forum beetje stilgevallen?
Naja, wil wel een beetje leven in de brouwerij brengen...
Na een paar dagen de 42x10 in huis te hebben de volgende dingen:
- Wit valt me een beetje tegen
- Contrast ook
- Kleurweergave is geniaal
- Formaat went héél erg snel
Voor de rest een fijn apparaat, had alleen graag nog een component-ingang gehad, maargoed, je kunt niet alles hebben...
- Contrast ook
Voor de rest een fijn apparaat, had alleen graag nog een component-ingang gehad, maargoed, je kunt niet alles hebben...
Wat valt je tegen aan het contrast/wit ?
Misschien kun je het volgende eens proberen, heb dit ook gedaan met de plasma tv van mijn ouders, het beeld volledig afstellen op de cinema mode. Op de andere mode zit een sterke auto-contrast regelaar die het contrast sterk terugdraait bij wit. Op de cinema mode is dit probleem bijna niet meer, enkel bij volledig wit nog een beetje.
Misschien kun je het volgende eens proberen, heb dit ook gedaan met de plasma tv van mijn ouders, het beeld volledig afstellen op de cinema mode. Op de andere mode zit een sterke auto-contrast regelaar die het contrast sterk terugdraait bij wit. Op de cinema mode is dit probleem bijna niet meer, enkel bij volledig wit nog een beetje.
Nou, ik moet zeggen dat -vooral overdag- het beeld vrij donker is.
Opkrikken van de helderheid heeft alleen een witte waas tot gevolg.
Heb de kleur ook op "koel" staan, dan ziet wit er enigszins toonbaar uit.
Bij grote witte vlakken ziet het er allemaal nogal grijs uit.
In cinemamode heb ik het idee dat het contrast nog verder opgeschroefd moet worden om hetzelfde resultaat te bereiken.
Dat automatische contrast blijkt overigens de "eco mode" te zijn...
Opkrikken van de helderheid heeft alleen een witte waas tot gevolg.
Heb de kleur ook op "koel" staan, dan ziet wit er enigszins toonbaar uit.
Bij grote witte vlakken ziet het er allemaal nogal grijs uit.
In cinemamode heb ik het idee dat het contrast nog verder opgeschroefd moet worden om hetzelfde resultaat te bereiken.
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 23-04-2009 22:22 ]
Klinkt bekend. Gaat het contrast automatisch ook omlaag als het beeld lichter wordt?(goed te zien wanneer je de infobalk van bv de decoder of dvd in beeld zet)
Oké, dat grapje ben ik niet tegengekomen op de oudere modellen, waar toch het contrast automatisch ging. Hopelijk kun je het uitzetten? Anders is het niet zo grappig meer . . . .MikeyMan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:20:
Ja, kan uit... Is ook erg storend,die wisselende contrasten... Evenals de "dynamisch" beeldinstelling...
Oké, is het zo beter?
Zoniet, misschien ferry34 nog iets. Die is er beter bekend mee dan ik
Zoniet, misschien ferry34 nog iets. Die is er beter bekend mee dan ik
Lees de post. Gaat me om het feit of er problemen kunnen voordoen als de scherm achter de glasplaat krassen heeft. Dit is mij onduidelijk en google geeft me geen boodschappen van mensen met hetzelfde probleem (meestal hebben mensen krassen op de glasplaat, niet het scherm erachter).Tekielja schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:13:
[...]
Seriously.. hoe close up bestudeer jij je tv?![]()
Die dode pixels kan ik goed begrijpen dat je je daaraan ergert, maar dit?
Het gaat je dus meer om de levensduur van het scherm dan de daadwerkelijke krassen...Kyo schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:08:
[...]
Lees de post. Gaat me om het feit of er problemen kunnen voordoen als de scherm achter de glasplaat krassen heeft. Dit is mij onduidelijk en google geeft me geen boodschappen van mensen met hetzelfde probleem (meestal hebben mensen krassen op de glasplaat, niet het scherm erachter).
Ik denk dat je beter kan posten op avforums of avsforum, aangezien er hier nog maar een paar een scherm hebben...
Ikzelf heb geen idee of dit de levensduur van je scherm beïnvloed... het lijkt me dat als ze niet er diep zijn (milimeter ofzo) het niet veel zal uitmaken... Zijn ze diep, dan zou ik m snel weer omruilen...
Hopelijk vandaag m'n 46G10!

misschien heb ik ook wel een krasje op mn 46g10, ik heb er alleen nog niet met m'n neus opgezeten, ga ik ook niet doen..
Zijn er al meer mensen dan de ene persoon in deze topic die de 46G10 icm de ingebouwde dvb-c tuner en Ziggo werkend hebben gekregen? En iedereen heeft het over "mei" dat er veranderingen van de kant van Ziggo op stapel zouden staan, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Dat lijkt me een zoekvraag... Denk dat het niet gaat werken zonder CAM...HvB83 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:53:
Zijn er al meer mensen dan de ene persoon in deze topic die de 46G10 icm de ingebouwde dvb-c tuner en Ziggo werkend hebben gekregen? En iedereen heeft het over "mei" dat er veranderingen van de kant van Ziggo op stapel zouden staan, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Maargoed, ziggo gaat ci+ gebruiken, dus dat vergroot de compatibiliteit iig wel.
Ik meen me te herinneren dat Ziggo enkele analoge zenders gaat verplaatsen of gaat verwijderen om plaats te maken voor meer internetbandbreedte. Dat zou betekenen dat de digitale zenders gewoon op hun plekkie blijven. Correct me if I'm wrong.HvB83 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:53:
Misschien kunnen we daar even een apart topic over maken. Want dit geldt voor zowel sony, panasonic, als HTPC's. Ik wil uiteindelijk ook digitale tv met d panasonic tuner gaan kijken.HvB83 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:53:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Overzicht TV's met ingebouwde digitale kabel ontvangerJvS schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:58:
[...]
Misschien kunnen we daar even een apart topic over maken. Want dit geldt voor zowel sony, panasonic, als HTPC's. Ik wil uiteindelijk ook digitale tv met d panasonic tuner gaan kijken.
Wat zijn je instellingen?MikeyMan schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:47:
Naja, wil wel een beetje leven in de brouwerij brengen...
- Contrast ook
Het formaat went snel hè? Dat roepen we hier al langer
Gastje13, jij ook hier?
Mijn 42GA11 kan iig alle digitale radio en tv zenders vinden, en een stuk of 5 zenders (waaronder nederland 1)ook daadwerkelijk laten zien, omdat die ongecodeerd doorgegeven worden. Voor zover ik kan zien is de beeldkwaliteit (met SD signaal) vergelijkbaar met die van m'n samsung dcb-h360 die via HDMI is aangesloten.HvB83 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:53:
Maar ik heb geen alphacrypt kaart liggen, en de ziggo cams zijn nog niet beschikbaar, dus de rest heb ik nog niet kunnen testen.
Ik zit op 2.5 meter van mn 50 inch, maar de volgende wordt toch nog iets groter hoor!Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:08:
Hehe ik zette gister mn 50 inch dichterbij omdat ik m klein vond:P
Potverdepotver..... Van mij mag die V10 nu wel erg snel komen (of een test in ieder geval!!). Net even contact gehad met Pioneer Benelux (omdat de LX-5090 ook erg interessant is) en de dame aan de telefoon wist me te vertellen dat de voorraad op was!!!
Ik zag natuurlijk dat PlasmaDiscount hem nu voor 1993,- had staan, en daar staat netjes bij vermeld dat er 24 maanden fabrieksgarantie op zit, maar de dame van Pioneer wist me te vertellen dat ze GEEN officiele dealer zijn (ze staan ook niet op de site van Pioneer) en dan krijg je dus 1 jaar on-site garantie en meer niet....
