Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan blijft het puntje overeind dat het in de meeste auto's niet zou passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
En nog een filmpje.
Beneden in 't midden de Panasonic G10 Plasma en boven in 't midden de Samsung 650 (blijkbaar een Amerikaanse Samsung LCD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

kwali is niet echt top. en de 650 is volgens mij de us versie van de a656 van europa.
De instellingen weten we natuurlijk niet. Maar de G10 ziet er veel beter uit. De lucht is veel te blauw bij de samsung. En vooral bij het breken van de golven zie ik geen details bij de samsung.

Maar vooralsnog een nietszeggend filmpje omdat we niet de instellingen weten.
Natuurlijk wel leuk om te zien dat de panny het goed doet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Zeker, de testers van hdguru vinden hem zelfs zo goed als de Pioneer (waarschijnlijk hebben ze het over de krp).

Verrassend is ook de hoge lichtopbrengst zodat deze plasma net zoveel licht produceert als de meeste lcd's, waardoor hij ook in kamers met veel lichtinval kan staan.
Wij weten dat een zo hoge helderheid niet echt goed is voor de beeldkwaliteit, maar dat weet de consument niet.

Ik ben wel benieuwd in hoeveel hz de 24p wordt vertoond. Het usa model doet dit in het te lage 48 hz, waardoor het beeld kan gaan flikkeren. In de EU was dit meestal 72/96 hz, maar hoeveel is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Viel me in de mediamarkt ook op. Ze hadden de 42G10 staan en die gaf met de instellingen zoals-ie daar stond echt een ontzettend fel beeld.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is mooi, want dan gaat de gewone consument er ook eerder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:44
Twijfel, twijfel.

Twijfel nu tussen de 46G10, de 46G15 en de 50V10.
Oorspronkelijk was ik op zoek naar een 46" scherm. De V-serie van panasonic trok me erg, maar geen 46" te krijgen in deze serie.

Heb ook nog even gekeken naar een pio, maar denk dat deze zijn meerprijs niet waard zal zijn.

Denk dat de 50V10 wel een mooi scherm is, maar denk dat de 46G15 ook gaat voldoen aan mijn wensen. De 46G10 is een stuk dikker dan de G15 begrijp ik? Daarmee valt de G10 af..

Gaat het dus nog om de 46G15 en de 50V10..

Wil best wat meer betalen als de kwaliteit ook echt beter is. Het design van de V10 vind ik mooi op foto's maar denk dat het one sheet of glass gebeuren wel wat spiegeling op gaat leveren. :(

Nouja, nog even wachten maar op beide modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Vond overigens op marktplaats de volgende advertentie:

http://www.marktplaats.nl...62184-panasonic-plasma-be

Misschien een goegeprijsde muurbeugel voor bij de G10/15 modellen. Iemand ervaring met deze beugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je linkt niet helemaal soepel, maar het is een normale beugel voor 69 euro. Niet echt bijzonder gezien dit:
http://www.debeugelknalle...ath=22_45&products_id=147

Ik overweeg overigens een beugel waarmee ik de TV wat van de muur af kan halen. Ik vind dat juist mooier en handiger. Helaas wel iets duurder:

Afbeeldingslocatie: http://www.debeugelknaller.nl/images/Lunar_Reach_new.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 11-04-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Laatst online: 21-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 06:08:
dan blijft het puntje overeind dat het in de meeste auto's niet zou passen..
de tv mag dus wel degelijk liggend vervoerd worden al is het de vraag natuurlijk of dit in je kofferbak past 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je hem helemaal mooi vlak kan leggen, of rechtovereind op de achterbank, dan is er geen probleem zolang je niet als een rallycoureur naar huis scheurt.

Schuin in een kofferbak lijkt me minder ideaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Hebben panasonic dozen ook niks erop staan wat betreffend orientatie voor vervoer? Bij Philips LCD's staan op de doos 2 pijlen die aangeven hoe die moet liggen. Ik kan mij bijv voorstellen dat een Panasonic plasma wel op zijn 'rug' mag liggen, maar niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Unicron schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:44:
Hebben panasonic dozen ook niks erop staan wat betreffend orientatie voor vervoer? Bij Philips LCD's staan op de doos 2 pijlen die aangeven hoe die moet liggen. Ik kan mij bijv voorstellen dat een Panasonic plasma wel op zijn 'rug' mag liggen, maar niet andersom.
Volgens mij wel. Er stonden volgens mij ook van de pijlen op.
De panasonic dozen zijn nogal speciaal, al weet ik niet hoe dit bij andere merken werkt.

De onderkant van de doos (dus als die rechtop staat, zoals een tv normaal staat) is stevig.
Dan op zo'n 10-20 cm hoogte zitten 2 plastik stukken aan beide kanten, die je eruit moet trekken (dacht ik uit mn hoofd) waarna je de gehele bovenkant van de doos omhoog kunt trekken.

Wat er dan overblijft is de onderkant van de doos (dus zo'n 10-20 cm hoog) en daarin staat de tv. Die moet je er als je alle losse spullen eruit hebt gehaald, er in één keer uit tillen.

Je kan als je wilt de doos nog een keer gebruiken als dit nodig is. De doos wordt dus niet zoals bij andere dingen helemaal uit elkaar gescheurd of gesneden.

Persoonlijk zou ik een busje lenen of laten bezorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 11-04-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Unicron schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:44:
D'r staat bovenop wel een pijl die aangeeft waar de voorkant van de tv zich bevind, maar (volgens mij) staat er ook op de doos dat deze niet liggend vervoerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel hdmi ingangen heb je nodig als je een digicoder van Telenet hebt en een blue ray home cinema systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:42:
Hoeveel hdmi ingangen heb je nodig als je een digicoder van Telenet hebt en een blue ray home cinema systeem?
Dit is een serieuze vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:42:
14 en op donderdag 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
JvS schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:45:
Je linkt niet helemaal soepel, maar het is een normale beugel voor 69 euro. Niet echt bijzonder gezien dit:
http://www.debeugelknalle...ath=22_45&products_id=147

Ik overweeg overigens een beugel waarmee ik de TV wat van de muur af kan halen. Ik vind dat juist mooier en handiger. Helaas wel iets duurder:
Ja, het is wel handiger, maar meestal zit de tv dan in de normale stand ook verder van de muur af, wat een stuk minder mooi is.
Bij de MM in eindhoven zag ik overigens een electrische beugel, voor echt luie mensen zoals ikzelf :)
Wel erg aan de prijs (ik geloof iets van 300-500 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:17

Erry

Soms camera, soms stereo

Knoop doorgehakt en voor € 1.999,-- bij FOKA te R'dam vandaag een Pio 5090 aangeschaft en niet gewacht op de V-series.

