Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Nasty Nate schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:40:
Ik heb die tv en het beeld is out of the box (wel na finetunen van instellingen natuurlijk) al érg goed.

Ik zat gisteren nog een stuk van The Dark Knight (1080) te kijken en dat is echt ZO mooi dat ik me afvraag wat een calibratie daar nog beter aan kan maken.
Echt superscherp, enorm contrast en in mijn ogen een superzwart zwart. :)

Dus nee dat is echt niet nodig, ik ga het wel doen maar dat is meer voor het energieverbruik en omdat ik het prettig vind te weten dat ik er iig alles aan gedaan heb.
Als je correcte kleuren wilt hebben is calibratie bijna wel noodzakelijk. Ook op een G10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je doet nu alsof het heel erg is om tegen 'incorrecte kleuren' aan te kijken. We kijken al 30 jaar lang tegen 'incorrecte' kleuren aan. Ik heb me nooit zo gestoord aan het feit dat mijn scherm nooit gecalibreerd is geweest.

Het kan best wel wat toevoegen, maar het is echt verre, verre van noodzakelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Kyo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:
[...]

Nee.

http://www.hdtvtest.co.uk...phor-trail-2007040133.htm

Is mijn tv nu kapoet of zal ik dit ook krijgen met een ander exemplaar.
Hey Kyo, hoe heb je t nou opgelost met je dode pixel? heb je al wat duidelijkheid over de manier hoe Panasonic ermee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
dode pixels vallen onder de panasonic garantie. Ik heb zelf 3 dode pixels en panasonic daarover gebeld: in principe kan het vervangen worden. Alleen ik heb nog geen zin gehad om een repair in te plannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
JvS schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:55:
Je doet nu alsof het heel erg is om tegen 'incorrecte kleuren' aan te kijken. We kijken al 30 jaar lang tegen 'incorrecte' kleuren aan. Ik heb me nooit zo gestoord aan het feit dat mijn scherm nooit gecalibreerd is geweest.

Klopt, maar sommige mensen vinden dat nu eenmaal belangrijk. (ik weet het zelf ook nog niet). Dus de statement klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Adlermann schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:57:
dode pixels vallen onder de panasonic garantie. Ik heb zelf 3 dode pixels en panasonic daarover gebeld: in principe kan het vervangen worden. Alleen ik heb nog geen zin gehad om een repair in te plannen :)
Kyo had een paar pagina's terug ook een dode pixel en werd toen van de kastje naar de muur gestuurd... Vandaar dat ik toch wel erg benieuwd ben of hij al iets verder gekomen is....

Trouwens wat is dat 24p 3-2 2-3 pulldown judder jidder gedoe moeilijk zeg... ik heb wikipedia gelezen, maar weet nog steeds niet precies hoe of wat... sommige dingen kan je ook maar beter niet weten, hè... ;)

[ Voor 65% gewijzigd door SqueakyClean op 14-04-2009 14:01 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

JvS schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:55:

Okee bedankt! Als je op het internet zoekt zijn er ook sites die tips geven wat je zelf al zou kunnen doen of testen om het beeld beter te maken. Dus ik ga eerst wel even zelf, voorzichtig, aan de slag.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Erhnam schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:59:
[...]

Okee bedankt! Als je op het internet zoekt zijn er ook sites die tips geven wat je zelf al zou kunnen doen of testen om het beeld beter te maken. Dus ik ga eerst wel even zelf, voorzichtig, aan de slag.
Sommige DVD's hebben ook een zogenaamde THX-optimizer, zoals Monsters Inc. Die kan je ook gebruiken.

Verder is er ook een Monster IFC DVD waarmee je met veel uitleg (video's) je tv kan instellen... Ik heb de dvd wel, heb m nog niet gebruikt omdat de "calibratie" puur op gevoel gaat... (bijvoorbeeld 3 vrouwen in beeld, links is bleek, rechts is erg opgemaakt en midden moet "normaal" zijn).
Ik doe het liever met rasters en kleuren overzichten enzo, met zo'n kartonne brilletje... maar daar heb ik alleen over gelezen...

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 14-04-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Jobbie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:55:
[...]

Hey Kyo, hoe heb je t nou opgelost met je dode pixel? heb je al wat duidelijkheid over de manier hoe Panasonic ermee omgaat?
Ik heb er een klein chaotische essay erover geschreven op pagina 8 of 9 van deze topic. Crux is dat ik met 2 verschillende mensen vam die helpdesk heb gesproken van Panasonic, en beiden hadden het nooit over een omruil mogelijkheid: ze kwamen met het standaard verhaal dat de tv dan door de monteur ofwel ter plekke gerepareerd wordt of meegenomen wordt voor een reparatie.
Als je doorvraagt en het over dode pixel garanties hebt dan hoor je ze twijfelen en maar wat roepen en uiteindelijk werd me verteld dat ik dit beter met de monteur kan bespreken omdat zij niet echt hierover gaan |:(

Slecht getrainde mensen dus aan de telefoon.

Ik heb daarna wel de dealer nog eens gebeld en die deden niet moeilijk en wilden het toestel wel omruilen als ik het kwam brengen. Had afgesproken om er vandaag heen te rijden, maar ik zie er waarschijnlijk van af. Teveel moeite en ik zie echt geen verschil als ik op een normale afstand zit en bewegende beelden zie... bovendien zit ie ook nog eens rechtsonder van het scherm... en wie garandeert mij dat er in het eventuele nieuwe toestel niet nog meer dode pixels (of van die verschrikkelijke rode stuck pixels) of nog ergere problemen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem gewoon omruilen en bij de volgende pixel (volgend toestel) gewoon weer bellen... je garantie loopt maar door.. Mijn tv is na een jaar kapot gegaan, nou ja 1 pixel van de 2,3miljoen. Nu heb ik een nieuw toestel en ik ben zeer te spreken over de service van panasonic/ e-care. Wel moet ik zeggen dat de winkel waar ik de tv gehaald heb erg moeilijk deed ineens. Bij cameranu.nl waren ze aanvankelijk erg behulpzaam en gaven mij zelf al de opties aan die ik had maar de schadeafhandelaar binnen het bedrijf probeerde mij een ouder toestel aan te smeren (50pz80) die ik gewoon echt niet mooi vond. Daarbij komt dat het gecrediteerde bedrag van panasonic hoger was dan de waarde van die tv. Dat houden ze dan mooi. Nu komt de V10 mijn kant op over een paar weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:58:
Ik zou hem gewoon omruilen en bij de volgende pixel (volgend toestel) gewoon weer bellen... je garantie loopt maar door.. Mijn tv is na een jaar kapot gegaan, nou ja 1 pixel van de 2,3miljoen. Nu heb ik een nieuw toestel en ik ben zeer te spreken over de service van panasonic/ e-care. Wel moet ik zeggen dat de winkel waar ik de tv gehaald heb erg moeilijk deed ineens. Bij cameranu.nl waren ze aanvankelijk erg behulpzaam en gaven mij zelf al de opties aan die ik had maar de schadeafhandelaar binnen het bedrijf probeerde mij een ouder toestel aan te smeren (50pz80) die ik gewoon echt niet mooi vond. Daarbij komt dat het gecrediteerde bedrag van panasonic hoger was dan de waarde van die tv. Dat houden ze dan mooi. Nu komt de V10 mijn kant op over een paar weekjes.
Maar hoe heb je dat voorelkaar gekregen joh? Ik had dit toestel pas 3 dagen (nu een week), bel e-care, en krijg twee keer mensen aan de lijn die het nooit hadden over een nieuwe tv maar het constant hadden over een reparatie. En dat toestel van jouw was nog eens een jaar oud toen je belde? Waar kan ik dan ergens naar verwijzen als ik me wil beroepen op die dode pixel garantie (staat nergens zwart op wit beschreven.. dus kon ik mijn case ook niet hard maken aan de telefoon)...