Zul je zien, komen de eerste test van de V10 uit, blijkt de Pioneer toch nog beter te presteren en dan zijn ze d'r niet meer
Ik zag natuurlijk dat PlasmaDiscount hem nu voor 1993,- had staan, en daar staat netjes bij vermeld dat er 24 maanden fabrieksgarantie op zit, maar de dame van Pioneer wist me te vertellen dat ze GEEN officiele dealer zijn (ze staan ook niet op de site van Pioneer) en dan krijg je dus 1 jaar on-site garantie en meer niet....
Zul je zien, komen de eerste test van de V10 uit, blijkt de Pioneer toch nog beter te presteren en dan zijn ze d'r niet meer

Ik denk niet dat er een mega groot verschil zal zijn hoor, en er komt altijd weer een baas boven baas...alleen ja, dat duurt altijd wel weer even-Leon- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:27:
Potverdepotver..... Van mij mag die V10 nu wel erg snel komen (of een test in ieder geval!!). Net even contact gehad met Pioneer Benelux (omdat de LX-5090 ook erg interessant is) en de dame aan de telefoon wist me te vertellen dat de voorraad op was!!!![]()
![]()
![]()
Zul je zien, komen de eerste test van de V10 uit, blijkt de Pioneer toch nog beter te presteren en dan zijn ze d'r niet meer![]()
![]()
Ik snap je frustratie wel, zit in hetzelfde schuitje. Maar goed, de Kuro is al bewezen een erg goede tv en de panasonic zal dat ongetwijfeld ook worden. Kortom, beide keuzes zullen je een tv opleveren die geweldig presteert en waar je erg van kan gaan genieten.-Leon- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:27:
Potverdepotver..... Van mij mag die V10 nu wel erg snel komen (of een test in ieder geval!!). Net even contact gehad met Pioneer Benelux (omdat de LX-5090 ook erg interessant is) en de dame aan de telefoon wist me te vertellen dat de voorraad op was!!!![]()
![]()
![]()
Zul je zien, komen de eerste test van de V10 uit, blijkt de Pioneer toch nog beter te presteren en dan zijn ze d'r niet meer![]()
![]()
Vandaag even bij de MM Utrecht de 46g10, 42pz85 en 37LZD800. De g10 stond in een demo mode en liet de functionaliteit van IFC pro zien. Bij normale beelden zie ik geen verschil, waarbij scrollende tekst duidelijk scherper in beeld te zien is.
Een ander iets dat me opviel. Neem het beeld hieronder

Rond de zon zie je een kleurverloop. Op de LZD800 leek dit 32bits, terwijl de g10 en pz85 dit leken te tonen als 16bits. Hoop dat het duidelijk wordt wat ik bedoel, maar de kleurnuance op de LZD800 was op dat punt beduidend beter.
Als je dat echter wegdenkt (omdat je dat alleen in bepaalde situaties ziet als je er ook nog op let) en als de kleuren van de g10 beter ingesteld zouden zijn (LZD800 was beter ingesteld) is het voor de prijs een zeer mooi toestel. Ben erg benieuwd naar de voordelen van de V10...
edit @ hieronder: nu wel neem ik aan.
Als je je overigens zo irriteert aan iemand die wacht op de V10, dan is nog een post om enkel dat aan te geven terwijl het slechts bijzaak was van deze post net zoveel vervuiling...
Een ander iets dat me opviel. Neem het beeld hieronder

Rond de zon zie je een kleurverloop. Op de LZD800 leek dit 32bits, terwijl de g10 en pz85 dit leken te tonen als 16bits. Hoop dat het duidelijk wordt wat ik bedoel, maar de kleurnuance op de LZD800 was op dat punt beduidend beter.
Als je dat echter wegdenkt (omdat je dat alleen in bepaalde situaties ziet als je er ook nog op let) en als de kleuren van de g10 beter ingesteld zouden zijn (LZD800 was beter ingesteld) is het voor de prijs een zeer mooi toestel. Ben erg benieuwd naar de voordelen van de V10...
Als je je overigens zo irriteert aan iemand die wacht op de V10, dan is nog een post om enkel dat aan te geven terwijl het slechts bijzaak was van deze post net zoveel vervuiling...
[ Voor 14% gewijzigd door morpheus op 24-04-2009 15:13 ]
We wachten er allemaal op.morpheus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:33:
Ben erg benieuwd naar de voordelen van de V10...

btw, je plaatje doet het bij mij niet.
[ Voor 10% gewijzigd door -Moondust- op 24-04-2009 14:52 ]
Ja, daar ga ik ook zeker van uit, en aangezien ik nu met een HD-Ready 42" plasma (met 1024x768 resolutie-Moondust- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:43:
[...]
Ik snap je frustratie wel, zit in hetzelfde schuitje. Maar goed, de Kuro is al bewezen een erg goede tv en de panasonic zal dat ongetwijfeld ook worden. Kortom, beide keuzes zullen je een tv opleveren die geweldig presteert en waar je erg van kan gaan genieten.
@morpheus: Ben je nu LCD's met Plasma's aan het vergelijken??
Ze hadden er niet direct een PZ800 naast hangen, wat het onmogelijk maakt de punten te vergelijken die ik net opsomde. Afgezien van dat, de 2 kenmerken die ik beschrijf zijn in mijn ogen niet afhankelijk van het scherm, maar van de beeldprocessor? In ieder geval wat betreft scrollende tekst.-Leon- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:11:
[...]
Ja, daar ga ik ook zeker van uit, en aangezien ik nu met een HD-Ready 42" plasma (met 1024x768 resolutie) zal ik er zeker op vooruit gaan, maar natuurlijk willen we 'best buy for the bucks'. Ik verwacht niet dat de V10 qua blacklevels gaat tippen aan de Pio, maar die 600Hz Sub-Field Drive kan wel eens interessant zijn.
@morpheus: Ben je nu LCD's met Plasma's aan het vergelijken??
Ik ben me niet van irritatie bewust. Mijn excuses als het zo overkwam.morpheus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:33:
Moondust, dit volgende kan voor jou (en andere die twijfelen tussen een Panasonic of Pioneer) erg interessant zijn!
Ik heb net zitten kijken naar het verschil tussen de LX-5090 en de LX-5090H. Het (bij de meesten) bekende verschil zit hem in de tuner, de 5090H heeft dus een ingebouwde DBV-S tuner erbij zitten, MAAR er is NOG een erg belangrijk verschil!
Het panel van de LX-5090H is dus blijkbaar het panel van de KRP-500A in het jasje van de LX-5090. Wat is daar dan het mooie aan? Nou, die is dus al ISF3 gecalibreerd!!! Normaal ben je hier (volgens mij) dus rond de 350 EURO voor kwijt en het prijsverschil is dus 198,- EURO. Daarnaast (als je via deze link) de KRP-500A, LX-5090 & LX-5090H vergelijkt, zie je dat de 5090H dus 'enhanced optimum mode' heeft, waar de 5090 de gewone modus heeft (geen idee wat het verschil is, maar zal met de calibratie te maken hebben lijkt me) en heeft hij daarnaast een ethernetaansluiting.
Daarnaast kreeg ik bevestigd dat deze week bekend is geworden dat Panasonic NIET de techniek van Pioneer gaat gebruiken...
En dan nog het garantieverhaal. Heb ook even gebeld met PlasmaDiscount en die zijn in het verleden dus gewoon Vision+ dealer geweest. Ze geven standaard 2 jaar garantie, waarvan het eerste jaar on-site is via Pioneer en het 2e jaar gewoon via hun verloopt maar wel via de officiele Pioneer reparatiedienst! Daarnaast hebben ze de mogelijkheid nog steeds om de Vision+ garantie (3 jaar on-site) erbij te nemen, maar hun huidige (nieuwere) garantieuitbreiding gaat OOK via de officiele Pioneer reparatieservice en die geeft dus voor 157,- EURO 5 jaar on-site garantie, oftewel, bij je thuis
Tja, 2350,- euro voor een Pioneer MET DVB-S tuner, ISF3 gecalibreerd en 5 jaar garantie aan huis.....
Ik neig nu dus ernstig naar een Pio...

