Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theden
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2024
@tom... ik hoop dat ze dr woord nakomen, zit namelijk ook al met smart te wachten op de 42v10 en bluray speler.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 20:20
Vanmiddag gebeld met Panasonic NL.

G15 -> begin juli
V10 -> begin mei

De specificaties op de nl site kloppen ook niet helemaal.
Bij de G15 staat DVB-S en bij de G10 mist de DVB-C tuner.

Volgens diegene die ik gesproken heb bij Panasonic zal er geen DVB-S tuner in de G15 zitten ondanks dat het wel op hun site staat. Lekker duidelijk en verwarrend zeg. Ik hoop niet dat ze bij het produceren van de schermen ook dit soort 'preciezie' technieken hanteren. Want dank ben ik erg bang voor de kwaliteit van het scherm :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
DVB-S is toch sowieso meer voor UK modellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ametis schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:07:

G15 -> begin juli
V10 -> begin mei

Volgens diegene die ik gesproken heb bij Panasonic zal er geen DVB-S tuner in de G15 zitten ondanks dat het wel op hun site staat. Lekker duidelijk en verwarrend zeg. Ik hoop niet dat ze bij het produceren van de schermen ook dit soort 'preciezie' technieken hanteren. Want dank ben ik erg bang voor de kwaliteit van het scherm :(
Dit is niet aan Panasonic te wijten, maar aan Haag Techno die Panasonic in NL vertegenwoordigd. Erg amateuristische bedoeling. E-Care die de garantie afhandeld is dan weer top!

Gelukkig zijn de producten wel weer aan hoge kwaliteitsniveau's gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:36

G15 -> begin juli
V10 -> begin mei

Bij de 42G10 staat er wel DVB-C, bij de 46G10 inderdaad niet. Ook de V serie mist een DVB-C specificatie. Tja hoe betrouwbaar is de verdere info dan vraag je je af.

Edit: zijn er overigens al ervaringen van mensen met digitale tv, maar zonder kastje? Of moeten we eerst wachten totdat Ziggo Ci+ gaat ondersteunen? Dat zou rond mei aan de orde zijn volgens deze bron (als ik dat goed interpreteer). De vraag is alleen of de Panasonic serie die hier besproken wordt ook Ci+ gaat ondersteunen.

Edit 2:
How can I tell if my TV / STB has a CI Plus?
It is expected that promotional activities between operators and manufacturers will create messages in stores when products are available.
However, the CI Plus logo as seen on this website will also be used to indicate this feature on products.
bron

Iemand al een logo gezien :)? Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ci-plus.com/images/logo_ciplus.png

[ Voor 43% gewijzigd door Tommy The Cat op 17-04-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je met viera cast ook bijv uitzendinggemist e.d. kunt kijken? Ik heb namelijk al ergens gelezen dat er een klein progje geflasht kan worden naar de tv zodat je kan internetten. Nog zeer experimenteel maar een lan ingang lijkt me leuke opties bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel gezoek etc.., en na dit forum gelezen te hebben is het mij allemaal duidelijk genoeg en mijn keus is gegaan naar de G15.
Hoop natuurlijk dat deze zo snel mogelijk te koop wordt aangeboden, en ook ik zag deze al bij panasonic.nl staan.

Het enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is de 42 of de 46 inch??? zit er namelijk 5m vanaf...
dus als jullie nog enige adviesen hebben.. alvast bedankt

groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben in het bezit van de g10. ben zeer tevreden over de kwaliteit. ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur hierin. Zelf heb ik de 42 inch hier staan.

Het enige probleem waar ik tegen aanloop is het digitaal kijken met de dvb c tuner met @home
Ik heb er een alphacrypt cam in geplaatst en mijn instalatie onder landen voor zweden gekozen.
kaartje van @home er in, en zenders laten zoeken. Geen resultaat. Als ik alles op handmatig zet en de freqenties in geef komen alle zenders te voorschijn. En goed beeld.

Zet ik de volgende dag weer de tv aan, dan zijn alle digitale zenders verdwenen, en kan ik het hele poces weer van voor af aan gaan doen.

Ik weet niet waar dit aan ligt. Kan zo zijn dat de c-tuner niet goed werkt met de aphacrypt cam, of dat er iets geblokkerd wordt, of dat ziggo steeds een reset geeft.

Mischien weet iemand die er ook ervaring mee heeft hoe dit wel zou moeten kunnen.

groet Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:55:
Na veel gezoek etc.., en na dit forum gelezen te hebben is het mij allemaal duidelijk genoeg en mijn keus is gegaan naar de G15.
Hoop natuurlijk dat deze zo snel mogelijk te koop wordt aangeboden, en ook ik zag deze al bij panasonic.nl staan.

Het enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is de 42 of de 46 inch??? zit er namelijk 5m vanaf...

groeten Frank
5m?? dan is een 42" erg klein, zelfs de 46" is bij 5m te klein.
Ik zou gaan voor een 50".

Op de Duitse Panasonic site is de volgende formule te vinden die een goed indicatie geeft:

diagonaal(cm) x 2,5 cm = zit afstand

Dus:
42 inch x 2,54 = 106,68 cm x 2,5 cm = ca. 2,7 m zit afstand
46 inch x 2,54 = 116,84 cm x 2,5 cm = ca. 2,9 m zit afstand
50 inch x 2,54 = 127,00 cm x 2,5 cm = ca. 3,2 m zit afstand.

Dus je zou een 50" al bij een zit afstand van 3,2m kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.. ja.. maar goed.... uuhh zijn wij tegenwoordig nu zo verwent met die grote schermen.. of ligt dat aan mij..
Het klopt dat ik redelijke woonkamer heb.., maar het houd toch een keer op..

PS: de 46 inch is nu wel heel dichtbij qua keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014

groeten Frank
Doe jezelf een plezier en ga voor een P50G10 of een P50V10. Een G15 bestaat niet in 50". Op 5m is zelfs een 50" vrij klein. Aan een grote TV wen je trouwens erg snel. Anders ga je na x maanden balen dat je 'slechts' een 46" gekocht hebt.

Maar als het écht écht niet anders kan en het moet de G15 worden, ga dan maar zonder twijfel voor de 46".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergieme zeg..na al 3 maanden gezocht te hebben mijn besluit van LCD of PLASMA was snel gemaakt, welke indrukken ik heb opgedaan in winkel en vrienden met een LCD.. ppfff plasma vele.. vele malen echter/realistiser/natuurlijker. etc.
Bij LCD kreeg ik toch elke keer de indruk dat er een TL verlichting achter zat... maar goed.., nu verder.. in dat opzicht neig ik dan ook meer naar de V series, welke ook in grotere schermen verkrijgbaar zijn natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
@venem004, ik kan niet in je portomonnee kijken, maar advies van mij: laat je niet gek maken! ;)

Dat je aan een grote tv snel went klopt helemaal. Maar dat geldt evengoed voor een kleiner scherm! Ik kijk in de kelder naar een scherm van 80 inch (2,5 meter afstand) en natuurlijk is dat mooi, maar als je er vaker naar kijkt wordt het zo gewoon :(. Als ik dan op m'n kamer tv ga kijken (oud crt'je) en er komt een goede film op dan zit ik net zo goed in de film.
In de woonkamer zit ik vaak 4 meter van een normale crt tv (stuk kleiner dan 37 inch). Toegegeven dat dit niet fijn is voor de ogen (hoewel ik er aan gewend raak) kan ik mij moeilijk voorstellen dat 46 inch niet genoeg is voor 5 meter.

Mijn conclusie is dus dat, zodra de grootte van het scherm ontspannen is om naar te kijken, dan is het een goed scherm. Groot groter grootst is meer iets van spierballen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
CobraX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:51:
[...]

Doe jezelf een plezier en ga voor een P50G10 of een P50V10. Een G15 bestaat niet in 50". Op 5m is zelfs een 50" vrij klein. Aan een grote TV wen je trouwens erg snel. Anders ga je na x maanden balen dat je 'slechts' een 46" gekocht hebt.

Maar als het écht écht niet anders kan en het moet de G15 worden, ga dan maar zonder twijfel voor de 46".
kan dit alleen maar beamen !
heb nu de 50"G10 een paar dagen staan en moet zeggen dit is echt een zeer goede maat je went er idd zeer snel aan.
het lijkt groot maar zeker niet het gevoel dat hij te groot is !! had daar ook mijn twijfels over in het begin die zijn nu helemaal weg :P en zit op 4 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:05:
Ook ik ben in het bezit van de g10. ben zeer tevreden over de kwaliteit. ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur hierin. Zelf heb ik de 42 inch hier staan.

Het enige probleem waar ik tegen aanloop is het digitaal kijken met de dvb c tuner met @home
Ik heb er een alphacrypt cam in geplaatst en mijn instalatie onder landen voor zweden gekozen.
kaartje van @home er in, en zenders laten zoeken. Geen resultaat. Als ik alles op handmatig zet en de freqenties in geef komen alle zenders te voorschijn. En goed beeld.

Zet ik de volgende dag weer de tv aan, dan zijn alle digitale zenders verdwenen, en kan ik het hele poces weer van voor af aan gaan doen.

Ik weet niet waar dit aan ligt. Kan zo zijn dat de c-tuner niet goed werkt met de aphacrypt cam, of dat er iets geblokkerd wordt, of dat ziggo steeds een reset geeft.