Zal die monteur dan wel naar mijn verhaal luisteren en goed weten wat er moet gaan gebeuren. Krijg het idee dat de mensen die ik aan de lijn kreeg sowieso echt onzeker overkwamen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kyo op 14-04-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Kyo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:03:
[...]

Maar hoe heb je dat voorelkaar gekregen joh? Ik had dit toestel pas 3 dagen (nu een week), bel e-care, en krijg twee keer mensen aan de lijn die het nooit hadden over een nieuwe tv maar het constant hadden over een reparatie. En dat toestel van jouw was nog eens een jaar oud toen je belde? Waar kan ik dan ergens naar verwijzen als ik me wil beroepen op die dode pixel garantie (staat nergens zwart op wit beschreven.. dus kon ik mijn case ook niet hard maken aan de telefoon)...

Zal die monteur dan wel naar mijn verhaal luisteren en goed weten wat er moet gaan gebeuren. Krijg het idee dat de mensen die ik aan de lijn kreeg sowieso echt onzeker overkwamen.
Kon jij e-care zelf bellen dan? Ik kreeg een nummer waar ik niets aan had, want mijn dealer moest de reparatieafspraak inplannen. toen had ik al geen zin meer om ermee verder te gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Adlermann schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:09:
[...]

Kon jij e-care zelf bellen dan? Ik kreeg een nummer waar ik niets aan had, want mijn dealer moest de reparatieafspraak inplannen. toen had ik al geen zin meer om ermee verder te gaan :(
Kreeg ik in eerste instantie ook. Op dit nummer kan je het zelf plannen: 071 5324521

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Adlermann schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:57:
dode pixels vallen onder de panasonic garantie.
Jouw beurt om mij te helpen: waar vind ik dat zwart op wit? Anders kan ik mijn case niet echt hardmaken (wat niet nodig zijn geweest als die mensen van e-care aan de telefoon een beetje meewerkten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Kyo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:24:
[...]

Jouw beurt om mij te helpen: waar vind ik dat zwart op wit? Anders kan ik mijn case niet echt hardmaken (wat niet nodig zijn geweest als die mensen van e-care aan de telefoon een beetje meewerkten).
De panasonic info line heeft dat een aantal malen gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Adlermann schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:39:
[...]

De panasonic info line heeft dat een aantal malen gezegd.
Welk nummer moet ik daarvoor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Panasonic Info-Centre Maandag t/m Vrijdag van 8.30 t/m 17.00 uur 073-6402802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
JvS schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:30:
Ik denk dat Ferry zich met de opmerking over fanboys eerder zelf als 'plasma fanboy' kwalificeert :P.

Ik ga een Plasma kopen, maar zie ook fosfor trails.
Lol. Touché, jullie hebben wel n beetje gelijk natuurlijk ;)

Gelukkig ben ik er niet gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Jobbie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:59:
[...]

Kyo had een paar pagina's terug ook een dode pixel en werd toen van de kastje naar de muur gestuurd... Vandaar dat ik toch wel erg benieuwd ben of hij al iets verder gekomen is....

Trouwens wat is dat 24p 3-2 2-3 pulldown judder jidder gedoe moeilijk zeg... ik heb wikipedia gelezen, maar weet nog steeds niet precies hoe of wat... sommige dingen kan je ook maar beter niet weten, hè... ;)
De 2:3 pulldown judder is niet eens zó moeilijk. Om een 24p (beeldjes per seconde) passend te krijgen op een tv die alleen 100hz kan weergeven, worden sommige frames 2x weergegeven en dan krijg je een "hikje" in het beeld. Er wordt immers 2x hetzelfde beeldje getoond en daarom valt dit op bij landzame pans. De beweging stopt steeds n frame.
Bij n scène met weinig beweging of juist hele snelle, valt t niet zo op.
Er zijn echter meerdere manieren van pull downs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:43:
[...]

Een Pioneer doet 72hz trouwens.

Ik verwacht dat dit ook bij jou weggaat, mits dit hetzelfde is als waar ik last van had. Onrustig beeld bij grote vlakken wit.
Is t bij jou heel erg dan? Hoe hoog staat je contrast en wat zegt de winkel er eigenlijk over?

--------------

Chevy: precies wat Morpheus zegt. Gewoon vragen als: wat wordt bedoeld met 24p weergave of wordt digitale (hd) tv van Ziggo ondersteund etc etc.
Heb vandaag contact gehad met de winkel, ze komen donderdag kijken of ik gelijk heb. Als dat zo is ruilen ze hem.

Het is inderdaad bij grote witte vlakken duidelijk zichtbaar, ik heb contrast nu laag staan voor het inspelen maar als ik verhoog/verlaag is het nog steeds zo. Het lijkt dan net alsof het wit binnen het vlak beweegt, heel onrustig. Het lijkt alsof de hz heel laag staat, als ik een tijdje tv kijk zijn mijn ogen ook moe en voel ik me niet echt super. Als ik de drive modes verander zie ik trouwens totaal geen verschil.

