Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:37
StanTheMan schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:14:
[...]

Het maakt mij uiteindelijk niet uit wie er gelijk heeft. En als het nergens op zou slaan: misschien slaat het gewoon wel nergens op. Het gaat er uiteindelijk wel om dat je bij het aanzetten van IFC geen home video effect/smooth effect creëert zoals eerder beschreven bij de PZ85/800. Wat wel is veranderd: bij het testen van de motion resolution geeft dit paneel inderdaad als een van de weinige 1080 lijnen weer als IFC aanstaat. Dit verschil zie je echter vrijwel niet.
De omschrijving van de "600Hz Sub-Field Drive Intelligent Frame Creation Pro" techniek mag dan misschien niet duidelijk zijn, het beoogde resultaat is dat volgens mij wel. Zie hiervoor onderstaande plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/us/product/img/share/hpq01_image01.jpg

Hieruit concudeer ik dat de techniek de bewegingsonscherpte die aanwezig is in de bron (tenminste deels) elimineert. Als dit inderdaad zo goed werkt als wordt beweerd, dan zou het een zeer welkome techniek zijn denk ik.

Om de beperking van 24p bij met name pans (langzame tot middelsnelle camerabewegingen) tegen te gaan is er de "24p Smooth Film" techniek welke ingebakken wordt in de V- en Z-serie. Aangezien ik het niet perfect vloeiend lopen van het beeld (als gevolg van slechts 24 frames per sec) soms best als irritant ervaar, heb ik goede hoop dat deze techniek mij daarvan af helpt. Dat is me in ieder geval meer waard dan nog iets betere zwaartwaardes van de Kuro. Het is wat dit betreft wachten op de eerste reviews van de V-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben ondertussen ook aan het orienteren op een 42 inch panasonic.

Zit om te beginnen met de afweging full-hd/hd-ready. Hoofd zegt hd-ready, hart zegt full-hd.

Daarnaast natuurlijk nog het verschil tussen de 2008 en 2009 modellen. Vind de uitlopende modellen prijstechnisch nog niet echt interessant, maar daar zullen ongetwijfeld wat mooie aanbiedingen voor langskomen.
Zojuist bij de mediamarkt een 42px80 bekeken voor 688 euro, nieuw in doos. Beetje te prijzig nog, in die range is fullhd ook binnen handbereik.

Overigens; wat hebben ze er een onoverzichtelijke line-up van gemaakt dit jaar zeg... Al die verschillende typen zijn amper logisch uit elkaar te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Hier nog een stukje uit een review over de 600Hz Sub-Field Drive Intelligent Frame Creation Pro techniek. Bron: klik hier
Sub-Field technology adds an extra step to the process. Sub-field drive is the method used to display (or 'flash') the individual image elements (dots) on a plasma panel, 600 times per second (600Hz) in the case of the G10. Panasonic are actually employing some clever technology to 'interpolate' this extra data. The number of frames displayed per second in the case of Sub-Field technology has not actually increased to 600, which is a little confusing.

Whatever the ins and out of Sub-Field technology, the process has the potential at least to produce significantly improved rendering of pictures and in particular a much smoother image.
Kortom, een vloeiender beeld. Ik ben benieuwd in hoeverre dit leidt tot een significant betere kijkbeleving dan die van een 9G Kuro. Want uiteindelijk draait het allemaal om de kijkbeleving!

[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 20-04-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:01
StanTheMan schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:14:
[...]

Het maakt mij uiteindelijk niet uit wie er gelijk heeft. En als het nergens op zou slaan: misschien slaat het gewoon wel nergens op. Het gaat er uiteindelijk wel om dat je bij het aanzetten van IFC geen home video effect/smooth effect creëert zoals eerder beschreven bij de PZ85/800. Wat wel is veranderd: bij het testen van de motion resolution geeft dit paneel inderdaad als een van de weinige 1080 lijnen weer als IFC aanstaat. Dit verschil zie je echter vrijwel niet.
Mij maakt het ook niet uit wie er gelijk heeft (als ik het maar ben ;) ), maar juist voor dìt soort dingen zou het handig zijn als er iemand van Panasonic nl mee zou doen in dit forum. Die zou dan kunnen vertellen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze mogen gaan afkomen met revieuws van de V reeks zenneh.
Panasonic had er al lang enkele mogen ten dienste stellen van die sites die zon toestellen testen.
Weet er toevallig iemand een forum over home cinema?Zit nog met enkele vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfritzen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26
En wederom een belangrijke review, wordt hier als referentie model betiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:30:
www.htforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:21:
[...]

De omschrijving van de "600Hz Sub-Field Drive Intelligent Frame Creation Pro" techniek mag dan misschien niet duidelijk zijn, het beoogde resultaat is dat volgens mij wel. Zie hiervoor onderstaande plaatjes.

[afbeelding]
Deze plaatjes werden ook gebruikt ter illustratie van de meerwaarde van een full hd tegen een hd ready dus zeker niet betrouwbaar slecht gematigd illustratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Weet iemand hoe het zit met de 46G10? Op de TS staat hij wel in het plaatje, maar in de pricewatch kan ik hem niet terugvinden. Komt die nog wel?

Ik vind de meerwaarde van G15 boven G10 namelijk vrij minimaal, besteed het geld zelf dan liever aan een grotere formaat :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 20-04-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Bosmonster schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:51:
Weet iemand hoe het zit met de 46G10? Op de TS staat hij wel in het plaatje, maar in de pricewatch kan ik hem niet terugvinden. Komt die nog wel?

Ik vind de meerwaarde van G15 boven G10 namelijk vrij minimaal, besteed het geld zelf dan liever aan een grotere formaat :)
de 46g10 http://www.kieskeurig.nl/...nasonic/tx-p46g10/326694/

ik heb het vermoeden dat je de 46 V 10 bedoeld?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Nee, hij zegt letterlijk dat in de pricewatch op tweakers de 46G10 ontbreekt. Correcte constatering, liep er ook tegenaan afgelopen weekend.

[ Voor 35% gewijzigd door morpheus op 20-04-2009 17:23 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

morpheus schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:23:
[...]

Nee, hij zegt letterlijk dat in de pricewatch op tweakers de 46G10 ontbreekt. Correcte constatering, liep er ook tegenaan afgelopen weekend.
Ow, okeej, ik had het zo nog niet gelezen :X

ps. ik mis zelf de 46v10...komt die eigenlijk op de NL'se markt?

[ Voor 10% gewijzigd door phemelrijk op 20-04-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah hij bestaat dus wel, maar blijkbaar geen pricewatchers die hem aanbieden (of in de PW hebben staan om een of andere reden).

Prijsverschil vind ik wel redelijk groot overigens voor 4" extra. De 42" is al groter dan de 'normale' 40" natuurlijk.

Wat zijn de grote voordelen van de V10 boven de G10 trouwens? Vind jij dat de behoorlijke enorme meerprijs waard?

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 20-04-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Bosmonster schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:43:
[...]

Ah hij bestaat dus wel, maar blijkbaar geen pricewatchers die hem aanbieden (of in de PW hebben staan om een of andere reden).