Mischien weet iemand die er ook ervaring mee heeft hoe dit wel zou moeten kunnen.

groet Raymond
Damn, je kijkt dus al succesvol digitale tv zonder tussenkomst van een kastje waardoor je met de ab van de tv gewoon netjes kunt zappen en geen extra kastje hebt hoeven aanschaffen!?

Ik vind het niet zo gek dat je de volgende dag opnieuw moet instellen. Zover ik weet is de ci+ ondersteuning door Panasonic nog niet eens officieel bevestigd en is ziggo nog bezig met implementeren (ik neem namelijk aan dat je ci+ nodig hebt om zonder tussenkomst van een kastje moet kunnen kijken... dat zou direct het antwoord op mijn vraag zijn van even hierboven: deze plasma serie ondersteunt Ci+!?!!)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet bevestigen dat deze panasonic Ci+ ondersteund.

Op dit moment gebruik ik dus een alphacrypt cam er in met een kaartje van @home.
met de problemen die ik eerder beschreef met het ieder dag opnieuw inlezen van zenders. Werkt helaas niet automatisch, dus alles handmatig ingeven.

IK hoop dat panasonic de software zo aan kan passen dat Ci+ ook werkt in deze tv.
Helaas nog even wachten dus..

groet Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Vandaag in de MM geweest. Stond een 46G10 naast een 46PZ85. Op beiden draaide een Viera demo en het viel mij en m'n vrouw op dat het beeld van de PZ85 er "homevideo" achtig uitzag, wat je vooral ook bij LCD ziet.
Maakt de PZ85 ook beeldjes aan om het beeld vloeiender te laten lopen?

Iig. een 46G10 besteld (niet op voorraad) waarvoor je 'm online niet goedkoper kan krijgen. En hij wordt nog thuis gebracht ook! :9 Ik ben benieuwd!

ik zeg maar niet voor hoeveel want anders spam ik dadelijk weer.

[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 17-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het wel graag weten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de G10 nu een paar keer zien staan en het is toch wel een mooi toestel in tegenstelling met wat ik eerder zei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon typeR
  • Laatst online: 01-07 20:21
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:05:

groet Raymond
Probeer is te kijken of je een setting in de tv kan vinden van de tuner, zet dan de auto update op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 11-09 23:17

phemelrijk

Wat is dat dan ?

G15 -> begin juli
V10 -> begin mei

Oew, de g15 toch pas in juli, nog even doorbijten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Ik heb geprobeerd om bij de MM een 50G10 te krijgen, maar ik kreeg toch niks af van de adviesprijs van 1699. Laat staan dat ik in de buurt zou komen van de circa 1525 euro (goedkoopste internetshop volgens kieskeurig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Jobbie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:29:
Vandaag in de MM geweest. Stond een 46G10 naast een 46PZ85. Op beiden draaide een Viera demo en het viel mij en m'n vrouw op dat het beeld van de PZ85 er "homevideo" achtig uitzag, wat je vooral ook bij LCD ziet.
Maakt de PZ85 ook beeldjes aan om het beeld vloeiender te laten lopen?

Iig. een 46G10 besteld (niet op voorraad) waarvoor je 'm online niet goedkoper kan krijgen. En hij wordt nog thuis gebracht ook! :9 Ik ben benieuwd!

ik zeg maar niet voor hoeveel want anders spam ik dadelijk weer.
Ja. De PZ85 heeft een IFC functie die je aan en uit kan zetten. Zal dus waarschijnlijk aan gestaan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhaah..ga morgen al de G15 46 inch bestellen .. ze zijn al op voorraad zie kieskeurig.nl..!!!,kom ophalen.. huphup bij platte tv en viptronics.. halum op..
echt lachertje.. , dat de winkels elkaar uitspelen is ok!! , maar als zij zich aan de leveringsvoorwaarden houden... hhmmmm.. dit blijkt dan wel weer.. grrrrrrrrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 00:09

groeten Frank
Zoals de anderen al zeggen: 42 inch op 5 meter is echt veels te klein, de 46 is ook te klein.

In mijn optiek gaat het de hele hd filmbeleving naar de knoppen, zelfs met een 46 inch op die afstand.
Als je digitale tv neemt en goede afspeelapparatuur dan is 50 inch zelfs aan de krappe kant, maar alles boven 50 inch is nog erg duur.
Koop dus een 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 23:14:
Ik kan niet bevestigen dat deze panasonic Ci+ ondersteund.

Op dit moment gebruik ik dus een alphacrypt cam er in met een kaartje van @home.
met de problemen die ik eerder beschreef met het ieder dag opnieuw inlezen van zenders. Werkt helaas niet automatisch, dus alles handmatig ingeven.

IK hoop dat panasonic de software zo aan kan passen dat Ci+ ook werkt in deze tv.
Helaas nog even wachten dus..
Ook als een TV CI+ ondersteuning heeft houd dat niet in dat deze geschikt voor het Ziggo netwerk.
Doordat Ziggo zich niet volledig aan de DVB standaard houd zal de software speciaal hiervoor aangepast moeten voordat deze goed werkt ("gecertificeerd").

Maar zoals al opgemerkt probeer om ergens iets van automatische updates instellingen uit te zetten.

Hetzelfde speelt bij de Sony TV's met CAM module:
Nog een tip: zet "Auto Service Update" uit op je SONY. Als je dat aanlaat liggen de zenders bij iedere update van Ziggo weer helemaal door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:02
5m?? dan is een 42" erg klein, zelfs de 46" is bij 5m te klein.
Ik zou gaan voor een 50".

Op de Duitse Panasonic site is de volgende formule te vinden die een goed indicatie geeft:

diagonaal(cm) x 2,5 cm = zit afstand

Dus:
42 inch x 2,54 = 106,68 cm x 2,5 cm = ca. 2,7 m zit afstand
46 inch x 2,54 = 116,84 cm x 2,5 cm = ca. 2,9 m zit afstand
50 inch x 2,54 = 127,00 cm x 2,5 cm = ca. 3,2 m zit afstand.

Dus je zou een 50" al bij een zit afstand van 3,2m kunnen nemen.
Heb vanavond bij iemand thuis de hele avond op 5m afstand naar een 46" gekeken en dat was naar mijn mening echt groot zat. Ik ben er ook nog even op 3m afstand vandaan gaan zitten om te kijken hoe dat is (dat is de ruimte die ik thuis heb) en dat vond ik echt veels te groot. Ik zal dan ook bij mij thuis met 3m afstand voor 42" gaan.

Maar goed, het blijft een persoonlijk iets. Een tabelletje zegt dus niets en daar zou ik persoonlijk niet op af gaan. Gewoon zelf bij iemand thuis kijken of in de winkel een tijdje kijken (alhoewel in de winkel al anders is dan bij iemand thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tabellen zijn idd bullshit. Je koopt een grote tv om het beeld groot te zien en niet om er ver vandaan te gaan zitten. En wat de meeste al zeggen, groot beeld went erg snel en je zou al snel wensen dat je toch een grotere had gekocht. 5 meter is erg ver en dan is 50" eigenlijk een beetje het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:14:
hhaah..ga morgen al de G15 46 inch bestellen .. ze zijn al op voorraad zie kieskeurig.nl..!!!,kom ophalen.. huphup bij platte tv en viptronics.. halum op..
echt lachertje.. , dat de winkels elkaar uitspelen is ok!! , maar als zij zich aan de leveringsvoorwaarden houden... hhmmmm.. dit blijkt dan wel weer.. grrrrrrrrrrr.
De v10 stond eind maart ook al op voorraad op kieskeurig, wedden dat je hem nog niet kun krijgen? Dat is gewoon een "foutje" van de aanbieders.. Levert hen telefoontjes op en dus aandacht.
De g15 is nog niet eens gedistribueerd aan de verkopers, dus het is ook niet zo'n media markt achtige scam waarbij je bijv een "harry potter" dvd eerder kan kopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

CobraX schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:42:
[...]

Ja. De PZ85 heeft een IFC functie die je aan en uit kan zetten. Zal dus waarschijnlijk aan gestaan hebben. :)
Die PZ85 zag er iig nog erg goed uit. De G10 stond op de demo stand (met helft IFC aan en uit enzo) maar allebij op Cinema zag je toch wel dat de G10 mooiere kleuren had. Ik kon de IFC setting in beide iig. niet zo snel vinden, maar voor mij was het duidelijk.
A.s. vrijdag ff vrij nemen en hopelijk wordt ie dan bezorgd. Dus deze week nog F1 op een 28" crt en volgende week op een 46" plasma!