Kreeg toch steeds meer het gevoel (+ berichten uit-de-markt) dat Pana (nog) niet de zwartwaarden heeft bereikt me de nieuwe series.

Niks tegen Pana, maar dit is gewoon (in mijn ogen) een te mooie aanbieding om te laten lopen.
Vandaag veel geklust., maar het beest hangt aan de muur en het plaatje is werkelijk fabeltastisch!!!

Het design van de Pioneer zal bij de meeste bekend zijn en is (voor mij) ook zeker een pre.

Volgende plasma wordt zeker een Pana (immers geen keuze meer, of er moet een nieuwe plasma-god opstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:45:

[afbeelding]
Ik heb nu meerdere beugels gevoeld in de winkel en de volgels steunen waren helemaal zonder speling oid in de scharnieren. Ik ga voor deze: http://www.vogels.com/pag...ubclassification=31&id=45 Deze beugel laat de tv volledig strak tegen de muur zitten en je kunt hem zo uit trekken.

Weet iemand ook waarom de 42"v10 eerst komt begin mei en later die maand de 50"?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/panasonic-sc-bt200-20090310/

das zeker een serieuze vraag,ik ging er van uit da je er een nodig hebt voor je digicoder,dan een voor de BR speler en een voor de versterker van de home cinema.Da zijn er dus drie en dan heb je er geen op overschot.
Maar ik zie nu bij het nieuwe BR home cinema systeem van Panasonic da de versterker en de BR speler precies een geheel vormen.Vandaar mijn STOMME vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
DarkSide schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:37:
kwali is niet echt top. en de 650 is volgens mij de us versie van de a656 van europa.
De instellingen weten we natuurlijk niet. Maar de G10 ziet er veel beter uit. De lucht is veel te blauw bij de samsung. En vooral bij het breken van de golven zie ik geen details bij de samsung.

Maar vooralsnog een nietszeggend filmpje omdat we niet de instellingen weten.
Natuurlijk wel leuk om te zien dat de panny het goed doet.
Beide TVs zullen wel op Dynamic staan. Ze knallen beide te hard imo. Maar de Samsung knalt nog harder en de kleuren komen onnatuurlijk over. Kijk vooral naar de presentatrice (ongeveer op 0:22). Heel onnatuurlijk die skin tone op de Samsung. En ik denk ook dat het om de Amerikaanse versie van de a656 gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:09:
[...]

Ik heb nu meerdere beugels gevoeld in de winkel en de volgels steunen waren helemaal zonder speling oid in de scharnieren. Ik ga voor deze: http://www.vogels.com/pag...ubclassification=31&id=45 Deze beugel laat de tv volledig strak tegen de muur zitten en je kunt hem zo uit trekken.
Met deze beugel hangt de tv altijd verder dan 9-10 cm van de wand. Ik zou mijn TV graag wat dichter tegen de muur hebben.. Een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe monteer je dat ding dan als je 9 a 10cm van de muur af zit? Ik heb hem bij de media markt in actie gezien en het is nog geen 4 cm wat de tv van de muur afstaat.
Iemand een verklaring voor de verschillen in leveringsdatum qua 42" en 50" V10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geintresseerd in het verbruik van energie/wattage van de plasma schermen van de V10 en G10 serie met name de 42 inch versies. Op de Nederlandse site kan je een brochure downloaden maar bij de specificatie staat niets over het energie-verbruik van de V10 en G10 plasma schermen. Panasonic claimt een ''ECO'' mode te hebben maar ik kan dat dus niet terug vinden in energie-verbruik in de Nederlandse pdf folder. Wie weet waar ik wat kan vinden over het energie verbruik van deze boven beschreven plasma schermen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gelukkig dat mijn Onkyo 4 ingangen heeft waarbij aan iedere ingang een HDMI 4 poorts switch hangt :+ Donderdag komt zeker ook jouw neefje met de PS3 / Xbox langs om te spelen op een echte TV? :+
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Het meest geschikte antwoord op die vraag zou dan wezen: niet reageren. Al moet ik eerlijk zijn: ik heb ook een :? 8)7 gevoel.
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 00:10:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/panasonic-sc-bt200-20090310/

das zeker een serieuze vraag,ik ging er van uit da je er een nodig hebt voor je digicoder,dan een voor de BR speler en een voor de versterker van de home cinema.Da zijn er dus drie en dan heb je er geen op overschot.
Ik zal serieus reageren :) Zorg dat je eerst weet hoe jij de dingen hoort aan te sluiten. Op de manier hoe jij het wilt gaan aansluiten loopt het spaak.
Maar ik zie nu bij het nieuwe BR home cinema systeem van Panasonic da de versterker en de BR speler precies een geheel vormen.Vandaar mijn STOMME vraag.
Het eerste wat in mij opkomt is OMFG. Niet vanwege de vraag maar vanwege die set icm jouw vraag. 800 euro voor een all in one set met mini melkpakjes voor de dagelijke hoeveelheid melk voor een 85 jarige? :| Dat is geen stomme vraag, dat is een stomme aankoop in mijn ogen.

Ik raad je aan om wat opzoek werk te doen hoe je een HT aansluit icm HDMI :) Daar heb je veel meer aan omdat het een logische oplossing is voor vele complexe problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 12-04-2009 16:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:15:
Ik ben geintresseerd in het verbruik van energie/wattage van de plasma schermen van de V10 en G10 serie met name de 42 inch versies. Op de Nederlandse site kan je een brochure downloaden maar bij de specificatie staat niets over het energie-verbruik van de V10 en G10 plasma schermen. Panasonic claimt een ''ECO'' mode te hebben maar ik kan dat dus niet terug vinden in energie-verbruik in de Nederlandse pdf folder. Wie weet waar ik wat kan vinden over het energie verbruik van deze boven beschreven plasma schermen? 8)7
170-180 watt na calibratie voor de P42G10 (zie Power Consumption).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eigenlijk een hele simpele vraag.

42" of 46" inch?

Ik zelf neig naar 42" omdat 46 me erg groot lijkt maar ik wil straks niet voor het gevoel hebben dat het te klein is.. alhoewel het wel een klein hokje is ;) (ja het is nog wat kaal, maar ik woon er net ;) )

ongeveer 3.20m breed.

