Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

Dacide schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:56:
Zo'n 50" TH-50PZ80 is nu uit te halen voor zo'n 1300 euro...
De 50" G10 series kan ik uithalen voor 1500 euro...

Dan hebben we het over een verschil van 200 euro...

Geen idee of dat een goeie deal is.
Over een paar maanden is de G serie ook 1300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Moondust- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:48:
Nah, ik ken audiofielen goed genoeg om te weten dat een calibratie echt wel goed zichtbaar is. Het probleem is denk ik dat de massa dat doorgaans niet gelooft en liever naar bijna rode gezichten kijkt dan een natuurlijke vleeskleur. Maar goed, ieder zijn ding.
Een calibratie zal best zichtbaar zijn, het ging mij er meer om dat het een "must" is voor filmliefhebbers. Alsof filmliefhebbers een bijzonder soort ras mensen is met betere ogen. Ken genoeg filmliefhebbers die het geen reet interesseert hoe hun tv staat afgesteld, als het maar een goede film is.

Bovendien staat niet elke tv heel verkeerd afgesteld, bij mij heb ik volgens mij zeer natuurlijke vleeskleuren zonder iets te hebben gedaan aan de instellingen. Daarnaast kun je ook zelf even met een calibratie-dvd aan de slag gaan. Dan bereik je misschien niet dat het 100% D65 is, maar ik betwijfel ten zeerste dat je een kamer kunt inlopen en zeggen of de TV D65 is gecalibreerd door een pro of door iemand zelf. Ik vraag me zelfs af of je het kunt zien bij normale beelden (dus geen testpatronen) als de tv's naast elkaar staan. Je zult denk ik wel verschil zien, maar of je dan ook weet welke het beeld weergeeft zoals het "hoort" en welke het doet zoals het "bijna hoort"?

Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken of ie z'n tv wil laten calibreren, maar EUR 250,- is volgens mij bizar duur. Dan ga je eerst op zoek naar de TV met de beste prijs/kwaliteit-verhouding (panasonic plasma dus), vervolgens struin je internet af voor de beste prijs (EUR 50,- minder dan bij de MM) en dan geef je ineens EUR 250 uit (bijna 20% van de aanschafprijs) voor een calibratie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Anoniem: 300526 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:31:
[...]

Over een paar maanden is de G serie ook 1300,-
en over twee jaar krijg je hem als superstunt voor 495 euro :p

Is toch altijd hetzelfde liedje... je kan wel eeuwig wachten... maar over een paar maanden is de G15 ook maar 1500 bij wijze van...

Ik heb de knoop redelijk doorgehakt... 50" G10... moet goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:10:
[...]

Een calibratie zal best zichtbaar zijn, het ging mij er meer om dat het een "must" is voor filmliefhebbers. Alsof filmliefhebbers een bijzonder soort ras mensen is met betere ogen. Ken genoeg filmliefhebbers die het geen reet interesseert hoe hun tv staat afgesteld, als het maar een goede film is.

Bovendien staat niet elke tv heel verkeerd afgesteld, bij mij heb ik volgens mij zeer natuurlijke vleeskleuren zonder iets te hebben gedaan aan de instellingen. Daarnaast kun je ook zelf even met een calibratie-dvd aan de slag gaan. Dan bereik je misschien niet dat het 100% D65 is, maar ik betwijfel ten zeerste dat je een kamer kunt inlopen en zeggen of de TV D65 is gecalibreerd door een pro of door iemand zelf. Ik vraag me zelfs af of je het kunt zien bij normale beelden (dus geen testpatronen) als de tv's naast elkaar staan. Je zult denk ik wel verschil zien, maar of je dan ook weet welke het beeld weergeeft zoals het "hoort" en welke het doet zoals het "bijna hoort"?

Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken of ie z'n tv wil laten calibreren, maar EUR 250,- is volgens mij bizar duur. Dan ga je eerst op zoek naar de TV met de beste prijs/kwaliteit-verhouding (panasonic plasma dus), vervolgens struin je internet af voor de beste prijs (EUR 50,- minder dan bij de MM) en dan geef je ineens EUR 250 uit (bijna 20% van de aanschafprijs) voor een calibratie :?
Ik kan me hier wel op een aantal punten bij aansluiten;

Ten eerste, de filmliefhebber, en daar reken ik mezelf toe, gaat minimaal 1X per maand naar de bioscoop.
Niet dat mensen die nooit gaan geen liefhebbers zijn, maar zo zie ik het voor mezelf tenminste.

Uiteraard wel diezelfde film huren en kijken/horen hoe het er thuis uitziet.

Wat betreft het afstellen; Jaren geleden heb ik met wat inelkaar geflanste beeldjes met Paint Shop al iets soortgelijks gedaan. Helderheid en contrast staan goed. Dat weet ik zeker. Kleur staat redelijk goed, dat is nu eenmaal moeilijker.

In huidtinten zit altijd veel rood, dus als je kleuren eerst voluit gooit om daarna stapsgewijs terug te schroeven totdat er een typische huidkleur overblijft ben je al een eindje.

Daarna rood individueel afregelen, indien mogelijk natuurlijk.

Nee, dit is geen ISF, maar je krijgt best goeie resultaten. En het is leuk!
Maar ja, de ene huidtint is de andere weer niet. En de ene film is de andere niet.

Volgens mij heb ik hier enkele maanden iemand horen klagen over "300" vanaf blu-ray. Beeld zou te korrelig zijn. _O-

Andere leuke films om je dure plasma af te regelen;

Sin City
Death Proof
Planet Terror
Matrix deel 1 (overdaad aan groen)

Dit lijkt een beetje op dezelfde discussie die audiofielen al jarenlang voeren.
Realistische weergave is DE BEST mogelijke weergave. Natuurlijk is dat waar, en gelukkig hebben we een referentiepunt, D65. Het enige wat ik denk wat zichtbaar is als je daarvan afwijkt zijn de huidtinten.

Als er een groene auto voorbijrijd in een film weet NIEMAND de exacte tint groen, dus laat je er een paar millimeter naastzitten. Trouwens... Als je kijkt naar Fast/furieus deel 1&2 lijkt het alsof de kleuren achteraf zijn nabewerkt. En hoe groen zijn hulken in het wild? :S

Hoe rood is HellBoy? Ben hem de laatste tijd niet tegengekomen.

Zelf streef ik naar om een contrastverhouding te krijgen met behoud van schaduwdetail. Vandaar dat een testbeeldje heb met 32 oplopende grijstinten. En alles lijkt vrij realistisch.
En dan let ik dus op de huidtinten. Als die echt lijken ga ik ervan dat alles goed staat.

Voor een El Cheappo die graag dingen zelf doet ideaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:44:
[...]

en over twee jaar krijg je hem als superstunt voor 495 euro :p

Is toch altijd hetzelfde liedje... je kan wel eeuwig wachten... maar over een paar maanden is de G15 ook maar 1500 bij wijze van...

Ik heb de knoop redelijk doorgehakt... 50" G10... moet goed genoeg zijn.
Hahaha!

Waar ik heb gewerkt kregen we in 1998 een 42 inch Akai binnen.
Prijs? 40,000,- VEER_TIG_DUI_ZEND !!!

Beeld? Ik zou hem nu niet eens gratis willen hebben...

Zelf koop ik NOOIT apparatuur in de maanden dat het op de markt komt. Ik wacht even een maand of 8.
De meeste winkels hebben dan een dusdanige buffer in de winkel opgebouwd dat de toestellen met een vrij hoge snelheid weg moeten. En snel betekent een lage prijs.

Nog beter zijn de maanden maart/april. De nieuwe modellen zijn dan in aantocht dus de oude buffers moeten weg, anders is er gewoon geen ruimte.

Moet jij eens opletten hoe makkelijk het onderhandelen word :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:09
Anoniem: 300526 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:07:
[...]
Andere leuke films om je dure plasma af te regelen;

Sin City
Death Proof
Planet Terror
Matrix deel 1 (overdaad aan groen)
D.m.v. een film je tv af te stellen is onmogelijk. Als de tv gewoon "goed" staat ingesteld (m.b.v. een calibratie disc) zullen films er naderhand natuurlijk, of misschien wel vaal, of juist weer over the top uit zien. Je groen afstellen door te kijken naar De Hulk is niet echt de juiste methode. Op die manier kan je bij elke film weer gaan zitten rommelen. Gewoon goed afstellen en zo laten. Zit er weinig kleur in de film die je bekijkt? Prima, dan hoort dat zo. Knallen de auto's overdreven van je scherm met The Fast And The Furious? Prima, dan hoort dat zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:17:
[...]