De tv maakt ook nogal veel geluid, als ik een documentaire bijv. kijk hoor je de hele tijd best hard gebrom boven stemmen uit. Heel lastig omdat ik vaak 's nachts kijk en de dan staat het geluid niet zo heel hard.

Ook heb ik 2 dode of stuck of sub pixels, het zijn rode. Ik zie ze niet echt vanaf kijk afstand maar toch nasty als je er langsloopt en er zitten 2 van die pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:11:
[...]

Ook heb ik 2 dode of stuck of sub pixels, het zijn rode. Ik zie ze niet echt vanaf kijk afstand maar toch nasty als je er langsloopt en er zitten 2 van die pixels.
Ja, dat is idd irritant. Ik heb 3 rode pixels, vanaf 1 meter afstand zie je ze pas. (nou ja 2 echt stuk en 1 die het nog niet zeker weet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Adlermann schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:14:
[...]

Ja, dat is idd irritant. Ik heb 3 rode pixels, vanaf 1 meter afstand zie je ze pas. (nou ja 2 echt stuk en 1 die het nog niet zeker weet :) )
Heb die infocenter net gebeld, hallelujah. Idd, als er geconstateerd wordt dat ze dood zijn, dan krijg je een nieuwe... alleen had ze het over dat bij stuck pixels iets anders gold, daar maken ze wel onderscheid tussen (maar ik vind stuck echt 100 keer erger, tenzij ze ooit weer werken)... stuck valt namelijk te repareren, dus ikw eet niet hoe het bij jouw zal gaan...

Ruil sowieso voor mezelf toch niet om, als je die berichten op het internet zo leest lijkt het wel alsof er tussen elke 10 tvs er wel 5 tussen zitten met dode/stuck pixels... zo kan je wel blijven doorgaan. Toch leuk om te weten, misschien ruil ik hem over een jaar ofzo O-) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kyo op 14-04-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Kyo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:30:
[...]

Heb die infocenter net gebeld, hallelujah. Idd, als er geconstateerd wordt dat ze dood zijn, dan krijg je een nieuwe... alleen had ze het over dat bij stuck pixels iets anders gold, daar maken ze wel onderscheid tussen (maar ik vind stuck echt 100 keer erger, tenzij ze ooit weer werken)... stuck valt namelijk te repareren, dus ikw eet niet hoe het bij jouw zal gaan...

Ruil sowieso voor mezelf toch niet om, als je die berichten op het internet zo leest lijkt het wel alsof er tussen elke 10 tvs er wel 5 tussen zitten met dode/stuck pixels... zo kan je wel blijven doorgaan. Toch leuk om te weten, misschien ruil ik hem over een jaar ofzo O-) :)
en in het buiteland (bron: avforums) ruilt panasonic om bij stuck pixels (rode) en niet bij dode pixels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Noreia schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:
[...]

Puh dat ziet er wel heftig uit.Ik had gehoopt dat het met de nieuwe modellen minder wordt.
Ik zie het enkel als ik erop let in dat filmpje (de lampen aan het plafond bvb). Maar die gast heeft het contrast ook op 100 (maximum) staan. Een normale mens zet z'n contrast niet zo hoog. :)

Verder ben ik geen zware gamer, dus zo erg zou het mij niet storen. Ik zou minder kunnen leven met bvb backlight bleeding of clouding bij een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kyo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:03:
[...]

Jurisprudentie... dat is rechtsgeldig. Ik kan je mijn papieren wel mailen waarop staat dat en ik mijn geld terugkrijg en hoeveel de verkoper daarvoor heeft gerekend. Anders is het een koopontbindende factor.
Kijk ook eens op www.consuwijzer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Laatst online: 21-01-2022
Jobbie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:09:
[...]

Sommige DVD's hebben ook een zogenaamde THX-optimizer, zoals Monsters Inc. Die kan je ook gebruiken.

Verder is er ook een Monster IFC DVD waarmee je met veel uitleg (video's) je tv kan instellen... Ik heb de dvd wel, heb m nog niet gebruikt omdat de "calibratie" puur op gevoel gaat... (bijvoorbeeld 3 vrouwen in beeld, links is bleek, rechts is erg opgemaakt en midden moet "normaal" zijn).
Ik doe het liever met rasters en kleuren overzichten enzo, met zo'n kartonne brilletje... maar daar heb ik alleen over gelezen...
Zijn er eigenlijk mensen die wel deze calibratie Monster IFC DVD of andere al hebben gebruikt en of dat iets opgeleverd heeft ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Kyo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 02:11:
Heb ontzettend veel last van phosphor trails and rainbow effects met deze tv. Niet zo erg als in deze video:

http://www.flickr.com/photos/fattym/3438997688/

maar ik zie ze toch duidelijk :/

Oh en iemand nog een dode pixel op z'n scherm gevonden? Wil effe kijken hoe vaak dit voorkomt met deze tv, anders denk ik niet dat ik mijn scherm met 1 dode pixel rechtsonder ga omruilen...
Het grappige is dat de Contrast op 100% staat en sharpness ook.
Sorry maar als hij fhosfor erg vindt, snap ik totaal niet dat ie het beeld nog natuurlijke en mooi vind.

Sowieso even de eerste 200 uur het contrast op 40% zetten, daarna mag ie op 50/65 afhankelijk van wat je mooi vindt.
Sharpness doe ik altijd helemaal uit en vooral bij LCD's want dat creeert alleen maar watereffecten in het gezicht en rondom. Bedoel fullHD is al scherp :P

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door AngelusHD op 14-04-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo

Kyo

Eerste panasonic, dus effe een domme vraag: Contrast/color/etc gaat maar tot 60 hier. Is dit een Europese versie gedoe (60 is the new 100), of is dit het gevolg omdat er standaard iets van een safety slot (om je scherm te sparen ofzo) aan staat die je in de settings kunt uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:27

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

daxcer schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:04:
[...]

Zijn er eigenlijk mensen die wel deze calibratie Monster IFC DVD of andere al hebben gebruikt en of dat iets opgeleverd heeft ??
Ik heb mijn 42pz80 ingesteld met Digital Video Essentials. Volgens mij is dat hetzelfde idee. Het heeft bij mij zeker voor een verbetering in beeldkwaliteit gezorgd en was de 20 euro dik waard. Voor mij is het een mooi alternatief voor een echte ISF calibratie (200-300 euro voor een TV van 1200 euro is mij te duur). Ik verwacht dat een ISF calibratie wel nog een veel beter resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
daxcer schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:04:
De Monster "calibratie DVD" is één grote reclamefilm voor Jenna, het vriendinnetje van de baas van Monster zelf. Ook staan er wat Windows media filmpjes op, die je ook op je computer hebt staan als je Media Center er op hebt staan. Door middel van die filmpjes moet je dan je tv instellen.