Wat vinden G10 bezitters eigenlijk van het analoge beeld? Valt mee of tegen?

p.s. 1.407,- incl. bezorgen en verwijderings bijdrage. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 09-09 12:44
Tommy The Cat schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:36:
@venem004, ik kan niet in je portomonnee kijken, maar advies van mij: laat je niet gek maken! ;)

Dat je aan een grote tv snel went klopt helemaal. Maar dat geldt evengoed voor een kleiner scherm! Ik kijk in de kelder naar een scherm van 80 inch (2,5 meter afstand) en natuurlijk is dat mooi, maar als je er vaker naar kijkt wordt het zo gewoon
80 inch.. dit vraagt om foto's.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
Jobbie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:36:

Indien voor een prachtige plasma of lcd tv gaat MOET je volgens mij gewoon digitaal gaan !
Dat verdiend de TV op zich en enkel dan zal de kunnen genieten van de mooie beelden.
Analoog zou ik niet meer kunnen kijken op mijn G10 . . . het lukt wel maar je mist zoveel als niet digitaal gaat.
Maar is dat is puur persoonlijk natuurlijk :)
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 04:23:
Tabellen zijn idd bullshit. Je koopt een grote tv om het beeld groot te zien en niet om er ver vandaan te gaan zitten. En wat de meeste al zeggen, groot beeld went erg snel en je zou al snel wensen dat je toch een grotere had gekocht. 5 meter is erg ver en dan is 50" eigenlijk een beetje het minimum.
Idd ik beklaag me nog geen moment dat ik ben gegaan voor 50" en zit dus op 4 meter = zeer goed te doen !!
Nu hangt ook alles af van je interieur en dat de tv een vrije grote muur achter zich heeft maar met een kijkafstand van 5 meter zal je wellicht een vrij grote ruimte hebben waar je TV in komt te staan.

Zoals iemand al eerder aanhaalde, kan het niet zijn dat je TV overkomt als een PSP scherm dat tegen de muur hangt.
Dat ga je je echt beklagen achteraf maar dan is het telaat natuurlijk.
kijk en vergelijk bij vrienden of familie indien mogelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:14:
Nu graag zonder ADHD mode op on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:36:
[...]

Die PZ85 zag er iig nog erg goed uit. De G10 stond op de demo stand (met helft IFC aan en uit enzo) maar allebij op Cinema zag je toch wel dat de G10 mooiere kleuren had. Ik kon de IFC setting in beide iig. niet zo snel vinden, maar voor mij was het duidelijk.
A.s. vrijdag ff vrij nemen en hopelijk wordt ie dan bezorgd. Dus deze week nog F1 op een 28" crt en volgende week op een 46" plasma!

p.s. 1.407,- incl. bezorgen en verwijderings bijdrage. :9
Je hebt hem wel degelijk duurder dan je hem via internet besteld hoor, in tegenstelling wat je eerder vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zoals al opgemerkt probeer om ergens iets van automatische updates instellingen uit te zetten

Bovenstaande had ik gisteren avond geprobeerd, en Ja vanmorgen waren alle kanalen er nog in. dus dat werkt nu prima.

De analoge beelden op de g10 vind ik persoonlijk reuze meevallen. Indien je goede kabels gebruikt is hier best naar te kijken. Maar digitaal is beduidend beter.

Bedankt voor het meedenken.

Groetjes Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:45:
Maar zoals al opgemerkt probeer om ergens iets van automatische updates instellingen uit te zetten

Bovenstaande had ik gisteren avond geprobeerd, en Ja vanmorgen waren alle kanalen er nog in. dus dat werkt nu prima.

De analoge beelden op de g10 vind ik persoonlijk reuze meevallen. Indien je goede kabels gebruikt is hier best naar te kijken. Maar digitaal is beduidend beter.

Groetjes Raymond
Dat is wel erg mooi... Heb je toevallig ook HD kanalen?

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:36:
[...]

Je hebt hem wel degelijk duurder dan je hem via internet besteld hoor, in tegenstelling wat je eerder vertelde.
Ja, je hebt gelijk... € 50 euro duurder... Vergelijkte met een goede online winkel (Plasmadiscounter)... daar is ie nu 1370 zonder verzend en verwijderingsbijdrage :+
Iig nu wel bij een echte winkel, waar ik 'm zo kan terug brengen als ik een dode pixel heb. Dat is het m.i. zeker waard! :Y

[ Voor 52% gewijzigd door SqueakyClean op 18-04-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Waarom zou je hem terugbrengen als ze gewoon bij je thuiskomen? Enorme tv om te versjouwen!

IFC en 24p real cinema/smooth worden door elkaar gehaald:

PZ85 - IFC en 24p real cinema: dit kan (optioneel) voor het vloeiende/home video beeld zorgen.
G10/15 - IFC Pro en 24p playback (geen smooth): IFC Pro zorgt ervoor dat bewegende beelden hun scherpte (1080 beeldlijnen) behouden. Maar het heeft niets te maken met het berekenen van nieuwe (niet bestaande) tussenbeelden.

Wat dat betreft heeft de G10/15 tov de PZ85/800 de smooth (24p real cinema) optie ingeleverd. Het is enigszins verwarrend en misschien wel misleidend, omdat iedereen Intelligent Frame Creation eigenlijk beschouwt als de Natural Motion/100Hz techniek van Panasonic.
In werkelijkheid is dit dus een techniek geworden die zorgt voor behoud van scherpte bij bewegende beelden, maar niet voor nieuwe berekende tussenbeelden!

Analoog beeld heb ik eigenlijk bijna niet bekeken. Ik vind het opvallend hoe goed het beeld via mijn Humax SD Digitale ontvanger gewoon via scartRGB op de 46g10 is (de iHDR5050c is in bestelling).

[ Voor 11% gewijzigd door StanTheMan op 18-04-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

IFC op de vorige serie van Panasonic was echter wel degelijk zoiets Natural motion. Als ze nu met IFC op iets anders doelen, is het wel heel verwarrend om dat dan dezelfde naam te geven...

Volgens mij klopt je verhaal ook niet helemaal, want ik heb de G10 gezien en die deed zo te zien met een dvd wel degelijk aan frame interpolatie. Echter, een dvd is natuurlijk geen 24p, dus wellicht dat met niet 24p bronnen IFC Pro nog wel interpoleert. Dat kan ik echter niet 100% met zekerheid zeggen, want daarvoor heb ik het nog niet goed genoeg zelf bekeken.

[ Voor 49% gewijzigd door jasjenl op 18-04-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:45:

Groetjes Raymond
Ter bevestiging even dit:

Als ik het goed begrijp heb je dus (1) een G10, (2) digitale tv van Ziggo en (3) geen losse 'settopbox' (extern kastje), maar wel digitale tv op je G10 (zonder dat je de volgende dag opnieuw moet invoeren).

Ik heb zelf nog geen ervaring met digitale tv, maar betekent dit dan ook dat je de coax kabel nu rechtstreeks op je coax aansluiting van de DVB-C tuner in de G10 hebt aangesloten en dat je verder alleen een klein kaartje (CAM?) in je tv hebt hoeven drukken die bevestigt dat je een abonnement hebt?

-----

Als bovenstaande klopt dan kunnen we toch concluderen dat Ci+ nu zowel door Ziggo als door de G10 wordt ondersteund, terwijl momenteel alleen de instellingen om het werkend te krijgen onlogisch of omslachtig zijn maar dit in de nabije toekomst verandert als e.e.a. meer officieel wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
jasjenl schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:03:
IFC op de vorige serie van Panasonic was echter wel degelijk zoiets Natural motion. Als ze nu met IFC op iets anders doelen, is het wel heel verwarrend om dat dan dezelfde naam te geven...
inderdaad. Ze noemen het nu zelfs IFC PRO.
Moet zeggen dat ik dat wel een kleine teleurstelling vind. Of ik het altijd aan zou laten weet ik niet, maar ik vond het in de MM op een Samsung 7000 serie bij "The Dark Knight" erg goed eruit zien, en op de philips lcd's is het ook een prima functie. Altijd leuk om erbij te hebben.

Reactie op hierboven:
volgens mij hoeft het nu nog niet zoveel met CI+ te maken te hebben. Kan ook gewoon CI zijn.
Verder heb je nog steeds een Alphacrypt module die je in de CI slot steekt nodig, en daarin stop je weer de smartcard...

[ Voor 15% gewijzigd door StanTheMan op 18-04-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
StanTheMan schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:07:
[...]

Reactie op hierboven:
volgens mij hoeft het nu nog niet zoveel met CI+ te maken te hebben. Kan ook gewoon CI zijn.
Verder heb je nog steeds een Alphacrypt module die je in de CI slot steekt nodig, en daarin stop je weer de smartcard...
Ok. Maar dat zou dan nu direct in de tv gaan, ipv in de 'settopbox'?

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/2846/sonyalphacrypt2kleinta4.jpg?

@sNielz123, hier wat foto's. Het is een door mijzelf gebouwde 1080p beamer en met 80 inch heb ik het beeld nog klein gehouden ;).

[ Voor 25% gewijzigd door Tommy The Cat op 18-04-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jasjenl schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:03:

Volgens mij klopt je verhaal ook niet helemaal, want ik heb de G10 gezien en die deed zo te zien met een dvd wel degelijk aan frame interpolatie. Echter, een dvd is natuurlijk geen 24p, dus wellicht dat met niet 24p bronnen IFC Pro nog wel interpoleert. Dat kan ik echter niet 100% met zekerheid zeggen, want daarvoor heb ik het nog niet goed genoeg zelf bekeken.
Het lijkt mij sterk dat er nu iets anders wordt bedoeld met IFC. Het is namelijk de afkorting voor Intelligent Frame Creation en dus het maken of berekenen van frames. Dan kan het dus niet iets anders gaan betekenen lijkt mij ;)

De reden dat er nu een motion resolution is van 1080 komt volgens Panasonic door de 600 sub field drive.

De 100hz techniek van Panasonic is het 2 x tonen van 50hz, ieder beeldje wordt dus dubbel getoond en daarom 100 hz.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 18-04-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naar aanleiding van enkele reachties, zal ik het proberen duidelijk uit te leggen.