D.m.v. een film je tv af te stellen is onmogelijk. Als de tv gewoon "goed" staat ingesteld (m.b.v. een calibratie disc) zullen films er naderhand natuurlijk, of misschien wel vaal, of juist weer over the top uit zien. Je groen afstellen door te kijken naar De Hulk is niet echt de juiste methode. Op die manier kan je bij elke film weer gaan zitten rommelen. Gewoon goed afstellen en zo laten. Zit er weinig kleur in de film die je bekijkt? Prima, dan hoort dat zo. Knallen de auto's overdreven van je scherm met The Fast And The Furious? Prima, dan hoort dat zo.
Daarom was het ook sarcastisch bedoeld. 8)7

Er zijn namelijk zat mensen die vanaf blu-ray tijdens een film afregelen omdat "blu-ray het mooiste beeld geeft." _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 01-06 23:53
Niets mòet natuurlijk wat betreft een calibratie. Beslis gewoon of je het voor jezelf het geld ervoor over hebt.
Je moet het ook alleen doen als je denkt dat het beeld mooier kan of wanneer je steeds je instellingen zit te veranderen omdat je ergens niet tevreden over bent.

Als je makkelijk de tv kunt vervoeren naar Emmeloord, dan is €80 natuurlijk peanuts.

Iemand gaf de opmerking dat mensen een Panasonic kopen met een goede prijs/kwaliteit verhouding en dan veel geld uitgeven voor een calibratie.
Dat is wel waar, maar ik vind ook dat wanneer je €1500 uitgeeft voor een dure tv, het heel logisch is om er €200 aan uit te geven om het beeld perfect te krijgen.
Wanneer je een tv hebt van €700, dan is €200 buiten verhouding veel.

Kleuren zijn trouwens belangrijk, maar nog belangrijker is de grayscale. Daar krijg je namelijk nou net de diepte van in je beeld! Of het gras nou net een tikje een andere tint groen heeft, dat zal je alleen zien als er een andere tv naast staat, maar de dieptebeleving is meteen duidelijk. De diepte geeft echt de beleving aan de film!

Overigens ben ik zelf ook een filmliefhebber, maar ga ik weinig naar de bioscoop. Het beeld thuis is mooier, de koffie lekkerder en de film net zo duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
morpheus schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:52:
Ik heb de tv niet, maar over hoeveel dB hebben we het dan? Erg luid? Ik bedoel, verwacht nou geen kwaliteit uit die speakers. Hoe platter, hoe minder goed de speakers kunnen zijn. In zo'n tv zit tegenwoordig erg weinig ruimte voor fatsoenlijke speakers.
Nogmaals bij normaal TV gebruik is het geluid voldoende maar eenmaal je naar een muziek dvd kijkt en je het geluid boven de helft zet (meer dan 30) dan hoor je gewoon dat de de lage tonen nagenoeg niet aanwezig zijn en die er zijn had je beter niet gehoord :?
Mijn oude CRT TV eveneens van Panasonic speelde hier lustig door met zeer goede geluidsweergave natuurlijk zullen de speakers hier veel groter geweest zijn !! + een grotere behuizing !!
Panasonic had hier net iets beter voor de dag kunnen komen volgens mij.
Maar laat daar zeker de TV niet voor staan want al de rest is wel zeer mooi en goed ;) (50" G10)
Ferry34 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:32:
[...]

Let je goed op de aansluitingen van je toekomstige 5.1? Denk erom dat de tv geen surround doorgeeft bij het kijken naar content van een extern apparaat en je dus moet zorgen dat je apparatuur op de surround kan worden aangesloten!

[...]
@ Ferry, sluit ik dan de PS3 en de digirecorder nog met een extra kabel aan naar het Home surround
ongeacht de HDMI kabels van de toestellen naar de TV ? en moeten dat HDMI aansluitingen zijn?

Ik gebruik de PS3 voor DVD, Blue Ray, games enz
Dus wil ik een surround systeem dat enkel een versterker en de speakers heeft dus niet al die extra's van tuner en dvd speler enz..
Hoop daarmee dat ik een betere set kan kopen voor dezelfde prijs.
Zijn er zo bepaalde merken die hiervoor echt geschikt zijn ??
Want bijna elke set ( Sony,Panasonic, LG, ... surround sets) heeft wel een dvd speler of tuner en ga dat toch niet gebruiken
Anoniem: 300742 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:35:
Ik heb zelf men TV gekalibreerd met de Spyder 3 TV is dit redelijk goed of is een ISF kalibratie nog beter dan een Spyder 3 TV?
Waar vind je een goede calibratie dvd voor zelf calibratie ?
Wanneer ik zelf de tv willen instellen naar kleuren toe is het erg storend dat het blauwe scherm met de hoog en laag kleuren zo dominant in beeld blijft :(
kan je dit uitschakelen zodat je enkel het beeld hebt en eventueel een klein balkje waarop je ziet hoeveel je correctie is ??
Want zo lukt dat toch niet naar behoren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

[b][message=31896530,noline]
Als je makkelijk de tv kunt vervoeren naar Emmeloord, dan is €80 natuurlijk peanuts.
Wat je dan alleen weer hebt is, als ik het goed begrepen heb, dat het er juist om gaat dat ze calibreren OP de plek waar de tv komt te staan, dit omdat het PER lichtopbrengst in de kamer kan verschillen hoe de tv gecalibreert gaat worden toch? Het is dan wel veeeeeeeel goedkoper om daar heen te gaan idd..

Zal het verschil dan minimaal zijn of het hier in de kamer of daar in Emmeloord bijv. gedaan word?

Hoe zit het eigenlijk met het volgende. Ik heb een upc HD box en een br speler van panasonic (de 35 speler)
Ik heb deze 2 aangesloten op de av receiver via hdmi input. Vanuit deze av gaat hij onbewerkt door naar de hdmi input op de tv....hoe zit het dan met calibratie? Want ik zie dat mijn br speler een iets doffer beeld geeft dan mijn upc box..is het dan beter om ze los op de tv aan te sluiten?..en dan per hdmi ingang te calibreren?

Of kan het zo blijven.....maar dat zeg maar de br speler zodanig ingesteld moet gaan worden zodat het beeld goed is...

[ Voor 34% gewijzigd door phemelrijk op 05-05-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:09
Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:52:
Kleuren zijn trouwens belangrijk, maar nog belangrijker is de grayscale. Daar krijg je namelijk nou net de diepte van in je beeld!
En de zwartwaarde niet te vergeten. Met een grijze achtergrond is de dieptewerking, ondanks een redelijke (D65-) grayscale, nagenoeg nul.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

Iemand gaf de opmerking dat mensen een Panasonic kopen met een goede prijs/kwaliteit verhouding en dan veel geld uitgeven voor een calibratie.
Dat is wel waar, maar ik vind ook dat wanneer je €1500 uitgeeft voor een dure tv, het heel logisch is om er €200 aan uit te geven om het beeld perfect te krijgen.
Ik vind 200 euro uitgeven, wanneer je het beeld al mooi vindt, buiten alle proporties. Eigenlijk vind ik dat hele calibreren iets snobistisch hebben. Je geeft 200 euro uit voor iets dat marginaal beter wordt. Ik denk ook niet zozeer dat filmliefhebbers het doen, maar videofielen.

Misschien een goeie stelregel is, als je ontevreden bent over de kleurweergave en diepte van het beeld en je krijgt het zelf naar je gevoel niet mooi,laat hem dan calibreren. Doe het in godsnaam niet omdat het 'hoort' ofzo.

Eigenlijk sluit ik me wel geheel achter Oscar aan in zijn standpunt.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 05-05-2009 11:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phemelrijk schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:12:
[...]