Prijsverschil vind ik wel redelijk groot overigens voor 4" extra. De 42" is al groter dan de 'normale' 40" natuurlijk.

Wat zijn de grote voordelen van de V10 boven de G10 trouwens? Vind jij dat de behoorlijke enorme meerprijs waard?
Ik ben zelf idd ook van mening een grote g10 te halen en dan zoals eerder geschreven een calibratie later te doen, Maar..ik ben in afwachting van de 24p smooth, wat dat dat doet :). Dig.cin,colour is ook maar de vraag of dat HET is...Maar ik denk niet dat de verschillen levens groot zullen zijn dus denk dat het het geld niet echt waard zal zijn. Maar wie weet weten de reviews mij te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ben zelf benieuwd naar de 54 of 58 (?) inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeleken met mijn vorige scherm th-42pv70 (hd ready) en huidige 42g10, zijn er qua beeld duidelijke verbeteringen:

1 - toen ik de th-42pv70 kocht was ik van mening dat full hd niet veel zou uitmaken, nu ik een blu ray speler heb en het op beide schermen in actie te hebben gezien kan ik daar op terug komen. hd ready en full hd maken zeker wel verschil uit (voor mij persoonlijk iig).

2 - judder, op mijn oude scherm schokte bij horizontale bewegingen het beeld behoorlijk. Dankzij de 24p ondersteuning v.d. G10 (IFC) is het een stuk beter geworden (gelukkig geen home video smoothness, zo wil ik persoonlijk een film niet zien). Ik ben zelf gevoelig voor judder en zie het snel, andere mensen die hebben meegekeken zien het weer niet.

3 - zwartwaarde, is op de G10 zichtbaar verbeterd, is ook door meekijkers opgemerkt.

4 - 1080p motion resolution, bij bewegende beelden is de bewegingsresolutie merkbaar verbeterd op de G10. Het is nog niet 100% perfect, maar zeker een merkbare verbetering wat het kijkplezier ten goed komt.

Ik heb deze punten even genoteerd voor eventuele lezers die nog met wat twijfels zitten, zijn er nog meer vragen dan hoor/zie ik het wel verschijnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kitzlover schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:38:
Enige vreemde aan de review vind ik dat ze bij het vergelijk met de Pioneer er geen rekening mee houden dat de Pioneer tegenwoordig minder dan EUR 2000 kost en het prijsverschil dus niet zo groot is. De Pioneer PDP-LX5090 is denk ik dus wel degelijk het overwegen waard, ook als je kijkt naar prijs/kwaliteit. De prijs is natuurlijk iets hoger, maar het beeld ook beter en het ontwerp (in mijn ogen) ook. Bij de prijs van de Pioneer moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat er geen speakers bijzitten. Er is best een groep mensen die dat niet erg vindt, omdat ze hem toch via HT aansluiten, maar er zijn ook mensen die het wel belangrijk vinden en dan is het prijsverschil wel een stuk groter. Ergo: het hangt af van de omstandigheden van het geval :P

[ Voor 28% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-04-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pioneer is altijd een overwegen waard :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
-Moondust- schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:51:
[...]

De maten van de V-serie kloppen, die van de Z-serie zijn echter 46" en 54".

[...]

Wooohoooo, wordt die Z-serie zoooo duur!?!?! Da's wel jammer. Ik had gehoopt op een relatief kleine meerprijs om toch nog een maatje groter dan 50" te kunnen bemachtigen. Of is de Z-serie ook te krijgen zonder die dure draadloze unit?
Dit zijn de prijzen voor deze tv's in Japan. Ik had niet het idee dat de prijzen voor televisie's hier (Nagoya) echt goedkoper danwel lager zijn vergeleken met Nederland. Heb wel maar één winkel als referentiepunt.

Ik weet trouwens niet of de Z-serie automatisch de draadloze unit bevat of dat die los mee geleverd wordt bij het 4000 € kostende transceiver station. Dus prijs verschillen zou ik niet weten.

De Z-serie was net 1 week uit in Japan volgens de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:05:
[...]

Enige vreemde aan de review vind ik dat ze bij het vergelijk met de Pioneer er geen rekening mee houden dat de Pioneer tegenwoordig minder dan EUR 2000 kost en het prijsverschil dus niet zo groot is.
Het prijsverschil is alsnog bijna 500 euro. krap 2000 voor de pioneer en iets over de 1500 voor de Panasonic. Dat is 30% duurder... Het is eerder te overwegen om nu voor de pioneer te kiezen, maar Panasonic houdt IMO nog steeds de prijs/kwaliteit bokaal in handen :).

http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/280144/#prijzen
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/326689/#prijzen

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 20-04-2009 18:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kitzlover schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:38:
Ik ben zeer slecht in duits,kan het nu zijn dat ik begrepen heb dat die Pioneer nog altijd als de(weliswaar met minder grote voorsprong)beste beschouwd word??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
En er zit ook geen voet bij de pioneer, nog eens 200euro.. Luidspreker is al genoemd. Los van het feit of je die erbij wil....

[ Voor 88% gewijzigd door StanTheMan op 20-04-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

StanTheMan schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:37:
(los van het feit of je ze wel of niet erbij wil): er zit geen voet of luidspreker bij de pioneer voor die prijs, dus het prijsverschil is eigenlijk nog groter (voet en luidspreker 3 à 400 euro?)
Mjah boeiend als je hem ophangt en aansluit op een fatsoenlijke audio-set. Persoonlijk vind ik het wel prettig dat ze ze zonder die meuk leveren. Zouden andere merken ook moeten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 20-04-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

JvS schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:16:
[...]
Het prijsverschil is alsnog bijna 500 euro. krap 2000 voor de pioneer en iets over de 1500 voor de Panasonic. Dat is 30% duurder... Het is eerder te overwegen om nu voor de pioneer te kiezen, maar Panasonic houdt IMO nog steeds de prijs/kwaliteit bokaal in handen :).

http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/280144/#prijzen
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/326689/#prijzen
Even disclaimer: ben zelf geen verkoper van Pioneer ;)