Ben in bezit van de panasonic g10. Tevens heb ik de aphacrypt cam en een kaartje van ziggo.

Geen externe box dus.

De ingebouwde tuner van panasonic ondersteund ook hd.

Alphacrypt cam geplaats en ziggo kaartje er in. Antenne kabel kan maar op een plaats aangesloten worden.

TV instellen op taal nederlands en land zweden of finland.

Daarna de freqenties handmatig invoeren, op auto werkt dit (nog) niet.
alle zender komen dan te voorschijn.

Heb een standaard kaartje van ziggo op dit moment, dus krijg alle zenders die standaart digitaal worden doorgegeven, incl eurosport HD kanaal. Ook het HD kanaal werkt prima.

Om de volgende dag niet weer alles opnieuw in te stellen, heb ik de autoupdate van de kanalen uit gezet. Dit werd hier door enkele al aan gegeven. Nu houd hij dus de zendeers ook vast.

Of de panasonic g10 nu ook straks de Ci+ ondersteund van ziggo, kan ik niet bevestigen. Daar moeten we dus mee wachten tot deze cam uitkomt in Mei van dit jaar.

Voor de rest, zeer goed beeld, ben dus zeer te spreken over deze TV, maar smaken verschillen

Groet Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Tommy The Cat schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:12:
[...]
@sNielz123, hier wat foto's. Het is een door mijzelf gebouwde 1080p beamer en met 80 inch heb ik het beeld nog klein gehouden ;).
Effe offtopic mode:

Tommy, complimenten (!!!!) voor die build die je daar gemaakt hebt! Zelfs op de foto's ziet het er strak uit op dat formaat! Mag ik je vragen hoeveel je nou ongeveer kwijt bent voor zo'n goede setup? En is het aan te raden om zo'n beamer zelf te bouwen ipv te kopen? (Zal wel vergelijkbaar zijn met een desktop zelf samenstellen of kopen. Voor hetzelfde of minder geld betere kwaliteit??)
Ik zit er nu zwaar overna te denken om zelf ook zo'n ding te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
[...]

Ok. Maar dat zou dan nu direct in de tv gaan, ipv in de 'settopbox'?

[afbeelding]?
[/small]
in een settopbox hoef je geen cam module te stoppen. alleen het kaartje, dat is het verschil.
Ferry34 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:20:
[...]
Het lijkt mij sterk dat er nu iets anders wordt bedoeld met IFC. Het is namelijk de afkorting voor Intelligent Frame Creation en dus het maken of berekenen van frames. Dan kan het dus niet iets anders gaan betekenen lijkt mij ;)

De reden dat er nu een motion resolution is van 1080 komt volgens Panasonic door de 600 sub field drive.

De 100hz techniek van Panasonic is het 2 x tonen van 50hz, ieder beeldje wordt dus dubbel getoond en daarom 100 hz.
Ik heb er hier een staan en de g10 haalt bij lange na niet het vloeiende effect van de 100hz technieken van samsung of philips, er is geen verschil in vloeiendheid van het beeld (dit noemt ook niemand in de reviews).

De uitleg van IFC Pro
For even greater clarity with motion images, Panasonic uses its own unique image-analysis technology. This technology converts the motion in each scene into data, then optimises the frame to display fast-action scenes in full-HD resolution. And each frame is practically displayed for a shorter length of time than in previous systems, to reduce aftereffects.
Er staat niets over het interpoleren van tussenframes.

Dit in tegenstelling tot de uitleg van Intelligent Frame Creation (IFC)
In order to deliver you the smoothest possible on-screen motion, our high-end VIERA plasma TVs come equipped with Intelligent Frame Creation technology. The beauty of Intelligent Frame Creation is that it uses a complex algorithm for motion compensation and motion estimation to create additional frames for the smoothest motion portrayal from any source. Especially, when it comes to original movie material that is shot in 24p format, 24p Real Cinema technology kicks-in and reduces judder ensuring that original content is super smooth!

[ Voor 79% gewijzigd door StanTheMan op 18-04-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo netjes hoor zelf een beamer maken...respect.. Ziet er prachtig uit ik speelde cod4 op een 50" full HD dan is dit echt de overtreffende trap.
Mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:19:
naar aanleiding van enkele reachties, zal ik het proberen duidelijk uit te leggen.

(...)
Bedankt voor je toelichting, het is helder :). Ik was in de veronderstelling dat het zonder Ci+ niet mogelijk was om zonder 'settopbox' digitale tv te kijken, maar misschien lag dat enkel in het ontbreken van een ingebouwde DVB-C tuner.... Even afwachten wat er in mei gaat gebeuren.
-Leon- schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:04:
[...]

Effe offtopic mode:
(...)
Bedankt Leon en Tom. Leon, hier m'n reactie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK ontopic... de V10 staat ook eindelijk op de website..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De V10 staat inderdaad op de website van Panasonic Nederland..... Lijkt er op dat de G10, G15 een DVB-C tuner heeft en de V10 niet.

De V10 heeft DVB-S..... Misschien een copy-paste van de Panasonic UK site? Volgens Flatpanelshd.com heeft de Europese V10 een DVB-C tuner.

Weet iemand het eindantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ferry34 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:16:
maar alles boven 50 inch is nog erg duur.
Het is relatief natuurlijk hé :)
Ik wacht nog geduldig af totdat mijn 42px80 eindelijk een keer fatsoenlijk is ingespeeld :+ (nu 1 jaar oud al is de drang tot de aankoop van een 50" erg groot )

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 18-04-2009 17:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:22
Chevy454 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:49:
[...]

Het is relatief natuurlijk hé :)
Ik wacht nog geduldig af totdat mijn 42px80 eindelijk een keer fatsoenlijk is ingespeeld :+ (nu 1 jaar oud al is de drang tot de aankoop van een 50" erg groot )
Ja, ik heb hetzelfde met m'n 42 inch pz80 :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:38:
De V10 staat inderdaad op de website van Panasonic Nederland..... Lijkt er op dat de G10, G15 een DVB-C tuner heeft en de V10 niet.

De V10 heeft DVB-S..... Misschien een copy-paste van de Panasonic UK site? Volgens Flatpanelshd.com heeft de Europese V10 een DVB-C tuner.

Weet iemand het eindantwoord?
Het is zeer onwaarschijnlijk dat de V geen DVB-C heeft. De info op panasonic.nl kun je bovendien niet op vertrouwen omdat er momenteel meer fouten op staan.

En voor het eindantwoord maakt u hier de meeste kans:
Panasonic Info-Centre
Maandag t/m Vrijdag van 8.30 t/m 17.00 uur
073-6402802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
StanTheMan schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:12:
[...]

in een settopbox hoef je geen cam module te stoppen. alleen het kaartje, dat is het verschil.

[...]

Ik heb er hier een staan en de g10 haalt bij lange na niet het vloeiende effect van de 100hz technieken van samsung of philips, er is geen verschil in vloeiendheid van het beeld (dit noemt ook niemand in de reviews).

De uitleg van IFC Pro
For even greater clarity with motion images, Panasonic uses its own unique image-analysis technology. This technology converts the motion in each scene into data, then optimises the frame to display fast-action scenes in full-HD resolution. And each frame is practically displayed for a shorter length of time than in previous systems, to reduce aftereffects.
Er staat niets over het interpoleren van tussenframes.

Dit in tegenstelling tot de uitleg van Intelligent Frame Creation (IFC)
In order to deliver you the smoothest possible on-screen motion, our high-end VIERA plasma TVs come equipped with Intelligent Frame Creation technology. The beauty of Intelligent Frame Creation is that it uses a complex algorithm for motion compensation and motion estimation to create additional frames for the smoothest motion portrayal from any source. Especially, when it comes to original movie material that is shot in 24p format, 24p Real Cinema technology kicks-in and reduces judder ensuring that original content is super smooth!
Dat de subfield drive dit doet wist ik, maar als ze dit ifc pro gaan noemen zou ik vreemd vinden.

Ifc was het interpoleren van tussemframes
24p real cinema is het meerdere keren tonen van de frames en dus op 96hz
24p playback is de pulldown.

's Kijken of t op andere sites ook zo is beschreven. Zou haast denken dat het een vergissing op de site is, anders is t erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Adlermann schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:35:
[...]

hehe, ik sta op het punt om een 46" te halen. Ik heb voor mezelf al bepaald dat ik 42" te klein ga vinden. Mijn woonkamer is 7 bij 4,2m, ik zit op 3,5m van het scherm en het scherm zelf zal tegen de lange muur gezet worden, waardoor een enorm scherm niet gruwelijk zal overheersen.

46" lijkt dus de ideale maat te zijn. Maar ook ik ben bang dat ik uiteindelijk misschien zelfs groter wil 8)7. Stom he? Ik denk dat ik gewoon maar de 46G10 ga halen wel. Nog even de bonus afwachten, komt deze week als het goed is (en ik kan niet wachten!!!).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Mijn pana g10 42 inch :)

In kast netjes opgeruimd

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/panasonic-g10/tn/IMG_1426.jpg

Met PS3 en toebehoren..