[ Voor 57% gewijzigd door Imperium op 12-04-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wat is de muur tot muur afstand? 3m? Snel editten hé :? :( :+

Ik denk dat 46" wel het maximale is hoor. Ik zit op 2.5m met mijn 42" en dat is voor "normaal" TV beetje te groot. Voor films en te gamen is dat IMHO ruimschoots te klein (al beweren sommige mensen het tegengestelde)

Met 42" krijg je zeker geen spijt voor de meeste toepassingen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 12-04-2009 21:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:06:
Wat is de muur tot muur afstand? 3m? Snel editten hé :? :( :+

Ik denk dat 46" wel het maximale is hoor. Ik zit op 2.5m met mijn 42" en dat is voor "normaal" TV beetje te groot. Voor films en te gamen is dat IMHO ruimschoots te klein (al beweren sommige mensen het tegengestelde)
:D

Dan lijkt het mij inderdaad verstandig dat ik niet groter dan 42" ga. TV kijken doe ik toch niet bar veel. Ik zal er met vrienden op gamen en films kijken. (HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Imperium schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:09:
Ik zal er met vrienden op gamen en films kijken. (HD)

Het hangt af van hetgeen wat je speelt. Als ik BF:BC speel dan krijg ik binnen een uur koppijn omdat het beeld zo groot is en het snel wisselt. Spelen we FIFA dan hebben sommige nekpijn omdat ze 42" op 2.5m te groot vinden omdat ze geen overzicht hebben.

Het hangt dus onder andere af van hetgeen wat je speelt. Desondanks de klachten ga ik voor een 50" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 12 april 2009 @ 21:13:
[...]

Het hangt af van hetgeen wat je speelt. Als ik BF:BC speel dan krijg ik binnen een uur koppijn omdat het beeld zo groot is en het snel wisselt. Spelen we FIFA dan hebben sommige nekpijn omdat ze 42" op 2.5m te groot vinden omdat ze geen overzicht hebben.

Het hangt dus onder andere af van hetgeen wat je speelt. Desondanks de klachten ga ik voor een 50" scherm.
Dat is ook subjectief denk ik. Als je kijkt voor welk scherm ik nu zit op 30 cm afstand (24") ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik zie dat Komplett.nl nu ook de 42G10 aanbiedt. Is een betrouwbare zaak waar ik al vaker iets heb gekocht, dus meteen een mailtje gestuurd wanneer de 46G10 op voorraad komt, maar helaas. :'(
Dus nog maar ff verder zoeken.
Wel vreemd dat de 46" niet meer in de Pricewatch staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We houden hier niet van spam.

[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 13-04-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:34:
[...]

Gelukkig dat mijn Onkyo 4 ingangen heeft waarbij aan iedere ingang een HDMI 4 poorts switch hangt :+ Donderdag komt zeker ook jouw neefje met de PS3 / Xbox langs om te spelen op een echte TV? :+

[...]

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Het meest geschikte antwoord op die vraag zou dan wezen: niet reageren. Al moet ik eerlijk zijn: ik heb ook een :? 8)7 gevoel.

[...]

Ik zal serieus reageren :) Zorg dat je eerst weet hoe jij de dingen hoort aan te sluiten. Op de manier hoe jij het wilt gaan aansluiten loopt het spaak.

[...]

Het eerste wat in mij opkomt is OMFG. Niet vanwege de vraag maar vanwege die set icm jouw vraag. 800 euro voor een all in one set met mini melkpakjes voor de dagelijke hoeveelheid melk voor een 85 jarige? :| Dat is geen stomme vraag, dat is een stomme aankoop in mijn ogen.

Ik raad je aan om wat opzoek werk te doen hoe je een HT aansluit icm HDMI :) Daar heb je veel meer aan omdat het een logische oplossing is voor vele complexe problemen.

Het vorige model van die set kreeg nogthans zeer veel lovende commentaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Laatst online: 14:21

Dr C

met C en CK

Kleine review/ervaringen van de Panasonic 42x10.

Ik heb nu de 42x10 ongeveer 2 weken. Ik had de px80 al bij diverse mensen gezien en wist zeker dat ik een panasonic ging halen.
Het design: deze is naar mijn mening is een stuk verbeterd tov. px80. Relatief smalle rand is in mijn ogen een stuk strakker.
Geluid: natuurlijk een ondergeschikte rol bij een plasma tv, maar deze is niet onaardig. Natuurlijk heb ik het geluid via de surround versterker.
Beeld: Bekend is natuurlijk de goede kleurweergave van plasma. Opvallend is de scherpte van het beeld tijdens bewegingen (vooral opvallend bij een voetvalwedstrijd). Ook de zwartwaardes lijken subtiel verbeterd te zijn tov. de vorige serie. Een groot nadeel van deze TV vind ik dat het beeld erg flikkerig is, met name bij grote witte vlakke in het beeld! Ik heb zelfs al overwogen om hem terug te brengen. Het viel mij niet op bij de 42px80.
Dit is vooral bij 24p films en het lijkt dat deze er inderdaad 48hz beeld van maakt, en vooral erg duidelijk als ik het contrast even opschroef.
al met al een fraaie TV maar wel met een duidelijk minpunt.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De G10 zou dit probleem ook hebben?!
Iemand ervaring met zon Pana BR set all in one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
Ook daar moet je nog even geduld hebben ik heb de 50" G10 pas besteld en zou 2 tot 3 weken geduld moeten hebben ... nu ja voor een dikke 300 euro beterkoop wacht ik wel even _/-\o_ _/-\o_
Vandeborre zou wel kunnen leveren ?

Alleen zit ik nu met een 56 cm schermpje opgezadeld 8)7 :X en daar de PS3 dat is echt niet te doen >:)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 13-04-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
cramwinckel schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:39:

Ik heb nu de 42x10 ongeveer 2 weken. Ik had de px80 al bij diverse mensen gezien en wist zeker dat ik een panasonic ging halen.
Het design: deze is naar mijn mening is een stuk verbeterd tov. px80. Relatief smalle rand is in mijn ogen een stuk strakker.
Geluid: natuurlijk een ondergeschikte rol bij een plasma tv, maar deze is niet onaardig. Natuurlijk heb ik het geluid via de surround versterker.
Beeld: Bekend is natuurlijk de goede kleurweergave van plasma. Opvallend is de scherpte van het beeld tijdens bewegingen (vooral opvallend bij een voetvalwedstrijd). Ook de zwartwaardes lijken subtiel verbeterd te zijn tov. de vorige serie. Een groot nadeel van deze TV vind ik dat het beeld erg flikkerig is, met name bij grote witte vlakke in het beeld! Ik heb zelfs al overwogen om hem terug te brengen. Het viel mij niet op bij de 42px80.
Dit is vooral bij 24p films en het lijkt dat deze er inderdaad 48hz beeld van maakt, en vooral erg duidelijk als ik het contrast even opschroef.
Ik dacht dat bij de PZ serie er verschil zat tussen de USA en de EU versies. De USA deden inderdaad het te lage 48 hz waardoor het beeld soms ging flikkeren. De EU deden 72 hz en hadden dit probleem niet.