Al met al een enorm teleurstellende schijf en werkelijk onbegrijpelijk dat een instituut als het ISF daar hun naam aan heeft verleend. De hierboven genoemde DVE is vele malen beter.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Brad Pitt schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:10:
[...]

De Monster "calibratie DVD" is één grote reclamefilm voor Jenna, het vriendinnetje van de baas van Monster zelf. Ook staan er wat Windows media filmpjes op, die je ook op je computer hebt staan als je Media Center er op hebt staan. Door middel van die filmpjes moet je dan je tv instellen.

Al met al een enorm teleurstellende schijf en werkelijk onbegrijpelijk dat een instituut als het ISF daar hun naam aan heeft verleend. De hierboven genoemde DVE is vele malen beter.
Helemaal mee eens.... Gewoon meer één grote reclame film dan een echte mogelijkheid om je tv te calibreren...
-bolio- schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:33:
[...]

Ik heb mijn 42pz80 ingesteld met Digital Video Essentials. Volgens mij is dat hetzelfde idee. Het heeft bij mij zeker voor een verbetering in beeldkwaliteit gezorgd en was de 20 euro dik waard. Voor mij is het een mooi alternatief voor een echte ISF calibratie (200-300 euro voor een TV van 1200 euro is mij te duur). Ik verwacht dat een ISF calibratie wel nog een veel beter resultaat geeft.
Hoe werkt deze dvd precies? Hoe stel je je tv ermee in? Met diagrammen? Bewegende beelden? Foto's?
't ziet er erg interessant uit... :9

[ Voor 32% gewijzigd door SqueakyClean op 15-04-2009 09:35 . Reden: Quote 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Even ter info:

Ik wilde graag weten hoeveel uren mijn tv al gedraaid had en kwam op avs forum deze link tegen:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=407154

Daar staat een methode om in het service menu te komen die ik gisteravond twee keer heb geprobeerd, maar je komt dan dus niet in het servicemenu uit maar in een soort "self-check" diagnostisch menu waar ik met geen mogelijkheid meer uitkwam.

Als je de tv dan dus uitzet en opnieuw aanzet, heeft er een reset naar fabrieksinstellingen plaatsgevonden.

Heb het twee keer geprobeerd voor het geval ik de eerste keer iets verkeerd had gedaan, maar het lag dus niet aan mij.

Als iemand nog een andere manier weet hoe je bij een 42G10 kan zien hoeveel uren hij heeft gemaakt, dan zou ik dat graag weten.

Rond 19 mei zou ik mijn tv namelijk kunnen laten calibreren en ik wil graag weten of ik dan wel een beetje in de buurt van de 200 uur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Nasty Nate schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:03:

Rond 19 mei zou ik mijn tv namelijk kunnen laten calibreren en ik wil graag weten of ik dan wel een beetje in de buurt van de 200 uur zit.
Download inspeel dvd. Zet die 10 dagen non-stop aan. En je bent bij de 200 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ja die heb ik wel en ook gebruikt, die kan ik inderdaad wel nog even een poosje aanzetten indien ik nog twijfel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nasty Nate schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:03:
Even ter info:

Ik wilde graag weten hoeveel uren mijn tv al gedraaid had en kwam op avs forum deze link tegen:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=407154

Daar staat een methode om in het service menu te komen die ik gisteravond twee keer heb geprobeerd, maar je komt dan dus niet in het servicemenu uit maar in een soort "self-check" diagnostisch menu waar ik met geen mogelijkheid meer uitkwam.

Als je de tv dan dus uitzet en opnieuw aanzet, heeft er een reset naar fabrieksinstellingen plaatsgevonden.

Heb het twee keer geprobeerd voor het geval ik de eerste keer iets verkeerd had gedaan, maar het lag dus niet aan mij.

Als iemand nog een andere manier weet hoe je bij een 42G10 kan zien hoeveel uren hij heeft gemaakt, dan zou ik dat graag weten.

De manier in de link is niet correct!

Om in t servicemenu te komen doe je het volgende:
Druk op de tv achter t klepje op -/V en terwijl je die ingedrukt houdt, druk je snel 3 keer op 0 op de afstandsbediening.

Hotelmenu: -/V en 3x op AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ok, de nul dus ipv de info knop!

Klopt de rest van wat ze daar uitleggen om de uren te zien wel?

Hotelmenu heb ik aanstaan, springt nu automatisch naar hdmi1, erg relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Kan iemand zeggen waarom ik een plasma scherm moet inspelen? Is dit ook zo voor LCD.
Hoe lang moet dit gebeuren en zijn hier speciale dvd's voor die ik kan kopen?
Wat is het verschil tussen inspelen en gewoon tv kijken bvb?
Welke risico's/gevolgen kan dit hebben als je dit niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 13:35
fooraap schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:30:
Kan iemand zeggen waarom ik een plasma scherm moet inspelen? Is dit ook zo voor LCD.
Hoe lang moet dit gebeuren en zijn hier speciale dvd's voor die ik kan kopen?
Wat is het verschil tussen inspelen en gewoon tv kijken bvb?
Deze vragen zijn al 389x beantwoord om precies te zijn, dus aub zelf eerst ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Er zijn alleen ook 389 verschillende antwoorden ;)

Maar je hoeft een plasma niet "in te spelen". Het is wel zo dat de fosfor in het begin het meeste degenereert, dus de vrijwel te verwaarlozen kans op inbranden is in het begin ietsjes groter. Dus niet in het begin louter naar 4:3 uitzendingen in 4:3 kijken. Als je gewoon in de meeste gevallen schermvullend tv kijkt en desnoods een "orbiter" functie aanzet (die verschuift de pixels iets om te voorkomen dat een logo zou inbranden, maar nogmaals die kans is echt klein en dan moet het logo er echt lang staan) dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 09-09 12:44
En als het wel gebeurd heb je toch gewoon garantie? Tenminste, als er niks over in de handleiding etc staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
sNielz123 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:10:
En als het wel gebeurd heb je toch gewoon garantie? Tenminste, als er niks over in de handleiding etc staat.
Eerste bladzijde handleiding: BURN IN valt niet onder de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

sNielz123 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:10:
Niet dus, maar de angst zit bij veel mensen heel diep. Het is inherent aan de plasmatechniek dat inbranden mogelijk is. Het fosfor slijt immers. Dat geldt echter net zo hard voor CRT tv´s en net als bij CRT Tv´s was het in het begin een probleem en tegenwoordig niet meer. Plasma tv´s hebben niet alleen beveiligingen tegen inbranden (pixelshift en uitschakelen na x minuten als beeld niet wijzigt), maar ze slijten ook vele minder hard dan eerst. Je moet dus echt heel gekke dingen doen wil je er last van krijgen bij een moderne plasma. Zo´n gek iets kan bv zijn dat je uitsluitend naar 4:3 uitzendingen in 4:3 kijkt en ervoor kiest om zwarte zijbalken te nemen. Dan zul je na een paar maanden wel merken dat dat deel van het scherm afwijkt van de rest. Alleen doet niemand dat.