Wat je dan alleen weer hebt is, als ik het goed begrepen heb, dat het er juist om gaat dat ze calibreren OP de plek waar de tv komt te staan, dit omdat het PER lichtopbrengst in de kamer kan verschillen hoe de tv gecalibreert gaat worden toch?
Als de lichtopbrengst in de kamer ook nog eens een invloedrijke factor is MBT tot het afstellen/calibreren, krijgen we ook nog de volgende problemen;

Laten we dit S zomers of S winters doen IVM de laagstaande zon S winters?
Hoe laat laten we de TV calibreren, ook IVM hoogte/hoek zon?
Hoe zetten we de luxaflex? open, half open, dicht?

Wachten we tot het bewolkt is? "Ja meneer, NU afstellen !!!" "Oh shit, zon breekt door..."Koffie !?!?!?"

7(8)7 7(8)7 7(8)7

Of S avonds? Welke verlichting zetten we aan? Welke niet?

Nee hoor...

Tot nu ben ik tevreden over wat ik zelf heb afgesteld. Ik heb de 16 donkerste grijstonen (inclusief zwart) en de 16 lichste (inclusief wit) in spiegelbeeld op 1 testbeeld gezet, dus in totaal 64 balkjes met 32 verschillende tinten. Hadden er meer kunnen zijn, maar ik zie het nut van een midden reeks niet in. Kan trouwens altijd nog worden toegevoegd.

Kleur vind ik best wel lastig, maar ik heb zojuist van Ferry begrepen dat het afstellen van de greyscale het belangrijkst is.

Op mijn oude Sony lukte dat vrij aardig. Ben benieuwd hoe dat gaat lukken met een panel met extreme contrastwaarde. Heel benieuwd. :Y

Wat betreft dat afstellen per bron, daar had ik gisteren ook een vraag over. Aangezien er geen externe beelden aan een DigiTenne decoder kunnen worden toegevoegd, moeten de instellingen van een DVD/Blu-ray worden overgenomen. Met als resultaat waarschijnklijk een kleine mismatch... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kleuren zijn trouwens belangrijk, maar nog belangrijker is de grayscale. Daar krijg je namelijk nou net de diepte van in je beeld! Of het gras nou net een tikje een andere tint groen heeft, dat zal je alleen zien als er een andere tv naast staat, maar de dieptebeleving is meteen duidelijk. De diepte geeft echt de beleving aan de film!
Goede grayscale gaat hand in hand met goede kleuren. Grijs kun je immers alleen goed weergeven als de kleuren perfect in balans zijn.

Maar dan nog vind ik zelfs EUR 80,- bizar veel voor iets dat je zelf ook goed zou kunnen doen (als je er al behoefte aan hebt) mbv een calibratie DVD die gewoon gratis is te downloaden. Misschien is het niet perfect, maar zoals ik al zei de verschillen zijn dan zo marginaal dat ik betwijfel of je kunt zeggen welke TV is afgesteld door een professional en welke niet (zelfs als ze naast elkaar staan). Kan me eigenlijk alleen voorstellen dat het lukt als je een testpatroon laat zien ofzo.

En verder zie je trouwens dat er heel veel films zijn waarbij de verkeerde zwartweergave gewoon in de bron zit. Hoe vaak heb je niet een film waarbij je nog wat zwarte balken hebt en er zwart wordt weergegeven dat zichtbaar grijzer is dan het zwart van de balken? Dan kun je klooien wat je wilt, maar als de bron al ruk is...

Verder zul je als je het echt goed wilt doen ook nog eens om de zoveel uur je plasma opnieuw moeten laten calibreren. Fosfor slijt immers en kan me eigenlijk niet voorstellen dat elke kleur (r,g,b) net zo hard slijt als de andere. Bovendien hebben de lichtomstandigheden in de kamer een veel grotere invloed op het beeld. Een beetje licht in de kamer zorgt er al voor dat het zwart grijs wordt (door weerkaatsing) en het gevoel van diepte dus hard achteruit gaat. Er zijn dus zoveel dingen die een rol spelen dat ik het echt (vanuit mij dan, vat het niet persoonlijk op ;) ) onbergijpelijk vindt als je een TV gaat laten calibreren voor veel geld.

(Ga er een beetje "hard" in, omdat er ineens een trend op GoT lijkt te ontstaan dat het vanzelfsprekend zou zijn om een TV te laten calibreren. En je weet hoe het gaat op een forum, op een gegeven moment praat iedereen elkaar na, zonder zich meer af te vragen of het nu terecht is.)

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-05-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:03:
[...]

Ik vind 200 euro uitgeven, wanneer je het beeld al mooi vindt, buiten alle proporties. Eigenlijk vind ik dat hele calibreren iets snobistisch hebben. Je geeft 200 euro uit voor iets dat marginaal beter wordt. Ik denk ook niet zozeer dat filmliefhebbers het doen, maar videofielen.

[...]
En daar ga jij dus de fout in; Het is geen marginaal verschil, maar een heel duidelijk zichbare verbetering. De verbetering is zo groot dat iedereen het ogenblikkelijk ziet.

Het is Bijvoorbeeld momenteel bij mij zelfs zo dat ik al mijn bezoek binnen een paar seconden ademloos stil is als ik een documentaire op zet; De beeldweergave is dermate natuurgetrouw dat je werkelijk het gevoel krijgt dat je door een raam naar de Serengetti zit te kijken.

Dus het is niet alleen voor videofielen, maar iedereen die graag naar film, video of documentaires kijkt, en er prijs op stelt dat het beeld het gevoel wekt "echt te zijn". Je weet wel: Het gevoel dat je eigenlijk een beetje vergeet dat je naar een apparaat zit te kijken, zo natuurgetrouw dus. En dat kan je bereiken met een gecalibreerde Plasma (LCD heeft vaak onvoldoende bereik in het contrast).

Je hebt (imho) al de juiste beslissing genomen, en een Plasma aangeschaft. Zet dan ook het laatste stapje om er het maximale uit te halen. Je gaat er geen spijt van krijgen.

Gewoon doen d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 05-05-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:15:
[...]

Het is Bijvoorbeeld momenteel bij mij zelfs zo dat ik al mijn bezoek binnen een paar seconden ademloos stil is als ik een documentaire op zet; De beeldweergave is dermate natuurgetrouw dat je werkelijk het gevoel krijgt dat je door een raam naar de Serengetti zit te kijken.
Ik ben nog nooit op de Serengetti geweest 8)

Ik neem aan dat jij geen goedkope TV bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:12:
Graag gedaan hoor, maar ik vind het vervelend dat ik je niet echt kan helpen, zo'n Mac weet ik ook weinig van.

Ik lees dit over aansluiten:
http://docs.info.apple.co...h=Mac/10.4/nl/mh1551.html

Mac OS X 10.4 Help
Mac Help
Index
Meerdere beeldschermen instellen voor synchrone weergave

Als de computer op meerdere beeldschermen of op een televisie of projector is aangesloten, kunt u het beeld dat op het hoofdbeeldscherm wordt weergegeven, ook op het andere beeldscherm weergeven. Dit wordt ook wel "synchrone weergave" genoemd.

Open Systeemvoorkeuren en klik op 'Beeldschermen'.
Stel voor beide beeldschermen dezelfde resolutie en dezelfde kleurdiepte in.
Klik op 'Rangschikking' en selecteer 'Schakel synchrone weergave in'.

Zie jij dat ook bij jou staan? Aangezien je macbook een lagere reso heeft dan 1920x1080 moet bij jouw deze Synchrone Weergave niet aan staan lijkt mij!

Wat erg belangrijk is: de Mac moet de 1920x1080p wel kunen uitsturen natuurlijk. Een 8600 zou dit normaal gesproken moeten kunnen, maar ik weet niet wat Apple aan die dingen verandert.
Zit er niet gewoon een Nvidia instellingenprogramma op dan?

Het is verre van ideaal, maar ik denk als het nu ff niet lukt, dat je de apple eerst maar s op 1280x720 moet zetten. Dan zal die als het goed is een perfect passend beeld moeten weergeven. Daarna s kijken of het hoger kan krijgen.

