkeur voor de Pioneer te krijgen.
De winkel prijzen lagen bij foka voor sommige modellen trouwens iets lager dan de op de website prijzen, enige nadeel is dat je het dan meteen moet meenemen
Men zegt dat Pioneer beter om kan gaan met matige content, maar daar ben ik nog niet zeker van.
Je zou ze een keertje echt moeten testen als je de tijd hebt.
Volgens Cnet komt Panasonic erg dichtbij de Pioneer Elite Pro 111 (ik denk dat dit de KRP500/600 is).
De zwartweergave van de Pio is daarbij net iets beter, maar de Elite is ook weer beter dan de 5090).
http://reviews.cnet.com/f...97900.html?tag=txt%3bpage
De Pioneer hou ik ook in de gaten hoor,
http://www.techradar.com/...0-417409/review?artc_pg=1
[ Voor 66% gewijzigd door Ferry34 op 09-04-2009 22:56 ]
Deze tv heeft geen 24p probleem. Deze tv speelt 24p gewoon prima af op 96Hz.Imperium schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:03:
Over de 42G10.
24p is het "probleem". Vergelijk het met een film in de bioscoop. Als je daar problemen mee ervaart, ga je dat thuis ook doen met alle films die op 24p geschoten zijn (zeg >> 98% van de films).
Hoe ervaar jij divx kijken op een TFT monitor?
[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 09-04-2009 22:52 ]
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is welke rol IFC (Pro) speelt bij het afspelen van 24p beelden. In principe weten we dat IFC zorgt voor interpolatie beelden (zoals bij samsung 100hz motion plus of philips natural motion), maar voor welke bronnen geldt dit dan? Ik zag gisteren bv in de mediamarkt dat de samsung led lcd (nieuwe 7000 serie) best een mooi vloeiend beeld gaf bij "the dark knight". Op zich is IFC toch een gelijkwaardige functie en zou ik dat ook op de blu-ray films kunnen verwachten?
Bedankt, ik zal je idd pm'n als ik echt stappen wil ondernemen... ik heb vandaag plasmadiscounter opgebeld, en zij namen gelijk contact op met panasonic. Daarna hebben ze me teruggebeld en me een nummer (nummer klopte niet, was een algemeen nr. van e-care met allerlei keuzes voor garantie en vragen over allerlei merken behalve panasonicAnoniem: 296545 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:12:
Nee niets van waar, ik ben wat dit betreft echt ervarings expert, Kyo pm me maar even over de stappen die je het beste kan ondernemen. Gewoon de verkoper op de hoogte stellen die nemen contact op met E-Care dat is de service leverancier van Panasonic. Deze zullen de televisie ofwel vervangen of repareren, wat inhoud een nieuw scherm erin. De man van Ecare heeft bij mij thuis de dode pixel gesignaleerd en heeft toen direct mij bevestiging gegeven, op papier, dat ik een nieuw toestel kreeg. Ik had de 50py70 en deze was niet meer leverbaar dus kon ik kiezen de 50pz80 of even wachten en de 50g10 krijgen. Aangezien ik beide opties niet zag zitten heb ik een 42v10 besteld.
Oh ja ik had mijn TV ook gewoon via internet gekocht hoor, wel met een thuiswinkel keurmerk..

Uiteindelijk na lang van het kastje naar het muur gestuurd te worden toch wel het juiste nummer van panasonic e-care gekregen (nummer in garantie boekje gaat alleen over reparatie, moest weer een ander nr. bellen om eerst mijn probleem aan te geven)... die mevrouw bedoelde het allemaal best goed, maar wist al gelijk dat ze een 'HEWW??!' gezichtsuitdrukking moet hebben gehad toen ik het over die dode pixel had... eerst begon ze over het plannen van een monteur die langs zou komen om het te repareren (dode pixel ter plekke 'repareren'?

Ze sloeg toen een andere weg in en probeerde me ervan te overtuigen dat ik dan beter met de dealer dit kan oplossen aangezien ik de tv nog maar 3 dagen heb. Uiteindelijk maar weer die mensen van plasmadiscounter gebeld en eruit gekomen door beroep te doen op je herroepingsrecht (of afkoelperiode) als je een koop op afstand doet: ik kan erheen rijden met het scherm en een nieuwe krijgen... mag er ook de schermen nakijken op dode pixels (is er nergens een dode pixel tester te downloaden?)... al met al kan ik dus zeggen dat ik meer had aan de dealer dan aan Panasonic.
Ik vind die dode pixel garantie gedoe bij Panasonic wel vaag. Aan hun site heb je niks, daar staat nergens iets over deze garantie. Echter, na effe te googlen zie je verschillende ervaringen: de een werd verrast met een monteur die langskwam met al gelijk een nieuw scherm voor hem zonder alvorens hem bezocht te hebben om het probleem te komen bekijken, de ander moest een lang proces ondergaan door eerst het scherm mee te laten nemen (het verhaal wat die mevrouw mij dus, na 2 verschillende versies, uiteindelijk op uitkwam), dan weer eentje die zegt dat panasonic eerst moet beoordelen of zo'n dode pixel op een plek zit dat storend is anders doen ze niks, dan Tom de Jonge die dus gelijk al bevestiging kreeg dat hij een nieuwe krijgt zonder dat er wordt gesproken over een reparatie, etc etc... wat is het nu of moet je gewoon mazzel hebben met wie je spreekt over de telefoon en een aardige monteur aan de deur krijgen????