Ik heb zelf sinds kort een plasma en ik let helemaal nergens op. Kijk gewoon 4:3 met zwarte balken en heb alleen de pixelshift aanstaan en de functie dat de tv uitgaat als het beeld niet na 30 minuten is gewijzigd. Ik zie niks van inbrandverschijnselen en zelfs geen imageretention. Ook niet als ik een paar uur achter elkaar een 4:3 uitzending kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

fooraap schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:30:
Geen. Allemaal flink overdreven. Doe anders eens een zoektocht op het forum naar mensen die daadwerkelijk een ingebrande plasma hebben. Misschien dat dat je iets op kan luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, leuk forum dit en lees al enige tijd mee. Nu heb ik 1 vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden namelijk: ondersteunt deze TV ook HDTV MPEG ontvangst via DVB-C?

Dit houdt in dat ik gelijk de kabel in mijn TV kan doen en uitzendingen ook kan ontvangen in HD
(die natuurlijk uitzenden in HD). Er is 1 philips TV die dat nl. kan. Zie uitleg hieronder van die philips TV:

MPEG4 HDTV-ontvangst via DVB-T- en DVB-kabeltuner*
Het Full HD-scherm heeft een breedbeeldresolutie van 1920 x 1080p. Dit is de hoogste resolutie van HD-bronnen voor de best mogelijke beeldkwaliteit. Met HDTV kunt u High Definition terrestrial uitzendingen ontvangen via de ingebouwde tuner die geschikt is voor DVB-T- en DVB-kabelsignalen voor zowel MPEG-2- als MPEG-4-formaat. Ook zonder set-top box zult u genieten van een uitzonderlijke beeld- en geluidskwaliteit.

Zou top zijn toch als deze pana's dat ondersteunen? Scheelt weer wat geld voor een kastje :)

Grttt,

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nasty Nate schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:25:
Ok, de nul dus ipv de info knop!

Klopt de rest van wat ze daar uitleggen om de uren te zien wel?

Hotelmenu heb ik aanstaan, springt nu automatisch naar hdmi1, erg relaxt.
Dat weet ik niet. Bij de vorige 2 modellen zag jedan meteen rechtsonder het aantal uren en het aantal keren dat de tv is aangezet.
Ik had al iets gelezen dat dit niet meteen in beeld komt nu.

Aangezien de eerste manier in de link al niet klopte, zou ik bijzonder voorzichtig zijn en eerst afwachten of iemand anders t al heeft gevonden bij t nieuwe type.

Iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 09-09 12:44
Adlermann schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:11:
[...]

Eerste bladzijde handleiding: BURN IN valt niet onder de garantie :)
Bij normaal gebruik zul je bij wet verzekerd zijn neem ik aan. Of er moet iets instaan van "dit mag wel, dit mag niet, anders heb je last van inbranden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
sNielz123 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:08:
Bij normaal gebruik zul je bij wet verzekerd zijn neem ik aan. Of er moet iets instaan van "dit mag wel, dit mag niet, anders heb je last van inbranden"
Zoiets staat er bij mij inderdaad in ja, met voorbeelden en alles (geen Panasonic btw)...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
sNielz123 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:08:
[...]

Ja dat staat bij mijn panasonic in de handleiding. Er staat letterlijk: kijk niet teveel naar zenders met logo's op dezelfde plek. Laat ook geen stilstaande beelden langdurig op het scherm staan. Dit heeft als gevolg <blabla bla> burn-in. dit valt niet onder de panasonic wettelijke garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Mijn G10 42" komt morgen bij mij binnen :) Ben heel erg benieuwd en zal wat foto's posten!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De afgelopen 2 jaar dat ik t pana 70/700 serie, later de 80/800, het Pioneer G9 forum hier en die op kieskeurig intensief heb gevolgd, ben ik welgeteld 1 persoon tegen gekomen die volgens hem daadwerkelijk een ingebrand exemplaar zou hebben. Deze persoon wist echter werkelijk niets van hdtv's, dus er is nog een kans dat het gewoon image retention was.
De vroegere Pioneers waren er wèl gevoelig voor en uit die tijd komt die angst.

Dode pixels komen veel vaker voor hoewel dit bij lcd's meer voorkomt, al vind ik het opvallend dat hier ook zo'n 3 personen hier last van hebben.
Gelukkig blijkt het dat Panasonic deze tv's vervangen. Dat heb ik in t samsung lcd forum nog nooit gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb straks het genoegen gehad om een pioneer kuro te zien spelen.Was een full hd,denk het duurste model van 155 cm,volgens de eigenaar 8000 euro winkelprijs(eind 2008).
Ik moet zeggen,die speelde ZEER goed,maar ik kon bij snelle beeldwisselingen toch zo'n(zeer licht)schokkerig beeld waarnemen.Had daar nu na alle verklaringen hierover op dit forum,eens extra op gelet.
Als je het weet en je let erop,dan zal jet zien maar anders....
Wat betreft de afmetingen van dit toestel(geld dus voor alle plasma's),155 cm(60"?),of je nu op 2m50 ervanaf staat of 4 meter,het beeld bleef even zuiver dus dat je zeker niet te groot mag gaan vind ik wat overdreven(voor mij persoonlijk dan)
Denk als de V10 dankzij die 24 smooth functie dat "schokkerig zijn" niet heeft,mijn keuze vaststaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:31:
Heb straks het genoegen gehad om een pioneer kuro te zien spelen.Was een full hd,denk het duurste model van 155 cm,volgens de eigenaar 8000 euro winkelprijs(eind 2008).
Ik moet zeggen,die speelde ZEER goed,maar ik kon bij snelle beeldwisselingen toch zo'n(zeer licht)schokkerig beeld waarnemen.Had daar nu na alle verklaringen hierover op dit forum,eens extra op gelet.
Wat betreft de afmetingen van dit toestel(geld dus voor alle plasma's),155 cm(60"?),of je nu op 2m50 ervanaf staat of 4 meter,het beeld bleef even zuiver dus dat je zeker niet te groot mag gaan vind ik wat overdreven(voor mij persoonlijk dan)
Denk als de V10 dankzij die 24 smooth functie dat "schokkerig zijn" niet heeft,mijn keuze vaststaat.
Wat stond erop te spelen? Een Bluray film (waarschijnlijk wel aangezien je lichte schokjes zag)? Bij een Bluray film is dichterbij zitten (of een grotere TV) juist beter en zal de beeldkwaliteit inderdaad niet slechter worden naarmate je dichterbij komt. Maar gewone (SD) TV zal er op 2,5m toch mooier uitzien op een 42" dan op een 50". Desondanks denk ik toekomstgericht en ga ik sowieso voor een 50" (in combinatie met Telenet DigitalTV).