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf de afweging maken tussen bepaalde tv´s en wat ze dingen waard vinden. Kan me alleen voorstellen dat er mensen zullen zijn die gaan twijfelen tussen de Pioneer en de Panasonic en dan mag je best meenemen dat de Pioneers niet meer zo "bizar" duur zijn als eerst, namelijk EUR 1993,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de 50V10 gaan met panasonic sc bt 200 sound systeem,ofwelvoor de lx5090 met soundsysteem(maar weet nog niet hetwelke om te combineren met de pio).
Budget is ongeveer 3000 euro.Pfft nooit gedacht da kiezen zo zwaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Laatst online: 14-02-2014
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:30:
ze mogen gaan afkomen met revieuws van de V reeks zenneh.
Panasonic had er al lang enkele mogen ten dienste stellen van die sites die zon toestellen testen.
Die reviews verwacht ik eerlijk gezegd niet voor de 2de of 3de week van mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik ga er ook nog altijd vanuit dat een Pioneer superieur is aan eender welke Panasonic Plasma. Alleen moet ik ook een voet hebben en heb ik geen losse boxen. M.a.w. dan wordt een Pioneer veel te duur en een onverantwoorde aankoop hier. :)
Een Ferrari/Lamborghini/BMW 7 reeks is ook beter dan een BMW 3 reeks, maar je moet ergens een grens trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe,ben toevallig autohandelaar en uw bewering gaat niet op hoor,ferrari en lamborghini en de 7 reeks zijn vodden wat betreft kwaliteit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:59:
hehe,ben toevallig autohandelaar en uw bewering gaat niet op hoor,ferrari en lamborghini en de 7 reeks zijn vodden wat betreft kwaliteit!!
Tegenover een BMW 3 reeks? Dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen,ik verkoop er tientallen per jaar(7 en 3 reeksen)en zie goed genoeg dewelke telkens weer binnenkomen voor garantiegevallen,en das niet bij mij alleen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:59:
Ik had het dan ook over de "rij-ervaring" i.p.v. bouwkwaliteit (anders had ik er wel een Toyota tussen gezet). Voor zover auto's te vergelijken zijn met TVs natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das een zeer sterk antwoord van u!-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:53:
Ik ga voor de 50V10 gaan met panasonic sc bt 200 sound systeem,ofwelvoor de lx5090 met soundsysteem(maar weet nog niet hetwelke om te combineren met de pio).
Budget is ongeveer 3000 euro.Pfft nooit gedacht da kiezen zo zwaar zou zijn.
Ondanks dat er nog geen reviews uit zijn lijkt me die keuze niet zo heel moeilijk.
Als ik de prijzen van de 50V10 (welke ik ook al maanden op het oog heb) zie en afzet tegen de huidige Pio 5090, dan kies ik voor de Pioneer. De techniek die Pioneer in huis heeft (had?) hebben ze bij Panasonic nog niet in de TV's zitten. Beeldbuis kan allemaal wel hetzelfde zijn, maar het is de aansturing die het verschil maakt. Daarnaast hoef ik er geen speakers bij (persoonlijk) en vind ik het design ook aanzienlijk mooier van de Pioneer (ook weer persoonlijk :) ) en is Pioneer altijd nog beter geweest dan Panasonic, dus moet er wel heel wat gebeuren wil dat nu (al) anders zijn.
Energieverbruik zal een pluspunt worden (hopelijk) voor de Panasonic.

En een G10 vergelijken met een Pioneer LX-5090?? Dat lijkt me appels met peren vergelijken.
De V10 komt dan aanzienlijk dichter in de buurt, en die kost bijna net zoveel als een Pioneer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah,ik volg je volledig,maar je weet nooit he dat de V10 zo'n knaller gaat worden-)
De pioneer zou 30000:1 contrast hebben,klopt dit?Dan is het wel raar dat die toch nog beter speelt dan de nieuwe panasonic's die 40000:1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:11:
Tjah,ik volg je volledig,maar je weet nooit he dat de V10 zo'n knaller gaat worden-)
De pioneer zou 30000:1 contrast hebben,klopt dit?Dan is het wel raar dat die toch nog beter speelt dan de nieuwe panasonic's die 40000:1 hebben.
contrast zegt niet alles over beeldkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
phemelrijk schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:29:
[...]

Ow, okeej, ik had het zo nog niet gelezen :X

ps. ik mis zelf de 46v10...komt die eigenlijk op de NL'se markt?
Volgens wat iemand eerder schreef, ja. Echter is dit de eerste keer dat ik iets hoor over een 46v10. Ook op de panasonic site waar de verder G10 en G15 in 46" evenals 42" en 50" V10 te vinden is, geen 46v10 te vinden. Wat te denken geeft dat deze inderdaad op korte termijn niet beschikbaar lijkt te zijn.
SnackMasterFlex schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:06:
Gisteren eindelijk de V10 (42/46/50 inch) en de Z-serie (50/54/60) in het echt gezien. Volgens mij heb ik de grotes van de Z-serie niet goed.

Was niet in Nederland dus word nog niet te blij. Beeld kwaliteit is voortreffelijk, ze hadden de G1/V10/Z naast-boven en onderelkaar staan in alle maten en ik kon daar geen verschil zien qua kleur/scherpte/contrast. De G10 of G15 kenden de winkelverkopers niet, alleen de G1 en ik weet niet waar die gelijk aan moet zijn.

Vond de Z serie in RL toch mooier dan ik verwacht had kijkende naar de internet foto's. Niet dat het wat uitmaakt want dat is toch al buiten mijn budget. De 50V10 kostte grof berekend 2200 euro en de 54Z kostte net geen 7000 euro. De draadloze unit voor de Z serie moest 4000 euro kosten, die hadden ze ook in de winkel staan. Maar die mag voorlopig nog niet verkocht worden in Nederland, waarschijnlijk vanwege het niet ondersteunen van de 20Ghz bandbreedte in ons mooie ether wetgeving beleid.

Ik ben zo stom geweest om niet even wat mooie foto's te schieten, mocht ik de kans krijgen over een paar dagen weer in die winkel te komen dan maak ik wel wat fotos en filmpjes.

matane

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oscar Mopperkont schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:53:
[...]

Even disclaimer: ben zelf geen verkoper van Pioneer ;)

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf de afweging maken tussen bepaalde tv´s en wat ze dingen waard vinden. Kan me alleen voorstellen dat er mensen zullen zijn die gaan twijfelen tussen de Pioneer en de Panasonic en dan mag je best meenemen dat de Pioneers niet meer zo "bizar" duur zijn als eerst, namelijk EUR 1993,-.
Yep, dat kan ik me ook voorstellen. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dat voor 3000 euro doen. :) Nu kan ik het me nog beter voorstellen dus, al hoor ik zelf niet bij die club ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ferry34 schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:00:
Ben zelf benieuwd naar de 54 of 58 (?) inch.
58" voor de 2009 modellen heb ik niet gezien. Ik ben ook op zoek anar 50"+ modellen, maar de enige is een peperdure Z1 van 54". Het lijkt erop dat de betaalbare Panasonics maar tot 50" gaan dit jaar. Zal wel komen door tegenvallende verkoopcijfers van de 58" en 65" van de 2008 modellen. Boven de 50" gaat de prijs ook wel erg hard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
-Leon- schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:01:
[...]

Ondanks dat er nog geen reviews uit zijn lijkt me die keuze niet zo heel moeilijk.
Als ik de prijzen van de 50V10 (welke ik ook al maanden op het oog heb) zie en afzet tegen de huidige Pio 5090, dan kies ik voor de Pioneer. De techniek die Pioneer in huis heeft (had?) hebben ze bij Panasonic nog niet in de TV's zitten. Beeldbuis kan allemaal wel hetzelfde zijn, maar het is de aansturing die het verschil maakt. Daarnaast hoef ik er geen speakers bij (persoonlijk) en vind ik het design ook aanzienlijk mooier van de Pioneer (ook weer persoonlijk :) ) en is Pioneer altijd nog beter geweest dan Panasonic, dus moet er wel heel wat gebeuren wil dat nu (al) anders zijn.
Energieverbruik zal een pluspunt worden (hopelijk) voor de Panasonic.
t dan aanzienlijk dichter in de buurt, en die kost bijna net zoveel als een Pioneer.....
De Panasonic V-serie kan op andere fronten ook interessanter zijn dan de Pioneer. Ik ben b.v. erg benieuwd naar de 24p Smooth Film functionaliteit. Als het beeld soepeler/vloeiender dan enkel de native weergave van 24p door de Pioneer, kan ik weleens voor een Panny kiezen. Vloeiender beeld gaat wat mij betreft boven een klein verschil in zwartwaarde.