Anoniem: 89068
Gast ik weet het niet. Maar de service van panasonic is dus juist wel goed. Ook de service die e-care geeft is goed. Reparatie aan huis. Er wordt gewoon aan huis een nieuw paneel ingezet wanneer je een dode pixel hebt of defecte beeldlijn of iets dergelijks. Ze kunnen bijna alles aan huis repareren.Kyo schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 02:43:
[...]
Bedankt, ik zal je idd pm'n als ik echt stappen wil ondernemen... ik heb vandaag plasmadiscounter opgebeld, en zij namen gelijk contact op met panasonic. Daarna hebben ze me teruggebeld en me een nummer (nummer klopte niet, was een algemeen nr. van e-care met allerlei keuzes voor garantie en vragen over allerlei merken behalve panasonic) gegeven waar ik mijn serienr. van het toestel kon doorgeven... er zou dan een monteur langskomen die het een en ander zou komen 'beoordelen'?
Uiteindelijk na lang van het kastje naar het muur gestuurd te worden toch wel het juiste nummer van panasonic e-care gekregen (nummer in garantie boekje gaat alleen over reparatie, moest weer een ander nr. bellen om eerst mijn probleem aan te geven)... die mevrouw bedoelde het allemaal best goed, maar wist al gelijk dat ze een 'HEWW??!' gezichtsuitdrukking moet hebben gehad toen ik het over die dode pixel had... eerst begon ze over het plannen van een monteur die langs zou komen om het te repareren (dode pixel ter plekke 'repareren'?). Ik vertelde haar dat ik gelezen had over een 100% dead pixel free garantie (had het idd via google in bepaalde forum posts gelezen, waarvan oudere posts op deze forum er 1 van... echt zeker wist ik het dus niet, beetje bluffen) bij panasonic, mevrouw zei ja dat klopt, maar hield me dan weer aan de lijn om even met een monteur te spreken... vertelde me erna dat ze het bij het verkeerde eind had in het begin, en dat dode pixels niet ter plekke gerepareerd kunnen worden (duh...) maar dat ze dus het toestel moesten komen ophalen om te repareren (bedoelen ze hiermee dan dat er een ander scherm erin komt? dode pixels kunnen toch niet 'gerepareerd' worden? is dit weer BS om van me af te komen?) en ik het dus een tijd lang kwijt zal zijn.
Ze sloeg toen een andere weg in en probeerde me ervan te overtuigen dat ik dan beter met de dealer dit kan oplossen aangezien ik de tv nog maar 3 dagen heb. Uiteindelijk maar weer die mensen van plasmadiscounter gebeld en eruit gekomen door beroep te doen op je herroepingsrecht (of afkoelperiode) als je een koop op afstand doet: ik kan erheen rijden met het scherm en een nieuwe krijgen... mag er ook de schermen nakijken op dode pixels (is er nergens een dode pixel tester te downloaden?)... al met al kan ik dus zeggen dat ik meer had aan de dealer dan aan Panasonic.
Ik vind die dode pixel garantie gedoe bij Panasonic wel vaag. Aan hun site heb je niks, daar staat nergens iets over deze garantie. Echter, na effe te googlen zie je verschillende ervaringen: de een werd verrast met een monteur die langskwam met al gelijk een nieuw scherm voor hem zonder alvorens hem bezocht te hebben om het probleem te komen bekijken, de ander moest een lang proces ondergaan door eerst het scherm mee te laten nemen (het verhaal wat die mevrouw mij dus, na 2 verschillende versies, uiteindelijk op uitkwam), dan weer eentje die zegt dat panasonic eerst moet beoordelen of zo'n dode pixel op een plek zit dat storend is anders doen ze niks, dan Tom de Jonge die dus gelijk al bevestiging kreeg dat hij een nieuwe krijgt zonder dat er wordt gesproken over een reparatie, etc etc... wat is het nu of moet je gewoon mazzel hebben met wie je spreekt over de telefoon en een aardige monteur aan de deur krijgen????
Bij de vorige modellen had de PZ85 bijvoorbeeld zowel ifc als 24p real cinema. De ifc deed het berekenen van tussenframes en dus interpolatie beelden. Dit kon de tv ook doen bij 24p en dan heette dit 24p real cinema.StanTheMan schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:16:
Vergelijken met een pioneer 5090 qua beeld lijkt me een beetje oneerlijk, die is met voet (en evt speakers) erbij al gauw 700 euro duurder (bijna de helft van een 50g10). Over de Pioneer is al in meerdere vergelijkingen gezegd dat deze beter beeld geeft.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is welke rol IFC (Pro) speelt bij het afspelen van 24p beelden. In principe weten we dat IFC zorgt voor interpolatie beelden (zoals bij samsung 100hz motion plus of philips natural motion), maar voor welke bronnen geldt dit dan? Ik zag gisteren bv in de mediamarkt dat de samsung led lcd (nieuwe 7000 serie) best een mooi vloeiend beeld gaf bij "the dark knight". Op zich is IFC toch een gelijkwaardige functie en zou ik dat ook op de blu-ray films kunnen verwachten?