** EDIT **
Verschil tussen Optimum Mode & Enhanced Optimum Mode:
The Optimum Mode senses the light conditions and analyses the viewing content in real time, then fine-tunes the picture output of your KURO accordingly.
The Enhanced Optimum Mode with optical light sensor enables automated adjustment of picture settings according to the light conditions in the room and the content on the screen. Additionally, the audio is harmonised with the programme being watched.
This content analysis function gives you even more subtle adjustment and harmonisation of sounds and pictures.
This mode can be switched on or off.
Ik heb net zitten kijken naar het verschil tussen de LX-5090 en de LX-5090H. Het (bij de meesten) bekende verschil zit hem in de tuner, de 5090H heeft dus een ingebouwde DBV-S tuner erbij zitten, MAAR er is NOG een erg belangrijk verschil!
Het panel van de LX-5090H is dus blijkbaar het panel van de KRP-500A in het jasje van de LX-5090. Wat is daar dan het mooie aan? Nou, die is dus al ISF3 gecalibreerd!!! Normaal ben je hier (volgens mij) dus rond de 350 EURO voor kwijt en het prijsverschil is dus 198,- EURO. Daarnaast (als je via deze link) de KRP-500A, LX-5090 & LX-5090H vergelijkt, zie je dat de 5090H dus 'enhanced optimum mode' heeft, waar de 5090 de gewone modus heeft (geen idee wat het verschil is, maar zal met de calibratie te maken hebben lijkt me) en heeft hij daarnaast een ethernetaansluiting.
Daarnaast kreeg ik bevestigd dat deze week bekend is geworden dat Panasonic NIET de techniek van Pioneer gaat gebruiken...
En dan nog het garantieverhaal. Heb ook even gebeld met PlasmaDiscount en die zijn in het verleden dus gewoon Vision+ dealer geweest. Ze geven standaard 2 jaar garantie, waarvan het eerste jaar on-site is via Pioneer en het 2e jaar gewoon via hun verloopt maar wel via de officiele Pioneer reparatiedienst! Daarnaast hebben ze de mogelijkheid nog steeds om de Vision+ garantie (3 jaar on-site) erbij te nemen, maar hun huidige (nieuwere) garantieuitbreiding gaat OOK via de officiele Pioneer reparatieservice en die geeft dus voor 157,- EURO 5 jaar on-site garantie, oftewel, bij je thuis
Tja, 2350,- euro voor een Pioneer MET DVB-S tuner, ISF3 gecalibreerd en 5 jaar garantie aan huis.....
Ik neig nu dus ernstig naar een Pio...
** EDIT **
Verschil tussen Optimum Mode & Enhanced Optimum Mode:
The Optimum Mode senses the light conditions and analyses the viewing content in real time, then fine-tunes the picture output of your KURO accordingly.
The Enhanced Optimum Mode with optical light sensor enables automated adjustment of picture settings according to the light conditions in the room and the content on the screen. Additionally, the audio is harmonised with the programme being watched.
This content analysis function gives you even more subtle adjustment and harmonisation of sounds and pictures.
This mode can be switched on or off.
[ Voor 55% gewijzigd door -Leon- op 24-04-2009 16:29 ]
Optimum en Enhanced Optimum hebben niéts te maken met calibraties en zijn beiden relatief zinloze functies. Het beeld wordt er véél te kunstmatig van. De "enige" goede stand op de nieuwe Kuro's is Pure. Ook die heeft echter niets te maken met ISF, dat is met deze instelling alsnog een optie/nodig.
"Off" is dan ook de juiste stand voor (Enhanced) Optimum. Tenzij je van zuurstokkenkleurtjes en leuk bewegende zichzelf automatisch instellende settings houdt. Ieder zijn ding natuurlijk
Dit komt uit de 500A specs, waar het ook gewoon duidelijk staat:
"The ISF C3 (or Custom Calibration Configuration) feature allows your plasma panel to be optimised for your viewing environment.
As an optional service, a trained professional can precisely calibrate your plasma panel with customised levels of contrast, tint, colour level and other parameters."
"Off" is dan ook de juiste stand voor (Enhanced) Optimum. Tenzij je van zuurstokkenkleurtjes en leuk bewegende zichzelf automatisch instellende settings houdt. Ieder zijn ding natuurlijk
"The ISF C3 (or Custom Calibration Configuration) feature allows your plasma panel to be optimised for your viewing environment.
As an optional service, a trained professional can precisely calibrate your plasma panel with customised levels of contrast, tint, colour level and other parameters."
[ Voor 27% gewijzigd door Brad Pitt op 24-04-2009 16:39 ]
Nickname does not reflect reality
Geen enkele Pioneer is isf gecalibreerd vanaf de fabriek. De KRP500/600 komen echter wel in de buurt van de uiteindelijke calibratie. Veel dichter dan welke andere tv dan ook. Maar ook deze toestellen moeten nog gecalibreerd worden.
De optie met de sensor die het beeld verandert naarmate de lichtval meer of minder wordt is nutteloos en wordt altijd uitgeschakeld.
Door de dalende prijzen van de Pioneer, beginnen deze toestellen eindelijkj 's een normale prijs/kwaliteitsverhouding te krijgen en moet je ze zeker meenemen in je vergelijking.
Dat de Panasonic nog geen Pioneer techniek heeft is logisch, Pioneer is nog niet gestopt. Wanneer Panasonic echter (hopelijk volgend jaar) komt met de echte absolute black schermen, is de discussie en vergelijking meteen overbodig.
Luister maar naar BradPitt, hij heeft ervaring met Pioneer.
De optie met de sensor die het beeld verandert naarmate de lichtval meer of minder wordt is nutteloos en wordt altijd uitgeschakeld.
Door de dalende prijzen van de Pioneer, beginnen deze toestellen eindelijkj 's een normale prijs/kwaliteitsverhouding te krijgen en moet je ze zeker meenemen in je vergelijking.
Dat de Panasonic nog geen Pioneer techniek heeft is logisch, Pioneer is nog niet gestopt. Wanneer Panasonic echter (hopelijk volgend jaar) komt met de echte absolute black schermen, is de discussie en vergelijking meteen overbodig.
Luister maar naar BradPitt, hij heeft ervaring met Pioneer.
[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 24-04-2009 16:40 ]
Verwijderd
Ja zelfde heb nu mn bed ervoor in mn slaapkamer, iedereen vind het gek dat ik zo dichtbij lig:PFerry34 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:26:
[...]
Ik zit op 2.5 meter van mn 50 inch, maar de volgende wordt toch nog iets groter hoor!
OK, dus die Optimum Mode (Enhanced of niet) is dus eigenlijk gewoon waardeloos.Brad Pitt schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:34:
Optimum en Enhanced Optimum hebben niéts te maken met calibraties en zijn beiden relatief zinloze functies. Het beeld wordt er véél te kunstmatig van. De "enige" goede stand op de nieuwe Kuro's is Pure. Ook die heeft echter niets te maken met ISF, dat is met deze instelling alsnog een optie/nodig.
Daarnaast zie ik inderdaad ook alleen bij de KRP-500 staan dat hij 'ISF Calibration ready' is, maar dat staat inderdaad niet bij de 5090/5090H. Toch vreemd dan dat Pioneer zelf bevestigde dat ze gecalibreerd waren (of ik had 1 of andere pipo aan de telefoon die het zelf dus niet snapte).
Kort door de bocht zou de 5090H dan dus alleen die DVB-S tuner extra hebben tov de gewone 5090. Tja, ik sluit de boel aan op een HTPC met DBV-C Tuner dus da's dan ook zonde van die 200 euro en kom ik weer uit op de 5090...
Geweldig joh al die mensen (lees 'verkopers') met verschillende verhalen
de 5090H heeft geloof ik wel andere software en beeldmenu's.. (met toegevoegde functionaliteit), en heb ergens gelezen dat een deel van de verbeteringen van de krp-500 erin zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door StanTheMan op 24-04-2009 19:18 ]
Kijk, dat is dus mooi om te horen, dat had ik inderdaad ook begrepen! Het menu is gebruiksvriendelijker en het beeld van de 5090H zou beter zijn dan dat van de 5090. Daarnaast werd mij verteld dat het panel van de 5090H idd gelijk zou zijn aan de KRP-500 alleen in het LX-5090 jasje.StanTheMan schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:18:
de 5090H heeft geloof ik wel andere software en beeldmenu's.. (met toegevoegde functionaliteit), en heb ergens gelezen dat een deel van de verbeteringen van de krp-500 erin zitten.