Staat er niks over in de handleiding? Zonder het exacte type kan ik sowieso geen handleidingen zoeken.
Man man, je bent een held:) Het werkt nu dus... Met synchrone weergave uit kreeg ik nu wel volbeeld op 1920*1080i. Met de truk van CobraX hieronder(icoon in de menubalk en dan laatste 10 resoluties weergeven) kon ik plots 1920*1080p aanduiden, wat de tv dan ook aangeeft als inkomend signaal, en volledig beeldvullend! Eindelijk seg, wat een operatie 8)7 Ik kan je niet genoeg bedanken voor al die moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:14:
[...]

En verder zie je trouwens dat er heel veel films zijn waarbij de verkeerde zwartweergave gewoon in de bron zit. Hoe vaak heb je niet een film waarbij je nog wat zwarte balken hebt en er zwart wordt weergegeven dat zichtbaar grijzer is dan het zwart van de balken? Dan kun je klooien wat je wilt, maar als de bron al ruk is...
Volgens mij mij maakte Brad Pitt daar een leuke opmerking over NAV een opmerking(en) van mij.

Als de bron klote is dan zou die ook als klote moeten worden weergegeven.
Objectief gezien is dat volkomen juist. Kijk maar naar Matrix deel 1. Dat groen moet opzet van de regisseur zijn geweest. Ik ben overtuigd dat een ervaren afsteller deze film als "normaal" tevoorschijn kan toveren.

Maar daarbij wel de sfeer totaal veranderd.

Payback heeft ook heel iets aparts; Een soort van grijssluier. Maar dat sluit dan weer mooi aan bij dat sfeertje in de film, vooral de zwarte humor.

Wat dat betreft ben ik het met hem eens; EEN keer goed, in gemiddelde omstandigheden, afstellen.

Daarna afblijven, iedere film heeft zo zijn eigen "karakteristiek :Y ."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 300526 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:09:
[...]

Als de lichtopbrengst in de kamer ook nog eens een invloedrijke factor is MBT tot het afstellen/calibreren, krijgen we ook nog de volgende problemen;

Laten we dit S zomers of S winters doen IVM de laagstaande zon S winters?
Hoe laat laten we de TV calibreren, ook IVM hoogte/hoek zon?
Hoe zetten we de luxaflex? open, half open, dicht?

Wachten we tot het bewolkt is? "Ja meneer, NU afstellen !!!" "Oh shit, zon breekt door..."Koffie !?!?!?"

7(8)7 7(8)7 7(8)7

Of S avonds? Welke verlichting zetten we aan? Welke niet?

Wat betreft dat afstellen per bron, daar had ik gisteren ook een vraag over. Aangezien er geen externe beelden aan een DigiTenne decoder kunnen worden toegevoegd, moeten de instellingen van een DVD/Blu-ray worden overgenomen. Met als resultaat waarschijnklijk een kleine mismatch... :S
haha,. ja idd, zo zou je haast gaan denken jah :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Fosfor slijt immers en kan me eigenlijk niet voorstellen dat elke kleur (r,g,b) net zo hard slijt als de andere.
Groen gaat volgens mij het langste mee;

Modellen die meer dan een jaar in de winkel dag in/dag uit hebben staan branden, met veel contrast, zijn vaak "groenig."

Vooral Samsung lijkt hier gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 252616 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:30:
[...]

Man man, je bent een held:) Het werkt nu dus... Met synchrone weergave uit kreeg ik nu wel volbeeld op 1920*1080i. Met de truk van CobraX hieronder(icoon in de menubalk en dan laatste 10 resoluties weergeven) kon ik plots 1920*1080p aanduiden, wat de tv dan ook aangeeft als inkomend signaal, en volledig beeldvullend! Eindelijk seg, wat een operatie 8)7 Ik kan je niet genoeg bedanken voor al die moeite!
Mooi man, ben blij dat het gelukt is!

Gelukkig dat CobraX dat andere handigheidje gevonden had!

Ik zal deze ff onthouden voor andere mensen met hetzelfde Mac probleem.
Anoniem: 300526 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:42:
[...]

Groen gaat volgens mij het langste mee;

Modellen die meer dan een jaar in de winkel dag in/dag uit hebben staan branden, met veel contrast, zijn vaak "groenig."

Vooral Samsung lijkt hier gevoelig voor.
Nope ;)

Groen is de kleur die het langzaamste dooft, hij blijft net iets langer zichtbaar. Mensen die er gevoelig voor zijn zien dit, maar aangezien de hdtv's in de winkels bijna altijd op Dynamisch 100% contrast staat, wordt dit nog ff versterkt!
[...]

Goede grayscale gaat hand in hand met goede kleuren. Grijs kun je immers alleen goed weergeven als de kleuren perfect in balans zijn.

Maar dan nog vind ik zelfs EUR 80,- bizar veel voor iets dat je zelf ook goed zou kunnen doen (als je er al behoefte aan hebt) mbv een calibratie DVD die gewoon gratis is te downloaden. Misschien is het niet perfect, maar zoals ik al zei de verschillen zijn dan zo marginaal dat ik betwijfel of je kunt zeggen welke TV is afgesteld door een professional en welke niet (zelfs als ze naast elkaar staan). Kan me eigenlijk alleen voorstellen dat het lukt als je een testpatroon laat zien ofzo.

Verder zul je als je het echt goed wilt doen ook nog eens om de zoveel uur je plasma opnieuw moeten laten calibreren. Fosfor slijt immers en kan me eigenlijk niet voorstellen dat elke kleur (r,g,b) net zo hard slijt als de andere. Bovendien hebben de lichtomstandigheden in de kamer een veel grotere invloed op het beeld. Een beetje licht in de kamer zorgt er al voor dat het zwart grijs wordt (door weerkaatsing) en het gevoel van diepte dus hard achteruit gaat. Er zijn dus zoveel dingen die een rol spelen dat ik het echt (vanuit mij dan, vat het niet persoonlijk op ;) ) onbergijpelijk vindt als je een TV gaat laten calibreren voor veel geld.

(Ga er een beetje "hard" in, omdat er ineens een trend op GoT lijkt te ontstaan dat het vanzelfsprekend zou zijn om een TV te laten calibreren. En je weet hoe het gaat op een forum, op een gegeven moment praat iedereen elkaar na, zonder zich meer af te vragen of het nu terecht is.)
Het instellen mbv een dvd is een heel goed begin, maar lijkt echt niet op een calibratie.
Bij een calibratie wordt de afwijking van de tv goed gezet in het servicemenu bij de primaire kleurinstellingen die de tv gebruikt.
Verreweg de meeste Panasonics hebben een teveel aan groen en alle kleuren die dus met groen worden gemaakt zijn dus niet perfect. Dingen als gamma etc kan je nooit met het oog instellen.

Als jij het geld er niet voor over hebt is dat natuurlijk prima, maar het verschil is fors en ik doe het de volgende keer absoluut weer. Het beeld ging er bij mij echt op vooruit.
€80 vind ik wel bijzonder weinig hoor.

[ Voor 79% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat jij omschrijft is fosfor trailng. Dat is een heel ander effect en dat wil niet betekenen dat groen het minst hard slijt hoor.

Je uitleg klopt, maar de "nope" heeft daar niets mee te maken...

Daarnaast, als je gamma niet met het oog in kan stellen, waarom is het dan zo belangrijk?

* JvS vindt dat hele calibratieverhaal een beetje napraterij. Het kan vast voordelen hebben, maar het is echt een (dure!!) finishing touch voor een perfectionist. Absoluut verre, verre van een must.

[ Voor 43% gewijzigd door JvS op 05-05-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07
Anoniem: 300526 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:38:
[...]

Volgens mij mij maakte Brad Pitt daar een leuke opmerking over NAV een opmerking(en) van mij.

Als de bron klote is dan zou die ook als klote moeten worden weergegeven.
Objectief gezien is dat volkomen juist. Kijk maar naar Matrix deel 1. Dat groen moet opzet van de regisseur zijn geweest. Ik ben overtuigd dat een ervaren afsteller deze film als "normaal" tevoorschijn kan toveren.

Maar daarbij wel de sfeer totaal veranderd.

Payback heeft ook heel iets aparts; Een soort van grijssluier. Maar dat sluit dan weer mooi aan bij dat sfeertje in de film, vooral de zwarte humor.