BTW, las ik niet ergens dat het detailniveau in donkere scenes bij Panasonic beter was dan bij Pioneer? In dat geval lijkt het erop dat het diepe zwart van de Pio ten koste gaat van schaduwdetail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo... Twas even knutselen ivm de kast, maar m'n 42x10 staat!

Ging voor een 42px80, maar ze kwamen er -na betaling- achter dat die niet meer -in doos- op voorraad was...

Na veel onderhandel mocht ik uiteindelijk de 42x10 voor 720 hebben, wat opzich een mooie prijs is...

Enige irritante is de werking van de lichtsensor... Hij maakt het wel heel erg donker in een schemerige kamer...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 21-04-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
-Moondust- schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:44:
[...]

58" voor de 2009 modellen heb ik niet gezien. Ik ben ook op zoek anar 50"+ modellen, maar de enige is een peperdure Z1 van 54". Het lijkt erop dat de betaalbare Panasonics maar tot 50" gaan dit jaar. Zal wel komen door tegenvallende verkoopcijfers van de 58" en 65" van de 2008 modellen. Boven de 50" gaat de prijs ook wel erg hard omhoog.
Er komt wel een 58" en 65" versie van de V10. Zie hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Moondust- schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:50:
Als het beeld soepeler/vloeiender dan enkel de native weergave van 24p door de Pioneer
Pioneer heeft PureCinema dus kan meer dan enkel het native weergeven van 24p. Weet trouwens niet wat beter is, maar volgens mij zijn ze in de reviews van de Pana´s positief over dat IFC (pro) en over PureCinema wordt niet echt gesproken in de Pioneer reviews dacht ik. Mijn onderbuik zegt dus dat als je een functie wil waarbij er extra frames worden gecreëerd voor een vloeiende weergave dat je dan voor Pana moet gaan.

(heb het trouwens eens in de mode gezet waarbij er extra beeldjes worden gecreëerd, maar ik zie niet echt verschil. Het beeld is volgens mij niet ineens veel vloeiender, maar het wordt ook niet "videocamera"-achtig. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te testen, want ik zie heel veel effecten niet waar anderen wel last van hebben. Het niet vloeiend zijn van 24p zie ik bv alleen als ik dichtbij zit en phosphortrailing ben ik gelukkig ook niet gevoelig voor.)

[ Voor 102% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-04-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

-Moondust- schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:44:
[...]

Ik zit zelf ook met dat probleem. Dus ik ga voor een Samsung 58". Het is alleen nog even tot (eind?) mei wachten tot de nieuwe reeks op de markt komt. De nieuwe B8 reeks kan zich zeker qua opties meten met de V10 van Panasonic, maar dan ook op 58". Of ze ook qua beeld vergelijkbaar zijn... wie zal het zeggen. De Samsungs staan in ieder geval goed bekend om hun accurate kleuren.

Zie hier voor info over de nieuwe Samsung reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een offtopic gewauwel over pioneer en samsung daarvoor heb je een ander forum toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:05:
Wat een offtopic gewauwel over pioneer en samsung daarvoor heb je een ander forum toch?
Want? Ik neem aan dat er enigszins vergeleken wordt bij het aanschaffen van een nieuwe televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 07:41:
[...]

Pioneer heeft PureCinema dus kan meer dan enkel het native weergeven van 24p. Weet trouwens niet wat beter is.
Ik volg al een tijd het Pioneer forum en het is echt een hele klus om bij een Pioneer het beeld vloeiend te krijgen bij de 5090. Edit: bij 24p content.

Moeilijk om te kiezen? Nee hoor, je moet de toestellen gewoon testen. Dan weet je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:14:
Zo... Twas even knutselen ivm de kast, maar m'n 42x10 staat!

Ging voor een 42px80, maar ze kwamen er -na betaling- achter dat die niet meer -in doos- op voorraad was...

Na veel onderhandel mocht ik uiteindelijk de 42x10 voor 720 hebben, wat opzich een mooie prijs is...

Enige irritante is de werking van de lichtsensor... Hij maakt het wel heel erg donker in een schemerige kamer...
Ik ben jaloers, jouwe staat al mijne moet nog omhoog! Gisteren ook de p42x10 besteld en vanochtend om 8:00 stonden ze voor de deur.
Doos in de gang neergezet, wat een ding zo groot!

Over die sensor, kun je vast wel uitzetten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, probleem is, ik heb een Ikea stolmen kast...

Is al een crime om in elkaar te zetten voor de eerste keer, maar kasten etc verhogen/verlagen als je geen zin hebt om alles los te halen is helemaal een uitdaging...

Gisteren dus maar een paar uur met de autokrik gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
CobraX schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:29:
[...]

Er komt wel een 58" en 65" versie van de V10. Zie hier en hier.
Ahhh, dat is erg interessant. Op de mij bekende sites wordt met geen woord gerept over deze modellen. Op AVforums stond dat ze in aug/sept verwacht worden. Voor ons dus waarschijnlijk ergens in het najaar. Daar wil ik best nog wel even op wachten. ben benieuwd hoe ze die gaan prijzen. Een 60" Pioneer is al te krijgen voor 3800 euro incl. muurbeugel.

[ Voor 31% gewijzigd door -Moondust- op 21-04-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 07:41:
[...]

Pioneer heeft PureCinema dus kan meer dan enkel het native weergeven van 24p. Weet trouwens niet wat beter is, maar volgens mij zijn ze in de reviews van de Pana´s positief over dat IFC (pro) en over PureCinema wordt niet echt gesproken in de Pioneer reviews dacht ik. Mijn onderbuik zegt dus dat als je een functie wil waarbij er extra frames worden gecreëerd voor een vloeiende weergave dat je dan voor Pana moet gaan.