Ik vond hier nog een post waarin hetzelfde bevestigd word door een eigenaar van de 5090H.
Als het dus alsnog klopt, dat is die H het wel waard (en die ethernetport kan misschien ook nog wel van pas komen als je er bijv. een NAS op aan wilt sluiten)
** EDIT **
Nou, die KRP-500 is dus wel enigzins voor gecalibreerd door Pioneer, en dat noemen ze dus de PURE mode.Ferry34 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:38:
Geen enkele Pioneer is isf gecalibreerd vanaf de fabriek. De KRP500/600 komen echter wel in de buurt van de uiteindelijke calibratie. Veel dichter dan welke andere tv dan ook.
Het zal waarschijnlijk niet gelijk zijn aan ISF3 calibratie, maar out-of-the-box zal die een beter beeld geven.
[ Voor 22% gewijzigd door -Leon- op 24-04-2009 20:15 ]
Heeft e KRP500A ook het 72hz verhaal met 24p en dus schokkende beelden zoals BP aangeeft?
Anders zou dit scherm voor mij ook nog een optie kunnen zijn ipv en 50v10..
[ Voor 30% gewijzigd door sNielz123 op 24-04-2009 20:05 ]
Eerlijk gezegd ben ik voor 95% zeker dat de Kuro beter is. Behalve op vlak van 24p weergave. Ik denk dat de 24p Smooth Film functie van de V10 beter gaat werken dan de gelijkaardige functie van de Kuro. Kuro is momenteel geen optie hier. Zelfde prijs of duurder dan de V10 en dan heb je niet eens boxen of een voet.-Leon- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:27:
![]()
![]()
![]()
Wat is er tot nu toe al bekend over dat infinite black? Als dat echt de laatste stap is qua blacklevel wil ik ook nog wel een jaartje wachten. Tsja, kan bezig blijven maar ja....voor bioscoopbeleving is blacklevel wel erg belangrijk.Ferry34 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:38:
Verwijderd
wanneer komt de plasma 50v10 uit?
want ik zou graag een tv kopen en heb al veel goeds gelezen de panasonic 50g10.
nu heb ik gelezen dat er in mei de v10 uitkomt.
is het de moeite voor op de v10 te wachten of de g10 goed genoeg
want ik zou graag een tv kopen en heb al veel goeds gelezen de panasonic 50g10.
nu heb ik gelezen dat er in mei de v10 uitkomt.
is het de moeite voor op de v10 te wachten of de g10 goed genoeg
Toevallig had ik vandaag Panasonic aan de lijn (vraagje over de DVB-C tuner), over 4 weken komen de V10's in Nederland op de markt.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:24:
wanneer komt de plasma 50v10 uit?
Over die DVB-C tuner: deze ondersteund geen CI+, maar zou wel met een geschikte CAM module moeten werken met de diverse nederlandse kabelboeren (uitgezonderd UPC)
Wat blijft er dan nog aan kabelboeren over?Sikkek schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:36:
[...]
Over die DVB-C tuner: deze ondersteund geen CI+, maar zou wel met een geschikte CAM module moeten werken met de diverse nederlandse kabelboeren (uitgezonderd UPC)
Testing, one, two ...
Ziggo, Caiway...hardware-lover schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:47:
[...]
Wat blijft er dan nog aan kabelboeren over?
Pioneer heeft zowel een weergave op 72hz (precies als in de bioscoop) alsook het berekenen van de tussenframes.sNielz123 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:05:
Heeft e KRP500A ook het 72hz verhaal met 24p en dus schokkende beelden zoals BP aangeeft?
Deze tussenframes worden echter bij 24p content niet berekend en zal je de authentieke judder hebben die in de bron zit.
Dit klopt toch wat ik zeg Brad Pitt?
[ Voor 16% gewijzigd door Ferry34 op 25-04-2009 01:57 ]
Inderdaad. 24p-content wordt altijd automatisch in 72Hz weergegeven, in welke stand de tv ook staat. In de vorm van 3x24 frames per seconde.Ferry34 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 01:27:
Pioneer heeft zowel een weergave op 72hz (precies als in de bioscoop) alsook het berekenen van de tussenframes.
Als je de tv op Purecinema Smooth zet worden er wel tussenframes berekent en zal het beeld vloeiend zijn. Judder heeft een Pioneer nooit, vanwege de 72Hz weergave. Wel, zoals je denk ik ook bedoelt, gewoon het 24p-geschok.Deze tussenframes worden echter bij 24p content niet berekend en zal je de authentieke judder hebben die in de bron zit.
De interpolatie van Purecinema Smooth zorgt voor 72 individuele beelden per seconde, zonder judder, zonder geschok, voor zover mogelijk. Af en toe gaat het algoritme onderuit en zie je artefacts. Ik kan daar makkelijk mee leven (ben Natural Motion gewend), de meeste mensen vinden het echter vreselijk.
Bij een te "snelle" pan, dus bijv. een auto die in 6 frames van links naar rechts scheurt, kan ook Smooth het niet bijhouden en zal je alsnog een niet-vloeiend beeld hebben. Dat is logisch, aangezien je ook in 72Hz geen wonderen kan verwachten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de nieuwe Panasonics wel een "perfect" algoritme hebben. Het zal eerder een doorontwikkeling zijn van IFC, waardoor er vrijwel zeker ook af en toe beeldfoutjes zullen optreden. Geen enkele manier van interpoleren is vooralsnog perfect.
[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 25-04-2009 02:16 ]
Ik heb nu een paar weken de P50G10, maar ik heb een probleem met 100Hz.
Ik zie n.l. 50 Hz en geen 100 (beeld flikkert)!
Normaal gesproken heb ik hem aangesloten op een media center pc (met een 9600GT grafische kaart) maar voor de zekerheid heb id een paar andere apparaten geprobeerd (DVD speler, analoge tv).
Dit maakt echter geen verschil.
Of dit nu aan mijn toestel ligt of niet, weet ik nog niet. Er is al een monteur langs geweest, maar die zag dit toestel voor het eerst en kon er niet direct iets aan doen. Hij gaat nu contact opnemen met de fabriek en dan komen ze er nog op terug.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Normaal gesproken heb ik hem aangesloten op een media center pc (met een 9600GT grafische kaart) maar voor de zekerheid heb id een paar andere apparaten geprobeerd (DVD speler, analoge tv).
Of dit nu aan mijn toestel ligt of niet, weet ik nog niet. Er is al een monteur langs geweest, maar die zag dit toestel voor het eerst en kon er niet direct iets aan doen. Hij gaat nu contact opnemen met de fabriek en dan komen ze er nog op terug.
je had het al eerder gevraagd, maar zo te zien heeft niemand er hier last van. Iedereen die hier actief is had dat vast ook wel gemeld. Als de monteur het ook zag en het blijkbaar abnormaal vond, dan moet je toch gewoon afwachten?
[ Voor 26% gewijzigd door StanTheMan op 25-04-2009 09:56 ]
Nou, de monteur was er nogal vaag over. Dus ik vroeg me af of het misschien in de software zat. Vandaar dat ik het nogmaals post :-)StanTheMan schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:55:
je had het al eerder gevraagd, maar zo te zien heeft niemand er hier last van. Iedereen die hier actief is had dat vast ook wel gemeld. Als de monteur het ook zag en het blijkbaar abnormaal vond, dan moet je toch gewoon afwachten?