Wat dat betreft ben ik het met hem eens; EEN keer goed, in gemiddelde omstandigheden, afstellen.

Daarna afblijven, iedere film heeft zo zijn eigen "karakteristiek :Y ."
Dat is ook wat een calibratie inhoudt. De basiskleuren (RGB), als mede helderheid/contrast worden op een referentiepunt geijkt. Als een film extra groen is, dan zie je nog steeds extra groen. Alle professionele opname apparatuur is namelijk aan de hand van datzelfde referentiepunt geijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:05:
Wat jij omschrijft is fosfor trailng. Dat is een heel ander effect en dat wil niet betekenen dat groen het minst hard slijt hoor.

Je uitleg klopt, maar de "nope" heeft daar niets mee te maken...
Dat zal de reden zijn waarom tv's in de winkels groener over kunnen komen.

Denk jij dat het groen minder hard slijt dan? Ik weet het niet, maar logischer wijze zou het juist andersom moeten zijn aangezien groen meer in beeld blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Wat veranderd er bij de instellingen nui eigenlijk precies bij de instelling "dynamisch"?

Is dit puur een verhoogd contrast, verhoogde helderheid en een extra draai aan de verzadiging? Of hoe moet ik het zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fosfor trailing veroorzaakt geen groenig beeld. Fosfor trailing veroorzaakt kleine stukjes geel/groene 'waas' achter snel bewegende contrastovergangen, met bijvoorbeeld videospelletjes heb je dat, omdat daar veel 'harde' contrastovergingen zijn (muurtje/heldere lucht overgang), die snel bewegen (race spelletjes, 3d shooters).

En als alle plasma cellen evensnel zouden slijten, dan is het logisch dat groen harder slijt omdat-ie meer aanstaat. Maar als groene fosfor simpelweg veel stabieler is, kan het best zijn dat een TV naarmate-ie ouder wordt steeds groener gaat weergeven.

Ik weet niet welke kleur harder slijt. Jij volgens mij ook niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07
However, improvements in the longevity of plasma TVs and displays have been rapidly effective. The green phosphors are claimed by some manufacturers as the reason behind the incredible increase. Lower power usage and motion adaptive anti burn-in technology are also contributors.

Groen versleet in het begin het snelst. Maaar hoe het nu is weet ik niet. Best kans dat het nog iets sneller verslijt. Maar ik ben niet van plan om langer dan 3 jaar met een tv te doen. Dus geen issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:12:
Wat veranderd er bij de instellingen nui eigenlijk precies bij de instelling "dynamisch"?

Is dit puur een verhoogd contrast, verhoogde helderheid en een extra draai aan de verzadiging? Of hoe moet ik het zien?
Ik hoop dat de meer ervaren mensen antwoorden, maar dit gebeurt OA;

1) meer contrast
2 iets MINDER heldeheid
3) iets meer kleur (verzadiging?)
4) meer blauw (sprankelender wit?) TVs met "koel" laag/midden/hoog voegen ook blauw toe.
5) extra "scherpte" (betere omlijning, VNL te zien bij de ondertitels, die er dan ook "uitspringen")

Bij "cinema" gebeurt, zo lijkt het wel, het tegengestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

net contact gehad met panasonic en deze melden mij nu dat de 42v10 binnenkort naar hen verzonden zal worden en komende week zal aankomen. Dan zijn de plasma's dus eind volgende week of de week erna in de winkel beschikbaar.
Vertraging van een week dus.. Toen zouden ze de tvs vandaag krijgen ipv volgende week.. 50v10 gaat dus waarchijnlijk niet lukken eind mei.. Halverwege juni nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Anoniem: 300526 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:28:
[...]

Ik hoop dat de meer ervaren mensen antwoorden, maar dit gebeurt OA;

1) meer contrast
2 iets MINDER heldeheid
3) iets meer kleur (verzadiging?)
4) meer blauw (sprankelender wit?) TVs met "koel" laag/midden/hoog voegen ook blauw toe.
5) extra "scherpte" (betere omlijning, VNL te zien bij de ondertitels, die er dan ook "uitspringen")

Bij "cinema" gebeurt, zo lijkt het wel, het tegengestelde.
Cinema mode (oftewel Bioscoop modus op mijn kleine 32" bravia) lijkt idd het tegenovergestelde. Warm en zacht beeld met (voor mijn gevoel) fletse kleuren.

Zit ik in de goede richting te denken als ik zeg Dynamic is voor beeld als wat Loudness is voor Audio.
(gelet op "kwaliteit"....)

Loudness lijkt ook mooier... (voor de leken).. extra puntjes in het hoog en in het laag om zo iets meer "presence" en een hogere "knalfactor" te geven... Maar de geluidskwaliteit wordt er niet bepaald beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik weet dat het een beetje off-topic is, maar ik weet zeker dat mensen dit een interessante aanbieding zullen vinden!

Bij 1dayfly te bestellen en alleen vandaag!

2 stuks hdmi 1.3 kabels van 1.8 meter voor maar €12.95 inclusief verzending (ik lijk wel een verkoper ;) )

Dit is echt scherp hoor voor een 1.3, normaal betaal ik 8-10 euro per stuk.

http://www.1dayfly.nl/

------------
Dacide schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:12:

Ik citeer Frank Doorhof die de calibraties doet:

één van de dingen die het meest fout gaat bij standaard instellingen zijn opties als auto of dynamisch contrast.
Wat dit doet is van een gamma curve die netjes loopt een S curve maken, hierdoor LIJKT het beeld dynamischer maar feitelijk worden er waardes verschoven aan de onder en bovenkant.
MAW iets wat midden donker hoort te zijn word verschoven naar donker en wat middenlicht hoort te zijn word verschoven naar wit.

[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacide schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:37:
[...]

Zit ik in de goede richting te denken als ik zeg Dynamic is voor beeld als wat Loudness is voor Audio.
(gelet op "kwaliteit"....)

Loudness lijkt ook mooier... (voor de leken).. extra puntjes in het hoog en in het laag om zo iets meer "presence" en een hogere "knalfactor" te geven... Maar de geluidskwaliteit wordt er niet bepaald beter op.
Juist!

Maar hou er rekening dat zo een loudness op een speaker met beperkingen toch een goed resultaat kan geven.

Wat betreft TVs... dat is volgens mij ingewikkelder. VEEL ingewikkelder.

Volgens mij kan je een beeld nooit goed "boosten."
Daarom sluit ik me nog steeds aan met wat Brad Pitt daarover zei. :Y

Probeer de TV absoluut neutraal in te stellen. Films die bedoeld zijne knallen, knallen dan vanzelf wel. En ingetogen films zullen ook ingetogen over komen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat het scherm van voldoende kwaliteit is (Pio of pana of eventueel dehogere Samsung series...)

Zo ben ik wekenlang in de slaapkamer bezig geweest om mijn 32inch LCD "goed" te krijgen. Met als conlusie dat je LCD NOOIT goed krijgt. :X (laat ze dit maar niet op de LCD fora horen... >:)

Ik heb het beeld moeten "boosten" met de "zwartaanpassing" Die staat bij mij op "hoog"
Voor de rest staat alles neutraal. Dynamisch contrast en randverbetering verpesten het beeld.

Ik ga er van uit dat een Pio of Pana geen truken nodig heeft. LCD helaas wel, en dan NOG is mijn oude CRT beter.

Onlangs de 50G10 in de winkel gezien. Prachtig _/-\o_ Nu wachten op de V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:39:

Bij 1dayfly te bestellen en alleen vandaag!

2 stuks hdmi 1.3 kabels van 1.8 meter voor maar €12.95 inclusief verzending (ik lijk wel een verkoper ;) )

Dit is echt scherp hoor voor een 1.3, normaal betaal ik 8-10 euro per stuk.

http://www.1dayfly.nl/
Zojuist besteld.. is idd geen geld.. en tis nooit weg om een paar extra kabels te hebben.

Ik ontvang vandaag mijn panasonic sc-pt860 home cinema setje... En volgende week gaan we dan die 50"G10 kopen... en dan nog een PS3 voor de bluray (en UFC 2009 Undisputed natuurlijk _/-\o_ )

Kan niet wachten tot ik ons nieuwe huisje in kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 24-05 17:43

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

daxcer schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:14:
[...]