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/panasonic-g10/tn/IMG_1422.JPG

Blu-ray filmpje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.strengholt-online.nl/panasonic-g10/tn/IMG_1424.JPG

Al met al zeer tevreden. KPN Digitenne is niet echt goed op zo'n scherm maar ik ga binnenkort maar eens kijken naar een andere aanbieder..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ferry34 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:52:
[...]
Ifc was het interpoleren van tussemframes
24p real cinema is het meerdere keren tonen van de frames en dus op 96hz
24p playback is de pulldown.
Nou, niet helemaal:
Uitleg 24p playback en real cinema
Hollywood movies are shot at 24 frames per second which gives films the superb, cinematic, slightly flickering quality we associate with them at the movie theatre. When recorded to DVD or Blu-ray disc, they are also generally encoded using 24p (24 frames per second, progressive) technology. However, the issues start when we want to view them on our home TVs which operate at a slightly higher number of frames per second. Until now, most TVs use a technique known as 'pull down', which approximately matches the 24p frames with the TV's native frame rate, but this can cause some image judder as the source frames and the displayed frames do not match up exactly.

To overcome this issue, Panasonic has introduced a 24P Playback function on its entire new range of VIERA flat screen TVs*. This new functionality uses technology to precisely match-up the frames with the 24p source and play it back without judder. Our top-of-the-range Plasma TVs have gone one step further by implementing ‘24P Real Cinema’ which combines the superb playback with high precision frame creation in order to deliver unrivalled smoothness and motion transition. You can truly enjoy your favourite films in the same cinematic quality that the directors originally intended!

24p playback is gewoon het correct afspelen van 24p content zonder judder (al dan niet met het 4x weergeven van hetzelfde frame)
24p real cinema en smooth zijn hetzelfde en deze functies houden het berekenen van tussenbeelden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
JvS schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:03:
[...]

hehe, ik sta op het punt om een 46" te halen. Ik heb voor mezelf al bepaald dat ik 42" te klein ga vinden. Mijn woonkamer is 7 bij 4,2m, ik zit op 3,5m van het scherm en het scherm zelf zal tegen de lange muur gezet worden, waardoor een enorm scherm niet gruwelijk zal overheersen.

46" lijkt dus de ideale maat te zijn. Maar ook ik ben bang dat ik uiteindelijk misschien zelfs groter wil 8)7. Stom he? Ik denk dat ik gewoon maar de 46G10 ga halen wel. Nog even de bonus afwachten, komt deze week als het goed is (en ik kan niet wachten!!!).
hehe ja, ik kreeg mijn bonus op 4 januari. Op 5 januari had ik een nieuw bankstel en een nieuwe tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Adlermann schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:35:
[...]

Je hebt je FullHD PZ80 pas een jaar en je wilt al een nieuwe TV? Waarom heb je dan niet een jaartje/tijdje langer gewacht zodat je een 50" kon kopen? :p
Ik ben verschrikkelijk blij dat ik uiteindelijk heb kunnen wachten op de nieuwe modellen (sinds december 2008 terug volle bak bezig met het zoeken naar een TV). Al moet ik wel toegeven dat de 2010 modellen van Panasonic mij nog net iets meer aanstaan. Maar zo kan je eeuwig blijven wachten natuurlijk. Er komt altijd wel iets beter uit in de toekomst (en zelfs die PZ80 van ouders vind ik al enorm goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

JvS schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:03:
Volgens mij heb ik nog niet op het forum gelezen dat men de TV uiteindelijk te groot vond. In het begin ziet het er huge uit, maar na een paar dagen zie je dat niet meer en na een week wil je groter. Ik heb nu zelf een 50" op ongeveer 4,5 meter en ik zit nu ook wel eens te denken dat 60" ook wel heel vet geweest zou zijn (heb ik alleen niet zoveel geld voor over en ik denk dat de tv dan wel heel erg dominant wordt in de huiskamer). Als ik jou was zou ik dus gewoon voor 50" gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Oscar Mopperkont schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:46:
[...]

Volgens mij heb ik nog niet op het forum gelezen dat men de TV uiteindelijk te groot vond. In het begin ziet het er huge uit, maar na een paar dagen zie je dat niet meer en na een week wil je groter. Ik heb nu zelf een 50" op ongeveer 4,5 meter en ik zit nu ook wel eens te denken dat 60" ook wel heel vet geweest zou zijn (heb ik alleen niet zoveel geld voor over en ik denk dat de tv dan wel heel erg dominant wordt in de huiskamer). Als ik jou was zou ik dus gewoon voor 50" gaan :)
Hell yeah! >:)
Ik zou graag een 65-70" willen en ik zit op zo'n 2,5m. Dan wordt het pas indrukwekkend heb ik in de mediamarkt gemerkt. :P
Alleen wil ik er echt niet zoveel geld aan uitgeven. Zou zeer onverantwoord zijn ook. Het zal m.a.w. een 50" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
CobraX schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:42:
[...]

Je hebt je FullHD PZ80 pas een jaar en je wilt al een nieuwe TV? Waarom heb je dan niet een jaartje/tijdje langer gewacht zodat je een 50" kon kopen? :p
Ik ben verschrikkelijk blij dat ik uiteindelijk heb kunnen wachten op de nieuwe modellen (sinds december 2008 terug volle bak bezig met het zoeken naar een TV). Al moet ik wel toegeven dat de 2010 modellen van Panasonic mij nog net iets meer aanstaan. Maar zo kan je eeuwig blijven wachten natuurlijk. Er komt altijd wel iets beter uit in de toekomst (en zelfs die PZ80 van ouders vind ik al enorm goed).
oh ik kon wel een 50" betalen. I kdacht alleen dat 42" groot zat zou zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn nieuwste aanwinst, een 42GA11. Is het vakhandel model van de 42G10, enige echte verschil is het uiterlijk (zilver/metallic poot).

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/qn8qjm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CobraX schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:59:
Alleen wil ik er echt niet zoveel geld aan uitgeven. Zou zeer onverantwoord zijn ook. Het zal m.a.w. een 50" worden.
Dat is rationeel bekeken wel het meest correcte maar mensen nemen niet altijd rationele besluiten hé :)
Ik zou het er wel voor over hebben maar dan heb ik een ander probleem: mijn speakers zijn dat erg klein tov de TV dus dat moet dan ook worden verbeterd.

En zo heb je weer een komende kostenpost :+
En dat weerhoud mij ervan, de TV ansich is nog te overleven maar het totale kostenplaatje word ik ziek van ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 19-04-2009 14:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Adlermann schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:15:
[...]

oh ik kon wel een 50" betalen. I kdacht alleen dat 42" groot zat zou zijn.....
Hmm. Niet getest dan in de winkel? Ik maak in de winkel altijd mooi 'metertjes' met m'n benen zodat ik op ongeveer de juiste afstand sta. Mensen die mij dan bezig zien, zullen mij voor zot verklaren denk ik. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ja, dat wel. Maar toen leek het prima. Maar ja na een aantal weken wen je er aan :) Naja. ik kan er welmee leven hoor :). Eerst maar eens de unit swap afwachten ivm m'n dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Vandaag in de MM Almere geweest, helaas willen ze daar eerst de oudere modellen verkopen voordat ze de nieuwe modellen (G10 en x10) gan neerzetten., Ze zijn wel binnen, hij had er al wat verkocht. Hij pakte er wel 1 uit en toen hij hem aanzette en ik op achterkant keek bleek het een X10 te zijn. DUs toen naar scheer en foppen gegaan waar ze hem wel hadden, een 42 inch dan wel.

Ze hadden voor mij een upc box er op aangesloten met alle HD kanalen. Dus kon even spelen. Wat mij echter direct opviel bij deze g10 dat er bij grote oppervlakte met dezelfde kleur een trilling waar is te nemen. Als je dan bijvoorbeeld aan de rechterzijde van het scherm kijkt zie je links bij dat kleur oppervlak die flikkering. Wat is dat? Ligt dat aan de instellingn van de tv zelf? meer mensen met een G10 die deze ervaringen hebben?

Zit namelijk enorm te twijfelen tussen de g10/15, maar alle poespas heb ik niet nodig, wel het scherm, en ik begrijp dat het beeldpaneer hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
De verschillen tussen de G10 en G15 vind ik te klein om de moeite te zijn om voor de G15 te gaan (de V10 daarentegen is een ander verhaal). De G15 heeft geloof ik de volgende zaken extra t.o.v. de G10:

- V-Surround Pro (t.o.v. V-Surround voor de G10)
- DLNA
- Dunner (2")
- Deep Colour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
- Extra HDMI ingang (3 achter, 1 zijkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
- LAN aansluiting

Edit:
Wat ik overigens erg flauw vind is dat ze degenen die graag PIP willen gebruiken naar het duurste model sturen, terwijl PIP tegenwoording imho in elke tv thuis hoort.

[ Voor 52% gewijzigd door Tommy The Cat op 19-04-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41
phemelrijk schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:14:

Ze hadden voor mij een upc box er op aangesloten met alle HD kanalen. Dus kon even spelen. Wat mij echter direct opviel bij deze g10 dat er bij grote oppervlakte met dezelfde kleur een trilling waar is te nemen. Als je dan bijvoorbeeld aan de rechterzijde van het scherm kijkt zie je links bij dat kleur oppervlak die flikkering. Wat is dat? Ligt dat aan de instellingn van de tv zelf? meer mensen met een G10 die deze ervaringen hebben?

Zit namelijk enorm te twijfelen tussen de g10/15, maar alle poespas heb ik niet nodig, wel het scherm, en ik begrijp dat het beeldpaneer hetzelfde is.
Idd heb dit zelf tot nu toe bij alle nieuwe pana's gezien, voor mij DE reden om er geen aan te schaffen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Bever! schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:29:
[...]