Als je, zoals jij, op 3m20-3m50 zit, zou ik sowieso voor een 50" gaan. Anders is het achteraf toch weer van: verdorie hij had nog iets groter mogen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door CobraX op 15-04-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ik zat net de specs van de G15 en de V serie eens te vergelijken met die van de G10 (op de duitse Panasonic site). Ik dacht dat de G15 en V serie een stuk dunner zouden zijn, maar afgaande op de specs scheelt het maar iets van 1 centimeter. Dat zet ook niet veel zoden aan de dijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
jasjenl schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:05:
Ik zat net de specs van de G15 en de V serie eens te vergelijken met die van de G10 (op de duitse Panasonic site). Ik dacht dat de G15 en V serie een stuk dunner zouden zijn, maar afgaande op de specs scheelt het maar iets van 1 centimeter. Dat zet ook niet veel zoden aan de dijk...
Dan vraag ik me af of het klopt. Bij mijn weten is de V serie 2" = ~5cm, waarbij de G10 serie het dubbele zou zijn namelijk 10cm.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:05:
Zie hier het vergelijk:

Afbeeldingslocatie: http://av.watch.impress.co.jp/docs/20090203/pana2_11.jpg

http://av.watch.impress.co.jp/docs/20090203/pana2_11.jpg

De linkse kun je dus ong. vergelijken met de G10 en de V1 met de V10.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Met voet erbij zie ik de meerwaarde van een nog dunner scherm niet in, het neemt immers net zoveel ruimte in beslag op je tv-meubel. Ook als je de tv aan de muur hangt is het nog platter zijn weinig nuttig? Je hebt al geen last van een doorsnede plasma aan de muur. Daar komt dan het nadeel van het verslechterd geluid nog bij. Waarom zou iemand voor het design van de V kiezen, duurder en weinig functioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Tommy The Cat schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:55:
[...]

Met voet erbij zit ik de meerwaarde van een nog dunner scherm niet in, het neemt immers net zoveel ruimte in beslag op je tv-meubel. Ook als je de tv aan de muur hangt is het nog platter zijn weinig nuttig? Je hebt al geen last van een doorsnede plasma aan de muur. Daar komt dan het nadeel van het verslechterd geluid nog bij. Waarom zou iemand voor het design van de V kiezen, duurder en weinig functioneel?
Als je 1500 euro voor een tv over hebt, dan heb je toch wel wat moeite gedaan om fatsoenlijke boxen via je audio set aan te sluiten?

Geluid bij een tv is nooit super, ook niet bij CRT bakken. Ze missen het bereik, vooral in de lage tonen. Het voldoet om het journaal te luisteren.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Dat is dan weer het andere uiterste :). De gemiddelde mens beluistert tv gewoon via het geluid van de tv zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn V10 zal worden beluisterd via 2 scandya minipods 2 micropods en een subwoofer aangestuurd door een recente NAD set... Leuk dus, waarom meer betalen? Ik vond de g serie niet zo mooi qua design, smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Tommy The Cat schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:11:
Dat is dan weer het andere uiterste :). De gemiddelde mens beluistert tv gewoon via het geluid van de tv zelf.
En het geluid is dan ook prima om naar te luisteren, anders zaten die speakers er niet eens in. Je moet er alleen geen hoge eisen aan gaan stellen, dat is dan weer het andere uiterste ;)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik ben het wel met Tommy the Cat eens: wat heb je eraan om breeduit te meten dat een V1 55mm dun is, wanneer de onderste helft van de tv gewoon 2 x zo dik is?

Hij kan dan ook niet zo dicht tegen de muur hangen. Sterker nog: dan lijkt de bovenste helf verder van de muur af te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
:9
-bolio- schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:33:
[...]

Hummm dat is wel interessant ja en waar bestel je die schijfjes via de link zelf of zijn ze gewoon in de betere handel te koop ??

:9 jihaa vandaag mijn 50" G10 opgehaald was sneller dan verwacht en ging vlot in de kofferbak op zijn rug, dat mag maar niet met het scherm naar beneden !

Heb nog geen verdere instellingen gedaan maar speelt nu op "normal" mode om alles wat zijn tijd te geven en in te spelen.
Ben zeer tevreden over de groote van het scherm = super gaaf en zit er ongeveer 4 meter vanaf maar korterbij blijft het beeld mooi.
Met de PS3 is het likkebaarden _/-\o_ echt zeer mooi ! _/-\o_

IVM het gevaar op inbranden wordt er gezegd van best niet te lang te spelen op een kanaal met stilstaande logo's op maar heeft er iemand al eens gezien wie er niet zo'n logo heeft . . . . juist ja bijna iedere tv zender heeft dat tegenwoordig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfritzen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08 14:56
Eindelijk de test van HDTV van de 42G10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En zoals verwacht, het is nog geen Kuro. Maar goed, ze zijn ook een stuk goedkoper. Ben benieuwd of de hogere series meer in de buurt komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Het jammere eraan is dat zij Britten zijn en dus niet de P42G10E, maar wel de P42G10B getest hebben. Die eerste heeft namelijk extra picture controls zoals ze ook vermeld hebben. Desondanks onthoud ik toch enkele leuke puntjes uit de review:

- Exceptional black level that rivals that on an entry-level 8G Pioneer Kuro PDP-4280XD
- Fantastic motion clarity even with [Intelligent Frame Creation] disabled
- Virtually no image retention
- High quality upscaling of standard-def progressive video signals
- Revealing shadow detail delineation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ferry34 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:39:
Ik ben het wel met Tommy the Cat eens: wat heb je eraan om breeduit te meten dat een V1 55mm dun is, wanneer de onderste helft van de tv gewoon 2 x zo dik is?