Heb ondervonden dat het geluid meevalt onder normaal gebruik.
Wanneer ik echter een muziek dvd afspeelde en het geluid opvoerde ervaar ik hetzelfde geluid !!
Dan valt meteen het zwakke punt op van deze tv en dat is toch de ondermaatse geluidsbeleving.
Van al de rest ben ik zeer tevreden !!
Zowel weerspeigeling valt zeer goed mee en heb ook een heldere living met 5 ramen waarvan 3 tot op de grond.

Vandaar dat ik ook ga overschakelen op een surround setje
Nu dacht ik aan een 2.1 systeem vanwege de compactheid MAAR naar aanleiding van een ertikel in FWD magazine ga ik toch terug voor een 5.1
Alle 2.1 of 3.1 of andere niet 5.1 vielen door de mand qua surround geluid en daarvoor koop je het toch.

Nu heb ik ook mijn TV zelf afgehaald liggend met de glasplaat naar boven NO PROBLEM
Ok, goed om te weten dat ik niet de enige ben. Over het algemeen zal je het geluid misschien niet vaak laten lopen via de tv zelf, maar dan nog moeten dit soort problemen zich niet voor doen... Dus maar s opletten hoe storrend het is en of er wat aan gedaan moet worden... Thanks!

Als je trouwens voor een versterker en 5.1 set gaat, kan Ik je wel aanraden om te letten op de ingangen... Bijv. meerdere spdif ingangen zijn handig (1 voor je tv, 1 voor je Gamecube, etc.) maar ook zeker meerdere hdmi ingangen (Xbox360, PS3, WD TV, Bluray, etc.).

@ Dacide: ik zat nog s te kijken naar die foto's van je nieuwe huis (toffe uitbouw trouwens!) en denk niet dat het qua lichtinval veel zal uitmaken dat het licht van boven komt en niet van opzij. Het zal altijd wel het beeld fletser/grijzer maken.

Maar goed, als je een 50G10 gaat halen, ga ik ervan uit dat je 'm niet neerzet om tijdens het koken wat achtergrond geluiden te hebben... ;) dus als je 'm gebruikt, verduister je de kamer toch wel... al is het maar gedeeltelijk (boven)... ik zou me er niet al te druk om maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
thanks voor de reply Jobbie..

Ik kan rondom inderdaad volledig verduisteren. Dus dat zal ik ook doen bij het kijken van een film. Enige lichtinval die ik dan heb komt dan van boven de TV....

Mocht blijken dat dat echt storend gaat werken dan heb ik een noodoplossing.. namelijk "screens" kopen waarmee ik die lichtstraat kan afschermen.

Maar ik zat ook nog eens te denken.. ik kan ook een muurbeugel kopen waarmee ik het scherm ietwat naar voren kan laten kantelen.. dan reflecteerd het licht van boven niet recht op het scherm... misschien is dat ook nog een optie.

Trouwens.. hoe vaak ga ik u uberhaubt een film bekijken:
A ) Overdag
B ) met volop zonlicht

Denk dat dat alleen de zonnige zondagmiddagen zijn.. maar goed.. als het echt goed weer is ga ik wel iets anders doen dan film kijken.

@ iedereen:
Zijn er al ervaringen over het gebruiik van een PS3 in combinatie met een G10 50"? Dit ivm input lag etc..

[ Voor 23% gewijzigd door Dacide op 05-05-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik speel op de 360 op de 46G10, geen last van inputlag. Ik zet hem op game mode. Mijn TV waarschuwt mij overigens elke 30min dat ik alweer 30min langer aan het spelen ben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 24-05 17:43

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dacide schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:32:

Ik kan rondom inderdaad volledig verduisteren. Dus dat zal ik ook doen bij het kijken van een film. Enige lichtinval die ik dan heb komt dan van boven de TV....

Mocht blijken dat dat echt storend gaat werken dan heb ik een noodoplossing.. namelijk "screens" kopen waarmee ik die lichtstraat kan afschermen.

Maar ik zat ook nog eens te denken.. ik kan ook een muurbeugel kopen waarmee ik het scherm ietwat naar voren kan laten kantelen.. dan reflecteerd het licht van boven niet recht op het scherm... misschien is dat ook nog een optie.

A ) Overdag
B ) met volop zonlicht

Denk dat dat alleen de zonnige zondagmiddagen zijn.. maar goed.. als het echt goed weer is ga ik wel iets anders doen dan film kijken.

@ iedereen:
Zijn er al ervaringen over het gebruiik van een PS3 in combinatie met een G10 50"? Dit ivm input lag etc..
Reflectie zal denk ik niet echt een probleem worden, want daarvoor is de hoek te klein...
Verder is de lichtinval in de zomer wellicht wat vervelend, maar zelfs dan staat de zon niet recht boven je huis.
Oplossing zou blindering van je dakramen kunnen zijn. Maar luxaflex of rolgordijn wordt moeilijk wegwerken denk ik...
Misschien automagisch glas? Dat de helderheid kan bijstellen? Zal wel wat kosten! :)

Verder heb ik geen PS3, maar wel een Xbox 360 en heb totaal geen last van input-lag. Gebruik dan wel de gamestand... Op een plasma heb je er gelukkig sowieso weinig last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01-2022
Jobbie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:14:
[...]

Ok, goed om te weten dat ik niet de enige ben. Over het algemeen zal je het geluid misschien niet vaak laten lopen via de tv zelf, maar dan nog moeten dit soort problemen zich niet voor doen... Dus maar s opletten hoe storrend het is en of er wat aan gedaan moet worden... Thanks!

Als je trouwens voor een versterker en 5.1 set gaat, kan Ik je wel aanraden om te letten op de ingangen... Bijv. meerdere spdif ingangen zijn handig (1 voor je tv, 1 voor je Gamecube, etc.) maar ook zeker meerdere hdmi ingangen (Xbox360, PS3, WD TV, Bluray, etc.).

stel dat hij met HDMI verbonden kan worden met de TV moet ik dan nog een kabel extra aansluiten via de tv ??
Mijn oude Sanyo 5.1 hangt met scart eraan maar dan gaat noch de PS3 noch de Digirecorder met geluid via de 5.1 en het geluid van de tv komt opmerkelijk te laat :?
hang ik de 5.1 via de digirecorder dan heb ik wel goed geluid op tv signaal maar niks op PS3 en geeftt de dvd speler geen beeld op tv
Dus als ik het goed begrepen heb moeten alle toestellen apart verbonden kunnen worden met hte 5.1 toestel of surround ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
daxcer schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:14:
[...]

stel dat hij met HDMI verbonden kan worden met de TV moet ik dan nog een kabel extra aansluiten via de tv ??
Mijn oude Sanyo 5.1 hangt met scart eraan maar dan gaat noch de PS3 noch de Digirecorder met geluid via de 5.1 en het geluid van de tv komt opmerkelijk te laat :?
hang ik de 5.1 via de digirecorder dan heb ik wel goed geluid op tv signaal maar niks op PS3 en geeftt de dvd speler geen beeld op tv
Dus als ik het goed begrepen heb moeten alle toestellen apart verbonden kunnen worden met hte 5.1 toestel of surround ??
ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

@ iedereen:
De inputlag van de 42 inch G10 is bij game mode 21 ms sneller dan de Samsung F96 waar hdtvtest.co.uk altijd aan referreert. Ik moet alleen s kijken hoe hoog de inputlag van dat ding ook alweer was.
De inputlag van de F96 was gelijk aan de Samsung A656 mits deze in gamemode stond of met vga was aangesloten.

De G10 scoort daarin erg goed dus.

http://www.hdtvtest.co.uk...x-p42g10b-20090415146.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:35

Goku33

Ownage!