Idd heb dit zelf tot nu toe bij alle nieuwe pana's gezien, voor mij DE reden om er geen aan te schaffen ;(
Net even getest op mijn 50G10. Ik zie het inderdaad ook de eerste 10 minuten ofzo dat ie aan staat, maar enkel en alleen bij lichte kleuren / wit en wanneer het scherm egaal gevuld is met die ene kleur. Bij normaal TV kijken is het totaal niet te zien...

Daarbij heb ik mijn pana nu denk ik 30 uur draaiende, kan me zo voorstellen dat dit afneemt als de plasma celletjes een beetje ingespeeld zijn ;). Beetje / zwaar overtrokken om daarom geen Panny te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amai,als dat zo is dan wil ik hem ook liever niet,wil ook al die poespas niet maar alleen een supermooi beeld.Dat zou voor mij ook een reden zijn om geen G10 te nemen.
Misschien heeft de V reeks dat probleem niet?
Tjah,heb een KURO van de laatste generatie zien spelen,en zelfs die had wat haperend beeld bij momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41
Martijn schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:50:
[...]

Net even getest op mijn 50G10. Ik zie het inderdaad ook de eerste 10 minuten ofzo dat ie aan staat, maar enkel en alleen bij lichte kleuren / wit en wanneer het scherm egaal gevuld is met die ene kleur. Bij normaal TV kijken is het totaal niet te zien...

Daarbij heb ik mijn pana nu denk ik 30 uur draaiende, kan me zo voorstellen dat dit afneemt als de plasma celletjes een beetje ingespeeld zijn ;). Beetje / zwaar overtrokken om daarom geen Panny te kopen.
Ik kijk de hele dag naar tv's op mn werk en zie het bij alle beelden eigenlijk wel.. En die zijn onderhand ook wel ingespeeld..

T zijn een soort microtrillingen in het beeld ook als het statisch is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bever! op 19-04-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
Bever! schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:01:
[...]

Ik kijk de hele dag naar tv's op mn werk en zie het bij alle beelden eigenlijk wel.. En die zijn onderhand ook wel ingespeeld..

T zijn een soort microtrillingen in het beeld ook als het statisch is.
Vreemd dat je daar dan nooit wat over in een review enzo hoort, naar mijn mening dus ook een non issue. Daarbij, bijna alle CRT's hadden dit vroeger in 10000x ergere mate, heb je toen iemand horen zeuren?

@BartIngels, maak je niet zo druk, de G10 wordt in diverse reviews als uitmuntend neergezet, dus ook in jouw woonkamer zal het een fantastische TV zijn! Daarbij, alle modellen >G10 hebben hetzelfde paneel, dus hetzelfde 'probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Kan dat trouwens wel, PIP icm digitale TV? De decoder stuurt toch maar 1 kanaal uit?

[ Voor 32% gewijzigd door Frank Martin op 19-04-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Nu online
Frank Martin schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:32:
[...]

Kan dat trouwens wel, PIP icm digitale TV? De decoder stuurt toch maar 1 kanaal uit?
Tuurlijk niet, op het moment dat je via een decoder TV kijkt, dan zou die decoder dus een soort van PiP moeten ondersteunen en zelf dus 2 tuners moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
Martijn schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:28:
[...]

Vreemd dat je daar dan nooit wat over in een review enzo hoort, naar mijn mening dus ook een non issue. Daarbij, bijna alle CRT's hadden dit vroeger in 10000x ergere mate, heb je toen iemand horen zeuren?

@BartIngels, maak je niet zo druk, de G10 wordt in diverse reviews als uitmuntend neergezet, dus ook in jouw woonkamer zal het een fantastische TV zijn! Daarbij, alle modellen >G10 hebben hetzelfde paneel, dus hetzelfde 'probleem'.
Heb de G10 50" nu een kleine week en ben er zeer tevreden over !
Merk niets van alle voorgaande opgesomde "problemen" zoals de trillingen of pfosfor trailing en nog van die dingen nu kan het ook aan mijn ogen liggen maar vandaag even een blue ray opgezet voor de kids en dan zie je tot waar de tv in staat is en dat is werkelijk zeer mooi !! :o

Ik had soms ook twijfels als je ergens iets las op het forum over het ene of andere "probleempje"
Nu dat hij er is kan ik enkel beamen wat al gezegd is geweest dat iedereen die er eentje heeft nadien zeer tevreden is, al zijn er altijd uitzonderingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Frank Martin schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:32:
[...]

Martijn schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:34:
[...]

Tuurlijk niet, op het moment dat je via een decoder TV kijkt, dan zou die decoder dus een soort van PiP moeten ondersteunen en zelf dus 2 tuners moeten hebben...
Maar nu de tv's zelf een dvb-c tuner hebben en er naar alle waarschijnlijkheid straks geen kastje meer nodig is werkt PIP wel lijkt me.

Anders heeft dat PIP op de V geen enkel nut, en waarom een feature op een TV inbakken als het nutteloos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
StanTheMan schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:27:
[...]

Nou, niet helemaal:
Uitleg 24p playback en real cinema
Hollywood movies are shot at 24 frames per second which gives films the superb, cinematic, slightly flickering quality we associate with them at the movie theatre. When recorded to DVD or Blu-ray disc, they are also generally encoded using 24p (24 frames per second, progressive) technology. However, the issues start when we want to view them on our home TVs which operate at a slightly higher number of frames per second. Until now, most TVs use a technique known as 'pull down', which approximately matches the 24p frames with the TV's native frame rate, but this can cause some image judder as the source frames and the displayed frames do not match up exactly.

To overcome this issue, Panasonic has introduced a 24P Playback function on its entire new range of VIERA flat screen TVs*. This new functionality uses technology to precisely match-up the frames with the 24p source and play it back without judder. Our top-of-the-range Plasma TVs have gone one step further by implementing ‘24P Real Cinema’ which combines the superb playback with high precision frame creation in order to deliver unrivalled smoothness and motion transition. You can truly enjoy your favourite films in the same cinematic quality that the directors originally intended!

24p playback is gewoon het correct afspelen van 24p content zonder judder (al dan niet met het 4x weergeven van hetzelfde frame)
24p real cinema en smooth zijn hetzelfde en deze functies houden het berekenen van tussenbeelden in.
Ik had echt een moment van WTF??
Hoe kan het dat die termen ineens niet kloppen en dat ik ineens fout had wat ik had gelezen wat het betekende.

Gelukkig vond ik al iets op de Nederlandse site over IFC

De VIERA Z-V10-, G15 en G10 series zijn uitgerust met het innovatieve 600 Hz Intelligent Frame Creation. Deze technologie zorgt voor een vloeiende en natuurlijke weergave van snel bewegende actiemomenten.

Gebaseerd op de snelheid en de richting van de beweging worden extra pixels toegevoegd met een frequentie van 600 Hz. Dit is vooral belangrijk bij actiescènes in films en bij weergave van sport en Formule 1.

Dit lijkt mij dus toch het berekenen van tussenframes, extra pixels toevoegen gebaseerd op snelheid/richting van de beweging en dus het berekenen van hoe een tussenframe eruit kan zien. Ah, het subfield is de tussenframe! Ik snap het door een ander stuk te lezen.
Er zijn meerdere vormen/snelheden van interpolatie. Bij Samsung lcd's kan je de 100hz (dat zijn de tussenframes bij hun) op laag, medium en high zetten. Op high worden vaker tussenframes berekent dan op medium.

http://www.panasonic.nl/h...153/index.html#anker_6153

Oh ja, de real cinema was de IFC bij 24p content. Dan was de 24p playback de 24p in 96hz tonen, dus ieder beeldje keer 4. De toestellen zonder dit alles doen de pulldown. Zo moet die zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 19-04-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
phemelrijk schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:14:

Je oog is bevoeliger voor licht aan de buitenzijdes. Je vangt dus ook beter trillingen op dan als je er recht naar toe kijkt. Ook in het donker kan je objecten wel zien in je 'ooghoeken' maar als je er naar kijkt zie je het niet meer. of bedoel je iets anders?
Tommy The Cat schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:50:
[...]

[...]

Maar nu de tv's zelf een dvb-c tuner hebben en er naar alle waarschijnlijkheid straks geen kastje meer nodig is werkt PIP wel lijkt me.

Anders heeft dat PIP op de V geen enkel nut, en waarom een feature op een TV inbakken als het nutteloos is?
Je moet wel analoge TV erbij hebben of een 2e decoder anders heb je niks aan PiP. Teminste als je tussen 2 TV kanalen wilt kijken. Ziggo, UPC etc sturen echt geen 2 digitale kanalen naar 1 smartcard.

[ Voor 26% gewijzigd door freedzed6 op 19-04-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:56:
Amai,als dat zo is dan wil ik hem ook liever niet,wil ook al die poespas niet maar alleen een supermooi beeld.Dat zou voor mij ook een reden zijn om geen G10 te nemen.
Misschien heeft de V reeks dat probleem niet?
Tjah,heb een KURO van de laatste generatie zien spelen,en zelfs die had wat haperend beeld bij momenten.
Ach ja elke technologie heeft z'n nadelen. LCD en Plasma zijn beide niet perfect. Als je liever voor een (LED) LCD zou gaan, kom je problemen als deze tegen:

- vb1 (hier beter uitgelegd)
- vb2

Mijn ouders hebben een 42" Panasonic PZ80 en ik zie dat probleem niet. Ik moet wel zeggen dat ik enkel analoge TV heb kunnen bekijken en ik niet zo vaak TV kijk op hun TV. Verder staat het contrast op die TV ook maar op 50% (inspeelperiode is voorbij).