Wacht s ff, de X10 doet helemaal geen 24p of 48hz! Deze doet gewoon een 3:2 pulldownn.

Misschien heb je gewoon last van het inspelen. Dat had ik met mn PV70 ook in de inspeelperiode. Grote witte vlakken waren onrustig en dit verdween na de inspeelperiode (of het kwam door de calibratie).
Dat verklaart alleen niet waarom je het vooral bij 24p hebt. Gaat het echt weg wanneer je de speler op 50hz output zet??

[ Voor 11% gewijzigd door Ferry34 op 13-04-2009 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daxcer schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:31:
[...]

Ook daar moet je nog even geduld hebben ik heb de 50" G10 pas besteld en zou 2 tot 3 weken geduld moeten hebben ... nu ja voor een dikke 300 euro beterkoop wacht ik wel even _/-\o_ _/-\o_
Vandeborre zou wel kunnen leveren ?

Alleen zit ik nu met een 56 cm schermpje opgezadeld 8)7 :X en daar de PS3 dat is echt niet te doen >:)
Ah ok,staat wel aangeduid da hij op voorraad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Weet iemand of RAF.nl nederlandse modellen verkoopt?

Op hun site kan er niks over vinden, maar de verzendkosten die RAF rekent zijn vrij gunstig

[ Voor 47% gewijzigd door Unicron op 13-04-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ferry34 schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:40:
[...]

Ik dacht dat bij de PZ serie er verschil zat tussen de USA en de EU versies. De USA deden inderdaad het te lage 48 hz waardoor het beeld soms ging flikkeren. De EU deden 72 hz en hadden dit probleem niet.

Wacht s ff, de X10 doet helemaal geen 24p of 48hz! Deze doet gewoon een 3:2 pulldownn.

Misschien heb je gewoon last van het inspelen. Dat had ik met mn PV70 ook in de inspeelperiode. Grote witte vlakken waren onrustig en dit verdween na de inspeelperiode (of het kwam door de calibratie).
Dat verklaart alleen niet waarom je het vooral bij 24p hebt. Gaat het echt weg wanneer je de speler op 50hz output zet??
De Europese G10 doet bij mijn weten 24p@96Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Ferry34 schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:40:
[...]

Ik weet het inderdaad niet zeker. Misschien is het toeval dat het vooral bij die films opviel. Ik dacht trouwens dat de x10 wel 24p ondersteund (bij de panasonic site staat er bij 24p playback "yes"). Hopelijk is het weg na de inspeel periode, ik vind het al zo raar dat ik het bij de px80 niet zag.

edit: ik heb nog even zitten spelen met de instellingen van de popcorn hour, en het is inderdaad zo dat het bij 50Hz ook aanwezig is.

p.s.: is er nog behoefte aan metingen van het stroomgebruik?

[ Voor 8% gewijzigd door Dr C op 13-04-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
cramwinckel schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:22:
[...]

Ik weet het inderdaad niet zeker. Misschien is het toeval dat het vooral bij die films opviel. Ik dacht trouwens dat de x10 wel 24p ondersteund (bij de panasonic site staat er bij 24p playback "yes"). Hopelijk is het weg na de inspeel periode, ik vind het al zo raar dat ik het bij de px80 niet zag.

edit: ik heb nog even zitten spelen met de instellingen van de popcorn hour, en het is inderdaad zo dat het bij 50Hz ook aanwezig is.

Valt het minder op als je het contrast verlaagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

cramwinckel schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:22:
[...]

Volgens mij is 24 frames per seconde alleen mogelijk op 1080p. Er bestaat volgens mij geen 720p24, alleen 1080p24.
Dus gebruikt de tv idd. 3-2 pulldown.

En ik ben zeker benieuwd naar het verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De 24p playback is gewoon een 3:2 pulldown. De Pana doet dat volgens tests erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe kun je een 3:2 pulldown nu goed of verkeerd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat vond ik ook altijd vreemd maar wanneer bij reviews duidelijk wordt vermeld dat de 24p zonder telecine judder wordt afgespeeld, terwijl op andere tv's dit wèl te zien is, dan doen ze toch ergens iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Valt het minder op als je het contrast verlaagt?
absoluut! hij staat nu nog op 50% contrast ivm. de break-in periode, maar kan het niet laten om nu en dan even hoger te zetten :)
Jobbie schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:16:
[...]

Volgens mij is 24 frames per seconde alleen mogelijk op 1080p. Er bestaat volgens mij geen 720p24, alleen 1080p24.
Dat klopt. Ik heb hem dan ook op 1080p24 staan. dat kan de pana prima aan.
komt ie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Standby        <1w
Zwart          70w
wit            contrast 50%: 190w    contrast 100%: 240w

Film (Wall-E)
Dynamisch   (contrast 100%) 195w
Normaal     (contrast 50%) 150w
            (contrast 100%) 200w
Cinema      (contrast 50%) 100-170w
Game        (contrast 50%) 100-180w

Best netjes het verbruik voor een TV van 42". Opvallend is hoe wisselend het verbruik is, maar dat is weer inherent aan de techniek

[ Voor 9% gewijzigd door Dr C op 13-04-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jobbie schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:16:
[...]

eh. Dit is onzin. Er bestaat ook gewoon 480p24 en 720p24. NTSC dvd's en de divx' die daarvan gemaakt worden zijn bv 480p24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik geloof trouwens dat er meerdere manieren van pull downs zijn, waarbij de ene methode minder judder laat zien.

Ik heb het altijd jammer en vreemd gevonden waarom er op dit en andere forums, niet iemand reageert die bij bijv Panasonic werkt of iemand die daadwerkelijk met deze techniek werkt. Zo iemand zou dit soort vragen meteen uit ervaring kunnen beantwoorden zoals pull downs, aantal hz, soort tuner etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ferry mag ik je vragen door welk bedrijf je de calibratie hebt laten uitvoeren?