Maar zoals je al aangeeft is het blijkbaar een probleem in dit exemplaar. (Hier heb ik wel vaker last van. De meeste apparatuur die ik koop is kapot en moet terug
Ik begreep van de Pioneer site en de handleiding van de 5090, dat de tv bij 1080/24p automatisch op standje 72hz springt en de tv ieder frame 3 keer laat zien, precies zoals dat in de bioscoop gebeurt.Brad Pitt schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 02:12:
[...]
Inderdaad. 24p-content wordt altijd automatisch in 72Hz weergegeven, in welke stand de tv ook staat. In de vorm van 3x24 frames per seconde.
[...]
Als je de tv op Purecinema Smooth zet worden er wel tussenframes berekent en zal het beeld vloeiend zijn. Judder heeft een Pioneer nooit, vanwege de 72Hz weergave. Wel, zoals je denk ik ook bedoelt, gewoon het 24p-geschok.
De interpolatie van Purecinema Smooth zorgt voor 72 individuele beelden per seconde, zonder judder, zonder geschok, voor zover mogelijk. Af en toe gaat het algoritme onderuit en zie je artefacts. Ik kan daar makkelijk mee leven (ben Natural Motion gewend), de meeste mensen vinden het echter vreselijk.
Bij een te "snelle" pan, dus bijv. een auto die in 6 frames van links naar rechts scheurt, kan ook Smooth het niet bijhouden en zal je alsnog een niet-vloeiend beeld hebben. Dat is logisch, aangezien je ook in 72Hz geen wonderen kan verwachten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de nieuwe Panasonics wel een "perfect" algoritme hebben. Het zal eerder een doorontwikkeling zijn van IFC, waardoor er vrijwel zeker ook af en toe beeldfoutjes zullen optreden. Geen enkele manier van interpoleren is vooralsnog perfect.
De tv berekent geen tussenframes die niet op de blu-ray staat, maar toont dus ieder frame 3 keer.
Het beeld is dan precies zoals het hoort, met het net niet helemaal vloeiend verloop tot gevolg omdat de 24 frames gewoon te weinig zijn.
Edit: ik zie het nu ook staan. De smooth doet inderdaad het interpoleren. Deze setting doet het niet bij 1080p/60, maar wel bij 24p. Perfect dus!
Nogmaals: de prijzen van de Pioneer zorgen er voor dat je nu echt een vergelijking kunt maken. De Pioneer 5090 kost nu net zoveel als dat ik destijds voor mn Panasonic heb betaald.
Balen, dat hoort niet natuurlijk.hjbaard schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:50:
Ik heb nu een paar weken de P50G10, maar ik heb een probleem met 100Hz.
Hij staat niet per ongeluk op 50hz? Dat kan ik bij mn pana's ook doen, al is het een totaal nutteloze feature.
[ Voor 25% gewijzigd door Ferry34 op 25-04-2009 10:41 ]
Op de nieuwste modellen zit deze functie niet meer. Hoewel het een nutteloze functie is, vind ik het wel jammer dat het er niet meer op zit, want dan kon ik bekijken of het verschil zou maken.Balen, dat hoort niet natuurlijk.
Hij staat niet per ongeluk op 50hz? Dat kan ik bij mn pana's ook doen, al is het een totaal nutteloze feature.
Een vriend van mij heeft ook een iets oudere panasonic full hd plasma met een mediacenter. En hij heeft deze funtie wel. Daar zie je inderdaad verschil. Toen ik bij hem was zag ik direct dat het bij hem goed werkte. Het beeld was heel stil en strak. En dit wil ik natuurlijk ook bij mij thuis. Zeker omdat de G10 dit ook goed zou moeten doen.
Zullen we ons nu weer richten op Panasonic plasma's en voor Pioneer plasma's een apart topic openen?Ferry34 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:34:
[...]
Ik begreep van de Pioneer site [...] De Pioneer 5090 kost nu net zoveel als dat ik destijds voor mn Panasonic heb betaald.
Ik vind de vergelijing wel opgaan een lees ook hier graag over de pioneer. Blijf maar komen met de info dus
Mijn 46PG10 staat er nu ook en hij is zich dapper aan het verweren met F1 kwalificatie in een zonlicht verlichte huiskamer (die een ontzettende zooi is
).
Nou, daar boft ie mee dan... Zat me net te verwonderen over het baggerbeeld tijdens die kwalificatie...
Verwijderd
Idd dat gaf ik laatst ook al aan alleen toen werd het gedaan onder het mom van vergelijkend warenonderzoek.Sikkek schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:14:
[...]
Zullen we ons nu weer richten op Panasonic plasma's en voor Pioneer plasma's een apart topic openen?
Dus weer over Panny's? Met een incidentele flirt met pioneer?
Ik vind het met digitale TV allemaal behoorlijk kijkbaar moet ik zeggen.MikeyMan schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:45:
Nou, daar boft ie mee dan... Zat me net te verwonderen over het baggerbeeld tijdens die kwalificatie...
Verwijderd
Hmm,de vergelijking met een pioneer mag hier van mij gerust verdergaan vind ik.
En wat is een"baggerbeeld"?-(
En wat is een"baggerbeeld"?-(
Toch lijkt het me een nutteloze functie. Geen enkele plasma die 50 hz is, geeft zo'n slecht flikkerend beeld als wat de Pana laat zien als je m op 50hz zet!hjbaard schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:03:
[...]
Op de nieuwste modellen zit deze functie niet meer. Hoewel het een nutteloze functie is, vind ik het wel jammer dat het er niet meer op zit, want dan kon ik bekijken of het verschil zou maken.
Een vriend van mij heeft ook een iets oudere panasonic full hd plasma met een mediacenter. En hij heeft deze funtie wel. Daar zie je inderdaad verschil. Toen ik bij hem was zag ik direct dat het bij hem goed werkte. Het beeld was heel stil en strak. En dit wil ik natuurlijk ook bij mij thuis. Zeker omdat de G10 dit ook goed zou moeten doen.
Dat ben ik natuurlijk met je eens. Een 100Hz tv ga je niet op 50Hz zetten. En als je zegt dat het ook nog eens niet klopt met wat een gewone 50Hz plasma laat zien, slaat het al helemaal nergens opFerry34 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:53:
[...]
Toch lijkt het me een nutteloze functie. Geen enkele plasma die 50 hz is, geeft zo'n slecht flikkerend beeld als wat de Pana laat zien als je m op 50hz zet!
...helaas, laten we het weer meer on-topic gaan houden, daar is dit topic ook voor bedoeld. Voor een vergelijkend waren onderzoek mag je gerust natuurlijk zelf een ander topic startenVerwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:17:
Hmm,de vergelijking met een pioneer mag hier van mij gerust verdergaan vind ik.
Die van ons staat ook net.... en wat een beeld zeg! Net ff Planet Earth episode 1 gekeken en echt WOW!!JvS schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:30:
Mijn 46PG10 staat er nu ook en hij is zich dapper aan het verweren met F1 kwalificatie in een zonlicht verlichte huiskamer (die een ontzettende zooi is).
Wij hebben alleen nog geen digitale tv en doen het nog met de kabel, maar dan nog: prima beeld... eerste indruk is wel dat het een wazig beeld geeft, maar na 10 seconden denk je " mwoa, valt eigenlijk wel mee..."
Dus wij wachten nog wel even...
Nog ff met het beeld lopen spelen, maar moet zeggen dat we cinema toch te grijs vonden. Wel in een zonnige kamer, maar dan nog... En op dit moment staat zelfs eco modus aan... het beeld in een zonnige kamer wordt daatdoor een stuk beter/helderder....
Vanavond maar eens kijken hoe The Dark Knight bevalt... en ff die Duitse review van laatst opzoeken voor hun voorgestelde instellingen...
Echt super blij! Top ding!
Helemaal mee eens... ik zie zoveel over de Pioneer voorbij komen dat ik soms moet dubbelchecken of ik niet in een Pioneer topic zit...Sikkek schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:14:
[...]
Zullen we ons nu weer richten op Panasonic plasma's en voor Pioneer plasma's een apart topic openen?