(heb het trouwens eens in de mode gezet waarbij er extra beeldjes worden gecreëerd, maar ik zie niet echt verschil. Het beeld is volgens mij niet ineens veel vloeiender, maar het wordt ook niet "videocamera"-achtig. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te testen, want ik zie heel veel effecten niet waar anderen wel last van hebben. Het niet vloeiend zijn van 24p zie ik bv alleen als ik dichtbij zit en phosphortrailing ben ik gelukkig ook niet gevoelig voor.)
Het gaat mij puur en alleen om eliminatie van bewegingsonscherpte (bij snelle camerabewegingen) en een vloeiend lopend beeld. Om te testen hoe vloeiend het beeld loopt heb je een 1080p/24p film nodig met daarin langzame en middelsnelle pans. Dat zijn doorgaans horizontale camerabewegingen (die een landschap verkennen) of b.v. de verticale camerabeweging in de intro van elke Dreamworks film (waarbij je door die wolken gaat en bij het logo uitkomt). Bij dergelijke bewegingen zie je objecten zich regelmatig maar toch schokkerig over het beeld verplaatsen. Het is dus geen onregelmatig schokken zoals bij judder, maar gewoon een beperking van 24p. Kortom, je kan op die momenten zien dat het achter elkaar gemonteerde frames zijn. Als er een techniek is die dergelijke camerabewegingen vloeiender kan weergeven ben ik helemaal verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Boushh schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:50:
[...]

Ik zit zelf ook met dat probleem. Dus ik ga voor een Samsung 58". Het is alleen nog even tot (eind?) mei wachten tot de nieuwe reeks op de markt komt. De nieuwe B8 reeks kan zich zeker qua opties meten met de V10 van Panasonic, maar dan ook op 58". Of ze ook qua beeld vergelijkbaar zijn... wie zal het zeggen. De Samsungs staan in ieder geval goed bekend om hun accurate kleuren.

Zie hier voor info over de nieuwe Samsung reeks.
Ik heb aardig wat gelezen over plasma's en daaruit komt telkens weer naar voren dat er 2 toppers zijn, Pioneer op 1 en Panasonic op 2. Samsung (en b.v. ook LG) lijkt toch meer op de massa gericht te zijn, dus kwantiteit i.p.v. kwaliteit. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ik heb het vermoeden dat Samsung met zijn nieuwe lijn de Panasonic niet gaan evenaren, laat staan overtreffen. Daarbij doel ik vooral op blacklevel. Maar ik hou het wel even in de gaten. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ferry34 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:00:
[...]

Ik volg al een tijd het Pioneer forum en het is echt een hele klus om bij een Pioneer het beeld vloeiend te krijgen bij de 5090.
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de vloeiendheid van het beeld ingebakken zit in de techniek en je daar als gebruiker niets aan kan tunen. Blijkbaar is die veronderstelling onjuist. Kan je wat toelichten op welke manieren je op b.v. een Kuro de vloeiendheid kan beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 07:33
-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:22:
[...]
Kan je wat toelichten op welke manieren je op b.v. een Kuro de vloeiendheid kan beinvloeden?
PureCinema op Smooth (Vloeiend) zetten bijv. Eergisteren The Wrestler zitten kijken en helemaal in het begin heb je dan een zeer lange horizontale pan. Zag er op "normale" 24p-stand niet uit, vanwege het lage aantal frames per seconde. Geen judder dus (de Kuro gaat automatisch naar 72Hz met 24p-content) maar gewoon lack of info, wat jij dus ook al eerder zei.

Irriteerde me er toch mateloos aan dus PureCinema maar op Smooth gezet en de pan was zo vloeiend als het maar kon zijn. Mét echter uiteraard ook de bijbehorende artefacts... Perfect is deze stand dan ook zeker niet, integendeel. De meeste mensen vinden dit dus de onnatuurlijke home-cinemalook. Ik ben dat echter helemaal gewend van de Philips Natural Motion die de CRT had dus stoor me daar niet aan.

Ik vind persoonlijk 24p-weergave van een Panasonic (zonder IFC) mooier (vloeiender) dan hoe de Pioneer het doet. Ze in een winkel naast elkaar eens vergelijken kan dan ook zeker geen kwaad. Het algehele beeld van de Pioneer vond ik echter mooier (zwartwaarde, kleuren) en ook het scherm op zich dus heb toch voor de Kuro gekozen. Wellicht dat de nieuwe Panasonic's op dit gebied ook weer stukken beter zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de vloeiendheid van het beeld ingebakken zit in de techniek en je daar als gebruiker niets aan kan tunen. Blijkbaar is die veronderstelling onjuist. Kan je wat toelichten op welke manieren je op b.v. een Kuro de vloeiendheid kan beinvloeden?
Ik was wat onvolledig, maar ik doelde op het vloeiend weergeven van 24p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:31:
[...]

PureCinema op Smooth (Vloeiend) zetten bijv. Eergisteren The Wrestler zitten kijken en helemaal in het begin heb je dan een zeer lange horizontale pan. Zag er op "normale" 24p-stand niet uit, vanwege het lage aantal frames per seconde. Geen judder dus (de Kuro gaat automatisch naar 72Hz met 24p-content) maar gewoon lack of info, wat jij dus ook al eerder zei.

Irriteerde me er toch mateloos aan dus PureCinema maar op Smooth gezet en de pan was zo vloeiend als het maar kon zijn. Mét echter uiteraard ook de bijbehorende artefacts... Perfect is deze stand dan ook zeker niet, integendeel. De meeste mensen vinden dit dus de onnatuurlijke home-cinemalook. Ik ben dat echter helemaal gewend van de Philips Natural Motion die de CRT had dus stoor me daar niet aan.

Ik vind persoonlijk 24p-weergave van een Panasonic (zonder IFC) mooier (vloeiender) dan hoe de Pioneer het doet. Ze in een winkel naast elkaar eens vergelijken kan dan ook zeker geen kwaad. Het algehele beeld van de Pioneer vond ik echter mooier (zwartwaarde, kleuren) en ook het scherm op zich dus heb toch voor de Kuro gekozen. Wellicht dat de nieuwe Panasonic's op dit gebied ook weer stukken beter zijn.
Helder verhaal. Ik heb ook de indruk gekregen dat Panasonic een vloeiender beeld creëert dan de Pioneer. Aangezien ik erg gevoelig ben voor een niet vloeiend lopend beeld, ben ik geneigd Panasonic te verkiezen boven Pioneer. Dat ik wat inlever op blacklevel en kleuren is dan niet anders. Daarnaast ga ik ook gamen op de plasma. Panasonic heeft daar een aparte modus voor die de video delay terugbrengt tot 2ms, gelijk aan de beste TFT-flatscreens. Uit ervaring weet ik dat er bij games niets irritanter is dan een merkbare vertraging tussen de bewegingen die je maakt en met moment waarop je ze waarneemt. Wat dat betreft telt elke ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:31:
[...]

Irriteerde me er toch mateloos aan dus PureCinema maar op Smooth gezet en de pan was zo vloeiend als het maar kon zijn. Mét echter uiteraard ook de bijbehorende artefacts...
Heb je toevallig plaatjes van en/of links m.b.t. deze artefacts, zodat ik me er een voorstelling bij kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:43:
[...]
Heb je toevallig plaatjes van en/of links m.b.t. deze artefacts, zodat ik me er een voorstelling bij kan maken?
Hmmm, dan zou ik met de camera heeeel snel moeten zijn, of gewoon 1000 foto's maken en kijken of het op eentje te zien is ;) Het is ook heel makkelijk te omschrijven hoor. Stel je hebt een langzame pan met bijv. een reclamebord. Op dat bord staat dan tekst. Het scrollen gaat heel mooi soepel tot de electronica even in de war is. Dan zie de tekst "opbreken". Dat bijv. het bovenste gedeelte van een letter smooth doorbeweegt maar het onderste gedeelte in pixels opbreekt. Dat duurt niet lang maar is wel zichtbaar. Na een tiende seconde is het weer in orde, om dan weer na een tijdje verkeerd te gaan.