Wil mijn 42G10 denk ik ook laten calibreren, heb trouwens ook nog steeds een hoogfrequent geluid uit mijn tv als hij veel wit laat zien...kan toch ook niet goed zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:55:
Ik heb het altijd jammer en vreemd gevonden waarom er op dit en andere forums, niet iemand reageert die bij bijv Panasonic werkt of iemand die daadwerkelijk met deze techniek werkt. Zo iemand zou dit soort vragen meteen uit ervaring kunnen beantwoorden zoals pull downs, aantal hz, soort tuner etc etc.
Dat is een heel simpele vraag Ferry waar het antwoord helemaal niet complex is: er is een NDA.
Ik werk zelf in de R&D en hoe wij onze spulletjes voor elkaar hebben is een geheim. Wij weten zelf ook wel iets van de concurrent door hun dingen te reverse engineren maar er blijft altijd een flinke blind spot waar de buitenwereld niets vanaf weet.

En het is juist die blind spot waar het omgaat, anders had iedereen al de geweldige software van Pioneer in hun toestellen. De fysieke dingen zijn zo te reverse engineren maar de software / firmware / strategie... daar gaat het om en dat zegt men niet om marktvoordeel te houden / halen.

Ik vind het de normaalste zaak van de wereld om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Chevy454 schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:33:
[...]

Dat is een heel simpele vraag Ferry waar het antwoord helemaal niet complex is: er is een NDA.
Ik werk zelf in de R&D en hoe wij onze spulletjes voor elkaar hebben is een geheim. Wij weten zelf ook wel iets van de concurrent door hun dingen te reverse engineren maar er blijft altijd een flinke blind spot waar de buitenwereld niets vanaf weet.

En het is juist die blind spot waar het omgaat, anders had iedereen al de geweldige software van Pioneer in hun toestellen. De fysieke dingen zijn zo te reverse engineren maar de software / firmware / strategie... daar gaat het om en dat zegt men niet om marktvoordeel te houden / halen.

Ik vind het de normaalste zaak van de wereld om eerlijk te zijn.
Dat gaat natuurlijk niet helemaal op. Als je met een techniek adverteert, moet je ook kunnen uitleggen hoe die techniek werkt. Het zou dus onzin zijn om niet te mogen vertellen wat het verschil is tussen IFC en 24p smooth film.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cramwinckel schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:39:

Hm ik heb een 500a Pioneer gekocht en heb eigenlijk hetzelfde, hoop zeker dat het weggaat want ik word er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Unicron schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:13:
Weet iemand of RAF.nl nederlandse modellen verkoopt?

Op hun site kan er niks over vinden, maar de verzendkosten die RAF rekent zijn vrij gunstig
Ik zie trouwens ook op de site van RAF staan dat er een DVB-T en DVB-S tuner inzit. Als ik dit topic goed heb begrepen zit de DVB-S alleen in de engelse versie en dan nog zou er ook een DVB-C in moeten zitten. Type fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Unicron schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:46:
[...]

Ik zie trouwens ook op de site van RAF staan dat er een DVB-T en DVB-S tuner inzit. Als ik dit topic goed heb begrepen zit de DVB-S alleen in de engelse versie en dan nog zou er ook een DVB-C in moeten zitten. Type fout?
Zit geen -S in, is een foutje. Prijzen zijn met pasen wel aantrekkelijk er gaat nog 10% extra af als je een couponcode invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik wil komende week een nieuw scherm aanschaffen en nu is mijn oog gevallen op het 42" model, de G10. Echter lees ik nu allemaal verhalen over 24p. In hoeverre moet ik mij nu hier druk om maken? Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken in combinatie met mijn Playstation 3 en Blu-ray.

Verder ben ik in het bezit van Digitenne. Klopt het dat er in de toestellen een decoder zit waarmee ik het signaal dus niet meer via mijn kastje hoef te ontvangen? Of klopt dat niet omdat er geen kaart in het toestel gestopt kan worden om het signaal mee te decoden?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nasty Nate schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:01:
Ferry mag ik je vragen door welk bedrijf je de calibratie hebt laten uitvoeren?

Wil mijn 42G10 denk ik ook laten calibreren, heb trouwens ook nog steeds een hoogfrequent geluid uit mijn tv als hij veel wit laat zien...kan toch ook niet goed zijn. :(
Natuurlijk mag dat. Ik heb t laten doen door de bekende Frank Doornhof van ITC Emmeloord.
Als hij bij je thuis komt kost t €200, maar als je m daar naartoe brengt kost t maar €80.

Een hoog frequent geluid is niet goed, meteen Panasonic bellen voor n monteur!
Kan de voeding zijn , die moet veel meer leveren bij n wit beeld.

Druk de volgende keer s zachtjes tegen de bovenkant vd tv/lijst. Ik kreeg n keertje n resonantie en toen ik daar tegen drukte was t weg.
Tegen n geluid zal t waarschijnlijk niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
mrc16 schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:02:
[...]

Zit geen -S in, is een foutje. Prijzen zijn met pasen wel aantrekkelijk er gaat nog 10% extra af als je een couponcode invult.
Precies, weet jij toevallig ook of RAF nederlandse modellen verkoopt? Ik namelijk wel graag die 2 jaar aan huis garantie

Edit: Ik zit net de algemene voorwaarden te bestuderen en daar staat:"Raf levert uitsluitend volledig Nederlandse artikelen, met de daarbij behorende standaard Nederlandse fabrieksgarantie". Dus zo te zien nederlandse modellen

[ Voor 23% gewijzigd door Unicron op 13-04-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:24:
[...]

Hm ik heb een 500a Pioneer gekocht en heb eigenlijk hetzelfde, hoop zeker dat het weggaat want ik word er een beetje gek van.
Een Pioneer doet 72hz trouwens.

Ik verwacht dat dit ook bij jou weggaat, mits dit hetzelfde is als waar ik last van had. Onrustig beeld bij grote vlakken wit.
Is t bij jou heel erg dan? Hoe hoog staat je contrast en wat zegt de winkel er eigenlijk over?

--------------

Chevy: precies wat Morpheus zegt. Gewoon vragen als: wat wordt bedoeld met 24p weergave of wordt digitale (hd) tv van Ziggo ondersteund etc etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 13-04-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Unicron schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:12:
[...]

Edit: Ik zit net de algemene voorwaarden te bestuderen en daar staat:"Raf levert uitsluitend volledig Nederlandse artikelen, met de daarbij behorende standaard Nederlandse fabrieksgarantie". Dus zo te zien nederlandse modellen
Klopt RAF levert uitsluitend NL modellen. Het zijn ook zeer 'Luxe' winkels waar je zo binnenkunt lopen voor al je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ferry34 schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:02:
[...]