Ik heb nu mijn xbox360 via hdmi op de P42G10 aangesloten, die dan via de spdif out weer met een toslink kabel naar mijn speakerset (Logitech Z-5500) gaat. De receiver van deze set ontvangt echter geen dolby digital geluid? Hij geeft gewoon aan dat het stereo geluid is. De xbox360 staat op digitaal 5.1 output, en de tv staat op digitaal geluid input via hdmi. Wat gaat hier fout? Want deze tv ondersteunt als het goed is wel gewoon Dolby digital (digital plus) en dts (digital out)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Goku33 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:36:
Ik heb nu mijn xbox360 via hdmi op de P42G10 aangesloten, die dan via de spdif out weer met een toslink kabel naar mijn speakerset (Logitech Z-5500) gaat. De receiver van deze set ontvangt echter geen dolby digital geluid? Hij geeft gewoon aan dat het stereo geluid is. De xbox360 staat op digitaal 5.1 output, en de tv staat op digitaal geluid input via hdmi. Wat gaat hier fout? Want deze tv ondersteunt als het goed is wel gewoon Dolby digital (digital plus) en dts (digital out)...
Dat klopt. Je moet de optische kabel van de xbox direct in de Logitech stoppen.

De tv downmixed het namelijk naar stereo ;)

Dus xbox360 hdmi naar de Panasonic G10
Optische kabel vanaf de xbox360 naar de Logitech Z-5500.
Speakers van de tv uitzetten.

De tv geeft alleen surround door wanneer deze dit binnen krijgt via digitale tv via module en niet wanneer er een extern apparaat op wordt aangesloten.

Hopelijk heb je een xbox Elite, want daar zit de audio dongle bij. Je moet namelijk de audio output gebruiken die uit de AV komt en daar moet dus of de audio dongle in of je gebruikt de optische uitgang van een hd componenten of vga kabel die je niet meer gebruikt.

Echter: als je de hdmi kabel erin hebt zitten, past de andere kabel er niet meer in en moet je m strippen.
Je kunt ook een audio dongle kopen maar die kost €50.

Ik laat je ff zien hoe je de kabel stript en vergeet het kabeltje niet door te knippen

http://forum.xboxworld.nl...hp?p=2823140&postcount=28

De AV stekker van de audio dongle is veel smaller en daarom past deze wèl.

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/audiodongle.jpg

Rechts zie je de smallere AV stekker en links waar je de audio kan aansluiten: 2 tulpjes voor stereo (niet interessant) en links daarvan zie je de optische uitgang voor de surround.

[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of je sluit het gewoon met component aan. Ziet er net zo goed uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat kan wel maar is niet handig. De componenteningang van de Pana accepteert geen 1080p.

[ Voor 50% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou en? Spellen worden toch allemaal op 720p gerenderd, op wat XBLA en en enkele uitzondering na. De echt mooie spellen waarbij het er toe doet, worden allemaal op 720p of minder gerenderd.

* JvS heeft hem gewoon via component aangesloten. Ziet er zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Adlermann schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:13:
However, improvements in the longevity of plasma TVs and displays have been rapidly effective. The green phosphors are claimed by some manufacturers as the reason behind the incredible increase. Lower power usage and motion adaptive anti burn-in technology are also contributors.

Groen versleet in het begin het snelst. Maaar hoe het nu is weet ik niet. Best kans dat het nog iets sneller verslijt. Maar ik ben niet van plan om langer dan 3 jaar met een tv te doen. Dus geen issue :)
Multimiljonair. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:08:
Nou en? Spellen worden toch allemaal op 720p gerenderd, op wat XBLA en en enkele uitzondering na. De echt mooie spellen waarbij het er toe doet, worden allemaal op 720p of minder gerenderd.

* JvS heeft hem gewoon via component aangesloten. Ziet er zeer goed uit.
Zeker, maar bij GTA4 was bij mij het verschil fors Bij andere games zie je geen verschil.
Maar anders gaat de tv het upscalen naar 1080p omdat dit de reso is van het scherm, de xbox doet het beter in mijn geval.
Ook heb ik er een hd-dvd add-on aan hangen en dan speelt de xbox deze ook niet op 1080p af.

Ferry vraagt zich af waar de foto's van JvS zn Pana blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 296545 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:33:
net contact gehad met panasonic en deze melden mij nu dat de 42v10 binnenkort naar hen verzonden zal worden en komende week zal aankomen. Dan zijn de plasma's dus eind volgende week of de week erna in de winkel beschikbaar.
Vertraging van een week dus.. Toen zouden ze de tvs vandaag krijgen ipv volgende week.. 50v10 gaat dus waarchijnlijk niet lukken eind mei.. Halverwege juni nu??
Pfff. |:( :r :(
Zolang nog wachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:35

Goku33

Ownage!

OK, Ferry, thanks, duidelijk verhaal :)
Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:37:
[...]
De tv downmixed het namelijk naar stereo ;)
Maar waarom heeft de TV dan het DTS Digital Out logo / Dolby Digital Plus? Zou toch moeten betekenen dat dat er ook weer uit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Als de tv digitale tvzenders ontvangt die dit ondersteunen zoals Discovery HD, dan komt er wèl dts uit de optical out van de tv.

Ik verwacht dat dit alleen zal zijn met zo'n cam module en niet met een losse decoder.

lol! Jij woont ook in Amersfoort!
Als het niet lukt met het strippen, dan kan je mijn audio dongle wel krijgen voor een heel zacht prijsje.
Ik heb m nog ergens liggen hier ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

A ) Overdag
B ) met volop zonlicht

@ iedereen:
Is zo'n Pana sc bt 200 een goed systeem denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
Kan iemand me vertellen waarom de 37"plasma tv's slechts 1024x768 zijn? Is er hier sprake van een technische belemmering of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij kijken digitaal via een telenet digibox aangesloten op HDMI2 poort. Nu telkens ik de tv aanzet schakelt deze eerst naar analoog waardoor ik hem telkens op HDMI2 signaal moet zetten om via de digibox te kijken. Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik de tv aanzet deze direct HDMI2 signaal toont ipv analoog?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 252616 op 05-05-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Sparks.nl schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:55:
Kan iemand me vertellen waarom de 37"plasma tv's slechts 1024x768 zijn? Is er hier sprake van een technische belemmering of zo?
Nee hoor, dit komt omdat de plasmacellen in deze rechthoekig zijn. Daarom is het gewoon prachtig beeldbeeld, terwijl het eigenlijk geen breedbeeld resolutie.
Het zou kunnen komen omdat de reden dat plasma iets later was met het bereiken van full hd, omdat ze de plasmacellen niet klein genoeg konden krijgen. Misschien dat dit daar nog de reden van is.

Wees niet bang, het beeld is echt prachtig.
Anoniem: 252616 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:10:
Wij kijken digitaal via een telenet digibox aangesloten op HDMI2 poort. Nu telkens ik de tv aanzet schakelt deze eerst naar analoog waardoor ik hem telkens op HDMI2 signaal moet zetten om via de digibox te kijken. Hoe zorg ik ervoor dat wanneer ik de tv aanzet deze direct HDMI2 signaal toont ipv analoog?
Rob, ik heb dit enkele pagina's precies uitgelegd aan Bartingels. Kijk maar ff op pagina 40
[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2

Kijk naar mn reactie geplaatst op maandag 04 mei 2009 15:17.
Je kan het dus veranderen in het Hotel menu
Echt heel erg mooi! (ah ja, jij had ook de Lack kast, ik heb dezelfde met wieltjes).
Sieraad voor je huis.

Is de guitar van hero of rockband? Vooral Rockband2 vind ik geweldig 8)

[ Voor 46% gewijzigd door Ferry34 op 05-05-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
Ik heb vandaag nog eens gekeken naar de 42" G10. Op zich een hele mooie tv alleen hij blijft echt enorm groot.
37" vind ik echt groot genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Sparks.nl op 05-05-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:24:
[...]

Nee hoor, dit komt omdat de plasmacellen in deze rechthoekig zijn. Daarom is het gewoon prachtig beeldbeeld, terwijl het eigenlijk geen breedbeeld resolutie.
Het zou kunnen komen omdat de reden dat plasma iets later was met het bereiken van full hd, omdat ze de plasmacellen niet klein genoeg konden krijgen. Misschien dat dit daar nog de reden van is.

[...]