Het is ook heel erg afhankelijk van de "snelheid" van de pan. Als die "ongunstig" is voor de Smooth stand maakt het het alleen maar erger. Een beurs-scroller bijvoorbeeld. Die ziet er dan constant verkeerd uit. Enige tv die ik dat soort dingen tot nu toe goed heb zien doen is wederom Philips met hun Natural Motion HD. Zal er best fake uitzien maar daar is alles zó vloeiend, helemaal zoals ik het fijn vind. Helaas maken ze alleen maar LCD's dus dat was geen optie.

Een perfect algoritme zal er niet zijn maar ik weet 100% zeker dat jij je aan de Pioneer mateloos gaat irriteren (Smooth/Vloeiend komt ook in geen enkele review er goed uit). Niet doen dus. Gewoon een nieuwe Panasonic halen is het advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:03:
[...]

Stel je hebt een langzame pan met bijv. een reclamebord. Op dat bord staat dan tekst. Het scrollen gaat heel mooi soepel tot de electronica even in de war is. Dan zie de tekst "opbreken". Dat bijv. het bovenste gedeelte van een letter smooth doorbeweegt maar het onderste gedeelte in pixels opbreekt. Dat duurt niet lang maar is wel zichtbaar. Na een tiende seconde is het weer in orde, om dan weer na een tijdje verkeerd te gaan.

Het is ook heel erg afhankelijk van de "snelheid" van de pan. Als die "ongunstig" is voor de Smooth stand maakt het het alleen maar erger. Een beurs-scroller bijvoorbeeld. Die ziet er dan constant verkeerd uit. Enige tv die ik dat soort dingen tot nu toe goed heb zien doen is wederom Philips met hun Natural Motion HD. Zal er best fake uitzien maar daar is alles zó vloeiend, helemaal zoals ik het fijn vind. Helaas maken ze alleen maar LCD's dus dat was geen optie.

Een perfect algoritme zal er niet zijn maar ik weet 100% zeker dat jij je aan de Pioneer mateloos gaat irriteren (Smooth/Vloeiend komt ook in geen enkele review er goed uit). Niet doen dus. Gewoon een nieuwe Panasonic halen is het advies ;)
Ah, lijkt dus op tearing als ik je goed begrijp. Daar erger ik me helemaal kapot aan. Verpest echt mijn kijkervaring. Dan nog liever de natuurlijke beperking van 24p. Maar goed, zoals gezegd heb ik goede hoop dat Panasonic zonder concessies de beperkingen van 24p wat kan verminderen. Mits in relatie tot de Pio betaalbaar mik ik op het 58" model, dan ga ik er t.o.v. mijn projector nu maar 2" op achteruit. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat jij omschrijft, klinkt als 'tearing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:18:
[...]
Ah, lijkt dus op tearing als ik je goed begrijp. Daar erger ik me helemaal kapot aan. Verpest echt mijn kijkervaring. Dan nog liever de natuurlijke beperking van 24p
Yes, daar lijkt het inderdaad vaak op. Dacht even een voorbeeld te geven en dus net thuis 1GB foto's zitten klikken, op nul is te zien wat ik bedoelde. Had ook een filmpje met en zonder smooth gemaakt, toen ik me opeens besefte dat de camera ook 24 beelden per seconde opnam, hahaha 8)7

Zó erg is het dus allemaal ook weer niet, de Panasonic's blijven het echter beter (lees: anders... op zich is 24p op 72Hz natuurlijk "goed") doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 10:36
Nou heb net de monteur thuis gehad voor een garantiereparatie voor mijn 42G10.
Zoals ik eerder zei komt er een lichte hoogfrequente piep uit het apparaat (vooral bij lichte beelden) en wilde ik dat daar wat aan gedaan werd.

Monteur vertelde me echter dat dit 'normaal' is en niet te verhelpen, hij heeft de trafokernen die het veroorzaken ingespoten met plasticspray om het wellicht nog iets te laten dempen maar dat hielp denk ik niet echt veel.

Jammer, ik hoor het eigenlijk elke keer dat ik mijn tv aanzet.
Heb wel een zeer goed gehoor en zulke dingen vallen me altijd op dus wellicht ligt het ook een beetje aan mij.

Kan me iig niet voorstellen dat ik de enige ben die hier toch een beetje van baalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hoe ver zit je van de TV?

Voor zover ik weet hebben alle plasma's hier wel min of meer last van. Maar niet iedereen hoort het (of je went eraan). En vaak heb je natuurlijk het geluid van de TV zelf ook aan staan :P

Ik zal in de winkel iig eens goed luisteren, want ben ook van plan voor een 42G10 te gaan.

[ Voor 96% gewijzigd door Bosmonster op 21-04-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Nasty Nate schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:31:
Zoals ik eerder zei komt er een lichte hoogfrequente piep uit het apparaat (vooral bij lichte beelden) en wilde ik dat daar wat aan gedaan werd.

Monteur vertelde me echter dat dit 'normaal' is en niet te verhelpen, hij heeft de trafokernen die het veroorzaken ingespoten met plasticspray om het wellicht nog iets te laten dempen maar dat hielp denk ik niet echt veel.

Heb wel een zeer goed gehoor en zulke dingen vallen me altijd op dus wellicht ligt het ook een beetje aan mij.

Kan me iig niet voorstellen dat ik de enige ben die hier toch een beetje van baalt.
Ik hoor altijd de hoogfrquente piep van CRT's. Toch valt het me vaak niet op totdat iemand de tv uit- of aanzet. Alleen de overgangen hoor ik dan. Hopelijk voor jou wen je aan de piep en zal het je na verloop van tijd niet meer storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ik had hiervoor een CRT en die hoorde ik altijd alleen op het moment dat ik aanschakelde, bij deze nieuwe is het dus STEEDS als ik op wat voor zender dan ook zit te kijken en er felle vlakken voorbij komen.
Bij HD materiaal heb ik er geen last van trouwens, wellicht omdat ik de audio dan een stukje harder heb staan ofzo.

Ik zit er trouwens een krappe drie meter vanaf vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat is de plasma-buzz. Dat is idd vreemdgenoeg normaal en komt bij alle plasma´s voor. Af en toe stoor ik mij daar ook wel aan ja. (zit overigens 4,5 meter van de tv af en het is als het er geen ander geluid is, dan gewoon "goed" hoorbaar).