Natuurlijk mag dat. Ik heb t laten doen door de bekende Frank Doornhof van ITC Emmeloord.
Als hij bij je thuis komt kost t €200, maar als je m daar naartoe brengt kost t maar €80.
Dan ontgaat mij waarschijnlijk iets. Ik was in de veronderstelling dat calibreren nodig was zodat je tv optimaal wordt afgesteld met het oog op de omgeving waarin de plasma komt te staan. Als dat niet zo is, dan kan Panasonic de tv immers zelf al goed caliberen dunkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Tommy The Cat schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:26:
[...]

Dan ontgaat mij waarschijnlijk iets. Ik was in de veronderstelling dat calibreren nodig was zodat je tv optimaal wordt afgesteld met het oog op de omgeving waarin de plasma komt te staan. Als dat niet zo is, dan kan Panasonic de tv immers zelf al goed caliberen dunkt me?
Die omgeving maakt volgens mij niets uit, want voor het apparaat wat op de tv werd geplaatst, maakte het niet uit of het licht in de kamer aan of uit stond.

De redenen dat dit niet in de fabriek wordt gedaan zijn omdat echt iedere tv zn eigen afwijking heeft al komen ze na elkaar van de band afrollen
En omdat n calibratie voordat de inspeelperiode van 200 uur totaal nutteloos is. Het beeld verandert namelijk nogal (het wordt idd nòg mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik vond het omgevingsargument zelf ook al vreemd. Een omgeving is immers altijd wisselend. Wel of geen daglicht, wel of geen zon. 's Middags of 's avonds, welk kunstmatig licht, etc....

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 13-04-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Erhnam schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:57:
Ik wil komende week een nieuw scherm aanschaffen en nu is mijn oog gevallen op het 42" model, de G10. Echter lees ik nu allemaal verhalen over 24p. In hoeverre moet ik mij nu hier druk om maken? Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken in combinatie met mijn Playstation 3 en Blu-ray.
Net zoveel als vorig jaar en het jaar ervoor. Deze TV geeft 24p correct weer. Het is nu alleen een beetje de hype dat er smoothers op tv's moeten komen. Kijk gewoon naar zo'n scherm in een winkel met HD materiaal en bepaal zelf hoe je het er uit vindt zien.

Ga ook eens een bioscoop in en kijk of je je daar erger aan schokken. 24p is namelijk net te weinig om echt 100% soepel te zijn, maar zo zijn alle films ongeveer opgenomen. Het is nu ineens na dik 100 jaar een issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Laatst online: 03-09 10:07
mrc16 schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:02:
[...]

Is deze couponcode altijd geldig en heeft iemand de code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de reviews die al verschenen zijn word steeds iets vermeld over een aantal kleuren die"niet echt goed"zijn,maar niet echt storend.Is hier iemand die al zo een toestel heeft,die opmerkingen:klachten heeft over de kleur(en)weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder ben ik in het bezit van Digitenne. Klopt het dat er in de toestellen een decoder zit waarmee ik het signaal dus niet meer via mijn kastje hoef te ontvangen? Of klopt dat niet omdat er geen kaart in het toestel gestopt kan worden om het signaal mee te decoden?
Werkt prima op dit scherm, geeft naar mijn idee een filmisch gevoel, niet zoals dat super soepele wat je ziet in bijv goede tijden slechte tijden.
Persoonlijk vind ik de 24p weergave van deze pana prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:13:
In de reviews die al verschenen zijn word steeds iets vermeld over een aantal kleuren die"niet echt goed"zijn,maar niet echt storend.Is hier iemand die al zo een toestel heeft,die opmerkingen:klachten heeft over de kleur(en)weergave?
Geen klachten over, hoewel ik zowieso nog van plan ben om mn scherm te laten calibreren.
Het is me iig nog niet opgevallen dat een bepaalde kleur meer overheersend is dan een andere kleur.

edit:
Heb een beetje het idee dat er wat angstig op bepaalde 'verhalen' gereageerd word omtrend de nieuwe pana plasma serie.
Misschien ergens begrijpelijk, maar het zijn gewoon ontzettend goede schermen. je zal niet teleurgesteld zijn als je uit deze reeks koopt (of je moet echt de meest perfecte tv willen hebben).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok thx,iemand anders die hierover nog iets wil meedelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-08 07:11
ja, het beeld is prachtig. (paar dagen een 46g10 staan). heb eigenlijk ook niets aan de instellingen veranderd.
Enige argument om nog wat anders te kopen is eigenlijk de 'smoothing', als je dat per se zou willen als extra optie. (bv 24p smooth op de v serie, of 100hz technieken van samsung/sony, of natural motion van philips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok,maar wat gaat het verschil in beeld zijn he,die 24 smooth.Zijn er velen die zich dat afvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is echt al 28 keer verteld. Het loopt allemaal wat soepeler. Sommigen vinden dat superfijn (dat zijn de mensen die zich enorm aan 24p storen) en anderen vinden het er lelijk uitzien, omdat het een homevideo effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:39:
ah ok thx,iemand anders die hierover nog iets wil meedelen?
De kleuren zijn volgens de test op http://hdguru.com/panasonic-tcp50g10-50-plasma-review/416/ juist zo goed als perfect.

Iedere tv heeft afwijkingen en die komen aan het licht bij calibraties. Op reviewsites waar serieus wordt getest wordt ook een calibratie uitgevoerd. Bij iedere tv komen er afwijkingen naar boven, dat kan niet anders.

De 24p bij Pana is eigenlijk altijd erg goed. Zelfs op de PX80 werd tijdens tests geen telecine judder gezien en ook dit toestel doet gewoon een pull down.

Als ik dit forum met eigenaren van hdtv's zie, dan lees ik in 99% alleen maar mensen die laaiend enthousiast zijn over hun tv. Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld het Samsung lcd forum, nou dat is echt andere koek.
Wat een ellende ik daar lees over ontevreden mensen. Dit zijn mensen die door de hoge helderheid in de winkel zo'n tv hebben gekozen, maar thuis het beeld maar niet goed krijgen.

Persoonlijk vind ik het zonde van zo'n goede en mooie tv om er zoiets slechts als Digitenne op aan te sluiten.
Dan benut je imho de kwaliteiten van het scherm niet.
Playstation 3 met blu-ray zal je echt geweldig gaan vinden!