EDIT: het grappige is dat ik dat trillen bij witte vlakken net opgemerkt heb bij m'n huidige 55cm CRT TV. Als er witte vlakken zijn vanboven vlakbij de zwarte balken (4:3 TV) dan trillen de witte vlakken wel een beetje. Maar ik zie het enkel als ik mij erop focus en het contrast van die TV staat ook vrij hoog. Eigenlijk vind ik het niet eens echt storend.

[ Voor 14% gewijzigd door CobraX op 20-04-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie dat trillen van die vlakken ook. Die schermen zijn IMO in elk geval niet echt geschikt om langdurig van dichtbij op te gaan werken met een PC.

Een vriend van me vindt het zelfs storend en onkijkbaar met witte explorer schermen in windows. Maar met film kijken heeft hij er geen last van. Ik zie het wel, maar stoor me er niet aan. Zolang het iets is dat met de zaken waar het om gaat (games, films, tv, series) niet aanwezig is, vind ik het minder erg :).

Maar het kan dat je er wat gevoeliger voor bent.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

freedzed6 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:56:
[...]

Je oog is bevoeliger voor licht aan de buitenzijdes. Je vangt dus ook beter trillingen op dan als je er recht naar toe kijkt. Ook in het donker kan je objecten wel zien in je 'ooghoeken' maar als je er naar kijkt zie je het niet meer. of bedoel je iets anders?
Ik keek op zo een 3,5 meter afstand van een 42 inch. EN met name op Zen Melody HD kanaal zag ik het water stromen met daarboven gewoon lucht. Ik zat recht te kijken maar keek even naar de rotsen aan de rechterzijde van het beeld. Dus je kijkt ietwat naar rechts, niet xtreem ofzo... toen zag ik het in mijn ooghoeken links..dus ik ging toen recht voor de tv naar die plek kijken op dezelfde afstand en zag toen duidelijk flitsend cq flikkerend beeld zeg maar..., De verkoper zag het ook duidelijk.

Let wel, dat dit alleen op mn witte grote oppervlakte is, met bewegende film beelden en voetbal op HD sport 1 bijvoorbeeld zag ik het helemaal niet (althans, niet zo dat je er met je oog naar toe getrokken wordt wat bij dat witte dus wel gebeurde...dus misschien is het alleen met witte oppervlaktes...wellicht raak je er ook aan gewend,..maar was me eigenlijk nooit eerder opgevallen en nu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:49:
De verschillen tussen de G10 en G15 vind ik te klein om de moeite te zijn om voor de G15 te gaan (de V10 daarentegen is een ander verhaal). De G15 heeft geloof ik de volgende zaken extra t.o.v. de G10:

- V-Surround Pro (t.o.v. V-Surround voor de G10)
- DLNA
- Dunner (2")
- Deep Colour
Ik gebruik een home cinema set dus het enige wat echt voor beeld anders zou zijn is Deep Color en Dig.Cin, color...(maar het verschil daarin kan ik dan pas eind juli zien als alle tvs in de winkel staan...)

[ Voor 11% gewijzigd door phemelrijk op 19-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
phemelrijk schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:25:
[...]

Ik keek op zo een 3,5 meter afstand van een 42 inch. EN met name op Zen Melody HD kanaal zag ik het water stromen met daarboven gewoon lucht. Ik zat recht te kijken maar keek even naar de rotsen aan de rechterzijde van het beeld. Dus je kijkt ietwat naar rechts, niet xtreem ofzo... toen zag ik het in mijn ooghoeken links..dus ik ging toen recht voor de tv naar die plek kijken op dezelfde afstand en zag toen duidelijk flitsend cq flikkerend beeld zeg maar..., De verkoper zag het ook duidelijk.

Let wel, dat dit alleen op mn witte grote oppervlakte is, met bewegende film beelden en voetbal op HD sport 1 bijvoorbeeld zag ik het helemaal niet (althans, niet zo dat je er met je oog naar toe getrokken wordt wat bij dat witte dus wel gebeurde...dus misschien is het alleen met witte oppervlaktes...wellicht raak je er ook aan gewend,..maar was me eigenlijk nooit eerder opgevallen en nu wel..
Zoals ik vaker heb gemeld: bij het inspelen van mn Pana zag ik dit ook. Een trilling/onrustig beeld bij grote witte vlakken. Nu is dit verdwenen, maar of dit komt door het inspelen of de calibratie weet ik niet zeker.
CobraX schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:09:
[...]

Ach ja elke technologie heeft z'n nadelen. LCD en Plasma zijn beide niet perfect. Als je liever voor een (LED) LCD zou gaan, kom je problemen als deze tegen:

- vb1 (hier beter uitgelegd)
- vb2

Mijn ouders hebben een 42" Panasonic PZ80 en ik zie dat probleem niet. Ik moet wel zeggen dat ik enkel analoge TV heb kunnen bekijken en ik niet zo vaak TV kijk op hun TV. Verder staat het contrast op die TV ook maar op 50% (inspeelperiode is voorbij).
Ik had de ervaringen van Jasjen! al gelezen in het samsung lcd forum en die foto's van de slechte kijkhoek vond ik echt schokkend. Het verschil in beeldkwaliteit vind ik groot, terwijl de laatste foto helemaal niet van een extreme kijkhoek is genomen. Gewoon zoals je met meerdere mensen zou kijken.

Ook de zwartweergave vond hij tegenvallen van de led lcd, maar dit komt echt omdat deze geen local dimming heeft en dan is led nogal nutteloos.
Die edge lit leds zijn echt een stap in een heel verkeerde richting.

--------------------------

In de handleiding van de G10 modellen zie je opties voor dvb-c en dvb-t zoals het toevoegen van HD kanalen toevoegen. Hopelijk komt die Ziggo en andere aanbieders ondersteunig er snel.

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 19-04-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:29:
[...]

Ik gebruik een home cinema set dus het enige wat echt voor beeld anders zou zijn is Deep Color en Dig.Cin, color...(maar het verschil daarin kan ik dan pas eind juli zien als alle tvs in de winkel staan...)
Digital Cinema Colour begint pas vanaf de V10, dus puur kwa beeldkwaliteit is Deep Colour het enige verschilpunt. Ik persoonlijk denk dat dit weinig gaat uitmaken.

Koop een G10 en voor het bedrag dat je uitgespaard hebt (omdat je geen G15 gekocht hebt) laat je hem calibreren (ISF). Gaat je een veel beter beeld opleveren dan die Deep Colour functie. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CobraX op 20-04-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:38:
[...]

Digital Cinema Colour begint pas vanaf de V10, dus puur kwa beeldkwaliteit is Deep Colour het enige verschilpunt. Ik persoonlijk denk dat dit weinig gaat uitmaken.

Koop een G10 en voor het bedrag dat je uitgespaard hebt (omdat je geen G15 gekocht hebt) laat je hem calibreren (ISF). Gaat je een veel beter beeld opleveren dan die Deep Colour functie. :)
Dat laatste zit ik zelf ook aan te denken ja. Maar ik neem aan dat die calibratie pas nut heeft na de inspeelperiode toch?...

Wb de keuze, ik wil alleen nog even wachten op wat de smooth functie van V doet..ik wacht de reviews nog even af...maar ik denk dat de g10 het wel gaat worden met die calibratie.. hij komt ook niet te hangen dus heb ook geen beugel nodig, scheelt ook weer geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:48:
[...]

Dat laatste zit ik zelf ook aan te denken ja. Maar ik neem aan dat die calibratie pas nut heeft na de inspeelperiode toch?...

Wb de keuze, ik wil alleen nog even wachten op wat de smooth functie van V doet..ik wacht de reviews nog even af...maar ik denk dat de g10 het wel gaat worden met die calibratie.. hij komt ook niet te hangen dus heb ook geen beugel nodig, scheelt ook weer geld :)
Jup calibratie pas na de inspeelperiode (200u). Same shit hier. 't Zal gaan tussen de 50" V10 en de 50" G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ferry34 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:50:
[...]

Ik had echt een moment van WTF??
Hoe kan het dat die termen ineens niet kloppen en dat ik ineens fout had wat ik had gelezen wat het betekende.

Gelukkig vond ik al iets op de Nederlandse site over IFC

De VIERA Z-V10-, G15 en G10 series zijn uitgerust met het innovatieve 600 Hz Intelligent Frame Creation. Deze technologie zorgt voor een vloeiende en natuurlijke weergave van snel bewegende actiemomenten.

Gebaseerd op de snelheid en de richting van de beweging worden extra pixels toegevoegd met een frequentie van 600 Hz. Dit is vooral belangrijk bij actiescènes in films en bij weergave van sport en Formule 1.