Hij kan dan ook niet zo dicht tegen de muur hangen. Sterker nog: dan lijkt de bovenste helf verder van de muur af te hangen.
Het oogt gewoon erg slank en dat vinden mensen er mooi uit zien. Onanks de dikkere onderkant, oogt dit toch een stuk slanker. Daar gaan mensen vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
daxcer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:44:
:9
[...]
..........................

IVM het gevaar op inbranden wordt er gezegd van best niet te lang te spelen op een kanaal met stilstaande logo's op maar heeft er iemand al eens gezien wie er niet zo'n logo heeft . . . . juist ja bijna iedere tv zender heeft dat tegenwoordig :(
Ach je hoeft daar helemaal niet bang voor te zijn, de logo's zitten zowiezo noet continu in het beeld ivm met de reclame om de 20 minuten.
Ik heb destijds mijn plasma gewoon aangesloten en gaan met die banaan, niks bang voor inbranden of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

daxcer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:44:

:9 jihaa vandaag mijn 50" G10 opgehaald was sneller dan verwacht en ging vlot in de kofferbak op zijn rug, dat mag maar niet met het scherm naar beneden !
Gefeliciteerd! :)

Kan je nog een mededeling doen bij wie en voor hoeveel? Ben ik erg benieuwd naar (schaf er 1 in de komende 2 weken aan...).

[ Voor 46% gewijzigd door SqueakyClean op 16-04-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Zit er op de G10 nu wel of niet een LAN aansluiting? Ik zie dit nl wel op de reviews, maar niet op de panasonic site. Ik dacht ook dat dit alleen voor de G15 was.
Is dan het enige verschil tussen de G10 en G15 het design? Ik dacht dat het verschil was dat de G15 ook divx af kon spelen en de G10 niet. (icm met een LAN aansluiting)

Kan iemand van de G10 bezitters daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

F-X schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:16:
Zit er op de G10 nu wel of niet een LAN aansluiting? Ik zie dit nl wel op de reviews, maar niet op de panasonic site. Ik dacht ook dat dit alleen voor de G15 was.
Is dan het enige verschil tussen de G10 en G15 het design? Ik dacht dat het verschil was dat de G15 ook divx af kon spelen en de G10 niet. (icm met een LAN aansluiting)

Kan iemand van de G10 bezitters daar meer over vertellen?
Volgens mij wordt de LAN-aansluiting gebruikt voor de Viera Cast & DLNA.

De G15 heeft deze feature wel, de G10 niet.

Ander verschil is de audio: G15 heeft V-Audio Pro, G10 heeft V-Audio Surround.

En volgens mij heeft de G15 ook 4 HDMI poorten... G10 heeft er 3.

[ Voor 7% gewijzigd door SqueakyClean op 16-04-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Jobbie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:40:
[...]

Hoe is het geluid eigenlijk van de PZ85 / PZ800 / G10 bijvoorbeeld ? zonder te melden dat je je stereo set weer aanzet. iemand die dit ooit heeft beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:31:
Zo zit ik er ook een beetje in. Het liefst heb ik een 60" Kuro als vervanging voor mijn projector (wie niet? :P ), maar die is nog steeds behoorlijk prijzig (pakweg 4000 euro). Indien een Panasonic plasma qua blacklevel goed mee kan komen, misschien qua motion smoothness nog beter is dan de Kuro en uiteraard gunstig geprijsd is t.o.v. de Kuro, overweeg ik een 50" (V- of Z-serie) of een 54" (Z-serie) zo ergens aan het einde van de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom lees ik niets over de X serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze mogen der snel mee gaan afkomen zenne,met hun V reeks.Alleen hopen da het op de 50" niet nog langer wachten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:50:
Waarom lees ik niets over de X serie
Ben zelf ook wel benieuwd naar de X serie. Ben van plan om een p42x10 te kopen maar lees hier nog weinig ervaringen over. Denk wel dat ik hem sowieso ga kopen voor die prijs heb je denk ik wel een goed scherm.
Reden waarom ik voor plasma zou kiezen is dat ik nog veel SD materiaal kijk. Wat ik gelezen heb is dat je op plasma minder last hebt van de slechte kwaliteit van SD materiaal.
Reden voor een hdready ipv fullhd is dat ik vooral 720p bestanden kijk en de afstand groot genoeg is om geen verschil te zien in kwaliteit ( hoop ik )

Misschien kan cramwinckel nog wat extra ervaringen posten van de p42x10 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BigB op 16-04-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 50 inch van de x serie voor nog geen 1000 euro.een uitstekende tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De X serie is ongeveer gelijk gebleven aan de PX80. Er is gewoon minder spannend nieuws over te schrijven.

De PX80 kost nu trouwens 600 euro. De X10 720 ofzo. Ik zou erg twijfelen, want dat is percentueel een hoop en volgens mij is er niet zo heel veel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:56:
De X serie is ongeveer gelijk gebleven aan de PX80. Er is gewoon minder spannend nieuws over te schrijven.

De PX80 kost nu trouwens 600 euro. De X10 720 ofzo. Ik zou erg twijfelen, want dat is percentueel een hoop en volgens mij is er niet zo heel veel verbeterd.
Als je uitgaat van de goedkoopste via kieskeurig bijv is de 42PX80 589euro en de 42X10 649euro dus een verschil van 60 euro.
Voor die 60 euro krijg je dan een hoger schermcontrast en een mooier design ( vind ik ).
Wat misschien mee kan tellen, iig voor mij, is het verschil in stroomverbruik tussen deze 2
255w voor de px80 en 195w voor de x10. Dit kan bij veel tv kijken over een x aantal jaar toch weer in je voordeel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X

F-X

Jobbie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:40:
[...]

Volgens mij wordt de LAN-aansluiting gebruikt voor de Viera Cast & DLNA.

De G15 heeft deze feature wel, de G10 niet.

En volgens mij heeft de G15 ook 4 HDMI poorten... G10 heeft er 3.
Maar waarvoor zit er dan een LAN aansluiting op de G10? Daar staat ook niks over in de specs van de G10, maar wel op de foto's van review sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
F-X schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:10:
[...]