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 13-04-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb in elk geval ziggo all in one aangevraagd :P. Ik ga over op digitale tv en dan ook maar internet van die toko. Ik hoop dat het ook in de tuner op de tv gaat werken (an dat ik het in loop van tijd op m'n htpc aan de praat krijg :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
JvS schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:15:
Dat is echt al 28 keer verteld. Het loopt allemaal wat soepeler. Sommigen vinden dat superfijn (dat zijn de mensen die zich enorm aan 24p storen) en anderen vinden het er lelijk uitzien, omdat het een homevideo effect heeft.
Wat is een home video effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:34:
[...]

Geen klachten over, hoewel ik zowieso nog van plan ben om mn scherm te laten calibreren.
Het is me iig nog niet opgevallen dat een bepaalde kleur meer overheersend is dan een andere kleur.

edit:
Heb een beetje het idee dat er wat angstig op bepaalde 'verhalen' gereageerd word omtrend de nieuwe pana plasma serie.
Misschien ergens begrijpelijk, maar het zijn gewoon ontzettend goede schermen. je zal niet teleurgesteld zijn als je uit deze reeks koopt (of je moet echt de meest perfecte tv willen hebben).
Uit de testen zal altijd wel een punt van kritiek uitkomen daar zijn ze natuurlijk naar op zoek gelijk een autojournalist een auto uitgebreid test en hier en daar kritiek uit over bvb het rijgedrag waarvan we weten dat elke gemiddelde aardbewoner dit nooit zou opgevallen zijn.

m.a.w. als de algemene uitslag meestal zeer positief is zal dat klein puntje van kritiek echt niet van groot belang zijn maar eerder een soort van "we hadden niks anders"

Dat calibratie wel een aan te raden punt is haal ik hier vooral uit het forum, alleen jammer dat die kost nogal tegenvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat iedereen elkaars mening overneemt, in het begin had niemand het nog over calibratie en nu is het een must? Ik doe het mooi met een fine tuning dvdtje en dan ben ik als simpele ziel tevreden. Het is me echt te duur om het te laten doen. Zelf doen is voor mij de enige optie. Ik ga er vanuit dat de V10 beter is dan mijn oude PY50 dus ik ben nu al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Eventjes 2 foto's tonen. 24p Cinematic Playback (G10) vs 24p Smooth Film (V10).

1) 24p Cinematic Playback (G10)

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.net/avc/viera/us/product/img/share/hpq05_image01.gif

VIERA recreates the unique atmosphere of movie images. Enjoy cinema quality in your own home. The images that are recorded onto movie film at 24 frames per second (fps) are reproduced at four times that speed by 24p Cinematic Playback.

M.a.w. 24p@96Hz. Elk frame wordt gewoon 4x getoond om geflikker tegen te gaan (ook geen telecline judder hier aangezien er geen 2:3 pulldown gebeurt).

2) 24p Smooth Film (V10)

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/share/hpq05_image01_pdp.jpg

Enjoy smooth 24p movies and familiar TV-like quality.
In plasma displays, increasing the number of frames creates smoother images. When reproducing images from a 24p movie source, VIERA's 24p Smooth Film function generates smooth, natural-looking images.

M.a.w. er worden onbestaande frames bijgemaakt zodat het geheel vloeiender overkomt (en waarschijnlijk de nodige artefacts en het homevideo gevoel veroorzaakt).

Welke oplossing is de beste? Hangt volgens mij gewoon van je eigen voorkeur af. Ik moet het ook met beide ogen zien voor ik zeker weet welk van de 2 ik zou verkiezen. Al neig ik momenteel iets meer naar 24p Cinematic Playback. Voorts lijkt die foto bij 24p Smooth Film mij ook overdreven. Aangezien een G10 ook een motion resolution heeft van 1080 lijnen verwacht ik zo geen onscherpe beelden als op die foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Wat mij ook erg bevalt aan de G10, zijn de resultaten na calibratie. Hier een stukje uit de AVForums review:

Wow. Well done Panasonic, this is not very shabby at all! As we can see from the charts, things are almost bang-on across the board. The highest Greyscale delta error measured only 1.4, making it practically insignificant (errors essentially have to be higher than 4 to make them actually noticeable). And, the average Greyscale delta error was only 0.7! In fact, these results are incredibly similar to those of the previously reviewed TH-65VX100 Professional Monitor - a screen which costs £8000. To say that I'm delighted with this is putting it mildly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Heb ontzettend veel last van phosphor trails and rainbow effects met deze tv. Niet zo erg als in deze video:

http://www.flickr.com/photos/fattym/3438997688/

maar ik zie ze toch duidelijk :/

Oh en iemand nog een dode pixel op z'n scherm gevonden? Wil effe kijken hoe vaak dit voorkomt met deze tv, anders denk ik niet dat ik mijn scherm met 1 dode pixel rechtsonder ga omruilen...

[ Voor 32% gewijzigd door Kyo op 14-04-2009 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Kyo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 02:11:
Heb ontzettend veel last van phosphor trails and rainbow effects met deze tv. Niet zo erg als in deze video:

Oh en iemand nog een dode pixel op z'n scherm gevonden? Wil effe kijken hoe vaak dit voorkomt met deze tv, anders denk ik niet dat ik mijn scherm met 1 dode pixel rechtsonder ga omruilen...
HAHA echt wat een flauwe kul! uh ik zie niks!? behalve dat het beeld soms iets lichter / donkerder is.
Als mensen hier ECHT serieus een probleem mee hebben zijn ze niet goed bij hun hoofd! heeft van voren en van achteren ogen. Beeld is dus gewoon PRIMA van deze G10.

[ Voor 6% gewijzigd door freedzed6 op 14-04-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-08 07:11
behalve die groene strepen dan.... maar ja, ik game toch niet.

[ Voor 29% gewijzigd door StanTheMan op 14-04-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Je hebt de tv toch niet op Dynamisch staan hoop ik?

---------

Moondust:

Omdat een film met maar 24 beeldjes per seconde is opgenomen, krijg je een filmisch effect. Dat komt omdat die 24 beeldjes te weinig is om t beeld vloeiend te laten verlopen, kunnen sommige tv's tussenbeeldjes berekenen.
Hierdoor wordt het vloeiender maar verlies je het filmische karakter en dus krijg je dan het home video-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Ik had bij m'n pz80 in het begin ook vrij forse phosphor trails, maar nu na 495 branduren later moet ik bekennen dat het fors minder is geworden (of het valt me niet meer op :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie bij de oudere PZ7 en PX80 modellen (2007 en 2008 instap en midstream) nog steeds plasma trails. Met name met online games, omdat die harde donker/licht overgangen hebben die zeer snel over het scherm vegen.