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-04-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had daar totaal geen last van, ik heb een uitstekend gehoor dus durf ik te betwijfelen dat dit bij alle plasma's voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:35:
Ik had daar totaal geen last van, ik heb een uitstekend gehoor dus durf ik te betwijfelen dat dit bij alle plasma's voorkomt.
Er zijn zat mensen met prima ogen die phosphor trailing of judder niet zien. "Dus" is dat er ook niet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel ik ben wel gevoelig voor hoge frequentie geluiden maar hoorde dat niet.. Dus is mijn niet wetenschappelijk onderbouwde conclusie dat het er niet is.. Subjectieve realiteit als het niet waargenomen wordt is het er dan wel?? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Plasma-buzz is inherent aan de techniek. Buzzen doen ze dus *allemaal*, alleen in (veel) mindere of meerdere mate. Het scheelt ook vaak hoe helder/donker het beeld is. Dat je er niet vatbaar voor bent, het niet hoort door andere factoren of whatever doen er verder weinig toe. Jouw plasma buzz'de óók, alleen heeel zachtjes blijkbaar.

Zelfde als "ik zie geen retentie dus het is er niet". Welnu, élke (tot nu toe gemaakte) plasma heeft retentie, wederom in meerdere of mindere mate. Iets niet bemerken zegt natuurlijk op zich helemaal niéts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
V-series:
TC-P65V10 = $5999
TC-P58V10 = $3499
TC-P54V10 = $2399
TC-P50V10 = $1999
Ik vond in deel 1 van dit topic deze prijzen. Opvallend vind ik de relatief lage prijs van het 58" model. Pas bij het 65" model schiet de prijs exponentieel omhoog. Vorig jaar was de 58"uit de PZ800 serie geprijsd rond de $6000 meen ik. Gaat er toch op lijken dat het de 60"Kuro of de 58"V10 wordt. En misschien dat de nieuwste Samsung 58" plasma uit de 8 series nog leuk uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:59:
[...]

Ik vond in deel 1 van dit topic deze prijzen. Opvallend vind ik de relatief lage prijs van het 58" model. Pas bij het 65" model schiet de prijs exponentieel omhoog. Vorig jaar was de 58"uit de PZ800 serie geprijsd rond de $6000 meen ik. Gaat er toch op lijken dat het de 60"Kuro of de 58"V10 wordt. En misschien dat de nieuwste Samsung 58" plasma uit de 8 series nog leuk uit de bus komt.
Kan me vergissen maar geloof dat de 58 en 65 eerst naar amerika gaan. Hier zijn ze nog niet aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42

OKA

OKA schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:48:
[...]

De muurbeugel die ik op het oog heb kan de volgende afmetingen aan:
VESA 75 x 75 mm JA
VESA 100 x 100 mm JA
VESA 200 x 100 mm JA
VESA 200 x 200 mm JA
VESA 400 x 400 mm JA
VESA 600 x 400 mm JA
VESA 800 x ---- mm (manche Philips TVs) Nein

Het betreft overigens deze. Zou dit passen?
JvS schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:16:
Het lijkt niet te passen dan. maar deze past wel en is maar 10 euro duurder:
http://www.debeugelknalle...ath=22_45&products_id=173
Heb de muurbeugel die ik via Ebay had gevonden gekocht, en inmiddels is ook mijn 50G10 afgeleverd. De Panasonic heeft een 400x300 muurbeugel-aansluitpunten, en dat past prima met de muurbeugel. Wordt wel een hele klus om alles op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
[...]

Nog een kleine aanvulling op de post van Brad Pitt:
Buried within the [Pro Adjust] > [PureCinema] > [Film Mode] submenu are three deinterlacing modes for film-based material:

* [Off]: Disables film mode deinterlacing (do this for video-based source).
* [Standard]: Classic 3:2 and 2:2 cadence detection with relevant pulldown.
* [Smooth]: [Standard] film deinterlacing plus a dash of motion-compensated frame interpolation (MCFI).
* [Advance]: Extracts 24fps from film-based 480i/60 or 1080i/60 content, and displays the frames at a refresh rate of 72Hz (a.k.a. 3:3 pulldown).
En een conclusie van een test:
Displays 1080p/24 video signal without telecine judder if [PureCinema] engaged
Bron (en tevens geweldig uitgebreide review van deze Pioneer)
Die test hebben we al in de pocket, nu die van de V10 nog en dan mogen de cijfertjes (en eigen oogjes!) de keuze maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleine crosspost:

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09172/dsc_3371934.jpg

M'n 42x10, ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02

Vervelend verhaal, vooral als het door de verkoper/fabrikant niet als een probleem wordt gezien. Dat soort dingen zijn altijd lastig.

Er is misschien nog een andere mogeijkheid voor je.. Als je de tv op afstand hebt gekocht en niet voldaan is aan bepaalde wettelijke voorwaarden (zie art. 46c en 46d van het zevende boek van het Burgerlijk Wetboek (7:46c jo. 7:46d BW)), betreft de afkoelperiode 3 maanden in plaats van 7 werkdagen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg consuwijzer bellen of even de rechtsbijstand verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Welke stand van PureCinema bedoelen ze in dit geval? Smooth of Advance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:46:
[...]

Kan me vergissen maar geloof dat de 58 en 65 eerst naar amerika gaan. Hier zijn ze nog niet aangekondigd.
Klopt, maar ik heb goede hoop dat dat nog verandert de komende maanden. Of kan je al met zekerheid zeggen dat deze grote modellen niet worden uitgebracht in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:43:
[...]

Klopt, maar ik heb goede hoop dat dat nog verandert de komende maanden. Of kan je al met zekerheid zeggen dat deze grote modellen niet worden uitgebracht in Europa?
Als je goed kijkt naar de 2de link die ik gaf, dan zie je dat de modelnrs op een B eindigen. Dit wil zeggen dat ze in Groot-Brittannië verkocht zullen worden. En als ze daar een 58" en 65" versie krijgen, dan gaan wij (de rest van de Europeanen) ze ook krijgen (eindigend op een E dan weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfritzen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26
MikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:58:
Kleine crosspost:

[afbeelding]

M'n 42x10, ik ben blij!
Lijkt mij een handig meubel, mag ik vragen waar je dat vandaan hebt ? ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij Ikea, stolmen heet het...

Maarehh... Het in elkaar zetten is een crime... Zorg dat je het in één keer goed doet, anders is het helemaal een hel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
MikeyMan, ik ken die kast en raad je echt aan af en toe te controleren of hij nog wel goed klemt. Bij ons is die hele kast een keer over me schoonmoeder heen gevallen toen een la opengedaan werd. Werd toen wel gebruikt als open kleding kast dus dat geeft geen schade met vallen maar een tv en je hele set enzo lijkt me een stukje gevaarlijker.

Ik vind het iig erg netjes eruit zien zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Doe ik inderdaad geregeld...
M'n cdplank is al een keer naar beneden komen zetten :P

De 54 kilo van m'n loewe heeft ie overigens best aardig gehouden ;)

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 22-04-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
CobraX schreef op woensdag 22 april 2009 @ 01:13:
[...]

Als je goed kijkt naar de 2de link die ik gaf, dan zie je dat de modelnrs op een B eindigen. Dit wil zeggen dat ze in Groot-Brittannië verkocht zullen worden. En als ze daar een 58" en 65" versie krijgen, dan gaan wij (de rest van de Europeanen) ze ook krijgen (eindigend op een E dan weliswaar).
Ah ok, wij volgen dan een maandje of 1 a 2 later zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:42:
[...]