[ Voor 14% gewijzigd door SqueakyClean op 25-04-2009 18:10 ]
Je hebt wel gelijk, maar er zijn maar 1 of 2 andere opties voor een Panasonic plasma en dat zijn de Pioneer of de Samsung plasma.
Dus er zijn nogal wat mensen die twijfelen tussen een Panasonic (en dan vooral of ze moeten wachten op de V serie) of een van de laatste Pioneers. Vooral dus ook omdat de Pioneer wat prijs betreft in de buurt begint te komen.
Dus er zijn nogal wat mensen die twijfelen tussen een Panasonic (en dan vooral of ze moeten wachten op de V serie) of een van de laatste Pioneers. Vooral dus ook omdat de Pioneer wat prijs betreft in de buurt begint te komen.
Verwijderd
heb vandaag de panasonic 50g10 besteld maar heb hem pas binnen 3weken.
hoe is deze plasma bij games?
Ik heb sinds gisteren ook mijn 50G10
Het beeld ziet er echt mooi uit
Het is mij alleen nog niet duidelijk wat IFC nou doet. Ik kan namelijk geen verschil ontdekken als het aan of uit staat. Misschien dat het niet bij elk content type werkt. Ik heb nog aan philips natural motion algoritmes gewerkt, dus zo'n effect zou ik wel herkennen.
Verder heb ik geprobeerd het vermogen te meten. Gezien het een plasma is schommelt dit zoals verwacht toch aardig heen en weer. Laagste was zo'n 140 Watt (bij aftiteling) en bij vrij lichte scenes trekt die makkelijk 300~350W. Gemiddeld kwam ik ongeveer op 225W uit bij een half uur Stargate (inclusief reclames). Dit was op mode normaal, contrast 36 en alle speciale dingen behalve IFC uit.
In de handleiding lees ik verder over de mogelijkheid om de software te updaten, maar het is mij onduidelijk waar en hoe de tv deze download. De tv heeft tenslotte geen netwerk aansluiting
. Als ik manueel zeg dat die moet checken voor een update, zegt die dat ik de meest recente heb. Hoe weet die dat?
Ook mis ik nog een optie bij de aspect ratio selecties. Discovery zend namelijk 16:9 content met een 4:3 resolutie uit. I.p.v grote zwarte balken knippen ze links en rechts een stukje eraf, waardoor de zwarte balken boven en onder minder groot zijn. Hoe krijg ik deze content goed beeldvullend op het scherm? Op mode auto zoomt die te ver in, waardoor de ondertiteling half buiten beeld valt. Het liefst zou ik willen dat die links en rechts gewoon kleine verticale zwarte balken weergeeft en verticaal dus niks wegknipt.
Het beeld ziet er echt mooi uit
Het is mij alleen nog niet duidelijk wat IFC nou doet. Ik kan namelijk geen verschil ontdekken als het aan of uit staat. Misschien dat het niet bij elk content type werkt. Ik heb nog aan philips natural motion algoritmes gewerkt, dus zo'n effect zou ik wel herkennen.
Verder heb ik geprobeerd het vermogen te meten. Gezien het een plasma is schommelt dit zoals verwacht toch aardig heen en weer. Laagste was zo'n 140 Watt (bij aftiteling) en bij vrij lichte scenes trekt die makkelijk 300~350W. Gemiddeld kwam ik ongeveer op 225W uit bij een half uur Stargate (inclusief reclames). Dit was op mode normaal, contrast 36 en alle speciale dingen behalve IFC uit.
In de handleiding lees ik verder over de mogelijkheid om de software te updaten, maar het is mij onduidelijk waar en hoe de tv deze download. De tv heeft tenslotte geen netwerk aansluiting
Ook mis ik nog een optie bij de aspect ratio selecties. Discovery zend namelijk 16:9 content met een 4:3 resolutie uit. I.p.v grote zwarte balken knippen ze links en rechts een stukje eraf, waardoor de zwarte balken boven en onder minder groot zijn. Hoe krijg ik deze content goed beeldvullend op het scherm? Op mode auto zoomt die te ver in, waardoor de ondertiteling half buiten beeld valt. Het liefst zou ik willen dat die links en rechts gewoon kleine verticale zwarte balken weergeeft en verticaal dus niks wegknipt.
[ Voor 4% gewijzigd door Unicron op 26-04-2009 00:33 ]
Verwijderd
software update kan gaan via het kabelsignaal. En volgens mij ook via de sd poort? Zoiets vertelde de e care man mij.. Maar beetje wazig verhaal lette niet echt op..
Wat ik zelf al in dit topic had opgemerkt door een vergelijk in de winkel, zag ik het verschil ook niet bij bewegend beeld. Wel was het duidelijk zichtbaar bij scrollende tekst welke dus scherper en hierdoor leesbaarder werd. Ik ga er vanuit dat hoe groter het contrast tussen 2 objecten die bewegen, hoe scherper dit wordt weergegeven met IFCpro op de G10.Unicron schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:30:
idd een leuke actie! Jammer alleen dat MM nogal prijzig is ivm webwinkels.morpheus schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:37:
Kreeg net mail van MM in mailbox. Voor mensen die die mail ontvangen, maandagavond 10% korting op alles. Bij de uitzonderingen staat panasonic er niet bij. Interesant dus als je een G10 zou willen.
30% hadden ze zeker in polen:
http://www.youtube.com/watch?v=7LHj37Is2ak
Welke mediamarkt als ik vragen mag?morpheus schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:37:
Kreeg net mail van MM in mailbox. Voor mensen die die mail ontvangen, maandagavond 10% korting op alles. Bij de uitzonderingen staat panasonic er niet bij. Interesant dus als je een G10 zou willen.
Hadden jullie al gezien dat d eV10 ook op de website staat.
Zorg er voor dat de decoder op 16-9 staat.Unicron schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:30:
Ik heb sinds gisteren ook mijn 50G10![]()
Het beeld ziet er echt mooi uit![]()
In de handleiding lees ik verder over de mogelijkheid om de software te updaten, maar het is mij onduidelijk waar en hoe de tv deze download. De tv heeft tenslotte geen netwerk aansluiting. Als ik manueel zeg dat die moet checken voor een update, zegt die dat ik de meest recente heb. Hoe weet die dat?
Bij 4-3 content zoals Discovery gebruik je beeldaspect JUIST.
Dit levert t mooiste beeld op en ik heb nooit problemen met ondertiteling.
Beeldvorming: Het 46" model in een redelijk ruime woonkamer is naar mijn mening heel erg prima te doen!

Bij 4:3 gebruik ik inderdaad JUIST, maar ik bedoelde een ander scenario, namelijk: Ze zenden 16:9 content uit op 4:3. Dus MET zwarten balken. Alleen om de zwarte balken niet te groot te laten worden knippen ze links en rechts wat van de 16:9 content af. Het is dus eigenlijk geen 16:9 meer. Op AUTO zoomt de panasonic te ver in, waardoor boven en onder (ondertiteling) buiten het beeld vallen. Ideaal lijkt mij dat die een beetje inzoomt om de zwarte balkjes boven en onder weg te halen in combinatie met een klein beetje oprekken zoals in de JUIST stand wordt gebruikt.Ferry34 schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:06:
[...]
Zorg er voor dat de decoder op 16-9 staat.
Bij 4-3 content zoals Discovery gebruik je beeldaspect JUIST.
Dit levert t mooiste beeld op en ik heb nooit problemen met ondertiteling.
Edit: Wat ik beschrijf is volgens mij 14:9. Deze optie heb ik ook zien staan bij de Aspect ratio opties. Ik zal nog eens kijken wat deze optie doet op discovery.
[ Voor 8% gewijzigd door Unicron op 26-04-2009 12:39 ]
Je kunt hiervoor inderdaad het best de 14:9 optie gebruiken. Je hebt dan grijze balken links en rechts. De TV kan helaas niet een 14:9 signaal beeldvullend weergeven.