Dit lijkt mij dus toch het berekenen van tussenframes, extra pixels toevoegen gebaseerd op snelheid/richting van de beweging en dus het berekenen van hoe een tussenframe eruit kan zien. Ah, het subfield is de tussenframe! Ik snap het door een ander stuk te lezen.
Er zijn meerdere vormen/snelheden van interpolatie. Bij Samsung lcd's kan je de 100hz (dat zijn de tussenframes bij hun) op laag, medium en high zetten. Op high worden vaker tussenframes berekent dan op medium.

http://www.panasonic.nl/h...153/index.html#anker_6153

Oh ja, de real cinema was de IFC bij 24p content. Dan was de 24p playback de 24p in 96hz tonen, dus ieder beeldje keer 4. De toestellen zonder dit alles doen de pulldown. Zo moet die zijn.
Mooie discussie dit ;)

Het punt is gewoon allereerst dat ik geen verschil in vloeiendheid merk in het beeld bij IFC, op de G10. Ik had in het begin een beetje jouw argumentatie, omdat ik ook niet echt kon geloven dat IFC nu ineens iets anders zou betekenen.

Er staat in de tekst extra pixels, geen frames! Het doel is om de motion resolutie op 1080 te houden, daar zijn (blijkbaar) extra pixels voor nodig.

Of je nou wel of geen gelijk hebt op het gebied van de definities (ik denk dat een willekeurige medewerker van Panasonic ook zal zeggen dat het zorgt voor vloeiend beeld, bij gebrek aan kennis), op deze tv's kun je geen home video effect krijgen!

[ Voor 6% gewijzigd door StanTheMan op 20-04-2009 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat voor extra pixel bedenkt ie er dan bij als het signaal 1080p is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Precies, je kan geen extra pixels creëren in een scherm met een vast aantal pixels.

Mensen zullen zeggen: als het beeld maar mooi is, maar ik wil wel weten wat voor technieken ze gebruiken en wat de termen betekenen. ;)

Bovendien lijkt het mij ideaal als een hdtv de 24p zowel in een meervoud (72/96 hz) kan weergeven alsook in combinatie met het berekenen van tussenframes, terwijl dit ook uit te moeten zetten zijn.

Stan, jij ziet geen verschil tussen IFC aan of uit? Verrassend. Ben benieuwd of anderen dit ook ervaren.

[ Voor 42% gewijzigd door Ferry34 op 20-04-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Gisteren eindelijk de V10 (42/46/50 inch) en de Z-serie (50/54/60) in het echt gezien. Volgens mij heb ik de grotes van de Z-serie niet goed.

Was niet in Nederland dus word nog niet te blij. Beeld kwaliteit is voortreffelijk, ze hadden de G1/V10/Z naast-boven en onderelkaar staan in alle maten en ik kon daar geen verschil zien qua kleur/scherpte/contrast. De G10 of G15 kenden de winkelverkopers niet, alleen de G1 en ik weet niet waar die gelijk aan moet zijn.

Vond de Z serie in RL toch mooier dan ik verwacht had kijkende naar de internet foto's. Niet dat het wat uitmaakt want dat is toch al buiten mijn budget. De 50V10 kostte grof berekend 2200 euro en de 54Z kostte net geen 7000 euro. De draadloze unit voor de Z serie moest 4000 euro kosten, die hadden ze ook in de winkel staan. Maar die mag voorlopig nog niet verkocht worden in Nederland, waarschijnlijk vanwege het niet ondersteunen van de 20Ghz bandbreedte in ons mooie ether wetgeving beleid.

Ik ben zo stom geweest om niet even wat mooie foto's te schieten, mocht ik de kans krijgen over een paar dagen weer in die winkel te komen dan maak ik wel wat fotos en filmpjes.

matane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zit even te lezen op de panasonic.nl site over de G15. Maar een aantal vragen kan ik daar niet vinden:

- Kan deze tv dmv DNLA ook MP3 afspelen?
- Is de IEC 62087 Ed.2 specificatie hetzelfde als Ci+?
- Gaat er via de optische audio uitgang DTS en Dolby 5.1 naar buiten (indien dit via de DVB-C doorgestuurd zou worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ametis
SnackMasterFlex schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:06:
Gisteren eindelijk de V10 (42/46/50 inch) en de Z-serie (50/54/60) in het echt gezien. Volgens mij heb ik de grotes van de Z-serie niet goed.

Was niet in Nederland dus word nog niet te blij. Beeld kwaliteit is voortreffelijk, ze hadden de G1/V10/Z naast-boven en onderelkaar staan in alle maten en ik kon daar geen verschil zien qua kleur/scherpte/contrast. De G10 of G15 kenden de winkelverkopers niet, alleen de G1 en ik weet niet waar die gelijk aan moet zijn.

Vond de Z serie in RL toch mooier dan ik verwacht had kijkende naar de internet foto's. Niet dat het wat uitmaakt want dat is toch al buiten mijn budget. De 50V10 kostte grof berekend 2200 euro en de 54Z kostte net geen 7000 euro. De draadloze unit voor de Z serie moest 4000 euro kosten, die hadden ze ook in de winkel staan. Maar die mag voorlopig nog niet verkocht worden in Nederland, waarschijnlijk vanwege het niet ondersteunen van de 20Ghz bandbreedte in ons mooie ether wetgeving beleid.

Ik ben zo stom geweest om niet even wat mooie foto's te schieten, mocht ik de kans krijgen over een paar dagen weer in die winkel te komen dan maak ik wel wat fotos en filmpjes.

matane
Dan ben ik wel benieuwd in welk land je dit allemaal hebt gezien.
Zover ik op het internet heb kunnen vinden komt er namelijk geen 46 inch V10, ook niet in de US of A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
PisPix schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:43:
Ik zit even te lezen op de panasonic.nl site over de G15. Maar een aantal vragen kan ik daar niet vinden:

- Kan deze tv dmv DNLA ook MP3 afspelen?
- Is de IEC 62087 Ed.2 specificatie hetzelfde als Ci+?
- Gaat er via de optische audio uitgang DTS en Dolby 5.1 naar buiten (indien dit via de DVB-C doorgestuurd zou worden)?
De tv zal inderdaad surround doorgeven wanneer dit via de dvb wordt doorgestuurd. Bij het afspelen via een extern apparaat zoals een dvd, wordt er naar stereo terug gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:16:
Wat voor extra pixel bedenkt ie er dan bij als het signaal 1080p is?
ook een 1080p bron geeft een daling in 'motion resolution' bij bewegingen (de pz8x serie gaf dan 900 beeldlijnen weer), de neopdp panelen, geven met ifc pro wel 1080 motion resolution. Ik denk dat de (marketing)pixels daar gecreëerd worden.

Maar geen nieuwe tussenframes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die redenering klopt niet. Het is niet zo dat de pixels in de bron verloren gaan omdat het beeld beweegt. Het signaal bevat immers die pixels gewoon wel, ze worden alleen om de een of andere reden niet weergegeven. De pixels hoeven er dus niet bijverzonnen te worden.

Denk toch dat de redenering van Ferrry34 klopt en dat ze het in hun markeringverhaal wat ongelukkig hebben omschreven. Het zou ook nergens op slaan om zo´n techniek nog steeds IFC te noemen als het ineens iets geheel anders is. In dat geval kun je namelijk gewoon weer lekker een term erin gooien, wat iedereen dan weer "moet" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ferry34 schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:08:
[...]

De tv zal inderdaad surround doorgeven wanneer dit via de dvb wordt doorgestuurd. Bij het afspelen via een extern apparaat zoals een dvd, wordt er naar stereo terug gegaan.
Externe apparaten zal ik allemaal op een A/V receiver aansluiten, het gaat me dus alleen om content die rechtstreeks vanaf de tv afgespeeld zal worden. Hoe zit dit eigenlijk met een film (bijvoorbeeld .mkv) die via DNLA afgespeeld wordt. Zal het audio signaal dan via de optische uitgang "passthrough" naar buiten gestuurd worden? Ik ga namelijk de speakers van de tv zelf niet/nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:34:
Die redenering klopt niet. Het is niet zo dat de pixels in de bron verloren gaan omdat het beeld beweegt. Het signaal bevat immers die pixels gewoon wel, ze worden alleen om de een of andere reden niet weergegeven. De pixels hoeven er dus niet bijverzonnen te worden.

Denk toch dat de redenering van Ferrry34 klopt en dat ze het in hun markeringverhaal wat ongelukkig hebben omschreven. Het zou ook nergens op slaan om zo´n techniek nog steeds IFC te noemen als het ineens iets geheel anders is. In dat geval kun je namelijk gewoon weer lekker een term erin gooien, wat iedereen dan weer "moet" hebben.
Het maakt mij uiteindelijk niet uit wie er gelijk heeft. En als het nergens op zou slaan: misschien slaat het gewoon wel nergens op. Het gaat er uiteindelijk wel om dat je bij het aanzetten van IFC geen home video effect/smooth effect creëert zoals eerder beschreven bij de PZ85/800. Wat wel is veranderd: bij het testen van de motion resolution geeft dit paneel inderdaad als een van de weinige 1080 lijnen weer als IFC aanstaat. Dit verschil zie je echter vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
De maten van de V-serie kloppen, die van de Z-serie zijn echter 46" en 54".
Wooohoooo, wordt die Z-serie zoooo duur!?!?! Da's wel jammer. Ik had gehoopt op een relatief kleine meerprijs om toch nog een maatje groter dan 50" te kunnen bemachtigen. Of is de Z-serie ook te krijgen zonder die dure draadloze unit?

[ Voor 94% gewijzigd door -Moondust- op 20-04-2009 15:01 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.