Dit is nu eenmaal inherent aan de plasma techniek. De meeste mensen zien het niet en ik moet ook wel een beetje kijken om het goed te zien. Ik ben er wel redelijk gevoelig voor, maar het wordt wel minder op nieuwere modellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Ferry34 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:40:
[...]

Je hebt de tv toch niet op Dynamisch staan hoop ik?
Nee.

http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Is mijn tv nu kapoet of zal ik dit ook krijgen met een ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 19:07

Puh dat ziet er wel heftig uit.Ik had gehoopt dat het met de nieuwe modellen minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
JvS schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:34:
Ik heb in elk geval ziggo all in one aangevraagd :P. Ik ga over op digitale tv en dan ook maar internet van die toko. Ik hoop dat het ook in de tuner op de tv gaat werken (an dat ik het in loop van tijd op m'n htpc aan de praat krijg :P).
hehe altijd leuk om te lezen. Ik snap overigens niet dat mensen niet al digitale TV hebben van Ziggo of UPC als ze een plasma/lcd aanschaffen! Het verschil is enorm (ook SD). Ziggo (hier ook) geeft overigens goed beeld door.

This een beetje zo: http://www.youtube.com/watch?v=0pDI-7g30LI

;)

Op een ouwe CRT Sony bak:

Digitaal
Analoog

scherpte is een stuk beter. Dit maakt duidelijk een verschil bij groter schermen ( 26+ Inch )

[ Voor 16% gewijzigd door freedzed6 op 14-04-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 19:07
freedzed6 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 02:56:
[...]

HAHA echt wat een flauwe kul! uh ik zie niks!? behalve dat het beeld soms iets lichter / donkerder is.
Als mensen hier ECHT serieus een probleem mee hebben zijn ze niet goed bij hun hoofd! Beeld is dus
gewoon PRIMA van deze G10.
Zoals geschreven valt het niet iedereen op.Maar dat is nog geen reden om degenen die er wel een probleem mee hebben te beledigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Noreia schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:
[...]

Puh dat ziet er wel heftig uit.Ik had gehoopt dat het met de nieuwe modellen minder wordt.
Als je het met een camera opneemt ziet het er VEEEEEL heftiger uit dan in het echt. Omdat een camera een hele korte sluitingstijd per frame kan vastleggen, ziet-ie de trailing feilloos. En omdat die korte frame dan vervolgens gedurende 1/25e seconden wordt weergegeven als jij er naar kijkt, zie jij de trailing ineens ook bijzonder goed.

Mensen hebben niet het reactievermogen van een camera en zien de fosfortrailing dan vaak ook niet :).
freedzed6 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:21:
[...]

hehe altijd leuk om te lezen. Ik snap overigens niet dat mensen niet al digitale TV hebben van Ziggo of UPC als ze een plasma/lcd aanschaffen! Het verschil is enorm (ook SD). Ziggo (hier ook) geeft overigens goed beeld door.
Tja, ik kijk amper tv en heb een MCE bak met analoge tuners. Extra kastje erbij en het beeld is op de CRT best redelijk te doen (als ik lost ofzo kijk, zie ik het wel op een gedownloade HD variant).

Nu met ingebouwde digitale tuner, wil ik de gok wel wagen :).

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 14-04-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Noreia schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:
[...]

Dat soort dingen worden wel vaker geplaatst door lcd fanboys. Op mn plasma zie ik geen spoor van trailing, maar als ik het beeld opneem door met mn digi fototoestel n filmpje te maken, zie ik allemaal groene vegen.
In t echt zie ik die dus niet. Sommige mensen zijn er gevoelig voor en zien trails, maar vaak hebben ze dan de tv op dynamisch en 100% contrast staan. In de inspeelperiode zal je t ook eerder zien als je er gevoelig voor bent. Een deel ziet ze altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 14-04-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Ferry34 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:
[...]

Dat soort dingen worden wel vaker geplaatst door lcd fanboys. Op mn plasma zie ik geen spoor van trailing, maar als ik het beeld opneem door met mn digi fototoestel n filmpje te maken, zie ik allemaal groene vegen.
In t echt zie ik die dus niet. Sommige mensen zijn er gevoelig voor en zien trails, maar meestal hebben ze dan de tv op dynamisch en 100% contrast staan.
Niet in mijn geval... mijn vrienden zien het allemaal ook. E nee, tv op allerlei minimaliserende modes en settings gezet, blijf het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hopelijk verdwijnt het na het inspelen hoop ik dan voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Ferry34 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:45:
[...]

In t echt zie ik die dus niet. Sommige mensen zijn er gevoelig voor en zien trails, maar vaak hebben ze dan de tv op dynamisch en 100% contrast staan. In de inspeelperiode zal je t ook eerder zien als je er gevoelig voor bent. Een deel ziet ze altijd.
alhoewel het me nu minder opvalt, ik zie phosphor trails weldegelijk op mijn plasma. En ook met de tv op cinema en contrast niet op 100%. In games zie ik het echt heel heel goed (als ik rondjes draai in silent hill bijvoorbeeld). In films valt het me eigenlijk niet meer op...Maar misschien moet ik sin city nog een keer kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat Ferry zich met de opmerking over fanboys eerder zelf als 'plasma fanboy' kwalificeert :P.

Ik ga een Plasma kopen, maar zie ook fosfor trails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb de knoop doorgehakt en wil een G10 42" gaan bestellen. Maar hoe zit het precies met het calibreren van het toestel? Is het scherm out of the box al getuned, moet ik dat laten doen of kan ik zelf iets doen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik heb die tv en het beeld is out of the box (wel na finetunen van instellingen natuurlijk) al érg goed.

Ik zat gisteren nog een stuk van The Dark Knight (1080) te kijken en dat is echt ZO mooi dat ik me afvraag wat een calibratie daar nog beter aan kan maken.
Echt superscherp, enorm contrast en in mijn ogen een superzwart zwart. :)

Dus nee dat is echt niet nodig, ik ga het wel doen maar dat is meer voor het energieverbruik en omdat ik het prettig vind te weten dat ik er iig alles aan gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het ook maar beter om niet alles te weten.. dan ga je er op letten. Mijn py70 had echt perfect beeld met call of duty en gears of war, ook films waren prima. Ik krijg straks mijn nieuwe tv bevalt deze dan nog wel na alle kritische berichten? En idd JVS je bent plasma minded of lcd minded een objectief bericht valt er dus moeilijk te schrijven.. Fosfor sporen en amateur beelden, gelukkig heb ik mn thomson crt bak nog. Dan is de plasma voor de sier.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.