"Welke" mensen ontvangen die mail dan? Zou me goed uitkomen aangezien ik op het punt sta om de 46G10 te regelen bij MM Groningen..morpheus schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:37:
Voor mensen die die mail ontvangen,
Voor iedereen die tussen 18.00 en 21.00 komt en erom vraagt...2dope schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:20:
[...]
"Welke" mensen ontvangen die mail dan? Zou me goed uitkomen aangezien ik op het punt sta om de 46G10 te regelen bij MM Groningen..
Ik heb inderdaad nog eens gekeken wat de 14:9 optie doet, en die plaatst inderdaad grijze balken links en rechts. Toch een gemis dat die 14:9 niet beeldvullend kan maken. Wie weet een software update? Of staat Panasonic niet bekend om het uitbrengen van updates? Voor Philips LCD's komen bijv zeer regelmatig updates.JvS schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:44:
Je kunt hiervoor inderdaad het best de 14:9 optie gebruiken. Je hebt dan grijze balken links en rechts. De TV kan helaas niet een 14:9 signaal beeldvullend weergeven.
Is dat bij iedere MM zo?mrc16 schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:38:
[...]
Voor iedereen die tussen 18.00 en 21.00 komt en erom vraagt...
Verwijderd
10% kun je er sowieso af praten, ik ben voor mijn 50py70 (destijds 2600 a 2900 euro in de winkel) bij diverse winkels langs geweest en ik had een internetprijs van 2100euro gezien. Dus heb ik alhoewel ik helemaal geen sjacheraar ben flink lopen onderhandelen en ik ben bij 3 van de 5 winkels tot 2200 gekomen. Verkoper zenuwachtig rekenen.. mooi om te zien en te doen. Vervolgens heb ik het uiteraard via internet gekocht en gratis verzending weten te bedingen. Dus een goede actie van mediamarkt? Zeker maar er kan nog veeeeeel meer vanaf. MM en Saturn beide nog best duur..
mijn PS3 samen met de 50G10 is werkelijk zeer goed !!Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:47:
Dus voor games ideaal
Strakke tv! Mooi ook, de Lack kastjes van IkeaJvS schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:17:
Beeldvorming: Het 46" model in een redelijk ruime woonkamer is naar mijn mening heel erg prima te doen!
[afbeelding]
Hoe bevalt de tv?
-----------------------
Ik kijk niet veel tv, maar balken links en rechts van het beeld bij Discovery heb ik nog nooit gezien. Heb je een foto of bij welk programma is dat?
Ik heb laatst nog iets gekeken in de instellingen van mn decoder omdat iemand een beeldprobleem heeft. Toen probeerde ik zijn probleem bij mij te reproduceren met verkeerd vallende ondertiteling, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Toen ik de 16-9 op de decoder veranderde in 4-3, klapte er enkele extra opties open met oa de mogelijkheid om 4-3 content altijd beeldvullend weer te geven.
Toch begrijp ik het niet. Bij uitzendingen van Discovery die 4-3 zijn (dat kan je zien door op info te drukken van de decoder) zie ik ook geen zwarte balken links en rechts.
Ik denk iedereen die zich heeft opgegeven/geregistreerd voor het ontvangen van de nieuwsbrief/folderaanbiedingen.2dope schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:20:
[...]
"Welke" mensen ontvangen die mail dan? Zou me goed uitkomen aangezien ik op het punt sta om de 46G10 te regelen bij MM Groningen..
[ Voor 64% gewijzigd door Ferry34 op 27-04-2009 00:21 ]
Niet geheel ontopic, maar euh: heeft iemand hier ervaring met e-care en het "fixen" van dode/stuck(red) pixels? Morgen komen ze langs. Wat kan ik verwachten? Een swap oid?
Lekker sociaal, maar dat is een ander verhaal.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:01:
10% kun je er sowieso af praten, ik ben voor mijn 50py70 (destijds 2600 a 2900 euro in de winkel) bij diverse winkels langs geweest en ik had een internetprijs van 2100euro gezien. Dus heb ik alhoewel ik helemaal geen sjacheraar ben flink lopen onderhandelen en ik ben bij 3 van de 5 winkels tot 2200 gekomen. Verkoper zenuwachtig rekenen.. mooi om te zien en te doen. Vervolgens heb ik het uiteraard via internet gekocht en gratis verzending weten te bedingen. Dus een goede actie van mediamarkt? Zeker maar er kan nog veeeeeel meer vanaf. MM en Saturn beide nog best duur..
Overigens betaal ik graag ietsje meer voor de service en zekerheid van een fysieke winkel in de buurt. Zo nemen ze bijvoorbeeld mn oude bakbeest mee (kilootje of 80
\Bosmonster schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:09:
[...]
Lekker sociaal, maar dat is een ander verhaal.
Overigens betaal ik graag ietsje meer voor de service en zekerheid van een fysieke winkel in de buurt. Zo nemen ze bijvoorbeeld mn oude bakbeest mee (kilootje of 80)
Hier in almere hoorde ik van de MM medewerker dat je de tv 2 weken op proef thuis mag hebben staan, is hij te groot OF te klein
Verwijderd
Leuk en jij maar denken dat je een nieuwe plasma koopt terwijl die al bij iemand anders in de woonkamer heeft gestaan.phemelrijk schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:39:
[...]
\
Hier in almere hoorde ik van de MM medewerker dat je de tv 2 weken op proef thuis mag hebben staan, is hij te groot OF te kleindan mag je hem voor een groter of kleiner exemplaar vervangen. Je betaalt dan misschien idd iets meer, maar je krijgt dan wel dit soort service erbij.
Dat gebeurd wel vaker. Bij RAF kan dat ook. Ook met speakers etc. Omdat deze thuis ook heel anders kunnen klinken. Moeten ze niet beschadigd zijn natuurlijk. Vind het wel een goede service.
En wat niet weet wat niet deerd....
En wat niet weet wat niet deerd....
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja dat klopt. Moderne en goede LCD's doen dat al een stuk minder. En overigens als ik het contrast op mijn 46G10 erg hoog zet of dynamic kies, dan heb ik ook wit dat pijn aan mn ogen doet en dat helemaal 'dicht' slaat.Martijn schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:13:
[...]
Maar volgens mij geeft een LCD dus alles vanaf lichtgrijs ongeveer weer als wit of zie ik dat verkeerd? Subtitles zijn bij mij beetje grijzig, maar het lijkt alsof sommige andere witte scenes toch witter zijn dan die subs, waardoor blijkt dat de TV wel witter kan weergeven dan dat de subs laten zien... Wazige zin, maar snap je wat ik bedoel?
Maar het witbereik van een plasma is niet zo hoog als dat van een LCD. Wanneer je een LCD calibreert, geeft-ie overigens ook niet zo fel wit weer.
Ja, maar hij moet natuurlijk onbeschadigd zijn anders nemen ze hem niet terug, het zal ook niet per bosjes gebeuren natuurlijk, maar de optie is er wel, en idd, wat de voorganger zijn, wat je niet weet..als hij niet naar behoren werkt kun je alsnog terug toch? Zou apart zijn als de tv weg moet omdat hij alleen even bij iemand gestaan heeft..volgens mij moet dat niet echt kwaad kunnen.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:50:
[...]
Leuk en jij maar denken dat je een nieuwe plasma koopt terwijl die al bij iemand anders in de woonkamer heeft gestaan.
Zo zaterdagavond maar s een filmpje gekeken. The Island (2005) werd het op 1080p. En we hebben nog nooit zo genoten van een film... Het beeld is werkelijk subliem!
Vooral het contrast valt op.. ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar tegelijkertijd is donker echt donker en licht echt licht.
Nog wat andere series en films bekeken en tot nog toe ziet het er allemaal superstrak uit... of het nou een DivX is of een 1080p filmpje, maakt niet uit.
Het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden is dat de tv alleen het geluid van HDMI 1 en 3 via SPDIF kan doorgeven...
Begrijp echt niet waarom ze 3 hebben gekozen en niet 2...
Verder was het na het instellen ff zoeken hoe we de analoge zenders konden bekijken... uiteindelijk gevonden: de TV knop (rechtsbovenin) schakelt tussen alle tuners, DVB-T en analoog in ons geval.