Rob, ik heb dit enkele pagina's precies uitgelegd aan Bartingels. Kijk maar ff op pagina 40
[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2

Kijk naar mn reactie geplaatst op maandag 04 mei 2009 15:17.
Je kan het dus veranderen in het Hotel menu

[...]

Echt heel erg mooi! (ah ja, jij had ook de Lack kast, ik heb dezelfde met wieltjes).
Sieraad voor je huis.

Is de guitar van hero of rockband? Vooral Rockband2 vind ik geweldig 8)
Tv start nu direct op hdmi.
Alvast bedankt voor de tip he!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Nogmaals...zeker nu we ineens al over de 1000 posts heen zijn (...door volgens mij aardig wat off topic gereutel de afgelopen 10-tallen berichten ;) ).
Anoniem: 26457 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:48:
...het topic loopt vrij vlot, en over slechts 100 posts zitten we al weer aan de 1000 en dus deel 3 :)

Echter, ik ben niet in de gelegenheid om de OP goed van up-to-date info te voorzien. Als ik het volgende deel open zal het niet meer info bevatten dan nu , helaas.

Wie voelt zich geroepen en is handig om een uitgebreider 3e deel op te zetten ?
Zijn er geen kandidaten, dan blijft het zoals het nu is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
Ferry34 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:24:
[...]
Dat ligt er dus maar net aan wat je op je tv aansluit. mijn vorige plasma was dus ook HD-Ready met 1024x768 resolutie. Ga er dan maar eens aanstaan om de boel goed te krijgen. Aangezien ik MediaPortal draai op mijn HTPC, en daar de resolutie netjes van op 1280x720 had staan had ik het beste beeldresultaat met films/series,maar de menu's waren gewoon slecht leesbaar omdat hij met die rechthoekige pixels aan het scalen gaat... Drama was het (1 van de redenen om na 2 jaar de TV te upgraden)

Als je de resolutie gewoon op 1024x768 zet is het beeld in de menu's (en je desktop!!) prima te lezen, maar dan heb je onder de films/series weer zwarte balken zitten die er niet horen.

En het beste beeld krijg je altijd nog op de native resolutie van je panel, en daar moet je in deze dan toch vanaf wijken, dus wel effe belangrijk om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Sparks.nl schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:44:
Ik heb vandaag nog eens gekeken naar de 42" G10. Op zich een hele mooie tv alleen hij blijft echt enorm groot.
37" vind ik echt groot genoeg.
Dat went ;)

Ik ben van 32" naar 28" naar 42" gegaan. Het beeld was de eerste maanden geweldig groot. En na een half jaar krijg het idee: 42", dat is toch maar net een gameboy scherm. 50", dat lijkt me pas een goede maat. En een jaar later: 60" lijkt me de ideale maat :+

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2009 21:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Chevy454 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:57:
[...]

Dat went ;)

Ik ben van 32" naar 28" naar 42" gegaan. Het beeld was de eerste maanden geweldig groot. En na een half jaar krijg het idee: 42", dat is toch maar net een gameboy scherm. 50", dat lijkt me pas een goede maat. En een jaar later: 60" lijkt me de ideale maat :+
60" maar? :P
Vanaf 70" wordt het echt impressive. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CobraX op 05-05-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

-Leon- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:33:
[...]

Dat ligt er dus maar net aan wat je op je tv aansluit. mijn vorige plasma was dus ook HD-Ready met 1024x768 resolutie. Ga er dan maar eens aanstaan om de boel goed te krijgen. Aangezien ik MediaPortal draai op mijn HTPC, en daar de resolutie netjes van op 1280x720 had staan had ik het beste beeldresultaat met films/series,maar de menu's waren gewoon slecht leesbaar omdat hij met die rechthoekige pixels aan het scalen gaat... Drama was het (1 van de redenen om na 2 jaar de TV te upgraden)
Volgens mij had je of een bijzonder slecht exemplaar of echt een ontzettende gare manier om het in te stellen. Ik ken mensen met 37PV7's en 37PX80's die hun desktop op 1280x720 weergeven en dat ziet er gewoon prima uit.

Ik heb voor de grap mijn desktop ook eens op 1280x720 gezet (mijn paneel is 1920x1080) en het beeld is voor gebruik op de bank echt haarscherp. Als je close up foto's neemt, dan zie je wel kleine scaling effecten, maar het is gewoon echt goed bruikbaar.

Zie deze closeup foto;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HppZUYWALpKSCFNHj1EecRgF/full.jpg

Ik weet niet wat 'onleesbaar' of 'onbruikbaar' is. Dit is nog windows-tekst ook. In mediacenter is het gewoon haarscherp, omdat daar alle tekst met grote letters wordt weergegeven. Volgens mij maak je iemand onnodig bang voor die resolutie...

Om overigens ook even terug te komen op die Xbox 360. Iedereen wijst altijd mythische krachten toe aan scaling die niet door een TV gebeurt. Maar deze generatie panasonics kan gewoon prima scalen. Een 360 op 1080p instellen gaat echt geen mooier beeld opleveren, tenzij je met je neus op het scherm zit en het spel zelf op 1080 rendert (wat ongeveer geen een spel doet :o).

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 05-05-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:57:
[...]

Tv start nu direct op hdmi.
Alvast bedankt voor de tip he!!
Idd Ferry34, start hier ook perfect van hdmi op. Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296545

he niemand bang voor garantieverlies door het gebruiken van het hotelmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
...okee, geen reactie op verse kandidaat TS.... dus weer verder in;
[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 3

....hij kan op slot alhier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 15:36
Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2009 13:45 . Reden: Bericht verplaatst naar deel 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2009 13:45 . Reden: Bericht verplaatst naar deel 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2009 13:44 . Reden: Bericht verplaatst naar deel 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2009 13:44 . Reden: Bericht verplaatst naar deel 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2009 13:44 . Reden: Bericht verplaatst naar deel 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het valt me op dat wanneer ik Blue-ray content afspeel op mijn 42G10 dat het meer "schokt" (judder?) dan dat als ik het op mijn full hd 24" PC monitor afspeel.. kan iemand dit verklaren?

*edit:

Schijnbaar forceert mijn PS3 op 60 hz ipv 24 hz. Er is een instelling die ik vanavond even ga proberen mbt het forceren van 24hz bij BD.

[ Voor 28% gewijzigd door Imperium op 06-05-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

-Moondust- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:46:
De ervaringen die mij ter ore zijn gekomen geven een heel ander beeld, namelijk dat het verschil soms als het verschil tussen dag en nacht wordt ervaren. Wat is jouw ervaring tot op heden met calibraties?
Haha, touché! Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Als de bron ruk is dan kan je daar niets aan doen, maar dat maakt het natuurlijk nog geen onzin om je tv/projector te calibreren.
tis meer dat de bron met grote regelmaat kut is.
Hoog tijd dus om gebruikerservaringen van calibraties te gaan verzamelen. Zonder dat wordt de discussie na verloop van tijd inderdaad wat onzinnig.
Misschien een eigen topic? Zal eens een TR doen om te vragen of de discussie kan worden afgesplitst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 22:01
Nu met de introduktie van de nieuwe full HD modellen van Panasonic begin ik steeds meer te denken aan een : Panasonic Viera TX-P42S10E of de Panasonic Viera TX-P46S10E

De 42"versie is alleen in het zilver (die m`n partner veel mooier vind) :X de 46 weet ik niet, maar heb hem alleen nog maar in het hoogglans zwart ontdekt.
Hij komt prima uit een recente test: http://reviews.cnet.co.uk...,39030219,49302146,00.htm
Voor een dikke € 200,-- meer heb je ipv 42"HD ready, een 42 " full HD 400hz en nog wat meer opties.
Wat de 46" versie gaat kosten weet ik nog niet, maar schat dat deze ronde de €1000,- gaat liggen (online)

Nu nog helederheid kwa prijs en misschien een gebruikervaring gaan zoeken en ik ben overstag ! :)
Het wordt dan een 46" Panasonic plasma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

cejean schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:55:

Nu nog helederheid kwa prijs en misschien een gebruikervaring gaan zoeken en ik ben overstag ! :)
Het wordt dan een 46" Panasonic plasma....
gefeliciteerd, maar schrijf dat ff in het nieuwe topic ;)

[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 3

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar verder dus.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.