Ik weet niet of de termen veranderd zijn in de nieuwe serie.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk. Ik stoor me eigenlijk significant meer aan zo'n gesmooth beeld dan aan 24p (zie ik in de bioscoop) en Judder (ik heb jarenlang 24p films op een 720p @ 60Hz beamer gekeken).
Anoniem: 89068
Is er een optie om het uit te zetten?JvS schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:24:
Je hebt dit jaar in elk geval gewoon 24p. IFC en de duurdere modellen ook 'smooth film'. Volgens reviews geeft dat een 'home video' gevoel. Dat houdt dus in dat het allemaal erg 'smooth' wordt (vergelijk een TV soap als GTST met een film). Dat kan je erg prettig vinden.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk. Ik stoor me eigenlijk significant meer aan zo'n gesmooth beeld dan aan 24p (zie ik in de bioscoop) en Judder (ik heb jarenlang 24p films op een 720p @ 60Hz beamer gekeken).
V10 42" begin mei, 50" midden meiphemelrijk schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:00:
Jeetje, eind juli, dat is nog een eindje wegAlthans, voor als je graag nu nieuw wilt kopen
Weet je toevallig ook wanneer de V versie op de markt beschikbaar komt?
Let wel, NL markt, kan goed zijn dat ie in het buitenland al leverbaar is zoals bijv. de G15 serie
[ Voor 15% gewijzigd door freaky op 10-04-2009 14:37 ]
[ Voor 23% gewijzigd door StanTheMan op 10-04-2009 16:16 ]
For Perfectly smooth movie images, 24p smooth film increases the number of frames displayed. In Viera TV's, that means new frames are inserted, based on the original 24 frames of the movie source, and the frame count is increased up to 96 frames per second.
http://panashop.hu/dictionary/
Ziet eruit als ifc dat bij 24p wordt geactiveerd.
Ik zou dat onverantwoord vinden ja. Tenzij je 5.000-10.000 euro netto per maand verdient.Adlermann schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:42:
Heeft iemand hier ooit overwegen om een THxx-pz8x te upgraden naar een nieuwere generatie? Ik heb nu een 42" en achteraf vind ik dat misschien toch iets te klein... Ik weet alleen niet of ik kan verantwoorden om 3 televisies binnen 14 maanden te kopen
Dat IFC in de G10 beter werkt dan in de PZ85 is mooi, maar ik denk dat smooth niets extra's brengt. En dat het voornamelijk marketing is. En een verantwoording om meer te vragen voor een model.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
hehe ja, helaas nog net niet :dCobraX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:34:
[...]
Ik zou dat onverantwoord vinden ja. Tenzij je 5.000-10.000 euro netto per maand verdient.
goede vraag verwacht binnen 2 weken ook mijn 50" G10 en zou die ook zelf willen ophalen ?Unicron schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:20:
Weet iemand hoe hoog de doos van een 50G10 is? Ik betwijfel namelijk of die wel rechtopstaand in de auto past. En als ik de mensen mag geloven is het niet toegestaan een panasonic plasma op zijn zijkant te vervoeren.
voor het vervoer is het aan te raden dat hij rechtop staat maar dat zou enkel gaan om beschadigingen te voorkomen doordat er iets zou opvallen tegen de glasplaat en niet zo zeer omdat die nooit plat mag liggen dacht ik
http://hdguru.com/panasonic-tcp50g10-50-plasma-review/416/
http://www.engadgethd.com...-review-from-the-hd-guru/
[ Voor 28% gewijzigd door Ferry34 op 11-04-2009 00:30 ]
Building on the success of its award winning series of freesat models, Panasonic has also increased its freesat offering within this line-up of Viera TVs, ranging 14 models in screen sizes from 32 right up to 54 inches.
Panasonic’s full HDTVs with freesat built-in are a convenient and high quality way to view over 140 digital TV and radio channels including brilliant HD programmes from the BBC and ITV, all for free.* Freesat offers subscription free HD services, gives you super fast digital text, as well as digital subtitles and audio description and as the freesat service is satellite based, further capacity for the expansion of HD services can be assured.
Onzin. Urban legend. De enige reden om een plasma rechtop te vervoeren is wat Ferry al zegt: Dezelfde als waarom glaszetters hub glas recht overeind vervoeren. Veel minder kans op schade door glasbreuk.Anoniem: 296545 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:28:
schijnt voor zowel het plasma als voor het scherm niet goed te zijn. En ik weet niet wat voor auto je hebt maar mijn 50" zou NOOIT in een gangbare auto passen.
Dit topic is gesloten.