Ook vond ik het wel tof dat ie gewoon alle DVB-T zenders meteen vond.
Is ook net iets strakker beeld dan analoog, dus dat zitten we wel te overwegen...
Edit: hmmm, over Digitenne lees ik weinig positiefs... anders toch maar s kijken naar een CAM voor DVB-C...
Of misschien nog beter, ff wachten op die nieuwe CL+ standaard waar Ziggo gebruik van zou gaan maken...
Vooral het contrast valt op.. ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar tegelijkertijd is donker echt donker en licht echt licht.
Nog wat andere series en films bekeken en tot nog toe ziet het er allemaal superstrak uit... of het nou een DivX is of een 1080p filmpje, maakt niet uit.
Het enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden is dat de tv alleen het geluid van HDMI 1 en 3 via SPDIF kan doorgeven...

Verder was het na het instellen ff zoeken hoe we de analoge zenders konden bekijken... uiteindelijk gevonden: de TV knop (rechtsbovenin) schakelt tussen alle tuners, DVB-T en analoog in ons geval.
Ook vond ik het wel tof dat ie gewoon alle DVB-T zenders meteen vond.
Is ook net iets strakker beeld dan analoog, dus dat zitten we wel te overwegen...
Edit: hmmm, over Digitenne lees ik weinig positiefs... anders toch maar s kijken naar een CAM voor DVB-C...
Of misschien nog beter, ff wachten op die nieuwe CL+ standaard waar Ziggo gebruik van zou gaan maken...
Gister nog ff CoD:WaW gespeeld op m'n Xbox 360 en dat werkt erg goed... In game stand gezet en verder geen phosphor trails of wat dan ook gezien...Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:47:
[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 27-04-2009 12:51 ]
Als je dat niet wil dan kan je altijd naar een winkel gaan waar je niet de mogelijkheid hebt om na gebruik binnen twee weken om te ruilen. Ik vind het wel een mooie service. Maar ze moeten een consument wel vertellen als het om een TV gaat die al bij iemand anders heeft gestaan.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:50:
[...]
Leuk en jij maar denken dat je een nieuwe plasma koopt terwijl die al bij iemand anders in de woonkamer heeft gestaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Dlocks op 27-04-2009 12:43 ]
Verwijderd
Had gisteren nog een mailtje gestuurd naar Panasonic Belgie met de vraag wanneer de V reeks eindelijk bij de dealers zou staan en het antwoord was"Hier is nog geen release datum voor bekend"
Denk dat het deze week toch maar de G10 zal worden.Het blijft maar duren precies.
Denk dat het deze week toch maar de G10 zal worden.Het blijft maar duren precies.
Verwijderd
Lekker sociaal is een grote winkel sowieso niet. En als ik een tv oid koop let ik op keurmerk thuis winkelen en kijk is of er ook een fysiek adres is waar ik heen kan. Als dat er is maak ik me geen zorgen, de naam van de winkel googlen levert vaan veel hits op waaruit je klachten vrij snel kan opmaken. Maar ja dat is een ander verhaal. Voor een professioneel vriendelijke lach en een slecht advies betaal ik geen honderden euro's.Bosmonster schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:09:
[...]
Lekker sociaal, maar dat is een ander verhaal.
Overigens betaal ik graag ietsje meer voor de service en zekerheid van een fysieke winkel in de buurt. Zo nemen ze bijvoorbeeld mn oude bakbeest mee (kilootje of 80)
Nu weer optopic, er is me meerdere keren verzekerd door panasonic zelf dat de 42v10 begin mei geleverd wordt.
Waarom laat je de bewuste verkoper dan wel eerst "zenuwachtig" proberen een leuke deal te maken? En dat nog plezant vinden ook? Netjes hoor.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:05:
[...]
Voor een professioneel vriendelijke lach en een slecht advies betaal ik geen honderden euro's.
Als 'ie 10 Euro meer had gerekend dan een webshop had je hem daar zeker wél gekocht? Ik vind het net als een paar mensen hierboven een vrij zielige manier van zaken doen, maar ieder zijn ding hoor.
Verwijderd
de 50V10 komt later, eind mei..
Meneer Pitt, de verkoper wil mij iets verkopen en prentendeert de goedkoopste te zijn. Als ik hem confronteer met andere prijzen is er ineens heeel veel mogelijk, en zenuwachtig is niet het goede woord. Meer driftig aan het rekenen. Maar verder ben ik erg netjes en heb voldoende empatie om niet sadistisch een verkoper in het nauw te drijven hoor. Jij betaald dus wel veel meer voor je TV? En ja als het weinig had gescheeld dan had ik idd de tv daar gekocht, maar zeker niet voor de hoofdprijs. En de "paar" mensen is nog 1 iemand..
Meneer Pitt, de verkoper wil mij iets verkopen en prentendeert de goedkoopste te zijn. Als ik hem confronteer met andere prijzen is er ineens heeel veel mogelijk, en zenuwachtig is niet het goede woord. Meer driftig aan het rekenen. Maar verder ben ik erg netjes en heb voldoende empatie om niet sadistisch een verkoper in het nauw te drijven hoor. Jij betaald dus wel veel meer voor je TV? En ja als het weinig had gescheeld dan had ik idd de tv daar gekocht, maar zeker niet voor de hoofdprijs. En de "paar" mensen is nog 1 iemand..
zat nu te denken om mijn G10 50" verder uit te breiden met een surrounds systeem van Panasonic maar waar plaats je die midden speaker (bij een 5.1 systeem) als je de tv op voet hebt staan ??
Voor de voet is helemaal niet mooi en boven de tv moet hem al ophangen aan de muur en dat is ook weer niet echt wat het moet zijn.
Dacht daarom aan een 2.1 systeem maar speelt dat een beetje ??
Voor de voet is helemaal niet mooi en boven de tv moet hem al ophangen aan de muur en dat is ook weer niet echt wat het moet zijn.
2.1 kan best goed gaan, als je goed spul haalt.daxcer schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:44:
zat nu te denken om mijn G10 50" verder uit te breiden met een surrounds systeem van Panasonic maar waar plaats je die midden speaker (bij een 5.1 systeem) als je de tv op voet hebt staan ??
Sterker nog; als je een paar fatsoenlijke speakers haalt, kom je er met 2.0 ook!
Voordeel is dat je met beperkt budget vaak beter materiaal kunt kopen...
Nadeel is dat je de echte surround-effecten mist...
Overigens zou ik in beide gevallen even verder kijken dan Panasonic. Ben misschien bevooroordeeld, maar ik denk dat je met een vergelijkbaar budget bij een audio specialist beter kunt krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2009 16:51 ]
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt achter je tv..de mijne (een lcd nu nogdaxcer schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:44:
Maar als je hem aan de muur hebt hangen is het lastig ja.
[ Voor 11% gewijzigd door phemelrijk op 27-04-2009 16:54 ]
Verwijderd
ik zat ook te denken aan dat nieuwe BR surround home cinema systeem van Panasonic.Wordt wel als zéér goed beoordeeld.En voor die prijs(rond de 700 euro)kan je denk ik niet héél veel beter kopen.
Wat ik begrepen heb is dat de techniek bij Pioneer blijft (zouden ze dan toch heeeeeeeeeeeeel misschien doorstarten als bijv. Honda er geld in gaat pompen??) dus Panasonic zal dan zelfd de techniek moeten verbeteren.-Moondust- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:07:
[...]
Wat is er tot nu toe al bekend over dat infinite black? Als dat echt de laatste stap is qua blacklevel wil ik ook nog wel een jaartje wachten. Tsja, kan bezig blijven maar ja....voor bioscoopbeleving is blacklevel wel erg belangrijk.
Oh ja Moondust, benieuwd of 1080p/24p uitsturen vanuit een HTPC eenzelfde resultaat geeft als een BR-speler?
Ik kan het je (hopelijk) morgen vertellen
Dit topic is gesloten.