Maar waarvoor zit er dan een LAN aansluiting op de G10? Daar staat ook niks over in de specs van de G10, maar wel op de foto's van review sites.
De nederlandse G10 heeft dan ook echt geen LAN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X

F-X

Tekielja schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:20:
[...]

De nederlandse G10 heeft dan ook echt geen LAN aansluiting.
Ok, bedankt. Dan zit er gewoon verschil tussen de nederlandse en de buitenlandse versies.
De reviews waren ook buitenlands. Die van hdtvtest bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:47

OKA

Weet iemand wat voor type muurbeugel-montage op de 50G10 zit?
In de handleiding (via de panasonic site) staat hier helemaal niets over, behalve dat het geschikt is met hun eigen type muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfft,heb juist contact opgenomen met de shop,G10 al in stock,V reeks kennen ze nog geen datum voor.-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
OKA schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:13:
Weet iemand wat voor type muurbeugel-montage op de 50G10 zit?
In de handleiding (via de panasonic site) staat hier helemaal niets over, behalve dat het geschikt is met hun eigen type muurbeugel.
ik denk dat Mechanical Interface by VESA FPMPMI 660x320 zou moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:47

OKA

fooraap schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:15:
[...]

ik denk dat Mechanical Interface by VESA FPMPMI 660x320 zou moeten lukken?
De muurbeugel die ik op het oog heb kan de volgende afmetingen aan:
VESA 75 x 75 mm JA
VESA 100 x 100 mm JA
VESA 200 x 100 mm JA
VESA 200 x 200 mm JA
VESA 400 x 400 mm JA
VESA 600 x 400 mm JA
VESA 800 x ---- mm (manche Philips TVs) Nein

Het betreft overigens deze. Zou dit passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt niet te passen dan. maar deze past wel en is maar 10 euro duurder:
http://www.debeugelknalle...ath=22_45&products_id=173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:04:
Ze mogen der snel mee gaan afkomen zenne,met hun V reeks.Alleen hopen da het op de 50" niet nog langer wachten is
Ik dacht dat hier ooit gezegd werd 2de week van mei voor de 50" V10 en eerste week van mei voor de 42" V10. Maar ik zie het nog wel uitlopen naar begin juni (België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft,daar is veel kans bij vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog optimistisch zie ik :-) , Ik denk al aan begin juli, Van den Borre heeft mij verteld dat ik hem niet moet verwachten tot midden - eind juni :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:42:
nog optimistisch zie ik :-) , Ik denk al aan begin juli, Van den Borre heeft mij verteld dat ik hem niet moet verwachten tot midden - eind juni :-)
Lol WTF. Eind juni? Zolang wacht ik niet meer denk ik. Dan haal ik mij rond half mei gewoon een P50G10 in huis en koop ik wel iets anders van de 300-400 euro die ik uitgespaard heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
[quote]Jobbie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:01:
Niet spammen
freedzed6 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:21:
[...]

Hoe is het geluid eigenlijk van de PZ85 / PZ800 / G10 bijvoorbeeld ? zonder te melden dat je je stereo set weer aanzet. iemand die dit ooit heeft beluisterd?
Persoonlijk vind ik het geluid van de G10 best meevallen, natuurlijk is dit geen surround systeem met subwoofers maar heb straks Killzone 2 op de PS3 gespeeld en op redelijk luid volume en moet zeggen dat dit zeer goed was hoor !!

Voor mensen die een cinema effect willen hebben zullen wellicht dit niet vinden maar voor tv kijken en normaal gebruik voldoett dit prima volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 17-04-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eind juni lijkt me erg sterk, de toestellen zijn echt al wel gemaakt hoor en de planning is begin mei de eerste zending naar de verkooppunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 23:17

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:07:
eind juni lijkt me erg sterk, de toestellen zijn echt al wel gemaakt hoor en de planning is begin mei de eerste zending naar de verkooppunten.
Er zijn zoveel berichten hieromtrent dat het altijd speculeren blijft. Ik kreeg eerder te horen dat de G15 46 inch bijv. pas in juli verwacht worden, terwijl ik op diverse webshops lees dat ze binnen 2 weken verwachten te kunnen uitleveren...

dus ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
maar dat zeggen die webshops ook al meer dan 2 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phemelrijk schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:46:
[...]

Er zijn zoveel berichten hieromtrent dat het altijd speculeren blijft. Ik kreeg eerder te horen dat de G15 46 inch bijv. pas in juli verwacht worden, terwijl ik op diverse webshops lees dat ze binnen 2 weken verwachten te kunnen uitleveren...

dus ben benieuwd :D
ja maar ik kreeg dat te horen van panasonic zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn idee was enige tijd geleden om een TH-46 PZ85 te kopen. Tv van het jaar 2008
Daar was niet meteen geld voorhanden dus nog even sparen.

Nu is er een heel nieuwe serie maar welke past het beste als opvolger?
De P46-G10 ? of 15 ?
Ik vind een 46" wel de mooiste maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 20:20
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:48:
[...]

De G15 staat nu ook in het lijstje op panasonic.nl
Het lijkt erop dat ie binnenkort in de winkels komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 23:17

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:48:
[...]

Ja, idd, je mag er vanuit gaan dat dat de enige echte juiste data's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:01:
Mijn idee was enige tijd geleden om een TH-46 PZ85 te kopen. Tv van het jaar 2008
Daar was niet meteen geld voorhanden dus nog even sparen.

Nu is er een heel nieuwe serie maar welke past het beste als opvolger?
De P46-G10 ? of 15 ?
Ik vind een 46" wel de mooiste maat
Lekker belangrijk welke het best past als opvolger. De verschillen zijn benoemd in dit topic (DLNA, iets beter geluid, 4 hdmi poorten ipv 3). Het gaat er om welke het best past in jouw smaak past en of je het prijsverschil er voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phemelrijk schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:56:
[...]

Ja, idd, je mag er vanuit gaan dat dat de enige echte juiste data's zijn.
Dan ga ik er vanuit dat ik begin mei een v10 heb.. Want dat gaf panasonic aan als datum voor mijn nieuwe toestel.

Edit: Ik heb net vanuit mijn achterdocht maar even gebeld met panasonic en er werd mij verzekerd dat de 42" v10 maandag 4 mei naar de verkooppunten getransporteerd gaat worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 13:52 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.