Goeie vraag, maar ik ga er vanuit dat uitgebreide instellingen voor de Pioneer wel op avsforum te vinden zijn.
Daar heb ik nog niet veel verder naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
-Moondust- schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:21:
[...]

Ah ok, wij volgen dan een maandje of 1 a 2 later zeker?
Hey ik kan niet alles weten hé. :P
Ik denk niet dat wij Belgen en Nederlanders langer moeten wachten dan de Engelsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Moondust- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:42:
[...]
De Kuro gaat vanzelf naar 72Hz als er 24p-content wordt gedetecteerd. Advance is om uit een 60Hz bron alsnog 24p te halen. Dus als je een NTSC DVD afspeelt (met judder dus) haalt de Kuro daar het originele 24p-signaal uit en geeft dit weer op 72Hz. Dit moet je inderdaad helaas zelf aanzetten. Gewoon altijd op Advance laten staan dus. Doet "niets" bij echte 24p-content en zorgt voor een juddervrije weergave van 60Hz-content (mits daarin de 24p-flag goed staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
heeft er iemand een G10 in een redelijk lichte ruimte staan?
Hoe reflecteren deze nieuwe panels?
Mijn woonkamer is namelijk zeer licht en als ik dan in dag tv wil kijken moet ik nog wel iets kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Ze reflecteren wel maar het is een vrij matige doffe reflectie, iig een stuk minder dan mijn Philips CRT die ik hiervoor op dezelfde plek had staan.

Ze kijken vrij goed overdag vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
denk je dat verschil met huidige LCD's nog groot is op dit vlak? Of ga ik hier ongeveer evenveel last hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Heb nog nooit een lcd gehad dus dat kan ik je niet vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb de P46G10 besteld. Misschien voor geinteresseerden het formaat van de doos, die is namelijk 125cm lang en 82cm hoog. Dikte weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
fooraap schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:22:
heeft er iemand een G10 in een redelijk lichte ruimte staan?
Hoe reflecteren deze nieuwe panels?
Mijn woonkamer is namelijk zeer licht en als ik dan in dag tv wil kijken moet ik nog wel iets kunnen zien...
De G10 staat bij ons in de living waar 2 ramen tegenover staan en langs de zijkant staan er 3 grote ramen tot aan de grond en moet zeggen dat dit tot nu toe geen storend effect heeft gehad.
Enkel als de tv uitstaat kan je jezelf hierin spiegelen.
Ben zelfs van mening dat mijn vorige CRT tv (ook van Panasonic) hier meer last van had.

Nu heb ik vandaag wel gemerkt dat wanneer ik een dvd met muziek afspeel en dan een tandje bijsteek qua volume, het geluid in golven precies wordt weergegeven en ook dat er vanaf een bepaalde geluidsterkte deze niet meer hoger gaat ook al kan je nog meer dan de helft hoger zetten :X
Bij normaal gebruik speelt alles heel goed en wordt alles heel normaal en ook heel mooi helder weergegeven.
Had mijn verouderde surround al afgebouwd vanwege totaal niet passen bij de tv maar heb hem vandaag terug gezet voor als ik nog eens een dvd wil beluisteren of bekijken.
Nog iemand dit opgemerkt met een G10 :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
daxcer schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:23:
[...]

Heb de G10 50" nu een kleine week en ben er zeer tevreden over !
Merk niets van alle voorgaande opgesomde "problemen" zoals de trillingen of pfosfor trailing en nog van die dingen nu kan het ook aan mijn ogen liggen maar vandaag even een blue ray opgezet voor de kids en dan zie je tot waar de tv in staat is en dat is werkelijk zeer mooi !! :o

Ik had soms ook twijfels als je ergens iets las op het forum over het ene of andere "probleempje"
Nu dat hij er is kan ik enkel beamen wat al gezegd is geweest dat iedereen die er eentje heeft nadien zeer tevreden is, al zijn er altijd uitzonderingen ;)
Ik heb zelf ook de P50G10, maar ik heb een probleem met 100Hz. Ik zie n.l. 50 Hz en geen 100 (beeld flikkert). Normaal gesproken heb ik hem aangesloten op een media center pc (met een 9600GT grafische kaart) maar voor de zekerheid heb id een paar andere apparaten geprobeerd (DVD speler, analoge tv).
Dit maakt echter geen verschil.
Of dit nu aan mijn toestel ligt of niet, weet ik nog niet. Er is net een monteur langs geweest, maar die zag dit toestel voor het eerst en kon er niet direct iets aan doen. Hij gaat nu contact opnemen met de fabriek en dan komen ze er nog op terug.

Maar ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
fooraap schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:21:
denk je dat verschil met huidige LCD's nog groot is op dit vlak? Of ga ik hier ongeveer evenveel last hebben?
had er duidelijk minder last van op mijn 32" samsung lcd dan op de 46g10. Het is wel anti-reflectief, maar het blijft een glad oppervlak tov het matte lcd oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm krp500a gekocht laatst maar die 58v10 is ook wel nice, gah. Wist toen niet dat er ook 58 inch kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Ik heb een probleem met mijn nieuwe G10 (tijdje geleden omgeruild, die andere had 1 dooie pixel -> na een week werden het er 3 :( ) :

er zitten krassen in het scherm achter de glasplaat! Het zijn er iets van 3, vreemd genoeg allemaal op dezelfde verticale lijn (lijkt wel of iemand de lengte van iets aan het meten was en drie maal op verschillende hoogte een krasje heeft gemaakt). Je ziet ze als je:

-het scherm uitzet en met je neus op de glasplaat zit (en soms er een zaklantaarn bij haalt).

-dicht tegen het scherm vanuit een scherpe hoek

Een halve meter van het scherm, en wetend waar de kras zit, zie je het niet, zelfs niet bij een scherm met een solid white achtergrond...

Het is dus zeker minder storend dan die dode pixels die ik had, maar mijn onrust zit hem in het feit dat ik nu niet weet wat ik hiermee aan moet: hebben die krassen een invloed op de performance van de tv? Zal zo'n tv eerder stuk gaan? Ik meende ergens zoiets gelezen te hebben.

Advies graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Je reageert wat paranoïde. Je geeft zelf al aan dat je het alleen ziet als het uit staat, waarbij je een tv koopt om er naar te kijken als het aan staat. Verder zie je het alleen als je met je neus op het scherm zit als het uit staat. Geen idee wanneer je dat denkt te doen...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
-het scherm uitzet en met je neus op de glasplaat zit (en soms er een zaklantaarn bij haalt).

-dicht tegen het scherm vanuit een scherpe hoek
Seriously.. hoe close up bestudeer jij je tv? :D
Die dode pixels kan ik goed begrijpen dat je je daaraan ergert, maar dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:43:
Hmm krp500a gekocht laatst maar die 58v10 is ook wel nice, gah. Wist toen niet dat er ook 58 inch kwam.
Maak je geen zorgen. Je hebt een prachtig scherm gekocht. geniet ervan! Vergelijken heeft nu geen zin meer.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.